چطور بفهمیم قلبمان مشکل دارد

 
helpkade
چطور بفهمیم قلبمان مشکل دارد
چطور بفهمیم قلبمان مشکل دارد

برای تشخیص سلامت قلبتان کافیست 1 دقیقه زمان بگذارید و این تست را انجام دهید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، قلب یکی از مهمترین اعضای بدن است که سلامت و ادامه ی حیات ما بستگی بسیار به کار کرد صحیح و سلامت آن دارد. یکی از مهمترین راه های حفظ سلامت قلب، اصلاح الگوی تغذیه و ورزش منظم است. در این مطلب ما به شما یک تست ساده و شگفت انگیز که کمتر از یک دقیقه وقت شما را می گیرد، معرفی می کنیم تا سلامت قلبتان را با آن بسنجید.

امروزه، بیماری های قلبی ـ عروقی در رأس شایعترین بیماری ها در کشور صنعتی ورو به رشد است وآمار مرگ ومیر وناتوانی به دنبال آن نیز بالا ست. روش های غلط تغذیه، استرس روزمره ،کم تحرکی جسمی ،مصرف دخانیات وافزایش شیوع بیماری های متابولیکی نظیر دیابت می توانند به این مهم دامن زنند.

شما می توانید با انجام این روش ساده در خانه از سلامت قلب خود آگاه شوید. متخصصان قلب و فیزیولوژی گردش خون درستی روش زیر را ثابت کرده اند.

*این تست ساده از سلامت قلبتان خبر می دهد. در این روش روی زمین نشسته و پاهایتان را دراز کنید، حالا سعی کنید نوک انگشتان دستتان را به انگشت های پاهای خود برسانید، اگر موفق شدید آن ها را لمس کنید یعنی قلب شما سالم است و مثل ساعت کار می کند.

چطور بفهمیم قلبمان مشکل دارد

محققان این تست ها را بر روی 526 شرکت کننده بین 20 و 83 ساله در ایالات متحده آمریکا(تگزاس شمالی) انجام دادند، در تمام طول تحقیقات فشار خون و سلامت قلب و عروق شرکت کنندگان از نزدیک مورد بررسی قرار می گرفت.

در پایان تحقیقات، محققان دریافتند بین انعطاف پذیری عروق و بدن به ویژه در افراد بالای ٤٠ سال ارتباط وجود دارد. علاوه بر این کشف، آنها تایید کردند، افرادی که از بیماری های قلبی رنج می برند قادر به لمس انگشتان پای خود نیستند.

محققان اظهار داشتند:اگر می خواهید مطمئن شوید که آیا شما از یک عارضه قلبی رنج می برید یا خیر، قطعا باید این روش های شگفت انگیز را امتحان کنید. اگر در حال نشسته قادر به لمس انگشتان پاهای خود نبودید ما به شما توصیه می کنیم هر چه سریعتر به یک پزشک متخصصقلب مراجعه کنید.

 

88492747

88830950

info@bornanews.ir

تهران – خیابان شهید مطهری – خیابان فجر – خیابان نظری – انتهای خیابان دلفان – نبش اتوبان مدرس – پلاک 50

تمام حقوق برای خبرگزاری برنا محفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

به حساب خود وارد شوید یا ثبت نام کنید تا بتوانید کنترل کامل سفارشات خود را دریافت کنید، پاداش ها و موارد دیگر را دریافت کنید.

مشتری جدید؟ثبت نام

فهمیدن مشکلات قلب قبل از آنکه اتفاق بدی بیفتد بسیار مهم است با در نظر گرفتن علائم زیر تقریباً میتوان نامنظم بودن قلب را تشخیص داد:مشکلات قلبی می‌توانند پنهان، ناگهانی و بدون هشدارهای ظاهری سراغ شما آیند. اما گاهی نشانه‌هایی وجود دارند که اکثر افراد قادر به شناسایی آن‌ها نیستند. دکتر Kerry Hildreth پروفسور دانشگاه قلب کلورادو می‌گوید: نشانه‌ها و علائم مشکلات قلبی مخصوصاً برای زنان همیشه از یک قاعده خاص و مشخص پیروی نمی‌کنند. در این مطلب علائمی را برای‌تان توضیح ‌می‌دهیم که می‌تواند یک هشدار در خصوص سلامت قلب باشد.درد قفسه سینهفشار شدید در قفسه سینه مانند احساس وجود یک شیئ سنگین بر روی سینه برای تمامی افراد یک زنگ خطر است. در صورت بروز هر گونه فشار در قفسه سینه با اورژانس تماس بگیرید. این درد گاهی به شانه‌ها، بازو، گردن و فک هم گسترش پیدا می‌کند. درد قفسه سینه بعد یا حین انجام فعالیت روزانه یا استرس، می‌تواند یک سیگنال برای مشکلات گردش خون باشد.تنفس کوتاهاگر فعالیت سبک باعث از بین رفتن تنفس شما می‌شود، مثلاً به راحتی قادر به بالا رفتن از یک سری پلکان نیستید، این یک مشکل اساسی است. کافی است توانایی و فعالیت امروزه خود را با یک یا ۲ سال قبل مقایسه کنید.اگر متوجه تغییرات اساسی در تنفس و توانایی بدن خود شدید، این می‌تواند علامت شروع یک اتفاق مهم باشد. مشکلات تنفسی که حتی هنگام دراز کشیدن سراغ شما می‌آیند، جدی بوده و در آینده مشکل ساز خواهند بود. این می تواند نشانه مشکلات دریچه قلب باشد. پس با پزشک مشورت کنید.علائم شبیه آنفولانزااحساس تهوع یا خستگی، تجربه سرما خوردگی و عرق سرد و مرطوب می‌توانند نشانه‌های جریان خون ناکافی باشند. شاید هرکسی دچار این علائم شود اما اگر بعد از فعالیت بدنی دچار این علائم شدید با دکتر متخصص مشورت کنید.ناراحتی شدید معده می‌تواند یک پرچم قرمز باشد. تحقیقات نشان داده‌اند که برخی از زنان چند روز قبل از حمله قلبی مشکلات سوءهاضمه داشته‌اند. متأسفانه این افراد نمی‌دانند که مشکلات هاضمه‌ای را با حملات قلب ارتباط دهند بنابراین دنبال راه حل و درمان نمی‌باشند.گیجیبر اساس نتایج دانشگاه کارولینای شمالی، احساس گیجی، سردرگمی یا کسل بودن می‌توانند نشانه انسداد یا مشکلات مربوط به درچه قلب باشند مخصوصاً اگر این موارد با احساس لرزش (نبض تند) در قلب همراه باشد.خستگی یا بی خوابیبر اساس گزارش دانشگاه آرکانزاس، بسیاری از زنان در طول هفته‌ای که منجر به حملات قلبی شده‌اند به شدت احساس خستگی کرده‌اند. همچنین این افراد مشکلات خواب و بی‌خوابی را گزارش کرده‌اند.نکته پایانیسعی کنید هیچ دردی را نادیده نگیرید و به سادگی از آن نگذرید، درد صدای بدن است و یه نشانه از وجود اختلال در عملکرد بدن یا یک بیماری، سعی کنید قبل از اینکه این درد برای‌تان مشکل ساز شود سریعاً پیگیر شوید.

کلینیک سعادت آباد فعالیت خود را از سال ۱۳۸۳ به عنوان مرکز جراحی محدود آغاز کرد. در سال ۱۳۸۸ مدیران این مجموعه بر آن شدند تا با مبنا قرار دادن استانداردهای جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورندکه یکی از کاملترین و مجهزترین مراکز پزشکی ایران و خاورمیانه باشد. برای رسیدن به این منظور مدیریت و کارشناسان این مجموعه بررسی دقیقی بر نحوه خدمات رسانی مراکز درمانی داخلی و خارجی انجام دادند. در نهایت پس از تحقیق و شناخت نقاط قوت و ضعف سیستم های درمانی مختلف، کلینیک سعادت آباد با روش های نوین علمی و با محوریت ارتقاء کیفیت درمان و بهره گیری از فن آوری ITفعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش بهداشت نیوز شاید شما با خودتان بگویید خون خون است دیگر. این طور نیست؟ خب، پاسخ….

چطور بفهمیم قلبمان مشکل دارد

همه ما می‌دانیم که سبک زندگی سالم می‌تواند سلامت قلب انسان را تضمین کند. در این….

کبد چرب از به موقع تشخیص داده نشود در طولانی مدت می تواند خطرات جدی و حتی مرگ را به همراه….

ویتامین D از ویتامین های ضروری برای بدن است که کمبود آن در بدن می تواند برای سلامتی….

هیچ چیز بدتر از وز شدن موها نیست! اگر تجربه وز شدن موهایتان را دارید، به شما توصیه می….

 متخصص طب اسلامی معتقد است: در طب سنتی هنگامی که انسان در حال شکل گیری است، بسته به….

در این مطلب درباره‌ی افرادی که برای مدت طولانی داروهایی از دسته بنزودیازپین‌ها….

گرفتگی عضلانی یک مشکل پاتولوژیک است. معمولا گرفتگی عضلات بر اثر تغییر پروتیین در بدن….

عملیات احیای قلبی و ریوی (CPR) مهم ترین اقدام تیم درمان در حفظ حیات بیماران و مصدومینی….

اولین هدف افرادی که به دنبال لاغری هستند، آب کردن چربی‌های شکم است. اما اگر هیچ برنامه‌ی….

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.

کلینیک سعادت آباد فعالیت خود را از سال 1383 به عنوان مرکز جراحی محدود آغاز کرد. در سال 1388 مدیران این مجموعه بر آن شدند تا با مبنا قرار دادن استانداردهای جهانی در پزشکی مجموعه ای را فراهم آورندکه یکی از کاملترین و مجهزترین مراکز پزشکی ایران و خاورمیانه باشد. برای رسیدن به این منظور مدیریت و کارشناسان این مجموعه بررسی دقیقی بر نحوه خدمات رسانی مراکز درمانی داخلی و خارجی انجام دادند. در نهایت پس از تحقیق و شناخت نقاط قوت و ضعف سیستم های درمانی مختلف، کلینیک سعادت آباد با روش های نوین علمی و با محوریت ارتقاء کیفیت درمان و بهره گیری از فن آوری ITفعالیت خود را آغاز کرد.

همه حقوق محفوظ است.© ساخته شده با گروه نرم افزاری بوف

تحقیقات نشان داده اند که برخی از زنان چند روز قبل از حمله قلبی مشکلات سوءهاضمه داشته اند و نمی دانستند که مشکلات هاضمه ای را با حملات قلب ارتباط دهند بنابراین دنبال راه حل و درمان نمی باشند.

احساس گیجی، سردرگمی یا کسل بودن می توانند نشانه انسداد یا مشکلات مربوط به درچه قلب باشند مخصوصاً اگر این موارد با احساس لرزش (نبض تند) در قلب همراه باشد.

اگر فعالیت سبک باعث از بین رفتن تنفس شما می شودباید بدانید که این یک مشکل اساسی است.باید توانایی و فعالیت امروزه خود را با یک یا 2 سال قبل مقایسه کنید اگر متوجه تغییرات اساسی در تنفس و توانایی بدن خود شدید، این می تواند علامت شروع یک اتفاق مهم باشد. از طرفی مشکلات تنفسی که حتی هنگام دراز کشیدن سراغ شما می آیند، جدی بوده و در آینده مشکل ساز خواهند بود و البته می تواند نشانه مشکلات دریچه قلب باشد پس حتما با پزشک مشورت کنید.

شاید یکی از رایج ترین نشانه های بیماری قلبی فشار شدید در قفسه سینه مانند احساس وجود یک شئ سنگین بر روی سینه است. این درد گاهی به شانه ها، بازو، گردن و فک هم گسترش پیدا می کند. درد قفسه سینه بعد یا حین انجام فعالیت روزانه یا استرس ، می تواند یک سیگنال برای مشکلات گردش خون باشد.

چطور بفهمیم قلبمان مشکل دارد

احساس تهوع یا خستگی، تجربه سرما خوردگی و عرق سرد و مرطوب می توانند نشانه های جریان خون ناکافی باشند و از نشانه های اولیه بیماری قلبی.

یکی از مواردی که افراد دچار مشکل قلبی بعد از تشخیص مطرح کردند مشکل بی خوابی و خستگی است.


1398 / 11 / 27 -10:59


1396 / 04 / 15 -10:4


1393 / 08 / 05 -9:38


1394 / 05 / 25 -8:15


1396 / 04 / 07 -11:29

چطور بفهمیم قلبمان مشکل دارد


1396 / 07 / 04 -12:44


1396 / 04 / 27 -12:4


1398 / 05 / 26 -12:37


1396 / 03 / 13 -10:9


1399 / 04 / 29 -13:26







با نحوه و چگونگی احیای قلبی آشنا شوید



 



درباره سلامت قلب بیشتر بیاموزیم




آیا می توان استرس را اندازه گیری کرد !



 


 


 


 


Downloads-icon

فکر می‌کنید اگر مشکلی در قلب شما رخ داده باشد، متوجه آن خواهید شد؟ یعنی اطلاعات کافی در زمینه مشکلات قلبی دارید؟ همانگونه که می‌دانید همه مشکلات قلبی با علائم واضح هشدار دهنده همراه نیستند.

همیشه درد شدید قفسه سینه که به دنبالش به زمین بیفتید، مانند آنچه در فیلم ها می بینید، اتفاق نمی افتد. برخی از علائم مشکل قلبی حتی در قفسه سینه هم ایجاد نمی شود. بنابراین تشخیص برای پزشک قلب آسان نیست.

بهتر است بخوانید: لیست علائم و نشانه های کرونا

وینسنت بوفالینو، سخنگوی انجمن قلب آمریکا، می گوید:

هرچه عوامل پرخطر بیشتری داشته باشید، امکان بروز مشکلات قلبی عروقی در شما بیشتر خواهد بود. عواملی چون سن بالای ۶۰ سال، اضافه وزن، دیابت، کلسترول بالا و فشار خون بالا از جمله آن‌ها هستند.

چطور بفهمیم قلبمان مشکل دارد

این مورد رایج ترین نشانه وجود مشکل قلبی است. اگر شریان مسدود شده داشته باشید یا دچار سکته قلبی شوید، ممکن است در قفسه سینه خود احساس درد، گرفتگی یا فشار بکنید.

طبق گفته چمبرز، مدیر آزمایشگاه کاتترگذاری قلب در انستیتوی قلب و عروق ایالت پن در هرشی، توصیف افراد از این درد متفاوت است. بعضی از افراد معتقدند این درد مثل این است که فیلی روی آنها نشسته است و بعضی دیگر درد را سوزشی توصیف می کنند.

این احساس معمولاً بیش از چند دقیقه طول می کشد. همچنین ممکن است هنگام استراحت یا حین فعالیت بدنی اتفاق بیفتد. چمبرز معتقد است اگر درد مختصر است یا هنگام لمس و فشار بیشتر می شود، مشکل از قلب نیست. با این وجود باید توسط پزشک قلب و عروق معاینه شوید. اگر علائم شدید هستند و پس از چند دقیقه برطرف نشدند، باید با اورژانس یا ۱۱۵ تماس بگیرید.

همچنین به خاطر داشته باشید که مشکلات قلبی، حتی حمله قلبی، لزوما با درد قفسه سینه همراه نیست. این مورد به ویژه در میان زنان بسیار شایع است.

برخی از افراد هنگام بروز مشکل قلبی حالت تهوع، سو هاضمه، سوزش سر دل یا درد معده دارند. برخی از افراد حتی ممکن است استفراغ کنند. طبق اطلاعات به دست آمده زنان بیشتر از مردان این نوع علائم را گزارش می کنند.

ناراحتی معده می تواند دلایل زیادی داشته باشد که هیچ ارتباطی با قلب ندارد. شاید این درد به خاطر غذایست که خورده اید. اما باید توجه کنید که می‌تواند از علائم حمله قلبی هم باشد. بنابراین اگر چنین احساسی دارید و در معرض ابتلا به مشکلات قلبی هستید، بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید.

 

 

یکی دیگر از علائم رایج حمله قلبی دردی است که به سمت چپ بدن گسترش می یابد. طبق تجربیات چمبرز، این درد تقریباً همیشه از سینه شروع شده و به سمت خارج حرکت می کند. اما برخی از بیماران ​​عمدتاً در ناحیه بازو درد دارند که این خود نشان دهنده حملات قلبی است.

در بسیاری از مواقع احساس گیجی باعث از دست دادن لحظه ای تعادل یا احساس ضعف می شود. البته این اتفاق گاهی به علت نخوردن غذا یا نوشیدنی کافی یا برخواستن از جای خود به طور ناگهانی می باشد.

اما اگر همراه با سبکی سر، احساس ناپایداری، ناراحتی قفسه سینه یا تنگی نفس است، بلافاصله باید با پزشک تماس بگیرید. این عارضه می تواند به این معنی باشد که فشار خون شما کاهش یافته است. از این رو قلب قادر به پمپاژ موثر خون نیست.

معمولا درد گلو یا فک مربوط به قلب نیست. به احتمال زیاد، علت آن اختلال ماهیچه ای، سرماخوردگی یا مشکل سینوسی است. اما اگر در مرکز قفسه سینه خود نیز حس درد یا فشاری دارید که به داخل گلو یا فک گسترش یافته است، می تواند نشانه حمله قلبی باشد. در چنین شرایطی بهتر است برای اطمینان با ۱۱۵ تماس بگیرید و درخواست کمک کنید.

اگر بعد از انجام کاری که در گذشته مشکلی برای انجام آن نداشتید، مانند بالا رفتن از پله ها یا حمل مواد غذایی از ماشین به منزل، ناگهان احساس خستگی یا کوفتگی کردید، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.

این نوع تغییرات قابل توجه برای پزشکان بسیار مهم‌تر از هر گونه دردی است که ممکن است بیمار احساس کند. خستگی مفرط یا ضعف غیرقابل توجیه، گاهی اوقات به مدت چند روز، می تواند یکی از علائم مشکل قلبی باشد. این نشانه به ویژه در خانم‌ها بسیار شایع است.

این که هنگام چرت زدن کمی خرخر کنید، طبیعی است. اما خروپف غیرمعمول با صدای بلندی که به نظر می رسد در حال نفس نفس زدن یا خفه شدن هستید، می تواند نشانه ای از آپنه خواب باشد. این اتفاق زمانی می‌افتد که هنگام خواب تنفس شما چند بار به مدت کوتاهی قطع می شود. این امر باعث می‌‌شود که به بار قلب اضافه شود.

در چنین شرایطی پزشک بررسی می کند که آیا شما به مطالعه خواب نیاز دارید یا خیر. در صورت داشتن این مشکل، ممکن است برای روان کردن تنفس هنگام خواب به دستگاه کمک تنفسی CPAP نیاز داشته باشید.

عرق سرد اگر بدون هیچ دلیل مشخصی اتفاق بیفتد، می تواند نشانه حمله قلبی باشد. اگر عرق سرد در کنار هر یک از علائم دیگر رخ داد، باید با ۱۱۵ تماس بگیرید تا بلافاصله به بیمارستان منتقل شوید. بهتر است تا قبل از روشن شدن موضوع نیز از رانندگی بپرهیزید.

در بیشتر مواقع سرفه‌های ادامه دار نشانه ناراحتی قلبی نیست. اما اگر بیماری قلبی دارید یا می دانید در معرض خطر ابتلا به آن هستید، بهتر است همه احتمالات را در نظر بگیرید.

سرفه‌های طولانی مدت همراه با خلط سفید یا صورتی می تواند نشانه نارسایی قلبی باشد. این عارضه زمانی اتفاق می افتد که قلب در تامین نیازهای بدن ناتوان است و درنتیجه خون به داخل ریه ها نشت می کند.

تورم پا و مچ پا نشانه‌ای از عدم پمپاژ خون به طور موثر است. زیرا وقتی قلب نتواند خون را به درستی پمپاژ کند، خون در وریدها انباشته شده و تورم ایجاد می شود. نارسایی قلبی دفع آب و سدیم توسط کلیه ها را نیز مختل کرده و موجب تورم شکمی می شود.

این که در موقعیت‌های هیجان انگیز یا استرس‌زا ضربان قلب افزایش یابد، کاملا طبیعی است. اما اگر احساس کنید این افزایش ضربان عادی نیست و اکثر اوقات اتفاق می افتد، بهتر است موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.

هر چند در بیشتر موارد، این امر ناشی از یک رفتار اشتباه مانند مصرف کافئین زیاد یا خواب ناکافی است و به سادگی می‌تواند کنترل شود. اما گاهی اوقات، می تواند وضعیتی به نام فیبریلاسیون دهلیزی را نشان دهد که نیاز به درمان دارد. بنابراین بهتر است از پزشک خود بخواهید که آن را به دقت بررسی کند.


شما عزیزان برای کسب اطلاعات در مورد نشانه‌های مشکل قلبی می‌توانید از راهنمایی‌های دکترهای قلب استفاده کنید. البته برای دریافت این راهنمایی‌ها لزومی ندارد که صبر کنید تا در زمان ممکن مراقبت‌های درمانی مورد نیاز خود را به دست آورید. می‌توانید آن را در یک چشم بر هم زدن به صورت آنلاین از طریق درمانکده انجام دهید.

تیم درمانکده پس از بررسی نیازهای بیماران مختلف و پزشکان، امکان نوبت دهی از بهترین پزشکان متخصص قلب و عروق را در سایت خود فراهم کرده است. برای انتخاب پزشک مورد نظر خود بدون نیاز به مراجعه حضوری و تماس با مطب، می‌توانید برای دریافت نوبت به لیست بهترین پزشکان  مراجعه کرده و با توجه به اولین نوبت خالی پزشک، نظرات بیماران، تلفن مطب و آدرس مطب، نوبت خود را به صورت آنلاین رزرو کنید.

 

 

 

سلام و وقت بخیر.مادر من ۴۶ ساله هستن.از ابتدای کرونا دیگه فعالیت مون کم شده و بیشتر توی خونه هستیم. گهگاهی که کوه میریم یا میریم پیاده روی ابتدای فعالیت میگه قفسه سینه ام درد میکنه و بعد خوب میشه. بعد اگه روزهای بعد هم پیاده روی رو ادامه بدیم دردی نداره. به نظر شما مشکلی هست؟

سلام
وقت بخیر
این درد هنگام شروع فعالیت بهتره اول از نظر قلبی بررسی بشه.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

چطور بفهمیم قلبمان مشکل دارد

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

هیچ کسی لایق درد و رنج هیچ بیماری‌ای نیست. مسیر طولانی و سخت دستیابی به سلامتی، نیازمند یار قابل اعتمادی است.

یاری مثل درمانکده که در جستجو و مشاوره آنلاین و حضوری پزشک و روانشناس، تست آنلاین هوشمند و آزمایش در محل کرونا، تلاشی کوچک برای کم کردن موانع راه سلامت، انجام می‌دهد.

به گزارش بهداشت نیوز: سکته قلبی با علائمی شامل درد فشارنده یا احساس سنگینی در قفسه سینه، انتشار درد به گردن، شانه و بازو، تنگی نفس، عرق فراوان، احساس سبکی سر و غش کردن، اضطراب و بی‌قراری و تهوع همراه است.


طرح ۲۴۷ اورژانس چیست؟

در قالب طرح تحول نظام سلامت و به منظور انتقال سریع بیماران بویژه مبتلایان به بیماری‌های قلبی و از جمله سکته قلبی به مراکز درمانی، از آمبولانس‌های مجهز به سیستم ارسال نوار قلب به صورت آنلاین استفاده می‌شود و امروزه آمبولانس‌های کشور به این دستگاه مجهز هستند.

همچنین ارائه خدمات به بیماران قلبی در قالب طرح ۲۴۷ و یا به عبارتی ارائه خدمات قلبی_عروقی ۲۴ ساعته در هفت روز هفته به اجرا درآمده است که اجرای این طرح در اورژانس پیش بیمارستانی موجب شده مرگ و میر ناشی از سکته‌های قلبی به میزان زیادی کاهش یابد.

زمانی که گزارشی در خصوص بیمار دچار علائم سکته قلبی به مرکز اورژانس اعلام می‌شود، آمبولانس مجهز به ارسال نوار قلبی به محل اعزام می‌شود و بلافاصله هنگام رسیدن تکنسین‌های اورژانس بر بالین بیمار و بررسی علائم اولیه، نوار قلبی تهیه و به صورت آنلاین به پزشک متخصص قلب که در مرکز اورژانس پیش بیمارستانی مستقر است، ارسال می‌شود. زمانی که پزشک نوار قلب را بررسی می‌کند و متوجه بروز سکته قلبی می‌شود، سریعاً با بیمارستان‌های حامی طرح هماهنگی لازم را انجام می‌دهد و کد ۲۴۷ را اعلام می‌کند که در نهایت بیمار در کمترین زمان برای بستری و انجام اقدامات تخصصی مانند کارگزاری استنت قلبی، فنر و … به صورت مستقیم به بیمارستان منتقل می‌شود.

چطور بفهمیم قلبمان مشکل دارد

قبل از رسیدن اورژانس چه اقداماتی می‌توانیم انجام دهیم؟

به توصیه روابط عمومی اورژانس کشور، در صورت مشاهده علام سکته قلبی در فرد، بلافاصله بیمار را بی‌حرکت کنید و به او آرامش دهید. سعی کنید بیمار در وضعیت راحت و ترجیحا نیمه نشسته قرار گیرد. با حفظ آرامش، از اورژانس درخواست کمک کنید و برای ارائه خدمات بهتر با اورژانس همکاری کنید.


 


منبع: ایسنا

چطور بفهمیم قلبمان مشکل دارد
چطور بفهمیم قلبمان مشکل دارد
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *