چگونه از رابطه نامشروع توبه کنیم

 
helpkade
چگونه از رابطه نامشروع توبه کنیم
چگونه از رابطه نامشروع توبه کنیم

رابطه جنسی با نامحرم -توبه از زنا -روش توبه -شیوه برخورد با نامحرم

۱۳۹۶/۰۷/۰۳


۴۵۷۹۲ بازدید

نقل مطالب در مطبوعات و نشریات با ذکر منبع بلامانع است.
اداره تبلیغ نوین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها

پشیمانی از رابطه با نامحرم

۱۳۹۱/۰۴/۲۱


۲۴۳۱۸ بازدید

نقل مطالب در مطبوعات و نشریات با ذکر منبع بلامانع است.
اداره تبلیغ نوین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها



توبه واقعی دارای شرایطی است که اگر رعایت شود مورد قبول خدای مهربان قرار می گیرد، این شرایط عبارتند از:1. فرد گناه کار گناه را از روی جهالت و نادانی انجام داده باشد؛ 2. عدم آگاهی از مرگ؛ 3. ترک گناه؛ 4. ندامت؛ 5. تصمیم جدی بر ترک گناه و عدم باز گشت در آینده؛ 6. جبران گناه و لغزش های گذشته؛ 7. استغفار و طلب آمرزش از خداوند.


 

اگر گناه کاری توبه ای با این شرایط انجام دهد نباید از لطف و مهربانی خداوند در حق خودش نا امید باشد، بلکه باید با امید به رحمت خداوند در صدد جبران گناهان گذشته خود باشد و اگر ناامید باشد همین ناامیدی او گناه بزرگی است. در ضمن تا جایی که ممکن است گناه خود را مخفی کرده و آن را با هیچ کس جز خدای مهربان در میان نگذارید و از این موضوع حتی با همسرتان چیزی نگوئید و اگر احیاناً از این موضوع باخبر شد صادقانه واقعیت امر و توبه خود را با او در میان بگذارید.

توبه و تصمیم جدی انسان به ترک گناه، حرکت به سوی نجات و خود یک پیروزی بزرگ است که درهای رحمت الاهی را به روی انسان می گشاید. کسی که به این مرحله (توبه) رسیده به پیروزی بزرگی دست یافته است، و باید سعی کند انگیزه خود را برای مبارزه با گناه، قوی تر نماید، و برای همیشه این حالت را در خود حفظ کند. البته باید توجه داشت که هر توبه ای توبه نیست و توبه واقعی دارای شرایط زیر است که باید حتما رعایت شود:

چگونه از رابطه نامشروع توبه کنیم


 

1. فرد گناه کار گناه را از روی جهالت و نادانی انجام داده باشد. قرآن می فرماید توبه تنها براى آنها است که گناهى را از روى جهالت انجام مى‏دهند.

[1]

منظور از جهالت در این آیه اعم از عدم علم به حرام و گناه بودن عمل و طغیان غرائز و تسلط هوسهاى سرکش و چیره شدن آنها بر نیروى عقل و ایمان است، در این حالت، علم و دانش انسان به گناه گرچه از بین نمى‏رود، اما تحت تأثیر آن غرائز سرکش قرار گرفته و عملا بى اثر مى‏گردد، و هنگامى که علم اثر خود را از دست داد، عملا با جهل و نادانى برابر خواهد بود.


 

ولى اگر گناه بر اثر چنین جهالتى نباشد، بلکه از روى انکار حکم پروردگار و عناد و دشمنى انجام گیرد، چنین گناهى حکایت از کفر مى‏کند و به همین جهت توبه آن قبول نیست.

[2]


 

2- عدم آگاهی از مرگ (توانایی و فرصت برای گناه داشته باشد) کسی که می داند تا چند لحظه دیگر بیشتر زنده نیست ویا فلج و ناتوان شده و قدرت بر ارتکاب گناه ندارد اگر توبه کند این توبه ارزشی نخواهد داشت. قرآن می فرماید: کسانى که در آستانه مرگ قرار مى‏گیرند و مى‏گویند اکنون از گناه خود توبه کردیم توبه آنان پذیرفته نخواهد شد”.

[3]


 

3- ترک گناه،اگر کسی مشغول گناه است و هنوز گناه را ترک نکرده است توبه او معنی ندارد هر چند قصد داشته باشد که در آینده ترک گناه کرده است و توبه نماید؛ زیرا معلوم نیست که موفق به توبه شود.


 

4- ندامت، اگر کسی از گناه خود واقعا پشیمان و نادم نباشد در حقیقت توبه نکرده است هر چند گناه را ترک کرده باشد. زیرا در هر لحظه امکان داردکه دو باره مرتکب گناه شود.


 

5- تصمیم جدی بر ترک گناه و عدم بازگشت در آینده.


 

6- جبران گناه و لغزش های گذشته.


 

7- استغفار و طلب آمرزش از خداوند.

[4]


 

اگر کسی واقعاً با رعایت این شرایط توبه کند هرگز نباید از رحمت الاهی مأیوس باشد؛ زیرا هر چه گناه او بزرگ تر باشد باز رحمت الاهی واسع تر است و قطعا خداوند به وعده خود عمل کرده و توبه او را خواهد پذیرفت.


 

نکته بسیار مهم در این راه، استعانت از لطف و عنایتی است که خداوند نسبت به توبه کنندگان دارد؛ زیرا توبه واقعی همه مبغوضیت های گناه و عقوبات اخروی و آثار منفی آن را در پیشگاه خداوند از بین می برد، همان طورکه خداوند فرموده است: «اى بندگان من که بر خود اسراف و ستم کرده‏اید! از رحمت خداوند نومید نشوید که خدا همه گناهان را مى‏آمرزد، زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است».

[5]

،

[6]


 

بنا براین تا جایی که ممکن است گناه خود را مخفی کرده و آن را با هیچ کس جز خدای مهربان در میان نگذارید و از این موضوع حتی با همسرتان چیزی نگوئید و اگر احیاناً از این موضوع باخبر شد، صادقانه واقعیت امر و توبه خود را با او در میان بگذارید.


 

برای اطلاع بیشتر به پاسخ های زیر مراجعه فرمائید:


 

1. 

نمایه: توبه از گناه و محبوب خدا شدن، سؤال 3704 (سایت: 3955)
.


 

2. نمایه: اعتراف به گناه، سؤال 2031 (سایت: 2426)

.


 

3.

 

نمایه: علم به بخشیده شدن گناه، سؤال 8738 (سایت: 8741)
.


 

4. نمایه: راه های پاک شدن از گناه، سؤال 798 
(سایت: 860)

.


 

[1]

نساء،17، إِنَّمَا التَّوْبَةُ عَلَى اللَّهِ لِلَّذِینَ یَعْمَلُونَ السُّوءَ بِجَهالَةٍ

[2]

تفسیر نمونه، ج‏3، ص: 313

چگونه از رابطه نامشروع توبه کنیم

[3]

نساء،18، “وَ لَیْسَتِ التَّوْبَةُ لِلَّذینَ یَعْمَلُونَ السَّیِّئاتِ حَتَّى إِذا حَضَرَ أَحَدَهُمُ الْمَوْتُ قالَ إِنِّی تُبْتُ الْآنَ وَ لاَ الَّذینَ یَمُوتُونَ وَ هُمْ کُفَّارٌ أُولئِکَ أَعْتَدْنا لَهُمْ عَذاباً أَلیما”.

.

[4]

تفسیر نمونه، ج‏24، ص: 290

[5]

. زمر،53، قُلْ
،
 
“یا عِبادِیَ الَّذینَ أَسْرَفُوا عَلى‏ أَنْفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمیعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحیمُ”.

.

[6]

برگرفته از سؤال 2130 (سایت: 2239)، نمایه: توبه از گناه.

آخرین پرسش ها و پاسخ ها را همه روزه در ایمیل خود مطالعه کنید

ما 8831 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و استفاده از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز است.

این روزها بازار این حرف ها خیلی داغ است، حرف ها و شعارهایی که خبر از شیوع یک بیماری خطرناک می دهد بیماری ای که دین و دنیای جوانان عزیز را در معرض نابودی قرار داده است و بنیان خانواده ها را چون موریانه می خورد و نابود می کند .

چگونه از رابطه نامشروع توبه کنیم

حرف از ارتباط های متنوع ،به روز بودن ،لذت بیشتر از جوانی، اقتضای زمان و رفاقت دختر و پسر ، همه مقولاتی است که خبر از بیماری بی حیایی می دهد، خبر از کمرنگ شدن ارزش های معنوی می دهد. خبر از سیاه شدن روح هایی پاک می دهد که از روی جهل و هوی و هوس به ورطه سقوط نزدیک و نزدیکتر می شوند. نوگلانی که در یک محیط مسموم به سم های تلبیغات و جوسازی ها راه کج کرده و شتابان و دوان دوان سراشیبی های نباید ها را پشت سر می گذارند . به کجا می رویم ؟ به کجا خواهیم رسید؟ و به چه قیمتی ؟کاش لحظه ای درنگ می کردیم و می اندیشیدیم .

باید توجه داشت که لذت و شادمانی تنها در لذت های مادی گذرا خلاصه نمی شود. لذت و شادمانی واقعی در هر چه بیشتر نزدیک شدن به هدف والای آفرینش و آراسته شدن به خو و خصلت های انسانی و الهی است. به گفته ارسطو: «شادمانی عبارت است از پروراندن عالی ترین صفات و خصایص انسانی.

 گناه، لذتی زودگذر را به همراه دارد، ولی بدنبال خود عذاب وجدان و تشویش روحی می آورد؛ چرا که روح و وجدان آماده لذت بردن نمی باشند. لذت حرام و نامشروع، برای انسان سالم و طبیعی، تلخ و ناگوار است. اگر کسی ذائقه سالم داشته باشد هرگز حاضر نیست لذت های معنوی را با همه لذت های ظاهری و مادی مبادله کند .

ارضای تمایلات و خواهش های دل به هر صورت و در هر شرایط شادی آور نیست. گاه پرهیز از لذت حرام، لذت بخش تر از رسیدن و نیل به آن لذت است. چشم پوشیدن از منظره ای حرام و گوش ندادن به سخنی ناروا و حرام، گرچه سخت و دشوار و همراه با ناراحتی و فشار است، ولی شادی و لذتی درونی ایجاد می کند که قابل لمس و ادراک است.

اگر لذت ترک لذت بدانی             دگر لذت نفس لذت ندانی

امیرمۆمنان(علیه السلام) در حکمت 121 از نهج البلاغه در این باره می فرماید: «چقدر فاصله بین دو عمل دور است: عملی که لذتش می رود و کیفر آن می ماند و عملی که رنج آن می گذرد و پاداش آن ماندگار است»

هر لذتی که در شرع مقدس حرام شده، ظاهرش لذت و خوشی، ولی باطن و سرانجام آن عذاب و رنج است؛ و دین مقدس به خاطر رعایت مصلحت و کمال انسان ها این عمل را حرام کرده است چون عملی است که روح انسان را تیره و تار می کند و فطرت او را محجوب و پوشیده می سازد و سدی در برابر تکامل و سعادت او می گردد.

به همین خاطر پزشک مهربان و دلسوز مریض را از خوردن غذایی لذیذ که به حال او زیان بخش است منع و محروم می‌کند، تا زمینه بهبودی و سلامتی او را فراهم آورد. سفارش به دوری از نگاه ناروا و رابطه ناسالم، که در کام انسان های مریض شیرین و لذت بخش است، و زمینه ساز هزاران آسیب فردی و اجتماعی است نیز به همین خاطر است.

مشکل جای دیگر است باید علت اصلی مشکل را شناخت و سپس راه حل اساسی برای آن اندیشید. یکی از مهمترین علل تمایل انسان به ویژه جوانان به گناه جهل و عدم شناخت آنها از عملی است که انجام می دهند. به عنوان مثال اگر کسی یک شربت بسیار گوارا تهیه کرده باشد ولی آن را با میکروبی آلوده کرده باشد و کسی که می خواهد این شربت را بنوشد نداند این شربت به ظاهر گوارا و لذتبخش، آلوده است و به محض خوردن مبتلا به بیماری می شود، طبیعی است که این فرد تشنه و نیازمند به شربت، آنرا می نوشد و در آن لحظات اول نیز برای او بسیار لذتبخش است؛ اما دقایقی بعد روی تخت بیمارستان با درد، دست و پنجه نرم می کند و هنگامی که پزشک معالج علت بیماری او را آلودگی آن شربت اعلان می کند، با خودش می گوید ای کاش آن شربت لعنتی را نخورده بودم. بنابراین همه رفتارهای گناه آلود به ظاهر شیرین و گوارا، همان شربت مسموم و آلوده است.

1- لذت‌بردن از گناه، تنها یک توهمی است که شیطان به آن وعده داده است.

2- اگر انسان گناهان را ترک کند، لذت از گناه، جای خود را به نفرت از گناه می‌دهد.

3- حقیقت گناه، بجز، آلودگی و نجاست نیست.

4- لذت ظاهری گناه، بسیار اندک و محدود است و تبعات زجر‌آور آن بسیار طولانی.

5- اگر نگاه خود را از حرام بپوشانیم، از حلال خود، بسیار لذت خواهیم برد؛ همچنانکه در قدیم می‌گفتند: شب زفاف کمتر از پادشاهی نیست!

راهکارهایی برای درمان:

الف. علم درمانی:

مسأله علم و آگاهی و شناخت و تغییراتی که در نوع اطلاعات و آگاهی های انسان بوجود می آید در تغییر مزاج روحی و نوع برخورد انسان با اشخاص و اشیاء و پدیده ها و تبدیل حالت محبت به نفرت یا بالعکس ،کاملا موثر است .

اعتیاد به شهوترانی همچون اعتیاد به مواد مخدر نیاز به تغییر بینش و ترک گناه دارد. بدون شک برای موفق شدن در این امر باید زحماتی را متقبل شد و مدتی -به قول معروف- دندان روی جگر گذاشت و از گناهان فاصله گرفت.

اساسی ترین راه مقابله به ضد جایگزین ساختن محبت خدا و لذت بردن از خدا و مناجات با او به جای محبت دنیا و لذت های مادی است که این فرآیند نیز نیاز به معرفت و عمل دارد.

علم به خداوند و ایمان به او و عمل کردن به واجبات و مستحبات به تدریج مزاج انسان را عوض می کند و به جایی می رسد که انسان دیگر از غیر خدا هیچ لذتی نمی برد و بلکه لذت های مادی برایش مشمئز کننده می یاید.

اصلی ترین روشی که اسلام در مورد ساخت و ساز انسان و تهذیب نفسانی و اعتقادی و عملی او پیشنهاد نموده است استفاده از همین روش علم درمانی است. اگر در اسلام علم و دانش فریضه شمرده شده است و آیات و روایات وارده در فضیلت علم و عالم افزون از هر باب دیگری است، به خاطر همین است که راه اصلی معالجه ی امراض آدمی از طریق علم و آگاهی میسر است؛ همانگونه که ریشه ی تمامی بیماریها شوربختی ها و شقاوتمندی انسان در جهل و بی خبیری او می باشد.

گناه ناشی از غفلت است، غفلت همان خواب روحی ای است که در اثر جهل و بی خبری عارض انسان می شود. خوابی که تنها راه علاج آن نور یقظه است و یقظه هم چیزی جز بیداری و آگاهی حاصل از دانش و بینش نمی باشد.

تا انسان غافل است مرتکب گناه می شود و از آن لذت می برد؛ وقتی که بیدار شد دیگر نه از گناه لذت می برد و نه حاضر است مرتکب آن شود؛ همانطور که قبلاً مثال زدیم مانند کسی که چون نمی داند درون شربت زهر ریخته اند آنرا می نوشد و لذت می برد در حالی که اگر بداند هرگز به سراغ آن نمی رود.

در میان علوم  اصلی ترین علومی که مایه ی حیات انسان است و آدمی را از خواب غفلت بیدار می نماید علوم اساسی پنج گانه ای است که در واقع پاسخ گوی پنج سوال اساسی و کلی انسان در زندگی است یعنی خدا آگاهی – خود آگاهی – جهان آگاهی – دین آگاهی و سرانجام آگاهی

انسان اگر بداند خدای عالم با تمام اسما و صفات و کمالاتش در انسان تجلی نموده است و او را خلیفه خود در زمین قرار داده و در وجود او استعداد ولایت و احاطه و تسلط علمی و عملی بر ماده ی کائنات را به ودیعت نهاده است  حاضر نخواهد بود با معصیت و خطا نسبت به خالق خویش خود را از مقام قرب به حق تعالی محروم ساخته و تا سر حد حیوانات و حتی پائین تر از آنها ساقط نماید؛ و تنها در این صورت است که نه تنها از گناه لذت نمی‌برد، بلکه از گناه، منزجر و متنفر می‌شود؛ زیرا درمی‌یابد که گناه، او را از مسیر قرب به خدای خویش، دور خواهد کرد.

آدمی اگر بداند حق تعالی جهان هستی را به خاطر او آفریده و آن را در تسخیر انسان قرار داده است تا با استفاده از آن به کمال نهائی خویش که قرب و خلافت و ولایت حق است برسد دیگر نمی تواند بپذیرد که همواره با گناه و معصیت راه دوری و نقصان خویش را طی نماید و خود را از چشم خدای عالم و اولیاء مقربین بیندازد و خوار و خفیف نماید.

مرحله بعدی این است که برای خود برنامه عملی داشته باشیم و با انجام واجبات و ترک گناه، لذت بندگی خدا را بچشیم. اگر کسی لذت قرب به خدا و عبودیت خداوند را بچشد هرگز از گناه لذت برده، راضی نخواهد شد و حاضر نمی شود لذت مناجات با خدا و رابطه با اهل بیت (علیهم السلام) را با لذت مثلا نگاه به نامحرم و مانند آن عوض کند.

گفته شده که نفس کلب معلم است؛ یعنی نفس را به هر چه تعلیم دهی با همان خو گرفته و عادت می کند. حال اگر کسی با کمی زحمت عادت های منفی خود را تغییر دهد و آن ها را به عادت های مثبت تبدیل کند پس مدتی خواهد دید که ذائقه‌اش تغییر کرده است و بجای لذت بردن از گناه از اطاعت خدا و مسائل معنوی لذت می‌برد.

جناب آیت الله حق شناس(ره) در توصیه به جوانان عزیز فرمودند: عزیزان شما بیاید عمل کنید ،اگر گناه کرده اید توبه کنید و کمی تحمل بفرمایید، دندان بر روی جگر بگذارید که به زودی امدادهای غیبی خداوند برای یاری شما از راه می رسند .

چگونه از رابطه نامشروع توبه کنیم

بله عزیزان خداوند متعال رئوف و رحیم است برای من و شمایی که لذت این گناهان را چشیده و اکنون عزم ترک داریم بسیار ارزش قائل است، یک قدم که برداریم و ثابت باشیم خودش ما را به جلو هل می دهد یاریمان می کند نباید شک کنیم، او دوستمان دارد و قلم عفو بر گذشته تاریکمان می کشد، و اگر پایداری کنیم در مقابل تمام جاذبه های ظاهری این روابط ، و خود را حفظ کنیم صد البته که تفاوتی ویژه بین ما و آن هایی که خود را به خواب زده اند و  به راحتی تن به هر گناهی می دهند خواهد گذاشت ، باید کمی صبور باشیم او از هر دوست پسر یا دوست دختری بیشتر و عاشقانه تر ما را دوست خواهد داشت، تنهایی ما را پر خواهد کرد و به سمت بهترین ها پروازمان خواهد داد … إن شاء الله تعالی

بیایید در این روزهای با برکت صادقانه از او بخواهیم که ما را ببخشد و در آغوش کبریائیش جا دهد ، بگوییم که ما از امروز ترمز گناه را کشیده ایم تو یاریمان کن تا بنده خوبت باشیم تا دوستت داشته باشیم و تو دوستمان داشته باشی … آمین                                                                                                                             فرآوری : محمدی بخش اخلاق و عرفان اسلامی تبیانمنبع : وبلاگ آموزه

                                                                                                                           فرآوری : محمدی بخش اخلاق و عرفان اسلامی تبیان

                                                                                                                           فرآوری : محمدی

منبع : وبلاگ آموزه

تبیان، دستیار هوشمند زندگی

پل های ارتباطی

بلوار کشاورز،خیابان نادری،نبش حجت دوست،پلاک 12

public@tebyan.com

02181200000

دسترسی سریع

محصولات و خدمات

اشتراک در خبرنامه

کلیه حقوق این سایت مربوط به موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان می‌باشد.

“مادرانه” عنوان طرحی
است که زوجین عزیزی
که در دوره بیست و
یکم و بیست و دوم ازدواج
دانشجویی حضور داشته
اند در صورتی که حداکثر
تا یک سال پس از تشرف
به مشهد مقدس صاحب
فرزند شوند با ثبت
نام در طرح تشویقی
مادرانه می توانند
ضمن استفاده از آموزش
های مجازی مهارتهای
فرزند پروری جوایز
ارزنده نیز دریافت
نمایند


سؤال :

سلام؛ من يك رابطه جنسي با پسری نامحرم داشتم البته ناخواسته؛ بعد از آن ارتباط، عذاب وجدان و حس تنفر از خودم هر روز داره آزارم ميده! تا قبل از اين اتفاق حتي دستم به نامحرم نخورده بود اما … حالا حس ميكنم خيلي كثيفم خيلي گناهكارم و البته گاهي ناخواسته تصاويري از آن ارتباط در ذهنم نقش مي بندد كه تمام سعيمو ميكنم از ذهنم خارج شود اما …! خواهش ميكنم كمكم كنيد ! ممنون از راهنماييتون

جواب :

چگونه از رابطه نامشروع توبه کنیم

پرسشگر گرامی؛ اين احساس ناراحتي و عذاب وجدان شما نسبت به گناهي كه انجام داده ايد، نشانگر اين است كه فردي خداجو، با فطرت پاك و روحي سالم هستيد و اين عالي است. هستند افرادي كه بي پروا حريم هاي الهي را مي درند و گناه مي كنند و هيچ احساس گناهي هم نمي كنند و به سمت توبه و بازگشت هم نمي روند؛ روح اينگونه افراد تيره و آلوده شده و غرق در ظلمت و تاريكي اند و البته نتيجه اين اعمال زشتشان را در دنياي ابدي خواهند ديد و به سزاي اعمالشان خواهند رسيد. خوشبختانه شما از اينگونه افراد نيستيد و دلي پاك و خدايي داريد. پس قدر اين نعمت بزرگ كه نصيبتان شده است را بدانيد و مطمئن باشيد و حتي ذره اي ترديد به خود راه ندهيد كه اگر از اين گناه حقیقتا توبه كرده باشيد و دیگر به سمت آن نروید، خداوند شما را بخشيده است؛ مهرباني و بخشش خدا نامحدود و بي انتهاست و در فهم ما انسان ها نمي گنجد؛ بگذاريد با دو مطلب به شما اين اطمينان را بدهم كه با توبه حقيقي و نرفتن به سمت اين گناه، شما بخشيده شده ايد، تا اين احساس گناهكار بودن، ديگر از وجود زيبايتان رخت بربندد. شكرانه آن را هم اين قرار دهيد كه ديگر به سمت انجام محرمات نرويد و در عمل به واجبات اهتمام بورزيد تا اين نگراني ها ديگر به سراغتان نيايد.(تذكر : گفتيد «رابطه جنسي ناخواسته داشتم»، اگر به ميل خود اين كار را نكرديد و شرایط آن را نیز فراهم نیاوردید و به عنف تجاوزي صورت گرفته، شما گناهي مرتكب نشده ايد).
*** مطلب اول :
بايد بگوييم كه گناهي را كه شما مرتكب شده ايد به هيچ وجه بزرگتر و زشت تر و پليدتر از گناه يزيد العنه الله عليه نيست كه امام حسين عليه السلام را شهيد و اهل بيت او را آواره كرد، در حالي كه امام صادق عليه السلام مي فرمايند: اگر يزيد توبه مي كرد گناه او مورد بخشش خداوند مهربان قرار مي گرفت! بايد بدانيد كه بزرگترين، پليدترين، و زشت ترين گناه در عالم كه بنا به تصريح قرآن كريم غير قابل بخشش است و انجام دهنده آن به قعر آتش دوزخ سقوط خواهد كرد« نااميدي از رحمت و بخشش خداوند مهربان است» پس گناه هر چه بزرگ باشد ولي شخص از آن توبه كند و بسوي خدا باز گردد خداوند با آغوش باز او را خواهد پذيرفت و نه تنها بر كارهاي زشت او را قلم عفو خواهد كشيد بلكه آنها را تبديل به ثواب خواهد نمود.
*** مطلب دوم :
خداوند گناهان كافري كه حقيقتا توبه كند را مي بخشد ما كه مسلمانيم چرا نااميد شويم . حقا و انصافا جايي براي نا اميدي براي يك مسلمان وجود ندارد. به ياد داشته باشيد كه راه توبه حقيقي براي بندگان هميشه باز است؛ و البته فراموش نكنيد كه هواي نفس و شيطان در اينجا از دو راه وارد مي شود كه انسان و آينده ابديش را به تباهي بكشاند : يكي اينكه بي جهت انسان را به بخشش خدا اميدوار مي كند و مي گويد گناه كن ،بعدا توبه مي كني و خداوند هم تو را مي بخشد كه اين بسيار خطرناك است. و راه ديگر اينكه تو را وسوسه مي كند و مي گويد تو ديگر غرق در گناه شده اي و خداوند ديگر تو را نمي بخشد، پس به گناهانت ادامه بده و اين هم بسيار خطرناك است. شيطان از هر راهي براي ضربه زدن به انسان وارد مي شود. در اين راه بايد بسيار مراقب بود و اسير وسوسه هاي شيطان و هواي نفس نشد. آدمي كه حقيقتا توبه كند، بدون شك توبه اش قبول است و اين راه تا زماني كه بساط اراده و اختيار وجود دارد و انسان در اين دنياست براي هميشه باز است و نا اميدي در آن جايي ندارد. باز آي، هر آنچه هستي باز آي/گر كافر و گبر و بت پرستي باز آي/ اين درگه ما درگه نوميدي نيست/صد بار اگر توبه شكستي باز آي.

*** در پاسخ به دغدغه دومي كه مطرح كرديد (ناخواسته تصاويري از آن ارتباط در ذهنم نقش مي بندد كه تمام سعيمو ميكنم از ذهنم خارج شود اما …) بايد بگوييم سيستم ذهن ما گزينه اي به نام «حذف تصاوير و خاطرات درخواستي» (deleting) ندارد و آنچه ادعا مي شود كه مثلاً با استفاده از هيپنوتيزم مي توان خاطرات را پاك نمود مبناي علمي ندارد و تاكنون در حيطه ادعا باقي مانده است، اما در برابر مشكلات و خاطرات آزار دهنده گذشته چه بايد كرد؟
* براي رسيدن به راهكارها، به نكاتي كه در زير مي آيد توجه بفرماييد :
– نكته اول : توجه به فرآيند ذخيره اطلاعات در ذهن مي تواند ما را از اين بلاتكليفي برهاند. وقتي ما يك صحنه اي را به خاطر مي سپاريم ذهن ما در درون خود دو فايل به هم چسبيده شده درست مي كند، و تصاوير مربوط به آن صحنه را در فايل تصويري و احساسات و هيجانات(بار هيجاني) مربوط به آن صحنه را در فايل ديگر كه فايل عواطف نام دارد ذخيره مي كند و هنگامي كه شخص صحنه را بياد مي آورد و در حقيت به ذهن دستور باز خواني مي دهد؛ ذهن، صحنه ها را از فايل تصويري و احساسات و هيجانات را از فايل عواطف خارج مي سازد و بهم ضميمه مي كند و به سطح يادآوري مي فرستد.
– نكته دوم : آنچه موجب آزار و اذيت شخص در يادآوري صحنه هاي منفي مي شود تصاوير آن صحنه نيست! بلكه احساسات و هيجاناتي است كه همراه با آن صحنه ها از فايلهاي مربوط به عواطف خارج شده و همراه با صحنه ها تداعي مي گردند.
حال روانشناسان با توجه به اين ويژگيِ ذهن در ذخيره و بازخواني خاطرات و صحنه ها، تكنيك هايي را براي حذف آزار دهندگي، هنگام ياد آوري صحنه ها و خاطرات منفي ساخته اند، آنها با توسل به اين تكنيكها فايل مربوط به احساسات و هيجانات را از فايل تصويري مربوط به خاطرات منفي و آزار دهنده جدا مي كنند و از بين مي برند و به اين صورت وقتي تصوير خاطرات منفي به ذهن مي آيد ما همانند يك فيلم روي پرده سينما به آن نگاه مي كنيم و بس و ديگر خود را در وسط ماجرا و به عنوان يكي از طرفهاي درگير احساس نمي نماييم. با بكار بستن اين روش ها، از شدت اختلالاتي كه از اين ناحيه متوجه شخص مي شود كاسته و صدمات آن را به حداقل رسانده و در صورت امكان آن را محو نمايند.

*** از جمله راهكارهاي بسيار كار گشا براي فراموشي خاطرات گذشته، تكنيك debriefing (ذكر حادثه با ريزترين جزئيات) و EMD (درمان از طريق حركات چشم همراه با ياد آوري حادثه است) است. براي آشنايي اجمالي شما با دو تكنيك فوق بايد بگوييم كه، بريفينگ (briefing) به معني خلاصه‌سازي است و دي بريفينگ (debriefing) ضد خلاصه‌سازي است. همانند واژة شارژ و دشارژ ، ضدخلاصه‌ سازي يعني بيان با تفصيل و جزئيات؛ يعني درمانگر از مُراجع مي‌خواهد آن حادثه مشكل زا را با جزئيات بيان كند، اين تكنيك از تكنيكهاي گشتالت درماني است، درمانگران گشتالتي مي‌گويند : وقتي براي ‌شخصي‌حادثة وحشتناكي اتفاق مي‌افتد و مشكلات روحي و رواني براي او ايجاد مي‌كند، اگر آن را با جزئيات براي روان درمانگر تعريف كند و روان درمانگر مترصد اين باشد كه از آن جزئيات دوباره سوالات ريزتري طرح كند تا مراجع با جزئيات ريزتر آن را جواب دهد، به طوري كه جزئيات ريز آن حادثة وحشتناك كاملا و با تمام ابعاد و زوايا در ذهن مُراجع بيايد، محال است كه ديگر آن حادثه براي آن مراجع آزار دهنده و اختلال‌زا شود. زيرا اساس در گشتالت درماني اينست كه هيچ تجربه اي بر ما وحشتناك نيست و مكا نيزمي ‌كه ذهن ما دارد اينست كه اگر اموري كه اتفاق مي‌افتد، هزار بار هم وحشتناك باشد، چندش آور باشد شما وقتي كه آن را از همة ابعاد و زوايا ببيني، آن واقعه نمي‌تواند اثر بيماري‌زا داشته باشد، و علّت اينكه اثر اختلال‌زا دارد براي اينست كه شما به تمام جزئيات آن اشراف پيدا نمي‌كنيد و فقط مثلا يك بعد را مي‌بينيد وابعاد ديگر را نمي‌بينيد و براي همين از آن وحشت مي‌كنيد، براي تقريب به ذهن شايد بشود مثال فردي را زد كه براي اوّلين بار مي خواهد پشت فرمان بنشيند و رانندگي ياد بگيرد، وي ابتدا وحشت ودلهرة زيادي دارد و مي ترسد كه يك نفر را زير بگيرد و يا تصادف وحشتناكي بكند كه منجر به كشته شدنش شود و يا ماشين اش صدمه ببيند، امّا كم كم كه با ماشين اُخت مي‌شود و به تمام زواياي آن وارد مي‌شود و احاطه و اشراف به آن پيدا مي‌كند، اين ترس و وحشت او هم به همان نسبت كم مي‌شود، تا آنجا كه به راحتي در خيابان ويراژ داده و گاهي لايي مي‌كشد و با سرعت 180 هم در اتوبان مي رود.
مثال ديگر: وقتي در جنوب شرق آسيا سونامي اتفاق مي‌افتد مثلاً بچه‌اي كه در خيابان راه مي‌رود را در نظر بگيريد، ناگهان مي‌بيند كه در پشت سرش يك موج هفتاد متري مي‌آيد، اين صحنه وحشتناك همانند كابوسي وحشتناك روح و روان او را بهم مي ريزد و او را دچار اختلالي مي كند كه روانشناسان از آن به [1] PTSD (ضربه و استرس پس از سانحه) ياد مي‌كنند، روان درمانگر مي‌آيد و از اين بچه و بچه‌هاي ديگر مي‌خواهد صحنه را با جزئيات تصور كنند و نقل كنند، تا در آخر كار اين بچه صحنه را آن‌طوركه هست، برايش جا بيافتد، وقتي آن طور كه بوده جا افتاد ميزان آزاردهندگي آن كم مي‌شود. مثلا فرض كنيد ما از اين بچه بخواهيم آن صحنه را با جزئيات نقل كند. سپس از همان جزئياتي كه نقل مي‌كند سوالات ريزتر و جزئي‌تري برايش نقل مي‌كنيم تا بيشتر بگويد و سپس در حضور او از ديگر افرادي كه شاهد جريان بوده‌اند سوالاتي مي‌كنيم و از جزئياتي كه تعريف مي‌كنند باز جزئيات ديگري را استخراج كرده و مورد سوال قرار مي‌دهيم و به اين وسيله تمام ابعاد و زواياي آن صحنه براي بچه مشخص شود و رو بيايد و اين باعث مي‌شود كه ميزان آزار دهندگي و اختلال كاهش پيدا مي‌كند. روان درمانگران ابتدا اين تكنيك را روي PTSD ها اجرا كردند و بعد درافراد و خانواده‌ هايي كه با صحنه‌هاي وحشتناك و اختلال‌زا روبرو شده بودند، بكار گرفتند.
و اما در مورد تكنيك بعدي نيز بايد بگوييم كه،[2] EMT يعني درمان از طريق حركات چشم و [3] EMD هم گفته‌اند كه به معني حساسيت زدايي از طريق حركات چشم مي باشد و [4] EMDR هم گفته شده كه به معني باز فرآوري و از نو پردازش كردن است. اين تكنيك در راستاي تكنيك «دي بريفينگ» (debriefing) است و كاربرد زيادي هم در خانواده درماني و هم در رابطه با زوجين و هم افرادي دارد كه به خاطر داشتن تجارب وحشتناك و تلخ، دچار مشكل شده‌اند. ما در اين بحث به شما مي‌گوييم كه چگونه مي‌شود آن تجارب را تا حدودي كم رنگ كرد تا موجب اختلال جدي در كار كرد خانواده و يا زوجين و يا افرد نگردد. واژة «شستشوي مغزي» كه گفته مي شود، همين است، البته ما در مغز و ذهن انسان چيزي به نام دليت (delete) نداريم، كه مثل رايانه اطلاعاتي را حذف كنيم و مغز ما طوري طراحي شده كه نمي‌تواند چيزي را بطور كامل پاك كند و فقط مي‌توانيم آنرا كم ‌رنگ و كم‌ اثر بكنيم. ما در اين تكنيك به فرد مي گوييم كه چشمان خود راببندد و حادثه و يا صحنه آزار دهنده را تصور كند و وقتي اوج ناراحتي اش فرارسيد با اشاره انگشت خود به ما علامت مي دهد و آنگاه چشمان خود را باز مي كند و انگشت مارا كه در فاصله بيست و پنج سانتيمتري قرار گرفته و در شعاع 180 درجه به اين طرف و آن طرف مي رود تعقيب نمايد و ما بيست بار اين كار را مي كنيم و … و بالاخره در طي چند جلسه با اينكار بار هيجاني صحنه از تصاوير آن جدا مي شود و تصور صحنه ها ديگر آن آزار دهندگي را ندارد. البته ما در اينجا فقط براي آشنايي شما با اين تكنيك ها توضيحات گذرايي داديم و شما مي توانيد (اگر با مشكلي حاد در اين زمينه مواجه بوديد، اگر نه كه هيچ) براي انجام آنها زير نظر يك روان درمانگر با تجربه و متدين اقدام نماييد.

*** همچنين براي فراموش كردن خاطرات تلخ گذشته ، راهكارهاي زير نيز موثر خواهد بود :
1. اصلاح نگرش نسبت به خاطرات تلخ گذشته؛ نگاهتان را بيشتر به جنبه‌هاي مثبتي كه مي‌تواند در حوادث تلخ يافت معطوف كنيد. شما از خاطرات تلخ گذشته درسهاي زيادي گرفته ايد، اين درسها را جايگزين احساسات منفي سازيد.
2. توجه به زيبايى‏ها و جلوه‏هاى نيك زندگى حال و آينده. به هر حال، زندگي شما، زيبايي‌ها و خوشي‌هايي هم داشته و دارد. سعي كنيد بيشتر، آن‌ها را در نظر بياوريد و آن خاطرات و خوشي‌ها را جايگزين خاطرات بد و ناخوشايند سازيد.
3. رضايت به مقدرات الهى را هرگز از ياد نبريد. اين امر باعث مى‏شود كه فرد هنگام مواجهه با امور ناخوشايند، كمتر دچار برخى تجارب ناخوشايند روانى و بيمار گونه گردد. تعاليم اسلامى سعى دارد حالت رضا را در انسان تقويت كند. بشارت خداوند به شكيبايانى است كه در هنگام بروز حوادث، ناگوار مى‏گويد: «ما از آن خدا هستيم و به سوى او باز مى‏گرديم»( بقره (2)، آيه 156).
4. توجه به عموميّت داشتن حوادث تلخ نيز از ديگر مواردي است كه شما نبايد آن را از نظر دور سازيد. همواره به اين نكته توجه داشته باشيد كه هيچ كس در اين دنيا بدون مشكل و بدون رويدادها و حوادث ناخوشايند نيست و افراد بسياري هستند كه مشكلات و سختي‌ها و مصيبت‌هايي شديدتر از آن چه را كه در مورد ما اتفاق افتاده، تحمل كرده‌اند.
5. سعي كنيد زندگي‌ تان را تا حد امكان به حالت نرمال و روزمره تان بر گردانيد.
6. بيكار نمانيد. بيكاري باعث مي‌شود انسان به گذشته و خاطرات و حوادث ناخوشايندي كه براي او اتفاق افتاده بيشتر بينديشد. در مقابل، كار كردن و مشغول بودن انسان را از اين گونه افكار و مشغوليت‌هاي فكري باز مي‌دارد. بنابراين، سعي كنيد اوقات خود را با اعمالي مانند كار روزانه، ورزش، مطالعه، گردش و تفريح با دوستان، تماشاي تلوزيون و… پر كنيد و تا حد امكان وقت خالي براي خود باقي نگذاريد. همچنين هر گاه خاطرات و رويدادهاي تلخ گذشته به يادتان آمد مي‌توانيد با مشغول كردن ذهنتان به كارهايي كه گفتيم فشار آن‌ها را از روي خود برداريد.
7. تمرينات آرام‌بخش انجام دهيد. ( نمونه ای از این تمرینات را مي توانيد در اینجا مشاهده کنید)
8. انتظار نداشته باشيد كه خاطرات آن حادثه سريعاً از بين بروند، آنها ممكن است براي مدتي با شما باشند.
9. زياده از حد از خودتان انتظار نداشته باشيد. به خودتان زمان بدهيد تا تطابق به آنچه اتفاق افتاده است رخ دهد.
10. از ديگران دوري نكنيد. از تنهايي و گوشه‌گيري اجتناب نماييد. بلكه سعي كنيد بيشتر در جمع اعضاي خانواده و دوستان حاضر شويد و با آنان به گفتگوهاي لذت بخش بپردازيد.
11. از موضوعاتي كه موجب ياد آوري خاطرات گذشته شما مي شود، در حد امكان دوري كنيد.
12. به ياد داشته باشيد مشكل شما به مرور زمان، حل مي شود؛ پس زياد هم نگران نباشيد و حساسيت بيش از حد نسبت به اين موضوع خرج ندهيد.
13. قسمتى از برنامه ‏هاى روزانه و هفتگى‏ تان را به ورزشهاى جمعى مثل ( واليبال، بسكتبال، هندبال و..) اختصاص دهيد.

email

کلید واژه ها:

دختری 26 ساله هستم که در رشته داروسازی تحصیل میکنم 4 سال قبل پسری بهم پیشنهاد دوستی داد که بلافاصله رد کردم و گفتم این روابط بی هدف را نمیپسندم ایشون گفت قصدش ازدواج هست فقط شرایطشو نداره حتی به ایشون گفتم ایا این دوستی ها را برای ناموس خودش میپسنده که گفتن بله و این کاملا طبیعیه به هرشکل من حرفشونو باور کردم بعد از چند ماه ایشون به من نزدیکتر شدن و گفتن اگه اجازه ندم منو در اغوش بگیرن معنیش اینه که علاقه ای بهشون ندارم و بهتره این رابطه تموم بشه من هم که تا حدودی وابسته ایشون بودم پذیرفتم و بعد از اون رابطه بیشتر شد و رابطه جنسی داشتیم بعد از دو سال ایشون گفت که دیگه به من علاقه ای نداره و از من جدا شد من خیلی تحقیر شدم خیلی التماس کردم و عملا مرده بودم تا یک سال هر روز گریه میکردم و ایشونو نفرین میکردم و از خدا میخواستم منو بکشه فکر اینکه باهاش رابطه جنسی داشتم منو دیوونه میکرد

خیلی دعا کردم که خدا یه جوری ارومم کنه اما بی فایده بود مشکلات خانوادمم به این مسایل اضافه شده بود و من کاملا نا امید شدم از خدا هروقت خیلی ناراحت بودم یا تنشی برام پیش میومد به سایتای غیر اخلاقی میرفتم و با پسرها حرفهای تحریک امیز میزدم با خود ارضای و گرفتن توجه اونا چند دقیقه اروم میشدم و بعد پشیمون اما این روند تکرار میشد بعد از اون چندین پیشنهاد دوستی داشتم که قبول نکردم تا یک سال گذشت دیگه زیاد گریه نمیکردم اما هیچ امیدی به زندگی و ایندم نداشتم تا یه پسری از همکلاسام هر روز شروع به زنگ زدن کرد من فقط برای رفع تنهاییم با ایشون حرف میزدم و علاقه ای بهش نداشتم ایشون از من خواست بیرون همو ببینیم من هم باز بی دلیل قبول کردم اونجا دست منو گرفت و تماس بدنی داشت که بیشتر شبیه شوخی بود تا علاقه و من اینو میدونستم  و دفعه بعد ایشون ازم خواست برم خونش و باز بدون فکر قبول کردم و با ایشون رابطه جنسی داشتم تمام این مدت هیچ علاقه ای وجود نداشت و من نمیدونم چرا این اتفاقا افتاد سعی کردم به خودم بیام ارتباطمو با ایشون قطع کردم خودارضایم کنار گذاشتم و یک ماهه پاکم.

اما از خودم متنفرم با خودم میگم اون حیا از بین رفته و دیگه برگشتنی نیست منی که حاظر به دست دادن با نامحرم نبودم به این روز افتادم هنوز اون اقا رو عامل بدبختیم میدونم و هرروز نفرینش میکنم بارها از خدا خواستم شخصی رو سر راهم قرار بده که بتونم از این روابط گناه الود بیرون بیام اما باز هم خدا صدامو نمیشنوه مثل همون یک سال اول دعا خواندم نذر کردم التماس کردم اما بی فایده بود تا اینکه مجبور شدم با خدا قهر کنم و این همه گناه انجام بدم دیگه به خدا هم التماس نمیکنم فقط میخوام بمیرم اما خدا اینو هم ازم دریغ میکنه نه راهی جلوی پام میگذاره نه منو میکشه کم کم به خودکشی فکر میکنم اما غم خانوادمو نمیتونم تحمل کنم شما بگویید چه کنم من یک ماهه پاکم نماز میخوانم عبادت میکنم اما میدونم باز هم بی نتیجه میمونه هرشب زیارت عاشورا میخونم که ارامش پیدا کنم اما به هیچ چیز نمیرسم خداوند منو حتی به جهنمم نمیفرسته حتی نابودم نمیکنه رحمم به حالم نمیکنه دیگه خسته شدم به من بگید چطور پاک شم چطور حیایی که نیستو به دست بیارم چطور ابروی رفتمو برگردونم اگه راهی نیست چکار کنم که خدا زودتر منو ببره

————————————-

کاربران محترم مي‌توانيد در همين بحث و يا مباحث ديگر انجمن نيز شرکت داشته باشيد: http://www.welayatnet.com/fa/forums
همچنين مي‌توانيد سوالات جديد خود را از طريق اين آدرس ارسال و از طریق کدپیگیری که دریافت میکنید پاسخ را مشاهده نمائید: http://www.welayatnet.com/fa/node/add/forum
تمامي کاربران مي‌توانند با عضويت در سايت نظرات و سوالاتي را که ارسال ميکنند را به عنوان يک رزومه فعاليتي براي خود محفوظ نگه‌دارند و به آن استناد کنند و همچنين نظراتشان جهت نمايش بعد از فعالیت مفید، ديگر منتظر تاييد مديرانجمن نيز نباشد؛ براي عضويت در سايت به آدرس مقابل مراجعه فرمائيد: www.welayatnet.com/fa/user/register

چگونه از رابطه نامشروع توبه کنیم

اطلاعات بیشتر در مورد فرمت‌های متنی

والا کاری به خوب و بد و گناهو ثوابشم که ندارم ولی بازم هر جور نگاه میکنم خیلی بی عقل  و بی اراده بودی حدسم اینه که کمبود توجه و محبتت باعث این کارااا شده.پرچممون رو خیلی اوردی پایینااااا خیلییی. ادم از یه سوراخ دو بار گزیده میشه؟؟ 

 

سلام.ببینید اولا پسری که با تیغ زدن و گول زدن دخترای ساده لوح در اصل عقده های خودشو ارضا میکنه هیچ ارزشی برای زنها و دخترها قائل نیست ولو اینکه خواهر و مادر و زن خودشون باشه و اونارو کالا و اشیای خریدنی و بیشتر رایگان برای ارضای عقده های ذهن مریضش میدونه پس لطفا توجه نکنید که اون گفته ناراحت نمیشم اگر یکی خواهر و مادر خودمم…دوم اینکه گفتید من الان توبه کردم اینکه ما الان چی هستیم مهمه ولی نه به اندازه اینکه آیا در آینده هم همین طور باقی میمونیم یاخیر خیلی مهمه!!!در رابطه با موصوع دوم که گفتین یه آدم پاک سر راهم قرار بده!!!باید بگم که قرار میده ولی شما توقع نداشته باشین که بقول معروف یه پسر آفتاب مهتاب ندیده بدبخت نصیب شما بشه!!!ناراحت نشید ولی شما بهتره با کسی مثل خودتون که قبلا گناه کرده و بعد توبه کرده ازدواج کنید اینطوری چون مثل هم هستید و همسانید به مشکل هم بر نمیخورید.موفق باشین

.

بهرحال دختری از پایتخت اومده تو دهشون… تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل

من یه دختر هجده ساله هستم تو تهران به دنیا اومدم وزندگی کردم اما به دلایلی به روستا محاجرت کردیم من از هشت سالگی حجاب گذاشتم از دوازده سالگی چادر سرم کردم اما یه نفر تو تهران بهم چپ نگاه نکرد اما از وقتی که اومدم روستا خیلی بهم تقا ضای دوستی میدن اما من همشون ویکی یکی رد کردم بعضی وقتا پیام هارو می خونم حالم بد میشه جوری که شبا کا بوس میبینم وتپش قلب می گیرم اما بارازو نیاز وتوسل به معصومین وشهدا کمی آروم میشم همش می گم خدایا نزار توراه گناه بیفتم به بزر گترامم میگم که درجریان باشن ولی بازم میترسم بزرگ ترام میگن همین که یه مدرکی ازشون بگیریم میدونیم باهاشون چی کار کنیم اما این داستان ها همش به درسام لطمه میزنه 

عزیزم در امثال تهران

اکثر قریب به اتفاق اونهایی که چادری و محجبه کامل هستند چون در تهران آزادی هست و اونها این لباس رو انتخاب کردند دید مردم نسبت به اونها دید تقریبا پاکی هست

اما در روستا

چادر یک لباس همگانیه

و هیچ کی به اون به عنوان یک لباس مقدس نگاه نمیکنه

و کم نیستند دختران چادری ای که در روستا فاسده هم هستند و پیدا میشن

لذا فکر میکنند تو هم خب یکی مثل همونها هستی دیگه

ناراحت نشو

محکم جلوشو به ایست

در روستا پسرانی هستند

که دنبال دختران واقعا محجبه میگردن

اگر در مقابل پسران هرزه به ایستی

پسر مومن نصیبت خواهد شد

به درسهات برس

من خودم روستایی هستم در روستای ما از هر 100دختر 97 تاشون مانتویی و فوق العاده بدحجاب هستن،اکثر پسرهای روستامون هم از شهرمون یا شهرهای دیگه زن گرفتن،میخواستم بگم مخالفم با نظرتون چون که تو تهران یا اصفهان یا همدان یا…که کلانشهر هستن اینکه شما میبینید 99درصد زنهای داخل خیابون کشف حجاب کردن طبیعیه 1.بدلیل اینکه اونا قشر ولگرد و جسارتا خراب جامعه هستن 2.جنس ارزون زیاد خریدار و تماشا کننده داره

دختر خوب همیشه کمتر ولگردی میره یا غروبها و شبها تو خونه است نه تو خیابون و خرابه و…بهرحال دهات ها وضعشون خرابه حتی فساد داخل شهرهاهم از ما دهاتیا بلند میشه.

ازاینکه خدامیبخشه مطمئنم چون خداخیلی بخشندس ترسم اینه چه جوری بایدبه شوهرآینده بگیم چون نگیم ازعذاب وجدان میمیریم

لطفاراهنمایی کنید

سلام خواهر من

جوری زندگی کن گذشته ات محو فردا و فرداهات بشه. جوری که برگردی به پاکی و روشنی دلت قبل از خطا و گناه. اونوقت اگه دلت شک داشت بگو، ولی وقتی تو به محبت خدا برمیگردی حتما آدم دیگه ای خواهی شد

با سلام و عرض ادب.صد بار اگر توبه شکستی باز آی.این عذاب وجدان بخشی از عذاب دنیوی برای پاک شدن هستش.مثلا شما اگر در طول ترم بازیگوشی کنی و درس بخونی آخرش مشروط و تجدید ترم میشی و گریه و زاری و اینکه تصمیم میگیری ترم بعد درستو بخونی.پس این عذاب وجدان بخشی از بیداری شماست و خدا دوستت داره که این عذاب وجدان و بهت داده.اگر خدا نمیدیدت و براش مهم نبودی نمیزاشت توبه کنی و برگردی.پس برای صاف و تمیز شدن این راه را ادامه بده تا ترم بعد که شاگرد اول کلاس خدا بشی.توکل کن.خدا خیلی بزرگتر از این حرفهاست.با زمینی ها مقایسه نکن.بخشندسسسس.

مگ کسایی رو که زنا میکنند در حضور جمعی از مردم حد نمزنند ی دلیلش اینکه دیگران مرتکب نشن و به این روز نیفتن پس چرا این کار قبیح روز به روز بیشتر میشه اونم تو کشور مسلمان

ب قول یک حاج آقایی ما همه توانبار داریم (گناه منظورمه) ولی باید به بالایی وصل شیم تا نگهمون داره من با اینکه اصلا فکرشم نمیکنم، بعضی وقتا از خودم میترسم نکنه به این کار بسیار زشت مبتلا بشم، امان از این موانع ازدواج ک کار سخت کرده ولی هرکی بتونه خودش نگه داره برنده س

سلام انشا الله خدا هممون رو از منجلاب گناهانمون نجات بده همه ما تنها کاری که میتونیم بکنیم اینکه از رحمت خدا نا امید نشیم خدا تنها کسی که ما داریم اگه ما به خدا پشت کنیم چه کسی برای ما میمونه ؟ ما غیر از خدا کیو داریم ؟ خود خدا گفته بدترین گناه نا امیدی از رحمت خداست. ما هر چقدر هم که تو گناه فرو رفته باشیم به اون اندازه نمی رسه که از رحمت خدا نا امید بشیم . مواهشا به این موضوع فکر کنید خود از مادر به ما مهربون تر از رگ گردن به ما نزدیک تر هیچ کس به اندازه خودش خیر و صلاح ما رو نمی خواهد خدا هیچ وقت ما رو فراموش نمی کنه هیچ وقت نکرده اما ما به مدا چه قدر فکر میکنیم چقدر یادش هستیم این ماییم که خدا رو فراموش کردیم اونی که جواب نمیده ما هستیم  

خدا خودش گفته شما ها توبه کنید من شما ها رو میبخشم جوری که انگار همین الان از مادر زاده شدید پس فقط کافی به خودمون برگردیم تصمیمون رو بگیریم توبه کنیم توبه خالصانه به خدا خدا میشنوه خدا منتظرمون هست منتظر تک تکمون هر گناهی هم کرده باشیم فقط کافی خالصانه توبه کنیم و با اراده بر گردیم

منم دقیقا عین توئه زندگیم ، متاسفانه بدجوری شیطون تو جلدم رفته بود و داشت میتازید، اما من برای دومین دفه توبه کردم، از خدا خواستم که منو ببخشه و غضب نکنه، این خود ما آدما هستیم که اشتباه میریم درصورتی که خدا راه درست رو جلومون میزاره و ما نادیده ش میگیریم، کوله بار من پر از گناهه و عذاب وجدان منو رها نمیکنه، اینکه به اعتماد خانوادم خیانت کردم منو عذاب میده، همش ترس از رفتن آبروم دارم، ایت فکرو خیالا لحظه ای منو رها نمیکنه، ولی من همیشه از خدا میخام که فرصت دیگه بده بهم برای جبران کردن، امیدوارم این روزهای بد بگذره و خدا مارو ببخشه و نزاره رسوا بشیم، ما چوب سادگیمون رو خوردیم، خدایا تو ببخش 

سلام ببخشید جسارت میکنم شما در امتحان خدا هستید  خدا هیچوقت بندهاشو فراموش نمیکنه سوره زمر آیه ۵۳ رو بخونید اون شیطان بود که به شما می‌گفت دیگه خدا تو رو نمی بخشه اما خدا چندین بار در قرآن ذکر کرده غفور رحیم  می بخشم می بخشم می بخشم   حضرت حر هم راه رو اشتباه رفت اما  برگشت هیچوقت نا امید نشید و اینو توجه کنید خدا گناه کاران رو خیلی خیلی دوست داره اونم با سند قدر خودتونو بدونید هیچ نا امید نشید شما بهترین زندگی رو میتونید انجام بدید توکل بر خدا کنید و خداوند رو باور داشته باشید 

این لینک ببین و بهش عمل کن

چگونه از رابطه نامشروع توبه کنیم

 

https://www.aparat.com/v/cTx9Q/%D8%AC%D9%84%D8%B3%D9%87_%D8%A7%D9%88%D9%…

منم مشکل تورو دارم عزیز منم یه دختر 21 ساله هستم که با پسری 3 سال پیش دوست بودم و خیلی وقت بود ازش خبر نداشتم نمیدونم سر چه حسابی یه دفعه خواستم بهش پیام بدم اصرار کرد که برم خونش منه بی فکر هم رفتم که ای کاش قلم پام میشکست رفتم و یه جورایی به زور بهم تعرض کرد و جرعت ندارم به کسی بگم حتی حرعت ندارم پیش متخصص برم چون میترسم منو یه بدکاره بشناسن ولی به خدا قسم نیستم! منم الان یه ماه از اون ماجرا میگذره کارم شده زار زدن سر سجاده و دست به دعا شدن اون خدایی که مارو آفریده حواسش به بنده های توبه کارش هست ما اشتباه کردیم ولی حق زندگی داریم امیدم به خداست امیدت به خدا باشه خواهر یاحق

سلام من دختر 25 ساله ای هستم که همش با خانوادم مشکل داشتم از جمع های خانوادگی فرار میکردم حتی از پدر و مادرم اما بعد اینکه مقاله مشاوره خانواده فیلیا رو خوندم تونستم ارتباطمو باهاشون بهتر کنم  .

انگار این منم ک اینارو نوشته.منم دقیقا همینجوریم.حالم از خودم بهم میخوره و ناامیدم.کاش میشد یه معجزه ای برای حال روحیه من و تو و امثال ما بشه تا ما هم طعم زندگی رو بچشیم.بنظرم با کارایی ک کردم الان دارم جهنم رو میچشم.جهنم همیشه آتیش ظاهری نیس.یه غم و عذاب بی انتها که تمومی نداره .دوس دارم بمیرم ولی نمییمرم.توبه میکنم اما تا یه قدم ب خدا نزدیک میشم این شهوت لعنتی منو صد قدم دور میکنه.

سلام هیچوقت نا امید نشید با تمام قدرت زندگی کنید و طوری زندگی کنید که دیگران از شما درس بگیرن

سلام؛ خوشحال خواهم شد اگر این مطلب را مطالعه بفرمائید:

https://www.welayatnet.com/fa/news/99147

نقل شده که آیت الله بهجت همواره می فرمودند: برخی درحالی که در مراحل نخست اخلاقی هستند مدام از ما راه رسیدن به مراحل بالاتر را می خواهند؛ این درحالی است که توصیه همیشگی ما به همه در هر درجه و مرتبه اخلاقی و معنوی که باشند، ترک محرمات و انجام واجبات است.

خدا به هممون کمک کنه که به این رهنمود عمل کنیم، واقعا انجام درست واجبات و ترک محرمات همه چیو درست میکنه. 

سلام

گناه برای همه هست چه خانم و چه آقا. چه دست دادن ساده چه از دست دادن بکارت…

اما یه جای گناه قشنگه اونجاش که تو پشیمونی

و این یعنی خدا دوست داره و هنوز تورو میتونه ببخشه…

از خودش بخواه و سمت گناه نرو

از خودش عمیق بخواه از جایی که فک نمیکنی تطهیرت میکنه.

 

حدیث کسا معجزه میکنه

سلام خواهر. الان که تو پاکی هستی به پاکیت ادامه بده و از درخانه خدا ناامید که یکی از گناهان بزرگ ناامیدی از رحمت خداست..خواهر یه سایتی رو بهت معرفی میکنم به نام سایت توبه داداش رضا.حتما به این سایت برو مطمعنم خیلی عوض میشی چون تو این سایت، داداش رضا جوونارو به پاکی دعوت میکنه و خیلی از جوونا تو این سایت هدایت شدن. اصلا خود داداش رضا از هدایت شدگان هست ب ا همسن جوونارو درک میکنه و به پاکی دعوت میکنه.کانال هم داره حتما به کانالش هم برو عضو شو… چند کتابم نوشته خیلی عالی هستن.یکی از این کتابا به نام .از سفیر ابلیس تا سفیرپاکی تو این کتاب خاطرات خودشو و چگونگی توبه اش رو نوشته حتما بخون تاثیر گذار خواهد بود. کلا وارد سایتش و کانالش بشی عجیب عوض میشی و برام دعا میکنی که سایت و کانال داداش رضارو بهت معرفی کردم…موفق باشی خواهرممم

هرکاری متخصص خودشو میخواد ، برین پیش یه مشاور خوب و البته با معتقد

خیلی متاثر شدم از اینکه در اول کار حتی دست نمیدادی ولی بعد …. بله ناامید نباش توبه کن. اما در جواب اونایی که گفتن ترمیم کن بگم ترمیم مشکله چون پسری میاد بعنوان دختر میگیره مهریه و هزینه های متناسب دختر به او تحمیل میشه ولی دختر نباشی ایا فریب و نیرنگ نیست؟!ایا خدا راضیه؟؟ اگه اینطوری باشه پس مطلقه ها برن ترمیم کنن جای دختر جابزنن. ازمرجع تقلید بپرس

خوهران و برادران عزیز توجه داشته باشین که

همه ما مرتکب چنین  گناهانی شدیم

و هر کس،بگه نه

قطعا دروغ میگم

خداوند،فرموده

درهای آسمان همواره به سوی،شما باز است حدیث قدسی هست

نعوذبالله خدا که دروغ نمیگه

پس توبه واقعی پذیرفته شدنی، هست 

پیامبر فرمودن هرکس،توبه کند گویی تازه از مادر زاده شده.      والسلام

خواهر من الان درسته خودم دیوونه ترم ولی بزار برات از محبت خدا بگم
وقتی 16 سال داشتم با اینکه خانواده خوبی هم از لحاظ مالی و هم از لحاظ فکری داشتم ولی به خلاف کشیده شدم و تو باتلاق افتادم.درسته تا حالا رابطه جنسی و…. شبیه اینا نداشتم ولی کارهای خیلی بدتری کردم که هنوزم خجالت میکشم بگم و آخرش از بین چهار نفر دوست فقط من زنده موندم و بقیه بخاطر این مسیر اشتباه رفتن به اون دنیا ولی خدا اون قدر مهربونه با اینکه فکر میکردم شاید شیطان هم تو قیامت منو لعن کنه ولی نشد و الان 22 سال دارم و حتی تو دانشگاه دولتی هم درس میخونم باور می کنی؟؟؟؟منی که همه فکر میکردن یا اعدام میشم یا تا آخرش تو زندون ها می مونم.تازه به حدی رسیدم که عشق خدا منو جنون رسونده و الان فقط خدا رو دوست دارم و تا صبح مثل دیوونه ها برای خدا گریه می کنم و با اکثر بزرگای دینی رابطه خوبی دارم در ضمن بی ادبی نباشه ولی برو کتابی در مورد رابعه پیدا کن بخون که با اینکه وضعش…. ولی به یکی از بزرگترین بنده ها و عارفان خدا تبدیل میشه پس بجای اینا فقط تلاش کن و شهوت رو هم با روزه خاموش کن تاثیر داره به منم یکی از صوفی های پاکستان گفت و آخرش هم بدون این شیطان ملعون هم با ناامید کردن آدمو بیشتر منحرف میکنه تو همچنان تلاش کن خدا تو بهترین و مناسبترین لحظه میاد سراغت و در این شکی نیست چون گناه های تو پیش ماله من شبیه مورچه جلوی فیله پس حتما میاد سراغت

خودم داستانم همینه ، کسی بودم صف اول نماز بودمو شبا بخاطر کارهای نکردمم گریه میکردم و درخواست توبه

از خدا خاستم یکی رو بهم بده باهم پاک زندگی کینم چون تو این رو زمونه نمیشه به کسی اعتماد کرد.

صدامو اشتباه شنید انداختم تو مجنلاب گناه و شهوت همش سکس دارم با طرفم-حالم از خودم بهم میخوره

میدونی چی آبجی ؟ایراد کارمون چیه؟

خدا رو صدا میکنیم ولی نه از ته قلبمون

فقط همین رو دارم بگم

واسه خودم متاسفم ، که چا کسی نیست دستمو بگیره بگه پاشو مومن

واسه شما نمتونم دعا کنم چون انقدر دلم سیاه شده که دیگه خدا نمتونه نگاهم کنه

ایشااله که شما هم توبه کنی توبه از ته دل که وقتی یک پسر بهت پیشنهاد داد یاد توبه ات بیفتی

توبه کن به خدش قسم قبولت میکنه

واسه منم دعا کن از این منجلاب بیام بیرون

و من الله توفیق

 

نگران نباشید. شما هر وقت ماهی رو از آب بگیرد  تازه است. امیدتون رو به خدا از دست ندید. 

از ته دل توبه کنید. با قلبتون توبه کنید. 

به خدا، خدا میشنوه. خدا میبینه.

اگر یقین داشته باشیم که خدا مارو میبینه دیگه به طرف هیچ گناهی نمیریم. شما هم اگر بآور داشته باشی که خدا از رگ گردن هم بهت نزدیکتره و همیشه شما رو میبینه به طرف گناه نمیری. از خدا شرم میکنی.

با این حال براتون دعا میکنم ان شاءالله که به حق امام حسین از گناه دست بردارید و امام حسین هم به حق علی اکبرش دست شما رو بگیره و پیش خدا شفاعت کنه شما رو.

میگن گریه برای امام حسین گناهان رو پاک میکنه.

به خودتون بیاید از این خواب غفلت بیدار شید. شما که با خدا دشمنی نداری و میدونی کارت گناهه، پس دست بکش از این گناه کبیره برادر من.

امیدت به خدا.

به حضرت زهرا (س ) توسل کنی و بانو هم ببینن با خدا و امام حسین آشتی کردی و دوست شدی، 

مطمئن باش دستت رو میگیرن.

فقط توبه حقیقی کن و صبر داشته باش…

سلام..هیچوقت نگین دلم سیاهه خدا دعامو اجابت نمیکنه…اصلا اینجوری نیس ناامید نباشین شما دارین ب خدا فک میکنین و دنبال زندگی خدایی هستین پس مطمین باشین ک بهش میرسین شاعر میگیه هر چیز که در جستن آنی،آنی…سعی کنن با امام حسین ارتباط بگیرین ان شالله زودتر معنویات وارد زندگیتون میشه…سخنرانی های جول اوستین هم پیشنهاد میکنم ببینید تا نوع نگاهتون ب خدا و اتفاقات دنیا عوض شه…در ضمن اینکه میگید تا میخوام توبه کنم هی شرایط گناه پیش میاد باید بگم ک طبیعیه ک امتحان بشید تو قران هم اومده فک کنم سوره عنکبوت همون ایه های اولش باشه (مطمین نیستم عنکبوت باشه یا نه) همون قانون مقاومت کایناته..پیشنهاد میکنم فایل های اقای امیر شریفی رو هم در رابطه با قانون جذب مطالعه کنید تا بهتر بتونید همه چیز رو در کنترل بگیرید….

قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ

بگو: اى بندگان من كه در جنايت به خويش (به واسطه گناه) از حد گذشتيد، از رحمت خدا نوميد مگرديد، بیترديد خداوند همه گناهان را (به وسيله توبه هر چند شرك باشد) میآمرزد، زيرا اوست آمرزنده و مهربان

 

خواهر خوبم از انچه نوشتید دلم سرشار از غم شد اما شما اجازه ندارید مایوس باشید ، خدا همیشه و همه حال با ماست و منتظر بازگشتمونه

 به بعضی حرفها توجه نکنید همین اکنون که تصمیم به پاک بودن گرفتید پاکید

به خدای رحمان توکل کنید

یا علی

خواهر عزیزم چرا با خودت اینطوری می کتی؟ بدترین گناه شما ناامیدیت از درگاه خداست. آخه خدا که مثل منو شما نیست. خدا می بخشه خیلی زودتر از اونیکه فکرشو کنی. فقط باید به خدا قول بدی که دیگه اون گناهو تکرار نمی کنی. مطمئن باش همین الانم خدا بخشیدتت شک نکنو هرکسی اشتباه می کته . اینکه به اشتباهت پی بردی و پشیمونی بزرگترین لطف خدا در حق توئه 

کــاری بـا اســلام نـدارم.
دختــرهـا گــاهـی فــرامـوششون می شــه کــه دخــترجماعت عشــق ورز هســتن و پـســرهـا عشــق بـاز
و پسرهای زرنگی که با دوست دخترشون رابطه جنسی برقرار می کنن احتمال ازدواج کردنشون با هـمــون دخـتـر کـمه یا تـقریـبا هیــچـه بـه خــاطـر بـدگمانی و بـی اعتـمـادی.
بیشتر مردم تا متوجه تنهایی و بـی کسی دخــتر می شوند بـدتــریـن بــلای مـمکن رو به سـرش مـیآرن و
بعد می اندازندش توی سطل زباله لابلا و قاطی زباله های دیگه و
یک عالمه هم به نفع خود تفسیر به رای می کنند. خودشونو بی گناه و دختره رو هرزه، خیابانی و بیابانی می دونند

باید از خداون درخواست توفیق توبه  حقیقی کنیم . توبه نصوح که در قرآن هم اون توبه رو ازمون میخواد. توبوا الی الله توبة نصوحا.

 فقط دلم میخواد بحال سادگی این جور دخترا گریه کنم بخدا

وقتی میگن رابطه بدون نظارت خونواده نباید باشه بخاطر این چیزاست

مطمئنا بعضی چیزا دیگه قابل برگشت نیست باید از اولش از همچین روزهایی میترسیدی حالا هم فقط توبه کن و خودت باش —-خدا بزرگه — ان شاالله که درست میشه

من در شگفتم از كسي كه توانايي توبه و استغفار دارد، با اين حال مأيوس مي‌شود!((امام علي (ع)))

چی بگم والا

فقط تعجب میکنم از بعضی دخترا

وقتی قسمت اول رو خوندم گفتم خب خدا رو شکر 1 بار بوده و حتما الان از توبه کردن مینویسه، ولی بقیه داستان رو خوندم والا یه حس بدی بهم دست داد.

سلام به همه دوستان.

شک نکن که با توبه حقیقی….. خداوند شمارا خواهد بخشید 

همانا که خداوند مهربون و بخشنده است

به خودت بیا……..به خودت بگو اشتباه(گناه) کردم زییییییییاد قبول …….

ولی از این به بعد خوب و پاک زندگی میکنم هر چی میخواد بشه 

اینو از من بشنو خودتو باور کن (اون منی که حتی حاضر نمی شد …..)

این دعای بنده 

(شاید بعضی ها درست بدونن و برخی هم غلط)

ان شا الله به حق تمام انسانهای پاک

یه مرد عین خودتون قسمتتون بشه (سعی کن پاک باشی) تا

و تا اخر عمر وفادار به هم و پاک زندگی کنید

 

و عاقبت بخیر شوید.

اللهم عجل لولیک الفرج

بله دیشب عضو شدم ..” چون اینجا بعضیا مولتی یوزرن بعد فکر میکنن منم مثل خودشونم ” باشه بخشیدم چشم

با نظر mahseta کاملا موافقم..

به نظرم آقای Adel خیلی همه چیز و یک جانبه میبینن ( همه چیز و حق مسلم آقایون میدونن.)  و به موضوع جامع نگاه نمیکنند!!شما خدارو شکر نه مرجع تقلیدی نه قانون گذار..

من هم تقریبا مشکل این خانم رو دارم… خیلی دنبال حلش بودم ..من شخصا در زمان حیات ایت الله بهجت براشون نامه نوشتم و ایشون گفتن بسیار نماز جعفر طیار بخونید تا زمانی هم که به توصیه ایشون عمل میکنم همه چیز خوبه وقتی میزارم کنار به خودکشی فکر میکنم. به نظرم این مراجع بزرگ با علم به خیلی از مسائل که از دید افرادی مثل Adel پنهانه میگن از نظر شرعی ترمیم بکارت بعده توبه ایرادی نداره از جمله:

این که  اگه این خانم این کار و نکنه نا امید میشه که ناامیدی بزرگترین گناهه چون ناامید که میشه به هرزگی رو میاره و اول به خودش بعد به جامعه ای که همه ما توشیم صدمه میزنه یا ممکنه به خودکشی فکر کنه که اونم گناهه (نتیجه: گناه پشت گناه میشه و معلوم نیست اصلا  تا کجا هاا ادامه میده) اصلا دلیل این که خدا همیشه راه توبه رو باز گذاشته همینه خدا میخواد بگه این که اب از سرم گذشت چه یک وجب چه صد وجب جمله غلطیه!

کلا این فکر و که برید بگید از سرتون بیرون کنید.. راه ام هست واسه این که همسر متوجه نشه یک ماه قبل عقد برای ترمیم اقدام کنید..دلیلی که خودم اقدام نمیکنم فقط ترسه ..ترس از این که بخواد به هردلیلی بگه بریم پیش دکتر و اون جاست که پزشک متوجه میشه. همین.. کاش همون طوری که ما این حق و نداریم که ببفهمیم یه اقا پسر چه گناهانی کرده و توبه کرده و حالا میخواد ازدواج کنه اقایون ام این حق و به خودشون نمیدادن که در این باره کنجکاوی کنن!

از اینکه زن هستم خدا رو شکر میکنم چه دل بزرگی به ما داده که شما مردها رو بدون تضمینی برای بکارت میپذیریم در حالیکه مردها  آزادی های بیشتری هم دارند و بیشتر احتمال خطا دارن

این جمله mahseta عالی بود

اينكه خدا توبه پذیره حرفی نیست ولی در مورد ترمیم بگم اون شوهر اینده چه گناهی کرده که به عنوان باکره اومده زن بگیره. ولی حالا یه نفری که دختر نیست ولی با مهریه و هزینه های تحمیل شده دوشیزه بهش بدن ایا این تدلیس و فریب نیست؟؟!اگه به همین راحتی باشه پس مطلقه ها هم برن ترمیم کنن خودشونو جای دوشیزه جابزنن. خواهر محترم اگه راه خدا رو پیش گرفتی باید از فریب ونیرنگ هم دوری کنی. با مرجع تقلید جامع الشرایط در میان بزار تا بفهمیحکم خدا رو.

از مرجع تقلید جامع سوال شد اگر چه دروغ جایز نیست اما كلك حساب نمیشود و حق الناس نیست و نیازی نیست و واجب نیست بیان كنند اما اگر بعد از ازدواج زوج متوجه شود حق فسخ برای او ثابت است . این نظر مرجع بود نظر خودم اینه كه خب اعتراف به گناه خوب نیست و خودش گناهه و پر از مفسده باید شخص توبه واقعی كنه و بعد انشالا خدا هم میبخشه و اگر قصد ازدواج كرد بهتره هیچ توقعی از همسرش نداشته باشه اعم از طلا و جشن و مهر سنگین و با شرایط ساده به پسر بله بده و هدفش فرار از دام شیطان باشه انشالا هممون عاقب بخیر بشیم

قسمت اول جمله که گفته خدا دل بزرگی به ما داده

شکی درش نیست و قطعا همینطوره 

و اما گفته شما مردان را بدون تضمینی برای بکارت  میپذیریم در حالی که مردان آزادی های بیشتری برا گناه دارن

این جملتون فقط ظاهر درستی داره و یه (جورایی در جامعه قبول شدس)

فقط

فقط و فقط ….

منی که( واقعا از اول زندگیم تا الان پاک بوده هستم) باقی عمرمو الله علم

اصلا نمیتونم این حرفتونو قبول کنم 

اصلا برام قابل تصور هم نیس

واقعا  اخر بی انصافیه ……………………………… و یه جورایی توهین بود به مرد های پاک

به قران کم کم دارم تصور بدی از دختر خانم ها پیدا میکنم

محض رضای خدا ضمینه زدن این حرف های خیلی درد ناک رو درست نکنید 

پاک اعصابم بهم ریخت 

خدا شما را ببخشد

موفق باشید 

دوست عزیز تشکر  از توجهتون ولی ممنون میشم موافقتتون رو فقط با ابزار لایک و دیس لایک نشون بدید و اصلا اسمی نبرید چون اینجا بعضیا مولتی یوزرن بعد فکر میکنن منم مثل خودشونم

ظاهرا شما تازه وارد هستید شما هم یکم اینجا بمونی مثل من آب بندی میشی انشاءالله! 

اولین قدم اینه که اشتباهتونو بپذیرید و  به جای سرزنش دیگران خودتونو سرزنش کنید. و دست از لجبازی با خدا بردارید. درسته که گناه کردید. اما هر چقدر هم که گناه کنید نباید از رحمت خدا مایوس باشید. تو قرآن خدا کسانی که ازش ناامیدند رو زیانکار خطاب کرده. شما که نمیخوای زیان کار باشی.همین که الان یک ماهه پاکی. همین که از گذشتت ناراحتی.خیلی خوبه ولی به هر حال باید پای اشتباهاتتون وایسید.مردونه. مطمینا اگر قصدتون توبه حقیقی و پاک شدن باشه  سختی های زیادی در راه خواهید داشت.ولی ناامید نشید. همه ی آدمها در طی مقطعی از زندگیشون اشتباهات فاحشی میکنن . ولی مرد(جنس مرد منظورم نیست) اونه که اشتباهشو بپذیره و اصلاح کنه خودشو. حالا انتخاب با شما میخوای از خدا ناامید باشی و بهش لج کنی و روز به روز بیشتر فرو بری. یا برگردی و اصلاح کنی و پاک پاک پاک بشی. که البته از حرفاتون معلومه که دومی هستید من مطمینم. همین که خدا این غم و سرگردانی رو در درون شما انداخته. میخواد به خودتون بیایدو علیه خودتون قیام کنید. حرفام شعاری شد میدونم ولی…………………………………………………………یاعلی

با سلام

واقعیت ها وجود دارند و گریز ناپذیر  گاهی از طریق این سایت ها انسان مطلع شود و راهی برای جبران و یا حتی پیشگیری پیدا کند بهتر است تا خود با آن مواجه شود.

همه انسانها در معرض آسیب و حیله های شیطان هستند و فرقی بین مذهبی و غیر مذهبی نیست.

صورت مسئله را پاک کردن و فرار از حوادث انسان ها راضعیف کرده و در بعضی مواقع بدتر از آن را نصیب می‌کند.

 

گاهی از اومدن به سایت و خوندن مطالبش پشیمون میشم
به گناهتون اعتراف نکنید!! هم قبح گناه شکسته میشه هم توو ذهن جوونا تصورات بد نسبت به جنس مخالف به وجود میاد

واقعا ار دل من گفتین..من پشیمون شدم با این سایت اشنا شدم .و بدبین به جنس مخالف و همینطور مذهبیا…اصلا علاقه ای به ازدواج ندارم.احساس میکنم همه مردا دارای رابطه با جنس مخارف هستن .حالا به هر نوعی.حتی دوستی ساده

سلام.تا زمانى که انسان زنده است مى تونه برگرده به سمت خدا. بگو اى بندگان من که بر خود اسراف (زياده روى در گناه) کرده ايد بدرستيکه خداوند جميع گناهان را مى بخشد. استغفار زياد به نحوى که خسته نشويد بطور مداوم از دستور العمل هاى بهجت العارفين است. اميدوارم به مرحله سلوک در نورانيت حضرت حق و شيرينى هم نشينى با اوبرسيد.اللهم صل على محمد وآل محمد

بسم الله التواب العلیم

تو رو خدا انقدر به گناهانتون اعتراف نکنید. (به خصوص شما دخترا)

خواهر گرامی! نمی دونم الآن که این مطلب رو می خونی، سر توبه ات هستی هنوز یا … اما به هر صورت هرگز خودت رو نباز.

حتی اگه (دور از جونتون … زبونم لال) صد بار دیگه هم این اشتباه رو بکنید، از کرم خدا و رحمت اون نباید مأیوس بشید. خود بنده شده که بعضی گناهان رو انجام دادم و بعد بلافاصله ایستادم به نماز یومیه. خیلی هم خجالت کشیدم از خدا (تا حدی که برخی اوقات گریه هم کردم)، ولی پرروئی هم داشتم. کم نیارید و به حضرت فاطمه (سلام الله علیها) متوسل بشید. مذهبی بشید … ظاهری و باطنی … گاهی حتی ظاهر مذهبی هم خطرات گناه آلود در سطح جامعه رو از شما دور نگه می داره. دنبال شوهر خوب هم بگردید. (بازم می گم تو رو به خدا اینقدر به گناهانتون بین آدم ها اعتراف نکنید. اعتراف به گناه مخصوص رابطه انسان با خداست و غیر بخش حق الناسی گناهان، بسیاری از اون ها به آدم ها اصلاً مربوط نیست.)

دعا می کنم براتون … این روزا چله عاشورا گرفتم.

 جواب سلام.
علیک السلام و رحمةالله
پیام شما: «4 سال پیش تلفنی با پسری آشنا شدم»
پاسخ بنده «دخترم آشنائی شما با نامحرم خلاف شرع و عبور از خط قرمز دین هست و عواقب آن از نظر معنوی زیاد هست».
پیام شما «بعد از مدتی به دیدنش رفتم با هم دوست شدیم»
پاسخ بنده: «آیا شما میدانید که اسلام که خیرخواه همه هست رابطه با نامحرم را جایز نمیداند چه برسد به ملاقات و دیدن نامحرم؟؟ پند حدیث از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلّم) در این زمینه:
1.. هر کس به نامحرم دست بدهد، روز قیامت در غل و زنجیر به محشر وارد می‌شود و خداوند دستور می‌دهد که او را به آتش جهنم بیفکنند.
2. هر کس با نامحرم شوخی کند، در مقابل هر کلمه حرامی که به او گفته است، هزار سال حبس خواهد شد.
3. هرکس با غیر همسر خویش شوخی و مزاح کند به اندازه هر کلمه ای که در دنیا سخن گفته باشد، خداوند هزار سال او را در زندان دوزخ نگاه خواهد داشت.
4. نگاه به نامحرم، تیری از تیرهای شیطان است هر کس آن را از خوف خدا ترک کند خداوند حلاوت ایمان را به او می‌چشاند.
5. تمام چشم‌ها در روز قیامت گریان خواهد شد، مگر چشمی که از خوف و عظمت خدا بگرید، و چشمی که از حرام بسته شود، و چشمی که در راه خدا شب‌ها بیدار بماند و شب زنده داری کند.
6. هر کس چشمان خود را از نگاه به نامحرم پرکند (و با خیال راحت به این نگاه خود ادامه دهد)، خداوند متعال در روز قیامت میخ‌های آتشین به چشمان او فرو خواهد برد و بعد از رسیدگی به کار مردم، دستور خواهد داد که او را به آتش جهنم بیندازند.
7. هر خانمی که خود را معطر و خوشبو کند (عطر بزند) و سپس از خانه خارج شود، همواره مورد لعنت خدا و ملائکه خواهد گرفت، تا وقتی که به خانه برگردد، هرچند برگشتش به خانه طول بکشد.
8. شیطان به حضرت موسی علیه السلام گفت : ای موسی! با زنی که به تو محرم و یا حلال نیست خلوت مکن (تنها مباش، به خاطر آنکه هیچ مردی با زن نامحرمی خلوت نمی‌کند، مگر این که من همراه آن دو هستم. (و خودم شخصاً آن دو را برای گناه و رابطه نامشروع تحریک و وسوسه می‌کنم).
احادیثی از أئمّه معصومین (علیهم السلام):
نزول بلا و بدبختی و انحراف دل بخاطر گفتگوی بالذت با نامحرم
1.. آقا أمیرالمؤمنین علی (علیه ‌السلام): اختلاط و گفتگو مردان با زنان نامحرم سبب نزول بلا و بدبختی خواهد شد، و دل‌ها را منحرف می‌سازد.
امام زمان (علیه السلام) از خلوتهایمان آگاه هست
2. یکی از راویان می‌گوید در کوفه به زنی قرآن می‌آموختم، روزی با او شوخی کردم، بعد به دیدار امام باقر (علیه‌السلام) شتافتم، امام باقر علیه السلام فرمود: آن که (حتّی) در پنهان مرتکب گناه شود خداوند به او اعتنا و توجّهی ندارد، به آن زن چه گفتی؟ از شرمساری چهره‌ام را پوشاندم و توبه کردم، امام فرمود: تکرار نکن.
گفتگو با نامحرم از دام‌های شیطان
3. امام باقر (علیه‌السلام): سخن گفتن با نامحرم، از دام‌های شیطان است.
بیش از پنج کلمه (در موضوعات ضروری) بانامحرم سخن گفته نشود
4. امام صادق (علیه السلام) میفرماید: رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلّم) فرمان داده بود که زن مسلمان با مردان نامحرم بیش از پنج کلمه – که آن هم در موضوعات ضروری باشد- سخن نگوید.
پیام شما: «.یک سال اول رابطمون خوب بود من ساده هم فکر می کردم دوستم داره.زیدم نمی دیدمش.ولی کمکم درخواستهای ناجورش از من شروع شد.من ساده خیلی دوسش داشتم هرچی می گفت گوش می دادم.بهم گفت بیا با هم ارتباط جنسی داشته باشیم اولش قبول نکردم.بعدش گفت قول میدم با هم ازدواج کنیم.بازم قبول نکردم.خودش می دونست خیلی بهش وابسته ام.واسه همین خواست از هم جدا شیم چون من به خواستش عمل نکردم.تا اینکه منم از دوس داشتن زیاد راضی شدم.من چند بار باهاش رابطه جنسی داشتم»
پاسخ بنده: «دخترم ابتدا آیات قرآنی و روایات ذیل را درباره زنا را مطالعه کنید تا میزان زشتی کارتان معلوم شود و سپس نتیجه بگیریم؛ قرآن در سوره اسری آیه 32 میفرماید: نزدیک مشوید به عمل زنا که همانا آن کار زشتی است و بد راهی است به ارضای میل جنسی. و در سوره فرقان آیه ۶۸ و ۶۹ میفرماید: و بندگان خدا کسانی اند که زنا نمی کنند و هرکه چنین عملی را انجام دهد مجازات آن را خواهد دید و عذاب او در قیامت دو برابر خواهد بود و با حالت خواری در آن عذاب بماند.
احادیث عمل زنا:
1.. امام صادق (علیه السلام) فرمود: آقا أمیرالمؤمنین علی علیه السلام فرموده: دست برداشتن از گناه آسانتر از طلب توبه است ، و بسا شهوترانى یکساعت که اندوه درازى بجا گذارد.
2. امام صادق (علیه السلام) فرمود: روز قیامت که میشود زن زیبایی را که به خاطر زیبائیش به فتنه ( و گناه ) افتاده است بیاورند ، آن زن گوید : پروردگارا تو مرا زیبا آفریدی و به همین خاطر من گرفتار فتنه و گناه شدم ، سپس ، حضرت مریم (علیها السلام) را روبرویش آورند و به او گویند : آیا تو زیبایی یا حضرت مریم؟ ما او را زیبا آفریدیم و دچار فتنه و گناه نگشت. هم چنین مرد زیبایی را که به خاطر زیبائیش به فتنه (و گناه) افتاده بیاورند و آن مرد گوید: بار پروردگارا تو مرا زیبا خلق کردی و از این جهت زنان به سوی من مایل شدند و مرا به زنا انداختند ، یوسف (علیه السلام) را نزدش آورند و به او گویند : تو زیباتری یا ایشان؟ ما او را زیبا خلق کردیم و با این حال به گناه نیفتاد.
امام صادق (علیه السلام) از مسیح (علیه السلام) روایت کرده که میفرمود: موسی بن عمران به شما امر کرد زنا مکنید و من به شما امر میکنم که فکر زنا را هم در خاطر نیاورید چه رسد به عمل زنا زیرا آنکس که فکر زنا میکند مانند کسی است که در عمارت زیبا و مزینی آتش روشن کند پس اگرچه عمارت آتش نگیرد ولی دودهای تیره آتش زیبایی های عمارت را خراب میکند پس فکر گناه هم به همین شکل قلب انسان را تیره و تار میسازد و به صفا و پاکی آن ضربه میزند ولو که عملا مرتکب آن نشوید. وسائل الشیعه جلد ۵ صفحه ۷.
پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلّم) میفرماید: چهار چیز است که هرکدام در خانه ای رخنه کرد ویرانش کند و برکت از آن خانه ها رود : ۱٫خیانت ۲٫دزدی ۳٫شراب ۴٫زنا.
امام صادق (علیه السلام) میفرماید: هرکه زنا کند از ایمان خارج میشود.
پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلّم) میفرماید: همانا براى اهل دوزخ فریادیست از بوى (فرج) شرمگاه زناکاران پس بپرهیزید شما از زنا کردن که در آن شش خصلت بد است سه تاى آن در دنیا و سه تا در آخرت پس آن سه تا که در دنیاست یکى اینست که آبروى انسان را می ‏برد دومى باعث فقر و تهی ‏دستى می ‏شود سومى عمر زناکار را کوتاه میکند و اما آن سه که مربوط بآخرت است یکى سبب خشم و غضب پروردگار می ‏شود دومى سبب بدى حساب گردد سوم مجازات و عذاب زناکار را در قیامت بزرگ میکند زناکاران روز قیامت می ‏آیند ولى از شرمگاه (فرج) آنان آتش زبانه میکشد آنان از بوى گند شرمگاه‏شان (فرج) شناخته میشوند که زناکارند.
امام رضا (علیه السلام) میفرماید: بزرگترین گناهان و زشت‏ ترین آنها در پیش من زنا است زیرا که قاتل بواسطه ‏ى آدمکشى دیگرى را تباه و فاسد نمیکند ولى زناکار تا روز قیامت نسل بشر را فاسد میکند و حرام را حلال میکند در مجلس مأمون که حضرت این بیان را فرمود فقیه و دانشمندى نبود که دست آن حضرت را نه بوسد و اقرار بگفته ‏ى آن حضرت نکند.
پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلّم) میفرماید: خداوند شما را خلیفه‏ ى خود در دنیا قرار داد پس مواظب باشید که چگونه عمل میکنید زینهار بپرهیزید از زنا و ربا خوردن.
پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلّم) میفرماید: هر گاه در میان شما پنج چیز باشد به پنج بلا گرفتار خواهید شد هر گاه ربا بخورید زمین نعمتش را از شما دریغ دارد، هر گاه در میان شما زنا آشکار شد مرگ ناگهانى فراوان شود، زمانى که زمامداران ستم کنند چهارپایان بمیرند زمانى که مردم بیکدیگر ستم کنند دولت آنها بزوال گراید، وقتى که سنت واگذارده شود بدعت روى کار آید.
آقا أمیرالمؤمنین علی علیه السلام میفرماید: در روز قیامت به امر خدا ، بوی گندی وزیده میشود که تمام اهل محشر ناراحت میشوند ، تا اینکه نفس کشیدن بر آنها مشکل میگردد ، پس منادی ندا میکند آیا میدانید این بوی گند چیست ؟ گویند نمیدانیم و سخت ناراحتمان کرده ، پس گفته میشود : این بوی عورت زناکارانست که بدون توبه از دنیا رفته اند پس آنها را لعنت کنید که خدا آنها را لعنت کرده ، پس نمی ماند در محشر کسی مگر اینکه آنها را نفرین میکند و میگوید خدایا زناکاران را لعنت فرما.
پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلّم) میفرماید: زنا مورث فقر است و آبادیها را ویران خواهد نمود.
امام صادق (علیه السلام) میفرماید: خداوند زنا را حرام فرموده برای اینکه سبب فسادهایی مانند قتل نفس و از بین رفتن نسبها و ترک تربیت اطفال و به هم خوردن ارث میشود.
آقا أمیرالمؤمنین علی علیه السلام میفرماید: هیچ عاقلی دروغ نمی گوید ، و هیچ مومنی زنا نمی کند.
پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلّم) میفرماید: وقتی زناکاری و رباخواری در دهکده ای ( یا شهری ) آشکار شود ، مردم آن ، عذاب خدا را به خود خریده اند.
پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلّم) میفرماید: وقتی زنا رواج گیرد زلزله پیدا شود.
پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلّم) میفرماید: چهارچیز است که هر یک از آنها در خانه ای درآید خراب شود و به برکت آباد نگردد : ۱٫ خیانت ۲٫دزدی ۳٫شرابخواری ۴٫زنا.
پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلّم) میفرماید: خشم خدا نسبت به زناکاران بسیار سخت است.
روزی جوانی به محضر پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلّم) وارد شد و با پرخاش شدیدی به طرف آنحضرت حمله کرد و گفت محمد چرا تو گفته ای زنا باید در اجتماع ما محو شود و کسی حق ندارد به ناموس دیگری نگاه شهوت انگیز نماید ؟ اصحاب خواستند جزای این بی ادبی و جسارت را به او بدهند لیکن آنحضرت آنها را امر به صبر و آرامش فرمود و سپس روی به آن جوان کرده و پرسیدند : ای جوان ! آیا تو خواهر و مادر داری ؟ گفت بله ، فرمود اگر کسی با همین منطق که تو میگویی ، یعنی باید از هر چیز لذت بخشی استفاده کرد ، بخواهد از لذت نزدیکی ( زنا ) با نزدیکان تو بهره مند شود چه خواهی کرد ؟ رنگ جوان در این لحظه تغییر کرد و سوگند خورد : دیگر به سنگر عفتی تجاوز نخواهم کرد و فرد منظمی خواهم بود.
امام باقر (علیه السّلام) فرمود: رسول خدا (صلّى اللَّه علیه و اله و سلّم) فرموده است : پنج چیز است که اگر بدانها گرفتار شدید باید به خدا پناه ببرید ، آنگاه فرمود: زنا و عمل منافی عفّت هرگز در جمعیتى پدید نیاید چنانکه آن را آشکار را مرتکب شوند جز اینکه طاعون و بیماریهائى که در گذشتگان سابقه نداشت در میانشان شیوع پیدا کند ، و پیمانه و وزن را نکاهند جز اینکه مبتلا گردند به خشکسالى و سختى زندگى و جور زمامداران، و از اداء زکات سر باز نزنند جز اینکه از باران محروم گردند آنچنان که اگر ملاحظه حیوانات نباشد هرگز بر ایشان باران نبارد، و عهد و پیمان خدا و رسول را نشکنند مگر اینکه خدا دشمنانشان را بر آنها مسلّط سازد و پاره ‏اى از آنچه در دست دارند از آنها بگیرند، و در قضا و داورى بر خلاف حکم خدا حکمى نرانند جز اینکه خداوند درگیرى و کارزارشان را در میان خودشان افکند.
امام صادق (علیه السّلام) از پدرش امام باقر (علیه السّلام) نقل کرد که فرمود: زناکار را شش عقوبت و وبال است سه در دنیا و سه در آخرت، امّا آنچه در دنیا است اینست که نور از رخسارش ببرد، و موجب فقر و تنگدستى او شود، و مرگش را پیش اندازد، و أمّا آنچه مربوط است به آخرت نخست خشم پروردگار است بر او، و بعد بدى و سوء حساب، و دیگر خلود و جاوید ماندنش در آتش.
زید بن علىّ بن الحسین (علیهما السّلام) میگوید: آقا أمیرالمؤمنین علی (علیه السّلام) فرمودند: چون روز قیامت شود خداوند بادى بدبو بفرستد که تمام اهل محشر از تعفّن او اذیّت بینند تا جایى که نفسها را در سینه ‏ها حبس کند، در آن هنگام منادى ندا دهد آیا میدانید این بوى بد که شما را آزار میدهد از چیست؟ گویند نمیدانیم امّا تا هر چه میشده ما را به زحمت انداخته، فرمود: پس به ایشان گفته شود این بوى بد از گند شرمگاه زناکارانیست که بدون توبه خدا را دیدار کردند، آنان را لعنت کنید که خدا ایشان را لعنت کرده است، پس در عرصه محشر کسى باقى نماند جز اینکه گوید «اللّهم العن الزّناة» پروردگارا زناکاران را از رحمت خویش دور ساز.
امام باقر (علیه السّلام) میفرماید: هنگامى که شخص مشغول به زنا است شیطان با او در عمل شرکت جوید و هر دو با هم آن را انجام دهند….
محمّد بن مسلّم گوید: امام صادق (علیه السّلام) فرمود: خداوند با سه طایفه سخن نگوید و آنان را از آلودگى گناه پاک نسازد، و عذاب دردناک در کمین آنها است از جمله این سه طائفه زنی است که مردى اجنبى را در بستر شوهرش بر خود راه دهد.
پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلّم) میفرماید: چون پس از من زنا زیاد شود مرگ ناگهانی فزونی یابد.
پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلّم) میفرماید: زمین فریاد و ناله ای مانند فریاد آن از ( ریختن آب ) غسل از زنا به پروردگارش نکرده است».
پیام شما: «هر دفعه هم خودمو سرزنش می کردم»
پاسخ بنده: «چیزی که شما را سرزنش میکند شاید وجدان یا همان نفس لوامه باشد، نفس لوامه همان نفس مومن است که همواره او را در دنیا به خاطر گناهش وسرپیچی از اطاعت خدا ملامت می کند و در روز قیامت سودش می رساند. البته باید خدا را شاکر باشید که هنوز دارای وجدان و نفس لوامه هستید ولی اگر به ندای نفس اماره باز هم پاسخ مثبت بدهید دیگر گناه زنا برایتان عادی میشود و از انجام و تکرار آن باکی ندارید و روح وجدان همیشه برایتان مرده میشود و از نفس لوامه نیز برای همیشه محروم میشوید».
پیام شما: «راستش من از خانواده مذهبی بودم»
پاسخ بنده: «چطور شما در خانواده مذهبی ولی به این کار مبادرت کردید و باعث بدنام کردن مذهبی ها و خودتان شدید ولی به هر حال، انشاءالله از این به بعد حرمت خود و خانواده و مذهبتان را حفظ کنید».
پیام شما: «بعد از مدتی خیلی باهام بد رفتاری می کرد چون دیگه حاضر نشدم باهاش رابطه داشته باشم. الان یک ساله کلا! باهاش قطع رابطه کردم. ازش متنفرم. اون منو بد بخت کرد. هیچ وقت اون و خودمو نمی بخشم. چند بار توبه کردم. اما بازم ناامیدم»
پاسخ بنده: «دخترم معلومه که باهاتون بدرفتاری میکنه! شما وقتی خودتون حرمت دین و مذهب و خانواده و شرع را کنار گذاشتید، چطور انتظار دارید ایشان برای شما حرمت نگهدارد و در حدیث آمده که: اگر کسی را با خشم خدا از خود راضی کنید خدا همان شخص را علیه شما بر می انگیزاند و اما این که نوشته اید ایشان را نمیبخشید حرف زیبائی نیست زیرا خدا و اولیاء خدا هم شما را نمیبخشند و در حقیقت شما خودتان به خودتان ظلم کرده اید!!
ولی دختر گول خورده مظلومم به شما اطمینان میدهم که اگر واقعاً از گناهتان، نه از ترس! بلکه از شرم پشیمان شده باشید آغوش رحمت خدا به روی شما باز است و خدا توبه همه ما گنهکاران را که صادقانه است قبول میکند».
پیام شما: «همش پیش خودم فکر می کنم چرا من همچین کاری کردم خیلی از کارم پشیمونم.خیلی عذاب وجدان دارم از نظر روحی داغونم».
پاسخ بنده: «دخترم خوشحالم که پشیمانید و عذاب وجدان دارید، زیرا وجدان تنها محکمه ای است که نیاز به قاضی ندارد».
پیام شما: «الان خواستگارای خوبی دارم همشونو رد می کنم»
پاسخ بنده: «خوشحالم که خواستگاران خوبی دارید و آنها را حتماً رد نکنید بخدا توکل کنید و خود را برای زنگی آبرومند آماده سازید».
پیام شما: «چون می دونم نمی تونم ازدواج کنم.به نظرتون من می تونم ازدواج کنم؟»
پاسخ بنده: «بله حتماً میتوانید ازدواج کنید و با توکل بخدا اصلاً نگران نباشید».
پیام شما: «اگه بشه ازدواج کنم باید به طرف حقیقتو بگم؟»
پاسخ بنده: «اصلاً هیچ لزومی ندارد که چیزی در این زمینه به خواستگاران و خانواده و هیچکس دیگر بگوئید و از گناهتان بین خود و خدایتان توبه کنید و این خاطرات تلخ را حتما در ذهنتان برای همیشه دفن کنید و از مرور آنها حتماً پرهیز کنید و البته امیدوارم این حادثه تلخ عبرتی باشد برای شما که پس از این مواظب دخترتان باشید.».
پیام شما: « نمی خوام آبروی خانوادم به خاطر من بی ارزش بره.کمکم گنید افسردگی گرفتم.همه بهم میگن چرا ازدواج نمی کنم»
پاسخ بنده: «دخترم برای رفع افسردگی تنها چاره کار، توبه و استغفار و رو کردن به خدا هست نه پول دکتر و دارو دادن و منزوی شدن و از همه فاصله گرفتن است».
پیام شما: «دوستام دارن ازدواج می کنن اما من نمی تونم.دلم خیلی گرفته.کاش کسی کمکم کنه.به کسی هم نمی تونم بگم چه اشتباه بزگی کردم.خیلی خیلی پشیمونم.کاش هیچ وقت با اون آدم هوسباز آشنا نمیشدم»
پاسخ بنده: «حتماً ازدواج کنید و دعا میکنم که به آرزوی خود که حقتان است برسید و لزومی ندارد که اشتباهتان را به کسی بگوئید و اگر از این به بعد جداً با خدا باشید حتماً خود خدا کمکتان میکند».
پیام شما: «میشه جوابمو خصوصی به ایمیلم بدید. ممنون میشم. حرفامم رو سایت نزارید لطفا. ممنونم. منتظر هستم.»
پاسخ بنده: «دخترم مشابه نامه شما بسیار زیاد هست و البته اگر نامه در روی سایت قرار گیرد بدون اسم و ایمیل هست و تنها بخاطر آن است که همنوعان شما به این گرفتاریها مبتلا نشوند».
*****
دخترم از گناه ارتباط با نامحرم که داشته اید حتماً توبه و استغفار کنید. والبته این را هم بدانید که در رحمت الهی و باب توبه همیشه باز هست و آغوش رحمت الهی هرگز بسته نمیشود. توبه و قبولى توبه از نعمت‌های كم نظير الهى است و داراى آثار و نتايج بسيار درخشانى است. توبه حقيقى طوری گنهكار را دگرگون مى‌كند، كه گويى اصلاً گناه نكرده است.
امام باقر (عليه السلام) میفرمايد: «التائب من الذنب كمن لا ذنب له»؛ توبه كننده از گناه مانند آن است كه گناهى نكرده است.
توبه حقيقى موجب پرده‌پوشى و نابودى آثار گناه مى‌گردد.
امام صادق (عليه السلام) میفرماید: «هنگامى كه بنده توبه حقيقى كرد، خداوند او را دوست مى‌دارد، و در دنيا و آخرت گناهان او را مى‌پوشاند، هر چه از گناهان كه دو فرشته موكل بر او برايش نوشته‌اند از يادشان ببرد و به اعضاى بدن وحى مى‌كند كه گناهان او را پنهان كنيد.و به نقاط زمين (كه او در آن گناه كرده) فرمان مى‌دهد گناهان او را پنهان كنيد.
فيلقى الله حين اَلقاه و ليس شَيى يَشهد عليه بشىء من الذّنوب؛ پس توبه كننده با خدا ملاقات كند به گونه‌اى كه هيچ چيز نيست كه در پيشگاه خدا گواهى بدهد كه او چيزى از گناه را انجام داده است.
توبه حقيقى انسان را محبوب خدا مى‌كند، آن هم به عنوان محبوب‌ترين بندگان.
امام كاظم (عليه السلام) میفرماید: «و اَحَبّ العِباد الى الله تعالى المُفَتَّنون التَّوابون»؛ و محبوب‌ترين بندگان در پيشگاه خدا، آنهايى هستند كه در فتنه (گناه) واقع شوند و بسيار توبه كنند.
امام سجاد (عليه السلام) در فرازى از مناجات خود از مناجات‌هاى پانزده‌گانه‌اش به پيشگاه خداوند چنين عرض مى‌كند: «الهى انت فَتَحت لِعبادك باباً الى عَفوِك، سمّيتَه التّوبه، فقلت: توبوا الى الله توبة نصوحاً، فما عذر مَن اغفل دخول الباب بعد فتحه؟» اى خداى من! تو آن كسى هستى كه درى به سوى عفوت براى بندگانت گشوده‌اى و نام آن را توبه نهاده‌اى و فرموده‌اى: به سوى خدا باز گرديد و توجه خالص كنيد، اكنون عذر كسانى كه از وارد شدن به اين در گشوده غفلت كرده‌اند، چيست؟
عزیزم؛ البته يكى از اركان مهم توبه، جبران گناه است، كه موجب شستن آثار گناه شده و زدودن رسوبات گناه مى‌گردد.از اين جبران، در اسلام با عنوان «كفارات و تكفير» «پوشاندن و پاك كردن» ياد مى‌شود.«تكفير» در مقابل «اِحباط» است، احباط يعنى انسان با ارتكاب گناه، كارهاى نيك خود را پوچ و بى اثر كند، ولى تكفير يعنى انسان با كارهاى نيك، آثار گناهان از چهره جان خود بزدايد، به عبارت روشن‌تر توبه داراى دو مرحله است:
1). قطع و ترك گناه؛
2) تقويت روح و جان با اعمال نيك.
عزیزم؛ در توبه کردن فقط ترك گناه و پشيمانى، كفايت نمى‌كند. بلكه بايد آثارى را كه گناهان در زندگى انسان پديد آورده‌اند با كارهاى نيك، جبران و اصلاح نمود !به همین دلیل به: 1). قطع و ترك گناه؛ و 2) تقويت روح و جان با اعمال نيك. توصیه شده است.
پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله و سلّم) میفرماید: کسی که از گناهش توبه کند :
1- خداوند برایش در دنیا و آخرت هزار در رحمت می گشاید؛
2- هر صبح و شب در رضایت خدا است؛
3- برای هر رکعت نماز مستحبی که می خواند عبادت یک سال نوشته می شود؛
4- هر آیه ای از قرآن را که قرائت می کند برایش نوری بر صراط خواهد شد؛
5- هر صبح و شام ثواب یک نبی برایش نوشته می شود؛
6- به عدد هر حرفی از استغفار و تسبیحش ثواب حج و عمره نوشته می شود؛
7- هر آیه ای برای او شهری در بهشت است؛
8- قبرش پر از نور و چهره اش سفید می شود؛
9- به عدد هر مویی در بدنش نوری خواهد بود؛
10- مانند آن است که به وزن خود طلا در راه خدا صدقه داده است؛
11- مانند آن است که به عدد هر ستاره ای بنده ای در راه خدا آزاد نموده است؛
12- شدت و سختی قیامت به او نمی رسد؛
13- مونسی در قبر خواهد داشت (که او را از وحشت قبر حفظ خواهد نمود؛)
14- قبرش روضه ای از روضه های بهشتی خواهد شد؛
15- هر روز هزار فرشته او را در قبرش زیارت می کنند؛
16- درقیامت از قبر خارج می شود درحالی که هفتاد لباس از حلّه برتنش، و تاجی از رحمت برسراوست؛
17- در قیامت زیر سایه عرش الهی همراه با انبیاء و شهداء خواهد بود و می خورد و می نوشد تا زمانی که خداوند از حساب خلایق فارغ شود سپس به سوی بهشت روانه می گردد.
در حدیث دیگری وارد شده که زنی خدمت پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم رسید و عرض کرد: یا نبی الله! زنی فرزند خود را کشته است و مرتکب قتل شده است آیا راهی برای توبه دارد؟ حضرت فرمودند: قسم به کسی که جان من به دست اوست اگر آن زن هفتاد پیامبر را بکشد و سپس توبه کند و پشیمان شود و خداوند بداند که هرگز مجددا به معصیت باز نمی گردد خدای سبحان توبه اش را قبول می کند و اورا می بخشد! زیرا در توبه از بین مغرب تا مشرق باز است و کسی که توبه کند مانند آن است که اصلا گناهی انجام نداده است»
*****
دختر عزیزم؛ هرگز از خدا ناامید نباشید و برای خوب شدن هرگز دیر نیست بنابراین: برای قبولی تــــوبـــه و رسیدن به خیر و خوشبختی و ازدواجی آبرومند و موفقیّت در زندگی و برکت و رزق و روزی فراوان و سلامتی؛ چند توصیه به شما دارم:
1- گناه نکنید.
گناه، دل را ويران مي‌كند، دلي كه حرم و خانة خداست؛ گناه آن را نابود و قواي معنوي را تضعيف و ريشه‌هاي درخت ايمان را مي‌سوزاند.
امام باقر (عليه السّلام) مي‌فرمايند: هيچ بنده مؤمنی نيست مگر اين كه در قلبش نقطه سفيدي است. پس هر گاه گناهي را مرتكب شود، نقطه سياهي در قلبش نمودار مي‌گردد و باعث تباهي دل مي‌شود».
امام صادق (عليه السّلام) می فرماید: همانا به درستي كه انسان گناهي را كه مرتكب مي‌شود با آن گناه رزق و روزي از او دفع مي‌گردد».
رسول خدا (صلّي الله عليه و آله و سلّم) می فرماید: هر گاه بنده گناهي را مرتكب شود، به خاطر آن گناه از نماز شب محروم مي‌شود.
امام صادق (عليه السّلام) مي‌فرمايند: «انّ ادني ما اصنع بالعبد اذا آثر شهوته علي طاعتي ان احرمه لذيذ مناجاتي؛ هر بنده‌اي كه خواهش نفس خود را بر طاعت من اختيار نمود كمترين كاري كه دربارة او انجام دهم اين است كه او را از لذّت مناجاتم محروم مي‌سازم.».
رسول خدا (صلّي الله عليه و آله و سلّم) می فرماید: بدانيد و هوشيار باشيد همانا در قيامت بنده‌ را به خاطر يكي از گناهانش صدسال حبس مي‌كنند در حالي كه او به حوراني نگاه مي‌كند كه در بهشت براي او آماده شده‌اند و به نماز و نعمت مشغولند.
2- نمازها، «خصوصاً نماز صبح» را حتماً اول وقت بخوانید.
حضرت عبدالعظیم حسنی از امام حسن عسكری(علیه السلام) روایت می كند كه فرمودند: “خداوند متعال با حضرت موسی تكلم كرد، حضرت موسی فرمود:خدای من. كسی كه نمازها را در وقتش به جای آورد چه پاداشی دارد؟ خداوند فرمود:حاجت و درخواستش را به او عطا می كنم و بهشتم را برایش مباح می گردانم.
آقا رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلّم) کسی که نماز را سبک بشمارد خداوند او را به شش بلای در دنیا گرفتار میکند:
1-. خير و بركت را از عمر او برمى دارد.
2-. خير و بركت را از روزى اش برمى دارد.
3-. نشانه صالحان را از چهره او محو مى فرمايد.
4-. در برابر اعمالى كه انجام داده اجر و پاداش به او داده نمى شود.
5-. دعاى او به سوى آسمان بالا نمى رود و مستجاب نمى گردد.
6-. هيچ بهره اى در دعاى بندگان شايسته خدا نداشته و مشمول دعاى آنان نخواهد بود.
3- اول شبها صدقه بدهید و سوره «واقعه» بخوانید و هنگام خواب، پس از تسبیحات حضرت زهرا (سلام الله علیها) 70 مرتبه استغفار کنید و بگوئید: «استغفرالله ربّی و أتوب إلیه».
هر کس سوره واقعه را هر شب بخواند هیچ تنگدستی و گرفتاری به او نمی رسد.رسول خدا (صلی الله علیه و آله وسلّم) فرموده اند: سوره واقعه را به زنانتان یاد دهید زیرا آن سوره بی نیاز کننده است.
در خبر است: عبدالله بن مسعود صحابی بزرگوار رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلّم) بیمار شد. خلیفه وقت ، عثمان بن عفان، به دیدار او رفت و ناراحت و نگرانی در چهره او دید از او پرسید: چرا ناراحتی و آه و ناله می کنی؟ گفت: گناهکارم. پرسید: چه می خواهی؟ گفت: رحمت خداوند را، پرسید: آیا نیاز به پزشک داری؟ گفت: طبیب حقیقی مرا بیمار کرده است. پرسید: آیا می خواهی کمک مالی به تو بکنم؟ گفت: آن زمان که نیاز داشتم ندادی و اکنون نیازی ندارم. عثمان گفت: پول می دهم برای دخترانت باشد. ابن مسعود گفت: آنها نیازی ندارند. چون به ایشان گفته ام که همواره سوره واقعه را قرائت نمایند که هیچ گاه نیازمند نخواهند شد.
پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلّم) فرمودند: اگر سوره واقعه را بنویسند و در خانه بگذارند موجب افزایش خیر و برکت می شود و هر کس به قرائت آن مداومت ورزد، فقر از او برطرف می شود و در آن افزایش حفظ و توفیقات و وسعت در مال وجود دارد.
امام صادق (علیه السلام) فرموده است: هر کس در هر شب جمعه سوره واقعه را قرائت کند، خداوند او را دوست دارد و او را محبوب همه مردم می گرداند و هرگز در دنیا ناراحتی، فقر و تنگدستی و آفتی از آفات دنیا به او نخواهد رسیدو از همراهان و رفیقان امیرالمؤمنین (علیه السلام) خواهد بود.و این سوره ویژه امیرالمومنین علی علیه السلام است و هیچ کس در آن شرکت ندارد.
امام صادق (علیه السلام) می فرماید: سوره واقعه دارای منافع و بهره های زیادی است که قابل شمارش نیست. از جمله فواید این سوره آن است که اگر برای مرده ای خوانده شود، خداوند او را می امرزد و اگر برای کسی که در حال احتضار و مرگ است بخواند، مرگ و خروج روحش به اذن خدا آسان می شود.
به همراه داشتن نوشته سوره واقعه موجب آسانی زایمان می شود.
4- اول روزها صدقه بدهید و سوره «یس» بخوانید.
پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) به آقا أمیرالمؤمنین (علیه السلام) فرمودند: یا علی! «یس» را بخوان که در آن ده اثر است، هر که آن را قرائت کند: 1) اگر گرسنه باشد سیرگردد؛ 2) اگر تشنه باشد، سیراب گردد؛ 3) اگر عریان باشد، پوشانیده گردد؛ 4) اگر عزب باشد، ازدواج کند؛ 5) اگر ترسان باشد، امنیت یابد؛ 6) اگر مریض باشد، عافیت یابد؛ 7) اگر زندانی باشد، نجات یابد؛ 8) اگر مسافر باشد، در سفرش یاری شود؛ 9) نزد میت خوانده نمی شود مگر اینکه خدا بر او آسان گیرد؛ 10) اگر گمشده داشته باشد، گمشده اش را پیدا کند.
شخصی به امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) عرض کرد: بفرمایید وقتی چیزی یا کسی گم می شود چه باید بکنم؟ حضرت فرمودند: دو رکعت نماز بخوان و در هر دو رکعت بعد از حمد «یس» بخوان و بعد از آن بگو: یا هادی الضالّهِ رُدَّ عَلَیَّ ضالَّتی» ای هدایت کننده گمشدگان، گمشده ام را به من برگردان. آن شخص می گوید: من این کار را کردم و بعد از مدتی خداوند گمشده ام را به من برگرداند.
از رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) نقل شده است: هر کس سوره «یس» را نوشته و پس از شستن از آب آن بنوشد در درونش هزار گونه دوا و نیز هزار گونه نور و یقین و برکت و رحمت را وارد کرده است و هر گونه دردی را از او دور میکند.
از حضرت سلمان فارسی (رحمة الله) روایت شده اگر کسی ده روز بعد از نماز صبح قبل از سخن گفتن با کسی، سوره «یس» را بخواند و این دعا را قبل از تلاوت سوره مزبور ده مرتبه بخواند بعد سوره را بخواند هر حاجتی را که بخواهد انجام شود انشاءالله؛ زیرا که اسم اعظم خداوندی در این دعا است ودعا است:
«بسم الله الرحمن الرحیم، یا قدیم یا دائم یا حی و یا قیوم یا فرد و یا وتر یا واحد یا احد یا صمد یا من لم یلد و لم یولد و لم یکن له کفواً احد و صلی الله علی محمد و اله اجمعین برحمتک یا ارحم الراحمین.»
5- به بزرگترها «خصوصا پدر و مادر» احترام کنید و بکوشید آنها را از خودتون خوشنود کنید.
قرآن در سوره اسرا آيه 23 می فرماید: و پروردگار تو مقرر كرد كه جز او را مپرستيد و به پدر و مادر احسان كنيد! و در سوره لقمان آيه 15 می فرماید: اگر آنها به تو اصرار كنند كه مشرك شوي اطاعتشان مكن، ولي در زندگي دنيا به نيكي با آنها معاشرت نما!
امام صادق (علیه السلام) می فرماید: مردي نزد پيامبر(صلی الله علیه و آله و سلّم) آمد و عرض كرد من جوان با نشاط و ورزيده اي هستم و جهاد را دوست دارم ولي مادري دارم كه از اين موضوع ناراحت مي شود، پيامبر(صلی الله علیه و آله و سلّم) فرمود: برگرد و با مادر خويش باش، قسم به آن خدايي كه مرا به حق مبعوث ساخته است، يك شب مادر با تو مانوس گردد از يك سال جهاد در راه خدا بهتراست.
در معارف اسلام احترام به پدر و مادر از مهمترين مسائل اخلاقي است و بي احترامي به پدر و مادر گناه بزرگي است كه خداوند به راحتي از آن نمي گذرد و تا روز قيامت صبر نمي كند و فرزند خطاكار را سريع مجازات مي نمايد. پيامبر بزرگ ما در اهميت اين موضوع مي فرمايد: «كيفر سه گناه تا قيامت به تاخير نمي افتد عاق پدر و مادر، ظلم و تجاوز به مردم و ناسپاسي در مقابل احسان و نيكي ديگران.».
امام صادق (علیه السلام) مي فرمايد: «حسن سلوك و نيكي به والدين از حسن شناخت و معرفت عبد به خداوند تعالي است، زيرا هيچ عبادتي انسان را به سرعت نيكي به پدر و مادر به خشنودي خداوند تعالي نمي رساند آن هم احساني كه محض تحصيل رضاي پروردگار باشد.».
امام باقر (علیه السلام) مي فرمايد: «خوشا به حال كسي كه به پدر و مادر خود نيكي كند، زيرا خداوند بر عمر او مي افزايد»
امام صادق(علیه السلام) مي فرمايد: «خداوند دعاي سه كس را رد نخواهد كرد: دعاي پدر در حق فرزند در هنگام نيكي به او، دعاي پدر بر ضد فرزند(نفرين) هنگامي كه مورد عاق او واقع شود و دعاي مظلوم بر ظالم.»
کمیل بن زیاد مى‏گوید : امیر المؤمنین (علیه السلام) همواره به نیکى بر پدر و مادر تشویق مى‏کرد و مى‏فرمود : «فرزندان من! بر شما باد به نیکى بر پدر و مادر که در دعاى آنها هم بهبودى است و هم نابودى».
به برکت این اعمال حتماً مورد لطف خدای سبحان قرار میگیرید. یاحقّ.

امیدواری به رحمت خدا

عن ابى ذرالغفارى (رضى اللّه عنه) قال: قال النبى (صلى اللّه عليه و آله‏ و سلّم): قال اللّه تبارك و تعالى:

يابن آدم ما دعوتنى و رجوتنى اغفرلك على ما كان فيك و ان اتيتنى بقرار الارض خطيئة اتيتك بقرارها مغفرة ما لم تشرك بى و ان اخطات حتى بلغ خطاياك عنان السماء ثم استغفرتنى غفرت لك.

اى فرزند آدم هر زمان كه مرا بخوانى و به من اميد داشته باشى تمام آنچه كه بر گردن توست مى‏بخشم و اگر به وسعت زمين همراه با گناه به پيش من آئى، من به وسعت زمين همراه با مغفرت به نزد تو مى‏آيم، مادامى كه شرك نورزى. و اگر مرتكب گناه شوى بنحوى كه گناهت به مرز آسمان برسد سپس استغفار كنى، ترا خواهم بخشيد.

چگونه از رابطه نامشروع توبه کنیم

کلیه حقوق مادی
و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی
خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی:
FARTECH/فرتک – فکور رایانه توسعه کویر –


گنجینه صوتیDownloads-icon


Downloads-icon

سؤال: پسری مجرد با زنی متأهل زنا کرده در صورت توبه واقعی و ترک گناه زنا چه باید انجام دهد؟

پاسخ: اولاً: باید توبه و استغفار نماید.

ثانیاً: اگر در اثر ترک ازدواج به گناه مبتلا شده واجب است ازدواج نماید.

البته گناهش را مخفی کند و بین خود و خدای خودش  توبه واقعی و نصوح  بنماید و خداوند غفور و رحیم و آمرزنده و مهربان است.

چگونه از رابطه نامشروع توبه کنیم

پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله و سلّم) میفرماید: کسی که از گناهش توبه کند :

1- خداوند برایش در دنیا و آخرت هزار در رحمت می گشاید؛

2- هر صبح و شب در رضایت خدا است؛

3- برای هر رکعت نماز مستحبی که می خواند عبادت یک سال نوشته می شود؛

4- هر آیه ای از قرآن را که قرائت می کند برایش نوری بر صراط خواهد شد؛

5- هر صبح و شام ثواب یک نبی برایش نوشته می شود؛

6- به عدد هر حرفی از استغفار و تسبیحش ثواب حج و عمره نوشته می شود؛

7- هر آیه ای برای او شهری در بهشت است؛

8- قبرش پر از نور و چهره اش سفید می شود؛

9- به عدد هر مویی در بدنش نوری خواهد بود؛

10- مانند آن است که به وزن خود طلا در راه خدا صدقه داده است؛

11- مانند آن است که به عدد هر ستاره ای بنده ای در راه خدا آزاد نموده است؛

12- شدت و سختی قیامت به او نمی رسد؛

13- مونسی در قبر خواهد داشت (که او را از وحشت قبر حفظ خواهد نمود؛)

14- قبرش روضه ای از روضه های بهشتی خواهد شد؛

15- هر روز هزار فرشته او را در قبرش زیارت می کنند؛

16- درقیامت از قبر خارج می شود درحالی که هفتاد لباس از حلّه برتنش، و تاجی از رحمت برسراوست؛

17- در قیامت زیر سایه عرش الهی همراه با انبیاء و شهداء خواهد بود و می خورد و می نوشد تا زمانی که خداوند از حساب خلایق فارغ شود سپس به سوی بهشت روانه می گردد.

در حدیث دیگری وارد شده که زنی خدمت پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم رسید و عرض کرد: یا نبی الله! زنی فرزند خود را کشته است و مرتکب قتل شده است آیا راهی برای توبه دارد؟ حضرت فرمودند: قسم به کسی که جان من به دست اوست اگر آن زن هفتاد پیامبر را بکشد و سپس توبه کند و پشیمان شود و خداوند بداند که هرگز مجددا به معصیت باز نمی گردد خدای سبحان توبه اش را قبول می کند و اورا می بخشد! زیرا در توبه از بین مغرب تا مشرق باز است و کسی که توبه کند مانند آن است که اصلا گناهی انجام نداده است.

سؤال: هنگام صحبت کردن با خانم ها، ناخواسته رطوبتی از من خارج میشود آیا این رطوبت حکم منی را دارد؟

پاسخ: رطوبتی منی هست که با شهوت و جستن خارج شود و بدن پس از آن سست شود. ولی اگر در اثر صحبت با  نامحرم  به گناه مبتلا می شود از صحبت با نامحرم پرهیز کنید. رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) می فرمایند: «از گفتگو با زنان بپرهیز  بدرستی  که هیچ مردی با نامحرم سخن نمی گوید  مگر اینکه در دلش نسبت  به او رغبت و میل پیدا میشود!».

مطابق معارف اسلام خطرناکترین چیزی که جامعه را به فساد و نابودی  می کشاند  و سبب نزول بلا و دردهای بی درمان هست ارتباط نامحرمان با یکدیگر و رعایت نکردن عفت و پاکدامنی در جامعه می باشد.

سؤال: هنگام صحبت کردن با خانم ها، ناخواسته رطوبتی از من خارج میشود آیا این رطوبت حکم منی را دارد؟

پاسخ: رطوبتی منی هست که با شهوت و جستن خارج شود و بدن پس از آن سست شود. ولی اگر در اثر صحبت با  نامحرم  به گناه مبتلا می شود از صحبت با نامحرم پرهیز کنید. رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) می فرمایند: «از گفتگو با زنان بپرهیز  بدرستی  که هیچ مردی با نامحرم سخن نمی گوید  مگر اینکه در دلش نسبت  به او رغبت و میل پیدا میشود!».

مطابق معارف اسلام خطرناکترین چیزی که جامعه را به فساد و نابودی  می کشاند  و سبب نزول بلا و دردهای بی درمان هست ارتباط نامحرمان با یکدیگر و رعایت نکردن عفت و پاکدامنی در جامعه می باشد.

سؤال: تازگی با آقایی نامزد شدم و با اطلاع والدین صحبت میکنیم ولی تا ماه آینده امکان محرم شدن نداریم گاهی صحبتهای ایشان مرا تحریک میکند آیا از نظر شرعی برای من گناه دارد؟  نام مرجع: آیت الله مکارم شیرازی(مدظله)

پاسخ: دخترم؛ اگر هم کلامی با ایشان که فعلاً نامحرم است موجب تحریک غریزه جنسی شما میشود صحبت با ایشان را تا زمان عقد و محرمیت ترک کنید که به گناه آلوده نشوید.

سوال 2): یک سری مسابقات پیشرفت درسی بود و من چون می دانستم این خانم اگر بیاید بازهم سبک بازی در می آورد به اواطلاع ندادم آیا این نامردی است و من گناه کرده ام یا وظیفه ی شرعی من بوده که پای ایشان را به جایی که نامحرم هست باز نکنم؟

سوال 3): ضمنا ما چون با این خانم خانواده هایمان آشنا هستند و مسیرمان یکی است هر دفعه نوبتی یکی از والدینمان می اید دنبالمان اما من به شدت از این خانم متنفرم و به خاطر همین کارهایش دوست ندارم با او معاشرت داشته باشیم اما پدر مادرم میگویند تو وظیفه ای از بابت گناهان او نداری و نباید اینطور رفتار کنی باید با هم دوست باشید.

لطفا دیدگاه مراجع تقلید را نیز بگویید.

پاسخ (1): خدا را شکر که امثال شما جوانان متدین, با وقار و وزین را در کلاسهای دانشگاه داریم؛ پسرم انشاءالله این وزانت و دیانت تا پایان دانشگاه و تا پایان عمر بابرکتتان همواره زینت شما باشد مراقب و مواظب خودتان باشید. اما پاسـخ:

خنده آن دختر سبک اگر مهیج باشد جایز نیست و استماع و گوش کردن آن برای همکلاسیها اگر مهیج شهوت باشد نیز جایز نمیباشد ولی سماع و شنیدن غیر اختیاری اگر مهیج شهوت نباشد اشکال ندارد و اگر مهیج باشد آن دختر را نهی از منکر کنید.

پاسخ(2): شما به ایشان اطلاع دهید و بلکه با هدایت و اشراف شما دانشجویان متدیّن ایشان متنبه شوند. چون والدین ایشان نیز برای دانشجوئی ایشان هزینه کردند و آنها گناهی ندارند.

پاسخ(3) : منطق آنها که میگویند وظیفه ای از بابت گناهان او نداری اشتباه هست و بدتر اینکه میگویند باهم دوست باشید!

پسرم صمیمی نبودن شما با ایشان کار بسیار پسندیده ای هست ولی جا گذاشتن او مناسب نیست این پاسـخ مطابق معارف اسلام و نظر همه مراجع عظام میباشد.

چگونه از رابطه نامشروع توبه کنیم

امیدواری به رحمت خدا

عن ابى ذرالغفارى (رضى اللّه عنه) قال: قال النبى (صلى اللّه عليه و آله‏ و سلّم): قال اللّه تبارك و تعالى:

يابن آدم ما دعوتنى و رجوتنى اغفرلك على ما كان فيك و ان اتيتنى بقرار الارض خطيئة اتيتك بقرارها مغفرة ما لم تشرك بى و ان اخطات حتى بلغ خطاياك عنان السماء ثم استغفرتنى غفرت لك.

اى فرزند آدم هر زمان كه مرا بخوانى و به من اميد داشته باشى تمام آنچه كه بر گردن توست مى‏بخشم و اگر به وسعت زمين همراه با گناه به پيش من آئى، من به وسعت زمين همراه با مغفرت به نزد تو مى‏آيم، مادامى كه شرك نورزى. و اگر مرتكب گناه شوى بنحوى كه گناهت به مرز آسمان برسد سپس استغفار كنى، ترا خواهم بخشيد.

کلیه حقوق مادی
و معنوی این پورتال محفوظ و متعلق به حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن بنی هاشمی
خمینی میباشد.

طراحی و پیاده سازی:
FARTECH/فرتک – فکور رایانه توسعه کویر –


گنجینه صوتیDownloads-icon


Downloads-icon

در لیست زیر تمام سوالات حقوقی پرسیده شده در دادراه و پاسخ وکیل یا وکلا به هر پرسش حقوقی در حوزه ” توبه نامه , توبه از رابطه نامشروع ” قابل مشاهده است. شما می توانید با کلیک بر روی گزینه مشاهده، مشاوره حقوقی وکلای عضو دادراه را در قالب پرسش و پاسخ حقوقی در حوزه ” توبه نامه , توبه از رابطه نامشروع ” مشاهده کنید.

دادراه یک درگاه و پلتفرم ارتباطی است و به عنوان یک واسطه مردم را به وکلا، حقوقدانان و کارشناسان وصل می‌کند. دادراه خود به مردم خدماتی به جز برقراری ارتباط بین آن‌ها با وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران ارائه نمی‌دهد. همچنین دادراه امکان ثبت پرسش‌های مردم، ثبت درخواست آن‌ها برای استفاده از خدمات وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران و ثبت درخواست گرفتن وکیل یا مشاور را فراهم می‌آورد و این سوالات و درخواست‌ها را در معرض دید وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران قرار می‌دهد تا به صلاحدید خود به این درخواست‌ها و سوالات پاسخ دهند.

تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، کوچه 34، پلاک 4

تلفن: 02188106553

ایمیل: dadrah.ir@gmail.com

چگونه از رابطه نامشروع توبه کنیم

ایمیل شکایات: report@dadrah.ir

© تمام حقوق این وبسایت برای مالک آن محفوظ می باشد. حق چاپ و نشر مطالب این وبسایت به صورت الکترونیکی یا غیر الکترونیکی محفوظ می باشد.

موافقی وجود ندارد

مخالفی وجود ندارد

چگونه از رابطه نامشروع توبه کنیم
چگونه از رابطه نامشروع توبه کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *