چطور از گوشی خود فیلم بگیریم

 
helpkade
چطور از گوشی خود فیلم بگیریم
چطور از گوشی خود فیلم بگیریم

ضبط فیلم از صفحه اندروید، قابلیتی بسیار کاربردی است که در سالهای گذشته این قابلیت ها برای گوشی های ایفون و همچنین ویندوز ارائه شده است.اما آیا گوشی های اندرویدی هم این قابلیت را دارند؟

قابلیت ضبط فیلم از صفحه اندروید به شما کمک می کند تا هنگام تماشای یک ویدیو در یوتوب، بتوانید از صفحه ی گوشی خود فیلم بگیرید و بارها و بارها از دیدن آن لذت ببرید.همچنین می توانید مهارت و رکورد شکنی خود را در بازی های مختلف با گوشی اندرویدی خود ضبط کنید و به اشتراک بگذارید.اگر به دنبال اطلاعاتی در باره ی ضبط فیلم از صفحه اندرویدی خود هستید، جای مناسبی را انتخاب کرده اید. در این مقاله قصد داریم تا چگونی انجام این کار و بهترین گزینه ها برای ضبط ویدئویی از صفحه نمایشگر اندرویدی تان را برایتان توضیح دهیم.

چندین دلیل ممکن است وجود داشته باشد که شما را به سمت ضبط فیلم از صفحه ی گوشی های اندرویدتان بکشاند. شما می توانید ازفیلم های ضبط کرده از صفحه هایتان برای نشان دادن نحوه کارکرد یک محصول، عیب یابی یک برنامه، آموزش به یک همکار یا دوست در زمینه ی کارکرد با برنامه های گوشی خود، به اشتراک گذاشتن تجربیات خود با دیگران استفاده کنید.

حتی اگه گوشی شما این قابلیت را از ابتدا در خود نداشته باشد شما می توانید با دانلود یک برنامه در زمینه ی ضبط فیلم از صفحه ی اندروید این مشکل را برطرف کنید.معمولا قابلیت ضبط صفحه با ضبط صدا نیز همراه می باشد.در ادامه برای شما چگونگی ضبط صفحه در اندروید را شرح می دهیم.

اگر گوشی شما Android 11 یا بالاتردارد، ضبط صفحه نمایش به عنوان گزینه ای درآن گنجانده شده است و می توانید در قسمت تنظیمات دستگاه خود این قابلیت را پیدا کنید.چطور از گوشی خود فیلم بگیریم

اگر گوشی شما هم نسخه های قدیمی تر Android را اجرا می کند، قطعا گوشی شما می تواند ضبط صفحه را انجام دهد اما ابتدا باید Developer Modeدستگاه Android خود را فعال کنید.در ادامه ی این مطلب به شما یاد خواهیم داد که چگونه می توانید حتی در نسخه های قدیمی تر گوشی اندروید خود به ضبط صفحه بپردازید:

نکته مهم: اگر فقط در یک گوشی اندروید میخواهید عکس بگیرید از صفحه، دکمه پاور و دکمه پایین صدا را همزمان با همدیگر نگه دارید.

همچنین اگر مایل به انجام این فرایند و پروسه هایش نمی باشید می توانید با کمک google store یا برنامه ایرانی بازار یک برنامه ی کاربردی در خصوص ضبط صفحه دانلود کنید.

همانطور که پیش از این برایتان شرح دادم برخی نسخه های قدیمی تر اندرویدی دارای قابلیت ضبط صفحه از ابتدای خرید موبایل در خود نیستند.از این رو برای چنین نسخه هایی چندین راه حل در زمینه ی ضبط صفحه نمایش ارائه شده است، یکی از این راه حل ها استفاده و نصب برنامه های ضبط صفحه می باشد.

فروشگاه Google Play دارای برنامه های شگفت انگیزی در خصوص ضبط صفحه می باشد و حتی بسیاری از آنها کاملاً رایگان هستند.این که آیا قصد دارید صفحه Android خود را برای استفاده درکانال YouTube ضبط کنید یا فقط برای برخی کارهای شخصی دیگرتان، در Google Play برنامه های ضبط صفحه HD زیادی وجود دارد. در زیر بهترین برنامه های ضبط صفحه نمایش Android را برایتان آورده ام.

این برنامه احتمالا ایکی از بهترین برنامه های ضبط کننده صفحه برای دستگاه های Android می باشد. این برنامه کاملاً رایگان و بدون محدودیت و یا تبلیغات می باشد. این برنامه به شما این امکان را می دهد تا صفحه نمایش HD را تا ۱۰۸۰p در ۶۰FPS ضبط کنید آن هم بدون محدودیت در ضبط. همچنین رزولوشن و فریمرهم قابل تنظیم هستند.

ویژگی های کلی این برنامه:

این برنامه ی ضبط کننده صفحه نمایش اندروید قابل اعتماد که ضبط صفحه نمایش ۱۰۸۰p HD با حداکثر ۶۰FPS را به طرفداران و کاربران خود ارائه می دهد. می توانید از ویژگی facecam آن برای ضبط ویدیو و ضبط صوتی ازصفحه ی تلفن و هم از چهره خود استفاده کنید. استفاده از این برنامه برای سازندگان فیلم حرفه ای، بسیار مناسب می باشد. این برنامه ی اندرویدی همچنین گزینه هایی برای اضافه کردن موسیقی پس زمینه سفارشی و کات کردن ابتدا وانتهای فیلم های شما دارد.

همچنین دارای ویرایشگر ویدیوی داخلی است که کار اصلیدر زمینه ویرایش، چرخاندن و سرعت بخشیدن به فیلم ها را انجام می دهد. اگرچه Mobizen لوگوی تصویری خود را بر روی همه فیلم ها اضافه می کند، اما دارای یک حالت اختصاصی می باشد که دارای پرداخت درون برنامه ای است و از این راه می توانید از شر لوگو خلاص شوید.

ویژگی های کلی این برنامه:

این برنامه ضبط صفحه نمایش اندرویدی دارای دو حالت پیش فرض و پیشرفته می باشد. حالت پیش فرض آن ضبط اولیه را ارائه می دهد و حالت پیشرفته آن هم به شما این امکان را می دهد تا فیلمبرداری را هنگام ضبط صفحه تنظیم کنید. برنامه ADV به شما این امکان را می دهد تا همزمان و در هنگام ضبط صفحه بتوانید از ضبط از دوربین جلو یا عقب هم استفاده کنید.

این برنامه ی پرکاربرد همچنین به شما اجازه می دهد تا متن را به فیلم هایتان اضافه کنید و از استفاده از آن لذت ببرید. واین برنامه هم مانند هر برنامه ی رایگان دیگری لوگوی شرکت و برند خود را بر روی ویدیو های ساخته شده با آن می اندازد.

ویژگی های کلی این برنامه:

بطور خلاصه قابلیت ضبط فیلم از صفحه اندروید، قابلیتی است که اندروید برای گوشی های نسخه جدید تر خود ارائه میدهد و درنسخه های قدیمی تر اندروید که از ابتدا فاقد این برنامه بوده اند برنامه هایی عرضه شده است که می تواند این کم بود را جبران کند.

همچنین داشتن قابلیت ضبط فیلم از صفحه اندروید، یک قابلیت بسیار کاربردی می باشد که میتوان لحظات حساس و به یاد ماندنی زیادی را با انها ضبط و نگهداری کرد.

پوریا گودرز هستم‌ علاقه مند به مباحث‌ و‌‌ مشکلات مربوط به تکنولوژی و فناوری. همچنین اندک آشنایی در زمینه گرافیک دارم. امیدوارم بتونم مشکلات شما رو در این مباحث حل کنم . انتقادات خود را از بخش نظرات با من در میان بگذارید 🙂

پست‌های بیشتر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

© تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت نزد بایت گیت محفوظ است. –
شرایط و ضوابط استفاده از وبسایت.


سلام خسته نباشید، یه سوال داشتم، اینکه چرا وقتی وارد این برنامه میشی، میزنه دستگاه اشنا نیست…؟؟!

@. چون KE دستgاه آشنا نیس

من یک معلم هستم وقتی تدریسم رودرزمان خیلی کوتاه ضبط میکنم میبینم حجم حدود۳۰۰یابیشترمگابایت رو اشغال کرده وبرای دانش آموزان باز کردنش کمی مشکله به نظرشماعلت چیست مثلاامروزدرحدودیک و نیم دقیقه فیلم تدریسم ۳۱۷ مگابایت شدمیتونیدبگین علت چی میتونه باشه؟ممنونم

برای من هرچه فیلم میگیرم از فیلم میاد برون ینی فیلم تمام میشه اماخودم نمی خام این جوری بشه تازه فیلمم سبت نمی کونه وقتی انجوری مشه تازه نه این برنامه بلقی همی برنام های فیلم گریچطور از گوشی خود فیلم بگیریم

روی گوشی من نمیاد

سلام ببخشید چه گونه از صفحه فیلم برداری کنیم که صدای داخل گوشی هم بیفته من از چند برنامه استفاده کردم ولی صدای داخل برنامه یا بازی نمی یفته

@علی با ی برنامه ه فقط samsung ها دارن

ضبط صفحه نمایش یک آپشن برای بتا آندروید ۱۰ بود، اما گوگل این ویژگی را قبل از انتشار نهایی منحل کرد. خوشبختانه طراحان رابط کاربری(UI)  از ال جی و سامسونگ این گزینه را را دوباره وارد بازار کرده اند. برای اینکه ببینیم که چطور از صفحه گوشی فیلم بگیریم ( در گوشی و تبلت های اندرویدی) این مطلب از ویکی چه را دنبال کنید

تلفن های سامسونگ و ال جی در اندروید ۱۰ می توانند از منوی تنظیمات سریع خود به گزینه ضبط صفحه دسترسی داشته باشند. برای اینکه بدانید در این گوشی ها چطور از صفحه گوشی فیلم بگیریم باید این مراحل را پیش ببرید:

برای دسترسی به بخش Quick Settings، دو بار روی کشویی اعلان بالای صفحه خود بکشید و سپس Screen Record  از طریق تلفن (LG)  یا ضبط صفحه (از طریق تلفن سامسونگ) را انتخاب کنید. سپس بر روی دکمه Start ضربه بزنید و منتظر بمانید تا شمارش معکوس کوتاه تکمیل شود تا ضبط شروع شود. ممکن است لازم باشد قبل از شروع، ضبط کننده مجوزهایی را بخواهد.

سامسونگ با گزینه های ضبط خود کمی بیشتر پیش می رود و شما قادر خواهید بود یک چهره را به فیلم خود اضافه کنید. فقط روی نماد دوربین جلویی ضربه بزنید و یک پنجره کوچک حاوی جریان دوربین جلوی شما نشان داده می شود. اگر در حال ضبط در تلفن Galaxy Note هستید، می توانید از S Pen برای ترسیم هر چیزی که می خواهید در حین ضبط استفاده کنید. برای شروع فقط روی نماد مداد ضربه بزنید.

 

چطور از گوشی خود فیلم بگیریم

اطمینان حاصل کنید که تلفن شما Android 10 را اجرا کرده است و اطمینان حاصل کنید که گوشی را نیز به آخرین نسخه ممکن به روز کرده اید. می توانید قسمت آپدیت و به روزرسانی های خود را در قسمت تنظیمات پیدا کنید.

 

دستگاه Android 10 از LG یا Samsung ندارید؟ هنوز به جواب سوال ” چطور از صفحه گوشی فیلم بگیریم” نرسیدید؟ نگران نباشید ، لازم نیست یک تلفن جدید را صرفاً برای ضبط صفحه گوشی بخرید – فقط برنامه ای را دانلود کنید که این کار جالب را انجام دهد. در اینجا چند برنامه ضبط صفحه نمایش را معرفی می کنیم.

این برنامه آیکونی نارنجی دارد که دوربین داخلش قرار دارد و این امکان را به شما می دهد که بتوانید از صفحه گوشی فیلم بگیرید. البته حواستان باشد صدای محیط را هم ضبط می کند.

وقتی برنامه را نصب کردید آیکون این برنامه بین برنامه های شما قرار می گیرد. کافیست بازش کنید و روی دکمه ضبط بزنید، شمارش معکوس شروع می شود و ضبط شروع می شود.

اگر یک بار برنامه را باز کنید آیکون ریز این برنامه کنار صفحه تان قرار می گیرد.

می توانید از همین گوشه هم روی دکمه ضبط یا  recordبزنید تا از اسکرین شما فیلم بگیرد. برای پایان دادن به ضبط دکمه استاپ را بزنید.

بعد از زدن دکمه توقف فیلم در حافظه گوشی شما ذخیره می شود و می توانید داخل گالری پیدایش کنید.

وقتی ضبط نمی کنید، آرم برنامه داخل منوی کشویی بالای صفحه شما قرار می گیرد و میتوانید از آنجا هم سریعا اط صفحه گوشی اسکرین بگیرید.

نظر

نام *

ایمیل *

سایت اینترنتی

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

واتساپ یکی از محبوب ترین برنامه های پیام رسان با بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه است. این برنامه پیام رسان دارای ویژگی های شگفت انگیزی است که به کاربران امکان می دهد از طریق چت و  تماس صوتی و تصویری با یکدیگر ارتباط…

معمولا پس از نصف ویندوز جدید اولین سوال ما این است که ” چگونه کیبورد را فارسی کنیم ” و اغلب برای تغییر زبان کیبورد به فارسی دچار مشکل می شویم. همانطور که می دانید زبان پیش فرض سیستم عامل ها انگلیسی است و…

فتوشاپ برجسته ترین نرم افزار طراحی گرافیک برای ویندوز و سیستم عامل مک است. تسلط بر فتوشاپ و انجام طراحی های حرفه ای ممکن است کمی سخت باشد اما تمرین و تکرار حتما به شما کمک می کند. خیلی از ما به دلایل مختلفی به فتوشاپ…

در خبرنامه ایمیلی ما عضو شوید :MailChimp documentation.

تمامی حقوق برای این قالب محفوظ می باشد.

در این مقاله قصد داریم به شما آموزش دهیم با استفاده از اپلیکیشن کاربردی و آسان AZ Screen Recorder چگونه از صفحه گوشی فیلم بگیریم .

اگر علاقمندید از کلاس مجازی خود در Adobe Connect فیلم بگیرید حتما با ما همراه باشید.

برای نصب اپلیکیشن AZ Screen Recorder می توانید آن را از لینک های زیر دانلود کنید :

 

 

چطور از گوشی خود فیلم بگیریم

پس از نصب اپلیکیشن AZ Screen Recorder، آن را باز کنید.

برای استفاده از این اپلیکیشن کافیست ابتدا چند مجوز به آن بدهید و سپس می توانید به راحتی از صفحه گوشی فیلم بگیرید.

همانطور که در شکل زیر ملاحظه می کنید ابتدا گزینه ALLOW در پایین صفحه را لمس کنید.

نرم افزار از شما می خواهد به آن مجوز بدهید روی اپلیکیشن های دیگر باز بماند.

دادن مجوز

سپس در صفحه ی جدیدی که باز می شود تیک Allow display over other apps را روشن کنید و Back بزنید تا به برنامه برگردید.

دادن مجوز

Ok را بزنید. حالا در صفحه گوشی موبایل خود یک آیکون جدید به شکل زیر مشاهده می کنید. روی آن کلیک کنید.

آیکون نرم افزار

در بین گزینه های باز شده، اولین گزینه را برای فیلمبرداری از صفحه گوشی انتخاب کنید.

منوی کار

سپس از شما اجازه دسترسی به رسانه ها و بعد از آن اجازه ضبط صدا را می خواهد؛ با انتخاب ALLOW به آن مجوز بدهید.

مجوز رسانه

مجوز صدا

در پیام بعدی تیک گزینه don’t show again را زده و START NOW را لمس کنید.

با این کار ضبط ویدیو با شمارش معکوس آغاز می گردد.

زمان سپری شده ی ویدیو در گوشه ی تصویر نمایش داده می شود.

برای پایان ضبط آن را لمس کرده و علامت مربع را همانند شکل زیر لمس کنید.

پایان ضبط ویدیو

همچنین می توانید با زدن دکمه توقف (Pause)، ادامه ی ضبط ویدیوی خود را به بعد موکول کنید.

بعد از پایان ضبط می توانید ویدیوی خود را مشاهده کنید.

با استفاده سه گزینه مشخص شده در شکل زیر می توانید ویدیو را به اشتراک بگذارید، حذف کنید یا ویرایش کنید.

مشاهده ویدیو

با استفاده از ابزار بسیار کاربردی ویرایش می توانید :

کار با این ابزارها بسیار آسان است و شما می توانید اکثر تغییرات مورد نیاز را با آن انجام دهید.

شما می توانید ویدیو های خود را در گالری مشاهده کنید.

این ویدیو ها در مسیر /sdcard/AzRecorderFree ذخیره می شوند.

در صورت داشتن هر گونه ابهام راجع به فیلمبرداری از صفحه گوشی، آن را در قسمت کامنت ها مطرح کنید.

ما در وبسایت ژیوان همواره پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

شرکت ژیوان ارائه دهنده خدمات شبکه شامل پشتیبانی شبکه , راه اندازی و نصب شبکه , طراحی شبکه , فروش تجهیزات شبکه , سرور و مجازی سازی , اتوماسیون صنعتی, خانه هوشمند

تبدیل فایل ضبط شده به فایل MP4 در Adobe Connect – ادوبی کانکت از مسائل قابل توجه در نرم افزارهای آموزش مجازی ، چگونگی تبدیل فایل ضبط شده به فایل MP4 در Adobe Connect – ادوبی کانکت می باشد. در اینجا فایل ضبط شده در ادوبی کانکت مد نظر است. این آموزش در ادامه آموزش های […]

آموزش فیلمبرداری از صفحه گوشی با استفاده از اپلیکیشن AZ Screen Recorder در این مقاله قصد داریم به شما آموزش دهیم با استفاده از اپلیکیشن کاربردی و آسان AZ Screen Recorder چگونه از صفحه گوشی فیلم بگیریم . اگر علاقمندید از کلاس مجازی خود در Adobe Connect فیلم بگیرید حتما با ما همراه باشید. برای […]

آموزش فیلم گرفتن از صفحه کامپیوتر با استفاده از نرم افزار FonePaw Screen Recorder در این مقاله قصد داریم به شما آموزش دهیم با استفاده از نرم افزار FonePaw Screen Recorder چگونه از صفحه کامپیوتر فیلم بگیریم. با استفاده از این نرم افزار شما می توانید از صفحه نمایشگر خود ویدیو ضبط کنید، عکس بگیرید […]

استفاده از شکلک در چت Adobe Connect – ادوبی کانکت یکی از موارد قابل توجه استفاده از شکلک در چت Adobe Connect – ادوبی کانکت می باشد. همان طور که می دانیم نرم افزار Adobe Connect – ادوبی کانکت ، نرم افزاری کاربردی است. از جمله کاربردهای این نرم افزار می توان به : وبینار […]چطور از گوشی خود فیلم بگیریم

مدیریت دسترسی جلسه در Adobe Connect – ادوبی کانکت یکی از مسائل مهم در مدیریت Adobe Connect ، مدیریت دسترسی جلسه در Adobe Connect – ادوبی کانکت می باشد. به دلیل انعطاف پذیری بالای این نرم افزار می توان از جلسات و اتاق ها برای موارد زیادی استفاده نمود. برخی موارد ، استفاده به عنوان […]

مینی کیس hp اورجینال با گارانتی اگر شما به دنبال خرید کیس با سخت افزاری قدرتمند ، اندازه و قیمت بسیار مناسبی هستید، شما را دعوت به خواندن مطلب مربوط به مینی کیس hp اورجینال با گارانتی می کنم. کاربرانی هستند که می خواهند از فضای میز خود نهایت استفاده را ببرند و یا شرایط […]

میانبرهای کیبورد در Adobe Connect – ادوبی کانکت از اهمیت زیادی برخوردارند. افراد دارای معلولیت، مثلا دارای اختلالت حرکتی، کم بینایی و نابینایی، نیازمند ویژگی های متمایز نرم افزار Adobe Connect دارند. این ویژگی ها سبب دسترسی بهتر این عزیزان به این نرم افزار شده است. میانبرهای کیبورد در Adobe Connect به منظور انجام کارهای […]

مشکل Connecting در Adobe Connect – ادوبی کانکت ما به منظور ارائه بهتر خدمات شبکه در این مقاله قصد داریم به موضوعی تحت عنوان مشکل Connecting در Adobe Connect – ادوبی کانکت اشاره داشته باشیم. این مقاله در ادامه مشکلات Adobe Connect – ادوبی کانکت – قسمت اول و مشکلات Adobe Connect – ادوبی کانکت – […]

مشکلات Adobe Connect – ادوبی کانکت – قسمت دوم مجموعه توسعه فناوری ژیوان در این مقاله قصد دارد به موضوعی تحت عنوان مشکلات Adobe Connect – ادوبی کانکت – قسمت دوم اشاره داشته باشیم. که در ادامه مشکلات Adobe Connect – ادوبی کانکت – قسمت اول می باشد. در مقالات قبلی با موضوعاتی در زمینه Adobe Connect آشنا […]

روشهای آموزش مجازی با شیوع ویروس کرونا روشهای آموزش مجازی با شیوع ویروس کرونا اهمیت تازه ای پیدا کرده است. با شیوع ویروس کرونا ( Corona Virus ) و ابتلای تعدادی از هموطنان به این ویروس خطرناک شرایط خاصی در جامعه حاکم شده است. با توجه به شرایط خانواده ها و جامعه مبنی بر تعطیلی […]

 

سلام.من از صفحه گوشی فیلمبرداری کردم.دیروز کلاس آنلاین داشتم.چون باید حین کلاس هندزفری بزاریم .بعد از تمام شدن کلاس دیدم که فایل صدا نداره چیکار کنم.ممنون

با سلام خدمت شما همراه عزیز احتمالا شما دسترسی ضبط صدا را به نرم افزار نداده باشید. از طریق مسیر زیر دسترسی ضبط صدا را به نرم افزار بدهید : Settings/Apps/Manage Apps/Az Screen Recorder/App Permissions/Microphone/Allow البته بسته به ورژن اندروید ممکن است این رویه کمی متفاوت باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارائه دهنده خدمات شبکه ، راه اندازی و نصب شبکه ، پشتیبانی شبکه ، طراحی ساختار شبکه ، امنیت شبکه ، فروش تجهیزات شبکه ، خدمات راه اندازی انواع سرور و مجازی سازی ، اتوماسیون صنعتی ، خانه هوشمند ، ارائه دهنده کلیه خدمات سازمانی در حوزه فناوری اطلاعات . ( Information Technology )

Copyright © 2014 توسعه فناوری ژیوان, Inc.

ورود
| ثبت نام

 

خیلی از کاربران به دلایل مختلف به دنبال راهی هستند تا بتوانند از صفحه گوشی خود فیلم بگیرند، اما ممکن است روش مناسبی برای این کار پیدا نکنند. در این مطلب ساده‌ترین روش‌های موجود برای فیلم‌برداری از صفحه گوشی‌های اندرویدی، ویندوز فونی و آیفون را به شما معرفی خواهیم کرد تا از این طریق بتوانید به هدف خود برسید.

ممکن است دلایل زیادی وجود داشته باشد که بخواهید از صفحه گوشی خود فیلم بگیرید. ضبط قسمت هیجان‌انگیز و جالبی از یک بازی، نمایش نحوه انجام دادن کاری در گوشی یا ضبط مکالمه تصویری تنها با امکان فیلم‌برداری از صفحه گوشی میسر می‌شود.
برای فیلم‌برداری از صفحه گوشی‌های هوشمند راه‌ها و اپلیکیشن‌های مختلفی وجود دارد که بعضی از آنها ساده و بعضی‌ها سخت و پیچیده است. در این مطلب سعی می‌کنیم روش‌های ساده برای فیلم‌برداری از صفحه گوشی‌های اندرویدی، ویندوز فونی و آیفون را به شما آموزش دهیم.

 

چطور از گوشی خود فیلم بگیریم

فیلم‌برداری از صفحه دستگاه‌های اندرویدی که از نسخه 5 (لالیپاپ) به بعد این سیستم عامل استفاده می‌کنند، بسیار ساده انجام می‎‌شود. شما برای انجام دادن این کار تنها به نصب اپلیکیشن‌هایی مثل AZ Screen Recorder یا ilos screen recorder یا Lollipop Screen Recorder نیاز دارید تا بتوانید با فشار یک دکمه شروع به فیلم‌برداری از صفحه گوشی خود کنید. همچنین این امکان برای شما فراهم آمده است تا کیفیت فیلم را به دلخواه تنظیم کنید و حتی پس از ضبط آن را ویرایش کنید.

 

 

اگر گوشی شما از نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید یعنی نسخه 4.4 کیت‌کت و قبل از آن استفاده می‌کند، لازم است که دستگاهتان حتما روت شده باشد، در غیر این صورت راه ساده‌ای برای انجام دادن این کار وجود ندارد. در صورتی که گوشی خود را روت کرده‌اید، می‌توانید از اپ‌هایی مثل Rec یا Screen Recorder برای فیلم‌برداری از صفحه گوشی استفاده کنید که همچون سایرین امکان تنظیم کیفیت دلخواه را به شما خواهند داد.

 

متاسفانه اپل، بنا به دلایل امنیتی، اجازه فیلم‌برداری مستقیم از صفحه گوشی را به کاربر نمی‌دهد، مگر اینکه دستگاه شما Jailbreak شده باشد. در صورتی که آیفون یا آیپد خود را جیل‌بریک کرده‌اید، می‌توانید از توییک‌هایی مثل Display Recorder یا iRec یا AntRec برای فیلم‌برداری از صفحه استفاده کنید.

 

 

اما اگر آیفون یا آیپد شما جیل‌بریک نشده باشد، با کمک گرفتن از برنامه QuickTime در کامپیوترهای مک این کار ممکن خواهد شد. برای شروع نیاز است که آیفون شما از iOS 8 به بالا استفاده کند و روی کامپیوتر نیز سیستم عامل OS X Yosemite نصب شده باشد.
آیفون خود را با کابل به مک وصل کنید و برنامه QuickTime را اجرا نمایید. سپس از منوی File گزینه New Movie Recording را انتخاب کنید. در پنجره بازشده فلش کوچکی کنار دکمه قرمز رنگ ضبط مشاهده می‌کنید. روی آن کلیک کنید و در قسمت Camera و Microphone جلو نام آیفون یا آیپد خود را تیک بزنید. با این کار پیش‌نمایشی از صفحه دستگاه شما در پنجره QuickTime به نمایش درمی‌آید. تنها کار لازم برای شروع فیلم‌برداری زدن دکمه قرمز ضبط است. هرگاه کار شما تمام شد، می‌توانید با فشار دادن دوباره همان دکمه فیلم‌برداری از صفحه گوشی را متوقف کنید تا فایل آن روی کامپیوتر ذخیره شود.

 

راه و روش فیلم‌برداری از صفحه گوشی ویندوز فونی کمی سخت‌تر از اندروید و iOS است. برای این کار ابتدا باید تصویر صفحه گوشی خود را به کامپیوتر بفرستید و سپس با یک برنامه دیگر از صفحه کامپیوتر خود فیلم‌ بگیرید.

 

 

ابتدا برنامه Project My Screen را روی کامپیوتر خود دانلود، نصب و اجرا نمایید. سپس از بخش تنظیمات گوشی وارد بخش Project My Screen شوید. گوشی را با کابل به کامپیوتر وصل کنید و در پنجره بازشده دکمه Yes را انتخاب کنید تا تصویر گوشی شما به کامپیوتر منتقل شود.
حالا به برنامه‌ای مثل CamStudio نیاز دارید که قابلیت فیلم‌برداری از کل صفحه دسکتاپ یا تنها بخشی از آن را به شما بدهد. پس از زدن دکمه ضبط، هر کاری که در گوشی‌تان انجام دهید با این برنامه ضبط می‌شود و در نهایت با چند فرمت مختلف روی کامپیوتر شما ذخیره خواهد شد.

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده- آیا می‌خواهید از صفحه نمایشگر گوشی اندرویدتان فیلم بگیرید و به دوستان خود مهارت‌تان در انجام بازی یا ساخت ویدئوی حرفه‌ای یا چگونگی استفاده از یک برنامه را نشان دهید؟ روش‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد و در هیچ یک از این روش‌ها نیازی به استفاده از دستگاه دیگری ندارید.

 

به گزارش اعتمادآنلاین، به نقل از «digital trends»، نسخه‌های قبلی اندروید توانایی ضبط فیلم را نداشت، اما در اندروید 11 این قابلیت برای ضبط نمایشگر گوشی وجود دارد. نسخه بتای اندروید 11 در حال حاضر از این قابلیت بهره‌مند است و به نظر می‌رسد که اقدامات لازم انجام شده است.

 

شما برای استفاده از قابلیت ضبط باید آن را به منوی تنظیمات سریع (Quick Setting) تلفن خود اضافه کنید. برای این کار می‌توانید با باز کردن تنظیمات سریع 2 بار صفحه اعلان را پایین بکشید تا این تنظیمات باز شود. بعد روی قسمت ویرایش (Edit) در گوشه پایین سمت چپ پنل ضربه بزنید (معمولاً علامت آن شبیه مداد است). قسمت ضبط صفحه‌نمایش (Screen Recorder) را قبل از اینکه آن را به قسمت تنظیمات سریع بکشید پیدا کنید. در آخر روی پیکان برگشت ضربه بزنید یا لبه صفحه را لمس کنید تا این تغییر ذخیره شود.چطور از گوشی خود فیلم بگیریم

 

 

اکنون دوباره می‌توانید پنل تنظیمات سریع را باز کنید تا به راحتی از ضبط صفحه‌نمایش استفاده کنید. وقتی می‌خواهید برای اولین بار از این ویژگی استفاده کنید، از شما سوال می‌شود که آیا می‌خواهید صدا را ضبط کنید و ضربات روی صفحه نشان داده شود؟ برای شروع ضبط گزینه‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس روی گزینه شروع (‌‌Start) ضربه بزنید. زمانی که گوشی شما در حال ضبط از صفحه‌نمایش باشد علامتی قرمزرنگ در قسمت اعلان ظاهر می‌شود. برای پایان دادن به ضبط فیلم می‌توانید روی این علامت ضربه بزنید و آن را قطع کنید.

 

ضبط از صفحه‌نمایش کار بزرگی در نسخه اندروید 10 بتا بود، اما گوگل این ویژگی را قبل از انتشار حذف کرد. خوشبختانه طراحان ال‌جی، وان‌پلاس و سامسونگ دوباره این قابلیت را فعال کرده‌اند.

 

 

 

گوشی‌های سامسونگ و ال‌جی در اندروید 10 به فیلمبرداری از صفحه‌نمایش دسترسی دارند. این قابلیت از طریق نوار تنظیمات سریع (Quick Setting) قابل استفاده است. برای دسترسی به بخش تنظیمات سریع 2 بار صفحه اعلان را پایین بکشید و سپس Screen Record در گوشی‌های ال‌جی و Screen Recorder در گوشی‌های سامسونگ را انتخاب کنید. بعد از آن روی دکمه شروع (Start) ضربه بزنید و منتظر بمانید تا شمارش معکوس برای آغاز ضبط تمام شود. پس از پایان یافتن کارتان روی دکمه توقف (Stop) ضربه بزنید و به این صورت ضبط پایان می‌پذیرد.

 

اگر گزینه ضبط صفحه را در تنظیمات سریع گوشی خود پیدا نمی‌کنید، باید اطمینان حاصل کنید که گوشی شما به اندروید 10 مجهز و آخرین نسخه به‌روزشده روی آن نصب شده است. همچنین اگر گوشی به اندروید 10 مجهز نیست، می‌توانید با استفاده از چند برنامه ساده از صفحه‌نمایش گوشی‌تان فیلم بگیرید. برنامه‌های AZ Screen Recorder و Google Play Games (برای ضبط بازی‌ها) و همچنین Mobizen Screen Recorder برای انجام این کار پیشنهاد شده است.

 

چطور از گوشی خود فیلم بگیریم
چطور از گوشی خود فیلم بگیریم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *