مصاحبه دکتری روانشناسی بالینی وزارت بهداشت

 
helpkade
مصاحبه دکتری روانشناسی بالینی وزارت بهداشت
مصاحبه دکتری روانشناسی بالینی وزارت بهداشت

@media (max-width:1008px) {
.noresp {
display: none !important
}
}
.form-control {
width: auto !important;
border-radius: 0px
}
.inner-contentbox {
margin-bottom: 15px !important
}
.alink img {
max-width: 100% !important;
width: auto !important;
height: auto !important
}
.alink h2 {
color: rgb(58, 109, 151);
font-size: 16px;
margin-bottom: 20px
}
.alink h3 {
font-size: 14px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-bottom: 20px
}
.alink p {
line-height: 27px
}
.alink a {
font-size: 15px
}
.shoar {
background: rgb(249, 249, 249) none repeat scroll 0% 0%;
text-align: center;
padding: 30px 10px;
font-weight: bold;
font-size: 23px;
margin-bottom: 20px;
line-height: 32px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-top: 20px
}
.end {
border: 1px solid rgb(220, 222, 181);
background-color: rgb(254, 255, 232);
padding: 10px;
margin: 10px 0px;
line-height: 1.5;
}
.slo {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
margin-left: 20px;
}
.slo2 {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
position: relative;
top: 33px;
margin-right: 20px;
}
.mytable tr td {
border: 1px solid #ccc;
}
.mytable tr:nth-child(even) {
background: #ED7D31;
color: white
}
.mytable tr:nth-child(even) td {
color: white !important
}
.mytable tr:nth-child(odd) {
background: #FFF
}
.mytable tr:first {
background:#EBFC87
}
.mytable li:nth-child(5n+3) {
font-weight: bold
}
address, blockquote, dd, dl, p, pre, q {
margin-bottom: 1px;
}
.mb-5 {
margin-bottom: 3px !important
}
h4 {
font-size: 14px !important;
font-weight: bold;
color: rgb(58, 109, 151);
}

تمامی داوطلبانی که به مصاحبه دکتری وزارت بهداشت دعوت شدند باید جهت شرکت در جلسات مصاحبه به مناطق آمایشی تعیین شده بروند . مصاحبه دکترا علوم پزشکی در 5 ایستگاه به منظور بررسی توانمندی های داوطلبان به صورت کاملا رایگان برگزار خواهد شد .مصاحبه دکتری روانشناسی بالینی وزارت بهداشت

برای مشاوره مصاحبه دکتری وزارت بهداشت 99

برای مشاوره مصاحبه دکتری وزارت بهداشت 99

آزمون دکتری وزارت بهداشت از دو قسمت آزمون کتبی و مصاحبه تشکیل شده است . آن دسته از داوطلبانی که بعد از شرکت در آزمون کتبی و بعد از اعلام نتایج اولیه دکتری وزارت بهداشت ، موفق به کسب حد نصاب 50 % میانگین كل نمرات شركت كنندگان در آزمون كتبی و كسب حداقل 30 % نمره كل آزمون شدند ، می توانند جهت ورود به مرحله مصاحبه دکتری وزارت بهداشت ۹۹ اقدام نمایند . مصاحبه دکتری علوم پزشکی برای دوره ی دكتری تخصصی توسط مناطق آمایشی ( دانشگاه ها ) و برای دوره ی دكتری پژوهشی توسط سازمان ها / مؤسسات و دانشگاه های علوم پزشكی مجری دوره دكتری پژوهشی برگزار خواهد شد . از داوطلبانی كه در آزمون كتبی ( مرحله ی اول ) حدنصاب نمره ی لازم را ( با توجه به سهمیه ی داوطلب ) كسب كرده باشند ، به تعداد دو برابر ظرفیت آن رشته دعوت به مصاحبه می شوند و بر اساس اولویت نمره كتبی و انتخاب محل به مناطق آمایشی معرفی خواهند شد . در سال 96 ، زمان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت ، 14 تیر لغایت 18 مرداد ماه بوده است اما زمان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت 99 در حال حاضر مشخص نشده است و در صورت اعلام زمان دقیق برگزاری جلسات مصاحبه ، این مقاله به روز رسانی خواهد شد . در ادامه روند مصاحبه دکتری تخصصی ، مصاحبه دکتری پژوهشی ، مناطق آمایشی مصاحبه دکتری و ایستگاه های مصاحبه دکتری وزارت بهداشت را بررسی می کنیم .

 

در گروه علوم پایه مصاحبه 45 رشته در یک منطقه آمایشی ، 14 رشته در دو منطقه آمایشی و 2 رشته در سه منطقه آمایشی برگزار می گردد . در دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 99 ، جدول محل برگزاری مصاحبه دكتری تخصصی رشته های علوم پایه ، بهداشت و تخصصی در مناطق آمایشی ذکر خواهد شد .
1. در رشته هایی كه مصاحبه آنها تنها در یک منطقه آمایشی برگزار می گردد ، داوطلبان می توانند بر اساس علاقه و سایر ضوابط نسبت به انتخاب كلیه رشته / محل های آموزشی اقدام نمایند و هیچ محدودیتی در انتخاب آنان وجود ندارد .
2. در رشته هایی كه مصاحبه آنها در 2 منطقه آمایشی برگزار می گردد ، داوطلبان می توانند بر اساس علاقه و رعایت سایر  ضوابط نسبت به انتخاب كلیه رشته / محل های آموزشی اقدام نمایند و هیچ محدودیتی در انتخاب آنان وجود ندارد .
3. در رشته هایی كه مصاحبه آنها در 3 منطقه آمایشی برگزار می گردد ، داوطلبان می توانند بر اساس علاقه و رعایت سایر  ضوابط نسبت به انتخاب كلیه رشته / محل های آموزشی اقدام نمایند و هیچ محدودیتی در انتخاب آنان وجود ندارد .نکته مهم :

در رشته هایی كه مصاحبه آنها در 3 منطقه آمایشی برگزار خواهد شد ، معرفی افراد به این مناطق بر اساس نمره و به تعداد چند برابر ظرفیت پذیرش آن مناطق آمایشی خواهد بود . به عبارت دیگر ممكن است افرادی كه از نظر نمره در انتهای لیست دو برابر آن رشته باشند به هر سه منطقه آمایشی برای مصاحبه معرفی نشوند .نکته مهم :

در رشته هایی كه مصاحبه در 2 و یا 3 منطقه آمایشی برگزار می گردد ، داوطلب جهت بهره مندی از حداكثر امكان معرفی به مصاحبه می بایست كلیه اولویت های قابل انتخاب را در همه مناطق آمایشی در آن رشته ، بر اساس علاقه و سایر پارامترها انتخاب نماید . از آنجا كه داوطلبان به صورت چند برابر ظرفیت مناطق و بر اساس اولویت نمره معرفی خواهند شد ، بدیهی است داوطلبی كه مناطق آمایشی محدودی را انتخاب نماید و ظرفیت آن مناطق تكمیل شود از فرایند پذیرش حذف خواهد شد .

 

هدف اصلی دکتری پژوهشی وزارت بهداشت ، تربیت افرادی است كه ضمن احاطه به یک زمینه خاص و آشنایی با علوم مرتبط با استفاده از روش های پیشرفته تحقیق بتوانند گامی در جهت خود كفایی كشور ، توسعه پایدار و گسترش مرزهای دانش بردارند . دارا بودن شرایط زیر برای داوطلبان دکتری پژوهشی وزارت بهداشت جهت شرکت در مصاحبه دکتری علوم پزشکی ۹۹ الزامیست :
1. داوطلبانی می توانند در مصاحبه دكتری پژوهشی شركت نمایند كه دارای حداقل 2 مقاله اصیل پژوهشی چاپ شده و
به عنوان نویسنده اول یا مسئول باشند . PubMed یا web of sciences (ISI) نمایه شده در نمایه های بین المللینکته مهم :

مقالات می بایست چاپ شده باشد و مستندات مربوط به ارسال و در دست بررسی بودن مقاله مورد قبول نمی باشد .
2. دارا بودن مدرک زبان مورد تأیید شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشكی هنگام مصاحبه الزامی است و ثبت نام به صورت مشروط غیر قابل قبول می باشد .
3. در هر دانشگاه علوم پزشكی برای هر رشته فقط یک مصاحبه انجام می شود و پذیرش مربوط به انتخاب رشته در مراكز تحقیقات آن دانشگاه ، با همان مصاحبه صورت می گیرد .
4. هر داوطلب بر اساس اولویت نمره كتبی ، حداكثر به سه مركز تحقیقات در دانشگاه های علوم پزشكی كه دارای ظرفیت باشد معرفی خواهد شد .
5. داوطلبان باید جهت بهره مندی از حداكثر امكان معرفی به مصاحبه ، كلیه اولویت های قابل انتخاب در همه دانشگاه های علوم پزشكی را كه در رشته داوطلب پذیرش دارند مشاهده نموده و بر اساس علاقه و سایر پارامترها انتخاب نمایند . بدیهی است داوطلبی كه فقط سه مركز تحقیقات را انتخاب كند و ظرفیت آن مراكز تحقیقات تكمیل باشد برای مصاحبه معرفی نشده و از فرایند پذیرش حذف خواهد شد .
6. داوطلبان پس از معرفی به دانشگاه می توانند در مصاحبه واحدی كه براساس رشته داوطلب برگزار می شود شركت كنند .
7. آزمون مرحله دوم ( مصاحبه دکتری علوم پزشکی ) به صورت ساختارمند ( شامل تسلط بر مقالات علمی متقاضی ، جستجوی منابع علمی ، توانایی ارایه پیشنهاد برای ادامه تحقیقات و تسلط به زبان انگلیسی ) برگزار خواهد شد .
سوابق مورد ارزیابی جهت بررسی امتیازات تحصیلی و پژوهشی دکتری در دفترچه انتخاب رشته دکتری علوم پزشکی 99 ذکر خواهد شد .

 

وزارت بهداشت دانشگاه های پذیرنده دانشجو از طریق آزمون دکتری علوم پزشکی را به 10 منطقه آمایشی تقسیم بندی کرده است . همان طور که در دفترچه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 99 ذکر شده ، مناطق آمایشی به شرح زیر اند :منطقه ی آمایشی 1 شامل دانشگاه های علوم پزشكی : بابل ، سمنان ، شاهرود ، گلستان ، مازندران ، گیلان
منطقه ی آمایشی 2 شامل دانشگاه های علوم پزشكی : ارومیه ، تبریز
منطقه ی آمایشی 3 شامل دانشگاه های علوم پزشكی : كردستان ، كرمانشاه ، همدان
منطقه ی آمایشی 4 شامل دانشگاه های علوم پزشكی : اهواز ، لرستان
منطقه ی آمایشی 5 شامل دانشگاه های علوم پزشكی : شیراز ، هرمزگان
منطقه ی آمایشی 6 شامل دانشگاه های علوم پزشكی : زنجان ، قزوین ، قم
منطقه ی آمایشی 7 شامل دانشگاه های علوم پزشكی : اصفهان ، شهركرد ، كاشان ، یزد
منطقه ی آمایشی 8 شامل دانشگاه های علوم پزشكی : كرمان ، زاهدان
منطقه ی آمایشی 9 شامل دانشگاه های علوم پزشكی : بیرجند ، مشهد
منطقه ی آمایشی 10 شامل دانشگاه های : ارتش ، انستیتو پاستور ایران ، ایران ، بقیه الله ، تهران ، شهید بهشتی ، علوم بهزیستی و توانبخشی ، جهاد دانشگاهی ( رویان ) ، دانشگاه آزاد اسلامی ، دانشگاه تربیت مدرس ، دانشگاه شاهد ، سازمان انتقال خون ایران

 

همانطور که در قسمت های قبل گفته شد ، مصاحبه دکتری وزارت بهداشت با مصاحبه دکتری سراسری و مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد متفاوت است . مصاحبه دکتری وزارت بهداشت در چند ایستگاه مختلف برگزار می شود . در هر ایستگاه توانایی های مختلفی از  دانشجو مورد بررسی داوران قرار می گیرد . مصاحبه دکتری وزارت بهداشت به شیوه چند ایستگاهی (Multiple Mini-Interviews) اجرا خواهد شد . در نتیجه این مصاحبه ، صلاحیت‌ های متقاضیان تحصیل در دورهای آموزشی دكتری وزارت بهداشت مورد سنجش و ارزیابی قرار می گیرد . در ادامه به توضیح مختصری در ارتباط با هر ایستگاه این مصاحبه می پردازیم .ایستگاه شماره 1 : میزان تسلط داوطلب بر پایان ‌نامه و مقاله استخراج شده از آن
داوطلب در این ایستگاه باید در مورد پایان‌ نامه آخرین مقطع تحصیلی متناسب با رشته مورد پذیرش و مقاله استخراج شده از آن به سوالات مطرح ‌شده توسط داوران پاسخ دهد .ایستگاه شماره 2 : ارائه شفاهی مطالب علمی  ” Scientific Presentation ”
در این ایستگاه به داوطلب چند موضوع مرتبط با رشته امتحانیش پیشنهاد می ‌شود و داوطلب یكی از این موضوعات را به دلخواه انتخاب کرده و فرض می کند که باید سخنرانی كوتاهی برای داوران حاضر کرده و ارائه نماید . پس از انتخاب موضوع به مدت 5 دقیقه به وی مهلت داده می شود که موضوع منتخب را آماده‌ و با اجازه داوران مطالب خود را به مدت 3 دقیقه بدون استفاده از تكنولوژی خاصی و فقط به‌ صورت گفتاری برای آن ها ارائه دهد . لازم به ذکر است که موضوعات متناسب با رشته ی متقاضی پذیرش ، انتخاب خواهند شد .ایستگاه شماره 3 : جستجوی منابع علمی
در این ایستگاه داوران چند موضوع مرتبط با رشته مورد پذیرش داوطلب را برای تحقیق در اختیار وی قرار می ‌دهند . داوطلب موظف است یكی از موضوعات را انتخاب و سه مقاله مرتبط با آن را جستجو کند . سپس مقالاتی كه به ‌عنوان منبع انتخاب کرده‌ را از نظر اعتبار علمی منبع ( رفرنس ) ارزیابی نماید و در انتها به سوالات مربوط به نحوه استفاده از منابع در متون مقالات پاسخ دهد .ایستگاه شماره 4 : اختصاصی زبان انگلیسی
 

در این ایستگاه یک امتحان زبان برای داوطلب طراحی شده است . این امتحان شامل ( مکالمه کوتاه ، درک و ترجمه متن اختصاصی و درک اصطلاحات تخصصی رشته داوطلب ) می باشد . داوطلب با شرکت در این ایستگاه ضمن معرفی کوتاه خود به زبان انگلیسی ، یک متن تخصصی را ابتدا قرائت و سپس ترجمه می کند .  معرفی خود به زبان انگلیسی :
این معرفی باید شامل نام و نام خانوادگی ، سن ، تحصیلات ، رشته تحصیلی پایه و دانشگاهی محل تحصیل وی باشد .

خواندن و ترجمه یک پاراگراف از متن تخصصی رشته مورد پذیرش :خواندن ، ترجمه ، درک و توضیح اصطلاحات مربوط به رشته امتحانی داوطلب جز این قسمت از ایستگاه چهارم می باشد .نکته مهم : در این قسمت زمان‌ های ارائه‌ شده پیشنهادی می ‌باشند و داوطلب می‌ تواند در مدیریت زمان آن را لحاظ نماید .

ایستگاه شماره 5 : توانمندی ‌های تخصصی رشته امتحانی
در این قسمت داوطلب موظف است توانایی های خود در ارتباط با رشته امتحانی را بیان کرده و تسلط خود را به داوران نشان دهد . در این ایستگاه هر داوطلب باید شایستگی خود را برای تحصیل در مقطع دکتری رشته امتحانیش به داوران حاضر در جلسه مصاحبه اثبات نماید .   
شایان ذکر است که گروه‌ ها می‌ توانند چیدمان ایستگاه‌ ها را افزایش و یا جابجا نمایند اما به طور معمول این 5 ایستگاه در مصاحبه دکتری علوم پزشکی وجود دارند . در 5 ایستگاه موجود 10 نفر از اساتید دانشگاه‌ های مختلف دانشجویان را ارزیابی می‌ کنند .دانشجویان از یک مسیر وارد و از مسیر دیگری خارج می ‌شوند و اجازه برگشت ندارند و باید به‌ طرف ایستگاه‌ های بعدی حرکت کنند . درنتیجه این مصاحبه‌ ها یکسان انجام می‌ شود و ایستگاه‌ ها تداخل مصاحبه نخواهد داشت . زمان اختصاص داده‌ شده برای هر ایستگاه تقریبا بین 8 الی 10 دقیقه است .

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا آماده اند که شما را در انجام مصاحبه دکتری وزارت بهداشت 99 به بهترین شکل ممکن یاری دهند . برای ارتباط با مشاوران هیوا می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا استفاده کنید .

 

خیر . جلسات مصاحبه دکتری وزارت بهداشت در مناطق آمایشی از پیش تعیین شده برگزار می شود . در متن مقاله به بررسی جزئیات این موضوع پرداخته شده است .

افرادی که موفق به کسب حد نصاب 50 % میانگین كل نمرات شركت كنندگان در آزمون كتبی و كسب حداقل 30 % نمره كل آزمون شدند به مصاحبه دکتری وزارت بهداشت دعوت خواهند شد . در متن مقاله به بررسی جزئیات این موضوع پرداخته شده است .

خیر . برای شرکت در جلسه مصاحبه دکترا علوم پزشکی نیازی به پرداخت هزینه نمی باشد .

برای مشاوره مصاحبه دکتری وزارت بهداشت 99

برای مشاوره مصاحبه دکتری وزارت بهداشت 99

سلام آیا ترجمه کتاب امتیازی در مصاحبه دکتری بهداشت دارد ؟

سلام . بله ترجمه کتاب در مصاحبه دکتری وزارت بهداشت تاثیر گذاره .

سلام . آیا ترجمه کتاب در مصاحبه دکتری وزارت بهداشت امتیاز داره؟

سلام خسته نباشید ببخشید من دوتا مقاله فارسی چاپ شده در مجله علوم پزشکی یاسوج و ایلام دارم برای مصاحبه دکتری پژوهشی مورد قبول هست؟ با تشکر

سلام . بله مقاله های شما مورد بررسی تیم مصاحبه کننده قرار می گیره .

سلام هر ایستگاه چند امتیاز دارد؟مثلا ایستگاه مربوط به پایان نامه چند امتیاز داره؟اگه نفر اول پایان نامه نباشی مشکلی پیش میاد؟

سلام . امتیازاتی که درهر ایستگاه می تونین کسب کنین ، متفاوته امتیازی که در ایستگاه مربوط به پایان نامه می گیرین ، می تونه متفاوت باشه حداکثر امتیاز مربوط به پایان نامه 15 امتیاز هستش ،  مشکلی ایجاد نمیشه فقط امتیاز کمتری می گیرین .

برای آزمون دکتری باید رشته ی ارشد با دکتری یکی باشه،من ارشد ایمونولوژی ام، میتونم توی آزمون دکتری ژنتیک انسانی شرکت کنم؟؟؟

سلام . شما می تونین در مقطع دکتری وزارت بهداشت در رشته پزشکی مولکولی تحصیل کنین .مصاحبه دکتری روانشناسی بالینی وزارت بهداشت

با سلام. چه تعداد افرادی به مصاحبه دعوت میشن؟ با توجه به اینکه نوشتید ۵۰درصد میانگین داوطلبان هررشته و حداقل ۳۰درصد آزمون، اینو متوجه نمیشم.لطف می کنین توضیح بدید؟ باتشکر

سلام . یعنی در صورتی که شما حداقل 50 % میانگین نمرات کل داوطلبین شرکت کننده در آزمون کتبی و 30% نمره کل آزمون ( از 100% نمره کل آزمون شما 30 % نمره رو کسب کنین ) رو کسب کنین ، می تونین در مصاحبه دکتری وزارت بهداشت شرکت کنین  .


منتخب های هیوامگ

عادت های موفقیت آمیز میلیاردرها

مهارت های مورد نیاز یک مدیر موفق

چگونه اراده قوی داشته باشیم

مقالات منتخب سردبیر

ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 98

زمان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت

انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت

مصاحبه دکتری وزارت بهداشت

دسترسی سریع

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071789 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 30000 ریال ) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره حضوری گروه آموزشی هیوا بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. سایت مشاوره هیوا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از سازمان سنجش ، دانشگاه آزاد و …. هیچگونه وابستگی ندارد.

دانلودها | وبلاگ | اخبار و اطلاعیه ها | هیوامگ

تمامی حقوق این سایت متعلق به هیوا می باشد ©

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

منابع روانشناسی مقطع دکتری (PhD)
وزارت بهداشت – سال 1400

(روانشناسی بالینی – روانشناسی نظامی – مشاوره توانبخشی)
 

آخرین بروز رسانی 99/03/1مورد تأیید مشاوران دکتری کیهان:

               

  صادق فلاح – رتبه 17 کنکور دکتری     نگین کاظمی – رتبه 48 کنکور دکتری      روح الله صولت – رتبه 1 کنکور دکتری  مصاحبه دکتری روانشناسی بالینی وزارت بهداشت

🎙توضیحات خانم کاظمی در خصوص کنکور دکتری وزارت بهداشت را بشنوید: کلیک کنید 🎙
 

فهرست منابع دکتری وزارت بهداشت
 

1

کتاب روانشناسی شخصیت  نویسنده فیست

2

کتاب نطریه های روان درمانی نویسنده کوری

3

کتاب  ارزیابی روانی درمانی نویسنده مارنات

4

کتاب خلاصه روانپژشکی نویسنده کاپلان

5

خلاصه  DSM5

6

کتاب اصول مصاحبه بالینی نویسنده اتمر

8

کتاب استعداد تحصیلی

9

کتاب خانواده درمانی نویسنده گلدنبرگ

امکان طرح سوال وجود دارد

 

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورهاز آخرین اخبار کنکور ارشد و دکتری روانشناسی و مشاوره مطلع باشید!



🎙توضیحات خانم کاظمی در خصوص کنکور دکتری وزارت بهداشت را بشنوید: کلیک کنید 🎙Downloads-icon


دانلود اطلاعیه سازمان سنجش پزشکی در خصوص دروس و ضرایب آزمون ورودی دکتری تخصصی Downloads-icon


دانلود اطلاعیه سازمان سنجش پزشکی در خصوص مدارک تحصیلی مورد پذیرش آزمون ورودی دوره دکتری تخصصی (ph.D)Downloads-icon


برای دانلود نمونه سوالات استعداد تحصیلی کلیک کنیدDownloads-icon


کلیک کنیدDownloads-icon

نظرشما در مورد سایت گروه آموزشی رضازاده؟

تاریخ بروزرسانی : 1399/01/07

 

دکتری روانشناسی وزارت علوم سه گرایش عمومی، بالینی و سلامت دارد که مدارک ارشد قابل قبول برای شرکت در آنها شامل تمام گرایش های روانشناسی، علوم تربیتی، بهداشت و درمان و توان بخشی (علوم پزشکی) است. مصاحبه دکتری روانشناسی بالینی وزارت بهداشت

برای دکتری روانشناسی بالینی وزارت بهداشت، گرایش های قابل قبول شامل روانشناسی در کلیه گرایشها، روان سنجی و مشاوره است.

دکتری در وزارت بهداشت گرایش های جدید دیگری نیز دارد که می توانید بر حسب علاقه و رشته ارشد خود آنها را انتخاب کنید.

برای ثبت نام در کنکور وزارت بهداشت باید مدرک زبان داشته باشید.

برای ثبت نام وزارت علوم نیازی به مدرک زبان نیست اما تا آزمون جامع حتما باید مدرک زبان خود را تحویل دهید.

کنکور دکتری روانشناسی وزارت بهداشت در ابتدای اردیبهشت و کنکور دکتری روانشناسی وزارت علوم نیمه اسفندماه برگزار می شود.

امکان شرکت در هر دو کنکور وجود دارد.

کنکور دکتری روانشناسی وزارت علوم در هر سه گرایش مواد امتحانی یکسانی دارد.

دروس تخصصی با ضریب چهار، زبان عمومی و استعداد تحصیلی با ضریب یک مواد امتحانی وزارت علوم هستند.

سرفصل های کنکور دکتری رشته روانشناسی

مهم ترین تفاوت در مواد امتحانی وزارت بهداشت و علوم وجود درس استعداد تحصیلی و زبان عمومی است که در کنکور وزارت بهداشت وجود ندارد.

همچنین در وزارت بهداشت مواد امتحانی بسته به گرایش شما متفاوت خواهد بود.

در هر صورت تاثیر مصاحبه در وزارت علوم بیشتر است.

تاثیر آزمون و مصاحبه در کنکور علوم به ترتیب 50 و 50 درصد است.

اما در کنکور بهداشت به ترتیب ۷۰ و ۳۰ درصد است.

خوابگاه: وزارت بهداشت برای دانشجویان دکتری خود خوابگاه در نظر نگرفته است اما برای همه دانشجویان وامی جهت گرفتن خوابگاه وجود دارد.

عدم وجود خوابگاه از نظر داوطلبان این کنکور مشکل و مانع بزرگی محسوب می شود.

وزارت علوم برای دانشجویان روزانه خود خوابگاه دارد اما برای دانشجویان شبانه تعهدی ندارد.

در وزارت علوم پس از فارغ التحصیلی دانشجو تعهدی به دانشگاه ندارد .

اما در وزارت بهداشت دانشجو پس از فارغ التحصیلی به مدت 5 سال طرح اجباری دارد.

در این طرح وزارت خانه بسته به نیاز خود در بخش هیئت علمی یا درمانگاه ها در سطح کشور از دانشجویان خود استفاده می کند و آنها را به آنجا اعزام می کند.

 میزان کار پژوهشی در وزارت علوم بیشتر از وزارت بهداشت است و به آن تاکید می شود.

در وزارت بهداشت  نه تاکیدی به این قضیه هست نه زمانی برای آن وجود دارد.

 www.phdphd.org

 

 

 

 

نظرات در انتظار تایید: 0

کل نظرات :19

Moon

تاریخ : 14 – تیر – 1399

سلام وقت بخیر ببخشید من ارشد فیزیولوژی جانوری تکوین هستم آیا میتونم دکتری روانشناسی شرکت کنم؟ و کدوم گرایش روانشناسی رو میتونم امتحان بدم وزرات علوم یا وزارت بهداشت؟؟ ممنونم

پاسخ

admin

تاریخ : 15 – تیر – 1399

مصاحبه دکتری روانشناسی بالینی وزارت بهداشت

سلام نمیتوانید

پاسخ

M

تاریخ : 7 – تیر – 1399

سلام با داشتن هوش بالا و یادگیری سریع مطالب حداقل حداقل باید چند سال برای دکتری خوند؟(با فرض شروع بدون هیچ مدرکی)

پاسخ

admin

تاریخ : 8 – تیر – 1399

4سال بصورت نرمال

پاسخ

سمیرا

تاریخ : 29 – خرداد – 1399

سلام ببخشید دکترای وزارت علوم چند ساله هست ؟

پاسخ

admin

تاریخ : 30 – خرداد – 1399

8 ترم آموزشی معادل 4 سال

پاسخ

فرهاد

تاریخ : 26 – فروردین – 1399

خسته نباشین دکتری روانشناسی وزارت بهداشت چند سال طول میکشه؟

پاسخ

admin

تاریخ : 27 – فروردین – 1399

5تا10 سال

پاسخ

سیمین

تاریخ : 26 – فروردین – 1399

ممنونم از پاسختان یعتی همزمان با ترم آخر ارشد نمیشه درخواست پذیرش از طریق استعداد درخشان برای دکتری روانشناسی بالینی وزارت بهداشت داد؟ یعنی همزمان با ترم آخر درخواست بدهم و قبل از آمدن نتایج برای مصاحبه دکتری ،دفاع کنم و فارغ شوم

پاسخ

admin

تاریخ : 27 – فروردین – 1399

بله میتوانید

پاسخ

سیمین

تاریخ : 26 – فروردین – 1399

سلام وقت بخیر آیا همزمان با ترم آخر ارشد روانشناسی در وزارت بهداشت و قبل از دفاع از پایان‌نامه امکان شرکت و قبولی در دکتری روانشناسی وزارت بهداشت وجود داره؟ برای پذیرش در دکتری شرایطی برای پذیرش دانشجوی استعداد درخشان وجود داره؟ اگر وجود داره دانشجو باید چه شرایطی داشته باشه تا بتونه با استعداد درخشانی ارشد در مقطع دکتری روانشناسی وزارت بهداشت قبول بشه؟

پاسخ

admin

تاریخ : 26 – فروردین – 1399

همزمان نه باید تا 30 شهریور همان سال دفاع کرده باشید

پاسخ

سیمین

تاریخ : 26 – فروردین – 1399

سلام و وقت بخیر میشه همزمان با ترم آخر ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت در کنکور دکتری روانشناسی وزارت بهداشت شرکت کرد؟ برای پذیرش در دکتری روانشناسی وزارت بهداشت شرایطی برای پذیرش دانشجوی استعداد درخشان هست؟ اگر هست شرایطش چیه؟ ممنونم

پاسخ

ناشناس

تاریخ : 11 – فروردین – 1399

سلام. من ارشد پرستاری دارم.آیا می تونم در آزمون دکترای روانشناسی وزارت علوم شرکت کنم؟ ممنون از پاسخگویی

پاسخ

admin

تاریخ : 11 – فروردین – 1399

بله

پاسخ

ناشناس

تاریخ : 28 – بهمن – 1398

سلام و خداقوت من ارشد علوم اجتماعی گرایش جامعه شناسی ام،آیا میتونم دکتری روانشناسی بخوانم.باسپاس فراواس

پاسخ

admin

تاریخ : 28 – بهمن – 1398

خیر

پاسخ

مریم ارزانی بیرگانی

تاریخ : 13 – دی – 1398

سلام و عرض ادب یک سوال دارم کسی که رشته ارشدش روانشناسی بالینی است چه رشته هایی غیراز روانشناسی بالینی را می تواند در مقطع دکتری بخواند?

پاسخ

admin

تاریخ : 14 – دی – 1398

سلام و وقت بخیر جهت مشاوره آدرس ایمیل و رشته خود را به شماره زیر پیامک کنید. 09306406058

پاسخ

بسته های آموزشی

فهرست مطالب 1.مقدمه 2.Resume یا CV 3.رزومه چیست و چگونه یک رزومه خوب بنویسیم 4.ساختار رزومه 5.نکاتی کلیدی در یک رزومه 6.انواع رزومه 7.نمونه رزومه 8.منابع و مآخذ   به جهت احترام به شما عزیزان…

وبینار کپسول های موفقیت در آزمون دکتری‎ با محوریت انتخاب رشته و مصاحبه دکتری ، توسط پایگاه خبری آزمون دکتری برگزار گردید. 48 دقیقه فیلم وبینار جهت دانلود قابل دسترسی می باشد. در صورتی که…

وبینار تکنیک های جمع بندی آزمون دکتری جمع بندی به معنی مرور خلاصه درس ها و تست های انتخابی که شما در طی زمان مطالعه منابع دکتری گلچین نموده اید. بر اساس ازمون های سال…

سلام بر شما خوبان متاسفانه یا خوشبختانه بدلیل ضعف بسیاری از داوطلبان کنکور دکتری در درس زبان عمومی، کسب درصد بالا در این درس برگ برنده شما در این آزمون است! خیلی از داوطلبان ترجیح…

  پاسخ تشریحی سوالات استعداد تحصیلی دکتری علوم انسانی 98‎ پایگاه خبری آزمون دکتری با همکاری کانال هوش و استعداد تحصیلی اقدام به تهیه ی پاسخ تشریحی سوالات استعداد تحصیلی دکتری علوم انسانی 98 (بخش تحلیلی…

دانلود رایگان

جهت دانلود رایگان

ایمیل ، شماره موبایل و رشته خود را در کادر های زیر وارد نمائید.

توجه داشته باشید فایل به آدرس ایمیل ارسال خواهد شد. 

نوشته‌های تازه

ورود کاربران

تبلیفات متنی

پذیرش در مقطع دکتری رشته روانشناسی به سه شکل صورت می‌گیرد:

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

مصاحبه دکتری روانشناسی بالینی وزارت بهداشت

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

1- پذیرش از طریق آزمون دکتری (سراسری و آزاد)

2- پذیرش دکتری بدون آزمون (سراسری و آزاد)

3- پذیرش دکتری پردیس از طریق آزمون اختصاصی

در هر سه حالت فوق برگزاری مصاحبه دکتری جزء جدایی‌ناپذیر پذیرش در مقطع دکتری روانشناسی است. در ادامه درباره این سه شیوه توضیحاتی ارائه خواهیم کرد:

در پذیرش از طریق آزمون دکتری، معمولاً زمان برگزاری کنکور دکتری اوایل اسفند ماه هر سال است. پس از برگزاری آزمون دکتری، نتایج اولیه در فروردین ماه اعلام می‌شود. نتایج اولیه شامل رتبه، نمره‌تراز و نیز اعلام مجاز بودن داوطلبان به انتخاب رشته دکتری روانشناسی در دوره‌های روزانه، شبانه، پردیس، پیام نور، غیرانتفاعی و نیز دانشگاه آزاد اسلامی است.

با انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری داوطلبان نسبت به انتخاب رشته دکتری روانشناسی در سایت سازمان سنجش اقدام می‌کنند. نتایج انتخاب رشته دکتری عموماً اواخر اردیبهشت‌ماه اطلاع‌رسانی می‌شود.

پس از اعلام نتایج دعوت به مصاحبه دکتری، زمان مصاحبه دکتری از سوی سازمان سنجش آموزش کشور و نیز سایت دانشگاه‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

همچنین لازم است داوطلبان در موعد مقرر نسبت به تکمیل فرم صلاحیت عمومی دکتری در سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

داوطلبان آزمون دکتری روانشناسی در دانشگاه آزاد اسلامی نیز با انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد، نسبت به انتخاب رشته دکتری روانشناسی در سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد اقدام می‌کنند.

زمان برگزاری مصاحبه دکتری روانشناسی دانشگاه آزاد نیز پس از اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری آزاد، از سوی مرکز سنجش و پذیرش این دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

گفتنی است از سال 97 برگزاری مصاحبه‌های دکتری دانشگاه آزاد در 10 منطقه آمایشی صورت می‌گیرد. بدین معنا که مصاحبه‌ دکتری روانشناسی دانشگاه آزاد در 10 استان برگزار می‌شود که هر یک از این استان‌ها به عنوان مرکز یکی از 10 منطقه هستند. مثلاً در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی مصاحبه دکتری روانشناسی در تبریز به عنوان مرکز منطقه آمایشی انجام می‌شود.

پذیرش دکتری بدون آزمون رشته روانشناسی در دانشگاه‌های سراسری و نیز دانشگاه آزاد اسلامی بدین صورت است که داوطلبان واجد شرایط، در موعد مقرر نسبت به ثبت‌نام و ارسال مدارک اقدام می‌کنند.

پس از بررسی مدارک اولیه، نتایج دعوت به مصاحبه دکتری بدون آزمون روانشناسی اعلام می‌شود و داوطلبان لازم است مطابق زمان‌بندی اعلام‌شده در مصاحبه حضور پیدا کنند.

در پذیرش دکتری پردیس رشته روانشناسی نیز پس از برگزاری آزمون اختصاصی توسط دانشگاه‌ها، نتایج دعوت به مصاحبه اعلام خواهد شد و داوطلبان در زمانی که از سوی دانشگاه اعلام می‌شود در جلسه مصاحبه حضور خواهند یافت.

نکته مهم این که در حال حاضر پذیرش مستقل دکتری پردیس بدون شرکت در کنکور سراسری تنها در پردیس‌های بین‌الملل دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد.

در مجموع موارد زیر مهم‌ترین و مؤثرترین نکات برای قبولی در مصاحبه دکتری روانشناسی هستند:

برای حضور در مصاحبه دکتری رشته روانشناسی لازم است از همه کارها و فعالیت‌هایی که داشته‌اید (تدریس، مقاله، ترجمه، …) فهرستی تهیه و برای آن‌ها تأییدیه‌ها و گواهی‌های لازم را فراهم کنید تا برای مصاحبه ارائه نمایید؛ زیرا در غیر این صورت احتمالاً امتیازی به شما تعلق نخواهد گرفت.

بنابراین علاوه بر مدارک شناسایی (شامل شناسنامه و کارت ملی)، مدارک تحصیلی (شامل مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد و ریزنمرات)، لازم است نسبت به تهیه گواهی پذیرش و چاپ مقالات، گواهی تدریس، تهیه کپی از مقالات، تهیه یک نسخه از کتاب تألیف یا ترجمه، تهیه گواهی همکاری در طرح پژوهشی و یا ثبت اختراع و نیز مدرک زبان اقدام نمایید. 

علاوه بر این، معمولاً داشتن توصیه‌نامه مصاحبه دکتری نیز ضروری است. بنابراین به داوطلبان دکتری روانشناسی توصیه می‌کنیم حتی‌الامکان از استاد مشاور و استاد راهنمای خود در مقطع کارشناسی ارشد توصیه‌نامه بگیرند.

طیف سؤالاتی که در مصاحبه آزمون دکتری رشته روانشناسی پرسیده می‌شود بسیار متنوع است. ممکن است در مصاحبه‌های مختلف همه یا تعدادی از سؤالات زیر پرسیده شود:

– سؤالات تخصصی رشته: اساتید با طرح این سؤالات سعی بر سنجش میزان توانمندی داوطلبان دارند. توصیه ما این است که داوطلبان علاوه بر خواندن منابع اصلی و پایه رشته، منابع روز و آخرین مقالات را نیز مرور کرده و تا جایی که ممکن است مقالات و کتاب‌های اساتید مصاحبه‌کننده هر دانشگاه را نیز مدنظر داشته باشند.

– تسلط بر موضوع پیشنهادی برای رساله دکتری

– تسلط بر کارهای پژوهشی داوطلب: اساتید با طرح این سؤالات معمولاً به دنبال این هستند که از سطح علمی دانشجو و نیز مشارکت واقعی وی در کار پژوهشی اطمینان پیدا کنند.

– سؤالات زبان انگلیسی به شیوه‌های مختلف: یکی از مباحثی که در بسیاری از مصاحبه‌های دکتری مورد سؤال است، سؤالات زبان انگلیسی است که ممکن است شامل ترجمه متون تخصصی، دیالوگ‌های عمومی، معرفی خود، موضوع پایان‌نامه ارشد و رساله دکتری و … باشد.

– سؤالات عمومی: این قبیل سؤالات ممکن است شامل شغل، وضعیت تأهل یا تجرد، محل زندگی، فعالیت‌های روزمره و … باشد که با انگیزه‌های مختلفی ازجمله سنجش اعتمادبه‌نفس داوطلب، سنجش امکان وقت گذاشتن برای تحصیل در مقطع دکتری، سنجش شرایط زندگی یک پژوهشگر آینده دکتری و … مورد سؤال قرار می‌گیرند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص سوالات مصاحبه آزمون دکتری می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

 

مصاحبه دکتری روانشناسی بالینی وزارت بهداشت

تجربه داوطلبان آزمون دکتری روانشناسی در سال‌های گذشته حاکی از آن است که علاوه بر رزومه آموزشی، پژوهشی و آمادگی علمی برای حضور در مصاحبه، یک عامل بسیار مهم اعتمادبه‌نفس است.

لازم است داوطلبان این مورد مهم را مدنظر داشته باشند و پیش از حضور در مصاحبه آن را تقویت کنند. چرا که در شرایط عادی داشتن اعتمادبه‌نفس در دیدگاه اساتید اثر مثبتی خواهد گذاشت و البته دیده شده که در برخی مصاحبه‌ها نیز اساتید با به چالش کشیدن دانشجو سعی بر سنجش این موضوع دارند. 

در ادامه تجربیات مصاحبه داوطلبان آزمون دکتری روانشناسی در سالیان گذشته، برای آشنایی داوطلبان گرامی این رشته با فضای مصاحبه دانشگاه‌های مختلف آورده شده است:

– سؤالات امتحان کتبی دانشگاه شهید بهشتی بد نبود. سؤالات کلی بود و برای هر سؤال یک صفحه جداگانه برای جواب در نظر گرفته شده بود. از تفاوت و شباهت نظریه‌ها سؤال شده بود. یکی از سؤالات مصاحبه این بود که «دوره پژوهش‌محور چیست؟» و این که «دیدگاه و رویکرد شما در دوره دکتری چیست؟». بنابراین حتماً زمینه‌ای برای پژوهش در مقطع دکتری در ذهن داشته باشید.

– در دانشگاه خوارزمی سؤالات مختلفی از داوطلبان پرسیده می‌شد. مثلاً از یکی از داوطلبان سؤال کرده بودند که «فرق روا‌ن‌شناسی سلامت و بالینی را به انگلیسی توضیح دهید.». از داوطلب دیگری خواسته بودند که چکیده پایان‌نامه ارشدش را به انگلیسی بیان کند؛ از یکی دیگر از داوطلبان خواسته بودند به انگلیسی هدف از تحصیلش در مقطع دکتری را مطرح کند، معرفی به زبان انگلیسی هم سؤال شده بود. از داوطلبانی که سطح زبان انگلیسی خود را خوب اعلام کرده بودند، سؤالات بیشتری پرسیده بودند. همچنین فصول 3 و 4 پایان‌نامه و دلیل استفاده از روش‌ها موضوع مهمی بود.

– در دانشگاه خوارزمی مصاحبه خیلی جدی نبود. اما زبان و آمار برایشان اهمیت زیادی داشت و سؤالات زیادی هم به زبان انگلیسی مطرح شد.

– دانشگاه شهید مدنی برای من مصاحبه سختی داشت، با وجودی که فارغ‌التحصیل همین دانشگاه هستم. از من خواستند مراحل رشد اخلاقی را به زبان انگلیسی بگویم. بعد هم رشد پیاژه را به انگلیسی گفتم. از نورون‌های آینه‌ای گرفته تا نظریه آلپورت را از من پرسیدند.

– مصاحبه دانشگاه شهید مدنی از من آمار پرسیدند. سؤالات بقیه خوب بود، مخصوصاً آقای حبیبی کلیبر. به سؤالات استادی که زبان می‌پرسید هم خوب پاسخ دادم که در جواب گفت زبانم عالی است.

– من به مصاحبه پردیس خوارزمی رفتم، برای پذیرش 4 نفر، 130 نفر به مصاحبه آمده بودند و همه چیز شلوغ بود. سؤالات سختی از من پرسیده شد و به سؤالات درست جواب ندادم. برای زبان به من متنی برای ترجمه ندادند. ضمناً از من پرسیدند که چه‌قدر برای چاپ مقالات هزینه کرده‌ام.

– من به مصاحبه دانشگاه رازی کرمانشاه رفتم. صبح از ٣ درس امتحان گرفتند و بعدازظهر هم از ٢ درس. سؤالات تشریحی و متوسط بود، فقط زبان کمی سخت بود.

– من مصاحبه پردیس دانشگاه تهران رفتم. در ابتدا یک نفر مدارک و یک نفر پایان‌نامه را چک می‌کرد. یک صفحه زبان تخصصی هم دادند و خواستند دو پاراگراف را ترجمه کنم. در مورد داشتن مقاله داخلی و خارجی هم پرسیدند که مقالاتم را نشان دادم و بعد از روش آماری‌ام پرسیدند. من از مانکوا استفاده کرده بودم، به همین خاطر تفاوت مانکوا و آنکوا را پرسیدند. تفاوت پژوهش کمی و کیفی را نیز پرسیدند. چون مدرک کارشناسی ارشدم بالینی بود، سؤال کردند علت این که می‌خواهم روا‌‌ن‌شناسی تربیتی بخوانم چیست. بعد هم علت وقفه سه‌ساله بین مقطع ارشد و دکتری و فعالیت‌هایم در این بازه زمانی را پرسیدند.

– در مصاحبه من پنج استاد حضور داشتند. سؤالاتشان اسم و فامیل، محل سکونت، عنوان پایان‌نامه کارشناسی ارشد، وضعیت تأهل، شغل همسر و دانشگاه‌های مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بود. اصلاً درمورد داشتن مقاله یا مدرک زبان سؤالی مطرح نشد. مصاحبه هر داوطلب دو دقیقه طول می‌کشید.

– در مصاحبه، یک برگه شامل 20 پاراگراف متن انگلیسی بود، اساتید یک پاراگراف را انتخاب می‌کردند و می‌گفتند بخوان و ترجمه کن. بیشتر پاراگراف‌ها روش تحقیق و آمار تخصصی بود. سؤال‌های علمی مصاحبه نیز بیشتر در رابطه با روش تحقیق و آمار بود.

– از بین مصاحبه‌هایی که رفتم فقط بالینی شیراز خیلی سؤال پرسیدند، من نتوانستم همه را جواب بدهم، خیلی سؤالات سخت بود و همه ناراضی بودند، ولی واقعاً برای هر داوطلب نیم‌ساعت وقت گذاشتند.

– من در مصاحبه بالینی دانشگاه شیراز شرکت کردم. ۱۲۰ نفر برای مصاحبه آمده بودند و ظهر گفتند که فقط برای مصاحبه 40 نفر فرصت هست و بقیه باید در روزهای بعد بیایند. سؤالات مصاحبه تقریباً از همه حوزه‌ها بود: زبان، آمار، آزمون‌های روانی، آسیب‌شناسی روانی و … .

– من به مصاحبه بالینی دانشگاه شاهد رفتم. برای ۱۱ نفر ظرفیت روزانه و شبانه و پردیس ۱۰۰ نفر داوطلب بود. کل زمان مصاحبه من ۵ دقیقه بود. فقط موارد جدول امتیازبندی را یک استاد به تنهایی از من پرسید (بدون دیدن مثلاً عناوین مقالات یا کتب) و فقط گفتند مستندات را بگذار در پرونده‌ات. سه سؤال آسیب‌شناسی هم پرسیدند و تمام.

 

برای اطلاع از آخرین اخبار ایمیل خود را وارد کنید:

دکتری علوم جغرافیایی

دکتری علوم اقتصادی

دکتری علوم تاریخی

دکتری علوم اجتماعی و مددکاری

دکتری حقوق

دکتری علوم سیاسی

دکتری مدیریت

دکتری حسابداری

دکتری علم اطلاعات و دانش‌شناسی

دکتری فلسفه

دکتری علوم تربیتی

دکتری مشاوره

دکتری دامپزشکی

دکتری الهیات

دکتری روان‌شناسی

دکتری مالی

دکتری علوم ارتباطات

دکتری باستان‌شناسی

دکتری تربیت بدنی

دکتری زبان و ادبیات فارسی

دکتری زبان و ادبیات عرب

دکتری محیط‌زیست – برنامه‌ریزی

دکتری علوم زمین

دکتری شیمی

دکتری زیست‌شناسی گیاهی

دکتری زبان فرانسه

دکتری زیست‌شناسی جانوری

دکتری زیست‌شناسی سلولی و مولکولی

دکتری علوم ریاضی

دکتری علوم کامپیوتر

دکتری آمار

دکتری فیزیک

دکتری ژئوفیزیک

دکتری هواشناسی

دکتری علوم شناختی

دکتری مهندسی برق

دکتری مهندسی عمران

دکتری فناوری نانو

دکتری زبان روسی

دکتری مهندسی عمران-نقشه‌برداری

دکتری مهندسی مکانیک

دکتری مهندسی هوافضا

دکتری مهندسی معدن

دکتری مهندسی پلیمر

دکتری مهندسی پزشکی

دکتری مهندسی صنایع

دکتری مهندسی نفت

دکتری مهندسی شیمی

دکتری مهندسی کامپیوتر

دکتری مهندسی مواد و متالورژی

دکتری مهندسی نساجی

دکتری زبان آلمانی

دکتری مهندسی هسته‌ای

دکتری مهندسی محیط‌زیست

دکتری مهندسی سیستم‌های انرژی

دکتری مهندسی دریا

دکتری محیط زیست

دکتری مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون کشاورزی

دکتری علوم و مهندسی صنایع غذایی

دکتری اقتصاد، توسعه و آموزش کشاورزی

دکتری علوم خاک

دکتری مهندسی آب‌وهواشناسی کشاورزی

دکتری زراعت و اصلاح نباتات

دکتری علوم باغبانی

دکتری زبان انگلیسی

دکتری علوم دامی

دکتری گیاه‌پزشکی

دکتری مجموعه چوب و جنگل

دکتری مجموعه شیلات

دکتری مجموعه علوم مرتع، آبخیز و بیابان

دکتری مدیریت پروژه

دکتری معماری

دکتری شهرسازی

دکتری پژوهش هنر

دکتری مرمت آثار و اشیای تاریخی

دکتری مرمت و احیای ابنیه و بناهای تاریخی

دکتری تئاتر

دکتری زبان‌شناسی همگانی

تمامی داوطلبین ورود به دوره دکتری باید از مرز دو آزمون بگذرند. یکی آزمون کتبی است که به صورت آزمونی رقابتی برگذار می گردد و همگی باید رتبه و نمره قابل قبولی را در آن بیاورند و سپس نوبت به مصاحبه دکتری می رسد که باید در مقابل داوران و اساتید دانشگاه از خود و جایگاه علمی خود دفاع کرده و به آن ها بقبولانند که گزینه ای مناسب برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری آن دانشگاه هستند. به دلیل اهمیتی که مصاحبه دکتری دارد ساعدنیوز بر آن شد تا در مورد امتیازدهی مصاحبه دکتری رشته های مختلف صحبت کند. در این مقاله در مورد امتیاز دهی مصاحبه دکتری وزارت بهداشت 96 بحث می شود.

در سال 96 و آزمون دکتری سال 96 در پی تصویب مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان سهم مصاحبه دکتری وزارت بهداشت از 30 درصد به 50 درصد افزایش یافت که این اهمیت مصاحبه دکتری را در رشته های مرتبط به این وزارت خانه بالا برد. معمولا در مصاحبه های دکتری وزارت بهداشت و دانشگاه های مرتبط داورانی که به سنجش و ارزیابی داوطلبین می پردازند در کل 7 نفر می باشند که از این تعداد 3 نفر حتما بومی همان دانشگاه خواهند بود.

نحوه امتیاز دهی مصاحبه دکتری وزارت بهداشت 96 طی مصوبه ای که تصویب شده است به شرح زیر انجام می شود.

 

موارد ارزیابی

مصاحبه دکتری روانشناسی بالینی وزارت بهداشت

سبک سنجش

امتیاز

نحوه امتیاز دهی

1

سابقه فعالیت های آموزشی

بر اساس  مستندات ارایه شده توسط داوطلب امتیاز دهی می شود.

5

تدریس نظری یا عملی واحد های درسی دانشگاهی مرتبط به ازای هر واحد 25%امتیاز

تبصره: کلیه گواهی های تدریس باید مورد تایید معاون آموزشی دانشکده مربوط باشد.

2

سابقه فعالیت  پژوهشی

بر اساس  مستندات ارایه شده توسط داوطلب امتیاز دهی می شود.

20

3

ویژگیهای فردی داوطلب شامل شخصیت اجتماعی, تعامل, قدرت تجزیه وتحلیل و قدرت بیان و توانایی انتقال مفاهیم و مطالب علمی و تسلط به زبان انگلیسی تخصصی

با مصاحبه ساختارمند و بر اساس امتیاز دهی می شود.

75

 

مجموع

100

 

مصاحبه دکتری روانشناسی بالینی وزارت بهداشت
مصاحبه دکتری روانشناسی بالینی وزارت بهداشت
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *