مشاوره درسی کلاس دهم

 
helpkade
مشاوره درسی کلاس دهم
مشاوره درسی کلاس دهم

استادبانک – انتخاب آنلاین معلم خصوصی – انتخاب آنلاین معلم خصوصی

اهمیت برنامه ریزی برای هرکاری که بخواهد به نتیجه‌ای معقول و قابل پیش‌بینی منجر شود کاملا بدیهی است. برای موفقیت تحصیلی و یادگیری بهتر دروس نیز حتما باید به برنامه‌ ریزی توجه ویژه داشته باشیم. از طرفی برای اینکه در مسیر تحصیلی جز بهترین‌ها باشیم صرف زمان زیاد برای مطالعه و هوش زیاد کافی نیست. اگر بخواهیم از رقیب های خود که آنها هم باهوش هستند و زمان زیادی صرف مطالعه می کنند پیشی بگیریم حتما باید برنامه ای قوی و مخصوص خودمان داشته باشیم. در این مقاله باهم به بررسی کامل نحوه برنامه ریزی درسی پایه دهم می‌پردازیم.

پایه دهم مقطع بسیار حساسی برای دانش آموز به حساب می‌آید. انتخاب رشته و ورود به رشته ای که آینده تحصیلی و شغلی دانش آموز را رقم می‌زند خود به‌تنهایی عاملی استرس زا برای او می باشد. در ضمن در این مقطع دانش آموزان برای اولین بار بطور جدی با مفهوم کنکور و …. آشنا می شوند. پس برنامه ریزی و روش هایی که با بکارگیری آنها، دانش آموز بتواند هم خود را برای پایه دهم آماده کند و هم شروعی مناسب برای کنکور داشته باشد بسیار مهم است.

اما چطور برنامه ریزی درسی خوبی داشته باشیم؟ ابتدا باهم بررسی می‌کنیم که برای یک برنامه ریزی خوب باید به چه اصولی توجه کنیم و پایه های یک برنامه ریزی خوب چیست.

برای اینکه بتوانید برنامه ریزی کردن را برای خود ممکن کنید حتما باید روالی مشخص در طول روز داشته باشید. اینکه کی بخوابید و کی بیدار شوید و کی غذا بخورید باید در محدوده ای مشخص باشند تا بتوانید نظمی برای درس خواندن ایجاد کنید.

مشاوره درسی کلاس دهم

برای مثال اگر بخواهید یک روز شش صبح بیدار شوید و روز دیگر یک بعداز ظهر هیچ وقت نمی توانید برنامه ای را برای درس خواندن پیگیری کنید. پس حتما باید برای داشتن یک روتین مشخص و مفید وقت بگذارید. ببینید که باتوجه به نیازها و کارهای روزمره تان چه ساعت‌هایی را می توانید برای درس خواندن داشته باشید. در این مسیر از کمک مشاور و پشتیبان درسی خود کمک بگیرید.(منبع)

دردسترس ترین معیار اندازه گیری میزان مطالعه دانش آموز ساعت مطالعه روزانه است.  ثبت ساعت مطالعه باعث می شود که هرروز انگیزه‌ای هرچند کوچک برای مطالعه داشته باشید، روند مطالعه روزانه تان را بررسی کنید و هم چنین به مشاور و پشتیبان درسی شما کمک بسیار ویژه‌ای می کند تا به راحتی در جریان روند مطالعه شما قرار بگیرد. این موضوع باعث میشود که مشاور هم بهتر بتواند به شما در برنامه ریزی درسی کمک کند و تصمیم های بهتری بگیرید.

ساعت مطالعه با اینکه صرفا یک شاخص کمی است و کیفیت مطالعه را که بسیار مهم تر است نشان نمیدهد اما اندازه گیری آن برای ثبت میزان مطالعه و بیشتر کردن آن بسیار کمک کننده است. ثبت ساعت مطالعه کم ترین فایده اش این است که مقیاسی کاملا دقیق در اختیار شما قرار میدهد که خودتان را با خودتان بسنجید و پیشرفت یا کم کاری خودتان را زود متوجه شوید. چون از نظر کیفی مطالعه شما در کوتاه مدت خیلی متفاوت نخواهد بود.

در هرپایه‌ای و هر رشته‌ای برخی درس‌ها مهم‌تر هستند. این اهمیت بیشتر بستگی به سخت و یا آسان بودن آن درس و یا ضریب آن درس در آزمون‌های مختلف باشد. برخی درس ها را باید دفعات بیشتری در هفته خواند و در مدت زمان‌های کم مثل دروس حفظی و برای برخی درس ها مثل فیزیک در هر نوبت باید زمان زیادی گذاشت تا کاملا درس جا بیفتد. برای داشتن یک برنامه خوب باید به این نکته توجه کنید که هرروز چه درس‌هایی را باید بخوانید و چقدر درس‌ها تنوع داشته باشند و چقدر برای هرکدام وقت بگذارید.

برای دانش آموزان سال دهم توصیه می‌شود که فقط یک درس اختصاصی را در یک روز مطالعه نکنند چون مطالعه فقط یک درس در یک روز خسته کننده است و مثلا دو درس اختصاصی مثل ریاضی و زیست(برای تجربی‌ها) و دو درس عمومی مثل ادبیات و زبان را در برنامه یک روز خود قرار دهند.

معمولا در هر بازه از سال نیاز به خواندن دروسی خاص بیشتر میشود. مثلا سهم دروس عمومی در برنامه ریزی در اواخر سال تحصیلی و نزدیک به امتحانات باید بیشتر شود. یا بعضی هفته‌ها باید درس‌ها را بیشتر تستی و آزمونی خواند و بعضی هفته‌ها باید صرف مرور و جمع بندی شوند. این نکات را باید با کمک مشاور تحصیلی و با توجه به شرایط خود رعایت کنید تا از مطالعه تان نتیجه بهتری بگیرید. برای دانش آموزان سال دهم که یادگیری عمیق درس‌های همان سال برایشان اولویت است باید برنامه ریزی درسی به شکلی باشد که همه‌ی درس‌ها به موقع مطالعه شوند، تمرین‌های تستی‌شان انجام شود و برای امتحانات نیز به خوبی مرور شوند.

تفکیک مطالعه به تستی یا تشریحی خواندن خیلی تفکیک مناسبی نیست. چون حل کردن تست‌های آموزشی و نه آزمونی تفاوت زیادی با خواندن تشریحی دروس ندارد. اما اگر تعدادی تست از درسی را انتخاب کنیم و آن را امتحان دهیم و زمانی محدود برایش درنظر بگیریم میتوان آن را بیشتر آزمونی دانست تا آموزشی. به همین جهت ما مطالعه کردن را به دو دسته آموزشی و آزمونی تقسیم کردیم. واضح است زمانی که برای آموزشی خواندن دروس صرف میشود باید بیشتر از آزمونی خواندن باشد. در برنامه ریزی درسی برای پایه‌های دوره اول دبیرستان این اختلاف بیشتر هم می باشد. به همین علت ما تفکیک مطالعه به آزمونی یا آموزشی را کنار گذاشتیم و آزمونی خواندن را در همان جدول پیش بینی قرار میدهیم تا از پیچیدگی برنامه هم جلوگیری کنیم. مطالعه آزمونی برای بچه‌های سال دهم باید به طور محدود و برای مرور دروس و رفع اشکال انجام شوند.

جدول برنامه ریزی درسی استادبانک نمونه‌ی یک جدول برنامه ریزی ساده و مفید است که تمام نکات موردنیاز شما را پوشش داده است. در این جدول ما در چند مرحله به برنامه ریزی و سنجش و ارزیابی برنامه ای که داشته‌ایم می پردازیم. به این شکل شما می توانید علاوه بر یافتن نظم خاص خودتان کارهای هرهفته را ثبت کرده و هم چنین پیشرفت خود را هفته به هفته مشاهده کنید. فرقی نمی کند در چه پایه و چه رشته ای هستید یا از نظر درسی در چه سطحی قرار دارید. استفاده از این برنامه کارهای شما را شفاف کرده و مقابل رویتان قرار میدهد. تا هم خطاهای خود را کشف کنید و هم راه‌های پیشرفتتان را ببینید.

دانلود نسخه pdf جدول برنامه ریزی درسی استادبانک

استفاده از این برنامه در هر هفته چند دقیقه وقت شما را می‌گیرد. مطمئن باشید که هرچند دقیقه ای که صرف برنامه ریزی برای خود کنید میتواند ارزش مطالعه تان را ساعت ها بالاتر ببرد پس نگران اتلاف وقت نباشید. باهم نحوه ی استفاده از این برنامه را مرحله به مرحله بررسی می کنیم که به چند نوبت تقسیم میشود و در هر نوبت باید زمانی را بادقت فراوان برای بررسی برنامه بگذاریم.

وقتی را در آخر هفته(مثلا جمعه عصر) را می گذاریم و برای هفته آینده برنامه ریزی می کنیم. به این شکل که هر کاری را که در روزهای هفته آینده باید انجام دهیم به ذهن می‌آوریم و می‌نویسیم. در این مرحله از جدول پیش بینی استفاده می کنیم که هرروز ما را به سه بخش صبح(بیدار شدن تا ناهار)، بعدازظهر(بعد از ناهار تا شام) و شب(بعد از شام تا خواب) تقسیم می کند. هر کار و برنامه ای که در طول روزهای هفته آینده در پیش داریم به این شکل روی کاغذ ثبت میشوند.

مثلا می‌دانیم که در روز دوشنبه آینده، شب را مهمان هستیم. پس برای درس خواندن صبح و بعدازظهر را وقت داریم. با توجه به اینکه چهارشنبه امتحان کلاسی ریاضی داریم پس بعدازظهر دوشنبه بهتر است ریاضی بخوانیم. هم چنین چون صبح یکشنبه درس جدیدی از ادبیات را خوانده‌ایم آن درس را هم برای بعدازظهر یکشنبه می گذاریم. صبح را هم صرف خواندن فیزیک و دینی می کنیم چون هفته پیش درس های سختی را خواندیم و نیاز به تمرین و مطالعه دارند. به این شکل در جدول پیش بینی مربوط به دوشنبه. در قسمت صبح می نویسیم “تست از دینی و فیزیک” و در قسمت بعدازظهر می نویسیم “خواندن ریاضی برای امتحان و دروس تازه درس داده شده ادبیات”.

هم چنین می توانید فقط اسم دروس را بنویسید و این جزئیات را در ذهن داشته باشید. اینها کاملا به سلیقه خودتان و اینکه چطور راحت‌تر هستید بستگی دارد. این کار را برای تمام روزهای هفته انجام می‌دهید. بدین صورت شما برای هرروز از قبل می دانید که باید چه درسهایی را بخوانید و این درسها را در چه زمانی بخوانید. در واقع بخش اصلی برنامه ریزی درسی پایه دهم در این جدول قرار دارد.

فواید ثبت ساعات مطالعه بسیار زیاد است که به بخشی از آنها دربالا اشاره شد. برای ثبت ساعات باید در طول روز هرساعت مطالعه خود(یا نرسیدن به برنامه) را بنویسید. این کار میتوان بعد از هرنوبت مطالعه انجام داد یا اینکه بعد از طی شدن یک بخش از برنامه(مثلا قبل ازناهار) و یا در انتهای روز و قبل از خواب انجام داد.

اما ستونی هم برای آموخته ها داریم. یکی از جدی ترین اهداف برنامه ریزی کشف اشتباهات خود در مطالعه و بهبود آنهاست. برای رسیدن به این هدف لازم است که حتما با نگاهی به برنامه ریزی هفته قبل خود نقص های احتمالی را پیدا کنیم و در هفته بعدی آنها را از بین ببریم. پس این ستون را جدی بگیرید و هر هفته سعی کنید حداقل با یکی دوجمله مثل “باید زودتر از خواب بیدار شوم” یا “باید با دقت ویژه‌تری ادبیات را بخوانم” پر کنید. حضور این ستون در برنامه به شما یادآوری می کند که هر هفته باید برنامه ریزی بهتری نسبت به هفته قبل داشته باشید.

آخرهفته‌ها زمان ارزیابی کردن برنامه‌تان است. باید پس از جمع کردن ستون‌های ساعت مطالعه و کامل کردن جدول، زمانی که برای مطالعه صرف کردید را ارزیابی کنید و ببینید که عملکردتان در هفته‌ای که گذشته چگونه بوده است. این کار در واقع مرحله درو کردن ثمرات برنامه ریزی است. باید ببینید نقاط قوت و ضعف کجاها بوده و در برنامه ریزی های آتی باتجربه تر و حرفه ای تر عمل کنید. پس هیچ گاه این مرحله را سرسری نگیرید. پس ازاینکه بررسی‌هایتان از هفته گذشته کامل شد و به نتایجی واضح و مفید رسیدید شروع می کنید به برنامه ریزی برای هفته آینده و بدین شکل می‌توانید برنامه هر هفته را بهتر از قبل بریزید و اجرا کنید.

امیدواریم استفاده از این برنامه به شما کمک کند تا گام‌های موفقیت را استوارتر بردارید.

نویسنده مجله استادبانک، علاقمند به حوزه‌ی آموزش

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات نام و ایمیل من را برای ثبت نظر دوباره ذخیره کن

سلام من چیکار کنم همیشه برای درس خوندن وقت کم میارم چه از صبح شروع کنم چه از شب شروع کنم اگه میشه جواب رو به ایمیلم بفرستید

راهکارهای ارائه شده برای مدت ها پیشه . لطفا به روزرسانی کنید

سلام برای رشته انسانی توضیحاتتون عالی بود ممنون🌹❤

اوهوم

میشه مشخص کنید برنامه ریزیمون باید چجوری باشه؟

خیلی مفید بود عالی👌

سلام دقیقا منم همین مشکل دارم و درسا را حفظ میکنم و یادشون نمیگیرم میشه بگین چجوری یاد بگیرم و حفظ نکنم دس ها را

مشاوره درسی کلاس دهم

چون مشکل تو تو این که نمی خونی حفظ می کنی باید بتونه راهکارشیاد بگیر من الان دهمم و فهمیدم با حفظ کردن خیلی سخته بخوای یک سال بگذرونی باید یاد بگیری راهکارش چطوره گلم

برای اینکه درسا یادتون نره باید تمرین و تکرار داشته باشید تمرین و تکرار سوالایی که درست یاد نگرفتید و حل کردنشون براتون سخته

سلام من از الان می خوام شروع به خوندن دروس دهم کنم اما مشکل کمود وقت دارم و نمیرسم همه دروس را بخوانم در زدن تست دروس شیمی و زیست هم اشکال دارم

سلام منم اولش مشکل داشتم راستش سعی کردم شیمی و زیست رو هر روز بخونم و الان یکی از نقاط قوتم شدن… یعنی هر روز پای ثابت برنامه درسیم بودن.

سلام بچه ها کی میره تجربی؟

من میخوام برم

سلام من میخوام برم دهم رشته تجربی الان میخوام پیش خوانی کنم کدوم درس از همه سخت تره و بهتره که چند درس رو بخونم؟؟؟؟

به نظر من درس هایی مثل فیزیک و ریاضی که در زمان مدرسه وقت بیشتری میگره رو اگه در تابستون بتونی بخونی خیلی میتونه کمکت کنه.

امید وارم همه ما موفق بشیم 🤗🤗

انشاالله

امتیاز بینندگان:۴ ستاره

امتیاز بینندگان:۱ ستاره

امتیاز بینندگان:۴ ستاره

امتیاز بینندگان:۱ ستاره

امتیاز بینندگان:۴ ستاره

امتیاز بینندگان:۱ ستاره

امتیاز بینندگان:۴ ستاره

امتیاز بینندگان:۳ ستاره

امتیاز بینندگان:۳ ستاره

امتیاز بینندگان:۴ ستاره

امتیاز بینندگان:۲ ستاره

امتیاز بینندگان:۴ ستاره

امتیاز بینندگان:۱ ستاره

امتیاز بینندگان:۱ ستاره

امتیاز بینندگان:۱ ستاره

امتیاز بینندگان:۱ ستاره

امتیاز بینندگان:۲ ستاره

امتیاز بینندگان:۵ ستاره

در کادر زیر نمونه سوال، گام به گام، جزوه، نکات درسی، مشاوره و … را جستجو کنید

حمایت شده توسط پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف و مستقر در مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف

استادبانک مفتخر است که توانسته است، با تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به درجه دانش بنیانی نائل شود

استادبانک را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

استادبانک در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است.

استادبانک تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کليه حقوق اين سايت متعلق به گروه استادبانک می باشد.


دانلود نسخه pdf جدول برنامه ریزی درسی استادبانکDownloads-icon

سرزمین تیزهوش‌ها

مرجع آموزشی همه‌ی دانش آموزان باهوش سرزمینمان، ایران

برنامه ریزی و ثبت نام در کنکور 1400

دوره های آموزشی آنلاین نکته و تست کنکور

اگه شما قصد انتخاب رشته دارید و یا علاقه دارید در مورد رشته های تحصیلی بیشتر بدونید حتما این مطلب رو مطالعه کنید.

مشاوره درسی کلاس دهم


در شبکه های اجتماعی دنبالمان کنید:

کلیه حقوق این سایت متعلق به تیزلند می باشد. Copyright © 2015 – 2020 tizland.ir

طراحی قالب سایت : مبناتک هیوا

سرزمین تیزهوش‌ها

مرجع آموزشی همه‌ی دانش آموزان باهوش سرزمینمان، ایران

برنامه ریزی و ثبت نام در کنکور 1400

دوره های آموزشی آنلاین نکته و تست کنکور

برنامه ریزی درسی پایه دهم برنامه پیشنهاد آقای ادیب قیصری، از مشاوران مدارس مشهور تهران، به دانش آموزان پایه دهم رشته انسانی برای (24 الی 28 اسفند) است.

مشاوره درسی کلاس دهم

برنامه ریزی درسی پایه دهم برنامه پیشنهاد آقای ادیب قیصری، از مشاوران مدارس مشهور تهران، به دانش آموزان پایه دهم رشته تجربی برای (24 الی 28 اسفند) است.

برنامه ریزی درسی پایه دهم برنامه پیشنهاد آقای ادیب قیصری، از مشاوران مدارس مشهور تهران، به دانش آموزان پایه دهم رشته ریاضی برای (24 الی 28 اسفند) است.

برنامه ریزی درسی پایه دهم برنامه پیشنهاد آقای ادیب قیصری، از مشاوران مدارس مشهور تهران، به دانش آموزان پایه دهم رشته انسانی برای (17 الی 23 اسفند) است.

برنامه ریزی درسی پایه دهم برنامه پیشنهاد آقای ادیب قیصری، از مشاوران مدارس مشهور تهران، به دانش آموزان پایه دهم رشته تجربی برای (17 الی 23 اسفند) است.

برنامه ریزی درسی پایه دهم برنامه پیشنهاد آقای ادیب قیصری، از مشاوران مدارس مشهور تهران، به دانش آموزان پایه دهم رشته ریاضی برای (17 الی 23 اسفند) است.

برنامه ریزی درسی پایه دهم برنامه پیشنهاد آقای ادیب قیصری، از مشاوران مدارس مشهور تهران، به دانش آموزان پایه دهم رشته انسانی برای (10 الی 16 اسفند) است.

برنامه ریزی درسی پایه دهم برنامه پیشنهاد آقای ادیب قیصری، از مشاوران مدارس مشهور تهران، به دانش آموزان پایه دهم رشته انسانی برای (10 الی 16 اسفند) است.

برنامه ریزی درسی پایه دهم برنامه پیشنهاد آقای ادیب قیصری، از مشاوران مدارس مشهور تهران، به دانش آموزان پایه دهم رشته تجربی برای (10 الی 16 اسفند) است.

برنامه ریزی درسی پایه دهم برنامه پیشنهاد آقای ادیب قیصری، از مشاوران مدارس مشهور تهران، به دانش آموزان پایه دهم رشته انسانی برای (3 الی 9 اسفند) است.


در شبکه های اجتماعی دنبالمان کنید:

کلیه حقوق این سایت متعلق به تیزلند می باشد. Copyright © 2015 – 2020 tizland.ir

طراحی قالب سایت : مبناتک هیوا

پیشرفت تحصیلی

دپارتمان مشاوره تحصیلی بارسا به عنوان یکی از قدیمی ترین و بهترین موسسات مشاوره کنکور در ایران می باشد که هدفش رشد و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و داوطلبان کنکور است. یکی از مهم ترین نیازهای دانش آموزان برای مشاوره تحصیلی رایگان که ما سعی کرده ایم در این صفحه به آن پاسخ دهیم، سوالات پرتکرار و متداولی است که دانش آموزان می پرسند. سوالاتی مانند انتخاب بهترین منابع کنکور، راه های افزایش تمرکز، افزایش سرعت مطالعاتی، روش مطالعه رتبه های برتر کنکور، روش مطالعه هر درس برای امتحانات و کنکور سراسری، بررسی دفترچه های کنکور، ضرایب دروس و… معمولا دانش آموزان تعداد بسیار زیادی از این سوالات را از مشاور تحصیلی خود می پرسند.

ما نیز تصمیم گرفتیم برای کمک به شما عزیزان و راهنمایی شما، در قسمت مشاوره رایگان درسی به ۵۰ پرسش مهم تر به صورت رایگان پاسخ دهیم. مقالاتی که در دپارتمان مشاوره تحصیلی بارسا تالیف و تهیه شده اند، حاصل کار روانشناسان و مشاوران کنکور این مجموعه می باشد و برای نگارش و ویرایش آن ها هزینه های زیادی صورت گرفته تا از کیفیت بالایی برخوردار باشند. با این حال شما می توانید به صورت رایگان از این مقالات مشاوره ای و روانشناسی برای پیشرفت درسی و رشد شخصیتی خود استفاده کنید. خدمات مشاوره تحصیلی رایگان بارسا برای رشته تجربی و ریاضی و انسانی می باشد. این مقالات مشاوره درسی رایگان برای پایه نهم تا دوازدهم قابل استفاده و مفید می باشد.

معمولا اولین سوالی که برای یه دانش آموز کنکوری پیش میاد اینه که از چه کتاب های کمک درسی برای شروع مطالعه برای کنکور استفاده کنه. تنوع زیاد کتاب های کمک درسی در بازار هم باعث میشه انتخاب برای دانش آموزان سخت تر بشه. ما در اینجا به کمک مشاوران دپارتمان مشاوره تحصیلی بارسا مجموعه ای از بهترین منابع کنکور رو برای درس های عمومی و اختصاصی رشته های ریاضی و تجربی برای شما دانش آموزان عزیز تهیه کردیم تا بتونید انتخاب های بهتر و دقیق تری داشته باشید.

استفاده از منابع کمک آموزشی مناسب، از عوامل بسیار مهم موفقیت در کنکور سراسریه که باید به درستی و با نظر مشاوران و دبیران متخصص انتخاب بشه. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین منابع دروس عمومی کنکور رشته های انسانی و ریاضی و تجربی ( ادبیات فارسی – عربی – دین و زندگی – زبان انگلیسی ) بپردازیم. کتاب های تست معرفی شده در این مقاله، بر اساس نظر بهترین مشاوران تحصیلی موسسه آموزشی بارسا می باشد. در برخی موارد منابع کنکور نظام جدید و نظام قدیم رو به صورت مجزا معرفی کرده ایم تا داوطلبان کنکور نطام قدیم هم بتونند از مناسب ترین کتاب های تست استفاده کنند. مقاله بهترین منابع دروس عمومی رو بخونید تا این منابع خوب رو برای شروع مطالعه در اختیار داشته باشید.

مشاوره درسی کلاس دهم

تو این مقاله هم قصد داریم به معرفی بهترین منابع و کتاب تست های کنکور برای دروس اختصاصی رشته های ریاضی و فیزیک بپردازیم. البته منابع کنکور انسانی رو هم به زودی در یک مقاله دیگه به طور مفصل بررسی می کنیم. کتاب ها و منابع کنکور معرفی شده در این مقاله، بر اساس نظر بهترین مشاوران تحصیلی بارسا می باشد. در ادامه به بررسی بهترین کتاب تست های دروس فیزیک و شیمی و ریاضی و حسابان برای رشته های ریاضی و تجربی می پردازیم. در برخی موارد منابع کنکور نظام جدید و نظام قدیم رو به صورت مجزا معرفی کرده ایم تا داوطلبان کنکور نطام قدیم هم بتونند از مناسب ترین کتاب های کمک آموزشی استفاده کنند. مقاله بهترین منابع کنکور رو بخونید تا با این منابع بیشتر آشنا بشید.

درس هندسه همیشه یکی از نقاط ضعف بچه های رشته ریاضی بوده. در ابتدا باید بدونیم یه دنیا تفاوت بین هندسه سال دوازدهم و هندسه پایه هست. هم منابع اون ها باهم فرق داره و هم روش مطالعه شون. هندسه دوازدهم خیلی بیشتر نزدیک به ریاضیات هست و دانش آموزان بیشتر با معادلات درگیر میشن و هرچقدر در تشکیل و حل معادلات بهتر باشید، در هندسه دوازدهم ماهرتر خواهید بود. البته تفاوتی که هندسه دوازدهم با ریاضی داره اینه که باید بیشتر از ریاضی مرور بشه. اما در مورد منابع هندسه پایه کنکور باید بگم که این درس بیشتر مبتنی بر قضایا و قدرت تصویر سازی هست و دانش آموزان یا این قضایا رو حفظ می کنند و یا اینکه سعی می کنند خط به خط اون ها رو بفهمند. برای اینکه با بهترین منابع هندسه پایه، هندسه دوازدهم و ریاضیات گسسته آشنا بشید مقاله یهترین منابع هندسه و گسسته کنکور رو بخونید.

درس زیست شناسی کنکور جزء دروسیه که قسمت اصلی یادگیری اون سر کلاس و به وسیله تدریس معلم انجام میشه. بنابراین باید تو کلاس درس زیست شناسی حضوری فعال و آگاه داشته باشید. از طرفی مطالعه دقیق و خط به خط کتاب درسی زیست شناسی بسیار مهم بوده و قبل از مراجعه به کتاب های تست و کمک درسی، لازمه کتاب درسی زیست رو به طور کامل و مفهومی بررسی کنید. در مرحله بعد، تهیه یه کتاب تست خوب برای یادگیری بهتر این درس، تسلط بهتر بر مفاهیم درسی و تست زنی بهتر پیشنهاد میشه. ما تو مقاله بهترین منابع زیست کنکور به شما بهترین منابع زیست کنکور رو معرفی کرده ایم.

در قدم بعدی خدمات مشاوره تحصیلی رایگان و پاسخ به سوالات پرتکرار دانش آموزان، به بررسی دقیق و درس به درس دفترچه های کنکور پرداخته ایم. شما به عنوان یک دانش آموز کنکوری چقدر با دروس دفترچه کنکور، مدت زمان هر درس، تعداد سوالات مطرح شده از مباحث هر درس و ضرایب دروس در هر زیرگروه رشته خودتون آشنا هستید؟ آیا می دونید از کدوم مباحث سوالات بیشتری طرح در کنکور طرح میشه؟ یا برعکس، کدوم مباحث اهمیت کمتری دارند؟ آیا ضرایب دقیق هر درس رو در هر کدوم از زیرگروه های رشته خودتون می دونید؟ اصلا با زیرگروه های رشته های ریاضی و تجربی و انسانی آشنایی دارید؟ معمولا برای ارائه همین اطلاعات ساده، خیلی از مشاوران کنکور هزینه زیادی رو دریافت می کنند. ولی ما آگاهی از این اطلاعات رو حق هر دانش آموزی می دونیم و اون رو جزء مشاوره تحصیلی رایگان قرار دادیم. هرچند بررسی دقیق دفترچه کنکور سال های قبل زمان زیادی رو از مشاوران ما گرفت و این اطلاعات ساده به دست نیومده؛ اما امیدواریم برای شما مثمر ثمر واقع بشه. اگه کنکور سراسری رو به یه مسابقه تشبیه کنیم، شما هرچقدر اطلاعات بیشتری درباره نحوه برگزاری و جزئیات این مسابقه داشته باشید، احتمال موفقیتتون بیشتر خواهد شد.

رشته علوم انسانی یکی از سه رشته مهم در کنکور سراسری محسوب میشه که هر ساله بخش عظیمی از دانش آموزان، این رشته رو برای ادامه تحصیل دبیرستان و دوره های آکادمیک انتخاب می کنند. تحصیل در رشته های مهم و حساس که با محوریت انسان در جامعه وجود دارند (مثل حقوق، علوم قضایی، روانشناسی، حسابداری مالی، مدیریت و …) با ورود به رشته انسانی و پذیرش از طریق کنکور انسانی میسر میشه. بنابراین توجه به این رشته مهم از اهمیت بسیاری برخورداره و شما باید برای کسب بهترین نتیجه در کنکور انسانی ۱۴۰۰ و تحصیل در رشته های مورد علاقه و دلخواهتون تلاش زیادی داشته باشید. تو مقاله کنکور انسانی به بررسی کامل و ۰ تا ۱۰۰ دفترچه کنکور رشته انسانی پرداخته ایم.

رشته تجربی پرطرفدارترین رشته تحصیلی در دوره متوسطه دوم هست که درباره علوم تجربی و طبیعت بحث می کنه. داوطلبان این رشته باید نسبت به دروس زیست شناسی و شیمی و زمین شناسی (نه در همه زیرگروه ها) علاقه بالایی داشته باشند؛ همچنین در سایر دروس مثل ریاضی هم باید وضعیت خوبی داشته باشند تا بتونند تو کنکور تجربی ۱۴۰۰ رتبه خوبی کسب کنند و در رشته مورد علاقه شون قبول بشن. سه رشته پرطرفدار کنکور تجربی عبارتند از: پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی. مقاله کنکور تجربی رو بخونید تا با ۰ تا ۱۰۰ دفترچه کنکور رشته تجربی بهتر و دقیق تر آشنا بشید.

بیشتر دانش آموزانی که در رشته ریاضی و فیزیک تحصیل می کنند با علاقه به رشته های مهندسی مانند مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی عمران، مهندسی معماری و مهندسی صنایع و مهندسی شیمی وارد این رشته شده و قصد شرکت در کنکور ریاضی رو دارند. هدفی که برای دستیابی به اون، به برنامه ریزی دقیق، مشورت با مشاوران تحصیلی برجسته و متجرب، استفاده از بهترین منابع کنکور 1400 و البته سخت کوشی و تلاش فراوان نیازه. تو مقاله کنکور ریاضی از ۰ تا ۱۰۰ دفترچه کنکور ریاضی و وضعیت داوطلبان رشته ریاضی در کنکور سراسری رو بررسی کردیم و به صورت رایگان در اختیار شما عزیزان قرار دادیم.

بخش بعدی مشاوره تحصیلی رایگان بارسا مربوط میشه به روش مطالعه حرفه ای ها. همه ما به دنبال بهترین روش ها برای مطالعه و مرور دروس و تست زنی هستیم تا با بالاترین مهارت ممکن سرجلسه کنکور حاضر بشیم. اما چطور میشه مثل حرفه ای ها و رتبه های برتر این عادت ها رو در خودمون ایجاد کنیم؟ از کجا بدونیم کدوم یکی از این عادات درست هستند؟ تو این قسمت از مشاوره تحصیلی رایگان به شما در یادگیری عادت های مطالعه موثر، روش SQ3R، منحنی یادگیری ابینگهاوس و… کمک خواهیم کرد. ما به کمک مشاوران حرفه ای بارسا مجموعه ای از مقالاتی که به شما در یافتن عادت های درست مطالعاتی و پیاده کردن اون ها کمک می کنه، جمع آوری کردیم تا بتونید بهترین کیفیت مطالعاتی رو تجربه کنید. در واقع با خوندن این مقالات، انگار یک مشاور تحصیلی رایگان کنار شماست و به شما در یادگیری روش های مطالعه حرفه ای کمک می کنه.

تحقیقات نشون داده تغییر دادن روش ها و ابزارهای آموزشی می تونه سطح یادآوری اطلاعات و حافظه شما رو تا حد زیادی ارتقا بده و مهارت یادگیری تون رو بیشتر کنه. هرم یادگیری نشون میده که اکثر دانش آموزان فقط ۱۰ درصد از اونچه که از کتاب های درسی می خونند رو به خاطر میارن؛ اما می تونند تقریبا ۹۰ درصد از چیزی که از طریق آموزش به دیگران یاد می گیرند رو حفظ می کنند. مقاله هرم یادگیری رو بخونید تا بفهمید کدام روش یادگیری موثرتر هست و باعث پیشرفت بیشتر شما در دروس میشه.

مهم ترین نکته برای تبدیل شدن به یک دانش آموز موثر اینه که یاد بگیریم چطور مطالعه دقیق تر و با هوش تری داشته باشیم. آشنایی با عادت های مطالعه درست باعث پیشرفت روز به روز شما در تحصیلاتتون میشه. اکثر قریب به اتفاق دانش آموزان موفق، موفقیت خودشون رو با استفاده از عادت های مطالعه موثر به دست مییارن. در مقاله عادت های مطالعه موثر به بررسی ۱۰ مورد از این عادات می پردازیم. این مقاله از سایت معتبر Education Corner هست؛ اما ترجمه رایگان این مقاله رو در اختیار شما قرار دادیم تا تو روند مشاوره تحصیلی کنکور شما موثر باشه.

دلسرد نشید، دست نکشید و فقط تلاش کنید تا هر یک از این ۱۰ روش مطالعه موثر رو خوب انجام بدید. اون وقته که پیشرفت خودتون رو می بینید؛ نمره های شما افزایش پیدا می کنه، دانش شما بیشتر میشه و از همه مهم تر، توانایی شما در جذب و یادگیری اطلاعات ارتقا پیدا می کنه.

روش مطالعه صحیح برای کنکور با درس خوندن برای یک امتحان معمولی کمی متفاوته. مطالعه حجم زیادی از درس‌ها و اطلاعات برای آزمونی که چند ساعت طول می کشه، تمرکز و انرژی بیشتری نیاز داره که اگه اصول و روش صحیح اون رو به کار نگیرید، ممکنه در طول مسیر با مشکلات مختلفی مواجه بشید. اما جای نگرانی نیست؛ با خدمات مشاور رایگان تحصیلی بارسا، به شما کمک می کنیم با روش مطالعه صحیح برای کنکور آشنا بشید و در مسیر آماده شدن برای کنکور به بهترین روش ممکن عمل کنید و به نتایج دلخواهتون برسید.

برای موفقیت در کنکور باید

روش های مطالعه صحیح رو یاد بگیرید و از تکنیک های مطالعاتی استفاده کنید.

برنامه ریزی ماهیانه، هفتگی و روزانه داشته باشید و به صورت منظم مطالعه کنید.

مشاوره درسی کلاس دهم

عادت های غذایی، خواب و برنامه ورزشتون رو بهبود ببخشید.

در مقاله روش مطالعه صحیح برای کنکور به بررسی دقیق تر این عوامل می پردازیم.

درس خوندن و آماده شدن برای کنکور و امتحانات نیازمند استفاده از اصولی ترین روش مطالعه هست. روش SQ3R که بهترین و اصولی ترین روش مطالعه شناخته شده در حال حاضره، شامل ۵ مرحله ست که فراگیری و اجرای اون، قدرت یادگیری دانش آموزان کنکوری رو افزایش داده و یکی از روش های ضروری برای موفقیت داوطلبان کنکور به شمار میره. مقاله اصولی ترین روش مطالعه ( روش SQ3R ) رو بخوانید تا بتونید به کمک  روش SQ3R مثل یک حرفه ای برای کنکور درس بخونید.

یکی از راه های بسیار موثر برای به خاطر سپردن مطالب و یادگیری بهتر، یادداشت برداری و خلاصه نویسی از مطالب هست. بدون یادداشت برداری مطالبی که می خونیم رو زودتر از یاد می بریم. البته یادداشت برداری برای ما کارکردهای دیگه ای هم داره. مثلا به ما کمک می کنه تا مطالبی رو که یاد گرفته ایم، دسته بندی و سامان دهی کنیم. اگه مطالبی که خوندیم شامل تصویر یا نمودار باشه، با استفاده از روش خلاصه نویسی می تونیم نکاتی که در اون تصویر یا نمودار وجود داره رو برای خودمون بنویسیم و داشته باشیم. نوشتن خلاصه اطلاعاتی که در کلاس و کتاب ها مطرح می شه، مرور دروس رو برای ما راحت تر می کنه. یادداشت برداری اگه به درستی انجام بشه، می تونه میزان یادگیری ما رو بیشتر کنه. اما در یادداشت برداری هم نکاتی وجود داره که می تونه به ما برای انجام درست این کار کمک کنه. تو مقاله روش خلاصه نویسی برای کنکور نکاتی رو درباره این دو تکنیک مهم (یادداشت برداری و خلاصه نویسی) به شما خواهیم آموخت.

سیستم آموزش ما در نهایت به کنکور می رسه و برای موفقیت در کنکور نیاز به تسلط کامل در تست زنی داریم. روش های مختلف و زیادی در مورد تست زنی گفته میشه. از مهندسی معکوس در تست ها تا نکات عجیب و غریبی که زیر 10 ثانیه می تونید تست بزنید!! از تمام این بازار گرمی ها که بگذریم، تست زدن اصولی قوانین و قواعد خودش رو داره و فقط با تمرین و تکرار می تونید به تسلط زیادی در تست زنی برسید. در مجموع دو نوع تست زنی در منزل داریم: تست آموزشی و تست آزمونی. مقاله تکنیک های تست زنی رو بخونید تا با تفاوت تست های آموزشی و آزمونی و راهکارهای درست تست زدن در هر روش آشنا بشید.

بسیاری از دانش آموزان در زمان مطالعه دروس مدرسه با مشکل بزرگی به اسم فراموشی رو به رو میشن. شما می دونید فراموشی برای چی پیش میاد؟ فرآیند فراموشی مطالب به دلیل عدم مرور و عدم تثبیت مفاهیم و اطلاعات دریافتی اتفاق میفته. معمولا خیلی از دانش آموزان بعد از امتحان میگن “همه روز رو درس خوندم. اما نمره ای که از اون درس گرفتم با زمانی که برای مطالعه اون درس صرف کردم اصلا شبیه نیست.” در این صورت آشنایی با مفهوم منحنی یادگیری ابینگهاوس کمک زیادی به شما می کنه. تو این مقاله از مجموعه آموزش های مشاوره تحصیلی رایگان بارسا، ما طبق این منحنی، زمان بندی های صحیح برای مرور دروس رو به صورت رایگان به شما آموزش می دیم. پس لازمه مقاله بهترین روش مرور دروس رو تا انتها بخونید.

در مقاله های قبلی از آموزش های رایگان به بررسی روش های درست و اصولی مطالعه، مرور درس و تکنیک های تست زنی پرداختیم. اما یکی دیگه از سوالات پرتکرار دانش آموزان و داوطلبان کنکور از مشاوران تحصیلی اینه که پیاده سازی این روش ها در هرکدوم از درس ها (مثلا فیزیک یا شیمی) به چه صورته؟ آیا مطالعه دروس عمومی و اختصاصی با هم متفاوته یا نه؟ در ادامه، مقاله هایی رو براتون آوردیم که روش مطالعه هر درس رو به صورت حرفه ای و البته رایگان براتون توضیح دادیم.

یکی از اولین سوالاتی که دانش آموزان قبل از شروع مطالعه ریاضی باهاش مواجه هستند اینه که چجوری باید ریاضی رو بخونند تا نتیجه خوبی در کنکور یا امتحانات مدرسه بگیرند؟ این مقاله یکی از کامل ترین مقالات موجود درخصوص روش مطالعه ریاضی هست که با خوندنش می تونید فرآیند اصولی مطالعه و تست زنی ریاضی رو برای همیشه یاد بگیرید. این مقاله ویژه دانش آموزان کنکوری و پایه رشته ریاضی و تجربی و برای مشاوره رایگان رشته تجربی و ریاضی هست. پس اگه می خواید نتیجه خوبی در درس ریاضی بگیرید، مقاله چگونه ریاضی بخوانیم رو تا انتها بخونید. اینجا یاد می گیریم که چگونه به یادگیری کاملی از ریاضی برسیم. فقط باید گام ها رو به همون ترتیبی که گفته شده انجام بدید. این رو هم بگم که اگه تا الآن با درس ریاضی مشکل داشتید و فکر می کنید که پایه ریاضی خوبی ندارید، هیچ جای نگرانی نیست. فقط کافیه مقدار کار بیشتری برای جبران ریاضی انجام بدید که در ادامه به اون اشاره خواهم کرد.

کتاب شیمی دوره دوم متوسطه به علت حجم کمی که داره، بعضی از دانش آموزان رو به اشتباه می اندازه و حجم کم کتاب باعث میشه پیش خودشون فکر کنند که نیازی نیست وقت زیادی رو صرف این درس کنند. اما این دسته از دانش آموزان عزیز کاملا اشتباه فکر می کنند و اصلا اینطور نیست. همونطور که خودتون می دونید، درس شیمی درسیه که از دو بخش حفظی و مفهومی تشکیل شده. بخش حفظی بیشتر متن کتاب رو شامل میشه؛ خط به خط متن کتاب شیمی سرشار از مطالب مهمه که لازمه همه اون ها به طور کامل حفظ بشن. جدا از مطالب حفظی کتاب، یه سری از مطالب هستند که جنبه مفهومی دارند و نمیشه با حفظ کردن یادشون گرفت و باید ابتدا اون ها رو کامل فهمید. فهمیدن این مطالب هم نیاز به یه سری فرمول و قاعده خاص داره. ما هم تو دپارتمان مشاوره تحصیلی بارسا مقاله چگونه شیمی بخوانیم رو نوشتیم و به طور مفصل و دقیق درمورد اینکه هرکدوم این مباحث شیمی رو چجوری بخونیم، توضیح کاملی دادیم.

فیزیک هم مثل ریاضیات، درس دردسرساز کنکوری هاست. اما بچه ها راحت تر از ریاضیات باهاش کنار میان. درس فیزیک یکی از فلسفی ترین علوم پایه ست و مثل شیمی، با مفاهیم کاربردی سر و کار داره. مفاهیم درس فیزیک خیلی خیلی مهم هستند. چون تست زدن و تمرین کردن و حل مسائل فیزیک، قبل از یادگیری مفاهیمش هیچ ارزش و کاربردی نداره. چون شما وقتی اصل قضایای فیزیک رو به صورت تئوری ندونید، مسلما نمی تونید مسائل فیزیک کنکور رو درست حل کنید و یا تست بزنید. اما سوال اساسی که خیلی از دانش آموزان و کنکوری ها دارند اینه که چگونه فیزیک کنکور را بخوانیم ؟ پس تصمیم گرفتیم تو این قسمت از مشاوره تحصیلی رایگان رشته ریاضی و تجربی بهترین روش مطالعه فیزیک رو به شما آموزش بدیم تا بتونید از پس مسائل و تست های فیزیک کنکور بربیایید. پس اگه می خواید فرمول های فیزیک رو یاد بگیرید و تست های فیزیک رو قورت بدید، مقاله چگونه فیزیک بخوانیم رو تا انتها بخونید.

یه ژنرال آمریکایی می گفت: «اگه می خواید دنیا رو عوض کنید، تختتون رو مرتب کنید. چون مرتب کردن تخت، اولین کار هر روز شماست و اگه اون رو خوب انجام بدید، اولین کار روزتون رو خوب انجام دادید و برای انجام کارهای دیگه ای که تو روز دارید، اعتماد به نفس می گیرید.» اولین درس کنکور ادبیات هست و شما وقتی بتونید ادبیات رو به خوبی جواب بدید، با روحیه بهتری می تونید بقیه درس ها رو هم جواب بدید. اما سوالی که برای بچه های کنکوری ایجاد میشه اینه که چگونه ادبیات رو برای کنکور بخونیم؟ ما هم قصد داریم تو این مقاله اول ساختار کلی ادبیات کنکور رو بررسی کنیم، بعد روش مطالعه ادبیات کنکور رو به صورت مبحثی بهتون آموزش بدیم و در انتها بهترین منابع ادبیات کنکور رو معرفی کنیم. پس اگه می خواید تو درس ادبیات پیشرفت کنید و ادبیات کنکور رو با سربلندی پشت سر بذارید، مقاله چگونه ادبیات بخوانیم رو تا مطالعه کنید.

اکثر بچه ها فکر می کنند درس دین و زندگی ساده ترین درس کنکوره و همه با مطالعه کم هم می تونند این درس رو تو کنکور سراسری بالا بزنند. باید بهتون بگم میانگین درس دینی تو دو سال گذشته به ترتیب ۲۲/۸ و ۲۹/۵ درصد بوده. پس روش مطالعه دینی کنکور و آوردن درصد بالا توی این درس اونقدرها هم ساده نیست و اینجاست که این سوال برای بچه ها ایجاد میشه که چگونه دینی بخوانیم؟ اولین مسئله درمورد درس دین و زندگی اینه که ضریبش تو کنکور سراسری ۳ هست. پس نسبت به عربی و زبان اهمیت بیشتری داره و می تونه در تراز کل کمک خوبی به شما کنه. با خوندن مقاله چگونه دینی بخوانیم مهم ترین نکات برای یادگیری دینی و حفظ آیات و راهکار های ۱۰۰ زدن در دینی رو یاد می گیرید.

خیلی از خانواده ها به خواست خود بچه ها یا به صلاح دید خودشون، در سنین مختلف بچه هاشون رو به کلاس های خصوصی زبان فرستادند. تعدادی از این بچه ها با علاقه استقبال کردند و عده ای هم خیر و به هیچ صراتی مستقیم نبودند و اینجا خانواده ها مجبور شدند که وارد عمل بشن. بعضی از بزرگترها زورشون به بچه ها چربیده و باعث شده که بچه ها با زور و زحمت هم که شده به یه حد نصابی از دانش تو درس زبان برسند و حداقل باهاش غریبه نباشند. بعضی ها هم نخواستند که زورشون به بچه ها بچربه و یا با اجبار چیزی رو به بچه ها تحمیل کنند. ما سعی کردیم ابتدا تست های درس زبان انگلیسی رو تو کنکور سراسری بررسی کنیم و بعد روش هایی رو برای یادگیری و حفظ کردن لغات انگلیسی، و گرامر زبان کنکور برای شما شرح بدیم.  دو مقاله چگونه زبان را برای کنکور بخوانیم و چگونه لغات انگلیسی را حفظ کنیم؟ رو بخونید تا درباره فراگیری هرکدوم از این مهارت ها دقیق تر اطلاع پیدا کنید.

قسمت های زیادی از دروس عمومی و بخشی از درس های اختصاصی مثل شیمی، مطالبی حفظی هستند و گاهی برای ما دردسر ساز میشن. سوال اصلی اینه که ما چطور می تونیم دروس حفظی رو بخونیم تا در زمان امتحان و یا کنکور این مطالب از یادمون نره؟ آیا روشی اصولی و کاربردی برای مطالعه دروس حفظی وجود داره؟ در آخرین مقاله از این قسمت مشاوره تحصیلی رایگان بارسا، مقاله چگونه دروس حفظی را بخوانیم رو برای شما آوردیم تا در مورد انواع حافظه و نحوه عملکرد حافظه و راهکارهای مطالعه اصولی، بیشتر و بهتر بدونید.

متاسفانه استرس همراه دیرینه و همیشگی بعضی از دانش آموزان  بوده و هست. فرقی نمی کنه چقدر درس خونده باشیم، استرس همیشه در نزدیکی ماست. اگه ما دانش درست و کافی برای مواجهه با استرس رو نداشته باشیم، باعث میشه هم کیفیت درس خوندنمون بیاد پایین و هم نتایج خوبی نگیریم. مجموعه مقالاتی که در ادامه به بررسی اون ها می پردازیم، مانند سایر مقالات توسط بهترین مشاوران و روانشناسان بارسا تهیه شده و به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته اند. در این قسمت از مشاوره تحصیلی رایگان بارسا، هدف ما اینه که به شما کمک کنیم استرس خودتون رو کنترل کنیم.

“از امتحان می ترسم، اضطراب دارم نمی تونم سر کلاس بشینم، از استرس نمی تونم درس بخونم” همه ما خیلی از این جملات رو شنیده ایم. حتی شاید بارها از اون ها استفاده کرده باشیم. ترس، اضطراب و استرس کلماتی هستند که در طول روز بارها و بارها از اون ها استفاده می کنیم. اما تا به حال به تفاوت اون ها فکر کردید؟ در مقاله تفاوت اضطراب و استرس و ترس درباره تفاوت های این سه مفهوم صحبت کردیم. آگاهی از تفاوت های ترس و اضطراب و استرس باعث میشه تو هر موقعیتی بدونید دقیقا با کدوم یکی مواجه هستید و بتونید شرایط رو بهتر مدیریت کنید.

شاید این اتفاق برای شما هم افتاده باشه که تا اسم امتحان میاد، ترس و استرس عجیبی احساس می کنید؛ قلبتون تند می زنه، صورتتون سرخ میشه، کف دستتون عرق می کنه و تمام نشونه های استرس رو تجربه می کنید. یا اینکه زمانی که سر جلسه امتحان هستید، جواب سوال ها رو بلدید، اما نمی تونید پاسخ سوالات رو روی برگه امتحان بنویسید. یا مثلا سر جلسه امتحان احساس بی قراری شدید، دلهره و ناتوانی دارید. با اینکه تمام مطالب درسی رو خوندید، اما عملکرد خوبی سر جلسه امتحان و آزمون ندارید. در مقاله چرا موقع امتحان استرس داریم؟ دلیل ایجاد استرس و راه های کاهش اون رو براتون شرح دادیم.

موضوع استرس و تاثیر اون بر یادگیری دانش آموزان شاید مشکل خیلی از خونواده ها باشه. دانش آموزانی که هنگامی که سر کلاس درس هستند، احساس نگرانی و بی قراری زیادی دارند و این باعث میشه نتونند خوب به صحبت های معلمشون گوش بدن و مطالب درسی رو یاد بگیرند. یکی از دلایل این مسئله استرس هست که در مقاله تاثیر استرس بر یادگیری به این موضوع پرداخته ایم.

استرس امتحان نوعی از اضطراب هست که فرد نسبت به توانایی هاش دچار تردید میشه و توان یادآوری موارد درسی رو نداره. دانش آموزی که دچار استرس امتحانه، به منزله فردی هست که مباحث درسی رو می دونه؛ اما شدت استرس اون قدر بالاست که دانش آموز توان پاسخگویی به سوالات رو نداره. استرس امتحان می تونه دلایل مختلفی داشته باشه. مثل سختگیری والدین و توقعات بالای اون ها، عدم اعتماد به نفس، تفکر منفی نسبت به خود، رقابت ناسالم، عدم تمرکز والدین مضطرب و برخی از ویژگی های شخصیتی دانش آموزان مثل کمال گرایی ، اهمال کاری و… مقاله راه های کاهش استرس امتحان رو بخونید تا با تاثیر ویژگی های شخصیتی کمال گرایی و اهمال کاری بر استرس امتحان و راهکار های کاهش استرس امتحان بیشتر و بهتر آشنا بشید. خب، مقالات مربوط به استرس در مشاوره درسی رایگان هم اینجا تموم میشه. تو قسمت بعدی به روش مطالعه رتبه های برتر کنکور می پردازیم.

از طرفی، قبل از مراجعه به مشاور تحصیلی کنکور ، دانش آموز باید اطلاعات کافی درباره رشته تحصیلی خود و نحوه برگزاری آزمون های آزمایشی مختلف داشته باشد و با دفترچه آزمون رشته خود ( ریاضی – تجربی – انسانی ) در حد مختصری آشنا شده باشد. بیشتر اوقات استرس ها و نگرانی های ما درباره یک موضوع درسی یا غیر درسی، به دلیل نداشتن اطلاعات کافی درباره آن موضوع است. برای دستیابی به اطلاعات درست و موثق، نیازمند منابع اطلاعاتی معتبری هستیم که توسط افراد متخصص در آن حوزه گردآوری شده باشد. 

به همین خاطر دپارتمان مشاوره تحصیلی بارسا، مجموعه محتواهایی در قالب مقاله که شامل بانک اطلاعاتی کاملی از سوالات دانش آموزان در سال کنکور و شروع برای درس خواندن برای این آزمون مهم است، جمع آوری کرده است. این مقالات توسط بهترین مشاوران بارسا تهیه گردیده است که حاصل سال ها فعالیت حرفه ای در زمینه مشاوره تحصیلی کنکور می باشد. با خواندن این مقالات شما دید شفاف تری نسبت به این دوران سرنوشت ساز خواهید داشت و می توانید خیلی از مشکلاتتان را به تنهایی حل کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و رزرو مشاوره تحصیلی بارسا، کافیه فرم زیر رو پر کنید.

مهدی دارابی: من با مشاوره تحصیلی بارسا رتبه ۴۶ کنکور شدم. برای استفاده از خدمات مشاوره کنکور بارسا عدد ۶ رو به ۳۰۰۰۹۰۹۰۳۰ بفرستید.مشاهده

پربازدیدترین‌های پیشرفت در زندگی و کار:

آخرین ویدیو ها

دوره غیرحضوری افزایش عزت نفس

آخرین مقالات

پادکست های علی میرصادقی

دوره غیرحضوری سی روز تا پیروزی

پربازدیدترین های تحصیلی :

بهترین منابع کنکور

مشاوره تحصیلی به سبک علی میرصادقی

معرفی رشته های دانشگاهی

تکنیک های تست زنی

دبیرستان های بارسا

تماس و مشاوره تلفنی از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۴

تماس با تلفن ثابت از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس از سراسر کشور ۱۶۱۴ ۹۰۷ ۹۰۹

تماس و مشاوره تلفنی از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

مشاوره درسی کلاس دهم

تماس با تلفن ثابت ۱۶۱۴ ۹۰۷ ۹۰۹

صفحه اصلی » مشاوره تخصصی کنکور سراسری » اهمیت پایه دهم در کنکور | اهمیت فوق العاده پایه دهم برای همه دانش آموزان

جهت مشاوره در زمینه اهمیت پایه دهم در کنکور | اهمیت فوق العاده پایه دهم برای همه دانش آموزان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۴_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

 اهمیت پایه دهم در کنکور : همیشه در بین دانش آموزانی که به تازگی انتخاب رشته کرده اند این سوال وجود دارد که چرا پایه دهم این‌قدر اهمیت دارد ؟ و دلیل موفقیت دانش آموزانی که از پایه دهم به تست زنی و کنکوری خواندن میپردازند چیست ؟؟

 

 

 

 اهمیت پایه دهم در کنکور : یکی از مقاطع پراهمیت در تحصیل دانش‌آموزان می باشد . تا آن جا که بسیاری از خانواده ها با تعویض مدرسه و کمک گرفتن از سایر دبیران، سعی می کنند در موفقیت دانش‌آموز خود نقش داشته باشند.

اما به راستی چرا پایه دهم این‌قدر اهمیت دارد؟ جواب این سؤال در نوع منابع درسی و انتخاب رشته می باشد. اهمیت پایه دهم در کنکور

 

اهمیت پایه دهم در کنکور :  زیرا که در این مقطع دانش‌آموز انتخابی برای آینده خود می کند که زندگی‌اش را تغییر می دهد . این انتخاب اولین انتخاب سرنوشت ساز هر دانش آموزی است.

بنابراین خانواده ها سعی می کنند در این امر مهم به او کمک کرده ، تا با توجه به استعداد ها و توانایی‌هایش یکی از رشته های تحصیلی را انتخاب کنند.

از این رو داشتن دانش کافی نسبت به هر یک از آن ها برای دانش‌آموز مهم است.

اهمیت پایه دهم در کنکور :  کمک گرفتن از یک مشاور زبده می تواند دانش‌ آموزان را در این زمینه بهتر یاری دهد . چرا که دانش آموزی که به پایه دهم ورود کرده ، به تازگی هدفمند شده و با درسهای جدید و پیچیده تری نسبت به قبل مواجه است. لذا به تنهایی نمیتواند از پس این همه دشواری بر بیاید و حضور یک راهنما ، کارشناس و مشاور در کنار او ضروری است.

اهمیت پایه دهم در کنکور :  مقطع دهم اولین گام برای کنکور دانش‌آموزان و ورود به دانشگاه است. هر چه دانش‌آموز نسبت به آینده خود دید بازتری داشته باشد و در فضای استرس‌زای کمتری قرار گیرد، بهتر می تواند خود را برای کنکور آماده کند. لذا خانواده ها باید سعی نمایند که با جوی آرام و همراه با پشتیبانی روحی و مالی، فرزند خود را به اهدافش نزدیک کنند.

 

 

 

با تمام این تفاسیر باز هم برای بسیاری از خانواده ها جای تعجب دارد که چرا پایه دهم این‌قدر اهمیت دارد؟

اهمیت پایه دهم در کنکور :  باید گفت که این سؤال فقط برای قشر خاصی مطرح نمی گردد، بلکه حتی خانواده های تحصیل کرده نیز با این سؤال مواجه هستند.

شاید یکی از دلایل درک نکردن فرزند پایه دهم خود این باشد که گمان می کنند، این مقطع نیز مانند سایر مقاطع بالاخره سپری شده و دانش‌آموز با نمراتی به مقطع بعدی خواهد رفت.

چیزی که در این بین باید به این خانواده ها یادآور شد، اهمیت انتخاب و تلاش فرزندانشان در بازار پر رقابت کنکور است.

اهمیت پایه دهم در کنکور :  پایه دهم بصورت مستقیم در کنکور تست دارد و حدود ۲۸ درصد سولات کنکور از این سال طرح میشود.

بعلاوه اینکه پایه دهم بعنوان پیش نیاز و پایه مقاطع تحصیلی یازدهم و دوازدهم است و اگر دانش آموز در این پایه تحصیلی ضعیف بماند و یا به اندازه کافی تست زنی انجام نداده باشد.

دچار مشکل خواهد شد و چه بسا استرس ناشی از این مشکلات او را از رقابت خارج میکند.

اهمیت پایه دهم در کنکور :  چه بسا خانواده ها از رقابت های پنهان دانش‌آموزان در مدرسه و کنکور آگاه نباشند. اما با مراجعه به یک مشاوره تحصیلی و آگاه یافتن از موقعیت فرزندان خود خواهند دید، که این نوجوانان با چه مشکلاتی روبه رو بوده، تا بتوانند به آن ها کمک کنند.

اهمیت پایه دهم در کنکور :  در واقع یکی از دلایلی که موجب می شود، این سؤال “چرا پایه دهم این‌قدر اهمیت دارد؟”

 

مطرح گردد، بازار کار آینده این دانش‌آموزان است. شغلی که تا سال ها با شخص بوده و اگر از اول و با آگاهی کامل انتخاب نشود، موجب فرسودگی روح و روان آن ها می شود. مشاورین موسسه مشاور گروپ مانند همیشه بصورت تمام وقت و کاملا رایگان آماده خدمت رسانی به دانش آموزان هستند و توصیه بنده به شما این است که حتی برای یکبار هم که شده با یکی از کارشناسان تخصصی پایه دهم موسسه مشاور گروپ صحبت کنید و راهنمایی های لازم برای موفقیت را دریافت نمایید.

 

مشاوره درسی کلاس دهم

جهت مشاوره در زمینه اهمیت پایه دهم در کنکور | اهمیت فوق العاده پایه دهم برای همه دانش آموزان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۴_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام*

ایمیل*

تلفن همراه

مشاور گروپ از سال ۱۳۹۲ به صورت تخصصی کار خود را در زمینه مشاوره آغاز کرد و با استعانت از خداوند متعال و اعتماد مردم عزیز کشورمان تاکنون توانسته میلیون ها ساعت مشاوره تلفنی و حضوری ارائه دهد. ما در مجموعه مشاور گروپ گرد هم آمده ایم تا تجربیات چندین ساله خود را در زمینه مشاوره تحصیلی در مقاطع مختلف مانند تیزهوشان،نمونه دولتی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکتری ، آزاد بدون کنکور ، علمی-کاربردی ، نظام وظیفه ، نظام مهندسی و … اطلاعات مربوطه را در اختیار مخاطبان محترم خود قرار دهیم.

سلام وقتتون بخیر من رتبم ۱۴۲ هست و ترازم ۳۳۹۹…شانش قبولی در رشته های …

آقایون مسئول. محض رضای خدا کنکور نظام قدیم رو واسه سال آینده برگزار کن …

مشاور گروپ یک وبسایت خصوصی و غیر انتفاعی دارای مجوز رسمی مشاوره در زمینه تحصیلی میباشد. این وبسایت به هیچ ارگان یا نهاد دولتی یا خصوصی از جمله سنجش ، دانشگاه آزاد و… وابستگی ندارد. تمامی محتوای این وبسایت تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و اخبار تنها از وبسایت های معتبر همراه با ذکر منبع اصلی انتشار داده میشود. لازم به ذکر است
مشاور گروپ هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای بازنشر شده ندارد.

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مشاور گروپ میباشد.

تماس و مشاوره تلفنی از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۴

تماس با تلفن ثابت از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس از سراسر کشور ۱۶۱۴ ۹۰۷ ۹۰۹

تماس و مشاوره تلفنی از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

مشاوره درسی کلاس دهم

تماس با تلفن ثابت ۱۶۱۴ ۹۰۷ ۹۰۹

صفحه اصلی » جدول برنامه ریزی درسی دهم تجربی

 اهمیت پایه دهم در کنکور : همیشه در بین دانش آموزانی که به تازگی انتخاب رشته کرده اند این سوال وجود دارد که چرا پایه دهم این‌قدر اهمیت دارد ؟ و دلیل موفقیت دانش آموزانی که از پایه دهم به تست… ادامه متن

 برنامه ریزی کنکوری سال یازدهم تجربی : در این دوران اولویت اول ما جمع بندی پایه ی یازدهم هستش که این امتحانا در واقع بهونه ایه که بتونیم بهتر و منسجم تر کار رو انجام بدیم میشه گفت که از اولی… ادامه متن

مشاور گروپ از سال ۱۳۹۲ به صورت تخصصی کار خود را در زمینه مشاوره آغاز کرد و با استعانت از خداوند متعال و اعتماد مردم عزیز کشورمان تاکنون توانسته میلیون ها ساعت مشاوره تلفنی و حضوری ارائه دهد. ما در مجموعه مشاور گروپ گرد هم آمده ایم تا تجربیات چندین ساله خود را در زمینه مشاوره تحصیلی در مقاطع مختلف مانند تیزهوشان،نمونه دولتی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکتری ، آزاد بدون کنکور ، علمی-کاربردی ، نظام وظیفه ، نظام مهندسی و … اطلاعات مربوطه را در اختیار مخاطبان محترم خود قرار دهیم.

سلام وقتتون بخیر من رتبم ۱۴۲ هست و ترازم ۳۳۹۹…شانش قبولی در رشته های …

آقایون مسئول. محض رضای خدا کنکور نظام قدیم رو واسه سال آینده برگزار کن …

مشاور گروپ یک وبسایت خصوصی و غیر انتفاعی دارای مجوز رسمی مشاوره در زمینه تحصیلی میباشد. این وبسایت به هیچ ارگان یا نهاد دولتی یا خصوصی از جمله سنجش ، دانشگاه آزاد و… وابستگی ندارد. تمامی محتوای این وبسایت تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و اخبار تنها از وبسایت های معتبر همراه با ذکر منبع اصلی انتشار داده میشود. لازم به ذکر است
مشاور گروپ هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای بازنشر شده ندارد.

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مشاور گروپ میباشد.

ایران مشاوره ۱۰۱ نظرها

در زندگی تمام انسان ها زمان هایی است که بایستی دست به انتخاب بزنند ، انتخاب هایی که سرنوشت را تغییر خواهد داد و کمی اشتباه در آن می تواند بعدها موجب پشیمانی شود. برای نوجوانان زمانی که پا به دوران دبیرستان می گذارند ، شاید بتوانیم بگوییم اولین تصمیم مهم زندگی خود را خواهند گرفت تصمیمی که اگر با سهل انگاری همراه باشد ناراحتی بزرگی به بار خواهد آورد و حتی ممکن است اشتیاق دانش آموز برای ادامه تحصیل کمتر شود . با توجه به اهمیت این موضوع والدین بایستی نوجوانان خود را در زمینه انتخاب رشته همراهی نموده و اگر دانش والدین در این زمینه کافی نیست می توانند از مشاوران تحصیلی کاردان در این زمینه مشاوره دریافت نمایند. دنیای امروز دنیای پیشرفت و سرعت است و هر چه به جلو می رویم بایستی میزان خطای خود را پایین برده و انتخاب های صحیح و کار آمد تری داشته باشیم به همین خاطر مرکز ایران مشاوره این مقاله را برایتان فراهم نموده اند تا به والدین و یا دانش آموزان نهم در این انتخاب مهم یاری رسانند. به همین منظور درخواست می کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا با خواندن دقیق مقاله به سوالات خود پاسخ داده و از اضطراب ناشی از انتخاب رشته خود و یا فرزندتان رهایی یابید.

مشاوره درسی کلاس دهم

انتخاب رشته نهم به دهم می تواند آینده شما را رقم بزند پس در انتخاب رشته خود تمام جوانب را بسنجید.

بر اساس تغییراتی که در انتخاب رشته دوران متوسطه صورت گرفت ، دانش اموزان پایه نهم که در مرحله  انتخاب رشته می باشند بایستی بدانند دیگر مانند گذشته تنها به نمرات  پایه نهم توجه نمی شود بلکه تمام نمرات سه سال دوران متوسطه اول (هفتم ، هشتم ، نهم) در انتخاب رشته تاثیر خواهد داشت. همچنین ضریب درس ها برای تمامی رشته ها یکسان است.  انتخاب رشته نهم مانند انتخاب رشته در دوران دانشگاه به رتبه دانش آموز بستگی دارد برای مثال اگر دانش آموزی رتبه ی لازم  برای انتخاب رشته در علوم تجربی را ندارد بایستی در گروه های فنی و یا انسانی و … دست به انتخاب بزند. نکته ی دیگری که در پایه نهم مد نظر گرفته شده تاثیر سهمیه مناطق، ایثارگران، جانبازان، خانواده شهدا و رزمندگان در انتخاب رشته می باشد برای مثال در یک منطقه که 200 نفر سهمیه انتخاب رشته کنکور تجربی دارند ممکن است حتی کسانی که معدل

بالای 18 را کسب کرده اند هم نتوانند این رشته را انتخاب کنند و مجبور شوند در رشته های دیگر تحصیل نمایند.

دانش آموزان و یا والدینی که در حال مطالعه این مقاله هستند توجه داشته باشید که چنانچه خود شما و یا دانش آموز شما قصد تحصیل در رشته علوم انسانی را دارد بایستی بدانید که برای تحصیل در این رشته قوی بودن در درس های ادبیات و عربی لازمه ی تحصیل در این رشته می باشد همچنین علاقه و توانایی در درس های حفظی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. البته موضوعی که وجود دارد این است که اکثر دانش آموزان برای فرار از درس ریاضی به رشته علوم انسانی پناه می برند در حالی که تحصیل در رشته انسانی نیز به کسب توانایی  به طور سطحی در درس های ریاضی نیازمند است . در هر حال کسانی که در  دبیرستان با رشته ی علوم انسانی فارغ التحصیل می شوند بایستی به فاکتور های روابط عمومی قوی و سخنوری ، حفظیات قوی ، و به طور کلی مهارت های ارتباطی توجه داشته و آن ها را تا حدودی کسب نمایند زیرا که رشته های دانشگاهی علوم انسانی شامل ، روان شناسی ، حقوق ، علوم اجتماعی ، اقتصاد ، مشاوره ، مدیریت و … نیازمند کسب این مهارت ها می باشد.

رشته ی تجربی یکی از رشته هایی است که هم در دوران دبیرستان و هم در انتخاب رشته کنکور سراسری متقاضی بالاتری نسبت به سایر رشته ها دارد. چنانچه علاقه مند به تحصیل در این رشته می باشید بایستی بدانید که برای تحصیل در این رشته قوی بودن در درس های زیست شناسی ، ریاضی و شیمی برای موفقیت دانش آموز لازم می باشد زیرا که رشته های دانشگاهی این رشته هم مرتبط با علم زیست ، شیمی و ریاضی و فیزیک می باشد. دانش اموزان این رشته بایستی تا حدودی به حفظیات علاقه مند بوده و کنجکاوی و اشتیاق بالایی نسبت به منابع طبیعی از خود نشان دهند زیرا که این رشته تا حدودی به قوی بودن در ریاضی نیازمند است اما بیشتر به پدیده های طبیعی می پردازد به همی خاطر نداشتن علاقه در این زمینه بعدها موجب نارضایتی دانش آموز خواهد شد. برخی از رشته های دانشگاهی این رشته شامل ، پزشکی ، مامایی ، هوشبری ، فیزیوتراپی ، زیست شناسی و … می باشد.

همانطوری که از نام رشته بایستی متوجه شده باشید رشته ی ریاضی فیزیک به توانایی بالای دانش آموز در این دو درس نیازمند است زیرا که اغلب کسانی که در این رشته تحصیل می کنند در آینده قرار است مهندس در گرایش های مختلف شوند پس داشتن پایه ی قوی در درس های ریاضی و فیزیک و همچنین شیمی برای موفقیت در این رشته لازم می باشد. دانش آموزان باید قدرت تجسمی بالایی نیز داشته باشند که دارا بودن این ویژگی در آینده کمک فراوانی به آن ها خواهد نمود. به همین خاطر توصیه می کنیم اگر در این درس ها نمرات خوبی کسب نکرده اید رشته های دیگری را انتخاب نموده و در آن تحصیل نمایید.

چنانچه علاقه مند به تحصیل در این رشته می باشید بایستی توجه کنید رشنه فنی و حرفه ای دارای 4 زیر گروه هنر ،مدیریت و خدمات، صنعت و کشاورزی می باشد. با انتخاب رشته فنی و حرفه ای تقریبا می توانید به تمامی رشته های ریاضی و فیزیک در دانشگاه راه یابید اما نکته ی قابل ملاحظه ای که وجود دارد این است که شما شانس قبولی در دانشگاه خوب و درجه یک کشور را در کارشناسی ارشد از دست می دهید هرچند تا حدودی قابل جبران است. اما یکی از مزایایی که وجود دارد فارغ التحصیلان این رشته راحت تر وارد بازار کار می شوند. شما دانش آموز و یا والدینی که در حال مطالعه این مقاله هستید اگر خود شما و یا دانش آموزتان علاقه ی خاصی به کار های عملی دارد و دوست دارد که زودتر وارد بازار کار شود رشته فنی و حرفه ای بهترین گزینه برای انتخاب رشته در پایه نهم می باشد اما اگر می خواهید مدیر و یا مهندس شده و تحصیلات عالی خود را ادامه دهید بهتر است در رشته ریاضی انتخاب رشته نموده و تحصیل نمایید. همچنین توجه داشته باشید که کسانی که در رشته ی فنی و حرفه ای تحصیل می کنند کارهای عملی و خلاقانه را می توانند به خوبی انجام دهند و حتما داشتن نام مهندس با تحصیلات عالی برای انجام درست کارها لازم نیست. 

در رابطه با رشته کار و دانش بایستی بگوییم که رشته های کارو دانش شباهت زیادی بارشته های فنی و حرفه ای دارند اما در کار و دانش رشته های جزئی تر را هم می توانیم انتخاب نماییم. یکی از ویژگی های این رشته این است که برای کسب دیپلم کار و دانش حتی می توان در اموزشگاه های فنی و حرفه ای که مجوز خود را از سازمان فنی و حرفه ای دریافت کرده اند مراجعه و دیپلم خود را دریافت نمایید. تفاوتی که بین رشته های فنی و حرفه ای و کار دانش وجود دارد این مسئله است که فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای راحت تر وارد بازار کار شده و درس های سخت تری نسبت به کار و دانش می گذرانند اما واحد های کارگاهی رشته کار ودانش بیشتر می باشد.

چنانچه علاقه مند به موضوعات و درس های عربی ، فقه ، تفسیر قرآن دارید می توانید در انتخاب رشته پایه نهم رشته علوم و معارف اسلامی را انتخاب نمایید. این رشته هم مانند علوم انسانی نیازمند توانایی در زمینه ی حفظیات می باشد. و فارغ التحصیلان این رشته می توانند در دانشگاه های علوم و حدیث و حوزه علمیه مشغول به تحصیل شوند.

در انتخاب رشته ی موفق توجه به علاقه و آینده شغلی بسیار مهم است این در حالی است که بسیاری از دانش آموزان اطلاع دقیقی از رشته انتخابی خود ندارند. پس مشورت با والدین و مشاوران می تواند کمک بزرگی به انتخاب صحیح رشته  صحیح در پایه نهم بکند. در زیر چند نکته را مطرح کرده ایم که با مطالعه آن ها  می توانید رشته مورد علاقه خود را بیابید. البته که با خواندن این مقاله بایستی دانسته باشید که فاکتور های دیگری نیز در انتخاب رشته شما تاثیر گذار است مانند نمرات سه سال دوران  اول متوسطه .

1- شناخت دقیق از رشته ها ، شما دانش آموزان بایستی با تحقیق از معلمان و مشاوران مدرسه خود بتوانید شناخت دقیقی نسبت به رشته ها  ، ضریب رشته ها و اینکه رشته مورد علاقه شما به قوی بودن در کدام درس نیازمند است داشته باشید .

2- شناخت دقیق از خود و علاقه مندی های خود ، شما دانش آموزان بایستی خود را بشناسید به نمراتی که در سال های قبل داشته اید توجه داشته و وضعیت تحصیلی تان را دقیق بدانید . اگر بخواهید آرمانی نگاه کنید هرگز نمی توانید توانایی های واقعی خود را شناخته و رشته ی مناسبی برای خود انتخاب نمایید . در این مورد می توانید با والدین و مشاوران مدرسه خود مشورت نموده و همچنین ساعاتی را با خود خلوت کرده و توانایی های خود در مدرسه و زندگی تان را ارزیابی نمایید.

3- رشته مورد علاقه خود را با توانایی ها و امکانات موجود خود بسنجید ، شما دانش آموزان باید خود را در رشته مورد علاقه خود ببینید و اینکه  آیا می توایند با توجه به امکانات ، استعداد و شرایط موجود در این رشته تحصیل نمایید. پس یکی از معیارهای مهم در انتخاب رشته داشتن علاقه و اشتیاق ، نیاز ، استعداد و امکانات می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب هاانتخاب رشته انتخاب رشته دبیرستان مشاوره انتخاب رشته مشاوره تحصیلی

1 روز پیش

1 روز پیش

1 روز پیش

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

سلام، من وارد رشته ی انسانی شدم اما نمیدونم باید چی انتخاب کنم، علاقه ی خاصی هم به چیزی ندارم و نمیدونم چیکاره بشم فقط رفتم انسانی و امسال میرم دهم.. میشه بگین برای من چ سغلی خوبه؟؟

سلام من کلاس نهم هستم علاقه زیادی به شغل نظامی دارم و نمراتمم خوبه میخواستم ببینم باید کدوم رشته دو برای تحصیل در علوم نظامی انتخاب کنم خواهشن کمکم کنبد

با سلام. دانشگاه های افسری معمولا از بین دارندگان مدرک دیپلم رشته های نظری (ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی) پذیرش انجام می دهند. لازم به ذکر است با توجه به شرایط دانشگاه های افسری دانشگاه علوم انتظامی کوثر از میان بانوان دارای شرایط دانشجو می پذیرد.

سلام.من اولویت اولم نظام و بعد چزشکی خواستم ببینم چه رشته ای رو انتخاب کنم بهتره؟

با سلام و درود. دانشگاه علوم پزشکی ارتش و دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله سپاه در رشته پزشکی و پیراپزشکی دانشجو می پذیرد، بنابراین با توجه به علایق شما، رشته تجربی بهترین گزینه جهت انتخاب رشته در مقطع متوسطه دوم می باشد.

سلام من کلاس هشتم هستم. معدل هفتم = ۲۰. معدل هشتم =۲۰ درس های علوم و. زبان انگلیسی رو هم خیلی دوست دارم

راهنمایی کنید. برای انتخاب رشته راهنمایی کنید. ممنون

مشاوره درسی کلاس دهم

با سلام و درود. انتخاب رشته یکی از مهم ترین و سرنوشت سازترین انتخاب ها می باشد. بهترین راهکار برای انتخاب رشته دقیق، آشنایی با آینده شغلی رشته ها، تحقیق و مشاهده میدانی می باشد.

سلام من تمام درس هام به غیر از فرهنگ و هنر بیسته.من علافه ام به رشته انسانی و هدف بلند مدتم شغل قاضی هستش. اما میترسم موفق نشم.از طرف دیگه به رشته تجربی هم علاقه دارم (شغل چشم پزشکی).میتونید راهنماییم کنید؟!!

سلام و درود. در انتخاب شغل و زندگی آینده به جز بحث علاقه، استعداد و بازار کار و توانایی فرد برای ورود به رشته؛ بسیار حائز اهمیت می باشد. بهتر است قبل از تصمیم گیری و انتخاب نهایی، تست های رغبت سنجی شغلی را نیز انجام دهید و در ارتباط با علاقه و توانایی خود بیشتر جست و جو داشته باشید.

سلام من هشتمی هستم و به دو رشته علاقه دارم رشته انیمیشن سازی و نجوم که البته تجربی میشه من بین این دو نمیتونم انتخاب کنم به همین دلیل میخواستم نسبت به رشته هایی که برام باز میشه انتخابشون کنم اما با این حال دوست دارم یکی از این دو رو رشته رو انتخاب کنم دروسی که برای باز شدن رشته تجربی تاثیر داره رو دیدم میخواستم بدونم که رشته انیمیشن سازی تو کدوم دسته میره تو دسته هنر یا فنی حرفه ای وچه دروسی برای باز شدن این رشته تاثیر داره

با سلام ، رشته انیمیشن و پویانمایی از جمله رشته های شاخه فنی و حرفه ای بوده و در زیرگروه هنر قرار دارد ، که معمولا پذیرش در این رشته از بین دانش آموزانی انجام می گیرد که دارای معدل بالا بوده و به فعالیت های عملی علاقه مند هستند ، لازم به ذکر است شما جهت ادامه تحصیل در زمینه نجوم می بایست در گروه ریاضی و فیزیک ادامه تحصیل داشته باشید ، توجه به علاقه و آینده شغلی و تحصیلی رشته مورد نظر ، در انتخاب رشته مناسب به شما کمک شایانی می کند .

سلام من هشتم هستم و از الان تو فکر انتخاب رشتم خودم عاشق هنر هستم ولی پدرم نمیزاره معدل هفتمم۱۹/۷۲ معدل نوبت اول هشتم۱۹/۷۹ ریاضی هم هر سال ۱۹…۱۸میشه علوم هم همیشه بیست میخام بدونم با این موقعیتی که من دارم چه رشته ای برم بهتره؟

سلام ، در رابطه با انتخاب رشته نهم به دهم که یکی از مهم ترین انتخاب های طول زندگی هر فردی می باشد ، و تاثیر مستقیم در آینده شغلی و تحصیلی شما دارد ، می توانید از تست های رغبت سنجی و نظر افراد آگاه کمک بگیرید ، اما مهم ترین موضوع داشتن علاقه به رشته تحصیلی انتخابی می باشد که باعث موفقیت شما می شود . بنابراین با در نظر گرفتن علاقه و همچنین شرایط تحصیل و آینده شغلی میتوانید انتخاب درستی داشته باشید .

سلام میشه از رشته انسانی معلم ریاضی بشی ؟؟

با سلام ، مطابق با دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری ، شما جهت انتخاب و ادامه تحصیل در رشته آموزش ریاضی می بایست در گروه آزمایشی ریاضی و فیزیک در آزمون شرکت نمایید.

سلام من امسال نهم هستم میخواستم بدونم میتونم رشته تجربی در بیام؟ معدل کل هفتم ۱۹.۶۷ (ریاضی ۱۸ علوم ۱۹) هشتم معدل کل ۱۹.۷۹(ریاضی۱۸ و علوم۱۹). لطفا کمکم کنید.

با سلام ، بله با توجه به نمرات ذکر شده ، احتمال پذیرش و ادامه تحصیل شما در رشته علوم تجربی بالا می باشد . همچنین لازم به ذکر است که نتایج آزمون هدایت تحصیلی نیز در انتخاب رشته شما بسیار موثر می باشد .

سلام….معدل کلاس هفتم ۱۹.۴۳…ریاضی ۱۸ و علوم ۱۷……معدل هشتم ۱۹.۲۱…ریاضی ۱۴ و علوم ۱۸….معدل کلاس نهم۱۹…ریاضی ۱۸و علوم ۱۹…………مدرسه نمونه دولتی رشته تجربی قبول شدم .به نظر شما برم رشته تجربی نمونه یا رشته انسانی مدرسه عادی…علاقه شدیدی به رشته تجربی دارم علومم عالیه ولی نمرات ریاضیم یه خورده کمه.به فیزیک هم علاقه زیادی ندارم به نظر شما چیکار کنم

سلام .من از شهر نجف آباد اصفهان هستم . میخواهم به رشته ی علوم تجربی بروم و نمره ریاضی هفتمم در برگه شد ۱۵.۵ و علوم هفتمم در برگه شد ۱۹ به بالا دقیق یادم نیست.معدل کل هفتمم هم شد۱۹.۱۴ . در کلاس هشتم نمره ی ریاضی در برگه شد ۱۹.۰۵ و علوم در برگه هم شد ۱۹.۵ .معدل کل هم شد۱۹.۶۷.اگه سال نهمم را جبران کنم میتونم وارد این رشته بشم. لطفا کمکم کنید.

سلام من امسال نهمم و معدلم تا الان ۲۰ بوده و واقعا درگیر انتخاب رشته ام من هم ب تجربی علاقه دارم و هم عاشق تربیت بدنیم ممنون میشم راهنماییم کنید

با سلام و تشکر از مدیر محترم سایت وهمکاران گرامی احتراما من مشاور تحصیلی وکنکور هستم و در شبستر دفتر مشاوره تحصیلی وکنکور دارم نه دفتر مشاوره همه چیز وهمه کار . جواب هائی که ارائه شده بیشتر جنبه کلی دارد ، در حالیکه سوال کننده دارای مشکل انتخاب یا در تعارض انتخاب است . پیشنهاد می کنم . دانش آموزان ۱- به مشاوران مدارس خود مراجعه نمایند ۲- یا اینکه آنها را به مراکز مشاوره تحصیلی معتبر راهنمائی فرمائید تا بصورت علمی وبا اجرای آزمونهای استعداد ، علایق و…. خاص در زمینه شناخت خود برای تصمیم گیری بهتر اقدام شود. با تشکر

سلام تروخدا جواب منو بدید من معدال هفتم١۶خورده ای شده هشتم١۵/٨٨ ایا واسه نهم تلاش کنم میتونم رشته تجربی رو بیارم تروخدا یکی جواب قانع کننده ای بده!علاقه شدید دارم به تجربی

سلام من امسال میرم نهم به موسیقی خیلی علاقه دارم ولی شهر ما هنرستان موسیقی نداره . اگه هنرستان عادی برم خوبه؟ تا حدودی موسیقی درس میدن؟

سلام من میخوام امسال انتخاب رشته کنم یه سوالی خیلی ذهنم رو مشغول کرد میخواستم بدونم میشه داخل رشته فنی مهندسی برق و یا الکترونیک گرفت من خیلی به مهندسی کنترل علاقه دارم میشه راهنماییم کنید چطور باید مهندسی برق یا الکترونیک یا کنترل گرفت از طریق رشته فنی ؟؟؟؟خواهش میکنم جواب بدید این چند روز ذهنم خیلی مشغوله

سلام

من کلاس نهم هستم از وقتی که برگه هدایت تحصیلی رو گرفتم چون روی رشته علوم تجربی و ریاضی من هاشور خورده خیلی ناراحت شدم گرچه معدل امسالم شد ۱۹.۱۴ اما دلیل این هاشور چیه ؟

نمره ریاضی و علوم سال های قبلیم به شرح زیره:

نمره ریاضی هفتم ۱۳ و علوم ۱۶

نمره ریاضی هشتم ۱۵و علوم۱۸

نمره ریاضی نهم۱۲و علوم ۲۰

لطفا دلیلش رو هرچه سریع تر برام بگید و باید چیکار کنم

با تشکر

سلام

من کلاس نهم هستم از وقتی که برگه هدایت تحصیلی رو گرفتم چون روی رشته علوم تجربی و ریاضی من هاشور خورده خیلی ناراحت شدم گرچه معدل امسالم شد ۱۹.۱۴ اما دلیل این هاشور چیه ؟

نمره ریاضی و علوم سال های قبلیم به شرح زیره:

نمره ریاضی هفتم ۱۳ و علوم ۱۶

نمره ریاضی هشتم ۱۵و علوم۱۸

نمره ریاضی نهم۱۲و علوم ۲۰

لطفا دلیلش رو هرچه سریع تر برام بگید با تشکر

با عرض سلام من میخواستم بدونم چطوی با چه نمره ای تجربی تو فرم هدایت تحصیلی کد الف میخوره

مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره با توجه به نیاز های موجود به مشاوره تحصیلی باکیفیت و کارآمد در سراسر کشور شروع به کار کرد و همیشه کیفیت در مشاوره را مدنظر قرار داده است.این مرکز به عنوان اولین و مجرب ترین مرکز مشاوره تحصیلی با پشتوانه تخصص مشاوران حرفه ای پاسخگوی سوالات تحصیلی شما دوستان عزیز در 7 روز هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب می باشد.شماره تماس ایران مشاوره 9099071647 از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور می باشد

مرکز هدایت و پیشرفت تحصیلی «میم»

همراه شما تا موفقیت

برنامه مطالعه درسی پایه دهم تجربی را دریافت کنید.

برنامه مطالعه درسی پایه دهم ریاضی را دریافت کنید.

برنامه مطالعه درسی هفتگی ویژه رشته تجربی را دریافت کنید.

مشاوره درسی کلاس دهم

کلیه حقوق این سایت متعلق به مرکز هدایت و پیشرفت تحصیلی «میم» است. Copyright © 2018 – 2020 mim.education
. استفاده از محتوای متنی با درج لینک به این سایت مورد تایید است. استفاده از ویدئوها به هر شکل در هر سایت دیگری ممنوع و متخلفین به موجب قانون حمایت از مولفین و مصنفین با توجه به ثبت رسمی «سرزمین تیزهوش‌ها» به عنوان رسانۀ دیجیتال مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

مشاوره درسی کلاس دهم
مشاوره درسی کلاس دهم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *