مشاوره رایگان پزشکی وزارت بهداشت

 
helpkade
مشاوره رایگان پزشکی وزارت بهداشت
مشاوره رایگان پزشکی وزارت بهداشت

تهران – ايرنا – معاون فني مركز مديريت شبكه بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، گفت: ارايه مشاوره هاي سلامت و پزشكي از طريق سامانه 8999 فقط براي شهرستان ها رايگان بوده و تهراني ها از 25 روز پيش بابت آن بايد پول بپردازند.

تهران- ایرنا- مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات بنیاد شهید و امور ایثارگران…

تهران – ایرنا – رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه…

تهران- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در احکامی رییس و اعضای…

تهران -ایرنا-استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره…

مشاوره رایگان پزشکی وزارت بهداشت

تهران – ایرنا – مسئول پیشگیری از اعتیاد در محیط کار و فضای مجازی سازمان…

گروه ناجا – فرمانده نیروی انتظامی در پیامی فرارسیدن سال تحصیلی جدید…

تهران – ایرنا – سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: از ابتدای فروردین…

تهران – ایرنا – معاون توسعه ورزش زنان وزیر ورزش و جوانان بر ضرورت…

تهران – ایرنا – روانشناس شخصیت گفت: اضطراب و نگرانی ابتلا به ویروس…

تهران – ایرنا – معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها…

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است

مدیرپرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ایجاد بیش از 500 تخت نقاهتگاهی برای بیماران مبتلا به کووید 19 در این استان خبر داد و گفت: چهار بیمارستان تخصصی گلستان، فارابی، دکتر محمد کرمانشاهی و نسیم به مراقبت از بیماران اختصاص یافتند.

به گزارش وبدا، دکتر رضا پور میرزا، مدیرپرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام این خبر اظهارداشت: تخت‌های نقاهتگاهی (مراکز مراقبت پرستاری بیماران پس از ترخیص) تاکنون در شهرهای کرمانشاه، پاوه، اسلام آباد، ثلاث و کنگاور  ایجاد شده است.  وی افزود: در راستای مبارزه و مهار با کووید 19 از ابتدای تشخیص بیماری در استان، جامعه پرستاری در کنار سایر گروههای پزشکی وارد عرصه مبارزه با کرونا شده اند و تا کنون حدود 1700 نفر بستری شدند که از این تعداد 1421 نفر ترخیص شده و 169 نفر نیز در حال حاضر در بیمارستان های استان بستری هستند.مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: پرستاران در خط مقدم مبارزه با بیماری کووید 19 قرار دارند و از این رو 29 نفر از پرستاران استان در راه مهار این بیماران و کمک به بهبودی بیماران به این ویروس مبتلا شده اند. پور میرزا از راه اندازی سامانه پاسخگویی مراقبت‌های پرستاری در منزل برای مردم استان خبر داد و گفت: شهروندان کرمانشاهی می توانند با تماس با شماره رایگان ۴۱۰۰ خدمات مشاوره رایگان دریافت کنند. وی افزود: این سامانه از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب پاسخگوی سوالات همشهریان است و هدف از راه‌اندازی این سامانه ارائه اطلاعات پرستاری ضروری و مهم به بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا که در منزل قرنطینه هستند، بوده است.

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

آدرس : تهران، شهرك قدس، خيابان سیمای ایران، بین فلامک و زرافشان، ستاد مركزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی. تلفن : 8145..

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی با مشارکت مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی – اسپریت پورتال نیافام

مشاوره رایگان پزشکی وزارت بهداشت

Copyright © 2007-2020 Ministry of Health and Medical Education – All rights reserved-sitemap

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا،  سامانه تلفنی  مشاوره ویروس کرونا در بخش مشاوره بیماری‌های واگیر سامانه تلفنی 190 راه‌اندازی شده و مردم و کارکنان نظام سلامت می‌توانند به صورت شبانه‌روزی سوالات خود در خصوص این بیماری را با متخصصان در میان بگذارند.  سامانه تلفنی 190 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت 24 ساعته و از طریق خطوط تلفن ثابت و همراه قابل شماره‌گیری است.

همچنین سامانه تلفنی دیگری با شماره 4030 برای پاسخگویی به سوالات مردم در خصوص ویروس کرونا راه‌اندازی شده است. زیرساخت‌های این سامانه تلفنی با همکاری بنیاد برکت و سازمان نظام پزشکی ایجاد شده و 2 هزار خط تلفن همزمان دارد.

سازمان‌ها و نهادی دیگر نیز سامانه‌های تلفنی دیگری برای ارائه مشاوره و راهنمایی در خصوص ویروس کرونای جدید راه‌اندازی کرده تا پاسخگوی نیازهای مردم در شرایط فعلی باشند. سازمان بیمه سلامت سامانه تلفنی 1666 را راه‌اندازی کرده تا پاسخگوی سوالات مردم در خصوص ویروس کرونا باشد. سازمان بهزیستی نیز مشاوره تلفنی 1480 را راه‌اندازی کرده که همه روزه از هشت صبح تا هشت شب به صورت رایگان خدمات مشاوره و روانشناختی به مردم ارائه می‌دهد.

 دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران نیز با راه‌اندازی سامانه تلفنی صدای پرستار با شماره 02161054002 هر روز از ساعت 11 تا 19 به سوالات هموطنان در خصوص مراقبت کودکان، مراقبت و مشاوره سلامت روان، فوریت‌ها و مسمومیت‌ها، مراقبت از بیمار در منزل، سلامت جامعه و سالمندان، ضعف ایمنی (دیابت و شیمی درمانی) و مراقبت بیماران کلیوی و دیالیزی پاسخ می‌دهد. سامانه صدای ماما نیز از ساعت 10 تا 12 و 16 تا 18 نیز پاسخگوی سوالات مردم است.

گروه روان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در خصوص کنترل استرس، اضطراب و سوگ ناشی از دست دادن عزیزان مشاوره رایگان تلفنی به مردم ارائه می‌دهد.

مشاوره رایگان پزشکی وزارت بهداشت

انتهای پیام/4021/

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی – آنا می باشد

24 ساعته پذیرش شوید!

در هرجای دنیا که هستید ، بیش از 435 پزشک، روانپزشک، مشاور و درمان‌گر طب‌سنتی آماده پاسخگویی به شما به صورت تلفنی و متنی هستند

نیکو

اولش فکر نمی‌کردم واقعا بشه با دکتر ارتباط برقرار کرد، ولی دیدم پیگیری کردند، ارتباط دادن و برخورد پزشک بسیار خوب بود. مدارک منو دقیق بررسی کردند.

مشاوره دریافت شده در تخصص مغز و اعصاب

مشاوره رایگان پزشکی وزارت بهداشت

امتیاز کاربر به خدمت:

سارا

دکتر با حوصله جواب میده و مثل دکترهای درمانگاه ها نیست که تا نشستی شروع می‌کنه به نسخه نوشتن.

مشاوره دریافت شده در تخصص زنان و زایمان

امتیاز کاربر به خدمت:

سوگند

اصلا فکر نمیکردم بصورت مجازی جواب قابل قبولی بگیرم ولی اینطور نبود و کاملا راضی شدم.

مشاوره دریافت شده در تخصص روانشناسی

امتیاز کاربر به خدمت:

ایران

با این وجود، پزشکان متخصص با هزینه های مناسب همیشه در اختیارمون هستند.

مشاوره دریافت شده در تخصص پوست، مو و زیبایی

امتیاز کاربر به خدمت:

انوشه

پاسخگویی صبورانه پزشک خیلی خوب بود. همچنین مجبور نیستی هزینه رفت و آمد رو بپردازی و تو این هجمه بیماری از خونه خارج بشی.

مشاوره دریافت شده در تخصص اطفال، کودکان و نوزادان

امتیاز کاربر به خدمت:

فرزاد

تنوع پزشکان، در دسترس و آنلاین بودن همیشگی پزشک متخصص و عدم نیاز به مراجعه حضوری، جز نکات مثبت بود.

مشاوره دریافت شده در تخصص چشم پزشکی

امتیاز کاربر به خدمت:

کامران

سریع تونستم مشکلم رو از طریق ویزیت آنلاین با دکتر در میان بذارم. مخصوصا توی این شرایط کرونا که آدم جرات نمی کنه به مراکز درمانی مراجعه کنه، خیلی راحت تونستم با دکتر صحبت کنم.

مشاوره دریافت شده در تخصص کرونا

امتیاز کاربر به خدمت:

همین حالا از بهترین پزشکان سایر مشاوره بگیرید!

بیش از 8 پزشک سایر آماده پاسخگویی و خدمت رسانی سریع به شما هستند

همین حالا از بهترین پزشکان چشم پزشکی مشاوره بگیرید!

بیش از 23 پزشک چشم پزشکی آماده پاسخگویی و خدمت رسانی سریع به شما هستند

همین حالا از بهترین پزشکان پزشک عمومی مشاوره بگیرید!

بیش از 56 پزشک پزشک عمومی آماده پاسخگویی و خدمت رسانی سریع به شما هستند

همین حالا از بهترین پزشکان کرونا ویروس مشاوره بگیرید!

بیش از 65 پزشک کرونا ویروس آماده پاسخگویی و خدمت رسانی سریع به شما هستند

دکتردکتر مجله اینترنتی دکتردکتر

در شرایط کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا، بسیاری از هموطنان ما نیاز به مراجعه به پزشک برای درمان بیماری‌هایی غیر از کرونا دارند. اما با وجود ویروس کرونا و قرنطینه خانگی در حال حاضر بهتر است از مراجعه به مطب پزشک اجتناب کنند. ما تماس تلفنی با پزشک را به عنوان راه‌حل پیشنهاد می‌کنیم.

طبق بررسی‌های انجام شده روی چندین مرکز درمان، هدف تعداد زیادی از مراجعه‌کنندگان درمان نبوده است؛ آن‌ها صرفا برای دریافت مشاوره به پزشک مراجعه کرده‌اند. بنابراین اهمیت امکان تماس تلفنی با پزشک در اینجا مشخص می‌شود. این روزها نگرانی از ابتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی باعث شده بسیاری هموطنان ما از رفتن به این مراکز خودداری کنند چرا که این مکان‌ها بیش از هرجای دیگری خطر مبتلا شدن به کروناویروس را دارند.

با توجه به حجم پرسش‌ها و نگرانی‌های هموطنان عزیزمان در این برهه‌ زمانی برآن شدیم تا امکان تماس تلفنی با پزشکان را در دکتردکتر راه‌اندازی کنیم. این سیستم علاوه براینکه نیاز شما به پزشک را تا حد خیلی زیادی رفع می‌کند؛ باعث می‌شود که شما عزیزان در خانه‌های خود بمانید و از رفتن به مکان‌های شلوغ بپرهیزید.

در صورتی که تمایل به گفتگوی تلفنی با پزشکان و بهترین متخصصان از سراسر کشور دارید اینجا کلیک کنید.

مشاوره رایگان پزشکی وزارت بهداشت

زیرساخت تماس تلفنی پزشکان سامانه دکتردکتر این امکان را برای شما عزیزان فراهم کرده است تا بتوانید به جای ملاقات‌های حضوری، تنها با دریافت نوبت تلفنی از پزشک مورد نظر خود در سامانه، برای درمان بیماری و مشاوره پزشکی اقدام کنید.

با توجه به اهمیت موضوع ویروس کرونا و کمپین در خانه ماندن، به منظور کمک به کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا و حفظ سلامتی هموطنانمان صفحه اختصاصی مربوط به تماس و مشاوره تلفنی را راه‌اندازی کردیم. بعد از ورود به این صفحه می‌توانید خدمات زیر را دریافت کنید:

۱- مشاوره تلفنی انواع تخصص‌ها: بدون مراجعه به مراکز درمان از پزشکان قلب و عروق، آسم و آلرژی، روانشناسی، مغز و اعصاب و… نوبت بگیرید و مشاوره تلفنی دریافت کنید.

۲- تماس تلفنی اختصاصی در مورد ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹: با مراجعه به صفحه اختصاصی کرونا می‌توانید تمام سوالات و مشکلات خود را درباره ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ از پزشکانی که تخصص مرتبط با این بیماری دارند؛ بپرسید.

۳-تماس تلفنی رایگان: همچنین دکتردکتر در این شرایط بحرانی شما خدمات رایگان مشاوره تلفنی توسط تعدادی از پزشکان و متخصصان را برای شما فراهم آورده است.

برای استفاده از سرویس تماس تلفنی دکتردکتر از طریق بنر زیر وارد صفحه تماس تلفنی دکتردکتر شوید.

برای دریافت نوبت و استفاده از مشاوره تلفنی کافی است از طریق لینک تماس تلفنی وارد صفحه اختصاصی آن شوید.

در صورت داشتن نام پزشک، در قسمت جستجو نام پزشک را وارد کنید. اگر نام پزشک را نمی‌دانید از فیلتر تخصص‌های موجود در صفحه کمک بگیرید.

بعد از انتخاب دسته‌بندی یا تخصص مورد نظر خود، لیست پزشکان آن تخصص برای تماس تلفنی به نمایش درخواهد آمد. شما می‌توانید پزشک خود را انتخاب و دکمه «تماس تلفنی» را انتخاب کنید.

بعد انتخاب پزشک و وارد شدن به صفحه پروفایل پزشک در قسمت دریافت نوبت، تاریخ و ساعت تماس تلفنی خود را مشخص کنید. لازم به ذکر است؛ برای ثبت نوبت ابتدا وارد سایت دکتردکتر می‌شوید و سپس نوبت شما ثبت می‌شود.

بعد از ثبت نوبت قوانین قبل از دریافت نوبت برای شما به نمایش در ‌می‌آید در صورت پذیرش قوانین وارد مرحله بعدی می‌شوید.

در این مرحله مشخصات صاحب نوبت یا شخصی که برایش نوبت دریافت می‌کنید را به صورت صحیح و دقیق وارد می‌کنید.

درصورتی که پزشک مورد نظر شما گزینه دریافت بیعانه را فعال کرده باشد، شما به درگاه پرداخت بانکی هدایت می‌شوید.

بعد از پرداخت بیعانه نوبت شما به صورت نهایی ثبت می‌شود و از طریق پیامک به شماره‌ای که در سیستم ثبت کردید ارسال می‌گردد.

نکات مهم در خصوص نحوه پرداخت و ثبت نوبت:

به نقل از کار گروه اپیدمیولوژی وزارت بهداشت با بررسی‌هایی که انجام داده و گزارشی که منتشر کرده است بسته به نوع قرنطینه تا پایان اردبیهشت امسال دست کم 811000 نفر و دست بالا 1160000 نفر ایرانی به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند.

در چنین شرایطی و با این نرخ ابتلا به کرونا دریافتیم که استفاده از ویزیت تلفنی این روزها خیلی بیشتر از قبل اهمیت دارد.

با توجه به آمار منتشر شده از سوی وزارت بهداشت، در خصوص مبتلایان به ویروس کرونا، ما در سامانه دکتردکتر برآن شدیم تا قدمی رو به جلو در کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا برداریم. باشد که توانسته باشیم با فراهم کردن امکان تماس تلفنی همراه خوبی برای مردم عزیزمان در این روزهای سخت باشیم.

پرسش‌های پزشکی و دیدگاهتان درباره این مقاله را بنویسید؛ پزشکان و کارشناسان مجله پاسخ‌گوی شما عزیزان هستند.

دیدگاه

نام

ایمیل

سلام من 45 سال سن دارم به بیماری لوپوس حدود 14 سال پیش مبتلا شدم واکنون فقط قرص پردینزلون مصرف میکنم کلیه ها کلاس 5 هستن جهت روز پیش درد شکم وسوزش معده داشتم البته قرص پنتو پدازول ومیترونیدازول خوردم الان پهلوی سمت چپ تاکلیه چپ احساس درد کمی دارم سوزش ادرار ندارم غذای کمی می خورم ولی احساس سنگینی میکنم وسوزش معده دارم درد شکم وحالت تهوع بعضی اوقات دارم

سلام شكا بخاطر وضعيت كليتون نميتونيد هر دارويي را بگيريد بايد تحت نظر متخخص روماتولوژيستتون باشيد
از نظر ميكروب معده و روده هم بررسي شويد

سلام اقای دکتر من یه بیماری هستم که 5سال پیش تومور در سر داشتم که الان ۱۹ سالم هست و عمل جراحی کردم که به گفته یه دکتر خوش خیم بوده است و یک شنت هم در سمت راسته سرم گزاشته ان بعد از عمل جراحی دو سال زیر نظر پزشک بودم (یعنی ام آر آی میگرفتن ازم تا ببینند که تومور رشد میکند یا نه) خداروشکر در طی اون دو سال مشکلی پیش نیامد و دکتر گفت که دیگه نیازی به معاینه نیس حالا بعد 5سال یکم پایین تر از نقطه ای که تومور در سرم بود تقریبا در گردن دردهای خفیفی احساس میکنم که من را نگران کرده است میخاهم بدانم ایا ممکن است دوباره بیماری ام برگردد با اینکه خوش خیم بود ؟ لطفا جوابم را بدهید؟؟

سلام
شما باید مجددا به پزشک خود جهت معاینه مراجعه فرمایید

سلام من ۸هفته. باردارم. ولکه بینی وشیاف پروژسترون ۴۰۰استفاده. میکنم. عفـونتم دارم. چکارکنم

سلام
جهت تشخیص نوع عفونت و درمان ان به متخصص زنان مراجعه کنید

سلام حدود دو هفته پیش گوشم کپ شد و صدایی نمیشنیدم رفتم قطره گلیسرین فنیکه خریدم کردم توی گوشم و گوشم رو باز کرد ولی هیچ چرکی از داخلش در نیامد حالا لازمه که برم گوشم رو بشورم یا مشکلی نداره؟؟؟

سلام
باید گوش شما معاینه شود

سلام داکتر صاحب مشکل من اینست که همیشه حس میکنم در داخل گلوم یک چیزی قرار دارد وقتی سرفه میکنم خلط هم موجود است لطفا من را رهنمایی کنید خیلی از این حالتم رنج میبرم آیا با لوراتادین که به من قبلا گفتید خوب میشومعزی

سلام
از قرص لپراتادین هر شب یک عدد
اسپری بکلومتازون هر ۱۲ ساعت یک پاف
تا یک هفته استفاده کنید

مشاوره رایگان پزشکی وزارت بهداشت

سلام
پدرم 68 ساله است و بجز کلسترول خون بیماری خاص دیگه ایی نداره
حدود ۴۸ ساعته که حالت تهوع و سرگیجه داره و فشار خونش بالا می‌ره
هر چی میخوره برمیگردونه حتی اب و آبلیمو، بعد از استفراغ فشارش نرمال میشه
سابقه فشار خونش فقط توی موارد مریضیه وگرنه فشارش همیشه ۱۳،۱۴ ست.
ممنون میشم اگر راهنمایی کنید

سلام
با توجه به سن و شدت علایم ویزیت شوند

مجله اینترنتی دکتردکتر از دی ۱۳۹۶ در راستای ارتقای فرهنگ سلامت ایرانیان فعالیت خود را آغاز کرد. به‌وجود آوردن بستری قابل اعتماد و کامل از اطلاعات پزشکی با استفاده از آخرین دانش روز دنیا از مهم‎‌ترین اهداف مجله است.

در حال حاضر فعالیت مجله اینترنتی دکتردکتر، بر معرفی بیماری‌ها و علائم آن‌ها، معرفی مراکز درمانی و تجهیزات پزشکی متمرکز است.

پرسش و پاسخ پزشکی از شاخص‌ترین امکانات مجله اینترنتی دکتردکتر است. سوال‌ها و دغدغه‌های پزشکی شما در این بخش توسط تیم پزشکی مجله پاسخ داده خواهند شد؛ شما همچنین می‌توانید تجربه‌های خود را از انتخاب پزشک تا راه‌های درمان در بخش پرسش و پاسخ با سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

تماس تلفنی با پزشکان

نوبت‌دهی اینترنتی پزشکان



Downloads-icon


دانلود رایگان کتابچه بیماری‌های درد شکمیDownloads-icon



Downloads-icon


هر آنچه که درباره پلاکت خون باید بدانیدDownloads-icon

چند روزی از شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور نگذشته بود که پویش‌هایی از سوی پزشکان داوطلب برای مشاوره و درمان مجازی مردم در فضای مجازی دست به دست شد. پزشکانی که هر روز به تعدادشان افزوده می‌شود و می‌خواهند این بار تخصصشان را رایگان به مردم عرضه کنند.

الهه محمدی: انگار رسیده باشد پشت در خانه‌هایمان، در بزند، ما در را باز نکنیم و گوش‌هایمان را بگیریم. حالا وضعیت بسیاری از ما که تا یک ماه پیش حتی فکرش را هم نمی‌کردیم در روزهای اسفندماه به جای خرید عید مجبور شویم به خانه بخزیم و با نگرانی اخبار شیوع یک بیماری همه‌گیر را دنبال کنیم، مثل هم است. دیگر کمتر کسی است که گوشش از انواع توصیه‌ها برای مقابله و پیشگیری با ویروس کرونا پر نباشد. اضطراب ۲۰ روزی است که دستش را در دست کرونا گذاشته و به جان خیلی‌ها افتاده؛ هر روز رقم مرگ و میر بالاتر می‌رود و البته هر از گاهی هم خبر بهبودی مبتلایان نور امیدی به دلهای نگران مردم می‌تاباند.

اما در کنار تمام این اخبار بد، آن چیزی که شاید بیشتر مردم را از هر زمانی بیشتر به هم نزدیک کرده، اعلام آمادگی داوطلبانی است که برای کمک به مردم با یکدیگر هم‌بسته شده‌اند. داوطلبانی که حالا می‌خواهند مثل بسیاری از همکارانشان در صف مقدم مقابله با این بیماری در بیمارستان‌ها، در کنار مردم بایستند.

چند روزی از شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور نگذشته بود که پویش‌هایی از سوی پزشکان داوطلب برای مشاوره و درمان مجازی مردم در فضای مجازی دست به دست شد. پزشکانی که هر روز به تعدادشان افزوده می‌شود و می‌خواهند این بار تخصصشان را رایگان به مردم عرضه کنند. از متخصصان بیماری‌های عفونی گرفته که حالا در این روزها سرشان خیلی شلوغ است تا روانپزشکان، روانشناسان، داروسازان، متخصصان اطفال، داخلی، سونوگرافی، زنان و زایمان و پوست و مو. آن‌ها حالا می‌خواهند بیشتر «مردم» باشند.

مشاوره رایگان پزشکی وزارت بهداشت

نخواستیم مردم و کادر درمانی را تنها بگذاریم

اول ۱۵ نفر بودند حالا شده‌اند نزدیک به ۸۰ نفر. می‌خواستند در این شرایط که استرس ابتلا به کرونا دامن بسیاری از خانواده‌ها را گرفته در کنار مردم باشند و حالا کارشان خوب پیش رفته؛ آن‌ها جمعی از روانپزشکان و روان درمانگران هستند که چند روزی است اطلاعیه‌ای مجازی منتشر و اعلام کرده‌اند در این وضعیت بحرانی می‌خواهند به صورت رایگان به مردم و کادر درمانی بیمارستان‌هایی که با کرونا دست به گریبانند، خدمات بدهند.

رسول قورخانه‌چی روان درمانگر، باعث و بانی این کار بوده و به خبرآنلاین می‌گوید او و همکارانش نخواسته‌اند مردم را تنها بگذارند؛ «بعد از شیوع کرونا در کشور من و چند تا از دوستانم به این نتیجه رسیدیم که کادر پزشکی الان خیلی در معرض استرس هستند و باید کاری برایشان کرد. همکارهای پرستار و بهیار هم که با من تماس می‌گرفتند خیلی نگران بودند که خود و خانواده‌هایشان به کرونا مبتلا بشوند. من دوستان پزشک هم دارم که خیلی از این شرایط غمگین شده بودند. وقتی با این دوستان حرف می‌زدیم می‌دیدیم که چقدر شرایطشان بهتر شد. بنابراین با همکاران روانشناسم به این نتیجه رسیدیم که برای کاهش عوارض این بیماری و مشکلات کار کوچکی را انجام دهیم.»

او می‌گوید از زمانی که او و ۱۵ نفر از همکارانش اعلام آمادگی کرده‌اند روز به روز به تعداد روانپزشکان و روانشناسان افزوده شده؛ «با اعلامیه ‌ی که من در فضای مجازی منتشر کردم، تقریبا ۸۰ نفر از همکاران پزشک و روانشناس تا الان اعلام آمادگی کرده‌اند تا به صورت رایگان همکاری کنند. افرادی که با تلفن‌های ما تماس می‌گیرند بین پزشکان گروه تقسیم می‌شوند و به حسب نیاز به مراجعان کمک می‌کنند.»

بیایید آرام باشیم

«از زمانی که ما اعلام آمادگی کردیم حدود ۷۱ نفر با ما تماس گرفتند و به آن‌ها مشاوره دادیم.» قورخانه‌چی این‌ها را می‌گوید و اضطراب را عمده‌ترین دلیل مراجعه افراد به داوطلبان این گروه اعلام می‌کند؛ «بیشتر افرادی که با ما تماس گرفتند کسانی بودند که اضطراب داشتند که آیا این بیماری را دارند یا خیر. اضطراب داشتند که اگر کسی از نزدیکانشان مبتلا بشود باید چه کار کنند. ما وقتی با آن ها صحبت می‌کردیم متوجه شدیم که خیلی از این افراد اضطراب و افسردگی‌های قبل از این بیماری داشتند و حالا با شروع این بیماری، افسردگی واضطراب‌های قبلی‌شان بیدار شده و بیماری را دارند پررنگ جلوه می‌دهند. وقتی توانستیم این موضوعات را برایشان جدا کنیم و مدیریت در مداخله فردی برایشان داشته باشیم، اوضاع برایشان بهتر شد.»

او می‌گوید تمام این خدمات تلفنی است اما اگر کسی مبتلا به کرونا شده و یا علائم بیماری را دارد، می‌تواند به اورژانس روانپزشکی و روان‌درمانی مراجعه کند و داروهایی را بگیرد که سطح اضطراب و افسردگیش کنترل شود؛ «این مراکز عبارتند از: اورژانس بیمارستان روزبه، بیمارستان روانپزشکی رازی، انستیتو روانپزشکی تهران و بیمارستان ایرانیان.»

قورخانه‌چی مردم را به آرامش دعوت می‌کند و می‌گوید آن‌ها باید از خواندن هرگونه اخباری درباره کرونا دست بکشند و به وزارت بهداشت اعتماد کنند؛ «مردم از خانه خارج نشوند و مدام درباره کرونا با اطرافیانمان صحبت نکنیم. بهترین موقع است که اعضای خانواده دور هم جمع بشوند و داستان و شعر بخوانند، فیلم ببینند و مشارکت درون خانوادگی ایجاد کنند. اگر در خانواده فردی دارند که دچار وسواس و افسردگی است، با ما تماس بگیرند تا ما کمکشان کنیم. از رسانه‌ها هم خواهش می‌کنم که با وزارت بهداشت همکاری کنند و مسائل را خیلی عجیب و غریب جلوه ندهند.»

درمانگران باید بدانند که قدرشان را می‌دانیم

امین شاهوردی، روانشناس، یکی دیگر از اعضای داوطلب گروه روانپزشکان و روان درمانگران است. او هم اضطراب و استرس را مهمترین مشکل روانی این روزهای مردم می‌داند و به خبرآنلاین می‌گوید: «به نظر می‌رسد که خطری به موازات ویروس کرونا در حال تحریک مردم است و آن اضطراب ناشی از این بیماری است. این اضطراب‌ها تاثیر مستقیمی روی سیستم ایمنی افراد دارد. ویروس کرونا دو ورژن دارد؛ یکی از این ورژن‌ها ورژنی است که اگر بدن افراد تاب و توان داشته باشد می‌توانند از ویروس رهایی بیابند. ولی اگر سیستم ایمنی نتواند وظیفه خودش را به خوبی انجام دهد با عوارض حادتری روبرو می‌شویم.»

«خواستیم در کنار مردم و کادر درمانی بیمارستان‌ها باشیم» شاهوردی این را می‌گوید در این وضعیت شیوع کرونا، تصمیم او و بعضی دیگر از همکارانش این بوده که سهمی از وضعیت درمانی کشورمان داشته باشند؛ «ما می‌خواهیم به کادر پزشکی که در خط مقدم مبارزه با بیماری هستند، کمک کنیم و بتوانیم از مبتلایان هم اضطراب را دور کنیم. من خودم تا کنون با ۱۹ نفر مراجعه کننده که با من تماس گرفته‌اند صحبت کرده‌ام و مشاوره روانی داده‌ام.»

عصبانیت و استرس دو عارضه‌ای هستند که به قول شاهوردی این روزها بین مردم شیوع دارد؛ «قسمتی از مراجعه‌کنندگان دچار عصبانیت بودند و فکر می‌کردند مورد توجه قرار نگرفته‌اند. فکر می‌کردند این وسط قربانی شده‌اند و می‌گفتند اگر شهری قرنطینه و اطلاع‌رسانی می‌شد، عده زیادی مبتلا نمی‌شدند. من هم به این افراد گفتم به هر حال اتفاقی است که افتاده و الان باید ببینیم چکار می‌شود کرد. اینکه بخواهیم همه تقصیرها را بر گردن مسوولان بیندازیم به ما کمکی نمی‌کند. الان باید ببینیم خودمان چکار می‌توانیم بکنیم. درست است که ما باید نگران این بیماری باشیم اما وقتی به آن مبتلا شدیم، باید بدانیم که درصد کشندگی این بیماری آنقدر زیاد نیست. نگرانی و عصبانیت کادر پزشکی و پرستاری از کمبود امکانات است و همه باید با آن‌ها همدل باشیم. خانواده‌هایشان نگرانشان هستند و الان وقت نقد کردنشان نیست. قطعا آن‌ها اضطراب بیشتری دارند و ما هم باید متفاوت‌تر از مردم به آن‌ها مشاوره روانی بدهیم.»

او توصیه‌ای هم برای مسوولان وزارت بهداشت برای کم کردن بار روانی مردم در این وضعیت دارد؛ «من توصیه می‌کنم که وزارت بهداشت تیمی برای روان کاوی در بیمارستان‌هایی که برای درمان کرونا معرفی شده، مستقر کند. ما موضوعی در حوزه روانشناسی داریم به اسم بیماران روان-تنی. یعنی آن قدر روان قدرت زیادی دارد که به تنمان هم آسیب بزند. حالا ما پدیده‌ای روبرو هستیم که بدن را ضعیف می‌کند و اگر اضطراب زیاد باشد، تن افراد هم قدرت تاب‌آوری کمتری دارد. بنابراین مشاوره دادن روانی در این وضعیت بسیار می‌تواند به مردم کمک کند. کادر درمانی بیمارستان‌ها همین که بدانند که مردم کنارشان هستند و کارشان دیده می‌شود بسیار می‌تواند به روحیه آن‌ها کمک کند. آن‌ها باید بدانند که تنها نیستند.»

می‌خواهم باری از دوش کادرهای درمانی بردارم

اما این فقط روانشناسان نیستند که این روزها دست به دست یکدیگر داده‌اند تا به مردم خدمات رایگان بدهند. چند روزی است پویشی به نام «تخصص من رایگان» راه افتاده که در جهت کاهش مراجعه مردم به مراکز بهداشتی درمانی، به آن‌ها مشاوره رایگان می‌دهند و حتی برایشان دارو هم تجویز می‌کنند. پویشی که حالا هر روز به تعداد اعضایش افزوده می‌شود.

مونا شایگان، متخصص پوست مو و زیبایی یکی از پزشکانی است که به این پویش پیوسته؛ او در گفت‌وگو با خبرآنلاین می‌گوید می‌خواسته در کنار پزشکان و پرستارانی باشد که حالا در صف اول درمان بیماران کرونایی هستند؛ «با توجه به شرایطی که الان با آن روبه رو هستیم، همکاران من در بیمارستان‌ها به صورت شبانه‌روزی در حال خدمت‌رسانی به بیماران هستند، من هم به عنوان فردی از این خانواده بزرگ لازم دانستم که کمکی هر چند کوچک انجام دهم تا بار کمتری  به دوش درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها گذاشته شود.»

او هم مانند بسیاری از همکارانش از مردم می‌خواهد در خانه بمانند اما اگر نیاز به کمک درمانی پیدا کردند می‌توانند با او و دیگر پزشکانی که در پویش «تخصص من رایگان» شرکت کرده‌اند، تماس بگیرند و مشاوره دریافت کنند؛ «این روزها از مردم تقاضا می‌شود که در خانه بمانند و به خصوص به علت کم کردن ازدحام و کم کردن ریسک انتقال بیماری در مطب‌ها و بیمارستان از مردم خواسته شده که در موارد غیر اورژانسی مراجعه نداشته باشند اما نمی‌شود توقع داشت در این مدت کسی بیمار نشود یا دغدغه سلامتی نداشته باشد. اگر بتوانیم با این پویش حتی به صورت مقطعی و جزئی از دغدغه‌ها کم کنیم و باعث شویم به علت مشکلاتی که حداقل الان اهمیت چندانی ندارند مردم به مراکز درمانی مراجعه نکنند، فکر می‌کنم کمک بزرگی کرده ایم.»

در این شرایط به پول فکر نمی‌کنم

شایگان از ۵ روز گذشته که به این پویش پیوسته تقریبا ۳۰ مراجعه کننده  مجازی داشته؛ او مشاوره مجازی را در این شرایط بهترین کار می‌داند اما می‌گوید اگر بعضی از پزشکان مراجعه کننده حضوری دارند بهتر است که شرایط ویزیت را به خوبی فراهم کنند؛ «عده‌ای از پزشکان که در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها حضور فعال دارند  و بقیه پزشکان هم می‌توانند در شرایط محافظت شده و بهداشتی تعداد مشخصی بیمار ا در مطب‌هایشان ویزیت کنند. کسانی هم که مطب ندارند یا فعلا جهت کم کردن شیوع بیماری صلاح نمی‌دانند که بیمار غیر اورژانسی ویزیت کنند، می‌توانند به صورت انلاین یا تلفنی ویزیت کوتاهی داشته باشند و استرس بیمار را کاهش دهند تا در زمان مناسب بیمارها مراجعه کنند.»

این پزشک پوست و مو می‌گوید تمام خدماتی که او به بیماران می‌دهد رایگان است و در این وضعیت به مسائل اقتصادی فکر نمی‌کند؛ «دغدغه همه افراد جامعه گذر کردن از این بحران است، و کسی به مسائل اقتصادی فکر نمی‌کند. بیماران به من در اینستاگرام دایرکت می‌دهند و مشکلشان را مطرح می‌کنند و اگر ضایعه ای داشته باشند عکس هم می‌فرستند. من بعد از گرفتن شرح حال مختصر از بیماران، اگر بیماری فعلی نیاز به دارو داشته باشد که به آن‌ها می‌گویم چه دارویی استفاده کنند و اگر مشکل مهمی نباشد که از آن‌ها می‌خواهم استرس نداشته باشند و انشالله اوضاع که بهتر شد مراجعه حضوری به مراکز درمان داشته باشند. تا الان خداروشکر مورد اورژانسی که نیاز فوری به بیمارستان داشته باشد مشاهده نکردم.»

خواستم من هم در صف مقدم درمان باشم

او یک روز داشته در توییتر چرخی می‌زده که با پویش «تخصص من رایگان» آشنا شده و تصمیم گرفته با پیوستن به این پویش سهمی در مداوای مردم داشته باشد. شقایق برزگر، داروساز است و به خبرآنلاین می‌گوید می‌خواهد در کنار دیگر پزشکان به داد مردمی برسد که حالا در وضعیت خوبی نیستند؛ «من از طریق توییتر اولین بار هشتگ تخصص من رایگان را دیدم، پیگیری کردم، پیج اینستاگرامشان را پیدا کردم، با ادمین صفحه صحبت کردم و ایشان هم بعد از دیدن مدارک من و احراز هویت،  من را برای مشاوره دادن به عزیزانی که سوال دارند، معرفی کردند. من هم خواستم با پیوستن به این پویش در صف مقدم مقابله با این بیماری باشم.»

برزگر هم به مردم توصیه می‌کند در خانه بمانند و گوششان شنوای هر نوع اطلاعاتی درباره کرونا نباشد؛ «با توجه به اینکه این ویروس کاملا جدید و ناشناخته ‌است و بصورت رسمی هیچ درمانی به جز پروتکل‌های درمان بیمارستانی برای آن در دست نیست، بهترین کار دعوت مردم به ارامش و اطلاع‌رسانی کردن به شیوه صحیح است. طی مدت شیوع بیماری، بسیاری از افراد اطلاعات کاملا نامعتبر و غیر علمی دادند، فیلم‌ها و حتی مصاحبه‌هایی پخش شد در فضای مجازی که نه تنها کمک کننده نیست بلکه ممکن است باعث اسیب به افراد بشود.»

«خیلی‌ها به دنبال سودجویی بودند و به اسم پزشک تولیدات خودشان را پروموت کردند، یا محصولات غیر بهداشتی وارد بازار کردند.» این دکتر داروساز این موضوعات را آسیب‌زننده به مردم می‌داند و می‌گوید مهمترین کاری که در این برهه باید شود اطلاع‌رسانی درست و دعوت به ارامش است؛ «چه بهتر که یک مرجع قابل اعتماد وجود داشته باشد از همکاران پزشک و داروساز که به صورت مجازی به مردم پاسخگو باشند. تا هم مردم بتوانند قرنطینه را حفظ کنند، هم به سوالاتشان جواب داده شود و از نگرانی در بیایند.»

برزگر مردم را از خوردن هر نوع دارو و ویتامینی برای پیشگیری کرونا برحذر می‌دارد؛ «هیچ دارویی جهت پیشگیری وجود ندارد. مردم مولتی ویتامین‌های روزانه‌شان را مصرف کنند. تمام مکمل‌هایی را که از قبل پزشکشان برایشان تجویز کرده به همان شکل ادامه بدهند. هیچ دارویی حتی مکمل‌ها را سر خود مصرف نکنند. به منابع غیر معتبر و هر فیلم یا فایل صوتی‌ای که فرد اعلام می‌کند پزشک است اعتماد نکنند.»

او می‌گوید از دو روز پیش که به این پویش پیوسته، ۶۰ مراجعه کننده مجازی داشته که بیشترشان درباره کرونا و داروهایی که بهتر است مصرف کنند سوال پرسیده‌اند.

۲۳۵۲۳۵

علی‌بابا پس از گذشت شش ماه از اعلام دورکاری، تجربه خود در حوزه منابع انسانی، فنی و پشتیبانی را به اشتراک گذاشته است.

مشاوره رایگان پزشکی وزارت بهداشت

ساخت و ساز هر ساختمان و سازه ای بر اساس اصول درست، یکی از عواملی است که در هنگام ساخت هر سازه ای باید رعایت شود. برای رعایت چنین امری باید فاکتورهای مختلفی را در نظر گرفت هر کدام از آن ها را باید در جای خود و به صورت مناسبی به کار گرفت.

تمامی حقوق این سایت برای خبرآنلاین محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright © 2018 khabaronline News Agancy, All rights reserved

ایسنا/خوزستان مسئول مرکز بهداشت و درمان دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: با توجه به شیوع کرونا در مرکز بهداشت و درمان دانشگاه، مشاوره پزشکی رایگان انجام می‌شود.

پوراندخت مرتضوی‌قنواتی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: باتوجه به شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاه ها، در مرکز بهداشت و درمان دانشگاه شهید چمران اهواز مشاوره پزشکی رایگان انجام می‌شود. دانشگاهیان می‌توانند سوالات پزشکی خود را در هر زمینه‌ای مطرح کنند.

وی ادامه داد: این خدمات ویژه دانشگاهیان اعم از دانشجویان، اعضای هیات علمی و پرسنل دانشگاه شهید چمران است. دانشگاهیان می‌توانند از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ بعد از ظهر با شماره ۳۳۳۶۹۴۵۵ تماس حاصل و سوالات خود را مطرح کنند.

انتهای پیام

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دکتر علیرضا رئیسی، در حاشیه بازدید از مرکز تماس 4030، اظهار کرد: سامانه 4030 از ابتدای شیوع کرونا تاکنون توانسته با کمک‌‌های فنی و تخصصی وزارت بهداشت خدمات مشاوره‌‌ای در حوزه بیماری کرونا، سلامت روان، تغذیه، سالمندان و مادران باردار ارائه کند.

وی افزود: تاکنون بیش از 17 میلیون و 300 هزار تماس از سوی مردم و یا کارشناسان حوزه بهداشت برای دریافت و ارائه راهنمایی و مشاوره‌‌های مرتبط با کرونا با سامانه 4030 انجام شده است. یکی از کارهایی که جای خالی آن احساس می‌‌شد، راهنمایی مردم و ارجاع به مراکز بهداشتی نزدیک به محل سکونت‌‌شان است که از امروز در تهران و از هفته آینده در سراسر کشور اجرایی می‌‌شود.

معاون وزیر بهداشت یادآور شد: مردم در صورت بروز علائم بیماری کووید19 می‌‌توانند با سامانه 4030 تماس گرفته و پس از راهنمایی و ارجاع به نزدیک‌‌ترین مراکز بهداشتی، توسط پزشکان مستقر در این مراکز ویزیت شوند و در صورت نیاز، از آنها نمونه آزمایش گرفته می‌‌شود و در نهایت در صورت ضرورت، برای بستری شدن به بیمارستان‌‌ها ارجاع داده می‌‌شوند.

رئیسی خاطر نشان کرد: ارائه خدمات مشاوره تلفنی در قالب سامانه 4030 و ارجاع بیماران به مراکز بهداشتی می‌‌تواند میزان مراجعه آنها به بیمارستانها را کاهش دهد. بهتر است که مردم برای رفع نگرانی خود ابتدا به مراکز سرپایی مراجعه کنند و در صورت تشخیص پزشکان مبنی بر نیاز به بستری، به بیمارستان‌‌ها ارجاع شوند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در شرایط مبارزه با کرونا همکاری بسیار نزدیکی با وزارت بهداشت داشت و سامانه 4030 یکی از این همکاری‌‌ها است. 4030 فقط یک سامانه تلفنی نیست، بلکه یک مرکز ارتباطی برای ارائه مشاوره‌‌های تخصصی در زمینه بیماری کووید19 است.

مشاوره رایگان پزشکی وزارت بهداشت

ماجرای 25 میلیون کرونایی در کشور

وی در خصوص اظهارات مطرح شده در مورد ابتلای 25 میلیون نفر از مردم ایران به کرونا، گفت: در مورد اعلام این آمار، بحث تخمین مطرح است و برآورد، پژوهش‌‌ها و تحقیقات مقوله‌‌ای جداگانه است. در حال حاضر بر اساس دستورالعمل‌‌های سازمان جهانی بهداشت، هر عدد و رقمی که از بیماران کرونا در سایت این سازمان هر روز ثبت می‌‌شود، بر اساس تست مولکولی PCR مثبت است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد: ایران نیز همانند سایر کشورهای دنیا، بر مبنای مثبت بودن آزمایش‌‌های مولکولی PCR هر روز آمار بیماران خود را منتشر می‌‌کند و آمار ما هر روز ثبت و اعلام عمومی می‌‌شود، در تمام دنیا هم تعداد مبتلایان قطعی و شناسایی شده بر اساس تست مولکولی PCR است.

62 درصد مردم ماسک استفاده می‌‌کنند

رئیسی یادآور شد: باید از مردم تشکر کنیم، چون در حال حاضر در کل کشور حدود 62 درصد از مردم از ماسک استفاده می ‌‌، البته در برخی از استانها و شهرستانها، میزان استفاده مردم از ماسک به 90 درصد رسیده که جای خرسندی است.

وی گفت: با توجه به اینکه کرونا هیچ دارو یا واکسن قطعی موثری ندارد، بهترین راه مقابله با این ویروس، استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌‌های بهداشتی است. رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی در کشور در اواسط اردیبهشت ماه در کشور توسط مردم به 22 درصد کاهش یافته بود، اما بر اساس آخرین آمارها، این میزان به بیش از 45 درصد رسیده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: وضعیت کشور در استفاده از ماسک بهتر از رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی است و در محیط‌‌های اداری، استفاده از ماسک 82 درصد، در صنایع 78 و در جمعیت عمومی حدود 62 درصد است و امیدواریم که استفاده مردم از ماسک در هفته اخیر به بالاترین حد خود برسد.

انتهای پیام/

مرکز مشاوره دانشگاه علوم پزشکی ایران

$(document).ready(function(){

$(‘#yw_slider_3289’).bxSlider({

mode: ‘fade’,

auto: true,

captions: true,

speed: 1000,

pause: 3000

});

});

تهران، بزرگراه همت جنب برج میلاد، دانشگاه علوم پزشکی ایران

پست الکترونیکی: counseling@iums.ac.ir

مرکز تلفن دانشگاه : ۸۶۷۰۱-۰۲۱
کد پستی: ۱۴۴۹۶۱۴۵۳۵
صندوق پستی:۱۴۶۶۵-۳۵۴

مشاوره رایگان پزشکی وزارت بهداشت

نمایش آمار بازدیدهای کل:191891050
نمایش آمار بازدیدهای 24 ساعت گذشته:76925
نمایش آمار بازدیدهای روز جاری:76925
نمایش آمار بازدیدهای زیربخش فعلی:331135
کاربران حاضر در پایگاه:0

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مرکز مشاوره دانشگاه علوم پزشکی ایران می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2018 All Rights Reserved | counseling center of university of iran

Designed & Developed by : Yektaweb


سلامت روان در قرنطینهDownloads-icon


معنی کروناDownloads-icon


کار خانم نوروزیDownloads-icon


کار خانم مهر زادDownloads-icon

The online version of the Iranian daily Hamshahri

اتاق فکر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران با راه اندازی یک سامانه کشوری به منظور اطلاع رسانی درباره کرونا، یک شماره تلفن اعلام کرده است که مردم سراسر کشور می‌توانند به طور رایگان با آن تماس بگیرند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، طیبه نجفی مقدم مسئول شورای اتاق فکر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: نقش مردم در مهار بیماری کرونا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در صورت نقش پذیری و مشارکت مردمی  مهار این بیماری امکان پذیر خواهد بود.

وی ادامه داد: در این راستا سطح  آگاهی مردم در رابطه با بیماری کرونا نقش مهمی در همکاری آنها خواهد داشت که افزایش سطح آگاهی مردمی  بر عهده  دست اندرکاران برنامه است که اطلاعات صحیح را از در اختیار مردم قرار دهند.

مسول شورای اتاق فکر معاونت بهداشتی  دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: در این راستا  اتاق فکر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران با همکاری وزارت ارتباطات، سامانه  تلفن گویا  کشوری ۱۵۶۹ را راه اندازی کرده است. 

مشاوره رایگان پزشکی وزارت بهداشت

نجفی متذکر شد: سامانه  فوق به طور رایگان در رابطه با  راه های پیشگیری و نحو انتقال ویروس، همچنین سایر نکات لازم درباره کرونا ویروس، اطلاع رسانی می‌کند. شماره فوق توسط تلفن ثابت و همراه بدون پیش شماره قابل استفاده است.

حقوق همشهری‌آنلاین متعلق به موسسه همشهری است

Copyright © 2020 HamshahriOnline, All rights reserved


PDF – همشهری محلهDownloads-icon

مشاوره رایگان پزشکی وزارت بهداشت
مشاوره رایگان پزشکی وزارت بهداشت
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *