مشاوره رایگان ثبت اختراع

 
helpkade
مشاوره رایگان ثبت اختراع
مشاوره رایگان ثبت اختراع

بهره مندی از مشاوره و راهنمایی صحیح جهت ثبت اختراع، طرح صنعتی، اثر ادبی و هنری، علائم تجاری و نشان جغرافیایی در داخل و خارج از کشور بسیار سودمند خواهد بود. بسیار دیده شده که متقاضیان حقیقی و حقوقی ثبت بدون تجربه و آگاهی قبلی، و به شکل مستقیم نسبت به ثبت اختراع، طرح صنعتی، اثر ادبی و هنری، علامت تجاری و نشان جغرافیایی در داخل و خارج از کشور اقدام و پرونده آن ها به دلیل نواقص فراوان مردود می گردد. در پاره ای از مواقع نیز عدم دسترسی، سبب شده که متقاضی به شکل غیر مستقیم با اشخاص نامعتبر وارد قرارداد شده و علاوه بر پرداخت مبالغ هنگفت اطلاعات آن ها نیز به سرقت می رود.

کارشناسان و وکلای مرکز ایده و اختراعات تجاری ایران آماده ارائه خدمات مشاوره و راهنمای ثبت در داخل و خارج از کشور هستند.

درخواست خود را ارسال کنید

مشاوره رایگان ثبت اختراع

ابهامات خود را بررسی کنید

ثبت اختراع ثبت طرح صنعتی ثبت علائم تجاریثبت نشان جغرافیایی سایر خدمات

کلینیک نوآوریمالکیت های فکریتجاری سازی نوآوریپیشنهادات سرمایه گذاریتوسعه صنایع و خدمات

تاریخچه مرکزماموریت مرکزمنشور اخلاقیچارت سازمانی

تیم مرکزجامعه مرکزحریم خصوصیشرایط استفادهبرای مطبوعاتسئوالات متداول

ما همواره پاسخگوی شما هستیم.

روابط عمومیi n f o @ i r p a t e n t s . c o m

مدیریتc e o @ i r p a t e n t s . c o m

همکاران نوآوریانجمن نوآوریخبرگزاری نوآوریرسانه نوآوریمجله نوآوری

ما را در کانال تلگرام مرکز دنبال کنید.[email protected]

© Copyright 2004, 2018 MABDAE COمرکز ایده و اختراعات تجاری ایران

مشاوره حقوقي ثبت اختراع 

حقوق مالکیت فکری در معنای وسیع کلمه یعنی حقوق ناشی از افرینش ها و خلاقیت های فکری در زمینه های علمی، صنعتی،ادبی، هنری را گویند که یکی از شاخه های مالکیت فکری ثبت اختراع میباشد که با ثبت اختراع خود در اداره ثبت اختراعات، حقوقی ناشی از ثبت اختراع برای شما ایجاد میشود که به ان حق اختراع گویند. بعد از ثبت اختراع سندی از طرف اداره ثبت اختراع به مخترع میدهند که دلالت بر مالکیت  ان اختراع به مخترع میباشد. طبق ان سند یا گواهی ثبت اختراع تا بیست سال هیچ کس حق تولید و یا توزیع، فروش ان اختراع را ندارد مگر اینکه از مخترع اذن داشته و یا از مخترع پتنت ان را خریداری نماید. 

درخواست مشاوره حقوقی تلفنی (خط ویژه شش رقمی)      ۴۷۶۲۵۹-۰۲۱

تماس فقط در ساعات اداری

جهت مشاوره حقوقی آنلاین رایگان کلیک کنید

مشاوره رایگان ثبت اختراع

درباره ما

نحوه ثبت اختراع:

برای ثبت اختراع خودتان میتوانید در ابتدا به وب سایت اداره کل ثبت اختراعات و مالکیت معنوی مراجعه نموده و سپس به قسمت ثبت اختراع را وارد شوید و فروم مربوط به اطلاعات شخصی را تکمیل نموده و در محله بعدی نوع و عنوان اختراع  با تمام جزییات درج نمایید و با پرداخت  حق الثبت اختراع سیستم به شما یک شماره پیگیری میدهد. در مرحله بعد ادعانامه شما توسط کارشناس اداره ثبت اختراعات بررسی میشود چنانچه اختراع شما داری خصوصیت چهارگانه یعنی جدید، ابتکاری،داری وصف کاربرد صنعتی، شمول عناویت غیر قابل ثبت نباشد، ثبت میگردد.

درخواست مشاوره حقوقی تلفنی (خط ویژه شش رقمی)      ۴۷۶۲۵۹-۰۲۱

تماس فقط در ساعات اداری

جهت مشاوره حقوقی آنلاین رایگان کلیک کنید

مزایای ثبت اختراع:

1- موقعيت قدرتمند در بازار و امتيازهاي رقابتي

2- سود بيشتر يا بازگشت بيشتر سرمايه

3- در آمد مضاعف از محل واگذاری یا اجازه بهره­برداري و انتقال اختراع

4- دسترسي به فناوري از طريق ليسانس دوجانبه،

5- دسترسي به بازارهاي جديد

6- خطر کمتر نقض حق

7- توانائي بيشتر براي دريافت وام و يا جمع­آوري منابع مالي با نرخ معقول بهره

8- ابزاري قدرتمند براي اقدام قانوني عليه تقليدکنندگان و سوء­استفاده کنندگان

9- وجهه مثبت شرکت شما

در موسسه وکیل تلفنی برای مشاوره حقوقی آنلاین در مورد امور ثبت اختراع  کافی است در وب سایت ثبت نام نموده و ثبت سوال حقوقی بفرمایید تا بلافاصله ارتباط آنلاین مستقیم با وکیل پایه یک دادگستری به صورت رایگان برایتان مهیا شود.

درخواست ثبت اختراع

در موسسه وکیل تلفنی برای مشاوره حقوقی آنلاین در مورد امور ثبت شرکت  کافی است در وب سایت ثبت نام نموده و ثبت سوال حقوقی بفرمایید تا بلافاصله ارتباط آنلاین مستقیم با وکیل پایه یک دادگستری به صورت رایگان برایتان مهیا شود.

درخواست ثبت شرکت

 

 

 

جهت مشاوره حقوقی آنلاین رایگان کلیک کنید

 

مشاوره حقوقی در ساعت غیر اداری 09212242670
 

شماره پیامک وکیل تلفنی                                                    30007002700242
آدرس ایمیل موسسه وکیل تلفنی                                       vakiltel@gmail.com
آدرس ایمیل بخش مالی وکیل تلفنی                              vakiltelmali@gmail.com
ثبت شکایات و انتقادات وکیل تلفنی                        lawyertavakkoli@yahoo.com

قوانین و مقررات  وکیل  تلفنی

 واحد  مشاوره حقوقی شعبه تهران: میدان انقلاب، ابتدای کارگر جنوبی، کوچه رشتچی، پلاک 14 طبقه اول واحد 3

 

 واحد مشاوره حقوقی شعبه مازندران مرکز ICT:  آمل روبروی افتاب  60 مجتمع  تجاری محسنی، طبقه اول ، واحد 102

وكيل استارتاپ   ترجمه فوری       تایپ       تولید محتوا       استارتاپ

 

موسسه حقوقی پاد انواع مشاورهای حقوقی

تسلیم اظهارنامه اختراع تنها از طریق الکترونیکی امکان پذیر بوده و متقاضیان ثبت اختراع می توانند اظهار نامه خود را تسلیم اداره اختراع نمایند.

توجه : دقت شود که اظهارنامه ثبت اختراع تکمیل شود و چه بسا اختراعاتی به اشتباه در قسمت اظهارنامه طرح صنعتی تکمیل و ارسال شده است ومتقاضی را با مشکل مواجه نموده است .

1- منتظر دریافت پیام کوتاه  پس از ثبت اظهارنامه باشید .

توجه  در صورتیکه بعد از تسلیم اظهارنامه و ضمائم آن پیامکی ارسال نشود به ظن قوی شماره تلفن همراه اعلامی به غلط تایپ شده است.مشاوره رایگان ثبت اختراع

2-بررسی مقدماتی

الف)عدم تکمیل بودن مدارک و ضمائم اظهارنامه و ضرروت اصلاح و تکمیل

ب ) تکمیل بودن

3-الف: پس از بررسی ابتدایی اظهارنامه و ضمائم آن از نظر شکلی و ماهوی در صورتیکه اظهارنامه و ضمائم آن اعم از توصیف و ادعا و خلاصه و نقشه مطابق مقررات قانون و آئین نامه اجرایی آن تنظیم نشده باشد کارشناس مطابق مقررات مبادرت به صدور اخطار رفع نقص می نماید و اخطار رفع نقص در فضای مجازی از طریق گزینه پیگیری اظهارنامه و خلاصه پرونده قابل رویت است. متقاضی ظرف 30 روز مهلت دارد تا نسبت به اصلاح یا تکمیل مدارک و ضمائم اقدام نماید در غیر اینصورت اظهارنامه باطل و کان لم یکن تلقی می گردد .

پس از تکمیل و اصلاح اظهارنامه و ضمائم آن متقاضی باید با درخواست پاسخ به اخطار رفع نقص در قسمت خدمات الکترونیک – ثبت انواع درخواست (رفع نقص،پرداخت حق الثبت،اقساط،انتقال و…)درخواست مورد نظر(درخواست رفع نقص) را تکمیل و با ضمیمه کردن ضمائم آن را از طریق سامانه ارسال نماید .

نکته  : در صورتیکه متقاضی در ظرف موعد  30  روزه قادر به تکمیل مدارک و ضمائم نباشد می تواند با ذکر دلایل درخواست یکبار تمدید مهلت را از مرجع ثبت بنماید و مرجع ثبت می تواند فقط برای یکبار با درخواست وی موافقت نماید و متقاضی میتواند با ورود به سامانه مالکیت معنوی و ثبت انواع درخواست(رفع نقص ،پرداخت حق الثبت ،اقساط ،انتقال و …)  گزینه درخواست استمهال رفع نقص را انتخاب و تکمیل نماید.

3-ب :تکمیل بودن مدارک و ضمائم اظهارنامه (توصیف ادعا خلاصه نقشه )

در صورتیکه اظهارنامه و ضمائم آن تکمیل باشد مطابق قانون و آئین نامه تنظیم شده باشد در صورت اختراع پذیری (قابلیت ثبت اختراع) کارشناس بر پایه کلیه واژهای استنباطی از ادعا و توصیف و خلاصه  اختراع مورد نظر  را در سیستم جستجو نموده و در صورتیکه اختراعاتی مشابه اختراع مورد ادعا در سیستم (بانک اطلاعات داده ) اداره اختراع مشاهده نماید طی ابلاغیه وجود اختراعات مشابه به متقاضی اعلام و از متقاضی دعوت می کند تا برای رویت پرونده های مشابه و سابقه اختراعات پیشین به اداره مراجعه نماید و متقاضی پس ازمراجعه به اداره اختراع و رویت سوابق اختراع در صورتیکه اختراع خود را مشابه اختراعات سابق بداند اختراع وی مطابق بند  ه   ماده 4 قانون  ثبت اختراعات وعلائم تجاری و…مصوب1386 اخطار رد اختراع صادر می شود و در صورتیکه متقاضی دانش فنی موردادعا و سوابق قبلی را تحلیل نماید و بصورت مستدل جدید بودن و گامهای ابتکاری و مزایای اختراع خود را نسبت به اختراعات پیشین بیان نماید واین مقایسه مورد قبول کارشناس قرار گیرد ،کارشناس رسیدگی کننده مطابق ماده  28 آئین نامه برای احراز شرایط ماهوی ثبت اختراع (جدید بودن ،گام ابتکاری و کاربرد صنعتی  )پس از تکمیل درخواست تقاضانامه بررسی ماهوی ثبت اختراع مبادرت به استعلام از مراجع ذیصلاح بررسی می نماید و متقاضی در پاسخ می تواند با مراجعه به پورتال مالکیت معنوی (اختراع) بخش ثبت انواع درخواست(رفع نقص ،پرداخت حق الثبت ،اقساط ،انتقال و …)  در قسمت لیست درخواست ها ، تقاضا نامه بررسی ماهوی ثبت اختراع را تکمیل و مرجع یا مراجعی که می توانند اختراع وی را مورد ارزیابی قرار دهند را معرفی و درج می نماید و اداره اختراع در صورتیکه مرجع اعلامی را صالح برای رسیدگی تشخیص دهد یک نسخه از استعلام و ضمائم اظهارنامه اختراع  را به مرجع ذیصلاح برای (در صورتیکه در سامانه اختراع تعریف شده باشد و سامانه دریافت این نامه ها را به اداره اختراع اعلام نموده باشد )اظهارنظر وبررسی ماهوی ارسال می نماید و پاسخ استعلام نیز غالبا از طریق این سامانه دریافت می شود و در صورتیکه مرجع بررسی برای اختراع در سامانه تعریف نشده باشد یک نسخه از استعلام اختراع در فضای مجازی قرار گرفته که از طریق گزینه پیگیری اظهارنامه و خلاصه پرونده قابل رویت میباشد. متقاضی آنرا بصورت فیزیکی و به همراه یک نسخه از ضمائم اظهارنامه به مرجع بررسی تحویل خواهد داد، و پس از وصول پاسخ نامه استعلام آنرا طی ثبت درخواست / رفع نقص اختراع (اعلام وصول پاسخ بررسی ماهوی)ازطریق سامانه الکترونیکی ثبت اختراع ارسال می نماید  .

در صورتیکه مرجع ذیصلاح پس از بررسی، اختراع را از نظر (جدید بودن – گام ابتکاری و کاربرد صنعتی) تایید نماید مرجع ثبت طی اعلامیه (تصمیم مرجع ثبت مبنی بر اعطای گواهی نامه اختراع موضوع ماده 30  آئین نامه و همچنین مبلغ مورد نیاز ثبت را) این موضوع را در فضای مجازی قرار داده که از طریق گزینه پیگیری اظهارنامه و خلاصه پرونده قابل رویت میباشد. متقاضی باید ظرف  30  روز از تاریخ اعلامیه نسبت به پرداخت هزینه اقدام و با ورود به سامانه ثبت اختراع ، گزینه ثبت درخواست/رفع نقص تصویر رسید هزینه پرداخت شده را ارسال و بصورت حضوری برای مابقی اقدامات که صدور آگهی میباشد تشریف بیاورند.

ضمنا لازم به ذکر است در صورتیکه متقاضی در ظرف موعد مقرر فوق بنا به دلایلی قادر به پرداخت هزینه فوق نباشد با بیان و ذکر دلایل و درخواست استمهال می تواند یکبار درخواست تمدید مهلت نماید  .

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با وکلای متخصص می توانید با موسسه حقوقی پاد تماس حاصل فرمایید.

در حقوق مرتبط با مالکیت معنوی شرط استفاده از این دسته حقوق منوط به ثبت آن در مرجع متولی ثبت است و درصورتیکه اظهارنامه اختراع به مرجع ثبت تسلیم نشود حقوقی ایجاد نمی شود و ثبت اختراع مستلزم تسلیم اظهارنامه به مرجع ثبت است و درصورتیکه مخترع یا مالک اختراع قبل از تسلیم اظهارنامه و ثبت آن به نحوی از انحاء آنرا افشاء نماید اعم از اینکه اختراع مورد نظر را بصورت کتبی درقالب کتاب و مقاله و… منتشر نماید یا ازطریق شفاهی، مصاحبه و شرکت درنمایشگاههای داخلی و بین المللی آنرا در معرض دید عمومی قرار دهد به منزله این است که با علم و اطلاع اقدام به افشاء آن در نزد عموم نموده و به نوعی درجهت عمومی سازی و وارد کردن این اختراع به حوزه قلمرو عمومی مالکیت اقدام کرده است و درصورتیکه متقاضی در مهلت ارفاقی (مهلت 6 ماهه پس ازافشا،موضوع بنده ماده4قانون) نیز مبادرت به تسلیم اظهارنامه اختراع ننماید حق اختراع برای وی از دست رفته محسوب می شود بدین ترتیب کسانی که خواهان استفاده از نظام انحصارات ثبت اختراعات هستند ابتدا به ساکن باید این حق را به ثبت برسانند و معمولاً پس از ثبت اختراع است که مخترع (مالکان اختراع) می توانند علیه نقص کننده حق اختراع یا علیه هر شخصی که بدون اجازه او بهره برداریهای مندرج در بند الف ماده 15 قانون ثبت اختراعات مصوب 1386 اعم از ساخت، صادرات و عرضه برای فروش، فروش و استفاده از فرآورده را انجام می دهند به دادگاه شکایت کنند.

برطبق ماده 2 آئین نامه اجرایی قانون ثبت اختراعات، طرحهای صنعتی و علائم تجاری مصوب 1386 :ثبت اختراع مستلزم تسلیم اظهارنامه به مرجع ثبت است و بنابر قاعده (سیستم اولین ثبت یا اختراع)هرکسی زودتر اظهارنامه خود را تسلیم اداره اختراع نماید حق ثبت اختراع را خواهد داشت و تاریخ و زمان تسلیم اظهارنامه معیار اولویت و تقدم او نسبت به سایرین محسوب می شود و بنابر اصل “اولین تسلیم کننده اظهارنامه” شما اولین متقاضی و ثبت کننده اختراع محسوب می شوید و کسی که مدعی خلاف این اصل باشد باید دلیل و مدرک و بینه ارائه نمایدتاخلاف آنرااثبات نماید.

ومهمتر اینکه تسلیم اظهارنامه مقدم درصورت احراز شرایط و جمع بودن شرایط خاص حائز اهمیت بوده و عجله در تسلیم اظهارنامه بدون ارائه توصیف و نقشه و ادعاهای گویا و کامل نمی تواند منشاء اثر لازم وموثر باشد و چه بسا اختراعاتی که با سرعت تسلیم می شود فاقد شرایط یا پختگی لازم برای استفاده از قاعده تسلیم اظهارنامه مقدم باشد و یا اینکه شما در آینده خواستار تغییرات کلی در اختراعات خود باشید و این امرشمارا با محدودیتهایی مواجه خواهدکردو ممکن است توفیق تجاری شمار را در آینده دچار خدشه کند فلذا مشورت با افراد مطلع و با تجربه در این زمینه، راجع به زمان مناسب برای تسلیم اظهارنامه بسیار راهگشا واثرگذارخواهد بود.

اظهارنامه ثبت اختراع باید بصورت الکترونیکی و در فرم مخصوص و به زبان فارسی تنظیم شود.

محتویات ومندرجات اظهارنامه اختراع

بنابر ماده 5 آئین نامه اجرایی قانون ثبت اختراعات اظهارنامه ثبت اختراع باید حاوی نکات زیر باشد:

1- اسم، شماره ملی، نشانی، کدپستی، تابعیت و سمت متقاضی و درصورتیکه متقاضی شخص حقوقی است ذکر نام، نوع فعالیت، اقامتگاه، محل و شماره ثبت، تابعیت، مرکز اصلی و عنداللزوم هرگونه شناسه دیگر آن الزامی است.

2- اسم، شماره ملی، نشانی، کدپستی نماینده قانونی متقاضی درصورت وجود

3- اسم، اقامتگاه و کدپستی شخص یا اشخاصی که صلاحیت دریافت ابلاغ ها در ایران را دارند درصورتیکه متقاضی مقیم ایران نباشد.

در بند 3 درصورتیکه متقاضی مقیم ایران نباشد و بنابر حق تقدم مقرر در کنوانسیون پاریس درخواست ثبت اختراع خود را ایران بنماید باید اسم، اقامتگاه و کدپستی شخص یا اشخاصی که صلاحیت دریافت ابلاغ ها را درایران دارند اعلام نمایند تا تصمیمات اداره در زمان مقتضی به آنها ابلاغ گردد و پرونده معطل نماند.(این بندباید توسط اشخاص غیر ایرانی تکمیل شود وبرای متقاضیان ایرانی که ابتدا به ساکن درایران تقاضای ثبت اختراع می کنندپرکردن این بندالزامی نیست)

4- اسم، نشانی و شغل مخترع درصورتیکه متقاضی شخص مخترع نباشد.

مخترع شخصی است که اختراع حاصل تلاش فکری و ذهنی اوست و حقوق اختراع ثبت شده منحصراً به او تعلق دارد اما در بسیاری از مواقع مخترعین بر طبق قرارداد استخدام یا کار معین و یا قراردادهایی ازاین قبیل اختراع را به دستور و سفارش کارفرما انجام می دهند و برطبق قرارداد فیمابین تمام یا قسمتی از حقوق مادی آن متعلق به کارفرما یا بنگاه و شرکتی است که وی را استخدام کرده است ولیکن نام مخترع (حقوق معنوی) وی محفوظ است و نام وی باید در اختراع ذکر شود فلذا درصورتیکه مخترع غیر از مالک باشد باید این بند تکمیل شود و نکته دیگر اینکه درصورتیکه افرادی به صورت مشترک اختراعی کرده باشند حقوق ناشی از اختراع مشترکاً به آنان تعلق می گیرد و درصورت تعدد متقاضیان ثبت اختراع به درخواست آنها میزان سهم هریک در گواهی نامه اختراع به تفکیک قید خواهد شد در غیراینصورت حقوق ناشی از اختراع بالسویه خواهد بود.

5- عنوان اختراع به نحوی که اختراع ادعایی را مشخص سازد و مشتمل بر کلماتی مثل «بهتر» و غیره نبوده و ترجیحاً بین 3 تا 10 کلمه باشد.

در کشورهای مختلف و خصوصاً کشور ما جستجوی بسیاری از اختراعات در بانکهای اطلاعاتی بنابر کلید واژه های عنوان اختراع انجام می پذیرد فلذا دارای اهمیت بسیاری برای ادارات اختراع و کارشناسان و استفاده کنندگان از اختراع می باشد و بدین ترتیب عنوان اعلامی باید در عین اختصار، گویا و مبین ویژگی های فنی اختراع باشد تا علاوه بر قابلیت جستجوی بهتر سوابق پییشین، موجب می شود سایر افراد از اختراع مذکور مطلع شده و بالتبع درصورت نیاز قراردادهای لازم را برای خرید و اجازه استفاده با مخترع (مالک اختراع) منعقد کنند و نکته دیگر اینکه این کلیدواژه ها نباید توصیفی و رنگ و صبغه تبلیغاتی داشته باشند و از درج عباراتی مثل بهتر، بهترین، عالیترین، زیباترین و فنی ترین خودداری شود.(ترجیحاعنوان اختراع صحیح به زبان انگلیسی نیز درج شود)

6- تاریخ، محل و شماره اظهارنامه یا گواهی نامه اختراع در خارج، درصورت درخواست حق تقدم.

بنابه ماده 9 قانون ثبت اختراعات مصوب 1386 متقاضی می تواند همراه با اظهارنامه خود، طی اعلامیه ای حق تقدم مقرر در کنوانسیون پاریس برای حمایت از مالکیت معنوی مورخ 1261 هجری شمسی (20 مارس 1883) و اصلاحات بعدی آن را درخواست نماید حق تقدم می تواند براساس یک یا چند اظهارنامه ملی یا منطقه ای یا بین المللی باشد که در هر کشور یا برای هر کشور عضو کنوانسیون مذکور تسلیم شده است و با پذیرش درخواست حق تقدم حمایتهای مذکور در کنوانسیون پاریس شامل آن خواهد بود.

کنوانسیون پاریس بر 3 اصل

1- رفتار ملی(NATIONAL TREATMENT)

2- اصل استقلال(INDIPENDENT)

3-اصل حق تقدم(PRIORITY) ، استوار است.

بنابر قاعده حق تقدم PROIRITY متقاضی ثبت اختراع از تاریخ تسلیم اظهارنامه یک سال حق تقدم خواهد داشت که برای ثبت اختراع به کشورهای دیگر عضو کنوانسیون پاریس مراجعه و تقاضای ثبت اختراع بنماید واگر در این اثنا اظهارنامه دیگری توسط اتباع سایر کشورهایاهمان کشور، تسلیم اداره ملی ثبت اختراع آن کشور شود، شخصی که زودتراز سایرین اظهارنامه خود را در اداره ملی یکی از کشورهای عضو کنوانسیون پاریس تسلیم  وفایل نموده بردیگران مقدم است و اگر در این فاصله زمانی یک سال(حتی آخرین روز12ماهه حق تقدم) به آن اداره ملی برای ثبت اختراع مراجعه کند نسبت به سایرین که بعداز تاریخ تسلیم اظهارنام مقدم درکشورمبدااظهارنامه تسلیم نموده اند حق تقدم خواهد داشت (رعایت این بند بیشتر مشمول اختراعاتی است که ازطرف اشخاص متقاضی غیر ایرانی برطبق کنوانسیون پاریس تقاضا می شوداست)

7- اطلاعات مربوط به اظهارنامه اصلی درصورت تکمیلی بودن اختراع

بنابرماده 25 آئین نامه اجرایی قانون ثبت اختراعات مصوب 1386 توسعه با بهبود یک اختراع می تواند موضوع اظهارنامه تکمیلی قرار گیرد مشروط بر اینکه مکمل و مبین همان اختراعی باشد که در اظهارنامه اصلی ادعا شده است در این صورت:

شماره و تاریخ اظهارنامه اصلی در اظهارنامه تکمیلی ذکر می گردد.مشاوره رایگان ثبت اختراع

در بند 4 ماده یک کنوانسیون پاریس عنوان اختراع تکمیلی یا بهبود یافته (IMPROVEMENT OF PATENT) نیز بکار گرفته شده است و در ماده 25 آئین نامه نیز به این امر اشاره شده است و صدور گواهی نامه اختراع تکمیلی تابع همان مقرراتی خواهد بود که برای گواهی نامه اصلی تعیین شده است وهمچنین برابر ماده 9آیین نامه اجرایی اظهارنامه تقسیمی باید دارای الزامات اظهارنامه اصلی بوده ودر تسلیم آن نکات زیررعایت گردد:

1- شماره و تاریخ اظهارنامه اولیه؛

2-در صورت درخواست حق تقدم از سوی متقاضی، ذکر شماره و تاریخ اظهارنامه نخستین، همراه با محل حق تقدم؛

3-اصلاح توصیف، ادعا، نقشه و خلاصه توصیف مذکور در اظهارنامه اصلی؛

4-مدارک مربوط به پرداخت هزینه اظهارنامه های تقسیمی

تبصره- در صورت ادعای حق تقدم های متعدد برای اظهارنامه اصلی، متقاضی اظهارنامه تقسیمی می تواند از حق تقدم یا حق تقدم هایی که از نظر موضوعی مرتبط با آن اظهارنامه تقسیمی باشد، استفاده کند.

 

8-تعداد صفحات توصیف، ادعا، خلاصه توصیف اختراع و نقشه ها،

برطبق بند 4 ماده 17 آئین نامه اجرایی قانون ثبت اختراع مصوب 1386:

شماره گذاری صفحات باید به عدد فارسی و به نحوی باشد که شروع قسمت توصیف اختراع با شماره یک آغاز و به ترتیب تا پایان ادعاها و خلاصه اختراع شماره گذاری شود چنانچه اظهارنامه همراه با نقشه نمودار و جدول باشد ابتدای آنها باید با شماره های جدید از یک شماره گذاری شوند.

9- تعیین طبقه اختراع براساس طبقه بندی بین المللی اختراعات،

یکی از راهکارهای بازیابی و جستجو در سیستم اختراعات، استفاده ازسیستم طبقه بندی و دسته بندی اختراعات باتوجه به حوزه های مختلف تکنولوژیکی است و برای جستجو و بازیابی اختراعات، علاوه بر سیستم جستجو برطبق کلیدواژه (KEYWORD) سیستم دیگری که مبتنی بر موضوع ثبت اختراع(PATENT SUBJECT MATTER) است موجود می باشد و فرآیند جستجوی اختراعات در سیستم طبقه بندی، شکل تکامل یافته سیستم های پیشین است و تضمین و امنیت آن بیشتر از سیستم کلیدواژه است،درابتدا کشورهای اروپایی بین خود پایه و مبنای ایجاد یک سیستم واحد و متحدالشکل طبقه بندی بین المللی اختراعات را پایه ریزی کرده‌اند که مبتنی بر سیستم سلسه مراتبی (Hierarchical) است که براساس بخش،زیربخش، گروه و زیرگروه، حوزه های مختلف تکنولوژی بصورت سلسله مراتبی طبقه بندی می شود و این امر براساس موافقتنامه استراسبورگ که در سال 1971 میلادی به تصویب رسیده و پایه و سنگ بنای سیستم طبقه بندی بین المللی IPC))است انجام می شود و علیرغم اینکه کشورهای زیادی عضو این موافقتنامه نیستند ولیکن در عمل از این سیستم واحد بین المللی برای طبقه بندی اختراعات تبعیت می کنند و برای اطلاعات بیشتر می توانید به آدرس اینترنتی WWW.WIPO.INT/WIPOGOLD/EN/بخش  IPCمراجعه کنید.

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با وکلای متخصص می توانید با موسسه حقوقی پاد تماس حاصل فرمایید.

اگر مدعی هستید نرم افزار شما باید به عنوان اختراع ثبت شود  :

اگر فرد مدعی باشد که نرم افزار وی دارای شرایط یک اختراع است باید برای بررسی محصولات نرم‌افزاری خود، مراحل زیر را به ترتیب طی کند :

متقاضی که مدعی است نرم افزار وی اختراع می باشد و کلیه شرایط مندرح در قانون ثبت اختراعات و  آئین نامه‌های اجرایی مربوطه و همچنین شرایط مندرح در قانون حمایت از پدید آورندگان نرم افزارهای رایانه ای و آئین نامه اجرایی آن را داراست می‌بایست ابتدا به پورتال اداره مالکیت صنعتی(iripo.ssaa.ir) مراجعه کرده و اقدامات لازم را انجام دهد..

الف – متقاضی باید توجه داشته باشد که اخذ تایید فنی برای ثبت نرم افزار با اخذ تایید فنی ثبت اختراع متفاوت می‌باشد. در مورد نخست نرم افزار پس از ثبت تحت حمایت قانون کپی رایت قرار میگیرد و مدت زمان انجام آن کوتاهتر از اخذ تاییدیه ثبت اختراع میباشد.

ب –   متقاضی با مراجعه به سایت اداره مالکیت صنعتی و سپری کردن تشریفات اولیه  بررسی پرونده نرم افزار و صدور نامه استعلام از مرجع شورای انفورماتیک  و رویت آن از طریق خلاصه پرونده  پورتال مالکیت و پی‌گیری نامه استعلام از شورای عالی انفورماتیک و مراجعه به سایت شورا

ج –  CD مدارکی را متقاضی باید به دبیرخانه شورای عالی انفورماتیک ارائه کند عبارت است از:

1- تکمیل و چاپ فرم 4 صفحه ای مربوط به ثبت اختراع و امضای آن توسط متقاضی(فرم مربوطه در بخش ثبت اختراع، فرمهای مربوطه،سایت شورا موجود است)WWW.Shci.ir

2- اسکن کلیه مدارکی که بصورت فیزیکی(کاغذی) برای بررسی به دبیرخانه شورای عالی انفورماتیک ارسال می شود+ اسکن اظهارنامه ای که از روی سایت چاپ گرفته شده است.

3- اسکن تاییدیه مراکز یا سازمانهایی که نرم افزار به آنها ارائه شده و مورد تایید آنها بوده است(چنانچه وجود دارد)

4- تهیه رزومه یا CV مربوط به متقاضیان به انضمام معرفی اساتید صاحب نظر در حوزه مربوط به نرم افزار

5- چنانچه نرم افزار جزیی از سخت افزار است، تهیه فایل پاورپوینت برای شرح نرم افزار

6- تهیه6 نسخه واحد از Cd  حاوی نرم افزار مورد ادعا + فایلهای آیتمهای2 الی5 جدول + ادعانامه ، اظهارنامه ،شرح یا توصیف اختراع  + نرم افزارهای لازم برای راه اندازی نرم افزار مورد ادعا

7- نوشتن مشخصات فرد(نام و نام خانوادگی ) و نام نرم افزار روی هرشش Cd

8- ارائه قفل سخت افزاری به تعداد

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با وکلای متخصص می توانید با موسسه حقوقی پاد تماس حاصل فرمایید.

برای مشاوره حقوقی آنلاین به کانال تلگرام موسسه حقوقی پاد مراجعه نمایید. برای اطلاع بیشتر در خصوص مشاوره حقوقی رایگان موسسه حقوقی پاد با ما تماس بگیرید.

23 آگوست 2020

22 آگوست 2020

10 آگوست 2020

08 ژوئن 2020

04 ژوئن 2020

18 مه 2020

12 مارس 2020

10 مارس 2020

04 مارس 2020

11 جولای 2019

مرکز تحقیقات کارآفرین همراه شریف در مجموعه خود با محوریت مالکیت فکری و ثبت اختراعات کشور فعالیت خود را آغاز نموده و مفتخر است در این سال ها خدمات ارزنده ای به جامعه مخترعین و نخبگان علمی کشور ارائه نموده است. ارائه خدمات مشاوره ثبت اختراع به صد ها مخترع از اقصی نقاط کشور و پاسخگویی و مشاوره رایگان به بیش از ۱۲۰۰ تماس تلفنی مخترعین از جمله نکات قابل توجه در کارنامه درخشان این مرکز می باشد.

نام و نام خانوادگی شما (الزامی)

شماره تماس شما (الزامی)

آدرس ایمیل شما (الزامی)

رشته تحصیلی شما (الزامی)

مشاوره رایگان ثبت اختراع

موضوع سفارش و درخواست شما

در صورت وجود هرگونه ابهام و یا سوال می توانید از طریق اطلاعات تماس درج شده در این فرم با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس:۰۲۱86035136

ایمیل پشتیبانی:hamrahsharif[dot]order[at]gmail[dot]com

اهمیت تدوین و تکمیل مدارک در استحکام چارچوب حقوقی آن و همچنین ضرورت بهره گیری از متخصصین حوزه مالکیت فکری و حوزه های مرتبط در این مهم ما را بر آن داشت تا با راه اندازی این سامانه ، راهگشای مخترعین عزیز باشیم. به این ترتیب مخترع با استفاده از مشاوره های تخضصی مدارک خود را تدوین و با ارسال از طریق این سامانه بدون نیاز به مراجعه حضوری , توسط کارشناس فرایند مربوطه را به انجام می رساند. البته تلاش های اداره محترم ثبت اختراع و اداره کل مالکیت صنعتی کشور در الکترونیکی نمودن بخشی از فرایند در خور توجه است . که این سامانه با ارائه خدمات ثبت ، تکمیل مدارک ، مشاوره ، نقشه کشی فنی اختراع و … مکمل این تلاش گردیده است.

تقریبا تمامی خدمات اداره ثبت اختراعات ایران به صورت غیر حضوری انجام می شود. نوآوران از سراسر کشور می توانند بسیاری از مراحل خود را از طریق پایگاه اطلاع رسانی این مرکز به آدرس http://iripo.ssaa.ir انجام دهند. نوآوران با مراجه به این پایگاه می توانند از خدمات جستجوی اختراعات پیشین و همچنین ثبت اختراع بهره مند گردند. از آنجا که نظام ثبت اختراع در ایران نظام بررسی ماهیتی (ماهوی) می باشد، این اداره با توجه به زمینه فنی اختراع، مخترع را به یکی از مراکز علمی و پژوهشی کشور جهت اخذ استعلام شرایط  معرفی خواهد نمود. در مراحل پایانی ، متقاضی باید جهت تشکیل پرونده فیزیکی به اداره ثبت مراجعه کرده و گواهی ثبت اختراع خود را دریافت کند.

شما می توانید برای دریافت مشاوره از کارشناسان مجموعه در فرم زیر سفارش ثبت کنید تا همکاران ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند :

نام و نام خانوادگی شما (الزامی)

شماره تماس شما (الزامی)

آدرس ایمیل شما (الزامی)

رشته تحصیلی شما (الزامی)

موضوع سفارش و درخواست شما

همچنین می توانید برای اطلاعات بیشتر با همراه شریف تماس بگیرید

۰۲۱-۸۶۰۳۵۱۳۶

نام و نام خانوادگی شما (الزامی)

شماره تماس شما (الزامی)

آدرس ایمیل شما (الزامی)

رشته تحصیلی شما (الزامی)

موضوع سفارش و درخواست شما

در صورت وجود هرگونه ابهام و یا سوال می توانید از طریق اطلاعات تماس درج شده در این فرم با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس:۰۲۱86035136

ایمیل پشتیبانی:hamrahsharif[dot]order[at]gmail[dot]com

مشاوره تخصصی نگارش پایان نامه، چاپ مقاله در نشریات بین المللی و معتبر. نگارش و چاپ کتاب

HamrahSharif allright reserved 2018

تعریف اختراع

در مقوله‌ی قانون ثبت اختراع، اصطلاح «اختراع» به‌طور کلی به معنی راه‌حل جدید و نوآورانه برای یک مشکل فنی است. این راه‌حل ممکن است به ایجاد دستگاه، محصول، روش، یا فرآیند کاملا جدید مربوط باشد، یا ممکن است فقط بهبود جزئی در روند تولید یک محصول یا یک فرایند شناخته شده باشد. صرفاً پیدا کردن چیزی که در طبیعت موجود است بطور کلی اختراع محسوب نمی‌شود، بلکه ابتکار انسانی، خلاقیت و گام اختراعی باید در آن به‌کار رفته باشد.

ضمن این که اکثر اختراعات کنونی نتیجه تلاش‌های قابل‌ملاحظه و سرمایه‌گذاری بلند‌مدت در تحقیق و توسعه هستند، بسیاری از پیشرفت‌های فنی ساده و ارزان با ارزش تجاری بالا، سودهای سرشار نصیب مخترعین آنها یا شرکت‌ها می‌کند.

چرا باید اختراع ثبت شود؟

ورقه اختراع به مالک آن حق انحصاری می‌دهد که بتواند از استفاده تجاری از اختراع توسط سایرین جلوگیری کند یا آن را متوقف کند، و خطرات ناشی از فعالیت جاعلین و تقلید‌کنندگان را کاهش دهد.مشاوره رایگان ثبت اختراع

به‌عنوان مالک یک اختراع، می‌توانید حق استفاده از آن را به سایرین تفویض کنید و در مقابل مبالغ و یا حق امتیازی دیگر دریافت کنید و درآمد بیشتری برای خود کسب کنید. فروش (یا واگذاری) اختراع به معنی انتقال مالکیت، و اجازه بهره‌برداری به معنی فقط صدور اجازه استفاده از آن است.

دسترسی به بازارهای جدید، کمتر شدن احتمال نقض مخترع، توانائی بیشتر برای جذب منابع مالی، و امکان اقدام قانونی علیه سوءاستفاده‌کنندگان، از منافع ناشی از ثبت اختراع است.

نظام‌های ثبت اختراع

دو نوع نظام کلی در کشورها برای ثبت اختراع وجود دارد.

• نظام اعلامی (Registration): ثبت اختراع در این روش بر اساس ادعا صورت می‌گیرد. یعنی ادعای مخترع مقرون به صحت تلقی شده و به شرط عدم سابقه ثبت، اختراع به ثبت می‌رسد.

• نظام بررسی ماهیتی (Examination): اختراع در این نظام قبل از ثبت به‌طور محرمانه نگهداری می‌شود و حق تقدمی برای ثبت جهت متقاضی منظور می‌شود؛ اگر ادعای مخترع صحت داشت، از تاریخ تقاضا ثبت می‌شود.

در برخی از کشورها از هر دو روش استفاده می‌شود. نظام ثبت اختراع در ایران، روش اعلامی است.

اختراع، حاصل و ثمره تلاش فکری و تراوش ذهنی مخترع است که در قالب یک محصول صنعتی یا فرایند صنعتی متبلور می‌شود. کلمه‌ی «اختراع» تا اینجا معادل واژه «Invention» است.

اما از اختراع در قوانین مختلف کشورها زمانی حمایت می‌شود که این اختراعات طبق تشریفات رسمی آن کشور و در موعد مقرر به ثبت رسیده باشد. شرط استفاده از این حق، ثبت نمودن اختراع در نزد مرجع ذیصلاح (اداره ثبت اختراع) است؛ در اینجا حقِ اختراع معادل واژه «Patent» است.

پس از ثبت و اعطاء گواهی ثبت اختراع به مالک و مخترع، بر طبق قانون به دو شکل از ثبت اختراع حمایت می‌شود:

فلذا مخترع حق انحصاری (یا «گواهی ثبت اختراع») امتیاز ساخت، صادرات و واردات، عرضه برای فروش و استفاده از فرآورده و کالاهایی که مستقیماً از طریق این فرایند به‌دست می‌آیند را دارد.

ثبت اختراع در دنیای کسب‌و‌کار مزایای فراوانی به‌همراه دارد، از جمله:

سود بیشتر یا بازگشت بهتر سرمایه از طریق نظام انحصار

دستیابی به فناوری‌های تحت مالکیت دیگران از طریق موافقت‌نامه یا لیسانس دوجانبه

کمتر شدن خطر نقص حق

کسب امکان اقدام قانونی علیه سوء‌استفاده‌کنندگان

استفاده از مزایای بنیاد ملی نخبگان

سود بیشتر یا بازگشت بهتر سرمایه از طریق نظام انحصار

موقعیت قدرتمند در بازار و امتیازهای رقابتی

درآمد مضاعف با تفویض اجازه بهره‌برداری و انتقال اختراع

دسترسی به بازارهای جدید

توانایی بیشتر برای دریافت وام و جمع‌آوری منابع مالی

ارتقاء وجهه شرکت یا بنگاه

بهره‌مندی از تسهیلات شرکت‌های فناور و دانش‌بنیانمشاوره رایگان ثبت اختراع

اگر طرح، نوآوری یا اختراعی دارید که می‌خواهید از آن بهره‌برداری تجاری کنید و از مزایای آن استفاده کنید، مطالب زیر را حتماً مطالعه کنید و اگر سؤالی دارید با همکاران ما در شرکت افق نیکان تماس بگیرید.

 

آشنایی با تعاریف حقوقی مرتبط با نوآوری، حمایت‌های قانونی ممکن از مخترعان و مبتکران …

ادامه مطلب

حفاظت از اختراعات و دستاوردهای فناورانه شما در ۱۵۳ کشور عضو PCT و استفاده از تسهیلات آن…

ادامه مطلب

با ثبت اختراع، امتیاز بالاتری در ثبت شرکت دانش‌بنیان به دست آورید و از مزایای آن بهره‌مند شوید…

ادامه مطلب

فرصتی بی‌نظیر برای اقدام به مهاجرت به پیشرفته‌ترین کشورها با ثبت بین‌المللی اختراع…

ادامه مطلب

یک اختراع به تنهایی ضامن موفقیت تجاری نیست. گزینه‌های ممکن برای بهره‌برداری تجاری از اختراع…

ادامه مطلب

مشاوره در زمینه برخورداری از تسهیلات نظام‌وظیفه، تحصیلات تکمیلی، و تسهیلات مالی برای نخبگان…

ادامه مطلب

سفارش آنلاین ثبت اختراع

افق نیکان تنها شرکت پژوهشی فعال و دارای مجوز از پارک علم و فناوری در زمینه خرید و ثبت اختراع است. پرسنل متخصص و مجرب این شرکت در پنج نمایندگی و دفتر در داخل و خارج از کشور، آماده ارائه کلیه خدمات ثبتی به صاحبان مشاغل، مخترعین و فرهیختگان عزیز هستند.

این شرکت با ۷ سال سابقه فعالیت در ایران و ۳ سال سابقه بین‌المللی، افتخار همکاری در ثبت داخلی و بین‌المللی صدها اختراع را در کارنامه خود دارد و قادر است بستر حقوقی و قانونی اختراعات شما را به بهترین نحو ممکن فراهم کند.

جلوگیری از سرقت اطلاعات یا رد بر اساس نقص اطلاعات

امکان پرداخت هزینه‌ی ثبت به صورت اقساط تا ۶ ماه

عقد قرارداد تحت نظر کارشناسان حقوقی مجرب

مورد تأیید بنیاد ملی نخبگان با مجوز از پارک علم و فناوری

برای اطمینان از حفظ حقوق و اطلاعات کسب‌و‌کار شما

توصیف، ادعا، نقشه، چشم‌انداز، طراحی سه‌بعدی و دفاعیه

پرسنل برگزیده از کارشناسان مخترع و نخبه کشور

در مقایسه با مؤسسات نامعتبر و بدون مجوز

همراه با شما در تمامی مراحل و بدون فوت وقت

برای صاحب حق اختراع دو نوع حق به رسمیت شناخته می‌شود:

حقوق مادی ناشی اختراع ثبت شده قابل انتقال است و در صورت فوت صاحب حق، به ورثه او انتقال می‌یابد، اما حقوق معنوی قائم به شخص است. این انتقال در قالب قراردادی تحت عنوان قرارداد واگذاری حق اختراع صورت می‌گیرد.

ورقه اختراع سندی است که به منظور بهره برداری انحصاری از اختراع برای مدت محدودی به مخترع اعطاء می‌شود تا رقبای وی قادر نباشند از اختراع او برای تهیه و فروش محصولات سوء استفاده کنند. عموماً در کشور‌های مختلف مدت اعتبار ورقه ثبت اختراع برای مدت زمان محدود ۲۰ سال اعطاء می‌شود و پس از گذشت این مدت، اختراع او در دسترس عمومی قرار خواهد گرفت.

بر طبق ماده ۱۶ قانون ثبت اختراعات، طرحهای صنعتی و علائم تجاری مصوب ۱۳۸۶، اعتبار گواهینامه ثبت اختراع، پس از ۲۰ سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه ثبت اختراع منقضی می‌شود. البته حفظ گواهینامه ثبت اختراع در این ۲۰ سال منوط به پرداخت اقساط سالیانه توسط متقاضی ثبت اختراع می‌باشد و در صورت عدم‌پرداخت هزینه سالانه، اظهارنامه مربوط مسترد شده تلقی خواهد شد و با گواهینامه ثبت اختراع فاقد اعتبار می‌شود.

در ایران استعدادهای بسیاری وجود دارد که به دلیل عدم‌آگاهی، نمی‌توانند استعدادهای خود را شکوفا کنند و آن را تبدیل به سرمایه و موفقیت کنند. بسیاری از دانش‌آموزان، دانشجویان و دانش‌پژوهان کشورمان به اختراعاتی دست می‌یابند که به خاطر عدم‌آگاهی از روند ثبت اختراع و عدم‌مراجعه به کارشناسان متبحر، علاوه بر اینکه موقعیت ثبت اختراع را از دست می‌دهند، نسبت به ادامه راه نیز دلسرد می‌شوند.

برای اقدام به ثبت اختراع باید یک استراتژی مشخص داشته باشید. موفقیت در ثبت اختراع نیازمند تسلط به آیین‌نامه‌ها و مسیرهای قانونی، تنظیم دقیق مدارک، و پیگیری مراحل است. عدم‌انجام صحیح این اقدامات می‌تواند منجر به خسارات جبران‌ناپذیر برای مخترع گردد.

تیم ثبت اختراع افق نیکان که خود از جمله مخترعان و نخبگان کشور هستند، مفتخر به همکاری در ثبت صدها اختراع در طی فعالیت ۷ ساله خود است. اگر به‌دنبال ثبت داخلی و یا بین‌المللی اختراع خود، و بهره‌برداری از مزایای آن شامل تجاری‌سازی، فروش یا واگذاری اجازه بهره‌برداری، مهاجرت به خارج از کشور از طریق ثبت اختراع و … هستید، برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

تأییدیه اولیه اختراع حدود ۳۵ روز به طول می‌انجامد و انجام سایر مراحل اداری حدود ۴ ماه زمان می‌برد.

منظور از ارزیابی و تأیید علمی اختراع، جستجو و بررسی علمی اختراع توسط متخصصان مربوطه با استفاده از تجارب علمی، مشاوره‌ها و بانک‌های اطلاعاتی داخلی و خارجی است. طبق قانون، این ارزیابی توسط دانشگاه‌ها و مراکز زیرمجموعه وزارت‌خانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، و یا از طریق سایر مراکز علمی و تحقیقاتی کشور صورت می‌گیرد.

خیر. در بخش مقایسه اختراعات باید به تمامی اختراعات ثبت‌شده در داخل و خارج اشاره کرده و نوآوری‌های اختراع خود را در مقایسه با آنها بیان کنید.

این کار از دیدگاه عرف و قانون امکان‌پذیر نیست، مگر این که مخترع سهواً از وجود اختراع مشابه خود اطلاع نداشته و داور اختراع نیز متوجه این مسئله نشود.

ارزیابی و تأیید علمی اختراع بیش از دو بار انجام نخواهد گرفت، بدین‌معنی که در صورت رد اعتبار علمی اختراع متقاضی، تنها یک بار دیگر ارزیابی علمی آن توسط مرجع دیگری غیر از مرجع بررسی‌کننده‌ی اولیه امکان‌پذیر است.

خیر. تقاضای ثبت اختراع می‌تواند توسط وکیل متقاضی انجام شود که این امر با حضور مخترعان در دفترخانه‌های رسمی و با ارائه وکالت به وکیل مورد نظر میسر می‌گردد.

با مراجعه به پایگاه اطلاعاتی روزنامه رسمی کشور می‌توان از اختراعات ثبت‌شده استعلام گرفت. همچنین برای جستجوی اختراعات ثبت‌شده در اروپا و امریکا به بخش اختراعات سایت گوگل می‌توان مراجعه کرد.

خیر. نمونه اختراع باید ساخته شده باشد. بررسی‌های مراجع استعلام بر روی نمونه‌ی ساخته‌شده صورت می‌پذیرد.

مخترع صاحب معنوی اختراع است که می‌تواند صاحب مادی اختراع نیز باشد؛ اما در‌صورتی‌که صاحب اختراع اشخاص حقوقی دیگر باشند (به طور مثال مؤسسه، شرکت و دانشگاه محل کار مخترع)، مخترعین به غیر از حقوق معنوی سهم دیگری در اختراع ندارند و کلیه منافع مادی اختراع متعلق به صاحب امتیاز اختراع (Assignee) است.

تماس با ما

مشاهده تمام مطالب

اطلاعات بیشتر

اطلاعات بیشتر

اطلاعات بیشتر

اطلاعات بیشتر

اطلاعات بیشتر

افق نیکان تنها شرکت پژوهشی فعال و دارای مجوز از پارک علم و فناوری در زمینه خرید و ثبت اختراع است. پرسنل متخصص و مجرب این شرکت در پنج نمایندگی و دفتر در داخل و خارج از کشور، آماده ارائه کلیه خدمات ثبتی به صاحبان مشاغل، مخترعین و فرهیختگان عزیز هستند.
این شرکت با ۷ سال سابقه فعالیت در ایران و ۳ سال سابقه بین‌المللی، افتخار همکاری در ثبت داخلی و بین‌المللی صدها اختراع را در کارنامه خود دارد و قادر است بستر حقوقی و قانونی اختراعات شما را به بهترین نحو ممکن فراهم کند.

← دفتر مرکزی – تهران
خیابان سهروردی شمالی، برج بهشت، طبقه اولتلفن: 02188522824 و 02188522842
ایمیل: info@ofoghnikan.com

← دفتر گرجستان – تفلیس
Marjanishvili St. Davit Aghmashenebeli St. 118تلفن: 00995571731852
ایمیل: georgia@ofoghnikan.com

ثبت اختراع – شرکت ثبت اختراع

ثبت اختراع در حقیقت ثبت یک اندیشه ی خلاق تلقی می گردد ، اولین و مهم ترین گام به منظور ثبت اختراع بهره مندی از مشاوره ای صحیح و کار آمد می باشد در صورت تمایل به ثبت اختراع می توانید فرم مشاوره آنی رایگان را کامل کنید تا مشاوران و کارشناسان ما در ثبت شرکت ایلیا با شما تماس بگیرند هم چنین می توانید با شماره تلفن 26655119-021 تماس حاصل نمایید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

 

 

مشاوره رایگان ثبت اختراع

در حقیقت معین کننده ی زمان ثبت اختراع ،میزان وحجم پرونده های موجود در اداره ی مالکیت معنوی وهمچنین نوع طرح ارائه داده شده دارد.اما تجربه ثابت کرده است که این زمان حدودا 45 تا 50 روز طول میکشد و بعد از به ثبت رسیدن در قالب آگهی ثبت آن اطلاع رسانی می شود.

هزینه ثبت اختراع با توجه به اختراع شما متغیر می باشد شما می توانید جهت کسب اطلاع از هزینه های قانونی ثبت اختراع خود با مشاوران متخصص مجتمع ثبتی ایلیا به صورت رایگان در ارتباط باشید برای این امر تنها کافیست فرم مشاوره آنی رایگان را کامل کنید تا مشاوران و کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ثبت اختراع رایگان می توانید فرم مشاوره آنی رایگان را کامل کنید تا مشاوران و کارشناسان ثبت شرکت ایلیا با شما تماس بگیرند هم چنین می توانید با شماره تلفن های 32137-026 و26655119-021تماس بگیرید.

 

 

ثبت شرکت ایلیا یکی از برترین شرکتهای ثبت اختراع در استان البرز و استان تهران می باشد.چنانچه در جستجوی شرکت ثبت اخترع می باشید ثبت شرکت ایلیا آماده ارائه خدمات به متقاضیان ثبت اختراع می باشد.برای ارتباط با مشاوران ما می توانید فرم مشاوره آنی رایگان را تکمیل کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.هم چنین می توانید با شماره تلفن 26655119-021 تماس بگیرید.

ثبت اختراع یک حق می باشد که به دارنده ی آن جهت آفرینش اختراعی تازه اعطاء میگردد و عموما در کشور های متفاوت طول عمر اعتبار ورقه اختراع برای بازه ی زمانی محدود 20 سال تنظیم میگردد. برمبنای ماده 16 قانون ثبت اختراعات ،طرحهای صنعتی و نشان های تجاری تصویب شده در 1386 ،اعتبار گواهینامه ثبت اختراع بعد ازگذشت بیست سال از تاریخ تحویل اظهارنامه ثبت اختراع تاریخ انقضایش به اتمام می رسد. البته نگهداری گواهینامه ثبت اختراع در این 20 سال مشروط به پرداخت اقساط سالیانه از جانب متقاضی ثبت اختراع است و درحالت پرداخت نکردن هزینه سالانه اظهارنامه مربوط دریافت شده تلقی و با گواهینامه ثبت اختراع بی اعتبار خوانده می شود .

جهت به ثبت رساندن یک اختراع مضاف بر شرط تازگی واقدام خلاقانه و کارآرایی صنعتی و رونمایی کامل و موثر اختراع ، این شرط وجود دارد که موضوعیت اختراع، پتانسیل ثبت اختراع را دارا باشد. در بیشتر قوانین ملی یا منطقه ای اختراعات درکلیه ی نواحی صنعت در حالت احراز وجود شرایط مورد نیاز جهت ثبت اختراع در کلیه ی نواحی و زمینه های فناوری ها قابل ثبت میباشد به جز قسمت هایی که درقانون بطور روشن و صریح مستثنی میباشد، به این معنا که قانونگذاران در تلاش هستند بجای بیان موضوعاتی که احتمال ثبت شان امکان پذیر می باشد،نکات منفی و نمونه هایی که قابل ثبت نمی باشند رابیان نمایند و در همین جریان قانونگذار کشور ما موضوعاتی که قابلیت ثبت را دارا نمی باشند در ماده 4 قانون به شرح ذیل حساب نموده :

برمبنای چهارمین ماده از قانون موارد زیر از حوزه ی پشتیبانی اختراع خارج می باشد :

 

 

برمبنای ماده ی شماره 6 قانون ضمائم اظهارنامه ثبت اختراع به شرح ذیل می باشد :

1.توصیف اختراع

توصیف اختراع می بایست کاملا روشن ،گویا و همراه با جزئیات تکیملی و حاوی نکات ذیل باشد :

2.ادعا یا ادعاهای اختراع

در تنظیم ادعا متقضی ثبت اختراع موظف می باشد که نکات ذیل را مدنظر داشته باشد :

3.خلاصه ای از توصیف ثبت اختراع

خلاصه ی اختراع شامل نکات زیر است :

4.نقشه یا نقشه های ثبت اختراع درصورت لزوم

در صورتی که نقشه ها، نمودارها، و جداول، قسمتی از ضمیمه اظهارنامه ثبت اختراع محسوب بشوند در رسم آن ها می بایست نکات ذبل رعایت شوند :

متقاضیان ثبت اختراع اعم از اینکه حقیقی یا حقوقی از جمله ؛شرکت ها، دانشگاه ها، مؤسسات و پژوهشگاه ها باشند می بایست مدارکی که هویت را اثبات وتضمین میکند راضمیمه اظهارنامه نمایند.

6. درخواست کتبی مبنی بر عدم ذکر اسم مخترع، چنانچه مخترع نخواهد اسم وی ذکر شود.

یکی از نقاط قوت قانون جدید الزام جهت قید نام مخترع در گواهینامه ثبت اختراع می باشد.

7. مدارک مربوط به حق تقدم که همزمان باید با تسلیم اظهارنامه ثبت اختراع یا حداکثر ظرف 15 روز از آن تاریخ تسلیم شود.

متقاضیانی که بر طبق کنوانسیون پاریس و بموجب حق تقدم مقرر در آن تقاضای حق تقدم در قلمرو سرزمینی یکی از کشورهای عضو کنوانسیون پاریس رامینمایند باید این بند را رعایت کنند.

8.تعیین طبقه اختراع براساس طبقه بندی بین الملی ثبت اختراع

همانطورکه قبلاً ذکر شد اختراعات باتوجه به موضوع در بخش، زیربخش، گروه و زیرگروه خاص تکنولوژی قرار می گیرند و این طبقه بندی سلسله مراتبی ،مبنای جستجوی اختراعات و سوابق برای کارشناسان بررسی کننده اختراعات و مخترعین و استفاده کنندگان می باشد.

9. رسید مربوط به پرداخت هزینه های قانونی

10.مدارک نمایندگی درصورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی بعمل آید .

 

 

مشاوره رایگان ثبت اختراع

متقاضیان محترم عنایت داشته باشند که تحویل متن اظهارنامه ثبت اختراع فقط وفقط ازدرگاه الکترونیکی سایت اداره ثبت مالکیت صنعتی میسر میباشد.برای آگاهی از چگونگی تسلیم اظهارنامه ثبت اختراع با موسسه ی حقوقی ثبت ایلیا تماس حاصل فرمایید.در مجموعه ایلیا کلیه فرایند ثبت اختراع توسط وکلای پایه یک دادگستری به صورت کاملا تخصصی در اداره مالکیت صنعتی به ثبت می رسد. در این رابطه همین حالا با شماره تلفن 26655119-021 تماس حاصل نمایید.

توجه داشته باشید که اظهارنامه ثبت اختراع میبایست کامل بشود و حتی اختراعاتی که سهوا در بخش اظهارنامه طرح صنعتی تکمیل و ارسال شده است ومتقاضی را با مشکل مواجه نموده است.در انتظاردریافت پیام کوتاه بعد از به ثبت رساندن اظهارنامه ثبت اختراع باشید.بعد از بررسی های اولیه ی اظهارنامه ثبت اختراع و ضمائم آن از نگاه کلی ،شکلی و ماهوی در حالتی که اظهارنامه و ضمائم آن اعم از وصف و ادعا و چکیده و نقشه برابر آیین نامه وضوابط اجرایی آن تدوین نشده باشد، کارشناس برابر ضوابط اقدام به صدور اخطار برطرف کردن نقص میکند و اخطار رفع نقص در اینترنت ازروش گزینه پیگیری اظهارنامه وچکیده پرونده قابلیت دیدن دارد. درخواست کننده طی 30 روز زمان دارد تا جهت اصلاح یا کامل کردن مدارک و ضمائم اقدام کند. وگرنه اظهارنامه مهر بطلان خورده و در برابر اشخاص ثالث بی اعتبارمی شود .پس از کامل کردن متن اظهارنامه ثبت اختراع وضمائم آن واصلاح آنها در صورت لزوم متقاضی باید با درخواست پاسخ به اخطار رفع نقص در قسمت خدمات الکترونیک – ثبت انواع درخواست (رفع نقص،پرداخت حق الثبت،اقساط،انتقال و…)درخواست مدنظر(درخواست رفع نقص) را کامل کرده و با الصاق کردن ضمائم آن را از راه سامانه ارسال نمایند .

نکته در حالتی که متقاضی در زمانی 30 روزه مدارک و ضمائم را کامل ننموده باشد قادر است با قید دلایل خواستار یک مرتبه تمدید مهلت از اداره ثبت گرددو اداره ثبت توانایی دارد که تنها یک مرتبه با درخواست او به موافقت بپردازد و متقاضی نیز میتواند به سامانه مالکیت معنوی و ثبت انواع درخواست رفته وبه(رفع نقص ،پرداخت حق الثبت ،اقساط ،انتقال و …) گزینه درخواست استمهال رفع نقص را انتخاب و کامل نماید .

چنانچه اظهارنامه و ضمائم آن کامل شده باشد بنابر قانون و آئین نامه نظم گرفته در شرایط دارا بون قابلیت ثبت اختراع کارشناس بر اساس همه کلمات برداشت شده از ادعا و توصیف و خلاصه اختراع مدنظر را در سیستم استفسار و بررسی نموده و در حالتیکه اختراعاتی شبیه اختراع ادعا شده در سیستم اداره اختراع رویت بشود در راستای بیانیه وجود اختراعات شبیه به هم این موضوع به درخواست کننده اعلام و از متقاضی دعوت بعمل می آید تا جهت دیدن پرونده ها و پیشینه ی اختراعات به اداره مراجعت نموده و شخص درخواست کننده بعد ازمراجعت به اداره اختراع و دیدن پیشینه ی اختراع چنانچه اختراع خود راجز اختراعات گذشته تلقی میکند، برای اختراع وی برابر قانون ثبت اختراعات وعلائم تجاری اخطار رد اختراع صادر می شود و چنانچه شخص تقاضا کننده دانش فنی ادعا شده و پیشینه را ارزیابی نماید و بصورت استدلال تازه بودن و قدمهای خلاقانه و مزیت های اختراع، اختراع خود را نسبت به دیگر اختراعات قبلی ذکر نماید وچنین ارزیابی ای مورد پذیرش کارشناس واقع شود ،کارشناس رسیدگی کننده براساس آئین نامه جهت تشخیص وشناسایی شرایط هویتی ثبت اختراع «جدید بودن ،گام ابتکاری و کاربرد صنعتی» بعد از کامل کردن تقاضانامه بررسی ماهیتی ثبت اختراع اقدام به استعلام از مراجع صلاحیت دار می نماید و درخواست کننده در جواب قادر است با مراجعه به سایت مالکیت معنوی بخش ثبت اختراع گونه های مختلف درخواست «رفع نقص ،پرداخت حق الثبت ،اقساط ،انتقال و …» در قسمت لیست درخواست ها ، تقاضا نامه بررسی ماهیتی ثبت اختراع را تکمیل و مرجع یا مراجعی که صلاحیت ارزیابی اختراع وی را دارا هستند را بشناساند وقید میکند و در صورت اعلام صلاحدید اداره ثبت اختراع جهت رسیدگی یک نسخه از استعلام و ضمائم اظهارنامه اختراع را به مرجع صلاحیتدار به جهت اظهارنظر وبررسی ماهیتی فرستاده و جواب استعلام هم اکثرا بامراجعت به این سامانه گرفته می شود و اگر مرجع بررسی جهت اختراع در سامانه تعریف نشده باشد یک نمونه از استعلام اختراع در اینترنت قرار گرفته که از روش گزینه پیگیری اظهارنامه و خلاصه پرونده قابل دیدن میباشد. متقاضی آن را به شکل فیزیکی و به انضمام یک برگه از ضمائم اظهارنامه به متولی بررسی تسلیم خواهد کرد. بعد از دریافت پاسخ نامه استعلام آنرا هنگام انجام فرآیند ثبت خواستار خواهد شد .اگر چنانچه مرجع صلاحیتدار بعد از رسیدگی، اختراع را از منظر«جدید بودن – گام ابتکاری و کاربرد صنعتی»مورد تایید قرار دهد، مرجع ثبت در زمان ثبت اعلامیه «تصمیم مرجع ثبت مبنی بر اعطای گواهی نامه اختراع موضوع ماده 30 آئین نامه و هم چنین مبلغ مورد نیاز ثبت » را در اینترنت گذاشته که از راه گزینه پیگیری اظهارنامه و چکیده پرونده قابلیت دیدن آن وجود دارد . درخواست کننده در مدت 30 روز از زمان اعلامیه نسبت به پرداخت هزینه مبادرت ورزیده و با ورود به سامانه ثبت اختراع ، گزینه ثبت درخواست / برطرف کردن اشکال تصویر رسید هزینه پرداخت شده را فرستاده و به شکل حضوری جهت بقیه ی اقدامات که صادر شدن آگهی میباشداقدام نمایند.شایان ذکر می باشد که در صورتی که متقاضی طی موعد مشخص بنا به ادله ی مشخص توان پرداخت هزینه فوق را نداشته باشد با بیان و ذکر دلایل و درخواست تمدید مهلت قادر است یک بار خواستار تمدید مهلت گردد.

بنا بر آیین نامه اجرایی قانون ثبت اختراعات اظهارنامه ثبت اختراع می بایست در برگیرنده مندرجات ذیل باشد :

مدت حق استفاده انحصاری از اختراع در همه کشورها به یک اندازه نیست و اغلب بین 16 الی 20 سال است.به موجب قوانین ایران ، مدت اعتبار ورقه اختراع به تقاضای مخترع می تواند 10،15 یا حداکثر 20 سال باشد

جهت اظهارنامه هایی که مالکان ایرانی تسلیم می نمایند ،درچهارمین مرحله ثبت اظهارنامه الکترونیکی، هزینه به واسطه ی خود سیستم حساب میشود و تنها از همین راه ، پرداخت میسر میباشد .در باره ی متقاضیانی که غیر ایرانی هستند در اجـرای قوانین کنوانسیون پـاریس ، تقـاضـاهـای خـود را به شکل مستقیم به مرجع ثبت (اداره ثبت اختراعات اداره کل مالکیت صنعتی) تسلیم میکنند ،در اینجا باید به جدول هزینه ها رجوع کرده و می بایست معادل ارزی مبلغ ریالی مشخص شده را به بانک ملی پرداخت نمایند .

متقاضی ثبت اختراع از زمان دریافت پیامک 30 روز فرصت دارد تا جهت ادیت و کامل کردن اظهارنامه و ضمائم آن به صورت زیر عمل کند : سایت اداره مالکیت صنعتی —–»خدمات الکترونیک——–»اداره ثبت اختراعات——-»ثبت انواع درخواست . وارد نمودن شماره اظهارنامه و رمز شخصی——–»انتخاب درخواست رفع نقص-قسمت موضوع درخواست . تکمیل متن نامه بر اساس موارد رفع نقص در ابلاغیه و وارد نمودن شماره ابلاغیه در فیلد مربوطه——-»ادامه ثبت بازبینی و تایید اطلاعات——-»دریافت شماره مکانیزه .

بعد از اینکه آگهی ثبت اختراع در روزنامه رسمی کشور چاپ ومنتشر شد متقاضیان می بایست با روزنامه رسمی که آگهی در آن به چاپ رسیده است وبعد از امضاءدفاتر ثبتی جهت اخذ ورقه ثبت اختراع عمل نمایند . در شرایطی که متقاضی و مالکین ثبت اختراع بیش از یک نفر باشند ،بایستی همگی جهت امضا دفاتر در اداره مالکیت صنعتی حضور به عمل برسانند.درغیر اینصورت باید به یک نفر وکالت محضری دهند که در آن به دریافت گواهی نامه ثبت اختراع متقاضیان اشاره شده باشد.

. مراجعه حضوری برای به روز رسانی پرونده در زمینه ی اقساط پرداخت شده و همینطور اخذ شماره اظهارنامه و رمز اینترنتی 2. ورود به سایت و انتخاب گزینه ثبت اختراع انواع درخواست 3. تکمیل متن درخواست نامه ای خطاب به اداره در خصوص پرداخت قسط مورد نظر 4. کلیک بر روی دکمه ادامه ثبت اختراع 5. بازبینی اطلاعات و تایید اطلاعات 6. پرداخت هزینه و دریافت شماره مکانیزه

نتیجه دقیقی پیدا نشد .
اگر میخواهید ما با شما تماس بگیریم
اینجا کلیک کنید

مجتمع ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی درراستای ارائه ی خدمات با اقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید

درخواست صدور دستور موقت ثبت اختراع -علاوه براقامه دعوی ماهوی علیه متجاوز به حق اختراع، ذی حق می تواند در صورت ضرورت، از دادگاه ،دادرسی فوری وصدور دستور موقت مبنی برجلوگیری از تجاوز متجاوز نسبت به حقوق ناشی از اختراع را ،خواستار شود.

صدور پروانه اجباری غیردولتی در ثبت اختراعات پیوسته – طبق بند ج ماده 17 قانون جدیدالتصویب ثبت اختراعات، در موارد زیر تحت شرایطی، صدور پروانه بهره برداری از یک اختراع، بدون موافقت مالک آن امکان پذیر است:1. درصورتی که در یک گواهی نامه اختراع عنوان شده باشد که بدون استفاده از یک اختراع ثبت شده قبلی

مدت زمان ثبت اختراع و زمان و هزینه ثبت اختراع در ثبت شرکت ایلیا توسط کارشناسان خبره صورت می گیرد.

صدور پروانه بهره برداری اختراع ثبت شده – در نظام حقوقی ایران، طبق ماده19 قانون ثبت اختراعات مصوب 1386، بهره برداری از حقوق مادی اختراعی که ثبت شده است، نیاز به صدور پروانه خاص دارد ماده مزبور در این زمینه چنین مقرر داشته است.

دعاوی قابل ارجاع به داوری یا حاکمیت – در زمینه گواهی نامه اختراع و دعاوی ناشی از آن، در بسیاری از کشورهای جهان و اتحادیه اروپا، از جمله در کشور فرانسه، تحت ضوابط و شرایط قانونی ،قابلیت ارجاع به داوری و حکمیت دارد.

تعریف اختراع ، اختراع چیست ؟ – اختراع در اصطلاح حقوقی عبارت از پدیدآوردن ، ابداع محصول صنعتی بی سابقه، ساخت وسیله نو، کاربرد وسایل موجود به طریق نو،برای به دست آوردن یک نتیجه یا محصول صنعتی ویا کشاورزی تازه، ابداع یا انشاء و پدید آوردن چیزی نو است. در قوانین بسیاری از کشورهای جهان، به علت گستردگی

ایده از تفکر و تراوش ذهنی بدست می آید . ثبت ایده زمانی که برای راه حل یک مشکل نیاز به تفکر بر روی آن مسأله می باشد و در ذهن یک راه حل و یا ایده برای حل آن به فکر می رسد و از این ایده می توان به درستی برای حل مسأله استفاده کرد .

ثبت اختراع منوط بر تسلیم اظهارنامه به مرجع مربوطه می باشد.اولین تسلیم کننده اظهارنامه شما اولین متقاضی و ثبت کننده اختراع محسوب می شوید( مجتمع ثبتی ایلیا )

توضیحات کامل در خصوص خرید اختراع و معافیت سربازی و مزایای ثبت اختراع در سربازی.

ثبت اختراع – شرکت ثبت اختراع برمبنای ماده ی شماره 6 قانون ضمائم اظهارنامه ثبت اختراع به شرح فوق می باشد:1.توصیف اختراع 2. ادعا یا ادعاهای اختراع

پاسخ دادن به :

تمامی حقوق برای مجتمع ایلیا محفوظ است.

اتاق خبر مجتمع ثبتی حقوقی شرکت و برند ایلیا

به سیستم مشاوره آنی خوش آمدید .

لطفا جهت شروع پشتیبانی یکی از روش های زیر را انتخاب فرمایید

هم اکنون آنلاین نیستیم

شما مشخص کنید کی با شما تماس بگیریم

شماره تماس :

نام و نام خانوادگی :

موضوع مشاوره:


ساعت تماس :

لطفا تا پایان مشاوره این صفحه را باز نگه دارید .

 

ثبت اختراع از موارد مربوط به مشاوره حقوقی ثبت اختراع شرکت ها می باشد. طبق قانون، هر نوع کشف یا اختراع جدیدی در حوزه های مختلف به کاشف اختراع و یا خود مخترع این امکان و حق داده می شود تا طبق شرایطی در مدت معین در این قانون از اختراع یا اکتشاف خود استفاده نماید. برای استفاده از اختراع و اکتشاف توسط مخترع، بایستی اختراع در اداره ثبت، به ثبت رسیده باشد.برگه ای که از اداره ثبت تهران دریافت می شود، ورقه اختراع نامیده می شود. قبل از مراجعه به اداره ثبت، ایده و اختراع خود را با مشاور حقوقی درمیان گذاشته و از نحوه ثبت و قوانین و مقررات آن مطلع شوید. در تعریف اختراع می توان گفت اختراع حاصل فکر و ایده فرد یا افرادی می باشد که برای اولین بار محصول را در جهت رفع مشکلی در یک صنعت و یا حرفه برای اولین بار خلق می کنند.

هر شخص حقیقی با حقوقی که مدعی ابداع می باشد و یا روشی در بدست آوردن محصولی در صنعت و … کشف نماید، قادر خواهد بود اختراع خود را ثبت نموده و گواهی ثبت اختراع را از اداره ثبت اختراع دریافت نماید.افراد می توانند در جمهوری اسلامی ایران از خدمات الکترونیکی ثبت اختراع بهره مند شوند. برای مشاوره حقوقی ثبت اختراع می توانند به پایگاه اطلاع رسانی اداره کل مالکیت صنعتی مراجعه کنند و اظهارنامه اختراع خود را ثبت نمایند.در صورت نیاز و عدم آگاهی از چند و چون انجام این کار، می توانید از خدمات آنلاین مشاوره حقوقی ثبت اختراع و نیز مشاوره حقوقی رایگان ثبت اختراع بهره مند شوید.سازمان دولتی یا نیمه دولتی اداره ثبت اختراع، صادر کننده گواهی نامه های ثبت اختراع می باشد و از آن ها حمایت حقوقی بعمل می آورد.

روند مراجعه به ادارات ثبت اختراع به این صورت می باشد که مخترع با کمک مشاوره حقوقی ثبت اختراع ،

مدارک خود را آماده کرده و با تحویل آن به اداره ثبت اختراع توسط وکیل دادگستری،مشاوره رایگان ثبت اختراع

روند ثبت اختراع انجام خواهد گرفت.

جهت ثبت اختراع از طریق اینترنت :

می توان با مراجعه به سایت ثبت اختراع http://iripo.ssaa.ir/

فرم اظهارنامه ثبت را دریافت نموده و پس از تکمیل،

بصورت اظهارنامه الکترونیکی, تحویل اداره ثبت اختراع نماید.

در صورت نیاز با مشاوره حقوقی ثبت اختراع جهت پیشبرد بهتر و سریعتر مراحل قانونی و ثبتی مشورت نمائید.

برای ثبت اختراع داخلی و بین‎المللی باید مراحل و فرایندهای خاصی را طی کرد. در این مقاله به مباحث مهمی در خصوص مراحل ثبت اختراع، هزینه ثبت اختراع در ایران و جهان، زمان ثبت اختراع و نهاد قانونی متولی ثبت اختراع اشاره خواهیم کرد.

اگر فرد یا یک شخص حقوقی به فناوری جدید، محصول جدید یا فرایند جدید در یک حوزه خاص دست پیدا کند که مشکلی را در آن زمینه برطرف می‌کند، می‌تواند برای ثبت اختراع به اداره ثبت مالکیت‌های صنعتی درخواست ثبت بدهد. با این حال هر طرحی را نمی‌توان به عنوان اختراع ثبت کرد. شرایط و مراحل ثبت اختراع در ایران در سه شرط کلی خلاصه می‌شود که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

از جمله شرایط ثبت اختراع در ایران این است که باید جدید باشد، بدین معنی که اختراع مذکور در هیچ کجای دنیا و در هیچ قالبی منتشر نشده باشد. بنابراین اگر ایده جدیدی به ذهن افراد رسید یا پژوهش جدیدی انجام دادند، قبل از آنکه آن را به صورت عمومی انتشار دهند، حتما باید در اداره ثبت مالکیت‌های صنعتی ثبت کنند.

فرایند ثبت اختراع معمولا زمان می‌برد. اما مهم این است که فرد یا شخص حقوقی مدارک مربوط به اظهارنامه را تحویل داده باشد و سپس دست به انتشار عمومی اختراع خود بزند. در غیر اینصورت امکان سرقت علمی اختراع وجود دارد. 

یکی دیگر از شرایط ثبت اختراع در ایران این است که باید گام ابتکاری داشته باشد. گام ابتکاری به این منظور است که اختراع فرد باید مشکلی را در آن حوزه برطرف کرده باشد. بنابراین اگر طرحی صرفا جنبه ظاهری داشته باشد و مشکلی را حل نکند، به عنوان اختراع ثبت نخواهد شد. مشاوره رایگان ثبت اختراع

در نهایت از جمله شرایط ثبت اختراع در ایران این است که ایده باید در صنعت کاربرد داشته باشد. این شرط بدین معنی است که ما نمی‌توانیم ایده‌هایی که مربوط به حوزه‌هایی مانند بازاریابی یا امثال آن است را به عنوان اختراع ثبت کنیم.

به عنوان مثال، همین ایده الوبیزنس که مشاوران را به کاربران متصل می‌کند، یک ایده جدید است. این مدل به خودی خود به عنوان یک اختراع قابل ثبت نیست. با این وجود، اگر نرم‌افزاری تحت وب یا موبایل در همین زمینه طراحی شود، امکان دارد که در قالب نرم‌افزار این ایده را به عنوان اختراع ثبت کرد. البته باید شرایط کاربرد صنعتی را داشته باشد.

مشاوره تلفنی یا حضوری

همین الان مشاوره بگیر !

قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری مصوب سال 1386 از جمله قوانین مهم در این زمینه محسوب شده که نیاز است افراد درگیر با این موضوعات آن را حتما مطالعه کنند. در ماده 4 این قانون مواردی که از حیطه اختراع خارج بوده را معرفی می‌کند که شامل موارد زیر است:

کشفیات، نظریه‌های علمی، روش‌های ریاضی و آثار هنری 

منابع ژنتیک و اجزاء ژنتیک تشکیل‌دهنده آنها، فرایندهای بیولوژیک تولید آنها

طرح‌ها و قواعد یا روش‌های انجام کار تجاری و سایر فعالیت‌های ذهنی و اجتماعی

 اختراعاتی که قبلا ثبت شده‌اند

اختراعاتی که برخلاف قوانین عمومی جامعه و شرع تشخیص داده شوند 

بسته به اینکه اختراع خارجی یا داخلی باشد، برای ثبت آن نیاز است تا با مراکز مختلفی ارتباط گرفته شود. اکنون بیشتر فرایندها و مراحل ثبت اختراع در ایران و جهان به صورت الکترونیکی بوده و غالبا از طریق وبسایت این مراکز قابل انجام است.

از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به نهادهای زیر اشاره کرد:

مرکز مالکیت معنوی:  این مرکز که زیرمجموعه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بوده، نهاد قانونی متولی ثبت اختراع در ایران محسوب می‌شود. چند سالی است که فرایندهای لازم برای ثبت اختراع از طریق این سازمان به صورت الکترونیکی درآمده و افراد صرفا از طریق سایت این مرکز می‌توانند نسبت به ثبت اختراع خود اقدام کنند.

در وبسایت مرکز مالکیت معنوی بخش‌های زیادی در نظر گرفته شده که از جمله آنها می‌توان به ثبت اختراع اشاره کرد. ثبت طرح صنعتی، ثبت علائم تجاری و ثبت نشانه‌های جغرافیایی از جمله موارد دیگر است.

بررسی فرایندهای ثبت اختراع تنها از طریق وبسایت مرکز مالکیت معنوی امکان‌پذیر بوده و مراجعه حضوری معمولا تاثیری در روند انجا کارها نخواهد داشت. بنابراین افراد می‌توانند با مراجع به این وبسایت ابتدا نسبت به تکمیل اظهارنامه ثبت اختراع اقدام کرده و سپس منتظر دریافت ابلاغیه جدید باشند. 

کنوانسیون پاریس

برخی از افراد قصد دارند تا اختراع خود را در سایر کشورها و مراجع بین‌المللی نیز به ثبت برسانند. از جمله نهادهای بین‌المللی مرتبط با ثبت اختراع بین‌المللی می‌توان به کنوانسیون پاریس اشاره کرد.

ثبت اختراع بین‌المللی از طریق این کنوانسیون به این صورت است که افراد می‌توانند بعد از 12 ماه از گذشت ثبت اختراع در کشور خود، نسبت به انجام این کار در یکی از کشورهای دیگر اقدام کنند.

ایران سال‌ها است که به این کنوانسیون ملحق شده و افراد می‌توانند از این طریق برای ثبت آثار خود در سایر کشورها اقدام کنند. اما علاوه بر این کنوانسیون، سازمان‌های بین‌المللی دیگر نیز در این خصوص وجود دارد. 

هر اندازه که افراد در فرایند ثبت اختراع دقت لازم را در ثبت انجام مراحل مختلف، ثبت اظهارنامه و نوشتن دقیق و جزئی توصیف اختراع به خرج بدهند، گواهی ثبت اختراع برای آنها معتبرتر خواهد بود. از طرفی، در آینده احتمال تقلب و سرقت علمی از آنها بسیار کمتر خواهد شد. چرا که با ادله و اسناد معتبر می‌توان نقص‌کننده اختراع را محکوم کرد. 

معاهده PCT 

این معاهده اشاره به یک پیمان و تعهد بین‌المللی دارد که با استفاده از آن می‌توان اختراعات خود را به صورت بین‌المللی در سایر کشورهای جهان به ثبت رساند. سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) چتر حمایتی این معاهده بوده و زیر نظر آن به فعالیت می‌پردازد.

دفتر اصلی آن در شهر ژنو سوئیس قرار دارد و بسیاری از افراد از این روش برای ثبت اختراع استفاده می‌کنند. چرا که هم زمان بیشتری نسبت به مدت زمان 12 ماهه در اختیار افراد قرار می‌دهد و همچنین افراد می‌توانند با ثبت کردن اثر خود در آن، از احتمال کپی‌برداری و سرقت جلوگیری کنند. هر چند که معمولا فرایند ثبت اثر از این طریق ممکن است با هزینه و زمان بیشتری همراه باشد. 

سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) 

این سازمان دارای سابقه طولانی در زمینه ثبت آثار متعدد به صورت بین‌المللی و حمایت از مخترعین است. WIPO در حال حاضر معاهده‌های مختلفی را در زمینه ثبت آثار و اختراعات مدیریت می‌کند که یکی از آنها معاهده PCT است.

این سازمان معمولا در دو زمینه کپی‌رایت و مالکیت صنعتی از مخترعان بین‌المللی حمایی می‌کند. ایران قریب به 20 سال است که به عضویت این سازمان بین‌المللی درآمده و افراد می‌توانند از مزایای آن در راستای ثبت آثار خود بهره ببرند. 

اصلی‌ترین مرحله در ثبت اختراع، مراحل و انجام فرایندهای اداری مربوط به آن است. همانطور که اشاره شد برای ثبت هر اثر و نوآوری در ایران باید به وبسایت سازمان مالکیت معنوی مراجعه کرد. در این سایت یک بخش برای ثبت اختراع و ثبت اظهارنامه در نظر گرفته شده است.

اظهارنامه اختراع را می‌توان اصلی‌ترین نکته در انجام این فرایند دانست. چرا که کارشناسان این سازمان براساس این اظهارنامه نسبت به قبول یا رد اختراع اقدام می‌کنند.

اظهارنامه ثبت اختراع معمولا دارای چندین بخش مختلف است. در یک بخش مخترع باید نسبت به تکمیل برخی از اطلاعات و مشخصات شخصی خود اقدام کند. اما مهم‌ترین بخش اظهارنامه مربوط به ثبت اثر و توضیحات مربوطه آن است.

توضیحات باید به زبان فارسی بوده و مخترع در آن در خصوص تکمیل اطلاعاتی از قبیل نام اثر، توصیف کلی آن، نقشه‌ها و سایر اطلاعات دیگر اقدام می‌کند. بعد از انجام این کار و سایر فرایندهای اداری، معمولا چند حالت رخ خواهد داد که افراد مشمول یکی از آنها خواهند بود: 

 ممکن است بنا به هر علتی کارشناسان مربوطه اثر وارد شده را فاقد فاکتورها و الزامات قانونی برای ثبت اختراع بدانند. یکی از مهم‌ترین دلایل رد اختراع تکراری بودن آن است. در این صورت از متقاضی درخواست می‌شود تا با مراجعه به بخش «جستجوی اختراعات» در وبسایت مرکز مالکیت معنوی، یک بار دیگر اختراع خود را با اختراعات مشابه آن بررسی کند.

در صورتی که مخترع نتواند ثابت کند اختراع وی دارای وجوه افتراق با سایر اختراعات دیگر است، براساس قانون، اظهارنامه وی رد خواهد شد و اختراع او ثبت نمی‌شود. در صورتی که افراد با رد اظهارنامه مواجه شدند، می‌توانند از طریق وبسایت مذکور، لایحه‌ای را مبنی بر تفاوت اختراع آنها با سایر اختراعات، تنظیم کرده تا دوباره بررسی گردد. 

در صورتی که اظهارنامه ثبت اختراع منطبق با استانداردها تنظیم شده باشد و کارشناسان مربوطه آن را برای ثبت دارای صلاحیت بدانند، ابلاغیه ثبت اختراع برای فرد صادر می‌شود. در این حالت فرد تا 30 روز فرصت دارد تا ضمن پرداخت هزینه ثبت اختراع، نسبت به انجام سایر مراحل و فرایندهای اداری آن اقدام کند.

سپس پس از طی این مراحل فرد باید برای دریافت گواهی ثبت اختراع به سازمان مربوطه مراجعه کند. چنانچه فرد نتواند در مهلت 30 روزه نسبت به پرداخت هزینه اقدام کند، می‌بایست قبل از اتمام این مهلت نسبت به تمدید مهلت اقدام کند. 

 برخی اوقات نیز ممکن است که اظهارنامه ثبت اختراع فرد رد نشود، بلکه از وی خواسته شود تا ایرادات و نقایص احتمالی را برطرف کند. لازم به ذکر است که اظهارنامه مذکور باید به لحاظ شکلی و دستوری کاملا براساس مقررات و آیین‌نامه‌های مربوطه تنظیم شده باشد.مشاوره رایگان ثبت اختراع

در غیر اینصورت کارشناسان سازمان از فرد درخواست می‌کنند تا بار دیگر نسبت به تکمیل اظهارنامه و بیان دقیق توصیف، ادعای اختراع و همچنین نقشه‌ها اقدام کند. 

همانطور که اشاره شد افراد می‌توانند علاوه بر ثبت اثر خود در داخل کشور به روش‌های متعدد نسبت به ثبت آن به صورت بین‌المللی در سایر کشورها اقدام کنند. طبیعی که ثبت اختراع بین‌المللی هزینه بیشتری نسبت به ثبت داخلی آن دارد.

ضمن آنکه ثبت اختراع بین‌المللی نیز روش‌های متعددی دارد که ممکن است هزینه‌های آنها با یکدیگر متفاوت باشد. اما به طور کل می‌توان گفت که هزینه انجام این کار معمولا به نحوی نیست که افراد نتوانند آن را پرداخت کنند. 

برای کسب اطلاع از هزینه ثبت اختراع داخلی می‌توان به وبسایت مرکز مالکیت معنوی مراجعه کرد. در پورتال این مرکز هزینه ثبت انواع طرح‌ها و علائم درج شده است. هزینه ثبت اختراع داخلی به دو بخش اشخاص حقیقی و حقوقی تقسیم‌بندی می‌شود.

هزینه مربوط به اشخاص حقوقی معمولا بیشتر از اشخاص حقیقی است. همچنین میزان هزینه ثبت اختراع می‌تواند بسته به موارد مختلف متفاوت باشد. این هزینه‌ها معمولا شامل موارد زیر است: 

در خصوص هزینه‌های فوق باید گفت که معمولا هزینه هر کدام از موارد برای اشخاص حقیقی و حقوقی متفاوت است. همچنین علاوه بر این موارد برخی هزینه‌های دیگر نیز وجود دارند.

اما نکته اصلی در زمینه هزینه آن است که معمولا فرایند ثبت اثر تمام این هزینه‌ها را شامل نمی‌شود. چرا که برخی از آنها تنها برای افراد خاص خواهد بود که ممکن است فرایندهای اداری آنها طولانی شده باشد. 

هزینه ثبت اختراع بین‌المللی معمولا بیشتر از هزینه ثبت اختراع داخلی است. افراد بعد از ثبت اثر خود در داخل کشور می‌توانند برای ثبت بین‌المللی آن نیز به روش‌های متعدد اقدام کنند. لازم به ذکر است هر کدام از روش‌های ذکر شده در ثبت بین‌المللی می‌تواند دارای هزینه‌های متفاوت باشد.

به عنوان مثال، در روش ثبت از طریق معاهده PCT معمولا هزینه بیشتری نسبت به برخی روش‌های دیگر دریافت می‌شود. به طور کل هزینه ثبت اختراع بین‌المللی شامل سه مورد است.

اما از آنجا که معمولا باید افراد نسبت به ثبت اختراع خود در داخل کشور نیز از قبل اقدام کرده باشند، بنابراین خود به خود این هزینه نیز اضافه خواهد شد که شامل موارد زیر است: 

 در خصوص هزینه ثبت اختراع بین‌المللی هم باید گفت در اینجا نیز همانند ثبت اثر در داخل کشور، هزینه‌ها برای اشخاص حقیقی و حقوقی متفاوت خواهد بود. همچنین ممکن است که هزینه‌ها به صورت سالانه دچار تغییر شود. 

برای ثبت اختراعات داخلی معمولا از زمان ثبت اظهارنامه تا ارائه گواهی، معادل12 ماه زمان نیاز است. البته باید دقت کرد که ممکن است اظهارنامه برخی از افراد دارای نقایصی باشد که نیاز به برطرف کردن داشته باشد.

همچنین این امکان وجود دارد که اظهارنامه یک شخص رد شده و او نسبت به این مورد اعتراض داشته باشد. بنابراین بسته به موارد مختلف، زمان ثبت اختراع نیز می‌تواند متغییر باشد.

اما برای ثبت اختراع بین‌المللی معمولا نیاز به زمان بیشتری وجود دارد. چرا که اولا اختراع مذکور باید در ایران به ثبت برسد، از طرفی، هر کدام از روش‌های مختلف بین‌المللی می‌تواند زمان متفاوتی را دربربگیرد.

فرایند ثبت اختراعات بین‌المللی نیز معمولا اینگونه بوده که بعد از ثبت اثر در داخل ایران، افراد 12 ماه برای ثبت کردن آن در خارج از کشور زمان دارند. هر چند که آنها می‌توانند این زمان را تمدید کنند.

به طوری که در برخی از روش‌ها می‌توان علاوه بر این 12 ماه، معادل 18 ماه دیگر نیز زمان دریافت کرد. البته لازم به یادآوری است که روش‌های مختلف ثبت آثار بین‌المللی هر کدام می‌تواند زمان‌های مختلف داشته باشد. 

به طور کل امور مربوط به مالکیت فکری و خصوصا ثبت اختراع از جمله فعالیت‌های پیچیده حقوقی محسوب می‌شود که بسیاری از افراد و شرکت‌ها خود به تنهایی از انجام آن برنمی‌آیند.

چرا که هم قوانین و مقررات مربوط به این حوزه متعدد بوده و هم مراحل و فرایندهای اداری آن زیاد است. از طرفی، این موضوع به قوانین و مقررات بین‌المللی و خارج از کشور نیز ارتباط دارد.

بنابراین بسیاری از افراد استفاده از خدمات مشاوره مالکیت فکری را برای انجام این کار ترجیح می‌دهند. این کار باعث می‌شود تا قبل از ارائه اظهارنامه و اقدام عملی برای ثبت، از قوانین، آیین‌نامه‌ها و مراحل اداری آن بیشتر کسب اطلاع کنند تا بتوانند بهتر تصمیم‌گیری کنند.

ما به شما مشاوره حضوری، تلفنی و حتی رایگان با بهترین مشاوران حقوقی و مالکیت فکری ایران را پیشنهاد می‌دهیم. شما می‌توانید برای ارتباط با مشاوران همین اکنون اقدام کنید. در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهامی در خصوص فرایند گرفتن مشاوره، آن را با کارشناسان ما در میان بگذارید. 

مشاوره تلفنی یا حضوری

همین الان مشاوره بگیر !

دکتر باقری مشاور و مدرسان سرشناس مدیریت نوآوری و مالکیت فکری و عضو هیات مدیره انجمن مدیریت فناوری ایران است.

یوسف قاسمی مشاور مالکیت فکری و امور حقوقی، دکتری حقوق فناوری های نوین، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، مشاور شرکت های دانش بنیان و کسب وکارهای نوپا در امور حقوقی و قراردادی

امیرحسین برنائی مشاوره حوزه ثبت اختراعات خارجی و متخصص در حوزه مالکیت فکری، نقض پتنت، تحلیل پتنت

ثبت طرح صنعتی در ایران قوانین، هزینه‌ها، مراحل، مزایا و روش‌های خاص خود را دارد که در بسیاری از اوقات متقاضیان در انجام آن به مشکل برمی‌خورند.

مزایای ثبت اختراع بسیار زیاد است، از کنکور تا سربازی. اما این سایر توانمندی‌های شما است که باعث می‌شود از آن مزایا استفاده کنید یا خیر!

در آموزش گام به گام ثبت برند به مراحل، هزینه، مدارک مورد نیاز ثبت برند و سایر نکته‌ها و سوالات مهم در این خصوص اشاره می‌کنیم.

سوال خودتون رو به با جزئیات کامل مطرح کنید تا مشاوران برتر الوبیزنس به اونها جواب
بدهند

با عرض سلام وخسته نباشید محرم امد و دلها با نام خدا ارام میگیردمن یه طراحی خطی انجام میدم ک هیچکس انجامش نداده یعنی من تا حالا ندیدم کسی انجام داده باشد و این طرح من مخاطب نمیتواند ان را بخواند فقط من میتوانم ان را به مخاطب نمایش بدهم تا راحتر خوانده شود ایا امکان دارد من این طرح خطاطیم را به ثیت برسانم لطفا کمکم کنید. ممنونم

با سلام. ماده‌ای تولید کرده‌ام که در پیشگیری و درمان و پرورش گله‌های طیور بدونه مصرف انتی بیوتیک استفاده میشود. ۱. ایا این طرح را میتوان به نام دو نفر ثبت کرد و همچنین مراحل ثبت اختراع چگونه می‌باشد.

من توضیح کامل نمی دهم فقط می توانم بگویم این ایده من به ماشین هم نزدیک است مهار دود کارخانها زباله سوز شرکت نفت وغیره که تو دنیا کسی انجام نداده

ایده‌نوع‌جهانی‌دارم‌‌برای‌مهاره‌دود‌کارخانها‌وزباله‌سوزها‌وخروجی‌ندارد

ایده‌من‌جهانی‌است‌در‌باره‌گرمایش‌زمین‌وگازهای‌گل‌خانه‌ای

ایده‌نوع‌خود‌را‌چگونه‌ثبت‌کنم‌چون‌برای‌محیط‌زیست‌جهانی‌مفید‌است

سلام من میثم چقاکبودی هستم طرحی در مورد موتورهای 2زمانه پاک دارم چند سال پیش به پارک علم و فن اوری اراعه دادم ولی توجه به این طرح نشد ایا میتوان انرا در سطح بینلمللی اراعه داد و از توانایی شرکتهای خارجی بهره برد

سلاماین شرط که اختراع علاوه بر ایران باید در دنیا نیز جدید باشد شرط سختی است آیا واقعاً این شرط باید رعایت شود؟ من خودم یک موردی دارم که در ایران سابقه ندارد اما در یک شرکت خارجی اجرا شده است آیا میتوانم بعنوان اختراع ثبت کنم؟

ثَــبـــتــِــنـــتــــــ

ثبت تخصصی اختراع، مشاوره مالکیت معنوی، مشاوره پروژه کسر خدمت سربازی، پایان نامه، مقاله ISI

شرکت آیین کیفیت با برند ثَـــبـــتـِـــنـــتـــــ ، در حوزه مشاوره ثبت اختراع و مالکیت معنوی فعالیت می نماید. مشاورین ثَـــبـــتـِـــنــــتــــ در طی سالهای فعالیت خود، خدمات ارزشمندی به جامعه مخترعین نخبگان علمی کشور تقدیم نموده اند. فراهم نمودن خدمات مشاوره مالکیت فکری و ثبت اختراع به مخترعین از نقاط مختلف کشور و  مشاوره و پاسخگویی رایگان به مخترعین عزیز، از نکات بارز و پرافتخار فعالیتهای این شرکت می باشد.

کار ما محافظت از دارایی های معنوی و فکری شماست.

هدف از دارایی های معنوی و فکری، بیشینه ساختن منافع شماست. به این منظور ما به شما کمک می کنیم تا:مشاوره رایگان ثبت اختراع

هدف ما آسان ساختن حفاظت از اختراع برای شماست.

قوانین دارایی های فکری و معنوی پیچیده است؛ ولی مشاوران متخصص ما، آن را به زبان ساده به شما توضیح خواهند داد تا برای خود و تجارت خود انتخاب های صحیحی برگزینید.

هماهنگ با بودجه شما هستیم.

برای مشاوره اولیه هزینه ای نمی گیریم و تعرفه های شفافی داریم.

تعرفه های ثابتی برای کارهایمان داریم.

ما می خواهیم شما موفق شوید.

خوب می دانیم که اگر مشتریان ما موفق شوند؛ ما نیز در کارمان موفق خواهیم شد.

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

مشاوره رایگان ثبت اختراع
مشاوره رایگان ثبت اختراع
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *