چطور اوقات فراغت خود را پر کنیم

 
helpkade
چطور اوقات فراغت خود را پر کنیم
چطور اوقات فراغت خود را پر کنیم

بارها پیش آمده که به دلایل مختلف مثلا آلودگی هوا، بیماری‌ها و.. مجبور هستیم مدتی را در خانه ? بمانیم. در این اوقات لازم است برای خود کار و سرگرمی‌هایی داشته باشیم تا بتوانیم بهترین استفاده را از زمان خود بکنیم. امروز در انزل وب ۲۴ کار مفید و جالب برای وقت بیکاری و زمانی که مجبورید در خانه بمانید را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

Best Fun and Useful Thing to Do When You Are Stay at Home

به هنگام اوقات بیکاری در خانه کارهای زیادی می‌ توان انجام داد. مثلا دیدن فیلم، یادگیری زبان، بازی‌های دسته جمعی و کلی کارهای جذاب دیگر. بهترین کار این است که با توجه به علایق و نیازهای شخصی و خانوادگی به کارهایی روی بیاوریم که برایمان مفید باشد. استفاده از این فرصت می‌تواند باعث افزایش مهارت و تخصص ما شود و همچنین انجام کارهای مفرح و شاد بصورت گروهی و فردی زیادی در روحیه‌ی ما خواهد داشت. در ادامه چند شیوه خوب و جالب برای پرکردن اوقات فراغت با کمترین هزینه را بررسی میکنیم.

یادگیری زبان انگلیسی در دنیای امروز ضرورت بسیار بالایی دارد. اگر تا به حال به این کار اقدام نکرده اید می‌توانید به عنوان یک کار مفید برای اوقات بیکاری در خانه به آن بپردازید. قطعا پشیمان نخواهید شد و پس از مدتی نتایج فوق‌العاده‌ی آن را خواهید دید.

چطور اوقات فراغت خود را پر کنیم

برای بسیاری از افراد موزیک می‌تواند یک سرگرمی عالی باشد و بخشی از اوقات بیکاری در خانه را با گوش دادن به موزیک‌های مختلف سپری کنند. برای این افراد احتمالا جذاب است تا بصورت آنلاین بتوانند موزیک‌ها را ویرایش کنند و یا ممکن است دنبال برخی موزیک‌های فیلم و سریال‌های مختلف باشند و آن‌ها را پیدا کنند و در اوقات بیکاری در خانه به آن گوش دهند.

خواندن کتاب و گوش دادن به کتاب های صوتی بهترین سرگرمی برای اوقات بیکاری یه شمار می‌رود. هنگام اوقات بیکاری در خانه یکی از راه‌های خوب سپری کردن اوقات فراغت بزرگسالان و همچنین اوقات فراغت دانش آموزان خواندن کتاب و یا گوش دادن به کتاب‌های صوتی است. با این کار هم به اطلاعات ما اضافه می‌شود و هم اوقات بیکاری را به خوبی و با سودمندی سپری کرده‌ایم.

یکی از کارهای فوق‌العاده مفید در اوقات بیکاری در خانه بازی‌های گروهی با اعضای خانواده از جمله بازی‌های آنلاین و یا بازی‌های فکری و کارتی و … است. با این کار ایام شاد و مفرحی را برای خود بسازید.

دیدن فیلم برای بسیاری از افراد یک سرگرمی عالی به شمار می‌رود. آشنایی با وب‌سایت‌هایی که می‎‌توان از آن‌ها به دانلود فیلم پرداخت برای این افزاد اهمیت بالایی دارد. امروزه با وجود اینترنت در تمام منازل دیدن فیلم بسیار آسان شده است و اتفاقا یکی از کارهای بسیار مفید برای اوقات بیکاری در خانه می‌یاشد.

از انواع کارها برای اوقات فراغت می‌توان به ساخت وسایل تزئینی و کاربردی با وسایل دور ریز در خانه می‌توان اشاره کرد. مثلا ساخت آباژور و یا چراغ خواب می‌تواند بسیار جالب و مهیج باشد.

اگر این سوال برای شما هم پیش آمده که وقت بیکاری چیکار کنیم؟ یکی از کارهای مهم می‌تواند تمیز کردن کمد، اتاق، وسایل منزل و… باشد. شاید مدت‌ها باشد به این موضوع فکر کرده باشید اما در این ایام بهترین فرصت برای انجام آن است.

چگونه در اوقات بیکاری در خانه چگونه در خانه بمانیم و از دوران قرنطینه خانگی لذت ببریم؟ یکی از کارها می‌تواند دیدن موزه آنلاین باشد. خیلی راحت در کنار خانواده می‌توانید از موزه دیدن کنید و لذت ببرید.

بازی‌های آنلاین گروهی و دسته جمعی برای گذراندن اوقات فراغت نوجوانان در تابستان و ایام تعطیل بسیار مفید است. البته باید مراقب بود تا با برنامه ریزی و در ساعاتی مشخص این کار انجام گیرد.

چگونه بدون کلافگی و خستگی در خانه بمانیم؟ یکی از راه‌ها می‌تواند تماشای سریال‌های جدید از طریق دانلود و یا سرویس‌های پخش آنلاین باشد. روزانه می‌نوان با انجام این کار اوقات فراغت با همسر و خانواده را به بهترین نحو بگذرانیم.

یک سرگرمی بسیار خوشایند مخصوصا برای خانم‌ها آشپزی و پخت غذاهای جدید است. قطعا اوقات بیکاری در خانه فرصتی استثنایی برای یادگیری انواع شیرینی، غذا، دسر، سالاد و… بصورت آنلاین است. یادگیری آشپزی و پختن غذاهای جدید با کمک کتاب، صفحات اینستاگرام و دوره‌های آنلاین امروزه کار را بسیار آسان کرده است.

در عصر تکنولوژی یکی از مزایای مهم خرید و فروش بصورت آنلاین است. در اوقات بیکاری در خانه می‌توانیم انواع فایل‌های خود را دسته بندی کنیم و هر آنچه را که جنبه‌ی آموزشی برای دیگران هم دارد در سایت‌های مختلف به فروش برسانیم. فروختن فایل‌های خود به صورت آنلاین در سایت‌های مختلف یکی از پیشنهادات ما برای گذراندن اوقات بیکاری و کسب درآمد در خانه است.

فروشگاه‌های اینترنتی امروزه راه را برای خرید‌های عالی فراهم کرده‌اند. به راحتی می‌توانید در منزل بنشینید و خرید خود را بصورت آنلاین سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید. به صورت آنلاین برای خود از فروشگاه های اینترنتی خرید کنید و بدون خروج از منزل نیازهای خود را برطرف کنید.

از انواع کارها برای اوقات فراغت می‌توان به ساخت آلبوم عکس و به انتشار گذاشتن با دوستان اشاره کرد. تصاویر گاهی برای ما پر از خاطره هستن با ساخت آلبوم عکس می‌توانیم نگاه زیباتری به این خاطره‌ها داشته باشیم. ساخت آلبوم عکس یک ایده‌ی خوب برای گذراندن اوقات بیکاری در خانه است.

تغییر دکوراسیون خانه در ایام تعطیلات به عنوان یکی از ایده‌های جدید برای کار در منزل به حساب می‌آید. با این کار می‌توان به نشاط و شادابی اعضای خانواده کمک کرد. برای تغییر دکوراسیون خانه می‌توان از برنامه‌های آنلاین هم ایده گرفت.

ورزش یکی از بهترین ترفندها برای رفع خستگی و افزایش نشاط درونی می‌باشد. ورزش‌هایی مثل یوگا به راحتی می‌توانند در منزل انجام شوند فقط کافیست برای این کار برنامه ریزی روزانه داشته باشیم. همچنین نرم افزارهایی هم هستند که به ما برای ورزش کردن ایده می‌دهند. انجام ورزش‌های سبک مثل یوگا (از طریق آموزش‌های آنلاین) و حرکات ورزشی برای تناسب اندام و آرامش درونی می‌باشد.

گل و گیاه یکی از ابزارهای مفید برای روحیه و انرژی مثبت برای خود و خانواده است. اوقات بیکاری در خانه و ایام تعطیلات فرصت مناسبی است که به گل و گیاه قبلی برسیم و یا اینکه برای خانه و خیاط خود گل و گیاه جدید تهیه کنیم. باغبانی و رسیدگی به گیاهان خانه و باغچه حیاط یک کار فوق العاده برای گذراندن اوقات بیکاری در خانه است.

همه‌ی ما به مرور زمان مهارت‌هایی را کسب کرده‌ایم. بعضی از ما بیشتر و بعضی کمتر. اما ایام تعطیلات و زمانی که در خانه هستیم فرصت بسیار مناسبی است تا این مهارت‌ها را به کودکانمان آموزش دهیم. یاد دادن مهارت‌های خود مثل آشپزی، تعمیرات و.. به کودکان بسیار مفید و پرفایده است مخصوصا در ایامی که فرصت بیشتری در منزل داریم.

خوشبختانه امروزه بسترهای مناسبی برای انجام دورکاری فراهم است. خوب است به هنگام اوقات بیکاری در خانه و حتی اوقات دیگر خدمات خود را بصورت آنلاین ارائه دهیم و از این راه درآمدی هم داشته باشیم. انجام دادن خدمات خود به صورت آنلاین در سرویس‌های انجام کارآنلاین برای کسب درآمد مثل تایپ آنلاین و… بسیار سفارش می‌شود.

چطور اوقات فراغت خود را پر کنیم

با گذر زمان و افزایش دغدغه‌های روزانه گاهی مدت‌ها از دوستان قدیمی خود بی خبر می‌مانیم. اوقات بیکاری در خانه بهترین فرصت است تا با آن‌ها تماس تصویری برقرار کنیم و از حال آن‌ها باخبر شویم. تماس تصویری گروهی با دوستان خود که مدت از آنها بی خبرید در این ایام بسیار می‌تواند مفید باشد.

یکی از راه‌های ثبت خاطرات خوب، عکس است. از طرفی امروزه با افزایش گوشی‌های هوشمند در همه‌ی شرایط امکان عکاسی را داریم. خوب است در اوقات بیکاری در خانه مهارت عکاسی خود را افزایش دهیم تا بتوانیم با عکس‌های زیبا خاطرات خود را به خوبی ثبت کنیم. از فرصت طلایی اوقات بیکاری در خانه استفاده کنید و  مهارت عکاسی خود با گوشی و.. با آموزش‌های آنلاین و.. بهبود ببخشید.

اوقات فراغت در خانه، فرصتی استثنایی است برای برنامه ریزی آینده‌ و پیاده‌سازی ایده‌های مختلف برای پیشرفت شخصی و کاری و… خوب است در اوقات بیکاری در خانه که وقت بیشتری برای تفکر و برنامه ریزی داریم از فرصت استفاده کنید و برنامه‌ها و ایده‌های خود را روی کاغذ بیاورید و تصمیم جدی برای عملی کردن آن‌ها بگیرید.

اگر هنوز هم برای شما سوال است که وقت بیکاری چه کنیم؟ کشیدن نقاشی، ساخت دستبند و سایر وسایل تزیینی و به فروش رساندن آن‌ها در اینستاگرام و سایر سرویس‌ها یک ایده‌ی عالی برای گذراندن اوقات بیکاری در خانه است.

یکی از دغدغه‌های ما این است که وقت‌های بیکاری چیکار کنیم؟ امروز در انزل وب ۲۴ راه برای گذراندن اوقات بیکاری در خانه پیشنهاد دادیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد. خوشحال می‌شویم در صورتیکه ایده‌های بهتری برای گذراندن اوقات بیکاری در خانه داشتید در دیدگاه همین پست با ما درمیان بگذارید.


سنگ بر سرتان…

خوبه …. فقط من درمورد نظر تایپ آنلاین سوالم اینه که چطوری اقدام کنیم ؟؟ چون به خیلی سایتها مراجعه کردم نشد . اگه کسی میدونه همینجا جوابمو بده ممنون میشم .

سلام. سایت های متفاوتی وجود دارند مثل تایپا ایران و تایپو که لیست سفارش های تایپ را مشاهده میکنید و درخواست میدهید و از بین کسانی که درخواست داده اند یک نفر را انتخاب میکند.تایپ را انجام میدهد و مبلغ را دریافت میکند. در ضمن تایپیست باید مبلغی را به عنوان ضمانت قرار دهد.

واقعا عالی بود ممنون:)‌‌♡

ب نظرم نظر عکاسیش عالی بود از فردا شروع میکنم☺️?

عالی واقعا بعضیاش به فکر من نمیرسید

تاسیس : تیر ماه 1390 | باز نشر مطالب تنها با کسب مجوز امکان پذیر است

Copyright © 2011-2021 Anzalweb , All Rights Reserved


طراحی و اجرا پوسته :

در رسانه ها همراه ما باشید

جدیدترین مطالب ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید

اوقات فراغت،زمانی است که کودک شما کارهایی را که مورد علاقه اوست و از انجام دادن آنها لذت میبرد باید انجام دهد و به یاد داشته باشید که حتما برای لذت بردن کودکمان نباید هزینه ی زیادی کنیم مثلا :ثبت نام در کلاسی که شهریه ی خیلی بالایی دارد اما با کارهای ساده هم میتوان از اوقات فراغت به خوبی بهره برد.

برای اینکه فرزندتان از تمام اوقات فراغت خود بهره کافی راببرد و این اوقات برایش لذت بخش باشد باید توسط پدر یا مادر برنامه ریزی مناسبی داشته باشد . برای برنامه ریزی اوقات فراغت علایق کودکتان را در اولویت قرار دهید و از او بپرسید که تمایل دارد به چه اهدافی برسد .

پدر و مادری که برای اوقات فراغت فرزندشان برنامه می ریزند باید تومه داشته باشند برای کاهش استرس و یا افسردگی و بهبود فرآیند تحول روان شناختی و جسمانی ،کودک شما احتیاج به تحرک و فعالیت دارد . پس در برنامه ریزی به ورزش کردن توجه زیادی کنید .

برای شاد و خاطره انگیز کردن اوقات فراغت فرزندتان روشهای متنوعی وجود دارد ،برخی از والدین بیش از حد نگران اوقات فراغت فرزندانشان هستند تا به بطالت نگذرد و آنها پرکردن اوقات فراغت را فقط در رفتن به کلاس های تابستانی می بینند و به اجبار فرزندان خود را در کلاسهای تابستانی ثبت نام میکنند و در برنامه ریزی هایشان علاقه ی فرزند خود را نادیده میگیرند اما باید بدانیم که با انجام کارهای ساده و خلاقانه میتوانیم باعث شویم که فرزندمان احساس خوبی داشته باشد و از اوقات فراغت خود لذت زیادی ببرد .

چطور اوقات فراغت خود را پر کنیم

برای پر کردن اوقات فراغت خانواده باید هدایتگر فرزند باشد و این اشتباه بزرگی است که برای آنها تصمیم گیری کند اگر والدین کودک خود را تحت فشار قرار دهد تا به کلاس های متنوع برود این کلاسها ممکن است اثرات نامطلوبی بجا بگذارد . پس بهتر است برای برنامه ریزی اوقات فراغت پیشنهاد های کودکتان راهم لحاظ کنید .

به کودک خود حق انتخاب دهید

در طول سال تحصیلی فشارهای زیادی از طرف مدرسه به کودک وارد میشود از جمله این فشار های روانی :انجام تکالیف مدرسه ، استرسی که در دوران امتحانات به کودک وارد میشود هم چنین صبح زود بیدار شدن را میتوان نام برد.کودکانی که در روز های تابستانی نمیتوانند بخوابند افسرده شده و موفقیت کمتری راهم بدست می آورند.

شرکت در کلاس های مختلف تابستانی می تواند برای کودک سرگرم کننده باشد و اوقات فراغت او را پر کند ، اما اگر این کلاس ها بر کودک تحمیل نشوند. شرکت در کلاس ‏های تابستانی اعتماد به نفس کودک را تقویت می کند و روابط اجتماعی کودکان را بهبود می بخشد.

گذراندن او قات فراغت در خانه و پای تلویزیون و کامپیوتر موجب بی تحرکی، انزوای اجتماعی، کسالت و درون گرایی کودکان می‏ شود اما اگر کودک درهفته دو بار به کلاس تابستانی مانند کلاس شنا برود، لزوم و اهمیت تحرک و فعالیت را احساس می‏ کند.

اگر انتخاب کلاس ‏ها درست انجام شود، رشد استعدادها و جهت دهی مثبت به توانایی‏ های دانش آموزان را در پی خواهد داشت البته اگر کودک به آن علاقه داشته باشد و این کلاسها همه ساعات او را پر نکند.

انجام کارهای خانه با همکاری اعضای خانواده یکی از مهم ترین راه ها برای گذراندن اوقات فراغت تابستانی است. در کارهای خانه کودکتان را مشارکت دهید مثلا هنگام درست کردن کیک یا غذا بگذارید کودکتان با راهنمایی شما کارهای راحت را انجام دهد .

همچنین بچه ها را تشویق کنید تا اتاق شان را مرتب کنند و شما این کار را برای شان جذاب کنید.مثلا بگویید زمان می گیرم اگر تا این ساعت اتاقت را تمیز کنی ، جایزه ای نزد من داری . با این سرگرمی های ساده از دور هم بودن لذت ببرید و به ه کودک تان مشارکت در کارها را بیاموزید.

برای پر کردن اوقات فراغت کودکتان به ویژه در روزهای بلند تابستانی وسایل نقاشی در اختیار او بگذارید و از او بخواهید که یک موضوع خاص را نقاشی کند زیرا بچه ها در هر سنی عاشق نقاشی کشیدن هستند. برای جذابیت بیشتر، یک مقوای بزرگ تهیه کنید و همه خانواده کودکتان را در نقاشی کردن همراهی کنید .شما برای ایجاد علاقه در کودکتان می توانید برای او یک کتاب رنگ کردنی تهیه کنید تا با رنگ کردن آنها سرگرم شود.

درست کردن کاردستی ازدیگر کارهایی است که برای کودکان جذابیت دارد و از آن لذت می برند ، کودکان در کنار ساخت کاردستی می توانند چیزهای زیادی یاد بگیرند. شما می توانید با کمک کودکتان و با وسایلی مانند پارچه و چسب و کاموا و مقواهای رنگی شخصیت های کارتونی و عروسک بسازید ونمایش عروسکی شاد و خنده داری با این کاردستیتان راه بیاندازید و در آن نکات تربیتی را نیز به کودک آموزش دهید .

برای اینکه اوقات فراغت کودکتان را پر کنید ، ساعاتی را همراه کودکتان به تفریح و ورزش بپردازید مثلا مبلهایتان را جمع کنید و لباس ورزشی بپوشید و کمی نرمش کنید و یا به یک پیاده روی خانوادگی بروید و یا با فرزندتان دوچرخه سواری کنید .

می توانید روز تعطیلتان را به جای اینکه با دوستانتان به کوهنوردی روید با خانواده به یک کوهنوردی بروید و خاطرات زیبایی را در ذهن کودک خود ثبت کنید. این ورزش ها علاوه بر اینکه مفرح است ، موجب تناسب اندام نیز می شود و شما می توانید با یک تیر دو نشان بزنید.

از بازی های دوست داشتنی برای کودکان و بزرگترها که سبب پر شدن اوقات فراغت می شود ، بازی با حباب، درست کردن پازل، بازی اسم و فامیل، منچ و مارپله، انجام پانتومیم، خمیر بازی، دوز، شطرنج، 20سوالی، دبرنا و … است که بسیار مفرح و سرگرم کننده می باشد و می تواند برای شما خاطراتی جالب رقم بزند.

یکی از راه های پر کردن اوقات فراغت کودکان ، رفتن به جشن مهمانی دوستانه و بازی و خوش گذرانی با هم سن و سالانشان است پس اگر کسی شما را به مهمانی دعوت نکرد خودتان دست به کار شوید و هر چند وقت یکبار یک مهمانی کوچک و دوستانه ترتیب دهید و از کودکتان بخواهید دوستان خود را به این جشن دعوت کند و با آنها در این بازار داغ سلفی عکس های یهویی زیبا بگیرد . در این مهمانی سعی کنید غذاهای مورد علاقه کودکان را درست کنید تا آنها بیشتر لذت ببرند.

هنگامی که کودک شما حوصله اش سر می رود می توانید برای پر کردن اوقات فراغت او چند فیلم کارتونی یا فیلم مناسب سن او تهیه کنید تا او در این زمان به تماشای کارتون و انیمیشن بپردازد.

شما می توانید به کودک خود اجازه انجام بازی کامپیوتری یا پلی استیشن را به اندازه نیم ساعت دهید اما نگذارید او به این کار عادت کند و بیش از نیم ساعت به بازی کامپیوتری اختصاص دهد.

نکته مهم :

برای پرکردن اوقات فراغت حتما نباید کودکمان را در کلاسهای گران قیمت ثبت نام کنیم بلکه می توان با کارهای خیلی ارزان و ساده هم اوقات فراغت او را پر کنید.

شما می توانید حتی در زندگی آپارتمان نشینی هم برای پر کردن اوقات فراغت فرزندتان چاره ای بیاندیشید و با سایر همسایه ها برای عصرهای تابستانی برنامه های خانوادگی مانند دور همی ، خوردن شام ، انجام بازی های گروهی ترتیب دهید تا هم به بچه ها و هم به پدرها و مادرها خوش بگذرد.

 

اوقات بیکاری زمان ارزشمندی است برای یافتن استعدادهای نهان خود یا شناخت توانمندی هایی از ذهن و روح و جسم مان که از آن ها بی خبریم. بعلاوه می توان با استفاده از شیوه های گوناگون از اوقات بیکاری برای التیام روح و جسم و رفع خستگی و ناخوشی استفاده کرد.

بی بهره گذاشتن اوقات بیکاری، دست ردی است به فرصتی که خداوند و طبیعت او در اختیار ما گذاشته اند. مهم این نیست که ما کدامین راه از فرصت های اهدایی خداوند را استفاده کنیم، مهم این است که اوقات بیکاری ما راهی باشد برای بهتر شدن ما. این بهتر شدن می تواند در نقطه از چگونگی وجودی مارا ارتقا دهد.

سلامت و شادابی جسم و روح، ارتقای سطح اندیشه و اطلاعات، بهبود و افزایش مهارت های فردی، آشنایی با شگفتی های جهان و از همه مهم تر آشنایی بیشتر خداوند و به دست آوردن خشنودی او، از جمله ویژگی هایی هستند که می توان به جای عادت بی ثمر “وقت گذرانی” به کار برد. وقت گذرانی مزیتی ندارد و تنها آدمی را به بیراهه یا سکون می کشاند. روح و جسم آدم را تحت تاثیر خود ضعیف می نماید و عقل را کوچک می کند.

ما در اینجا کلیپ هایی را در اختیارتان قرار می دهیم که در زمان بیکاری و بی حوصلگی آنها را بکار گیرید تا حس خوبی بهتان دست دهد.

چطور اوقات فراغت خود را پر کنیم

 

و اما موفق ترین آدمها هم واقف هستند که زندگانی فراتر از خوردن، خفتن و کار کردن است و تصوراتشان از سرگرم بودن چیز دیگری است، هر آدمی نیاز دارد هر از گاهی زمانی را به خودش اختصاص دهد و از آن لذت ببرد، انتخاب یک تفریح برای اوقات فراغت تان و بهره وری بیش تر از این زمان به شما کمک می کند تا موفق تر باشید.

نواختن یک ساز، به عنوان مثال، می تواند خلاقیت و مهارت های تحلیلی تان را برانگیزاند و مهارت های حرکتی تان را بهبود ببخشد.

در این جا سرگرمی های 13 آدم بسیار موفق آورده شده است تا قدری الهام بگیرید:

برانسون به خاطر جنبه ی ماجراجویی اش معروف است، و احتمالا تصاویر بسیاری از پایه گذار گروه ویرجین را در حال کایتینگ و آویزان بودن بر فراز دریاهای آزاد دیده اید. ولی شاید تفریح مورد علاقه اش بیشتر یک فعالیت ذهنی باشد.

او در بلاگ ویرجین می نویسد ’من فکر می کنم شطرنج بهترین بازی در جهان است‘. ’این بازی عالی ترین جنبه های ورزش های مختلف– تدابیر، برنامه ریزی، شهامت و ریسک پذیری – را تلفیق می کند، به علاوه می توانید در هنگام بازی یک فنجان قهوه بنوشید و غالبا گفت وگوی مهیجی داشته باشید! ‘

برانسون می گوید احتمالا صدها بازی در عمرش انجام داده باشد، او به تلگراف می گوید بعدازظهرهای حضورش در جزیره ی نکر دایم در ساحل و غالبا در حال شطرنج بازی با فرزندان اش سپری می شود.

در 2011، وقتی دورسی برای اولین بار به صورت تمام وقت به هدایت توییتر و اسکویر پرداخت، به حاضرین کنفرانس Techonomy 2011 گفت که، برای انجام تمام و کمال آن، برای هر روز یک تم قرار داده است. این کار او را قادر ساخت تا با از میان برداشتن عوامل حواس پرتی، به سرعت وظایف روزانه را بازیابی کند و دوباره بر آنها متمرکز شود.

دورسی گفت شنبه های اش را به پیاده روی مختص کرده است.

این بازیگر که به خاطر بازی اش جایزه نیز گرفته است می گوید عاشق بافتنی است، و حتی می گوید شالی که در فیلم ’تردید‘ به دورش بوده است را با دست خود بافته است.

استریپ تصدیق می کند بخش اعظمی از زمان اش را به بافت ست می پردازد و این سرگرمی را درمان گر می داند:’برای من فرصتی را فراهم می آورد تا افکارم را جمع کنم و (زندگی) خیالی ام را درک کنم… یک جور تخلیه است.‘

در واقع، بسیاری از چهره های مشهور، بویژه بازیگرانی که زمان زیادی برای تلف کردن بین برداشت ها دارند، عاشق بافتنی انجام دادن در اوقات فراغت شان هستند. این فهرست، جولیا رابرتس، رایان گاسلینگ، و کریستینا هندریکس را شامل می شود.

گیتس تعدادی سرگرمی دارد که آنها را قدیمی می داند، این میلیاردر به وب سایت ردیت گفت ’بازیکنی مشتاق بریج است‘.

او همچنین عاشق تنیس بازی کردن است، و وقت گذراندن با فرزندان اش را وقت گذرانی و سرگرمی مطبوعی می داند.

جمله ی زیر عکس:خودنگاره ای از رییس جمهوری پیشین امریکا جورج دبلیو بوش

کاشف به عمل آمد که رییس جمهوری پیشین امریکا یک نقاش توانمند است، او بیش از 50 توله سگ، مناظر طبیعی متعدد، و حداقل 30 تن از رهبران دنیا را کشیده است.

بوش پس از ترک کارش در 2009 نقاشی را برگزید و یک ماه را در فلوریدا سپری کرد و از یک نقاش اهل جورجیا نقاشی آموخت.

همان گونه که بیزنس اینسایدر پیش تر گزارش کرده بود، این بازیگر و فیلم ساز از 1978 به جمع آوری ماشین های تایپ قدیمی پرداخته است، او هر روز از یکی از ماشین های تایپ استفاده می کند چون عاشق صدا، احساس و دوامی است که تایپ با این دستگاه ها به او دست می دهد.

او برای نیویورک تایمز می نویسد ’هر آن چه بر یک ماشین تایپ، تایپ می کنید با شکوه به گوش می رسد، کلمات با انفجارهای کوچکی با صدای شوک شوک شوک شکل می گیرند. یک یادداشت تشکر با همان ابهتی طنین انداز می شود که یک شاهکار ادبی. ‘

بناین گذار گوگل، در اوقات فراغت اش، دوست دارد جسم اش را به هر طریقی که می تواند به چالش بکشد، از اسکیترهاکی، التیمیت فریزبی، ژیمناستیک، و چتربازی گرفته تا بندبازی در ارتفاع.

مدیرعامل یاهو به مجله ی سانفرانسیسکو می گوید که همیشه عاشق شیرینی پزی بوده است.

او می گوید ’فکر می کنم به این خاطر عاشق شیرینی پزی هستم که بسیار وابسته به علم هستم. بهترین آشپزها شیمی دان ها هستند.‘ او برای شیرینی پزی رویکردی عملی برگزید، و صفحات الکترونیکی گسترده ای را برای تحلیل دستور تهیه ی کاپ کیک و خامه ی روی آنها ایجاد کرد.

او می گوید ’سرگرمی های من حقیقتا مرا در کارم بهتر می کنند.‘ ’آن ها به من کمک می کنند روش های خلاقانه ای برای نگریستن به چیزها پیدا کنم.‘

چطور اوقات فراغت خود را پر کنیم

ظاهرا سگ وی پولو یک چیز واقعی است، و بنیانگذار اپل، با یکی از تورنمنت های اصلی ورزشی دنیا، یعنی جام رقابتی واز، نام جام جهانی سگ وی پولو، هم نام است. این بازی در 4 مرحله انجام می شود، و 5 بازیکن در هر تیم تلاش می کنند یک توپ لاستیکی را از سد دروازه بان حریف عبور دهد.

وازنیک به کوارتز می گوید ’سگ وی پولو تنها چیزی است که تقویم ام را به خاطرش خالی می کنم‘.

مشاور و میزبان ’پروژه ی مد‘ به نیویورک تایمز گفت که یکشنبه ها را در موزه ی متروپولیتن می گذراند – ’اساسا تا زمانی که موزه درشرف تعطیل شدن است آن جا می مانم.‘

کت و شلوار به تن می کند – ’می خواهم به خوبی آماده باشم‘ – و برای رسیدن به آن جا از پارک سنترال عبور می کند.

او ادامه می دهد ’من عاشق پر و پا قرص هنر هستم‘. ’ابتدا به گالری یونان و روم می روم. اشیاء مختلفی را برای تمرکز بر آنها انتخاب می کنم. سفری به متروپولیتن می تواند بسیار هیجان انگیز باشد. نقاشی هایی در آن جا وجود دارد که من را به وجد می آورد. احساس شعف می کنم.‘

سپس به سوی سالن ایوان می رود نوشیدنی و میان وعده ای میل می کند و آی پدش را بیرون می آورد و جست وجوی آن چه دیده است می پردازد. ’در مورد مقوله ی روم باستان سیری ناپذیر شده ام.‘

به استناد فوربس، عشق مدیرعامل برکشایر هاتاوی به یوکللی بیش از چند دهه قدمت دارد.

بافت غالبا از استعداد موسیقیایی اش بهترین استفاده را می کند و آلات موسیقی را به باشگاه کودکان اهدا کرده است و کلاس هایی برای شان ترتیب داده است، و اجراهایی به نفع خیریه برگزار کرده است.

همان گونه که بیزنس اینسایدر پیش تر گزارش داده بود، جولی دیگر بازیگر هالیوودی است که سرگرمی منحصر به فردی دارد:او با خانواده اش چاقو جمع می کنند.

جولی به مجله ی wmagazine می گوید وقتی کودک بوده مادرش او را با خنجر آشنا کرده است، و این سرگرمی را به پسرش مدوکس نیز منتقل کرده است. او می گوید تیغه ی چاقوهایی که به پسرش می دهد کُند هستند تا به خودش آسیبی نرساند، و خریدهای خنجرشان همواره ’با بحث هایی در زمینه ی خشونت همراه بوده است.‘

در مصاحبه ی دیگری با کانن اوبراین، جولی مهارت اش را با چاقوی پروانه ای به نمایش گذاشت و تشریح کرد که شیدایی اش در زمینه ی سلاح با تاریخچه ی آنها در ارتباط است:’همیشه یک چیز جالبی در مورد آنها وجود دارد.‘

وقتی چارلی رز با مدیر ارشد فناوری و مدیرعامل اسبق اوراکل در مورد اعتیادش به بردنِ جام مسابقات قایق های بادبانی امریکا مصاحبه کرد، الیسون در جواب گفت، ؛اهل دود نیستم، ولی قایق سواری می کنم”.

همان طور که بیزنس اینسایدر پیشتر گزارش کرده بود، الیسون وقتی در 1966 در 22 سالگی به کالیفرنیا نقل مکان کرد مدت کوتاهی دوره ی قایق سواری گذراند، و در 25 سالگی نخستین قایق اش را خریداری کرد، یک قایق مسابقه ای 10.36 متری.

خانه » مجله موفقیت » 15 روش برای گذراندن اوقات فراغت

دقت کرده اید زمانی که کلی کار دارید و زمان مناسبی نیست، کلی ایده برای تفریح و خوش گذرانی به سراغتان می ید ! اما برعکس وقتی زمانتان خالی است نمی دانید که اوقات فراغت خود را باید چگونه پر کنید . اما به چه زمان هایی اوقات فراغت می گویند ؟  برای گذراندن اوقات فراغت خود باید چه کار هایی انجام دهیم ؟ آیاد شما پیشنهادی در این باره دارید ؟ در ابتدا باید به شما بگویم که اوقات فراغت در اصل زمانی است که فرد وظایف خود را انجام داده و فرصتی در اختیار دارد تا به فعالیت‌ های مورد علاقه‌ اش بپردازد .

 

این فعالیت ها معمولا در زمینه های زیر هستند :

چطور اوقات فراغت خود را پر کنیم

اگر شما هم مانند من علاقه دارید تا تجربه های جدید کسب کنید و بیشتر به دنبال علایقتان برای رشد فردی بروید موارد زیر را برای گذراندن اوقات فراغت خود دنبال کنید .

پژوهشگران کتاب خواندن را یک تفریح سالم و لذت بخش می دانند . آن ها بهترین گزینه برای گذراندن اوقات فراغت را مطالعه کردن می دانند . حال ممکن است برخی از کتاب های کاغدی، برخی دیگر از کتاب های صوتی و یا غیره استفاده و یا حتی در مورد حرفه و یا تجربه ای در اینرنت تحقیق و مطالعه کنند . در کل مطالعه کردن یک فرآیندی خلاق و فعالانه است که برای انسان عالی است .

 

در واقع پژوهشگران معتقدند که در قرن ۲۱، به‌ خصوص نوجوانانی که در مرحله‌ ی ورود به بزرگسالی هستند، بیش از هر زمان دیگری در تاریخ زندگی انسان‌ ها، نیاز دارند که بخوانند و بنویسند . برای این توصیه پژوهشگران دلایلی وجود دارد که می خواهم برایتان بازگو کنم . آن ها می‌ گویند که کتاب خواندن اگر با لذت بردن همراه شود، اضطراب و تنش و تپش قلب را کمتر می‌ کند . همچنین گفته‌ اند که این فعالیت، سه برابر بیشتر از پیاده‌ روی و هفت برابر بیشتر از بازی‌ های کامپیوتری باعث کاهش استرس می‌ شوند . (این نتیجه گیری ها از منابع معتبر علمی تهیه شده اند پس لطفا این موضوع را جدی بگیرید )

یکی دیگر از روش های توصیه شده و مهم برای گذراندن اوقات فراغت ایناست که بیاندیشید  و چه بهتر که به داشتن فردایی بهتر بیاندیشید . در اوقات فراغت می توانید با خیال راحت ذهنتان را آزاد کنید تا بتواند با استفاده از خلاقیت و قدرت تجسم شما ایده هایی را پرورش دهد . ممکن است این ایده ها در زمینه شغی و کسب و کار شما باشند، ممکن است در زمینه تحصیل، خانواده، سلامت و ورزش، ایجاد تجارتی جدید و موارد بسیار زیاد دیگر .

 

نگران نباشید شما با خیال راحت ایده پردازی کنید و آن ها را یادداشت کنید . حتی اگر خود شما نتوانید از آن ایده استفاده کنید، می توانید آن را به فردی که سرمایه و یا شرایط لازم برای پیاده سازی ایده ی شما را داشته باشد، بفروشید ! درست فهمیدید . این خودش نوعی کسب و کار است که برخی از افراد موفق با این روش توانسته اند قله های موفقیت را فتح کنند .

گذراندن اوقات فراغت موضوع است که اغلب برای آن راه حل های مفرح و تفریحی ارائه می دهند اما اگر قصد دارید تا به هدفتان نزدیک تر شوید و در دسته افراد بزرگ و موفق قرار بگیرید، به شما توصیه می کنم که برای گذراندن اوقات فراغت خود به دنبال کسب یک دانش و یا مهارت جدید باشید .

 

بزرگات عرصه تجارت همیشه می گویند که به دنبال ارتقا دادن باشید . چه در زمنیه شخصیتی، چه شغلی و چه تحصیلی . تمامی این ها موفقیت ۱۰۰ درصدی شما را موجب می شوند . برخی مهارت ها حتی بدون هزینه نیز به دست می آیند پس خیلی سخت نگیرید و در جهت اهدافتان مهارت های جدید کسب کنید تا پیروز این میدان شما باشید .

یکی دیگر از راه ها برای گذراندن اوقات فراغت که اغلب به سراق آن می روند ورزش کردن و رفتن به باشگاه های ورزشی است . اروزه در سطح شهر هم برای بانوان عزیز و هم برای آقایان باشگاه های ورزشی متعددی ایجاد شده اند که در تمام ساعات روز خدمات دهی دارند . برسی کنید و ببینید استعدادتان در کدام یک از ورزش‌ ها است و دوست دارید چه ورزشی را تجربه کنید .

 

لازم نیست حتما در آن ورزش تبدیل به یک قهرمان ملی شوید و حرفه ای یک ورزش را دنبال کنید . همین که لحظات شادی را با هم سن و سالان خود بگذارید و سلامت جسمی‌ تان تامین شود و تجربه ی جدید به خود اضافه کنید  کافی است . برخی کلا از نظر جسمی توانایی حضور در باشگاه ورزشی و فعالی هایاین چنینی را ندارند . این دسته از افراد می تواند به دیگر باشگاه ها بروند و ثبت نام کنند . برای مثال باشگاه های بیلیارد و تیراندازی و غیره .

مدتیتیشن یا مراقبه روشی است که هر فردی می تواند تمرینات آن را به سادگی و بدون محدویت زمانی و مکانی انجا دهد تا به آرامش برسد . انجام دادن تمرینات مدیتیشن فواید بسیار زیادی دارد که برخی از مهم تارین آن را در ادامه بیان می کنیم :

 

 

 

زندگي‌ هاي پر مشغله امروزي فرصت دور هم جمع شدن خانواده‌ ها را گرفته است، به طوري كه افراد كمتر مي‌ توانند با هم باشند، با هم صحبت كنند يا با هم به گردش بروند . یکی دیگر از جذاب ترین برای گذراندن اوقات فراغت بودن در کنار خانواده است . سعی کنید به هر نحو وبهانه ای این شرایط را برای خودتان فراهم کنید . برنامه یک آخر هفته، تعطیلات و یا یک سفر را بچینید و با خانواده خود از آن لذت ببرید .

 

بودن در کنار خانواده فواید بسیار زیادی که خودتان قطعا برخی از آن را می دانیدو  می شناسید . یکی از مهم ترین آن ها داشتن حس رضایت و ارتقای شخصیتی است .  از آن جایی که خانواده یک نطقه امن است، زمانی که ما با آن ها وقت می گذرانیم احساس بهتری نسبت به خودمان و حتی آیده پیدا می کنیم . این جمع پر از انرژی مثبت و امید است .

همه‌ ی ما در زندگی اهدافی داریم که می‌ خواهیم به آن‌ ها برسیم اما مشکل دقیقا این جا است که چطور به اهداف و آرزو هایمان برسیم ؟ رسیدن به آرزو ها و اهداف آسان نیست . اما آیا روش‌ هایی برای رسیدن به اهداف وجود دار د؟ به آسانی نمی‌ توان به این سوال پاسخ داد اما می خواهم بگوییم که بهرتین زمان هم برای برنامه ریزی وتفکر در باره راه های موفقیت و هم برای گذراندن اوقات فراغت این است که روی خودتان کار کنید .

 

اگر قرار است موفقیتی حاصل شود آن تنها به دست شما امکان پذیر است پس اول از همه خود شما بایدی برای این کار آماده باشید و بعد شرایط را فراهم کنید . توصیه هایی در این باره دارم که در همین ابتدا از شما می خواهم در برگه آن ها را یادداشت کنید و از همین فردا آن ها را عملی کیند . آماده سازی خود :

 

 

حال که با انجام این موارد خودتان را ادامه نبر کرده اید و از نظر فردی ارتقا پیدا کرده اید، باید از نظر اجتماعی هم ارتقا پیدا کنید و به روز تر سوید . برسی کنید، تحقیق کنید و ببینید که برای رسیدن به هدفتان چه پیش نیاز ها و مهارت هایی لازم دارد . آن ها را لیست وار یادداشت کنید و اولویت بندی کنید . با زمانبندی درست تک تک آن ها را انجام دهید تا نتایج چشم گیری را تجربه کنید .

در مورد قبلی اشاره کردیم که برنامه ریزی کنید یکی از کار هایی که می توانید در اوقات فراغت خود انجام دهید و وقتتان را الکی تلف نکنید این است که برای آینده خود برنامه ریزی کنید . برنامه ریزی یک پروسه مهم و دقیق است که به شدت نیازمند حساسیت است و زمان زیادی را ممکن است از شما بگیرد . بدین منظور برای گذراندن اوقات فراغت یکی از کار هایی که توصیه می شود این گزینه است .

 

اهداف بلند مدت و کوتا مدت تفاوت های زیادی با هم ندارند و در واقع کامل کننده هم هستند اما برای این که شما راحت تر بتوانید کار ها را طبق برنامه انجام دهید و از مسیر خارج و گمراه نشوید باید هم برنامه ریزی بلند مدت داشته باشید و هم کوتاه مدت . بلتذ مدت می تواند یک برنامه ۵ ساله باشد و کوتاه مدت یک برنامه ریزی ۶ ماهه . در واقع شما یک هدف بزرگ دارید و برای رسیدن به آن نمی توانید تنها یک کار را انجام دهید و مستقیما به آن دست پیدا کنید . لازمه ی رسیذن شما به قله ای که می خواهید این است که از پیچ ها ئ را های زیادی بگذرید .

 

چطور اوقات فراغت خود را پر کنیم

برای همین به کمک این برنامه های بلند مدت  و کوتاه مدت می تواند قدن به قئم جلو بروید و به هدفتان نزدیک تر شوید .

یکی دیگر از روش ها برای گذراندن اوقات فراغت این است که در کار های خیره و داوطلبانه شرکت کنید . زمانی که شما برای گذراندن اوقات فراغت خود به یک شرکت که در زمینه ی امور خیرخواهانه فعالیت می کند، بروید و به صورت داوطلبانه فعالیت هایی را در این زمینه انجام دهید احساس مفید بودن به شما دست می‌ دهد . همچنین لذتی را تجربه می کنید که اتا به حال آن را در هیچ جا ندیده اید . کمک به دیگران در ذات انسان ها است .

 

با انجام این کار ها هم به دیگران  کمکی کرده اید و هم برای گذراندن اوقات فراغت یک کار مفید و انسانی انجام داده اید . انجام کار های خیرخواهانه می تواند حتی کمک به یک دوست باشد .

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به خاطر مشغله زیاد نمی توانید محیط زندگی خودتان را مرتب  منظم نگه دارید بهترین پیشنهاد برای شما و برای گذراندن اوقات فراغت خود این است که وسایل غیر ضروری که دورتان را با آن ها پر کرده‌ اید را جا به جا کنید و یک نظم اساسی به محیط زندگی خود بدهید .

 

از شر لوازم بلااستفاده و دست و پا گیر خلاص شوید و منزل خود را مرتب کنید تا ذهنتان نیز مرتب شود و برای خلاقیت های جدید جایی باز شود .

یکی دیگر از کار هایی که برای گذراندن اوقات فراغت توصیه می شود انجام دهید ایجاد پیوند عمیق با خداوند، خالق هستی است . در واقع این زمان مناسبی است برای شما تا بر معنویات تمرکز کنید . این موضوع ربطی به این ندارد که شما فردی مذهبی هستید یاخیر . از آن جایی که وجودیت ما از خدا است همه ی ما به خالقمان یک حس عمیق داریم و در این زمان می توانیم آن را عمیق تر کنیم و بهتر بشناسیم .

دیدن دوستان از بهترین و هیجان‌ انگیز ترین کار هایی است که می‌ توانید برای گذراندن اوقات فراغت انجام دهید . سعی کنید بیشتر در دسترس باشید و با دوستان‌تان بیشتر وقت بگذرانید . داشتن روابط اجتماعی سالم اهمیت زیادی دارد پس بیشتر در اجتماع حضور داشته باشید

هنوز برای بازی کردن و لذت چشیدن آن فرصت زیادی دارید . پس از آن استفاده کنید . شطرنج را امتحان کنید و اگر به بازی های رایانه ای علاقه دارید اشکالی ندارد، آن ها جز علایق شما هستند، پس بازی کنید و خوش بگذرانید .

انجام این کار ها باعث می شود که ذهن‌ خود را فعال نگه دارید و همواره خلاق باشید . همچنین می توانید اطلاعات خود را گسترش دهید، مهارت‌ هایتان را بهبود ببخشید و تمرکز کنید و احساس مفید بودن بیشتری کنید .

اگر برای گذراندن اوقات فراغت شما پیشنهاد جذاب و لذت بخش دیگری دارید از شما می خواهم تا آن ها را با ما درمیان بگذارید و معرفی کنید . زمانی که شما از اوقات فراغت خود استفاده‌ ی مناسب و مفیدی داشته باشید، انرژی، خلاقیت و اشتیاقتان افزایش می یابد و احساس مفید بودن خواهید داشت . این موضوع به شما برای دور کردن حس ناخوشایند و آزار دهنده‌ ی بی‌ کاری و بی‌ فایده بودن از خود، کمک می‌ کند . حتی باعث در مواقعی باعث می شود که شما استعداد های نهفته ی خود را بشناسید و یا این که تجربه‌ های مختلف جدیدی به دست آورید . امیدوارم که از این مطلب لذت برده باشید و از این به بعد برای گذراندن اوقات فراغت خود گزینه هایی پیش رو داشته باشید .

سلام مطالب جالب و کاربردی بود مرسی

با عضویت در خبرنامه لرن پارسی از جدیدترین مقالات و آموزشها در ایمیل تان باخبر شوید.

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای لرن پارسی محفوظ است .

طراحی سایت : ایران تمز

پاسخ از ما » گردشگری » پر کردن اوقات فراغت

راهنمای مطالعه

با شروع فصل بهار و تابستان یکی از مهم‌ترین سوالاتی که در ذهن اغلب مردم به وجود می آید این است که اوقات فراغت خود را چگونه بگذرانیم؟ واقعیت این است خود من هم یکی از افرادی هستم که به شدت تمایل دارم تا در فصل بهار و تابستان از اوقات فراغت خود ، بهترین استفاده را بکنم. بنابراین از آن جایی که بسیار به مسافرت علاقه دارم تصمیم گرفتم تا لیستی از سرگرمی هایی را تهیه کنم که بهترین فصل، برای انجام آن ها بهار و تابستان است.

به قول مولانا: مصلحت آن است تا یک ساعتی قوتی گیرند و زور و راحتی.

انسان موجودی است که به ذاته با طبیعت و خدا و اجتماع در ارتباط است به همین دلیل باید برای اوقات فراغت خود به گونه ای برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم در کنار این که کسالت های جسمی و روحی خود را برطرف می کنیم، به خواسته درونی خویش نیز پاسخ دهیم. در این مطلب به معرفی کارهای سرگرم کننده ای خواهیم پرداخت که هر فردی از هر قشر اجتماعی ، قادر به انجام آن کارها هست و انجام شان نیاز به صرف بودجه زیادی ندارد. اگر شما هم اهل تفریح و گردش هستید و دوست دارید برای اوقات فراغت خود در بهار و تابستان برنامه ریزی کنید حتما در ادامه با «پاسخ از ما» همراه باشید.

چطور اوقات فراغت خود را پر کنیم

 

بهار و تابستان فرصت خوبی است تا از جشنواره‌های جذابی که در کشور برگزار می‌شود استفاده کنید. شرکت در این جشنواره‌ ها می‌تواند به صنعت گردشکری کشور کمک کند و باعث رونق اقتصادی آن منطقه شو البته با توجه به افزایش دسترسی مردم به اینترنت و شبکه های اجتماعی در سال های اخیر ، افراد بیشتری به شرکت در این جشنواره ها علاقه نشان می دهند.

برخی از جشنواره های بهاری و تابستانی که می توانید در آن ها شرکت کنید و لحظات مفرحی را سپری کنید عبارتند از:

 

 

میمند از دو هزار سال پیش به دلیل آب و هوای مناسب و حاصلخیز بودن خاک، میزبان گل محمدی است. در میمند ، هزار و صد هکتار زمین زیر کشت گل محمدی وجود دارد. گذشته از این، هر ساله تقریبا ۳هزار تن گل محمدی، در این شهر تولید می‌شود. عطر گل محمدی باعث برکت سفره مردم میمند شده و بیشتر مردم از این طریق ، امرار معاش می‌کنند. هر ساله به منظور دیدن مراسم گلاب گیری ، جشنواره ای در ماه اردیبهشت، در این منطقه برگزار می‌شود. میمند جایی است که در هر گوشه آن می‌توان ردی از گل پیدا کرد. هنگامی که زمان چیدن گل‌ها می‌رسد، قبل از سپیده دم ، زن و مرد ، مشغول چیدن گل‌ها می‌شوند، زیرا در این صورت ، گل محمدی عطر خود را از دست نداده و گلاب مرغوب تری به دست می‌آید. گلاب گیری در این منطقه به صورت سنتی و صنعتی انجام می گیرد. در کنار هر باغ گل محمدی، دیگ‌های مسی برای مراسم گلاب گیری مهیا می شود. گل‌ها بعد از چیده شدن در این دیگ‌ها قرار گرفته و با عمل تقطیر به معجون خوش عطرگلاب تبدیل می‌شوند. زمان دقیق مراسم گلاب گیری ارتباط مستقیمی به آب و هوا دارد. ولی به طور معمول از نیمه های اردیبهشت شروع شده و تا نیمه های خرداد ادامه پیدا می‌کند. در این فصل از سال ، بارش باران بهاری در این منطقه از شدت بیشتری برخوردار است و پس از هر بارش شما می توانید عطر گل های محمدی را که در فضا پخش می شوند استشمام کنید. اگر دوست دارید به اوقات فراغت خود، بوی گل و گلاب بپاشید، جشنواره گل و گلاب میمند فارس را از دست ندهید. اگر به دنبال خرید سوغات هم بودید، حتما سری به کارگاه های گل و گیاه میمند بزنید. در این کارگاه ها ، عرقیات و گلاب بسیار مرغوب به فروش می رسد که می توانید خریداری کنید. اگر به فرآیند گلاب و گلاب گیری علاقه دارید، بد نیست مقاله معرفی لاله زار کرمان را هم مطالعه بفرمایید.

 

 

از دیر باز تا به اکنون، در هنگام برداشت محصولات کشاورزی ، مردم ایران به برگزاری جشن و پایکوبی می‌پرداختند و خدا را بابت دادن نعمت ، شکر گزاری می‌کردند. امروزه با وجود صنعتی شدن زندگی انسان ، همچنان در بعضی از نقاط کشور ، این جشن‌ها با هدف جذب گردشگر برگزار می‌شوند. یکی از این جشنواره های جذاب، جشنواره برداشت هندوانه در شریف آباد قزوین است که هر ساله همزمان با برداشت هندوانه در اواخر شهریور ماه برگزار می‌شود. هندوانه یکی از محصولات شریف اباد است که اغلب بدون کود و آبیاری کشت می‌شوند. در این جشنواره ، جوانان محلی به انجام ورزش های باستانی می پردازند و ریش سفیدان ، مراسم شکر گذاری را اجرا می کنند. همچنین در این جشنواره با حضور فرماندار استان ، از برترین تولید کننده هندوانه ، تقدیر به عمل می‌آید. البته با توجه به عدم برندسازی و بازاریابی مناسب از سوی مسئولین استان، اغلب جوانان منطقه کشت هندوانه را رها کرده و به امید درآمد بیشتر به شهرهای دیگر مهاجرت می کنند.جشنواره هندوانه شریف آباد، فرصت مناسبی برای نمایش قابلیت های کشاورزی منطقه است. از این رو در زمان حضور در این جشنواره سعی کنید با منتشر کردن تصاویر و تجربیات خود، بستری برای معرفی بیشتر این منطقه فراهم کنید.

 

 

جشنواره تابستانه کیش، هر ساله از ۱۵ تیر تا ۳۰ شهریور ، برگزار می‌شود و شما می توانید با سفر به کیش ، در این ایام از جاذبه های این جشنواره در کنار جاذبه های طبیعی خود کیش ، بهره مند شوید. یکی از مهم ترین مزایای سفر به کیش ، در جشنواره تابستانه ، برخوردار شدن از تخفیف های بسیار زیاد هتل ها می باشد. خرید کردن در پاساژهای متعدد و زیبای کیش ، یکی دیگر از سرگرمی های جذاب در این جزیره دوست داشتنی است. در جشنواره تابستانی کیش ، اکثر مراکز خرید، دارای تخفیفات بسیار خوبی هستند که لذت خرید را برای شما دو چندان خواهد کرد. همچنین در این ایام می توانید با قیمت بسیار مناسب ، در کنسرت ها و برنامه های مفرح با حضور هنرمندان و بازیگران مطرح کشور شرکت کنید. در پایان این جشنواره نیز با حضور مدیر عامل سازمان منطقه کیش و سایر مسئولان ، قرعه کشی انجام می شود و جوایز نفیسی به شرکت کنندگان اهدا می شود. اگر دوست دارید تا یک مسافرت ارزان به کیش داشته باشید و یکی از برنده های خوش شانس جوایز ارزشمند باشید جشنواره تابستانی کیش را از دست ندهید.

 

 

همزمان با فصل چیدن گل محمدی یعنی از اواسط اردیبهشت تا اواخر خرداد ، جشنواره گلاب گیری در شهرهای نیاسر و قمصر کاشان برگزار می‌شود. در ماهی که زمین مثل بهشت است، کوچه پس کوچه‌های شهر کاشان پر از عطر خوش گل محمدی می‌شود. این شهرها در این فصل از سال،  میزبان کسانی هستند که می‌خواهند این مراسم را از نزدیک مشاهده کنند. این جشن از سپیده دم صبح و با چیدن گل آغاز می‌شود چرا که کشاورزان اعتقاد دارند بهترین گلاب از گل هایی به دست می آید که بین الطلوعین چیده شوند.اگر تصمیم گرفتید که برای گذراندن اوقات فراغت به جشنواره گلاب گیری کاشان بروید، حتما صبح زود از خواب بیدار شوید تا سرمست از صحنه ای بکر شوید. در تمام مدتی که گل های محمدی چیده می شود، مردم به ذکر صلوات ، مشغول هستند، چرا که می دانند ممکن است گلاب این گل ها توفیق غبارروبی از اماکن مقدس را داشته باشد. اگر فرصت هم صحبتی با گلاب گیران را پیدا کنید، متوجه عشق آنان به کارشان خواهید شد، اگر کمی دقت کنید بوی گلاب ناب محمدی را حتی از حرف ها و دست هایشان نیز استشمام خواهید کرد. دیگ‌های گلاب گیری معمولا در کنار هر باغچه قرار می‌گیرد و با عمل تقطیر گلاب بدست می‌آید. مردم نیاسر با روی گشاده از گردشگران استقبال کرده و با شربت گلاب ، از آنها پذیرایی می‌کنند.اگر فرصت حضور در این جشنواره را داشتید حتما یادی کنید از این شعر مولانا که می فرماید:

چون که گل بگذشت و گلشن شد خراب/ بوی گل را از که یابیم؟ از گلاب

 

 

 

یکی از کارهای دیگری که می توانید در اوقات فراغت خود انجام دهید، پیاده روی کردن در مکان هایی است که بتوانید برای لحظاتی با خود خلوت کنید. با گرم و دلچسب شدن هوا در بهار و تابستان ، پیاده روی زیر درختانی که رخت نو به تن کرده اند، بسیار آرامش بخش است. در ادامه برای شما لیستی از مسیرهایی را آماده کرده ام که لذت قدم زدن در آن ها برای خود من لحظات بسیار خوشی را رقم زده است.

 

سی تیر یکی از محله های قدیمی و اصیل تهران است. نام این خیابان در ابتدا قوام السلطنه بود(البته در ابتدا به دلیل مریض خانه ای که در این خیابان قرار داشت به خیابان مریض خانه معروف بود) که پس از قیام مردمی در سال ۱۳۳۱ به سی تیر تغییر پیدا کرد. در سال های اخیر با سنگ فرش شدن خیابان و بوی هوس برانگیز غذاهای غرفه های سیار خیابانی، این خیابان به مسیری جذاب برای پیاده روی تبدیل شده است. علاوه بر شب گردی در قلب تهران می توانید از کلیسا، آتشکده، کنیسه، موزه ملی و ایران و خانه قوام السلطنه نیز دیدن کنید. پیاده روی در تونل نور که در ابتدای خیابان است کاملا رمانتیک بوده و یک پیاده روی خاطره انگیز را برای شما رقم خواهد زد. از طرفی از دیدن غرفه های صنایع دستی غافل نشوید و حتما ساعاتی را در آن جا بگذرانید. اگر دوست داشتید تا به اوقات فراغت خود رنگ و بویی از تاریخ ببخشید حتما قدم زدن در خیابان سی تیر را به لیست خود اضافه کنید.

 

اگر در اصفهان هستید و برای پیاده روی در بهار وتابستان به دنبال پیدا کردن یک مسیری هستید که بتوانید یک دل سیر پیاده روی کنید به خیابان چهار باغ اصفهان بروید. این خیابان از دوران صفوی به یادگار مانده است و از قدمتی بسیار برخوردار است. پیاده روی کردن در زیر سایه درختان چنار و نارون خیابان چهار باغ اصفهان لذت فوق العاده¬ای دارد. برخی از جاذبه های دیدنی نزدیک خیابان چهار باغ اصفهان عبارتند از: سی و سه پل، زاینده رود، کاخ هشت بهشت، مدرسه تاریخی چهار باغ، میدان نقش جهان و .. اگر پس از پیاده روی احساس گرسنگی کردید می توانید به غذاخوری های این خیابان سری بزنید. پس از آن که نیرویی دوباره گرفتید حتما به گشت و گذار خود ادامه دهید و غرق در زیبایی باغچه و گل های این خیابان شوید.

 

خیابان تربیت یکی از خیابان های بسیار قدیمی تبریز است که مکان مناسبی برای پیاده روی و گذراندن اوقات فراغت است. رفت و آمد ماشین در خیابان تربیت ممنوع است و شما می‌توانید بدون این مزاحم های آهنی پیاده روی دلنشینی در این خیابان داشته باشید. خیابان تربیت در تبریز، نزدیکی میدان ساعت ، قرار گرفته و در سال ۱۳۰۶ ساخته شده است. نکته جالب این خیابان این است که در قدیم گذرگاه جاده ابریشم بوده است و به همین علت از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. در طول پیاده روی در این خیابان هر وقت خسته شدید زیر سر سایه درختان برروی نیمکت بنشینید و یک نوشیدنی خنک بنوشید. اگر به دیدن مکان‌های تاریخی علاقه دارید، می‌توانید از خانه های قدیمی در کوچه های منتهی به این خیابان مانند خانه حریری، خانه کلکته چی، موزه صدا و موسیقی و حمام نوبر دیدن کنید. مراکز خرید و پاساژهای خیابان تربیت در شهر تبریز بسیار معروف است و اغلب افراد خریدهای خود را از این خیابان انجام می دهند. اگر به دنبال خرید کیف و کفش چرم اصل باشید حتما سری به مغازه های کیف و کفش فروشی خیابان تربیت بزنید.

 

معروفترین و بزرگترین خیابان شهر شیراز خیابان چمران شیراز است. این خیابان مکان مناسبی برای پیاده روی و لذت بردن از اوقات فراغت در تابستان و بهار است. در ابتدای این بلوار از سمت پل معالی آباد، مسیر سلامتی که به همت شهرداری درست شده که می‌تواند پاتوق بی نظیری برای افرادی باشد که اهل پیاده روی هستند و حتی می‌تواند میعادگاه افراد عاشق برای قرار ملاقات های عاشقانه باشد. هنگام قدم زدن در این خیابان حتما به اطراف خود توجه کنید تا غرق در زیبایی محیط پیرامون خود شوید. مردم شیراز در اعیاد، جشن ها و شادی ها در این خیابان گرد هم می آیند و در مراسم های مختلفی شرکت می کنند که در این خیابان برگزار می شود. اگر تمایل داشتید می توانید در روزهای خاص به این خیابان سری بزنید و در کنار مردم مهربان شیراز پیاده روی کنید. یکی دیگر از ویژگی های بارز خیابان چمران شیراز پوشش گیاهی متنوع و درختان سرسبز است که بی تشابه به پوشش گیاهی باغ ارم نیست. در حین پیاده روی بارها نفس عمیق بکشید و اجازه دهید هوای مطبوع و سالم به ریه های شما راه پیدا کند. اگر احساس گرسنگی کردید، جای نگرانی نیست زیرا در حوالی این مسیر کافه ها و دکه های خوشمزه فروشی وجود دارد. پیاده روی در خیابان چمران شیراز تجربه ای شگرف است که باید حتما در اوقات فراغت خود انجام دهید و یک روز را به دور از تمام دغدغه های کار و مشغله خود سپری کنید.

 

چطور اوقات فراغت خود را پر کنیم

یکی دیگر از گزینه هایی که می توانید برای گذراندن اوقات فراغت خود در فصل تابستان و بهار انتخاب کنید، آب تنی کردن است. شنا کردن در کنار این که یک ورزش بسیار مفید است، بلکه یک تفریح جذاب نیز به شمار می رود. اگر در اغلب موارد در استخرهای سرپوشیده شنا می کنید، ما به شما شنا کردن در دریاچه های طبیعی را پیشنهاد می کنیم. البته اگر شناگر ماهری نیستید، بهتر است این کار را انجام ندهید زیرا جریان آب در دریاچه های طبیعی اغلب اوقات در حال تغییر است و ممکن است خطر غرق شدن را برای شما به وجود آورد. حتی اگر شناگر خوبی نیستید، می توانید با به همراه داشتن وسایل ایمنی مثل جلیقه نجات از آب تنی در این دریاچه های خنک بی نصیب نمانید.

بعضی از دریاچه های طبیعی که در اوقات فراغت خود می توانید سری به آن ها بزنید عبارتند از:

 

دریاچه تار و هویر به فاصله کمی از هم در دل کوهای البرز ، واقع شده اند و از بهترین مکان ها برای دوستداران شنا می باشند. طول دریاچه هویر ۴۰۰ متر و عرض آن ۱۵۰ متر می‌باشد. این دریاچه ها به دلیل لغزش زمین به وجود آمده اند و به وسیله کوه‌هایی با ارتفاع ۵۰ تا ۵۰۰ متری محاصره شده اند و گودالی از آب در وسط آن‌ ها تشکیل شده است. دریاچه تار، دارای عمق ۵۰ متری در فصل پر آب و ۴۰ متری در مواقع کم آب است. دریاچه هویر نیز عمقی در حدود ۱۵ متر دارد که برای شنا دارای عمقی مناسب بوده. با رعایت موارد ایمنی می‌توانید از شنا کردن در این دریاچه های طبیعی لذت ببرید. یکی از دغدغه‌های شنا در حوضچه های طبیعی دمای آن است. این دو دریاچه بدلیل این که آب آن ها از ذوب برف کوه‌های قره داغ و سیاه چال تامین می‌شود، در تمام فصول سال سرد بوده و در فصل زمستان روی آن کاملا یخ می‌بندد. به همین دلیل زمان مناسب برای شنا کردن در این دریاچه ها فصل بهار و تابستان است که هوا کمی گرم تر می شود.

 

 

یکی دیگر از مکان‌ هایی که در کنار بکر بودن، مکان مناسبی برای شنا و آب تنی در فصل تابستان و بهار هستند، آبشارهای شیر آباد گلستان است. این آبشارهای ۱۲ گانه که در میان دره ای سرسبز قرار گرفته اند، منظره ای خیره کننده و با شکوهی را به وجود آورده اند. عمق حوضچه های این آبشارها رفته رفته افزایش می یابد؛ به طوری که آخرین آبشار از این مجموعه آبشارها، بزرگترین آبشار این مجموعه است. این آبشار طولی در حدود ۳۰ متر دارد و عمق دریاچه های آن در حدود ۴۰ و ۸۰ متری است. آب تنی در حوضچه‌های پایین آبشارها در دل جنگل با موسیقی زنده طبیعت لذت فراموش نشدنی برای شما خواهد داشت.

 

شنا کردن در دنیای شگفت انگیز چشمه های آب گرم و سرد مرتضی علی طبس ، در فصل بهار و تابستان حتما برای شما جالب خواهد بود. این مکان بکر و اعجاب انگیز در ۳۰ کیلومتری طبس و در میانه کوه‌های خشن منطقه قرار گرفته است. این چشمه آب‌های گرم و سرد را در یک بستر دارد و هر کدام در سویی از درون زمین می‌جوشند و به موازت یکدیگر در یک دره قرار گرفته اند. چشمه مرتضی علی طبس یک مکان کم نظیر در دنیا است و بیشتر به علت خاصیت درمانی آب‌هایش معروف است. یکی از نکات قابل توجه در مورد این چشمه این است که چشمه مرتضی علی دارای حفره های بسیار زیادی است که طبق نظر باستان شناسان قدمت برخی از آن ها حتی به دوران ساسانیان نیز می رسد.اگر شنا کردن بلد نیستید، می توانید پای خود را درون چشمه بگذارید تا از خنکای دلنشین آب لذت ببرید. اگر احساس سرما کردید، می توانید به سراغ چشمه های آب گرم بروید.

 

یکی از بهترین کارهایی که می توانید در اوقات فراغت خود انجام دهید آب تنی کردن در تنگ بغدیون سپیدان یکی از زیباترین تنگه های استان فارس است. تنگه بغدیون در شمال غرب روستای ریگون شهرستان سپیدان در دل رشته کوه زاگرس قرار گرفته است. این تنگه منحصر به فرد ۱۲ آبشار زیبا را در خود جای داده است. آب تنی در روزهای تابستان در این منطقه بسیار دلچسب خواهد بود، زیرا در بعضی از قسمت‌های تنگه افتاب به کف دره نمی‌ تابد و آب آن بسیار خنک است. در کنار آب تنی و لذت بردن از هیجانات آبی در این منطقه بکر و دست نخورده، از دیدن درختان گردو کهنسال و سربه فلک کشیده غافل نشوید.

در این مقاله ما پیشنهادهایی برای گذراندن اوقات فراغت در بهار و تابستان به شما دادیم. پیشنهاد شما به جز پیاده روی در خیابان ها، آب تنی کردن و رفتن به جشنواره های تابستانی چیست؟ شما اوقات فراغت خود را چگونه می گذرانید؟ تجربیات خود را با ما در میان بگذارید تا بتوانیم برای روزهای بهار و تابستان خود بیشتر برنامه ریزی کنیم و بتوانیم بیشترین استفاده را از اوقات فراغت خود ببریم.

تیم تحریریه پاسخ از ما در تلاش است تا جوابگوی سوالاتی باشد که ذهن شما را درگیر خود کرده .ما همراه شما هستیم تا مطالب کاربردی و روز دنیا را در اختیارتان قرار دهیم .

ای بابا. چه دل خوشی دارینا! این کرونا که گند زده به همه چی! یه مقاله بزارین چجوری نپوسیم تو خونه.

شاهین عزیز. بسیار ممنونیم که نظر خود را با پاسخ از ما به اشتراک گذاشتید. البته حق با شما است. در حال حاظر بهترین کاردر خانه ماندن است. مقاله در خانه نپوسید نداریم. اما شاید مقاله چطور با قرنطینه کنار بیاییم؟ برایتان جالب باشد.

ممنون از مقاله خوب شما. با این وضاع کرونا فکر نکنم فعلا صحیح باشد که جایی برویم. لطفا فیلم معرفی کنید تا تماشا کنیم.

شکیلای عزیز سپاسگذاریم که نظر ارزشمند خود را با پاسخ از ما به اشتراک گذاشتید. درود بر شما که قوانین قرنطینه را رعایت می کنید. برای معرفی فیلم هم ممکن است مقاله برترین های اسکار ۲۰۲۰ برایتان جذاب باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

«پاسخ از ما» جوابگوی سوالاتی است که ذهن شما را درگیر خود کرده .ما همراه شما هستیم تا مطالب کاربردی و روز دنیا را در اختیارتان قرار دهیم .

مرضیه کمالی‌نیا نویسنده کتاب «بهار فصل کوچ تو بود» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان پیرامون لزوم رعایت نکات بهداشتی برای رفع بیماری کرونا گفت: رعایت نکات بهداشتی به علت وجود بیماری کرونا یک امر ضروری برای تک تک افراد جامعه محسوب می‌شود، در شرایط کنونی مراقبت از خودمان و اطرافیانمان قطعاً به کاهش این ویروس کمک خواهد کرد.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به نکات بهداشتی افزود: همه ما موظفیم که نکات بهداشتی را به خوبی رعایت کنیم و این امر موضوعی مهم و سرنوشت‌ساز است، مسئله امروز ما همانند افرادی است که در یک کشتی هستند اگر یکی از این افراد کشتی را سوراخ کند همه افراد غرق خواهند شد.کمالی نیا احترام به قانون را بهترین رویکرد برای گذراندن روز‌های اخیر دانست و تاکید کرد: اکنون که کرونا به عنوان یک مهمان ناخوانده وارد کشور شده لازم و ضروری است که به قوانین بهداشتی پایبند باشیم و برای گذراندن تعطیلات اقدام به مسافرت به سایر استان‌ها و یا شهر‌های مجاور نکنیم.نویسنده کتاب «بهار فصل کوچ تو بود» رعایت بهداشت را یکی از واجبات مسلمانان دانست و تاکید کرد: رعایت بهداشت در اسلام همواره مورد تاکید قرار گرفته است، حال که بیماری کرونا قدم به کشور گذاشته باید توجه داشته باشید که رعایت بهداشت به عنوان یکی از واجبات باید برای همه افراد مد نظر قرار گیرد.وی در مورد نحوه پر کردن اوقات فراغت‌ در ایام تعطیلات ابراز کرد: من به عنوان یک نویسنده هرگز نمیتوانم به سایر افراد خواندن کتاب راه معرفی کنم، زیرا افراد علایق و توان‌های گوناگونی دارند آنان می‌توانند با کمک قدرت تصمیم گیری خود برای گذراندن اوقات فراغت خود برنامه ریزی کنند.کمالی نیا در مورد علاقه اش به مطالعه اظهار کرد: من علاقه فراوانی به مطالعه دارم لذا از کمترین زمان برای مطالعه کتاب استفاده می‌کنم، شرایط بیماری کرونا را از اخبار تلویزیون داخلی پیگیری ‌می‌کنم و در صورت پیگیری از فضای مجازی توجه دارم که حتماً از کانال‌های معتبر خبر را مورد بررسی قرار دهم.

کمالی‌نیا خاطرنشان کرد: امیدوارم که با وجود همه‌ حاشیه‌های ایجاد شده به خاطر بیماری کرونا آرامش روحی و فکری که مهمترین امر است حکم‌فرما شود، متاسفانه برخی از اخبار فضای مجازی باعث اضطراب و نگرانی جامعه شده است، بهترین درمان را دوری از بخش‌هایی است که اخبار نادرست را ترویج می‌کنند و بهترین راه برای پر کردن اوقات فراغت خواندن و مطالعه کتاب‌هایی است که به آن‌ها علاقه داریم.انتهای پیام/

چطور اوقات فراغت خود را پر کنیم
چطور اوقات فراغت خود را پر کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *