چطور بفهمیم دوقلو بارداریم

 
helpkade
چطور بفهمیم دوقلو بارداریم
چطور بفهمیم دوقلو بارداریم

بسیاری از زنانی که باردار هستند شک دارند که آیا ممکن است بیش از یک جنین در رحمشان داشته باشند؟ اما برخی از خانم ها هم هستند که اصلا چنین توقعی نداشته و وقتی متوجه می شوند که باید منتظر تولد دوقلو باشند، حسابی متعجب می شوند. اگر باردار هستید و شک دارید که دوقلو باردار هستید یا نه، حتما در حین بررسی های پیش از بارداری از طریق سونوگرافی متوجه این مساله خواهید شد. با این حال، بارداری دوقلو علائم و نشانه های مختلفی دارند که می توانند به شما کمک کنند تا تشخیص دهید که بارداری شما یک بارداری تک قلو است یا یک بارداری دو یا چند قلویی. اگر می خواهید بدانید که شما دوقلو باردار هستید یا نه، ادامه مطلب را بخوانید تا با مهمترین علائم بارداری دوقلو آشنا شوید. البته این نکته را هم به یاد داشته باشید که علائم بارداری دوقلو اغلب با علائم یک بارداری تک قلویی همپوشانی دارد، بنابراین برای تشخیص نهایی، معاینه و سونوگرافی توسط پزشک ضروری است.

علائم بارداری دوقلو از یک خانم به خانم دیگر متفاوت هستند، اما بیشتر زنان باردار از همان مراحل اولیه علائم بارداری مشابهی دارند. برخی از علائم بارداری دوقلو، که ممکن است شبیه به حاملگی تک قلو باشند، در زیر ذکر شده است.

1. علائم بارداری دوقلو در اوایل بارداری سطح بالاتر hCG

به طور کلی در صورتی که خانم دو قلو باردار باشد، سطح هورمون گنادوتروپین جفتی انسانی یا همان β-hCG در خون و ادرار او زیاد بوده و از یک بارداری تک قلو بیشتر است. بالا بودن سطح این هورمون یکی از علائم اولیه بارداری دوقلو است. hCG هورمونی است که مسئول لانه گزینی در رحم و همچنین توسعه و تکامل سلولی است و در بارداری های دوقلویی میزان آن بسیار بالاتر است. پس اگر در طی 2 هفته اول سطح hCG بالاتری داشته باشید، احتمال اینکه دوقلو باردار باشید وجود دارد. البته بالا بودن عدد بتا به عنوان علائم بارداری دوقلو در هفته ششم یک نشانه قطعی نبوده و تشخیص بارداری دوقلو با انجام سونوگرافی واژن تا هفته هشتم بارداری قطعی می شود.

چطور بفهمیم دوقلو بارداریم

2. علائم بارداری دوقلو در ماه اول بارداری تهوع شدید صبحگاهی

بسیاری از زنانی که دو قلو باردار هستند، علائم حاملگی را با شدت بیشتری تجربه می کنند. تجربه تهوع بارداری یا همان بیماری صبحگاهی با شدت زیاد، یکی از این علائم است. بیماری صبحگاهی شدید که به آن هیپرامزیس گراویداروم (hyperemesis gravidarum) نیز گفته می شود، از سه ماهه اول بارداری شروع می شود و با سطوح بالاتر β-hCG همراه است. در زنانی که بارداری چند قلویی دارند احتمال بروز این بیماری و حالت تهوع و استفراغ، اغلب در مقایسه با زنانی که تک قلو باردار هستند، بسیار بیشتر است. در صورت بارداری دوقلویی حالت تهوع صبحگاهی ممکن است از نظر زمانی نیز طولانی تر باشد. با این حال، این علائم شدید و آزاردهنده ی بارداری به طور معمول در ابتدای سه ماهه دوم کم رنگ می شوند.

3. علائم بارداری دوقلو، بصیرت یا احساسات درونی

زنانی که دوقلو باردار هستند ممکن است در ابتدا کاملاً بدون علامت باشند و یا اینکه علائم و نشانه های طبیعی بارداری را از جمله حساسیت پستان ها، خستگی، حالت تهوع، استفراغ، و درد شکم داشته باشند. اما برای احساس شدید و بیش از حد این علائم، ابتدا باید این را بدانید که این موارد طبیعی است. بنابراین مادری که قبلا باردار شده و بارداری تک قلویی را تجربه کرده است، بهتر می تواند چنین احساسات مبتنی بر شهودی را درک کند.

درحقیقت علائم بارداری دوقلو تفاوت چندانی با علائم بارداری تک قلو ندارد، تنها تفاوت این است که علائم و نشانه های بارداری در دوقلویی بارزتر بوده و در حد شدیدتر بروز پیدا می کنند. برای آگاهی از برخی علائم متداول بارداری دوقلویی توصیه می کنیم با ما همراه باشید و ادامه مطلب را بخوانید.

1. اضافه وزن بیش از حد: افزایش وزن مادران در دوران بارداری امری عادی است ، اما در مورد بارداری های دو یا چند قلویی، بدن زنان تمایل دارد بیشتر وزن اضافه کند. وزن تقریبی افزایش یافته معمولاً حدوداً 9 کیلوگرم است. با این حال، میزان وزنی که یک خانم در دوران بارداری اضافه می کند، وابسته به قد، فرم و نوع بدن او و همچنین میزان وزن اضافه شده در بارداری تک قلویی نیز می باشد.

2. رحم بزرگتر از حد مورد انتظار برای سن بارداری: اگر اندازه شکم خانم باردار نسبت به سن حاملگی محاسبه شده بر اساس اولین روز آخرین قاعدگی، بیشتر از حد انتظار باشد، ممکن است به وجود بارداری دوقلو شک شود. رحم و محتوای غیر جنینی آن (جفت، مایع آمنیوتیک) ممکن است به حجمی برابر با 10 لیتر و یا بیشتر برسد و به علاوه ممکن است ارتفاع بالاترین نقطه رحم یا همان فوندوس، 5 سانتی متر بیشتر از حد انتظار برای تک قلوهای همان سن بارداری باشد.

3. فشار خون بالا: خانم هایی که دوقلو باردار هستند نیز ممکن است فشار خون بالا داشته باشند. در مراحل اولیه بارداری دوقلویی، فشار خون دیاستولیک به طور کلی کم است اما در مدت زمان طولانی تر (2.5 برابر) افزایش می یابد. همچنین، میزان افزایش فشار خون ناشی از بارداری (PIH) و عوارض مربوط به آن در بارداری های دو یا چند قلویی افزایش می یابد.

4. نتیجه آزمایش AFP (آلفا-فتوپروتئین) بالا: آلفا-فتوپروتئین یک مارکر بیوشیمایی در خون است که سطح آن به وسیله آزمایش خون و در سه ماهه دوم بارداری سنجیده می شود. این بررسی همچنین به عنوان تست آلفا فتوپروتئین سرم مادرانه (MSAFP) یا آزمایش غربالگری با چند نشانگر شناخته می شود و برای شناسایی نقایص مادرزادی در جنین انجام می شود. در صورت بارداری دوقلویی، نتیجه آزمایش آلفا-فتوپروتئین می تواند مثبت و یا به طور غیرمعمول زیاد باشد و ممکن است پزشک برای بررسی های بعدی انجام اسکن اولتراسوند را توصیه کند.

5. خستگی مفرط: از دیگر علائم بارداری دوقلویی در ماه اول خستگی بسیار زیاد است. رحم بزرگ، افزایش وزن بیش از حد، افزایش میزان نیاز تغذیه ای و انرژی اضافی مورد نیاز برای حمایت کردن از بارداری های دوقلویی ممکن است منجر به خستگی بیشتر مادر باردار شود.

6. تشخیص زودهنگام حرکات جنین: در بارداری هایی که دو یا چند قلو هستند، بسیاری از خانم ها از همان اوایل بارداری حرکات جنین را تجربه می کنند و گاهی اوقات، این حرکات پر تکرار نیز هستند.

7. تنگی نفس: زنانی که بارداری دوقلویی از نوع مونوزیگوت دارند، ممکن است مقادیر بیش از حد مایع آمنیونیک به سرعت در بدن آن ها جمع شود، رحم بزرگتر از حد انتظار شده و در نتیجه فضای بیشتری را از شکم اشغال کند. در چنین حالت اندام های شکمی و ریه های مادر ممکن است توسط رحم در حال رشد، فشرده و جابجا شوند که این مساله منجر به تنگی نفس مادر خواهد شد. البته که به طور کلی تنگی نفس یکی از علامت های شایع دوران بارداری است، اما خانمی که دوقلو باردار است ممکن است تنگی نفس را با شدت بیشتری تجربه نماید.

8. مشکلات گوارشی: این مشکلات در بارداری های تک قلویی نیز وجود داشته و ممکن است بر ناراحتی شما بیفزایند. اما در بارداری دوقلویی، با بزرگتر شدن رحم، ممکن است به دلیل فشار وارده بر سیستم گوارشی، مادر باردار مشکلات گوارشی همچون اختلال در هضم، سوزش معده، نفخ و درد معده را با شدت بیشتری تجربه کند.

9. بی خوابی: عوامل متعدد داخلی و خارجی می توانند خواب خوب شما را دچار مشکل کنند. احساس ناراحتی، موقعیت خواب نامناسب، درد، تنگی نفس شدت یافته در حالت درازکش و عوامل مختلف روانی- اجتماعی باعث بروز کم خوابی می شوند.

10. حساسیت شدید سینه ها: این یک علامت اولیه بارداری است که به طور معمول از هفته 4 تا 7 بارداری مشاهده می شود. البته ممکن است بیشتر از این هم طول بکشد. در صورتی که دوقلو باردار باشید، ممکن است رنگدانه آرئول (هاله قهوه ای دور نوک سینه)، در اطراف نوک سینه ها نیز بیشتر از یک بارداری تک قلو افزایش یابد.

11. تکرر ادرار : در اوایل بارداری ، افزایش جریان خون در کلیه ها باعث افزایش میزان ادرار می شود. در مراحل بعدی بارداری، با بزرگتر شدن ابعاد رحم در حال رشد، فشار بر روی مثانه افزایش می یابد. این تغییرات باعث پر شدن سریع تر مثانه و در نتیجه افزایش میزان نیاز به دفع ادرار می شود.

12. گرفتگی عضلات: همانطور که جنین در لایه داخلی رحم لانه گزینی کرده و در آن کاشته می شود، گرفتگی های عضلانی مشابه به گرفتگی های دو دوران قاعدگی نیز ایجاد می شوند. با این حال، در مورد بارداری های دوقلویی، به دلیل لانه گزینی دو جنین در رحم، این گرفتگی و ناراحتی ها کمی بیشتر خواهد بود.

13. افزایش تعداد ضربان قلب: افزایش ضربان قلب ثانویه به تغییرات فشار خون و افزایش حجم خون تجربه خواهد شد. این افزایش در تعداد ضربان قلب در سه ماهه آخر بارداری به بیشترین حالت ممکن می رسد.

حال که علائم بارداری دوقلو را می دانید می توانید حدس بزنید که بارداری شما از نوع دوقلویی است یا تک قلویی؟

مطالعه بیشتر:

1- علائم بارداری دو قلویی یا چند قلویی

2- زمان تشخیص بارداری دوقلو هفته چندم است ؟

3- عوارض و خطرات بارداری دوقلویی برای مادر چیست؟

4- مشکلات بارداری دوقلویی برای جنین‌ها در طول بارداری چیست؟

آیا بالا بودن عدد بتا نشانه بارداری دوقلویی است؟

اگر در طی 2 هفته اول سطح hCG بالاتری داشته باشید، احتمال اینکه دوقلو باردار باشید وجود دارد. البته بالا بودن عدد بتا به عنوان علائم بارداری دوقلو در هفته ششم یک نشانه قطعی نبوده و تشخیص بارداری دوقلو با انجام سونوگرافی واژن تا هفته هشتم بارداری قطعی می شود.


آیا حالت تهوع شدید نشانه دوقلو بودن جنین است؟

تهوع صبحگاهی شدید از سه ماهه اول بارداری شروع می شود و با سطوح بالاتر β-hCG همراه است. در زنانی که بارداری چند قلویی دارند احتمال بروز این بیماری و حالت تهوع و استفراغ، اغلب در مقایسه با زنانی که تک قلو باردار هستند، بسیار بیشتر است. در صورت بارداری دوقلویی حالت تهوع صبحگاهی ممکن است از نظر زمانی نیز طولانی تر باشد. با این حال، این علائم شدید و آزاردهنده ی بارداری به طور معمول در ابتدای سه ماهه دوم کم رنگ می شوند.

آیا بالا بودن فشار خون به تعداد جنین ها در رحم ربطی دارد؟

خانم هایی که دوقلو باردار هستند نیز ممکن است فشار خون بالا داشته باشند. در مراحل اولیه بارداری دوقلویی، فشار خون دیاستولیک به طور کلی کم است اما در مدت زمان طولانی تر (2.5 برابر) افزایش می یابد. همچنین، میزان افزایش فشار خون ناشی از بارداری (PIH) و عوارض مربوط به آن در بارداری های دو یا چند قلویی افزایش می یابد.

من در اوایل بارداری بیش از حد احساس خستگی می کنم چرا؟

از دیگر علائم بارداری دوقلویی در ماه اول خستگی بسیار زیاد است. رحم بزرگ، افزایش وزن بیش از حد، افزایش میزان نیاز تغذیه ای و انرژی اضافی مورد نیاز برای حمایت کردن از بارداری های دوقلویی ممکن است منجر به خستگی بیشتر مادر باردار شود.

نویسنده :
تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

منبع:

parenting.firstcry

بارداری دوقلو یا چندقلویی

چطور بفهمیم دوقلو بارداریم

بارداری دوقلو یا چندقلویی

بارداری دوقلو یا چندقلویی

بارداری دوقلو یا چندقلویی

بارداری دوقلو یا چندقلویی

بارداری پرخطر

بارداری دوقلو یا چندقلویی

این بخش در حال طراحی می باشد


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!


بازسازی پیوند عاطفی زن و شوهر

 باروری آزمایشگاهی و یا باروری با دارو شانس بارداری دو قلو را زیاد می کند

 

در کشور آمریکا، از هر 100 زن باردار، سه نفرشان دوقلو زایمان می کنند. درصورتی که شما یکی از آن ها باشید، امکان دارد که برخی از این علائم را داشته باشید. اگر این علائم را نداشته باشید پس جزء آن ها نیستید.

چطور بفهمیم دوقلو بارداریم

بسياري از نشانه های متداول بارداری دوقلو مثل نشانه های بارداری تک قلویی میباشد. تفاوت اصلی این است که معمولا تأثير یا شدت علائم بارداری بیشتر است. هورمون بیشتری که ترشح میشود میتواند علائم را تشدید کند.

بدین ترتیب تکرر ادرار، خستگی، بیماری صبحگاهی و درد سینه در یک بارداری دو قلویی امکان دارد دو برابر در یک بارداری تک قلو باشد. بعضی از پژوهش ها نشان داده که مادران حامل دوقلوها اکثراً بیماری صبحگاهی شدید داشته اند. افزایش سطح هورمون HCG و مولکول پروتئین آلفا فتوپروتئین حاملگی دوقلویی متداول تر است.علائم بارداری دو قلودر این مقاله علائمی وجود دارد که نشان می دهد شما بیش از یک بچه باردارید.میزان هورمون HCGپزشکان ممکن است به علل گوناگون ميزان هورمون اچ سی جی را اندازه‌گیری کننند. اچ سی جی از هورمون هایی است که در حین بارداری در خون و یا ادرار زنان حدود ده روز بعد از بارداری تولید می شود. سطح این هورمون در هفته ده حاملگی به حداکثر خود می رسد. میزان سطح هورمون اچ سی جی در زنانی که دوقلو حامله هستند بیشتر است.علائم حاملگی دو چندان می شودحالت تهوع صبح ها خيلي بیشتر از حاملگی های طبیعی و عادی است. سوء هاضمه، تورم و خستگی هم در اینگونه حاملگی ها شدیدتر است. هرچند این علائم علامت این است که دوقلو باردارید اما امکان دارد گاهی اوقات این علائم ناشی از آن باشد که حاملگی شما از حاملگی های طبیعی سخت تر است.سه ماهه اول بارداری تان سنگین می شویددرطول سه ماهه اول بارداری دوقلو، امکان دارد که وزنتان بیش از آن حدی باشد که یک خانم باردار معمولی میتواند داشته باشد.فشار خوننوع الگوی تغيير فشار خون در زنان دارای بارداری چند قلویی متمایز می باشد. فشار خون دیاستولی یا مینیمم زنان دارای بارداری چند قلویی در مقایسه با فشار خون دیاستولی زنان دارای بارداری تک قلویی در هفته ۲۰ حاملگی کم تر است، ولی تا موقع زایمان به ميزان بیشتری افزایش می یابد.

 

 سابقه خانوادگی و وراثت شانس بارداری دو قلو را افزایش می دهد

 

اندازه رحم تان بزرگتر استدرصورتی که اندازه رحم تان بزرگ تر از حدی باشد که در آن زمان بایستی باشد، امکان دارد پزشک تان شک کند که شما دوقلو زایمان می کنید. اما این به این معنی نیست که شما دوقلو باردارید بلکه این صرفا یک علامت است. اگر زایمان نخست تان نیست، امکان دارد اندازه رحم نسبت به زایمان نخست تان کمی تغيير کرده باشد.ضربان قلب چند گانهپزشکتان درطول معاینات پیش از زایمان، بیش از یك ضربان قلب می شنود.حرکات جنین بیشتر می شودچنانچه زایمان اولتان نیست، نسبت به بارداری قبلی لگد زدن های بیشتری از جنین احساس می کنید.

علائم بارداری دوقلو دخترعلائم بارداری دوقلو دختر در عقیده بسیاری به نشانه های بارداری دختر شباهت زیادی دارد؛ یعنی مواردی مانند قرار گرفتن جنین در بالای شکم، فرم کروی آن، چربی پوست و آکنه به عقیده بسیاری در بارداری دوقلو دختر دو برابر می شود! البته که این عقایدصد در صد درست نیستند؛ حتی خیلی وقت ها کسانی با علائم بارداری دختر دارند، پسردار شده اند.علائم حاملگی دوقلو پسرنشانه هایی مانند خشک شدن پوست دست مادر، بیضی شدن فرم شکم او و روشن شدن رنگ ادرار در زیرمجموعه ای از علائم حاملگی پسر قرار می گیرد. این نشانه ها هرگز توسط تحقيقات علمی تائید نشده اند. این علائم اگر با شدت بیشتری در زن باردار دیده شود،خویشاوندان احتمال می دهند که مادر در حال تجربه علائم بارداری دوقلو پسر است.چطور دوقلوها شکل می گیرند؟هیچ کس نمی تواند در به دنیا آوردن دوقلوهای همسان تاثیرگذار باشد و زمینه آن را آماده کند. زمانی که تخمک بصورت خودکار بارور می شود به دو نیم تقسیم می شود، دوقلوهای همسان شکل می گیرند.

دوقلوهای غیر همسان زمانی که تخمک ها به وسیله اسپرم های مختلف در یك زمان بارور می شوند شکل می گیرند.

 

 دوقلوهای غیر همسان زا دو تخمک جدا به وجود می آیند

چه زمانی احتمال بارداری دوقلو بیشتر است؟- استفاده از داروهای باروری یا لقاح مصنوعی: داروهای باروری، سبب می شود که درطول یک سیکل، تخمدان ها بیش از یک تخمک آزاد کنند. در لقاح مصنوعی یا IVF ممكن است بیش از یك رویان در رحم جایگزین شود.سن: در خانم هایی که بیشتر از 30 سال سن دارند، احتمال اینكه در تخمک گذاری تخمک های بیشتری آزاد کنند بیشتر است.زایمان قبلی یا چندقلوهای قبلی: اگر قبلا بچه ای به دنیا آورده اید، یا زایمان چندقلویی داشته اید، شما شانس بیشتری برای دوقلویی دارید.سابقه فامیلی: اگر دوقلوهای همسان در خانواده تان دارید، شانس تان برای داشتن دوقلو زیاد می شود.نژاد: خانم های سیاهپوست بیشتر از خانم هایی که پوست سفیدتری دارند احتمال بارداری چندقلو دارند. در خانم های آسیایی و اسپانیایی احتمال كمتری وجود دارد.سونوگرافی: اگر پزشکتان به بارداری چندقلو شک كند برای شما سونوگرافی تجویز می كند که معمولا در اوایل سه ماهه دوم بارداری مشخص می شود .اگر تست نشان داد که شما دوقلو باردار هستید، امكان اینكه پزشک بتواند بگوید که دوقلوهای شما همسان یا ناهمسان هستند وجود دارد.گاهی اوقات، یکی از قلها از بین می رود که به این بیماری سندرم قل ناپدید شده می گویند. از بین رفتن یکی از دوقلوها به علت ناهنجاری های کروموزمی است اما دانشمندان هنوز خیلی از این جهتمطمئن نیستند. درصورتی که یکی از دوقلوها در ابتدای حاملگی از بین برود، معمولا خطری برای قل دیگر نیست.مراقبت های پیش از تولداگر دوقلو باردارید، ماما یا پزشکتان باید شما را بیشتر از کسی که یک بچه حامله است ویزیت کند. چون خطرهای بیشتری برای چندقلوها وجود دارد. بیشتر ویزیت شدن شما قبل از حاملگی از عوارض و خطرات احتمالی پیشگیری می کند.عوارض بارداری دوقلومتاسفانه، خطرات کلی حاملگی در زمان بارداری دوقلو افزایش می یابد. البته بارداری دوقلو تضمین کننده این مطلب نیست که عوارض داشته باشید.- زایمان زودرس- مثلا قبل از هفته 38 بارداری- بچه های کوچکتر با وزن کم هنگام تولد – این مسئله به این دلیل است که دو جنین در یک فضای کوچک رشد کرده اند.- یک کودک کوچکتر از دیگری. در دوران بارداری یکی از دوقلوها تغذیه و فضای بیشتری نسبت به دیگری داشته است.- پره اکلامپسی. به همین دلیل است که باید در زمان بارداری خود تحت کنترل BP باشید. احتباس سیال و عبور پروتئین در ادرار نشانه های دیگری از پره اکلامپسی است.- دیابت بارداری.

گردآوری: بخش سلامت بیتوته

 

 

بارداری و زایمان راحت با…


نظم و زیبایی را به دندان های خود ببخشید


درمان نازایی با بالاترین درصد موفقیت


بهترین راه بهبود کیفیت هوا در خانه


کاغذدیواری چسبی در طرحهای شیک ولاکچری


فروشگاه سیسمونی آنلاین


زیباترین باغ رستوران فشم تهران


بهترین راه بهبود کیفیت هوا در خانه

طرح فروش اقساط(بدون پیش پرداخت)لوازم خانگی


برای مانتو چه پارچه ای بخرم؟

ناباروری شما هم می تواند قابل درمان باشد!


هرگز ناامید نشوید!درمان زوج نابارور

بلیط کیش را دربهترین فصل سفر به آن خریدکن


تخفیف باورنکردنی فرش سورنا|ازدستش نده!


خرید دستگاه تصفیه آب با شرایط اقساطی

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

از کجا بفهمیم دوقلو بارداریم؟ شکم شما بزرگ تر از شکم سایر مادرهای باردار است؟ خوب ممکن است این موضوع نشان دهنده بارداری دوقلو باشد. معمولا بیشتر افراد شکم بزرگ در اوایل بارداری را نشانه بارداری دوقلو می دانند اما سوال اینجاست که این موضوع چقدر می تواند دقیق باشد ؟ استفاده از روش های تایید شده همچون سونوگرافی ایده آل ترین روش برای تایید تعداد جنین هاست. اما می توانید به دنبال نشانه ها و علامت هایی باشید که قبل از سونوگرافی در تایید این شرایط به شما کمک میکند. در این مقاله قصد داریم فهرستی از نشانه ها و علائم بارداری دوقلو را با هم مرور کنیم. قبل از اینکه بخواهیم این فهرست ها را با هم مرور کنیم اجازه دهید ببینیم چه چیزی باعث ایجاد بارداری دوقلو می شود.

ژنتیک یکی از مهم ترین فاکتورهای بارداری دوقلوست. برخی از فاکتورهای دیگر شامل موارد زیر است:

روش های درمان بارور. تکنیک هایی که برای کمک به باروری انجام می شود همچون IVF، ZIFT به رحم انتقال داده می شود که ممکن است به بارداری دوقلو منجر گردد.

جالب اینجاست که زن های نیجریه ای شانس بیشتری برای داشتن بارداری های دوقلو دارند زیرا آن ها غذاهایی همچون سیب زمینی شیرین را زیاد مصرف می کنند. حتی اگر به هیچ کدام از طبقه بندی های بالا تعلق نداشته باشید باز هم ممکن است دوقلو باردار شوید. به همین خاطر باید بدانید چه زمانی چنین شرایطی را خواهید داشت. در ادامه همراه ما باشید تا نشانه های این نوع بارداری را با هم مرور کنیم.

چطور بفهمیم دوقلو بارداریم

علاوه بر مواردی که بیان شد، نشانه ها و علامت های مختلف دیگری نیز وجود دارد که بارداری دوقلو را از بارداری معمولی متمایز می کند.

بسته به علائم اولیه، می توان در مورد باردار بودن دوقلو یا بارداری معمولی تصمیم گیری کرد. اما نشانه های دیگری نیز وجود دارد که به شما کمک می کند به نتیجه بهتر و منطقی تری برسید.

علاوه بر مواردی که بیان شد، نشانه ها و علائم دیگری برای بارداری دوقلو وجود دارد که می تواند بسیار شبیه بارداری طبیعی باشد.

شکم بزرگ در اوایل بارداری می تواند نشانه بارداری دوقلو باشد. اما آیا این موضوع بدین معنی است که وزن شما بیشتر از حد افزایش پیدا خواهد کرد؟

در جدول زیر افزایش وزن مورد نیاز در طول بارداری و نیز BMI را مشاهده می کنید:

خوب همانطور که می دانید بارداری دوقلو می تواند بر روی جنین نیز اثر بگذارد. برخی از مشکلاتی که ممکن است برای جنین ایجاد شود را در ادامه با هم مرور می کنیم:

خود بارداری می تواند شرایط پیچیده ای باشد پس باید خود را برای آن آماده سازید.

سلام خیلی بی حالم شبا اصلا خواب ندارم احساس نفس تنگی دارم ضربان قلبم تند تر شده سردردشدیدی دارم همش حس میکنم سنگین شدم کمر درد شدیدی دارم حالت تهوع هم دهرم اما بالا نمیارم الان یک ماه ک باردارم ینی امکان داره دوقلو بردار شم

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

بسیاری از افراد به داشتن دوقلو علاقه مند هستند و قبل از بارداری به پزشک برای داشتن دو قلو مراجعه می کنند . اگر شما هم جزو این افراد هستید و مراحل قبل از بارداری برای داشتن دوقلوها را گذرانده اید حالا نوبت به تست نشانه ها وعلائم بارداری دوقلو ها است.

اگر چه علائم حاملگی دوقلو با علائم عادی بارداری خیلی متفاوت نیستند، اما بارداری دوقلو خیلی زودتر احساس می شود. علائم هر مرحله از حاملگی دوقلو، خیلی زودتر و واضح تر از زمان رسیدن به سن طبیعی بارداری، احساس می شوند و با تأکید بیشتری همراه هستند. در این مقاله نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد شما بیش از یک بچه باردارید.

دوقلوها و مراقبتهای ویژه بارداری

 

چطور بفهمیم دوقلو بارداریم

شدید بودن تهوع صبحگاهی

دربارداری دوقلو ، ممکن است تهوع شدید صبحگاهی وجود داشته باشد و یا زنان باردار در تمام طول روز احساس تهوع داشته باشند.اگر چه این علائم نشان می دهد که شما دوقلو باردارید اما گاهی اوقات مادرانی که تک قلو باردار هستند نیز می توانند به بیماری شدید صبحگاهی دچار شوند. در باردری دوقلو سوء هاضمه، تورم و خستگی شدیدتر از بارداری عادی می باشد.

سنگین شدن وزن در سه ماهه اول بارداری

اگروزن شما در سه ماهه اول بارداری به سرعت در حال افزایش و بیش تر از مقدار معمول باشد، ممکن است دوقلو باردار باشید.

علائم بارداری دو قلو و مراقبتهای لازم

 

رشد بیش از حد رحم

یکی از علائم شایع بارداری دوقلو رشد بیش از حد رحم می باشد بنابراین اگر اندازه رحم شما بزرگ تر از حدی است که در سن حاملگی باید باشد ممکن است دوقلو باردار باشید.اما رشد بیش از حد رحم بدین معنی نمی باشد که حتما شما دوقلو باردارید زیرا بعد از شنیده شدن دو ضربان قلب در داپلر

شنیده شدن دو ضربان قلب

گاهی اوقات پزشکتان در حین معاینات قبل از زایمان یک صدای قلب دوم نیز می شنود که این علامت می تواند نشان از دوقلو بودن بارداری باشد.

احساس حرکات زیاد و خیلی زود جنین

زنانی که دوقلو یا چندقلو باردار هستند، اکثراً زودتر از هفته هجدهم تکان و لرزش جنین را احساس می کنند و ممکن است نسبت به بارداری قبلی لگد زدن های بیشتری را از جنین احساس کنند.

چگونه از جنین های دو قلو در زمان بارداری مراقبت کنیم؟

 

چگونه دوقلوها شکل می گیرند؟

هنگامی که تخمک ها به صورت خودکار بارور و به دونیم تقسیم می شوند دو فلوهای همسان تشکیل می شوند و کسی نمی تواند تاثیری در به دنیا آوردن دوقلوهای همسان داشته باشد.

هنگامی که تخمک ها در یک زمان به وسیله اسپرم های مختلف بارور شونددوقلوهای ناهمسان تشکیل می شوند.

نشانه های و عوامل شکل گیری جنین های دوقلوهمسان و غیر همسان

علائم و نشانه های بارداری دو قلو 

 

برخی از داروهای باروری ، باعث رها شدن بیش از یک تخمک از تخمدان ها درطول یک دوره می گردند. همچنین در بارداری با لقاح مصنوعی یا IVFنیز ممکن است بیش از یک رویان در رحم جایگزین شود.

سن مناسب

مادران با سن بیش از30 سال نسبت به مادران کم سن تر، احتمال آزاد شدن تخمک های بیشتری از تخمدان ها درطول یک سیکل را دارند.

زایمان قبلی یا چندقلوهای قبلی

مادرانی که زایمان چندقلویی داشته اند ، بیشتر از زنانی که تا به حال باردار نشده اند و یا یک فرزند داشته اند، شانس چند قلوزایی دارند.

سابقه فامیلی

بهتر است بدانید ، اگر سابقه داشتن دوقلوهای همسان را در خانواده تان دارید ، احتمال ارث رسیدن این ژن به شما وجود دارد .

نژاد

نژاد تاثیر زیادی در بارداری چند قلو دارد به طوری که ، احتمال دوقلوزایی در خانم های سیاهپوست از خانم های سفیدپوست بیشتر است و این احتمال در خانم های آسیایی و اسپانیایی کمتر وجود دارد.

مراقبتهای لازم دوقلو 

 

چطور بفهمیم دوقلو بارداریم

سونوگرافی

از بهترین راه های تشخیص بارداری دوقلو انجام سونو گرافی است که معمولا پزشکان دراوایل سه ماهه دوم بارداری تجویز می کنند. بعد از نشان دادن چند قلویی در سونوگرافی پزشکان می توانند دوقلوهای همسان وناهمسان را نیز تشخیص دهند.

در برخی مواقع ممکن است به علت ناهنجاری های کورموزومی یکی از قل ها ناپدید شودکه این بیماری سندرم قل ناپدید شده می گویند. ازبین رفتن یکی از قل ها در اوایل بارداری خطری برای قل دیگر ایجاد نمی کند.

مراقبت های پیش از تولد

از آنجا که خطرات بیشتری می تواند مادران دارای چند قلو را تهدید کند پزشک یا ماما باید این افراد را ویزیت بیشتری کند تا از عوارض و خطرات احتمالی پیشگیری کند.

آیا بارداری دو قلو سخت است؟

 

علائم درهمه بارداری ها است اما خطر ایجاد مشکلات در زمان دوقلوزایی بالاتر است .در بارداری دوقلو نگران نباشید و اجازه ندهید که بارداریتان خراب شود، ممکن است گاهی اوقات مشکلات غیر معمول باشد و بارداری سالمی داشته باشید. ما چند مورد از خطرات بارداری دوقلو را باز گو می کنیم.

زایمان های زودرس

در بیشتر خانم های که بارداری دو قلو دارند زایمان های قبل از هفته 37 اتفاق می افتد.

تشنج بارداری

احتمال تشنج بارداری در زنانی که بارداری دوقلویی دارند بیشتر است .از روی فشار خون و آزمایش ادرار می توان تشنج بارداری را تشخیص داد.

احساس خستگی

یکی از طبیعی ترین علائم بارداری دو قلو احساس خستگی است که می تواند نشانه ای از کمبود آهن باشد، چرا که کم خونی در زنانی که بارداری دوقلویی دارند معمول تر است.

 

خوش آمدید.به حساب کاربری خود وارد شوید.

بازگردانی رمز عبور

یک کلمه عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

موسسه سونوگرافی و رادیولوژی صدرا – سونوگرافی دکتر علیرضا رضوانی زاده


درمان انزال رتروگراد

چطور بفهمیم دوقلو بارداریم


انزال رتروگراد در مردان چیست ؟


آزمایش های باروری برای خانم ها

نشانه های بارداری دوقلو تفاوت زیادی با نشانه های بارداری تک قلو ندارد و تنها تفاوت موجود، میزان شدت این نشانه ها است. در ادامه به برخی از نشانه های متداول در بارداری دوقلو می پردازیم:

افزایش وزن در بارداری بسیار شایع است؛ اما در بارداری چندقلو، این افزایش وزن بسیار بیشتر خواهد بود. اگرچه میزان افزایش وزن، به طول قد، نوع بدن و مقدار افزایش وزن در بارداری قبلی بستگی دارد؛ اما در حالت کلی این افزایش وزن حدود 9 کیلوگرم خواهد بود.

در صورتی که اندازه شکم در چرخه قاعدگی بزرگ تر از حد مورد انتظار باشد، احتمال بارداری دوقلو وجود دارد. در بارداری دوقلو نسبت به بارداری تک قلو با سن بارداری یکسان، حجم رحم و محتوای غیر جنینی آن حدود 10 لیتر و عمق آن حدود 5 سانتی متر بیشتر خواهد بود.

زنانی که دوقلو باردار هستند، ممکن است فشار خون بالایی داشته باشند. در مراحل اولیه بارداری دوقلو، فشار خون دیاستولیک در حالت کلی پایین است؛ اما با گذشت زمان تا 2.5 برابر افزایش یافته و فشار خون ناشی از بارداری (PIH) و عوارض مرتبط با آن هم افزایش خواهد یافت.

آلفافیتوپروتئین، آزمایش خونی است که در طول سه ماهه دوم بارداری انجام می گیرد. این آزمایش با نام های غربالگری آلفافیتوپروتئین سرم مادری (MSAFP) هم شناخته می شود و برای تشخیص نقایص بدو تولد به کار می رود. در بارداری دوقلو، نتیجه این آزمایش می تواند مثبت بوده یا به صورت غیرعادی بالا باشد که در این حالت، پزشک انجام سونوگرافی را برای بررسی بیشتر توصیه می کند.

بزرگ شدن رحم، افزایش وزن زیاد، تغذیه اضافی و انرژی زیادی که برای ادامه بارداری دوقلو مورد نیاز است، ممکن است منجر به خستگی بیشتر بشود.

بسیاری از زنان باردار حرکت های جنینی را از همان اوایل بارداری خود تجربه می کنند که گاهی اوقات، این حرکات به صورت ضربه های تکراری خواهد بود.

در بدن زنانی که دوقلوهای مونوزیگوت دارند، مقدار بسیار زیاد مایع آمنیوتیک جمع می شود و رحم بزرگتر، فضای بیشتری را در شکم آن ها اشغال می کند. با بزرگتر شدن رحم، اندام های شکمی و ریه های مادر، فشرده شده و منجر به تنگی نفس خواهد شد. اگرچه این مشکل، یکی از نشانه های شایع در بارداری است؛ اما زنانی که دوقلو باردار هستند، بیشتر گرفتار این مشکل می شوند.

این مورد که در بارداری تک قلو هم شایع است، ممکن است موجب ناراحتی شما بشود. در بارداری دوقلو، با بزرگتر شدن رحم و افزایش فشار وارد بر دستگاه گوارش، مشکلات گوارشی هم بیشتر خواهد شد.

عوامل داخلی و خارجی بسیاری می توانند شما را از داشتن خواب شبانگاهی آرام محروم سازند. ناراحتی، طرز قرارگیری نامناسب بدن، درد، تنگی نفس هنگام دراز کشیدن و عوامل مختلف روانی و اجتماعی، از جمله این موارد هستند.

حساس شدن سینه ها بین هفته های 4 تا 7 بارداری شایع است که می تواند در هفته های بعدی هم ادامه یابد. در بارداری دوقلو، ناحیه اطراف نوک پستان تیره تر خواهد شد.

نشانه های بارداری دوقلو

در اوایل بارداری، افزایش جریان خون به کلیه ها، موجب افزایش تولید ادرار می شود. در مراحل بعدی بارداری با بزرگتر شدن رحم، فشار بیشتری بر مثانه وارد شده و باعث می شود که مثانه زودتر پر شده و نیاز بیشتری برای رفتن به دستشویی پیدا کنید.

با لانه گزینی رویان در لایه داخلی، همانند زمان عادت ماهیانه، گرفتگی هایی را در عضلات شکمی خود تجربه خواهید کرد. با این حال، در بارداری دوقلو و با لانه گزینی دو رویان، درد حاصل از گرفتگی عضلات شکمی بیشتر خواهد بود.

با تغییر در فشار و حجم خون، ضربان قلب هم افزایش می یابد. در سه ماهه سوم بارداری، ضربان قلب به بیشترین مقدار خود خواهد رسید.

پزشک با معاینه دقیق در هفته های 18 تا 20 بارداری و با استفاده از گوشی پزشکی، می تواند ضربان قلب دوقلوها را بشنود. همچنین پزشک شما می تواند با فشار ملایم دست بر روی شکم، سر دو جنین را تشخیص دهد.

انجام سونوگرافی، روش مطمئنی برای تشخیص بارداری دوقلو است. بهترین زمان برای این تشخیص، سه ماهه اول یا اوایل سه ماهه دوم بارداری است. با مشاهده دو جفت جداگانه در سونوگرافی، بارداری دی کوریونیک تشخیص داده خواهد شد. دانستن تعداد کوریون، بر تصمیمات آتی تاثیر زیادی دارد و از همین رو، تشخیص زودهنگام آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

نشانه های بارداری دوقلو

در اواخر سه ماهه اول بارداری، ضربان قلب جنینی با استفاده از سونوگرافی داپلر، قابل تشخیص خواهد بود. در صورتی که ضربان قلب دو جنین از یکدیگر و از ضربان قلب مادر متفاوت آشکاری داشته باشند، امکان تشخیص ضربان قلب دو جنین وجود خواهد داشت.

در موارد نادر و زمانی که تشخیص از طریق سونوگرافی امکان پذیر نباشد، انجام MRI ممکن است کمک کننده باشد. با این حال، در MRI از یک میدان مغناظیسی و پالس هایی از فرکانس رادیویی استفاده می شود که به دلیل نگرانی هایی که وجود دارد، انجام این نوع تصویر برداری در بارداری توصیه نمی شود. MRI می تواند در سه ماهه اول بارداری انجام گیرد؛ اما قبل از انجام آن باید در رابطه با عوارض جانبی آن با پزشک خود مشورت کنید.

اگرچه بزرگ کردن و مراقبت همزمان از دو کودک، سختی های بسیاری را به همراه دارد؛ اما با این حال، تصور داشتن دوقلوهای زیبا و بامزه می تواند برای هر مادر بارداری خوشایند باشد. اگر شما هم از آن دسته از مادرانی هستید که احساس می کنید دوقلو باردار شده اید، با خواندن این مطلب خواهید توانست درست یا اشتباه بودن احساس خود را تشخیص دهید. البته توصیه می کنیم برای تعیین دقیق تعداد جنین هایی که در شکم خود دارید، به پزشک مراجعه کنید.

مترجم: منیره غفرانی

افزایش حس بویایی در دوران حاملگی

افزایش اشتها در دوران بارداری

ولع خوردن و انزجار از غذا در دوران بارداری

راه حل ها و نکات خستگی بارداری – بخش دوم

سلام الان ی ماه ک باردارم اما فک میکنم ک دوقلو باردارم حالت تهوع دارم ولی بالا نمیترم شب بی خوابم تپش قلب دارم اصلا گرسنم نمیشه ولی اگه غذا نخورم میمیرم خیلی از بویی غذا متنفرم کمر درد زیر دلمم درد میکنه یکم‌ کلا معدم بهم ریخته قبلا
باردار شدم اما انقدر اذیتت نشدم همش احساس گرما میکنم اب زیاد میخورم ایا ممکنه دوقلو باشن

سلام خدمت شما. سونوگرافی براحتی نشان میدهد تعداد جنین‌ها چندتاست و آیا همه چیز خوب پیش میرود یا خیر، از روی علایم بارداری به تنهایی نمیشه قضاوت قطعی کرد

سلام وقت بخیر من موعد پریدم بتام ۲۷۷۲بود ممکنه دو قلو باشه

سلام. مواردی که بتا بالاتر از حالت انتظار باشه ممکنه چندقلویی یا حاملگی مولار باشه ، در مورد شما هم باید با هفته بارداری تطابق داده بشه عدد بتا

سلام من اقدام به بارداری کردم وبعداز خوردن قرص کلوموفین امپول اچ سی وهاچ ام سی زدم که دوهفته از تزریق میگذره ودرکنارش قرص دوفاستون میخورم ایا دوفاستون میتونه باعث منفی شدن آزمایشم بشه?چه مدتی بایدبگذره که ازمایش بدم

سلام دوفاستون اثری روی نتیجه آزمایش بارداری نداره

خیلی ممنون از پاسختون بی بی چک چندروز بعد جواب میده

چطور بفهمیم دوقلو بارداریم

باسلام من بعدازلکه های قهویی دقیقا ی هفته شدالان زیردلم سفت سده وفشارمیدم دوطرف بنظرم دوتاتیکه سفت هست ممکنه دوقلوباشه؟

سلام. دوقلویی از روی شکم اون هم ابتدای بارداری قابل لمس نیست با سونوگرافی مشخص میشه

سلام من ۴ماهه بار دارم و در سنوگرافی اول یه قلو بود اما الان چند روزه دوجای مختلف شکمم حرکت حس میکنم ممکنه دوقلو باشه؟؟؟و خطای سنوگرافی باشه؟؟؟

سلام. اگر در سونوگرافی انتی یک قلو گزارش شده ، یک قلو هست

سلام یک روز قبل از موعودم بتام ۱۹۱.۶۶ بود
ایا امکان دوقلویی هست؟

سلام. من تو هفته ششم بارداری هستم
تقریبا از روزی که پریودیم عقب زد سینه هام سفت شده و درد داره
الان هم چند روزه رو مثانه م خیلی فشاره زود به زود باید برم دستشویی
آیا ممکنه دو قلو باردار باشم؟

سلام ارتباطی نداره

سلام .۱۴ هفته باردارم.تا به امروز همه چیز خوب بود nt=1.56 ولی ازمایشم زده ریسک متوسط .ایا امکان داره خطری داشته باشه؟؟

سلام من دوبار سقط داشتم الان حامله ام دل درد ندارم کمردرد دارم ولی شدید نه و اینکه لکه بینی دارم ب رنگ قهوه ای دکترم گفت شیاف بزارم یکی شب یکی صبح. ب نظر شما خطر داره این لکه بینی؟؟؟؟

سلام. اگر خیلی شدید نیست و سونوگرافیتون نرماله نگران نباشید

سلام من یک هفته قبل از پریودیم به مدت یکروز خونریزی داشتم از خونریزی پریودی خیلی کمتر بود . الان یکهفته از موعد پریودیم گذشته اما بی بی چک منفی نشون داد. در صورتیکه مطمئنم باردارم . کسی هست راهنماییم کنه که در صورت باردار بودن چه چیزهایی ممکنه باشه که جواب تست منفی کاذب بشه . تمام علائم بارداری رو دارم . و اینکه یه سوال دیگه برای هفته های اول غیر طبیعی هست بزرگ شدن شکمم . ممنون

سلام. یک سونو و یک آزمایش بتا وضعیت باردار بودن یا نبودن شما رو قطعی میکنه

موسسه سونوگرافی و رادیولوژی صدرا واقع در محدوده شرق تهران و تهرانپارس است.

احساس خستگی در دوران بارداری

آدرس سونوگرافی صدرا :

فلکه دوم تهرانپارس، ابتدای خیابان فرجام شرقی،


پلاک 25، ساختمان پزشکان اشراق، طبقه دوم


تلفن های تماس :


02177292245
02177294922
02177295198

تمامی حقوق این سایت به سونوگرافی صدرا تعلق دارد.

کپی برداری از مطالب سایت، پیگرد قانونی دارد.

طراحی سایت ،
سئو و
تولید محتوا توسط
سئو پارسی

فلکه دوم تهرانپارس، ابتدای خیابان فرجام شرقی، پلاک 25، ساختمان پزشکان اشراق، طبقه دوم


درمان انزال رتروگراد


انزال رتروگراد در مردان چیست ؟


آزمایش های باروری برای خانم ها

خوش آمدید.به حساب کاربری خود وارد شوید.

بازگردانی رمز عبور

یک کلمه عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

نوشته

نوشته

نوشته

نوشته

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

اگر کودکتان، دوقلو باشد تعجب می کنید؟ این نشانه ها را بخوانید تا به این موضوع پی ببرید

حالا که باردار هستید اگر متوجه شوید دوقلو باردارید، تعجب می کنید؟در آمریکا، از هر 100 زن باردار، سه نفرشان دوقلو زایمان می کنند. اگر شما یکی از آنها باشید، ممکن است که بعضی از این علائم را داشته باشید. اگر این علائم را نداشته باشید پس جزء آنها نیستید. در این مقاله نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد شما بیش از یک بچه باردارید.

حالت تهوع صبح ها خیلی بیشتر از بارداری های نرمال و عادی است. سوء هاضمه، تورم و خستگی هم در این گونه بارداری ها شدیدتر است. اگرچه این علائم نشانه این است که دوقلو باردارید اما ممکن است گاهی اوقات این علائم ناشی از آن باشد که بارداری شما از بارداری های نرمال سخت تر است.

درطول سه ماهه اول بارداری دوقلو، ممکن است که وزنتان بیشتر از آن حدی باشد که یک خانم باردار معمولی می تواند داشته باشد.

چطور بفهمیم دوقلو بارداریم

اگر اندازه رحم تان بزرگتر از حدی باشد که در آن زمان بایستی باشد، ممکن است پزشک تان شک کند که شما دوقلو زایمان می کنید. اما این به این معنی نیست که شما دوقلو باردارید بلکه این فقط یک نشانه است. اگر زایمان اول تان نیست، ممکن است اندازه رحم نسبت به زایمان اول تان کمی تغییر کرده باشد.

پزشکتان درطول معینات قبل از زایمان ، بیش از یك ضربان قلب می شنود.

اگر زایمان اولتان نیست، نسبت به بارداری قبلی لگد زدن های بیشتری از جنین احساس می کنید.

هیچ کس نمی تواند در به دنیا آوردن دوقلوهای همسان تاثیرگذار باشد و زمینه آن را فراهم کند. وقتی که تخمک به صورت خودکار بارور می شود به دو نیم تقسیم می شود و دوقلوهای همسان شکل می گیرند.دوقلوهای غیر همسان زمانی که تخمک ها به وسیله اسپرم های مختلف در یك زمان بارور می شوند شکل می گیرند. عواملی که در مشخص شدن دوقلوهای همسان یا غیر همسان نقش دارند شامل موارد زیر می باشد:

داروهای باروری، باعث می شود که درطول یک سیکل، تخمدان ها بیشتر از یک تخمک آزاد کنند. در لقاح مصنوعی یا IVF ممكن است  بیش از یك رویان در رحم جایگزین شود. 

در خانم هایی که بیشتر از 30 سال سن دارند، احتمال اینكه در تخمک گذاری تخمک های بیشتری آزاد کنند بیشتر است.

اگر قبلا بچه ای به دنیا آورده اید، یا زایمان چندقلویی داشته اید، شما شانس بیشتری برای دوقلویی دارید.

اگر دوقلوهای همسان در خانواده تان دارید، شانس تان برای داشتن دوقلو زیاد می شود.

خانم های سیاهپوست  بیشتر از خانم هایی که پوست سفیدتری دارند احتمال بارداری چندقلو دارند. در خانم های آسیایی و اسپانیایی احتمال كمتری وجود دارد.

 اگر پزشکتان به بارداری چندقلو شك كند برای شما سونوگرافی تجویز می كند که معمولا در اوایل سه ماهه دوم بارداری مشخص می شود .اگر تست نشان داد که شما دوقلو باردار هستید، امكان اینكه پزشک بتواند بگوید که دوقلوهای شما همسان یا ناهمسان هستند وجود دارد.گاهی اوقات، یکی از قلها از بین می رود که به این بیماری سندرم قل ناپدید شده می گویند. از بین رفتن یکی از دوقلوها به علت ناهنجاری های کروموزمی است اما دانشمندان هنوز خیلی از این بابت مطمئن نیستند. اگر یکی از دوقلوها در اوایل بارداری از بین برود، معمولا خطری برای قل دیگر نیست.

اگر دوقلو باردارید، ماما یا پزشکتان باید شما را بیشتر از کسی که یک بچه باردار است ویزیت کند. زیرا خطرهای بیشتری برای چندقلوها وجود دارد. بیشتر ویزیت شدن شما پیش از بارداری از عوارض و خطرات احتمالی پیشگیری می کند.

بیشتر بدانید : چرا زنانی که نازا بودند چند قلو به دنیا می آورند؟

بیشتر بدانید : علائم داشتن دوقلو در خانم های باردار

بیشتر بدانید :  چرا هفت قلوهای مشهدی زنده نماندند؟

بیشتر بدانید : اگر دوقلو می خواهید، بخوانید

تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthاختصاصی سیمرغ

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

چطور بفهمیم دوقلو بارداریم
چطور بفهمیم دوقلو بارداریم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *