چطور با پسر رفتار کنیم

 
helpkade
چطور با پسر رفتار کنیم
چطور با پسر رفتار کنیم

تفاوتی ندارد به تازگی وارد رابطه عاطفی شده باشید و یا از دوستی شما مدت ها بگذرد. همه دخترها دوست دارند در طول رابطه برای شریک عاطفیشان جذاب و خواستنی باشند. ممکن است پس از گذشت مدتی از رابطه دوستی حس کنید پسر مانند روزهای اول دیوانه و شیفته شما نیست. در این صورت ممکن است این سوال برایتان ایجاد شود که چطور باید رفتار کنید تا او را برای خودتان نگه دارید و شیفته‌تر و وابسته‌ترش کنید؟ چکار کنید تا او دیوانه وار شما را دوست داشته باشد؟ در یک کلام چطور قلب یک پسر را تسخیر کنید؟ در این مقاله، رفتار درست با دوست پسر و راه‌های جلب نظر او در رابطه عاطفی را برای شما بیان می‌‌کنیم.

فهرست مطالب

برای وابسته کردن یک پسر در رابطه عاطفی و عاشق کردن او، می‌توانید راه‌های زیر را بکار گیرید:

تحسین کردن دوست پسرتان یکی از بهترین راه‌ها برای نشان دادن عشق و علاقه‌تان به او است. زمانی که او را تحسین می‌کنید، به او نشان می‌دهید که او را همین طور که هست، پذیرفته‌اید و هر کاری را که انجام می‌دهد و هر حرفی را که می‌زند، دوست دارید. تحسین کردن دوست پسرتان به خاطر رسیدن به موفقیت‌های بزرگ مهم است، اما فراموش نکنید که وقتی به موفقیت‌های کوچکی نیز می‌رسد، از او تعریف کنید.

تماس چشمی یک روش غیرکلامی موثر برای ابراز علاقه و شیفته کردن دوست پسرتان است. زمانی که فردی را دوست داریم، تماس چشمی بیشتری با او برقرار می‌کنیم. با خیره شدن به چشمان عشقتان به او نشان دهید که چقدر دوستش دارید. اگر او نیز شیفته و شیدای شما باشد، متقابلاً به چشمهای شما خیره خواهد شد.چطور با پسر رفتار کنیم

هیچ چیزی به اندازه یک غافلگیری کوچک آتش شور و اشتیاق را روشن نمی‌کند. با این غافلگیری‌های عاشقانه می‌توانید، از روزمرگی  دربیایید و به عشقتان نشان دهید که دیوانه‌اش هستید تا او نیز دیوانه‌وار عاشقتان شود. دلربایی کنید و همواره دم را غنیمت بشمارید تا دوست پسرتان را هیجان‌زده کنید و نظرش را جلب کنید. برای مثال اگر معمولاً مسابقات ورزشی مورد علاقه او را در خانه تماشا می‌کنید، با خریدن بلیط یک مسابقه مهم او را هیجان‌زده کنید یا او را به رستورانی دعوت کنید که تلویزیون بزرگی دارد تا بتوانید مسابقه را در یک محیط پرهیجان تماشا کنید.

یک راه فوق‌العاده برای وابسته کردن دوست پسرتان این است که کاری کنید احساس خوبی درباره‌ی خودش پیدا کند. همان‌طور که دوستان صمیمی خود را تشویق می‌کنید، از دوست پسرتان نیز برای رسیدن به اهدافش حمایت کنید. به او اطمینان خاطر بدهید که همواره آماده‌ی کمک به او هستید و در شرایط سخت در کنارش خواهید بود.

برای مثال اگر دوست پسرتان درباره مصاحبه شغلی نگران است، با گفتن چنین جمله‌ای او را دلگرم و امیدوار کنید: “مطمئن باش که به راحتی از پس مصاحبه برمیایی. اگر فکر نمی‌کردند که گزینه‌ی ایده‌آلی برای این شغل هستی، با تو تماس نمی‌گرفتند.”

اگر می‌خواهید بدانید با چه رفتارهایی می‌توانید برای همیشه دوست پسرتان را دیوانه خود کنید، می‌توانید از راهکارهای زیر کمک بگیرید:

نقش زیبایی ظاهری برای جذب کردن پسر غیرقابل انکار است. اگر می‌خواهید برای دوست پسرتان جذاب و خواستنی باشید، سعی کنید در حضور او همیشه شیک ظاهر شوید. به هماهنگی لباس‌ها و آراستگی ظاهر توجه کنید و استایل خاص خودتان را داشته باشید.

 

اگر از آن دسته دخترانی هستید که فکر می‌کنند برای جذاب بودن باید خودشان را تبدیل به یک دختر ایده آل کنند کاملا در اشتباهید. لازم نیست همیشه جوری رفتار و صحبت کنید که مطمئن باشید مورد تایید و تشویق طرف مقابل قرار می‌گیرد. لازم نیست همیشه همان چیزی را بگویید که او احتمالا دوست دارد بشنود.

اعتماد به نفس داشته باشیداعتماد به نفس ویژگی جذابی برای اکثر مردم است، بنابراین وقتی در کنار دوست پسرتان هستید، بگذارید که اعتماد به نفس از وجودتان ساطع شود. برای نشان دادن اعتماد به نفس می‌توانید درباره موفقیت‌ها و نقاط قوتتان صحبت کنید.

البته به خاطر داشته باشید که اعتماد به نفس برای برخی افراد دلهره‌آور و مرعوب کننده است. اگر دوست پسرتان اعتماد به نفس پایینی داشته باشد، با به رخ کشیدن اعتماد به نفستان نمی‌توانید او را عاشق خودتان کنید.

  هر چه جزئیات بیشتری را درباره خودتان به دوست پسرتان بگویید، بیشتر می‌توانید نظر او را جلب کنید. درباره خودتان، علائق، آرزوها و خانواده‌تان با عشقتان حرف بزنید. البته مراقب باشید که رازهای مهم را زود فاش نکنید. بعضی از جنبه‌های زندگی خود، اهداف و احساساتتان را از او مخفی نگه دارید تا این رازآلود بودن او را بیشتر شیفته‌ی شما کند.

حتماً موارد خاصی وجود دارد که به نظر دوست پسرتان جذاب می‌آید، بنابراین وقتی از شما تعریف می‌کند، به نظرش توجه کنید و از این به بعد از آن مورد بیشتر استفاده کنید تا توجهش را جلب کنید.برای مثال اگر به نظرش رنگ خاصی به شما می آید، بیشتر از آن رنگ در پوشش ظاهریتان استفاده کنید.

علاوه بر دلربا و جذاب بودن راه فوق‌العاده‌ی دیگری نیز برای شیفته کردن دوست پسرتان وجود دارد، کافی است زمانی که با او هستید خوش بگذرانید و یک فرد شاد و سرخوش باشید. مسلماً دوست دارید که عشقتان مدت بیشتری در کنارتان باشد، بنابراین به او ثابت کنید که همان فردی هستید که در کنارش به او خوش می‌گذارد. البته منظورمان این نیست که سعی کنید شخصیت و رفتار خود را تغییر دهید و خودتان نباشید، مطمئن باشید که بدون تظاهر نیز راه‌های بسیاری برای داشتن اوقاتی خوش وجود دارد. برای مثال می‌توانید:

شاید پسری که با او در رابطه عاطفی قرار دارید شما را دوست دارد، ولی شما تمایل دارید کاری کنید که او کاملا شیفته و دیوانه شما شود. به طوری که به هیچ دختری جز شما نتواند فکر کند و قلبش فقط برای شما بزند. حتی شاید به دنبال راهی هستید که او آنچنان عاشق و وابسته شما شود که تصمیم بگیرد دوستی را به ازدواج تبدیل کند. با رفتارهای  زیر می‌توانید وابستگی و عشق یک پسر را در رابطه عاطفی افزایش دهید:

هر چه به هم نزدیک‌تر شوید و بیشتر در کنار هم باشید، احساستان نسبت به هم قوی‌تر می‌شود. به عبارت دیگر هر چه دیده بیند، دل کند یاد. هر چه بیشتر یک نفر را ببینیم، احتمال این که به او علاقه پیدا کنیم، بیشتر می‌شود. بنابراین راه‌ها و بهانه‌هایی پیدا کنید که بتوانید بیشتر او را ببینید.

به حریم خصوصی دوست پسرتان احترام بگذارید و از زندگی شخصی خود نیز لذت ببرید. یک راه موثر برای عاشق کردن دوست پسرتان این است که بگذارید دلتنگتان شود. اگر همواره کنار او باشید، آن شور و اشتیاق اولیه بعد از مدتی خاموش می‌شود. هدف این است که بگذارید گاهی دلش برای شما تنگ شود و در عین حال به او ثابت کنید که شما نیز زندگی شخصی خودتان را دارید و او تنها منبع شادی و خوشی در زندگی شما نیست.  یک بار در هفته با دوستان خود بیرون بروید و دوست پسرتان را نیز تشویق کنید که یک شب با دوستان خودش خوش بگذراند.

آئینه‌ حرکات او باشید. اگر حرکات او را تقلید کنید، شانس بیشتری برای عاشق کردن او خواهید داشت. برای این که او را عاشق خودتان بکنید، هر از گاه بدنتان را در موقعیتی مانند بدن او قرار بدهید. برای مثال اگر دوست پسرتان خودش را روی صندلی جابجا کرد و به دست راستش تکیه داد، شما هم چند ثانیه صبر کنید و عیناً همان کار را انجام دهید. البته باید روی دست چپتان تکیه کنید تا وضعیت بدنتان تصویر آئینه‌ای وضعیت بدن او باشد.البته هنگام تقلید حرکات بدن او باید هوشیارانه عمل کنید. این تکنیک را باید بدون جلب توجه انجام دهید و تقلیدتان واضح و عجیب نباشد.

حتی اگر مدت‌ها است که با هم قرار می‌گذارید و صمیمی هستید، اگر رفتاری متین و موقرانه داشته باشید، بهتر می‌توانید آتش عشق و اشتیاق را در دوست پسرتان شعله‌ور کنید. برای این که اندکی برای او ناز کنید تا بیشتر جذب شما شود، می‌توانید:

برای اینکه دوست پسرتان را عاشق و وابسته کنید می‌توانید از یک سری راهکارهای روانشناسی کمک بگیرید. مثلا او را زیاد تحسین کنید، با او تماس چشمی فراوانی برقرار کنید، در مناسبت‌های گوناگون غافلگیرش کنید و او را حمایت کنید. اگر می‌خواهید برای پسری جذاب و خواستنی باشید، لازم است در عین حال که خودتان هستید و تظاهر نمی‌کنید ظاهر جذابی و اعتماد به نفس بالایی داشته باشید. برای جلب نظر او، درمورد خودتان بیشتر صحبت کنید و به علاقه‌مندی ها و سلیقه او توجه کنید. همچنین  سعی کنید در زمان با هم بودن خوش بگذرانید.و اگر به دنبال راهکاری برای افزایش دادن عشق و وابستگی یک پسر در رابطه عاطفی هستید لازم است با او زیاد وقت بگذرانید، همیشه در دسترس نباشید و اجازه دهید گاهی دلش برای شما تنگ شود. ضمن اینکه می‌توانید از تقلید حرکات و زبان بدن برای افزایش وابستگی و جلب نظر او کمک بگیرید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

53 بازدید

57 بازدید

131 بازدید

117 بازدید

196 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.چطور با پسر رفتار کنیم

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام. من با یه پسر ۱۸ ساله در فضای مجازی آشنا شدم من خودم 16 سالمه.تقریبا میتونم بگم عاشقش شدم واقعا پسر خیلی درست حسابی جذاب و اهل کار و همچنین خوش اخلاقه. بعد از اینکه من از خودم ویدیو منتشر کردم بهم بک داد. در واقع فقط ۳ نفرو فالو میکنه الان یه نفر که فنشه و دوتا دختر که یکی من و یکی دیگ. و اینم بگم که همشهری هستیم. به نظر شما میتونم بهش برسم؟ قبلا‌رل داشته و اگه بهم درخواست بده میتونم بهش اعتماد کنم؟

سلام دوست گرامی 16 سالگی زمانی است که شما وظایف خاص دوره نوجوانی را برعهده دارید و حضور در یک رابطه عاطفی بخصوص از نوع مجازی، ممکن است باعث تداخل در زندگی شما شود. بهترین عملکردی که می‌توانید داشته باشید، این است که روی وظایف سن خودتان تمرکز کنید و معیارهایی که برای انتخاب یک شریک عاطفی دارید را بررسی کنید تا بتوانید در زمان مناسب‌تری وارد رابطه و آشنایی شوید.

سلا من 14 سالمه پسری رو میشناسم و قصدمون فقط دوستیه خانواده ها نمیدونن و از اینترنت با هم آشنا شدیم در مورد ازدواجم حرف نمیزنیم اولش نمی خواستم اما بعدش دیدم خیلی شبیهمه این موردی داره؟ حدود سه چهار ماه که ما باهم دوستیم مثل دوستای عادیم رفتار میکنیم چیکار کنم؟

سلام دوست گرامی در حال حاضر مشکلی وجود ندارد، مساله اصلی اینجاست که رابطه و احساسات در همین سطح ساده باقی نمی‌‌ماند و رشد می‌کند. بنابراین شما نیز نمی‌توانید تعهدی داشته باشید که ارتباط در همین سطح باقی می‌ماند.

سلام من فاطمه ۱۵ سالمه زیدمم ۱۵ سالشه ما ۵ ساله باهمیم قبول دارم سنم کم بود و هنوزم سنم کمه ولی وابسش شدم من به راه های مختلفی امتحانش کردم پارسال بهش گفتم کات به پام افتاد و گریه کرد منم برنگشتم ۱ سال منتظرم نشست و به همه وعده مبداد که اگه فاطمه رو برگردونید براتون فلان چیز رو میگیرم الانم میگه من ۳ سال دیگه میام خواستگارید چون هرچی باشه سنمون کمه بعد بهش گفتم تو تا ۳ سال دیگه اخلاقت تغییر میکنه میگه به جونه مادرم اخلاقم تغییر نمیکنه جونه مادرش براش خیلی مهم میخوام بدونم تا تهش باهام هست؟ میخوام بدونم با هم ازدواج میکنیم یا نه؟

سلام دوست گرامی 15 سالگی در اوج سن نوجوانی است و در این سن فکر کردن به ازدواج باعث می‌شود از وظایف مخصوص سن خودتان جا بمانید. به درستی اشاره کردید که سن هردوی شما کم است؛ بنابراین باید ابتدا زمان درستش برسد تا بتوانید به این رابطه فکر کنید.

سلام من مدتی هست که با پسری اشنا شدم ایشون ایرانی نیستند و مدیر ۲ بیمارستان در دبی هستند قصدشون هم ازدواج است اما به دلیل تفاوت فرهنگ و اختلاف سنی که داریم(من ۲۰ ایشون۳۰ یک مقدار دو دل هستم واز طرفی هم احساس میکنم که مناسب هم نیستیم ولی تمام فاکتور های یک مرد ایده ال رو داره از طرفی هم از لباس پوشیدنش هم خوشم نمیاد چی کار باید بکنم رابطه را تمام کنم یا به او زمان دهم؟

سلام دوست گرامی چه مدت است با ایشان آشنا شدید؟ از چه طریقی؟ و چه میزان شناخت از او دارید؟ چند مانع را سر راه خود می‌بینید: اختلا سن 10 ساله، تفاوت در ملیت، از لباس پوشیدن او خوشتان نمی‌آید. تمامی این فاکتورها در مشاوره پیش از ازدواج بررسی می‌شود و شما در این مشاوره متوجه خواهید شد که آیا می‌توانید با این تفاوتها کنار بیایید و زندگی کنید یا خیر.

سلام حدود یه سالیه ک با پسری 20ساله و خودم 16 ساله آشنا شدم که نمیدونم اون واقعا منو دوس داره یا نه و اینکه ایا میتونم بهش اعتماد کنم بهش میگم رابطمون رو رسمی کنیم اما اون میگه ک مشکل مالی دارم و باید یک سال صبر کنی بنظرتون میشه بهش اعتماد کنم و به پاش وایستم؟ هروقت که میپرسم ازش چطور بهت اعتماد کنم؟ میگه که من اونجور پسری نیستم من تا اخر باهاتم اما واقعا نمیدونم اعتماد کتم یا نه تصمیم گیری برام سخت شده😣

سلام دوست گرامی آیا سن 16 سالگی را زمان مناسبی برای ازدواج و انتخاب همسر می‌دانید؟ در این سن که اوج دوره نوجوانی است، هیجانات در سطح بالایی قرار دارد و برای انتخاب شریک زندگی زمان مناسبی نیست. در مورد رابطه و تصمیم‌گیری که اشاره کردید، نیاز دارید تا با مشاور صحبت کنید تا بتوانید مزایا و معایب صبور بودن و یا قطع رابطه را بررسی کنید و به تصمیم درستی دراین باره برسید.

سلام من دو ساله با یک پسری در ارتباطم الان 18 سالمه و اون هم همسن خودمه خیلی همو دوست داشتیم و اونم همیشه میگفت که عاشقه منه و من اولین عشقشم همه چی عالی بود همیشه برام وقت میزاشت اما الان حدودا دو هفته ای میشه که حتی گاهی روزا اصلا بهم پیام نمیده زنگ میزنم جواب نمیده مگه خیلی زنگ بزنم میگه نمی تونم حرف بزنم البته قبلا یک مدت سر کار نمیرفت الان داره میره میگه کار دارم وقتیم میگم رفتارت چرا اینجوریه میگه تو رندگیم یک مشکلاتی دارم از یک طرف کم محلیاش از یک طرف دیگم وقتی میگم رابطمون تموم کنیم اجازه نمیده میگه چرا اینجوری میکنی کار دارم بعدا فلان ساعت میام باهم حرف میزنیم اما سر ساعت که امد سلام علیک که تموم شد بازم غیب میزنه خیلیم دوسش دارم نمی دونم چیکار کنم

سلام دوست گرامی باید به دو موضوع توجه داشته باشید: 1) حساسیت زیاد شما به اینکه طرف مقابل مثل قبل نیست. 2)تغییراتی که به واسطه کار برای ایشان بوجود آمده و نتوانسته‌اند بین کار و رابطه عاطفی تعادل برقرار کنند. در هر دو حالت شما نیاز دارید تا با طرف مقابل صحبت کنید و هدفش را از تغییر رفتار متوجه شوید.

سلام من چند ساله با یک پسر در رابطه ام من 20 سال دارم و او 22 . حس میکنم توی رابطمون با اینکه فکر میکنم همو خیلی دوست داریم جزو اولویتاش نیستم و اونقدر که باید بهم اهمیت نمیده و کلا با اینکه کاریم نداره بکنه واسم کم وقت میزاره و میگه وقتم گرفته میشه و روزی 1 ساعت در مجازی حرف میزنیم و هفته ای یک بار 2 ساعت میریم بیرون و این به نظر من کمه و به خودشم گفتم میگه خانوادم نمیزارن بالاخره 22 سالشه بچه که نیست با من وقتی خونست با تلفن حرف نمیزنه و میگه مامان بابام شک میکنن و من نمیدونم چرا انقدر از مامان باباش میترسه یا بهانشه ولی خیلی این قضیه اذیتم میکنه حتی بهش گفتم توی مجازی وقت بیشتری واسم بزار میگه کارای مهمتردارم چند وقتم هست موقع بیرون رفتنمون همه ی کاراشو میکنه و اگه دیگه کاراش تموم شد بامن میاد بیرون و اصلا حس میکنم اولویتش نیستم حتی وقتی میگم منو به خانوادت معرفی کن میگه هر موقع خواستم باهات ازدواج کنم میگم ولی دوسش دارم به نظر شما ادامه دادن این رابطه درسته یا نه؟راه حلش چیه ؟

سلام دوست گرامی اشاره کردید چندسال است با ایشان در ارتباط هستید، آیا همیشه این مساله بین شما بوده است یا به تازگی اتفاق افتاده است؟ بحث اولویت بندی کردن در رابطه زمانی یک فرد را اذیت می‌کند که بخواهد تمام توجه خود را از طرف مقابل بگیرد. این مساله اگر در شما هست که به حضور ایشان احتیاج دارید، یعنی سرمایه‌گذاری بیشتری در رابطه انجام داده‌اید و برای آینده‌تان برنامه ریخته‌اید. آیا تا بحال برعکس این ماجرا اتفاق افتاده است که شما مشغول کارهای مهمتری از رابطه باشید و بخواهید او بعدا به شما زنگ بزند؟ دلیل این پرسش این است که شاید وابستگی شما به ایشان باعث شده است پس زدن‌های مکرر ایشان و وقت نگذاشتن‌هایش را دقیقا متوجه نشوید و دائماً اصرار کنید که او وقت بیشتری برای شما بگذارد. و از خود بپرسید که به چه دلیل در این رابطه که نیاز شما را به توجه برآورده نمی‌کند باقی مانده‌اید؟ رابطه عاطفی یکی از بخش‌های زندگی است نه تمام آن. بنابراین رفتاری که طرف مقابل‌تان انجام می‌دهند طبیعی است. برای دریافت راهنمایی بیشتر از مشاوران رادیو عشق وقت مشاوره دریافت کنید.

سلام امیدوارم حالتون خوب باشه من ۱۶ سالمه و یک سالی هست که با یه پسر ۱۷ ساله که یکی از فامیل های دورمون هست در رابطه هستم اوایل دلم نمیخواست این رابطه شکل بگیره چون حس میکردم اون هنوز به اون صورت که باید به بلوغ نرسیده و نمیتونه درست تصمیم بگیره ولی به هر حال اون خودشو تو دلم جا کرد و من الان واقعا عاشقش هستم یه چیزی که ذهنم رو مشغول کرده اینه که اون با دیگران که صحبت میکنه خیلی ثابت قدم هست و قدرت تصمیم گیری خوبی داره ولی وقتی با منه ترجیح میده که حتی تو کوچیک ترین مسائل، من براش تصمیم بگیرم. به نظر شما این رفتارش خوبه یا مشکل ساز میشه؟ یه چیز دیگه هم که هست اون برای منم می‌تونه تصمیم بگیره و از بچگی تنها مونده و محبتی ندیده

سلام دوست گرامی سن هردوی شما پایین است و مطمئناً همانطور که اشاره کردید هم ایشان به بلوغ کافی نرسدیه و هم شما. نوجوانی دوره عشق‌های آتشین و بالاترین میزان هیجان است، پس دلیل عشقی که به ایشان پیدا کردید، سن شما نیز هست. تصمیم‌گیری یک مهارت است که این مهارت به مرور رشد می‌کند. شما می‌توانید وقتی از شما مشورت می‌خواهد، به او مشورت بدهید و همراهی کنید اما زمان تصمیم‌گیری بگویید: “تصمیم نهایی به عهده خودت است و مسئولیت این تصمیم را باید برعهده بگیری. “در واقع تصمیم‌گیری ارتباط نزدیکی با مسئولیت‌پذیری یک شخص دارد و میزان بلوغ و استقلال روانی او را محک می‌زند.

سلام من پنج ماهه که با پسری ارتباط دارم . از طریق مجازی آشنا شدیم . و راهمون از هم دوره و برای دیدنم خیلی مسافت طی میکنه تا بیاد و همدیگرو ببینیم. با اینحال هیچوقت شکایتی نکرده که من نمیتونم بیام. اما راستش رو بخوایید این آقا تقریبا طبق معیارهای من نیست مثلا اینکه من دوست ندارم با دخترا صمیمی بشه و تا حدودی کنترلش کرده ولی احساس میکنم کامل کامل کنترلش نکرده بیشتر فالواینگ های اینستاگرامش دخترا هستن .. با اینکه میدونم دوسم داره ولی گاهی مشکوک میشم بهش .. منم اونو دوست دارم. یه بار هم ازش خواستم جدا شیم ولی اعتراض کرد و توضیح و توجیه آورد که با هیچ دختری صمیمی نیست .. بنظر شما ادامه این رابطه صحیحه؟؟ لطفا جوابمو بدین و کمکم کنید واقعا به کمکتون احتیاج دارم

سلام دوست گرامی اشاره کردید طبق معیارهای من نیست، پس چگونه 5 ماه این رابطه ادامه پیدا کرده است؟آیا تمایل به کنترل کردن او را دارید؟ چون هیچ فردی بعد از رابطه به میل شما تمام و کمال تغییر نمی‌کند. شما با هم در فضای مجازی آشنا شدید و احتملاً وجود دختران دیگر هم در ضفحه اینستاگرام ایشان، امنیت شما را به خطر انداخته است. اما در مورد مشکوک بودن، آیا شما حرکتی یا رفتار خاصی از او دیده‌اید؟ یا فقط چون دختران دیگر در صفحه‌اش هستند، شما ترسیده‌اید؟ بهتر است از مشاوران رادیو عشق وقت مشاوره دریافت کنید تا علت ریشه‌ای شک شما بررسی شود. تعهد و صمیمت به مرور در رابطه شکل می‌گیرد و چون رابطه شما نیز از راه دور است، این مساله به این شک شما دامن زده است.

سلام.من چندماه هس با یه پسری دوستم خانواده هامونم در جریان هستن چون سن دوتامون پایینه گفتن تا چندسال صبر کنید بعد برای ازدواج میریم جلو .. . مدتیه که حس میکنم مثل قبل با شور و هیجان با من حرف نمیزنه همش گیر میده که آرایش نکن یا …… بعد وقتی من فقط ازش به کار میخام میگم پیش دوستات نرو فوری دست پیش میگیره که شکاک شدی بداخلاق شدی داری منو از خودت دور میکنی من وقتی ازش میپرسم مثلا کجایی چه خبر چیکار میکنی میگه مگه تو بازرسی تو هنوز بچه ای هنوز فکرت بچه گونست که به من شک داری نمیدونم واقعا چیکار کنم

سلام دوست گرامی جواب شما در واقع در سوال خودتان هست. سن پایین می‌تواند واکنش‌های هیجانی و دلخوری‌های زیادی در رابطه عاطفی بوجود بیاورد. نیاز هست تا شما پختگی بهتری برای ارتباط با ایشان داشته باشید و شیوه بیان درخواست‌های خودتان را به شکل درست‌تری یاد بگیرید. گیر دادن او، شک‌های شما و رفتارهایی از این دست، یعنی هنوز به بلوغ عاطفی نرسیده‌اید. پس اگر می‌خواهید این رابطه به سرانجام خوبی برسد، حتماً از کمک مشاور و روانشناسان رادیو عشق استفاده کنید.

سلام خسته نباشید من ۲۶ سالمه مطلقه هستم با یه اقا پسر ۲۸ ساله سه ماهه رابطه دارم خیلی به طرز صحبت کردنم گیر میده من خیلی دوسش دارم ولی این گیر دادناش منو اذیت میکنه وقتی میگمو میخندم باهاش میگه حتما یه غلطی کردی که میخوای من متوجه نشم معمولی باشم میگه خسته کننده ای حرف بزنم میگه زیاد حرف میزنی ساکت باشم میگه حرف نداری برای چی زنگ زدی موندم به چه سازش برقصم امروز اینارو بهش گفتم حرفاشو گردن نمیگیره تا بخوام حرف بزنم بهم میگه چرا فاز زنو شوهری گرفتی نمیدونم چکار کنم بهم میگه چون تازه جدا شدی از شوهرت، فک میکنی من شوهرتم که با من اینجوری صحبت میکنی حتی اگه جوری که خودش بخواد رفتار کنم بهم میگه الان یعنی داری ادای ادم خوبارو در میاری دارم دیونه میشم نمیخوام از دستش بدم ولی این کاراش داره اذیتم میکنه لطفا یه راه حلی بهم بدین ممنون میشم

سلام دوست گرامی روایتی که شما بیان کردید، بیشتر از اینکه یک رابطه متسحکم باشد، شبیه به یک سوء استفاده است. ابتدا علت علاقمندی خودتان را مشخص کنید که به چه دلیلی در رابطه با ایشان مانده‌اید. سپس هدف‌های خودتان را به صورت شخصی با هدف‌های ایشان در رابطه را بسنجید. اگر قرار نیست که رابطه جدی بین شما شکل بگیرد، پس باید تصمیم قطعی خود را بگیرید که آیا می‌توانید بدون داشتن هدفی به این رابطه ادامه دهید یا خیر؟ اشاره کردید نمی‌خواهید از دستش بدهید، آیا این ترس از تنهایی است؟ انتخاب دوم پس از طلاق واقعاً مهم است و نباید به بخاطر ترس از تنهایی، حاضر به بودن در رابطه‌ای باشید که در آن احترام شما حفظ نمی‌شود. برای یادگیری اصول تقویت رابطه و مدیریت صحیح آن، از مشاوران رادیو عشق، وقت مشاوره دریافت کنید.

سلام خسته نباشید دوست پسر من کافه دار هست من خیلی تو این مورد حساس میشم فقط فکرم میره اونجا گاهی، ولی دوست پسرم اصلا پسر هیزی نیست و بهش اعتماد کامل دارم ولی خیلی مشکل دارم با شغلش ولی اون خیلی کارشو دوست داره و با عشق و علاقه کار می‌کنه نمی‌دونم چیکار کنم!

سلام دوست گرامی سوال شما چند بخش دارد: 1.شغل طرف‌مقابل 2.احساس خطر در شما 3.نحوه بیان نگرانی و درخواست اگر رفتار ناشایستی از ایشان ندیده‌اید نیازی نیست که نگران باشید اما گاهی این احساس خطر و یا حساسیت شما، ناشی از یک نیاز برآورده نشده است. یعنی وقتی شما دچار ترس می‌شوید باید از خودتان بپرسید: من در چه زمینه‌ای نیازم برآورده نشده؟ آیا این یک احساس درونی است که من حساس شدم یا واقعاً طرف مقابلم رفتار بدی انجام داده است؟ و بهتر است برای بیان این نگرانی به طرف مقابل درست و منطقی رفتار کنید. اگر به او اعتماد نداشته باشید، وضعیت رابطه سرد می‌شود. بنابراین بهتر است برای آموختن مهارت های مختلف در رابطه مثل اعتمادکردن از مشاوره استفاده کنید.

سلام من ۵ ساله با پسری تو رابطه هستم و همه ی خانواده و فامیل از این موضوع باخبرن و قصدمون ازدواجه اما الان رابطمون خیلی معمولی شده و فقط حرفای روزمره عادی بینمون رد وبدل میشه و دیگه مثل قبل شور و هیجان نداره و من از این موضوع خیلی ناراحتم و اذیت میشم و یک مشکلی هم دارم این که خیلی بد بین و شکاک شدم و مدام آنلاین بودنشو چک میکنم و تو سرم هزارتا فکر میکنم که نکنه با یکی دیگه داره چت میکنه و….اول از همه خودم خیلی اذیت میشم لطفا راهنماییم کنین من ۱۸ سالمه و اون ۲۲

سلام دوست گرامی عادی شدن در همه رابطه ها اتفاق می‌افتد و فقط کسانی که مهارت حفظ رابطه را دارند می‌توانند رابطه پخته‌تری داشته باشند. اشاره کردید از 5 سال پیش وارد رابطه شدید، یعنی وقتی سن شما 13 سال بود و ایشان هم 17 ساله بودند. یعنی هردو در اوج سن نوجوانی بودید و این سن برای انتخاب شریک عاطفی مناسب نیست. پس طبیعی است که هیجانها کاهش پیدا کند. برای رفع شک ها باید مهارت یاد بگیرید تا بتوانید بدون احساس اضطراب و داشتن جرات مندی نیازهای خود را به طرف مقابل بگویید.

سلام من ۵ ساله که با پسری در رابطه هستم و خانوادش و همه فامیل هاش از این موضوع با خبر هستن اما دیگه مثل قبلا خیلی خوب و رمانتیک باهام رفتار نمیکنه یا حساس نیست و من هم مدام بهش شک دارم و همش چکش میکنم که چه زمانی انلاین میشه یا ممکنه الان با کی چت کنه و…و این موضوع بیشتر خودمو آزار میده و من زیاد به روش نمیارم.رفتارهاش خیلی معمولی هست و من از این موضوع خیلی ناراحتم نمیخوام بهش بگم تا فکر کنه آویزونشم یا دلم میخواد مدام کنارم باشه.لطفا راهنماییم کنین

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل اشاره نکردید. مطمئناً چون طول مدت رابطه شما طولانی شده است، هردو تغییر کرده‌اید و رابطه نیز در یک سطح باقی نمی‌ماند. آیا تابحال این نیاز خود را با او مطرح کردید که نیاز به توجه بیشتری دارید؟ به چه دلیلی رابطه تا این مدت طولانی شده است؟ تا چه زمانی قرار است رابطه به این شکل باقی بماند، در واقع هدف نهایی از این رابطه چیست؟ اینها سوالاتی است که به پاسخ آنها به راهنمایی دقیق شما کمک خواهد کرد. شما می‌توانید از مشاوران رادیو عشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

سلام من مدتیه که با دوس پسر قبلیم دوباره با هم دوست شدیم و ایشون امشب بهم گفتن که مکلمه های ما حوصله سر بره و خسته کننده اس من نمیدونم منظورش از این حرف چی بوده و چی میخواسته بگه ولی میخوام بدونم کا باید چیکار کنم تا بتونم از این وضعیت خارج شم ممنون میشم که اگه کمکم کنید من منتطر جوابتون هستم

سلام دوست گرامی تابحال از خود طرف‌مقابل‌تان پرسیده اید که از زدن چه حرف‌هایی در مکالمه احساس خستگی می‌کند؟ مکالمه های ما وقتی صرفا صرف مسائل روزمره باشد، این اتفاق می‌افتد. چون از کیفیت رابطه شما مطلع نیستیم و اینکه چگونه رابطه بهم خورده و همچنین به چه طریق به رابطه بازگشته‌اید، تمام این عوامل باید بررسی شود تا بدانیم به چه علت این خسته کننده بودن بوجود آمده است. اما در کل بهتر است که علاوه بر موضوعات روزمره در مکالمات، با شور و هیجان بیشتری درباره آینده، اهدافی که دارید و همچنین از اهداف او بپرسید.

سلام دختری۱۹ ساله هستم با اقا پسره۲۳ساله تو رابطه هستم الان ۲ ساله میشه که باهم هستیم ولی داخله رابطه بامن کمی سرد برخورد میکنه به بقیه بیشتر توجه میکنه تا من و زیاد برای من وقت نمیزاره میدونم دوستم داره ولی جوری باهام رفتار میکنه انگار زیاد واسش مهم نیستم ما همیشه سر این موضوع دعوا داریم میشه راهنمایی کنید چجوری باهاش رفتار کنم که اخلاقش خوب شه باهام لطفا؟

سلام دوست گرامی. به نظر می رسد حس می کنید در رابطه اولویت شما نیستید. ابتدا بررسی کنید که این نیاز به توجه بیشتر در شما از کجا نشات می گیرد؟ ایا دوست دارید دائما طرف مقابل کنار شما باشد و به دیگران (برای مثال خانواده) رسیدگی نکند؟ آیا تابحال این نیاز را مطرح کرده اید؟ شیوه بیان خواسته هایتان باید بیشتر بررسی شود. به همین دلیل بهتر است از مشاوران رادیو عشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

توروخدا یه پیشنهاد بهم بدید داره این رابطه خراب میکنه داره با سیاست پیش میره مثلا میگه همه کارتونو درست میکنم ولی برعکس حرفش عمل میکنه. یه چندی وقتی هم رو مخ زندگیم رفته. از ساده بدون ما دوتا داره استفاده میکنه توروخدا بگید چجوری با زندگیم رفتار کنم که نقشه هاش خراب بشه. ذات نداره. 17سال با خانواده من رفت و امد داره و زندگیمم فامیلشونه. از اونطرف میخواد کات کنه چون میدونه ازطرف من نمیتونه کاری کته. خواهش میکنم جواب بدید

ببخشید خب من چجوری پشتش باشم یه نفر میخواد رابطمونو خراب کنه خیلی سیاست داره ب نظرتون چجوری نقشه هاشو خراب کنم. خواهش میکنم راهنمایی کنید

توروخدا یه پیشنهاد بهم بدید داره این رابطه خراب میکنه داره با سیاست پیش میره مثلا میگه همه کارتونو درست میکنم ولی برعکس حرفش عمل میکنه. یه چندی وقتی هم رو مخ زندگیم رفته. از ساده بدون ما دوتا داره استفاده میکنه توروخدا بگید چجوری با زندگیم رفتار کنم که نقشه هاش خراب بشه. ذات نداره. 17سال با خانواده من رفت و امد داره و زندگیمم فامیلشونه. از اونطرف میخواد کات کنه چون میدونه ازطرف من نمیتونه کاری کته. خواهش میکنم جواب بدید

سلام. خسته نباشید. من بعضی وفتا بدون منظور ناراحتش میکنم. گاهیم اون منو ناراحت میکنه. نمیدونم چجوری باید باهاش برخورد کنم

لطفا پیشنهادتون برام بگید

دوست عزیز سلام

بهتره یک بررسی کنید و ببینید چه حرف‌ها و رفتارهای شما موجب آزار و ناراحتی ایشون می‌شه؛ با شناسایی اون‌ها می‌تونید تعدادشون رو کم کنید؛ به عبارت دیگه، وقتی ما بدونیم چه کارها و رفتارهاییمون باعث ناراحت کردن فرد مقابل می‌شه، راحت‌تر می‌تونیم کنترل و مدیریتش کنیم. در مورد رفتارهای ایشون هم سه تا کار می‌تونید انجام بدید: اول اینکه، بعضی وقت‌ها ما از دست دیگران ناراحت می‌شیم چون حرف‌ها و رفتارهاشون رو به صورت نادرست تفسیر می‌کنیم؛ مثلا ممکنه ایشون بگن: “امروز حوصله صحبت کردن ندارم” و شما تو ذهنتون این حرف رو این شکلی تفسیر کنید: “دیگه تو رو دوست ندارم!”. در صورتی که ممکنه ایشون فقط سرش شلوغ باشه یا … . بنابراین، اول بررسی کنید و ببینید چقدر از ناراحتی‌هایی که دارید به خاطر تفسیرهای اشتباه خودتون هست. دوم اینکه، باید بدونید ما هیچ‌کس رو نمی‌تونیم تغییر بدیم، جز خودمون و اینکه تو هر رابطه عاطفی‌ای شرایطی پیش میاد که آدم‌ها از دست هم ناراحت می‌شن ولی به این معنی نیست که همدیگه رو دوست ندارن یا … . بنابراین، یه جاهایی شما برای حفظ رابطه بهتره از برخی مسائل چشم‌پوشی کنید. (البته مسائلی که آسیب‌زا نیستند) سوم اینکه، اگه بررسی کردید و دیدید مشکل تفسیر اشتباه شما نیست و یا اینکه مساله‌ای نیست که بشه پذیرفتش، از روش ابراز وجود استفاده کنید. اما ابراز وجود چطوریه؟ روش درست ابراز وجود: ما در هر موقعیتی می‌تونیم سه پاسخ داشته باشیم: 1. پاسخ منفعلانه 2. پاسخ پرخاشگرانه 3. پاسخ جرات‌ورزانه

پاسخ منفعلانه به این گفت‌وگو توجه کنید:

سعید: «من خستم، نمی‌تونم بیام خونه مادرت، خودت برو.» بهار: «باشه عزیزم، اشکال نداره.»

این گفت‌وگو به طور کلی هیچ اشکالی نداره، اما بیاین فرض کنیم که بهار از این رفتار سعید خیلی ناراحت شده ولی هیچی نگفته که مشکلی پیش نیاد. حالا اگه این روند دایم تکرار بشه و بهار دایما حرف خودشو بخوره، فکر می‌کنید چه اتفاقی میافته. یا یه روزی می‌رسه که بهار دیگه نتونه تحمل کنه ولی اینبار نه آروم، بلکه خیلی طوفانی با سعید برخورد می‌کنه؛ یا، تا آخرش فکر می‌کنه باید نیازهای دیگران رو اولیت قرار بده و خودش رو فراموش کنه و این باعث کلی مشکلات مختلف مثل افسردگی و … می‌شه.

پاسخ پرخاشگرانه این پاسخ احتمالا بیشتر آشناست، مثلا فرض کنید بهار تو مثال بالا چنین جوابی بده: «یعنی چی که نمیای؟؟؟ چطور خونه مامان خودت همیشه حالت خوبه و می‌ری، نوبت مامان من که رسید …». قطعا خودتون حدس می‌زنید که بعدش چی می‌شه …

و اما پاسخ جرات‌ورزانه به طور کلی آدم‌ها بیشتر با این دو نوع پاسخ آشنان که دیدیم تقریبا هیچ کدومش ما رو به نتیجه نمی‌رسونن. اما، یه روشی وجود داره که بین این دوتاست و احتمالا تاثیرش خیلی بیشتر از دو تا مورد قبلیه (البته صد در صدی وجود نداره، فقط احتمالا جواب گرفتن رو بالا می‌بره). حالا چرا می‌گیم که این روش بینابینه، چون برعکس حالت منفعلانه شما حرفتونو می‌زنید، ولی دیگه نه مثل حالت دوم با پرخاشگرِی، بلکه با آرامش.

اما حالا سوال این هست که چطوری صحبت کنیم؟

خودتون رو جای فرد مقابل بزارید. اولین قدم برای یه گفت و گوی جرات‌ورزانه خوب اینه که بتونید خودتونو جای فرد مقابل بزارید. سناریوهای مختلف رو بررسی کنید و ببینید کدومشون کمترین ناراحتی رو برای فرد مقابل ایجاد می‌کنه. گاهی وقت‌ها، به دلیل ناراحتی‌هایی که وجود داره، آدم‌ها بدشون نمیاد با یکی دو تا کنایه، طرف مقابل رو کمی آزار بدن. اما، یادتون باشه که اولا این کنایه‌ها ممکنه باعث ناراحتی‌های طولانی‌تری بشه و این که شما در نهایت به هدف اصلی‌ای که می‌خواستید هم نمی‌رسید و راه به جایی نمی‌برید.

شرایط را درست توصیف کنید. حالا باید یه جمله خیلی کوتاه برای توصیف شرایط داشته باشید. یادتون باشه، خیلی کوتاه و بدون قضاوت و کنایه. مثلا: سعید جان، وقتی می‌گی خونه مادرم نمیای، … .

یه چیزی که اینجا باید بهش توجه داشته باشید، همین کلمه جان یا مشابه اون هست. یادتون باشه، از کلماتی استفاده کنید که در حالت معمولی هم استفاده می‌کنید، اگه همیشه بهش نمی‌گید «جان»، استفادش تو اینجا، اوضاع را بدتر می‌کنه. درست مثل زمان‌هایی که بعضی‌ها تو دعوا به طرف مقابلشون می‌گن: «ببین مهندس!»

دنبال احساستون بگردید. قدم بعدی اینه که ببینید خودتون از کاری که فرد مقابل کرد چه احساسی پیدا کردید. سعی کنید برای احساستون اسم انتخاب کنید. مثلا توی اینترنت بگردید و لیست احساسات رو پیدا کنید و ببینید که کدومشون حال اون موقعتون را بهتر توصیف می‌کنه؛ مثلا غم، آزردگی و … . چرا می‌خوام دنبال احساستون بگردید، چون شما هیچ‌وقت نمی‌تونید با احساس فرد مقابلتون مخالفت کنید. مثلا اگه کسی بگه” «من فکر می‌کنم که …»، شما می‌تونید دلایلی بیارید که بهش بگید اشتباه فکر می‌کنه. اما وقتی بگه: «من احساس می‌کنم که …»، دیگه هیچ کس نمی‌تونه بگه اشتباه احساس می‌کنید!!!

ببینید کارش چه تاثیری روی شما می‌گذاره. مثلا در همین مثال، بهار ممکنه فکر کنه که نیمدن سعید به معنی اینه که خیلی به اون و خانوادش، اهمیت نمی‌ده. حالا باید بهار فکر کنه که تو چه جمله‌بندی‌ای این حرف رو بزنه که سعید ناراحت نشه ولی در عین حال، حرفش را هم زده باشه.

حالا می‌خوام با کمک این چهار تا نکته، با آرامش (نکته مهمش اینه که در گفته‌هاتون آرامش باشه، ولی بی‌تفاوتی نه) و کوتاه حرف خودتون رو بزنید. مثلا: «سعید جان، وقتی می‌گی خونه مادرم نمیای، من ناراحت می‌شم، چون دلم می‌خواد خونوادم بدونن که تو هم به اونا علاقه داری.»

یادتون باشه، هر انتقادی، حتی با این نوع کادوپیچی شدش، ممکنه در طرف مقابل حس منفی ایجاد کنه. به همین دلیله که می‌خوام خیلی کوتاه و آروم حرفتون رو بزنید و بعد از اون به فرد مقابلتون اجازه بدید حرف بزنه یا فکر کنه و شما دیگه چیزی بهش اضافه نکنید.

سلام خانمی هستم ۳۴ ساله مطلقه و دارای دو فرزند حدود ۹ سال هست که از همسرم و جدا شدم و با بچه هام زندگی میکنم و در این مدت رابطه عاطفی نداشتم الان مدت ۱۰ ماه هستش که با یک آقای ۳۹ ساله آشنا شدم و قصد داریم که در سال آینده با هم زندگی رو شروع کنیم فقط یک مشکلی دارم من که برام حل شدنی نیست من بیش از حد به طرفم محبت میکنم و همیشه سعی میکنم مشکلاتشو حل کنم همیشه پشتش هستم و حتی خیلی وقتها از زندگی خودم زدم که ایشون مشکلاتش حل بشه ولی جالب اینجاست که این آقا یک مدتیه بهونه گیر شدن و حرفهای میزنن که فقط بی احترامی کردنه ایشون اطلا و ابدا اهل حرف زدن و گفتگو نیستن با کوچکترین مشکلی قهر میکنن یک سری طرز فکر دارن که با درک و فهم من همخوانی نداره و بسیار هم لج باز و کله شق ، وقتی که میخوام یک چیزی رو توضیح بدم فوری میزنه تو ذوقم یا میگن که من بحث و دعوا دوست دارم و غیره لطفا راهنماییم کنید که چه کار کنم البته اینم بگم که به نظر خودم زیاد از حد معمول من در دسترس این آقا بودم و زیاد از حد بهش توجه داشتم که الان اینجوری شده و دویت دارم که شما هم به عنوان یک کارشناس راهنمایم کنید ممنونم .

دوست عزیز سلام

به دلیل حساسیت موضوع ازدواج (به خصوص با توجه به شرایط شما که یکبار ازدواج رو تجربه کردید و دو فرزند هم دارید)، پیشنهاد می‌کنم اینبار بدون مشاوره قبل از ازدواج، به ازدواج فکر نکنید. باتوجه به مسائلی که گفتید هم شما و هم ایشون نیاز به مشاوره دارید، چون این موارد قطعا در آینده براتون آسیب‌زا خواهند بود. هم مدل ارتباطی که شما با ایشون دارید (یعنی توجه و از خودگذشتگی‌های بیش‌از حد) و هم رفتارهای ایشون. یادتون باشه، شاید شما بتونید با چند یادگیری تکنیک ساده و چند جلسه مشاوره، رابطه خوبی برای خودتون ایجاد کنید ولی اگه نرید … .

سلام وقتى برایم مىگوىىد که دوستت دارم دىوانه ات هستم و عاشقتم پس چرا وقتى در کنارش نىستم در مقابلم بى توجہ است زود زود زنگ نمىزند مسج نمىکند دلىلش چىست?

دوست عزیز سلام

مدل نشان دادن علاقه و ابراز احساسات در بین خانم‌ها و آقایان تا حدودی با هم متفاوت است؛ و اکثر آقایون ارتباط از طریق مجازی رو خیلی ترجیح نمی‌دن. اما چی کار می‌شه کرد؟ پیشنهاد می‌دم یکبار در این مورد باهاشون صحبت کنید و بهشون بگید که دوست دارید زمان‌هایی رو هم ایشون بهتون زنگ بزنن یا دلتون می‌خواد این حرف‌ها رو بشنوید. یعنی یکبار (خیلی زیاد نه)، بهشون به طور شفاف درخواستتون رو مطرح کنید. به علاوه، این مقاله رو هم در رادیو عشق بخونید: “چی کار کنم که هر روز بهم زنگ بزنه؟”

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

تفاوتی ندارد به تازگی وارد رابطه عاطفی شده باشید و یا از دوستی شما مدت ها بگذرد. همه دخترها دوست دارند در طول رابطه برای شریک عاطفیشان جذاب و خواستنی باشند. ممکن است پس از گذشت مدتی از رابطه دوستی حس کنید پسر مانند روزهای اول دیوانه و شیفته شما نیست. در این صورت ممکن است این سوال برایتان ایجاد شود که چطور باید رفتار کنید تا او را برای خودتان نگه دارید و شیفته‌تر و وابسته‌ترش کنید؟ چکار کنید تا او دیوانه وار شما را دوست داشته باشد؟ در یک کلام چطور قلب یک پسر را تسخیر کنید؟ در این مقاله، رفتار درست با دوست پسر و راه‌های جلب نظر او در رابطه عاطفی را برای شما بیان می‌‌کنیم.

فهرست مطالب

برای وابسته کردن یک پسر در رابطه عاطفی و عاشق کردن او، می‌توانید راه‌های زیر را بکار گیرید:

تحسین کردن دوست پسرتان یکی از بهترین راه‌ها برای نشان دادن عشق و علاقه‌تان به او است. زمانی که او را تحسین می‌کنید، به او نشان می‌دهید که او را همین طور که هست، پذیرفته‌اید و هر کاری را که انجام می‌دهد و هر حرفی را که می‌زند، دوست دارید. تحسین کردن دوست پسرتان به خاطر رسیدن به موفقیت‌های بزرگ مهم است، اما فراموش نکنید که وقتی به موفقیت‌های کوچکی نیز می‌رسد، از او تعریف کنید.

تماس چشمی یک روش غیرکلامی موثر برای ابراز علاقه و شیفته کردن دوست پسرتان است. زمانی که فردی را دوست داریم، تماس چشمی بیشتری با او برقرار می‌کنیم. با خیره شدن به چشمان عشقتان به او نشان دهید که چقدر دوستش دارید. اگر او نیز شیفته و شیدای شما باشد، متقابلاً به چشمهای شما خیره خواهد شد.چطور با پسر رفتار کنیم

هیچ چیزی به اندازه یک غافلگیری کوچک آتش شور و اشتیاق را روشن نمی‌کند. با این غافلگیری‌های عاشقانه می‌توانید، از روزمرگی  دربیایید و به عشقتان نشان دهید که دیوانه‌اش هستید تا او نیز دیوانه‌وار عاشقتان شود. دلربایی کنید و همواره دم را غنیمت بشمارید تا دوست پسرتان را هیجان‌زده کنید و نظرش را جلب کنید. برای مثال اگر معمولاً مسابقات ورزشی مورد علاقه او را در خانه تماشا می‌کنید، با خریدن بلیط یک مسابقه مهم او را هیجان‌زده کنید یا او را به رستورانی دعوت کنید که تلویزیون بزرگی دارد تا بتوانید مسابقه را در یک محیط پرهیجان تماشا کنید.

یک راه فوق‌العاده برای وابسته کردن دوست پسرتان این است که کاری کنید احساس خوبی درباره‌ی خودش پیدا کند. همان‌طور که دوستان صمیمی خود را تشویق می‌کنید، از دوست پسرتان نیز برای رسیدن به اهدافش حمایت کنید. به او اطمینان خاطر بدهید که همواره آماده‌ی کمک به او هستید و در شرایط سخت در کنارش خواهید بود.

برای مثال اگر دوست پسرتان درباره مصاحبه شغلی نگران است، با گفتن چنین جمله‌ای او را دلگرم و امیدوار کنید: “مطمئن باش که به راحتی از پس مصاحبه برمیایی. اگر فکر نمی‌کردند که گزینه‌ی ایده‌آلی برای این شغل هستی، با تو تماس نمی‌گرفتند.”

اگر می‌خواهید بدانید با چه رفتارهایی می‌توانید برای همیشه دوست پسرتان را دیوانه خود کنید، می‌توانید از راهکارهای زیر کمک بگیرید:

نقش زیبایی ظاهری برای جذب کردن پسر غیرقابل انکار است. اگر می‌خواهید برای دوست پسرتان جذاب و خواستنی باشید، سعی کنید در حضور او همیشه شیک ظاهر شوید. به هماهنگی لباس‌ها و آراستگی ظاهر توجه کنید و استایل خاص خودتان را داشته باشید.

 

اگر از آن دسته دخترانی هستید که فکر می‌کنند برای جذاب بودن باید خودشان را تبدیل به یک دختر ایده آل کنند کاملا در اشتباهید. لازم نیست همیشه جوری رفتار و صحبت کنید که مطمئن باشید مورد تایید و تشویق طرف مقابل قرار می‌گیرد. لازم نیست همیشه همان چیزی را بگویید که او احتمالا دوست دارد بشنود.

اعتماد به نفس داشته باشیداعتماد به نفس ویژگی جذابی برای اکثر مردم است، بنابراین وقتی در کنار دوست پسرتان هستید، بگذارید که اعتماد به نفس از وجودتان ساطع شود. برای نشان دادن اعتماد به نفس می‌توانید درباره موفقیت‌ها و نقاط قوتتان صحبت کنید.

البته به خاطر داشته باشید که اعتماد به نفس برای برخی افراد دلهره‌آور و مرعوب کننده است. اگر دوست پسرتان اعتماد به نفس پایینی داشته باشد، با به رخ کشیدن اعتماد به نفستان نمی‌توانید او را عاشق خودتان کنید.

  هر چه جزئیات بیشتری را درباره خودتان به دوست پسرتان بگویید، بیشتر می‌توانید نظر او را جلب کنید. درباره خودتان، علائق، آرزوها و خانواده‌تان با عشقتان حرف بزنید. البته مراقب باشید که رازهای مهم را زود فاش نکنید. بعضی از جنبه‌های زندگی خود، اهداف و احساساتتان را از او مخفی نگه دارید تا این رازآلود بودن او را بیشتر شیفته‌ی شما کند.

حتماً موارد خاصی وجود دارد که به نظر دوست پسرتان جذاب می‌آید، بنابراین وقتی از شما تعریف می‌کند، به نظرش توجه کنید و از این به بعد از آن مورد بیشتر استفاده کنید تا توجهش را جلب کنید.برای مثال اگر به نظرش رنگ خاصی به شما می آید، بیشتر از آن رنگ در پوشش ظاهریتان استفاده کنید.

علاوه بر دلربا و جذاب بودن راه فوق‌العاده‌ی دیگری نیز برای شیفته کردن دوست پسرتان وجود دارد، کافی است زمانی که با او هستید خوش بگذرانید و یک فرد شاد و سرخوش باشید. مسلماً دوست دارید که عشقتان مدت بیشتری در کنارتان باشد، بنابراین به او ثابت کنید که همان فردی هستید که در کنارش به او خوش می‌گذارد. البته منظورمان این نیست که سعی کنید شخصیت و رفتار خود را تغییر دهید و خودتان نباشید، مطمئن باشید که بدون تظاهر نیز راه‌های بسیاری برای داشتن اوقاتی خوش وجود دارد. برای مثال می‌توانید:

شاید پسری که با او در رابطه عاطفی قرار دارید شما را دوست دارد، ولی شما تمایل دارید کاری کنید که او کاملا شیفته و دیوانه شما شود. به طوری که به هیچ دختری جز شما نتواند فکر کند و قلبش فقط برای شما بزند. حتی شاید به دنبال راهی هستید که او آنچنان عاشق و وابسته شما شود که تصمیم بگیرد دوستی را به ازدواج تبدیل کند. با رفتارهای  زیر می‌توانید وابستگی و عشق یک پسر را در رابطه عاطفی افزایش دهید:

هر چه به هم نزدیک‌تر شوید و بیشتر در کنار هم باشید، احساستان نسبت به هم قوی‌تر می‌شود. به عبارت دیگر هر چه دیده بیند، دل کند یاد. هر چه بیشتر یک نفر را ببینیم، احتمال این که به او علاقه پیدا کنیم، بیشتر می‌شود. بنابراین راه‌ها و بهانه‌هایی پیدا کنید که بتوانید بیشتر او را ببینید.

به حریم خصوصی دوست پسرتان احترام بگذارید و از زندگی شخصی خود نیز لذت ببرید. یک راه موثر برای عاشق کردن دوست پسرتان این است که بگذارید دلتنگتان شود. اگر همواره کنار او باشید، آن شور و اشتیاق اولیه بعد از مدتی خاموش می‌شود. هدف این است که بگذارید گاهی دلش برای شما تنگ شود و در عین حال به او ثابت کنید که شما نیز زندگی شخصی خودتان را دارید و او تنها منبع شادی و خوشی در زندگی شما نیست.  یک بار در هفته با دوستان خود بیرون بروید و دوست پسرتان را نیز تشویق کنید که یک شب با دوستان خودش خوش بگذراند.

آئینه‌ حرکات او باشید. اگر حرکات او را تقلید کنید، شانس بیشتری برای عاشق کردن او خواهید داشت. برای این که او را عاشق خودتان بکنید، هر از گاه بدنتان را در موقعیتی مانند بدن او قرار بدهید. برای مثال اگر دوست پسرتان خودش را روی صندلی جابجا کرد و به دست راستش تکیه داد، شما هم چند ثانیه صبر کنید و عیناً همان کار را انجام دهید. البته باید روی دست چپتان تکیه کنید تا وضعیت بدنتان تصویر آئینه‌ای وضعیت بدن او باشد.البته هنگام تقلید حرکات بدن او باید هوشیارانه عمل کنید. این تکنیک را باید بدون جلب توجه انجام دهید و تقلیدتان واضح و عجیب نباشد.

حتی اگر مدت‌ها است که با هم قرار می‌گذارید و صمیمی هستید، اگر رفتاری متین و موقرانه داشته باشید، بهتر می‌توانید آتش عشق و اشتیاق را در دوست پسرتان شعله‌ور کنید. برای این که اندکی برای او ناز کنید تا بیشتر جذب شما شود، می‌توانید:

برای اینکه دوست پسرتان را عاشق و وابسته کنید می‌توانید از یک سری راهکارهای روانشناسی کمک بگیرید. مثلا او را زیاد تحسین کنید، با او تماس چشمی فراوانی برقرار کنید، در مناسبت‌های گوناگون غافلگیرش کنید و او را حمایت کنید. اگر می‌خواهید برای پسری جذاب و خواستنی باشید، لازم است در عین حال که خودتان هستید و تظاهر نمی‌کنید ظاهر جذابی و اعتماد به نفس بالایی داشته باشید. برای جلب نظر او، درمورد خودتان بیشتر صحبت کنید و به علاقه‌مندی ها و سلیقه او توجه کنید. همچنین  سعی کنید در زمان با هم بودن خوش بگذرانید.و اگر به دنبال راهکاری برای افزایش دادن عشق و وابستگی یک پسر در رابطه عاطفی هستید لازم است با او زیاد وقت بگذرانید، همیشه در دسترس نباشید و اجازه دهید گاهی دلش برای شما تنگ شود. ضمن اینکه می‌توانید از تقلید حرکات و زبان بدن برای افزایش وابستگی و جلب نظر او کمک بگیرید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

53 بازدید

57 بازدید

131 بازدید

117 بازدید

196 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.چطور با پسر رفتار کنیم

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام. من با یه پسر ۱۸ ساله در فضای مجازی آشنا شدم من خودم 16 سالمه.تقریبا میتونم بگم عاشقش شدم واقعا پسر خیلی درست حسابی جذاب و اهل کار و همچنین خوش اخلاقه. بعد از اینکه من از خودم ویدیو منتشر کردم بهم بک داد. در واقع فقط ۳ نفرو فالو میکنه الان یه نفر که فنشه و دوتا دختر که یکی من و یکی دیگ. و اینم بگم که همشهری هستیم. به نظر شما میتونم بهش برسم؟ قبلا‌رل داشته و اگه بهم درخواست بده میتونم بهش اعتماد کنم؟

سلام دوست گرامی 16 سالگی زمانی است که شما وظایف خاص دوره نوجوانی را برعهده دارید و حضور در یک رابطه عاطفی بخصوص از نوع مجازی، ممکن است باعث تداخل در زندگی شما شود. بهترین عملکردی که می‌توانید داشته باشید، این است که روی وظایف سن خودتان تمرکز کنید و معیارهایی که برای انتخاب یک شریک عاطفی دارید را بررسی کنید تا بتوانید در زمان مناسب‌تری وارد رابطه و آشنایی شوید.

سلا من 14 سالمه پسری رو میشناسم و قصدمون فقط دوستیه خانواده ها نمیدونن و از اینترنت با هم آشنا شدیم در مورد ازدواجم حرف نمیزنیم اولش نمی خواستم اما بعدش دیدم خیلی شبیهمه این موردی داره؟ حدود سه چهار ماه که ما باهم دوستیم مثل دوستای عادیم رفتار میکنیم چیکار کنم؟

سلام دوست گرامی در حال حاضر مشکلی وجود ندارد، مساله اصلی اینجاست که رابطه و احساسات در همین سطح ساده باقی نمی‌‌ماند و رشد می‌کند. بنابراین شما نیز نمی‌توانید تعهدی داشته باشید که ارتباط در همین سطح باقی می‌ماند.

سلام من فاطمه ۱۵ سالمه زیدمم ۱۵ سالشه ما ۵ ساله باهمیم قبول دارم سنم کم بود و هنوزم سنم کمه ولی وابسش شدم من به راه های مختلفی امتحانش کردم پارسال بهش گفتم کات به پام افتاد و گریه کرد منم برنگشتم ۱ سال منتظرم نشست و به همه وعده مبداد که اگه فاطمه رو برگردونید براتون فلان چیز رو میگیرم الانم میگه من ۳ سال دیگه میام خواستگارید چون هرچی باشه سنمون کمه بعد بهش گفتم تو تا ۳ سال دیگه اخلاقت تغییر میکنه میگه به جونه مادرم اخلاقم تغییر نمیکنه جونه مادرش براش خیلی مهم میخوام بدونم تا تهش باهام هست؟ میخوام بدونم با هم ازدواج میکنیم یا نه؟

سلام دوست گرامی 15 سالگی در اوج سن نوجوانی است و در این سن فکر کردن به ازدواج باعث می‌شود از وظایف مخصوص سن خودتان جا بمانید. به درستی اشاره کردید که سن هردوی شما کم است؛ بنابراین باید ابتدا زمان درستش برسد تا بتوانید به این رابطه فکر کنید.

سلام من مدتی هست که با پسری اشنا شدم ایشون ایرانی نیستند و مدیر ۲ بیمارستان در دبی هستند قصدشون هم ازدواج است اما به دلیل تفاوت فرهنگ و اختلاف سنی که داریم(من ۲۰ ایشون۳۰ یک مقدار دو دل هستم واز طرفی هم احساس میکنم که مناسب هم نیستیم ولی تمام فاکتور های یک مرد ایده ال رو داره از طرفی هم از لباس پوشیدنش هم خوشم نمیاد چی کار باید بکنم رابطه را تمام کنم یا به او زمان دهم؟

سلام دوست گرامی چه مدت است با ایشان آشنا شدید؟ از چه طریقی؟ و چه میزان شناخت از او دارید؟ چند مانع را سر راه خود می‌بینید: اختلا سن 10 ساله، تفاوت در ملیت، از لباس پوشیدن او خوشتان نمی‌آید. تمامی این فاکتورها در مشاوره پیش از ازدواج بررسی می‌شود و شما در این مشاوره متوجه خواهید شد که آیا می‌توانید با این تفاوتها کنار بیایید و زندگی کنید یا خیر.

سلام حدود یه سالیه ک با پسری 20ساله و خودم 16 ساله آشنا شدم که نمیدونم اون واقعا منو دوس داره یا نه و اینکه ایا میتونم بهش اعتماد کنم بهش میگم رابطمون رو رسمی کنیم اما اون میگه ک مشکل مالی دارم و باید یک سال صبر کنی بنظرتون میشه بهش اعتماد کنم و به پاش وایستم؟ هروقت که میپرسم ازش چطور بهت اعتماد کنم؟ میگه که من اونجور پسری نیستم من تا اخر باهاتم اما واقعا نمیدونم اعتماد کتم یا نه تصمیم گیری برام سخت شده😣

سلام دوست گرامی آیا سن 16 سالگی را زمان مناسبی برای ازدواج و انتخاب همسر می‌دانید؟ در این سن که اوج دوره نوجوانی است، هیجانات در سطح بالایی قرار دارد و برای انتخاب شریک زندگی زمان مناسبی نیست. در مورد رابطه و تصمیم‌گیری که اشاره کردید، نیاز دارید تا با مشاور صحبت کنید تا بتوانید مزایا و معایب صبور بودن و یا قطع رابطه را بررسی کنید و به تصمیم درستی دراین باره برسید.

سلام من دو ساله با یک پسری در ارتباطم الان 18 سالمه و اون هم همسن خودمه خیلی همو دوست داشتیم و اونم همیشه میگفت که عاشقه منه و من اولین عشقشم همه چی عالی بود همیشه برام وقت میزاشت اما الان حدودا دو هفته ای میشه که حتی گاهی روزا اصلا بهم پیام نمیده زنگ میزنم جواب نمیده مگه خیلی زنگ بزنم میگه نمی تونم حرف بزنم البته قبلا یک مدت سر کار نمیرفت الان داره میره میگه کار دارم وقتیم میگم رفتارت چرا اینجوریه میگه تو رندگیم یک مشکلاتی دارم از یک طرف کم محلیاش از یک طرف دیگم وقتی میگم رابطمون تموم کنیم اجازه نمیده میگه چرا اینجوری میکنی کار دارم بعدا فلان ساعت میام باهم حرف میزنیم اما سر ساعت که امد سلام علیک که تموم شد بازم غیب میزنه خیلیم دوسش دارم نمی دونم چیکار کنم

سلام دوست گرامی باید به دو موضوع توجه داشته باشید: 1) حساسیت زیاد شما به اینکه طرف مقابل مثل قبل نیست. 2)تغییراتی که به واسطه کار برای ایشان بوجود آمده و نتوانسته‌اند بین کار و رابطه عاطفی تعادل برقرار کنند. در هر دو حالت شما نیاز دارید تا با طرف مقابل صحبت کنید و هدفش را از تغییر رفتار متوجه شوید.

سلام من چند ساله با یک پسر در رابطه ام من 20 سال دارم و او 22 . حس میکنم توی رابطمون با اینکه فکر میکنم همو خیلی دوست داریم جزو اولویتاش نیستم و اونقدر که باید بهم اهمیت نمیده و کلا با اینکه کاریم نداره بکنه واسم کم وقت میزاره و میگه وقتم گرفته میشه و روزی 1 ساعت در مجازی حرف میزنیم و هفته ای یک بار 2 ساعت میریم بیرون و این به نظر من کمه و به خودشم گفتم میگه خانوادم نمیزارن بالاخره 22 سالشه بچه که نیست با من وقتی خونست با تلفن حرف نمیزنه و میگه مامان بابام شک میکنن و من نمیدونم چرا انقدر از مامان باباش میترسه یا بهانشه ولی خیلی این قضیه اذیتم میکنه حتی بهش گفتم توی مجازی وقت بیشتری واسم بزار میگه کارای مهمتردارم چند وقتم هست موقع بیرون رفتنمون همه ی کاراشو میکنه و اگه دیگه کاراش تموم شد بامن میاد بیرون و اصلا حس میکنم اولویتش نیستم حتی وقتی میگم منو به خانوادت معرفی کن میگه هر موقع خواستم باهات ازدواج کنم میگم ولی دوسش دارم به نظر شما ادامه دادن این رابطه درسته یا نه؟راه حلش چیه ؟

سلام دوست گرامی اشاره کردید چندسال است با ایشان در ارتباط هستید، آیا همیشه این مساله بین شما بوده است یا به تازگی اتفاق افتاده است؟ بحث اولویت بندی کردن در رابطه زمانی یک فرد را اذیت می‌کند که بخواهد تمام توجه خود را از طرف مقابل بگیرد. این مساله اگر در شما هست که به حضور ایشان احتیاج دارید، یعنی سرمایه‌گذاری بیشتری در رابطه انجام داده‌اید و برای آینده‌تان برنامه ریخته‌اید. آیا تا بحال برعکس این ماجرا اتفاق افتاده است که شما مشغول کارهای مهمتری از رابطه باشید و بخواهید او بعدا به شما زنگ بزند؟ دلیل این پرسش این است که شاید وابستگی شما به ایشان باعث شده است پس زدن‌های مکرر ایشان و وقت نگذاشتن‌هایش را دقیقا متوجه نشوید و دائماً اصرار کنید که او وقت بیشتری برای شما بگذارد. و از خود بپرسید که به چه دلیل در این رابطه که نیاز شما را به توجه برآورده نمی‌کند باقی مانده‌اید؟ رابطه عاطفی یکی از بخش‌های زندگی است نه تمام آن. بنابراین رفتاری که طرف مقابل‌تان انجام می‌دهند طبیعی است. برای دریافت راهنمایی بیشتر از مشاوران رادیو عشق وقت مشاوره دریافت کنید.

سلام امیدوارم حالتون خوب باشه من ۱۶ سالمه و یک سالی هست که با یه پسر ۱۷ ساله که یکی از فامیل های دورمون هست در رابطه هستم اوایل دلم نمیخواست این رابطه شکل بگیره چون حس میکردم اون هنوز به اون صورت که باید به بلوغ نرسیده و نمیتونه درست تصمیم بگیره ولی به هر حال اون خودشو تو دلم جا کرد و من الان واقعا عاشقش هستم یه چیزی که ذهنم رو مشغول کرده اینه که اون با دیگران که صحبت میکنه خیلی ثابت قدم هست و قدرت تصمیم گیری خوبی داره ولی وقتی با منه ترجیح میده که حتی تو کوچیک ترین مسائل، من براش تصمیم بگیرم. به نظر شما این رفتارش خوبه یا مشکل ساز میشه؟ یه چیز دیگه هم که هست اون برای منم می‌تونه تصمیم بگیره و از بچگی تنها مونده و محبتی ندیده

سلام دوست گرامی سن هردوی شما پایین است و مطمئناً همانطور که اشاره کردید هم ایشان به بلوغ کافی نرسدیه و هم شما. نوجوانی دوره عشق‌های آتشین و بالاترین میزان هیجان است، پس دلیل عشقی که به ایشان پیدا کردید، سن شما نیز هست. تصمیم‌گیری یک مهارت است که این مهارت به مرور رشد می‌کند. شما می‌توانید وقتی از شما مشورت می‌خواهد، به او مشورت بدهید و همراهی کنید اما زمان تصمیم‌گیری بگویید: “تصمیم نهایی به عهده خودت است و مسئولیت این تصمیم را باید برعهده بگیری. “در واقع تصمیم‌گیری ارتباط نزدیکی با مسئولیت‌پذیری یک شخص دارد و میزان بلوغ و استقلال روانی او را محک می‌زند.

سلام من پنج ماهه که با پسری ارتباط دارم . از طریق مجازی آشنا شدیم . و راهمون از هم دوره و برای دیدنم خیلی مسافت طی میکنه تا بیاد و همدیگرو ببینیم. با اینحال هیچوقت شکایتی نکرده که من نمیتونم بیام. اما راستش رو بخوایید این آقا تقریبا طبق معیارهای من نیست مثلا اینکه من دوست ندارم با دخترا صمیمی بشه و تا حدودی کنترلش کرده ولی احساس میکنم کامل کامل کنترلش نکرده بیشتر فالواینگ های اینستاگرامش دخترا هستن .. با اینکه میدونم دوسم داره ولی گاهی مشکوک میشم بهش .. منم اونو دوست دارم. یه بار هم ازش خواستم جدا شیم ولی اعتراض کرد و توضیح و توجیه آورد که با هیچ دختری صمیمی نیست .. بنظر شما ادامه این رابطه صحیحه؟؟ لطفا جوابمو بدین و کمکم کنید واقعا به کمکتون احتیاج دارم

سلام دوست گرامی اشاره کردید طبق معیارهای من نیست، پس چگونه 5 ماه این رابطه ادامه پیدا کرده است؟آیا تمایل به کنترل کردن او را دارید؟ چون هیچ فردی بعد از رابطه به میل شما تمام و کمال تغییر نمی‌کند. شما با هم در فضای مجازی آشنا شدید و احتملاً وجود دختران دیگر هم در ضفحه اینستاگرام ایشان، امنیت شما را به خطر انداخته است. اما در مورد مشکوک بودن، آیا شما حرکتی یا رفتار خاصی از او دیده‌اید؟ یا فقط چون دختران دیگر در صفحه‌اش هستند، شما ترسیده‌اید؟ بهتر است از مشاوران رادیو عشق وقت مشاوره دریافت کنید تا علت ریشه‌ای شک شما بررسی شود. تعهد و صمیمت به مرور در رابطه شکل می‌گیرد و چون رابطه شما نیز از راه دور است، این مساله به این شک شما دامن زده است.

سلام.من چندماه هس با یه پسری دوستم خانواده هامونم در جریان هستن چون سن دوتامون پایینه گفتن تا چندسال صبر کنید بعد برای ازدواج میریم جلو .. . مدتیه که حس میکنم مثل قبل با شور و هیجان با من حرف نمیزنه همش گیر میده که آرایش نکن یا …… بعد وقتی من فقط ازش به کار میخام میگم پیش دوستات نرو فوری دست پیش میگیره که شکاک شدی بداخلاق شدی داری منو از خودت دور میکنی من وقتی ازش میپرسم مثلا کجایی چه خبر چیکار میکنی میگه مگه تو بازرسی تو هنوز بچه ای هنوز فکرت بچه گونست که به من شک داری نمیدونم واقعا چیکار کنم

سلام دوست گرامی جواب شما در واقع در سوال خودتان هست. سن پایین می‌تواند واکنش‌های هیجانی و دلخوری‌های زیادی در رابطه عاطفی بوجود بیاورد. نیاز هست تا شما پختگی بهتری برای ارتباط با ایشان داشته باشید و شیوه بیان درخواست‌های خودتان را به شکل درست‌تری یاد بگیرید. گیر دادن او، شک‌های شما و رفتارهایی از این دست، یعنی هنوز به بلوغ عاطفی نرسیده‌اید. پس اگر می‌خواهید این رابطه به سرانجام خوبی برسد، حتماً از کمک مشاور و روانشناسان رادیو عشق استفاده کنید.

سلام خسته نباشید من ۲۶ سالمه مطلقه هستم با یه اقا پسر ۲۸ ساله سه ماهه رابطه دارم خیلی به طرز صحبت کردنم گیر میده من خیلی دوسش دارم ولی این گیر دادناش منو اذیت میکنه وقتی میگمو میخندم باهاش میگه حتما یه غلطی کردی که میخوای من متوجه نشم معمولی باشم میگه خسته کننده ای حرف بزنم میگه زیاد حرف میزنی ساکت باشم میگه حرف نداری برای چی زنگ زدی موندم به چه سازش برقصم امروز اینارو بهش گفتم حرفاشو گردن نمیگیره تا بخوام حرف بزنم بهم میگه چرا فاز زنو شوهری گرفتی نمیدونم چکار کنم بهم میگه چون تازه جدا شدی از شوهرت، فک میکنی من شوهرتم که با من اینجوری صحبت میکنی حتی اگه جوری که خودش بخواد رفتار کنم بهم میگه الان یعنی داری ادای ادم خوبارو در میاری دارم دیونه میشم نمیخوام از دستش بدم ولی این کاراش داره اذیتم میکنه لطفا یه راه حلی بهم بدین ممنون میشم

سلام دوست گرامی روایتی که شما بیان کردید، بیشتر از اینکه یک رابطه متسحکم باشد، شبیه به یک سوء استفاده است. ابتدا علت علاقمندی خودتان را مشخص کنید که به چه دلیلی در رابطه با ایشان مانده‌اید. سپس هدف‌های خودتان را به صورت شخصی با هدف‌های ایشان در رابطه را بسنجید. اگر قرار نیست که رابطه جدی بین شما شکل بگیرد، پس باید تصمیم قطعی خود را بگیرید که آیا می‌توانید بدون داشتن هدفی به این رابطه ادامه دهید یا خیر؟ اشاره کردید نمی‌خواهید از دستش بدهید، آیا این ترس از تنهایی است؟ انتخاب دوم پس از طلاق واقعاً مهم است و نباید به بخاطر ترس از تنهایی، حاضر به بودن در رابطه‌ای باشید که در آن احترام شما حفظ نمی‌شود. برای یادگیری اصول تقویت رابطه و مدیریت صحیح آن، از مشاوران رادیو عشق، وقت مشاوره دریافت کنید.

سلام خسته نباشید دوست پسر من کافه دار هست من خیلی تو این مورد حساس میشم فقط فکرم میره اونجا گاهی، ولی دوست پسرم اصلا پسر هیزی نیست و بهش اعتماد کامل دارم ولی خیلی مشکل دارم با شغلش ولی اون خیلی کارشو دوست داره و با عشق و علاقه کار می‌کنه نمی‌دونم چیکار کنم!

سلام دوست گرامی سوال شما چند بخش دارد: 1.شغل طرف‌مقابل 2.احساس خطر در شما 3.نحوه بیان نگرانی و درخواست اگر رفتار ناشایستی از ایشان ندیده‌اید نیازی نیست که نگران باشید اما گاهی این احساس خطر و یا حساسیت شما، ناشی از یک نیاز برآورده نشده است. یعنی وقتی شما دچار ترس می‌شوید باید از خودتان بپرسید: من در چه زمینه‌ای نیازم برآورده نشده؟ آیا این یک احساس درونی است که من حساس شدم یا واقعاً طرف مقابلم رفتار بدی انجام داده است؟ و بهتر است برای بیان این نگرانی به طرف مقابل درست و منطقی رفتار کنید. اگر به او اعتماد نداشته باشید، وضعیت رابطه سرد می‌شود. بنابراین بهتر است برای آموختن مهارت های مختلف در رابطه مثل اعتمادکردن از مشاوره استفاده کنید.

سلام من ۵ ساله با پسری تو رابطه هستم و همه ی خانواده و فامیل از این موضوع باخبرن و قصدمون ازدواجه اما الان رابطمون خیلی معمولی شده و فقط حرفای روزمره عادی بینمون رد وبدل میشه و دیگه مثل قبل شور و هیجان نداره و من از این موضوع خیلی ناراحتم و اذیت میشم و یک مشکلی هم دارم این که خیلی بد بین و شکاک شدم و مدام آنلاین بودنشو چک میکنم و تو سرم هزارتا فکر میکنم که نکنه با یکی دیگه داره چت میکنه و….اول از همه خودم خیلی اذیت میشم لطفا راهنماییم کنین من ۱۸ سالمه و اون ۲۲

سلام دوست گرامی عادی شدن در همه رابطه ها اتفاق می‌افتد و فقط کسانی که مهارت حفظ رابطه را دارند می‌توانند رابطه پخته‌تری داشته باشند. اشاره کردید از 5 سال پیش وارد رابطه شدید، یعنی وقتی سن شما 13 سال بود و ایشان هم 17 ساله بودند. یعنی هردو در اوج سن نوجوانی بودید و این سن برای انتخاب شریک عاطفی مناسب نیست. پس طبیعی است که هیجانها کاهش پیدا کند. برای رفع شک ها باید مهارت یاد بگیرید تا بتوانید بدون احساس اضطراب و داشتن جرات مندی نیازهای خود را به طرف مقابل بگویید.

سلام من ۵ ساله که با پسری در رابطه هستم و خانوادش و همه فامیل هاش از این موضوع با خبر هستن اما دیگه مثل قبلا خیلی خوب و رمانتیک باهام رفتار نمیکنه یا حساس نیست و من هم مدام بهش شک دارم و همش چکش میکنم که چه زمانی انلاین میشه یا ممکنه الان با کی چت کنه و…و این موضوع بیشتر خودمو آزار میده و من زیاد به روش نمیارم.رفتارهاش خیلی معمولی هست و من از این موضوع خیلی ناراحتم نمیخوام بهش بگم تا فکر کنه آویزونشم یا دلم میخواد مدام کنارم باشه.لطفا راهنماییم کنین

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل اشاره نکردید. مطمئناً چون طول مدت رابطه شما طولانی شده است، هردو تغییر کرده‌اید و رابطه نیز در یک سطح باقی نمی‌ماند. آیا تابحال این نیاز خود را با او مطرح کردید که نیاز به توجه بیشتری دارید؟ به چه دلیلی رابطه تا این مدت طولانی شده است؟ تا چه زمانی قرار است رابطه به این شکل باقی بماند، در واقع هدف نهایی از این رابطه چیست؟ اینها سوالاتی است که به پاسخ آنها به راهنمایی دقیق شما کمک خواهد کرد. شما می‌توانید از مشاوران رادیو عشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

سلام من مدتیه که با دوس پسر قبلیم دوباره با هم دوست شدیم و ایشون امشب بهم گفتن که مکلمه های ما حوصله سر بره و خسته کننده اس من نمیدونم منظورش از این حرف چی بوده و چی میخواسته بگه ولی میخوام بدونم کا باید چیکار کنم تا بتونم از این وضعیت خارج شم ممنون میشم که اگه کمکم کنید من منتطر جوابتون هستم

سلام دوست گرامی تابحال از خود طرف‌مقابل‌تان پرسیده اید که از زدن چه حرف‌هایی در مکالمه احساس خستگی می‌کند؟ مکالمه های ما وقتی صرفا صرف مسائل روزمره باشد، این اتفاق می‌افتد. چون از کیفیت رابطه شما مطلع نیستیم و اینکه چگونه رابطه بهم خورده و همچنین به چه طریق به رابطه بازگشته‌اید، تمام این عوامل باید بررسی شود تا بدانیم به چه علت این خسته کننده بودن بوجود آمده است. اما در کل بهتر است که علاوه بر موضوعات روزمره در مکالمات، با شور و هیجان بیشتری درباره آینده، اهدافی که دارید و همچنین از اهداف او بپرسید.

سلام دختری۱۹ ساله هستم با اقا پسره۲۳ساله تو رابطه هستم الان ۲ ساله میشه که باهم هستیم ولی داخله رابطه بامن کمی سرد برخورد میکنه به بقیه بیشتر توجه میکنه تا من و زیاد برای من وقت نمیزاره میدونم دوستم داره ولی جوری باهام رفتار میکنه انگار زیاد واسش مهم نیستم ما همیشه سر این موضوع دعوا داریم میشه راهنمایی کنید چجوری باهاش رفتار کنم که اخلاقش خوب شه باهام لطفا؟

سلام دوست گرامی. به نظر می رسد حس می کنید در رابطه اولویت شما نیستید. ابتدا بررسی کنید که این نیاز به توجه بیشتر در شما از کجا نشات می گیرد؟ ایا دوست دارید دائما طرف مقابل کنار شما باشد و به دیگران (برای مثال خانواده) رسیدگی نکند؟ آیا تابحال این نیاز را مطرح کرده اید؟ شیوه بیان خواسته هایتان باید بیشتر بررسی شود. به همین دلیل بهتر است از مشاوران رادیو عشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

توروخدا یه پیشنهاد بهم بدید داره این رابطه خراب میکنه داره با سیاست پیش میره مثلا میگه همه کارتونو درست میکنم ولی برعکس حرفش عمل میکنه. یه چندی وقتی هم رو مخ زندگیم رفته. از ساده بدون ما دوتا داره استفاده میکنه توروخدا بگید چجوری با زندگیم رفتار کنم که نقشه هاش خراب بشه. ذات نداره. 17سال با خانواده من رفت و امد داره و زندگیمم فامیلشونه. از اونطرف میخواد کات کنه چون میدونه ازطرف من نمیتونه کاری کته. خواهش میکنم جواب بدید

ببخشید خب من چجوری پشتش باشم یه نفر میخواد رابطمونو خراب کنه خیلی سیاست داره ب نظرتون چجوری نقشه هاشو خراب کنم. خواهش میکنم راهنمایی کنید

توروخدا یه پیشنهاد بهم بدید داره این رابطه خراب میکنه داره با سیاست پیش میره مثلا میگه همه کارتونو درست میکنم ولی برعکس حرفش عمل میکنه. یه چندی وقتی هم رو مخ زندگیم رفته. از ساده بدون ما دوتا داره استفاده میکنه توروخدا بگید چجوری با زندگیم رفتار کنم که نقشه هاش خراب بشه. ذات نداره. 17سال با خانواده من رفت و امد داره و زندگیمم فامیلشونه. از اونطرف میخواد کات کنه چون میدونه ازطرف من نمیتونه کاری کته. خواهش میکنم جواب بدید

سلام. خسته نباشید. من بعضی وفتا بدون منظور ناراحتش میکنم. گاهیم اون منو ناراحت میکنه. نمیدونم چجوری باید باهاش برخورد کنم

لطفا پیشنهادتون برام بگید

دوست عزیز سلام

بهتره یک بررسی کنید و ببینید چه حرف‌ها و رفتارهای شما موجب آزار و ناراحتی ایشون می‌شه؛ با شناسایی اون‌ها می‌تونید تعدادشون رو کم کنید؛ به عبارت دیگه، وقتی ما بدونیم چه کارها و رفتارهاییمون باعث ناراحت کردن فرد مقابل می‌شه، راحت‌تر می‌تونیم کنترل و مدیریتش کنیم. در مورد رفتارهای ایشون هم سه تا کار می‌تونید انجام بدید: اول اینکه، بعضی وقت‌ها ما از دست دیگران ناراحت می‌شیم چون حرف‌ها و رفتارهاشون رو به صورت نادرست تفسیر می‌کنیم؛ مثلا ممکنه ایشون بگن: “امروز حوصله صحبت کردن ندارم” و شما تو ذهنتون این حرف رو این شکلی تفسیر کنید: “دیگه تو رو دوست ندارم!”. در صورتی که ممکنه ایشون فقط سرش شلوغ باشه یا … . بنابراین، اول بررسی کنید و ببینید چقدر از ناراحتی‌هایی که دارید به خاطر تفسیرهای اشتباه خودتون هست. دوم اینکه، باید بدونید ما هیچ‌کس رو نمی‌تونیم تغییر بدیم، جز خودمون و اینکه تو هر رابطه عاطفی‌ای شرایطی پیش میاد که آدم‌ها از دست هم ناراحت می‌شن ولی به این معنی نیست که همدیگه رو دوست ندارن یا … . بنابراین، یه جاهایی شما برای حفظ رابطه بهتره از برخی مسائل چشم‌پوشی کنید. (البته مسائلی که آسیب‌زا نیستند) سوم اینکه، اگه بررسی کردید و دیدید مشکل تفسیر اشتباه شما نیست و یا اینکه مساله‌ای نیست که بشه پذیرفتش، از روش ابراز وجود استفاده کنید. اما ابراز وجود چطوریه؟ روش درست ابراز وجود: ما در هر موقعیتی می‌تونیم سه پاسخ داشته باشیم: 1. پاسخ منفعلانه 2. پاسخ پرخاشگرانه 3. پاسخ جرات‌ورزانه

پاسخ منفعلانه به این گفت‌وگو توجه کنید:

سعید: «من خستم، نمی‌تونم بیام خونه مادرت، خودت برو.» بهار: «باشه عزیزم، اشکال نداره.»

این گفت‌وگو به طور کلی هیچ اشکالی نداره، اما بیاین فرض کنیم که بهار از این رفتار سعید خیلی ناراحت شده ولی هیچی نگفته که مشکلی پیش نیاد. حالا اگه این روند دایم تکرار بشه و بهار دایما حرف خودشو بخوره، فکر می‌کنید چه اتفاقی میافته. یا یه روزی می‌رسه که بهار دیگه نتونه تحمل کنه ولی اینبار نه آروم، بلکه خیلی طوفانی با سعید برخورد می‌کنه؛ یا، تا آخرش فکر می‌کنه باید نیازهای دیگران رو اولیت قرار بده و خودش رو فراموش کنه و این باعث کلی مشکلات مختلف مثل افسردگی و … می‌شه.

پاسخ پرخاشگرانه این پاسخ احتمالا بیشتر آشناست، مثلا فرض کنید بهار تو مثال بالا چنین جوابی بده: «یعنی چی که نمیای؟؟؟ چطور خونه مامان خودت همیشه حالت خوبه و می‌ری، نوبت مامان من که رسید …». قطعا خودتون حدس می‌زنید که بعدش چی می‌شه …

و اما پاسخ جرات‌ورزانه به طور کلی آدم‌ها بیشتر با این دو نوع پاسخ آشنان که دیدیم تقریبا هیچ کدومش ما رو به نتیجه نمی‌رسونن. اما، یه روشی وجود داره که بین این دوتاست و احتمالا تاثیرش خیلی بیشتر از دو تا مورد قبلیه (البته صد در صدی وجود نداره، فقط احتمالا جواب گرفتن رو بالا می‌بره). حالا چرا می‌گیم که این روش بینابینه، چون برعکس حالت منفعلانه شما حرفتونو می‌زنید، ولی دیگه نه مثل حالت دوم با پرخاشگرِی، بلکه با آرامش.

اما حالا سوال این هست که چطوری صحبت کنیم؟

خودتون رو جای فرد مقابل بزارید. اولین قدم برای یه گفت و گوی جرات‌ورزانه خوب اینه که بتونید خودتونو جای فرد مقابل بزارید. سناریوهای مختلف رو بررسی کنید و ببینید کدومشون کمترین ناراحتی رو برای فرد مقابل ایجاد می‌کنه. گاهی وقت‌ها، به دلیل ناراحتی‌هایی که وجود داره، آدم‌ها بدشون نمیاد با یکی دو تا کنایه، طرف مقابل رو کمی آزار بدن. اما، یادتون باشه که اولا این کنایه‌ها ممکنه باعث ناراحتی‌های طولانی‌تری بشه و این که شما در نهایت به هدف اصلی‌ای که می‌خواستید هم نمی‌رسید و راه به جایی نمی‌برید.

شرایط را درست توصیف کنید. حالا باید یه جمله خیلی کوتاه برای توصیف شرایط داشته باشید. یادتون باشه، خیلی کوتاه و بدون قضاوت و کنایه. مثلا: سعید جان، وقتی می‌گی خونه مادرم نمیای، … .

یه چیزی که اینجا باید بهش توجه داشته باشید، همین کلمه جان یا مشابه اون هست. یادتون باشه، از کلماتی استفاده کنید که در حالت معمولی هم استفاده می‌کنید، اگه همیشه بهش نمی‌گید «جان»، استفادش تو اینجا، اوضاع را بدتر می‌کنه. درست مثل زمان‌هایی که بعضی‌ها تو دعوا به طرف مقابلشون می‌گن: «ببین مهندس!»

دنبال احساستون بگردید. قدم بعدی اینه که ببینید خودتون از کاری که فرد مقابل کرد چه احساسی پیدا کردید. سعی کنید برای احساستون اسم انتخاب کنید. مثلا توی اینترنت بگردید و لیست احساسات رو پیدا کنید و ببینید که کدومشون حال اون موقعتون را بهتر توصیف می‌کنه؛ مثلا غم، آزردگی و … . چرا می‌خوام دنبال احساستون بگردید، چون شما هیچ‌وقت نمی‌تونید با احساس فرد مقابلتون مخالفت کنید. مثلا اگه کسی بگه” «من فکر می‌کنم که …»، شما می‌تونید دلایلی بیارید که بهش بگید اشتباه فکر می‌کنه. اما وقتی بگه: «من احساس می‌کنم که …»، دیگه هیچ کس نمی‌تونه بگه اشتباه احساس می‌کنید!!!

ببینید کارش چه تاثیری روی شما می‌گذاره. مثلا در همین مثال، بهار ممکنه فکر کنه که نیمدن سعید به معنی اینه که خیلی به اون و خانوادش، اهمیت نمی‌ده. حالا باید بهار فکر کنه که تو چه جمله‌بندی‌ای این حرف رو بزنه که سعید ناراحت نشه ولی در عین حال، حرفش را هم زده باشه.

حالا می‌خوام با کمک این چهار تا نکته، با آرامش (نکته مهمش اینه که در گفته‌هاتون آرامش باشه، ولی بی‌تفاوتی نه) و کوتاه حرف خودتون رو بزنید. مثلا: «سعید جان، وقتی می‌گی خونه مادرم نمیای، من ناراحت می‌شم، چون دلم می‌خواد خونوادم بدونن که تو هم به اونا علاقه داری.»

یادتون باشه، هر انتقادی، حتی با این نوع کادوپیچی شدش، ممکنه در طرف مقابل حس منفی ایجاد کنه. به همین دلیله که می‌خوام خیلی کوتاه و آروم حرفتون رو بزنید و بعد از اون به فرد مقابلتون اجازه بدید حرف بزنه یا فکر کنه و شما دیگه چیزی بهش اضافه نکنید.

سلام خانمی هستم ۳۴ ساله مطلقه و دارای دو فرزند حدود ۹ سال هست که از همسرم و جدا شدم و با بچه هام زندگی میکنم و در این مدت رابطه عاطفی نداشتم الان مدت ۱۰ ماه هستش که با یک آقای ۳۹ ساله آشنا شدم و قصد داریم که در سال آینده با هم زندگی رو شروع کنیم فقط یک مشکلی دارم من که برام حل شدنی نیست من بیش از حد به طرفم محبت میکنم و همیشه سعی میکنم مشکلاتشو حل کنم همیشه پشتش هستم و حتی خیلی وقتها از زندگی خودم زدم که ایشون مشکلاتش حل بشه ولی جالب اینجاست که این آقا یک مدتیه بهونه گیر شدن و حرفهای میزنن که فقط بی احترامی کردنه ایشون اطلا و ابدا اهل حرف زدن و گفتگو نیستن با کوچکترین مشکلی قهر میکنن یک سری طرز فکر دارن که با درک و فهم من همخوانی نداره و بسیار هم لج باز و کله شق ، وقتی که میخوام یک چیزی رو توضیح بدم فوری میزنه تو ذوقم یا میگن که من بحث و دعوا دوست دارم و غیره لطفا راهنماییم کنید که چه کار کنم البته اینم بگم که به نظر خودم زیاد از حد معمول من در دسترس این آقا بودم و زیاد از حد بهش توجه داشتم که الان اینجوری شده و دویت دارم که شما هم به عنوان یک کارشناس راهنمایم کنید ممنونم .

دوست عزیز سلام

به دلیل حساسیت موضوع ازدواج (به خصوص با توجه به شرایط شما که یکبار ازدواج رو تجربه کردید و دو فرزند هم دارید)، پیشنهاد می‌کنم اینبار بدون مشاوره قبل از ازدواج، به ازدواج فکر نکنید. باتوجه به مسائلی که گفتید هم شما و هم ایشون نیاز به مشاوره دارید، چون این موارد قطعا در آینده براتون آسیب‌زا خواهند بود. هم مدل ارتباطی که شما با ایشون دارید (یعنی توجه و از خودگذشتگی‌های بیش‌از حد) و هم رفتارهای ایشون. یادتون باشه، شاید شما بتونید با چند یادگیری تکنیک ساده و چند جلسه مشاوره، رابطه خوبی برای خودتون ایجاد کنید ولی اگه نرید … .

سلام وقتى برایم مىگوىىد که دوستت دارم دىوانه ات هستم و عاشقتم پس چرا وقتى در کنارش نىستم در مقابلم بى توجہ است زود زود زنگ نمىزند مسج نمىکند دلىلش چىست?

دوست عزیز سلام

مدل نشان دادن علاقه و ابراز احساسات در بین خانم‌ها و آقایان تا حدودی با هم متفاوت است؛ و اکثر آقایون ارتباط از طریق مجازی رو خیلی ترجیح نمی‌دن. اما چی کار می‌شه کرد؟ پیشنهاد می‌دم یکبار در این مورد باهاشون صحبت کنید و بهشون بگید که دوست دارید زمان‌هایی رو هم ایشون بهتون زنگ بزنن یا دلتون می‌خواد این حرف‌ها رو بشنوید. یعنی یکبار (خیلی زیاد نه)، بهشون به طور شفاف درخواستتون رو مطرح کنید. به علاوه، این مقاله رو هم در رادیو عشق بخونید: “چی کار کنم که هر روز بهم زنگ بزنه؟”

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

تفاوتی ندارد به تازگی وارد رابطه عاطفی شده باشید و یا از دوستی شما مدت ها بگذرد. همه دخترها دوست دارند در طول رابطه برای شریک عاطفیشان جذاب و خواستنی باشند. ممکن است پس از گذشت مدتی از رابطه دوستی حس کنید پسر مانند روزهای اول دیوانه و شیفته شما نیست. در این صورت ممکن است این سوال برایتان ایجاد شود که چطور باید رفتار کنید تا او را برای خودتان نگه دارید و شیفته‌تر و وابسته‌ترش کنید؟ چکار کنید تا او دیوانه وار شما را دوست داشته باشد؟ در یک کلام چطور قلب یک پسر را تسخیر کنید؟ در این مقاله، رفتار درست با دوست پسر و راه‌های جلب نظر او در رابطه عاطفی را برای شما بیان می‌‌کنیم.

فهرست مطالب

برای وابسته کردن یک پسر در رابطه عاطفی و عاشق کردن او، می‌توانید راه‌های زیر را بکار گیرید:

تحسین کردن دوست پسرتان یکی از بهترین راه‌ها برای نشان دادن عشق و علاقه‌تان به او است. زمانی که او را تحسین می‌کنید، به او نشان می‌دهید که او را همین طور که هست، پذیرفته‌اید و هر کاری را که انجام می‌دهد و هر حرفی را که می‌زند، دوست دارید. تحسین کردن دوست پسرتان به خاطر رسیدن به موفقیت‌های بزرگ مهم است، اما فراموش نکنید که وقتی به موفقیت‌های کوچکی نیز می‌رسد، از او تعریف کنید.

تماس چشمی یک روش غیرکلامی موثر برای ابراز علاقه و شیفته کردن دوست پسرتان است. زمانی که فردی را دوست داریم، تماس چشمی بیشتری با او برقرار می‌کنیم. با خیره شدن به چشمان عشقتان به او نشان دهید که چقدر دوستش دارید. اگر او نیز شیفته و شیدای شما باشد، متقابلاً به چشمهای شما خیره خواهد شد.چطور با پسر رفتار کنیم

هیچ چیزی به اندازه یک غافلگیری کوچک آتش شور و اشتیاق را روشن نمی‌کند. با این غافلگیری‌های عاشقانه می‌توانید، از روزمرگی  دربیایید و به عشقتان نشان دهید که دیوانه‌اش هستید تا او نیز دیوانه‌وار عاشقتان شود. دلربایی کنید و همواره دم را غنیمت بشمارید تا دوست پسرتان را هیجان‌زده کنید و نظرش را جلب کنید. برای مثال اگر معمولاً مسابقات ورزشی مورد علاقه او را در خانه تماشا می‌کنید، با خریدن بلیط یک مسابقه مهم او را هیجان‌زده کنید یا او را به رستورانی دعوت کنید که تلویزیون بزرگی دارد تا بتوانید مسابقه را در یک محیط پرهیجان تماشا کنید.

یک راه فوق‌العاده برای وابسته کردن دوست پسرتان این است که کاری کنید احساس خوبی درباره‌ی خودش پیدا کند. همان‌طور که دوستان صمیمی خود را تشویق می‌کنید، از دوست پسرتان نیز برای رسیدن به اهدافش حمایت کنید. به او اطمینان خاطر بدهید که همواره آماده‌ی کمک به او هستید و در شرایط سخت در کنارش خواهید بود.

برای مثال اگر دوست پسرتان درباره مصاحبه شغلی نگران است، با گفتن چنین جمله‌ای او را دلگرم و امیدوار کنید: “مطمئن باش که به راحتی از پس مصاحبه برمیایی. اگر فکر نمی‌کردند که گزینه‌ی ایده‌آلی برای این شغل هستی، با تو تماس نمی‌گرفتند.”

اگر می‌خواهید بدانید با چه رفتارهایی می‌توانید برای همیشه دوست پسرتان را دیوانه خود کنید، می‌توانید از راهکارهای زیر کمک بگیرید:

نقش زیبایی ظاهری برای جذب کردن پسر غیرقابل انکار است. اگر می‌خواهید برای دوست پسرتان جذاب و خواستنی باشید، سعی کنید در حضور او همیشه شیک ظاهر شوید. به هماهنگی لباس‌ها و آراستگی ظاهر توجه کنید و استایل خاص خودتان را داشته باشید.

 

اگر از آن دسته دخترانی هستید که فکر می‌کنند برای جذاب بودن باید خودشان را تبدیل به یک دختر ایده آل کنند کاملا در اشتباهید. لازم نیست همیشه جوری رفتار و صحبت کنید که مطمئن باشید مورد تایید و تشویق طرف مقابل قرار می‌گیرد. لازم نیست همیشه همان چیزی را بگویید که او احتمالا دوست دارد بشنود.

اعتماد به نفس داشته باشیداعتماد به نفس ویژگی جذابی برای اکثر مردم است، بنابراین وقتی در کنار دوست پسرتان هستید، بگذارید که اعتماد به نفس از وجودتان ساطع شود. برای نشان دادن اعتماد به نفس می‌توانید درباره موفقیت‌ها و نقاط قوتتان صحبت کنید.

البته به خاطر داشته باشید که اعتماد به نفس برای برخی افراد دلهره‌آور و مرعوب کننده است. اگر دوست پسرتان اعتماد به نفس پایینی داشته باشد، با به رخ کشیدن اعتماد به نفستان نمی‌توانید او را عاشق خودتان کنید.

  هر چه جزئیات بیشتری را درباره خودتان به دوست پسرتان بگویید، بیشتر می‌توانید نظر او را جلب کنید. درباره خودتان، علائق، آرزوها و خانواده‌تان با عشقتان حرف بزنید. البته مراقب باشید که رازهای مهم را زود فاش نکنید. بعضی از جنبه‌های زندگی خود، اهداف و احساساتتان را از او مخفی نگه دارید تا این رازآلود بودن او را بیشتر شیفته‌ی شما کند.

حتماً موارد خاصی وجود دارد که به نظر دوست پسرتان جذاب می‌آید، بنابراین وقتی از شما تعریف می‌کند، به نظرش توجه کنید و از این به بعد از آن مورد بیشتر استفاده کنید تا توجهش را جلب کنید.برای مثال اگر به نظرش رنگ خاصی به شما می آید، بیشتر از آن رنگ در پوشش ظاهریتان استفاده کنید.

علاوه بر دلربا و جذاب بودن راه فوق‌العاده‌ی دیگری نیز برای شیفته کردن دوست پسرتان وجود دارد، کافی است زمانی که با او هستید خوش بگذرانید و یک فرد شاد و سرخوش باشید. مسلماً دوست دارید که عشقتان مدت بیشتری در کنارتان باشد، بنابراین به او ثابت کنید که همان فردی هستید که در کنارش به او خوش می‌گذارد. البته منظورمان این نیست که سعی کنید شخصیت و رفتار خود را تغییر دهید و خودتان نباشید، مطمئن باشید که بدون تظاهر نیز راه‌های بسیاری برای داشتن اوقاتی خوش وجود دارد. برای مثال می‌توانید:

شاید پسری که با او در رابطه عاطفی قرار دارید شما را دوست دارد، ولی شما تمایل دارید کاری کنید که او کاملا شیفته و دیوانه شما شود. به طوری که به هیچ دختری جز شما نتواند فکر کند و قلبش فقط برای شما بزند. حتی شاید به دنبال راهی هستید که او آنچنان عاشق و وابسته شما شود که تصمیم بگیرد دوستی را به ازدواج تبدیل کند. با رفتارهای  زیر می‌توانید وابستگی و عشق یک پسر را در رابطه عاطفی افزایش دهید:

هر چه به هم نزدیک‌تر شوید و بیشتر در کنار هم باشید، احساستان نسبت به هم قوی‌تر می‌شود. به عبارت دیگر هر چه دیده بیند، دل کند یاد. هر چه بیشتر یک نفر را ببینیم، احتمال این که به او علاقه پیدا کنیم، بیشتر می‌شود. بنابراین راه‌ها و بهانه‌هایی پیدا کنید که بتوانید بیشتر او را ببینید.

به حریم خصوصی دوست پسرتان احترام بگذارید و از زندگی شخصی خود نیز لذت ببرید. یک راه موثر برای عاشق کردن دوست پسرتان این است که بگذارید دلتنگتان شود. اگر همواره کنار او باشید، آن شور و اشتیاق اولیه بعد از مدتی خاموش می‌شود. هدف این است که بگذارید گاهی دلش برای شما تنگ شود و در عین حال به او ثابت کنید که شما نیز زندگی شخصی خودتان را دارید و او تنها منبع شادی و خوشی در زندگی شما نیست.  یک بار در هفته با دوستان خود بیرون بروید و دوست پسرتان را نیز تشویق کنید که یک شب با دوستان خودش خوش بگذراند.

آئینه‌ حرکات او باشید. اگر حرکات او را تقلید کنید، شانس بیشتری برای عاشق کردن او خواهید داشت. برای این که او را عاشق خودتان بکنید، هر از گاه بدنتان را در موقعیتی مانند بدن او قرار بدهید. برای مثال اگر دوست پسرتان خودش را روی صندلی جابجا کرد و به دست راستش تکیه داد، شما هم چند ثانیه صبر کنید و عیناً همان کار را انجام دهید. البته باید روی دست چپتان تکیه کنید تا وضعیت بدنتان تصویر آئینه‌ای وضعیت بدن او باشد.البته هنگام تقلید حرکات بدن او باید هوشیارانه عمل کنید. این تکنیک را باید بدون جلب توجه انجام دهید و تقلیدتان واضح و عجیب نباشد.

حتی اگر مدت‌ها است که با هم قرار می‌گذارید و صمیمی هستید، اگر رفتاری متین و موقرانه داشته باشید، بهتر می‌توانید آتش عشق و اشتیاق را در دوست پسرتان شعله‌ور کنید. برای این که اندکی برای او ناز کنید تا بیشتر جذب شما شود، می‌توانید:

برای اینکه دوست پسرتان را عاشق و وابسته کنید می‌توانید از یک سری راهکارهای روانشناسی کمک بگیرید. مثلا او را زیاد تحسین کنید، با او تماس چشمی فراوانی برقرار کنید، در مناسبت‌های گوناگون غافلگیرش کنید و او را حمایت کنید. اگر می‌خواهید برای پسری جذاب و خواستنی باشید، لازم است در عین حال که خودتان هستید و تظاهر نمی‌کنید ظاهر جذابی و اعتماد به نفس بالایی داشته باشید. برای جلب نظر او، درمورد خودتان بیشتر صحبت کنید و به علاقه‌مندی ها و سلیقه او توجه کنید. همچنین  سعی کنید در زمان با هم بودن خوش بگذرانید.و اگر به دنبال راهکاری برای افزایش دادن عشق و وابستگی یک پسر در رابطه عاطفی هستید لازم است با او زیاد وقت بگذرانید، همیشه در دسترس نباشید و اجازه دهید گاهی دلش برای شما تنگ شود. ضمن اینکه می‌توانید از تقلید حرکات و زبان بدن برای افزایش وابستگی و جلب نظر او کمک بگیرید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

53 بازدید

57 بازدید

131 بازدید

117 بازدید

196 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.چطور با پسر رفتار کنیم

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام. من با یه پسر ۱۸ ساله در فضای مجازی آشنا شدم من خودم 16 سالمه.تقریبا میتونم بگم عاشقش شدم واقعا پسر خیلی درست حسابی جذاب و اهل کار و همچنین خوش اخلاقه. بعد از اینکه من از خودم ویدیو منتشر کردم بهم بک داد. در واقع فقط ۳ نفرو فالو میکنه الان یه نفر که فنشه و دوتا دختر که یکی من و یکی دیگ. و اینم بگم که همشهری هستیم. به نظر شما میتونم بهش برسم؟ قبلا‌رل داشته و اگه بهم درخواست بده میتونم بهش اعتماد کنم؟

سلام دوست گرامی 16 سالگی زمانی است که شما وظایف خاص دوره نوجوانی را برعهده دارید و حضور در یک رابطه عاطفی بخصوص از نوع مجازی، ممکن است باعث تداخل در زندگی شما شود. بهترین عملکردی که می‌توانید داشته باشید، این است که روی وظایف سن خودتان تمرکز کنید و معیارهایی که برای انتخاب یک شریک عاطفی دارید را بررسی کنید تا بتوانید در زمان مناسب‌تری وارد رابطه و آشنایی شوید.

سلا من 14 سالمه پسری رو میشناسم و قصدمون فقط دوستیه خانواده ها نمیدونن و از اینترنت با هم آشنا شدیم در مورد ازدواجم حرف نمیزنیم اولش نمی خواستم اما بعدش دیدم خیلی شبیهمه این موردی داره؟ حدود سه چهار ماه که ما باهم دوستیم مثل دوستای عادیم رفتار میکنیم چیکار کنم؟

سلام دوست گرامی در حال حاضر مشکلی وجود ندارد، مساله اصلی اینجاست که رابطه و احساسات در همین سطح ساده باقی نمی‌‌ماند و رشد می‌کند. بنابراین شما نیز نمی‌توانید تعهدی داشته باشید که ارتباط در همین سطح باقی می‌ماند.

سلام من فاطمه ۱۵ سالمه زیدمم ۱۵ سالشه ما ۵ ساله باهمیم قبول دارم سنم کم بود و هنوزم سنم کمه ولی وابسش شدم من به راه های مختلفی امتحانش کردم پارسال بهش گفتم کات به پام افتاد و گریه کرد منم برنگشتم ۱ سال منتظرم نشست و به همه وعده مبداد که اگه فاطمه رو برگردونید براتون فلان چیز رو میگیرم الانم میگه من ۳ سال دیگه میام خواستگارید چون هرچی باشه سنمون کمه بعد بهش گفتم تو تا ۳ سال دیگه اخلاقت تغییر میکنه میگه به جونه مادرم اخلاقم تغییر نمیکنه جونه مادرش براش خیلی مهم میخوام بدونم تا تهش باهام هست؟ میخوام بدونم با هم ازدواج میکنیم یا نه؟

سلام دوست گرامی 15 سالگی در اوج سن نوجوانی است و در این سن فکر کردن به ازدواج باعث می‌شود از وظایف مخصوص سن خودتان جا بمانید. به درستی اشاره کردید که سن هردوی شما کم است؛ بنابراین باید ابتدا زمان درستش برسد تا بتوانید به این رابطه فکر کنید.

سلام من مدتی هست که با پسری اشنا شدم ایشون ایرانی نیستند و مدیر ۲ بیمارستان در دبی هستند قصدشون هم ازدواج است اما به دلیل تفاوت فرهنگ و اختلاف سنی که داریم(من ۲۰ ایشون۳۰ یک مقدار دو دل هستم واز طرفی هم احساس میکنم که مناسب هم نیستیم ولی تمام فاکتور های یک مرد ایده ال رو داره از طرفی هم از لباس پوشیدنش هم خوشم نمیاد چی کار باید بکنم رابطه را تمام کنم یا به او زمان دهم؟

سلام دوست گرامی چه مدت است با ایشان آشنا شدید؟ از چه طریقی؟ و چه میزان شناخت از او دارید؟ چند مانع را سر راه خود می‌بینید: اختلا سن 10 ساله، تفاوت در ملیت، از لباس پوشیدن او خوشتان نمی‌آید. تمامی این فاکتورها در مشاوره پیش از ازدواج بررسی می‌شود و شما در این مشاوره متوجه خواهید شد که آیا می‌توانید با این تفاوتها کنار بیایید و زندگی کنید یا خیر.

سلام حدود یه سالیه ک با پسری 20ساله و خودم 16 ساله آشنا شدم که نمیدونم اون واقعا منو دوس داره یا نه و اینکه ایا میتونم بهش اعتماد کنم بهش میگم رابطمون رو رسمی کنیم اما اون میگه ک مشکل مالی دارم و باید یک سال صبر کنی بنظرتون میشه بهش اعتماد کنم و به پاش وایستم؟ هروقت که میپرسم ازش چطور بهت اعتماد کنم؟ میگه که من اونجور پسری نیستم من تا اخر باهاتم اما واقعا نمیدونم اعتماد کتم یا نه تصمیم گیری برام سخت شده😣

سلام دوست گرامی آیا سن 16 سالگی را زمان مناسبی برای ازدواج و انتخاب همسر می‌دانید؟ در این سن که اوج دوره نوجوانی است، هیجانات در سطح بالایی قرار دارد و برای انتخاب شریک زندگی زمان مناسبی نیست. در مورد رابطه و تصمیم‌گیری که اشاره کردید، نیاز دارید تا با مشاور صحبت کنید تا بتوانید مزایا و معایب صبور بودن و یا قطع رابطه را بررسی کنید و به تصمیم درستی دراین باره برسید.

سلام من دو ساله با یک پسری در ارتباطم الان 18 سالمه و اون هم همسن خودمه خیلی همو دوست داشتیم و اونم همیشه میگفت که عاشقه منه و من اولین عشقشم همه چی عالی بود همیشه برام وقت میزاشت اما الان حدودا دو هفته ای میشه که حتی گاهی روزا اصلا بهم پیام نمیده زنگ میزنم جواب نمیده مگه خیلی زنگ بزنم میگه نمی تونم حرف بزنم البته قبلا یک مدت سر کار نمیرفت الان داره میره میگه کار دارم وقتیم میگم رفتارت چرا اینجوریه میگه تو رندگیم یک مشکلاتی دارم از یک طرف کم محلیاش از یک طرف دیگم وقتی میگم رابطمون تموم کنیم اجازه نمیده میگه چرا اینجوری میکنی کار دارم بعدا فلان ساعت میام باهم حرف میزنیم اما سر ساعت که امد سلام علیک که تموم شد بازم غیب میزنه خیلیم دوسش دارم نمی دونم چیکار کنم

سلام دوست گرامی باید به دو موضوع توجه داشته باشید: 1) حساسیت زیاد شما به اینکه طرف مقابل مثل قبل نیست. 2)تغییراتی که به واسطه کار برای ایشان بوجود آمده و نتوانسته‌اند بین کار و رابطه عاطفی تعادل برقرار کنند. در هر دو حالت شما نیاز دارید تا با طرف مقابل صحبت کنید و هدفش را از تغییر رفتار متوجه شوید.

سلام من چند ساله با یک پسر در رابطه ام من 20 سال دارم و او 22 . حس میکنم توی رابطمون با اینکه فکر میکنم همو خیلی دوست داریم جزو اولویتاش نیستم و اونقدر که باید بهم اهمیت نمیده و کلا با اینکه کاریم نداره بکنه واسم کم وقت میزاره و میگه وقتم گرفته میشه و روزی 1 ساعت در مجازی حرف میزنیم و هفته ای یک بار 2 ساعت میریم بیرون و این به نظر من کمه و به خودشم گفتم میگه خانوادم نمیزارن بالاخره 22 سالشه بچه که نیست با من وقتی خونست با تلفن حرف نمیزنه و میگه مامان بابام شک میکنن و من نمیدونم چرا انقدر از مامان باباش میترسه یا بهانشه ولی خیلی این قضیه اذیتم میکنه حتی بهش گفتم توی مجازی وقت بیشتری واسم بزار میگه کارای مهمتردارم چند وقتم هست موقع بیرون رفتنمون همه ی کاراشو میکنه و اگه دیگه کاراش تموم شد بامن میاد بیرون و اصلا حس میکنم اولویتش نیستم حتی وقتی میگم منو به خانوادت معرفی کن میگه هر موقع خواستم باهات ازدواج کنم میگم ولی دوسش دارم به نظر شما ادامه دادن این رابطه درسته یا نه؟راه حلش چیه ؟

سلام دوست گرامی اشاره کردید چندسال است با ایشان در ارتباط هستید، آیا همیشه این مساله بین شما بوده است یا به تازگی اتفاق افتاده است؟ بحث اولویت بندی کردن در رابطه زمانی یک فرد را اذیت می‌کند که بخواهد تمام توجه خود را از طرف مقابل بگیرد. این مساله اگر در شما هست که به حضور ایشان احتیاج دارید، یعنی سرمایه‌گذاری بیشتری در رابطه انجام داده‌اید و برای آینده‌تان برنامه ریخته‌اید. آیا تا بحال برعکس این ماجرا اتفاق افتاده است که شما مشغول کارهای مهمتری از رابطه باشید و بخواهید او بعدا به شما زنگ بزند؟ دلیل این پرسش این است که شاید وابستگی شما به ایشان باعث شده است پس زدن‌های مکرر ایشان و وقت نگذاشتن‌هایش را دقیقا متوجه نشوید و دائماً اصرار کنید که او وقت بیشتری برای شما بگذارد. و از خود بپرسید که به چه دلیل در این رابطه که نیاز شما را به توجه برآورده نمی‌کند باقی مانده‌اید؟ رابطه عاطفی یکی از بخش‌های زندگی است نه تمام آن. بنابراین رفتاری که طرف مقابل‌تان انجام می‌دهند طبیعی است. برای دریافت راهنمایی بیشتر از مشاوران رادیو عشق وقت مشاوره دریافت کنید.

سلام امیدوارم حالتون خوب باشه من ۱۶ سالمه و یک سالی هست که با یه پسر ۱۷ ساله که یکی از فامیل های دورمون هست در رابطه هستم اوایل دلم نمیخواست این رابطه شکل بگیره چون حس میکردم اون هنوز به اون صورت که باید به بلوغ نرسیده و نمیتونه درست تصمیم بگیره ولی به هر حال اون خودشو تو دلم جا کرد و من الان واقعا عاشقش هستم یه چیزی که ذهنم رو مشغول کرده اینه که اون با دیگران که صحبت میکنه خیلی ثابت قدم هست و قدرت تصمیم گیری خوبی داره ولی وقتی با منه ترجیح میده که حتی تو کوچیک ترین مسائل، من براش تصمیم بگیرم. به نظر شما این رفتارش خوبه یا مشکل ساز میشه؟ یه چیز دیگه هم که هست اون برای منم می‌تونه تصمیم بگیره و از بچگی تنها مونده و محبتی ندیده

سلام دوست گرامی سن هردوی شما پایین است و مطمئناً همانطور که اشاره کردید هم ایشان به بلوغ کافی نرسدیه و هم شما. نوجوانی دوره عشق‌های آتشین و بالاترین میزان هیجان است، پس دلیل عشقی که به ایشان پیدا کردید، سن شما نیز هست. تصمیم‌گیری یک مهارت است که این مهارت به مرور رشد می‌کند. شما می‌توانید وقتی از شما مشورت می‌خواهد، به او مشورت بدهید و همراهی کنید اما زمان تصمیم‌گیری بگویید: “تصمیم نهایی به عهده خودت است و مسئولیت این تصمیم را باید برعهده بگیری. “در واقع تصمیم‌گیری ارتباط نزدیکی با مسئولیت‌پذیری یک شخص دارد و میزان بلوغ و استقلال روانی او را محک می‌زند.

سلام من پنج ماهه که با پسری ارتباط دارم . از طریق مجازی آشنا شدیم . و راهمون از هم دوره و برای دیدنم خیلی مسافت طی میکنه تا بیاد و همدیگرو ببینیم. با اینحال هیچوقت شکایتی نکرده که من نمیتونم بیام. اما راستش رو بخوایید این آقا تقریبا طبق معیارهای من نیست مثلا اینکه من دوست ندارم با دخترا صمیمی بشه و تا حدودی کنترلش کرده ولی احساس میکنم کامل کامل کنترلش نکرده بیشتر فالواینگ های اینستاگرامش دخترا هستن .. با اینکه میدونم دوسم داره ولی گاهی مشکوک میشم بهش .. منم اونو دوست دارم. یه بار هم ازش خواستم جدا شیم ولی اعتراض کرد و توضیح و توجیه آورد که با هیچ دختری صمیمی نیست .. بنظر شما ادامه این رابطه صحیحه؟؟ لطفا جوابمو بدین و کمکم کنید واقعا به کمکتون احتیاج دارم

سلام دوست گرامی اشاره کردید طبق معیارهای من نیست، پس چگونه 5 ماه این رابطه ادامه پیدا کرده است؟آیا تمایل به کنترل کردن او را دارید؟ چون هیچ فردی بعد از رابطه به میل شما تمام و کمال تغییر نمی‌کند. شما با هم در فضای مجازی آشنا شدید و احتملاً وجود دختران دیگر هم در ضفحه اینستاگرام ایشان، امنیت شما را به خطر انداخته است. اما در مورد مشکوک بودن، آیا شما حرکتی یا رفتار خاصی از او دیده‌اید؟ یا فقط چون دختران دیگر در صفحه‌اش هستند، شما ترسیده‌اید؟ بهتر است از مشاوران رادیو عشق وقت مشاوره دریافت کنید تا علت ریشه‌ای شک شما بررسی شود. تعهد و صمیمت به مرور در رابطه شکل می‌گیرد و چون رابطه شما نیز از راه دور است، این مساله به این شک شما دامن زده است.

سلام.من چندماه هس با یه پسری دوستم خانواده هامونم در جریان هستن چون سن دوتامون پایینه گفتن تا چندسال صبر کنید بعد برای ازدواج میریم جلو .. . مدتیه که حس میکنم مثل قبل با شور و هیجان با من حرف نمیزنه همش گیر میده که آرایش نکن یا …… بعد وقتی من فقط ازش به کار میخام میگم پیش دوستات نرو فوری دست پیش میگیره که شکاک شدی بداخلاق شدی داری منو از خودت دور میکنی من وقتی ازش میپرسم مثلا کجایی چه خبر چیکار میکنی میگه مگه تو بازرسی تو هنوز بچه ای هنوز فکرت بچه گونست که به من شک داری نمیدونم واقعا چیکار کنم

سلام دوست گرامی جواب شما در واقع در سوال خودتان هست. سن پایین می‌تواند واکنش‌های هیجانی و دلخوری‌های زیادی در رابطه عاطفی بوجود بیاورد. نیاز هست تا شما پختگی بهتری برای ارتباط با ایشان داشته باشید و شیوه بیان درخواست‌های خودتان را به شکل درست‌تری یاد بگیرید. گیر دادن او، شک‌های شما و رفتارهایی از این دست، یعنی هنوز به بلوغ عاطفی نرسیده‌اید. پس اگر می‌خواهید این رابطه به سرانجام خوبی برسد، حتماً از کمک مشاور و روانشناسان رادیو عشق استفاده کنید.

سلام خسته نباشید من ۲۶ سالمه مطلقه هستم با یه اقا پسر ۲۸ ساله سه ماهه رابطه دارم خیلی به طرز صحبت کردنم گیر میده من خیلی دوسش دارم ولی این گیر دادناش منو اذیت میکنه وقتی میگمو میخندم باهاش میگه حتما یه غلطی کردی که میخوای من متوجه نشم معمولی باشم میگه خسته کننده ای حرف بزنم میگه زیاد حرف میزنی ساکت باشم میگه حرف نداری برای چی زنگ زدی موندم به چه سازش برقصم امروز اینارو بهش گفتم حرفاشو گردن نمیگیره تا بخوام حرف بزنم بهم میگه چرا فاز زنو شوهری گرفتی نمیدونم چکار کنم بهم میگه چون تازه جدا شدی از شوهرت، فک میکنی من شوهرتم که با من اینجوری صحبت میکنی حتی اگه جوری که خودش بخواد رفتار کنم بهم میگه الان یعنی داری ادای ادم خوبارو در میاری دارم دیونه میشم نمیخوام از دستش بدم ولی این کاراش داره اذیتم میکنه لطفا یه راه حلی بهم بدین ممنون میشم

سلام دوست گرامی روایتی که شما بیان کردید، بیشتر از اینکه یک رابطه متسحکم باشد، شبیه به یک سوء استفاده است. ابتدا علت علاقمندی خودتان را مشخص کنید که به چه دلیلی در رابطه با ایشان مانده‌اید. سپس هدف‌های خودتان را به صورت شخصی با هدف‌های ایشان در رابطه را بسنجید. اگر قرار نیست که رابطه جدی بین شما شکل بگیرد، پس باید تصمیم قطعی خود را بگیرید که آیا می‌توانید بدون داشتن هدفی به این رابطه ادامه دهید یا خیر؟ اشاره کردید نمی‌خواهید از دستش بدهید، آیا این ترس از تنهایی است؟ انتخاب دوم پس از طلاق واقعاً مهم است و نباید به بخاطر ترس از تنهایی، حاضر به بودن در رابطه‌ای باشید که در آن احترام شما حفظ نمی‌شود. برای یادگیری اصول تقویت رابطه و مدیریت صحیح آن، از مشاوران رادیو عشق، وقت مشاوره دریافت کنید.

سلام خسته نباشید دوست پسر من کافه دار هست من خیلی تو این مورد حساس میشم فقط فکرم میره اونجا گاهی، ولی دوست پسرم اصلا پسر هیزی نیست و بهش اعتماد کامل دارم ولی خیلی مشکل دارم با شغلش ولی اون خیلی کارشو دوست داره و با عشق و علاقه کار می‌کنه نمی‌دونم چیکار کنم!

سلام دوست گرامی سوال شما چند بخش دارد: 1.شغل طرف‌مقابل 2.احساس خطر در شما 3.نحوه بیان نگرانی و درخواست اگر رفتار ناشایستی از ایشان ندیده‌اید نیازی نیست که نگران باشید اما گاهی این احساس خطر و یا حساسیت شما، ناشی از یک نیاز برآورده نشده است. یعنی وقتی شما دچار ترس می‌شوید باید از خودتان بپرسید: من در چه زمینه‌ای نیازم برآورده نشده؟ آیا این یک احساس درونی است که من حساس شدم یا واقعاً طرف مقابلم رفتار بدی انجام داده است؟ و بهتر است برای بیان این نگرانی به طرف مقابل درست و منطقی رفتار کنید. اگر به او اعتماد نداشته باشید، وضعیت رابطه سرد می‌شود. بنابراین بهتر است برای آموختن مهارت های مختلف در رابطه مثل اعتمادکردن از مشاوره استفاده کنید.

سلام من ۵ ساله با پسری تو رابطه هستم و همه ی خانواده و فامیل از این موضوع باخبرن و قصدمون ازدواجه اما الان رابطمون خیلی معمولی شده و فقط حرفای روزمره عادی بینمون رد وبدل میشه و دیگه مثل قبل شور و هیجان نداره و من از این موضوع خیلی ناراحتم و اذیت میشم و یک مشکلی هم دارم این که خیلی بد بین و شکاک شدم و مدام آنلاین بودنشو چک میکنم و تو سرم هزارتا فکر میکنم که نکنه با یکی دیگه داره چت میکنه و….اول از همه خودم خیلی اذیت میشم لطفا راهنماییم کنین من ۱۸ سالمه و اون ۲۲

سلام دوست گرامی عادی شدن در همه رابطه ها اتفاق می‌افتد و فقط کسانی که مهارت حفظ رابطه را دارند می‌توانند رابطه پخته‌تری داشته باشند. اشاره کردید از 5 سال پیش وارد رابطه شدید، یعنی وقتی سن شما 13 سال بود و ایشان هم 17 ساله بودند. یعنی هردو در اوج سن نوجوانی بودید و این سن برای انتخاب شریک عاطفی مناسب نیست. پس طبیعی است که هیجانها کاهش پیدا کند. برای رفع شک ها باید مهارت یاد بگیرید تا بتوانید بدون احساس اضطراب و داشتن جرات مندی نیازهای خود را به طرف مقابل بگویید.

سلام من ۵ ساله که با پسری در رابطه هستم و خانوادش و همه فامیل هاش از این موضوع با خبر هستن اما دیگه مثل قبلا خیلی خوب و رمانتیک باهام رفتار نمیکنه یا حساس نیست و من هم مدام بهش شک دارم و همش چکش میکنم که چه زمانی انلاین میشه یا ممکنه الان با کی چت کنه و…و این موضوع بیشتر خودمو آزار میده و من زیاد به روش نمیارم.رفتارهاش خیلی معمولی هست و من از این موضوع خیلی ناراحتم نمیخوام بهش بگم تا فکر کنه آویزونشم یا دلم میخواد مدام کنارم باشه.لطفا راهنماییم کنین

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل اشاره نکردید. مطمئناً چون طول مدت رابطه شما طولانی شده است، هردو تغییر کرده‌اید و رابطه نیز در یک سطح باقی نمی‌ماند. آیا تابحال این نیاز خود را با او مطرح کردید که نیاز به توجه بیشتری دارید؟ به چه دلیلی رابطه تا این مدت طولانی شده است؟ تا چه زمانی قرار است رابطه به این شکل باقی بماند، در واقع هدف نهایی از این رابطه چیست؟ اینها سوالاتی است که به پاسخ آنها به راهنمایی دقیق شما کمک خواهد کرد. شما می‌توانید از مشاوران رادیو عشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

سلام من مدتیه که با دوس پسر قبلیم دوباره با هم دوست شدیم و ایشون امشب بهم گفتن که مکلمه های ما حوصله سر بره و خسته کننده اس من نمیدونم منظورش از این حرف چی بوده و چی میخواسته بگه ولی میخوام بدونم کا باید چیکار کنم تا بتونم از این وضعیت خارج شم ممنون میشم که اگه کمکم کنید من منتطر جوابتون هستم

سلام دوست گرامی تابحال از خود طرف‌مقابل‌تان پرسیده اید که از زدن چه حرف‌هایی در مکالمه احساس خستگی می‌کند؟ مکالمه های ما وقتی صرفا صرف مسائل روزمره باشد، این اتفاق می‌افتد. چون از کیفیت رابطه شما مطلع نیستیم و اینکه چگونه رابطه بهم خورده و همچنین به چه طریق به رابطه بازگشته‌اید، تمام این عوامل باید بررسی شود تا بدانیم به چه علت این خسته کننده بودن بوجود آمده است. اما در کل بهتر است که علاوه بر موضوعات روزمره در مکالمات، با شور و هیجان بیشتری درباره آینده، اهدافی که دارید و همچنین از اهداف او بپرسید.

سلام دختری۱۹ ساله هستم با اقا پسره۲۳ساله تو رابطه هستم الان ۲ ساله میشه که باهم هستیم ولی داخله رابطه بامن کمی سرد برخورد میکنه به بقیه بیشتر توجه میکنه تا من و زیاد برای من وقت نمیزاره میدونم دوستم داره ولی جوری باهام رفتار میکنه انگار زیاد واسش مهم نیستم ما همیشه سر این موضوع دعوا داریم میشه راهنمایی کنید چجوری باهاش رفتار کنم که اخلاقش خوب شه باهام لطفا؟

سلام دوست گرامی. به نظر می رسد حس می کنید در رابطه اولویت شما نیستید. ابتدا بررسی کنید که این نیاز به توجه بیشتر در شما از کجا نشات می گیرد؟ ایا دوست دارید دائما طرف مقابل کنار شما باشد و به دیگران (برای مثال خانواده) رسیدگی نکند؟ آیا تابحال این نیاز را مطرح کرده اید؟ شیوه بیان خواسته هایتان باید بیشتر بررسی شود. به همین دلیل بهتر است از مشاوران رادیو عشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

توروخدا یه پیشنهاد بهم بدید داره این رابطه خراب میکنه داره با سیاست پیش میره مثلا میگه همه کارتونو درست میکنم ولی برعکس حرفش عمل میکنه. یه چندی وقتی هم رو مخ زندگیم رفته. از ساده بدون ما دوتا داره استفاده میکنه توروخدا بگید چجوری با زندگیم رفتار کنم که نقشه هاش خراب بشه. ذات نداره. 17سال با خانواده من رفت و امد داره و زندگیمم فامیلشونه. از اونطرف میخواد کات کنه چون میدونه ازطرف من نمیتونه کاری کته. خواهش میکنم جواب بدید

ببخشید خب من چجوری پشتش باشم یه نفر میخواد رابطمونو خراب کنه خیلی سیاست داره ب نظرتون چجوری نقشه هاشو خراب کنم. خواهش میکنم راهنمایی کنید

توروخدا یه پیشنهاد بهم بدید داره این رابطه خراب میکنه داره با سیاست پیش میره مثلا میگه همه کارتونو درست میکنم ولی برعکس حرفش عمل میکنه. یه چندی وقتی هم رو مخ زندگیم رفته. از ساده بدون ما دوتا داره استفاده میکنه توروخدا بگید چجوری با زندگیم رفتار کنم که نقشه هاش خراب بشه. ذات نداره. 17سال با خانواده من رفت و امد داره و زندگیمم فامیلشونه. از اونطرف میخواد کات کنه چون میدونه ازطرف من نمیتونه کاری کته. خواهش میکنم جواب بدید

سلام. خسته نباشید. من بعضی وفتا بدون منظور ناراحتش میکنم. گاهیم اون منو ناراحت میکنه. نمیدونم چجوری باید باهاش برخورد کنم

لطفا پیشنهادتون برام بگید

دوست عزیز سلام

بهتره یک بررسی کنید و ببینید چه حرف‌ها و رفتارهای شما موجب آزار و ناراحتی ایشون می‌شه؛ با شناسایی اون‌ها می‌تونید تعدادشون رو کم کنید؛ به عبارت دیگه، وقتی ما بدونیم چه کارها و رفتارهاییمون باعث ناراحت کردن فرد مقابل می‌شه، راحت‌تر می‌تونیم کنترل و مدیریتش کنیم. در مورد رفتارهای ایشون هم سه تا کار می‌تونید انجام بدید: اول اینکه، بعضی وقت‌ها ما از دست دیگران ناراحت می‌شیم چون حرف‌ها و رفتارهاشون رو به صورت نادرست تفسیر می‌کنیم؛ مثلا ممکنه ایشون بگن: “امروز حوصله صحبت کردن ندارم” و شما تو ذهنتون این حرف رو این شکلی تفسیر کنید: “دیگه تو رو دوست ندارم!”. در صورتی که ممکنه ایشون فقط سرش شلوغ باشه یا … . بنابراین، اول بررسی کنید و ببینید چقدر از ناراحتی‌هایی که دارید به خاطر تفسیرهای اشتباه خودتون هست. دوم اینکه، باید بدونید ما هیچ‌کس رو نمی‌تونیم تغییر بدیم، جز خودمون و اینکه تو هر رابطه عاطفی‌ای شرایطی پیش میاد که آدم‌ها از دست هم ناراحت می‌شن ولی به این معنی نیست که همدیگه رو دوست ندارن یا … . بنابراین، یه جاهایی شما برای حفظ رابطه بهتره از برخی مسائل چشم‌پوشی کنید. (البته مسائلی که آسیب‌زا نیستند) سوم اینکه، اگه بررسی کردید و دیدید مشکل تفسیر اشتباه شما نیست و یا اینکه مساله‌ای نیست که بشه پذیرفتش، از روش ابراز وجود استفاده کنید. اما ابراز وجود چطوریه؟ روش درست ابراز وجود: ما در هر موقعیتی می‌تونیم سه پاسخ داشته باشیم: 1. پاسخ منفعلانه 2. پاسخ پرخاشگرانه 3. پاسخ جرات‌ورزانه

پاسخ منفعلانه به این گفت‌وگو توجه کنید:

سعید: «من خستم، نمی‌تونم بیام خونه مادرت، خودت برو.» بهار: «باشه عزیزم، اشکال نداره.»

این گفت‌وگو به طور کلی هیچ اشکالی نداره، اما بیاین فرض کنیم که بهار از این رفتار سعید خیلی ناراحت شده ولی هیچی نگفته که مشکلی پیش نیاد. حالا اگه این روند دایم تکرار بشه و بهار دایما حرف خودشو بخوره، فکر می‌کنید چه اتفاقی میافته. یا یه روزی می‌رسه که بهار دیگه نتونه تحمل کنه ولی اینبار نه آروم، بلکه خیلی طوفانی با سعید برخورد می‌کنه؛ یا، تا آخرش فکر می‌کنه باید نیازهای دیگران رو اولیت قرار بده و خودش رو فراموش کنه و این باعث کلی مشکلات مختلف مثل افسردگی و … می‌شه.

پاسخ پرخاشگرانه این پاسخ احتمالا بیشتر آشناست، مثلا فرض کنید بهار تو مثال بالا چنین جوابی بده: «یعنی چی که نمیای؟؟؟ چطور خونه مامان خودت همیشه حالت خوبه و می‌ری، نوبت مامان من که رسید …». قطعا خودتون حدس می‌زنید که بعدش چی می‌شه …

و اما پاسخ جرات‌ورزانه به طور کلی آدم‌ها بیشتر با این دو نوع پاسخ آشنان که دیدیم تقریبا هیچ کدومش ما رو به نتیجه نمی‌رسونن. اما، یه روشی وجود داره که بین این دوتاست و احتمالا تاثیرش خیلی بیشتر از دو تا مورد قبلیه (البته صد در صدی وجود نداره، فقط احتمالا جواب گرفتن رو بالا می‌بره). حالا چرا می‌گیم که این روش بینابینه، چون برعکس حالت منفعلانه شما حرفتونو می‌زنید، ولی دیگه نه مثل حالت دوم با پرخاشگرِی، بلکه با آرامش.

اما حالا سوال این هست که چطوری صحبت کنیم؟

خودتون رو جای فرد مقابل بزارید. اولین قدم برای یه گفت و گوی جرات‌ورزانه خوب اینه که بتونید خودتونو جای فرد مقابل بزارید. سناریوهای مختلف رو بررسی کنید و ببینید کدومشون کمترین ناراحتی رو برای فرد مقابل ایجاد می‌کنه. گاهی وقت‌ها، به دلیل ناراحتی‌هایی که وجود داره، آدم‌ها بدشون نمیاد با یکی دو تا کنایه، طرف مقابل رو کمی آزار بدن. اما، یادتون باشه که اولا این کنایه‌ها ممکنه باعث ناراحتی‌های طولانی‌تری بشه و این که شما در نهایت به هدف اصلی‌ای که می‌خواستید هم نمی‌رسید و راه به جایی نمی‌برید.

شرایط را درست توصیف کنید. حالا باید یه جمله خیلی کوتاه برای توصیف شرایط داشته باشید. یادتون باشه، خیلی کوتاه و بدون قضاوت و کنایه. مثلا: سعید جان، وقتی می‌گی خونه مادرم نمیای، … .

یه چیزی که اینجا باید بهش توجه داشته باشید، همین کلمه جان یا مشابه اون هست. یادتون باشه، از کلماتی استفاده کنید که در حالت معمولی هم استفاده می‌کنید، اگه همیشه بهش نمی‌گید «جان»، استفادش تو اینجا، اوضاع را بدتر می‌کنه. درست مثل زمان‌هایی که بعضی‌ها تو دعوا به طرف مقابلشون می‌گن: «ببین مهندس!»

دنبال احساستون بگردید. قدم بعدی اینه که ببینید خودتون از کاری که فرد مقابل کرد چه احساسی پیدا کردید. سعی کنید برای احساستون اسم انتخاب کنید. مثلا توی اینترنت بگردید و لیست احساسات رو پیدا کنید و ببینید که کدومشون حال اون موقعتون را بهتر توصیف می‌کنه؛ مثلا غم، آزردگی و … . چرا می‌خوام دنبال احساستون بگردید، چون شما هیچ‌وقت نمی‌تونید با احساس فرد مقابلتون مخالفت کنید. مثلا اگه کسی بگه” «من فکر می‌کنم که …»، شما می‌تونید دلایلی بیارید که بهش بگید اشتباه فکر می‌کنه. اما وقتی بگه: «من احساس می‌کنم که …»، دیگه هیچ کس نمی‌تونه بگه اشتباه احساس می‌کنید!!!

ببینید کارش چه تاثیری روی شما می‌گذاره. مثلا در همین مثال، بهار ممکنه فکر کنه که نیمدن سعید به معنی اینه که خیلی به اون و خانوادش، اهمیت نمی‌ده. حالا باید بهار فکر کنه که تو چه جمله‌بندی‌ای این حرف رو بزنه که سعید ناراحت نشه ولی در عین حال، حرفش را هم زده باشه.

حالا می‌خوام با کمک این چهار تا نکته، با آرامش (نکته مهمش اینه که در گفته‌هاتون آرامش باشه، ولی بی‌تفاوتی نه) و کوتاه حرف خودتون رو بزنید. مثلا: «سعید جان، وقتی می‌گی خونه مادرم نمیای، من ناراحت می‌شم، چون دلم می‌خواد خونوادم بدونن که تو هم به اونا علاقه داری.»

یادتون باشه، هر انتقادی، حتی با این نوع کادوپیچی شدش، ممکنه در طرف مقابل حس منفی ایجاد کنه. به همین دلیله که می‌خوام خیلی کوتاه و آروم حرفتون رو بزنید و بعد از اون به فرد مقابلتون اجازه بدید حرف بزنه یا فکر کنه و شما دیگه چیزی بهش اضافه نکنید.

سلام خانمی هستم ۳۴ ساله مطلقه و دارای دو فرزند حدود ۹ سال هست که از همسرم و جدا شدم و با بچه هام زندگی میکنم و در این مدت رابطه عاطفی نداشتم الان مدت ۱۰ ماه هستش که با یک آقای ۳۹ ساله آشنا شدم و قصد داریم که در سال آینده با هم زندگی رو شروع کنیم فقط یک مشکلی دارم من که برام حل شدنی نیست من بیش از حد به طرفم محبت میکنم و همیشه سعی میکنم مشکلاتشو حل کنم همیشه پشتش هستم و حتی خیلی وقتها از زندگی خودم زدم که ایشون مشکلاتش حل بشه ولی جالب اینجاست که این آقا یک مدتیه بهونه گیر شدن و حرفهای میزنن که فقط بی احترامی کردنه ایشون اطلا و ابدا اهل حرف زدن و گفتگو نیستن با کوچکترین مشکلی قهر میکنن یک سری طرز فکر دارن که با درک و فهم من همخوانی نداره و بسیار هم لج باز و کله شق ، وقتی که میخوام یک چیزی رو توضیح بدم فوری میزنه تو ذوقم یا میگن که من بحث و دعوا دوست دارم و غیره لطفا راهنماییم کنید که چه کار کنم البته اینم بگم که به نظر خودم زیاد از حد معمول من در دسترس این آقا بودم و زیاد از حد بهش توجه داشتم که الان اینجوری شده و دویت دارم که شما هم به عنوان یک کارشناس راهنمایم کنید ممنونم .

دوست عزیز سلام

به دلیل حساسیت موضوع ازدواج (به خصوص با توجه به شرایط شما که یکبار ازدواج رو تجربه کردید و دو فرزند هم دارید)، پیشنهاد می‌کنم اینبار بدون مشاوره قبل از ازدواج، به ازدواج فکر نکنید. باتوجه به مسائلی که گفتید هم شما و هم ایشون نیاز به مشاوره دارید، چون این موارد قطعا در آینده براتون آسیب‌زا خواهند بود. هم مدل ارتباطی که شما با ایشون دارید (یعنی توجه و از خودگذشتگی‌های بیش‌از حد) و هم رفتارهای ایشون. یادتون باشه، شاید شما بتونید با چند یادگیری تکنیک ساده و چند جلسه مشاوره، رابطه خوبی برای خودتون ایجاد کنید ولی اگه نرید … .

سلام وقتى برایم مىگوىىد که دوستت دارم دىوانه ات هستم و عاشقتم پس چرا وقتى در کنارش نىستم در مقابلم بى توجہ است زود زود زنگ نمىزند مسج نمىکند دلىلش چىست?

دوست عزیز سلام

مدل نشان دادن علاقه و ابراز احساسات در بین خانم‌ها و آقایان تا حدودی با هم متفاوت است؛ و اکثر آقایون ارتباط از طریق مجازی رو خیلی ترجیح نمی‌دن. اما چی کار می‌شه کرد؟ پیشنهاد می‌دم یکبار در این مورد باهاشون صحبت کنید و بهشون بگید که دوست دارید زمان‌هایی رو هم ایشون بهتون زنگ بزنن یا دلتون می‌خواد این حرف‌ها رو بشنوید. یعنی یکبار (خیلی زیاد نه)، بهشون به طور شفاف درخواستتون رو مطرح کنید. به علاوه، این مقاله رو هم در رادیو عشق بخونید: “چی کار کنم که هر روز بهم زنگ بزنه؟”

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

تفاوتی ندارد به تازگی وارد رابطه عاطفی شده باشید و یا از دوستی شما مدت ها بگذرد. همه دخترها دوست دارند در طول رابطه برای شریک عاطفیشان جذاب و خواستنی باشند. ممکن است پس از گذشت مدتی از رابطه دوستی حس کنید پسر مانند روزهای اول دیوانه و شیفته شما نیست. در این صورت ممکن است این سوال برایتان ایجاد شود که چطور باید رفتار کنید تا او را برای خودتان نگه دارید و شیفته‌تر و وابسته‌ترش کنید؟ چکار کنید تا او دیوانه وار شما را دوست داشته باشد؟ در یک کلام چطور قلب یک پسر را تسخیر کنید؟ در این مقاله، رفتار درست با دوست پسر و راه‌های جلب نظر او در رابطه عاطفی را برای شما بیان می‌‌کنیم.

فهرست مطالب

برای وابسته کردن یک پسر در رابطه عاطفی و عاشق کردن او، می‌توانید راه‌های زیر را بکار گیرید:

تحسین کردن دوست پسرتان یکی از بهترین راه‌ها برای نشان دادن عشق و علاقه‌تان به او است. زمانی که او را تحسین می‌کنید، به او نشان می‌دهید که او را همین طور که هست، پذیرفته‌اید و هر کاری را که انجام می‌دهد و هر حرفی را که می‌زند، دوست دارید. تحسین کردن دوست پسرتان به خاطر رسیدن به موفقیت‌های بزرگ مهم است، اما فراموش نکنید که وقتی به موفقیت‌های کوچکی نیز می‌رسد، از او تعریف کنید.

تماس چشمی یک روش غیرکلامی موثر برای ابراز علاقه و شیفته کردن دوست پسرتان است. زمانی که فردی را دوست داریم، تماس چشمی بیشتری با او برقرار می‌کنیم. با خیره شدن به چشمان عشقتان به او نشان دهید که چقدر دوستش دارید. اگر او نیز شیفته و شیدای شما باشد، متقابلاً به چشمهای شما خیره خواهد شد.چطور با پسر رفتار کنیم

هیچ چیزی به اندازه یک غافلگیری کوچک آتش شور و اشتیاق را روشن نمی‌کند. با این غافلگیری‌های عاشقانه می‌توانید، از روزمرگی  دربیایید و به عشقتان نشان دهید که دیوانه‌اش هستید تا او نیز دیوانه‌وار عاشقتان شود. دلربایی کنید و همواره دم را غنیمت بشمارید تا دوست پسرتان را هیجان‌زده کنید و نظرش را جلب کنید. برای مثال اگر معمولاً مسابقات ورزشی مورد علاقه او را در خانه تماشا می‌کنید، با خریدن بلیط یک مسابقه مهم او را هیجان‌زده کنید یا او را به رستورانی دعوت کنید که تلویزیون بزرگی دارد تا بتوانید مسابقه را در یک محیط پرهیجان تماشا کنید.

یک راه فوق‌العاده برای وابسته کردن دوست پسرتان این است که کاری کنید احساس خوبی درباره‌ی خودش پیدا کند. همان‌طور که دوستان صمیمی خود را تشویق می‌کنید، از دوست پسرتان نیز برای رسیدن به اهدافش حمایت کنید. به او اطمینان خاطر بدهید که همواره آماده‌ی کمک به او هستید و در شرایط سخت در کنارش خواهید بود.

برای مثال اگر دوست پسرتان درباره مصاحبه شغلی نگران است، با گفتن چنین جمله‌ای او را دلگرم و امیدوار کنید: “مطمئن باش که به راحتی از پس مصاحبه برمیایی. اگر فکر نمی‌کردند که گزینه‌ی ایده‌آلی برای این شغل هستی، با تو تماس نمی‌گرفتند.”

اگر می‌خواهید بدانید با چه رفتارهایی می‌توانید برای همیشه دوست پسرتان را دیوانه خود کنید، می‌توانید از راهکارهای زیر کمک بگیرید:

نقش زیبایی ظاهری برای جذب کردن پسر غیرقابل انکار است. اگر می‌خواهید برای دوست پسرتان جذاب و خواستنی باشید، سعی کنید در حضور او همیشه شیک ظاهر شوید. به هماهنگی لباس‌ها و آراستگی ظاهر توجه کنید و استایل خاص خودتان را داشته باشید.

 

اگر از آن دسته دخترانی هستید که فکر می‌کنند برای جذاب بودن باید خودشان را تبدیل به یک دختر ایده آل کنند کاملا در اشتباهید. لازم نیست همیشه جوری رفتار و صحبت کنید که مطمئن باشید مورد تایید و تشویق طرف مقابل قرار می‌گیرد. لازم نیست همیشه همان چیزی را بگویید که او احتمالا دوست دارد بشنود.

اعتماد به نفس داشته باشیداعتماد به نفس ویژگی جذابی برای اکثر مردم است، بنابراین وقتی در کنار دوست پسرتان هستید، بگذارید که اعتماد به نفس از وجودتان ساطع شود. برای نشان دادن اعتماد به نفس می‌توانید درباره موفقیت‌ها و نقاط قوتتان صحبت کنید.

البته به خاطر داشته باشید که اعتماد به نفس برای برخی افراد دلهره‌آور و مرعوب کننده است. اگر دوست پسرتان اعتماد به نفس پایینی داشته باشد، با به رخ کشیدن اعتماد به نفستان نمی‌توانید او را عاشق خودتان کنید.

  هر چه جزئیات بیشتری را درباره خودتان به دوست پسرتان بگویید، بیشتر می‌توانید نظر او را جلب کنید. درباره خودتان، علائق، آرزوها و خانواده‌تان با عشقتان حرف بزنید. البته مراقب باشید که رازهای مهم را زود فاش نکنید. بعضی از جنبه‌های زندگی خود، اهداف و احساساتتان را از او مخفی نگه دارید تا این رازآلود بودن او را بیشتر شیفته‌ی شما کند.

حتماً موارد خاصی وجود دارد که به نظر دوست پسرتان جذاب می‌آید، بنابراین وقتی از شما تعریف می‌کند، به نظرش توجه کنید و از این به بعد از آن مورد بیشتر استفاده کنید تا توجهش را جلب کنید.برای مثال اگر به نظرش رنگ خاصی به شما می آید، بیشتر از آن رنگ در پوشش ظاهریتان استفاده کنید.

علاوه بر دلربا و جذاب بودن راه فوق‌العاده‌ی دیگری نیز برای شیفته کردن دوست پسرتان وجود دارد، کافی است زمانی که با او هستید خوش بگذرانید و یک فرد شاد و سرخوش باشید. مسلماً دوست دارید که عشقتان مدت بیشتری در کنارتان باشد، بنابراین به او ثابت کنید که همان فردی هستید که در کنارش به او خوش می‌گذارد. البته منظورمان این نیست که سعی کنید شخصیت و رفتار خود را تغییر دهید و خودتان نباشید، مطمئن باشید که بدون تظاهر نیز راه‌های بسیاری برای داشتن اوقاتی خوش وجود دارد. برای مثال می‌توانید:

شاید پسری که با او در رابطه عاطفی قرار دارید شما را دوست دارد، ولی شما تمایل دارید کاری کنید که او کاملا شیفته و دیوانه شما شود. به طوری که به هیچ دختری جز شما نتواند فکر کند و قلبش فقط برای شما بزند. حتی شاید به دنبال راهی هستید که او آنچنان عاشق و وابسته شما شود که تصمیم بگیرد دوستی را به ازدواج تبدیل کند. با رفتارهای  زیر می‌توانید وابستگی و عشق یک پسر را در رابطه عاطفی افزایش دهید:

هر چه به هم نزدیک‌تر شوید و بیشتر در کنار هم باشید، احساستان نسبت به هم قوی‌تر می‌شود. به عبارت دیگر هر چه دیده بیند، دل کند یاد. هر چه بیشتر یک نفر را ببینیم، احتمال این که به او علاقه پیدا کنیم، بیشتر می‌شود. بنابراین راه‌ها و بهانه‌هایی پیدا کنید که بتوانید بیشتر او را ببینید.

به حریم خصوصی دوست پسرتان احترام بگذارید و از زندگی شخصی خود نیز لذت ببرید. یک راه موثر برای عاشق کردن دوست پسرتان این است که بگذارید دلتنگتان شود. اگر همواره کنار او باشید، آن شور و اشتیاق اولیه بعد از مدتی خاموش می‌شود. هدف این است که بگذارید گاهی دلش برای شما تنگ شود و در عین حال به او ثابت کنید که شما نیز زندگی شخصی خودتان را دارید و او تنها منبع شادی و خوشی در زندگی شما نیست.  یک بار در هفته با دوستان خود بیرون بروید و دوست پسرتان را نیز تشویق کنید که یک شب با دوستان خودش خوش بگذراند.

آئینه‌ حرکات او باشید. اگر حرکات او را تقلید کنید، شانس بیشتری برای عاشق کردن او خواهید داشت. برای این که او را عاشق خودتان بکنید، هر از گاه بدنتان را در موقعیتی مانند بدن او قرار بدهید. برای مثال اگر دوست پسرتان خودش را روی صندلی جابجا کرد و به دست راستش تکیه داد، شما هم چند ثانیه صبر کنید و عیناً همان کار را انجام دهید. البته باید روی دست چپتان تکیه کنید تا وضعیت بدنتان تصویر آئینه‌ای وضعیت بدن او باشد.البته هنگام تقلید حرکات بدن او باید هوشیارانه عمل کنید. این تکنیک را باید بدون جلب توجه انجام دهید و تقلیدتان واضح و عجیب نباشد.

حتی اگر مدت‌ها است که با هم قرار می‌گذارید و صمیمی هستید، اگر رفتاری متین و موقرانه داشته باشید، بهتر می‌توانید آتش عشق و اشتیاق را در دوست پسرتان شعله‌ور کنید. برای این که اندکی برای او ناز کنید تا بیشتر جذب شما شود، می‌توانید:

برای اینکه دوست پسرتان را عاشق و وابسته کنید می‌توانید از یک سری راهکارهای روانشناسی کمک بگیرید. مثلا او را زیاد تحسین کنید، با او تماس چشمی فراوانی برقرار کنید، در مناسبت‌های گوناگون غافلگیرش کنید و او را حمایت کنید. اگر می‌خواهید برای پسری جذاب و خواستنی باشید، لازم است در عین حال که خودتان هستید و تظاهر نمی‌کنید ظاهر جذابی و اعتماد به نفس بالایی داشته باشید. برای جلب نظر او، درمورد خودتان بیشتر صحبت کنید و به علاقه‌مندی ها و سلیقه او توجه کنید. همچنین  سعی کنید در زمان با هم بودن خوش بگذرانید.و اگر به دنبال راهکاری برای افزایش دادن عشق و وابستگی یک پسر در رابطه عاطفی هستید لازم است با او زیاد وقت بگذرانید، همیشه در دسترس نباشید و اجازه دهید گاهی دلش برای شما تنگ شود. ضمن اینکه می‌توانید از تقلید حرکات و زبان بدن برای افزایش وابستگی و جلب نظر او کمک بگیرید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

53 بازدید

57 بازدید

131 بازدید

117 بازدید

196 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.چطور با پسر رفتار کنیم

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام. من با یه پسر ۱۸ ساله در فضای مجازی آشنا شدم من خودم 16 سالمه.تقریبا میتونم بگم عاشقش شدم واقعا پسر خیلی درست حسابی جذاب و اهل کار و همچنین خوش اخلاقه. بعد از اینکه من از خودم ویدیو منتشر کردم بهم بک داد. در واقع فقط ۳ نفرو فالو میکنه الان یه نفر که فنشه و دوتا دختر که یکی من و یکی دیگ. و اینم بگم که همشهری هستیم. به نظر شما میتونم بهش برسم؟ قبلا‌رل داشته و اگه بهم درخواست بده میتونم بهش اعتماد کنم؟

سلام دوست گرامی 16 سالگی زمانی است که شما وظایف خاص دوره نوجوانی را برعهده دارید و حضور در یک رابطه عاطفی بخصوص از نوع مجازی، ممکن است باعث تداخل در زندگی شما شود. بهترین عملکردی که می‌توانید داشته باشید، این است که روی وظایف سن خودتان تمرکز کنید و معیارهایی که برای انتخاب یک شریک عاطفی دارید را بررسی کنید تا بتوانید در زمان مناسب‌تری وارد رابطه و آشنایی شوید.

سلا من 14 سالمه پسری رو میشناسم و قصدمون فقط دوستیه خانواده ها نمیدونن و از اینترنت با هم آشنا شدیم در مورد ازدواجم حرف نمیزنیم اولش نمی خواستم اما بعدش دیدم خیلی شبیهمه این موردی داره؟ حدود سه چهار ماه که ما باهم دوستیم مثل دوستای عادیم رفتار میکنیم چیکار کنم؟

سلام دوست گرامی در حال حاضر مشکلی وجود ندارد، مساله اصلی اینجاست که رابطه و احساسات در همین سطح ساده باقی نمی‌‌ماند و رشد می‌کند. بنابراین شما نیز نمی‌توانید تعهدی داشته باشید که ارتباط در همین سطح باقی می‌ماند.

سلام من فاطمه ۱۵ سالمه زیدمم ۱۵ سالشه ما ۵ ساله باهمیم قبول دارم سنم کم بود و هنوزم سنم کمه ولی وابسش شدم من به راه های مختلفی امتحانش کردم پارسال بهش گفتم کات به پام افتاد و گریه کرد منم برنگشتم ۱ سال منتظرم نشست و به همه وعده مبداد که اگه فاطمه رو برگردونید براتون فلان چیز رو میگیرم الانم میگه من ۳ سال دیگه میام خواستگارید چون هرچی باشه سنمون کمه بعد بهش گفتم تو تا ۳ سال دیگه اخلاقت تغییر میکنه میگه به جونه مادرم اخلاقم تغییر نمیکنه جونه مادرش براش خیلی مهم میخوام بدونم تا تهش باهام هست؟ میخوام بدونم با هم ازدواج میکنیم یا نه؟

سلام دوست گرامی 15 سالگی در اوج سن نوجوانی است و در این سن فکر کردن به ازدواج باعث می‌شود از وظایف مخصوص سن خودتان جا بمانید. به درستی اشاره کردید که سن هردوی شما کم است؛ بنابراین باید ابتدا زمان درستش برسد تا بتوانید به این رابطه فکر کنید.

سلام من مدتی هست که با پسری اشنا شدم ایشون ایرانی نیستند و مدیر ۲ بیمارستان در دبی هستند قصدشون هم ازدواج است اما به دلیل تفاوت فرهنگ و اختلاف سنی که داریم(من ۲۰ ایشون۳۰ یک مقدار دو دل هستم واز طرفی هم احساس میکنم که مناسب هم نیستیم ولی تمام فاکتور های یک مرد ایده ال رو داره از طرفی هم از لباس پوشیدنش هم خوشم نمیاد چی کار باید بکنم رابطه را تمام کنم یا به او زمان دهم؟

سلام دوست گرامی چه مدت است با ایشان آشنا شدید؟ از چه طریقی؟ و چه میزان شناخت از او دارید؟ چند مانع را سر راه خود می‌بینید: اختلا سن 10 ساله، تفاوت در ملیت، از لباس پوشیدن او خوشتان نمی‌آید. تمامی این فاکتورها در مشاوره پیش از ازدواج بررسی می‌شود و شما در این مشاوره متوجه خواهید شد که آیا می‌توانید با این تفاوتها کنار بیایید و زندگی کنید یا خیر.

سلام حدود یه سالیه ک با پسری 20ساله و خودم 16 ساله آشنا شدم که نمیدونم اون واقعا منو دوس داره یا نه و اینکه ایا میتونم بهش اعتماد کنم بهش میگم رابطمون رو رسمی کنیم اما اون میگه ک مشکل مالی دارم و باید یک سال صبر کنی بنظرتون میشه بهش اعتماد کنم و به پاش وایستم؟ هروقت که میپرسم ازش چطور بهت اعتماد کنم؟ میگه که من اونجور پسری نیستم من تا اخر باهاتم اما واقعا نمیدونم اعتماد کتم یا نه تصمیم گیری برام سخت شده😣

سلام دوست گرامی آیا سن 16 سالگی را زمان مناسبی برای ازدواج و انتخاب همسر می‌دانید؟ در این سن که اوج دوره نوجوانی است، هیجانات در سطح بالایی قرار دارد و برای انتخاب شریک زندگی زمان مناسبی نیست. در مورد رابطه و تصمیم‌گیری که اشاره کردید، نیاز دارید تا با مشاور صحبت کنید تا بتوانید مزایا و معایب صبور بودن و یا قطع رابطه را بررسی کنید و به تصمیم درستی دراین باره برسید.

سلام من دو ساله با یک پسری در ارتباطم الان 18 سالمه و اون هم همسن خودمه خیلی همو دوست داشتیم و اونم همیشه میگفت که عاشقه منه و من اولین عشقشم همه چی عالی بود همیشه برام وقت میزاشت اما الان حدودا دو هفته ای میشه که حتی گاهی روزا اصلا بهم پیام نمیده زنگ میزنم جواب نمیده مگه خیلی زنگ بزنم میگه نمی تونم حرف بزنم البته قبلا یک مدت سر کار نمیرفت الان داره میره میگه کار دارم وقتیم میگم رفتارت چرا اینجوریه میگه تو رندگیم یک مشکلاتی دارم از یک طرف کم محلیاش از یک طرف دیگم وقتی میگم رابطمون تموم کنیم اجازه نمیده میگه چرا اینجوری میکنی کار دارم بعدا فلان ساعت میام باهم حرف میزنیم اما سر ساعت که امد سلام علیک که تموم شد بازم غیب میزنه خیلیم دوسش دارم نمی دونم چیکار کنم

سلام دوست گرامی باید به دو موضوع توجه داشته باشید: 1) حساسیت زیاد شما به اینکه طرف مقابل مثل قبل نیست. 2)تغییراتی که به واسطه کار برای ایشان بوجود آمده و نتوانسته‌اند بین کار و رابطه عاطفی تعادل برقرار کنند. در هر دو حالت شما نیاز دارید تا با طرف مقابل صحبت کنید و هدفش را از تغییر رفتار متوجه شوید.

سلام من چند ساله با یک پسر در رابطه ام من 20 سال دارم و او 22 . حس میکنم توی رابطمون با اینکه فکر میکنم همو خیلی دوست داریم جزو اولویتاش نیستم و اونقدر که باید بهم اهمیت نمیده و کلا با اینکه کاریم نداره بکنه واسم کم وقت میزاره و میگه وقتم گرفته میشه و روزی 1 ساعت در مجازی حرف میزنیم و هفته ای یک بار 2 ساعت میریم بیرون و این به نظر من کمه و به خودشم گفتم میگه خانوادم نمیزارن بالاخره 22 سالشه بچه که نیست با من وقتی خونست با تلفن حرف نمیزنه و میگه مامان بابام شک میکنن و من نمیدونم چرا انقدر از مامان باباش میترسه یا بهانشه ولی خیلی این قضیه اذیتم میکنه حتی بهش گفتم توی مجازی وقت بیشتری واسم بزار میگه کارای مهمتردارم چند وقتم هست موقع بیرون رفتنمون همه ی کاراشو میکنه و اگه دیگه کاراش تموم شد بامن میاد بیرون و اصلا حس میکنم اولویتش نیستم حتی وقتی میگم منو به خانوادت معرفی کن میگه هر موقع خواستم باهات ازدواج کنم میگم ولی دوسش دارم به نظر شما ادامه دادن این رابطه درسته یا نه؟راه حلش چیه ؟

سلام دوست گرامی اشاره کردید چندسال است با ایشان در ارتباط هستید، آیا همیشه این مساله بین شما بوده است یا به تازگی اتفاق افتاده است؟ بحث اولویت بندی کردن در رابطه زمانی یک فرد را اذیت می‌کند که بخواهد تمام توجه خود را از طرف مقابل بگیرد. این مساله اگر در شما هست که به حضور ایشان احتیاج دارید، یعنی سرمایه‌گذاری بیشتری در رابطه انجام داده‌اید و برای آینده‌تان برنامه ریخته‌اید. آیا تا بحال برعکس این ماجرا اتفاق افتاده است که شما مشغول کارهای مهمتری از رابطه باشید و بخواهید او بعدا به شما زنگ بزند؟ دلیل این پرسش این است که شاید وابستگی شما به ایشان باعث شده است پس زدن‌های مکرر ایشان و وقت نگذاشتن‌هایش را دقیقا متوجه نشوید و دائماً اصرار کنید که او وقت بیشتری برای شما بگذارد. و از خود بپرسید که به چه دلیل در این رابطه که نیاز شما را به توجه برآورده نمی‌کند باقی مانده‌اید؟ رابطه عاطفی یکی از بخش‌های زندگی است نه تمام آن. بنابراین رفتاری که طرف مقابل‌تان انجام می‌دهند طبیعی است. برای دریافت راهنمایی بیشتر از مشاوران رادیو عشق وقت مشاوره دریافت کنید.

سلام امیدوارم حالتون خوب باشه من ۱۶ سالمه و یک سالی هست که با یه پسر ۱۷ ساله که یکی از فامیل های دورمون هست در رابطه هستم اوایل دلم نمیخواست این رابطه شکل بگیره چون حس میکردم اون هنوز به اون صورت که باید به بلوغ نرسیده و نمیتونه درست تصمیم بگیره ولی به هر حال اون خودشو تو دلم جا کرد و من الان واقعا عاشقش هستم یه چیزی که ذهنم رو مشغول کرده اینه که اون با دیگران که صحبت میکنه خیلی ثابت قدم هست و قدرت تصمیم گیری خوبی داره ولی وقتی با منه ترجیح میده که حتی تو کوچیک ترین مسائل، من براش تصمیم بگیرم. به نظر شما این رفتارش خوبه یا مشکل ساز میشه؟ یه چیز دیگه هم که هست اون برای منم می‌تونه تصمیم بگیره و از بچگی تنها مونده و محبتی ندیده

سلام دوست گرامی سن هردوی شما پایین است و مطمئناً همانطور که اشاره کردید هم ایشان به بلوغ کافی نرسدیه و هم شما. نوجوانی دوره عشق‌های آتشین و بالاترین میزان هیجان است، پس دلیل عشقی که به ایشان پیدا کردید، سن شما نیز هست. تصمیم‌گیری یک مهارت است که این مهارت به مرور رشد می‌کند. شما می‌توانید وقتی از شما مشورت می‌خواهد، به او مشورت بدهید و همراهی کنید اما زمان تصمیم‌گیری بگویید: “تصمیم نهایی به عهده خودت است و مسئولیت این تصمیم را باید برعهده بگیری. “در واقع تصمیم‌گیری ارتباط نزدیکی با مسئولیت‌پذیری یک شخص دارد و میزان بلوغ و استقلال روانی او را محک می‌زند.

سلام من پنج ماهه که با پسری ارتباط دارم . از طریق مجازی آشنا شدیم . و راهمون از هم دوره و برای دیدنم خیلی مسافت طی میکنه تا بیاد و همدیگرو ببینیم. با اینحال هیچوقت شکایتی نکرده که من نمیتونم بیام. اما راستش رو بخوایید این آقا تقریبا طبق معیارهای من نیست مثلا اینکه من دوست ندارم با دخترا صمیمی بشه و تا حدودی کنترلش کرده ولی احساس میکنم کامل کامل کنترلش نکرده بیشتر فالواینگ های اینستاگرامش دخترا هستن .. با اینکه میدونم دوسم داره ولی گاهی مشکوک میشم بهش .. منم اونو دوست دارم. یه بار هم ازش خواستم جدا شیم ولی اعتراض کرد و توضیح و توجیه آورد که با هیچ دختری صمیمی نیست .. بنظر شما ادامه این رابطه صحیحه؟؟ لطفا جوابمو بدین و کمکم کنید واقعا به کمکتون احتیاج دارم

سلام دوست گرامی اشاره کردید طبق معیارهای من نیست، پس چگونه 5 ماه این رابطه ادامه پیدا کرده است؟آیا تمایل به کنترل کردن او را دارید؟ چون هیچ فردی بعد از رابطه به میل شما تمام و کمال تغییر نمی‌کند. شما با هم در فضای مجازی آشنا شدید و احتملاً وجود دختران دیگر هم در ضفحه اینستاگرام ایشان، امنیت شما را به خطر انداخته است. اما در مورد مشکوک بودن، آیا شما حرکتی یا رفتار خاصی از او دیده‌اید؟ یا فقط چون دختران دیگر در صفحه‌اش هستند، شما ترسیده‌اید؟ بهتر است از مشاوران رادیو عشق وقت مشاوره دریافت کنید تا علت ریشه‌ای شک شما بررسی شود. تعهد و صمیمت به مرور در رابطه شکل می‌گیرد و چون رابطه شما نیز از راه دور است، این مساله به این شک شما دامن زده است.

سلام.من چندماه هس با یه پسری دوستم خانواده هامونم در جریان هستن چون سن دوتامون پایینه گفتن تا چندسال صبر کنید بعد برای ازدواج میریم جلو .. . مدتیه که حس میکنم مثل قبل با شور و هیجان با من حرف نمیزنه همش گیر میده که آرایش نکن یا …… بعد وقتی من فقط ازش به کار میخام میگم پیش دوستات نرو فوری دست پیش میگیره که شکاک شدی بداخلاق شدی داری منو از خودت دور میکنی من وقتی ازش میپرسم مثلا کجایی چه خبر چیکار میکنی میگه مگه تو بازرسی تو هنوز بچه ای هنوز فکرت بچه گونست که به من شک داری نمیدونم واقعا چیکار کنم

سلام دوست گرامی جواب شما در واقع در سوال خودتان هست. سن پایین می‌تواند واکنش‌های هیجانی و دلخوری‌های زیادی در رابطه عاطفی بوجود بیاورد. نیاز هست تا شما پختگی بهتری برای ارتباط با ایشان داشته باشید و شیوه بیان درخواست‌های خودتان را به شکل درست‌تری یاد بگیرید. گیر دادن او، شک‌های شما و رفتارهایی از این دست، یعنی هنوز به بلوغ عاطفی نرسیده‌اید. پس اگر می‌خواهید این رابطه به سرانجام خوبی برسد، حتماً از کمک مشاور و روانشناسان رادیو عشق استفاده کنید.

سلام خسته نباشید من ۲۶ سالمه مطلقه هستم با یه اقا پسر ۲۸ ساله سه ماهه رابطه دارم خیلی به طرز صحبت کردنم گیر میده من خیلی دوسش دارم ولی این گیر دادناش منو اذیت میکنه وقتی میگمو میخندم باهاش میگه حتما یه غلطی کردی که میخوای من متوجه نشم معمولی باشم میگه خسته کننده ای حرف بزنم میگه زیاد حرف میزنی ساکت باشم میگه حرف نداری برای چی زنگ زدی موندم به چه سازش برقصم امروز اینارو بهش گفتم حرفاشو گردن نمیگیره تا بخوام حرف بزنم بهم میگه چرا فاز زنو شوهری گرفتی نمیدونم چکار کنم بهم میگه چون تازه جدا شدی از شوهرت، فک میکنی من شوهرتم که با من اینجوری صحبت میکنی حتی اگه جوری که خودش بخواد رفتار کنم بهم میگه الان یعنی داری ادای ادم خوبارو در میاری دارم دیونه میشم نمیخوام از دستش بدم ولی این کاراش داره اذیتم میکنه لطفا یه راه حلی بهم بدین ممنون میشم

سلام دوست گرامی روایتی که شما بیان کردید، بیشتر از اینکه یک رابطه متسحکم باشد، شبیه به یک سوء استفاده است. ابتدا علت علاقمندی خودتان را مشخص کنید که به چه دلیلی در رابطه با ایشان مانده‌اید. سپس هدف‌های خودتان را به صورت شخصی با هدف‌های ایشان در رابطه را بسنجید. اگر قرار نیست که رابطه جدی بین شما شکل بگیرد، پس باید تصمیم قطعی خود را بگیرید که آیا می‌توانید بدون داشتن هدفی به این رابطه ادامه دهید یا خیر؟ اشاره کردید نمی‌خواهید از دستش بدهید، آیا این ترس از تنهایی است؟ انتخاب دوم پس از طلاق واقعاً مهم است و نباید به بخاطر ترس از تنهایی، حاضر به بودن در رابطه‌ای باشید که در آن احترام شما حفظ نمی‌شود. برای یادگیری اصول تقویت رابطه و مدیریت صحیح آن، از مشاوران رادیو عشق، وقت مشاوره دریافت کنید.

سلام خسته نباشید دوست پسر من کافه دار هست من خیلی تو این مورد حساس میشم فقط فکرم میره اونجا گاهی، ولی دوست پسرم اصلا پسر هیزی نیست و بهش اعتماد کامل دارم ولی خیلی مشکل دارم با شغلش ولی اون خیلی کارشو دوست داره و با عشق و علاقه کار می‌کنه نمی‌دونم چیکار کنم!

سلام دوست گرامی سوال شما چند بخش دارد: 1.شغل طرف‌مقابل 2.احساس خطر در شما 3.نحوه بیان نگرانی و درخواست اگر رفتار ناشایستی از ایشان ندیده‌اید نیازی نیست که نگران باشید اما گاهی این احساس خطر و یا حساسیت شما، ناشی از یک نیاز برآورده نشده است. یعنی وقتی شما دچار ترس می‌شوید باید از خودتان بپرسید: من در چه زمینه‌ای نیازم برآورده نشده؟ آیا این یک احساس درونی است که من حساس شدم یا واقعاً طرف مقابلم رفتار بدی انجام داده است؟ و بهتر است برای بیان این نگرانی به طرف مقابل درست و منطقی رفتار کنید. اگر به او اعتماد نداشته باشید، وضعیت رابطه سرد می‌شود. بنابراین بهتر است برای آموختن مهارت های مختلف در رابطه مثل اعتمادکردن از مشاوره استفاده کنید.

سلام من ۵ ساله با پسری تو رابطه هستم و همه ی خانواده و فامیل از این موضوع باخبرن و قصدمون ازدواجه اما الان رابطمون خیلی معمولی شده و فقط حرفای روزمره عادی بینمون رد وبدل میشه و دیگه مثل قبل شور و هیجان نداره و من از این موضوع خیلی ناراحتم و اذیت میشم و یک مشکلی هم دارم این که خیلی بد بین و شکاک شدم و مدام آنلاین بودنشو چک میکنم و تو سرم هزارتا فکر میکنم که نکنه با یکی دیگه داره چت میکنه و….اول از همه خودم خیلی اذیت میشم لطفا راهنماییم کنین من ۱۸ سالمه و اون ۲۲

سلام دوست گرامی عادی شدن در همه رابطه ها اتفاق می‌افتد و فقط کسانی که مهارت حفظ رابطه را دارند می‌توانند رابطه پخته‌تری داشته باشند. اشاره کردید از 5 سال پیش وارد رابطه شدید، یعنی وقتی سن شما 13 سال بود و ایشان هم 17 ساله بودند. یعنی هردو در اوج سن نوجوانی بودید و این سن برای انتخاب شریک عاطفی مناسب نیست. پس طبیعی است که هیجانها کاهش پیدا کند. برای رفع شک ها باید مهارت یاد بگیرید تا بتوانید بدون احساس اضطراب و داشتن جرات مندی نیازهای خود را به طرف مقابل بگویید.

سلام من ۵ ساله که با پسری در رابطه هستم و خانوادش و همه فامیل هاش از این موضوع با خبر هستن اما دیگه مثل قبلا خیلی خوب و رمانتیک باهام رفتار نمیکنه یا حساس نیست و من هم مدام بهش شک دارم و همش چکش میکنم که چه زمانی انلاین میشه یا ممکنه الان با کی چت کنه و…و این موضوع بیشتر خودمو آزار میده و من زیاد به روش نمیارم.رفتارهاش خیلی معمولی هست و من از این موضوع خیلی ناراحتم نمیخوام بهش بگم تا فکر کنه آویزونشم یا دلم میخواد مدام کنارم باشه.لطفا راهنماییم کنین

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل اشاره نکردید. مطمئناً چون طول مدت رابطه شما طولانی شده است، هردو تغییر کرده‌اید و رابطه نیز در یک سطح باقی نمی‌ماند. آیا تابحال این نیاز خود را با او مطرح کردید که نیاز به توجه بیشتری دارید؟ به چه دلیلی رابطه تا این مدت طولانی شده است؟ تا چه زمانی قرار است رابطه به این شکل باقی بماند، در واقع هدف نهایی از این رابطه چیست؟ اینها سوالاتی است که به پاسخ آنها به راهنمایی دقیق شما کمک خواهد کرد. شما می‌توانید از مشاوران رادیو عشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

سلام من مدتیه که با دوس پسر قبلیم دوباره با هم دوست شدیم و ایشون امشب بهم گفتن که مکلمه های ما حوصله سر بره و خسته کننده اس من نمیدونم منظورش از این حرف چی بوده و چی میخواسته بگه ولی میخوام بدونم کا باید چیکار کنم تا بتونم از این وضعیت خارج شم ممنون میشم که اگه کمکم کنید من منتطر جوابتون هستم

سلام دوست گرامی تابحال از خود طرف‌مقابل‌تان پرسیده اید که از زدن چه حرف‌هایی در مکالمه احساس خستگی می‌کند؟ مکالمه های ما وقتی صرفا صرف مسائل روزمره باشد، این اتفاق می‌افتد. چون از کیفیت رابطه شما مطلع نیستیم و اینکه چگونه رابطه بهم خورده و همچنین به چه طریق به رابطه بازگشته‌اید، تمام این عوامل باید بررسی شود تا بدانیم به چه علت این خسته کننده بودن بوجود آمده است. اما در کل بهتر است که علاوه بر موضوعات روزمره در مکالمات، با شور و هیجان بیشتری درباره آینده، اهدافی که دارید و همچنین از اهداف او بپرسید.

سلام دختری۱۹ ساله هستم با اقا پسره۲۳ساله تو رابطه هستم الان ۲ ساله میشه که باهم هستیم ولی داخله رابطه بامن کمی سرد برخورد میکنه به بقیه بیشتر توجه میکنه تا من و زیاد برای من وقت نمیزاره میدونم دوستم داره ولی جوری باهام رفتار میکنه انگار زیاد واسش مهم نیستم ما همیشه سر این موضوع دعوا داریم میشه راهنمایی کنید چجوری باهاش رفتار کنم که اخلاقش خوب شه باهام لطفا؟

سلام دوست گرامی. به نظر می رسد حس می کنید در رابطه اولویت شما نیستید. ابتدا بررسی کنید که این نیاز به توجه بیشتر در شما از کجا نشات می گیرد؟ ایا دوست دارید دائما طرف مقابل کنار شما باشد و به دیگران (برای مثال خانواده) رسیدگی نکند؟ آیا تابحال این نیاز را مطرح کرده اید؟ شیوه بیان خواسته هایتان باید بیشتر بررسی شود. به همین دلیل بهتر است از مشاوران رادیو عشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

توروخدا یه پیشنهاد بهم بدید داره این رابطه خراب میکنه داره با سیاست پیش میره مثلا میگه همه کارتونو درست میکنم ولی برعکس حرفش عمل میکنه. یه چندی وقتی هم رو مخ زندگیم رفته. از ساده بدون ما دوتا داره استفاده میکنه توروخدا بگید چجوری با زندگیم رفتار کنم که نقشه هاش خراب بشه. ذات نداره. 17سال با خانواده من رفت و امد داره و زندگیمم فامیلشونه. از اونطرف میخواد کات کنه چون میدونه ازطرف من نمیتونه کاری کته. خواهش میکنم جواب بدید

ببخشید خب من چجوری پشتش باشم یه نفر میخواد رابطمونو خراب کنه خیلی سیاست داره ب نظرتون چجوری نقشه هاشو خراب کنم. خواهش میکنم راهنمایی کنید

توروخدا یه پیشنهاد بهم بدید داره این رابطه خراب میکنه داره با سیاست پیش میره مثلا میگه همه کارتونو درست میکنم ولی برعکس حرفش عمل میکنه. یه چندی وقتی هم رو مخ زندگیم رفته. از ساده بدون ما دوتا داره استفاده میکنه توروخدا بگید چجوری با زندگیم رفتار کنم که نقشه هاش خراب بشه. ذات نداره. 17سال با خانواده من رفت و امد داره و زندگیمم فامیلشونه. از اونطرف میخواد کات کنه چون میدونه ازطرف من نمیتونه کاری کته. خواهش میکنم جواب بدید

سلام. خسته نباشید. من بعضی وفتا بدون منظور ناراحتش میکنم. گاهیم اون منو ناراحت میکنه. نمیدونم چجوری باید باهاش برخورد کنم

لطفا پیشنهادتون برام بگید

دوست عزیز سلام

بهتره یک بررسی کنید و ببینید چه حرف‌ها و رفتارهای شما موجب آزار و ناراحتی ایشون می‌شه؛ با شناسایی اون‌ها می‌تونید تعدادشون رو کم کنید؛ به عبارت دیگه، وقتی ما بدونیم چه کارها و رفتارهاییمون باعث ناراحت کردن فرد مقابل می‌شه، راحت‌تر می‌تونیم کنترل و مدیریتش کنیم. در مورد رفتارهای ایشون هم سه تا کار می‌تونید انجام بدید: اول اینکه، بعضی وقت‌ها ما از دست دیگران ناراحت می‌شیم چون حرف‌ها و رفتارهاشون رو به صورت نادرست تفسیر می‌کنیم؛ مثلا ممکنه ایشون بگن: “امروز حوصله صحبت کردن ندارم” و شما تو ذهنتون این حرف رو این شکلی تفسیر کنید: “دیگه تو رو دوست ندارم!”. در صورتی که ممکنه ایشون فقط سرش شلوغ باشه یا … . بنابراین، اول بررسی کنید و ببینید چقدر از ناراحتی‌هایی که دارید به خاطر تفسیرهای اشتباه خودتون هست. دوم اینکه، باید بدونید ما هیچ‌کس رو نمی‌تونیم تغییر بدیم، جز خودمون و اینکه تو هر رابطه عاطفی‌ای شرایطی پیش میاد که آدم‌ها از دست هم ناراحت می‌شن ولی به این معنی نیست که همدیگه رو دوست ندارن یا … . بنابراین، یه جاهایی شما برای حفظ رابطه بهتره از برخی مسائل چشم‌پوشی کنید. (البته مسائلی که آسیب‌زا نیستند) سوم اینکه، اگه بررسی کردید و دیدید مشکل تفسیر اشتباه شما نیست و یا اینکه مساله‌ای نیست که بشه پذیرفتش، از روش ابراز وجود استفاده کنید. اما ابراز وجود چطوریه؟ روش درست ابراز وجود: ما در هر موقعیتی می‌تونیم سه پاسخ داشته باشیم: 1. پاسخ منفعلانه 2. پاسخ پرخاشگرانه 3. پاسخ جرات‌ورزانه

پاسخ منفعلانه به این گفت‌وگو توجه کنید:

سعید: «من خستم، نمی‌تونم بیام خونه مادرت، خودت برو.» بهار: «باشه عزیزم، اشکال نداره.»

این گفت‌وگو به طور کلی هیچ اشکالی نداره، اما بیاین فرض کنیم که بهار از این رفتار سعید خیلی ناراحت شده ولی هیچی نگفته که مشکلی پیش نیاد. حالا اگه این روند دایم تکرار بشه و بهار دایما حرف خودشو بخوره، فکر می‌کنید چه اتفاقی میافته. یا یه روزی می‌رسه که بهار دیگه نتونه تحمل کنه ولی اینبار نه آروم، بلکه خیلی طوفانی با سعید برخورد می‌کنه؛ یا، تا آخرش فکر می‌کنه باید نیازهای دیگران رو اولیت قرار بده و خودش رو فراموش کنه و این باعث کلی مشکلات مختلف مثل افسردگی و … می‌شه.

پاسخ پرخاشگرانه این پاسخ احتمالا بیشتر آشناست، مثلا فرض کنید بهار تو مثال بالا چنین جوابی بده: «یعنی چی که نمیای؟؟؟ چطور خونه مامان خودت همیشه حالت خوبه و می‌ری، نوبت مامان من که رسید …». قطعا خودتون حدس می‌زنید که بعدش چی می‌شه …

و اما پاسخ جرات‌ورزانه به طور کلی آدم‌ها بیشتر با این دو نوع پاسخ آشنان که دیدیم تقریبا هیچ کدومش ما رو به نتیجه نمی‌رسونن. اما، یه روشی وجود داره که بین این دوتاست و احتمالا تاثیرش خیلی بیشتر از دو تا مورد قبلیه (البته صد در صدی وجود نداره، فقط احتمالا جواب گرفتن رو بالا می‌بره). حالا چرا می‌گیم که این روش بینابینه، چون برعکس حالت منفعلانه شما حرفتونو می‌زنید، ولی دیگه نه مثل حالت دوم با پرخاشگرِی، بلکه با آرامش.

اما حالا سوال این هست که چطوری صحبت کنیم؟

خودتون رو جای فرد مقابل بزارید. اولین قدم برای یه گفت و گوی جرات‌ورزانه خوب اینه که بتونید خودتونو جای فرد مقابل بزارید. سناریوهای مختلف رو بررسی کنید و ببینید کدومشون کمترین ناراحتی رو برای فرد مقابل ایجاد می‌کنه. گاهی وقت‌ها، به دلیل ناراحتی‌هایی که وجود داره، آدم‌ها بدشون نمیاد با یکی دو تا کنایه، طرف مقابل رو کمی آزار بدن. اما، یادتون باشه که اولا این کنایه‌ها ممکنه باعث ناراحتی‌های طولانی‌تری بشه و این که شما در نهایت به هدف اصلی‌ای که می‌خواستید هم نمی‌رسید و راه به جایی نمی‌برید.

شرایط را درست توصیف کنید. حالا باید یه جمله خیلی کوتاه برای توصیف شرایط داشته باشید. یادتون باشه، خیلی کوتاه و بدون قضاوت و کنایه. مثلا: سعید جان، وقتی می‌گی خونه مادرم نمیای، … .

یه چیزی که اینجا باید بهش توجه داشته باشید، همین کلمه جان یا مشابه اون هست. یادتون باشه، از کلماتی استفاده کنید که در حالت معمولی هم استفاده می‌کنید، اگه همیشه بهش نمی‌گید «جان»، استفادش تو اینجا، اوضاع را بدتر می‌کنه. درست مثل زمان‌هایی که بعضی‌ها تو دعوا به طرف مقابلشون می‌گن: «ببین مهندس!»

دنبال احساستون بگردید. قدم بعدی اینه که ببینید خودتون از کاری که فرد مقابل کرد چه احساسی پیدا کردید. سعی کنید برای احساستون اسم انتخاب کنید. مثلا توی اینترنت بگردید و لیست احساسات رو پیدا کنید و ببینید که کدومشون حال اون موقعتون را بهتر توصیف می‌کنه؛ مثلا غم، آزردگی و … . چرا می‌خوام دنبال احساستون بگردید، چون شما هیچ‌وقت نمی‌تونید با احساس فرد مقابلتون مخالفت کنید. مثلا اگه کسی بگه” «من فکر می‌کنم که …»، شما می‌تونید دلایلی بیارید که بهش بگید اشتباه فکر می‌کنه. اما وقتی بگه: «من احساس می‌کنم که …»، دیگه هیچ کس نمی‌تونه بگه اشتباه احساس می‌کنید!!!

ببینید کارش چه تاثیری روی شما می‌گذاره. مثلا در همین مثال، بهار ممکنه فکر کنه که نیمدن سعید به معنی اینه که خیلی به اون و خانوادش، اهمیت نمی‌ده. حالا باید بهار فکر کنه که تو چه جمله‌بندی‌ای این حرف رو بزنه که سعید ناراحت نشه ولی در عین حال، حرفش را هم زده باشه.

حالا می‌خوام با کمک این چهار تا نکته، با آرامش (نکته مهمش اینه که در گفته‌هاتون آرامش باشه، ولی بی‌تفاوتی نه) و کوتاه حرف خودتون رو بزنید. مثلا: «سعید جان، وقتی می‌گی خونه مادرم نمیای، من ناراحت می‌شم، چون دلم می‌خواد خونوادم بدونن که تو هم به اونا علاقه داری.»

یادتون باشه، هر انتقادی، حتی با این نوع کادوپیچی شدش، ممکنه در طرف مقابل حس منفی ایجاد کنه. به همین دلیله که می‌خوام خیلی کوتاه و آروم حرفتون رو بزنید و بعد از اون به فرد مقابلتون اجازه بدید حرف بزنه یا فکر کنه و شما دیگه چیزی بهش اضافه نکنید.

سلام خانمی هستم ۳۴ ساله مطلقه و دارای دو فرزند حدود ۹ سال هست که از همسرم و جدا شدم و با بچه هام زندگی میکنم و در این مدت رابطه عاطفی نداشتم الان مدت ۱۰ ماه هستش که با یک آقای ۳۹ ساله آشنا شدم و قصد داریم که در سال آینده با هم زندگی رو شروع کنیم فقط یک مشکلی دارم من که برام حل شدنی نیست من بیش از حد به طرفم محبت میکنم و همیشه سعی میکنم مشکلاتشو حل کنم همیشه پشتش هستم و حتی خیلی وقتها از زندگی خودم زدم که ایشون مشکلاتش حل بشه ولی جالب اینجاست که این آقا یک مدتیه بهونه گیر شدن و حرفهای میزنن که فقط بی احترامی کردنه ایشون اطلا و ابدا اهل حرف زدن و گفتگو نیستن با کوچکترین مشکلی قهر میکنن یک سری طرز فکر دارن که با درک و فهم من همخوانی نداره و بسیار هم لج باز و کله شق ، وقتی که میخوام یک چیزی رو توضیح بدم فوری میزنه تو ذوقم یا میگن که من بحث و دعوا دوست دارم و غیره لطفا راهنماییم کنید که چه کار کنم البته اینم بگم که به نظر خودم زیاد از حد معمول من در دسترس این آقا بودم و زیاد از حد بهش توجه داشتم که الان اینجوری شده و دویت دارم که شما هم به عنوان یک کارشناس راهنمایم کنید ممنونم .

دوست عزیز سلام

به دلیل حساسیت موضوع ازدواج (به خصوص با توجه به شرایط شما که یکبار ازدواج رو تجربه کردید و دو فرزند هم دارید)، پیشنهاد می‌کنم اینبار بدون مشاوره قبل از ازدواج، به ازدواج فکر نکنید. باتوجه به مسائلی که گفتید هم شما و هم ایشون نیاز به مشاوره دارید، چون این موارد قطعا در آینده براتون آسیب‌زا خواهند بود. هم مدل ارتباطی که شما با ایشون دارید (یعنی توجه و از خودگذشتگی‌های بیش‌از حد) و هم رفتارهای ایشون. یادتون باشه، شاید شما بتونید با چند یادگیری تکنیک ساده و چند جلسه مشاوره، رابطه خوبی برای خودتون ایجاد کنید ولی اگه نرید … .

سلام وقتى برایم مىگوىىد که دوستت دارم دىوانه ات هستم و عاشقتم پس چرا وقتى در کنارش نىستم در مقابلم بى توجہ است زود زود زنگ نمىزند مسج نمىکند دلىلش چىست?

دوست عزیز سلام

مدل نشان دادن علاقه و ابراز احساسات در بین خانم‌ها و آقایان تا حدودی با هم متفاوت است؛ و اکثر آقایون ارتباط از طریق مجازی رو خیلی ترجیح نمی‌دن. اما چی کار می‌شه کرد؟ پیشنهاد می‌دم یکبار در این مورد باهاشون صحبت کنید و بهشون بگید که دوست دارید زمان‌هایی رو هم ایشون بهتون زنگ بزنن یا دلتون می‌خواد این حرف‌ها رو بشنوید. یعنی یکبار (خیلی زیاد نه)، بهشون به طور شفاف درخواستتون رو مطرح کنید. به علاوه، این مقاله رو هم در رادیو عشق بخونید: “چی کار کنم که هر روز بهم زنگ بزنه؟”

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

رفتار صحیح با دوست پسر: اگر شما دختر خانمی هستید که با پسری وارد رابطه عاشقانه شده اید بهتر است این مطلب از فالوده با عنوان رفتار صحیح با دوست پسر را مطالعه کنید. اگر رفتار صحیح با دوست پسر خود را بدانید می توانید این رابطه را از حالت دوستی و خوش گذرانی کوتاه مدت به یک رابطه عاطفی پایدار همراه با ازدواج تبدیل کنید. علاوه بر این رفتار صحیح با دوست پسرتان به شما کمک می کند اجازه سواستفاده و درخواست های نامعقول به وی ندهید. در این مطلب به شما خواهیم گفت رفتار با دوست پسر مغرور به چه شکلی باشد، چگونه با دوست پسر خود رفتار کنیم تا عاشقمان شود، راز نگه داشتن دوست پسر چیست، چگونه دوست پسر خود را وابسته کنیم، روش های دلبری از دوست پسر، چگونه با عشق خود رفتار کنیم و وظایف دوست پسر چه می باشند. پس با فالوده همراه باشید.

 

رفتار با دوست پسر مغرورباور قالب در ذهن ما این است که باید مدام در نزدیکی عشقم باشم تا او به من توجه کند. باید برای او کار های خاصی انجام بدم که متوجه علاقه من نسبت به خودش بشود. برای اینکه پسر مغرور را عاشق خودم کنم باید همیشه در دسترس و نزدیک او باشم. باید برای عشقم کادو بگیرم! باید به او بگویم که چقدر دوستش دارم یا حداقل از طریق رفتار هایم او را مطلع کنم.

متاسفا اکثر افراد این اشتباه را می کنند، هیچ چیز جالبی در شخصی که همیشه در صحنه حضور دارد نیست یک مثال جالب! بازیگری که در همه سریال ها بازی می کند و طی چند سال همیشه در سریال ها حضور دارد دوست داشتنی تر هست یا بازیگری که با فاصله زمانی مختلف او را مشاهده می کنیم کدام خوانده را دوست دارید خواننده ای که هفته ای یک اهنگ منتشر می کند یا خواننده ای که سالی یک آلبوم زیبا از او می شنویم. افراد پر کار در واقع به نوعی تمام هنر خود را خرج می کنند و همه کارهایشان شبیه هم می شود و جذابیتی نخواهد داشت. این شرایط در زندگی و روابط شخصی ما هم کاملا صدق می کند. همیشه حضور داشتن و در دسترس بودن کار پسندیده ای نیست!

چگونه با دوست پسر خود رفتار کنیم تا عاشقمان شود
متاسفانه بعضی از دختر خانم ها زمانی که با یک پسر در ارتباط هستند خیلی از نکات را نمی دانند یا رعایت نمی کنند و همین موارد باعث می شود آن نیرو و جاذبه ای که باید از سوی دختر، پسر را مجذوب خود کند، احساس نمی شود و بعد از مدتی به صورت ناخودآگاه سرد شدن یهویی رابطه و دوری پسر از دختر اتفاق می افتد. سپس از خود می پرسند چگونه با دوست پسر خود رفتار کنیم تا عاشقمان شود.چطور با پسر رفتار کنیم

در رفتار صحیح با دوست پسر خود باید بفهمید پسر چه هدف و آرزوهایی دارد. بعد او را تشویق کنید به خواسته هایش برسد. اگر شما پسر مورد علاقه تان را برای انجام کاری تشویق کنید چنان شور نشاطی در او ایجاد خواهید کرد که او سعی می کند نقص های خود را برطرف کند و فردی توانمند و موفق شود. پسر وقتی ببیند شما او را درک می کنید و به خواسته هایش بها می دهید، قطعا شیفته و دیوانه شما خواهد شد و پیش خود خواهد گفت: این دختر با تمام دخترهای دیگر فرق می کند. من تنها در کنار او خوشبخت و موفق خواهم بود.

راز نگه داشتن دوست پسر
اما در این بخش از رفتار صحیح با دوست پسر می خواهیم بدانیم راز نگه داشتن دوست پسر چیست؟ شما به عنوان یک دختر به رابطه جدید طوری فکر می کنید که قرار است زندگی تان را تغییر دهد، اما پسرها در کنار برقراری رابطه به حفظ وضعیت قبل خود هم فکر می کند. شما دوست دارید بعد دوستی بیشتر وقتتان را با او باشید به سینما، پارک، رستوران و … بروید و از پسر انتظار دارید دور تفریحات با دوستانش را خط بکشد و بیشتر با شما باشد. درحالی که او مُصِر است تا حد امکان برنامه های قبلی خود را حفظ کند و در آن تغییری ایجاد نکند.

این روش صحیح برخورد با دوست پسرتان نمی باشد. اگر او را دوست دارید، آزادش بگذارید، حضور شما در همه لحظات ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد. اگر سعی کنید زندگی او را به سرعت تغییر دهید، احساس تهدید خواهد کرد. راز نگه داشتن دوست پسر و رفتار صحیح با وی این است که باید به او نشان دهید که نمی خواهید همه چیز را از او بگیرید. بعنوان مثال، بگذارید وقتی را با دوستان خودش بگذراند. دائماً او را چک و کنترل نکنید، نپرسید: کجا هستی؟ دیشب کجا بودی؟ و … نشان دهید اگر بدون حضور شما برای تماشای فوتبال یک شب را با دوستان خود بگذراند، اعتراضی ندارید. 

روش های دلبری از دوست پسر
در این بخش از رفتار صحیح با دوست پسر می خواهیم به روش های دلبری از دوست پسر اشاره کنیم.
– تماس چشمی با پسر یک روش غیرکلامی موثر برای ابراز علاقه و شیفته کردن دوست پسرتان است. زمانی که فردی را دوست داریم، تماس چشمی بیشتری با او برقرار می‌کنیم. با خیره شدن به چشمان عشقتان به او نشان دهید که چقدر دوستش دارید. اگر او نیز شیفته و شیدای شما باشد، متقابلاً به چشم های شما خیره خواهد شد.
– نقش زیبایی ظاهری برای جذب کردن پسر غیرقابل انکار است. بر اساس روانشناسی شناخت پسران اگر می‌خواهید برای دوست پسرتان جذاب و خواستنی باشید، سعی کنید در حضور او همیشه شیک ظاهر شوید. به هماهنگی لباس‌ها و آراستگی ظاهر توجه کنید و استایل خاص خودتان را داشته باشید.

– علاوه بر دلربا و جذاب بودن راه فوق‌العاده‌ی دیگری نیز برای شیفته کردن دوست پسرتان وجود دارد، اگر می خواهید بدانید چگونه با دوست پسرتان ازدواج کنید، کافی است زمانی که با او هستید خوش بگذرانید و یک فرد شاد و سرخوش باشید. مسلماً دوست دارید که عشقتان مدت بیشتری در کنارتان باشد، بنابراین به او ثابت کنید که همان فردی هستید که در کنارش به او خوش می‌گذارد. البته منظورمان این نیست که سعی کنید شخصیت و رفتار خود را تغییر دهید و خودتان نباشید، مطمئن باشید که بدون تظاهر نیز راه‌های بسیاری برای داشتن اوقاتی خوش وجود دارد.

چگونه با عشق خود رفتار کنیم
در رفتار صحیح با دوست پسر اگر بخواهیم بدانیم چگونه با عشق خود رفتار کنیم بایستی به این موارد توجه کرد:– ابراز علاقه کردن
بدانید در طرز رفتار با پسران ابراز علاقه به صورت گفتاری تاثیر بسزایی خواهد داشت.– انتظارات بجا داشته باشید
در رفتار با عشقتان توجه کنید که بیش از حد توان او توقع نداشته باشید چرا که این مورد باعث ارسال احساس منفی به فرد مقابل خواهد شد.– اختصاص دادن زمان
در طول روز حتما زمانی را برای وقت گذرانی حضوری و یا مجازی با او اختصاص دهید.– توجه به صحبت هایش
هنگامی که عشق تان با شما حرف می زند یا چیزی را تعریف می کند سعی کنید سراپا گوش باشید.– قدردانی
سعی کنید از دوست پسرتان برای کارهایی که برای شما انجام می دهد قدردانی کنید. 

آخه این دیگه چه عنوانیه که گذاشتید؟!!!!
دوست پسر؟!!!!
صد تا از این نکاتو اگه ملت رعایت کنن نه باعث میشه کسی بیاد خواستگاری نه اینکه اگرم اومد خواستگاری یعنی بعد از ازدواجم اون رابطه به همین خوبی و خوشی خواهد موند!

پسرا تا بهشون میگی میخوامت و دوستت دارم سریع شخصیتشون تغییر میکنه

خیلی از دخترها هم همینطورند

سلام ممنون که اینقدر زحمت میکشین واقعا تمام چیزایی که گفتین درست بود اما در این مورد من یکی از تجربه های خوبم بوده میگم که بقیه هم استفاده کنند:
ببینید اینکه خانم خودشو دوست داشته باشه به اندام و موستش برسه به خودش ارزش بده و اینا رو به عشقش یا همسرش بگه واقعا خوبه من مرتب ورزش میگیرم رژیم ماسک صورت و در این مورد هم صحبت میکنم میگم ورزش میکنم که اندام خوبم خراب نشه به پوستم اهمیت میدم که جوون بمونم اینا واقعا تاثیر مثبت داره حتی اگر اندامتون خوب نباشه یا پوست صافی نداشته باشین درباور مرد زندگیتون یه خانم خوشکل و خوش تیپ و خوش اندام جلوه میکنید

به نظر من فوقالعادس

اشتباه من این بود که مغرور بودم وقتی ازم درخواست چت سکسی میکرد بدن اینکه ضرری بهم برسونه من ضایعش میکردم و عکسایی که با لباس خوشگل دوس داش براش نمیفرستادم با اینکه خیلی زیبا بودم و پوستمم صافو سفید بود این باعث سردی رابطمون شد…تا اینکه بعد یه مدت برگشت و براش یه دختر پایه و شوخ شدم و الان رابطمون عالیه

واقعا دوست پسر یعنی چی خوب هیچ پسری با دختری که دوست هست ازدواج نمیکنه میره دنبال دختر خوب یا دختری که مامانش پیدا کنه اینها چیه ظررش برای دختر هست واقعا که زندگی بر اساس این دوستیها هم دوامی نخواهد داشت

نه وقتی هر دو طرف همو دوس داشته باشن و بهم احترام بزارن حتما باهم ازدواج میکنن اگه پسری با دوست دخترش ازدواج نمیکنه حتما از اول برای سرگرمی باهاش بودهو دوسش نداشته اما باید هر دو بهم ایمان داشته باشن (:

یادگیری زبان انگلیسی […]تاریخ : ۰۴ / ۰۷ / ۱۳۹۹بازدید : 3620موضوع :

آموزش رایگان زبان انگلیسی […]تاریخ : ۰۴ / ۰۷ / ۱۳۹۹بازدید : 4158موضوع :

Best sources of love and relationship from all […]تاریخ : ۰۳ / ۰۷ / ۱۳۹۹بازدید : 1833موضوع :

فال عشق واقعی وازدواجتاریخ : ۰۳ / ۰۶ / ۱۳۹۷بازدید : 35849موضوع :

کانال مشاوره خانوادهتاریخ : ۰۲ / ۰۶ / ۱۳۹۷بازدید : 4163موضوع : چطور با پسر رفتار کنیم

علائم عاشق شدن پسرانتاریخ : ۱۳ / ۰۵ / ۱۳۹۷بازدید : 9227موضوع : جذب عشق

 باید ها و نباید ها برای […]تاریخ : ۱۷ / ۰۱ / ۱۳۹۵بازدید : 19063موضوع :

اگر شما دختر خانمی هستید که با پسری وارد رابطه عاشقانه شده اید بهتر است این مطلب از نوین اطلس با عنوان رفتار صحیح با دوست پسر را مطالعه کنید.اگر رفتار صحیح با دوست پسر خود را بدانید می توانید این رابطه را از حالت دوستی و خوش گذرانی کوتاه مدت به یک رابطه عاطفی پایدار همراه با ازدواج تبدیل کنید. علاوه بر این رفتار صحیح با دوست پسرتان به شما کمک می کند اجازه سواستفاده و درخواست های نامعقول به وی ندهید.در این مطلب به شما خواهیم گفت رفتار با دوست پسر مغرور به چه شکلی باشد، چگونه با دوست پسر خود رفتار کنیم تا عاشقمان شود، راز نگه داشتن دوست پسر چیست، چگونه دوست پسر خود را وابسته کنیم، روش های دلبری از دوست پسر، چگونه با عشق خود رفتار کنیم و وظایف دوست پسر چه می باشند.

باور قالب در ذهن ما این است که باید مدام در نزدیکی عشقم باشم تا او به من توجه کند. باید برای او کار های خاصی انجام بدم که متوجه علاقه من نسبت به خودش بشود. برای اینکه پسر مغرور را عاشق خودم کنم باید همیشه در دسترس و نزدیک او باشم. باید برای عشقم کادو بگیرم! باید به او بگویم که چقدر دوستش دارم یا حداقل از طریق رفتار هایم او را مطلع کنم.(همچنین نگاه کنید به چگونگی رفتار با پسر مغرور)متاسفا اکثر افراد این اشتباه را می کنند، هیچ چیز جالبی در شخصی که همیشه در صحنه حضور دارد نیست یک مثال جالب! بازیگری که در همه سریال ها بازی می کند و طی چند سال همیشه در سریال ها حضور دارد دوست داشتنی تر هست یا بازیگری که با فاصله زمانی مختلف او را مشاهده می کنیم کدام خوانده را دوست دارید خواننده ای که هفته ای یک اهنگ منتشر می کند یا خواننده ای که سالی یک آلبوم زیبا از او می شنویم. افراد پر کار در واقع به نوعی تمام هنر خود را خرج می کنند و همه کارهایشان شبیه هم می شود و جذابیتی نخواهد داشت. این شرایط در زندگی و روابط شخصی ما هم کاملا صدق می کند. همیشه حضور داشتن و در دسترس بودن کار پسندیده ای نیست!(همچنین نگاه کنید به نحوه برخورد با همکلاسی پسر)

متاسفانه بعضی از دختر خانم ها زمانی که با یک پسر در ارتباط هستند خیلی از نکات را نمی دانند یا رعایت نمی کنند و همین موارد باعث می شود آن نیرو و جاذبه ای که باید از سوی دختر، پسر را مجذوب خود کند، احساس نمی شود و بعد از مدتی به صورت ناخودآگاه سرد شدن یهویی رابطه و دوری پسر از دختر اتفاق می افتد. سپس از خود می پرسند چگونه با دوست پسر خود رفتار کنیم تا عاشقمان شود.در رفتار صحیح با دوست پسر خود باید بفهمید پسر چه هدف و آرزوهایی دارد. بعد او را تشویق کنید به خواسته هایش برسد. اگر شما پسر مورد علاقه تان را برای انجام کاری تشویق کنید چنان شور نشاطی در او ایجاد خواهید کرد که او سعی می کند نقص های خود را برطرف کند و فردی توانمند و موفق شود.پسر وقتی ببیند شما او را درک می کنید و به خواسته هایش بها می دهید، قطعا شیفته و دیوانه شما خواهد شد و پیش خود خواهد گفت: این دختر با تمام دخترهای دیگر فرق می کند. من تنها در کنار او خوشبخت و موفق خواهم بود

اما در این بخش از رفتار صحیح با دوست پسر می خواهیم بدانیم راز نگه داشتن دوست پسر چیست؟شما به عنوان یک دختر به رابطه جدید طوری فکر می کنید که قرار است زندگی تان را تغییر دهد، اما پسرها در کنار برقراری رابطه به حفظ وضعیت قبل خود هم فکر می کند. شما دوست دارید بعد دوستی بیشتر وقتتان را با او باشید به سینما، پارک، رستوران و … بروید و از پسر انتظار دارید دور تفریحات با دوستانش را خط بکشد و بیشتر با شما باشد. درحالی که او مُصِر است تا حد امکان برنامه های قبلی خود را حفظ کند و در آن تغییری ایجاد نکند. این روش صحیح برخورد با دوست پسرتان نمی باشد.اگر او را دوست دارید، آزادش بگذارید، حضور شما در همه لحظات ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد. اگر سعی کنید زندگی او را به سرعت تغییر دهید، احساس تهدید خواهد کرد.راز نگه داشتن دوست پسر و رفتار صحیح با وی این است که باید به او نشان دهید که نمی خواهید همه چیز را از او بگیرید. بعنوان مثال، بگذارید وقتی را با دوستان خودش بگذراند. دائماً او را چک و کنترل نکنید، نپرسید: کجا هستی؟ دیشب کجا بودی؟ و … نشان دهید اگر بدون حضور شما برای تماشای فوتبال یک شب را با دوستان خود بگذراند، اعتراضی ندارید.(همچنین نگاه کنید به رابطه با دوستان پس از ازدواج)

در رفتار صحیح با دوست پسر اگر به دنبال این هستید که چگونه دوست پسر خود را وابسته کنیم باید بگوییم که یک راه فوق‌العاده برای وابسته کردن دوست پسرتان این است که کاری کنید احساس خوبی درباره‌ی خودش پیدا کند. همان‌طور که دوستان صمیمی خود را تشویق می‌کنید، از دوست پسرتان نیز برای رسیدن به اهدافش حمایت کنید. به او اطمینان خاطر بدهید که همواره آماده‌ی کمک به او هستید و در شرایط سخت در کنارش خواهید بود.در جذب مردان و ایجاد وابستگی برای مثال اگر دوست پسرتان درباره مصاحبه شغلی نگران است، با گفتن چنین جمله‌ای او را دلگرم و امیدوار کنید: “مطمئن باش که به راحتی از پس مصاحبه برمیایی. اگر فکر نمی‌کردند که گزینه‌ی ایده‌آلی برای این شغل هستی، با تو تماس نمی‌گرفتند.”(همچنین نگاه کنید به وابسته کردن پسر به خود)

در این بخش از رفتار صحیح با دوست پسر می خواهیم به روش های دلبری از دوست پسر اشاره کنیم.– تماس چشمی با پسر یک روش غیرکلامی موثر برای ابراز علاقه و شیفته کردن دوست پسرتان است. زمانی که فردی را دوست داریم، تماس چشمی بیشتری با او برقرار می‌کنیم. با خیره شدن به چشمان عشقتان به او نشان دهید که چقدر دوستش دارید. اگر او نیز شیفته و شیدای شما باشد، متقابلاً به چشم های شما خیره خواهد شد.– نقش زیبایی ظاهری برای جذب کردن پسر غیرقابل انکار است. بر اساس روانشناسی شناخت پسران اگر می‌خواهید برای دوست پسرتان جذاب و خواستنی باشید، سعی کنید در حضور او همیشه شیک ظاهر شوید. به هماهنگی لباس‌ها و آراستگی ظاهر توجه کنید و استایل خاص خودتان را داشته باشید.– علاوه بر دلربا و جذاب بودن راه فوق‌العاده‌ی دیگری نیز برای شیفته کردن دوست پسرتان وجود دارد، اگر می خواهید بدانید چگونه با دوست پسرتان ازدواج کنید، کافی است زمانی که با او هستید خوش بگذرانید و یک فرد شاد و سرخوش باشید. مسلماً دوست دارید که عشقتان مدت بیشتری در کنارتان باشد، بنابراین به او ثابت کنید که همان فردی هستید که در کنارش به او خوش می‌گذارد. البته منظورمان این نیست که سعی کنید شخصیت و رفتار خود را تغییر دهید و خودتان نباشید، مطمئن باشید که بدون تظاهر نیز راه‌های بسیاری برای داشتن اوقاتی خوش وجود دارد.

در رفتار صحیح با دوست پسر اگر بخواهیم بدانیم چگونه با عشق خود رفتار کنیم بایستی به این موارد توجه کرد:– ابراز علاقه کردنبدانید در طرز رفتار با پسران ابراز علاقه به صورت گفتاری تاثیر بسزایی خواهد داشت.– انتظارات بجا داشته باشیددر رفتار با عشقتان توجه کنید که بیش از حد توان او توقع نداشته باشید چرا که این مورد باعث ارسال احساس منفی به فرد مقابل خواهد شد.(نگاه کنید به پسران چگونه دختری را دوست دارند)– اختصاص دادن زماندر طول روز حتما زمانی را برای وقت گذرانی حضوری و یا مجازی با او اختصاص دهید.– توجه به صحبت هایشهنگامی که عشق تان با شما حرف می زند یا چیزی را تعریف می کند سعی کنید سراپا گوش باشید.– قدردانیسعی کنید از دوست پسرتان برای کارهایی که برای شما انجام می دهد قدردانی کنید.(همچنین نگاه کنید به ابراز علاقه به پسر از دید روانشناسی)

اما حال که در مورد همه موارد در زمینه رفتار صحیح با دوست پسر صحبت کردیم، حال می خواهیم به وظایف دوست پسر در رابطه عاطفی بپردازیم.وفاداری:نه تنها در مورد رابطه دوست دختر و دوست پسر‌ها، بلکه در رابطه دو دوست خوب نیز باید وفاداری دیده شود. مخصوصا زمانی که دو فرد از حالت دوستی ساده به پارتنر تبدیل می‌شوند، باید به وفاداری یکدیگر اطمینان داشته باشند.قبول داشتن دختر:متاسفانه مخصوصا در ایران هنوز نیز نگاه مالکیتی در عشق وجود دارد. برخی از مردان ایرانی بر این باور هستند که بعد از ایجاد رابطه دوستی، مالک کامل آن فرد می‌شوند. از این رو مرد ممکن است تلاش کند تا دوست دختر یا پارتنر خود را تغییر دهد. این تغییر ممکن است از نوع پوشش شروع شود و حتی تا کوچک‌ترین و خصوصی‌ترین کار‌های او ادامه پیدا کند. قطعا هیچ‌کس دوست ندارد که کسی به این شکل زندگی‌اش را تغییر دهد. این طرز فکر سال‌هاست که منسوخ شده و دیگر در دنیای مدرن امروزی جایگاهی ندارد. اگر در مورد انتخاب دوست پسر خود تردید دارید، بهتر است از خودتان بپرسید که شما را همین‌طور که هستید می‌خواهد یا نه؟طرز فکر مشابه با دختر:شاید این معیار را در اکثر موارد نا‌دیده بگیرند. معیاری که ممکن است بیشتر مشکلات از آن نشات بگیرند. نوع طرز فکر هر کس منحصر به فرد خودش است. به همین دلیل نمی‌توان نوع خاصی از طرز فکر را بیان کرد. تنها باید توجه داشته باشید که دوست پسر یا پارتنرتان طرز تفکر و عقاید مشابه شما داشته باشد.

علاوه بر تمامی موارد گفته شده در بالا وظایف دیگری نیز برای دوست پسر وجود دارد اما این مواردی که برای شما توضیح داده شد از جمله مهمترین موارد می باشند.

مطالب مرتبط:

نحوه برخورد با مرد مورد علاقه

ارتباط صحیح با همسر

نشانه های عشق واقعی در پسران

چرا بعضی پسرها ازدواج نمی کنند

زل زدن پسر به دختر

مشاوره دوستی دختر و پسر

راه های برگرداندن دوست پسر

ابراز علاقه به پسر در دانشگاه

راه های آشتی با دوست صمیمی

علت سرد شدن ناگهانی مردان و نشانه های آن چیست

نشانه های پایان یک عشق

novinatlas 1706 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های novinatlas

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

var _paq = window._paq || []; /* tracker methods like “setCustomDimension” should be called before “trackPageView” */ _paq.push([‘trackPageView’]); _paq.push([‘enableLinkTracking’]); (function() { var u=”//novinbinesh.com/analytics/”; _paq.push([‘setTrackerUrl’, u+’matomo.php’]); _paq.push([‘setSiteId’, ‘3’]); var d=document, g=d.createElement(‘script’), s=d.getElementsByTagName(‘script’)[0]; g.type=’text/javascript’; g.async=true; g.defer=true; g.src=u+’matomo.js’; s.parentNode.insertBefore(g,s); })();

برای دسترسی بهتر, راحت تر و سریع تر به سایت ما می توانید وب سایت ما را بوکمارک کنید .

برای مطالعه بهترین منابع روانشناسی عشق و بهبود رابطه ما به شما وبسایت نوین بینش را معرفی می کنیم.

قانون های طلایی رفتار با دوست پسر

 

قانون طلایی دهم

هرگز با تحكم و قدرت با پسرها گفتگو نكنيد.شيوه
هاي ديگر را ياد بگيريد:

چطور با پسر رفتار کنیم

پسرها به هيچوجه تحمل دخترهاي قوي را ندارند
. البته آنها دخترهاي قوي

را مي خواهند ، اما براي باركشي، پول درآوردن، جمع كردن خانه
زندگي

وخلاصه جمع و جور كردن پسرها ،. اما همين 
دخترهاي قوي و توانا  ، در

مقابل مردها
بايد سر تعظيم فرو بياورند و با نازناز و پيش پيش حرف بزنند و با

عزيزم و جانم رفتار
كنند!!! اگر دختربخت برگشته اي اشتباها جلوي پسري از

دهانش كلماتي خارج شود كه حتي
كمي رنگ و بوي تحكم داشته باشد ،

ناگهان به عنوان دختري مردنما، بي ادب، پرخاشگر، عصباني
و بد اخلاق

شناخته مي شود وهمان پسر در باره اش مي گويد: اه اه عجب دختر

فمنيست بددهني!!!…

 

 

 

قانون طلایی نهم

هرگز از دخترهاي ديگر جلوي دوست پسرتان
بد نگوييد:

وقتي جلوي پسرها از دخترهاي ديگر بدگويي
مي كنيد، حتي اگر منظور بدي

نداشته باشيد ، پسرها اين فكرها را مي كنند:

يا گمان مي كنند بشدت دوست داشتني هستند
و شما داريد به اين وسيله

آنها را نسبت به دخترهاي ديگر بدبين مي كنيد تا در دام خود
نگهشان داريد! يا

گمان مي كنند شما آدم حسودي هستيد و تازه بعدش شما را به همه ي

دخترهاي
دنيا تعميم مي دهند و مي گويند همه ي دخترها حسودند! يا گمان

مي كنند دختر مورد نظر
دختر خيلي خوبي است و شما با بدگويي از او مي

خواهيد كاري كنيد كه رقيب را از ميدان
به در كنيد و خودتان را به او قالب

كنيد! يا گمان مي كنند  شما آدم بدجنسي هستيد و پشت سرتان به ديگران

مي
گويد: دختر بدي نيست اما كمي بدجنس است!!! در هر حالت شما

محكوميد. پس مراقب باشيد.

 

 

قانون طلایی هشتم

 

با پسري رابطه جنسي كامل برقرار نكنيد:

همه ي آمال و آرزوي پسرها در رابطه با دخترها
در يك چيز خلاصه مي شود: 3کس

اوج خواسته و مطلوب يك پسر اين است كه با
دختر رابطه جنسي برقرار

كند. اين براي او به معناي نوعي تسلط، برد و البته آرامش است.
پسرها تاچطور با پسر رفتار کنیم

موقعي كه به اين خواسته نرسيده اند دورتان مي گردند و برايتان هر كاري

مي
كنند. حتي شاعر مي شوند و برايتان شعر مي خوانند و هديه هاي ناز

مي خرند. خودشان هم
ناز و مهربان مي شوند اما چه فايده؟ به محض اين

كه دستشان به بدن شما رسيد همه چيز
تغيير مي كند. ناگهان “دكتر جكيل

” ناپديد و “مستر هايد”  نمايان مي شود. ديگر آن پسران ناز و دوست

داشتني
و مهربان نيستند (مگر آنكه دوباره نياز جنسي شان عود كند) ديگر

حال و حوصله شما را
ندارند و برايتان وقت نمي گذارند. ديگر شما برايشان

جذاب و جالب نيستيد ، ديگر كوچولوي
ناز آنها نيستيد، ديگر لبخندتان زيباترين

لبخند دنيا و چشم هايتان عميق ترين اقيانوس
دنيا نيست! همه چيز با دو

سه بار رابطه جنسي تغيير مي كند. انگار رابطه جنسي، هميشه
به ضرر

دخترهاست. براي همين هم مي گويم تشنه را سيراب نكنيد چون ناگهان

همه آمال و
آرزوهاي ديگرش پديدار مي شود و شما را رها مي كند. ناگهان

يادش مي آيد كه چقدر خانواده
اش را دوست دارد ! چقدر دلش مي خواهد

برود كانادا! چقدر دوست دارد با دوست پسرهايش
برود كوه و استخر!  و

چقدر دوست دارد دخترهاي
ديگر را هم تجربه كند چون هنوز جوان است!!!

رابطه جنسي كامل كه  ديگر وحشتناك است. دخترها دراين توهم اند كه با

برقرار كردن رابطه كامل، همه چيز خود را در اختيار گذاشته اند و عشق خود

را اثبات كرده
اند اما پسرها گمان مي كنند كه دختر اين كار را صرفا براي

نيازهاي خودش انجام داده
و نتوانسته جلوي خود را بگيرد و از دسته

دخترهاي بی hot است يا شايد هم زيادي open است يا خانواده اش بند و

بارند . حتي ممكن است در ظاهر  موضوع را روشنفكرانه بررسي  كنند و

بگويند خودت نياز داشتي ، من تو را مجبور
نكردم  يا : اين چيزا مهم نيست.

اما در عمل
اين چيزا برايشان خيلي هم مهم است. چون براي ازدواج مي

روند سراغ همان دخترهايي كه
هنوز اين چيزا را دارند! آن پسرهايي هم  كه

با شما مي مانند به خاطر اين است كه احساس گناه مي كنند و مي خواهند

وجدانشان راحت
باشد. البته اين دسته هم چون عمر خود را تلف شده مي

بينند دير يا زود سراغ زنها و دخترهاي
ديگر مي روند تا هيجانات جواني را احيا

كنند!

 

 

قانون طلایی هفتم

اگر دوست پسرتان به شما گفت که متفاوت ترین
دختر زندگیش هستید، مطمئن باشید به بقیه هم این حرف را زده و خواهد زد:

قبلا اين قانون فقط به دخترهاي نواجوان
12 تا 17 سال گفته مي شد! اما

حالا به لطف زودباورتر شدن دخترها، به همه سنين آموزش
داده مي شود!!

اين كه تمجيدهاي دوست پسرهايشان را خيلي جدي نگيرند و گول حرف

هاي قشنگ
و گوگولي آنها را نخورند!!!

خودتان را گول نزنيد چرا نمي خواهيد باور
كنيد، حتي  يك پسرهم وجود ندارد

که شما را
درک کند.

 

 

 

قانون طلایی ششم

هرگز قبل از اين كه حرف ازدواج بين تان
باشد ،در باره ازدواج كلمه اي نگوييد:

اين قانون ، يكي از طلايي ترين قانون ها
در رابطه دختر و پسر است. اين را

باور كنيد كه دوستي در ذهن پسرها هيچ ربطي به ازدواج
ندارد! يك لحظه

خود را به جاي پسرها بگذاريد. مثلا به جاي يك پسر 22 ساله يا حتي
28

ساله كه مي خواهد با يك دختر دوست شود. فكر مي كنيد انگيزه او براي

دوستي چيست؟

1.پز دادن به پسرهاي ديگر

    2.امتحان كردن خود (كه ببينند عرضه پيدا
كردن دوست دختر دارند؟)

    3.افزايش اعتماد به نفس

    4.وقت گذراني و خوش گذراني

   5. عشق و حال (داشتن رابطه جنسي يا نيمه جنسي)
مجاني

    6.يادگيري رفتار و رابطه با زن ها (بيرون
آمدن از بي تجربگي و دست و پا چلفتي بودن)

    7.داشتن كسي كه با او در مهماني ها ظاهر شود

 8.گاهي هم مقاصر مالي

9…   

اما انگيزه دخترها چيست؟ بيشتر دخترها در يك فضاي رمانتيك و

عاشقانه
بدنبال كسي مي گردند كه شريك زندگي و همسر آنها باشد. آنها از

اين كه همسر آينده شان
را با خواستگاري و به شكل سنتي و بدون شناخت

، انتخاب كنند منزجرند. دوستي با پسر را
روشي موثر و عاقلانه براي

شناخت و عاشق شدن ميدانند اما به محض آنكه صحبت  ازدواج يا تصور

همسر شدن يا خواستگاري يا … پيش
بيايد ناگهان دوستي از اين رو به آن رو

مي شود. ناگهان زنگ خطر مغز پسرها به صدا در
مي آيد و در گلويشان

احساس خفگي مي كنند! قفسه سينه شان تنگ مي شود و كمرشان در

زير
بار احساس آويزان شدن دوست دخترشان خم مي شود! در اين حالت يا

بدنبال راه فرار مي گردند
و يا رك و راست به دوست دخترشان تذكر آيين نامه

اي مي دهند كه از اول شرط كرده اند
كه قصد ازدواج ندارند! از احساساتي

بودن دختر ها و زير پا گذاشتن شرط و شروط توسط آنها
گله مي كنند و پيش

دوست پسرهايشان مي گويند امان از دست اين دخترهاي آويزون ضعيف !
و

البته ناگهان يادشان مي افتد كه دخترهاي ديگر را امتحان كنند ! ديگر جواب

تلفن و ،sms  ها ي دوست دخترشان را نمي دهند يا از هر
راهي كه بتوانند

فرار مي كنند… اگر بر فرض محال دوست پسري پيدا كرديد كه از شما

خواستگاري
كرد ، كاملا به او شك كنيد . حتي مي توانيد مطمئن باشيد كه

شما خيلي خيلي خيلي از او
سر هستيد و او از شما خيلي پايين تر است.

اين احتمال هم هست كه در حال لجبازي با كسي
باشند مثلا در حال لجبازي

با پدر يا مادر يا … 
وگرنه تقريبا همه پسرها براي ازدواج ترجيح مي دهند

سراغ دختر آفتاب مهتاب نديده
بروند! دختري كه دست نيافتني باشد ، جديد

باشد! مادرشان او را تاييد كند، بتوانند عيب
هايشان را از او پنهان كنند و پيش

او مثل يك شاهزاده به نظر برسند!شعار ناگفته پسرها
اين است: دوست

دختر يك اسباب بازي موقت است. براي زندگي دائم بايد بدنبال زن زندگي

بود!!!

 

 

 

قانون طلایی  پنجم

هرگز به پسري پيشنهاد دوستي ندهيد:

اين روزها بعضي دخترها خودشان را خيلي روشنفكر
مي دانند. آنها گمان

مي كنند بين دختر و پسر فرقي نيست و آنها هم حق دارند از بين پسرها

حق انتخاب داشته باشند و هميشه نقش انتخاب شونده را بازي نكنند. به

نظر من درست مي
گويند منتها مشكل اين جاست كه طرف مقابل آنها چنين

نظري ندارد. يعني پسرهاي دور و بر
، از آن سنخ پسرهاي عهد دقيانوس

هستند كه فقط زبانشان روشنفكر شده و دلشان هنوز مانند
پدرجد

پدربزرگهاي ماست! وقتي دختري به سمت پسري ميرود  و پيشنهاد دوستي

يا شماره تلفن يا خلاصه نخ هاي
واضح مي دهد هميشه يك اتفاق مي افتد.

البته پسر به ظاهر با آغوش باز نخ را مي گيرد
اما آن را براي هميشه بعنوان

نخ دست دوم در صندوقچه نگه مي دارد.

او جلوي دوستان پسرش پز ميدهد كه دخترها
به او توجه دارند و او را دوست

دارند و برايش سرو دست مي شكنند و چنين دختري را به
دوستان و

اطرافيانش نشان ميدهد و پز ميدهد . اما همين. فقط همين، پيشقدم شدن

در پيشنهاد
دوستي با يك پسر، يعني صادر كردن حكم بي ارزشي و بي

احترامي و ضايع شدن دختر براي هميشه
نزد آن پسر. چنين دختري در نظر

پسر سهل الوصول و دست يافتني جلوه مي كند . اصطلاحي
كه براي ياد

كردن از آنها بين پسر ها رد و بدل مي شود اين است: “از اين دخترها
كه

همه جا ريخته ” اين دخترها حتي اگر در دهان پسر عسل بگذارند ، اگر برايش

جانفشاني
و فداكاري كنند و حتي اگر خودشان را براي آن پسر بكشند،  باز

هم در صندوقچه باقي ميمانند. چشم پسر هميشه
به دنبال دخترهاي ديگر

است. بدنبال دخترهاي دست نيافتني كه به كسي نخ نميدهند و همه

پسرها در آرزوي آنها هستند و لابد از آسمان پايين افتاده اند. همان دخترهايي

كه بر
خلاف دخترهاي پيشقدم، در نظر پسرها به درد ازدواج مي خورند و زن

زندگي اند! اصلا مهم
نيست كه آنها دوست دخترهاي پسرهاي ديگر بوده

باشند . اصلا مهم نيست هيچ حرف مشتركي
بين آنها وجود نداشته باشد.

مهم اين است كه ظاهرا آنها ، به كسي نخ نميدهند!!! دختر
هاي پيشقدم تا

آخر رابطه، درجه دو و بدهكار شناخته مي شوند. چون قدمي به جلو

گذاشته
اند بايد هميشه به دل پسر راه بيايند، بايد كارهايش را از كارهاي

خانه تا كارهاي بانكي
و خريد و … انجام دهند. بايد در مواقع لازم در دسترس

باشند! ، بايد حتي اگر لازم
شود خرج آقا پسر را بدهند! بالاخره خودشان

خواسته اند وارد رابطه با چنين نوگل شازده
اي بشوند. پس بايد تبعاتش را

بپذيرند.

 

 

قانون طلايي چهارم: هرگز در رابطه اي كه با  يك پسرداريد اولين هديه را شما ندهيد:

اين هم از عجايب است كه اين روزها دخترها
هداياي گران قيمت و لوكس

مي خرند و به دوست پسرهايشان به هر بهانه اي تقديم مي كنند!  اين کار،

كه ظاهرا نوعي كادو دادن و در باطن نوعي
باج دادن است، بيشتر مخصوص

دخترهاي بدون اعتماد به نفس است. دخترهايي كه عقده خود كم
بيني

دارند و عزت نفس شان پايين است. خصوصا اگر اين هديه ، اولين هديه و

كادو در دوستي
آنها باشد. اگر دختري هستيد كه مي خواهيد براي دوست

پسرتان كادو بخريد قبل از خريد
چند سوال اساسي از خود بپرسيد: 1- چرا

مي خواهم براي او كادو بخرم؟ انگيزه اصلي ام
از اين كار چيست؟ 2- آيا بدون

كادو خريدن نمي توانم به هدف خود برسم؟ 3- آيا او تا
به حال به من كادو

داده است؟ 4- آيا با اين كار مي خواهم خودم را در دل او بيشتر جا
كنم؟ 5-

آيا راه بهتري براي اين كار وجود ندارد؟ 6- آيا علاقه او به من با رد و بدل

ماديات بيشتر مي شود؟ آيا او مادي است و راه بهتري براي بدست آوردن دل

او وجود ندارد؟
اين كار من براي او چه معنا و مفهومي دارد

البته تعداد اين قبيل سوالها خيلي زياد
است. خودتان را گول نزنيد و به جاي

باج دادن ، سعي كنيد در روابط ، خودتان باشيد  اگر شما را همينطوري كه

هستيد نپذيرند با كوهي از
رشوه و باج دادن هم نمي توانيد در روابط خود

موفق باشيد.

 

 

 

 

قانون طلایی سوم

هرگز با پسرهای سن پایین دوست نشوید!

بعضي از دخترها خيال مي كنند پسرهاي سن
پايين ساده تر و مهربان تر و از

نظر جنسي قوي تر و بامزه ترند. اما همه اين ها گمان
و وهم است.

پسرهاي سن پايين در دوستي ، اغلب تنها يك هدف را دنبال مي كنند:

3کس! آنها
شما را تبديل مي كنند به موش هاي آزمايشگاهي تا با شما

تمرين كنند و روي شما آزمايش
كنند.

تمرین 3کس هاي كامل يا ناكامل، تمرين مشاجره
با دختر ها يا محبت به

دخترها يا … بعضي از آنها هم شما را به جاي “مادر”
ها یشان مي گذارند و

آويزانتان مي شوند تا محبت هاي داشته يا نداشته شان را تكرار يا
جبران

كنند . آنها به هيچ وجه قصد ازدواج ندارند و در روابطشان چنين چيزي را دنبال

نمي كنند. اگر هم روزي ديديد دم از ازدواج مي زنند بدانيد يا برايتان دام مي

گذارند
و يا از آن بچه مذهبي هاي  هستند كه البته چند
سال بعد از اين كه

خرشان پل گذشت يادشان مي افتد كه جواني نكرده اند و آنوقت ميروند

سراغ دخترهايي كه جواني كردن را به يادشان بياورند. شايد هم منظورشان

از ازدواج همان
ازدواج موقت است. قالبي كه آنها براي  شرعي
كردن هوس

هاي زودگذر خود در عين نداشتن احساس گناه ، پيشنهاد مي كنند.

 
پسرهاي سن پايين حتي محبت كردن هم بلد نيستند و البته اسم همه

ناكارامدي هايشان
را مي گذارند: بي تجربگي! هر نوازشي براي آنها منجر به

سكس ميشود و هر محبتي ، وظيفه
شما تلقي ميشود! اكثر آنها هميشه بو

ميدهند. در زندگي شان خبري از مسواك و ادكلن نيست.
خلاصه وقتتان را

بيهوده تلف نكنيد. نگذاريد ابزار دست يادگيري و تمرين پسرهايي شويد
كه

بزودي شما را رها مي كنند تا با دخترهايي بپرند كه ناشي گري هاي آنها ر ا

نديده
اند.

 

 

 

قانون طلايي دوم: هرگز به پسري پيشنهاد
ازدواج ندهيد:

دخترهايي كه مي خواهند براي هميشه  در بايگاني حسي و عقلي پسرها

خاك بخورند مي توانند
به آنها پيشنهاد  ازدواج بدهند.  به محض آنكه پيشنهاد

ازدواج از دهن دختري خارج شد
ناگهان پسربشدت باد مي كند. او احساس

برتري مي كند و بعدش هم خيال مي كند موجود مزاحمي  به گردنش آويزان

شده  و بايد هر طور شده او را از گردن خود دور كند. اصلا
مهم نيست كه

شما پولدارتر ، زيباتر، باهوش تر ، تحصيل كرده تر ، موفق تر ، خانواده
دار تر

يا …تر از او باشيد. حتي مهم نيست او دهاتي،  زشت ، بي سواد ، بي

فرهنگ يا … باشد. به هر حال
اين پيشنهاد به او ثابت مي كند شما ترشيده و

درمانده و بي كلاسيد و او با شما فرسنگ
ها  فاصله عمودي دارد  و بايد از

آسمان هفتم به شما نگاه كند و با شما حرف
بزند! گول حرفهاي روشنفكر

مابانه پسرها را نخوريد . حتي اگر آنها بظاهر خود را روشنفكر
و

(روشنفكر)open-minded نشان دهند و بگويند زمانه عوض شده و دختر
ها

هم مي توانند به خواستگاري بروند و … اصلا باور نكنيد. پسرها بر خلاف

دخترها هميشه
سنتي مي مانند . سنتي ماندن به نفع آنهاست و منافعشان

را تامين مي كند. بنابراين به
راحتي آنرا كنار نمي گذارند.آنها هم يك قانون

ناگفته دارند:  “دختري را بگير كه به تو محل نمي گذارد”.
شايد باورتان نشود

اما پسرها براي زن گرفتن ، از دوست دختر هاي خود فراري اند. آنها
دختر

هايي را مي پسندند كه آنها را تحويل نمي گيرند ، ناز مي كنند، دماغشان

بالاست،
و خلاصه دست نيافتني به نظر مي آيند.دوست دخترها سرگرمي

اند و كتاب هاي خوانده شده
و تكراري اند، هيجان انگيز نيستند و به درد

ازدواج نمي خورند. براي زن گرفتن ، بايد
رفت سراغ دخترهاي جديد. از دل

اين موضوع قانون دوم رفتار با پسرها هم استخراج مي شود:

 

قانون طلايي اول: 

اگر شما در رفتار با دوست پسرهايتان به
قوانين جديدي رسيده ايد و دوست

داريد آنها را به دخترهاي ديگر بگوييد قوانين تان را
به ایمیلم بفرستيد تا آنها را

به مجموعه قانون ها اضافه كنم و به اسم خودتان در اين
وبلاگ در قانون

اول  آپ كنم.


“>

تربیت فرزندان-چگونه با پسرها رفتار کنیم ؟

در این مطلب به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا در زمینه  اینکه چگونه با پسرها رفتار کنیم ؟ می پردازیم . امیدواریم والدین دلسوز ایرانی با رعایت نکات زیر در زمینه رفتار و برخورد با فرزندان پسرشان زندگی عاری از خطر برای نوجوانشان و ثمره ای نیکو برای زندگی مشترکشان داشته باشند.

مجله اینترنتی مهکام مجله آنلاین آموزش خانواده موفق ایرانیچطور با پسر رفتار کنیم

بانوان, تربیت کودک دبستانی, تربیت کودک پیش از دبستان, خانواده موفق, زنان, زنان باردار, فرزند پروری, محصولات نوجوانان, مردان, نیازهای کودکان و نوزادان, پس از ازدواج, چگونه با فرزند نوجوان خود رفتار کنیم

تربیت فرزند و نیازهای روانی، عاطفی – خانواده آسمانی تربیت کودک ،تربیت فرزند ،چگونه بچه هایمان را تربیت کنیم،تربیت فرزند پسر، تربیت فرزند دختر ،تربیت فرزند در اسلام ،تربیت بچه ها، تربیت بچه ،چگونه فرزند تربیت کنیم ،چگونه فرزند خوب تربیت کنیم ،چگونه فرزند خود را خوب تربیت کنیم ،چگونه یک فرزند خوب تربیت کنیم ،چگونه بچه خوب تربیت کنیم … ادامه مطلب »

*********************************************

بانوان, روانشناسی روابط دختر و پسر, زنان, فرزند پروری, مردان, چگونه با فرزند نوجوان خود رفتار کنیم

چگونه والدین خوبی باشیم ؟ راه های برقراری ارتباط با کودکان نوجوانان و جوانان (خانم دکتر فردوسی پور)اورجینال چگونه والدین بهتری باشیم (خانم دکتر فردوسی پور)اورجینال چگونه والدین خوبی باشیم ؟ چگونه پدر و مادر خوبی باشیم ؟ چگونه پدر و مادر بهتری باشیم ؟ چگونه با نوجوانان رفتار کنیم ؟ چگونه با نوجوانان ارتباط برقرار کنیم؟ روش های ارتباط … ادامه مطلب »

*********************************************

بانوان, تربیت کودک دبستانی, زنان باردار, نیازهای کودکان و نوزادان, پزشکی

مجموعه پزشک کودک- آیا شما هم دنبال پزشک کودکان خوب می گردید ؟ آیا شما دوست دارید که یک پزشک کودک همیشه به شما جواب بگوید ؟ تا به حال به این موضوع فکر کرده اید اگر خدای ناکرده در انتهای شب روزهای خاص تعطیل بچه ای علائمی از بیماری بروز داد باید چه کاری انجام دهید ؟ ما به … ادامه مطلب »

*********************************************

بانوان, تربیت کودک دبستانی, تربیت کودک پیش از دبستان, محصولات نوجوانان, نیازهای کودکان و نوزادان, چه چیزهایی به بچه ها یاد بدهیم ؟, چگونه با فرزند نوجوان خود رفتار کنیم

آموزش تربیت فرزند از دکتر فرهنگ هلاکویی از تولد تا ۱۹ سالگی آموزش فرزندپروری موفق تربیت صحیح و اصولی کودک و نوجوان تربیت فرزندان از بدو تولد تا سه سالگی دکتر فرهنگ هلاکویی تربیت کودک دکتر فرهنگ هلاکویی تربیت نوجوان ما برای بسیاری از چیزها هزینه می کنیم مثلا برای تفریح برای سرگرمی برای خوردن و … برای یادگیری بسیاری … ادامه مطلب »

*********************************************

بانوان, خانواده و اقتصاد, زنان

خرید آموزش خیاطی خانم عمرانی خرید آموزش خیاطی عمرانی ،خیاطی خانم عمرانی برنامه خانواده، خیاطی خانم عمرانی خانه ی مهر،خیاطی خانم عمرانی در شبکه جام جم ،خیاطی خانم عمرانی سیمای خانواده،خیاطی خانم سیما عمرانی،آموزش خیاطی خانم عمرانی جدید،آموزش خیاطی تصویری خانم عمرانی،آموزش خیاطی خانم عمرانی با  نمایش فیلم،آموزش خیاطی مبتدی،خرید سی دی آموزش خیاطی،خرید آموزش خیاطی،خرید آموزش خیاطی خانم سیما … ادامه مطلب »

*********************************************

بانوان

خرید اینترنتی آموزش بافتنی مزیت خرید اینترنتی آموزش بافتنی این است که با توجه به قیمت بالای پوشاک بافتنی با کمی هزینه برای خرید آموزش بافتنی براحتی می توانید با کمترین هزینه زیباترین ، قشنگ ترین لباس های بافتنی را برای خودتان و کسانی که دوستشان دارید ببافید . در ضمن حتی می توانید با بافتن و فروختن تولیدات خودتان … ادامه مطلب »

مدیریت وب سایت مهکام ، مجله اینترنتی آموزش خانواده را آقای حسن رامشینی به عهده دارند . ایشان در کنار مشاوره روانشناسی با جمعی دیگر از بهترین روانشناسان و مشاوران کشور به طور ضمنی به غنای این وب سایت کمک می کنند تا بتوانند مهکام را تبدیل به مرجعی برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به روان انسانها نمایند.

09351034457

مشاوره تلفنی : 9099072932

لحظه ای که به چشمان فرزند پسر تازه متولد شده خود نگاه می ‎کنید، می ‎دانید هر ایده ای که برای آینده فرزند خود دارید، به آنچه که از آن لحظه به بعد انجام می ‎دهید بستگی خواهد داشت.

به احتمال زیاد شما دائما به این مسئله فکر می ‎کنید که آیا می ‎توانید به او کمک کنید تا به یک مرد دلسوز، با اعتماد به نفس و مسئول تبدیل شود؟ در این قسمت از رازهای موفقیت در تربیت فرزند در بخش خانواده پلاس نمناک به توصیه هایی برای تبدیل کردن پسر کوچکتان به یک مرد واقعی خواهیم پرداخت.

قوی، خاموش و سرسخت بودن یک مرد ممکن است در یک فیلم جذاب باشد اما در زندگی واقعی اینگونه نیست. افراد خوب و سالم کسانی هستند که می ‎دانند چگونه با احساسات خود کنار بیایند.

رواشناسان معتقدند که بسیاری از ویژگی هایی که ما برای یک مرد قوی در نظر داریم، ویژگی هایی سرکوب گرانه هستند، برای مثال وقتی پسرتان ناراحت است و به او می‎گویید که نباید ناراحت باشی، با این کار به او یاد خواهید داد که احساسات خود را پنهان کند و روانشناسان همچنین معتقدند که والدین به احساسات و عواطف دختران خود بیشتر از پسران اهمیت می ‎دهند و در شرایط سخت و ناراحتی دختران، آزادی عمل بیشتری برای بروز احساسات خود در مقایسه با پسران دارند و در چنین شرایطی پسران از احساسات منفی خود احساس شرمندگی می ‎کنند و تبدیل به مردی می ‎شوند که نمی ‎توانند به خوبی با دیگران ارتباط برقرار کنند.چطور با پسر رفتار کنیم

او را ترغیب به بیان احساساتش کنید:

برای مثال اگر فرزندتان هنگام برگشتن از مدرسه ناراحت است، از او بپرسید که انگار ناراحت به نظر میایی؟ من در کنار توام تا در مشکلاتت به تو کمک کنم، در این شرایط او ممکن است بگوید که مدرسه برایش خسته کنند است و در ادامه او را همراهی کنید و بگویید که بله مدرسه گاهی اوقات خسته کننده است و به این ترتیب او خواهد فهمید که در شرایط سخت و ناراحت کننده شما در کنار او هستید و او را تنها نخواهید گذاشت.

به او در پیدا کردن راه حل مناسب کمک کنید:

روانشناسان معتقدند که پسران ترجیح می ‎دهند به جای پرداختن به احساسات روی مسئله مورد نظر تمرکز کنند و در این شرایط وظیفه والدین این است که به فرزند خود آموزش دهند که احساسات منفی، غم، عصبانیت و یا ترس همیشگی نیستند و مشکلات به زودی برطرف خواهند شد.

توانایی درک احساسات دیگران به پسران کمک می ‎کند تا دوست بهتری برای دوستان خود باشند و در آینده به همسر و پدر خوبی برای همسر و فرزندان خود تبدیل شوند.

روانشناسان معتقدند که همدلی یک مهارت اجتماعی ارزشمند است و به شما کمک می‎ کند تا احساسات دیگران را درک کنید و از انجام کارهای آزار دهنده در برخورد با آن ها خودداری کنید و این یکی از بهترین مهارت های اخلاقی است که می ‎توانید به فرزند خود آموزش دهید.

مطالعات نشان می ‎دهند که کودکان امروز، 40% از همدلی کمتری نسبت به کودکان 20 سال پیش بر خوردارند و دلایل احتمالی این امر پرداختن کودکان به بازی های ویدئویی خشونت آمیز و وقت گذرانی در شبکه های اجتماعی است.

فرزند خود را به انجام کارهایی که از آن لذت می ‎برد تشویق کنید، برای مثال اگر او علاقه مند به ورزش فوتبال است، او را در انجام این ورزش تشویق و حمایت کنید که با این کار شما به فرزند خود می ‎آموزید احساسات دیگران را در نظر بگیرد و خود را به جای آن ها قرار دهد و به این ترتیب، او به شخصی تبدیل می ‎شود که می ‎تواند موقعیت های عاطفی مختلف را به خوبی اداره کند.

او را تشویق به خواندن رمان کنید:

مطالعات نشان می‎ دهند افرادی که مطالعات بیشتری در زمینه رمان دارند، از همدلی بالاتری نسبت به دیگران برخوردارند و تصور محققان بر این است که افرادی که رمان می ‎خوانند از قسمت هایی از مغز خود برای درک احساسات شخصیت های مختلف داستان بهره می ‎برند و به این ترتیب از توانایی بالاتری برای درک احساسات اطرافیان خود برخوردار خواهند بود.

کافی است نگاهی به مردانی بیندازید که بسیار مورد تحسین عموم قرار می ‎گیرند، به راحتی دریافت خواهید کرد که خصوصیت مشترک بین این افراد تنها یک چیز است:عزت نفس.

عزت نفس به معنای داشتن اطمینان به توانایی ها و شایستگی های وجودی خود است و این همان چیزی است که هر پدر و مادری برای فرزند خود می ‎خواهند.

از ستایش دروغین فرزند خود بپرهیزید:

گفتن این جمله که تو باهوش ترین پسر دنیایی و یا تو بهترین بازیکن تیم بسکتبال هستی اشتباه است. روانشناسان معتقدند که والدین باید تلاش های فرزند خود را تحسین کنند، نه استعداد های او را و مطالعات نشان داده اند زمانی که نوجوانان برای انجام وظایف و مسئولیت های خود تلاش می ‎کنند، احساس داشتن توانایی مقابله با چالش های به وجود آمده بر سر راه اهداف خود را خواهند داشت.

به او برچسب نزنید:

هرگز نگویید که تو یک پسر هستی و یک پسر باید اینگونه رفتار کند. اینگونه جملات باعث ایجاد این تصور در کودکتان می ‎شود که او توانایی کنترل اعمال خود را ندارد.

روانشناسان معتقدند پیام هایی که کودکان از والدین خود دریافت می ‎کنند نقش مهمی در تکامل عزت نفس فرزندشان خواهد داشت و کودکان جملاتی که از والدین خود می ‎شنوند را باور می ‎کنند و این امر باعث از بین رفتن عزت نفس در آن ها می ‎شود.

پسری که با گوش دادن به سخنان افراد بزرگتر از خود، پیروی از قوانین و تعامل های دلسوزلنه بزرگ می ‎شود، احترام گذاشتن به دیگران را می ‎آموزد و اینگونه آموزش ها وظیفه والدین است.

قوانینی تنظیم کرده و آن ها را اجرا کنید:

اگر فرزندتان قانونی را نقض کرد عواقب آن را به او گوش زد کنید و با او یاد دهید که در صورت ارتکاب به اعمال اشتباه باید عواقب آن را بپذیرد که در غیر اینصورت فرزندتان ممکن است به شخصی بی تحرک، فاسد و مشکل ساز تبدیل شود.

چنانچه در نمناک اشاره کرده ایم زمانی که فرزندتان با شخصی بزرگتر از خود مانند معلم، مربی و یا شخصی دیگر به مشکل خورد، ابتدا به دنبال شنیدن صحبت های هر دو طرف باشید و سپس از فرزند خود بخواهید که در صورت تکرار این اتفاق به شما اطلاع دهد و از بی احترامی کردن به آن شخص خودداری کند و به این ترتیب شما علاوه بر تاکید بر احترام به دیگران، مهارت حل مسئله فرزند خود را نیز تقویت خواهید کرد.

پسر ها معمولا در دوران کودکی خود عاشق آغوش و بوسه های مادرانشان هستند اما هرچه بزرگ تر می ‎شوند علاقه کمتری به ابراز احساسات با مادران خود دارند و روانشناسان این امر را طبیعی می ‎دانند و می‎ گویند:پسران در سنین نوجوانی علاقه مند به ایجاد استقلال برای خود هستند و به همین دلیل از مادران خود اندکی فاصله می‎ گیرند و بنابراین بهتر است والدین راه های مناسب برای ابراز احساسات خود به فرزندانشان را بیابند و به کار گیرند.

برای ابراز احساسات خود به فرزندتان زمانی مناسبی را انتخاب کنید، برای مثال قبل از رفتن فرزندتان به رخت خواب زمان مناسبی برای به آغوش کشیدن و بوسیدن او است.

پسرها حتی اگر چیزی خلاف این را نشان دهند، باز هم محتاج محبت مادر خود هستند و از این موضوع لذت می‎ برند و این تصور که تنها دختران محتاج ابراز محبت والدین خود هستند تصوری بسیار غلط است اما این محبت نباید در ملاء عام ابراز شود زیرا ممکن است باعث خجالت فرزندتان شود.

سپردن مسئولیت های مناسب سن کودک مانند کمک کردن در چیدن میز صبحانه، بستن بند کفش و سایر مسئولیت هایی از این دست ، باعث تقویت حس مسئولیت پذیری درکودک می ‎شود.

پسر ها معمولا از انرژی جسمانی بیشتری به نسبت دختر ها برخوردارند و تمایل زیادی به دویدن و جنب و جوش کردن دارند. والدین نباید جلوی این گونه فعالیت های فرزند خود را بگیرند و باید به فکر تامین محیطی مناسب برای این گونه فعالیت های فرزند خود باشند و همچنین بهتر است به فرزندان خود گوش زد کنند که در مکان هایی مانند کلاس درس نباید شیطنت کنند و باید آرام باشند.

اکثر پسران به راحتی دختران با هم نوعان خود ارتباط برقرار نمی‎ کنند. پسران بیشتر به دنبال رهبری کردن و اینگونه فعالیت ها هستند و به فرزندتان در ارتباط برقرار کردن با کودکان هم سن و سال خود کمک کنید و به او یاد دهید تا اسباب بازی های خود را با سایر کودکان به اشتراک بگذارد و او را ترغیب به بازی کردن با دیگران کنید.

تمرین یک ساز می ‎تواند حس ارزشمندی از کسب دستاورد را به فرزند شما منتقل کند و مطالعات نشان داده اند که آموزش های موسیقی باعث تقویت مهارت تفکر کودکان خردسال و بهبود حافظه آن ها می ‎شود.چطور با پسر رفتار کنیم

اگر فعالیت های گروهی بیشتر مورد علاقه فرزندتان است، شرکت در گروه های موسیقی ، فعالیتی سرگرم کننده برای فرزندتان خواهد بود و همچنین بهتر است در صورت تمایل کودکتان او را به کنسرت و یا تئاتر های موزیکال ببرید.

اگر پسرتان به فعالیت هایی که پسرانه نیستند علاقه مند است، با تشویق فرزندتان به انجام آن فعالیت ها، با هرگونه اذیت و آزار اطرافیان به دلیل متفاوت بودن پسرتان با دیگران مقابله کنید و به او اعتماد به نفس دهید.

مرتبا با معلم پسر خود صحبت کنید تا از نقاط ضعف و قوت او در کلاس درس مطلع شوید . به این ترتیب می‎ توانید بر روی این نقاط ضعف او تمرکز کرده و در صدد برطرف کردن آن ها در خانه باشید.

برای مثال اگر پسرتان از محبت بالایی نسبت به اطرافیان برخوردار است و علاقه زیادی به محبت کردن و نوازش دارد، این ویژگی باعث تقویت مهارت هایی می‎شود که در بزرگسالی برای او بسیار مفید خواهند بود پس هرگز نگران نباشید.

وقتی صحبت از بزرگ کردن پسران می‎شود، پدران از مزیت بالاتری به نسبت مادران برخوردار هستند و روانشناسان می‎گویند:یقینا یک مادر می ‎تواند به پسرش کمک کند تا مرد خوبی شود اما یک پدر می ‎تواند معنای یک مرد خوب را به فرزند خود نشان دهد که در این قسمت به توضیح 3 مورد مهم که پدران باید برای تربیت بهتر فرزند خود انجام دهند خواهیم پرداخت.

این موضوع بسیار ساده به نظر می ‎رسد اما داشتن پدری که زمان زیادی را با فرزند خود سپری می ‎کند این پیام را به پسر خود ابلاغ می ‎کند:که پدر من، من را دوست دارد و از بودن در کنار من لذت می ‎برد و هر زمان که بخواهم در دسترس من است و این امر باعث ایجاد احساس امنیت در کودک می ‎شود.

یکی از راه هایی که یک پسر ارتباط برقرار کردن و داشتن رفتار صحیح در برخورد با خانم ها را می ‎آموزد، تماشای رفتار پدرش با خانوم ها است و بنابراین بسیار مهم است زمانی که یک پدر با خانم ها و به ویژه همسرش ارتباط برقرار می ‎کند، در صورت لزوم عذرخواهی کند و با آن ها با احترام صحبت کند؛ به خصوص هنگام بروز اختلافات.

بررسی ها نشان می ‎دهند که انجام بازی های مهیج جسمانی مانند کشتی توسط پدران و پسرانشان باعث می ‎شود که پسران یاد بگیرند چگونه انگیزه های جسمی و احساسی خود را کنترل کنند و علاوه بر این تماس جسمی پدران و پسران باعث ایجاد احساس فوق العاده ای در پسر ها می ‎شود.

جستجو در سایت

چرا پسرها رابطه را تمام میکنند ، چرا پسرها ترکتان می کنند

با هر پسری آشنا میشم بعد از یه مدت تنهام میذاره و میره نمیدونم چه مشکلی دارم

اگر وارد رابطه ای میشوید و پس از مدت کمی شاهد آن هستید که پسر مقابل به نحوی رابطه را پایان میدهد باید به موارد ذیل توجه کنیدچطور با پسر رفتار کنیم

 

 

1) انتظارات شما از یک پسر در رابطه

خیلی از دختران و پسران انتظار دارند در یک رابطه آشنایی ، طرف مقابل تمام وقت خود را باید صرف رابطه کند ، اگر یک پسر قصد ازدواج با شما را داشته باشد معمولا بعلت ترس از آینده  اولویت اول را کار کردن و فعالیت اقتصادی میداند و سپس رابطه مگر پسرانی که اصلا کاری ندارند یا جویای کار هستند و زمانی فرد متوجه شود رابطه وی تاثیر گذار بر شغل و حرفه یا بطور کلی فعالیت اقتصادی وی است نا چار است اولویت اول را حفظ و دومی را فدا کند چون برای هر مردی ثبات شغلی و جایگاه اقتصادی احساس قدرت بهمراه دارد

از طرف دیگر برخی خانم ها و آقایان بعلت عدم شناخت صحیح از دنیای جنس مخالف بر این باورند که شکل و نوع نیاز های عاطفی و جنسی  طرف مقابل نیز باید همانند آنها باشد  بدین صورت که دختران ترجیح میدهند مسیر رابطه عاطفی باشد و پسران ترجیح میدهند مسیر رابطه جنسی در نتیجه در این میان یکی از طرفین باید خواسته خود را فدای خواسته طرف مقابل کند که به موجب آن رابطه مدتی بیشتر دوام نخواهد داشت ، به همین منظور بهتر است دو طرف در رابطه آشنایی حد و مرز تعیین کنند و رابطه را تا زمانی که به مرز شکل گیری احساسات و وابستگی نرسیده  کنترل کنند و با شناخت منطقی گکه حاصل شده رابطه را رسمی کنند ، چرا که بدون شک تا وقتی پای احساسات در میان نیست رابطه در کنترل طرفین است از زمانی که احساسات به میان آید  به جای کنترل رابطه توسط طرفین این رابطه است که آنها را کنترل میکند

2) روابط مختلف

دخترانی که هنوز چندی از یک رابطه نگذشته وارد رابطه جدید میشوند یا همزمان برای حفظ موقعیتهای خود با چند نفر رابطه برقرار میکنند ، قادر نخواهند بود پسر مورد علاقه خود را برای مدت زیادی نگه دارند، بعد از یک رابطه عاطفی باید وقفه ای چند ماهه یا حتی یکی دو ساله ایجاد کرد ، زمانی که فرد بعد از شکست عاطفی هنوز خودش را پیدا نکرده نباید وارد ارتباط عاطفی جدید شود چرا که توانایی حفظ یک رابطه را نخواهد داشت ، شاید همه چیز در روزهای نخست زیبا باشد و حس تازه ای تجربه کنید اگر خوب که دقت کنید این حس و حال آنچنان هم تازه نیست

3) انتخاب های نا درست

شما چه پسری را انتخاب میکنید برای رابطه ؟ ملاکهای انتخاب شما چیست ؟

پسرهای زیبا و خوشتیپ و پولدار ؟  اگر بله درصد قابل توجهی از هم جنسان شما به دنبال این دسته از آقایان هستند همه ما آدمها زیبایی را دوست داریم،جایگاه اقتصادی بالا برایمان مهم است اما فراموش نکنیم مهمتر از اینها شخصیت درونی و همان باطن یک فرد است ، اگر پسری که شما جذب وی شده اید باطن و شخصیت با ثبات و محکمی نداشته باشد فقط کافیست که در بخشی از رابطه  کم کاری کنید یا به نیاز طرف مقابل اهمیت ندهید مطمئنا موقعیتهای دیگری هستند که ازا ین فرصت برای دست یابی به طرف مقابل شما سوء استفاده کنند و عدم تعهد و پایندی آن پسر باعث ترک کردن شما میشود

4) پیشروری بیش از حد

مردها موجوداتی هستند که به شدت جذب عواملی میشوند که دستیابی به آنها دشوار است ، برخی از خانم ها از همان آغاز ابتدا آنقدر به طرف مقابل توجه زیادی میکنند و آنقدر با سرعت به سمت وی میروند که آن پسر لزومی نمیبیند که بخواهد برای حفظ این رابطه تلشا کند چون حتی اگر هیچ اقدامی نکند شما خودتان بصورت خودکار به سمت وی پیشروی میکنید این رفترا شما شاید در ابتدای رابطه گرم کننده باشد ( چه براید خرت چه برای پسر) اما بعد از مدت کمی نتیجه عکس خواهد داشت ، ضمن آ«که در طول رابطه به این نتیجه میرسید که انرژی که شما صرف این رابطه کردید را از طرف مقابل دریافت نکردید پس نه خودتان سرد نشان دهید نه گرم ، گرمه  ، نه آنقدر در دسترس باشید که در دست و پای طرفتان قرار بگیرید و نه آنقدر دور از دسترس که طرفتان تلاش کردن را بیهوده در نظر بگیرد ، یک قدم شما و یک قدم طرف مقابل  چرا که هر دو طرف باید برای پیشبرد یک رابطه تلاش کنند تا ارزش و قدر آن رابطه را درک کنند

احساسات بیش از حد

اگر شخصیتی دارید که خیلی سریع وابسته میشید و مدام به طرف مقابل پیامک میدهید و تماس میگیرید و باید از حال وی با خیر شوید این حرکت شما میتواند آرامش و تمرکز طرف قمبال شما را سلب کند و از ادامه این رابطه حتی دچار ترس شود

5) خوشگلی های دردسر ساز

شاید شما دختر خانم زیبایی باشید ( البته که همه خانم ها زیبا هستند ) ، اما درمقایسه با دوستان نزدیکتان که از نظر ظاهری و اندام نسبت به شما در سطح پایین تری هستند مشاهده میکنید آنها رابطه پایدار تری با طرف مقابلشان دارند و حتی برخی از آنها ازدواج کرده اند پس علت ناکامی شما در چیست ؟ این درست است که همه زیبا رویان را دوست دارند و همینطور اندام  متناسب  ، بله همه مردها دراولین نگاه صورت و اندام برایشان مهم است  اما اگر این زیبایی و اندام شما به نحویست که بسیار بسیار در دید همگان است باید بدانید اکثر مردان برای روابط پایدار و دراز مدت ( ازدواج ) ترجیح میدهند همسری بدون حاشیه و بدور از نگاه های دیگران داشته باشند چرا که آنها معتقدند حفظ و نگه داشتن از چنین زنی آسان نخواهد بود و همیشه باید نگرانی هایی  داشته باشند ( چون آقایان بهتر همجنسان خودشان را می شناسند) در نتیجه اکثر مردها شاید برای روابط کوتاه مدت ( دوستی ) سراغ دختری بروند که بسیار بسیار در چشم است از نظر زیبایی اما برای ازدواج ترجیح آنها یک سطح پایین تر از تو چشم بودن طرف است ، شاید شما دختر کم توقعی باشید اما ظاهر شما ممکن است بر عکس این خصوصیت شما را در دید اکثر آقایان پدیدار کند ، فراموش نکنیم درصدی کمی از آقایان نیز هستند که بر عکس این موضوع را دوست دارند ( تمایل دارند همسر آنها در چشم باشند و حتی دیگران به همسر آنها نگاه کنند ، چرا که اینگونه حس برتری نسبت به سایر همجنسان خود پیدا میکنند مردهایی که زن را یک کالا محسوب میکنند و همانند یک اتومبیل شیک در معرض نمایش دیگران قرار میدهند  که درصد کمی از آقایان شامل ایندسته هستند)

6) توقعات بالا

ممکن است توقعات مادی و معنوی ( نیاز به توجه ) شما از نظر خودتان زیاد نباشد و معقولانه و متوسط باشد ، اما از نظر طرف مقابل شما اینگونه نباشد لذا بعد ازم دتی از رابطه که متوجه این موضوع شود رابطه را پایان دهد

7) اخلاق و رفتار شما

من ، من کردنها ، انتظارات یک طرفه، دروغ، رابطه همزمان با چند نفر، ناز کردن بیش از حد، احساساتی بودن بیش از حد،غر غر کردن، گیر دادن های وقت و بی وقت، سوال پیچ کردن، شک و بی اعتمادی، مقایسه کردن با دیگران، صحبت رابع به روابط قبلی همه و همه میتواند باعث شود تا شما نتوانید با فرد مقابل رابطه پایداری داشته باشید ، صبر آقایان نسبت به خانم ها در مقابل این رفتار کمتر است

مقاله از : علی سلطانی مجد / جهت انتشار در پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

 

دلیل عدم تمایل پسرها به ازدواج

چرا پسرها علیرغم دوست داشتن پا پیش نمیذارند

دخترهایی که پسرها برای ازدواج نمی پسندند

چرا با هر پسری آشنا میشم بهم پیشنهاد رابطه جنسی میده

چطور با پسر رفتار کنیم

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود



بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

شناسه کاربری 

رمز عبور             


  

عضویت در سایت


دسته بندی مطالب

مطالب روابط جنسی و زناشویی

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

مطالب تربیت فرزندان

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 


 افراد آنلاین :


13001


بازدید امروز:


46256


بازدید دیروز:


232356306


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

کتاب زوج مناسب … هم از جذابیت زیادی برخوردار است و هم برای دختران جوان کاربرد فراوانی دارد . قسمت هایی از این کتاب را در زیر می خوانید .

آیا متوجه شدی که هرچی بیشتر آرایش می کنی ، موهایت را رنگ می کنی و زیر ابرویت را باریک می کنی بیشتر جلب توجه می کنی ؟ البته پسرهایی که متوجه ات می شوند قصد زندگی با تو را ندارند و به درد زندگی هم نمی خورند . در ضمن هر چی بیشتر صورتت را دست کاری کنی زودتر آن را خراب می کنی . یادت باشه ، تو این صورت را یک عمر احتیاج داری ، پسرهایی هم که تازیگی ها موهایشان را بلند می کنند و به ریشهایشان مدل می دهند خوب جلب توجه می کنند .

پسرها وقتی دور هم جمع اند شوخ طبع می شوند و مسخره بازیشان گل می کند . سعی کن در چنین شرایطی حتی اگر یکی از آن ها را هم می شناسی سر حرف را با او باز نکنی . چون یا شروع به مسخره بازی می کنند یا از خجالت پشت گوشهایشان قرمز می شود .

ولی زیر نظر رفتن وشناسایی روابطشان بین یکدیگر کار اشتباهی نیست . مخصوصاً اگر پسری را پسندیدی و برای دوستهایت تعریف کردی مطمئن باش که آن ها با ادا و اطوارشان کار را خراب می کنند . آخرسرش هم برای دست انداختنت دائم از تو می پرسند . پس چی شد ؟ چرا جور نشد ؟ در ضمن اسمت هم بد در می ره ، آش نخورده و دهان سوخته . دوستانت هم اگر هم ازدواج کرده اند یا نامزد دارند ، دلیل بر این نیست که تو هم حتماً باید برای خودت کسی را دست وپا کنی!چطور با پسر رفتار کنیم

عشق با عجله و زورکی مثل سیگار و اعتیاد می ماند . ناخواسته گریبانگیرت شده و شاید تا آخر عمر رهایت نکند . عاشق دلباخته تو روزی بدون این که به فکرش باشی جلوی پایت سبز خواهند شد .

در خیابان ها اتومبیل های شیکی پیدا می شه . پسرهای خوش تیپی هم پشت آن نشسته اند . اگر دعوت به سوار شدنت کردند یادت باشه . اگر یک بار سوار شدی عادتت میشه . چیزی که راحت به دست میاد ، راحت از دست می ره و اتفاقات ناگواری که تعریف می شه در همین کوچه و خیابان ها رخ می ده . پسرهای زیادی هستند که از شماره تلفنشان کارت ویزیت می سازند که نشانه باکلاسی نیست .

در ضمن پشت تلفن آدم داستان های زیاید می تونه تعریف بکنه . خلاصه که می خواهم بگویم اگر از پسری خوشت آمد لطفا همان اول ببین که آیا تصورش را می کنی و روزی با این مرد زندگی کنی ؟

وگرنه تکلیفت را سریع با او مشخص کن و سرکارش نگذار چون که : زن ها ومردهای زیادی در این دنیا هستند که همیشه فکر می کنند اگر آن زمان آن اشتباه را نمی کردیم امروز سرنوشتمان این نمی شد که داریم .

درضمن در دوران نامزدی دو نکته را همیشه در نظر داشته باش و به او هم یادآور شو :

همه جا پول خرج کنند وکسی روی حرفشان نیاید اما چیزی که مشخصه این است که دخترهای امروزی مادرهای سابق نیستند . الحق که برابری در روابط هم خیلی قشنگتره و از لحاظ تحصیلات باید حداقل هم سطح تر باشد . نه این که من به قابلیت های او اعتماد ندارم . این تویی که پایین تر از خودت را قبول نداری ، اگر هم داری و روزی به همسری خودت چنین شخصی را پذیرفتی کافیست که یک بار تیکه ای در این مورد بیندازی مطمئن باش که هیچ وقت این تیکه از یادش نمی ره .

●در روز خواستگاری لباس رسمی بپوش که خیلی زرق وبرق نداشته باشه . وقت را قبلا با هم تعیین کنید تا اتفاق ناگواری نیفتد ! اگر می خواهی در حین چای آوردن دستت نلرزد سعی کن خودت باشی بدون هیچ گونه تزویر و ریایی . خجالت و رودربایستی هم اشتباه است . اینجا بالاخره تصمیم راجع به زندگی ات گرفته می شود . می دانم که دوست داری بهترین مراسم ازدواج را داشته باشی . والدینتان هم همین طور . این یک واقعه ای است که فقط یک بار در زندگی رخ می دهد . ولی در جامعه ای که مشکلات اقتصادی بالایی داره برای یک خاطره به یاد ماندنی و یک آلبوم عکس نباید دست کمی زیر تیغ قرض و فشار برود .

●به اندازه بود ، باید نمود شما برای اثبات چیزی به دوست و فامیل با هم ازدواج نمی نید . سال اول ازدواج سال مهمیه . در این سال روابط واقعیتان مشخص می شود جمله ای که در این سال در هر صورت غلطه . حالا که زن و شوهر شده ایم . انگار به علت ازدواج ، رابطه تان عوض شده . در ضمن برای بچه دار شدن هم دست نگه دار ، تا بنیه مالیتان قوی تر شود.

والدین معمولا به خاطر رفتارهای خشونت‌آمیز، افسردگی، استفاده از الکل و مواد مخدر پسر نوجوان خود نگران هستند و به خاطر این رفتارها آرامش و آسایش خود را از دست می‌دهند. رفتار با نوجوان پسر دشوار است، اما پس از یادگیری نوع رفتار با پسر نوجوان آسان است. شاید برای شما هم اتفاق افتاده است که به دلیل رفتارهای پسر نوجوان خود شب و روز احساس ناراحتی می‌کنید و پس از مدتی احساس خستگی به سراغ شما می‌آید. برای حل این مشکل چه کارهایی انجام داده‌اید؟ به مشاور یا دکتر مراجعه کرده‌اید ؟ در این مطلب سعی می‌کنیم نکات مهم و ضروری که در رفتار با نوجوان پسر باید به آن‌ها دقت شود را به طور کامل توضیح دهیم.

وقتی پسر نوجوان شروع به استقلال می‌کند و هویت خود را پیدا می‌کند، بسیاری از رفتارهای او تغییر پیدا می‌کند و این تغییر برای والدین عجیب و غیر طبیعی است. اکثر نوجوانان در این سنین رفتارهایی از قبیل رفتارهای زیر را از خود نشان می‌دهند :

خب اگر پسر نوجوان شما این رفتارها را از خود نشان می‌دهد شما باید چه اقداماتی را انجام دهید؟

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که باید به هر نحوی که شده با او ارتباط برقرار کنید، حتی اگر او در صحبت با شما از کلمه‌های کوتاه استفاده کند سعی کنید این راه ارتباطی را محدود نکنید. از او بخواهید با شما صحبت کند و فقط به حرف‌های او گوش کنید بدون قضاوت کردن و بدون نصیحت کردن. این را در نظر داشته باشید که پسرهای نوجوان علاقه زیادی به مکالمه‌های طولانی ندارند. سعی کنید با او درباره ارزش‌های خانواده و انتظارات خود صحبت کنید. از او بخواهید با شما در مورد ارزش‌های خود و طرز فکرش در مورد انتظاراتی که از خانواده دارد صحبت کند.

رفتار با نوجوان پسر در این سن بسیار مهم و ضروری است. پسر نوجوان فشارهای زیادی از سمت معلمان، مربیان و خانواده‌اش به او وارد می‌شود، شما باید سعی کنید به او نشان بدهید که حامی او هستید و هر کار درست یا نادرستی که انجام دهد شما از او پشتیبانی می‌کنید و او را دوست دارید. این حرکت شما باعث می‌شود او بتواند در مورد تمام کارها و فکرهای خود با شما صحبت کند.چطور با پسر رفتار کنیم

 

پسرهای نوجوان از طرفی دوست دارند مستقل باشند و از طرف دیگر برای آن‌ها مهم است که در کنار این حس استقلال شما علاقه خود را نشان دهید. سعی کنید به او فضایی بدهید تا بتواند در مورد کارهای خود، برنامه‌های خود تصمیم بگیرد. اگر به اتاق خود می‌رود و در اتاق را می‌بندد زود عصبی نشوید و با او با خشونت رفتار نکنید، کارهایی که پسر نوجوان شما در این سن انجام می‌دهد فقط بخشی از رشد اوست. احترام را در مورد رفتارهای او فراموش نکنید.

یکی از مهم‌ترین رفتارهایی که والدین باید در رفتار با نوجوان پسر از خود نشان بدهند مکث کردن و صبر است. سعی نکنید همه کارهایی که پسر نوجوان شما انجام می‌دهد بزرگ و خطرناک جلوه دهید. اگر دوست دارد موهای خود را کوتاه یا بلند کند با او طوری رفتار نکنید که کار بسیار خطرناکی انجام می‌دهد. به او آزادی عمل بدهید تا بتواند تصمیم‌گیری کند این کار شما باعث می‌شود او در مورد تصمیم‌های خود با شما صحبت کند و بتواند تصمیم مناسبی را بگیرد.

برای او برای نوع رفتارهایی که از خود نشان می‌دهد حد و مرز مشخصی معین کنید. تنظیم مرزهای خوب بین والدین و پسر نوجوان بهترین راه برای کاهش اختلافات و ایجاد اعتماد بین خانواده و پسر نوجوان است. به طور مثال برای او تعیین کنید که نباید ساعت 10 شب به بعد به منزل بیاید و به او بگویید این حد و مرز برای تمامی اعضای خانواده می‌باشد و همه باید از این قانون که در خانه است پیروی کنند. این حرف شما باعث می‌شود او بداند قوانین شما فقط برای او نیست و کل اعضای خانواده این حد و مرز را باید رعایت کنند.

یکی از نکات مهم که در رفتار با نوجوان پسر باید به آن دقت کنید نوع ارتباط فرزندانتان با دوست‌هایش است. سعی کنید دوستانی که او با آن‌ها ارتباط دارد را بهتر بشناسید و علاوه بر ارتباط با دوستان فرزندانتان با خانواده‌ی آن‌ها نیز آشنا شوید. این کار باعث می‌شود هر دو خانواده به خوبی روابط دوستانه فرزندان خود را بشناسند و ارتباط منظم بین والدین باعث می‌شود یک محیط امن و بی‌خطر برای پسران نوجوان ایجاد شود.

اکثر پسرهای نوجوان در این سن عصبی و ناراحت هستند این را باید دقت کنید که در این مواقع باید با آن‌ها آرام صحبت کنید. خشونت در این مواقع باعث نتیجه عکس در فرزندان می‌شود. زمانی که او با عصبانیت و پرخاشگری صحبت می‌کند بهترین راه گوش دادن به حرف‌های او و حرف زدن به آرامی است. اگر بخواهید همانند او با خودش رفتار کنید این عمل باعث به وجود آمدن خشونت می‌شود.

اغلب والدین فکر می‌کنند اگر برای فرزندان خود مثل یک دوست باشند نمی‌توانند آن‌ها را به خوبی تربیت کنند، این طرز فکر بسیار نادرست است. در رفتار با نوجوان پسر مهم‌ترین نکته نوع رفتار شما است. شما باید با او مثل یک دوست رفتار کنید. زمانی که شما با او یک رفتار دوستانه دارید او شما را مثل یک دوست قبول می‌کند و این باعث ایجاد اعتماد می‌شود. او می‌داند اگر مشکلی داشته باشد می‌تواند از شما کمک بگیرد و از شما ترسی نخواهد داشت. همین دوستانه رفتار کردن باعث می‌شود او تمام مشکلات و ناراحتی‌های خود را با شما در میان بگذارد.

متاسفانه این طرز فکر در جامعه ما وجود دارد که کمک گرفتن از یک مشاور مناسب نیست. ولی این طرز فکر نادرست است. شما باید زمانی که نمی‌دانید چگونه باید عمل کنید به یک مشاوره مراجعه کنید. این کمک گرفتن از مشاور هم برای شما مفید خواهد بود و هم برای پسر نوجوان شما. شما می‌توانید از یک مشاور کمک بگیرید تا بدانید چگونه باید رفتار مناسبی با یک پسر نوجوان در حال رشد داشته باشید.

1) با خشونت رفتار نکنید

2) احترام بگذارید

3) به او بگویید تحت هر شرایطی او را دوست دارید

فول فکر امکان استفاده از مشاوره روانشناسی بصورت آنلاین و با استفاده از روانشناسان باتجربه فراهم کرده. شما می توانید از طریق گفتگوی متنی و صوتی با مشاوران ارتباط برقرار نمایید.

نويسندگان فول‌فکر، جمعي از مشاوران روانشناسي مي باشند. شما مي توانيد با ورود بصورت ناشناس مشاوره آنلاين بگيريد.

مطلب بسیار خوبی بود.ممنون

باسلام وخسته نباشيد.پسرمن ١٢ساله است وازحالارفتاراوپرخاشگرانه وتوهين اميزاست.اوخيلي هم احساساتي ومهربان است واين من راخيلي نگران ميكند.لطفادر مورداين مساله هم بنويسيد.باتشكر.

سلام پسر۱۷ساله دارم.۸ماه که خیلی سرش توگوشیه ازلحاظ عاطفی خیلی زودوابسته میشه و۳باردست به خودکشی زده.البته لازم به ذکربگم من حدود۱۲ساله جداشدم ازپدرش وحدود۱ساله ازدواج مجددکردم.باشخصی که پسرم کلا روش شناخت پیداکردونظرش برام واقعامهم بود

سلامپسرمنش شانزدهسالداردکه هروقت عصبی است به من حرف زشت می زند چه کارکنیم

سلام پسر 12 ساله دارم یک ساله خیلی پرخاشگر شده هر چی سعی می کنم باهاش مهربان باشم ولی کاری می کنه که در نهایت باعث داد و بیداد میشه آیا این پرخاشگری طبیعی است؟

نه تنها این مطلب بلکه بقیه مطالبوب سایت‌ هم خیلی خوب بودند. تشکر میکنم به خاطر مطالب خوبتون.

ممنونم بابت راهنماییتون عالی بود

سلام همسرم خیلی پرخاشگره پسر۱۶ساله دارم تامن صحبت میکنم ودارم نصیحتش میکنم اوعصبانی میشودوپسرم رامیزندمن چیکارکنم

سلام بهتر با یک مشاور در مورد همسروت صحبت کنید

من وقتی رفتارهای پسرم روکه نزدیک 12 سالشه میبینم هم بااون خیلی دعوا میکنم وهم خودم احساس ناامیدی وشکست درتربیتش میکنم احساس میکنم دارم افسرده میشم

سلام پسر15 ساله دارم تازه متوجه شدم سیگار میکشه وباهاش برخورد کردم الان نمیدونم باید چیکار کنم خیلی سردر گم هستم

سلام خسته نباشید پسر ۱۷ساله دارم که خیلی زود عصبانی میشه جای شلوغ که بچه ها صدا میکنند دوست نداره وزودی ازکوره در میره وبچه های کوچکتراز خودش رو میزنه یادعوا میکنه نمی دونم چطوری بااین پسر رفتار کنم ؟درضمن تعصب هم روخانواده داره

سلام به نظرم سیگار کشیدن رویکی از راه هایی برای نشان دادن بزرگ شدن و استقلال خودش نشون میده و بهترین راه حرفرار زدن با آرامی و مهربانی و از همه مهمتر بررسی دوستایی که داره و حتی الامکان با در نظر گرفتن غرور پسرتون حرف زدن با اولیا دوستانشه بهش امید بدین و چهارچوب خانواده واحترام رو بهش یادآوری کنید…درودبیکران یوسف

نوجوانی خیلی سن بدی هست ، و متاسفانه پدر و مادر ها بدون آگاهی ، بچه دار میشن و تربیت میکنند ، بعد تووش میمونند و خدا میدونه چقدر آسیب میزنند .

سلام پسر 20 ساله دارم از هر روش که میخواهم بهش نزدیک بشم موفق نمیشم خیلی پرخاش گر و عصبی شده از طریق اقوام هم سن خودش و یا دوستاش هم نتونستم باهاش کنار بیام، میترسم به خودش آسیب برسانه

اشسشد

بنده هم پسر نو جوان 14 ساله دارم اما به این نتیجه رسیدم که دورادور باید مواظبش بود و فقط حامی ان باشیم نه حاکم و فقط باید به انها تعظیم کرد چون انها با کارهایی که انجام میدن احساس بزرگی و انبساط میکنند

سلام پسر ۱۴ ساله دارم که خیلی عصبی ومن خودم هم عصبی هستم لج باز کارهای خودش میکنه خیلی دوست دار خودش رو نشون بده از رفتارش خوشم نمیاد خیلی حرف میزنه اصلا به حرف من گوش نمیده مجبور میشم بزنمش درس هم نمیخونه لطفن راهنماییم کنید خیلی میترسم چون نترس همش بیرون نمیتونه خونه نگهش دارم

اخه مگه پسر 14 ساله رو میزنن وقتی میزنیش جسور تر میشه

سلام من پسر دوازده سالیی دارم که هحرف گوش نمیکند که به درس هم القایی ندارد من چه کنم؟

سلام من یک پسر ۱۷ ساله دارم شبا خیلی دیر میاد خونه پدرشم مریضه اصلا ترسی از اون نداره خیلی میترسم معتاد و… بشه چکار کنم راهنماییم کنید

سلام پسر ۱۴ساله دارم خیلی عصبی و پرخاشگر و حتی دست بزن هم داره و اصلا درس نمی خونه وزیاد تو خونه نمی مونه و کارهای عجیب وغریب میکنه کبوتر بازی نرفتن دنبال سگ .من دیونه شدم و کارم فقط گریه کرد نه.لطفا پاسخ بدین۰چطور با پسر رفتار کنیم

سلام من یک پسر 16 ساله دارم که اتفاقا پسر بسیار خوب و مودبیه . طوری که وقتی مدرسه میرم اینقدر از نظر اخلاقی ازش تعریف می کنند که من ذوب میشم و کم میارم تو خونه هم تنها ایرادش اینه که با خواهر کوچکترش که 6 سال کوچکتر از خودش دعوا می کنه . بدون اینکه یک بار بهش گفته باشم سر اذان بلند میشه و نماز میخونه البته من خودم این کار و نمی کنم و لی مشکلی که هست در دو هفته متوالی سه مورد مقداری از پول کیف من گم شده و من احتمال 90 درصد میدم کار پسرم باشه نمی دونم چطور بفهمم و چطور مشکلش رو حل کنم.

سلام .من پسرم 11ساله هست پرخاشگر و عصبی میشه و توقعات زیادی از ما داره و هر چیزی که همسالانش میگیرن دلش میخواد اونم بگیره .وتوجه و تمرکز هم تو کاراش نداره چیکار کنم .

با سلام دوست عزیز دونه هر چی بکاری میوه اونو جمع میکنی، فرزند شما یا تک پسر یا تک فرزند هستش،به خواسته هاش تا امروز هر چند کوچک اما جواب مثبت دارین که کار بسیار بدی کردین چون توقعات دیروزش کوچک بوده تونستی مهیا کنین ولی امروز به هر دلیل از بزرگی توقع تا گرانی! امروز یا توان خرید ندارید یا اگه خرید کنید در جای دیگر به مشکل بر می خورید. دوست گرامی پسر شما نیمی از کارهاش از اشتباهات گذشته شما بوده، ونیم دیگه! مربوط به سنش هست حتما به یک روانشناس مراجعه کنید واینکه روانشناسی که به اون مراجعه میکنید کاملا غریبه باشد

سلام خسته نباشید ،پسر ۱۲ ساله ای دارم که خیلی پرخاشگر شده و هر وقت بازی پلی استیشن میکنه آنلاین با دوستاش فحش به هم میدن،امروز دوستم به من تلفن کرد و گفت پسرت به دخترم گفته که آیا تو باکره هستی؟من گفتم امکان نداره و پسرم رو صدا کردم و پسرم کلی قسم خورد و گفت نه من نگفتم و بعد من گفتم باید شما دوتا رو با هم روبرو کنم چون دوتا همسن هم هستن و بعد پسرم یکدفعه گفت نه من بهش گفتم و من خیلی عصبانی شدم تا حالا اصلا کتکش نزده بودم ولی امروز دیوانه شدم و حسابی زدمش چون هم از حرفش ناراحت شدم و هم از دروغگوییش ،و بعد از یکساعت رفتم بهش گفتم ببین من تو رو دوست دارم و دلم نمیخواست تو رو بزنم به خاطر این کارو حرفت کتک خوردی ،چون یک بار دیگه هم فیلم سکسی توی گوشی نگاه کرده بود و من دیدم باز گفت دیگه تکرار نمیکنم ،امروز گفتم ببین چند باز این کار تکرار کردی ،حالا به جای اینکه من عصبانی باشم اون قهر کرده ،نمیدونم چجوری باهاش رفتار کنم دیوانه شدم لطفا کمکم کنید😞😞

سلام ، خدا قوت به همه پدران و مادران زحمت کش و مهربان سرزمینم که برای تربیت هرچه بهتر فرزندانشان همه تلاش خودشون رو میکنند . منم یک پسر ۱۲ساله دارم که از لحاظ درسی خیلی خوبه و مؤدب و با اخلاقه ، گاهی زود عصبی میشه و کمی پرخاشگری میکنه که این برمیگرده به پدرشون که ایشون هم زود عصبی میشن ولی درکل خیلی خوبه و من واقعا خوشحالم که همچین پسری دارم ، تجربه تربیتی من اینه که از اول تونستم باهاش رابطه خوبی داشته باشم و سنگ صبورش باشم و مثل یک دوست خوب و صمیمی درکنارش باشم ، هروقت نمره پایین میگرفت دعواش نکردم ولی بهش میگفتم باید دفعه بعد بیشتر تلاش کنی ،پسرم مسئولیت پذیره و هر اتفاقی که درطول روز واسش پیش اومده رو واسم تعریف میکنه ، کلاس فوتبال اسمشو نوشتم چون خیلی علاقه داره و مشوقش بودم و هستم در ادامه فوتبال برعکس خیلی از خونواده ها که فقط درس خوندن و نمره بالا رو از بچه هاشون میخوان ، به نظر من ورزش میتونه فرزندانمون رو از خیلی از آسیب های اجتماع دور کنه ، ماهواره داشتیم ولی کنارگذاشتیم چون به این نتیجه رسیدم فیلمها و سریالهاش واسه پسرم مناسب نیست و ممکنه واسه بلوغ زودرس رو ایجاد کنه ، در کل با بچه هاتون دوست باشین و به علایق و خواسته هاشون توجه کنین و بهشون احترام بذارین ، خواهید دید اونها هم شما رو به همه دنیا ترجیح خواهند داد . تشکرمیکنم از مطلب عالیتون و آرزوی موفقیت دارم واسه همه پدرها و مادرهای عزیز

به پسرها بايد صبور بود خودم پسر ١٢ساله اي دارم چون دو دوست هستيم. باشون بايد مهربان وصبور بود هميشه به نظرشون احترام بزاريد من ميخوام چيزي بخرم ميگم پسرم به نظرت كدوم بهتره نظرش برام مهمه با هم دوست هستيم بهشون بايد فرصت داد تجربه كنن. توكل بر خدا كنيد همه چي درست ميشه. با تشكر

سلام بر همگی از خوبیهای جوان در سن بلوغ هم بگید افسرده شدیم دوران جوانی و بلوغ خودتان یادتان رفته ؟

پسر چهارده ساله ای دارم بازی انلان وکلش را دوست داره جوری که لای کتابهایش را باز نمی کنه خیره با زور اون هم برای ده دقیقه خیلی نگرانشم با تشکر

سلام یک پسر حدود ۱۳ ساله دارم خیلی درس خون و مبادی آداب مذهبی و اجتماعیه وای احساس می کنم که در خانه به بدن من خیلی توجه می کنه و حتی به نظرم تحریک می شه در صورتی به نا محرم خیره نمی شه به نظر شما این رفتارش غیر طبیعی نیست واگر هست باید چطور با اون برخورد بشه

سلام یه پسر ۱۶ ساله دارم به هیچ نمیتونم باهاش رابطه برقرار کنم همش منو تحدید میکنه از این خونه میرم درس نمیخونه همیشه درگیر ه همش میره بیرون تا دیر وقت خونه میاد ساعت ۹یا ۱۰شب الان خودمم ناراحتی قلبی گرفتم از دستش امشب ساعت ساعت ۱ ظهر رفته ساعت ۱۰ شب اومد من از سوال کردم جواب سر بالا داد منم گفتم هر جا بودی برو اونجا الان خیلی پشیمونم ولی فایده نداره دارم سکته میکنم خواب به چشم نمیاد نمیدونم چیکار کنم شما راهنمایی کنید چیکار کنم ناراحتی اعصاب گرفتم من با همه کنار میام ولی نمیتونم با این کنار بیام فقط کارش تحدید کردنه هیچ شرایطی رو درک نمیکنه از همجا گرفتار شدم خودمم الان بیکارم پول مشاوره هم ندارم از سر کارم سر درگیری خونه اخراج شدم

سلام،شايد محدوديتهاي زيادي داره،شايد بد نباشه بيشتر ببينه

تو ایران؟؟ اینا فایده نداره والدین من که نه احترام میزارن نه حتی احساس راحتی و دوستی میکنم باهاشون از همون بچگی ازشون مخفی میکردم چون میدونم احساسات منو درک نمیکنن بد جوری افسرده شدم احساس میکنم تنهام چسکار کنم

سلام ، من فقط یک پسر ۱۷ ساله دارم که از لحاظ اقتصادی هر چی خواست همان موقع داشت ولی نمیدونم چرا از همه چیز فرار میکند ، نه اینکه مسئولیت پذیر نباشد اتفاقا هر کاری که بهش سپرده شده به بهترین شکل انجام داده و هم از لحاظ معنوی و هم از لحاظ تحصیلی عالی ولی اصلا با کسی صحبت نمیکند و کوچک ترین مسئله ای که او را ازار بدهد شروع به داد زدن میکند و متاسفانه به تازگی متوجه شدم آهنگ های غمگین یا دیس لاو گوش میدهد و همیشه غمگین یا تو خودشه من فقط همین پسر را دارم و نمیدونم چکار کنم پیش هر روانشناس و روانپزشکی هم که بردمش هیچ حرفی نمیزنه و مخفی میکنه

احتمالا عاشق شده

نکات امورنده ای بود

نکات فوق را چگونه می توان بکار برد

پس نوجوانم

پسر 14 ساله دارم که از نظر درس رتبه برتر در اردبیل هست امروز منوجه شدم در گوشی اش یه بار عکس بد دیده چطوری رفتار کنم توروخدا انلاین جواب بدین ..14 سالشه از 10 سالگی نماز میخونه .وخداشناسه توی مدرسه هم رتبه برتر توروخدا چطور رفتار کنم

توروخدا جواب بدین دیوونه شدم سکته میکنم

آقا بالاخره که میخواد ببینه اینجور چزارو بش سخ نگیرید اشتب کرده من خودم همسنشم درکش میکنم کمکش کنید

سلام . من سینا کشاورز هستم . پسر 20 ساله هستم . متولدم 24 مرداد 1379 برابر با 14 اوت 2000 میلادی . من هم می تونم چطور با خانواده . دوستان . همکاران . همسر . فرزندان و عروس ها و داماد ها و نوه ها رفتار درستی کند ؟ نشانه های هشدار دهنده نشان می دهند باید به رفتار آنها که باید بیشتر دقت شود : 1- ناراحتی بیش از حد برای هر مشکل 2- مشکلات رفتاری 3- مشکلات عاطفی 4- رفتارهای خطرناک و خشونت آمیز 5- فرار از مدرسه 6- استفاده از نوشیدنی های الکلی 7- صدمه زدن به خود 8- دزدی 9- افسردگی 10 – اضطراب نکته هایی که در رفتار با پسر نوجوان باید به آنها دقت کرد : 1- بااو ارتباط برقرار کنید 2- حامی او باشید 3-به حریم خصوصی او تجاوز نکنید 4- اتفاق های کوچک را بزرگ کنید 5 – حد و مرز مشخصی معین کنید 6 – توجه به دوستانی که با آنها ارتباط دارند 7- صبور باشید 8- با او مثل یک دوست رفتار کنید 9- کمک گرفتن از یک مشاور و این چند نکته را هم فراموش نکنید : 1- با خشونت رفتار نکنید 2- احترام بگذارید 3- به او بگویید تحت شرایطی او را دوست بدارید

آداب درست خوردن 1- دست ها را قبل و بعد از غذا خوردن را هم بشویید 2- سرو صدا غذا نجویید و بی سروصدا غذا بجویید . 3- نوشیدنی ها را هورت نکشید و آرام نوشیدنی ها را بنوشید . 4- دعای نان قبل و پس از غذا خوردن را انجام دهید. 5- هنگام خلال کردن در دندان با یک انگشت در بیرون از دستشویی این کار را نکنید . چون آبروی خانواده . دوستان صمیمی . همکاران و همسر و فرزندان و عروس ها و داماد ها و نوه هایشان را هم می کنند . فقط به دستشویی بروید و رو به آینه روی دندان خلال کنید و خلال دندان خلال کرده یا نخ دندان خلال شده را به توالت فرنگی یا توالت ایرانی را هم بندازید . 6- ادویه از هندوستان به ایران در جنوب آسیا و نودل از چین به ایران در شرق آسیا و روغن زیتون از یونان به ایران در جنوب غربی اروپا و رشته اسپاگتی از ایتالیا به ایران در جنوب اروپا و کروسان از فرانسه به ایران در غرب اروپا و توفو و واسابی از ژاپن به ایران در شرق آسیا و سس سالسا از اسپانیا به ایران در غرب اروپا 7- کنار سفره نشستن در زیر پاهای خودتان

آداب درست نشستن 1- آرام روی مبل و صندلی بنشینید . 2- اگر می خواهی در شرکت ها و ادارات مختلف کار کنید . باید روی صندلی پشت میز کامپیوتر یا میز تحریر معمولی بنشینید . 3- اگر می خواهی در شغل رانندگی درست باشید . باید روی یکی از صندلی جلویی اتومبیل در پشت فرمان بنشیند و برای رساندن پاها به کلاج . گاز و ترمز باید صندلی تان به اندازه کافی جلو بکشید . 4- اگر می خواهی روی کاناپه یا صندلی بنشینید و تلویزیون تماشا کنید . باید روی کاناپه یا مبل آرام بنشینید .

آداب محل کار 1- افراد را به یکدیگر معرفی کنید . 2- دست دادن را از یاد نبرید . 3- از واژه های سپاسگزارم و لطفأ استفاده کنید . 4-وسط حرف دیگران نپرید . 5- مراقب ادبیات و واژگان خود باشید . 6- در زمینه ارتباطات نوشتاری دقت زیادی به خرج بدهید. 7- بدون اطلاع قبلی . وارد اتاق دیگران نشوید . 8- غیبت نکنید . 9- به حریم خصوصی دیگران احترام بگذارید. 10- به دیگران کم محلی نکنید . 11- دور بحث های مذهبی و سیاسی را هم خط بکشید . 12- وقت شناس باشید . 13- در جلسات تلفن راکنار بگذارید . 14- بیهوده کارت ویزیت تان را بذل و بخشش کنید . 15- واقعا به صحبت دیگران توجه کنید .

سلام من یه پسر ۱۲ ساله دارم که عاشق خرید کرد نه یعنی هر چی براش میآریم بعد از یه مدت دوباره یه چیز دیگه میخواد اگه نخریم قهر و اخم میکنه و شروع میکنه به نق زدن من شوهرم شاغل هستیم میتونیم براش خرید کنیم ولی نمی خواهیم عادت کنه که هر چی بخواد براش بخریم چه کارش کنم ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

شما می توانید بصورت آنلاین با روانشناسان فول فکر گفت و گو کنید

CopyRight &copy 2018, Fullfekr. All Rights Reserved For Fullfekr

آیا فیلم های عاشقانه ای را تماشا می کنید که در آن مرد شیفته و فریفته زن می شود؟ آیا دوست دارید که عشقتان شیفته و فریفته شما شود و دیوانه وار دوستتان داشته باشد؟ در این مقاله قصد داریم چند ترفند ساده ارائه دهیم تا دوست پسرتان بیشتر مجذوب و شیفته شما شود. با مجله دلگرم همراه باشید.

من از تجربیاتی که بدست آورده ام صحبت می کنم و فکر می کنم بهترین راهنمایی هایی برای شما باشد تا بتوانید یک مرد را بیشتر مجذوب خود کنید.

1-اسم او را صدا بزنید.

چطور با پسر رفتار کنیم

این ممکن است برایتان یکم عجیب و غریب به نظر برسد، اما واقعا تاثیر گذار است. اگر سعی کنید هنگام صحبت کردن با دوست پسرتان اسمش را بر زبان بیاورید، او متوجه می شود که شما او را در ذهن خود جای داده اید. این کار به او کمک می کند تا او نیز شما را در ذهنش حفظ کند. طبق تجربیات خودم این کار حتی در محیط های اداری و یا سازمانی تاثیر گذار بوده است. شما فامیل یک شخص را بیان می کنید مثلا می گویید جناب آقای… یا سرکار خانم… بلافاصله متوجه می شوید که به شما بیشتر توجه می شود. اما باید گفت که شاید در همه شرایط موثر نباشد. برای اینکه دوست پسرتان را شیفته خود کنید، باید اسمش را با حالتی جذاب و وسوسه انگیز و عاشقانه بیان کنید.

در واقع یکی از راه های جذب افراد، صدا کردن اسم آن هاست، زیرا هر کسی دوست دارد که اسمش در خاطرها بماند، پس سعی کنید با عناوین احترام آمیز و عاشقانه اسم دوست پسرتان را صدا بزنید.

2-همه جزئیات زندگی تان را نگویید. کمتر حرف بزنید

بعضی دختران ریز به ریز گزارش روزانه شان را به دوست پسرشان با پیامک یا تلفنی می گویند، شاید روزهای اول آشنایی این کار شیرین باشد، اما کم کم این کار برای یک پسر خسته کننده می شود. لازم نیست که همه جزئیات زندگی را برایش بگویید زیرا باعث حساسیت بیشتر دوست پسرتان می شود. در ضمن اگر همه چیز را از همان اوایل و زود به او بگویید هیجان کشف و پی بردن به زندگی تان در او کم رنگ تر می شود. پس بهتر است یک کمی زندگی تان را اسرار آمیز نگه دارید تا عشقتان برای پی بردن به زندگی شما بیشتر علاقه مند شود و بیشتر تمرکز کند. به هر حال من منظورم این است که درباره خودتان و کارهایتان به او بگویید اما چند تا چیز را اسرار آمیز نگه دارید. مثلا نگویید که یکشنبه با پدر بزرگ و نوه های دیگرش بازی بولینگ رفتیم. کمی زندگی تان را رمزآلود کنید. یعنی گاهی اوقات برای دوست پسرتان مرموز باشید اینجوری ذهن دوست پسرتان بیشتر به سمت شما کشیده می شود. باور کنید مردها بیشتر از اینکه عاشق ظاهر خانم ها شوند، عاشق اسرارآمیز بودن آن ها می شوند.

3-تغییرات کوچکی را ایجاد کنید

گاهی اوقات تغییرات کوچک نه تنها به حفظ توجه و علاقه دوست پسرتان کمک می کند، بلکه باعث می شود که او بیشتر از قبل شما را بخواهد. به عنوان مثال، با تغییر رنگ مو.

4-از او تعریف و تمجید کنید.

مردان اصولا به تایید شدن نیاز دارند. زمانی که عشق تان برایتان کاری انجام داد، از عشقتان تعریف و تشکر و قدردانی کردید او می فهمد که شما به او توجه دارید. پس اگر زمان بعد قرار است برایتان کاری انجام دهد مثلا اگر ماشین تان استارت نمی خورد و کمک تان کرد و با دستکاری استارت زد و راه افتاد، از او قدردانی کنید و اگر می دانید که دوست پسرتان اهل ورزش است از اندام ورزیده اش تعریف کنید. به او بگویید که بازوان ورزیده و عضله ای اش را دوست دارید.

5-خاطرات عاشقانه گذشته را تعریف کنید.

یکی از بهترین راه های جذب و علاقه مندی دوست پسرتان، این است که خاطرات به یاد ماندنی گذشته که با هم داشته اید را یادآوری کنید،مثلا این که چطوری و چه روزی و کجا با هم آشنا شدید، اولین روز دیدارتان، روزی که با هم به سفر رفتید و یا هر خاطره دیگری که حس می کنید تاثیر گذار باشد را یادآوری کنید. گاهی اوقات استرس های زندگی روزمره باعث می شود این خاطرات زیبا فراموش شوند. با این کار شما به عشقتان کمک می کنید که خاطرات خوب گذشته را به یاد آورد و تحت تاثیر قرار گیرد.

6-سعی کنید خودتان باشید و ظاهرتان طبیعی باشد.

اگر چه آراستگی ظاهر و آرایش کردن مهم است ، اما واقعا پسرها دخترانی را دوست دارند که خودشان هستند، پس سعی کنید طبیعی و نرمال رفتار کنید و از جلب توجه زیادی دوری کنید. نیازی نیست که یک زن هر روز صبح، قبل از بیدار شدن همسرش از رختخواب، چهره اش را آرایش کند و موهایش را سشوار بزند. همسرِ من یکبار بمن گفت که او همیشه لحظات خوشی که در تعطیلات که با هم گذارنیده ایم به یاد می آورد. بخصوص این که همسرم به من گفت موهای فرِ طبیعی ام و صورت بدون آرایشم را به یاد می آورد و حتی بمن گفت که خیلی جذاب و دلربا نبودم اما او من را با همان ظاهر طبیعی دوست داشته است.

7-برای تسخیر قلب دوست پسرتان زیاد سعی نکنید.

درست است که مردان نیاز به محبت دارند و باید به مرد محبت کنید، اما اگر بیش از حد تلاش کنید تا توجه او را جلب کنید، ممکن است برخلاف تصور شما اتفاق بیفتد. برای بدست آوردن قلب دوست پسرتان گریه نکنید، التماس نکنید و دنبالش نیفتید. هرچه بیشتر دنبال او بیفتید، او را از خودتان دورتر می کنید. به او زمان و آرامش بدهید. او باید نبود شما را در زندگیش احساس کند. هر چه شما دست نیافتنی تر باشید دوست پسرتون برای بدست آوردنتون بیشتر تلاش می کند و هر چه سهل الوصول تر باشید انگیزه کمتر می شود.

8-برای تماس تلفنی همیشه شما پیشقدم و نفر اول نباشید.

پسرها عاشق تعقیب وجستجو هستند، این در ذات و طبیعت آن ها است که به همین دلیل است که شما باید اجازه دهید دوست پسرتان اولین کسی باشد که تماس می گیرد. سعی کنید راحت قابل دسترس نباشید و اولین نفر برای تماس گرفتن نباشید. کمی خود را برای پسر مورد علاقه تان دست نیافتنی کنید. اگر اول شما به او زنگ بزنید، شانس جستجو را از او می گیرید و دست یافتن به شما برایش آسان می شود. بگذارید او کسی باشد که در جستجوی شما باشد و برای بدست آوردنتان تلاش کند و به شما نشان دهد چقدر شما را می خواهد. در اولین قدم لازم است تا تعداد تماس ها، قرارها و بطور کلی مکالمات تلفنی را به حد قابل توجهی کاهش بدهید یعنی کار به جایی بکشد که فقط منتظر این باشید تا دوست پسرتان از شما سراغی بگیرد نه اینکه مدام شما زنگ بزنید، اس بدهید و در تلگرام شبانه روز آنلاین باشید، اگر می خواهید معجزه کنید کافیست دوست پسرتون را تشنه بگذارید. اجازه دهید دلش برایتان تنگ شود، اگر برایتان سخت و غیرممکن بود این کار را بصورت تدریجی انجام دهید و نه یکباره.

وقتی فیلم های عاشقانه را تماشا می کنید، همیشه مردی را می بینید که دختری را تعقیب می کند، زیرا دختر خودش را برای آن پسر دست نیافتنی ساخته است.

9-با دوستانش، دوست و مهربان باشید

من مطمئن هستم که شما دوستانی دارید که بسیار برایتان مهم و باارزش هستند، بنابراین شما باید درک کنید که دوستانِ دوست پسرتان نیز برایش مهم هستند. همانطور که شما دلتان می خواهد که دوست پسرتان با دوستان شما خوش برخورد باشد و احترام قائل شود. او نیز چنین انتظاری از شما خواهد داشت. اگر با دوستانش مهربان و سازگار باشید و احترام بگذارید، دوست پسرتون بیشتر شیفته شما خواهد شد.

10-دوست دختر حسود نباشید.

حسادت اصلا جذابیت ندارد، بنابراین دوست دختر مضطرب و حسود نباشید. اگر هر بار بخواهید مانع ارتباط دوست پسرتان و دوستانش شوید و یا با کنجکاوی از طریق گوشی تلفن اش وارد حریم خصوصی اش شوید، او شما را ترک خواهد کرد.داشتن حسادت در یک رابطه تاحدی می‌تواند سالم باشد اما متاسفانه وقتی این حسادت تا جایی پیش ‌رود که روابط مرد با اجتماع اطرافش دچار مشکل شود، او از زن زندگی‌اش دورتر می‌شود.

11-خودتان را دوست داشته باشید.

زمانی که شما خودتان را دوست داشته باشید و بتوانید ریلکس و شاد باشید و بخندید. سرشار از انرژی مثبت خواهید بود در اینصورت نه تنها جذاب تر و شیرین تر خواهید بود، بلکه می توانید انرژی مثبت را به پسر مورد علاقه تان انتقال دهید. هر مردی جدا از جذابیت های ظاهری زن، عاشق زیبایی درون و صفات نیکوی زن نیز می شود، زیرا مرد دوست دارد در کنار همسرش آرامش داشته باشد و نیازهای عاطفی اش مرتفع شود.

12-بـگذاریـد او برایتان کارهای دلپسندی انجام دهد.

هرگاه شما شیفته و شیدای کسی می شوید دوست دارید کار پـسـنـدیـده ای بـرایش انجام دهید. با هدیه دادن و کار پسندیده انجام دادن هم خودتان احساس خوبی خواهید داشت و هم صمیمیت بیشتری وارد رابطه کرده اید. اما آیا می دانید که با انجام کار پسندیده برای دوست پسرتان او را لوس خواهید کرد. نکته مهم این است که او دوست بدارید اما لوس نکنید. پس بهتر است اجازه دهید دوست پسرتان برای شما کارهای پسندیده انجام دهد. بگذارید او شما را لوس کند و قلبتان را بدست آورد.

دوستان عزیز از این که با مجله دلگرم همراه بودید، سپاسگزاریم. می توانید نظرات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

در این رابطه بخوانید:

دانستنیهایی درباره ی چگونگی عاشق شدن آقایان

راز و رمزهاي عاشق شدن !!

چطور با پسر رفتار کنیم

ترجمه و گردآوری

سهیلا مقصودی

بخش نکات روانشناسی زناشویی مجله دلگرم

 

چطور با پسر رفتار کنیم
چطور با پسر رفتار کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *