مشاوره انلاین رایگان ترک اعتیاد

 
helpkade
مشاوره انلاین رایگان ترک اعتیاد
مشاوره انلاین رایگان ترک اعتیاد

این جمله را بسیار شنیده‌ایم، اعتیاد یک بیماری است و می‌دانیم که برای هر بیماری باید به متخصص آن بیماری مراجعه کنیم.
اعتیاد و وابستگی به مواد مخدر یکی از معضل‌هایی است که ممکن‌است در کمین هر یک از افراد باشد، اگر خود را مبتلا به سوءمصرف مواد می‌دانید و قصد دارید آنقدر قوی باشید که ترک‌اش کنید، از مشاوران متخصص در حوزه ترک اعتیاد که در اپلیکیشن مشورَپ، آماده هم‌فکری با شما هستند، کمک بگیرید.

چند وقته که مواد مصرف می کنم چطور ترک کنم؟

انگیزه شما برای ترک فاکتور خیلی مهمی تلقی می شود. چیزی که در ترک مواد خیلی مهم هست وابستگی روانی شما به مواد هست. در کنار درمان هایی که برای رفع وابستگی جسمی دریافت می کنید حتما از مشاوره استفاده کنید تا راهکارهای لازم را برای وابستگی روانی آموزش ببینید.

تا حالا چند بار تلاش کردم که ترک کنم ولی نتونستم شما می تونید کمکم کنید؟

موانعی که برای استمرار در ترک مواد شما بوده رو باید دقیقا شناسایی کنید. اگر همچنان با دوستان قبلی رابطه دارید اگر همچنان به مکان هایی می روید که قبلا آنجا مواد مصرف می کردید اگر اختلافات شخصی و خانوادگی دارین و در محیط متشنجی هستین شانس شما برای موفقیت در ترک خیلی پایین می آید باید بتوانید این موارد را کنترل کنید تا از عود جلوگیری کنید.
مشاوره انلاین رایگان ترک اعتیاد

من الان موادم تموم شده میخام دیگه به دوستم زنگ بزنم که برام مواد بیاره چطور خودمو کنترل کنم، به کی زنگ بزنم، به کجا باید بگم بیان دنبالم؟

در چنین مواقعی به جای تماس با دوستان که بخان مواد در اختیار شما بذارند با اورژانس اجتماعی و یا با نزدیک ترین عضو خانواده تون تماس بگیرین و یا خودتان را به نزدیک تریم مرکز ترک اعتیاد یا بیمارستان برسانید.

حدود دوماهه که شیشه رو ترک کنم افکار خودکشی دارم چیکار کنم؟

از عوارض بارز ترک شیشه داشتن افکار خودکشی و علائم افسردگی هست. باید بدونین اینها بخاطر عوارض ترک تون هستن و اعضای خونواده شما باید تو این مدت به طور مدوام از شما حمایت کنند. حتما باید زیر نظر روانپزشک باشید تا برای ثبات خلقی شما دارو تجویز کنند و سعی کنید دارو هارو مرتب استفاده کنید. همچنین برای رفع تنش های آنی و تخلیه هیجانات خود با روانشناس یا مشاور در ارتباط باشید.

خونواده م میخان منو بستری کنن تا اعتیادمو ترک کنم ولی من نمیخام بستری شم چیکار کنم؟

اگر بستری نشوید احتمال موفقیت در ترک خیلی میاد پایین. می تونید مرکزی که برای بستری می رید رو خودتون انتخاب کنید و یا اگر امکانات مالی کافی دارید شرایط بستری رو در خونه خودتان فراهم کنید تا تحت نظر مداوم یک فرد متخصص باشین چون ممکنه اعضای خونواده زیاد شرایط روحی و جسمی شما رو درک نکنن و این باعث بدتر شدن اوضاع می شود.

{{item.Content}}

در جامعه امروز اعتیاد محدود به مصرف سنتی مواد مخدر نیست و به روش های متعددی دیده می شود.

مصرف مواد مخدر و روان گردان های صنعتی و سنتی ، مصرف انواع قرص ها و داروها، شرکت در مسابقات شرط بندی  و قمار بازی، همه و همه انواع مختلف اعتیاد هستند که متاسفانه در اکثر جوامع رایج شده اند.

با توجه به این که سن اعتیاد در اکثر جوامع پایین آمده است، بهتر است والدین اطلاعات خود را در این حوزه افزایش دهند و در مورد این گونه مسائل با فرزندان خود صحبت کرده و توصیه های لازم را به آن ها بدهند و آگاهی آن ها را نیز بالا ببرند.

در قدم اول باید از هر گونه اعتیاد پیشگیری کرد اما اگر فردی به مخدرها، روان گردان ها یا قمار بازی وابسته شد، نباید امید خود را از دست دهد. ترک انواع روان گران ها مانند ماری جوانا، انواع مخدر ها مانند ترامادول و ترک قمار بازی ممکن است سخت و پیچیده به نظر برسد، اما غیر ممکن نیست و با اراده فرد و کمک گرفتن از مشاورین این حوزه شدنی است.

برای بهره گیری از مشاوره ترک اعتیاد می توانید با مرکز سلام مشاور با شماره 02166081200 تماس بگیرید.مشاوره انلاین رایگان ترک اعتیاد

عوارض مصرف ماری جوانا

 ماری جوانا از جمله روان گردان هایی  است که در بین جوانان شایع شده و غالبا به صورت سیگار مصرف می شود اما دیده شده که این ماده به صورت بخار، ماده خوراکی و یا تنباکوی قلیان نیز مصرف شود. با توجه به این که ماده اصلی تشکیل دهنده این روان گردان شاهدانه است، اکثرا بر این باورند که مصرف ماری جوانا عوارضی در پی ندارد و  ضرری به فرد نمی رساند در حالی که اینطور نیست.

مهم نیست به چه میزان از این ماده مخدر مصرف می شود، مهم این است که با ورود این ماده به بدن ، سیستم عصبی و ایمنی فرد تحت تاثیر قرار می گیرد.

عوارض و نشانه های مصرف ماری جوانا به شرح زیر است:

گشاد شدن مردمک چشم ها و همچنین قرمزی چشم

پر خوری و اشتهای زیاد

سرگیجه داشتن

واکنش کند

 

مدت زمان از بین بردن اثر ماری جوانا یا گل به میزان مصرف و شرایط فرد بستگی دارد و نمی توان برای همه افراد نسخه کلی پیچید.

با توجه به این که مصرف این روان گردان عوارضی در پی دارد، برای از بین بردن این عوارض باید صبور باشید. توصیه می شود به هیچ عنوان برای از بین بردن اثرات ماری جوانا، خودسرانه داروی دیگری را مصرف نکنید و حتما از مشاورین حوزه کمک بگیرید و تحت نظر پزشک برای از بین اثرات ماری جوانا قدمی بردارید.

 

نشانه های مصرف ترامادول چیست؟

ترامادول یکی از قرص های اعتیاد آور است که افراد معمولا برای شادی آوری موقت این قرص، آن را مصرف می کنند. این قرص مصرف دارویی دارد اما متاسفانه برخی از افراد این قرص را بدون تجویز پزشک مصرف کرده و در نهایت به ترامادول وابسته می شوند.

یافتن راه های تشخیص افراد ترامادولی با توجه به نشانه ها و تغییراتی که در ظاهر و رفتار این افراد ایجاد می شود، سخت نیست ؛ مخصوصا اگر فرد مصرف کننده ترامادول نبوده و به تازگی به این مخدر روی آورده باشد.

خواب آلودگی

سرخ شدن چشم ها

کند شدن سرعت انجام کارها

نگاه های خیره و مات

عدم تمرکز در انجام کارها

بی اهمیت شدن نسبت به نظافت

عدم توجه به درس و تحصیل ( اگر مصرف کننده دانشجو یا محصل باشد)

خارش

و …

از جمله عوارض و نشانه های مصرف ترامادول است.

ترامادول و دیگر قرص ها و داروهای این چنینی خاصیت آرام بخشی دارند و  به همین دلیل مصرف این گونه مواد باعث تاثیر گذاری بر روی ساختار های ارتباطی مغز شده شود و در نتیجه  بعد از مصرف فرد از لحاظ روانی نیز دچار تغییراتی خواهد شد.

ترک ترامادول زمان بر و طولانی است اما غیر ممکن نیست ؛ اراده فرد، همچینن حمایت خانواده و کمک گرفتن از پزشک متخصص در این حوزه، ترک ترامادول را آسان تر می کند.

توصیه می شود ، برای ترک این گونه قرص ها، هرگز خودسرانه و بدون نظر پزشک، هیچ داروی دیگری را جایگزین نکنید و برای ترک ترامادول و امثال آن حتما با پزشک مربوطه مشورت کرده و گام به گام با پزشک خود پیش بروید تا بتوانید به طور کامل مصرف ترامادول را قطع کنید.

ترک اعتیاد به قمار

یکی از سرگرمی های مخرب و اعتیاد آور که متاسفانه در بین بعضی از افراد شایع شده ، قمار بازی است.

در قدم اول قمار مانند دیگر سرگرمی هاست و فرد فکر نمی کند به قمار اعتیاد پیدا کرده و حتی متحمل ضرر مالی شود.

قمار بازی علاوه بر روش سنتی، به روش های دیگری هم رایج شده و افراد به صورت اینترنتی نیز قمار می کنند.

این سرگرمی اعتیاد آور بعد از مدتی روان افراد را درگیر کرده و حتی ممکن است باعث از هم پاشیدگی خانواده ها شود.مشاوره انلاین رایگان ترک اعتیاد

 ترک قمار بازی آسان نیست اما غیر ممکن هم نیست و نیاز به صبر و حوصله دارد. برای یافتن راه حل ترک قمار و برای این که فرایند ترک قمار بازی را آسان تر طی کنید می توانید همزمان با مشاورین این حوزه مشورت نمایید و با کمک مشاور روح و روان خود را برای ترک آماده کرده و کم کم این سرگرمی مخرب را کنار بگذارید.

روش ها و توصیه های بسیاری برای ترک قمار پیشنهاد می شود اما این روش ها تا زمانی که فرد برای ترک قمار اراده نکرده نباشد و از لحاظ روحی برای این کار آماده نباشد، کارساز نیست.

پس توصیه می شود برای ترک قمار، در قدم اول  با مشاورین این حوزه مشورت کنید تا از لحاظ روحی برای این کار آماده شوید؛ می توانید از مشاورین تلفنی الو سلام مشاور بهره بگیرید تا در کمترین زمان بتوانید از راهنمایی کارشناسان مجرب ما بهره مند شوید.

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

ما را دنبال کنید.

بدون استفاده از مشاوره ترک اعتیاد به مواد مخدر یا مشاوره تلفنی، ترک اعتیاد بسیار دشوار است و اکثرا نتیجه بخش نخواهد بود. روش‌های زیادی از جمله روش‌های دارویی و بدون استفاده از دارو برای ترک اعتیاد تا کنون معرفی شده است که شروع درمان به هر کدام از این روش‌ها بدون آمادگی فکری و روانی بی‌فایده است و فرد معتاد دیر یا زود دوباره به مصرف مواد مخدر باز می گردد. در بسیاری از مواقع فرد نمی‌تواند فشارهای طی سیکل درمانی خود را تحمل کند. به همین دلیل مشاوره ترک اعتیاد و مشاوره تلفنی ترک می‌توانند بسیار به افرادی که اعتیاد به مواد مخدر دارند و خانواده‌های آن‌ها کمک کند. برای اطلاعات بیشتر از نحوه ترک اعتیاد کلیک کنید.

شاید این جمله را که اعتیاد بلای خانمان سوزاست را بسیار شنیده باشید. وقتی سخن از اعتیاد به میان می‌آید، منظور اعتیاد به مواد مخدر است. درحالی که تعریف اعتیاد ابعاد وسیع‌تری دارد. اعتیاد به مواد مخدر، اعتیاد به الکل، اعتیاد به بازی، اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی از جمله شایع‌ترین اعتیاد‌ها در دنیای امروز می‌باشد.

اعتیاد یک نوع اختلال رفتاری است و به زبان ساده می‌توان آن را عادت کردن، خو گرفتن و وابستگی به چیزی مخصوصا مواد مخدر تعریف کرد، که به دلیل افراط در استفاده به وجود می‌آید. از جمله شایع‌ترین مواد مخدر که معمولا افراد به آنان اعتیاد دارند می‌توان به  ماده مخدر گل، حشیش، هروئین، مورفین، تریاک، شیره، شیشه، متادون، ترامادول و … اشاره داشت. برای اطلاع بیشتر از ماده مخدر گل و ترک حشیش کلیک کنید.مشاوره انلاین رایگان ترک اعتیاد

تا کنون دلایل بسیاری برای اعتیاد ذکر شده است اما سوال اصلی این است که چرا با وجود اینکه همه از ضررات اعتیاد اطلاع دارند، به اعتیاد رو می‌آورند‌؟ چرا با وجود این همه تبلیغات منفی باز شاهد افزایش گرایش نسبت سیگار هستیم؟ پس باید ابتدا ریشه و عوامل اصلی گرایش به اعتیاد را پیدا کنیم و سپس از طریق مشاوره اعتیاد به درمان اعتیاد پرداخته شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علل گرایش به اعتیاد کلیک کنید.

ریشه و علت اصلی اعتیاد در افراد مختلف از هر شخص به شخص دیگر متفاوت است. بعضی از افراد به دلیل داشتن روحیه خاص و درون گرایی و بعضی نیز به دلیل روحیه‌های ساختار شکن و علاقه به نقض قوانین به اعتیاد روی می آورند. برای بعضی ها این مسئله تنها یک ماجراجویی ساده است در حالی که اصلا فکر نمی‌کردند که ماجراجویی مواد مخدر زندگیشان را دستخوش ماجرای اعتیاد کند. در مشاوره ترک اعتیاد ابتدا عوامل گرایش به اعتیاد مورد بررسی قرار می‌گیرد تا با حذف یا کاهش آن‌ها به فرد مصرف کننده کمک شود.

در اغلب موارد اعتیاد زمانی اتفاق می افتد که فرد دچار استرس، افسردگی، غم و اندوه می باشد یا در شرایط بحران جسمی یا بحرانی روحی و روانی قرار دارد. اما زمان هایی هم وجود دارد که فرد تحت تاثیر شرایط محیطی ( دوستان، خانواده ، محله و ….) دچار اعتیاد می شود. برای اطلاع بیشتر از نشانه های غم کلیک کنید.

اما نکته مشترک در تمامی عوامل اعتیاد  لغزش و عدم توانایی فرد در مدیریت کردن مقاوت خود در مقابل مواد مخدر است. از عوامل اعتیاد می توان به ژنتیک، محیط اجتماعی، جنسیت، ضعف در مهارت های اجتماعی، شرایط روحی و روانی – بیماری‌های روانی، روابط نابسامان خانوادگی، فشار دوستان اشاره داشت. توصیه می‌شود در مواجهه با مشکلات زندگی استرس‌ها و افسردگی قبل از این که خود را در موقعیت خطرناک اعتیاد قرار دهید از مشاوره کنترل استرس و مشاوره افسردگی استفاده کنید.

اعتیاد به مواد اعتیاد آور همانند هروئین و شیشه که اثرات مخرب فراوانی دارند، یک مسئله بسیار جدی قلمداد می شود اما خطرناک تر از آن این تصور است که بعد از اعتیاد به مواد مخدر، فرد با این دیدگاه جلو برود که با استفاده از مواد مخدر هیچ اتفاق خاصی برای او نمی‌افتد و ترسی از مصرف مواد مخدر نداشته باشد. بدون توجه به به مخالفت‌ها و اعتراضات خانواده، دوستان و اطرافیانش به مصرف مواد مخدر ادامه دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترک هروئین و ترک شیشه کلیک کنید.

افرادی که به اعتیاد مبتلا می‌شوند در روز‌های اول به نظرشان چیزی بدی به نظر نمی‌رسد. برای بسیاری از افراد یک تفریح تلقی می‌شود. اما با پیشروی در اعتیاد کم کم این تفریج تبدیل به یک نیاز و نهایتا به یک بیماری می‌شود. اعتیاد به مواد مخدر به مرور سبب به وجود آمدن بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های ریوی، بیماری‌های روانی و بیمارهای پوستی و قلبی و… می‌شود. علاوه بر آسیب‌های جسمی و روحی که اعتیاد به خود فرد وارد می‌کند سبب می‌شود که فرد معتاد به مرور زمان اثرات مخربی را بر خانواده خود داشته باشد و کم کم از خانواده و جامعه خود طرد شود. هزینه بالا اعتیاد در صورتی که وضعیت مالی فرد نامساعد باشد خانواده او را نابود می‌کند و حتی سبب می‌شود تا فرد معتاد وسایل خانه و زندگی خود را بفرشد و حتی به کار‌های مخرب‌تری دست بزند.

طبق آخرین گزارش‌های معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر مصرف کنندگان مستمر مواد مخدر در طی یک سال دو میلیون و هشتصد و هشت هزار نفر هستند. که به صورت رسمی توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام شده است. بر اساس همین آمار شایع‌ترین مواد مخدری که مصرف می‌شود تریاک و مشتقات آن ( ترامادول و … ) 66.8 درصد، حشیش و ترکیبات آن شامل علف، مارجوانا ( ماده مخدر گل) 12 درصد به ترتیب پرمصرف‌ترین مواد مصرفی در افراد مواد می‌باشد و هروئین، متادون و کراک با 11 درصد در رده سوم قرار دارد. برای کسب اطلاع از نحوه ترک متادون و ترک ترامادول کلیک کنید.

سن مصرف دخانیات به 13 سال رسیده است. مشتری سیگار نخی بیشتر جوانان و نوجوانان هستند. سالانه 10 هزار میلیارد تومان توسط افراد سیگاری دود می‌شود. مصرف قیلیان روز به روز در حال همه گیر شدن می‌باشد. افزایش 3 برابری مصرف دخانیات در فیلم‌ها این قضیه را روشن‌تر بیان می‌کند. دخانیات عامل اصلی 12 درصد از بیماری‌ها‌ی غیر واگیر داری می‌باشد.

آمار نشان می‌دهد 2.5 درصد افراد کشور به مواد مخدر (به غیر از سیگار) اعتیاد دارند. با توجه به اینکه هیچ عزمی برای کنترل مصرف دخانیات و اعتیاد وجود ندارد، پس بهتر است که کنترل را از خودمان شروع کنیم. مشاوره اعتیاد و کسب آگاهی لازم در خصوص اعتیاد یکی بهترین روش‌های کنترل پیشگیری از اعتیاد می‌باشد. شما می‌توانید از خدمات مشاوره حضوری و مشاوره تلفنی ترک اعتیاد مرکز مشاوره هنر زندگی بهرهند شوید.

مشاور اعتیاد سعی در آموزش خانواده و شخص معتاد با استفاده از به کارگیری مهارت‌ها و شیوه‌های صحیح ارتباطی و انگیزشی دارد تا در ابتدا انگیزه ترک مواد مخدر را در فرد معتاد به وجود بیاورد. که احتمال بازگشت فرد به مصرف مواد مخدر را در طول درمان و هم بعد از درمان کاهش دهد. پیشنهاد می‌کنیم مقاله درمان اعتیاد را نیز بخوانید.

گام اول برای ترک اعتیاد این است که فرد بپذیرد که معتاد است. شاید شما هم با این جمله از سوی افراد معتاد روبرو شده باشید که: من معتاد نیستم، فقط برای تفنن مصرف می کنم و هر وقت که بخواهم آن را کنار می گذارم. اولین قدم در مشاوره اعتیاد این می باشد که فرد قبول کند که معتاد است. فرد معتاد تا زمانی که اعتیاد خود را قبول نکرده است، احساس خطر نمی کند و نمی تواند درمان اعتیاد به مواد مخدر خود را آغاز کند.

گام دوم برای ترک اعتیاد این است که فرد معتاد را از عواقب اعتیاد و افکار وسوسه کننده‌اش به سمت مواد مخدر و وضعیت نامناسبی که در آن قرار دارد، آگاه کنیم. تا انگیزه لازم را در وی برای شروع درمان اعتیاد و عدم بازگشت به سمت مواد مخدر ایجاد کنیم.

گام سوم این است که فرد معتاد، اطرافیانش را همراه و دلسوز خود بداند و به این نتیجه برسد که آن‌ها می‌خواهند او را یاری کنند تا اعتیادش را کنار بگذارند و قصد آزار و اذیت او را ندارند.

گام آخر شروع مشاوره اعتیاد و درمان می باشد که باید آبرو و شأن انسانی فرد معتاد حفظ گردد، به هیچ وجه نباید به او توهین، تهیدید یا تحقیر شود، چرا که با داشتن واکنش‌های منفی فرد معتاد از مشاوره اعتیاد و درمان منصرف می‌شود و روند درمانی او به طور کلی متوقف می‌گردد.

همانطور که در مطلب عوامل محرک اعتیاد به مواد مخدر هم توضیح دادیم، افراد به خصوص قشر جوان و نوجوان و خانواده‌ها بایستی آموزش ببنند. داشتن ارتباط موثر و مستمر با مراکز مشاوره ترک اعتیاد و استفاده از راهنمایی‌های آن‌ها به شما یاری می‌کند، تا فرد از هم از لحاظ فکری و هم از لحاظ جسمی بتواند خود را در برابر اعتیاد ایمن کند و از به دام افتادن در تله اعتیاد پیش گیری کند. همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.

ولی کاربرد اصلی مشاوره اعتیاد مربوط به افراد و خانواده‌هایی است که به دنبال ترک اعتیاد و درمان اعتیاد می‌باشند. همانطور که گفتیم تا روزی که فرد معتاد، اعتیاد خود را قبول نکند و به نتیجه نرسیده باشد که باید اعتیاد خود را ترک کند، درمان خیلی سخت است. معمولا افراد معتاد به علت دخالت‌ها و توهین‌هایی که اطرافیان به آن‌ها کرده‌اند، در مقابل درمان اعتیاد موضع می‌گیرند و همواره موفق به ترک اعتیاد نمی‌شوند.

جلسه مشاوره اعتیاد و صحبت کردن با فرد متخصص می‌تواند نتیجه مثبت به دنبال داشته باشد. فرد معتاد در هنگام صحبت با مشاور اعتیاد، مشکلات و مسائلی را که با آن‌ها درگیر است بیان می‌کند و از همین رو مشاوره و راهنمایی اصولی و لازم را دریافت می‌کند.

متاسفانه دیدگاه کلی مردم نسبت به مشاوره اعتیاد حضوری چندان مطلوب نیست به همین دلیل مراجعه به مراکز مشاوره ترک اعتیاد زمانی انجام می‌شود که کار از کار گذشته است. یکی از مسئله‌های اصلی مشاوره ترک اعتیاد حضوری، مقاومت فرد معتاد در برابر حضور مرکز مشاوره می‌باشد و زمانی که به مشاوره حضوری مراجعه می‌کنند، مشکلات و مسائل خود را به درستی بیان نمی‌کنند. فرد معتاد زمانی که در مشاوره حضوری با یک فرد ناآشنا رو برو می‌شود واکنش منفی از خود نشان می‌دهد و بسیاری از مشکلات و مسائل خود را نمی‌تواند به راحتی بیان کند. مراکز مشاوره تلفنی ترک اعتیاد در سال اخیر یک بستر مناسب را فراهم کرده است تا افرادی که نیاز به مشاوره ترک اعتیاد دارند با مشکلات نام برده روبرو نشوند.

از طریق مشاوره تلفنی ترک اعتیاد به مواد مخدر، در کوتاه‌ترین زمان ممکن افراد می‌توانند به راحتی به مشاوران متخصص در زمینه‌های مختلف اعتیاد دسترسی پیدا کنند. مشاوره ترک اعتیاد تلفنی این امکان را فراهم کرده است تا تنها با یک تلفن در هر ساعت از شبانه روز بدون نیاز به مراجعه حضوری مشاوران اعتیاد در دسترس باشند.

در مشاوره ترک اعتیاد به مواد مخدر تلفنی افراد می‌توانند بدون سانسور مشکلات و مسائل خود را مطرح نمایند تا راه حل مناسبی بسته به شرایط خود برای ترک اعتیاد دریافت نمایند و همچنین به وسیله آموزش‌هایی که دریافت می‌کنند، از اعتیاد پیش گیری نمایند. با استفاده از مشاوره تلفنی اعتیاد هزینه شما نسبت به مشاوره حضوری ترک اعتیاد بسیار کاهش پیدا می‌کند و همان مشاوره ای را دریافت می‌کنید که در مشاوره ترک اعتیاد حضوری دریافت می‌نمایید. با توجه به اینکه در خیلی از شهر‌ها و روستا‌ها مراکز مشاوره اعتیاد وجود ندارد، شما می‌توانید از هر نقطه‌ای از کشور تماس بگیرید، نگرانی‌ها، مشکلات و دغدغه‌های خود را مطرح کنید  و از خدمات مشاوره تلفنی بهرمند شوید.

مرکز مشاوره تلفنی هنر زندگی تنها سامانه مشاوره تلفنی مورد تأیید خانه روانشناسان است که خدمات مشاوره تلفنی ترک اعتیاد به مواد مخدر را انجام می‌دهد. اکثر مشاوران مرکز مشاوره اعتیاد به مواد مخدر تلفنی هنر زندگی اساتید دانشگاه‌های تهران و روانشناسان مطرح کشور هستند. مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی  خدمات خود را در زمینه‌های مشاوره تلفنی طلاق ، مشاوره تلفنی جنسی، مشاوره تلفنی زناشویی، مشاوره زندگی مشترک و البته به صورت تخصصی در زمینه اعتیاد ارائه می دهد. برای عضویت در کانال مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک اعتیاد و درمان آن می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق موبایل با شماره 02122018502 و تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

باسلام چهارسال روزی 4عددترامادول 200مصرف داشتم والان ده روزه ترک کردم و روزی سه چهارم قرص ب2مصرف میکنم آیا برای ازمایش ازدواج جواب تست منفی میشه یامثبت؟؟ باید چند روز ازترک ترامادول بگذره واسه منفی شدن؟؟ وآیاب2جواب تست رامثبت میکند یامنفی ؟؟ جواب کامل رابنویسید ممنون میشم .باتشکر

در مورد اینکه بعد از ده روز جواب آزمایش b2 مثبت خواهد بود یا نه جواب اینه که از هر بدن تا بدن دیگه این مسئله متفاوت هست و زمان مشخصی نداره.در مورد ترامادول هم جواب به همین صورت هست ولی معمولا بعد از گذشت ۱۰ روز از زمان ترک ترامادول نتیجه مثبت نخواهد بود.سوال آخر هم بستگی به نوع آزمایش دارد.

سلام خسته نباشید ترامادول و ده روزه نخوردمو هشت روزنصف ب2مصرف دارم الان دوروزه ب2رو نخوردم وروزی سه عدد استامینفون کدئین دار مصرف میکنم ده روز دیگه هم ازمایش اعتیاد واسه ازدواج دارم و میخوام دوروز قبل از ازمایش کدئین وهم نخورم جواب مثبت میشه یامنفی؟؟ ممنونم زودجواب بدید

اقای دکتر درازمایش نوشته ازنظر مرفین ،آمفتامین ومتامفتامین ایادراین ازمایشا معلومه؟؟

در این تست های اعتیاد هر آن چه که مربوط به مواد مخدر و توهم زا باشد، شناسایی می شوند.

با سلام این سوال قبلا در مقاله ترک ترامادول و همین مقاله پاسخ داده شده است.

ازمایش ب 2 وجود نداره برا ازدواج اگه خوده طرفین بخواند ازمایشه دقیقتری بگیرند انجام میشه


جوابت مثبت میشه

سلام خسته نباشید ترامادول و ده روزه نخوردمو هشت روزنصف ب2مصرف دارم الان دوروزه ب2رو نخوردم وروزی سه عدد استامینفون کدئین دار مصرف میکنم ده روز دیگه هم ازمایش اعتیاد واسه ازدواج دارم و میخوام دوروز قبل از ازمایش کدئین وهم نخورم جواب مثبت میشه یامنفی؟؟ ممنونم زودجواب بدید

با سلام
مصرف و ترک ترامادول حتما نیاز به مشورت با متخصص دارد. ترک خودسرانه احتمال بازگشت به ترامادول با دوز بالاتر را بیشتر می کند. ترامادول، ب2 و کدئین همگی دارای یک نوع آلکولوئید هستند که می توانند جواب تست اعتیاد را مثبت کنند. شما می توانید با قرار گرفتن در جریان جلسات مشاوره ترک اعتیاد به اهداف خود برسید.

کدیین در ازمایش ازدواج نشان داده نمیشود وبه فرض ازمایش دقیق اصلا ربطی به موضوع ندارد اما تگربه من اینه که باید به همسرت بگی چون قریب به یقین دوباره استفاده میکنی در غیر این صورت یا باید کاملا ترک کنی ویا خیلی بهتره که تا مصرف میکنی ازدواج نکنین!

سلام خوبید میتونید تلگرام بهم پیام بدین ب کمک نیاز دارم آیدی میفرستم ممنون میشم پیام بدین farzadhabibi027
مشاوره انلاین رایگان ترک اعتیاد

سلام .4ساله روزی چهار قرص 40 میلیگرمی متادون مصرف میکنم البته بعضی وقتها هم دوزش رو بالا یا پایین میکنم واقعا خیلی خسته شدم تو رو خدا راهنمایم کنید تا ترک کنم ممنون؟

سلام
برای ترک داروی متادون روش های مختلفی رو می توان به کار برد. ترک متادون با توجه به توان و ویژگی های جسمانی هر کس متفاوت بوده و برای هر کس با توجه به خصوصیات فردی درمان ارائه می شود. ترک متادون به تنهایی، شما را در خطر بازگشت های مجدد به مصرف این دارو و یا دیگر مواد خواهد انداخت. لذا توصیه می شود با یک مشاور روانشناسی در ارتباط باشید تا شما را در این مسیر دشوار همراهی کند.

باسلام و خسته نباشید همسر م حدود 100 کیلو وزن داره و 34 سالشون هست 6 الی 7 ساله ترامادول مصرف میکنه سه سال هفته ای یک و نیم قرص با دوز 100 مصرف میکردن با شهادت برادشون که افسردگشون شدیدتر شد مصرفشون رو روزانه کردن که الان رسیده به روزی 5 قرص با دوز 200 الی 250 چن ماهی هست تصمیم به ترک گرفتیم ولی هر کاری میکنه نمیتونه تا به صفر میرسونه دوباره برمیگرده خواهش میکنم کمک کنید واینکه اگه بخواییم در مراکز ترک اعتیاد ترک کنن هزینش چقدر میشه …. با توجه به سوالات دوستان … همسرم مشکل استراحت در منزل رو نداره تا هر وقت بخواد میتونه استراحت کنه منم مراقبشون هستم

با سلام، با توجه به تجربه ترک همسرتان و اتفاقات ناگواری که در زندگی شان افتاده، برای موفقیت در ترک ترامادول مشکلات دیگر هم نیاز به بررسی و رفع دارند. یکی از دلایل شکست در ترک ایشان حل نشدن همین مسائل می تواند باشد. چه بسا ترک داروها و موادی که از خانواده تریاک هستند بدون همیاری و کمک تخصصی محکوم به شکست هستند. شما می توانید با دریافت مشاوره ترک ترامادول از روش های درمانی مختلف و هزینه های احتمالی هر کدام از متد های ترک اطلاع بیابید.

سلام اقای دکتر خسته نباشید قرص ب2تا چند روز در ازمایش های مرفین،آمفتامین ومتامفتامین نشون میده ، باید چند روز ترک کرد که معلوم نباشه واسه ازمایش ازدواج هست.ممنونم

با سلام داروهایی مثل ب2 و متادون جهت درمان تولید و تجویز می شوند. اما مصرف خودسرانه این داروها اعتیاد آور بوده و در طولانی مدت متوجه وابستگی به این دارو ها خواهید شد. ترک متادون و ب2 نیز به طور ناگهانی و بدون مشورت با متخصص برای شما عوارض جبران ناپذیری خواهد داشت. به علاوه این نوع ترک خطر بازگشت اعتیاد را بیشتر خواهد کرد. برای منفی کردن آزمایش اعتیاد به ب2 بهتر است از روش های ترک استاندارد استفاده نمایید. پاکسازی بدن از این داروها با توجه ویژگی های فیزیکی هر کس متفاوت بوده و نمی توان زمان دقیقی برای خارج شدن کامل این مواد از بدن مشخص کرد. توصیه می شود برای ترک ب2 از خدمات مشاوره تلفنی و یا حضوری مرکز هنر زندگی بهره مند شوید.

باسلام وخسته نباشید .اقای دکتر بنده مدتی مصرف ترامادول داشتم والان ده روزیه ترک کردم و روزی یک چهارم قرص ب2مصرف دارم .ده روزی دیگه میخوام ازمایش اعتیاد واسه ازدواج بدم ایا قرص ب2جواب ازمایش را مثبت میکنه یا منفی ؟؟ باید چند روز ب2رو ترک کنم که جواب ازمایش منفی باشه ؟؟ جواب کامل روبفرستید ممنونم

با سلام داروهایی مثل ب2 ، ترامادول و متادون جهت درمان تولید و تجویز می شوند. اما مصرف خودسرانه این داروها اعتیاد آور بوده و در طولانی مدت متوجه وابستگی به این دارو ها خواهید شد. ترک ترامادول و ترک متادون و ب2 نیز به طرو ناگهانی و بدون مشورت با متخصص برای شما عوارض جبران ناپذیری خواهد داشت. به علاوه این نوع ترک خطر بازگشت اعتیاد را بیشتر خواهد کرد. برای منفی کردن آزمایش اعتیاد به ب2 بهتر است از روش های ترک استاندارد استفاده نمایید. پاکسازی بدن از این داروها با توجه ویژگی های فیزیکی هر کس متفاوت بوده و نمی توان زمان دقیقی برای خارج شدن کامل این مواد از بدن مشخص کرد. توصیه می شود برای ترک ترامادول و ب2 از خدمات مشاوره تلفنی و یا حضوری مرکز هنر زندگی بهره مند شوید.

سلام خسته نباشید میخواستم ازتون بابت مشاوره خوبی که دادید تشکر کنم. من راهم خیلی دوره از این مراکز شما باعث شدید بتونم از یه راه ساده شیره رو ترک کنم. ممنون

بابت مشاوره ترک اعتیادی که بنده دادید بسیار ممنونم واقعا تونستم خیلی از مسائلی رو تا حالا نمی دیدم رو ببینم. زن و بچه ام خیلی خوشحالم ممنون بابت کمک تون برای ترک تریاک ام

سلام امروز نصف شب ساعت ۳/۳۰خابم نمیاد من ب۲ مصرف میکردم دومین روز ترکمه دهنم لگ میزنه کتفم همین طور خابم نمیاد پاهام تیک میزنه دلم میگیره دل هوره شدید خیلی شدید گریم میگیره خانوادم ناراحت میشن .۱۲ عدد قرص خاب انداختم نمیتونمدبخابم .این وضع تا کی اینجوریه

سلام برای پاسخ به این سوال شما نیاز به اطلاعات دقیق تری می باشد. به همین دلیل بهتر است برای ترک ب2 از مشاوره ترک اعتیاد بهره مند شوید.

سلام علیکم : احتراما ضمن آرزوی توفیق و سلامتی و شادکامی برای شما عزیزان و سپاسگزاری بخاطر همدردی و دلسوزیتان، اینجانب بعلت فتق دیسک بین مهره ای شدید مدت 6 سال میباشد که تریاک را صاف نموده و بصورت دود استفاده مینمایم تا تسکین درد داشته باشم و متاسفانه در این بین آسم هم گرفته ام ( سیگاری هم نیستم). خواهشمند است اینجانب را راهنمایی بفرمایید که آیا میتوانم بجای دود از قرص ترامادول و یا متادون استفاده نموده و جواب بیقراری شدید در پاهایم را بعلت دیسک کمر می‌دهد یا خیر؟؟؟ چون واقعا از مصرف تریاک بشدت متنفرم (( در ضمن از جراحی کمرم طبق نظر پزشک معالج منصرف شدم که تریاک را جایگزین نمودم)) سن 61 سال و بازنشسته هستم، منتظر اوامرتان می‌باشم // ارادتمندتان

سلام بسیاری از افراد به دلیل همین خاصیت تسکین دهندۀ تریاک بر دردهای جسمانی آن را شروع به مصرف کرده اند. اما برای جایگزینی و شروع به مصرف داروهایی چون متادون و ترامادول نیز نباید خودسرانه عمل کنید چرا که مصرف آن ها بدون دستور مشاور شما را دچار اعتیاد خواهد کرد. چه بسا متخصص با توجه به شرایط جسمانی و فیزیکی شما دوزهایی را متناسب با وضعیت شما تجویز می کند. بنابراین توصیه می شود چه برای ترک اعتیاد به تریاک و چه برای شروع مصرف ترامادول و متادون با متخصص و مشاوره ترک اعتیاد موضوع خود را مطرح نمایید.

سلام خسته نباشید خدا قوت من روزی دو عدد قرص ۲۰ متادون مصرف میکنم یکی صبح ساعت ۱۱ویکی هم شب ساعت ۱۱ازتون راهنمایی میخواستم تصمیم گرفتم که ازش خلاص بشم بخدا خسته شدم لطفن راهنمایم کنید

سلام برای ترک متادون روش های مختلفی هست. با کمک گرفتن از مشاوره ترک اعتیاد می تونید بهترین روش رو انتخاب کنید. یکی از روش های رایج ترک متادون ترک تدریجی است که با توجه به وضعیت جسمانی و برنامه زندگی تان متخصص دوزها را برایتان تعیین کرده و با همراهی ایشان می توانید متادون را با کمترین سختی کنار بگذارید.

گروه تلگرامی هست که بشه با دیگر اعضا صحبت آنلاین داشت؟

سلام بله در گروه زیر عضو شوید…
https://t.me/joinchat/AAAAAFAjbWpRN71xUAjw0A
یا
@honarehzendigi


میخوام عص
وار گروه بشم

صو

سلام اسم یک نمونه قرص ترک شیشه فقدسازمان غذاوداروداره اسمشومیخوام بدونم منوراهنمایی میکنید.تشکر

سلام.من متاسفانه روزی 4تا قرص 40 میل متادون میخورم..مادی و معنوی خیلی در عذابم…فکر نکنم همچین دوزی رو بشه ترک کرد…التنه الان بیشتر از 2ساله که دوز رو همینقدر نگه داشتم.اگر میشه کمکم کنید

سلام خیلی ها توانستند دوزهای چند برابر شما رو کنار بزارن پس نگران نباشید کار نشد نداره. شما هم می تونید با استفاده از روش های درست ترک اعتیاد و استفاده از مشاوره ترک اعتیاد خوب موفق به کم کردن و ترک متادون بشید. فقط کافی همت کنید و برای آن چه که می خواید تصمیمی عملی بگیرید. کنار گذاشتن ناگهانی امکان پذیر نیست و باید قبل از هر چیز بدانید مسیر ترک متادون شاید طولانی و سخت باشد اما کمک های تخصصی مشاوران ترک اعتیاد به شما کمک می کنند این مسیر رو کوتاه و آسان کنید.

پیمان جان من روزی ۵ تا ۴۰ میخوردم الان ۱۰ روزه پاکم

سلام خسته نباشید من به مدت یک سال تریاک مصرف میکردم بعد ازدواج کردم بعدش روزی دوبار حب میکردم ..به مدت هشت ماه…
بعد توست خداوند با کسی اشنا شدم قرص متادون بهم نشان داد مصرف ده روز اول نصف قرص بیست میل صبح وشب و بعد یک ماه نصف قرص پنج میل صبح و یک قرص پنج میل شب وبعد یک ماه نصف پنج میل صبح و شب شد

وبعد یک ماه قرص پنج میل فقط شب شد تا اینکه قرص دو روز درمیان نصف فقط شب استفاده میکردم الان مدت ده روز هست مصرف نمیکنم بدن درد اصلا ندارم فقط شبها بدنم پرش داره جوری شده موقع خواب شلوفن یا سه کاره استفاده میکنم

ببخشید سرتون درد اوردم اخه هیچ کسی نیست راهنمای بگیرم چون کسی خبر نداره و توضیح من صبح زود بیدار میشم و تا شب راحت کار میکنم بدون خسته گی فقط مشکلم شبه لطفا منتظر مشاورتون با جان دل هستم خدا خیرتون بده

سلام بدن هر کس در مقابل ترک واکنش ها متفاوتی از خودش نشون میده. استفاده از داروهای مسکن (که در واقع آن ها نیز دارای اوپیم هستند) تا حدودی مانع درد و احساسات ناخوشایند میشن. اما چیزی که اهمیت داره ماندن در ترک و عدم بازگشت هست. خیلی ها مانند شما موفق به ترک اعتیاد شده اند اما بعد از حتی چند سال بازگشت داشتن (معمولا چون دفعه اول موفق به ترک شدن ب این باور می رسن که پس این بار هم کاری نداره….) این که بارها و بارها گفتیم ترک رو تحت نظر مشاوره ترک اعتیاد انجام بدید دلایل مختلفی داره 1- تجویز دوز دارو با توجه به ویژگی های فردی 2- حمایت فرد برای ماندن در ترک 3- آموزش انواع روشها برای مقابله با وسوسه های مصرف 4- جلوگیری از پیامدهای ناخوشایند ترک 5- اقدامات اورژانسی و…. هست. در مورد شما استفاده از داروهای مسکن خودش باز نوعی اعتیاد براتون به همراه خواهد داشت پس حتما برای مقابله با پیامدهای ترک متادون با مشاوره ترک اعتیاد در ارتباط باشید


سلام خیلی ممنون از سایت خوبتون

باسلام من همسرم از سن 17سالگی ناس استفاده میکردن وچند سال قرص متادون استفاده میکردن من متوجه میشدم بعد ازدواج اما دقیق نمیدونستم چیه تا اینکه یکبار خودشون گریه شدن وگفتن که میخوان ترک کنن چند بار ترک کردن باز رفتن طرفش یکسال هست که قسم میخوره دیگه طرفش نرفته والبته برای ترک پیش هیچ متخصصی نرفتن وداروهایی دوستانشون معرفی کردن ویکسری قرص ها هست که همچنان مصرف میکنه مثل زولپیدم ومسکن های خیلی قوی وناس هم متوجه میشم که همیشه استفاده میکنه بعضی وقتها میبینم چرت میزنه من چطور باید مطمئن بشم چون6ساله ازدواج کردیم ومن بخاطر این موضوع میترسم بچه دار بشم
یک مشکل دیگه که هست اینه که برادرهای من اعتیاد ندارن اما به صورت تفریحی تریاک میکشن که همسر من وقتی ببینه باهاشون همراهی میکنه وپدر شوهرم هم اعتیاد به تریاک دارن البته همسرم پیش پدرشون استفاده نمیکنه

سلام یکی از روش های ترک اعتیاد استفاده از داروی متادون هست، اما اگر همین داروی متادون بدون تجویز مصرف بشه خودش اعتیاد ایجاد می کنه. ( چه بسا داروهای خواب آور و آرام بخش نیز اعتیاد آور هستند) معمولا کسانی که برای ترک به جای مراجعه به متخصص از روش های غیر استاندارد استفاده می کنند، تنها باعث پیچیده شدن موضوع می شوند. بودن در شرایطی که اعتیاد و مصرف مواد وجود داره ترک رو سخت تر می کنه و احتمال ترک بدون کمک تخصصی به شدت پایین میاد. مشاوره ترک اعتیاد به فرد کمک می کنه تا موانع ترک رو بهتر بشناسند و مهارت های لازم برای مقابله با آن ها را بیاموزند. در کنار مشاوره ترک اعتیاد ، مشاوره خانواده نیز به شما کمک می کنه تا رفتارهای مناسب تری را در ارتباط با همسرتون اتخاذ کنید.

سلام وقانون بخير ميخواستم بدونم ميشه با تلفن همراه باهاتون تماس گرفت؟

سلام شما می توانید برای کسب اطلاعات درباره روش های دیگر ارتباط با مرکز هنر زندگی با شماره های درج شده در سایت تماس گرفته تا برای روش های دیگر ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی هماهنگی لازم انجام شود.

سلام روزتون بخیر
برادر من 33 سالشه و چند ساله که درگیر اعتیاد های مختلف بوده.الان هروئین و شیشه مصرف میکنه. اصلا حال خوبی نداره.کسی که کشتی گیر سنگین وزن و قهرمان استان و کشور بوده حالا توهم میزنه. مدام فکر مینه همه ماشین ها و آدمها در تعقیبشن.به همه خانواده بدبینه. هزیون میگه و شرایط خطرناکی داره. من به همه جا و همه کس زنگ زدم. میگن بگو بیمارستان روانی بیاد ببردش تا درمان بشه اما توی اراک بیمارستان روانی نداریم. اصلا هیچ آدم دلسوزی نیست. روانپزشکهای خوب چند تا هستن ولی انقدر سرشون شلوغه که میگن بیمار جدید نمیپذیریم. به خدا مستعسل شدیم.زندگیمون به هم ریخته.مادرم مدام گریه میکنه. توی اراک فقط میتونم به زور ببرمش کمپ ترک اعتیاد که اونم میگن اصولی نیست. تو رو قرآن راهنماییم کنید. به ماها میگه همه بلاهایی که سرم اومده تقصر شماست شما این آدمها رو میفرستید تعقیب من و من اعصابم به هم میریزه و مصرفم بیشتر میشه.چند بار بصورت سنتی موند خونه که ترک کنه و بعد از چند روز دوباره شروع کرد اونم با مصرف بیشتر.بهش میگم آخه برای چی باید تعقیبت کنن میگه احتمالا کسی بلایی سر خونوادمون آورده و شماها میترسید من برم بکشمش.یا اتفاقی ازین بدتر.ماشینش خراب میشه میگه شماها دستکاریش کردید. میگه وسایلم رو شما بر میدارید. به همه بدبینه.به ما به دوستاش به همه. یه چیزی مثل بیماری پارانویا از نوع شدیدش. خدا خیرتون بده لطفا منو راهنمایی کنید.

سلام برای ترک اعتیاد پیش از آن که اقدامی درمانی صورت بدهیم نیاز به بررسی دقیق شرایط و محیط بیمار معتاد داریم. در خیلی از مواقع عدم همکاری بیمار باعث کلافگی و به هم ریختن خانواده میشه. ترک های سنتی بیمار را خسته و درمانده کرده و قدرت تصمیم گیری را به شدت پایین میاره. به همین دلیل به دنبال سریع ترین راه برای کاهش تنش و علائم خماری می گرده ( این همان شرایطی است که احتمال اور دوز را زیاد می کنه). خوشبختانه با استفاده از تلفن می تونید با بهترین متخصصان در نقاط مختلف ارتباط برقرار نمایید. شما از طریق تماس با تلفن های درج شده در سایت با متخصصان ترک اعتیاد می توانید ارتباط برقرار کنید.

آیا اونجا جایی هست که درمدت ۴یا۵روز سم زداییت کنن دردی زیاد نکشی چون من بایدهمش سرکارباشم متادون میخورم روزی ۲۵ تا ۳۰ سی سی اگر راهی هست بهم بگید ممنون میشم

سلام ترک متادون تنها به روش سم زدایی صورت نمیگیره، حتی گاه سم زدایی برای ترک متادون، روش مناسبی شناخته نمیشه. با این حال انتخاب با شماست. مشاوره ترک اعتیاد روشی مناسب تر و کارآمدتر برای ترک متادون می باشد. با شماره های درج شده در سایت تماس گرفته و روند درمان مناسب خود را جویا بشید و اگر متخصص لازم دونستن برای سم زدایی معرفی می شید

با سلام خسته ونباشید بهنام هستم 25 سالمه تازه متهل شدم حدود 2 ساله با ترمادول اشنا شدم یک سال اول ب صورته تفننی بود ولی الان یکسال هست گیر این قرص افتادم چندباری ترکش کردم مثلا 20روزی ولی باز برگشتم دیگه این اواخر ب روزی سه عدد 200شده بود ولی الان رسوندمش ب ی دویست یعنی ی نصف صبح ی نصفه عصر صبحها ک بیدار میشم بدنم خیلی بی حسه و اعصابم داغون تا میخورم اروم میشم ولی دیگه خسته شدم تورو خدا کمکم کنید چیکار کنم میخوام پاک برم سره خونه و زندگیم راه حل بذارید جلو پام ممنون میشم

سلام بسیارند کسانی که مایل به ترک ترامادول و یا دیگر مواد مخدر هستند، اما با اتخاذ روش های نادرست و خودسرانه اقدام به ترک می کنند. چرا که بر این باورند که ماده ای که خودم شروع به مصرفش کردم خودم هم بهتر از هر کسی می توانم آن را ترک کنم (حتی گاه انکار در اعتیاد به ماده مخدر در این مرحله نیز به چشم می خورد). یکی از مسائلی که باعث تداوم اعتیاد و شکست روشهای ترک اعتیاد می شود، همین تصمیمات خودسرانه به منظور ترک ترامادول است. داروی ترامادول و یا دیگر مخدر با تاثیراتی که بر مغز، کبد، کلیه، روان، سیستم گوارش و… می گذارند, لزوم دریافت کمک تخصصی را بیشتر از پیش می کنند. لذا توصیه می کنم از تغییر دوز دارو خوداری کرده وبا دریافت مشاوره ترک اعتیاد به ترامادول از روش های استاندارد ترک بهره مند شوید.

سلام 80روزه ترامادول ترک کردم روزی 5عدد200مصرف می کردم تریاک جایگیزن کردم به مدت 60روز روزی یک گرم الان 20روزه هیچی مصرف نکروم فقط قرص اس سیتالوپرام10روزی یک عدد مصرف می کنم به خاطر افسردگی نظرشما چیست خیلی راحت ترک کردم خیلی هم اسون بودلطفا جواب منوبدید چه کارکنم

سلام ترک اعتیاد به صورت خودسرانه عوارض زیادی داره. مهم ترین آن شکست ترک و بازگشت مجدد به سمت مصرف است. با توجه به آمار اغلب افرادی که چنین ترک هایی را تجربه کرده اند دیر یا زود دوباره به ماده اولیه اعتیاد پیدا کرده و یا دچار اعتیاد به مواد دیگری شده اند. داروهای خانواده ضد افسردگی نیز خود اعتیاد آور بوده و باید تحت نظر متخصص مصرف شوند. چه برای درمان افسردگی و چه برای درمان و ترک اعتیاد از دارو استفاده میشه اما نباید فراموش کرد که دارو تنها ابزاری کمکی جهت درمان افسردگی و اعتیاد (دو بیماری مزمن) می باشد. پس شاید در کوتاه مدت دارو برای شما موثر باشد اما در دراز مدت اثرات سو آن نمود پیدا کرده و شما را با مشکلات جدیدی روبه رو می کند. لذا توصیه می کنم برای درمان افسردگی و ترک اعتیاد حتما از مشاوره روانشناسی بهره ببرید

سلام…ببخشیدعلائمی مثله بیقراری ودرددرناحیه پشت معده تاچندرروزممکنه بعدازترک ادامه داشته باشه؟؟؟؟

سلام این علائم با توجه به ماده مصرفی و روش ترک متغییر بوده و نمی توان به طور کلی زمانی را برای رفع عوارض ترک بیان کرد. لازم است بدانید که در روش های ترکی که تحت نظر روانشناس و یا متخصص ترک اعتیاد انجام میشه این علائم با استفاده از روش های غیر دارویی و گاه دارویی رفع می شوند.

سلام ۳ ساله قرص متادون میخورم بخاطر دیسک کمرم اینم بگم خیلی ازش متنفرم کلا از مواد روزی ۵ تا قرص ۴۰ میخوردم ۱۰ روزه یکدفعه گزاشتم کنار بدون هیچ دردی میخواستم بدونم احتمال داره درد داشته باشم کی این متادون از بدنم خارج میشه الان هیچ مشکلی ندارم

سلام ترک متادون اغلب با نشانه های جسمانی و روانی ظاهر میشه اگر هیچ نوع دردی ندارید پس می توان این را نشانه ی خوبی قلمداد کرد اما از طرفی هم ممکن است این حالت تنها تا چند روز آینده باشند و نشانه های ترک با شدت زیاد به بدنتون حمله بکنه. این که شدت درد چقدر خواهد و یا از نظر روانی چقدر برای شما وابستگی ایجاد کرده باشه همگی به ویژگی های فیزیکی و روانی شما وابستگی دارد. (در همه افراد به یک میزان احساس نمی شود). زمان خارج شدن متادون از بدن طولانی بوده و از چند هفته تا چند ماه متغییر می باشد. لذا در صورتی که برای درد دیسک کمر مجبور به شروع دوباره شدید حتما برای تنظیم دوز به مشاوره ترک اعتیاد و یا مشاوره روانشناسی مراجعه نمایید.

برای فردی که پس از ۹ ماه حدود ۱ ما است از شیشه استفاده میکند وباتمایل خودش قصد قطع مصرف دارد چه توصیه ای دارید؟.مراکز ماتریکس دکدام نقاط ایران وجود دارند ایا در استان سمنان هم هست؟

سلام برای آن که بتوانید در این مرحله مانند 9 ماه پیش موفقیت دوباره ای جهت ترک به دست بیارید، نیاز به بررسی بیشتر شرایط شما داریم. اینکه روش ترکی که باعث شد 9 پاک بمونید چی بوده؟ اگر این روش موفق آمیز بود چرا پس از 9 ماه منجر به شکست شد؟ علل بازگشت شما چی هستن؟ برای مقابله با موانع ترک چه راهبردهایی استفاده کردید؟ و بسیاری از موضوعات دیگر که برای یافتن راهی قطعی برای ترک نیاز به بررسی دارند. از همین رو مشاوره ترک توصیه می شود.

سلام من قبلاترامادول مصرف میکردم.ولی الان نزدیک یک ساله که متادون میخورم.صبح5سی سی غروبم5سی سی.واقعادیگه خسته شدم.چندجارفتم پیش دکترواسه ترک ولی همشون ففط به فکرخودشونن.وفقط میخوان متادون بفروشن.ادماهیچ ارزشی براشون نداره.یه کلینیک پخش موادمخدرهستن منتهی باجواز..
تااینکه خودم تصمیم به ترک به قول معروف سوهانی گرفتم.یعنی پنج سی سی میخوردم بعدهمون قدراب قاطیش میکردم.الان حدودیک ماهه تاالان که مشکلی نداشتم فقط میترسم روزای اخراذیت بشم.ازتون میخوام یه داروی مسکن واروم کننده بهم معرفی کنید.ممنون….

سلام یکی از روش های موثر برای ترک متادون کاهش تدریجی و در نهایت قطع آن هست. اما برای آنکه بتوانید دوز دارو رو کم کنید نیاز به مشورت متخصص ترک دارید، چرا که متادون با آثار طولانی مدتی که در بدن دارد ترک آن نیز زمان بر بوده و برای کاهش دوز تنظیم زمان دارای اصول خاصی است این کاهش دوز از 3 ماه تا یک سال ممکن است طول بکشد، متخصص بابررسی وضعیت شما و ویژگی های شخصیتی تان طول درمان را مشخص کرده و به شما برای کاهش دوز مشاوره ارائه می دهد. برای دریافت خدمات ترک اعتیاد می توانید از طریق تلفن نیز با متخصص ترک در ارتباط باشید و برای کاهش دوز راهنماییتون کنند. مرکز حامی هنر زندگی با فراهم آوردن برنامه ترک تخصصی برای کسانی که خواهان ترک متادون هستند به آن ها برای کنار گذاشتن این دارو کمک می کند.

سلام به مدت 5سال قرص ترامادول 200روزی 3تا مصرف داشتم 7روزه پاکم به صورت ناگهانی توخونه ترکش کردم .بدون کمک کسی یا دارویی جایگزین کنم. دردو تب ولرز سردی .نفس تنگی . استفراق دل درد تا5روز اب خالی هم نتونستم بخورم الان 2روزه این وضعیت ودیگه ندارم فقط7روزه اسهال شدید داره نابودم میکنه لطفا راهنمایی کنید چه باید بکنم

سلام ترک ترامادول به صورت ناگهانی یکی از بدترین انواع روش ترک ترمادول هست. چرا که ترک ناگهانی ترامادول می تونه به بدن شما آسیب های جبران ناپذیری وارد کنه و در بعضی مواقع حتی خطر ایست قلبی و مرگ نیز وجود داره. بعد از گذر این نشانه های جسمانی نیز احتمال بازگشت به مواد زیاده چرا که علل اصلی اعتیاد از بین نرفته اند. در حال حاضر با از دست دادن آب بدن و عدم دریافت مواد لازم بدن تان ضعیف تر شده و طاقت تان برای مقابله با کسالت ها و عوارض روانی رعدی ترک ترامادول که در انتظارتان هست کم و کمتر می شود. پس توصیه می کنم حتما از مشاوره ترک اعتیاد استفاده نمایید.

سلام خسته نباشید من یک مرد 35ساله هستم که هشت سال معتاد ترامادول بودم اعلان بیست رور ترکش کردم خودم به دفعه گذاشتمش کنار اذیت شدم ولی دیگر تصمیم گرفته بودم اعلان بعد بیست روز همه چی خوبه فقط بیخوابی اذیتم میکنه موندم چکار کنم روزی دو تا قرص دویست میخورم یکی صبح یکی شب قرص خوابم میترسم بخورم میترسم معتاد اون شم اگه امکانش هست به راهی جلوس پام بزاربن تااز این بیخوابی خلاص شم ممنون که وقت میزارین برا ما منتظر کمکتان هستم

سلام ترامادول از جمله داروهای مسکن بسیار قوی است که آثار آن تا مدت ها در بدن باقی می ماند. ترک ناگهانی این دارو عوارض زیادی داشته و اگر به رفع آن ها رسیدگی نشود ممکن است تا مدت ها باقی مانده سبب آسیب های جدی به بدن شما شود. بنابراین توصیه می کنم به جای اقدامات خودسرانه از مشاوره ترک اعتیاد ترامادول استفاده کرده و برای سلامتی خود از نظر کسانی که در این زمینه تجربه دارند استفاده نمایید.

باسلام بنده یک سال و۸ماه ترک کرده بودم والان یک هفته ست لغزش کردم ایا باقرص ب۲ میتونم باز سلامتیمو بدست بیارم؟کمکم کنید

سلام شما در واقع ترک موفقیت امیزی داشته اید. این لغزش ها بعد از ترک همچنان با احتمال بالایی وجود داره، تو این مدت به احتمال زیاد در خیلی از موقعیت ها تونسته بودید از مصرف دوباره مواد مخدر خودداری بکنید، پس به مدت 1 سال هشت ماه با تمام محرک های بیرونی و درونی جنگیده اید. شاید فکر کنید این لغزش باعث شکیت شما شده اما در واقع این لغزش ها اگر به درستی باهاشون برخورد بشه می تونن مانند یک واکسن عمل کرده و به شما برای ماندن در ترک کمک کنند. مصرف ب2 تنها با نظر متخصص باید صورت بگیره چرا که این دارو تنها برای کنار گذاشتن مواد مخدر کمک می کنه و برای شما تاثیر معکوس داشته و شروعی بر اعتیادتان خواهد بود. به جای استفاده از روش های غیر اصولی که بیشتر از طرف اطرافیان داده می شه توصیه می کنم حتما از نظر تخصصی مشاوران ترک اعتیاد بهره گرفته و برای مقابله با وسوسه های مصرف و محرک های بیرونی به دنبال راهی اصولی برای طولانی مدت باشید.

سلام من حدود یک سالی هست که اول ترامادول و سپس متادون مصرف میکردم سعی کردم دوز متادون رو روی حداقل روزی نصف قرص قهوه ای یعنی 10 میلی گرم نگه دارم دیگه حالت نعشه ای نداشتم ولی زندگی عادی م بهش وابسته شده بود سی روز پیش اقدام به ترک جدی کردم تا اینکه سر دو روز یک چهارم قرص متادون رو میخوردم و قطعش کردم و بعد چند روز بی حالی و سردرد واسه کاهش آثار خماری شروع به مصرف ب2 کردم ینی حدود دو هفته ای میشه ولی اون رو هم سر دو روز یک چهارم زیر زبانی میزدم امیدوار بودم که دیگه متادون از بدنم خارج شده که سه روز پیش ب 2 رو مصرف نکردم ولی موقع خواب بی قراری توی پاهام احساس کردم که حتی با قرص خواب زولپیدم نتونستم بخابم و مجبور شدم یک چهارک خیلی کوچیک ب2 بخورم الان خیلی ناراحتم نمیدونم شاید ترکم تموم نشده یا اینکه بدنم به ب2 معتاد شده چیکار کنم لطفا راهنماییم کنید دو ترم دانشگاه سر این متادون مشروط شدم و یمخوام مهر ماه با بدن پاک برم دانشگاه

سلام بسیاری از افراد مانند شما به جای استفاده از کمک های تخصصی با اقدامات خودسرانه به اعتیادشان دامن زده و موجب آسیب های بیشتر به بدن خود شده اند. ترک ترامادول ، متادون و ب2 از جمله موادی هستند که نیاز به بررسی وضعیت مصرف، زمان مصرف، علل مصرف، افکار و حالات جسمی همراه با اعتیاد و…. دارند. متخصص با توجه به ابعاد مختلف و با آگاهی از روش ها و راهکارهای مناسب برای مقابله با اعتیاد به شما کمک می کنه تا در کمترین زمان و با کمترین ناراحتی داروهای مصرفی رو ترک کنید. طول درمان و خروج هر ماده و دارویی تفاوت داشته و با نیمه کاره گذاشتن روند درمان تنها داخل چرخه ای معیوب اعتیاد می شوید.


با تشکر از سایت خوبتون

سلام وقت بخیر.یک کمک میخاستم.فردی که در حدود کمتر ازیکماه است متادون۲۰مصرف کرده حدود۱۰عدد،وکلونازپام۲ حدود۵۰عدد در طی۲ماه استفاده کردن،بدون سابقه هیچگونه مصرف موادمخدر و سایر قرص های دیگر.الان یک هفتس هیچکدومو نخورده،پاهاش یکم بی قراره و بیشتر از لحاظ روانی داره اذیت میشه،توصیتون چیه باتوجه به اینکه طول مدت استفاده کم بوده؟.همچنین درطول این ۱ماه استفاده از قرص خیییلی حالت گیجی خواب الودگی برهم خوردن تعادل بدن داشتن.الان در عرض همین ۱هفته علایم بسیار بسیار بهتر شدن.ممنون میشم راهنمایی کنین که چیکار کنن…

سلام قبل از هر چیز لازم هست که بدانیم علت مصرف ایشون چی بوده و به چه منظور شروع به مصرف متادون و کلونازپام کردن. مصرف ناگهانی این داروها نیز عوارض داشته و می توانند موجب آسیب به فردشوند. لذا توصیه می شود که از مصرف و قطع مصرف خودسرانه داروها جدا خودداری کنید. متادون دارویی شبه افیونی برای ترک اعتیاد هست که طول عمر بیشتری نسبت به مواد افیونی دارد. بنابراین خارج شدن آن در بدن زمان بر می باشد. داروی کلونازپام در دسته داروهای ضد اضطراب بوده و عدم مصرف ناگهانی آن باعث بی قراری، بی خوابی، افسردگی و… میشود. پس توصیه می شود برای پیشگیری و تشدید عوارض از متخصص ترک اعتیاد و یا مشاوره روانشناسی کمک دریافت کنید.

با سلامت خدمت شما بنده تقریبا یه ساله کنترل شده یه قرص ۲۰۰ مصرف میکنم چند باری خواسم ترک کنم ولی بنا ب دلایلی یا وجود مشغله کاری مسبب نشد ، خلاصه کنم براتون الان میخوام آزمایش اعتیاد بدم تقریبا یک ماهی فرصت دارم میخوام بدونم دارویی هست جایگزینش ک بشه جواب رو منفی کرد ؟ الان من چیکار بابد بکنم؟؟ واقعا بدجور فکرمو ذهنمو بهم ریخته

با سلام
داروهای مختلف بر روی بدن تاثیرات متفاوتی می گذارند و جواب آزمایش را تحت تاثیر قرار می دهند. با جایگزین کردن داروهای مختلف، بدن خود را وابسته تر می کنید و با مشکلات جدی تری مواجه می شوید. به همین دلیل بهترین راه برای از بین بردن اثر دارو در بدن، ترک آن می باشد. با توجه به علت مصرف و کاهش تدریجی دوز مصرفی، میتوانید ترامادول را ترک کنید. نگران آزمایش نباشید چرا که با توجه به زمان شما برای آزمایش، دارو از بدن سم زدایی می شود. با توجه به مشغله های کاری و نگرانی های خود، می توانید از مشاوره اعتیاد استفاده کنید تا راحت تر برای ترک اقدام کنید.

سلام خسته نباشید من ۱۶ سالمه تریاک ۶ ماه کشیدم بد ش ترک ناگهانی کردم از روز های اول تا الان ماه میشه ترک کردم و پادرد کمردرد منو کشته نمیتونم بازی کنم میشه بگید باید چیکارکنم این دردو گم کنم

سلام ترک تریاک بدون استفاده از کمک های تخصصی دارای عوارض متعددی است که تا ماه ها ممکن است با شما همراه باشد. این عوارض معمولا بدترین پیامدشان ترغیب فرد به بازگشت به اعتیاد هست. اغلب کسانی که به سمت مواد می روند برای خود دلایلی دارند. در زمان ترک باید به این عوامل رسیدگی شده و در کنار ان ها راهی برای کاهش سختی ترک ارائه شود. با انجام برخی اقدامات که در مقاله ترک اعتیاد بدون دارو نوشته شده می توانید با برخی از این نشانه ها که ذکر کردید کنار بیایید. اما در نهایت توصیه ما دریافت مشاوره ترک اعتیاد هست تا موضوع به صورت ریشه حل و فصل شود.

سلام برای ترک شیشه و تریاک میشه با دارو وبدون بستری شدن انجام بشه ؟
یا حتما باید تحت نظر و به صورت حضوری باشه

سلام برای ترک شیشه و ترک تریاک روش های متنوعی وجود دارد. تشخیص بهترین روش به عهده متخصص ترک اعتیاد است که پس از ارزیابی می تواند برای شما مراتب درمان اعتیاد را شرح دهد.

سلام من دوروزه شیشه ترک کردم که خیلی استرس لرزش بدنو با طب شدید دارم

سلام ترک شیشه عوارض متعددی می تواند برای شما ایجاد بکند، توصیه می کنیم ترک را حتما تحت نظر متخصص انجام دهید. چرا که بدون کمک تخصصی احتمال شکست بسیار بالاست، هر شکستی که به تنهایی تحمل می کنید، ترک شیشه را نیز دشوارتر خواهد کرد.

سلام مردی 36ساله ومتاهل هستم وپنج ساله که به ترآمادل اعتیاد دارم اوایل هفته‌ای دوتا 50 مصرف میکردم بعد بیشتر شد تا الان که روزی یک 200 مصرف می‌کنم برای انزال زودرس ،چند بار خواستم بدون مشورت و داروی جایگزین ترک کنم که نتوانستم ، بدنم به لرزه و درد شدید افتاد بی خواب و بی اشتها شدم و فقط همسرم خبر دارد لطفاً کمک کنید خسته شدم و درخودم میبینم که ترک کنم روحیه ام خوبه

سلام، تصمیم به ترک ترامادول و حفظ انگیزه لازمه موفقیت در ترک هست. ترک ناگهانی ترامادول مانند مصرف آن دارای عوارض ناخواسته ای است. بنابراین دریافت کمک تخصصی جهت کاهش و یا جایگزین کردن دارو بسیار اهمیت دارد. درمان اعتیاد پیگیری و حمایت متناوب را می طلبد. مشاوره تلفنی یکی از موثرترین روش های درمان ترک اعتیاد می تواند باشد چرا که در دسترس بودن و حمایت متناوب را فراهم می آورد. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد می توانید با شماره های درج شده در سایت و یا کانال های تلگرام و اینستاگرام هنر زندگی ارتباط برقرار کنید.

سلام، امکان واریز انلاین مبلغ و گرفتن راهکار ترک ترامادول رو ب ای من بفرستین؟
نمیخوام هیچکسی بفهمه،،، من روزی 7،8 تا 200 مصرف میکنم دیگه خسته شدم بقران
امکان داره مبلغ مورد نظر رو انلاین کارت به کارت کنم براتون

از طرف کلینیک جهت هماهنگی مشاوره ترک اعتیاد باهاتون تماس گرفته می شود

باسلام بنده چهارسال روزی چهارعدد ترامادول دویست میخوردم الان یه ماهه ترک کردم و روزی یک عدد قرص ب2مصرف میکنم میخوام ازمایش اعتیاد بدم جواب ازمایش مثبت میشه یامنفی؟؟بایدچند روز ب2رونخورم جواب منفی بشه ؟؟ازمایش اعتیاد واسه ازدواج هستش،لطفا جواب کامل رابدهید ممنونم

سلام ترک اعتیاد و استفاده از داروهای جایگزین شاید در وهله اول امری ساده به نظر آیند. اما در واقع نمی توان بدون دریافت کمک تخصصی و راهنمایی های مربیان ترک در این مسیر موفق شد. از طرفی درمان های خودسرانه ترک را پیچیده تر و سخت تر می کنند. لذا از خوردن هر دارویی به طور خودسرانه خودداری نمایید. با ترک اعتیاد تحت نظر مراکز ترک اعتیاد می توانید گواهی درمانی دریافت کرده و به آزمایشگاه و یا دیگر اماکن ارائه دهید. قطع ناگهانی دارو می تونه عوارض زیادی برای شما داشته باشه و از طرفی زمان زیادی طول میکشه تا از بدنتون خارج بشه. بنابراین توصیه می کنیم همانطور که خودتان تصمیم به تغییر سبک زندگی تان گرفته با دریافت کمک های تخصصی مسیر هموارتری را انتخاب نمایید.

خسته نباشیدروانپزشک برادرمان اعتیاد دراصفهان معرفی کنیدممنون

برای اطلاع از ادرس متخصصان می توانید به صفحه مربوطه در سایت هنر زندگی مراجعه نمایید. و یا با شماره های درج شده تماس بگیرید.

سلام خسته نباشید من یک سالی میشه از قرص های بسیار اعتیاد آور گیاهی دراگون استفاده میکنم که به همه هم توصیه میکنم اگه تازه شروع کردن سریع مصرف قرص رو قطع کنن وگرنه پشیمون میشن.من چند بار خواستم ترک کنم ولی نشد ولی الان سه روزی هست گذاشتم کنار از نظر روحی و ذهنی برای ترک مشکل ندارم ولی بعد ۳ روز که میگذره درد بدن دارم که میتونم تحملش کنم ولی بعد سه روز بی قراری شدیدی دارم که خیلی اذیتم میکنه میخواستم بدونم برای کم کردن درد و بی قراری بدون دارو درمانی میشه کاری کرد لطفآ راهنماییم کنید با تشکر از شما.

سلام ترک داروی دراگون مانند دیگر داروها نیز باید تحت نظر متخصص صورت بگیرد تا از عوارض پیشگیری شده و مانع از بازگشت اعتیاد شوند. متخصص به شما کمک می کنه تا با درد و پیامدهای کمتری دارو را کنار بگذارید.
با توجه به گفته های خودتان عوارض ترک در حال شدت گرفتن بوده و نیاز به مراجعه به متخصص ضروری می باشد. لذا از توصیه می کنیم از اقدامات خودسرانه خوداری نمایید

ضمن سلام و خسته نباشید بنده متاسفانه مدت هفت سالی میشه شیره تریاک مصرف میکنم سه ماهی هم میشه دوا و شیشه میکشم خوشبختانه الان مدت دو هفته ست که دوباره شیره تریاک میکشم ولی وسوسه دوا خسته م کرده و کشش بدنی م تو کار خیلی کم شده و افسردگی گرفتم طوری ک میل به زندگی ندارم مدت کوتاهیه زیر نظر پزشک هستم به خاطر موقعیت شغلی م نمیتونم در جلسات na شرکت کنم یا جایی بستری و…بشم ازتون خواهش میکنم راهنماییم کنید ک چطور دوز مواد رو کم کنم و چه ورزشی بکنم ب خدا هرچی شما بگید انجام میدم واقعا دیگه از مواد خسته شدم و میخوام ک ترک کنم و حتما ترک میکنم ..بسم الله

سلام یکی از عوامل مهم در ترک اعتیاد آمادگی روانی و حفظ روحیه است. دریافت کمک از مربیان ترک و متخصصان ترک مهم ترین فاکتور ترک محسوب می شوند. بستری و NA تنها روش های موفق ترک اعتیاد نیستند. شما می توانید با در ارتباط بودن با یک مشاور ترک نیز موفق به کنار گذاشتن مواد مخدر بشوید. مرکز مشاوره حامی هنر زندگی با ارائه خدمات درمانی ترک اعتیاد به شما می توانند در این زمینه یاری برسانند.

سلام کسی هس بهم کمک کنه تا متادون رو کنار بزار وقعا نیاز دارم ب کمک یکی باشه تلگرام پیام بده .
آیدی میزارم فقط خواهشن خواهش میکنم پیام بدین farzadhabibi026

سلام
ببخشید خواستم بدونم من یکی از بستگان اعتیاد داشته و الان ترک کرده خواستم بودنم کهع دچار بیماری هایی شده مثل عصبانیت شدید
اختلال هواس و فکر خیال هایی کهع باعث میشه فکر کنه کهع واقعی هستش و کسایی دارن اذیش میکننن
لطفا زود تربهم جواب بدید و چگونه میشه این عوارض را ازش دور کرد و درمانش کرد
و نوع موادی که مصرف کرده چیست

سلام ترک اعتیاد روند طولانی داره و بخشی از درمان اعتیاد پاک کردن بدن از ماده مخدر هست . اما با ترک دادن بیمار عوارض دیگر بیماری شروع به بروز می کنه. به هر حال مواد تاثیرات مختلفی بر فرایند های ذهنی، عملکرد مغز و بدن و حتی عادات رفتاری اون گذاشته . پس با ترک بیمار باید به همه این مسائل توجه کرد و بازسازی های لازم به کمک متخصص ترک انجام بشه. رفتار و برخورد اطرافیان بر بیمار تاثیر زیادی داره. اطرافیان با برخورد ها و مراقبت های لازم از بیمار می تونن کاری کنند که او در مرحله ترک موفق عمل بکنه و راه های بازگشت به اعتیاد مسدود بشه. خود بیمار اما نقش مهم تری در بیماریش داره ، اما تعداد معتادانی که به تنهایی توانسته اند اعتیادشون رو برای مدت طولانی کنار بزارن انگشت شمارند. این نشون میده که حتما حتما باید از کمک های افراد آگاه به اعتیاد و با تجربه استفاده کنند. توصیه می کنیم بیمار حتما تحت نظر متخصص ترک اعتیاد قرار داشته باشه و خانواده و اطرافیان ایشون هم با متخصص در ارتباط باشند تا شرایط درمان را تسهیل بکنند. می توانید برای شروع با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید

سلام ؛من یک سال هست ک ترامادول ۲۰۰روزی ۴تا ۵تا مصرف میکردم ؛الان ۴تا۵روزه که مصرفمو آوردم به روزی نصف یک قرص اونم دیگه نخوردم ؛مشکلی ندارم پبش متخصص هم رفتم باهاشون جلسه گذاشتم ؛ففط الان خوابم نمیبره ؟؟ممنون میشم از همین جا راهنمایی کنین

سلام ترک ترامادول مثل ترک باقی مواد دارای دشواریایی است . علاوه بر تنظیم دارو لازمه که با انجام فعالیت هایی عوارض ترامادول رو کم کنید. برای مثال ورزش کردن ، استفاده از رژیم غذایی مناسب ، تغییر عادات ، تسلط بر افکار منفی و… به شما برای کاهش عوارض ترک ترامادول کمک می کنن. برای این که بتونید راحت تر و با اطمینان در ترک موفق بشید توصیه می کنیم حتما از مشاوره ترک اعتیاد استفاده کنید. برای شروع می تونید با شماره درج شده در سایت تماس بگیرید.

سلام. این پیغام را جهت درخواست عاجزانه و دریافت راهنمایی برای ترک اعتیاد دختر خواهر عزیزم (24ساله، زیبا، فارغ التحصیل کارسناسی ارشد گرافیک) بمدت یکسال و اندی به پتدین؛ خدمتتان ارسال میکنم. گرایش او در اوایل ازدواجش ، پس از اعمال جراحی زیبایی و چند ماه بعد فوت پدرش شروع شد. مابین مصرف پتدین متاسفانه ماده گل هم استفاده میکرده. اکنون برای دفعه پنجم در بهترین کلینیک های خصوصی تهران بستری و در آستانه ترخیص هست اما دفعات قبل پس از اولین روز ترخیص؛ مجدد لغزش کرده.(مصرف 5_7عدد پتدین در روز ) همسرش آدم ثروتمندی است اما هیچ تمایل و نیازی برای تغییر در رفتارهای بی اعتنایی عاطفی و جنسی و پذیرش راهکارهایی جدید غیر از راهمارهای خود نمیبیند و نمیپذیرد و راه درمان او را فقط مراجعه به روانپزشک و نیز بستری میداند که تاکنون بجز خوردن صدها مشت داروی اعصاب و لوس شدن سم سزدایی و ترک در کلینیک و از دست دادن اعتدال روانی و افسردگی و اختلال زندگی هیچ بهبودی حاصل نشده. خواهرم و همه ما اطرافیان از شدت ناراحتی و بی اطلاعی از راهکارهای مفید و موثر قطعی برای ترک و عدم گرایش مجدد او به بن بست رسیده ایم. شما را به قداست خدمتی که میکنید قسم میدم هرچه سریعتر به ما کمک کنید.چه فرآیند و برنامه و اقداماتی رو توصیه میفرمائید. ما همگی خسته و وامانده و جاهل در این معضل درحال نابودی هستیم.

سلام ترک داروهایی مثل پتدین حتما باید تحت نظر متخصص باشه. سم زدایی تنها بعد جسمانی رو درمان میکنه. برای درمان روانی دارو تاثیری نداره. داروهای اعصاب و روان تنها برای مدت کوتاهی اثر دارن. برای درمان روانی حتما باید جلسات مشاوره به طور مرتب دریافت بشه. مرکز حامی هنر زندگی این شرایط رو برای بیماران درگیر با مواد مخدر و دارو فراهم کرده تا بتونن مشاوره تلفنی بگیرند. از اونجا که متد های روانشناسی بدون دارو است و با تلفن به راحتی می توانند با متخصص ارتباط برقرار کنند احتمال بازگشت به اعتیاد به کمترین حد خود می رسد. توصیه میکنیم حتما با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید و مشاوره ترک اعتیاد دریافت کنید.

باسلام خدمت دوستان من از هیجده سالگی توسط دوستی با مواد اشنا شدم و تا بیست سه سالگی متادون مصرف کردم روز های اخر روزی سه تا بیست.بعد یکدفعه قطع کردم بدون هیچ دارویی بیست دوسه روز شب تا صیح گریه میکردم از درد خماری و بی خوابی کامل و باز مجبور شدم مصرف کنم تا این که شروع به مصرف شیره کردم یک سال نهایتش دو روزی نیم مثقال بود.پیش یک پزشک عمومی که مطب ترک هم داره رفتم شیش روز بهم قرص دست ساز داد حالم بد ولی قابل تحمل بود بعد قرصا قطع کرد هفت هشت تا قرص از داروخانه تجویز کرد برام روز هشتم تقریبا یک امپول سم زدایی بهم زد.الان روز هیفدهمه من ده شبه که نخوابیدم با وجود قرص خواب کلونازپام الپرازولام پرفنازین دو زانسید امی تریپیلین کپسول گاباروکس بی پریدن دو ملوکسیفار فنوباربیتال و کلونازپام دو و قرص وازونیدین.من سه روزه از قرصا فقط دئتاشو میخورم ولی شانزده یا هیفده روزه حالم بده ای کاش درد داشتم تحمل مبکردم مثل درد پا که شبا دارم ولی روزا حالم قابل تحمله ولی شبا تا صبح به خودم میپیچم از خمیازه شدید و بی قراری بدن من هشت نه شبه تا صیح فقط ارزو مرگ کردم از خال بدم دکتر گفتم میگه بدنت بدخماره باید تحمل کنی تورو خدا راهنمایی کنید خیلی سختی کشیدم این شانزده روز و روزا کمی بهترم شبا تا صیح بی طاقتم یک دقیقه خواب نمیرم شرایطم طوریه کسی نمیدونه صبح ها هم به حدی کسل هستم تکون نمیتونم بخورم دوتا نروبیان زدم با یک سرم تو رو خدا کمکم کنید چطوری خوب بشم یک ثانیش برام سخته خواهش میکنممممممم

عوارض گفته شده را به پزشک معالجتون اطلاع دهید. و یا به سایر مراکز معتبر مراجعه نمایید

سلام من چند سالی هست متادون مصرف میکنم تا چند ماه پیش یعنی قبل عید روزی دوتا 20 یکی صبح ویکی بعدازظهر مصرف میکردم اما الان روزی یکی 20مصرف میکنم سوال من اینه خانواده من نمیدونن آیا میتونم تنهایی ترک کنم بدون رفتن به کلینیک البته چند باری این کارو کردم ولی فقط اسهال وحالت تهوع گرفتم از آنجایی که از اسهال بدم میاد دوباره شروع کردم لطفا کمکم کنید

سلام خوب با توجه به شرحی که دادید قبلا هم تجربه ترک بدون دریافت کمک را داشتید و متوجه شدید که یه سری عوامل هستند که مانع از موفقیت ترکتون میشن. مهم ترینشونم عوارض ترک خود متادون هست. خوب برای ترک متادون که داروییه که نباید بدون دستور متخصص مصرف و یا ترک بشه حتما از کمک تخصصی مشاوران ترک استفاده کنید. مشاوره ترک اعتیاد به شما کمک می کنه با کمترین عوارض دارویی مواجه بشید و متادون رو برای همیشه کنار بزارید

لطفابامن تماس بگیریدمشاوره میخام

سلام میتونید برای دریافت مشاوره روانشناسی و ارتباط با بهترین مشاوران با شماره های درج شده تماس بگیرید

سلام. اولا که خدا خیرتون بده من به شخصه لذت بردم از سایتتون. قطعا میدونید کارتون چقدر ارزش داره. اگه قراره کسی ادرس خدارو بلد باشه شمایید نه اونی که فقط لفظه!!
اسمم نریمان هست 34 سالمه. از بیست سالگی با تریاک اشنا شد. کنارشم قرص مصرف میکردم. تو خدمتم مصرفم دو برابر شد.تو چند سال اخیر چون شرایط مصرف تریاک رو نداشتم مصرفم فقط قرص شد. ترامادولو میگم. از وقتیم مصرفم صرفا ترا شد دیگه رسید به روزی پونزده تا 200. تو اوجشو عرض میکنم. اره مصرفم بالا رفت. چهار بار تشنج کردم. یه بارشو یادم نمیره بعد اینکه چشامو وا کردم دیدم بابام نشسته بالا سرم داره بادم میزنه که ای کاش هیچوقت چشام رو باز نمیکردم و اون صحنه رو نمیدیدم! ته خماری و نشئگی رو دیدم عاقبتشم فهمیدم. به اونایی که هنوز متوجه نشدن عرض میکنم. به خودتون رحم نمیکنید به اونایی که خاطرتون براشون عزیزه و دوستتون دارن رحم کنید. چون خودتون ک تو هپروت هستین متوجه نیستین زجر اصلی رو اونا میکشن. با اینکه میدونم خودتونم کم نکشیدید از این لعنتی. سرتونو درد نیارم سه ماهه پاکم .واسه رسیدن ب پاکی بیست روز تموم زمینو گاز میگرفتم از درد و بی قراری ولی انقدری مصمم بودم که کم نیارم. لذتی که الان از ازادی و پاکیم میبرم تو اوج بالا بودنم نمیبردم. خدا شاهده که اینی که میگم شعار نیست لفظ نیست عین حقیقته. کاش کاری از دستم واسه هم دردام بر میومد. کاش پیشتون بودم. حس میکنم قدر این ازادی رو بیشتر از هرکس دیگه ای میدونم و این حالمو واسه تموم هم دردام ارزو میکنم. شروع کنید دیر نیست هیچوقت. ممنون از سایت خوبتون. خدا نگهدار

سلامت باشید امیدواریم همیشه بتونید در مسیر سلامتی باقی بمانید. ممنونیم که مارو انتخاب کردید و به دیگران جهت مشاوره ترک اعتیاد معرفی می کنید

با سلام خدمت شما دوستان عزیز.من به مدت حدودا۱۲ ساله ک تریاک مصرف کردم که این ۴ سال اخیر کلا ازتریاک مصرفم رو به شیره تغییر دادم.الان واقعا تصمیم به ترک گرفتم ۲ ماه فرصت دارم.ولی ۱روز هم دووم نمیارم خواهش میکنم کمکم کنید زندگیم پاشید من جوون هستم ۲۸سالمه.مصرفم حدودا روزی ۳گرم شیره

سلام برای ترک در ابتدا توصیه می کنیم از اقدامات خودسرانه پرهیز کنید و برای اتخاذ روش درمانی مناسب به مشاور ترک مراجعه کنید. روش های مختلفی برای درمان وجود داره که با توجه به شرایط جسمی و روانی شما بهترین درمان باید انتخاب بشه. با شماره های درج شده تماس گرفته و مشاوره ترک اعتیاد دریافت کنید.

سلام بنده در کلینک ترک اعتیاد زیرنظر پزشک متادون مصرف میکنم،حالا از طرف اداره منو میخان بفرستن عدم اعتیاد بگیرن‌،خودم صادقانه بهشون گفتم زیرنظر پزشک متادون مصرف میکنم،اما کارگزینی گفت این مشکل شماس،اتفاقا آزمایش متادون هم گفتیم ک بگیرن،در صورت مثبت شدن تستتون حتی متادون،اخراج میشین،حالا سوالم اینع ک میتونن منی ک تحت نظرم و همینجوری نمیخورم،پرونده دارم،با مثبت شدن متادونم اخراج بشم؟؟

سلام هر اداره ی خصوصی در استخدام و اخراج اختیارات خودشان را دارند. اما به طور عام کسی که به مرکز ترک اعتیاد مراجعه کرده و تحت نظر متخصص در حال گرفتن دارو است بیمار محسوب میشه و اداره کار موظف به حمایت از اوست.

سلام من شش سال است قرص متادون مصرف میکنم رفتم دکترا متخصص قرص داده برای ترکی مشکلی پیش نمیاد برای ترکی عوارصی نداره

سلام من یک مشاوره مخواستم در مورد اعتیاد لطفاً راهنمایی بفرمائید

سلام جهت مشاوره ترک اعتیاد با شماره های درج شده تماس بگیرید

سلام
من خیلی خستم
خیلی افسردم
خیلی تنهام
3ساله دارم تلاش میکنم همسرم ترک کنه نمیکنه
به هیچکسی نمیتونم حرفمو بگم
کسی و نمیشناسم
راهی بلد نیستم
تنهایی چیکار کنم
خیلی تنهام
خیلی داغونم
دلم میخواد بمیرم

سلام بسیاری از خانواده های بیمار معتاد هر چقدر هم سعی می کنند از مشکلات اعتیاد دوری کنند باز هم به نحوی با آن درگیر می شوند. اعتیاد بیماری نیست که فقط خود فرد رو آزار بده در واقع با تغییراتی که در زندگی خودش به وجود میاره باقی خانواده رو هم تحت تاثیر قرار میده
برای در امان ماندن از این بیماری نه تنها خود بیمار بلکه اطرافیان و بیشتر از همه هم خانه ای های بیمار باید برای در امان ماندن کاری بکنند. حتما لازمه اموزه های لازم رو دریافت کنید و بدانید در مقابل این اعتیاد باید چه کرد . با توجه به شرح حالی که دادید به احتمال زیاد شما دچار افسردگی شدید و باید برای تشخیص علائم افسردگی و ارائه درمان مشاوره روانشناسی دریافت کنید . حتما باشماره های درج شده تماس گرفته و درخواست مشاوره خانواده و اعتیاد نمایید

سلام
اگه کسی هست ک یکی از این مواد(تریاک.شیره.گرد.متادون.ترامادول.ب۲)رو مصرف میکنه و نمیدونه چطور ترک کنه میتونه بهم ایمیل بزنه تا بصورت رایگان و بدون دارو و عوارض یا هیچ خطری کمکش کنم ترک کنه.

سلام
دوستان اگه کسی در مورد ترک نیاز به راهنمایی داره به ادرس زیر ایمیل بزنه تا کمکش کنم

با عرض سلام شیش ماه است که مبتلا به شیشه شدم الان تصمیم جدی دارم واسه ترک اما از نظر مالی زیر صفرم

سلام شیشه همانطور که تجربه کردید اعتیاد روانی شدیدی ایجاد میکنه ، خیلی خوبه که بعد از چند ماه اول تصمیم به ترک گرفتید توصیه می کنیم این انگیزه را به هر نحوی شده حفظ کنید ، نگید زوده و حالا وقت برای ترک هست. اعتیاد فرقی نداره چه مدت باشه همین که نمی تونید اون ماده رو برای همیشه کنار بزارید اعتیاد دارید. پس قدم اول قبول بیماری است و قدم دوم پیگیری برای درمان . خب سلامت هر چیزی مهم تر هست و همیشه راهی برای حل مشکلات وجود دارد

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

ارائه ی خدمات مشاوره ای

مشاوره ترک اعتیاد آنلاین

مشاوره  ترک اعتیاد آنلاین مشاوره دل آرام . از مشاوره  ترک اعتیاد آنلاین با ایمیل و نیز به صورت تلفنی (رایگان  و شبانه روزی) و حضوری مشاوران دل آرام بهره مند شوید !!!

 

اعتیاد یک بلا خانمان سوز است که نتایج و اثرات سیاسی و اخلاقی و اقتصادی و اجتماعی مهمی در سطح جامعه دارد  بدین لحاظ شناخت  عوامل وعلل ایجاد اعتیاد و راههای مبارزه با آن امری ضروری است اعتیاد از قبل بوده و روز به روز گسترش  بیشتری می یابد  اهمیتی ندارد که وقتی از اعتیاد حرف می زنیم  منظورمان کدام نوع اعتیاد است بلکه مهم است تشخیص دهیم که علت اعتیاد کسب لذت نیست اعتیاد نمی تواند کاری برای روحیه فرد انجام دهد مشاوره ترک اعتیاد در مورد این موضوع برای شما بحث می کندمشاوره انلاین رایگان ترک اعتیاد

ماده ی مخدرماده ایی است دارای خواص و اثرات معین که قابل اندازه گیری است اما اثرات آن ممکن است با چارچوب ذهن یکسان نباشد این ماده بر ذهن اثر می گذارد اعتیاد رفتاری است  که توسط فرد انتخاب میشود معتاد کسی است که احساس مسئولیت نمی کند چنین فردی موجودی پلید و فاسد است معتاد به خانواده و جامعه زیان می رساند کمک به معتاد تا زمانی که به اعتیاد دچار کاری بیهوده است اعتیاد ممکن است در خانواده های سالم هم بروز کند

کسانی که اعتیاد پیدا می کنند رفتارشان خارج از کنترل است این افراد هم برای خودشان هم دیگران مشکلاتی بوجود می آورند اعتیاد اگر درمان نشود باعث زوال انحطاط و در کل مرگ می شود بیماری اعتیاد از سه جنبه افراد را تحت تاثیر قرار می دهد جسمی ، روحی روانی ،روحانی بیماری اعتیاد میتواند از همان کودکی همراه فرد باشد و او را مجبور کند استفاده نماید نباید فردی که معتاد است را به حال خود رها کرد باید به این افراد کمک کرد تا درمان شوند

درباره مبارزه با پدیده شوم اعتیاد و ترک آن مشاوره ترک اعتیاد بارها صحبت کرده است  ولی باز با اینکه شیوه های درمانی ترک اعتیاد پیشرفته و به روز  هستند  اما کسانی هستند که دوباره سراغ مصرف مواد  می روند چون این افراد بی اراده و سست هستند طبیعی است که با این وصف نمی توان امیدوار بود که اعتیاد ریشه کن و یا راه حل فوری برای درمان معتادان ارائه شود تا زمانی که این مواد تولید میشود و روز به روز مواد جدیدتری وارد بازار میشود نباید انتظار داشت که مواد مخدر کنترل و مهار شود

افراد معتاد بارها و بارها تصمیم می گیرند اعتیاد خود را کنار بگذارند اما موفق نمیشوندمعتادان نیازمند اطلاعات زیادی هستند و باید با مراحل ترک اعتیاد آشنا شوند اگر افراد معتاد با مشاوره گفت و گو کنند اطلاعات زیادی بدست می آورند بعضی از افراد چون اطلاع کافی ندارند به طور ناگهانی مواد را کنار می گذارند ولی زمانی که درد و رنج زیادی به سراغ آنها می آید نمیتوانند درد و رنج ها را تحمل کنند و دوباره مواد مصرف می کنند بپس زمانی که این افراد تصمیم می گیرند باید با مشاوره به صورت آنلاین گفت و گو کنند تا مشاوره راههکارها رابه آنها بگوید زمانی که طبق راههکارها پیش رفتند درد و رنج برای آنها کمتر خواهد شد این افراد با کمک مشاوره راحت تر ترک می کنند و چون به دستو العمل های مشاوره عمل کرده اند دیگر سراغ مواد نخواهند رفت

باسلام من یک سوال داشتم من دوا مصرف می کنم می خواهم ترک کنم می خواهم بدانم برای اینکه از درد دواکم کنم طی چند روز اول شیره تریاک بخورم یا بکشم نتیجه می بینم یانه

تنها راه ۱۰۰ روز تحمل اگر شدید شد
استامینوفن ۵۰۰ کپسول شو یدونه بخور

متادون مصرف کن ۱هفته روزی ۱عدد۴۰بخور و بعد قعط کن درد نمیکشی خودم تجربش کردم

سلام اعتیاد به خوردن شیره تریاک دارم میخوام ترک کنم

واقعا باید از ته دل بخوای من بعد از
۲۵ سال ترک کردم … اولش یخورده درد داره اشکال نداره گناهات بخشیده میشه
دو هفته فقط میوه بخور هر روز با دوساعت تاخیر مصرف کن اگر درد استخوان عذاب داد تورا ایبوفروفن بخور
فقط ایبوفروفن ۴۰۰ رو بیشتر از یک ماه نشه چون کلیه رو اذیت میکنه هر روز
۲لیتر اب بخور .. ترک کردی برو دنبال زندگیت و کار کن دنبال رفیق معتاد نرو
خبری نیست خدا درونت نشسته توکل کن
قدرت الهی به من کمک کرد من ۱سال درد کشیدم و ۱سال روی روح کار کردم

سلام داداش
چطوری روی روح کار کردی ؟

ترک ترامادول

سلام با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

سلام.اونکه درد نکشیده نمیتونه درکت کنه…
من ب شخصه حسه بدی دارم دردمو با کسی درمیون بذارم ک اون شخص هیچ تصوری از مصرف مواد ندارع.من ناخواسته و بابی فکریه خودم اومدم تو این راه و الان۷سال شد ک همه روزام مثه هم شده…

ترامادول : این قرص نیاز به زمان داره
۳۰ روز سم زدایی طول میکشه با یبار مصرف معتاد میکنه برای بیماران سرطانی ۹۰ ساله که درد میکشن تجویز میشه نه جوان ۲۰ ساله … میوه بخور .. اول مصرف قرص رو بیار تا روزی یک سوم از نصف کمتر وقتی رسیدی به نصف کمتر جای سختش اونجاست پروفن ۴۰۰ یا ناپروکسن ۵۰۰ جایگزین کن برای درد های شدید اگر درد نرفت شیاف دکلوفناک
بزن

ببخشید چونه درازی میکنم.
فقط میخوام بدونید که پدر من معتداد بود و همون اعتیادش هم زندگی شاهانه مارو به فقر و فلاکت و ذلالت کشید و به همین خاطر من از دود و دم و قرص و تریاک متتنفر بودم .
ولی آخرش تو سن ۲۲ سالگی توسط یکی از عزیزانم‌ به کام اعتیاد گرفتار شدم.
دروغ چرا،خوردن ترامادول واقعا لذت بخشه و با مصرفش تمام بدبختیای دنیا برام نیست و نابود میشه.
ولی صدماتی هم که بهم وارد میکنه کم نیست.
یکیش تشنج،یکیش بی خیالی و بی مسولئتی به زندگی و آینده.یکیش هزینه های گزافش.یکی بد اخلاقی و گوشه گیر شدنم از جمع دوستان و خانواده.
چندبار ترک کردم ولی بازم به سمتش برگشتم.(آخه من مشکل سیاتیک هم دارم و کسی هم ندارم ازم حمایت کنه.)
الان حدود ۳ روزه ک کلا ترامادول مصرف نکردم .
برای اینکه کمتر عذاب بکشم تو این دو سه روز از کپسولای نوافن،آلپرازولام و کلونازپام استفاده میکنم ولی میترسم درگیر اونا بشم.
عاجزانه تقاضا دارم میکنم کمکم کنید چطوری این جهنم رو راحت تر بتونم پشت سر بگذارم.
من سه نفر رو تحت تکفل دارم و نمیدونم باید چیکار کنم.

سلام ببخشید مزاحمتون شدم من تفریحی مشروب و بعضی اوقات تریاک مصرف میکردم که متاسفانه حدود سه سال هست گرفتار هرویین شدم البته دوسال اول چندوقت یکبار جایگزین میکردم تریاگ یا شیره یا قرص و شربت منادون ولی یکسالو نیمی گ همش هرویین مصرف کردم میخام ترک کنم ازذچند چیز میترسم .یک اینکه واقعا پاک شدم بدنم سالم سالم میشه و تو این مدت دچار زیونم لال مریضی های لاعلاج نشدم ؟؟ دوم با ترکش برام اتفاقی نمیوفته؟؟ سوم بهترین روش ترک جوریکه سلامت گامله اعضای بدنم بدون نقص و هیبی برگردد .کدام روش و چگونه است
بی خطر ترین روش لطفا؟

سلام دوست عزیز این بسیار خوبه که شما خودتون نصمیم گرفتید که این راه رو ادامه ندید و برگردید از قدیم گفتن جلوی ضرر رو از هر جایی بگیری منفعت هستش لطفا برای راهنمایی های بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید.

سلام من می خواهم ترک کنم

سلام لطفا با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید

شما باید ۵ مورد را بدانید …
۱٫ خطرناک ترین مواد رو قطع کن هبجی نمیشه من خودم مصرفم روزی ۱۰تا متادون ۴۰ میلی گرمی بود هیچ اتفاقی نمیوفته فقط موقع ترک تو خونه باش احتمال داره تشنج بهت دست بده چون بدن داره پاک سازی میکنه …..
۲ . شما کار خودتو یخورده سخت کردی ولی درست میشه پروفن ۴۰۰ جایگزین کن .. از مواد مخدری پریدن به مواد مخدر دیگری راه حل علاج نیست میوه بخور با روزی ۲لیتر اب و زندگی تو بکن خماری
یک شبه نمیره من ۱۰سال متادون زدم
۱۰ سال یک شبه تموم نشد ۲سال تاوان پس دادم ۱سال درد کشیدم با اینکه پروفن ۴۰۰ زدم و ۱ سال روی روح خودم کار کردم مواد روح را ازرده میکند اولش شادی بود دومش بن بست بود رفتم ته کوچه پیر مرد گفت نرو جوان بن بسته رفتم وقتی برگشتم موهایم سفید شد
تحمل کلید ترک تو عزیز تحمل صبر تحمل صبر اگر تحمل خماری تو به ۱۰۰ روز برسونی بعدش کارت اسون تر میشه
بیشتر سعی کن اب و میوه زیاد استفاده کنی

همسرم به حشیش اعتیاد داشت سال ۷۷ بعد از ان که فهمیدم گفت ترک میکنه و الکل جایگزین کرد و سیگار فراوان بعدش که فکر کردم حشیش و کنار گذاشته امسال ناگهانی دوباره یه مواد اندازه لوبیا پیدا کردم فکر کنم کلا اصلا ترک نکرده بوده
کلا خودم از زندگی ناامید شدم
راهنمایی کنید لطفا

گل: هورمون استروژن داره … اثرات مستقیم روی مغز … اختلال حافظه پرخاش گری دقیقامثل
شیشه …. سیگار خطرناک وای به حال مواد مخدر
راه مبارزه نخریدن نخر هدف داشته باش برای داشتن هدف ایمان لازمه ایمان نداری به خورشید نگاه کن هر وقت تونستی با چشم خورشید را نگاه کنی قدرت خدا رو درک کردی با چشم برزخی و چشم سوم میشه اگر ایمانت ضعیف حداقل خورشید خالقی دارد خورشید را پندار و هدف بذار
وقتی هدف داشته باشی ترک میکنی

گل باعث میشه بچه دار نشی و چون دشمن تخریب مغز ترکش سخته محرک thc درون شاهدانه
کاغذ مصرفی مونوکسید کربن وارد بدنت میکنه
منواکسید کاغذ گل سلول خاکستری مغز رو
از بین میبره کاسب تو براش مهم نیستی
و مواد مخدر هر روز اسمش عوض میشه
اگر ۲۰ مدل مواد مخدر باشه من میگم ۲۰ مدلش همش شیشه است و ترک های سخت

مشگلات زندگی : خیلی ساده میگم همه گرفتاریم
مشگل داریم جنون داریم اما آیا مواد مخدر راه
علاج است یعنی مثلا من بخاطر اضافه وزن باید برم
شیشه بزنم مشگل مالی دارم ایا پس انداز کردم
ایا دنبال کار رفتم ایا اگر تعمیرکار باشم مشگل مالی حل نمیشه خوب من ۱۰سال یه کله متادون زدم اگر ۱۰سال به جای مصرف میرفتم اموزش میدیدم و کار میکردم اینجوری میشد
بعدش کسی که مشکل مالی داره چرا ۴تا بچه میاره که ردیف همه تزریقی بشن من خودم یه بچه دارم اسمش رضا …حرم امام رضا نظر کردم اگر ترک کنم بهم بده و داد و بیشتر از این پول ندارم یعنی اگر دوتا بیارم بچه دوم به هلاکت میرسه

سلام من قرص متادون میخوردم.الان ده روز قرص بی ۲ میخورم یک نصف صبح نصب بعدازظهر نصف اخر شب.دکتر تو بیمارستان بهم گفت بی ۲ رو باید بیست روزه کنار بزاری چون معده تو ضعیف کرده باید بزاری کنار.بهم گفت با کلونیدین کمش کن کامل ترکش کن.الان چجوری باید با کلونیدین ترکش کنم.کلینیکی که قرص میگیرم پرسیدم گفتن از کلونیدین چیزی نمیدونیم.میشه راهنماییم کنید.مرسی

مهم ترین انتخاب زندگی ازدواج و کار
در این دو مورد هیچ وقت با دروغ پیش نروید
ارزش نداره ….یکی پرسید چرا من ترک کردم ۵ ماه باز هوس دارم چرا ذهنم عذاب داره بهش گفتم
اون عذاب نیست نفس نفس درون درون انسان نفسی حاکم است انسان امتحان پس میدم توبه میکند و دوباره نفس اورا پایین میکشد
شما باید نفس تو سرکوب نکنی سرکوب نکن تخریب میکنه تورو شدید شما باید نفس را کنترل کنی یعنی انسانی که به تعادل رسید
به وسیله تجربه ها و اموزش های زندگی
درست بدن تو و مغز تو به تعادل میرسونی
وقتی تعادل مغز ایجاد بشه و نفس تحت کنترل باشه باز خدا امتحانت میکنه ولی دیگه مثل کله پوک دنبال کاسب نمیری وقت خودتم نمیگیری

علت مصرف مواد: نبود انگیزه و هدف
مشگل مالی …. خسته شدن از زندگی که چرا ۵۰سال بمونم بذار بمیرم … تحقیر متاسفانه تو جامعه ما تحقیر زیاد هیج کسی به اندازه کوه اتشفشان قدرت نداره پس باهم خوب باشیم انقدر تحقیر لازم نیست … مشگلات تربیت فرزندان
هر کسی پدر و مادر خوب نمیشود
تربیت درست ۱۰۰۰ صفحه کتاب است که باید بدانید تربیت الکی نیست . سر دوست دختر معتاد نشید پسری ۱۵ ساله امد پیشم بخاطر جدایی از دوست دخترش شیشه میزد کمکش کردم ترک کنه
خودم ۵۲ سالمه ۱۵ ساله پاکم صبح با دوچرخه میرم سرکار … با پروفن ۴۰۰ ترک کردم
اما یه توصیه به شما من تمام تجربه ها از تلخ و شیرین گفتم براتون ولی واقعا اگر تصمیم به ترک گرفتی و احساس میکنی دیگه بریدی نمیکشه
یه دوبار مشاوره کنید با مرکز اونا پزشک هستن
کمک میکنن مواد مخدر خودش از پزشکی و علم شیمی و ترکیبات اومده چون من مکانیک هستم باز پزشک وارد من فقط تجربه خودمو گفتم هر چیزی که بلد بودم اگر تحملت بریده پروفن جواب گو نیست نمیتونی یه سال برای ترک تحمل کنی به پزشک ترک اعتیاد در مراکز یا فوق تخصص اعصاب و روان مراجعه کنید

هر یک روز مصرف نکردن — ۱۰سال سن روح تو بالا میبره حتی ثواب داره چرا چون درد میکشی ریازته کسی که زیر کولر نشسته به ریش دیگران میخنده ۲روز نمیتونه درد تحمل بکنه ولی من یک سال درد کشیدم علت ترک سخت من این بود
من NA نرفتم اصلا نمیدونستم چیکار میکنن اونجا
پزشک هم نرفتم از روح حضرت علی کمک گرفتم
اینجوری بود که من هر شب ۱۰ دعا برای حضرت علی خواندم و اخرش قدرت الهی کمر اعتیاد ۱۰ساله را شکست و بعترین ضربه برای قاچاق جیان مواد مخدر نخریدن مواد پول تون رو پس انداز کنید برای خودتون خرج کنید چرا میدید به کاسب مواد مخدر تصمیم با خودته خدا به تو عقل داد که خودش بلند نشه بیاد قدرت اراده داری
اراده موقع ای که من ترک کردم پای شاهرگم قسم خوردم تصمیمم واقعی بود و خدا و روح ان مظلوم شفا داد منو ….

سلام خسته نباشي دوست عزيز. من دختري هستم ١٨ ساله با يكبار مصرف شيره ترياك تو جمع دوستام ديگه نتونستم كنارش بزارم ولي خداروشكر زمان زيادي نميگيذره الان تقريبا ٣ ماه ميشه تو دامش افتادم راهي هست تو خونه بتونم از شرش خلاص شم خيلي ممنون ميشم راهنماييم كنيد انشالله خدا هيچوقت تو دام هيچي گرفتارتون نكنه…

افراد معتاد برای استفاده تا موقع ترک
اگر بچه دارید به هیچ عنوان جلوی بچه مصرف
نکنید بچه از سن ۳ تا۷یاد میگیره از سن
۱۰ تا ۲۵ دچار بحران بعدش کم کم عادی میشه
برید تنها مصرف کنید و با مشاورین در تماس باشید تا ترک کنید من رفیقی داشتم در سربازی که از ۱۲سالگی با پدرش تریاک میزدن و اخر پدرش فوت کرد و رفیق مو ۳سال پیش بخاطر مصرف اسید الستی بخاطر مصرف بالا از دست دادم سکته مغزی کرد نترس مشاور نمیخوره شمارو اعتیاد یه بیماری هست اعتیاد به بازی اعتیاد به مجازی اعتیاد به رفیق اعتیاد به هر چیزی که فکر کنی انسانی که نفس درونش هست همیشه با وسوسه درگیر است این خاصیت تکامل را جذاب میکند من درباره دنیای اخرت حرفی نمیزنم هر کسی خودش میره میبینه اما
برادر عزیز فرصت زندگی فقط یکباره
۷۰ ساله ۵۰ ساله دیگه بمیری برگشت وجود نداره اگر درست زندگی کنی و گناه نکنی
تو برزخ ۱۰۰۰سال منتظر نخواهی بود
پس تو این ماه عزیز رمضان دعا کنید
خدا گناهان همه رو ببخشه گناه منم ببخشه
انسان خطا میکنه ایشالا شاد و پیروز و سربلند باشید … پیمان دوست همیشگی شما
خدا با دسته بنده هاش کمک میکنه اگر یه قدم
به خودکشی شما مانده زنگ بزنید به مشاورین
یکی از رفیق هام بیچاره پولدار بود گل میکشید
با هرویین دوتا خلاف داشت اخر خودکشی کرد گفتم بهش تو برزخ خبری نیست تو دنیا تو کامل نکردی بدو بدو رفتی تنهام گذاشتی برزخ
شب میاد بخوابم براش روزی یه صفحه قران میخونم که روحش ارام بشه حقیقت رو فهمیده ولی دیگه دیر شده چون فرصتی که خدا بهش داد رو تو ۲۲سالگی بر اثر خودکشی از دست داد و ذکر و قران میخونم به نیت اون هم روح خودم اروم میشه من با قران اروم میشم باور کن شاید خیلی ها مسخره کنن من با قران عشق میگیرم و ترک مواد مخدر خودمو مدیون قران هستم نمیدونم چی جوری ولی معجزه میکنه این کتاب با همه کتاب ها فرق داره کلماتش …دفعه ی بعد از ترک سیگار براتون مینویسم ترک سیگار ریشه ای هست
و از ریشه رفتار باید اصلاح بشه دمه نماز صبح
برا همه تون دعا میکنم

سلام یکی از آشناهای ما مشکوک هس به مصرف مواد مخدر ایشون در اتاقشون یه ماده ی سفید رنگ دارن و فندک و کبریت میخوایم که مطمئن شیم که اون ماده مواد مخدره یا خیر و اینکه این فرد معتاد هست یا نه چه کار کنیم؟

سلام خسته نباشید. یه سوال داشتم کی میتونه منو راهنمایی کنه. یکی از بستگانمون رو هفت روزه بردیم کمپ. اعتیاد به ترامادول داشت. سه سال روزی پنج الی ده تا دویست میخورد. بهمون گفتن تا یک هفته ملاقات نداریم. بعداز یک هفته رفتیم به دیدنش. چهرش سفید تر شده بود رنگش باز شده بود و به شدت چاق شده بود. خیلی زیاد. طوری که باچشم حدود ده کیلو زیاد شده بود انگار باد کرده بود ولی چهرش باز بود. بهمون گفت اینجا توی ترک میخواستن بهمون قرص یا متادون بدن ولی من امتناع کردم و نخوردم. حالا این افزایش وزن چشمگیر تو یک هفته و حرفاش منو نگران کرده. ایا طبیعیه اضافه وزنش یا چیزی مصرف میکنه اونجا به ما نمیگه؟ تورو خدا راهنماییم کنید از سلامتش میترسم. از وزن زیادش. ازینکه به چیزی, دیگه الوده بشه. تو اینرنت خوندم یه چیزایی نگرانم کرده. برم درش بیارم؟

سلام، من داروهای اگزازپام، ریسپریدون و بوپروپیون زیر نظر پزشک مصرف میکنم. آیا این داروها توی آزمایش عدم اعتیاد شغلی تاثیر منفی دارن؟ اگر بله، چن مدت قبل از آزمایش باید دارو نخورم؟ ممنون.

پدرم سی ساله معتاده و ده سال هم هست انواع صنعتی رو‌مصرف میکنه.فرستادیمش کمپ ترک کرد بعدش دوماه زندان بود،الان ک یک هفته‌س اومده خونه بیقراره،اعصاب نداره،همش قرص خاب میخوره ک بخابه،رنگ و روش مثل سابقه و تغییری نکرده،یعنی ظاهرش خوب نشده اصلا،همش میخاد از خونه بزنه بیرون.ما هم فکرمیکنیم بازم شروع کرده و معتاد شده دوباره.اونم روش نمیشه بگه بازم شروع کردم انگار ولی زندگیمون جهنمه‌.الان شما راهنمایی بفرمایین ما باید چیکار کنیم؟بازم باید بره کمپ یا خودمون میتونیم کاری از پیش ببریم برای بهبودی؟ممنون

سلام ۵ساله ازدواج کردم پارسال تابستون فهمیدم همسرم به ترامادول اعتیاد پیدا کرده.سرکارش بود که تشنج کرد و راهی بیمارستان شد.اونجا بود که فهمیدم معتاد شده.خودش قبول کرد ورفت کمپ ۲۱روز بعد سالم برگشت.همه چی خوب بود تا اینکه خدا یه هدیه داد بهمون الان یه توراهی دارم ولی دوباره فهمیدم که همسرم قرص مصرف میکنه. به خدا خسته شدم حتی به پاش افتادم التماسش کردم که دیگه این راهو نره ولی انکار میکنه.شبا نمیخوابه خیلی چرت میزنه.همش میترسه تو خواب تیک میزنه شده مثل سابق. تروخدا کمکم کنید چکار کنم واقعا دارم عذاب میکشم.کار شب و روزم شده گریه دیگه چشمام سو ندارهمشاوره انلاین رایگان ترک اعتیاد

سلام ببخشید کسی که توی جمع کسانی که تریاک میکشند در فضای بسته مثلا چادر مسافرتی نشسته اما خودش نکشیده ایا روی ازمایش ازدواج اون تاثیر داره و چیزی نشون میده در ادرار یا خونش؟؟

سلام .قرص b2 در آزمایش ها معلوم میشود ؟ در کدام آزمایش ها ؟ آیا تست مورفین را مثبت میکند؟

با سلام
همسری دارم که معتاد به تریاک هست اما اعتیادشو از من مخفی میکند و میگه گاهی اوقات با دوستان سراغش میرم ،خواستم ببینم چطوری میشه کمکش کنم که راضی به ترک شود

سلام من یک هفتس خونه خوابیدم نمیخام کسی متوجه اعتیادم بشه من ۲ سال روزی ۱۰ گرم حشیش و ماری جوونا و دو عدد قرص‌روانگردان مصرف میکردم اون قرصی ک مصرف میکردم ترکیبش شیشه خالص‌بود الان ۳ روز بدن درد شدید تبو لرز شدید دارم ب طوری ک نمیتونم از جام بلند بشم کمکم کنید من تصمیممو گرفتم‌نمیخام برگردم ب اعتیاد من ۲۸ سالمه

کمکم کنید دارم میمرم از درد من تصمیممو گرفتم نمیخام معتاد باشم من جوونم اودو خدا کمکم‌کنید درد دارم

سلام خوبی میخاستم بدونم چیکار کردی ؟؟مشکلت حل شد بسلامتی ؟؟

سلام مدتی هست در اثر تغییراتی که تو رفتار شوهرم دیدم متوجه شدم شوهرم معتاده. بارها غیر مستقم بهم قول داده رفتارش درست میشه ولی باز روز از نو روزی از نو. امشب بهش گفتم میدونم که اعتیاد داری و من در کنارتم تا کنار بذاری. چون سر کار بود گفت فردا راجع بهش حرف میزنیم اما الان نمیدونم چیکار کنم خودم زود کنترلم رو از دست میدم چیکار کنم که تو خونه بمونه. میدونم که اگه بخواد میتونه ترک کنه

سوال: ۵۶ روز است حشیش مصرف نمیکنم، قبل از ترک سالها مصرف مداوم داشتم ولی هنوز تست من مثبت نشان داده میشود

با سلام
دوست عزیز من چند سال کپسول دتای هندی استفاده میکردم و اعتیاد شدیدی شبیه ترامادول داشت و الان سه هفته هست که ترک کردم
من به یکباره ترک کردم و مصرف رو قطع کردم سه روز اول درد و کلافگی و فشار و استرس شدیدی داشتم ولی چون مصمم به ترک بودم تحمل کردم
بعد از سه روز دیگه خبری از اون خماری شدید نبود ولی تا امروز که سه هفته گذشته همچنان برای خواب مشکل دارم موقع خواب ماهیچه های پام یه کم تیر میکشه و انگار حرارت بالایی داره که مجبورم مرتب از این دنده به اون دنده بشم و خیلی خیلی سخت خوابم میبره با اینکه خیلی وقتا چشمام پر از خوابه
به نظرتون این حالت تا کی طول میکشه؟
خیلی از این میترسم که مجبور بشم از قرص خواب استفاده کنم!
چون این بی خوابیِ مدام روی زندگی و مخصوصا کارم تاثیر خیلی منفی گذاشته
به نظرتون با تحمل این شرایط، بدنم شرایط عادی رو پیدا میکنه؟

سلام.وقت بخیر.از فروردین امسال فهمیدم همسرم متادون ۵ مصرف میکنه.با خودشم صحبت کردم ولی دلایل غیرمنطقی میاره.باید چیکار کنم ک خودش بذاره کنار.حتی حاضر نیس پیش مشاوره بریم.ممنون میشم راهنماییم کنین.مرسی

سلام همسر من تریام مصرف میکرد بعد دوسال تریاک وبا قرص ب دو ترک کرد الانم دوسال قرص ب دو کنار گذاشته بعد مدتی دچار دیسک کمر شد و کمردرد دکتر به ایشون قرص مسکن سه کاره حاوی استامینوفن پروفن وکافیین داد الان میگه اگه اون قرص ونخورم احساس میکنم نمیتونم کار انجام بدم یجور وسوسه که اگه قرص نخورم خمار میشم نمیتونم کار انجام بدم الان باید چکار کنیم ممنون از کمکتون

با عرض سلام من جوان ۲۶ ساله مجرد ه و دانشجو هستم و اعتیاد من تریاک و شیره میباشد و برای رفع خماری در محیط دانشگاه قرص متادون ۲۰ مصرف میکنم و اونو بعضی وقت ها نصف مصرف میکنم و هر موقع خواستم طبیعی ترک کنم کمر درد شدید می گیرم وشب ها ارضا میشم و همین معضلی بزرک برای ترک من شده تا حالا سه مرتبه ترک کردم دو مرتبه با قرص های کدئین دار و استامینوفین و بار سوم مصرف ب۲ لطفا راهنمایی کنید با تشکر .

میخواستم بدون قرص متادن برای چی استفاده میشود

سلام من ۵ سال ترامادول مصرف میکردم روز به روز مصرف زیاد شد تا دوماه پیش ۱ خشاب مصرف داشتم اللن دوماه کامل ترک کردم اوایل انرژی کاذب داشتم ولی اللن خستگس و کوفتگی و بیحالی سراغم اومده روز به روز خسته تر میشم حتی توان انجام کارای روز مره رو دارم اینجا چند نفری نوشته بودن یه سال میکشه تا حال ادم خوب شه یعنی من که ندونسته این کارو کردم باید یه سال عذاب بکشم تورو خدا کسی هست کمکم کن میوه شیر همه چی میخورم ولی خستگی نمیره از جونم بیرون

با سلام
یه سوال داشتم خدمتتون همینجور که شاید در جریان باشید پس از کاشت مو مصرف سیگار و قلیان اکیدن ممنوعه چون باعث میشه اکسیژن از طریق خون به بافت های سر که تازه کاشت شده نرسه؛ با این حال میخواستم بدونم مصرف ناس هم مثل سیگار و … همین خصوصیت رو داره
با تشکر

من کلا ترک اعتیادراقبول ندارم،دقیقا مثل مرغیه که عادت به خوردن کود ونجاست کنه،،،میشه ترکش داد؟؟؟؟فقط خدابکشه وبه بدترین دردهاوسرطانها دچارکنه شخصی که برای معتاد همسر میگیره،،یعنی دودستی انسانی را درچاه می اندازه وبدبخت میکنه،،من سالهاست که بااین غصه میسوزم ومیسوزم وبرهیچکسی نمیتونم صحبت کنم،خداخدامه یا من بمیرم یا طرف مقابلم

سلام من ۳ساله مصرف پشت سر هم متادون داشتم بعد ۴۰روز نخوردن واقعا نمیتونستم کار کنم یکی از دوستانم گل بهم معرفی کرد فقط شب ها اذیت میشدم خواستم بدونم میشه جایگزین کرد بعد گذاشت کنار اصلا درسته ؟

من یک بار گل مسرف کردم بعد دو ماه بازم سرگیجه دارم ازش ایا این حالت دائمی هست یا بعد مدتی از بین میرود

سلام
من یک سال و ۴ ماهه روزی ۶ عدد قرص ۲۰۰ مصرف میکنم
ایا میشه بدون درد و عوارض روحی کنار گذاشت؟ شنیدم متادون موثره یا متادون فقط برای ترک مواد افیونی هست نه قرص ترامادول ؟؟
کمک کنید لطفا
کارم طوریه نمیتونم ازش دست بکشم کمک کنید بدونم میشه بدون درد و از کار افتادن کنار بزارمش ؟؟ میخوام برم کلینیک فقط بدونم که میشه بعد برم

سلام راستش من ۱۰ ماه با یه پسر دوستم عاشق همیم ۱۵ سالمه ولی به تازگی فهمیدم اون توی این سن اعتیاد داره دارم به هر دری میزنم که کمکش کنم هزاران راه رو تواینترنت خوندم اون از این ماجرا خبر نداره که من میدونم و یکی از دوستاش به من گفت وگفت ما به خاطر این تنهاش گذاشتیم چون هر چی گفتیم گوش نکرد خب فرد معتادو نباید تنها گذاشت اون با توجه به مشکلاتی که داشته رفته سمت این جور چیزا راستش واسه مادرش هیپچی مهم پدرشم که فوت شده یه نا پدری داره اصلا به این بچه توجه ندارن یه برادرم دارن که اصلا اون صد سال یه بار میاد خونه مریض میشه مادرش عین خیالش نیست چه برسه به اینکه بفهمه مواد میگشه چون تا اخر شب هم خونه نیست میره بیرون یعنی سر کار نمیره ازش تلبکاره پدره که فوت شده شما فرض کنید پنج پنجم ارث بوده چهار پنجم رو داده به عشق من یک پنجم رو داده به مادر و داداشش حالا خیلی پول بوده اخه با اون یک پنجم الان هم مادره یه خونه ی ۶۷۸ متری داره برای پسر که بزرگش که اصلا خونه نیست یه پرش خریده اون با توجه به کمبوداش رفته سمت مواد از موقعی که باباش فوت شده مصرف میکنه من اصلا متوجه نشدم برام جای سواله که رفتارش با یه فرد معتاد فرق داره اون وقتی من بودم کم تر عصبی بود یا بیخیال من تقریبا به خاطر این که پدرم فهمید ۳ هفته نتونستم باهاش در تماس باشم یا شایدم بیشتر اونم هر روز داغون تر میشه و الان گوشیش خواموشه الان نه میتونم ببینمش نه چیزی دیروز هم از مدرسه اخراج شده دوستش که ازش خبر میگرفتم ازش خبر نداره دوستش میگه ۳ ماه بعد اعتیاد میخواسته خود کشی کنه

سلام خسته نباشین من ۵٫۶ ماه هست که ترامادول مصرف میکنم الان یک ماهی هست دوزشوو اوردم پاین او الان چهار روزه که اصلا ترامادول مصرف نکردم .میخواستم بدونم هنورز مرفین در بدنم هست اگه هست چی کارهای ویا چی مصرف کنم که کاملا دفع بشه .مرسی ممنون

تست اعتیاد داخل داروخانه هست بگیر ازش ازش آزمایش بگیر خیالت هم راحت ميشه

سلام
من دو سه ساله تریاک این اواخر شیره مصرف میکنم میخاستم بدونم چیکار کنم که کمتر ازیت بشم بذارم کنار واقعا خسته شدم بخدا
ممنون از لطفتون

سلام من ۵ روز پیش گل مصرف کردم یکم زیاد مصرف کردم قبلنم سابقه مصرف نداشتموولی هنوز ب حالت عادی برنگشتم خیلی نگران شدم دلیلش چی میتونه باشه؟

سلام ، خوب هستید من حدودا سه سال است که از سر یه لج بازی با خودم شروع به مصرف مواد کردم ( شیره تریاک ) که می خورم ، این اواخر چند ماه گذشته تقریبا روزانه روزی ۲ تا ۲/۵ گرم در روز مصرف داشتم ، ولی تصمیم به ترک گرفتم خواستم متادون مصرف کنم یکی گفت ممکنه باعث تشنج بشه و بکشت. یه نفر گفت شیره یا خود تریاک رو آب کن و مثل شربت استفاده کن و هربار به اندازه مصرف آب اضافه کن ولی نشد و مصرفم بیشتر شد بلاخره خودم یه ترازو دیجیتال گرم سنج گرفتم و روزانه مصرفم رو کم کردم بصورتی که هر روز از یک گرم را اگر صد در نظر بگیریم روزی پنج صدم کم میکردم که نه اذیت میشدم نه خماری شدید و نه چیزی احساس میکردم تا به روزی ۱/۵ گرم در روز رسیدم ولی الان هرکاری میکنم اگه یک ذره کمتر مصرف کنم حالم بد میشه و خماری شدید احساس میکنم ، و واقعا نمیدونم چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید یکبار چند سال پیش با متادون ترک کردم ولی اون موقع کلا یک ماه مصرف کرده بودم و مصرفم کم بود ولی الان همه میند خطرناکه چیکار کنم لطفا کمک کنید بخاطر اینکه تو شهرمان از خانواده سرشناسی هستم نمیتونم به پیش مشاور و پزشک بزم چون همه ما رو می شناسند ،

سلام دوست عزیز شما می تونید با شماره های در سایت از مشاورین ما کمک بگیرید
با تشکر

سلام خسته نباشید من حدود ۱۵ساله متادون چه شربتش واین اواخر قرص با دوزهای متفاوت از ۵بگیربالاترینش۴۰هست سنم ۴۶ساله هستم واقعا خسته شدم واکثر فامیل و خانواده هم متوجه شدن حدود ¹ماه اخیر تصمیم به ترکش گرفتم لطفاً وخواهشن راهنمایی بفرمایید حقیقتن میترسم از عواقبش که خدا نکرده فلج وبا سکته نکنم وگرنه مردن جزاز زندگی ست حال خواهشن خواهشن کمکم کنید چطور و چگونه از مشاوره انلاین استفاده کنم ایا از طریقه شیره تریاک میتونم ترک کنم وبه امید خدا به امید خدا حتمن حتمن اینکار یعنی عمل ترک وبه قیمت جونم هم بسه ترک میکنم چون خیییییییلی خسته هستم ومادر دوتا دسته گلم

سلام وقتتون بخیر
نامزدم یک ماه هست که حشیش مصرف میکنه الان ۴روزه که داره ترک میکنه میخواستم بپرسم درکنار عدم مصرف مواد چه داروی مصرف کنه که درد کمتری داشته باشه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

اکثر والدین شب‌ها خواب آرام ندارند، زیرا علاوه بر ترس و نگرانی‌های ناشی از رانندگی، مشروبات الکلی، سیگار، انحرافات جنسی؛ امروزه مواد مخدر نیز قربانیان جدیدی می‌جوید. در قدیم این مواد در محله‌های کثیف یافت می‌شد. اما امروز مواد مخدر به شکلی جدی و به میزان فراوان در کوچه‌ها یافت می‌شود. جایز نیست که والدین بیش از این نسبت به مواد مخدر بی‌اعتنا باشند. زمانی که خطر پشت در خانه شماست نادیده انگاشتن آن خطاست.

مواد مخدر مغز و اعصاب را تحت تاثیر قرار می‌دهند. میلیون‌ها جوان آن را تجربه می‌کنند، بسیاری از آن‌ها فقط برای یک الی دو بار و بعد آن را رها می‌نمایند. بقیه ادامه می‌دهند و معتاد می‌شوند. قبل از آن به وضع ناگوار خویش آگاه شوند، خود را به یکی از مواد شیمیایی معتاد می‌بینند و این مواد بخشی از زندگی آن‌ها می‌شود. بعضی از نوجوانان مواد را به عنوان تفنن مصرف می‌کنند. آن‌ها مواد را استنشاق می‌کنند، دود آن را می‌بلعند، قرص می­خورند و هروئین تزریق می‌کنند.

برای داشتن احساسی برتر دست به هر کاری می‌زنند. نسبت به مخاطرات کور هستند و نسبت به هشدارها کر، و طوری رفتار می‌کنند که گویی چیزی برای از دست دادن ندارند. با مطرح نمودن سؤالات فلسفی اعمال مخاطره‌آمیز خود را توجیه می‌کنند. نوجوانی می‌گفت نسل جوان می‌داند که امروز اگر دکمه‌ای اشتباها فشرده شود دنیا نابود خواهد شد چرا ما برای فردا زندگی کنیم، فردایی وجود ندارد و باید امروز را خوش بود.مشاوره تلفنی

بعضی از جوانان آن‌چنان نسبت به مواد مصرف مواد مخدر بی‌مبالاتند که دیگران نسبت به سیگار. یک نوجوان در روزنامه نیویورک ‌تایمز نوشته بود: به عنوان یک دانشجوی ۱۹ ساله، احتمال دارد که در جنگی کشته شوم، به عنوان یک شهرنشین ممکن است در یک آشوب و درگیری کشته شوم. ممکن است توسط دیوانه‌ای مسلح به قتل برسم. یا در یک قتل عام هسته‌ای نابود شوم. آیا باز هم انجمن سرطان شناسی آمریکا از من به‌طور جدی خواهد خاست که نسبت به خطرات سیگار نگران باشم؟

تا زمانی که تحقیقاتی در مورد مخاطرات ماری جووانا صورت نگرفته بود جوانان به آسانی می‌پذیرفتند که ماری جووانا مثل نوعی کوکتل است که گیجی و خماری به همراه نمی‌آورد، اعتیاد زا نیست و مقدار مصرفی را نباید به تدریج زیاد نمود. در گذشته دانشمندان قادر نبودند تاثیر مقدار مصرفی ماری جووانا را در افراد بررسی کنند چون‌که اجزای ترکیبی آن را نمی‌توانستند در آزمایشگاه به عمل آورند. اخیرا این مواد در آزمایشگاه تهیه می‌شود.مشاوره انلاین رایگان ترک اعتیاد

در یک مطالعه در مرکز تحقیقاتی اعتیاد، به هر فرد سیگاری داده شد که در هر کدام میزان متفاوتی مواد مخدر وجود داشت. وقتی میزان مواد در سیگار سبک بود قدرت تشخیص زمان و مکان برای مصرف‌کننده از بین می‌رفت. در افرادی که مواد مصرفی بیشتر بود عکس‌العمل‌های عصبی شدید مشاهده می‌شد به نوجوانان باید اطلاعاتی درست و صادقانه داده شود. آنها از مبالغه‌های عصبی ما نمی‌ترسند. تجربه می‌کنند و می‌بینند که از یک سیگار کسی دیوانه نمی‌شود.

والدین غالبا خیلی بیشتر از آنچه حس می‌کنند باور دارند که فرزندشان معتاد شده است. آن‌ها علائم زیادی را می‌بینند، اما نادیده می‌گیرند، به این امید که مسئله‌ای نیست، اما باید علائم گویا توجه نمود:

– ناپدیدشدن نسخه‌ها از جعبه داروها

– وجود قرص‌ها و کپسول‌هایی بدون مارک در میان مسائل شخصی نوجوان

– میزان قابل توجهی چسب و تیوپهایی که چسب از آن‌ها بیرون آمده

– بویی مخصوص از دهان و لب‌هایش

– علائم گیجی، بدون آن که بوی الکل از او به مشام برسد

– شیشه‌های شربت سرفه که محتوی مواد دیگریست

– عینک آفتابی، پیراهن‌های آستین بلند که آستین آن‌ها در اوقات گیج پاره شده است

– سرنگ و سوزنهایی که علائم تزریق هروئین بر آن‌ها پیداست

– خواهش‌های مکرر او برای قرض نمودن پول بدون هیچ توضیحی

– ناپدیدشدن پس اندازها، دوربین، رادیو و جواهرات

– بی‌علاقگی و خواب‌آلودگی در رفتار

کسانی که در استعمال هروئین مبتدی هستند، معمولا با استشمام مواد راضی می‌شوند. پیشرفته‌ها او را زیر پوست تزریق می‌کنند و پیشرفته­ ترها در رگ. احتیاج به هروئین روزبه‌روز افزایش می‌یابد و یکی دو ساعت تاخیر در استعمال موجب انقباض عضله، حالت تهوع و عرق شدید می‌گردد. این حالات تنها با استعمال میزان بیشتری از هروئین برطرف می‌شود. معتاد خواسته‌اش شدید و بی‌امان است. او زندانی اعتیاد خویش است. وجودش بستگی به دریافت مواد دارد. دیگر عواملی که خوشنودی و رضایت وی را موجب می‌شود یعنی دوستان، فامیل برای او معنایی ندارد.

او حاضر است برای به دست آوردن آن احساس به‌خصوص زندگی‌اش را بدهد. معتادین به هروئین با ترس و نگرانی زندگی می‌کنند. برای پیدا کردن میزان بیشتری از مواد حاضرند همه چیزشان را بدهند. میزان مواد اعتیادزا به هروئین تصادفا به گونه ایست که فرد معتادی که در تنگنا قرار گرفته است، قادر نیست آن را قطع و یا ترک نماید. بالا بردن میزان مصرف یکی از دلایل مرگ‌ومیر در بین جوانان معتاد است. هر فرد معتاد می‌داند که آخرین مصرف او ممکن است مرگش را در پی داشته باشد. عفونت یک از عوامل مرگ‌زاست.

معتادین اصول ابتدایی بهداشت را رعایت نمی‌کنند. آن‌ها از سرنگها و سوزنهای مشترک استفاده می‌کنند. نتیجه این کار عفونت پوستی و خونریزی است. اعتیاد عملی پرهزینه است. برای ادامه آن باید متوسل به اعمال بی قانونی ‌شد. پسران به اعمال خلاف و دختران به انحراف کشیده می‌شوند. بیشتر معتادین از اجتماع دور افتاده‌اند. وقت و نیروی آن‌ها برای کسب پول و دریافت مواد تحلیل می‌رود. فعالیت‌های غیر قانونی آن‌ها را از اجتماع طرد می‌کند و به دست آوردن مواد آن‌ها را به سمت انحراف سوق می‌دهد. اعتیاد به مواد مخدر معمایی است برای والدین.

چون از سیگار خطرناک‌تر و از الکل تحذیرکننده‌تر است. معتادین به مواد مخدر وسیله‌ای هستند در دست سردمداران این مواد. تست‌های روان‌شناسی برای ما روشن نمی‌کند که چه افرادی معتاد خواهند شد. هنوز مشخص نیست که چه چیزی فرد را برای اعتیاد مستعد می‌سازد و چه چیزی او را در این کار پیشرفت می‌دهد و چه چیزی او را از این کار منع می کند.

ذهنیت عمومی نسبت به مصرف‌کنندگان مواد با اطلاعات غلط مخدوش شده است. معتادین مثل افراد خطرناک، دائم الخمر و شهوت‌پرست تصویر ‌شده‌اند. حقیقت امر چنین نیست. معتادین بیشتر ربوده می‌شوند تا بربایند. مورد تجاوز قرار می‌گیرند تا متجاوز باشند. مواد مخدر قوای جنسی را کاهش می‌دهد. حتی بعضی داروهای مقوی میل جنسی را زیاد می‌کند، اما قدرت آن را کم می سازد.

تغییرات سودمند در زندگی و محیط معتادین جوان، غالبا آن‌ها را با میل درونی به ترک اعتیاد وامی‌دارد. اخیرا پیشرفت‌هایی اساسی در زمینه معالجه معتادین به هروئین صورت گرفته است. متادن، ترکیبی مصنوعی از داروهای مخدر است که توسط سیاهان برای خوش آهنگ شدن صدا مصرف می‌شود. معتادین پس از مصرف متادن دیگر به هروئین اعتیاد نمی‌یابند.

فارغ از نیاز به هروئین آن‌ها یک پله به سمت ترک اعتیاد جلو رفته‌اند. یک پیشرفت دیگر در جنگ علیه اعتیاد کشف «سایکلا زسین» می‌داشت، که از بین برنده دردهای شدید است. این دارو ضد اعتیاد است و از بیشتر شدن میزان مصرفی دارو جلوگیری می‌کند. دانشمندان کشف این ماده را گامی دیگر برای یافتن دارویی جهت جلوگیری از اعتیاد فیزیکی می‌دانند.

کشف این حقیقت تلخ که فرزندمان معتاد شده بسیار تکان‌دهنده است. در لحظه شوک و عصبانیت ممکن است دست به اعمال خشنی بزنیم یا با دل رحمی و اغماض رفتار کنیم، و البته هیچ یک برخورد صحیحی نیست.

وقتی آقای الف دریافت که پسر ۱۵ ساله‌اش به هروئین معتاد است، خشمگین شد، او را به تختخواب زنجیر کرد و برای سه روز زندانی­اش کرد. این روش غلط برای همیشه ارتباط میان پدر و پسر را از بین برد.

خانم ب که زنی بیوه بود، دریافت که پسر ۱۶ ساله‌اش به هروئین معتاد شده است و در مورد جنایتی مشکوک مورد سوءظن پلیس است. مادر به قدری دل‌شکسته و پریشان شد که بلافاصله قروض او را پرداخت. وسایلی را که از خانه ربوده شده بود جایگزین ساخت. به این ترتیب مادر به طور غیرمستقیم پسر را به ادامه این راه ترغیب کرد. ترس و دلسوزی مادر موجب ادامه اعتیاد در فرزند شد.

به عکس آقای سین هنگامی که به اعتیاد پسرش پی برد، با واقعیت روبه‌رو شد. پدر از او نه سؤالی کرد و نه توضیحی خواست. به او فرصت نداد که عذر و بهانه جور کند. به او گفت: من به رنج و عذابی که تو باید بیشتر از روز قبل متحمل شوی فکر می‌کنم. با حیله و نیرنگ پول درآوردن، مواد به دست آوردن، دروغ و دزدی و یک زندگی همراه با ترس و وحشت. بیشتر از این لازم به گفتن نیست.

تو به کمک خودت نیازمندی، خودت به خودت کمک کن. تحت دستورات یک پزشک رژیم غذایی و معالجه روانی او آغاز شد. در طول معالجه پدر و مادر همراه او بودند. آن‌ها با همیاری وی به او کمک کردند تا آنکه اعتمادبه‌نفس به او بازگشت و وارد اجتماع شد.

یک جوان معتاد قدرت زیادی برای جلب ترحم ما دارد، ولی با این وجود ترحم باید نادیده گرفته شود. آنچه که او نیازمند است قدرت ماست نه حمایت ما از ضعف او. برخورد صادقانه یک ضرورت است.

در زمانی که صحبت از حقایق در میان است بهتر این است که از دزدی‌ها و قانون‌شکنی­هایش سخنی به میان نیاوریم. ما باید از حال و آینده سخن بگوییم. به زبانی ساده به او تفهیم می‌کنیم که خانه جایی برای ادامه اعمال او نیست. آنچه محلی برای نقض قانون نیست. به قانون‌شکنان پناه داده نمی‌شود. نتیجه واضح است: من نمی‌توانم در خانه بمانم و به اعتیادم ادامه دهم.

برای معالجه باید به افرادی که در انستیتوهایی که به همین منظور ایجاد شده است مراجعه نمود. والدین باید خود را برای این آزمایش سخت آماده سازند. ممکن است از آن‌ها خواسته شود که در مدت بستری شدن فرزندشان با او هیچ ارتباطی نداشته باشند. ممکن است از آن‌ها بخواهند که نامه‌ای برای او ننویسند و تلفنی هم نشود. نامه‌های سربسته برگشت داده می‌شود و تلفن‌هایشان بدون پاسخ می‌ماند. اگر جوان نقض قانون کرد او را از رفتن منع نمی‌کنند. به او خواهند گفت: برگرد. دلیلی ندارد که اینجا بمانی. هدف اصلی این است که معیارهای فکری جوان معتاد را تغییر داد.

راهی که یک فرد معتاد در پیش گرفته است تنها از طریق پیشگیری قابل بازگشت است. گروه خدمات به معتادین برنامه‌هایی در زمینه‌های مختلف دارند که برای تغییر شرایط اجتماع در جهت کمک به معتادین فعالیت می‌کنند. اعضای دیگر این گروه والدین و بستگان فرد معتاد هستند. والدین در ملاقات‌های هفتگی شیوه یاری رساندن به دختر یا پسرشان را می‌آموزند. دیگر اعضای این گروه شهروندان دلسوزی هستند که می‌خواهند عوامل و شرایطی را که تخم اعتیاد را پرورش می‌دهد نابود کنند. گروه خدمات به معتادین در جهت دیگری نیز به جوان بیمار کمک می‌کنند. وقتی که جوان پس از ترک اعتیاد هنوز از اجتماع گریزان است این سرویس به او یاری می‌دهد تا رفتارش را تغییر دهد و ذهنیت خود را تقویت نماید.

راهی که به سلامتی و بلوغ منتهی می‌شود راهی بس دشوار است. مواد مخدر به غلط و در زمانی کوتاه احساسی را به معتاد منتقل می‌سازد که دیگران برای به دست آوردن آن یک عمر زحمت می‌کشند: امنیت، قدرت و شادی. حال او باید بدون لذت‌ها و خوشی‌های زودگذر و فانی با زندگی واقعی مواجه شود. او باید هیجانات را تحمل کند.

در جایی که آمپول و قرص‌های سحرآمیز با اغواگری در دسترس اوست، باید در مقابل وسوسه نفس مقاومت نماید. اگر فرد معتاد نخواهد این مشکل را حل کند اعتیاد به صورت یک مشکل حل‌ناشدنی باقی خواهد ماند. گذار از مرحله کودکی به مرحله رشد و بلوغ مستلزم داشتن مسئولیت و تعقل است. این گذار تا ابد افزایش توانایی‌های ما را طلب می‌کند. توانایی برای تحمل نگرانی‌ها، بر خود هموار نمودن فشارها، با شک و تردیدها مبارزه کردن، با کشمکش‌ها ساختن و با نقصان‌های زندگی کنار آمدن.

بیشتر نوجوانان مصمم‌اند که بر این سختی‌ها فائق شوند. اما برخی دیگر مسئولیت بلوغ را نمی‌توانند تحمل کنند. در حالی که با ترس و دلهره محاصره گشته‌اند در مواد مخدر امنیتی سهل الوصول را می‌جویند. راه‌حل نهایی اعتیاد به مواد مخدر جدا از مشکل مبتلا به عموم، یعنی رشد شخصیت‌ها نیست. هر چه بیشتر نیاز به خوشی‌های مشروع فرزندانمان را درک کنیم، آن‌ها به خوشی‌های نامشروع است کمتر تمایل می‌یابند. هر چقدر تکیه ما بر نیروهای فردی باشد، تکیه بر مواد مخدر کمتر خواهد بود. هر قدر وجدان بیدارتر باشد، اعتیاد کمتر است.

مهمترین عاملی که ما را از اعتیاد محافظت می‌کند رفتار و مهارت‌هایی است که به ما امکان می‌دهد انسان و کمک‌ساز باقی بمانیم. حداقل آنکه کمبودها را مطرح کنیم، خواسته‌ها و نیازها را عنوان کنیم، حد و مرزها را مشخص و بر سر اصول و ارزش‌ها پافشاری نماییم.

منبع: مرکزمشاوره ستاره ایرانیان

مشاوره انلاین رایگان ترک اعتیاد

صفحه اصلی سایت مرکز مشاوره

شما می توانید این پست را به اشتراک بگذارید!

باسلام من یک پسر هشت ساله دارم همیشه نگران بزرگ شدنش ًمواجه با سیگار و مواد مخدر هستم نمیدونم از حالا چطوری باید باهاش رفتار کنم که وقتی بزرگتر شد مشکلی نداشته باشم پدرش سیگاری نیست اما برادر دم سیگار میکشه واینو میدونه که ما همگی بخاطر همین سیگار کشیدنش از دستش ناراحت هستیم اگه کتاب خاصی هم هست معرفی کنین ممنون میشم

پدر تاثیر زیادی روی تربیت پسر داره … پس از همین حالا رابطه پدر و پسری رو صمیمانه تر کنه
با فرزندتون صحبت کنید و با زبون خودش باهاش حرف بزنید
در روز و یا هفته زمانی برای پیاده روی /کوهنوردی و شرکت در گروه های پیاده روی مربوطه قراربدید .. هم روابط اجتماعی قوی میشه و هم فرزندتون ترغیب به ورزش و مسیر درست خواهد شد
از مشاوران کودک کمک بگیرید و حتما” این کمک گرفتن نباید در مواقع ناراحتی و مشکلات باشه
در این مورد میتونید با این شماره مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲
۰۲۱-۸۸۴۷۲۸۶۴
—————-

روانشناسی کودک دبستانی – کودکان دارای تفاوت های فردی بی شماری هستند
– آنچه مهم است توجه به سلامت جسمانی و ذهنی هر کودک است که می تواند سرعت و رند رشد او را تعیین کند. رشد، جریانی مرحله ای و پیوسته است
– یادگیری برخی از مهارت ها مستلزم یادگیری مهارت های پایه ای است. مثلاً کودک برای حرف زدن ابتدا الفاظ نامفهومی را به کار می برد سپس به گفتن کلمه و جمله می پردازد. پس از لازمه رسیدن به هر مرحله از رشد، گذراندن موفقیت آمیز مرحله پیشین است
– از سن ۶ تا ۷ سالگی به بعد در کودکان تغییرات قابل ملاحظه ای پدید می آید. بدین معنی که کودک از لحاظ جسمی به طور مرتب رشد کرده و کم کم قدرت لازم را برای رفع احتیاجاتش کسب می کند حرکات و رفتارهایش از پختگی خاصی برخوردار می شود و از لحاظ عاطفی، روانی و ذهنی هم رشد می کند
– این مرحله (سال های دبستان) را آخرین مرحله کودکی می نامند
– کودکان در مرحله عملیات ذهنی یا عینی (۷ تا ۱۱ سال) با اشیا و امور عینی آشنا می شوند. وقتی در این مرحله مسئله ای برای کودکان مطرح شود که در آن فرضیه هایی وجود دارد ، کودکان از حل آن باز می مانند، اما اگر همان مسئله را برای آنان با کلمات و تعابیر عینی و واقعی شرح دهیم آن را حل خواهند کرد
– حساسیت آن ها از ۷ سالگی به بعد نسبت به احساسات دیگران بیشتر می شود و احساسات دیگران رادر شرایط مختلف می فهمند
– یکی از ویژگی های شناختی این سنین، خودمحوری سال های قبل از دبستان است که در این سنین کم تر می شود
– این ویژگی (خودمحوری) در سنین دبستان نسبت به قبل کم تر می شود
– حساسیت آن ها نسبت به احساسات دیگران بیشتر می شود و احساسات دیگران رادر شرایط مختلف می فهمند مثلاً غم، شادی و… و آثار خودمحوری کلام (زبان) هم در این سنین کم تر می شود
– ویژگی دیگر بازگشت پذیری است. کودک می تواند در این سنین عملیات ها را به شکل معکوس انجام دهد. مثلاً یک گلوله خمیر را دوباره به شکل یک کرم دراز در می آورد و سپس می تواند این عملیات را معکوس کند و کرم دراز را به شکل گلوله خمیر درآورد. مثلا یک کودک ۶ ساله که یاد گرفته عدد سه به علاوه دو می شود پنج. اگر از او بپرسید عدد دو به علاوه سه چند می شود خواهد گفت نمی دانم اما کودکان دبستانی متوجه بازگشت پذیری این مسئله می شوند و در این مورد مشکلی ندارند
دگرگونی کودک بعد از ۶ سالگی (کتاب تغذیه، تربیت و نگهداری کودک/دکتر بنیامین اسپاک)
– رفتار کودک به صورت چشمگیری تغییر می کند
– احساس استقلال بیشتری می کند
– نسبت به گفتار و رفتار سایر کودکان تمایل بیشتری نشان می دهند
– به یادگیری علوم مجرد مانند ریاضیات یا فراگیری اصول مکانیک و برق، اظهار علاقه می کنند
– رهایی از پیوندهای خانواده آغاز می شود و کودک به عنوان فردی مستقل راه تازه ای را در پیش می گیرد
– کودک ۶ سال به بالا به اندازه کودک ۳ تا ۵ ساله از والدین خویش حرف شنوی ندارند
– کودک باید بفهمد که تنها به نیروها و غریزه های جسمانی اش تکیه نکند و رفتار با سایر افراد را یادبگیرد و قواعد و مهارتهای زندگی جمع را بیاموزد.
– کودک زیر ۶ سال به تقلید از والدین می پردازند اما کودکان بالای ۶ سال به دلیل رهایی از خانواده بیشتر تقلید از دوستان و یا آموزگار مورد علاقه خود می پردازند و ممکن است رفتارهای اشتباه آنان را نیز یاد بگیرند
– بعد از ۶ سالگی نیز بدون شک والدین شان را دوست دارند اما از آشکار ساختن این محبت پرهیز می کنند
– نسبت به دیگران سردی نشان می دهند مگر آنکه اطمینان پیدا کنند که آنها را افراز برجسته ای به حساب می آورند
– می خواهند با آنان مانند افرادی مهم و با شخصیت رفتار شود
– با وجودی که افکار درست و نادرست والدین به صورت جزیی از شخصیت کودک درآمده است، اما فرزند نسبت به تذکرات پدر و مادر کم حوصلگی نشان می دهد و میل دارد مسئولیت کارها را خود بر عهده گیرد.
رفتار ناپسند
– در این مرحله برخی واژه های زاید مودبانه بزرگسالان را حذف می کنندو لحن خشن می گیرند
بر خلاف میل والدین، آرایش مو و لباسی مشابه سایر همسالان خود می خواهد، این تقلید از اعضای غیر خانوداه بر شکل غذا خوردن و سایر فعالیت های کودک نیز اثر می گذارد.
کودک در این دوره شروع به نشان دادن ناهنجاری هایی می کند، به عنوان مثال لباسهای خود را به گوشه ای پرتاب می کند و … این رفتار والدین را ناراحت کرده باعث می شود تصور کنند تربیت انها موثر نبوده، در صورتی که این عکس العمل کاملاً طبیعی بوده و زمانی که کودک به استقلال کامل برسد تمام تربیت صحیح پدر و مادر بروز می کند. بهتر است در این زمان با خشونت با او رفتار نکرده و با صحبتهای تحقیر آمیز آنها را سرزنش نکنیم. بهترین روش توضیح دادن در مورد عواقب این موارد است. به طور مثال زمانی که با دستهای کثیف به سر میز می آید می توان به جای جر و بحث خشونت او را از بیماریهایی که او را تهدید می کند آگاه ساخت تا خود او تصمیم بگیرد. اینگونه هم به او آزادی عمل برای تصمیم گیری و القای حس استقلال داده شده و هم از عمل زشت او جلوگیری شده.
مشارکت در گروه ها
– در این مرحله شروع مشارکت در گروه های همسالان و تشکیل دسته هاس گوناگون بازی، سرگرمس و رفاقت است
– برای گروه خود آئین نامه و مقرراتی وضع می کنند
– محلی بر ای گردهمایی های گروه معین می کنند
– این مرحله، آموزش و تجربه ایست برای زندگی بزرگسالی و گزینش همفکرانی که راه و رسمی مشترک را دنبال می کنند
– بعد از مدتی گروه کودکان تلاش می کنند افراد تازه ای را به عضویت بپذیرند و تبلیغ برای پذیرش افراد و رفتارشان با دیگر گروهان متفاوت از رفتاری است که بزرگسالان در همچین شرایطی دارند.
رشد جسمانی در کودک ۷-۹ سال – کودکان ۶-۹ سال نیاز به فعالیت دارند و چون در مدرسه باید آرام و بی سرو صدا باشند ، انرژی موجود خود را به صورت عادت های عصبی مانند مداد و ناخن جویدن ، انگشت گاز گرفتن ، مو پیچاندن و بیقراری کلی نشان می دهند
– کودک ۶-۹ ساله به هنگام نیاز به استراحت فراوان دارند و بر اثر فعالیت های ذهنی زود خسته می شود
– کودک ۹-۱۲ سال بر ماهیچه های ظریف خود تسلط پیدا کرده و به نقاشی، موسیقی و کارهای دستی حرفه ای علاقه نشان می دهد.
– تا کودک به سن ۸ سالگی نرسد چشمانش همسانی کامل ندارد در نتیجه حروف چاپی نباید ریز باشد.
– فعالیت های بدنی زیادی دارند، به مهارت های خود اعتماد دارند و خطرات بدنی را ناچیز می شمارند
– دختر ها در این دوره سنی از پسران همسن خود بلندتر و سنگین وزن ترند
– پسران نسبت به دختران در نیروی بدنی و استقامت برتری دارند و از بازیهای خشن لذت میبرند
– کودک به بازی های توأم با حرکت علاقمند است تا سرعت و قدرت و مهارت خود را نشان دهد

ویژگی های شناختی
– کودک می تواند به طور همزمان به جنبه هاب مختلف یک شیء یا پدیده توجه کند و ارتباط بین ابعاد مختلف را درک کند
– بر اساس یک یا چند خصوصت، نسبت پدیده ها را می شناسد (بزرگ، کوچک، زشت، زیبا)
– در عین استقلال به راهنمایی و ارشاد نیاز دازد و این امر موجب رفتارهای نامنظم و پیش بینی نشده ای را بوجود می آورد
– در سه سال اول دبستان علاقه فراوانی به یادگیری دارد
– علاقه کودک به صحبت کردن بیشتر از نوشتن است. بی آنکه اشتیاق زیادی به پاسخ دادن داشته باشد.
– به از حفظ خواندن مطالب گرایش فراوانی نشان می دهد
– درباره هر موضوعی کنجکاوی نشان می دهد. از هر موضوعی به صورت کلکسیون دوست دارد داشته باشد، اما ناگهان همه آنها را یکی یکی کنار گذاشته و به کار دیگری می پردازد
– کودک در ابتدای ورود به مدرسه، ۲۵۰۰ کلمه می داند و در تعبیرات گفتاری خود از ۶ کلمه در یک جمله استفاده می کند
– سرعت رشد گویایی در سنین ۵-۱۳ بسیار سریع است
– رغبت در یادگیری و درک این سن (۷-۱۲)، ۱۰ دقیقه است
– یادگیری مشاهده ای و تقلید از الگو موثرتر است و بهتر است به صورت عینی باشد
– کودک با ورود به مدرسه و تماس با دیگر کودکان، از نسبی بودن منطقه نظر خویش آگاه شده و به نقطه نظرهای متفاوت توجه می کند و خود را به جای دیگران تصور می کند
– خودمداری اش تعدیل شده، به حقوق مساوی پی برده و رعایت می کند
ویژگی های اجتماعی
– کودک در این دوران متوجه می شود که می تواند افکارش را کنترل کند، و دیگران را تحت تأثیر افکار خود قرار دهد
– کودک دوستان خود را کسانی می داند که به او کمک می کنند و با او علایق مشترکی دارند. اعتماد متقابل و داشتن خصوصیات مشترک مثل دوستی و ملاحظه کاری از جنبه های مهم دوستی است
– دعوا و زد و خورد میان پسرها رواج دارد اما بیشتر دعواها لفظی است و گروهی از این کودکان با یکدیگر گلاویز می شوند و به یکدیگر تنه می زنند
– رقابت بین کودکان مشهود است و لاف زدن بین آنها رواج دارد
– موضوع های مورد علاقه پسران و دختران، در درس و در بازی تفاوت دارد، کودکان نقش متفاوت زنان و مردان را خیلی زود متوجه می شوند
– به بازیهای توأم با حرکات علاقمند است و به بازیهای تیمی و گروهی علاقمند است
– قوانین از نظر کودک ثابت و غیر قابل تغییر است
– یه قواعد و مقررات بازی اهمیت می دهد، پسرها فوتبال و تیراندازی و دخترها از جهیدن و لی لی کردن لذت می برند
– کودک در سنین مدرسه، نیازمند آزادی، فعالیت و تصمیم گیری است و از اینکه والدین در کارهای او دخالت کنند، ناراحت می شود
– در ۹-۱۲ سالگی، دوره شیفتگی ورزشی و قهرمان پرستی رواج دارد. گاهی معلم و زمانی یک ورزشکار مورد ستایش کودک است
– در ۸ سالگی از نظر کودک، هیچ کاری مشکل نیست و حس مبارزه طلبی در او قوی است
– از نظر فروید، ۶-۱۱ سالگی، مرحله بالنسبه آرام است و کودک نیروهای بالقوه خود را به سوی موضوعات ملموس و پذیرفتنی از نظر اجتماع همچون ورزش و سرگرمی و فعالیت های فکری هدایت می کند. کودک فرمانبردار است
– ۹-۱۱ سالگی دوره سازش یافتگی کودک است
– کودک ۶-۹ سالگی نسبت به انتقاد حساس است
– کودک ۱۰-۱۱ ساله نیاز به استقلال دارد و این نیاز از طرف بزرگترها نادیده گرفته می شود و همین امر موجب تضاد و اختلاف بین پدر و مادر و کودک می گردد. کودک ۶-۹ ساله به تشویق و توجه نیاز فراوان دارد و تشویق غبر منتظره اثر مثبت تری نسبت به تشویق مورد انتظار در روحیه کودک می گذارد
– درک کودک ۹-۱۲ ساله وجدان اخلاقی کودک رشد می یابد و معلم با بیان غیر مستقیم و از ورای قصه و شعر مفاهیم اخلاقی را برایشان بیان کند
– پسرها بیش از دخترها در این دوره پرخاشگر می کنند، البته الگویی که به آنها ارائه می شود در ایجاد و تثبیت پرخاشگری موثر است
– حس تشخیص و تمیز در او بیشتر است و به خواندن علاقه نشان می دهد
– بعضی روزها قدرت یادگیری مطلب را خوب دارد و بعضی روزها همه چیز را فراموش می کند
مشکلات این دوره
– اختلالات یادگیری
– شب ادراری
– ترس و اضطراب (تاریکی، رعد و برق و موجودات فوق طبیعی)
– سوء استفاده جنسی
– بیش فعالی

عوامل موثر بر عزت نفس
– فرهنگ: در مدارس آسیایی مقایسه بیشتر است به همین دلیل عزت نفس پایین تر است
– از طرفی در فرهنگ شرق فروتنی و هماهنگی اجتماعی ارزش دارد و همه ازینکه خود را مثبت ببینند خودداری می کنند و معمولاً دیگران را تحسین می کنند
نکاتی در آموزش این گروه
– در آموزش سه مرحله مجسم، نیمه مجسم و مجرد به ترتیب رعایت شود
– در آموزشی ابتدا بررسی شود که کودک از مرحله حسی – حرکتی گذشته باشد
– مطالب تا جایی که ممکن است عینی باشد، یادگیری از روش مشاهده و ارائه الگو مناسب باشد
– یادگیری از طریق کارتون، بازی و سرگرمی موثرتر است
– زمان رغبت برای کودک ۱۰ دقیقه است، در حداقل زمان یک مظلب از روش غیر مستقیم آموزش داده شود
– تشویق روشن و منطقی از رفتارهای مثبت او در یادگیری موثر است، بخصوص جایزه غیر منتظره موجب افزایش رفتار مثبت در کودک می شود
– محتوی یادگیری بر پایه ی نیازهای آنی و فعالیت شخصی دانش آموزان باشد، زیرا کودک نمی تواند فعالیت خود را در یک زمان، در چند عمل متمرکز کند
فعالیتهای کودکان در سنین مختلف ..- قبل از هشت سالگی:
• با کارد گوشت پخته را میبرد و برای خوردن غذاهای سخت نیاز به کمک دارد
• از ساعت برای خودش استفاده کند
• بدون کمک سایرین موهایش را بروس میزند و مرتب میکند
• در بازیهای دسته جمعی شرکت می کند
– قبل از ده سالگی:
• درباره کلیه لوازم میز هنگام صرف غذا خودش مراقبت می کند
• اشیاء مورد نیازش را می خرد و در خرید ابراز ذوق و سلیقه می کند. توانایی مراقبت از پولهای خود را دارد
• آزادانه به گردش می پردازد و مناطق ممنوعه برای گشت و گذار را به خوبی تشخیص میدهد

تأثیر مطالعات بر طراحی
با نگاهی به نکاتی که ذکر شد،ش بیان چند موضوع با توجه به تکرار چندین و چندباره ی آنها در منابع مختلف از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
– القای حس استقلال به کودک با مسئولیت دادن به او در زمینه هایی که توان فعالیت در آن را دارد
– جنب و جوش بسیار زیاد در این دوره
– توجه به جنسیت کودک، به دلیل تفاوت رفتار و انجام فعالین ها
– انتخاب الگو برای زندگی خود از افراز غیر خانواده
– توجه بیشتر به دوستان و تقلید از آنان
– پرخاشگری نسبت به تذکر والدین و انجام رفتار ناشایست
– علاقه بیشتر به کلاسهای علمی / یادگیری از طریق بازی و فیلم و کارتون
– نیاز به استراحت
– تشکیل گروه به همسالان خود / تعیین قوانین و مقررات / پیروی از این مقررات در عین دموکراسی مطلق
– نشان دادن علاقه به فعالیت های گروهی
– اردو و اردوگاه نقش بسزایی در مستقل بار آمدن و شکل گیری شخصیت کودک در بزرگسالی دارد
– در هنگام آموزش به تشویق علاقه ی بسیاری دارد و تشویق غیر منتظره انگیزه ی او را در یادگیری افزایش می دهد
– توجه به این موضوع که مطالب چاپی باید درشت و خوانا باشد
با نگاهی دوباره به این نکات مهم، به این نتیجه خواهیم رسید که فضاهای آموزشی فضاهایی هستند که تأثیر مستقیمی بر تربیت کودکان و شکل گیری شخصیت بزرگسالی و موفقیت آنان در آینده دارد که در مجموعه های آموزشی حال حاضر جای خالی آنها احساس می شود.
همانطور که گفته شد کودک به استراحت بسیاری نیاز دارد، به این دلیل که ذهن او سریع خسته می شود. پس بهتر است کلاس های درس دارای فضای استراحت و تفریح باشد و چیدمان کلاس به گونه ای باشد که بتوانند در تمام زمان حضور در کلاس در کنار همگروهی های خویش باشند
کودکان علاقه زیادی به تشویق شدن دارند و تمام تلاش خود را برای جلب نظر والدین، آموزگاران و افراد پراهمیت زندگی آنان میکنند. و با توجه به در نظر گرفتن کوتاه بودن مدت توجه کودکان به یک موضوع، می توان فضایی شبیه به گالری در نظر گرفت تا با برگزاری نمایشگاه هایی در فواصل کوتاه، هم موضوع انتخابی کودک را به سرانجام رسانده و کودک بتواند از آن نتیجه گیری کند و هم با حضور افرادی غیر از همکلاسیان و کادر آموزشی در مدرسه مورد تشویق قرار گیرد.
فعالیت بیش از اندازه علاقه به ورزشهای پر تحرک در میان کودکان سبب می شود تا فضای ورزشی و تحرک زیادی برای کودکان در نظر بگیریم و در طراحی مجموعه آموزشی این مورد را یکی از سرفصل های مهم قلمداد کنیم.
علاقه کودک به بازی، فیلم و کارتون و یادگیری سریع او از این طریق میتواند انگیزه ای باشد برای طراحی فضایی جداگانه در مجموعه شبیه به سینما. زمانی که به مورد الگو سازی کودکان در این سنین و تقلید از افراد غیر خانواده توجه می کنیم، میتوانیم به این نتیجه برسیم که ساخت یک سالن چند منظوره به مراتب بهتر است و در این سالن به غیر از نمایش فیلم و کارتون به معرفی افراد موفق در زمینه های مختلف و حضور افراد و توضیح در مورد شغل و حرفه ی خود تا کودک شناخت کاملی از حرفه ها را داشته باشد و همچنین میتوان در این سالن به اجرای نمایش هایی که خود کودکان در آن بازی کرده اند پرداخت تا هم مورد تشویق دیگران قرار گیرند و هم به یادگیری مسائل مختلف به همسالان خود کمک کنند.
می توان در محیط آموزشی از المان های آموزشی مختلفی استفاده کرد تا تداعی آموزش های مربیان باشد.
توجه به شادی و تفریح در هنگام یادگیری و ساعات آموزش بسیار مهم است تا کودک از مدرسه گریزان نشود و به بودن در محیط آموزشی علاقه نشان دهد، این شادی و نشاط را میتوان با تنوع رنگی در محیط آموزشی و یا ایجاد فضای سبز در تمام قسمت ها ایجاد نمود.

سلام تورو خدا راهنماییم کنید
نزدیک به یک سالی میشه ک فقط شیشه مصرف میکنم قبل اون هم فقط سیگار میکشیدم ک یکی از دوستام شیشه رو بهم معرفی کرد.اولین بار رو ک کشیدم گفتم دیگه نمیکشم باز بار دوم سوم تا این ک یک سال گذشت الان واقعا اوضام بهم ریخته نمیدونم واسه ترک این مواد چیکار کنم ممنون میشم راهنماییم کنید.

در این مورد باید سریعا” به مراکز درمانی ترک اعتیاد مراجعه کنید تا زیر نظر پزشک بتونید ترک کنید

سلام.حدود۲ساله ازدواج کردم چندماه پیش متوجه شدم همسرم قرص بوپره مصرف میکنه.دلیلشوبمن نمیگه اما من احساس میکنم قبلااعتیادداشته واین قرص واسه ترک هست. لطفاکمکم کنیدکه آیاخطراعتیاد داره واینکه چطوربرخوردکنم وآیا غیرازترک اعتیاد مورد مصرف دیگه ای هم داره؟

سلام برادری دارم ک۱۴سالشه و تو سن حساسیه دوستی داره ک باهاش سیگارمیکشه و تلاشای مادرم برای قطع ارتباطشان بی نتیجس…توروخدا بگیدباید چیکارکنیم???????????? برادرم فوق العاده باهوشه و قصد داره پلیس شه

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

۰۲۱-۲۲۶۸۹۵۵۸

با عرض سلام و خسته نباشید
خواستگار بنده که قرار هست همراه ایشون ازدواج کنم تقریبا هردوماه دوشب ماریجوانا مصرف میکنه. هروقت که با جمع دوستانش یکجا جمع میشن. تقریبا به مدت یک و نیم سال به همی منوال پیش رفته
خودش همیشه میگه با این فاصله مصرف و مقدار کم اعتیادآور نیس.اما من نگرانم که در آینده فاصله مصرف کم بشه ومعتاد بشه.
به نظر شما بزرگواران چه کار کنم؟ با ایشون ازدواج کنم یا نه؟ آیا در آینده بیشتر مصرف میکنه؟ معتاد میشه؟

به هر حال شما قراره با فردی معتاد ازدواج کنید چه هر روز مصرف داشته باشه و چه چندماه یکبار
بحث حس اعتیاد این فرد و وابستگی هست که به این ماده داره
پس از امروز باید بدونید در چه مسیری قراره قدم بگذارید و چه رفتار و یا اتفاقاتی رو تحمل کنید

با سلام دوست عزیز مصرف مواد مخدر چه صنعتی و چه غیره با هر عنوانی اعم از تفریحی و مواقع استری و …اعتیاد نحسوب می شود حتی اگر اکنون نتوان نام معتاد را به فرد داد و تحت شرایط خاص مصرف نی کند .خود شما باید سبک سنگین کنید و اینده نگری که اگر این فرد شرایط بدی به خاطر مصرف مکرر پیدا کند باز کنار او می مانید .ایا خانواده شما چنین فردی را و می پذیرند .ماری جوانا عوارض ناخوشایندی دارد و در هنگام مصرف فرد خوشی غیر طبیعی پیدا می کند و پرحرف تر می شود و به مرور وابستگی به این ماده بیشتر می شود .تصمیم با شماست که چه انتخابی داشته باشید گاهی می دانیم راه درست چیست ولی عشق و شرایط عاطفی چشم را می بندد و فکر می کنم مسائل از این دست اهمیت ندارد و یا ما می توانیم حلش کنیم .امیدوارم تصمیم منطقی بگیرید.

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱۲۲۶۸۹۵۳۴
موفق باشید

سلام من بابام نزدیک ۲۲ ساله اعتیاد به تریاک داره و هربار میخواستیم که ترکش بدیم و همیشه فقط برای دو هفته ترک میکرد الان جدیدا دوباره ترکش دادیم و بهمون قول داده که نکشه ولی الان جدیدا خیلی حرف میزنه و چرت و پرت میگع از کجا بفهمم که معتاده و یا اینکه مصرفش چیز دیگه ای شده؟و چه جوری ترکش بدیم؟
((تر خدا از پدرای معتاد که دارند این پست رو میخونند ترخدا ترک کنید ترخدا خیلی بده ادم معتاد تو خونه خیلی بده ادم پدرنداشته باشه من بابا دارم ولی کاش نداشتم))

با سلام در مورد بحث اعتیاد درسته شرایط سخت و دشواری است و قابل درک است ولی پدر شما چندین سال است مصرف دارند و خوب به نوعی ماده با پوست و خون عجین شده و واقعا شرایط ترک سخت است البته غیر ممکن نیست ایشون باید به یک کمپ مجاز مراجعه کنند .که دوره سم زدایی داشته باشد گرچه شرایت سخت و طاقت فرسایی است و فشار بدنی شدیدی به فرد وارد می شود.باید انگیزه قوی برای فرد وجود داشته باشد تا تغییر کند و الا تغییری صورت نمی گیرد .شرایط دشواری است ولی همراهب و اعتماد شما به ترک ایشون خود فرد رو به جلو می برد .امیدوارم مشکل مرتفع شود

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱۲۲۶۸۹۵۳۴
موفق باشید

سلام و درود
ببخشید دوستان من هنوز دوسال نشده که بجای قرص متادون از شربت استفاده میکنم قبلا روزی دو وعده مصرف میکردم هر وعده به اندازه درب شربت نمیدونم درپوش خود شربت چند سی سی میشه الان کارام درست شده و دعوتنانه دارم میخوام برم خارج از ایران از یک هفته قبل با اراده قطعی مصرفمو یک وعده کردم مصرفم از اولم زیاد نبود حالا بنظر شما این یک وعده که مصرف میکنم فکر نکنم بیشتر از ۵ سی سی جا بگیره درب خود شربت اگه این مقدار رو یک دفعه بذارم کنار مشکلات خاصی برام ایجاد میشه بدن ضعیفی ندارم تحمل درد بدنی راحت میتونم برداشت کنم فقط خواستم از شما که تجارب همگان رو دارید ببرسم که با این مقدار کم تا چ حد ممکنه اذیت بشه اون هشت روز که یک وعده رو کلا کنار گذاشتم رو خورد و خوراکم تاثیر داشته ولی خواب و راحت میخواب خمیازه هم موقع مصرف وعده دوم که میومد داشتم و زانو درد خفیف دیسک کمر هم دارم ولی هنوز چون بدنم بهش میرسه متادون ب بدنم ازین به بعد و اگه راهنماییم کنید یک هفته بیشتر ایران نیستم تو این یک هفته چکار میشه کرد ممنون میشم ادرس ایمیل و پایین نوشتم

در روش ترک متادون لازم است که ابتدا مصرف آن را در طی روز کمتر کنید. باید مصرف آن را به دو نوبت در طی روز برسانید. به طور مثال در مواردی که مصرف ۵۰۰ سی سی باشد باید آن را به دو وعده ۲۵۰ سی سی تقسیم کنید.

در مرحله بعد لازم است که ساعت مصرف را یک ساعت جلوتر ببرید. به طور مثال اگر ساعت مصرف شربت متادون برای شما هشت صبح و هشت شب است آن را به ۹ صبح و ۹ شب تغییر دهید.

دو روز با همین روش و مقدار اولیه مصرف کنید و بعد از دو روز میزان مصرف را به مقدار یک واحد کمتر کنید. بنابراین یک واحد از متادون در صبح و یک واحد از شب کم کنید. نکته ایی که باید به آن توجه داشته باشید این است که از سرنگ های یک شکل استفاده کنید زیرا بعضی سرنگ های تولید کارخانه های مختلف ممکن است درجات آنها اندکی با هم تفاوت داشته باشد. همچنین لازم است که از ابتدا و روز اول میزان و ساعت مصرف را یادداشت کنید تا به خاطر داشته باشید.

بعد از دو روز از کاهش مقدار متادون در روز سوم نیز باید یک واحد از مقدار مصرف متادون در صبح و یک واحد از مصرف در شب را کاهش دهید. به عبارتی باید هر دو روز میزان دو واحد از مصرف متادون را کاهش دهید. این دو واحد شامل یک واحد مصرف در صبح و یک واحد مصرف در شب می باشد. نکته ایی که باید به آن توجه کنید این است که هیچ گاه دو روز پشت سر هم مصرف متادون را کاهش ندهید. اگر اشتباهی دو روز پشت سر هم مصرف متادون را کاهش دادید باید برنامه گفته شده را از اول شروع کنید.

اثر بخشی روش گفته شده تا چه میزان است؟

روش ترک متادون گفته شده از این جهت توصیه و تایید می شود که یک روش ترک تدریجی و اثر بخش است. اگر فردی تصمیم قاطعانه برای ترک متادون داشته باشد با به کار گیری روش گفته شده می تواند بدون خماری، درد و یا استفاده از داروهای دیگر متادون را ترک کند.

نکاتی درباره برنامه ترک متادون

مهمترین نکته ایی که باید به آن توجه داشته باشید یادداشت میزان مصرف و روزهای مصرف متادون است. از روز اول باید اقدام به یادداشت با جزئیات کنید تا دچار اشتباه نشوید. از آنجایی که این روش بدون احساس خماری است ممکن است وسوسه شوید تا دوز مصرف را خودسرانه کاهش دهید که توصیه می کنیم از این روش جدا خودداری کنید زیرا در روزهایی بعدی به مشکل بر خواهید خورد. این برنامه به صورت ۵۰ روزه است اما با توجه به دوز مصرف شما می تواند تغییر کند.

بعد از گذشت مدت ذکر شده هیچ گونه احساس سر درد یا سنگینی در سر حس نمی کنید و خماری نیز به سراغتان نمی آید. همچنین با کاهش مصرف در روزهای اولیه نیز دچار خماری نمی شوید بنابراین اگر حس خماری به شما دست داد ممکن است به دلیل اشتباه در یادداشت میزان دوز مصرفی روزانه تان باشد.

بعضی افراد از متادون سه نوبت در روز مصرف می کنند که این افراد باید توجه داشته باشند که از روش ترک متادون به صورت دو نوبت استفاده نکنند زیرا ممکن است سبب بروز خماری و یا سایر علائم ناخوشایند شود. این افراد می توانند با الگو برداری از روش گفته شده مقدار مصرف متادون را در سه نوبت تنظیم کنند و یک روز در میان نیز میزان دوز را کمتر کنند. تا مدت ترک به صورت کامل طی شود.

روش ترک در افرادی که سه نوبت در طی روز متادون مصرف می کنند نیز به مدت ۵۰ روز است. باید یک نوبت در صبح، یک نوبت در شب و یک میان وعده استفاده شود. تغییرات در دوز مصرف باید در نوبت صبح و شب اعمال شود اما در میان وعده همان دوز اولیه پیش از استفاده از روش ترک مصرف شود. این روش را تا زمانی که میزان مصرف وعده های صبح و شب به صفر برسد باید ادامه داد. اما همچنان باید میزان دوز و ساعت مصرف میان وعده بدون تغییر باشد. بعد از به صفر رسیدن وعده های صبح و شب باید به مدت یک هفته فرد استراحت کند و فقط یک وعده میانی روز از متادون استفاده کند و بعد از گذشت یک هفته دوباره باید روش ترک متادون را در ۵۰ روز شروع کند و این بار روی یک وعده باقی مانده پیاده کند تا بعد از طی مدت گفته شده این وعده نیز به صفر برسد. در این روش لازم نیست که میزان آن را به دو نوبت در طی روز برساند بلکه با روشی که در ابتدا گفته شد همین وعده را یک روز در میان کاهش داده و میزان دوز و روزها را به طور کامل یادداشت کند.

ممکن است فردی که فقط یک نوبت در طی روز متادون مصرف می کند اقدام به ترک همان یک وعده کند که در این صورت باید مصرف متادون را به دو نوبت در روز تغییر دهد و دوز مصرفی در یک نوبت را به دو دوز تقسیم کنند. و سپس با همان روش ذکر شده در ابتدای این مطلب پیش رفته تا دوره به طور کامل سپری شود.

روش های دیگر ترک متادون

در روش ترک متادون که ذکر شد هیچ گونه عوارض جسمی ناخوشایند رخ نمی دهد. در حالی که در روش ترک متادون با داروهای دیگر مانند شربت تریاک، بوپرنورفین و دیفنوکسلات ممکن است فرد دچار عوارض ناخوشایند شود. روش های مرسوم دیگری نیز وجود دارد که طولانی بوده و یا نیاز به بستری شدن فرد برای مدت طولانی دارد. اما در روش گفته شده بدون بستری شدن و یا تحمل درد می توانید متادون را ترک کنید.

ترک اعتیاد متادون

متادون چیست ؟
متادون یکی از داروهای آگونیست افیونی محسوب می شود. داروهای آگونیست افیونی، موادی هستند که در بدن مانند مواد افیونی طبیعی( تریاک ) و نیمه طبیعی ( هروئین ) عمل می کنند.(متادون یک داروی مخدر قوی است)
متادون اولین‌بار در زمان جنگ جهانی دوم در کشور آلمان ساخته شد. زمانی که عرضه تریاک در اروپا به دلیل آغاز جنگ جهانی دوم متوقف شد مصرف کنندگان تریاک دراروپا و خصوصاً در آلمان که تعدادشان کم نبود با مشکل جدی مواجه شدند. در میان مصرف کنندگان آلمانی ، مقامات عالیرتبه نظامی نیز از جمله هرمان‌گورینگ (جانشین هیتلر) به چشم می‌خوردند. شیمی دانان و شرکت‌های داروسازی آلمان به سفارش مسئولین کشور ماده‌مخدر مصنوعی جدیدیی تولید کردندکه به خشخاش متکی نبود. شیمی‌دانان موفق به تولید دارویی شدند که نه تنها مؤثر بود بلکه ماندگاری آن نیز در بدن بیشتر از سایر مواد مخدر بود.
مدت زمان تأثیر هروئین در بدن حدود ۲ ساعت است در نتیجه مصرف کنندگان نیاز دارند که چندین‌بار در روز از این ماده استفاده کنند درحالیکه این دارو میانگین بین ۲۴ تا ۷۴ ساعت ، با درنظر گرفتن میزان مصرف و سوخت و ساز بدن افراد ، تداوم دارد . نام این دارو یا ماده مخدر مصنوعی متادون بود. با گذشت زمان متادون داروی منتخب پزشکانی شد که سعی در درمان بیماری اعتیاد و وابستگی به موادمخدر داشتند و دارند .
متادون به چه شکل استفاده می‌شود ؟
متادون ماده‌مخدر مصنوعی است که به صورت قرص ، شربت و آمپول مورد استفاده قرار می‌گیرد و نوع قرص و شربت آن با دوزهای مشخص به طور خوراکی مصرف می‌شود. این ماده می‌تواند معمولاً خماری و اشتیاق معتادان به هروئین را تا ۲۴ ساعت کنترل کند. بیماران معمولاً از نظر فیزیکی به همان اندازه به متادون وابسته هستند که به هروئین و یا هر ماده‌مخدر دیگری وابسته بودند .
معتادان پس از هر بار استفاده از هروئین و گذشت ساعات اوج نشئگی ، مدت زمان کوتاهی حالات طبیعی داشته و پس از آن با خماری روبرو می‌شوند . این خماری و حس نیاز می‌تواند عوارضی شبیه به آنفلوآنزا با درد ، اضطراب و افسردگی………. داشته باشد .
این دوره یا سیکل تکراری ، هر ۴ تا ۸ ساعت با استفاده از هروئین تکرار می‌شود. این دوره یا سیکل با استفاده از متادون قابل کنترل است. چرا که متادون با سرعت کمتری به سیستم بدن وارد و رها می‌شود و مدت طولا‌نی‌تری از هروئین و یا هر موادمخدر دیگری در بدن باقی می‌ماند. موادمخدر با گیرایی کوتاه مدت مانند هروئین و مرفین باعث ایجاد و تداوم نوعی فرایند غیرطبیعی در مغز شده که باعث اختلال در احساس سلامتی و روند عملکرد طبیعی بدن می‌شوند .
استفاده از متادون در شرایط قطع مصرف مواد مخدر باعث قطع بسیاری از این روندهای تخریبی شده و بسیاری از عملکردهای بیولوژی سیستم عصبی را به حالت طبیعی در می‌آورد .

فارماکولوژِی متادون(داروشناسی)
۱٫ ـ آگونیست گیرنده مواپیوییدی است که اثرات ضد درد و سرخوشی و سایر اثرات مواد شبه مرفینی را داراست.
۲٫ ـ به صورت خوراکی مصرف شده و طولانی اثر است.
۳٫ ـ وقتی متادون خورده می‌شود نیم ساعت بعد اثرش شروع شده و ۲ الی ۶ ساعت بعد (به طور متوسط ۳ ساعت بعد) اثرش به حداکثر می‌رسد.
۴٫ ـ نیمه عمر متادون در کودکان حدود ۱۵ ساعت و در بزرگسالان حدود ۱۵ تا ۴۰ ساعت است (برخی کتاب‌ها ۲۲ تا ۵۶ ساعت و به طور متوسط ۲۴ ساعت). پس در کودکان بهتر است متادون در دو وعده و در بزرگسالان در یک وعده تجویز شود.
۵٫ ـ نیمه عمر به عوامل متعددی مرتبط است.
مدت زمانی را که طول می کشد تا نصف مقدار متادون خورده شده از بدن خارج شود نیمه عمر متادون می گویند. وقتی برای اولین بار شخص متادون مصرف می کند این زمان بطور متوسط ۱۵ ساعت است. جالب است بدانید که از روز سوم درمان به بعد این زمان افزایش یافته و به ۴۸ ساعت هم می رسد. پس مصرف متادون در چند وعده تنها ممکن است در روزهای اول و دوم آنهم تحت نظارت پزشک منطقی باشد. از روز سوم متادون فقط در یک وعده باید مصرف شود.
عوامل موثر بر نیمه عمر متادون
۱٫ جنسیت
۲٫ این که اولین بار است متادون مصرف کرده‌اند یاخیر.
۳٫ چه مدت روی درمان با متادون بوده‌اند.
۴٫ بیماری کبدی
۵٫ استفاده از میوه گریب فروت
۶٫ مصرف برخی داروها که آنزیم‌های کبدی راتحریک می‌کنند
۷٫ مصرف برخی داروها که آنزیم کبدی را مهارمی‌کنند.
۸٫ موادی که PH ادرار را پایین بیاورد.
۹٫ موادی که PH ادرار را بالا می‌برند.

روش‌هایی برای به حداقل رساندن آسیب‌های تداخلات دارویی متادون
۱ـ گرفتن تاریخچه مصرف دارویی و نتایج حاصل از مصرف داروها و تست‌های آزمایشگاهی
۲ـ وقتی هر دارویی را به رژیم درمانی بیمار اضافه می‌کنید، با مقادیر کم شروع و به آهستگی مقدار دارو را بالا ببریم و بیمار را از نزدیک کنترل نماییم.
۳ـ به بیمار در مورد خطرات تداخلات دارویی آموزش دهیم.
۴ـ تجویز داروهایی که تداخل با داروهای اپیوییدی نداشته یا حداقل تداخل را داشته باشد.
۵ـ در نظر گرفتن این موضوع که تجویز متادون همراه با برخی غذاها شاید در میزان جذب آن تأثیر گذارد.
۶ـ رژیم‌های دارویی را ساده کنیم تا تحمل آن‌ها برای بیمار آسانتر باشد.
۷ـ مقدار تجویزی داروهای اپیوییدی را بر اساس پاسخ بیمار تنظیم کنیم تا به این ترتیب از علایم محرومیت یا مسمومیت جلوگیری شود.
۸ـ انجام آزمایش‌ها و کنترل سطح سرمی داروها و آموزش عوارض جانبی و علایم مسمومیت به بیمار را افزایش دهیم.
۹ـ به بیمار در خصوص بیماری‌هایی که بر ایجاد عوارض جانبی و تداخلات دارویی مؤثرند (مثل بیماری کبدی)، آگاهی دهیم.
تجویز متادون در بیماران کبدی و بیماران پیر:
در افراد پیر و بیماران کبدی به علت متابولیسم کبدی کندتر باید متادون با احتیاط بیش‌تر تجویز شود. ویزیت روزانه شوند و مقدار متادون با سرعت بسیار کمی افزایش یابد تا مسمومیت ایجاد نشود. در این بیماران، با مقدار کمی متادون، البته در طی چندین روز به احتمال زیاد مسمومیت ایجاد خواهد شد. چرا که متادون متابولیزه نشده و به خوبی دفع نمی‌شود. بنابر این در طی چندین روز جمع شده و می‌تواند مسمومیت با متادون را ایجاد کند.
تأثیرات متادون
از معمول‌ترین عوارض استفاده از متادون می‌توان از خواب‌آلودگی ، منگی ، ضعف ، ناخوشی ، خشکی دهان ، اختلال دریچه پروستات و تأخیر در روند ادرار طبیعی ، یبوست و یا نوسان تنفسی نام برد .
حساسیت پوستی ، کهیر ، خارش ، سردرد ، سرگیجه ، فقدان تمرکز ، احساس مستی ، گیجی ، افسردگی ، ضعف بینایی ، رنگ پریدگی ، عرق کردن ، طپش قلب ، حالت تهوع و استفراغ از عوارض احتمالی استفاده از متادون می‌باشند.
از غیرمعمول‌ترین عوارض استفاده از متادون می‌توان از حساسیت ، اُفت فشار خون که باعث ضعف و از حال‌رفتگی می‌شود ، سردرگمی ، توهم ، عدم تعادل در راه رفتن ، رعشه ، پرش عضلات و ضعف عضلانی نام برد. استفاده از متادون خطر انسداد و از کار افتادگی کلیه‌ها را نیز همراه دارد .
علائم استفاده مفرط (overdose) یا استفاده بیش از حد متادون شامل موارد ذیل می باشد:
خواب‌آلودگی ، گیجی ، رعشه ، تشنج ، منگی که منجر به کما می‌شود ، سرمای بدن ، افت فشار خون و کندی نسبی ضربان قلب می‌باشد .
آشنایی با علایم مسمومیت متادون می تواند بیمار یا همراهان بیمار را از خطر آگاه کند و مانع بدتر شدن اوضاع بیمار شود.
علایم مسمومیت با متادون را به خاطر داشته باشید:
• تکلم بریده‌بریده
• راه رفتن بی‌ثبات
• اختلال در تعادل
• خواب آلودگی
• حرکات کند بدنی
مسمومیت با متادون یک اورژانس پزشکی است و اقدام فوری را طلب می‌کند. مسمومیت می‌تواند به حالات زیر منجر شود:
• اغماء (بیمار قابل بیدار کردن نیست، خرخر تنفسی دارد، تون عضلانی اندام‎ها کاهش یافته و سیانوزه است)
• ایست تنفسی و کاهش اکسیژن رسانی به مغز
• مرگ
هدف درمان از طریق متادون
به دلایل زیر برای افرادی با ملاک های خاص ، درمان نگهدارنده با متادون توصیه می شود که مزیت های زیادی نسبت به ادامه مصرف دارد . مصرف متادون در یک وعده یکی از نکات طلایی درمان نگهدارنده با متادون است
۱٫ عرضه ارزان : به دلیل ارزان بودن درمان با متادون فرد مجبور به مصرف مواد گران قیمت و صرف هزینه های خانمان برانداز و احیانا دزدی نیست.
۲٫ عرضه خوراکی و غیرتزریقی : به دلیل عدم مصرف تزریقی احتمال بسیاری از بیماری های مسری نظیر هپاتیت ایدز و مشکلات قلبی و … کم می شود.
۳٫ خالص و بهداشتی : بسیاری از موادی که معتادان مصرف می کنند ناخالصی های زیادی دارد که هر کدام ضررهای خاص خود را دارد در حالی که داروی متادون در کارخانه و تحت شرایط استریل تهیه می شود و هیچ گونه ناخالصی ندارد.
۴٫ اثر ملایم و بطئی : بسیاری از موادی که توسط افراد معتاد مصرف می شوند سریعا وارد بدن می شوند و سریع نیز خارج می شوند برای همین افراد تغییرات سریع خلقی پیدا می کنند که بسیار شدید بوده و برای اطرافیان قابل قبول نیست و نمی توانند چرت زدن یا پرحرفی بیمار را تحمل کنند در حالی که متادون به آرامی وارد بدن شده و به آرامی خارج می شود لذا تغییرات خلقی زیادی ندارند و رفتارهای آنها معمولی تر می شود.
۵٫ عرضه در مراکز سالم و توسط اشخاص درمانگر: این مزیت باعث عدم برخورد فرد با محیط های آلوده و افراد ناباب می گردد در نتیجه فرد در معرض ریسک کمتری از نظر درگیری و قانون شکنی و تبعات ناشی از آن قرار می گیرد و با افرادی نظیر پزشک و روانشناسان و پرستاران برخورد دارد که احترام او را نگه داشته و با او به مهربانی برخورد می کنند.
۶٫ تهیه مواد از راه قانونی و تحت نظارت دولت : در درمان با متادون فرد مواد جایگزین را از راه کاملا قانونی تهیه می کند و مصرف او کاملا تحت کنترل است و نیازی به نقض قانون ندارد.
۷٫ نظارت دقیق بر مصرف : بسیاری از مصرف کننده مواد غیر قانونی بر اثر مصرف بیش از اندازه دچار مسمومیت می شوند و جان خود را از دست می دهند در حالی که در زمان درمان با متادون احتمال مسمومیت به دلیل نظارت پزشک بسیار کم و بعید است. از طرف دیگر نظارت دقیق باعث می شود فرد از نظر مصرف مواد دیگر تحت پایش قرار گیرد و امکان مصرف مواد دیگر نیز کمتر می شود.
منفعت های درمان نگهدارنده با متادون
۱٫ فرد دیگر نیازی به تهیه پول مواد مخدر ندارد و در نتیجه بزهکاری برای تهیه پول مواد کاهش یافته و در نهایت رفاه خانواده افزایش می یابد.
۲٫ کنترل علائم ترک مواد باعث می شود که فرد ثبات روانی و رفتاری داشته باشد و کاهش پرخاشگری باعث تغییر مثبت شخصیتی و بهبود می شود.
۳٫ حذف مسئله تزریق : احتمال انتقال ویروس HIV که عامل بیماری AIDS است با تزریق مواد مخدر و استفاده از سرنگ مشترک ۶۸% است که عامل مهمی در گسترش این بیماری است و این افراد ویروس این بیماری را به همسر و شریک جنسی خود منتقل می کنند که با مصرف متادون این احتمال صفر می شود . اگر حتی هیچ یک از فایده های درمان با متادون را قبول نکنیم ، همین یک فایده درمان با متادون را توجیه می کند.
۴٫ کاهش پرداخت پول به دلالان مواد: با وارد شدن هر فرد وابسته به مواد مخدر به درما ن نگهدارنده با متادون یک مشتری از چرخه مصرف مواد خارج می شود که طبیعتا به ضرر دلالان مواد و کاهش سود آنها است.
۵٫ کاهش مسمومیت و در نتیجه مرگ و میر از مواد مخدر : در صورتی متادون تحت نظارت تیم درمانگر مصرف شود احتمال مسمومیت و مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر کاهش می یابد.
۶٫ مشارکت بالا در درمان : نسبت به سایر درمان ها بیماران ماندگاری بیشتری در درمان دارند و عملا در درمان موفق تر هستند که نشان دهنده اثر بخشی درمان است.
۷٫ جلب همکاری خانواده : به دلیل مدت زمان طولانی درمان و ماندگاری فرد بیمار در درمان و احتمال کم مصرف مواد در هنگام درمان ، اعتماد و امید خانواده به درمان بیشتر شده و امکان همراهی خانواده در جهت بازسازی شرایط اجتماعی و فردی و روانی به طور صحیح بالا می رود.
۸٫ کاهش انگ معتاد بر بیماران وابسته به مواد مخدر : وقتی که بیمار در درمان قرار می گیرد نگاه جامعه نسبت به او کم کم عوض می شود و به او به جای مجرم به دیده یک فرد نیازمند کمک نگاه می کنند.
۹٫ تماس طولانی با درمانگران: فراموش نکنیم که افراد وابسته به مواد به دلیل مصرفشان با افراد مجرم سرو کار خواهند داشت و فرصتی برای برقراری یک رابطه محترمانه اجتماعی ندارد لذا در طول درمان با متادون می توانند برقراری روابط سالم را تجربه کنند و یاد بگیرند.
۱۰٫ کاهش عوارض مواد ناخالص افزوده شده به مواد مخدر: دلالان مواد مخدر با هر بار معامله مواد مخدر ناخالصیهایی به مواد می افزایند که طبیعتا عوارض آنها به مصرف کننده مواد تحمیل می شود. درمان با متادون فرد را از عوارض این ناخالصی ها و بیماریهای ناشی از آن می رهاند.
۱۱٫ درمان با متادون آمادگی روانی برای جدایی دائم فرد را از مواد مخدر ایجاد می کند .درمان با متادون به فرد کمک می کند برای مدت های طولانی از اعتیاد و رفتار اعتیادی و عوارض اجتماعی اعتیاد به دور باشد و بتواندبه بازسازی ساختار روانی و اجتماعی خود بپردازد در نتیجه امکان ترک نهایی و جداشدن از مواد مخدر با بهبود وضعیت زندگی فرد و ثبات یافتن زندگی بیشتر می شود.
عوارض متادون :
هنگامی که مقدار تجویز شده بسیار کم باشد علائم شبیه به آنفلوانزا است وشامل موارد زیراست:
۱٫ آبریزش بینی، عطسه
۲٫ سیخ شدن موها
۳٫ دردهای شکمی‌
۴٫ دردپشت ومفاصل
۵٫ احساس ضعف جسمی
۶٫ افزایش درجه حرارت بدن و احساس سرما
۷٫ از دست دادن اشتها
۸٫ تعریق
۹٫ لرزش
۱۰٫ تحریک پذیری و پرخاشگری
۱۱٫ اسپاسم ماهیچه ای وپرش عضلانی
۱۲٫ اختلال درخواب
۱۳٫ تهوع و استفراغ
۱۴٫ ولع برای مواد
۱۵٫ خمیازه
۱۶٫ اسهال

علائم ناشی از مصرف متادون به مقدار زیاد عبارتند از:
۱- خواب آلودگی و چرت زدن
۲- تهوع واستفراغ
۳- طپش قلب
۴- ضعیف شدن نبض و کاهش فشار خون
۵- تنفس سطحی
۶- سرگیجه
۷- مردمک نوک سنجاقی
۸- اختلال در عملکرد جنسی
۹- کاهش دمای بدن
۱۰- گردش خون ضعیف
بعضی افراد ممکن است عوارض را تجربه کنند که ارتباطی با دوز مصرفی متادون ندارد:
۱- تعریق (فردبایدحداقل دولیتر آب در روز بنوشدتا دچارکمبود آب بدن نشود(
۲- یبوست
۳- درد ماهیچه‌ها ومفاصل
۴- کاهش میل جنسی
۵- جوش‌های پوستی و خارش
۶- تسکین
۷- احتباس مایع
۸- کاهش اشتها، تهوع و استفراغ
۹- دردشکمی
۱۰- پوسیدگی دندان
۱۱- بی نظمی‌درقاعدگی
این عوارض مدت کوتاهی پس ازمصرف متادون فروکش می‌کند.
ترک اعتیاد متادون – ترک متادون
کسانى که متادون مصرف مى کنند، مسلماً نسبت به برخى اثرات آن تحمل پیدا کرده و در صورتى که دارو را به شکل منظم دریافت نکنند، دچار علائم ترک مى شوند.
بنابراین قطع مصرف ناگهانی متادون همان علائم قطع مصرف مواد مخدر را داشته و می تواند برای فرد خطرناک باشد.
درمان شامل:
۱- کاهش مقدار مصرف متادون تحت نظر پزشک بصورت تدریجی
۲- بستری در یک مرکز مجهز درمانی

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱۲۲۶۸۹۵۳۴
موفق باشید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مرکز مشاوره وابسته به کانون مشاوران ایران می باشد.

برای “مشاوره آنلاین رایگان” یک دسته بندی را انتخاب کنید و مشکل خود را با روانشناس مطرح کرده و راهنمایی رایگان دریافت کنید.

بیش از ۱۰ هزار چت مشاوره آنلاین در بخش پایانی صفحه مشاهده کنید.

بیماری های روان شامل:

مشاوره خانواده شامل:

مشاوره جنسی و سکستراپی زوجین شامل:

مشاوره انلاین رایگان ترک اعتیاد

شامل موارد زیر است:

شامل موارد زیر است:

مشاوره خانواده شامل:

در دهه گذشته، خدمات روانشناسی آنلاین با شور و شوق مردم در کشورهای توسعه یافته آشنا شده است.

خدماتی که به سبک زندگی افراد انسانی متصل می شوند و به طور فزاینده ای به درمانگران روزمره در حرفه روانشناسی کمک می کنند.

روانشناسان همیشه از اثرات مضر فناوری در شیوه زندگی ما سخن گفته اند.

در سیستم جدید مشاوره یعنی مشاوره آنلاین رایگان امکان استفاده از این تکنولوژی برای ایجاد تغییرات سازنده در زندگی وجود داشته است.

آیا امکان ایجاد اتحاد درمانی در فضای آنلاین به عنوان چت همزمان با مشاور وجود دارد

هدف اتحادیه های درمانی این است که وقتی با یک مشاور صحبت می کنید، احساس می کنید که شما درک را می کند، او را درک می کنید و با شما همدردی می کند.

از سوی دیگر، کار آنلاین که با مشاوره ایمیلی آغاز شده است و در حال حاضر مشکلی برای مشاوره در تقریبا تمام سیستم های پیام رسانی مانند تلگرام، فیس بوک و اسکایپ است.

بنابراین، این سرویس در هر راه ممکن در دسترس است، هرچند ممکن است یک ایده خوب به نظر برسد، اما مهمترین چیز در زمینه خدمات، به خصوص روان درمانی و مشاوره، اثربخشی آن است.

****توجه*****

بجای فرم زیر سوالات خود را در بخش دیدگاه ها بپرسید و سریعا توسط متخصص روانشناسی مرتبط با موضوع شما پاسخ داده می شود.

نام مستعار *

ایمیل *

عنوان *

5 + 2 = ?برای جلوگیری از اسپم لطفا به سوال زیر پاسخ دهید *

به همین علت، متخصصان بهداشت روان در دهه گذشته تحقیقات زیادی را برای بررسی اثربخشی مشاوره آنلاین رایگان انجام داده اند.

آیا مشاوره آنلاین رایگان به عنوان مشاوره موثر است؟

آیا می توانید از مشاوره آنلاین نیز برای درمان مشکلات خانوادگی که نیاز به بیش از یک عضو خانواده دارید استفاده کنید؟

در طول دو سال و نیم گذشته که من به طور خاص به روان درمانگری آنلاین اختصاص داده ام، در این فضای بسیار شگفت انگیز دیده ام که از انتظاراتم فراتر رفته است.

در بسیاری از اختلالات مشترک مانند اختلالات اضطرابی، افسردگی و خلق و خوی، اثربخشی مشاوره روانشناختی آنلاین به خوبی مستند شده است و در حضور مشاوره تفاوت وجود ندارد.

در برخی از اختلالات مانند اضطراب اجتماعی، اثر بخشی مشاوره آنلاین رایگان بسیار خوب است.

افراد زیادی هستند که با حمله هراس و حتی افسردگی مشکل دارند و یکی از علائم و نشانه های اختلال آنها این است که بیرون رفتن و دیدن یک روانشناس برای آنها بسیار دشوار است.

مشاوره روانشناختی آنلاین رایگان با فناوری می تواند به طور چشمگیری طول مدت اختلال را کاهش دهد .

حتی با ترکیب با مشاوره آنلاین به ویژه برای کسانی که نمی توانند خارج از خانه را به علت مشکل خود انتخاب کنند بهترین نوع درمان ارائه شده برای آنها است.

روانشناسی ایران اساسا مبتنی بر روانشناسی آمریکایی است.

درمانگران در ایران بعنوان درمانگران در ایالات متحده عمل می کنند و بنابراین ممکن است برخی از ملاحظات فرهنگی نادیده گرفته شود.

به عنوان مثال، مردم ایران تقریبا از مطالعه جنسیتی محروم هستند، در حالی که در ایالات متحده و بسیاری از کشورهای دیگر این آموزشها بخشی از سیستم آموزشی و پرورشی است.

در دو سال و نیم گذشته، من با زوج هایی که مشغول ذهنشان هستند مبارزه می کنم، اما به دلایل فرهنگی، آنها نمی توانستند با راحتی سوالات را مطرح کنند.

بسیاری از زوج ها معتقدند اگر فضای آنلاین یا حتی ناشناس وجود نداشته باشد، مشخص نبود که چه مدت آنها با این سوالات مواجه خواهند شد.

این مسئله ممکن است برای بسیاری از مردم و کشورهای دیگر بیش از حد نباشد، گرچه در همه جا در جهان احساس شرمساری وجود دارد، اما وقتی که این بخشی از آموزش جهانی است و برای همه قابل دسترسی است، ممکن است حتی یک نیاز باشد.

این موضوع نیست سوال و آموزش مشابه کافی است.

مشاوره انلاین رایگان ترک اعتیاد

آیا مشاوره آنلاین در سایت مرکز مشاوره مشاورانه رایگان است؟
بله. تمامی خدمات مشاوره آنلاین و چت با مشاور به صورت کاملا رایگان است.

آیا مشاوره به صورت محرمانه صورت می گیرد؟
بله. شما می توانید نام مستعار وارد نمایید و ایمیل وارد شده هم نمایش داده نمی شود.

زمان پاسخگویی به سوالات چقدر است؟
در اسرع وقت و فوری توسط برترین مشاوران به صورت تخصصی پاسخ داده شود. ممکن است در برخی تعطیلاتو ساعات شلوغ، به دلیل افزایش تعداد مراجعین و کاهش تعداد مشاوران، مشاوره آنلاین رایگان کمی با تاخیر رخ دهد.

آیا مشاوره تخصصی خانواده، ازدواج، فردی، روانشناسی و غیره ارائه می شود؟
بله. با برترین مشاوران ایران و به صورت آنلاین رایگان، تلفنی و حضوری صورت می گیرد.

بسیاری از متخصصان مدتها با درمان از راه دور مخالف بودند.

شاید اولین گروهی که در ارائه خدمات مشاوره راه دور تخصصی روانکاوی بودند.

روانکاوانها بیش از نیم قرن از تلفن برای روانکاوی استفاده کرده اند.

در تمام این سالها، بسیاری از آنها با چنین ارائه خدمات مخالفت کرده اند، اما جالب است که توجه داشته باشیم که در طول زمان، تعداد آنها کاهش یافته است، و در طول زمان، آنها متوجه شده اند که چه چیزی باعث درمان می شود، ماهیت ارتباطات انسانی است و این رابطه می تواند حتی در نوشتن انجام شود.

امروز، درمانگران احتمال بیشتری دارند که بتوانند با استفاده از صدا، ویدیو، متن و حتی عکس، ویدیو با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند.

در مشاوره اینترنتی آنلاین بدون هماهنگ، مقامات فرصت دارند که مشاور خود را از تجربیات عمیق خود مطلع کنند.

به عنوان مثال، درمانگران اغلب از مشتریان خود می خواهند که رویای خود را بنویسند و آنها را در جلسه بعدی برگردانند.

در مشاوره آنلاین، ممکن است که ارجاعات حتی رویای خود را با درمانگر به اشتراک بگذارند، حتی پس از ان فیلم ضبط می کنند.

به این ترتیب، ممکن است موضوع را فراموش نکنند.

درمان آنلاین، همچنین به عنوان درمان الکترونیکی (درمان الکترونیک) و یا مشاوره آنلاین شناخته شده است، چالش های منحصر به فرد، مانند محرمانه بودن اطلاعات ارجاع، در مورد مناسب بودن استفاده از این سبک درمان برای طیف وسیعی از اختلالات روانی را ایجاد کرده است.

درمان آنلاین می تواند یک ابزار مهم برای افراد برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سلامت روان باشد.

حتی اگر شما از نظر روان شناختی سالم احساس کنید، درمان آنلاین می تواند به شما در افزایش قدرت روانی کمک کند.

شما می توانید در مورد رفتارهای سالم و مکانیسم های سازگاری که منجر به سلامت روانی بهتر می شود بیشتر یاد بگیرید.

منبع : حقیقت شهپر , انصاری مریم,  یونسیان مسعود,  اکبری محمداسماعیل , ابراهیمی ماندانا,  علیجانی محسن , منتظری علی. مقایسه مشاوره تلفنی و معاینه حضوری در تشخیص سرطان پستان. بیماریهای پستان ایران :   بهار ۱۳۸۸ , دوره  ۲ , شماره  ۱

سلام. بله تمامی مشاوره آنلاین در سایت مشاورانه به صورت رایگان صورت می گیرد. تیم مشاوره و روانشناسی به صورت رایگان در تمامی روزهای هفته و در تمامی ساعات در کنار شما هستند.

هزینه مشاوره آنلاین در سایت مشاورانه رایگان است. ولی به صورت عمومی در سایر اپلیکشن ها و بستر ها اینترنتی از 25 تا 70هزار تومان است.

این یک سوال کلی است. بی شک که مشاوره از هر نوعی اثر بخشی دارد ولی برخی مشکلات و چالش های روانشناسی نیاز به دارو درمانی و یا حضور اعضای خانواده دارد و مشاوره آنلاین به تنهایی پاسخگوی شما نیست.

بله شما می توانید از اطلاعات و نام مستعار استفاده کنید.

بله. تمامی خدمات مشاوره آنلاین و چت با مشاور به صورت کاملا رایگان است

سلام خسته نباشید . دختر ۱۸ ساله ای هستم که مادرم از پدرم در دوران نوزادی من جدا شده است . و ازدواج مجدد داشته است و من با مادرم و ناپدری ام زندگی می کنم و با آن موضوع مشکلی ندارم زیرا ناپدری ام آدم خوبی است . تا اینکه دوسال پیش متوجه شدم که مادرم با مرد دیگری چت میکند و رابطه دارد و وقتی از او خواستم که توضیح دهد مادرم به من گفت که به من ربطی ندارد و همه چیز را انکار کرد . بعد از مدتی و با تکرار شدن این موضوع او به… ادامه دیدگاه »

سلام به شما دوست عزیز قابل درک هست که روبرو شدن با این شرایط برای شما با درگیری فکری زیادی همراه هست اما عزیزم در اول اینکه در خیانت بودن رفتار و رابطه ای که مادرتان دارند شکی وجود ندارد حتی اگر ایشان در زندگی مشترک از نظر عاطفی و جنسی ارضا نشوند چون فردی که وارد زندگی مشترک می شود متاهل و متعهد می باشد اما موضوع مهم در اینجا این است که مادر شما در کنار توجیهاتی که دارند خود از اشتباه بودن مسیرشان آگاه هستند حتی از آسیب هایی که وجود دارد چه از نظر قانونی چه… ادامه دیدگاه »

این رفیقم یک خواهر داره ده سال پیش ی بار فقط دیدم اول دیدم نشناختمش ولی کاش میشناختم همون اول ک دیدم تو دلم نشست بدجورم نشست بعدا فهمیدم خواهر رفیقمه بلاخره ی جور بهش گفتم اونموقع بد قاطی کرد گفت کار خوبی نکردی ولی من خدا شاهده یکی بخاطری گفتم ک چیزی ازمون قایم نباشه خدا کنه هر چی باشه یکی دیگه ک فک نکنه بهش خیانت میکنم ولی همونموقع هم دلمو شگست ولی پس رازیش کردم اشتی کنه بهش گفتم افکر ابجیت هم میام بیرون خیالش راحت شد الان نزدیک ده سال میشه ازونموقع شنیدم دنبال خواهرش خاستگاری… ادامه دیدگاه »

سلام به شما دوست عزیز قابل درک هست که در شرایط فعلی شما با فشار روحی زیادی روبرو باشید اما موضوع مهم این است که دقت کنید شما مسیر اشتباهی را طی نکرده اید و اینکه دوست شما افکار و دیدگاهای منفی دارند موضوعی می باشد که به خودشان ارتباط دارد اما دوست داشتن شما نه خیانت به رفاقتتان هست و نه مشکلی دارد پس بهتر است از سرزنش کردن خود خوداری کنید . اما در اینجا موضوع مهم این است که ممکن است شما در روابط دوستی از هم اطلاعاتی داشته باشید که این موضوع باعث شود که دوستتان… ادامه دیدگاه »

سایت “مشاورانه” به صورت 24 ساعته در زمینه های مشاوره روانشناسی خانواده تلفنی و حضوری در خدمت شماست ۰۲۱۲۲۲۴۷۱۰۰ برترین روانشناسان ایران در کنار شما هستند

انجمن روانشناسی آمریکا

کانون مشاوران ایران

انجمن روانشناسی ایران

Medical news

جانشان رسیده به لبشان، آتش اعتیاد دامنشان را گرفته و ترس زندگی با یک مصرف‌کننده مواد مستاصل‌شان کرده که زنگ می‌زنند به 09628.جوان هروئینی‌شان دارد خانه را روی سر پدر و مادر خراب می‌کند، آن مرد شیشه‌ای توّهم دارد و می‌خواهد همه را بکشد، بچه‌ها زیر دست بزرگ‌ترهای معتاد افتاده‌اند و مردمی که با خط ملی اعتیاد تماس می‌گیرند، می‌خواهند کسی به دادشان برسد.

مشاوران، مددکاران، روان‌شناسان و پزشکان این مرکز از هشت صبح تا هشت شب گوش به زنگ تماس‌های مردمی‌اند تا به رنجدیده‌های اعتیاد و آنها که برای مصون ماندن از خطرات مواد اعتیاد‌آور اطلاعات می‌خواهند، کمک کنند.

آنها هر روز از پشت گوشی‌های تلفن، کلکسیونی از پرسش‌های مرتبط با اعتیاد را از زبان مردم می‌شنوند و راهکارهایی پیش پایشان می‌گذارند برای آگاه شدن.

چالش‌های مواد اعتیادآور در تهران آن‌قدر زیاد است و جمعیتش آن‌قدر متراکم که ماریت قازاریان کارشناس مسئول خط ملی اعتیاد می‌گوید:هنگام جمع‌بندی آمارها تهران را کنار می‌گذارند و وضع استان‌های دیگر را برحسب تعداد جمعیت‌شان می‌سنجند.

تماس با خط ملی اعتیاد از همه شهرستان‌ها میسر است و اکنون به طور میانگین حدود 60 درصد تماس‌ها از تهران و 40 درصد آن از استان‌های دیگر است که اصفهان، فارس، همدان و خراسان رضوی بیشترین تماس‌ها و خراسان شمالی، کهگیلویه و بویر احمد و ایلام کمترین تماس را به خود اختصاص می‌دهد.مشاوره انلاین رایگان ترک اعتیاد

در بین این تماس‌ها که تعدادش به طور میانگین در هر ماه از سال 92 به 15 هزار مورد رسیده، جدا از مردان و زنانی که خواسته یا ناخواسته درگیر مواد مخدر شده‌اند، کودکانی نیز هستند که مظلوم‌تر از هر قشر دیگر از تبعات اعتیاد رنج می‌برند البته تعداد این تماس‌ها زیاد نیست، اما همین تعداد نیز از خطری حکایت دارد که کودکان را تهدید می‌کند.

شنیده‌ها حاکی است این کودکان یا نوزاد مادرانی معتادند و در دوره جنینی با مواد مخدر رشد کرده‌اند و معتاد متولد شده‌اند یا کودکانی هستند که در معرض دائم دود مخدرها قرار دارند و گرفتار علائم اعتیاد شده‌اند و بزرگ‌ترهایشان به دنبال راه علاج می‌گردند.

تعدادی از این کودکان نیز فرزند خوانده خانواده‌هایی هستند که بی‌خبر از همه جا، آنها را به فرزندی پذیرفته‌اند بی‌آن‌که بدانند خانواده سابق آنها یا به این کودکان مواد مخدر خورانده‌اند یا در معرض دائم دود مخدرها قرار داده‌اند.

والدین این فرزند خوانده‌ها وقتی کودک خود را که علائمی غیرعادی دارد به مراکز درمانی می‌برند، پزشک علائم اعتیاد را در آنها تشخیص می‌دهد و همین می‌شود که زوج‌های نگران با خط ملی اعتیاد تماس می‌گیرند و می‌پرسند چطور می‌شود به ترک اعتیاد این کودکان کمک کرد و به رنج‌هایشان پایان داد.

دانشجویان هم با 09628 تماس می‌گیرند و از کارشناسانش مشورت می‌خواهند. تعداد تماس‌هایی که دانشجویان با خط ملی اعتیاد برقرار می‌کنند نیز زیاد نیست، ولی بیشتر از تماس‌هایی است که محور آن کودکان معتاد است.

دانشجویانی که با این مرکز تماس می‌گیرند یا به مواد مخدر اعتیاد دارند و دنبال راه خلاصی می‌گردند یا شنیده‌اند اگر فلان ماده مخدر را در شب‌های امتحان مصرف کنند تمرکز و کارایی‌شان بالا می‌رود و می‌توانند برای درس خواندن بیشتر وقت بگذارند و نمره‌های بهتری بگیرند، در حالی که این شنیده‌ها چیزی جز سراب نیست.

مرجعی برای کسب اطلاع

مشاوران خط ملی اعتیاد که روزی 12 ساعت خدمات مشاوره تلفنی ارائه می‌دهند و اگر لازم باشد تا چند ساعت پای حرف‌های مردم دردمند می‌نشینند، سختی‌های کار و فشارهای روانی را با هدف کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد به جان می‌خرند.

این مرکز راه‌اندازی شده تا به مردم درگیر اعتیاد یا آنهایی که در معرض خطرند اطلاعات بدهد و اگر لازم است افراد را به مراکز درمانی مجاز راهنمایی کند.

اما به گفته قازاریان، این مرکز زمانی به هدفش می‌رسد که مردم با آن تماس بگیرند و بپرسند که برای پیشگیری از اعتیاد باید چکار کرد نه این که وقتی کار از کار گذشت دنبال راه چاره باشند.

با این حال مردم زیادی هستند که خط ملی را برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مواد اعتیاد‌آور انتخاب می‌کنند و پرسش‌هایی درباره فرزند‌پروری، روش‌های پیشگیری از اعتیاد فرزندان و نحوه رفتار با همسر معتاد می‌پرسند.

مشاوران خط ملی اعتیاد هم به همه این افراد مشاوره می‌دهد و اگر لازم باشد تماس‌گیرندگان را به مراکز درمان و کاهش آسیب اعتیاد دارای مجوز ارجاع می‌دهد.

شیشه، تریاک، هروئین

اعتیاد اگر معضل اول کشور نباشد حتما جزو سه مشکل اول است و شیشه، این ماده خانمان برانداز در صدر موادی است که مصرفش در کشور بیداد می‌کند؛ ماده‌ای که نقطه‌ای کور در حوزه اعتیاد محسوب می‌شود.

اطلاعات منتشر شده از مراکز رسمی نشان می‌دهد با این که تریاک و هروئین هنوز از مواد اعتیاد‌آور پرطرفدار در کشور است، ولی شیشه همچنان مصرف‌کنندگان بیشتری دارد در حالی که تبعات آن برای طرفدارانش سنگین‌تر از تریاک و هروئین است.

اگر آمار رسمی یک میلیون و 350 هزار معتاد در کشور را بپذیریم و قبول کنیم که دست‌کم شش میلیون نفر به طور مستقیم از پیامدهای مواد مخدر رنج می‌برند، آن وقت دستگیرمان می‌شود که چه تعداد از خانواده‌های ایرانی به واسطه مواد مخدر متزلزل شده‌اند؛ موضوعی که اگر ساده از کنارش بگذریم دیری نمی‌گذرد که همه‌گیرتر می‌شود و طولی نمی‌کشد که اعتیاد در رتبه نخست معضلات کشور جای می‌گیرد.

اولین تماس…

خط ملی اعتیاد، اسفند 87 رسما کارش شروع شد و اولین کسی که 09628 را شماره‌گیری کرد زنی بود از تهران با همسری معتاد که شدت اعتیاد او دلواپسی‌های زن نسبت به سرنوشت پسر شش ساله‌اش را به مرحله نگران‌کننده‌ای رسانده بود.

مشاور این مرکز، گزینه‌های پیش رو را به این مادر نگران ارائه داد و این کار آن‌قدر ادامه پیدا کرد تا راهنمایی‌های درمانی برای شوهر و مشاوره‌های پیشگیرانه برای فرزند او انجام شد.

از آن زمان تا به حال زنان همچنان بیشترین تماس را با خط ملی اعتیاد می‌گیرند به طوری که در هر ماه به طور میانگین 80 درصد تماس‌ها را زنان برقرار می‌کنند. البته زنان تماس گیرنده در بیشتر موارد مصرف‌کننده نیستند، بلکه یا قربانی اعتیاد یکی از اعضای خانواده‌اند، یا نگران سرنوشت کودکان خویشند و راهکار می‌خواهند یا مایلند درباره مواد اعتیادآور اطلاعات بیشتری کسب کنند.

مردان هم با خط ملی اعتیاد تماس می‌گیرند، اما خیلی کمتر از زن‌ها، به طوری که از هر صد تماس در ماه، به طور میانگین 80 تماس متعلق به زنان و 20 تماس مربوط به مردان است، آن هم با این فرق که بیشتر زنان تماس‌گیرنده، مصرف‌کننده مواد نیستند و بیشتر دنبال راهنمایی برای همسر و فرزند و وابستگان خود می‌گردند، در حالی که بیشتر مردان تماس‌گیرنده با خط ملی اعتیاد مصرف‌کننده هستند و درصد کمی از آنها برای کسب اطلاعات و راهنمایی با این خط تماس می‌گیرند.

مریم خباز‌‌ – گروه جامعه

نقش‎ها را باید جدی گرفت. اگر می‎‌خواهیم پروتکل‎های بهداشتی مقابله با بیماری کرونا رعایت شود، آمار ابتلا به بیماری کاهش پیدا کند یا کمک کنیم آمار مرگ و میر کم شود، باید هر کسی نقش خود را درست انجام دهد.

در گفتگو با جام جم آنلاین پاسخ داده شد:


در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد

عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین عنوان کرد:


در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد:

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با جام جم آنلاین؛

یک کارشناس مسائل خانواده و زنان در گفتگو با جام جم آنلاین؛

در هنگام ترک اعتیاد، برای جلوگیری از عوارض ناشی از علائم ترک می توان از برخی داروها استفاده کرد.

برای ترک اعتیاد، مهمترین مسئله اراده شخص است. در هنگام ترک حالت های خماری و علائم آن بروز خواهد کرد. بسته به نوع ماده مخدر مصرفی، شدت علائم ترک متفاوت خواهد بود. برای اقدام به ترک مواد مخدر باید از روشهای درست و مناسب استفاده شود. زیرا در غیر این صورت احتمال بازگشت به مواد مخدر بسیار زیاد است. شیوه درمانی مناسب یکی از مهمترین عوامل در ترک اعتیاد به حساب می آید.

 بسیاری از بیماران، ترک اعتیاد در منزل را ترجیح می دهند. اما باید متعاقب با آن از راههای ترک اعتیاد در خانه آگاهی کامل داشته باشند. افراد خانه نیز به منظور یاری بیمار، باید با آگاهی از روشهای ترک در منزل، مراقبت های لازم را از بیمار انجام دهند. در ترک اعتیاد انگیزه بیمار، نوع ماده مخدر، میزان وابستگی و روش ترک نقش اساسی دارند.

 برای آنکه در خانه ترک کنید بهتر است از یک برنامه دقیق استفاده کنید. استفاده از روش مناسب و پیروی از برنامه های اصولی، گامی مهم در جهت ترک است. خانواده بیمار باید با توجه به تغییر خلق و خوی شخص بر اثر قطع مصرف، وی را در این مسیر کمک کنند. زیرا فرایند ترک مصرف تاثیرات زیادی روی حالات روحی و رفتاری بیمار خواهد گذاشت. البته باید توجه داشت که با استفاده از روشی مناسب و برنامه ای منظم برای ترک اعتیاد، می توان تا حدی میزان اثرات علائم ترک را کاهش داد. برای دریافت روش ها و برنامه های مناسب می توانید با مشاوران ترک اعتیاد الو سلام مشاور با شماره 02166081200 تماس بگیرید.

 در بسیاری از موارد برای ترک مواد مخدر از داروهای جایگزین استفاده می شود تا بتوان از عوارض ناشی از ترک ماده مخدر کم کرده و روند درمان نیز با سرعت بیشتری انجام شود. در ادامه مطلب به شرح قرص های جایگزین در ترک اعتیاد خواهیم پرداخت.مشاوره انلاین رایگان ترک اعتیاد

 اعتیاد به قرص ب ۲

 در هنگام ترک اعتیاد، برای جلوگیری از عوارض ناشی از علائم ترک می توان از برخی داروها استفاده کرد. قرص متادون و قرص ب ۲ از جمله این داروها هستند که دردهای ناشی از ترک ماده مخدر را تا حد زیادی کاهش می دهند. البته برای مصرفه داروهای فوق به منظور ترک اعتیاد باید طبق دستور پزشک استفاده شوند. زیرا قرص متادون و قرص ب ۲ باعث ایجاد وابستگی فرد به آن شده و زندگی روزمره را دچار اختلال می‌کنند.

 اعتیاد به قرص ب ۲ مانند مواد مخدر دیگر، پس از مصرف باعث ایجاد لذت شده و در زمان عدم مصرف، علائم خماری و نئشگی ایجاد می‌کند. برای ترک اعتیاد، در صورت مصرف خودسرانه قرص ب ۲، فرد به آن وابستگی پیدا می‌کند. عوارض قرص ب ۲ نیز مانند مخدر های دیگر بوده و می‌تواند مشکلات زیادی برای فرد و خانواده او ایجاد کند.

 چنانچه فردی به قرص بوپرنورفین اعتیاد پیدا کرد، باید نسبت به ترک آن اقدام نماید. بهتر است برای آگاهی از روش ترک قرص بوپرنورفین یا همان قرص ب ۲ با مشاور یا پزشک مشورت کنید. پزشک با در نظر گرفتن میزان وابستگی و شرایط بیمار، ترک در منزل یا ترک در کلینیک های تخصصی را پیشنهاد خواهد داد. یکی از روش های مناسب برای ترک قرص ب ۲، کاهش تدریجی مصرف آن است که باید زیر نظر پزشک صورت بگیرد.

 با این حال اعتیاد به مواد مخدر و یا قرص های جایگزین برای ترک مانند: قرص متادون و قرص ب ۲، علائمی را در شخص ایجاد می کنند که در حقیقت همان علائم اعتیاد هستند که در ادامه به آن پرداخته ایم.

 علائم اعتیاد

 اعتیاد به مواد مخدر دلایل زیادی دارد و در بسیاری از موارد مشکلات عاطفی و روحی یا مشکلات اقتصادی و شکست های ناشی از آنها، فرد را به سمت مصرف مواد مخدر سوق می دهد. اما شاید این سوال مطرح شود که چگونه بفهمیم شخصی معتاد است ؟ در حالت کلی اعتیاد به هر نوع ماده مخدر یکسری علائم را در فرد به وجود می آورد. آگاهی از علائم اعتیاد یکی از عواملی است که می‌تواند در شناسایی افراد معتاد کمک کند. به این صورت خانواده ها می توانند با تشخیص به موقع از اعتیاد نزدیکان خود، نسبت به  کمک و درمان آنها اقدام نمایند.

 یکی از علائم مهم اعتیاد، تغییرات خلق و خوی شخص است. از آنجا که اعتیاد باعث وابستگی جسمی و روانی می‌شود، موجب تغییراتی در رفتار و خلق و خو و حتی ظاهر فرد خواهد شد. از جمله علائم اعتیاد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 گشاد شدن مردمک چشم

 پرحرفی و پر انرژی بودن

شادی کاذب و لحظه‌ای بعد از مصرف ماده مخدر

 تغییرات خلق و خو و عدم ثبات شخصیت مانند: عصبانیت، تحریک پذیری، ناراحتی، خستگی و سپس پرحرفی شادابی و انرژی زیاد که در نتیجه مصرف یا عدم مصرف ماده مخدر ایجاد می شود.

 دردهای عضلانی

 عرق کردن زیاد

 اسهال یا یبوست

 بی خوابی یا خواب آلودگی و لرزش بدن

 آبریزش بینی و سرخ شدن چشم و اشک ریزی

 بی تفاوتی نسبت به ظاهر و عوامل محیطی

 بی اشتهایی

 ناتوانی جنسی

 بدبینی

 لاغر شدن و…

 البته هر کدام از این علائم بستگی به نوع ماده مصرفی دارد. زیرا هر کدام از مواد مخدر، علائم مخصوص به خود را دارند. از علائم دیگر اعتیاد می‌توان به عدم تمایل به مسافرت، غیبت ناگهانی در طول روز برای مصرف مواد، انزوا و عدم معاشرت، افت شغلی و تحصیلی و… اشاره کرد.

 عوارض اعتیاد

 مصرف هرگونه مواد مخدر و اعتیاد و وابستگی به آن، عوارض و مشکلات زیادی برای فرد به دنبال خواهد داشت. از هم پاشیدن خانواده ها و مشکلات شدید خانوادگی از عوارض شایع اعتیاد است. عوارض اعتیاد را می توان در گروه های زیر نام برد.

 مشکلات جسمانی

 مصرف مواد مخدر مشکلات جسمی زیادی را برای فرد به همراه دارد. مانند: آسیب های مغزی، آسیب به کلیه ها، ایجاد برونشیت و آسم و مشکلات ریه، مشکلات قلبی و تنگی نفس، ضعف قوای جسمانی و جنسی، مشکلات کبدی و بسیاری مشکلات دیگر که در بیشتر موارد جبران ناپذیر هستند.

 مشکلات روحی و روانی

 از دیگر عوارض اعتیاد ایجاد مشکلات روحی و روانی است که از آن جمله می توان به عدم احساس مسئولیت، ضعف اراده، پرخاشگری، اضطراب و استرس، منزوی شدن و پیدایش انواع اختلالات روانی اشاره کرد.

 مشکلات خانوادگی

 همانطور که در قبل هم اشاره کردیم، پیدایش مشکلات خانوادگی و از هم گسستن نظام خانواده، آسیب های روحی و عدم تربیت درست فرزندان، ایجاد خشونت در خانه و عدم احساس مسئولیت نسبت به خانواده از دیگر عوارض اعتیاد هستند.

 مشکلات اجتماعی

فرد معتاد با مشکلات اجتماعی زیادی روبرو می‌شود که شامل ترد شدن، انزوا و گوشه گیری از محیط کار و تحصیل، محدود شدن روابط اجتماعی، عدم پیدا کردن شغل و به تبع آن افزایش بزهکاری و جرم و جنایت است.

 با توجه به مطالب گفته شده، در صورت اعتیاد به هر نوع ماده مخدر، برای جلوگیری از عوارض جسمی و روحی و اجتماعی آن بهتر است هر چه سریع‌تر نسبت به درمان آن اقدام کنید. برای آگاهی بیشتر از روشهای درمانی ترک اعتیاد، می توانید با مشاوران مرکز تماس گرفته و اطلاعات لازم را به دست آورید. با ترک اعتیاد زندگی شاداب و تازه ای را شروع خواهید کرد.

مشاوره انلاین رایگان ترک اعتیاد

**محتوای تبلیغاتی**

کليه حقوق اين سايت متعلق به پایگاه خبري-تحليلي مشرق نيوز مي باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.

مشاوره انلاین رایگان ترک اعتیاد
مشاوره انلاین رایگان ترک اعتیاد
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *