چطور بفهمیم پسری دروغ می گوید

 
helpkade
چطور بفهمیم پسری دروغ می گوید
چطور بفهمیم پسری دروغ می گوید

The online version of the Iranian daily Hamshahri

چگونه بفهمیم فردی دروغ می‌گوید؟ از کجا فرد دروغگو را تشخیص دهیم؟ روزانه ما با افراد زیادی صحبت می‌کنیم، برخی از این صحبت‌ها روزمره هستند و اهمیت بالایی ندارند. اما بعضی دیگر بسیار ارزشمندند و تاثیر مستقیم روی زندگی ما دارند. در هر یک از این شرایط برای ما مهم است که شخص مقابل راست بگوید و سر ما کلاه نگذارد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هاوکن‌یو،‌ برای تشخیص موردی که فردی در حال دروغ گفتن یا پوشاندن حقیقت است، کار سختی پیش رو ندارد، شما با دانستن چند مورد می‌توانید تا درصد بالایی تشخیص دهید که آیا شخصی به شما دروغ می‌گوید یا نه؟

بیشتر بخوانید: چطور بفهمیم کسی به ما دروغ می‌گوید؟

چطور بفهمیم پسری دروغ می گوید

۱-  حرکات سر

به حرکات ناگهانی سر فرد مقابل دقت کنید مخصوصا هنگامی که سوالی را به طور مستقیم از او می‌پرسید به واکنش او توجه ویژه‌ای داشته باشید.

۲-  تنفس

هر دروغی واکنش‌های مخصوص به خود را دارد. به حالت شانه‌ها و صدای فرد دقت کنید. او شانه را به بالا پرتاب می‌کند و صدایش و سخن‌هایش نامفهوم و لرزان است. هنگامی که شخص دروغ می‌گوید، بر اثر استرس ضربان قلبش بالا می‌رود. البته این ویژگی‌ها در انسان‌های مضطرب نیز احساس می‌شود.

۳-  تکرار

وقتی شخصی می‌خواهد شما را متقاعد کند که شما حرف‌هایش را باور کنید از تکرار استفاده می‌کند تا شما توجه خاصی به آن موضوع داشته باشید. این شگرد افراد برای دروغ گفتن است.

۴-  اطلاعات زیاد

افراد دروغگو سعی می‌کنند با بیان اطلاعات زیاد شما را متقاعد کنند که راست می‌گویند. این افراد معمولا وقتی که شما از آنها سوال نپرسیده‌اید، شروع به سخن گفتن می‌کنند.

۵- پوشاندن دهان بعد از دروغ

کسی که دروغ می‌گوید معمولا دهانش را با دستش می‌پوشاند و سعی دارد خود را از شما مخفی کند.

۶-  پوشاندن نقاط آسیب‌پذیر

کسی که دروغ می‌گوید سعی دارد نقاط آسیب‌پذیر بدن را مانند گلو، سر، سینه و شکم را بپوشاند. معمولا وقتی دروغگو یک ایده مخالف نظر خودش را می‌شنود، گلوی خود را می‌خاراند. 

۷- بی‌قرار بودن پاها هنگام دروغ گفتن

هنگام صحبت افراد دروغگو پای خود را تکان می‌دهند و هنگامی که هنگام صحبت راه می‌روید، سعی می‌کنند سرعت راه رفتن را بیشتر کنند.

۸-  سخت صحبت کردن

هنگامی که یک شخص در حال دروغ گفتن است، صحبت کردن برای او سخت است و زبان در دهانش خشک می‌شود که مبادا حفی بزند که با مطالب قبل تناقض داشته باشد.

۹-  کم پلک زدن 

فرد دروغگو سعی می‌کند ارتباط چشمی کمی داشته باشد و کم پلک می‌زند.

حقوق همشهری‌آنلاین متعلق به موسسه همشهری است

Copyright © 2020 HamshahriOnline, All rights reserved


همشهری محلهDownloads-icon

تحقیقات جدید نشان می‌دهد برای فهمیدن دروغ گفتن طرف مقابل، بهتر است به جای دقت در سخنان فرد به حرکات فیزیولوژیکی بدن و حالات چهره او مانند خیره نگاه کردن، دزدیدن نگاه و حرکت‌های ناسازگار توجه کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از سیناپرس، دکتر «الن هندریکسن» (Ellen Hendriksen)، روانشناس بالینی در مرکز بیماری‌های اضطراب و اختلالات (وابسته به دانشگاه ایالتی ماساچوست، ایالات‌متحده) در جدیدترین بررسی‌های خود، راه‌هایی را برای مواجه با افراد دروغ‌گو یافته است.

دروغ‌گویی معمولا به دو شکل دیده می‌شود. یکی دروغ‌های کم‌خطر که تقریبا همه ما درگیر آن هستیم؛ مانند این: «من هرگز پیام شما را دریافت نکردم». نوع دیگر که درست در مقابل نوع اول قرار می‌گیرد، دروغ‌های پرخطری هستند که خوشبختانه کمتر رایجند. مثال برای این نوع دروغ، جملاتی از این قبیل است: «من هیچ رابطه‌ای با این شخص نداشتم».

در هر صورت، مسئله مهم آن است که آیا می‌توان در مواجهه با افراد دروغ‌گو، حقیقت را مدیریت کرد؟ تحقیقات می‌گویند که احتمالا ماجرا به این سادگی نیست. ما در شناسایی و ردیابی دروغ‌ها تقریبا ناتوان هستیم. حتی فن‌آوری‌های جدید نیز نمی‌توانند به ما کمکی کنند و شانس کار ما را بهبود ببخشند.

سال ۲۰۰۹ (۱۳۸۸) تحقیقاتی انجام شد که در مجله علوم قانونی (Forensic Sciences) به چاپ رسید و در آن توضیح داده شد که با تکنیک «تجزیه و تحلیل استرس صدا» می‌توان تا حدودی به راست یا دروغ بودن صحبت‌های فرد موردنظر پی برد.چطور بفهمیم پسری دروغ می گوید

سال ۲۰۱۴ (۱۳۹۳) تحقیقات دیگری با همین موضوع انجام شد که نشان داد افراد هوشمند به‌راحتی از دروغ‌گوها فریب می‌خورند. البته این مسئله بدان معنا نیست که ما نمی‌توانیم شانس خود را بهبود ببخشیم و بتوانیم جلوی این مسئله را بگیریم؛ اما روش خاصی هم برای تشخیص این فریب وجود ندارد.

در تحقیقات جدید راه‌های متفاوتی ارائه شده است که تا حدودی دروغ گفتن طرف مقابل را فاش می‌کند. راه نخست، نشانه‌های فیزیولوژیکی بدن است. خیره نگاه کردن یا دزدیدن نگاه، یکی دیگر از نشانه‌های دروغ‌گویی محسوب می‌شود. از دیگر نشانه‌های دروغ‌گویی حرکات ناسازگار است که به‌طورمعمول در حرکات بدن و حالات چهره فرد دروغ‌گو دیده می‌شود.

در یک دروغ واقعی، ممکن است شما تغییرات حالات چهره فرد دروغ‌گو را ببینید. این حالات می‌توانند یک لبخند یا یک بی‌قراری باشند که به واسطه آن بتوان دروغ فرد را پیش‌بینی کرد.

خیره نگاه کردن یا دزدیدن نگاه یکی دیگر از نشانه‌های دروغ‌گویی محسوب می‌شود. بیشتر دروغ‌گوها می‌دانند که دروغ گفتن اشتباه است، بنابراین در لحظه‌ای که دروغ می‌گویند، تلاش می‌کنند تا ارتباط چشمی خود را با طرف مقابل کاهش دهند. علاوه بر این، دروغ گفتن عموما انرژی‌های شناختی و عاطفی زیادی را در برمی‌گیرد که ممکن است در فرد به‌هم‌ریختگی احساسی ایجاد کند؛ بنابراین در این زمان فرد سعی می‌کند تا به دوردست بنگرد.

از دیگر نشانه‌های دروغ‌گویی حرکات ناسازگار است که به‌طورمعمول در حرکت‌های بدن و حالات چهره فرد دروغ‌گو دیده می‌شود. می‌توان گفت کلمات دروغ می‌گویند، اما بدن حقیقت را نشان می‌دهد؛ بنابراین توصیه می‌شود در مواجه با فرد دروغ‌گو بیشتر به حرکات وی توجه شود تا سخنان او.

فراموش نکنید که دروغ گفتن را نباید با پنهان کردن احساسات یکی گرفت. مایکرواکسپرشن‌ها (Microexpressions) بیانات مختصر و غیرمستقیم صورت هستند که برای نشان دادن حالات چهره به دو بخش تقسیم می‌شوند و عواطف و احساسات فرد را پنهان می‌کنند. شما ممکن است اضطراب خود را پنهان کنید و در موقعیتی ناگوار و ناخوشایند، شوک خود را مهار کنید. این موارد حاکی از دروغ نیست.

۵۴۵۴

شهر جهانی یزد، شهری تاریخی و کویری ‌بین دشت لوت و دشت کویر است که مارکوپولو جهانگرد معروف آن را بزرگ، زیبا و پر رونق توصیف می‌کند. شهر تاریخی یزد در قدیم؛ به ایساتیس به معنی فرخنده و مقدس معروف بوده است.

بیشتر ما دانش آموزان ایرانی در زندگی‌مان مرحله‌ی کنکوری شدن را تجربه می‌کنیم. مرحله‌ای زیبا و البته پر چالش که طی کردن آن مرد کهن می‌خواهد و تلاش و همت‌. در مسیر کنکوری بودن البته همه‌ی ما یک اسم خیلی آشنا را بارها و بارها شنیده‌ایم، یک ناشر خیلی متفاوت، خیلی هیجان انگیز و خیلی سبز.

تمامی حقوق این سایت برای خبرآنلاین محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright © 2018 khabaronline News Agancy, All rights reserved

دروغگویی، یکی از فراگیرترین بی‌اخلاقی هایی است که در جامعه وجود دارد. البته مختص کشور خاصی هم نیست، همه جای دنیا گرفتارش هستند و البته راستگویی هم معیاری برای اعتبار بخشی به آدم‌هاست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تشخیص راست گفتن و یا نگفتن فردی، یک موضوع چالشی در ارتباطات است. اما راه‌هایی وجود دارد که بتواند نشان دهد یک فرد راست می‌گوید یا دروغ؛

1- به صورتش دقت کنید

شاید یک لبخند دلنشین بتواند احساسات صادقانه شما را گول بزند اما آنچه که در چهره یک فرد دروغگو اتفاق می‌افتد چیزی نیست که از نگاه تیزبین شما مخفی بماند.

کارشناسان می‌گویند در این روش باید خیلی به آنچه که در چهره طرف مقابلتان اتفاق می‌افتد دقیق شوید. اگرچه شناسایی فرد دروغگو از این طریق کار دشواری است اما با دقت زیاد می‌توانید تشخیص بدهید که آیا طرف مقابل شما دروغ می‌گوید یا خیر چرا که معمولا گونه‌های فردی که دروغ می‌گوید سرخ می‌شود و دلیلش هم این است که فرد تا حدودی عصبی است و عصبانیت باعث سرخ شدن صورت بخصوص گونه‌ها می‌شود.چطور بفهمیم پسری دروغ می گوید

از دیگر نشانه‌هایی که می‌توانید تشخیص بدهید فرد مقابلتان دروغ می‌گوید ، گشاد شدن سوراخ‌های بینی ، گاز گرفتن لب‌ها ،‌ نفس‌های عمیق و سریع پلک زدن است.

در واقع این نشانه‌ها هر کدام بدین معناست که مغز در حال اضافه کاریست.

2- آیا زبان بدن یک دروغگو را لو می‌دهد؟

برای اینکه مچ یک دروغگو را بگیرید خیلی مهم است که رفتار کلی او را بسنجید. یک خصیصه برای تشخیص فرد دروغگو شناخته شده که در هماهنگی بین رفتارهای کلی در کنار ژست او ،‌از جمله صورت ،‌بدن ، صدا و گفتارش در تعامل با یکدیگر دیده می‌شود.یک دروغگو ممکن است دست‌ها و پاهایش را به درون بدن خود جمع کند و حرکت‌هایش را حین گفتگو به حداقل برساند و تلاش کند هر حرکتی در کمترین حالت ممکن اتفاق بیفتد.

یک دروغگو ممکن است دست‌هایش را پشت سرش رها کند و حرکت بدهد چون این حرکت نوعی بی‌قراری ناشی از عصبی بودن است.

3- یک دروغگو چطور لبخند می‌زند؟

یک لبخند ساده گاهی می‌تواند از احساسات واقعی هر فردی ماسک را بردارد. بنابراین برای شناسایی فرد دروغگو توجه بسیاری به نحوه لبخند زدن او بکنید همانطور که بقیه حرکاتش را زیر نظر دارید. شاید موفق شوید ،‌احساس واقعی را که او سعی در پنهان کردنش دارد ،‌کشف کنید ؛ احساسی که می‌تواند ترس ، عصبانیت یا اشمئزاز باشد. یادتان باشد وقتی لبخندی صادقانه و واقعی است که در چهره یک فرد هم لب‌ها بخندد و هم چشم‌ها.

و خب ،‌تشخیص این یکی کار سختی نیست.

4- یک دروغگو چطور صحبت می‌کند؟

اگرچه تغییر در صدای یک فرد می‌تواند اخطاری به عنوان یک نشانه برای شناسایی فرد دروغگو باشد اما ، کارشناسان معتقدند برای تشخیص اینکه آیا فرد دروغ می‌گوید یا نه شما باید نحوه صحبت کردن او و الگوی نفس کشیدنش را زیر نظر بگیرید.اگر هر کدام از این دو مورد سرعت گرفته باشد یا اینکه آهسته شده باشد ،‌احتمال اینکه همه آنچه که در حال شنیدنش هستید راست باشد بسیار کم خواهد بود.

5- یک آدم دروغگو چه می‌گوید

یک فرد دروغگو معمولا از استفاده از واژه‌هایی مانند “اما” ، “به جز” ، “در حالیکه” و “نه” پرهیز می‌کند. چرا که آنها با افکار وسیع پیچیده به مشکل برمی‌خورند. آنها همچنین از واژه “من” هم کمتر استفاده می‌کنند. آنها سعی می‌کنند سراغ داستان‌های طولانی نروند و کمتر از ضمایر شخصی استفاده کنند.

6- آیا یک فرد دروغگو رفتار نامشخصی دارد؟

کارشناسان معتقدند تغییرات در اساس رفتاری یک فرد -اینکه به طور کلی چگونه رفتار می‌کند- نکته‌ایست که شما باید در آن حسابی دقت کنید.

شما باید رفتارهای این فرد را در ژست‌هایش ،‌نحوه گفتار ،‌توناژ صدا و حرکات دست‌هایش با آنچه که از قبل از او دیده و می‌شناختید مورد بررسی قرار بدهید. یعنی آنچه را که در موقعیت فعلی برابر شما نشان می‌دهد با آنچه که قبلا از وی دیده‌اید مقایسه و ارزیابی کنید چون وقتی فردی دروغ می‌گوید این رفتارها تغییر می‌کند.

7- او در برابر سوال ساده شما چه واکنشی نشان می‌دهد؟

وقتی از فردی سوال سختی بپرسید ،‌حتی اگر به دوردست‌ها هم خیره شود اتفاق عجیبی نیفتاده است. اما زمانیکه از فردی سوال ساده‌ای بپرسید و او نگاهش را از نگاه شما بدزدد ،‌حق دارید که درباره دروغگویی‌اش مشکوک شوید. به همین سادگی.

منبع: ریدرزدایجست

۴۷۴۷

شهر جهانی یزد، شهری تاریخی و کویری ‌بین دشت لوت و دشت کویر است که مارکوپولو جهانگرد معروف آن را بزرگ، زیبا و پر رونق توصیف می‌کند. شهر تاریخی یزد در قدیم؛ به ایساتیس به معنی فرخنده و مقدس معروف بوده است.

بیشتر ما دانش آموزان ایرانی در زندگی‌مان مرحله‌ی کنکوری شدن را تجربه می‌کنیم. مرحله‌ای زیبا و البته پر چالش که طی کردن آن مرد کهن می‌خواهد و تلاش و همت‌. در مسیر کنکوری بودن البته همه‌ی ما یک اسم خیلی آشنا را بارها و بارها شنیده‌ایم، یک ناشر خیلی متفاوت، خیلی هیجان انگیز و خیلی سبز.

تمامی حقوق این سایت برای خبرآنلاین محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright © 2018 khabaronline News Agancy, All rights reserved

تشخیص دروغگو از مسیج ها و پیام ها. چگونه از روی پیام های یک فرد بفهمیم که دروغ می گوید؟ افراد دروغگو را چگونه می توان از پیام هایشان شناخت؟ چگونه می توان دروغگو را از لابلای پیام های تلفن همراهش تشخیص داد؟ با ما همراه باشید تا ۱۱ روش فهمیدن دروغ یک فرد از روی مسیج ها ی تلگرام، واتس اپ و سایر پیام رسان ها … را با هم در “هاو کن یو” مرور کنیم.

شاید این سوال هم برای شما پیش آمده باشد و گاهی اوقات از پیام های طرف مقابلتان چیزهایی را بو ببرید و به دروغگویی او مظنون بشوید. ما در این مقاله می خواهیم ترفندهایی را برای تشخیص دروغگویی طرف مقابل از طریق پیام های تلفنی به شما ارائه کنیم. پس در ادامه با وبسایت هاو کن یو همراه باشید تا یازده تا از این ترفندها را با هم مرور کنیم.

قبل تر در هاو کن یو به شما روش های عمومی و کاربردی شناسایی فرد دروغگو را نیز معرفی کردیم و مقاله کاملی در این رابطه منتشر کردیم که در لینک زیر از هاو کن یو می توانید آن را مطالعه کنید.

چطور بفهمیم پسری دروغ می گوید

معمولا فرد دروغگو سعی دارد به طور ناخودآگاه دروغ های خود را لابلای خطوط پیام تلفنی پنهان کند. تحقیقاتی که در دانشگاه کورنل انجام شده ثابت کرده که یک جمله ی نادرست و دروغ معمولا طولانی تر از جمله ی درست و حقیقی است. بنابر این ارائه توضیحات بیشتر و طو لانی کردن مسیج خود می تواند نشانه ای از راست نبودن پیام باشد. در این تحقیق وقتی افراد می خواستند دروغ بگویند در جمله هایشان یک کلمه بیشتر به کار برده بودند.

یک فرد دروغگو از کلماتی استفاده می کند بار معنایی احتمالی دارند. آن هم به این دلیل که نمی خواهد رک پاسخ شما را بدهد. اما در عین حال نمی خواهد جواب سوال شما را هم بدهد.  طی یک تحقیق مشخص شد که زنانی که دروغ می گفتند بیشتر از واژه های “به احتمال زیاد” ، “سعی می کنم” و :من” استفاه کردند. عجیب اینجاست که دانشمندان واژه های کاربردی مردان را در این شرایط بررسی نکردند.

یک فرد دروغگو طبیعتا سعی دارد شما را متقاعد کند. به همین خاطر اطلاعات داده شده را مدام تکرار می کند چون ثابت شده هر چیز دروغ اگر تکرار شود جنبه ی واقعیت به خود می گیرد. همچنین غیر از این اطلاعات کذب مورد دیگری به ذهنش نمی رسد پس ناچارا به تکرار همان موارد قبلی روی میآورد.  حواستان باشد تا گول این افراد را که مدام می گویند تقصیر من نبود و یا اطلاعات را تکرار می کنند نخورید.

خب انسان های دروغگو همیشه برای ساخت داستان های خود به زمان ببیشتری احتیاج دارد. پیامی را از طریق تلگرام به طرف فرستاده اید و طرف بعد از سه ربع جواب شما را می دهد. خوب شاید در حال رانندگی بودا و یا اینترنت نداشته است . به هر حال نباید بدبین بود اما گاهی این تاخیر می تواند نشانه ای از دروغگویی باشد چون طرف دارد فکر می کند که چه در جواب به شما بگوید. و این هم به همان دلیلی است که بالا تر ذکر کردیم.

خب سر هم کردن داستان احتیاج به تصحیح های فراوان دارد. دروغ گو ها معمولا باید تمام جوانب را بسنجند و لغات را خوب کنار یکدیگر بیاورند تا بتوانند داستان را به خورد شما بدهند. اگر پیامی از طریق تلگرام فرستاده اید به طرف و می بینید که تایپ کردن او زیاده از حد طول کشید بدانید دارد پیام را ویرایش می کند و احتمال دارد دروغ  را هم چاشنی آن می کند تا شما را متقاعد کند حرف او را باور کنید.

پنهانکاری که ناشی از پاسخ ندادن به سوال یا پیام شماست هم یک دروغ است. خیلی راحت پیام شما را نادیده می گیرد و اصلا به کلی آفلاین می شود و خیال خودش را هم راحت می کند. در بعضی موارد هم ممکن است موضوع را عوض کند و اصلا هم به روی خودش نیاورد. مثلا از مستاجرتان می پرسید آقای فلانی اجاره خانه ی سه ماهه‌ی اخیر چه شد؟ و او در جواب می گوید:‌ خانم والده خوب هستند؟ مراقبشان باشید چون سنشان بالاست در هوای آلوده نباید بیرون بروند.

قبل تر در هاو کن یو به شما روش های عمومی و کاربردی شناسایی فرد دروغگو را نیز معرفی کردیم و مقاله کاملی در این رابطه منتشر کردیم که در لینک زیر از هاو کن یو می توانید آن را مطالعه کنید.

  چگونه بدانیم شخصی دروغ می گوید؟

انسان ها خیلی موجودات آسبب پذیر و دلرحمی هستند. اما بدجنس هایی هم هستند که می خواهند از این دلرحمی ما سوء استفاده کنند و با احساساتمان بازی کنند. بعضی از دروغگوها فقط سعی می کنند به ما احساس عذاب وجدان دست دهد و دیگر سوال خود را از آنها نپرسیم. مثلا مستاجری که سه ماه یا بیشتر اجاره خانه نداده سعی می کند با القای عداب وجدان به ما ، ما را از طرح طلب خود پشیمان کند. اتفاقا در این کار موفق هم می شود و ما هم فورا عذاب وجدان می گیریم. چون دل داریم و انسان هستیم. اما باید به هر حال مراقب بود تا فریب آدم های دروغگو را نخورد نه افرادی که واقعا صادقانه می گویند در حال حاضر پولی ندارم پرداخت کنم.

این هم یکی دیگر از راه های بازی با عواطف است. در این مورد فرد دروغگو کنترل اوضاع را در دست دارد. پرسش هایی را مطرح می کند تا ما را خجالت زده کند و مجبور شویم خود را توجیه کنیم. به همین خاطر است که بسیاری از ژورنالیست های خبره به سوالات افرادی که با آنها مصحابه می کنند جواب نمی دهند چون این شیوه ی خوبی برای پرت کردن حواس طرف است.

یک فرد دروغگو برای ایجاد حاشیه ی امن برای خود اول واکنش شما را امتحان می کند. خوب به هر حال شاید طرف مقال متوجه دروغ او بشود و خیلی از دست او عصبانی شود. در این حالت یک فرد دروغگو باز هم اماده ی در دست گرفتن کنترل اوضاع است. این شما هستید که باید به او پاسخ دهید نه او. ورق برگشته است. نگذارید موضوع را عوض کند و اوضاع را مدیریت کند. ورق را برگردانید.

این هم یکی از محبوب ترین شگردهاست. از این شگرد برای کسب زمان جهت پاسخگویی استفاده می شود. دروغگو با این ترفند امیدوار است که شما مشکل را فراموش کنید و دست از سر او بردارید اما اگر ادامه دهید و ولکن معامله نباشید ممکن است یا شما را یا نادیده بگیرد یا به شما حمله ور شود. تنها چیزی که اینجور افراد از آن می ترسند قانون است و این تنها راه برای خلاص شدن از شر آنهاست.

یادتان هست زمان مدرسه وقتی می خواستید کلاس نروید خود را به دل درد و یا تب و لرز می زدید؟ خیلی از افراد هنوز از این شگردها در بزرگسالی استفاده می کنند. بالاخره با خودشان فکر می کنند که چه کسی می خواهد یک آدم مریض را اذیت کند؟ در ضمن با ین ترفند وقت بیشتری برای فکر کردن دارد. اگر دیدید که طرف های مقابلتان به یکی از این شیوه ها به شما پاسخ می دهند احتمال دارد که نمی خواهند جواب راست و درستی را به شما بدهند. اگر واقعا از لحاظ عاطفی یا مالی الزامی به بودن در رابطه با آنها ندارید، از ارتباط با این افراد اجتناب کنید.

نتیجه گیری

مطمئنا یک، دو، یا سه مورد از این موارد نمیتواند ثابت کند که فردی به ما در پیام هایش دروغ تحویل می دهد ولی پر واضح است که با افزایش تعداد این موارد در چت ها شما متوجه خواهید شد که احتمال راست نبودن و یا پنهان کردن ان هم وجود دارد.

روش های تشخیص گوشی و گجت تقلبی از اصل (۸ روش)

چگونه بدانیم شخصی دروغ می گوید؟

چگونه فرد دورو را از فرد صادق تشخیص دهیم

برای ارسال دیدگاه خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

سلام
چرا برایه یه مقاله فارسی از پیام هایه انگليسي استفاده کردین؟
بهتر نیست پیام ها رو هم ترجمه کنید؟!

با تشکر از نظر شما کاربر عزیز هاو کن یو
حتما در مقالات بعدی اصلاح میکنیم

واقعا ازتون ممنونم شما با این مقاله کمک بزرگی بمن کردید خیلی متشکرم

واقعا ازتون ممنونم شما با این مقاله کمک بزرگی بمن کردید

عالی بود

سلام مرسی عالی بود

یه شخصیه که ادعا داره کارشناس شرکت دانش بنیاده و برام مدرک میاره .سعی داره منو به طرف کار جذب کنه و منم وارد کار شرکت بشم .قانونش اینطوریه که لایه یه ملیون پرداخت بشه بعد بهمون پکیج میدن که ما باید بفروشیم .از کجا بدونم حقیقت داره یا نه؟ممنون میشم هرچه سریع تر پاسخگو باشید

برای دریافت اخبار جدید ایمیل خود را وارد نمایید

کپی کردن قسمت یا تمامی مقاله از “هاو کن یو” تنها با
کسب مجوز امکان پذیر استچطور بفهمیم پسری دروغ می گوید

منبع تصویر، Getty Images

از کجا می‌فهمید کسی دروغ می‌گوید؟ پروفسور ریچارد وایزمن، روان‌شناس، پژوهشی انجام داده تا نشانه‌های دروغگویی را پیدا کند و به نتایج جالبی رسیده است.

او توصیه‌های خود را برای تشخیص دروغگو‌ها در میان گذاشته است.

از کجا می‌فهمید کسی دروغ می‌گوید؟

اولین مشارکت جمعی در پژوهش ریچارد، آزمون حقیقت‌سنجی مگا لب بود. رابین دی، روزنامه‌نگار کهنه‌کار دو بار از فیلم مورد علاقه‌اش حرف می‌زند. چطور بفهمیم پسری دروغ می گوید

او یک بار حقیقت را می‌گوید اما بار دیگر دروغ‌ می‌گوید. هر دوی این فیلم‌ها در برنامهٔ زنده پخش شد و از تماشاگران خواسته شد که تماس بگیرند و حدس بزنند در کدامیک از این فیلم‌ها رابین حقیقت را می‌گوید. این امر به ریچارد و گروه پژوهش اجازه ‌داد تا به نشانه‌هایی که بیشتر آدم‌ها برای شناختن دروغگو‌ها استفاده می‌کنند، پی ببرند.

روشن شد که افراد با شنیدن نسخهٔ صوتی یا خواندن متن نوشتاری بهتر می‌توانند دروغ را تشخیص دهند. آنهایی که برنامه را از تلویزیون تماشا کردند سخت‌تر توانستند دروغ را دریابند. چون نشانه‌های بصری، حواس ما را از آنچه گفته می‌شود، پرت می‌کند و دروغ‌گو‌های حرفه‌ای زبان بدن خود را آسان‌تر از صدای‌شان کنترل می‌کنند. پس اگر می‌خواهید دروغگو را شناسایی کنید، به او نگاه نکنید. به آنچه می‌گوید گوش کنید و اینکه چگونه آن را بیان می‌کند. اگر می‌خواهید راست را از ناراست تشخیص دهید بهتر است به جای تلویزیون و ویدئو با رادیو دمخور باشید.

افراد وقتی دروغ می‌گویند ارجاعات شخصی را جا می‌اندازند، مثل به من، مال من، من، مرا.

شاید برای اینکه کمتر احتمال داشته باشد مشت‌شان باز شود، کمتر حرف می‌زنند. رابین دی وقتی دروغ گفت نصف زمانی که راست گفت حرف زد.

افراد وقتی دروغ می‌گویند تأخیر بیشتری در پاسخگویی دارند یعنی مدت زمانی که بین پایان پرسش و شروع پاسخ فاصله می‌افتد.

در دروغ گفتن احساس و عاطفهٔ کمتری وجود دارد.

غم‌انگیز است اما ریچارد دریافت که نزدیک‌ترین و عزیز‌ترین افراد در اطراف ما بیشتر از دیگران احتمال دارد که ما را فریب دهند. افرادی که بیست سال است با هم دوست یا شریک زندگی هستند خیلی با اطمینان از تشخیص دروغگویی طرف مقابل می‌گویند اما در حقیقت خیلی هم در تشخیص آن ضعیف هستند. هرچه بیشتر کسی را بشناسید، برای آنها آسان‌تر است که به شما دروغ بگویند و شما نفهمید.

دروغ ١٣ چه ریشه‌هایی دارد؟‏

© 2021 بی بی سی. بی بی سی مسئول محتوای سایت های دیگر نیست. سیاست ما درباره لینک دادن به سایت های دیگر.

ماریا کانیکووا، نیویورکر — کریسا، دختر دوازده‌سالۀ پنی بودریو، روز ۲۷ ژانویۀ ۲۰۰۸ در شهر محل سکونتش بریج‌واتر (کانادا) گم شد. عصر آن روز، مادر و دختر در پارکینگ یک مغازۀ خواروبارفروشی با هم دعوا کرده بودند. به گفتۀ بودریو، آن‌ها «حرف دلشان» را دربارۀ «چیزهای نوجوانانه» زده بودند. ساعت هفت و نیم بعدازظهر، بودریوی نگران به چند نفر از دوستان و معلم‌ها زنگ زد که هیچ‌یک خبری نداشتند، و به پلیس اطلاع داد. روز بعد کریسا هنوز پیدا نشده بود و پلیس بریج‌واتر به بقیۀ حوزه‌ها خبر داد. آن‌ها یک هشدار رسانه‌ای منتشر کردند و جست‌وجوی کامل آغاز شد. روز بیست‌ونهم ژانویه، پاسگاه پلیس یک کنفرانس مطبوعاتی گذاشت. پنیِ پریشان از دخترش خواست برگردد، و تلویزیون هم تقاضای او را پوشش داد. روز یکم فوریه، پنی تقاضایش را تکرار کرد. او التماس کرد هرکسی از محل دخترش خبر دارد، فوراً تماس بگیرد. گروه‌های جست‌وجو گسترده‌تر شدند و ساکنان محلی دست به دست مأموران قانون دادند تا دنبال دختری بگردند که اسمش را «دختر بریج‌واتر» گذاشته بودند. کریسا همچنان گم‌شده ماند. روز نهم فوریه، دو هفته پس از ناپدید شدن او، کریسا بالاخره پیدا شد. در بزرگراه شمارۀ ۳۳۱ (جاده‌ای که به موازات رودخانۀ لاهیو از بریج‌واتر می‌گذرد)، یک خانم ماشینش را کنار جاده متوقف کرد تا پسر سه‌ساله‌اش دور از چشم خودروهای عبور دستشویی کند. وقتی پسر شروع به جیغ زدن کرد، آن خانم به سمتش دوید: در ساحل رودخانه می‌توانست یک جفت انگشت پای انسان ببیند که از برف بیرون زده بود. اندکی بعد، پلیس بریج‌واتر آن جسد را شناسایی کرد: کریسا بودریو. او از کمر به پایین برهنه بود، بدنش در سرمای زمستان یخ زده و منجمد شده بود، لباس زیرش با طرح پو خرسه تا زانوهایش پایین آمده بود. پنج روز بعد، پلیس اعلام کرد که پروندۀ شخص مفقودی رسماً به پروندۀ قتل تبدیل شده بود.                                                                                               

پی‌نوشت‌ها: • این مطلب را ماریا کانیکووا نوشته است و در تاریخ ۲۳ آوریل ۲۰۱۴ با عنوان «How to Tell When Someone Is Lying» در وب‌سایت نیویورکر منتشر شده است و وب‌سایت ترجمان در تاریخ ۶ دی ۱۳۹۶ آن را با عنوان «چطور بفهمیم چه کسی دروغ می‌گوید؟» و ترجمۀ محمد معماریان منتشر کرده است. •• ماریا کانیکووا (Maria Konnikova) دربارۀ روان‌شناسی و علم در نیویورکر می‌نویسد. او نویسندۀ کتاب پرفروشی به نام مغز متفکر: چطور مثل شرلوک هولمز فکر کنیم (Mastermind: How to Think Like Sherlock Holmes) است. او علاوه بر نیویورکر در تایمز، آتلانتیک و نیوریپابلیک نیز نوشته است.

کیم کارداشیان: محبوب‌ترین منفور جهان

از خانه بیرون نرو؛ دلایلی برضدِ دید و بازدید

چطور بفهمیم پسری دروغ می گوید

درۀ وهم: ماجرای ترس‌های ابهام‌آلود

جامعۀ دلخورهای نالان

از اخبار فرار کنید، همانطور که از هروئین فرار می‌کنید

نسخۀ‌ صوتی: رمان‌نویسی که، کمی قبل از کرونا، همه‌چیز را پیشگویی کرد

نسخه صوتی: آیا در تربیت کودکانتان راه و رسم پدر و مادرتان را پیش می‌گیرید؟

نسخۀ‌ صوتی: چرا باید مدرسه‌های کسب‌و‌کار را با بولدزر خراب کرد؟

نسخۀ‌ صوتی: ستایش راسل از بطالت حالا بیش از همیشه به دردمان می‌خورد

نسخۀ‌ صوتی: برای خلاق‌بودن، بی‌خیالِ نوآوری شوید

دروغ گفتن یک اختلال روانی محسوب می شود فردی که زیاد دروغ می گوید معمولا دارای کم شخصیت بینی و کمبود اعتمادبنفس است معمولا افرادی که زیادی دروغ می گویند دارای رفتارهای مشخص و مشابهی است در این مطلب از پرشین وی ما نشانه های دروغ گفتن مردان را برای شما عزیزان هویدا ساخته ایم در ادامه همراه ما باشید تا این شاخضه ها را بشناسیم

مردان در هنگام دروغگویی نشانه‌هایی از خود بروز می‌دهند که توجه به آن می‌تواند به کشف این موضوع کمک کند.
دفعه بعد که شما از یک مرد سوال می‌پرسید حتما به این ۴ نشانه توجه کنید تا متوجه شوید آیا
او راست می‌گوید یا در حال پنهان کردن واقعیت است.

۱٫او به بالا و سمت چپ نگاه می‌کند دفعه بعد که از او سوال پرسیدید یا در مورد چیزی توضیح
خواستید دقت کنید که او به چه جهتی نگاه می‌کند.
اگر چشمان او به سمت بالا و راست می‌نگرد، احتمالا او در حال به یاد آوردن جواب است.
اما اگر او به بالا و سمت چپ نگاه می‌کند این احتمال وجود دارد که او در حال ساختن یک
جواب برای شماست.

۲٫او چشم یا گوشش را لمس می کند اگر یک مرد در هنگام پاسخ دادن به شما مرتبا چشم یا
گوشش را لمس می‌کند اگر مبتلا به آلرژی نباشد می‌تواند نشان دهنده دروغگویی او باشد.
در هنگام دروغ گفتن معمولا جریان خون به سمت صورت بیشتر می‌شود.
در این هنگام بینی و گوش‌ها گرم شده و شروع به خارش می‌کنند.
به همین دلیل او به طور ناخودآگاه ممکن است آن‌ها را بخاراند.

۳٫او روی صندلی خود جابه جا می‌شود یا تکان‌های بی‌مورد می‌خورد این تیک‌ها می‌تواند نشان دهنده عصبی بودن او باشد.
اگر او در حال توضیح دادن به شما این حرکات را دارد می‌تواند نشان دهنده دروغ گویی باشد.چطور بفهمیم پسری دروغ می گوید

۴٫او صورتش را با دستانش می‌پوشاند در این حالت احتمالا مرد در حال دروغگویی است.
زمانی که او دید شما را از دهانش مسدود می‌کند شاید نشان دهنده این باشد که او تلاش می‌کند تا
از درز حقیقت به بیرون خودداری کند.
به علاوه ممکن است در این حالت او با لب‌های خود را با زبانش مرطوب کند یا نگاهش را از
شما دور کند.
این حرکات می‌تواند نشان دهنده این باشد که چیزی او را اذیت می‌کند.

 

۱٫ کسی که در حال دروغ گفتن است مدام سر خود را تکان می‌دهد
اگر از کسی سوالی پرسیدید و او ناگهان شروع به تکان‌دادن سر خود کرد، به احتمال زیاد دروغ می‌گوید. به عنوان مثال شما یک سوال صریح از کسی می‌پرسید و او ناگهان سر خود را به عقب می‌کشد و یا با حرکات تند و سریع سر خود را عقب می‌برد. حتی ممکن است سر خود را کمی کج کرده و یا بالا ببرد. این حالت اغلب بلافاصله بعد از اینکه از فرد سوال می‌پرسید اتفاق می‌افتد.

 

  ۲٫ طرز نفس‌کشیدن فرد هنگام دروغ‌گفتن تغییر می‌کند
معمولا وقتی کسی در حال دروغ‌گفتن است، نفس‌کشیدن او سنگین می‌شود.
این یک عکس‌العمل غیر ارادی است. بعد از آن‌که طرز نفس‌کشیدن فرد تغییر کرد
به احتمال زیاد بلافاصله شانه‌ها را بالا برده و تن صدای کم‌عمقی پیدا می‌کند.
درواقع تغییر حالت نفس‌کشیدن به علت بالارفتن ضربان قلب و افزایش جریان
خون اتفاق می‌افتد. درست مانند زمانی که شما عصبی هستید و یا دچا
ر احساس تنش شده‌اید؛ یعنی همان دروغ‌گفتن. دروغ سنج طبیعی شما به راحتی این رفتار را تشخیص می دهد.

  ۳٫ فرد در هنگام دروغ‌گفتن ثابت و بدون حرکت می‌ایستد
معمولا افرادی که به خاطر حرف یا اتفاقی عصبی می‌‌شوند، بی‌قرار و ناآرام خواهند شد اما طبق گفته دکتر گلس باید بیشتر حواس‌مان به افرادی باشد که در این حالت کاملا ثابت و بی‌حرکت می‌ایستند.‌ این حالت نشانه‌ای از مبارزه عصبی بدن است، یعنی بدن برای رویارویی با مشکل احتمالی حالت تدافعی به خود می‌گیرد. زمانی که درحال انجام یک مکالمه معمولی هستید، طبیعی است که بعضی اعضای بدن شما به طور نرمال و آرامی حرکت کنند بنابراین اگر در حال مکالمه مثل یک چوب خشک، بی‌حرکت بایستید معلوم است که یک جای کارتان می‌لنگد!

ثابت ایستادن، عصبی شدن، نا آرامی

  ۴٫ کسی که دروغ می‌گوید مدام کلمات و یا عبارات را تکرار می‌کند
این حالت به این خاطر است که فرد دروغ‌گو سعی در قانع‌کردن طرف مقابل و یا خودش دارد. برای مثال در حین صحبت چندین‌بار این عبارت را تکرار می‌کند: من این‌کار را نکردم… من این‌کار را نکردم… . به این ترتیب کم‌کم آن عبارت ملکه ذهنش شده و خودش هم دروغ خود را باور می‌کند. همچنین تکرار کلمات یا عبارات به فرد دروغ‌گو کمک می‌کند تا برای خود کمی زمان بخرد و برای ادامه گفتگو آماده شود. دروغ سنج طبیعی شما به این مسائل واقف است و صداقت فرد مقابل را به چالش می کشد.

 ۵٫ موقع دروغ گفتن، فرد دهان خود را می‌پوشاند
یکی دیگر از نشانه‌های دروغ‌گفتن این است که، فرد به طور غیر ارادی دستان خود را جلوی دهان می‌گیرد. وقتی یک فرد بزرگسال دستان خود را روی لب‌ها و یا جلوی دهان قرار می‌دهد یعنی اینکه نمی‌خواهد واقعیت را به طور کامل بگوید و به نوعی ارتباط را قطع می‌کند.

خبرآنلاین / باشگاه خبرنگاران جوان

Copyright (c) 2006-2019 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

ژان کریستف می‌گوید خوراک این جهان اندکی حقیقت است و بسیاری دروغ. متاسفانه دیدگاه بدبینانه کریستف واقعی به نظر می‌رسد و روزانه در زندگی واقعی و مجازی با هزاران دروغ کوچک و بزرگ مواجهیم. دروغ‌هایی که گاهی شاید ضرری هم نداشته باشند اما برخی دیگر می‌توانند از نظر مالی یا روحی ضربه بزرگی به ما بزنند. حال سوال اینجاست که چگونه می‌توانیم متوجه شویم کسی به ما دروغ می‌گوید؟

هیچ کس دوست ندارد قربانی دروغگویی‌های دیگران شود. قطعا وقتی کسی به شما دروغ می‌گوید و متوجه می‌شویم که بازی خورده‌ایم، احساس خوبی نخواهیم داشت؛ اما اطلاع از دروغگو بودن دیگران بهتر از آن است که در بی‌خبری به سر ببریم.

متخصصان زبان بدن معتقد هستند که می‌توان از روش‌هایی متوجه شد که فردی در حال دروغ گفتن است. «اسکات رز» تحلیلگر رفتار و «بلانکا کاب» کارشناس زبان بدن می‌گویند با ترفندهایی می‌توان افراد دروغگو را به راحتی شناسایی کرد.

1- حالت‌های رفتاری طرف مقابل را تجزیه و تحلیل کنید چطور بفهمیم پسری دروغ می گوید

بلانکا کاب معتقد است که هر فردی شیوه‌های گفتاری و رفتاری خاص خودش را دارد. بهترین راهکار برای تشخیص درغگویی فردی، تجزیه و تحلیل حرکات و رفتارهای وی در شرایط عادی و مقایسه آن با سایر شرایط است.

معمولا وقتی فردی مجبور به دروغ گفتن می‌شود، تغییراتی در شیوه‌های رفتاری‌اش رخ می‌دهد. بلانکا کاب پیشنهاد می‌دهد که با طرح سوالات ساده و معمولی می‌توان رفتار فرد را تجزیه و تحلیل کرد. مثلا می‌توانید سوالاتی ساده بپرسید:

وقتی فرد به این سوالات ساده پاسخ می‌دهد، حالات و رفتارهای او را با دقت زیر نظر بگیرید. حرکت چشم‌هایش را با دقت مشاهده کنید. بالا را نگاه می‌کند یا پایین‌ را؟ به چشمان شما مستقیم نگاه می‌کند یا غیرمستقیم؟ وقتی سوال‌هایی ساده مطرح می‌کند تناژ صدایش به چه صورتی است؟

با بررسی این حالت‌ها می‌توانید به سرنخ‌هایی دست پیدا کنید و ببینید طرف مقابل چگونه احساسات خود را بیان می‌کند و سوالات را پاسخ می‌دهد. با مقایسه حالت‌های رفتاری وی در شرایط مختلف می‌توانید تشخیص دهید به شما راست می‌گوید یا دروغ.

2- به نحوه تغییر رفتار طرف مقابل توجه کنید

وقتی شناختی نسبی به حالت‌های رفتاری طرف مقابل پیدا کردید، می‌توانید به راحتی تغییرات رفتاری وی را متوجه شوید. گاهی تغییرات جزئی و بسیار ظریف هستند؛ اما با دقت و تمرکز قابل تشخیص خواهند بود. اگر فردی همیشه موقع توصیف کردن شرایطی به سمت چپ نگاه می‌کند؛ اما این بار سمت چپ را نگاه می‌کند باید به این تغییر رفتار دقت کنید.

برخی بر این باورند که کسی که دروغ می‌گوید نمی‌‌تواند مستقیم در چشم طرف مقابل نگاه کند. اسکات رز معتقد است که این باور که دروغگوها ارتباط چشمی مستقیم برقرار نمی‌کنند نادرست است. در واقع  او می‌گوید که اکثر افراد دروغگو برعکس چنین دیدگاهی عمل می‌کنند.

او می‌گوید افراد دروغگو اتفاقا برای فریب دادن طرف مقابل به چشم‌های وی نگاه می‌کنند و راحت دروغ می‌گویند.

3- به دنبال حقایقی باشید که در حین گفتگو محو می‌شوند

وقتی کسی دروغ می‌گوید، معمولا انتهای صحبت سکوت می‌کند و اینطور به نظر می‌رسد که صحبتش ناقص مانده است. اگر از طرف مقابل سوالی پرسیدید ولی با توضیحات ناقص باز هم جواب را دریافت نکردید و درنهایت متوجه شدید که فرد مقابل سکوت می‌کند، شما سکوت را نشکنید، بلکه به وی فرصت بدهید که مجددا صحبت کند و ادامه بدهد.

اگر دیدید در حال مقدمه چینی است، احتمالا با با آسمان ریسمان کردن در حال دروغ گفتن است. گاهی نیز فرد درحال مقدمه چینی برای توضیح دادن موضوع اصلی است و نباید دچار اشتباه شوید و برچسب دروغگویی به او بزنید.

4 – از همان ابتدا طرف مقابل را درغگو فرض نکنید

برخی افراد در همان نگاه اول اتهام و برچسب دروغگویی را به طرف مقابل می‌زنند و منتظر هستند وی رفتاری از خود نشان بدهد تا حکم دروغگویی را هم صادر کنند.

حتی اگر فکر می‌کنید کسی به شما دروغ می‌گوید، از همان ابتدا او را متهم به دروغگویی نکنید. برخی افراد دست به سینه منتظر هستند که تیر خلاص را بزنند و بگویند که فرد مقابلشان درغگو است. چنین رفتاری حتی باعث می‌شود فرد مقابل نتواند راحت صحبت کند.

اگر نمی‌توانید احساسات منفی خود را کنترل کنید، گفتگو را به زمان دیگری موکول کنید. تشخیص دروغگویی کار ساده‌ای نیست. لذا نباید وقتی خودتان تنش دارید و رفتار سنجیده‌ای از خود نشان نمی‌دهید، به فکر تشخیص راست و دروغ گفتگوهای طرف مقابل باشید.

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

تمامی حقوق برای وبسایت دیجیاتو محفوظ است.


Downloads-icon

چطور بفهمیم پسری دروغ می گوید
چطور بفهمیم پسری دروغ می گوید
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *