چگونه شخصیت خود را توصیف کنیم

 
helpkade
چگونه شخصیت خود را توصیف کنیم
چگونه شخصیت خود را توصیف کنیم

محتوای صفحه (قابل کلیک)

افرادی که درجستجوی کارهستند، آماده اند تا اشتباهات خود را بپوشانند اما اغلب حتی نمی دانند که ایراد کارشان کجاست. توجه کردن به این نکات اعتبارارزشهای شخصیتی راتضعیف می کند و موجب می شود که این تست مورد شک و تردید قرار بگیرد.

هرکارفرمایی می داند که تنها با دانستن خصوصیات شخصیتی پرسنل مانند کاردانی، داشتن صلاحیت، داشتن معرفی نامه معتبرو انجام مصاحبه نمی توان چگونگی انجام کار را پیش بینی کرد.

افرادی که برای گرفتن کاربه کارفرما مراجعه می کنند ممکن است ظاهری بسیارآراسته و خوب داشته باشند همچنین معرفی نامه معتبر، مدارک تحصیلی و کلی مدارک دیگرنیزبه شما نشان بدهند اما ممکن است نتوانند ازپس کاری که به آنها محول می کنید برآیند.

چگونه شخصیت خود را توصیف کنیم

یکی ازعوامل مهمی که هنگام استخدام پرسنل باید درنظرگرفت شخصیت افراد است که معمولا هم این عامل نادیده گرفته می شود. ویژگیهای فردی ازقبیل طرزتفکر، احساس و عملکرد افراد درموارد مختلف به کارفرما کمک می کند تا بهترپیش بینی کند که فرد مورد نظرش آیا می تواند درمواقع خاصی مانند عدم رعایت روشهای معمول، فرصتهای از یاد رفته ، درمواقعی که استرس شدید به فرد وارد می آید، دربرخورد با شایعات و سوء استفاده از موقعیت با شرایط کنار بیاید.

سالها تحقیق نشان داده است که ویژگیهای شخصیتی می توانند نشان دهنده سلامتی، شادی، مشکلات  ذهنی، طول عمر، برقرای ارتباط با دیگران، میزان تحصیلات، نقطه نظرهای سیاسی و بسیاری چیزهای دیگرباشد.

ویژگیهای شخصیتی بطوریقین درموفقیت های کاری دخیل هستند. مطالعه وسیعی انجام شده که نشان داده است که شخصیت افراد بیش ازمقام اجتماعی اقتصادی و خصوصیات ارثی دربازده کاری آنها تأثیر دارد. تحقیقاتی که تابحال انجام شده است بخصوص نشان داده افرادی که ازسطح هوشیاری بالایی برخودارند ازخصوصیاتی چون انضباط شخصی، دقت و سخت کوشی برخوردارند و با توجه به این خصوصیات است که افراد برای استخدام شدن ارزیابی می شوند. داشتن ثبات روحی نیز به موفقیت های شغلی مرتبط است.

حال می خواهیم بدانیم که آیا ارزیابی خصوصیات شخصیتی افراد برای استخدام آنها کافی است؟  پاسخ به این سؤال سخت است چون وقتی افراد بدانند که ازآنها تست شخصیتی گرفته می شود وبه این صورت مورد ارزیابی قرارمی گیرند و جواب آن درآینده کاری آنها مؤثراست ترغیب می شوند که درباره محاسن خود اغراق کنند و عیوب خودرا پنهان کنند. این انگیزه باعث می شود که خود را فردی خوب و مثبت جا بزنند و درنتیجه ارزیابی شخصیتی ازآنها جواب درستی نخواهد داشت.

درارزیابی شخصیتی با چالشهای دیگری نیزمواجه هستیم. افرادی که شناخت درستی ازخود ندارند ممکن است نتوانند خود را همانگونه که هستند،  ببینند و یا حداقل آنقدرکه دیگران آنها را می شناسند، خود را نمی شناسند. این عدم آگاهی ازخود از روی نادانی است. بطوریقین حتی افراد انسان گریز هم می دانند که دریک تست شخصیتی چطورخود را یک ایده آلیست صمیمی نشان بدهند اما اغلب ممکن است که فاقد بینش لازم برای انجام کاری که به آنها محول شده باشند.

افرادی که درجستجوی کارهستند، آماده اند تا اشتباهات خود را بپوشانند اما اغلب حتی نمیدانند که ایراد کارشان کجاست.  توجه کردن به این نکات اعتبارارزشیابی شخصیت را تضعیف می کند و موجب می شود که این تست مورد شک و تردید قراربگیرد.

بنابراین آن کارفرمایی که تصویر کاملی ازشخصیت ساده و بی عیب پرسنلش دارد با مشکل روبرو است. البته هرروانشناسی با اندکی پشتکارمی تواند این مشکل را حل کند. روانشناسها راههای هوشمندانه ای برای پی بردن به جاروجنجالهای زیرکانه افرادی که تلاش می کنند خود را خوب جلوه دهند یافته اند و ارزیابی شخصیتی آنها را طوری انجام می دهند که متوجه پاسخهای غیرقابل قبول یک فرد دروغگو بشوند و همچنین پاسخ صادقانه من هیچوقت دروغ نمی گویم را بپذیرند. افرادی که اشتباهات خود را تکرار می کنند و پاسخهای غیرعادی می دهند انتخاب موجهی نیستند.

مشکل اشخاص خودشناس بغرنجتراست. اگر اشخاص غیرقابل اعتماد اطلاعات غلطی درمورد خودشان بدهند ممکن است ما ازافراد دیگری درمورد شخصیت حقیقی آنها سؤال کنیم. دراین باره قبلا تحقیقاتی انجام شده اما یک تحقیق جدید گام مهمی دراین راستا برداشته است. نویسنده این تحقیق 16 تحقیق دیگررا مورد بررسی قرارداد تا ارتباط بین ویژگیهای شخصیتی افراد و شغل آنها را از دید اشخاص دیگررا دریابد. این بررسیها نشانگراین بود که امتیازی که اشخاص دیگربه نحوه کارکرد و شخصیت افراد درمحل کارداده بودند بیشتراز امتیازی بود که خود کارکنان به خودشان داده بودند و آنها از دید دیگران بهتربودند. بنابراین نتیجه می گیریم که برای ارزشیابی کاری و شخصیتی افراد شاغل از نظر دیگران درمورد آنها استفاده کنیم نه از نظرخودشان و ببینیم که درمحیط کارچگونه رفتارمی کنند.

بسیارجالب است که هرکسی با توجه به شناختی که ازافکارو احساسات خود دارد، باید یشترازدیگران خود را تأیید کند.

این عقیده که فقط دیگران می توانند درمورد ما نظربدهند بی معنی است. هرچند که ازطرفی می توان گفت که شاید این امرهم امکان پذیرباشد . ممکن است کسانی که ما را ازبیرون می بینند و ازدرون ما خبرندارند بهتربتوانند ما را قضاوت کنند و درمورد ما نظر بدهند.

کسانی که در مورد ما نظرمی دهند ازانگیزه های درونی ما بیخبرند و فقط وجه آشکارشخصیت ما را می بینند . مثلا نحوه برخوردهای روزانه ما و نحوه برخورد ما با همکارانمان و درمجموع دیگران بیطرفانه و بی غرض درمورد ما نظرمی دهند.

حالا با توجه به این تفاسیر تکلیف کارفرما چیست؟ آیا کارفرما باید از مادر و یا دوستان نزدیک شخصی که می خواهد به استخدام درآورد درباره شخصیت او بپرسد چرا که آنها ممکن است بهترازخود اوبه سؤالات پاسخ دهند؟ جواب احتمالی خیراست.

نظرخود آن فردی که می خواهد درجایی شروع بکارکند قابل اطمینانتر از اطرافیان آن فرد است. شخصیت افراد درنحوه کارکرد و بازدهی آنها نقش بسیارمهمی دارد و این کار از طریق آزمونهای شخصیتی و استعدادیابی شغلی امکان پذیرمی باشد تا ازتوان و استعداد هرفرد بیشترین بهره وری و استفاده صورت گیرد.

[divider]

[divider]

خدمات تخصصی روانسنجی ( آزمون های شخصیت، آزمون های آسیب شناسی، آزمون های استعداد یابی، شغلی و استخدام، آزمون های خانواده و پیش از ازدواج )در شعب مختلف آلومینا ارائه می گردد

جهت اطلاعات بیشتر و گرفتن وقت قبلی به صفحه ی تماس با ما مراجعه فرمایید

 

 

 

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

کادر درمانی جایروس از لحاظ تخصصی در حیطه های اعصاب، در تمام کشور بی نظیر است

شماره تماس های نوبت گیری سریع

به دلیل شیوع کرونا، مشاوره های تلفنی و ویزیت آنلاین ویدئویی نیز ارائه می شود.

 

واحد مغز و اعصاب و روان ☎ 22616377_021 ☎

واحد انجام تست خواب ☎ 02122639401 ☎

 واحد ویزیت متخصص اختلالات خواب ☎ 02122648627 ☎

واحد مشاوره و روانشناسی  ☎ 22636863_021 ☎

 واحد مغز و اعصاب و روان غرب تهران (آزادی) ☎ 02166158469 ☎

اگر بی خوابی دارید، علاوه بر خدمات حضوری در کلینیک، میتوانید با تهیه دوره جامع درمان بیخوابی که توسط دکتر مصطفی امیری فلوشیپ اختلالات خواب تهیه شده است، بی خوابی تان را بدون دارو و در منزل درمان کنید.

درمان بی خوابی بدون دارو با ۱۱۳ روش علمی و خانگی (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

 

چگونه شخصیت خود را توصیف کنیم

اگر دچار افسردگی هستید یا میخواهید احساس شادی و لذت را در زندگی تان تقویت کنید، میتوانید بصورت حضوری توسط متخصصین روانپزشکی یا روانشناسان مجموعه جایروس ویزیت شوید و علاوه بر خدمات حضوری، میتوانید با تهیه دوره آنلاین درمان افسردگی در خانه که توسط مجموعه پزشکان جایروس تهیه شده است، افسردگی تان را در منزل و بدون دارو درمان کنید (برای دیدن ویدئو معرفی دوره، کلیک کنید)

درمان افسردگی در منزل بدون دارو (برای شروع، اینجا کلیک کنید)

 

امتیاز بینندگان:5 ستاره

طراحی و سئو : زینوم

در کتاب های فیلمنامه نویسی به شما توصیه می کنند که برای اینکه شناخت کاملی نسبت به شخصیت هایتان پیدا کنید آنها را برای خودتان توصیف کنید. معمولاً آنها به شما یاد می دهند که سوالاتی در مورد شخصیت کارتان بپرسید و به آنها پاسخ دهید تا شخصیت به شکل کامل در ذهن شما شکل بگیرد. سوالات پیشنهادی در این کتاب ها شامل موارد زیر می شوند:

1- شخصیت شما چگونه به نظر می رسد: سن، جنسیت، خصوصیات ظاهری، عادت ها شکل لباس پوشیدن و…

2- شخصیت شما چه طور آدمی است: باهوش است یا کم هوش، آیا آدم اجتماعی ای است، چه چیزی را دوست دارد و از چه چیزی بدش می آید، خودش چه نظری در مورد خودش دارد، از نظر اطرافیانش او چطور آدمی است، به چه چیزی اعتقاد دارد و نظرش در مورد پدیده های مختلف چیست و…

3- شخصیت شما متعلق به چه طبقه اجتماعی ای است: او متعلق به چه خانوده ای است، دوستانش چه کسانی هستند، در چه دوره زمانی و در چه کشوری زندگی می کند، قبل از این و در سال های گذشته چه اتفاقات مهمی برای او افتاده است و…

شما بعنوان فیلمنامه نویس در ابتدا شخصیت را یا بر مبنای یک الگوی واقعی که قبلاً دیده اید و یا بر مبنای میل شخصی تان می سازید اما در طول داستان با اتفاقات و مشکلاتی که در مسیر او قرار می دهید کاری می کنید که او تغییر کند و به انسان کامل تری تبدیل تبدیل شود. اگر شخصیت شما از ابتدا آدم کاملی باشد شما دیگر جایی برای پیش روی ندارید. همانطور که در بحث های قبلی هم گفتم در یک فیلمنامه خوب شخصیت ها در طول قصه متحول می شوند، رشد می کنند و به درک جدیدی از خود می رسند. حالا اگر شخصیت های شما از ابتدا آدم های کامل و نمونه ای باشند عملاً نقطه ضعفی ندارند که بخواهند در طول قصه آن را از بین ببرند به همین خاطر یکی از عوامل موثر در ساخت یک داستان خوب از بین می رود. یک فیلمنامه نویس همیشه باید از خودش بپرسد:

چگونه شخصیت خود را توصیف کنیم

1- شخصیت اصلی من چه کسی است؟

2- او چه می خواهد؟ او نیاز دارد که چه چیزی را در مورد زندگی، جهان و خودش بفهمد؟

3- بدترین مشکل و دردسری که می تواند برای او اتفاق بیفتد چیست و این اتفاق چگونه می تواند او را به شناخت جدیدی از خودش و زندگی برساند که تا قبل از آن اتفاق نمی دانسته؟ یا اگر قصه شما تراژدی است و پایان خوش ندارد شخصیت های شما خیلی دیر چه چیزی را می فهمند که اگر آن را انجام داده بودند سرانجام قصه این نبود؟

سعی کنید به این سوال پاسخ دهید که چرا شخصیت شما می تواند مشکلات بزرگی که شما برایش طراحی کرده اید را حل کند و از پس انها بربیاید؟ اگر در مرحله اول کار در مورد اینکه چه چیزی شخصیت های شما را به دردسر و مشکل می اندازد چیزی به ذهنتان نمی رسد بدانید که نمی توانید شروع امیدوار کننده برای داستانتان داشته باشید. بگذارید برای اینکه ین موضوع برایتان واضح شود از فیلم های شاخص چند مثال بزنم:

فیلم شجاع دل: چه کسی شخصیت اصلی است؟ «ویلیام والاس» کشاورزی آرام و مهربان که می خواهد زندگی آرامی داشته باشد.

بدترین مشکل و دردسری که می تواند برای او اتفاق بیفتد چیست؟ یک انگلیسی همسرش را می کشد.

فیلم کوهستان سرد: شخصیت اصلی کیست؟ «آدا» یک دختر شهری شیک پوش.

بدترین مشکل و دردسری که می تواند برای او اتفاق بیفتد چیست؟ نامزدش به جنگ می رود، پدرش می میرد و او حالا باید با کشاورزی زندگی اش را بگذراند.

فیلم ارباب حلقه ها: شخصیت اصلی چه کسی است؟ «فرودو بِگینز» پر شر و شور که با حمایت «عمو بیلبو» زندگی می کند.

بدترین مشکل و دردسری که می تواند برای او اتفاق بیفتد چیست؟ او باید به تنهایی به سفر و مبارزه ای سخت برود و حلقه ای را نابود کند.

فیلم ناتینگ هیل: شخصیت اصلی چه کسی است؟ «ویلیام تاکر» یک کتابفروش عادی و خجالتی که زندگی آرامی دارد.

بدترین مشکل و دردسری که می تواند برای او اتفاق بیفتد چیست؟ او عاشق یک هنرپیشه مشهور و جذاب می شود.

نکته مهم: در مرحله توصیف شخصیت برای خلق یک ساختار درماتیک درست فهمیدن نقطه ضعف شخصیت ها به انداره فهمیدن نقاط قوت و یا خصوصیات ظاهری، اخلاقی و اجتماعی آنها دارای اهمیت است. اینکه آنها دقیقاً در ابتدای قصه چه طور آدم هایی هستند و پس از اینکه توانستند از پس مشکلات طرح شده در روند قصه بر بیایند به چه آدم های جدیدی تبدیل شدند؟ شما باید در این مقطع دقت کنید که توصیفی که برای شخصیت تان در نظر می گیرد چیزی دم دستی و معمولی نباشد. مثلاً اگر در توصیف شخصیت نوشتید «سرباز شجاع» این خیلی برای مخاطب جذابیت ندارد چون سربازها معمولاً شجاع هستند یا اگر نوشتید «سیاستمدار خود محور» باز هم همینطور است چون همه سیاستمدارها خود محور هستند. ولی اگر مثلاً در توصیف نوشتید «خود خواه ترین سیاستمداری که تا کنون بوده. کسی که پاهایش را بر کف وست مینستر می کوبد» ممکن است کمی علاقه مخاطب را جلب کنید.



چگونه خود را در مصاحبه شغلی توصیف کنید

کارفرمایان از شما می خواهند که خودتان را به دو دلیل توضیح دهید. اولا، آنها می خواهند ببینند آیا شما مناسب برای موقعیت و فرهنگ شرکت خواهید بود یا خیر.

این سوال، شبیه به سوال ” چگونه دیگران شما را توصیف می کنند؟ “همچنین نشان می دهد کارفرمایان چگونه شما خود را درک کنید.

هنگام پاسخ دادن به این سؤال، مطمئن شوید که شرح شغل را در ذهن نگه دارید و به شیوه ای پاسخ دهید که نشان دهد شما برای کار مناسب هستید. با این حال، همراه با مثبت بودن، باید صادقانه و صریح باشید که چرا شما برای این شرکت مناسب هستید. این یک فرصت برای فروش خود به مصاحبه کننده است و نشان می دهد که چرا شما یک نامزد قوی برای نقش مورد نظر خود هستید.

برای آماده شدن برای این سوال، یک لیست از صفت ها و عباراتی را ایجاد کنید که شما فکر می کنید بهترین توصیف شما را داشته باشد (شما حتی می توانید از پیشنهاد خانواده و دوستان خود بپرسید). سپس، به توصیف شغل نگاهی بیندازید و تمام صفت ها و عبارات موجود در لیست خود را که بهترین ارتباط را با موقعیت خاص دارند، دایره کنید.

چگونه شخصیت خود را توصیف کنیم

دو یا سه اصطلاح را انتخاب کنید که بهترین موقعیت را در نظر بگیرند و وقتی که هر کدام از این ویژگی ها را نشان داده اید، به زمان خاصی فکر کنید.

با توجه به لیستی از اصطلاحات و مثالها، شما آماده پاسخ به هر گونه سوال خواهید بود.

با مطابقت دادن مدارک تحصیلی خود با شغل ، می توانید نشان دهید که مهارت ها و شخصیت های مناسب را برای موقعیت بدست آورده اید.

هنگامی که شما پاسخ می دهید، به نوعی از موقعیتی که مصاحبه می کنید، فرهنگ شرکت و محیط کار را در نظر بگیرید.

با این حال، این ایده خوبی نیست که به راحتی لیستی از دلایل اینکه شما برای موقعیت مناسب هستید را انتخاب کنید.

در عوض، با چند علامت مثبت یا عبارتی که خصوصیات شخصی یا نگرش شما را توصیف می کند، پاسخ دهید (گاهی اوقات کارفرمایان از یک سؤال مشابهی می پرسند: “چه سه صفتی برای توصیف خود استفاده می کنید؟”). اطمینان حاصل کنید که بر ویژگی هایی که شما را برای کار و شرکت مناسب تر می کند تمرکز کنید.

شما معمولا نیازی به پیگیری پاسخ خود را با نمونه های خاصی از بار که شما هر ویژگی نشان داده است – اغلب، یک کارفرما می خواهد پاسخ نسبتا مختصر به این سوال. با این حال، اگر شما پاسخ خود را و مصاحبه کننده به نظر می رسد که او در انتظار برای بیشتر است ، شما می توانید نمونه هایی از تجارب گذشته کار را دنبال کنید. مصاحبه کننده ممکن است حتی از شما بخواهد که پاسخ خود را با مثالهای خود را گسترش دهد.

در نهایت، در حالی که شما باید پاسخ خود را متناسب با کار خاصی شکل دهید، اصالت هنوز هم مهم است. پاسخ شما باید مثبت باشد اما واقعی است.

در زیر برخی از پاسخ های نمونه به سوال مصاحبه، “چگونه شما خودتان را توصیف می کنید؟” در پاسخ به این پرسش، مطمئن شوید که پاسخ شما متناسب با تجربه کار شما و شغل مورد نظر شما است.

درخواست شما برای توصیف خودتان فقط یکی از بسیاری از سوالات احتمالی است که مصاحبه کننده ممکن است در مورد شما بپرسد. از طریق مرور این راهنمایی در مورد چگونگی پاسخ به سؤالات مصاحبه بیشتر درباره شما آماده باشید.

البته، در مصاحبه شما سؤال های دیگری وجود دارد، بنابراین نگاهی به بسیاری از انواع پرسش های مصاحبه و پاسخ های متفاوتی خواهید دید. ایده خوبی است که خودتان را با سؤالات مختلف آشنا کنید و زمان زیادی برای تمرین هم داشته باشید تا بتوانید برای مصاحبه کننده آماده باشید.

در نهایت، مصاحبهگر شما نباید تنها کسی باشد که سؤال کند. انتظار میرود که سؤالاتی از خود داشته باشید. این کمک می کند تا به خواندن در شرکت و برخی از سوالات قبل از آن. نیاز به کمی کمک؟ در اینجا چندین سوال بالقوه برای پرسیدن مصاحبه کننده وجود دارد .


© 2021 fa.chalized.com

نوشتن بیوگرافی در مورد خود کار دشواری است. پیدا کردن کلمات مناسب برای توصیف خودمان به صورت شفاهی در موقعیت‌های اجتماعی و حرفه‌ای ممکن است حتی دلهره‌آور باشد. با این وجود، با اندکی دورنگری، تأمل و صداقت، می‌توانید کلماتی را پیدا کنید که شما و شخصیت شما را به معرض نمایش بگذارد. برای مصاحبه‌ها، یک پاسخ مشخص برای سؤال “چگونه خود را معرفی می‌کنید؟” داشته باشید.حتی در هنگام معاشرت می‌­توانید از روش “آسانسور مرتبه‌ای” استفاده کنید. در این روش مرحله به مرحله و به اندازه‌ای که مورد نیاز است در مورد خودتان صحبت خواهید کرد. در زمان گفتگو در مورد تاریخ­‌ها، صادق، مثبت و مشخص صحبت کنید.

 

معمولا در تمامی مصاحبه­‌ها این سوال و یا موارد مشابه این نمونه از شما پرسیده خواهد شد. پس سعی کنید یک جواب عالی و درخور برای این سوال داشته باشید. هرچقدر که برای پاسخ دادن به این سوال تمرین بیشتری کرده باشید، پاسخ‌تان بهتر و اعتماد بنفس بیشتری در صدایتان هویدا خواهد شد.

 

چگونه شخصیت خود را توصیف کنیم

زمانی که برای مصاحبه تمرین می­‌کنید، هرچقدر که به هفته­‌ها و روزهای پایانی زمان مصاحبه نزدیک‌تر می‌شوید ذهن شما بیشتر درگیر پاسخ‌ها می‌­شود. از این فرصت استفاده کرده و لیستی از ویژگی‌های شخصیتی و علایق‌تان که شمارا به بهترین و صادقانه‌ترین شکل ممکن توصیف می‌کنند، تهیه کنید.

 

هر شرکت ویژگی‌های منحصر بفرد و شرایط خاص خود را دارد. آن دسته از ویژگی‌های شخصیتی خود را بیان کنید که هم‌راستا با ارزش‌های آن شرکت است.

 

تحقیق کردن در مورد جایگاه شغلی علاوه بر اینکه شما را از وظایفی که قرار است انجام دهید آگاه می‌کند، به شما در پاسخ‌دهی به سوالات در راستای ویژگی‌های مورد نظر این جایگاه شغلی کمک می‌کند.

– اگر متقاضی شغل مدیریت هستید، ممکن است بخواهید خود را از نظر استراتژی‌های رهبری که در یک شرکت مشابه پیاده‌سازی کرده‌اید توصیف کنید. به عنوان مثال، “من مدیر فروش شرکت فعلی‌مان هستم. من اخیراً نرم‌افزار جدیدی را برای پیگیری وضعیت فروش شرکت پیاده‌سازی کرده‌ام.”

ممکن است بخواهید خود را از نظر توانایی‌های چند وظیفه‌ای یا مهارت‌های سازمانی برای سمت دستیار توصیف کنید: “من در حال حاضر به چهار نفر از همکارانم کمک می‌کنم. آنها از مهارت‌های سازمانی و بین فردی من بسیار راضی هستند و اخیراً تمام مسئولیت‌های سفارش دفتر را به من داده‌اند.”

به عنوان یک کاندیدای ورود به عرصه کار حرفه‌ای، توصیف انعطاف‌پذیری و تمایل خود برای یادگیری نقش جدید را در نظر بگیرید: “من به تازگی فارغ التحصیل شده‌ام و تجربه کارآموزی در شرکت‌های محتلفی را دارم، اما به دنبال تجربه و فرصت‌های بیشتر برای افزایش دانش خود هستم.”

 

در صورتی که یکی از ویژگی‌های شما برنامه‌ریزی است استفاده از جمله “من یک برنامه‌ریز خیلی عالی هستم” نتیجه  مطلوبی ندارد. بهتر است از یک مثال عینی استفاده کنید. به عنوان مثال از آخرین کاری که نیازمند برنامه‌ریزی و مدیریت بوده و شما آن را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کرده و برای هر بخش برنامه‌ریزی مشخص انجام داده‌اید، صحبت کنید. با این کار ویژگی مدیریتی و برنامه‌ریزی خود را به شکل مناسب‌تری معرفی خواهید کرد.

 

ویژگی‌های منفی خود را به جلسه مصاحبه نبرید. همچنین از صحبت در مورد ویژگی‌های مثبت خود خجالت نکشید. در مورد ویژگی‌های مثبت خود صحبت کنید. زیرا هم خود را به درستی معرفی می‌کنید و هم اعتماد بنفس خود را نشان می‌دهید.

 

رویدادهای کاری فرصت بسیار خوبی برای برقراری ارتباط به افرادی که در حوزه کاری فعلی شما و یا حوزه‌ای که قصد دارین به آن وارد شوید فعالیت می‌کنند، است. در صورتی که به دنبال ایجاد روابط با افراد فعال در حوزه کاری خود هستید، باید خود را به شکل متفاوتی نسبت به زمانی که در یک جلسه مصاحبه هستید، معرفی کنید.

 

در ابتدای بحث باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دو نکته مهم اشاره کنید شما چه کسی هستید؟ چه کاری انجام می‌دهید؟ پاسخ این دو سوال مهم‌ترین بخش صحبت شما را تشکیل می‌دهد و به عنوان نکات مهم در حافظه افراد باقی می‌ماند. در ادامه به چند سوالی که در هنگام آماده‌سازی جملات کلیدی خود برای معرفی خود باید مد نظر قرار دهید اشاره می‌کنیم:

 

پاسخ دادن به سوالات اساسی نظیر “من کیستم؟” به شما کمک می‌کند تا تمایلات و اهداف خود را بهتر بشناسید. می‌توانید از این شناخت برای مشخص کردن پاسخ‌های خود استفاده کنید. به عنوان مثال:

“من نویسنده یک مجله هنری آنلاین با مخاطبان بین‌المللی هستم. این یک فرصت عالی است زیرا می‌توانم در نمایشگاه‌های مختلف شرکت کنم و آثار موجود در آنجا را مورد بررسی قرار دهم” “من مناسب‌ترین تکنولوژی‌ها را برای تولید نرم‌افزار‌ها انتخاب می‌کنم. این کار به من کمک می‌کند تا با اکثر جنبه‌های تولید نرم‌افزار آشنا شوم” “من مدیر یک کسب‌وکار کوچک هستم. من برای پیشرفت و گسترش کسب‌وکار به دنبال راه‌ها جدید هستم”

 

این کار باعث می‌شود تا مکالمه شما روال طبیعی خود را طی کند. حتی زمانی که تمام افراد شرکت‌کننده در رویداد از اینکه شما در خصوص شروع مکالمه‌هایتان تمرین داشته‌اید (همانگونه که آن‌ها نیز تمرین کرده‌اند) آگاهی داشته باشند، باز هم لازم است تا مکالمه‌هایتان طبیعی جلوه کند. در آن واحد شما نباید در هنگام مکالمه تپق بزنید.

– به جای حفظ کردن جملات خود، روال گفتگو کردن و ساخت جمله‌ها را به ذهن بسپارید. با این کار می‌توانید در هنگام آغاز گفتگو بسته به نیاز و شرایط کلمات مناسب‌تری را انتخاب کنید.

– آغاز گفتگوی شما ممکن است به این صورت باشد: “سلام اسم من علی هست. از دیدنت خوشحالم. من تو حوزه آنالیز کسب‌وکار فعالیت دارم و حدود ۷ سالی میشه که تو این کار هستم. من خیلی به آنالیز داده‌ها علاقه دارم و کارهایی که تو این زمینه انجام دادم باعث پیشرفت شرکت‌مون در فروش محصولاتش شده. در کنار این‌ها من دنبال گسترش دانش و توانایی‌هام تو این حوزه هستم و دنبال فرصت‌های مناسب می‌گردم. ممکنه هفته آینده باهاتون تماس بگیرم تا در خصوص این موقعیت‌ها توی تیم شما صحبت کنیم؟”

 

در صورتی که در شرایطی هستید که نمی‌توانید شروع کننده بحث باشید و یا تحت فشار هستید سعی کنید به جای اینکه مستقیم سراغ معرفی خود بروید با شخص دیگری شروع به گفتگو کنید و از اون در مورد خودش سوال بپرسید. این کار باعث می‌شود تا آن شخص احساس راحتی کرده و همچنین شما از نحوه پاسخ‌دهی آن‌ها چیزهای زیادی یاد بگیرید. همچنین با علایق و اهداف آن‌ها آشنا خواهید شد.

چگونه شخصیت خود را توصیف کنیم

– ممکن است بپرسید : “راستی رضا در مورد نرم‌افزار‌های جدید آنالیر داده‌ها چی فکر میکنی؟”

– شنوایی فعال فرصتی است برای اینکه ارتباط موثری با طرف مقابل‌تان داشته باشید. هر دو شما می‌توانید به صحبت‌های اشخاص دیگر توجه کرده و از بین جملات آن‌ها اطلاعات مناسبی بدست آورید.

– جملات کلیدی خود را با استفاده از جملات کلیدی دیگران بهبود ببخشید.

– گوش کردن و پاسخ دادن پس از فکر کردن می‌تواند تاثیر بسیار مهمی در شکل‌‌گیری روابط کاری داشته باشد.

 

برای جلوگیری از اتفاقات ناخوشایند بعدی، از گفتن دروغ و اغراق کردن بپرهیزید. به عنوان مثال در یک گفتگوی آنلاین خود را شبیه به یک شخص مشهور و یا مدل نشان ندهید.

– اگر ۴۵ ساله هستید خود را اواسط دهه ۴۰ توصیف کنید. این پاسخ را با حقایق جالب در مورد خودتان تلفیق کنید. به عنوان مثال: “من در اواسط دهه ۴۰ ام زندگی خود هستم و عاشق رقص سالسا، سخره نوردی و نوشیدنی‌های جدید هستم”

– اگر دارای فرزند هستید و به نظر می‌رسد که زمان مناسبی برای اشاره به این موضوع است. سعی کنید اینگونه بحث را باز کنید: “من یک مادر ۳۵ ساله هستم که یک بچه ۵ ساله بامزه دارم”

توصیف‌های مبهم مانند “دوست داشتنی” یا “شاد” باعث نمی‌شود که انسان فوق‌العاده ای به نظر برسید. از توصیفات مشخص و خاص استفاده کنید و برای آن‌ها مثال بزنید.

– اگر از مسافرت لذت می‌برید، از آخرین مسافرتی که رفته‌اید صحبت کنید. همچنین به جای استفاده از جمله “من عاشق مسافرت هستم” از جمله “هدف من این است که حداقل به ۲ قاره دیگر در طول این سال مسافرت کنم” استفاده کنید.

– اگر علاقه‌مند به غذاهای دریایی هستید در مورد برخی از رستوران‌هایی که اخیرا در آن‌ها غذا خورده اید و از آن لذت برده‌اید صحبت کنید.

– اگر عاشق هنر هستید، در مورد هنری که به آن علاقه‌مندید صحبت کنید و به آثار هنرمندان آن حوزه که دوست دارید اشاره کنید.

 

۳ – بر روی چیزهایی که دوست دارید تمرکز کنید و از کلمات مثبت استفاده کنید

اکنون زمان منفی بافی، محکوم کردن خود و یا شرمندگی نیست. در زمان توصیف خود بر روی چیزهایی که دوست دارید تمرکز کنید. مواردی که در وجود خودتان و یا دنیای پیرامونتان است.

– زمانی که می‌خواهید در مورد آن‌ها مثال بزنید از کلماتی نظیر “پرشور”، “متفکر”، “بامزه”و “خودجوش” به جای “ساکت”، “بی‌حوصله”، “معمولی” استفاده کنید.

– یک توصیف شفاف و کامل از ظاهر خود ارائه دهید. مثلا بگویید: چشمان من قهوه‌ای روشن است و شانه‌های بزرگی دارم. حتی لبخندی دارم که از هردوی اینها بهتر است.

– کمی طنز به شما کمک می‌کند تا از خشکی فضا بکاهید. شوخ طبعی باعث برقراری ارتباط بیشتر و راحت‌تر می‌شود.

بدون پرخاشگری نسبت به مسائل سیاسی و مذهبی و … بحث کردن در مورد چیزهایی که برای شما ارزش هستند این امکان را به شما می‌دهد تا به شناخت بیشتری در مورد خودتان و طرف مقابل برسید. در صورتی که تحصیلات یا خانواده برای شما واقعا مهم است، صحبت کردن در خصوص آن می‌تواند این موضوع را برای طرف مقابل‌تان نیز روشن کند.

– به عنوان مثال به جای پرخاش کردن در خصوص مبحث کودکان کار عنوان کنید که علاقه‌مند هستید کودکان در محیط سالم‌تر و شاداب‌تر به بازی و آموزش بپردازند.

 

نظر

نام *

ایمیل *

سایت اینترنتی

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

بیش از ۱۰۰ سال از پایان جنگ جهانی اول می گذرد و بزرگداشت جان های از دست رفته  و پایان این جنگ هنوز همه ساله در سراسر اروپا جشن گرفته می شود. مورخ استرالیایی پاول هام در مورد میزان تخریب این جنگ می گوید “تمدن ما را…

اگر اخیرا دچار یک شکست عشقی شده باشید احتمالا گیج و سردرگم هستید و سوالات زیادی در مورد اینکه چرا و چطور این اتفاق افتاد و چه چیزی اشتباه پیش رفت، در ذهنتان وجود دارد. نکته ی بسیار مهم در مواجهه با یک شکست عشقی ادامه…

جنگ جهانی دوم یک جنگ تمام عیار بود که تقریبا می توان گفت تمام دنیا را درگیر کرد و از ۱۹۳۹ تا ۱۹۴۵ طول کشید. جنگ طلبان اصلی قدرت های آلمان، ایتالیا و ژاپن بودند که به آنها نیروهای محور یا متحدین می گفتند و طرف مقابل آنها…

در خبرنامه ایمیلی ما عضو شوید :MailChimp documentation.

تمامی حقوق برای این قالب محفوظ می باشد.

اگر پاسخ به این سوال برای شما دشوار به نظر می رسد، مشکلی نیست. حتی انگلیسی زبان ها هم بعضی اوقات در توصیف خود به مشکل بر میخورند! توصیف شما به این معناست که به دیگران بگویید شما چگونه هستید. می توانید ظاهر خود را توصیف کنید، می توانید از شخصیت خود بگویید و یا حتی میتوانید راجع به محل تولد و یا محل کار خود صحبت کنید. ما همواره در حال توصیف دیگران هستیم. برای مثال، شما ممکن است برای دوستتان از رییستان صحبت کنید و یا ممکن است بخواهید از فردی که تازه ملاقات کرده اید برای خواهر خود بگویید. راه های متفاوتی برای بیان یک فرد وجود دارد دانستن این راه ها چه برای توصیف خودتان، چه برای توصیف دیگران کارساز می باشد.این راه ها چه هستند؟

برای مثال شما می خواهید یک دوست، یکی از اعضای خانواده و یا رییس خود را توصیف کنید. شما از اطلاعاتی که دارید باید استفاده کنید.

ظاهر:

به این معنا که او در ظاهر خود چگونه به نظر می رسد و مردم راجع به ظاهرش چه نظری دارند. مثال:.He is tall/ short/ lanky/ petite(.He has some meat on his bones (He is overweight.Jane is smartly dressed/ stylish/ trendy/ unfashionable.Sarah is attractive/ beautiful/ gorgeous/ good-looking

چگونه شخصیت خود را توصیف کنیم

این که او چگونه در شرایط به خصوصی رفتار می کند. مثال:.When mike is nervous he bites his fingernail.She’s always twirling her hair around her fingers

یک سری اخلاق های خاصی که باعث تمایز او با دیگران میشود، درواقع شخصیت آن فرد را می سازند..He always smiles. He is so kind/ nice/ friendly/ generous

.He always gets up from his seat when he sees me. He’s so polite/ well mannered.My boss is not an intelligent guy. Everyone calls him dumb/ slow guy

این که آن فرد درشرایطی خاص چه احساسی دارد..He is happy/ elated/ exuberant/ cheerful/ delighted/ ecstatic.The boss made him mad/ angry/ fed up/ furious/ livid.I didn’t know what to say, I got too stressed/ anxious/ nervous/ tranquil/ serene.He can’t sleep at nights. He’s always tired/ worn out/ exhausted.I think she doesn’t love her work. She always looks bored

در این مقاله در مورد توصیف یک فرد به زبان انگلیسی و راه های توصیف کردن افراد صحبت کردیم و همچنین مثال های در رابطه با توصیف ظاهر؛ اخلاق شخصی , صفات شخصیتی و توصیف احساسات به زبان انگلیسی را با هم بررسی کردیم

منبع : www.englishforuni.com

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

برچسب‌ها:از این واژه ها برای توصیف خود استفاده نکنید – برترین ها, انشا آینده | ۵ انشا در مورد شغل آینده سفر به آینده و آینده نگری …, انشا درباره ایران – درمورد ایران انشا بنویسید – انشا سرا, انشا درمورد توصیف شخصیت | تحقیقستان, انشای توصیف شب یلدا | شب یلدای خود را چگونه گذراندید؟ – …, توصیف افراد به زبان انگلیسی – آموزش سریع مکالمه …, توصیف دقیق چهره – ادبیات متوسطه ی اول طرقبه – blogfa, توصیف شخصیت – کلاس سینما, توصیف کردن – ویستا, توصیف محصول چیست و چگونه می‌توان توصیف محصول خوب …, توصیف و انشا در مورد محل زندگی ما – دانش‌چی, چطور درباره خودتون بنویسید؟ | نوجوان شاد, چگونه توصیف کنیم, چگونه یک انشا خوب بنویسیم – آفتاب, چگونه یک توصیف شخصی در رزومه کاری خود بنویسیم؟ – رزومه ساز, خانه ی خود را توصیف کنید – آپارات, خودتان را توصیف کنید – کانون, خودتان را چقدر می شناسید؟ | You Can – پورتال یو سی, دانشگاه خود را توصیف کنید – پایگاه خبری هیات امنای دانشگاه …, شخصیت خود را از روی این ۱۱ نشانه کوچک بشناسید – YJC, صفات شخصیتی؛ ۵ بعدی که شخصیت شما را می‌سازد | چطور, کلاس خود را توصیف کنید. – دانستنی های من – blogfa, مادر را توصیف کنید | سمپادیا – شبکه سمپاد, موضوع انشا: یک روز عادی خود یا یکی از دوستانتان را توصیف …, موضوع انشاء: اتاق خود را توصیف کنید – زنگ انشاء, نحوه نوشتن خودبازبینی: چطور درباره خود بنویسیم؟ – مجله …


چگونه توصیف کنیمDownloads-icon

A Read the webpage profiles. What is each person like?

A پروفایل های اینترنتی زیر را بخوانید. هر کدام از این افراد چگونه هستند؟

ONLINE PROFILES

Name: Luc

چگونه شخصیت خود را توصیف کنیم

Home: Montreal, Canada

Appearance: I’m tall and have long brown hair. I wear only black.

Personality: I’m a very creative person. I like to make different things from paper. I do it just for fun. I can make airplanes, birds, boats, and flowers.

نام: لوک

محل سکونت: مونترال، کانادا

ویژگی ظاهری: من بلند قد هستم و موهای بلند و قهوه ای دارم. فقط سیاه می پوشم.

ویژگی شخصیتی: بسیار خلاقم. دوست دارم با کاغذ شکل های مختلف درست کنم. اینکار سرگرمی من است. می توانم هواپیما، پرنده، قایق و گل های کاغذی بسازم.

Name: Bea Home: London, U.K.

Appearance: I’m 60, with red hair. I always wear green glasses.

Personality: I think I’m a very generous person. I have a lot of free time, so I do a lot of volunteer work at local schools. To me, it’s very important to give back to my community.

نام: بی

محل سکونت: لندن، بریتانیا

ویژگی ظاهری: 60 ساله هستم با موهایی قرمز. همیشه عینک قهواه ای میزنم.  

ویژگی شخصیتی: فکر می کنم فرد بخشنده ای هستم. وقت آزاد زیادی دارم و به طور داوطلبانه در مدارس محلی کار می کنم. برای من خیلی مهم است که …………..

Name: Suchin

Home: Bangkok, Thailand

Appearance: I’m 30. I’m medium height, and I have short hair.

Personality: I’m friendly and hardworking. I work as a salesclerk in a clothing store. We sell clothing from northern Thailand there. In my free time, I play the seung, a traditional musical instrument.

نام: سوچین

محل سکونت: بانکوک، تایلند

ویژگی ظاهری: سی ساله هستم. قد متوسط و موهای کوتاهی دارم.  

ویژگی شخصیتی: مهربان و سخت کوش هستم. در یک فروشگاه پوشاک فروشنده هستم. آنجا لباسهای شمال تایلند را می فروشیم. در اوقات فراغتم سئوگ می نوازم که یک ساز قدیمی است.

Name: Marco Home: Iquitos, Peru

Home: Iquitos, Peru

Appearance: I’m tall and handsome, with long black hair.

Personality: I’m talkative and friendly. I have a part-time job. Iquitos is in the Amazon, so piranha fishing is very popular. I take tourists fishing, but we never keep the fish.

نام: مارکو

محل سکونت: ایکوئیتوس، پرو

ویژگی ظاهری: قدبلند و خوش تیپ هستم و موهای مشکی و بلندی دارم.

ویژگی شخصیتی: پرحرف و مهربان هستم. یک شغل نیمه وقت دارم. ایکوئیتوس در آمازون است بنابراین صید ماهی پیرانا در آنجا رونق دارد. من گردشگران را برای ماهیگیری می برم ولی هیچوقت ماهی ها را نگه نمی داریم.

 

B Read the webpage again. Luc, Bea, Suchin, and Marco later uploaded these photos to their profiles. Write the name of the person under the correct photo.

چگونه شخصیت خود را توصیف کنیم

B پروفایل های اینترنتی را دوباره بخوانید. لوک، بی، سوچین و مارکو بعداً عکس های زیر را به پروفایل خود اضافه کردند. زیر هر تصویر نام شخص را بنویسید.

C Who wrote each sentence? Write the names.

C چه کسی جملات زیر را نوشته است؟ نام شخص را بنویسید.

1.                  But there’s one problem – I can’t swim!

2.                 My neighbors complain about the noise.

3.                 I especially like to work with children.

4.                 I spend a lot of money on paper!

1.                 اما یک مشکلی وجود دارد. شنا بلد نیستم!

2.                 همسایگانم به این صدا اعتراض می کنند.

3.                  من کار کردن با بچه ها را خیلی دوست دارم.

4. ​​​​​​​                 من پول زیادی برای کاغذ صرف می کنم!

D Pair work Which person do you think is interesting? Why? Tell your partner.

A Listen to Brian help his mother join a social networking site. Check the picture that Linda posts on the site.

A برایان می خواهد به مادرش کمک کند تا به یک سایت شبکه اجتماعی بپیوندد. تصاویر مربوط به لیندا را که در سایت می گذارد، تیک بزنید.

Script:

متن فایل صوتی:

Page 23, Exercise 2, Listening, Starting a profile

LINDA: Brian, can you help me? Listen to my profile so far. Appearance … I’m tall and have short hair. Is that OK?
BRIAN: That’s fine. Don’t write too much.
LINDA: All right. Now, age.
BRIAN: Don’t write your age.
LINDA: Really? OK. So … personality. Hmm … this is difficult. How about talkative and funny … do you think I’m funny?
BRIAN: Um, not really, Mom.
LINDA: Serious?
BRIAN: How about friendly?
LINDA: OK. Now, interests. Music and dance. And my favorite singer is Justin Timberlake, and my favorite actor is –
BRIAN: Mom! Justin Timberlake is not your favorite singer. It’s Elton John.
LINDA: I know, but –
BRIAN: Write Elton John.
LINDA: Oh, all right. Now, what photo do I use? This one of your father and me is nice.
BRIAN: Just use one of you. How about this one? You look very pretty.
LINDA: But my hair is black in that photo. My hair is gray now. And I have glasses in that picture.
BRIAN: Lots of people use old photos. It’s OK.
LINDA: All right. Now, how do I upload it?

​​​​​​​

B Listen again. Check the information Brian’s mother includes in her profile.

B دوباره گوش کنید. اطلاعاتی که مادر برایان در پروفایل خود گنجانده است را تیک بزنید.

□ Age

□ Appearance

□ Favorite actress

□ Favorite singer

□ Personality 

□ سن

□ ویژگی ظاهری

□ بازیگر زن موردعلاقه

□ خواننده موردعلاقه

□ شخصیت

A Think about your appearance and your personality. Answer the questions.

A درباره ویژگی شخصیتی و ظاهری خود فکر کنید و به سوال های زیر پاسخ دهید.

 

B Write a description of yourself, but don’t write your name! Use the model and your answers in Part A to help you.

B خود را توصیف کنید اما اسم تان ننویسید! از مدل و پاسخ هایتان در بخش A استفاده کنید.

Guess Who!

I’m 18 years old. I’m thin and medium height. I have short black hair and glasses. I’m a friendly and talkative person, but sometimes I’m shy. I’m creative and very interested in art and fashion.

حدس بزنید چه کسی است!

من 18 ساله هستم. لاغر با قد متوسط. موهای کوتاه و بلندی دارم و عینک می زنم. مهربان و پرحرف هستم اما بعضی وقتها خجالتی. خلاقم و به هنر و مُد علاقمندم.

C Group work Put your papers facedown on the table. Take one paper and read the description. Your group guesses who it is. Take turns.

C کار گروهی برگه های خود را به صورت پشت و رو روی میز بگذارید. یک برگه را بردارید و توصیف را بخوانید. گروه تان حدس بزند که چه کسی است. به نوبت این کار را انجام دهید.

 

A: This person is interested in art and fashion.

B: I think I  know. Is it Marta?

A: No, Marta has long hair.

    This person has short hair.

B: Oh, OK.

C: Is it. . .?

A: این شخص به هنر و مد علاقمند است.

B: فکر کنم بدانم. او مارتا است؟

A: نه مارتا موهای بلند دارد.

     این شخص موهای کوتاهی دارد.

B: آهان، بله.

C: آیا. . .؟

I’m 39 years old. I’m a little overweight and medium height. I have short black hair and glasses. I’m talkative and friendly person, but sometimes I like privacy. I’m interested in traditional musics and photography.

I’m twenty six years old,I’m medium height, I don’t have glasses,
Iam hardworking and creative, I am interested in studying english

I think I ‘m patient and kind. sometimes I am very talkative,but some of times I’m quiet.In my opinion I am pretty social and active. I ‘m a bit serious. I help others as posible as.I am creative and generous. And finally I am brave and neat.  

                        Guess who
I’m going to write about my presonality and appearance
I’m 22 years old ;I’m a little overweight and medium height;I have straight black hair ; as a matter of fact I’m creative and freindly person actually I’m very interested in pop culture …

سلام ممنون از سایت عالی و مطالب مفیدتان . یک سوال داشتم  در بخش D در بین 4 تصویری که برای پروفایل میخواهد انتخاب کند کدام یک ازعکس ها مورد موافقت پسرش هست و اپلود میکند. ممنون میشم راهنمایی کنید چون با استادمون در این زمینه اختلاف نظر دارم 

I’m serious and generous. I’m a bit chatty and extroverted and ambitious. I’m medium height and slim. I have long straight brown hair.

عالی

عالی بود

I’ve been looking for a great IELTS tutor. I had an academic band 6 and I needed to…

LingoTies has great teachers. The website is great and you can find many resources to…

شرکت در کلاس های مجازی سایت لنگویج تایز باعث شده در همه ی مهارت های انگلیسی خصوصاً صحبت کردن…

سایتتون واقعا عالیه، من هم از مطالب آموزشیش استفاده میکنم و هم از کلاسهای مجازیش. اساتید مجرب و…

نرم افزار چت روم وب سایت برای استفاده ی کلیه ی بازدید کنندگان تهیه شده است. اعضای لینگوتایز می توانند پس از ورود به سایت از چت روم عمومی و یا شخصی، برای گفتگو با دیگر زبان آموزان و مدرسین زبان استفاده کنند.

تمامی محتوای این سایت توسط تیم لینگوتایز تهیه شده و در اختیار شما قرار گرفته است. لطفاً در صورتی که قصد هر گونه کپی و یا استفاده از مطالب این وب سایت را دارید، این کار را با ذکر منبع و لینک صفحه مربوطه انجام دهید.

 

فرم تماس

کلیه حقوق متعلق به وب سایت لینگوتایز می باشد.

اینکه بدانیم که چگونه ظاهر افراد را توصیف کنیم کار مهم و لازمی است. امکان دارد به کشوری سفر کنید و در آنجا گم شوید باید بتوانید ویژگی های ظاهری همسفر خود را به پلیس آن کشور توضیح دهید تا آنها به شما کمک کنند.

همچنین باید بتوانید در مورد رنگ مورد علاقه خود صحبت کنید. به طور مثال در یک مرکز خرید بزرگ هستید و ناگهان خواهر و نامزد خود را گم می کنید، پیش پلیس مرکز خرید می روید اینجاس که اگر نتوانید توضیح دهید گیر می افتید و پلیس نمی تواند به شما کمک کند پس از رنگ لباس ها تا ویژگی های ظاهری افراد مختلف را یاد بگیرید حتما در آینده به کارتان خواهد آمد.ما در موسسه زبان تخصصی کوییک در همان ابتدای شروع زبان، به زبان آموزان موارد لازم برای توصیف ویژگی های ظاهری را آموزش می دهیم. همچنین بیان ویژگی های ظاهری می تواند به شما در داستان نویسی کمک کند. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا به تمام این موارد بپردازیم.

جدول محتوایی


معمولا در بین زبان آموزان و مردم عادی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه مکالمه دو نفر را با هم می خوانیم که در مورد نفر سوم صحبت می کنند. با دقت اصطلاحات و جملات را به ذهن بسپارید تا بعدا بتوانید از آنها استفاده کنید.

چگونه شخصیت خود را توصیف کنیم

مکالمه کاری دو نفر را با هم می خوانیم. به جملات دقت کنید.

چه عالی. مبارک باشه

. Yes, I am really happy

 .That’s great. Congratulations

در جدول زیر بعضی از خصوصیات ظاهری افراد که پر کاربرد هستند را با هم می خوانیم.

در ادامه چند تمرین آورده ایم. می توانید با کمک جدول های بالا جاهای خالی را پر کنید تا بهتر متوجه صفات ظاهری افراد شوید.

.They’re young. Majid is short and overweight, and Elham is … and thin

آنها جوان هستند. مجید کوتاه قد است و اضافه وزن دارد و الهام  … و لاغر است.

.Majid shoulder-length hair. Elham has blond hair. It’s ….and wavy

مجید موهای بلند تا روی شانه دارد. الهام موهای بلوند دارد. موهایش… و فر است.

.Majid and elham have curly…hair. Majid has black hair. Elham has little round glasses

مجید و الهام موهای فر  …  دارند.  مجید موی مشکی دارد.الهام عینک کوچک و گرد دارد.

.They’re elderly. They’re tall. Majid is … and has a short white beard and a… .Elham has long black hair

آنها پیر هستند. قدشان بلند است. مجید….است و ریش کوتاه و سفید و….. دارد. الهام موهای بلند و خاکستری دارد.

در ادامه خانم ارج به دنبال همسرش می گردد به سوال جواب ها که نشان دهنده ویژگی های ظاهری آقای ارج است دقت کنید.

دقت کنید زمانی که چند صفت را قصد دارید پشت سر هم بکار ببرید باید ترتیب آوردن  آن را رعایت کنید. در ابتدا اندازه (سایز)، سن، شکل و سپس رنگ آورده می شود.

به مثال های زیر توجه کنید.

حالا با توجه به مطالب گفته شده می توانید جاهای خالی را پر کنید. فقط لازم است توالی گفته شده را رعایت کنید.

1.She is…and… woman

2.She has…hair.

3.He has a… bread.

4.She has… noise.

1. او یک زن … است.

2. او موها… دارد.

3. او یک ریش …دارد.

4. او بینی …دارد.

گاهی پیش می آید که علاوه بر توصیف ظاهر فرد باید در مورد ویژگی های شخصیتی او نیز اطلاعاتی به کسی بدهیم. در ادامه بعضی از ویژگی های ظاهری و شخصیتی که می تواند به شما در صحبت کردن به زبان انگلیسی کمک کند با هم می خوانیم. بعضی از کلمات نا آشنا معنی فارسی آن آورده شده است می توانید بقیه را با کمک دیکشنری پیدا کنید.

 

An ugly fellow

همکار زشت

Unattractive

غیر جذاب

Homely

خانگی

Nicely dressed

چگونه شخصیت خود را توصیف کنیم

خوش لباس

well-dressed

خوش پوش

delicate features

ویژگی های ظریف

regular features

ویژگی های منظم

A plain face

چهره ساده

Neat

شسته رفته

Fashionable

مد روز

poorly dressed

لباس ضعیف

casually dressed

معمولی لباس پوشیدن

A neat person

فرد شسته و رفته

Tidy

مرتب

Filthy

کثیف

Untidy

نامرتب

برای بیان ویژگی ظاهری قد می توانید از موارد زیر استفاده کنید.

Six feet tall

شش فوت بلندی

Quite tall

کاملا بلند

Not very tall

نه خیلی بلند

 

Overweight

اضافه وزن

Chubby

چاق و چله

Plump

چاق

She is slim

او لاغر است

Thickset

لبه دار

Heavily built

A stout woman

یک زن تنومند و چاق

Stout

چاق و فربه

A slim figure

یک شکل باریک

A slender young girl

یک دختر جوان لاغر

He is medium-build

او متوسط است

Broad-shouldered

شانه های پهن

Athletic

ورزشکاری

Strong

قوی

Delicate constitution

ساختار ظریف

A delicate figure

چهره ای ظریف

Chestnut

فندقی

Brown

قهوه ای

Black

مشکی

Dark

تیره

Auburn

بلوطی

A dark-haired man

یک مرد با موهای تیره

A redhead

موی سرخ

A brunette

سبزه

Gray

خاکستری

Silken hair

موهای ابریشمی

Lank hair

He is bald

او کچل است

She has curly hair

او موهای فری دارد

oily hair

oily hair

dull hair

Smooth

صاف

Shiny

درخشان

Beard

ریش

Plaits

تار و پود

Disheveled hair

موهای ژولیده

Tousled hair

موهای ژولیده

Straight

مستقیم

Neatly combed hair

موهای شسته و رفته

Mustache

سبیل

Ponytail

دم اسبی

 

Light brown

Big eyes

چشمان درشت

Light-blue

Blue

آبی

Nearsighted

نزدیک بین

Large eys

چشمان بزرگ

Gray

خاکستری

shortsighted

نزدیک بین

Bright eyes

چشمان روشن

Grayish-blue

خاکستری-آبی

 Green

سبز

Blind

نابینا

Expressive eyes

چشمان نافذ

Brown

قهوه ای

thick eyebrows

ابروهای پرپشت

Sharp eyes

چشمان درخشان

 Dark

تیره

Eyebrows

ابرو

Glasses

عینک

تا اینجا صفات ظاهری که ممکن بود در مکالمات روزمره شما بیایند را با هم بررسی کردیم. اینک نوبت به بیان ویژگی های شخصیتی افراد می رسد.

 

his character is very good

شخصیت او بسیار خوب است

She is soft-hearted by nature

او ذاتاً خونسرد است

He has no character at all

او اصلا شخصیت ندارد

woman of great character

زن با شخصیت عالی

It is not in his nature to be rude

ذات او نیست که بی ادب باشد.

pleasant friendly

دوستانه دلپذیر

A man of character

مردی با شخصیت

strong, weak, interesting

قوی ، ضعیف ، جالب

Hard-headed

سرسخت

IndependentI

مستقل

Strong

قوی

Determined

مشخص

Weak

ضعیف

Tough

سخت است

 Resolute

قاطع

Immature

نابالغ

Hardy

مقاوم

Honest

صادقانه

Strong-minded

فکر قوی

Mature

بالغ

Sincere

مخلص – بی ریا – صمیمانه

Strong-willed

اراده قوی

Truthful

راستگو

توصیف ظاهر فیزیکی افراد، شاید آسان به نظر برسد، اما زمانی که سعی کنید آن را توصیف کنید متوجه می شوید که به مشکل می خورید. خواه بخواهید شخصی را که به تازگی با یکی از دوستانتان ملاقات کرده است توصیف کنید یا به پلیس در مورد فردی گم شده یا مظنون به جرمی توضیح دهید. در این موارد مهم است که جزئیات فیزیکی اصلی و ویژگی های منحصر به فرد را به طور سیستماتیک به خاطر بیاورید. حتی اگر دوست داشته باشید داستانی به زبان انگلیسی بنویسید توصیف ویژگی های ظاهری بدرد شما خواهد خورد باید تمام ویژگی های شخصیت داستان خود را به خاطر بیاورید و کامل روی کاغذ بنویسید. در این صورت است که خواننده تا انتهای داستان با شما همراهی می کند.

توصیف شخصیت ، اگر به خوبی انجام شود ، به خوانندگان کمک می کند شخصیت ها را در ذهن خود ببینند. اما گاهی اوقات وقتی در وسط نوشتن هستید ، فکر کردن روی صفتهای فیزیکی و تشخیص ویژگی ها برای کاراکترها دشوار است. در ادامهراهکارهایی برای چگونگی توصیف کردن کاراکتر افراد می آوریم که با کمک آن می توانید داستانی با توصیف ویژگی های ظاهری بنویسید.

 

بهتر است در همان ابتدا مرد یا زن بودن شخصیت داستان خود را بدانید. در بعضی از داستان ها این مورد زودتر و در بعضی دیرتر مشخص می شود. اما سعی کنید حدس نزنید. به طور مثال اگر می خواهید برای پلیس یک مظنون را توصیف کنید ممکن است مجبور شوید بگویید: آنها شبیه به مرد بودند اما مطمئن نیستم و گاهی ممکن است از روی عناصر توصیفی به سادگی عبور کنید.

رنگ پوست آنها را یادداشت کنید و در صورت لزوم نژاد یا قومیت را حدس بزنید. در اینجا دوباره، بین توصیف شخصی مظنون برای پلیس و یا توصیف به اهداف دیگر تفاوت وجود دارد. در حالت اول ، ممکن است لازم باشد فرضیاتی را مطرح کنید – مانند “او ایرلندی به نظر می رسید” یا “به نظر من او کره ای بود” – که در حالت های دیگر ممکن است غیر ضروری و یا توهین آمیز باشد.همچنین می توانید برای آنکه داستان شما بی احترامی تلقی نشود از گفتن رنگ پوست افراد استفاده کنید. مثلا او فردی رنگ پریده یا قهوه ای تیره یا زرد بود.

حدود سنی افراد را تا بازه 5 یا 10 سال حدس بزنید. در بسیاری از موارد ، شما می توانید بگویید حدود 25 یا احتمالا 60 ساله است. گفتن تخمینی سن باعث می شود دیگران بتوانند شخصی را که توصیف می کنید تصور کنند و تصویر واضح تری از افراد داشته باشند. توصیف ویژگی های ظاهری قطعا بدرد بخور هستند زیرا یک کودک 10 ساله با یک فرد 20 ساله مسلما متفاوت عمل خواهد کرد.

قد فردی را که می خواهید توصیف کنید حتما بگویید. اگر تنها یک لحظه فرد را دیده اید و نمی دانید قد او چند سانتی متر است می توانید از محدوده قدهای کلی استفاده کنید مثلا بگویید بسیار بلند، بلند، متوسط، کوتاه و یا خیلی کوتاه بود.می توانید این حدس زدن ها را با آوردن مرد، زن یا کودک تکمیل کنید.5- وزن افراد را حدس بزنید. H3. وزن افراد را با عباراتی مانند “لاغر” ، “متوسط” و “تنومند” توصیف کنید. معمولاً تخمین دقیق وزن بسیار دشوارتر از تخمین قد شخص است. بنابراین ، باید طبقه بندی نسبتاً مشخصی برای ویژگی ظاهری افراد داشته باشید مانند او بسیار لاغر بود یا او خیلی چاق بود.برخی اصطلاحات توصیفی می توانند در برخی از زبان ها مودبانه نباشد. به عنوان مثال ، گفتن زن “چاق” در انگلیسی آمریکایی تا حدودی بی ادبانه به حساب می آید که همین کلمه در انگلیسی بریتانیایی بار معنایی منفی کمتری دارد. به همین دلیل باید از کلمات بهتری برای توصیف استفاده کنید.

ظاهر کلی افراد را تا حد امکان با درایت ذکر کنید. بالاخره زیبایی در چشم بیننده است، بنابراین ممکن است نظر شما از یک فرد “زیبا” با نظر شخص دیگری مشترک نباشد. نظر خود را بگویید، اما با تدبیر انجام دهید. به عنوان مثال شخصی که به نظر شما غیرجذاب است “معمولی” یا “ساده” صدا کنید ، نه زشت.به جای استفاده از نامرتب و بد لباس از بی نظم استفاده کنید.به جای “زیبا” یا  حتی “خوش تیپ” از “جذاب” برای نشان دادن خوش تیپی افراد استفاده کنید. شل و ول کلمه ایده آلی برای توصیف افراد نیست، اما می تواند بهترین روش برای توصیف کسی باشد که خوش اندام و متناسب نیست.

در توصیفات خود به رنگ ، قد، سبک و شکل ظاهری افراد توجه کنید. از اصطلاحات عمومی استفاده کنید که تجسم آن برای اکثر افراد نسبتاً آسان است. به عنوان مثال می توانید از کلمات زیر استفاده کنید.رنگ: قهوه ای، سیاه، بلوند، شنی، قرمز، خاکستری. قد: کوتاه، متوسط، بلند، طول شانه و غیره اشاره کنید. سبک مو: صاف،موج دار ، آفریقایی ، دم اسبی، وزشکل ظاهری: کثیف، لاغر، تمیز، لطیف و غیره

به اصطلاحات ساده ای پایبند باشید که اکثر افراد می توانند در ذهن خود تصویر کنند. به عنوان مثال: رنگ چشم: سیاه ، قهوه ای ، خاکستری ، آبی ، سبز ، فندقیشکل چشم: پهن، باریک ، برآمده، درشت، ریزابروها: رنگ به علاوه کیفیت هایی مانند به هم پیوسته، نازک، کمانیعینک: به رنگ، شکل، جنس عینک، ضخامت و هر نوع رنگ آمیزی توجه کنید.

برای گوش ها: بزرگ، متوسط یا کوچک معمولاً استفاده می شود. در حالی که برای لب ها، نازک، متوسط و ضخیم ممکن است مفید باشد. بینی فرد ممکن است کوچک، بزرگ، پهن، نازک، نوک تیز، گرد، خم شده و غیره باشد. صورت آنها ممکن است به صورت کشیده، گرد یا صاف توصیف شود.اگر در حال ارائه گزارش به پلیس هستید ، می توانید بگویید که آنها گونه های گلگون یا کیسه هایی برآمده ای زیر چشم دارند. در غیر این صورت ، مودب باشید و از گفتن و یا نوشتن این جزئیات در داستان خود صرف نظر کنید!

اگر نیاز بود تا شما مجرمی را شناسایی کنید و یا در داستان خود با پلیس همکاری کنید و یا به عنوان توریست همسفر خود را گم کرده بودید می توانید از توصیف ویژگی های ظاهری و بیان جزئیات خیلی ریز برای پیدا کردن طرف مقابل استفاده کنید. به طور مثال به جای آنکه بگویید خالکوبی روی دست راست دارد کمی بیشتر آن را توضیح دهید و بگویید خالکوبی سیاه یا قرمز به شکل قلب و نوشته ای به شکل مادر روی بازوی دست راست خود دارد.

آیا آنها افرادی ریلکس و آرام هستند یا در پشت خمیده و قوز دارند؟ آیا آنها هنگام گفتگو سر خود را به یک طرف متمایل می کنند یا زیاد پلک می زنند؟ آنها در حالت نشسته زانوی خود را بی وقفه تکان می دهند؟ جزئیات کوچک از این قبیل می تواند تجسم شخصی را که توصیف می کنید آسان تر کند.برخی از این ویژگی ها می تواند بین شکل ظاهری و ویژگی های شخصیتی افراد پُلی شود تا آنها را بهتر بشناسیم.

اگر از ویژگی های ظاهری افراد برای پلیس یا پیدا کردن فردی استفاده کنید بهتر است هر لباس شخصی، شلوار، پیراهن، ژاکت، کفش، کلاه و غیره را تا حد ممکن با جزئیات کامل توضیح دهید. برای توصیف کلی تر از یک شخص، سبک کلی وی یا طرز لباس پوشیدن او را نشان دهید. در انگلیسی بریتانیایی (بیشتر از انگلیسی آمریکایی)، کلمه باهوش به کسی گفته میشود که خوش لباس و آراسته است. پس به این کلمات دقت کنید که در کجا استفاده می شوند.

در ادامه 7 مورد از مواردی که در زمان نوشتن لازم است تا آنها را ذکر کنید آورده شده است. اینکه کجا و کی باید از توصیفات ظاهری استفاده کنیم در نمونه هایی از نویسندگان معروف برای شما آورده ایم.

در کتاب “گتسبی بزرگ” اثر F. Scott Fitzgerald ، خواننده هرگز واقعاً رنگ مو یا چشم دِیزی را نمی بیند ، آیا این مهم است؟ اما هنوز هم می توانیم او را در ذهن خود تجسم کنیم: چهره او غمگین و دوست داشتنی بود. اجزای روشن، چشمان روشن و درخشانی داشت.

من به راحتی موهای بور او را مانند شعله های سفید آتش میدیدم … لبه کیمونوی سفید او در باد باز شد و من می توانستم تن او را ببینم. زیبایی او مانند لبه چاقوی بسیار تیز بود. White Oleander by Janet Fitch 3-

خانم فریمن زمانی که تنها بود چهره خنثی و بی عکس العملی داشت اما هر گاه برای معاملات حضوری می رفت علاوه بر آقای فریمن دو نفر دیگر در پشت و جلوی او راه می رفتند. بیان تند و پیشرونده او مانند رانندگی با یک ماشین سنگین عمل می کرد. هیچ گاه چشمانش به چپ و راست منحرف نمی شد. مردم خوب کشور، نوشته فلانری اوکانر. Good Country People, by Flannery O’Conner4-

گاهی می توانید توصیف ویژگی های ظاهری را با طنز بیان کنید. به عنوان مثال ، در یک قطعه خنده دار ، توصیف شما می تواند اینگونه باشد: “او کودکی بامزه بود که به جوانی با ظاهر خنده دار تبدیل شد – قد بلند و لاغر او، شبیه بطری کوکاکولا بود.کشتارگاه پنج نوشته کورت ونگوت. Slaughterhouse Five by Kurt Vonnegut5-

هنگام ورود یک شخصیت به صحنه ، لازم نیست همه توصیف های لازم را یکجا ارائه دهید. درعوض ، توضیحات مختصر را در چندین صحنه پراکنده کنید. بدون شک بسیاری از نویسندگان مورد علاقه شما این کار را انجام داده اند.

من خوشبختانه خوش تیپ، آرام، قد بلند با موهایی تیره و نرم بوده و هستم اما همیشه اغواکننده نیز بوده ام. لولیتا نوشته ولادیمیر ناباکو. Lolita by Vladimir Nabakov7-

امروز کریس لباس نخی مایل به قرمز پوشیده است ، یک ژاکت کش باف پشمی خاکستری تیره و یک روسری نارنجی و آبی با طرح گل های علفزار دور گردنش انداخته بود. موهای بلند و بور او که خاکستری است از دو طرف گردنش آویزان کرده بود و عینک مطالعه اش بالای سرش گذاشته بود. عروس دزد نوشته مارگارت اتوود. The Robber Bride by Margaret Atwood8- .

به یاد داشته باشید که یک توضیح کوچک می تواند کمک زیادی به شما کند:

مهمترین نکته می تواند همین باشد. لازم نیست تمام ویژگی ها را توصیف کنید و دائما شکل ظاهری او را مرور کنید.. فقط یک توضیح اولیه و چند سرنخ کاملاً خوب در جای‌جای متن کافی خواهد بود که به خوانندگان کمک کند تا تصویری را در ذهن خود شکل دهند و حفظ کنند: «او یک دختر چاق بود. او بشدت چاق بود و وقتی نفس می کشید دست و پا می زد».Kindling نوشته ریموند کارور.

برای بیان ویژگی های احساسی یک فرد نیز می توانید از اصطلاحات زیر استفاده کنید.

راستگو

عجول

حظ کردن

غمگین

متقلب

هوسی

غافلگیر

بدبخت

خوش خلق

خوشرو

شگفت زده

نگران

بدخو

نا امید

افسرده

دمدمی

مهربان

مشتاق

هیجان زده

سخت کوش

خشن

آسوده

ی حوصله

تنبل

دیوانه

عصبی

باهوش

معقول

خسته

خوشوقت

در این مقاله با چگونگی بیان کردن ویژگی های ظاهری افراد آشنا شدیم. باید اصطلاحات و صفت های ظاهری و کاراکتری افراد را بدانیم تا بتوانیم در مکالمات روزمره از آنها استفاده کنیم. همچنین در این مقاله شما را با  نحوه نوشتن داستان و چگونگی استفاده از صفت ها و ویژگی های مختلف ظاهری در آن آشنا کردیم.

این مبجث شامل موارد مختلفی همچون صفات ظاهری و شخصیتی، توصیف افراد، وزن و ساختار بدن، رنگ مو، قد و بسیاری از موارد دیگر می‌باشد که در این مقاله برای شما کاملا توضیح داده شده‌است.

زمانی که با فردی صحبت می‌کنیم که زبان مادری او انگلیسی هست، برای ایجاد ارتباط بهتر نیازمند توصیف بسیاری از ویژگی‌های شخصیتی و ظاهری خود و دیگر افراد هستیم. لذا این مبحث از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مولفین این مقاله در موسسه تخصصی زبان کوییک، پرکاربردترین صفات شخصیتی و ظاهری به زبان انگلیسی را برای شما فراهم کرده‌اند. پس این مقاله را با دقت بیشتری بخوانید!

موسسه تخصصی زبان کوییک زبان را به راحت‌ترین روش ممکن به شما آموزش می‌دهد. پس اگر قصد یادگیری زبان انگلیسی را دارید از همین امروز شروع کنید تا موفقیت شما زودتر به ثبت برسد!

مطالب مرتبط

این نوشته چقدر مفید بود؟

ممنون چه مطلب خوب و مفيدي بود


quickwithus

دسامبر 30


quickwithus

نوامبر 21


quickwithus

نوامبر 17


quickwithus

نوامبر 16


quickwithus

نوامبر 15


quickwithus

نوامبر 14

تماس با ما

درباره ما

وبلاگ

کلاس‌های حضوری

کلاس‌های آنلاین

سوالات پرتکرار

ثبت نظر

مسیرهای دسترسی به آموزشگاه

نشانی پست الکترنیک: info@quickwithus.com

واتساپ / وایبر / تلگرام/ ایمو: 09123726816

چگونه شخصیت خود را توصیف کنیم
چگونه شخصیت خود را توصیف کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *