چگونه تبلیغات موفق داشته باشیم

 
helpkade
چگونه تبلیغات موفق داشته باشیم
چگونه تبلیغات موفق داشته باشیم

من هم روزی کسب و کاری را شروع کردم. قبل از شروع کسب و کارم فقط به فکرتولید (محصول یا خدمت) بودم. فکر می کردم با داشتن یک جایگاه به عنوان محل کسب و کار و داشتن محصول یا خدمت برای عرضه فروش خوبی خواهم داشت و مردم برای استفاده از خدمات و محصولات من صف می بنند. اما اینطور نشد! یادم هست اولین بیزینس خودم را در سال ۸۵ شروع کردم. آن زمان ها تازه اینترنت ADSL با سرعت ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه آمده بود و مثل الان منابع زیادی در خصوص کسب و کار و موفقیت آن وجود نداشت.

دسترسی مردم به اینترنت اصلا راحت نبود، اپراتورهای موبایل خدمات اینترنت همراه نمی دانند و این امر باعث می شود خدمات اینترنتی زیاد به چشم نیاید. آن زمان می بایست توسط تبلیغات آفلاین، تبلیغ در روزنامه ها و مجلات، چاپ و پخش تراکت و بیلبوردهای شهری کسب و کارتان را معرفی می کردید که یا هزینه های بالایی برای تبلیغ و برندسازی داشت، یا اگر فقط روی تراکت (تبلیغ ارزان تر) زوم می کردیم جواب آنچنانی نمی گرفتیم.

در آن زمان بهترین تبلیغ این بود خدمات و محصولات خوب و با کیفیتی ارائه دهیم تا مشتریان از ما راضی باشند و از رضایت خود با دیگر دوستانشان صحبت کنند. به قول معروف تبلیغات سینه به سینه یکی از بهترین راهکارهایی بود که می توانست فروش یک کسب و کار را تضمین کند.

همانطور که گفتم در آن زمان منابع زیادی در دست نبود و صاحبان کسب و کار با توجه به تجربه خود اقدام به انجام تبلیغات می کردند. اما امروزه با افزایش منابع و راه های دسترسی از جمله اینترنت پر سرعت، آموزشهای فراوانی برای صاحبین مشاغل هست تا با آنها بتوانند کسب و کار خود را رونق ببخشند. این مطلب نیز یکی از همان منابع آموزشی در خصوص تبلیغات است که شما با جستجوی “چگونه تبلیغ کنیم؟” وارد این صفحه شده اید. در ادامه ی راه مسیرهای واضحی برای شما مشخص می کنیم. با ما همراه باشید.

سوالات زیادی در این موضوع مطرح می شود که همه شبیه به هم هستند و یک راهکار واحد دارند. سوالاتی که این روزها اکثریت افرادی که با ما تماس می گیرند و می پرسند این است:

چگونه تبلیغات موفق داشته باشیم

این ها اکثریت سوال هایی هستند که افراد از ما می پرسند. اما چطور می توان به آنها یک جواب واحد داد؟ مسلما روش های تبلیغاتی که برای هر کسب و کاری در نظر گرفته می شود متفاوت است اما راهکار ارائه روشهای تبلیغاتی یکی است و آن ایجاد مارکتینگ پلن یا همان پلن تبلیغاتی یا پلن بازاریابی است.

بهترین روش تبلیغاتی را در شایگان دنبال کنید

شنیدیم برای رسیدن به موفقیت باید برنامه داشته باشیم. برنامه ای که بدانیم :

مارکتینگ پلن برنامه ای برای توضیح چنین سوالاتی است. مارکتینگ پلن یا پلن تبلیغاتی به شما یک برنامه جامع با توجه به هدف و بودجه تان می دهد تا بتوانید توسط آن کسب و کار خود را به صورت کاملا موفق تبلیغ کنید. میزان موفقیت مارکتینگ پلن وابسته به اطلاعاتی است که در هنگام طراحی Marketing Plan از آنها استفاده می کنیم. هر چقدر اطلاعات اولیه دقیق تر و کامل تر باشد به موفقیت ما بیشتر کمک می کند.

پیشنهاد مطالعه : مارکتینگ را بشناسیم و بازاریابی را شروع کنیم

 

مارکتینگ پلن چیست و در تبلیغات چه تاثیری دارد؟

این روزها وقتی به مخاطبانی که با ما تماس میگیریم می گوییم پلن تبلیغاتی شما چیست فقط راجع به کارهایی حرف می زنند که همکارانشان انجام داده اند! درک درست از یک برنامه تبلیغاتی برای هر صاحب کسب و کاری اهمیت دارد و وی باید بداند برای موفق شدن در هز زمینه ای از جمله تبلیغات نیاز به یک برنامه جامع و دقیق تبلیغاتی دارد. برنامه ای که مثلا در آن بدانید یلدای سال آینده باید چه تبلیغات انجام دهید و آفرهای شما چیست؟ برای رسیدن به این هدف می بایستبه سوالاتی در خصوص کسب و کار شما و مشتریانتان پاسخ دهید. اما قبل از پاسخگویی به این سوالات بیاییم ببینیم صاحبین کسب و کار قبل از آشنایی با مارکتینگ پلن جواب سوال های بالا را چگونه پیدا می کردند و این جوابهای اشتباه چه ضررهای بزرگی به آنها زده است.

خودتان را کنار بگذارید! دور و اطرافتان را ببینید. برخی از دوستان شما کارفرما هستند، از آنها بپرسید بنظر شما بهترین شیوه تبلیغات چیست؟ وقتی صحبت از تبلیغات می شود اکثر صاحبان کسب و کار تنها از شنیده ها و دیده های خود حرف می زنند! اما واقعا این شنیده ها و دیده ها چقدر درست است؟ مثلا کسانی که در اینستاگرام می چرخند سریع می گویند تبلیغات در اینستاگرام بسیار مفید است. اما اگر تجربه ی این کار را داشته باشند، نتیجه ای که برایشان رقم خورده آن چنان بزرگ و جذاب نبوده است! دلیلش چیست؟ پس چرا پیشنهاد می دهند که در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟!

مشکل اکثریت کسب و کارها این است که آنها فقط فعل حضور را صرف می کنند! وقتی می شنوند یک وب سایت می تواند مشتریان جدیدی برایشان بیاورد فقط به فکر زدن وب سایت هستند، اینکه وب سایت آنها چه شکلی باشد و چه روشهایی برای جذب مشتری داشته باشد برایشان جا نیافتاده است و کسی هم به آنها توضیح این را نداده که هدف از وبسایت زدن چیست. آنها فقط دارند حضور پیدا می کنند. پس بنابراین فقط می روند تا وبسایتی با کمترین هزینه ی ممکن طراحی کنند.

می شنوند که تبلیغات در اینستاگرام بسیار پر بازده است، پس سریعا یک پیج اینستاگرام می زنند، فالورهای فیک و لایک فیک می خرند و در چند پیج تبلیغ می گذارند، به اینفلوئنسر مارکتینگ هم روی می آورند اما جوابی که می گیرند چنان بالا و جذاب نیست! چرا؟!

چون برای تبلیغات برنامه ای ندارند. خیلی از صاحبان کسب و کار را می شناسم که با خیال اینکه تبلیغات اینترنتی ارزان و رایگان است وارد این حوزه می شوند و هدفشان این است با ۱ میلیون تومان ۱۰۰ ها میلیون جذب کنند! اما به نظر شما این واقع بینانه است؟!

وقتی شما دکتر می روید و از بیماری خود برای وی شرح می دهید، دکتر شما را بررسی می کند و بسته به بیماری و شرایط شما نسخه ای برایتان می پیچد! شما بدون آنکه روی آن نسخه نظری بدهید به داروخانه می روید و داروها را تهیه و مصرف می کنید تا خوب شوید. اصلا به این فکر نمی کنید که آیا نسخه ی وی برای من مفید است یا نه؟! درست است؟!

آیا برای تبلیغات هم این موضوع صدق می کند؟ آیا شما حرف مشاور تبلیغاتی خود را بدون درصدی تردید قبول می کنید و فقط نسخه ای که وی برای شما پیچیده را مصرف می کنید تا موفق شوید؟ مسلما اینطور نیست!!

سوال خیلی از مشتریان این است که چطور تبلیغات موفقی داشته باشیم؟ در جواب من به همه مشتریان می گویم که ما راهکارهای تبلیغاتی را بر اساس نیاز شما تدوین و طراحی می کنیم و به شما ارائه می دهیم، اما یک مشکل بزرگ وجود دارد! و این عدم اطمینان به مشاور تبلیغاتی است.

تبلیغات موفق حاصل یک برنامه ریزی دقیق است

در مرحله ی اول باید بگویم مشتری حق دارد! زیرا افراد زیادی بدون تجربه و فقط به صرف خواندن چند کتاب خود را مشاور تبلیغاتی  و مشاور کسب و کار می نامند و هدف آنها فقط یک چیز است! گرفتن پول های زیاد از صاحبان کسب و کار و دادن پیشنهاداتی که در چند کتاب می توان به آنها رسید. کتابهایی که روی هم ۱۰۰ هزار تومان باید هزینه کنید تا آنها را بخرید و برای هر کدام چند روز زمان بگذارید که بخوانید.

امروزه با توجه به بالا رفتن تب موفقیت، سمینارها و همایش های مختلفی برگزار می شود. خیلی از افراد ادعای آدم موفق می کنند و خود را مشاور کسب و کار می خوانند. همه ی آنها از فرمولی حرف می زنند که با آن می توان به موفقیت رسید. اما این فرمول اصلا وجود ندارد.

فرمول برای هر کسب و کاری متفاوت است. این راهکار است که یکسان است. راهکار یکسان را می توانید با مطالعه بدست آورید اما برای اینکه به فرمول موفقیت کسب و کار خود برسید باید حتما از یک مشاور باتجربه و کاربلد استفاده کنید. این نکته را هم توجه داشته باشید(دوباره تکرار می کنم) که مشاور با تجربه یعنی کسی که کار انجام داده و تجربه بدست آورده نه کسی که فقط مطالعه داده و آموزش می دهد!

یک مشاور تبلیغاتی باتجربه به شما خواهد گفت چگونه تبلیغات کنید تا موفق شوید.

ساخت تبلیغی که بتواند یک کسب و کار را به موفقیت برساند کار سختی است! تبلیغ موفق یعنی تبلیغی که منجر به همه گیر شدن آن شود که به اصطلاحا به آن وایرال می گویند. در اینجا قبل از هر چیز راجع به وایرال مارکتینگ توضیح می دهیم.

وایرال مارکتینگ همان بازاریابی ویروسی است. به شکل ساده اگر بخواهیم در خصوص وایرال مارکتینگ توضیحی بدهیم وایرال به تبلیغی گفته می شود که پس از دیده شدن توسط بینده، توسط وی برای دیگران ارسال شود. این تبلیغات به تبلیغات شانه به شانه یا دهان به دهان نیز معروف است.

در ساختن مارکتینگ پلن همیشه یک قانون وجود دارد. اگر راهکاری برای تبلیغات ویرویسی دارید فقط روی آن زوم کنید و دیگر روشهای تبلیغاتی را یا کنار بگذارید و یا روی بیشتر وایرال شدن این تبلیغ تلاش کنید.

این روزها تبلیغات موفقیت تبلیغاتی است که ذهنیت ایجاد کند. ذهنیتی قابل اعتماد، با ارزش خرید بالا و ماندگار. اما چطور می توان چنین تبلیغاتی ساخت؟

با توجه به افزایش تبلیغات در هر حوزه کاری، این روزها کاربران تبلیغات زیادی را می بینند. اگر شما قصد داشته باشید فقط جلوی چشم مخاطبان حضور داشته باشید فقط می توانید تبلیغات کنید! اما اگر هدف شما بهتر دیده شدن است باید متفاوت تبلیغ کنید. برای ساخت چنین تبلیغاتی دیگر نمی توانیم کسب و کارها را محدود به یک رسانه کنیم. باید از چندین رسانه برای تبلیغ کردن بهره ببریم.

منظور از رسانه ی تبلیغاتی مکان هایی است که قابلیت تبلیغات را به شما می دهد، مثل تلویزیون، رادیو، اینترنت، اینتساگرام، تلگرام و …

هدف گذاری در تبلیغات و بازاریابی یک اصل ضروری است

با توجه به این صحبت ها دریافتیم که برای اینکه بتوانیم تبلیغی موفق بسازیم باید با فکر و ایده ی مناسب، با برنامه ریزی درست در رسانه های مختلف اقدام به تبلیغات کنیم.

بهترین مثالی که می توانیم برای تبلیغ کالا بزنیم تبلیغات محصولات چی توز است. شما اگر به تبلیغات محصولات چی توز نگاه کنید تفاوت در ارائه تبلیغ را مشاهده خواهید کرد. البته در اول کمی سخت است که بتوانید تفاوت ها را احساس کنید، اما به عنوان یک صاحب کسب و کار من به شما پیشنهاد می کنم که حتما روشهای تبلیغاتی دیگر شرکتها مخصوصا شرکتهای همکار را رصد کرده و آنها را به دقت بررسی نمایید. ما کسب و کارهایی را می شناسیم که فقط با رصد دیگر تبلیغات و فعالیت همسان نسبت به شرکت همکار، به موفق های قابل توجهی رسیدند. اما این موضوع که شما تقلید کنید در طولانی مدت زیاد به چشم مخاطبان خوش نمی آید.

وقتی کالایی برای فروش داریم باید ابتدا ببینیم که این کالا به درد چه افرادی می خورد. همانطور که قبلا مطمئنم شنیده اید درآمد هر کسب و کاری ۲۰ درصد خرید مشتریانی است که همیشه از آن کسب و کار خرید می کنند. یعنی اگر شما بتوانید زوم تبلیغاتی خود را روی ۲۰ درصد هدف کسب و کارتان بگذارید می توانید تبلیغات موفقی را داشته باشید.

پس برای شروع ابتدا به شناسایی مخاطبان اصلی خود بپردازید. از خود سوال بپرسید:

یک مشکلی که من با صاحبان کسب و کار داشتم این بوده که آنها اکثرا بازه های بزرگی از مخاطبان را انتخاب می کردند.

صاحبین مشاغل فکر می کنند با بزرگتر کردن بازه ی مخاطبان می توانند مشتریان زیادی را جذب کنند اما این کاملا غلط است!

یک بازه ی بزرگ، تبلیغات بزرگ و پر هزینه ای را برای شما در بر خواهد داشت. پس قبل از شروع تبلیغات باید مشتریان هدف و اصلی خود را بشناسید. شده به نظرسنجی، پرسشنامه، تحقیقات بازاری و تحلیل رقبا می توانید به اطلاعات خوبی دست پیدا کنید.

بعد از شناسایی مشتریان می توانید بر اساس احساسات آنها، بر اساس حس نیاز آنها، بر اساس تفکر آنها و … تبلیغاتی ارائه دهید و مطمئن باشید اینکار بهترین نتیجه را برای شما در بر خواهد داشت. نکته ی اصلی تا به اینجا همین است: کورکورانه تبلیغ نکنیم!

چگونه تبلیغات موفق داشته باشیم

چطور محصول خود را معرفی کنیم؟ در عمل جواب این سوال خیلی ساده به نظر می رسد، اما در اصل اینطور نیست!! خیلی از کسب و کارها را دیده ام که هنگام مراجعه مشتری در خصوص جنس محصول یا شکل آن یا کشور سازنده ی آن با مشتری صحبت می کنند. این خیلی خوب است اما نیاز مشتری را اینگونه تعریفات بر طرف نمی کند!

شما برای فروش محصول باید بیشتر حس نیاز مخاطبان را هدف قرار دهید نه جنس و شکل و کیفیت آن را! اگر روی حس نیاز مخاطبین خود زوم کنید مطمئن باشید فروشتان افزایش پیدا می کند.

افزایش فروش با تبلیغات هدفمند امکان پذیر است

یادم هست دوستم لباس فروشی داشت. در یک خیابانی که صدها لباس فروشی دیگر قرار داشت. او تازه وارد این خیابان شده بود اما چیزی نگذشت که فروشش از همه بیشتر شد. دلیل این موضوع را از او سوال کردیم؟

وی چند اصل را در فروش محصولات خود رعایت می کرد:

این توضیحات در برخی از موارد خیلی مسخره به نظر می رسد. اما شما اگر بخواهید یک لباس بخرید و با چنین فروشگاهی را بشناسید مطمئنا همیشه مشتری آن خواهید بود و به دیگر دوستانتان هم پیشنهادش خواهید داد.

چیزی که از بیانات بالا بدست می آید این است که ارائه خدماتی هر چند کوچک اما متمایز از بقیه ی کسب و کارها، می تواند به رونق و فروش بیشتر محصولات منجر شود. تمرکز روی فروش به مشتری میتواند افزایش فروش را برای شما به همراه داشته باشد. نمایان کردن پویایی کسب و کار (ریختن لباسها روی میز و دوباره مرتب کردن و چیدن در قفسه) منجر به فروش بیشتر می شود. انتقال حس خوب خرید به مشتری می تواند وی را مشتری دائمی شما کند و حتی منجر به وایرال شدن کسب و کار شما شود. اگر همه این کارها انجام شود اصطلاحا می گویند شما کاسب هستید و یا کاسبی بلدید.

همچین چیزی وجود ندارد! بله، تعجب نکنید. همانطور که در بالا هم گفتیم نمی شود یک نسخه را برای همه پیچید. راهکار یکی است و آن برنامه ریزی برای تبلیغات است اما نمی توان یک نسخه ی تبلیغاتی برای همه ی کسب و کارها تهیه کرد. پس وقتی همچنین چیزی صادق است نمی توان یک روش را نسبت به دیگر روشها برتر دانست.

در علم مارکتینگ یا بازاریابی ۱۹ کانال تبلیغاتی وجود دارد که هر کسب و کار با توجه به نوع فعالیت و مخاطبان هدفش باید چند روش را انتخاب کند. حال سوال اینجاست با توجه به این تفاوت ها ما چطور میتوانیم بهترین روش تبلیغاتی برای جذب مشتری را پیدا کنیم؟

جواب ساده است. از طریق یک مشاوره ی تبلیغاتی درست و ایجاد یک مارکتینگ پلن با توجه به بودجه، اهداف و زمان می توان بهترین روش تبلیغاتی را برای یک کسب و کار انتخاب کرد. اما نمی توان گفت که این روش برای همه بهترین است! پس اگر پیش مشاوری رفتید و به شما گفت که برای شما این روش بهترین است چون من روی دیگر کسب و کارها امتحانش کردم، تا پولتان رو دور نریخته اید سریعا از آنجا فرار کنید!!

نکته این قسمت این است که شما بهترین روش تبلیغاتی برای جذب مشتری را فقط با برنامه ریزی و تهیه مارکتینگ پلن بدست می آورید. تهیه مارکتینگ پلن خود نیاز به تحقیق فراوان در بازار و رویکرد مخاطبان هدف دارد.

شما باید اول ببینید دنبال چطور مشتریانی هستید. در این امر شناخت روی پرسونای مخاطب می تواند شما را به هدف برساند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پرسونای مخاطب کلیک کنید. منظور از پرسونای مخاطب شناخت کامل مشتری هدف است تا با توجه به آن شناخت راهکارهای تبلیغاتی و جذب مشتری شناسایی و طراحی و اجرا شود.

مثلا کسب و کاری مثل فروش آنلاین لوازم آرایشی گران قیمت مخاطبانی با جنسیت زن، از ۱۸ تا ۳۰ سال سن، دارای درآمد ماهیانه بالای ۱۰ میلیون تومان و بیشتر ساکن شمال و غرب تهران هستند.

کسب و کاریم هست که بیشتر به دنبال کارمندان دولت است تا محصولات خود را که گاها با قیمت مناسب ارائه می شود را به آنها بفروشد. مثلا چند وقت پیش برندی از کت و شلوار پیش ما برای تبلیغ آمد که قصد داشت کت و شلوار را با یک پیراهن، کفش، کمربند، کراوات و یک شلوار اضافه فقط ۶۰۰ هزار تومان بفروشد! وی هدفش این نیست که افراد پولدار جامعه را جذب کند. این کسب و کار به دنبال جذب افرادی است که می خواهند با یک قیمت مناسب لباس عید خود را تهیه کنند.

روشهای جذب مشتری در اینترنت را فرا بگیریم

پس پیدا کردن مشتری به نوع کسب و کار، کلاس کسب و کار، محصول یا خدمات کسب و کار و همچنین موقعیت مکانی کسب و کار مرتبط است. شما با توجه به این مورد می توانید مشتریان هدف خود را شناسایی کرده و روشهای تبلیغاتی مناسبی را جهت جذب این مخاطبان طراحی و اجرا نمایید.

در بالا یک مثال برای فروش بیشتر محصول در مغازه زدیم. دوستم و روش فروش او را معرفی کردم. خیلی ساده به نظر می رسد اما خیلی از مغازه ها و فروشگاه ها همین مسائل ساده را رعایت نمی کنند و این مسائل باعث می شود در فروش شکست بخورند.

کارلوس کیروش مربی سابق تیم ملی ایران در اظهار نظری گفت که در فوتبال جزیره (لیگ انگلستان) پنج الی شش تیم با قدرت مالی و امکانات یکسان وجود دارند اما فقط یکی از آنها آخر فصل قهرمان می شود و آن تیمی است که بیشتر روی جزییات کار کرده باشد. توجه به کوچکترین جزییات از نظر برتری کسب و کار نسبت به سایر همکاران، می تواند برگ برنده ی شما باشد.

پس اگر شما مغازه و یا فروشگاه دارید حتما عقب تر بیاستید و کمی از نگاه مخاطبان خدمات و محصولات خود را مورد ارزیابی قرار دهید.

حضور در شبکه های اجتماعی که مخاطبین زیادی در آن وجود دارند می تواند به افزایش فروش و مشتری کمک کند. اما اینکه چگونه در این مکان ها حضور داشته باشیم روی چگونگی موفقیت و میزان موفقیت ما تاثیر گذار است. همانطور که در بالا هم بدان اشاره کردیم برخی از کسب و کارها فقط در رسانه های تبلیغاتی حضور دارند و کاری که منجر به افزایش فروش و مشتری بشود را انجام نمی دهند.

تلگرام و اینستاگرام در حال حاضر دو تا از پر مخاطب ترین شبکه های اجتماعی در ایران هستند که اکثریت کسب و کارها سعی دارند در این فضا تبلیغات داشته باشند تا بیشتر دیده شوند و بیشتر بفروشند.

افزایش فروش در شبکه های اجتماعی، اینستاگرام و تلگرام

اما با نگاه به تجربیات افرادی که با ما تماس میگیرند در می یابیم که فقط حضور نمی تواند در امر فروش و افزایش مشتری به شما کمک کند. پس چطور باید در اینستاگرام و تلگرام حضور داشته باشیم؟

جواب سوال ساده اما پیچیده است! باید متفاوت باشید. مثلا اگر عکاس هستید عکس هایی که میگیرید را برعکس کرده (سر و ته) و آپلود کنید. همین تفاوت کوچک باعث خواهد شد معروف شوید.

ما تو اینستاگرام افرادی داریم که با سوژه کردن یک شی معروف می شوند. مثلا در تمام عکسهایشان یک چنگال دارند. در بیو پروفایلشان هم نوشته اند در عکسهای زیر چنگال را پیدا کنید! مخاطبی که می آید همش در عکسهای وی به دنبال چنگال می گردد و برایش دنبال کردن چنین فردی با این خلاقیت کوچک جالب است.

توی تلگرام اما کمی فرق می کند. در تلگرام اکثر کسب و کارها کانال دارند. کانال های تلگرامی فقط با تبلیغات دیده می شوند و قابلیت جستجوی تلگرام چندان کمکی به دیده شدن آنها نمی کند. پس توی تلگرام باید صفحات هدف را پیدا کرده و هدفمند با برنامه ریزی تبلیغ کنید.

در مطالب بالا به اصولی اشاره کردیم که باید قبل از تبلیغات و در هنگام طراحی و اجرای آن بدان عمل کنیم وگرنه نمی توانیم تبلیغات پر بازده ای را داشته باشیم. در تمام متون بالا اشاره کردیم که امر تبلیغات باید با برنامه ریزی انجام شود و برنامه ی تبلیغاتی مناسب باید توسط مشاورین باتجربه حوزه ی تبلیغات تدوین و تهیه گردد.

با مارکتینگ پلن و بازاریابی تبلیغاتی به موفقیت برسید

ما در شایگان به شما پیشنهاد می دهیم قبل از انجام هر کاری در زمینه ی تبلیغات اقدام به تهیه مارکتینگ پلن کنید. تهیه ی مارکتینگ پلن امروزه یکی از مهمترین فاکتورهای موفقیت تبلیغاتی است و شما با داشتن این پلن می توانید آینده ی کسب و کار خود را تضمین کنید.

پس اگر الان به دنبال ایجاد مارکتینگ پلن خود هستید باید اعلام داریم که شرکت شایگان با داشتن تیم قوی در زمینه ی دیجیتال مارکتینگ می تواند بهترین برنامه ی ممکن را برای شما تدوین و طراحی و اجرا نماید.

برای اطلاع از شرایط ساخت و ایجاد مارکتینگ پلن می توانید با ما در تماس باشید.

با تشکر فراوان بابت مطلب بسیار خوبتون

سلام وقتتون بخیر
من مهدی عباس زاده هستم فروش کولر و خدمات کولر در تبریز هستم
والا نمیدونم چه جوری تبلیغ کنم خیلی راجب این موضوع تحقیق کنم و بفروشم
واقعا کم اوردم منو راهنمایی کنید

سلام‌ خسته نباشین
من گروه تلگرامی دارم در خصوص فروش سبزیجات و صیفی جات خرد شده خانگی
چه کمکی می تونید به من بکنید و یه انیمیشن میخوام در این زمینه

سلام من لوازم ارایشی بهداشتی مراقبتی ایرانی می فروشم ونیازدارم راهنمایی بشم برای فروش بیشتر ممنون میشم راهنمایی کنیید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

دیدگاه

آدرس: کرج، جهانشهر، خیابان کسری جنوبی، کوچه نژادفلاح، ساختمان مروارید، طبقه چهارم، واحد هشت

فروش: ۰۲۶۳۴۴۹۲۳۴۲

پشتیبانی: ۰۲۶۳۴۴۶۹۸۰۱

تبلیغات اصولی و بازاریابی رمز اصلی موفقیت در کسب و کار است. تبلیغات مناسب باعث جذب مشتری بیشتر برای شما م شود. در این مطلب 7 اصل تبلیغاتی را به شما معرفی می کنیم.

 

مشتری تان را با اینگونه تبلیغ کردن میخکوب کنید! مشتریان هرروز با هزاران پیام بازاریابی، علاوه بر پیام شما، بمباران می‌شوند. این تراکم بالای پیام‌های ارسالی در حیطه‌ی بازاریابی باعث می‌شود که اغلب تلاش‌ها برای برقراری ارتباط ناکام بماند و به اکثر تبلیغات هیچ توجهی نشود.

از مردم بخواهید ۵ مورد از آگهی‌هایی را که شب پیش از تلویزیون دیده‌اند، به یادآورند (اگر تلویزیون تماشا کرده باشند، حتماً تبلیغات زیادی دیده‌اند). به واکنش‌هایشان دقت کنید. وقتی با درماندگی سعی می‌کنند به یادآورند که چه چیزهایی باید دیده باشند، نگاهی سردرگم بر چهره‌شان نقش می‌بندد. کمی بعد احتمالاً می‌گویند: «بله… آن آگهی بامزه که مرده…» و به همین شکل چندین آگهی را به‌ خاطر می‌آورند. البته اگر مجموعه آگهی‌های دیشب جالب بوده باشد؛ و از میان این‌ها شاید نام یک یا دو محصول تبلیغ‌شده را نیز به یاد داشته باشند؛ اما به‌ندرت تمام نام‌ها را به یاد دارند.

چگونه تبلیغات موفق داشته باشیم

اگر همین طور ادامه بدهید و این بار درباره‌ی تبلیغات چاپی سؤال کنید، مثلاً در مورد مجله، روزنامه، بروشور، یا نامه‌های الکترونیکی، بسیار احتمال دارد که فهرستتان کاملاً خالی بماند. خیلی‌ها حتی یک آگهی تبلیغاتی در مجله‌ای که دیروز خوانده‌اند را به یاد نمی‌آورند. مگر آنکه فعالانه آن‌ها را به پاسخ‌گویی ترغیب کنید. اگر در مورد تبلیغات رادیو هم بپرسید، با همین مشکل مواجه می‌شوید. این فعالیت ساده اهمیت قدرت متوقف کردن را آشکار می‌کند. تبلیغات شما باید بیشتر از تبلیغات دیگران قدرت متوقف کردن داشته باشد، زیرا حتماً می‌خواهید افراد بسیار زیادی به محصول شما فکر کنند و آن را در خاطر نگه دارند!

اصول متوقف کردن بنابر نظر هانلی نوریس، کسی که زمان زیادی را به تعلیم کارکنان «یونگ و روبیکام» برای تهیه‌ تبلیغات بهتر، گذرانده است، با هفت اصل می‌توانید یک آگهی تبلیغی یا هر ارتباط بازاریابی را به یک متوقف ساز واقعی تبدیل کند. من این هفت اصل را بر اساس تجربه‌ی خودم تعدیل کرده‌ام و به فهرست زیر رسیده‌ام:

1 – تبلیغ باید درون‌مایه‌ای ذاتی داشته باشد تا هرکسی را به‌سوی خود بکشد همچنین باید افراد زیادی خارج از حیطه‌ مخاطبان مورد نظرش را جلب کند. اگر بچه‌ها تبلیغی را که هدفش بزرگسالان است دوست دارند و بالعکس، معلوم می‌شود که در ساخت این تبلیغ از اصل قوی پیروی شده است.

2 – تبلیغ باید مخاطبان را به مشارکت و همکاری وادارد همچنین باید مردم را به انجام دادن فعالیتی بکشاند، چه آن فعالیت گرفتن یک شماره باشد، چه رفتن به فروشگاه، یا قهقهه زدن و یا صرفاً به فکر چیزی افتادن. یک آگهی، باقدرت متوقف‌سازی، هرگز اجازه نمی‌دهد مخاطب نقش منفعلی داشته باشد.

3 – تبلیغ باید واکنشی احساسی برانگیزد این اصل باید حتماً لحاظ شود، حتی اگر جذابیت شما از نوع عقلانی باشد. تبلیغ همیشه باید دارای نیازهای بنیادی آدمی باشد و احساسات افراد را برانگیزد.

4 – تبلیغ باید کنجکاوی را تحریک کند مخاطبان باید طالب شوند که بیشتر بدانند. این میل آن‌ها را متوقف می‌کند و به بررسی تبلیغ وا‌می‌دارد و باعث می‌شود به دنبال اطلاعات بیشتری باشند.

5 – تبلیغ باید مخاطبان را شگفت زده کند عنوانی تکان‌دهنده، تصویری غیرمنتظره، ترفندی غیرعادی در افتتاحیه‌ی عرضه‌ی محصولات یا داشتن ویترینی عجیب در فروشگاه همه این قدرت را دارند که مردم را بر جای خود میخ‌کوب کنند و به شگفت آورند.

6 – تبلیغ باید اطلاعات بدیهی را منتقل کند به شکلی هرظتنم ریغ ( نکته: سعی کنید این کلمه‌ی عجیب را برعکس بخوانید). پیچشی خلاقانه یا راهی جدید برای بیان یا دیدن یک‌چیز باعث می‌شود که مسئله‌ای بدیهی به امری غیرمنتظره تبدیل شود. اطلاعات بدیهی یعنی اینکه مارک محصول شما چیست؟ چگونه و برای چه کسانی مفید است؟ اما اگر این کار را به شکلی بدیهی انجام دهید ارتباطی برقرار نمی‌شود و توجه کسی را جلب نمی‌کند و مخاطبان تبلیغ شما را نادیده می‌گیرند.

7- گاهی لازم است تبلیغ از قواعد و شخصیت محصولتان و مقوله‌ای که در آن می‌گنجد فراتر رود محصول باید برجسته باشد. توجه مردم به اموری جلب می‌شود که خارج از الگوهای رایج باشد (و در بازاریابی هم بی‌شک الگوهایی وجود دارد). پس یک راه این است که تبلیغی درست کنید که بسیار متمایز از آن چیزی باشد که مشتریان درباره‌ی مقوله‌ی محصول شما انتظار دارند.

 

برای مثال اگر شما برای خدمات نظافت ادارات بازاریابی می‌کنید، حتماً تبلیغات صفحات زرد را بخرید و آگهی هایی تهیه کنید و فهرست قیمت خود و نظر مثبت و رضایت آمیز مراجعه‌تان را در آن بگنجانید. برای تکمیل این تلاش‌های معمول بازاریابی، با پست برای مشتریان احتمالی‌تان اسفنجی بفرستید که یک‌طرف آن نام و شماره تلفن شما و طرف دیگر آن این پیام نوشته شده باشد: البته اگر هنوز معتقدید که بدون کمک ما باید نظافت کنید، این اسفنج به دردتان می‌خورد. برای تبلیغی که داستان داشته باشد و این داستان باعث شگفتی افراد شود، از الگوهای مرسوم تجاوز کند و مسایل بدیهی را به شکلی غیرمنتظره مطرح کند، شما به خلاقیت نیاز دارید. این راز موفقیت شماست و فقط به اتکای خلاقیت است که قدرت متوقف کردن پیدا می‌کنید.

 من به عنوان یک فعال حرفه ای در زمینه بازاریابی و تبلیغات تا سال 2015 هیچ شبکه کابلی را نداشتم. فقط در زمان پخش سریال های جذاب نت فلیکس و برخی از رویدادهای مهم ورزشی زحمت روشن کردن تلویزیون را به خود می دادم. وقتی اولین بار شبکه کابلی خریدم، پس از توضیحات راهنما برای ساعت ها به تبلیغات آن خیره شدم. در هر صورت در شبکه های کابلی تبلیغات بیش از هر چیزی به چشم می خورد. با این حال این تبلیغات به هیچ وجه خسته کننده نبود. همه تیزرها به صورت جذاب، بدیع و سرگرم کننده طراحی شده بودند.

براساس آمار مؤسسه SJ در سال 2014 مردم در هر روز بیش از 5 هزار تبلیغ متفاوت را مشاهده کرده اند. با این حال از این رقم فقط و فقط 153تبلیغ مورد توجه مخاطب قرار خواهد گرفت. در زمینه تعامل و جذب مخاطب رقم مورد نظر از این هم کمتر می شود. در حقیقت تنها 12 تبلیغ توانایی جلب نظر مخاطب را دارند. با توجه به این آمارها برای تبدیل شدن به یکی از برندهای موفق در زمینه تبلیغات کار بسیار دشواری پیش روی ماست.

در چند روز اخیر من مدام به ایده های خلاقانه برای جلب نظر مردم و فروش بیشتر فکر کردم. نتیجه فعالیت ذهنی من تهیه فهرستی از برترین ایده های تبلیغاتی بوده است. اجازه دهید این ایده ها را با یکدیگر مورد بررسی قرار دهیم.

1. تأکید بر شخصیت مخاطب با پرسش های جالب

چگونه تبلیغات موفق داشته باشیم

چند وقت پیش یکی از دوستان من توصیه جالبی را در زمینه تبلیغات موفق مطرح کرد: اگر علاقه مند به جلب رضایت مخاطب هستید، راهکار ساده تقاضای صحبت طرف مقابل در خصوص خودش است. این شیوه در اغلب اوقات موجب القای احساس بهینه در طرف مقابل نسبت به برند ما می شود. در هر صورت وقتی شما علاقه بیشتری به کسب اطلاع پیرامون مخاطب نشان دهید، پیام واضحی برای آنها مخابره می شود: برند ما برای مخاطب ارزش قائل است.

مطلب مرتبط: فهرست ایده های تبلیغاتی

روش حاضر دقیقا شیوه کار برند Buzzfeed است. آنها برای شناخت بهتر مخاطب های خود به سوی طرح سؤالاتی جذاب حرکت کرده اند. به این ترتیب در خلال پاسخ به پرسش ها مخاطب به بیان ویژگی های شخصی و اطلاعاتی عمومی در زمینه علاقه مندی های خود ترغیب می شود.

2. نقشه های تبلیغاتی شهر

این ایده تبلیغاتی شاید در نگاه نخست برای اتوبوس های گردشگری بسیار جذاب باشد. هنگامی که در آخرین سفرم مشغول جمع کردن وسایل بودم، به نقشه تبلیغاتی جالبی برخورد کردم. در حقیقت این نقشه قبلا از سوی یک برند به عنوان هدیه به گردشگران داده شده بود. به عنوان یک فعال تبلیغاتی این ایده به نظرم بسیار جالب آمد.

به طور معمول نقشه های تبلیغاتی دارای لوگوی بزرگ برند مورد نظر هستند. به این ترتیب علاوه بر استفاده مشتریان از نقشه نیم نگاهی هم به برند مورد نظر خواهند داشت. نکته جالب در مورد نقشه ها وجود نسخه های کاملاً رایگان بر روی گوشی های هوشمند است. با این حال بسیاری از افراد همچنان ترجیح می دهند از نقشه های معمولی استفاده کنند. در این صورت با توجه به خواست مخاطب شما توجه زیادی را به برندتان جلب خواهید کرد.

3. خلق کتاب کوپن

هنگامی که کوچک بودم، برای کسب درآمد شیرینی و کیک خانگی می فروختم. به منظور ترغیب هرچه بیشتر مشتریان به خرید محصولات خود برخی اوقات کوپن های تخفیف نیز به آنها می دادم. امروزه کوپن های مختلف در همه جا مشاهده می شوند. نکته جالب اینکه هنوز هم کتاب کوپن دارای طرفدارهای خاص خود است. این کتاب ها دارای کوپن های مختلف در کنار هم هستند. به این ترتیب افراد بنابر نیازشان از هر کوپن استفاده خواهند کرد. بی شک حضور فعال برندمان در این کتاب ها برای توسعه کسب وکارمان بسیار مفید خواهد بود.

4. استفاده از محیط زیست به عنوان مزیت برندمان

یکی از گونه های تبلیغاتی جالب در چند سال اخیر تبلیغات مبتنی بر ایده ای زیست محیطی است. این نوع تبلیغات نه تنها از بیلبوردهای خشک جذاب تر هستند، بلکه معمولاً در فضاهای به دردنخور مورد استفاده قرار می گیرند. گاهی اوقات این ایده ها به قدری جالب و در عین حال ساده هستند که مخاطب گمان می کند بچه ای 5 ساله آنها را طراحی کرده است. در هر صورت بحث محیط زیست امروزه برای بسیاری از مردم اهمیت خاصی دارد. به این ترتیب با تأکید بر روی امری مهم برای مخاطب شما توان جذب نگاه بیشتری به برندتان را خواهید داشت.

5. اشاره جالب به خرده فرهنگ ها

بی شک برای گروه های طرفدار مد و پوشاک مشاهده تبلیغی با حضور یک شخصیت معروف جذابیت خاصی خواهد داشت. در این بخش تأکید من بر روی استفاده از افراد مشهور در حوزه کسب وکارمان است. به این ترتیب فرآیند تعامل ما با مخاطب بسیار ساده تر از گذشته خواهد شد.

6. خنده دار باشید

تبلیغات موفق همگی در زمینه سرگرم سازی و استفاده از شوخی های خنده دار مهارت دارند. در حقیقت آنها از شوخی های بسیار رایج برای سرگرمی استفاده می کنند. در غیر این صورت شوخی های خاص فقط عده ای محدود را به خنده خواهد انداخت.

7. طنز سیاه همیشه جواب می دهد

مردم علاوه بر خنده گاهی نیاز به یادآوری نکات تلخ زندگی نیز دارند. بر این اساس ژانر طنز سیاه علاوه بر حوزه سینما در تبلیغات نیز طرفدارهای خاص خود را دارد. نکته مهم در اینجا تأکید بر روی نکات سیاه و تلخ زندگی به منظور خنداندن مخاطب است.

8. نمایش حیوانات زیبا

به مانند هر حوزه دیگری مخلوقات زیبا برای مردم جذاب است. فرقی ندارد بحث ما در زمینه سینما، سیاست یا تبلیغات باشد، در هر صورت حیوانات زیبا چشم هر بیننده ای را به خود جلب خواهد کرد. شاید اگر شما اندکی خلاقیت به خرج دهید، تبلیغات تان با هزینه ای بسیار اندک تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد. یک شرکت آمریکایی به عنوان یک برند تولید مایع ظرفشویی با استفاده از گربه ای زیبا دل مخاطب ها را به دست آورد. موضوع اصلی این تبلیغ یادآوری ضررهای استفاده از مشروبات الکلی بود. شعار آن نیز «مستی خطرناک است» بود. در این تبلیغ یک مرد میانسال در حالت مستی اقدام به شست وشوی ظرف های خانه اش می کند. با این حال به جای اسکاچ گربه خانگی اش را بر می دارد. چنین تبلیغی در عین سرگرمی مخاطب پیام اصلی ما را نیز منتقل خواهد کرد.

9. فعالیت در خارج از چارچوب متداول

یافتن بیلبوردهای خلاقانه که با حالت معمولی سایر بیلبوردها متفاوت هستند، همیشه جذاب خواهد بود. به عنوان مثال برخی از برندها نظیر کوکا کولا و چیک فیلا اقدام به طراحی بیلبوردهای سه بعدی کرده اند. این نمونه ها در مسیرهای شهری و بین شهری بیش از سایر گونه های عادی توجه مخاطب را جلب خواهد کرد. در سایر حوزه های تبلیغاتی نیز توجه به ایده های جذاب همشه باعث بهبود فرآیند جلب مخاطب خواهد شد. بنابراین توصیه من در اینجا توجه به سایر حوزه های خلاقانه، که خارج از چارچوب عادی هستند، به منظور جلب مخاطب هرچه بیشتر است.

مطلب مرتبط: مروری بر چند ایده تبلیغاتی دیوانه وار

10. اهدای کوله پشتی رایگان

مادرم همیشه یک نکته جالب را بیان می کرد: هیچ کس بدون کوله پشتی زندگی نمی کند. در حقیقت همه ما حداقل یک کوله پشتی برای خود داریم. در زمینه تبلیغات من یکی از طرفدارهای سر سخت اهدای لوازم رایگان هستم. بر این اساس لوازمی مانند بطری آب، مداد، خودکار، تیشرت، جامدادی و حتی کت گزینه های جذابی خواهند بود.

11. اجازه دهید دیگران برای شما تبلیغات کنند

این مورد بسیار راحت است. یک راهکار جالب برای تبلیغ برندمان از سوی دیگران تهیه قالب های جذاب در اینستاگرام و اسنپ چت است. به این ترتیب مخاطب با استفاده از آن قالب ها فرصت ثبت و به اشتراک گذاری تصاویر زیبا را خواهد داشت. شیوه این کار بسیار ساده است و فقط باید با یک طراح گرافیک همکاری کنیم. سایر موارد تبلیغاتی را کاربران برای ما انجام خواهند داد.

12. ایجاد یک گرید در اینستاگرام

همه ما گاهی اوقات پست های جالب گرید در اینستاگرام مشاهده می کنیم. این پست ها به صورت یک تصویر کلی به هنگام مشاهده پروفایل یک برند به نمایش در می آیند. بر این اساس با کلیک بر روی هر بخش یک تکه از تصویر کلی نمایان خواهد شد. این ایده یکی از راهکارهای خلاقانه برای جلب نظر افراد در اینستاگرام است. در حقیقت بسیاری از برندها چنین ایده جالبی را به طور متوسط یکبار در ماه امتحان می کنند. از نظر اقتصادی این ایده یکی از کم هزینه ترین موارد محسوب می شود. در اینجا نیز ما فقط باید با یک طراح گرافیکی همکاری کنیم.

13. اهمیت توجه به هنر خیابانی

این مورد در فهرست علاقه مندی من جایگاه نخست را دارد. به طور معمول این بخش تحت عنوان «تبلیغات خیابانی» شناخته می شود. همه ما با هنر خیابانی به عنوان فرصتی برای هنرمندان گمنام به منظور نمایش هنرشان آشنا هستیم. با این حال برای برندها توجه به خیابان به عنوان محل تبلیغاتی در حالت غیررسمی چندان محلی از اعراب ندارد. فضاهای عادی در خیابان و کوچه ها همانطور که میزبان هنر خیابانی هستند، می توانند از هنر اهالی تبلیغات نیز میزبانی کنند. به این ترتیب ما باید با برخی از هنرمندان خیابانی تماس برقرار کنیم. دلیل این کار تبدیل ایده های برندمان به طرح های خیابانی است. به این ترتیب رهگذرهای مختلف نسبت به فعالیت برندمان در فضاهای جدید مطلع خواهند شد. همچنین به دلیل تازگی بسیاری از مخاطب ها به نام برندمان توجه بیشتری خواهند داشت.

14. سرمایه گذاری بر روی کارت های جذاب

به طور معمول افراد به کارت های کسب وکار به عنوان فضایی برای تبلیغات نگاه نمی کنند. با این حال در تبلیغات مدرن باید هر فضایی را، هرچند کوچک، به عنوان میزبان هنر تبلیغاتی مان قلمداد کنیم. بسته به نوع کسب وکارمان همگی توانایی بهره مندی مزیت کارت های کسب وکارمان را داریم. به عنوان مثال برند «بن ویوانت» به عنوان تولید کننده پنیر کارت خود را در قالب یک رنده تولید کرده است. به این ترتیب مخاطب با مشاهده آن یاد فرآیند رنده کردن پنیر خواهد افتاد.

15. استفاده از صداهای جالب

ساختار ذهن ما نسبت به صداهای تازه حساسیت بالایی دارد. به این ترتیب برای جلب نظر مخاطب به محتوای تبلیغاتی مان تمرکز بر روی استفاده از صداهای بدیع و خلاقانه ایده بسیار مؤثری خواهد بود.

مطلب مرتبط: 18 شیوه تبلیغاتی موثر

16. نمایش برندمان به عنوان یک هنرمند

چگونه تبلیغات موفق داشته باشیم

نکته جالب در مورد مشاهده هنرمندانه امور توانایی خلق آثار تازه و جذاب است. به این ترتیب مخاطب بدون نیاز به تلاش زیاد توجه اش به برندتان جلب خواهد شد. توجه به جلوه های هنری همیشه در زمینه تبلیغات تأثیرگذار است. در حقیقت مخاطب نیازمند مشاهده تبلیغات تازه و جدید است. کلیشه های قدیمی همیشه مورد بی توجهی مخاطب قرار خواهد گرفت.

17. دیوانگی همیشه جذاب است

برخی از تبلیغات به طرز شگفت انگیزی دیوانه وار هستند. در حقیقت این نوع از تبلیغات تمام محاسبات سنتی را در هم می ریزند. به همین خاطر اغلب افراد بدان جذب خواهند شد. اگر به دنبال جلب نظر طیف وسیعی از مخاطب ها هستید، ترک عادت های رایج در حوزه ساخت تبلیغات را به شما توصیه می کنم.

18. تأثیرگذاری از طریق ویدئو

فرمت ویدئو یکی از تأثیرگذارترین ابزارهای جلب نظر مخاطب در حوزه تبلیغات است. در حقیقت به هنگام ضبط ویدئو شانس ما برای جلب توجه بیشتر می شود. به این ترتیب با داشتن فرصتی بیشتر برای تعامل با مخاطب و توان افزودن صوت به ماجرا به راحتی فرآیند تبلیغات تأثیرگذارتر خواهد شد.

19. اشتباه همیشه بد نیست

بی شک امروزه گرافیک های باکیفیت چشم هر مخاطبی را می رباید. با این حال برخی از برندها از قصد هنوز هم بر روی گرافیک های دو بعدی تکیه می کنند. این فرآیند به دلیل علاقه مخاطب به مشاهده برخی از المان های قدیمی در فرآیند تبلیغاتی روی می دهد. بسیاری از افراد نام نوستالژی را برای آن انتخاب می کنند. در حقیقت نوستالژی به مخاطب فرصت مشاهده دقیق محتوای خلاقانه در قالبی قدیمی و دوست داشتنی را می دهد. در این میان شاید برخی این کار را اشتباه قلمداد کنند، اما اشتباه همیشه هم بد نیست.

20. ویدئوی لایو در فیس بوکامروزه سرویس لایو فیس بوک شهرت بسیار زیادی در میان کاربران دارد. یکی از دلایل این محبوبیت شمار بالای کاربران این پلتفرم است. همچنین باید به کاربردهای تبلیغاتی آن نیز اشاره کرد. بر این اساس بسیاری از افراد از سرویس لایو برای توسعه کسب وکار شخصی شان استفاده می کنند. برندهای کوچک و بزرگ نیز از سرویس لایو برای معرفی محصولات جدید یا پخش پیش نمایش تیزرهای تبلیغاتی شان نهایت استفاده را می برند.

21. خلق یک سفر کوتاه اینستاگرامی

من نخستین بار این ایده را در صفحه رسمی مرسدس بنز مشاهده کردم. منظور من از خلق یک سفر جذاب در اینجا ارائه محتوای جالب در خصوص محصولات مان است. به گونه ای که انگار مخاطب را به دل یک سفر جالب برده ایم.

مطلب مرتبط: چگونه ایده های تبلیغاتی خلاق ایجاد کنیم

22. گام بزرگ به سوی موفقیت

همه ما در شبکه های اجتماعی با محدودیت های زیادی مواجه هستیم. قوانین دست و پا گیر از یکسو و نیاز به توجه به سلیقه مخاطب از سوی دیگر همه ما را دچار مشکل می کند. با این حال اقدام برای ایجاد کمپین های بزرگ با نادیده گیری قوانین پلتفرم های اجتماعی هرگز ایده جالبی نیست. در این صورت شاید کمپین ما به سرعت از سوی شبکه اجتماعی مورد نظر با محدودیت مواجه شود. همیشه احترام به قوانین پلتفرم ها بهترین راهکار برای دستیابی به موفقیت محسوب می شود.

تبلیغات اصولی و بازاریابی رمز اصلی موفقیت در کسب و کار است. تبلیغات درست باعث جذب مشتری بیشتر خواهد شد.یک محصول متوسط با تبلیغات موفق تر از یک محصول قوی با تبلیغ ضعیف خواهد بود.قدرت تبلیغ نویسی را دست کم نگیرید و از جادوی کلمات و تاثیرشان در فروش غافل نشوید.

شاید شما هم صاحب کسب و کاری باشید که بر خلاف فعالیت و معرفی خود، و حتی با وجود مشتریان زیاد، هنوز نتوانستید به یک نام آشنا برای عموم مردم تبدیل شوید. ممکن است تصور کنید که به احتمال زیاد کالا یا خدماتی که ارائه می‌دهید، فاقدشایستگی لازم برای چنین نامی باشد، اما اشتباه می‌کنید. ناآشنا بودن مردم و کشتریان نهایی را به پای محصول‌ یا خط تولید خود نگذارید. شاید مقصر اصلی خود شما باشید که هیچ گاه با صداییی رسا و بلند نام کسب و کار خود و قدرت و مزیت هایش را فریاد نزده اید!در حقیقت تبلیغ، کوششی است برای بر قراری یک ارتباط متقاعد کننده، جهت تغییر یا ثبات نگرش قبلی افراد که بیانگر رفتار آینده آنها خواهد بود.ما در ادامه به روش هایی برای کسب موفقیت در انجام تبلیغات به شما معرفی خواهیم کرد.

یکی از روش های تبلیغات موفق دانستن دغدغه های مشتری هاست.در این آیتم، با یک مثال دیگر، به بیان دقت بالا در شیوه طراحی پیام می پردازیم.هنگامی که گروه هدف شما مادران هستند، باید پیام‌ تبلیغاتی خود را به گونه ای طراحی کنید که به سوالات اصلی آن‌ها پاسخ داده شود. بنابراین قبل از انجام هر کاری، قشر مشتری خود را بیشتر بشناسید و بدانید که ذهن زنان، آرام و لطیف است و ذهن مردان بر مبنای حساب دو دو تا چهار تا کار می‌کند، پس اگر بخواهید به یک خانم پیام بدهید، باید از قدرت عاطفه و نگرانی‌های احساسی‌ او کمک گرفت و اگر می‌خواهید یک مرد را تحت‌تاثیر قرار دهید، باید روی قوه استدلالی و توانایی های محاسباتی او، تمرکز کرد.

سودی که در بخش عنوان بیان می شود باید با تصویر تبلیغات هماهنگی داشته باشد. اولین چیزی که در یک تبلیغ دیده می شود عکس تبلیغ است بنابراین عکس، مسئولیت سنگینی به عهده دارد. همین که عکس با عنوان هماهنگ باشد کافی است.

همین که عکس با عنوان هماهنگ باشد کافی است و مهمترین نکته نیز همین می باشد البته نکات ریز دیگری نیز در مورد عکس آگهی وجود دارد که به صورت خلاصه به آن ها میپردازیم. بهتر است از یک عکس بزرگ به جای چند عکس کوچک استفاده کنید چرا که این کار تاثیرپذیری آگهی شما را افزایش میدهد. اگر در زمان ارائه محصول هدیه ی رایگانی را نیز برای مشتریان خود در نظر گرفته اید، بهتر است آن را نیز در تصویر مورد استفاده قرار دهید.

چگونه تبلیغات موفق داشته باشیم

هیچوقتسعی نکنید که به مخاطب فخر بفروشید و علم و درجه فهم خود را به رخ او بکشید. با او با زبانی نزدیک به زبان خودش صحبت کنید.اگر مخاطب شما یک خانم خانه دار است، سادگی او را نیز در نظر بگیرید، اگر مدرس دانشگاه است، سال‌ها تلاش او را در محیط‌های علمی نادیده نگیرید.به مخاطب اجازه دهیدکه خودش را جزئی از سازمان شما بداند و از این همزبانی لذت ببرد.

زمانی که صفحه آرایی خوبی داشته باشیم یعنی کاری کرده ایم تا نوشته های تبلیغات، برای چشم خواننده، چشم نواز باشد. این کمک می کند تا خواننده ترغیب شود تا ادامه تبلیغات را بخواند. سعی کنید خودتان را به جای مخاطبان قرار دهید و چند بار آگهی را بخوانید. به این نکته توجه کنید که آیا صفحه آرایی تبلیغات شما به گونه ای است که در هنگام خواندن آن احساس راحتی کنید.

اگر شما در هنگام خواندن و مشاهده تبلیغ خود احساس راحتی نکنید مطمئن باشید بخش زیادی از مخاطبان شما نیز همین احساس را خواهند داشت و این نکته را بدانید که مخاطبان چندان برای مشاهده یک تبلیغ صبور نیستند و اگر در هنگام مشاهده ان احساس ناخوشایندی داشته باشند خیلی سریع منصرف می شوند و مشاهده تبلیغ شما را نیمه تمام رها می کنند و مطمئناً بروز چنین حالتی جزء اهداف شما قرار ندارد. یک صفحه آرایی خوب باید تر و تمیز، چشم نواز، هماهنگ با اجزای دیگر، متناسب با اجزای دیگر و دقیق باشد.

یکی از تکنیک‌های خیلی خوب در تبلیغ نویسی حرفه‌ای ، استفاده از تکنیک ریسک معکوس است، در حالت عادی خیلی از تبلیغات هستند که به اندازه کافی توجه کاربر را جلب کرده اند و پیشنهاد تخفیف خوبی نیز ارایه کرده اند اما خیلی از کاربران همچنان از آنها استقبال نکرده اند.

برخی از این کابران در واقع مایل به استفاده از این سرویس یا محصول بوده اند اما از آنجایی که سرویس‌ها و محصولات بی کیفیت زیادی وجود دارند، کاربران گاهی ترجیح می‌ دهند که ریسک نکنند، مخصوصا وقتی خیلی نیاز فوری به خدمت یا محصول شما ندارند و ترجیح می دهند این ریسک را به تعویق بیاندازند.

در این مواقع اگر بتوانیم کاری کنیم که به آنها اطمینان دهیم هیچ ریسکی وجود ندارد، می‌توانیم درصدی از این افراد را به خریدار تبدیل کنیم.

مثلا اگر شما در حال فروش یک آموزش هستید، می توانید به کاربر اطمینان دهید، در صورتی که این آموزش به شما کمکی نکرد بدون هیچ گونه شرط و شروطی، تمامی مبلغ به شما بازگردانده می شود.

مزیت دیگری که این روش دارد این است که به افراد نشان می‌هید که چقدر به محصول یا سرویس خود مطمئن هستید و این دید خوبی را در مشتریان نسبت به محصول یا سرویس شما ایجاد می کند

هیچ گاه نباید این تصور را از خود داشته باشید که پیام یا تصویری که طراحی کرده‌اید، همیشه موفقیت آمیز پیش می‌رود. گاهی ممکن است تبلیغ شما نتواند از پس مخاطبان سخت‌گیرش بر بیاید. پس برای بهبود آن، اول ببینید آگهی‌هایتان در دوره‌های قبل، چقدر بازخورد به همراه داشته‌ است و آنگاه برای تکرارشان اقدام کنید. شاید مجبور باشید شیوه تبلیغ‌ یا طراحی آن را اصلاح کنید و یا اینکه نیاز باشد که رسانه تبلیغاتی تان را تغییر دهید! پس فکر نکنید شکست یک تبلیغ، حتما به معنای شکست تمامی تبلیغات است.

هنوز مشکل دارید؟!

در نظرات مشکل خودتون رو مطرح کنید 🙂

مطالب مرتبط:

طراحی سایت برای سال ۲۰۱۹

ssl چیست؟ و چطور گواهینامه ssl دریافت کنیم؟

بهترین تکنیک های سئو در سال ۲۰۱۹

چگونه استراتژی بازاریابی دیجیتال موثر ایجاد کنیم؟

منبع: تیک‌تم – ارائه دهنده مقالات:قالب فروشگاهی وردپرس فلت سام – فیلم آموزش وردپرس –پشتیبانی وردپرس

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهdocument.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “a9fb8763a1d5d6b9a821ab54ffa58fb9” );document.getElementById(“jddc093df9”).setAttribute( “id”, “comment” );

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

پنج  +   =  8 .hide-if-no-js{display:none!important}

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودممرا از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه کن. شما همچنین می توانید بدون نظر مشترک شوید

مهاجرت به کانادا با حرفه ای ترین وکلای مهاجرتی

مهاجرتی آسان، سریع و ارزان با مشاوره باتجربه¬ترین وکلای مهاجرتی به کشور امن، زیبا و ثروت آفرین کانادا موسسه **** در سال ۱۳۸۷ کار خود را آغازنمود و پس از چندی با گشایش دفتر آنکارا و استانبول درصدد گسترش مرزهای فعالیت خود برآمد تا جایی که دفتر خود را در تورنتو کانادا تاسیس نمود تا خدمات مهاجرتی و پسامهاجرتی خود را به نحو احسن برای متقاضان ارائه نماید. موسسه ***** با ارائه خدمات نوین مهاجرتی برای تمامی اقشار جامعه مفتخر است این نوید را دهد که تمامی پرونده¬های مهاجرتی خود را به طور کامل و با ۱۰۰ درصد موفقیت به پایان رسانیده است. شما عزیزان هم میتوانید با گشایش پرونده مهاجرتی خود در موسسه**** و با مشاوره کارشناسان متخصص ما و در نظر گرفتن شرایط تحصیلی، شغلی و سرمایه جزو افرادی شوید که هم اقامت کانادا را دارند و هم ایران عزیزمان تا بتوانید غیر از وطن خود انتخاب دیگری برای کار زندگی داشته باشید. همانطور که میدانید شما با گرفتن PR یا همان اقامت دائم کانادا میتوانید در این کشور زندگی، تحصیل و کار کنید و نیز خانواده خود را به آنجا ببرید و حتی از امکانات آموزشی برای فرزندانتان به رایگان بهره¬مند شوید.

شما هنگامیکه با موسسه ***** اقدام به اخذ PR (اقامت دائم) مینمائید با هزینه کمتر و مدت زمان کمتری نسبت به اقدام شخصی به هدف خود یعنی رسیدن به اقامت دائم کانادا میرسید. موسسه ****** با گشایش پرونده های مهاجرتی از طریق روشهای زیر اقدام به گشایش پرونده مهاجرتی شما مینماید : • مهاجرت از طریق نیروی متخصص • مهاجرت از طریق نیروی کار ماهر • مهاجرت از طریق خوداشتغالی • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری • مهاجرت از طریق تحصیلی و … ما بر این اعتقادیم که یک مشتری ناراضی تعداد زیادی از مشتریان ما را، از همکاری منصرف خواهد کرد پس هدف ما ارائه بهترین سرویس به مشتریان موسسه ****

ممنون از پست خوبتون. برای گسترش و تبلیغ کسب و کار خودتون با کمترین هزینه می تونید از سامانه پیامکی مدیر پیامک استفاده کنید. modirpayamak.com

ارسال پیامک های انبوه تبلیغاتی با سامانه مدیر پیامک بسیار راحت می باشد. امکان ارسال به بلک لیست را دارد و خط خدماتی رایگان و آنی در اختیار کاربران میگذارد. تمامی هر آنچه از یک پنل پیامک در انتظار دارید. ما پنل اس ام اس مدیر پیامک را پیشنهاد میکنیم.

وب سرویس قدرتمند تابان اس ام اس با قابلیت ارسال پیامک زیر 5 ثانیه و ارسال با خط خدماتی و دارای انواع افزونه های پیامک از جمله دیجیتس و ووکامرس و وردپرس و… می باشد. برای خرید پنل اس ام اس اقدام نمایید.

تیک تم حاصل تجربه و تخصص ۸ ساله در زمینه وردپرس و دیگر سیستم های مدیریت محتوا و بازاریابی اینترنتی می باشد، قرار است تحولی نو و شرایطی جدید در بازاریابی اینترنتی ایجاد کنیم و در تلاشیم تا علاوه بر توسعه فضای کسب و کارهای اینترنتی از خلسه بیرون شویم و به سوی جدید ترین و نوین ترین اصول طراحی وب سایت و بازاریابی اینترنتی گام برداریم. ما دوست داریم نقش خود را برای توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر ایران پرچم ایران عزیزمان ایفا کنیم.

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

تبلیغات موفق چگونه است؟ در کنار آموزش های ویدئویی سایت بلدشو و پس از انتشار ویدئوی آموزش بازاریابی اینترنتی، تصمیم گرفتیم تا برخی نکات تکمیلی را در مورد تبلیغات با شما به اشتراک بگذاریم. از همین ابتدا باید نکته ای را به شما بگوییم که شاید زیاد خوشایند نباشد، اما اینکه شما چیزی را تبلیغات می کنید به این معنی نیست که به صورت خودکار موفقیت آن کمپین و محصول را تضمین می کنید و تبلیغات موفقی را پیش رو خواهید داشت. با این وجود شما می توانید چند مرحله ساده را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که تبلیغات شما تا چه حد موفقیت آمیز است. این مراحل نیاز به کمی صبر و حوصله و بررسی دقیق و خلاقیت شما خواهد داشت. پس با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

 

آموزش بیشتر : دوره ویدئویی اصول تولید مشتری

معمولا تبلیغات به این صورت نوشه میشوند که انگار بیننده از یک علاقه ی ابتدایی نسبت به موضوع تبلیغ برخوردار است. این درحالیست که با این روند عده ی زیادی از مخاطبان از دایره ی تاثیرگذاری تبلیغ خارج میشوند.

اینگونه تصور کنید که من مشتری شما هستم، چه چیز جذابی در شما وجود دارد که تمام حواس خودم را به تبلیغ بسپارم؟

چگونه تبلیغات موفق داشته باشیم

پیش از آن که ساعت ها و روزها به دنبال انتخاب کانال و رسانه ی ارتباطی مناسب بگردید، به پیام خود فکر کنید.

بیشتر تبلیغات، بی تاثیرند؛ زیرا که نویسنده ی تبلیغ بیش از اندازه مینویسد، بیش از اندازه نشان میدهد و بیش از اندازه به مشتری اطلاعات میدهد. نویسنده ی تبلیغات از ترس اینکه مخاطبی را از دست بدهد آن قدر اطلاعات را درون تبلیغ میریزد که مخاطب سردرگم شده و با تبلیغ انس نمیگیرد. وقتی سعی میکنید ناشیانه با همه صحبت کنید، در واقع با هیچکس صحبت نمیکنید.

یک مثال بد : ما ماشین ها را تعمیر میکنیم!

تبلیغ شما چه میزان در مخاطب احساس نیاز ایجاد میکند؟ آیا مخاطب با دیدن تبلیغ این خلا را در نداشتن محصول یا خدمت شما احساس میکند؟

برخی از تبلیغات برای شما توسعه ی برند ایجاد میکنند، برخی دیگر باعث ایجاد یک رابطه میان شما و مشتریان میگردند و برخی نیز وظیفه ی ایجاد اعتبار را دارند. اگر منبع مالی خوبی برای راه اندازی یک کمپین برند سازی قوی را ندارید بر روی رابطه سازی و ایجاد اعتماد بر روی مشتریان بالقوه تمرکز کنید. تا زمانی که نتوانید هزینه ی شروع توسعه ی برند خود را بپردازید، باید برای تبلیغات در این زمینه تردید کنید. میزان منابع مالی در دسترس شما، محدود کننده ی شماست.

اگر به نتایج فوری نیازمندید، تبلیغ شما باید دارای پیامی حاوی یک محدودیت زمانی باشد. این کار هم میتواند به نفع هم به زیان شما باشد. در واقع مشتریان دوست دارند، چیزی را که مهلت دارد، به تاخیر بیندازند. با محدود کردن زمان، شما ورودی سریعتری خواهید داشت، همچون عبارت “فرصت را از دست ندهید”. از طرف دیگر در بسیاری از مواقع با گذر زمان، موضوع تبلیغ از خاطر مشتری ها میرود، پس هر چه سریعتر مشتری را به اقدام سوق دهید، فرصت بیشتری برای مشتری شدن وی دارید.

باید تبلیغات رقبای خود را همواره رصد کنید. پیش از رقیب بودن، یعنی بازی را باختن.

چه مدت طول میکشد تا چرخه ی مشاهده ی تبلیغ تا خرید صورت پذیرد؟ در واقع تبلیغ برای یک رستوران سریهتر به خرید منجر میشود تا تبلیغ برای تعمیر خرابی یک ماشین. به خاطر اینکه درصد بسیاری از افراد به دنبال غذای خوب برای وعده ی غذایی بعدی خود هستند اما معلوم نیست آن کس که تبلیغ شما را دیده است چه مدت بعد دچار خرابی ماشین شود. به خاطر داشته باشید، مشتری ابتدا باید به مقدار کافی در معرض تبلیغ شما قرار گیرد، سپس باید صبر کنید تا ادامه ی ماجرا، یعنی خرید صورت گیرد.

 

 

تبلیغات یعنی دانستن همه چیز درباره ی مخاطبان! اگر مخاطب خودتان را نشناسید، چگونه می خواهید پیام خود را به او انتقال دهید؟ قبل از اینکه حتی در مورد طراحی آگهی فکر کنید، خودتان تحقیق کنید. مخاطبان شما چه کسانی هستند؟ چند ساله هستند؟ مرد هستند یا زن؟ اگر شما نمی توانید به این سوالات در مورد مخاطبان خودتان پاسخ دهید یعنی شما هنوز آماده تبلیغ نیستید، تبلیغات موفق چگونه است؟ را درست درک نکرده و تبلیغات موفقی را شاهد نخواهید بود. پس راز شماره ۱ شناخت مخاطبان تان است. چون وقتی مخاطبان تان را بشناسید، می توانید به دنبال بهترین راه ارتباطی برای تبلیغات بروید.

 

هنگامی که مخاطبان خود را شناختید، به طور خودکار برای رسیدن به یک تبلیغات موفق آماده می شوید زیرا با این کار شما متوجه می شوید که چه کسانی محصولات شما را خریداری خواهند کرد. حالا در این مرحله، وقت آن رسیده پی ببرید که مخاطبان شما چه چیزی می خوانند و به دنبال چه چیزی هستند. بهترین راه برای این کار این است که کیت های رسانه ای مثل مجله ها و … از انتشارات مختلف را بررسی کنید، سپس می توانید آمار جمعیتی مخاطبان مدنظر خودتان را با جمعیتی که آن نشریات را می خرند، مطابقت دهید و به جواب سوال تبلیغات موفق چگونه است؟ برسید.

به عنوان مثال به شما می گویند که مخاطبان هدف شما، مردان صاحب کسب و کاری هستند که حدود ۴۰ سال سن دارند. اگر شما نگاهی به کیت رسانه ای شرکت های کارآفرینی بیاندازید، متوجه خواهید شد که این نشریات مناسب با محصول شماست. پس مهم است که در این زمینه تحقیقتان به درستی انجام شود. با این کار شما می توانید مخاطبان خود را دقیق تر بررسی کنید. این به نوبه ی خود منجر به موفقیت بیشتری به عنوان اولین چاپ آگهی در مجله ی شما می شود. برای تبلیغات دیجیتالی هم می بایست به همین شکل عمل کنید و به سوال تبلیغات موفق چگونه است؟ پاسخ مناسبی دهید.

 

شما در این مرحله تحقیقات خود را انجام داده و محل مناسبی را برای اجرا نیز انتخاب کرده اید. حالا باید نظر مخاطبان تان را با یک طرح برجسته و چشم نواز جلب کنید. اینکه شما در مقابل مخاطبان هدف خود قرار دارید دلیل نمی شود که آن ها حتما باید به طرح شما توجه کنند؛ یعنی شما باید تصویری انتخاب کنید که منظور و مقصود شما را برساند و از رنگ هایی که مناسب محصول و برند شما هستند بهره ببرید. طراحی خود را روشن و واضح ترتیب دهید. علاوه بر این ها فراموش نکنید که آرم مناسبی در طراحی خود داشته باشید. شما باید پیدا کردن مشتریان بالقوه و خرید محصولات را آسان کنید.

بیشتر بخوانید: راه اندازی کسب و کار آنلاین

 

به طور متوسط، آمریکایی ها هر روز بین ۴۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ آگهی مشاهده می کنند. بله! هر روز! خریداران هر روز با بسیاری از محصولات، معاملات و تبلیغات بمباران می شوند. پس برای داشتن یک کسب و کار موفق، نیاز به یک تبلیغ به یادماندنی دارید.

آگهی شما باید مصرف کننده و خریدار را متوقف و خیره کند. سعی کنید تبلیغات تان را خنده دار، غمگین یا صمیمانه و دوستانه طراحی کنید. جذب کردن خریداران به این روش بسیار عالیست زیرا آن ها محصول خود را به خاطر می سپارند. آن ها شاید تمام تبلیغات شما را با جزئیات به خاطر نیاورند، اما حسی که این تبلیغات در آن ها به وجود آورده در ذهن شان حکاکی می شود.

بیشتر بخوانید: با این ۱۲ نکته ساده در اینستاگرام پرفروش شوید

 

ساختن تبلیغ منحصر به فرد با تبلیغ به یاد ماندنی، متفاوت است اما به همان اندازه برای داشتن تبلیغات موفق مهم است. هنگام طراحی آگهی، نمی توانید یک ایده ی عالی دیگر را سرقت کنید و آن را با آرم محصول خود دوباره ارائه کنید. این کار تبلیغات نیست! با این حال می توانید از یک آگهی یا کمپین برای الهام گرفتن در طراحی تبلیغ خود استفاده کنید و پاسخ خوبی به تبلیغات موفق چگونه است؟ بدهید.

پس به یاد داشته باشید که برای پاسخگویی مناسب به سوال تبلیغات موفق چگونه است؟ باید تبلیغات تان را خودتان بسازید. همانطور که گفتیم، مصرف کنندگان با هزاران آگهی هر روز بمباران می شوند. موفقیت شما بستگی به این دارد که شما چقدر در متفاوت کردن تبلیغات تان از سایرین، موفق باشید. هنگام طراحی آگهی خود، باید پیشنهادات فروش منحصر به فرد (USP) محصول یا شرکت خود را پیدا کنید زیرا این همان چیزیست که محصول شما را از بقیه متمایز می کند. محصول یا شرکت شما چه چیزی انجام می دهد که هیچ برند یا هیچ کس دیگری در بازار انجام نمی دهد؟ تمرکز تبلیغات خود را روی همان بگذارید.

 

این بخش تا حدودی سخت است: شما نیاز دارید که محصول را قبل از اینکه واقعا فروخته باشید، بفروشید. در واقع باید چیزی را که می خواهید برای جذب مشتری ارائه دهید، تبلیغ کنید. به خریداران، نشان دهید که محصول شما چه کارهایی برای آنها انجام می دهد و چرا این محصول برای زندگی آن ها ضروری است.

در یک تبلیغ موفق باید بر روی مشتری خود و اینکه چطور محصول شما مشکلات آن ها را برطرف می کند، تمرکز کنید. از اینکه به مشتریان خود بگویید که چرا کسب و کار شما عالی است یا چرا خودتان عالی هستید خودداری کنید. خریداران اهمیتی نمی دهند که چرا شما بهترین هستید. مشتری ها به دنبال این هستند که چگونه می توانید به آن ها در بهبود زندگیشان کمک کنید. پس در تبلیغات موفق چگونه است؟ باید بیش از حد، هایپ نکنیم.

 

خوب! تا اینجا فقط درباره ی اینکه نباید بیش از حد تبلیغ کرد صحبت کردیم. اما اجازه دهید بیشتر برایتان توضیح دهیم.

هنگام طراحی تبلیغات خلاقانه تان، مهم است که از ایده های اغراق آمیز خودداری کنید. با این حال، هنگامی که آگهی شما در روزنامه ها یا وب سایت ها منتشر شد، داستان کاملا متفاوت است. اکنون زمان بسیار خوبی برای شروع یک روند پیروزمندانه است. به طرفداران خودتان نشان دهید که کجا می توانند شما را پیدا کنند، به مشتری های خودتان ایمیل ارسال کنید و به آنها بگویید که در مجله X می توانند تبلیغ شما را ببینند و حتی ممکن است تخفیفات یا امکانات خاصی را به مشتریانی که تبلیغ شما را پیدا می کنند ارائه دهید. این کار نه تنها امکان دسترسی شما را به مشتریان بیشتر می کند، بلکه باعث افزایش اعتبار شما خواهد شد.

 

همیشه به خاطر داشته باشید که استخدام نکردن یک متخصص تبلیغات هزینه بردار تر از استخدام آن است. شما هزینه ی بالایی بابت انتشار تبلیغات خود میپردازید و این در حالی ست که محتوای تبلیغ آن چیزی که باید نیست. تا میتوانید بازار تبلیغات را رصد کنید و از نمونه های جدید الگو برداری کنید، کتاب بخوانید و مقالات را مطالعه کنید و به دنبال راه های خلاقانه باشید.

 

نتیجه گیری

این هفت راهنمایی، کسب و کار شما را در مسیر یک تبلیغات موفق قرار می دهد و پاسخگوی تبلیغات موفق چگونه است؟ خواهد بود. به یاد داشته باشید که موفقیت لحظه ای به دست نمی آید. اما اگر با شرکت و کمپین خود هماهنگ باشید، در این مسیر رشد خواهید کرد.

چگونه تبلیغات موفق داشته باشیم

 

برگرفته از: دوره ی ویدیویی اصول تبلیغات در کسب و کار


۲۶ بهمن ۱۳۹۷ در ۷:۲۸ بعد از ظهر


این بیش از حد تبلیغاتی نباشید واقعا درسته.ادم اعصابش بهم میریزه میره توی این سایتا همش پاپ اپ و تبلیغ اینا


پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

اینستاگرام در ابتدا تنها یک شبکه اجتماعی معمولی بود که تعداد محدودی از کاربران تصاویر کمی در آن به اشتراک می‌گذاشتند؛ اما اکنون بیش از 400 میلیون کاربر فعال دارد که به جز اشتراک گذاری تصویر، با هم تبادل نظر نیز می کنند و به‌عنوان یکی از بهترین رسانه‌های اجتماعی در سراسر دنیا به‌حساب می‌آید. علاوه بر آن، اینستاگرام بهترین پلتفرم برای تبلیغات و بازاریابی کسب و کارهاست. در ادامه با یوکن همراه باشید تا 10 نکته مهم برای موفقیت تبلیغات اینستاگرامی را معرفی کنیم.

اخیراً تحقیقی توسط سایت “ای مارکِتِر” (emarketer) انجام شده که نشان می دهد تا سال 2017 میلادی درآمد تبلیغات اینستاگرامی در دنیا، بیش از 2.5 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت، این رقم 10 درصد کل درآمد تبلیغاتی فیس‌بوک را در بر می گیرد.

این واقعیت را در نظر بگیرید، توسعه و پیشرفت اینستاگرام برای اهداف کسب و کارتان بسیار مهم است. در ادامه، 10 نکته‌ی تبلیغات اینستاگرام را بیان می کنیم که بازگشت سرمایه‌ی فوق‌العاده‌ای داشته باشید بیشتر از این که حتی تصورش را کنید.

ابتدا به اصول اولیه تبلیغات اینستاگرامی می پردازیم.

مالکان کسب و کارها می توانند از طریق تصویرهای زیبا خود را در معرض نمایش قرار دهند. برای این منظور باید کاری کنید تا افراد دید بهتری نسبت به برند شما پیدا کنند. هر کاری می توانید انجام دهید تا اینستاگرام فضایی ساده، زیبا و خلاقانه در اختیارتان قرار دهد.

چگونه تبلیغات موفق داشته باشیم

تبلیغات ویدئویی در اینستاگرام به همان اندازه مؤثر است که تبلیغات تصویری تأثیرگذار است، چرا که به جز امکانات جلوه‌های تصویری، صدا و حرکت را هم در اختیار دارید. هم اکنون در اینستاگرام می توانید ویدئوهایی به مدت یک دقیقه و در قالب “landscape” (افقی) به اشتراک بگذارید.

تبلیغات چرخشی از تبلیغات تصویری، تأثیرگذارتر و عمیق‌تر هستند. کاربران می توانند با کشیدن انگشت به طرفین روی آگهی‌های تبلیغاتی، تصاویر بیشتری ببینند و با لمس یک دکمه وارد وب سایتی شوند و اطلاعات بیشتری به دست آورند.

هیچ تضمینی برای موفقیت کسب و کارتان وجود ندارد، اما با به کارگیری تکنیک‌هایی می توانید شانس موفقیت خود را بالا ببرید. با استفاده از 10 تکنیک زیر احتمال پیشرفت کسب و کار شما از طریق تبلیغات اینستاگرام به طور قابل توجهی افزایش می یابد. توصیه می شود برای تأثیرگذاری بیشتر تبلیغات، این روش‌ها را به کار ببرید و تمام تمرکز خود را روی آن‌ها بگذارید.

اینستاگرام یک شبکه‌ی اجتماعی برای اشتراک گذاری تصاویر است، به همین خاطر بر پایه‌ی مسائل بصری پایه ریزی شده است. در تمام صفحات کاربری موفق و محبوب در اینستاگرام، تصاویر طبیعی و فوق‌العاده‌ای دیده می شود.

برای این که تبلیغات اینستاگرامی تان سبب افزایش فروش، تبلیغات مؤثر و برندسازی شود، استفاده از تصاویری با کیفیت بالا یک ضرورت به‌حساب می‌آید. باید تصاویری که می خواهید استفاده کنید، کاملاً طبیعی و اینستاگرامی باشند تا کاربران به خاطر تبلیغاتی بودنشان، به آن‌ها بی‌توجه نباشند.

شرکت “فیلادِلفیا” (Philadelphia) با اشتراک گذاری تصاویری که هم هیجان انگیز بود و هم اشتها را تحریک می کرد، با افزایش فروش 41 درصدی مواجه شد.

استفاده از تصاویر طبیعی سبب می شود کمپین تبلیغاتی‌تان به پیشرفت برسد. در این صورت، کاربران اینستاگرام به جای این که با سرعت از روی تصاویر شما بگذرند، به دقت تماشای شان خواهند کرد.

تصاویرتان باید واضح و فوق‌العاده باشند، به طوری که بخشی از دیگر عکس‌ها به نظر برسند. پست‌هایتان را نباید طوری منتشر کنید که به بازدیدکنندگان این حس را برساند به دنبال فروش چیزی هستید.

قرار دادن لوگوی برندتان روی تصاویر اقدام خوبی است، اما نباید اجازه دهید برندتان روی عکس‌ها سایه بیندازد. بلکه عناصر خلاقانه‌ی عکستان باید برند یا محصولتان را معرفی کند.

شرکت سونی در یکی از پست‌های خود، برندسازیِ کمتری نسبت به دیگر پست‌های اینستاگرامی داشت. نتیجه‌ی این کار چه بود؟ 43 رتبه ترفیع در یادآوری تبلیغات، 6 رتبه ترفیع در آگاهی از محصول و 6 رتبه ترفیع در پیام رسانی.

“نانیگانز”، شرکت پیشرو در حوزه‌ی تبلیغات، در سایت “مارکتینگ لند” (Marketing Land) نوشته است: “اگر می خواهید لوگوی برندتان را در تبلیغات بگنجانید، این کار را بامهارت انجام دهید. در غیر این صورت، یک عنصر یا رنگ شاخص برای برندسازی قوی، برای برندتان انتخاب کنید.”

هر چقدر تبلیغات شما همانند یک پست واقعی باشد، احتمال بازگشت سرمایه‌تان افزایش خواهد یافت. اینستاگرام شبکه‌ی اجتماعی مبتنی بر تصویر است. پس بهتر است به آن به چشم شبکه‌ای اجتماعی برای هنر نگاه کنید. اگر به 10 حساب کاربری برتر اینستاگرام در سال 2015 سر بزنید، می بینید هیچ متنی در آن‌ها وجود ندارد و تنها در بعضی از پست‌ها لوگو دیده می شود.

البته قانون محدودیت 20 درصدی متن‌های داخل تصاویر که در تبلیغات فیس بوکی وجود دارد، در اینستاگرام اعمال نمی شود. در اینستاگرام تصاویری که تنها با نوشته پر شده‌اند، بازدیدکنندگان زیادی به خود جلب نخواهند کرد.

شرکت “ایزی کانوِس پرینتس” (Easy Canvas Prints) که در حوزه‌ی تجارت الکترونیک فعالیت دارد و تصاویر را به پرینت‌های سفارشی تبدیل می کند، دستاورد فوق‌العاده از تبلیغات اینستاگرامی کسب کرده است. به نظر شما 55 درصد هزینه‌ی اکتساب کمتر و 3.19 بازگشت از هزینه‌ی تبلیغات (بیش از 300 درصد بازگشت سرمایه) چطور است؟

به این مسئله واقفیم کاربران شبکه‌های اجتماعی برای زمانی کوتاه به هر چیزی توجه می کنند. شبکه‌های اجتماعی اخبار و شایعه‌ها را با کمترین نیاز به مطالعه در اختیار کاربران قرار می دهند و اینستاگرام هم از این قاعده مستثنی نیست، حتی اینستاگرام را می توان شبکه‌ی اجتماعی دانست که کاربران تمایل چندانی به خواندن ندارند.

همان طور که تصاویر نباید نوشته‌های زیادی داشته باشد، متن همراه عکس یا همان “کپشن” هم نباید طولانی شود. در فیس‌بوک، طول هر پست حداکثر 40 کاراکتر است. کپشن های اینستاگرام هم باید به همین اندازه باشد و از حدود 40 کاراکتر بیشتر نشوند.

عاملی که سبب شد اینستاگرام به پلتفرمی مؤثر برای کسب و کار تبدیل شود، این است فیس‌بوک تصمیم گرفت اینستاگرام را به روند تبلیغاتی ساده و مؤثر خود اضافه کند.

بدون شک داشتن توانایی هدفمندسازی و همان خلاقیتی که باعث موفقیتتان شده است، عدم قطعیت مربوط به شروع کار یک کانال جدید را کاهش می‌دهد.

خیلی از صاحبان کسب و کارها فکر می‌کنند می توان کارهای موفق قبلی را تکرار کرد. شاید این کار جواب بدهد، اما بهتر است قبل از اینکه پولتان را دور بریزید، به سراغ تبلیغات بروید.

شاید نیاز است بدانید مخاطبان در اینستاگرام چه مواردی را دوست دارند و از چه مواردی چشم پوشی می کنند. حتی اگر همان مخاطبان جوانِ فیس بوکی را دارید، هیچ تضمینی نیست کارهای قبلی در اینستاگرام هم جواب دهند. پس چند کمپین کوچک تشکیل دهید تا بهتر دریابید چه کارهایی، واکنش مثبت به دنبال دارد.

اینستاگرام به فیس‌بوک تعلق دارد و تجمیع تبلیغات نیز در این دو شبکه‌ی اجتماعی یکپارچه است، اما اینستاگرام و فیس‌بوک از نظر تبلیغات، کاملاً مشابه هستند، هر چند از نظر جمعیت شناسی و رفتارشناسی کاربرانشان بسیار متفاوت‌اند.

جمعیت اینستاگرام بسیار جوان‌تر از فیس‌بوک است. 28 درصد کاربران اینترنتی در اینستاگرام فعالیت دارند. زنان بخش گسترده‌ای از کاربران اینستاگرام هستند، در حالی که نوجوانان بخش عمده‌ی مخاطبان این شبکه‌ی اجتماعی را تشکیل می دهند.

در فیس‌بوک زنان حضور بیشتری از مردان دارند و گروه سنی عمده‌ی آن‌ها بین 18 تا 29 سال و 30 تا 49 سال است. نکته‌ی حائز اهمیت این است فیس‌بوک توانسته افراد مسن‌تر (50 تا 64 سال و بالای 65 سال) را بیشتر از اینستاگرام به خود جذب کند.

تفاوت رفتار در دو شبکه‌ی اجتماعی، به ماهیت هر یک از آن‌ها بستگی دارد. اینستاگرام روی تصاویر و ویدئوها متمرکز است، اما محتوایی که در فیس‌بوک به اشتراک گذاشته می شود، از نظر قالب، ترکیبی‌تر و گسترده‌تر است.

شما می توانید از امکانات تبلیغاتی فیس‌بوک برای پیشبرد کسب و کارتان استفاده کنید، اما باید بدانید چطور آن را شخصی سازی کنید تا بیشترین وابستگی را داشته باشید.

در پست‌های تبلیغاتی اینستاگرام، جایی برای کلیک کردن و ادامه دادن نیست و تنها لینکی که می توان روی آن کلیک کرد، در قسمت Bio (اطلاعات شخصی فرد) است.

اگر جزء 500 شرکت برتر دنیا نباشید، احتمالاً علاقه‌مندید نتایجی واقعی از تبلیغاتتان ببینید. با تبلیغات اینستاگرامی، می توانید دکمه‌های فراخوان (Call To Action-CTA) اضافه کنید تا در جملات تکراری “لینک در بیو” رهایی یابید.

در اینستاگرام CTA های زیادی وجود دارد، از جمله: Sign Up، Learn More، Book Now، Shop Now، Contact Us، Watch Now، Download و Apply Now.

هیچ چیز به اندازه صفحه‌ی فرود غیرواکنش گرا نرخ تبدیل یک آگهی را کاهش نمی دهد. تصور کنید تبلیغ خیلی خوبی دارید که مورد توجه قرار گرفته است، اما با دسترسی به صفحه‌ی فرودِ نامناسب برای گوشی موبایل، تمام کاربران آن صفحه را می بندند.

مواجهه با صفحه‌ی غیرواکنش گرا روی موبایل همانند این است به سینما بروید و ببینید در بوفه‌ی آن هیچ نوشابه یا پاپ کورنی وجود ندارد. این تجربه‌ی ناخوشایند برای مشتریان است که همانند دیدن صفحه‌ی غیرواکنش گرا روی گوشی است.

اینستاگرام یک اپلیکیشن موبایلی است. هر کاربری روی CTA شما کلیک می کند، انتظار دارد به صفحه‌ی موبایل پسند برسد، پس ناامیدشان نکنید.

“هشتگ‌ها” از تفاوت عمده اینستاگرام و فیس‌بوک به حساب می‌آید. “هشتگ‌ها” در فیس‌بوک خیلی برجسته نیستند، در حالی که عکس این قضیه در اینستاگرام وجود دارد. تبلیغات اینستاگرامی باید همانند بخشی از جریان طبیعی پست‌های اینستاگرامی به نظر برسند. پس هشتگ ها را وارد پست‌های اینستاگرام کنید.

هشتگ گذاری در اینستاگرام یک ضرورت اساسی است. مطالعه‌ای توسط سایت “تِرَک مِیوِن” (TrackMaven) انجام شده که نشان می‌دهد پست‌هایی با 11 هشتگ، بیشترین تبادلات را دارند.

علاوه بر استفاده از چند هشتگ، حتماً از واژه‌های صحیح استفاده کنید. باید در کنار کمیت به کیفیت هم توجه داشته باشید.

در منابع زیر مناسب‌ترین هشتگ‌ها پیدا می‌شود:

چگونه تبلیغات موفق داشته باشیم

یکی از آگهی‌های بانک چندملیتی Scotiabank، چند تبلیغی بود که از کاربران می خواست چند مورد را در یک فیلم تشخیص دهند. در این کمپین از هشتگ معروف “ThingsOrganizedNeatly” استفاده شده بود.

در نهایت، اینستاگرام 20 رتبه افزایش در یادآوری تبلیغات و 6 رتبه افزایش در آگاهی از برند را برای Scotiabank گزارش کرد.

اعتماد چیزی است که به آن نیاز دارید تا ببینید تبلیغات منبعی مؤثر و بلندمدت برای پیشرفت و توسعه‌ی کسب و کارتان هست یا نه.

شاید در این فکر هستید چطور می توانید با استفاده از تبلیغات اعتماد ایجاد کنید. محتواهای تولیدشده توسط کاربران راهی است که از طریق آن می توانید اعتماد به وجود آورید و به فروش بیشتری دست یابید.

دو قالب تبلیغاتی که اعتماد بیشتری را جلب می کنید، “توصیه‌ی آشنایان” و “نظرات آنلاین مصرف کنندگان” است. با انتشار تصاویر مشتریانتان می توانید از هر دو روش بیشترین استفاده را ببرید.

بدین صورت، با استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربران، 4 نکته از این فهرست را به آسانی رعایت کرده‌اید.

همین حالا می توانید اولین تبلیغ اینستاگرامی را پست کنید. بهانه تراشی‌هایی چون «من به فیس‌بوک علاقه‌ی بیشتری دارم» یا «از امتحان محیطی جدید می‌ترسم» را کنار بگذارید. امروزه تبلیغات اینستاگرامی رشد قابل توجهی دارند و این شبکه‌ی اجتماعی همواره در حال پیشرفت است. پس هم اکنون به این شبکه‌ی اجتماعی بزرگ و تأثیرگذار ملحق شوید.

منبع: socialmediatoday

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟




مجله موفقیت یوکن، مجله ای است ویدیویی که تلاش می کند هر آنچه انسان های موفق درباره موفقیت از دیروز تا به امروز تجربه کسب کرده اند را به آسان ترین شکل ممکن در اختیار شما بگذارد. هدف ما در یوکن گردآوری بروزترین روش های موفقیت فردی، سازمانی و تجاری است تا مرجع کاملی باشیم برای مخاطبین و افرادی که سعی دارند موفق شوند.

مدیرسایت –

فرمول طلایی تبلیغات اینستاگرام

شنبه اول هفته – ستون سوم تبلیغ نویسی

در این برنامه شنبه اول هفته به یک نکته مهم در تبلیغ نویسی می پردازیم که با رعایت آن می توانید فروش خودتان را افزایش دهید.

چگونه تبلیغات موفق داشته باشیم

پست قبلی

پنج نکته کلیدی برای افزایش ورودی گوگل

پست بعدی

فرمول سه مرحله ای تبلیغ نویسی

فرمول طلایی تبلیغات اینستاگرام

شنبه اول هفته – ستون سوم تبلیغ نویسی

روش نوین بازاریابی خدمات و مدرسین

چگونه با سرمایه کم یک کسب و کار میلیونی را آغاز کنیم؟

جناب نورهانی سلام
نکته ای را در خصوص ویدئ شما باید اشاره کنم.
مزیت یا مزایا، آن دسته از ویژکی هایی است که رقبای ما ندارند یا همان مزیت رقابتی.
آنچیزی که عاید مشتری می شود و شما در ویدئو فرمودید منافع است که با مزیت متفاوت می باشد.
پیروز و موفق باشید

البته باید ترجمه صحیح benefits را در نظر بگیریم.
که مزایا صحیح است.

تشکر فراوان از شما جناب نورهانی
به واسته آموزش های که در گزاشتید در modiresite رتبه سایت من از ۱۰.۰۰۰ تا در ایران بهبود پیدا کرده.

با سلام خدمت جناب نورهانی
منظور شما از تبلیغ نویسی همان آگهی های تبلیغاتی در سایت های تبلیغاتی است؟
با تشکر

سلام
تبلیغ نویسی مهارت نوشتن متن های تبلیغاتی حرفه ای برای صفحات سایت است که کاربر را برای انجام کاری دعوت کند.
و با موردی که شما فرمودید متفاوت است.

با تشکر بسیار

مهم ترین فاکتور برای یک تبلیغ موفق شناسایی دقیق بازار و کاربر هدفه. یعنی باید از قبل کاربر هدف و بازارت رو بشناسی تا بتونی متناسب با اون کمپین رو تشکیل و پیش ببری.
ممنون از مطلبتون.

ممنون
عالی بود

با سلام
لطفا نظر خودتون رو راجب معرفی این محصول برام بگید که آیا موثر و مفید هست یا نه؟
لطفا ایرادات این محصول رو اعلام کنید.
با تشکر محمدی مدیر تبلیغ تغییر باورهاhttp://www.sajjadebadi.com/downloads/%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF-%D8%AF%D8%B1-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%AA%D8%A7-300-%D8%A8%D8%B1/

با سلام خدمت استاد عزیز آقای نور هانی
استاد میخواستم بدونم پتانسیل درآمد زایی از تبلیغاتی از جمله:
تبلیغات گوگل/سیستم همکاری در فروش/ تبلیغات داخلی مثل (صباویژن) و…
چقدر میتونه باشه؟
آیا ما با بازدید خوب؛ بدون تولید محصول میتونیم درآمد قابل توجهی کسب کنیم؟

حوزه کاری ما مشاوره بازاریابی است . اما به عنوان کسی که علاقه مند به مباحث این چنینی هستم، لذت بردم

من حوزه کاریم در این زمینه نیست ولی به نظر من مشتری مداری هم خیلی خوب هست من خودم الان به شخصه دارم تجربه می کنم من بیشتر انرژی خودم رو به کاربران سایتم می پردازم و به فروش زیاد فکر نمی کنم ولی خیلی دوس دارم مشتریان خودم از من راضی باشند که دوباره بر گرددند ۹۹ درصد بر می گردنند خرید می کنند من خیلی کم بازار یابی می کنم مشتریان ر اضی باشند سایت رو معرفی می کنند به هم دیگه البته شغل با شغل فرق می کنه بیشتر فروش من از این گزینه هست از جناب نورهانی تشکر می کنم بابت منتشر کردن این پست لذت بردم

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

 − 
4
 = 
1

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

 + 
2
 = 
پنج

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

 − 
4
 = 
4

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

چگونه تبلیغات موفق داشته باشیم

ما در مدیرسایت به شما کمک می کنیم بتوانید مخاطبین هدف را جذب کنید و آن ها را به مشتری تبدیل کنید.
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه
9 الی 17
88481024

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

 + 
2
 = 
پنج

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

 − 
4
 = 
4

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

در حال حاضر خالی است: 0 تومان


ادامه خرید

در حال حاضر خالی است: 0 تومان


ادامه خرید

چگونه تبلیغات موفق داشته باشیم

 

تبلیغات (به انگلیسی: Advertising)، (به فرانسوی: Publicité) تبلیغ ریشه درزندگی اجتماعی انسانها دارد عملی است که در آن فروشنده یا تولیدکننده‌ای با انجام امری سعی می‌کند که خریدار بالقوه را از تولید این محصول آگاه کند. این عمل با روش‌های گوناگونی انجام می‌شود.

آگهی به مطالبی گفته می‌شود که از جانب فرد یا دستگاهی برای آگاه کردن عموم مردم تهیه و به روشی مناسب منتشر می‌گردد. آگهی‌ها می‌توانند چاپی یا غیر چاپی باشند. همچنین از نظر مالکیت می‌توانند به دو گروه دولتی و غیردولتی تقسیم گردند. آگهی انحصار وراثت، ابلاغیه، احضاریه، آگهی مزایده و آگهی استخدام نمونه‌هایی از آگهی‌های دولتی هستند.

برای اینکه تبلیغات موفق بسازیم لطفا به نکات زیر توجه کنید:

 

1- تبلیغ نویسی با ایجاد حس اضطرار در مشتری:
قطعا هدف شما تنها این است که مشتریان تبلیغ شما را ببیند، توجه آنها جلب شود و سپس تبلیغ شما را کامل بخوانند و به کار خود ادامه دهند، اگر به این شیوه هزاران نفر تبلیغ شما را ببیند سودی برای شما نخواهد داشت.

شاید خیلی از این افراد پس از دیدن تبلیغ شما واقع با خود بگویند که این سرویس یا محصول خیلی عالی است و من حتما از آن استفاده خواهم کرد، اما واقعیت این است که خیلی از آنها به جریان زندگی ادامه می دهند و سرویس شما را فراموش می کنند.

پس بهتر است پس از دیدن تبلیغ از آنها بخواهید کاری کنند و به نوعی همان موقع آنها را وادار به ارتباط با خود کنید. با کمک تکنیک اضطرار می توانید آنها را وادار کنید که همان موقع با شما ارتباط برقرار کنند یا از شما خرید کنند.

 

2- از ویژگی های محصول و خدمات خود در تبلیغ بنویسید:
منظور از ویژگی‌ها، تمام مشخصات ریز به ریز محصول یا سرویس نیست، در واقع ویژگی‌هایی مد نظر است که برای مشتریان شما اهمیت دارد.

در واقع چیزی که مهم است، نتیجه ویژگی های محصول شماست. مثلا اگر شما یک مشاور مالیاتی هستید و ویژگی سرویس شما این است که کاربر از طریق سایت می تواند نتایج کار را دانلود کند، نتیجه این ویژگی صرفه جویی در وقت و راحتی در انجام کار برای مشتری است. در تبلیغ خود باید به نتیجه ای که از ویژگی های سرویس شما حاصل می شود اشاره کنید.

خیلی پیچیده نیست در سه قدم می توانید این کار را انجام دهید

تمام ویژگی های محصول یا سرویس خود را لیست کنید.
برای هر ویژگی بنویسید که دقیقا چه کاری را انجام می دهد.
سپس در ادامه کاری که برای هر ویژگی نوشتید، بنویسید که این کار چه نتیجه ای برای مشتری خواهد داشت.
مثلا برای مثال گفته شده به این شکل خواهد بود:

داشتن وب سایت – امکان ورود مشتری به سایت و دانلود مستندات – صرفه جویی در وقت و راحتی در استفاده از خدمت

 

3- پیشنهادی به آنها بدهید که توان رد کردن آن را نداشته باشند:
یکی دیگر از تکنیک‌هایی که در تبلیغ نویسی حرفه‌ای می‌توانید از آن استفاده کنید ارایه پیشنهادات قوی و غیرقابل رد‌کردن است.

مشتریان عاشق چانه زدن و تخفیف گرفتن هستند، پس به آنها پیشنهادی دهید که بارها و بارها به شما مراجعه کنند.

فرقی نمی‌کند که پیشنهاد شما یک تخفیف است، ارسال رایگان است یا هرچیز دیگر، به این فکر کنید که واقعا ارزشمند باشد، در واقع چیزی که به صورت رایگان یا با تخفیف ارایه می دهید نباید یک جنس یا سرویس بی ارزش باشد.

 

4- تبلیغ نویسی حرفه‌ای با تیتر تبلیغاتی قوی:
کاربران همه چیز را خیلی سریع مرور می کنند، در طول روز تبلیغات مختلفی را مشاهده می کنند و مسلما نمی توانند همه تبلیغات را به دقت مشاهده کنند، مگر اینکه آن تبلیغ به شدت توجه آنها را جلب کند. تیتر یک تبلیغ یکی از مهمترین قسمت های تبلیغ است که وظیفه جلب توجه را به عهده دارد.

عنوان تبلیغاتی

برای اینکه یک تیتر تبلیغاتی خوب بنوسید باید به مخاطبین خود توجه کنید. شما توجه چه افرادی را می خواهید جلب کنید؟ این افراد به چه چیزهایی اهمیت می دهند؟ این افرد در چه سطحی از درآمد هستند؟ ذهنیت پیشفرض این افراد در مورد کسب‌وکارهای مشابه شما چیست؟

چند وقت پیش ایمیلی دریافت کردم که تیتر ایمیل به این شکل بود: آیا شما هم این اشتباهات را در کمپین تبلیغاتی مرتکب می شوید؟

نمی دانستم که دقیقا به چه اشتباهاتی می خواهد اشاره کند، و با اینکه مطالعه زیادی در این زمینه داشتم بازهم با خودم گفتم که شاید حتی یکی از این اشتباهات را انجام می‌دهم ولی از آن خبر ندارم؟ این ایمیل به اندازه کافی توجه من را به عنوان یکی از افراد علاقه مند به این مباحث جلب کرد.

نکته مهم اینجاست که این تبلیغ به فرد درست نیز ارسال شده بود، من به این مباحث علاقه مند بودم، قطعا ارسال آن به فردی که به این مباحث علاقه‌ای ندارد سودمند نیست.

 

5-چه چیزی شما را متفاوت از رقبای شما کرده است:
قبل از ساخت یک تبلیغ باید به تفاوت‌ها و مزیت‌های رقابتی خود توجه کنید. چه چیزی باعث می‌شود که یک مشتری از شما خرید کند و به سراغ رقبای شما نرود؟ این دقیقا آن چیزی است که باید در تبلیغات خود به آن اشاره کنید. در واقع این شانسی است که رقبای شما از آن بی بهره هستند. البته اگر واقعا مزیتی نسبت به رقبا دارید که قابل توجه باشد. مزیتی که برای مشتریانتان نیز یک ارزش باشد، زیرا هر تفاوتی یک مزیت رقابتی نیست.

در تبلیغ نویسی اگر در تبلیغ خود کاربر را دعوت به انجام کاری می‌کنید باید دلیل دعوت خود را مشخص کنید. در واقع به کاربر دلیلی بدهید که از شما خرید کند و به تبلیغ شما اهمیت بدهد.

حواستان باشد که مزیت رقابتی شما نباید تنها یک ویژگی باشد که در مدت زمانی کوتاهی توسط رقبایتان تکرار می شود. اما سیاست شما در قیمت گذاری، سیاست شما در خدمات دهی و.. می تواند یک مزیت رقابتی باشد.

در زیر یک نمونه تبلیغ را مشاهده می کنید که در آن به مزیت رقابتی اشاره شده است و به نوعی به کاربر نشان داده شده است که مزیت رقابتی ما چیست.

ساخت تبلیغات موفق

“ما گارنتی می کنیم که پیتزای تازه و داغ را در ۳۰ دقیقه یا کمتر تحویل می دهیم، اگر غیر از این شد پیترا رایگان خواهد بود”

طراحی و بهینه سازی شده : دیزاین مای سایت

چگونه تبلیغات موفق داشته باشیم
چگونه تبلیغات موفق داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *