چگونه ذهنی سریع داشته باشیم

 
helpkade
چگونه ذهنی سریع داشته باشیم
چگونه ذهنی سریع داشته باشیم

داشتن ذهن قوی و قدرتمند برای موفقیت در هر کاری لازم است پس با شناخت موانع رسیدن به این مهم هرکسی می تواند به بهترین نحو از قدرت ذهنی خود در کار و زندگی استفاده کند.

هنگامی که شما در حال کاهش وزن،کار کردن، یادگیری یک حرفه و غیره هستید باید ذهنتان آماده باشد تا بتوانید از آن به نحو احسنت استفاده کنید بدون ذهنیت مناسب به راحتی تمرکز خودتان را از دست می دهید و کارهایی را که باید انجام دهید را نمی توانید خوب انجام دهید.

در این بخش از نمناک ما پنج عادت نامناسب را به شما معرفی خواهیم کرد که به شما در داشتن ذهن قوی کمک خواهد کرد.

اگر می خواهید ذهن آماده داشته باشید پیشنهاد می کنیم که مقایسه کنید این برای زمانی است که شما به اطرافتان نگاه می کنید و می اندیشید که دیگری از شما ثروتمندتر، لاغرتر، با استعدادتر و موفق تر از شماست که از این موضوع می توانید به عنوان هدف استفاده کنید که در نهایت امر شما هم موفق می شوید و هم ذهن فعال تری خواهید داشت.

چگونه ذهنی سریع داشته باشیم

مشکل این است که شما ذهنتان را با چیزهایی که مهم نیستند پر کرده اید که این کار شما منجر به استرس اضافی و ترس و اشتباه خواهد شد و در آینده باعث بروز برخی مشکلات می شود؛ کلمات و کاربرد آنها مهم هستند برای اینکه موفق باشید و حافظه خوبی داشته باشید باید از چیزهایی پیش پاافتاده بگذرید تا بتوانید موفق شوید. توجه خود را روی مطالب مهم و چیزهایی که باعث پیشرفت شما می شوند را صرف کنید

با این حال که هر کسی می توانند نظرات خود را به اشتراک بگذارد این به این معنا نیست که شما باید به حرف هر شخصی گوش کنید بعضی از افراد ممکن است که با حرف های شان شما را از هدف تان منع سازند.

لازم نیست که در مورد این اشخاص بی ادبی کنید بلکه شما میتوانید از اشخاصی که میتوانند شما را به بهترین نحو راهنمایی کنند، راهنمایی بگیرید. اگر دیدید که شخصی حرفهای ناامید کننده میزند برای اینکه جواب او را ندهید یک لبخند مودبانه بزنید و از او تشکر کنید و سپس آن مجلس را ترک کنید

شما احتمالاً باهوش هستید و دارای مدارک عالی هستید و شما می توانید دستاوردهای بزرگی در زندگی خود کسب کنید اگر باور داشته باشید که خودتان به تنهایی می توانید هر کاری را انجام دهید زودتر موفق می شوید و برای موفق شدن خودتان به هیچ کس احتیاج نخواهید داشت ؛ تنها عامل مهم در موفقیت شما این است که شما خودتان را باور داشته باشید که از پس هر کاری می توانید بر بیایید.

به طور معمول هر کسی به مسافرت میرود اما مسافرت چیزی نیست که باعث بهبود یافتن سطح ذهن ما شود بهتر است به جای مسافرت های طولانی کارهایی برای رسیدن به هدفتان انجام دهید که در غالب سفرهای کوتاه شما را ر تقویت ذهنتان یاری کند.

مطالعه شریف بیش از 10 سال است جدیدترین آموزش ها در کلاس جهانی را به شکل کاملا بومی، کاربردی با متد فانتوم در اختیار علاقه مندان قرار میدهد.

راهنمای خرید از مطالعه شریف

پرفروش ترین محصولات

چگونه ذهنی سریع داشته باشیم

تهران، درب شمالی دانشگاه صنعتی شریف،خ قاسمی، تقاطع بلوار اکبری، پلاک 30 طبقه 3

021-66064000

021-40663100

info [at] motalesharif [dot] com

ما را دنبال کنید …

بهترین تمرینات ذهنی برای تقویت مغز

مزایای ورزش فقط به بدن ختم نمی شود و همان قدری که ورزش می تواند برای بدن مفید و موثر باشد، تمرین‌ های ذهنی هم تاثیرگذارند و مهم است که برای تقویت مغز از این تمرین ها غافل نشویم.

شاید تعجب کنید، اما انجام چند تمرین کوتاه برای مغز، می تواند تغییرات تاثیرگذاری در زندگی شما ایجاد کند. در این مطلب از مجله آلامتو به 12 تمرین ذهنی مفید که می توانید برای تقویت مغزتان از آن استفاده کنید، می پردازیم، لطفا با ما همراه باشید.

همه ما می دانیم که آمادگی جسمانی باعث افزایش استقامت و افزایش قدرت عضلانی ما می شود. اما می خواهیم بدانیم که انجام تمرینات ذهنی چه تاثیراتی بر روی مغز دارد.

تحقیقات نشان می دهد که آموزش ها و تمرینات شناختی دارای مزایای کوتاه مدت و بلند مدت هستند، از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

چگونه ذهنی سریع داشته باشیم

پس از هشت هفته تمرین شناختی توسط 19 دانشجو، هیپوکامپ مغز آن ها بزرگتر و فعال تر از همسالان آن ها بود. هیپوکامپ قسمتی از مغز است که با یادگیری و حافظه در ارتباط است.

تسلط بر وظایف جدید، یادگیری را سریع تر کرده و شامل سطوح استرس کمتری است. حافظه قوی می‌تواند اطلاعات را با تلاش کمتری برای ذهن فرا بخواند.

یادگیری سریع و به یاد آوردن جزئیات کلیدی می تواند به عملکرد بهتر منجر شود. یک ذهن قوی می تواند باعث شود که فرد مهارت های نرم (soft skills) مانند توجه به جزئیات را کسب کند و این همان چیزی است که یک کارفرما برای استخدام شخص می خواهد.

با بالا رفتن سن، قطعا با مشکلاتی نظیر کاهش شناختی روبرو خواهیم بود. مطالعه‌ای که توسط مجله انجمن علمی سالمندان آمریکا منتشر شده است نشان داد که 10 جلسه یک ساعته تمرین و آموزش ذهنی و شناختی باعث افزایش سرعت پردازش اطلاعات در بزرگسالان سنین 65 تا 94 سال شده است.

چیزی که در مورد تمرینات ذهنی مهم است، این است که یک آموزش یا تمرین ذهنی پایدار بودن، باید آسان و سرگرم کننده باشد.

12 تمرین ذهنی سرگرم کننده برای مغز

برای انجام تمرینات سرگرم کننده نیازی به باشگاه رفتن نیست و می توانید در خانه تمرینات ذکر شده در قسمت پایین را انجام دهید. برای تمرین روزانه مغز می توانید فعالیت های زیر را با هم ترکیب کرده و مطابقت دهید:

یکی از ساده ‌ترین و آسان ‌ترین راه ‌ها برای درگیر کردن مغزتان، پیدا کردن راه حلی برای چالشی که با آن روبرو هستید. اگر در ایده پردازی انفرادی توانا نیستید، از یک شریک بخواهید که به شما ملحق شود.

هنگامی که من در تلاش هستم تا موضوعاتی را برای نوشتن مطالبم مطرح کنم، از سردبیرانم می خواهم که ایده های خود را این مورد مطرح کنند. دوستان یا همکاران، معمولا از کمک کردن خواشحال خواهند شد.

می خواهید بگویید که رقصیدن بیشتر از اینکه یک تمرین ذهنی باشد، یک حرکت فیزیکی است؟ بله درست است، اما به یاد داشته باشید که هماهنگی و تناسب لازم برای تمرین مغز مفید و بسیار تاثیرگذار است. به علاوه، رقص بسیار هم سرگرم کننده است.

مطالعات نشان می دهد که رقص باعث افزایش مهارت های شناختی چندگانه می شود. برنامه ریزی، به خاطر سپردن، سازماندهی و خلاقیت همه مهارت هایی هستند که می توانند از این طریق سود ببرند.

یادگیری یک زبان جدید به زمان نیاز دارد. اما اگر آن را به درس های کوچک و روزانه تقسیم کنید، ساده تر از آن است که فکر کنید. از آنجا که در هنگام یادگیری یک زبان جدید هر درس به درس قبلی وابسته است و مجبور به تکرار هستید، به طور مرتب ذهن تان در حال کار است و این به تقویت آن کمک می کند.

همانند یادگیری زبان، برای پیشرفت و توسعه یک سرگرمی نیز به زمان نیاز داریم. اما نکته جالبی که در این مورد وجود دارد، این است که با تمرین و پرورش بیشتر آن، عملکرد مغزتان را نیز بهبود می بخشید. اگر می ‌خواهید مغز خود را تقویت کرده و یک مهارت شناختی خاص را بهبود بخشید، یک سرگرمی را انتخاب کنید که با آن مهارت همسو باشد.

درست است که این بازی‌ ها، شامل تمرینات بدنی نباشند، اما جزء بازی های بسیار پرطرفدار و سرگرم کننده هستند. با این حال همه بازی های تخته ای، برای تمرین شناختی به یک اندازه موثر نیستند.

بازی هایی مانند مهاجران کاتان یا سیطره کتان (Settlers of Catan) که مبتنی بر استراتژیک هستند را انتخاب کنید.

بازی های کارتی، به همان شیوه مشابه بازی های تخته ای، مهارت های شناختی را تقویت می کنند. به علاوه، آنها چند مزیت اضافی دارند که باعث می شود توجه ویژه ای به آنها شود.

چیزی که در مورد این شکل بازی وجود دارد این است، که با تعدادی کارت محدود می تواند بازی های مختلفی کنید و ذهن تان را به چالش بکشید.

پازل ابزاری عالی برای ساختن یک مهارت شناختی خاص یعنی عملکرد بصری فضایی (visuospatial) است. تمرین برای تقویت این مهارت بسیار مهم است چون این یکی از اولین توانایی‌ هایی است که در افراد مبتلا به بیماری‌های شناختی مثل آلزایمر دچار لغزش می شود. می توانید با پازل های ساده شروع کنید و به تدریج سطح آن را بالا ببرید.

گوش دادن به موسیقی یکی از راه های خوب برای تقویت ذهن است اما موسیقی نواختن و پخش آن، یک قدم از گوش دادن به موسیقی فراتر می رود. مهم تر از اینکه، موسیقی شما را سرگرم کند، باعث می شود یک تمرین ذهنی سرگرم کننده باشد.

ابزاری را انتخاب کنید که می ‌دانید به آن پایبند خواهید بود. اگر همیشه می ‌خواستید ویولن را یاد بگیرید، به خاطر ارزان تر یا آسان تر بودن به سراغ گیتار نروید.

حالا اگر امکان پرداختن به یک ابزار موسیقی نباشد چه کنیم؟ آواز بخوانید. یادگیری کنترل صدای شما، به اندازه تنظیم مجموعه‌ای از کلیدها یا رشته‌های صدا، چالش برانگیز است.

همه فعالیت های تقویت ذهن، پر هیاهو نیستند، در حقیقت برخی از سرگرم کننده ترین تمرین های ذهنی، فعالیت های انفرادی ساکت و آرام هستند. مدیتیشن می تواند به شما کمک کند تا تمرکز کنید، به خصوص اگر شما در مسائل مربوط به تمرکز و توجه، مشکل دارید.

اگر تا به حال مدیتیشن را تمرین نکرده اید، نترسید، چیز سختی نیست:

هیچ چیز بیشتر از یک گفتگوی خوب و طولانی، تحریک کننده ذهن نیست. منظور ما از مکالمه عمیق یک پچ پچ سرسری و کوتاه نیست، بلکه یک گفتگوی طولانی و سازنده مدنظر ماست. این نوع مکالمه به مغز شما کمک می کند تا عمیق تر فکر و تأمل کند.

طرف مقابل گفتگو را با دقت انتخاب کنید، شما به دنبال کسی هستید که بدون درگیری با ایده های شما، آن ها به چالش بکشد. استرس برای سلامتی مغز خوب نیست، اما در ایجاد بحث‌های خلاقانه ارزش زیادی دارد.

شاید در ابتدا فکر کنید آشپزی کردن نیازی به مهارت های عملکرد ذهنی ندارد و یک کار ساده است، اما اینطور نیست.

حقیقت این است که وقتی نوبت به آشپزی می رسد، می بینیم که این کار به مهارت های شناختی چشمگیر نیاز دارد. درک آشپزی به حافظه خوبی نیاز دارد.

کسب اطمینان از این که طعم ‌ها متعادل هستند، توجه را به جزئیات جلب می ‌کند. زمانی که چیزی در آشپزخانه اشتباه می ‌شود، مهارت ‌های حل مساله ایفای نقش می کنند.

برای کارهایی مانند هم زدن مواد و کارهای از این دست مهارت های حرکت دهنده موردنیاز هستند.

اگر قرار است آشپزی کنید می توانید از سایرین نیز مشورت بگیرید، هماهنگی با سایر سرآشپزها یک لایه اضافی از چالش را به این تمرین ذهنی سرگرم‌ کننده اضافه می‌ کند.

چه شما یک کمک گیرنده باشید و چه یک مربی، مشاوره یک تمرین ذهنی باورنکردنی است. یادگیری از شخصی که مهارت موردنیاز شما را داراست، مزایای مکالمه عمیق را با ایجاد مهارت ترکیب می کند. و از طرف دیگر آموزش به شخص دیگر، شما را مجبور می کند خود را در جایگاه او قرار دهید که این امر به همدلی و مهارت های حل مسئله نیاز دارد.

خودتان را در هر دو موقعیت قرار دهید. دانش ‌آموز بودن باعث می ‌شود که شما معلم بهتری شوید و آموزش به دیگران به شما بینشی در مورد نحوه یادگیری خودتان می دهد.

ذهن شما مهمترین دارایی شماست و تمرین مغز برای حفظ سلامتی آن لازم است. برای بهبود سرعت سیگنال دهی نورون ها لازم است چندین تمرین ذهنی سرگرم کننده به برنامه روزانه تان اضافه کنید. از مواردی که در این مطلب گفتیم کمک بگیرید و به پرورش مغزتان کمک کنید.

چگونه ذهنی سریع داشته باشیم

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


طراحی و بازسازی فضای داخلی


مشاوره روانشناسی به صورت ویدیو کال

صحبت کردن با دیگران در خانه، مدرسه یا اجتماع، عملکرد مغز را بهبود میبخشد.از مغز خود استفاده کنیداگر از مغز خود استفاده نکنید، غیر فعال میشود. فعال نگه داشتن مغز ذهن شما را هوشیار نگه میدارید. افرادی که از نظر ذهنی فعالیتهای چالش برانگیزی انجام میدهند کمتر در خطر بیماری آلزایمر قرار دارند.• کتاب بخوانید• مکالمه های طولانی داشته باشید (مثل ارائه و تدریس)• به رادیو گوش دهیدنظم و ترتیب موجود را به هم بریزیدخاطرتان هست در کودکی بازی داشتیم که کلمات را از انتها به ابتدا ادا می کردیم؟ محققین در دانشگاه دوک تمرین هایی را ایجاد کرده اند با نام “نوروبیک” که مغز را وادار به تفکر به طرق جدید می کند. از آنجایی که که حواس پنجگانه در یادگیری نقش کلیدی ایفاء می کنند بنابراین با استفاده از آنها می توان ذهن را تمرین داد. اگر راست دست هستید سعی کنید از دست چپتان استفاده کنید. مسیر خانه تا محل کارتان را تغییر بدهید و مسیرهای جدیدی را امتحان کنید. چشمهایتان را ببندید و سعی کنید غذاها را از روی طعمشان شناسایی کنید.عقل سالم در بدن سالم!تمرین بدنی مخصوصا تمرین هایی که باعث افزایش تعداد ضربان قلب می شوند مانند پیاده روی و شنا، باعث افزایش جریان خون به مغز نیز می شوند. اگرچه هنوز دانشمندان دلیل آن را نمی دانند اما اینگونه فعالیتها باعث افزایش خون موجود در مغز و نیز بهبود پیوندهای بین سلول های مغزی می شود. با ادامه انجام فعالیت های بدنی، می توانید به حافظه، تخیل و حتی توانایی برنامه ریزی امورتان کمک کنید.قدرت ذهن در گروی رژیم غذایی سالمبا انتخاب غذاهای سالم که برای قلب و تناسب اندام مفید هستند به کارکرد صحیح مغزتان نیز کمک می کنید. چاقی در میانسالی احتمال زوال عقل در سالهای بعد را تا دو برابر افزایش می دهد. کلسترول و فشار خون بالا نیز بر میزان این احتمال می افزاید. چند نکته ساده را مد نظر داشته باشید:• به جای سرخ کردن غذا از روش های سالمتر استفاده کنید• روغن های سالم مانند روغن دانه های گیاهی و زیتون را جایگزین کره، خامه و روغن حیوانی نمایید• از میوه ها و سبزیجات رنگی مصرف کنید• مصرف ماهی فراموش نشودمراقب آنچه مینوشید باشدمی دانید که نوشیدن نوشابه های الکلی بر قضاوت، تکلم، حرکات و حافظه شما تاثیر منفی می گذارد. این را هم می دانید که الکل آثار بلند مدت مخربی نیز دارد؟  مصرف مداوم الکل در طولانی مدت باعث کوچک شدن لوب های پیشین مغز می شود و این آسیب ها حتی با ترک الکل نیز برگشت پذیر نخواهند بود.  بازیهای کامپیوتری ذهن را تمرین میدهندچندین پژوهش نشان داده است که بازیهای کامپیوتری بخشی از مغز را که مسئول کنترل حرکت، حافظه، برنامه ریزی و مهارتهای حرکتی است تحریک و فعال میکند. برخی کارشناسان معتقدند بازی تنها میتواند مهارت شما در بازی را ارتقا میدهد. هنوز توافقی در این زمینه وجود ندارد اما میتوان به کودکان اجازه داد زمان مشخصی را به بازیهای کامپیوتری اختصاص دهند.موسیقی به ذهن کمک میکندنواختن موسیقی در کودکی به بخش تفکر مغز کمک میکند در بزرگسالی بهتر کار کند. تجربه موسیقی عملکرد ذهنی را که ارتباطی با موسیقی ندارند مانند حافظه و توانایی برنامه ریزی تقویت میکند. همچنین به هماهنگی بهتر دست و بدن کمک مینماید. علاوه بر اینها موسیقی تفریح خوبی است. نگران نباشید، هیچ وقت برای شروع دیر نیست.اجتماعی باشیدصحبت کردن با دیگران در خانه، مدرسه یا اجتماع، عملکرد مغز را بهبود میبخشد. مطالعات نشان میدهند که فعالیتهای اجتماعی برای مغز مفید است بنابراین وارد فعالیتهای اجتماعی شوید، در کلاس مورد علاقه تان ثبت نام کنید یا با دوستانتان تماس بگیرید.  آرامش خود را حفظ کنیداسترس بیش از حد به بخش خاکستری مغز صدمه میزند. بخش خاکستری مغز دربردارنده سلولهایی است که اطلاعات را ذخیره و پردازش میکنند. چند روش ساده برای آرام شدن:• نفس عمیق بکشید• موضوعی برای خندیدن و شاد شدن پیدا کنید• به موسیقی گوش کنید• یوگا یا مدیتیشن انجام دهیدتاثیر خواب بر مغزپیش و پس از یادگیری مطلب جدید، خواب کافی داشته یاشید. وقتی خسته باشید تمرکز برایتان دشوار میشود. وقتی پس از یادگیری مطلب جدیدی میخوابید، مغز اطلاعات جدید را ضبط میکند تا بعدا بتوانید آنها را به خاطر بیاورید. استراحت طولانی در شب برای خلق و حافظه لازم است. بزرگسالان به 7 تا 8 ساعت خواب شبانه نیاز دارند.کمک به حافظههرکسی ممکن است گاهی حواسش پرت شود. با افزایش سن ممکن است به سادگی سابق نتوانید مسائل را به یاد بیاورید. این امری طبیعی و بخشی از فرایند سالخوردگی است. چند اقدامی که در این زمینه به شما کمک میکنند:• همه چیز را بنویسید• از تقویم و یادآور گوشی همراه خود حتی برای موارد ساده استفاده کنید• هر بار بر یک کار تمرکز کنیدتکرار نام دیگراندر به یاد آوردن نامها مشکل دارید؟ همیشه در حین صحبت با اشخاص نام آنها را تکرار کنید (اگر نمیخواهید با صدای بلند این کار را انجام دهید، حداقل در ذهن خود بگویید). میتوانید تصویر یا شعری از خود بسازید که بین اسامی آنها در ذهنتان ارتباط ایجاد کند.منبع:سیمرغ

 

چگونه ذهنی سریع داشته باشیم

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر

کدام آموزشگاه برای یادگیری زبان بهتر است؟


به آشپزخونت نظم بده

به کمک مشاورعشق را به رابطه‌تان بازگردانید

کتابهایی که باعث رشد فکری فرزندتان میشود


برای خریدبلیط اتوبوس دنبال سایت معتبری؟


درمان اختلالات گفتاری کودکان


درخواست وکیل طلاق و مشاوره تلفنی رایگان


سوالات پیش از ازدواج به تفکیک جلسه


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


حس می کنی دچار کم شنوایی شدی؟

باکلاسهای غیرحضوری،چطورکمک درس فرزندم باشم


جهیزیه ات رو قسطی وبدون پیش پرداخت بخر

هرآنچه ازعملهای زیبایی زنان میخواهیدبدانید


تست شنوایی و درمان وزوز گوش

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

اگر به دنبال تقویت حافظه خود هستید و می‌خواهید از ۱۰۰ درصد مغزتان استفاده کنید یا می‌خواهید هوش خود را تقویت کنید. اگر می‌خواهید بدانید که چطور می‌توانید مغز خود را فعال کنید و اینکه چه بخورید تا حافظه قوی داشته باشید با ما همراه باشید.


ویژه


لینک کوتاه خبر :

بروکر فارکس

پنجره دوجداره طهران وین

چگونه ذهنی سریع داشته باشیم

اقامت ترکیه

لپ تاپ استوک

فلومتر

آپلود عکس رایگان

دانلود فیلم و سریال ایرانی

آرام بند

رزرو بلیط هواپیما

خرید فالوور ارزان

دانلود آهنگ جدید

دندانپزشکی اطفال با بیهوشی

دوره mba دانشگاه تهران

با همراه مکانیک مطمئن بخرید، آسان بفروشید

آموزش بورس

تعمیر و سرویس ژنراتور

موسسه ونوس

دانلود فیلم

برج خنک کننده

نهال بادام

نهال بادام

مشاوره تلفنی آرموو

دستگاه جوجه کشی

دانلود سریال ملکه گدایان

طراحی سایت

خرید فالوور اینستاگرام

اجاره خودرو

دانلود سریال ملکه گدایان

تور استانبول بیسان گشت

باتری گوشی

تاسیسات

موسسه حقوقی تهران وکیل

دانلود فیلم

لپ تاپ استوک

خرید cp کالاف دیوتی موبایل

طلاق توافقی

خرید نهال

چگونه ذهنی سریع داشته باشیم

ارسال بار

الی گشت

قیمت دلار

فردانیوز در شبکه‌های اجتماعی

تمامی حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری فردا نیوز میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است

شاید خیلی از ما تا کنون فکر می کردیم قدرت یادگیری بالایی نداریم و یا در برخی مسائل خیلی باهوش نیستیم؛ اما همین ابتدا باید بگویم که قدرت یادگیری مغز، قابل افزایش است و می توان با استفاده از برخی تکنیک ها و راهکارها، آن را بالا برد و مانند افراد تیزهوش عمل کرد. ما در این مقاله دقیقاً می خواهیم به همین موضوع بپردازیم و راهکارهایی برای افزایش قدرت یادگیری مغز به شما بیان کنیم و تکنیک های افزایش هوش را هم در مقاله ای جداگانه به نام راه های افزایش هوش به شما گفته ایم؛ شما در این مقاله با موارد زیر به خوبی آشنا خواهید شد:

دوران مدرسه را یادتان هست، وقتی که معلم درس را تمام می‌کرد همه جواب سؤالات را می‌دانستیم، اما وقتی فردای همان روز همان سؤالات را از ما امتحان می‌گرفت، خیلی‌ها نمی‌توانستند جواب آن سؤالات را بدهند. اغلب افراد فکر می‌کنند که این مشکل به خاطر نداشتن حافظه خوب، اما اصلاً اینطور نیست، اگر شما مقاله راه‌های تقویت حافظه را بخوانید متوجه می‌شوید که اصلاً این مشکل از حافظه نیست. کلیپ زیر بهتر می تواند به شما در این رابطه کمک کند و بگوید که دقیقاً دلیل رخ دادن این اتفاق کجاست؟

در حال بارگذاری… .jw-rightclick{display:none!important}.jw-title-primary,.jw-title-secondary{text-align:right!important}.jw-breakpoint-5 .jw-related-item-next-up .jw-related-item-description,.jw-breakpoint-5 .jw-related-item-next-up .jw-related-item-title strong,.jw-breakpoint-5 .jw-related-item-next-up .jw-related-item-title span{text-align:right}.jw-breakpoint-3 .jw-related-item-next-up,.jw-breakpoint-4 .jw-related-item-next-up,.jw-breakpoint-5 .jw-related-item-next-up,.jw-breakpoint-6 .jw-related-item-next-up,.jw-breakpoint-7 .jw-related-item-next-up{float:right}.jw-related-item-group{float:right!important}.jw-related-item{float:right!important}.jw-related-item-title span{text-align:right}

شاید با خودتان بگویید: چرا باید به فکر افزایش قدرت یادگیری مغز باشیم؟ و یا اگر با همان روش همیشگی پیش برویم چه می‌شود؟

چگونه ذهنی سریع داشته باشیم

جواب: مشکل خاصی پیش نمی‌آید! فقط همان نتایجی را می‌گیرید که قبلاً گرفته اید.

پس اگر به فکر پیشرفت و موفقیت روز افزون خودتان هستید، باید سعی کنید که از شنیده ها و خواندنی ها، بیشترین بهره را ببرید تا بعداً بتوانید بیشترین استفاده ممکن را از آنها بکنید.

موارد زیر، برخی از مهم ترین فواید بالا بردن عمبکر مغز می باشد و اصلاً به همین دلایل است که باید قدرت یادگیری مغز را افزایش دهیم.

وقتی شما قدرت یادگیریتان بالا می‌رود، به طور چشم گیری در زمان و انرژیتان صرفه جویی می‌شود. چون دیگر لازم نیست به خودتان فشار بیاورید تا مطلبی را به خودتان بفهمانید. بنابراین زمان کمتری هم از شما تلف می‌شود.

وقتی شما قدرت و سرعت یادگیریتان بالاست، علاقه بیشتری به مطالعه و یادگیری پیدا می‌کنید، چرا که دیگر سریع از یادگیری و مطالعه خسته نمی‌شوید، بلکه لذت هم می‌برید!

وقتی شما مطلبی را با قدرت بیشتری فرا می‌گیرید، قطعاً آن موضوع زمان بیشتری را در ذهن شما خواهد ماند.

خب، حالا می‌رسیم به قسمت اصلی مقاله. یعنی بررسی راهکارهایی که قدرت یادگیریمان را بالا می‌برد. اما کار مهمی که باید قبل از راهکارها انجام دهیم، بررسی کردن خود مغز است! مغز شما از د‌و نیمکره تشکیل شده است که هر یک از آنها ویژگی های مخصوص به خود را دارد و در حوزه خاصی فعالیت می‌کند. نیمکره راست با ویژگی ها و فعالیت های مخصوص به خود و نیمکره چپ نیز همین طور. برای اینکه بتوانید آنها را فعال کنید باید با کارها و ویژگی های هر یک از آن ها به خوبی آشنا باشید.

نیمکره راست مغز شما مسئول احساساتی مانند تخیل، کنجکاوی، خلاقیت، بی نظمی، ادراک و توجه به کل است. با توجه به این ویژگی ها شما می‌توانید با انجام فعالیت های مخصوصی به تقویت این نیمکره کمک کنید. به عنوان مثال می‌توانید داستان بخوانید و خود را به جای شخصیت های آن قرار دهید. رویاپردازی کنید و یا حتی در طبیعت، گردشگری کنید و قدرت تخیل خود را به کار بیندازید و به این ترتیب، می‌توانید نیمکره راست مغز خود را تا حد زیادی فعال کنید.

اگر می‌خواستم راه‌های تقویت این نیم کره را بگویم باید کلی مطالب کسل کنند می‌نوشتم که مطمئن هستم بعد از دو یا سه دقیقه از خواندن آن خسته می‌شدید. برای این که از اتفاق افتادن این کار جلوگیری شود، پیشنهاد می‌کنم که مقاله تکنیک‌های افزایش خلاقیت را بخوانید. چون که این بخش از مغز ما مرتبط با هوش هنری است، لازم است که اول از هر چیزی خلاقیتتان را افزایش دهید.

نیمکره چپ مغز شما دقیقاً بر خلاف نیمکره راست عمل می‌کند. یعنی مسئول بخش منطق و استراتژی، عقلانیت، هدفمند بودن و توجه به جزئیات است. برای اینکه بتوانید این نیمکره را فعال کنید و از توانایی های آن استفاده کنید، می‌توانید برای خود برنامه ریزی انجام دهید و سعی کنید پیرو آن باشید و میزان پیشرفت خود را بررسی کنید. می‌توانید بازی های پیچیده را انجام دهید و حتی با اعداد بیشتر کار کنید. همه این فعالیت‌ها به فعال شدن نیمکره چپ مغز شما کمک خواهند کرد.

بهترین تکنیک هایی که می توانند قدرت یادگیری شما را افزایش دهند، عبارتند از:

وقتی تازه غذا خوردید، خون بیشتر در نواحی معده در جریان است تا مغز. در این زمان بیشتر فعالیت های بدن متمرکز بر معده و روده ما است. پس طبیعی است که مغز مثل اوقات عادی کار نمی‌کند. بنابراین قدرت یادگیری پایین می‌آید.

وقتی شما خوابتان می‌آید و یا بسیار خسته هستید، مغز تمرکز کافی را ندارد. در صورتی که مطالعه و یادگیری فرایندی است که نیاز مبرم به تمرکز و حواس جمع دارد. پیشنهاد میکنم مقاله تکنیک های رفع خستگی را هم برای این جور مواقع مطالعه کنید تا بتوانید به خوبی بی حالی خود را از بین ببرید.

وقتی شما در حال حرکت (سوار اتوبوس یا تاکسی و…) هستید، چشم شما مدام در حال جابه جا شدن است. بنابراین اگر در آن لحظه شروع به مطالعه کردن بکنید، چشم خسته می‌شود و بیشتر انرژی مغز برای رفع خستگی چشم شما مصرف می‌شود تا این که متمرکز به آن مطلبی بشود که شما در حال مطالعه آن هستید.

اگر می‌خواهید در این مکان و زمان ها از وقتتان استفاده کنید، می‌توانید به جای مطالعه، از فایل های صوتی آموزشی استفاده کنید.

اگر شما به منابعی که قرار است در کلاس درس داده شود دسترسی دارید، حتماً قبل از کلاس رفتن نگاهی مختصر به آن مطالب بیندازید. این کار به طور معجزه آسایی قدرت یادگیریتان را بالا می‌برد، حتماً یکبار امتحان بکنید.

و اگر می‌خواهید شروع به مطالعه کتابی بکنید، می‌توانید قبل از شروع خواندن خط به خط مطالب کتاب، ابتدا نگاهی کلی به کتاب (مثل خواندن سر فصل ها، خلاصه مطالب آخر هر فصل و امثال این ها) داشته باشید، این کار در فهم هر چه بهتر مطالب کتاب به شدت تاثیرگذار است.

مغز هم مثل سایر اعضای بدن نیاز به استراحت دارد، پس سعی کنید بعد از حدود 45 دقیقه مطالعه، استراحتی بین 10 تا 15 دقیقه داشته باشید.

دقت داشته باشید که معنای استراحت این نیست که گوشی موبایلتان را دربیاورید و شبکه های اجتماعی خودتان را چک کنید یا اینکه تلویزیون را روشن کنید، چرا که امثال این موارد خودشان ذهن و مغز را درگیر می‌کنند.

استراحت یعنی این که ذهن را آزاد کنید. پس می‌توانید دراز بکشید و چشمان خود را ببندید و به چیزی فکر نکنید.

اولین کسی که در کلاس مطلب را بهتر از همه متوجه می‌شود خود مدرس آن مطلب است.

البته منظور من از تدریس این نیست که حتماً باید کلاسی وجود داشته باشد و شما به عنوان مدرس وارد آن جا شوید و شروع به تدریس بکنید، بلکه می‌توان یک دورهمی خانوادگی، قدم زدن در کنار دوست و یا هرجای دیگر را تبدیل به کلاس بکنید.

بهترین کار این است که آن مطلبی را که تازه مطالعه یا در کلاسی یاد گرفته اید، به زبان خودتان به دوستان یا خانواده خود بازگو کنید.

این عمل به طور خارق العاده ای مطلب را در ذهن شما تثبیت می‌کند.

این جمله را همیشه به ذهنتان بسپارید: داشتن یک برنامه منظم برای مرور مطالبی که مطالعه کردید و یا در کلاس یاد گرفته اید، می‌تواند برای شما معجزه کند. چراکه باعث می‌شود آن مطالب در حافظه بلند مدت شما ثبت و یادآوری آنها برای شما آسان تر شود.

برای بهبود توانایی های بدنی خود، به سمت ورزش کردن می‌روید. مغز هم برای این که بتواند توانایی های خود را بهبود ببخشد و سرعت عمل خود را بالاتر ببرد نیاز دارد که تقویت شود. این تقویت شدن می‌تواند از راه های متفاوتی محقق شود. چند نمونه از بهترین راه ها برای شما در ادامه ذکر خواهد شد.

یکی از بهترین روش هایی که می‌توانید برای بهبود سرعت عمل مغز خود از آن استفاده کنید، این است که سعی کنید مطالب را بدون این که یادداشت کنید به یاد بیاورید. البته در ابتدا شاید کمی سخت به نظر برسد و توصیه می‌کنیم برای مرور مطالب مهم، هرگز از این روش استفاده نکنید. اما می‌توانید این روش را در ابتدا به صورت تمرین انجام دهید تا زمانی که به صورت کامل از آن استفاده کنید. به عنوان مثال اگر فیلمی را دیده اید و دوست دارید نقاط قوت آن را برای دیگران مطرح کنید، سعی کنید این کار را بدون یادداشت برداری انجام دهید. این روش موجب می‌شود که مغز شما برای ثبت مطالب را به چالش کشیده شود و بهتر عمل کند.

یادگیری چیز های جدید یکی از بهترین روش ها برای بهبود عملکرد مغز می‌باشد. اگر شما همان چیزهای ثابت و همیشگی را تکرار کنید، قطعاً هیچ اتفاق تازه ای در ذهن شما رخ نمی‌دهد که بتواند موجب تقویت عملکرد مغز شما شود. بنابراین سعی کنید به دنبال یادگیری چیزهای جدید بروید. چیزهای جدید می‌تواند نوعی موسیقی باشد، یک زبان جدید و حتی یک ورزش جدید باشد. فقط فراموش نکنید که این یادگیری را به صورت مداوم جز برنامه خود قرار دهید.

عادت های جدید یک روش بسیار کاربردی برای افزایش سرعت مغز می‌باشد. به عنوان مثال اگر عادت دارید که هر روز در یک ساعت مشخص به پیاده‌روی بروید و قبل یا بعد از آن تعدادی کارهای ثابت انجام دهید، سعی کنید این عادت را تغییر بدهید. مثلاً ساعت پیاده روی را به زمان دیگری موکول کنید و یا اینکه کارهای قبل از پیاده روی را بعد از بازگشت از آن انجام دهید. به هر نحوی که شده سعی کنید تغییر ایجاد کنید. ساخت عادت های جدید نیازمند ساخت مسیر عصبی جدید است. به همین علت موجب می‌شود که سرعت عمل مغز شما بالا برود.

برای این که بتوانید سرعت عملکرد مغز خودتان را بالا ببرید، لازم است که تمرینات زمان دار انجام بدهید. مثلاً تفاوت بین تصاویر را در مدت 2 دقیقه پیدا کنید. پس برای این که کار شما راحت‌تر شود، کتابی را به شما معرفی می‌کنم که مملوء از این چنین تمرینات است. این کتاب چیزی نیست جز کتاب باشگاه مغز. نویسنده این کتاب، حامد اختیاری مطالب را به صورت خیلی مناسب طبقه بندی کرده است و با انجام مداوم آن‌ها می‌توانید به بالا بردن سرعت عمل مغز شما به طرز شگفت انگیزی کمک ‌کند. امیدوارم که حتماً این کتاب را تهیه کنید و در عرض یک ماه سرعت علمکرد مغزتان را به طرز شگفت انگیزی بالا ببرید.

شاید انجام دادن این تمرین‌ها مشکل باشد، اما برای تقویت مغز لازم است که طی یک دوره زمانی مخصوص تحت آموزش قرار بگیرید.

در بالا ذکر کردیم که مغز شما هم برای تقویت شدن نیاز به ورزش دارد. حال زمان آن رسیده که تعدادی از این بازی ها و ورزش ها برای تقویت مغز با هم مرور کنیم.

می‌توانید یک تصویر را مقابل خود قرار دهید و سعی کنید اشکال تکراری را در آن تشخیص دهید و دفعات تکرار هر کدام را یادداشت کنید. این کار به شما کمک می‌کند که مهارت بصری شما تقویت شود. نتیجه بسیار جالب است، بدون شک در دفعات اول دچار اشتباه خواهید شد و نخواهید توانست که به خوبی تعداد اشکال تکراری را تشخیص دهید. اما بعد از چندین مرتبه بهبود عملکرد خود را مشاهده خواهید کرد.

چگونه ذهنی سریع داشته باشیم

معکوس شماره یکی از روش های جذاب برای تقویت پویایی ذهن می‌باشد. به این شکل شروع می کنید و از عدد ۲۰۰ به شکل معکوس می‌شمارید و تا یک ادامه می‌دهید. در ابتدا حتماً دچار تداخل در اعداد خواهید شد و اشتباهاتی را خواهید داشت. اما بعد از مدتی این اشتباهات رفع می‌شود و این نشانه خوبی است. یعنی این که مغز شما تقویت شده و اکنون می‌تواند بهتر عمل کند. حتماً این بازی را انجام دهید چرا که نیاز به وسیله خاصی ندارد و هر ساعتی یا در هر حالتی می‌توانید آن ر انجام دهید.

شما تنها حق استفاده از هفت کلمه را دارید! سخت به نظر می‌رسد درست است. اما در عین حال می‌تواند بسیار جذاب باشد و مغز شما را درگیر چالش بسیار جالبی کند. شما حق دارید با ۷ کلمه یک داستان بسازید و آن را بیان کنید. بازی هفت کلمه ای یکی از رایج ترین بازی ها و وزش هایی است که برای تقویت مغز از آن استفاده می‌کنند. شما هم آن را امتحان کنید، قطعاً نتایج حاصل از آن را دوست خواهید داشت.

در جهان پیشرفته امروز اپلیکیشن های موبایلی می‌تواند پاسخگوی هرگونه نیاز شما باشد. در زمینه تقویت مغز نیز اپلیکیشن ها حضور فعالی دارند که می‌توانید آنها را روی تلفن همراه خود نصب کنید و با استفاده از آنها مغز خود را تقویت نمایید. اپلیکیشن هایی مانند Brain dots یا Follow free که با روش‌های جذاب برای شما ایجاد چالش می‌کنند و شما را وادار می‌سازند که ذهن خود را درگیر کنید.

بالا رفتن قدرت ذهن مانند هر موضوع دیگری نیاز به یادگیری تکنیک ها و مهارت های خاصی دارد که موجب می‌شود توانایی های ذهنی شما افزایش پیدا کند و بتوانید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

برخی اوقات لازم است که ذهن خود را درگیر چالش‌ها کنید و وارد مسائل پیچیده‌ای شوید که حل کردن آنها نیاز به تمرکز و فکر کردن بسیار دارد. این کار ذهن شما را به چالش می‌کشد و آن را وادار می‌کند مرتب در پی یافتن راه حل ها و روش هایی برای حل موضوع باشد. به همین علت است که ایجاد این چالش به تقویت قدرت ذهن شما کمک خواهد کرد. بنابراین لازم است که هر از گاهی خود را در شرایطی قرار دهید که برای شما ایجاد چالش و درگیری ذهنی کند.

انجام دادن کارهای هنری یکی از آن قبیل فعالیت هایی است که علاوه بر اینکه تأثیرات بسیار خوبی بر روی روحیه شما خواهد داشت، می‌تواند به افزایش قدرت ذهن شما نیز کمک کند و کارهای هنری معمولاً با استفاده از خلاقیت افراد انجام می‌گیرند و به همین دلیل است که شرکت در فعالیت های هنری می‌تواند موجب به کارگیری هر چه بیشتر قدرت خلاقیت شما شود و در نتیجه موجب درگیر شدن ذهن شما برای خلق یک اثر جذاب باشد. شرکت در فعالیت های هنری را حتماً جز فعالیت‌های خود قرار دهید. علاوه بر این تکنیک ها شما میتوانید تنها با خوردن برخی از میوه ها و گیاهان که در مقاله خوراکی های تقویت ذهن آورده شده، ذهنتان را قدرتمند کنید.

همه ما حواس پنج گانه داریم. لامسه، بینایی، بویایی، شنوایی و چشایی. یکی از روش های جالب و جذابی که می‌توانید از آن برای تقویت ذهن خود استفاده کنید، نادیده گرفتن یکی از این حواس پنج گانه است! به عنوان مثال می‌توانید چشمان خود را ببندید و سعی کنید جای وسایل خود را فقط با استفاده از قدرت لامسه خود پیدا کنید. البته مراقب باشید که حین انجام این کار خود را به خطر نیندازید! از کار انداختن یکی از حواس و استفاده از سایر آن ها موجب می‌شود که ذهن شما درگیر شود و در واقع نوعی چالش محسوب می‌شود. به همین علت به تقویت ذهن شما کمک خواهد کرد.

در هنگام مطالعه کردن معمولاً عوامل بسیاری هستند که موجب می‌شوند تمرکز شما از بین رفته و نتوانید مطلب را آن گونه که باید فرا بگیرید. به همین علت قصد داریم چند شیوه که با کمک گرفتن از آن‌ها می‌توانید یادگیری خود را در هنگام مطالعه بهبود ببخشید را در اختیار شما قرار دهیم. البته این راهکارها به تنهایی خود کافی نیستد و بهتر است از 22 راهکاری که در مقاله راه های افزایش تمرکز هم نوشته شده است استفاده کنید. راهکارهایی که تأثیر زیادی در بالا رفتن تمرکز شما دارند. 

فلش کارت ها معمولاً دارای نکته‌های کلیدی هستند و مطلب را به صورت بسیار ساده و خلاصه و در حد چند کلمه برای شما توضیح می‌دهند. از بهترین روش هایی که می‌توانید برای افزایش یادگیری هنگام مطالعه از آن استفاده کنید، ساخت فلش کارت است. هر چیزی که باید در ذهن شما باشد تا بقیه مطالب را از طریق آن به خاطر بیاورید، روی فلش کارت یادداشت کنید و در حد چند کلمه کوتاه درباره آن توضیح دهید. مطمئن باشید این روش بسیار کارساز و کمک کننده است.

رسم شکل و یا همان نقاشی کردن یکی از روش هایی است که در اغلب افراد به بهبود قدرت یادگیری کمک می‌کند. مطالبی را که برای شما پیچیده هستند را با رسم شکل برای خود توضیح دهید. استفاده از اشکال به دلیل این که حافظه تصویری شما را درگیر می‌کنند، می‌تواند تأثیر زیادی در در افزایش یادگیری شما داشته باشد و تا حد قابل توجهی به شما کمک کند.

گوش دادن به موسیقی یکی از روش هایی است که می‌تواند به بهبود یادگیری شما کمک بسیاری کند. موسیقی های مورد علاقه و خوب را در لیست پخش خود قرار دهید و از آنها استفاده کنید. موسیقی تأثیر بسیار خوبی بر روی مغز می‌گذارد و به بهبود قدرت یادگیری شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

مطالعه کردن یکی از آن مسائلی است که افراد مرتبط با آن درگیر هستند و مدام در پی این هستند که چگونه می‌توانند با کمترین میزان مطالعه، بیشترین حد یادگیری را داشته باشند. تنها راه حل این مشکل این است که بتوانید مطالعه کردن را به روش اصولی و دقیق یاد بگیرید.

یکی از بهترین روش هایی که می‌توانید از آن استفاده کنید، روش رابینسون نام دارد که شامل پنج مرحله می‌باشد. این روش در اصطلاح به روش sq3r معروف است. در ادامه این روش را به طور مقصل توضیح خواهم داد و به شما خواهم گفت که چطور درسی را بخوایند تا بهره وری بیشتری داشته باشید.

S:survery _ اولین مرحله پیش خوانی می‌باشد. پیش خوانی یعنی این که متن را یک دور کامل به صورت گذرا مطالعه کنید و سعی کنید نکات مهم را در همان اولین نگاه پیدا کنید و سپس سوالاتی را که در انتهای متن مطرح شده است یک بار مرور نمایید.این شیوه به شما کمک می‌کند تا یک ذهنیت کلی نسبت به مبحث داشته باشید.

Q:question _ در این مرحله شما باید از مطالبی که سریع و گذرا خواندید، سؤال سازی کنید! در ضمن، خودتان سوالاتی را ایجاد کنید و سعی کنید که در عین مطالعه به این سوالات پاسخ دهید. به این شیوه سوال سازی گفته می شود.

R:Read _ در این مرحله شما متن را به صورت کامل مطالعه می‌کنید. سوالاتی را که در مرحله قبلی برای شما ایجاد شده پاسخ می‌دهید و زیر نکات مهم خط می‌کشید. سپس اگر جایی مطلبی را متوجه نشدید مجدداً این مطالب را بازخوانی می‌کنید. دقت کنید که در مرحله خواندن نباید هیچ گونه ابهام و یا نکته نامفهومی برای شما باقی مانند.

R:recite _ زمانی که می‌خواهید مطلبی را مرور کنید، بهتر از قبل از مرور کردن یک بار آن را برای خودتان تدریس کنید. چون که مطالبی را که می‌توانید تدریس کنید تا ابد به یاد دارید. به قولی 90 درصد آن چه را که آموخته‌ای به یاد می‌آورید.

R:review _ یکی از مشکلات اصلی که باعث می‌شود مطالبی که خوانده‌اید از ذهن شما پاک شود، این است که آنها را مرور نمی‌کنید. این مرور کردن باید در فواصل زمانی مشخص انجام گیرد. به عنوان مثال اولین زمانی که باید مطلب را مرور کنید ۲۴ ساعت بعد از مطالعه می‌باشد. سپس سه روز بعد باید مجدداً این مرور انجام گیرد و و در مرحله آخر یک هفته بعد باید مطالب برای شما تکرار شود.

حافظه در همه افراد به یک شکل است و یکسان عمل می‌کند و هیچ تفاوتی در آن وجود ندارد. به عنوان مثال حافظه یک شیمیدان با حافظه یک معلم و یا هر فرد دیگری همگی در یک سطح هستند. علت اینکه بعضی افراد را باهوش تر و با استعدادتر می‌دانیم این است که آنها به خوبی نحوه استفاده از قدرت حافظه خود را بلد هستند و می‌توانند آن را به بهترین شکل ممکن به کار ببندند. برای اینکه مطالب را به حافظه بلند مدت خود وارد کنید و بتوانید آنها را برای همیشه در ذهن خود نگه دارید، می‌توانید از سه مرحله زیر استفاده کنید.

مرحله اول: سعی کنید مطالب را با استفاده از نمادها و اشکال برای خود شفاف سازی کنید. یعنی باید کاری انجام دهید که درک مطلب با استفاده از نمودار ها، تصاویر، پاورپوینت و یا هر چیز دیگری برای شما ساده و واضح باشد. زمانی می‌توانید ادعا کنید در این کار موفق بوده اید که با استفاده از این اشکال و نمادهایی که انتخاب کرده‌اید، بتوانید به ساده ترین شکل ممکن این مطلب را برای دیگران بیان کنید و آنها نیز به خوبی متوجه شوند.

مرحله دوم : زمان آن رسیده است که این مطالب را طبقه‌بندی کنید و تشخیص دهید که هر کدام از آنها را در کدام بخش زندگی خود می‌توانید مورد استفاده قرار دهید. به عنوان مثال نکته هایی را که در بخش برنامه ریزی یاد گرفته اید به کار ببندید و میزان عملکرد خود و اثربخشی آنها را ببینید.

مرحله سوم: و برای آخرین قسمت، لازم است که مطالب مشابه را با هم ترکیب کنید. مثلاً مطالبی را که درباره انگیزه و جملات انگیزشی مطالعه کرده‌ای را می‌توانید با هم ترکیب کنید. این کار باعث می‌شود که فضای بیشتری را برای به خاطر سپردن کارهای دیگر داشته باشید.

وقتی که قدرت یادگیری شما بالا می‌رود، خیلی ریز و نکته سنج می‌شود. همه چیز را خیلی سریع یاد می‌گیرید و می‌توانید برای مدت طولانی آن را به یاد بیاورید.

شک نکنید خود با تکنیک های همین مقاله این اتفاق برای شما رخ می دهد و مغزتان قدرت بسیار بالایی پیدا خواهد کرد. موفق باشید.

How to increase your memory

مطالبی که مناسب شماست

همه ی ما باید برای تاثیر هر چه بیشتر مطالعه در زندگی خودمون این تکنیک ها رو یاد بگیریم و استفاده کنیم اگه مطالعه کنیم و فراموش کنیم که فایده نخواهد داشت

وقت بخیر

بله دقیقا…ممنون از نظرتون

سلام . کسی که تکنیکها را بداند و خوب عمل کنه قطعا بهره بیشتری از مغز هم میبرد.

وقت بخیر

بله ممنون از شما

خوشحالیم که در حال برداشتن گام برتر زندگیتون هستید…موفق باشید

با درود فراوان خدمت شما مطالب واقعا عالی و جذاب بود واقعا از خواندنش به وجد اومدم و در واقع می توانم بگویم بی نظیر بود به نظر من باید خدا را شکر بگوییم چون ما را لایق دانسته و راههای بسیار عالی جلوی ما گذاشته تا بتوانیم در مسیر رشد خودمان قدم برداریم . سپاسگزارم

وقت بخیر

ممنون از نظر فوق العادتون

خوشحالیم که در حال برداشتن گام برتر زندگیتون هستید…موفق باشید

از مطلب جالب و کاربردی شما صمیمانه سپاسگزارم. پیروز و سعادتمند باشید.

وقتتون بخیر

ممنون از نظر لطف شما…موفق باشید

از مطالبی که به اشتراک گذاشتید ممنونم واقعن مفید وکار امد هستند ودر ضمن کامل فوق الاده ممنون

ممنون از نظر لطف شما

خوشحالیم که مطالب ما مورد توجهتون قرار گرفته

از مطالبی که به اشتراک گذاشتید ممنونم واقعن مفید وکار امد هستند ودر ضمن کامل 🙂

سلام

ممنون از شما

خوشحالیم از این که تونستیم رضایت شما رو جلب کنیم

اگر سوالی مسئله ای چیزی بود خوشحال میشیم در خدمتتون باشیم

از اون دسته مطلب های از نون شب واجب تر بود ممنونم?

ممنون از همراهی شما کاربر گرامی

سلام از هفت راهکار افزایش قدرت مغز خیلی استفاده کردم

عالیی بود مث همیشه

مطالب خوبی بود سعی می کنم رعایت کنم

سلام . مرسی از نویسنده برای انتخاب این موضوع ضروری و مطلب های ویژه … راهکار های عالی معرفی کردید ممنونیم از این زحمات

سلام و عرض خسته نباشید خدمت آقای حقگوی مقاله خیلی عالیه چون نویسنده عالیه

سلام چقدر به خوندنش احتياج داشتم فوق العاده بود با تشكر

مورد ۴ خیلی خوب بود مرسی ازتون اقای حقگو ک در عین سادگی به خوبی همه چیزرو توضیح داده بودین?

خیلیی مچکر از مقاله ی پربار و عالیتون??خیلی راهکارهای کاربردی و در عین حال ساده و قابل فهمی رو به کار بردید

سلام نکات به شدت آموزنده ای داشت و قطعا اگه کسی این هارو رعایت کنه یادگیریش ده برابر میشه ممنون از آقای حقگو و تیم گام برتر

عالییی بود هر مقاله بهتر از مقاله قبل…

با شکم پر سر کلاس حاضر نشیم رو بعضا دچارش میشدم…

ممنونم حتما سعی میکنیم که عمل کنیم تا بهترین بهره رو داشته باشیم

سلام اقای حق گوی مثل مطالب قبلی خوب و قابل فهم و کاربردی است موفق باشید و شاد

سلام خدا قوت عالیی بود نکته های خوب قابل استفاده ای بود البته همراه با یادگرفتن ویادآوری عمل ب اون ها هم مهم است درآخر ممنون از زحماتتون

مثل همیشه کلی نکته خوب و کارآمد داشت ممنونم

مقاله جذاببییی بود عالیی? به موارد فوق العاده ای اشاره شده بود ممنون

سلام و خداقوت بسیار ممنونم از این مقاله زیباتون و ۷ راه کار مهم حین مطالعه به من یاد دادید تشکر میکنم واقا من وقتی کتابی میخواندم معمولا این نکات رو رعایت نمیکردم و از این به بعد سعی میکنم رعایت کنم و تشکر میکنم از تیم گام برتر

سلام خیلی مطالب خوبی بودند مخصوصا مورد۴ که واقعا بهترین راه حله⚘⚘⚘⚘ سپاس فراوان خدمت اقای حقگو

سلام و خدا قوت استاد حق گوی بسیار مرتب و عالی بخصوص موارد 4تا7 دمتون کرم.مثل مطالب قبل فوق العاده و اصولی بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

— بارگیری کد امنیتی –به منظور تصویب CAPTCHA لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید.

بهترین و کامل ترین بسته استعدادیابی و کشف علایق کشور

با ساده ترین راه ها، انگیزه خودتان را همیشه در بالاترین حد ممکن نگه دارید.

تهران، باغ فیض کوچه 1

پـلاک 15، طـبقه چهارم

تلـــفـن: 02156692113

بهترین و سریع ترین راه ارتباطی

با گام برتر: mostafaee_com

چگونه ذهنی سریع داشته باشیم
چگونه ذهنی سریع داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *