چطور بفهمیم زگیل تناسلی داریم

 
helpkade
چطور بفهمیم زگیل تناسلی داریم
چطور بفهمیم زگیل تناسلی داریم

معمولا افرادی که از نظر جنسی فعالیت زیادی دارند، بیشتر در معرض ابتلا به یکی از انواع ویروس HPV می‌باشند. بر اساس تحقیقات انجام شده احتمال ابتلا به این ویروس در زنان بیشتر از مردان است، اما ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا نشانه ای از این ویروس در بدن زنان ظاهر شود.
یکی از سوالاتی که زیاد با آن مواجه می‌شویم این است که از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم؟
این عارضه حاصل یک عفونت ویروسی با نام hpv یا پاپیلومای انسانی است که تنها از طریق برقراری رابطه جنسی و تماس پوست با پوست نواحی مخاطی منتقل می‌شود. زگیل های تناسلی کاملا با زگیل هایی که در نواحی دیگر بدن ایجاد می‌شوند متفاوت اند و با دست زدن منتقل نمی‌شوند. تنها راه انتقال زگیل تناسلی رابطه جنسی (حتی بدون دخول) است.

در خانم ها زگیل تناسلی در یکی از نواحی داخل واژن، دهانه رحم، اطراف مقعد و فرج ایجاد می‌شود. محل ایجاد زگیل ها در آقایان روی بیضه، نوک آلت یا اطراف آن و اطراف مقعد می‌باشد.

اتفاقی که کمتر شایع است، ایجاد این زائده ها در داخل دهان و گلوی افراد است که گاها به دلیل رابطه دهانی (اورال) با فرد آلوده ممکن است ایجاد شود.

ویروس hpv یا پاپیلوم انسانی تیپ‌های مختلفی دارد. شایع ترین نوع که بیشتر افراد به آن مبتلا می‌شوند، بروز زائده هایی واضح و قابل مشاهده در اطراف ناحیه تناسلی است.

چطور بفهمیم زگیل تناسلی داریم

توصیه می‌کنیم افرادی که شرکای جنسی متعدد داشته اند، در صورت بروز هرگونه لک یا زائده در ناحیه تناسلی خود، برای بررسی بیشتر به پزشک مراجعه کنند. پزشک با پرسیدن سوالاتی در مورد سابقه روابط جنسی، سلامت فرد و غیره مشکل را بررسی می‌کند.

درمورد خانم ها، پزشک یک معاینه روتین و ساده انجام می‌دهد و اگر علائم ظاهری زگیل قابل مشاهده نباشد، معاینات داخلی برای بررسی داخل واژن و دهانه رحم صورت می‌گیرد. در صورتیکه پزشک به اچ پی وی یا هر عفونت دیگری مشکوک شود، انجام تست پاپ اسمیر یا آزمایش خون را تجویز می‌کند که در صفحه مربوط به آن می توانید راه‌های تشخیص این عارضه را بطور جامع تر مطالعه کنید.

نکته مهم در مورد ویروس اچ پی وی این است که رشد و ظاهر شدن زگیل ها می‌تواند از چند هفته تا چند ماه و حتی چند سال طول بکشد. حتی ممکن است فرد به این ویروس آلوده باشد، اما هرگز علامتی نداشته باشد و زگیل نزند.

بنابراین نمی‌توان مدت زمان مشخصی برای بروز عفونت زگیل تناسلی مشخص کرد، اما وقتی فرد مبتلا علامت داشته باشد، احتمال انتقال بیماری افزایش می‌یابد.

ضایعات زگیل تناسلی ممکن است به شکل خوشه‌ای یا شبیه به گل کلم باشند و یا در دسته های چندتایی ظاهر شوند که در صورت درمان نشدن تعداد آنها هم زیاد شود. اما در مواردی هم می توانند آنقدر کوچک و یا رنگ پوست باشند که اصلا با چشم قابل تشخیص و حتی قابل لمس هم نباشند.
زگیل های تناسلی معمولا گرد نیستند و اگر هم برآمده باشند، به شکل تخت از روی سطح پوست بالا می‌آیند و رنگ آنها همرنگ پوست یا قهوه ای تیره یا روشن است که به مرور زمان ممکن است تغییر کند.
در ادامه بخشی از سوالات مهم شما در مورد علائم این بیماری را پاسخ می‌دهیم:

علائم زگیل تناسلی زمانی ظاهر می‌شوند که ویروس فعال شود. معمولا علائم اچ پی وی خفیف است و به غیر از نشانه‌های ظاهری علائم آزاردهنده ای برای بیمار ایجاد نمی‌کند. اما در مواردی احتمال دارد بیمار شاهد علائمی مثل درد، خارش و سوزش خفیف و گاهی خونریزی جزئی باشد. اگر با چنین نشانه هایی مواجه شدید به این معنی است که چندین هفته یا چندین ماه از ابتلای شما به این ویروس می‌گذرد.

در بالا اشاره کردیم که ویروس hpv تیپ های مختلفی دارد و بعضی از انواع آن خطری نداشته و خود و به خود از بین می‌روند. درمورد تیپ 6 و 11 این ویروس که باعث ایجاد زگیل تناسلی می‌شوند باید بگوییم که هیچ درمانی برای از بین بردن این ویروس از داخل بدن وجود ندارد، اما علائم ظاهری آن قابل درمان است.

اکثر افراد به دلیل ظاهر نامناسبی که زائده ها ایجاد می‌کند، برای درمان زگیل تناسلی با لیزر، کرایوتراپی و غیره اقدام می کنند.
اگر می خواهید در مورد روش های درمان زگیل تناسلی بیشتر بدانید، می‌توانید به صفحه مربوط به آن مراجعه کنید که توضیحات کاملی در مورد تمام روش های درمان این عارضه در آن داده شده است.

بیشتر بخوانید

پذیرش: از شنبه تا چهارشنبه فقط با تعیین وقت قبلی

لطفا از طریق تلفن یا فرم تعیین وقت اینترنتی نسبت به گرفتن وقت اقدام نمائید.
با تشکر.

۰۲۱-۸۸۸۷۰۸۹۶
۰۹۱۹۴۶۹۶۱۷۸

پاسخگویی همه روزه از ساعت ۹ تا ۲۲ حتی روزهای تعطیل

کلینیک پایتخت مرکز درمان انواع بیماری‌های مقعدی مثل بواسیر(هموروئید)، فیستول، شقاق، کیست مویی و زگیل تناسلی با لیزر است که با سابقه‌ای بیش از ده سال و بصورت تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کند.

تمامی خدمات و عمل‌های لیزر در این کلینیک توسط دکتر متخصص و با تجربه علیرضا زارعی، بصورت سرپایی، بدون بیهوشی و در کمتر از یک ساعت انجام می‌شود.

شما می‌توانید برای مشاوره و تعیین وقت از طریق صفحه تماس با ما اقدام نمایید.

آدرس: تهران ،میدان ونک، خ ملاصدرا، خ پردیس شرقی، ساختمان پردیسان، پلاک ۱۴، طبقه ۵

۰۲۱-۸۸۸۷۰۸۹۶ —
۰۹۹۰۱۹۴۲۴۷۴ —
۰۹۱۹۴۶۹۶۱۷۸

دکتر گیتا مجیدزاده –

زگیل تناسلی زائده نرمى است که بر روی ناحیه تناسلی ظاهر می شود. این زگیل ها ناشی از عفونت منتقله از راه جنسی مى باشند و توسط رده ى خاصی از ویروس پاپیلوم انسانی ( اچ پی وی ) ایجاد می شوند.

زگیل تناسلی ممکن است باعث درد، ناراحتی و خارش شود. این زگیل ها برای زنان بسیار خطرناک هستند زیرا برخی از انواع اچ پی وی می توانند باعث سرطان دهانه رحم و ناحیه تناسلی شوند.

اچ پی وی شایع ترین عفونت منتقله از راه جنسی است. مردان و زنانى که از نظر جنسی فعال هستند، ممکن است به عوارض اچ پی وی، از جمله زگیل های تناسلی مبتلا شوند. درمان در مدیریت این عفونت مهم است.

فهرست موضوعات

چطور بفهمیم زگیل تناسلی داریم

زگیل های تناسلی از طریق فعالیت جنسی، از جمله دهانى، واژنى، و مقعدى منتقل می شوند. ممکن است چند هفته یا چند ماه بعد از عفونت طول بکشد تا زگیل ها پدیدار شوند .

زگیل هاى تناسلی همیشه با چشم انسان قابل مشاهده نیستند . ممکن است بسیار کوچک و رنگ پوست و یا کمی تیره تر باشند. بالاى زگیل شبیه گل کلم می باشد و ممکن است در لمس صاف یا کمی برآمده باشند .  ممکن است زگیل ها به صورت خوشه ای یا تکی ظاهر شوند.

زگیل تناسلی در مردان ممکن است در نواحى زیر ظاهر شود:

زگیل تناسلی در زنان ممکن است در نواحى زیر ظاهر شود:

زگیل تناسلی ممکن است بر روى لب، دهان، زبان یا گلوى فردی که تماس جنسی دهانی با فرد آلوده داشته باشد، ظاهر شود.

حتی اگر نتوانید زگیل های تناسلی را مشاهده کنید، ممکن است  باعث علائمی شوند مانند:

اگر زگیل های تناسلی زیاد یا بزرگ شوند، این وضعیت می تواند ناراحت کننده یا حتی دردناک باشد.

در ادامه عکس های زگیل تناسلی آمده است:

رشد زگیل ها می تواند چند هفته، چند ماه، یا حتی چند سال پس از تماس جنسی با کسی که زگیل تناسلی دارد اتفاق بیافتد. به همین دلیل تعیین زمان عفونت و انتقال آن بسیار دشوار است .

ممکن است این ویروس را دریافت کنید و در واقع هرگز زگیل نزنید، بنابراین می توانید آلوده باشید و علامتی نداشته باشید. در برخى افراد تنها یکبار زگیل نمایان مى شود و هرگز دوباره ایجاد نمی شود. و در برخی افراد زگیل بیشتر از یک بار ایجاد می شود.

اگر زگیل تناسلی دارید، ممکن است فکر کنید که شریک زندگی شما خیانت کرده است. این تفکر لزوما درست نیست . گاهی اوقات ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا زگیل نمایان شود .  بنابراین احتمال دارد که شما یا همسرتان زمان قبل تری به آن مبتلا شده باشید. گاهی اوقات ویروس قبل از تبدیل شدن به زگیل تناسلی، ماه ها یا حتی سال ها در بدن زندگی می کند.

اگر فکر می کنید زگیل در ناحیه تناسلی یا مقعد یا اطراف آن ها وجود دارد، در اسرع وقت به یک پزشک مراجعه کنید. بیماری هاى مقاربتی دیگر، مانند هرپس و سیفلیس، نیز می توانند مانند زگیل های تناسلی ظاهر شوند اما نیاز به درمان متفاوتى دارند.

همچنین ممکن است که برآمدگی که شما فکر می کنید یک زگیل است در واقع یک خال، پاپول مرواریدى آلت تناسلی، هموروئید، و یا سایر شرایط پوستى باشد . پزشک با انجام معاینه و آزمایش های لازم تشخیص مى دهد که این برجستگى چه چیزی می باشد.

زگیل تناسلی از تماس پوست با پوست با فردی که آلوده شده است، اغلب از طریق رابطه جنسی واژنى، مقعدى و دهانی منتقل می شود .  زگیل تناسلی می تواند بدون رسیدن آلت تناسلی مرد به آلت تناسلی زن  گسترش یابد. حتی ممکن است زمانی که زگیل های مرئی یا علائمى ندارید آن را انتقال دهید. همچنین می توانید زگیل  تناسلی را در هنگام زایمان طبیعی یه نوزاد خود انتقال دهید ، اما بسیار نادر است.

زگیل تناسلی از زگیل هایی که در جاهای دیگر بدن خود دارید متفاوت است. بنابراین زگیل های تناسلی با دست زدن به فرد آلوده انتقال نمی یابند.

وقتی علامت داشته باشید، بیشتر احتمال دارد که زگیل تناسلی را انتقال دهید. بنابراین اگر متوجه یک زگیل شده باشید، بهتر است درمان شود و به شریک خود آگاهی دهید.

چگونه زگیل های تناسلی تشخیص داده می شوند؟

برای تشخیص این بیماری، پزشک سوالاتی در مورد سلامت و سابقه جنسی شما مطرح خواهد کرد. شامل نشانه هایی  که تجربه کرده اید و رابطه جنسی محافظت نشده داشته اید و …

همچنین یک معاینه فیزیکی در ناحیه ایجاد زگیل را انجام می دهد .

فقط برای زنان

از آنجا که زگیل ها می توانند در داخل بدن یک زن ایجاد شوند، پزشک معاینه لگن نیز انحام دهد . آنها ممکن است از یک محلول اسیدی ملایم استفاده کنند که باعث می شود زگیل بیشتر قابل دید باشد.

همچنین ممکن است پزشک پاپ اسمیر را انجام دهد که شامل گرفتن سواب از منطقه برای دریافت سلول های دهانه رحم می باشد. سپس این سلول ها می توانند برای حضور اچ پی وی آزمایش شوند. برخی از انواع اچ پی وی ممکن است نتایج غیر طبیعی در پاپ اسمیر ایجاد کنند که تغییرات پیش سرطانی را نشان مى دهد. اگر پزشک این ناهنجاری ها را تشخیص دهد، ممکن است نیاز به آزمایش های مکرر برای نظارت بر هر تغییری داشته باشد.

اگر یک زن هستید و نگران هستید که ممکن است یک نوع اچ پی وی  شناخته شده داشته باشید که منجر به سرطان دهانه رحم  شده است ، پزشک می تواند آزمایش دی اِن اِی انجام دهد. این آزمایش تعیین می کند که چه مقدار اچ پی وی در سیستم شما وجود دارد.

در حالی که زگیل های تناسلی قابل مشاهده اغلب با گذشت زمان از بین مى روند، خود اچ پی وی می تواند در جریان خون شما بماند .  این بدان معنی است که شما در طول زندگی خود ممکن است چند بار ایجاد شوند .

شما ممکن است بخواهید زگیل های تناسلی را درمان کنید تا علائم دردناک را کاهش دهید یا ظاهر آن ها را کاهش دهید. با این حال، نمی توانید زگیل های تناسلی را با استفاده از دارو هاى بدون نسخه ضد زگیل تناسلی درمان کنید.

پزشک ممکن است دارو هاى موضعی زگیل را تجویز کند که می تواند شامل موارد زیر باشد:

اگر زگیل های قابل رویت با گذشت زمان از بین نروند، ممکن است نیاز به جراحی کوچکى برای برداشتن آنها باشد.  همچنین پزشک شما می توانید زگیل ها را با روش هاى زیر از بین ببرد:

زنان مبتلا به زگیل های تناسلی ممکن است هر سه تا شش ماه پس از درمان اولیه خود نیاز به انجام پاپ اسمیر داشته باشند. این کار به پزشک اجازه می دهد تا هر گونه تغییر در رحم را نظارت کند. نظارت بسیار مهم است زیرا ممکن است در معرض خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم باشید.

برخی از درمان های خانگی به درمان زگیل تناسلی کمک می کند اما شواهد کمی برای حمایت از آنها وجود دارد. قبل از انجام درمان خانگی، همیشه با پزشک خود مشورت کنید.

واکسن اچ پی وی به نام گارداسیل و گارداسیل ٩ می توانند مردان و زنان را از شایع ترین گونه های اچ پی وی که باعث زگیل های تناسلی می شوند، محافظت کنند و همچنین می توانند در برابر گونه های اچ پی وى که با سرطان دهانه رحم مرتبط هستند محافظت کنند. واکسن سرواریکس نیز موجود است. این واکسن در مقابل سرطان دهانه رحم محافظت می کند، اما در برابر زگیل های تناسلی خیر.

افراد بالای ٢۶ سال می توانند واکسن اچ پی وی را دریافت کنند. همچنین می تواند در سن ۹ سالگی داده شود . هر دو نوع واکسن باید قبل از اینکه فرد از نظر جنسی فعال شده باشد، به آنها داده شود؛ زیرا موثرتر هستند  .

با داشتن رابطه جنسی محافظت شده می توانید خطر ابتلا به زگیل های تناسلی را در خود کاهش دهد که می تواند به معنای استفاده از کاندوم باشد.چطور بفهمیم زگیل تناسلی داریم

بیان کردن اینکه به اچ پی وی مبتلا هستید سخت است اما زگیل های تناسلی رایج هستند و منجر به مشکلات جدی نمی شوند. بنابراین سعی کنید بیش از حد خجالت نکشید یا استرس نداشته باشید.

اگر می خواهید این مساله را به نامزد یا همسر خود بگویید در اینجا چند راهنمایی اساسی وجود دارد که ممکن است به شما کمک کند:

نیازی نیست بار اولی که یکدیگر را می بینید آن را عنوان کنید اما باید قبل از داشتن رابطه جنسی این موضوع را با وى در میان بگذارید .

طبیعی است که نگران نحوه واکنش شریکتان باشید. و هیچ راهی براى آن وجود ندارد: برخی افراد ممکن است بسیار تعجب کنند و بترسند.  در صورتی که چنین اتفاقی افتاد، سعی کنید آرام باشید و در مورد تمام راه های جلوگیری از انتقال زگیل تناسلی با وی صحبت کنید. ممکن است فقط به شریک خود کمى زمان بدهید تا موضوع را درک کند.

هنگامی که با شریک زندگی خود صحبت می کنید، سعی کنید کسی را سرزنش نکنید . اگر یکی از شما زگیل های تناسلی را برای اولین بار در طول رابطه گرفته باشد ، به این معنى نیست که کسی خیانت کرده یا یکی از شما آن را از دیگرى گرفته اید .  زگیل ها می توانند هفته ها، ماه ها یا حتی سال ها بعد از عفونت شما ظاهر شوند. بنابراین تعیین زمان و فرد انتقال دهنده بسیار دشوار است.  مهمترین چیز این است که هر دوى شما به پزشک مراجعه کنید تا چک شوید. اگر تنها یکی از شما زگیل تناسلی داشته باشد، در مورد چگونگی جلوگیری از انتقال آنها صحبت کنید.


.

.

.

ولنجک ، خیابان سیزدهم، خیابان ساسان شمالی ، طبقه فوقانی دی مارکت، پلاک ۳۳، واحد ۲۱

۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵ ☎

۰۲۱۲۶۸۰۶۰۴۵ ☎

۰۲۱۲۶۸۰۶۰۴۹ ☎

۰۲۱۲۶۸۰۶۰۵۷ ☎

پست قبلی

لیزر موهای زائد صورت+هزینه

پست بعدی

برای رشد مو چه بخوریم؟

علت زرد شدن پوست چیست؟

روغن زیتون برای مو: فواید، عوارض جانبی و نحوه استفاده از آن

آیا ضایعات پوستی من از علائم کرونا است؟

شامپو کتوکونازول

سلام این برجستگی ها بستگی داره از چه زمانی شروع شده باشه، و در ضمن اینکه آیا همزمان با یکدیگر شروع شده و یا یک روند افزایشی در تعداد داشته در هر حال حتما حتما این مورد نیازمند معاینه از نزدیک است که آقای دکتر ریاحی متخصص پوست ما شمار رو معاینه می کنند

سلام عزیزم

برای اظهار نظر تخصصی و تشخیص لازم هست از نزدیک معاینه شوید.

سلام عزیزم

برای اظهار نظر تخصصی و اینکه چه درمانی برای شما مناسب است لازم هست از نزدیک معاینه شوید.

سلام عزیزم

برای اظهار نظر تخصصی و اینکه چه درمانی برای شما مناسب است لازم هست از نزدیک معاینه شوید.

سلام عزیزم

برای اظهار نظر تخصصی لازم هست از نزدیک معاینه شوند.

سلام وقت بخیر

بله امکان انتقال وجود دارد اما این احتمال بسیار بسیار کم است زیگیل از تماس دو ناحیه مخاطی به هم دیگر منتقل میشود.

نوشته های تازه


از بین بردن پف زیر چشم


معجزه ای بنام لیفت صورت با نخ آپتوس


پاسخ سوالات مهم درباره کرونا


⛔مصرف رانیتیدین ممنوع!

راهنمای پیشگیری و کنترل کرونا ویروس (مخصوص مراکز بهداشتی-درمانی)

آدرس مطب : تهران، ولنجک، خیابان ساسان، بین سیزدهم و پانزدهم
پلاک 33،واحد 21

شماره تماس مطب: ‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵- ‎۰۲۱۲۶۸۰۶۰۴۵ – ‎۰۲۱۲۶۸۰۶۰۴۹ – ۰۲۱۲۶۸۰۶۰۵۷

آخرین مطالب


در صورت ریزش موی صورت چه باید بکنیم؟


کاشت مو به روش bht


علت زرد شدن پوست چیست؟

Welcome, Login to your account.

Recover your password.

A password will be e-mailed to you.

دکتر گیتا مجیدزاده –

زگیل تناسلی زائده نرمى است که بر روی ناحیه تناسلی ظاهر می شود. این زگیل ها ناشی از عفونت منتقله از راه جنسی مى باشند و توسط رده ى خاصی از ویروس پاپیلوم انسانی ( اچ پی وی ) ایجاد می شوند.

زگیل تناسلی ممکن است باعث درد، ناراحتی و خارش شود. این زگیل ها برای زنان بسیار خطرناک هستند زیرا برخی از انواع اچ پی وی می توانند باعث سرطان دهانه رحم و ناحیه تناسلی شوند.

اچ پی وی شایع ترین عفونت منتقله از راه جنسی است. مردان و زنانى که از نظر جنسی فعال هستند، ممکن است به عوارض اچ پی وی، از جمله زگیل های تناسلی مبتلا شوند. درمان در مدیریت این عفونت مهم است.

فهرست موضوعات

چطور بفهمیم زگیل تناسلی داریم

زگیل های تناسلی از طریق فعالیت جنسی، از جمله دهانى، واژنى، و مقعدى منتقل می شوند. ممکن است چند هفته یا چند ماه بعد از عفونت طول بکشد تا زگیل ها پدیدار شوند .

زگیل هاى تناسلی همیشه با چشم انسان قابل مشاهده نیستند . ممکن است بسیار کوچک و رنگ پوست و یا کمی تیره تر باشند. بالاى زگیل شبیه گل کلم می باشد و ممکن است در لمس صاف یا کمی برآمده باشند .  ممکن است زگیل ها به صورت خوشه ای یا تکی ظاهر شوند.

زگیل تناسلی در مردان ممکن است در نواحى زیر ظاهر شود:

زگیل تناسلی در زنان ممکن است در نواحى زیر ظاهر شود:

زگیل تناسلی ممکن است بر روى لب، دهان، زبان یا گلوى فردی که تماس جنسی دهانی با فرد آلوده داشته باشد، ظاهر شود.

حتی اگر نتوانید زگیل های تناسلی را مشاهده کنید، ممکن است  باعث علائمی شوند مانند:

اگر زگیل های تناسلی زیاد یا بزرگ شوند، این وضعیت می تواند ناراحت کننده یا حتی دردناک باشد.

در ادامه عکس های زگیل تناسلی آمده است:

رشد زگیل ها می تواند چند هفته، چند ماه، یا حتی چند سال پس از تماس جنسی با کسی که زگیل تناسلی دارد اتفاق بیافتد. به همین دلیل تعیین زمان عفونت و انتقال آن بسیار دشوار است .

ممکن است این ویروس را دریافت کنید و در واقع هرگز زگیل نزنید، بنابراین می توانید آلوده باشید و علامتی نداشته باشید. در برخى افراد تنها یکبار زگیل نمایان مى شود و هرگز دوباره ایجاد نمی شود. و در برخی افراد زگیل بیشتر از یک بار ایجاد می شود.

اگر زگیل تناسلی دارید، ممکن است فکر کنید که شریک زندگی شما خیانت کرده است. این تفکر لزوما درست نیست . گاهی اوقات ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا زگیل نمایان شود .  بنابراین احتمال دارد که شما یا همسرتان زمان قبل تری به آن مبتلا شده باشید. گاهی اوقات ویروس قبل از تبدیل شدن به زگیل تناسلی، ماه ها یا حتی سال ها در بدن زندگی می کند.

اگر فکر می کنید زگیل در ناحیه تناسلی یا مقعد یا اطراف آن ها وجود دارد، در اسرع وقت به یک پزشک مراجعه کنید. بیماری هاى مقاربتی دیگر، مانند هرپس و سیفلیس، نیز می توانند مانند زگیل های تناسلی ظاهر شوند اما نیاز به درمان متفاوتى دارند.

همچنین ممکن است که برآمدگی که شما فکر می کنید یک زگیل است در واقع یک خال، پاپول مرواریدى آلت تناسلی، هموروئید، و یا سایر شرایط پوستى باشد . پزشک با انجام معاینه و آزمایش های لازم تشخیص مى دهد که این برجستگى چه چیزی می باشد.

زگیل تناسلی از تماس پوست با پوست با فردی که آلوده شده است، اغلب از طریق رابطه جنسی واژنى، مقعدى و دهانی منتقل می شود .  زگیل تناسلی می تواند بدون رسیدن آلت تناسلی مرد به آلت تناسلی زن  گسترش یابد. حتی ممکن است زمانی که زگیل های مرئی یا علائمى ندارید آن را انتقال دهید. همچنین می توانید زگیل  تناسلی را در هنگام زایمان طبیعی یه نوزاد خود انتقال دهید ، اما بسیار نادر است.

زگیل تناسلی از زگیل هایی که در جاهای دیگر بدن خود دارید متفاوت است. بنابراین زگیل های تناسلی با دست زدن به فرد آلوده انتقال نمی یابند.

وقتی علامت داشته باشید، بیشتر احتمال دارد که زگیل تناسلی را انتقال دهید. بنابراین اگر متوجه یک زگیل شده باشید، بهتر است درمان شود و به شریک خود آگاهی دهید.

چگونه زگیل های تناسلی تشخیص داده می شوند؟

برای تشخیص این بیماری، پزشک سوالاتی در مورد سلامت و سابقه جنسی شما مطرح خواهد کرد. شامل نشانه هایی  که تجربه کرده اید و رابطه جنسی محافظت نشده داشته اید و …

همچنین یک معاینه فیزیکی در ناحیه ایجاد زگیل را انجام می دهد .

فقط برای زنان

از آنجا که زگیل ها می توانند در داخل بدن یک زن ایجاد شوند، پزشک معاینه لگن نیز انحام دهد . آنها ممکن است از یک محلول اسیدی ملایم استفاده کنند که باعث می شود زگیل بیشتر قابل دید باشد.

همچنین ممکن است پزشک پاپ اسمیر را انجام دهد که شامل گرفتن سواب از منطقه برای دریافت سلول های دهانه رحم می باشد. سپس این سلول ها می توانند برای حضور اچ پی وی آزمایش شوند. برخی از انواع اچ پی وی ممکن است نتایج غیر طبیعی در پاپ اسمیر ایجاد کنند که تغییرات پیش سرطانی را نشان مى دهد. اگر پزشک این ناهنجاری ها را تشخیص دهد، ممکن است نیاز به آزمایش های مکرر برای نظارت بر هر تغییری داشته باشد.

اگر یک زن هستید و نگران هستید که ممکن است یک نوع اچ پی وی  شناخته شده داشته باشید که منجر به سرطان دهانه رحم  شده است ، پزشک می تواند آزمایش دی اِن اِی انجام دهد. این آزمایش تعیین می کند که چه مقدار اچ پی وی در سیستم شما وجود دارد.

در حالی که زگیل های تناسلی قابل مشاهده اغلب با گذشت زمان از بین مى روند، خود اچ پی وی می تواند در جریان خون شما بماند .  این بدان معنی است که شما در طول زندگی خود ممکن است چند بار ایجاد شوند .

شما ممکن است بخواهید زگیل های تناسلی را درمان کنید تا علائم دردناک را کاهش دهید یا ظاهر آن ها را کاهش دهید. با این حال، نمی توانید زگیل های تناسلی را با استفاده از دارو هاى بدون نسخه ضد زگیل تناسلی درمان کنید.

پزشک ممکن است دارو هاى موضعی زگیل را تجویز کند که می تواند شامل موارد زیر باشد:

اگر زگیل های قابل رویت با گذشت زمان از بین نروند، ممکن است نیاز به جراحی کوچکى برای برداشتن آنها باشد.  همچنین پزشک شما می توانید زگیل ها را با روش هاى زیر از بین ببرد:

زنان مبتلا به زگیل های تناسلی ممکن است هر سه تا شش ماه پس از درمان اولیه خود نیاز به انجام پاپ اسمیر داشته باشند. این کار به پزشک اجازه می دهد تا هر گونه تغییر در رحم را نظارت کند. نظارت بسیار مهم است زیرا ممکن است در معرض خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم باشید.

برخی از درمان های خانگی به درمان زگیل تناسلی کمک می کند اما شواهد کمی برای حمایت از آنها وجود دارد. قبل از انجام درمان خانگی، همیشه با پزشک خود مشورت کنید.

واکسن اچ پی وی به نام گارداسیل و گارداسیل ٩ می توانند مردان و زنان را از شایع ترین گونه های اچ پی وی که باعث زگیل های تناسلی می شوند، محافظت کنند و همچنین می توانند در برابر گونه های اچ پی وى که با سرطان دهانه رحم مرتبط هستند محافظت کنند. واکسن سرواریکس نیز موجود است. این واکسن در مقابل سرطان دهانه رحم محافظت می کند، اما در برابر زگیل های تناسلی خیر.

افراد بالای ٢۶ سال می توانند واکسن اچ پی وی را دریافت کنند. همچنین می تواند در سن ۹ سالگی داده شود . هر دو نوع واکسن باید قبل از اینکه فرد از نظر جنسی فعال شده باشد، به آنها داده شود؛ زیرا موثرتر هستند  .

با داشتن رابطه جنسی محافظت شده می توانید خطر ابتلا به زگیل های تناسلی را در خود کاهش دهد که می تواند به معنای استفاده از کاندوم باشد.چطور بفهمیم زگیل تناسلی داریم

بیان کردن اینکه به اچ پی وی مبتلا هستید سخت است اما زگیل های تناسلی رایج هستند و منجر به مشکلات جدی نمی شوند. بنابراین سعی کنید بیش از حد خجالت نکشید یا استرس نداشته باشید.

اگر می خواهید این مساله را به نامزد یا همسر خود بگویید در اینجا چند راهنمایی اساسی وجود دارد که ممکن است به شما کمک کند:

نیازی نیست بار اولی که یکدیگر را می بینید آن را عنوان کنید اما باید قبل از داشتن رابطه جنسی این موضوع را با وى در میان بگذارید .

طبیعی است که نگران نحوه واکنش شریکتان باشید. و هیچ راهی براى آن وجود ندارد: برخی افراد ممکن است بسیار تعجب کنند و بترسند.  در صورتی که چنین اتفاقی افتاد، سعی کنید آرام باشید و در مورد تمام راه های جلوگیری از انتقال زگیل تناسلی با وی صحبت کنید. ممکن است فقط به شریک خود کمى زمان بدهید تا موضوع را درک کند.

هنگامی که با شریک زندگی خود صحبت می کنید، سعی کنید کسی را سرزنش نکنید . اگر یکی از شما زگیل های تناسلی را برای اولین بار در طول رابطه گرفته باشد ، به این معنى نیست که کسی خیانت کرده یا یکی از شما آن را از دیگرى گرفته اید .  زگیل ها می توانند هفته ها، ماه ها یا حتی سال ها بعد از عفونت شما ظاهر شوند. بنابراین تعیین زمان و فرد انتقال دهنده بسیار دشوار است.  مهمترین چیز این است که هر دوى شما به پزشک مراجعه کنید تا چک شوید. اگر تنها یکی از شما زگیل تناسلی داشته باشد، در مورد چگونگی جلوگیری از انتقال آنها صحبت کنید.


.

.

.

ولنجک ، خیابان سیزدهم، خیابان ساسان شمالی ، طبقه فوقانی دی مارکت، پلاک ۳۳، واحد ۲۱

۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵ ☎

۰۲۱۲۶۸۰۶۰۴۵ ☎

۰۲۱۲۶۸۰۶۰۴۹ ☎

۰۲۱۲۶۸۰۶۰۵۷ ☎

پست قبلی

لیزر موهای زائد صورت+هزینه

پست بعدی

برای رشد مو چه بخوریم؟

علت زرد شدن پوست چیست؟

روغن زیتون برای مو: فواید، عوارض جانبی و نحوه استفاده از آن

آیا ضایعات پوستی من از علائم کرونا است؟

شامپو کتوکونازول

سلام این برجستگی ها بستگی داره از چه زمانی شروع شده باشه، و در ضمن اینکه آیا همزمان با یکدیگر شروع شده و یا یک روند افزایشی در تعداد داشته در هر حال حتما حتما این مورد نیازمند معاینه از نزدیک است که آقای دکتر ریاحی متخصص پوست ما شمار رو معاینه می کنند

سلام عزیزم

برای اظهار نظر تخصصی و تشخیص لازم هست از نزدیک معاینه شوید.

سلام عزیزم

برای اظهار نظر تخصصی و اینکه چه درمانی برای شما مناسب است لازم هست از نزدیک معاینه شوید.

سلام عزیزم

برای اظهار نظر تخصصی و اینکه چه درمانی برای شما مناسب است لازم هست از نزدیک معاینه شوید.

سلام عزیزم

برای اظهار نظر تخصصی لازم هست از نزدیک معاینه شوند.

سلام وقت بخیر

بله امکان انتقال وجود دارد اما این احتمال بسیار بسیار کم است زیگیل از تماس دو ناحیه مخاطی به هم دیگر منتقل میشود.

نوشته های تازه


از بین بردن پف زیر چشم


معجزه ای بنام لیفت صورت با نخ آپتوس


پاسخ سوالات مهم درباره کرونا


⛔مصرف رانیتیدین ممنوع!

راهنمای پیشگیری و کنترل کرونا ویروس (مخصوص مراکز بهداشتی-درمانی)

آدرس مطب : تهران، ولنجک، خیابان ساسان، بین سیزدهم و پانزدهم
پلاک 33،واحد 21

شماره تماس مطب: ‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵- ‎۰۲۱۲۶۸۰۶۰۴۵ – ‎۰۲۱۲۶۸۰۶۰۴۹ – ۰۲۱۲۶۸۰۶۰۵۷

آخرین مطالب


در صورت ریزش موی صورت چه باید بکنیم؟


کاشت مو به روش bht


علت زرد شدن پوست چیست؟

Welcome, Login to your account.

Recover your password.

A password will be e-mailed to you.

دکتر گیتا مجیدزاده –

زگیل تناسلی زائده نرمى است که بر روی ناحیه تناسلی ظاهر می شود. این زگیل ها ناشی از عفونت منتقله از راه جنسی مى باشند و توسط رده ى خاصی از ویروس پاپیلوم انسانی ( اچ پی وی ) ایجاد می شوند.

زگیل تناسلی ممکن است باعث درد، ناراحتی و خارش شود. این زگیل ها برای زنان بسیار خطرناک هستند زیرا برخی از انواع اچ پی وی می توانند باعث سرطان دهانه رحم و ناحیه تناسلی شوند.

اچ پی وی شایع ترین عفونت منتقله از راه جنسی است. مردان و زنانى که از نظر جنسی فعال هستند، ممکن است به عوارض اچ پی وی، از جمله زگیل های تناسلی مبتلا شوند. درمان در مدیریت این عفونت مهم است.

فهرست موضوعات

چطور بفهمیم زگیل تناسلی داریم

زگیل های تناسلی از طریق فعالیت جنسی، از جمله دهانى، واژنى، و مقعدى منتقل می شوند. ممکن است چند هفته یا چند ماه بعد از عفونت طول بکشد تا زگیل ها پدیدار شوند .

زگیل هاى تناسلی همیشه با چشم انسان قابل مشاهده نیستند . ممکن است بسیار کوچک و رنگ پوست و یا کمی تیره تر باشند. بالاى زگیل شبیه گل کلم می باشد و ممکن است در لمس صاف یا کمی برآمده باشند .  ممکن است زگیل ها به صورت خوشه ای یا تکی ظاهر شوند.

زگیل تناسلی در مردان ممکن است در نواحى زیر ظاهر شود:

زگیل تناسلی در زنان ممکن است در نواحى زیر ظاهر شود:

زگیل تناسلی ممکن است بر روى لب، دهان، زبان یا گلوى فردی که تماس جنسی دهانی با فرد آلوده داشته باشد، ظاهر شود.

حتی اگر نتوانید زگیل های تناسلی را مشاهده کنید، ممکن است  باعث علائمی شوند مانند:

اگر زگیل های تناسلی زیاد یا بزرگ شوند، این وضعیت می تواند ناراحت کننده یا حتی دردناک باشد.

در ادامه عکس های زگیل تناسلی آمده است:

رشد زگیل ها می تواند چند هفته، چند ماه، یا حتی چند سال پس از تماس جنسی با کسی که زگیل تناسلی دارد اتفاق بیافتد. به همین دلیل تعیین زمان عفونت و انتقال آن بسیار دشوار است .

ممکن است این ویروس را دریافت کنید و در واقع هرگز زگیل نزنید، بنابراین می توانید آلوده باشید و علامتی نداشته باشید. در برخى افراد تنها یکبار زگیل نمایان مى شود و هرگز دوباره ایجاد نمی شود. و در برخی افراد زگیل بیشتر از یک بار ایجاد می شود.

اگر زگیل تناسلی دارید، ممکن است فکر کنید که شریک زندگی شما خیانت کرده است. این تفکر لزوما درست نیست . گاهی اوقات ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا زگیل نمایان شود .  بنابراین احتمال دارد که شما یا همسرتان زمان قبل تری به آن مبتلا شده باشید. گاهی اوقات ویروس قبل از تبدیل شدن به زگیل تناسلی، ماه ها یا حتی سال ها در بدن زندگی می کند.

اگر فکر می کنید زگیل در ناحیه تناسلی یا مقعد یا اطراف آن ها وجود دارد، در اسرع وقت به یک پزشک مراجعه کنید. بیماری هاى مقاربتی دیگر، مانند هرپس و سیفلیس، نیز می توانند مانند زگیل های تناسلی ظاهر شوند اما نیاز به درمان متفاوتى دارند.

همچنین ممکن است که برآمدگی که شما فکر می کنید یک زگیل است در واقع یک خال، پاپول مرواریدى آلت تناسلی، هموروئید، و یا سایر شرایط پوستى باشد . پزشک با انجام معاینه و آزمایش های لازم تشخیص مى دهد که این برجستگى چه چیزی می باشد.

زگیل تناسلی از تماس پوست با پوست با فردی که آلوده شده است، اغلب از طریق رابطه جنسی واژنى، مقعدى و دهانی منتقل می شود .  زگیل تناسلی می تواند بدون رسیدن آلت تناسلی مرد به آلت تناسلی زن  گسترش یابد. حتی ممکن است زمانی که زگیل های مرئی یا علائمى ندارید آن را انتقال دهید. همچنین می توانید زگیل  تناسلی را در هنگام زایمان طبیعی یه نوزاد خود انتقال دهید ، اما بسیار نادر است.

زگیل تناسلی از زگیل هایی که در جاهای دیگر بدن خود دارید متفاوت است. بنابراین زگیل های تناسلی با دست زدن به فرد آلوده انتقال نمی یابند.

وقتی علامت داشته باشید، بیشتر احتمال دارد که زگیل تناسلی را انتقال دهید. بنابراین اگر متوجه یک زگیل شده باشید، بهتر است درمان شود و به شریک خود آگاهی دهید.

چگونه زگیل های تناسلی تشخیص داده می شوند؟

برای تشخیص این بیماری، پزشک سوالاتی در مورد سلامت و سابقه جنسی شما مطرح خواهد کرد. شامل نشانه هایی  که تجربه کرده اید و رابطه جنسی محافظت نشده داشته اید و …

همچنین یک معاینه فیزیکی در ناحیه ایجاد زگیل را انجام می دهد .

فقط برای زنان

از آنجا که زگیل ها می توانند در داخل بدن یک زن ایجاد شوند، پزشک معاینه لگن نیز انحام دهد . آنها ممکن است از یک محلول اسیدی ملایم استفاده کنند که باعث می شود زگیل بیشتر قابل دید باشد.

همچنین ممکن است پزشک پاپ اسمیر را انجام دهد که شامل گرفتن سواب از منطقه برای دریافت سلول های دهانه رحم می باشد. سپس این سلول ها می توانند برای حضور اچ پی وی آزمایش شوند. برخی از انواع اچ پی وی ممکن است نتایج غیر طبیعی در پاپ اسمیر ایجاد کنند که تغییرات پیش سرطانی را نشان مى دهد. اگر پزشک این ناهنجاری ها را تشخیص دهد، ممکن است نیاز به آزمایش های مکرر برای نظارت بر هر تغییری داشته باشد.

اگر یک زن هستید و نگران هستید که ممکن است یک نوع اچ پی وی  شناخته شده داشته باشید که منجر به سرطان دهانه رحم  شده است ، پزشک می تواند آزمایش دی اِن اِی انجام دهد. این آزمایش تعیین می کند که چه مقدار اچ پی وی در سیستم شما وجود دارد.

در حالی که زگیل های تناسلی قابل مشاهده اغلب با گذشت زمان از بین مى روند، خود اچ پی وی می تواند در جریان خون شما بماند .  این بدان معنی است که شما در طول زندگی خود ممکن است چند بار ایجاد شوند .

شما ممکن است بخواهید زگیل های تناسلی را درمان کنید تا علائم دردناک را کاهش دهید یا ظاهر آن ها را کاهش دهید. با این حال، نمی توانید زگیل های تناسلی را با استفاده از دارو هاى بدون نسخه ضد زگیل تناسلی درمان کنید.

پزشک ممکن است دارو هاى موضعی زگیل را تجویز کند که می تواند شامل موارد زیر باشد:

اگر زگیل های قابل رویت با گذشت زمان از بین نروند، ممکن است نیاز به جراحی کوچکى برای برداشتن آنها باشد.  همچنین پزشک شما می توانید زگیل ها را با روش هاى زیر از بین ببرد:

زنان مبتلا به زگیل های تناسلی ممکن است هر سه تا شش ماه پس از درمان اولیه خود نیاز به انجام پاپ اسمیر داشته باشند. این کار به پزشک اجازه می دهد تا هر گونه تغییر در رحم را نظارت کند. نظارت بسیار مهم است زیرا ممکن است در معرض خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم باشید.

برخی از درمان های خانگی به درمان زگیل تناسلی کمک می کند اما شواهد کمی برای حمایت از آنها وجود دارد. قبل از انجام درمان خانگی، همیشه با پزشک خود مشورت کنید.

واکسن اچ پی وی به نام گارداسیل و گارداسیل ٩ می توانند مردان و زنان را از شایع ترین گونه های اچ پی وی که باعث زگیل های تناسلی می شوند، محافظت کنند و همچنین می توانند در برابر گونه های اچ پی وى که با سرطان دهانه رحم مرتبط هستند محافظت کنند. واکسن سرواریکس نیز موجود است. این واکسن در مقابل سرطان دهانه رحم محافظت می کند، اما در برابر زگیل های تناسلی خیر.

افراد بالای ٢۶ سال می توانند واکسن اچ پی وی را دریافت کنند. همچنین می تواند در سن ۹ سالگی داده شود . هر دو نوع واکسن باید قبل از اینکه فرد از نظر جنسی فعال شده باشد، به آنها داده شود؛ زیرا موثرتر هستند  .

با داشتن رابطه جنسی محافظت شده می توانید خطر ابتلا به زگیل های تناسلی را در خود کاهش دهد که می تواند به معنای استفاده از کاندوم باشد.چطور بفهمیم زگیل تناسلی داریم

بیان کردن اینکه به اچ پی وی مبتلا هستید سخت است اما زگیل های تناسلی رایج هستند و منجر به مشکلات جدی نمی شوند. بنابراین سعی کنید بیش از حد خجالت نکشید یا استرس نداشته باشید.

اگر می خواهید این مساله را به نامزد یا همسر خود بگویید در اینجا چند راهنمایی اساسی وجود دارد که ممکن است به شما کمک کند:

نیازی نیست بار اولی که یکدیگر را می بینید آن را عنوان کنید اما باید قبل از داشتن رابطه جنسی این موضوع را با وى در میان بگذارید .

طبیعی است که نگران نحوه واکنش شریکتان باشید. و هیچ راهی براى آن وجود ندارد: برخی افراد ممکن است بسیار تعجب کنند و بترسند.  در صورتی که چنین اتفاقی افتاد، سعی کنید آرام باشید و در مورد تمام راه های جلوگیری از انتقال زگیل تناسلی با وی صحبت کنید. ممکن است فقط به شریک خود کمى زمان بدهید تا موضوع را درک کند.

هنگامی که با شریک زندگی خود صحبت می کنید، سعی کنید کسی را سرزنش نکنید . اگر یکی از شما زگیل های تناسلی را برای اولین بار در طول رابطه گرفته باشد ، به این معنى نیست که کسی خیانت کرده یا یکی از شما آن را از دیگرى گرفته اید .  زگیل ها می توانند هفته ها، ماه ها یا حتی سال ها بعد از عفونت شما ظاهر شوند. بنابراین تعیین زمان و فرد انتقال دهنده بسیار دشوار است.  مهمترین چیز این است که هر دوى شما به پزشک مراجعه کنید تا چک شوید. اگر تنها یکی از شما زگیل تناسلی داشته باشد، در مورد چگونگی جلوگیری از انتقال آنها صحبت کنید.


.

.

.

ولنجک ، خیابان سیزدهم، خیابان ساسان شمالی ، طبقه فوقانی دی مارکت، پلاک ۳۳، واحد ۲۱

۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵ ☎

۰۲۱۲۶۸۰۶۰۴۵ ☎

۰۲۱۲۶۸۰۶۰۴۹ ☎

۰۲۱۲۶۸۰۶۰۵۷ ☎

پست قبلی

لیزر موهای زائد صورت+هزینه

پست بعدی

برای رشد مو چه بخوریم؟

علت زرد شدن پوست چیست؟

روغن زیتون برای مو: فواید، عوارض جانبی و نحوه استفاده از آن

آیا ضایعات پوستی من از علائم کرونا است؟

شامپو کتوکونازول

سلام این برجستگی ها بستگی داره از چه زمانی شروع شده باشه، و در ضمن اینکه آیا همزمان با یکدیگر شروع شده و یا یک روند افزایشی در تعداد داشته در هر حال حتما حتما این مورد نیازمند معاینه از نزدیک است که آقای دکتر ریاحی متخصص پوست ما شمار رو معاینه می کنند

سلام عزیزم

برای اظهار نظر تخصصی و تشخیص لازم هست از نزدیک معاینه شوید.

سلام عزیزم

برای اظهار نظر تخصصی و اینکه چه درمانی برای شما مناسب است لازم هست از نزدیک معاینه شوید.

سلام عزیزم

برای اظهار نظر تخصصی و اینکه چه درمانی برای شما مناسب است لازم هست از نزدیک معاینه شوید.

سلام عزیزم

برای اظهار نظر تخصصی لازم هست از نزدیک معاینه شوند.

سلام وقت بخیر

بله امکان انتقال وجود دارد اما این احتمال بسیار بسیار کم است زیگیل از تماس دو ناحیه مخاطی به هم دیگر منتقل میشود.

نوشته های تازه


از بین بردن پف زیر چشم


معجزه ای بنام لیفت صورت با نخ آپتوس


پاسخ سوالات مهم درباره کرونا


⛔مصرف رانیتیدین ممنوع!

راهنمای پیشگیری و کنترل کرونا ویروس (مخصوص مراکز بهداشتی-درمانی)

آدرس مطب : تهران، ولنجک، خیابان ساسان، بین سیزدهم و پانزدهم
پلاک 33،واحد 21

شماره تماس مطب: ‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵- ‎۰۲۱۲۶۸۰۶۰۴۵ – ‎۰۲۱۲۶۸۰۶۰۴۹ – ۰۲۱۲۶۸۰۶۰۵۷

آخرین مطالب


در صورت ریزش موی صورت چه باید بکنیم؟


کاشت مو به روش bht


علت زرد شدن پوست چیست؟

Welcome, Login to your account.

Recover your password.

A password will be e-mailed to you.

دکتر گیتا مجیدزاده –

زگیل تناسلی زائده نرمى است که بر روی ناحیه تناسلی ظاهر می شود. این زگیل ها ناشی از عفونت منتقله از راه جنسی مى باشند و توسط رده ى خاصی از ویروس پاپیلوم انسانی ( اچ پی وی ) ایجاد می شوند.

زگیل تناسلی ممکن است باعث درد، ناراحتی و خارش شود. این زگیل ها برای زنان بسیار خطرناک هستند زیرا برخی از انواع اچ پی وی می توانند باعث سرطان دهانه رحم و ناحیه تناسلی شوند.

اچ پی وی شایع ترین عفونت منتقله از راه جنسی است. مردان و زنانى که از نظر جنسی فعال هستند، ممکن است به عوارض اچ پی وی، از جمله زگیل های تناسلی مبتلا شوند. درمان در مدیریت این عفونت مهم است.

فهرست موضوعات

چطور بفهمیم زگیل تناسلی داریم

زگیل های تناسلی از طریق فعالیت جنسی، از جمله دهانى، واژنى، و مقعدى منتقل می شوند. ممکن است چند هفته یا چند ماه بعد از عفونت طول بکشد تا زگیل ها پدیدار شوند .

زگیل هاى تناسلی همیشه با چشم انسان قابل مشاهده نیستند . ممکن است بسیار کوچک و رنگ پوست و یا کمی تیره تر باشند. بالاى زگیل شبیه گل کلم می باشد و ممکن است در لمس صاف یا کمی برآمده باشند .  ممکن است زگیل ها به صورت خوشه ای یا تکی ظاهر شوند.

زگیل تناسلی در مردان ممکن است در نواحى زیر ظاهر شود:

زگیل تناسلی در زنان ممکن است در نواحى زیر ظاهر شود:

زگیل تناسلی ممکن است بر روى لب، دهان، زبان یا گلوى فردی که تماس جنسی دهانی با فرد آلوده داشته باشد، ظاهر شود.

حتی اگر نتوانید زگیل های تناسلی را مشاهده کنید، ممکن است  باعث علائمی شوند مانند:

اگر زگیل های تناسلی زیاد یا بزرگ شوند، این وضعیت می تواند ناراحت کننده یا حتی دردناک باشد.

در ادامه عکس های زگیل تناسلی آمده است:

رشد زگیل ها می تواند چند هفته، چند ماه، یا حتی چند سال پس از تماس جنسی با کسی که زگیل تناسلی دارد اتفاق بیافتد. به همین دلیل تعیین زمان عفونت و انتقال آن بسیار دشوار است .

ممکن است این ویروس را دریافت کنید و در واقع هرگز زگیل نزنید، بنابراین می توانید آلوده باشید و علامتی نداشته باشید. در برخى افراد تنها یکبار زگیل نمایان مى شود و هرگز دوباره ایجاد نمی شود. و در برخی افراد زگیل بیشتر از یک بار ایجاد می شود.

اگر زگیل تناسلی دارید، ممکن است فکر کنید که شریک زندگی شما خیانت کرده است. این تفکر لزوما درست نیست . گاهی اوقات ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا زگیل نمایان شود .  بنابراین احتمال دارد که شما یا همسرتان زمان قبل تری به آن مبتلا شده باشید. گاهی اوقات ویروس قبل از تبدیل شدن به زگیل تناسلی، ماه ها یا حتی سال ها در بدن زندگی می کند.

اگر فکر می کنید زگیل در ناحیه تناسلی یا مقعد یا اطراف آن ها وجود دارد، در اسرع وقت به یک پزشک مراجعه کنید. بیماری هاى مقاربتی دیگر، مانند هرپس و سیفلیس، نیز می توانند مانند زگیل های تناسلی ظاهر شوند اما نیاز به درمان متفاوتى دارند.

همچنین ممکن است که برآمدگی که شما فکر می کنید یک زگیل است در واقع یک خال، پاپول مرواریدى آلت تناسلی، هموروئید، و یا سایر شرایط پوستى باشد . پزشک با انجام معاینه و آزمایش های لازم تشخیص مى دهد که این برجستگى چه چیزی می باشد.

زگیل تناسلی از تماس پوست با پوست با فردی که آلوده شده است، اغلب از طریق رابطه جنسی واژنى، مقعدى و دهانی منتقل می شود .  زگیل تناسلی می تواند بدون رسیدن آلت تناسلی مرد به آلت تناسلی زن  گسترش یابد. حتی ممکن است زمانی که زگیل های مرئی یا علائمى ندارید آن را انتقال دهید. همچنین می توانید زگیل  تناسلی را در هنگام زایمان طبیعی یه نوزاد خود انتقال دهید ، اما بسیار نادر است.

زگیل تناسلی از زگیل هایی که در جاهای دیگر بدن خود دارید متفاوت است. بنابراین زگیل های تناسلی با دست زدن به فرد آلوده انتقال نمی یابند.

وقتی علامت داشته باشید، بیشتر احتمال دارد که زگیل تناسلی را انتقال دهید. بنابراین اگر متوجه یک زگیل شده باشید، بهتر است درمان شود و به شریک خود آگاهی دهید.

چگونه زگیل های تناسلی تشخیص داده می شوند؟

برای تشخیص این بیماری، پزشک سوالاتی در مورد سلامت و سابقه جنسی شما مطرح خواهد کرد. شامل نشانه هایی  که تجربه کرده اید و رابطه جنسی محافظت نشده داشته اید و …

همچنین یک معاینه فیزیکی در ناحیه ایجاد زگیل را انجام می دهد .

فقط برای زنان

از آنجا که زگیل ها می توانند در داخل بدن یک زن ایجاد شوند، پزشک معاینه لگن نیز انحام دهد . آنها ممکن است از یک محلول اسیدی ملایم استفاده کنند که باعث می شود زگیل بیشتر قابل دید باشد.

همچنین ممکن است پزشک پاپ اسمیر را انجام دهد که شامل گرفتن سواب از منطقه برای دریافت سلول های دهانه رحم می باشد. سپس این سلول ها می توانند برای حضور اچ پی وی آزمایش شوند. برخی از انواع اچ پی وی ممکن است نتایج غیر طبیعی در پاپ اسمیر ایجاد کنند که تغییرات پیش سرطانی را نشان مى دهد. اگر پزشک این ناهنجاری ها را تشخیص دهد، ممکن است نیاز به آزمایش های مکرر برای نظارت بر هر تغییری داشته باشد.

اگر یک زن هستید و نگران هستید که ممکن است یک نوع اچ پی وی  شناخته شده داشته باشید که منجر به سرطان دهانه رحم  شده است ، پزشک می تواند آزمایش دی اِن اِی انجام دهد. این آزمایش تعیین می کند که چه مقدار اچ پی وی در سیستم شما وجود دارد.

در حالی که زگیل های تناسلی قابل مشاهده اغلب با گذشت زمان از بین مى روند، خود اچ پی وی می تواند در جریان خون شما بماند .  این بدان معنی است که شما در طول زندگی خود ممکن است چند بار ایجاد شوند .

شما ممکن است بخواهید زگیل های تناسلی را درمان کنید تا علائم دردناک را کاهش دهید یا ظاهر آن ها را کاهش دهید. با این حال، نمی توانید زگیل های تناسلی را با استفاده از دارو هاى بدون نسخه ضد زگیل تناسلی درمان کنید.

پزشک ممکن است دارو هاى موضعی زگیل را تجویز کند که می تواند شامل موارد زیر باشد:

اگر زگیل های قابل رویت با گذشت زمان از بین نروند، ممکن است نیاز به جراحی کوچکى برای برداشتن آنها باشد.  همچنین پزشک شما می توانید زگیل ها را با روش هاى زیر از بین ببرد:

زنان مبتلا به زگیل های تناسلی ممکن است هر سه تا شش ماه پس از درمان اولیه خود نیاز به انجام پاپ اسمیر داشته باشند. این کار به پزشک اجازه می دهد تا هر گونه تغییر در رحم را نظارت کند. نظارت بسیار مهم است زیرا ممکن است در معرض خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم باشید.

برخی از درمان های خانگی به درمان زگیل تناسلی کمک می کند اما شواهد کمی برای حمایت از آنها وجود دارد. قبل از انجام درمان خانگی، همیشه با پزشک خود مشورت کنید.

واکسن اچ پی وی به نام گارداسیل و گارداسیل ٩ می توانند مردان و زنان را از شایع ترین گونه های اچ پی وی که باعث زگیل های تناسلی می شوند، محافظت کنند و همچنین می توانند در برابر گونه های اچ پی وى که با سرطان دهانه رحم مرتبط هستند محافظت کنند. واکسن سرواریکس نیز موجود است. این واکسن در مقابل سرطان دهانه رحم محافظت می کند، اما در برابر زگیل های تناسلی خیر.

افراد بالای ٢۶ سال می توانند واکسن اچ پی وی را دریافت کنند. همچنین می تواند در سن ۹ سالگی داده شود . هر دو نوع واکسن باید قبل از اینکه فرد از نظر جنسی فعال شده باشد، به آنها داده شود؛ زیرا موثرتر هستند  .

با داشتن رابطه جنسی محافظت شده می توانید خطر ابتلا به زگیل های تناسلی را در خود کاهش دهد که می تواند به معنای استفاده از کاندوم باشد.چطور بفهمیم زگیل تناسلی داریم

بیان کردن اینکه به اچ پی وی مبتلا هستید سخت است اما زگیل های تناسلی رایج هستند و منجر به مشکلات جدی نمی شوند. بنابراین سعی کنید بیش از حد خجالت نکشید یا استرس نداشته باشید.

اگر می خواهید این مساله را به نامزد یا همسر خود بگویید در اینجا چند راهنمایی اساسی وجود دارد که ممکن است به شما کمک کند:

نیازی نیست بار اولی که یکدیگر را می بینید آن را عنوان کنید اما باید قبل از داشتن رابطه جنسی این موضوع را با وى در میان بگذارید .

طبیعی است که نگران نحوه واکنش شریکتان باشید. و هیچ راهی براى آن وجود ندارد: برخی افراد ممکن است بسیار تعجب کنند و بترسند.  در صورتی که چنین اتفاقی افتاد، سعی کنید آرام باشید و در مورد تمام راه های جلوگیری از انتقال زگیل تناسلی با وی صحبت کنید. ممکن است فقط به شریک خود کمى زمان بدهید تا موضوع را درک کند.

هنگامی که با شریک زندگی خود صحبت می کنید، سعی کنید کسی را سرزنش نکنید . اگر یکی از شما زگیل های تناسلی را برای اولین بار در طول رابطه گرفته باشد ، به این معنى نیست که کسی خیانت کرده یا یکی از شما آن را از دیگرى گرفته اید .  زگیل ها می توانند هفته ها، ماه ها یا حتی سال ها بعد از عفونت شما ظاهر شوند. بنابراین تعیین زمان و فرد انتقال دهنده بسیار دشوار است.  مهمترین چیز این است که هر دوى شما به پزشک مراجعه کنید تا چک شوید. اگر تنها یکی از شما زگیل تناسلی داشته باشد، در مورد چگونگی جلوگیری از انتقال آنها صحبت کنید.


.

.

.

ولنجک ، خیابان سیزدهم، خیابان ساسان شمالی ، طبقه فوقانی دی مارکت، پلاک ۳۳، واحد ۲۱

۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵ ☎

۰۲۱۲۶۸۰۶۰۴۵ ☎

۰۲۱۲۶۸۰۶۰۴۹ ☎

۰۲۱۲۶۸۰۶۰۵۷ ☎

پست قبلی

لیزر موهای زائد صورت+هزینه

پست بعدی

برای رشد مو چه بخوریم؟

علت زرد شدن پوست چیست؟

روغن زیتون برای مو: فواید، عوارض جانبی و نحوه استفاده از آن

آیا ضایعات پوستی من از علائم کرونا است؟

شامپو کتوکونازول

سلام این برجستگی ها بستگی داره از چه زمانی شروع شده باشه، و در ضمن اینکه آیا همزمان با یکدیگر شروع شده و یا یک روند افزایشی در تعداد داشته در هر حال حتما حتما این مورد نیازمند معاینه از نزدیک است که آقای دکتر ریاحی متخصص پوست ما شمار رو معاینه می کنند

سلام عزیزم

برای اظهار نظر تخصصی و تشخیص لازم هست از نزدیک معاینه شوید.

سلام عزیزم

برای اظهار نظر تخصصی و اینکه چه درمانی برای شما مناسب است لازم هست از نزدیک معاینه شوید.

سلام عزیزم

برای اظهار نظر تخصصی و اینکه چه درمانی برای شما مناسب است لازم هست از نزدیک معاینه شوید.

سلام عزیزم

برای اظهار نظر تخصصی لازم هست از نزدیک معاینه شوند.

سلام وقت بخیر

بله امکان انتقال وجود دارد اما این احتمال بسیار بسیار کم است زیگیل از تماس دو ناحیه مخاطی به هم دیگر منتقل میشود.

نوشته های تازه


از بین بردن پف زیر چشم


معجزه ای بنام لیفت صورت با نخ آپتوس


پاسخ سوالات مهم درباره کرونا


⛔مصرف رانیتیدین ممنوع!

راهنمای پیشگیری و کنترل کرونا ویروس (مخصوص مراکز بهداشتی-درمانی)

آدرس مطب : تهران، ولنجک، خیابان ساسان، بین سیزدهم و پانزدهم
پلاک 33،واحد 21

شماره تماس مطب: ‎۰۲۱۲۶۸۰۶۵۹۵- ‎۰۲۱۲۶۸۰۶۰۴۵ – ‎۰۲۱۲۶۸۰۶۰۴۹ – ۰۲۱۲۶۸۰۶۰۵۷

آخرین مطالب


در صورت ریزش موی صورت چه باید بکنیم؟


کاشت مو به روش bht


علت زرد شدن پوست چیست؟

Welcome, Login to your account.

Recover your password.

A password will be e-mailed to you.

ویروس پاپیلوم ،که به عنوان اچ پی وی نیز شناخته میشود، یک ویروس کاملا شایع است ممکن است خیلی افراد علائم آن را نداشته باشند، و عفونت ،خود به خود از بین برود، ولی بعضی از انواع اچ پی وی ها بر روی دستگاه تناسلی، دهان و گلو تاثیر گذار هستند و موجب سرطان میشوند ، حقیقت این است که اچ پی وی فقط یک نوع ویروس نیست بلکه نزدیک به 100 نوع دارد که بعضی از آنها خیلی خطرناک هستند و منجربه مرگ خواهند شد به همین دلیل و اهمیت و نگرانی ایجاد شده تصمیم داریم در این بخش از سلامت جنسی نمناک به توضیحاتی کامل برای راهنمایی شما در این مورد بپردازیم.

ویروس های اچ پی وی دارای انواع مختلف هستند و عموما به شکل زگیل بروز میکنند این ویروس ها بر روی سلول های اپیتلیال که صاف و نازک هستن، زندگی میکنند و روی سطح پوست هم یافت میشوند همچنین بر روی سطح واژن، مقعد، دهانه رحم و آلت تناسلی و حتی در داخل دهان و گلو. 60 نوع از اچ پی وی ها به شکل زگیل بر روی دست و پا بروز میکنند، 40 تای بعدی در هنگام رابطه جنسی منتقل میشوند به خصوص از طریق غشای مخاطی مثل لایحه های مرطوب نواحی آلت تناسلی و مقعد.

همان 40 نوع این ویروس که از طریق رابطه جنسی منتقل میشوند، خطرناک هستند.چطور بفهمیم زگیل تناسلی داریم

اچ پی وی پر خطر:

اچ پی وی نوع 17 و 18، که در 70 درصد مواقع موجب سرطان دهانه رحم میشوند ، انواع دیگر اچ پی وی مانند نوع 31،33،45،52،58 نیز جزء پرخطرها محسوب میشوند.

اچ پی وی کم خطر:

نوع 6 و 11 اچ پی وی که به شکل زگیل بروز میکنند و به ندرت تبدیل به سرطان میشوند ، این نوع زگیل ها در شکل های مختلف بروز میکنند (کلمی شکل و انواع دیگر) زگیل ها یک هفته یا ماه ها بعد از رابطه جنسی با فرد آلوده ،در بدن بروز میکنند.

معمولا در ابتدا علائم خاصی ندارند، و بدن به مرور زمان این عفونت را از بین میبرد، خیلی از افراد از آلوده بودن خود خبر ندارند اما گاهی اوقات این عفونت، سال ها طول میکشد که مربوط به اچ پی وی پر خطر است ؛ در این نوع ویروس، سلول های دهانه رحم را تغییر شکل میدهد و در نتیجه موجب سرطان میشود و به ندرت بر روی سلول های آلت تناسلی و مقعد تاثیر گذار است.زگیل تناسلی اولین علامتی است، که شما ممکن است با داشتن گونه های کم خطر HPV مشاهده کنید این نوع از ویرووس ها ممکن است ایجاد زگیل کنند اما موجب سرطان نمی شود .

اما به طور کل علائم ویروس پاپیلومای انسانی مرحله پیشرفته که ممکن است باعث ایجاد سرطان دهانه رحم شوند شامل:

این ویروس از طریق رابطه جنسی (واژنی، دهانی و مقعدی) منتقل میشود حتی با رابطه پوستی ؛ ویروس اچ پی وی ممکن است نواحی پوشیده نشده با کاندوم را نیز آلوده کند بنابراین کاندوم به طور کامل نمیتواند از افراد در برابر ویروس محافظت کند. اچ پی وی از طریق محل های آلوده مثل سنگ توالت، استخر شنا، و یا خون آلوده منتقل نمیشود و تنها روش مصون ماندن از این ویروس دوری کردن از رابطه جنسی است (واژنی، مقعدی و دهانی)

پاپیلوما (HPV) ،شایع ترین ویروس منتقل شده از راه جنسی است و شامل 100 نوع میباشد ؛ بعضی از انواع این ویروس دارای علائم هستند و برخی دیگر موجب زگیل تناسلی و انواع سرطان میشوند. تمامی افراد فعال در رابطه جنسی (مرد وزن) در نهایت به یک نوع از این ویروس مبتلا میشوند به طور تقریبی 79 میلیون نفر از مردم آمریکا دارای اچ پی وی هستند و سالانه 14 میلیون نفر به آن اضافه میشود ؛ ویروس پاپیلوم در هنگام سکس منتقل میشود حتی رابطه دهانی و معمولا خود به خود از بین میرود اما اگر از بین نرفت به شکل زگیل و سرطان بروز میکند، مدل ویروس این دو با هم متفاوت است.

زگیل های تناسلی که بر روی سطح ناحیه تناسلی بروز میکنند ،شکل و اندازه های مختلف دارند به صورت گروهی یا تکی بروز میکنند، برجسته یا صاف، کوچک یا بزرگ و گاهی به شکل گل کلم هستند نزدیک 360000 نفر در امریکا سالانه مبتلا به زگیل تناسلی میشوند.

اچ پی وی موجب سرطان میشود، به خصوص سرطان دهانه رحم در زنان و سرطان آلت و مقعد در زنان و مردان ؛ زنان بین سنین 21 تا 65 سال باید به طور مرتب غربالگری انجام دهند تا از خطر سرطان دهانه رحم مصون بمانند . هر ساله نزدیک 11000 زن مبتلا به این سرطان میشوند.

3 واکسن کرواریکس، گارداسیل و گارداسیل 9 برای درمان این ویروس مناسب هستند که برای دختران و پسران بین 9 تا 26 سال قابل استفاده است. این واکسن ها ،بر روی نوع پرخطر تمرکز دارند و هر سه واکسن بر روی نوع 16 و 18 اثر گذار هستند. گارداسیل بر روی اچ پی وی 6 و 11 نیز موثر است، که موجب زگیل تناسلی میشود ؛ گارداسیل 9 بر روی نوع خطرناک اچ پی وی که نوع 31، 33،45،52،58 هستند موثر است.

انواع واکسن برای جلوگیری از سرطان ناشی از اچ پی وی وجود دارد که کراویکس یکی از 3 واکسن موجود است که برای دختران بین 9 تا 25 سال مناسب است، برای درمان نوع 16 و 18 اچ پی وی،که موجب سرطان دهانه رحم میشود الگوی واکسیناسیون 1 تا 6 ماه دوره دارد. واکسن دوم، یک ماه بعد از اولین واکسن، و سومین واکسن 6 ماه بعد، تزریق میشود.

گارداسیل یکی دیگر از واکسن ها است که برای دختران و پسران بین 9 تا 26 سال مناسب است،و برای درمان نوع 6،11،16 مفید است ؛ الگوی واکسیناسیون 2 و 6 ماه دارد، واکسن دوم دو ماه بعد از اولین واکسن، و واکسن سوم 6 ماه بعد تزریق میشود.

واکسن گارداسیل از ابتلا به سرطان واژن، دهانه رحم، آلت تناسلی در زنان و مردان جلوگیری میکند و همچنین زگیل تناسلی. زگیل های که توسط نوع 6 و 11 ایجاد میشوند و سرطان مقعد که توسط نوع 16 و 18 بروز میکنند این دو واکسن پیشگیری کننده نیستند.

در برابر بیماری سایر سویه های HPV یا سویه هایی که فرد از قبل از طریق فعالیت جنسی، از جمله سویه های واکسیناسیون اگر دوزی از Cervarix یا Gardasil فراموش شده باشند، فرآیند واکسیناسیون باید از اول شروع شود، بنابراین مطمئن شوید هیچ یک از واکسن ها را از دست ندهید. همچنین، مهم است که تمام نوبت ها را به منظور جلوگیری از سویه هایی از HPV در این واکسن ها، به پایان برسانیم.

زگیل تناسلی یا نتایج آزمایش پاپ غیرطبیعی (همچنین پاپ اسمیر نامیده می شود) ،شایع ترین روش هایی است که افراد متوجه می شوند، که HPV دارند. یک آزمایش پاپ آزمایش سلول های غیر طبیعی گردن رحم و رحم است ؛ HPV می تواند سلول های گردنی رحم را به سلول های پیش سرطانی غیر طبیعی تغییر دهد و اگر بدون درمان باقی بماند، سلول های پیش سرطانی می توانند به سلول های سرطانی تبدیل شوند.

هنگامی که در دوران بارداری ایجاد شود، درمان HPV مادر اغلب تا بعد از زایمان نوزاد به تأخیر می افتد. HPV می تواند باعث ایجاد زگیل های تناسلی شود و بعضی اوقات زگیل های تناسلی به دلیل هورمون های بارداری حتی بزرگتر می شوند اگر آنها به اندازه ای بزرگ شوند که کانال تولد نوزاد را سد کنند ، ممکن است نوزاد از طریق سزارین (بخش C) زایمان شود. در موارد بسیار نادر، یک مادر می تواند HPV را به نوزادش در حین زایمان منتقل کند .

تعداد بسیار کمی از این نوزادان شرایطی را ایجاد می شود که سبب رشد تومور در گلو می شود که به نام پریسپلماتیک مجدد تنفسی (RRP) است این تومورها با جراحی برداشته می شوند، اما اغلب عود می شوند. مادران مبتلا به HPV می توانند نوزادان خود را با شیر خود تغذیه کنند.

در حال حاضر هیچ آزمونی برای آزمایش HPV در مردان تایید نشده است همچنین در حال حاضر آزمایش HPV گلو یا دهان وجود ندارد. تست (NAA) شدت نوکلئیک اسید و آزمایش پاپیلومای انسانی (HPV) DNA با خطر بالا تشخیص توالی های DNA نوع پرخطر HPV در سلول های فروخفته زن (سواب) یا بیوپسی های بافتی. این تست یک تشخیص مولکولی کیفی از 13 نوع با خطر بالا برای ویروس های پاپیلومای انسانی را شامل می شود:16، 18، 31، 33، 35، 39، 45، 51، 52، 56، 58، 59، 68 بدون تمایز نوع خاص.

درمان برای خود ویروس پاپیلومای انسانی وجود ندارد، اما شرایط و بیماریهایی که از آن ایجاد میشوند، میتوانند درمان شوند ؛ زگیل تناسلی می تواند توسط یک پزشک درمان شود ولی اگر درمان نشود، زگیل های تناسلی ممکن است به خودی خود از بین بروند، باقی بمانند یا اندازه آنها بزرگ شوند.سرطان های ناشی از HPV را می توان با روش های خود بسته به نوع سرطان آنها درمان کرد، . انواع سرطان میتوانند به راحتی درمان شوند،البته اگر زود به آنها پی برد.

در اکثر موارد پیش سرطان دهانه رحم (سلول پیش سرطانی) می تواند درمان شود ، درمان سلول های پیش سرطانی ساده تر و پایدار تر از درمان سرطان است، به همین دلیل است که آزمایش های معمول پاپ بسیار مهم هستند.

درمان عفونت HPV در مردان

زمانیکه نشانه ای وجود ندارد، درمانی هم برای عفونت HPV در مردان وجود ندارد در عوض، پزشکان با مشکلات بهداشتی ناشی از ویروس HPV مواجه می شوند. هنگامیکه زگیل تناسلی بروز می کند و پدیدار می شود می توان از انواع درمان ها استفاده کرد ، به عنوان مثال بیمار می تواند پماد های تجویزی را در خانه استفاده کند یا یک پزشک می تواند زگیل را از راه جراحی بردارد . در کلدرمان زود هنگام زگیل توسط برخی از پزشکان انجام نمی شود زیرا زگیل های تناسلی می توانند خودشان از بین بروند می توانید تا زمانیکه همه زگیل ها ظاهر شوند، زمان بگذارید. سرطان مقعد می تواند با شیمی درمانی و جراحی درمان شود تشخیص نوع درمان های خاص به مرحله سرطان بستگی دارند اینکه تومور چقدر بزرگ است و تا چه حد گسترش یافته است.

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) از شایع ترین عفونت های منتقل از راه جنسی است (STI) و بیش از 40 سویه ویروس وجود دارد.

برخی از انواع HPV بی علامت هستند و به نظر می رسد هیچ نشانه ای را به وجود نمی آورند، در حالی که دیگران می توانند زگیل های تناسلی یا سرطان های مختلف ایجاد کنند. HPV بسیار رایج است که تقریبا تمام افراد فعال جنسی (هر دو مردان و زنان) در زندگی خود، تحت ابتلا قرار می دهد.ویروس پاپیلومای انسانی اغلب در طول رابطه.واژن یا مقعد منتقل می شود، اما همچنین می تواند در طول رابطه جنسی دهانی نیز انتقال یابد.چطور بفهمیم زگیل تناسلی داریم

زگیل تناسلی برجستگی و فرو رفتگی های کوچک یا خوشه ای از برجستگی های کوچک است که معمولا در ناحیه تناسلی ظاهر می شود. به طور معمول، HPV پاک می شود و یا به خودی خود می از بین می رود، اما زمانی که از بین نمی روند می تواند زگیل های تناسلی یا سرطان های خاصی ایجاد کند.

دو سری واکسیناسیون برای کمک به جلوگیری از سویه های خاصی از سرطان وجود دارد:سرویکس (فقط برای خانم ها) و Gardasil (برای مردان و زنان).

زگیل های تناسلی یا نتایج آزمایش پاپ غیر طبیعی (پاپ اسمیر) شایع ترین روش هایی است که افراد متوجه می شوند که HPV دارند. بعضی از افراد بعد از ایجاد نوعی از سرطان متوجه می شوند. HPV می تواند سرطان دهانه رحم، دهان، رحم، آلت تناسلی، انس یا سرطان دهان و گلو را ایجاد کند. در حال حاضر هیچ آزمون برای آزمایش HPV در مردان تایید نشده است و در حال حاضر آزمایش HPV گلو یا دهان وجود ندارد. برای ویروس پاپیلومای انسانی هیچ درمان خاصی وجود ندارد، اما شرایطی را که ایجاد می کند میتوان به روش های مختلف رفع کرد.

هر کدام از ما ممکن است در دوره ای از زندگی‌مان تجربه زگیل را داشته باشیم. زگیل یک نوع پدیده پوستی ویروسی و در واقع یک تومور خوش‌خیم و غیرسرطانی است. این تومور در لایه رویی پوست ایجاد می‎شود و معمولا چند هفته‌ای از بین می‏ رود. زگیل‌ها را ویروس پاپیلوم انسانی ایجاد می‏‎کند، ویروسی که احتمالا آن را با نام HPV شنیده یا خوانده‎اید. زگیل تناسلی یکی از انواع نسبتا رایج زگیل است که در این مطلب آن را بیشتر می‌شناسیم، اگر دچار این ویروس پوستی شدید پیشنهاد میکنم به متخصصان پوست و مو مراجعه کنید.

زگیل‌های عادی می‌توانند در هر قسمتی از بدن به وجود بیایند اما زگیل‌‍‌های تناسلی تنها روی اندام‎‌های تناسلی پدیدار می‏‎شوند. اندام‎هایی مثل لگن، واژن، آلت تناسلی یا دور مقعد (زگیل‌های دور مقعد، زگیل مقعدی هم نامیده می‌شوند).  زگیل‌های عادی در قسمت‌های مختلف بدن (مثل پوست دست) معمولا یک واحد هستند اما زگیل‌های معقدی ممکن است در گروه‏ های چندتایی خودشان را نشان بدهند و در صورت عدم درمان، بیشتر هم بشوند. زگیل‌های تناسلی گنبدی‎شکل نیستند اما از سطح پوست بالاتر می ‏آیند و به شکل تخت رشد می‌کنند. رنگشان هم معمولا نزدیک به پوست است، مثل صورتی یا قهوه‏ای روشن. رنگ این زگیل‌ها ممکن است در طول زمان تغییر کند. بد نیست بدانید که بعد از از بین رفتن زگیل تناسلی، رنگ آن ناحیه پوست به حالت قبلی برمی‌گردد.

 

چطور بفهمیم زگیل تناسلی داریم

 

دلیل ایجاد این نوع زگیل‌ها هم همان ویروس پاپیلوما یا HPV  است. این ویروس می‌تواند به شکل عفونت جنسی، از طریق روابط جنسی منتقل شود. همه ویروس‌های پاپیلوما خطرناک نیستند و همه آن‌ها هم ناحیه تناسلی را درگیر نمی‏ کنند اما بیش از نیمی از افرادی که روابط جنسی دارند، جایی در طول دوره فعالیت جنسی‌شان این عفونت را تجربه می‏‎کنند. اچ‎پی‌وی می‌تواند روی پوست ناحیه تناسلی وجود داشته باشد اما لزوما زگیل به وجود نیاورد، یا چند ماه بعد آن را به وجود بی آورد. همین موضوع باعث می‎‌شود بسیاری از افراد مبتلا، تا ماه‌ها یا حتی سال‎ها متوجه نشوند. بعضی از انواع ویروس اچ‎پی‎وی می ‏توانند به سلول‏های دهانه رحم برسند و در آن ناحیه باعث سرطان شوند. بنابراین پزشکان به تمام افرادی که روابط جنسی دارند پیشنهاد می ‏کنند هر چند وقت یک بار چکاپ انجام بدهند چون ابتلا به ویروس اچ‎پی‎‌وی یک بیماری مقاربتی محسوب می‌شود.

 

اما چطور می‎‌توانیم بفهمیم زگیل تناسلی داریم یا نه؟ به طور کلی، زگیل تناسلی هم مثل هر بیماری ویروسی دیگری در مرحله فعال علائم خودش را نشان می‌دهد. درست مثل تبخال که ممکن است ویروس غیرفعال آن مدت‏ ها در بدن ما وجود داشته باشد و در یک موقعیت خاص بیرون بیاید. اما حتی در زمان غیرفعال، اچ‏پی‌وی می‌تواند منتقل شود پس باید مراقب آن باشیم. بیشتر افراد مبتلا به اچ‏پی‌وی علامتی ندارند و یا علائم خیلی خفیف دارند که معمولا از آن‌ها عبور می‌کنند. این علائم شامل درد، خونریزی خفیف، خارش و سوزش است و گاهی – در صورت درمان نشدن- گسترده شدن زگیل‌ها تا جایی که با چشم دیده شوند. این علائم یعنی چند هفته تا چند ماه از رابطه جنسی بیماری‎زا گذشته است.

زگیل‌های تناسلی درمان‏های مختلفی دارند. در بعضی از مواقع، یک عمل جراحی کوچک و بدون بیهوشی می‎تواند به شما کمک کند تا در زمان کوتاهی زگیل روی پوستتان را بردارید. لیزر هم یکی از عوامل موثر بر زگیل‌های تناسلی است. اشعه‌های نور لیزر، بافت لیزر شده را می‌سوزانند و از بین می‏‎برند و زگیل خود به خود از سطح پوست جدا می‌شود.

 

 


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

هیچ کسی لایق درد و رنج هیچ بیماری‌ای نیست. مسیر طولانی و سخت دستیابی به سلامتی، نیازمند یار قابل اعتمادی است.

یاری مثل درمانکده که در جستجو و مشاوره آنلاین و حضوری پزشک و روانشناس، تست آنلاین هوشمند و آزمایش در محل کرونا، تلاشی کوچک برای کم کردن موانع راه سلامت، انجام می‌دهد.

عامل ایجاد کننده زگیل تناسلی یک ویروس است که با تماس پوست با پوست منتقل می شود

 

با تغییر جریان و روند ایجاد بیماری ها در یک دهه گذشته، باکتری ها رفته رفته جای خود را به ویروس ها در بیماری های مقاربتی داده اند و بیماری های ویروسی جدیدی در حال شناسایی و گسترش هستند. یکی از همین ویروس ها زگیل تناسلی یا Papillomavirus Human است که به اختصار HPV نامیده می شود. ویروسی که صد نوع آن شناخته شده و دارای دو نوع بدخیم و خوش خیم است. این بیماری در عین این که در نظر عموم یک بیماری هولناک به شمار می رود اما راه های پیشگیری قابل دسترس و البته روش های درمانی موثر هم دارد. برای بررسی این بیماری به سراغ رویا امدادی، متخصص زنان رفتیم تا در مورد دلایل ایجاد، پیشگیری و درمان آن بپرسیم.زگیل تناسلی چیست و چگونه تشخیص داده می شود؟- عامل ایجاد کننده زگیل تناسلی یک ویروس است که با تماس پوست با پوست منتقل می شود. شایع ترین روش انتقال آن هم از طریق تماس جنسی و پوست با پوست است. حتی لازم نیست، نزدیکی کامل صورت گرفته باشد تا ویروس منتقل شود. تماس سطحی نیز می تواند انتقال را ایجاد کند. البته زیر ناخن ها، وسایل مشترکی همچون حوله، لبه ها و صندلی های مشترک استخرها که مرطوب هستند و می توانند ویروس را در خود نگه دارند، از دیگر روش های غیر مستقیم انتقال ویروس هستند. اپیلاسیون هم یکی از روش های متداول انتقال در ایران است. روش تشخیص بیماری چگونه است؟- تقریبا بیش از صد نوع مختلف این ویروس وجود دارد که بیشتر آنها خوش خیم ها هستند و ایجاد زگیل تناسلی می کنند. زگیل تناسلی دردسر آفرین است و می تواند تکرار شود. درمان آن گاهی اوقات سخت است و اگر سیستم ایمنی مختل شود، تعداد آن افزایش پیدا می کند. اما مشکل اصلی ما فرم های بدخیم هستند که با سرطان دهانه رحم ارتباط دارند. مثلا ممکن است ما هنگام مراجعه بیمار، شاهد زگیل تناسلی نباشیم و با تست پاپ اسمیری که می گیریم و از طریق جستجو برای یافتن ویروس، فرم های بدخیم را تشخیص دهیم چون آنها علامتی ندارند و چنانچه رها شوند ممکن است طی چند سال آینده ایجاد سرطان دهانه رحم کنند.این بیماری بیشتر در زنان است یا مردان؟- در مردان هم باعث ایجاد سرطان سر آلت تناسلی می شود. واکسنی هم که زده می شود برای جلوگیری از سرطان دهانه رحم برای خانم ها و سر آلت تناسلی برای آقایان است.

 

چطور بفهمیم زگیل تناسلی داریم

شایع ترین روش انتقال زگیل تناسلی، از طریق تماس جنسی و پوست با پوست است

  واکسن در چه مرحله ای باید تزریق شود؟ آیا بعد از ابتلای فرد به بیماری هم موثر است؟- روش درست این است که واکسن پیش از اولین تماس جنسی زده شود. مثلا در استرالیا و اروپا، سن تزریق این واکسن بین 9 تا 11 سالگی است. ما در ایران واکسن گارداسیل را داریم که علیه دو فرم اصلی بدخیم یعنی 16 و 18 و فرم های اصلی خوش خیم که عامل ویروس های زگیل های تناسلی یعنی 6 و 11 تزریق می شود. شروع واکسیناسیون از 9 تا 11 سالگی است. تا 26 سالگی مطلوب ترین زمان برای واکسن است و از آنجا که نتیجه خوبی دارد، توصیه می شود این واکسن زده شود. البته قبلا می گفتند برای پسرها این واکسن زده نشود، اما الان اتفاق نظر وجود دارد که پسرها و دخترها واکسینه شوند.مطلوب ترین سن تا 26 سالگی است اما اگر تا پیش از 15 سالگی این واکسن را بزنید به جای سه دوره واکسیناسیون، دو مرحله کافی است چون سیستم ایمنی در آن دوره قوی است. طبق برخی مقالات، تاثیر واکسن تا 46 سالگی هم دیده شده است. حتی اگر کسی مبتلا به زگیل تناسلی شده باشد، توصیه می کنیم که واکسن را بزند. زگیل تناسلی معمولا جزء خوش خیم هاست. بنابراین برای ما نگرانی ایجاد نمی کند. فقط مریض باید درمان های خاص خودش را انجام دهد. از طرف دیگر، زگیل می تواند پوشش انواع بدخیم هم باشد. با این حال حتی اگر کسی مبتلا به نوع 16 که از موارد بدخیم است، باشد، باز هم می گوییم واکسن را بزند چون این ویروس ها قرابت خانوادگی دارند و روی سیستم ایمنی تاثیر می گذارند و در برخی مطالعات مشخص شده است در بیرون راندن ویروس موثر بوده اند.بنابراین زدن واکسن به صورت کلی پیشنهاد می شود. واکسیناسیون سه مرحله ای شامل 0 و 2 و 6 است. یعنی وقتی واکسن را زدید، بعد از دو ماه باید واکسن دوم را بزنید و شش ماه بعد از اولین واکسن، سومین مرحله انجام می شود. بد نیست بدانید واکسن آن، جزو واکسن های گران است و حدود 300 هزار تومان هزینه هر دوره آن می شود. بعد از این سه دوره ایمنی کامل صورت می گیرد. دوره آن ده ساله و جزو واکسن هایی است که عوارضی همراه آن دیده نشده است. سوزن آن نیز ظریف است و به بازو زده می شود.واکسن به راحتی قابل دسترس است یا حتما باید با تجویز پزشک انجام شود؟- قابل دسترس است اما اگر کسی بخواهد آن را تزریق کند به نسخه پزشک نیاز دارد. منتهی باید به این نکته توجه کنید که باید «زنجیره سرد» آن حفظ شود. متاسفانه داروخانه هایی در سطح شهر هستند که وقتی واکسن را به مریض می دهند، توجه نمی کنند که واکسن باید حتما در یک ظرف مخصوص همراه با یخ های خشک و شرایط یخچالی قرار داشته باشد تا آسیب نبیند.علایم بیماری چیست؟- ممکن است فرم های بدخیم هیچ علامتی نداشته باشند. مثلا وقتی فرد به پزشک مراجعه می کند ما به عنوان یک قانون کلی، آزمایش پاپ اسمیری را که برای تست سرطان دهانه رحم است به افراد بالای 21 سال توصیه می کنیم و کاری نداریم سن اولین مقاربت چه زمانی بوده است اما تعیین نوع آن، نیاز نیست. بعد از 30 سالگی می گوییم علاوه بر سرطان دهانه رحم، ویروس را هم چک کنند. یعنی تست HPV یا Papillomavirus Human. اگر در 30 سالگی ویروس وجود نداشت و پاپ اسمیر هم منفی بود می گوییم پنج سال یک بار مراجعه کنند. افرادی هم هستند که وقتی مبتلا به زگیل تناسلی شده اند، مراجعه می کنند. بیشتر این افراد کسانی هستند که با انواع خوش خیم آن درگیر هستند.همانطور که گفتم شایع ترین انواع خوش خیم 6 و 11 است که واکسن هم دارد. باید به این نکته توجه کرد، هر خراش یا آسیبی که در ناحیه تناسلی ایجاد شود می تواند تعداد زگیل ها را بیشتر کند. بنابراین مهم ترین توصیه این است که از تیغ و هر وسیله دیگری برای از بین بردن موها استفاده نکنند چون می تواند ایجاد خراش کند و ویروس زنده روی خراش ها بنشیند. رابطه جنسی هم می تواند باعث ایجاد خراش در ناحیه آلت تناسلی و انتشار ویروس شود. حتی کسانی که نزدیکی هایی از مقعد یا یبوست های مزمن دارند، احتمال وجود ویروس در اطراف مقعدشان هست. مریض هایی داشته ام که با سوزش ادراری به من مراجعه کرده اند و بعد از معاینه متوجه شدم ویروس کنار مجرای ادرارشان پر شده است. یکی از آنها مدت ها به متخصص اورولوژی (پزشک مجاری ادراری) مراجعه کرده بود. داخل مجرای ادراری و مثانه اش بررسی شده بود و دلیل بیماری او تشخیص داده نشده بود چون مشکل اصلی او وجود زگیل تناسلی در اطراف مجرای ادراری بود.  

تقریبا بیش از صد نوع مختلف زگیل تناسلی وجود دارد که بیشتر آنها خوش خیم ها هستند

 روش های درمان این بیماری چیست؟- برای پیشگیری از واکسن استفاده می شود. همچنین توصیه دیگر ما برای پیشگیری استفاده از کاندوم است. البته کاندوم درصد انتقال را صفر نمی کند چون تماس پوست با پوست همچنان وجود دارد و کاندوم فقط روی آلت تناسلی را می پوشاند. بنابراین قسمت های دیگر با هم در تماس هستند و حتما لازم نیست نزدیکی کامل باشد. همان تماس پوست با پوست می تواند زگیل را منتقل کند یا اگر فرد با زگیل تماس داشته باشد و ویروس در زیر ناخن هایش تجمع پیدا کرده باشد و قصد شستشوی کودکی را داشته باشد، ویروس منتقل می شود. با این حال توصیه ما استفاده از کاندوم، شستشوی دست ها و استفاده از لوازم بهداشتی شخصی است. استفاده از وسایل مشترک و نشستن روی لبه های استخر که مرطوب هستند و حتی اپیلاسیون هم می تواند احتمال انتقال ویروس را افزایش دهد.یکی از راه های درمان «تری کلرواستیکاسید» (TCA) است که یک اسید موضعی با غلظت 90 درصد است و باعث ریزش زگیل ها می شود. این روش یکی از ارزان ترین و راحت ترین درمان هاست. در این روش، اسید را با گوش پاک کن روی زگیل ها می زنند و بعد از دو ساعت محل زگیل شستشو داده می شود. پس از آن هم محل زگیل را با زینک اکساید می پوشانند. معمولا هفته ای یک بار این کار صورت می گیرد اما مواردی که زگیل بزرگ است، به چند بار تکرار نیاز است. درمان دیگر کرم «سیم ایمی کوئیمود» یا «آلدرا» (Imiquimod یا Aldara) است که یک شب در میان، آخر شب استفاده و بعد از شش ساعت شستشو می شود. روش دیگر شامل لیزر و «کرایوتراپی» یا منجمد و تخریب کردن ویروس است. البته سرکه سفید هم تا حدودی می تواند در از بین بردن ویروس های کوچک موثر باشد.گفته می شود لیزر کردن می تواند یکی از بهترین روش های درمان باشد…- نه. در هیچ کتابی نوشته نشده است که کدام روش بر دیگری برتری دارد. در پزشکی اولین قدم همانی است که ساده تر و کم هزینه تر باشد. در این مورد هم اولین قدم استفاده از ترکلرواستیکاسید است.این بیماری چقدر در ایران شیوع دارد؟- متاسفانه ما آمار چندانی نداریم اما آنچه که امروز در دنیا هم در مورد بیماری های مقاربتی وجود دارد این است که شاید تا 20 سال قبل بیشتر این بیماری ها توسط باکتری ها منتقل می شد مثل سفلیس و سوزاک اما الان بیماری هایی که به وسیله ویروس ها انتقال پیدا می کنند، حرف اصلی را می زنند که در سردسته آنها هم HPV یا ویروس های تناسلی قرار دارند.تعبیری وجود دارد که زگیل تناسلی از ایدز خطرناک تر است؛ چقدر این موضوع درست است؟- برای جلوگیری از انتقال HIV استفاده از کاندوم ضمن مقاربت کفایت می کند اما در مورد HPV اصلا این طور نیست و تماس پوست با پوست حتی با وجود استفاده از کاندوم می تواند انتقال را صورت بدهد. علاوه بر این روش های غیرمستقیم مانند زیر ناخن و … نیز ویروس را منتقل می کند. موضوع بعدی این که ویروس HIV ضعیف است اما HPV بسیار قوی است و می تواند ساعت ها باقی بماند. مثلا اگر روی ویروس HIV وایتکس بریزید بعد از 20 دقیقه از بین می رود، در صورتی که ویروس HPV می تواند حدود 36 ساعت بماند. پس مقاومت ویروس HPV هم بالاتر و هم روش های انتقال آن ساده تر است.چقدر احتمال عود کردن بیماری بعد از درمان وجود دارد؟- در فرم های خوش خیم احتمال برگشت هست چون می تواند در بدن باقی بماند و برگردد. از میان صد نوعی که در مورد زگیل تناسلی وجود دارد حدود 15 تا 20 نوع آن پرخطر هستند. اگر فردی مبتلا به فرم های بدخیم شود، انتظار داریم بعد از دو سال ویروس ها از بدنش پاک شوند. در صورتی که سیستم ایمنی قوی باشد معمولا 80 درصد احتمال از بین رفتن ویروس وجود دارد. با این حال 20 درصد احتمال دارد که ویروس در بدن بماند. اگر سیستم ایمنی فرد تقویت شود، احتمال از بین رفتن ویروس ها زیاد است، هر چند 20 درصد هم احتمال باقی ماندن ویروس هست.آیا لزومی به تشخیص نوع ویروس از طریق روش PCR هست؟- اگر از 30 سالگی آزمایش پاپ اسمیر و HPV بدهیم و جواب آن منفی باشد دیگر نیاز نیست که نوع ویروس را تعیین کنیم. اگر فرد مبتلا به زگیل تناسلی، زیر 30 سال باشد اصلا لازم نیست نوع آن را تعیین کنیم منتهی باید تاکید کنم افراد از سیگار و قلیان پرهیز کنند. سیگار و قلیان ارتباط مستقیمی با باقی ماندن زگیل تناسلی، فرم های بدخیم دارد چون سیستم ایمنی را ضعیف می کند. بنابراین توصیه عمده ما به مراجعین این است که در تماس با دود مثل سیگار و قلیان نباشند. در بسیاری از مواقع وقتی بیمار به درمان جواب نمی دهد، بعد از بررسی متوجه می شویم در تماس مستقیم یا غیرمستقیم با دود هستند. همچنین به افراد توصیه می کنیم از قرص های جلوگیری از بارداری استفاده نکنند. رژیم غذایی شان هم سرشار از پروتئین باشد به خصوص تخم مرغ به دلیل پروتئین بالا، بسیار مفید و در بیرون راندن ویروس، کمک کننده است.کسانی که به این بیماری مبتلا می شوند می توانند ازدواج کنند یا مانعی برای بچه دار شدن شان هست؟- مشکلی در این رابطه نیست. خطر، بیشتر برای خود افراد است چون در فرم های بدخیم باید خطر سرطان دهانه رحم را پیگیری کنند. توصیه ما به افرادی هم که مبتلا به زگیل تناسلی در این ناحیه هستند این است که زایمان طبیعی انجام ندهند. البته منافاتی هم ندارد که زایمان طبیعی داشته باشند. تنها این احتمال وجود دارد در صورت زایمان طبیعی، ویروس به مجاری تنفسی نوزاد منتقل شود و از آنجا که توانایی تکثیر دارد، پیشنهاد ما این است به صورت طبیعی زایمان نکنند اما باز هم تاکید می کنم منع استعمال مطلقی نیست هر چند که ریسک انتقال ویروس در مجاری تنفسی بالا می رود.چقدر احتمال انتقال بیماری به جنین در دوران بارداری وجود دارد؟- از این طریق ویروس منتقل نمی شود چون مانند HIV نیست که ویروس از طریق انتقال خونی منتقل شود.ممکن است ضایعاتی شبیه زگیل تناسلی دیده شود اما آنها زگیل تناسلی نباشند؟- بله. ضایعات شبیه زگیل تناسلی در آن نواحی وجود دارد که به صورت مادرزادی هستند اما با زگیل تناسلی فرق دارند.در صحبت های تان به موثر بودن استفاده از سرکه اشاره کردید. روش های دیگری در زمینه درمان خانگی داریم؟- توصیه ما این است که افراد مبتلا از اصلاح و ایجاد خراش پرهیز کنند. سرکه ها می توانند در از بین بردن زگیل های کوچک موثر باشند. رژیم های پر پروتئین هم بسیار مفید هستند.

 

منبع: ماهنامه همشهری تندرستی/ برترین ها

آنچه بانوان باید بدانند


لاغری موضعی با لیزر


کلینیک ترک اعتیاد در مناطق مختلف تهران


قاعدگی دردناک زنان و دختران


لاکچری ترین نوع لمینت دندان


راحتی در هر قدم احساس می کنید

اینجا یکی از هتلهای کیشه! همین حالارزروکن

چگونگی درمان ناهنجاری های دهان، دندان و فک

بالاترین کیفیت لوازم خانگی با بهترین قیمت


بایدها و نبایدهای بهداشت و سلامت بانوان

پیشرفته ترین روش درمان نازایی زنان و مردان


بدون خجالت محصولات جنسی را آنلاین بخر


اصلاح طرح لبخند و زیبایی دندان

قبل ازخرید،فرش مورد نظرت رو تو دکورتست کن


میخوای تاعید لاغربشی؟همین حالا شروع کن

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

زگیل تناسلی، بویژه کوندیلوما آکومیناتا، معمولا ظاهر مشخصی داشته و براحتی توسط متخصص ارولوژی با معاینه قابل تشخیص است و بندرت با بیماری دیگری اشتباه می شود. ولیکن آشنایی با دیگر بیماری هایی که ممکن است شبیه زگیل تناسلی باشند، می تواند از خطای در تشخیص زگیل تناسلی جلوگیری کند.

فهرست موضوعات

زگیل معمولی که غالبا توسط انواع HPV تیپ ۲ و ۴ بوجود می آید ممکن است در ناحیه تناسلی یا ناحیه نزدیک آن بخصوص در ناحیه تحتانی شکم، قسمت بالایی ران یا باسن ظاهر شود. برای افتراق آن از زگیل تناسلی ممکن است نیاز به نمونه برداری و بررسی بافت شناسی باشد، اگرچه ندرتا نیاز به انجام این کار است چراکه درمان آن مشابه با زگیل تناسلی می باشد.

زگیل تناسلی خفیف به مواردی گفته می شود که تعداد زگیل ها کم باشد و اندازه ی زگیل ها کوچک بوده و از پراکندگی کمی برخوردار باشند. در چه کسانی بیشتر احتمال دارد که زگیل تناسلی شان از نوع خیفیف باشد:چطور بفهمیم زگیل تناسلی داریم

– تعداد شرکای جنسی کمتری دارند.

– شریک جنسی شان از آلودگی کمتری برخوردار هست.

– از تیغ برای اصلاح موهای تناسلی استفاده نمی کنند.

– خیلی زود برای درمان زگیل ها مراجعه و اقدام می کنند.

– سیگار و قلیان استفاده نمی کنند.

– از غذاهای سالم و میوه جات و سبزیجات تازه بیشتر استفاده می کنند.

– افراد شاد و با استرس کم

زگیل تناسلی شایع ترین بیماری است که از طریقه رابطه ی جنسی منتقل می شود. متاسفانه خیلی از زنان و مردان اطلاع چندانی از این بیماری عفونی و شایع ندارند و اکثر مواقع زمانی متوجه وجود این بیماری می شوند که به آن مبتلا شده اند و بعضا مدت زمان طولانی بعد از ابتلای به این بیماری متوجه آن می شوند. از طرفی کاندوم پوشش کافی برای جلوگیری از ابتلای به زگیل تناسلی ایجاد نمی کند. اصولا تقسیم بندی مشخصی برای تعیین شدت زگیل تناسلی وجود ندارد ولی اگر بخواهیم مرزبندی برای شدت بیماری زگیل تناسلی داشته باشیم، بایستی عوامل متعددی را در نظر بگیریم. عواملی که بر روی شدت بیماری زگیل تناسلی تاثیر دارند عبارتند از:

1-تعداد زگیل ها

2-اندازه ی زگیل ها

3-منتشر بودن و یا متمرکز بودن زگیل ها در یک ناحیه از دستگاه تناسلی

4-کم خطر یا پر خطر بودن ویروس HPV بوجود آورنده ی زگیل تناسلی

5-سرعت رشد و تکثیر زگیل ها

6-تعدد شرکای جنسی

7-دفعات فعالیت جنسی در یک بازه ی زمانی مشخص

8-مدت زمانی که از زمان بروز ضایعات تا زمان تشخیص می گذرد

9-شدت و وسعت بیماری در شریک یا شرکای جنسی

10-میزان آگاهی و اطلاعات فرد از زگیل تناسلی و نحوه انتشار آن در ناحیه تناسلی

11-وضعیت سیستم ایمنی و دفاعی بیمار

12-درمان زود هنگام بیماری با روش های سریع الاثر و مطمئن مثل لیزر CO2

13-وضعیت واکسیناسیون گارداسیل

بدیهی است بالا بودن دانسته های فرد از زگیل تناسلی و نحوه انتشار و انتقال ویروس HPV، پرهیز از سکس، اصلاح موهای زائد تناسلی با تیغ، پرهیز از خاراندن، لیف زدن و حوله کشیدن در ناحیه تناسلی، محدود بودن شریک جنسی، تشخیص و درمان زود هنگام و موثر زگیل ها، داشتن سیستم دفاعی و ایمنی مناسب با پرهیز از استعمال دخانیات و مواد مخدر، کاهش استرس و کم خوابی و روی آوردن به میوه جات و سبزیجات تازه بویژه چای سبز، سیر تازه و لیموترش و واکسیناسیون همگی عواملی هستند که به کاهش شدت بیماری زگیل تناسلی کمک می کند.

بر اساس تجربه ی من اگر بخواهیم زگیل تناسلی خفیف را توصیف کنیم شاید این طور بتوان گفت که:

# تعداد ضایعات از تعداد انگشتان دست کمتر باشد.

# اندازه ی زگیل ها کمتر از ۵ میلی متر باشد.

# ثابت ماندن تعداد و اندازه ی زگیل ها در یک بازه ی زمانی ۶ ماهه

# عدم عود یا عود خیلی کم در یک بازه ی زمانی ۶ ماهه بعد از درمان بشرطی که درمان موثر و دقیق انجام شده باشد.

# محدود و متمرکز بودن زگیل ها در یک ناحیه خاص از دستگاه تناسلی

# کم خطر بودن ویروس بوجود آورنده ی زگیل ها

در چنین مواردی می توان واژه ی زگیل تناسلی خفیف را در مردان و زنان اطلاق کرد. درمان موارد خفیف و احتمال پاکسازی ویروس در چنین بیمارانی به مراتب امکانپذیرتر از افرادی است که به فرم های شدیدتر آن مبتلا شده اند.

عامل ایجاد کننده زگیل معمولی و زگیل تناسلی ویروس پاپیلومای انسانی یا همان HPV است ولی از نظر تیپ و نوع ویروس با هم متفاوت هستند. هر دوی این زگیل ها مسری بوده و از طریق تماس پوستی قابل انتقال هستند. ویروس های HPVدر زگیل معمولی باعث بروز زگیل در ناحیه تناسلی نشده و بیشتر ناحیه دست و پا و همچنین سر و تنه را درگیر می کنند.

ویروس های HPV در زگیل تناسلی نیز باعث درگیری دیگر نواحی بدن بجز ناحیه تناسلی و داخل دهان (در سکس دهانی ) نمی شوند. در زگیل معمولی بچه ها و نوجوانان بیشتر در معرض ابتلا هستند، چرا که هنوز سیستم ایمنی بدن این گروه سنی هنوز تکامل نیافته است. افرادی که دچار نقص سیستم دفاعی هستند، بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری می باشند.

برای درمان زگیل تناسلی در مردان و زنان روش های مختلفی وجود دارد. برخی افراد روش های گیاهی و یا استفاده از اسید سالیسیلیک رو ترجیح می دهند؛ این در حالی ست که اگر شدت و تعداد زگیل های تناسلی زیاد باشد، برای درمان زگیل تناسلی می بایست از روش های پیشرفته تری مثل لیزر، کرایوتراپی و یا جراحی ساتفاده کرد. در حال حاضر با توجه به بیماران زیادی که به اینجانب مراجعه کرده اند و نتایج حاصل از تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، بهترین راه برای درمان  زگیل تناسلی در زنان و مردان استفاده از لیزر است.

برای کاهش خطر ابتلا به زگیل معمولی توصیه های زیر را جدی بگیرید:

– ناخن خود را نجوید. زگیل بیشتر در پوستی ایجاد می شود که دچار خراش های ریز و میکروسکوپیک یا خراش های قابل رویت شده باشد؛به عبارتی زگیل در پوست سالم ایجاد نمی شود. جویدن پوست اطراف ناخن های خود، درب را برای ویروس باز می کند.چطور بفهمیم زگیل تناسلی داریم

– از همان سنباده ی ناخن، سنگ پا و ناخن گیر که برای مناطق مبتلا به زگیل استفاده می کنید، برای پوست و ناخن سالم استفاده نکنید. از سنباده ی ناخن یکبار مصرف استفاده کنید.

– با احتیاط و دقت آرایش کنید و از برس کشیدن و تراشیدن مناطق دارای زگیل پرهیز کنید. برای تراشیدن از وسایل برقی استفاده کنید.

– اجتناب از تماس مستقیم با زگیل. این شامل زگیل های خود شما نیز می شود.

– زگیل ها را زخمی نکنید. زخمی کردن زگیل ها باعث گسترش آن می شود.

اکثر این موارد را برای زگیل تناسلی هم بایستی رعایت کرد.

👈آیا با مشکل زود انزالی مواجه هستید؟ نگران نباشید! زود انزالی درمان دارد. برای آگاهی بیشتر، مقاله درمان زود انزالی را بخوانید.

جوش های ویروس مولوسکوم کونتاژیوزوم می تواند شبیه زگیل های تناسلی بوده و در بیمارانی که فعالیت جنسی دارند در نواحی تناسلی رخ دهد. وجود فرورفتگی شبیه ناف در مرکز جوش ها به تشخیص آن ها از زگیل تناسلی کمک می کند، اما گاهی برخی تغییرات ثانویه بر روی جوش ها ممکن است تشخیص آن را با مشکل روبرو سازد. این بیماری هم از طریق جنسی و هم از طریق غیر جنسی می تواند منتقل شود، و اگر چه بعد از مدتی خودبخود از بین می رود ولی در بیماران با نقص سیستم ایمنی ممکن است پیشرفت کند. درحالی که این بیماری با معاینه قابل تشخیص است، گاهی برای تشخیص قطعی نیاز به آزمایشات سیتولوژی یا بافت شناسی می باشد. روش های درمان مشابه با درمان زگیل است.

کراتوز سبورئیک بصورت لکه های پهن، مسطح، و به رنگ سیا یا قهوه ای و زبر هستند. این تومورهای خوش خیم ممکن است متعدد باشند و فقط به دلایل زیبایی درمان می شوند و خطری برای فرد ندارند.

کوندیلومالاتا ضایعاتی هستند ثانویه به سیفلیس که بایستی از کوندیلوما آکومیناتا (زگیل تناسلی) افتراق داده شود. کوندیلوما لاتا ممکن است همزمان با زگیل تناسلی وجود داشته باشد. این ضایعات مرطوب تر بوده و حتی ممکن است زخمی شود. از آنجایی که نوع درمان متفاوت است و شریک جنسی بیمار نیز بایستی ارزیابی شود لذا تشخیص این بیماری از کوندیلوما آکومیناتا (زگیل تناسلی) خیلی مهم هست.

لیکن پلان یک فرآیند التهابی مزمن پوست و مخاط است که بصورت لکه های نسبتا مسطح ، درخشان و با حاشیه مشخص دیده می شود. ضایعات به رنگی سفید متمایل به صورتی هستند. این ضایعات گاهی در ناحیه تناسلی رخ می دهند و ممکن است شبیه به زگیل تظاهر کنند. دیگر نواحی شایع این بیماری شامل مخاط دهان، ساق پا، پوست سر و روی مچ دست هست. این ضایعات عموما به استروئیدهای موضعی پاسخ خوبی می دهند.

کیست اپیدرموئید بصورت توده های سفت، سفید متمایل به زرد و زیرجلدی هستند که بصورت منفرد یا متعدد در ناحیه کیسه بیضه یا روی ناحیه تناسلی زنان رخ می دهد. درمان به منظور زیبایی یا در مواردی که کیست پاره شود یا عفونی گردد توصیه می شود. در موارد عفونت استفاده از آنتی بیوتیک توصیه می شود.

بصورت تجمع جوش های ریز ۱ تا ۲ میلی متری در ناحیه کشاله ی ران یا زیر بغل دیده می شوند. این بیماری ارثی در واقع غدد عرق را مبتلا می کنند و در زنان خیلی شایع تر از مردان است. شایع ترین شکایت این افراد خارش است.

بصورت ضایعات سفت، نامنظم و اغلب خطی دیده می شوند و بیشتر در بیمارانی دیده می شوند که به دفعات دچار التهاب یا عفونت های مکرر ریشه موها (فولیکولیت) یا مجاری غدد عرق (هیدرآدنیت) می شوند. برداشتن این ضایعات ممکن است شرایط را بدتر کند و درمان این افراد تزریق استروئید به داخل ضایعه است.

این ضایعات اغلب در نواحی چین دار دیده می شوند و غالبا ساقه دارند. معمولا بدون علامت بوده مگر آنکه هنگام خاراندن یا اصلاح با تیغ زخمی شوند.

توده های بافت نرم هستند که معمولا از بافت زیر جلدی یا عضلات مخطط در نواحی مختلفی از بدن ایجاد می شوند و بروز آن در ناحیه تناسلی خیلی نادر است.

ضایعات کوچک، بی خطر، بی علامت و سفید متمایل به رنگ زرد هستند که از مجاری غدد عرق سرچشمه می گیرند. اگر چه بیشتر در ناحیه پلک و بالای گونه دیده می شوند ولی در هر جای دیگری از جمله ناحیه تناسلی نیز می توانند رخ دهند.

ضایعات عروقی بدون علامت ناشی از اتساع مویرگ های سطحی ناحیه پوست هستند که در نواحی مختلف  بدن از جمله پا و نواحی تناسلی ممکن است دیده شوند.

بصورت گنبدی شکل بوده و بصورت منظم در برجستگی تاج کلاهک دیده می شوند. این ضایعات طبیعی بوده و در برخی از مردان دیده می شود و نیازی به درمان ندارند.

برای مشاهده عکس زگیل تناسلی زنان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

جوش های تناسلی در زنان بیشتر به دلیل التهاب  فولیکول های موی ناحیه تناسلی و گرفتگی مجاری غدد سباسه و غدد عرق در آن ناحیه بروز پیدا می کند و از راه جنسی منتقل نمی شود. نحوه حذف موهای زائد ناحیه تناسلی نیز می تواند در بروز این جوش ها مؤثر باشد. این جوش ها در بسیاری از زنان به صورت سر سفید ظاهر می شوند.

سوال پزشکی دارید ؟!؟

سلام کیفیت عکس برای تشخیص و قضاوت مناسب نیست. لطفا در همین بخش عکس مجدد با وضوح بهتر ارسال کنید.

سلاماین سوال دو بار پرسیده شده و من یکبار دیگر هم توضیح دادم که این زائده ها وستیبولار پاپیلوماتوز هستند و بی خطر بوده و بخشی از بافت طبیعی بدن هستند. ارتباطی به زگیل نداشته و در خانم های جوان بیشتر دیده می شود. نیازی به درمان ندارد ولی اگر کسی به منظور زیبایی بخواهد می شود با لیزر CO2 آن ها را برطرف کرد.

سلاماین سوال دو بار پرسیده شده و من یکبار دیگر هم توضیح دادم که این زائده ها وستیبولار پاپیلوماتوز هستند و بی خطر بوده و بخشی از بافت طبیعی بدن هستند. ارتباطی به زگیل نداشته و در خانم های جوان بیشتر دیده می شود. نیازی به درمان ندارد ولی اگر کسی به منظور زیبایی بخواهد می شود با لیزر CO2 آن ها را برطرف کرد.

سلام در صورت صلاحدید عکس واضح بفرستید تا بتوانم کمک تان کنم.

سلام در صورت صلاحدید عکس واضح بفرستید تا بتوانم کمک تان کنم.

سلامبله زگیل تناسلی هستند. توصیه هایی که برای کنترل زگیل تناسلی و کاهش میزان عود و بعضا ریشه کنی آن می شود: شعار ما: مراقب باشید، پیگیری کنید ولی نگران نباشید • برای زدودن موهای ناحیه تناسلی به هیچ عنوان از تیغ و مواد موبر استفاده نکنید. بجای ان از ماشین های اصلاح سر با شماره نه چندان کم استفاده شود. • پرهیز از خاراندن ناحیه تناسلی • پرهیز از خشک کردن ناحیه تناسلی بصورت مالشی • عدم استفاده از لیف در ناحیه تناسلی • کاهش دفعات رابطه ی جنسی با همسر تا حذف کامل ضایعات • قطع رابطه ی جنسی غیر ایمن • استفاده از کاندوم در روابط جنسی • درمان همزمان هر دو شریک جنسی • معاینه ی دوره ای توسط خود بیمار و نیز پزشک با درشت نمایی و نور مناسب • درمان زودهنگام ضایعات جدید با روش های سریع الاثر مثل لیزر • تقویت سیستم ایمنی از طریق o عدم استعمال دخانیات o استفاده از سبزیجات و میوه جات تازه بویژه سیر تازه، چای سبز، لیموترش و میوه هایی که رنگدانه ی قرمز دارند. o استفاده از مکمل ها، ویتامین و آنتی اکسیدان ها مثل کپسول های پاور فیت و ایمیونس o ورزش o کاهش استرس • تزریق واکسن گارداسیل برای افراد بین 9 تا 45 سال

مردان بعنوان مخزن (reservoirs) و یا حامل (vector) عفونت HPV نقش بازی می کنند، بنابراین غربالگری مردان می تواند نقش مهمی در پیشگیری از ابتلای زنان به کانسر سرویکس داشته باشد.

در صورت عدم وجود یک ضایعه کلینیکی ، مهمترین استراتژی قابل اعتماد برای تشخیص ناقل بودن مردان انجام HPV DNA testing می باشد.

نرخ شیوع عفونت HPV در مردان از 1 تا 82.9% در جوامع مختلف گزارش شده است، که این تفاوت بستگی به متد آزمایش و منابع بالینی مورد استفاده برای انجام تست دارد (1).

شیوع عفونت HPV در مردان آمریکایی بین سالهای 2013 تا 2014 ، 45.3% گزارش شده است که از این میان 30.5% مربوط به گروه پر خطر (تقریباً یک سوم مردان آمریکایی مبتلا به عفونت با انواع پر خطر ویروس HPV هستند) و 14.8% مربوط به گروه کم خطر این ویروس بوده اند. بر خلاف زنان، با افزایش سن مردان شیوع HPV در آنها نیز افزایش می یابد (4). بطور کلی شیوع HPV در مردان بیشتر از زنان می باشد (7). آلودگی با چندین ژنوتایپ در 57.1% مردان دیده شده است (1).

هرچه تعداد شرکای جنسی یک مرد بیشتر باشد، تعداد کپی های ویروس در بدن آن فرد بیشتر بوده و در نتیجه زمان پاکسازی ویروس هم در این مردان طولانی تر خواهد بود (6). چطور بفهمیم زگیل تناسلی داریم

HPV حداقل در 72% مردانی که شریک جنسی شان HPV مثبت است، وجود دارد. اما فقط در 8.3% از این مردان زگیل تناسلی مشاهده می شود، به عبارتی اکثر آنها یک عفونت تحت بالینی (subclinical infection) دارند (1).

1-    سطح آلت تناسلی (penile surface)

2-    حفره حشفی یا حفره پوستی نزدیک به سر آلت  (the glans / coronal sulcus=Preputial cavity)

3-    ختنه گاه (Glans)  و یا همان پوست ختنه گاه (prepuce)

4-    کیسه بیضه (Scrotum)

5-    ترشحات مجرا (Urethra)

6-    مایع منی

7-    ادرار 

8-    پوست دور مقعد

9-    کانال مقعد (1و7).

– سطح آلت تناسلی،

– ترشحات مجرا،

– مایع منی.

بیمار در روز انجام آزمایش نباید آلت تناسلی خود را بشوید و تا دو روز قبل از انجام آزمایش نیز نباید تماس جنسی داشته باشد.

نمونه برداری از پوست آلت (Penile brushing) باید شامل جمع آوری سلولهای سطوح پشتی (dorsal) و شکمی (ventral) آلت تناسلی (penile shaft) به همراه نمونه برداری از شیار ختنه گاه و سر آلت باشد (یعنی مناطقی که در تماس مستقیم با دهانه سرویکس هستند). نمونه ها باید با استفاده از سوآب هایی با سایز استاندارد، مرطوب شده با نرمال سالین و از جنس پنبه (Cotton-tipped) برداشته شوند و سلولها از قسمت داخلی حشفه یا پره پوس (foreskin)، تاج قسمت سر آلت (coronal sulcus)، لگام آلت (frenulum) و سر آلت (glans) برداشته و به داخل لوله ای که حاوی 3 میلی لیتر بافر نمکی – فسفاته (phosphate-buffered Saline = PBS) است، منتقل شوند.

برای نمونه گیری از مجرا: سوآب های نازک (از جنس داکرون – Dacron – یک نوع الیاف مصنوعی مشتق از فرآورده های نفتی و یا آلژینات کلسیم) و مرطوب شده با نرمال سالین به اندازه 1.5 سانتی متر داخل مجرا برده و 360 درجه چرخانده می شود (قبل از نمونه گیری می توان از ژل 2% لیدوکائین هم استفاده نمود) و به داخل لوله ای که حاوی 3 میلی لیتر PBS است، منتقل می شود.

تهیه نمونه مایع منی هم شرایطی نظیر آزمایش کشت اسپرم را دارد (نمونه مایع منی باید در ظروف استریل به روش خودارضایی تهیه شود). مایع منی بعد از تکمیل مرحله سیالیت در دمای محیط، بدون آنکه سانتریفوژ شود برای استخراج DNA مورد استفاده قرار می گیرد (1و7).

در مطالعه ای از چند نوع سوآب مختلف برای نمونه برداری استفاده شد:

1- سوآب پلی استر خشک (dry polyester-tipped swab)

2- سوآب اسفنجی خشک (dry foam swab)

3- سوآب پلی استری مرطوب به همراه کاغذ سنباده ای (emery paper and wetted polyester-tipped swab)

و مشخص شد که هنگام استفاده از دو سوآب اول و در حالت خشک برای نمونه گیری از ترشحات مجرا و پوست آلت جواب بهتر (و معنی داری) نسبت به نوع سوم بدست می آید (3).

در این سه نمونه حاصل، درصد مثبت شدن بتاگلوبین (بعنوان معیاری از کافی بودن میزان سلول های موجود) در نمونه های مختلف به ترتیب زیر گزارش گردید:

– ترشحات مجرا 96%،

– پوست آلت تناسلی 94%،

– مایع منی 90% (هر چند از لحاظ آماری این اختلاف معنی دار نمی باشد).

عدد قابل قبول برای کافی بودن میزان سلولاریتی 90 درصد می باشد.

در مردان HPV مثبت، میزان جداسازی ویروس HPV در نمونه های مختلف بدین ترتیب گزارش شده است:

– پوست آلت تناسلی 88.9%

– ترشحات مجرا 50%،

– مایع منی 33.3%

نمونه گیری همزمان از ترشحات مجرا و پوست آلت تناسلی قادر به تشخیص 100% موارد HPV  در مردان HPV مثبت گردید.

نمونه گیری همزمان از پوست آلت تناسلی و مایع منی قادر به تشخیص 97.2% موارد HPV  در مردان HPV مثبت گردید (1(.

مطالعات دیگر هم تقریباً این داده ها را تائید کرده و نشان داده اند که نمونه برداری از بدنه آلت تناسلی، نوک آلت تناسلی، حفره حشفی بالاترین میزان جداسازی ویروس را به همراه دارند. البته در مردان هم جنس باز میزان جداسازی ویروس از نواحی دور مقعد و کانال مقعد، نسبت به مردان هتروسکسئوال دو برابر بیشتر است (7) .

بنابراین پیشنهاد می شود که نمونه گیری همزمان از ترشحات مجرا و پوست آلت تناسلی می تواند بعنوان استانداردی برای نمونه گیری HPV در مردان استفاده شود. چطور بفهمیم زگیل تناسلی داریم

به  احتمال زیاد وجود مقادیر زیاد مهارکننده های PCR (the large quantity of PCR inhibitors) در نمونه مایع منی علت منفی شدن نتایج HPV در این نمونه می باشد (1).

جهت غربالگری کانسر دهانی – حلقی (Oropharyngeal cancer) بخصوص در کسانی که سکس دهانی دارند، شستشوی دهانی (oral rinse) (غرغره کردن به مدت 30 ثانیه با دهان شویه) ارزش بیشتری از نمونه برداری با سوآپ دارد. 96 هزار مورد کانسر اوروفارنکس در سال 2012 در آمریکا ثبت شده است (2). شیوع عفونت HPV دهانی در آمریکا حدود 6.9% و میزان شیوع آن در مردان بیشتر از زنان است (5).

References:

1-    Giovanenelli L, and et al. J. Clin. Microbiol., Jan 2007; 45: 248-51.

2-    Chikandiwa A, and et al. Int J STD AIDS. 2018 Jul;29(8):776-780. doi: 10.1177/0956462418755882. Epub 2018 Feb 22.

3-    Hernandez BY, and et al. J Clin Virol. 2013 Sep;58(1):168-75. doi: 10.1016/j.jcv.2013.06.032. Epub 2013 Jul 20.

4-    Deshmukh AA, and et al. Clin Infect Dis. 2017 May 15;64(10):1360-1366. doi: 10.1093/cid/cix159.

5-    Gillison ML, and et al. JAMA. 2012 Feb 15;307(7):693-703. doi: 10.1001/jama.2012.101. Epub 2012 Jan 26.

6-    Liu M, and et al. Clin Infect Dis. 2018 Jun 28. doi: 10.1093/cid/ciy376.

7-  Anna R. Giuliano, and et al. J Infect Dis. 2007 Oct 15; 196(8): 1146–1152.

سوال:
سلام. دکتر روی صورت من تشخیص وارت پراکنده دادن که میخوام لیزر کنم؟ 1. من میتونم با کسی روبوسی کنم بعد برداشتن زگیل ها یا نه چون ممکنه بهشون بیماری رو انتقال بدم؟؟(چون گفتین با لیزر بافت زگیل از بین میره ولی خود ویروسش هست).2. برای لیزر شنیدم بخار الوده در فضا پراکنده میشه و وارد مجاری تنفسی میشه. دکتر و پرستار که کاملا پوشیده هستن. من که رو صورتم رو میخوان لیزر کنن و ماسک ندارم چجوری راه بینی و دهانم رو میتونم بپوشونم؟؟ ممنون

جواب:
انتقال HPV از طریق تماس مخاط می باشد . لذا در صورت تماس مخاط امکان ابتلا صد در صد می باش .
برای اینکه بدونین مخاط دهانتان آلوده به ویروس هست یا نه توصیه می شود تست oral hpv بدهید و در صورت منفی بودن دیگر خیلی جای نگرانی جهت روبوسی نمی باشد.

سوال:
با سلام-دوست دختر قبلی من اچ پی وی نوع ۱۶ داشته الان ازش جدا شدم این ویروس تا کی توی بدن من میمونه؟

جواب:
بستگی به سیستم ایمنی تان دارد.
توصیه می کنم به این نکات دقت کنید. برای پیشگیری و یا حتی مراحل درمان HPV توجه به نکات ذیل مهم است: 1- تجویز را توصیه می کنم ، چرا که واکسن حداقل جلوی آلوده شدن شما به چند ژنوتایپ شایع HPV را گرفته و در افراد HPV مثبت از آلودگی مجدد آنها به سایر ژنوتایپ های شایع HPV جلوگیری می کند. 2- به نکات ذکر شده در مقاله ” مروری بر روش های درمانی عفونت با HPV ” در همین وب سایت توجه کرده و تا حتی الامکان ایمنی تان را تقویت کنید.

نظیر: – عدم استعمال دخانیات، – عدم استفاده طولانی مدت از OCPs (یا قرص های ضدبارداری خوراکی)، – انجام تست از ترشحات واژن و دهانه رحم برای تشخیص عفونت های کلامیدیا، HSV type II و یا HIV (امروزه یک پانل برای 11 میکروارگانیسم ایجاد کننده عفونت های منتقله از طریق تماس جنسی (STDs) طراحی شده است که بطور همزمان همه میکروارگانیسم های ایجاد کننده این عفونت ها را شناسایی کرده و با درمان اختصاصی آنها زمینه عفونت در محیط واژن و دهانه رحم را از بین برده و در نتیجه از پایدار شدن HPV جلوگیری می کند. چرا که دیده شده است HPV در محیطی که عفونی می باشد رشد و نمو بهتری پیدا می کند تا در یک محیط سالم در ناحیه واژن و دهانه رحم. – فاکتورهای تغذیه ای (رژیم های کم پروتئین) و غنی از فولات یا ویتامین B9 که رل مهمی در پیشگیری از ابتلاء به عفونت با HPV 16 و دیسپلازی دهانه رحم دارد (توجه شود که این نکته در مورد مصرف قرص های اسیدفولیک جهت پیشگیری از ابتلاء به HPV اثبات نشده است). بنابراین غذاهای غنی از فولات نظیر مارچوبه ( asparagus)، لوبیا قرمز، بروکلی، عدس (lentils)، بامیه (okra)، کلم دکمه ای (brussels sprouts)، نخود فرنگی، نخود ایرانی (chickpeas)، آووکادو، اسفناج، پرتقال، گواوا (guava)، خربزه درختی (papaya)، مانگو، موز، انار (pomegranate)، کاهو، گل کلم، کلم و ماش (mung beans) در این بیماران توصیه می شود. – تشخیص و درمان همزمان عفونت در همسر. – مصرف قهوه گانودرما (هنوز نیازمند مطالعات مبتنی بر شواهد بیشتری برای اثربخشی آن است).

سوال:
سلام ببخشید آیا قهوه های گانودرما دکتر بیز تاثیر میزان و ممکنه که ویروس از بدن پاک کنه ؟متخصصانش ک میگن ۱۰۰درصد اگه دوره رو تکمیل کنید پاک میشه ممنون میشم راهنمایی کنید.

جواب:
مصرف قهوه گانودرما (هنوز نیازمند مطالعات مبتنی بر شواهد بیشتری برای اثربخشی آن است.

سوال:
سلام وقتتون بخیر همسر من ویروس نوع ۶ داشتن. من هم یک سری ضایعات دیدم. تو جواب آزمایششون فقط ویروس نوع ۶ دیده شده. میخاستم بپرسم آیا من هم اگر مبتلا شدم همون نوع ۶ رو گرفتم یا امکانش هست به نوع دیگش تبدیل بشه؟

جواب:
در ارتباط جنسی امکان انتقال صد در صد است. بله چنانچه تست FDA approved داده باشید و ژنوتیپی را مشخص کند حتما در پارتنر جنسی هم وجود دادر مگر اینکه سیستم ایمنی قوی باشد که ویروس را از بدن پاک کند.

سوال:
سلام
وقتتون خوش
ببخشید دیدم گفته بودید رژیم کم پروتین باید داشت.. من hpv دارم ولی ورزش حرفه ای انجام میدم و مجبورم مصرف پروتیین داشته باشم.. الان بعد 1سال کماکان این ویروس مونده به بدنم.. میترسم از مصرف پروتیینم باشه..میشه یهه راهنمایی کنید؟

جواب:
نگران نباشید، به نکات ذکر شده در مقاله فوق دقت کنید.

سلام، شب بخیر، طاری هستم، سوالاتی دارم؛ نامزد من قبل آشنایی با من، رابطه جنسی با خانم دیگه ای داشتن، سیگار و قلیون هم زیاد استفاده میکردن، تغذیه اشون هم سالم نبوده. تو این سالها هم اضطراب زیادی داشتن؛ 3 ماهه متوجه شدن که نوع کم خطر 6 رو دارن و آزمایشگاه نیلو هم آزمایش دادن. یک ساله قلیون، سیگار رو کنار گذاشتن، تغذیه سالم رو 3 ماهه شروع کردن، کرایو برای زگیل ها میرن که هرازگاهی از یک جای جدید در میاد، واکسن دو دوز تا الان زدن، یکی دیگه مونده، منم دارم میزنم، دو ساله رابطه جنسی با هم نداشتیم و منم یک سال پیش دو سه روز تو ناحیه یکی از لب های واژنم یکم سوزش و خارش داشتم که 4 روزه برطرف شد و تا الان علائم نداشتم. میدونم گفتین ظرف 2 سال در 90 درصد موارد پاک میشود اما حالا میخوام بدونم امکان داره این ویروس هیچوقت از بدن نامزد من بیرون نره؟؟ اگر من این ویروس رو بدون علائم داشته باشم و باردار بشم، به فرزندم آسیب میرسه؟؟ اگر پدر ویروس را داشته باشد و مادر نداشته باشد، باز هم به فرزند منتقل میشود و آسیب میبیند؟؟ ممنون میشم که مستقیم به همین سوالات جواب بدهید. شب خوش و خسته نباشین

جواب:
بستگی به سیستم ایمنی شان دارد و چنانچه لود ویروس بالا باشد ممکن است ویروس در بدن پایدار شود . ولی مهم آن است که از نوع کم خطر بوده و خطری از نظر سرطان دهانه رحم و آلت تناسلی برای شوهرتان ایجاد نمی کند. امکان انتقال اش هم از طریق مادر به جنین (در صورت داشتن یک ضایعه تیپیک و زایمان بصورت طبیعی وجود دارد ولی در سزارین خیر)

سوال:
خسته نباشید اقای دکتر همسرم زگیل تناسلی داشتن قبل ازدواج اونارو لیزر کرد الان من متوجه دانه های ریزی در ناحیه تناسلی دهانه رحم از بیرون شدم ایا میتونه زگیل باشه دکتر زنان گفتن با توجه با تزریق واکسنی که داشتم احتمالا از نوع کم خطره من یکسال قبل ازدواج امپول گارداسیل در سه نوبت تزریق کردم یک ماه پیش ازمایش پاپ اسمیر دادم سالم بود الان میخواستم ازمایش hpv بدم الان بعد5ماه دوباره دوتا زگیل روی الت همسرم رشد کرده امروز اولین واکسن گارداسیلش تزریق کرده دو نوبت دیگه مونده ایا لازمه همسرم قبل از اینکه زگیل برداره ازش نمونه بفرستیم پاتولوژی ،راه درمان قطعی برای خودم وهمسرم چیه در ضمن ما رابطه بدون کاندوم داشتیم ایا کاندوم استفاده کنیم تاثیری داره یا نه چون من میخوام اقدام به بارداری کنم ایا بزارم زگیلها کلا از بدن همسرم پاک بشه بعد یا نه مشکلی بوجود نمیاد،،اگه ازمایش خاصی برای شوهرم هست لطفا بگید که چکار کنیم خواهشان آزمایشگاهی معرفی کنید که هزینه ش بصرفه باشه تو این اوضاع گرونی و بیکاری ،،چون هم من هم همسرم باید درمان بشیم ممنونم از اینکه وقت میزارید ما رابطه دهانی هم داشتیم از کجا بفهمم که داخل دهان ما چیزی سرایت نکرده.

جواب:
برای بررسی دانه ها باید نزد متخصص زنان و زایمان یا پوست بروید تا دقیق بررسی کنند و نوع آن را تشخیص دهند. انواع زگیل اصوا از نوع کم خطر می باشد. درمان HPV وابسته به تقویت سیستم ایمنی می باشد.
توجه داشته باشید در رابطه جنسی امکان انتقال صد در صد است و اینکه وسایل محافظتی تنها مانع انتقال ویروس به شریک جنسی می شود و یا دریافت ویروس از شریک جنسی و گرنه درمان به حساب نمی آید. در مورد بارداری بهتره درمان شوید و بعد باردار شوید البته نظر پزشک متخصص تان را بعد از اطمینان از نوه ویروس جویا شوید. همسرتان باید HPV PCR TEST بدهند که با روش FDA approved نوه ویروس مشخصص شود.
توصیه می کنم به این نکات دقت کنید. برای پیشگیری و یا حتی مراحل درمان HPV توجه به نکات ذیل مهم است: 1- تجویز واکسن را توصیه می کنم ، چرا که واکسن حداقل جلوی آلوده شدن شما به چند ژنوتایپ شایع HPV را گرفته و در افراد HPV مثبت از آلودگی مجدد آنها به سایر ژنوتایپ های شایع HPV جلوگیری می کند. 2- به نکات ذکر شده در مقاله ” مروری بر روش های درمانی عفونت با HPV ” در همین وب سایت توجه کرده و تا حتی الامکان ایمنی تان را تقویت کنید. این نکات سبب می شود که عفونت HPV پایدار نشود و زودتر توسط بدن پاک شود (مهمترین علت ایجاد کانسر در HPV وجود عفونت پایدار توسط این ویروس می باشد). نظیر: – عدم استعمال دخانیات، – عدم استفاده طولانی مدت از OCPs (یا قرص های ضدبارداری خوراکی)، – انجام تست از ترشحات واژن و دهانه رحم برای تشخیص عفونت های کلامیدیا، HSV type II و یا HIV (امروزه یک پانل برای 11 میکروارگانیسم ایجاد کننده عفونت های منتقله از طریق تماس جنسی (STDs) طراحی شده است که بطور همزمان همه میکروارگانیسم های ایجاد کننده این عفونت ها را شناسایی کرده و با درمان اختصاصی آنها زمینه عفونت در محیط واژن و دهانه رحم را از بین برده و در نتیجه از پایدار شدن HPV جلوگیری می کند. چرا که دیده شده است HPV در محیطی که عفونی می باشد رشد و نمو بهتری پیدا می کند تا در یک محیط سالم در ناحیه واژن و دهانه رحم. – فاکتورهای تغذیه ای (رژیم های کم پروتئین) و غنی از فولات یا ویتامین B9 که رل مهمی در پیشگیری از ابتلاء به عفونت با HPV 16 و دیسپلازی دهانه رحم دارد (توجه شود که این نکته در مورد مصرف قرص های اسیدفولیک جهت پیشگیری از ابتلاء به HPV اثبات نشده است). بنابراین غذاهای غنی از فولات نظیر مارچوبه ( asparagus)، لوبیا قرمز، بروکلی، عدس (lentils)، بامیه (okra)، کلم دکمه ای (brussels sprouts)، نخود فرنگی، نخود ایرانی (chickpeas)، آووکادو، اسفناج، پرتقال، گواوا (guava)، خربزه درختی (papaya)، مانگو، موز، انار (pomegranate)، کاهو، گل کلم، کلم و ماش (mung beans) در این بیماران توصیه می شود. – تشخیص و درمان همزمان عفونت در همسر. – مصرف قهوه گانودرما (هنوز نیازمند مطالعات مبتنی بر شواهد بیشتری برای اثربخشی آن است).

سوال:
درود، وقتی ویروس از بدن پاک میشه دیگه چرا این همه استرس و زدن واکسن؟ خب بیاد داخل بدن، بالاخره که پاک میشه

جواب:
به دلیل اینکه بعضی ژنوتیپ های ویروس از بدن پاک می شود و تمام آن اینگونه نیست و همچنین پاک شدن آن هم بستگی ب سیستم ایمنی فرد دارد . در بغضی موارد ویروس می تواند ماندگار و بیماری مزمن شود . از سوی دیگر شخصی که مبتلاست امکان انتقال بیماری به سایر افراد را دارد و توجه داشته باشید این بیمار برای خانم ها چنانچه مزمن شود اکا ابتلا به سرطان سرویکس و یا دهانه رحم و عوارضدیگر را دارد. لذا قبل از اینکه مبتلا شوند و باقی افراد را آلوده کنند توصیه به زدن واکسن می شود. البته توجه داشته باشید واکسن هم درمان به حساب نمی آید و پیشگیری می باشد و باید اقدامات لازم جهت پیشگیری و تقویت سیستم ایمنی صورت بگیرد.

سوال:
سلام خانمی هستم ۴۰ ساله زگیل تناسلی دارم نوع ۱۸ مثبت بود ۱۶ منفی تازگی ازمایش دادم ۱۸ منفی شده بود جاش ۱۶ مثبت شوهرمم هم زایده نداره میخواستم بدونم ازمایش اچ پی وی پی سی ار میتونه بده بفهمیم که بیماری داره نوعش مشخص کنه ومن خودم واکسن یکیش زوم دوتاش مونده اگه واکسن بزنم دوره اش کامل بشه من از شوهرم داشته باشه من منفی بشم باز از همسرم میگیرم چون این بیماری همسرم ازمن گرفته اگه داشته باشه . ممنون میشم جوابم بدید با تشکر

جواب:
در روابط جنسی امکان انتقال صد در صد است . و توجه داشته باشید ناشتن زگیل به معنی عدم ویروس در بدن نمی باشد .
مهمترین استراتژی قابل اعتماد برای تشخیص ناقل بودن مردان انجام HPV DNA testing می باشد (. فقط دقت کنید ایا روش مورد استفاده FDA approved بوده یا خیر ، در غیر اینصورت امکان نتایج مثبت و منفی کاذب وجود دارد.
چراکه بطور کلی روش های FDA approved بدین صورت است که:
1- مثبت از نظر دو ژنوتایپ 16 و یا 18 (و گاهی 45)،
2- 2- مثبت از نظر سایر ژنوتایپ های پر خطر (و امکان تفکیک ژنوتایپ ها وجود ندارد و هرگاه در برگه ای سایر ژنوتایپ های پرخطر مثل 31, 33, و غیره گزارش شود نشان دهنده آن است که روش فوق مورد تایید FDAنمی باشد)
در صورتی که هرکدام از طرفین داشته باشند امکان انتقال وجود دارد . مگر اینکه با واکسن و یا تغذیه مناسب و موارد دیگر سیستم ایمنی تقویت شده باشد تا سریعا از بدن پاک شود.
توصیه می کنم به این نکات دقت کنید. برای پیشگیری و یا حتی مراحل درمان HPV توجه به نکات ذیل مهم است: 1- تجویز واکسن را توصیه می کنم ، چرا که واکسن حداقل جلوی آلوده شدن شما به چند ژنوتایپ شایع HPV را گرفته و در افراد HPV مثبت از آلودگی مجدد آنها به سایر ژنوتایپ های شایع HPV جلوگیری می کند. 2- به نکات ذکر شده در مقاله ” مروری بر روش های درمانی عفونت با HPV ” در همین وب سایت توجه کرده و تا حتی الامکان ایمنی تان را تقویت کنید. این نکات سبب می شود که عفونت HPV پایدار نشود و زودتر توسط بدن پاک شود (مهمترین علت ایجاد کانسر در HPV وجود عفونت پایدار توسط این ویروس می باشد). نظیر: – عدم استعمال دخانیات، – عدم استفاده طولانی مدت از OCPs (یا قرص های ضدبارداری خوراکی)، – انجام تست از ترشحات واژن و دهانه رحم برای تشخیص عفونت های کلامیدیا، HSV type II و یا HIV (امروزه یک پانل برای 11 میکروارگانیسم ایجاد کننده عفونت های منتقله از طریق تماس جنسی (STDs) طراحی شده است که بطور همزمان همه میکروارگانیسم های ایجاد کننده این عفونت ها را شناسایی کرده و با درمان اختصاصی آنها زمینه عفونت در محیط واژن و دهانه رحم را از بین برده و در نتیجه از پایدار شدن HPV جلوگیری می کند. چرا که دیده شده است HPV در محیطی که عفونی می باشد رشد و نمو بهتری پیدا می کند تا در یک محیط سالم در ناحیه واژن و دهانه رحم. – فاکتورهای تغذیه ای (رژیم های کم پروتئین) و غنی از فولات یا ویتامین B9 که رل مهمی در پیشگیری از ابتلاء به عفونت با HPV 16 و دیسپلازی دهانه رحم دارد (توجه شود که این نکته در مورد مصرف قرص های اسیدفولیک جهت پیشگیری از ابتلاء به HPV اثبات نشده است). بنابراین غذاهای غنی از فولات نظیر مارچوبه ( asparagus)، لوبیا قرمز، بروکلی، عدس (lentils)، بامیه (okra)، کلم دکمه ای (brussels sprouts)، نخود فرنگی، نخود ایرانی (chickpeas)، آووکادو، اسفناج، پرتقال، گواوا (guava)، خربزه درختی (papaya)، مانگو، موز، انار (pomegranate)، کاهو، گل کلم، کلم و ماش (mung beans) در این بیماران توصیه می شود. – تشخیص و درمان همزمان عفونت در همسر. – مصرف قهوه گانودرما (هنوز نیازمند مطالعات مبتنی بر شواهد بیشتری برای اثربخشی آن است).

سوال:
سلام هزبنه تست و ازمایش کامل و جامع hpv چقدر میباشد؟

جواب:
با شماره آزمایشگاه نیلو تماس بگیرید. 8208442-021

سوال:
سلام و خسته نباشید… من پسر هستم.. پزشک من برام تست HPV ab نوشته .. میخواستم بدونم نحوه ی نمونه گیری این تست برای مردان چگونه است..و آیا نوع ویروس ها مشخص میشود یا خیر … و سوال آخر اینکه آزمایشگاه شما این تست رو دارن؟

جواب:
مناطق حساس برای نمونه برداری HPV در مردان عبارتند از :
– سطح آلت تناسلی،
– ترشحات مجرا،
– مایع منی.
نمونه برداری از پوست آلت (Penile brushing) باید شامل جمع آوری سلولهای سطوح پشتی (dorsal) و شکمی (ventral) آلت تناسلی (penile shaft) به همراه نمونه برداری از شیار ختنه گاه و سر آلت باشد (یعنی مناطقی که در تماس مستقیم با دهانه سرویکس هستند). نمونه ها باید با استفاده از سوآب هایی با سایز استاندارد، مرطوب شده با نرمال سالین و از جنس پنبه (Cotton-tipped) برداشته شوند و سلولها از قسمت داخلی حشفه یا پره پوس (foreskin)، تاج قسمت سر آلت (coronal sulcus)، لگام آلت (frenulum) و سر آلت (glans) برداشته و به داخل لوله ای که حاوی 3 میلی لیتر بافر نمکی – فسفاته (phosphate-buffered Saline = PBS) است، منتقل شوند.

برای نمونه گیری از مجرا: سوآب های نازک (از جنس داکرون – Dacron – یک نوع الیاف مصنوعی مشتق از فرآورده های نفتی و یا آلژینات کلسیم) و مرطوب شده با نرمال سالین به اندازه 1.5 سانتی متر داخل مجرا برده و 360 درجه چرخانده می شود (قبل از نمونه گیری می توان از ژل 2% لیدوکائین هم استفاده نمود) و به داخل لوله ای که حاوی 3 میلی لیتر PBS است، منتقل می شود.

تهیه نمونه مایع منی هم شرایطی نظیر آزمایش کشت اسپرم را دارد (نمونه مایع منی باید در ظروف استریل به روش خودارضایی تهیه شود). مایع منی بعد از تکمیل مرحله سیالیت در دمای محیط، بدون آنکه سانتریفوژ شود برای استخراج DNA مورد استفاده قرار می گیرد.
بله نوع ویروس مشخص می شود
بله در آزمایشگاه نیلو این تست به روش |FDA approved انجام می شود.

سوال:
سلام، خدا قوت. من همون آقا 34 ساله ام. من آزمایش ازمایشگاه شما دادم، آلت و مقعد مثبت تایپ 6 شد. 1. آلتم چند تا زگیل داره، مقعدم اصن زگیل نداره. واسه همین موندم که چطوریاست، آخه اون خانم به مقعدم کاری نداشت؟
2. برای دهانی هم مگه میشه سیستم ایمنی ویروس دهان رو پاک کنه ولی ویروس آلت و مقعد رو پاک نکنه؟ 3. اینکه آلتم زگیل زده و مقعد و دهان نزده چیو نشون میده؟ ممکنه اونا دیرتر بزنن؟ همه یک مدل ویروس هست چرا یه جا خودشو به صورت زگیل نشون داده و جای دیگه زگیل نزده؟ شرمنده احساس کردم حق مطلب رو تو پرسشهام ادا نکردم که دوباره توضیح دادم.

جواب:
بستگی به تیتر ویروس در تماس با مخاط دارد و بله ممکن است و همانطور که گفتم نداشتن زگیل به معنای پاک شدن از ویروس نیست و امکان اینکه با پایین امدن سیستم ایمنی تحت استرس یا …. مجدد زگیل زده شود هم می باشد.
توصیه می کنم به این نکات دقت کنید. برای پیشگیری و یا حتی مراحل درمان HPV توجه به نکات ذیل مهم است: 1- تجویز واکسن را توصیه می کنم ، چرا که واکسن حداقل جلوی آلوده شدن شما به چند ژنوتایپ شایع HPV را گرفته و در افراد HPV مثبت از آلودگی مجدد آنها به سایر ژنوتایپ های شایع HPV جلوگیری می کند. 2- به نکات ذکر شده در مقاله ” مروری بر روش های درمانی عفونت با HPV ” در همین وب سایت توجه کرده و تا حتی الامکان ایمنی تان را تقویت کنید. این نکات سبب می شود که عفونت HPV پایدار نشود و زودتر توسط بدن پاک شود (مهمترین علت ایجاد کانسر در HPV وجود عفونت پایدار توسط این ویروس می باشد). نظیر: – عدم استعمال دخانیات، – عدم استفاده طولانی مدت از OCPs (یا قرص های ضدبارداری خوراکی)، – انجام تست از ترشحات واژن و دهانه رحم برای تشخیص عفونت های کلامیدیا، HSV type II و یا HIV (امروزه یک پانل برای 11 میکروارگانیسم ایجاد کننده عفونت های منتقله از طریق تماس جنسی (STDs) طراحی شده است که بطور همزمان همه میکروارگانیسم های ایجاد کننده این عفونت ها را شناسایی کرده و با درمان اختصاصی آنها زمینه عفونت در محیط واژن و دهانه رحم را از بین برده و در نتیجه از پایدار شدن HPV جلوگیری می کند. چرا که دیده شده است HPV در محیطی که عفونی می باشد رشد و نمو بهتری پیدا می کند تا در یک محیط سالم در ناحیه واژن و دهانه رحم. – فاکتورهای تغذیه ای (رژیم های کم پروتئین) و غنی از فولات یا ویتامین B9 که رل مهمی در پیشگیری از ابتلاء به عفونت با HPV 16 و دیسپلازی دهانه رحم دارد (توجه شود که این نکته در مورد مصرف قرص های اسیدفولیک جهت پیشگیری از ابتلاء به HPV اثبات نشده است). بنابراین غذاهای غنی از فولات نظیر مارچوبه ( asparagus)، لوبیا قرمز، بروکلی، عدس (lentils)، بامیه (okra)، کلم دکمه ای (brussels sprouts)، نخود فرنگی، نخود ایرانی (chickpeas)، آووکادو، اسفناج، پرتقال، گواوا (guava)، خربزه درختی (papaya)، مانگو، موز، انار (pomegranate)، کاهو، گل کلم، کلم و ماش (mung beans) در این بیماران توصیه می شود. – تشخیص و درمان همزمان عفونت در همسر. – مصرف قهوه گانودرما (هنوز نیازمند مطالعات مبتنی بر شواهد بیشتری برای اثربخشی آن است).

سوال:
سلام من 27 ام سوال کردم که لطف کردید جواب دادین و منظورم رو خوب متوجه نشدین. میخواستم بگم پارتنر من مثبته هنوز، پاک نکرده بدنش. من منفی شدم با روش اف دی ای اپروو … 1. چجوریه که باهاش هر هفته ارتباط دارم و اونم مثبته ولی سیستم ایمنی بدنم دفع کرده؟؟؟ 2. میشه یکی ویروس تو دهانش رو سیستم ایمنی دفع کنه و ویروس تو آلت و مقعد رو دفع نکنه؟؟؟

جواب :
بله احتمالش هست و وابسته به تیتر ویروس در برخورد با موضع نیز می باشد و اینکه دهان آنزیم هاییی دارد که خودش تا حد زیادی کشندگی برای عوامل عفونی دارد و از طرف دیگر صحت آزمایش اورال 70- 80 درصد است و 20- 30 درصد احتمال ممنفی کاذب وجود دارد.
ثانیاً این را بدانید که در یک ارتباط وقتی ویروس برای بار اول وارد شود (دو طرف هم فقط همان نوع ویروس را مبتلا می شوند و فرآیند پاسخ ایمنی شروع شده و بسته به افراد در زمانهای مختلف ویروس پاک می شود)، بنابراین شما در رابطه بعدی ویروس هم باز منتقل شود سیستم ایمنی تان آنرا پاک می کند. مگر اینکه ژنوتایپ جدیدی وارد شود که شما بر علیه آن مصونیت ندارید و در نتیجه دوباره مبتلا می شوید.

سوال:
سلام. من نوع کم خطر دارم و میخوام کاری کنم که دفع بشه. امروز دکتر بهم گفتن اگه به فرض دفعم بشه چون این یک بیماری ویروسی بوده نمی توان 100 درصد گفت که ریشه کن شده است و ممکن است چند سال دیگر هم خود را به نحوی نشان دهد. درسته؟ فقط جواب صریح میخوام. توصیه هارو بلدم. ممنون

جواب:
چنانچه ویروس از بدن پاک شود و سیستم ایمنی قوی باشد و روابط یا تماس مشکوک نداشته باشید می توان اذعان داشت که ریشه کن شده است.

سوال:
با سلام. میخواستم بدونم وقتی از پارتنرمون اچ پی وی گرفتیم و نمیدونستیم چجوری میشه باهاش هر هفته ارتباط داشتیم ولی بدن بعد چند ماه پاک کرده؟ مگه با هر بار ارتباط ویروس وارد بدن نمیشه؟ و اگر نمیشه مکانیسمش چطوریه؟ یعنی وارد میشه و بدن پادتن داره یا کلاً وارد نمیشه از سری دوم به بعد؟ برا من سواله که وقتی هر هفته باهاش مستمر ارتباط داشتم چطور بدنم پاک کرده؟

جواب:
بله چنانچه طرف مقابلتان مبتلا باشند در رابطه جنسی امکان انتقال 100 درصد است ولی اگر رابطه داشتید و منتقل نشده به احتمال زیاد ویروس هم از بدن شما و هم پارتنرتون پاک شده و همچنین توجه داشته باشید نداشتن زگیل دلیلی بر پاک شدن ویروس نمی باشد و باید با تست مولکولی عدم وجود آن تایید شود. بطور کلی مکانیسم پاک شدن آن هم از طریق تولید آنتی بادی و هم از طریق ایمنی سلولی است.

سوال:
سلام دکتر، خوبین؟ من یک آقا 34 ساله هستم، 6 ساله با خانمی ارتباط جنسی داشتم، بغیر اونم با کسی نبودم. هم از جلو، هم عقب، هم دهانی رابطه بود. الان 4 ساله ازش جدا شدم و یک ساله سیگار و قلیون رو که هر روز میکشیدم ترک کردم. زگیل داشتم از همون زمان که نمیدونستم زگیله، امسال تازه فهمیدم. سوالاتی دارم که اگه جواب بدین ممنون میشم. راستی اینم بگم که تایپ 6 دارم.
1. برای چی مقعد من هم مثل آلت نوع 6 داره؟ من که مرد هستم، اون خانم که به مقعدم کاری نداشته.
2. آزمایش دهانیم منفی شده!! من رابطه فول دهانی داشتم، چطور دهانی من منفیه و آلت و مقعد نوع 6 شده؟ نمیشه که!
3. نوع 6 خوب میشه با تقویت سیستم ایمنی؟! همه مواردی که تو مقاله مروری بر روشهای درمانی گفتین رو رعایت میکنم.
4. اگه دهانی داشته باشم و آزمایش اشتباه گفته باشه نوع 6 تبدیل به سرطان دهان میشه؟
5. دکترم گفت این ویروس هیچوقت از بدن خارج نمیشه و ممکنه حتی اگه آزمایش بعدی ات هم منفی بشه ولی بعدها مجدد عود کنه، حرفش درسته؟ چون شما گفتین پاک میشه.
6. خیلی سال تو بدنم مونده، دردسر نمیشه؟

خدا خیرت بده، دونه دونه با ذکر عدد جواب بدین که من متوجه بشم.

جواب:
1. احتمالا مخاط آلوده با پوست مقعد در تماس بوده که زگیل زده شده است.
2. احتمالا مبتلا شده اید ولی سیستم ایمنی تان پاک کرده البته لازم به ذکر است که oral HPV حدود 70 تا 80% قابل تشخیص است که تشخیص را معنا دار می کند. , حدود 20 – 30% احتمال منفی کاذب وجود دارد.
3. نوع 6 یک نوع HPV کم خطر است. نوع 6 و 11 به حدود 90 درصد از زگیل های تناسلی مرتبط هستند و چنانچه سیستم ایمنی را تقویت کنید از بدن تان پاک می شد و خود زگیل را هم می توانید بردارید
4. ویروس ها پرخطر بیشتر احتمال رفتن به سمت سرطان را دارد و این ویروس احتمالا موجب زگیل در ناحیه ی دهان می شود و امکان تبدیل به کانسر دهان بعید است.
5. سیستم ایمنی تقویت شود ورابطه خطرناک نداشته باشید و واکسن هم حتماً بزنید احتمال پاک شدن آن زیاد است.
6. بستگی دارد باز هم به سیستم ایمنی تان

سوال:
با سلام و عرض ادب و احترام، طبق صحبتی که با خانم دکتر محرز در کنفرانسی داشتم ایشان گفتن که ویروس HPV به هیچ عنوان از بدن پاک نمیشود، ممکن است غیر فعال شده و مجدد عود کند اما پاک نمیشود. در پرسش و پاسخها دیدم که شما عنوان کردید با توجه به قدرت سیستم ایمنی پاک میشود و بعد از آن افراد میتوانند خیالشان راحت شود. سپاسگزار خواهم شد اگر این تناقض را به وضوح توضیح بفرمایید.

جواب:
درصد خیلی کمی از افراد ممکن است وارد فاز Undetectable dormant state شوند که در آن مقدار HPV به حدی کاهش یابد که از قدرت تشخیص تست های آزمایشگاهی کمتر شده و منفی گزارش می کنند ولی در بدن فرد این ویروس باقی می ماند. ولی همانطور که گفتم این حالت در درصد خیلی کمی از موارد دیده می شود و درصد زیادی از افراد بعد از منفی شدن تست ، هیچوقت همان ژنوتایپ از آن ویروس در آنها تشخیص داده نمی شود.

سوال:
سلام وخسته نباشید خدمت دکتر من بعد ازدواج متوجه شدم همسرم زگیل تناسلی دارن بعد با دکتر ولیزر اونا رو برداشتیم چندتا رو بیضه هاش ویکی داخل مقعدش بود که همگی لیزر شدن الان چند ماهی که گذشته دیگه در نیومده ولی همسرم همش رو بیضه هاش میخوارونه ایا ممکن زگیل جدیدی دوباره رشد کنه و اینکه ایا من بخوام باردار شم ممکن برای بچم خطرناک باشه یانه واز وقتی ما ازدواج کردیم پیشگیری طبیعی داشتیم یعنی اصلا مایع منی همسرم داخل رحم من نریخته شده چقدر امکان داره با ریختن مایع منی من زگیل بگیرم واینم بگم من حدود یکسال پیش برای محافظت از خودم سه دوز واکسن گارداسیل تزریق کردم قبل ازدواجم انجام دادم واکسن تا چند سال منو ایمن میکنه ومن چکار کنم که بتونم بارداری سالم داشته باشم همسرم ایا نیاز به ازمایش خاصی داره یا نه چون الان چند ماه دیگه زگیلی نداره مممنون میشم جواب بدین

جواب:
نداشتن و یا برداشتن زگیل دلیل بر نداشتن ویروس نمی باشد.
ه طور کل امکان ابتلا به سایرژنوتیپ های HPV که در واکسن پوشش داده نمی شود، برایتان وجود دارد.
زمانی که تماس با مخاط باشه امکان انتقال وجود دارد. در تمام روابط جنسی بین طرفین امکان انتقال صد در صد است .
تست HPV DNA TESTING را بدهید.
و البته توجه داشته باشید که اکثرعفونت های HPV به سرعت توسط سیستم ایمنی بدن پاک شده و به کانسر تبدیل نمی شوند. مدت زمان پاکسازی HPV های پرخطر از بدن، بدون انجام هرگونه درمان خاص بصورت زیر است:
– طی 8 ماه در 70% موارد پاک می شود.
– طی 12 ماه در 80% موارد پاک می شود.
– طی 18 ماه در 90% موارد پاک می شود.
طولانی ترین زمان پاکسازی مربوط به ویروس HPV 16 است. البته این مدت زمان به قدرت سیستم ایمنی اشخاص بستگی دارد. بنابراین ممکن است سیستم ایمنی تان خوب بوده و ویروس را دفع کرده باش

سوال:
سلام دست الوده که با موضع تماس داشته رو با چی باید بشویم که آلودگی رفع بشه؟ تو اینستاتون گفتید با هر چی هم تمیز نمیشه، درسته؟

جواب:
سرکه 10% و یا وایتکس 10% بهترین ماده از بین برنده برای ویروس HPV است. بله این ویروس برخلاف کوید به دلیل اینکه پوشش پروتئینی است با شوینده معمولی پاک نمی شود.

سئوال:

سوال قبلی : با عرض ادب ببخشید من میخوام بدونم که اگه موقع بارداری، من و شوهرم ازمایشمون منفی باشه بچه‌امون در خطر ابتلا نیست؟ ما هر دو مثبت هستیم و میخوایم با توصیه های شما با این ویروس مبارزه کنیم و بعد اقدام به بارداری کنم. در یکی از پاسخها گفتید ممکنه ویروس طی 8 الی 24 ماه از بین بره یا تعداد تکثیرش به حدی کم بشه که با تستهای آزمایشگاهی معلوم نشه. خب اگه از بین بره که رفته و خوبه، اگه باشه و مقدارش کم باشه به فرزند ما آسیبی میزنه؟ ما اگه یک درصد فکر کنیم ممکنه مبتلا بشه اقدام به بارداری نمیکنیم. هیچ پزشکی اطلاعات وسیع شما رو دکتر یونسی بزرگوار نداره و بعضا بدیهی ترین اطلاعات رو ندارن. پس حرف شما برای ما حجته. شما خودتون فرزند دارید و درک میکنید چی میگیم. متشکریم

پاسخ مدیر 1399/06/30

جواب: کاشکی جواب هر دویتان را دقیق برایم می نوشتید که از چه نوع ژنوتایپی مثبت شده است. امروز انتقال ژنوتایپ های کم خطر که ایجاد وارت و یا زگیل تناسلی می کنند از طریق کانال زایمان اثبات شده است ولی در مورد موارد پرخطر هنوز حرف و حدیث وجود دارد بنابراین هر وقت از نظر آزمایشگاهی تست هر دویتان منفی شده خیالتان راحت. توصیه می کنم حتماً هر دویتان واکسن بزنید.

من مدتی درگیری داشتم و سایت رو چک نکردم. بعد که خوندم پاسخ دادم که نیومد روی سایت. ما هر دو کم خطر داریم و ژنوتایپ 6 جوابش قطعیه. اورال همسرم منفی و آنال و آلتش مثبت شده. منم ازمایش ندادم چون هر چی اون باشه احتمالا منم هستم. البته از توضیحات اینجا متوجه شدم. حالا لطفا بر اساس توضیحم مجدد میپرسم؟ 1. چون ما رابطه اورالم داشتیم ممکنه اون اورال منفیه ولی من اورال مثبت باشم؟2. جریان این دوره نهفتگی چیه که میگن غیرقابل تشخیص میشه تو آزمایش؟ نکنه ما منفی بشیم و نهفته باشه و اقدام به بارداری کنیم و تو بارداری یه هو مثبت بشه و بچه درگیر بشه؟3.چقدر طول میکشه منفی بشیم؟ 4. چه موقع مطمئن باشیم که اوضاع سیف شده واسه بارداری؟ خودتون پدرید و پسر خوشگلت میتونه باعث بشه بدونی چی تو دل ماست.

جواب:
خیر، اولاً مواردی که فرد وارد فاز نهفته بدون تشخیص می رود اینقدر کم است که اصلاً در تفسیرها به آن فکر نمی کنیم. بنابراین زمانی که تست تان توسط یک روش FDA approved منفی شد، جای نگرانی برای انتقال وجود ندارد.

1. چون ما رابطه اورالم داشتیم ممکنه اون اورال منفیه ولی من اورال مثبت باشم؟
بله ممکن است سیستم ایمنی یک کدامتون قوی تر باشد و زودتر ویروس را پاک کند.

2. جریان این دوره نهفتگی چیه که میگن غیرقابل تشخیص میشه تو آزمایش؟ نکنه ما منفی بشیم و نهفته باشه و اقدام به بارداری کنیم و تو بارداری یه هو مثبت بشه و بچه درگیر بشه؟

جواب این سئوال را در بالا دادم

3.چقدر طول میکشه منفی بشیم؟

در صورت تقویت سیستم ایمنی تا 2 سال

4. چه موقع مطمئن باشیم که اوضاع سیف شده واسه بارداری؟

زمانی که تست منفی بشود.

اینقدر نگران نباشید، حتماً هر دویتان واکسن بزنید و سعی کنید نکات ذکر شده در مقاله فوق را بدقت بخوانید.

سوال:
سلام شما یه بار میگید تماس پوست با پوست آلوده میکنه، یه جا میگید تماس پوست با مخاط، من گیج شدم 😩 کلا فوبی گرفتم که دست کسی رو بگیرم یا برم بغلش بشینم چون HPV دارم.

جواب:
دست آلوده که با موضع تماس داشته را عرض کردم. به طور مثال چنانچه دست بدهید و فرد مقابل دستش را به دهان بزند امکان انتقال ویروس را دارد.

سوال:
با سلام

۱. آیا امکان داره ویروس در بدن ضعیف و نهفته بشه و بعد از مدتی دوباره عود کنه؟

۲. آیا واکسن برای روابط قبلی هم جواب میده؟

۳. آزمایشگاه شما چند مدل تست hpv برای تشخیص ناقل بودن مردان داره؟

۴. آمادگیهای قبل از تست مردان چیه؟
خواهشا جواب بدید
ممنونم

جواب:
: در درصدی خیلی کمی از افراد ما یک مرحله نهفته غیرقابل تشخیص داریم.
خیر، تزریق واکسن فرد را بالای 90 % از ابتلا بهHPV از انواع پر خطری که واکسن علیه آن ها عمل می کند مصون می نماید ولی صد در صد ایمنی نمی دهد و امکان آلودگی با سایر ژنوتیپ های HPV همچنان وجود دارد لذا از جمله دلایلی که می گوییم تزریق واکسن به معنی معاف شدن فرد از غربالگری روتین کانسر سرویکس نیست، همین موارد مذکور می باشد بعلاوه توجه داشته باشید تاثیر واکسن در مواردیکه بصورت کامل تزریق نشده و یا بعد از آغاز تماس جنسی انجام شده است، کاهش می یابد.
: به هر دو روش FDA approved (فقط برای گروه های پر خطر) و Non FDA approved (برای هر دو گروه پر خطر و کم خطر)
بیمار در روز انجام آزمایش نباید آلت تناسلی خود را بشوید و تا دو روز قبل از انجام آزمایش نیز نباید تماس جنسی داشته باشد.

سوال:
با سلام شوهرم اچ پی وی گرفته، میتونه کسی رو ببوسه بغل بگیره یا دستش رو بگیره؟ بالاخره با خانواده دو طرف اینگونه مراودات هست. اورالش منفیه ولی الت و مقعد مثبت کم خطر. زگیل هارو داره کرایو میکنه

جواب:
اورال منفی باشد مساله ای برای روبوسی نیست.

سوال:
با سلام

۱. آیا امکان داره ویروس در بدن ضعیف و نهفته بشه و بعد از مدتی دوباره عود کنه؟
۲. آیا واکسن برای روابط قبلی هم جواب میده؟
۳. آزمایشگاه شما چند مدل تست hpv برای تشخیص ناقل بودن مردان داره؟

۴. آمادگیهای قبل از تست مردان چیه؟

ممنونم

جواب:
1-در درصدی خیلی کمی از افراد ما یک مرحله نهفته غیرقابل تشخیص داریم.
2-خیر، تزریق واکسن فرد را بالای 90 % از ابتلا بهHPV از انواع پر خطری که واکسن علیه آن ها عمل می کند مصون می نماید ولی صد در صد ایمنی نمی دهد و امکان آلودگی با سایر ژنوتیپ های HPV همچنان وجود دارد لذا از جمله دلایلی که می گوییم تزریق واکسن به معنی معاف شدن فرد از غربالگری روتین کانسر سرویکس نیست، همین موارد مذکور می باشد بعلاوه توجه داشته باشید تاثیر واکسن در مواردیکه بصورت کامل تزریق نشده و یا بعد از آغاز تماس جنسی انجام شده است، کاهش می یابد.
3-به هر دو روش FDA approved (فقط برای گروه های پر خطر) و Non FDA approved (برای هر دو گروه پر خطر و کم خطر)

سوال:
با سلام
آزمایشگاه شما چند مدل آزمایش hpv از مردان را انجام میده؟

از کدام مناطق از مردان نمونه میگیرین؟

آیا امکان داره ویروس تو بدن ضعیف باشه و آزمایش نشون نده ولی بعدا ویروس خودش تقویت بشه و ابتلای مجدد ایجاد کنه؟

آیا واکسن بعد از رابطه و در دوران نهفتگی ویروس، میتونه از ابتلا پیشگیری کنه؟ یا فقط جنبه‌ی پیشگیریش برای روابط بعدی هست؟
یا

جواب:
به هر دو روش FDA approved (فقط برای گروه های پر خطر) و Non FDA approved (برای هر دو گروه پر خطر و کم خطر)

سوال:
سلام اگه زگیل تناسلی به راحتی توسط بدن دفع میشه پس چجوری نتونستن تا حالا دارویی برا ریشه کن کردنش کشف کنن اونم با علم امروز؟ ممنون می شم پاسخ بدین

جواب:
به راحتی توسز بدن پاک نمی شود کاملا بسته به سیستم ایمنی و تیتر ویروس در بدن فرد دارد و به همین خاطر است که موجب سرطان سرویکس می شود چون در برخی موارد از بدن پاک نمی شود.
به دلیل اینکه ویروس است و مقاوم است و انواع و ژنوتیپ های مختلفی دارد البته لازم به ذکر است که واکسن تا حد خیلی زیادی ایمنی می دهد و به نوعی فرایند درمانی و درواقع پیشگیری است.

سوال:
با عرض سلام.
آقا هستم در طول یکسال گذشته با سه خانوم و هر کدام فقط یکبار رابطه داشتم که آخرینش مربوط به ۱۰ ماه قبل بوده.
تا الآن نشانه‌ای از hpv نداشتم.
آزمایش hiv و هپاتیت دادم که منفی بوده.
– امکان مبتلا شدنم به hpv چقدره؟
– در آزمایشگاه شما چه نوع آزمایشی بدم که مطمئن بشم؟
– قصد ازدواج دارم و طرفم چیزی از گذشتم نمیدونه. امکان داره به ایشون منتقل کنم؟
با تشکر فراوان

جواب:
چنانچه طرفین رابطه HPV داشته باشند امکان ابتلا 100 % می باشد ولی همه این ها بستگی به سیستم ایمنی تان دارد اگر قوی باشد ممکن است اصلا بیمری را نشان ندهید.
HPV DNA TESTING
بله چنانچه HPV مبتلا باشید امکان انتقال 100 % می باشد.

سوال:
با عرض سلام.
آقا هستم در طول یکسال گذشته با سه خانوم و هر کدام فقط یکبار رابطه داشتم که آخرینش مربوط به ۱۰ ماه قبل بوده.
تا الآن نشانه‌ای از hpv نداشتم.
آزمایش hiv و هپاتیت دادم که منفی بوده.
– امکان مبتلا شدنم به hpv چقدره؟
– در آزمایشگاه شما چه نوع آزمایشی بدم که مطمئن بشم؟
– قصد ازدواج دارم و طرفم چیزی از گذشتم نمیدونه. امکان داره به ایشون منتقل کنم؟
با تشکر فراوان

جواب:
بله امکان دارد . چنانچه طرفین رابطه مبتلا باشند امکان انتقال ویروس در حین رابطه 100% می باشد .
HPV DNA TESTING
بله شما مبتلا باشید 100% به طرف مقابل منتقل می کنید و برای خانم اگر ویروس از نوع پرخطر باشد و سیستم ایمنی پاک نکند آن را امکان ابتلا به سرطان سرویکس یا دهانه رحم دارد.

سوال:
سلام. ببخشین شما به من گفتین فوری واکسن بزنم، میخواستم بپرسم تو دوران منس زدن واکسن مورد داره یا بعدش بزنم؟

جواب:
ربطی ندارد.

سوال:
سلام. شوهرم چند ساله زگیل داشته و ما نمیدونستیم چیه. روش تایید شده آمریکا رو داد منفی شد. بعد دیدیم زگیل داره باز رفت روش عادی شد که نوع 6 تایپش بود. سوالم اینه که چجوری نوع کم خطر این همه سال داشته و بدنش دفع نمیکرده؟ شوهرم خیلی قویه و سرما هم نمیخوره. چجوری دفع نکرده؟ ممکنه دفع نشه تا همیشه؟

جواب:
بستگی به سیستم ایمنی افراد دارد و البته تیتر ویروس هم مهم است ولی به طور کل hpv با ریسک کم خیلی ارزش پیگیری ندارد چرا که در غربالگری سندوروم سرویکس با اهمیت نمی باشد و اینکه توجه کنید در روش FDA Approve ; که صحت دارد اینقدر این مارد با ریسک پایین کم ارزش است که گزارش نمی شود و امکان خطارا باا می برد.

سوال:
سلام دکتر یونسی عزیز، شوهر من اومد نیلو و آزمایش هم اف دی ای اپروو داد و هم مدلی که لو ریسک رو اعلام میکنه. اف دی ای اپروو داد تا از نتیجه آزمایش مطمئن باشه، اون مدل ازمایش دیگه رو هم داد که نوع کم خطرش رو هم بدونیم، دقیقا قرار شد هر دو مدل باشه و دو نوبت هم نمونه برداری انجام شد. حالا بعد این همه مدت امشب بهش یک مدل جواب دادن ، با متدReverse Dot Blot … آخه ایشون با روش اف دی اپروو هم داد، اون چی شد؟ خانم اونجا هم پاسخگو نیستن. چیکار کنیم؟ اون مدل اف دی ای اپروو برای من جوابش مهمتره

جواب :
با سوپروایزر آزمایشگاه صحبت کنید.

سوال:
با سلام آیا این درست است که دکترها میگن دختر خانم ها که بکارت دارن اگر به اچ پی وی مبتلا هم بشن، دهانه رحم رو درگیر نمیکنه چون پرده دارن؟

جواب:
منظورتان از نظر سرطان سرویکس ست نه اینطور نیست برای دختران دوشیزه هم خطرناک است و نمونه گیری از کاف واژن صورت می گیرد.

سوال:
سلام وقت بخیر
من 33 ام هست . به تازگی آزمایش HPV به روش PCR دادم که جواب آزمایش برای نوع 45 مثبت اعلام شده. میخواستم بدونم چقدر جواب آزمایش معتبر هست و برای درمانش چه باید کرد؟
با تشکر

جواب:
ابتدا دقت کنید ایا روش مورد استفاده FDA approved بوده یا خیر ، در غیر اینصورت امکان نتایج مثبت و منفی کاذب وجود دارد.
چراکه بطور کلی روش های FDA approved بدین صورت است که:
1- مثبت از نظر دو ژنوتایپ 16 و یا 18 (و گاهی 45)،
2- مثبت از نظر سایر ژنوتایپ های پر خطر (و امکان تفکیک ژنوتایپ ها وجود ندارد و هرگاه در برگه ای سایر ژنوتایپ های پرخطر مثل 31, 33, و غیره گزارش شود نشان دهنده آن است که روش فوق مورد تایید FDAنمی باشد)
3- منفی از نظر همه موارد گزارش می شود و هیچ ژنوتایپ کم خطر گزارش نمی شود (چرا که هیچ ارزشی در پیگیری کانسرها ندارد).
بنابراین روش هایی که سایر ژنوتایپ ها را گزارش می کند به احتمال زیاد تاییدیه FDA را نداشته و طبق گایدلاین ASCCP خیلی نباید به جوابش تکیه کرد و نگران اش شد.

سوال:
سلام وقت بخیر
من 33 ام هست . به تازگی آزمایش HPV به روش PCR دادم که جواب آزمایش برای نوع 45 مثبت اعلام شده. میخواستم بدونم چقدر جواب آزمایش معتبر هست و برای درمانش چه باید کرد؟
با تشکر

جواب:
ابتدا دقت کنید ایا روش مورد استفاده FDA approved بوده یا خیر ، در غیر اینصورت امکان نتایج مثبت و منفی کاذب وجود دارد.
چراکه بطور کلی روش های FDA approved بدین صورت است که:
1- مثبت از نظر دو ژنوتایپ 16 و یا 18 (و گاهی 45)،
2- مثبت از نظر سایر ژنوتایپ های پر خطر (و امکان تفکیک ژنوتایپ ها وجود ندارد و هرگاه در برگه ای سایر ژنوتایپ های پرخطر مثل 31, 33, و غیره گزارش شود نشان دهنده آن است که روش فوق مورد تایید FDAنمی باشد)
3- منفی از نظر همه موارد گزارش می شود و هیچ ژنوتایپ کم خطر گزارش نمی شود (چرا که هیچ ارزشی در پیگیری کانسرها ندارد).
بنابراین روش هایی که سایر ژنوتایپ ها را گزارش می کند به احتمال زیاد تاییدیه FDA را نداشته و طبق گایدلاین ASCCP خیلی نباید به جوابش تکیه کرد و نگران اش شد.

سوال:
سلام. پارتنر من زگیل تناسلی داشته و من نمیدونستم. حالا متوجه شدم. باکره ام. موقع تست علاوه بر آزمایش مقعد، دهان، ناحیه کاف واژن از کدام قسمت های دیگه لازمه نمونه برداری بشه؟من رابطه دهانی و برخورد آلت ایشان با واژن، مقعد و ریختن مایع منی بر روی تن خود را داشته ام … مرسی

جواب:
نتایج این تست ها کفایت می کند تا براساس آن تصمیم گیری های بعدی صورت بگیرد.

سوال:
سلام. من اورالم منفیه میتونم با کسی رابطه دهان با دهان یا بوسه عمیق داشته باشم؟ فقط در همین حد

جواب:
این تست 70 الی 80% صحت دارد لذا در صورت منفی بودن اورال بوسیدن با احتمال خیلی زیاد مساله ای نخواهد داشت.

سوال:
سلام خسته نباشید
من با کسی وارد رابژگطه شدم که مبتلا به اچ پی وی بوده و البته هنوزم داره واکسن میزنه و یه ماه دیگه باید ادامع بده
خب میخاستم بدونم چه باید کرد الان
فکر جدایی اذیتمون میکنه
و خب اینطور ک فرمودید اگه وارد رابطه جنسی شم باهاش صد درصد مبتلا میشم
ممنون میشم بگید بعد تموم شدن واکسن یعنی دیگه تمومه؟؟
و اینکه عواقب این بیماری در کل چیه
فرقی در زن و مرد وجود داره؟

جواب:
بله در روابط جنسی امکان انتقال د در صد است .توجه داشته باشید که اکثرعفونت های HPV به سرعت توسط سیستم ایمنی بدن پاک شده و به کانسر سرویکس تبدیل نمی شوند. مدت زمان پاکسازی HPV های پرخطر از بدن، بدون انجام هرگونه درمان خاص بصورت زیر است:
– طی 8 ماه در 70% موارد پاک می شود.
– طی 12 ماه در 80% موارد پاک می شود.
– طی 18 ماه در 90% موارد پاک می شود.
طولانی ترین زمان پاکسازی مربوط به ویروس HPV 16 است. البته این مدت زمان به قدرت سیستم ایمنی اشخاص بستگی دارد، به خصوص در بیماران مبتلا به HIV، زمان پاکسازی طولانی تر است که باعث پایداری بیشتر عفونت HPV شده و در نتیجه ریسک کانسر سرویکس مهاجم را افزایش می دهد.
برای خانم ها به دلیل اینکه ریسک سرطان سرویکس دارد خطرناک است.
مردان بعنوان مخزن (reservoirs) و یا حامل (vector) عفونت HPV نقش بازی می کنند، بنابراین غربالگری مردان می تواند نقش مهمی در پیشگیری از ابتلای زنان به کانسر سرویکس داشته باشد.
مهمترین استراتژی قابل اعتماد برای تشخیص ناقل بودن مردان انجام HPV DNA testing می باشد. بعد از دوره درمان طبق صلاحدید پزشک تست دهید چنانچه منفی شد جای نگرانی نیست.

سوال:
با سلام من سال 95 عقد کردم و تا الان تو عقدم و بخاطر بعد مسافت شاید کلا 6 نوبت و هر نوبت در حد 5 تا 6 روز با شوهرم با هم بودیم، بقیه اش یک روز بوده در حد صبح تا شب که میومد منو ببینه . من همون سال اول احساس سوزش و خارش تو یکی از لابیاهام داشتم که هر چه نگاه کردم ضایعه پوستی ندیدم و خودش 3 تا 4 روزه با زدن کرم ترمیم کننده خوب شد. بعد اون دیگه ضایعه نداشتم و فقط همون قسمت بعضی اوقات خارش داره. دکتر پوست و زنان چندین نوبت رفتم و گفتن مشکلی نیست. پرده هایمن دارم. امسال شوهرم فهمید زگیل داره که فریز درمانی کرد و آزمایش هم داده که جوابش رو هنوز نگرفته. حالا میخوام بدونم به نظر شما این خارش من دلیلش چیه؟ هیچ ضایعه بیرونی نداره آخه . ممکنه با این وجود که من پرده دارم زگیل از داخل باشه که روی پوست میخاره؟خیلی نگرانم.

جواب:
ممکن است شما ضایعه نداشته باشید ولی مبتلا به HPV باشید. در روابط زناشویی امکان انتقال صد در صد است . برای اطمینان خاطر توصیه می شود تست HPV DNA Testing را بدهید. در در دختران باکره از کاف واژن نمونه گرفته می شود.و به شرط اینکه پرده ی بکارت سالم باشد. بالای 90% می تواند حساسیت داشته .به توصیه های زیر نیز توجه داشته باشید.تجویز واکسن را توصیه می کنم ، چرا که واکسن حداقل جلوی آلوده شدن شما به چند ژنوتایپ شایع HPV را گرفته و در افراد HPV مثبت از آلودگی مجدد آنها به سایر ژنوتایپ های شایع HPV جلوگیری می کند. 2- به نکات ذکر شده در مقاله ” مروری بر روش های درمانی عفونت با HPV ” در همین وب سایت توجه کرده و تا حتی الامکان ایمنی تان را تقویت کنید. این نکات سبب می شود که عفونت HPV پایدار نشود و زودتر توسط بدن پاک شود (مهمترین علت ایجاد کانسر در HPV وجود عفونت پایدار توسط این ویروس می باشد). نظیر: – عدم استعمال دخانیات، – عدم استفاده طولانی مدت از OCPs (یا قرص های ضدبارداری خوراکی)، – انجام تست از ترشحات واژن و دهانه رحم برای تشخیص عفونت های کلامیدیا، HSV type II و یا HIV (امروزه یک پانل برای 11 میکروارگانیسم ایجاد کننده عفونت های منتقله از طریق تماس جنسی (STDs) طراحی شده است که بطور همزمان همه میکروارگانیسم های ایجاد کننده این عفونت ها را شناسایی کرده و با درمان اختصاصی آنها زمینه عفونت در محیط واژن و دهانه رحم را از بین برده و در نتیجه از پایدار شدن HPV جلوگیری می کند. چرا که دیده شده است HPV در محیطی که عفونی می باشد رشد و نمو بهتری پیدا می کند تا در یک محیط سالم در ناحیه واژن و دهانه رحم. – فاکتورهای تغذیه ای (رژیم های کم پروتئین) و غنی از فولات یا ویتامین B9 که رل مهمی در پیشگیری از ابتلاء به عفونت با HPV 16 و دیسپلازی دهانه رحم دارد (توجه شود که این نکته در مورد مصرف قرص های اسیدفولیک جهت پیشگیری از ابتلاء به HPV اثبات نشده است). بنابراین غذاهای غنی از فولات نظیر مارچوبه ( asparagus)، لوبیا قرمز، بروکلی، عدس (lentils)، بامیه (okra)، کلم دکمه ای (brussels sprouts)، نخود فرنگی، نخود ایرانی (chickpeas)، آووکادو، اسفناج، پرتقال، گواوا (guava)، خربزه درختی (papaya)، مانگو، موز، انار (pomegranate)، کاهو، گل کلم، کلم و ماش (mung beans) در این بیماران توصیه می شود. – تشخیص و درمان همزمان عفونت در همسر. – مصرف قهوه گانودرما (هنوز نیازمند مطالعات مبتنی بر شواهد بیشتری برای اثربخشی آن است).

سوال:
با سلام اچ پی وی پر خطر زودتر پاک میشه یا کم خطرها؟ اچ پی دهانی داشته باشیم درمان میشه یا تهش سرطانه؟ با تشکر

جواب:
HPV کم خطر خیلی زودتر از بدن پاک می شود .. مدت زمان پاکسازی HPV های پرخطر از بدن، بدون انجام هرگونه درمان خاص بصورت زیر است:
– طی 8 ماه در 70% موارد پاک می شود.
– طی 12 ماه در 80% موارد پاک می شود.
– طی 18 ماه در 90% موارد پاک می شود.
طولانی ترین زمان پاکسازی مربوط به ویروس HPV 16 است. البته این مدت زمان به قدرت سیستم ایمنی اشخاص بستگی دارد.
هنوز اثبات نشده است که ابتلا به Oral HPV ، آیا به تنهایی عامل ایجاد کانسر می باشد و یا به همراه ریسک فاکتورهای دیگری (نظیر کشیدن سیگار و یا جویدن تنباکو) می توانند به عنوان عامل کمک کننده به آن عمل کند.

– مهمترین ژنوتایپ ایجاد کننده کانسر ارووفارنکس در هر دو جنس زن و مرد ، ژنوتایپ 16 می باشد.
چنانچه oral HPV مثبت شئ علائم زیر را جدی بگیرید و بررسی های بیشتری را انجام دهید.
علائم سرطان دهان متفاوت هستند، اما هر فردی که موارد زیر را برای بیش از دو هفته تجربه کند باید به منظور بررسی دقیق به پزشک مراجعه کند:

– – دشواری در جویدن یا بلع

– – یک توده یا زخم در دهان، گلو یا لب ها

– – یک وصله سفید یا قرمز در دهان

– – دشواری در حرکت دادن زبان یا آرواره

– – کاهش وزن بی دلیل

– – زخمی که بهبود نمی یابد یا خونریزی دارد

– – تحریک پذیری، درد، یا توده هایی در هر قسمت دهان یا روی لب ها

– – وجود یک توده قابل لمس و بدون درد در ناحیه گردن که بیشتر از دو هفته باقی بماند

– – گلودرد و خشن شدن صدا (hoarse voice) برای بیش از دو هفته

– – سرفه مداوم

– – گوش درد طولانی مدت

این علائم ممکن است به واسطه شرایط دیگری مانند آلرژی یا یک عفونت نیز شکل بگیرند و در صورت مواجهه با آنها نباید بلافاصله نگران ابتلا به سرطان شد.

سوال:
سلام من اخرین باری که با دوست پسرم سکس دهانی داشتم پارسال اردیبهشت بوده و تا الان هیچگونه رابطه ای بین ما نبوده.1/چقدر امکان داره اچ پی وی دهانی گرفته باشم؟ 2/ایشون التش رو روی واژن و مقعد من هم کشیده ولی دخول نداشتیم. چقدر ممکنه از ناحیه واژن و مقعد درگیر شده باشم؟ 3/ سوال اخرم هم اینه که ریختن مایع منی تو دهن و روی بدن چقدر ریسک ابتلا داره؟ ممنون میشم به تفکیک جواب بدید. هر دکتری یه چی بهم گفته

جواب:
در ارتباط با oral HPV باید تست ORAL دهید که مطمئن شوید مبتلا نیستید و یا اینکه از بدنتان پاک شده است. و این تست به طور کل دود 70 تا 80% قابل تشخیص است که تشخیص را معنا دار می کندو حدود 20 – 30% احتمال منفی کاذب وجود دارد.
در دختران باکره از کاف واژن نمونه گرفته می شود.و به شرط اینکه پرده ی بکارت سالم باشد. بالای 90% می تواند حساسیت بدهد. و منفی کاذب می شود 10% لذا خیلی ارتباطی به باکره بودن یا نبودن ندارد, تنها نوع انتقال ممکنه تفاوت داشته باشد.
ریسک ابتلا خیلی زیاده چراکه شرط انتقال زگیل تناسلی این است که پوست به مخاط برخورد بکند که ممکن است در سکس دهانی، مقعدی و واژینال اتفاق بیوفتد؛ چون در همه ی این شرایط پوست در تماس با مخاط قرار میگیرد این بیماری از فرد آلوده به فرد سالم منتقل میشود

سوال:
سلام/ گارداسیل 9 پیدا نمیشه تو ایران. کدوم کشور همسایه دارن؟ اگر خواستم تو ایران بزنم گارداسیل 4 مال کدوم کشور باشه خوبه؟

جواب:
در ایران بعید می دانم گارداسیل 9 پیدا کنید . واکسن گارداسیل هم فقط تولید کمپانی مرک می باشد.

سوال:
با احترام من میخواستم واکسن بزنم ولی از منابع معتبر اینایی که میزارم رو خوندم. لطفا نظرتون رو بفرمایید؟
در ایرلند والدین برخی از دختران نوجوانی که بر اثر تزریق واکسن گارداسیل دچار آسیب‌های جدی شده‌اند، گروهی به نام R.E.G.R.E.T (مخفف:Reaction and Effects of Gardasil Resulting in Extreme Trauma) را راه اندازی کرده‌اند. خانواده‌های آسیب دیدگان موفق شدند که در دوبلین تظاهراتی علیه این واکسن انجام دهند.
در کلمبیا، در تاریخ ۶ آوریل ۲۰۱۵ خانواده‌هایی که دخترانشان پس از تزریق واکسن گارداسیل دچار آسیب دیدگی شده بودند، کارزاری علیه این واکسن به راه انداختند. دو روز بعد در تجمعات روز جهانی زن، عده ای دیگر از زنان کلمبیایی به آنان پیوستند. در حمایت از این حرکت‌ها، یهودا شوئنفلد پزشک و محقق بیماری‌های خود ایمنی اهل اسرائیل در سومین سمپوزیوم بیماری‌های خودایمنی کلمبیا گفت که هیچ‌گاه واکسن گارداسیل را به دخترش توصیه نمی‌کند.
جسی ونتورا فرماندار سابق ایالت مینه سوتا آمریکا، فاش کرد که ۷۰٪ هزینه‌های تبلیغاتی واکسن گارداسیل از طریق شرکت‌های عظیم داروسازی تأمین می‌شود. مجله دیسکاور در سال ۲۰۱۱ بنیان علمی محکم تری برای تبلیغات شرکت مرک در جهت واکسیناسیون مردها با گارداسیل طلب می‌کند.

جواب:
طبق آخرین گایدلاین انجمن سرطان آمریکا در اگوست 2020 (یک ماه پیش)، بیش از 600 میلیون دوز از این واکسن مصرف شده است و تاکنون عوارضی شدیدی که مستقیم وابسته به تزریق این واکسن باشد، مشاهده نشده است. در مطالعات دو سور کور (که در واقع حاوی یک گروه است که واکسن تجویز کرده اند و گروه دیگری که واکسن تزریق نکردند، میزان بروز آسیب های جدی هیچ تفاوتی با هم ندارد) بنابراین با توجه به نقش گسترده این ویروس در ایجاد سرطان ها (فقط در بین سال 2012 تا سال 2016، مرکز پیشگیری و کنترل بیماریها و یا CDC آمریکا گزارش نموده است که 34,800 سرطان وابسته به HPV گزارش شده است که 92% این موارد (یعنی 32,100 مورد) مربوط به سرطان دهانه رحم، اوروفارنکس، آنال، واژینال، وولوار و آلت تناسلی مردان است.، اون هم در کشوری مثل آمریکا که حداقل 57% کودکان 9 الی 12 سال واکسن تجویز می کنند) بنابراین منفعت تجویز آن به مراتب بسیار زیاد است.

سوال:
با عرض ادب ببخشید من میخوام بدونم که اگه موقع بارداری ، من و شوهرم ازمایشمون منفی باشه بچه امون در خطر ابتلا نیست؟ ما هر دو مثبت هستیم و میخوایم با توصیه های شما با این ویروس مبارزه کنیم و بعد اقدام به بارداری کنم. در یکی از پاسخها گفتید ممکنه ویروس طی 8 الی 24 ماه از بین بره یا تعداد تکثیرش به حدی کم بشه که با تستهای آزمایشگاهی معلوم نشه. خب اگه از بین بره که رفته و خوبه، اگه باشه و مقدارش کم باشه به فرزند ما آسیبی میزنه؟ ما اگه یک درصد فکر کنیم ممکنه مبتلا بشه اقدام به بارداری نمیکنیم. هیچ پزشکی اطلاعات وسیع شما رو دکتر یونسی بزرگوار نداره و بعضا بدیهی ترین اطلاعات رو ندارن. پس حرف شما برای ما حجته. شما خودتون فرزند دارید و درک میکنید چی میگیم. متشکریم

جواب:
کاشکی جواب هر دویتان را دقیق برایم می نوشتید که از چه نوع ژنوتایپی مثبت شده است. امروز انتقال ژنوتایپ های کم خطر که ایجاد وارت و یا زگیل تناسلی می کنند از طریق کانال زایمان اثبات شده است ولی در مورد موارد پرخطر هنوز حرف و حدیث وجود دارد بنابراین هر وقت از نظر آزمایشگاهی تست هر دویتان منفی شده خیالتان راحت. توصیه می کنم حتماً هر دویتان واکسن بزنید.

باسلام من و نامزدم عید عروسیمونه، تازه این ماه متوجه شدیم HPV داره. شروع کرده به درمان و رعایت توصیه هایی که از شما تو همین صفحه پرسیده. شهریور هم آزمایشگاه نیلو ازمایش داد. ما نمیخوایم تا درمان انجام نشده عروسی کنیم. اسفند میتونه دوباره آزمایش بده که ببینیم منفی شده یا نه؟ اگه منفی شد عید مراسم بگیریم. اگه نشد هم که برنامه ها رو به هم بزنیم. سوالم اینه که شهریور آزمایش داده، باز کی آزمایش بده درسته؟(با توجه به شرایطی که بهتون گفتم ما داریم). خیلی ممنون از شما

جواب:
باید تست HPV DNA testing انجام شود . و البته توجه داشته باشید که اکثرعفونت های HPV به سرعت توسط سیستم ایمنی بدن پاک شده و به کانسر تبدیل نمی شوند. مدت زمان پاکسازی HPV های پرخطر از بدن، بدون انجام هرگونه درمان خاص بصورت زیر است:
– طی 8 ماه در 70% موارد پاک می شود.
– طی 12 ماه در 80% موارد پاک می شود.
– طی 18 ماه در 90% موارد پاک می شود.
طولانی ترین زمان پاکسازی مربوط به ویروس HPV 16 است. البته این مدت زمان به قدرت سیستم ایمنی اشخاص بستگی دارد.
نگران نباشید در صورت صلاحدید پزشکتان 6 ماه تا یک سال دیگر بعد از درمان تست دهید.

سوال:
با سلام و پوزش به دلیل طرح مستقیم سوال، من بعد رابطه جنسی با شوهرم مایع منی رو به تنم زدم، ما هنوز تو عقدیم و من هایمن دارم. نمیدونستم اونا که رو آلت شوهرم هست زگیله، خودشم نمیدونست. بعد رفت دکتر گفتن زگیله و فریز کردن. سوال من اینه که من مایع منی رو به تنم زدم ممکنه تنم زگیل در بیاره؟ لطفا مشخص جواب این سوال من رو بدهید . ممنون

جواب:
شرط انتقال زگیل تناسلی این است که پوست به مخاط که کمی جراحت دارد برخورد بکند که ممکن است در سکس دهانی، مقعدی و واژینال اتفاق بیوفتد؛ چون در همه ی این شرایط پوست در تماس با مخاط قرار میگیرد این بیماری از فرد آلوده به فرد سالم منتقل میشود
99 % موارد ویروس از طریق تماس جنسی منتقل می شود و امکان انتقال از طریق لباس و یا سطوح آلوده بسیار بسیار کم است انتقال زگیل تناسلی به این طریق (تماس با پوست نه با مخاط) نادر است و همانطور که عرض کردم باید پوست به مخاط برخورد کند تا زگیل تناسلی منتقل شود.

سوال:
آقای دکتر سلام. یه مشورت مهم باهاتون دارم. لطفا جواب بدین بهم، خیلی ممنون. من با یک آقایی به جهت شناخت قبل ازدواج با اطلاع خانواده ها محرم کردم البته تو شناسنامه نرفته، رابطه داشتیم اما بکارت دارم، حالا ایشون HPV مثبت شدن و متاسفانه اونطور که دکتر پدرشون به من گفتن با احتمال زیاد ابتلا از سمت پدر که مبتلا بودن، بوده چون این آقا بخاطر بیماری قلبی پدرشون و اینکه افتاده شدن، ایشون رو حمام میکردن و تماس پوستی زیادی داشتن، حالا دارن کرایو میکنن، رژیم دارن، پاورفیت میخورن و … احتمال زیاد منم مبتلا شدم ولی چون یک سال بخاطر مریضی پدرشون با هم نبودیم امید دارم که دفع کرده باشم. یه چندتا ذائده تو کف پا دارم که یک دکتر پوست گفت سوسو هست و ممکنه زگیل باشه، ممکنه میخچه باشه. کرایو کردم. بهرحال شرایط اینه. حالا این آقا که به عبارتی همسرم هستن بهم میگن به خانوادت نگو من زگیل دارم و مبتلا هستم، نمیزارن ما با هم باشیم. نمیخوام آبروم بره همون اول زندگی. من میخوام باهات زندگی کنم. عید مراسم داشتیم که این شد. بهم میگه اگه گرفته باشی که خب گرفتی و بدنت دفع کرده یا میکنه، اگه نگرفته باشی هم من باهات رابطه نمیگیرم تا آزمایش ام منفی بشه. در هر دو صورت هم میتونی واکسن گارداسیل 4 بزنی.
من نمیدونم چیکار کنم؟ درسته من به کسی چیزی نگم؟ برام خطری نداره؟ تعریف شنا رو خیلی شنیدم. منو راهنمایی کنید. اصلا نمیدونم کارم درسته یا نه.

جواب:
درست بودن یا نبودنش که با شما و یا مشاورتان می باشد.
نوع HPV همسرتان کدام است؟ چنانچه از نوع کم خطر باشد سیستم ایمنی آن را پاک می کند و مشکلی نمی باشد ولی اگر از نوع پرخطر باشد نیز توجه دشته باشید مدت زمان پاکسازی HPV های پرخطر از بدن، بدون انجام هرگونه درمان خاص بصورت زیر است:
– طی 8 ماه در 70% موارد پاک می شود.
– طی 12 ماه در 80% موارد پاک می شود.
– طی 18 ماه در 90% موارد پاک می شود.
طولانی ترین زمان پاکسازی مربوط به ویروس HPV 16 است. البته این مدت زمان به قدرت سیستم ایمنی اشخاص بستگی دارد.
لذا موارد مذکور و همچنین توصیه هایی که در ادامه می شود را انجام دهید در صورت منفی شدن HPV همسرتان خیلی جای نگرانی نمی باشد.
برای پیشگیری و یا حتی مراحل درمان HPV توجه به نکات ذیل مهم است: 1- تجویز واکسن را توصیه می کنم ، چرا که واکسن حداقل جلوی آلوده شدن شما به چند ژنوتایپ شایع HPV را گرفته و در افراد HPV مثبت از آلودگی مجدد آنها به سایر ژنوتایپ های شایع HPV جلوگیری می کند. 2- به نکات ذکر شده در مقاله ” مروری بر روش های درمانی عفونت با HPV ” در همین وب سایت توجه کرده و تا حتی الامکان ایمنی تان را تقویت کنید. این نکات سبب می شود که عفونت HPV پایدار نشود و زودتر توسط بدن پاک شود (مهمترین علت ایجاد کانسر در HPV وجود عفونت پایدار توسط این ویروس می باشد). نظیر: – عدم استعمال دخانیات، – عدم استفاده طولانی مدت از OCPs (یا قرص های ضدبارداری خوراکی)، – انجام تست از ترشحات واژن و دهانه رحم برای تشخیص عفونت های کلامیدیا، HSV type II و یا HIV (امروزه یک پانل برای 11 میکروارگانیسم ایجاد کننده عفونت های منتقله از طریق تماس جنسی (STDs) طراحی شده است که بطور همزمان همه میکروارگانیسم های ایجاد کننده این عفونت ها را شناسایی کرده و با درمان اختصاصی آنها زمینه عفونت در محیط واژن و دهانه رحم را از بین برده و در نتیجه از پایدار شدن HPV جلوگیری می کند. چرا که دیده شده است HPV در محیطی که عفونی می باشد رشد و نمو بهتری پیدا می کند تا در یک محیط سالم در ناحیه واژن و دهانه رحم. – فاکتورهای تغذیه ای (رژیم های کم پروتئین) و غنی از فولات یا ویتامین B9 که رل مهمی در پیشگیری از ابتلاء به عفونت با HPV 16 و دیسپلازی دهانه رحم دارد (توجه شود که این نکته در مورد مصرف قرص های اسیدفولیک جهت پیشگیری از ابتلاء به HPV اثبات نشده است). بنابراین غذاهای غنی از فولات نظیر مارچوبه ( asparagus)، لوبیا قرمز، بروکلی، عدس (lentils)، بامیه (okra)، کلم دکمه ای (brussels sprouts)، نخود فرنگی، نخود ایرانی (chickpeas)، آووکادو، اسفناج، پرتقال، گواوا (guava)، خربزه درختی (papaya)، مانگو، موز، انار (pomegranate)، کاهو، گل کلم، کلم و ماش (mung beans) در این بیماران توصیه می شود. – تشخیص و درمان همزمان عفونت در همسر. – مصرف قهوه گانودرما (هنوز نیازمند مطالعات مبتنی بر شواهد بیشتری برای اثربخشی آن است

سوال:
سلام و عرض ادب.شما فرمودید که : واکسن بزنید بعد از دوز سوم واکسن خیلی جای نگرانی وجود ندارد که با فرد مبتلا رابطه داشته باشید و مبتلا بشید. خیلی جای نگرانی ندارد یعنی ممکنه مبتلا شد ولی احتمالش کمه یا منظورتون این بوده که قطعا جای نگرانی وجود نداره؟؟ سوال بعد: من میخوام گارداسیل 9 بزنم، چیکار باید بکنم؟ هیچ راهی نیست بشه تو ایران پیدا کرد؟ اگه نیست کدوم کشور همسایه باید برم؟ راهنمایی بفرمایید خرسند میکنید منو.

جواب:
تزریق واکسن فرد را بالای 90 % از ابتلا بهHPV از انواع پر خطری که واکسن علیه آن ها عمل می کند مصون می نماید ولی صد در صد ایمنی نمی دهد و امکان آلودگی با سایر ژنوتیپ های HPV همچنان وجود دارد لذا از جمله دلایلی که می گوییم تزریق واکسن به معنی معاف شدن فرد از غربالگری روتین کانسر سرویکس نیست، همین موارد مذکور می باشد بعلاوه توجه داشته باشید تاثیر واکسن در مواردیکه بصورت کامل تزریق نشده و یا بعد از آغاز تماس جنسی انجام شده است، کاهش می یابد.
در ایران بعید می دانم گارداسیل 9 پیدا کنید . در ارتباط با واکسن ها بله درست است واکسن 9-valent ( نه گانه )آمریکایی بهتر است و توصیه می شود و در صورتیکه این واکسن پیدا نکردید واکسن چهارگانه توصیه می شود. ولی در گایدلاین توصیه می شود که چنانچه واکسن چهارگانه را زدید نیاز به تزریق مجدد واکسن نه گانه نیست.

سوال:
باسلام اگر تست hpvدر آقایون منفی بشه وباتوجه به اینکه برخی متخصصین اعتقاد دارن ویروس درآینده با ضعیف شدن سیستم ایمنی دوباره فعال شده ، آیا نیاز هست هرچندسال یکبار این آزمایش دوباره برای آقایان انجام شود ؟

جواب:
تست HPV در صورت داشتن رابطه پر خطر و یا تماس با فرد مبتلا باید تکرار شود چرا که منفی شدن تست یعنی شما تا آن روز مبتلا نشده اید ولی تضمینی برای سال های آینده نیست .ولی به طورکل برای پیشگیری و یا حتی مراحل درمان HPV توجه به نکات ذیل مهم است: 1- تجویز واکسن را توصیه می کنم ، چرا که واکسن حداقل جلوی آلوده شدن شما به چند ژنوتایپ شایع HPV را گرفته و در افراد HPV مثبت از آلودگی مجدد آنها به سایر ژنوتایپ های شایع HPV جلوگیری می کند. 2- به نکات ذکر شده در مقاله ” مروری بر روش های درمانی عفونت با HPV ” در همین وب سایت توجه کرده و تا حتی الامکان ایمنی تان را تقویت کنید. این نکات سبب می شود که عفونت HPV پایدار نشود و زودتر توسط بدن پاک شود (مهمترین علت ایجاد کانسر در HPV وجود عفونت پایدار توسط این ویروس می باشد). نظیر: – عدم استعمال دخانیات، – عدم استفاده طولانی مدت از OCPs (یا قرص های ضدبارداری خوراکی)، – انجام تست از ترشحات واژن و دهانه رحم برای تشخیص عفونت های کلامیدیا، HSV type II و یا HIV (امروزه یک پانل برای 11 میکروارگانیسم ایجاد کننده عفونت های منتقله از طریق تماس جنسی (STDs) طراحی شده است که بطور همزمان همه میکروارگانیسم های ایجاد کننده این عفونت ها را شناسایی کرده و با درمان اختصاصی آنها زمینه عفونت در محیط واژن و دهانه رحم را از بین برده و در نتیجه از پایدار شدن HPV جلوگیری می کند. چرا که دیده شده است HPV در محیطی که عفونی می باشد رشد و نمو بهتری پیدا می کند تا در یک محیط سالم در ناحیه واژن و دهانه رحم. – فاکتورهای تغذیه ای (رژیم های کم پروتئین) و غنی از فولات یا ویتامین B9 که رل مهمی در پیشگیری از ابتلاء به عفونت با HPV 16 و دیسپلازی دهانه رحم دارد (توجه شود که این نکته در مورد مصرف قرص های اسیدفولیک جهت پیشگیری از ابتلاء به HPV اثبات نشده است). بنابراین غذاهای غنی از فولات نظیر مارچوبه ( asparagus)، لوبیا قرمز، بروکلی، عدس (lentils)، بامیه (okra)، کلم دکمه ای (brussels sprouts)، نخود فرنگی، نخود ایرانی (chickpeas)، آووکادو، اسفناج، پرتقال، گواوا (guava)، خربزه درختی (papaya)، مانگو، موز، انار (pomegranate)، کاهو، گل کلم، کلم و ماش (mung beans) در این بیماران توصیه می شود. – تشخیص و درمان همزمان عفونت در همسر. – مصرف قهوه گانودرما (هنوز نیازمند مطالعات مبتنی بر شواهد بیشتری برای اثربخشی آن است.

سوال:
سلام ممنون که جواب میدین. رابطه داشتم. جنس: مونث . 1. من پارسال چند روز آلتم زگیل زد و خوب شد، دیگه از 7 ماه پیش زگیل نزدم. این یعنی بدنم دفع کرده؟ 2. کسانی که برای بار اول زگیل میزنن اگه دفع نشده باشه قاعدتا دیگه باید پشت سر هم زگیل بزنن، درسته؟ 3. میشه یکی 7 ماه قبل زگیل تو آلت تناسلی بزنه، خوب بشه، باز بعدش تو کف پاش بزنه؟ من الان تو پام یه چی دارم که یک دکتر میگه میخچه است، یکی میگه زگیله!!

جواب:
نداشتن زگیل به معنی پاک شدن بدن از ویروس نمی باشد و باید تست HPV DNA testing انجام شود . و البته توجه داشته باشید که اکثرعفونت های HPV به سرعت توسط سیستم ایمنی بدن پاک شده و به کانسر تبدیل نمی شوند. مدت زمان پاکسازی HPV های پرخطر از بدن، بدون انجام هرگونه درمان خاص بصورت زیر است:
– طی 8 ماه در 70% موارد پاک می شود.
– طی 12 ماه در 80% موارد پاک می شود.
– طی 18 ماه در 90% موارد پاک می شود.
طولانی ترین زمان پاکسازی مربوط به ویروس HPV 16 است. البته این مدت زمان به قدرت سیستم ایمنی اشخاص بستگی دارد. بنابراین ممکن است سیستم ایمنی تان خوب بوده و ویروس را دفع کرده باشد. توصیه می کنم حتماً واکسن بزنید که جلوی زگیل های پوستی هم تا حدود زیادی گرفته می شود.
زگیل های پوستی هر جای دیگه در بدن بزند به جز ناحیه تناسلی ما به آن زگیل پوستی گوییم که معمولا همان 6 و 11 می باشد و درمان آن هم مانند زگیل های تناسلی حال با هر روشی که امکان است ولی خیلی اوقات زگیل های پوستی به ترکیبات اسید استیک خیلی خوب جواب می دهند یک سری چسب هایی هست داخل داروخانه ها که به نام چسب ضد زگل می فروشند که گازی هست که آغشته سرکه یا اسید استیک است که خیلی خوب جواب می دهند.
مییچه هم فرق می کند در واقع ضخیم شدن لایه ی اپی درم در قسمت هایی از پوست است. و زمینه ویروسی هم اغلب ندارد بیشتر علت مکانیکی دارد مثلا تحت عنوان سایش زیاد در یک منطقه یا کقش تنگ و این ها می باشد بنابرای دو مقوله جد از هم می باد

سوال:
سلام. من و هنسرم اچ پی وی داریم. استرس رو نمیتونیم کامل از خودمون دور کنیم چون هم من و هم شوهرم قربانی همسر سابق ایشون شدیم. همسرم بیشتر مضطرب هست چون برای آلوده شدن من احساس گناهی وحشتناکی رو داره تجربه میکنه.در حال حاضر داریم کرایو میکنیم، پاورفیت روزی دو تا میخوریم. از کاهو، کلم بروکلی، عدس، موز، گلابی، اسفناج، آلو قرمز، انار، لوبیا قرمز استفاده میکنیم، چای سبز میخوریم، قند نمیخوریم، رابطه جنسی رو کنسل کردیم تا بعد …. تازه ازمایش دادیم ازمایشگاه شما. به نظر شما کی دوباره آزمایش بدیم؟ دوم اینکه قهوه گانودرما میتونه موثر باشه یا نه؟ اگه تاثیری نداره الکی نخوریم چون بعضی میگن واسه زگیل تبلیغ الکی هست. سپاسگزار خواهم شد به هر دو سوال من جواب بدید.

جواب:
. مدت زمان پاکسازی HPV های پرخطر از بدن، بدون انجام هرگونه درمان خاص بصورت زیر است:
– طی 8 ماه در 70% موارد پاک می شود.
– طی 12 ماه در 80% موارد پاک می شود.
– طی 18 ماه در 90% موارد پاک می شود.
طولانی ترین زمان پاکسازی مربوط به ویروس HPV 16 است. البته این مدت زمان به قدرت سیستم ایمنی اشخاص بستگی دارد.
نگران نباشید در صورت صلاحدید پزشکتان 6 ماه تا یک سال دیگر بعد از درمان تست دهید.
توصیه می کنم به این نکات دقت کنید. برای پیشگیری و یا حتی مراحل درمان HPV توجه به نکات ذیل مهم است: 1- تجویز واکسن را توصیه می کنم ، چرا که واکسن حداقل جلوی آلوده شدن شما به چند ژنوتایپ شایع HPV را گرفته و در افراد HPV مثبت از آلودگی مجدد آنها به سایر ژنوتایپ های شایع HPV جلوگیری می کند. 2- به نکات ذکر شده در مقاله ” مروری بر روش های درمانی عفونت با HPV ” در همین وب سایت توجه کرده و تا حتی الامکان ایمنی تان را تقویت کنید. این نکات سبب می شود که عفونت HPV پایدار نشود و زودتر توسط بدن پاک شود (مهمترین علت ایجاد کانسر در HPV وجود عفونت پایدار توسط این ویروس می باشد). نظیر: – عدم استعمال دخانیات، – عدم استفاده طولانی مدت از OCPs (یا قرص های ضدبارداری خوراکی)، – انجام تست از ترشحات واژن و دهانه رحم برای تشخیص عفونت های کلامیدیا، HSV type II و یا HIV (امروزه یک پانل برای 11 میکروارگانیسم ایجاد کننده عفونت های منتقله از طریق تماس جنسی (STDs) طراحی شده است که بطور همزمان همه میکروارگانیسم های ایجاد کننده این عفونت ها را شناسایی کرده و با درمان اختصاصی آنها زمینه عفونت در محیط واژن و دهانه رحم را از بین برده و در نتیجه از پایدار شدن HPV جلوگیری می کند. چرا که دیده شده است HPV در محیطی که عفونی می باشد رشد و نمو بهتری پیدا می کند تا در یک محیط سالم در ناحیه واژن و دهانه رحم. – فاکتورهای تغذیه ای (رژیم های کم پروتئین) و غنی از فولات یا ویتامین B9 که رل مهمی در پیشگیری از ابتلاء به عفونت با HPV 16 و دیسپلازی دهانه رحم دارد (توجه شود که این نکته در مورد مصرف قرص های اسیدفولیک جهت پیشگیری از ابتلاء به HPV اثبات نشده است). بنابراین غذاهای غنی از فولات نظیر مارچوبه ( asparagus)، لوبیا قرمز، بروکلی، عدس (lentils)، بامیه (okra)، کلم دکمه ای (brussels sprouts)، نخود فرنگی، نخود ایرانی (chickpeas)، آووکادو، اسفناج، پرتقال، گواوا (guava)، خربزه درختی (papaya)، مانگو، موز، انار (pomegranate)، کاهو، گل کلم، کلم و ماش (mung beans) در این بیماران توصیه می شود. – تشخیص و درمان همزمان عفونت در همسر. – مصرف قهوه گانودرما (هنوز نیازمند مطالعات مبتنی بر شواهد بیشتری برای اثربخشی آن است).

سوال:
شب بخیر. من از شوهرم مبتلا به اچ پی وی شدم، بعد یک مدت من منفی شدم ولی همسرم هنوز مثبته، غیر منم با کسی ارتباط نداره. نادانسته هم از همسر سابقش مبتلا شده بوده. حالا که یکبار من گرفتم و خوب شدم یعنی اگه باهاش سکس داشته باشم دیگه ازش نمیگیرم؟ چون بدنم آنتی بادی ساخته

جواب:
در روابط زناشویی امکان انتقال صد در صد است . بنابراین قبلاً از هم گرفتید و اگر با هیچکس دیگر رابطه ندارید ، ارتباط جنسی برایتان محدودیت نداشته ولی سعی کنید که کمتر باشد تا آسیب های وارده در سکس منجر به التهاب بیشتر اون منطقه نشود.

سوال:
درود. خسته نباشید و متشکرم برای پاسخگویی. شما به همسر من گفته بودید که چون من قبل ایشان با کسی نبودم پس هر چه نتیجه آزمایش ایشان شد من هم همان را خواهم داشت و نیاز به آزمایش من نیست. حالا سوال بنده این است که اگر آزمایش اورال ایشان منفی شد یعنی اورال منم منفیه؟ چون من رابطه دهانی هم برای ایشان داشتم. خودش میگوید که اگه اورالش منفی بشه یعنی مال منم منفی است و استدلالش اینه که درسته من براش رابطه دهانی داشتم ولی بعد بوسه فرانسوی داشتیم و اگر من آلوده میشدم به اونم تو بوسه میدادم، پس آلوده نبودم که ندادم و ازمایشآزمایش ایشان منفی شده. درست میگه؟

جواب:
بله درست می فرمایند به احتمال خیلی زیاد شما هم منفی هستید چرا که در روابط زناشویی و روابطی که با مخاط در تماس باشید امکان انتقال صد در صد می باشد.

سوال:
سلام. وقتی کم خطر گزارش نمیشه خوب نیست که. الان واکسن 4 گانه فقط 4 ژنوتایپ رو پوشش میده، اگر همسر آینده دختر من کم خطر داشت چجوری ما بفهمیم؟ حالا باباش میگه گارداسیل 4 براش میزنیم، اما اگه زد و نوعی داشت که واکسن پوشش نمیده دختر ما آلوده میشه که .. چه راهی هست که بشه با قطعیت فهمید و کاذب نباشه . سپاس

جواب:
ژنوتایپ کم خطر گزارش نمی شود (چرا که هیچ ارزشی در پیگیری کانسرها ندارد). بنابراین روش هایی که سایر ژنوتایپ ها را گزارش می کند به احتمال زیاد تاییدیه FDA را نداشته و طبق گایدلاین ASCCP خیلی نباید به جوابش تکیه کرد و نگران اش شد.
نوع کم خطر را سیستم ایمنی بدن پاک می کند و جای نگرانی ندارد.
بعد از تزریق واکسن و سپری کردن دوره درمان طبق صلاحدید پزشک چنانچه تست را در آزمایشگاهی بدهند که روش انجام آن تست FDA approved باشد نتیجه کاذب نمی باشد و قابل اطمینان است.

سوال:
سلام- گارداسیل 9 وارد ایران شده؟

جواب:
خیر و بعید می دانم پیدا شود . . توجه داشته باشیددر ارتباط با واکسن ها درست است واکسن 9-valent ( نه گانه )آمریکایی بهتر است و توصیه می شود ولی در صورتیکه این واکسن پیدا نکردید واکسن چهارگانه تزریق شود. همچنین در گایدلاین توصیه می شود که چنانچه واکسن چهارگانه را زدید نیاز به تزریق مجدد واکسن نه گانه نمی باشد.

سوال:
سلام. کسی که زگیل داره اگر با دست الوده به صورت و چشمش بزنه این مکانها الوده میشن و زگیل در میارن؟

جواب:
زمانی که تماس با مخاط باشه امکان انتقال وجود دارد.

سوال:
سلام. من تمامی سوال و جوابها رو خوندم. مقالاتم خوندم. سوالی که برام ایجاد شده اینه که شما گفتین اگر کسی آزمایش اچ پی وی دهانیش مثبت شد نمیتونه روبوسی کنه، حالا اگر کسی اچ پی وی دهانیش منفی شد و زگیل تناسلی داشت چی، اونم نمیتونه روبوسی کنه؟ سوال دومم هم اینه که زگیل کف پا هم کسی داشت باهاش روبوسی نکنیم؟ سپاس‌مند هستم اگر دو سوال را جدا پاسخ بدید.

جواب:
چنانچه Oral HPV منفی شد نگرانی جهت بوسیدن نداشته باشید.
برای سوال دومتان هم همین طور اگر HPV دهانی منفی بود جای نگرانی نمی باشد.

سوال:
سلام. ببخشین در مشهد کدوم ازمایشگاه متد شمارو داره؟

جواب:
نمی دانیم . از آزمایشگاه بپرسید که روش شما FDA approved است یا نه ؟ و توجه داشته باشید که . بطور کلی روش های FDA approved بصورت: 1- مثبت از نظر دو ژنوتایپ 16 و یا 18 (و گاهی 45)، 2- مثبت از نظر سایر ژنوتایپ های پر خطر و 3- منفی از نظر همه موارد گزارش می شود و هیچ ژنوتایپ کم خطر گزارش نمی شود (چرا که هیچ ارزشی در پیگیری کانسرها ندارد). بنابراین روش هایی که سایر ژنوتایپ ها را گزارش می کند به احتمال زیاد تاییدیه FDA را نداشته و طبق گایدلاین ASCCP خیلی نباید به جوابش تکیه کرد و نگران اش شد.
بنابراین اگر غیر از این ژنوتیپ های مذکور گزارش دیپری باشد یعنی روش مورد تایید FDA نمی باشد.

سوال:
سلام. ببخشید من الان واکسن زدم دوباره چند سال بعد باید بزنم؟ و باز باید 3 بار بزنم؟ برای دز یاداور میگم. ممنون

جواب:
مطالعاتی که تاکنون انجام شده ، (براساس اولین واکسنی که 10 سال پیش تجویز شده) بیانگر آن است که در طی این 10 سال فرد ایمنی را نشان داده لذا تا 10 سال به ایمنی واکسن مطمئن هستیم و نیاز به تزریق مجدد فعلا نمی باشد تا نتایج مکمل دیگر که طی سال های آینده اعلام شود.

سوال:
سلام من و همسرم آزمایش دادیم در ازمایشگاه شما. من منفی هستم و همسرم اورال منفی و الت مثبت. حالا که اورالش منفیه رابطه در حد بوس معمولی و بوس فرانسوی میتونیم داشته باشیم؟ البته بگم که منم داشتم ولی رابطه نگرفتیم و مال من دفع شد.

جواب:
بله اگر oral HPV منفی است مشکلی برای بوسیدن نمی باشد.

سوال:
سلام. خیلی ممنون میشم پاسخ سوالات من رو بدین
همسرم ازمایشگاه شما ازمایش دادن چون زگیل تناسلی داشتن. ازمایششون مثبت شد و آزمایش اورالشون منفی/ مگه میشه؟ حالا که اورال ایشون منفی شده میتونیم همو ببوسیم و در آغوش بگیریم؟ در ضمن بگم که من آزمایشم منفی شده (در همین ازمایشگاه شما) چون یک سال و نیم از هم دور بودیم و فکر میکنم بدن من دفع کرده.

جواب:
بله احتمال آن زیاد است .
بله مساله ای برای بوسیدن نیست.

سوال:
سلام. اگه کسی با فردی که زگیل داشته باشه تماس جنسی بگیره و مبتلا بشه؛ بعد سیستم ایمنی بدنش طی یک سال ویروس رو برطرف کنه ( آزامیش اف دی ای بگه ویروس نداری) و تو این مدت هم اصلا با پارتنرش ارتباط نگرفته باشه و بعد بهبودی واکسن بزنه ؛ حالا بازم تاثیر واکسن کم میشه یا با توجه به اینکه اون فرد خوب شده و واکسن زده تاثیرش کم نمیشه؟

جواب:
واکسن تاثیر خودش را به خوبی دارد و نگران نباشید.

سوال:
سلام مجدد. شما گفتین: توصیه می شود با روش FDA approved نوع hpv را مشخص کنید اگر از نوع کم خطر باشد با تقویت سیستم ایمنی خیلی جای نگرانی وجود ندارد ولی حتی اگر از نوع پر خطر هم باشد توجه داشته باشید که مدت زمان پاکسازی HPV های پرخطر از بدن، بدون انجام هرگونه درمان خاص ……. خب شما که میگید روش های FDA approved کم خطر رو نشون نمیده پس ما از کجا بفهمیم کم خطر داریم یا نه؟

جواب:
بطور کلی روش های FDA approved بدین صورت است که:
1- مثبت از نظر دو ژنوتایپ 16 و یا 18 (و گاهی 45)،
2- مثبت از نظر سایر ژنوتایپ های پر خطر (و امکان تفکیک ژنوتایپ ها وجود ندارد و هرگاه در برگه ای سایر ژنوتایپ های پرخطر مثل 31, 33, و غیره گزارش شود نشان دهنده آن است که روش فوق مورد تایید FDAنمی باشد)
3- منفی از نظر همه موارد گزارش می شود و هیچ ژنوتایپ کم خطر گزارش نمی شود (چرا که هیچ ارزشی در پیگیری کانسرها ندارد) پس دلیلی ندارد نوع کم خطر گزارش شود و جای نگرانی ندارد.
بنابراین روش هایی که سایر ژنوتایپ ها را گزارش می کند به احتمال زیاد تاییدیه FDA را نداشته و طبق گایدلاین ASCCP خیلی نباید به جوابش تکیه کرد و نگران اش شد.

سوال:
سلام و زمان به نیکی. من مبتلا هستم. روبوسی عادی هم با افراد سالم نمیتونم داشته باشم؟

جواب:
شرط انتقال زگیل تناسلی این است که پوست به مخاط برخورد بکند لذا تماس با مخاط باشه امکان انتقال وجود دارد.

سوال:
سلام، من سه سال قبل از شوهرم گرفتم چون اون موقع عقد کردیم و رابطه داشتیم و من قبل ایشون با کسی نبودم. پارسال در حد 6 روز تو یکی از لب های بیرونی واژن خارش و سوزش داشتم یعنی دقیقا دو سال بعد عقد و اولین رابطه. حالا سوالم اینه که بدن من بعد دو سال تازه زگیل زد در حد 6 روز و دفع نکرده بود، از اون موقع تا الان دیگه زگیل نداشتم. دفع کرده یا نه؟ اینم بگم که همون موقع که زگیل هارو دیدم ماه قبلش از هم جدا شده بودیم.

جواب:
به احتمال زیاد مشکلی نمی باشد چرا که توجه داشته باشید که مدت زمان پاکسازی HPV های پرخطر از بدن، بدون انجام هرگونه درمان خاص بصورت زیر است:
– طی 8 ماه در 70% موارد پاک می شود.
– طی 12 ماه در 80% موارد پاک می شود.
– طی 18 ماه در 90% موارد پاک می شود.
طولانی ترین زمان پاکسازی مربوط به ویروس HPV 16 است. البته این مدت زمان به قدرت سیستم ایمنی اشخاص بستگی دارد.
توصیه می شود چنانکه نگران هستید برای اطمینان خاطر تست HPV DNA TESTING را بدهید و یا به موارد زیر حتما توجه داشته باشید:
1- تجویز واکسن را توصیه می کنم ، چرا که واکسن حداقل جلوی آلوده شدن شما به چند ژنوتایپ شایع HPV را گرفته و در افراد HPV مثبت از آلودگی مجدد آنها به سایر ژنوتایپ های شایع HPV جلوگیری می کند. 2- به نکات ذکر شده در مقاله ” مروری بر روش های درمانی عفونت با HPV ” در همین وب سایت توجه کرده و تا حتی الامکان ایمنی تان را تقویت کنید. این نکات سبب می شود که عفونت HPV پایدار نشود و زودتر توسط بدن پاک شود (مهمترین علت ایجاد کانسر در HPV وجود عفونت پایدار توسط این ویروس می باشد). نظیر: – عدم استعمال دخانیات، – عدم استفاده طولانی مدت از OCPs (یا قرص های ضدبارداری خوراکی)، – انجام تست از ترشحات واژن و دهانه رحم برای تشخیص عفونت های کلامیدیا، HSV type II و یا HIV (امروزه یک پانل برای 11 میکروارگانیسم ایجاد کننده عفونت های منتقله از طریق تماس جنسی (STDs) طراحی شده است که بطور همزمان همه میکروارگانیسم های ایجاد کننده این عفونت ها را شناسایی کرده و با درمان اختصاصی آنها زمینه عفونت در محیط واژن و دهانه رحم را از بین برده و در نتیجه از پایدار شدن HPV جلوگیری می کند. چرا که دیده شده است HPV در محیطی که عفونی می باشد رشد و نمو بهتری پیدا می کند تا در یک محیط سالم در ناحیه واژن و دهانه رحم. – فاکتورهای تغذیه ای (رژیم های کم پروتئین) و غنی از فولات یا ویتامین B9 که رل مهمی در پیشگیری از ابتلاء به عفونت با HPV 16 و دیسپلازی دهانه رحم دارد (توجه شود که این نکته در مورد مصرف قرص های اسیدفولیک جهت پیشگیری از ابتلاء به HPV اثبات نشده است). بنابراین غذاهای غنی از فولات نظیر مارچوبه ( asparagus)، لوبیا قرمز، بروکلی، عدس (lentils)، بامیه (okra)، کلم دکمه ای (brussels sprouts)، نخود فرنگی، نخود ایرانی (chickpeas)، آووکادو، اسفناج، پرتقال، گواوا (guava)، خربزه درختی (papaya)، مانگو، موز، انار (pomegranate)، کاهو، گل کلم، کلم و ماش (mung beans) در این بیماران توصیه می شود. – تشخیص و درمان همزمان عفونت در همسر. – مصرف قهوه گانودرما (هنوز نیازمند مطالعات مبتنی بر شواهد بیشتری برای اثربخشی آن است).

سوال:
سلام. شوهرم اچ پی وی داره و من ندارم. تو ناحیه کشاله ران و رو الت زگیل داره. ازمایش زگیل تناسلی داد که داشت ولی زگیل دهانی نداره. تازه یک روز بود عروسی کردیم من تا دیدم رابطه نگرفتم. رفت دکتر و داره درمان میکنه. به من میگه من زگیل تناسلی دارم و دهانی ندارم. بوس میخوام بکنمت و بغلت کنم ولی من قبول نمیکنم چون میترسم مبتلا بشم. اگه بوس کردن ایرادی نداره بهم بگید. ممنون. در ضمن تو ازمایشگاه شما هم ازمایش داده.

جواب:
واکسن بزنید بعد از دوز سوم واکسن خیلی جای نگرانی وجود ندارد. نداشتن زگیل دهانی ملاک برای عدم ویروس نیست . تست oral HPV بدهید اگر منفی بود جای نگرانی نداردو

سوال:
سلام. وقت بخیر. تبخال هم ممکنه از بدن دفع بشه بعد چند سال؟
تبخال خطرناک تره یا زگیل؟
ممنون میشم جواب هر دو رو بدین

جواب:
بله امکانش هست.
هر کدام به نحوی می توانند خطرناک باشند . ویروس HPV در صورتی که از نوع پر خطر باشد می تواند از ویروس HSV خطرناک تر باشد زیرا ریسک ابتلا به کنسردارد.

سوال:
سلام وقت بخیر من 30 سالمه. 13 14 ساله بودم نااگاه بودم با 3 4 تا از دوستام به الت هم دست میزدیم. ممکنه این ویروس رو تو بدنم داشته باشم؟؟ ما اون موقع نمیدونستیم و اگاه نبودیم. چرا واقعا مارو واکسینه نکردن!!

جواب:
مدت زمان پاکسازی HPV های پرخطر از بدن، بدون انجام هرگونه درمان خاص بصورت زیر است:
– طی 8 ماه در 70% موارد پاک می شود.
– طی 12 ماه در 80% موارد پاک می شود.
– طی 18 ماه در 90% موارد پاک می شود.
لذا حتی اگر ویروسی هم بوده به احتمال خیلی زیاد در این زمان ویروس از بدنتان پاک شده و اینکه الان هم می توانید واکسن بزنید.

سوال:
سلام. من میخوام با روشهای اف دی ای اپروو نوع کم خطر رو هم بهم گزارش بدید. برای کاری لازم دارم. گزارش میدید اونجا؟

جواب:
به طور کل در روش های FDA approved ، هیچ ژنوتایپ کم خطر گزارش نمی شود (چرا که هیچ ارزشی در پیگیری کانسرها ندارد). بنابراین روش هایی که سایر ژنوتایپ ها را گزارش می کند به احتمال زیاد تاییدیه FDA را نداشته و طبق گایدلاین ASCCP خیلی نباید به جوابش تکیه کرد و نگران اش شد. چرا که احتمال مثبت کاذب زیاد است و جواب های متفاوتی از آن می توانید دریافت کنید که خیلی قابل استناد نمی باشد.

سوال:
سلام شما مواردی داشتید که مثبت باشن و زگیل داشته باشن بعد فریز کنن و بعد چند ماه منفی بشه ازمایششون؟

جواب:
بله . با فریز کردن تظاهر بالینی آن برطرف می شود و توجه داشته باشید حتی در مواقع پرخطر مدت زمان پاکسازی HPV های پرخطر از بدن، بدون انجام هرگونه درمان خاص بصورت زیر است:
– طی 8 ماه در 70% موارد پاک می شود.
– طی 12 ماه در 80% موارد پاک می شود.
– طی 18 ماه در 90% موارد پاک می شود.
طولانی ترین زمان پاکسازی مربوط به ویروس HPV 16 است. البته این مدت زمان به قدرت سیستم ایمنی اشخاص بستگی دارد.

سوال:
سلام. شوهر من اچ پی وی داره و من ندارم. بوسه معمولی از لپ هم داشته باشیم ایراد داره؟

جواب:
شرط انتقال زگیل تناسلی این است که پوست به مخاط برخورد بکند.

سوال:
سلام و با احترام. من اچ پی ویم منفی شده تو ازمایشگاه شما و همسرم مثبته. حالا من باردارم. بچه به دنیا بیاد باباش نمیتونه ببوسه بچه رو اخه تو بعضی کامنت ها گفتین انتقال پیدا میکنه با بوسه

جواب:
شرط انتقال زگیل تناسلی این است که پوست به مخاط برخورد بکند و زمانی که زمانی که تماس با مخاط باشه امکان انتقال وجود دارد. برای اینکه خالتان جمع شود تست oral HPV بدهید اگر منفی بود جای نگرانی ندارد.

سوال:
سلام- ببخشید یه سوال دارم. اینکه گفته شده بعد دو سال ویروس از بین میره و 90 درصد اینطوری میشه یعنی 90 درصد ویروس از بین میره و ده درصدش تو بدن میمونه یا 90 درصد احتمال داره که ویروس کلش از تو بدن بره؟سپاس

جواب:
یعنی در 90 درصد موارد کل ویروس (بسته به نوع ویروس دارد)در این تایم توسط سیستم ایمنی قوی از بدن پاک می شود.

سوال:
سلام بر شما. دختر بنده در شرف ازدواج هستن. اقای داماد گویا متوجه زگیل در الت خود شدن و دکتر رفتن و فریز کردن. حالا من دودل شدم که ایا اجازه ازدواج دخترم را با این تفاسیر بدهم یا نه چون میترسم برای اینده اش بد باشد. متوجه شدم که اگر واکسن گارداسیل 9 بزند مصون میشود ولی شک دارم. شما که اگاه هستید لطفا بگویید که ایا اگر قبل ازدواج واکسن بزند با توجه به اینکه واکسن، نوع اچ پی وی که داماد دارد را پوشش میدهد آیا دخترم مشکلی پیدا نمیکند؟ من نمیخواهم به هیچ عنوان ویروس وارد بدن دخترم بشود. آیا با واکسن مصونیت پیدا میکند؟ برقرار باشید

جواب:
تاثیر واکسن در مواردیکه بصورت کامل تزریق نشده و یا بعد از آغاز تماس جنسی انجام شده است، کاهش می یابد و لی توجه داشته باشید که اکثرعفونت های HPV به سرعت توسط سیستم ایمنی بدن پاک شده. مدت زمان پاکسازی HPV های پرخطر از بدن، بدون انجام هرگونه درمان خاص بصورت زیر است:
– طی 8 ماه در 70% موارد پاک می شود.
– طی 12 ماه در 80% موارد پاک می شود.
– طی 18 ماه در 90% موارد پاک می شود.
طولانی ترین زمان پاکسازی مربوط به ویروس HPV 16 است. البته این مدت زمان به قدرت سیستم ایمنی اشخاص بستگی دارد لذا نمی توان اظهار نظر قطعی کرد چنانچه سیستم ایمنی قوی باشد و واکسن هم بزنند ممکنه کاملا از بدن پاک شود و تست مولکولی HPV DNA TESTING می تواند به طور قطعی بگوید که ویروس از بدن پاک شده است یا نه..
توجه داشته باشید واکسن نه گانه با نام تجاری گارداسیل 9 هم با تأئیدیه FDA وارد بازار شده است که علیه ژنوتیپ های 6، 11، 16، 18، 31، 33، 45، 52 و 58 عمل می کند.

سوال:
https://www.mashreghnews.ir/news/861860/%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%A2%D9%86-%DA%86%D9%87-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-HPV-%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF-%D9%88-%D9%85%D8%A7%D9%87-%D8%B9%D8%B3%D9%84-%D8%A8%D9%87-%D8%B4%D9%85%D8%A7-%D9%86%DA%AF%D9%81%D8%AA-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85
سلام. اینجا گفته زدن واکسن گارداسیل عوارض بدی داره و اشتباه محضه. ما حرف کیو باور کنیم!! به خدا من کلافه شدم.
لطفا کمک کنید

جواب:
توصیه بر مبنای تجویز واکسن براسا گایدلاین های اخیر ACIP در سپتامبر ۲۰۱۹ انجمنی در آمریکا هست می باشد . لذا گزارشات منابع معتبر را پیگیری کنید.و توصیه می شود مقاله “کاتی در ارتباط با واکسن HPV (بروز شده)” که در سایت نیلو بارگزاری شده مطالعه فرمایید.

سوال:
سلام و عرض ادب
در پاسخ ها دیدم که نوشتید بوسیدن و عوض کردن پوشک بیماری را انتقال میدهد، مطمئنید؟
– یعنی من و همسرم که ویروس را داریم تا همیشه نمیتوانیم بچه دار بشیم؟ دکتر گفته ویروس داخل بدن شماست 😦
– ما قبل کرونا با خیلی ها روبوسی کردیم یعنی به همه منتقل کردیم؟😔

جواب:
شرط انتقال زگیل تناسلی این است که پوست به مخاط برخورد بکند که ممکن است در سکس دهانی، مقعدی و واژینال اتفاق بیوفتد؛ چون در همه ی این شرایط پوست در تماس با مخاط قرار میگیرد این بیماری از فرد آلوده به فرد سالم منتقل میشود.ویروس گاها تا 3 روز 50% عفونت زایی دارد ولی 99 % موارد ویروس از طریق تماس جنسی منتقل می شود و امکان انتقال از طریق لباس و یا سطوح آلوده بسیار بسیار کم است. در بوسیدن هم به دلیل تماس مخاط امکان انتقال هست. توصیه می شود با روش FDA approved نوع hpv را مشخص کنید اگر از نوع کم خطر باشد با تقویت سیستم ایمنی خیلی جای نگرانی وجود ندارد ولی حتی اگر از نوع پر خطر هم باشد توجه داشته باشید که مدت زمان پاکسازی HPV های پرخطر از بدن، بدون انجام هرگونه درمان خاص بصورت زیر است:
– طی 8 ماه در 70% موارد پاک می شود.
– طی 12 ماه در 80% موارد پاک می شود.
– طی 18 ماه در 90% موارد پاک می شود.
طولانی ترین زمان پاکسازی مربوط به ویروس HPV 16 است. البته این مدت زمان به قدرت سیستم ایمنی اشخاص بستگی دارد، به طور کل به توصیه های زیر دقت کنید: برای پیشگیری و یا حتی مراحل درمان HPV توجه به نکات ذیل مهم است: 1- تجویز واکسن را توصیه می کنم ، چرا که واکسن حداقل جلوی آلوده شدن شما به چند ژنوتایپ شایع HPV را گرفته و در افراد HPV مثبت از آلودگی مجدد آنها به سایر ژنوتایپ های شایع HPV جلوگیری می کند. 2- به نکات ذکر شده در مقاله ” مروری بر روش های درمانی عفونت با HPV ” در همین وب سایت توجه کرده و تا حتی الامکان ایمنی تان را تقویت کنید. این نکات سبب می شود که عفونت HPV پایدار نشود و زودتر توسط بدن پاک شود (مهمترین علت ایجاد کانسر در HPV وجود عفونت پایدار توسط این ویروس می باشد). نظیر: – عدم استعمال دخانیات، – عدم استفاده طولانی مدت از OCPs (یا قرص های ضدبارداری خوراکی)، – انجام تست از ترشحات واژن و دهانه رحم برای تشخیص عفونت های کلامیدیا، HSV type II و یا HIV (امروزه یک پانل برای 11 میکروارگانیسم ایجاد کننده عفونت های منتقله از طریق تماس جنسی (STDs) طراحی شده است که بطور همزمان همه میکروارگانیسم های ایجاد کننده این عفونت ها را شناسایی کرده و با درمان اختصاصی آنها زمینه عفونت در محیط واژن و دهانه رحم را از بین برده و در نتیجه از پایدار شدن HPV جلوگیری می کند. چرا که دیده شده است HPV در محیطی که عفونی می باشد رشد و نمو بهتری پیدا می کند تا در یک محیط سالم در ناحیه واژن و دهانه رحم. – فاکتورهای تغذیه ای (رژیم های کم پروتئین) و غنی از فولات یا ویتامین B9 که رل مهمی در پیشگیری از ابتلاء به عفونت با HPV 16 و دیسپلازی دهانه رحم دارد (توجه شود که این نکته در مورد مصرف قرص های اسیدفولیک جهت پیشگیری از ابتلاء به HPV اثبات نشده است). بنابراین غذاهای غنی از فولات نظیر مارچوبه ( asparagus)، لوبیا قرمز، بروکلی، عدس (lentils)، بامیه (okra)، کلم دکمه ای (brussels sprouts)، نخود فرنگی، نخود ایرانی (chickpeas)، آووکادو، اسفناج، پرتقال، گواوا (guava)، خربزه درختی (papaya)، مانگو، موز، انار (pomegranate)، کاهو، گل کلم، کلم و ماش (mung beans) در این بیماران توصیه می شود. – تشخیص و درمان همزمان عفونت در همسر. – مصرف قهوه گانودرما (هنوز نیازمند مطالعات مبتنی بر شواهد بیشتری برای اثربخشی آن است).

سوال:
سلام.من شوهرم اچ پی وی داره و منم گرفتم اما بدنم مثل اینکه دفع کرده ویروس رو/ حالا که اون مثبته و من منفی بهم میگه من نمیتونم ببوسمت چون الوده ام/ از من فاصله گرفته / واقعا راست میگه که بوسیدن هم انتقال میده؟

جواب:
بله زمانی که تماس با مخاط باشه امکان انتقال وجود دارد.
، توصیه می شود . برای پیشگیری و یا حتی مراحل درمان HPV توجه به نکات ذیل مهم است: 1- تجویز واکسن را توصیه می کنم ، چرا که واکسن حداقل جلوی آلوده شدن شما به چند ژنوتایپ شایع HPV را گرفته و در افراد HPV مثبت از آلودگی مجدد آنها به سایر ژنوتایپ های شایع HPV جلوگیری می کند. 2- به نکات ذکر شده در مقاله ” مروری بر روش های درمانی عفونت با HPV ” در همین وب سایت توجه کرده و تا حتی الامکان ایمنی تان را تقویت کنید. این نکات سبب می شود که عفونت HPV پایدار نشود و زودتر توسط بدن پاک شود (مهمترین علت ایجاد کانسر در HPV وجود عفونت پایدار توسط این ویروس می باشد). نظیر: – عدم استعمال دخانیات، – عدم استفاده طولانی مدت از OCPs (یا قرص های ضدبارداری خوراکی)، – انجام تست از ترشحات واژن و دهانه رحم برای تشخیص عفونت های کلامیدیا، HSV type II و یا HIV (امروزه یک پانل برای 11 میکروارگانیسم ایجاد کننده عفونت های منتقله از طریق تماس جنسی (STDs) طراحی شده است که بطور همزمان همه میکروارگانیسم های ایجاد کننده این عفونت ها را شناسایی کرده و با درمان اختصاصی آنها زمینه عفونت در محیط واژن و دهانه رحم را از بین برده و در نتیجه از پایدار شدن HPV جلوگیری می کند. چرا که دیده شده است HPV در محیطی که عفونی می باشد رشد و نمو بهتری پیدا می کند تا در یک محیط سالم در ناحیه واژن و دهانه رحم. – فاکتورهای تغذیه ای (رژیم های کم پروتئین) و غنی از فولات یا ویتامین B9 که رل مهمی در پیشگیری از ابتلاء به عفونت با HPV 16 و دیسپلازی دهانه رحم دارد (توجه شود که این نکته در مورد مصرف قرص های اسیدفولیک جهت پیشگیری از ابتلاء به HPV اثبات نشده است). بنابراین غذاهای غنی از فولات نظیر مارچوبه ( asparagus)، لوبیا قرمز، بروکلی، عدس (lentils)، بامیه (okra)، کلم دکمه ای (brussels sprouts)، نخود فرنگی، نخود ایرانی (chickpeas)، آووکادو، اسفناج، پرتقال، گواوا (guava)، خربزه درختی (papaya)، مانگو، موز، انار (pomegranate)، کاهو، گل کلم، کلم و ماش (mung beans) در این بیماران توصیه می شود. – تشخیص و درمان همزمان عفونت در همسر. – مصرف قهوه گانودرما (هنوز نیازمند مطالعات مبتنی بر شواهد بیشتری برای اثربخشی آن است).

سوال:
با سلام،ایا از طریق بوسیدن فرزند میشود اچ پی وی را به او منتقل کرد؟
ایا از طریق عوض کردن پوشک و تمیز کردن الت تناسلی نوزاد میشود اچ پی وی را به او منتقل کرد؟

جواب:
شرط انتقال زگیل تناسلی این است که پوست به مخاط برخورد بکند . بوسیدن هم بله امکان انتقال دارد همانطور که گفته شد زمانی که تماس با مخاط باشه امکان انتقال وجود دارد.

سوال:
با سلام، روز خوش
من خواستگاری دارم که از همه نظر خوبه اما بخاطر رابطه قبلیش متاسفانه مبتلا به زگیل شده. من اگه واکسن بزنم و با ایشون ازدواج کنم دیگه در خصوص این بیماری در امانم؟ میتونم بدون مشکل با ایشون رابطه داشته باشم و زندگی طبیعی و بدون استرس ابتلا داشته باشم؟ خیلی ممنون

جواب:
به طور کل توصیه می شود HPV DNA testing انجام شود چرا که مهمترین استراتژی قابل اعتماد برای تشخیص ناقل بودن مردان می باشد. فقط دقت کنید ایا روش مورد استفاده FDA approved بوده یا خیر ، در غیر اینصورت امکان نتایج مثبت و منفی کاذب وجود دارد. و چنانچه از نوع کم خطر HPV باشد جای نگرانی نیست ولی حتما هم شما و هم خواستگارتان باید واکسن بزنید. و باید حتما توجه داشته باشید که تزریق واکسن به معنی معاف شدن فرد از غربالگری روتین کانسر سرویکس نیست، زیرا امکان آلودگی با سایر ژنوتیپ های HPV همچنان وجود دارد و بعلاوه تاثیر واکسن در مواردیکه بصورت کامل تزریق نشده و یا بعد از آغاز تماس جنسی انجام شده است، کاهش می یابد . همچنین توجه داشته باشید که اکثرعفونت های HPV به سرعت توسط سیستم ایمنی بدن پاک شده و به کانسر سرویکس تبدیل نمی شوند. مدت زمان پاکسازی HPV های پرخطر از بدن، بدون انجام هرگونه درمان خاص بصورت زیر است:
– طی 8 ماه در 70% موارد پاک می شود.
– طی 12 ماه در 80% موارد پاک می شود.
– طی 18 ماه در 90% موارد پاک می شود.
طولانی ترین زمان پاکسازی مربوط به ویروس HPV 16 است. البته این مدت زمان به قدرت سیستم ایمنی اشخاص بستگی دارد، به خصوص در بیماران مبتلا به HIV، زمان پاکسازی طولانی تر است که باعث پایداری بیشتر عفونت HPV شده و در نتیجه ریسک کانسر سرویکس مهاجم را افزایش می دهد.
بنابراین توصیه می شود نوع آن بررسی شود تا براساس آن اقدامات بعدی صورت بگیرد

سوال:
سلام . رابطه در حد بوسه و دهان با دهان و نوازش آلت فردی که اچ پی وی داره ما رو آلوده میکنه؟

جواب:
بله احتمال سرایت دارد.

سوال:
سلام. آزمایش ادرار در مشهد برای تشخیص HPV دختران باکره تجویز میشه، حساسیتش خوبه؟ آزمایشگاه دکتر منصف رو شما در مشهد میشناسین، میگن واسه ادرار برو اونجا؟ خوبه من برم اونجا؟ نمیتونم تو کرونا بیام نیلو. تو رو خدا ج بدین.

جواب:
آزمایش ادرار خیلی ارزشی ندارد .
در دختران باکره از کاف واژن نمونه گرفته می شود.و به شرط اینکه پرده ی بکارت سالم باشد. بالای 90% می تواند حساسیت داشته باشد و بنابراین منفی کاذب می شود 10%.
خیر نمی شناسم.

سوال:
با احترام
سپاسگزارم از محبت پاسخ دهنده گرامی
من سوالاتی دارم که ممنون میشم به مقاله ارجاع ندهید چون یکبار پاسخ خانمم رو دادید و ما مقاله را هم خواندیم اما افاقه نکرد. استدعا دارم با ذکر شماره مرحمت بفرمایید.
1. رابطه در حد بوسیدن و رابطه دهان با دهان با فرد مبتلا به زگیل تناسلی، فرد سالم را مبتلا میکند؟
2. اگر خانمی مطمئن باشد که ویروس را از همسرش گرفته و نوع ویروس همسرش مشخص باشد، آیا نوع ویروس خانم نیز همان است؟ یا باید او جداگانه آزمایش دهد؟
3. در پاسخ خانمم گفتید که احتمالش وجود دارد که به اورال HPV مبتلا شده باشد، برای اطمینان خاطر می توانید تست Oral HPV انجام دهید… دادن این تست چه فایده دارد؟ خب وقتی ایشان میداند که اچ پی وی دارد، حالا چه فرقی میکند که اورال هم باشد؟ دانستنش فایده دارد؟
4. به همسرم گفتید که اگر از نوع پر خطر باشد زمان پاکسازی طولانی و نیاز به درمان دارد.. مگر درمان پر خطر با کم خطر چه فرقی میکند وقتی ایشان ضایعه ندارد؟
5. همچنین به ایشان گفتید که تجویز واکسن را توصیه می کنم، چرا که واکسن حداقل جلوی آلوده شدن شما به چند ژنوتایپ شایع HPV را گرفته و در افراد HPV مثبت از آلودگی مجدد آنها به سایر ژنوتایپ های شایع HPV جلوگیری می کند .. وقتی ایشان از من متاسفانه گرفته و ما دو تا هم قراره با هم ارتباط جنسی داشته باشیم، خب نوع هر دو یکی هست، واکسن فایده دارد؟ چه فایده ای؟
6. اگر روزی جواب آزمایش هر دو ما منفی شد دیگر میتوانیم ارتباط جنسی بدون محافظت داشته باشیم یا هنوز بیم وجود ویروس در بدن هر دو ما هست؟
7. ما هر دو واکسن خواهیم زد، واکسن هم نوع ویروس ما را ساپورت میکند. حال سوال اینجاست که اگر بعد از دریافت 3 دز واکسن، آزمایش همسر من امید به خدا منفی شد و آزمایش من مثبت بود، با توجه به صحبت های شما یعنی بدن ایشان ویروس را دفع کرده و سالم شده اند، با این شرط که واکسن هم زده اند پس من میتوانم با ایشان به دور از بیم آلودگی ارتباط داشته باشم، درست است؟

سپاسگزارم از اینکه با ذکر شماره برای من پاسخ خواهید داد.

جواب:
1.بله زمانی که تماس با مخاط باشه امکان انتقال وجود دارد.
2. در تمام روابط جنسی بین طرفین امکان انتقال صد در صد است و همان ویروس منتقل می شود . نیاز نیست همسرتان تست بدهد فقط توجه داشته باشید که با روش FDA approved تست داده باشید .چرا که چنانچه روش FDA approved باشد ژنوتیپ ویروس شما و همسرتان یکی است ولی اگر روش غیر باشد امکان اینکه ژنوتیپ های دیگر نیز نشان دهد وجود دارد. والبته این را هم در نظر داشته باشید که ممکن است به طور مثال سیستم ایمنی یکی از طرفین قوی تر باشد و نوعی از ویروس را پاک کند.
3. نیز به بررسی Oral HPV نیست . این تست را زمانی بررسی می کنند که ریسک بالایی برای ابتلا به سرطان دهانی بویژه در نواحی لوزه ، کریپتهای لوزه، قاعده زبان و حفره دهان باشد و در آ زمان باید بررسی های لازمه صورت بگیرد.
4. نداشتن ضایعه دلیلی برعدم ویروس نمی باشد و توجه داشته باشید که در خیلی از مواقع ضایعه حتی می تواند گاهی نشان دهنده نوع خفیف بیماری باشد. معمولا اگر از نوع پر خطر باشد و هیچ ضایعه ای دیده نشود ممکن است ضایعات در حد میکروسکوپی باشد و بنابراین بسته به نوع آن باید برای بیمار کولپوسوپی انجام شود. و سپس بر مبنای جواب کولپوسکوپی باید بررسی کرد که نیاز به درمان دارد یا نه . به طور کل درمان برای ویروس های کم خطر همان برداشتن زگیل و غیره می باشد ولی درمان برای انواع پرخطر برداشتن منطقه ای که ضایعات میکروسکوپی دارد و بافت اطراف آن می باشد که بسته به توسعه سلول های غیر طبیعی در آن منطقه دارد که جراح بداند چه عمقی را باید بردارد. بنابراین انواع پرخطر نیز نوع و عمق برداشت از بافت منطقه فرق دارد که باید تشخیص برای ان صورت بگیرد.
5. به هر حال درست است که 99% از طریق رابطه جنسی است ولی 1% امکان اینکه از طریق تماس غیر جنسی مثل پروب های واژینال سونوگرافی و یا معاینات آن و یا موارد دیگر امکان آلودگی برای افراد وجود دارد.و بازهم همانطور که گفته شد ایمنی زایی هر فرد با فرد دیگر متفاوت است و متناسب با شرایط سیستم ایمنی افراد می باشد .
6. الان هم می توانید رابطه جنسی داشته باشید چون هر دو مثبت هستید و فقط هم با هم ددر تماس می باشید مشکلی ندارد فقط توجه داشته باشید کمتر در تماس باشید. در صورت منفی شدن hpv تست مولکولی hpv دیگر جای نگرانی نیست.
7. بله تا حد زیادی ممانعت می کند و مشکلی نیست.روند درمان انجام دهید تا اطمینان خاطر حاصل شود.

سوال:
باسلام.پسر23ساله هستم که۵سال پیش رابطه جنسی محدود(دخول نبوده)التم به دستگاه تناسلی ایشون کشیده شده و رابطه دهانی داشتم و بعد ان اصلارابطه جنسی نداشتم و اون فرد بعدش گفتن که hpvدارن و اون موقع باتوجه به سن کمم و عدم اشنایی بااینجوربیماریهاونداشتن علام خاصی توجه نکردم الان که اگاه شدم ودقت بررسی کردم دونهای ریزوتعدادکم زیرالتم مشاهده میکنم که هیچ دردیااینک افزایش یابزرگ بشن هم ندارن و برروی الت و کیسه بیضهم دونقطه سیاه رنگ که قابل لمس نیست مشاهده کردم میخواستم بدونم باتوجه به اینک5سال گذشته ایامن هم مبتلاهستم؟ اگرهستم به چه دکتری مراجعه کنم؟ باتشکرازشما

جواب:
آیا همچنان تظاهر بالینی وجود دارد ؟
به احتمال خیلی زیاد مشکلی نیست .
توجه داشته باشید که مدت زمان پاکسازی HPV های پرخطر از بدن، بدون انجام هرگونه درمان خاص بصورت زیر است:
– طی 8 ماه در 70% موارد پاک می شود.
– طی 12 ماه در 80% موارد پاک می شود.
– طی 18 ماه در 90% موارد پاک می شود.
طولانی ترین زمان پاکسازی مربوط به ویروس HPV 16 است. البته این مدت زمان به قدرت سیستم ایمنی اشخاص بستگی دارد.
توصیه می شود برای اطمینان خاطر تست HPV DNA TESTING را بدهید.
به متخصص اورولوژی می توانید مراجعه کنید.

سوال:
سلام، وقت بخیر.. من خانومی هستم که فروردین سال 96 نامزد کردم. همسرم قبلا ازدواج ناموفق داشتن و از همسرشون جدا شدن. ایشون 6 سال با همسر سابقشون بودن که در سال دوم رابطه با ایشان در نزدیکی کشاله ران چیزی زگیل مانند دیدن که هرازگاهی رشد میکرده و ایشان نخ دور آن میبستن و می افتاده .. بهرحال هر چه بوده جدی نگرفتند و بعد از جدایی با همسرشان و ازدواج با من، من نیز در جریان قرار نگرفتم چون ما در دو شهر متفاوت بودیم و ایشان زمان بودن با من زگیل را با نخ می انداختن. در تمام این مدت ما با هم رابطه داشتیم ولی به اینترکورس ختم نمیشد چون هنوز خونه خودمون نرفتیم اما رابطه محدود و همینطور اورال داشتیم. من از سال 96 نشانه ای نداشتم که شک کنم اما در سال 98 یک هو و زمانی که از ایشان چند ماهی دور بودم متوجه شدم که در قسمت لب بزرگ واژن دانه هایی بیرون زده که فرض را بر عدم رعایت نظافت، استفاده از لباس زیر آلوده و … گذاشتم و چون خارش داشت مدام شستشو میدادم تا خوب شود و بعد از یک هفته برطرف شد. تا الان چیزی مشاهده نکردم اما دقیقا در شهریور 99 که آن برآمدگی را در همسرم دیدم ایشان را مجاب کردم که دکتر بروند و اورولوژیست برای ایشان فریز کردند. دکتر گفتن اچ پی وی هست و علاوه بر اون یک زگیل بزرگ، 8 مورد ریز هم بوده که شبیه جوش بوده که همسرم اصلا متوجه نشدن.
الان من چند سوال مهم دارم چون دوتاییمون واقعا به هم ریختیم .. ممنون میشم به ترتیب جواب بدید:

1. با این تفاسیر و اینکه من هنوز باکره ام، امکان اینکه ویروس وارد بدن من تو این مدت شده باشه چقدره؟
2. باید چجوری مطمئن بشم بدنم ویروس رو داره یا نه؟
3. اگر وارد بدن من شده، تا همیشه هست یا ممکنه خود به خود از بین بره و بدن من عاری از ویروس بشه؟
4. الان که همسر من فریز کردن یعنی دیگه عاری از ویروس میشن؟
5. هر دو ما میتونیم واکسن بزنیم که دیگه ویروس تو بدنمون نباشه و زگیل در نیاد؟
6. اگر بخوایم رابطه بگیریم به صورت کامل، حالا که کاندوم بی فایده است چیکار کنیم که دچار مشکل نشیم؟

متشکرم

جواب:
بله به احتمال زیاد شما هم مبتلا شده اید.
باید تست HPV دهید.
توجه داشته باشید که
اکثرعفونت های HPV به سرعت توسط سیستم ایمنی بدن پاک شده و به کانسر سرویکس تبدیل نمی شوند. مدت زمان پاکسازی HPV های پرخطر از بدن، بدون انجام هرگونه درمان خاص بصورت زیر است:
– طی 8 ماه در 70% موارد پاک می شود.
– طی 12 ماه در 80% موارد پاک می شود.
– طی 18 ماه در 90% موارد پاک می شود.
. لازم به ذکر است در دخترانی که پرده ی بکارت مشکلی پیدا نکرده باشد نمونه از کاف واژن گرفته می شود و دیگر جای گرانی نیست و توصیه می شود حتما تست HPV دهید که نوع HPV مشخص شود. اگر از نوع پر خطر باشد زمان پاکسازی طولانی و نیاز به درمان دارد.
فریز کردن یعنی فقط تظاهر بالینی ندارد و به معنی رفع و پاک سازی ویروس نمی باشد.

HPV حداقل در 72% مردانی که شریک جنسی شان HPV مثبت است، وجود دارد. اما فقط در 8.3% از این مردان زگیل تناسلی مشاهده می شود، به عبارتی اکثر آنها یک عفونت تحت بالینی (subclinical infection) دارند. مردان بعنوان مخزن (reservoirs) و یا حامل (vector) عفونت HPV نقش بازی می کنند، در صورت عدم وجود یک ضایعه کلینیکی ، مهمترین استراتژی قابل اعتماد برای تشخیص ناقل بودن مردان انجام HPV DNA testing می باشد. و اینکه احتمالش وجود دارد که به اورال HPV مبتلا شده باشد. برای اطمینان خاطر می توانید تست Oral HPV انجام دهید. ولی به طورکلبرای پیشگیری و یا حتی مراحل درمان HPV توجه به نکات ذیل مهم است: 1- تجویز واکسن را توصیه می کنم ، چرا که واکسن حداقل جلوی آلوده شدن شما به چند ژنوتایپ شایع HPV را گرفته و در افراد HPV مثبت از آلودگی مجدد آنها به سایر ژنوتایپ های شایع HPV جلوگیری می کند. 2- به نکات ذکر شده در مقاله ” مروری بر روش های درمانی عفونت با HPV ” در همین وب سایت توجه کرده و تا حتی الامکان ایمنی تان را تقویت کنید. این نکات سبب می شود که عفونت HPV پایدار نشود و زودتر توسط بدن پاک شود (مهمترین علت ایجاد کانسر در HPV وجود عفونت پایدار توسط این ویروس می باشد). نظیر: – عدم استعمال دخانیات، – عدم استفاده طولانی مدت از OCPs (یا قرص های ضدبارداری خوراکی)، – انجام تست از ترشحات واژن و دهانه رحم برای تشخیص عفونت های کلامیدیا، HSV type II و یا HIV (امروزه یک پانل برای 11 میکروارگانیسم ایجاد کننده عفونت های منتقله از طریق تماس جنسی (STDs) طراحی شده است که بطور همزمان همه میکروارگانیسم های ایجاد کننده این عفونت ها را شناسایی کرده و با درمان اختصاصی آنها زمینه عفونت در محیط واژن و دهانه رحم را از بین برده و در نتیجه از پایدار شدن HPV جلوگیری می کند. چرا که دیده شده است HPV در محیطی که عفونی می باشد رشد و نمو بهتری پیدا می کند تا در یک محیط سالم در ناحیه واژن و دهانه رحم. – فاکتورهای تغذیه ای (رژیم های کم پروتئین) و غنی از فولات یا ویتامین B9 که رل مهمی در پیشگیری از ابتلاء به عفونت با HPV 16 و دیسپلازی دهانه رحم دارد (توجه شود که این نکته در مورد مصرف قرص های اسیدفولیک جهت پیشگیری از ابتلاء به HPV اثبات نشده است). بنابراین غذاهای غنی از فولات نظیر مارچوبه ( asparagus)، لوبیا قرمز، بروکلی، عدس (lentils)، بامیه (okra)، کلم دکمه ای (brussels sprouts)، نخود فرنگی، نخود ایرانی (chickpeas)، آووکادو، اسفناج، پرتقال، گواوا (guava)، خربزه درختی (papaya)، مانگو، موز، انار (pomegranate)، کاهو، گل کلم، کلم و ماش (mung beans) در این بیماران توصیه می شود. – تشخیص و درمان همزمان عفونت در همسر. – مصرف قهوه گانودرما (هنوز نیازمند مطالعات مبتنی بر شواهد بیشتری برای اثربخشی آن است.

سوال:
سلام روزتون بخیر
خواهش میکنم جواب سوال من رو بدین
چهارسال پیش من و همسرم بدلیل داشتن دونه های سیاه شبیه خال به پزشک مراجعه کردیم
از من تست پاپ اسمیر و اچ پی وی گرفته شد و تشخیصشون نوع ۳۲بد و گفتن اصلا خطرناک نیس و فرستادن پیش دکتر پوست برای فریز،همسرم رو تست نگرفتن و تنها دونه هارو فریز کردن،قبل از عید بدلیل اینکه قصد بچه دار شدن داشتیم برای اطمینان من تمامی چک آپ های لازمه مثل پاپ اسمیر و اچ پی وی و غیره رو انجام دادم و جواب منفی بود.درحال حاضر من باردار هستم ولی باز من و همسرم شک به دلمون هست که ایاایشون با این وجود که نشونه ای نداره و تست اج پیوی من منفی بوده ممکنه داشته باشه و رابطه تو این دوره به ضرر من و جنینم باشه یا نه
لطفا بفرمایین برای اطمینان کامل چه ازمایش و تستی باید همسرم بده ؟
ممنون ازتون

جواب:
نگران نباشید. در تمام روابط جنسی بین طرفین امکان انتقال صد در صد است با توجه به اینکه شما منفی بودید جای نگرانی نیست . مهمترین استراتژی قابل اعتماد برای تشخیص ناقل بودن مردان انجام HPV DNA testing می باشد (. فقط دقت کنید ایا روش مورد استفاده FDA approved بوده یا خیر ، در غیر اینصورت امکان نتایج مثبت و منفی کاذب وجود دارد.
چراکه بطور کلی روش های FDA approved بدین صورت است که:
1- مثبت از نظر دو ژنوتایپ 16 و یا 18 (و گاهی 45)،
2- 2- مثبت از نظر سایر ژنوتایپ های پر خطر (و امکان تفکیک ژنوتایپ ها وجود ندارد و هرگاه در برگه ای سایر ژنوتایپ های پرخطر مثل 31, 33, و غیره گزارش شود نشان دهنده آن است که روش فوق مورد تایید FDAنمی باشد)

سوال:
سلام. مردی هستم 41 ساله. حدودا چهار سال و نیم پیش، چند زگیل تناسلی مشاهده کردم، دکتر نمونه برداری کرد و برای یک آزمایشگاه معتبر ارسال شد که فقط انواع پر خطر را گزارش می کرد و جواب منفی بود، همان زمان، به اصرار خودم مجددا به یک آزمایشگاه که انواع کم خطر را نیز گزارش می کرد رفتم و نوع 11 تشخیص داده شد. همان زمان واکسن گارداسیل هم تزریق کردم (در 37 سالگی). در این مدت هر سه ماه توسط دکتر معاینه می شدم که بعضی وقتها زگیلهایی به تعداد کم و گاهی غیر قابل تشخیص با چشم غیر مسلح ظاهر می شد که کرایو انجام می شد. مدت حدود یک سال زگیلی ظاهر نشد، اما مجددا ظاهر شد، دکتر مجددا نمونه برداری کرد، این بار به یک آزمایشگاه رفتم که انواع کم خطر و پر خطر را گزارش می کرد (به نظرم چندان معتبر نبود) و نوع 18 تشخیص داد! با توجه به اینکه من گارداسیل تزریق کردم و قبلا نوع پر خطر تشخیص داده نشده بود و اینکه آزمایشگاهی که امسال رفتم متدش FDA-Approved نبوده (چون نوع کم خطر را هم گزارش می کرد)، ضمنا همسرم هم در این مدت جواب دو آزمایشش در آزمایشگاه نیلو منفی بوده، آیا ممکن است آزمایشگاه در تشخیص نوع ویروس من اشتباه کرده باشد؟ (به خصوص اینکه شنیده ام نوع 18 معمولا باعث ایجاد زگیل نمی شود) ضمنا با توجه به اینکه هنوز تا 3 ماه قبل یک زگیل ریز توسط دکتر مشاهده شده ولی کرایو شده اند و الان فعلا اثری از زگیل نیست، آیا الان برای تشخیص نوع ویروس می توانم به آزمایشگاه شما مراجعه کنم؟

جواب:
به روش آزمایش در برگه دقت کنید که آیا به روش FDA approved انجام شده است یا خیر، بطور کلی روش های FDA approved بصورت: 1- مثبت از نظر دو ژنوتایپ 16 و یا 18 (و گاهی 45)، 2- مثبت از نظر سایر ژنوتایپ های پر خطر و 3- منفی از نظر همه موارد گزارش می شود و هیچ ژنوتایپ کم خطر گزارش نمی شود (چرا که هیچ ارزشی در پیگیری کانسرها ندارد). بنابراین روش هایی که سایر ژنوتایپ ها را گزارش می کند به احتمال زیاد تاییدیه FDA را نداشته و طبق گایدلاین ASCCP خیلی نباید به جوابش تکیه کرد و نگران اش شد ,
با توجه به اینکه واکسن گارداسیل علیه ژنوتیپ 18 عمل می کند لذا ابتلا شما به این ژنوتیپ خیلی بعید است. از طرفی همسر شما واکسن را نزده اند لذا در صورتیکه شما مبتلا باشید باید به احتمال خیلی زیادی ابتلا به ویروس را نشان دهند ولی فرمودین منفی هستند. با توجه به اینکه روش FDA approved نیست احتمال نتایج مثبت و منفی کاذب وجود دارد. توصیه می شود در آزمایشگاه دیگر که روش FDA approved باشد تست را تکرار کنید .
بله در آزمایشگاه نیلو روش FDA approved است.

سلام عرض ادب و احترام
مرد 42ساله هستم حدود 8سال پیش چند زگیل تناسلی روی پنیس زده شد که با کرایو به ظاهر از بین رفت.الان حدود 9ماه است که هر روز صبح کانودرما استفاده میکنم و هیچ زگیلی ندارم.چگونه میتونم بفهمم که HPV هنوز تو بدنم هست یا نه بی نهایت سپاسگزارم

جواب:
باید با یک روش FDA approved تست HPV دهید.
تست HPV یک تست مولکولی می باشد و تشخیص آن براساس روش های مولکولی صورت می گیرد و وجود یا عدم وجود ژن ویروس مورد بررسی قرار می گیرد.

سوال:
سلام 30ساله اقا هستم اخیرا یک رابطه داشتم ک ایشون دوتا زگیل در دهانه رحم داشتن یماه میگزره اثاری ندارم اما استرس دارم ک گرفتم ایا الان واکسن زدن کمکم میکنه یا بذتر میشم راه حل فهمیدنش چطوره؟و اینکه اصلا درمانی داره من متاهل هستم ولی از روزیکه ارتباط داشتم رابططه ای با همسرم نداشتم

جواب:
HPV حداقل در 72% مردانی که شریک جنسی شان HPV مثبت است، وجود دارد. اما فقط در 8.3% از این مردان زگیل تناسلی مشاهده می شود، به عبارتی اکثر آنها یک عفونت تحت بالینی (subclinical infection) دارند. مردان بعنوان مخزن (reservoirs) و یا حامل (vector) عفونت HPV نقش بازی می کنند، در صورت عدم وجود یک ضایعه کلینیکی ، مهمترین استراتژی قابل اعتماد برای تشخیص ناقل بودن مردان انجام HPV DNA testing می باشد. توصیه می شود در آزمایشگاهی که روش آزمایش FDA approved می باشد این تست انجام شود. ولی به طورکل برای پیشگیری و یا حتی مراحل درمان HPV توجه به نکات ذیل مهم است: 1- تجویز واکسن را توصیه می کنم ، چرا که واکسن حداقل جلوی آلوده شدن شما به چند ژنوتایپ شایع HPV را گرفته و در افراد HPV مثبت از آلودگی مجدد آنها به سایر ژنوتایپ های شایع HPV جلوگیری می کند. 2- به نکات ذکر شده در مقاله ” مروری بر روش های درمانی عفونت با HPV ” در همین وب سایت توجه کرده و تا حتی الامکان ایمنی تان را تقویت کنید. این نکات سبب می شود که عفونت HPV پایدار نشود و زودتر توسط بدن پاک شود (مهمترین علت ایجاد کانسر در HPV وجود عفونت پایدار توسط این ویروس می باشد). نظیر: – عدم استعمال دخانیات، – عدم استفاده طولانی مدت از OCPs (یا قرص های ضدبارداری خوراکی)، – انجام تست از ترشحات واژن و دهانه رحم برای تشخیص عفونت های کلامیدیا، HSV type II و یا HIV (امروزه یک پانل برای 11 میکروارگانیسم ایجاد کننده عفونت های منتقله از طریق تماس جنسی (STDs) طراحی شده است که بطور همزمان همه میکروارگانیسم های ایجاد کننده این عفونت ها را شناسایی کرده و با درمان اختصاصی آنها زمینه عفونت در محیط واژن و دهانه رحم را از بین برده و در نتیجه از پایدار شدن HPV جلوگیری می کند. چرا که دیده شده است HPV در محیطی که عفونی می باشد رشد و نمو بهتری پیدا می کند تا در یک محیط سالم در ناحیه واژن و دهانه رحم. – فاکتورهای تغذیه ای (رژیم های کم پروتئین) و غنی از فولات یا ویتامین B9 که رل مهمی در پیشگیری از ابتلاء به عفونت با HPV 16 و دیسپلازی دهانه رحم دارد (توجه شود که این نکته در مورد مصرف قرص های اسیدفولیک جهت پیشگیری از ابتلاء به HPV اثبات نشده است). بنابراین غذاهای غنی از فولات نظیر مارچوبه ( asparagus)، لوبیا قرمز، بروکلی، عدس (lentils)، بامیه (okra)، کلم دکمه ای (brussels sprouts)، نخود فرنگی، نخود ایرانی (chickpeas)، آووکادو، اسفناج، پرتقال، گواوا (guava)، خربزه درختی (papaya)، مانگو، موز، انار (pomegranate)، کاهو، گل کلم، کلم و ماش (mung beans) در این بیماران توصیه می شود. – تشخیص و درمان همزمان عفونت در همسر. – مصرف قهوه گانودرما (هنوز نیازمند مطالعات مبتنی بر شواهد بیشتری برای اثربخشی آن است.

سوال:
باسلام
۴۶ ساله هستم در سی وسه سالگی به زگیل تناسلی مبتلا شدم و کرایو کردم. در چهل و چهار سالگی واکسن گارداسیل در سه نوبت زدم. پس از شش ماه از ازدواجم خانمم با آزمایش fda approved مشخص شد hpv 16 دارد. بنده دو هفته بعد از نتیجه نست ایشان در آزمایشگاه نیلو تست دادم و جواب تست منفی بود. آیا ممکن است آلوده باشم یا در آینده آلوده شوم

جواب:
به طور کل امکان ابتلا به سایرژنوتیپ های HPV که در واکسن پوشش داده نمی شود، برایتان وجود دارد ولی با توجه به تزریق واکسن و اینکه حتی HPV16 از طریق خانم تان به شما منتقل نشده و جواب آزمایشتان منفی است (در تمام روابط جنسی بین طرفین امکان انتقال صد در صد است) یعنی مصونیت دارید و امکان ابتلا شما به 16HPV خیلی بعید می باشد

سوال:
سلام و خسته نباشید. آیا تست سرولوژی برای تشخیص سابقه ابتلای قبلی به انواع پر خطر و یا کم خطر HPV و ایجاد ایمنی احتمالی بر اثر ابتلای قبلی و یا تزریق واکسن گارداسیل کاربرد دارد؟ اگر کاربرد دارد، آیا این تست در آزمایشگاه شما انجام می شود؟

جواب:
تا کنون درهیچ گایدلاینی توصیه به اندازه گیری آنتی بادی سرمی نشده است حتی برای تعیین اثر بخشی یا efficacy واکسیناسیون نیز کار علمی نمی باشد و هیچ جای دنیا نیز انجام نمی شود . این تست در ازمایشگاه نیلو و باقی آزمایشگاه ها انجام نمی شود.

سوال:
سلام و وقت بخیر، آیا تست سرولوژی برای تشخیص ابتلای قبلی به انواع پر و کم خطر HPV و احیانا ایجاد ایمنی در بدن بر اثر بهبود ابتلای پیشین و یا تزریق واکسن گارداسیل کاربرد دارد؟ اگر پاسخ مثبت است برای چه انواعی از ویروس این تست انجام می شود و آیا در آزمایشگاه شما این تست انجام می شود؟

جواب:
تا کنون درهیچ گایدلاینی توصیه به اندازه گیری آنتی بادی سرمی نشده است حتی برای اثر بخشی یا efficacy واکسیناسیون کار علمی نمی باشد و هیچ جای دنیا نیز انجام نمی شود.

سوال:
سلام خانم هستم ۳۵ ساله روی ناحیه تناسلی ضایعه ای نداشتم منتهی ی بار شیو با دستگاه موکن انجام دادم متوجه ی دونه زگیل شدم و رفتم تست پاپ اسمیر و اچ پی وی انجام دادم پاپ اسمیرم نرمال ولی اچ پی ویم, های ریسک با تایپ های ۳۹ ۶۸ ۵۶ و ۶۶ تشخیص دادن مِتود اچ پی ویم : FDA approved IVD بود. من حدود ۱ سال پارتنر دارم و نمی دونم ایشون ناقل بودن یا خودم ?ولی من چون متوجه شدم بلافاصله تست دادم .تا الان هیچ علائم یا مورد خاصی نداشتم الان سوال من اینه ایشون هم مبتلا هستن ویا باید تست بدن و تستی برای آقایون وجود داره که تشخیص دقیق داده بشه و اینکه من از زمان تشخیص ،رابطه جنسیم رو قطع کردم ولی به پارتنرم توضیح شفاف ندادم که چرا قطع کردم و الان ی مسئله ای که جدیدا برام پیش اومده اینه که پشت لب پایین با زبونم حس می کنم ی برآمدگی هایی شکل گرفته هنوز کاملابیرون نزده ولی نمی دونم زگیل یا حساسیت? آیا برای دهان هم باید تست جداگانه ای انجام بدم؟

جواب:
مجددا جواب آزمایشتان را بررسی کنید چراکه بطور کلی روش های FDA approved بدین صورت است که:
1- مثبت از نظر دو ژنوتایپ 16 و یا 18 (و گاهی 45)،
2- 2- مثبت از نظر سایر ژنوتایپ های پر خطر (و امکان تفکیک ژنوتایپ ها وجود ندارد و هرگاه در برگه ای سایر ژنوتایپ های پرخطر مثل 31, 33, و غیره گزارش شود نشان دهنده آن است که روش فوق مورد تایید FDAنمی باشد)
3- منفی از نظر همه موارد گزارش می شود و هیچ ژنوتایپ کم خطر گزارش نمی شود (چرا که هیچ ارزشی در پیگیری کانسرها ندارد). بنابراین روش هایی که سایر ژنوتایپ ها را گزارش می کند به احتمال زیاد تاییدیه FDA را نداشته و طبق گایدلاین ASCCP خیلی نباید به جوابش تکیه کرد و نگران اش شد.
HPV حداقل در 72% مردانی که شریک جنسی شان HPV مثبت است، وجود دارد. اما فقط در 8.3% از این مردان زگیل تناسلی مشاهده می شود، به عبارتی اکثر آنها یک عفونت تحت بالینی (subclinical infection) دارند. مردان بعنوان مخزن (reservoirs) و یا حامل (vector) عفونت HPV نقش بازی می کنند، در صورت عدم وجود یک ضایعه کلینیکی ، مهمترین استراتژی قابل اعتماد برای تشخیص ناقل بودن مردان انجام HPV DNA testing می باشد. و اینکه احتمالش وجود دارد که به اورال HPV مبتلا شده باشد. برای اطمینان خاطر می توانید تست Oral HPV انجام دهید. ولی به طورکلبرای پیشگیری و یا حتی مراحل درمان HPV توجه به نکات ذیل مهم است: 1- تجویز واکسن را توصیه می کنم ، چرا که واکسن حداقل جلوی آلوده شدن شما به چند ژنوتایپ شایع HPV را گرفته و در افراد HPV مثبت از آلودگی مجدد آنها به سایر ژنوتایپ های شایع HPV جلوگیری می کند. 2- به نکات ذکر شده در مقاله ” مروری بر روش های درمانی عفونت با HPV ” در همین وب سایت توجه کرده و تا حتی الامکان ایمنی تان را تقویت کنید. این نکات سبب می شود که عفونت HPV پایدار نشود و زودتر توسط بدن پاک شود (مهمترین علت ایجاد کانسر در HPV وجود عفونت پایدار توسط این ویروس می باشد). نظیر: – عدم استعمال دخانیات، – عدم استفاده طولانی مدت از OCPs (یا قرص های ضدبارداری خوراکی)، – انجام تست از ترشحات واژن و دهانه رحم برای تشخیص عفونت های کلامیدیا، HSV type II و یا HIV (امروزه یک پانل برای 11 میکروارگانیسم ایجاد کننده عفونت های منتقله از طریق تماس جنسی (STDs) طراحی شده است که بطور همزمان همه میکروارگانیسم های ایجاد کننده این عفونت ها را شناسایی کرده و با درمان اختصاصی آنها زمینه عفونت در محیط واژن و دهانه رحم را از بین برده و در نتیجه از پایدار شدن HPV جلوگیری می کند. چرا که دیده شده است HPV در محیطی که عفونی می باشد رشد و نمو بهتری پیدا می کند تا در یک محیط سالم در ناحیه واژن و دهانه رحم. – فاکتورهای تغذیه ای (رژیم های کم پروتئین) و غنی از فولات یا ویتامین B9 که رل مهمی در پیشگیری از ابتلاء به عفونت با HPV 16 و دیسپلازی دهانه رحم دارد (توجه شود که این نکته در مورد مصرف قرص های اسیدفولیک جهت پیشگیری از ابتلاء به HPV اثبات نشده است). بنابراین غذاهای غنی از فولات نظیر مارچوبه ( asparagus)، لوبیا قرمز، بروکلی، عدس (lentils)، بامیه (okra)، کلم دکمه ای (brussels sprouts)، نخود فرنگی، نخود ایرانی (chickpeas)، آووکادو، اسفناج، پرتقال، گواوا (guava)، خربزه درختی (papaya)، مانگو، موز، انار (pomegranate)، کاهو، گل کلم، کلم و ماش (mung beans) در این بیماران توصیه می شود. – تشخیص و درمان همزمان عفونت در همسر. – مصرف قهوه گانودرما (هنوز نیازمند مطالعات مبتنی بر شواهد بیشتری برای اثربخشی آن است.

سوال:
سلام..بنده مرد هستم اخیرا دوتا زگیل روی الت تناسلی من زده که رفتم دکتر و گفتن انتقال پبدا نمیکنه..الان پارتنرم روی واژن خودش چنتا زده و ازمایش داد hpvنوع 66 تشخیص داده شده..چه راه حلی وجود داره؟

جواب:
توصیه می کنم به این نکات دقت کنید. برای پیشگیری و یا حتی مراحل درمان HPV توجه به نکات ذیل مهم است: 1- تجویز واکسن را توصیه می کنم ، چرا که واکسن حداقل جلوی آلوده شدن شما به چند ژنوتایپ شایع HPV را گرفته و در افراد HPV مثبت از آلودگی مجدد آنها به سایر ژنوتایپ های شایع HPV جلوگیری می کند. 2- به نکات ذکر شده در مقاله ” مروری بر روش های درمانی عفونت با HPV ” در همین وب سایت توجه کرده و تا حتی الامکان ایمنی تان را تقویت کنید. این نکات سبب می شود که عفونت HPV پایدار نشود و زودتر توسط بدن پاک شود (مهمترین علت ایجاد کانسر در HPV وجود عفونت پایدار توسط این ویروس می باشد). نظیر: – عدم استعمال دخانیات، – عدم استفاده طولانی مدت از OCPs (یا قرص های ضدبارداری خوراکی)، – انجام تست از ترشحات واژن و دهانه رحم برای تشخیص عفونت های کلامیدیا، HSV type II و یا HIV (امروزه یک پانل برای 11 میکروارگانیسم ایجاد کننده عفونت های منتقله از طریق تماس جنسی (STDs) طراحی شده است که بطور همزمان همه میکروارگانیسم های ایجاد کننده این عفونت ها را شناسایی کرده و با درمان اختصاصی آنها زمینه عفونت در محیط واژن و دهانه رحم را از بین برده و در نتیجه از پایدار شدن HPV جلوگیری می کند. چرا که دیده شده است HPV در محیطی که عفونی می باشد رشد و نمو بهتری پیدا می کند تا در یک محیط سالم در ناحیه واژن و دهانه رحم. – فاکتورهای تغذیه ای (رژیم های کم پروتئین) و غنی از فولات یا ویتامین B9 که رل مهمی در پیشگیری از ابتلاء به عفونت با HPV 16 و دیسپلازی دهانه رحم دارد (توجه شود که این نکته در مورد مصرف قرص های اسیدفولیک جهت پیشگیری از ابتلاء به HPV اثبات نشده است). بنابراین غذاهای غنی از فولات نظیر مارچوبه ( asparagus)، لوبیا قرمز، بروکلی، عدس (lentils)، بامیه (okra)، کلم دکمه ای (brussels sprouts)، نخود فرنگی، نخود ایرانی (chickpeas)، آووکادو، اسفناج، پرتقال، گواوا (guava)، خربزه درختی (papaya)، مانگو، موز، انار (pomegranate)، کاهو، گل کلم، کلم و ماش (mung beans) در این بیماران توصیه می شود. – تشخیص و درمان همزمان عفونت در همسر. – مصرف قهوه گانودرما (هنوز نیازمند مطالعات مبتنی بر شواهد بیشتری برای اثربخشی آن است

سوال:
سلام آقای دکتر.اگه مردی ضایعه نداشته باشه روپوستش ولی سابقه ی زگیل رو داشته باشه چجوری میشه اثبات کرد که مبتلاست یانه

جواب:
در صورت عدم وجود یک ضایعه کلینیکی ، مهمترین استراتژی قابل اعتماد برای تشخیص ناقل بودن مردان انجام تست HPV DNA testing می باشد ) برای نمونه برداری, لزوما نیازی به نمونه گیری از زگیل نیست(. فقط دقت کنید ایا روش مورد استفاده FDA approved بوده یا خیر ، در غیر اینصورت امکان نتایج مثبت و منفی کاذب وجود دارد.

سئوال:
سلام.من 29 سالمه.مرد هستم.قبلا با کسی ازتباط داشتم ولی نمیدونم مبتلا بوده یا نه…چند ماهه نامزد کردم و با نامزدم ارتباط دارم ولی بدون سکس (دخول).پنج ماه پیش یه ضایعه در کشاله ران داشتم که فوق تخصص مجاری مردان دیدن گفتن این وارت هست و کرایو کردن.پاور فیت هم مصرف کردم.سه ماه بعدش یه دونه هایی روی الت داشتم متخصص پوست فقط عکسشو دیدن گفتن احتمالا وارت هست ولی مراجعه کردم همون دکتر فوق تخصص مجاری اداری و دیدن گفتن از نظر من وارت نیست و اسکین تگ هست و با این وجود برات بخوای کرایو میکنم..منم رفتم ازمایشگاه فقط از مجرا نمونه گرفتن و جواب هم منفی بود.اولین دوز واکسن رو هم زدم.ایا این ازمایش قابل قبوله؟

جواب:
بهتر بود از پوست ناحیه گلنس ، شفت و بیضه هم نمونه برداری می شد.

سئوال:
سلام آیا ویروس در ترشحات واژن هم وجود داره یا فقط تماس با خود زگیل باعث ابتلای مرد میشه؟

جواب:
در ترشحات هم وجود دارد.

سئوال:
سلام برای قارچ باید آزمایش دهیم

جواب:
مفهوم نیست ، جنس تان ، علایم بالینی ، وجود التهاب در چه منطقه ای؟

سئوال:
سلام وقتتون بخیر
من ۲۶ ساله و اقا هستم
من حدود ۱ ساله با پارتنرم رابطه دارم و الان کنار مقعد پارتنرم زگیل مشاهده شده و ازشون نمونه برداری کردن . خواستم بدونم من چجور نمونه برداری باید کنم که کامل باشه و به دکترم بگم که برام بنویسه . و اینکه پارتنرم خبلی ترسیده واقعا hpv خطرناک هست یا خیر چون واقعا دو نفرمون استرس خیلی شدیدی رو داریم حس میکنیم . با تشکر از سایت خوبتون

جواب:
نگران نباشید همانطور که در متن مقاله فوق آمده است از چهار نقطه نمونه برداری انجام می شود. بطور کلی به توصیه ذیل عمل کنید.
برای پیشگیری و یا حتی مراحل درمان HPV توجه به نکات ذیل مهم است:

1- تجویز واکسن را توصیه می کنم ، چرا که واکسن حداقل جلوی آلوده شدن شما به چند ژنوتایپ شایع HPV را گرفته و در افراد HPV مثبت از آلودگی مجدد آنها به سایر ژنوتایپ های شایع HPV جلوگیری می کند.

2- به نکات ذکر شده در مقاله ” مروری بر روش های درمانی عفونت با HPV ” در همین وب سایت توجه کرده و تا حتی الامکان ایمنی تان را تقویت کنید. این نکات سبب می شود که عفونت HPV پایدار نشود و زودتر توسط بدن پاک شود (مهمترین علت ایجاد کانسر در HPV وجود عفونت پایدار توسط این ویروس می باشد). نظیر:

– عدم استعمال دخانیات،

– عدم استفاده طولانی مدت از OCPs (یا قرص های ضدبارداری خوراکی)،

– انجام تست از ترشحات واژن و دهانه رحم برای تشخیص عفونت های کلامیدیا، HSV type II و یا HIV (امروزه یک پانل برای 11 میکروارگانیسم ایجاد کننده عفونت های منتقله از طریق تماس جنسی (STDs) طراحی شده است که بطور همزمان همه میکروارگانیسم های ایجاد کننده این عفونت ها را شناسایی کرده و با درمان اختصاصی آنها زمینه عفونت در محیط واژن و دهانه رحم را از بین برده و در نتیجه از پایدار شدن HPV جلوگیری می کند.

چرا که دیده شده است HPV در محیطی که عفونی می باشد رشد و نمو بهتری پیدا می کند تا در یک محیط سالم در ناحیه واژن و دهانه رحم.

– فاکتورهای تغذیه ای (رژیم های کم پروتئین) و غنی از فولات یا ویتامین B9 که رل مهمی در پیشگیری از ابتلاء به عفونت با HPV 16 و دیسپلازی دهانه رحم دارد (توجه شود که این نکته در مورد مصرف قرص های اسیدفولیک جهت پیشگیری از ابتلاء به HPV اثبات نشده است).

بنابراین غذاهای غنی از فولات نظیر مارچوبه ( asparagus)، لوبیا قرمز، بروکلی، عدس (lentils)، بامیه (okra)، کلم دکمه ای (brussels sprouts)، نخود فرنگی، نخود ایرانی (chickpeas)، آووکادو، اسفناج، پرتقال، گواوا (guava)، خربزه درختی (papaya)، مانگو، موز، انار (pomegranate)، کاهو، گل کلم، کلم و ماش (mung beans) در این بیماران توصیه می شود.

– تشخیص و درمان همزمان عفونت در همسر.

– مصرف قهوه گانودرما (هنوز نیازمند مطالعات مبتنی بر شواهد بیشتری برای اثربخشی آن است).

سئوال:
سلام اگر hpv 18 در تست hpv dna منفی شود امکان دارد این ویروس در دهان وجود داشته باشد؟

جواب:
ترشحات واژن و یا سرویکس با نمونه دهان فرق می کند.

سئوال:
حدود یکسال و نیم پیش با خانمی رابطه داشتم که مبتلا به hpv تایپ 16 بوده و اخیرا متوجه شدم که به HPV مبتلا شده ام. درمان کرایو کردم اما هنوز بصورت ریز زگیل ها رو می بینم. خوشبختانه همسرم مبتلا نشده و میخواستم در خصوص واکسن گارداسیل از شما سوال کنم، چون برخی جاها از بیفایده بودن یا حتی خطرناک بودن تزریق این واکسن صحبت کرده اند. ممنون میشم نظر شما رو بدونم
https://www.google.com/amp/s/www.yjc.ir/fa/amp/news/6559139

جواب:
توصیه می کنم به این نکات دقت کنید.
برای پیشگیری و یا حتی مراحل درمان HPV توجه به نکات ذیل مهم است:

1- تجویز واکسن را توصیه می کنم ، چرا که واکسن حداقل جلوی آلوده شدن شما به چند ژنوتایپ شایع HPV را گرفته و در افراد HPV مثبت از آلودگی مجدد آنها به سایر ژنوتایپ های شایع HPV جلوگیری می کند.

2- به نکات ذکر شده در مقاله ” مروری بر روش های درمانی عفونت با HPV ” در همین وب سایت توجه کرده و تا حتی الامکان ایمنی تان را تقویت کنید. این نکات سبب می شود که عفونت HPV پایدار نشود و زودتر توسط بدن پاک شود (مهمترین علت ایجاد کانسر در HPV وجود عفونت پایدار توسط این ویروس می باشد). نظیر:

– عدم استعمال دخانیات،

– عدم استفاده طولانی مدت از OCPs (یا قرص های ضدبارداری خوراکی)،

– انجام تست از ترشحات واژن و دهانه رحم برای تشخیص عفونت های کلامیدیا، HSV type II و یا HIV (امروزه یک پانل برای 11 میکروارگانیسم ایجاد کننده عفونت های منتقله از طریق تماس جنسی (STDs) طراحی شده است که بطور همزمان همه میکروارگانیسم های ایجاد کننده این عفونت ها را شناسایی کرده و با درمان اختصاصی آنها زمینه عفونت در محیط واژن و دهانه رحم را از بین برده و در نتیجه از پایدار شدن HPV جلوگیری می کند.

چرا که دیده شده است HPV در محیطی که عفونی می باشد رشد و نمو بهتری پیدا می کند تا در یک محیط سالم در ناحیه واژن و دهانه رحم.

– فاکتورهای تغذیه ای (رژیم های کم پروتئین) و غنی از فولات یا ویتامین B9 که رل مهمی در پیشگیری از ابتلاء به عفونت با HPV 16 و دیسپلازی دهانه رحم دارد (توجه شود که این نکته در مورد مصرف قرص های اسیدفولیک جهت پیشگیری از ابتلاء به HPV اثبات نشده است).

بنابراین غذاهای غنی از فولات نظیر مارچوبه ( asparagus)، لوبیا قرمز، بروکلی، عدس (lentils)، بامیه (okra)، کلم دکمه ای (brussels sprouts)، نخود فرنگی، نخود ایرانی (chickpeas)، آووکادو، اسفناج، پرتقال، گواوا (guava)، خربزه درختی (papaya)، مانگو، موز، انار (pomegranate)، کاهو، گل کلم، کلم و ماش (mung beans) در این بیماران توصیه می شود.

– تشخیص و درمان همزمان عفونت در همسر.

– مصرف قهوه گانودرما (هنوز نیازمند مطالعات مبتنی بر شواهد بیشتری برای اثربخشی آن است).

سئوال:
سلام، خسته نباشید.
من مرد هستم و تقریبا دو سال پیش به HPV مبتلا شدم. تعداد زگیل‌ها کم و سایز اونها کوچک بودن اما نوع ویروس رو نمی‌دونم. بدون دخالت من بعد از حدود ۱۸ ماه از بین رفتن. الان دو هفته هست که احساس می‌کنم برگشتن. چون اندازه خیلی کوچک با تعداد کم تا هست.
می‌خواستم ازتون بپرسم این دلیل بر خطرناک بودن نوع بیماری هست؟ امکان بدخیم شدن داره؟
این رو هم اضافه کنم که بیشتر از سه ماه هست که استرس و بی‌خوابی شدیدی برای مسائل دیگه دارم که البته نمی‌دونم ربطی به این موضوع داره یا نه.

جواب:
توی این فاصله سکس با پارتنر دیگری داشته اید. به توصیه های ذیل عمل کنید.
برای پیشگیری و یا حتی مراحل درمان HPV توجه به نکات ذیل مهم است:

1- تجویز واکسن را توصیه می کنم ، چرا که واکسن حداقل جلوی آلوده شدن شما به چند ژنوتایپ شایع HPV را گرفته و در افراد HPV مثبت از آلودگی مجدد آنها به سایر ژنوتایپ های شایع HPV جلوگیری می کند.

2- به نکات ذکر شده در مقاله ” مروری بر روش های درمانی عفونت با HPV ” در همین وب سایت توجه کرده و تا حتی الامکان ایمنی تان را تقویت کنید. این نکات سبب می شود که عفونت HPV پایدار نشود و زودتر توسط بدن پاک شود (مهمترین علت ایجاد کانسر در HPV وجود عفونت پایدار توسط این ویروس می باشد). نظیر:

– عدم استعمال دخانیات،

– عدم استفاده طولانی مدت از OCPs (یا قرص های ضدبارداری خوراکی)،

– انجام تست از ترشحات واژن و دهانه رحم برای تشخیص عفونت های کلامیدیا، HSV type II و یا HIV (امروزه یک پانل برای 11 میکروارگانیسم ایجاد کننده عفونت های منتقله از طریق تماس جنسی (STDs) طراحی شده است که بطور همزمان همه میکروارگانیسم های ایجاد کننده این عفونت ها را شناسایی کرده و با درمان اختصاصی آنها زمینه عفونت در محیط واژن و دهانه رحم را از بین برده و در نتیجه از پایدار شدن HPV جلوگیری می کند.

چرا که دیده شده است HPV در محیطی که عفونی می باشد رشد و نمو بهتری پیدا می کند تا در یک محیط سالم در ناحیه واژن و دهانه رحم.

– فاکتورهای تغذیه ای (رژیم های کم پروتئین) و غنی از فولات یا ویتامین B9 که رل مهمی در پیشگیری از ابتلاء به عفونت با HPV 16 و دیسپلازی دهانه رحم دارد (توجه شود که این نکته در مورد مصرف قرص های اسیدفولیک جهت پیشگیری از ابتلاء به HPV اثبات نشده است).

بنابراین غذاهای غنی از فولات نظیر مارچوبه ( asparagus)، لوبیا قرمز، بروکلی، عدس (lentils)، بامیه (okra)، کلم دکمه ای (brussels sprouts)، نخود فرنگی، نخود ایرانی (chickpeas)، آووکادو، اسفناج، پرتقال، گواوا (guava)، خربزه درختی (papaya)، مانگو، موز، انار (pomegranate)، کاهو، گل کلم، کلم و ماش (mung beans) در این بیماران توصیه می شود.

– تشخیص و درمان همزمان عفونت در همسر.

– مصرف قهوه گانودرما (هنوز نیازمند مطالعات مبتنی بر شواهد بیشتری برای اثربخشی آن است).

سئوال:
سلام خسه نباشید
دوتا سوال داشتم …
۱. ایاممکن است فردی بدون هیچگونه رابطه جنسی‌ای به زگیل تناسلی مبتلا شود؟چگونه؟

۲.ایا زگیل‌هایی که برروی دست در می‌آیند درصورت بخورد انها به ناحیه تناسلی به زگیل تناسلی تبدیل میشوند؟

جواب:
راههای انتقال جنسی برای این ویروس گزارش شده ولی بسیار نادر است. الان یادم نمی آید ولی در یکی از مقالاتی که در مورد HPV در همین وب سایت است تمام راههای غیر جنسی را نام برده ام. آنرا بخوانید.
2- خیر

سئوال:
سلام من ۳۲ سالمه و تقریبا 2.5 هست که میدانم زیگیل دارم دکتر هم تشخیص اچ پی وی داده ولی نوعش را نمیدانم آیا میتوانم الان آزمایش بدهم و آیا سخت هست ؟؟ یا بذارم هر موقع ( که معمولا ماهی یکبار است ) که این زیگیل بیرون زد بروم تا از روی خودش نمونه برداری کنند)

جواب:
شما برای درمان زگیل نیاز به آزمایش ندارید مگر اینکه بخواهید رفع نگرانی کند برای شما
یک سری توصیه های عمومی است برای این مسئله که به آن عمل کنید.

برای پیشگیری و یا حتی مراحل درمان HPV توجه به نکات ذیل مهم است:

1- تجویز واکسن را توصیه می کنم ، چرا که واکسن حداقل جلوی آلوده شدن شما به چند ژنوتایپ شایع HPV را گرفته و در افراد HPV مثبت از آلودگی مجدد آنها به سایر ژنوتایپ های شایع HPV جلوگیری می کند.

2- به نکات ذکر شده در مقاله ” مروری بر روش های درمانی عفونت با HPV ” در همین وب سایت توجه کرده و تا حتی الامکان ایمنی تان را تقویت کنید. این نکات سبب می شود که عفونت HPV پایدار نشود و زودتر توسط بدن پاک شود (مهمترین علت ایجاد کانسر در HPV وجود عفونت پایدار توسط این ویروس می باشد). نظیر:

– عدم استعمال دخانیات،

– عدم استفاده طولانی مدت از OCPs (یا قرص های ضدبارداری خوراکی)،

– انجام تست از ترشحات واژن و دهانه رحم برای تشخیص عفونت های کلامیدیا، HSV type II و یا HIV (امروزه یک پانل برای 11 میکروارگانیسم ایجاد کننده عفونت های منتقله از طریق تماس جنسی (STDs) طراحی شده است که بطور همزمان همه میکروارگانیسم های ایجاد کننده این عفونت ها را شناسایی کرده و با درمان اختصاصی آنها زمینه عفونت در محیط واژن و دهانه رحم را از بین برده و در نتیجه از پایدار شدن HPV جلوگیری می کند.

چرا که دیده شده است HPV در محیطی که عفونی می باشد رشد و نمو بهتری پیدا می کند تا در یک محیط سالم در ناحیه واژن و دهانه رحم.

– فاکتورهای تغذیه ای (رژیم های کم پروتئین) و غنی از فولات یا ویتامین B9 که رل مهمی در پیشگیری از ابتلاء به عفونت با HPV 16 و دیسپلازی دهانه رحم دارد (توجه شود که این نکته در مورد مصرف قرص های اسیدفولیک جهت پیشگیری از ابتلاء به HPV اثبات نشده است).

بنابراین غذاهای غنی از فولات نظیر مارچوبه ( asparagus)، لوبیا قرمز، بروکلی، عدس (lentils)، بامیه (okra)، کلم دکمه ای (brussels sprouts)، نخود فرنگی، نخود ایرانی (chickpeas)، آووکادو، اسفناج، پرتقال، گواوا (guava)، خربزه درختی (papaya)، مانگو، موز، انار (pomegranate)، کاهو، گل کلم، کلم و ماش (mung beans) در این بیماران توصیه می شود.

– تشخیص و درمان همزمان عفونت در همسر.

– مصرف قهوه گانودرما (هنوز نیازمند مطالعات مبتنی بر شواهد بیشتری برای اثربخشی آن است).

سئوال:
سلام اقای دکتر من بیست یک سالمه دقیقا ۵ماه پیشش اولین‌بار با یک دختری ک باکره بود سکس از معقد داشتم اونم هم بار اولش بود اخرین سکسم بیش تر از ۴ماه پیش و من از اون موقع با هیچ کس هیچ مدل رابطه ای نداشتم الان اون دختر میگه ک مبتلا ب hpvدهانی شده ک میگه من ناقل بودم اما من نه اصلا سکس داشتم ن هیچی و هیچ زگیل علائمی هم ندارم.باید آزمایش بدم؟ چه آزمایشی؟ من ورزشکار هستم فکر میکنم سیستم ایمنی قوی داشته‌باشم ممنون میشم راهنماییم کنید خیلی ذهنم مشغوله مرسی

جواب:
احتمالش خیلی ضعیف است ولی برای اطمینان خاطر می توانید از ترشحات مجرا و سه قسمت از پوست مناطق شفت ، گلنس و بیضه نمونه برداری انجام شده و نتیجه اش را برایم بنویسید.

سئوال:
سلام آقاي دكتر خانمى ٣٨ ساله ام من به جز همسرم شريك جنسي نداشتم بهمن ماه تست دادم تايپ٣١ مثبت شد آزمايشگاه پارس طب ونك و تا جايي كه برگه رو ديدم Fda درج نشده بعد هم بيوپسي دادم كه خوب بود نسبتا cin نداشتم و سرويست مزمن كه دكتر فريز انجام داد و گفت بعدش براي hpv درمان dbd برات انجام ميدم
مشكل من اينجاست كه همسرم فروردين آزمايشگاه شما تست hpv داده و كلا تمامش منفي هست !!! آخه چطور ممكنه چون ما روابط جنسي بينمون برقرار بوده مگه ميشه يكي داشته باشه يكي نه؟
من ٤ بهمن تست دادم
الان بايد چه كار كنم ؟ دوباره تست بدم؟ذهنم خيلي درگيره لطفا كمكم كنيد

جواب:
نگران نباشید روش های که FDA approved نیستند امکان اینکه نتایج کاذب داشته باشند زیاد است. ولی از طرفی هم این احتمال وجود دارد که سیستم ایمنی شوهرتان بهتر بوده و زودتر ویروس را پاک کرده ولی بطور کلی توصیه می کنم:
برای پیشگیری و یا حتی مراحل درمان HPV توجه به نکات ذیل مهم است:

1- تجویز واکسن را توصیه می کنم ، چرا که واکسن حداقل جلوی آلوده شدن شما به چند ژنوتایپ شایع HPV را گرفته و در افراد HPV مثبت از آلودگی مجدد آنها به سایر ژنوتایپ های شایع HPV جلوگیری می کند.

2- به نکات ذکر شده در مقاله ” مروری بر روش های درمانی عفونت با HPV ” در همین وب سایت توجه کرده و تا حتی الامکان ایمنی تان را تقویت کنید. این نکات سبب می شود که عفونت HPV پایدار نشود و زودتر توسط بدن پاک شود (مهمترین علت ایجاد کانسر در HPV وجود عفونت پایدار توسط این ویروس می باشد). نظیر:

– عدم استعمال دخانیات،

– عدم استفاده طولانی مدت از OCPs (یا قرص های ضدبارداری خوراکی)،

– انجام تست از ترشحات واژن و دهانه رحم برای تشخیص عفونت های کلامیدیا، HSV type II و یا HIV (امروزه یک پانل برای 11 میکروارگانیسم ایجاد کننده عفونت های منتقله از طریق تماس جنسی (STDs) طراحی شده است که بطور همزمان همه میکروارگانیسم های ایجاد کننده این عفونت ها را شناسایی کرده و با درمان اختصاصی آنها زمینه عفونت در محیط واژن و دهانه رحم را از بین برده و در نتیجه از پایدار شدن HPV جلوگیری می کند.

چرا که دیده شده است HPV در محیطی که عفونی می باشد رشد و نمو بهتری پیدا می کند تا در یک محیط سالم در ناحیه واژن و دهانه رحم.

– فاکتورهای تغذیه ای (رژیم های کم پروتئین) و غنی از فولات یا ویتامین B9 که رل مهمی در پیشگیری از ابتلاء به عفونت با HPV 16 و دیسپلازی دهانه رحم دارد (توجه شود که این نکته در مورد مصرف قرص های اسیدفولیک جهت پیشگیری از ابتلاء به HPV اثبات نشده است).

بنابراین غذاهای غنی از فولات نظیر مارچوبه ( asparagus)، لوبیا قرمز، بروکلی، عدس (lentils)، بامیه (okra)، کلم دکمه ای (brussels sprouts)، نخود فرنگی، نخود ایرانی (chickpeas)، آووکادو، اسفناج، پرتقال، گواوا (guava)، خربزه درختی (papaya)، مانگو، موز، انار (pomegranate)، کاهو، گل کلم، کلم و ماش (mung beans) در این بیماران توصیه می شود.

– تشخیص و درمان همزمان عفونت در همسر.

– مصرف قهوه گانودرما (هنوز نیازمند مطالعات مبتنی بر شواهد بیشتری برای اثربخشی آن است).

سئوال:
سلام ببخشید آزمایشی که نشان میدهد میکروب hpvدر دهان وحلق هست چطورانجام میشه و منظورتون تست از ترشحات مجرا یعنی کدوم ترشحات همون مایع منی را میگید

جواب:
یک مقاله ای در همین وب سایت است به نام HPV دهانی ، مراحل گرفتن نمونه در آن ذکر شده است. نه یک سوآپ شبیه گوش پاک کن داخل مجرای ورودی ادرارتان می کنم و از سلولهای آنجا نمونه برداری می شود.

سئوال:
سلام مردم 28ساله خانمم زگیل داشت لیزرکردخوب شدواکسن هم 3نوبت زدن من هم چندتاریزداشتم که باسرکه سیب خوب شدن نیازی هست واکسن برنم چون دکترامیگن فایده نداره بعدواسه بچه دارشدن این ویروس درمنی هست یاخیرواگرپرخطرباشدیعنی کشنده هست

جواب:
بطور کلی توصیه من در ایران بدلیل آنکه واکسیناسیون ملی در سنین 11 تا 13 سالگی را نداریم ، توصیه می کنم در هر سنی که می شه واکسن تجویز بشود. هیج تاثیری هم در باروری ندارد.

سئوال:
با سلام بنده مدت یکساله که با فردی رابطه دارم و یک برامدگی روی پوست کیسه بیضه دیدم شبیه به حالت جمع شدن چربی زیر پوستی میخواستم ببینم ممکنه hpv باشه و برای اطمینان آزمایشی برای مردان هست و یا مشاهده چ متخصصی نیازه اورولوژ یا پوست؟در طی یکسال همین یدونه بوده و تغییری در سایز و شکل نداشته ممنون

جواب:
بهتر است ابتدا توسط یک متخصص پوست ویزیت شود و درصورت صلاحدید ایشان تست انجام شود.

سئوال:
دکتر سلام
چند روزیه چندتا لکه یا خال سیاه رو شفت التم مشاهده کردم خیلی نگرانم بنظرتون این ها hpvاند یا خیر؟ البته بگم ک حالت کلمی ندارند خال ها مشکی و کوچک هستند

جواب:
خیر ، خیلی بعید است. خارش ، سوزش چیزی ندارید.؟

سئوال:
با عرض سلام من همسرم از زگیل روی آلت نمونه گیری کردند و جواب hpv نوع ۶ بود و روش مورد تایید fdaنبود آیا ممکن هست نوع های دیگه هم داشته باشه ؟ نمونه گیری از زگیل تا چند درصد درست هست؟

جواب:
ممکن است که انواع دیگری باشد ، نمونه زگیل فقط برای تشخیص low risk ها ارزش دارد.

سئوال:
سلام من بخاطر یه زگیل کوچیک ازمایش hpv با روش نمونه اسپرم دادم جوابم منفی بوده ولی 4 ماه بعد مراجعه کردم پزشک پوست گفتن 100 درصد شما زگیل الت تناسلی دارین میخواستم بدونم من باید به کدوم نطر اکتفا کنم لطفا جواب بدین که من چیکار باید بکنم

جواب:
آزمایش اسپرم خیلی برای تست HPV مناسب نیست و موارد منفی کاذب تست زیاد است.

سئوال:
سلام و خسته نباشید
من دوتا سوال داشتم واقعا ممنون میشم جواب بدین
۱. من در کناره کاسه بیضه یکسری دانه‌هایی میبینم که مانند جوش های نوک سفید هستند که حدود دو سه هفته است درامده‌اند و تعداد انها درحال کم شدن است چون من در جایی خواندم که زگیل تناسلی با علائمی مانند جوش شروع میشود و نمیدانم که واقعیت دارد یا خیر
ایا ممکن است که زکیل تناسلی بانشد؟

۲. ایا متخصص پوست ، زگیل تناسلی را تشخیص میدهد؟

جواب:
بله اوایل اش می تواند اینطوری باشد. بله بهتر است به یک متخصص پوست نشان دهید.

سئوال:
پیرو سوال قبلیم: روشه آزمایش پارتنرم اینطوری بوده که از داخل واژن یا رحمش نمونه برداری کردن و توی آزمایش نوشته اچ پی وی پنجاهوشش مثبت… حالا میشه در باره نوعه پنجاهو شش توضیح بدید، و اینکه من الان گرفتم یا نه و باید چیکار کنم؟ اگه بخوام با یکی ازدواج کنم چی؟

جواب:
اصلاً خودتان را درگیر این جواب نکنید.
برای پیشگیری و یا حتی مراحل درمان HPV توجه به نکات ذیل مهم است:

1- تجویز واکسن را توصیه می کنم ، چرا که واکسن حداقل جلوی آلوده شدن شما به چند ژنوتایپ شایع HPV را گرفته و در افراد HPV مثبت از آلودگی مجدد آنها به سایر ژنوتایپ های شایع HPV جلوگیری می کند.

2- به نکات ذکر شده در مقاله ” مروری بر روش های درمانی عفونت با HPV ” در همین وب سایت توجه کرده و تا حتی الامکان ایمنی تان را تقویت کنید. این نکات سبب می شود که عفونت HPV پایدار نشود و زودتر توسط بدن پاک شود (مهمترین علت ایجاد کانسر در HPV وجود عفونت پایدار توسط این ویروس می باشد). نظیر:

– عدم استعمال دخانیات،

– عدم استفاده طولانی مدت از OCPs (یا قرص های ضدبارداری خوراکی)،

– انجام تست از ترشحات واژن و دهانه رحم برای تشخیص عفونت های کلامیدیا، HSV type II و یا HIV (امروزه یک پانل برای 11 میکروارگانیسم ایجاد کننده عفونت های منتقله از طریق تماس جنسی (STDs) طراحی شده است که بطور همزمان همه میکروارگانیسم های ایجاد کننده این عفونت ها را شناسایی کرده و با درمان اختصاصی آنها زمینه عفونت در محیط واژن و دهانه رحم را از بین برده و در نتیجه از پایدار شدن HPV جلوگیری می کند.

چرا که دیده شده است HPV در محیطی که عفونی می باشد رشد و نمو بهتری پیدا می کند تا در یک محیط سالم در ناحیه واژن و دهانه رحم.

– فاکتورهای تغذیه ای (رژیم های کم پروتئین) و غنی از فولات یا ویتامین B9 که رل مهمی در پیشگیری از ابتلاء به عفونت با HPV 16 و دیسپلازی دهانه رحم دارد (توجه شود که این نکته در مورد مصرف قرص های اسیدفولیک جهت پیشگیری از ابتلاء به HPV اثبات نشده است).

بنابراین غذاهای غنی از فولات نظیر مارچوبه ( asparagus)، لوبیا قرمز، بروکلی، عدس (lentils)، بامیه (okra)، کلم دکمه ای (brussels sprouts)، نخود فرنگی، نخود ایرانی (chickpeas)، آووکادو، اسفناج، پرتقال، گواوا (guava)، خربزه درختی (papaya)، مانگو، موز، انار (pomegranate)، کاهو، گل کلم، کلم و ماش (mung beans) در این بیماران توصیه می شود.

– تشخیص و درمان همزمان عفونت در همسر.

– مصرف قهوه گانودرما (هنوز نیازمند مطالعات مبتنی بر شواهد بیشتری برای اثربخشی آن است).

سئوال:
سلام، من 34سالمه مرد هستم و با پارتنرم یکساله که رابطه دارم، متوجه شدم که با چند نفر رابطه داشته و جدیدا تست داد و اچ پی وی 56 داره… هیچکدوممون هم زیگیل و آثاری نداریم، آیا من گرفتم ازش؟ ضمنا چرا هییییچ سایتی از نوع 56 چیزی نمیگن؟ برام عجیبه واقعا
یکم در باره اچ پی وی 56 توضیح بدین خواهشا، اگه منم گرفته باشم باید چیکار کنم و درمان داره؟

جواب:
نگران نباشید ، اول به من بگید روش انجام آزمایش در ریپورت آزمایشگاه چیست؟

سئوال:
سلام ایا ازمایشی هست که بفهمم من زودتر این بیماریو گرفتم یا همسرم؟!

جواب:
خیر

سئوال:
سلام من همسرم hpv از نوع پر خطر داره من رویه التم دوتا نقطه سیاه رنگ هست ازمایش ندادم پیش چه دکتری باس برم ایا زیگیل این دو تا نقطه سیاه ؟؟؟؟

جواب:
متخصص پوست

سئوال:
سلام، خواستم بدونم من که به زگیل تناسلی مبتلی شدم چگونه میتوانم با همسرم رابطه داشتم باشم؟؟؟ آیا میشود همدیگر را با دست ارضا کنیم تا زمانی که درمان شوم یا اینکه از طریق دست زدن یا بوسیدن ممکنه ویروس منتقل بشه، ممنون میشم جواب بدید

جواب:
اگر قبل از مثبت شدن تست با هم ارتباط داشتید که پس تا حالا منتقل شده ، اگر خیر سعی کنید حتماً هر دویتان واکسن بزنید.
خیلی بندرت راههای دیگر باعث انتقال می شوند.

سئوال:
سلام خانم هستم ١٤ بهمن ٩٨ تست hpv دادم و تايپ ٣١ مثبت شده آزمايشگاه پارس طب الان هر چى جواب آزمايش نگاه ميكنم ننوشته FDA approved
بيوپسي رو هم فرستادن همين آزمايشگاه كه جوابش نيومده
اگر من بخوام آزمايشگاه شما مجدد تست بدم ميتونم مستقيم به آزمايشگاه مراجعه كنم يا حتما دكتر زنان بايد انجام بده براي شما بفرسته؟

جواب:
نگران نباشید اول جواب کولپوسکوپی تان را برایم بفرستید، بر مبنای آن نظر درست تری بهتان می دهم. فاصله بین دو نمونه بهتر است بیشتر از 12 هفته باشد.

سئوال:
سلام من میخواستم شنبه برای آزمایش hpv بیام. میخواستم بدونم نسخه پزشک میخواد؟ چند وقت زمان میبره برای آزمایش و شرایط قبلش چیه؟

جواب:
برید پیش مدیر داخلی آزمایشگاه و بگید از طرف دکتر یونسی معرفی شده اید، نیم ساعتی طول می کشد و فقط از آخرین ادرارتان 2 ساعت گذشته باشد.

سئوال:
با سلام آقا هستم. چند دانه کوچک که شباهت زیادی به زگیل تناسلی هستش دیده میشه ولی بنده آزمایش hpv دادم و جوابش منفی شده . درضمن نسبت به روزای گذشته کوچیک تر هم میشوند. ممنون میشم نظرتون رو بگید

جواب:
نمونه از خود زگیل گرفته شده است؟ در ریپورت آزمایشگاه دقت کنید که چه نوع ژنوتایپ های کار شده است؟

سئوال:
سلام. من حدوداََ یک ساله پیش یه رابطه ای داشتم که به تازگی متوجه شدم که ایشون مبتلا به hpv هستن. خودم مشکلی ندارم و چیزی احساس نکردم. اما الان به تازگی ازدواج کردم و به شدت نگرانم که مبتلا نباشم. باید کجا مراجعه کنم و چه آزمایشی بدم؟

جواب:
نگران نباشید ، می توانید به آزمایشگاه مراجعه کرده و از ناحیه ترشحات مجرا و سه منطقه پوستی در ناحیه شفت ، گلنس و بیضه نمونه برداری انجام شود تا خیالتان راحت شود.

سئوال:
ممنونم دکتر. نظر پایین رو دادم گفتم که : “سالهاست که دقیقا نوک آلتم چیزی شبیه به زگیل کوچک دارم…” یعنی نیاز نیست آزمایش بدم؟ کلا خطر ناک نیست؟ مشکلی با این زگیل نداشتم و کوچک مانده و گاهی هم چروکیده. اما سالهاست که وجود داره. نباید آزمایش بدم قبل برداشتن احیانا زگیل یا خود متخصص میگه بهم؟ متخصص پوست بهترین جاست که برم؟

جواب:
بطور کلی درمان زگیل نیازی به دانستن ژنوتایپ ایجاد کننده آن ندارد مگر اینکه بخواهیم بررسی های اپیدمیولوژی انجام دهیم. چرا که تمام انواع ژنوتایپ های HPV که زگیل ایجاد می کنند نحوه درمانشان مشابه هم می باشد.
در صورتی که وسواس دارید می توانید تست انجام دهید فقط باید بخواهید که هم از نظر ژنوتایپ های کم خطر و هم پر خطر تست برایتان انجام شود.

سئوال:
سلام و خسته نباشید. انشاا… سلامت باشید. 30 ساله ام و مرد. سالهاست که دقیقا نوک آلتم چیزی شبیه به زگیل کوچک دارم. در حد 2 میلی متر که بیشتر نشده اما هست. دقیقا در کنار چاک مجرای ادرار هست. داخل مجرا نیست و کناره هست. فقط با یک خانوم ارتباط داشتم که الان نامزدم هست و ایشون که ظاهری زگیل و برجستگی ای در ناحیه نتاسلی اصلا ندارند. آیا این زائده برام خیلی خطرناکه و باید نگران باشم؟ لطفا کمک کنید..

جواب:
خیلی مهم نیست ولی برای اطمینان خاطر پیش یک متخصص پوست رفته تا اون را بردارید و سعی کنید به نکات ذکر شده در مقاله مروری بر درمان های جدید HPV در همین وب سایت رجوع کرده و ترجیحاً هر دویتان واکسن بزنید.

سئوال:
سلام حدود دوسالی هست ازدواج کردم متوجه زگیلی شدم که روی برجستگی باسنم به وجود امده البته خیلی وقت بوده ولی قبلا ریزتر بوده و الان درشت تر شده و متاسفانه همسرم هم در دهانه رحم دچار همین زگیل شده میخواستم ببینم باید چکار کنم ممنونم میشم

جواب:
همسرتان به یک پزشک زنان مراجعه کرده و نمونه گیری جهت انجام تست Co-test انجام دهد. خود شما هم به یک متخصص پوست مراجعه نموده و با هر روش ممکن آنرا برداشته.
ترجیحاً هر دویتان واکسن بزنید و به نکات ذکر شده در مقاله مروری بر نکات درمانی HPV در همین وب سایت عمل کنید.

سئوال:
سلام . من ۳ ماه پیش نتوجه وجود زگیل شدم و بعد از معاینه پزشک، گفتند زگیل آبکی است و در مطب تمام انها را با یک میله نازک برداشتند، کورتاژ کردند ؟
الان
یک مورد مشکوک دیدم اما بسیار ریز بود و بعد از ۲ روز ناپدید شد. ۳ هفته قبل هم سر الت یک چیزی شبیه جوش و قرمز رنگ دیدم که بعد از چندین روز رفت اما نه کاملا محو شود . الان هم باز این دونه سر الت زده و البته با سایز کوچک تر . به نظر شما این چی میتونه باشه ؟؟
امکان بازگشت زگیل ابکی بعد از درمان ،دوباره ، چقدر است ؟
ازمایشی هست که کاملا مطمین شوم که این ویروس در بدنم نیست ؟

جواب:
بعید می دونم این موارد جدید زگیل باشند ولی برای اطمینان آزمایش HPV هم از نظر ژنوتایپ های پرخطر و کم خطر انجام دهید.

سئوال:
با سلام من خانمی هستم ۳۵ساله همسرم حدود ۸سال پیش ی ضایعاتی روی آلتش بوجود اومد ک رفت دکتر گفتن قارچه . امسال دوباره رفت دکتر گفتن زگیل تناسلیه ما ۱۳ساله ازدواج کردیم من از استرس تست اچ پی وی تایپینگ دادم ک پر خطر و کم خطر منفی بود ولی واسه همسرم مثبته من میخوام باردار شم باید چیکار کنم

جواب:
دقیقاً برای چه ژنوتایپی مثبت بود و آیا به روش FDA approved تست انجام شده است یا خیر؟

سئوال:
سلام. من واس از بین بردن زگیل تناسلی از گانودرما استفاده میکنم. نظرتون چیه؟

جواب:
نقطه نظرات ضد و نقیضی وجود دارد ولی برآیند مطالعات به نفع استفاده آن است (تاکنون)

سئوال:
سلام خسته نباشيد،من همسرم آزمايش داده و اچ پي وي ٦ داشته.يعني منم دارم؟

جواب:
به احتمال زیاد

سئوال:
سلام من مرد هست نتيجه آزمايش براي hpv مثبت شد امكانش هست بعد از چند سال اين سيستم دفاعي بدنم اين ويروس رو از بين ببره؟ و اينكه تو اين ٣٨ سال هرگز تبخال(تناسلي يا صورت نزده

جواب:
بله امکانش هست و بهتر است به مقاله ای در مورد “مروری بر روش های درمانی عفونت با HPV (بروز شده)” در همین وب سایت مراجعه کنید و نکات ذکر شده در آن را بدقت بخوانید و در صورت لزوم رعایت کنید.

سئوال:
وقت به خیر
من به تازگی تست hpv pcr دادم و متوجه شدم که نوع 31 و 45 مبتلا هستم، سوال اول اینکه امکان خطا وجود دارد که من دوباره آزمایش بدم؟
سوال دیگر اینکه با توجه به اینکه high risk هستن امکان پاک شدن از بدنم وجود داره ؟ البته پاپ اسمیرم نرمال بود ولی پلوپسکپی ندادم هنوز
خیلی نگرانم و حالم بده

جواب:
به روش آزمایش در برگه دقت کنید که آیا به روش FDA approved انجام شده است یا خیر، بطور کلی روش های FDA approved بصورت: 1- مثبت از نظر دو ژنوتایپ 16 و یا 18 (و گاهی 45)، 2- مثبت از نظر سایر ژنوتایپ های پر خطر و 3- منفی از نظر همه موارد گزارش می شود و هیچ ژنوتایپ کم خطر گزارش نمی شود (چرا که هیچ ارزشی در پیگیری کانسرها ندارد). بنابراین روش هایی که سایر ژنوتایپ ها را گزارش می کند به احتمال زیاد تاییدیه FDA را نداشته و طبق گایدلاین ASCCP خیلی نباید به جوابش تکیه کرد و نگران اش شد.

سئوال:
ازمايش انجام دادم. كنار زگيل رو با سوزن سوراخ كردن و خونش رو به سواپ زدن از سه قسمت و جواب ازمايش منفي بود كه گفتن نداري اين ويروس رو ايا اين ازمايش درسته؟

جواب:
فقط ژنوتایپ های پرخطر گزارش شده و یا کم خطر هم گزارش کرده اند که منفی است؟

سئوال:
سلام دکتر
من خانم ۳۰ ساله ام..اکروز در کمال ناباوری متوجه hpv تیپ ۱۶ شدم
با همسرم هم هر هفته ۳-۴ بار رابطه بدون جلوگیری دارم… ولی نه من نه همسرم هیچ کدام ضایعه نداریم
امکان ابتلای همسرم هست؟

جواب:
اگر تست تان بر مبنای یک جواب FDA approved انجام شده است ، احتمال درگیری همسرتان وجود دارد..

سئوال:
با سلام مجدد دکتر اینکه میگید آزمایش باید با روش FDA approved انجام شده باشه چطور باید بفهمیم؟ نمونه پاپ و hpv من در آزمایشگاه شما تست شده و منفیست شما در برگه جواب ذکر کردید با این روش انجام شده اما همسرم در آزمایشگاه دیگه ای انجام داده که در برگه نوشته شده protocol:HPV multiplex pcr assey این به روش تکنیک آزمایشگاهی شما نیست؟
متاسفانه بعد از اینکه این جواب رو از آزمایشگاه دیگه ای گرفتیم با تحقیق آزمایشگاه شمارو برای نمونه برداری خودم انتخاب کردیم‌ و چون شهرستان زندگی میکنیم امکان مراجعه مجدد به شما برامون سخت شده

جواب:
نگران نباشید. من سئوال قبلی تان را پیدا نکردم ، اگر جواب شما منفی است توی آزمایشگاه ما و سکس هم با خانمتان دارید ، پس به احتمال خیلی زیاد خانم شما هم منفی است. (البته در مواردی که مردان زودتر از زنان پاک می شوند ممکن است این حالت دیده شود که مرد منفی باشد و زن مثبت)

سئوال:
سلام‌و عرض ادب حدود دو سال هست ازدواج کردیم و همسرم‌جدیدا متوجه یه لکه قهوه ای صاف روی آلتش شد دکتر رفتیم نمونه برداری کردن و در جواب hpv16 مثبت اعلام شد اما جواب پاتولوژی wart نبود و melanoacanthoma اعلام شد من آزمایش دادم که در تمامی نمونه ها منفی و پاپ اسمیرهم مشکلی نداشت
باتوجه به اینکه همسرم‌دیگه ضایعه ای نداشت ازش آزمایش ترشحات مجرا گرفتن که منفی شد حالا سوال من اینه آیا ممکن هست آزمایش مثبت اول اشتباه شده باشه ؟
چون میگن امکان نداره pcr اشتباه بشه

جواب:
به گزارش دقت کنید ایا روش مورد استفاده FDA approved بوده یا خیر ، در غیر اینصورت امکان نتایج مثبت و منفی کاذب وجود دارد.

سئوال:
سلام خسته نباشید من دو سال پیش با یه فردی بوسه دهانی داشتم و شک دارم ک اچ پی وی در دهانم باشه و دچار وسواس های شدید شدم و کلا امید به زندگیمو به کل از دست دادم
چطوری میتونم 100 درصد مطمعن بشم یا نه
ایا اگر من دست الوده به بزاق دهانم رو به چیزی بزنم و فردی اون رو در دهانش گذاشته باشه امکان انتقالش وجود داره
لطفا جواب بدید دوتا سوالامو راهنماییم کنید
خیلی حالم بده

جواب:
نگران نباشید یک مقاله ای در همین وب سایت است به نام :
نکاتی در زمینه غربالگری HPV دهانی و یا Oral HPV
آنرا بدقت مطالعه کنید، خیلی بعید این راه انتقال در سئوال دوم ولی برای آرامش خیالتان می تواند تست Oral HPV را انجام دهید.

سئوال:
سلام. منظور از FDA approved چیست؟؟
در بعضی آزمایشهای اچ.پی.وی در برگه ی جواب نوشته hpv dna pcr . ایا این همان روش fda هست؟؟

جواب:
متاسفانه خیر

روش FDA approved یعنی اینکه تمام مستندات مربوط به کنترل کیفی تست و دوره آزمایش بالینی آن به تایید FDA آمریکا رسیده باشد.

سئوال:
سلام. من میخام بیام برای آزمایش hpv . هیچ زگیلی ندارم.آیا برای مردانی که هیج زگیلی ندارن نمونه برداری میکنید؟؟ قبل نمونه برداری آیا آمادگی و رعایت شرایط خاصی لازمه ؟؟؟

جواب:
برای نمونه برداری نیازی به نمونه گیری از زگیل نیست. فقط سعی کنید تا دو الی سه ساعت دستشویی نروید.

سئوال:
سلام، مردی هستم 36 ساله، آیا انجام آزمایش تشخیص HPV فقط با تجویز پزشک امکانپذیر می باشد؟ و یا با حضور در مرکز و درخواست امکانپذیر است؟

جواب:
بهتر است که درخواست پزشک داشته باشید در صورت داشتن یک سری معذورات اگر نخواهید پیش پزشک بروید به آزمایشگاه رفته و با مدیر داخلی آزمایشگاه صحبت کنید.

سئوال:
با سلام من یک سال هست مبتلا به HPV شدم امسال دوباره ازمایش دادم و هنوز در بدن من هست. سال قبل که دکتر رفتم فقط یه قرص پاورفیت دادن به من. ایا امکان این هست که ویروس از بدن من بیرون بره؟ من 42 سالمه و البته پاپ اسمیر مشکلی نداشته و فقط HPV 16 رو داشتم باقی منفی بوده

جواب:
مقاله ای در زمینه درمان HPV در همین وبسایت است و سعی کنید به نکات ذکر شده در آن توجه کنید و رعایت کنید تا زودتر پاک شود.

سئوال:
سلام،پسر٢٩ساله هستم ، از سال گذشته تا ٤ماه پيش روابط دهانى با افراد مشكوك داشتم و الان ٣ماه تقريبا مشكل گلو درد وچرك گلو هر ماه پيدا كردم و از اخرين بار رابطه دهاني مشكلم بيشتر شد ،نمي دونم كه من زياد ادم وسواسي شدم يا اينكه اين علايم hpv ميباشد مه وارد دهانم شده و اين مشكلات را به وجود اورده ، ايا از روي ازمايش مي توانم متوجه ان شوم ؟؟ابا ازمايش براي وجود اين ميكروب در دهانم وجود دارد يا خير

جواب:
امروز یا فردا یک مقاله در این مورد در وب سایت مان می گذارم.

سئوال:
سلام من ۱۰ روز بعد از رابطه جنسی آزمایش hpv dna genotyping را انجام دادم و همچنین آزمایش هپاتیت b و c خواستم بدونم الان که نتایج آزمایش منفی شده قابل اعتماد هست یا بعدا دوباره باید آزمایش بدم پسر هم هستم و نمونه گیری از ادرار و خون بود

جواب:
در مورد HPV بهترین نمونه ترشحات مجرا و پوست سه منطقه گلنس، شفت و بیضه می باشد، نمونه ادرار ارزش کمی دارد.

در مورد هپاتیت B و C هم باید حداقل بین 3 الی 6 ماه دیگر مجدد تست بدهید تا خیالتان راحت شود.

سئوال:
با سلام. دختری ۲۹ ساله هستم که حدود دو سال و نیم پیش نزدیکی جنسی بسیار محدودی داشتم. بعد از مدت چیزی مثل جوش در اطراف ناحیه‌ی تناسلیم دیدم (که الان خود به خود رفع شده است.) اون موقع متاسفانه با ویروس اچی پی وی آشنایی نداشتم و فکر هم نمیکردم اینجوری با رابطه‌ی جنسی خیلی محدود هم بیماری‌های مقاربتی منتقل بشه. می‌خواستم بدونم احتمال اینکه هنوز به این ویروس مبتلا باشم وجود داره؟ با توجه به اینکه در آستانه‌ی ازدواجم امکانش هنوز هست شریک جنسیم رو آلوده کنم؟ باتوجه به اینکه در حال حاضر باکره هستم امکانش هست تستی واسه تشخیص اچ پی وی ازم گرفته شه و این تست با موقعیتی که تشریح کردم لازمه؟ آیا احتمال سرطان دهانه‌ی رحم برای من وجود داره؟

جواب:
احتمالش بعید است ولی توصیه می کنم واکسن بزنید.

سئوال:
سلام.در آزمایشhpv pcr که با یه چیزی شبیه گوش پاک کن روی پوست آلت تناسلی مرد مالیده میشه ، آیا در تشخیص نوع ویروس نتیجه معتبر و قابل اطمینان هست یا خیر؟؟ ضمنا هیچ زگیلی روی آلت وجود نداره فقط به چند قسمت از پوست آلت گوش پاک کن مالیده میشه و داخل یه محلول گذاشته میشه.

جواب:
مخزن ویروس روی پوست آلت تناسلی ، بیضه و ترشحات داخل مجرا است.

سئوال:
با سلام من ۸ ماه پیش با خانمی ارتباط داشتم کم من از کاندوم استفاده کردم ولی چوچوله ایشان را کمی با دهن خوردم ولی جای دیگه رو نه وحالا این خانم ۲ ماهه که به اچ پی وی ۱۶ مبتلاست که دهانه رحم را درگیر کرده ولی ظاهر بیرون چیزی نداره ومن ترسیدم وازمایش دادم من مدل ۵۸ را دارم ولی داخل دهانم را به ۲ دکتر گوش وحلق وبینی نشان دادم که چیزی ندیدن ایا احتمال اینکه دهانم ویروس داشته باشد هست یا خیر ؟ممنون

جواب:
امکان وجود آن در شما وجود دارد و بهتر است با یک روش FDA approved در سه ماه بعد مجدد چک کنید ببینید آیا مشکلی وجود داردد.

سئوال:
سلام من اقا هستم هفته گذشته در ازمایشگاه شما تست hpv دادم و پر خطر و کم خطر بررسی شد و نتیجه ازمایش منفی شد .من ۴ روز قبل از ازمایش با خانومی امیزش جنسی داشتم و بعد از ازمایش هم امیزش داشتم با ایشان که گفتند ۱.۵ سال پیش تست hpv 16 دادند و مثبت بوده هیچ اقدامی هم نکردند. الان دوباره باید ازمایش بدم یا وقتی دفعه قبل از ازمایش مبتلا نشدم بعدش هم خطری نداشته.رابطه هم بدون استفاده از کاندوم بوده.

جواب:
به احتمال زیاد توسط سیستم ایمنی شان پاک شده اند و به شما انتقال نیافته است. احتیاج به تکرار تست نمی باشد.

سئوال:
با سلام برای آقایون چه دکتری باید آزمایش hpv رو بنویسه و اینکه اسم این آزمایش برای آقایون دقیقا چی هست یعنی داخل دفترچه و روی برگه آزمایش با چه عنوانی این بیماری نوشته میشه چون همسر من از ترشحاتشون آزمایش گرفتن که چیزی از اینکه ایشون این ویروس رو دارن نشون نداده گرچه قبلا زگیل داشتن و فریز کردن.ممنون میشم یه دکتر خوب در این زمینه معرفی کنید

جواب:
متخصصین مجاری ادراری و تناسلی (ارولوژیست ها) برای این تست Order می دهند و به صورت HPV DNA testing درخواست می شود و تحت پوشش بیمه هم نمی باشد.

سئوال:
چه مراکز یا آزمایشگاه هایی برای آقایون هست برای آزمایش اچ پی وی؟

جواب:
مراکزی که به روش FDA approved تست انجام می دهند.

سئوال:
سلام
وقتتون بخیر باشه میخواستم بدونم تست hpv برای مردان درد داره ( دردناک هستش) یا نه ؟؟

جواب:
خیر

سئوال:
سلام.
چقدر طول می‌کشه تا جواب این آزمایشها بیاد؟ و اینکه من به نسخه‌ی پزشک احتیاج دارم برای اینکه آزمایش بدم یا کافیه به آزمایشگاه مراجعه کنم؟ من احتمال میدم اچ‌پی‌وی۱۶ داشته باشم.

جواب:
2 الی 3 روز و ترجیحاً با نسخه پزشک

سئوال:
با سلام ازمایش hpv از طریق اسپرم قدرت تشخیص چند درصد میباشد

جواب:
مایع منی نمونه خوبی برای چک کردن HPV نبوده و تقریباً زیر 60 درصد در بسیاری از مطالعات می باشد.
فعلاً بهترین نمونه نمونه ای است که از چهار منطقه ترشحات مجرا ، پوست ناحیه گلانس ، شفت و یا بدنه آلت تناسلی و بیضه گرفته شده باشد و در یک محلول واحد جمع آوری شده باشد.

سئوال:
سلام لطفا درمورد نمونه گیری جهت تست HPV در خانم های باردار بخصوص بیشتر از هفته 20 توضیح دهید. و آیا احتمال انتقال به نوزاد در اثر عبور از کانال زایمانی وجود دارد؟ ممنونم

جواب:
اگر زایده بزرگ در کانال زایمان وجود داشته باشد و امکان خونریزی در هنگام زایمان طبیعی از این زخم وجود داشته باشد امکانش است.

سئوال:
با تشکر از سایت خوبتون.پس من الان مطمئن باشم ک ازمایش dnaخطا نداره؟چون یه دکتر دیگ رفتم گفت شاید نمونه اشتباه باشه یا خطا کرده باشن توو ازمایش!

جواب:
اگر روش انجامی به روش FDA approved باشد که در ریپورت ذکر شده است جای نگرانی نداشته باشید.

سئوال:
1- من 29ساله هستم و میخوام بدونم برای اطلاع از اینکه مبتلا به زگیل یا HPV هستم باید چه آزمایش هایی بدم؟
2- و آیا استفاده از واکسن برای من فایده داره چون شنیدم قبل از 25سالگی باید تزریق بشه
3- و سوال دیگه اینکه اگر بخوام با آقایی در ارتباط باشم و اطلاعی از مبتلا بودن یا نبودنش نداشته باشم باید ازش بخوام چه تست هایی بده؟؟

جواب:
1- آزمایش ترشحات دهانه رحم و اگر دختر هستید آزمایش از ناحیه کاف واژن
2- حتماً واکسن بزنید. این اعدادی که برای سن تجویز واکسن گفته می شود برای جوامعی است که واکسیناسیون ملی برای تمام افراد انجام می شود ، نه برای کشور ما که واکسیناسیون ملی نداشته و امکان انتقال ویروس در جامعه بیشتر است. بنابراین در هر سنی که احتمال رابطه جنسی در آینده وجود دارد باید زده شود.
3- تست HPV در ترشحات مجرا و پوست نواحی گلنس ، شفت و بیضه

سئوال:
سلام آقای دکتر خواهر من اسال پیش صیغه مردی شد که قبلا با چند نفری بوده حالا متوجه شده زگیل تناسلی داره از نوع 18 و 16 که دوباره ازمایش داد گفتند بد خیم نیست حالا خواهرم 3 ماه پبش زگیلها را لیزر کرد و تهت مداوا هست حالا اون اقا میگوید رفته دکتر گفته شما روی التت چیزی دیده نمشود شما این ویروس را ندارید وگفته حالا برای اطمینان ازمایش ادرار برام نوشته ایا امکان دارد اگر زگیل دیده نشود این ویروس وجود نداشته باشد وبا ازمایش ادرا نشان میدهد چو خواهر من رابطه ای با کسی دیگه نداشته واصلا نه استخر رفته نه اپلاسیون داشته ممنون میشم جوابم را بدهید

جواب:
مشاهده شدن و یا نشدن زگیل تناسلی ارتباطی با HPV16 , 18 ندارد چرا که عامل آنها low risk HPV می باشد.

اینم جواب آزمایش دوم
The appleid protocol can detect
high risk and low risk HPV genotype in clinical samples
High risk: types 16,18,31.33.3539, 45,51,52, 53,56, 58,59,66 and 68
Low risk: types 6,11.42,43,44and CP8304 (81)
Antifungal ointment and pregnancy gel cause inhibition

سئوال:
در نمونه پاتولوژی فقط ضایعات پاتولوژی و سلولی بررسی شد یا اینکه نمونه از نظر HPV هم چک شد و مثبت گزارش شده است؟
در جواب آزمایش نوشته بود ضایعات بنظر hpv هست.ولی در جواب dnaنوشته بود هیچکدوم‌از گونه های hpv نیس.بعدن دکتر ب من گفت احتمالا فولکول مو بوده ک عفونت کرده.اینم جواب ازمایش اول
Microscopic Examination :section show skin tissue with papillomatosis (acanthosis parakeratosis and mild hypergranulosis )
Diagnosis: Designated as right groin skin lesion, biopsy -compatible with genital wart
Note: For defenit diagnosIs clinical correlation and HPV PCR are recommended

جواب:
نگران نباشید در پاتولوژی فقط مشکوک می شویم و جواب قطعی با HPV DNA test می باشد.

سئوال:
سلام.من ۳۰ سالمه و آقا هستم.بعد از یه رابطه پرخطر متوجه شدم یه سری زائده در کشاله ران بوجود اومدن.ک پزشک برای تشخیص یه نمونه از زائده برداشت و ب ازمایشگاه پاتولوژی داد ک جواب اون مثبت شد.ولی برای تشخیص مدل ویروس نمونه رو ب ازمایشگاه دیگری برای dna test فرستادن ک جواب منفی شد.من تمام زائده هارو کرایو کردم دیگه برنگشتن.الان بنظرتون من این بیماری رو دارم یا نه؟با تشکر

جواب:
در نمونه پاتولوژی فقط ضایعات پاتولوژی و سلولی بررسی شد یا اینکه نمونه از نظر HPV هم چک شد و مثبت گزارش شده است؟

سئوال:
سلام من 28 سالمه تازه یه ماهه فهمیدم زگیل تناسلی دارم پاپ اسمیر دادم چیزی معلوم نشد امایش اچ پی وی دادم هنوز جواب ندادن خیلی نگرانم زگیلها به صورت گل دسته ایند چکار کنم

جواب:
نگران نباشید زگیل تناسلی و یا وارت ناشی از low risk HPV ها می باشد و ارتباطی به کانسر دهانه رحم ندارد.

سئوال:
با سلام‌ من زگیل تناسلی داشتم و چهار ماه پیش درمان کردم و دیگه زگیل نزدم و واکسن هم زدم و از قرص های تقویت سیستم ایمنی بدن باتجویز پزشک استفاده کردم حالا خواستم ازمایش بدم.فقط خواستم بدونم ازمایشش دزد داره.اقا هستم سپاس

جواب:
الان دادن آزمایش فایده ای ندارد مرحله بعدی کنترل باید یکسال بعد از آزمایش اول تان باشد.

سئوال:
سلام من با خانومی رابطه جنسی پرخطر داشتم که الان متوجه شدن hpv پر خطر نوع ۵۳ و ۵۸ رو دارند. آیا ممکنه این ویروس برای من هم مشکلی ایجاد کنه؟

جواب:
در بررسی های اخیر مشخص شده امکان انتقال HPV از زنان به مردان بیشتر از امکان انتقال آن از مردان به زنان می باشد.
بنابراین امکان انتقال به شما وجود دارد.

سئوال:
سلام. این بیماری برای مردان هم خطرناک هست؟ لطفا توضیح بدین چه خطراطی برای مردان داره. من حدود 16 ماه این زگیل رو در ناحیه ابتدای الت تناسلی دارم و جدیدا متوجه شدم که این هموم زگیل تناسلی هست چون درد نداشت فکر میکردم مثل زگیل های معمولی روی بدنه!

جواب:
عامل زگیل low risk HPV می باشد که خیلی جای نگرانی ندارد. ولی به هر حال امکان همزمانی وجود یک High risk HPV در افرادیکه زگیل دارند بیشتر از افرادی است که ندارند طبق صلاحدید پزشکتان یک تست HPV برروی نمونه ترشحات مجرا و پوست سه ناحیه مختلف از آلت تناسلی انجام داده ، تا خیالتان راحت شود.

سئوال:
با سلام،من مرد هستم ٢٦ ساله،حدود ٦ مله پيش احساس ميكنم رابطه مشكوكي داشتم، از كاندوم استفاده كردم ،اما بدليل اينكه متوجه شدم اچ پي وي از صريق پوست ممكن است انقال پيدا كند،دو بار ازمايش ادرار دادم واسه تشخيص hpv كه هر دو بار منفي بود جواب ازمايش،
و اينكه خواستم بدونم اگر از كاندوم استفاده كنم و شريك جنسي من الوده به hpv باشد و بلعيدن الت تنالسي من همراه با كاندوم ميتواند به من منتقل شود؟ مثلا بزاق دهانش بر روي شكم يه مثانه من چكه كند يا بريزد، با تشكر و سپاس

جواب:
امکان انتقال وجود دارد ولی آزمایش HPV در ادرار هنوز نتایج قطعی اش بیرون نیامده و برای رفع نگرانی آزمایش با نمونه گیری از ترشحات مجرا ، پوست ناحیه گلنس ، بدنه آلت و بیضه تکرار شود.

سئوال:
سلام . من ۲۵ روز بعد از رابطه مشکوک در آزمایشگاه شمال ازمایش HPV high risk انجام دادم و منفی شد . چقدر میتونم به این نتیجه مطمئن باشم ؟ آیا امکان خطا در ازمایش شما وجود دارد ؟

جواب:
نگران نباشید چون به روش FDA approved انجام می شود موارد خطای آن خیلی کم است.

سئوال:
با سلام.شما تاکید دارید ویروس اچ پی وی قابل پاک شدن است ولی بسیاری از متخصصین اورولوژی در سایت های خود این ویروس را غیر قابل پاک شدن توصیف می کنند. این تناقض چگونه قابل جمع شدن است.آیا منظور شما از پاک شدن صرفا غیر فعال شدن ویروس است که ممکن است روزی فعال شود؟ خواهشمند است با پاسخگویی دقیق روشنگری بفرمایید.

جواب:
بحث در این مورد خیلی پیچیده است ولی بطور کلی دو نوع فرضیه وجود دارد:
1- بدن بطور کامل طی یک دوره 8 الی 24 ماهه ویروس را پاک کرده

2- بعد از یک دوره 8 الی 24 ماهه تعداد کپی های ویروس به حدی کاهش می یابد که از قدرت تشخیص تست های آزمایشگاهی خارج است و منفی گزارش می شود.

ولی نتیجه هر دو از لحاظ کلینیکی به معنی فقدان پایداری ویروس در بدن می باشد که رل مهمی در عدم شروع پروسه تغییرات پیش سرطانی می باشد.

سئوال:
سلام. برای نمونه گیری از زگیل دهانی آقایان علاوه بر مواردی که گفتین نمونه دهانی هم گرفته میشه یا که از همون ترشحات و نمونه پوست آلت hpv دهانی هم مشخص میشه؟؟؟

جواب:
منظورتان از زگیل دهانی چیست؟ زایده شبیه به زگیل در ناحیه دهان و یا پوست اطراف آن دارید؟ یا سکس دهانی انجام داده اید؟

سئوال:
سلام و عرض ادب من در ناحیه دور مقعد یک زایده ای مثل جوش زیر پوستی دارم که الان نزدیک 2 ساله هست بعضی وقتا خارش و کاها چند ماه یکبار یکم خون میاد امکان داره اچ پی وی باشه؟
اصلا از وقتی با اچ پی وی آشنا شدم زندگیم مختل شده بسکه به این موضوع فکر میکنم. چطوری باید مطمین شم؟

جواب:
اینقدر نگران نباشید خیلی بعید است ولی برای اطمینان خاطر می توانید یک تست HPV برای ژنوتایپ های پر خطر بدهید و در صورت لزوم هم واکسن بزنید.

سئوال:
سلام.
تمام موارد ذکر شده در بالا مثل گرفتن مایع منی و غرغره کردن دهان شویه رو برای آزمایش اچ پی وی انجام میدین؟؟

جواب:
برای مردان فقط از چهار محل نمونه برداری انجام می شود (ترشحات مجرا، پوست ناحیه گلنس، پوست بدنه آلت تناسلی و پوست ناحیه بیضه

سئوال:
با عرض سلام. من مرد و ۳۲ سال سن دارم. ۵ ماه پیش رابطه مشکوک داشتم و از اون روز هیچ علائمی ندارم. چطور میتوانم وجود و یا عدم وجود ویروس hpv مطلع شوم؟ این موضوع ب شدت از لحاظ روحی آزارم میده . آزمایش هپاتیت و Hiv بعد از ۴ ماه دادم ک منفی بود .

جواب:
اینقدر نگران نباشید امکان ابتلا خیلی کم است ولی برای اطمینان خاطرتان و در صورت صلاحدید پزشکتان یک تست HPV برای گروه پر خطر را انجام دهید.
و بهتر است واکسن هم بزنید.

سئوال:
سلام .روزتون بخیر .طریقه گرفتن ازمایش اچ پی وی درد هم داره؟؟؟؟😞

جواب:
از قسمت مجرا خیلی کم بقیه موارد خیر

سئوال:
با سلام‌ ایا با ازمایش hpvبرای مردان با جواب منفی میتوان پی برد شخص قطعا سالم است

جواب:
اگر روش مورد اندازه گیری به روش FDA approved باشد بله به احتمال زیاد منفی است.

سئوال:
ازمایش hpv برای مردان در کدوم ارمایشگاه ها انجام میشه؟

جواب:
هر آزمایشگاهی که به روش FDA approved انجام بدهد.

سئوال:
با سلام.چگونه میشه متوجه شد که کی ویروس رو به شریک جنسیش منتقل کرده؟ ایا راهی برای فهمیدن هست؟

جواب:
خیر ، به هیچ وجه امکان تشخیص اینکه کی اول آلوده شده است وجود ندارد. البته راههای دیگر انتقال غیر جنسی را همیشه مدنظر قرار دهید.

سئوال:
سلام و عرض ادب.چه زمانی بعد از آخرین رابطه ی پرخطر برای انجام این تست در مورد مردان مناسبه؟

جواب:
در این تست خود ساختار ژنومی ویروس مورد بررسی قرار می گیرد و بنابراین از همان لحظه ورود ویروس به بدن این تست مثبت می شود.

سئوال:
سلام میخواستم ببینم ایا میشود سروتیپ 16و18 رادرمان کرد چون من تازه فھمیدم من مرد ھستم ممنونم

جواب:
بله به مقاله ای در مورد درمانهای HPV در همین سایت مراجعه کرده و با تقویت سیستم ایمنی تان سعی کنید آنرا بعد از مدتی پاک کنید.

سئوال:
با سلام و عرض ادب
از دختران با کره میشه تستhpv گرفت یه دختر خوب هم برای درمان معرفی میکنید ایا تیپ 16 کامل درمان میشه یا نه

جواب:
بله

یک سرچ برای متخصص گاینکوانکولوژی انجام دهید، همشان خوب هستند.

سئوال:
با سلام من در ازمایشگاه شما ازمایش اچ پی وی دادم و نوع ۱۶ و ۱۸ مثبت شد. قبل از اینکه ازمایش بدم با خانمی حداقل ۶ بار رابطه داشتم که بعد از دوماه از اولین ارتباط اونم ازمایش اچ پی وی داد در ازمایشگاه شما ولی جواب اون منفی شد. ازونجاییکه زگیل داشتم و قبل ازمایش شما کریو کردم ممکنه من از دستگاه کرایو که اونو پزشک به پوست من وبقیه زد الوده شده باشم یا اینکه جواب مثبت من کاذب بوده؟

جواب:
امکان آنکه اون خانم واکسن زده باشد و یا قبلاً عفونتی داشته و اکنون پاک شده باشد وجود دارد.
امکان انتقال High risk HPV از دستگاه کرایو بعید است.

سئوال:
هزینه ی این تست چه قدر میشه!؟

جواب:
با آزمایشگاه تماس بگیرید.

سئوال:
سلام واسه مردان میشه ازمایش خون داد واسه تشخیص hpv

جواب:
به خاطر حساسیت پایین فاقد ارزش می باشد.

سئوال:
با سلام مجدد ایا فریز کردن عوارض هم دارد ؟
اگر من مورد نظرهارو فریز کنم و سیستم ایمنی بدن رو تقویت کنم ایا این ویروس برای همیشه از بدن من پاک میشه ؟
ایا ورزش کردن حتما واجب ؟
ایا میتونم دوباره به زندگی عادی برگردم ؟
میتونم زندگی معمولی و بدون ترس زناشویی داشته باشم واقعا ممنون میشم راهنماییم کنید بشدت استرس و ترس دارم.

جواب:
اینقدر استرس نداشته باشید فریز کردن عوارضی نداشته و با تقویت سیستم ایمنی و تجویز واکسن احتمال پاک شدن ویروس بالای 90% می باشد.

سئوال:
با سلام واحترام.من حدود 9ماه هست که درگیر ییماریhpv هستم خودم به متخصص پوست مراجعه کردم وخانمم به پزشک زنان که همسرم نمونه پاپاسمیر ان منفی بود دور کامل واکسن گاردیسال را هردو انجام دادیم در سه نوبت.هر سه ماه یک بار برای کرایو تراپی پیش متخصص پوست میرود ولی در کمتر از دو ماه دوبار زیگیلها البته با تعداد کمتری رشت میکنند .دو ماه قبل به علت مشکل در دفع ادرار به متخصص کلیه مراجه وپس از سنوگرافی متوجه شدم که پروستات بزرگ شده وکیست درداخل مثانه دارم باخوردن قرص ازیترومایسین مشکل دفع ادار حل شده اما مایع منی درموقع سکس بیشر مواقع بیشر از دو قطره دفع نمیکنم در صورتی که قبل ازان بصورت طبیعی بود ایاترکیبات واکسن ویا ویروس می تواند بروی عملکرد پروستات تاثیر منفی بگذار ایا من می توانم بچه دار شوم.ایا این ویروس درتمام طول عمر با من خواهدبود من همیشه عامل انتقال ویروس به دیگری خواهم بود.ایا سکس طبیعی با همسرم خواهم داشت .ایا نیازهست از واکسن دیگری استفاده کنم.خواهشمنم مرا راهنمایی کنید .

جواب:
استرس تاثیر زیادی در پایدار شدن عفونت HPV دارد و مهم است که تغذیه مناسب داشته باشید و با استفاده از نکاتی که در مقاله یافته های جدید در درمان HPV می توانید در کمتر از یکسال این ویروس را از بدنتان پاک کنید.
در مورد کاهش حجم مایع منی هم توصیه می کنم توصیه یک متخصص ارولوژی معاینه شده و در صورت لزوم تست اسپرموگرام برایتان انجام شود و وضعیت تولید اسپرم در بیضه ها چک شود.

سئوال:
با سلام . ایا این ازمایش برای مردان در ازمایشگاه شما انجام می پذیرد؟

جواب:
بله

سئوال:
با سلام تعیین سروتایپ hpvو پاتولوژی ش هزینه چقدر هست

جواب:
لطفاً با آزمایشگاه تماس بگیرید.

چطور بفهمیم زگیل تناسلی داریم
چطور بفهمیم زگیل تناسلی داریم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *