چطور بفهمیم جوجه مرغ است یا خروس

 
helpkade
چطور بفهمیم جوجه مرغ است یا خروس
چطور بفهمیم جوجه مرغ است یا خروس


نتایج بیشتر …

تشخیص جنسیت جوجه ها یک امر مهم در جوجه کشی و استفاده از دستگاه جوجه کشی می باشد.در این آموزش سعی کردیم این موضوع را بررسی نماییم.

خب،در زمانی از سال فصل جوجه هاست که ما عاشق شخصیت و ظاهر قابل ستایش وصدای زیبا و جیک جیک زدن آنها میشویم و متوجه می شویم که نگهداری آنها چقدر می تواند جالب باشد. بنابراین شروع به پرسیدن سوال های قدیمی می کنیم از جمله اینکه نژاد و جنسیت جوجه ی من چیست؟! تعیین جنسیت پرندگان صدها بار سخت تر از تعیین جنسیت دیگر بچه های حیوانات است.

به طور معمول شما نمی توانید تا زمان تولد و هچ آنها جنسیتشان را تعیین کنید و در عوض باید چند هفته ای صبر کنید تا جنسیت آنها آشکار شود. در این مقاله شما راه ها و رازهایی برای تعیین جنسیت موفقیت آمیز جوجه ها را کشف خواهید کرد.

قبل از اینکه سراغ اطلاعات و راهنمایی ها برویم چند استثنا وجود دارد که باید از آن آگاه شوید. برخی از نژاد های مرغ ها وجود دارند که در واقع می توانند به محض هچ تعیین جنسیت شوند .روش تعیین جنسیت این گونه از جوجه ها “تعیین جنسیت از روی رنگ “نام دارد.چطور بفهمیم جوجه مرغ است یا خروس

حدود ۱۹۷۵ نژاد تجاری وجود دارند که توسعه یافته اند و پیشرفت کرده اند که جوجه های این نژاد ها می توانند به عنوان نر ها و ماده ها به وسیله ی پرهای زینتی شان شناسایی کرد. به طور کلی رنگ مرغ ها سفید است. درحالی که رنگ خروس ها قهوه ای است. لینک جنسیت جوجه ها مثال هایی عالی برای تعیین جنسیت از روی رنگ ها هستند.

جوجه های ماده جنسیت لینک سیاه ،کاملا سیاه هستند درحالی که جوجه های نر جنسیت سیاه ، سیاه هستند و نقطه های سفیدی رو سرشان دارند. نژاد های خطوط سنگی پلیموت(barred rock plymouth) و ماران های فاخته (cuckoo marans) اغلب می توانند با توجه به رنگ های مختلف روی بال و پرشان تعیین جنسیت شوند. نر ها اغلب کمرنگ تر و دارای خطوطی گسترده تر هستند درحالیکه ماده ها تیره تر و دارای خطوطی نزدیک به هم هستند.

اینجا یک راهنمای سریع و قابل فهم برای تعیین جنسیت به وسیله ی رنگ ها وجود دارد :

خروس های نژاد طلایی (رودآیلند قرمز،مینورکاس،وایاندوت ،پلیموت های سنگی و کوچین ها ) پرورش یافته با مرغ های نقره ای / مدادی (سفید ،کلمبیایی،وایاندوت های لعاب نقره ای ،ساسکس روشن و یا برهماهای روشن و تیره ) که نتیجه ی آنها ماده های به رنگ زرد نخودی یا قرمز و نرهای سفید /خاکستری دودی می شود.

مرغ های خطوط سنگی (barred rock ) پرورش یافته با خروس های به رنگ زرد نخودی ، جوجه های نر سیاه که قسمتی سفید روی سرشان هست دارند.ماده ها به رنگ سیاه خالص هستند.

روشی برای تعیین جنسیت :

به سایز جوجه ها توجه نمایید .

 وقتی که جوجه ها ۲ یا ۳ هفتگی هستند . تغییراتی در ظاهرشان پدیدار می شود که با توجه به آنها می توان فرق بین جوجه های مونث و مذکر را تعیین نمود . تغییر سایز جوجه ها در این دوره یکی از فاکتور های مهم  برای جوجه کشی میباشد . جوجه های نر دارای سایز بزرگتر و جوجه های ماده دارای سایز کوچکتر می باشند .

روش دیگر برای تعیین جنسیت :

تعیین جنسیت از طریق مخرج جوجه .

همین اول کار یک هشدار به شما می دهم . برای اجرای این روش بهتر است از یک فرد متخصص استفاده نمایید . با این حال اگر خودتان قصد انجام این کار را داشتید بهتر است به آرامی و با ملایمت به انجام آن بپردازید .

جوجه را به آهستگی در دست گرفته و فشار ملایمی به شکم آن وارد نمایید تا مدفوع از مخرج آن خارج شود . حالا با دقت به مخرج تمیز جوجه توجه نمایید . اگر دست اندازی دیده شد جوجه ها مذکر ولی اگر دست انداز نبود جوجه ها مونث است .

نکته : در بعضی گونه ها ، جوجه های مذکر و مونث هر دو دارای مهره هایی در مخرج شان هستند . در این موارد گونه های مذکر دارای مهره های گرد و گونه های مونث دارای مهره های تخت هستند .

روش دیگر برای تعیین جنسیت :

صبر کنید تا جوجه ها به سن ۶ هفتگی برسند .

اگر تا این مدت برای تعیین جنسیت جوجه صبر کنید ، احتمال موفقیت شما بیشتر می شود . تغییرات فیزکی مانند نحوه راه رفتن تفکیک جنسیت را راحت تر خواهد کرد . از طرف دیگر تغییرات در رفتار های جوجه نیز در این راستا بسیار مشخص و قابل تشخیص است . از تغییرات رفتاری می توان به واکنش وحشت زدگی مرغ اشاره کرد .

نکته : علاوه بر این اگر چند ماه صبر کنید گونه های نر شروع به بانگ زدن خواهند کرد .

اکثر جوجه ها تا زمانی که ۵ هفته ای نشده باشند نمی توانند تعیین جنسیت شوند. (اگر قبل از این از طریق مقعد تعیین جنسیت نشده باشند ).بنابراین من به شما پیشنهاد می کنم که فورا در مورد جنسیت آنها نگران نباشید. همینطور به یادداشته باشید که گاهی اوقات ظاهر می تواند فریب دهنده باشد. من شرایط زیادی را تجربه کرده ام که گزارش شده است که جنسیت طیور به جنسیت دیگری تبدیل شد است.

برای مثال ،ساسکس خالدار من ،رزی از طریق رای ۹ نفراز ۱۰ نفر به عنوان خروس شناخته و انتخاب شد. من مردم را به خاطر حدس اشتباهشان به عنوان خروس سرزنش نمیکنم چون شانه ی او برای مرغ بودن بزرگ و تقریبا صورتی بود. همچنین او ریاست طلب بود وتا حدودی شبیه یک خروس رفتار می کرد. من خودم شخصا از فکر اینکه آن یک خروس باشد می ترسیدم.

اما هنگامی که حدودا ۹ هفته ای شد همه نظرشان را تغییر دادند و به قطعیت گفتند که ان یک مرغ است و بعد شاهد تخم گذاری آن شدیم. تمام این گفته ها به این معنی است که در مورد جنسیت جوجه هایتان زود قضاوت نکنید و فقط منتظر باشید و ببینید که چگونه پیش می رود.

همزمان بااینکه خروس ها بزرگ می شوند و حتی در سنین پایین شان انها شانه های صورتی و ریش خواهند داشت. در هفته ی ششم شما به طور کلی می توانید جوجه های نر و ماده را بسته به نژادشان شروع به مرتب کردنشان بکنید.

جوجه نرهای شما شانه ها و ریش های بزرگتر و برجسته تری نسبت به جوجه ماده ها دارند ولی اگر باز هم یک جوجه ماده ای دیدید که شانه ی بزرگتر از حد نرمال داشت نگران نباشید . گاهی اوقات مرغ ها که بزرگ می شوند شانه ها رنگ پریده تر می شوند و سپس رشد می کنند تا زمانی که بالغ شوند.

یکی از جنبه های مفید برای تعیین جنسیت جوجه ها به وسیله ی ریش و شانه هایشان این است که شانه ی خروس ها زودتر از مرغ ها تبدیل به صورتی مایل به قرمز خواهد شد. شانه ی مرغ ها تا زمانی که آماده ی تخم گذاری نشده باشند به رنگ قرمز تبدیل نخواهد شد.

بنابراین اگر شانه و ریش مرغ ها زمانی که آن ها ۱۸ هفته ای یا بزرگتر شده باشند یک دفعه بزرگ و قرمز روشن شد نگران نباشید . آنها به سادگی در مرحله ی نهایی از بلوغ خود هستند.

(یک خروس سفید به همراه مرغ بالغ _ متوجه قرمزی برابر در شانه ی آنها باشید )

ادامه دارد …

Yeni yumurtadan çıkan tavuk civcivlerinin cinsiyet ayrımı biraz zor olmaktadır ve ayrım yapmak için biraz bilgiye ve deneyime ihtiyaç vardır.Yumurtadan yeni çıkan civcivler görünüm olarak neredeyse aynı olmaktadırlar ve bazen sadece renk olarak farklı olurlar. Bu yüzden cinsiyet ayrımı yapmak biraz zor olmaktadır.

Büyük tavuk yetiştiriciliğinde büyük ölçekli kuluçka makineleri kullanılmaktadır ve yüzlerce ve bazen binlerce yumurta aynı anda civcivlere dönüşür, bu firmalarda civcivlerin cinsiyet ayrımı önemli olmaktadır ve bu yüzden bu konuda uzman personelleri olmaktadır ve civcivlerin cinsiyet ayrımlarını yapmak ile görevli olmaktadırlar.

Zaten hobi amaçlı tavuk yetiştiriciliği yapanlar için cinsiyet meselesi pek önemli olmayabilir ve genel olarak hobi kuluçka makinesi yardımı ile en fazla 100 adet civciv çıkarırlar ve evlerinin bahçesinde beslerler. 

Bu makalede büyük tavuk yetiştiriciliği firmalarında cinsiyet ayrımı nasıl yapılır ve civcivlerin erkek veya dişi olduklarının nasıl anlaşıldığı konusunda önemli noktalar paylaşılmaktadır.

i.fb-icon-element.fontawesome-icon.fb-icon-element-1{ color: #ffffff; background-color: #dadcdc; border-color: rgba(51,51,51,0);}i.fb-icon-element.fontawesome-icon.fb-icon-element-1:hover { color: #ffffff; background-color: #dadcdc; border-color: rgba(51,51,51,0);}بازگشت به بالا

ارومیه – بزرگراه خاتم الانبیا – بعد از ورودی خیابان المهدی – ابتدای باند پایین – دفتر فروش وب سایت تخصصی دستگاه جوجه کشی دات نت

دفتر فروش :

۰۴۴۳۲۳۴۶۶۱۲

چطور بفهمیم جوجه مرغ است یا خروس

۰۴۴۳۲۳۴۱۷۹۶

۰۴۴۳۲۳۷۹۱۸۸

کارشناس فروش :

مهندس حنیفه    ۰۹۱۲۵۵۴۷۲۲۹

مهندس محمودی ۰۹۱۴۳۴۰۳۴۶۳

مهندس عرفان اسکندری : ۰۹۱۴۳۸۸۳۳۸۰

مهندس علیزاده    ۰۹۱۴۴۴۷۳۹۲۴

کارشناس فروش دستگاه جوجه کشی ۵۰۰۰ به بالا :

مهندس قصابی : ۰۹۱۲۶۳۴۲۲۶۲

رطوبت ساز و مهپاش

رطوبت سنج

دماسنج

بذر قارچ

راهنمای خرید دستگاه جوجه کشی

آموزش جوجه کشی

دستگاه جوجه کشی اسکندری

سایت چیکن هچ

قوانین و مقررات

پرورش مرغ محلی

پرورش کبک

پرورش کبوتر

پرورش اردک

پرورش قرقاول

پرورش بوقلمون

از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۰۸.۰۰ تا ۱۹:۰۰

۰۹۱۲۵۵۴۷۲۲۹

پیگیری سفارشات

پاسخ به سوالات

وب سایت تخصصی دستگاه جوجه کشی دات نت ، یکی از قدیمی ترین سایت های عرضه کننده ی انواع دستگاه جوجه کشی خانگی ، دستگاه جوجه کشی نیمه صنعتی ، دستگاه جوجه کشی صنعتی ، دستگاه جوجه کشی بلدرچین ، دستگاه جوجه کشی بوقلمون ، دستگاه جوجه کشی خارجی و … می باشد . همچنین در این سایت انواع لوازم دستگاه جوجه کشی شامل موتور دستگاه جوجه کشی ، کنترلر دستگاه جوجه کشی ، شانه جوجه کشی ، ترنر جوجه کشی و … همراه با لوازم مرغداری همچون آبخوری و دانخوری ، هیتر مرغداری ، بخاری گلخانه ، مهپاش ، قفس بلدرچین ، قفس کبک و … نیز در این سایت عرضه می شود .

مقالات مختلفی درمورد پرورش بلدرچین ، پرورش کبک ، پرورش بوقلمون ، پرورش قرقاول ، پرورش غاز و … در این سایت موجود می باشد که می تواند راهگشای شروع یک فعالیت اقتصادی موثر برای مشتاقان به پرورش طیور باشد .


مشاهده سبد‌ خرید
تسـویه حسـاب


نمایش برچسب‌ها

مشاهده قوانین
انجمن

عکس,بازیگران,مد و زیبایی,تعبیر خواب,سلامت

نوشته شده توسط

مدیر  

· در۲۶ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۱.

دانستن جنسیت جوجه شما، می­تواند به شما کمک کند تا یک موقعیت زندگی بهتر و رو به جلو برای آنها فراهم کنید. اگرچه این روند تعیین جنسیت ساده نبوده و نیاز به بررسی تعدادی نشانه یا سرنخ دارد. بعد از برداشت جوجه­ ها، الگوی قرارگیری پر آنها را برای دیدن تفاوت­های رنگی مشخص  بررسی کنید. پس از چند هفته، ببینید آیا برخی از جوجه ها به طرز قابل توجهی بزرگتر و پرتکاپو تر از دیگران ظاهر می­شوند یا خیر. اگر قادر هستید که جنسیت بیش از 50 درصد از جوجه­های خود را شناسایی کنید پس تلاش های خود را موفقیت آمیز بدانید.

روش اول: بررسی جوجه ­هایی که به تازگی برداشت شده­اند.

به پرهای روی بال آنها نگاه کنید.

چطور بفهمیم جوجه مرغ است یا خروس

 وقتی پایین بدن جوجه پوشانده شده است انتهای بال آن یک حاشیه ضعیف از پر خواهد داشت. برای مشاهده این پرها، جوجه را با یک دست، محکم بگیرید. از دست دیگر خود برای بیرون کشیدن بال استفاده کنید به گونه­ای که پرها تا حدودی از هم جدا و قابل رویت باشند. جوجه نر (خروس) پرهایی با طول تقریبا یکسان خواهد داشت. اما جوجه ماده(مرغ) دارای پرهایی با دو طول متفاوت خواهد بود. شما می­توانید برای بدست آوردن نتایج دقیق تر، انجام این آزمایش تعیین جنسیت را ،1 تا 2 روز بعد از برداشت جوجه انجام دهید. اگر این کار را به زمان دیرتری موکول کنید رشد بالها بیشتر شده و برای تشخیص مناسب نخواهد بود

به رنگ سر آنها توجه کنید.

بدن یک جوجه تا زمانی که به سن 6 هفتگی برسد با بال های پردار، نرم و کوچک پوشیده شده است. جوجه­ های نر معمولا دارای سرهایی با رنگ روشن هستند در حالی که ماده ها اغلب سرهای قهوه ای تیره دارند. اگر یک ماده، لکه ها یا نوارهای رو به پایین داشته باشد، معمولا قهوه ای یا سیاه خواهد بود. در مقابل این نشانه ها برای جنس نر عموما سفید یا زرد است

 به عنوان مثال ، جوجه­ های نژاد “Rhode Island Red” یا “New Hampshire” تقریباً رنگ آمیزی طلایی دارند. همچنین ستاره ­های سرخ(Red Stars) یک نژاد وابسته به جنس هستند، بنابراین نر و ماده دارای رنگ­های مختلفی هستند. نرها رنگ طلایی مایل به زرد به خود می­گیرند ، در حالی که رنگ ماده­ها طلایی مایل به قرمز است. در برخی شرایط نیز می توانید جنسیت جوجه یک روزه را با استفاده از مشاهده رنگ پرها حدس بزنید. برخی نژادها الگوهای کم نظیر جنسیتی دارند. به عنوان مثال، جوجه ­های نر نژاد Barred Plymouth Rocks”” دارای لکه­ های زرد روی سرشان هستند.

به جثه آنها توجه کنید.

در حدود سن 3 تا 4 هفته ­ای، باید بتوانید تفاوت جوجه ­های نر و ماده را براساس اندازه بدنشان تشخیص دهید. جوجه ­های نر معمولاً دارای بدن و سر بزرگتر خواهند بود و جوجه ­های ماده کمی ریز تر ظاهر می­شوند(تصویر3)

بررسی دریچه مقعدی

هشدار: بهتر است برای انجام این روش از یک متخصص کمک بگیرید. با این حال اگر خودتان تصمیم به انجام این کار گرفتید حتما با جوجه ­ها با ملایمت برخورد کنید. جوجه را در دست خود نگه داشته و فشار کمی به ناحیه شکمی وارد کنید تا مدفوع از بدن جوجه خارج شود. به دریچه مقعد واضح و روشن نگاه کنید. اگر برآمدگی دیدید، احتمالاً جوجه نر است اما اگر هیچ برآمدگی مشاهده نکردید جوجه ماده است. در بعضی از نژادها، هر دو جنس نر و ماده دارای یک سری از برآمدگی­های مهره مانند در دریچه مقعد خواهند بود. در این موارد، خروس­ها مهره ­های گرد دارند در حالی که در مرغ­ها این مهره ها صاف و بدون برآمدگی هستند.

تا زمانی که جوجه ها به سن 6 هفتگی می­رسند صبر کنید.

اگر شما می­خواهید این مدت طولانی صبر کنید تا جنسیت را تعیین کنید، شانس موفقیت شما کمی افزایش می­یابد. مشاهده تغییرات جسمی مانند رشد و نمو در راه رفتن آسانتر و تغییرات رفتاری، مانند پاسخ به محیط نیز واضح تر و سازگارتر خواهد بود(تصویر5). علاوه بر این، اگر چند ماه صبر کنید، احتمالاً نرها شروع به خواندن می­کنند.

روش دوم: بررسی جوجه ها و مرغ های قدیمی مسن تر

رشد تاج را در طی 6 هفته کنترل کنید

در این مرحله، تاج شانه ­ای روی سر در جوجه ­های نر کاملاً در حال رشد بوده و اضافات گوشتی در نواحی  صورت قابل مشاهده هستند. شما متوجه برآمدگی­هایی می­شوید که به طور مستقیم از بالای سر امتداد دارند. پوست تاج نیز قرمز خواهد شد. در مقابل، پوست صورت مرغ ماده زرد و بدن برجستگی خواهد بود.

 اگر مرغ بین 8 تا 10 هفته سن دارد ، پرهای ناحیه کمری را بررسی کنید

جوجه را محکم در دست خود نگه دارید و به محل تلاقی پرهای ناحیه کمری و دم توجه کنید. متوجه خواهید شد که جوجه های نر در این ناحیه دارای پرهای تیز هستند، در حالی که پرهای ماده ­ها گردتر و نرم­تر به نظر می رسند.

 خلق و خوی جوجه ­ها را در نظر بگیرید.

همانطور که معاشرت جوجه­ ها با هم را در نظر می­گیرید به این مورد توجه کنید که کدام یک از جوجه­ ها به سلطه­ گر بودن تمایل دارد و کدام یک بیشتر مطیع یا تحت سلطه هستند. جوجه ­های نر کم­تر ترسو بوده و به احتمال زیاد هم نوعان خود را مورد خشونت قرار می­دهند. جوجه­ های ماده به راحتی از صداهای بلند وحشت زده شده و در پاسخ بی حرکت می­مانند. راه دیگر مشاهده پاسخ جنگ یا گریز است. به این صورت که در حالی که دست­های خود را بر هم می­زنید به جوجه ­ها نزدیک شوید. در این موقعیت جوجه ­های نر نواهای هشدار دهنده صادر خواهند کرد و جوجه های ماده  معمولا سکوت می­کنند.

به بافت زیر گلو(غبغب) توجه کنید.

این پوست شل و حلق آویز در زیر ناحیه منقار جوجه قرار گرفته که هرچه جوجه بالغ تر می­شود رشد این ناحیه نیز افزایش خواهد یافت. با این حال این ناحیه در جوجه نر پر رنگ­تر و یا درخشان­تر و با رنگ قرمز ظاهر خواهد شد در حالی که در جوجه ماده به رنگ زرد، سفید یا خاکستری باقی خواهد ماند.

اگر جوجه­ های بزرگتر را بررسی می­کنید تخم­گذاری را در نظر بگیرید.

اگر جوجه شما تخم می­گذارد، به وضوح یک مرغ بالغ (ماده) است. این امر می­تواند در بازه زمانی از سن 12 تا 30 هفته رخ دهد. یک خروس (نر) نمی­تواند تخم بگذارد، اما ممکن است در همان بازه زمانی مشابه با صدای بلند شروع به خواندن کند.

روش سوم: ارزیابی سایر گزینه های جنسیتی

 برای اهداف تجاری از طیف سنجی لیزر استفاده کنید. این روش جدید شامل همان عکس برداری در آزمایشگاه است. یک پرتو لیزری کوچک به داخل تخمی که 3 روز از دوره نهفتگی را گذرانده هدایت می­شود. بدین صورت تکنسین ها از محتویات DNA تخم مرغ برای تعیین جنسیت جوجه­ های آینده استفاده می­کنند.

از پیوند های جنسیتی در جوجه ­ها استفاده کنید.

در این قسمت منظور ما جوجه ­هایی هستند که برای نمایش الگوی رنگی جنسیتی در جوجه کشی پرورش داده می­شوند. به این معنی که شما قادر خواهید بود جنسیت جوجه­ها را تقریباً بلافاصله و با دقت بالایی تشخیص بدهید. به عنوان مثال، ستاره ­های سرخ یک نژاد دارای پیوند جنسیتی هستند. به این صورت که رنگ نرها طلایی زرد بوده و ماده­ها طلایی مایل به قرمز هستند.

یک متخصص حرفه ای را استخدام کنید.

از متصدی مزرعه و یا سایر مرغداران برای یافتن فرد متخصصی که در زمینه تشخیص جنسیت جوجه­ ها ماهر باشد کمک بخواهید. این افراد حرفه ­ای بوده و کار تعیین جنسیت جوجه ­ها را از مکانی به مکانی دیگر با دقت بالا انجام می­دهند. آنها معمولا در قبال خدمتی که برای تعیین جنسیت جوجه ­ها انجام می­دهند مبلغی را دریافت خواهند کرد.

به شکل و فرم تخم ها اعتماد نکنید.

 برخی از نظرهای قدیمی بر این است که تخمی که جوجه ­ی نر دارد فرمی تیز و  تخم ماده فرمی گرد خواهد داشت و فقط با نگاه کردن به شکل تخم مرغ می­توان جنسیت جوجه را تشخیص داد. با این حال، این روش با گذشت زمان بی اعتبار بوده و در حد حدس و گمان باقی مانده است.

روشی را با دقت بالای 50 درصد انتخاب کنید

اگر هر بار که جوجه را انتخاب می کنید، جنسیت را حدس می زنید در نهایت نیمی از زمان را درست پیش رفته اید. . به همین دلیل، اگر می خواهید یک روش موفقیت آمیز را انتخاب کنید، باید شانس صحت آن بیش از 50٪ باشد. روش­ها، حدس ­ها و نتایج نهایی را  را بررسی کنید تا ببینید چه چیزی برای شما بهتر است.

منبع : wikihow

ترجمه : توپ تاپ

اس ام اس و عکس نوشته

متن اسفند ماهی که باشی
چطور بفهمیم جوجه مرغ است یا خروس

۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۲

اس ام اس و عکس نوشته

متن برای تولد پسرم فروردین ماهی

۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۲

اس ام اس و عکس نوشته

متن فروردین ماهی که باشی

۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۳

متفرقه

اسم های شیک و خاص برای گروه دخترانه در واتساپ (2)

۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۷

اس ام اس و عکس نوشته

دلنوشته تولدم مبارک فروردین ماهی

۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۰

اس ام اس و عکس نوشته

دلنوشته تولدم مبارک اسفند ماهی

۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۶

اس ام اس و عکس نوشته

متن روز دختر مبارک از طرف دوست

۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۱

اس ام اس و عکس نوشته

متن زيبا در مورد همسفر خوب

۰۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۵۳

اس ام اس و عکس نوشته

نمونه متن مجری گری ولادت امام رضا

۰۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۴۸

اس ام اس و عکس نوشته

متن هفتمین روز درگذشت خاله

۰۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۷

اس ام اس و عکس نوشته

متن دلبرانه برای دخترم + عکس نوشته

۰۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۲۱

اس ام اس و عکس نوشته

آلبوم عکس نوشته مادر دختری برای پروفایل

۰۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۱

اس ام اس و عکس نوشته

متن دلبرانه برای رفیق

۰۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۲

اس ام اس و عکس نوشته

متن دلبرانه برای روز دختر

۰۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۱۰

اس ام اس و عکس نوشته

عکس نوشته های زیبای خدایا شکرت برای پروفایل و استوری (2)

۰۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۴

اس ام اس و عکس نوشته

عکس خانه خدا آلبوم تصاویر + متن

۰۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۱۷

اس ام اس و عکس نوشته

متن و عکس نوشته های زیبا درباره رهبر

۰۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۷

دانلود عکس

عکس نوشته های زیبا بین الحرمین

۰۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۳

دانلود عکس

عکس پرچم ایران برای پروفایل

۰۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۰۴

دانلود عکس

زیباترین و خوشگل ترین عکسها برای پروفایل

۰۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۱

اس ام اس و عکس نوشته

متن دلبرانه برای پسرم

۰۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۳۰

اس ام اس و عکس نوشته

جملات زیبا در مورد طبیعت و عشق

۰۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۷

اس ام اس و عکس نوشته

متن در مورد مادر سختی کشیده

۰۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۵۷

اس ام اس و عکس نوشته

متن در مورد زمین خوردن و بلند شدن

۰۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۱۰

دانلود عکس

عکس حرف انگلیسی P

۰۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۴۴

دانلود عکس

عکس حرف انگلیسی S (آلبوم تصاویر)

۰۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۵۲

دانلود عکس

عکس حرف انگلیسی t

۰۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۰

دانلود عکس

عکس حرف انگلیسی R

۰۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۹

دانلود عکس

عکس پروفایل حرم امام حسین

۰۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۷

دانلود عکس

آلبوم عکس لوگو بارسلونا

۰۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۵

اس ام اس و عکس نوشته

آلبوم عکس نوشته مادر دختری برای پروفایل

۰۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۱

اس ام اس و عکس نوشته

متن و عکس نوشته های زیبا درباره رهبر

۰۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۷

دانلود عکس

عکس حرف انگلیسی S (آلبوم تصاویر)

۰۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۵۲

دانلود عکس

زیباترین و خوشگل ترین عکسها برای پروفایل

۰۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۱

دانلود عکس

عکس حرف انگلیسی R

۰۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۹

اس ام اس و عکس نوشته

عکس خانه خدا آلبوم تصاویر + متن

۰۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۱۷

دانلود عکس

آلبوم عکس لوگو بارسلونا

۰۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۵

دانلود عکس

عکس حرف انگلیسی P

۰۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۴۴

دانلود عکس

عکس پروفایل حرم امام حسین

۰۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۷

دانلود عکس

عکس حرف انگلیسی t

۰۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۰

دانلود عکس

عکس نوشته های زیبا بین الحرمین

۰۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۳

اس ام اس و عکس نوشته

متن زيبا در مورد همسفر خوب

۰۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۵۳

دانلود عکس

عکس پرچم ایران برای پروفایل

۰۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۰۴

اس ام اس و عکس نوشته

متن دلبرانه برای پسرم

۰۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۳۰

اس ام اس و عکس نوشته

متن در مورد زمین خوردن و بلند شدن

۰۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۱۰

اس ام اس و عکس نوشته

متن در مورد مادر سختی کشیده

۰۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۵۷

اس ام اس و عکس نوشته

جملات زیبا در مورد طبیعت و عشق

۰۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۷

اس ام اس و عکس نوشته

عکس نوشته های زیبای خدایا شکرت برای پروفایل و استوری (2)

۰۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۴

اس ام اس و عکس نوشته

متن دلبرانه برای رفیق

۰۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۲

اس ام اس و عکس نوشته

متن دلبرانه برای دخترم + عکس نوشته

۰۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۲۱

اس ام اس و عکس نوشته

متن دلبرانه برای روز دختر

۰۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۱۰

متفرقه

اسم های شیک و خاص برای گروه دخترانه در واتساپ (2)

۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۷

اس ام اس و عکس نوشته

نمونه متن مجری گری ولادت امام رضا

۰۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۴۸

اس ام اس و عکس نوشته

دلنوشته تولدم مبارک اسفند ماهی

۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۶

اس ام اس و عکس نوشته

متن هفتمین روز درگذشت خاله

۰۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۷

اس ام اس و عکس نوشته

متن روز دختر مبارک از طرف دوست

۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۱

اس ام اس و عکس نوشته

دلنوشته تولدم مبارک فروردین ماهی

۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۰

اس ام اس و عکس نوشته

متن اسفند ماهی که باشی

۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۲

اس ام اس و عکس نوشته

متن برای تولد پسرم فروردین ماهی

۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۲

اس ام اس و عکس نوشته

متن فروردین ماهی که باشی

۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۳

بیشتر

اس ام اس و عکس نوشته

متن اسفند ماهی که باشی

۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۲

اس ام اس و عکس نوشته

متن برای تولد پسرم فروردین ماهی

۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۲

اس ام اس و عکس نوشته

متن فروردین ماهی که باشی

۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۳

اس ام اس و عکس نوشته

دلنوشته تولدم مبارک فروردین ماهی

۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۰

اس ام اس و عکس نوشته

دلنوشته تولدم مبارک اسفند ماهی

۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۶

اس ام اس و عکس نوشته

متن روز دختر مبارک از طرف دوست

۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۱

اس ام اس و عکس نوشته

متن زيبا در مورد همسفر خوب

۰۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۵۳

اس ام اس و عکس نوشته

نمونه متن مجری گری ولادت امام رضا

۰۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۴۸

اس ام اس و عکس نوشته

متن هفتمین روز درگذشت خاله

۰۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۷

اس ام اس و عکس نوشته

متن دلبرانه برای دخترم + عکس نوشته

۰۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۲۱

اس ام اس و عکس نوشته

آلبوم عکس نوشته مادر دختری برای پروفایل

۰۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۱

اس ام اس و عکس نوشته

متن دلبرانه برای رفیق

۰۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۲

اس ام اس و عکس نوشته

متن دلبرانه برای روز دختر

۰۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۱۰

اس ام اس و عکس نوشته

عکس نوشته های زیبای خدایا شکرت برای پروفایل و استوری (2)

۰۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۴

اس ام اس و عکس نوشته

عکس خانه خدا آلبوم تصاویر + متن

۰۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۱۷

اس ام اس و عکس نوشته

متن و عکس نوشته های زیبا درباره رهبر

۰۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۷

اس ام اس و عکس نوشته

متن دلبرانه برای پسرم

۰۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۳۰

اس ام اس و عکس نوشته

جملات زیبا در مورد طبیعت و عشق

۰۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۷


طراحی قالب از PressCustomizr.

تلفن:
۰۲۱-۶۶۵۷۳۲۳۸-۴۴


۶۶۴۲۰۹۸۸ ۶۶۴۲۰۳۶۶

ایمیل:
info@ITPNews.com

شماره وایبری:
۰۹۲۱۱۲۸۱۸۸۰

کانال تلگرامی:
https://telegram.me/itp_itpnews

چطور بفهمیم جوجه مرغ است یا خروس

پیامک:
۳۰۰۰۷۳۳۱

Some text in the modal.

تلفن:
۰۲۱-۶۶۵۷۳۲۳۸-۴۴


۶۶۴۲۰۹۸۸ ۶۶۴۲۰۳۶۶

ایمیل:
info@ITPNews.com

شماره وایبری:
۰۹۲۱۱۲۸۱۸۸۰

کانال تلگرامی:
https://telegram.me/itp_itpnews

پیامک:
۳۰۰۰۷۳۳۱

جهت دریافت خبرنامه های ما، ایمیل خود را وارد نمایید

مرغ و خروسهای کم‌سن را جوجه(Chick) می‌نامند و با بالارفتن سن آنها به جوجه‌های نر (کمتر از یکسالگی) جوجه خروس (Cockeral) و خروس(COCK)  و به جوجه‌های ماده (کمتر از یکسالگی) جوجه مرغ( pullet)  و مرغ (hen)گفته میشود.
بسته به نژاد مرغ و خروسی که پرورش داده میشود سن مناسب جهت اطلاق مرغ به جوجه‌ مرغ و خروس به جوجه ‌خروس متفاوت است، این سن در طیوری که دارای نژاد خالصی می‌باشند سن مشخصی دارد.
معمولاً به جوجه‌ها تا قبل از یکسالگی یا جوجه‌ خروس اطلاق میگردد یا جوجه‌‌مرغ و بعد از یکسالگی مبدل به خروس و مرغ می‌شوند اما درتجارت صنایع طیور یک جوجه مرغ را بعد از تولید اولین تخم مرغش در حدود سن ۵ ماهگی مرغ می‌نامند و جوجه نر را بعد از بلوغ جنسیش که در حدود سن ۵ ماهگی می‌باشد خروس میگویند.
تفاوتهای قابل ملاحظه‌ در صفات ثانویه‌ جنسی بین جوجه‌های نر و ماده سبب ایجاد دو شکل مختلف در جنس نر و ماده میشود.

تفاوتهای مشخص بین خروس و مرغ عبارتند از:  بدن، تاج و ریش خروس بزرگتر از مرغ است.
در پرنده‌‌های تک‌ تاجی، تاج حیوان نر متورمتر و قائمتر است نسبت به جنس ماده که ممکنه به سمتی خم شده باشد.
سیخک خروس بلندتر از مرغ می‌باشد.
بانگ خروس با مرغ فرق دارد.
پرهای خروس نسبت به مرغ دارای رنگهای متعددی بوده و رنگ پرهای زینتی خروس تنوع بیشتری دارد.
پرهای ناحیة پشت‌ و ران خروس نسبت به مرغ بلندتر و نوک‌تیزتر می‌‌باشد.
در دم مرغ پراصلی وجود دارد اما در خروس علاوه براین پرها، در ناحیه عقب بدن (پشت و ران) نیز پر اصلی وجود دارد.
در تفاوتهای فوق‌الذکر استثنائی هم وجود دارد مثلاً در نژادهای پرمرغی، خروسها دارای پر مرغ گونه هستند علت این امر موتاسیونی است که در یکی از ژنهای این دو نژاد ایجاد شد و سبب تولید بیش از اندازه آروماتاز۱ (Aromatase) در چندین بافت از جمله فولیکول پرها می‌شود.
زیرا آروماتازآنزیمی است جهت تبدیل آندروژن به استروژن و لذا در فولیکول پر خروسهای نژاد پرمرغی هورمون استروژن تولید شده بیشتری وجود دارد با توجه به اینکه وجود استروژن در فولیکول‌های مرغ سبب تغییر شکل و تولید پردر گردن و دم مرغ میشود و مقدار زیاد استروژن در فولیکول پرهای خروس سبب رشد آنها آنچنانکه در مرغ وجود دارد می‌شود.
همچنین اخته کردن خروسهای این دو نژاد بعلت از بین رفتن منشاء آندروژنی در فولیکول پرها که به استروژن تبدیل میشود مجدداً در خروسها شاهد تولید پرهای مرغ گونه میباشیم.

ژنوتیپ یا فنوتیپ
ایجاد جنس نرو ماده در پرندگان توسط وجود یا عدم وجود کروموزومWW  که شبیه کروموزومY در انسان می‌باشد کنترل میشود. پرندگان نر از نظر ژنتیکی هموزیگوت ZZ و پرندگان ماده هتروزیگوت می‌باشدZW ، درست برعکس پستانداران که در آنها نرهتروزیگوت XY و ماده‌ها هموزیگوت    XXمیباشند.

بعد از چند روز که از لقاح تخمک بگذرد چنانچه جنین ماده باشد در تخمدان چپ (غدة تناسلی ابتدائی) و مقدار زیادی از سلولهای تمایز یافتة ابتدائی(primordiad germ cells) دیده میشود.
در روز دهم جوجه‌کشی غدد جنسی به مقدار کافی تمایز یافته‌اند و لذا میشود جنسیت را بوسیله کالبد شکافی تشخیص داد. در تمام طول مدت رشد جنین به هیچ طریق نمی‌شود از روی مشخصات خارجی تخم‌مرغ جنسیت جوجه را مشخص کرد حتی در هنگام از تخم بیرون آمدن جوجه‌ها (تفریخ) وزن جوجه مرغ با وزن جوجه خروس یکسان است و در آن هنگام فقط در واریته‌هایی با ژنتیک خاص میتوان از روی رنگ پرهایشان جنسیت جوجه‌ها را تعیین کرد در غیر اینصورت در زمان تفریخ جوجه نر و ماده هیچگونه مشخصات ثانویه جنسی از خود نشان نمی‌دهند.
بروز صفات ثانویه جنسی پرندگان بالغ در اثر ترشحات هورمون از بیضه و تخمدان می‌باشد و افزایش صفات ثانویه جنسی در اثر ژنهای جنسی است که فتوتیپ آن جنسی را تجلی میدهد و به تولید آندروژن و استروژن مربوط میشود.
در خروسها آندروژن مسئول تحریک رشد تاج و ریش و صوت خاص خروس می‌شود همچنین رشد سیخک مرغ و خروس به ترشحات بیضه‌ای و تخمدانی بستگی دارد و در پرندگان رشد سیخک توسط ژن جنسی کنترل میشود.
استروژن موجود در فولیکول پرمرغ، مرغ‌گونه بودن پر از لحاظ رنگ پروبال و فرم لبه گرد پر در گردن و دم کنترل می‌کند.
در نژادهائی که در آنها مرغ و خروس از نظر رنگ پروبال دارای دو شکل متفاوت از هم می‌باشند هورمون استروژن باعث کاهش رنگدانه در پرهای بعضی از اندام میشود.

این وب سایت توسط متخصصین ژنتیک و اصلاح نژاد ایرانی با هدف اطلاع رسانی و ارائه مقالات تخصصی در زمینه معرفی، پرورش و نگهداری و اصلاح نژاد لاری طراحی شده است. تا سهمی در توسعه این صنعت نوظهور و منحصر بفرد داشته باشد.چطور بفهمیم جوجه مرغ است یا خروس

طراحی و توسعه
بنردیزاین

فهمیدن جنسیت جوجه به شما کمک می­کند که جای مناسبی برای آنها فراهم کنید. همانطور که می­دانید تشخیص جنسیت جوجه کار بسیار دشواری است و شاید در باور عموم تقریبا غیر ممکن باشد. اما ما در وان هوا قصد داریم تمام غیر ممکن­های ذهن مردم که ناشی از کمی اطلاعات است را از بین ببریم. هم اکنون با معرفی چندین روش به راحتی به راه های تشخیص جنسیت جوجه پی می بریم.

فهرست بندی این مقاله

1به پرهای بال جوجه بنگرید. هنگامی که به پایین بال­های جوجه نگاه میکنید متوجه میشوید که در ماده دارای پرهای روشن است. برای اینکار با یک دست جوجه را بگیرید و با دست دیگر بال­ها را بگیرید و تا انتهای بال پیش بیاید. جوجه نر مثل خروس یک پره بال دارد و جوجه ماده ( مرغ ) شامل دو طول متنوع است.

چطور بفهمیم جوجه مرغ است یا خروس

2به پرهای آنان نگاه کنید، جوجه ها پس از ۶ هفته دارای پرهای نرم لطیف و کوچک هستند. جوجه های نر معمولا سرهایی با رنگ روشن هستند. در حالی که جوجه ماده دارایی با رنگ های قهوه ایی هستند. لکه های نر سفید یا زرد، در حالی که لکه های ماده قهوه ای یا سیاه می باشند.

3به سایز آنها توجه کنید. بعد از سه الی چهار هفته شما باید بتوانید فرق بین جوجه نر و جوجه ماده را از سایز آنها متوجه بشوید. جوجه نر دارای بدن و سر بزرگ است. این در حالیست که ماده ها جثه ریزتری دارند.

4صبر کنید تا شش هفتگی جوجه فرا برسد. وقتی که شما تا ۶ هفته صبر کنید براحتی می توان جنسیت جوجه را تشخیص دهید.

1استفاده از طیف سنج لیزری که از جمله جدیدترین روش تشخیص جنسیت جوجه است که از طریق DNA شناسایی میشود. و آزمایشگاه ها این امکان را دارند.

2گرفتن یک متخصص: دامپزشکی های گوناگون در سراسر ایران وجود دارد که می توانند به شما در تشخیص جنسیت جوجه کمک کنند.

3شکل تخم مرغ : این یک حرف کاملا اشتباه است و از قدیم بوده است که تخم مرغ ماده از نر گردتر است.

البته روشهای بالا نیازمند دقت بسیار است. ولیکن همانطور که مستحضرید وجود تجربه نیز بسیار مفید و کارگشا است. روش های مذکور درین بخش همراه با چاشنی تمرین و پافشاری ، فهمیدن جنسیت جوجه ها را برایتان از آب خوردن هم راحت­تر می کند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

منم ندارم…

سلام پاور کامپیوتر من آسیب دید. یک پاور نو روی کامپیوتر نصب…

درسته مهراب تسکین روح و روانمه…

سلام خسته باشید میخواستم بدونم مادر برد asus z490-p از قابلی…

من موندم این همه روانشناس بیکار تا الن کجا بودن…

منم ندارم…

سلام پاور کامپیوتر من آسیب دید. یک پاور نو روی کامپیوتر نصب…

درسته مهراب تسکین روح و روانمه…

سلام خسته باشید میخواستم بدونم مادر برد asus z490-p از قابلی…

من موندم این همه روانشناس بیکار تا الن کجا بودن…


Downloads-icon


چگونه یک صفحه از pdf را حذف کنیمDownloads-icon


pdf (6)Downloads-icon

چطور بفهمیم جوجه مرغ است یا خروس
چطور بفهمیم جوجه مرغ است یا خروس
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *