چطور بفهمیم زخم معده داریم

 
helpkade
چطور بفهمیم زخم معده داریم
چطور بفهمیم زخم معده داریم

در صورت عدم درمان‌، زخم‌ها می‌توانند باعث خونریزی داخلی و سایر مشکلات شوند که منجر به اورژانس پزشکی می‌شود. استفراغ‌، به خصوص اگر زمینه‌ی قهوه مانند به نظر برسد یا در آن خون دیده شود، می‌تواند نشانه‌ای از زخم‌های پیشرفته باشد.

•    مدفوع خونین، مدفوع تیره‌، قیری یا خمیری شکل نیز ممکن است نشانه‌ی زخم‌های شدید باشد.

زخم معده، که یک نوع بیماری دردناک در شکم است، زخم معده، یک نوع بیماری زخم های گوارشی است که بر روی معده و روده کوچک تاثیر می گذارد. زمانی رخ می دهد که لایه ضخیم مخاطی که مایعات گوارشی معده را محافظت می کند، کاهش می یابد این، به اسید های گوارشی اجازه می دهد تا بافت هایی را که داخل معده قرار دارد، زخم کند؛ زخم معده ممکن است به راحتی اتفاق بیافتد، اما بدون درمان مناسب می تواند شدید شود. برای آشنایی کامل با علائم و نشانه های این بیماری و توصیه های موثر برای درمان زخم معده ادامه این بخش از سلامت نمناک را حتما با دقت مطالعه کنید.

 

زخم معده تقریبا همیشه یکی از موارد زیر است:

استفاده طولانی مدت از داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی مانند آسپرین، ایبوپروفن یا ناپروکسن؛ به ندرت، یک بیماری که به عنوان سندرم Zollinger-Ellison شناخته می شود، می تواند با افزایش تولید اسید بدن، باعث ایجاد زخم معده و روده شود، این سندرم مشکوک ،به ایجاد کمتر از 1 درصد زخم های گوارشی کمک می کند.

 

چطور بفهمیم زخم معده داریم

به طور کلی درد زخم معده از یک ساعت بعد از غذا خوردن شروع می شود و تا ساعت ها ادامه پیدا کند همچنین شب ها شعله ور شده و می تواند فرد را از خواب بیدار کند. درد زخم معده در زمان خالی بودن معده بدتر می شود لذا باید از گرسنگی اجتناب کرد. زخم معده می تواند برای مدتی فروکش کند ولی بعد از چند هفته علائم زخم معده برمی گردد لذا حتما باید برای درمان زخم معده به پزشک مراجعه کرد. رایج ترین علائم زخم معده، درد سوزشی که از جناغ سینه تا بالای ناف می تواند احساس شود. درد زخم معده به علت تماس اسید معده با منطقه آسیب، ایجاد می شود. افزایش سوءهاضمه از نشانه های دیگر زخم معده می باشد. در این موارد فرد پس از صرف غذا یا آروغ می زند یا دچار سکسکه می شود. زخم معده علامت دیگری دارد که به علت تغییر حجم مایعات، فرد دچار حالت تهوع خفیف یا شدید می شود. معمولاً در حالت ناشتا، فرد دچار حالت تهوع می شود.

تعدادی از علائم، مربوط به زخم معده است شدت علائم بستگی به شدت زخم دارد، شایع ترین علامت سوزش یا درد در وسط شکم شما بین قفسه سینه است به طور معمول، زمانی که معده شما خالی است، درد شدیدی خواهید داشت و می تواند از چند دقیقه تا چند ساعت ادامه یابد.

 

اگر علائم زخم معده دارید، با پزشک خود مشورت کنید، اگرچه ناراحتی ممکن است خفیف باشد، اگر درمان نشوند، می توانند زخم ها را بدتر کنند و زخم خونریزان می تواند تهدید کننده زندگی باشد.

سرطان معده، که در افراد مبتلا به عفونت H. pylori شش برابر است در مقایسه با کسانی که عفونت ندارند علائم این عوارض ،می تواند شامل موارد ذکر شده در زیر باشد ، اگر شما هر کدام از این علائم را دارید، مطمئن شوید که با پزشک خود تماس بگیرید:

برای درمان و رفع زخم معده روش جالبی از کتب قدیمی کشف شده است که در آن عسل نقش اصلی را دارد، طبق گفته ها مصرف منظم 1 قاشق عسل خام به همراه یک چهارم قاشق پودر دارچین به صورت روزانه می تواند به درمان بیماری های معده کمک کرده و زخم معده را ریشه کن کند.

با ایجاد زخم معده، فرد احساس سنگینی و سیری در معده می کند، همان حالتی که پس از مصرف زیاد آب یا غذا احساس می شود.

زخم معده، معمولا در دیواره معده یا ابتدای روده کوچک یا اثنی عشر به وجود می آید. زخم معده می تواند بسیار دردناک باشد؛ به همین دلیل نادیده گرفتن آن خطرناک بوده و در صورتی که درمان نشود، زخم دیواره معده را از بین می برد و سوراخ ایجاد می کند یا به رگ های خونی آسیب می رساند. عدم درمان زخم معده همچنین با افزایش خطر سرطان همراه است.

 

درد معده: درد به ویژه بین جناغ سینه و ناف، پس از مصرف غذا به وجود می آید. درد به طور سوزنده تکرار می شود.

چطور بفهمیم زخم معده داریم

سوءهاضمه: زخم معده می تواند سوءهاضمه و درد بر اثر گاز معده ایجاد کند. در این موارد فرد پس از صرف غذا دچار سکسکه می شود.

حالت تهوع: به علت تغییر حجم مایعات، فرد دچار حالت تهوع خفیف یا شدید می شود. معمولاً در حالت ناشتا، فرد دچار حالت تهوع می شود.

سنگینی معده: با ایجاد زخم معده، فرد احساس سنگینی و سیری در معده می کند، همان حالتی که پس از مصرف زیاد آب یا غذا احساس می شود.

علایم مشابه آنفلوآنزا: بیشتر بیماران مبتلا به زخم معده، دچار علایم آنفلوآنزا مانند خستگی مفرط، کسالت، تب و حالت تهوع می شوند.

کاهش اشتها: درد شدید و ناگهانی که مبتلایان چند ساعت پس از هضم غذا دچار آن می شوند، باعث می شود از غذا خوردن بترسند و در نتیجه اشتهای خود را از دست می دهند.

گرسنگی بدون دلیل: در این بیماران احساس گرسنگی، چند ساعت پس از صرف غذا امری طبیعی و شایع است.

کاهش وزن ناگهانی و بی دلیل: با کم شدن اشتها، کاهش وزن امری طبیعی است. بالا آوردن مکرر پس از صرف غذا نیز می تواند علت دیگر کاهش وزن باشد.

تغییر رنگ مدفوع: رنگ مدفوع ممکن است ظاهری تیره با اثری از خون داشته باشد.

استفراغ خونی: به علت افزایش میزان مایعات در روده و معده استفراغ در این بیماران شایع است. در صورت ظاهر شدن خون در استفراغ ممکن است زخم پیشرفته و همراه با خونریزی باشد. در این موارد فرد به درمان فوری نیاز پیدا می کند.تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغاختصاصی سیمرغ

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

به گزارش بهداشت نیوز، زخم معده نوعی زخم باز است که به دیواره معده آسیب می‌زند و اگر درمان نشود ممکن است برخی عوارض جدی خطرناک مانند خونریزی داخلی و ایجاد سوراخ در معده را به دنبال داشته باشد. وقتی اسید معده شروع به ترشح بر روی دیواره معده می‌کند،  زخم معده وخیم‌تر می‌شود که این اتقاق ممکن است از وجود برخی التهابات باکتریال یا حتی دارو‌های رایج مانند ایبوپروفن و آسپرین ناشی شده باشد.

از جمله شایعترین نشانه‌های زخم معده،  درد مداوم است. این درد بلافاصله پس از خوردن غذا بروز کرده و گاهی تا چند ساعت ادامه می‌یابد. هر چند برخی دارو‌های آنتی اسید‌ می‌توانند به طور وقت از مشکل بکاهد، اما چنانچه درمان مناسب صورت نگیرد دوباره بروز خواهد کرد.

هیئت ملی خدمات بهداشتی روسیه اعلام کرده است که بیشتر علائم زخم معده احساس سوزش یا درد شدید در شکم است، اما زخم معده‌ها بدون درد بوده و جز هنگام بروز عوارض آن مانند خونریزی،  قابل تشخیص نیستند. درد ناشی از زخم معده ممکن است در نقاط مختلف شکم در گردش باشد.

درد ناشی از زخم معده‌ می‌تواند تا چند ساعت ادامه داشته باشد و غالبا هم بلافاصله پس از خوردن غذا بروز می‌یابد که گاهی ممکن است درد به حدی باشد که شما را نیمه شب از خواب بیدار کند.

با این وجود احساس درد و سوزش در معده به معنای این نیست که شما به زخم معده مبتلا هستید. درد‌های معده غالبا بدون دلیل است و پس از چند روز به خودی خود آرام می‌شود. از جمله دلایل بروز درد در معده می‌توان به نفخ شکم،  یبوست و یا حتی سوء هاضمه اشاره کرد، اما اگر این درد به طرز قابل توجهی افزایش داشته و به سادگی آرام نشود باید به پزشک مراجعه کرد.

چطور بفهمیم زخم معده داریم

اگر پزشک تشخیص دهد که شما به زخم معده مبتلا هستید درمان‌های مختلفی وجود دارد که به آسانی انجام می‌شود، بنابراین اگر فکر می‌کنید که به زخم معده مبتلا هستید باید فورا به پزشک مراجعه کنید.

دکتردکتر مجله اینترنتی دکتردکتر

حمایت از ساخت داروی درمان سرطان در ایران

زخم معده چگونه به وجود می‌آید؟ آیا زخم معده خطرناک است؟ در این مطلب به بررسی کامل زخم معده می‌پردازیم؛ با ما همراه باشید.

زخم معده که به عنوان زخم گوارشی شناخته می شود، زخم های دردناک در معده است.  زخم معده یا زخم‌های گوارشی یکی از شایع‌ترین بیماری‌های گوارشی هست. زخم‌های گوارشی زخم‌های باز هستند که در داخل پوشش داخلی معده و قسمت فوقانی روده کوچک ایجاد می‌شوند.

زخم گوارشی یک زخم باز در دستگاه گوارش فوقانی است. دو نوع زخم معده وجود دارد:

چطور بفهمیم زخم معده داریم

لایه‌ای ماده چسبنده‌ای به نام موکوس (mucus) جداره داخلی معده و اثنی عشر (دوازدهه) را می‌پوشاند.  موکوس این قسمت ها را از اسید محافظت می کند. اگر این لایه آسیب ببیند، آنگاه بافت حساس زیر آن در معرض اسید قرار می گیرد. در طی فرآیند گوارش مواد غذایی، اسید های مخصوصی از معده تولید و ترشح می شود. آزردگی بافت معده و اثنی عشر توسط اسید، موجب ایجاد زخم می شود. زخم های  گوارشی نامی است که به مجموعه زخم های موجود در معده و اثنی عشر اطلاق می گردد.

شایع ترین نشانه زخم معده درد سوزش معده است. اسید معده باعث بدتر شدن درد می شود. اغلب درد با خوردن غذاهای خاصی که با اسید معده را کاهش می دهند، تسکین می یابد. یا مصرف دارو کاهش دهنده اسید ، ممکن است درد را کاهش دهد. درد ممکن است بین وعده های غذایی و در شب بدتر شود.

نزدیک به سه چهارم از افراد با زخم گوارشی هیچ نشانه‌ای ندارند.

اغلب افراد با زخم گوارشی ممکن است علائم یا نشانه‌های شدیدتری داشته باشند مانند:

زخم های  گوارشی هنگامی رخ می دهند که مخاط در دستگاه گوارش در سطح داخلی معده یا روده کوچک از بین می رود. تماس اسید با بافت های زیرین می تواند یک درد دردناکی ایجاد کند که ممکن است باعث خونریزی گوارشی شود. دستگاه گوارش با یک لایه مخاطی که به طور معمول در مقابل اسید محافظت می شود پوشش داده می شود. اما اگر مقدار اسید افزایش یابد یا میزان مخاط کاهش یابد، می توانید یک زخم ایجاد کند. علل رایج زخم های گوارشی یا زخم معده عبارتند از:

باکتری

باکتری های هلیکوباکتر پیلوری عمدتا در لایه مخاطی زندگی می کنند که پوشش و محافظت از بافت هایی را که در معرض معده و روده کوچک است را حفظ می کند. اغلب باکتری H. pylori سبب مشکلاتی نمی شود، اما می تواند موجب التهاب لایه داخلی معده شود و زخم ایجاد کند. روشن نیست که چگونه عفونت H. pylori گسترش می یابد. ممکن است از طریق فردی به فرد از طریق تماس نزدیک، مانند بوسیدن، انتقال یابد. افراد ممکن است از طریق غذا و آب نیز H. pylori را انتقال دهند.

استفاده منظم از داروهای مسکن (ضد درد)

مصرف آسپیرین و بعضی داروهای ضد درد و تجویزی که داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) نامیده می شوند، می توانند موجب تخریب معده و روده کوچک شما شوند. این داروها عبارتند از: ایبوپروفن و ناپروکسن سدیم، استامینوفن.

زخم های گوارشی در بزرگسالان مسن بیشتر است که این داروها را اغلب مصرف می‌کنند.

سیگار کشیدن

سیگار کشیدن ممكن است خطر ابتلا به زخم معده در افراد مبتلا به H. pylori را افزایش دهد.

نوشیدن الکل

الکل می تواند باعث تخریب و تخریب تخمیر مخاطی معده شما شود و مقدار اسید معده را که تولید می شود افزایش می دهد.

این عوامل به تنهایی باعث ایجاد زخم نمی‌شوند؛ اما آنها می‌توانند زخم را شدیدتر و بحرانی‌تر کنند.

تشخیص و درمان بستگی به علائم و شدت زخم شما دارد. برای تشخیص زخم معده، پزشک شما سابقه پزشکی شما را همراه با علائم و هر نوع دارو یا داروهای بدون نسخه که مصرف می کنید را بررسی کند. ممکن است برای تعیین عفونت H. pylori، ممکن است آزمایش خون، مدفوع داشته باشید. سایر آزمایش ها و روش های تشخیص زخم معده عبارتند از:

swallow barium: شما یک مایع سفید ضخیم (باریم) را می خورید که دستگاه گوارش فوقانی شما را پوشش می دهد. سپس پزشک می تواند از طریق اشعه ایکس روی معده و روده کوچک را بررسی می کند.

آندوسکوپی (EGD): یک لوله نازک و روشن از طریق دهان و داخل معده و قسمت اول روده کوچک قرار می گیرد. این تست به دنبال زخم، خونریزی و هر گونه بافت غیرطبیعی انجام می شود.

بیوپسی آندوسکوپی: یک قطعه بافت معده، برای بررسی‌های بیشتر برداشته می‌شود.

درمان بستگی به علت زخم شما دارد. اکثر زخم ها را می توان با مصرف دارو درمان کرد. اما در موارد نادر، ممکن است جراحی انجام شود. مهم است که به سرعت زخم را درمان کنید. اگر تست ها نشان دهند شما یک عفونت H. pylori دارید، پزشک شما ترکیبی از دارو را تجویز می کند. داروها شامل آنتی بیوتیک ها برای کمک به کشتن عفونت ها و مهارکننده های پمپ پروتون برای کمک به کاهش اسید معده می باشند. علائم زخم ممکن است به سرعت با درمان کاهش یابد. اما حتی اگر علائم شما ناپدید شود، باید هر داروی تجویز شده توسط پزشک خود را ادامه دهید. این امر مخصوصا با عفونت های H. pylori مهم است تا اطمینان حاصل شود که تمام باکتری ها از بین می روند.

عوارض جانبی داروهایی که برای درمان زخم معده استفاده می شوند عبارتند از:

این عوارض جانبی به طور معمول موقت هستند. اگر هر کدام از این عوارض جانبی باعث ناراحتی شدید شود، با پزشک خود درباره تغییر دارو خود صحبت کنید.

درمان جراحی

در موارد بسیار نادر، یک زخم پیچیده معده نیاز به عمل جراحی دارد. اگر پزشک شما تشخیص دهد که شما یک عفونت H. pylori ندارید، ممکن است دارو های کاهنده اسید معده را برای شما تجویز کند.

زخم معده درمان نشده می تواند منجر به موارد زیر شود:

اگر از دستور عمل های توصیه شده برای درمان زخم‌ها استفاده کنید، شما خطر ابتلا به زخم‌های گوارشی را کاهش می‌دهید.

اگر شما به طور منظم از داروهای ضد درد استفاده کنید که خطر ابتلا به زخم معده را افزایش می دهد، اقدام به کاهش آن کنید. به عنوان مثال، داروهای خود را با وعده های غذایی مصرف کنید. با پزشک خود مشورت کنید تا کمترین دوز ممکن را پیدا کنید که هنوز هم درد را تسکین می دهد.

منابع:

mayoclinic

healthline

پرسش‌های پزشکی و دیدگاهتان درباره این مقاله را بنویسید؛ پزشکان و کارشناسان مجله پاسخ‌گوی شما عزیزان هستند.

دیدگاه

نام

ایمیل

چطور بفهمیم زخم معده داریم

سلام مدتیه یک ساعت بعد از خوردن غذا حس میکنم غذا تو گلومه و بعد از غذا بی حال میشم تا چن ساعت بعدش که معدم خالی میشه اینجورم گاهی فک‌میکنم سرگیجه دارم اما درواقع سرگیجه ای ندارم لطفا راهنمایی کنید دسترسی به پزشک‌ندارم

سلام اين حالت ميتونه بدليل رفلاكس معده به مري باشه

اگر امکان ویزیت حضوری ندارید، می‌توانید از مشاوره تلفنی با متخصص گوارش استفاده کنید.

سلام ضمن سپاس از زحمات پزشکان عزیز من پنج ماه است با هلیکوباکتر معده ام زخم شده همزمان فشارم هم بالا میرود میخواستم بدانم آیا میان زخمهای گوارشی و افزایش فشار خون رابطه ای است چون همزمان بوده . آزمایشها و سونو شکم و کلیه و نوار قلب و اکو و تست ورزش همه خوب بوده باز هم سپاسگزارم.

سلام نه ربطي به هم ندارن درمان هركدام را بايد جداگانه انجام بديد.

سلام من آندوسکوپی شدم و زخم اثنی عشر ناشی از او پیلوری تشخیص داده شد. درمان آنتی بیوتیکی ( آموکسی ۵۰۰ و کلیترومایسین ۵۰۰) همراه خنثی کننده های اسید معده (امپرازول و فاموتیدین) رو شروع کردم اما بعد دو سه روز مصرف آنتی بیوتیک ها رو گذاشتم کنار چون خیلی ضعیفم کرد و من می‌بایست میرفتم جایی ک بدلیل ترس از کرونا در اثر ضعیف شدن بدن این تصمیم رو گرفتم. بعد از چهار روز وقفه دوباره همون درمان رو شروع کردم. طول دوره درمان آنتی بیوتیکی ده روز هست که من تا روز ششم و هفتم خوب بودم که یهو روز هشتم درد بالای معده من باز شروع شد و تا الان ک روز دهم هست این درد میاد و می‌ره.این درد بیشتر حالت گرفتگی و سوز کم داره. من امکان رجوع به دکتر رو ندارم الان. میشه راهنمایی بفرمایید من باید چیکار کنم.

سن:۲۸ جنسیت: مرد سطح استرس: نسبتاً بالا

خیلی ممنون

سلام مصرف انتی بیوتیک ها را تا دو هفته و مصرف امپرازول و فاموتیدین را تا 6 هفته ادامه داده و سپس به پزشک خود مراجعه کنید

سلام وقت بخیر ببخشید من حدود دو ماهی درد شدید معده داشتم به همراه علائم خونریزی معده متاسفانه کم کاری کردم و امروز که با درد خیلی شدید به پزشک مراجعه کردم گفتن که معدم در حال خونریزیه و برای اینکه بد تر نشه برام آمپول پنتوپرازول و چند مدل قرص مسکن معده نوشتن و گفتن شنبه برم بیمارستان بستری ‌بشم متاسفانه از وقتی آمپول رو تزریق کردم دردم خیلی شدید تر شده جوری که درست نمیتونم سر پا بایستم یعنی عادیه؟! چون تو عوارضش نوشته درد شکمی و حالت تهوع و… یکی دیگه هم دارم تزریق کنم یا باز برم دکتر ؟؟

سلام اگر معده در حال خونریزی باشد نیاز به اندوسکوپی فوری نی باشد مجددا به پزشک خود مراجعه کنید

سلام خسته نباشید 29سال سن دارم حدود دوماه مشکلات گوارشی داشتم با علائم سوزش سر دل رفلاکس خفیف، حس میکردم اب توی دهنمه طعمی حس نمیکردم صدای شکم نفخ درد شکم حس بی قراری و اضطراب در شکم بی اشتهایی … به دکتر مراجعه کردم با توجه به علائم تشخیص دادن کولیت عصبی دارم برام امپرازول وکلیدنیوم سی تجویز کردن. با مصرف دوتا امپرازول سوزش بر طرف شد چون علائم ازار دهنده ای داشت دیگه مصرف نکردم. الان حدود 10 روزی هست تقریبا 90درصد مشکلات گوارشیم حل شده. اشتهام خوبه ، دارویی به جز فاموتدین 20 مصرف نمیکنم اخیرن ازمایش کامل دادم همه چیز نرمال بود به جز Zinc =152 Vit d3 =107 Vi b12=212 H.pylori ag =postive

الان می‌خواستم بدونم که – وقتی گرسنم میشه احساس سرگیجه و منگی میکنم تمرکزم از دست میره مشکل اصلیم شده همین آیا مربوط به مشکلات گوارشیه؟ جایی گفتن شاید مربوط به قند باشه fbs=82 بود. -ایا باید حتما هیلکو باکتری رو از بین ببرم؟ ، اخه خیلی آنتی بیوتیک سنگین نوشتن میترسم اسیب بیشتری بزنه بهم چون مشکل خاصی ندارم یه جز یه مقدار گرفتگی معده ببخشید که طولانی شد

سلام درمان هلیکوباکتر لازم است داروهای تجویزی پزشک را مصرف کنید

سلام خسته نباشید من چندوقتی هست که معده دردخیلی شدیدمیاد سراغم ماهی یکبار دارم این درد رو چندین باردکتر رفتم بامسکن ها دردمو آروم میکردن الان دوباره دردم شدید شده بهم گفتن بخاطر سنگ کسیه ی صفراست اینجوری هستی آیا صحت داره یا درد ازمعده ام هست این دفعه بعدازدرد معده سردرد خیلی شدیدی اومدسراغم الان هم احساس میکنم داخل معده ام زخمه دردردشو احساس میکنم ممنون میشم جوابو بدید

سلام اگر دچار سنگ کیسه صفرا هستید علایم شما می تواند ناشی از ان باشد

سلام خسته نباشید من عصر که ميشه سرم درد میگیرد حالت تهوع دارم یبوست هم دارم سوزش سر معده دارم ومخاط همراه مدفوع دارم لطفا راهنمایی کنید

سلام من اندوسکپی انجام دادم دکتر گف زخم معده دارم داروهایی ک داده حالمو بدتر کرده دردمم بیشتر کرده ده روزه دارم پنتومید مترانیدازول اموکسی سیلین بیستون مخورم چکا کنم

سلام دکترفوق تخصص رفتم معده دردداشتم گفت چیزی نیس دارو هم ندا. ولی بعددوروز تهوع دارم لگرفتگی معده وروده دارم ممنونم

سلام مردی ۴۳ساله هستم یک سال پیش معده درد داشتم دارو خوردم بهتر شدم الان دوباره درد معده دارم ممکنه زخم باشد چه داروی مصرف کنم با تشکر

سلام من حدود دو هفته هست که معده درد سوزش معده نفخ و تهوع دارم. اینها علائم زخم معده هستن؟

سلام خسته نباشید من تهوع دارم اب سفیید بالا میارموشکمم ورم میکند ایا زخم معده دارم

سلام و خسته نباشید یه سوال داشتم خدا کنه ااان بتونید بهم جواب بدید. من مادرم اندوسکوپی کردن و دکتر گفتن زخم معده دارن و نمومه برداری کردن ک فرستادن آزمایشگاه میخواستم بدونم آیا این آزمایش برای تشخیص نوع زخم هستش؟ و یا سرطان؟

سلام برای تعیین اچ پیلوری (عفونت) همچنین پاتولوژی سرطان البته اصلا حای نگرانی نیست یک کار روتین و در ۹۵ درصد موارد فقط عفونته

سلام من از صبح درد معده و روده دارم اسهال و تهوع هم داشتم، (ورم معده داشتم قبلا) مدفوعم سیاه و قیری و بد بو هست … دردش میگیره ول میکنه… سردرد تقریبا زیادی هم دارم.

یعنی شما میگید صبح برم پیش متخصص؟! چند بار دیگه هم تو چند ماه اخیر اینجوری شدم اما سردرد جدیده!

سردرد حديد در افراد بزرگسال نياز به بررسي داره

سلام من درد شدید معده و روده دارم و تهوع ( قبلا ورم معده داشتم) وقتی چیزی میخورم تمام معده و روده ام سوزش میگیره، مدفوع تیره و قیری و ببخشید بد بو دارم … هر چند وفت یکبار بر میگرده این درد ! اینها علایم زخم هست؟!

سلام بله و با توجه به قیری و چسبنده بودن مدفوع خونریری گوارشی مطرحه باید آندوسکوپی بشین

سلام.خسته نباشید من دوسالپیش اندوسکوپی وکلونوسکوپی شدم دکتد گفت عفونت معده دارین دوهفته تحت مداوا بودم وخوب شدم الان چندروزه احساس میکنم معده ام درد سوراخ داره ودرناحیه سینه وسمت چپم خیلی درد دارم وپشت سینم هم خیلی درد داره لطفا راهنمایی بفرمایید.

احساس باد درمعده دارم بعضی وقتها سررم هم درد میکند سردردم می تواند از معده باشد باتشکر ازشما دکتر عزیز

سلام وقت بخیر من رخم معده دارم دو هفته پیش آندوسکوپی شدن دکتر گفت باکتری معده و روده داری هر چی دارو مصرف میکنم خوب نمیشم چکار کنم هر غذایی میخورم قفسه سینم و زیر بغلم سمت چپ از درد تیر میکشه میسوزه

سلام من .عفونت و زخم معده دارم .به دکتر مراجعه کردم.بعد اندسکوپی کردم .الان نزدیک ۲ماه .الان شکم درد دارم .چند مورد از مدفوع خون اومد .بعضی وقت ها از حال میرم فشار میاد پایین .بدن عرق میکنه.مصرف کننده تریاک دارم

سلام بايد مجددا اندوسكوپي شويد، خونريزي از زخمتون ادامه داره بخاطر همينه كه بي حال ميشيد علت عدم بهبودشم ترياك هست

سلام مدت طولانی است که صبح ها موقع بیدار شدن موکوس و چرک در گلودارم و بعد از هر وعده غذایی هم خلط بیرنگ در گلو دارم و دو سالی هست که سنگینی در ناحیه قلب و معده احساس میکنم آیا ورم یا زخم معده دارم

سلام ممنون از پاسخ گو بودن شما من در حات عادی هیچ مشکلی ندارم ولی هنگام خوردن شربت مثل گایافنزین و فلفل قرمز تند قسمتی از معدم سوزش بسیاری داره.سر معده نیست پایین تر از سر معده طرف راست سوزش شدیدی داره.فقط سوزش دارم و مشکل دیگه ایی ندارم. این سوزش آیا طبیعی هست یا نیاز به مراجعه به دکتر داره؟ با تشکر

سلام غذاهاي تند نخوريد معدتون چون هر معده اي را غذاهاي تند ميتونه تحريك كنه اگه فقط با خوردن فلفل و گليافنزين سوزش معده داريد لازم نيست كار خاصي كنيد مراعات غذايي كافي هستش

سلام خوردن نوشیدنیها داغ میتونه باعث زخم معده شود؟.

سلام سبب زخم معده نمی شود اما می تواند سبب التهاب و ریفلاکس بشود

سلام خسته نباشید ببخشید من سنگ صفرا دارم و سوزش سر دل، نفخ معده گاهی درد در سمت معده و آروغ زدن بعد از خوردن غذا و نفخ هم دارم آیا این علائم برای سنگ صفرا است یا مشکل از معده است؟

با عرض سلام و احترام و تشکر از مقاله خوبتان ز اینکه مزاحم شدم ، عذرخواهی میکنم. من مبتلا به زخم اثنی عشر هستم که توسط اندوسکوپی تایید شد. دکتر برای درمان چهار نوع قرص پنتوپرازول، مترونیدازول، بیسموت و تتراسایکلین را تجویز نمودند. قرص های مترونیدازول و امپرازول را کامل مصرف کردم ولی قرص های بیسموت و تتراسایکلین را نصف و نیمه. بعد از مصرف شرایطم بهتر شد ولی هنوز دچار سوزش سردل و نفخ می شوم و دنده های سمت چپم نیز دچار درد می شوند. در حین خواب از دهانم، بزاق خارج می شود. به نظر شما ممکن هست هنوز زخم خوب نشده باشد و عفونت داشته باشم؟ آیا می توانم از چهار دارویی که دکتر قبلا برام تجویز کرده بود، استفاده کنم؟ اگر اره چه مدت می توانم استفاده کنم؟ بیسموت را همراه با پنتوپرازول قبل از صبحانه مصرف کنم یا به تنهایی بعد از صبحانه؟ با تشکر

سلام من خیلی وقته زخم معده دارم چهار بارم آندوسکوپی رفتم دارو های مختلفی خوردم اما نتیجه نگرفتم الان فاموتد ین بیست میخورم اروق میزنم بوی بدی میده آیا چیکار بکنم دکترم زیاد رفتم هر دوکتوری یه داروی داد آیا چکاری باید انجام بدم

سلام بايد اندوسكوپي مجدد بديد و از نظر كيكروب معده بررسي شيد

با سلام من خیلی وقته که زخم معده دارم چهار بارم آندوسکوپی کردم دارو های گوناگون ی دکترا نوشتن استفاده کردم اما نتیجه‌ای نگرفتم الان بعد از ناهار یک عدد فاموتد 20مصرف میکنم اما بازهم اروق و نفع معده دارم اروق که میزنم بوی بدی می دهد لطفاً راهی برایم باز گشاید ممنون

سلام بنده حدود یک ماه پیش به متخصص داخلی مراجعه کردم و بوسیله اندوسکپی تشخیص زخم معده بدون عفونت هیپو باکتری دادن قرص لازنسول و کلیدینوم سی و فاموتیدین بهم دادن با وجود اینکه مصرف کردم هنوز خوب نشدم تا کی باید این داروها رو بخورم؟اشکال نداره ادامه شون بدم؟

سلام اگه يكماهه داريد دارو مصرف ميكنيد و بهتر نشديد بايد اندوسكوپي بديد

سلام خسته نباشید ببخشید من معده درد دارم بعد رفتم دکتر قرص مرازول و امپرازول 20برام نوشت.. وقتی ازشون نمیخورم درد دارم میشه که زخم معده باشه؟؟؟؟

سلام بايد دو هفته بخوريد اگه باز قطع كرديد درد داشتيد بايد اندوسكوپي بدين

سلام خسته نباشین من 3روز پیش اندسکوپی انجام دادم چند تا زخم در معدم پیدا شد ازش نمونه گرفتن یک نمونه از باکتری گرفتن الان میترسم که خدای نکرده چیزی باشه من الان ایران نیستم در دبی هستم بیمارستان ایرانیان انجام دادم. شرح اندسکوپی RAMIAN W D CICENT iRANIAN HOSPITAL DUBA Gastroscopy Under Sedation Report Name: NASER ALI PAZHDAK Sex: Male MRN: 2009210129 Age: Atending Physician: Hooman Houshangi Reffering Physician: Evam Date: /23/2020 Ward OPD Indications: Rectal bleeding/cured ALL. Consent: The benefits, risks and alternatives to the procedure were discussed and informed consent was obtained from the patient. Preparation: Xylocaine spray. Procedure: UNDER SEDATION BY ANESTHESISIT patient was in left decubitus position, the Olympus upper endoscope was introduced into the hypopharynx, the UES was intubated under direct visualization, the seope was passed slowly into the gastric lumen, retroflexion view of the cardia and fundus was done , then the scope passed into the duodenal bulb and 2nd part ofr duodenum. eventually the scope was pulled out completely, patient had tolerated the procedure with no apparent complications. Findings: Esophagus: GERD-ALA. Stomach: Pangastritis, MULTIPLE ANTRAL ULCERS AND MUCOSAL THICKENING IN ANTRUM AND DISTAL OF BODY, SMALL POLYP IN PROXIMAL OF BODY REMOVED WITH BX FORCEPS. Duodenum: DUODENITIS mutiple ulcers. Biopsy in the area of the body, in the area of the antrum of the stomach. Biopsy: BIOPSY WAS TAKEN FOR H.PYLORI. Polypectomy. Polypectomy with device: with forceps, with cold method, complete result, polyp(s) retrieved. CLO Test: NEGATIVE. Impression: GERD-A. Pangastritis, MULTIPLE ANTRAL ULCERS AND MUCOSAL THICKENING IN ANTRUM AND DISTAL OF BODY, SMALL POLYP IN PROXIMAL OF BODY REMOVED WITH BX FORCEPS. RED CRESCE Dr. Hooman Hoh Speciaste Med

سلام در جواب آندوسکوپی زخم های متعدد و پلیپ گزارش شده است احتمالاً نوع باکتری که ذکر کردید اچ‌پیلوری است که باکتری شایعی می‌باشد و جای نگرانی ندارد اما باید درمان شود

سلام ممنون از اطلاعاتی ک در اختیار ما گذاشتید … بنده مدتهابود دچار زخم معده حاد بودم از انواع داروها ی شیمیایی امپرازول رانیتیدین و ..استفاده کردم ولی خیلی تاثیر آنچنانی نداشت از داروهای گیاهی هم استفاده کردم ولی چون متاسفانه دردم خیلی شدید بود نتونست تسکینم بده از انواع محصولات استفاده کردم ولی واقعا جالب نبود تا اینکه از کپسول بره موم زنبور عسل استفاده کردم حدود 20 روز ک گذشت دردم خیلی کمتر شد وو خدا را شکر در حال حاضر هیچ دردی ندارم و هیچ گونه داروی شیمیایی هم استفاده نمیکنم

مجله اینترنتی دکتردکتر در سال ۱۳۹۶ با هدف ایجاد بستر قابل اعتماد و کاملی از اطلاعات پزشکی راه‌اندازی شده است. در حال حاضر، تمرکز مجله دکتردکتر روی موضوعات متنی و ویدیویی معرفی بیماری‌ها، علائم، دلایل، روش‌های درمان، تشخیص و موضوعات ترند روز است. در طول مسیرِ سختِ درمان و تشخیص بیماری، سوالات و دغدغه‌های پزشکی زیادی هستند که می‌توانید برای دستیابی به پاسخ پزشکی درست از امکانات مجله مانند پرسش و پاسخ پزشکی، مشاوره تلفنی با پزشک و …. استفاده کنید.

با پزشک تلفنی صحبت کنید

از پزشک سوال بپرسید


Downloads-icon


دانلود رایگان کتابچه بیماری‌های درد شکمیDownloads-icon


Downloads-icon


هر آنچه که درباره پلاکت خون باید بدانیدDownloads-icon


خانم دکتر آمنه مرشدی: Downloads-icon

چطور بفهمیم زخم معده داریم
چطور بفهمیم زخم معده داریم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *