چطور صورت زیبایی داشته باشم

 
helpkade
چطور صورت زیبایی داشته باشم
چطور صورت زیبایی داشته باشم

از آنجایی که پوست صورت یکی از قسمتهای بدن است که همیشه در معرض هوای گرم و سرد و یا نور آفتاب قرار دارد و بسیار لطیف و آسیب پذیر می باشد، توجه به سلامت و بهداشت آن نیز بسیار مهم است. برای آنکه به این مهم دست پیدا کنید و پوست سالم و شاداب داشته باشید نکاتی در این بخش از سلامت پوست و موی نمناک آورده شده است که انجام دادن آنها تا حد زیادی به سلامت پوست صورت شما کمک خواهد کرد.

1. قانون طلایی:

باید:اطمینان حاصل کنید که همیشه آرایش خود را قبل از خواب پاک کنید پوست، نیاز به نفس کشیدن دارد و آرایش مانع از آن می شود، و منافذ پوست را مسدود میکند.آیا پاک کننده آرایش ندارید؟ فقط روغن زیتون را روی یک پد پنبه قرار دهید و روغن را بر روی صورت خود ماساژ دهید، تا آرایش و آلودگی را پاک کنید.

نباید:لایه برداری پوست را فراموش کنید.، حداقل یک بار یا دو بار در هفته، پوست خود را لایه برداری کنید تا لایه های پوست مرده از بین بروند.اطمینان حاصل کنید که پوست شما سالم تر و روشن تر می شود ، شما همچنین می توانید از ماسک پودر گردو و ماست ،برای شفافیت پوست استفاده کنید.چطور صورت زیبایی داشته باشم

2. خورشید و پوست:

باید:از کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 15، که هر دو اشعه UVA و UVB را مسدود می کند، استفاده کنید.از آنجائیکه نور آفتاب باعث ایجاد چین و چروک، لکه های پوستی و سایر مشکلات پوستی می شود، شما باید پوست خود را از خورشید محافظت کنید. اطمینان حاصل کنید که برچسب “noncomedogenic” یا “nonacnegenic” را روی کرم باشد چون منافذ پوست را مسدود نمیکنند.

نباید:در هر شرایطی از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، چه در هواط بارونی چه هوای سرد (بدون عذر). اگر به سمت ساحل یا در اطراف سطوح بازتابنده مانند برف یا یخ بروید، پوست خود را با استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 30 گرم، بپوشانید.

3. شما چه چیزی می خورید:

باید:توجه داشته باشید در رژیم غذایی خود میوه های تازه، سبزی، پروتئین کافی و ویتامین ها را قرار دهید رژیم غذایی که حاوی ویتامین C و چربی کم و قند هست، پوست را پررنگ می کندیک رژیم کم قند را در نظر بگیرید، که می تواند سطح انسولین را پایین نگه دارد، به سلول ها اجازه می دهد، تعادل سالم را حفظ کنند.

نباید:خوردن غذاهای تند و تخمیر شده، نمک، مرکبات، غذای سرخ شده مصرف نکنید و به جای آن از مواد غذایی مانند برنج، بلغور جو دوسر و سیب زمینی استفاده کنید.

4. عرق کردن!

باید:ورزش منظم انجام دهید ، دویدن و یوگا ،گردش خون لازم را به بدن شما می دهد و همچنین روند پاکسازی بدن شما را تسریع می بخشد پس از ورزش ،متوجه شادابی پوست خود میشوید.

نباید:مراقبت از پوست قبل و بعد از تمرین را از دست ندهید ، قبل از خروج،از یک تونر برای کاهش به تولید روغن استفاده کنید پس از آن، پوست را تمیز کنید و از روغن سویا یا روغن زیتون استفاده کنید.

5. خواب:

باید:سعی کنید هر شب حداقل 8 ساعت بخوابید ؛ اگر به اندازه کافی استراحت نکنید ، پوست نیز خسته می شود – و شادابی خود را از دست میدهد پس این را ریسک نکن.شما همچنین، می توانید عسل را روی صورت خود دو بار یا سه بار در هفته اعمال کنید، تا به طور طبیعی پوست خود را تسکین داده و آنها را درمان کنید.

نباید:”قبل از رفتن به رختخواب، صورت خود را بشویید”، توصیه دکتر Rahul Nagar، متخصص پوست “برای پوست خشک، از پاک کننده های خفیف غیر الکلی استفاده کنید.مقدار زیادی مرطوب کننده، استفاده کنید و از آب گرم بپرهیزید، زیرا پوست را بیش از حد خشک می کند. “

6. آب درمانی :

باید:به بدن آبرسانی کنید ، بطور روزانه ،مقدار زیادی آب بنوشید، حداقل 8 لیوان در روز همچنین، میوه ها و سبزیجات آبدار مصرف کنید، مانند هندوانه، خیار، پرتقال، توت فرنگی، گریپ فروت و کانتالوپ . “

نباید:نوشیدن گلاب را فراموش کنید. این، کمک می کند تا پف چشم در صبح از بین برود، pH بدن را متعادل میکند.

7. خداحافظ آکنه:

باید:صورت خود را با آب گرم، سه بار در روز شستشو دهید و به آرامی صورت خود را با حرکات دایره ای ماساژ دهید، اطمینان حاصل کنید که ،پاک کننده شامل آلفا هیدروکسی اسید یا بتا هیدروکسی اسید است پس از پاکسازی، پوست را خشک کرده و از یک لوسیون حاوی پراکسید بنزوئیل، استفاده کنید که اثری ضد باکتری دارد.

نباید:به جوش ها دست نزنید، منجر به تورم، قرمزی و حتی زخم می شود ، احساس میکنید جوش در راه است؟ منطقه را فقط با گلاب تمیز کنید و یک کیسه چای سبز سرد را به مدت 10 دقیقه روی آن قرار دهید. همچنین ،اگر عینک آفتابی یا طبی میزنید، مطمئن شوید که آنها را به طور مرتب تمیز میکنید، تا روغن مانع مسدود شدن منافذ پوست نشود.

8. اسکراب های دوست دار پوست صورت :

باید:استفاده از اسکرابهای آیورودا برای تغذیه پوست و کمک به آن، برای نفس کشیدن بهتر خوشبختانه ،تمام مواد مورد نیاز در آشپزخانه موجود است.2 قاشق غذاخوری آرد نخود، ½ قاشق چایخوری پودر زردچوبه، کافور و چوب صندل با مقداری گلاب،شیر، آب بسته بندی ؛ بله، اسرار زیبایی در آئورودای باستانی نهفته است.

نباید:نکات زیر را نادیده بگیرید ، از روش سودارشان کریا برای زیبایی خود استفاده کنید بله، این روش آسان است فقط تنفس درست ،می تواند شما را از لکه ها و جوش ها خلاص کند.ندی گورجا،در هنر زندگی، می گوید:”سودارزان کریا ،یک روش تنفس است که ریتم های ذهن و احساسات بدن را هماهنگ میکند ؛ این روش ، کمک می کند تا استرس از بین برود، و تجربه آن در هر فرد متفاوت است. “

9. اسپای روزانه:

باید:یک رژیم منظم مراقبت از پوست داشته باشید “برای پوست خشک، از ماسک گیلاس تازه استفاده کنید قبل از رفتن به رختخواب، آن را روی صورت بمالید.و بعد از 15 دقیقه آن را بشویید “

نباید:فراموش نکنید که ،پوست صورت خود را ماساژ بدهید. ماساژ ملایم صورت با روغن می تواند شگفت انگیز باشد ؛ بسته به نوع پوست شما، روغن هایی از خردل، نارگیل، بادام یا کومکادی را انتخاب کنید، زیرا اینها مواد مغذی عالی هستند که به پوست درخشان کمک می کنند با این حال بهتر است – از موسیقی مورد علاقه خود به عنوان تسکین دهنده استفاده کنید.

بعد از 20 دقیقه چه چیزی دارید؟ پوست زیبا و آرامش .

10. عادت های سالم:

باید:وقت خود را آزاد کنید و سعی کنید تا حداکثر فشار را از بین ببرید ، آیا تا به حال متوجه شده اید که، زمانی که شما تحت تأثیر قرار گرفته اید، تمایل دارید که بیشتر از آن بیرون بیایید؟این به آن دلیل است که استرس باعث تولید کورتیزول و هورمون های دیگر میشود و پوست را به تولید روغن بیشتر ترغیب میکند .تمرینات تکنیک های مدیریت، استرس مانند؛ تمرینات تنفسی، یوگا و مدیتیشن.

نباید:فیوژن و عضلات صورت خود را نادیده بگیرید ، فقط 5 دقیقه در روز، چند تمرین صورت انجام دهید ؛ از تمرینات موجود در یوگا استفاده کنید این عضلات، پوست را قوی تر می کند.شما بهترین لباس را میپوشید، با این حال شما نیاز به چیزی برای تکمیل نگاه دارید.چطور صورت زیبایی داشته باشم

لبخند زیبا داشته باشید !

در حالیکه انرژی و وقت زیادی را صرف ظاهر خود میکنیم، فراموش میکنیم که شادی درونی مان را بیان کنیم “نگه داشتن یک لبخند روی صورت، به حفظ عضلات صورت و پوست کمک می کند.

مردم ممکن است بگویند؛ شما 10 سال جوانتر به نظر میرسید.

1. وقتی قصد بیرون رفتن از خانه را دارید حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

تکرار این مورد مطمئنا دلیلی دارد ، نکته ای که متخصصان پوست و زیبایی مدام به آن اشاره می کنند ولی چرا ؟ استفاده از کرم ضد آفتاب تنها مختص فصل تابستان نیست بلکه از آنجایی که آفتاب در تمام فصول می تابد بنابر این استفاده از کرم آفتاب نیز مهم است ، فراموش نکنید که اس پی اف کرم ضد آفتاب را براساس رنگ پوست و پیشنهاد پزشک انتخاب کنید.

 

2. مواد غذایی شیرین کم مصرف کنید

قند خون بالا باعث کاهش کلاژن پوست و افزایش چین وچروک آن می گردد. افزایش قند خون همچنین باعث عفونت قارچی پوست می شود و بثورات پوستی در زیرسینه ها، کشاله ران و حتی صورت نمایان می شود.

3. جنس و نوع پوست خود را بشناسید

این نکته ای است بسیار مهم که در صورت توجه نکردن به آن می توانید زیبایی و سلامت پوست صورت خود را در معرض خطر قرار دهید؛ اگر پوست شما خیلی چرب است، از لوسیون های بدون چربی استفاده کنید تا منافذ پوست تان بسته نشوند. اگر پوست شما بیش از حد خشک است، از کرم های چرب استفاده کنید.

4. مطلقا سیگار نکشید

مصرف دخانیات به عنوان مثال سیگار باعث آسیب پوست می شود و می تواند پوست شما را 10 سال یا حتی بیشتر، پیرتر کند. سیگار رادیکال های آزاد در سیگاری ها، به کلاژن و بافت های الاستیک پوست حمله می کنند و پوست را نازک تر، ضعیف تر و بیشتر مستعد ابتلا به چین وچروک می کند.

5. مراجعه به پزشک متخصص پوست در شرایط لازم

حداقل سالی یکبار به متخصص پوست مراجعه کنید با این اقدام می توانید مشکلات پوستی خود را بهتر و سریع تر درمان کنید.

6. تاریخ مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی را در نظر بگیرید

توجه داشته باشید که اگر بعد از استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی دچار ناراحتی پوستی یا چشمی شدند، آنها را دور بیندازند. براساس نظر پزشکان پوست لوازم آرایشی را نباید بیشتر از سه ماه نگه داشت.

7.به بهداشت پوست اهمیت دهید صورت خود را قبل از رفتن به رختخواب بشویید

اگر بیرون از خانه می روید باید بدانید که در طول روز، چربی، آلودگی هوا و گردوخاک روی پوست شما قرار می گیرد در این شرایط مواد آرایشی نیز به آلودگی های قبلی اضافه می شود و در صورتی که قبل از خواب صورت تان را نشویید، هنگامی که سرتان را روی بالش می گذارید، تمام این آلودگی ها به سطح بالش تان می مالد و منافذ پوست شما را می بندد، در نتیجه پوست دیگر نمی تواند نفس بکشد و جوش و سایر مشکلات پوستی به سراغ صورت شما می آید.

این روزها طبیعی بودن بیش از هر چیز دیگری طرفدار دارد و کمیاب شده است . بسیاری از دختران سعی دارند که زمان زیادی را صرف آرایش کردن کنند اما بدانید که هیچ گاه صورت آرایش کرده شما به اندازه صورت طبیعی زیبا نخواهد بود اما سوال اینجاست که چگونه بدون استفاده از لوازم آرایش زیبا باشیم ؟

در این قسمت از دنیای مد نمناک 14 راهکار ساده را به شما معرفی می کنیم که بدون آرایش هم زیبا باشید. 

1. ابروهای خود را زیبا کنید

ابروها در صورت بدون آرایش بودن بیش از هر چیز دیگری مورد توجه قرار می گیرند. پس باید حالت ابروهایتان را متناسب کنید. اگر نیاز است کمی با حنا یا رنگ ابرو، آن را جلوه دهید. هنگام انتخاب رنگ مناسب حتماً باید به تناسب پوست خود دقت داشته باشید که رنگ ابرو برای پوست شما مناسب باشد. اگر ابروهای ضخیمی ندارید، بهتر است که روزانه روغن کرچک و ویتامین آ به ابروهای خود بزنید تا آنها را پرپشت تر کنید. بعد از چند هفته می توانید تغییرات قابل ملاحظه ای را در ابروهایتان مشاهده کنید. 

باید سعی کنید که چشمان خود را درشت نشان دهید. پس برای این کار می توانید موهای ان را با فرمژه فر کنید. سپس کمی ژل مخصوص به مژه بزنید و همچنین می توانید اکستنشن مژه انجام دهید تا لکه ها و تیرگی های زیر چشم را از بین ببرید.چطور صورت زیبایی داشته باشم

اول از همه باید رژیم غذایی خود را تصحیح کنید. این سیاهی زیر چشم به دلیل کمبود آهن و ویتامین ب در بدن است. جگر و گوشت قرمز حاوی مقدار زیادی از این دو ماده می باشد. از کرم چشم برای روشن سازی زیر آن استفاده کنید که حاوی کمپرس سرد با نعناع یا چای سبز نیز کارآمد خواهد بود. 

یک لبخند زیبا می تواند امتیاز شما را تا حد زیادی بالا ببرد. بنابراین با زیباسازی آن ها به جذابیت خود اضافه کنید و از خمیر دندان های سفید کننده استفاده کنید. از مصرف بیش از حد قهوه پرهیز کنید . به یاد داشته باشید که استفاده بیش از حد از خمیر دندان نیز می تواند به دندان های شما آسیب بزند. اگر دندان های شما در حالت طبیعی و سالم رنگ تیره و یا زردی دارند، حتماً باید از سفیدکننده های دندان پزشکی استفاده کنید. 

4. لب های خود را فراموش نکنید. 

تقویت کردن ، رطوبت رسانی و لایه برداری منظم به اندازه، برای لب های شما اهمیت بسیار زیادی دارد. از بالم های لب استفاده کنید و در صورت دسترسی نداشتن به آن ها روغن زیتون و روغن های طبیعی را جایگزین کنید. یک بار در هفته لب های خود را با خمیر دندان نرم یا انگشتتان ماساژ دهید. همچنین آن ها را مرطوب کنید و از لایه برداری لب با استفاده از شکر استفاده کنید.  

رنگ موهای زشت یا موهای خشک و شکننده اثر منفی روی زیبایی بدون آرایش شما دارد و حتماً از استایل ساده اما شیک مو استفاده کنید. رنگ های طبیعی تر به کار بگیرید یا اصلا موهای خود را رنگ نکنید و به دنبال ظاهر کاملاً طبیعی باشید.

می توانید انتهای موی خود را کمی فر کنید و حالت دهید. از محصولاتی استفاده کنید که موی شما را در برابر گرمای سشوار، گرمای آفتاب و یا اتوی مو محفوظ نگه می دارد . بیش از حد از محصولات داغ و حالت دهنده مو استفاده نکنید.

روغن زیتون براقیت زیادی به موهای شما می دهد. همچنین با شوره، خشکی و دیگر مشکلات مبارزه می کند. ازعصاره های گیاهی جوشانده شده مثل بلوط برای موهای مشکی یا خرمایی و بابونه برای موهای بلوند استفاده کنید تا موهای براق تری داشته باشید.

6. عطر و رایحه مناسب انتخاب کنید:

از عطر و رایحه ای ملایم با خط بو استفاده کنید تا در طول روز روی لباستان بماند و حس خوشایندی را برای شما به وجود بیاورد. هرچه خودتا را دوست داشته باشید و سرشار از حس لذت، از بیرون هم زیبا و دل نشین به نظر خواهید رسید. 

7. ضدآفتاب بزنید.

اشعات مضر خورشید تأثیرات زیادی روی پوست شما می گذارند و باعث ایجاد چین و چروک ها می گردند و پیری زود رس را موجب می شوند. همچنین عاملی برای سرطان های پوستی می باشند ، به همین دلیل باید از ضد آفتاب با اس پی اف بالا استفاده کنید تا از پوست خود مراقبت کرده باشید. 

بسیاری از زیباشناسان بر سلامت پوست تأکید زیادی دارند و تاکید دارند که بیش از 2 بار در روز صورت خود را نشویید. بهتر است که این کار را قبل از خواب انجام دهید و همچنین صبح ها نیز می توانید با استفاده از شیر یا لوسیون صورت خود را بشویید.

مهم ترین نکته این است که با پوست خود خشن رفتار نکنید . از محصولات آرایشی ملایم استفاده کنید.

ماسک های صورت مثل ماسک رس سفید را فراموش نکنید. ماسک های تقویتی را یک بار در هفته استفاده کنید. اگر پوست حساسی ندارید، می توانید با اسکراب های مختلف لایه برداری را انجام دهید. 

9. از کرم BB استفاده نمایید:

BB کرم ترکیبی از کرم ضدآفتاب، مرطوب کننده و یک کرم پایه است که نقش بسیار موثری در افزایش زیبایی صورت دارد. این کرم ها علاوه بر محافظت از پوست باعث می شوند تا ظاهری صاف و یکدست داشته و نیازی به آرایش نباشد. 

10. به اندازه کافی بخوابید. 

خواب مناسب حداقل 7 تا 9 ساعت برای سالم نگه داشتن پوست ضروری می باشد. پس از ساعت 11 شب به رختخواب بروید زیرا بعد از گذشتن نیمه شب بدن شما شروع به تولید هورمون های اصلی زیبایی می کند که یکی از آن ها ملاتونین است. روی کمر خود بخوابید تا مشکلاتی مثل چین و چروک روی صورت شما به وجود نیاید. 

11. اعتماد به نفستان را بیشتر کنید :

خودتان را دوست داشته باشید و عشق بورزید و برای تحسین زیبایی خود به آرایش عادت نکنید. برای کشف زیبایی واقعی و طبیعی خود تلاش کنید تا اعتماد به نفستان افزایش یابد. 

12. به رژیم غذایی خود بیشتر دقت کنید.

مطالعات نشان می دهد که زیبایی پوست رابطه تنگاتنگی با مواد غذایی مورد استفاده ما دارد. ماهی، روغن سبزیجات و دانه های گیاهی و آجیل های طبیعی برای پوست مناسب هستند زیرا منبع غنی از اسید چرب ، ویتامین و کاروتن می باشند که با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند و محصولات لبنی نیز می توانند کلید زیبایی پوست شما باشند.

13. از اسکراب استفاده کنید: 

برای رفع بی روحی و خستگی پوست صورت باید از یک اسکراب طبیعی استفاده نمایید تا سلول های مرده و آلودگی ها را از بین ببرید و باعث شادابی پوستتان شوید. 

حتماً باید رنگ مناسب لباس های خود را بدانید که در زیبا به نظر رسیدن پوست شما و پوشاندن عیب ها موثر است. پوست بدون فونداسیون و کرم پودر و پنکیک، رنگ پریده به نظر می رسد. به همین دلیل نباید این رنگ پریدگی را با رنگ های لباس بیش از حد تیره افزایش دهید و همچنین رنگ های سرد نیز ممکن است کار را بدتر کند. سفید نیز گزینه مناسبی نمی باشد. بهترین گزینه استفاده از رنگ های ملایم روشن مثل آبی یا هلویی می باشد ، البته باید رنگی را انتخاب کنید که به پوست شما بیاید و از علم رنگ شناسی کمک بگیرید.

مراقبت از پوست ، مهم ترین دغدغه بانوان به خصوص دختران است که بخشی از  وقت و هزینه  ماهانه و فصلی آنها به خرید محصولات مراقبتی از کرم پودر و لوسیون گرفته تا آبرسان ها و مرطوب کننده ها و سرم ها اختصاص پیدا می کند. داشتن پوستی شاداب، صاف،  یکدست، بدون چروک و با طراوت، نقش مهمی در جذابیت صورت آقایان به خصوص بانوان داشته و به  همین  خاطر، بعضا آرزویی  برای  بانوان جوان  به شمار می رود. گزارش امروز مجله تخصصی  مد و سبک زندگی لوکس تهران، شما را با ۱۵ موضوع مهم مراقبتی از رنگ تیره تا روشن آشنا میکند.

(برای داشتن پوست سفید و صاف و یکدست سبک زندگی خود را باید تغییر داد و روش های حرفه ای مراقبتی را جدی گرفت)

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید : با خواص روغن آرگان برای پوست و مو  آشنا شویدچطور صورت زیبایی داشته باشم

در اختیار داشتن پوست صاف و شفاف، بیش از آنکه به انواع لوسیون، کرم های پودر، آبرسان ها، مرطوب کننده ها، دستگاه های  چاقی و لاغری متداول این روزها و مسائل  تکنیکال و مدرن  مرتبط  باشد، به سبک زندگی سالم و سبک زندگی سبز  (GREEN LIFE STYLE) مرتبط است. شما نمی توانید صیح تا شب در معرض باد و طوفان و رطوبت و گرد و خاک و انواع و اقسام غذا  های  آماده و حجیم و فست فودی باشید و آن وقت با مراجعه به پزشک متخصص   و استفاده  از بهترین جراحی  های تهاجمی  و کرم  های  شفاف کننده و ضد پیری، معجزه جوان  سازی را انتظار داشته باشید!

هیچ  دم نوش، هیچ کرم پودر، هیچ جراجی تهاجمی  و غیر تهاجمی، هیچ  روش ارگانیک مراقبتی نمی تواند جایگزین سبک زندگی  سالم و سالم زیستن  باشد که تاثیر فوق العاده ای در داشتن پوست زیبا و صاف و شفاف و بدون لک دارد. باید توجه کنید که در  فضای دود آلود و پر  ترافیک و پر استرس زندگی  شهری هموطنان، پوست  به عنوان عنصر  زنده، مرتب در  معرض  آسیب  های روحی  و روانی و جسمی و شیمیایی  قرار دارد و روش  های تکنیکی، تاثیر  موقت دارد.

بنابراین برای در اختیار داشتن پوست صاف، شفاف و یکدست، باید ضمن مراقبت  های پزشکی زیر نظر پزشکان مجرب متخصص  گیاهی و شیمیایی، سبک  زندگی  را باید اصلاح کرد. ما چاره ای نداریم که در عصر مدرن که در  معرض انواع و اقسام  تبلیغات فست فودی و نوشابه های گازدار و زندگی پر نمک و شکر و چربی و کم تحرکی هستیم، روش  دیگری  را برای زندگی و خوردن و آشامیدن انتخاب کنیم تا هم  عمر بیشتر و هم با کیفیتی داشته باشیم.

حتما در طول زندگی خود افرادی  را مشاهده  کردید که عمر زیادی دارند، اما از ۴۰ تا ۵۰ سالگی، با انواع و اقسام فشار خون، کمر درد، پا درد،  مشکلات مفصلی، عضلانی و امثالهم دست و پنجه نرم  کرده و در سن ۸۰ تا ۹۰  سالگی، همچنان با این مشکلات همراه هستند! وقتی کمی بررسی میکنید متوجه می شوید که ریشه خیلی از مشکلات و بیماری ها و بحران هایی که اطرافین ما در سنین بالا  با آن مواجه  هستند، در سبک زندگی غلط است.

(توت فرنگی، معجونی فوق العاده برای پاک سازی و جوان سازی پوست است که برای سفید و یکدست شدن موثر است)

کسانی  که صبح تا شام، پنیره  و کره پر  چرب، شیره انگور،  غذا  های آماده و سیگا مصرف  می کنند و استفاده  مکرر از خودرو دارند، معمولا  آسیب پذیری بدنی آنها به مراتب  بیش تر از افرادی است  که در سبک زندگی آنها، موارد فوق الذکر وجود ندارد یا به ندرت در دسترس است.

پس، برای در اختیار داشتن  پوست صاف  و یکدست و یکرنگ و شفاف، پیش از هر کاری، سبک زندگی خود را بررسی کنید. اگر این سبک زندگی، تحرک کم  دارد، نوشابه  گاز دار زیاد دارد، غذا  های حجیم و پر چرب زیاد دارد، آب خوردن زیاد ندارد، استراحت کافی ندارد و  . . .  حتما برای داشتن پوست خوب، روی این موارد تجدید نظر کنید و برای تغییر آن،  برنامه  ریزی حرفه ای کنید.

( ماسک توت فرنگی  برای جوان سازی و شادابی )

در عصر مدرن، در  قرن بیست و یکم، برای داشتن  «پوست خوب»  مثل  داشتن دوست خوب، همسر  خوب، کار خوب،  زندگی خوب،  رشته  تحصیلی خوب  و ماشین  خوب، باید «خوب مطالعه»  کرد. خوب  مطالعه کردن و خوب  بررسی کردن، هنری در عصر  دیجیتال  است که متاسفانه  خیلی ها از ان بی بهره  هستند. شما برای داشتن  بهداشت خوب ، باید خوب مطالعه  کردن را یاد بگیرید و با مطالعه آشتی  کنید.

یکی از روش های گیاهی برای در انجام فرآیندهای مراقتبی در کنار سبک زندگی سبز، استفاده از ماسک های طبیعی است.  ماسک  ها  معجزه می  کنند. استفاده از  ماسک های  طبیعی را در  نظر داشته باشید.  ۴ ماسک  را معرفی میکنیم:

از جمله ماسک های پر طرفدار  برای سیستم  های SKIN CARE، می  توان به  ترکیب با  طراوات و معجزه  کننده دارچین و ترکیب آن با لیمو و عسل اشاره  کرد که خاصیت آنتی باکتریال آن سب می شود تا جوش ها پاک شده  و هم  چون فونداسیون آرایشی مطلوب، شادابی را به پوست تقدیم  کرد. برای صافی و شفافی، گزینه  خوبی برای بانوان جوان است. مخلوط  خمیری شکل این مواد  را میتوانید ۲۰ دقیقه استفاده کرده و در مرور زمان، شاهد تغییرات  شگفت انگیزش باشید.

زرد چوبه و آلوئه ورا، به  طور  جداگانه، خواص بسیاری برای سلامت فرد دارند. آن ها در رژیم غذایی  ماهانه در دستور کار  داشته  باشید.  زرد چوبه، از جمله  ادویه  هایی  است که مواد معدنی  بسیاری برای  طراوت و شادابی  پوست داشته  و پلی  ساکارید آن سبب  می شود تا نقش یک سرم را ایفا کند  و سم زدا باشد. وقتی  سموم  زیر لایه ها  قرار بگیرد، شفافیت به کندی انجام می شود و ترکیب  زرد چوبه  و این میوه  خوشمزه مغذی، می تواند  تاثیر  زیادی  در صافی و خاصیت آبرسانی ایفا کند.

شیر با عسل، ترکیبی ساده  اما عالی  برای سیستم های مراقبتی ارزان است. شیر و عسل  در همه خانه ها در دسترس است. می  تواند هم چون یک لایه  بردار قوی عمل کرده و  در روزهای آلوده، نقش  کیمیا برای بازسازی  و باز کردن منافذ را بر  عهده  داشته باشد.

از جمله ماسک های پر طرفدار بین سلبریتی ها،  معجون موز و بادام و آووکادو است. اووکادو برای ما ایرانی ها، میوه ای گران بوده  و خیلی هم در دسترس نیست. اما خواص عالی برای سلامت افراد دارد. این ماسک طبیعی  به دلیل برخورداری از مواد معدنی، شاداب و طراوت، نخستین ارمغان این ترکیب ارزشمند  به شمار می رود که جوش را از بین برد و منافذ را باز  می کند.

پس با دنیای ماسک های طبیعی  (غیر  شیمیایی) آشتی  کنید و برای داشتن  پوستی  صاف و یکدست،  از ان ها به عنوان بخشی  از فرآیند  های مراقبت  پوست  و مو استفاده  نمایید.

پس از  رعایت الزامات  سبک زندگی سبز و سالم و دوری از مواد شیمیایی  در کرم های مراقبی ، می بایست:

(استفاده از کرم های هیدراته طبیعی را فراموش نکنید)

(ماسک خیار را فراموش نکنید که تاثیر معجزه آسایی برای جوان سازی و پاک سازی صورت بانوان و آقایان دارد)

افرادی که از  صورت های شل رنج  می برند و سبک زندگی  سالم  دارند، حتما بایدبه پزشک متخصص مراجعه کنند و از درمان های اینترنتی پر هیز کنند. اما برای  سفت  شدن  صورت، استفاده از سیب زمینی،  خیار و موز  و چای سبز،  به دلیل آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی ومغذی، تاثیر زیادی  روی جوان  سازی و سفت شدن پوست دارد. عصاره خیار کم تر در رژیم غذایی غیر  تابستانی ما ایرانی ها استفاده  می شود. رای سفت شدن پوست همان اندازه  عصاره  خیار تاثیر گذار  است که چای  سبز به دلیل کلاژن سازی  طبیعی ، تاثیر شگفت انگیز به ارمغان می اورد.

اگر میخواهید خاصیت ارتجاعی پوست شما حفظ شود،  معجون کلم و ماست  را با تخم مرغ فراموش نکنید. مخصوصا اگر موز هم رنده  کنید و در  این معجون  استفاده  کنید،  فوق  العاده است  و شادابی و پاکسازی پوست  با این ماسک افزایش  می یابد .

همان طور که قبلا گفتیم، برای داشتن پوست  شفاف و یکدست، می بایست سبک زندگی خود را سبز کنیم. همانطور  که باید  با مد سبز‌ آشتی کنیم. داشتن پوست زیبا، نیاز یه شفاف  اندیشین و زیبا زیستن  دارد. اگر بخواهیم به صورت نکته وار مواردی را برای داشتن  پوست زیبا  معرفی کنیم، توجه شما را به موارد ۱۰ گانه  ذیل  جلب میکنیم:چطور صورت زیبایی داشته باشم

(رازهای زیبایی پوست فرشتگان ویکتوریا سکرت را اینجا بخوانید)

(میراندا کر، عروس رویایی دیور و از مدل های معروف جهان  روزانه ۲ ساعت ورزش میکند)

سفید کردن به خصوص  برای افرادی که با پوست های تیره  و گندمی  مواجه هستند، یکی از دغدغه های مهم است. در کنار روش  های مراقبتی تکنیکال و کرم های  روشن کننده با فرمولاسیون گیاهی و شیمیایی، می توان به مصرف  ویتامین  C، به  منظور  سفید سازی  اشاره کرد. مرکبات  از پرتقال  تا  طالبی و نخود سبز  می تواند  پوست را روشن کند. رتینول در  بافت  پوست وجود دارد. رتینول، ویتامین A  است. پس  هر چه ویتامین آ بخورید ارزشمند است. زرده  تخم مرغ ویتامین آ دارد. برای  همین، مصرف روزانه  ۲ لیوان شیر و ۱  تخم  مرغ  اکیدا توصیه  می شود. هویج و گوجه فرنگی هم  منابع خوب ویتامین آ هستند. البته  به حد و اندازه  و حتی المقدور بدون شکر و نمک مصرف شود.

اگر میخواهید صورت روشنی داشته باشید، کم تر در معرض نور  خورشید  باشید. اگر توجه کنید، زنان و مردانی که در  مناطق  سردسیر جهان مثل اسکاندیناوی، روسیه، کانادا و گرینلند زندگی می  کنند، از پوستان صاف و روشن برخوردار هستند.  استفاده  از کرم  های  ضد آفتاب با حداقل SPF  ۲۰ را  در نظر داشته باشید.  اشعه  UV باعث تیره تر  شدن می شود و توانایی کلاژن سازی  و ترمیم  سلول های  آسیب دیده را به شدت کاهش می دهد.

مراقب محصولات روشن  کننده باشید که با جیوه، به  پوست شما در بلند مدت آسیب می زند.  برای  سفیدی پوست هم توصیه  می شود که آب به مقدار کافی بخورید. بله! برای سفیدی پوست ورزش کنید تا پوست شما  با طراوت باشد. استفاده از  آب لیمو برای شادابی و طراوات پوست اهمیت  دارد و در بلندمدت، سموم پوست را از بین برده  و پوستی شفاف را سبب می شود.

فاکتور زمان را در نظر بگیرید.  ماسک خیار  و ماست و نعناع می تواند گزینه های  خوب تکمیلی  برای  شفافیت و سفیدی پوست در بلند  مدت باشد. البته  ماسک سیب  زمینی هم چون المان های سفید کننده و سفت کننده دارد، توصیه می شود.

برای داشتن پوست شاداب  باید  همه مواردی  که در پاسخ  به  پرسش  های  شش گانه فوق  الذکر را ارائه کردیم در نظر  داشته  باشید. برای  شادابی صورت باید زمان بگذارید. اقدامات  اصلاحی مانند تغییر  سبک زندگی  به  سبک زندگی سبز،  اهمیت  دادن  به ماساژ صورت، پاک  سازی ، از  بین  بردن سلول های مرده و ورزش و خواب کافی  و نوشیدن  آب باید در دستور  کار قرار بگیرد.

پوست برای حفظ شادابی، نیازمند بالانس است بالانسی بین مواد معدنی و مغذی مثل ویتامین ها. بنابراین برای حفظ  شادابی پوست ، از خوردن بیش از اندازه مولتی ویتامین ها پرهیز کنید. همه چیز باید تحت نظر و مشورت و توصیه پزشک بوده و از تجویزه های اینترنتی پرهیز کنید.

یکی از  روش های حفظ و ارتقا شادابی پوست ، استفاده از مرطوب کننده پس از استحمام با آب ولرم است. این کار به شما کمک میکند تا رطوبت را جذب کرده و پوستی شاداب داشته باشید.

همواره از استرس،‌  سیگار،‌ مشروبات الکی و غذا های پر چرب و پر نمک و شکر دوری کنید. برای شادابی ، همیشه  از مواد غذایی  رنگی استفاده  کنید  که FITO CHEMICALS دارند. فیتو کمیکالزها در گیاهان و مواد غذایی رنگی مثل توت فرنگی و انگور و فلفل  وجود دارد.

یک حقیقت مهم : برای داشتن پوستی شاداب، شاداب زندگی کنید.

برای پاک سازی صورت علاوه بر مواد آرایشی  و بهداشتی  موجود مثل لایه  بردارها و لوسیون ها و امولوسیون ها و امثالهم، میت وانید از روش های  طبیعی مثل ماسک گذاری استفاده کنید.  روش  های چندگانه زیر را در نظر داشته باشید:‌

جوش زدن صورت، عامل  منفی  برای  حفظ شادابی و طراوت است. برای جلوگیری از  جوش های  پوستی، موارد  زیر  را در نظر داشته باشید:‌

پوست براق، فقط با براق  کننده ها ایجاد نمیشود.  برای  حفظ  براقی باید سطح  را مرتب  از آلودگی ها دور کرد. باید مرتب  با نوشیدن آب کافی،  هیدراته شدن را تقویت کرد. فرهنگ  ضد آفتاب  زدن و تجدید ضد آفتاب  در طول روز  را در  نظر داشت. خواب کافی  و آب کافی و مطالعه برای  فهمیدن روش  های  ارگانیک  حفظ طراوات پوست ، کمک شایابی به  براق بودن و شفافیت دارد. برای داشتن پوست براق،  از  لایه بردارهای طبیعی استفاده کرده  و خواب  کافی را فراموش  نکنید.  استفاده  از پیاز  و سیب زمینی برای براق  سازی صورت به  خصوص  برای  بانوان مشکل پسند  توصیه  شده است.

داشتن  پاهای زیبا و صاف، از دغدغه  های بهداشتی  بانوان  است.  به منظور داشتن پاهایی زیبا و بی نقص، توصیه  های زیر را در  نظر داشته  باشید:

تغییر  دادن  پوست تیره به  سفیدی، دغدغه ای مهم  به  خصوص درمیان  بانوان جوان است. روشن کردن طبیعی صورت، اهمیت  فراوان دارد.  بازار، مملو  از کرم های مختلف و لوسیون  هایی برای روشن  کردن  پوست  تیره است  که همگی موقتی هست. برای سفید کردن طبیعی رنگ  تیره ، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

برای جوان سازی ، حتما برنامه ریزی کنید و اقدامات بلند مدت نه مقطعی و موقت را در دستور کار قرار دهید. دوری کردن از محصولات آرایشی با فرمولاسیون شیمیایی و توجه به استراحت و ورزش  کردن، از  جمله کلیاتی است که باید مد نظر داشت. اما راهکارهایی خلاقانه و طبیعی برای جوان سازی:

هر پوست ، بر اساس جنس و رنگی که دارد باید روش های مراقبتی خاصی را برایش در نظر گرفت.  ارتباطی  بین غذای چرب خوردن  و پوست چرب وجود ندارد. این که  فکر  کنید پوست های چرب،  دیر تر پیر تر  می شود نیز  باور درستی نیست.  عوامل محیطی در کنار  عوامل وراثتی در  چرب  بودن پوست تاثیر گذار است. در بانوان، استفاده مکرر از قرص  های ضد بارداری و آلودگی هوا و رطوبت و استرس، می تواند عاملی  برای چرب  شدن باشد.

پوست های  چرب، نیازمند روش های مراقبتی بیشتری هستند، لذا چنین افرادی، باید بیشتر فرآیند های مراقتبی را مد نظر  قرار بگیرند. پوست های چرب، مستعد آکنه  و جوش  هستند. افراط و تفریط  در شستشوی پوست چرب، عاملی منفی در بهداشت است. متخصصان  به این افراد  توصیه  می کنند که در  شرایط  عادی، از  شستن صورت خود،  بیش از ۳ بار در روز خودداری کنند.

(بهترین مرطوب کننده پوست چرب، ماسک های طبیعی مثل خیار است)

اگر پوست چرب دارید، از مرطوب کننده استفاده کنید. مرطوب کننده نباید حاوی کومدوژنیک و آکنوژیک باشد تا عامل ایجاد جوش نشود.

اگر محصولات آرایشی خریداری کردید که بر روی آن  ها عنوان بدون چربی قید شده است  نباید شما را فریب دهد. چرا که به هر حال حاوی  چربی است حتی اگر مقدارش  کم باشد. مواردی  که افراد دارای پوست چرب باید در نظر بگیرند  عبارتند از:

چروک  ها به دلایل مختلف  اتفاق می افتند و باید اقدمات پیشگیرانه  ای به منظور کاهش چین و چروک پوست در دستور کار قرار  داد. برای صاف کردن چروک ها، روش های  متعددی وجود دارد.

لیزر  یکی از روش  های از بین بردن چروک های است که به منظور تقویت کلاژن  های زیر  پوست انجام شده  و کار هم  سطح  کردن  نقاط فرو رفته و برجسته را انجام می دهند. از لیزر تراپی زمانی استفاده کنید که پزشک به شما تجویز کند.

تزریق بوتاکس برای از  بین  بردنچروک ها مثل پیشانی  و خط خنده و خط اخم زیاد  استفاده می شود.  به منظور  انجام بوتاکس، همواره  دقت کنید که در  مراکز مجاز با متریال  اصل و با کیفیت این فرآیند انجام شود تا  سلامت شما تهدید نشود.

اگر چروک عمیق روی  پوست باشد، از  لیفتینگ می توان استفاده کرد.  برای از بین بردن چروک های  سطحی،  می بایست از  روش  های تهاجمی  با بی  حس موضعی  بهره  برد که معمولا به  دلیل  ملتهب  شدن صورت، چند  ماه زمان نیاز است تا پوست به حالت اولیه باز  گردد.

در روش مزوتراپی، از روش های زیبایی است که با تزریق  مواد غذایی با بافت های زیر جلدی  پوست ، باعث رشد و استحکام کلاژن و الاستین می شوند که عاملی برای  شفافیت  و هم چنین کاهش چین و چروک های پوست  است.

همراهان گرامی

اگر برای جوان سازی پوست و پاک سازی  آن تجربه ای دارید، از طریق کامنت یا کانال های لوکس تهران در شبکه های اجتماعی در اختیار ما قرار دهید.

دنیای مد و لباس و لاکچری  گردی  را با لوکس تهران تجربه کنید.

برای دریافت پاسخ این پرسش ها با کارشناسان لوکس تهران تماس بگیرید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

لیست ۱۰ زن زیباروی مسلمان در سال ۲۰۲۰ به انتخاب FillGap  

مدگردی با کامالا هریس ؛ یکی از خوش استایل ترین زنان سیاستمدار آمریکا

معرفی جاذبه های گردشگری در استانبول

معرفی کاخ های استانبول

در مورد بوستان آهوان کیش جزیره هندورابی بیشتر بدانید

Re:Style 2020 گالکشن مُد هیوندای از اسقاطی قطعات خودرو

چسباندن نیش مصنوعی به دندان با چسب ناخن، ترند عجیب و جدید تیک تاکی ها

لوکس تهران


از عمل افزایش قد، چقدر می دانید؟


آشپزی بدون دغدغه کثیفی گاز

پوست زیبا چهره براي اغلب افراد به خصوص خانم ها از اهميتي زيادي برخوردار است‎

 

چطور صورت زیبایی داشته باشم

با دوبار استفاده از اين ماسک جادویی آكنه ها، چروک و اسكارهای پوستتان از بين می رود.پوست زیبا چهره براي اغلب افراد به خصوص خانم ها از اهميتي زيادي برخوردار است تا جايي كه برخي افراد هزينه هاي زيادي براي زيبايي صرف مي كنند برخي لک هاو چین و چروک صورت تحت تاثير سن به وجود آمده همچنين يكي ديگر مواردي كه زيبايي صورت را تحت تاثير قرار مي دهد جوش ها، آكنه ها و اسكار هاي پوستي است.يكي از بهترین راه کارها برای زيبايي پوست استفاده از مواد طبیعی و ارزان خانگي است که هیچ عوارض جانبی در کوتاه مدت و بلند مدت باقي نمي گذارند.ما به شما چند ماسک صورت خانگی را که می تواند موجب صاف شدن، جواني، درخشش و زيبايي آن شوند معرفي مي كنيم:ماسكي كه جوش ها و آكنه ها را ناپديد مي كند

1. دارچین، لیمو، عسل و جوزهنديدارچین به دلیل خواص ضد میکروبی عالی آن موجب کاهش اثرات عفونت های باکتریایی پوست شده، جوز هندی نيز کمک مي كند جای جوش ازبين برود زیرا دارای خواص ضد التهابی است، عسل خالص و لیمو به دليل خاصيت ضد باكتريايي در بهبود آکنه بسيار موثر است.مواد تشکیل دهنده، آماده سازی و کاربرد:1 قاشق چای خوری عسل خالص1 قاشق چای خوری آب لیمو1/2 قاشق چای خوری دارچین1/2 قاشق چای خوری جوزهمه مواد تشکیل دهنده را مخلوط كرده تا زمانی که یک خمیر بدست بياييد و در صورتي كه پوست شما حساس است می توانید آب لیمو را رقیق كنيد.خمیر به دست آمده حاصل از تركيب را حداکثر 30 دقیقه بر روی صورت خود قرار داده اگر احساس سوزش كرديد اين زمان را تا 10 دقیقه كاهش دهيد. ماسک را با آب گرم شسته و کرم مرطوب کننده پس از آن بر صورتتان بزنيد.

 

يكي از بهترین راه کارها برای زيبايي پوست استفاده از مواد طبیعی و ارزان خانگي است

 

ماسكي كه به طرز معجزه آسا پوست را مرطوب مي كند

2. زردچوبه و آلوئه ورازردچوبه و آلوئه ورا تامين كننده مواد مغذی ، آنزیم ها و پلی ساکارید براي پوست است كه در سم زدایی پوست شما و در حفظ رطوبت آن كمك كننده است.یک قاشق چای خوری آلوئه ورا را با مقداري زردچوبه با هم مخلوط كرده تا به هم چسبيده و حالت خميري پيدا كرده و حدود 20 دقیقه بعد با آب گرم بشویید.قرمزی پوست را با اين ماسك از بين ببريد

3.شیر و عسل خالصشیر و عسل خالص را با هم تركيب كرده و ماسک به دست آمده را بر روي صورت بماليد اين ماسك پوست قرمز و تحریک شده را تسکین مي دهد.مواد تشکیل دهنده، روش آماده سازی و کاربرد:1 قاشق غذا خوری ماست یا شیر1 قاشق غذا خوری عسل خالصعسل خالص و ماست یا شیر را به طور کامل با هم تركيب كرده و با استفاده از یک توپ پنبه آن را بر روي صورت خود بماليد و پس از ١٥ دقيقه آن را بشوييد.پوستتان را آبرساني كرده و از شر جوش ها خلاص شويد

4. موز و آووکادواين دو ماده بسیاری از مواد معدنی و ویتامین های ضروری پوست را تامين مي كند.موز را به قطعات كوچك خرد كرده وبا آووکادو درمخلوط كن تركيب كنيد شما مي توانید به اين مخلوط عسل خالص نيز اضافه كرده و پس از 30 دقیقه صورت خود را با آب گرم بشویید اين ماسك موجب مرطوب شدن پوست و محو شدن جای جوش مي شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

رازهای زیبایی


اصلاح طرح لبخند با کمک ارتودنسی


سوالات پیش از ازدواج به تفکیک جلسه


قاعدگی دردناک زنان و دختران


خرید مستقیم فرش از کارخانه


انواع جراحی زیبایی سینه

هتل و بلیط مقصد موردنظرت رو آنلاین رزرو کن


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!


بایدها و نبایدهای بهداشت و سلامت بانوان


اصلاح طرح لبخند و زیبایی دندان


دانستنی های سلامت واژن

انواع گن وفرم دهنده بدن اورجینال و باکیفیت


این ست نوزادی رو برای یلدا باتخفیف بخر


لازم نیست برای تهیه ماست کلی زحمت بکشی


جهیزیه ات رو قسطی وبدون پیش پرداخت بخر

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

جستجو در سایت

چطور پوستی زیبا داشته باشیم،پوست شاداب،پوست لطیف،پوست سفید

همه خانم ها دلشان می خواهد پوستی شفاف و درخشان داشته باشند و روز به روز جوانتر شوند! آرزوی خوبی است که می توانید خیلی وقت ها به سادگی به آن برسید. به شرط اینکه از دوران جوانی تغذیه خوبی داشته باشید. ورزش و نوشیدن آب کافی را از قلم نیندازید و البته از استرس و نور آفتاب هم دور بمانید. در کنار اینها روش های دیگری هم برای روشن کردن پوست وجود دارند که چهره شما را شاداب و زیباتر نشان می دهند. بعضی از این روش ها در خانه هم قابل استفاده هستنداما گروهی دیگر توسط پزشک متخصص تجویز می شوند. به هر حال، برای شادابی و نشاط هیچ وقت دیر نیست؛ حتی اگر در دهه های پنجم یا ششم زندگی تان هستید باز هم روشی مناسب برای روشن کردن پوست تان وجود دارد. بعضی از فناوری های هم به شما کمک می کنند. پس بهتر است آنها را بشناسید و با نظر پزشک مناسبترین راه را انتخاب کنید

شاید دانستن این موضوع برایتان تعجب آور باشد که می توانید پوست خود را در مدت کوتاه یک ماه بهبود ببخشید. یک ماه مدت زمان لازم برای جایگزین شدن سلولهای جدید به جای سلولهای قدیمی است. این توصیه ها را در مراقبت از پوست خود به کار بگیرید تا در مدت بسیار کوتاهی پوست زیباابی داشته باشید.اول با ماساژ دائمی کار خود را آغاز کنید. درمان ماساژی سلولهای مرده انباشته روی پوست شما را از بین می برد. به گفته دکتر «لیدیا ایوانس» از دانشگاه کلمبیا اگر این سلولهای مرده از بین نروند، منافذ پوست را می بندند و موجب بوجود آمدن جوش می شوند.سپس مولتی ویتامین بخورید. به گفته دکتر «نیکولاس لوو»، از دانشکده پزشکی یو سی ال ای، خوردن مولتی ویتامین بهترین راه برای تکمیل رژیمی است که شامل مواد غذایی کافی نیست.چطور صورت زیبایی داشته باشم

البته باید مراقب باشید که در خوردن ویتامین زیاده روی نکنید. پوست شما مانند دیگر ارگانهای بدنتان است که نیاز به تعادلی مناسب بین ویتامینها و مواد غذایی دارد.در مرحله سوم قبل از خواب صورت خود را بشوئید،خوابیدن با صورت نشسته بدترین کاری است که می توانید با پوست خود انجام دهید. اگر سلولهای مرده موقع خواب روی پوست شما باقی بمانند، موجب بسته شدن منافذ پوست و ایجاد جوش می شوند. تا جایی که می توانید از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

درست پس از دوش گرفتن، وقتی پوست شما هنوز مرطوب است، از کرم مرطوب کننده استفاده کنید، این کار به پوست کمک می کند تا رطوبت جذب کرده در هنگام دوش گرفتن را در خود حفظ کند. مرحله بعدی آرامش است.داشتن استرس زیادی دارای اثرات منفی بر روی تمامی اعضای بدن از جمله پوست می گذارد. وقتی استرس داشته باشید، پوستتان زودتر پیر می شود. استفاده از فنون «مدیتیشن» در کاهش استرس و کمک به آرامش جسمی و روحی شما مؤثر است.کاری کنید که خونتان گردش و پمپاژ سریعتری داشته باشد..وقتی ورزش می کنید، گردش خون شما سریع تر می شود، بنابراین ویتامینها، مواد معدنی و اکسیژن به پوستتان رسیده و آن را شاداب تر می کند.

● مراقب مقدار نمک در رژیم خود باشید برخی افراد نسبت به ید موجود در نمک طعام حساس هستند به همین خاطر مقدار زیاد مصرف آن موجب ایجاد کهیر و جوش روی پوست می شود. ● به خالهای صورت توجه کنید با استفاده از آینه سر تا پای خود را چک کنید، بخصوص به خالهای جدید خود خوب دقت کنید. زیرا در اکثر موارد، بیماری ملانوم که خطرناک ترین شکل سرطان پوست است از خالها ناشی می شود.مقداری روغن در رژیم غذایی خود بگنجانید.رژیم غذایی با روغن بسیار کم که در آن کمتر از ۱۰ درصد کالری روغن تأمین می شود، ممکن است در طی زمان باعث خشکی پوست شود. روغنهایی که برای پوست خوب هستند شامل روغن زیتون، آووکادو، کره بادام زمینی و روغن دانه های گیاهی و مغزهای آجیلی است. ● آب بنوشید وقتی تشنه هستید پوستتان خشک و تیره به نظر می رسد اما توجه کنید که از نوشیدنیهای ساده به جای نوشیدنیهای گازدار استفاده کنید. میوه جات و سبزیجات نیز منابع خوبی برای تأمین آب بدن هستند زیرا بسیاری از آنها شامل بیش از ۷۵ درصد آب هستند. ● زود بخوابید کمبود خواب دارای اثرات منفی روی پوست است؛ صورت شما رنگ طبیعی خود را از دست می دهد و چشمانتان گود می افتد. همچنین دلیل دیگری نیز برای اثبات فواید خواب بر روی پوست شما وجود دارد. به گفته «دیوید بنکز»، متخصص پوست، شب بهترین زمان برای درمان پوست است. مطالعات نشان می دهد که دمای پوست هنگام خواب افزایش می یابد و هرچه پوست گرم تر باشد، مواد سازنده فعال مواد غذایی را بیشتر جذب می کند. ● به پشت بخوابید خوابیدن روی صورت باعث کاهش جریان خون در صورت شما شده و این امر موجب پیدایش خطوط و چین و چروک روی پوستتان می گردد. پاهای خود را نرم کنید هنگام خواب مقدار زیادی وازلین روی پاهای خود بمالید و جوراب کتان بپوشید، پاهای شما پس از چند شب نرم و لطیف می شود. ● به استخر و شنا بروید گرما فواید زیادی برای زیبایی دارد که از آن جمله می توان به گردش خون و آرامش اشاره کرد. اما بیش از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در سونا نمانید. ● به میزان کافی ویتامین ث استفاده کنید،ویتامین ث برای تولید کلاژن ضروری است. کلاژن موجب استحکام پوست می شود. برای اینکه پوست شما از ویتامین ث بهره بیشتری ببرد از غذاهای سرشار از ویتامین ث استفاده نمائید. از جمله این مواد غذایی می توان به پرتقال، کلم بروکلی و فلفل قرمز اشاره کرد. همچنین از کرم حاوی ویتامین ث بر روی پوست خود استفاده نمائید. ● در رژیم غذایی خود از غذاهای رنگی استفاده کنید غذاهای روشن حاوی مقادیر بالایی از «فیتوکمیکالز» می باشند. به گفته «لسلی بونسی» استاد مراقبتهای بهداشتی در مرکز پزشکی دانشگاه پیترزبورگ، «فیتوکمیکالز»ها در گیاهان یافت شده و نقش آنها حفاظت از پوست و بدن است. او مواد غذایی با رنگهای قرمز، نارنجی، زرد و سبز مثل توت فرنگی، فلفل زرد، سیب زمینی و خیار را در رژیم روزانه پیشنهاد می کند. ● چهره خود را شاد نگه دارید این یک حقیقت است که وقتی حال شما بهتر باشد، پوستتان شاداب تر به نظر می رسد. وقتی خوشحال هستید، جریان خون در پوست شما افزایش می یابد و باعث سرخ شدن پوست شما می شود. کودکی را در آغوش بگیرید، درختی بکارید، یا جوک بگویید تا لبخند را بر روی صورت خود و دیگران بنشانید.

روشن کننده های طبیعی از آنجا که بعضی از کرم ها و سرم های روشن کننده پوست قیمت بالایی دارند توصیه می شود برای روشن کردن پوست تان در ابتدا سراغ مصرف گروهی از مواد غذایی بروید. از این راه نه تنها پوست تان روشن می شود، بلکه دیگر قسمت های بدنتان هم سالم می ماند و از ابتلا به بیماری های مختلف مصون می مانید. متخصصان پوست و مو معتقدند اگر چه هنوز کاملا مشخص نیست که چه غذاهایی در فرایند روشن سازی پوست های تیره تاثیر دارند اما به طور حتم داشتن یک رژیم غذایی متعادل به طراوت و درخشش پوست کمک می کند. در ضمن بهتر است از مصرف بیش از حد غذاهای چرب و سرخ شده خودداری کنید. این میوه ها را هم امتحان کنید:

کرم های روشن کننده تاثیر کند اما موثر یکی دیگر از روش هایی که برای روشن سازی پوست از آن استفاده می شود، استفاده از کرم های موضعی است. این روزها اگر به هر داروخانه ای سر بزنید تعداد زیادی کرم های روشن کننده خارجی و ایرانی می بینید که کارشان شفاف سازی و روشن کردن پوست است. البته در این کرم ها از ترکیبات حاوی ویتامین C و … استفاده می شود که برای از بین بردن لک ها و درخشندگی پوست کاربرد دارند. اگر سراغ کرم های روشن کننده پوست می روید باید حداقل چهارتا شش ماه صبر کنید تا نتایج مثبت آن را ببینید. توصیه می شود این کرم ها را با نظر متخصص پوست و مو تهیه کنید تا محصولی مناسب با نوع پوست تان داشته باشید.اسکراب هاکرم های سنباده ای! اسکراب کرمی است که داخل آن ذرات زبری وجود دارد. باید آن را روی پوست صورت بمالید سپس ماساژ دهید. با این کار سلول های مرده از روی پوست جمع آوری شده و پوست شفاف تر می شود.این روش مکانیکی برای افرادی مناسب است که شرایط پوست شان مناسب بوده و به لایه برداری عمیق نیاز ندارند. اسکراب ها ضمن تمیز و شفاف کردن پوست برای درمان جوش های سرسیاه و تنظیم تعادل چربی پوست هم کاربرد دارند. میکرودرم ابریژندستگاه جوانسازی در مطب متخصصان پوست و مو برای روشن کردن پوست از دستگاه دیگری هم استفاده می شود که به آن میکرودرم ابریژن می گویند. در این روش پزشک با کمک دستگاهی یک لایه از سطح پوست را می تراشد. در نتیجه لایه های زیرین پوست برای ساختن کلاژن تحریک می شوند و سلول های جوان و روشنی روی پوست قرار می گیرند. البته استفاده از این روش برای درمان آثار جوش و لکه های سطحی هم موثر است.

لیزردرمانی

نور شفابخش برای روشن کردن پوست از لیزر هم استفاده می شود. لیزرهای لایه بردار انواع مختلفی دارند که پزشک متخصص تشخیص می دهد برحسب نوع پوست به چه نوع لیزری نیاز دارد. به کمک لیزر لایه ای سطحی از پوست برداشته می شود تا زمینه برای تولید سلول های تازه فراهم شود. البته بعد از لیزر، پوست دچار التهاب می شود و ممکن است احساس سوختگی یا خارش به وجود بیاید اما با کمک پمادهایی التهاب پوست برطرف می شود. در مجموع تورم پوست دو تا چهار روز طبیعی است و بعد از چند هفته رنگ پوست به حالت اولیه بازمی گردد و سلول های تازه و روشنی روی پوست قرار می گیرند. درباره لیزر یک نکته مهم وجود دارد؛ متخصصان پوست معتقدند این روش برای افرادی که پوست شان خیلی تیره است، چندان مفید نیست و شاید نتیجه عکس داشته باشد.لایه بردارهاشمشیر دو لبه اگر استفاده از کرم های روشن کننده پوست نتیجه بخش نباشد و البته فرد تغذیه مناسبی هم نداشته باشد، در مرحله بعد توصیه می شود برای روشن کردن پوستش از روشی به نام لایه برداری یا پیلینگ استفاده کند. لایه برداری انواع مختلفی دارد و برحسب درجه مورد نیاز به صورت سطحی، متوسط یا عمیق انجام می شود. به کمک روش لایه برداری سلول های مرده از روی پوست جمع آوری شده و زمینه برای رشد سلول های تازه فراهعم می شود. بدین ترتیب سلول های تازه روشنی روی پوست قرار می گیرند؛ ضمن اینکه به کمک روش لایه برداری چین و چروک ها، لکه های بارداری، کک و مک و زخم های خفیف و آکنه هم درمان می شوند. – یکی از بهترین روش های لایه برداری استفاده از اسیدهای میوه است. این اسیدها توسط پزشک متخصص تجویز شده و روی پوست قرار می گیرند سپس پوست شسته و سفید می شود. به کمک لایه برداری سطحی، پوست های سبزه و اندکی تیره به خوبی روشن می شوند اما اگرچه درجه تیرگی پوست بیشتر باشد، لایه برداری متوسط یا عمیق مورد نیاز است. در این شرایط احتمال التهاب و سوزش بیشتری وجود دارد. اگر سراغ این روش می روید، باید تا چند روز بعد از لایه برداری از پوست تان به خوبی مراقبت کنید.  نکته مهم اینجاست که اگر بعد از لایه برداری از کرم ضد آفتاب استفاده نکنید و در معرض آسیب ها قرار بگیرید، پوست تان نه تنها روشن نمی شود، بلکه تیرگی هایش بیشتر هم می شوند، بنابراین توجه به این نکته اهمیت زیادی دارد.چند ماسک روشن کننده پوست ساده ترین و در دسترس ترین راه برای روشن کردن پوست استفاده از ماسک های خانگی است. اگرچه این ماسک ها اثر دائمی ندارند اما حسنشان این است که عوارض جانبی به همراه نداشته و ارزان قیمت هستند. اگر قرار است چند روز دیگر به یک مهمانی مهم بروید و می خواهید پوستی شفاف و درخشان داشته باشید این ماسک ها را امتحان کنید.

آیا صابون های روشن کننده پوست واقعیت دارند؟ در میان محصولات بهداشتی صابون هایی به چشم می خورند که به ادعای فروشندگان به روشن شدن پوست کمک می کنند. شاید این محصولات با تمیز کردن منافذ، پوست را باز و چهره را شاداب تر کنند اما تاثیر قابل ملاحظه ای ندارند و نمی توانند بافت تیره و کدر پوست را چند درجه روشن کنند. در واقع، این محصولات بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند و نمی توان از این محصولات انتظار زیادی داشت. استفاده از قرص و کپسول هم در روشن کردن پوست بی تاثیر است. در واقع این قبیل داروها سبب روشن شدن پوست نمی شوند.

منابع : مجله تندرستی – سایت پارسی طب

 

بهترین روش زدن موهای زائد

آموزش ماساژ برای افزایش سایز سینه

تنگ کردن واژن و پریتورافی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

 



بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

چطور صورت زیبایی داشته باشم

شناسه کاربری 

رمز عبور             


  

عضویت در سایت


دسته بندی مطالب

مطالب روابط جنسی و زناشویی

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

مطالب تربیت فرزندان

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 


 افراد آنلاین :


35375


بازدید امروز:


46256


بازدید دیروز:


232378680


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

آیا دوست دارید با روش طبیعی و در مدت زمان کوتاه باقی ماند تا عید پوستی روشن تر و زیباتر داشته باشید؟ با زیبامون دات کام همراه باشید!

امروزه عوامل مختلفی مانند سبک زندگی، استرس، آلودگی هوا، عوارض دارویی، نور خورشید، بیماری های پوستی، ژنتیک و … بر روی تیره شدن رنگ پوست موثر هستند. مطمئنا این تغییر در رنگ پوست برای هیچ کس خوشایند نیست و همه افراد و به ویژه خانم ها دوست دارند پوستی روشن، درشخان و زیبا داشته باشند.

اگر شما نیز دوست دارید در سال جدید و عید نوروز 97 رنگ پوستتان را بهتر کنید و کمی آن را روشن تر و شفاف تر نمایید بهتر است این قسمت از زیبامون دات کام را تا آخر ببینید و از توصیه هایی که در این مقاله گردآوری شده است برای روشن شدن رنگ پوست خود استفاده نمایید.

 

 

چطور صورت زیبایی داشته باشم

قبل ازاستفاده از هر روش خانگی برای روشن تر شدن رنگ پوست خود باید سه اقدام کلی برای پوست خود داشته باشید و سپس از بهترین درمان های خانگی و طبیعی استفاده نمایید.

 

همانطور که بارها شنیده اید پیشگیری معمولا بهتر از درمان است. بنابراین چه در روزهای ابری و بدون نور خورشید و چه در روزهای آفتابی استفاده از کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید. این کرم تا حد زیادی مانع از آسیب های نور خورشید بر روی پوست شده و همچنین از تیره و کدر شدن پوست صورت جلوگیری خواهد کرد.

 

 

ابتدا نوع پوست خود را به خوبی بشناسید و هفته ای یک بار از روش های مناسب و درست لایه برداری از پوست استفاده کنید. لایه برداری از پوست سلول های مرده از سطح پوست را از بین می برد و از این طریق باعث می شود تا پوست صورتتان روشن تر باشد. 

مراقبت از پوست یکی از کارهایی است که باید به درستی آن را انجام دهید زیرا پوست به عنوان مهم ترین عضو بدن شماست و عدم رسیدگی به آن به سرعت نمایان می شود.

 

مرطوب کردن پوست را به هیچ عنوان فراموش نکنید. خشک شدن پوست یکی از عواملی است که باعث می شود تا پوست صورت تیره و کدر دیده شود. بنابراین همیشه پوست خود را با یک مرطوب کننده مناسب و باکیفیت مرطوب کنید و از خشک شدن آن جلوگیری نمایید.

 

 

 

 

عسل دارای خواص شگفت انگیزی برای پوست است که علاوه بر روشن تر کردن پوست نقش موثری در ایجاد و حفظ رطوبت پوست دارد. اگر پوست صورتتان حساس است می توانید از عسل به عنوان یک جایگزین مناسب برای شست و شو دهنده های صورت استفاده کنید زیرا عسل دارای خواص ضدباکتریایی بوده و از ایجاد اسیب به پوست جلوگیری خواهد کرد.

قبل از دوش گرفتن مقداری عسل را مانند ماسک صورت روی پوست خود قرار دهید، چند دقیقه صبر کنید و سپس آن را بشویید. این روش شاید کمی سخت و چسبنده باشد اما واقعا ارزشمند است و کمک می کند تا پوستی سالم تر، زیباتر و روشن تر داشته باشید.

 

 

 

ماست حاوی اسید لاکتیک بسیار بالایی است و به همین دلیل برای روشن و سفید شدن پوست بسیار موثر و مفید است. برای این ماسک صورت بهتر است از ماست ساده استفاده کنید و در صورت تمایل آن را با مقداری عسل مخلوط کنید.

چند قاشق ماست را با یک قاشق ماست مخلوط کنید و روی پوست صورت خود قرار دهید. چند دقیقه صبر کنید و سپس آن را بشویید. با استفاده مداوم از این ماسک طبیعی پوستی روشن تر و طبیعی تر خواهید داشت.

 

 

 

استفاده از آرد گندم با حالت خمیری شکل یکی دیگر از روش های طبیعی برای روشن تر شدن رنگ پوست است. مقداری آرد گندم را با چند قطره آب یا گلاب مخلوط کنید تا حالتی خمیری و چسبناک پیدا کند. این خمیر را روی پوست خود بمالید و اجازه دهید تا خشک شود و سپس ان را بشویید. از این خمیر می توانید برای سایر قسمت های بدن نیز استفاده کنید.

 

 

 

آلوئه ورا یکی دیگر از معجزه های طبیعت برای افزایش زیبایی پوست است. برای استفاده از این گیاه تنها به یک برگ آلوئه ورا نیاز دارید. ژل آن را استخراج کنید و روی پوست خود بمالید. 30 دقیقه صبر کنید و سپس ان را بشویید. ژل آلوئه ورا سلول های آسیب دیده پوست را بازسازی می کند و باعث کاهش تیرگی پوست و بهبود رنگ پوست خواهد شد.

 

 

چطور صورت زیبایی داشته باشم

 

اگر به دنبال روشی طبیعی برای کاهش چین و چروک پوست و همچنین روشن و سفید شدن پوست خود هستید استفاده از روغن بادام را فراموش نکنید. روغن بادام دارای اسیدهای چرب غیر اشباع و مواد معدنی بسیار زیادی است که بای پوست لازم و ضروری هستند و ماساژ پوست با این روغن طبیعی سبب روشن تر شدن و همچنین مرطوب شدن پوست خواهد شد.

برای این منظور پوست خود را با مقداری روغن بادام ماساژ دهید و این کار را حداقل 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید تا به مرور پوستی روشن، جوان و زیبا داشته باشید.

 

 

روشهای جوانسازی پوست – از لایه برداری تا هایفوتراپی

چگونه از موهای زیر پوستی خلاص شویم؟

داشتن پوست زیبا و درخشان در یک هفته – رژیم زیبایی برای نوروز 97

خوش رنگی و روشن شدن لب های تیره با نوعی ماساژ 

خانه » مجله زیبایی » مد و زیبایی » چگونه پوستی صاف، سفید و زیبا داشته باشیم؟

همه ی ما می‌خواهیم که ظاهر و البته احساس خوبی داشته باشیم، اما با توجه به اینکه بابت خیلی چیزها باید پول خرج کنیم، اولویت خرید لوسیون ها و انواع محصولات زیبایی کم شده و به انتهای لیست خریدمان منتقل می‌شود. دیگر نگران نباشید، ما اینجا هستیم تا در این مورد به شما کمک کنیم.

در این راهنما ۱۸ راز زیبایی را به شما خواهیم آموخت که کاملا رایگان بوده و بدون صرف زمانی به شما احساس خوبی نیز خواهند بخشید. نگاهی به آن‌ها بیندازید و خودتان را آماده کنید تا حتی بدون صرف ۱ ریال، احساس فوق‌العاده‌ای کسب کنید.

راه و روش خوابیدنتان را تغییر دهید تا از شر چشمان پف کرده خلاص شوید! به همین راحتی. مایع زیر چشمان شما می‌تواند سن شما را بالا ببرد و با ظاهری که می‌سازد احساس ناخوشایندی به شما منتقل کند. اما همه ی آنچه که نیاز دارید این است که هنگام خواب یک بالش اضافه زیر سرتان بگزارید تا از انباشته شدن مایع در آن محدوده جلوگیری کنید!

ما این را می‌دانیم که این موضوع را هزاران بار شنیده‌اید، اما مزایای نوشیدن آب بی شمار است! از شستن سموم بدن و تمیز نگاه داشتن پوست شما گرفته تا پیشگیری از سردرد. واقعا آب بهترین نوشیدنی موجود است. بنابراین خودتان را عادت دهید تا در هر روز حدود ۲ لیتر (۸ تا ۱۰ لیوان) آب بنوشید. به علاوه این کار به شما کمک خواهد کرد تا وزنتان نیز کاهش یابد، هرگاه احساس گرسنگی کردید، یک لیوان آب بنوشید.چطور صورت زیبایی داشته باشم

اگر روی پوستتان جوشی وجود دارد که نمی‌خواهید پخش شود، کمپرس آب سرد و گرم را امتحان کنید. یک پنبه ی توپی را در آب داغ فرو برده و آن را به مدت ۱۰ ثانیه روی جوشتان بگزارید، سپس پنبه ی توپی دیگری را در آب سرد فرو برده و همان کار را تکرار کنید. این کار باعث کاهش قرمزی جوش شده و پوست شما را تمیز تر نشان خواهد داد.

احساس رنگ پریدگی می‌کنید؟ بدون اینکه منافذ پوستتان را با آرایش مسدود کنید، گونه های سرخ طبیعی پیدا کنید! کافیست تا چند ثانیه از گونه های خود نیشگون های آرامی گرفته، یا اینکه با پنجه هایتان آن را ماساژ دهید تا گونه هایتان کمی صورتی رنگ شود!

اگر روی پیشانی یا نزدیک گوش‌هایتان جوش یا لکه های ناخوانده ای پیدا شد، چند روز موهایتان را در پشت سرتان ببندید و راه بروید. موها حامل مقدار زیادی باکتری هستند و چیزی که شما نمی‌خواهید این است که آن باکتری ها به صورت شما منتقل شوند.

نیازی نیست به یک سالن زیبایی بروید تا برای درمان جوش های سرسیاه بخار درمانی شوید، تمام چیزی که احتیاج دارید یک کتری و یک‌ کاسه است. آب را توسط کتری به جوش بیاورید و آن را در کاسه بریزید، سپس سرتان را روی کاسه بگیرید و حوله ای روی سرتان بیندازید. بخار، پوست شما را از سموم پاک کرده و منافذ پوستتان را باز می‌کند. فقط خیلی به آب جوش نزدیک نشوید، قطعا نمی‌خواهید بینی تان بسوزد!

خواب، کلیدی برای سلامتی و جوان نگاه داشتن ظاهر است. ما می‌دانیم که شیوه ی زندگی امروزی از اینکه راحت بخوابید جلوگیری می‌کند، اما می‌توانید از راه درمانی سنتی این مشکل استفاده کنید، پیش از اینکه به رختخواب بروید شیر گرم بنوشید. دانشمندان پی برده‌اند لاکتیومی که در شیر یافت می‌شود، تاثیر آرامش بخشی دارد و شما را سریعا به خواب عمیقی فرو خواهد برد.

یکی از ساده‌ترین کارهایی که باعث می‌شود جوان تر به نظر بیایید این است که ابروهایتان را تمیز کنید. اگر ابروهای پری دارید، کمی آن را بردارید، ما قول می‌دهیم که با این کار بلافاصله تفاوت بزرگی را احساس خواهید کرد. اما خیلی ابروهای خود را خالی نکنید، ظاهرا پس از۳۰ سالگی، داشتن کمی ابروی پر است که می‌تواند شما را جوان نشان دهد!

هوای تازه نه تنها برای سلامت روح و روان و تمیز کردن ریه ها مفید است بلکه اکسیژن مورد نیاز برای از سر گرفتن جوانی پوستمان را نیز فراهم می‌کند. کرم‌های حاوی اکسیژن قیمت گزافی دارند، پس تنها چیزی که نیاز دارید یک پیاده روی کوتاه در هر روز است.

آب داغ به موهای شما آسیب می‌رساند. در حمام سعی کنید در عوض آب داغ با آب ولرم دوش بگیرید و در آخر موهایتان را با آب سرد آبکشی کنید تا کاتیکل های موهایتان بسته شود. این کار گیسوان شما را درخشان تر خواهد کرد.

هر شب پیش از اینکه به رختخواب بروید پوست سرتان را ماساژ دهید تا جریان خون در آن ناحیه افزایش یابد. با این کار به رشد گیسوانی بلند و زیبا کمک خواهید کرد.

خیلی مهم است که هنگام مسواک زدن بجای راه رفتن در خانه روبروی آینه بایستید. زمانی که دندان‌هایتان را مسواک می‌کنید مطمئن شوید که به طور کامل تمام سطوح دندان‌هایتان را تمیز کرده اید.

شاید شما هم مثل ما ناخن هایتان را لاک می‌زنید، همین که دوست‌داشتنی می‌شوند کاری می‌کنید که لک می‌افتند، مثلا فرزندتان شما را صدا می‌کند یا اینکه به شست و شو ظروف می پردازید، خوب، دیگر کافی است! زمانی که ناخنتان را با رنگ مورد علاقه تان لاک می‌زنید، اجازه دهید چند دقیقه‌ای هوا بخورد، سپس نوک انگشتان خود را در آب بسیار سرد فرو کنید. این کار باعث خشک شدن لاک شده و حالا می‌توانید با خیالی راحت از داشتن ناخن هایی بدون لک لذت ببرید.

ورزش یکی از مهم‌ترین چیزهاییست که برایتان احساس و ظاهر خوب را به ارمغان خواهد آورد. و اگر فکر می‌کنید که ورزش تاثیر مستقیم در زیبایی شما ندارد، دوباره فکر کنید! اینکه فعالیتی داشته باشید، کلید داشتن پوستی سالم، انرژی و تندرستی شماست. بهبود گردش خون پوست و موی شما را شاداب خواهد کرد. به علاوه وقتی می‌توانید در خانه ورزش کنید، چرا برای ثبت نام در یک باشگاه ورزشی هزینه کنید؟

آب خنک، باید بخش مهمی از برنامه ی زیبایی شما باشد! زمانی که صورتتان را می شویید از آب گرم استفاده کنید و در آخر هر شست و شو صورتتان را با آب خنک آبکشی کنید تا منافذ پوستتان سفت شود.

جمله ی «پیشگیری بهتر از درمان است» چیزی است که دائم باید با خود تکرار کنید و از به وجود آمدن چین و چروک جلوگیری نمایید، سعی کنید همیشه به پشت بخوابید. به رو خوابیدن می‌تواند چین و چروک های گونه و چانه تان را افزایش دهد، اگرچه پس از بیدار شدن از خواب آن چین و چروک ها از بین می‌روند، اما در دراز مدت به طور دائم بر جا خواهند ماند. همچنین به پشت خوابیدن می‌تواند جوش زدن‌های صورتتان را نیز متوقف کند، چرا که روکش بالش شما حاوی باکتری هاییست و زمانی که شما به پهلو یا به رو بخوابید به صورتتان منتقل خواهد شد.

همه ی ما می‌دانیم که در معرض آفتاب قرار گرفتن، به هر شکلی که باشد بد است! اما ۲۰ دقیقه در زیر آفتاب بودن، قبل از ساعت ۱۰ صبح و پس از ساعت ۳ بعد از ظهر بهترین راه برای دریافت ویتامین دی است که باعث تحریک گردش خون خواهد شد. جریان مناسب خون، برای بازسازی سلول‌های پوست و به مدت طولانی‌تری جوان به نظر رسیدن، ضروری است.

آیا شده تا به حال احساس کنید که چشمانتان خسته به نظر می‌آید؟ خوب، دیگر بس است! همه آنچه نیاز دارید ۲ قاشق فلزی است. پیش از اینکه فرزندانتان به رختخواب بروند، آن‌ها را در فریز بگزارید، پس از اینکه آن‌ها خوابیدند، قاشق ها را بیرون بیاورید. هر کدام را روی هر یک از چشمانتان بگزارید و ۱۰ دقیقه به پشت دراز بکشید، مطمئن باشید که به چشمتان نمی چسبد! اگر به خواب عمیقی فرو نرفتید، تنها پس از ۱۰ دقیقه چشمانی شاداب و بدون پف خواهید داشت.

کسایی که جوش میزنن :::
وقتی میخوابین یه قاشق غذا خوری سرکه سیب بنوشین اگه زخم معده دارین نه ها، ولی اگه مشکلی ندارین هر شب قبل خواب یه قاشق بخورید و یه لیوان اب بنوشید پشت سرش، به مرور زمان میبینید جوشهاتون میرن
من اصلا جوش نمیزنم دلیلشم اینه
فقط سرکه سیب هااا هیچ سرکه دیگه ای نه
به روی پوستتونم نزنید سرکه رو

چی میتونم بگم واقعا عالیه … ممنونم زیبایی پوست و ناخن برا هر خانومی خیلی مهمه مفید بود.

اصلا من جوش ندارم همین جوری داشتم دور میزدم خخخخ

این یخه خیلی تاثیر گذار بود دستتون مرسی

چکار کردن شما به من هم بگید؟؟؟

از شر جوش چجوری خلاص شم ؟؟

سلام برای تپل شدن صورت چه چیز های بخوریم ؟ ؟ دوستان

شیر خر

من رفتم مسافرت پوستم صورتم دستام تیره شد میخواستم مطلب بگید تا دوباره سفید شن

سلام
مطالب بسیار مفید بود
لطفا درباره جوان ماندن پوست مطلب بگذارید
تشکر

ماسک سیب زمینی برای دور چشم خیلی خوبه

سلام من صورت خوبی داشتم اما الان صورتم خیلی تیره شده .تازگیا جوش میزنه .اصلا از پوستم راضی نیستم
تورو خدا کمکم کنید

و دونه های ریز روی بینی رو چگونه از بین برد

قرص آسپرین و دستمال کاغذی آغشته له سفیدی تخم مرغ و البته جوش شیرین … اینا حتما باید خشک بشن بعدشم با ناخن خراشیده شن . اول با آب ولرم و بلافاصله به منظور بسته شدن منافذ پوستی ، با آب سرد شست و شو بشه

این سه ماده ای گفتم جدای از همدیگه استفاده میشن ‌…
راهای دیگه ای مثل بخور دادنم هست …
که توی مطلب بالا هم بهش اشاره شد

مرسی از راه حلاتون ولی میشه بگید چگونه سیاهی زیر چشم رو از بین برد

اگه می شه چند تا راهنمایی کنید در موضوع کوچک کردن بینی گوشتی در خانه

خیلییییی مطالبتون عالی و بینظیر بود من که خیلی پیشرفت کردم ♥♥♥

سلام من اصلا جوش نداشتم زیاد اما وقتی موهامو جوری کوتاه کردم که رو پیشونیم و چشمام هم میاد …..از وقتی که اینهمه جوش زدم اینکارا رو امتحان کردم اما بی جواب موندم هنوز لطفا بگین به غیر از این کارا دیگه چطوری از بین میرهچطور صورت زیبایی داشته باشم

سلام من صورتم جوش های زیادی داره لطفا راهنمایی
کنید چطور باید از دستشون راحت شم ؟؟؟؟

سلام میلاد عزیز،
همیشه برای درمان هر نوع بیماری، ابتدا باید خود بیماری تشخیص داده شود. بدین معنی که اول باید نوع جوش‌ها و علت پدیدار شدنشان را بیابید، و سپس به دنبال درمانشان باشید. پیشنهاد می‌کنیم که مقاله‌ی زیر را مطالعه فرمایید:

آقای محترم اگع میشه ی راه حل سریع و راحت برای جوش بگید.ممنون میشم😊

سلام اگه صورتتون خیلی جوش میزنه از محلول اریترومایسین حتما استفاده کنید روزی دوبار تا سه بار محلول رو ب پنبه آغشته کنید و به صورتتون بزنید خیلی خوب جواب میده ، علاوه بر این از ماسک عسل و دارچین هم استفاده کنید عسل و دارچین رو با هم مخلوط کنید و به صورتتون بزنید بهتره این کارو شب قبل خواب انجام بدید و بزارید تا صبح بمونه تاثیرش شگفت انگیزه این روش هایی که بهتون گفتم رو خودم قبلا امتحان کردم و واقعا جواب میدن

خیلی سخته و پر هزینه است دروسته راهکار خوبیه ولی خیلی هزینه میخواد

سلا م من از همین سایت ها به سلامتی پوست سرم رسیدم برای شوره و خارش پوست سر بعد از دوبار کاملا شوره و خارش از بین رفت و ریزش بسیار کم شد الان قبل از هر حمام آبلیمو و سرکه سیب را با هم مخلوط میکنم به پوست سرم میزنم و چند دقیقه مالش میدهم و بعد از یکی دوساعت دوش میگیرم شما هم امتحان کنید

قاشق واقعا جواب میده برای پف جشم

درباره ی بیشتر چیزایی که هر خانم باید بدونه گفته شده.
کامل بود
ممنون

عالي بود خيلي ممنون

من قسمت 6 رو دارمامتحان میکنم و به نتیجه میرسم.
راستی میشه بازم واسه گودی و کبودی زیر چشم راهکار بدین؟من نونم!

مرسی خوب بود ولی من پوست صورتم هم خیلی خشک وپوسته پوسته است هم جوش داره نمیدونم بالاخره پوستم خشکه یا چرب؟پوستم یکم زبر هم هست توروخدا بگید چیکارکنم ؟؟؟؟؟؟

قسمت 18 رو نفهمیدم ممکنه یکی به من توضیح بده…

ملیکای عزیز؛ برخی اوقات بدلایل مختلف چشم‌ها اصطلاحا گود میرن، اطرافشون تیره‌تر یا پف کرده بنظر میرسه و اگر کسی به شما نگاه کنه بنظر خسته میاید.
اگر یک قاشق سرد رو برای مدتی روی چشم هاتون بگذارید، پف یا تیرگی اطراف چشم بهبود پیدا میکنه 🙂

اورین ، خوب فهمیدی =]

ملیکا اگر قاشقارو روی چشمت بزاری میچسبه و پوست دور چشمتو میکنه

خیلی عالی بود خیلی خیلی خیلی خیلی….
ممنون

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

بسیاری از خانم ها ساعات طولانی از اوقات روزانه خود را مقابل آینه می گذرانند و وقت زیادی را صرف آرایش چهره و موهای خود می کنند تا در نظر دیگران جذاب تر به نظر برسند، شما چطور؟

آیا از جمله افرادی هستید که زیبایی خود را در هر چه بهتر به نظر رسیدن آرایش روی صورت خود تعریف می کنند و زندگی بدون لوازم آرایش به نظرشان غیر ممکن است؟!

بله! در تاثیر فوق العاده آرایش روی زیبایی شکی نیست اما اگر با فوت و فن زیبایی آشنا باشید بدون شک طبیعی بودن و سادگی چنان اصالتی به چهره شما خواهد بخشید که آن را در هیچ لوازم آرایشی نمی توان جستجو کرد.

در ادامه با کوکا همراه باشید تا با فوت و فن های زیبایی طبیعی بدون آرایش کردن آشنا شده و به این سوال که دغدغه بسیاری از خانم ها است پاسخ دهیم: چگونه بدون آرایش زیبا به نظر برسیم؟

سلامت پوست تاثیر زیادی در زیبایی طبیعی چهره دارد و یک رژیم غذایی سالم و متعادل راه عالی برای حفظ سلامت بدن و به خصوص پوست می باشد.چطور صورت زیبایی داشته باشم

برای داشتن پوست زیبا و سالم به نکات تغذیه ای زیر توجه کنید:

پوست خشک، ناهموار و خشن هیچ تناسبی با زیبایی ندارد و حتی با استفاده از لوازم آرایش مختلف نیز جذابیت خاصی نخواهد داشت.

برای رفع خشکی پوست حتما از مرطوب کننده استفاده کنید که به درخشان شدن و بی نقص به نظر رسیدن پوست کمک زیادی می کند. از دیگر مزایای مرطوب کننده می توان به کاهش جوش و آکنه و خطوط ناخوشایند پوست اشاره کرد.

هنگام خرید مرطوب کننده های تجاری دقت کرده و مارکی را انتخاب کنید که بتوانید هر روز بعد از دوش گرفتن از آن استفاده کنید.

اگر به دنبال مرطوب کننده های خانگی هستید می توانید مقداری روغن آرگان یا جوجوبا به پوست خود بمالید که به خصوص در فصول سرد سال روی پوست معجزه می کند.

اگر پوست تان مرتب پوسته می دهد و افسرده و بی روح به نظر می رسد بهترین کار این است که هفته ای حداقل یک یا دو بار آن را لایه برداری کنید، این کار باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست شده و طراوت پوست را به آن بر می گرداند.

سلول های مرده پوست از عوامل بروز جوش های سر سیاه، مسدود شدن منافذ پوست و آکنه می باشد و آرد نخود و قهوه از بهترین لایه بردارهای خانگی به شمار می روند.

استفاده از ضد آفتاب روی پوست یک انتخاب نیست بلکه اجبار است! لوسیون های ضد آفتاب از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش و پرتوهای مضر خورشید محافظت کرده و مانع بروز خطوط پیری، چین و چروک و تغییر رنگ پوست می شود.

توصیه می شود به صورت مرتب از ضد آفتاب با SPF حداقل 30 استفاده کنید که در طولانی مدت پوست را بی نقص و درخشان می کند.

نوشیدن آب کافی – 8 لیوان در روز – با سم زدایی بدن و پوست به درمان مشکلات پوستی کمک کرده، مانع بروز چین و چروک می شود، جوش ها را از بین می برد و پوست را براق و روشن می کند.

برای سم زدایی پوست می توانید از نوشیدنی های سم زدا از جمله ترکیب آب خیار، لیمو، کدو سبز، نعناع و سایر سبزی های رنگ روشن استفاده کنید، با این روش در عرض یک هفته تفاوت را احساس خواهید کرد.

فعالیت های ورزشی – حداقل سه ساعت ورزش در هفته – گردش خون را بهبود بخشیده، اکسیژن رسانی به پوست را افزایش می دهد، از بدن سم زدایی می کند و با تقویت اندروفین به کاهش استرس و آرامش بدن از جمله پوست کمک می کند.

طبق مطالعات انجام شده افرادی که هر روز ورزش می کنند پوست سالم تر و جوان تری دارند، اما باید به مواردی همچون استفاده از ضد آفتاب حین ورزش کردن در فضای باز و شستن صورت بعد از تمرین توجه داشته باشید. این عادات اگرچه ساده اما بسیار مهم هستند و از مسدود شدن منافذ پوست جلوگیری می کنند.

ماساژ صحیح پوست صورت را محکم کرده، خطوط ناخوشایند پیری را کاهش می دهد، به براق و درخشنده شدن پوست کمک کرده و اثر عالی در جوانسازی پوست دارد. چینی ها برای حفظ سلامت پوست نقاط خاصی از پوست را ماساژ می دهند بنابراین بهتر است برای این کار به متخصص ماساژور مراجعه کنید.

استفاده از روغن های طبیعی همچون روغن نارگیل هنگام ماساژ دادن پوست به مرطوب شدن آن کمک می کند.

خواب برای سلامت بدن و پوست بسیار مفید است زیرا بدن هنگام خواب کلاژن بیشتری تولید کرده و شارژ می شود، 6 تا 8 ساعت خواب با کیفیت به درخشندگی پوست کمک کرده، سیاهی دور چشم را کاهش می دهد و از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند.

هنگام خرید و استفاده از لوازم مراقبت از پوست، مو و زیبایی دقت کنید، سعی کنید از محصولات طبیعی استفاده کنید و از محصولاتی که حاوی پارابن، سولفات ها و مواد شیمیایی نفتی هستند و باعث تحریک یا خشکی پوست می شوند اجتناب کنید.

استفاده هفتگی از ماسک های پوست به مراقبت و سلامت پوست کمک کرده و باعث جوانسازی و طراوت پوست می شود.

هنگام انتخاب ماسک به نوع پوست خود توجه داشته باشید، موادی همچون عسل، آلوئه ورا، آرد نخود، ماست، جو دوسر و میوه ها برای تهیه ماسک خانگی عالی هستند.

بدون شک لبخندی که با دندان های سفید و برفی زینت داده شده از عوامل اصلی جذابیت خانم ها است اما به همان اندازه که دندان های سفید شادابی و زیبایی را برای چهره به ارمغان می آورد زردی و تیرگی دندان ها نیز اثر بسیار بدی در جذابیت آن به جا می گذارد.

برای حفظ زیبایی طبیعی چهره بدون آرایش کردن به بهداشت دهان و دندان خود توجه داشته باشید، حداقل روزی دو بار مسواک بزنید، از دهانشویه و نخ دندان استفاده کنید و هر شش ماه یک بار به دندانپزشک مراجعه کنید و در صورت نیاز زیر نظر پزشک از روش های سفید کننده دندان استفاده کنید تا لبخند زیبا و چهره دلنشین داشته باشید.

موهای زائد صورت و بدن ظاهر پوست را زشت کرده و جذابیت را تحت تاثیر قرار می دهد. برای این که بدون آرایش کردن زیبا باشید لازم است حتما به مرتب کردن ابروها و اصلاح موهای صورت توجه کافی داشته باشید و سعی کنید به موقع موهای بدن را اپیلاسیون کنید.

مدل ابرو نقش مهمی در زیبایی چهره دارد، در انتخاب مدل ابرو دقت کنید و برای پر پشت شدن و تقویت ریشه ابرو از روغن های طبیعی مانند روغن کرچک استفاده کنید.

بدون شک لب از اجزای زیبای چهره است و لازم است به طراوت آن توجه شود. برای مرطوب شدن و رفع خشکی لب از روغن های طبیعی استفاده کنید و هر هفته آن را ماساژ دهید.

زیبایی طبیعی با داشتن موهای سالم و پر پشت کار چندان سختی نیست، توصیه می شود هر هفته یک بار موهای خود را با روغن نارگیل، روغن زیتون یا روغن بادام ماساژ داده و تا آن جا که ممکن است از وسایل حرارتی و سایر ابزارهایی که به زیبایی موقتی موها کمک می کند دوری کنید.

استفاده از محصولات تقویت مو برای حفظ سلامت آن ها مفید است اما دقت کنید فاقد سولفات و مواد شیمیایی مضر باشند.

خوابیدن روی بالش ابریشمی برای صورت و موها عالی است، ابرشیم به صاف و یک دست شدن موها کمک کرده و برای کاهش چین و چروک و خطوط ناخوشایند پوست مفید است.

لباسی که به تن می کنید تاثیر زیادی روی زیبایی اندام و حتی چهره به جا می گذارد. سعی کنید همیشه لباس های متناسب با نوع اندام خود انتخاب کرده و در انتخاب رنگ و مدل لباس سلیقه به خرج دهید.

پوشیدن لباس های بیش از حد تنگ یا بیش از حد گشاد ممکن است حجم بدن را به طرز بدقواره ای به نمایش بگذارد.

هنگام نشستن، ایستادن و راه رفتن به حالت بدن خود توجه داشته باشید، زیادی قوز نکنید و از فشار آوردن به ستون فقرات، عضلات و کمر خود اجتناب کنید.

سبک زندگی مدرن باعث شده استرس به جزء جدایی ناپذیر زندگی همه انسان ها تبدیل شود و عدم کنترل آن علاوه بر اثرات منفی روی سلامت خطر بروز آکنه، ریزش مو و سفیدی زودرس موها را افزایش می دهد.

تا حد امکان از شرایط استرس زا دوری کنید و با روش های مختلف از جمله مدیتیشین، نوشیدن چای، گوش دادن به موسیقی و غیره استرس خود را کاهش دهید.

یکی از روش های عالی برای کاهش استرس و بهبود روحیه این است که بخشی از اوقات فراغت روزانه را صرف خودتان کرده و به علایق خود که ممکن است نقاشی، دوچرخه سواری، موسیقی، آشپزی و غیره باشد بپردازید، شادابی درون آرایشی است که به زیباترین شکل ممکن روی چهره شما خواهد نشست!

همه ما به دوست داشتن خودمان نیاز داریم، عاشق خود بودن خودخواهی نیست بلکه باعث می شود از وابستگی بیش از حد به دیگران رها شده، از بودن خودتان احساس بهتری داشته باشید و همین احساس خوب تاثیر زیادی روی سلامت جسم و روح می گذارد و زیبایی چهره را دو چندان و لبخندتان را جذاب تر می کند.

منابع: stylecraze – inkbeau

چطور صورت زیبایی داشته باشم

فال حافظ

متن عاشقانه متن زیبا آهنگ تولدت مبارک

صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا برای تمامی وب سایت ها به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

افراد بسیاری در پی داشتن پوستی شفاق و روشن هستند که زیبایی و جذابیت چهره آنها را چندین برابر کند. قبل از استفاده از کرم های شیمیایی روشن کننده پوست، از این روش های خانگی استفاده کنید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، افراد بسیاری در پی داشتن پوستی شفاف و روشن هستند که زیبایی و جذابیت چهره آنها را چندین برابر کند. قبل از استفاده از کرم های شیمیایی روشن کننده پوست، از این روش های خانگی استفاده کنید. علاوه بر ماسک های خانگی روشن کننده پوست، انتخاب رژیم غذایی مناسب نیز در شادابی و طراوت پوست تاثیر بسیاری دارد. با ما همراه شوید تا با ماسک های خانگی روشن کننده پوست، رژیم غذایی مناسب و نکاتی که باید رعایت کنید آشنا شوید..

ماست، محصولی جانبی از شیر است،که حاوی بسیاری از مواد مغذی است که برای پوست خوب می باشد. همچنین دارای اسید لاکتیک است که دارای خواص سفیدکنندگی میباشد.

اینها راه حل های مناسب برای انواع پوست می باشد.

 • ماست ساده را به آرامی بر روی پوست بمالید. چند دقیقه آنرا روی پوستتان نگه داشته  و سپس آن را با آب ولرم بشویید. تکرار این عمل یک بار در روز به مدت چند هفته باعث  تغییر قابل توجهی در پوست و چهرهمیشود.چطور صورت زیبایی داشته باشم

 • روش دیگر، مخلوط یک قاشق غذاخوری ماست تازه با نصف قاشق غذا خوری از عسل است. مخلوط را بر روی صورت و گردن خود به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه نگه داشته و سپس آن را با آب بشویید. استفاده روزانه ی این ماسک برای بهبود پوست و چهره شما بسیار مفید است.

• شما همچنین می توانید کمی آب لیمو و مقداری بلغور جو دوسر را به ماست اضافه کرده و خمیری ضخیم درست کرده و آن را بصورت ماسک به صورتتان بزنید. این درمان نیز باعث انعطاف و مرطوب نگه داشتن پوست شما میشود.

عنصر مهم در مراقبت از پوست، ویتامین C است که می توانید  آنرا به وفور در پرتقال یافت کنید. به علاوه، پرتقال دارای خواص سفیدکنندگی نیز میباشد که می تواند پوست شما را روشن کند. مشخص شده است که مصرف منظم آب پرتقال تازه تا حد زیادی می تواند به بهبود بافت پوست و همچنین انعطاف آن کمک کند. برای روشن شدن پوست ، پرتقال را می توان به دو روش مختلف استفاده کرد.

• با ترکیب دو قاشق غذاخوری آب پرتقال و اندکی پودر زردچوبه خمیری درست کرده و آنرا بر روی صورت و گردن خود را قبل از رفتن به رختخواب بمالید. همچنین می توانید آن را بر روی دست ها و پاهای خود نیز بمالید. صبح روز بعد آن را بشویید. این کار را روزانه انجام دهید.

• پوست پرتقال خشک شده را پودر کنید. یک قاشق غذاخوری از پودر پرتقال را با یک قاشق غذا خوری از ماست ساده مخلوط کنید. آنرا  به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوستتان بگذارید. سپس با آب شستشو کنید. این ماسک به روشن شدن  نقاط تیره  و لکه های دیگر روی صورت کمک خواهد کرد. آنرا هفته  ای یک یا دو بار استفاده کنید، اما نه بیشتر از آن .

 آرد نخودچی یکی از بهترین مواد برای افرادی ست که مایل به روشن شدن رنگ پوست خود دارند. این ماده شامل مواد مغذی مختلف است که به حفظ سلامت پوست شما بسیار کمک میکند. استفاده از درمان های زیر به صورت روزانه باعث حذف روغن اضافی پوست شما بهمراه حفظ رطوبت طبیعی پوست شما میشود.

 1. مقداری آرد نخودچی را با مقدار کمی آب مخلوط کرده و یا آب را زیاد بریزید تا حجم خمیر ضخیم شود.

۲٫ آن را بر روی صورت ، دست و پا بمالید.

۳٫ تا زمانی که خشک شود صبر کنید، سپس آن را با آب بشویید.

 عسل کمک می کند تا پوست سفید شود در حالی که به عنوان یک عامل مرطوب کننده نیز عمل میکند. پوست خشک، عاملی ست که باعث ناهمواری پوست میشود. عسل همچنین دارای خواص ضد باکتریایی است که می تواند لکه های مربوط به سن و جای جوش را محو کند.

• عسل خالص را به صورت خود بمالید و برای چند دقیقه بگذارید و سپس آن را با آب ولرم بشویید. این درمان ساده به حذف سلولهای مرده پوست کمک خواهد کرد و باعث میشود پوست شما روشن تر و تازه تر از قبل به نظر برسد. این کار را یک بار در روز انجام دهید.

• برای ایجاد یک ماسک روشن کننده پوست،یک قاشق چای خوری از عسل و آب لیمو، یک قاشق غذاخوری شیر خشک و نصف قاشق چای خوری روغن بادام را ترکیب کرده و خوب آنها را مخلوط کرده و آن را به آرامی بر روی پوست بمالید. به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس آن را با آب سرد بشویید. این کار را روز در میان انجام دهید.

خاصیت اسیدی لیمو به عنوان یک عامل سفید کننده طبیعی برای پوست و مقدار بالای ویتامین C در آن کار برای رشد سلول های جدید موثر است. همچنین، لیمو دارای آنتی اکسیدان ها است که برای رنگ پوست بسیار خوب هستند.

 • یک توپ پنبه را در آب لیموی تازه غوطه دهید و آن را به طور مستقیم بر روی صورت بمالید. حتی می توانید یک برش لیمو را به طور مستقیم بر روی پوست آسیب دیده بمالید و اجازه  دهید که  آب آن جذب پوست شود. حداقل یک ساعت بعد، صورت خود را با آب بشویید. این کار را یک بار در روز انجام دهید. این درمان ساده مطمئنا رنگ پوست شما را روشن کرده و همچنین می تواند از توسعه زخم روی صورت جلوگیری کند.

• سه قاشق چای خوری آب لیمو و یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه و یا آب گوجه فرنگی را مخلوط کرده و بر روی پوست مالیده و نیم ساعت بعد ، آنرا با آب شستشو دهید. این کار را یک بار در روز انجام دهید.

• روش دیگر، مخلوط کردن یک قاشق چای خوری از هر یک ،آب لیمو، شیر خشک و عسل است. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قبل از شستشو ، آنرا بر روی پوست خود نگه دارید. این کار را روزانه و یا روز در میان انجام دهید.

 توجه: هنگام استفاده از این سه درمان، لازم است هیچ زخم بازی بر روی پوست شما وجود نداشته باشد. ماهیت اسیدی آب لیمو می تواند باعث درد در زخم های باز شود. همچنین، آب لیمو ممکن است برای پوست های حساس و یا کسی که به لیمو حساسیت دارد، مناسب نباشد.

 ژل آلوئه ورا می تواند هایپرپیگمنتاسیونیا تجمع رنگدانه ها در بافتها را کاهش دهد و به بازیابی رنگ اصلی پوست شما کمک کند. هیپرپیگمانتاسیون یکی از علل اصلی ناهمواری پوست است. همچنین، اثر خنک کننده آلوئه ورا کمک می کند تا بازسازی سلول های جدید و بازسازی بافت آسیب دیده، که برای سلامتی پوست مهم است، انجام شود. این درمان با استفاده ساده از ژل آلوئه ورا می تواند لکه های سیاه را روشن کند و رنگ پوست را به طور کلی بهبود دهد.

 1. لایه های بیرونی از برگ آلوئه ورا را برش دهید . برشی ضخیم از ماده ژله مانند جدا کنید.

 2. ژل را کاملا بر روی پوست خود بمالید.

 3. حدود ۳۰ دقیقه آنرا روی پوستتان بگذارید، و سپس آن را با آب بشویید.

 4. این کار را در حداقل دو بار در روز به مدت دو هفته انجام دهید.

اگر گیاه آلوئه ورا را ندارید، می توانید آنرا از بازار بخرید.

مواد لازم:

شیر ۱ قاشق غذاخوری

عسل ۱ قاشق غذاخوری

آبلیمو ۱ قاشق چایخوری

روغن بادام یک قاشق چایخوری

پودر شیرین بیان ۱قاشق مرباخوری پر

مواد فوق را با یکدیگر ترکیب کنید و روی صورت بمالید به مدت نیم‌ساعت صبر کنید و سپس با آب ملایم بشوئید تا علاوه بر درخشش پوست، لکه‌های قهوه‌ای روی پوست شما نیز از بین بروند.

مواد لازم:

پودر جو دوسر ۱ قاشق مرباخوری

ماست آب‌گرفته تازه(کیسه‌ای)  ۱ قاشق مرباخوری

پودر جوی دو سر را با ماست و آب گوجه‌فرنگی تازه مخلوط کرده تا خمیری یکدست به دست آید مثل ماسک روی صورت بمالید و پس از ۲۰ دقیقه با آب سرد بشویید و با یک حوله نرم خشک کنید و هفته‌ای دوباره تکرار شود تا تمامی لکه‌های قهوه‌ای مایل به زرد روی پوست شما به تدریج از بین بروند.

قرار دادن سیب‌زمینی خام برش داده شده بر روی پوست و دور چشم نیز لکه‌ها و علامت‌های پوستی را از بین می‌برد.چطور صورت زیبایی داشته باشم

سیب زمینی حاوی عوامل سفید کننده است که باعث روشن تر شدن پوست می شود. سیب زمینی خام را خمیر کنید و با شیر مخلوط کنید و به پوست بمالید سپس بگذارید 15 دقیقه بماند. همچنین می توانید برش های سیب زمینی خام را بر روی پوست قرار دهید و بگذارید 15 دقیقه بماند.

به مدت دو هفته هر شب ۴ عدد بادام آسیاب‌شده را در شیر خیس کنید، آن را آسیاب کرده و این خمیر را روی صورت و گردن خود بمالید و پس از خشک شدن آن روی پوست، با آب سرد بشویید.

این مخلوط را به آرامی بر روی صورت مالش دهید. اگر پوست شما به طور طبیعی چرب است از روغن استفاده نکنید. به جای روغن از عسل استفاده کنید. این مخلوط پوست را مرطوب کرده و برای پوست چرب مناسب است.

یک خیار، یک چهارم فنجان آب لیمو، 5 قاشق چای خوری عسل، و 5 قاشق چای خوری شیر را با هم مخلوط کنید. مخلوط را در یک کاسه بریزید. در آرد هم بزنید تا زمانی که مخلوط غلیظ شود. بگذارید 6 ساعت در یخچال بماند. سپس هر روز بعد از حمام بر روی صورت قرار دهید. بگذارید ماسک 15-20 دقیقه روی پوست بماند سپس آن را با آب گرم بشویید و با یک حوله تمیز خشک کنید.

به منظور باز کردن منافذ پوست به صورت تان بخور دهید. یک قابلمه آب جوش بیاورید و برای پوست های چرب به آن گیاهان طبیعی مانند آویشن، نعناع و لیمو اضافه کنید. برای پوست های خشک یا حساس بابونه یا آهک اضافه کنید. از یک کاسه بزرگ استفاده کنید. وقتی صورت تان را بالای کاسه پر از آب نگه داشته اید، یک حوله را روی سر خود نگه دارید. از این روش برای از بین بردن کثیفی، آرایش یا سلول های مرده که ممکن است منافذ پوست تان را مسدود کرده باشند، استفاده کنید. سپس یک حوله سرد را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست تان بگذارید تا هم آن را خنک کنید و هم منافذ پوست را ببندید.

از پاک کننده های غیر صابونی صورت استفاده کنید تا از خشک شدن پوست تان جلوگیری کند. پاک کننده هایی پیدا کنید که شامل مواد طبیعی باشند. پس از شستن صورت با یک پارچه خشک، آهسته صورت تان را خشک کنید تا آسیب نبیند. بعد از خشک کردن، از یک مرطوب کننده که از مواد طبیعی ساخته شده باشد استفاده کنید. این کار را روزانه تکرار کنید.

مقدار زیادی آب بنوشید و یک رژیم غذایی سالم داشته باشید. به مقدار فراوان میوه و سبزیجات بخورید و از خوردن مواد غذایی فرآوری شده و غذاهایی که سرشار از قند هستند، اجتناب کنید. برای روشن شدن پوست تان کلم بروکلی و ماهی بخورید. از خوردن غذاهای تند که حاوی هیستامین هستند و باعث قرمز شدن پوست می شوند، پرهیز کنید. به رژیم غذایی خود مواد حاوی آنتی اکسیدان اضافه کنید. از ویتامین C با غلظت بالای ۱۰ درصد به بالا استفاده کنید که پوست تان سفت شود. مراقب باشید پوست تان در معرض اشعه UV خورشید آسیب نبیند.

به مقدار کافی بخوابید تا دور چشمتان حلقه های سیاه ایجاد نشود و چشم ها و صورت تان پف نکند. همیشه آرام باشید و با فعال بودن و وقت گذراندن خارج از منزل از استرس دوری کنید.

از آنجا که بعضی از کرم ها و سروم های روشن کننده پوست قیمت بالایی دارند توصیه می شود برای روشن کردن پوست تان در ابتدا سراغ مصرف گروهی از مواد غذایی بروید. از از این راه نه تنها پوست تان روشن می شود, بلکه دیگر قسمت های بدنتان هم سالم می ماند و از ابتلا به بیماری های مختلف مصون می مانید. متخصصان پوست و مو معتقدند اگرچه هنوز کاملا مشخص نیست که چه غذاهایی در فرایند روشن سازی پوست های تیره تاثیر دارند اما به طور حتم داشتن یک رژیم غذایی متعادل به طراوت و درخشش پوست کمک می کند. درضمن بهتر است از مصرف بیش از حد غذاهای چرب و سرخ شده خودداری کنید. این میوه ها را هم امتحان کنید:

توت فرنگی میوه ای مغذی است که با داشتن ویتامین C یک داروی طلایی برای پوست شماست. ویتامین C برای تولید کلاژن ضروری است که استحکام پوست را بهبود می بخشد و صورت تان را تازه و روشن نشان می دهد.

با داشتن ویتامین C فراوان برای طراوت پوست مفید است. آناناس آنزیمی دارد که به کاهش لکه های ناشی از پیری پوست کمک می کند. برای روشن شدن پوست تان می توانید آناناس را مستقیم روی آن بمالید.

این میوه هم با داشتن اسید اسکوربیک و آنتی اکسیدان های فراوان پوست را از تیرگی نجات می دهد. مقداری لیمو داخل آب بچکانید و آن را بنوشید.

 گوجه فرنگی در درخشندگی و طراوت پوست تان تاثیر دارد, به این ترتیب که با تولید کلاژن در پوست تان درخشش طبیعی ایجاد می کند.

به بوی بدش توجه نکنید چون یک آنتی بیوتیک طبیعی است و خون را تمیز می کند, در نتیجه پوست هم شفاف می شود.

این برگ های سبز رنگ هم با داشتن بتا کاروتن سبب روشن تر شدن پوست شما می شود.

 

88492747

88830950

info@bornanews.ir

تهران – خیابان شهید مطهری – خیابان فجر – خیابان نظری – انتهای خیابان دلفان – نبش اتوبان مدرس – پلاک 50

تمام حقوق برای خبرگزاری برنا محفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.


۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۱


توسط سارا هنجنی

چگونه صورتی زیبا داشته باشم؟ از آنجایی که صورت ما مدت زمان زیادی را در معرض نور خورشید و گرد و غبار قرار دارد این مساله سبب می شود بیشترین آسیب ها به پوست صورت مان وارد شود. برای اینکه صورتی زیبا و جوان داشته باشید با ما همراه باشید. 

۱- روزانه ۸ لیوان آب و یا آبمیوه بنوشید

چطور صورت زیبایی داشته باشم

یکی از نکاتی که باعث زیبایی و شادابی پوست های شما می شود خوردن حداقل ۸ لیوان آب و یا آبمیوه است. سلول های پوستی برای جوان ماندن نیازمند مقدار قابل توجهی آب هستند.

۲- پوست صورت خود را لایه برداری کنید

برای این کار کافیست سری به داروخانه محل تان بزنید و اسکراب پوست را خریداری نمایید و به صورت منظم از آن استفاده کنید.

۳- پوست صورت خود را مرطوب نگه دارید

برای جلوگیری از ایجاد خشکی و چین و چرون بر روی صورت تان حتما بعد از شستشوی صورت از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید.

۴- از ماسک های طبیعی استفاده کنید

استفاده از ماسک های طبیعی باعث جوان سازی پوست تان می شود.

۵- خواب را فراموش نکنید

افرادی که کمتر از ۸ ساعت در طول شبانه روز می خوابند، خیلی زود دچار چین و چروک بر روی پوست صورت خود خواهند شد.

۶- عضلات صورت را ماساژ دهید

برای این کار از کمک متخصصان استفاده کنید، ماساژ درمانی با رایحه یکی از موثرترین قدم هایی است که می توانید برای سلامت پوست صورت خود بردارید.

مطالب مرتبط:

۱- ۹ گام برای داشتن پوستی ایده آل بدون آرایش

۲- راز و رمز لطافت پوست کُره‌ای‌ها

۳- پوستی بدون لک با بهترین ماسک های خانگی

۴- تاریخچه نیوآ ، برند تولید کننده محصولات مراقبت از پوست

محبوبترین مطالب

مطالب مرتبط

©چی بپوشم / بازنشر مطالب تنها با کسب اجازه کتبی و پرداخت هزینه بابت هر مطلب و همچنین ذکر منبع و لینک مستقیم به همان مطلب مجاز است

چطور صورت زیبایی داشته باشم
چطور صورت زیبایی داشته باشم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *