پزشک متخصص اعصاب و روان خوب در تهران

 
helpkade
پزشک متخصص اعصاب و روان خوب در تهران
پزشک متخصص اعصاب و روان خوب در تهران

روانپزشک خوب در تهران – بهترین روانپزشک تهران – بهترین فوق تخصص روانپزشک در تهران – بهترین مراکز روانپزشکی تهران – زوج درمانی در تهران – دکتر روانکاوی در تهران – دکتر متخصص اختلال میل جنسی در تهران – درمان نعوظ مردان – انزال زودرس و دیررس – اختلال برانگیختگی جنسی مردان و زنان – دیسپارونی – مقاربت دردناک – اعتیاد جنسی – ترک خودارضایی – دکتر متخصص واژینیسموس در تهران – زوج درمانگر خوب در تهران – روانپزشک عالی در تهران – مشاور زندگی – مشاوره ازدواج – مشاوره خانواده

متخصص اعصاب و روان (روانپزشک و به انگلیسی Psychiatrist) پزشکی است که به بررسی مسایل رفتاری، هیجانی و پیشگیری و درمان اختلالات روانی آدمی می‌پردازد. ارزیابی روان‌پزشکی معمولاً شامل اخذ شرح حال و معاینه وضعیت روانی است. معاینه فیزیکی، انجام آزمایش و گاه تصویربرداری از مغز از جمله روش‌هایی هستند که برای بررسی و ردکردن علل طبی احتمالی ایجادکننده علایم به کار می‌روند. داروها و روان‌درمانی‌ها اساس درمان‌های انجام‌شده در روانپزشکی هستند.

روان‌شناس دانش‌آموخته روان‌شناسی است که از علوم انسانی محسوب می‌شود. موضوع روان‌شناسی عبارت است از بررسی رفتار طبیعی و انگیزه‌های آن. بنابراین لازم است عموم مردم از تفاوت بین روان‌پزشک و روان‌شناس آگاه باشند. درواقع روان‌شناسی، با پزشکی به‌طور عام و روان‌پزشکی به‌طور خاص ارتباطی ندارد. درضمن، فارغ‌التحصیل روان‌شناسی، اجازه تشخیص و درمان بیماران را نخواهد داشت.

همچنین بهتر است مردم از تفاوت بین متخصص اعصاب و روان و نورولوژیست (متخصص مغز و اعصاب) نیز آگاه باشند. متخصص مغز و اعصاب به کار تشخیص و درمان بیماری‌های مغزی مانند سکته و خونریزی‌های مغزی، فلج اندام‌ها، مولتیپل اسکلروزیس (یا بیماری ام‌اس) می‌پردازد. معمولا روان‌پزشکان به متخصص اعصاب و روان هم معروف هستند.پزشک متخصص اعصاب و روان خوب در تهران

هر گاه علائم شایع خودشان را نشان دهند. حتی گاهی درد ممکن است نشانه خوبی برای اختلالات روانی باشد. به طور کلی دردهای طولانی بدون عامل مشخص، تغییر در تحمل شخص، تغییر در خورد و خوراک، خواب و انرژی و احساس پایین آمدن آستانه تحریک پذیری می توانند مشخصه آغاز بیماری های روانی باشند.اختلالاتی که برای آنها باید به متخصص اعصاب و روان در تهران یا روانپزشک مراجعه کنید :

لطفا کمی لبخــند بزنیــد 😉

دکتریاب، درحال پردازش درخواست شما 😍 است

به دنبال دکتر متخصص اعصاب و روان (روانپزشک) خوب در تهران هستید؟ پزشکان میهن پزشک را مشاهده, اینترنتی نوبت و مشاوره بگیرید.

خدماتی که متخصص اعصاب و روان (روانپزشک) در تهران می تواند به شما ارائه بدهد شامل روان درمانی، روانکاوی، زوج درمانی، مشاوره ازدواج، مشاوره و درمانی اختلالات اضطرابی و افسردگی، سکسولوژی، اختلالات خلقی، وسواس، مشکلات جنسی، درمان نعوظ مردان، زود انزالی، اختلالات انطباقی و سوگ، اختلالات روانپزشکی، بیماریهای روان تنی، گفتاردرمانی (درمان لکنت زبان) و درمان اختلالات یادگیری و خواندن و نوشتن می باشد که لیست بهترین متخصص اعصاب و روان (روانپزشک) در تهران را در این صفحه مشاهده می کنید. علاوه بر معرفی کامل پزشکان، از دکتر ها و متخصصین عضو میهن پزشک می توانید اینترنتی نوبت مطب بگیرید، مشاوره آنلاین و مشاوره تلفنی داشته باشید.

برای آشنایی بیشتر با متخصص اعصاب و روان (روانپزشک) بهتر است بدانید ویزیت روانپزشکی معمولا شامل معاینه وضعیت روانی و اخذ شرح حال است، اما گاهی برای بررسی و رد کردن علل طبی احتمالی ایجاد کننده یک بیماری از آزمایش ها و گاهی تصویر‌برداری مغز استفاده می‌شود. روانپزشکی یکی از شاخصه‌های تخصص علم پزشکی هست. متخصص روانپزشکی می‌تواند تجویز دارو کند، اما در روانشناسی تخصص ندارد. برخی از روانشناسان با دیدن آموزش‌های خاص می‌تواندد به کمک بیماران روانی بپردازند که به آن‌ها روانشناس بالینی می‌گویند.

روانپزشک خوب در تهران, بهترین روانپزشک در تهران, بهترین فوق تخصص روانپزشک در تهران, بهترین مراکز روانپزشکی در تهران, زوج درمانی در تهران, دکتر روانکاوی در تهران, دکتر متخصص اختلال میل جنسی در تهران, روانپزشک عالی در تهران, مشاور ازدواج در تهران, دکتر روانپزشک، سکسولوژیست در تهران

 آیا شما پزشک هستید؟  ثبت نام پزشک جدید

پزشک متخصص اعصاب و روان خوب در تهران

میهن پزشک از سال ۱۳۹۰ در راستای ارائه خدمات اینترنتی برای پزشکان و بیماران در سراسر ایران فعالیت میکند.



© 2020

کلیه فعالیت های این سایت تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران است

یا نام متخصص را جستجو کنید

روانپزشک کیست؟

روانپزشک، فردی است که در زمینه سلامت روان تخصص دارد. تشخیص و درمان افراد مبتلا به بیماری‌های روانی در تخصص آنها است. آنها درک عمیقی از سلامت جسمی و روانی انسان داشته و به خوبی با ارتباط این دو آشنا هستند. روانپزشکان به بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی، افسردگی، اختلال دوقطبی، اختلالات خوردن و اعتیاد کمک می‌کنند.

روانپزشکان چه کاری انجام می‌دهند؟

روانپزشکان علائم روانی و جسمی شما را ارزیابی می‌کنند. آنها مشکل شما را تشخیص می‌دهند و با همکاری متقابل، طرحی برای درمان شما ارائه می‌دهند. روانپزشکان، درمان روانشناختی ارائه می‌دهند، دارو تجویز می‌کنند و از الکتروشوک برای درمان کمک می‌گیرند.پزشک متخصص اعصاب و روان خوب در تهران

روانپزشک برای درمان از اقدامات زیر استفاده می‌کند:

روانپزشک به چه کاری می‌آید؟

اگر سلامت روانی شما با مشکلات زیر روبرو شده است، به یک روانپزشک نیاز دارید:

دلایل متداول برای مراجعه به روانپزشک عبارتند از:

روانپزشکان چه درمان‎‌هایی را ارائه می‌دهند؟

آنها همچنین توصیه هایی در خصوص رژیم غذایی، خواب و غیره ارائه می‌دهند که به بازیابی بیمار کمک می‌کند. اطلاعاتی که آنها در مورد وضعیت بیمار ارائه می‌کنند، نقش به سزایی در شناخت علائم و درمان آنها دارد. روانپزشک تنها از درمان‌هایی استفاده می‌کند که سلامت و اثربخشی آنها ثابت شده باشد.

روانپزشکان توضیح می‌دهند که:

موافقت با شیوه درمان پیشنهادی پزشک، به شما بستگی دارد.

روانپزشکان چه تحصیلاتی دارند؟

روانپزشکان حداقل 11 سال یا بیشتر آموزش می‌بینند. آنها ابتدا در دانشگاه مدرک پزشکی می‌گیرند. سپس، حداقل 1 یا 2 سال دیگر در بیمارستان آموزش می‌بینند. در ادامه، برای آنکه به یک روانپزشک تبدیل شوند، باید 5 سال آموزش ویژه ببینند.

روانپزشکان کجا کار می‌کنند؟

روانپزشکان در بیمارستان‌های عمومی و خصوصی، مؤسسات خدمات بهداشت روانی و مطب‌های خصوصی کار می‌کنند. آنها همچنین در زمینه‌های تحقیقاتی، مشاوره امور حقوقی و تدریس نیز فعالیت دارند. این یعنی آنها در ادارات دولتی، مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌ها کار می‌کنند.

بسیاری از روانپزشکان چندین شغل مختلف دارند. آنها ممکن است بخشی از روز را در یک بیمارستان عمومی باشند و باقی روز را به صورت خصوصی کار کنند.

زمینه‌های فوق تخصص در روانپزشکی

برخی روانپزشکان بر یک زمینه خاص تمرکز دارند؛ برای مثال:

دکتر حسین فوده 

دکتر پیمان حسنی ابهریان 

دکتر محمد حسین دانشورپور 

دکتر علی کربلایی 

دکتر کامران عسکری 

دکتر کامران داودی راد 

دکتر دانیال خواجوی 

دکتر عاطفه صفوی 

دکتر آذر زمانی 

دکتر ندا فرزانه 

تمامی آدرس ها را بر روی نقشه می توانید مشاهده کنید

loading…

جستجو بر حسب نام متخصص

لیست تخصص ها

آیا شما یک پزشک خوب هستید؟

تمامی حقوق این وب‌سایت محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می‌باشد

سه شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۹

مشاهده پروفایل

مشاهده پروفایل

پزشک متخصص اعصاب و روان خوب در تهران

مشاهده پروفایل

مشاهده پروفایل

مشاهده پروفایل

مشاهده پروفایل

مشاهده پروفایل

مشاهده پروفایل

مشاهده پروفایل

مشاهده پروفایل

مشاهده پروفایل

مشاهده پروفایل

مشاهده پروفایل

مشاهده پروفایل

مشاهده پروفایل

مشاهده پروفایل

کلیه حقوق این وبسایت متعلق به خانه پزشکان می باشد. طراحی سایت حرفه ای توسط وب 24 و سئو توسط سئو 24


مراکز درمانی


درمانگاه ها


داروخانه ها


آزمایشگاه ها


مراکز تصویربرداری

پزشک متخصص اعصاب و روان خوب در تهران


کلینیک ها


بیمارستان ها

نوبت دهی بهترین دکتر متخصص روانپزشک (اعصاب و روان) در تهران، با امکان ثبت نوبت
اینترنتی برای روز و ساعت مشخص.

“ بنده قبل از مراجعه مواردی که میخواستم عنوان کنم رو یادداشت کردم و ایشون به خوبی به صحبتهام گوش دادند.
یک روز از مراجعه م به مط … “

اولین نوبت خالی چهارشنبه 1 مرداد

“ عالی “

اولین نوبت خالی سه‌شنبه 14 مرداد

“ دکترتشخیص خیلی خوبی دارن یه مقدار خشک هستند ولی در کل دکتر خیلی خوبی هستند “

اولین نوبت خالی سه‌شنبه 31 تیر

“ عالی “

اولین نوبت خالی چهارشنبه 1 مرداد

اولین نوبت خالی یک‌شنبه 5 مرداد

اولین نوبت خالی چهارشنبه 1 مرداد

“ باسلام ، ایشون پزشک با حوصله و صبوری هستن مشکل دخترم زبیش فعالی بود ک ابتدا ی تاریخچه از من در مورد رفتار های دخترم گرفتن و طب … “

اولین نوبت خالی پنج‌شنبه 2 مرداد

اولین نوبت خالی چهارشنبه 1 مرداد

اولین نوبت خالی چهارشنبه 1 مرداد

“ تشخیص و رفتار مناسب “

اولین نوبت خالی چهارشنبه 1 مرداد

اولین نوبت خالی دوشنبه 6 مرداد

اولین نوبت خالی چهارشنبه 1 مرداد

پزشکی که در ارزیابی، تشخیص و درمان اختلالات رفتاری، عاطفی، روانی و ذهنی تخصص دارد، متخصص اعصاب و روان یا روانپزشک نامیده می شود. متخصص اعصاب و روان از طریق انجام تست های مختلف به تشخیص بیماری پرداخته و با تجویز دارو و برگزاری جلسات درمانی لازم تا بهبودی بیمار، روند درمانی را اد

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

مدت زمان مطالعه: 7 دقیقه

مدت زمان مطالعه: 8 دقیقه

مدت زمان مطالعه: 6 دقیقه

مدت زمان مطالعه: 0 دقیقه


برای هر پزشکی که میخواهی !


فقط 48 ساعت فرصت دارید !!

سامانه نوبت دهی آنلاین مطب پزشکان و دندان پزشکان که شامل نوبت دهی و دانستنیهای سلامت می
باشد.شما با ورود به حساب کاربری خدمات بیشتری دریافت خواهید کرد.

تمامی حقوق این سایت برای درمانکده محفوظ است


طراحی شده با توسط تیم درمانکده

معرفی بهترین دکتر اعصاب و روان در ایران + لیست ۱۰ تایی _ متخصص اعصاب و روان یا روانپزشک فردی است که به تشخیص و درمان اختلالات فکری ، ذهنی و رفتاری می پردازد. روانپزشکان تنها دکترهایی هستند که مجوز تجویز دارو برای درمان بیماری های روانی را دارند.

برخی ها به راحتی ظاهر می شوند که زیر تیغ عمل جراحی قرار بگیرند ، اما برای درمان قسمتی از روح و ذهنش برای رفتن به دکتر اعصاب و روان مقاومت می کنند. یکی از دلایل مراجعه نکردن به روانپزشک باورهای غلط افراد است. یکی از دلایل مقاومت کردن افراد بخاطر فقر فرهنگی و اقتصادی مردم است که جامعه امروزه ما هنوز به این باور فرهنگی نرسیده اند.

اما چه زمانی فرد با مشکلات روحی و روانی روبرو می شود؟ به گفته متخصصان اعصاب و روان زمانی که تغییری در ناقل های عصبی مغز به وجود می آید ، بیماری های عصبی شکل می گیرند. ناقل های عصبی مواد شیمیایی طبیعی مغز هستند که کارشان تنظیم اخلاق و خلق و خو و روحیات و تنظیم تفکرات ذهن و میزان اضطراب است. کاهش یا افزایش میزان ناقل های عصبی باعث ایجاد مشکلات روانی در فرد می شود.

هدف ما از ارائه این مقاله این است که در صورت بروز اختلالات روحی و روانی ، برای مراجعه به دکتر شما را یاری کنیم.ما در این مقاله به معرفی ۱۰ تا از بهترین دکترهای اعصاب و روان در ایران پرداخته ایم. با انجام بررسی های بیشتر در مورد پزشکان معرفی شده می توانید بهترین انتخاب را برای درمان خود داشته باشد.

 

پزشک متخصص اعصاب و روان خوب در تهران

پروفسور کامران عدلی رونکاو ، روانپزشک و مشاوره خانواده و جوانان فارغ التحصیل از دانشگاه هاروارد آمریکا می باشد. وی دوره دکترای عمومی خود را در دانشگاه علوم پزشکی تهران گذرانده است.

سوابق کاری و تحصیلی

آدرس مطب:

تهران ، جردن ، خیابان جردن ، ۲۰ متر بالاتر از چهار راه جهان کودک ، برج نگین آفریقا ، طبقه دهم ، واحد ۱۰۰۰

تلفن تماس:

۰۲۱۸۸۷۷۲۱۹۰

(خدمات روانپزشکی و توان بخشی در منزل)

تخصص

سوابق کاری

آدرس مطب :تهران – میدان ونک – ابتدای خیابان ملاصدرا – ساختمان پزشکان ملاصدرا – پلاک 3 – طبقه دوم – واحد 11

تلفن تماس: 88660207-021

دکتر ایرج وثوق متخصص اعصاب و روان (روانپزشک و مشاوره خانواده) ، در شهر مشهد حضور دارد.

سوابق کاری

خدمات

آدرس:

مشهد ، خیابان احمدآباد ، پرستار ۲/۱ ، پلاک ۲/۲

تلفن تماس:

۰۵۱۳۸۴۴۳۳۳۰

 

دکتر کیارش ایمانی متولد شهر آمل ، فارغ التحصیل رشته  دکترای حرفه ای پزشکی از دانشگاه تهران می باشد. سپس موفق به گذراندن دوره تخصصی در رشته روانپزشکی در بیمارستان نوار صفوی و بیمارستان حضرت رسول تهران وابسته دانشگاه علوم پزشکی ایران شد.

دکتر کیارش ایمانی هم اکنون دارای ۲۰ سال سابقه طبابت در زمینه روانپزشکی و فعالیت مستمر در بیمارستان های تخصصی وابسته به وزارت بهداشت و درمان دارد.

سوابق کاری

آدرس:

تهران ، بزرگراه آفریقا (جردن) ، بالاتر از چهار راه جهان کودک ، ابتدای خیابان پایدار ، ساختمان پزشکان شهروز ، طبقه اول ، واحد ۱۰

تلفن تماس:

۰۲۱۸۶۰۸۱۳۷۰

دکتر بهشته غلامپور متخصص اعصاب و روان ، فارغ التحصیل دکترای عمومی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد می باشد. ایشان همچنین دوره تخصصی خود را در دانشگاه مشهد گذرانده است. با سابقه بیست سال کار تخصصی در زمینه روانپزشکی و مشاوره.

خدمات

آدرس:

مشهد ، خیابان احمدآباد ، پرستار ۱ (انتهای عارف ۲) ، ساختمان نگین ، طبقه1

تلفن تماس:

۰۵۱۳۸۴۱۳۸۳۶

دکتر وحید دارابی متخصص اعصاب و روان ، دارای مدرک دکترای عمومی از دانشگاه علوم پزشکی می باشد و موفق به دریافت تخصص روان پزشکی در سال ۱۳۸۴ شده است. وی دارای سابقه ۱۵ ساله در حوزه تخصصی خود یعنی اعصاب و روان هستند.

خدمات

پزشک متخصص اعصاب و روان خوب در تهران

آدرس مطب اول:

تهران ، خیابان پاسداران ، روبروی بیمارستان لبافی نژاد ، ساختمان پزشکان مهرگان ، طبقه دوم ، واحد 9

تلفن تماس:

۰۲۱۲۲۵۸۴۱۵۴

آدرس مطب دوم:

تهران ، خیابان پیروزی ، روبروی خیابان پنجم نیروی هوایی ، جنب آزمایشگاه بقراط ، ساختمان نسیم ، طبقه سوم ، واحد14

تلفن تماس:

۰۲۱۷۷۱۵۰۳۲۹

 

دکتر مجتبی ارحام صدر متخصص اعصاب و روان ، روانگر و روانپزشک ، در سال ۱۳۸۵ موفق به اخذ مدرک دکترای عمومی از دانشگاه علوم پزشکی یزد شد. وی دوره تخصصی خود را در دانشگاه علوم پزشکی ایران و انستیتو روانپزشکی تهران گذراند. دارای سابقه ۴ ساله طبابت در استان لرستان دارد.

خدمات

آدرس:

تهران ، میدان شهدا ، خیابان پیروزی ، نرسیده به چهارراه کوکاکولا ، نبش کوچه اکبری ، ساختمان پزشکان ، واحد 1

تلفن تماس:

۰۲۱۳۶۶۰۴۵۳۰

دکتر علی ربانی زاده متخصص اعصاب و روان ، روانپزشک و مشاوره ، دارای ۱۷ سال سابقه درمان بیماری های اعصاب و روان و انواع اعتیادها و دارای ۲۴ سال سابقه درمان جانبازان و خانواده های محترم شهدا و ایثارگران می باشد. ایشان به مدت ۵ سال است که با کلینیک فرهنگیان سبزوار همکاری دارد.

خدمات

آدرس:

مشهد ، میدان احمد آباد ، بلوار کلاهدوز ، نبش کلاهدوز ۱۲ ، ساختمان آرمان ، طبقه اول

تلفن تماس:

۰۵۱۳۸۴۲۸۶۸۴

 

دکتر محمود توانا متخصص اعصاب و روان ، روانپزشک ، فارغ التحصیل پزشکی عمومی از دانشگاه اصفهان و نفر اول رشته تخصصی روانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی می باشد.

سوابق کاری

آدرس:

تهران ، خیابان شریعتی ، بالاتر از حسینیه ارشاد ، خیابان قبا ، کوچه همایون ، پلاک ۱۷

تلفن تماس:

۰۲۱۲۲۸۲۲۲۸۹

دکتر امید رضایی متخصص اعصاب و روان ، دارای دکترای حرفه ای پزشکی می باشد. وی موفق به کسب رتبه دوم بورد تخصصی اعصاب و روان در سال ۱۳۸۴ شد.

سوابق کاری

عضویت

آدرس:

تهران ، میدان جهاد (فاطمی) ، ابتدای خیابان بیستون ، ساختمان لئون ، طبقه سوم ، واحد ۱۱

تلفن تماس:

۰۲۱۸۸۹۹۳۴۵۴

(تماس بمنظور تعیین وقت ، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۲ تا ۲۲)

همانطور که گفتیم دکتر اعصاب و روان متخصصانی هستند که به درمان اختلالات و بیماری های روانی می پردازند. اما بهترین دکتر اعصاب و روان در ایران فردی است که مراحل درمان آن که شامل روان درمانی یا دارو درمانی می باشد ، بیمار را همیاری کند. یک پزشک خوب کسی است که به آسانی بتواند علائم بیماری های روانی را تشخیص دهد و دیدگاه مراقبتی کاملی در مورد درمان بیماران داشته باشد.

برای مثال ، بهترین دکتر اعصاب و روان در ایران باید با مهربانی و دلسوزی به حرف های بیماران خود گوش بدهد و راهنمایی ها و مراقبت های جدی تر را به او گوش زد کند.بهتر است بدانید که انتخاب یک روانپزشک درست برای درمان انواع بیماری های روانی با همدیگر متفاوت است. اما چطور باید متخصص مناسب را انتخاب کرد؟دکترهای اعصاب و روان به دسته های مختلف تقسیم بندی می شوند و کدام از آن ها  برخی از بیماری های روانی را درمان می کند.

روانپزشک

این دسته از پزشکان در زمینه تشخیص و درمان اسکیزوفرنی و بیماری های روانی و احساسی یا اختلالات رفتاری دیگر مهارت دارد. روانپزشک اسکروفرنی قادر به تجویز دارو برای درمان بیماری بوده و هم چنین می تواند گفتار درمانی نیز انجام دهد.

روانشناسان

روانشناسان معمولا نمی توانند تجویز دارو انجام دهند. به طور معمول ، روانپزشکان و روانشناسان برای درمان بیماری با یکدیگر همکاری می کنند. همچنین روانشناسان تست هایی بر روی بیمار انجام می دهند تا مشخص شود به چه میزان فرد توانایی گذراندن روزهای عادی زندگی خود را دارد.

شما زمانی به یک روانشناس مراجعه می کنید که بخواهید به توانبخشی ، اصلاح یا بهبودی رفتاری و شناختی بپردازید. در بیشتر درمان های روانشناسی به فرد یاد می گیرد که چطور با نیازهای خود ارتباط برقرار کند و چگونه بتواند نیازهای دیگران را درک کند.

مشاوره های حرفه ای

این متخصصان معمولا در زمینه مشاوره های تخصصی مسائل احساسی ، عاطفی و رفتاری آموزش دیده اند و به صورت حرفه ای کار کرده اند. معمولا آنها مشاوره در حوزه خانواده ، ازدواج ، تمدد اعصاب ، سکس تراپی و مدیریت استرس را انجام می دهند. از آنجا که مشاورهای خانواده جز پزشک بالینی به حساب نمی آیند ، نمی تواند دارویی تجویز کنند.

بهترین دکتر اعصاب و روان در تهران فردی است که دارای خصوصیات زیر باشد:

داشتن درک عمیق از بیماران

داشتن درک درست از بیماران توسط یک روانپزشک به او کمک می کند به طور حرفه ای تر برای درمان عمل کند. یعنی اینکه باید پرسش سوالات سطحی را کنار گذاشته و به ریشه اصلی افکار بیمار که موجب بروز بیماری و ایجاد مشکل برای فرد شده ، برسد.

بهترین دکتر اعصاب و روان فردی است که با کنجکاوی های صمیمانه در زمینه درگیری های ذهنی بیمار بتواند یک روش درمانی بهتری بدست آورد. روانپزشک باید یک ذهن کنجکاو داشته باشد تا بتواند با ارزیابی موقعیت بیمار به بهترین راه حل برسد.

صادق بودن با بیمار

بهترین دکتر اعصاب و روان در ایران فردی است که بتواند با بیماران خود صادق باشد. جلب اعتماد بیماران یکی از نکات کلیدی و مهم یک متخصص روانپزشک است. ایجاد دیدگاه صادقانه در میان بیماران باعث می شود که از فرصت های خود بهتر استفاده کنند و به بهبود شخصیتی آنها کمک می کند.

برای مثال یک روانپزشک خوب باید راه هایی که موجب بهبود شرایط و کیفیت بهتر زندگی بیمار می شود ، صادقانه برای او توضیح دهد. به معناست که صادق بودن چیزی فراتر از بیان واقعیت هاست و این که بیان اطلاعات درست به بیمار به روند بهبودی آن کمک می کند.

همدلی بیمار

بهترین دکتر اعصاب و روان در ایران فردی است که برای مقابله کردن بیمار با افسردگی ها و درگیری های ذهنی باید به طور مرتب او را همراهی کند. این همراهی تا زمانی ادامه پیدا می کند که احساس های ناخوشایند بیمار برطرف شود. یکی از جنبه های خوب روانپزشک همدلی او با بیمار است. اما دلسوزی بیش از حد در بیشتر مواقع تاثیر منفی بر روی درمان آن می گذارد.

یک متخصص روانپزشک باید بتواند با داشتن نگرش خوش بینانه به بیمار بفهماند که روزهای خوبی برای او در پیش است. توانایی داشتن دیدگاه روزهای بهتر به بیماران کمک می کند تا با روانپزشک خود بهترین تصمیم های مراقبتی و درمانی را برای خودشان داشته باشند و هم چنین از توانایی خود به نحو شایسته استفاده کنند.

روانپزشک مانند متخصصان دیگر باید دوره های آموزشی مختلفی را طی کنند. اما فرقی بین متخصص اعصاب و روان با سایر متخصصان دارد این است که یک متخصص اعصاب و روان علاوه بر یادگیری دوره های مختلف آموزشی باید مهارت های شخصی خاصی را داشته باشد.

اهمیت وجود این ویژگی های به گونه ای است که حتی بهترین آموزش ها و تعالیم نمی تواند تضمینی برای موفقیت دکتر باشد.حال این ویژگی ها را با یکدیگر بررسی می کنیم.

قضاوت درست

یک متخصص اعصاب و روان باید توانایی درک و قضاوت درست در مورد رفتارهای بیماران و دلیلی برای هر واکنشی از آنها را داشته باشد. و همچنین باید بتواند که ادراک شخصی خود در مورد تصمیم ها و تشخیص خطرات احتمالی که ممکن است برای بیمار اتفاق بیافتد ، به کار بگیرد. روانپزشک همچنین باید به سرعت موضوعاتی که بیمار نسبت به آنها حساس است را شناسایی کند و راه حلی برای بیرون رفت از مشکلات حساس را حتی اگر روش فوری برای آن وجود ندارد ، شناسایی کند.

توانایی تشخیص دروغ از واقعیت یک ویژگی مهم برای متخصص اعصاب و روان به حساب می آید. این ویژگی زمانی اهمیت خود را نشان می دهد که بیمار از ارائه اطلاعات مهم چشم پوشی می کند یا آن را بی اهمیت جلوه می دهد.

استدلال

یک روانپزشک خود با هر دو استدلال استنتاجی و استقرایی را با هم داشته باشد. استدلال استقرایی به شناخت واقعیت ها و درک عمومی از مسئله برای رسیدن به جواب منطقی گفته می شود. استدلال استنتاجی به ترکیب یافته های بدست آمده برای رسیدن به یک نتیجه درست گفته می شود‌.

برای مثال ، زمانی که روانپزشک به دسته ای از اتفاقات برمی خورد که به ظاهر ارتباطی با یکدیگر ندارند ،  آنها را با یکدیگر ترکیب می کند تا به الگویی دست یابد. در این مواقع روانپزشک از روش استقرایی استفاده کرده است.

شنونده خوب

بهترین دکتر اعصاب و روان در ایران فردی است که برای درمان بیماری های روحی و روانی یک شنونده خوب به حساب می آید. آنها باید توانایی این را داشته باشند که به تن صدا ، کلمات ، زبان بدن بیماران که در حال صحبت کردن هستند ، به خوبی توجه کنند.

و زمانی که نوبت به صحبت کردن پزشک می شود باید به خوبی صحبت کند که بیمار در بیان های او دچار سوتفاهم نشود. روانپزشک باید توانایی درک ارتباطات نوشتاری بوده و گزارش های کتبی را به گونه ای آماده کند که دیگران با خواندن گزارش درک درستی از آن بدست آورند.

کلام آخر

برای کلام آخر باید بیان کنیم که بهترین دکتر اعصاب و روان در ایران کسی است که در اولین برخورد با بیمار به دقت به حرف های او گوش کند و در کنار شنونده خوبی بودن باید با مهربانی و همدردی با بیماران خود رفتار کند. یک دکتر اعصاب و روان باید مشکلات ، اظهارات و افکار بیماران را به خوبی درک کند و نظرات خشمگین و تکان دهنده را شنیده و دفع کند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

سایت پزشکا یکی از برترین و پر بازدیدترین وب سایتهای تخصصی در زمینه آرایشی و بهداشتی،‌ سلامتی و زیبایی می باشد. علاوه بر این سایت پزشکا جدید ترین کالاهای حوزه های آرایشی و بهداشتی،‌ سلامتی و زیبایی رو نقد و بررسی می کند

   

سلام تبریک می گم تو این زمینه بهترین هستین سایتتون هم زیباست…

خواهش میکنم امیدواریم با نظرهای خودتون مارو تو این مسیر راهن…

با سلام ممنون از شما دوست عزیز حتما نظر شما بررسی میشه…

من تو این لیست اسم‌دکتر امیر دریانی رو کم احساس میکنم لطفا ح…

ممنون از لیستی که تهیه کردین دکتر مهرنوش حیدریان کارشون عالی…

مشاور و درمان اعتياد

درمان بيماري هاي اعصاب و روان

مشاوره روان درماني و ترك اعتياد

 

پزشک متخصص اعصاب و روان خوب در تهران

 

راه اندازی شده توسط طراحي وب سايت – هاست ايراني – ترك اعتياد

پزشک متخصص اعصاب و روان خوب در تهران
پزشک متخصص اعصاب و روان خوب در تهران
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *