مشاوره رایگان تحصیل در ترکیه

 
helpkade
مشاوره رایگان تحصیل در ترکیه
مشاوره رایگان تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه ، اعزام دانشجو به ترکیه، شرایط تحصیل در دانشگاههای ترکیه و قوانین اقامت تحصیلی ترکیه برای سال ۲۰۲۰ در این مقاله مورد تحلیل و بررسی و ارزیابی علمی قرار می گیرد. در بسیاری از موارد افراد تماس می گیرند و در خصوص شرایط اعزام دانشجو به ترکیه سوالاتی می پرسند از جمله اینکه شرایط تحصیل در ترکیه چیست؟ هزینه تحصیل در ترکیه چقدر است؟ آیا تحصیل در ترکیه بدون کنکور و با مدرک دیپلم امکان پذیر است؟ شرایط تحصیل در ترکیه برای آذری ها چگونه است؟ آیا امکان تحصیل رایگان در ترکیه وجود دارد؟ راه های اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی ترکیه برای اعزام دانشجو به ترکیه کدام است؟ و سوالاتی از این قبیل که ما در این مقاله به این سوالات و موارد دیگری از جمله شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی در ترکیه، شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در ترکیه و هزینه های زندگی در ترکیه و… پرداخته ایم. شما عزیزان نیز می توانید این مقاله را به صورت دقیق و کامل مطالعه نموده و اگر در خصوص شرایط، راه ها و قوانین اعزام دانشجو به ترکیه باز هم سوالی در ذهن داشتید، می توانید با موسسه مشاوره ای MIE تماس حاصل نموده و با کارشناسان و وکلای متخصص در خصوص شرایط تحصیل در دانشگاههای ترکیه صحبت نموده و مشاوره رایگان دریافت نمایید. در ادامه به بررسی موارد زیر می پردازیم:

شما می توانید از طریق دریافت مشاوره رایگان شرایط و اطلاعات تماس خود را وارد کرده تا مشاوران ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند و شرایط شما را برای مهاجرت بررسی کنند.

در ابتدای بحث تحصیل و اعزام دانشجو به ترکیه لازم است مقدمتا در خصوص شرایط اولیه و عمومی این کشور توضیحاتی ارائه دهیم. ترکیه از موقعیت استراتژیکی برخوردار بوده و در منطقه ای موسوم به ارواسیا جای گرفته است. مساحت این کشور حدود ۳۴۷/۷۸۵ کیلومتر مربع و جمعیت آن به صورت تقریبی حدود ۸۲ میلیون نفر می باشد. کشور ترکیه با کشورهای ایران، گرجستان، ارمنستان، عراق و سوریه همسایه می باشد که البته در قسمت شمالی و اروپایی نیز با کشورهای بلغارستان و یونان دارای مرز مشترک است. زبان رسمی این کشور ترکی استانبولی است و واحد پول رسمی آن نیز لیر ترکیه می باشد. این کشور کوهستانی همواره دارای بارش های بسیاری می باشد. پایتخت کشور ترکیه شهر آنکارا و بزرگترین شهر آن نیز استانبول می باشد. این کشور دارای سیستم آموزشی مناسبی است که در تمامی مقاطع تحصیلی می توان در دانشگاه های مختلف آن تحصیل نمود. معمولا امکان اعزام دانشجو به ترکیه و تحصیل، هم در دانشگاه های دولتی و هم در دانشگاه های خصوصی فراهم است اما هر کدام دارای شریط خاصی می باشند که در ادامه این مقاله به بررسی این شرایط می پردازیم.

ممکن است برخی از والدین به تحصیل در ترکیه برای فرزندان خود فکر کرده باشند. اما اینکه واقعا در مقطع دبستان می توان در این کشور تحصیل نمود یا نه؟ در صورت کلی تحصیل در مدارس کشور ترکیه برای دانش آموزان اجباری بوده و در سه مقطع ۴ ساله ابتدایی، ۴ ساله متوسطه و ۴ ساله دبیرستان باید به تحصیل بپردازند. یعنی طول دوره تحصیلی قبل از دانشگاه ۱۲ سال می باشد. بچه ها تا سن ۳ سالگی می توانند از مهد کودک های دولتی یا خصوصی که هر دو دارای هزینه می باشند استفاده کنند. پس از آن نیز می توانند از سن ۳ تا ۵ سالگی در پیش دبستانی مشغول به یادگیری علم و آموزش شوند. اما از این سن به بعد تحصیل برای همه افراد اجباری است یعنی از سن ۵ سالگی تا ۹ سالگی در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند و پس از آن نیز در دو دوره ۴ ساله در مقاطع متوسطه و دبیرستان می توانند به تحصیل بپردازند. زبان تحصیل در مدارس این کشور ترکی می باشد که زبان انگلیسی را نیز به عنوان زبان دوم از سال چهارم دبستان آموزش می بینند. اگر دانش آموزی در مدارس بین المللی و خصوصی در حال تحصیل باشد زبان اول برای تحصیل وی انگلیسی و زبان دوم نیز ترکی می باشد. دانش آموزان غیرترکی باید حتما دارای یک اقامت باشند و یا به واسطه والدین خود یک اقامت را به دست آورده باشند که بتوانند در مدارس این کشور تحصیل نمایند. در زیر لیست مدارس مهم این کشور ذکر می شود:

مشاوره رایگان تحصیل در ترکیه

در بحث اعزام دانشجو به ترکیه متقاضیان برای تحصیل در ترکیه در مقطع کارشناسی در صورتی می توانند اقدام کنند که مدرک دیپلم ۱۲ ساله را در دست داشته باشند و در آزمون های ورودی این مقطع که از طرف دانشگاه ها برگزار می شود قبول شوند. تحصیل در مقطع لیسانس در ترکیه حدود ۴ سال به طول می انجامد و عموما به زبان ترکی می باشد اما برای دانشجویانی که به زبان ترکی تسلط ندارند آموزش زبان ترکی گذاشته می شود. افراد می توانند در رشته های مختلف به شرط قبولی در آزمون های ورودی که از طرف این دولت برگزار می شود تحصیل نمایند. تحصیل در رشته های پزشکی در ترکیه حدود ۶ سال به طول می انجامد. هزینه تحصیل لیسانس در دانشگاه های دولتی برای افرادی که اقامت این کشور را دارند حدود ۱۰۰ تا ۳۰۰ دلار در سال می باشد. هزینه های تحصیل در دانشگاه های غیر دولتی نیز برای دانشجویان از حدود ۸ هزار دلار تا حدود ۲۵ هزار دلار در سال متغیر است که رشته به رشته و دانشگاه به دانشگاه این هزینه ها متفاوت می باشد. در مقطع لیسانس ترکیه دانشجویان حدود ۱۰ ساعت در هفته اجازه کار دانشجویی دارند.

برای تحصیل در ترکیه در مقطع فوق لیسانس بر خلاف مقطع لیسانس آزمون ورودی کلی ندارد اما هر دانشگاهی ممکن است در سال دو بار آزمون ورودی مربوط به رشته های مورد نیاز خود برگزار کند. متقاضیان می توانند در صورت قبولی در رشته مورد علاقه خود در این کشور ادامه تحصیل دهند. دانشگاه ها در مقطع فوق لیسانس در رشته های مختلف دانشجو می پذیرند. اما هزینه ها در دانشگاه های ترکی زبان و انگلیسی زبان متفاوت می باشد. شهریه دانشگاه های ترکیه در مقطع ارشد برای اتباع خارجی حدود ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار در سال است. هزینه های تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه های انگلیسی زبان نیز حدود ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار در سال می باشد. لازم به ذکر است که دانشجویان در هفته حدود ۲۰ ساعت اجازه دارند در مقطع فوق لیسانس به صورت پاره وقت در ترکیه کار کنند. طبیعتا افرادی که مسلط به زبان ترکی باشند راحت تر می توانند کاریابی کنند.

تحصیل و اعزام دانشجو به ترکیه هم چنین در مقطع دکترا نیز امکان پذیر می باشد. دانشگاه های کشور ترکیه همانند دیگر کشورها در صورتی به متقاضیان در مقطع PhD پذیرش تحصیلی می دهند که دارای مدرک زبان انگلیسی در حد آیلتس ۵/۶ به بالا و نمرات و معدل مناسب و دارای مقالات ISI باشند. هم چنین مهم ترین نکته این است که یک نامه قبولی از یک استاد راهنما در دست داشته باشند. در این صورت دانشگاه مورد نظر نیز می تواند به دانشجو پذیرش دهد. هزینه تحصیل در مقطع دکترا در ترکیه حدود ۴۰۰۰۰ دلار در سال می باشد. طول دوره تحصیل در این مقطع ۴ سال است که در ۲ سال اول به صورت حضوری در کلاس ها حاضر می شوند و ۲ سال آخر را بیشتر به صورت عملی کارهای تحقیقاتی و عملی انجام می دهند و بر روی موضوع پایان نامه خود می توانند کار کنند. در این مقطع نیز دانشجویان در حدود ۳۰ ساعت در هفته اجازه کار پاره وقت دانشجویی دارند.

قبل از اعزام دانشجو به ترکیه و برای تحصیل در ترکیه با اخذ بورسیه تحصیلی همانند سایر کشورها باید دانشجویان دارای شرایط و رزومه علمی خیلی خوبی باشند. از جمله اینکه پروپوزال قوی، داشتن نمرات بالا، معدل خیلی خوب، مدرک تحصیلی از دانشگاه های معتبر، داشتن مدرک زبان آیلتس در حد نمره ۷، داشتن مقالات ISI و استاد راهنمایی که دانشجو را به عنوان یک دانشجوی ممتاز قبول کرده باشد. در این صورت است که دانشگاه های مختلف در این کشور می توانند بورسیه های مختلفی را به دانشجو اعطا نمایند. برخی از بورسیه ها ممکن است که تمام هزینه های تحصیل دانشجو در ترکیه را پوشش دهند و برخی از بورسیه ها نیز ممکن است بخشی از هزینه های تحصیلی را ساپورت نماید. نکته مهم این است که بورسیه تحصیلی معمولا در مقطع دکترا راحت تر اعطا می شود. پس از آن در مقطع فوق لیسانس نیز در برخی موارد و با شرایط خاصی ممکن است به دانشجو بورسیه تعلق گیرد.

پر واضح است که در قضیه اعزام دانشجو به ترکیه ، هزینه های زندگی دانشجویی نیز برای متقاضیان بسیار حائز اهمیت است. برخی از دانشگاه ها دارای خوابگاه نیز می باشند که هزینه های آن ها مقداری پایین تر از خوابگاه های دیگر است و دانشجویان غیر ترکی هم می توانند از این خوابگاه ها استفاده نمایند. اما به صورت کلی دانشگاه های این کشور از نظر امکانات و سطح کیفیت به این صورت نیست که با دانشگاه های کشورهای اروپایی مثل اتریش، آلمان، دانمارک، هلند، سوئیس، سوئد ، کانادا و… یکسان باشد. هزینه زندگی در کشور ترکیه  به طور میانگین حدود ۲ درصد از کشور ایران بالاتر است. لازم به ذکر است که هزینه های زندگی در شهر استانبول ۹۵ درصد از شهر تهران بالاتر است. در جدول زیر مهم ترین نیازهای روزانه به همراه هزینه های در کشور ترکیه آن ذکر شده است.

نرخ تورم سالانه ترکیه در چهار ماهه آخر سال ۲۰۱۹ به حدود ۱۱٫۸۴ درصد رسیده است که در ماه دسامبر ۲۰۱۹ از ۱۰٫۵۶ درصد در ماه قبل به حدود ۱۱٫۵۶ درصد افزایش یافته است. در نمودار زیر شاخص نرخ تورم در کشور ترکیه به روشنی بیان شده است. با این اوصاف اگر چه نرخ تورم در ترکیه مهار شده است، اما با توجه به این شرایط نا پایدار اقتصادی که ترکیه درگیر آن است، هزینه های زندگی دانشجویی در ترکیه با گذشت زمان برای شما بیشتر از پیش خواهد شد :

 

نکته دیگر در خصوص اعزام دانشجو به ترکیه هزینه های تحصیل و شهریه های دانشگاههای آن در مقاطع مختلف است. این هزینه ها را نیز همانطور که قبلا در مطالب بالا ذکر کردیم در زیر در قالب یک جدول ارائه می گردد:

مسئله خیلی مهمی که در خصوص اعزام دانشجو به ترکیه و همچنین تحصیل در ترکیه وجود دارد این است که آیا دانشجویان همانند سایر کشورهای دنیا می توانند کار پاره وقت دانشجویی داشته باشند یا خیر؟ پاسخ این سوال این است که بله همانند سایر کشورها در این کشور نیز در مقطع لیسانس ۱۰ ساعت و در مقطع فوق لیسانس ۲۰ ساعت و در مقطع دکترا ۳۰ ساعت در هفته کار کنند. اما پیدا کردن کار مستلزم این است که دانشجویان به زبان ترکی مسلط باشند؛ در غیر این صورت شرایط کاریابی برای آن ها خیلی سخت خواهد بود. نکته مهم دیگر این است که نرخ بیکاری در این کشور در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۱۲ درصد بوده است که این آمار نشان از وضعیت نامناسب کار در این کشور می باشد. بنابراین چون موضوع کاریابی از مهم ترین دغدغه های دانشجویان می باشد توصیه می شود که از همان ابتدا کشور ترکیه را برای تحصیل و به عنوان یک کشور مناسب انتخاب نکنند. زیرا در بهترین کشورهای اروپایی می توان یک تحصیل راحت و ایده آل داشت و کاریابی را نیز به راحتی انجام داد و با توجه به فرصت ۶ ماهه تا ۱ ساله ای که این کشور ها در اختیار دانش جویان بین المللی خواهند گذاشت، می توان با فراغ بال پس از اتمام تحصیلات کار پیدا کرد و اقامت کاری گرفت. کشورهایی مانند آلمان، اتریش، دانمارک، هلند، سوئد، سوئیس، کانادا و… که دارای پایین ترین نرخ بیکاری به نسبت کشور ترکیه می باشند.

چون نرخ بیکاری در ترکیه بالاست پس طبیعتا پیدا کردن کار در ترکیه پس از اتمام تحصیلات طبیعتا مشکل خواهد بود. در نمودار زیر نرخ بیکاری ترکیه ارائه شده است :

متقاضیان تحصیل و اعزام دانشجو به ترکیه ممکن است قصد داشته باشند که خانواده خود را نیز به همراه داشته باشند. اما نکته اینجاست که همراهان می توانند با ویزای توریستی ۳ ماهه با نفر اصلی به این کشور ورود کنند و پس از آن درخواست اقامت بلند مدت دهند. اقامت آن ها به مدت زمان اقامت تحصیلی شخص دانشجو بستگی دارد اما عموما به این صورت است که به نفرات همراه یک اقامت ۲ ساله اعطا می شود. همراه همیشه و در قانون بین الملل شامل همسر و فرزند زیر ۱۸ سال می باشد. خواننده گرامی! مقاله « تحصیل و اعزام دانشجو به ترکیه » به دست مشاورین و متخصصان موسسه حقوقی ملک پور به نگارش درآمده و به نظر شما رسیده است، لازم به ذکر است هر گونه کپی برداری و انتشار بدون ذکر منبع حرام و غیر اخلاقی بوده و به راحتی قابل پیگیری قانونی خواهد بود.

اولین و مهم ترین گام در راستای اعزام دانشجو به ترکیه و با هدف تحصیل در ترکیه و اخذ پذیرش از دانشگاه های آن (قبل از انجام هر گونه اقدامی نظیر شرکت در آزمون فوق لیسانس و دکترا یا زبان و یا … ) بایستی نسبت به حصول اطمینان از اعتبار دانشگاه های مقاطع قبلی خود در شورای آموزش عالی ترکیه موسوم به (YÖK) اقدام نمایید. عدم توجه به این موضوع متاسفانه طی یک سال گذشته منجر به اخراج تعدادی از دانشجویان ایرانی از دانشگاه های ترکیه گردیده است.

برای شرکت در این آزمون شرط سنی وجود نداشته و کلیۀ دانش آموزان اعم از دبیرستان ، فنی حرفه‌ای ، کار دانش، هنرستان و … که در سال آخر دبیرستان بوده و یا دارای دیپلم متوسطه یازده ساله هستند اجازه شرکت در این آزمون را خواهند داشت.

همچنین در بحث تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در ترکیه لازم است بدانید که آزمون YÖS شامل دو قسمت است:

قسمت اول‌‌ :

 آزمون YÖS جهت سنجش استعدادهای آموزشی پایه شامل هوش و استعداد تحصیلی ، ریاضی ، فیزیک ، شیمی ، زیست شناسی و جغرافیا در حد دوره دبیرستان و شامل ۸۰ سؤال تستی ۵ گزینه‌ای در مدت ۹۰ دقیقه به دو زبان انگلیسی و ترکی طراحی می‌شود و مبنای اصلی پذیرش دانشجو است.

قسمت دوم‌‌:

 سنجش سطح اطلاعات داوطلب به زبان ترکی است که در این آزمون به هر داوطلب نمره A یا B یا C داده خواهد شد.

در تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در ترکیه انتخاب رشته همانند دانشگاه سراسری ایران بعد از آزمون و دریافت نتایج صورت خواهد گرفت. لازم به ذکر است که انتخاب رشته الزاماً در یک گروه آموزشی نخواهد بود و همچنین ارتباطی به دیپلم دبیرستانی نخواهد داشت.

در جدول زیر تعدادی از بهترین دانشگاه های کشور ترکیه ذکر شده است:

دانشگاه آبانت عزت بایسال

دانشگاه عبدالله گل

دانشگاه علوم و فناوری آدانا

دانشگاه عدنان منتدرس

دانشگاه آدی یامان

برای تحصیل در ترکیه و همچنین قبل از اعزام دانشجو به ترکیه لازم است که در ابتدا از دانشگاه مورد نظر یک ثبت نام و پذیرش اولیه صورت گیرد. دانشجویانی که موفق به اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر شدند در مرحله بعدی باید برای ویزای تحصیلی این کشور درخواست نمایند. برای این موضوع نیز لازم است که مدارک مهمی ارائه شود که در زیر این مدارک را بازگو می کنیم:

مشاوره رایگان تحصیل در ترکیه

همانطور که در قسمت کار دانشجویی بیان شد افرادی که با تحصیل در ترکیه می خواهند پس از فارغ التحصیلی کار مناسبی را پیدا کرده و اقامت کاری دریافت کنند باید از این موضوع آگاه باشند که با توجه به نرخ بیکاری بالا در این کشور کاریابی نیز راحت نیست. هم چنین یادگیری زبان ترکی نیز از الزامات پیدا کردن کار می باشد. پس از فارغ التحصیلی معمولا حدود ۶ ماه به دانشجویان فرصت کاریابی داده می شود اما اغلب دانشجویان نمی توانند در این تایم کار مرتبط با رشته خود را پیدا کنند و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری ترکیه تبدیل نمایند. بنابراین باز هم توصیه ما این است که افراد از این کشور به عنوان یک سکوی پرتاب برای تحصیل استفاده کنند، البته تا حد امکان هم از همان ابتدا به جای این کشور بهتر است که برای بهترین کشورهای اروپایی اقدام کنند.

مقاله مرتبط ـ لطفا بر روی عکس زیر کلیک نمایید

افرادی که می خواهند از طریق تحصیل در ترکیه به اخذ اقامت و پاسپورت این کشور برسند باید آگاه باشند که تحصیل در این کشور به عنوان راه اقامتی محسوب نمی شود. زیرا هر چند سال که در دانشگاه های آن مشغول به تحصیل باشند از نظر قانون دولت این کشور به عنوان سال های اقامتی آن ها محسوب نمی شود. تنها افرادی که کار پیدا کنند و یا سرمایه گذاری و یا ازدواج کنند می توانند پس از گذشت ۸ سال به اخذ اقامت دائم و پس از گذشت ۱۰ سال به اخذ تابعیت و پاسپورت ترکیه دست پیدا کنند. لازم به ذکر است که پاسپورت این کشور از نظر اعتبار در رتبه ۳۸ جهانی قرار دارد و دارندگان پاسپورت این کشور تا ۷۱ کشور دنیا را بدون نیاز به اخذ ویزا می توانند سفر کنند. اما در کل پاسپورت این کشور نسبت به بهترین کشورهای دنیا در سطح پایین تری قرار دارد. هم چنین ذکر این نکته نیز خالی از لطف نخواهد بود که تابعیت دوگانه یا به اصطلاح دو تابعیتی از نظر این کشور پذیرفته شده است.

متقاضیان تحصیل در ترکیه می توانند به زبان ترکی در این کشور به صورت رایگان تحصیل نمایند.

هزینه تحصیل در مقاطع مختلف ترکیه با توجه به مقطع تحصیلی، رشته و دانشگاه مد نظر شما متفاوت می باشد و برای پاسخ به این سوال می بایست در ابتدا مسیر خود را به دقت انتخاب نمایید.

متقاضیان تحصیل در دانشگاه های ترکیه می توانند با در اختیار داشتن مدرک دیپلم در آزمون های ورودی دانشگاه در کشور ترکیه شرکت نموده و حتی می توانند در دانشگاه های خصوصی این کشور هم تحصیل کنند.

ایرانیان در صورت تمایل می توانند آزادانه به تحصیل در ترکیه پرداخته و در مقاطع مختلف تحصیل نمایند.

جهت اخذ بورسیه تحصیلی، متقاضی باید از رزومه تحصیلی و سطح زبان قوی برخوردار باشد تا بتواند بورسیه تحصیلی دریافت نماید.

داشتن مدرک زبان برای تحصیل در کشور ترکیه الزامی نمی باشد و متقاضیان می توانند در شرایطی بدون مدرک زبان نیز به تحصیل در ترکیه بپردازند.

متقاضیان می توانند پس از شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه و اخذ امتیاز مناسب، برای اخذ پذیرش دانشگاه مد نظرشان اقدام نمایند و در مواردی نیز لزومی به گذراندن آزمون های سراسری ندارند.

تحصیل در ترکیه محدودیت سنی ندارد و افراد می توانند آزادانه در این کشور به تحصیل مشغول شوند.

برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه می بایست معدل مد نظر دانشگاه مورد نظرتان را داشته باشید تا بتوانید در این کشور به تحصیل مشغول شوید.

متقاضیان می توانند در صورت قبولی در آزمون های ورودی دانشگاه ها و داشتن سطح زبان مناسب به تحصیل پزشکی در ترکیه مشغول شوند.

نرخ بیکاری در کشور ترکیه بالاست و شرایط نه چندان مساعدی برای اقامت پس از تحصیل در ترکیه از طریق کار وجود دارد اما متقاضیان می توانند پس از تحصیل در ترکیه، در صورت پیدا کردن کار ، به کار در این کشور مشغول شوند و پس از مدتی اقامت دائم و تابعیت این کشور را اخذ نمایند.

تحصیل در رشته ای خاص در کشور ترکیه بسته به علاقه شما و مهارت های شما می باشد اما به طور کلی رشته هایی نظیر پزشکی، مدیریت و رشته های فنی بازار کار خوبی دارند.

تحصیل در ترکیه و شرایط اعزام دانشجو به ترکیه را از تمامی جوانب در این مقاله مورد بررسی و ارزیابی قرار دادیم. ممکن است افرادی که قصد تحصیل در ترکیه را دارند از شرایط خیلی خوب و ایده آل کشورهای تاپی همچون کانادا، انگلیس، اتریش، آلمان، دانمارک، هلند، سوئد، سوئیس و… اطلاعی نداشته باشند. توصیه می شود که در ابتدا در هنگام تحقیق در خصوص شرایط تحصیل در ترکیه و شرایط اعزام دانشجو به ترکیه، شرایط تحصیل در بهترین کشورهای دنیا را بررسی نمایید و پس از آن اقدام به تصمیم گیری نمایید. همچنین موسسه مشاوره ای mie در سراسر دنیا با تیم مجرب و مسلط خود به امور حقوق بین الملل و شرایط تمامی کشورها می تواند در امر مشاوره به شما عزیزان کمک نماید. شما می توانید با این موسسه تماس بگیرید و از به روزترین مشاوره ها برخوردار شوید و یا اینکه با طرح سوالات خود در قسمت پرسش و پاسخ همین وبسایت پاسخ خود را دریافت نمایید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

دیدگاه

سلام .من ۲۴ سالمه ودر مقطع ارشد رشته مدیریت کسب وکار گرایش فناوری اطلاعات مشغول به تحصیل هستم وقصد دارم برای مقطع دکتری به ترکیه مهاجرت کنم.اگه درمورد هزینه های تحصیل در مقطع دکتری راهنمایییم کنید ممنون میشم.

سلام. تحصیل دکترا از حدود ۱۵ هزار دلار به بالا بسته به دانشگاه های مختلف متغیر و متفاوت می باشد

سلام وقت بخیر من قصد دارم برای زندگی تحصیل و کار به ترکیه سفر کنم زبان ترکی دارم یاد میگیرم ( اگر اموزشی که عالی باشه بهم معرفی کنید برای یاد گیری بهتر زبان ترکی) همینطور مربی رقص هستم و عکاسی هم بلدم من کارشناسی شهرسازی از پیام نور دارم برای ارشد عکاسی یا گرافیک میخوام برم ترکیه و اینکه من شغل های مختلف ارایشگری هم بلدم میخواستم بهم کمک کنید تمام شرایط و نکاتی که لازم هست بگید قصد من جدی هست برای رفتن ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام دوست عزیز برای مشاوره لطفا با موسسه تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید

سلام و خسته نباشید من تصمیم گرفتم که برم ترکیه برای زندگی و کار و البته تحصیل در ارشد البته من مربی رقص هم هستم و شغل های مربوز به ارایشگری هم بلدم همینطور عکاسی زبان ترکی دارم میخونم و یاد گرفتم ( اگر در مورد اموزش زبان که عالی باشه مبشناسید هم معرفی کنید) میخواستم ببینم چقدر باید هزینه کنم یا چیکار کنم که بتونم برم و دانشگاه هم شرکت کنم در رشته عکاسی یا گرافیک اگر راهنمایی کنید خیلی ممنون میشم قصد من جدی هست برای رفتن به ترکیه

سلام دوست عزیز اکر مقاله را مطالعه بفرمائید یا با موسسه تماس بگیرید اطلاعات مورد نیاز را خواهید گرفت

سلام . من ۹ سال ترکیه زندگی کردم و لیسانس مهندسی نفت از استانبول گرفتم و ۵ سال بعدش هم کار کردم ( با تابعیت ترکیه به نروژ رفتم ). بعد به نروژ رفتم .و فوق لیسانس مهندسی نفت از نروژ گرفتم دانشگاه اسلو و تو همین شهر هم موندم و ۴ سال مجموعا زندگی میکنم نروژ و ۲ سال سرکار میرم . امسال و من هم مجرد هستم سفر ۴ روزه ای به لندن داشتم و از مناطق دیدن کردم و خوشم اومد ( ۲ هفته پیش من برگشتم اسلو ) . میخوام برای ادامه زندگی به لندن برم ۳۵ سالم و فوق لیسانس دارم . ( تو این ۴ سالی که اومدم این اولین باری بود که من به لندن میرم و دومین باری بود که به انگلیس ( سال قبلش یعنی اولین سالی که فارغ التحصیل شده بودم و ۶ ماه بود رفته بودم سرکار به شهر باث رفته بودم به مدت ۳ روز ) ما اونقدر مرخصی نداریم تو نروژ که به مدت طولانی تراول بریم برای همین معمولا ۳ تا ۴ روزه میریم ولی دلچسب هست . ( من تو سفرم به لندن از ۱ سلمونی و ۲ رستوران ایرانی دیدن کردم و انصافا تجربه من این رو میگه که تو انگلیس تقریبا تو هر خیابان صدای ۱ ایرانی میشنوید و ایرانیان این کشور ( انگلیس ) و شهر لندن بسیار زیاد هستند . سرمایه تو این ۲ سال ۵۰ هزار یورو تقریبا جمع کردم . معدل هم B بوده تو هر دو مقطع . ۱ مقاله هم دارم . المانی تا b1 بلدم انگلیسی تا ایلتس ۷ . تمامی شواهد و قرائن این هست . میتونم به لندن مهاجرت کنم یا خیر ؟

سلام دوست عزیز. بله شما شرایط و شانس خوبی دارید و این امکان براتون مقدور می باشد

سلام خسته نباشید . من سال ۹۸ مدرک دیپلم تجربی با معدل ۱۶ گرفتم و امسال پشت کنکوری۹۹ هستم و به زبان ترکی و انگلیسی خیلی خوب مسلط هستم میخواستم بدونم آیا میتونم بعد کنکور ۹۹ مستقیم اقدام به تحصیل رشته دندانپزشکی در یکی از دانشگاه ترکیه بکنم یا نه . ممنون.

سلام دوست عزیز اگر از آزمون ورودی دانشگاهها گذر کنید بله

سلام ببخشید میخواستم بدونم که من الان اگه دیپلمم نمرش پایین باشه (مثلا ۱۳-۱۴)باشه میتونم توی دانشگاه استانبول ادامه تحصیل بدم ؟؟؟؟؟؟ و اینکه من دیپلمم را رشته تخربی خوندم و الان میتونم تو دانشگاه استانبول مدیریت بخونم آیا ؟؟؟؟

سلام دوست عزیز. معدل شما برای این دانشگاه شاید پایین باشه اما میتونید شانس خودتون رو امتحان کنید. رشته را باید زمان اقدام شما و در زمان اپلای چک کرد

سلام من دوازدهم ام امسال تموم شد و تازه دیپلم گرفتم پدر و مادرم قصد رفتن به ترکیه دارن ولی من چون سن ام ۱۹ با اون ها نمیشه اقامت بگیرم فقط خواهرم میتونه اقامت داشته باشه حالا منم که میخوام به ترکیه برم و اونجا تحصیل کنم چه شرایطی برای اقامتم هست من ترک هستم به زبان استانبولی هم آشنا هستم

سلام دوست عزیز. شما می تونید اقامت تحصیلی بگیرید

سلام میخواستم بدونم اصلا امسال ترکیه برا ایرانیا ایمیلی فرستاد برا قبولیه بورسیه کارشناسی ترکیه؟آخه امروز آخرین وقتش ولی هیچ خبری از کسی نیس

سلام دوست عزیز. این موضوع را باید از دانشگاه مورد نظری که درخواست دادید پیگیری کنید

من امسال دوازدهم ام رو تموم کردم ودیپلم رشته ریاضی گرفتم خانوادم قصد رفتن به ترکیه دارن واز طریق کار اقامت گرفتن ولی من ۱۹ سالمه و به من اقامتی از طریق خانوادم آیا داده نمیشه ؟؟ من باید چیکار کنم من ترکم و به زبان ترکیه هم مسلطم

سلم دوست عزیز. شما میتونید اقامت تحصیلی دریافت کنید

سلام خسته نباشید 🙏🏼 من دیپلم معماری دارم و دوست دارم که تو کشور ترکیه ادامه تحصیل بدم؟؟ میشه که دندانپزشکی بخونم یانه؟؟ شرایط چجوریه میشه بورسیه بگیرم

سلام خیر احتمالش خیلی کم هست باید دیپلم مربوطه داشته باشید

سلام ببهشید کسی تا الان ایمیلی مبنی بر پذیرش تو بورسیه ترکیه رو دریافت کرده؟

سلام دوست عزیز بورسیه در چه مقطعی منظورتان هست؟

بورسیه ترکیه برا کارشناسی که اسفند ماه ثبت نامش بود چون از امروز فک کنم نتایج قرار بود اعلام بشن

باید از اشخاصی که اقدام کردند بپرسید

میشه لطف کنین بگین از کدوم کشورا میتونم فعلا پذیرش بگیرم؟

سلام بستگی به شرایط شما داره هیچ اطلاعاتی در مورد شما نداریم

پایین شرایطم رو براتون گفتم

سلام من سال دوازدهمم و معدل ترم اولم هم ۱۹.۶۴ شده و هر ۳ سال دبیرستان رو لوح تقدیر دارم مدرک زبان انگلیسی دارم از کانون زبان ایران و به زبان استانبولی مسلطم البته بدون مدرک و یک مقاله شیمی هم نوشتم و توصیه نامم رو هم از پروفسور شیمی گرفتم و در رشته دومینو لوح و کاپ ورزشی منطقه رو دارم به نظرتون شانس قبولیم تو برسیه ترکیه امسال چه قدره؟

سلام دوست عزیز. شما شانس خوبی دارید. می تونید شانس خودتون رو امتحان کنید. برای کشورهای اروپایی هم می تونید پذیرش تحصیلی بگیرید

سلام من کارشناسی روانشناسی دارم و ۲۶ سالمه و میخوام ارشدم رو در ترکیه بگیرم. آیا باید برای تحصیل در دانشگاه دولتی ترکیه امتحان خاصی رو بدم؟ دانشگاه خصوصی چطور؟؟ به طور کلی بدون امتحان هم روشی هست که ارشد رو در ترکیه بخونم؟؟

سلام دوست عزیز برای این گونه رشته ها معمولا آزمونی وجود ندارد

سلام خسته نباشید. آیا امکان گرفتن بورسیه رشته حقوق برای مقطع کارشناسی هم وجود داره؟ داشتن مدرک تومر و آیلتس با نمره ۷ میتونه به گرفتن بورسیه کمک کنه و پیش نیاز گرفتن بورسیه این رشته چیه؟ درصورت بورسیه شدن چه امتیازاتی به فرد تعلق میگره ؟ و امکانش هست بعداز گرفتم مدرک کارشناسی به امریکا رفت؟

سلام و عرض ادب دوست عزیز اخذ بورسیه در مقطع لیسانس برای شما بسیار سخت است. بله، بعد از اخذ مدرک کارشناسی شما می تونید به امریکا مهاجرت کنید.

سلام امکان انتقال دانشجوی پزشکی که سال اول و دوم تحصیلش هست به دانشگاه های ترکیه وجود داره؟ امکانش هست بتونه ادامه پزشکی رو در ترکیه بخونه ؟ یا باید ازمون یوس ترکیه رو بده و از اول شروع کنه ؟؟؟ ممنون میشم جواب بدید

سلام و عرض ادب دوست گرامی به دلیل عدم هماهنگی نظام پزشکی کشورهای مختلف امکان انتقال دانشجو وجود ندارد و باید در آزمون ورودی دانشگاههای پزشکی هر کشوری نمره قبولی را دریافت نمایید .

با سلام. خواستم بدونم تحصیل در مقطع دکترا در ترکیه شرط سنی داره؟ اگه داره به چه صورتی هست و حداکثر سن چقدر هست؟ ممنون میشم در اسرع وقت پاسخ بفرمایید.

سلام دوست عزیز خیر شرایط سنی ندارد. شما می بایست سوپروایزر یا استاد راهنما پیدا کنید تا بتوانید برای مقطع دکترا پذیرش بگیرید.

سلام خسته نباشین. هزینه سالانه دانشگاه بین الملی انتالیا برای رشته پزشکی چه قدره؟ و اینکه هزینه خوابگاها چه قدره ؟ و ایا میشه با کار پاره وقت هزینه زندگی دانشجویی رو در اورد یا خیر؟

با سلام دوست عزیز هزینه تحصیل از ۷۵۰۰ تا ۱۰۰۰۰ یورو هستش .در نظر داشته باشید که با کار پاره وقت تنها می توان بخشی از هزینه ها را تامین کرد و به عنوان کمک هزینه هستند.

با سلام و احترام من پارسال از مقطع دکتری فارغ التحصیل شدم و قصد ادامه تحصیل در مقطع پست داک در ترکیه رو دارم. تا آذر ماه باید مدارکم رو ترجمه کنم و دی اقدام کنم برای بورس دولتی ترکیه. آیا درصد قبولی در این مقطع نسبت به مقاطع دیگه بالاتر هست؟ امکان مشاوره حضوری وجود داره؟ کمی عجله دارم متشکرم از پاسختون

با سلام، برای دکترا اگر مدرک زبان دارین و پروپوزال اماده هست بله شانس رو میشه بالا دونست . با دفاتر تماس بگیرید راهنماییتون می کنند.

سلام و عرض ادب خدمت دکتر ملک پور ببخشید من ازتون یه سوال داشتم دختر من ۱۶ سالشه و تازه انتخاب رشته کرده من برای دانشگاه میخواهم بفرستمش ترکیه به نظرتون رشته ریاضی بخونه برای آزمون یوس شانس بیشتری داره یا تجربی؟؟ چون میخوام دانشگاه دولتی ترکیه قبول شه ممنون میشم زودتر جواب بدید چون میخوام مدرسه ثبت نامش کنم ارادتمند شما رضاییان

با سلام، منابع ازمون در مقالات مختلف بررسی شده و معمولا اعلام میشه. در نهایت رشته های که می خوان در ترکیه بخونن ملاک هست

سلام آیا امکان انتقال دانشجو از دانشگاه کشور مجارستان در رشته داروسازی به زبان انگلیسی به دانشگاههای ترکیه در همین رشته به زبان انگلیسی وجود دارد‌.اگر امکان انتقال وجود دارد چه شرایطی دارد.ممنون از راهنمایی شما

با سلام، این موضوع وابسه به دانشگاهی هست که شما در اون درس می خونید معمولا ترکیه و انگلستان دانشگاه های مجارستان رو قبول دارند.

سلام من دانشجوی کارشناسی دانشگاه پیام نور هستم. و میخوام ارشدم رو ترکیه بخونم.. با توجه به اینکه من از طریق کنکور قبول شدم و فراگیر یا بدون آزمون نبودم، مدرک کارشناسیم مورد قبول دانشگاه های ترکیه خواهد بود؟ ممنون میشم جواب بدین

با سلام، بله میشه براتون اقدام کرد لطفا با دفاتر تماس بگیرید که راهنماییتون کنند.

برای ویزای تحصیلی ترکیه آزمایش مدیکال شامل چه ازمایشاتی است

با سلام، منظورتون رو از آزمایش مدیکال می فرمایید ؟ شخصی که می خواد تشریف ببره آزمایش پزشکی خاصی نداره

سلام برای خوندن رشته دکوراسیون داخلی یا رشته فشن هم باید ازمون yos بدیم؟

با سلام، آزمون YOS برای تمامی دانشجویان خارجی است که قصد تحصیل در ترکیه را دارند.

سلام. دانشگاه ها در مقطع دکتری هم بورسیه می کنند؟ رشته مدیریت

با سلام، تحصیل در مقطع دکتر در اکثر کشورها با پرداخت حقوق همراه است اما باید در ابتدا سوپروایز شما تعیین شود.

باسلام بنده کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی و کارشناسی ارشد(درحال انجام پایاننامه)روانشناسی تربیتی و همسرم کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی ،کارشناسی ارشد(درحال انجام پایاننامه)روان شناسی عمومی

قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری در کشور ترکیه را داریم ،کدام دانشگاه کشور ترکیه را پیشنهاد میکنید؟

آیا آزمون یوس برای مقاطع دکتری و ارشد هم لازم است؟

یا آزمون آیلتس کفایت میکند؟

با سلام ، برای تحصیل در مقطع دکترا باید در ابتدا سوپروایزر خود را تعیین کنید و جستجو در سایت دانشگاه مقصد بهترین روش برای پیدا کردن سوپروایزر می باشد. وابسته به نوع دانشگاه مدارک متفاوت است اما معمولا نمره آیلتس قابل قبول است. لطفا برای دریافت اطلاعات کاملتر با شماره ۰۲۱۴۹۱۹۶۰۰۰ تماس جاصل فرمایید و یا از طریق صفحه مشاوره مهاجرتی رایگان اطلاعات تماس خود را وارد کنید تا مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

سلام من ۱۸ سالمه سال اخر دبیرستانمه خرداد ۹۸دیپلم میگیرم مدرک زبان ندارم ولی انگلیسی خوب صحبت میکنم میخاستم بدنم هزینه زندگی در ترکیه چفوره هزینه دانشگاها چقدره و ایا پس از اتمام تحصیل اقامت داده میشه یا نه Sayy_o ایدی تلگراممه ممنون میشم پاسخ بدید در کل دنبال کشوری هستم که هزینها پایین باشه کار مرتبط با رشته تحصیلی باشه پس از اتمام تحصیل اقامت بده احتیاجی به مدرک زبان نداشته باشه چون نمیتونم مدرک ایلتس بگیرم

با سلام برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره ۰۲۱۴۹۱۹۶۰۰۰ تماس حاصل نمایید.

با سلام. من مهندس مکانیک هستم.۳۲ سالمه و آشنایی با زبان انگلیسی ندارم . آیا میتوانم رشته ای مثل پزشکی رو در ترکیه بخونم ؟ آیا شرایط محدودیت سنی نداره ؟ من هنرستانی . کاردانی (دولتی)و سپس لیسانس دانشگاه آزاد رو در رشته مهندسی مکانیک گرفتم . آیا اجازه کار حین تحصیل وجود داره ؟ هزینه به صورت کلی چقدر هست در سال مثل دانشگاه . خورد و خوراک و مسکن یا خوابگاه؟ منظورم زبان ترکی بود ومدرک زبان انگلیسی ندارم

از طرح سوال حقوقی شما دوست عزیز خیلی سپاس گزاریم لطف فرمودید و ما را قابل دانستید پاسخ سوال شما به سه طریق ممکن است منتشر گردد ۱-از طریق کانال تلگرام و به صورت فایل صوتیhttps://t.me/joinchat/AAAAADuuKeznpNM7t6fyVQ ۲-در بخش فایل صوتی وبسایت ماhttps://goo.gl/YSG82A ۳-از طریق متن نوشتاری و در همین جا

باز هم از اینکه ما را برای مشاوره انتخاب نموده اید سپاس گزاریم

تماس با ما

خط ویژه :۴۹۱۹۶۰۰۰ـ (۰۲۱)

خط ویژه:  49076ـ (۰۲۱)

دسترسی سریع

فرم درخواست تماس مشاوران با شما

تماس با ما

فروشگاه

موسسه مشاوره ای MIE

دفتر مشاوره و امور اقامت سرمایه گذاری، تحصیلی و کاری

شایان ذکر است همه دفاتر به صورت یکپارچه تحت نظر دفتر مرکزی وین و شخص جناب استاد ملک پور فعالیت می نمایند.

وب سایت های ما

malekpourmie.com

miemohajerat.com

miestudy.com

miemalekpour.com

officialmalekpour.com

mielanguage.com

miesuccess.com

miejobs.com


دریافتDownloads-icon


دریافتDownloads-icon


دریافتDownloads-icon


دریافتDownloads-icon


دریافتDownloads-icon

تحصیل در ترکیه به عنوان یکی از جذاب ترین کشورها برای ادامه تحصیل دانشجویان منطقه به حساب می آید. کشورهایی که در نزدیکی ترکیه قرار دارند ، به ترکیه به عنوان یکی از اولین گزینه ها برای تحصیل در خارج از کشور نگاه می کنند .

مشاوره رایگان تحصیل در ترکیه

در این مقاله گروه مشاوران تخصصی مهاجرت تحصیلی hsa ، شما را با شرایط و ضوابط تحصیل در ترکیه آشنا می کنند . چنانچه خواهان اطلاعات بیشتر باشید ، می توانید با دفاتر موسسات معرفی شده در شهرهای تهران و شیراز تماس بگیرید .

کیفیت بالای تحصیل شما را برای ادامه تحصیل در هر جای دنیا آماده می کند . ترکیه دارای طیف گسترده ای از مناطق جغرافیایی است و دارای ویژگی های ترکیبی سه قاره جهان است : اروپا ، آفریقا و آسیا . ترکیه همیشه مرکز تجارت های بزرگ مانند ابریشم و راه های ادویه بوده است . امروزه ، حتی در گوشه های غیر قابل دسترس یا جدا شده ، می توان به آسانی آثار فرهنگ های مختلف را مشاهده کرد .

ترکیه ، از جمله کشورهایی است که در سال های اخیر رشد قابل ملاحظه ای در تحصیلات عالی را نشان داده است . از نظر تعداد دانشجویان ، ترکیه در منطقه آموزش عالی اروپا دومین کشور بزرگ پس از روسیه است .

شما با تصمیم برای تحصیل در ترکیه ، فرصتی برای تجربه مدرنیته و سنت در یکی از امن ترین و پایدار ترین کشورهای منطقه خواهید داشت . بعضی از دانشگاه های ترکیه تدریس به زبان انگلیسی را در برنامه های تحصیلی خود دارند که خود امتیاز برجسته ای برای دانشجویان بین المللی است .

برای ورود به دانشگاه های کشور ترکیه شما باید در آزمون YOS و یا SAT شرکت نمائید . آزمون SAT برای دانشگاه هایی می باشد که رشته های مورد نظر را به زبان انگلیسی ارائه می دهند . اما آزمون یوس که توسط هر یک از دانشگاه ها به صورت مستقل برگزار می شود به زبان های انگلیسی ، ترکی و حتی عربی می باشند .

طبق اعلام رسمی آمار و مدارک تحصیلی دانشگاه های ترکیه ( OSYM ) بیشترین دانشجویان خارجی را کشور ترکمنستان به ترکیه می فرستد . پس از ترکمنستان ، کشور آذربایجان و پس از آن کشور ایران قرار دارد .

ترکیه در سال 2002 حدود 31000 دانشجوی بین المللی داشت و پس از 12 سال به 54 هزار نفر رسید . دولت ترکیه قصد دارد تا سال 2020 این تعداد را به 200.000 دانشجو برساند .

ترکیه بسیار علاقه مند است که تا سال 2020 در لیست 15 کشور برتر جهان قرار گیرد . 10 سال پیش ، ترکیه دارای 25 دانشگاه خصوصی و کمتر از 70 دانشگاه دولتی بود . در حال حاظر این کشور 184 دانشگاه دارد ، حدود 110تای آنها به دولت تعلق دارند و 74 تای بقیه دانشگاه خصوصی هستند .

نظام آموزش عالی ترکیه شبیه سایر کشورهای اروپایی است . در اینجا مختصری درباره ی سیستم آموزش عالی ترکیه توضیح می دهیم . شما می توانید در طول تحصیل در ترکیه ، فرصتی برای کشف ترکیه از شمال به جنوب و از شرق به غرب داشته باشید .

بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از منابع HEC و SSPC ، هر کدام از استان های ترکیه دارای حداقل یک دانشگاه دولتی هستند اما دانشگاه های خصوصی معمولا در شهرهای بزرگ مانند استانبول ، آنکارا و ازمیر تاسیس می شوند .

مشاوره رایگان تحصیل در ترکیه

قابل توجه است که بیش از نیمی از دانشگاه های خصوصی در استانبول تاسیس شده است . به استثنای رشته هایی مانند پزشکی ( 6 سال ) ، دندانپزشکی ( 5 سال ) و دامپزشکی ( 5 سال ) ، حداقل سال تحصیلی برای برنامه های کارشناسی 4 سال تحصیلی است .

برنامه های کارشناسی ارشد ، حداقل 2 سال مشخص شده است . دسترسی به برنامه های دکترا نیاز به مدرک کارشناسی ارشد دارد . برنامه های دکتری حداقل 4 سال است که شامل تکمیل دوره ها ، گذراندن آزمون معدل دکترا و تهیه و دفاع از پایان نامه دکترای تخصصی می باشد .

برنامه های تحصیلی موجود در دانشگاه های دولتی به طور کلی به زبان ترکی آموزش داده می شود ، اگر چه برخی از برنامه ها به زبان انگلیسی ، آلمانی یا فرانسه نیز تدریس می شود اما اکثریت برنامه های بین المللی در دانشگاه های خصوصی آموزش داده می شود ، زبان آموزش دانشگاه های دولتی بیشتر ترکی است .

آزمون ورودی مقطع کارشناسی و رشته های پزشکی که همان یوس می باشد در فاصله زمانی اردیبهشت ماه تا تیرماه برگزار می شوند . آزمون مقطع ارشد به زبان ترکی با نام آلس شناخته می شود . مدرک این آزمون به همراه مدرک زبان ترکی به نام تومر لازمه ثبت نام در مقطع تحصیلات تکمیلی می باشند .

برنامه های تخصصی پزشکی در داخل دانشکده های پزشکی و بیمارستان های آموزشی متعلق به وزارت بهداشت و موسسه امنیت اجتماعی اجرا می شود .

هزینه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور در ابتدای هر سال تحصیلی بر روی وب سایت آن ها درج می شود . دانشگاه های دولتی ترکیه که در آن کلاس ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند ، برای دانش آموزان ترکیه ای 200 تا 600 دلار و برای دانشجویان بین المللی 600 تا 1500 دلار آمریکا هزینه در بر دارد .

هزینه تحصیل در ترکیه در دانشگاه های خصوصی نیز تقریبا 5000 تا 12000 دلار در رشته های غیر پزشکی و برای دانشگاه های خصوص تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه در حدود 9000 تا 25000 دلار است .

در دانشگاه هایی که کلاس ها به زبان ترکی آموزش داده می شود ، هزینه ها به بیش از نصف کاهش پیدا می کند . هزینه های زندگی دانشجویان بین المللی به طور کلی ، بسته به مدل زندگی انتخابی توسط دانشجو مابین 300 تا 400 دلار در هر ماه است . هزینه های اداری و کتاب ها تقریبا 100 تا 150 دلار در هر ترم است .

اکثر دانشگاه های ترکیه انواع امکانات اقامتی یا گزینه های دیگر را ارائه می دهند . دانشجویان معمولا تشویق می شوند که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خوابگاه های دانشجویی در ترکیه ، به دانشگاه مراجعه کنند .

شهرهای بزرگ گاهی اوقات نیز مسکن اجاره ای ارائه می دهند که اغلب با سایر دانشجویان بین المللی یا ترکی به اشتراک گذاشته می شود . اکثر خوابگاه ها دارای وسایل آشپزخانه هستند ، آنها همچنین کافی نت های کوچک دارند که تا نیمه شب خدمت می کنند .

خوابگاهها به وسیله جنسیت جدا شده و هر دو اتاق خصوصی و مشترک را ارائه می دهند . قیمت خوابگاه ها بسته به امکانات متفاوت است ، متوسط قیمت ها بین 30 تا 300 دلار در هر ماه است . قیمت خانه در ترکیه ، در شهرهای بزرگ ، بسیار بالا است .

راه حل مقرون به صرفه تر بودن برای بسیاری از دانشجویان این است که آپارتمان را با یک دوست یا دانشجوی دیگر به اشتراک بگذارند . میانگین هزینه یک آپارتمان در محوطه دانشگاه بین 200 تا 500 دلار در ماه می باشد .

دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در ترکیه هستند ، باید قبل از ورود به ترکیه ویزای دانشجویی ترکیه را از کنسولگری ترکیه در کشور خود اخذ نمایند ، زیرا برای ثبت نام در دانشگاه ارائه ویزای دانشجویی الزامی می باشد . البته متقاضیان ایرانی نیاز به این ویزا در حال حاضر ندارند و راهکارهای جایگزین برای آن ها وجو دارد .

ظرف یک ماه پس از ورود به ترکیه ، تمام دانشجویان بین المللی باید جهت کسب مجوز اقامت ( Ikamet Belgesi ) ثبت نام و آن را دریافت کنند . این مجوز از وزارت امور خارجه در اداره امنیت در هر استان صادر می شود .

دانشجویان بین المللی متاسفانه حق قانونی برای کار در دفتر عمومی یا خصوصی ندارند . با این حال ، ممکن است تعداد کمی از دانشجویان شاغل در معاونت دانشجویی در برخی از دانشگاهها مانند METU و Bilkent وجود داشته باشد .

دانشجویان باید برای خرید بیمه مناسب برای اورژانس و بستری شدن در ترکیه درخواست بدهند . در اینصورت می توانند از هر گونه خدمات پزشکی یا درمان در درمانگاه های یا بیمارستان های دانشگاهی استفاده کنند .

مقاله فوق متعلق به سایت معرفی موسسات برتر مهاجرتی و اعزام دانشجو hsa است . طبیعتا پس از مطالعه این مقاله پرسش های زیادی درباره تحصیل در ترکیه برای شما پیش خواهد آمد ، در این صورت می توانید در خصوص حقوق مهاجرت تحصیلی یا مواردی که در ذهن دارید با دفتر اروپا و یا دفاتر موسسات همکار در شیراز و تهران تماس حاصل نموده و از مشاوره رایگان تلفنی آنها برخوردار شوید .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

اخبار حوزه مهاجرت تحصیلی

تعداد دانشجویان بین المللی که از سال ۲۰۰۶ به بعد تحصیل در ترکیه را انتخاب کرده اند بیش از دو برابر شده است، این موضوع نشان از تبدیل شدن ترکیه به یکی از مقاصد محبوب برای تحصیلات بین المللی دارد. در حال حاضر تقریبا ۴۸۰۰۰ دانشجوی بین المللی مشغول به تحصیل در ترکیه هستند.

از دلایل محبوبیت تحصیل در ترکیه برای دانشجویان بین المللی می توان به فرصت تحصیل با قیمت تقریبا ارزان،  کیفیت خوب آموزش و امکان اخذ بورسیه های متنوع شامل کمک هزینه برای اسکان، شهریه، بیمه درمانی و هزینه های مسافرت اشاره کرد.

ترکیه همچنین یک مقصد گردشگری ایده آل است که بر اساس آمار منتشرشده از سوی سازمان گردشگری جهانی سازمان ملل، ششمین مقصد محبوب برای تعطیلات به شمار می رود. در سال 2017، چهل میلیون گردشگر از سراسر جهان به این کشور سفر کرده اند. دولت ترکیه در نظر دارد این محبوبیت را به بازار دانشجویان بین المللی منتقل کند و به همین منظور تلاش دارد 350 هزار دانشجوی بین المللی را در سال های پیش رو جذب دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی این کشور کند.

تقریبا ۲۰۰ دانشگاه برای تحصیل در ترکیه وجود دارد که بیشتر آن ها توسط دولت اداره می شوند. همچنین بیشتر دانشگاه ها تازه تأسیس هستند، به طوری که تا سال ۱۹۷۰ تنها ۸ دانشگاه دولتی در ترکیه وجود داشت و اولین دانشگاه خصوصی این کشور (دانشگاه بیلکنت – Bilkent University) در سال ۱۹۸۴ تأسیس شده است.

مشاوره رایگان تحصیل در ترکیه

در میان دانشگاه های تازه تأسیس ترکیه، دانشگاه بین المللی آنتالیا Antalya International University از سال ۲۰۱۲ ثبت نام اولین دوره خود را آغاز کرده است و در نظر دارد که بیش از نیمی از ورودی هایش را به دانشجویان بین المللی اختصاص دهد.

تمام دانشگاه های دولتی و خصوصی در ترکیه از توافق نامه بولونیا پیروی می کنند و برنامه های مقاطع مختلف تحصیلی را مطابق استانداردهای اروپا ارائه می دهند همچنین بسیاری از آن ها در برنامه اراسموس شرکت می کنند که تبادل دانشجویان بین المللی را حمایت می کند.

۱۰ دانشگاه از دانشگاه های ترکیه در رنکینگ جهانی QS در سال 2018 قرار دارند. همچنین ۱۶ دانشگاه ترکیه ای در رنکینگ EECA (اروپا و آسیای مرکزی) حضور دارند. اکثر این دانشگاه های برتر ترکیه در استانبول و آنکارا (دو شهر بزرگ ترکیه) واقع شده اند.

 در آنکارا دانشگاه بیلکنت Bilkent University، دانشگاه فنی خاورمیانه Middle East Technical University و دانشگاه هاستپه Hacettepe University و در استانبول هم دانشگاه های سابانکی Sabanci University، دانشگاه استانبول Istanbul University، دانشگاه کوچ Koç University، دانشگاه بوگازیچی Bogaziçi Üniversitesi و دانشگاه فنی استانبول Bogaziçi Üniversitesi قرار دارند.

دانشگاه فنی خاورمیانه – (Middle East Technical University (METU

دانشگاه فنی خاورمیانه (METU) در آنکارا، پایتخت ترکیه واقع شده است و رتبه ۱۱ را در رنکینگ EECA دارد. در حال حاضر در حدود ۳۱۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند و تعداد زیادی از آن ها دانشجویان انتقالی و مهمان هستند که برای یک نیمسال یا یک سال تحصیلی در این دانشگاه تحصیل می کنند.

 این دانشگاه یکی از محبوب ترین مقاصد برای تحصیل در ترکیه به شمار می رود که به خاطر حجم بالای تقاضا  فقط ۱٫۵ درصد از ۱٫۵ میلیون متقاضی سالانه را پذیرش می کند.

 زبان تدریس در METU انگلیسی است.

دانشگاه بیلکنت – Bilkent University

نام دانشگاه بیلکنت مخفف “بیلیم کنتی” است که در ترکی به معنای شهر آموزش و علم است. دانشگاه بیلکنت اولین مؤسسه غیرانتفاعی خصوصی ترکیه محسوب می شود که در سال ۱۹۸۴ تاسیس شده و وسیع ترین کتابخانه دانشگاهی کشور را در خود جای داده است. این دانشگاه در رنکینگ EECA در رتبه ی ۱۱ قرار دارد و یکی دیگر از مراکز معتبر برای تحصیل در ترکیه شناخته می شود.

دانشگاه سابانچی – Sabanci University

دانشگاه سابانچی معتبرترین دانشگاه استانبول و سومین دانشگاه معتبر ترکیه محسوب می شود و در رنکینگ EECA امسال رتبه ۱۴ را کسب کرده است. این دانشگاه یکی دیگر از دانشگاه های تازه تأسیس ترکیه است که در پاییز ۱۹۹۹ شروع به فعالیت کرده و اکنون پذیرای حدود ۴۰۰۰ دانشجو است. دانشگاه سابانچی یکی از محبوب ترین دانشگاه ها برای تحصیل در ترکیه در مقطع کارشناسی به حساب می آید که تقریبا ۴۲ درصد از دانشجویان مقطع کارشناسی آن بورسیه هستند.

دانشگاه کوچ – Koç University

دانشگاه کوچ که نام خود را از مؤسس آن، وهبی کوچ، گرفته است در استانبول و در سال ۱۹۹۳ تأسیس شده است. دانشگاه کوچ  ۲۲ برنامه برای مقطع کارشناسی، ۳۲ برنامه برای کارشناسی ارشد و ۱۸ برنامه برای دکترا دارد و در حال حاضر پذیرای ۵۵۰۰ دانشجو است.

 دانشگاه بوگازیچی – Bogaziçi Üniversitesi

دانشگاه بوگازیچی در سال ۱۸۶۳ در استانبول تأسیس شد و اولین دانشگاه آمریکایی است که خارج از آمریکا بنا نهاده شده و برای متقاضیان بین المللی تحصیل در ترکیه  جذابیت زیادی دارد.

در زیر می توانید لیست دانشگاههای مورد تایید ایران در ترکیه را مشاهده کنید:

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در ترکیه:

گروه الف (ممتاز)

گروه ب (خوب)

گروه ج (متوسط)

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در ترکیه:

برای رشته های علوم پزشکی

در حین زندگی روزانه در ترکیه می توانید کباب دونر خوب بخورید، در بازار بر سر قیمت ها چانه بزنید، از خوردن قهوه ترک لذت ببرید و با مردم محلی در کافه ها و پارک ها تالوا (تخته نرد) بازی کنید.

در هنگام تحصیل در ترکیه مخصوصاً اگر در یکی از شهر های بزرگ زندگی کنید قطعا احساس کمبود جا برای تفریح یا گشتن نخواهید کرد. برای دوستداران موسیقی سبک های مختلف زیادی در دسترس هستند، از کلاسیک تا پاپ، جاز،  هیپ هاپ و… شهرهای این کشور پر از سالن های اجرای زنده هستند و ترکیه هر ساله میزبان فستیوال های بین المللی موزیک متنوعی است.

همچنین دوستداران فیلم هم می توانند از صنعت رو به رشد فیلم این کشور لذت ببرند، رفتن به سینما یک فعالیت محبوب در ترکیه است و آخرین فیلم های پرفروش هالیوود به طور گسترده ای در سالن های این کشور نمایش داده می شود.

استانبول – Istanbul

استانبول بزرگترین شهر ترکیه است و تاریخ آن به هزاران سال پیش برمی گردد، اما امروزه به عنوان یکی از شهرهای جهانی با آینده ای روشن شناخته می شود که بطور مداوم در حال رشد است. استانبول در حال حاضر 15 میلیون نفر جمعیت دارد.

 پنج سال پس از آن که استانبول در سال ۲۰۱۰ به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا نامگذاری شد، حدود ۱۲٫۵ میلیون گردشگر در سال ۲۰۱۵ از آن دیدن کردند و این شهر به چهارمین شهر توریستی جهان تبدیل شد. میراث فرهنگی شهر، کلوپ ها و رستوران های ترکی از جاذبه های بزرگ برای گردشگران است.

استانبول همچنین یکی از مقاصد محبوب برای تحصیل در ترکیه به شمار می رود و دانشگاه سابانچی و دانشگاه کوچ دو دانشگاه معتبر ترکیه که در رتبه بندی EECA به ترتیب در رتبه ۱۴ و ۱۵ قرار دارند، در این شهر واقع شده اند. دیگر دانشگاه های معتبر استانبول عبارتند از: دانشگاه بوگازیچی و دانشگاه استانبول که به طور مشترک در رتبه ۱۷ قرار دارند و هم چنین دانشگاه فنی استانبول که در رتبه ۳۰ قرار دارد.

آنکارا – Ankara

آنکارا پایتخت و دومین شهر بزرگ ترکیه است که یک مرکز تجاری و سیاسی نیز به شمار می رود. آنکارا به عنوان یکی از معتبرترین شهرهای دانشجویی جمعیت زیادی از دانشجویان مشغول تحصیل در ترکیه را میزبانی می کند. جاذبه های دیدنی مشهور آنکارا شامل قصر آنکارا، موزه تمدن آناتولی، آنیت کبیر و موزه مصطفی کمال آتاتورک می شوند. آنکارا همچنین مکانی مشهور برای دیدن پرندگان است.

دو دانشگاه معتبر در آنکارا، دانشگاه فنی خاورمیانه (Middle East Technical University (METU و دانشگاه بیلکنت Bilkent University هستند که هر دو مشترکا یازدهمین رتبه را در EECA دارند.

از دیگر دانشگاه های معتبر آنکارا، دانشگاه هاکتپ Hacettepe University در رتبه سی و چهار، دانشگاه گازی Gazi University در رتبه هشتاد و سوم و دانشگاه نظامی ترکیه Turkish Military Academy و دانشگاه بسکنت Baskent University هستند.

ازمیر – İzmir

مشاوره رایگان تحصیل در ترکیه

ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه به جساب می آید. ازمیر همچنین  به دلیل موقعیت زیبایش که مشرف به دریای آژه است، به عنوان “مروارید دریای اژه” شناخته می شود. ازمیر شهری آزاد و آرام است، اگرچه وجود فروشگاه کمرالتی، ساحل ها، مراسم و نمایشگاه های بی شمار به این معنیست که بعید است در این شهر حوصله تان سر برود.

ازمیر با تاریخ و فرهنگ ۴۰۰۰ ساله  یکی از مقاصد جذاب برای تحصیل در ترکیه است که دانشگاه های معتبری مانند دانشگاه اژه Ege University، دانشگاه دکوز الیول  Dokuz Eylül University، دانشگاه یاشار Yasar University و دانشگاه ازمیر University of İzmir را در خود جای داده است.

آدنا – Adana

آدنا، پنجمین شهر پرجمعیت ترکیه، یکی دیگر از شهرهای دانشجویی این کشور محسوب می شود. دانشگاه کوکوروا Cukurova University در این شهر واقع شده است که در رنکینگ EECA در جایگاهی بین  ۱۱۱ تا ۱۲۰ قرار دارد. علاوه بر آن، موقعیت جغرافیایی آدنا در جنوب ترکیه این شهر را جذاب تر می سازد. در ساحل شرقی رودخانه Seyhan Dam Reservoir، سالن های نهارخوری این دانشگاه میان درختان بلند و تنومند ایجاد شده است که از مکان های تفریحی نزدیک این شهر به شمار می رود. آدنا همچنین شهری قدیمیست که تاریخش به ۶۰۰۰ سال قبل از تولد حضرت مسیح برمی گردد و مکان های تاریخی و دیدنی بسیاری در این شهر دیده می شود.

در بیشتر شهرهای ذکرشده بیشتر مردم محلی انگلیسی صحبت می کنند که این موضوع زندگی در حین تحصیل در ترکیه را برای دانشجوهای بین المللی که عموما آشنایی چندانی با زبان ترکی ندارند، آسان تر می کند.

هزینه تحصیل در ترکیه برای دانشجویان بین المللی تقریبا مناسب است و البته بسته به نوع دانشگاه، مقطع و رشته تحصیلی تغییر می کند. دانشگاه های دولتی خیلی ارزان تر از دانشگاه های خصوصی هستند، برای مثال به عنوان یک دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه دولتی هزینه شما ۳۰۰ تا ۸۰۰ دلار در سال است. دانشگاه های خصوصی به طور مستقل هزینه و شهریه شان را تعیین می کنند که می تواند به 20 هزار دلار در سال هم برسد.

شهریه دانشگاه های دولتی ترکیه اگر به زبان انگلیسی تحصیل کنید، بین ۶۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار در سال خواهد بود، در حالیکه همین دوره ها به زبان ترکی در حدود ۲۴۰ تا ۷۵۰ دلار است.

هزینه زندگی در ترکیه

هزینه زندگی در ترکیه در مقایسه با سایر مقاصد تحصیلی در اروپا نسبتا کم است و از ۶۰۰ تا ۸۰۰ دلار در ماه تخمین زده می شود. البته هزینه زندگی به نوع زندگی تان هم بستگی دارد. شما همچنین حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار در هر نیمسال تحصیلی برای خرید کتاب و پرداخت هزینه های اداری نیاز دارید.

شما اگر متقاضی تحصیل در ترکیه هستید، ابتدا باید از یکی از دانشگاه های ترکیه پذیرش بگیرید و سپس برای اخذ ویزای دانشجویی به نزدیک ترین کنسول ترکیه در کشورتان مراجعه کنید.

مدارک لازم برای دریافت ویزای دانشجویی ترکیه

از زمانی که شما درخواست خود را ارائه می دهید تا زمانی که ویزایتان را بگیرید، ۸ هفته طول می کشد. بعد از اینکه به ترکیه رسیدید، در مدت زمانی یک ماه باید درخواست اجازه اقامت بدهید که این کار از طریق نزدیک ترین مرکز فرماندهی پلیس انجام می شود. همچنین دانشجویان بین المللی اجازه دارند تا ۲۴ ساعت در هفته کار کنند.

با عرض سلام .ببخشید من ۴۰ سالمه خواستم بپرسم که دانشگاههای دولتی پزشکی شرایط سنی دارند؟و اینکه مدرک کاردانی کامپیوتر آیا در ترکیه مثل ایران معادل پیش دانشگاهی مورد قبول است یا خیر؟با تشکر

سلام در ترکیه رتبه ی آزمون مهم هست برای دانشگاه. اما معمولا سنین بالای ۲۵ سال شانس پاینی برای پذیرش رشته های پر متقاضی مثل پزشکی دارند . بله کاردانی قبوله بجای پیش دانشگاهی. اما اگر میخواهید پزشکی اقدام کنید فقط پیش تجربی یا ریاضی قبول هستش.

با عرض سلام .ببخشید من ۴۰ سالمه خواستم بپرسم که دانشگاههای دولتی پزشکی شرایط سنی دارند؟و اینکه مدرک کاردانی کامپیوتر آیا در ترکیه مثل ایران معادل پیش دانشگاهی مورد قبول است یا خیر؟با تشکر

با سلام بنده تو رشته آموزش زبان انگلیسی از تبریز کارشناسی دارم می‌خوام برای ارشد همین رشته تو ترکیه در دانشگاه های دولتی اقدام کنم. چه آزمونی باید بدم؟ آیا آیلتس کافیه یا آلس و غیره هم لازمه؟

سلام خسته نباشید برای گرفتن وقت مشاوره غیر حضوری برای تحصیل در کشور ترکیه عنوانی با این موضوع نیست.کدوم گزینه رو باید انتخاب کنم؟ ممنون مرسی

سلام روی لینک زیر کلیک کنید و نوع مشاورتون رو غیرحضوری انتخاب کنیدرزرو وقت مشاوره

سلام و خسته نباشید در دانشگاههای آزاد ترکیه با چه معدلی میتوان تحصیل کرد شرایطش چگونه است

سلام . برای چه مقطعی مد نظرتون هست ؟ رشته های پزشکی ؟

سلام من سال دوازدهم هستم و در ترکیه زندگی میکنم و در دانشگاه رشته پزشکی میخواستم بخونم میخواستم بدونم چه دروسی رو برای ازمون YOSبخونم و لازمه مدرک زبان ترکی داشته باشم یا نه؟

سلام برای آشنایی بیشتر با بحث یوس میتونید نمونه سوالات رو قسمت مرکز دانلود داشته باشید.

با عرض ادب و خسته نباشید خیلی ممنون میشم پاسخ بدید من ۱۹ سالمه و رشته ریاضی فیزیک امسال کنکور دارم میخوام‌ادامه تحصیل و تو ترکیه بدم زبان انگیلسیم خوب نیس نوشته بودن ک بعضی از دانشگاها بدون ازمونم قبول میکنن و فرصت و برای اموزش زبانم میدن خواسم لطف کنید پاسخ بدید ممنون میشم

سلام دانشگاه های که بدون آزمون هستن یا اینکه ازمون راحت میگیرن شهریه های بالایی دارن. یه جورایی نیمه دولتی یا خصوصی هستند. اما شما میتونید با شرکت در کلاس های آمادگی آزمون ورودی در ترکیه هم خودتون رو آماده‌کنید و هم‌دانشگاه‌دولتی قبول بشید. شما میتونید برای کسب‌اطلاعات بیشتر و همچنین بررسی شرایط خودتون از طریق وبسایت امیدار وقت مشاوره (حضوری/غیر حضوری) رزرو کنید.

سلام ممنونم از سایت خوب و جامعتون میشه راهنمایی کنید فیزیوتراپی توی استانبول کدوم دانشگاه خوبه و توی این وضع خوبه رفتن یا نه؟ ممنونم

سلام. اگر مد نظرتون دانشگاه مورد تابید وزارت بهداشت هست به لیست زیر مراجعه‌کنید.

دانشگاههای مورد تایید وزرات بهداشت

همچنین شما میتونید برای کسب‌اطلاعات بیشتر و همچنین بررسی شرایط خودتون از طریق وبسایت امیدار وقت مشاوره (حضوری/غیر حضوری) رزرو کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

Notify me via e-mail if anyone answers my comment.

دانشگاه کوچ ترکیه (Koç University)، برترین دانشگاه ترکیه، به دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای خود بورسیه فول فاندی… ادامه مطلب

تحصیل در ترکیه به دلایل مختلف، مثل نزدیکی ترکیه به ایران و امکان رفت و آمد آسان به این… ادامه مطلب

در سال های اخیر، مهاجرت به کشورهای منطقه با اهداف اقتصادی، تجاری، تحصیلی، خانوادگی و به طور کلی؛ برای… ادامه مطلب

ترکیه خصوصا طی سالهای اخیر تبدیل به یکی بزرگترین مقاصد مهاجرتی ایرانیان علی الخصوص متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی… ادامه مطلب

متشکریم! ثبت نام شما با موفقیت انجام شد.

ما با راه اندازی گروه امیدار تصمیم بر این داریم که بخش اول فلسفه کاریمان که همان ارتقا آگاهی متقاضیان تحصیل و کار در خارج از کشور است را پیاده کنیم. به زبان ساده تر در این راه با بوجود آوردن بستری مناسب به متقاضیان کمک کنیم با نگرشی وسیع تر و با چشم باز تصمیم بگیرند تا این آگاهی منجر به یک انتخاب صحیح و در نهایت ایجاد تغییر مطلوب در مسیر زندگی آکادمیک متقاضیان عزیز شود.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به شماره ۴۳/۳۲۴۶۰ ( پرسا گستر ویستا ) وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شماره ثبت ۸۶۴۴۳ ( کارسان )

آدرس دفتر مرکزی:

یوسف آباد (خ اسد آبادی)، نبش خیابان شصتم ۶۰ ام، ساختمان تابان، طبقه دوم، واحد ۲۰۵

شماره تماس: (ساعات پاسخگویی از ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر)

۰۲۱-۸۸۶۱۹۳۱۰ | ۰۲۱-۸۸۶۱۹۳۷۷ | ۰۲۱-۸۸۰۳۷۸۶۳

کشور ترکیه کشوری اوراسیایی با فرهنگ غربی و شرقی است . مردم در کشور ترکیه به زبان رسمی ترکی صحبت می کنند اما زبان های ارمنی و کردی نیز این کشور وجود دارد . در کشور ترکیه با داشتن دانشگاه های معتبر در سطح جهان و امکانات رفاهی و آموزشی مناسب همچنین به دلیل هزینه های مقرون به صرفه نسبت به سایر کشورهای اروپایی ادامه تحصیل در ترکیه  مورد توجه بیشتر متقاضیان قرار گرفته است . دانشگاه های کشور ترکیه اعتبار علمی بالایی در مجامع بین المللی دارند به صورتی که مدرک علمی این دانشگاه ها در تمام کشورهای دنیا معتبر است . در کشور ترکیه در کلیه رشته ها امکان دریافت بورسیه از سازمان ها و مؤسسه های آموزش آمریکایی و اروپایی امکان پذیر است و در برخی از دانشگاه ها از ترم دوم به بعد می توان در همان رشته به صورت انتقالی به دانشگاه های آمریکا منتقل شد. دانشگاه های ترکیه بسیار معتبر هستند و معمولا با دانشگاه های معتبر جهانی مرتبط هستند . مثلا دانشگاه حاجت تپه ترکیه به طور مستقیم با دانشگاه ها وارد آمریکا مرتبط است و سیستم آموزشی دانشگاه های ترکیه کاملا بر اساس استانداردهای سیستم آموزشی آمریکاست که دروس را به صورت ترمی – واحدی ارائه می کنند .

تحصیل در ترکیه – شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به کشور ترکیه

تحصیل در کشور ترکیه در مدارس از ۶ سالگی آغاز می شود . در کشور ترکیه تحصیل در مدارس خصوصی و دولتی انجام می شود که تحصیل رایگان در ترکیه در مدارس دولتی انجام می شود و در مدارس خصوصی با توجه به مقطع تحصیلی نیازمند پرداخت شهریه خواهید بود . زبان تدریس در مدارس ترکیه معمولا ترکی، انگلیسی ، فرانسوی ، آلمانی یا اسپانیایی است اما در برخی از مدارس خصوصی ترکیه دو زبان را به صورت همزمان تدریس می کنند . مقطع ابتدایی در مدارس ترکیه ۵ سال زمان می برد و مقطع راهنمایی ۳ سال و مقطع دبیرستان ۴ تا ۵ سال زمان می برد که معمولا یک سال از آن« آموزش زبانهای خارجی انجام می شود . دبیرستان های ترکیه آناتولی و دولتی است که در دبیرستان های دولتی آموزش به صورت استاندارد و در دبیرستان های آناتولی ترکیه تدریس به زبان های خارجی انجام می شود . پس از اتمام تحصیل در دبیرستان های ترکیه امتحانات جامعی برگزار می شود که دانش آموزان در صورت قبولی در امتحانات و کسب نمره قبولی می توانند به دانشگاه بروند . لازم به ذکر است نمرات دانش آموزان در امتحانات جامع در رشته تحصیلی آنها در دانشگاه موثر است یعنی کسانی که در دروس ترکی استانبولی و ریاضی نمره بیشتری دریافت کنند می توانند در رشته های روابط بین الملل و حقوق ، آموزش ، مدیریت بازرگانی ، اقتصاد ، روانشناسی در دانشگاه ها تحصیل کنند همچنین کسانی که در دروس علوم نمره بیشتری دریافت کنند می توانند برای تحصیل در رشته های کامپیوتر ، پزشکی، مهندسی و … اقدامات لازم را انجام دهند . کسانی که در علوم انسانی نمره بالاتری دریافت نمایند احتمال قبولی آنها در رشته های تاریخ ، جغرافی و آموزش بالاتر است همچنین شایان ذکر است کسانی که در دروس زبان نمره بیشتری بگیرند ، می توانند در رشته های زبان و زبان شناسی تحصیل کنند . یکی از شرایط لازم جهت پذیرش در دانشگاه های کشور ترکیه برای تحصیل در ترکیه ارائه مدرک دبیرستان و اخذ نمره قبولی در آزمون ورودی دانشگاه هاست . آزمون ورودی هر دانشگاه به صورت جداگانه برگزار می شود و بدون شرایط سنی است و دواطلبان با هر سنی با ارائه مدرک دیپلم دبیرستان می توانند در این آزمون شرکت کنند .

 

شرایط تحصیل در ترکیه علاوه بر ارائه فرصتهای آموزشی در مقیاس بین المللی و همچنین دانش و تجربه فراوان، بورس تحصیلی را نیز برای دانشجویان برجسته بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل در دانشگاه های معتبر خود ارائه می دهد.تقاضانامه های مرتبط با کمک های مالی ترکیه 2018 بزودی آغاز خواهد شد.تقاضانامه ها برای متقاضیانی که مایل به تحصیل در رشته های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا هستند، باز هستند.

مشاوره رایگان تحصیل در ترکیه

یکی از شروط اخذ پذیرش در دانشگاه های ترکیه جهت تحصیل در ترکیه داشتن مدرک دبیرستان وکسب نمره قبولی در آزمون ورودی دانشگاهها می باشد.آزمون ورودی برای هر دانشگاه به صورت مجزا برگزار می شود و شرایط سنی ندارد و دواطلبان با هر سنی و تنها داشتن مدرک دیپلم دبیرستان می توانند در این آزمون شرکت کنند. زبان تدریس در اغلب دانشگاه های ترکیه، ترکی استانبولی است و برای آن دسته از دانشجویانی که مدرک زبان ترکی استانبولی ندارند دوره های رایگان یادگیری زبان برگزار می شود.

تحصیل در مقطع لیسانس در دانشگاه های کشور ترکیه معمولا ۴ سال زمان می برد اما در برخی از رشته ها همانند تحصیل پزشکی در ترکیه ۶ سال به طول می انجامد. امتحان ورودی دانشگاه ها به زبان ترکی آزمون یوس (YOS) و جهت کورس های انگلیسی آزمون SAT می باشد .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل کارشناسی در این کشور به مقاله ” تحصیل کارشناسی در ترکیه ” مراجعه نمایید .

در کشور ترکیه پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا از طریق آزمون سراسری انجام نمی شود و هر دانشگاه به صورت مجزا امتحانات ورودی خود را جهت پذیرش دانشجویان برگزار می کند . دانشگاه های ترکیه دوبار در سال رشته هایی که پذیرش دانشجو دارند همراه با ظرفیت پذیرش اعلام می کنند و دانشجویان باید در رشته مورد نظر خود ثبت نام کرده و در امتحانات مربوطه شرکت نمایند . برای تحصیل در کشور ترکیه در مقطع فوق لیسانس در دانشگاه های کشور ترکیه دو سال و تحصیل در مقطع دکترا چهار سال زمان می برد . دانشجویان در هر دو مقطع فوق لیسانس و دکترا باید در نیمی از دوره تحصیلی خود ۲۰ تا ۳۰ واحد درسی را گذرانده و نیمه دیگر را صرف تحقیق روی پایان نامه و تحویل پایان نامه خود نمایند . تدریس در دوره های فوق لیسانس و دکترا در دانشگاه های کشور ترکیه ، به زبان ترکی یا انگلیسی انجام می شود .

شما می توانید در مقاله ” تحصیل کارشناسی ارشد در ترکیه ” اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید .

پذیرش دانشجو در مقاطع بالای لیسانس در دانشگاه های ترکیه از طریق کنکور سراسری انجام نمی شود یعنی دانشگاه ها مدارک و امتیازهای موردنیاز را از داوطلبان درخواست می کنند و با برگزاری امتحانات داخلی اقدام به پذیرش دانشجو در این مقاطع می کنند . ورود به دانشگاه های ترکیه در این مقاطع آسان تر از دانشگاه های ایران می باشد .

جهت آشنایی بیشتر درباره تحصیل دکترا مقاله ” تحصیل دکترا در ترکیه ” را مطالعه نمایید .

 

دانشگاه های معتبر و مورد تأیید وزارت علوم ترکیه عبارتند از :

(گروه ب (خوب

(گروه ج متوسط)

تدریس در مقطع پزشکی و دندانپزشکی در کشور ترکیه به زبان ترکی انجام می شود و تنها برخی از دانشگاه های ترکیه به زبان انگلیسی تدریس می کنند . برای تحصیل به زبان انگلیسی در رشته های پزشکی حداقل نمره آیلتس ۵٫۵ را لازم است . زمان لازم برای تحصیل در کشور ترکیه در رشته های پزشکی 5 الی 6 سال است و هرسال دو ترم تحصیلی سپری می شود . جهت تحصیل در ترکیه به زبان ترکی باید در دوره های این زبان 6 ماه شرکت کنید و مدرک آن را اخذ نمایید .

موسسه آتیه آفرینان با ارائه مقاله های ” تحصیل پزشکی در ترکیه ” و ” تحصیل دندانپزشکی در ترکیه ” اطلاعات بیشتری را در این زمینه در اختیار شما قرار داده است .

دانشگاه ها برای تحصیل در کشور ترکیه پذیرای دانشجویان بین المللی سراسر دنیا هستند . بورسیه تحصیلی کشور ترکیه غیر قابل برگشت است و تنها برای دانشجویان بین المللی در سطح تحصیلات عالیه و تکمیلی ارائه می شود . کشور ترکیه هر سال به متقاضیان تحصیل در ترکیه غیر ترک در مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا ظرفیت مجزایی را طی برنامه تورکیه بورسلاری اختصاص می دهد که از مزایای آن علاوه بر معافیت از شهریه دانشگاه و ارائه بیمه درمانی و خوابگاه پرداخت مبلغ زیر لازم است :

با توجه به زمان بر بودن ثبت نام تورکیه بورسلاری ، گروه آتیه آفرینان ایرانیان و مشاوران متخصص ما در این زمینه شما را یاری می رسانند . متقاضیان تحصیل در کشور ترکیه در سال 2020 می تواننداز طریق تماس با مشاوران ما در این زمینه اطلاعات جامعی را کسب کنند .

تاریخ شروع ثبت نام : 20 دی ماه 1398تاریخ پابیان ثبت نام : 1 اسفند ماه 1398پایان زمان ارزیابی مدارک :  فروردین تا اردیبهشت 1399 ( آپریل 2020)تـاریـخ اعلام نتـایـج : تیر تا مرداد 1399 ( جولای  2020)تاریخ شروع کلاس ها : 11 شهریور 1399

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع بورسیه های تحصیلی این کشور به مقاله ” انواع بورسیه های تحصیلی ترکیه ” مراجعه نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره آشنایی با کشور ترکیه مقاله “آشنایی با کشور ترکیه ” را مطالعه فرمایید.

بعضی از دانشگاه های کشور ترکیه با ارائه خوابگاه هایی با قیمت مقرون به صرفه به دانشجویان ترکی و غیر ترکی امکان اقامت در ترکیه را برای دانشجویان آسان تر می کنند . اما به صورت کلی دانشگاه های ترکیه از لحاظ امکانات و سطح کیفیت به این صورت نیست که با دانشگاه های کشورهای اروپایی همانند کشور اتریش ، آلمان ، دانمارک ، هلند ، سوئیس ، سوئد ، کانادا و…  رقابت نماید . هزینه زندگی در کشور ترکیه حدود ۲ درصد از کشور ایران بالاتر است . لازم به ذکر است که هزینه های زندگی در شهر استانبول ۹۵ درصد بالاتر از تهران است .

کارشناسان ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه ، تابعیت و اقامت تحصیلی در ترکیه – تحصیل در ترکیه را ارایه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه تحصیل در ترکیه 2020 می توانید با ما در ارتباط باشید و به تمامی سوالات خود در زمینه تحصیل در ترکیه جواب دریافت کنید.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

سوالات متداول در مورد تحصیل در ترکیه:

بله، همه رشته ها موجود می باشد. حتی یک تعدادی رشته وجود دارد که ما در ایران نداریم.

بله امکان پذیر است.

از لحاظ مدت زمان آموزش و تعداد واحدهایی که باید دانشجو بگذراند، با دانشگاه های ایران یکسان می باشد.

بله، تحصیل در دانشگاه های خوب و درجه یک ترکیه می تواند سکوی پرتاپی برای آمریکا و کانادا و … باشد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان

دارای مجوز رسمی از وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی

ترکیه همسایه غربی ایران که کشوری اروپایی محسوب می شود با توجه به دانشگاه هایی با داشتن اعتبار علمی مناسب و مورد تائید بودن وزرات بهداشت و علوم ایران همواره مورد توجه دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج بوده است. امکان تحصیل رایگان در ترکیه برای رشته های تحصیلی و حتی پزشکی و پیرا پزشکی وجود دارد. تحصیل در ترکیه با توجه به هزینه های پایین همواره به عنوان یکی از گزینه ها برای دانشجویان بین اللملی بوده است. در این مقاله سعی شده اطلاعات کلی پیرامون تحصیل در ترکیه، مقاطع تحصیلی، هزینه های، روش های ورود و شرایط گرفتن بورسیه و مدارک لازم برای تحصیل در ترکیه شرح داده شود.

مطالبی که در این پست می خوانید:

افراد برای تحصیل در مدارس ترکیه سه گزینه دارند:

 این نوع مدارس کاملا رایگان هستند و دانش آموز هیچ هزینه ای بابت تحصیل پرداخت نمی کند. این نوع مدارس ترکیه  سیستم آموزشی واحد و از پیش تعریف شده دارند و زبان تحصیل ترکی است. ثبت نام مدارس دولتی ترکیه بر اساس اجاره نامه یا نزدیک ترین واحد به منزل مسکونی صورت می گیرد.

این مدارس امکانات آموزشی و تحصیلی بهتری نسبت به مدارس دولتی ارائه می دهند و دارای برنامه های فوق برنامه مانند آموزش زبان دوم، موسیقی و ورزش هستند. شهریه مدارس خصوصی ترکیه 15تا 25 هزار لیر در سال است.

مشاوره رایگان تحصیل در ترکیه

مدارس بین المللی ترکیه بالاترین امکانات آموزشی را در اختیار دانش آموزان قرار می دهند. زبان تدریس در مدارس بین المللی ترکیه انگلیسی، فرانسه و آلمانی است. این نوع مدارس در واقع دارای سیستم آموزشی آمریکایی و اروپایی هستند و شعبه مدارس کشورهای اروپایی یا آمریکایی محسوب می شوند. هزینه تحصیل در این مدارس 25  تا 50 هزار لیر است.

علاوه بر مدارس فوق امکان تحصیل در مدارس ایرانی ترکیه نیز وجود دارد که دقیقا مشابه سیستم آموزشی کشور ایران است و زبان تدریس فارسی است. این نوع مدارس برای فرزندان دیپلمات ها و کسانی که خواهان شرکت در کنکور ایران هستند و می خواهند بابت خدمت سربازی و خروج از کشور با مشکل مواجه نشوند، گزینه مناسبی است.

شهریه سالانه این مدارس در مقطع پیش دبستانی 450، ابتدایی 500 ، راهنمای 650 و دبیرستان 850 دلار می باشد. در حال حاضر در شهر استانبول (مجتمع آموزشی فجر ایرانیان استانبول در منطقه چمبرلی تاش) و آنکارا (مجتمع آموزشی 22 در خیابان رشید غالب) دانش آموزان ایرانی می توانند در مدارس ایرانی ترکیه ادامه تحصیل دهند.

مدارس ترکیه شامل مقطع ابتدائی (Ilk Ogertim) با میانگین سنی6  تا 11 سال (5 سال)، مقدماتی متوسطه (Lise) با میانگین سنی 12 تا 14 (2 سال) و دوره متوسطه تکمیلی (Vocational High Schools) که شامل دوره عمومی و فنی و حرفه ای است می باشد. و افراد بعد از پایان با مدرک دیپلم (Lise Diplomasi) می توانند یا وارد دانشگاه های ترکیه شوند یا برای ورود به بازار کار اقدام کنند.

ورود به دانشگاه­های ترکیه با داشتن مدرک دیپلم معتبر و شرکت در آزمون ورودی امکان پذیر است. برای ورود به این دوره داوطب باید در آزمون یوس (YOS) یا ست (SAT) که شامل دروس ریاضی هندسه مهارت زبان و هوش و استعداد تحصیلی است، شرکت کند. برای دانشجویان بین المللی امکان ادامه تحصیل به زبان ترکی و انگلیسی فراهم است. زمان ثبت نام معمولا از اواخر دی ماه شروع شده و تا پایان فروردین ادامه دارد و داوطلب باید هزینه ای حدود 250 لیر برای آزمون ورودی پرداخت کند.

دوه فوق دیپلم یا فنی (Ön Lisans Diplomasi یا associate’s degree): این دوره ها معمولا 2 سال زمان می برد و بعد از آن دانشجو می­ تواند وارد دوره کارشناسی یا بازار کار شود.

دوره لیسانس (bachelor’s degree یا Lisans Diplomasi): این دوره ها 4 ساله است و دانشجو پس از پاس کردن 147 واحد فارق ­التحصیل می شود. شهریه دانشگاه ترکیه در این دوره برای دانشگاه های دولتی در شته های انسانی 1000، مهندسی 1500 و پزشکی 2000 لیر است. در دانشگاه های خصوصی برای رشته های انسانی 26000، مهندسی 27000 و پزشکی 20000 لیر است. در صورتی که دانجشو به زبان انگلیسی ادامه تحصیل دهد تقریبا باید دو برابر مبالغ فوق شهریه پرداخت کند.

دوره های پزشکی (Tip Doktorlugu Diplomasi): این دوره ها معمولا 5 تا 7 سال طول می کشد و جز پر طرفدارترین دوره های آموزشی ترکیه است.

‌ تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکتری) :برای ورود به این دوره کارشناسی ارشد ترکیه دانشجو باید در آزمون ورودی آلس (ALES) شرکت کند. آزمون آلس مانند کنکور ارشد ایران موارد درسی را شامل نمی شود و تنها جنبه استعداد تحصیلی دارد. این آزمون شامل ریاضی، تست هوش، تسلط زبان و درک مطلب است. در برخی از دانشگاه های ترکیه  ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس و تافل یا مدرک تومر (زبان ترکی) الزامی است.

حتما بخوانید: دانشگاه های ترکیه

شهریه دانشگاه ها به زبان ترکی در دانشگاه های دولتی 700 دلار و در دانشگاه های خصوصی 4000 است. که برای تحصیل به زبان انگلیسی دانشجو باید تقریبا دو برابر این مبلغ پرداخت کند.

هزینه تحصیل در ترکیه شامل موارد زیر است

شهریه دانشگاه ترکیه بسته به نوع دانشگاه (دولتی یا خصوصی) و مقطع و زبان تحصیل متفاوت است. در دانشگاه های دولتی کشور ترکیه رشته های انسانی کمترین شهریه (1000 لیر) و رشته های پزشکی (2000 لیر) بیشرین شهریه را دارند. در دانشگاه­های خصوصی شهریه برای رشته های مختلف به طور متوسط بالای 20 هزار لیر است. در صورت تحصیل به زبان انگلیسی شهریه ذکر شده تقریبا دو برار می شود.

دانشجویان بین المللی در کشور ترکیه می توانند از خوابگاه های دانشجویی یا اجاره منزل برای اقامت خود استفاده کنند. خوابگاه های دانشجویی با اتاقهای 4 تا 6 نفره ارائه می شود و دارای امکانات کامل هستند و دارای آشپزخانه، سلف سرویس، سایت و کتابخانه عمومی هستند. پذیرش خوابگاه های دانشجویی معمولا در ابتدای سال تحصیلی شروع می شود. دانشجویان می توانند از طریق سایت سازمان خوابگاه های ترکیه درخواست خود را ثبت کنند.

هزینه خوابگاه های دانشجویی بسته به ظرفیت اتاق و امکانات بین 30 تا 300 دلار متفاوت است. دانشجویان بین المللی می توانند از خوابگاه های خصوصی نیز استفاده کنند که دارای هزینه ماهانه 500 تا 600 دلار است. همچنین خوابگاه های ترکیه سالانه مبلغی را به عنوان سپرده در ابتدا از دانشجو دریافت کرده و در پایان قرارداد باز می گردانند.

علاوه بر خوابگاه دانشجویی ترکیه امکان اجاره آپارتمان نیز وجود دارد. هزینه اجاره آپارتمان بسته به منطقه و کیفیت و متراژ متفاوت است و بین 250 تا 600 دلار در ماه هزینه دارد. بسیاری از دانشجویان برای کاهش هزینه ها به صورت مشترک آپارتمان اجاره می کنند.

حتما بخوانید: تحصیل در کانادا

بدون شک یکی از بهترین گزینه های انتخاب کشور ترکیه برای تحصیل، بورسیه تحصیلی دولتی است که برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده است. بورسیه دولتی کشور ترکیه موارد زیر را پوشش می دهد:

برای دریافت بورسیه ترکیه معدل دانشجو باید بالای 70 درصد (14 به بالا) و برای رشته های پزشکی باید بالای 90 درصد نمره کل (18 به بالا) باشد. همچین با توجه به مقطع تحصیلی شرایط سنی نیز در نظر گرفته شده است. ثبت نام اینترنتی بورسیه ترکیه معمولا در زمستان از طریق سایت ثبت نام بورسیه ترکیه از طریق لینک ثبت نام بورسیه ترکیه انجام می شود.

اواسط بهار نتیجه ثبت نام اعلام شده و افراد باید خود را برای مصاحبه حضوری خرداد یا تیر که معمولا در تهران انجام می شود، آماده کنند.

با توجه به قوانین کشور ترکیه که اخیرا تصویب شده است به دانشجویان بین المللی بعد از سال اول اجازه کار دانشجویی داده می شود. مجوز کار دانشجویی ترکیه تا زمان اعتبار ویزای تحصیلی قابل استفاده است. دانشجویان می توانند در رستوران، فروشگاه، راهنمای تور، موسسات تبلیغاتی و … با حقوقی کمتر از سایر کشورهای اروپایی مشغول به کار شوند. همچنین در صورت تسلط به زبان ترکی فرصت های بهتری برای کار پیش روی دانشجویان قرار دارد. برای درخواست کار در حین تحصیل دانشجو باید از طریق سایت کاریابی ترکیه مدارک و فرم های مربوطه را به صورت آنلاین تکمیل کرده و در بازه زمانی 30 روز ارسال کند.

برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری امکان کار تحقیقاتی در دانشگاه ها وجود دارد. دانشگاه هایی مثل سابانچی، کوچ، بغازیچی و دانشگاه فنی خاورمیانه امکان کار پژوهشی را برای دانشجویان فراهم کرده اند و دانشجو می تواند بخشی از هزینه تحصیل خود را از این طریق تامین کند.

دانشجویان برای گرفتن ویزا تحصیلی در صورت داشتن مدرک زبان ترکی یا انگلیسی، باید دروس گذرانده شده در مقطع قبلی را همسان سازی کرده و در یکی از مراکز آموزشی یا دانشجویی کشور ترکیه پذیرش بگیرند.

پس از دریافت پذیرش از دانشگاه دانشجو باید به سفارت خانه یا کنسولگری های دولت ترکیه مراجعه کرده و پس از تائید ویزای تحصیلی دریافت کند. ویزای تحصیلی ترکیه تا یک سال اعتبار دارد و دانشجو پس از ورود به ترکیه تا قبل از یک ماه باید برای دریافت دفترچه اقامت اقدام کند.

برای گرفتن ویزای تحصیلی ترکیه مدارک زیر مورد نیاز است:

سلام و عرض ادب لطفا بفرمائید ۱_برای ورود به دانشگاه دولتی و خصوصی جهت ادامه تحصیل در کارشناسی ارشد علوم کامپیوتری قبل از ورود بایستی در چه آزمونهایی و یا دوره هایی شرکت کنم و هزینه این دوره ها و ازمونها چقدره ؟ هیچگونه مدرک زبان انگلیسی ندارم۲_ هزینه تقریبی از قبیل شهریه دانشگاه دولتی و خصوصی خوابگاه خورد و خوراک و سایر هزینه ها و… برای یکسال چقدر میشه؟
۳_ آیا مدرک کارشناسی ارشد علوم کامپیوتری ترکیه در ایران مورد قبول است؟
۴_در کدام شهر و دانشگاه امکان ادامه تحصیل کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر وجود دارد؟
۵_ لطفا اگر راهنمایی اضافی وجود دارد بفرمائید متشکر

سلام آقا امکان انتقال از دانشگاه های هند به دانشگاه های ترکیه در مقطع دکترا دمارتمان زبانهای خارجی وجود دارد یا خیر ؟
ایا دانشجوی مقطع دکترا که کارشناسی ارشد رو هم در رشته زبانهای خارجی دریافت کرده و موصوع دکترا هم زبانهای خارجی است نیازه به آزمون ایلس و یا تافل داره یا خیر ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

مشاوره رایگان تحصیل در ترکیه

گروه مشاور برتر با مشاورین با تجربه در زمینه کنکور سراسری، دانشگاه، تحصیل در خارج، مهاجرت و نظام وظیفه پاسخ گو سوالات شما عزیزان می باشد.

گروه مشاوره برتر با مشاورین متعهد و متخصص با کمترین هزینه بهترین مسیر را به شما نشان می دهد. با مشاوره تخصصی با هزینه و زمان کمتر به هدف خود برسید.

ترکیه همسایه غربی ایران که کشوری اروپایی محسوب می شود با توجه به دانشگاه هایی با داشتن اعتبار علمی مناسب و مورد تائید بودن وزرات بهداشت و علوم ایران همواره مورد توجه دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج بوده است. امکان تحصیل رایگان در ترکیه برای رشته های تحصیلی و حتی پزشکی و پیرا پزشکی وجود دارد. تحصیل در ترکیه با توجه به هزینه های پایین همواره به عنوان یکی از گزینه ها برای دانشجویان بین اللملی بوده است. در این مقاله سعی شده اطلاعات کلی پیرامون تحصیل در ترکیه، مقاطع تحصیلی، هزینه های، روش های ورود و شرایط گرفتن بورسیه و مدارک لازم برای تحصیل در ترکیه شرح داده شود.

مطالبی که در این پست می خوانید:

افراد برای تحصیل در مدارس ترکیه سه گزینه دارند:

 این نوع مدارس کاملا رایگان هستند و دانش آموز هیچ هزینه ای بابت تحصیل پرداخت نمی کند. این نوع مدارس ترکیه  سیستم آموزشی واحد و از پیش تعریف شده دارند و زبان تحصیل ترکی است. ثبت نام مدارس دولتی ترکیه بر اساس اجاره نامه یا نزدیک ترین واحد به منزل مسکونی صورت می گیرد.

این مدارس امکانات آموزشی و تحصیلی بهتری نسبت به مدارس دولتی ارائه می دهند و دارای برنامه های فوق برنامه مانند آموزش زبان دوم، موسیقی و ورزش هستند. شهریه مدارس خصوصی ترکیه 15تا 25 هزار لیر در سال است.

مشاوره رایگان تحصیل در ترکیه

مدارس بین المللی ترکیه بالاترین امکانات آموزشی را در اختیار دانش آموزان قرار می دهند. زبان تدریس در مدارس بین المللی ترکیه انگلیسی، فرانسه و آلمانی است. این نوع مدارس در واقع دارای سیستم آموزشی آمریکایی و اروپایی هستند و شعبه مدارس کشورهای اروپایی یا آمریکایی محسوب می شوند. هزینه تحصیل در این مدارس 25  تا 50 هزار لیر است.

علاوه بر مدارس فوق امکان تحصیل در مدارس ایرانی ترکیه نیز وجود دارد که دقیقا مشابه سیستم آموزشی کشور ایران است و زبان تدریس فارسی است. این نوع مدارس برای فرزندان دیپلمات ها و کسانی که خواهان شرکت در کنکور ایران هستند و می خواهند بابت خدمت سربازی و خروج از کشور با مشکل مواجه نشوند، گزینه مناسبی است.

شهریه سالانه این مدارس در مقطع پیش دبستانی 450، ابتدایی 500 ، راهنمای 650 و دبیرستان 850 دلار می باشد. در حال حاضر در شهر استانبول (مجتمع آموزشی فجر ایرانیان استانبول در منطقه چمبرلی تاش) و آنکارا (مجتمع آموزشی 22 در خیابان رشید غالب) دانش آموزان ایرانی می توانند در مدارس ایرانی ترکیه ادامه تحصیل دهند.

مدارس ترکیه شامل مقطع ابتدائی (Ilk Ogertim) با میانگین سنی6  تا 11 سال (5 سال)، مقدماتی متوسطه (Lise) با میانگین سنی 12 تا 14 (2 سال) و دوره متوسطه تکمیلی (Vocational High Schools) که شامل دوره عمومی و فنی و حرفه ای است می باشد. و افراد بعد از پایان با مدرک دیپلم (Lise Diplomasi) می توانند یا وارد دانشگاه های ترکیه شوند یا برای ورود به بازار کار اقدام کنند.

ورود به دانشگاه­های ترکیه با داشتن مدرک دیپلم معتبر و شرکت در آزمون ورودی امکان پذیر است. برای ورود به این دوره داوطب باید در آزمون یوس (YOS) یا ست (SAT) که شامل دروس ریاضی هندسه مهارت زبان و هوش و استعداد تحصیلی است، شرکت کند. برای دانشجویان بین المللی امکان ادامه تحصیل به زبان ترکی و انگلیسی فراهم است. زمان ثبت نام معمولا از اواخر دی ماه شروع شده و تا پایان فروردین ادامه دارد و داوطلب باید هزینه ای حدود 250 لیر برای آزمون ورودی پرداخت کند.

دوه فوق دیپلم یا فنی (Ön Lisans Diplomasi یا associate’s degree): این دوره ها معمولا 2 سال زمان می برد و بعد از آن دانشجو می­ تواند وارد دوره کارشناسی یا بازار کار شود.

دوره لیسانس (bachelor’s degree یا Lisans Diplomasi): این دوره ها 4 ساله است و دانشجو پس از پاس کردن 147 واحد فارق ­التحصیل می شود. شهریه دانشگاه ترکیه در این دوره برای دانشگاه های دولتی در شته های انسانی 1000، مهندسی 1500 و پزشکی 2000 لیر است. در دانشگاه های خصوصی برای رشته های انسانی 26000، مهندسی 27000 و پزشکی 20000 لیر است. در صورتی که دانجشو به زبان انگلیسی ادامه تحصیل دهد تقریبا باید دو برابر مبالغ فوق شهریه پرداخت کند.

دوره های پزشکی (Tip Doktorlugu Diplomasi): این دوره ها معمولا 5 تا 7 سال طول می کشد و جز پر طرفدارترین دوره های آموزشی ترکیه است.

‌ تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکتری) :برای ورود به این دوره کارشناسی ارشد ترکیه دانشجو باید در آزمون ورودی آلس (ALES) شرکت کند. آزمون آلس مانند کنکور ارشد ایران موارد درسی را شامل نمی شود و تنها جنبه استعداد تحصیلی دارد. این آزمون شامل ریاضی، تست هوش، تسلط زبان و درک مطلب است. در برخی از دانشگاه های ترکیه  ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس و تافل یا مدرک تومر (زبان ترکی) الزامی است.

حتما بخوانید: دانشگاه های ترکیه

شهریه دانشگاه ها به زبان ترکی در دانشگاه های دولتی 700 دلار و در دانشگاه های خصوصی 4000 است. که برای تحصیل به زبان انگلیسی دانشجو باید تقریبا دو برابر این مبلغ پرداخت کند.

هزینه تحصیل در ترکیه شامل موارد زیر است

شهریه دانشگاه ترکیه بسته به نوع دانشگاه (دولتی یا خصوصی) و مقطع و زبان تحصیل متفاوت است. در دانشگاه های دولتی کشور ترکیه رشته های انسانی کمترین شهریه (1000 لیر) و رشته های پزشکی (2000 لیر) بیشرین شهریه را دارند. در دانشگاه­های خصوصی شهریه برای رشته های مختلف به طور متوسط بالای 20 هزار لیر است. در صورت تحصیل به زبان انگلیسی شهریه ذکر شده تقریبا دو برار می شود.

دانشجویان بین المللی در کشور ترکیه می توانند از خوابگاه های دانشجویی یا اجاره منزل برای اقامت خود استفاده کنند. خوابگاه های دانشجویی با اتاقهای 4 تا 6 نفره ارائه می شود و دارای امکانات کامل هستند و دارای آشپزخانه، سلف سرویس، سایت و کتابخانه عمومی هستند. پذیرش خوابگاه های دانشجویی معمولا در ابتدای سال تحصیلی شروع می شود. دانشجویان می توانند از طریق سایت سازمان خوابگاه های ترکیه درخواست خود را ثبت کنند.

هزینه خوابگاه های دانشجویی بسته به ظرفیت اتاق و امکانات بین 30 تا 300 دلار متفاوت است. دانشجویان بین المللی می توانند از خوابگاه های خصوصی نیز استفاده کنند که دارای هزینه ماهانه 500 تا 600 دلار است. همچنین خوابگاه های ترکیه سالانه مبلغی را به عنوان سپرده در ابتدا از دانشجو دریافت کرده و در پایان قرارداد باز می گردانند.

علاوه بر خوابگاه دانشجویی ترکیه امکان اجاره آپارتمان نیز وجود دارد. هزینه اجاره آپارتمان بسته به منطقه و کیفیت و متراژ متفاوت است و بین 250 تا 600 دلار در ماه هزینه دارد. بسیاری از دانشجویان برای کاهش هزینه ها به صورت مشترک آپارتمان اجاره می کنند.

حتما بخوانید: تحصیل در کانادا

بدون شک یکی از بهترین گزینه های انتخاب کشور ترکیه برای تحصیل، بورسیه تحصیلی دولتی است که برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده است. بورسیه دولتی کشور ترکیه موارد زیر را پوشش می دهد:

برای دریافت بورسیه ترکیه معدل دانشجو باید بالای 70 درصد (14 به بالا) و برای رشته های پزشکی باید بالای 90 درصد نمره کل (18 به بالا) باشد. همچین با توجه به مقطع تحصیلی شرایط سنی نیز در نظر گرفته شده است. ثبت نام اینترنتی بورسیه ترکیه معمولا در زمستان از طریق سایت ثبت نام بورسیه ترکیه از طریق لینک ثبت نام بورسیه ترکیه انجام می شود.

اواسط بهار نتیجه ثبت نام اعلام شده و افراد باید خود را برای مصاحبه حضوری خرداد یا تیر که معمولا در تهران انجام می شود، آماده کنند.

با توجه به قوانین کشور ترکیه که اخیرا تصویب شده است به دانشجویان بین المللی بعد از سال اول اجازه کار دانشجویی داده می شود. مجوز کار دانشجویی ترکیه تا زمان اعتبار ویزای تحصیلی قابل استفاده است. دانشجویان می توانند در رستوران، فروشگاه، راهنمای تور، موسسات تبلیغاتی و … با حقوقی کمتر از سایر کشورهای اروپایی مشغول به کار شوند. همچنین در صورت تسلط به زبان ترکی فرصت های بهتری برای کار پیش روی دانشجویان قرار دارد. برای درخواست کار در حین تحصیل دانشجو باید از طریق سایت کاریابی ترکیه مدارک و فرم های مربوطه را به صورت آنلاین تکمیل کرده و در بازه زمانی 30 روز ارسال کند.

برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری امکان کار تحقیقاتی در دانشگاه ها وجود دارد. دانشگاه هایی مثل سابانچی، کوچ، بغازیچی و دانشگاه فنی خاورمیانه امکان کار پژوهشی را برای دانشجویان فراهم کرده اند و دانشجو می تواند بخشی از هزینه تحصیل خود را از این طریق تامین کند.

دانشجویان برای گرفتن ویزا تحصیلی در صورت داشتن مدرک زبان ترکی یا انگلیسی، باید دروس گذرانده شده در مقطع قبلی را همسان سازی کرده و در یکی از مراکز آموزشی یا دانشجویی کشور ترکیه پذیرش بگیرند.

پس از دریافت پذیرش از دانشگاه دانشجو باید به سفارت خانه یا کنسولگری های دولت ترکیه مراجعه کرده و پس از تائید ویزای تحصیلی دریافت کند. ویزای تحصیلی ترکیه تا یک سال اعتبار دارد و دانشجو پس از ورود به ترکیه تا قبل از یک ماه باید برای دریافت دفترچه اقامت اقدام کند.

برای گرفتن ویزای تحصیلی ترکیه مدارک زیر مورد نیاز است:

سلام و عرض ادب لطفا بفرمائید ۱_برای ورود به دانشگاه دولتی و خصوصی جهت ادامه تحصیل در کارشناسی ارشد علوم کامپیوتری قبل از ورود بایستی در چه آزمونهایی و یا دوره هایی شرکت کنم و هزینه این دوره ها و ازمونها چقدره ؟ هیچگونه مدرک زبان انگلیسی ندارم۲_ هزینه تقریبی از قبیل شهریه دانشگاه دولتی و خصوصی خوابگاه خورد و خوراک و سایر هزینه ها و… برای یکسال چقدر میشه؟
۳_ آیا مدرک کارشناسی ارشد علوم کامپیوتری ترکیه در ایران مورد قبول است؟
۴_در کدام شهر و دانشگاه امکان ادامه تحصیل کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر وجود دارد؟
۵_ لطفا اگر راهنمایی اضافی وجود دارد بفرمائید متشکر

سلام آقا امکان انتقال از دانشگاه های هند به دانشگاه های ترکیه در مقطع دکترا دمارتمان زبانهای خارجی وجود دارد یا خیر ؟
ایا دانشجوی مقطع دکترا که کارشناسی ارشد رو هم در رشته زبانهای خارجی دریافت کرده و موصوع دکترا هم زبانهای خارجی است نیازه به آزمون ایلس و یا تافل داره یا خیر ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

مشاوره رایگان تحصیل در ترکیه

گروه مشاور برتر با مشاورین با تجربه در زمینه کنکور سراسری، دانشگاه، تحصیل در خارج، مهاجرت و نظام وظیفه پاسخ گو سوالات شما عزیزان می باشد.

گروه مشاوره برتر با مشاورین متعهد و متخصص با کمترین هزینه بهترین مسیر را به شما نشان می دهد. با مشاوره تخصصی با هزینه و زمان کمتر به هدف خود برسید.

ترکیه همسایه غربی ایران که کشوری اروپایی محسوب می شود با توجه به دانشگاه هایی با داشتن اعتبار علمی مناسب و مورد تائید بودن وزرات بهداشت و علوم ایران همواره مورد توجه دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج بوده است. امکان تحصیل رایگان در ترکیه برای رشته های تحصیلی و حتی پزشکی و پیرا پزشکی وجود دارد. تحصیل در ترکیه با توجه به هزینه های پایین همواره به عنوان یکی از گزینه ها برای دانشجویان بین اللملی بوده است. در این مقاله سعی شده اطلاعات کلی پیرامون تحصیل در ترکیه، مقاطع تحصیلی، هزینه های، روش های ورود و شرایط گرفتن بورسیه و مدارک لازم برای تحصیل در ترکیه شرح داده شود.

مطالبی که در این پست می خوانید:

افراد برای تحصیل در مدارس ترکیه سه گزینه دارند:

 این نوع مدارس کاملا رایگان هستند و دانش آموز هیچ هزینه ای بابت تحصیل پرداخت نمی کند. این نوع مدارس ترکیه  سیستم آموزشی واحد و از پیش تعریف شده دارند و زبان تحصیل ترکی است. ثبت نام مدارس دولتی ترکیه بر اساس اجاره نامه یا نزدیک ترین واحد به منزل مسکونی صورت می گیرد.

این مدارس امکانات آموزشی و تحصیلی بهتری نسبت به مدارس دولتی ارائه می دهند و دارای برنامه های فوق برنامه مانند آموزش زبان دوم، موسیقی و ورزش هستند. شهریه مدارس خصوصی ترکیه 15تا 25 هزار لیر در سال است.

مشاوره رایگان تحصیل در ترکیه

مدارس بین المللی ترکیه بالاترین امکانات آموزشی را در اختیار دانش آموزان قرار می دهند. زبان تدریس در مدارس بین المللی ترکیه انگلیسی، فرانسه و آلمانی است. این نوع مدارس در واقع دارای سیستم آموزشی آمریکایی و اروپایی هستند و شعبه مدارس کشورهای اروپایی یا آمریکایی محسوب می شوند. هزینه تحصیل در این مدارس 25  تا 50 هزار لیر است.

علاوه بر مدارس فوق امکان تحصیل در مدارس ایرانی ترکیه نیز وجود دارد که دقیقا مشابه سیستم آموزشی کشور ایران است و زبان تدریس فارسی است. این نوع مدارس برای فرزندان دیپلمات ها و کسانی که خواهان شرکت در کنکور ایران هستند و می خواهند بابت خدمت سربازی و خروج از کشور با مشکل مواجه نشوند، گزینه مناسبی است.

شهریه سالانه این مدارس در مقطع پیش دبستانی 450، ابتدایی 500 ، راهنمای 650 و دبیرستان 850 دلار می باشد. در حال حاضر در شهر استانبول (مجتمع آموزشی فجر ایرانیان استانبول در منطقه چمبرلی تاش) و آنکارا (مجتمع آموزشی 22 در خیابان رشید غالب) دانش آموزان ایرانی می توانند در مدارس ایرانی ترکیه ادامه تحصیل دهند.

مدارس ترکیه شامل مقطع ابتدائی (Ilk Ogertim) با میانگین سنی6  تا 11 سال (5 سال)، مقدماتی متوسطه (Lise) با میانگین سنی 12 تا 14 (2 سال) و دوره متوسطه تکمیلی (Vocational High Schools) که شامل دوره عمومی و فنی و حرفه ای است می باشد. و افراد بعد از پایان با مدرک دیپلم (Lise Diplomasi) می توانند یا وارد دانشگاه های ترکیه شوند یا برای ورود به بازار کار اقدام کنند.

ورود به دانشگاه­های ترکیه با داشتن مدرک دیپلم معتبر و شرکت در آزمون ورودی امکان پذیر است. برای ورود به این دوره داوطب باید در آزمون یوس (YOS) یا ست (SAT) که شامل دروس ریاضی هندسه مهارت زبان و هوش و استعداد تحصیلی است، شرکت کند. برای دانشجویان بین المللی امکان ادامه تحصیل به زبان ترکی و انگلیسی فراهم است. زمان ثبت نام معمولا از اواخر دی ماه شروع شده و تا پایان فروردین ادامه دارد و داوطلب باید هزینه ای حدود 250 لیر برای آزمون ورودی پرداخت کند.

دوه فوق دیپلم یا فنی (Ön Lisans Diplomasi یا associate’s degree): این دوره ها معمولا 2 سال زمان می برد و بعد از آن دانشجو می­ تواند وارد دوره کارشناسی یا بازار کار شود.

دوره لیسانس (bachelor’s degree یا Lisans Diplomasi): این دوره ها 4 ساله است و دانشجو پس از پاس کردن 147 واحد فارق ­التحصیل می شود. شهریه دانشگاه ترکیه در این دوره برای دانشگاه های دولتی در شته های انسانی 1000، مهندسی 1500 و پزشکی 2000 لیر است. در دانشگاه های خصوصی برای رشته های انسانی 26000، مهندسی 27000 و پزشکی 20000 لیر است. در صورتی که دانجشو به زبان انگلیسی ادامه تحصیل دهد تقریبا باید دو برابر مبالغ فوق شهریه پرداخت کند.

دوره های پزشکی (Tip Doktorlugu Diplomasi): این دوره ها معمولا 5 تا 7 سال طول می کشد و جز پر طرفدارترین دوره های آموزشی ترکیه است.

‌ تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکتری) :برای ورود به این دوره کارشناسی ارشد ترکیه دانشجو باید در آزمون ورودی آلس (ALES) شرکت کند. آزمون آلس مانند کنکور ارشد ایران موارد درسی را شامل نمی شود و تنها جنبه استعداد تحصیلی دارد. این آزمون شامل ریاضی، تست هوش، تسلط زبان و درک مطلب است. در برخی از دانشگاه های ترکیه  ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس و تافل یا مدرک تومر (زبان ترکی) الزامی است.

حتما بخوانید: دانشگاه های ترکیه

شهریه دانشگاه ها به زبان ترکی در دانشگاه های دولتی 700 دلار و در دانشگاه های خصوصی 4000 است. که برای تحصیل به زبان انگلیسی دانشجو باید تقریبا دو برابر این مبلغ پرداخت کند.

هزینه تحصیل در ترکیه شامل موارد زیر است

شهریه دانشگاه ترکیه بسته به نوع دانشگاه (دولتی یا خصوصی) و مقطع و زبان تحصیل متفاوت است. در دانشگاه های دولتی کشور ترکیه رشته های انسانی کمترین شهریه (1000 لیر) و رشته های پزشکی (2000 لیر) بیشرین شهریه را دارند. در دانشگاه­های خصوصی شهریه برای رشته های مختلف به طور متوسط بالای 20 هزار لیر است. در صورت تحصیل به زبان انگلیسی شهریه ذکر شده تقریبا دو برار می شود.

دانشجویان بین المللی در کشور ترکیه می توانند از خوابگاه های دانشجویی یا اجاره منزل برای اقامت خود استفاده کنند. خوابگاه های دانشجویی با اتاقهای 4 تا 6 نفره ارائه می شود و دارای امکانات کامل هستند و دارای آشپزخانه، سلف سرویس، سایت و کتابخانه عمومی هستند. پذیرش خوابگاه های دانشجویی معمولا در ابتدای سال تحصیلی شروع می شود. دانشجویان می توانند از طریق سایت سازمان خوابگاه های ترکیه درخواست خود را ثبت کنند.

هزینه خوابگاه های دانشجویی بسته به ظرفیت اتاق و امکانات بین 30 تا 300 دلار متفاوت است. دانشجویان بین المللی می توانند از خوابگاه های خصوصی نیز استفاده کنند که دارای هزینه ماهانه 500 تا 600 دلار است. همچنین خوابگاه های ترکیه سالانه مبلغی را به عنوان سپرده در ابتدا از دانشجو دریافت کرده و در پایان قرارداد باز می گردانند.

علاوه بر خوابگاه دانشجویی ترکیه امکان اجاره آپارتمان نیز وجود دارد. هزینه اجاره آپارتمان بسته به منطقه و کیفیت و متراژ متفاوت است و بین 250 تا 600 دلار در ماه هزینه دارد. بسیاری از دانشجویان برای کاهش هزینه ها به صورت مشترک آپارتمان اجاره می کنند.

حتما بخوانید: تحصیل در کانادا

بدون شک یکی از بهترین گزینه های انتخاب کشور ترکیه برای تحصیل، بورسیه تحصیلی دولتی است که برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده است. بورسیه دولتی کشور ترکیه موارد زیر را پوشش می دهد:

برای دریافت بورسیه ترکیه معدل دانشجو باید بالای 70 درصد (14 به بالا) و برای رشته های پزشکی باید بالای 90 درصد نمره کل (18 به بالا) باشد. همچین با توجه به مقطع تحصیلی شرایط سنی نیز در نظر گرفته شده است. ثبت نام اینترنتی بورسیه ترکیه معمولا در زمستان از طریق سایت ثبت نام بورسیه ترکیه از طریق لینک ثبت نام بورسیه ترکیه انجام می شود.

اواسط بهار نتیجه ثبت نام اعلام شده و افراد باید خود را برای مصاحبه حضوری خرداد یا تیر که معمولا در تهران انجام می شود، آماده کنند.

با توجه به قوانین کشور ترکیه که اخیرا تصویب شده است به دانشجویان بین المللی بعد از سال اول اجازه کار دانشجویی داده می شود. مجوز کار دانشجویی ترکیه تا زمان اعتبار ویزای تحصیلی قابل استفاده است. دانشجویان می توانند در رستوران، فروشگاه، راهنمای تور، موسسات تبلیغاتی و … با حقوقی کمتر از سایر کشورهای اروپایی مشغول به کار شوند. همچنین در صورت تسلط به زبان ترکی فرصت های بهتری برای کار پیش روی دانشجویان قرار دارد. برای درخواست کار در حین تحصیل دانشجو باید از طریق سایت کاریابی ترکیه مدارک و فرم های مربوطه را به صورت آنلاین تکمیل کرده و در بازه زمانی 30 روز ارسال کند.

برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری امکان کار تحقیقاتی در دانشگاه ها وجود دارد. دانشگاه هایی مثل سابانچی، کوچ، بغازیچی و دانشگاه فنی خاورمیانه امکان کار پژوهشی را برای دانشجویان فراهم کرده اند و دانشجو می تواند بخشی از هزینه تحصیل خود را از این طریق تامین کند.

دانشجویان برای گرفتن ویزا تحصیلی در صورت داشتن مدرک زبان ترکی یا انگلیسی، باید دروس گذرانده شده در مقطع قبلی را همسان سازی کرده و در یکی از مراکز آموزشی یا دانشجویی کشور ترکیه پذیرش بگیرند.

پس از دریافت پذیرش از دانشگاه دانشجو باید به سفارت خانه یا کنسولگری های دولت ترکیه مراجعه کرده و پس از تائید ویزای تحصیلی دریافت کند. ویزای تحصیلی ترکیه تا یک سال اعتبار دارد و دانشجو پس از ورود به ترکیه تا قبل از یک ماه باید برای دریافت دفترچه اقامت اقدام کند.

برای گرفتن ویزای تحصیلی ترکیه مدارک زیر مورد نیاز است:

سلام و عرض ادب لطفا بفرمائید ۱_برای ورود به دانشگاه دولتی و خصوصی جهت ادامه تحصیل در کارشناسی ارشد علوم کامپیوتری قبل از ورود بایستی در چه آزمونهایی و یا دوره هایی شرکت کنم و هزینه این دوره ها و ازمونها چقدره ؟ هیچگونه مدرک زبان انگلیسی ندارم۲_ هزینه تقریبی از قبیل شهریه دانشگاه دولتی و خصوصی خوابگاه خورد و خوراک و سایر هزینه ها و… برای یکسال چقدر میشه؟
۳_ آیا مدرک کارشناسی ارشد علوم کامپیوتری ترکیه در ایران مورد قبول است؟
۴_در کدام شهر و دانشگاه امکان ادامه تحصیل کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر وجود دارد؟
۵_ لطفا اگر راهنمایی اضافی وجود دارد بفرمائید متشکر

سلام آقا امکان انتقال از دانشگاه های هند به دانشگاه های ترکیه در مقطع دکترا دمارتمان زبانهای خارجی وجود دارد یا خیر ؟
ایا دانشجوی مقطع دکترا که کارشناسی ارشد رو هم در رشته زبانهای خارجی دریافت کرده و موصوع دکترا هم زبانهای خارجی است نیازه به آزمون ایلس و یا تافل داره یا خیر ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

مشاوره رایگان تحصیل در ترکیه

گروه مشاور برتر با مشاورین با تجربه در زمینه کنکور سراسری، دانشگاه، تحصیل در خارج، مهاجرت و نظام وظیفه پاسخ گو سوالات شما عزیزان می باشد.

گروه مشاوره برتر با مشاورین متعهد و متخصص با کمترین هزینه بهترین مسیر را به شما نشان می دهد. با مشاوره تخصصی با هزینه و زمان کمتر به هدف خود برسید.

ترکیه همسایه غربی ایران که کشوری اروپایی محسوب می شود با توجه به دانشگاه هایی با داشتن اعتبار علمی مناسب و مورد تائید بودن وزرات بهداشت و علوم ایران همواره مورد توجه دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج بوده است. امکان تحصیل رایگان در ترکیه برای رشته های تحصیلی و حتی پزشکی و پیرا پزشکی وجود دارد. تحصیل در ترکیه با توجه به هزینه های پایین همواره به عنوان یکی از گزینه ها برای دانشجویان بین اللملی بوده است. در این مقاله سعی شده اطلاعات کلی پیرامون تحصیل در ترکیه، مقاطع تحصیلی، هزینه های، روش های ورود و شرایط گرفتن بورسیه و مدارک لازم برای تحصیل در ترکیه شرح داده شود.

مطالبی که در این پست می خوانید:

افراد برای تحصیل در مدارس ترکیه سه گزینه دارند:

 این نوع مدارس کاملا رایگان هستند و دانش آموز هیچ هزینه ای بابت تحصیل پرداخت نمی کند. این نوع مدارس ترکیه  سیستم آموزشی واحد و از پیش تعریف شده دارند و زبان تحصیل ترکی است. ثبت نام مدارس دولتی ترکیه بر اساس اجاره نامه یا نزدیک ترین واحد به منزل مسکونی صورت می گیرد.

این مدارس امکانات آموزشی و تحصیلی بهتری نسبت به مدارس دولتی ارائه می دهند و دارای برنامه های فوق برنامه مانند آموزش زبان دوم، موسیقی و ورزش هستند. شهریه مدارس خصوصی ترکیه 15تا 25 هزار لیر در سال است.

مشاوره رایگان تحصیل در ترکیه

مدارس بین المللی ترکیه بالاترین امکانات آموزشی را در اختیار دانش آموزان قرار می دهند. زبان تدریس در مدارس بین المللی ترکیه انگلیسی، فرانسه و آلمانی است. این نوع مدارس در واقع دارای سیستم آموزشی آمریکایی و اروپایی هستند و شعبه مدارس کشورهای اروپایی یا آمریکایی محسوب می شوند. هزینه تحصیل در این مدارس 25  تا 50 هزار لیر است.

علاوه بر مدارس فوق امکان تحصیل در مدارس ایرانی ترکیه نیز وجود دارد که دقیقا مشابه سیستم آموزشی کشور ایران است و زبان تدریس فارسی است. این نوع مدارس برای فرزندان دیپلمات ها و کسانی که خواهان شرکت در کنکور ایران هستند و می خواهند بابت خدمت سربازی و خروج از کشور با مشکل مواجه نشوند، گزینه مناسبی است.

شهریه سالانه این مدارس در مقطع پیش دبستانی 450، ابتدایی 500 ، راهنمای 650 و دبیرستان 850 دلار می باشد. در حال حاضر در شهر استانبول (مجتمع آموزشی فجر ایرانیان استانبول در منطقه چمبرلی تاش) و آنکارا (مجتمع آموزشی 22 در خیابان رشید غالب) دانش آموزان ایرانی می توانند در مدارس ایرانی ترکیه ادامه تحصیل دهند.

مدارس ترکیه شامل مقطع ابتدائی (Ilk Ogertim) با میانگین سنی6  تا 11 سال (5 سال)، مقدماتی متوسطه (Lise) با میانگین سنی 12 تا 14 (2 سال) و دوره متوسطه تکمیلی (Vocational High Schools) که شامل دوره عمومی و فنی و حرفه ای است می باشد. و افراد بعد از پایان با مدرک دیپلم (Lise Diplomasi) می توانند یا وارد دانشگاه های ترکیه شوند یا برای ورود به بازار کار اقدام کنند.

ورود به دانشگاه­های ترکیه با داشتن مدرک دیپلم معتبر و شرکت در آزمون ورودی امکان پذیر است. برای ورود به این دوره داوطب باید در آزمون یوس (YOS) یا ست (SAT) که شامل دروس ریاضی هندسه مهارت زبان و هوش و استعداد تحصیلی است، شرکت کند. برای دانشجویان بین المللی امکان ادامه تحصیل به زبان ترکی و انگلیسی فراهم است. زمان ثبت نام معمولا از اواخر دی ماه شروع شده و تا پایان فروردین ادامه دارد و داوطلب باید هزینه ای حدود 250 لیر برای آزمون ورودی پرداخت کند.

دوه فوق دیپلم یا فنی (Ön Lisans Diplomasi یا associate’s degree): این دوره ها معمولا 2 سال زمان می برد و بعد از آن دانشجو می­ تواند وارد دوره کارشناسی یا بازار کار شود.

دوره لیسانس (bachelor’s degree یا Lisans Diplomasi): این دوره ها 4 ساله است و دانشجو پس از پاس کردن 147 واحد فارق ­التحصیل می شود. شهریه دانشگاه ترکیه در این دوره برای دانشگاه های دولتی در شته های انسانی 1000، مهندسی 1500 و پزشکی 2000 لیر است. در دانشگاه های خصوصی برای رشته های انسانی 26000، مهندسی 27000 و پزشکی 20000 لیر است. در صورتی که دانجشو به زبان انگلیسی ادامه تحصیل دهد تقریبا باید دو برابر مبالغ فوق شهریه پرداخت کند.

دوره های پزشکی (Tip Doktorlugu Diplomasi): این دوره ها معمولا 5 تا 7 سال طول می کشد و جز پر طرفدارترین دوره های آموزشی ترکیه است.

‌ تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکتری) :برای ورود به این دوره کارشناسی ارشد ترکیه دانشجو باید در آزمون ورودی آلس (ALES) شرکت کند. آزمون آلس مانند کنکور ارشد ایران موارد درسی را شامل نمی شود و تنها جنبه استعداد تحصیلی دارد. این آزمون شامل ریاضی، تست هوش، تسلط زبان و درک مطلب است. در برخی از دانشگاه های ترکیه  ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس و تافل یا مدرک تومر (زبان ترکی) الزامی است.

حتما بخوانید: دانشگاه های ترکیه

شهریه دانشگاه ها به زبان ترکی در دانشگاه های دولتی 700 دلار و در دانشگاه های خصوصی 4000 است. که برای تحصیل به زبان انگلیسی دانشجو باید تقریبا دو برابر این مبلغ پرداخت کند.

هزینه تحصیل در ترکیه شامل موارد زیر است

شهریه دانشگاه ترکیه بسته به نوع دانشگاه (دولتی یا خصوصی) و مقطع و زبان تحصیل متفاوت است. در دانشگاه های دولتی کشور ترکیه رشته های انسانی کمترین شهریه (1000 لیر) و رشته های پزشکی (2000 لیر) بیشرین شهریه را دارند. در دانشگاه­های خصوصی شهریه برای رشته های مختلف به طور متوسط بالای 20 هزار لیر است. در صورت تحصیل به زبان انگلیسی شهریه ذکر شده تقریبا دو برار می شود.

دانشجویان بین المللی در کشور ترکیه می توانند از خوابگاه های دانشجویی یا اجاره منزل برای اقامت خود استفاده کنند. خوابگاه های دانشجویی با اتاقهای 4 تا 6 نفره ارائه می شود و دارای امکانات کامل هستند و دارای آشپزخانه، سلف سرویس، سایت و کتابخانه عمومی هستند. پذیرش خوابگاه های دانشجویی معمولا در ابتدای سال تحصیلی شروع می شود. دانشجویان می توانند از طریق سایت سازمان خوابگاه های ترکیه درخواست خود را ثبت کنند.

هزینه خوابگاه های دانشجویی بسته به ظرفیت اتاق و امکانات بین 30 تا 300 دلار متفاوت است. دانشجویان بین المللی می توانند از خوابگاه های خصوصی نیز استفاده کنند که دارای هزینه ماهانه 500 تا 600 دلار است. همچنین خوابگاه های ترکیه سالانه مبلغی را به عنوان سپرده در ابتدا از دانشجو دریافت کرده و در پایان قرارداد باز می گردانند.

علاوه بر خوابگاه دانشجویی ترکیه امکان اجاره آپارتمان نیز وجود دارد. هزینه اجاره آپارتمان بسته به منطقه و کیفیت و متراژ متفاوت است و بین 250 تا 600 دلار در ماه هزینه دارد. بسیاری از دانشجویان برای کاهش هزینه ها به صورت مشترک آپارتمان اجاره می کنند.

حتما بخوانید: تحصیل در کانادا

بدون شک یکی از بهترین گزینه های انتخاب کشور ترکیه برای تحصیل، بورسیه تحصیلی دولتی است که برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده است. بورسیه دولتی کشور ترکیه موارد زیر را پوشش می دهد:

برای دریافت بورسیه ترکیه معدل دانشجو باید بالای 70 درصد (14 به بالا) و برای رشته های پزشکی باید بالای 90 درصد نمره کل (18 به بالا) باشد. همچین با توجه به مقطع تحصیلی شرایط سنی نیز در نظر گرفته شده است. ثبت نام اینترنتی بورسیه ترکیه معمولا در زمستان از طریق سایت ثبت نام بورسیه ترکیه از طریق لینک ثبت نام بورسیه ترکیه انجام می شود.

اواسط بهار نتیجه ثبت نام اعلام شده و افراد باید خود را برای مصاحبه حضوری خرداد یا تیر که معمولا در تهران انجام می شود، آماده کنند.

با توجه به قوانین کشور ترکیه که اخیرا تصویب شده است به دانشجویان بین المللی بعد از سال اول اجازه کار دانشجویی داده می شود. مجوز کار دانشجویی ترکیه تا زمان اعتبار ویزای تحصیلی قابل استفاده است. دانشجویان می توانند در رستوران، فروشگاه، راهنمای تور، موسسات تبلیغاتی و … با حقوقی کمتر از سایر کشورهای اروپایی مشغول به کار شوند. همچنین در صورت تسلط به زبان ترکی فرصت های بهتری برای کار پیش روی دانشجویان قرار دارد. برای درخواست کار در حین تحصیل دانشجو باید از طریق سایت کاریابی ترکیه مدارک و فرم های مربوطه را به صورت آنلاین تکمیل کرده و در بازه زمانی 30 روز ارسال کند.

برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری امکان کار تحقیقاتی در دانشگاه ها وجود دارد. دانشگاه هایی مثل سابانچی، کوچ، بغازیچی و دانشگاه فنی خاورمیانه امکان کار پژوهشی را برای دانشجویان فراهم کرده اند و دانشجو می تواند بخشی از هزینه تحصیل خود را از این طریق تامین کند.

دانشجویان برای گرفتن ویزا تحصیلی در صورت داشتن مدرک زبان ترکی یا انگلیسی، باید دروس گذرانده شده در مقطع قبلی را همسان سازی کرده و در یکی از مراکز آموزشی یا دانشجویی کشور ترکیه پذیرش بگیرند.

پس از دریافت پذیرش از دانشگاه دانشجو باید به سفارت خانه یا کنسولگری های دولت ترکیه مراجعه کرده و پس از تائید ویزای تحصیلی دریافت کند. ویزای تحصیلی ترکیه تا یک سال اعتبار دارد و دانشجو پس از ورود به ترکیه تا قبل از یک ماه باید برای دریافت دفترچه اقامت اقدام کند.

برای گرفتن ویزای تحصیلی ترکیه مدارک زیر مورد نیاز است:

سلام و عرض ادب لطفا بفرمائید ۱_برای ورود به دانشگاه دولتی و خصوصی جهت ادامه تحصیل در کارشناسی ارشد علوم کامپیوتری قبل از ورود بایستی در چه آزمونهایی و یا دوره هایی شرکت کنم و هزینه این دوره ها و ازمونها چقدره ؟ هیچگونه مدرک زبان انگلیسی ندارم۲_ هزینه تقریبی از قبیل شهریه دانشگاه دولتی و خصوصی خوابگاه خورد و خوراک و سایر هزینه ها و… برای یکسال چقدر میشه؟
۳_ آیا مدرک کارشناسی ارشد علوم کامپیوتری ترکیه در ایران مورد قبول است؟
۴_در کدام شهر و دانشگاه امکان ادامه تحصیل کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر وجود دارد؟
۵_ لطفا اگر راهنمایی اضافی وجود دارد بفرمائید متشکر

سلام آقا امکان انتقال از دانشگاه های هند به دانشگاه های ترکیه در مقطع دکترا دمارتمان زبانهای خارجی وجود دارد یا خیر ؟
ایا دانشجوی مقطع دکترا که کارشناسی ارشد رو هم در رشته زبانهای خارجی دریافت کرده و موصوع دکترا هم زبانهای خارجی است نیازه به آزمون ایلس و یا تافل داره یا خیر ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

مشاوره رایگان تحصیل در ترکیه

گروه مشاور برتر با مشاورین با تجربه در زمینه کنکور سراسری، دانشگاه، تحصیل در خارج، مهاجرت و نظام وظیفه پاسخ گو سوالات شما عزیزان می باشد.

گروه مشاوره برتر با مشاورین متعهد و متخصص با کمترین هزینه بهترین مسیر را به شما نشان می دهد. با مشاوره تخصصی با هزینه و زمان کمتر به هدف خود برسید.

چگونه در خارج از کشور کار پیدا کنیم و مهاجرت کاری داشته باشیم

راهنمای جامع انواع روشهای اخذ اقامت در خارج از کشور با بیانی شیوا توسط استاد ملکپور

مجموعه اي از توضيحات و نکاتي که بايد براي موفقيت در زندگي به آنها توجه ويژه اي داشت

محصولی بی نظیر برای کسانی که میخواهند زندگی رویایی خود را بسازند

آموزش دقيق و مرحله به مرحله دريافت اپلاي و ويزاي تحصيلي در اتريش، نکات کاربردي و جامع

مشاوره رایگان تحصیل در ترکیه

مجموعه اي از آموزش ها و توضيحات کامل پيرامون نحوه و شرايط مهاجرت کاري به کشور کانادا

پکيج آموزش زبان آلماني با تکنيک منحصر به فرد استاد ملکپور به صورت آسان

پکيج دوم آموزش زبان آلماني با تکنيک منحصر به فرد استاد ملکپور

يادگيري آسان زبان با متد منحصر به فرد و مبتکرانه توسط استاد ملکپور

پکیج دوم يادگيري زبان با متد منحصر به فرد و مبتکرانه توسط استاد ملکپور

تحصیل در ترکیه، شرایط و مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در کشور ترکیه و به طور کلی شرایط اخذ اقامت ترکیه از طریق تحصیل در این مقاله مورد بررسی قرار خواهد گرفت. چگونه و با چه مدارکی گرفتن پذیرش تحصیلی از دانشگاه های ترکیه امکان پذیر است؟ هزینه تحصیل در ترکیه میزان شهریه برای تحصیل در مقاطع مختلف چگونه می باشد؟ تحصیل در ترکیه از جهات بسیاری قابل بحث خواهد بود که به صورت ساده و خلاصه، اساسی ترین و مهم ترین نکات پیرامون آن بررسی می شود. ترکیه یکی از نزدیکترین کشورها از نظر جغرافیایی و فرهنگی به ایران است و برخی از هموطنان این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند. در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی راجع به چگونگی تحصیل در ترکیه با کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور، (MIE اتریش) تماس حاصل کرده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید.

در بخش دیدگاه ها نیز می توانید سوالات خود را مطرح نمایید و در زمانی کوتاه پاسخ بگیرید.

شما میتوانید از طریق لینک روبرو با ما در ارتباط باشید و از کارشناسان موسسه مشاوره رایگان دریافت نمایید.

دلایل زیادی برای تحصیل در ترکیه وجود دارد. ترکیه با دارا بودن ویژگی های طبیعی، حمل و نقل و موقعیت خاص جغرافیای خود و نیز سیستم آموزشی بین المللی خود مرکز توجه بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان ایرانی است. دانشجویان و دانش آموزان بین المللی با اقدام برای تحصیل در ترکیه می توانند مدرنیته و سنت را در یکی از امن ترین و پایدارترین کشورهای منطقه تجربه نمایند. برخی از دانشگاه های ترکیه زبان انگلیسی را به عنوان زبان تدریس و برخی دیگر نیز دوره هایی برای یادگیری زبان انگلیسی ارائه می دهند. مهمتر از همه، کیفیت بالای آموزش، افراد را برای تحصیل در هر نقطه از جهان آماده خواهد کرد. کشور ترکیه طیف گسترده ای از مناطق جغرافیایی را در بر می گیرد و دارای ویژگی های ترکیبی از سه قاره  اروپا ، آفریقا و آسیا است .

در این ویدئو خواهید آموخت:

آِیا تحصیل در ترکیه تصمیم درستی است.

وضعیت اعتبار دانشگاه های ترکیه چگونه است .

شرایط اخذ زندگی و اخذ اقامت در ترکیه چگونه است.

خدمات موسسه ملک پور در باب تصحیل در ترکیه چیست.

ترکیه به دلیل موقعیت مکانی که دارد امروزه حتی در غیرقابل دسترس ترین و یا دور افتاده ترین گوشه های آن، می توان به راحتی رد پای فرهنگ های مختلف را احساس کرد و دید. دانشگاه های ترکیه از استانداردهای بالای تحصیلی و نیز توانایی ارائه مدارک معتبر بین المللی برخوردارند، از این رو همه ساله افراد زیادی این کشور را به عنوان پلی برای رسیدن به مقاصد نهایی خود در کشورهای مطرح جهان انتخاب می کنند.

سیستم آموزش ترکیه تحت نظارت و کنترل دولت است و تحصیل در مدارس دولتی این کشور رایگان است. بهتر است متقاضیان عزیز قبل از اقدام برای تحصیل در ترکیه با سیستم آموزشی این کشور آشنا شوند. سال تحصیلی در موسسات آموزش ترکیه به طور کلی از اواسط سپتامبر یا اوایل اکتبر آغاز می شود و تا ماه مه یا اوایل ژوئن ادامه می یابد. همچنین مدارس یک دوره تعطیلات دو هفته ای در زمستان (درماه فوریه) دارند. مراحل تحصیل در سیستم آموزش و پرورش ترکیه به شرح زیر است:

 آموزش اختیاری تحت عنوان مهد کودک که تا سن 6 سالگی انجام می شود.

آموزش ابتدایی اجباری و رایگان است و به مدت هشت سال (5 سال ابتدایی + 3 سال متوسطه)  می باشد.

دوره 4 ساله دبیرستان برای سنین ۱۵ تا ۱۸ سال که برخی از مدارس ممکن است یک سال اضافه تر نیز برای آموزش زبان داشته باشند. دبیرستان ها بیشتر متعلق به دولت هستند و آموزش رایگان ارائه می دهند.

از بین مدارس کشور ترکیه می توان به مدرسه بین المللی استانبول با شهریه سالانه ۲۷.۵۲۵ تا ۹.۴۵۰ دلار در شهر استانبول و مدرسه بین المللی MIF با شهریه سالانه۲۱.۹۶۱ تا ۶.۳۷۳ دلار در شهر ازمیر اشاره کرد. به طور کلی همه ساله دانش آموزان زیادی متقاضی تحصیل در ترکیه هستند که ازاین رو بر آن شدیم تا در این حیطه مطالب مفیدی را برای شما عزیزان گرداوری نماییم.

تحصیل در ترکیه به خصوص در مقاطع مختلف دانشگاهی موضوعیست که ذهن بسیاری از مخاطبین را به خود مشغول ساخته است. مدرک لیسانس در ترکیه به طور معمول پس از چهار سال تحصیل اعطا می شود. پذیرش در دانشگاه ها بر اساس معدل دانش آموزان در مقطع دبیرستان و نتایج حاصل از امتحانات ورودی که به طور مرکزی اداره می شوند، انجام می شود .شرایط مورد نیاز برای اخذ پذیرش و تحصیل در ترکیه در مقطع لیسانس در دانشگاه های این کشور متفاوت است و نمره ی آیلتس مورد نیاز برای دانشگاه ها عموماً بین ۵ تا ۶.۵ می باشد.

برخی از محبوب ترین رشته ها برای تحصیل در ترکیه عبارتند از:

دانشجویانی که مایل به تحصیل در ترکیه در مقطع کارشناسی هستند باید دوره متوسطه خود را به اتمام رسانده باشند. این دانشجویان می توانند به طور مستقیم و یا با شرکت در آزمون در دانشگاه ها برای تحصیل اقدام نمایند.

 تحصیل در ترکیه در دوره ی تحصیلات تکمیلی یا مدرک کارشناسی ارشد به طور معمول دو سال طول می کشد، اگرچه این موضوع بسته به دانشگاه و رشته می تواند متفاوت باشد.اکثر دوره های کارشناسی ارشد دارای شرایط مشابهی برای پذیرش هستند اما ممکن است بسته به نوع رشته و دانشگاه شرایط متفاوتی برای اخذ پذیرش نیز وجود داشته باشد. بنابراین بهتر است متقاضیان قبل از اقدام برای تحصیل در ترکیه و اخذ پذیرش شرایط مورد نیاز را در سایت دانشگاه مورد نظر چک نمایند. لازم به ذکر است که نمره آیلتس مورد نیاز برای اخذ پذیرش در دوره های کارشناسی ارشد دانشگاه های ترکیه عموماً بین ۶ تا ۶/۵ می باشد. برخی از دانشگاه ها علاوه بر مدارک خواسته شده دارای مصاحبه شخصی نیز هستند.

برخی از رشته های پرطرفدار برای تحصیل در ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد عبارتند از:

تحصیل در ترکیه در دوره های دکتری توسط بسیاری از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ارائه می شود. در طول تحصیل در ترکیه و در مقطع دکتری می توان ضمن گذراندن دروس اجباری ، تحقیقات مستقلی را تحت حمایت مالی دانشگاه انجام داد. معمولاً تحصیل در دوره دکتری در کشور ترکیه سه تا چهار سال به طول می انجامد. البته بسته به سطح و محتوای دوره، برخی از دوره ها ممکن است کمی طولانی تر یا کوتاه تر باشند. شرایط اخذ پذیرش و تحصیل در ترکیه در مقطع دکتری برای هر رشته کاملا متفاوت است و به طور کلی نمره زبان مورد نیاز برای اخذ پذیرش در دوره های دکتری در دانشگاه های ترکیه بین ۶ تا ۷/۵ متغیر است. تحصیل درترکیه در مقطع دکتری معمولاً از مراحل و ارزیابی های بسیار نظام مند و تعریف شده ای پیروی می کنند که در ادامه به توضیح مختصری از آن ها می پردازیم:

در دانشگاه های کشور ترکیه، چگونگی پیشرفت مراحل پایان نامه افراد توسط کمیته های نظارت مختلف اداره می شود. سرپرست اصلی پایان نامه یکی از اعضای این کمیته خواهد بود.

در طول دوره و در مراحل اولیه افراد از طریق شرکت در یک آزمون مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت. پروپوزال یا پایان نامه دانشجویان در این مرحله از طریق دو ارزیابی کتبی و یک ارزیابی شفاهی بررسی می گردد. در این مرحله همچنین کمیته داوران تشکیل شده و امتحانات مختلف توسط این کمیته مورد ارزیابی قرار می گیرند.

در طول دوره دکتری، تحقیقات دانشجویان به طور مرتب هر شش ماه توسط کمیته پیگیری ارزیابی می شود. این عملکرد به عنوان یک ارزیابی منظم از پیشرفت دانشجویان ، تضمین می کند که روند دکترای دانشجویان در مسیر درست باشد.

پس از اتمام تحقیقات دانشجویان، پایان نامه آن ها توسط هیئت داوران ارزیابی می شود و در این مرحله دفاع از پایان نامه انجام می گردد.

تحصیل دکترا در ترکیه

مشاوره رایگان تحصیل در ترکیه

دولت ترکیه مطابق با سیاست های فعلی خود، بطور جدی در صدد ترویج و افزایش تعداد دانشجویان خارجی است که در مؤسسات آموزش عالی ترکیه تحصیل می کنند. این سیاست اتباع کشورهایی از آسیای مرکزی، آفریقا، خاورمیانه و اروپای شرقی را که قصد ادامه تحصیل در ترکیه را دارند به طور ویژه مورد هدف قرار می دهد. این کار تا حدودی نتیجه ای از تلاش های دولت ترکیه برای حفظ موقعیت پیشرو منطقه ای و جهانی است. بر این اساس دولت ترکیه متعهد است تا بورسیه های بیشتری را به دانش آموزان متقاضی تحصیل در ترکیه ارائه دهد و در یافتن سایر فرصت های بودجه برای افزایش تعداد دانشجویان بین المللی در این کشور کمک کند. علاوه بر این، با افزایش تعداد دانشگاه های دولتی، تعداد دانشجویان بین المللی افزایش می یابد. از سال 1992 تعداد دانشجویان بین المللی که به نوعی کمکهای مالی دریافت کرده اند به 15.000 نفر رسیده است.کشور ترکیه دانشجویان سراسر جهان را به مننظور اعطای بورس تحصیلی می پذیرد. شرط زبان برای دریافت این بورس تحصیلی شرکت در دوره های یک ساله زبان ترکی است و دانشجویان با معیارهایی همچون قبولی در آزمون ورودی دانشگاه، نمرات خوب زبان، معدل خوب، مدرکCGPA ، و پیشینه تحصیلی به همراه مقالات بین المللی چاپ شده برای تحصیل در ترکیه انتخاب می شوند.

اخذ بورس تحصیلی ترکیه

تحصیل در ترکیه به طور متوسط شامل هزینه هایی برای متقاضیان می شود که در ادامه به بررس برخی از آن ها می پردازیم. یک دانشجوی بین المللی برای طول دوره تحصیل خود در ترکیه تا حدود  ۴۰۰ دلار در ماه برای هزینه های اقامت، غذا، پوشاک، سرگرمی، حمل و نقل و تلفن هزینه می کند. کتاب و هزینه های اداری تقریبا  ۱۵۰دلار در هر ترم است. البته به یاد داشته باشید که این رقم به محل زندگی ، شیوه زندگی و دوره تحصیلی بستگی دارد. تحصیل در ترکیه از جمله کم هزینه ترین برنامه های تحصیلی برای دانش آموزان متقاضی تحصیل در خارج از کشور است.

هزینه های عمومی در هر ترم برای متقاضیان تحصیل در ترکیه به صورت میانگین در جدول زیر آورده شده است:

27/89لیر

25  لیر

3 لیر

1.391 لیر

84/143لیر

34/1 لیر

میانگین 5 لیر

 874لیر

74/387لیر

61/8 لیر

88/6 لیر

1.484- 2.394

لیر

هزینه تحصیل و زندگی در ترکیه

به طور کلی انجام مشاغل پاره وقت یکی از کمکهای مالی است که دانشجویان برای تحصیل در ترکیه می توانند در طول تحصیل خود از آن استفاده کنند. ساعات کار در این نوع از مشاغل کمتراز ۳۰ ساعت در هفته است و بنابراین دانش آموزان می توانند وقت کافی برای تمرکز بر روی تحصیلات خود داشته باشند. هر منطقه ای برای مشاغل پاره وقت انواع و فرصت های مختلفی دارد که در اختیار دانشجویان قرار می گیرد و برای اینکه دانشجویان به عنوان کارمند پاره وقت استخدام شوند، ابتدا باید تحقیق کنند و مشاغل مناسبی را پیدا کنند که پاسخگوی نیازها و زمانبندی آنها باشد. تحصیل در ترکیه فرصت مناسبی را برای آشنایی دانشجویان با بازار کار جهانی فراهم می کند. در ضمن هم دانشگاه های دولتی و هم خصوصی کارمندان غیر ترک را استخدام می کنند که از آن ها دانشگاه های بوگازیچی (استانبول) و دانشگاه فنی خاورمیانه (آنکارا) که هر دو دولتی هستند و از جمله دانشگاه های خصوصی نیز می توان به دانشگاه های سابانچی، کوچ و بیلگی (همه در استانبول) و بیلکنت (آنکارا) اشاره کرد.

علاوه بر این ، اکثر دانشگاه ها دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکترا را در قالب یک دوره بورس تحصیلی کامل استخدام دانشجویی می کنند. بعضی اوقات ممکن است بورس های تحصیلی کامل به دانشجویان بین المللی کمک کند که برخی از اساتید را برای انجام وظایف خاص از جمله تدریس، انجام تحقیق یا تهیه آماری و غیره یاری دهند. در همه این موارد دانشجویان بین المللی برای یادگیری و تدریس به زبان ترکی الزامی ندارند.

کار ضمن تحصیل در ترکیه

اجازه اقامت خانواده برای متقاضیان تحصیل در ترکیه نوع جدیدی از اجازه اقامت است که با قانون خارجی ها و حمایت های بین المللی به سیستم حقوقی ترکیه معرفی شده است. دانشجویان می توانند پس از اقدام برای تحصیل در کشور ترکیه در طول دوره تحصیلی خود درخواست ویزای همراه بدهند. مدت زمان این ویزا حداکثر ۲ سال است، اگر چه این مدت زمان قابل تمدید نیز خواهد بود. بر این اساس افراد می توانند بدون نگرانی در رابطه با اقامت همراه خود برای تحصیل در ترکیه اقدام نمایند. ضمناً لازم به ذکر است که افراد ایرانی می توانند به مدت ۹۰ روز بدون ویزا در کشور ترکیه اقامت داشته باشند. به طور کلی طبق ماده 34 قانون جدید، اجازه اقامت همراه به هسمر و فرزندان زیر 18 سال متقاضی داده خواهد شد.

در ترکیه بیش از ۲۰۰ دانشگاه وجود دارد که اکثر آنها توسط ایالت اداره می شوند که بیشتر این مؤسسات نسبتاً جدید هستند. در سال  ۱۹۷۰ فقط 8 موسسه دولتی در ترکیه وجود داشته است. یکی از برترین دانشگاه های ترکیه دانشگاه بین المللی آنتالیا است که در سال ۲۰۱۲ و با هدف استخدام بیش از نیمی از دانشجویان خود در خارج از ترکیه تأسیس شد. متقاضیان تحصیل در ترکیه با آگاهی از شرایط دانشگاه های برتر این کشور قادر خواهند بود برای تحصیل در بهترین دانشگاه ها اقدام نمایند. هر دو دانشگاه دولتی و خصوصی در ترکیه با  توافقنامه بولونیا که برنامه های درجه بندی را در سراسر اروپا استاندارد می کند، مطابقت دارند و بسیاری از دانشگاه های ترکیه شرکت کننده در برنامه اراسموس هستند که از تبادل دانشجویی بین المللی پشتیبانی می کند. 

مدارک لازم برای تحصیل در ترکیه و درخواست ویزای دانشجویی ترکیه به شرح زیر است:

دانشجویانی که متقاضی کار در ترکیه پس از اتمام تحصیل خود هستند لازم است بدانند که فرصت های شغلی در این کشور وضعیت امیدوار کننده ای برای کسانی که زبان ترکی بلد نیستند نخواهد داشت و ممکن است حقوق پرداختی به این اشخاص مبلغ راضی کننده ای نباشد. با این وجود ممکن است فرصت های غافلگیر کننده ای در بازار ترکیه برای کسانی که برای تحصیل در ترکیه اقدام کرده اند وجود داشته باشد. اولین کاری که دانشجو باید انجام دهد این است که چشم انداز شغلی خود را در اینترنت جستجو کند و یک رزومه کاملاً آماده تهیه کرده که بتواند آن ها را معرفی نماید. بسیاری از شرکت های ترکی انگلیسی صحبت می کنند، برخی از آنها به آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی، عربی، روسی و غیره صحبت می کنند. متقاضی قطعاً به مصاحبه دعوت می شود و می بایست این مرحله را رد کند.

برخی از بهترین و پردرآمد ترین و حرفه ای ترین سازمان های ترکیه در سفارتخانه ها، کنسولگری ها و سازمان های غیر دولتی مختلف است اما رقابت برای کار در آن ها همیشه شدید است. یک امکان دیگر این است که متقاضی تحصیل در ترکیه بتواند زبان مادری خود و یا زبان های دیگری که به آن ها تسلط دارد را در یک آموزشگاه زبان خصوصی آموزش دهد. برخی از شرکت های بزرگ بین المللی یا سازمان های مطبوعاتی هستند که به یکی از شعبه های خود واقع در سراسر ترکیه به یک فرد خارجی احتیاج دارند. و متقاضیان می توانند برای آن ها رزومه ارسال نمایند.

از سویی دیگر دانشجویان پس از تحصیل در ترکیه می توانند خود به دنبال شغل هایی مرتبط با رشته خود باشند و در شرکت های مربوطه مشغول به کار شوند. به طور کلی پس از اینکه متقاضی کار مورد نظر را در ترکیه پیدا کرد ممکن است از وی درخواست شود که کشور را ترک نموده و مجددا از کشور خود برای اخذ ویزای کاری اقدام شود در این صورت متقاضی می بایست به کشور خود برگشته و از آنجا برای دریافت ویزای کاری و اقامت کاری موقت اقدام نماید.

اقامت پس از تحصیل در ترکیه

متقاضیانی که پس از اتمام تحصیلات خود در کشور ترکیه اقدام به کار و یا سرمایه گذاری می کنند به هنگام درخواست ویزای کاری اگر با درخواست ویزای آن ها موافقت شود، در ابتدا ویزای کاری یک ساله دریافت خواهند کرد و پس از آن در صورتی که بتوانند ویزای خود را تمدید نمایند، ویزای سه ساله دریافت خواهند کرد و پس از اتمام این سه سال با تمدید مجدد ویزای ۶ ساله دریافت خواهند کرد. طبق قوانین کشور ترکیه اگر شخص به مدت ۸ سال در این کشور اقامت داشته و ۶ سال از آن را به کار مشغول بوده باشد، امکان درخواست اقامت دائم برای وی وجود دارد.

پاسپورت ترکیه

✅ آیا تحصیل در ترکیه رایگان است؟

خیر. برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه باید شهریه بپردازید مگر اینکه بورسیه تحصیلی دریافت کرده باشید. 

✅ آیا بدون مدرک زبان می توان در ترکیه تحصیل کرد؟

برای اینکه شانس دریافت ویزا پایین نیاید، توصیه می شود حتما مدرک زبان ارائه دهید.

✅ آیا می توان از دانشگاه های ترکیه بورسیه تحصیلی گرفت؟

بورسیه تحصیلی معمولاً در مقطع دکترا اعطا می شود و شما باید رزومه ای قوی شامل مدرک زبان با نمره بالا، مقالات چاپ شده در مجلات علمی بین المللی، معدل بالا و … ارائه دهید.

✅ آیا پس از پایان تحصیل می توان در ترکیه کار کرد؟

پس از فارغ التحصیلی به شما فرصت داده می شود تا در کشور ترکیه به جستجوی کار بپردازید. در صورتی که در شغلی مناسب استخدام شوید می توانید اقامت خود را به نوع کاری تغییر دهید.

✅ چگونه در ترکیه تحصیل کنیم و برای تحصیل در ترکیه چه باید کرد؟

برای تحصیل در دانشگاههای ترکیه باید با ارائه مدارک تحصیلی خود درخواست پذیرش دهید. معمولا دانشگاه ها بر اساس نمرات متقاضی و نتیجه آزمون ورودی دانشگاه به دانشجویان پذیرش می دهند. 

تحصیل در ترکیه و شرایط اخذ ویزای آن، در این مقاله به تحریر درآمد. از آنجا که اقامت کشور ترکیه به سبب دسترسی آسان و امکانات مناسب این کشور مدنظر افراد بسیاری است، بر آن شدیم پیرامون مسائل مهمی در خصوص ویزای تحصیل ترکیه و تحصیل در مقاطع مختلف در این کشور مطالبی را مورد ارزیابی قرار دهیم تا راهنمای شما مخاطبان همیشگی ما باشد. چگونگی تحصیل در ترکیه، لیست بهترین دانشگاه های ترکیه، چگونگی کار کردن پس از تحصیل در ترکیه، هزینه های زندگی در ترکیه و نکات مربوط به قوانین و چگونگی اقامت تحصیلی در این کشور از جمله مواردی است که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است. امیدواریم توانسته باشیم سئوالات شما در خصوص تحصیل در کشور ترکیه را پاسخ گفته باشیم. در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی می توانید با مشاوران مجرب ما در امر حقوق بین المل در موسسه حقوقی ملک پور (MIE اتریش) تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید. همچنین می توانید در قسمت انتهای مقاله، در قسمت دیدگاه (ثبت پرسش) نظرات و پرسش های خود را در باب تحصیل در ترکیه بیان نموده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریابید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام

ایمیل

وب‌ سایت

دیدگاه

سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما دارم آیا با خرید ملک در ترکیه توسط اتساع خارجی مثل ما ایرانیها برای تحصیل فرزندانمان در دانشگاههای دولتی ترکیه سهولت خاصی در نظر گرفته میشه؟ از اینکه پاسخ مرا بدهید کمال تشکر را دارم

با سلام و احترام خرید ملک به خودی خود تاثیری در تحصیل فرزندان ندارد مگر اینکه منجر به اقامت یا تابعیت شود.

سلام هر رشته ای که انتخاب کنیم می تونیم اونجا بخونیم و من ۱۶ سالمه می تونم تنها بیام با یکی از دوستام

درود بر شما دوست عزیز شما قادر خواهید بود در مدارس کشور های مختلف اعم از هلند استرالیا اتریش و کانادا پذیرش گرفته و مهاجرت نمایید پیشنهاد می شود جهت دریافت مشاوره رایگان روی خطوط موسسه تماس بگیرید

باسلام . آیا من میتونم داخل کشور ترکیه رشته ادبیات ترکی استانبولی بخونم؟ و در چه دانشگاهی رشته ادبیات ارائه میشود ؟ آیا کشور ترکیه بورسیه تحصیلی برای رشته ادبیات ترکی میدهد؟

سلام و تشکر از وبسایت خوبتون من ۱۵ سالم هست و سال دیگه میرم دبیرستان راهنماییم را توی یک مدرسه دولتی ترک گذروندم و یکسال هست که با اقامت توریستی ترکیه استانبول هستیم… آیا من می تونم از طریق مدرسه اقامت تحصیلی بگیرم برای سال جدید ؟ چونکه قوانین جدید امسال دیگه اقامت های توریستی را تمدید نمیکنن.

دوست عزیز سلام نیاز به بررسی شرایط شما به صورت دقیق می باشد در صورتی که پذیرش تحصیلی را اخذ کنید می توانید درخواست اقامت تحصیلی کنید جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس حاصل نمایید.

سلام من شونزده سالمه کلاس دهم رشته انسانی اگر بخوام بعد از دیپلم بیام ترکیه چه رشته ای برم و هزینه اش چقدره برای دانشگاه و زندگی؟ زبان انگلیسی تدریس میشه یا ترکی؟

دوست عزیز سلام اینکه چه رشته ای را انتخاب کنید بستگی به علایق شما دارد و تحصیل در ترکیه به دو زبان انگلیسی و ترکی امکان پذیر است شهریه ها بستگی به رشته و دانشگاه متفاوت است جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس حاصل نمایید.

رشته مدیریت یا باستان شناسی ….شرایط بورسیه چی هست و شهریه اش چقدره؟(دانشگاه انگلیسی زبان) میانگین کم هزینش رو بگین با تشکر

سلام و عرض ادب دوست عزیز برای تحصیل در ترکیه امکان تحصیل به زبان انگلیسی و هم به زبان ترکی وجود دارد . البته هر کدام آزمون های پیش نیاز خود را دارد. با توجه به نوع رشته انتخابی بین ۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰ دلار هزینه تحصیل شما در سال خواهد بود. شرایط بورسیه تحصیلی: برای بورسیه تحصیلی رتبه کنکور اهمیتی ندارد و شما باید رزومه علمی قوی داشته باشید. بورسیه معمولا در مقطع دکترا اعطا می شود. در مقاطع پایین تر ارائه رزومه مناسب برای بورسیه سخت تر است. اما برخی از دانشگاه ها پس از گذراندن چند ترم در صورت داشتن عملکرد مناسب ممکن است به شما کمک هزینه تحصیل بدهند.

سلام و عرض ادب دوست عزیز برای تحصیل در ترکیه امکان تحصیل به زبان انگلیسی و هم به زبان ترکی وجود دارد . البته هر کدام آزمون های پیش نیاز خود را دارد. با توجه به نوع رشته انتخابی بین ۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰ دلار هزینه تحصیل شما در سال خواهد بود.

سلام من در رشته ي دندانپزشكي دانشگاه تهران تحصيل ميكنم .الان سال دوم هستم ميخواستم بدونم ميشه ادامشو توي دانشگاه هاي استانبول بخونم يا بايد از اول شروع كنم؟!به زبان تركي هم مسلط هستم

سلام. نیاز به شرکت در دوره های پیش پزشکی و قبولی در آزمون دارید. تحصیل در ترکیه در ابتدا نیازمند قبولی در کنکور سراسری دانشگاه های ترکیه یا YOS می باشد. پس از قبلی در آزمون با ارائه مدرک زبان آیلتس 6 به بالا یا معادل ترکی آن به همراه سایر مدارک مورد نیاز می باشد. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی به زبان ترکی بین 300 تا 800 دلار و به زبان انگلیسی بین 500 تا 1800 دلار است. دانشگاه های خصوصی ترکیه نیز بین 5000 تا 20000 دلار آمریکا شهریه دارند.

سلام خسته نباشین میخاستم بدونم اگه خانواده من ماهی هزار لیر ترکیه برای من بفرستن و من خودم ام اونجا کاره پاره وقت داشته باشم برای تحصیل پزشکی کافی هست؟

سلام و عرض ادب دوست عزیز بسته به دانشگاهی که قبول بشید هزینه های تحصیل متغیره ، اگر بتونی دانشگاهی قبول بشی که هزینه شالیانه اون 200 دلار هست و هزینه زندگیتون رو هم 300 دلار درنظر بگیریم با حدود 500 دلار هم میتونید زندگی کنید.

با سلام خدمت جناب دکتر ملک پور عزیز من میخواستم بدونم ایا میشه پزشکی ترکیه را بخوانم و بعد برای تخصص برم کانادا ایا میشه و دانشگاه های ترکیه در اروپا و امریکا میشه امیداورم که پاسخگو باشید

با عرض سلام در این موارد اینکه بتوانید مستقیما پذیرش برای تخصص در کشوری دیگر بگیرید دشوار است.

سلام. وقت بخیر ‌ من دانشجوی کارشناسی ارشد برق در دانشگاه سراسری هستم . میخوام بعد از تموم شدن ارشد برای مستر مجدد اگر امکان داشته باشه همین رشته یا با تغییر گرایش اقدام کنم .هدفم یکی از دانشگاه های اروپایی مثل فنلاند سوئد هلند هست یاهم کشور کانادا. و از این طریق بتونم اقامت بگیرم . ایا این امکان وجود داره ؟یا اینکه برا مستر از ترکیه اقدام کنم و برای دکتری از کانادا ؟

با سلام و احترام برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 02149196000 تماس حاصل نمایید.

دوست عزیز سلام. رشته ی شما بسیار رشته ی خوبی برای اکثر کشور های اروپایی محسوب میشود. اکثر کشور هایی که خودتان مد نظرتان هست برای شما امکان پذیر هست برای ورود از طریق تحصیل، از طریق کار هم اگر سن شما بین 24 سال تا 40 و حداقل 3 سال سابقه ی کار مرتبط با رشته داشته باشید همراه با مدرک زبان انگلیسی یا المانی، میتوانید برای ویزا های کاری اقدام کنید.

دوست عزیز سلام. بله امکان تحصیل برای شما در مقطع کارشناسی ارشد برای شما وجود داره.اما باید بررسی بشه شرایط شما. مثل سن. مدرک زبان. تمکن‌مالی و… ولی در حالت کلی مستر مجدد مشکلی نداره و میتونید اقدام کنید. بهتره که با مجموهه تماس بگیرید.

سلام وقتتون بخیر من ۲۰ سالمه و دوس دارم فیزیوتراپی بخونم و حتما هم به زبان اگلیسی باشه یسری تحقیق کردم و ترکیه شرایطش برام خوب بود از نظر هزینه و امادگیمی هم برای ازمون یوس یا ست دارم.سوالم اینه که ترکیه ارزش داره که برم یا نه؟ و اینکه مدرک زبانم میخواد؟ و یه خواهشی دارم که درمورد فیزیوتراپی هم یه ویدئو درس کنین چون خیلی عالی میشه.

با سلام و عرض ادب و احترام احترامآ ضمن تشکر فراوان از خدمت شما دوست عزیز و بزرگوار بعرضتان میرسانیم که به جهت آنکه توضیح مسائل حقوقی در این بخش امری دشوار میباشد و ممکن است باعث سوء تفاهم گردد و برای مشاوره بهتر ممکن است لازم باشد به سوالات مشاور پاسخ دهید و این بطور همزمان در مشاوره تلفنی امکانپذیر خواهد بود ، برای آنکه بتوانیم خدمت شما پاسخ درست ارائه نماییم و پاسخگوی تعداد کثیر ایمیل های ارسال شده از عزیزانی که به ما لطف دارند با سرعت بیشتری باشیم ، خواهشمندیم با دفاتر ما تماس گرفته و مشاوره رایگان تلفنی دریافت بفرمایید.

موسسه مشاوره ای MIE اتریش

وب سایت حقوقی malekpourlaw

وب سایت پذیرش تحصیلی miestudy

وب سایت officialmalekpour

وب سایت miemalekpour

این وبسایت به لحاظ محتوا در جهان و در خصوص امر مهاجرت بی اغراق برترین سایت مهاجرتی حقوقی فارسی است . در بالای صفحه اگر گزینه مهاجرت به کشورها را انتخاب کنید ، نام کشورهای مورد خدمات ما ظاهر میشود ، به سادگی هر کشور را که مایلید انتخاب کنید و در صفحه کشور مذکور شش تقسیم بندی اصلی دارید . تقسیم بندی های مهاجرتی و اقامتی شامل… ادامه مطلب

malekpourlaw.com

miemohajerat.com

miestudy.com

miemalekpour.com

officialmalekpour.com

mielanguage.com

miesuccess.com


دریافتDownloads-icon


دریافتDownloads-icon


دریافتDownloads-icon

اگر بارها و بارها در کنکور سراسری شرکت کرده‌اید و موفق به پذیرش در رشته‌های مورد علاقه خود همانند پزشکی، دندانپزشکی و رشته‌های مشابه نشده‌اید، مجموعه نیلگام شرایط عالی تحصیل در ترکیه را به شما پیشنهاد می‌دهد و در تمامی مراحل اخذ پذیرش در کنارتان خواهد بود.

جذاب‌ترین ویژگی این سرویس، نداشتن شرط سنی و موانعی مانند گپ تحصیلی است که شانس شما را برای تحصیل در ترکیه افزایش می‌دهد.

دانشگاه‌ها، دانشکده‌ها، موسسات، مدارس آموزش عالی، هنرستان‌ها، مرکز علمی و کاربردی، دانشگاه‌ها و کالج‌های افسری و پلیسی و مراکز تحقیقی و پژوهشی به عنوان موسسات آموزش عالی ترکیه به شمار می‌آیند.

دانشگاه‌ها، دانشکده‌ها و موسسات آموزش عالی 4 ساله و موسسات علمی کاربردی دوساله هستند که همراه دپارتمان‌ها و زیرشاخه‌های آن به ترتیب توسط Law  و YÖK  یا Council of Higher Education تاسیس شده‌اند.

تقویم آموزشی برای تحصیل در ترکیه تقریبا مشابه ایران است و در نیمه‌های ماه سپتامبر (شهریور ماه) آغاز می‌شود و با برخی از تغییرات در مناطق حاشیه‌ای و حومه‌ها تا نیمه ماه ژوئن ادامه پیدا می‌کند. مدارس آموزش‌های خود را در بازه زمانی صبح و بعد از ظهر به انجام می‌رسانند که البته در مناطق پرجمعیت تفکیک صبح و بعداز ظهر در سیستم آموزشی اعمال می‌گردد. پنج روز در هفته و در فواصل روزهای دوشنبه تا جمعه مدارس مشغول به کار هستند که در حدود 35 تا 40 ساعت کاری را تشکیل می‌دهد.

مشاوره رایگان تحصیل در ترکیه

در بازه زمانی میان ماه‌های ژانویه و فوریه دو هفته تعطیلی زمستانی در مدارس وجود دارد. این در حالی است که مدارس و دانشگاه‌های ایران در فواصل روزهای شنبه تا پنجشنبه به کار خود ادامه می‌دهند و به غیر از تعطیلات رسمی، نوروز، طولانی‌ترین دوره تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها است. دانشگاه‌های ترکیه نیز معمولا سال تحصیلی آکادمیک خود را همانند دانشگاه‌های ایران در دو ترم برگزار می‌کنند.

بر اساس قوانین ترکیه تحصیل در دوره دبستان برای کلیه شهروندان در این کشور رایگان است مگر آن‌که دوره آموزشی به یکی از موسسات خارجی مرتبط باشد. زبان ترکی نیز زبان رایج در سیستم آموزشی ترکیه است. در سال 2012 میلادی تحصیل در ترکیه برای کلیه دختران و پسران و به مدت 12 سال اجباری شد که این دوره تحصیل به سه دوره 4 ساله تقسیم‌بندی می‌شود. این در حالی است که در سیستم آموزشی ایران، مدت تحصیلات پایه به دو دوره 6 ساله تقسیم می شود.

وزارت آموزش ملی ترکیه MEB، مسئول برنامه‌ریزی آموزشی، اجرای آن، نظارت بر کار ارگان‌های خصوصی و داوطلب، ساخت و طراحی مدارس، فراهم آوردن و توسعه وسایل کمک‌آموزشی و کارهای مشابه است.

ارگانی به نام Supreme Council of National Education برنامه‌های آموزش را مورد بحث و بررسی قرار داده و قوانینی را برای وزارت آموزش عالی این کشور فراهم می‌آورد. در  هر کدام از استان‌ها کارهای مربوط به آموزش آن استان توسط Directorates of National Education و تحت نظارت وزیر آموزش و پرورش انجام می‌گردد اما توسط دولت استانی هدایت می‌شود. دولت مرکزی مسئولیت تمام هزینه‌های آموزش عمومی را بر عهده دارد و در حدود 10 % از بودجه عمومی به آموزش ملی تعلق می‌گیرد.

یکی از مهم‌ترین دلایل پیشنهاد ترکیه برای تحصیل، هزینه‌های پایین این کشور در مقایسه با بسیاری دیگر از کشورهاست. نرخ بالای ارز و دشواری پرداخت آن برای بسیاری از خانواده‌ها سبب می‌شود که جمع کثیری از متقاضیان از گزینه‌های تحصیل در خارج از کشور منصرف شوند. اما مجموعه نیلگام با ارائه خدمات ویژه خود برای تحصیل در ترکیه این مشکل را نیز برطرف کرده است. در جدول ذیل به خوبی می‌توانید هزینه‌های زندگی در ترکیه را با سایر کشورها مقایسه کنید:

شایان ذکر است که خوابگاه‌های کشور ترکیه خصوصا در آنکارا هزینه‌های مقرون به صرفه‌ای دارند و یک وعده غذای رایگان را برای دانشجویان در نظر می‌گیرند که این مورد به تنهایی می‌تواند هزینه‌های ماهانه زندگی دانشجویی را به حداقل برساند.

از طرفی هزینه‌های تحصلی در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه در مقایسه با سایر کشورها بسیار پایین‌تر است. در ادامه جدولی برای شما نمایش داده شده که به راحتی می‌توانید هزینه‌های تحصیل در رشته پزشکی در ترکیه را با سایر کشورها مقایسه کنید:

هم‌چنین کالج های آمادگی ورود به دانشگاه در شهرهای ترکیه که مجموعه نیلگام به شما معرفی می‌کند، تسهیلات مناسبی را فراهم می‌کند که از جمله آن تسهیلات می‌توان به ترانسفر رایگان رفت و برگشت فرودگاهی، گرفتن کارت اقامت ترکیه، استفاده رایگان از مشاوره روانشناسی در طول دوران تحصیل، بیمه تحصیلی، باز کردن حساب بانکی، منابع آموزشی و کتاب‌های درسی اشاره کرد.

دانشگاه‌ها تحت نظارت سازمان آموزش عالی ترکیه هستند و برنامه‌های‌ آن‌ها باید مرتبا مورد بررسی قرار گیرد. هر کدام از دانشگاه‌ها دارای مدیر، معاون و هیات اجرایی و انجمن دانشجویی است. زبان آموزشی در دانشگاه های ترکیه عمدتا زبان ترکی است اما دانشگاه‌هایی نیز هستند که در آنها زبان‌های انگلیسی، فرانسه و آلمانی تدریس می‌شود. چنین دانشگاه‌هایی و برای دانشجویان مبتدی، سال اول را به آموزش آن زبان خاص اختصاص می‌دهند.

Council of higher education وظیفه نظارت و ارزیابی دانشگاه های ترکیه را بر عهده دارد

پس از اتمام دوره دبیرستان فارغ التحصیلان وارد مرحله آزمون دو مرحله‌ای می‌شوند که از آنها به YGS و LYS یاد می‌شود (ÖSS). این آزمون برای این است که دانش آموز فارغ‌التحصیل شده از دبیرستان اجازه ورود به دانشگاه را پیدا کند. این آزمون هر سال توسط مرکزی به نام ÖSYM برگزار می‌شود و بسته به نمره آزمون و علاقمندی متقاضی وی را در یکی از دانشگاه‌ها یا مراکز آموزش عالی جای می‌دهد.

متقاضیان که نمرات بالاتری را کسب کنند وارد دوره‌های چهار ساله یا BA یا Bachelor’s Degree می‌شوند اما کسانیکه نمرات محدودتری را دریافت کرده‌اند به دوره‌های 2 ساله یا AA  یا همان دوره کاردانی Associate’s Degree وارد می‌شوند. رشته‌هایی همچون دندانپزشکی و دامپزشکی به مدت 5 سال طول می‌کشند و برای تحصیل در رشته پزشکی باید 6 سال زمان اختصاص داده شود.

دانشگاه های ترکیه بهترین فرصت را برای تحصیل ایرانیان در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و دامپزشکی فراهم آورده اند.

پس از پایان دوره چهار ساله لیسانس دانشجو می تواند برای دوره های فوق لیسانس اقدام نماید که در حدود 2 سال طول می کشد و شامل دوره‌هایی با پایان‌نامه و بدون پایان‌نامه یعنی thesis و non-thesis می‌شود.

برای ادامه تحصیل در رشته دکتری حتما باید مدرک فوق لیسانس دریافت شده باشد و دوره دکتری حداقل 4 سال طول می کشد. فارغ‌التحصیلان رشته‌های پزشکی، دامپزشکی و دندانپزشکی می‌توانند مستقیما به دوره‌های دکتری و PHD راه پیدا کنند. درآمد اصلی دانشگاه‌های ایالتی فاندی است که سالانه به بودجه آن ایالت تعلق می‌گیرد. این مبلغ معادل 60% کل درآمد دانشگاه است.

مشاوره تحصیلی در ترکیه۰۲۱-۷۵۲۳۷

برای ورود به دانشگاه‌های ترکیه برای دانشجویان محلی و نیز دانشجویان بین‌الملل آزمون‌هایی در نظر گرفته می‌شود که سطح زبان متقاضی در آن مورد سنجش قرار می‌گیرد.

یکی دیگر از مزایای تحصیل در ترکیه این است که متقاضی می‌تواند پیش از شروع سال تحصیلی در کلاس‌های زبان شرکت کند. این درحالی است که متقاضی برای ورود زودهنگام خود به دوره‌های زبان ترکی، هزینه اضافه‌ای را پرداخت نخواهد کرد.

تحصیل در ترکیه به زبان‌های ترکی و انگلیسی امکان‌پذیر است. اما برای علاقمندان به ادامه تحصیل در کشورهایی چون آلمان، این امکان وجود دارد که دوره‌های زبان تا سطح B2 زبان آلمانی گذرانده شده و مدرک آن در کشور ترکیه دریافت شود.

از آنجایی که تحصیل در ترکیه بیشتر به زبان‌های ترکی استانبولی و انگلیسی صورت می پذیرد و مجموعه نیلگام خدمات خود را بر اساس این دو زبان ارائه می‌دهد به بررسی این آزمون‌ها نیز خواهیم پرداخت.

به دلیل مدارک تحصیلی معتبری که در دانشگاه‌های کشور ترکیه اعطا می‌شود، هیچ نیازی به معادل‌سازی مدرک تحصیلی وجود ندارد و قابل ارائه در تمام دانشگاه‌های معتبر جهان و برای ورود به مقاطع بالاتر است. بنابراین اگر به دنبال آینده تحصیلی درخشان هستید و در حال حاضر  در دوره پیش‌دانشگاهی به تحصیل مشغولید، و می‌خواهید وارد رشته‌هایی شوید که احتمال پذیرش‌تان در آن رشته‌ها در کنکور سراسری ایران کم است می‌توانید دانشگاه‌های دولتی و یا غیر دولتی ترکیه را برگزینید و با مشاورین نیلگام برای کسب اطلاعات بیشتر در تماس باشید.

دانشگاه‌های ترکیه به دو دسته دانشگاه‌های دولتی و خصوصی تقسیم می شوند. برای ورود به دانشگاه‌های خصوصی باید شهریه پرداخت شود این در حالی است که به غیر از هزینه ثبت‌نام اولیه، ورود به دانشگاه‌های دولتی این کشور تقریبا رایگان است و تنها با شرکت در آزمون سراسری دانشگاه می‌توانید با پرداخت مبلغ ناچیزی وارد دانشگاه‌های دولتی شده و تجربه تحصیل در ترکیه را با شرایطی بسیار راحت‌تر و هزینه‌هایی بسیار کمتر بدست آورید. علاوه بر این، کنکور سراسری این کشور و پذیرفته شدن در رشته‌های پرطرفداری چون زیر شاخه‌های پزشکی و تحصیل رایگان در ترکیه به مراتب آسان‌تر از پذیرفته شدن در رشته‌های مشابه در ایران است.

سخن از بورس و دریافت کمک‌هزینه تحصیلی یکی از داغ‌‎ترین موضوعات بحث در مورد تحصیل در خارج از کشور است. با افزایش دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی در شهرهای ترکیه که آغوش گرم خود را سوی دانشجویان خارجی نیز گشوده‌اند، موضوع بورسیه شدن در دانشگاه‌های این کشور جذاب‌تر هم می‌شود. به دلیل رشد قابل‌توجه ترکیه در زمینه‌های علمی و افزایش موسسات آموزشی، این کشور دانشجویان بسیاری را برای ادامه تحصیل به‌سوی شهرهای بزرگ خود همچون استانبول، ازمیر و آنکارا فرا خوانده است. البته ناگفته نماند که شرایط تحصیلی به نسبت آسان و دردسترس نیز مزید بر اعتبار بین‌المللی این دانشگاه شده و جایگاهِ ثابت آن‌ها را در میان بهترین دانشگاه‌های جهان، برای متقاضیان جذاب‌تر کرده است.

با تکیه بر تجربه کارشناسان و مشاوران نیلگام می‌توانید تا 80درصد از شهریه دانشگاه پذیرش‌شده را از محل بورسیه تحصیلی تامین کنید! با بورسیه شدن در این دانشگاه‌ها علاوه بر شهریه سالانه، خوابگاه و خدمات فوق‌برنامه دانشگاه نیز به صورت رایگان در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

کمک هزینه تحصیلی ماهیانه: بورس تحصیلی در هر یک از دانشگاه‌های ترکیه بسته به رشته متفاوت است؛ مبلغ کمک‌هزینه تحصیلی در مقطع کارشناسی به‌صورت ماهیانه حدود ۷۰۰ لیر و در مقطع کارشناسی ارشد ماهانه حدود ۹۵۰ لیر است که به دانشجو پرداخت می‌شود. این مبلغ در مقطع دکترا حدود ۱۴۰۰ لیر ترکیه برآورد می‌شود و برای دوره‌های پژوهشی نیز حدود ۳۰۰۰ لیر در ماه در نظر گرفته شده است.

خوابگاه: یکی از مزایای بی‌چون و چرای بورسیه شدن از دانشگاه‌های ترکیه، استفاده رایگان از خوابگاه‌های دانشگاه‌های دولتی است.

شهریه دانشگاه: شهریه دانشگاه و هزینه آموزشی برای دانشجویی که بورس تحصیلی دانشگاه‌های کشور ترکیه را دریافت کرده، به‌صورت رایگان است و هزینه آن توسط دولت تامین می‌شود.

بیمه درمانی: به تمام دانشجویان بورسیه شده در ترکیه بیمه درمانی به‌صورت رایگان ارائه می‌گردد.

دوره زبان ترکی استانبولی: دانشجویانی که موفق به دریافت بورس تحصیلی شده‌اند اما مدرک زبان ترکی را کسب نکرده‌اند، می‌توانند به‌صورت رایگان دوره یک‌ساله زبان ترکی را بگذرانند و این مدرک را دریافت کنند.

کمک هزینه سفر: برای دانشجویان بورسیه شده از این دانشگاه‌ها، مبلغی با عنوان کمک‌هزینه برای مسافرت به این کشور (سفر ورودی به ترکیه برای ثبت نام و برگشت از ترکیه بعد از فارغ‌التحصیلی) پرداخت می‌شود.

برای بورسیه شدن در دانشگاه‌های ترکیه و بهره‌بردن از مزایای رایگان بورس تحصیلی، شرایطی در پیش‌روی دانشجویان وجود دارد که در ادامه به شرح آن‌ها می‌پردازیم.

سن: متقاضی دریافت بورس از دانشگاه‌های ترکیه در مقطع لیسانس نباید بیش از 21 سال داشته باشد. در مقطع کارشناسی ارشد نیز سن متقاضی نباید از 30 بیشتر باشد. باید توجه داشت که متقاضی بورس در این مقطع باید دوره کارشناسی را به اتمام رسانده باشد و اصل مدرک کارشناسی را ارائه دهد. دریافت بورس برای متقاضی مقطع دکتری نیز برای افراد زیر 35 سال ممکن است. دریافت بورس برای این مقطع نیز ملزم به ارائه مدرک کارشناسی ارشد است.

معدل: یکی دیگر از معیارهای دریافت بورس از دانشگاه‌های ترکیه، شرط معدل است. متقاضی دریافت بورس برای مقطع لیسانس باید مدرک پیش‌دانشگاهی یا دیپلم با معدلی بالاتر از 14 را ارائه دهد. در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری  معدل مدرک ادائه شده باید بالاتر از 15 باشد. البته ممکن است این شرط به نسبت دانشگاه و رشته متغیر باشد؛ برای مثال برای دریافت بورسیه رشته پزشکی باید معدل بالاتر از 18 ارائه داد.

مشاوره رایگان تحصیل در ترکیه

دانش زبان ترکی استانبولی: به‌عنوان زبان اصلی برای دریافت بورسیه تحصیلی در کشور ترکیه، ارائه مدرک زبان ترکی ضروری است. با این وجود، در بیشتر دانشگاه‌های بین‌المللی مستقر در ترکیه دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. اگر در دانشگاهی که پذیرش آن را دریافت کرده‌اید، به زبان انگلیسی تدریس می‌شود، باید مدرک زبان تافل یا آیلتس را ارائه دهید.

مشاوره بورسیه تحصیلی ترکیه۰۲۱-۷۵۲۳۷

تحصیل در ترکیه با دریافت بورس از دانشگاه‌های این کشور نه تنها محدودیتی برای دانشجو در انتخاب رشته ایجاد نمی‌کند، بلکه برای رشته‌های دانشگاهیِ گران‌قیمت نیز اعمال می‌شود؛ برای مثال تحصیل در رشته‌های مدیریت ارشد کسب و کار(MBA)  و مهندسی پزشکی به ترتیب با بورس 1000 دلار امریکا و 2000 دلار امکان پذیر است. برای استفاده از این فرصت‌های وسوسه‌انگیز با کارشناسان نیلگام تماس بگیرید تا با اخذ پذیرش قطعی حتی بدون کنکور و با بورس ۵۰، ۶۰ و ۷۵ درصد در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کنید.

برای دانشجویان این کشور آزمونی به نام SAT General یا تست Scholastic Assessment Test در نظر گرفته شده است که آزمون استانداردی جهت ورود به کالج و برخی از دانشگاه‌ها در مقاطع کارشناسی Undergraduate است. این آزمون شامل ریاضی، نگارش و درک مطلب است. زمان آن 45 دقیقه و هزینه شرکت در آن 50 دلار است. حداکثر نمره این آزمون 800 که میانگین نمره برای ریاضی 513، برای نگارش 487 و برای درک مطلب 497 است.

آزمون SAT Subject نوع دیگری از این آزمون است که در 5 رشته ریاضیات، تاریخ آمریکا و جهان، علوم و زیست‌شناسی، زبان‌های خارجی و ادبیات انگلیسی برگزار می‌شود. این آزمون هر ساله و در ماه‌های اکتبر، دسامبر، ژانویه، مارس، می و ژوئن ارائه می‌شوند.

آزمون دانشجویان بین‌الملل که بصورت مخفف آن را یوس YOS می‌نامند، آزمونی است که همه ساله از سوی دانشگاه‌های دولتی و برخی دانشگاه‌های خصوصی برای دانشجویان بین‌الملل در کشور ترکیه برگزار می‌شود. دانشجویانی که در این آزمون شرکت می‌کنند و پذیرفته می‌شوند به راحتی می‌توانند وارد دانشگاه‌های برتر دولتی ترکیه شوند و به تحصیلات تکمیلی خود ادامه دهند. هزینه این آزمون در حال حاضر بین 100 تا 200 لیر ترکیه است.

نکته مهم و جالب این که نیازی به مرتبط بودن مدرک تحصیلی دیپلم و رشته موردنظر دانشگاهی شما نیست. به عنوان مثال متقاضی با مدرک پیش‌دانشگاهی رشته‌های انسانی یا ریاضی می‌تواند برای پذیرش در رشته‌های پزشکی یا دندانپزشکی ترکیه اقدام نماید و در آزمون یوس که به زبان انگلیسی ساده برگزار می‌شود، شرکت کند.

اگر متقاضی قبلا آزمون تومر TOMER را داده و مدرک آن را گرفته باشد، می‌تواند در آزمون YOS ترکی شرکت کند. در این صورت تنها با پرداخت مبلغ ناچیزی وارد دانشگاه دولتی شده و می‌تواند در بهترین خوابگاه‌های شهر آنکارا و با هزینه‌های مقرون به صرفه آن اقامت و دوره‌های تحصیل در ترکیه را با آرامش خاطر و بدون گذراندن آزمون‌های پر استرس کنکور برای ورود به رشته‌های شاخه‌های پزشکی و پیراپزشکی و بسیاری دیگر از رشته‌های پرطرفدار تجربه کند.

واژه TOMER مخفف Türkçe Öğretim Merkezi و به معنی مرکز آموزش ترکی است. تومر از معروف‌ترین و مهم‌ترین آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های ترکیه برای زبان ترکی به شمار می‌آید. از طرفی یکی از پیش‌‌شرط‌های ورود به دانشگاه‌هایی که به زبان ترکی تدریس می‌شوند، همین آزمون تومر است.

هدف از برگزاری آزمون تومر، سنجش سطح دانش زبان ترکی فرد متقاضی است و شباهت‌های فراوانی به آزمون‌های آیلتس و تافل دارد و امتیازهای متفاوتی دارد. هزینه کنونی ثبت‌نام در این آزمون از حدود 100یورو آغاز می‌شود.

آزمون TOMER دارای شش بخش ذیل است که برای سنجش دانش زبان ترکی استانبولی متقاضی و در همه جنبه‌ها سنجیده می‌شود:

محل قرارگیری ترکیه روی نقشه به گونه‌ای است که هم قاره اروپا و هم  قاره آسیا را پوشش می‌دهد. در طول تاریخ این کشور هم به عنوان سد و هم به عنوان پل بین دو قاره نقش‌آفرینی کرده است. بیشتر این کشور در بخش آسیایی واقع گردیده که آسیای صغیر یا آناتولیا را شامل می‌شود. ترکیه از شمال با دریای سیاه، از شمال شرقی با عراق و سوریه، از جنوب غربی و غرب با دریای مدیترانه و دریای اژه و از شمال غربی با یونان و بلغارستان در ارتباط است. پایتخت این کشور آنکارا و بزرگ‌ترین شهر بندری آن استانبول است.

پایتخت ترکیه یعنی آنکارا، پیشتر Angora نامیده می‌شد. آنکارا در شمال غربی کشور ترکیه و در 200 کیلومتری دریای سیاه واقع شده. از تاریخ این شهر اطلاع دقیقی در دست نیست اما شواهد باستان‌شناسی نشان می‌دهد که سکونت در این شهر از دوران پیش از تاریخ وجود داشته است. آنکارا در سال 333 قبل از میلاد مسیح مورد هجوم اسکندر مقدونی قرار گرفت.

دانشگاه آنکارا در سال 1946 میلادی تاسیس گردید و دانشگاه Hacettepe نیز در سال 1956 میلادی و در شهر آنکارا شروع به کار کرد. کتابخانه ملی National Library و سالن تئاتر شهر و یک ارکستر سمفونی با نام Presidential Symphony Orchestra نیز در آنکارا و برای علاقمندان به ادبیات و هنر وجود دارد. در موزه‌های متعدد این شهر نیز چشم‌اندازی از تاریخچه امپراطوری عثمانی دیده می شود.

نه تنها امکانات برجسته در شهر آنکارا می‌تواند آن را به مناسب‌ترین گزینه برای تحصیل در ترکیه تبدیل کند بلکه وجود خوابگاه‌های نوساز و هم‌چنین رفت و آمد آسان به شهرهای دیگری همچون استانبول، شرایط زندگی دانشجویی مناسبی را برای‌تان به همراه خواهد داشت که مجموعه نیلگام اطلاعات بیشتری را با تماس تلفنی در اختیارتان قرار خواهد داد.

مجموعه نیلگام شما را به یکی از بهترین موسسات در کشور ترکیه متصل می‌کند که در این کالج‌ها کلاس‌های آمادگی کنکور و زبان ترکی هر دو و به صورت هم‌زمان برگزار می‌شوند. با شرکت در این دوره ها که مشاورین ما اطلاعات کامل آن را در اختیار شما قرار خواهند داد قادر خواهید بود در حداقل زمان ممکن خود را برای آزمون ورودی این کشور آماده کرده و از مزایای تحصیل رایگان در ترکیه بهره‌مند شوید. در حال حاضر مجموعه نیلگام با دریافت هزینه‌ 8.5 میلیون تومانی شرایط ورود به کالج نامبرده را برای کلیه علاقمندان فراهم می آورد.

هم‌چنین هر دو هفته یک بار آزمونی از متقاضیان گرفته خواهد شد که به وسیله آن نتایج عملکرد دانشجو برای خانواده وی ایمیل خواهد گردید. از این طریق والدین و فرد متقاضی ورود به دانشگاه‌های ترکیه خواهد توانست از وضعیت تحصیلی‌اش آگاهی پیدا کرده و در جهت ارتقاء آن برآید چرا که برای ورود به رشته‌هایی چون پزشکی و دندانپزشکی نیازمند نمره بالایی در آزمون جامع خواهد بود.

برای تسریع در رسیدن به اهداف تحصیلی خود و تحصیل در ترکیه با مشاوران خبره ما تماس حاصل نمایید و از اتلاف وقت و سال‌ها پشت کنکور ماندن و پرداخت هزینه‌های گزاف برای ورود به بهترین رشته‌های تحصیلی پرهیز کنید.

مشاوره تحصیل در ترکیه۰۲۱-۷۵۲۳۷

 

یکی از روش های مطمئن مهاجرت به کشور ترکیه ، مهاجرت از طریق اقدام برای ادامه تحصیل در این کشور است. کشور ترکیه همواره به عنوان یکی از کشورهای پرطرفدار برای ادامه تحصیل و مهاجرت در نظر گرفته می شود .از جمله امکانات تحصیلی خوب در کشور ترکیه ، تحصیل در دانشگاه های معتبر و مورد تائید وزارت علوم و امکان تحصیل به زبان انگلیسی است که موجب شده است تا دانشگاه های کشور ترکیه مورد استقبال متقاضیان ایرانی قرار گیرد.

در مقالاتی جداگانه، به بررسی تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی نظیر کارشناسی در ترکیه ، کارشناسی ارشد در ترکیه و دکتری در ترکیه خواهیم پرداخت.

 

مروری بر معتبرترین دانشگاه های کشور ترکیه

مشاوره رایگان تحصیل در ترکیه

Turkey’s top universities in 2019

Bilkent University

۴۵۶

Sabanci University

۵۰۱

Middle East Technical University

۵۵۱

Bogazici University

۵۷۱

Istanbul Technical University

۶۵۱

 

 

تحصیل پیش از دانشگاه در ترکیه

یکی از گزینه های ادامه تحصیل برای کودکان و نوجوانان در کشور ترکیه ، تحصیل در مدارس دولتی یا خصوصی این کشور است. وزارت آموزش ملی ترکیه  مسئولیت نظارت بر کیفیت آموزشی مدارس و دانشگاه های این کشور را بر عهده دارد. بر اساس قانون اساسی جمهوری ترکیه، کلیه کودکان بین ۶ تا ۱۸ سال ، از تحصیلات رایگان برخوردار خوهند بود.

به طور کلی ، تحصیلات اجباری در کشور ترکیه از ۷ سالگی آغاز و در ۱۸ سالگی ، در طی مدت ۱۲ سال به اتمام می رسد. تقویم آموزشی کشور ترکیه به طور رسمی  از اواسط سپتامبر شروع و تا اوایل ژوئن ادامه می‌یابد. در این میان ، تعطیلات دوماهه‌ای نیز در ماه فوریه برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است. دانش‌آموزان می بایست ۳۵ تا ۴۰ ساعت در پنج روز هفته ، از دوشنبه تا جمعه  در مدرسه آموزش می بینند.

سیستم آموزشی تحصیل پیش از دانشگاه ترکیه

به طور کلی ، سيستم آموزشي در کشور تركيه به سه دوره‌ تقسيم مي‌شود:

مقطع پیش دبستانی

آموزش پيش‌دبستاني براي كودكان تا ۶ سال اختياري است. هدف از اين آموزش ، پرورش توانايي‌هاي ذهني و فيزيكي كودكان در ايجاد عادات خوب ، آماده‌سازي كودكان براي ورود به مقطع دبستان و آموزش زبان تركي به شيوه‌ي درست است.

تحصیل دوره ابتدائي و راهنمائی

تحصیل مقطع ابتدائی براي کلیه کودکان ۷ سال به بالا اجباري است. تحصیل در مقطع ابتدائی در مدارس دولتی  و به طور رايگان ارائه مي‌شود. اين مقطع ۸ سال به طول می انجامد و به دو بخش ۵ ساله‌ دبستان و ۳ ساله‌ راهنمايي تقسيم مي‌شود. هدف از آموزش در مقطع راهنمايي ، آموزش رفتارها و آداب مناسب يك شهروند تركيه ای است ، تا بتواند فرد موثري در جامعه‌ي خود گردد.

تحصیل در دوره دبيرستان (ليسه)

اين مقطع ۴ساله ، اجباري و به شش دسته تقسیم بندی می شود:

هدف از تحصیل در اين مقطع ، آماده سازی دانش‌آموزان براي ورود به دانشگاه است.

در اين دبيرستان‌ها ، برخي از رشته ‌ها به طور خاص و متمركز آموزش داده مي‌شوند تا فارغ ‌التحصيلاني متخصص به جامعه تحويل داده شود. دبيرستان فني شامل رشته‌هاي برق ، شيمي ، مكانيك خودرو ، عمران و غيره است.

دانش ‌آموزان پس از گذراندن سه سال تحصيلي ، ملزم به شركت در دوره‌ي آموزش زبان يك ساله هستند.

تنها تفاوتي كه با دبيرستان عادي دارد ، يك سال آموزش زبان انگليسي است كه به دوره‌ تحصيلي آن افزوده شده است. وجه تمايز اين دبيرستان با دبيرستان آناتولي در آموزش دروس رياضي و علوم به زبان تركي است.

اين مدارس خاص استعدادهاي درخشان است.

به طور کلی ، شهريه‌ي اين مدارس بسيار بالاست. البته به همان اندازه ، رقابت شديدي براي بالاتر بردن كيفيت در ميان اين مدارس وجود دارد.

تحصیل مقطع کارشناسی در کشور ترکیه

تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور ترکیه ، یکی از گزینه های ادامه تحصیل در این کشور در نظر گرفته می شود. تحصیل مقطع لیسانس در کشور ترکیه ، منجر به تقویت مهارت های تئوری و عملی و همچنین ارتقای درک دانشجو در رشته تخصصی خود می شود ، که منجر به گشوده شدن دریچه هایی رو به آینده برای شخص می گردد.

 

IGTV توضیح شرایط تحصیل در کشور ترکیه و پاسخ به سوالات پزسیده شده در اینستاگرام صباپلن

مزایای تحصیل در مقطع کارشناسی کشور ترکیه

مشاوره رایگان تحصیل در ترکیه

به طور کلی، مزایای تحصیل در دروه کارشناسی در دانشگاه های ترکیه را می توان به صورت زیر دسته بندی نمود.

طول دوره کارشناسی

معمولاً دوره کارشناسی در کشور ترکیه  ۴ سال به طول می انجامد. تحصیل در دوره کارشناسی در دانشگاه های ترکیه عموما به زبان ترکی و دربرخی از رشته ها ، به زبان انگلیسی است.

 

مدارک مورد نیاز (Check the requirements)

مدارک اصلی مورد نیاز عبارتند از:

۱- دریافت، تکمیل و ارسال فرم درخواست به صورت آنلاین

۲- آپلود ترجمه رسمی انگلیسی یا ترکی مدارک تحصیلی دیپلم ، متوسطه و غیره

۳- کپی پاسپورت معتبر

۴-  عکس پاسپورتی

۵-   مدرک زبان ترکی. شما می بایست برای تحصیل در رشته های انگلیسی زبان ، مدرک زبان مرتبط ارائه نمائید.

دانشگاه خاور میانه ترکیه – موسسه مهاجرت و اعزام دانشجو صباپلن

 

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کشور ترکیه

معمولاً دوره کارشناسی ارشد (Yuksek Lisans Diploma) در کشور ترکیه  ۲ سال به طول می انجامد و شامل ۱۲۰ ECT است.

 

ارزیابی (Assessment)

ارزیابی پایان نامه های کارشناسی ارشد  بر پایه کیفیت پایان نامه ای انجام است که در پایان دوره دانشجو ارائه می دهد. پایان نامه ارشد توسط کمیته ای متشکل از حداقل سه عضو هیئت علمی دانشگاه محل تحصیل دانشجو به همراه حداقل یک داور علمی خارجی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

 

هزینه تحصیل و بورسیه (Fees & Funding)

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور ترکیه بسته به نوع دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت خواهد بود. طبیعی است که شهریه دوره های که به زبان انگلیسی برگزار می شوند ، بالاتر از دوره هایی است که در آن زبان تدریس ترکی است.

 

آزمون ورودی (Entrance Exam )

اکثر متقاضیان ادامه تحصیل در دانشگاه های ترکیه می بایست در آزمون ورودی دانشگاه ها شرکت کنند. آزمون ورودی اصلی در ترکیه(Academic Personnel and Graduate Education Entrance Exam (ALESنام دارد. برای ورود به اکثر دوره های ارشد ، کسب حداقل نمره ۵۰ تا ۵۵ مورد نیاز است. طبیعی است که هرچه نمره کسب شده متقاضی بیشتر باشد ، شانس قبولی وی افزایش می یابد.

به طور کلی ، هدف از برگزاری آزمون  ALES ، اطمینان از این موضوع است که متقاضی تحصیل در دانشگاه های ترکیه ، حداقل مهارت های لازم به منظور تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی در این کشور را دارد. آزمون در تاریخ های مشخص در طول سال برگزار می شوند. این امکان برای متقاضیان وجود دارد که نمره سایر آزمون های بین المللی نظیر GMAT با حداقل نمره ۵۰۰ یا GRE با حداقل نمره ۶۸۵ ، را به دانشگاه مورد نظر ارائه نمایند.

تحصیل دکتری در  ترکیه

کشور ترکیه دارای یک سیستم آموزش عالی معتبر در سطح جهانی است. تحصیل در دوره دکتری در ترکیه به دوصورت تحصیل با بورس و یا بدون بورس تحصیلی امکان پذیر می باشد. تحصیل دکتری در ترکیه همراه با بورس تحصیلی همانطور که ذکر گردید، شرایط ایده آلی را برای فرد دانشجو فراهم می نماید و به نوعی اشتغال محسوب می گردد.

مزایای تحصیل در مقطع دکتری در کشور ترکیه:

به طور کلی، می توان مزایای تحصیل در دروه دکتری در دانشگاه های ترکیه را به صورت زیر دسته بندی نمود.

طول دوره دکتری (Duration)

دوره دکتری تمام وقت در کشور ترکیه ۴ سال به طول می انجامد.

استاد راهنما (Supervisor)

پایان نامه دکتری در کشور ترکیه توسط کمیته های نظارتی مختلفی ، نظارت می شود. دانشجویان دکتری در کشور ترکیه، پایان نامه خود را در مقطع دکتری، تحت نظارت یک یا دو استاد راهنما که باید از اعضای هیئت علمی دانشگاه مورد نظر متقاضی باشند، انجام می دهند. استاد راهنما وظیفه نظارت بر امور آموزشی و تحقیقاتی دانشجو را داشته و همچنین بر روند انجام پایان نامه دانشجو نظارت دقیق و کامل داشته و به صورت دوره ای به دانشگاه گزارش ارائه می دهد.

آزمون جامع (Proficiency Exam)

این آزمون در اوایل دوره تحصیلی متقاضی دکتری برگزار خواهد شد. کمیته ارزیابی دانشگاه ، پروپوزال پایان نامه دانشجو را از طریق آزمون کتبی و یک ارائه شفاهی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

هزینه تحصیل و بورسیه (Fees & Funding)

تحصیل در مقطع دکتری در کشور ترکیه رایگان نبوده و دانشجویان بین المللی نیاز به پرداخت شهریه دارند. علاوه بر این، دانشجویان می بایست هزینه های اقامت و زندگی خود را تامین نمایند. متقاضیان می توانند با هزینه ای معقول در دانشگاه های این کشور که مورد تائید وزارت علوم ایران نیز هستند ، تحصیل نمایند.
هزینه تحصیل دوره دکتری به زبان انگلیسی در دانشگاه های دولتی کشور ترکیه برای دانشجویان بین المللی ۵۰۰ تا ۸۰۰ یورو به ازای هر سال است.

عوامل موثر در موفقیت در اخذ پذیرش

یکی از شروط اصلی و مهم موفقیت در دریافت پذیرش در مقطع دکتری ، داشتن معدل بالا در دوره کارشناسی ارشد ، مدرک زبان با نمره بالا و داشتن مقالات در ژورنال های معتبر علمی با ضریب تاثیر (IF) بالا است.

با ورود اطلاعات اولیه خود مشاوران صباپلن در اولین فرصت با شما تماس گرفته و به روز ترین اطلاعات در مورد مهاجرت تحصیلی را به شما ارائه میدهد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

 آدرس: سعادت آباد، بلوار دریا، روبروی مسجد قدس، پلاک ۴۹، طبقه سوم

شماره های تماس : 58416 (۰۲۱) –  ۸۸۶۹۰۰۴۶ (۰۲۱) –  ۸۸۶۹۰۰۴۷ (۰۲۱) – ۹۵۰۵۰۰۳  ۰۹۱۹

ایمیل : info@sabaplan.com

ساعات مشاوره و پاسخگویی : شنبه تا چهارشنبه – ساعت 9 صبح تا 18 – پنجشنبه 9 صبح تا 15

تشکر!

فرم ارزیابی اسکیل ورکر ساسکاچوان

مشاوره رایگان تحصیل در ترکیه
مشاوره رایگان تحصیل در ترکیه
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *