مشاور ریاست جمهوری آمریکا

 
helpkade
مشاور ریاست جمهوری آمریکا
مشاور ریاست جمهوری آمریکا

این ۵ زیررده در این رده قرار دارند؛ این رده در کل حاوی ۵ زیررده است.

این ۲۵ صفحه در این رده قرار دارند؛ این رده در کل حاوی ۲۵ صفحه است.

دستیار رئیس‌جمهور در امور امنیت ملی، که معمولاً به آن مشاور امنیت ملی می‌گویند، مقامی ارشد در دفتر اجرایی رئیس‌جمهور است که به عنوان مشاور اصلی رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا در زمینهٔ مسایل امنیت ملی فعالیت می‌کند. این فرد در جلسات شورای ملی امنیت ایالات متحده آمریکا هم شرکت می‌کند و ریاست کمیته سران این شورا را که وزیر دفاع و وزیر امور خارجه معمولاً در آن شرکت می‌کنند بر عهده دارد. دفتر مشاور امنیت ملی در بال غربی کاخ سفید واقع شده‌است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگو با شبکه «ای‎بی‌سی‎نیوز» گفت که ترامپ شایستگی ریاست جمهوری این کشور را ندارد.

مشاور سابق ترامپ افزود: فکر نمی‎کنم که ترامپ شایسته رئیس جمهوری آمریکا باشد..فکر نمی‌کنم که ترامپ برای انجام وظیفه، شایستگی لازم را داشته باشد.

جان بولتون در ادامه انتقادات خود از رئیس جمهور آمریکا گفت که ترامپ گزینه مناسبی برای مقام ریاست‌جمهوری آمریکا نیست و فقط به دنبال انتخاب مجدد در انتخابات پیش روی است.

وی با اشاره به عکس گرفتن دونالد ترامپ در کنار رهبر کره شمالی گفت که او در دیدار با کیم جونگ اون فقط به همان ژست گرفتن و عکس گرفتن فکر می‌کرد ونه بیشتر.

این اظهارات جان بولتون در حالی عنوان می‎شود که وی سعی دارد با انتشار کتاب جدید خود، خاطرات خود را از کار با ترامپ بازگو کند؛ هر چند ترامپ سخت در تلاش است تا مانع انتشار این کتاب بولتون شود.

مشاور ریاست جمهوری آمریکا

دونالد ترامپ روز پنجشنبه در واکنش به کتاب جدید جان بولتن مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید در توئیتی نوشت: کتاب بسیار خسته کننده جان بولتون پر از دروغ و داستان های ساختگی است.

ترامپ افزود: همه چیز درباره من خوب گفته شده بود تا اینکه من او را از کار اخراج کردم. او یک احمق ملال آور است. او فردی است که فقط خواهان جنگ است. هرگز سرنخی پیدا نکرد.

بولتون که از سیاستمداران نومحافظه‌کار آمریکا محسوب می‌شود، از آوریل 2018 (فروردین 97) در کابینه دونالد ترامپ به‌عنوان مشاور امنیت ملی مشغول فعالیت شده بود.

ان بولتون در سپتامبر سال گذشته میلادی (شهریور 98)  به‌دلیل اختلاف نظر با دونالد ترامپ از سمت خود برکنار شد و جای خود را به «رابرت اوبرایان» داد.

انتهای پیام

نیویورک- ایرنا- مشاور امور بین‌المللی برنی سندرز سناتور آمریکایی، سیاست ترامپ در قبال ایران را مشابه سیاست بوش درباره عراق دانست و گفت این سیاست‌ها آمریکا را منزوی کرده است.

مثیو داس روز یکشنبه در صفحه توئیتری خود نوشت: سیاست جورج بوش درباره عراق، آمریکا را منزوی کرد؛ به طور فزاینده‌ای بر دشمنانمان افزود و باعث رنج بی‌شمار انسان‌ها شد.

وی خاطرنشان کرد: سیاست ترامپ در قبال ایران هم َآمریکا را منزوی کرده است، به طور فزاینده‌ای خصومت را افزوده و رنج عظیم انسانی را موجب شده است. شاید زمان آن باشد که خط مشی‌ نویسی نئوکان‌ها را متوقف سازیم.

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که تاکنون دونالد ترامپ گزینه نهایی جمهوریخواهان محسوب می‌شود، پرداختن به ناکامی‌های دولت فعلی آمریکا بیش از پیش شدت یافته است.

هرچند دولت فعلی و تیم انتخاباتی آنها می‌کوشند از بستر اعتراض‌های مردمی علیه نژادپرستی، حزب دموکرات‌ را به تبعیت از آنچه چپگراهای افراطی می‌نامند، متهم سازند اما دموکرات‌ها هم با عینیت بخشی به شکست‌های مکرر ترامپ در عرصه‌های مختلف داخلی و خارجی، سیاست‌گذار اصلی این دولت را نئوکان‌ها یا همان نومحافظه‌کاران می‌دانند.

مشاور ریاست جمهوری آمریکا

تندروهایی همچون جان بولتون، مایک پمپئو و استیو بنن در شمار این افراد محسوب می‌شوند که شاخص‌های ایدئولوژیک نومحافظهکاران دنبال می‌کنند که عبارتند از : هژمونی آمریکا به عنوان قدرت برتر جهان، بیاعتنایی به نهادهای بین‌المللی، دشمنی آشکار با سوسیالیسم و جنبش‌های چپ، افزایش قیاس ناشدنی توان نظامی، تقویت اتحاد با  رژیم صهیونیستی به هرقیمتی، تغییر حکومت‌هایی که در مقابل آمریکا ایستاده‌اند.

از دیگر ویژگی‌های این جریان فکری در آمریکا را می توان حفظ کنترل آمریکا بر سوخت فسیلی، باور نداشتن به تغییرات آب و هوایی، مخالفت با سیاست‌های بیمه‌ای و مهاجرتی دولت سابق نام برد.

نتیجه این جریان فکری در سیاست فشار حداکثری بر ایران و اعمال تروریسم اقتصادی بر مردم آن، دخالت در امور داخلی ونزوئلا، دشمنی آشکار با چین، مخالفت با روسیه، تحریم کره شمالی و اعمال محاصره اقتصادی بر آن، خروج از یونسکو، شورای عالی حقوق بشر و قطع کمک به آنروا سازمان امداد و اشتغال آوارگان فلسطینی سازمان ملل، انتقال سفارت آمریکا به قدس و شناسایی آن به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، شناسایی جولان اشغالی سوریه به عنوان بخشی از آنچه قلمرو اسرائیل نامیده‌اند، افزایش بودجه نظامی به بیش از ۷۶۰ میلیارد دلار، خروج از پیمان آب و هوایی پاریس، بازگشایی معادن زغال سنگ و استخراج منابع نفتی خود، خروج از برجام، مخالفت با سیاست مهاجرتی داکا و فشار برای اخراج دانشجویان خارجی با هدف ملی‌گرایی ملاحظه می‌شود.

همه اینها باعث شده است تا در سه سال و نیم گذشته، آمریکا بیش از پیش در نهادهای بین‌المللی و حتی متحدان خود بی اعتبارتر شود و تلاش‌های آنها در قبال کره شمالی، چین، اروپا و ایران به ویژه با مخالفت همه جانبه جهانی با خروج آنها از برجام بی نتیجه بماند.

تهران- ایرنا- نخست وزیر مغرب عادی سازی روابط با رژپم صهیونیستی را…

مسکو – ایرنا – وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که آمریکا نمی تواند…

اسلام‌آباد – ایرنا – منابع رسمی پاکستان با اشاره به دور جدید تلاش‌های…

تهران- ایرنا- دو شهروند یمنی در تازه ترین حمله هوایی ائتلاف سعودی…

تهران- ایرنا- رییس جمهوری ونزوئلا از ایران برای کمک به این کشور برای…

تهران- ایرنا- داماد و مشاور ارشد رییس جمهوری آمریکا گفت که توافق برای…

مسکو -ایرنا – وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام کرد: همکاریهای…

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه آمریکا در دور جدیدی از سفرهایش به بحرین،…

تهران- ایرنا- رسانه ها از ادامه دخالت امارات در لیبی و آموزش و تجهیز…

تهران-ایرنا- دور سوم نشست کمیته تدوین قانون اساسی سوریه با حضور طرف…

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است

شفقنا- مشاور امنیت ملی دولت ترامپ گفت ایران و چین با حملات سایبری قصد دارند در انتخابات ریاست جمهوری این کشور دخالت کنند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رویترز، رابرت اوبراین که به جای جان بولتون به صندلی مشاوره امنیت ملی دولت ترامپ تکیه زده گفت: هکرهای وابسته به دولت چین در آستانه انتخابات ریاست جمهوری نوامبر به زیرساخت‌های انتخاباتی آمریکا حمله می‌کنند. اظهارات اوبراین درحالی مطرح می‌شود که پیشتر سازمان امنیت ملی آمریکا نیز چین را متهم کرده بود با تلاش زیادی در پی دخالت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا است. برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که روسیه به دنبال انتخاب مجدد ترامپ و چین به دنبال راهیابی جو بایدن به کاخ سفید است.

مشاور امنیت ملی ترامپ به شبکه تلویزیونی CBSگفت: چینی‌ها به دنبال شکست خوردن رییس جمهور ترامپ از بایدن هستند، چین همانند ایران و روسیه به دنبال حملات سایبری و هکری به منظور تاثیر گذاشتن بر انتخابات ریاست جمهوری نوامبر هستند.

اوبراین تهدید هم کرده و گفته هر کشوری که بخواهد در انتخابات ایالات متحده دخالت کند و نتایج آن را تحت تاثیر قرار دهد، با تبعات بسیار شدیدی از سوی ما مواجه خواهد شد.

این ادعاها درحالی مطرح می‌شود که ایران، چین و روسیه گفته‌اند هیچ دخالتی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که موضوعی داخلی است، نمی‌کنند.

مشاور ریاست جمهوری آمریکا

خبر اصلی را در رویترز ببینید

انتهای پیام

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

به گزارش آرانیوز،به نقل از نیویورک تایمز، «جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در کتاب جنجالی خود که قرار است هفته آینده منتشر شود، مواردی از بی‌اطلاعی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور درباره ساده‌ترین مسائل جهان را فاش کرده است.

بولتون در کتاب خود که کاخ سفید تلاش می‌کند از انتشارش جلوگیری کند، نوشته است: «… مثلاً به نظر می‌رسید که آقای ترامپ نمی‌داند که بریتانیا یک قدرت هسته‌ای است و یک بار هم پرسید که آیا فنلاند بخشی از روسیه است. حتی مشاوران ارشد آقای ترامپ که همواره خود را وفادارترین افراد به او نشان می‌دادند، پشت سرش او را مسخره می‌کردند.»

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در خصوص تمسخر ترامپ از سوی مشاوران ارشد و سایر اعضای کابینه‌اش گفته است: «در سال 2018 در جریان دیدار آقای ترامپ با رئیس کره شمالی، مایک پامپئو وزیر امور خارجه یادداشتی را به دست من داد که روی آن نوشته بود: او کاملاً مزخرف می‌گوید.»

جان بولتون در بخش دیگری از کتاب خود فاش کرده است که دونالد ترامپ در جلسات توجیهی که برای آگاه شدن او از آخرین مسائل اطلاعاتی برگزار می‌شده، بیش از آن‌که شنونده باشد، گوینده بوده و به همین دلیل اغلب این جلسات صرفاً اتلاف وقت بوده‌اند.

به گفته این مقام سابق دولت آمریکا، دونالد ترامپ علاقه به ایجاد تقابل و اختلاف بین اعضای کابینه خود داشته و حتی یک بار به او [جان بولتون] گفته است که رکس تیلرسون [وزیر خارجه سابق] با استفاده از الفاظ زشت و توأم با تبعیض جنسیتی، نیکی هیلی [نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل] را مورد خطاب قرار داده است.

مشاور ریاست جمهوری آمریکا

جان بولتون در بخشی از کتاب خود با اشاره به انتقادات شدید ترامپ از نحوه اداره ناتو، فاش کرده است که دولت ترامپ بیش از آنچه به نظر می‌رسیده، به خروج از ناتو نزدیک بوده است.

وی همچنین در کتاب خود نوشته است که  ترامپ به‌طور آشکار سیاست خارجی آمریکا را به آینده سیاسی خود گره زده بوده است. به گفته مشاور سابق امنیت ملی آمریکا، ترامپ سال گذشته در اجلاس گروه 20 از «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین خواسته است که با خریداری حجم زیادی از محصولات کشاورزی از آمریکا موافقت کند تا از این طریق پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از طریق جذب آرای شهروندان ایالت‌هایی که اقتصادشان وابسته به کشاورزی است، تضمین شود.

بولتون که از سیاستمداران نومحافظه‌کار آمریکا محسوب می‌شود، از آوریل 2018 (فروردین 97) در کابینه دونالد ترامپ به‌عنوان مشاور امنیت ملی مشغول فعالیت شده بود. وی در سپتامبر سال گذشته میلادی (شهریور 98)  به‌دلیل اختلاف نظر با دونالد ترامپ از سمت خود برکنار شد و جای خود را به «رابرت اوبرایان» داد.

سرویس ترکیه –کالین در تماس تلفنی با مشاور امنیت ملی آمریکا در خصوص تحولات اخیر در مدیترانه شرقی، لیبی و فلسطین گفتگو کردند.

به گزارش کردپرس، بر اساس اطلاعات به دست آمده از نهاد ریاست جمهوری ترکیه، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در تماس تلفنی با رابرت او براین، مشاور امنیت ملی آمریکا در خصوص تحولات اخیر در مدیترانه شرقی، لیبی و فلسطین گفتگو کردند.

به نوشته CNN TURK، دفتر ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه با انتشار بیانیه ای ضمن اشاره به این دیدار عنوان کرد: «دو طرف در این تماس تلفنی بر حل و فصل مسائل به وجود آمده در مدیترانه شرقی و لیبی با تکیه بر حقوق و قواعد بین المللی و از طریق گفتگو و راه های صلح آمیز تأکید کرده اند».

 

کد خبرنگار: 30102

مشاور ریاست جمهوری آمریکا

کليه حقوق اين پایگاه اطلاع‌رسانی متعلق به
«خبرگزاری کردپرس»
بوده و هرگونه استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.

مشاور ریاست جمهوری آمریکا
مشاور ریاست جمهوری آمریکا
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *