چطور اراده ی خود را تقویت کنیم

 
helpkade
چطور اراده ی خود را تقویت کنیم
چطور اراده ی خود را تقویت کنیم

انسان مجموعه ای از خواستن و توانستن است و خواسته های متعالی فراوانی دارد، اما اگر نتواند در مسیر تحقق آن خواسته ها حرکت کند، نمی توان او را صاحب اراده دانست و باید برای تقویت اراده خود تلاش کند.همه ما چیزهایی داریم که می خواهیم. می تواند در طبیعت حرفه ای، عاطفی، فیزیکی یا معنوی باشد.

برای رسیدن به آن، تلاش هایی لازم است. اگر هدف بلند پروازانه ای دارید، پس نیازمند تلاش زیادی است. برای رسیدن به اهداف بلند، باید ترکیبی از اراده و عزم راسخ داشته باشیم.

این انگیزه برای دفاع از خودمان است، حتی اگر مخالف یا موانعی در مسیر ما وجود داشته باشد. اگر می خواهید به یک تغییر بزرگ در زندگی خود برسید، هر دوی این ویژگی های تلاش و اراده ضروری هستند با این حال، آن ها به انرژی ثابتی نیاز دارند.

اگر می خواهید آن ها را نگه دارید، خطر دستیابی به اهداف تان را به خطر نخواهید انداخت ؛ برای افزایش شانس موفقیتتان، در این بخش از نکات و رازهای موفقیت در نمناک روش هایی برای افزایش عزم و اراده شما وجود دارد.

چطور اراده ی خود را تقویت کنیم

یک تصمیم قوی و خاص باید طوری انجام شود که در هر چیزی مصمم تر شوید.این تصمیم جهت گیری شما را مشخص می کند. این به شما نشان می دهد که چگونه حتی زمانی که با چالش هایی در مسیر خود مواجه می شوید، به جلو حرکت کنید.

این تصمیم بسیار محکم است و به شما در زمان های سختی انگیزه می دهد و شما را در دوران راحتیتان متمرکز نگه می دارد. به این ترتیب، آنچه که می خواهید را پیدا کنید و رویش تصمیم بگیرید و به تصمیم خود پایبند باشید، مهم نیست که چه اتفاقی می افتد.

اراده توسط احساسات تغذیه می شود. این یک انگیزه برای ادامه دادن است. برای اینکه آن را شعله ور نگه دارید، باید یک دلیل قوی در پشت آن داشته باشید.این دلیل شما برای انجام کاری است که آن را انتخاب کرده اید.بفهمید که چرا قوی است و این کار به شما کمک می کند بدانید بعد از آن چه کاری باید کنید.

یکی از بزرگ ترین قاتلان تصمیم، ترس است. زمانی که شما مصمم هستید، در سطح بالایی عمل می کنید با این حال، ترس از تداخل با این فرآیند جلوگیری می کند.به این ترتیب شما باید شجاع باشید و با ترس خود مواجه شوید تا بیشتر مصمم شوید.

یکی از راه های داشتن اراده، مدیریت استرس است.همان طور که در بالا اشاره شد، اراده قدرتی عاطفی است بنابراین، وقتی استرس داریم، احساسات منفی آزاد می شوند و عزم ما کاهش می یابد در نتیجه، ما قادر به انجام موثر در زمان نیستیم.

بنابراین برای افزایش این منبع قدرت، باید استرس خود را طوری مدیریت کنیم که آن را کاهش دهیم. این کار با استفاده از تمرینات تنفسی یا مدیتیشن نیز انجام می شود.

با توجه به مطالعه ای که در ژورنال شخصیت و روان شناسی اجتماعی منتشر شد، استفاده از این عبارات می تواند به شما کمک کند تا قدرت اراده بیشتری داشته باشید. چنین عبارت هایی به شما کمک می کنند کنترل خود را گسترش دهید و به همین دلیل موفق باشید ؛ این خود کنترلی می تواند در وفاداری به روتین ها، طرح ها و اهداف تان به کار رود و این راهی برای موفقیت است.

پزشکان ما را تشویق می کنند که هر شب 8 ساعت باید خوابید. خیلی از ماها خیلی کم تر از این می خوابیم. این می تواند ناشی از کار، استرس، روابط و یا تفریحات باشد. انجام این کار انرژی ما را تهی می کند.

در نتیجه، عزم کاهش می یابد. بنابراین، دقت کنید که هر شب به اندازه کافی بخوابید.این کار به شما کمک خواهد کرد تا خود را به اندازه کافی تغذیه کنید و به اندازه کافی خود را احیا کنید تا با قدرت اراده قوی مواجه شوید.

تمرین به تاخیر انداختن خشنودی باعث می شود که شما تصمیم بگیرید تا زمانی که به چیزی را به دست نیاوردید، پاداش خود را به تعویق بیندازید. پس شما می توانید با یک کار به خودتان پاداش بدهید.این به طور معمول به انضباط شما کمک می کند و عزمتان را قوی تر می کند.

ما همان چیزی هستیم که می خوریم. این امر در هر دو سطح فیزیکی و ذهنی صادق است. توصیه می شود که رژیم غذایی متعادل داشته باشید ؛ شما می توانید با مصرف برخی میوه ها، سبزیجات، نشاسته و پروتئین به صورت روزانه به این هدف دست یابید.

در حقیقت، خوردن غذای خوب، در بدن اندورفین آزاد می کند.این هورمون باعث حس خوب ما می شود. آن ها به ما احساسات مثبتی می دهند که می تواند کمک کند اراده خود را توسعه دهیم به این ترتیب، تغذیه خوب را حفظ کنید تا به موفقیت برسید.

جالب است بدانید که به تعویق انداختن چیزهای بی ربط واقعا می تواند به شما کمک کند این کار می تواند به شما کمک کند تا بر چیزهای منفی مثل عادت های بد و اعتیاد غلبه کنید.با گفتن این جمله “حالا نه، بعدا، ” می توانید به تدریج تصمیم و اراده خود را قوی تر کنید.این کار برای دستیابی به موفقیت در زندگی بسیار مهم است.

ورزش کردن برای بدن ما خوب است. با این حال، آیا می دانستید که برای ذهن ما هم عالی است؟دیده شده است که ورزش کردن به طور منظم می تواند ظرفیت ما را برای اراده و مصصم بودن افزایش دهد. این می تواند به ما کمک کند استرس را رها کنیم و به اهداف تناسب انداممان برسیم.این مساله ما را تشویق می کند که با اراده خوب، به زندگی بیشتر دست پیدا کنیم.

نیروی اراده خیلی شبیه به یک ماهیچه است ؛ باید به طور منظم ورزش کنید تا قوی تر شوید با این حال, همیشه امکان استفاده از آن وجود دارد. حفظ نیروی اراده از طریق خویشتن داری و کنترل روی خود به مدت طولانی, عالی است.با این حال باید هر از گاهی به خود استراحت دهید. بنابراین برنامه استراحت به دنبال برتری شما خواهد بود.

یک کار جالب ذهن ما این است که می توانیم واقعاً چیزی را تصور کنیم و احساس کنیم که درست است.اگر تصور کنیم که ما در یک فعالیت ویژه مصمم هستیم, احتمال بیشتری وجود دارد که همان روش را در دنیای واقعی انجام دهیم بنابراین, هر روز کمی وقت بگذارید تا خودتان را در یک سطح بالا تصور کنید. این باعث می شود که شما قوی تر شوید و در زندگی واقعی یک سان عمل کنید.

هر زمان که استرس داریم، تمایل به بازگشت به عاداتی داریم که قبلا داشتیم. اینها می توانند بد یا خوب باشند. عادات خوب زمانی که با چالش ها روبرو هستید می توانند شما را قوی نگه دارند. آن ها می توانند عزم شما را زنده نگه دارند. با اشتیاق آن ها را پرورش دهید.

نیروی اراده ما اغلب با افکار منفی مختل می شود ؛ هرگاه به روشی عالی عمل کنیم، یک فکر منفی از ناکجا ظاهر می شود و این نیرو را نابود می کند.برای از بین بردنش، هر بار که فکر منفی ظاهر می شود به یک چیز مثبت فکر کنید. این به شما کمک می کند افکار خود و در نهایت اعمال خود را کنترل کنید.

یکی از دلایلی که ورزش کاران حرفه ای در فشار قرار نمی گیرند، این است که آن ها آن قدر تمرین کرده اند که ورزش طبیعت دومشان شده است.آن ها اعتماد کامل و عزم راسخ برای پیروزی دارند بنابراین, حرفه خود را تا جای ممکن تمرین کنید. این کار قدرت اراده و عزم راسخ برای موفق بودن را به شما خواهد داد.

دو عنصر عملکردی که می توانند شما را به بالاترین سطح موفقیت ببرند، عزم و ارده راسخ است آنها ذاتا با خود انگیزه دارند از این رو, نکات بالا را دنبال کنید تا این عناصر را زنده نگه دارید. آن ها می توانند شما را در هر زمینه ای که می خواهید موفق کنند.

چکیده مطالب شماره قبل را با هم مرور می کنیم

1 – به خاطر داشته باشید که اعتماد به نفس، اولین شرط پیروزی است پس به خود اعتماد داشته باشید .

2 – در مبارزه با مشکلات زندگی با تمام قوا پیش بروید و نهراسید . مثبت فکر کنید، ابتکار عمل داشته باشید و مطمئن باشید
انجام کارها به بهترین نحو از شما بر می آید .

3 – از خودتان تصویر خوبی در ذهن داشته باشید، زیرا همان خواهید شد که فکر می کنید می توانید بشوید .

4 – «خواستن، توانستن است » جمله ای است که پر از انرژی و قدرت است . آن را در صفحه ذهن خود وارد کنید .

چطور اراده ی خود را تقویت کنیم

5 – دنیا با چنان سرعتی پیش می رود که شخصی که می گوید; نمی شود این کار را کرد، به وسیله کسی که آن را ممکن می سازد، از
میدان به در می رود .

6 – به خاطر داشته باشید شما بزرگ تر از هر اتفاقی هستید که ممکن است برای شما رخ دهد .

دانشمندان صد و یک مورد از انواع ترس را نام می برند: ترس از فضاهای وسیع، ترس از فضای بسته و محدود و ترس از بلندی و
غیره … .

ترس واقعا وجود دارد و به عنوان یک مساله مطرح است و غلبه بر آن نیز واجب می باشد . ما این مبحث را در چند شماره بعد
بررسی می کنیم .

بنابر نظر پزشکان، نگرانی بر اعصاب، قلب، گردش خون و کار تمام غدد داخلی، اثر نامطلوب دارد .

دانشمندی گفته است: میزان مرگ و میر مردم در اثر نگرانی، بیش از تعداد مرگ و میر آنان در اثر کار است زیرا مردم بیشتر از
کار کردن، به نگرانی های خود دل مشغولند .

دو نیروی متضاد ترس و ایمان همیشه در درون آدمی از یکدیگر متاثر می شوند که در نهایت، نیروی ایمان نیروی غالب و پیروز
است . افراد بسیاری هستند که به یاری ایمان در مقابله با نگرانی، پیش از آن که از پای در آیند، نجات یافته اند . هرگز نباید فراموش
کنیم که داروی محرک و نیرو بخشی در اختیار ماست که ایمان نام دارد .

هنگامی که از چیزی می ترسید، افکار خود را متوجه موانع نکنید، و با آن مواجه شوید و به سختی به آن ضربه بزنید . هر قدر
ضربه سخت تر باشد موفق تر خواهید شد .

کسی که از هیچ چیز نترسد و یا با ترس خود مبارزه کند، انسان خارق العاده ای می باشد . خودشناسی، مقدمه خداشناسی است و
این حقیقت دارد که ایمان به خدا و نیروی فوق بشری، آدمی را از ترس و نگرانی هایی که سال ها در وجودش ریشه دوانده، رهایی
می بخشد . چه خوب بود که از همان آغاز، ایمان قوی داشتیم تا هرگز گرفتار وحشت و هراس نمی شدیم .

کسی که مایوس نمی شود روشنایی دو سر چشمه نور; ایمان و امید را، در زوایای تاریک و ظلمانی مشکلات و مصائب می تاباند و در
پرتو چنین روشنایی هرگز راه را گم نمی کند .

برای دست یابی به آرزوها و خواسته هایتان به قلم و کاغذ پناه ببرید . ابتدا خواسته های خود را یکی یکی بر روی کاغذ بنویسید،
سپس راه های دست یابی به هر کدام از خواسته های خود را یادداشت کنید . پس از آن، هر کدام از راه ها را تجزیه و تحلیل کرده،
مقدار هزینه ها، وقت و … هر کدام را در نظر بگیرید . به یاد داشته باشید که مهمترین چیزی که باید در نظر بگیرید مشکلات و
موانع هر کدام از راه هاست . با به کارگیری قدرت ابتکار به راحتی می توانید بهترین راه را برای دست یابی به آرزوهایتان بیابید .
ایده ها را جدی بگیرید، خواه عملی باشند یا غیرعملی، زیرا در هر صورت قدرت ابتکار شما را بیشتر می کنند . برای پیدا کردن
بهترین راه، باید راه های بیشتری را در نظر بگیرید .

بدانید معجزه فقط در امور ماوراء الطبیعه نیست، بلکه در زندگی عادی و روزمره هم با تعمق و تفکر و کوشش مداوم، می توان
معجزه کرد . همواره در خود، به دنبال قدرت خلاقه ای باشید که در زوایای وجودتان پنهان شده و کشف نگردیده است . خود را به
حرکت بر انگیزید و نگذارید هیچ کس و هیچ چیز ناامیدتان کند .

باز هم تکرار می کنم همواره به خاطر داشته باشید که خواستن، توانستن است .

تمام انگیزه های لازم برای شادمانی و تعالی در زوایای مغز شما نهفته است . مغز شما پر از اندیشه های کارآمدی است که هر
قت بخواهید، می توانید از آن بهره بگیرید . آرام باشید و کمی فکر کنید . راهکارهای زیادی در ذهن شماست، شجاع باشید و شروع
کنید . این فرمول را فراموش نکنید که «به خود اعتماد کنید، به توانایی و خلاقیت خود ایمان داشته باشید و شجاع باشید» .

وقتی از توانایی مغز آدمی سخن می گوییم، منظور ما صرفا ماده ای که در جمجمه قرار گرفته نیست، درون این ماده، اثری از
قدرت خداوند نهفته است . هر گاه اراده کنیم و از تفکر خود کمک بگیریم، در واقع جزئی از قدرت خداوند را به کار گرفته ایم، و در
واقع شکر نعمتی را که او به ما داده به جا آورده ایم، با چنین قدرتی دیگر از هیچ مشکلی نباید بیم داشته باشیم .

رمز توانایی مقابله با بحران ها; ایمان و اندیشه های توان افزایی است که گنجینه آن در وجود آدمی پنهان است، بنابراین بسیار مهم
است که مغز خود را از افکار تیره ناباوری و منفی بافی، خالی نگه داریم .

با تفکر منطقی، همواره باید از نفوذ خیالات یاس آور به ذهنمان جلوگیری کنیم .

اگر هر کدام از ما، از منابع غنی و سرشار و قدرت های نهفته در مغز و وجودمان آگاه شویم، به کارهای خارق العاده ای دست
می یابیم که در بدو امر، باور کردنی نیست . آن که خود را حقیر می شمارد، حقیرانه هم می اندیشد، ایده هایش حقیرانه است و
مغزش به تحجر می گراید . اما آن که خود را دست کم نمی گیرد و به بزرگی خویش می اندیشد، توانایی اش روز افزون می گردد .

شجاعت، لازمه پیشرفت است; شجاعت، انگیزه تفکر منطقی است . باشجاعت به پیش رفتن، نیروهای بسیاری را از هر سو به کمک
ما می خواند .

راستی، چه قدرت عظیمی در خودباوری، نهفته است; در ایمان به توانایی خویش و این که هر کاری را اراده کنیم، توانستن آن
قطعی است .

چکیده مطالب شماره قبل را با هم مرور می کنیم

1 – به خاطر داشته باشید که اعتماد به نفس، اولین شرط پیروزی است پس به خود اعتماد داشته باشید .

2 – در مبارزه با مشکلات زندگی با تمام قوا پیش بروید و نهراسید . مثبت فکر کنید، ابتکار عمل داشته باشید و مطمئن باشید @@N@@انجام کارها به بهترین نحو از شما بر می آید .

3 – از خودتان تصویر خوبی در ذهن داشته باشید، زیرا همان خواهید شد که فکر می کنید می توانید بشوید .

4 – «خواستن، توانستن است » جمله ای است که پر از انرژی و قدرت است . آن را در صفحه ذهن خود وارد کنید .

5 – دنیا با چنان سرعتی پیش می رود که شخصی که می گوید; نمی شود این کار را کرد، به وسیله کسی که آن را ممکن می سازد، از @@N@@میدان به در می رود .

6 – به خاطر داشته باشید شما بزرگ تر از هر اتفاقی هستید که ممکن است برای شما رخ دهد .

دانشمندان صد و یک مورد از انواع ترس را نام می برند: ترس از فضاهای وسیع، ترس از فضای بسته و محدود و ترس از بلندی و @@N@@غیره … .

ترس واقعا وجود دارد و به عنوان یک مساله مطرح است و غلبه بر آن نیز واجب می باشد . ما این مبحث را در چند شماره بعد @@N@@بررسی می کنیم .

بنابر نظر پزشکان، نگرانی بر اعصاب، قلب، گردش خون و کار تمام غدد داخلی، اثر نامطلوب دارد .

دانشمندی گفته است: میزان مرگ و میر مردم در اثر نگرانی، بیش از تعداد مرگ و میر آنان در اثر کار است زیرا مردم بیشتر از @@N@@کار کردن، به نگرانی های خود دل مشغولند .

دو نیروی متضاد ترس و ایمان همیشه در درون آدمی از یکدیگر متاثر می شوند که در نهایت، نیروی ایمان نیروی غالب و پیروز @@N@@است . افراد بسیاری هستند که به یاری ایمان در مقابله با نگرانی، پیش از آن که از پای در آیند، نجات یافته اند . هرگز نباید فراموش @@N@@کنیم که داروی محرک و نیرو بخشی در اختیار ماست که ایمان نام دارد .

هنگامی که از چیزی می ترسید، افکار خود را متوجه موانع نکنید، و با آن مواجه شوید و به سختی به آن ضربه بزنید . هر قدر @@N@@ضربه سخت تر باشد موفق تر خواهید شد .

کسی که از هیچ چیز نترسد و یا با ترس خود مبارزه کند، انسان خارق العاده ای می باشد . خودشناسی، مقدمه خداشناسی است و @@N@@این حقیقت دارد که ایمان به خدا و نیروی فوق بشری، آدمی را از ترس و نگرانی هایی که سال ها در وجودش ریشه دوانده، رهایی @@N@@می بخشد . چه خوب بود که از همان آغاز، ایمان قوی داشتیم تا هرگز گرفتار وحشت و هراس نمی شدیم .

کسی که مایوس نمی شود روشنایی دو سر چشمه نور; ایمان و امید را، در زوایای تاریک و ظلمانی مشکلات و مصائب می تاباند و در @@N@@پرتو چنین روشنایی هرگز راه را گم نمی کند .

چطور اراده ی خود را تقویت کنیم

برای دست یابی به آرزوها و خواسته هایتان به قلم و کاغذ پناه ببرید . ابتدا خواسته های خود را یکی یکی بر روی کاغذ بنویسید، @@N@@سپس راه های دست یابی به هر کدام از خواسته های خود را یادداشت کنید . پس از آن، هر کدام از راه ها را تجزیه و تحلیل کرده، @@N@@مقدار هزینه ها، وقت و … هر کدام را در نظر بگیرید . به یاد داشته باشید که مهمترین چیزی که باید در نظر بگیرید مشکلات و @@N@@موانع هر کدام از راه هاست . با به کارگیری قدرت ابتکار به راحتی می توانید بهترین راه را برای دست یابی به آرزوهایتان بیابید . @@N@@ایده ها را جدی بگیرید، خواه عملی باشند یا غیرعملی، زیرا در هر صورت قدرت ابتکار شما را بیشتر می کنند . برای پیدا کردن @@N@@بهترین راه، باید راه های بیشتری را در نظر بگیرید .

بدانید معجزه فقط در امور ماوراء الطبیعه نیست، بلکه در زندگی عادی و روزمره هم با تعمق و تفکر و کوشش مداوم، می توان @@N@@معجزه کرد . همواره در خود، به دنبال قدرت خلاقه ای باشید که در زوایای وجودتان پنهان شده و کشف نگردیده است . خود را به @@N@@حرکت بر انگیزید و نگذارید هیچ کس و هیچ چیز ناامیدتان کند .

باز هم تکرار می کنم همواره به خاطر داشته باشید که خواستن، توانستن است .

تمام انگیزه های لازم برای شادمانی و تعالی در زوایای مغز شما نهفته است . مغز شما پر از اندیشه های کارآمدی است که هر @@N@@قت بخواهید، می توانید از آن بهره بگیرید . آرام باشید و کمی فکر کنید . راهکارهای زیادی در ذهن شماست، شجاع باشید و شروع @@N@@کنید . این فرمول را فراموش نکنید که «به خود اعتماد کنید، به توانایی و خلاقیت خود ایمان داشته باشید و شجاع باشید» .

وقتی از توانایی مغز آدمی سخن می گوییم، منظور ما صرفا ماده ای که در جمجمه قرار گرفته نیست، درون این ماده، اثری از @@N@@قدرت خداوند نهفته است . هر گاه اراده کنیم و از تفکر خود کمک بگیریم، در واقع جزئی از قدرت خداوند را به کار گرفته ایم، و در @@N@@واقع شکر نعمتی را که او به ما داده به جا آورده ایم، با چنین قدرتی دیگر از هیچ مشکلی نباید بیم داشته باشیم .

رمز توانایی مقابله با بحران ها; ایمان و اندیشه های توان افزایی است که گنجینه آن در وجود آدمی پنهان است، بنابراین بسیار مهم @@N@@است که مغز خود را از افکار تیره ناباوری و منفی بافی، خالی نگه داریم .

با تفکر منطقی، همواره باید از نفوذ خیالات یاس آور به ذهنمان جلوگیری کنیم .

اگر هر کدام از ما، از منابع غنی و سرشار و قدرت های نهفته در مغز و وجودمان آگاه شویم، به کارهای خارق العاده ای دست @@N@@می یابیم که در بدو امر، باور کردنی نیست . آن که خود را حقیر می شمارد، حقیرانه هم می اندیشد، ایده هایش حقیرانه است و @@N@@مغزش به تحجر می گراید . اما آن که خود را دست کم نمی گیرد و به بزرگی خویش می اندیشد، توانایی اش روز افزون می گردد .

شجاعت، لازمه پیشرفت است; شجاعت، انگیزه تفکر منطقی است . باشجاعت به پیش رفتن، نیروهای بسیاری را از هر سو به کمک @@N@@ما می خواند .

راستی، چه قدرت عظیمی در خودباوری، نهفته است; در ایمان به توانایی خویش و این که هر کاری را اراده کنیم، توانستن آن @@N@@قطعی است .

این مجله مخصوص کودک و نوجوان می باشد.

پیام زن
ویژه مسائل زنان و خانواده

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
محمد جعفری گیلانی
سید ضیاء مرتضوی

3

7733305
7738743
7733305
payam-zan_man@aalulbayt.org

قم، صندوق پستی 371…

پرسمان
فرهنگی، اجتماعی، دانشجویی

مرکز فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری
سید محمدرضا فقیهی
محمد باقر پور امینی
1380
3

7747240
7735473
7743816
info@porseman.net
www.porseman.n…

مبلغان
فرهنگی – تبلیغی
حوزه

1385/6/1
3
mbl

با تقویت اراده خود تا حد زیادی می‌توانید با دشواری ها کنار بیایید و به اهدافتان برسید. به همین منظور اهمیت و ضرورت پرداختن به این موضوع  و اینکه چگونه بتوانیم اراده قوی داشته باشیم بیش از پیش خود را نشان می‌دهد. احتمالا برای شما نیز اتفاق افتاده است که در نیمه راه خسته شوید و یا شروع کار برایتان سخت باشد. اولین ابزار برای شروع کار، اراده و خواستن است. اگر اراده خوبی داشته باشید، شروع برنامه رژیم تان را به شنبه نمی اندازید و همین الان رژیم را شروع می کنید و یا اگر شروع کردید و در نیمه های راه خسته شدید آن را رها نمی‌کنید.

اراده، یک رقابت بین دو بخش از شماست که یکی به دنیال کسب لذت های آنی است و دیگری به لذت‌های بلند مدت فکر می کند. خستگی، استرس، اضطراب، ترس از موفق نشدن و مواردی مثل این می‌توانند اراده شما را ضعیف کنند و شما لذت های آنی را بیشتر دوست داشته باشید.

همان طور که می دانید، اگر همه  تصمیم های ما بر اساس لذت های لحظه ای و آنی مان باشد، هیچ وقت به موفقیت‌های بزرگ نمی رسیم. آرزوهای بزرگ در طولانی مدت بدست می آیند. اگر دوست دارید در شغل، رشته تحصیلی، حرفه یا رژیم خود موفق شوید باید اراده تان را تقویت کنید تا بتوانید رقابت بین دو بخش متضاد ذهن تان را تعدیل کنید.

برای کسب آگاهی بیشتر در زمینه راه های موفقیت در زندگی کلیک کنید.

به طور کلی دو راه حل برای تقویت اراده وجود دارد

چطور اراده ی خود را تقویت کنیم

همان طور که اگر تغذیه خوبی داشته باشید و ورزش کنید بدن تان سالم خواهد ماند؛ درصورتی که مراقب ذهنتان باشید و مغز خود را ورزش دهید و نرمش دهید، به تقویت اراده خود کمک می‌کنید.

اگر میزان اراده ای که برای انجام کارهایتان لازم دارید کم کنید هربار مجبور نیستید که انرژی زیادی صرف تقویت آن کنید. هر بار سعی کنید محرک مورد نیاز برای اراده تان را کم تر از قبل کنید.

 

با انجام کارهای زیر می توانید اراده تان را تقویت کنید تا عملکرد بهتری داشته باشید.

کاری که دوست دارید انجام بدهید را مشخص کنید و همچنین دقیق و شفاف بنویسید. این کار باعث می شود که ذهن شما برنامه ریزی تان را بداند و راحت تر آن را پردازش کند. اگر هدفتان مشخص نباشد، فشار روانی و تنش‌ها می‌توانند شما را خسته و عصبی کنند.

این کار می تواند بخش هایی از مغزتان که مسئول تقویت اراده در شما هستند را بهبود بخشد و استرس و اضطراب تان را کم  و ذهن تان را سامان دهد. همچنین مدیتیشن باعث تقویت بخش هایی از مغز که در کنترل تصمیمات نقش دارند می‌شود.

برای آشنایی کامل با مدیتیشن کلیک کنید.

می توانید چشم هایتان را ببندید و اتمام کارتان را تجسم کنید. این کار باعث می شود حس خوبی در شما ایجاد شود و در اثر این حس خوب، میزان زیادی از استرس‌ها و خستگی هایتان از بین برود.

تحقیقات نشان داده است که بیشتر افکار روزانه ما، اثر منفی بر روند کارهایمان می‌گذارند. زیرا این افکار حاصل خستگی، تنش و فشارهای محیطی ما هستند. می توان با گوش دادن به آهنگ های مثبت و پر انرژی، بخش زیادی از این افکار را از بین برد. آهنگ های مورد علاقه تان را یک جا جمع کنید و در ساعات مختلفی از روز به آن ها گوش دهید.

خود تان را در نظر بگیرید که توانسته اید به هدفتان برسید. 10 کیلو وزن کم کرده اید، در آزمون ورودی دانشگاه مورد علاقه تان پذیرفته شده اید، شغل جذابتان را به دست آورده اید و یا یک حرفه را یاد گرفته اید. حس و حال و لذت این لحظه را برای خودتان بنویسید. به خود امروزی تان بگویید که لذت رسیدن به خواسته تان، خستگی های مسیر سخت را از بین برده و درحال حاضر خیلی خوشحال هستید که توانسته اید از پسش بربیایید.

چند نفر از کسانی که درهدف مشترکی با شما هستند و امروز موفق شده‌اند را به دیوار اتاق تان بچسبانید و یا در گوشی خود داشته باشید. هنگامی که خسته شدید، آن‌ها را نگاه کنید و سعی کنید از آن‌ها الهام بگیرید که چگونه با سختی‌ها مبارزه کردند و با تقویت اراده خود به هدفشان رسیده اند.

ساعاتی از روز که عملکرد بهتری دارید، نوشیدنی انرژی بخش و مورد علاقه ای که می تواند خستگی کار را از بین ببرد، موسیقی آرام بخش یا انگیزشی که می تواند حالتان را خوب کند و حتی کار ساده ای که می تواند هدفتان را پررنگ کند، به خوبی بشناسید و در دفتر خود یادداشت کنید. سعی کنید در طی روز از آن ها استفاده کنید تا بتوانید خودتان را تقویت کنید و مسیر را ادامه دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خودشناسی کلیک کنید.

ترس، یکی از مهم ترین عواملی است که می تواند شما را از پا در بیاورد. افکار منفی را در شما بیشتر کند و مسیر را تاریک نشان بدهد. ترس هایتان را در یک برگه بنویسید و اجازه بدهید ذهن شما خودش را خالی کند. به این فکر کنید که ترس‌های شما می توانند دروغ یا حتی ترس های غیر مرتبطی باشند. وقتی توانستید آن‌ها را خوب بشناسید، می‌توانید مغلوبشان کنید و به هدف خود فکر کنید.

بعضی از افراد  اراده قوی را در ذات شان دارند اما برخی دیگر اراده را در خودشان تقویت کرده اند و با انجام کارهای ساده به تدریج به خودشان ثابت کرده اند که اراده خوبی دارند و در طول مدت زمان اراده شان را قوی کرده اند. اراده قوی داشتن بیش از اینکه ذاتی باشد، اکتسابی است. 

برای تقویت اراده، می توانید توانمدی های خودتان را در یک برگه بنویسید تا بهتر خودتان را بشناسید و همچینین از کارهای کوچک شروع کرده و به تدریج آن‌ها را سخت‌تر کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه راه های تقویت اراده می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

ورود

نام کاربری:

رمز عبور:

آیا به دنبال روش تقویت اراده ای هستید که ساده و سریع به نتیجه مطلوب برسید؟ تا به حال قصد ترک عادت های بد خود را داشته اید؟ آیا در ترک عادات بد خود موفق بوده اید؟ دلیل عدم موفقیت شما چه بوده است؟ آیا اراده قوی و لازم را برای ترک عادت های بدتان نداشته اید؟ در این ویدیو از فرافکر سریع ترین، ساده ترین و مطمئن ترین روش تقویت اراده را خواهید آموخت.

چطور اراده ی خود را تقویت کنیم

دقت کرده اید وقتی در انجام کاری موفق نمیشوید، بر اراده شما در انجام کارهای دیگر هم تأثیر میگذارد؟ و در اثر آن، اراده شما در سایر کارها هم کم می شود؟ در چنین شرایطی ما به دنبال یک روش تقویت اراده خواهیم بود. زیرا می خواهیم اراده از دست رفته را در کمترین زمان باز گردانیم. ما می خواهیم که بتوانیم با اراده قوی، به فعالیت ها و زندگی خود ادامه دهیم.

اولین قدم برای تقویت اراده، این است که مغز خود را بشناسیم. مغز انسان از ۲ مدار اصلی تشکیل شده است:

وظیفه مدار پاداش چیست؟ این مدار، وقتی کاری انجام می دهیم که برای ما لذتبخش است، دوپامین ترشح می کند. دوپامین ماده ای اعتیادآور است و ما را به تکرار همان کار ترغیب میکند. معمولاً فعالیت این مدار، مانع ترک عادت های بد ما می شود.

وظیفه این مدار چیست؟ مدار اراده، انسان را از انجام کارهایی که صرفاً یک لذت آنی و لحظه ای دارد، باز می دارد. یعنی باعث می شود کاری را که در آینده نتیجه مثبتی برای ما ندارد، انجام ندهیم. در صورتی که این مدار بزرگ باشد، می تواند در ترک عادت های بد به ما کمک کند.

به عنوان مثال: فردی را فرض کنید که می خواهد عادت پرخوری را ترک کند. او بارها برای ترک عادت بد خود تلاش کرده ولی هربار ناموفق بوده! چرا؟ چون مدار پاداش مغزش بزرگتر از مدار اراده است. مدار پاداش او را به پرخوری تشویق می کند. مدار اراده او کوچک است و او نمی تواند از این عادت رهایی یابد.

دیدیم که وقتی مدار اراده کوچک باشد، ترک عادت های بد ما دشوار و حتی ناممکن خواهد بود. بنابراین، گام نهایی در این روش تقویت اراده ، بزرگ کردن مدار اراده است.

نکته طلایی

ما نباید برای پرورش مدار اراده خود، از همان راهی وارد شویم که عادت های بد ما هستند. زیرا دوباره مدار پاداش مانع ما خواهد شد. یعنی چه؟ نباید اراده خود را در راه ترک عادت های بد خود افزایش دهیم! مثلاً اگر عادت پرخوری داریم، برای تقویت اراده، نباید شروع کنیم به کم خوردن! چون دوباره شکست می خوریم. بلکه باید با تکرار یک رفتار مثبت دیگر مثل سحرخیزی، اراده خود را تقویت کنیم.

در این روش تقویت اراده گفته می شود: در مدت حداقل ۳ هفته، هرروز رفتار مثبتی را که برخلاف عادت بد شما نیست، انجام دهید. در واقع شما در این ۲۱ روز با ایجاد عادتی مثبت، مدار اراده خود را گسترش می دهید. پس از اینکه مدار اراده تان را بزرگتر کنید، هرزمان در راه ترک عادت های بد خود شکست بخورید، تسلیم نمی شوید. در نتیجه اراده لازم برای تکرار آن راه برای ترک عادت بدتان را دارید.

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

میشه بیشتر از پرخوری و اراده بزارید خیلی کوتاه بود کلیپ

سلام وقت بخیر چشم حتما

سلام خیلی راه کار خوبی بود . تا حالا اینطور بهش فکر نکرده بودم .ممنون از کمکتون درضمن س ا ع ت رومیزیتون هم خوابیده .

ممنون از لطفتون و سپاس از توجه شما ، چشم باتری هم میندازیم

جالب و جدید بود این راهکار متشکرم

سپاس از شما

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

[مشاهده همه]

[مشاهده همه]

ورود

نام کاربری:

رمز عبور:

آیا به دنبال روش تقویت اراده ای هستید که ساده و سریع به نتیجه مطلوب برسید؟ تا به حال قصد ترک عادت های بد خود را داشته اید؟ آیا در ترک عادات بد خود موفق بوده اید؟ دلیل عدم موفقیت شما چه بوده است؟ آیا اراده قوی و لازم را برای ترک عادت های بدتان نداشته اید؟ در این ویدیو از فرافکر سریع ترین، ساده ترین و مطمئن ترین روش تقویت اراده را خواهید آموخت.

چطور اراده ی خود را تقویت کنیم

دقت کرده اید وقتی در انجام کاری موفق نمیشوید، بر اراده شما در انجام کارهای دیگر هم تأثیر میگذارد؟ و در اثر آن، اراده شما در سایر کارها هم کم می شود؟ در چنین شرایطی ما به دنبال یک روش تقویت اراده خواهیم بود. زیرا می خواهیم اراده از دست رفته را در کمترین زمان باز گردانیم. ما می خواهیم که بتوانیم با اراده قوی، به فعالیت ها و زندگی خود ادامه دهیم.

اولین قدم برای تقویت اراده، این است که مغز خود را بشناسیم. مغز انسان از ۲ مدار اصلی تشکیل شده است:

وظیفه مدار پاداش چیست؟ این مدار، وقتی کاری انجام می دهیم که برای ما لذتبخش است، دوپامین ترشح می کند. دوپامین ماده ای اعتیادآور است و ما را به تکرار همان کار ترغیب میکند. معمولاً فعالیت این مدار، مانع ترک عادت های بد ما می شود.

وظیفه این مدار چیست؟ مدار اراده، انسان را از انجام کارهایی که صرفاً یک لذت آنی و لحظه ای دارد، باز می دارد. یعنی باعث می شود کاری را که در آینده نتیجه مثبتی برای ما ندارد، انجام ندهیم. در صورتی که این مدار بزرگ باشد، می تواند در ترک عادت های بد به ما کمک کند.

به عنوان مثال: فردی را فرض کنید که می خواهد عادت پرخوری را ترک کند. او بارها برای ترک عادت بد خود تلاش کرده ولی هربار ناموفق بوده! چرا؟ چون مدار پاداش مغزش بزرگتر از مدار اراده است. مدار پاداش او را به پرخوری تشویق می کند. مدار اراده او کوچک است و او نمی تواند از این عادت رهایی یابد.

دیدیم که وقتی مدار اراده کوچک باشد، ترک عادت های بد ما دشوار و حتی ناممکن خواهد بود. بنابراین، گام نهایی در این روش تقویت اراده ، بزرگ کردن مدار اراده است.

نکته طلایی

ما نباید برای پرورش مدار اراده خود، از همان راهی وارد شویم که عادت های بد ما هستند. زیرا دوباره مدار پاداش مانع ما خواهد شد. یعنی چه؟ نباید اراده خود را در راه ترک عادت های بد خود افزایش دهیم! مثلاً اگر عادت پرخوری داریم، برای تقویت اراده، نباید شروع کنیم به کم خوردن! چون دوباره شکست می خوریم. بلکه باید با تکرار یک رفتار مثبت دیگر مثل سحرخیزی، اراده خود را تقویت کنیم.

در این روش تقویت اراده گفته می شود: در مدت حداقل ۳ هفته، هرروز رفتار مثبتی را که برخلاف عادت بد شما نیست، انجام دهید. در واقع شما در این ۲۱ روز با ایجاد عادتی مثبت، مدار اراده خود را گسترش می دهید. پس از اینکه مدار اراده تان را بزرگتر کنید، هرزمان در راه ترک عادت های بد خود شکست بخورید، تسلیم نمی شوید. در نتیجه اراده لازم برای تکرار آن راه برای ترک عادت بدتان را دارید.

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

میشه بیشتر از پرخوری و اراده بزارید خیلی کوتاه بود کلیپ

سلام وقت بخیر چشم حتما

سلام خیلی راه کار خوبی بود . تا حالا اینطور بهش فکر نکرده بودم .ممنون از کمکتون درضمن س ا ع ت رومیزیتون هم خوابیده .

ممنون از لطفتون و سپاس از توجه شما ، چشم باتری هم میندازیم

جالب و جدید بود این راهکار متشکرم

سپاس از شما

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

[مشاهده همه]

[مشاهده همه]

رژیم غذایی دکتر کرمانی

وزن دلخواهتان را روی چند کاغذ با خط درشت بنویسید.

به مکانهایی که در دیدتان هستند بچسبانید تا بواسطه دیدن آن پالس های مثبت دریافت کنید.

به عنوان مثال درب یخچال گزینه بسیار مناسبی است، روی میز کار،همچنین دیوار اتاق خواب و خلاصه هرجایی که بیشتر با آن سرو کار دارید.

چطور اراده ی خود را تقویت کنیم

خجالت نکشید بگذارید همه بدانند که شما تصمیمتان را گرفته اید.

تصمیمی قاطع، راسخ و متفاوت با دفعات پیش.

عکس زمان خوش اندامیتان را نزد خود داشته باشید چرا که با نگاه کردن به آن، این باور در شما ایجاد می شود که من می توانم بار دیگر مانند آن دوران باشم.

مدام به خود تلقین کنید که من می توانم به این حالت بر گردم .

اگر چنین عکسی ندارید یا از ابتدا چاق بودید عکس یک دوست یا بازیگر خوش اندام را برای خود الگو قرار دهید و برای رسیدن به آن اندام تلاش کنید .

به هیچ وجه به کل مسیر فکر نکنید بلکه تنها امروزتان را در نظر داشته باشید.

مثلا اگر قصد کاهش ۴۰ کیلوگرم از وزن خود را دارید تنها به این فکر کنید که من امروز باید ۱۰۰ گرم از وزن خودم را کم کنم و نه اینکه من باید ۴۰ کیلو کاهش وزن داشته باشم.

هر دو هفته خود را وزن کرده و اگر وزنتان کاهش یافته بود به خود جایزه بدهید.

لازم نیست زیاد خرج کنید، یک کتاب، یک گیاه زینتی، یک شیشه عطر و یا هر جایزه دیگر.

کافیست به گونه ای باشد که هرگاه به آن نگاه کنید خاطره شیرین آن موفقیت را برای شما زنده کند.

چرا که نه، شما بر فرمان های بخور بخور غلبه کرده اید.

در وقت مناسب به رغبت ها و هوسهای بی جا و فرمانهای لذت بخش نه گفته اید.

راه دیگر این است که یک دست لباس جدید نه با سایز امروز بلکه با سایز دلخواهتان تهیه کنید.

گهگاهی آنرا پرو نمائید تا اینکه بدون مشکل بتوانید آن را به تن کنید.

هرگز تسلیم وسوسه هایی که حین رژیم برای شما اتفاق می افتد نشوید.

شک نکنید تن دادن به آنها لذت چند دقیقه ای و عذاب وجدان چند ساعته را برای شما به همراه خواهد داشت.

سعی کنید در این مواقع خود را بکار دیگری مثل پیاده روی، ورزش و یا هر کاری غیر از آن.

اگر رغبت زیادی به خوردن داشتید مسلما بهترین گزینه سبزیجات می باشند.

از کاهو، کلم، خیار، هویج، گوجه و سایر سبزیجات می توانید سالادهای رنگارنگ تهیه کرده و به گونه ای آنها را تزئین کنید که کاملا شما را جذب خود کنند. در دو هفته اول رژیم وزن نسبتا زیادی کم می کنید.

بیشتر وزن کاسته شده در حقیقت مربوط به مایعات و آبی است که اضافه از نیاز در بدن شما وجود داشته است.

ولی در هفته های بعد هرچه کم می کنید از چربی هاخواهد بود.

بنابراین انتظار نداشته باشید که به عنوان مثال اگر در دو هفته اول ۳٫۵ کیلوگرم کم کردید، در دو هفته بعد نیز همان مقدار حاصل شود بلکه شاید کاهش ۲ کیلوگرم نیز کاملا راضی کننده باشد.

پس این اختلاف زیاد بین دو هفته اول با دو هفته های بعد باعث ناامیدی شما نشود.

گروه اول کسانی هستندکه مشوق شما در مسیر کاهش وزن خواهند بود.

مسلما وجود چنین افرادی نعمت و کمک بسیار بزرگی برای شما خواهد بود.

– گروه دوم افرادی هستند که غالبا احساسی رفتار می کنند و دوست دارند شما را سر حال و چاق و چله ببینند. مثل خیلی از پدران و مادران.

مراقب باشید فریب دلسوزی های نابجای این گروه را نخورید.

چرا که هدف بسیار بزرگی را در سر داریدآن هم کسب دوباره سلامتی است.

– اما گروه سوم دشمن دانا : افرادی هستند که دوست ندارند شما را خوش اندام ببینند.

زیرا خود نیز اضافه وزن داشته و در کاهش وزنشان ناکام مانده اند و موفقیت شما به معنی ضعف و ناتوانی آنان خواهد بود.

نکته آخر اینکه اگر روزی خدایی ناکرده وسوسه شدید و رژیمتان را شکستید ناامید نشوید.

هر اشتباهی قابل جبران است.

هر چه سریعتر دوباره بایستید و این مرتبه با قدرت بیشتر به کار خود ادامه دهید.

وقفه زیاد در انجام رژیم کار شما را دشوارتر خواهد کرد.

ثبت نام رژیم اینترنتی دکتر کرمانی

چطور اراده ی خود را تقویت کنیم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر شما

نام *

ایمیل

سلام من تابه حال خیلی رژیم گرفتم وبارها وزنم رو کم کردم ولی بعد از زایمانهام ودوران شیردهیم چاق شدم وهر کار میکنم مدت کمی میتونم رژیممو ادامه بدم واز گرسنگی گاهی هرچی دستم میاد میخورم ورژیم میشکنه خیلی خسته شدم همه ی عمرم بااسترس اضافه وزن بودم ولی باخوندن این مطالب فکر میکنم بتونم دوباره شروع کنم

زهرای عزیز، رژیم های سخت و محدود کننده که حتی گروه های غذایی را حذف میکنند. بعد از مدتی ادامه داده نمیشه. برای اطلاعات بیشتر روی صفحه ثبت نام رژیم کاهش وزن کلیک کنید.

سلام من ادم بی اراده ای هستم

دوست عزیز، خیلی از ما در برابر غذا نمیتونیم کنترل کنیم. بهتون پیشنهاد می کنیم برا بخش روانشناسی مجموعه به شماره 09123048918 تماس بگیرین تا تو این موضوع راهنماییتون کنن.

بسیار عالی.ممنونم خیلی امیدوار کننده بود.یه مدتیه میخوام رژیم بگیرم همش تنبلی میکنم.البته حدود ۷ کیلو اضافه وزن دارم

دوست خوبم، ممنون از اینکه همراه ما هستین. شما میتونید با بخش روانشناسی مجموعه به شماره 09123048918 تماس بگیرین تا راهنماییتون کنن.

سلام. نمیشه پیاده روی نداشته باشه رژیمم. و من اصلا دلم نمیخاد یه برنامه ی از پیش تعیین شده داشته باشم.

مریم عزیز، پیاده روی و ورزش به روند کاهش وزنتون کمک میکنه، هم باعث میشه پوستتون بعد از کاهش وزن شل نشه. شما میتونید با کارشناسای مجموعه به شماره 02532143 این موضوع رو در میون بزارین.

عالی بود اما من وقتی کمتر از حد بخورم بدنم میلرزه

زهره عزیز، هر فردی برای کاهش وزن نیاز به رژیمی منحصر به فرد خودش داره. خوشبختانه در رژیم دکتر کرمانی رژیمی مختص به هر فرد داده می شه. به علاوه پیگیری پشتیبان ها و دادن انگیزه به افراد در طول رژیم، باعث پایبندی بیشترشون به روند کاهش وزن می شه. برای اطلاعات بیشتر روی صفحه ثبت نام رژیم کاهش وزن کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره خرید رژیم دکتر کرمانی شماره همراه خود را ثبت کنید ما با شما تماس می‌گیریم

کلیه حقوق متعلق به مجموعه به اندام دکتر کرمانی می باشد.

چطور اراده ی خود را تقویت کنیم
چطور اراده ی خود را تقویت کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *