چطور بفهمیم صف خرید سهام هستیم

 
helpkade
چطور بفهمیم صف خرید سهام هستیم
چطور بفهمیم صف خرید سهام هستیم

در صورتی که شما تصمیم خرید سهمی را داشته باشید که تقاضا برای آن سهم زیاد باشد در صف خرید آن سهم قرار میگیرید حال اگر تعدادی سرمایه گذار در بورس به صورت همزمان و در بازه زمانی کوتاه سفارش خرید خود را ارسال کنند، هسته معاملات بورس طبق زمان ارسالی درخواست متقاضیان جایگاه آنها در صف را برای خرید اولویت بندی می کند و طبق صف زمانی که سهم عرضه شود به متقاضیان سهم میرسد. نحوه تشخیص جایگاه در صف خرید و فروش در سامانه معاملاتی کارگزاری های مختلف چگونه است به عبارتی از کجا بفهمیم در بورس نفر چندم صف خرید هستیم؟

 

حال اگر شما درخواست خرید یک سهم را ارسال کردید و پس از ثبت در هسته معاملات در صف قرار گرفتید برای اینکه جایگاه خود را در صف مشاهده کنید و  ببینید اصطلاحا نفر چندم صف هستید در کارگزاری های مختلف به روش های زیر عمل کنید. مشاهده جایگاه در صف خرید سهام در کارگزاری های مفید، آگاه، بانک پاسارگاد و فارابی آورده شده است. نحوه مشاهده جایگاه در صف خرید و فروش بقیه کارگزاری ها نیز مشابه کارگزاری های ذکر شده است.

درباره سرخطی زدن در بورس بیشتر بخوانید

 

چطور بفهمیم صف خرید سهام هستیم

هنگامی که سفارش خرید یا فروش شما در کارگزاری مفید ثبت می شود در ایزی تریدر می توانید آن سفارش را در قسمت سفارشات و سمت چپ نام نماد مشاهده کنید.

موس را روی گوشه سمت چپ پایین هر سفارش روی آیکون نقطه بزنید یک پاپ آپ باز می شود که جایگاه شما در آن صف خرید را به شما نمایش می دهد.

درباره صف خرید و فروش سهام در معاملات بورس بیشتر بخوانید

 

بعد از اینکه سفارش خرید شما در کارگزاری آگاه ثبت شد، در قسمت پایین سمت چپ در قسمت “سفارشات فعال” یک آیکون چشم ظاهر می شود.

با کلیک برروی آن جایگاه شما در صف نمایش داده خواهد شد.

 

پس از ثبت سفارش خرید یا فرش شما در کارگزاری بانک پاسارگاد به بخش دیده بان بازار و در پایین صفحه به قسمت سفارشات مراجعه کنید. سپس در قسمت سفارشات جاری بر روی جایگاه در صف کلیک کنید تا مانند تصویر زیر جایگاه لحظه ای در صف را مشاهده کنید

 

بعد ثبت سفارش خرید یا فروش شما در کارگزاری فارابی میتوانید در کادر سمت راست منوی اصلی در قسمت سفارش ‌ها سفارشات را مشاهده کنید

سپس با کلیک برروی “ردیف” جایگاه سفارشات خود را در صف عرضه/تقاضا در زمان ثبت سفارش مشاهده کنید.

جهت دریافت مشاوره سرمایه گذاری در سبدگردان هدف نام استان خود را به 10000604 پیامک کن

بورس، سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار

در بازار بورس گاهی اوقات به دلیل تقاضای زیاد برای سهام یک شرکت، برای خرید سهام آن شرکت صف خرید تشکیل می‌شود و برعکس وقتی تقاضای فروش برای سهام یک شرکت بسیار بیشتر از تقاضای خرید باشد، برای آن سهم صف فروش تشکیل می‌شود.

حال سوال پیش می‌آید که چطور میتوان متوجه شد یک سهم صف خرید دارد یا صف فروش؟

در سایت مدیریت فناوری بورس تهران به آدرس www.tsetmc.com میتوان با کلیک روی منوی دیده‌بان بازار ، لیست سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس را مشاهده کرد.

هر نماد شرکت صفحه مخصوص به خود را دارد که با کلیک روی نام شرکت در دیده‌بان بازار یا با استفاده از ابزار جستجو (ذره‌بین سبز رنگ بالای سایت tesetmc.com) صفحه آن نماد را پیدا کرد.چطور بفهمیم صف خرید سهام هستیم

مثلا برای یافتن نماد شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق، کافیست بخشی از نام همین شرکت را در فیلد جستجو وارد کنید. با انجام اینکار نماد ثشرق برای شما نمایش داده می‌شود که با کلیک روی لینک آن، به صفحه این نماد وارد می‌شوید.

تقریبا در وسط صفحه‌ی نماد مربوطه که وارد آن شده اید دو کادر با عنوان خرید و دیگری با عنوان فروش وجود دارد. این همان دو بخشی است که سفارشات خرید و فروش سهام نمایش داده می‌شوند و همان سفارشاتی هستند که توسط کارگزاران یا توسط معامله‌گران در سیستم‌های معاملاتی آنلاین ثبت می‌شوند.

وقتی سهام یک شرکت دارای صف خرید باشد یا به عبارتی یک نماد دارای صف خرید باشد، کاملا واضح است که در کادر خرید، سفارشات خرید در حداکثر قیمت به تعداد و حجم زیاد ثبت شده است و طرف دیگر ، هیچ سفارش فروشی وجود ندارد (مانند تصویر زیر)

 

 برعکس وقتی سهامی دارای صف فروش باشد، در کادر فروش، سفارشات فروش در حداقل قیمت به تعداد و حجم زیاد قرار دارد و در طرف خرید هیچ سفارشی برای خرید ثبت نشده است.
(تصاویر زیر)

در بورس تهران، سهام شرکت‌ها در یک روز نمی‌توانند بیش از 5 درصد مثبت و یا 5 درصد منفی نوسان کنند.

البته استثناهایی وجود دارد، مثلا اگر یک نماد قبلا بسته شده ممکن است در زمان بازگشایی بدون دامنه نوسان باز شود.

در بازار پایه فرابورس، محدودیت نوسان کمتر است. توصیه می‌کنیم قوانین بازارهای پایه فرابورس را اینجا بخونید

اما بطور کلی نمادها در بورس نمی‌توانند در یک روز معاملاتی، بیش از 5 درصد رشد یا 5 درصد افت داشته باشند (این 5 درصد، نسبت به قیمت پایانی دیروز محاسبه می‌شود).

بازه قیمت مجاز امروز، هم در سایت tsetmc.com و هم در زمان ارسال سفارش در فرم سفارشات آنلاین قابل مشاهده است:

در فرم سفارش:

نکته : صف خرید و صف فروش همیشه در بورس وجود ندارد و اینطور نیست که همه نمادها یا صف خرید داشته باشند یا صف فروش، بلکه گاهی اوقات این اتفاق می افتد و اتفاقی همیشگی نیست.

مطلب مرتبط را بخوانید: چرا قیمت آخرین معامله با قیمت پایانی تفاوت دارد؟

 

قصد شروع سرمایه‌گذاری در بورس را دارید؟ اولین قدم این است که افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

در بورسینس با مقالات آموزشی، دوره‌های آنلاین و کتاب‌ها و… به شما کمک می‌کنیم درآمد بیشتری داشته باشید و سود بیشتری از سرمایه‌گذاری کسب کنید.
در توئیتر فالو کنید:
https://twitter.com/jahandide

سلام خسته نباشید من سهام میخام بخرم سهمش بازه وقتی ارسال خرید میزنم یا میگه خارج از محدوده زمانی یا به تعدادش گیر میده باید چکاکنم پیش نویس هم میزنم اصلا خرید نمیخوره حتی اگه چندروز هم رد بشه میشه کمکم کنید

سلام
در ارسال سفارش باید قیمت سفارش در بازه زمانی مجاز روز باشه. در مورد بازه مجاز روز این مطلب رو بخونید
علاوه بر این، حداقل هر سفارش باید 500 هزار تومان باشه
معاملات بازار هم از ساعت 9 تا 12:30 انجام میگیره

سلام
قسمتی وجود داره که سهام صف ر نمایان کند ؟

سلام خسته نباشید
من یه سهمی رو خریدم ولی یه هفته اس رو جایگاه لحظه نفر اولم و تغییری نمی کنه دلیلش چیه لطفا راهنمایی کنید .
ممنون

ارزش صف فروش چطور بدست میاد

تعداد کل سهامی که در صف هست (حجم) رو در ضربدر حداقل قیمت کنید.

سلام ببخشید اگر برای سهامی صف فروش یا خرید در یک روز اتفاق بیفته این صف تا چه زمانی یا چند روز می تونه ادامه داشته باشه و اگر قیمت اون سهام رشد کنه یا کم بشه قیمت سهام بر چه مبنایی محاسبه میشه اون روز و ساعتی که اعلام فروش زدیم یا قیمت لحظه فروش لحاظ میشه.

دوست عزیز قیمتها در سهام بر اساس عرضه و تقاضا بالا و پایین میشن

سلام.چطوری مینونیم بفهمیم که سهمی فردا مثبت هست یامنفی.واینکه تو صف خرید سنگین کی باید سفارشو ثبت کنیم که بتونیم به خریدمون برسیم ممنون میشم ازراهنماییتون

سلام ایا نفت بهران شبهرن در روزهای آینده افزایش قیمت دارد چون من میخواهم تعدادی از سهام خود را بفروشم و به پول ان احتیاج دارم و نمیخواهم ضرر هم کنم

سلام. چطور بفهمم چند نفر قبل از من سفارش خرید یا فروش را داده اند؟ ممنون.

سلام خسته نباشید قسمتی معامله شده دربورس سعدی یعنی چی

سعنی تعدادی از سهام شما به فروش رسیده است.اگر مینوشد انجام شده یعنی تمام و کمال سهام شما در ان نماد به فروش رسیده است

سلام.چطور میتونم سهامی که خریدم البته (عرضه اولیه)سهامم رو ویرایش کنم یعنی تعداد سهامم رو کم یا زیاد کنم. ممنون

سلام وقت بخیر
شما میتونید سهام تون رو بفروشید (کم کنید)
یا بخرید (به تعدادی که دارید اضافه کنید)
البته گاهی بازار متعادل نیست و صف خرید و فروش وجود داره که در این زمانها سفارشاتی که برای خرید یا فروش ارسال کردید ممکنه انجام نگیره.چطور بفهمیم صف خرید سهام هستیم

سلام لازمه حتما حجم فروش وارد کنیم.واینکه من رو یه سهام چن روزه تلاش میکنم خرید کنم میزنه ثبت شده در بورس ولی خرید انجام نمیشه

سلام وقت بخیر
ارسال سفارش در بورس نکات زیادی داره. توصیه میکنم این مطلب رو در خصوص ارسال سفارش بخونید

سلام من دو هفته هست ک سهامم رو فروختم تا الان واریزی نداشتم باید چ کنم؟

سلام من سفارش انجام دادم حالا میخوام بدونم نفر چندمم .ازکجا بفهمم؟؟

سلام من باسهام عدالت وارد بورس شدم ؟؟؟ جمع داراییم شده ۷۸ ملیون چیکارش کنم میتونم برش دارم یا اصلا چجوریه نمیفهمم واقعا توضیح بدین ممنونم????

سلام دوست عزیز ، سهام عدالت ۷۸ میلیون نیست اصلا و حتی نزدیک این مبلغ هم نیست. یه بررسی دقیق تری بکنید و از این بخش وب سایت بازدید کنید : https://www.bourseiness.com/category/bourse-guide-for-beginners

مطالب عالی بود ممنون

سلام خانم زهرا گرامی ، رضایت شما باعث خوشحالی ماست. موفق باشید.

سلام خسته نباشید در جایی نوشته بود #خودرو دقایق آخر بازار 263 میلیون صف خرید واسه شنبه در قیمت 2,410 چیده شد مگر در پایان روز همه صف خریدها لغو نمیشود ممنون از شما و زحماتتان

سلام ببخشید چرا برای برداشت وجه برگشت میخوره پولم و مسدودی وکالتی میخوره و مینویسه شماره حساب ثبت نشده ممنونم

سلام من ۱۱_روزه ۳۰_درصد سهامم رو فروختم گفتن تا ۱۰_ روز به حسابتون واریز میشود اما خبری نشده چیکار باید بکنم ممنون میشم راهنمای کنید

سلام رامین عزیز ، قاعدتا باید از کارگزاری تون پیگیری کنید.

میخواستم بدونم چرا وقتی سفارش زدم جایگاهم در صف 1200 بود اما بعد از ده دقیقه 100تا100تا بالاتر رفت؟ مگه نباید بنا بر زمان ارسال جایگاه من پایین تر بیاد؟

سلام میتونیم قیمت خرید رو کمی بالاتر از بالاترین سفارش در صف عرضه یا تقاضا قرار بدیم تا سفارش فوری انجام بشه یا نه سقف داره

سلام وقت بخیر
سقف و کف روزانه وجود داره
در مورد تعیین قیمت در ارسال سفارش توصیه میکنم این مطلب رو بخونید:https://www.bourseiness.com/42341/online-offline-order

سلام.چطور در نرم افزار موبیکسو بفهمیم نفر چندم صف سفارش هستیم؟

با سلام من امروز سهام ومعادن رو سفارش دادم و شماره من در صف ۱۲۴نفر بود . ولی تا الان منتظر موندم سفارشم هنوز یک تیک خورده ، در حالی که الان ۹۹۹۹نفر در صف اند . الان که میزنم روی نمایش جایگاه لحظه ای ۱ است . ممکنه در این شرایط حتی در خارج از ساعت کاری سفارشم ثبت بشه ؟ اگه روز دیگری ثبت بشه همون قیمتی که من خرید کردم خرید میشه برام ؟

من 2 روز پیش سهامی خریدم و وضعیت آن در حالت تایید شده توسط بورس می باشد ولی تو لیست دارایی های من وجود ندارد. این به چه معنی می باشد یعنی سهام من با موفقیت خریداری شده؟

سفارش تایید شده به معنای انجام شدن سفارش نیست.
تایید شده یعنی اینکه سفارش وارد سامانه شده. انجام شدن سفارش بحثش جداست.
باید با قیمتی که سفارش ارسال کردید، سفارشی در سمت مخالف ارسال بشه تا سفارش شما تکمیل بشه
بطور خلاصه اگه سفارش خرید 2000 سهم با قیمت 1500 تومان رو ارسال کردید باید در طرف عرضه کننده (فروشنده) سفارشی با قیمت 1500 تومان ارسال بشه تا سفارش تکمیل شده و سهم به سبد سهام شما اضافه بشه.

با سلام
ببخشید حجم خرید و فروش حقیقی و حقوقی به چه صورته
جمع ستونی مثلا خرید بالای ۱۰۰ درصد میشه و فروش زیر ۱۰۰ درصد
مگه فروش که قرمزه نباید ۱۰۰ بشه؟؟
ممنون

سلام، درصدی که میبینید نشون دهنده میزان فروش از 100 درصد هست
مثلا اگه جلوی فروش حقیقی 100 درصد نوشته شده به این معنی هست که کل سهامی که فروخته شده همگی از سمت حقیقی ها بوده

من چن تا سوال ازتون داشتم میشه جوابگو باشین

سوالتون کدوم صفحه است؟

سلام روز بخیر امروز برای خرید یکی دوتا سهم اقدام کردم ولی پیغام میداد سفارش با خطا مواجه شده مقدار معامله خارج از محدوده تعریف شده در سیستم است ممنون میشم توضیع دهید تشکر

سلام وقت بخیر
“مقدار معامله خارج از محدوده تعریف شده است” به این دلیل میاد که حداقل هر سفارش توی بورس 500 هزار تومان هست و مبلغ سفارش شما کمتر از این مقدار بوده.

ممنون از شما استاد جهاندیده

سلامت باشین
من استاد نیستم.

سلام ببخشید پول سهام دولتی که سی درصد واسه فروش گذاشتم از بانک ملی چطوری بفهمم فروخته شده یا نه

سلام.من مبلغی به حساب کارگزاری مفید حساب ملی سی با بورس واریز کردم ولی هنوز در حساب من نزد کارگزاری شارژ نشده ومن نمیتوانم خرید وفروش سهام انجام دهم.منو راهنمایی کنین

سلام خدمت شما آقای جهاندیده وقتی خریدی را در صف خرید ثبت میکنیم و خرید را تا زمان که خودمات لغو کنیم ثبت شده باشد که اگر امروزسهم به ما نرسید حذف نشود میتوان گذشته قفل را هم زمان خرید بزنیم که اتومات قیمت به روز شود و خرید را ویرایش نکنیم چون با ویرایش خرید دوباره جای حجم عوض میشود ممنون

سلام وقت بخیر
نه دوست عزیز اگه سهم امروز به شما نرسید فردا مجدد باید سفارش رو ثبت کنید

سلام جناب جهاندیده طاعات قبول حق یه سوال خدمتتان دارم برای اینکه در صف خرید خرید موفق تری داشته باشیم چه چیزی را مد نظر داشته باشیم مثلا چند ثانیه زودتر تیک خرید را بزنیم بهتره یا با نرم افزار خرید کنیم یا با گوگل بهتر است ممنون میشم راهنمایی فرمائید

سلام وقت بخیر
حقیقتا راه و ترفند خاصی نمیشناسم، برخی میگن در کارگزاری های خلوت‌تر ممکنه شانس بهتری داشته باشید ولی من تست نکردم

سلام
دستم خورد و یک نماد از پرتفوی لحظه ای پاک شد. هر چی تلاش کردم به نتیجه نرسیدم. توو سبد پرتفوی هست اما از سبد لحظه ای پاک شد یعنی اشتباهی خودم دلیتش کردم. چطور میتونم برش گردونم؟ ممنون میشم جواب بدین

این تعداد که نوشته چی هست؟‌

سلام دوست عزیز اینکه بنده برای خرید ی سهم ساعت8:30 اقدام میکنم اما باز هم نفرات بالای 500 نفر یا بلکه بیشر هستم ایا من اشتباه اقدام میکنم یا قانونش اینه؟

سلام وقت بخیر میخواستم تنظیمات سایت رو طوری تنظیم کنم که مثلا تمام سهمهایی که صف خرید یا صف فروش هستند بیان بالا
آیا راهی هست؟

سلام وقت بخیر
برای اینکار می‌تونید از فیلترهای سایت tsetmc.com استفاده کنیدجزییات بیشتر رو اینجا بخونید

سلام نت خراب بود صف خرید تمام شد.حالا چه اتفاقی میفته ؟ سهمم فروش میره یا نه ؟

بنده مقداری سهم خرید کرده بودم صبح سهم خریدرو دیدم اما بعدازظهرسهم بنده منقضی شده بود دلیلش چی میتونه باشه

احتمالا معامله اول شما بوده. از ثبت یوزر پسور در‌کارگزاری تا ثبتش در هسته معاملات یکی دو روز زمان‌می‌بره

سلام چجوری باید متوجه بشیم که یک سهمی صف خریدش ریخته؟یعنی باتوجه به کدوم قسمت وچطوری؟ممنون

سلام يک سهام رو خريدم، رو صف خريد مونده، هيچ فروشنده اي ندارد. تا کی بايد صبر کنم؟

پاسخها خوب بود

با عرض سلام و خسته نباشید. من دوماهی هست وارد بورس شدم و اطلاعات کافی ندارم. ممنون میشم پاسخ سوالاتم بدین.
سوال اولم اینه: من 27اسفند 98، 558 سهم نماد میدکوح خرید کردم. اما نمیدونم بخاطر حق تقدم بود یا اینکه متوقف شده بود، حدود 20 درصد به عنوان جریمه از ارزش سهمم کم شد. حالا نه میتونم بفروشمش و نه چیز دیگه. خواستم بپرسم باید چکار کنم؟
.
سوال دومم هم اینه: چندروز پیش یه بخشنامه اومد که حداقل سهم خرید برای فرابورس 500 سهم هست. (کارگزاری من آگاه است و از ایزی تریدر استفاده میکنم). اول اینکه در ایزی تریدر چطوری تشخیص بدم کدوم سهم بورس هست و کدوم فرابورس؟
و اینکه من بعضی نمادهارو مثل نماد «ذوب» حتی با اینکه تعداد سهم 600 میزنم خطا میده و مینویسه «مقدار معامله خارج از محدوده تعریف شده میباشد». دلیلش چیه اقای جهاندیده؟
ممنون میشم از شما اگر جواب بدین

سلام وقت بخیر
1. میدکوح رو اگه در مهلتی که معامله میشده نفروختید، حق تقدم های شما توسط شرکت به حراج گذاشته شده و مبلغش رو شما به حساب شما میریزن.
اطلاعیه های شرکت رو در سایت codal.ir ببینید تا جزییات و روش ارسال شماره حساب رو متوجه بشید
2. حداقل مبلغ سفارش 500 هزارتومنه.
کنار اسم شرکت، بازارش رو هم نوشته
در مورد ذوب، احتمال زیاد قیمت سفارش شما خارج از بازه مجاز روز بوده. برای تعیین قیمت درست در هنگام ارسال سفارش این مطلب رو ببینید
توصیه برادرانه: در یک کلاس آموزش مقدماتی بورس شرکت کنید وگرنه خیلی به مشکل میخورید

کلاس آموزشی حضوری در تهران هست معرفی کنید لطفا؟

در حال حاضر بعید میدونم.
این صفحه رو بررسی کنید در آینده برگزار میشه ولی زمانش مشخص نیست: ((کلاس های کارگزاری آگاه))

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما دوست عزیز من تازه وارد تالار بورس شدم میخواستم ببینم سهامهایی که خریدم اگه بخوام بفروش و د صف فروش قرار نداشته باشند میتونم بفروشم یا نه داخل مطالبتان خیلی گشتم و خوندم ولی نتونستم متوجه بشم با تشکر اگر جوابم و بدید

سلام وقت بخیر
اگه صف فروش نداشته باشه و قصد فروش داشته باشید طبیعتا خیلی راحتتر میتونید بفروشید

سلام وقتتون به خیر
سایتی هست که لیستی از نمادهای دارای صف خرید یا فروش هر روز رو قرار بده یا میشه تو همین سایت فیلترشون کرد؟

سلام وقت بخیر
فیلترهایی در سایت tsetmc.com قابل اعمال هست که سهام دارای صف خرید رو نمایش میدهدر مورد فیلترها اینجا بخونید

سلام خدمت شما آقای جهاندیده اگر امکان دارد راجب اینکه چه زمانی عرض اولیه را باید فروخت توضیح بدهید ممنون میشم با تشکر

سلام وقت بخیر
یک نسخه واحد نمیشه پیچید دوست عزیز
به شرایط سهم و چیزهای دیگه بستگی داره
اغلب افراد تا زمانی که در سهم صف خرید وجود داره سهم رو نگه میدارند

سلام من دیروز سه سهم مختلف خریدم وو معتبر تا لغو زدم اما ثبت در سیستم معاملات در قسمت پایین پروفایلم قرار گرفت از حسابم پول کسر شد و بلوک شد اما معامله اصلی انجام نشده و امروز در پروتفتم نیومده حالا آیا معاملم در روزهای آینده قطعی میشه یا نه در همان روز تعیین تکلیف میشه ؟ سوال دوم اینکه من خودم باید حذفش کنم که پول بلوکه برگرده به قدرت خریدم . و یا نیاز به ویرایش داره ممنون میشم پاسخ بدین

سلام وقت بخیر
ارسال سفارش به معنی قطعی شدن خرید یا فروش نیست
در مورد نحوه درست تعیین قیمت در سفارش این مطلب رو بخونید
سفارش هایی که انجام نشدند در همون روز معاملاتی یا انجام میشن یا اگر قیمت معامله به اون محدوده نرسید، بطور خودکار حذف میشن و باید روز بعد سفارش ارسال کنید

سلام وقتتون ب خير،
ممكنه يه سهام كه متوقفه منفي بخوره مثلا سهام كگل چندين روزه كه متوقفه ولي الان ميبينم ٣٣- خورده و كلي ضرر كرده در صورتي كه هنوزم متوقفه

باسلام وسپاس فراوان ‌.انشااله که همیشه سلامت باشید وهمیشه از اطلاعاتتون بهره ببریم.بنده یک سهام دارم که حدود ۳۰درصد سهام جایزه بهش تعلق گرفته خواستم بدونم اگه این ۳۰درصد بیاد رو پرتفو وقابل فروش بشه به قیمت روزمیاد یاقیمتی که روز اول بهش جایزه تعلق گرفته روزی که گفتن سهام بهش جایزه دادن قیمتش از۴۶۰۰تومان رسید به ۳۶۰۰چون قصد دارم سهامم رو ۳ماه نگهه دارم ایا سهام جایزه هم همزمان میره بالا یا همون ۳۶۰۰هست ؟

سلام، ممنون از لطفتون.
سهام با قیمت روز معامله میشه، چه سهام جدید و جایزه باشه و چه سهام قبلی.

لطفا اینو پاسخ بدین .صف خرید تموم شده .حالا برای فروش سهمم چکار کنم؟ایا دوباره تشکیل میشه و ممکنه که دوباره رشد کنه ؟منظورم اینه که اگه صبر کنم در دراز مدت ضررم جبران میشه یا نه ؟

سلام . از كجا بفهمم يه سهم رو به چه قيمتي خريدم. /؟

لیست معاملات سابق رو ببینید

سلام‌.در قسمت خرید سهم ،اردرهای خرید باید به چه مقدار برسد تا وارد صف خرید شود؟؟؟و همچنین در مورد صف فروش!؟

سلام وقت بخیر
وقتی هیچ عرضه کننده ای در سمت فروش وجود نداشته باشه سفارشات خرید رو هم جمع میشن. عدد مشخصی وجود نداره و صف خرید یا فروش ممکنه هر عددی باشه.

سلام ممنون از توضیحاتتون
چطوری میشه لیست کامل تر صف خرید یافروش (بیشتر از سه ردیف رو دید)؟؟

سلام، در فرم سفارش برخی کارگزاری (مثل آگاه) لیست تا 5 ردیف نمایش داده میشه

ممنون بابت توضیحات

سلامت باشین

سلام استاد.چطور متوجه بشم یک سهام” سهام بازار پایه است؟ و اینکه مچینگ چه ساعتیه؟

سلام، بالای صفحه نماد در سایت tsetmc.com کنار اسم شرکت نوشته “بازار پایه”
معاملات بازار پایه مثل بورسه

سلام خسته نباشید.واقعا ممنونم ازشما بخاطرتوضیحات روان و مفیدتون. مطالبتون بسیار ساده و اموزنده هستن

سلام وقت بخیر
خوشحالیم که استفاده کردید

سلام منظور از اینکه میگن سهم میخوان جمع کنند چی؟این جور مواقع ورودیا خرید ویا فروش چجوری لنجام بدبم؟یک سهم که داره جمع میشه را بخریم؟واگه از اون سهم داشتیم بفروشیم یا نگهداریم؟؟؟

سلام، منظور این هست عده‌ای در حال خرید سهم در قیمت‌های پایین‌تر هستن.

سلام ببخشید اگر سهامی با صفی یا تقاضای خرید زیادی روبرو بشه و تعداد خریداران مثلا بالای 1000نفر باشند و بورس بعد نیم ساعت از آغاز سهام فروشی آن سهام رو تا یک ساعت در صف نوبت خرید مجدد می گذارد پیشنهاد شما چیست آیا من آن سهام را در حد بالا آن روز خریداری کنم بهتر است یا با کمی تاخیر در نوبت بازگشایی روز بخرم ممنونم از راهنمایی شما

سلام ببخشید من تازه وارد بورس شدم و نرم‌افزار آگاه رو نصب کردم.میشه بگید چطوری وقتی سهمی صف خرید میشه من میتونم سفارش بذارم؟ممنون میشم اگه به زبان مبتدی پاسخ بدید

سلام وقت بخیردر این مطلب به طور کامل نحوه ارسال سفارش رو شرح دادیم

باسلام و احترام
خیلی ممنون میشم اگه پاسخ سوالم رو بفرمایین .
من دیروز و امروز چند تا سهم خریدم به صورت آنلاین از مفید تریدر در ساعت هشت و چهل دقیقه صبح .
بعد از ساعت اداری وضعیت سفارش هام 3 تاش “حذف شده” و یکی “منقضی شده” هست .
اونی که منقضی شده رو تاریخ خریدش رو برای 3 روز زده بودم .
میخواستم ببینم چرا ؟
اگرم حداقل سفارشم ثبت نشده چرا تو صف خرید نرفتم ؟

سلام خسته نباشید در ابتدا بابت تمام اطلاعاتی که در اختیار عموم میگذارید سپاسگذارم
سوال بنده اینه که ایا میتوان داخل اپلیکیشن کارگزاری اگاه یا خوده پنل کاربری فردی بر روی بستر اینترنت میتوان کاری کرد که در صورت وجود ریال مورد نیاز خود کارگزاری خرید عرضه اولیه یا خرید سهام از قبل تععین شده از طرف خودمان را داشته باشد یا نه ؟من این امکان را داخل اپلیکیشن یا کارگزاریهای دیگه دیده بودم
قبلا بابت پاسخگویی شما سپاسگذارم

سلام خسته نباشید در ابتدا بابت تمام اطلاعاتی که در اختیار عموم میگذارید سپاسگذارم
سوال بنده اینه که ایا میتوان داخل اپلیکیشن کارگزاری اگاه یا خوده پنل کاربری فردی بر روی بستر اینترنت میتوان کاری کرد که در صورت وجود ریال مورد نیاز خود کارگزاری خرید عرضه اولیه یا خرید سهام از قبل تععین شده از طرف خودمان را داشته باشد یا نه ؟من این امکان را داخل اپلیکیشن یا کارگزاریهای دیگه دیده بودم
قبلا بابت پاسخگویی شما سپاسگذارم

سلام ایا میتوانیم همزمان هم کد انلاین و هم افلاین داشته باشیم چون روستای ما بعضی وقتها تا سه روز اینرنت ضعیف یاقطع میشه.

سلام، شما با داشتن کد آنلاین، به سفارشات آفلاین هم دسترسی خواهید داشت.

سلام ببخشید من ی سوال داشتم
من ثبت نام کردم کد بورسی گرفتم از طریق کارگذاری اگاه
الان میخام ببینم کد آنلاین و آفلاین فرقش چیه؟ الان این کدی ک من گرفتم آنلاین یاافلاین؟ وقتی من میخام خرید کنم پول میره ب حساب کارگذاری و اون برام می‌خره یعنی من آفلاین هستم؟ یکم میشه توضیح بدین؟

سلام وقت بخیر.
در جدول سفارش ارسال شده ستونی به نام جایگاه و ستونی به نام جایگاه حجمی آورده شده. سوال بنده اینه که بطور مثال جایگاه سفارش ثبت شده بنده 788 هستش و جایگاه حجمی فرضا 39 میلیون. این به این معنیه که من نفر 788ام هستم و باید 39 میلیون سهام فروش بره تا نوبت خرید من بشه؟

سلام، بله دقیقا همینطوره.

سلام من سهام ومهان صبح ساعت 8:31خرید زدم زده بود در سیستم معاملاتی ثبت شد الان نگاه میکنم میبینم هیچ خریدی انجام نشده چطوریه

سلام، ثبت سفارش به معنای قطعی شدن خرید نیست
وقتی صف خرید باشه به خیلی ها هیچ سهمی نمیرسه

سلام ..من سفارش میزنم اما خطا میزنم که آستانه تعداد رعایت نشده …یعنی چی؟؟

سلام در این صفحه نحوه تعیین قیمت سفارش رو ببینید

سلام من از ایزی تریدر سهام خریدم الان تو صف هستم بعد میخام لغوش کنم چجوری باید انجامش بدم ک پولم برگرده

سلام، سفارش رو توی لیست سفارشات حذف کنید

سلام وقت بخیر
من الان کل سهامی که از یک شرکت را داشتم برای فروش گذاشتم در لیست انتظار نوبت فروش میزنه استعلام و دفتر سفارش رو که نگاه می کنم زده در صف .این یعنی که مشخص نیست امروز این سهم به فروش برسه ؟
از کجا میشه متوجه شد؟
متشکرم

سلام اگه سفارش ثبت شده باشه، در صورتی که سفارش انجام میگیره که در سمت مقابل (طرف تقاضا) سفارشی برابر با قیمت وارد شده شما ثبت بشهنحوه صحیح ارسال سفارش رو اینجا بخونید

سلام
یه سهم تو صف خرید باشه درسته سهم بخری

سلام، بستگی به شرایط و سهم داره
نمیشه یک قانون کلی گفت

سلام و خسته نباشید
ممنون میشم بفرمایید وقتی سهمی در صف خرید هست و قیمت خریدار ثابت هست و فروشنده ای هم راضی به فروش نیست. چطور در روز بعد قیمت سهم افزایش پیدا میکنه؟ ممنون

سلام، متوجه نشدم. چرا نباید در روز بعد قیمت افزایش نکنه؟
وقتی تقاضا وجود داشته باشه قیمت هم بالا میره.
مبنای قیمت روز بعد، قیمت پایانی امروزه. چه امروز قیمت پایانی بالا بره چه بالا نره، فردا حداکثر دامنه نوسان 5 درصد از قیمت پایانی خواهد بود.

سلام خسته نباشید .
چطور میتونیم صف فروش سهامی رو متوجه بشیم قبل اینکه به حداکثرش برسه و سودمون از دست نره ؟؟؟؟

سلام، اگه منظور شما قبل از تشکیل شدن صف هست، صف فروش قابل پیش بینی نیست.
علاوه بر این نباید براساس صف خرید و فروش معامله کرد
وقتی سهم صف خرید شد الزاما به معنای این نیست که سهم ارزنده است و اگر سهمی صف فروش شد الزاما به معنای بی ارزش بودن سهم نیست

دیروز خریدی روثبت کردم در قیمت بالاموجودی از حسابم کم شد فکر کردم خریدانجام شده اماطهر موجودی ب حسابم برگشت چه اتفاقی افتاده بود؟

شما سفارش رو با قیمت مناسبی وارد نکردید
ارسال سفارش به معنای قطعی شدن خرید نیستنحوه درست ارسال سفارش رو اینجا بخونید

سلام
میخوام سهامم را بفروشم سیستم خطا میده مینویسه موجودی سهام شما کافی نمیباشد.ولی موجودی سهامم کافیه..چرا؟؟؟

سلام، اگه موجودی سهام کافی باشه این خطا رو نمیده.
بخش پرتفوی رو بررسی کنید و ببینید چقدر موجودی سهام دارید

سلام خسته نباشید من برای بعضی از نمادها که درخواست خرید میزنم پیام میده توافقنامه‌ای وجود دارد که توسط کاربر امضا نشده این ینی چی؟ ممنون میشم توضیح بدین.

سلام، در سیستم معاملاتی آنلاین روی نام خودتون در بالای صفحه کلیک کنید و وارد منوی توافق نامه ها بشید
توافق نامه هایی که بصورت آنلاین میتونید تاییدش کنید اونجا هست

میشه سفارش افلاین بدیم که اول صف خرید قراربگیریم؟به قیمت حداکثر فردا؟اصلا چیزی بنام سفارش افلاین هست؟

سفارش آفلاین وجود داره و امکان ثبتش هم هست ولی ممکنه اول صف قرار نگیرید.

با سلام خدمت شما یک سوال داشتم :من تازه وارد معاملات بورس شدم و در نحوه ی خرید و فروش سهام مشکل دارم اگه امکان داره در مورد این مسئله توضیح بدید که در وارد کردن قیمت و تعداد هم چطور باید عمل کنیم کع به مشکل برنخوریم ، من هر بار که میخوام هامی رو بخرم پیغام خطا میده ارزش سقف شما بیش از حد مجازه ،درصورتی که حسابم شارژ شده مشکلی در موجودی حاب ندارم

سلام، خطایی که شما مشاهده مردید احتمالا به خاطر اینه که قیمت سفارش رو درست وارد نکردید
قیمت باید در بازه مجاز باشه
بازه مجاز در فرم سفارش قابل مشاهده است
به قیمت آخرین معامله توجه کنید و همینطور به صف عرضه و تقاضا
اگه قصد خرید دارید، میتونید قیمت خرید رو معادل بالاترین سفارش در صف عرضه قرار بدید تا سفارش فوری انجام بشه
اگه قصد فروش دارید، بالعکس، میتونید قیمت فروش رو معادل بالاترین سفارش در صف تقاضا قرار بدید
به این شکل سفارش شما خیلی سریع انجام میگیره

نظرتون ذرباره ایزی سهام ذالا

سلام سفارش من در وضیعت ثبت شده دربورس رو نشون میده و از حسابم مبلغ شفارشو کم کرده و الان نماد متوقفه.چطوری میتونم سفارشو لغو کنم و یا پولو به حسابم برگردونم.ممنون

سلام، در صورتی که سفارش توسط خود شما قابل لغو نیست باید با کارگزاری تماس بگیرید تا لغو انجام بشه.

سلام،من سهمی رو تو صف خرید دارم،
آیا احتمال ثبت سفارشم هست یانه؟یعنی بزاریم باشه یاخارج شیم از صف

کسی نمیتونه موقعیتش رو در صف تشخیص بده.
بنابراین مشخص نیست که سفارش انجام میشه یا نه

سلام من سهام خریدم زده در صف ۳۴۲هستم میخواستم ببینم مورد تایید میشه

سلام، چنین چیزی مشخص نیست

سلام وقتی صف فروش میشه چه کسی سهم ها رو می خره؟

سلام، افراد عادی که فکر میکنن سهم مجددا رشد میکنه
همینطور حقوقی ها یا سهامداران عمده برای حمایت از سهم
یا در صورتی که سهم بازارگردان داشته باشه

سلام استاد گرامی من دوتا سوال دارم
1.من مدرکم زیر دیپلم و به من گفتن فقط میتونم فقط یه سهم های محدودی بخرم اونا چه سهم های هستند
2ایا به صورت افلاین میتوانم به صورت روزانه خرید فروش کنم

سلام
سفارشات آفلاین برای اکثر نمادها قابل ثبت هست ولی دقیقا نمیدونم چه نمادهایی
فکر نمیکنم محدودیت زیادی از لحاظ سهم هایی که میتونید بخرید وجود داشته باشه
خرید و فروش روزانه بصورت آفلاین شدنی هست.
در زمان سفارش آفلاین میتونید قیمت خرید یا فروش رو قیمت بازار (یعنی هر قیمتی که سهم معامله میشه)، یا قیمتی خاص قرار بدید یا حتی تاریخ مشخصی برای ارسال سفارش بذارید.

باسلام،چطور میشه سرریزی یک سهم رو متوجه شد،یا تشخیص اصلاح خورن یک سهم ،اگر این دو فرق میکنه در موردشون ممنون میشم توضیحاتی رو بدید،یا سایتی که میتونم در مورد این مورد هم اطلاعاتی بدست بیارم رو بهم بگید

سلام، ساده ترین راه برای این موقع رسم خط روند هست
در مورد اصلاح قیمت و شکسته شدن روندها این دو مطلب رو ببینید:اصلاح قیمت و پولبک چیست؟روش معامله براساس خطوط روند

سلام. حدود پانزده سال پیش سهام ایران خودرو خریدم و برگه های سهامم رو گم کردم و کلا فراموشش کردم. الان چطور میتونم پیگیری کنم؟

سلام در ثبت نام کارگزاری آگاه قسمتی است که شغل فرد را می خواد وقتی می‌نویسی بازنشسته آدرس محل کار می خواد بازنشسته محل کار ندارم و چون آدرس نداری به صفحه بعد نمی ره چکار می شن کرد ؟ تشکر

سلام. بنویسید موجود نیست یا ندارم

سلام من و خواهرم و همسرش از کارگزاری اگاه کد بورس داریم اما هنوز نتونستیم حضوری بیایم برای سجام و نمیخوام کد هامون غیرفعال شه باید چه کنیم؟

سلام، در این رابطه با شماره 02182154200 (پشتیبانی مشتریان کارگزاری آگاه) تماس بگیرید

سلام
علامت قفل روی جدول خرید و فروش به چه معناست؟

سلام، چنین چیزی در سایت tsetmc.com مشاهده نکردیم
شاید در نرم افزار معاملاتی خاصی این رو میبینید
شاید نشانه دهنده این هست که نماد موردنظر متوقف شده

سلام.وقتي مثلا صف فروش 5 ميليون نفره از كجا بفهميم سفارش فروش ما نفر چندمه؟

سلام، جایگاه رو در صف خرید یا فروش نمیشه تشخیص داد

توی کارگزاری مفید پنل ایزی تریدر که من هستم، جایگاه در صف در همون قیمتی که اوردر گذاشتیم رو مینویسه.

سلام جناب جهان دیده، در عرضه های اولیه که سهمی عرضه میشه،از فردای آن عرضه صف خرید درست میشه، سوال من اینه که چطور میشه نفر اول در صف خرید باشیم؟ (رمزش چیه؟)
چون من با اینکه راس ساعت ۸:۳۰ سفارشم ثبت میکنم اما باز هم سهم به من نمیرسه.

سلام، برای اینکه در صف، نفر اول باشید رمز و رازی وجود نداره
هرکی سفارشش زودتر از همه ارسال شده باشه در اول صف قرار میگیره
معمولا ایستگاه های معاملاتی کارگزاری ها یا شرکتها در این زمینه برتری نسبی دارند

سلام آیا امکانش هست که صف خرید یا فروش رو کامل ببینیم توی سایت فقط تعداد محدودی رو نشون میده البته تعداد رو میزنه همون تعداد رو کامل مشاهده کرد

سلام، نه متاسفانه سایت tsetmc.com چنین امکانی رو فراهم نکرده که کل صف رو ببینید

وقتی سهمی میخایم بخریم،بهترین موقع وقتیه که اون در صف فروشه؟

سلام اگر سهامی چند نوبت منفی شه . وضرر چند باره بده بهتره توی ضرر بفروشیم یا صبر کنیم مانند ماه قبل به سود برسه

سلام. از کجا بفهمم سهمی که خریدم اوکی شده و دیگه در صف خرید نیست؟؟؟ یا برعکس از کجا بفهمم که در حال حاضر در صف خرید هستم؟؟؟ ممنونم.

سلام، از ریالی که در سیستم معاملاتی دارید مشخصه
و همینطور در تاریخچه سفارشاتی که ثبت کردید سفارشاتی که انجام شدند مشخص میشن و میتونید در سیستم معاملاتی آنلاین ببینید

سلام
چرا بعضی مواقع برای خرید هر چه کوشش میکنیم مینویسه خطا ودر صف قرار نمی گیره
واز کجا بفهمیم در صف خرید یا فروش نفر چندم هستیم(الزاما کارگزاری آراد ایرانیان)

سلام، باید به اعدادی که در فرم سفارش وارد کردید توجه کنید
اگه مقدار ریال شما کافی نباشه یا قیمت اشتباه وارد کنید سفارش ارسال نمیشه
همچنین سفارش باید در ساعات باز بودن بازار ارسال بشه 8:30 تا 12:30

سلام ببخشید … وقتی وضعیت سفارشات فعال ثبت شده در بورس باشد به معنای کامل شدن خرید می‌باشد یا هنوز در صف هستیم؟

سلام، وضعیت “ثبت شده در بورس” به معنای اینه که سفارش در صف قرار گرفته و هنوز تکمیل نشده
باید لیست سفارشات خودتون رو ببینید تا متوجه بشید سفارشات ارسال شده تکمیل شدند یا نه
همینطور از موجودی ریال شما هم مشخصه

با سلام
آیا سهمی که صف خرید داره بخریم (موقع صف خرید میشه سهم رو خرید؟؟؟؟؟؟؟)چند درصد احتمال داره روز بعد سود کنیم؟؟؟؟؟

سلام، اگه بخواید سهمی که صف خرید داره رو بخرید طبیعتا باید مثل بقیه برید توی صف
احتمال رو نمیشه محاسبه کرد

با سلام.
اگه بازار با صف خرید بسته شه، قیمت فردای سهم بیشتر از قیمت صف هست؟و اینکه اون اولویت اون صف در روز بعد از بین میره؟
ممنون

سلام
مبنای قیمت فردا، قیمت پایانی امروز هست
و قیمت پایانی امروز هم الزاما قیمت صف نیست چون ممکنه حجم مبنا پر نشه یا میزان معاملات در حداکثر قیمت به اندازه ای نباشه که قیمت پایانی رو به حداکثر قیمت برسونه.
در هر حال، مبنای قیمت فردای سهام، قیمت پایانی امروز هست که 5 درصد مثبت و 5 درصد منفی میتونه نوسان کنه.

سلام یک سوال داشتم خانم من سهام داره ولی احتمال میدیم برادرش فروخته باشه از کجابدونیم الان سهام دار هست یا نه؟به دلیل تعطیلی بورس در آخر هفته به بورس دسترسی نداریم لطفا زودتر راهنماییم کنید،ممنون میشم ازتون

سلام. شخصی نمیتونه سهام شخص دیگه رو بفروشه.
حتی اگر برگه سهام رو داشته باشه.
چون خرید و فروش سهام نیازمند حضور دارنده سهام همراه با مدارک شناسایی هست.

سلام
آیا منبع یا سایتی وجود دارد که بتوان صف خرید یا فروش روز بعد سهام شرکتها را به طور یکجا و در یک لیست نشان دهد؟

سلام. صف خرید و فروش در روز بعد مشخص نیست، چون باید سفارشات آنلاین هم چیده شده باشه و آنلاین ها هم فقط در همون لحظه امکان ارسال سفارش رو دارن

سلام
اگه امروز ما ۵۰تا سهم بخریم بره تو صف خرید تا ۱۲ونیم تایید نشه فردا میره تو صف اول خرید یا باید دوباره خرید انجام بدیم؟ ممنون میشم لطف کنید راهنمایی کنید

سلام، فردا دوباره باید سفارش بذارید.

سلام,برای تهیه گزارش ,از کجا بفهمیم درصدمثبت شده یامنفی
واینکه قیمت روز همون قیمت پایانی میشه؟

سلام. درصد مثبت با سبز نشون داده میشه
درصد منفی با قرمز
قیمت پایانی، میانگین قیمت معامله شده در روز معاملاتی هست

منظور از تعداد در این جدول ها چیست!؟

تعداد سفارشاتی که در صف هست رو نشون میده

سلام چطوری بفهمیم که سهام نمادی بازده زمانیش کی هس که خرید کنیم ؟؟

درمورد صف خرید وصف فروش اگ میشه بیشترتوضیح بدین سوال اینه که چرا توحداکثرقیمت صف خرید میشه

صف خریدوفروش به دلیل محدودیت نوسان قیمت به وجود میاد، چون قیمت هر سهم نمیتونه بیش از 5 درصد روزانه مثبت یا منفی کنه، صف به وجود میاد

سهمی که صف خرید شده اما بشدت حجم صفش خیلی کم هست و پایانی رو هم پر نمیکنه و حتی بازار عرضه بشه اون صف ضعیفش نمیریزه نشونه چیه؟

برای صف خرید در سقف قیمتی دو حالت متصور هست حالت مثبتش اینه که سهم بنیان و اخبار خوبی پشتش هست و مساعد شکست مقاومت و صعود شارپی میباشد و حالت دوم و منفی اینه که تحت تاثیر تبلیغات کانالها صف تشکیل شده تا مدیر کانالها بتونن در اوج خالی کنن

وقتی سهمی فروشنده نداشته باشه خریدار به دری میزنه واسه خرید
واسه همینه ک تو سقف قیمت صف میشه

سلام.برای خرید عرضه اولیه کارگزاری مفید ی گزینه ای رو داره ک اگ فعالش کنی خودش خودکار واست ثبت میکنه عرضه اولیه رو.
جدیدا عرضه اولیه(ومهان)اومد و بنده چون قصد خریدش رو نداشتم حسابم رو شارژ نکردم(یعنی حسابم به اندازه قیمت این سهام شارژ نداشت).اما این سهام برای من ثبت شده و قدرت خرید من رو منفی نشون میده.در واقع به کارگزاری بدهکار شدم.میخواستم بپرسم چطور ممکنه؟یعنی حتی اگر حساب شارژ نباشه بازهم عرضه اولیه ای بیاد خودکار برام ثبت میکنن؟
چجوری این بدهی تسویه میشه و چه تضمینی برای کارگزاری هست که مشتری تسویه کنه؟

سلام و خسته نباشید
من تازه کار هستم و هنوز دارم اطلاعاتم رو تکمیل میکنم برای ورود به بازار
سوالی که برام بوجود اومد این هستش که اگر برای سهامی که در اختیار داریم و به سقف قیمتیش رسیده صف فروش تشکیل بشه آیا این باعث کاهش شدید قیمت ها میشه، طوری که ممکن باشه وارد ضرر بشیم( چون توی بخش تکنیکال خوندم که وقتی قیمت به سقف میرسه همه فروشنده میشن)!؟
اگر جواب مثبت هست آیا راهی برای گریز از این ماجرا وجود داره؟
اصلا آیا برای تمامی سهامی که به سقف قیمتیشون میرسن صف فروش تشکیل میشه یا بر عکس سهامی که قیمتشون به کف میرسه ایا براشون صف خرید تشکیل میشه؟

سلام
سقف و کفی که در تحلیل تکنیکال اسم برده میشه، سقف و کف قطعی نیست.
در تحلیل تکنیکال این سطوح رو به عنوان حمایت و مقاومت میشاسن و همیشه ممکنه این سطوح شکسته بشه.

عکسا رو اشتباه نذاشتین؟

ممنون از تذکر شما. جای عکس‌ها اصلاح شد.

سلام، چگونه از میان این همه نماد ، نمادی که مناسب معامله هست رو میشه پیدا کرد، راه خاصی داره، یا فیلتر خاصی داره، ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

سلام، انتخاب سهام براساس تحلیل بنیادی، تکنیکال و روانشناسی بازار انجام میگیره
در این مورد مطلب کاملتری هست که پیشنهاد میکنم بخونید:کدام روش برای تحلیل سهام بهتر است

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

ما در بورسینس به شما کمک می‌کنیم:

• منابع درآمد دیگری برای خودتان بسازید
• کسب‌وکارتان را رشد دهید
• ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
• از سرمایه‌تان برای کسب سود استفاده کنید
• سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بدانید

ایمیل‌تان را وارد کنید تا جدیدترین مطالب به ایمیل‌تان ارسال شود:

بعد از ثبت ایمیل لینک تایید برایتان ارسال می‌شود، لطفا روی آن کلیک کنید

سلب مسئولیت: در بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری (اوراق بهادار، بازار آتی، طلا و ارز و…) ارزش دارایی‌ها ممکن است به سرعت تغییر کند و ریسک از دست رفتن سرمایه وجود دارد. محتوای موجود در سایت بورسینس صرفا جهت اطلاع‌رسانی است و نظرات شخصی نویسنده را منعکس می‌کند. بورسینس هیچ منفعت یا مسئولیتی در قبال سود و زیان کاربران ندارد و مسئولیت استفاده از تمامی مطالب و محتوای سایت بر عهده کاربران است.

Copyright © Bourseiness 2013-2019

کپی‌برداری از مطالب این سایت به هرشکل، غیرمجاز و غیرقانونی است.

از کجا بفهمیم نفر چندم در صف خرید هستیم؟ در این مقاله نحوه تشخیص جایگاه در صف خرید سهام در کارگزاری مفید و آگاه و فارابی و مبین سرمایه را بررسی خواهیم کرد، همراه داتیس نتورک باشید.

زمانی که تعدادی سرمایه گذار در بورس به صورت همزمان یا در بازه زمانی کوتاه اقدام به ارسال سفارش خرید می کنند، هسته معاملات بورس بر اساس زمان اولویت بندی می کند و تا زمانی که در ان قیمت سفارش خرید نفر اول که سریعتر سفارش را ثبت کرده است تکمیل نشود به سراغ نفرات بعدی نمی رود.

بنابر این یک صف خرید تشکیل می شود و افراد مثل دنیای بیرون بر اساس اینکه هر کس زودتر آمده در موقعیت بالاتر قرار می گیرد.

ممکن است شما هم برای خرید یک سهام درخواست ثبت کرده باشید و بخواهید بدانید پس از ثبت در هسته معاملات در چه جایگاهی قرار دارید و اصطلاحا نفر چندم هستید.چطور بفهمیم صف خرید سهام هستیم

اگر می خواهید بدانید موقعیت شما در صف خرید سهام کجاست لازم است این آموزش را دنبال کنید.

هنگامی که سفارش خرید ثبت می کنید در ایزی تریدر می توانید آن سفارش را در سمت چپ مشاهده کنید.

موس را روی گوشه سمت چپ پایین هر سفارش روی آیکون نقطه بزنید یک پاپ آپ باز می شود که جایگاه شما در آن صف خرید را به شما نمایش می دهد.

بعد از اینکه سفارش خرید شما ثبت بشود، پایین سمت چپ در قسمت “سفارشات فعال” یک آیکون چشم ظاهر می شود.

که اگر روی آن کلیک کنید جایگاه شما در صف را نمایش خواهد داد.

در منوی سفارش ‌ها در کادر سمت راست منوی اصلی وجود دارد، که با کلیک بر روی آن کلیه‌ سفارش ها نمایان می‌شود.

لیست سفارش ها شامل آیتم هایی از جمله: سفارش، ردیف، نماد، تعداد، قیمت، تعداد معامله، باقیمانده، زمان، محل اعتبار، قیمت لحظه ای و توضیحات می‌باشد.

که در این قسمت “ردیف” نشان دهنده جایگاه سفارش شما در صف عرضه/تقاضا در زمان ثبت سفارش می‌باشد.

ظاهرا این کارگزاری فعلا امکان مشاهده و تشخیص جایگاه را غیر فعال کرده است.

می توانید با مراجعه به وب سایت اصلی این کارگزاری مراتب انتقاد خود را برای فعال سازی این قابلیت اطلاع دهید.

امیدواریم این آموزش برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

داتیس نتورک را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

داتیس نتورک ربات های حرفه ای برای ارسال سرخطی آماده کرده است که در لینک های زیر قابل خریداری است:

ربات سرخطی بورس آساتریدر آگاه

ربات سرخطی بورس کارگزاری مفید

ربات سرخطی بورس کارگزاری فارابی

ربات سرخطی بورس سامانه اکسیر کارگزاری ها

ربات سرخطی بورس کارگزاری پاسارگاد

ربات سرخطی بورس آنلاین پلاس کارگزاری های مبین سرمایه و دانا و آبان و اردیبهشت و …

فک کنم توو ساعتی که بازار باز هست فقط نشون میده

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


نام کاربری یا ایمیل *


رمز عبور *


ورود

در بازار بورس گاهی اوقات به دلیل تقاضای زیاد برای سهام یک شرکت، برای خرید سهام آن شرکت صف خرید تشکیل می‌شود و برعکس وقتی تقاضای فروش برای سهام یک شرکت بسیار بیشتر از تقاضاهای خرید باشد، برای آن سهم صف فروش تشکیل می‌شود.

تهران – اقتصاد برتر – ۲۸ مهر ۹۷

در بازار بورس گاهی اوقات به دلیل تقاضای زیاد برای سهام یک شرکت، برای خرید سهام آن شرکت صف خرید تشکیل می‌شود و برعکس وقتی تقاضای فروش برای سهام یک شرکت بسیار بیشتر از تقاضاهای خرید باشد، برای آن سهم صف فروش تشکیل می‌شود.

حال سوال پیش می‌آید که چطور میتوان متوجه شد یک سهم صف خرید دارد یا صف فروش؟چطور بفهمیم صف خرید سهام هستیم

در سایت مدیریت فناوری بورس تهران به آدرس www.tsetmc.com میتوان با کلیک روی منوی دیده‌بان بازار ، لیست سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس را مشاهده کرد. هر نماد شرکت صفحه مخصوص به خود را دارد که با کلیک روی نام شرکت در دیده‌بان بازار یا با استفاده از ابزار جستجو (ذره‌بین سبز رنگ بالای سایت tesetmc.com) صفحه آن نماد را پیدا کرد. مثلا برای یافتن نماد شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق، کافیست بخشی از نام همین شرکت را در فیلد جستجو وارد کنید. با انجام اینکار نماد ثشرق برای شما نمایش داده می‌شود که با کلیک روی لینک آن، به صفحه این نماد وارد می‌شوید.

تقریبا در وسط صفحه‌ی نماد مربوطه که وارد آن شده اید دو کادر با عنوان خرید و دیگری با عنوان فروش وجود دارد. این همان دو بخشی است که سفارش‌های خرید و فروش سهام نمایش داده می‌شوند و همان سفارشاتی هستند که توسط کارگزاران یا توسط معامله‌گران در سیستم‌های معاملاتی آنلاین ثبت می‌شوند.

بیشتر بخوانید: صف خرید و صف فروش در بورس چیست؟

وقتی سهام یک شرکت دارای صف خرید باشد یا به عبارتی یک نماد دارای صف خرید باشد، کاملا واضح است که در کادر خرید، سفارشات خرید در حداکثر قیمت به تعداد و حجم زیاد ثبت شده است و طرف دیگر ، هیچ سفارش فروشی وجود ندارد (مانند تصویر زیر)

برعکس وقتی سهامی دارای صف فروش باشد، در کادر فروش، سفارشات فروش در حداقل قیمت به تعداد و حجم زیاد قرار دارد و در طرف خرید هیچ سفارشی برای خرید ثبت نشده است. (تصاویر زیر)

نکته : صف خرید و صف فروش همیشه در بورس وجود ندارد و اینطور نیست که همه نمادها یا صف خرید داشته باشند یا صف فروش، بلکه گاهی اوقات این اتفاق می افتد و اتفاقی همیشگی نیست.

چه نوع سهامی را بخریم؟

سهامی را بخرید که بازار گردان داشته باشد

 سهامی را بخرید که علاوه بر فروش در داخل بخشی از محصول آن صادر شود

 اگر شرکت صادرات محور نیست سهام شرکت هایی را بخرید که کالا و خدمات ضروری تولید کنند ، کالا و خدمات ضروری ، کالا و خدماتی است که درآمد فرد هر چقدر کاهش یابد بازهم از خرید آن کالا دست بر نمی دارد

سهامی را بخرید که قیمت آن خوب باشد ، همیشه در خرید سهامی که نسبت پی به ای آن بالای ١٠ باشد احتیاط کنید ، اگر پی به ای آن بالای ده باشد نوسان گیری کنید و خارج شوید.

*مریم رهنما

احسنت…. اولاً سپاسگزارم بابت آموزش…. دوماً در رابطه با کامنت دوتا بالایی،متاسفانه واقعاً نمی‌فهمم که چرا انقدر بعضیا و یا شاید اکثرا دائم طلبکارند…..دائم هی نق می زنند…. خب اگر مطالب خیلی ابتدایی و ساده بود …….برای شما بود،آفرین که بلدی،بیشتر بخای بدونی……ی سرچ نیم ثانیه بزنی،حداقل ده تا سایت بورسی و اقتصادی هست که توضیح داره و میده ،حتی جدیداً سایتهای خبرگزاری هم شروع کردن به آموزش بورس…. تمام….‌ برای n+1 نفر که تازه وارد هستند،عین طلاست…‌‌….

سپاس از لطف شما دوست گرامی امید که در این راه بتونیم به مخاطبان آموزش ساده و مفید بدیم

دیگه ساده تر از این نمیشد بیان کرد

مفید بود واز ساده بیان کردن آن سخاوت شما را در آموزش وعدم وجود بخل در شخصیتتان مشخص شد. ممنونم

این درس بود یا فلسفه بافی خودنمایی …..به گونه ای مطب نگاری فرمودی انگار یا نمی دانی یا نمی خوای کسی بدون مزد کاریادبدین ….

دوست عزیز یک شبه نمیتوان با مفاهیم بورسی آشنا شد و همچنین منبع این خبر http://www.tsetmc.com است و تقریبا آموزش گام به گام برای این موضوع بوده و هنوز هم اساتید بازار سرمایه جهانی مثل وال استریت بازنده و برنده دارند و خواهشمندم اگر دوست دارین با مفاهیم بورسی بیشتر آشنا بشین سلسله مفاهیم بورسی به زبان ساده اقتصادبرتر رو دنبال کنید و حتما بنده برای اینکه شما راحت تر به این موضوع پی ببرید امروز یک مطلب دراین باره قرار خواهم داد.

اتفاقا مفید بود استفاده کردم



سلام. زماینیکه راس ساعت ۸:۳۰ زمان ثبت سفارش ، سفارشم را ثبت می کنم. از کجا متوجه شوم که در صف خرید میلیونی در ردیف چندم قرار دارم؟با تشکر

سلام
دوست عزیز پس از ثبت سفارش، مشخص نیست کجای صف قرار میگیرید ولی مستحضر باشید که هر نوع ویرایشی منجر به تغییر جای سفارش در صف می شود . ( به جز کم کردن حجم )

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

چطور بفهمیم صف خرید سهام هستیم

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


کد کپچا
*
عدد را وارد کنید:

مرا با ایمیل از دیدگاه های آتی این نوشته مطلع کن. همچنین می توانید بدون ارسال دیدگاه مشترک شوید.

دفتر مرکزی: تهران- خیابان نلسون ماندلا(آفریقا)- بالاتر از میرداماد- بن بست پیروز – پلاک 13

مدرسه بورسی: خیابان ولیعصر- بالاتر از میدان ونک- خیابان خدامی- بن بست لیلا- پلاک 7



با سلام
ببخشید من چند تا سوال و پاسخ شما را خواندم ولی متوجه نشدم که وقتی می خواهیم در صف های اول خرید قرار بگیریم، کلا چه کار باید انجام دهیم.
آیا حتما باید ساعت ۸:۳۰ سفارش بزاریم؟ آیا می شود روز قبل بعد از ۱۲:۳۰ سفارش بگذاریم و فردا خود به خود بیاد صف های اول قرار بگیره؟
در کل لطفا استراتژی لازم برای قرار گرفتن در صفهای اول خرید را یکبار اعلام نمایید. خیلی خلیلی ممنون از لطفتان

با سلام
به طور کلی اولویت خرید با کسانی است که با بالاترین قیمت سفارش را اعلام کنند. اگر قیمت چند سفارش یکسان بود آن هایی در اولویت هستند که زود تر سفارش خود را گذاشته باشند. همچنین زمان سفارش گذاری از ساعت هشت و نیم صبح لغایت دوازده و نیم ظهر است. شما می توانید برای سفارش های خود تعیین کنید که می خواهید سفارشتان تا چه زمانی باقی بماند (مثلا می خواهید همین امروز سفارش بعد از اتمام ساعات معاملاتی برداشته شود یا اینکه می خواهید برای روز های آینده نیز باقی بماند).
با آرزوی موفقیت

صف اول خرید مخصوصا برای فرابورس از ۸:۳۰تا ۹ است.اینکه ابتدای صف قرار بگیرید کا راحتی نیست چون عرضه کنندگان یا تقاضا کنندگان دائما در حال رصد نرخ دیگران و عقب نماندن هستند در نتیجه حس ششم و نرخ مناسب شما میتوان به صف اول نزدیکان کند.ساعت کاری بورس ۱۲:۳۰بسته میشود و سامانه بعد از آن رد سفارش میزند

سلام دوست عزیز،
برای اینکه در یک روز معاملاتی در یک نماد مشخص، سفارش شما در ابتدای صف خرید یا فروش قرار بگیرد لازم است به صورت آنلاین در همان روز راس ساعت ۸:۳۰ سفارش خود را ثبت کنید.چطور بفهمیم صف خرید سهام هستیم

سلام کسی که سفارش آفلاین از چند روز قبل میزاره اولویتش نسبت به کسی که انلاین سفارش میزاره چجوریه؟

باسلام و احترام
برای درخواست های عرضه اولیه اولویت وجود دارد و تنها لازم است تا سفارش در ساعات معاملات ارسال شود. در صورت ثبت سفارش آفلاین عرضه اولیه درخواست در ساعات معامله ارسال می شود.
برای سایر معاملات خرید و فروش، درخواست های آفلاین حداکثر با ده دقیقه تاخیر ارسال می شود.

آیا امکان دارد درخواست آفلاین خرید در صف خرید از روز قبل قرار داده شود و روز بعد کارگزاری آنرا در صف اول قرار دهد چون من شنیدم که ارسال درخواست توسط کارگزاری یک ربع زودتر شروع می شود یعنی ساعت ۸:۱۵ ولی برای دیگران ساعت ۸:۳۰ شروع می شود لطفاً راهنمایی فرمایید.

بهترین جواب

سلام دوست عزیز
کارگزاری هیچ ضمانتی برای این موضوع ندارد، چون حجم بسیاری از سفارشات به ترتیب اولویت توسط معامله گران مجموعه، به هسته معاملات ارسال می شود.

سلام آیا سفارشی که توی لیست فعال قرار بگیره و بره تو صف حتما خریداری میشه.؟

بهترین جواب

باسلام
در صورتی که عرضه کافی به اندازه تقاضا و حجم صف وجود داشته باشد و یا قیمت بازار به قیمت سفارش برسد ، سفارش انجام خواهد شد.

سلام راس ساعت ۸:۳۰ سفارش میگزارم بعد میبینم چندهزارنفرجلوترهستند علت چیست وچه کارباید کردتادراولین ها قراربگیریم؟

بهترین جواب

سلام دوست عزیز
اولویت خرید با کسانی است که با بالاترین قیمت سفارش را ثپت کنند. اگر قیمت چند سفارش یکسان بود آن هایی در اولویت هستند که زود تر سفارش خود را ثپت کرده اند. همچنین زمان سفارش گذاری از ساعت هشت و نیم صبح لغایت دوازده و نیم ظهر است. برای اینکه در یک روز معاملاتی در یک نماد مشخص، سفارش شما در ابتدای صف خرید یا فروش قرار بگیرد لازم است به صورت آنلاین در همان روز راس ساعت ۸:۳۰ سفارش خود را ثبت کنید.

سلام مثلا چند روزه که یه عرضه اولیه اومده من بخوام که روز های بعد د اول صف خرید قرار بگیرم باید چیکار کنم طبیعتا کار راحتی نیست ولی ان کسی که در اول صف قرار میگیرد چه وجه تمایزی با من دارید که با قیمت مثبت پنج راس ساعت هشت و سی دقیقه و سی ثانیه سفارش میدم و بیست ملیون سهم جلوی من قرار میگیرم ایا مثلا سرعت اینترنت تاثیر گذار است ایا کارگزاری مهم است ایا سرعت لپتاب اهمیت دارد یا چیزی هست نکته ای که ما اونو نمیدونیم ممنون میشم کسی که چیزی در این باره میدونه جواب بده
با تشکر

بهترین جواب

سلام دوست عزیز
بله ، عوامل متعددی مانند سرعت اینترنت ، سرعت لپ تاپ و… می تواند در قرار گرفتن در چندمین نفر در صف خرید موثر باشد.به دلیل استقبال زیاد مشتریان به منظور قرارگرفتن در اوایل صف خرید ، راهکار حتمی برای این امر وجود ندارد.

سلام و خسته نباشید
من چند روزه که توی یه نماد با صف خرید سفارش میزنم راس ساعت ۸:۳۰ ولی هنوز موفق به خرید نشدم.

بهترین جواب

سلام دوست عزیز
اولویت خرید با کسانی است که با بالاترین قیمت سفارش را ثپت نمایند. اگر قیمت چند سفارش یکسان بود آن هایی در اولویت هستند که زود تر سفارش خود را ثپت کرده اند. همچنین زمان سفارش گذاری از ساعت هشت و نیم صبح لغایت دوازده و نیم ظهر است. برای اینکه در یک روز معاملاتی در یک نماد مشخص، سفارش شما در ابتدای صف خرید یا فروش قرار بگیرد لازم است به صورت آنلاین در همان روز راس ساعت ۸:۳۰ سفارش خود را ثبت کنید.

سلام.
اگر ثبت سفارش یک نمادی در صف خرید را انجام دادم و سپس دو مرتبه مقدار حجم خرید را ویرایش نمودم، آیا این ویرایش کردن ها ممکن است دو مرتبه ترتیب قرار گرفتن در صف خرید را تغییر دهد و از نو کند؟ یا همان ترتیبی که در ابتدا سفارش دادم حفظ می شود و تنها با حجم خرید ویرایش می شود؟ منظورم این است که با ویرایش ، ممکن است در آخر صف قرار بگیرم و جایگاه قبلی خود در صف خرید را از دست می دهم؟
ممنون.

بهترین جواب

سلام دوست عزیز
بله ، در صورتی که شما سفارش خود را ویرایش نمائید ، جایگاه شما در صف معاملات تغییر می نماید چون در صورتی که قیمت چند سفارش یکسان بود آن هایی در اولویت هستند که زود تر سفارش خود را ثپت کرده اند. بنابر این باید با دقت سفارش خود را ارسال بفرمائید تا نیازی به ویرایش نداشته باشد ، در این صورت می توانید جایگاه خود را در صف معاملات حفظ نمائید.

سلام
تجربه ثابت کرده که هرضه اولیه رو دیگه نمیشه اضافه کرد
۱۰ روزم نو صف واستید نمیشه خرید

بهترین جواب

سلام و خسته نباشید..
میخواستم بدونم اگه در صف خرید نفر سوم هستیم و تصمیم بگیریم مثلا میزان حجم خرید را افزایش یا کاهش بدیم.آیا جایگاهمون توی صف تغییر میکنه یا خیر؟ مثلا نفر آخر میشیم؟

بهترین جواب

سلام دوست عزیز
بله ؛ در صورتی که سفارش خود را ویرایش نمائید، جایگاه شما در صف تغییر خواهد کرد زیرا در صف الویت معامله با کسانی است که زود تر سفارش خود را ارسال کرده باشند. برای اینکه جایگاه خود را در صف حفظ نمایئد با دقت سفارش معامله خود را ارسال نمایئد.

سلام میخوام اردر ۲۰۰ هزارتایی برای یک سهم بزارم نمیشه چون اون سهم سقفش۵۰ هزارتاست سهمم شدید صف خریده اول صبح هم نمیشه ۴تا۵۰تایی اردربگذاری من چطور میتونم یک اردر۲۰۰ هزارتایی ثبت کنم ،،،باتشکر

بهترین جواب

سلام دوست عزیز
در صورتی که می خواهید ارسال سفارش با ۲۰۰ هزار سهم ارسال فرمائید می توانید سفارش خود را به صورت ۴ سهم ۵۰ هزار تایی ارسال فرمائید.

سلام.چرا آسا نشان نمی دهد ما صف چندم خرید هستیم فقط تعداد خریدها رو نشان می دهد چه جوری متوجه شم صف چندم هستم.

بهترین جواب

سلام دوست عزیز
برای اینکه بدانید در صف خرید یا فروش چه حجم یا چند اردر جلوی شما است ، باید وقتی سفارش خود را ارسال می کنید بر روی چشم‌مشکی تو بخش سفارشات پایین صفحه بزنید به شما نشان میدهد.

با سلام و خسته نباشید
میخواستم بدونم آیا برای سیستم آنلاین، ویرایش سفارش تاثیری در جابه جایی در صف خرید داره؟ یا نه همون ساعتی که سفارش اولیه رو فرستادیم به هسته معاملات مد نظر قرار می گیره؟

بهترین جواب

سلام دوست عزیز
خیر، در صورتی که شما سفارش خود را ویرایش نمائید جایگاه شما در صف تغییر خواهد نمود.

آیا وقتی یک روز در وقت معاملاتی ثبت خرید کنیم فقط تا ۱۲.۵ امکان خرید آن نماد وجود دارد؟ بعد از وقت معاملاتی سفارش خود را لغو کنیم؟چطور بفهمیم صف خرید سهام هستیم

بهترین جواب

سلام دوست عزیز
در صورتی که تاریخ اعتبار سفارش را معتبر در روز ثبت نمائید در پایان ساعت معاملات سفارش خرید یا فروش شما انجام نشود ، لغو و حذف می شود.

سلام
اگر نمادی را خریداری کنیم وثبت شود
درپایان روز۱۲.۵که معاملات تمام میشود
لازم هست ان نماد را لغو کنیم!
و اگرلغو نکنین امکان دارد بعد ۱۲.۵آن نماد خریده شود؟

بهترین جواب

سلام دوست عزیز
در اعتبار روز در صورت نرسیدن قیمت سهم به قیمت سفارش، سفارش بعد از پایان ساعات معامله، به صورت خودکار سفارش از سیستم حذف خواهد شد. در حالت معتبر تا لغو، تا زمانی که خود شخص سفارش را از سیستم حذف نکند و در صورت نرسیدن قیمت سهم به قیمت سفارش، سفارش در سیستم باقی خواهد ماند. در صورتی که شخص تمایل داشته باشد سفارش در سیستم باقی بماند، تا به قیمت مدنظر برسد می تواند از حالت معتبر تا لغو استفاده کند. زیرا امکان دارد قیمت فردا یا روزهای آتی به قیمت ثبت شده در سفارش امروز برسد.و خارج از ساعات معاملات ، خرید و فروشی انجام نمی شود.

سلام من امروز سهمی سفارش دادن ولی قبول نشد ایا به روز بعد موکول میشود یا باید روز بعد دوباره درخواست داد؟

بهترین جواب

سلام دوست عزیز،
در اعتبار روز در صورت نرسیدن قیمت سهم به قیمت سفارش، سفارش بعد از پایان ساعات معامله، به صورت خودکار سفارش از سیستم حذف خواهد شد. در حالت معتبر تا لغو، تا زمانی که خود شخص سفارش را از سیستم حذف نکند و در صورت نرسیدن قیمت سهم به قیمت سفارش، سفارش در سیستم باقی خواهد ماند. در صورتی که شخص تمایل داشته باشد سفارش در سیستم باقی بماند، تا به قیمت مدنظر برسد می تواند از حالت معتبر تا لغو استفاده کند. زیرا امکان دارد قیمت فردا یا روزهای آتی به قیمت ثبت شده در سفارش امروز برسد.

سلام.بنده در صف خرید در رتبه ۴۵۰ قرار دارم و تایم امروز بازار تمام شده.چنانچه بخواهم این سهم را بخرم مجددا روز بعد باید ویرایش کنم و راس ساعت ۸:۳۰ مجددا ثبت کنم اون سهم رو؟

بهترین جواب

سلام دوست عزیز،
در اعتبار روز در صورت نرسیدن قیمت سهم به قیمت سفارش، سفارش بعد از پایان ساعات معامله، به صورت خودکار سفارش از سیستم حذف خواهد شد. در حالت معتبر تا لغو، تا زمانی که خود شخص سفارش را از سیستم حذف نکند و در صورت نرسیدن قیمت سهم به قیمت سفارش، سفارش در سیستم باقی خواهد ماند. در صورتی که شخص تمایل داشته باشد سفارش در سیستم باقی بماند، تا به قیمت مدنظر برسد می تواند از حالت معتبر تا لغو استفاده کند. زیرا امکان دارد قیمت فردا یا روزهای آتی به قیمت ثبت شده در سفارش امروز برسد.

سلام من سفارش خرید سهام ثبت کردم ساعت ۱۱ و در صف خرید قرار گرفتم. الان پس از اتمام ساعت معامله یعنی ساعت ۱۴:۰۰ هنوز تولیست سفارشات فعاله و مبلغش به حساب برنگشته. آیا من باید حذف رو بزنم یا خود له خود حذف میشه و مبلغش برمیگرده؟. در ضمن زمان اعتبار سفارشم رو روز انتخاب کرده بودم

بهترین جواب

سلام دوست عزیز،
در اعتبار روز در صورت نرسیدن قیمت سهم به قیمت سفارش، سفارش بعد از پایان ساعات معامله، به صورت خودکار سفارش از سیستم حذف خواهد شد. در حالت معتبر تا لغو، تا زمانی که خود شخص سفارش را از سیستم حذف نکند و در صورت نرسیدن قیمت سهم به قیمت سفارش، سفارش در سیستم باقی خواهد ماند. در صورتی که شخص تمایل داشته باشد سفارش در سیستم باقی بماند، تا به قیمت مدنظر برسد می تواند از حالت معتبر تا لغو استفاده کند. زیرا امکان دارد قیمت فردا یا روزهای آتی به قیمت ثبت شده در سفارش امروز برسد.

چرا معاملات خرید و فروش روی تابلو بعد از ۱۲.۵ ادامه پیدا میکنه .

بهترین جواب

سلام دوست عزیز
بر اساس ماده ۲ قانون آیین‌نامه معاملات شرکت در بورس اوراق بهادار تهران، ساعت و روزهای انجام معامله انواع اوراق بهادار در بورس، به استثنای روزهای تعطیل رسمی توسط هیات‌مدیره بورس تعیین و اعلام می‌شود و تغییر در ساعت و روزهای انجام معامله حداقل باید ۱۵ روز قبل به اطلاع عموم برسد. البته جلسه رسمی معاملاتی می‌تواند بیش از یک جلسه در شبانه‌روز باشد، اما به نظر می‌رسد این جلسه باید برای معامله تمام نمادها باشد نه فقط نمادهای خاص.همچنین بر اساس ماده ۹ همین آیین‌نامه، معاملات بورس باید در شرایطی رقابتی و همواره به صورت حراج انجام شود. ( تعریف حراج در این آیین نامه شامل سازوکاری برای دادوستد اوراق بهادار بر پایه انطباق سفارش‌های خرید و فروش مشتریان با در نظر گرفتن اولویت قیمت و زمان است)، و اگر انجام معامله‌ای به صورت حراج ممکن نباشد، انجام این معامله خرج از جلسه رسمی معاملات مجاز خواهد بود

اصلا چیزی به اسم نوبت اول و دوم وجود نداره. شما اگه اسم نمادی که سهم اونو دارید سرچ کنید در اینترنت میاد.اگر خوب دقت کنید متوجه میشید اطلاعات نماد با اطلاعاتی همون نماد در پنل کارگذاری برابره. پس وقتی شما داخل پنل ۷۰۰ نفر یا هر چقدر مقدار سهم می بینید همش مربوط به کارگذاری شما نمیشه و سرجمع همه کارگذاری ها این شده.نکته بعدی این که در حال حاظر سفارش سهام های عدالت بلوکی هست و خیلی اگه خوب پیش بره توی یک روز مثلا سهامداران وسگلستا بتونن ۸۰۰۰۰ سهم که اونم مال یک نفر هست بیشتر اوقات رو بفروشن. فقط شنبه ها فروش یکم چشم گیره. بعد تا زمانی که کل سفارشات نفر الویت دار به فروش نرسه نوبت بقیه نمیرسه. متاسفانه الان بخاطر این محدودیت صف فروش برای همه کارگذاری ها باید رعایت بشه. مثلا شما اگه داخل کارگذاری دیگه قصد فروش سهام عدالت غیر مستقیم وسگلستا رو داشته باشید باید انقدر منتظر بمانید تا نفرات جلوتر شما که مثل شما سهامدار وسگلستا هستن و کارگذاری های مختلف دارن اول بفروشن و بعد شما بتونید بفروشید. این که هر روز ثبت فروش بزنید فقط نفر اخر صف میشید چون هر روزی که سفارش شروع میشه اگه نماد وسگلستا رو توی پنل انلاین کارگذاری چک کنی متوجه میشید که مثلا ۶۰۰ نفر قبل شما درخواست دادن اونم مربوط به ساعت ۳۰ :۸ نمیشه بلکه اونا سفارش تاریخ دار گذاشتن. شما هم باید هنگام سفارش فروش تاریخ اعتبار بزارید و اگه هم نیاز به اصلاح قیمت داشت اون رو اصلاح کنید و نه این که حذفش کنید. اگه هر روز سفارش بزارید فقط میشید نفر اخر. چون اونایی که سفارش تاریخ دار گذاشتن نسبت به شما الویت دارن. وقتی سفارشی حذف میشه یعنی دیگه نوبت بی نوبت. حرف منو قبول ندارید . شنبه اینده نماد شرکت خودتون رو در ساعت ۸ صبح اصلا سرچ کنید و میزان فروشنده ها مشاهده کنید . اگه صفر بود بعد بیان بگین شما درست نگفتین.موفق باشید. امیدوارم ادمین پیام رو براتون بزاره.

بهترین جواب

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


کد کپچا
*
عدد را وارد کنید:

مرا با ایمیل از دیدگاه های آتی این نوشته مطلع کن. همچنین می توانید بدون ارسال دیدگاه مشترک شوید.

دفتر مرکزی: تهران- خیابان نلسون ماندلا(آفریقا)- بالاتر از میرداماد- بن بست پیروز – پلاک 13

مدرسه بورسی: خیابان ولیعصر- بالاتر از میدان ونک- خیابان خدامی- بن بست لیلا- پلاک 7

بازار جذاب بورس، روز به روز پذیرای افراد تازه‌ای است که این بازار را به عنوان مکانی برای سرمایه گذاری خود انتخاب می‌کنند. اولین چیزی که سرمایه گذاران جدید را با خود درگیر می‌کند، حجم بالای لغات و اصطلاحات بورسی است که چاره‌ای جز آموختن آنها ندارند. درست مثل زمانی که ما نیز برای نخستین بار وارد بازار بورس شدیم و ذهنمان لبریز از علامت‌های سوال ریز و درشت شده بود. پرسش‌هایی مانند این که اصلا بورس چیست؟ سهام چیست؟ چگونه سرمایه گذاران، سهام‌ها را معامله می‌کنند و غیره. به سراغ تک تک این علامت‌های سوال رفتیم و پاسخ همه آنها را پیدا کردیم. در جریان این مطالعه به موضوعی که «صف خرید و صف فروش سهام» نام دارد رسیدیم. حالا می‌خواهیم در این مقاله به شما آموزش دهیم که صف خرید و صف فروش سهام چه مفهومی دارد و این شرایط چه زمانی برای سهم‌های موجود در بازار پیش می‌آید.

پیش از آنکه بخواهیم در مورد مفهوم صف خرید و صف فروش سهام صحبت کنیم، ابتدا باید به سراغ عامل ایجاد کننده صف‌های خرید و فروش سهام برویم. در بورس ایران موضوعی به عنوان «محدودیت دامنه نوسان» داریم. اما کار دامنه نوسان در بورس چیست؟

ناظران و سیاست گذاران بورس برای هر سهم محدودیت دامنه نوسان در نظر گرفتند. این کار به آنها کمک می‌کند تا از نوسانات شدید و زیاد قیمت جلوگیری کنند. محدودیت دامنه نوسان برای سهام در بورس و همین‌طور فرابورس از منفی ۵ درصد تا مثبت ۵ درصد نسبت به قیمت روز قبل است. مثلا اگر قیمت روز گذشته سهم فولاد ۵۰۰ تومان باشد برای امروز، قیمت می‌تواند فقط در محدوده ۴۷۵ تومان تا ۵۲۵ تومان نوسان داشته باشد و کمتر و بیشتر از این محدوده در وضعیت عادی بازار معامله‌ای نخواهد داشت.

در مثال بالا تصور کنید خبر خوبی از شرکت فولاد منتشر می‌شود. با تحلیلی که افراد انجام می‌دهند این سهم تا قیمت ۶۲۰ تومان رشد می‌کند. در نتیجه، سرمایه گذاران، تمایل خود را برای خرید این سهام نشان می‌دهند. در این حالت، از یک طرف، امکان قرار دادن سفارش در قیمت بیشتر از ۵۲۵ تومان به دلیل محدودیت نوسان در آن روز وجود ندارد و از طرف دیگر، افراد برای خریدن سهام فولاد با هم رقابت می‌کنند. در چنین وضعیتی، فزونی تقاضا بر عرضه سهام پیش می‌آید.

اگر وضعیتی پیش آید که هیچ عرضه کننده‌ای وجود نداشته باشد و تقاضای خرید سهام در سقف قیمت قرار گیرد در اصطلاح گفته می‌شود که سهم صف خرید است.چطور بفهمیم صف خرید سهام هستیم

 تصاویر زیر سهام‌های دارای صف خرید را نشان می‌دهند.

در تصاویر بالا هر چهار سهم با صف خرید روبه‌رو هستند. سفارش‌های خرید در سقف قیمت مجاز (+۵ درصد) ثبت شده و فروشنده‌ای در آن قیمت نیست. اعداد کمرنگی که در قسمت سفارشات فروش مشاهده می‌کنید در روزهای گذشته سفارش خود را قرار داده‌اند و چون در روز جاری قیمت‌های سفارش آن بیش از حد مجاز نوسان است آنها را کمرنگ نشان می‌دهد.

حال تصور کنید اتفاق یا خبری منفی برای سهمی که قیمت روز قبل آن ۵۰۰ تومان بوده می‌افتد. چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ روز جاری با توجه به محدودیت دامنه نوسان منفی ۵ درصدی کف قیمتی که می‌توان سفارش گذاشت ۴۷۵ تومان است. صف فروش زمانی ایجاد می‌شود که فروشندگان در کف قیمتی مجاز سفارش فروش می‌گذارند اما خریداری وجود ندارد. هر چه تعداد سهام در صف فروش بیشتر باشد در اصطلاح گفته می‌شود که صف سنگین است. با توجه به انتشار خبر منفی در خصوص آن سهم، فشار زیادی برای فروشش ایجاد خواهد شد و عرضه سهم بر تقاضای آن فزونی خواهد یافت. این وضعیت را به گونه‌ای تصور کنید که فروشنده‌ها باید برای رهایی از کاهش قیمت سهمشان در آینده برای فروش سهم خود از یکدیگر سبقت بگیرند و قیمت پیشنهادی برای فروش خود را مرتب کاهش دهند. حالا به نظر شما فروشندگان تا کجا می‌توانند قیمت خود را کاهش دهند؟ تا منفی ۵ درصد یا همان ۴۷۵ تومان؟ به طور طبیعی اگر در قیمت ۴۷۵ تومان خریداری وجود نداشته باشد، فروشندگان در کف قیمت ۴۷۵ تومان با یکدیگر رقابت می‌کنند و هر کسی که زودتر سفارش خود را در کف قیمت قرار دهد در اولویت معامله قرار می‌گیرد. اگر حجم زیادی سهام در قیمت کف سفارش گذاشته شود و خریداری نباشد، صف فروش ایجاد خواهد شد.

در تصاویر زیر سهم‌هایی با صف فروش، نمایش داده شده‌اند.

حتما یادتان باشد اگر یک سهمی صف خرید داشت دلیلی بر رشد روزهای بعد آن سهم نیست و اگر سهمی هم در منفی کامل، صف فروش داشت، دلیلی بر افت سهم در روزهای آتی نیست. سهم‌های زیادی در بازار با صف خرید و صف فروش وجود داشتند اما روز بعد روند حرکتی آنها برعکس شده است. بنابراین توصیه می‌کنیم برای خرید و فروش فقط صف خرید و صف فروش سهام را ملاک قرار ندهید. یک موضوع مهم در صف خرید و صف فروش که حتما باید در نظر داشته باشید، ارسال سفارش آنلاین است. در ارسال سفارش، گزینه‌ای با عنوان «حجم نمایشی» در سامانه معاملات آنلاین کارگزاریتان مشاهده خواهید کرد. تحت هیچ عنوان نباید برای ارسال سفارش سهم‌هایی که صف خرید و صف فروش هستند، حجم نمایشی قرار دهید. چرا؟ به این دلیل که اگر مثلا بخواهید ۱۰۰ هزار سهم را در صف فروش بفروشید و حجم نمایشی را ۴۰ هزار سهم بذارید، پس از معامله این ۴۰ هزار سهم، باقی مانده سهامتان – همان ۶۰ هزار سهم دیگر – به آخر صف فروش منتقل خواهند شد. بنابراین منطقی نیست که از گزینه حجم نمایشی در سهامی که صف فروش یا صف خرید هستند استفاده کنید.

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین امتیازات: ۳.۵ / ۵. تعداد امتیاز: ۳۳

اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز میدهید

عالی. فقط،بیستردرمورد تحلیلها و تعداد و حجم خرید وفروش در صف صحبت کنید. اگر امکان دارد تک تک اصطلاحات را به روش ساده تر بیان کنید ممنون میشم

با سلام خدمت شما. چگونه میتونم در صف فروش سنگین خودمو جزو نفرات اول قرار بدم؟
بنده یه سهم دارم که سه روزه در صف فروش نمیتونم بفروشم و هر روز ساعت ۹ صبح که نگاه میکنم میبینم حدود ۵۰۰ میلیون حجم جلوی من هست
پس اونها کی سفارش فروش میذارن که اینقد جلوتر از بنده هستن؟
لطفا کمک کنید هر روز دارم ضرر میدم ممنون

در صورتی که تمایل به ثبت سفارش چه خرید و چه فروش زودتر از باز گشایی بازار دارید میتوانی در پیش گشایش بازار که ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح می باشد سفارش خود را ثبت نمایید.
موفق و پیروز باشید

سلام و خسته نباشید
صف خرید ک قبل از گشایش بورس رو تابلو اعلانات نشون میده برا روز قبل هست؟
ینی اگ معامله امروز نشد و تو صف خرید بودیم دوباره باید فردا ثبت سفارش بزنیم؟
برنامه ای هست ک بشه چند روز قبل ثبت رو بزنیم ؟؟
لطفا راهنماییم کنید
با تشکر

سلام و وقت بخیر.
کد معاملاتی آنلاین به این صورت می باشد که برای یک روز بازار فعال هست و برای روز بعدی مجدد باید ثبت سفارش کنید.
دوست عزیز در صورتی که تمایل به ثبت سفارش خارج از تایم بازار هستید با کارگزاریتان تماس بگیرید و کد اینترنتی معاملات را دریافت کنید

سلام. بنده تازه وارد هستم و اطلاعات زیادی ندارم. در روزهای بعد از عرضه اولیه که صف خرید به طور مداوم وجود داره فروشنده ها چه کسانی هستند چون در این روزها فک نکنم کسی سهامشو بفروشه پس سرمایه گزاران چطور سهام گیرشون میاد؟

اصولا در عرضه های اولیه بخاطر پر شدن حجم مبناسهام دار اصلی عرضه کننده می باشد.

سلام دوست عزیز.جایی هست که لیست کل صف های خرید و فروش رو مشاهده کنم؟
بصورت تک تک نه
بصورت لیستی مشاهده کنم؟

سلام ووقت بخیر.
بله با ابزار فیلتر نویسی و فیلتر کردن سایت tsetmc این امکان وجود دارد
موفق و پیروز باشید

سلام و خداقوت یع سوال مثل سوال اقا بهنام هستش اینه که یک هفته است میخوام سهام یه شرکتی رو بخرم هر روز راس ساعت ۸:۳۰ دقیقه خرید انجام میدم ولی باز نفرات اخرم بازم نمیتونم خرید کنم چه نوبتم تو صف ۳۵ هزار نفر باشه چه ۸ هزار نفر بازم نمیتونم خرید بکنم چیکار کنم؟

سلام و وقت بخیر.
دوست عزیز اینکه شما هم بتوانید سهم را خریداری کنید به مقدار حجم سهام عرضه شده بستگی دارد. شما ممکن است حتی نفر اول در صف خرید باشید و هیچ فروشنده ای برای سهم مورد نظر نباشد.
و نمونه صف خرید هایی که اصولا شما حتی در زمان پیش گشایش هم که سفارش میگذارید و امکان خرید وجود ندارد عرضه های اولیه می باشد!

سلام
ببخشید وقتی صف فروش خیلی زیاده ، چ قیمتی برای فروش سهامم درج کنم ک ب‌بالاترین قیمت فروخته بشه

با سلام دوست عزیز
صف فروش معمولا در پایین ترین قیمت روزانه تشکیل می شود

سلام ببخشین من دو روزه ثبت سفارش سهام شستا رو میزنم ولی صف خرید خیلی سنگینه هرروز ب موقع ینی ۱۳:۳۱دقیقه ک شروع میشه من ثبت میزنم ولی بازم نوبت من خیلی بالاس مثلا ۴۰هزاره چیکار کنم تو صف جزءنفرات پایین تر باشم؟؟

با سلام و احترام
به طور کلی مشکلات و موارد مربوط به خرید سهام عرضه اولیه از طریق بخش پشتیبانی شرکت‌های کارگزاری قابل پیگیری است، زیرا سفارشات در سرور و زیرساخت نرم‌افزاری این شرکت‌ها و سامانه معاملاتی بازار سهام ثبت می‌شوند. به طور کلی، همیشه در اسرع وقت سفارش خرید خود را با جزئیات درست ثبت نموده و نگران تعداد متقاضیان و… نباشید؛ زیرا در اغلب موارد سفارشات خرید انجام می‌شوند.

سلام
آگه صف فروش درست بشه قیمت فردای سهم اگه حجم به کل حجم مبنا نرسه به چه میزان افت قیمت میکنه
و اگر اصلا معامله اندکی صورت بگیره با کف قیمت امروز شروع قیمت فردا آیا در همون رنج خواهد بود یا باز -۵ درصد از کف قیمتی که امروز معامله شده ؟

با سلام و احترام
اگر صف فروش در منفی ۵ تشکیل شود و حجم معاملات از حجم مبنا کمتر باشد؛ قیمت پایانی فردا به همان میزان که حجم معامله از حجم مبنا کمتر است، تعیین خواهد شد و بالطبع از منفی ۵ بزرگتر است. این مقادیر بر حسب فرمول حجم مبنا و قیمت پایانی برقرار می‌شود.
حتی اگر حجم معاملات در کف قیمت امروز نیز بسیار اندک باشد، مبنای قیمت فردا قیمت پایانی است، که بر اساس تناسب مذکور در پاسخ اول محاسبه می‌شود و به دلیل کمتر بودن حجم معامله از حجم مبنا، مطمئناً منفی ۵ برای قیمت پایانی اعمال نخواهد شد.

سلام
ی سوال داشتم اینکه اگر در زمان پیش گشایش قیمت سقف سهم مثلا ۳۵۰۰ باشه و روی همین قیمت خرید بزنیم و بریم داخل صف خرید ولی بعد از بازگشایی بازار و قبل از ثبت خرید ما قیمت فروش افت کنه و مثلا ۳۰۰۰ بشه خرید مارو روی ۳۵۰۰ انجام داده یا روی ۳۰۰۰٫؟

با سلام و احترام،
خرید شما روی هر قیمتی انجام شود، ممکن است در ادامه تایم معاملاتی قیمت پایانی سهم از ان قیمت بالاتر و یا پایین تر برود، در مثال شما دقیقا مشخص نشده که خرید روی چه قیمتی است اما اگر فرضا شما سفارش خود را روی ۳۵۰۰ ثبت کرده و تغییر ندهید، خرید روی ۳۵۰۰ انجام می شود.

سوال: در صف خریدی مثل صف خساپا؛ تغییر قیمت مطابق قیمت فردا؛ چه تغییری در صف خرید ایجاد می کند؟ مثلا قیمت خریدم امروز ۱۱۲ بوده که موفق نشده ام و قیمت فردا به ۱۳۴ می رسد و منطقا با ۱۱۲ امکان خرید ندارم و باید قیمت بالاتری بدهم. آیا با تغییر قیمت نوبتم در صف تغییر خواهد کرد؟ اگر اینطور باشد پس چطور می توان بدون به هم ریختن نوبت خریدی در صف داشت؟

با سلام و احترام،
منطق اولویت صفوف خرید در وهله اول بر مبنای قیمت و سپس زمان ثبت سفارش است.

سلام دوستان من مدت کوتاهی ک وارد بورس شدم ولی از زمانی ک وارد شدم تحلیل سهام ی سهم واسم شده سوال ک چطوری ی سهمی رو تحلیل کنم میتونی راهنماییم کنید.رحمان

با سلام و احترام،
پیشنهاد می کنیم راجع به دو کلید واژه تحلیل بنیادی و تکنیکال بیشتر جستجو کنید. در تحلیل بنیادی شما راجع به عوامل اثرگذار روی عملیات یک شرکت مطالعه می کنید و در تحلیل تکینکال رفتار قیمتی و معاملاتی سهم در قالب چارت مورد مطالعه قرار می گیرد.

سلام خسته نباشید…
ببخشید اگه صف خرید و صف فروش به تعادل برسه..امکان داره سهام رشد مثبت داشته باشه یا منفی؟؟چطور بفهمیم صف خرید سهام هستیم

با سلام دوست عزیز
بله امکان وجود دارد

سلام لطفا راهنمایی فرمایید از یک سهم در یک روز چه تعدا د یا حجمی فروش یا خرید نهایی شده است من این مورد را از صف خرید و فروش یک سهم نمی توانم بدست بیارم چون صف خرید و فروش یک سهم ملاک خرید یا فروش نهایی آن سهم نمی باشد

با سلام و احترام،
تعداد و حجم معاملات یک نماد روی تابلو معاملاتی آن نماد در سایت tsetmc.com قابل رویت است.

سلام. من یه سوال در مورد کارکرد هسته معاملات داشتم.
اگه یکی سفارش خرید با قیمت مثلا ۱۰۰۰ بده و یکی دیگه سفارش فروش با قیمت ۹۵۰ بده و سفارش خرید و فروش دیگه ای وجود نداشته نباشه، معامله با ۱۰۰۰ انجام میشه یا با ۹۵۰؟ آیا ترتیب این سفارشات به لحاظ زمانی تاثیری در نتیجه داره؟

سلام. خسته نباشید.
نشانه های پایان صف فروش چی هستن؟ چطور میشه تشخیص داد صف فروش داره تموم میشه؟

سلام وقتی حجم در صف فروش کم بشه یعنی کم کم صف فروش داره میریزه

چگونه میتوانم صف های خرید و یا فروش یک نماد رو در روزهای گذشته رو تشخیص بدهم

مثلا میخواهم بدونم که فهته گذشته این نماد صف خرید بود یا نه؟

سلام سایت tsetmc.com برید نماد رو سرچ کنین حجم خرید رو ببینین یا سایت رهآورد ٣۶۵ اونجا حجم خریدو فروش رومیزنه

باعرض سلام
اگر سهامی بعنوان مثال ۵۰۰ هزار حجم خرید و فقط ۳۰۰ هزار حجم فروش داشته باشه، سهام به کدوم از خریدارها تعلق میگیره، اونهایی که زودتر سفارش خرید زدن؟ لطفا توضیح دهید
ممنون از شما

با سلام دوست عزیز
به طور کلی اولویت خرید با کسانی است که با بالاترین قیمت سفارش را اعلام کنند. اگر قیمت چند سفارش یکسان بود آن هایی در اولویت هستند که زود تر سفارش خود را گذاشته باشند. همچنین زمان سفارش گذاری از ساعت هشت و نیم صبح لغایت دوازده و نیم ظهر است. شما می توانید برای سفارش های خود تعیین کنید که می خواهید سفارشتان تا چه زمانی باقی بماند (مثلا می خواهید همین امروز سفارش بعد از اتمام ساعات معاملاتی برداشته شود یا اینکه می خواهید برای روز های آینده نیز باقی بماند).

با سلام وخسته نباشید با توجه به اینکه جهت نوسان قیمت یک سهم مثبت یا منفی می بایست به میزان حجم مبنا معامله سهم صورت بگیرد در صورتی یک سهم با تقاضای خرید مواجه هست و هیچ عرضه ای جهت فروش وجود ندارد و معامله ای صورت نگیرد افزایش قیمت لحاظ می گردد؟

سلام خیر ممکنه صف خرید باشه و فروشنده نباشه و معامله کمی بشه قیمت پایانی افزایش پیدا نمیکنه

سلام ، وقت شما بخیر برای ورد به بازار بورس و خرید فروش سهام اولین کار بعداز داشتن شماره سجام و … چیست

با سلام دوست عزیز
باید یک کارگزاری را انتخاب کنید. پس ازتکمیل اطلاعات و احراز هویت برای کارگزاری امکان معامله در بازار برای شما فراهم می شود.

سلام ممنون بابت مطالب بسیار خوبتون.خیلی خوب توضیح می دهید راحت یاد می گیریم.یک سوال داشتم.من سایت ۸:۳۰:۲ خرید ایران خودرو زدم رفتم توی صف ۱۹ هزار نفری تا ساعت ۱۲ اومدم ۸ هزار صف آخرش هم بهم نرسید.این صف خرید ۱۹ هزار نفری فقط مال ایران خودرو هست یا کلیه سفارشات همه شرکت ها میاد توی این صف؟من یه روز دیگه ساعت ۱۰ سهام شپترو خواستم بخرم ۵ دقیقه ای برام خرید این صفش جداست؟ یا اگر آنلاین ساعت ۹ سفارش ثبت کنیم بهتر است؟سفارش گیری ۸:۳۰ با سفارش گیری ساعت ۹ به بعد چه فرقی داره؟کدوم بهتر است؟سفارش گیری ساعت ۸:۳۰ افلاین و سفارش گیری ساعت ۹ به بعد آنلاین هست درسته؟ تشکر بابت مطالب خوبتون و وقتی که می گذارید

با سلام دوست عزیز
در سامانه معاملاتی آنلاین، سرمایه‌ گذاران می ‌توانند روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۳۰ نسبت به ثبت سفارش خرید و فروش اقدام کنند.
دقت به این نکته ضروری است که معاملات از ساعت ۹ الی ۱۲:۳۰ انجام می‌ شود و پیش از آن کاربر تنها می‌ تواند سفارش خود را در سامانه ثبت کند ولی امکان خرید و فروش تا پیش از ساعت ۹ وجود ندارد.

سلام چگونه می توان خرید و فروش آفلاین را به آنلاین تغییر داد؟ و اینکه آنها چه تفاوتی با هم دارند؟
لطفا راهنمایی بفرمایید.

با سلام دوست عزیز
این امکان برای شما فراهم بوده و به این منظور باید در ساعات اداری به شعب کارگزاری مراجعه نمایید.
در معاملات آنلاین مشتری نام کاربری و کلمه عبور معاملات آنلاین را از کارگزاری دریافت می­نماید و پس از ورود به سامانه آنلاین، بدون واسطه سفارش‌های خرید یا فروش سهام خود را به هسته معاملات ارسال می­نماید. امکان ویرایش و لغو سفارشات آنلاین به صورت لحظه­ای در سامانه آنلاین توسط مشتری امکان پذیر است.

در معاملات اینترنتی مشتری پس از دریافت نام کاربری و کلمه عبور معاملات اینترنتی از کارگزاری، به قسمت خدمات حساب مشتریان اینترنتی در سایت اصلی شرکت مراجعه کرده و با تکمیل فرم‌های درخواست خرید یا فروش اینترنتی، سفارش خود را در سامانه کارگزار ثبت می‌کند.

سلام من امروز بصورت آنلاین سفارش ۲۰۰۰ تا سهم از یه شرکت رو دادم و برای سفارشم تا تاریخ ۲ روز آینده رو تعیین کردم ، با توجه به صف خرید احتمالا تا دو روز آینده نوبت خرید من برسه، حالا اگر روز دوم نوبتم بشه قیمت سهام مورد نظر نسبت به روز ثبت سفارش خرید افزایش داشته باشه برای من تعداد سهم کمتری خریداری میشه یا باید مابه تفاوت رو پرداخت کنم؟

با سلام دوست عزیز
زمانی سفارش شما انجام می شود که برای پیشنهاد خرید شما فروشنده به همان مبلغ وجود داشته باشد

سلام
وقتی یک سهامی بعلت صف خرید متوقف می شود و در وضعیت سفارش گیری قرار میگیرد تکلیف سفارش های قبلی که در سیستم ثبت شده چه می شود ؟ اصلا مفهوم این کار چیست اگر بعلت سفارشات زیاد صف خرید تشکیل شده چرا مجددا سفارش گیری انجام می شود . متشکر

با سلام دوست عزیز
نماد معاملاتی به‌صورت خودکار بلافاصله پس از ارسال اطلاعات با اهمیت موضوع ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکتهای ثبت شده نزد سازمان، به‌صورت زیر متوقف و بازگشایی می‌شود:
الف) اگر اطلاعات با اهمیت در “گروه الف” موضوع ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکتهای ثبت شده نزد سازمان قرار داشته باشد:
در صورت افشای اطلاعات بااهمیت، نماد معاملاتی به‌طور خودکار متوقف شده و در اولین جلسه معاملاتی بعد بازگشایی خواهد شد؛
ب) اگر اطلاعات با اهمیت در “گروه ب” موضوع ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکتهای ثبت شده نزد سازمان قرار داشته باشد:
۱) در صورتی که اطلاعات بااهمیت تا ۹۰ دقیقه قبل از پایان جلسه معاملاتی ارسال شود، نماد معاملاتی به‌طور خودکار، به مدت ۶۰ دقیقه متوقف و بعد از آن بازگشایی می‌شود؛
۲) در صورت افشای اطلاعات بااهمیت در ۹۰ دقیقه پایانی جلسه معاملاتی، نماد معاملاتی به‌طور خودکار متوقف شده و در جلسه معاملاتی بعد بازگشایی خواهد شد؛
۳)در صورتی که اطلاعات با اهمیت در ساعت خارج از بازار منتشر شود، نماد معاملاتی در ۹۰ دقیقه ابتدایی جلسه معاملاتی بعد بازگشایی خواهد شد.
در صورتی که قیمت پایانی سهم طی ۵ روز معاملاتی متوالی در دامنه عادی نوسان قیمت، بیش از ۲۰ درصد افزایش یا کاهش داشته باشد، بورس موظف است در اولین زمان ممکن از لحاظ فنی نماد معاملاتی را به مدت ۶۰ دقیقه در وضعیت مجاز محفوظ نگه داشته و سپس انجام معاملات را آغاز نماید.
در صورتیکه قیمت پایانی سهم طی ۱۵ روز معاملاتی متوالی در دامنه عادی نوسان قیمت، بیش از ۵۰ درصد افزایش یا کاهش داشته باشد، بورس موظف است در اولین زمان ممکن از لحاظ فنی نماد معاملاتی را متوقف کرده و از ناشر درخواست برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی نماید. نماد معاملاتی حداکثر۲ روز کاری پس از توقف نماد معاملاتی با محدودیت دامنه نوسان بازگشایی خواهد شد.
سازمان بورس، سهام شرکت پذیرفته شده را مطابق مواد ۳۸، ۳۹ مکرر، ۴۰ مکرر و ۴۱ دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران تعلیق یا لغو پذیرش می نماید.

سلام وقت بخیر ، من از هفتم با قیمت ۳۶۹۰ در صف خرید هستم و جایگاه من از ۲۴۰۰۰ به ۴۸ رسیده ولی خوب در این چند روز افزایش قیمت تا ۴۰۵۰ وجود داشته ، الان امکانش هست که من با قیمت ورود خودم سهام رو بخرم یا باید حتمی به قیمت جدید ویرایش کنم؟ اگر ویرایش کنم باز میرم ته صف ؟

با سلام دوست عزیز
برای انجام معامله باید برای قیمت شما فروشنده ای وجود داشته باشد. درصورت ویرایش به انتهای صف منتقل می شوید

با سلام من هر چه سهم میخرم توسط سیستم رد میشه دلیل زمانی داره یا چیز دیگری است؟

باسلام دوست عزیز
با مراجعه به سابقه سفارشات علت رد شدن توضیح داده شده است

سلام ،با چه برنامه ای باید وضعیت و جایگاه خودم تو صف رو ببینم؟

با سلام دوست عزیز
بستگی به کارگزاری و تریدری که از آن استفاده می کنید دارد.

سلام
چرا من هرسفارش خرید میزنم
مدت زمان اعتبار مینویسه روز
بعد تمام شدن روز مینویسه منقضی شد
من تو صف خرید چطور پس باقی بمونم !؟!

باسلام دوست عزیز
می توانید مدت زمان اعتبار را به گزینه های معتبر تا لغو و یا معتبر تا تاریخ … تغییر دهید.

و این طوری روز بعد که قیمت ۵% افزایش پیدا کرده، باید ویرایش کنیم و قیمت بالاتر رو بدیم درسته؟

با سلام دوست عزیز
درصورتیکه اصلاح قیمت نکنید در صف عقب تر از قیمت بالاتر قرار خواهید گرفت

سلاممن بترها جایگاه اول بودم ولی معامله صورت نگرفته و فروشنده هم در اون قیمت بوده مشکل از چیست؟

با سلام دوست عزیز
مدیر شرکت مدیریت فناوری بورس تهران با اشاره به اینکه اختلالات ایجاد شده به هنگام ورود به سامانه‌های کارگزاری‌ها را تحت مسئولیت این شرکت‌ها دانست و گفت: وقتی وارد سامانه‌های آنلاین می‌شوید و قصد ارسال سفارش را دارید قطعا این سامانه‌ها به کارگزاری‌ها بر می‌گردد، ولی پشت پرده این اتفاقات نرم افزار‌ها و شرکت‌های نرم افزاری هم هستند.
این مقام مسئول ادامه داد: وقتی سفارشی را می‌فرستید از درگاه‌های آنلاین دارایی شما به صورت برخط بررسی می‌شود. از طرف دیگر برای خرید حساب شما از طریق همین سامانه برای خرید چک و میزان داشته‌های شما بررسی می‌شود. بعد از این اعمال به درگاه ارتباطی شرکت‌ها می‌رسد.
دهقان گفت: پس از درگاه ارتباطی شرکت‌ها دیگر معاملات از حالت آنلاین خارج و به شرکت مدیریت فناوری بورس ارسال می‌شود. سفارش‌ها انجام و به یک هاب مرکزی می‌رسد. این هاب اطلاعات و سفارش‌های شما را به هسته معاملات ارسال می‌کند.
وی افزود: در هسته معاملات یک سری کنترل‌ها را برای سفارش چک می‌کند. ریسک کارگزاری را چک کرده و میزان ریسک ایجاد شده در بازار سرمایه کارگزاری را گزارش می‌کند. سپس بعد از مثبت شدن کنترل‌ها اوردر به داخل صف سفارش قرار می‌گیرد. در طول زمان سفارش‌های دیگر هم وارد سیستم می‌شوند هر زمانی که سفارش قابلیت معامله را داشت این معامله انجام می‌شود.
مدیر شرکت مدیریت فناوری بورس تهران بیان کرد: نهایی شدن تمام این اطلاعات پس از تایید سپرده گذاری مرکزی رخ می‌دهد و در نهایت معامله انجام می‌شود.

سلام وقت بخیر
سوالم این هست که آیا این امکان وجود دارد که سهم من هیچ وقت به فروش نرسه و متقاضی براش نباش در این صورت چه می شد؟

باسلام دوست عزیز
امکان اینکه در یک روز سهمی به دلیل نبود خریدار فروخته نشود وجود دارد.درخواست درروز بعد با قیمت کمتر به فروش گذاشته می شود

سلام چرا من باقیمت بالا ۵ درصد بالا سفرش دادم ولی با قیمت پایینتر برام خرید چرا گاهی اینجوری میشه؟

باسلام دوست عزیز
بدلیل اختلال در هسته بعضی از اطلاعات نمایش داده شده در نرم افزار کارگزاری ها با مشکل مواجه است

سلام وقت بخیر
من دقت کردم شاید اکثر دوستان مثل من دنبال این جواب هستن که برای سفارش گذاشتن در سهم در صف خرید ساعت ۸:۳۰ بهتر است یا ۹؟
کدومش جلوتر در صف قرار میگیره؟

با سلام دوست عزیز
معاملات سهام در بازار بورس از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲٫۳۰ انجام می‌شود. البته از ساعت ۸٫۳۰ تا ۹ صبح نیز امکان سفارش‌گذاری وجود دارد.

سلام، فرض کنید من امروز در صف خرید رفتم، ولی نتوانستم سهم بخرم، اگر گزینه معتبر تا لغو رو بزنم ویرایش حساب میشه و من به آخر سف منتقل میشم؟

باسلام دوست عزیز
با توجه به اینکه روز بعد قیمت رشد خواهد کرد و متقاضیان با مبلغ بیشتر بر شما مقدم هستند ماندن شما در صف روز جاری کمکی به شما نخواهد کرد

سلام منظور از جایگاه حجمی در نمادهایی که صف خریدن چیست

باسلام دو ست عزیز
حجم مانده تا انجام سفارش می باشد

با سلام و احترام
من امروز سهم شتران درخواست خرید زدم بلافاصله بعدش نماد بسته شد و پولم بلوکه شده این پول چه زمانی ازاد میشود

باسلام دوست عزیز
تا زمان باز شدن نماد پول شما بلوکه می ماند

با سلام و احترام
سوال ۱: اگه برای سفارش خرید یک سهام توسط بنده قیمت داده شود ولی فروشنده‌‌ای برای آن قیمت وجود نداشته باشد و فروشنده‌ها قیمت کمتری برای فروش آن سهام سفارش داده باشند آیا سهام برای بنده با قیمت کمتر خریداری میشود یا خیر؟ در اینصورت وضعیت چگونه است و وضعیت صف به چه صورت است؟
سوال ۲: اگر مقدار سفارش خرید بنده از مقدار سفارش فروش برای آن سهام کمتر یا بیشتر باشد وضعیت به چه گونه است؟

باسلام دوست عزیز
خرید زمانی انجام می شود که همان مبلغ مورد نظر شما برای فروش وجود داشته باشد. خجم خرید به حجمی که برای فروش گذاشته شده است بستگی دارد.اگر بیش از درخواست شما باشد کل سفارش شما انجام می شود اگر کمتر از درخواست شما باشد بخشی از سفارش شما را می خرد تا برای باقی آن فروشنده ای دیگر پیدا شود

ممنون از پاسخگوییتون
اگر من در صف نفر اول باشم ولی فرشنده‌ها قیمت کمتری برای فروش بدهند در ابتدای صف منتظر قیمتی برای فروش هم قیمت با قیمت خرید بنده میمونم یا به انتهای صف منتقل میشم

باسلام دوست عزیز
اولویت انجام معاملات با ارقام متناظر در قسمت خرید و فروش می باشد درخواست شما تا پیدا شدن پیشنهاد متناظر با درخواست شما به تعویق می افتد

با تشکر از راهنماییهای شما
اگر بنده در ابتدای صف باشم ولی قیمت درخواست خریدم از قیمت درخواست فروش فروشنده‌ها بیشتر باشد آیا منتظر قیمت فروش متناسب با قیمت خرید من در ابتدای صف میمانم و یا به انتهای صف منتقل میشوم؟

باسلام دوست عزیز
اولویت انجام معاملات با ارقام متناظر در قسمت خرید و فروش می باشد درخواست شما تا پیدا شدن پیشنهاد متناظر با درخواست شما به تعویق می افتد

سلام، اگه من در ابتدای صف خرید باشم ولی قیمت سفارش خریدم بیشتر از قیمتهای سفارش فروش باشه آیا تا زمان وجود قیمت فروش متناسب با قیمت خرید بنده در ابتدای صف میمونم و یا به انتهای صف میرم؟

باسلام دوست عزیز
اولویت انجام معاملات با ارقام متناظر در قسمت خرید و فروش می باشد درخواست شما تا پیدا شدن پیشنهاد متناظر با درخواست شما به تعویق می افتد

سلام اگه در ستون فروش عددی نباشد من در ستون خرید کدام قیمت را بزنم بهتر است تا سریعتر برای ان سهم مشتری پیدا شود کلا اگه زحمتی نیست میخوام بدونم اگه بخوام خرید و فروشم به احتمال صد برای خرید و فروش نزدیک بشه کدام قیمت است

باسلام دوست عزیز
شما یک بازه عددی دارید تحت عنوان کمترین و بیشترین و مختارید با توجه به تحلیلتان یکی از این اعداد را انتخاب کنید به این شرط که در طرف مقابل نیز عددی متناظر با آن باشد تا معامله صورت گیرد.

یعنی میخوام بدونم اگه بخوام کارگذاری حتما ثبت سفارش خرید و فروشم رو انجام بده برای خرید و فروش در ستون خرید و فروش کدام قیمت مناسب تر است

باسلام دوست عزیز
شما یک بازه عددی دارید تحت عنوان کمترین و بیشترین و مختارید با توجه به تحلیلتان یکی از این اعداد را انتخاب کنید به این شرط که در طرف مقابل نیز عددی متناظر با آن باشد تا معامله صورت گیرد.

سلام ببشخید این که میگن همیشه تو منفی خرید کنید یعنی چی؟ من تازه کارم خیلی اطلاعات درمورد بورس ندارم

باسلام دوست عزیز
سهام یک سیر صعودی(مثبت) دارد و تا سقفی(مقاومت)این صعود ادامه پیدا می کند اگر عوامل موثر در رشد سهم قوی باشند این سقف شکسته شده و صعود ادامه می یابد اما گاهی مقاومت زیاد است و روند حرکت را به سمت پایین و نزولی تغییر می دهد این نزول تا حداقلی(حمایت) ادامه خواهد داشت و مجددا پس از پشت سر گذاشتن نوساناتی که موجب نزولش شدند شروع بع رشد می کند. گروهی معتقدند اگر چنین سهامی را که درنزولند(منفی) خریداری کنید در زمان رشد به کسب سود خواهید رسید.

با سلام
قبل از ساعت مشخص شده برای خرید سهم که از بازه‌ی ساعت۸/۳۰ تا ۱۲/۳۰میباشد امکان درج سفارش خرید وجود دارد؟

باسلام دوست عزیز
امکان سفارش آنلاین وجود ندارد ولی کارگزاریها امکانی به نام سفارش آفلاین دارند که می توانید سفارش خود را خارج از این بازه ثبت کنید

سلام

آیا با خرید دوباره سهم یک شرکت ، در صف خرید اولویت با من است ؟

باسلام دوست عزیز
خیر

با سلام
اگه در سهم که میخوایم بخریم صف فروش نداشته باشه ولی در خواست خرید بدیم سهام بهمون تعلق میگیره ؟ و اینکه چکار باید بکنیم ک در اول صف خرید باشیم .
ممنون

باسلام دوست عزیز
زمانی سهام به شما تعلق می گیرید که فروشنده ای سهمش را به شما بفروشد.عوامل مختلفی موجب می شود که جایگاه شما در صف مشخص شود از حمله سرعت پاسخ دهی هسته معاملاتی، سرعت سرویس دهی کارگزاری میزان تقاضای سهم و عوامل دیگر

باسلام من الان بیش از ۱۰روزه که سهامم ازطریق کارگزاری فارابی زده درصف معامله،،چقدرطول میکشد تابفروش برود،،باتشکر

باسلام دوست عزیز
برای فروش سهام عدالت زمان مشخصی تعیین نشده است. فرآیند فروش تشریح شده است

سلام من امروز ۲۵میلیون تومان سهام شستاخریدم پول کسرشد ودرلیست سفارشات قرار گرفت ولی چندساعت بعدپول برگشت خورد وسهام هم ثبت نشده بوددرصورتیکه زده شده بودازساعت ۱۲:۴۰تا۱۲:۴۵سفارش گیری انجام ومن هم درهمان زمان ثبت سفارش زدم

باسلام دوست عزیز
کسرشدن پول از حساب به معنی خرید سهام نمی باشدوسفارش شما با کسر مبلغ از دارایی نزد کارگزاری نزد بورس ثبت می شود در صورتی که خرید قطعی شود سهام در پرتفوی شما اضافه می شود در غیر اینصورت تا پایان روز کاری مبلغ به حساب عودت داده می شود.

سلام برای خرید ی سهم همیشه کف قیمت رو بزنیم یا سقف قیمت؟

بستگی به تابلو سهم دارد و همیشه کف و سقف قیمت خربد و فروش انجام نمیشه

سلام بنده دیروز سفارشی را ثبت کرده که در هسته هم ثبت شد، ولی به دلیل تعداد بالای متقاضی نتوانستم سهم را خریداری کنم حتی با وجود ۱۶ ثانیه اختلاف به نسبت زمان بازگشایی
در جایگاه لحظه ای بنده که زیر سفارش قابل رویت است عددی وجود دارد،
میخواهم بدانم اولویت بندی سیستم در صورتی که فقط قیمت را ویرایش کنم به صورتی است که این جایگاه حفظ میشود؟ و یا سفارشات دیروز در اولویت نبوده و لحاظ نمیشوند؟

باسلام دوست عزیز
جایگاه شما در قیمت قبلی حفظ می شود و در روز جدید قیمت های دیگر جلوتراز شما قرار خواهند گرفت مگر اینکه معاله ای صورت نگیرد و ملاک قیمت آخرین روز معامله قرار گیرد.در صورت ویرایش هم جایگاه جدیدی اختصاص می یابد

سلام
وقتی از یک سهمی مثلا ۲۰۰۰ تا داریم و یک روز -۵ میخوره اگه ما بریم در صف فروش و تمام سهم رو بفروشیم ضرر نمی کنیم؟
چون صف ملیونی هست و بعیده به فروش بره…
ممنون راهنمایی کنید

باسلام دوست عزیز
درصورتی که نیاز مبرم به نقدینگی نداشته باشید در منفی بازار سهامدار باشید متضرر نخواهید شد

ممنون از پاسخگویی تون
منظورم اینه که قرار گرفتن در صف فروش ضرر اون روز را کم می کند یا خیر…؟ تفاوتی ندارد؟

باسلام دوست عزیز
تفاوتی ندارد

سلام
وقت بخیر
۲تا سوال داشتم
۱- برای خرید یک سهم چه چیزی را باید در درجه اول مدنظر قرارداد؟
۲- از کجا بدونیم که سهمی که سیر صعودی داشته، باز هم به روند صعودی خودش ادامه میده؟ملاکی در مورد وجود داره؟

باسلام دوست عزیزابزار شناخت سهام خوب در بازار بورس چیست؟۱۵ ترفند خرید سهام و فروش آن در بازار بورس ایران

سلام ،ببخشید میخوام بدونم وقتی که در صف خرید یا فروش هستیم وقتی که استعلام میکنیم مثلا میگه که ۵۶۰ این یعنی نفر ۵۶۰ هستم در صف یا برحسب تعداد حجم در ثف هست ،یعنی اینکه اگه ۵۶۰ تا سهم معامله بشه نوبت من میشه ؟؟؟ممنون میشم جواب بدین خیلی برام مهمه ممنون

سلام
این یعنی شما نفر ۵۶۰ ام در صف هستین و ۵۵۹ نفر دیگه جلوی شما هست تا نوبت به شما برسه

سلام، من سفرشم در هسته ثبت شده، پول هم کم شده، ولی نماد رو بدلیل تغییرات بیش از۵۰درصدی قیمت متوقف کردند، حالا سفارش من چی میشه، آیا جایگاهم برای روز بعد حفظ میشه؟

باسلام دوست عزیز
مبلغ شما تا بازگشایی سهم بلوکه می ماند.جایگاه شما حفظ می شود ولی باتوجه به تغییر قیمت در روز بعد جایگاه قبلی برای شما مفید نخواهد بود

سلام اگه قیمت تغییر بدیم نوبت ما تغییر میکنه یا نه

باسلام دوست عزیز
بله

سلام .. لطفا یه جواب که متوجه بشیم بدید لطفا . بنده هفتادروز هست سهام فروختم . در سامانه فارابی .فقط میزنه درصف معامله . ایا اشکالی داره اطلاعاتم یا در صف معامله یعنی حتما انجام میشه ؟ و به عبارتی امیدوار باشم …؟

باسلام دوست عزیز
باتوجه به تغییر قیمت از روزهای قبل تا به امروز درخواست قبل را حذف و مجددا ثبت کنید

با سلام چگونه متوجه شویم که صف فروش نمادی ریزش داشته یا زیاد شده است با تشکر

با سلام و احترام
به صفحه مربوط به معاملات هر نماد در وبسایت tsetmc مراجعه بفرمایید؛ در قسمت فروش و ردیف حجم، میزان سفارشات فروش مشخص هست و هر افزایش یا کاهش در سفارشات فروش یا خرید به صورت لحظه‌ای قابل مشاهده است.

سلام اگر در معمامله ای که در صف هستیم مبلغ کل تغییر نکند و تعداد و مبلغ سهم تغییر کند ایا نوبت در صف تغییر می کند ؟

با سلام و احترام
سفارشات معاملاتی در ابتدا بر اساس فاکتور قیمت و سپس بر اساس زمان ورود سفارش ثبت شده و به نوبت قرار می‌گیرند.

سلام.من برای وارد شدن در سهمی حدودا ۱ ماهه هر روز راس ساعت ۸.۳۰ با بالاترین قیمت خرید میزنم ولی تا حالا موفق به خرید نشدم.
چطور شانسمو میتونم بالا ببرم؟

باسلام دوست عزیز
فقط می توانید تلاش کنید در اولین لحظات گشایش اقدام به ثبت سفارش کنید

با سلام وخسته نباشید. الویت صف خرید باکسانی است که تعداد سهمی که می خریم می باشد ؟وهمچنین زمان مشخص شده درساعت ۸٫۳۰ دقیقه صبح؟

با سلام و احترام
سفارشات معاملاتی به ترتیب قیمت و سپس بر مبنای مؤلفه زمان ثبت سفارش در سیستم، در صف قرار می‌گیرند.

سلام نمادی که زمان سفارشگیریش ۱۲:۵۵ تا… هست و چه زمان باید اردر سرخطی بذاریم

باسلام دوست عزیز
در ابتدای زمان سفارش گیری باید اقدام کنید اگر مشکلات هسته و کندی و کارگزاری را پشت سر بگذارید موفق خواهید شد

سلام نمادی که زمان سفارشگیریش ۱۲:۵۵ تا… هست و چه زمان باید اردر سرخطی بذاریم
ممنون

باسلام دوست عزیز
در ابتدای زمان سفارش گیری باید اقدام کنید اگر مشکلات هسته و کندی و کارگزاری را پشت سر بگذارید موفق خواهید شد

سلام آیا در صف فروش که همه فروشنده اند می توان سهم خوب را که بلندمدت آینده ی خوبی دارد خرید؟ممنون

با سلام و احترام
در صورتی که تحلیل صحیحی از شرایط بازار و سهام مذکور داشته و در زمان مناسب اقدام کنید، یکی از بهترین رویکردهای معاملاتی خواهد بود.

سلام من داخل سایت کارگزاری آشنا ثبت نام کردم
ولی میرم قسمت فروش اینو میگه
ارزش سفارش فروش بیش از سقف قابل فروش است.
یعنی چی باید چه کرد؟؟؟

باسلام دوست عزیز
بــرای ارســال ســفارش، هــر ســهمی دارای آســتانه تعــداد مــی باشــد و کاربــران بــرای هرســفارش نمــی تواننــد بیشــتر
از ایــن آســتانه درخواســت خــود را ارســال نماینــد

ارزش سفارش فروش بیش از سقف قابل فروش است. یعنی چی

باسلام دوست عزیز
بــرای ارســال ســفارش، هــر ســهمی دارای آســتانه تعــداد مــی باشــد و کاربــران بــرای هرســفارش نمــی تواننــد بیشــتر
از ایــن آســتانه درخواســت خــود را ارســال نماینــد

سلام. من امروز یه سهامی رو برای فروش گزاشتم که صف فروش بود و بعد از ساعت معاملاتی جلوش نوشته شد سفارش منقضی شد.
میخاستم بدونم برای فردا در ساعت معاملاتی بطور خودکار فروش میره دوباره یا کلا کنسل میشه؟؟
میخام درخاست فروشم کنسل بشه چیکار کنم

باسلام دوست عزیز
اعتبار سفارش روزانه است و در روز بعد باید ثبت سفارش انجام شود.

به نام خدا

سلام
سوالی که در مورد صف خرید و فروش ذهن من رو درگیر کرده اینه که با توجه به اینکه برای تغییر قیمت پایانی پنج درصدی باید حجم مبنا به طور کامل پر بشه چطور سهم هایی که صف خرید هستن و در سقف قیمت هیچ فروشنده ای نیست و حجم معامله سهم در پایان معاملات روز صفر بوده افزایش پنج درصدی میخورن در حالی که معامله ای انجام نشده؟!

با سلام و احترام
در شرایط مذکور، افزایش قیمت ۵ درصدی صرفاً روی قیمت آخرین معامله اعمال شده و تأثیری روی قیمت پایانی ندارد. محاسبه قیمت پایانی بر اساس حجم مبنا دارای الگوریتم‌ مشخصی می‌باشد.

سلام.آیا تمام سفارشات داخل صف خرید که به صورت روزانه ثبت شدن با پایان روز منقضی میشن و باید مجددا فردا ۸٫۳۰صب سفارش بدن؟ و آیا نوبتی که در صف داشتن از بین میره و بر اساس سفارش ۸٫۳۰صب روز جدید نوبت ها محاسبه میشه؟

باسلام دوست عزیز
بله منقضی می شوند.براساس سفارش جدید نوبت جدید تخصیص می یابد

سلام… وقتی در یک سهم در حال رشد( مثلا گدنا) سرخطی اصلاحا میزنیم جایگاه مارو عدد ۲۵ نشون میده ولی تا ظهر فقط ده تا از اون کم میشه.. این به چه معناست؟
یعنی فقط سهام به ۱۵ نفر رسیده؟
جالبه روز بعد امتحان کردم نفر ۱۱۱۳ شدم اون روز جایگاه من تا سیصد هفتاد پایین اومد …
خوب این دو با هم نمی خونن؟…
چرا ؟
فکر نمی کنید سر خطی زدن فقط یه اصطلاح سرکاریه؟
ببخشید …. ممنون میشم اگه پاسخم رو بدین

با سلام و احترام
نماد مذکور مربوط به سهام عرضه اولیه می‌باشد، که شرایط سفارش‌گیری آن‌ها نسبت به خرید و فروش سهام در حالت عادی (بازار ثانویه) متفاوت است.
بله یعنی صرفاً به ۱۵ کد اول صف خرید رسیده است.
بله منطقی است، چون شرایط صفوف خرید و فروش روزانه و حتی لحظه‌ای در حال تغییر می‌باشد و اینکه جایگاه امروز شما در صف خرید یا فروش متضمن این نیست، که در جلسه معاملاتی آتی جایگاه شما در صف تغییر نکند.

سلام من درتاریخ ۴شهریوردر سایت کارگزاری بانک تجارت ثبت سفارش ۳۰درصددوم رودادم ولی امروزنوشته تو لیست سفارشات تعداد ازسفارشهای درجریان وانجام شده بیشتراست منظورش چیه و چه مفهومی داره ممنون میشم راهنماییم کنید

باسلام دوست عزیز
سفارشهای درجریان شما که بیشتر از انجام شده باشد به این معنی است که تعدادی از سفارشهای شما نهایی نشده است

سلام . من امروز برای خرید سهام از طریق کارگزینی مبین پلاس و در ساعت تایبن شده ۲۰۰ سهم شاروم را خریداری کردم و پس از چند ساعت منقضی شد و روز های قبل هم اقدام کردم و همین اتفاق افتاد . مشکل کجاست ؟ لطفاً راهنمایی بفرمایید ؟

باسلام دوست عزیز
شما در صف خرید می مانید به عنوان مثال امروز ۴۷میلیون حجم خرید با ۷۶۲۷ درخواست برای این سهم در صف مانده اند

باسلام خدمت شما منظور ازتعداد قابل فروش چیه ؟ واینکه من چطور میتونم ۳۰ درصدسهامم رو بفروشم من زدم ۳۰‌درصد تو ردیف تعداد قابل فروش ۷۶ هزار تومن واسم ریختن دوست عزیزلطفا اگه میشه منو راهنمایی کنین ممنون میشم

باسلام دوست عزیز
به عنوان مثال شما ۳۱ سهم از سهم الف را دارید و تعداد ۱۵ سهم را برای فروش انتخاب می کنید

منظور از تعداد فروش چیه لطفا جواب بدید

باسلام دوست عزیز
به عنوان مثال شما ۳۱ سهم از سهم الف را دارید و تعداد ۱۵ سهم را برای فروش انتخاب می کنید

سلام من کارگزاری بانک کشاورزی هستم سی درصد اول فروختم میخام سی درصد دوم بفروشم میزنه تعدادفروش ازسفارش بیشتراست.ولی برای کسی دیگه میزنم میره توسایت،لطفا رهنمایی کنین؟!

با سلام و احترام
باید شرایط پرتفوی سهام عدالت شما و شخص ثالث توسط کارشناسان مربوطه بررسی شود، تا دلیل این موضوع را بدانید. به همین جهت باید با بخش پشتیبانی شرکت کارگزاری بانک کشاورزی تماس بگیرید.

باسلام دوست عزیز
باکارگزاری تماس بگیرید تا وضعیت سبدتان را بررسی کنند

با سلام
من برای خرید سهام بپیوند ساعت ۸:۳۲ دقیقه خرید زدم ولی جایگاهم بالای ۱۰هزار شد، میشه بفرمایید برای اینکه سهام بهم تعلق بگیره چه ساعتی باید درخواست بدم؟

باسلام دوست عزیز
باتوجه به اختلال موجود در کارگزاریها و هسته باید تلاش کنید در اولین فرصت بعد از ۸:۳۰ درخواست را ثبت کنید

با سلام و احترام
نماد بپیوند مربوط به سهام عرضه اولیه بود، که اگر در هر ساعتی از بازه زمانی اعلام شده توسط ناظر سفارش ثبت می‌کردید، سهام برای شما خریداری می‌شد. چون سهام عرضه اولیه به اندازه سفارشات خرید و یکسان تخصیص داده می‌شود. اما برای خرید سهام عادی و اصطلاحاً سفارشات سر خطی مرحله پیش‌گسایش موارد متعددی نظیر سرعت سامانه معاملاتی کارگزاری، سرعت اینترنت و سفارش‌گذاری، وضعیت هسته معاملات، شرایط معاملات سهم و… تاثیرگذارند و فرمول موفقیت کلی در این زمینه وجود ندارد.

سلام وقتتون بخیر باشه
من چند روز است که غپینو رو برای فروش میذارم و در صف فروش جایگاه اول تا دهم میشه می شم ولی فروش نمی ره .غپینو در این چند روز فروش نداشته یا به خاطر اینه که من با با بیشترین قیمت اولیه اون رو به فروش می ذارم؟

با سلام و احترام
بر اساس اطلاعات سایت tsetmc نماد غپینو امروز ۵۰۹ هزار برگه سهم معامله شده و درگیر صف فروش بوده است. احتمالاً به دلیل بالا بودن قیمت سفارش فروش یا تعداد بالای فروشندگان و کم بودن سفارشات خرید این مورد پیش آمده است.

سلام خسته نباشید
وقتی سهمی صف خریده چ کسی سهام میفروشه به ما ؟؟؟؟
مگه تو سود نیستن دارندگان سهام چرا میفروشن ؟؟؟

با سلام و احترام
لزوماً در مواقع صف خرید همه سهامداران در سود نیستند. ضمن اینکه اهداف و رویکرد معامله‌گران متفاوت است.

سلام روزتون بخیر.ببخشین من یک ماهه سهممو فروختم ولی هنوز که هنوزه مینویسه تو سهم معامله میشه درموردش توضیح بیشتر داده بشه؟و ممکنه چقدر طول بکشه تا پولو واریز کنن

باسلام دوست عزیز
۲روز بعد از فروش سهام مبلغ بع حساب شما واریز می شود.درصورت تاخیر در واریز با کارگزاری تماس بگیرید

سلام
چنانچه سهمی را برای فروش عرضه کنم آیا جایگاه من در صف فروش را میتوان مشخص کرد که در صف ، نفر چندم هستم؟ممنون

باسلام دوست عزیز
بعضی از کارگزاریها این امکان را برای مشتریان لحاظ کرده اند

باسلام، فرض کنید سهمی ابتدای روز با ۵ درصد نسبت به قیمت پایانی دیروز فرضا با قیمت ۹۵۰۰ ریال باز بشه. آیا میشه در همان روز اردر خرید کمتر، فرضا ۹۰۰۰ ریال گذاشت یا سقف خرید آنروز همان ۹۵۰۰ ریال خواهد بود؟

باسلام دوست عزیز
برای سفارش یک بازه مبلغی در اختیار شما قرار داده شده است که می توانید در آن محدوده سفارش خود را ثبت کنید

سلام خسته نباشید.
من یه هفته اس برا خرید سهم رو جایگاه لحظه ای نفر اولم ولی تغییر نمی کنه دلیلش چی می تونه باشه؟

باسلام دوست عزیز
احنمال بروز مشکل در سرور وجود دارد با کارگزاری تماس بگیرید

سلام خسته نباشید
من سهم ولپارس خرید کردم ولی یه هفته میشه که جایگاه لحظه ای نفر اولم و تو هسته معاملات ثبت شده ولی به پرتفوی نرفته لطفا راهنمایی کنید

باسلام دوست عزیز
ازطریق کارگزاری پیگیری کنید تا احتمال مشکل سرور را بررسی کنند

سلام. اگه بعد از ارسال سفارش. آن را صرفا به لحاظ حجم سفارش ویرایش کنیم جای قبلیمون در صف حقظ شده یا اینکه در انتهای صف قرار می گیریم

باسلام دوست عزیز
در انتهای صف قرار می گیرید

با سلام من سهمی خریدم اما نه در ساعت ۸و ۳۰ بلکه کمی دیرتر..و معتبر تا لغو رو علامت زدم اما هرروز حجم از اول شرو میشه مثلا امرو تا آخر وقت حجم شده ۳۰ میلیون ولی فردا صبح که باز میکنم شده ۸۰ میلیون …میشه بگید دلیلش چیه
اگر همچنان تو صف بمونم و سفارشمو لغو نکنم نوبتم بالاخره میرسه؟

باسلام دوست عزیز
سفارش شما تا زمانی که مبلغ سفارش شما برای فروش توسط شخصی نباشد معتبر است

منظور از صف فروش فلان سهم ناپدید شد یعنی چه؟

باسلام دوست عزیز
یعنی صف فروش با تعداد و حجم زیاد به یکباره و با پیدا شدن خریدار جمع آوری می شود

با سلام
من برای خرید چند سهم از جایگاههای بالا به جایگاه یک رسیدم ولی چند روز هست تو همین جایگاه یک موندم خرید نمیشه با کارگزاری هم تماس گرفتم گفتن سیستم مشکل نداره میگن چون مبلغ خرید بالاست.کل خرید من برای هر سهم زیر ۸ ملیون هست.سوالم این بود که آیا منتظر باشم بهم میرسه یا نه؟ممنون

باسلام دوست عزیز
اگر فروشنده در قیمت پیشنهادی شما وجود داشته باشد خرید انجام می شود

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

اگر شما هم در روزهای بعد از عرضه اولیه مانند بسیاری از افراد دیگر می‌خواهید به خرید عرضه اولیه بپردازید، حتما این ویدیو به شما کمک خواهد کرد …

دوست من سلام!
امیدوارم هرجای این کره خاکی که هستی زندگی بر وفق مرادت باشد …

در مقالات و ویدیوهای گذشته در مورد عرضه اولیه و حتی آمار و اطلاعات آن‌ها توضیحات مفصلی داده شد. اگر هنوز آن‌ها را ندیدی و یا تازه وارد بورس شده‌ای حتما به این مطالب هم سری بزن. همچنین یک مقاله تحت عنوان راهنمای کامل شرکت در عرضه اولیه برای تو دوست خوبم نوشته شده که پاسخ همه سوالاتت را در آن‌جا خواهی یافت.

 اما امروز قصد دارم یکی از سوالات شما در مورد خرید عرضه اولیه را پاسخ دهم. سوالی که به خصوص در بین تازه واردها بسیار پرسیده می‌شود …چطور بفهمیم صف خرید سهام هستیم

“چطور در صف خرید عرضه اولیه، سهم بخریم؟!”
“چرا فردای عرضه اولیه نمی‌توانم سهم بخرم؟!”
“به نظر می‌رسد خرید سهام عرضه اولیه فقط برای تعداد خاصی از افراد است، واقعا چرا؟!”
” آیا راه و روش و یا ترفند ویژه‌ای برای خرید عرضه اولیه در روزهای بعد از عرضه وجود دارد؟!”

این‌ها فقط تعداد کمی از سوالات شماست که از طریق ایمیل، فضای مجازی و … از ما پرسیده می‌شود. اگر عرضه‌ای هم در پیش باشد که تعداد این نوع سوالات دیگر حتی قابل شمارش هم نیست!

قبل‌تر گفتیم که ارزش‌گذاری سهام شرکت‌ها در عرضه‌های اولیه به صورتی است که معمولا کمتر از ارزش ذاتی آن‌ها در نظر گرفته می‌شود. دلیل این موضوع این است که خرید سهام شرکت تازه وارد برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران جذاب باشد. پس به همین دلیل و همچنین به دلیل این که معمولا تقاضا برای خرید عرضه اولیه زیاد است، تا چند روز سهام شرکت رشد خواهد کرد. در این مواقع (تا چند روز کاری) و در زمان پیش‌گشایش بازار، رأس ساعت ۸:۳۰ صبح، صف‌های خرید توسط معامله‌گران تشکیل می‌شوند. چرا که خیلی از افراد تقاضای خرید سهام عرضه شده را دارند تا بتوانند از این رشد قیمت سود خوبی کسب کنند!

خیلی از کسانی که در عرضه اولیه شرکت می‌کنند گله دارند که چرا مبلغ تخصیص یافته به هر نفر در این عرضه‌ها بسیار کم است! بسیاری از افراد هم قصد دارند که در روزهای بعد از خرید عرضه اولیه تعداد بیشتری سهام بخرند تا سود بیشتری کسب کنند. حتما شما هم به این موضوع فکر کرده‌اید که اگر بتوانید فردای روز عرضه، تعداد زیادی سهام بخرید، چقدر خوب خواهد شد! تصور می‌کنید که اگر بتوانید در روز بعد از عرضه اولیه تعداد زیادی سهام بخرید چه سود سرشاری کسب خواهید کرد! احتمالا روز کاری بعد برای خرید عرضه اولیه در همان ابتدای صبح هم اقدام می‌کنید تا نفر اول در صف خرید باشید! اما غافل از این که همزمان با شما هزاران و یا حتی ده‌ها هزار نفر دیگر هم در صف خرید قرار می‌گیرند … درست در ساعت ۸:۳۰ صبح، ده‌ها هزار سفارش، همزمان با شما …

به طور خلاصه بگویم که نه روش و شیوه خاصی برای خرید عرضه‌های اولیه وجود دارد و نه افراد خاص و ویژه‌ای هستند که سهام عرضه شده را بخرند! خیلی راحت بگویم که این ذهنیت‌ها را دور بریزید! تنها روشی که برای ثبت سفارش استفاده می‌شود همان روشی است که همه ما از آن استفاده می‌کنیم. اگر قصد خرید عرضه اولیه پس از روز عرضه را دارید، می‌بایست همانند سایر افراد رأس ساعت ۸:۳۰ صبح سفارش خود را ارسال کنید. احتمالا می‌دانید که اولویت خرید سهام در صف خرید با کسانی است که سفارش خود را زودتر ارسال کرده‌اند. پس حتما توجه کنید که چند ثانیه تأخیر هم می‌تواند باعث شود که شما جایگاه مناسبی در صف خرید نداشته باشید!

توجه کنید که در مورد عرضه‌های اولیه تعداد سفارش‌های ارسال شده بسیار زیاد بوده و در کسری از ثانیه هزاران سفارش به هسته معاملات بورس فرستاده می‌شود! طبق اعلام سازمان بورس در این گونه موارد سیستم به صورت تصادفی جایگاه افراد در صف خرید را مشخص می‌کند.

حالا فرض کنید که ۱۰,۰۰۰ نفر سفارش خود را برای خرید عرضه اولیه ارسال کرده باشند. معمولا اگر دقت کنید در روزهای اول پس از عرضه تعداد بسیار کمی از افراد (معمولا کمتر از تعداد انگشتان دست) هستند که می‌توانند سهم مورد نظر را خریداری کنند. پس اگر طبق علم احتمال این دو عدد را بر هم تقسیم کنیم (۱۰,۰۰۰ تقسیم بر ۱۰)، احتمال این که شما جزء آن افراد باشید چقدر است؟! بلکه یک در هزار یا ۰.۱%!

پس دیدیم که بیش از ۹۹% افراد در روزهای اول پس از عرضه نمی‌توانند سهام عرضه شده را بخرند. طبیعی است که تعداد افرادی که ناراضی هستند بسیار بسیار بیشتر از تعداد افرادی است که راضی هستند … و این افراد هم معمولا یا از شانس و اقبال خود ناراحت‌اند و یا رانت و دست‌های پشت پرده را مسئول می‌دانند!

من و دوستان من هیچ‌گاه ذهن خود را درگیر این موضوع که آیا سهام عرضه اولیه به ما می‌رسد یا خیر نکرده و نمی‌کنیم. چرا که اساسا به دنبال شانس و اقبال نیستیم. هر کسی که با دانش کافی وارد بورس شود، می‌تواند سهم‌هایی را پیدا کند که حتی بسیار ارزنده‌تر از سهام عرضه اولیه هستند. به نظر عاقلانه‌تر هم هست که موفقیت و کسب سود را متکی به دانش و مهارت خود کنیم و نه متکی به شانس و اقبال و …

در مورد خرید عرضه‌ اولیه هم اگر شما تحلیل مناسبی از نظر بنیادی بر روی سهم عرضه شده داشته باشید، در زمان‌هایی که اصطلاحا صف‌ خرید می‌ریزد و سهم متعادل می‌شود، می‌توانید سرمایه‌گذاری خوبی را انجام دهید. البته همان‌طور که گفتم این موضوع به شرطی است که تحلیل مناسبی روی شرکت انجام شده باشد و شرکت از نظر بنیادی از ارزش بالایی برخوردار باشد.

بررسی آماری عرضه‌های اولیه

نکته دیگری که قصد دارم به آن اشاره کنم در مورد قیمت سهام عرضه اولیه است. بسیاری از افراد تازه وارد فکر می‌کنند که اگر برای مثال سهام شرکت الف با قیمت ۳۰۰۰ تومان عرضه می‌شود، نسبت به سهام شرکت ب که مثلا با قیمت ۲۰۰ تومان عرضه می‌شود، خیلی گران‌تر است! شاید برای شما جالب باشد که تعداد زیادی از افراد این طور فکر می‌کنند! اما اگر کمی تجربه داشته باشید احتمالا برایتان بدیهی است که ارزش یک سهم را نباید با قیمت ریالی آن سنجید. مثلا ممکن است ارزش واقعی سهام شرکت الف ۶۰۰۰ تومان باشد، پس در واقع ۳۰۰۰ تومان برای آن ارزان هم هست! اما در سمت مقابل سهام شرکت ب با قیمت ۲۰۰ تومان گران باشد، چرا که ارزش واقعی یا ذاتی بیشتر از ۱۵۰ تومان ندارد.

ارزش ذاتی یا واقعی سهام را می‌توان با بررسی صورت‌های مالی آن‌ها به دست آورد. آموزش جامع و صفر تا صد این مباحث در کلوپ میلیونرها ارائه شده است.

بررسی‌هایی که ما داشتیم نشان می‌دهد که علاوه بر بازدهی اولیه‌ای که خرید عرضه اولیه برای سرمایه‌گذاران به همراه دارد، بازدهی ثانویه می‌تواند بسیار پرسودتر بوده و پتانسیل بیشتری داشته باشد. چرا که تعداد سهام تخصیص یافته در عرضه اولیه به هر نفر (کد سهامداری) بسیار محدود است، اما برای کسب بازدهی ثانویه این محدودیت وجود ندارد. شما می‎‌توانید این اطلاعات و آمار را در مقاله بررسی آماری عرضه‌های اولیه به تقکیک سهام مشاهده کنید.

توصیه ما این است که با سودهایی که از خرید عرضه اولیه به دست می‌آورید بر روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید. سرمایه‌گذاری بر روی خودتان یعنی آموزش دیدن و کسب مهارت برای رسیدن به ثروت دلخواه خودتان …

سلام ببخشید مثلا عرضه اولیه اپال یک میلیونه من اگه ۱۸۱۰ هزار تومن بزارم میتونم عرضه اولیه بخرم اما تعداد سهماش کمتر باشه؟یا باید حتما یک میلیون بزرام؟

سلام _ ساعت ۸:۳۳ درخواست با بالاترین نرخ روز فرستادم . ابتدا در صف قرار گرفت ولی بعداز ۱۵ دقیق از صف خارج شد، میشه بفرمائید علت احتمالی چه بوده؟

با تشکر

سلام
ساعت شروع پیش گشایش و ارسال سفارشات از ۸:۳۰ به ۸:۴۵ تغییر پیدا کرده است

یعنی از ساعت چند میتونیم ارسال سفارش کنیم

ساعت ۸:۴۵

ساعت هشت نیم میفرستیم میگه خطا tp و میگه هنوز وقتش نیست.

سلام روزتون بخیر ببخشید نحوه خرید عرضه اولیه در کارگزاری آگاه به چه صورت هستش لطفا راهنمایی کنید

ساعت خاصی داره در کدال اعلام میکنن سایت کدال رو ببینید

سلام من امروز عرضه بوعلی سفارش دادم کی میاد تو پرتفوی

ببخشید چه ساعتی میتونیم عرض اولیه هاروبفروشیم?

سلام وقت بخیر
ببخشید میخواستم بپرسم امکان داره عرضه اولیه ای رو روز عرضه ثبت کنیم و چند روز بعد مجددا سهم همان شرکت رو ثبت سفارش کنیم؟

با سلام و تشکر
باید بگم من اصلا قبول ندارم که باید سر ساعت سفارش بزاری تا بتونی سهم بخری .چرا کامل توضیح نمیدی که شرکتهایی هستند که تعداد خیلی زیادی سهم با قیمت مناسبتر سفارش میگذارن و اولویت با کسانی هست که بالاترین میزان سهم رو با قیمت مناسب می خرن.در ضمن احتمال اینم هست که سفارشی باشه تا فقط یه عده ای سرکار بمونن تا قیمتها بالا بره بعدش خودشون خارج میشن با کلی سود فقط فلک زده ها اعلاف توی صف خرید با مبلغ بالا.مرد باشین چاپ کنین.

ممنون بابت وقتی که گذاشتین . چرا حدود ۱۰ دقیقه اول چند جمله رو مدام تکرار کردی ؟ خسته کننده بود

با سلام اولا عرضه اولیه ها تا یکماه و بعضاً چند ماه روزی ۵درصد وبا توقف های فی‌مابین تا ۵۰و حتی دویست درصد رشد قیمت دارند پس کسی نمیتونه منکر سود آن شود
دوم اینکه چرا روز اول به هر سهامدار به تعداد مساوی فروخته می شود ولی از روز بعد این عدالت رعایت نمی شود مثلاً روز اول صد سهم تعلق گرفته روزهای بعد هم به هر سهامدار صد سهم تعلق بگیرد
پس نتیجه می گیریم که عده ای خاص از این عرضه اولیه سود هنگفتی به جیب می‌زنند و بعد از یکی دوماه که سود کردند آن را به من و شما می‌فروشند که البته قوه قضاییه باید دخالت می کرد
وانگهی سؤال اینجاست شرکتی که هنوز سابقه چندانی در بورس ندارد بایستی سهامش افزایش قیمت داشته باشد

شما احتمالا خوب گوش نگردید . براتون مثال میزنم . فکر کنید صد تا بازیکن دارن کارت بازی میکنن . اول بازی تعداد هزار کارت وجود داره که به هر نفر ۱۰ تا میرسه بصورت مساوی . بعد از شروع بازی دیگه کارتی از بیرون نمیاد .و بازی با کارتهای توی دست اون بازیکنا پیش میره .حالا اگه یکی از بازیکنا مثلا بخواد پنج تا کارتشو بفروشه . بقیه بازیکنا هرکی زودتر ازش درخواست کنه اون پنج تا کارت رو میگیره . پس هیچ تقسیم و … ای وجود نداره .در دور های اول بازی هم چون سود کمه .معمولا کسی کارتشو نمیفروشه . چون جلوتر سود کارتش بیشتر میشه …

من موافقم روش همین باشه ولی بیاین حجم سفارش بجای صد هزار بزارند ده هزار یا ۵ هزار که حداقل سودش به جیب چند نفر برسه شاید یه کم زیان مردم کم بشه

واقعا ممنون عالی بود

چرا بعد از خرید عرضه اولیه وضعیت رو می نویسه در جریان نمی نویسه موفق در حالی که پول کم کرده و سفارش انگار انجام داده نشده؟

آموزش شما عالی بود

چطور بفهمیم صف خرید سهام هستیم

بسیار عالی بود سپاسگزارم

سلام خسته نباشید من امروز میخواستم سهام پیزد رو بفروشم با خطای tp مواجه شدم کارگزاریم مفیده مشکل کجاست؟

در زبانه “وضعیت سفارش” زیر مجموعۀ “گزارش سفارشات” برای همه سهام اولیه خریداری شده توسط کارگزاری مفید این نوشته آمده است. منظور چیست؟
“”قسمتی از سفارش انجام و منقضی شد”” چه معنی ای میدهد؟ لطفا توضیح دهید. lممنون میشوم که جواب را به ایمیل اینجانب ارسال فرمایید.

سلام من سهم امین خریدم اما بعد از مدتی نوشت از سفارش انجام و منقضی شد بعد هم پولم برنگشت حالا باید چیکار کنم

من هم همین سوال ودارم یکی جواب بده

سلام استاد میخوام بسهم بگیلان اضافه کنم یعنی مقداری سهم بخرم اما موفق نمیشم لطفن اگه راحل سریع وآسانی هست راهنمایی فرمایید.تشکر

ربات دارم

ممنون .خیلی زیبا و مفید توضیح داده شد .

سلام وقت تون بخیر
میخاستم بپرسم من الان عرضه اولیه بگیلان یا غزر رو گرفتم که از هر کدوم ۵۰ و ۳۰ سهم بهم رسیده
حالا من میتونم بازم از این نماد ها سهم بخرم؟
یعنی میتونم سهم بگیلان که ۵۰ سهم بهم رسیده رو افزایش بدم و مثلا بکنم ۲۰۰ سهم؟
اگه میشه لطفا بگین چطوری؟
چون من سفارش خرید میزنم خطا میزنه

سلام بله میشه ولی همونطوری که توی متن گفتن خیییلی احتمالش کمه. باید اول وقت سفارش بزنید. البته این سهمهایی که گفتید بعداز ظهره. صبح نمیخره. گاهی هم سیستم مشکل داره که خطا میزنه. ساعت معامله‌ی اینها رو توی قسمت پیام ناظر زده. از سایت و کانالهای بورسی هم میتونید پیدا کنید.

سلام علی آقا
آخه من از پیام ناظر که نگا میکنم مثلا زده نماد غزر ساعت ۱۳:۴۵ تا ۱۳:۵۰ سفارش گیری میشه خب من تو همون بازه زمانی وقتی سفارش با قیمت بالاتر از آخرین قیمت دیروز میزنم خطا میزنه میگه خارج از بازه زمانی
اگه من این موقع نزنم پس کی سفارش بزنم؟

سلام
من هر چقدر سهم میخوام بخرم مثلا ساعت ۸:۳۰ یا ۱۲:۳۰ هر کدوم پنج دقیقه دیرتر خرید میشه یعنی من ۸:۳۰ میزنم تا بالاخره ۸:۳۵ گرفته میشه و بعد میبینم ۱۰۰ میلیون جلوتر من هستن
مشکل از کجاست؟؟؟؟

سلام دوست عزیز بازه زمانی تعیین شده برای سهام مثل همون ۸و۳۰صبحه. یعنی ۱۳و ۴۵دقیقه و یک ثانیه باید ارسال کنید
تازه همونم بصورت تصادفی در صف قرار میگیرید

سلام ببخشید برای ما که تازه وارد هستیم اگه فقط عرضه اولیه بخریم و روزهای بعد از ارائه باز از همون سهم بخوایم بگیریم حالا به همون روشی که فرمودین اول و وقت و اینا ایا کار درستی هست ؟ چون ظاهرا همه ی عرضه اولیه ها سود دارن

گیرت نمیاد که اضافه کنی .

موقع خرید عرصه اولیه وقتیکه ما خرید میکنیم مبلغ کی از حساب کم میشه همونموقع یا بعدا

وقتی خرید میزنید همون موقع مبلغ مورد نظر بلوکه میشه، و وقتی که کاملا خریده شد، دیگه به صورت سهام درمیاد

واقعا مزخرفه پول بلوکه میشه اونم چند ساعت

چرا سهام اولیه شارون و امین از همون ابتدا ارزش سهامشون اومد پایین. من ۷۰۰هزارتومن دارایی داشتم رسید به ۵۰۰ هزار تومن یعنی چی ؟ یعنی ۲۰۰ هزار تومن ضرر کردم ؟
من سر در نمیارم

با سلام ببخشید دوستان من سهام بگیلان رو زودتر از موعدش و بصورت آفلاین خرید زدم به اندازه پول و سهمی که می تونستم بخرم، الان از زمان عرضه سهامش گذشته ولی نه به لیست دارایی های من اضافه شده و نه جای دیگه ای قرار گرفته از بخش خرید و فروش آفلاین هم که پیگیری می کنم زده فقط در حال جریان کسی میدونه چرا؟ ممنون میشم بهم علتشو بگه اگه کسی میتونه
الان برای غزر هم همین اتفاق افتاده برام… اگه خرید آفلاین کار نمی کنه و کارگزاری ارسال نمی کنه لطفا بگید که در ساعت و روز عرضه خریدمون رو بزنیم لااقل

سلام. من بگیلان رو خرید آنلاین زدم. ولی الان ۲روزه پولمو بلوکه کرده و توی وضعیت خریدم نوشته : ثبت ددر سیستم معاملاتی… اصلا نمی فهمم چی به چیه؟ من اولین بارم هست ک عرضه اولیه میخرم و نمیدونم چجوریه و آیا این ۲روز بلوکه کردن پول و تخصیص ندادن سهم عادیه یا مشکلی پیش اومده؟

سلام .در پیام های ناظر مثلا میزند فلان سهم در ساعت مثلا ۱۳:۴۵تا۱۳:۵۵دقیقه ثبت سفارش داره یعنی چیه.چرا شما می فرمایید ۸:۳۰صبح روز بعد.این مربوط به عرضه چه سهامیه؟؟؟؟

سلام من عرضه اولیه رو میخرم آیا بعدش باید تاموقعی که عرضه خریداری شده در قسمت سفارشات هست اون تیک بالا که زده ثبت در هسته معاملات رو‌بزنم؟؟

سلام من سهام ولپارس خریدم و سودش الان شده ۳۷ درصد اگه بخوام دوباره سهامشو بخرم اون ۳۷ درصد به این سهام جدیدم هم اضافه میشه یا نه ؟؟

سلام
سهام جدید شما سود و زیانش ربطی به خرید قبلیتون نداره
هر کدوم جدا محاسبه میشه

سلام. من چند مرتبه درخواست خرید عرضه اولیه میکنم و ثبت سفارش هم میشه ولی روز بعد هیچی بهم تعلق نمیگیره. چکار کنم؟

سلام من ۳۰ ام تیرماه تقاضای خریده وپویا دادم ولی تا ب امروز ک ۶ ام مرداد ماهه چیزی بهم تعلق نگرفته و مینویسه ثبت در هسته معاملات ، من تا کی باید صبر کنم؟

سلام، جناب هر روز قیمتش میره بالاتر. پس قیمتی که چند روز قبل زدید دیگه فایده نداره. باید حذفش کنید و دوباره اول وقت به قیمت روز بزنید

سلام برای خرید بصورت افلاین تاثیری روی سف دارد

سلام من تازه واردم هر روز ساعت ۸:۳۰هرسهمی که دوست داریم میتونیم سفارش بدیم یا سفارشها فرق دارندمثلا هرساعت معین شده باید همون سهم سفارش بدیم

سلام فرق دارن. بعضی سهمها بعد از ظهرن. یعنی خارج از روال طبیعی بازار. باید قسمت پیام ناظر رو نگاه کنید ببینید آیا ساعت خاصی زده؟ و اینکه همون ساعت هم در روزهای بعد ممکنه تغییر کنه دوباره.

سلام چرا من عرضه اولیه به صورت آفلاین خرید کردم اما کارگزاری برام انجام نداده الان چهار مرتبه پشت سر هم این مشکل برام پیش اومده لطفا راهنمایین کنید ممنون میشم

سلام من بعد اینکه عرضه اولیه تمام شد چند روز بعدش میخوام دوباره خرید کنم تو پیام ناظر نوشته مثلا ۱:۳۰ دقیقه تا ۱:۳۵ دقیقه زمان سفارشگیری. که میزنم و خطا میخوره اما تو آموزش شما میگین ساعت ۸:۳۰ صبح ثبت سفارش بزنیم. اون موقع که نمادش باز نیست تا ساعت ۱ که میخواد نمادش باز بشه آیا برگشت نمیخوره؟؟؟

عرصه اولیه ها رو فقط همون به صورت آفلاین میتونین بگیرین که به تعداد کم سهام تخصیص داده میشه . زیاد خودتون رو درگیر گرفتن عرصه اولیه نکنین چون احتمالش خیلی ناچیزه که گیرتون بیاد.
شما که تازه واردین با تحلیل سهمهای بنیادی سود ده دیگه هم هست و از کم شرو کنین

سلام من وسپهر ۴۰۰ سفارش زدم الان ۳ روزه پولم بلوکه شده چیکار کنم خواهش میکنم راهنماییم کنین

سلام من تازه وارد بورس شدم ،چرا هر هفته که میخوام عرضه اولیه بخرم ممنوع متوقف نوشته،هم این هفته هم هفته قبل
از ساعت ۷:۳۰تا الان آنلاینم

عزیز من خودم جوابتو میدم تو بگو چقد بورستو شارژ کردی باید ۵۱۰ هزار تومان شارژ کنی اگه کمتر از این باشه نمیشه چیزی خرید کرد

سلام. میشه منم راهنمایی کنی لطفا؟
سلام. من بگیلان رو خرید آنلاین زدم. ولی الان ۲روزه پولمو بلوکه کرده و توی وضعیت خریدم نوشته : ثبت ددر سیستم معاملاتی… اصلا نمی فهمم چی به چیه؟ من اولین بارم هست ک عرضه اولیه میخرم و نمیدونم چجوریه و آیا این ۲روز بلوکه کردن پول و تخصیص ندادن سهم عادیه یا مشکلی پیش اومده؟ یک و نیم میلیون هم شارژ داره حسابم هنوز. الان ممکنه پول منو بخوره و سهم رو بهم نده؟ گیج کننده است…

توی قسمت ثبت سفارش باید گزینه مدت زمان ثبت سفارش رو بدلخواه تغییر بدید بصورت روزانه یا هفتگی یا تا لغو

عرضه اولیه ۵۰۰ نمیخواد با کمتر هم درست میشه

همگی در اشتباه هستید باید در نرم افزار ایزی تریدر بخش خرید خودکار سهام عرضه اولیه رو فعال کنید و پول به اندازه کافی تو حسابتون باشه تا خود کارگزاری به صورت خودکار براتون خرید عرضه اولیه کنه

سلام و خسته نباشی من عرضه اولیه ثبت کردم امروز ن پول اومده ن سود تازه واردم لطفا راهنمایی کنید

سلام
من عرضه اولیه ولپارس رو میخرم ولی میزنه در حال ارسال و اخر سر هم میزنه خطا در سفارش و ثبت نمیشه
دیروز هم دقیقا همینجوری شد
مشکل چیه

سلام شما خرید خودکار رو فعال کنید و حسابتون شارژ کنید خود به خود زمان عرضه اولیه سیستم براتون خرید میزنه

با سلام
اگر امکان داره روش فعال سازی خودکار خرید را بهم بگید

سلام، در قسمت پایین سمت راست صفحه تون روی علامت آدمک کلیک کنید، جدولی باز می شود ، روی توافق نامه ها کلیک کنید، توافق نامه ارسال سفارش عرضه اولیه را سبز کنید ، دیگه خودش بصورت خودکار عرصه اولیه رو براتون میخره

سلام. من کارگزاری مبین سرمایه ام، و از مرورکر وارد معاملات میشم. ولی این آدمکی ک شما میگید نیستش. منظورتون توی سایت خاصی هستش؟ یا اپلیکیشن داره؟ منم تازه واردم. ببخشید

سلام.
آیا میشه در بورس ایران همچون فارکس سهم نداشته را فروخت. یعنی بجای BAY , بشه SELL گرفت.

سلام
اخیرا امکان فروش تعهدی یا همان اخذ موقعیت فروش (Sell) راه‌اندازی شده
اما هنوز به صورت گسترده استفاده نمیشه

سپاس بیکران دوست عزیز،
آیا با این روش موافق هستید یا خیر در بورس داخلی

کاش یه کانال میزدین در پیامرسانهای خارجی و ایرانی به افراد تازه وارد آموزش خاص و اطلاعات کافی و توضیحات مناسب ارائه می کردین به صورت رایگان خدا خیرتون می داد واقعا🙏🙏

سلام، در قسمت پایین سمت راست صفحه تون روی علامت آدمک کلیک کنید، جدولی باز می شود ، روی توافق نامه ها کلیک کنید، توافق نامه ارسال سفارش عرضه اولیه را سبز کنید ، دیگه خودش بصورت خودکار عرصه اولیه رو براتون میخره

سلام
می خواستم بدونم با این رباط همزمان میشه دو یا چند سفارش همزمان ارسال کرد؟

موقع خرید عرصه اولیه وقتیکه ما خرید میکنیم مبلغ کی از حساب کم میشه همونموقع یا بعدا

من ارز اولیه گدنا خریدم پولشم کم کرده ولی بهم نداده

سلام

اگر موجودی حساب برای تعداد درخواست عرضه اولیه کم باشد ، آیا به میزان موجودی حساب ، سهم تعلق می گیرد یا کلاً سفارش لغو می شود ؟

سلام
به اندازه پولتون بهتون تخصیص داده میشه
فقط باید سفارشتون رو بر اساس مبلغی که دارید باید وارد کنید

سلام عرضه اولیه را خریدم ک مجاز ب خرید ۲۰۰ سهم بودم ولی بعلت کسری مبلغ ۱۰۰ سهم بیشتر درخواست خرید نزدم ولی امروز دیدم ۴۸ تاش اومده ولی مابقی مبلغ سهمی ک نخریده برام مرا ب حسابم برگشت نداده ایا امروز مابقی درخواست خریدم را میزنه؟ و چکنم

شما اینستگرام هم دارین!؟یا کانال تلگرام؟

سلام
فعالیت اصلی ما روی همین سایت هست
اما در اینستاگرام هم تا حدودی فعال هستیم

سلام
وقت بخیر
قیمت سرخطی زدن روی سهامی، قیمت پایانی روز قبله، یا قیمت معامله شده ی روز قبل؟

سلام
مبنا قیمت پایانی روز قبل هست
بر اساس دامنه قیمت سهم و قیمت پایانی روز گذشته باید سرخطی بزنید.
مثلا اگر سهمی دامنه ۵ درصدی داره شما باید سرخطی روز جدید رو ۵ درصد بالاتر از قیمت پایانی روز قبل بزنید.

سلام من ساعت ٧/٣۶دقیقه درخواست عرضه سیتا زدم تا ساعت ۴توی سفارشات بود اما الان میبینم منقضی شده،علتش چیه؟

سلام اگه سفارش خرید رو ۲روزه ثبت کنیم توی صف فردا جلو تر از کسایی هستیم که فردا سفارش ثبت میکنن؟

سلام.خیر

عالی

چرا سهام خریدم ولی بعدش اومده منقصی شده یعنی چی ک منقصی شده

یعنی سرکارید

سلام
شب بخیر
اگر موجودی حساب برای تعداد درخواست عرضه اولیه کم باشد ، آیا به میزان موجودی حساب ، سهم تعلق می گیرد یا کلاً سفارش لغو می شود ؟

سلام
برای خودم و خانواده عرضه اولیه گرفتم به تعداد برابر فرضارسیتا ۳۰۰ سهم چرا امروز سود من کمتر از بقیه شد؟ برای پیزد و وپویا هم همین طور بود
ممنونم

جناب آقای کارشناس بحثتون خوبه اماسرساعت ۸/۳۰اردرمیزاریم امادودقیقه بعد پیام میاد که واردهسته معاملات شدباتوجه به اینکه شمامیگیدصدم ثانیه چه توجیهی برای گفته من دارید

سلام.ببخشید چرا عوضه اولیه رو نوشته منقضی شده

سلام وقت بخیر من تو کارگزاری مفید خرید اتوماتیک عرض اولیه رو زدم پویا رو برام خرید امروز هر کار کردم پول واریز نشد ولی مانده حساب داشتم ولی سیتا برام نخریده دلیلش چیه؟

سلام
از طریق کارگزارتون باید این موضوع رو پیگیری کنید

سلام من عرضه اولیه سیتا رو خریدم ولی امروز مشخص نشد برام چقد سهم بهم تعلق گرفته همچنان نوشته در جریانه میخواستم بدونم مشکل از چیه ؟ چون قبلا هم یبار عرضه اولیه خریده بودم و پولم برگشت حسابم و سهمی بهم تعلق نگرفت

دلایل مختلفی میتونه داشته باشه
اگر تا شنبه صبح در داراییتون ثبت نشد موضوع رو از طریق کارگزارتون پیگیری کنید

یه سوال دیکه هم داشتم اینکه اگر بعد از ده روز عرضه اولیه رو راس ۸/۳۰ خرید زدیم باید به اندازه ای که روزانه درصد سود میزنه مبلغ خرید و ثبت کنیم؟

سلام من ۳۰۰ سهم از عرضه ولپارس درخواست دادم اونم روز قبلش و برای بقیه خانواده روز عرضه. اما در هردو مورد الان میبینم ۷۴ سهم در نظر گرفته شده و پول ۳۰۰ سهم رو گرفته اند .علت چیست ؟ ممنون

کلا به همه ۷۴ تا رسید

من برای سیتا ساعت هشت و چهار دقیقه اقدام کردم ولی‌تا الان هنوز برای من سهمی خرید نشده علتش چی هست؟

اگر تا شنبه صبح در داراییتون ثبت نشد موضوع رو از طریق کارگزارتون پیگیری کنید

کارگزاری خودش دزده ابوالفضل جان

سلام دوستان
اینقد واسه عرضه اولیه حرص نزنین،سهم های بهتر از عرضه اولیه زیاده،عرضه اولیه درصورتی خوبه که روزای بعدش بازم بتونید بخرید،وگرنه با ۳۰۰‌تا سهمه ۳۰۰ تومنی چقد میخاید سود کنید؟من که کلا عرضه اولیه نمیخرم.

و یه سوال دیگه اینکه الان سیتا تو پورتفو لحظه ایی من هست و منفی خورده چه جوری هنوز عرضه اولیس و خرید و فروشش شروع نشده منفی خورده

به دلیل کسر کارمزد
توصیه می‌کنم حتما برای آموزشتون زمان بذارید
میتونید از آموزش‌های رایگان ما شروع کنید

کارمزدمیخوره

سلام من امروز عرضه اولیه سیتا رو گرفتم البته کارگزاری برام گرفت سقف ۸۰۰ سهم رو زده بود الان ۳۰۰ سهم تعلق گرفته ولی باقی پول به حسابم برنگشته الان مشکلی هست یا باید صبر کنم تا پول برگرده؟

سلام
به دلیل مشارکت بالا به هر نفر فقط ۳۰۰ سهم تعلق گرفته است

سلام امروز من عرضه اولیه تعداد سهم کمتر (اشتباهی )سفارش خرید دادم ولی در ادامه به خاطر اختلال نتونستم ویرایش انجام بدم دوباره مابقی سهم را شفارش خرید زدم کلا در دومرحله سفارش خرید دادم اولی قبول شده ولی دومی اعمال نشده آیا کل سهم برام تعلق میگیره یا نه؟

سلام من امروز نتونستم عرض اولیه سیتا بخرم میشه شنبه بخرم یا نه

سلام
خیر فرصت شرکت در عرضه اولیه امروز بود

سلام و عرض ادب
برای من زده خرید منقضی در صورتی که هم در سبدم پول بوده و هم از طریق مفید بلوکه شده حالا ساعت ۱۲ شب مفید پول رو برگردونده تو سبد میگه خرید منقضی شده این یعنی چی؟!!!!

اگه خرید همسرم توی عرضه اولیه سیتا تایید بشه فردا یا روزای دیگه میتونیم خریدم نو زیاد کنیم
اگه بله راهشم بگین لطفا

سلام خسته نباشید،ببخشید شما گفتید که ساعت ٨/٣٠ سفارش بزینم اما در روز های بعد از عرضع در سایت نوشته شده حراج پیوسته به فرض از ساعت ١٢:٣٠ تا ١۴ این به چه معناست؟؟

سلام
در مواقعی ممکن هست که ساعت معاملات عرضه اولیه رو برای جلوگیری از اختلال در هسته تغییر بدن
که این موضوع از طریق پیام ناظر اطلاع‌رسانی میشه

سلام من سهام سیتارو صبح ساعت ۷.۳۵ دقیقه برایخرید گذاشتم ک بعد از ساعت ۱۲.۳۰ به من پیغام خطا داده و رد درخواست داده الان چیکار کنم؟؟😥😥

بنده سهام عرضه اولیه سیتا را سفارش گذاشتم اما پول کم نکرد از حساب کارگزاری من لطفا میتونید بگید چرا کم نکرده؟؟

سلام امروز هسته معاملات از سمت بورس کمی مشکل داشته.
بهتره شما درخواست خرید عرضه اولیه رو به ساعات پایانی موکول نکنید و زودتر اقدام کنید.
برخی از کارگزاری ها که از روزهای قبل سفارشات شمارو میپذیرن

من سفارش عرضه اولیه سیتا گذاشتم کارگزاری فقط ۳۰۰ تا خرید بقیه ۵۰۰ تا سهم در روز ای آینده خرید خواهد کرد

سلام
به دلیل مشارکت بالا به هر نفر ۳۰۰ سهم تعلق گرفته و باقی مبلغ به حساب شما برمیگرده

سلام اولا ممنون مطالب خوبی بود
ثانیا من در ثانیه های اول یعنی ۱۲و ۳۵ دقیقه و ۵ ثانیه در خواست خرید سیتا رو گذاشتم ولی هزاران نفر جلوتر از من بودن چطور ممکنه؟

سلام من سیتا سهم خریدم و ثبت شد حتی در آفلاین هم آمد ولی دو ساعت بد نگاه کردم کلا نیست پاک شده چرا

سلام من امروزسیتاسفارش زدم بعدتوی افلاینم زده بودم پول واریزبوده توی سفارشی ک خودم صب زدم ساعت۸:۱۰دقیقه زده رکوردموردنظرثبت گردید اما پول کم نکرده ازحسابم میشه راهنماییم کنین

واقعا بسیار عالی و رسا و بیان تازه توضیح دادید.موفق و موئید باشید.

سلام من موجودیم ۸۰۰ بود عرضه اولیه هم برام ثبت شده بود ۱۱ و ۲۰ دقیقه وجه نقد اضافه کردم و ویرایش زدم اما بعد از ۱۲ و نیم حذف شد باید چکار کرد؟

سلام برای عرضه اولیه سیتا من در ساعت ۱۲.۱۱ درخواست و ثبت سفارش زدم توسط بورس هم تایید شد منهتا پولش به حساب صندوق برگشته و در سفارشات روز رو که نگاه کردم درخواستم رد شده پیام حذف توسط بورس اینه در ساعت ۱۲.۳۱ توسط بورس تایید و رد گردیده ساعت پایان معاملات ۱۲.۳۰ بوده درصورتی که من ۱۲.۱۱ درخواست سفارش دادم چرا این اختلال در بورس باید باعث بشه دیر دستشون برسه و درخواست من تایید نشه؟

سلام امروز هسته معاملات از سمت بورس کمی مشکل داشته.
بهتره شما درخواست خرید عرضه اولیه رو به ساعات پایانی موکول نکنید و زودتر اقدام کنید.
برخی از کارگزاری ها که از روزهای قبل سفارشات شمارو میپذیرن

با سلام من عرضه اولیه سیتا رو گرفتم تویه سفارشات هست پولم کم کرده نوشته تایید توسط بورس کی میاد دارایم؟

سلام
حداکثر تا شنبه صبح اگر به داراییتون اضافه نشد موضوع رو از طریق کارگزارتون پیگیری کنید

سلام
کارگزاری سامان بصورت خودکار برام سفارش گذاشته اما در نهایت خریداری نشده و پیام منقضی شده درج شده است. زیر ردیف مقصد هم نوشته شده وب سایت. احتمالاً مفهومش مشکل از سیستم آنهاست. بنظرتون سهام مجددا از طریق کارگزاری خریداری میشه یا خودم سفارش بزارم.

سلام سهام هایی که ساعت ۱۲ تا ۱ خرید و فروش میشن رو میشه ساعت ۸ و نیم صبح ثبت سفارش زد؟

سلام. من صبح سیتا رو سفارش دادم ثبت نشده بود. پول از حسابم کم شده بود. دوباره سفارش دادم باز پول کم شد. حالا اولیش ثبت شده دومی نوشته در حال ارسال . اینطوری مشکلی بوجود میاد؟ممکنه عرضه اولیه رو برام نخره

عالی بود توضیحات خیلی کامل و بهزبان ساده … فقط یسوال من امروز سفارش زدم برای عرضه اولیه سیتا چه موقع باید پرداخت انجام بدم برام زده ثبت سفارش

سلام
من خرید زدم تیک اولم خورده تیک دومم نمیخوره
میشه توضیح بدید! چقدر زمان میبره که تیک دوم هم بخوره
ایا مشکلی هست
لطفا راهنمایی کنید

سلام ،
سوالی داشتم ،اگر بخواهیم عرضه اولیه مثلا صبا یا پیزد را بخریم مثل بقیه سهام ها ، تایم خاصی داره برای خرید یا نه مثل بقیه سهام ها میشه خرید ؟از ۸/۳۰ تا ظهر

سلام
چه زمانی امکان خرید سهام هایی که بصورت عرضه ا‌ولیه ارائه میشه ؟!یک روز بعد از عرضه اولیه؟!

اگه کمتر از حجم عرضه اولیه بخریم چی میشه مثلا سیتا سقفش ۸۰۰ تا هست ما تعداد ۷۰۰ تا بخریم

مشکلی نیست و میتونید کمتر از سقف سفارش بذارید

میتونم ویرایش کنم ؟ من ۴۰۰ تا سهم سیتا خریدم میتونم ۴۵۰ تاش کنم؟

دیگه الان دیر شده

سلام من دیروز از کارگزاری آگاه عرضه اولیه سیتا بصور آفلاین ۴۰۰ تا خرید زدم ولی امروز نگاه می کنم نوشته در جریان آیا حذف خواهد شد

من خرید می کنم بعد دو روز حرف می شود مشکل کجاست دوتا عرض اولیه مثل زملارد وثهبساز هر دو بعد از دوروزپریدن حسین زاددولتی ماسوله هستم از تهران

سلام من خرید سیتارو ۷۵۰تا زدم اول کم کرد بعد دوباره برگشت دوسه بار تکرار شد منم باز خرید زدم الان پولم کسر نشده
توی تاریخچه سفارشات دارم دوتا این خرید قبلا ثبت شده سه تاشم زمان قبول درخواست تمام شده هس
اگه ثبت شده چرا پولم هنوز کم نشده اگه قبول شده این پیام بعد از درخواست مجددم چیه لطفا جواب بدین

اگه خرید همسرم توی عرضه اولیه سیتا تایید بشه فردا یا روزای دیگه میتونیم خریدم نو زیاد کنیم
اگه بله راهشم بگین لطفا

سلام
در این ویدیو در مورد همین موضوع صحبت کردیم

سلام ویدئوتون بسیار مفید بود
ولی می شد خیلی خلاصه تر در دو دقیقه همه ی اینها رو توضیح داد
ممنون

سلام وقتی عرضه اولیه، خرید اتوماتیک فعال هست لازمه که خودمم سفارش بزارم

سلام
خیر

سلام وقتتون بخیر من عرضه اولیه سیتا به صورت آفلاین خرید کردم حالا قصد اصلاح آنرا دارم درخواست انصراف زدم بعداز ۲۴ساعت نه هنوز پول برگشته به حسابم نه میتونم دوباره عرضه اولیه بخرم چیکارکنم؟

جناب ادیب نیا مگه فروشنده ای بعد از فردای عرضه اولیه هست که این همه صف برای خرید اون تشکیل میشه؟ چون اکثرا خریدن که بعد از مدتی روش سود کنند پس چرا از فردای عرضه صف خرید تشکیل میشه.

ممکنه تعداد کمی از افراد بین چند میلیون نفر بخوان سهامشون رو به هر دلیلی بفروشن
یا این که سهامدار عمده بخواد مقدار بیشتری از سهم رو عرضه کنه

سلام تکلیف پول بلوکه شده در عرض اولیه سیتا کی مشخص میشه من ۸۰۰ سهم سفارش دادم ۳۰۰ تا تخصیص خورده .بقیه پولم بلوکه شده کی بهم میرسه این پول بلوکه شده

سلام
به دلیل مشارکت بالا به هر نفر ۳۰۰ سهم تعلق گرفته و باقی مبلغ به حساب شما برمیگرده

salam emroz arza avalie kharidam vali dar ghesmat vaziat minevise khata be nazar shoma dalilesh che??

سلام
تا شنبه صبح صبر کنید
اگر روی پورتفوتون قرار نگرفته بود با کارگزارتون تماس بگیرید

امکان داره کارگزاری عمدا در ارسال سفارش سهام اولیه در روز های بعدی خطای زمان مبالغ و… برای حذف سفارش در ثانیه اول ۸/۳۰ بدهند یا بورس کنترل میکنم؟

قطعا همه موارد توسط سازمان کنترل میشه
اما ممکنه در بعضی موارد تخلفاتی هم صورت بگیره

سلام وقتتون بخیر
من امروز عرضه اولیه سیتا به تعداد ۸۰۰ زدم به همراه موجودی بیشتر ولی ۳۰۰ تاش تو پرتفوی رفته و درقسمت وضعیت نوشته قسمتی از سفارش انجام شده!!! علت چیه!؟ باقی مبلغ هم بلوکه مونده!!

سلام
به دلیل مشارکت بالا به هر نفر ۳۰۰ سهم تعلق گرفته و باقی مبلغ به حساب شما برمیگرده

سلام وقت خوش من امروز ۳۰۰ هزار تومان سهم سیتا خریدم کارگزاری ازم پول کم کرد ولی الان قشمت سفارشات فعال اول نوشته بود ارسال شد در انتظار تایید بورس الان نوشته شما سفارش فعالی ندارید و در قسمت پرتفوی هم که اصلا سهامی ندارم .این یعنی چی؟

سلام دوست عزیز
چرا وقتی راس ساعت ۸:۳۰ سفارش خرید را ارسال میکنیم چند ثانیه بعد (گاها تا ۱۵ ثانیه )طول میکشد تا در سیستم کارگزاری آگاه ثبت شود و سپس حدود بیش از یک دقیقه بعد توسط هسته مرکزی بورس تایید می شود. اینجوری همیشه ما تو صف خرید سهامی که سودآور هستند جا میمانیم و وقتی در کسری از ثانیه هزاران نفر وارد صف خرید میشوند عملا شانسی برای ما وجود ندارد . لطفا راهنمایی بفرمایید چکار باید کرد.

سلام
این موضوع بخاطر دلایلی مثل حجم بالای سفارشات، اختلال در سیستم آنلاین کارگزاری‌ها و یا اختلال در هسته مرکزی معاملات میتونه باشه
اگر از خدمات کارگزارتون راضی نیستید میتونید از خدمات کارگزار دیگه‌ای استفاده کنید

سلام.ساعت کارگزاری آگاه نسبت به ساعت سایت فناوری بورس حدودا ۳ ثانیه عقب تره.این میتونه تو ثبت سفارش های سر خطی تاثیر بزاره؟؟؟؟

سلام خسته نباشید.چیکارکنیم توصف خریدنمونیم؟من دیروزازآریاخریدزدم ولی منقضی شد،درست زمان شروع ثبت زدم.من میخوام فردای عرضه اولیه باز هم سهم بخرم،توروخدااگه راهکاری دارید بگید.ممنون

سلام پس از عرضه اولیه مقدار سهم من مشخص شده وکنار نما آن علامت حذف هست من بایستی برای برگشت الباقی پول بلوکه شده گزینه حذف رو بزنم

بله شما صحیح میفرمایید ک خرید عرضه اولیه زیر ۵۰۰۰۰۰ مشکلی نداره برای فروش هم مشکلی نیس ولی ی سوال برای این فروش زیر ۵۰۰۰۰۰ هم اون طرف باید خریدار باشه. خب این خرید ک زیر ۵۰۰۰۰۰ برای خریدار ممکن نیس از این طرفم ما سهم زیر ۵۰۰۰۰۰ داریم الان مشکل چطوری حل میشه؟؟!!؟

سلام
توصیه میکنم برای آشنایی با مبانی بورس علی‌الخصوص ساز و کار معاملات وقت بذارید و آموزش ببینید

سلام برای عرضه اولیه سیتا حداکثر ۸۰۰ سهم قابل خریده اگه پول کافی نداشته باشیم میشه سهم کمتری خرید یا حتما باید ۸۰۰ باشه؟ اخه یه جایی خوندم ب مقدار مساوی سهم میشه خرید

سلام
شما هر چقدر که پول دارید بخرید هیچ مشکلی نداره

حتی اگه توافق نامه سفارش عرضه اولیه کارگزاری مفید فعال کرده باشیم بازم ب مقدار پولی که تو حسابه خرید میشه؟ یا در این صورت باید روز عرضه اقدام ب خرید کنیم؟

سلام من ساعت ٧/٣۶دقیقه درخواست عرضه سیتا زدم تا ساعت ۴توی سفارشات بود اما الان میبینم منقضی شده

سلام من صبح خرید زدم همین سیتا رو ۷.۴۵ولی الان پیام امده منقضی شده میشه راهنمای کنید
۸۰۰سهام ۱۴۹۰۰تومد زدم

سلام وقت بخیر
من میخوام اوراق مسکن برای وام بخرم ولی نمیتونم و هر موقع میخرم چون صف طولانی هستش به حسابم برگشت داده میشود .

حالا تو این شرایط من باید چیکار کنم .

سلام من میخواستم بدونم حالا که هر خرید حداقل باید ۵۰۰هزار تومان باشه… عرضه اولیه ای مثل پیزد که باید ۱۲۰واحد بخریم تا به این مبلغ برسه چه طور فروشنده پیدا بشه وقتی همه حدود ۱۴ واحد دارن؟میشه زیر ۵۰۰تومن خرید کرد؟؟؟

سلام
فروشنده عرضه اولیه سهامدار عمده شرکت هست
ضمنا قانون حداقل ارزش خرید ۵۰۰ هزار تومن شامل سفارشات روز اول عرضه‌های اولیه نمیشه

سلام من چند روز پیش عرضه اولیه دارا یکم خریدم ولی ب دلایلی کم خریدم میتونم دوباره بخرم یا ن؟ ممنون میشم سریع جواب بدید مچکرم

سلام
ممنون از وقتی که میزارین.
کارگزاری من اتومات وقتی قدرت خریدم شارژ باشه واسم خرید میزنه.
حالا روزی که دو عرضه اولیه با هم میاد و ما به اندازه هرکدوم نصفش میخوایم بخره چه اتفاقی میفته؟یعنی پولمون اندازه اییه که میتونیم از هرکدوم نصف بخریم
هرکدوم اول اومد حسابو خالی میکنه واسش یا خودش نصف پولو ورمیداره؟ تشکر

سلام
اینو باید از کارگزارتون بپرسید
ولی در کل اینکه خودتون بتونید سفارش بذارید به نظر من بهتره

تشکر. همین کارو میکنم

سلام خسته نباشید ببخشید کارگزاری ما اصلا گزینه درخواست عرضه اولیه یا در کل هیچ گزینه ای به اسم عرضه اولیه نداریم اصلا نیست که بزنیم. و تا الان اتومات خرید میکردم.
باید مثل خرید های دیگه از قسمت ارسال سفارش عرضه بخریم؟ممکنه؟؟
و یه سوال دیگه اگر حالت اتومات باشه و حسابمون کمتر از اون مقدار پول داشته باشه چه اتفاقی میوفته؟

سلام
فردا در ساعت معاملات خودتون سفارشتون رو ارسال کنید

سلام ارز اولیه سیتا خریدم دو روز پیش ۸۰۰واحد الان ۳۰۰واحد بهم داده پول ۸۰۰واحد را نگه داشته این ۳۰۰تا را از حسابم کم کرده یعنی یک میلیون دویست شصت هزار تومان را نگه داشته راهنمایی‌ میکنید باید چکا ر کنم ممنون

سلام
به دلیل مشارکت بالا به هر نفر ۳۰۰ سهم تعلق گرفته و باقی مبلغ به حساب شما برمیگرده

سلام من امروز خرید زدم چرا نشده الان منقضی شده ۸۰۰تا ۱۴۹۰۰ و اینکه چطوری حسام دو روز قبل خرید کرده

سلام
باید سفارش خودتون رو در حداکثر قیمت یعنی ۱۵۷۵۰ ریال وارد می‌کردید

سلام خسته نباشید میخواستم بدونم چطور میشه درصف خرید خودرو سفارش گذاشت و جز نفرات اول بود من چند روزه راس ثانیه ی اول سفارش می‌زارم ولی بازم ۲۰هزار تا سفارش جلومه سرعت اینترنتمم خیلی خوبه از سرور مجازی و برنامه های سرخط گیری هم استفاده میکنم ولی بازم نمیشه لطفاً راهنمایی کنید ممنون

سلام من عرضه اولیه خریدم پولم کسر شد ولی فرداش برگشت خورد به حسابم ینی متعلق نگرفته به من…ب موقه هم انجام دادم

سلام،من دیروز عرضه اولیه دارا یکم رو خریداری کردم، امروز که وارد سایت شدم دیدم پولش به حسابم برگشت خورده و اصلا سهمی از دارا یکم در سبدبانم وجود نداره،علتش چیه؟ با اینکه حجم زیادی از این سهم قرار بود عرضه بشه

سلام
از طریق کارگزاریتون پیگیری کنید

سلام من عرضه اولیه خریدم بعد نوشته بود سفارش شما ثبت شد بعد از پولم کم کرد ولی الان پولم برگشت

سلام
من از کارگزاری مفید اقدام به خرید عرضه اولیه پیزد کردم و در واقع شب قبلش حسابم رو شارژ کردم
ولی متاسفانه جلوی سهام نوشته خطا و مبلغ هم بلوکه شده، الان تکلیف چیه؟
با سپاس

سلام
اگر تا شنبه صبح اوکی نشد ز طریق کارگزارتون پیگیری کنید

سلام..چند روز پیش سفارش خرید نماد ..پیزد..دادم با زمان…معتبر تا لغو…خرید انجام نشد..مبلغ بلوکه شده…حالا میخوام سفارش را لغو کنم…سفارش در دسترس نیست. در بخش سفارشات دیده نمیشه تا حذفش کنم…خرید هم انجام نشده بلاتکلیفه.

سلام
با کارگزارتون تماس بگیرید

سلام من عرضه اولیه پیزددر تاریخ ۲.۳۱ را سفارش داده بودم پول رو ازم کسر کرده اما عرضه برام خریده نشده علت چیست؟

سلام
عجله نکنید ایشالا تا فردا اوکی میشه و میاد تو سبدتون

سلام اگر گزینه اتوماتیک خرید عرضه اولیه را تیک بزنیم حسابمون هم شارژ باشه حتما خرید انجام میشه چطور میضه چک کرد که خریده یا ن اینو میگم چون اگه یه وصت نخرید خودمون سفارش بزنیم درکل خیالمون راحت باشه بابتش یا ن ،یه سوال دیگه داشتم این سهم دارایکم چطوری بیاریم تو پرتفوی ممنون

سلام
کارگزاری ها با هم متفاوت هستند. در حالتی که شما گفتید (مفید این کار رو انجام میده) ممکنه خرید انجام نشه و شما متوجه نمیشید. اما یک کارگزاری مثل آگاه شما چند روز قبل از عرضه اولیه و در هر ساعت از شبانه روز میتونید سفارشتون رو ارسال کنید.
دارایکم هم ایشالا چند وقت دیگه میاد داخل سبدها

سلام وقت بخیر، امروز در مورد خرید سیتا من دو تا درخواست خرید انجام دادم آیا هردو برام تایید میشه یا فقط یکی
ممنون میشم جواب بدین

سلام
خیر فقط یک درخواست تایید میشه

سلام ببخشید من عرضه اولیه سیتا خریدم از حسابم کسر شده ولی الان برام ثپت سفارش نشده الان پول به حسابم برگشت نخورده مشکل چی هست وعملیات هم ناموفق میزنه پس چرا از حسابم برداشت شده ؟

سلام
تا شنبه صبر کنید

سلام.. کی. میتونم درخواست فروش سینتا و ولپارس رو. بزنم. چون هر وقت اقدام میکنم. بسته هستش و امکان فروش نداره..

سلام خسته نباشید
من اولین باره که توی بورس برای عرضه اولیه سفارش میزنم ،جلوی درخواستی که زدم میزنه حالت درجریان و حالت ثبت نوشته نشده،ایا سفارش من ثبت شده؟

سلام
باید منتظر بمونید تا سفارش شما ثبت بشه

سلام
من در کارگزاری مفید درخواست ۸۰۰ تا سهم سیتا زده بودم ولی فقط ۳۰۰ سهم خریده شده موجودی حسابم هم کافی بوده اما دفعه قبل هم سهم وپویا را کمتر از سفارشم خرید انجام داده شده علتش چیه

با سلام , آقای عرفانیان عزیز در پاسخ تمام سوالات مربوط به خریدن سهام بعد از روز اول عرضه اولیه میفرمایید اگر راس ساعت ۸/۳۰ دقیقه درخواست بدهید همه هم مثل شما در راس ۸/۳۰ درخواست میزنن من چند روز هست که میخواهم خساپا یا ایران خودرو بخرم اعلام کردن خودرو راس ساعت ۱۴/۲۰ درخواست بگذارید من راس ساعت ۱۴/۲۰ کلیک کردم برایم ساعت ثبت شده ۱۴/۴۰/۲ یعنی برای دو ثانیه ردیف ۲۶۰۰۰ و از نظر سهام یک میلیارد و سیصد و خورده شدم من اسم این رو برخلاف نظر بعضیها رانت نمیگذارم ولی این شیوه ایست کاملا ناعادلانه , من نمیدونم اون پشتها که ما نمی بینیم چه خبره ؟ لذا بخاطر این گپ زیادی که اتفاق میوفته همه دوست دارند از این تفاوت نرخ اولیه که حدودا دو تا سه هفته طول میکشه تا از تب و تاب بیفته استفاده کنند و چقدر خوب بود که این عرضه اولیه را چند روز ادامه میدادند و حداقل تا یک هفته هر روز هر کس عرضه اولیه میخواست مثل روز اول عرضه ادامه پیدا میکرد که اینجوری حق خوری نشده پس این خرید عرضه اولیه نقد نقد نقد هست هلو هلو هلو بپر برو توی گلو هست بدون هیچ استرس از پایین آمدن نرخ سهم.

سلام دوست عزیز من یه بار سفارشم روی ساعت ۸:۳۰:۰۰ ثانیه ثبت شد ولی دیدم چندین هزار نفر عقبم و بهم نداد جالبتر اینکه که عرضه اولیه هم نبود یه سهم ساده بود منم فکر میکنم دست هایی پشت پرده هست مثل ثبت نام خودرو که هیچ کسی نمیتونه ثبت تام کنه غیر از خودشون

سلام
حتما در مورد مفهوم صف خرید و صف فروش در بازار سهام مطالعه کنید

سلام لطفا شرایط سبد گردانی رو برام ارسال کنید.

سلام. یه سوال داشتم. اگه ما یه خرید سهام رو ساعت ۸:۳۰ درخواست بزنیم، اما به دلیل صف زیاد تا ساعت ۹:۳۰ بهمون نرسه، از طرفی قیمت هم بالا رفته باشه، لازمه سفارش رو کنسل کنیم و با قیمت جدید دوباره سفارش بزنیم؟؟

سلام لطفا شرائط سبد گردانی بفرستین

سلام
چقدر سرمایه‌گذاری مد نظرتون هست؟!

سلام . من سفارش ۵۰ تا سهم دادم پول ۵۰ تا ازم کم شد اما ۱۳ تا به من دادن . بقیه پولم برمیگرده؟

سلام
بله بر میگرده

سلام. برای عرضه اولیه امروز از من پول کم شده اما در تاریخچه سفارشات خطا نشون میده و در پرتفوی هم نیست علت چیه؟

سلام
تا شنبه احتمالا درست میشه

سلام من هر وقت می‌خوام سهمی رو بخرم به پولم نگاه میکنم و وقتی تعداد سفارشم رو طبق پولی که دارم میزنم اخطار میده که مقدار شما کمتر از حد هست یعنی باید حتما ۱۰۰۰۰تا بخرم خوب پولم نمی‌رسه چه جوری است

حداقل حجم سفارش (به جز سهام عرضه اولیه در روز اول) باید ۵۰۰ هزار تومن باشه

سلام من عرضه اولیه سیتا خرید زدم قسمت سفارشات زده ثبت شد . یعنی دیگه نباید بررسی کنم تا ساعت یازده ؟

سلام من دیروز عرضه اولیه دارا یکم رو خریداری کردم۲میلیون از موجودیم کم شد و تو سفارشاتم اومد،ولی شب مبلغ به حسابم برگشت و سهام از لیست سفارشم حذف شد،یعنی من نتونستم عرض اولیه خریداری کنم؟و مشکل چی بوده؟ممنون میشم راهنمایی کنید که باید چیکار کنم؟

سلام
از طریق کارگزاریتون پیگیری کنید

سلام
برای دارایکم (مالی یکم) خودشون گفتن این مبلغ بلوکه میشه از سهامداران و تیرماه میتونن خریدوفروش کنند.

سلام من تازه وارد بورس شدم صبح سهام خریدم والان که شبه بازکردم دیدم نه پول سهامم سرجاشه ونه خودسهام.ینی پولم‌ رفت بادهوا یااینکه صبح مجددواریزب حسابم میشع؟لطفا راهنمایبم کنین هنگ کردم من

سلام
نه پول شما جایی نمیره
از طریق کارگزارتون موضوع رو پیگیری کنید

سلام وقتتون بخیر من در تاریخ ۲/۳۱ دارا یکم خرید زدم تو قسمت سفارشات هم یک تیک سبز خورد ولی شب سفارشم نبود و پول به حسابم برگشته بود آیا دوباره باید خرید بزنم؟ لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون میشم

سلام
از طریق کارگزاریتون پیگیری کنید

سلام و عرض خسته نباشید
من تو صف خرید عرض اولیه هستم . حالا می‌خوام خذفش کنم اجازه حذف بهم نمی‌ده .
باید چیکار کنم

سلام لطفا آموزش اولیه رایگان را برام بفرستید

سلام
بر روی این لینک کلیک کنید

استاد با درود و سپاس که همیشه در دسترس هستید و خالصانه جوابگوی همه هستیدو این خودش نشانه یک ادم با روح بزرگه .
سوالی داشتم
یکی از بحث های شما این که یک هفته تا ده روز بعد از عرضه اولیه که قیمت متعادل شد، اقدام کنیم به خرید مجدد .
خوب یعنی بعد از متعادل شدن قیمت بازم باید ۸:۳۰ًصبح اقدام به خرید کنیم ؟ یعنی شانس بیشتری هست که سهام گیرمون بیاد؟
بعد اینکه در این زمان هر تعداد سهم میشه خریداری کرد؟ یا مثل روز اول تعداد سهم خاصی باید سفارش خرید بدهیم؟
ممنونم

سلام
منظور از متعادل شدن این هست که دیگه صف خرید سنگینی وجود نداره
ممکنه چند دقیقه یا چند ساعت بتونید به صورت نامحدود سهم بخرید
اما دیگه تضمین سودآوری وجود نداره و باید با تحلیل مناسب این کار رو انجام بدید

سلام لطفا آموزش اولیه رایگان بورس را برام بفرستید

سلام
توصیه می‌کنم از آموزش‌های رایگان بورس که براتون آماده کردیم شروع کنید
بعد از اون اگر علاقمند بودید میتونید در دوره آموزشی صفر تا صد بورس ثبت نام کنید تا مباحث رو به صورت حرفه‌ای‌تر دنبال کنید

چرا درموقع خرید عرضه اولیه آریا پولم بلوکه شد و عرضه اولیه خریداری نشد

تا شنبه صبح صبر کنید
اگر به پورتفوتون اضافه نشد با کارگزارتون تماس بگیرید

سلام وقتتون بخیر.
من یکبار سهم شستارو خریدم میخواستم بدونم ایا دوباره میتونم همون سهم و بخرم؟

سلام و وقت بخیر
یه سوال داشتم
سفارشی که امروز کردم و تو صف خرید بوده . جایگاه حجمی ام مثلا شده ۲۱۵و از گزینه معتبر تا لغو استفاده کردم و امروز خرید انجام نشده.آیا فردا در صف خرید جایگاه حجمی من همان ۲۱۵ هست یا سفارشات و صف فردا از نو شروع میشه؟؟؟؟؟؟؟
و اینکه مثلا صف خرید رو قیمت ۱۰۰ تومن هست من هم رو ۱۰۰ تومن ثبت کردم . امروز خرید انجام نشده و گزینه معتبر تا لغو فعاله. فردا باز هم صف خرید تشکیل میشه و در عرض چند ثانیه با +۵% باز هم صف خرید تشکیل میشه آیا من باید سفارش دیروزمو که مثلا از جایگاه حجمی ۱۰۰۰ رسیده به ۲۱۵ رو لغو کنم و دوباره ثبت سفارش کنم؟؟؟

سلام
بله چون هر روز قیمت تغییر می‌کنه باید مجدد سفارشتون رو ارسال کنید
سفارش قبلی روی قیمتی قبلی قعال هست، نه روی قیمت جدید سهم

سلام
سهمی که خرید زدیم بهمون نرسیده حالا میخام حذفش کنم.حذف نمیشه پولش فردا ساعت ۸ میشنه که دوباره خرید کنیم یا ساعت ۱۲ نیم

سلام
تا فردا قبل از ساعت معاملات برمیگرده به حسابتون

سلام وقت بخیر
دیروز داخل صف خرید غگیلا بودم که وضعیت نماد بصورت ممنوع-متوقف دراومد و دیگه معامله ای صورت نگرفت… الان با همون قیمت دیروز توی صف خرید هستم و میخوام از صف بیام بیرون ولی درخواست کنسلی سفارشم رو سیستم قبول نمیکنه… دلیلش چی میتونه باشه؟
ایا مشکل از سیستم کارگزاریه یا بخاطر وضعیت نماد هست؟

سلام جناب ادیب برای خرید سهام شرکتی که برای مجمع سالیانه و تخصیص سود بسته شده در روز بازگشایی سهام چطور باید اردر خرید زد که بتونم اولین نفر باشم که سفارش میده ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام
هر وقت که نماد سهم به حالت مجاز محفوظ در اومد میتونید سفارش خودتون رو روی سقف قیمتی قرار بدید

سلام .من عرضه اولیه سیتارو اشتباهی حذف کردم
امکان لغو درخواست وجود داره؟

سلام ببخشید من سهام شستاارو خرید زدم تایید شد از بورس تو صف ۴۴هزار بودم الان دو روزه ثبت میزنم نمیتونم از ۴۰ هزارر برم پایین تر تو صف خرید .چیکار کنم نوبتم بره پایین تر؟؟لطفاا راهنمایی کنین ممنون

خودتونو خسته نکنید من ردیف ۱۳۷ بودم نتونستم بخرم.

چطوری ردیف ۳۷ شدین

سلام دوست عزیز
میشه بگید از چه سیستمی استفاده کردین؟ اینترنتتون چیه؟ سپاس

سلام و عرض ادب
لطفا شرایط سبد گردانی رو برام بفرستین
ممنونم

سلام
چه مقدار سرمایه‌گذاری مد نظرتون هست؟!

سلام خسته نباشی من تو روز ارائه سهم اولیه پیزد سهم خریداری کردم مبلغ هم بلاک شد ولی در ادامه روز دیگه مبلغ بلاک شده ای نداشتم و کل مبلغ به حساب برگشته بود دلیلش چی میتونه باشه؟؟

سلام
از طریق کارگزاریتون پیگیری کنید

سلام من بدون اطلاع اقدام به خرید اوراق تبعی کردم بدون اینک سهام واسطه داشته باشم الآن میگن پولتون برنمیگرده خواهش میکنم راهنماییم کنید به پولم برسم سهام هصیکو روخریدم ممنون

سلام دوست عزیز
میشه بگید از چه سیستمی استفاده کردین؟ اینترنتتون چیه؟ سپاس

سلام من دارا یکم خریدم فرداش زد خرید منقضی شد؟علت چیه چکار باید بکنم ممنون از راهنمایی تون

سلام
از کارگزاریتون پیگیری کنید

باسلام با توجه ب سقف قیمت در بورس ک شده ۵۰۰۰۰۰ تومن خب فرمودند برای خرید عرضه اولیه کمتر از قیمت مشکلی نیست ایا برای فروش هم این استثنا هست زیرا با این سهمای ۱۴ تایی خب ی سهام چقدر باید رشد کنه ک ب ۵۰۰۰۰۰ برسه تا بشه فروخت وایا صاحب اول و اخر ی همچین سهمای زیر ۵۰۰۰۰۰ خودمون هستیم خواهش میکنم این مسله رو روشن کنید

سلام
در عرضه اولیه ها محدودیتی وجود نداره و برای فروش هم هر عددی باشه مشکلی نیست
ضمن این که در سایر سهام هم محدودیت حداقل ۵۰۰ هزار تومن فقط برای سفارشات خرید هست
و برای سفارشات فروش حداقل ۱۰۰ هزار تومن باید باشه

باسلام من عرضه اولیه شگویاروفروش زدم وانجام شده ولی ازپرتفوی لحظه ایم پاک نشده چطوری پاک میشه ازاونجا؟ویه سوال دیگه که ازخدمتتون داشتم اینه که عرضه اولیه شصدف روکه خریدکردم اصلانه سودی روش امده نه توپرتفوی لحظه ای میادعلتش چی میتونه باشه ممنون میشم منوراهنمایی کنید.

سلام
این موارد رو از کارگزار ارائه‌‌دهنده خدماتتون باید سوال کنید

سلام دوست عزیز من راس ساعت ۸:۳۰ سفارش رو ارسال میکنم هم عرضه اولیه هم سهم های نسبتا مناسب دیگه اما معمولا کارگزاری سفارش رو چند دقیقه بعد ارسال می‌کنه به طور مثال ساعت ۸:۳۵ می‌نویسه که سفارش توسط بورس تایید شد و به خاطر همین هیچوقت نوبت من نمی‌رسه دلیل این چیه مشکل از کارگزاریه یا بورس؟

سلام . شرایط سبد گردانی رو لطفا بفرمایید

سلام عزیزم
به آدرس زیر ایمیل بزنید تا پاسختون داده بشه.info@adibniya.com

سلام.وقت بخیر.لطفا شرایط سبد گردانی رو ارسال کنید ممنون میشم.سپاس

سلام عزیزم
به آدرس زیر ایمیل بزنید تا پاسختون داده بشه.info@adibniya.com

سلام.ببخشید اگه دوبارسفارش بذاریم برا خریدعرضه اولیه چی میشه؟ایاباعث میشه هردوسفازش حذف بشه؟؟

سلام وعرض ادب،لطفا”شرایط سبدگردانی روبفرمایید

سلام عزیزم
به آدرس زیر ایمیل بزنید تا پاسختون داده بشه.info@adibniya.com

سلام وقتتون بخیر
دیروز شستا سفارش دادم ولی امروز زد منقضی شد البته من قیمت رو ۸۵۰۰ زده بودم بخاطر قیمت میتونه باشه؟

بله ، شما باید حداکثر قیمت رو میزدید.

سلام لطفا شرایط سبد گردانی رو برای بنده ارسال کنید

سلام عزیزم
به آدرس زیر ایمیل بزنید تا پاسختون داده بشه.info@adibniya.com

سلام با تشکر از توضیحاتتون
من اشتباها عرضه اولیه رو دوبار خرید زدم حالا بخشیش تایید شده و بخشی دیگه اش توی لیست انتظاره. این که توی لیست انتظاره رو باید پاک کنم؟ دوباره نخره یهو!

سلام لطفا شرایط سبدگردان اعلام کنید

سلام عزیزم
به آدرس زیر ایمیل بزنید تا پاسختون داده بشه.info@adibniya.com

سلام، روز بخیر، شرایط سبد گردانی برای سرمایه ۱۰۰ میلیون رو لطفا بفرمایید.

سلام
اطلاعات براتون ایمیل شد

سلام.من ساعات اعلام عرضه اولیه شستا سفارش گذاشتم با توجه به اینکه موجودی کافی بود و سفارش ارسال شد ولی سهام شستا برای ما خریداری نشد. ومنقضی شد
چرا عرضه اولیه ب ما نرسید.
چ کسی از مسولین پاسخگوست؟؟؟
سهم ما ب چه کسی میرسه؟؟

سلام دوست عزیز
این مورد رو با کارگزاری تماس بگیرید و پیگیری کنید.

لطفا شرایط سبدگردانی رو اعلام کنید

ارسال شد

سلام . من راس ساعت ۸:۳۰:۰ سفارشات رو میفرستم. اما با پیغام “خطا از سرویس ارسال سفارش TP” مواجه میشم. ممنون میشم راهنمایی کنید که مشکل از کجاست.

شما باید به ساعت ثبت سفارش عرضه های اولیه نگاه کنید
در بیشتر مواقع ساعت ۱۰ تا ۱۳ ثبت سفارش انجام میشه

سلام وقت بخیر. لطفا شرایط سبد گردانی را اعلام فرمایید

سلام
ارسال شد

سلام . من عرضه اولیه مثلا سهام صبا رو خریدم
آیا فرداش هم میتونم دوباره سهم بخرم
آیا کلا کسی که سهام عرضه اولیه یک سهم رو خریده
دوباره میتونه از روز بعد عرضه دوباره خرید کنه ؟
چون قبلا امتحان کرده بودم اجازه خرید نمیداد .
یعنی نمیگذاشت تا ثبت بشه .

دوست عزیز من روز عرض اولیه صبا پول کافی نداشتم ایا میتونم بعد از ۳ روز از گذشتن عرضه بخرم؟

سلام خیلی استفاده کردیم ممنون میشم شرایط سبد گردانی رو برام ارسال کنین

سلام عزیزم
براتون ارسال شد

سلام و عرض ادب . مهندس جان امکان داره کسی رو به ما معرفی بکنین برای دادن سیگنال های خوب و مقرون به صرفه . ؟؟ ممنون میشم . حتی اگر خریدنی هم باشه از نظر من ایراد نداره ممنون

سلام عزیزم
پیشنهاد میکنم اصلا دنبال این کار نباشید.
این روش اصلا روش اصولی و صحیحی نیست.
شما یا حودتون این بازار رو میشناسید و به نوعی با آموزش دیدن متخصص هستید که نیازی به این کار وجود نداره.
یا اطلاعاتتون کمه و شناختی به این بازار ندارید پس بهتره روش غیر مستقیم رو انتخاب کنید و یا مدیریت سبدتون رو بدید به یک سبدگردان یا در صندوق ها سرمایه گذاری کنید و هزینه ای رو که میخواید برای سیگنال بکنید و اخرش نتیجه هم نگیرید رو میتونید به سبدگردان بدید و یا بابت کارمزد صندوق پردازید و با خیال راحت سرمایه گذاری خودتون رو با آرامش پیش ببرید.

بارها گفتم مجدد در پاسخ به این کامنت برای همه عزیزان میگم : من اعتقادی به سیگنال ندارم.

سلام لطفا شرایط سبد کردانی را برای من بفرستید
ممنون

سلام
براتون ارسال شد

سلام لطفا شرایط شبد گردانی رو برای من ارسال کنید

سلام عزیزم
به آدرس زیر ایمیل بزنید تا پاسختون داده بشه.info@adibniya.com

سلام مدیر محترم سایت
به خدا من امروز با کارگزاری تماس گرفتم گفتم امکان داره این عرضه اولیه ها را بخرید واسم ، در کمال تعجب گفتن شرایط خاصی داره ، گردش مالیتون در ماه باید بیش از یک و نیم میلیارد باشه!! اونوقت درخواستتونو میفرستین واستون میخریم!
پس شما که دستتون بجایی میرسه این ظلم این بی وجدانهای خونخوار رو پیگیری کنید که چرا باید فقط میلیاردرها سود کلان ببرن حداقل پیگیری کنید به هر شخص یه سقفی اجازه خرید بده مثلا ۵۰ هزار واحد والا این ظلم و فساد و هرچی صفته بد که به ذهنتون میرسه هست.. لطفاً پیگیری کنید

سلام
اگر منظورتون از خرید عرضه اولیه، قرار گرفتن در صف خرید در روزهای آتی هست
بعید میدونم که هیچ کارگزاری بتونه این موضوع رو تضمین کنه
ما هم دقیقا مثل شما سفارش‌گذاری می‌کنیم
ولی به نظرم میتونید به دنبال فرصت‌های دیگه این بازار که بی‌نهایت هم هستن باشید
طی یکی دو سال اخیر سهامی داشتیم که چندین برابر عرضه‌های اولیه بازدهی داشتن!

ممنون آقای عرفانیان که جواب دادید اما نه فقط عرضه اولیه ها نبود آخه خیلی از اون فرصتها که میگید صفش طولانیه مثلا بانک تجارت و ملت اما این کارگزاریها با خیانت افراد خاص رو جلو میندازه اینو خود کارگزاری گفت!! لطفاً شما پیگیری کنید

سلام
۱- سهم های عرضه اولیه رو در صورتیکه امکان خرید برامون فراهم باشه
میتونیم هر روز ازش بخریم یا اگر خریدای ما طی چند روز به حداکثر حجمی که شرکت عرضه میکنه برسه دیگه امکان خرید برای اون فرد نیست؟

۲- در روزی های بعد میتونیم هر مقدار حجم بذاریم یا نهایتا تا حداکثر حجمی که شرکت عرضه میکنه رو میتونیم انتخاب کنیم؟
مممنون

با سلام وتشکر چند سوال برایم پیش آمد
۱- چرا عرضه اولیه ها بایستی ۵ درصد افزلیش قیمت بخورند و بدون محدودیت هستند؟شرکتی که تازه تو بورس آمده و عملکردش هنوز در بورس معلوم نیست
۲-چرا محدودیت خرید در روزهای بعد وجود ندارد مثلا بگویند ۱۰۰۰ سهم به شما اختصاص می یابد تا عدالت رعایت شده و رانت خواری برداشته شود
۳- چرا از فردای عرضه اولیه باید سهام در بازار فروخته شود منظورم اینه که وقتی می گویند ۱۰ درصد شهام عرضه میشود چطوری فردای آن روز دوباره سهام به بازار تزریق می شود.؟
۴- چرا خرید وفروش عرضه اولیه باید روزانه صورت گیرد مثلا بگن از هفته آینده ؛ سهام آن خرید و فروش می شود
۵- معمولا شرکت های دولتی ضرر ده هستند ولی عملا در بورس با ترفند کشف قیمت، سهم را گران در بازار میفروشند آیا رانت دولتی وجود دارد؟
۶- کارگزاری هایی مثل آگاه،مفید،فارابی و…که خودشان در بورس دارای صندوق سرمایه گذاری هستند چگونه می توانند حافظ منافع شما باشند؟
۷-بنظرم قطعی اینترنت در ابتدای شروع بازار ، عمدی است تا کارگزاران یا افراد خاصی که اینترنت با سرعت بالا دارند راحت تر و زودتر از دیگران سفارش بدهند
۸- در بعضی کارگزاری ها، به اسم مثلا ترفند سبد گردانی و یا غیره به شما میگن ما برایت خرید و فروش می کنیم ولی ۲۰ درصد سود می گیریم آیا قانونی است یا خیر؟
من به این نتیجه رسیدم که بایستی عرضه اولیه در روزهای آتی بایستی به نسبت مساوی، مثلا تا یکماه بین سهامداران تقسیم شوند و حداکثر افزایش قیمت ۲ درصد باشد زیرا هنوز عملکردشان معلوم نیست ضمن اینکه ، کشف قیمت بایستی توسط نمامی سهامداران حقیقی و حقوقی مشخص تا از زد و بندهای پشت پرده جلوگیری شود و…در غیر اینصورت سازمان بورس مانند یک بنگاه معاملاتی برای اشخاص خاص خواهد بود و سهامداران جز؛ ، بازیچه دست آنها

به نام خدا
جناب آقای عرفانیان زکات علم نشر آن است
خیلی عالی بود کامل و جامع
انشاالله که سالم و سلامت باشید و همچنان خدمات خود را ادامه دهید برایت بهترینها را آرزو دارم.

سلام
ممنون از محبت شما
پیام‌های شما باعث میشه که با انگیزه بیشتری به کارمون ادامه بدیم

سلام لطفا شرایط شبد گردانی رو برای من ارسال کنید

سلام
ارسال شد

سلام . من راس ساعت ۸:۳۰:۰ سفارشات رو میفرستم. اما با پیغام “خطا از سرویس ارسال سفارش TP” مواجه میشم. ممنون میشم راهنمایی کنید که مشکل از کجاست.
پاسخ

سلام. من معمولا سفارشاتم راس ساعت ۸:۳۰:۰۰ ثبت میشه که در لیست سفارشات زمان ثبت و جایگاه را نشون میده. معمولا جایگاه ۷۰۰ تا ۱۵۰۰ میشه. وقتی در پایان جلسه معاملاتی در قسمت سوابق نماد فیلم همان روز راس ساعت ۸:۳۰:۰۱ نگاه میکنم میبینم بین ساعت ۸:۳۰:۰۰ تا ۸:۳۰:۰۱ فقط. ۱۵۰ اردر ارسال شده و براساس گفته سازمان بورس بصورت تصادفی این ۱۵۰ نفر در صدر صف خرید می نشینن. حالا سوال من اینه چرا در صورتی که زمان ارسال سفارش بنده دقیقا ۸:۳۰:۰۰ هستش جز ۱۵۰ نفر اول نیستم؟

سلام
اولا که اون جایگاهی که در سامانه به شما نشون داده میشه خیلی قابل استناد نیست
ثانیا همونطور که در ویدیو هم اشاره شد هزاران نفر مثل شما رأس ساعت ۸:۳۰:۰۰ اقدام به ارسال سفارش می‌کنند

خب بنده خدا داره میگه که توی سایت tsetmc که چک میکنه ۱۵۰ نفر تو اون بازه زمانی سفارش دادن ولی ایشون شده نفر ۷۰۰ام
Tsetmc که دیگه قابل استناده!

سلام مثلا امروز ی عرضه اولیه داشتیم باقیمت ۱۰۰تومن برافردا ک بخایم راس ۸نیم درخواست بدیم چ قیمتی درنظربگیرم ممنون

سلام
۵% بیشتر از قیمت پایانی روز قبل

سلام من‌ دیروز عرضه اولیه خریداری کردم تایید نشد.پولش تا جن‌روز بعدش برگشت داده میشه.

سلام
تا شنبه صبح صبر کنید اگر سهام یا وجه پردداختیتون برنگشت با کارگزارتون تماس بگیرید

سلام.برای آموزش خصوصی لطفا شماره تماس بدید.
ممنون

سلام
آموزش‌های ما به صورت صفر تا صد رو می‌تونید در کلوپ میلیونرها دنبال کنید
اگر هم سوالی داشتید به شماره ۰۹۱۲۳۰۶۲۹۶۲ پیام بدین

با سلام و خسته نباشید خدمت شما برادر عزیز
بنده میخوام پول برداشت کنم شماره حسابم نشون داده نمیشه ‌.چه کار کنم؟

سلام دوست من
این موضوع رو باید از کارگزارتون سوال کنید
فرآیند واریز و برداشت وجه مرتبط به کارگزار هست

با تشکر.
خیلی خوب و واضح توضیح دادید.ولی کمی فشرده بود ودر زمان کمی اطلاعات زیادی رو ارایه دادید. اگه کمی بیشتر توضیح بدید ممنون میشیم

سلام
در مقاله “راهنمای کامل شرکت در عرضه اولیه” مباحث کامل توضیح داده شدن

با درود ؛
ممنون از توضیحات شما در ویدیو … البته هیچ کمکی به رفع ابهامات و تردید مخاطبان عادی، در مورد رانت خرید سهام در صف روزهای بعد از عرضه اولیه آن نکردید و اینکه آنرا به شانس و اقبال و احتمالات نسبت دادید، بنظر بنده یا توهین به شعور مخاطب است یا به سخره گرفتن سیستم و سازمان بورس کشور !
به هرحال؛ سوال اصلی اینست که چرا برای رفع چنین مشکلی، سازمان هیچ کاری انجام نمیدهد؟ در حالیکه یک راه حل منطقی و عقلانی وجود دارد و آن اینست که:
بجای تشکیل هر روزه صف خرید سنگین با دامنه نوسان روزانه ۵% و انتظار کشیدن برای متعادل شدن سهم و بقول شما، بازی با شانس و اقبال هزاران خریدار در صف و نهایتا رسیدن شانس خرید سهم به عده ای خاص و کم و نرسیدن این شانس به ۹۹% خریداران بداقبال (بقول خودتان!) ، سازمان بورس باید اجازه دهد در فردای عرضه اولیه، سقف قیمتی برداشته شده و رقابت قیمتی تا رسیدن به نقط تعادل عرضه و تقاضا در همان روز اول بعد از IPO صورت پذیرد.
بدین ترتیب ؛ دیگر خرید سهام را از بازی شانس و اقبال و احتمالات مضحک و توهین آمیز، جدا کرده و به روشی کاملا علمی و منطقی و بدون شک و شبهه برای همه متقاضیان خرید سهم عرضه اولیه شده، بدل کرده ایم.
تحلیل بنده اینست که سازمان بورس، کاملا بهتر از من و شما میداند راه حل فوق، تنها گزینه صحیح برای رفع این مشکل است اما تنها عیبش اینست که دیگر آن رانت معروف و شیرین و پرسود برای آن ۱% خوش شانس های همیشگی ، از بین میرود و قیمت سهم خیلی سریع و منطقی به تعادلی که شما فرمودید میرسد در حالیکه منافع آن ۱% خوش شانس خاص در اینست که این اتفاق منطقی و عقلانی ، بدین شکل روی ندهد !!!

امیدوارم نظر بنده را عینا منتشر فرموده و نقد و تحلیل خودتان را هم مرحمت بفرمائید تا مستفیض شویم.
با سپاس فراوان

سلام عزیزم
پاسخ این کامنت مشخصا پاسخ به شما نیست و در برگیرنده یک پاسخ کلی به تمام مخاطبین هست.

دلیل تهیه این ویدئو چیست؟

روزانه هزاران نفر میان و از ما سوال میکنند که چطوری فردا عرضه رو نفر اول بخریم.
این ویدئو باید وجود داشته باشه تا افراد متوجه بشن اگر تمرکزشان روی سایر سهام بازار باشد قطعا نتایج بهتری خواهند گرفت بجای اینکه فقط با غر زدن حال خودشون رو خراب کنند.
دلیل این کار این هست که افراد زحمت کسب علم این بازار رو به زود پولدار شدن اون هم بدون زحمت و کسب دانش ترجیح میدن.

اصل موضوع رو اگر درک کنید متوجه میشید که نه به کسی توهین شده و نه سازمانی مقصر شناخته شده. (چون رسالت ما چیز دیگری است)

من داخل ویدئو هم گفتم که تعداد سهامی که در روزهای اینده معامله میشود ناچیز است و واضح هست که به ۹۹ درصد افراد چیزی نمیرسد و همیشه این ۹۹ درصد ناراضی هستند. حال یا میپذیریم که احتمال رسیدن سهم به ما بسیار کم است و فقط میتوانیم اول وقت سفارش خود را ارسال کنیم و منتظر باشیم ببینیم چه پیش میاید (که به احتمال ۹۹ درصد چیزی گیرمان نمیاید) یا فرض را بر این میذاریم که افرادی سیستم را دستکاری میکنند و به نفع خود این سهام رو میخرن که بهتر است تمرکز خودمون رو روی سهام دیگه بازار بذاریم و خوردن اون پول کثیف رو به افرادی که لایق این کار هستند بسپاریم چون احتمالا نتیجه عملشون رو خواهند گرفت.
اگر فکر میکنید حق گرفتنی است بهتر است به سازمان بورس مراجعه کنید و حق خود را دریافت کنید.

در ضمن پیشنهاد شما برای باز کردن دامنه نوسان برای این سهام زمانی کارا خواهد بود که کلیت بازار با دامنه نوسان باز معامله شود. و البته انجام این کار هزاران ضعف ومشکل دیگه خواهد داشت که گفتنش در این کامنت نمیگنجه.

بهتره در تمام مسائل زندگی از جمله بورس تمرکزمون رو روی چیزی بذاریم که توانایی عمل کردن بهش رو داریم. حرص خوردن و غر زدن روی کاری که نمیتونیم از پسش بر بیایم کار بیهوده ای است که ما رو از مسیر دور میکنه.

همه چیز در این دنیا در جای درستش قرار داره. اگه کسی پول کثیف میخوره نتیجه اعمالش رو خواهد دید و اگر کسی تمرکزش روی پول تمیز هست قطعا از زندگیش هم لذت میبره. با این نگاه دیگه از کسی یا چیزی ناراضی نیستیم و غر هم نمیزنیم.

موفق باشید

جناب ادیب نیای عزیز
سپاسگزارم بابت انتشار مطلب بنده و توضیحی که فرمودید ..
با پاراگراف آخر فرمایشات تان کاملا موافقم و امیدوارم در آینده ای خیلی نزدیک، تمام آنانی که پول خلق الله را در بورس بالا میکشند و حرام خواری میکنند، تاوانش را شخصا پس بدهند (در همین دنیا ..)
اما بنظر بنده حقیر، اینکه بگوییم سود قطعی، بادآورده و هنگفت روزهای بعد از عرضه اولیه سهم را فراموش کنید (مثلا ۵۰% طی دو هفته یا کمتر یا بیشتر) و بروید سراغ سهم های ارزنده و سودآور (که معلوم هم نیست اینقدر سود بادآورده بدهند یا خیر !؟) و از دانش و علم معامله گری خودتان بهره مند شوید، جسارتا به بخش بزرگی از فعالان بورس، توهین محسوب میگردد … زیرا اکثر افراد حرفه ای در بورس، خوب میدانند که کجاپولشان را سرمایه گذاری کنند و کجا نکنند… ؛ البته عده ای آماتور و تازه وارد و جوگیر هم هستند که نقش سیاهی لشگر در بازی بورس را دارند و تعیین کننده هم نیستند ..
به هرحال؛ امثال بنده معتقد هستیم این نحوه معاملات بعد از عرضه اولیه، بسیار مفسده انگیز و خلاف روح معاملات منصفانه است و هیچ توضیح و توجیهی نمیتواند قبح و فساد آنرا بپوشاند.
ضمنا بنده متوجه نشدم چرا میفرمائید برداشتن محدوده سقف قیمتی برای فردای بعد از روز عرضه اولیه، مستلزم برداشتن سقف قیمتی برای تمام نمادهای بورس است ؟؟؟ مگر همین الان هم مفهوم “گره معاملاتی” را نداریم ؟؟ وقتی این حجم صف خرید در فردای بعد از عرضه اولیه وجود دارد، بنظرم عین گره معاملاتی است و باید بدون سقف قیمتی، زمینه تعادل را فراهم کرد. تنها راه حل منصفانه و منطقی همین است. اما چون آن ۱% خواص خوش شانس میخواهند فقط خودشان از سودهای نجومی و بادآورده بهره مند شوند و به عموم معامله گران چیزی نرسد؛ لذا مقررات فعلی را حفظ میکنند و راه حل منطقی و منصفانه را بر نمی تابند …!
بنده بارها با مسئولان بورس، مکاتبه کرده و مشکلات و ضعفها را یادآور شده ام اما دریغ از یک کلمه جواب …! متاسفانه شفافیت و پاسخگویی به ما مردم عادی و عوام الناس (!!) از سوی مسئولان عالی مقام، جایز نیست ظاهرا …!؟!

به امید روزی که این روال های نادرست و مفسده انگیز، از بورس کشورمان رخت بربندد.

ممنونم از فضایی که در اختیار ما فعالان دلسوز بورس قرار میدهید تا از طریق رایزنی و تبادل افکار، به اعتلای این بازار کمک کنیم.

پاینده باشید

با سلام ، مشکل اینجاست فردای روز عرضه اولیه تعداد سهامی که بفروش میزارند کم هست نسبت به خریدار ،، و این راه حل شما کاملا غلط هستش چون باز در بالاترین قیمت صف خرید تشکیل میشه و سهمی هم برای فروش نیست

حسین خان عزیز؛ با درود ..
اتفاقا دلیل اینکه روزهای متوالی بعد از عرضه اولیه شاهد صف سنگین هستیم و فروشنده هم نیست، همین سقف ۵% است.
یعنی فروشندگان حاضر نیستند با ۵% یا ۱۰% یا ۱۵% سود، سهم شان را بفروشند ..
درسته ؟؟
ولی مثلا حاضرند با ۵۰% سود (طی یک روز) آنرا سریعا و با کمال میل بفروشند.
یعنی با برداشتن سقف، شما میتوانید حجم عرضه و تقاضا را در یک قیمت مشخص، بالانس کنید و قال قضیه “صف نشینی را بکـَنید … ! همانطور که تجربه عرضه های اولیه متعدد هم همین را تایید میکند ولی بجای اینکه چندین روز صف های مضحک تشکیل شود و پول مردم مرتبا در این صف ها بلوکه شود و آخر سر هم، به عده ای خاص سهم برسد؛ کاملا غلط، غیر منصفانه، غیرعقلانی و غیرمنطقی است.

برادر من ؛ موضوع خیلی ساده است …
کافیه یکبار امتحان کنند تا ببینید چه اتفاقی میافتد ..؟!
بجای اینکه چندین روز طول بکشد تا به نقطه تعادل برسیم (نقطه تعادل یعنی جایی که حجم خریدار و فروشنده منطبق میگردد و معامله صورت میگیرد)، در همان فردای بعد از عرضه اولیه به این نقطه میرسیم و سپس روال منطقی سهم میتواند پی گرفته شود

حالا چطور میفرمائید که این راه حل، غلط است ؟؟
یکبار دیگر با دقت متن بنده را مطالعه فرمائید دوست من … انشاءالله بدرستی متوجه خواهید شد

موفق باشید

سلام
موضوعی که شما میگید درست هست و در بسیاری از بازارهای مالی دنیا انجام میشه
اما یک توضیح تکمیلی رو در ادامه صحبت‌های استاد ادیب‌نیا خواستم عرض کنم و اون این که
بر داشتن محدودیت دامنه نوسان اگر چه به قول شما باعث میشه که زودتر به نقطه تعادل برسیم
اما مشکلاتی هم ایجاد میکنه
برای مثال هنگام ریزش بازار ممکن هست سرمایه‌گذاران در یک زمان کم و به دلیل هیجانات بازار مقدار زیادی از سرمایشون رو از دست بدم
به طور کلی فضا به سمت هیجان زیاد و نوسانات شدید میره و در نتیجه ریسک‌ سرمایه‌گذاری از بین میره
در گذشته هم ما بازار پایه رو داشتیم که در بعضی سهم‌ها دامنه نوسان وجود نداشت و دقیقا همین اتفاقات میفتاد
سودهای کلان برای یک عده در زمان کم و ضررهای هنگفت برای سهانداران خرد و تازه وارد
یعنی همون افرادی که شما گلایه از رانتشون در عرضه‌های اولیه می‌کنید
فضا برای سفته‌بازی در کل بازار رو خواهند داشت
تمام این تصمیمات (از جمله دامنه نوسان و حجم مبنا) علی‌رغم ایراداتی که دارن برای کنترل هیجانات و کاهش ریسک سرمایه‌گذاری است
به جز این محدودیت‌های زیرساختی و سخت‌افزاری رو هم اضافه کنید

انشالله دوستانی که به دنبال پاسخ بودند با این توضیحات پاسخشون رو گرفته باشند

جناب آقای عرفانیان ؛
ضمن درود و سپاس از شما ..
تمام بحث ما در این مطلب خاص، مربوط به موضوع سهام IPO بود نه کلیت بازار … ؛ بنده هم عرض نکردم دامنه نوسان برای کل بازار برداشته بشه ؛ بلکه فقط در مورد سهام عرضه اولیه شده، آنهم فقط برای یک روز (یعنی فردای عرضه اولیه) و الباقی روزها میتونه از قانون گره معاملاتی یا توقف موقت نماد برای شفاف سازی یا امثالهم استفاده بشه.
به هرحال، یک واقعیت وجود داره :
اینکه اگر قیمت کشف شده در عرضه اولیه (الان که دیگه به روش بوک بیلدینگ و قیمت کارشناسی شده هست) ؛ خیلی پایین تر از ارزش ذاتی سهم بوده ، پس باید فکری به حال قیمت کارشناسی شده سهام کنند …! اگر هم نزدیک به ارزش ذاتی هست، پس بازکردن دامنه نوسان، میتونه به ضرر “خریداران جو گیری” باشه که خیلی بالاتر از قیمت کارشناسی شده و ارزش ذاتی سهم، مایل به خرید هستند و این تاوان اونها خواهد بود تا دیگه یاد بگیرن که توی صف های بی دلیل نروند ! اگر هم قیمت بوک بیلدینگ خیلی بالاتر از ارزش ذاتی سهم بوده که باز هم باید بحال اون کارشناسی گریست و جای تاسف خواهد داشت.
در هرصورت ؛ اینکه روزهای متوالی شاهد صف های بی منطق و سنگین برای خرید سهام عرضه اولیه شده باشیم و مرتب ۵% و ۵% بره بالا (تازه اگه حجم مبناش پر بشه) تا بعد از مثلا ۱۰ روز کاری به تعادل برسه ؛ خب چرا همین شرایط رو در روز بعد از عرضه اولیه فراهم نکنیم ؟؟
موضوع خیلی ساده است ..

باز هم ممنونم از شما و آقای ادیب نیای عزیز بخاطر فضا و فرصتی که جهت تبادل نظر فعالان بورس، فراهم کرده اید.

شاد و پیروز باشید

سلام
به فرض عرضه اولیه عرضه شد با قیمت مثلا ۳۰۰ تومن ، خب امروز ۵ درصد مثبت میخوره ، روز بعد ما بخوایم ثبت سفارش کنیم آیا ما باید با قیمت ۵ درصد بالا ۱۰ درصد بالاتر از ارزش اولیه یعنی ۳۰۰ تومن ثبت سفارش کنیم یا نه
مثال قیمت اولیه ۳۰۰ تومن روز اول عرضه ۳۱۵ تومن میشه ، فردا اگر بخوایم این سهم رو ثبت خرید کینم یا به قیمت همون ۳۱۵ بخریم یا نه با ۵ درصد سود آن ثبت سفارش کنیم یعنی۳۳۰.۷۵ تومن تقریبا
و شرایط سبد گردانی هم برای من ایمیل کنید مرسی

سلام دوست عزیز
معاملات هر سهم نسبت به قیمت پایانی روز قبل (۵ +- درصد) مشخص میشه.

سلام شرایط سبد گردانی رو لطف میکنید بفرستید

سلام عزیزم
به آدرس زیر ایمیل بزنید تا پاسختون داده بشه.info@adibniya.com

با سلام برای خرید سهام اولیه اقدام کردم ساعت ثبت سفارش من ۸/۳۰/۱۵( ساعت) انجام شد ولی مجددا وقتی ثبت شفارش را چک کردم ساعت ۸/۴۰/۱۵ نشان داد محبت کنید توضیح دهید

سلام
از طریق کارگزارتون پیگیری کنید
احتمالا به دلیل ترافیک بالای سیستم‌های معاملاتی هست

سلام لطفا چگونگی خرید سهام در صف خرید را یاد بدید.

سلام
همه مواردی که لازم بود در ویدیو توضیح داده شد

سلام لطفا اگر کانالی در تلگرام دارید می تونید ایمیل بفرمائید

سلام
خیر فعلا فعالیتی در تلگرام نداریم

لطفا در مورد سایت ها و یا اشخاصی که مدعی خرید قطعی سهام بعد از عرضه اولیه هستند هم بنویسید، یعنی اگه شما میفرمایید ، این امکان برای همه مساوی هست و ۹۹ درصد امکان خرید پیدا نمیکنند، پس جریان این گروهها و سایت ها چی هست؟

جریان کلاهبرداریه

باسلام. لطفا شرایط سبدگردانی رو برای بنده هم ارسال بفرمایید.

سلام دوست عزیز
از طریق ایمیل ارسال شد

سلام. وقت شما بخیر. لطفاً شرایط سبدگردانی رو بفرمایید. مبلغ سرمایه گذاری ۲۵۰ م تومان.

سلام
توضیحات براتون ایمیل شد

سلام.ی سوال دارم.اینکه کسانی ک سفارش آفلاین هم میزارن امکانش هس سهم بهشون زودتر برسه؟

سلام
اگر کارگزار سفارش شمارو به موقع ارسال کنه این امکان وجود داره.
اما بهتره خودتون سفارشتون رو انلاین ارسال کنید.

یه سوال چطوریه که مثلا چن صد نفر با حجم چن هزارتا تو صف خرید یا فروش با یه قیمت هستن بعد یه دفعه قیمت که تغییر میکنه همه اونا هم متناسب با اون قیمت یه دفعه عوض میشه. با ربات این کار انجام میدن که هر موقع قیمت تغییر کرد اتوماتیک درخواست اونا هم عوض بشه که از صف عقب نمونن. این کار رو دیدم هم تو خرید هم تو فروش.

سلام
این کار رو ناظر انجام میده تا بهترین قیمت برای matching مشخص بشه
یعنی قیمتی که عرضه و تقاضا تقریبا در اون با هم برابر هستند
مگر در موارد خاص که این اتفاق نمیفته و صف خرید یا صف فروش شکل میگیره

چرا اصرار دارین که ملت قبول کنن برای خرید عرضه اولیه روز بعد باید ساعت ۸.۳۰ خرید بزنن. کاملا تابلو است که کارگزاری ا برا خودشون یا… سفارش رو زودتر می فرستن.

سلام
نظرتون قابل احترامه اما ما باهاش موافق نیستیم
ضمنا کسی که دانش لازم رو داشته باشه نیازی نیست هر روز تو صف خرید باشه
بورس پر از موقعیت‌های سرمایه‌گذاری هست

سلام. خسته نباشید. خواستم بگم اگه نگاهی به لیست خریدارای عرضه اولیه در روزهای بعد از عرضه بندازید، میبینید که همیشه چندتا حقوقی هم جزو خریدارا هستن. سوالی که برام مطرحه اینه که وقتی سهمی ۲۰۰ میلیون صف خرید داره و منی که هر روز ساعت ۸:۲۹:۵۹ اوردر میزارم میرم ته لیست، اون حقوقی ها چطور همیشه جزو ده نفر اولن؟ یعنی اینقدر خوش شانسن؟ یا مثلا میبینی یک حقیقی تونسته دوبار اوردر پیاپی بزاره اونم جزو چند نفر اول؟ میشه بفرمائید از نظر قانون احتمالات چطور ممکنه؟ تنها قانونی که وجود داره رانت و تخلفه

سلام
نظر شما هم محترمه
میتونید به هوای این که رانت وجود داره شکایت کنید
اما من توصیه می‌کنم که دانش خودتون رو افزایش بدید تا از فرصت‌های بی‌نهایت دیگه‌ای که در این بازار وجود داره استفاده کنید
انتخاب با شماست!

لطفا بفرمایید دقیقا چه ساعتی باید درخواست با اولویت ثبت بشه؟ باید ساعت از ۸.۳۰ گذشته باشه، یا میشه مثلا زمان ۸.۲۹.۵۶ درخواست اولیه ثبت بشه تا بعد از ۸.۳۰ هم اون کار تایید انجام بشه؟

بعد بعضی وقتا یه خطا میده ، اگه اشتباه نکنم کد ۱۰۰۰۱ یا ۲۰۰۰۱ ، یه همچین چیزی، این جریانش چیه؟

ممنون از راهنمایی دوستان عزیزم.

باید رأس ساعت ۸:۳۰:۰۰ ارسال کنید.
اگر خطایی هم دریافت کردید بهتره با کارگزاریتون تماس بگیرید.

سلام ببخشید شرایط سبد گردانی را برای من هم بفرستید

۰با سلام ممنونم خیلی عالی بود

ممنون که همراه ما هستید

سلام نظرتون درمورد رباتهای سفارش زن چیه؟

سلام
سوالتون خیلی کلی هست!

با سلام..
شرکتی که عرضه اولیه میشه و مثلا ۱۰درصد سهام شرکت رو در اختیار عموم قرار میده،ایا روز یا روزهای بعد از عرضه دورباره قسمتی از سهامشو عرضه میکنه و مثلا میرسونه به ۱۵..۱۶ و .. درصد یا همون درصد از عرضه اولیه باقی میمونه??چون روز بعد عرضه اشخاص حقیقی سهم های عرضه اولیه خودشون رو که به فروش نمیزارن..چجوریه که روز بعد از عرضه هموم سهام صف خرید میشه?

سلام
ممکنه در روزهای آینده سهامدار عمده بخش دیگه ای از سهامش رو عرضه کنه
ممکن هم هست این کار رو نکنه

سلام و عرض ادب
اگر عرضه اولیه رو چند روز بعد از عرضه درخواست خرید داشته باشم، و نفر ۸۰۰۰ در صف انتظار باشم، و مدت اعتبار تا پایان لغو درخواست باشد، آیا اگر فردای روز درخواست قیمت رو اصلاح کنم(با توجه به اینکه هر روز قیمت سهام عرضه اولیه افزایش می یابد) آیا در همان رتبه ۸۰۰۰ صف خرید می مانم یا مجدد به آخر صف انتقال پیدا میکنم؟؟
سوال این هست هر روز صف خرید اصلاح میشود یا کسانی که چند روز قبل تر درخواست خرید داده اند درصد احتمال خرید بیشتری براشون مقدور هست؟

سلام
زمانی که درخواستتون رو وبرایش می‌کنید،
مجددا بسته به زمان ارسال سفارش جایگاه شما مشخص میشه

سلام. وقتتون بخیر. میخواستم بدونم واقعا این موضوعی که میگید سفارشات ثانیه اول به صورت رندوم در هسته معاملات میشینه، نظر شخصی خودتون هست یا دلیل دیگری براش دارید؟

سلام
خیر نظر شخصی نیست
پیگیری‌هایی که سابقا از سازمان بورس داشتیم این طور عنوان کردند
ضمنا این موضوع فقط برای عرضه اولیه نیست
برای همه سهامی که رأس ساعت ۸:۳۰ تعداد بالایی درخواست ثبت میشه ممکنه اتفاق بیفته

سلام ساعت ۸:۳۰:۱۵ اردر گذاشتم که ثبت بورس هم شد و فقط جایگاهم مشخص نبود.بعد از مشخص شدن جایگاه ساعت را ۸:۳۸ دقیقه اعلام کرد.کاملا مشخص است جایگاه من به کس دیگری داده شده.

دوست من ویدیو رو دیدین؟!
این ویدیو برای شما آماده شده

سلام، ممنونم از شما_ در ارسال سفارش قیمت رو از کجا دربیاریم در عرضه اولیه ها بعد از روز عرضه که در صف در رتبه های اولتر قرار بگیریم؟

سلام
وقتتون بخیر
توی سایت tsetmc میتونید بازه مجاز رو ببینید

سلام چرا در روزهای بعد از عرضه تعداد سهامی که توسط هر کد رو میشه خریداری کرد رو محدود نمیکنن تا همه بتونن خرید کنن ؟؟؟

سلام
این موضوعی هست که سازمان باید بررسی کنه
اما ما هم با شما موافقیم

سلام وقتتون بخیر من تو کارگزاری اطمینان هستم ااز طریق ان لابن عرضه اولیه رو خریدم پولم تو حسابم بود ولی برام نخرید لطفا پیگیری کنید متشکرم

سلام
ما که نمیتونیم پیگیری کنیم
شما باید پیگیری کنید
اگر هم از کارگزارتون راضی نیستید میتونبد تغییرش بدید

سلام من شنبه که منتظر بودم کارگزاری برام عرضه اولیه بخره ،ولی با این که هم توی حسابم پول بود و هم تنظیم به خرید خودکار هم زده بودم ولی کارگزاری عرضه نخرید،دلیلش چی میتونه باشه؟

سلام
این موضوع رو باید از طریق کارگزارتون پیگیری کنید

سلام ببخشید روز بعد عرضه اولیه هرچی توی صف صبر میکنم خرید اضافه نمیشه برای چی ؟!! باید سفارش را روی چند روز تنظیم کنم یا کار خاصی دیگه باید انجام بدم ؟

سلام
ویدیو رو دیدید؟؟!!!!

سلام شماره تماس بزارید که بتونم با شما بزرگوار تماس داشته باشم ممنون

سلام
این شماره آقای عرفانیان هست
۰۹۱۲۳۰۶۲۹۶۲
سوالی هست میتونید از ایشون بپرسید

سلام
دیروز دوتا عرضهاولیه وجود داشت و بنده خرید اتوماتیک را فعال کرده بودم (کارگزاری مفید)
وارد صفحه شدم دیدم یکی از دوتا را کارگزاری خریده است و طبق پیام های ناظر متوجه شدم مهلت خرید دومی به علت ایرادی که وجود داشته تمدید شده.دومی را خودم دستی خریدم و در صف خرید قرار گرفت.حدود ساعت ۲ دیدم دومی را نوشته اند خطا! و علتی هم ذکر نشده بود.ولی مشکل اصلی اینست الان که نگاه میکنم اولی رو هم نوشته اند منقضی شده است! با توجه به این که کارگزاری کلا پاسخگو نیست و در شهر ما هم شعبه ای ندارد اگر ممکن است علت احتمالی را توضیح دهید.

سلام دوست من
این موضوع میتونه دلایل خیلی مختلفی داشته باشه
مثل تعداد بالای درخواست‌ها، شلوغی سرور و … که همه این ها رو باید با کارگزارتون مطرح کنید
اما به طور کلی به نظرم تا شنبه ضبح صبر کنید اگر عرضه اولیه بهتون اختصاص داده نشد حتما از طریق کارگزارتون پیگیری کنید

بحث اینه کارگزار کلا پاسخگو نیست.بنده هم ایمیل زدم هم چت الکی ای که در صفحه شان موجود هست رو مراجعه کردم ولی صرفا نمایشی بود.چون شنبه هم یک عرضه اولیه ی جدید هست.سوالم این هست غیر از خود کارگزاری چطور میشود پیگیری کرد؟و چون بنده اطلاعی ندارم میپرسم و قصد تهمت بدون مدرک ندارم.آیا ممکن هست کارگزاری سهمی را برای بنده بخرد ولی بعد مثلا بردارد برای خودش و….؟

خیر این امکان وجود نداره

داداش گلم چطوری میشه خرید اتوماتیک عرضه اولیه کارگزاری مفید رو غیر فعال کرد ؟؟؟؟

با کارگزارتون تماس بگیرید

سلام دلیل اصلیش اینه که شما وقتی در زمان سفارش گیری خودتون سفارش رو ارسال میکنید عملا سفارش آفلاین شما حذف میشه . در زمان مقرر هم که نتونستید خرید کنید پس عملا سهمی به شما نرسیده. این موارد رو اگر از کارگزارتون بپرسید راهنماییتون میکنه.

سلام من خرید خودکار عرضه اولیه را فعال کردم سهام های قبلی برام خریداری شدن ولی سهام
(تملت و شصدف) برام خرید نشد و پول به حسابم برگشت داده شد دلیلیش چیه ؟؟ باید جیکار کنم؟؟

سلام
این موضوع رو باید از کارگزارتون پیگیری کنید دوست من

سلام علامت خرید عرضه اولیه سهام در حساب من روشن می باشد ولی خرید اتوماتیک صورت نمی گیرد در خرید شگویا ۱۳۲۱۰۰۰۰ هزار ریال شارژ زدم الان هم و حسابم هست ولی برام سهم نداده خواهشن بررسی کنید

سلام
دوست عزیز این موضوع رو باید از کارگزارتون پیگیری کنید!

وقت بخیر جناب ادیب نیا
در مورد اولین روز اردر عرضه اولیه،اگه اردر گذاشته شده، ثبت همون روز نشه، روز دوم باید مجدد قیمت جدید رو بزاریم و دوباره وارد صف بشیم؟

سلام
بله چون قیمت برای روز بعد تغییر میکنه طبیعتا باید سفارشتون رو در قیمت جدیدی دوباره ارسال کنید

سلام زمان عرضه اولی پول داخل حسابم میذارم و خود کارگزاری برام میخره ولی بعد از ظهرش که نگاه میکنم میبینم نوشته قسمتی از سفارش شما انجام شد و بقیه پولم برمیگرده،در ضمن قیمتی هم که همیشه برام سفارش میدن بالاترین قیمت هم هست،علت چیه که کل سفارش انجام نمیشه؟

سلام
در مقاله “راهنمای کامل شرکت در عرضه اولیه” کامل این موارد رو توضیح دادیم
حتما این مقاله رو کامل مطالعه کنید

سلام من برای اولین بارسهام عرضه اولیه رافزاراکه قراربود۲۰سهم بدن ولی ۶سهم به ماتعلق گرفت خواستم بدونم کی این بقیه پولم که بلوکه شده آزادمیشه ممنون ازپاسخگویی شما

سلام
تا قبل از روز کاری بعد پولتون آزاد میشه

سلام،وقتی نتوانستیم عرضه اولیه رو در زمان مشخص بخریم آیا میشه بعدش بصورت دیگه ای اقدام به خرید کنیم
ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام
زمان شرکت در عرضه اولیه بازه‌ای هست که سازمان از قبل اعلام میکنه و ما هم از طریق ایمیل اطلاع‌رسانی می‌کنیم
اگر موفق به خرید نشدید میتونید در روزهای آینده سفارش خودتون رو ارسال کنید
اما حتما توصیه می‌کنم آموزش ببینید

سلام خسته نباشید.من دیروز کد بورسی م رو فعال کردم.اما امروز نتونستم عرضه اولیه بخرم…گفت که دسترسی شما به سامانه در ساعات معاملات محدود است..علتش چیه؟من کاربری انلاین هم فعال کردم

سلام
احتمالا به دلیل قوانین جدید هست
حتما موضوع رو از طریق کارگزارتون پیگیری کنید

سلام و ممنون از سایت خوبتون
سوالی که من دارم اینه که برای من در روز عرضه اولیه خیلی دیر سفارش ثبت میشه و پولم بلوکه میشه، در حالی که برای دو سه نفر دیگه که میشناسم خیلی زود این اتفاق میفته، پول بلوکه میشه و بعد سفارشش میاد، اما برای من در دقیقه های آخر
میخواستم بدونم این دلیلش چیه؟
و اینکه آیا خودم میتونم توی اون ساعت مشخص شده سفارش عرضه اولیه رو ثبت کنم، در حالی که تیک خرید خودکار عرضه اولیه فعال هست؟
باز هم تشکر میکنم از شکیبایی و پاسخ هاتون

سلام
این موضوع رو باید با کارگزارتون مطرح کنید
در مورد سوال دومتون هم بله شما خودتون می‌تونید در زمان ثبت سفارش در عرضه اولیه شرکت کنید

ممنون از توضیحاتتون

ممنون از همراهیتون

سلام ایا سبدگردانی دارین شرایظگطتتون چطوریه؟؟؟

سلام پاسخ از طریق ایمیل ارسال شد

سلام من چند وقتی هست دنبال منابع مناسب برای مطالعه هستم ویدیو ها و مقالات مختلفی خوندم ولی دنبال ریفرنس جامع و مناسب میگردم ممنون میشم راهنمایی کنید

دوره آموزشی صفر تا صد مجموعه ما در قالب کلوپ میلیونرها ارائه شده و می‌تونید ازش استفاده کنید

سلام استاد ایا سبد گردانی هم دارید شرایطش چطوریه
من تازه وارد شدم میخوام کمک داشته باشم

سلام
پاسخ به ایمیلتون ارسال شد

سلام آقای ادیب نیاد باره سبد گردانی میشه به ایمیل من هم بفرستین ممنون از ‌شما

سلام
براتون ارسال شد

چرا یکدونه هم برای من عرضه اولیه نگذاشته کارگزاری بانک تجارت؟

سلام
این موضوع رو باید از طریق کارگزارتون پیگیری کنید

میخواهم مرا آموزش بدی خصوص

شماره تماستون رو بذارید تا همکارانم باهاتون تماس بگیرن

با سلام و عرض ادب و احترام
دوستان عزیزم، مدیر محترم وب سایت. نقل قولی از یکی از دوستام که در یک کارگزاری سمتی داره که نامش را نمیتوانم ببرم، میگویم.
دوستان ارجمند، گفتنش و هضم این گفته که نقل میکنم یکم سنگین هست و غیرقابل باور، ولی میگویم چون خیلی از دوستان باید اطلاع داشته باشند.یقینا مدیر محترم سایت هم خواهان ایجاد عدالت و درستی در زندگی است.
کارگزاران محترم برای خرید عرضه اولیه قبل از اینکه کاربران اجازه خرید داشته باشند ، خود اقدام به خرید میکنند.چنان که میدانید در هر صورت قادر به خرید نیستین و کسی را نیافتید که بگوید من در روز دوم تا هشتم اجازه خرید داشته باشه.
مدیر محترم وب سایت در صورتی که فکر میکنید من اشتباهی میکنم این متن را منتشر و جواب دهید.گرچه میدانم انتشار چنین متنی درستی و صداقت خود را میطلبد.
پیروز و سربلند باشید.

سلام دوست عزیز
معمولا اینگونه کامنت ها که پایه و اساس مشخصی نداره و مستنداتی در اون موجود نیست رو منتشر نمیکنم. چون معمولا پاسخ این کامنت ها طولانیه و معمولا اخرش هم طرف قانع نمیشه.
اما این بار برای اینکه پاسخ درستی رو دریافت کنید جواب این کامنت رو میدم. هر چند که در ویدئو هم کامل این موضوع رو توضیح دادم.

من سال‌ها در بهترین کارگزاری کشور کار کردم و به ساز و کار معاملات اشراف کامل دارم.

۱. شما در فردای روز عرضه شاهد این هستید که مثلا ۱۰ نفر یا ۲۰ نفر تونستن سهم رو بخرن و این هم به دلیل این هست که مقدار عرضه بسیار ناچیز هست. حالا کافیه نسبت ۲۰ نفر رو به مثلا ۱۰ میلیون کدبورسی موجود بسنجید. پس واضح هست که : کسی رو در اطرافیانتون نخواهید دید که بگوید من در روز دوم تونستم خرید کنم چون ما با یک احتمال بسیار کم روبرو هستیم. همونطور که در ویدئو هم گفتم واضح هست که با در نظر گرفتن نسبت افرادی که سهم بهشون رسیده و افرادی که سهم بهشون نرسیده همیشه افراد ناراضی بسیار زیادتر خواهند بود.

۲. فرض کنید یک عده دارن با دستکاری تو سیستم این سهم هارو به خودشون اختصاص میدن.(که من به این موضوع اعتقادی ندارم) بهتر هست که شما تمرکزتون رو بذارید روی کاری که توانایی انجامش رو دارید مثلا تحلیل درست سهام دیگر بازار و سرمایه گذاری درست در اون سهام . به خدا کل بازار این سهام عرضه اولیه ها نیست. کلی سود دیگه داخل بازار هست که خیلی ها ازش غافل هستن. در این بازار کلی ثروت هست که میشه بدست اورد ولی بعضی ها چشمشون دنبال چیزای دیگست. شک نکن اگه کسی داره با سو استفاده این سهام عرضه اولیه رو میخره یه جور دیگه باید این پولارو پس بده. پس بهتره ما تمرکزمون روی کاری که از دستمون بر میاد باشه.

باسلام ،سفارش بعد از روز عرضع اگر نتوانیم بخریم ،سفارشمان برای روز بعد بماند تآثیری داره جلو تر بیفتیم،بعدش قیمتشم تغییر میکنه اگه ویرایش کنیم دوباره میریم آخر صف،خواهشن در این مورد توضیح دهید،با تشکـــــــر

سلام عزیزم
شما خودتون پاسخ سوالتون رو دادید
اگر سفارشتون رو معتبر تا لغو بذارید فردا قیمت ها تغییر میکنه و عملا این کار شما دیگه تاثیری در اول صف بودن شما نداره

با سلام.. اسم من. حسین. از کرمان.. من تازه وارد بورس شدم. و اولش از خرید و فروش سهام وحشت داشتم.. اما با مبلغ خیلی کم شروع کردم به کار تو بورس.. همون دفعه اول ۱۰۰۰۰۰ تومان سود کردم.. دیگه از اون به بعد ترسم ریخت و شروع کردم به سرمایه گذاری تو بورس.. و الان حدود ۱۰۰۰۰۰۰۰ تومانی سهام خریدم و حدود ۳ میلیون ی سود کردم. و هنوز هم سهامم رو نفروختم.. و احتمالا تا آخر سال بیشتر هم می‌شوند. اما من هنوز تو بورس. حرفه ای نشدم.. میخواستم ازتون کمک بگیرم.. ممنون اینم ایمیل من. ***

سلام
حسین عزیز پاسخ این نظر به ایمیل شما ارسال شد
البته شما میتونید از طریق این لینک در مورد جزئیات محصول آموزشی صفر تا صد اطلاعات خوبی کسب کنید

سلام
در ویدئو فرمودید که سفارشاتی که در یک بازه زمانی ارسال بشن به صورت رندم در صف قرار میگیرن، سوالی که دارم اینه که یک واحد زمان در سیستم معاملاتی بورس شامل چند میلی ثانیه میشه؟ (منظور از یک واحد زمان، همون بازه زمانی هست که بورس قادر به تفکیک سفارشات ارسال شده در اون بازه زمانی از لحاظ زمانی نیست و تمام سفارشات ارسال شده در اون بازه زمانی رو ارسال شده در یک زمان محاسبه میکنه و اونها رو به صورت رندم در صف قرار میده)

سلام
دوست من این که این زمان دقیقا چقدر هست رو ما اطلاع دقیقی نداریم
بستگی به هسته معاملاتی و سرورهای خود سازمان داره که هر چند وقت یک بار هم تغییراتی در اون انجام میشه
اما برای اطلاعات بیشتر می‌تونید با روابط عمومی خود سازمان بورس تماس بگیرید

سلام
کسی که تازه کد بورسی گرفته چه سهامی میتونه بخره؟میگن که نمیشه سهام خرید فقط عرضه اولیه..الان چه عرضه اولیه میتونیم بخریم؟؟میشه لطفا راهنمایی کنید

رندم رو از کجا آوردی؟؟؟؟؟؟؟
رندم یعنی شانسی در حالی که توی این نوع سیستمها بحث Queue یا صف هست و هیچ ارتباطی به random selection نداره.
لطفاً به بار معنایی کلمات دقت کنید.

زمانی که صد ها هزار سفارش در صدم ثانبه ارسال میشه
سیستم توان تقکیک زمانی این سفارش‌ها رو نداره و عملا دیگه صف یا همون Queue که فرمودید معنا نداره
سفارشاتی که زیر یک صدم ثانیه ارسال میشن به صورت تصادفی در صف خرید می‌گیرن
ممنون از دقت نظر شما

سلام . بعضیا ادعا میکنن با داشتن مهارت در IT و برنامه نویسی و استفاده از سرورهای پرقدرت میتونن جایگاههای یک رقمی در روزاهای بعد عرضه اولیه بگیرن. میخوام بدونم این حرف واقعیت داره؟ اگه واقعیت داره میشه توضیح بدین به چه طریق با برنامه نویسی و it موفق به اینکار میشن؟

سلام دوست عزیز
شاید بهتر باشه این سوال رو از همون افرادی که این ادعا رو دارن بپرسید
من اطلاعاتی در مورد برنامه نویسی ندارم

اینجا تو یه فروم خارجی جهت انجام معاملات این سیستم رو پیشنهاد داده گفتم شاید خاالی از لطف نباشه بزارمش بااجازه استاد:
What kind of computer do I need for day trading? Intel Core i5 Processor (Intel Core i7 preferred)
۸ GB of RAM or more (16 GB or more of the fastest RAM possible preferred)
Windows 8.1 Operating System (Windows 7, 64-bit OS preferred)
Two 21-inch LCD monitors (Two 24-inch LCDs preferred or Four or more screens ideal)

سلام چطوری ساعت ۸ونیم سفارش بدم ونفر اول یا دوم بشم ؟ من دقیقا تو این زمان سفارش میدم ولی نفر چند هزارم میشم ؟

توی این ویدیو دقیقا همین موضوع رو توضیح دادیم

سلام خسته نباشید اگر عرضه اولیه سفارش دادم، مثلا از تعداد ۵۰۰ سهم برای هر نفر به ما ۳۰۰تا روز اول برسه، میتونیم روزای بعد هم ۲۰۰تا سفارش بدیم که آستانه سفارش ۵۰۰تا برسیم؟؟ ؟

سلام
بله میتونید این کار رو بکنید
اما به دلیل درخواست های خیلی زیاد احتمال این که بهتون تخصیص داده بشه خیلی کم هست

سلام من در روز بعد عرصه اولیه سفارش دادم و ردیف صفر برام زد و پولم بلکه شدو نوشته شد که خریداری شده بعدا ساعت ۱۶ سهام داده نشد و پول برگشت. این چطور است. پس کسی پست پرده هست.

مشکل رو با کارگزارتون مطرح کنید

سلام برادر شرایط سبدگردانی میشه ارسال بکنید ممنون

سلام
سرمایتون چقدره ؟

ی سوال دیگه هم داشتم اینکه اگر سفارش رو از قبل آماده کنیم مثلا روز قبل قیمتی تنظیمات خاصی رو برای قیمت مد نظر خرید سعم باید انجام بدیم یا اینکه اتومات قیمت ماکزیموم انتخاب میشه؟با توجه به اینکه بازه قیمت رو واسه فردا نمیدونیم و باید راس ساعت درخواست ارسال بشه

بازه قیمتی صبح روز معاملات مشخص میشه

سلام استاد گرانقدر
اگر مثلا قصد خرید ۲۰ میلیون تومان از یک عرضه اولیه داریم اینکه ۲۰ میلیون رو در قالب یک سفارش ثبت کنیم یا مثلا بیست سفارش یک میلیونی آیا تاثیری در موفقیت خرید سهم داره ممنون از شما

سلام
نه هیچ تأثیری نداره

سلام فردای عرضه اولیه براسفارش چنددرصد بایدبرا خریدزد که برامون بخره

سلام
حداقل و حداکثر بازه روز رو میتونید در پنل معاملاتی خودتون ببینید

با سلام خدمت شما. این موضوع برای بنده همیشه سوال بوده که جواب شما اینجا بسیار مفید بود. یه سوالی از خدمتتون داشتم. من از کسانی که موفق شدن از روز بعد عرضه اولیه سهم بگیرن اینطور شنیدم که سرعت اینترنت و سرعت سیستم موثره. میشه توضیح بدین چه نوع سیستمی با چه ویژگی ای برای اینکار مفید هست؟

سلام
طبیعتا هرچقدر سرعت اینترنت شما بیشتر باشه و پردازشگر (CPU) سیستمون قوی‌تر باشه احتمال موفقیت شما بیشتر میشه
اما در کل خیلی توصیه نمی‌کنم به این سمت برید
راه‌های راحت‌تری هم برای کسب سود هست !

سلام روز بخیر
من روز بعد از عرضه اولیه خواستم خرید کنم اما با این خطا مواحه شدم
ارزش سفارش بیش از سقف خرید است
این به چه معنی است

سلام جناب ادیب نیا
بزرگوار چگونه میشه در صف خرید چند ملیونی در روز بعدش در صف اول خرید قرار بگریم
آخه من سر ساعت دقیق ۸ونیم خرید میزنم مینویسه که منتظر ثبت از طرف کارگزار تا ثبت میشه میبینم ۲۰۰ الی۳۰۰ ملیون سهم جلومه
راهی ، ترفندی یا چیزی داره بشه صف جلوی خرید قرار بگیریم بعد بعضی سایتها نوشته که اولویت با قیمت بالا هستش ولی یک ریال هم از آخرین قیمت معامله بیشتر نمیشه زد. لطفا کمک کنید
سپاس

سلام
دوست عزیز ویدئو رو دیدید؟

عذر میخوام دوست عزیز
همان طور که فرمودید سر ساعت هشت و نیم خرید میکنیم ولی متاسفانه میگه در حال ثبت توسط کارگزار (یه همچین چیزی) بعد قبل از ثبت که به صف خرید نگاه میکنیم ملیون ، ملیونی در حال افزایش هست در صورتی که سفارش ما تقریبا بین ۴۰ تا یک دقیقه طول میکشه تا ثبت بشه .
سوالم اینه که میشه ساعت ۷ و۲۹ دقیقه و ۲۰ الی ۳۰ ثانیه سفارش بدیم تا سر ساعت ۸ و نیم ثبت بشه؟
یا اصلا ما شهرستانیها اینقدر طول میکشه سفارشمان ثبت بشه یا همه اینجورین؟
سپاس از راهنماییتان

ببینید داخل ویدئو هم گفتم که راه خاصی نداره و برای همه همینطوره
حالا ممکنه سرعت اینترنت شما در اون زمان ارسال مهم باشه که بتونه در کسری از ثانیه سفارشتون رو ارسال کنه
.
این نکته رو هم فراموش نکنید کسی که حرفه ای باشه نیازی به خرید در صف خرید نداره و با یک تحلیل درست سهم رو در زمان مناسبش خرید میکنه و اتفاقا فروش هاش در صف خرید هست 😉

سلام چطور میشه عرضه اولیه را تحلیل کرد. البته از نظر بنیادی رو نمیگم منظورم تکنیکال هست. واسه بدست آوردن بهترین زمان خروج؟
و دیگه اینکه خرید پلکانی در عرضه اولیه ها که معمولا با افزایش قیمت همراهن باعث ضرر میشه؟

سلام
تکنیکال یعنی وجود سابقه معاملاتی برای تحلیل و از اونجایی که این سهام سابقه معاملاتی خاصی نداره پس تحلیل تکنیکال روی این سهام کمی بی معنی هست. البته شما میتونید بر اساس نحوه معاملات و برخی پارامترها پیش بینی‌هایی داشته باشید.

سوال دومتون هم گفتید سهام عرضه اولیه‌ای که با افزایش قیمت همراهن. خوب قاعدتا اگر سهمی با افزایش قیمت همراه باشه خرید اون چه به صورت یکجا و چه بصورت پلکانی باعث ضرر نمیشه.

ولی در کل درک درست خرید پلکانی با اعداد و ارقام مشخص و رعایت حد ضرر، درصد موفقیت رو بالا خواهد برد.

سلام. سوال بنده تکراری هست.
من بعد از روز عرضه اولیه خیلی تلاش کرده ام جز نفرات اول باشم. مفهوم اعداد تصادفی در این کار را نمی توانم درک کنم. یعنی هر کس زودتر بزند احتمالش بیشتر هست؟ یا هر کس زودتر بزند حتما جز نفرات با رتبه خوب هست؟ مدیریت این همه اوردر خرید و ایجاد عدد تصادفی کمی گنگ به نظر می رسد. ممنون میشم کمکم کنید تا بهتر این مسئله را درک کنم. خیلی روی این مسئله تلاش کرده ام. دور از شانس و احتمال (که همیشه دیگاهم نسبت به این موضوع منفی بوده و هست) امکان داره براساس زمان جز نفرات اول بود؟

سلام
چون تعداد بسیاری زیادی از درخواست‌ها در یک ثانیه وارد سیستم می‌شن
سیستم جایگاه افراد رو به صورت تصادفی در صف خرید قرار میده
این یعنی احتمال داره که شما هم در جایگاه‌های ابتدایی باشید
اما احتمالش خیلی کم هست
حدود ۱ در ۱۰۰۰ و یا شاید هم کمتر!

سلام عالی یه سوالی داشتم. بین جایگاه و تعداد معاملات رابطه ایی وجود نداره؟ من با این که جایگاه ۳۰۰ داشتم با تعداد معاملات ۸۴۰ سهامی بهم نرسید. مرسی

سلام
شما فرض کن ۳۰۰ نفر اول هر کدوم درخواست خرید ۵۰ هزار سهم رو گذاشتند که مجموعا میشه ۱۵ میلیون سهم.
حالا ۸۴۰ فروشنده هر کدوم ۱۰۰۰ سهم میفروشن که جمعا میشه ۸۴۰ هزار سهم.
در اینجا ۸۴۰ معامله انجام شده ولی فقط به ۱۷ نفر اول سهم رسیده و به نفر ۱۸‌ ام هیچ سهمی نرسیده چه برسه به نفر ۳۰۰ ام 😉

مرسی که وقت گذاشتین

یه نفر که در عرضه اولیه سفارش میذاره و سهم میگیره، کی میتونه دوباره از همون سهام بیشتری بگیره ؟؟؟

شما از فردای روز عرضه اولیه میتونید سفارش خرید خود را ارسال کنید و این کار را باید هر روز انجام دهید تا روزی که سهم متعادل شود و خرید شما انجام شود. اما باید به این نکته توجه کنید که آیا خرید این سهم ارزنده هست یا خیر که نیاز به تحلیل از جنس فاندامنتال دارد.
پیشنهاد میکنم این ویدئو رو مشاهده کنیدhttps://www.adibniya.com/how-to-buy-ipo-after-some-days/

من برای اولین بار رنیک وبجهرمو خریدم ولی خیلی پشیمون شدم،سخت تر از خرید عرضه اولیه فروششه،هنوزم نتونستم بفروشم کلیم از سودم کم شد

شما قطعا میتونی با یک سود مناسب از سهام عرضه خارج بشی.(قبل از ریزش یا بعد از ریزش)
حالا اینکه نتونید ماکزیمم سود رو بگیرید و ناراحت هستید بر میگرده به نوع تفکر و مقدار آشنایی شما با بورس

چه تعداد سهم فردای روز عرضه اولیه میشه خرید ایا محدودیت داره ؟

طبق توضیحات استاد ادیب‌نیا اگر شما رأس ساعت ۸:۳۰:۰۰ سفارش خودتون رو ارسال کنید و به صورت رندوم در ابتدای صف قرار بگیرید،
در صورتی که مقداری سهام عرضه بشه امکان داره به شما هم برسه !
سفارش‌های بسته به نماد ممکن هست در دسته‌های ۱۰ هزارتایی، ۵۰ هزارتایی، ۱۰۰ هزارتایی و … محدود باشند.
اما امکان ارسال چند دسته سفارش به صورت همزمان هم وجود داره.
پس محدودیتی برای شما نخواهد داشت به شرطی که سهم بهتون برسه!

مثل همیشه پرقدرت و بی نظیر

خداقوت آقای ادیب نیا عزیز

با سلام از ارسال ویدیوی عرضه اولیه سپاسگزارم. چگونه میتوان مستقیما درخواست خرید (بدون نیاز به کارگزار خاص) را به بورس ارسال نمود.
با تشکر

سلام
تمام خرید و فروش‌ها از طریق واسطی به نام کارگزار انجام میشه

پس بدون کاگزار نمی‌توانید خرید و فروش سهام خودتون رو انجام بدید

سلام جناب ادیب نیای عزیز
استاد بسیار ممنون و سپاسگزارِ زحماتتون هستم و برای وقتی که برای همه ما در نظر میگیرید بسیار ارزشمنده
من یکی از کسانی هستم که خیلی دوست دارم اطلاعات بیشتری در این رده کسب کنم لطفا” راهنمایی فرمایید چگونه میتوان از این آموزشها استفاده کرد؟

سلام
اطلاعات رو از طریق این صفحه میتونید مشاهده کنیدhttps://www.adibniya.com/millionaire-club/

سلام من عرضه اولیه رو خریدم پولم کسر شد ولی دوباره ب حسابم برگشت خورد ینی ب من تعلق نگرفته؟

سلام
اگر کل پولتون برگشته یعنی بهتون ندادن
اگر بخشی از پولتون برگشته یعنی طبق سهمیه بهتون تعلق پیدا کرده

با سلام
خیلی ممنون برا زحمات و وقتی که برا ما میگذارید

سلام
ممنون همراهیتون

سلام
ممنون از توضیحاتتون
ولی من شنیدم کارگزاریها میتونن سفارشاتشون رو از ساعت ۸:۱۵ به بعد ارسال کنند،آیا این مطلب درسته؟

سلام
خیر هیچ کارگزاری امکان این کار رو نداره

سلام
اگه فردی سفارش افلاین روز قبلش ثبت کنه و منی که راس ساعت۸:۳۰ سفارش زدم کدومون تو صف خرید جلو ترم می شیم یعنی کارگزاری زودتر می فرسته یا خودمون بزنیم بهتره

سلام
در هر دو حالت خیلی فرق زیادی نداره
حتی ممکنه کارگزار سفارشش دیرتر ارسال بشه ( نه اینکه قصدی در کار باشه بلکه چون سفارشات به صورت دسته ای و برای تعداد زیادی از مشتریان ارسال میشه ممکنه کمی delay وجود داشته باشه)
پیشنهاد میکنم خودتون سفارشتون رو راس ساعت ۸:۳۰ ارسال کنید

استاد ادیب نیای عزیز سپاس از همراهی همیشگی شما

جناب شاهملکی عزیز ما هم از همراهی شما خوشحالیم

سلام ممنون از راهنمایی شما. مرسی ادیب نیا

سپاس از همراهیتون

با سلام پس خرید و فروش آفلاین در مورد خرید های صف خرید می تونه تاثیرگذار باشه یا نه و اگر نه پس کارایی خرید و فروش آفلاین چیه ؟

سلام
منظورتون از خریدهای صف خرید چی هست؟!
خرید و فروش آفلاین معمولا برای کسانی در نظر گرفته میشه که مدرک تحصیلی بالای دیپلم ندارن
و خودشون نمیتونن به صورت آنلاین معامله کنن
یا افرادی که خودشون تمایلی به خرید و فروش آنلاین ندارن و ترجیح میدن کارگزار این کار رو براشون انجام بده

سلام من چند وقتی هست دنبال منابع مناسب برای مطالعه هستم ویدیو ها و مقالات مختلفی خوندم ولی دنبال ریفرنس جامع و مناسب میگردم ممنون میشم راهنمایی کنید

سلامدوره آموزشی صفر تا صد مجموعه ما در قالب کلوپ میلیونرها ارائه شده و می‌تونید ازش استفاده کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرستادن دیدگاه

© طراحی و توسعه این سایت توسط مجموعه ادیب نیا انجام شده است و تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به امیرحسین ادیب نیا می‌باشد.

صف خرید و فروش در بورس دو مفهوم بسیار مهم هستند که سرمایه‌گذاران باید با آن‌ها آشنا باشند و بدانند در شرایطی که سهام خریداری شده‌شان وارد صف خرید یا صف فروش شد، چه واکنشی نشان دهند. بنابراین در این مقاله به توضیح اینکه صف خرید و فروش در بورس چیست و چه معنایی دارند پرداخته‌ایم.

قبل از اینکه دو مفهوم صف خرید و صف فروش را در بازار سهام توضیح دهیم، بهتر است اول عامل ایجاد کننده این دو را معرفی کنیم. در بورس مفهومی وجود دارد به نام «محدودیت دامنه نوسان» که ناظران بازار آن را برای هر سهم در نظر می‌گیرند.

گذاشتن این محدودیت باعث شده تا از نوسانات شدید و زیاد قیمت سهام در بازار بورس جلوگیری شود. این محدودیت برای سهام در بورس و همچنین فرابورس بین 5 درصد منفی تا 5 درصد مثبت نسبت به قیمت پایانی  روز قبل در نظر گرفته می‌شود. مثلا اگر قیمت پایانی دیروز یک سهم 500 تومان باشد، قیمت پایانی امروز آن فقط می‌تواند بین 475 تومان و 525 تومان قرار گیرد و از این بیشتر یا کمتر نمی‌شود. به عبارتی قیمت پایانی روز گذشته هر سهم، مبنا یا صفر بازه نوسان قیمت آن در روز جاری می‌شود.

این محدوده برای سهام بازار پایه 3 درصد است. یعنی قیمت پایانی هر
سهم در روز می‌تواند بین 3 درصد مثبت و 3 درصد منفی قیمت پایانی همان سهم در روز
قبل، نوسان داشته باشد.

گاهی برای کنترل بازار و در شرایطی که افت شدید شاخص بورس وجود دارد، برای جلوگیری از ضررهای شدید، این محدودیت نوسان را کاهش می‌دهند. مثلا پس در برخی شرایط ممکن است، این محدودیت نوسان را به 2 درصد کاهش دادند تا بازار به روال عادی خود بازگردد.چطور بفهمیم صف خرید سهام هستیم

فرض کنید پیش‌بینی‌هایی مبنی بر افزایش ارزش سهام شرکتی که
در قسمت قبل 500 تومان در نظر گرفته شده، انجام شده باشد که بر اساس آن قرار است
قیمت سهام این شرکت به حدود 600 تومان برسد.

اما از آن جایی که محدودیت دامنه نوسان وجود دارد، سفارش‌های
خرید بیشتر از 525 تومان ثبت نمی‌شوند. با این حال تعداد زیادی تقاضا برای خرید
سهام این شرکت وجود دارد، چرا که پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد بازدهی 20 درصدی به
دنبال خواهد داشت.

بنابراین افراد باید بر سر خرید سهام این شرکت وارد رقابت
شوند و تقاضا از عرضه بیشتر می‌شود. همچنین وقتی سهام‌داران این شرکت می‌دانند
سهام‌شان رو به افزایش است، اقدام به فروش نخواهند کرد.

به چنین وضعیتی که هیچ عرضه کننده‌ای وجود نداشته باشد و تقاضای خرید در سقف قیمت قرار داشته باشد، صف خرید سهام گفته می‌شود.

حال خلاف شرایط قبل را تصور کنید. خبری منفی درمورد این
شرکت منتشر شده و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که ارزش هر سهم آن کاهش پیدا می‌کند.
بنابراین سهام‌داران برای جلوگیری از ضرر احتمالی و افت بیشتر ارزش سهامشان، ترجیح
می‌دهند هر چه زودتر سهام خود را بفروشند.

با این حال محدودیت قیمت‌گذاری وجود دارد و می‌توانند سهامشان را به قیمت کف 475 تومان به فروش برسانند. بنابراین تعدادی از سهام‌داران سهام خود را در کف قیمت برای فروش می‌گذارند اما تقاضایی برای خرید وجود ندارد. بنابراین عرضه بیشتر از تقاضا می‌شود و سهام‌داران مجبورند برای فروش سهامشان با هم رقابت کنند. آموزش زبان انگلیسی

پس در صف رقابت قرار می‌گیرند و کسانی که زودتر از بقیه
سهامشان را به قیمت کف برای فروش گذاشته باشند، در جلوی صف قرار می‌گیرند.

هر چه تعداد فروشندگان در صف فروش بیشتر باشد، اصطلاحا می‌گویند
صف فروش سنگین است.

هر نماد که به یک شرکت فعال در بورس مربوط است، در سایت tsetmc.com صفحه‌ای مخصوص به
خودش دارد که در آن
اطلاعات مورد نیاز سرمایه‌گذاران نمایش داده می‌شود.

تقریبا در قسمت میانی این صفحه دو کارد با عنوان‌های خرید و
فروش وجود دارد که در یکی اطلاعات مربوط به درخواست‌های خرید و دیگری اطلاعات
مربوط به فروشندگان آن سهم درج شده است. این اطلاعات در واقع همان سفارشاتی هستند
که توسط کارگزاران یا معامله‌گران در سیستم‌های معاملاتی آنلاین ثبت می‌شوند.

وقتی سهام یک شرکت صف خرید داشته باشد، سفارشات خرید در کادر خرید در حداکثر قیمت و با تعداد و حجم بالا ثبت شده‌اند، در حالی که هیچ سفارش فروشی در کادر فروش ثبت نشده است. این یعنی متقاضیان زیادی حاضر به خرید سهام این نماد هستند ولی سهام‌داران آن حاضر به فروش سهام خود نیستند. مانند تصویر زیر:

این تصویر مربوط به نماد کلر است که همانطور که در تصویر
پیداست، هیچ سفارشی برای فروش در کادر فروش آن ثبت نشده است.

در مقابل، اگر سهام شرکتی صف فروش داشته باشد، در کادر مربوط به خرید آن اطلاعاتی ثبت نشده است و در کادر فروش آن، تعداد و حجم زیادی از سهام آن نماد، به حداقل قیمت ثبت و برای فروش گذاشته شده است. مانند تصویر زیر:

این تصویر نیز مربوط به نماد فجام است که همانطور که از دو
کادر پایین و سمت راست تصویر پیداست، وارد صف فروش شده و تقاضایی برای خرید آن
وجود ندارد.

مهمترین نکته‌ای که باید مد نظر داشته باشید این است که ایجاد صف
خرید و صف فروش را نباید مبنای معاملات خود قرار دهید.اینکه یک سهم وارد صف فروش
شده حتما دلیل بر این نیست که ارزش آن در آینده کمتر خواهد شد، یا ایجاد صف خرید
برای یک سهم دلیلی بر بازدهی آن در آینده و افزایش قیمت آن نخواهد بود.

بسیاری از خرید و فروش‌ها در بازار سهام احساسی هستند و همین موضوع
باعث ایجاد برخی از صف‌های خرید و فروش می‌شود و ممکن است پیش‌بینی‌ها را محقق
نسازند.

نکته مهم دیگری که باید هنگام ایجاد صف خرید و فروش در نظر داشته باشید ارسال سفارش آنلاین است. در معاملات آنلاین، گزینه‌ای به اسم «حجم نمایشی» وجود دارد. اگر در این گزینه تعداد سهمی که وارد می‌کنید کمتر از مقداری که می‌خواهید به فروش برسانید باشد، زمانی که نوبت شما می‌شود همان مقداری که در حجم نمایشی وارد کرده‌اید به فروش می‌رسد و برای فروش بقیه سهم‌تان به آخر صف می‌روید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا درباره نمودارها وهمچنينن درروز چه نمادهایی را مشاهده کنیم توضیح دهید ممنون میشم. درضمن من با گوشی کار میکنم .کامپیوتر کارایی بیشتر دارد یا گوشی همراه?

سلام و عرض ادب. پیشنهاد میشه از گزارش های 3 سهم برگزیده که بصورت روزانه در اپ و سایت قرار میگیره استفاده کنید.

سلام و عرض ادب به دوستان قدیمی و تشکر از شما سیگنالی های عزیز

فرق بورس با فرابورس چیست?

سلام دوست عزیز. هر بازار قوانین و مقررات خاص خودش را دارد و شرکت ها متناسب با شرایطی که دارند در یکی از این بازار ها پذیرش می شوند. شرکت های بورسی قوانین سخت گیرانه تری برای پذیرش دارند.

اطلاعات جامع ومفید و عالی هستند من کلاس آموزش آشنایی با بورس رفتم وهمه ی این مطالب گفته شده بود خیلی ممنونم

سلام خسته نباشید ببخشید سئوالی دارم در رابطه با موضوع خرید و فروش سهام بورس و فرابورس بنده چند تا عرضه اولیه خرید و فروش کردم ولی تا حالا مبالغ تو حسابم واریز نشدن جریان چیه میشه پیشنهادی بدین ممنون میشم…باتشکر

سلام و عرض ادب. بهتره با کارگزاریتون تماس بگیرید و پیگیری کنید این مسالرو و از اون‌ها جویا بشید. مبالغ مربوطه باید ظرف 24 ساعت به حساب شما واریز بشه.

برای ثبت نام به کجا مراجعه کنم؟و کجا برای خرید اقدام کنم؟

سلام و عرض ادب. برای ورود به بورس ابتدا باید در سامانه سجام ثبت نام کنید سپس به یکی از کارگزاری ها مراجعه کرده و در کارگزاری ثبت نام کنید تا کد بورسی دریافت کنید. پس از دریافت کد بورسی به راحتی میتونید هر سهمی که مدنظرتون هست خرید و فروش کنید.

با سلام
ببخشید این سه سهم برگزیده کجای برنامه هست ؟

سلام و عرض ادب. در قسمت تحلیل سربرگ بازار سهام در اپلیکیشن سیگنال میتونید گزارش روزانه 3 سهم برگزیده رو مشاهده کنید. موفق و پیروز باشید.

سلام بر اساس گزارش سه سهم برتر میشه روز بعد خرید کرد؟ یعنی شما پیشنهاد میدین برحسب سه سهم برتر روز قبل روز بعد خرید کرد؟

سلام و عرض ادب. خیر دوست عزیز. نمادهایی هستند که برخی از اونها حجم بالایی معامله شده اند. هیچ گونه توصیه خرید و فروش نیست. پاراگراف اول هم نوشته شده. ما هیچ گونه سیگنال خرید و فروش نداریم. مسئولیت هر گونه خرید و فروش با خود شما هست.

مطلب خوب بود و واضح توضیح داده شده بود ممنون

چطور بفهمیم صف خرید سهام هستیم

چرا بعضی ار نمادها در قسمت سرچ نمیان

سلام دوست عزیز. میشه نام نماد رو بفرمایید؟ همچین مشکلی تا حالا گزارش نشده بود.

آموزش مفیدی بود.

عالی

باسلام ضمن قدردانی از زحماتتون و برنامه خوبتون درصورت امکان در مورد نمودارها هم یک آموزش بگذارید ممنون میشوم

سلام و عرض ادب. سپاس از محبت شما. پیشنهادتون در مقالات بعدی حتما مد نظر ما خواهد بود. با سیگنال همراه باشید.

اگر وقت و سرمایه ای حدود صد تا دویست میلیون تومان داشته باشیم وعجله ای برای نقد شوندگی نداشته باشیم وهدفمان سود بیشتر باشد وبخواهم سهام شرکتری را در بورس خریداری کنیم چه پیشنهادی برامون داری

سلام. در سال های اخیر یکی از گزینه های جذاب برای سرمایه گذاری میان مدت و بلند مدت صندوق های سرمایه گذاری هستند که هم بازدهی خوبی دارند و هم مطمئن هستند.

متشکرم عالی بود

به هنگام خرید در بورس منو اول تو نوبت مثلا 200 نشون میده ولی با گذشت زمان به عوض اینکه کمتر بشه بیشتر هم میشه مثلا 1700 لطفا راهنمایی فرمایید.با تشکر

برای تازه وارد ها خوب هست

ممنون بابت مطالب آموزندتون.آیا محدودیتی در زمان فروش سهامی که خریدیم وحود داره؟یعنی هر زمانی ک بخوایم میتونیم بفروشیم

سلام و عرض ادب. بله هر زمان که قصد فروش داشته باشید، میتونید سهمتون رو بقروش بگذارید، البته به شرط اینکه سهم در صف فروش سنگین نباشه.

سلام از توضیحات خوب شما تشکر میکنم، امیداست در سطح تخصصی تری اقدام به آموزش کنید.خیلی از دوستداران علم بورس قادر به پرداخت هزینه های سنگین آموزش بورس که بعضی کارگزاریها برگزار میکنند، نیستند.شما کمک کنید.سپاسگزاریم.

باسلام
با تشکر از آموزشهایی که قرار می دهید
گزینه های تعداد و حجم نشانگر چیست ؟
ممنون از پاسخگوئی

سلام، تعداد نشان دهنده تعداد کدهای بورسی (افراد حقیقی و حقوقی) است و حجم نشان دهنده تعادا سهمی که اون افراد به خرید یا فروش گذاشتند.

عالیییییییی

عالیییییییی

با سلام اگر برای خرید یک سهام متقاضی زیاد باشه و صف تشکیل بشه و از طرفی هیچ فروشنده ای موجود نباشه چه اتفاقی میفته و همچنین عکس قضیه در صورتی که خریداری برای سهام ما نباشه چی میشه؟ یا به عبارتی اگر شخصی به هر دلیل متقاصی فروش سهامش باشه و نیازمند پولش باشه ولی خریداری وجود نداشته نباشه آیا مکانیسم دیگری برای رسیدن به پولش وجود داره؟؟

سلام، بعد از چند روز در صورت عدم معامله سهم به گره معاملاتی می رود و بدون دامنه بازگشایی می شود

با تشکر ا ز اپ ارزشمند و مطالب آموزشیه ارزنده تان به همه اعضا خسته نباشید و خداقوت عرض می کنم
ببخشید فسمت پاکدستها کدوم قسمته اپ قرار داره؟
ممنون

سلام دوست عزیز ممنون از همراهی شما با گروه سیگنال، در بخش «مطالعه و شناخت صندوق های سرمایه گذاری» ی قسمت جدا برای پادکست ها وجود داره و در بخش «اموزش سرمایه گذاری در بورس و سهام» هم هر مقاله رو که باز کنید اگه پادکستش منتشر شده باشه در ابتدای مقاله موجوده. به زودی پادکست های بیشتری منتشر خواهد شد. با ما همراه باشید.

خواهشا صفحه دیدن نمادهای بورسی مثل اول باشد صفحه جدید که به روز رسانی شده زیاد جالب نیست باید فیلتر را ببینیم تا نمادهای ببینیم درحالت افلاین هم تاچند مورد نشان میدهد باید اینترنت داشته باشیم

سلام،
من با سرمایه تقریبا” زیادی وارد بورس شده،ام وخیلی علاقه به نوسان گیری روزانه دارم ایا این کاربهتر است یا سهمی را بخرم و منتظر افزایش قیمت آن باشم .

سلام دوست عزیز، این تصمیم بستگی به استراتژی معاملاتی شما داره. موفق و پرسود باشید.

باسلام
توی برنامه کارگذاری نوشته شده حداقل مبلغ برای خرید سهام ۵۰۰هزار تومن باید باشه، آیا برای همه مواقع اینطوریه یا فقط برای خرید بار اول؟
و درضمن کل ۵۰۰هزار تومن رو باید یکجا و از یک نماد خرید کنم ویا میشه از چند نماد جمعا به این مقدار خرید کنم؟

سلام دوست عزیز، شما برای خرید هر سهم باید مبلغ 500 هزارتومان طبق قوانین خرید نمایید.

سلام
سوال من اینه که میشه براساس اینکه الان صف فروش شده و یک الی چند روز دراین حالت موند خرید همون سهم سهام رو انجام داد
الان برای مثال غفارس صف فروش داره ایا زمان مناسبی هست برا خرید

سام دوست عزیز، این امر بستگی به استراتژی سرمایه گذاری شما داره. موفق باشید.

سلام من تازه وارد بورس شدم
وقتی میخوام سهمی رو خریداری کنم خطا مقدار معاملات برای من ارسال میه چه کار کنم
مقدار شارژ من ۵۰۰ هزار تومان
مشکل بعدی تعداد و قیمت است که وارد میکنم دوباره خطا می نویسه

سلام دوست عزیز، بخاطر کارمزد معاملات یکم مبلغ رو بیشتر بزنید.

سلام و وقت بخیر …
تو کامنتها دیدم هر روز سه سهم برگزیده واسه خرد معرفی میشه کجا میتونم ببینم

اگر تعداد سهام سفارش گذاری شده در صف خرید یا فروش را ویرایش کنبم ، جایگاه لحظه ای در صف تغییر میکند؟

سلام دوست عزیز، بله تغییر میکنه.

با سلام اولا از شما تشکر می کنم یه سوال داشتم و اون اینکه من چه جوری میتونم حق تقدم سهام خود را بفروش برسانم تشکر از راهنمایی شما

سلام دوست عزیز، حق تقدم هم مثل سهام معامله میشه و تفاوتی نداره

سلام . وقت بخیر. بنده هر چه میخواهم سهم بخرم. مینویسد مقدار معامله خارج از محدوده سفارش میباشد. لطفا راهنمایی بفرمایید.

سلام دوست عزیز، حداقل مبلغ قابل سرمایه گذاری در بورس 500 هزار تومان هست. گاهی برای مبالغ کمتر از 500 هزار تومان این اخطار رو میده.

عالی ممنون

سلام من در سامانه سجام ثبت نام کردم و کد بورس هم گرفتم والان آماده خریدن سهام ولی بلد نیستم چگونه خرید و فروش کنم آیا ساعت خاصی در روز خرید و فروش میشه واینکه چگونه سهام خریداری کنم با اینترنت منزل

سلام دوست عزیز، می تونید از این لینک کمک بگیرید.

منظور از تقدم در کنار نماد بطور مثال کگاز (تقدم)وبعد وضعیت (ممنوع معلق) چیست ؟ممنون میشم توضیح دهید چند سهم من به این شکل است لازم بدکر است که اینجانب در بورس مبتدی هستم .با تشکر

سلام دوست عزیز، وضعیت ممنوع متوقف یعنی به دلایی نماد متوقف شده. برای اشنایی با حق تقدم می تونید این لینک رو مطالعه بفرمایید.

سلام من سهم اولیه پیزد 50درخواست دادم 14 رسید به من ولی باقی پولم بلوکه شد چی میشه 150تومنم بر میگرده تو حساب خریدم

سلام دوست عزیز، تا روز کاری بعد صبر کنید در صورت آزاد نشدن مشکل را با کارگزاری مطرح کنید.

با سلام
میخوام بدونم اگه سهمی در صف خرید باشه و من ثبت سفارش خرید بدم…ایا در همون لحظه به مقدار خریدم پولم هم بلوکه میشه یا نه؟
و اگه میشه در صورت انصراف از خرید چکار باید بکنم؟
ممنون

سلام دوست عزیز، بله بلوکه میشه. حذف سفارش رو بزنید تا لغو بشه.

با سلام ‘ من دو هفتس احراز هویت کردم’ و کد بورسی رو هم گرفتم’ از پیشخوان مدارکمو فرستادن برا کارگزاری گفتن برو خودشون برات پیامک میزنن و کد براتون میفرستن ولی الان دو هفته شده ولی پیامی برا من نیومده’ به نطرتون چیکار میتونم بکنم بازم صبر کنم؟

سلام دوست عزیز، دریافت نام کاربری و رمز عبور معمولا 2 تا 3 روز کاری زمان میبره. بیشتر از این مدت شد با کارگزاری تون تماس بگیرید.

ممنون از مطالب مفیدتون. فقط چرا نماد دسبحانح تو سیگنال نیست؟ تو جستجو پیدا نمی کنه

سلام دوست عزیز، حرف “ح” در پایان نام نماد مربوط به حق تقدم سهام هست. اطلاعات مربوط به نماد دسبحان رو می تونید در سایت سیگنال مطالعه بفرمایید.

خوب بود ممنون

فروش سهام عدالت یک میلیون تومان میباشد

سلام و عرض ادب خدمت شما
خسته نباشید
من در کارگزاری آگاه ثبت نام کردم و از نرم افزار آسا تریدر استفاده می کنم.

ممنون میشم مقاله ای هم در مورد نحوه خرید و فروش سهام در نرم افزار آسا تریدر البته در گوشی همراه و نه کامپیوتر آموزش داده بشه.

کمال تشکر رو دارم

سلام دوست عزیز، برای اشنایی با نحوه خرید و فروش سهام می تونید از این لینک کمک بگیرید.

سلام بابت اطلاعات متشکرم یک سئوال داشتم
در زمان خرید و فروش داخل جدول نوشته حجم.تعداد و فروش.حجم.تعداد و فروش به چه معناست؟؟

سلام دوست عزیز، حجم میزان سهام برای خرید و فروش هست و تعداد، میزان افراد و نفراتی که درخواست دادند.

لطفا قیمت بروز سهام ۵۰۰ هزار تومانی را اعلام کنید

سلام
خیلی ممنون از توضیحات خوب شما.
آیا وقتی من مثلا 657 سهم در خواست خرید می دهم . دقیقا باید فروشنده ای پیدا شود که همین حجم را بفروشد؟
اگر کسی ۷۰۰ سهم را معادل قیمت خرید من می خواهد بفروشد آیا معامله انجام می شود یعنی ۶۵۷ سهم از ۷۰۰ سهم به من فروخته می شود؟
ارادتمندم

سلام دوست عزیز… بله همون مقداری که درخواست زدید انجام میشه و لازم نیست حتما همون تعداد در سمت دیگر سفارش وجود داشته باشه.

ممنون و سپاسگزار، واقعا مطالب مختصر و مفید بود.

مرسی از اطلاعاتتون خدا خیرت بده

خیلی خوب ومفید بود استفاده کردم ممنون از مطالب مفید تون

سلام خواستم بدونم اگه دیدیم که در یک قیمت ثف خرید بالایی بود وما میخواهیم همان روز از ان سهم بخریم ولی چون صف خرید در خط اول زباد است میتوانیم قیمت دیگری بزنیم که در بازه ی قیمت مجاز باشد ولی بیشتر از این قیمت باشه تا ما سهم گیرمون بیاد و در صف خرید نرویم

سلام دوست عزیز… خیر شما نمیتونید بالاتر از قیمت مجاز در بازه روزانه سفارش خرید بزنید

با سلام .میشه ما در صف فروش قیمت دومی را بزنیم تا زودتر سهم گیرمون بیاد چون صف اول در اون قیمت خط اول شلوغه

سلام دوست عزیز… تا زمانی که ردیف اول در صف باشن نوبت به ردیف دوم نمیرسه

بی ریا میگم خیلی خیلی ممنون از مطالب مفیدتون خیلی دنبال کلاس گشتم قیمتاش بالا بود اما تو سینگال به جواب سوالاتم رسیدم خسته نباشین

فروش سهام‌ عدالت

سلام خسته نباشید میگم به تیم سیگنال.لطفا اگر براتون امکان داره یه بخشی بزارید واسه سهم برگزیده،و زمان مناسب رو بگید که کی بخریم کی بفروشیم.واسه ما مبتدی ها فعلا امکان تحلیل نیست تا آموزش ببینیم.مسولیت خرید و فروش هم خودمون به عهده میگیریم.سپاس

سلام دوست عزیز، ممنون از پیشنهاد شما. این موضوع بررسی خواهد شد.

چقدر عالی شرح میدید. سپاس

با سلام و سپاس از مقالات و پادکست های مفیدتان ،لطفا توضیح دهید چرا نماد دارایکم توی قسمت جستجوی سهام نمایش داده نمیشود ؟

سلام دوست عزیز، ممنون از همراهی شما با سیگنال
در یک پست اموزشی در صفحه اینستاگرام سیگنال به طور کامل یه نماد دارایکم پرداخته شده است. برای مطالعه این پست به ادرس اینستاگرامی isignal.ir مراجعه بفرمایید.

اقا ترو خدا داشتم نگاه می کردم
سهام چقد ارزش فروش داره یه هو دستم خورد رفت برای صف فروش
یکی میشه بگه چطور متوقفش کنم

سلام دوست عزیز، میتونید از گزینه ویرایش یا حذف سفارش استفاده کنید.

از تلاش های شما سپاسگزارم

سلام مبخوام سودم را برداشت کنم ولی دلم نمیاد هیچکدوم از نمادها از سهامم را بفروشم چه کار کنم راهی هست بجز کم کردن تعداد سهم؟

سلام . خیر. راه دیگه ای نیست!

سلام میخام سهام بفروشم

سلام مطالب آموزنده وخیلی با ارزش ممنون و متشکرم از زحمات شما

سلام،
آیا خرید سهام از شرکت‌هایی که صف فروش دارند، بجاست؟ باتشکر

سلام، این موضوع به قیمت سهام، وضعیت بازار و خود اون شرکت بستگی داره و نمیشه برای همه سهام یک نسخه واحد پیچید

سلام من کد معاملاتی رو دریافت کردم اما نمیدونم چجور سهامم رو بفروشم اگه میشه راهنمایی کنید منو ممنون

سلام دوست عزیز، بعد از دریافت کد بورسی به کارگزاری مراجعه کنید تا نام کاربری و رمز عبورتون رو دریافت کنید و وارد سامانه معاملات کارگزاری بشید. برای اشنایی با نحوه خرید و فروش سهم این لینک رو مطالعه کنید.

سلام خسته نباشید
لطفا نرم افزار سیگنال برای پی سی هم طراحی کنید که فقط برای تحلیل باشه(خیلی راحت تر میشه تحلیل)
و اینکه لطفا نظرات رو صفحه بندی کنید.♥

سلام دوست عزیز… ممنونیم از نظر خوبتون. همراهی شما قطعا در بهتر شدن سیگنال بسیار موثر خواهد بود. متشکریم.

با عرض سلام و خسته نباشید
در مورد سرمایه گذاری صندوق ها سوال دارم
اینکه از کجا بدونم کدوم صندوق معتبر و سوددهی خوبی داره
چه موقعی واسه سرمایه گذاری داخل صندوق خوبه
لطفا راهنمایی کنید با تشکر

سلام به بخش آموزش های صندوق سرمایه گذاری در این لینک مراجعه کنید.

سلام ممنون از اطلاعات خوبتون.میخواستم بدونم در میان مدت اختلاف بازدهی خرید سهام توسط شخص(یک سبد گردانی در حد متوسط) حدودا چقدر بیشتر از خرید صندوق های بورسی هستش.(مثلا یک صندوق قوی مثل نقش جهان و رشد سامان و ….)در 6 ماه گذشته.

سلام . پاسخ دقیقی وجود نداره. نمیتونیم مشخص کنیم که سبدگردان متوسط چقدر مهارت دارد و از این نظر قابل مقایسه با صندوق نیست.

سلام امیدوارم همه موفق و پیروز باشن

با عرض سلام و خسته نباشید
من با گوشی و با نرم افزار ایزی تریدر،هر کاری میکنم و صبح زود سر ساعت ۸:۳۰ میخوان سهم بخرم، خرید انجام نمیشه و اول صف قرار نمی گیرم.آخر وقت هم سفارش رو حذف میکنم چون میگن روز بعد دوباره صف از اول بروز میشه.خواهشا راهنمایی کنید چیکار کنم سهم خریداری بشه!!!عصبی شدم دیگه😔

سلام، معامله کردن در صف خرید و فروش کار خیلی سختی هست و علاوه بر سرعت عمل شما، سرعت اینترنت، سرعت کارگزاری و وضعیت سیستم های معاملاتی هم دخیل هستند

سلام،چرا وقتی خرید میزنم بعد از ارسال سفارش،پیام مقدار معامله خارج از محدوده تعریف میشود،چکار کنم

سلام دوست عزیز حداقل مبلغ سرمایه گذاری در بورس ۵۰۰ هزار تومن هست. معمولا برای مبالغ کمتر، این خطا گزارش میشه.

سلام، در وارد کردن تعداد سهام و قیمت اون ها دقت کنید، معمولا برای هر نماد حداکثر تعداد سهام قابل درخواست در هر سفارش مشخص شده

سلام من نمودار هر سهامی رو که نگاه میکنم از پارسال حدود صد درصد رشد داشته
آیا اگه الان یه سهم بخرم سال آینده رشد خواهد کرد
و یه سوال اگه یه سهم صد درصد ضرر کنه چیمیشه
اگه 99درصد ضرر کنه چی میشه تابحال این اتفاق افتاده
اگه یه سهمی رو داشته باشید ضرر کنه ونفروشیمش امکان داره دوباره مثبت بشه

سلام دوست عزیز رشد یا افت قیمت سهم به عوامل بسیار زیادی مثل شرایط بازار، شرایط شرکت، نوع صنعت و… بستگی داره و نمیشه پاسخ قطعی به این سوال داد.

سلام
خرید سرخطی زدم و در دو ثانیه بعد از پیش گشایش درخواستم در بورس ثبت شد ولی طبق معمول عدد”1″ در کنار “9999” قرار گرفت
یعنی سفارش من معامله نمیشه . درسته؟ میشه راجع به این موضوع توضیح دهید سپاس

سلام، با توجه به اینکه درخواست شما دو ثانیه طول کشیده تا ثبت بشه جایگاه مناسبی توی صف ندارید و احتمالا در صورتی که صف نماد از بین نره، شانس شما برای انجام معامله خیلی کم هست

متشکرم

سلام چگونه بدانیم چه تعداد سهام از چند شرکت داریم یا نداریم ؟

سلام دوست عزیز اطلاعات سبد دارایی تون رو می تونید در درگاه ذینفعان بازار سرمایه ببینید. برای اشنایی با این درگاه این لینک رو مطالعه کنید.

می خوام عرضه اولیه بعد از چند روز بخرم که قبلا اعلام شده چی کار کنم؟آیا استفاده از ربات درست است؟

سلام دوست عزیز لطفا این لینک رو مطالعه کنید.

سلام وقتی یه نمادی صف خرید داره و هیچ فروشنده ای نداره و ما بریم اوت سهامو سفارش خرید بدیم آیا میتونیم بخریمش اصلا؟ وقتی هیچ فروشنده ای نیست که سهانشو تو اون نماد به ما بفروشه…

سلام دوست عزیز احتمال خرید سهمی که در صف خرید است، صفر نیست اما این احتمال پایین است. در صورتی که سفارش تون رو زودتر از دیگران ثبت کنید احتمال خرید برای شما افزایش پیدا میکنه.

باسلام
من جهت خرید دریک نماد ثبت سفارس دادم ودر صف قرارگرفتم در آخرساعت معاملات موفق به خرید نشدم در ضمن گزینه تا لغو را زده ام آیا فردا دوباره باید تقاضایم را اصلاح کنم یانه با تشکر.

سلام، سفارش های شما بعد از ثبت در حالت عادی فقط تا پایان معاملات همان روز معتبر هستند اما در صورتی که از سایر روش های سفارش گذاری استفاده میکنید دقت کندی که قیمت سفارش به صورت خودکار تغییر نمیکند و در نتیجه سفارش شما فردا در سقف قیمت نخواهد

سلام
اطلاعات خرید و فروشی سهام درسایت tset و کارگزاری با هم برابر است یا خیر؟به بیان ساده تر برای اطلاعات خرید فروش میشه به کارگزاری تکیه کرد یا پیشنهاد میکنید به صفحه مخصوص در سایت بورس هم نگاهی بندازیم؟
ممنون

سلام، اطلاعات هردوی این موارد باید یکسان باشد و هرگونه اختلافی به دلیل خطاهای فنی هست

با سلام.تعداد سهام عرضه اوایه خیلی کمه،من میخوام با همون قیمت عرضه اوایه تعداد سهم بیشتری بخرم چیکار باید کنم و اینکه کی بخرم

سلام دوست عزیز شما میتونید زمان ثبت درخواست، تعداد سهم بیشتری ثبت کنیدو اگر مشارکت مردم در ان عرضه اولیه پایین باشه ممکنه سهم بیشتری بهتون برسه. اما باز هم قطعیتی وجود نداره.

اطلاع رسانی بسیار خوب وعالی بود..ممنون

سلام برای فروش سهام خود باید چه کار کنم ممنون

منظور از کف قیمت چیست مثلاً کف قیمت غگل چقدره مشخص هست تا چقدر میاد پایین

سلام دوست عزیز کف قیمت پایین ترین قیمت پیش بینی شده برای یک نماد خاص هست. کف قیمت یک عدد ثابت نیست و در تحلیل های مختلف و در زمان های مختلف می تونه متفاوت باشه. بهتره تحلیل های نماد مدنظرتون رو بخونید.

سلام وخسته نباشید من چندروزه وارد بورس شدم کارگزاری مفید هم هستم میشه راجع به اینکه هر حجمی رو چه قیمت بخریم یا اینکه چقدر بفروشیم بدید؟؟؟مثلا من از کجا بدونم ک ۱۰۰۰۰سهم از یه شرکتی چقدر باید قیمت بذارم؟؟؟یا اینکه سهم خودم چقدر می ارزه ک بخوام قیمت بذارم روش؟ ممنون میشم توضیح بدید

سلام دوست عزیز این لینک بهتون کمک میکنه.

سلام خسته نباشید من میخوام کل سهمی که دارم رو بفروشم ولی نمیدونم باید چه قیمتی و چه حجمی وارد کنم لطفا راهنمایی کنین

سلام دوست عزیز این لینک رو ببینید.

سلام و با تشکر از زحماتتون
این عرضه های اولیه در صورتی که صف خریدشون به صفر برسه چه تصمیمی بهتره بگیریم؟
آیا سودی در نگه داشتنشون به صورت بلند مدت تر وجود داره!؟

سلام دوست عزیز از اونجا که عرضه اولیه ها معمولا کمتر از قیمت واقعی شون ارزش گذاری میشن تا مدتی که به ارزش واقعی برسن سود اور هستن. بعد از اون مثل یک سهم عادی می تونید تحلیل ها و وضعیت شرکت رو بررسی کنید و در مورد فروش یا نگهداری سهم تصمیم بگیرید. موفق و پرسود باشید.

سلام چطور بفهیم فلان سهم ارزش سهم خریدش یا فروشش چند ملیونه
تو کادر یە عددهایی مینویسە کە نامفهومه ممنون

تعریف وتحلیل( صف) رو نفرمایید .ما ملت ایران اهل صف هستیم. چه خرید وچه فروش ..چه گران .چه ارزان

با عرض سلام و خسته نباشید .
لطفا راهنمائی کنید بابت اینکه اگه سهمی به صف فروش بره باید بفروشیم یا نگه داریم ؟
ممنون از پاسخگوئی تان.

اگر هیچ فروشنده ای نیست چرا صف خرید ملیونی تشکیل میشود؟

سلام دوست عزیز اگه یک نماد هیچ فروشنده نداشته باشه، احتمالا همه بدنبال خرید اون سهم هستن پس صف خرید تشکیل میشه.

برای دریافت جدیدترین اخبار بازارهای مالی با وارد کردن ایمیل خود، عضو خبرنامه سیگنال شوید

چطور بفهمیم صف خرید سهام هستیم
چطور بفهمیم صف خرید سهام هستیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *