مشاوره ی تلفنی کرونا

 
helpkade
مشاوره ی تلفنی کرونا
مشاوره ی تلفنی کرونا

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا،  سامانه تلفنی  مشاوره ویروس کرونا در بخش مشاوره بیماری‌های واگیر سامانه تلفنی 190 راه‌اندازی شده و مردم و کارکنان نظام سلامت می‌توانند به صورت شبانه‌روزی سوالات خود در خصوص این بیماری را با متخصصان در میان بگذارند.  سامانه تلفنی 190 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت 24 ساعته و از طریق خطوط تلفن ثابت و همراه قابل شماره‌گیری است.

همچنین سامانه تلفنی دیگری با شماره 4030 برای پاسخگویی به سوالات مردم در خصوص ویروس کرونا راه‌اندازی شده است. زیرساخت‌های این سامانه تلفنی با همکاری بنیاد برکت و سازمان نظام پزشکی ایجاد شده و 2 هزار خط تلفن همزمان دارد.

سازمان‌ها و نهادی دیگر نیز سامانه‌های تلفنی دیگری برای ارائه مشاوره و راهنمایی در خصوص ویروس کرونای جدید راه‌اندازی کرده تا پاسخگوی نیازهای مردم در شرایط فعلی باشند. سازمان بیمه سلامت سامانه تلفنی 1666 را راه‌اندازی کرده تا پاسخگوی سوالات مردم در خصوص ویروس کرونا باشد. سازمان بهزیستی نیز مشاوره تلفنی 1480 را راه‌اندازی کرده که همه روزه از هشت صبح تا هشت شب به صورت رایگان خدمات مشاوره و روانشناختی به مردم ارائه می‌دهد.

 دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران نیز با راه‌اندازی سامانه تلفنی صدای پرستار با شماره 02161054002 هر روز از ساعت 11 تا 19 به سوالات هموطنان در خصوص مراقبت کودکان، مراقبت و مشاوره سلامت روان، فوریت‌ها و مسمومیت‌ها، مراقبت از بیمار در منزل، سلامت جامعه و سالمندان، ضعف ایمنی (دیابت و شیمی درمانی) و مراقبت بیماران کلیوی و دیالیزی پاسخ می‌دهد. سامانه صدای ماما نیز از ساعت 10 تا 12 و 16 تا 18 نیز پاسخگوی سوالات مردم است.

گروه روان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در خصوص کنترل استرس، اضطراب و سوگ ناشی از دست دادن عزیزان مشاوره رایگان تلفنی به مردم ارائه می‌دهد.

مشاوره ی تلفنی کرونا

انتهای پیام/4021/

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی – آنا می باشد

سامانه مشاوره تلفنی رایگان «٤٥٢٩٨» به همت جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی در راستای حفظ سلامت روان افراد جامعه در برابر بیماری کرونا در دو سطح برای کودکان و بزرگسالان راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سامانه  مشاوره تلفنی رایگان ٤٥٢٩٨ به همت مرکز «سلامت روان رویین » جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی در راستای حفظ  سلامت روان افراد جامعه در دو سطح برای کودکان و بزرگسالان راه اندازی شد. 

فرج حسینیان، معاون پژوهشی،جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به استرس و اضطراب ایجاد شده در جامعه از زمان شیوع ویروس کرونا، گفت: با گسترش ویروس کرونا در کشور و ایجاد استرس و اضطراب و نیز مشکلات روان‌شناختی زیاد در افراد جامعه، سامانه مشاوره تلفنی رایگان جهت ارائه خدمات روان‌شناختی به هموطنان راه اندازی شد.

وی افزود: این فعالیت در راستای مسئولیت اجتماعی جهاد دانشگاهی و حفظ سلامت روان افراد جامعه با بهره مندی از اساتید و افراد توانمند حوزه سلامت روان کشور و در دو سطح برای کودکان و بزرگسالان و به صورت خدمات دهی رایگان راه اندازی شده ‌است.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه هموطنان از تمام نقاط کشور می‌توانند با این سامانه تماس بگیرند، ادامه داد: این سامانه به صورت مشاوره و راهنمایی تلفنی است و از روز اول سال جاری با همکاری صدنفر روان‌شناس و مشاور به طور رسمی برای پاسخ به سوالات روانشناختی در حوزه استرس و اضطراب آغاز به فعالیت کرده است.

مشاوره ی تلفنی کرونا

هموطنان می‌توانند از ساعت ١٠ الی ٢٠ با تلفن ثابت یا همراه با شماره ۴۵۲۹۸-۰۲۱ تماس گرفته و از خدمات کارشناسان سلامت روان مرکز رویین جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی بهره مند شوند.

۲۳۵۲۳۱

علی‌بابا پس از گذشت شش ماه از اعلام دورکاری، تجربه خود در حوزه منابع انسانی، فنی و پشتیبانی را به اشتراک گذاشته است.

وقت طلاست، این جمله را در طول زندگی بارها شنیده ­ایم امروزه با توجه به مشکلات زندگی و دغدغه­ های کاری زیاد اهمیت این موضوع بیشتر قابل درک است. با توجه به پیشرفت­ های روزافزون و تغییر سبک زندگی، ناگزیر به انتخاب روش ­هایی هستیم تا زمان بیشتری جهت برنامه ریزی برای ضروریات زندگی داشته باشیم.

تمامی حقوق این سایت برای خبرآنلاین محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright © 2018 khabaronline News Agancy, All rights reserved

سامانه مشاوره تلفنی رایگان ٤٥٢٩٨ از سوی مرکز “سلامت روان رویین “جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی در راستای حفظ  سلامت روان افراد جامعه در دو سطح کودکان و بزرگسالان راه‌اندازی شد.

به گزارش ایسنا، فرج حسینیان، معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به استرس و اضطراب ایجاد شده در سطح جامعه از زمان شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: با توجه به گسترش ویروس کرونا در کشور و در پی آن ایجاد استرس و اضطراب و برخی مشکلات روان شناختی در بین افراد جامعه، سامانه مشاوره تلفنی رایگان جهاد دانشگاهی جهت ارائه خدمات روانشناختی به هموطنان راه‌اندازی شد.

وی خاطرنشان کرد: این فعالیت در راستای مسئولیت اجتماعی جهاد دانشگاهی و حفظ سلامت روان افراد جامعه با بهره‌مندی از توان اساتید و افراد توانمند حوزه سلامت روان کشور و در  دو سطح کودکان و بزرگسالان راه‌اندازی شده  است.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه هموطنان از تمام نقاط کشور می‌توانند با این سامانه تماس بگیرند، ادامه داد:این سامانه بصورت مشاوره و راهنمایی تلفنی است و از روز اول سال جدید با همکاری 100 نفر  از روانشناسان و مشاوران به طور رسمی برای پاسخ به سوالات روانشناختی در حوزه استرس و اضطراب فعالیت خود را آغاز کرده است.

هموطنان می‌توانند از ساعت ١٠ الی ٢٠ با تلفن ثابت یا همراه با شماره ۴۵۲۹۸-۰۲۱ تماس گرفته و از خدمات کارشناسان سلامت روان مرکز رویین جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی بهره مند شوند.

مشاوره ی تلفنی کرونا

انتهای پیام

می توانید در این بخش لیست مشاوره کرونا سامانه رسا را مشاهده
کنید و مشاور مورد نظر خود را انتخاب کنید.

پزشکی عمومی

پزشکی عمومی

فارغ التحصیل پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران
،
سابقه طبابت: از سال ۹۸
،

مشاوره ی تلفنی کرونا

پزشکی عمومی

فارغ التحصیل پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تهران
،
سابقه طبابت: از سال ۹۶
،
گذراندن دوره های زیبایی

پزشکی عمومی

فارغ التحصیل پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز
،
سابقه طبابت: از سال ۸۹
،
ارائه مشاوره در زمینه های داخلی، اطفال و پوست

دکترای حرفه ای پزشکی ، پزشکی عمومی

فارغ التحصیل پزشکی عمومی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران
،

پزشکی عمومی

فارغ التحصیل پزشکی عمومی از دانشگاه آزاد تهران
،
سابقه طبابت: از سال ۹۷
،

بر اساس گزارش سازمان جهانی سلامت WHO ، ویروس کرونای جدید اولین بار در شهر ووهان چین در تاریخ 31 دسامبر 2019 گزارش شد. کرونا ویروس، از خانواده بزرگ ویروسهایی است که باعث بیماری هایی از جمله سرماخوردگی و بیماری های شدیدتری از جمله سارس است. نشانه های رایج ابتلا به این بیماری شامل علائم تنفسی، تب، سرفه، تنگی نفس و مشکلات تنفسی است. این ویروس در موارد حادتر می‌تواند باعث ذات الریه، سندروم حاد تنفسی، نارسایی کلیه و مرگ بشود.

به نظر می‌رسد افراد مسن و افرادی که سابقه بیماری های زمینه ای از جمله دیابت یا بیماری های قلبی را دارند، بیشتر در برابر این ویروس آسیب پذیر هستند. در حال حاضر افرادی که در حال زندگی در منطقه گردش ویروس یا سفر به این مناطق هستند، ممکن است در معرض خطر ابتلا به عفونت باشند. همچنین کارکنان بهداشتی و پزشکان و پرستارانی که در تماس با بیماران کرونا قرار دارند بیشتر در معرض ریسک ابتلا به بیماری هستند و باید با روش های مناسب پیشگیری و کنترل عفونت، از خود مراقبت کنند.

هنوز به طور قطعی مشخص نیست که ویروس کرونا یا nCoV تا چه مدت روی سطوح می‌ماند، اگرچه مطالعات اولیه نشان می‌دهد که ممکن است ساعتها یا بیشتر روی سطوح مختلف باقی بمانند. ضدعفونی کننده های ساده می‌توانند ویروس را از بین ببرند و باعث می‌شوند دیگر امکان عفونت افراد وجود نداشته باشد.

دوره نهفتگی این بیماری بر اساس تخمینی که از بیماری های مشابه در این خانواده وجود دارد (مانند سارس یا مرس) حدود 14 روز است. آنتی بیوتیک ها علیه ویروس ها بی اثرند و تنها بر عفونتهای باکتریایی موثرند بنابراین در مورد ویروس کرونا هم مصرف آنتی بیوتیک ها بی فایده خواهد بود.

در حال حاضر هیچ داروی مشخصی برای جلوگیری و درمان بیماری کرونا وجود ندارد، اگرچه کسانی که به این ویروس مبتلا هستند باید مراقبت های لازم برای درمان و برطرف شدن علایم را دریافت کنند.

بر اساس گزارشWHO اقدامات زیر به طور خاص به عنوان دارو برای nCoV توصیه نمی‌شوند، زیرا آنها برای محافظت از خود موثر نیستند و حتی می‌توانند مضر باشند:

• استعمال سیگار

• نوشیدن چای گیاهی سنتی

• پوشیدن ماسک

• مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک

• شستن مرتب دستها با آب و صابون یا استفاده از محلولهای ضد عفونی با پایه الکل

• زمان عطسه و سرفه، دهان و بینی خود را با دستمال بپوشانید و سپس دستمال استفاده شده را دور بیندازید و دستهای خود را بشویید.

• حداقل یک متر فاصله بین خود و دیگران را رعایت کنید، به خصوص با افرادی که در حال عطسه یا سرفه هستند.

• از تماس دست ها با چشم ها و بینی و دهان خودداری کنید. دستها در تماس با سطوح مختلفی هستند که ممکن است آلوده به ویروس باشند.

• اگر تب دارید یا بشدت سرفه می‌کنید و مشکل تنفسی دارید فورا به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

• اگر علائم تنفسی خفیف دارید و سابقه مسافرت به مناطق آلوده را ندارید، به دقت بهداشت تنفسی و دستها را رعایت کنید و تا حد امکان تا زمان بهبود در منزل بمانید.

• به عنوان احتیاط عمومی، هنگام بازدید از بازارهای زنده حیوانات، بازارهای مرطوب یا بازار محصولات حیوانات، اقدامات بهداشتی عمومی را انجام دهید.

• از مصرف محصولات حیوانی خام یا خوب پخته نشده خودداری کنید.

• طبیعی است که در حال حاضر با شیوع بیماری احساس ناراحتی و اضطراب و ترس داشته باشید. در این مواقع بهتر است با افرادی که اطمینان دارید می‌توانند به شما کمک کنند یا خانواده و دوستان صحبت کنید.

• اگر باید در خانه بمانید سبک زندگی سالمی را در پیش بگیرید که شامل وعده های غذایی سالم، خواب کافی، ورزش و ارتباط با افرادی است که دوستشان دارید از طریق تلفن یا ایمیل.

• سیگار نکشید و از الکل و دیگر مواد محرک یا مخدر برای غلبه بر اضطراب و ناراحتی خود استفاده نکنید.

• اطلاعاتی که می‌تواند در این زمینه مفید باشد را جمع آوری کنید.

• نگرانی تان را با کمتر دنبال کردن2 اخبار حوادث و بحران شیوع از رسانه ها و شبکه های اجتماعی،2 محدود کنید.

• بهتر است بچه ها نزدیک والدین و افراد خانواده بمانند و وسایل سرگرمی و بازی آنها در خانه فراهم شود تا حد امکان از حضور در پارکها و زمینهای بازی منصرف شوند.

• بچه ها در این مواقع دچار اضطراب بیشتری می‌شوند که بهتر است حمایت عاطفی بیشتری از خانواده خود دریافت کنند.

با توجه به اینکه خروج از منزل می تواند شما را بیشتر در معرض ویروس کرونا قرار دهد، در صورتی شما علائمی مشکوکی را در خود مشاهده کردید، احتمالا منطقی نباشد در این شرایط از منزل خارج شده و به بیمارستان هایی که مملو از بیماران مبتلا به کرونا هستند، مراجعه کنید. اما چه راه حل دیگری وجود دارد که شما بتوانید بدون خارج شدن از منزل با پزشکان متخصص در ارتباط باشید؟

سامانه رسا اولین و بزرگترین بستر ارتباط تلفنی پزشک و بیمار، به شما کمک می‌کند تا بتوانید از منزل خود با پزشکان متخصص تماس بگیرید و علائم و مشکلات خود را با آنها مطرح کنید.

مشاوره ی تلفنی کرونا

شما می‌توانید هم اکنون با انتخاب پزشک خود از لیست بالا و شارژ حساب خود با پزشک مورد نظرتان تماس بگیرید و هر میزان که می‌خواهید با پزشک در تماس باشید.

درباه رِسا

رِسا
اولین سامانه ارتباط پزشک با بیمار در کشور است و بیماران عزیز
براحتی و بدون نیاز به حضور در مطب پزشک می توانند با پزشک خوب
از هر جایی در ارتباط باشند. پزشکان گرامی نیز می توانند تماس
های بیماران خود را در سامانه رِسا مدیریت کنند.

کاربری

دسترسی سریع

با ما تماس بگیرید

پشتیبانی بیماران :
۰۲۱ – ۷۴ ۴۷ ۱۳ ۰۰

ثبت نام پزشکان :
۰۲۱ – ۷۴ ۴۷ ۱۲ ۰۰

info@resaa.net

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت به شرکت رسالت سلامت ایرانیان (برگ های سبز و نقره ای سابق) تعلق
دارد © ۱۳۹۹

نشانی:
       تهران خیابان کریم خان زند نبش  آبان شمالی ساختمان
معاونت فرهنگی دانشگاه علامه طباطبائی طبقه دوم اتاق ۲۲۳

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به انجمن مشاوره ایران می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved | Iranian Counseling Association

Designed & Developed by : Yektaweb


لیست مشاوران اضطراب کروناDownloads-icon

تهران – ایرنا – استادان گروه‌های روانپرستاری و مامایی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران با راه‌اندازی خط‌های تلفنی صدای پرستار و صدای ماما در شرایط بحرانی کنونی و شیوع کووید ۱۹ اقدام به ارائه مشاوره رایگان تلفنی و خدمات مشاوره درمورد کرونا می‌کنند.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران، صدای پرستار با شماره  ۶۱۰۵۴۰۰۲ – ۰۲۱  هر روز از ساعت ۱۱ تا ۱۹ به سوالات شما در زمینه های مراقبت کودکان، مراقبت و مشاوره سلامت روان، فوریت ها و مسمومیت ها، مراقبت از بیمار در منزل، سلامت جامعه و سالمندان، ضعف ایمنی (دیابت و شیمی درمانی) و مراقبت بیماران کلیوی و دیالیزی پاسخ خواهد داد.

همچنین صدای ماما با شماره ۶۱۰۵۴۰۰۱ – ۰۲۱ هر روز صبح ها از ساعت ۱۰ تا ۱۲ و عصرها از ساعت ۱۶ تا ۱۸ به سوالات شما پاسخ خواهد داد.

همچنین گروه روان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در راستای رسالت حفظ سلامت روان جامعه و حمایت روانی هم میهنان گرامی در شرایط بحرانی حال و شیوع کووید ۱۹ اقدام به برقراری مشاوره رایگان تلفنی تا اطلاع ثانوی جهت کنترل استرس و اضطراب و سوگ ناشی از دست دادن عزیزان کرده است.

عموم هم میهنان گرامی بخصوص همکاران محترم و خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی تهران می توانند به شرح زیر از خدمات مشاوره بهره مند شوند.  

مشاوره ی تلفنی کرونا

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز سه شنبه اعلام کرد: تاکنون ۴۴ هزار و ۶۰۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۸۹۸ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۴ هزار و ۶۵۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

تهران- ایرنا- تطهیر قاتلان و بی‌گناه جلوه دادن اشراری که امنیت جانی…

تهران – ایرنا – مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید درباره دومین رزمایش…

تهران – ایرنا – رئیس کل دادگستری استان تهران بخشنامه حمایت قضایی از…

تهران – ایرنا – دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی مراکز سرپایی درمان…

تهران – ایرنا – ارائه لایحه معافیت ۲۰ درصدی پرداخت حق بیمه سهم کارفرما…

تهران – ایرنا – وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سیاست دارویی این…

تهران-ایرنا- سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون…

تهران – ایرنا – سرپرست واحد روانشناسی موسسه محک افزود: کلینیک سوگ…

تهران – ایرنا – رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از و کشف و آزادسازی هزار…

تهران – ایرنا – رئیس قوه قضاییه درباره برخی واگذاری‌های مساله‌دار…

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است

شیراز (پانا ) – معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از راه‌اندازی سامانه‌های تلفنی ۱۸۱۹ مرکز پایش مراقبت‌های درمانی معاونت درمان و ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای پاسخگویی به سوالات و مشاوره در خصوص ویروس کرونا خبر داد و گفت: تاکنون به بیش از پنج هزار و ۲۰۰ تماس تلفنی پاسخ داده شده است.


به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر علی اکبری اعلام کرد: در راستای رفع ابهامات شهروندان در زمینه ویروس کرونا، کارشناسان سامانه تلفنی ۱۸۱۹ با داخلی صفر و همچنین سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز همچنان پاسخگوی پرسش‌های مردم در زمینه کروناویروس هستند.

او افزود: کارشناسان مرکز پایش مراقبت‌های درمانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز هر روزه به صورت ۲۴ ساعته در قالب سه نوبت کاری، پاسخگوی تماس ‌های مردم در ارتباط با بیماری کووید۱۹ هستند.

مشاوره ی تلفنی کرونا

وی با اشاره به کاهش تماس‌‌های مردمی در روزهای اخیر نسبت به روزهای ابتدایی همگام با افزایش آگاهی مردم در زمینه کروناویروس گفت: در روزهای نخست بیشتر پرسش‌‌ها پیرامون نگرانی از داشتن علائم کرونا، طریقه استفاده از مواد ضدعفونی کننده و لزوم استفاده از ماسک بود که اکنون پرسش‌ها تخصصی ‌تر شده و شیوه‌‌های درمان و ایزوله کردن را در بر می‌گیرد.

دکتر اکبری اضطراب و استرس را یکی از مشکلات مردم در مواجهه با کروناویروس عنوان کرد و اضافه کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود برای پاسخگویی به پرسش‌های خود در زمینه کروناویروس، تلفن اورژانس۱۱۵ ویژه امدادرسانی به سوانح و فوریت ‌های پزشکی را اشغال نکنند.


تبلیغاتDownloads-icon


Downloads-icon

همین حالا از بهترین پزشکان کرونا ویروس مشاوره بگیرید!

بیش از 56 پزشک کرونا ویروس آماده پاسخگویی و خدمت رسانی سریع به شما هستند

شهروندان می توانند برای کنترل هر گونه اضطراب و نگرانی در مورد بیماری کرونا در 24 ساعت شبانه روز با مشاورین و مددکاران اجتماعی تماس بگیرند.

 

 

88492747

88830950

مشاوره ی تلفنی کرونا

info@bornanews.ir

تهران – خیابان شهید مطهری – خیابان فجر – خیابان نظری – انتهای خیابان دلفان – نبش اتوبان مدرس – پلاک 50

تمام حقوق برای خبرگزاری برنا محفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

مشاوره ی تلفنی کرونا
مشاوره ی تلفنی کرونا
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *