چطور بفهمیم گوشی چقدر کار کرده

 
helpkade
چطور بفهمیم گوشی چقدر کار کرده
چطور بفهمیم گوشی چقدر کار کرده


نام کاربری یا ایمیل *


کلمه عبور *

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:


ورود

گوشی‌­های هوشمند امروزه دارایی باارزشی به‌حساب می‌­آیند. چراکه اکثر کارهای انسان با آن انجام می‌­­شوند. خرید یک گوشی هوشمند خوب، در کشور ما هزینه­ زیادی در بردارد. بنابراین وقتی‌که شخصی اقدام به خرید یک گوشی نو، می‌­کند انتظار دارد که یک گوشی آک و دست‌نخورده تهیه کند و تعمیر موبایل بر روی آن صورت نگرفته باشد. البته تعمیر موبایل در حال حاضر، به یکی از فعالیت‌­های رایج در جامعه تبدیل‌ شده است. برای همین تشخیص یک گوشی نو و آک از یک گوشی تعمیر شده کار ساده­‌ای نیست. چرا که کسانی که در کار تعمیر موبایل هستند، امروزه به‌قدری در کار خود مهارت کسب کرده‌­اند، که یک شخص عادی قادر نیست، تفاوت یک گوشی نو را از گوشی‌ه­ای که قبلا باز و تعمیر شده را تشخصی دهد.

چطور بفهمیم گوشی چقدر کار کرده

همچنین با توجه به نوسانات ارزی و بالارفتن سرسام آور قیمت گوشی های هوشمند نو در بازار خرید موبایل و تبلت دست دوم بسیار مقرون به‌ صرفه می باشد و حداقل نسبت به گوشی های نو هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد. البته در انتخاب و خرید محصولات دست دوم مخصوصاً گوشی های کارکرده باید دقت بیشتری به خرج داد چرا که تشخیص گوشی های کارکرده تمیز با نو خیلی سخت است و اینکه آیا این گوشی کارکرده قبلاً تعمیر شده است یا خیر. روش های زیادی برای تشخیص گوشی های نو از گوشی های باز شده و کارکرده وجود دارد که در زیر به آن می پردازیم تا بدون داشتن اطلاعات تخصصی بتوانید پی ببرید که گوشی شما قبلا در معرض تعمیر موبایل واقع‌شده یا اینکه کاملا نو است. برای اینکه از خرید گوشی کارکرده خود اطمینان کامل داشته باشید همچنین می توانید با تیم کارشناسی خرید گوشی های کارکرده کوک موبایل تماس بگیرید و راهنمایی و مشاوره لازم را به صورت رایگان دریافت نمایید:

روش‌­های تشخیص گوشی نو از گوشی بازشده یا تعمیر شده

روش­های تست گوشی نو از گوشی تعمیری را می­‌توان به سه دسته: روش‌­های استفاده از کد، روش‌­های نرم‌­افزاری و روش‌­های سخت‌افزاری تقسیم کرد. البته تعمیر موبایل یک خدمت مثبت است. اما گاهی به انحراف کشیده می­شود.

راه اول: روش‌­های استفاده از کد

در این روش، شما می‌­توانید با گرفتن کدهای خاصی در گوشی خود، پی به نو یا دست‌دوم بودن آن، ببرید: در زیر به چند نمونه از کدها اشاره می­کنیم:

راه دوم : روش­‌های سخت‌افزاری

روش سوم : روش­های نرم‌افزاری

kookmobileoffice@gmail.com

02167319-02165011022-02166757579-02166761969-02165011024

متفاوت اندیشیده ایم.

اطلاع از جشنواره ها و تخفیفات کوک موبایل

خیلی کم اتفاق می‌افتد که کاربران گوشی‌های هوشمند، تمام توانایی‌هایی دستگاه خود را کشف کنند و البته تا زمانی که یک گوشی هوشمند خواسته‌های صاحبش را برآورد کند، کشف نکردن هیچ ایرادی ندارد و احتیاجی به انجام کارهای دیگر نیست.

کليه حقوق اين سايت متعلق به پایگاه خبري-تحليلي مشرق نيوز مي باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.

گوشی‌­های هوشمند امروزه دارایی باارزشی به‌حساب می‌­آیند. چراکه اکثر کارهای انسان با آن انجام می‌­­شوند.

خرید یک گوشی هوشمند خوب، در کشور ما هزینه­ زیادی در بردارد.

بنابراین وقتی‌که شخصی اقدام به خرید یک گوشی نو، می‌­کند انتظار دارد که یک گوشی آک و دست‌نخورده تهیه کند و تعمیر موبایل بر روی آن صورت نگرفته باشد.

البته تعمیر موبایل در حال حاضر، به یکی از فعالیت‌­های رایج در جامعه تبدیل‌ شده است.

برای همین تشخیص یک گوشی نو و آک از یک گوشی تعمیر شده کار ساده­‌ای نیست.

چطور بفهمیم گوشی چقدر کار کرده

چرا که کسانی که در کار تعمیر موبایل هستند، امروزه به‌قدری در کار خود مهارت کسب کرده‌­اند، که یک شخص عادی قادر نیست تفاوت یک گوشی نو را از گوشی‌ه­ای که قبلا باز و تعمیر شده را تشخصی دهد.

همچنین با توجه به نوسانات ارزی و بالارفتن سرسام آور قیمت گوشی های هوشمند نو در بازار خرید موبایل و تبلت دست دوم بسیار مقرون به‌ صرفه می باشد و حداقل نسبت به گوشی های نو هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد.

البته در انتخاب و خرید محصولات دست دوم مخصوصاً گوشی های کارکرده باید دقت بیشتری به خرج داد چرا که تشخیص گوشی های کارکرده تمیز با نو خیلی سخت است و اینکه آیا این گوشی کارکرده قبلاً تعمیر شده است یا خیر.

روش های زیادی برای تشخیص گوشی های نو از گوشی های باز شده و کارکرده وجود دارد که در زیر به آن می پردازیم تا بدون داشتن اطلاعات تخصصی بتوانید پی ببرید که گوشی شما قبلا در معرض تعمیر موبایل واقع‌شده یا اینکه کاملا نو است.

روش­های تست گوشی نو از گوشی تعمیری را می­‌توان به سه دسته: روش‌­های استفاده از کد، روش‌­های نرم‌­افزاری و روش‌­های سخت‌افزاری تقسیم کرد. البته تعمیر موبایل یک خدمت مثبت است. اما گاهی به انحراف کشیده می­شود.

در این روش، شما می‌­توانید با گرفتن کدهای خاصی در گوشی خود، پی به نو یا دست‌دوم بودن آن، ببرید: در زیر به چند نمونه از کدها اشاره می­کنیم:

استفاده از کد #RTN## : برای انجام این کد بهتر است به ترتیب گفته‌شده پیش بروید: ابتدا گوشی خود را باز کرده و وارد قسمت شماره­‌گیر آن شوید.

در صفحه نمایان شده، کد #786## را شماره‌­گیری کنید. نیازی نیست که قسمت شماره‌­گیری را فشار دهید.

گوشی شما باید به صورت خودکار وارد بخش RTN شود. در بخش ظاهرشده، گزینه VIEW را انتخاب کنید.

لازم به تذکر است که اگر کد#786## عمل نکرد از کد *#*#786#*#* استفاده کنید.

در صفحه RTN به سمت پایین حرکت کنید تا حالت Reconditioned ظاهر شود.

با انتخاب این حالت، به دو وضعیت مجاز می­‌رسید: وضعیت YES یعنی اینکه، گوشی شما قبلا باز شده و تعمیری است و وضیعت NO که نشان‌دهنده نو و آک بودن گوشی می­‌باشد.

البته این کد نمی‌­تواند ارزش خدمات تعمیر موبایل را زیر سوال ببرد. تنها از سوءاستفاده جلوگیری می­کند.

با گرفتن کد *#92702689# در شماره‌­گیر گوشی، می­توان فهمید که گوشی چه میزان کارکرده است.

توجه به این موضوع نیز می­تواند مفید باشد که با گرفتن این کد در بعضی از گوشی‌­های هوشمند، می‌­توان تعداد دفعاتی که گوشی بازشده است را نیز ملاحظه کرد.

در این وضعیت ممکن است شما با این پیغام مواجه شوید:

Repaired : 0000000 یعنی اینکه تعمیر موبایل تاکنون صورت نگرفته است.

Repaired : 0000001  یعنی اینکه تاکنون یک‌بار تعمیر موبایل صورت گرفته است.

با گرفت کد *#0000# می­توان به نوع ورژن و تاریخ ارائه گوشی پی برد. اگر این تاریخ قدیمی باشد، نشان‌دهنده این است که گوشی شما نو نیست. به‌ هرحال، تعمیر موبایل شامل گوشی­‌های قدیمی‌­تر نیز می‌­شود.

در بدنه گوشی نباید آثار خش و آسیب‌دیدگی وجود داشته باشد. این علائم، خبر از دست‌دوم بودن یا تعمیر موبایل می­‌دهند.

پورت سیم­کارت و رم نباید رنگ و رو رفته باشد.

اگر رنگ لنز دوربین و باتری گوشی تغییر کرده باشد، احتمالا گوشی در معرض آبخوردگی واقع شده است. با تعمیر موبایل­ می­توان مشکل آب­خوردگی آن­را تا حدی اصلاح کرد.

گوشی نو باید دارای کابل شارژ و هدفون سالمی باشد. تست این قطعات را می‌­توان توسط لپ­تاپ انجام داد.

بوی گوشی یکی دیگر از راه‌­ها تشخیص نو بودن آن است. گوشی­‌های نو بوی آکی تندی دارند. اگر میزان این بو کم شده یا تغییر کرده باشد، خبر از این می­دهد که تعمیر موبایل بر روی آن انجام شده است.

یکی از راه‌­های نرم‌افزاری تست گوشی نو، چک کردن تم، بازی و رینگتون آن است.

اگر بازی یا تم خاصی روی گوشی نصب‌شده باشد، نشان می‌­دهد که گوشی شما، یا دست‌دوم بوده یا اینکه عملی از جنس تعمیر موبایل بر روی آن انجام‌شده است.

زنگ گوشی نیز می­تواند نشان‌دهنده این باشد که قبلا تعمیر موبایل بر روی آن صورت گرفته است.

اصولا زنگ­های گوشی حالت خاصی دارند و از میان زنگ­های پیش‌فرض شرکت سازنده آن انتخاب می­شوند.

گوشی را چند بار روشن و خاموش کنید. اگر گوشی نو باشد، نباید میزان شارژ آن کم شود.

اگر تعمیر موبایل بر روی آن صورت گرفته باشد، باتری گوشی تاحدی کمتر یا حتی بیشتر از میزان اولیه نشان می­دهد.

وجود نرم ­افزارهای غیرعادی در گوشی نشان دهند تعمیری بودن یا دست‌دوم بودن آن دارد.

اصولا نرم­افزارهایی که بر روی یک گوشی نصب می­شوند کاملا مشخص بوده و بیشتر مربوط به خود گوشی هستند.

تعمیرکاران هنگام تعمیر موبایل، ممکن است نرم ­افزار خاصی را بر روی آن نصب نمایند.

منبع: KOOKMOBILE

 

چطور بفهمیم گوشی چقدر کار کرده

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرض کنید شما به یک سفر خارجی رفته‌اید و در س…

امروزه برای استفاده از هرگونه سرویسی نیاز به…

گوشی‌­های هوشمند امروزه دارایی باارزشی به‌حس…

تجارت گستر فخیم، تامین کننده و ارائه دهنده خدمات پس از فروش تلفن همراه فعالیت خود را به طور رسمی در سال 1398 آغاز نمود. توجه اصلی شرکت همواره بر جلب اعتماد مشتریان بوده و در راستای تحقق این موضوع همیشه در تلاش هستیم تا از جدیدترین تجهیزات سخت افزار و نرم افزاری و همچنین از متخصصین دوره دیده و حرفه ای این زمینه بهره ببریم.

021-91071015

 

شنبه تا چهارشنبه: 09:00 الی 180:00

پنج شنبه ها: 09:00 الی 13:00

شرکت ویرا سرویس متخصص در تعمیرات موبایل و تبلت فعالیت خود را به طور رسمی در سال 1398 آغاز نموده است. توجه اصلی شرکت همواره بر روی جلب اعتماد مشتریان بوده و در راستای تحقق این موضوع همیشه در تلاش هستیم تا از جدیدترین تجهیزات سخت افزار و نرم افزاری و همچنین از متخصصین دوره دیده و حرفه ای این زمینه بهره ببریم.

تهران، خیابان مطهری، بعد از تقاطع سهروردی، ساختمان محیا، پلاک 53، طبقه 6، واحد 4

021-91071015

info@viraservice.com

خرید یک گوشی کارکرده می تواند مقرون به صرفه باشد اما خطراتی را نیز در پی دارد. برای خرید یک گوشی دست دوم می بایست از سالم بودن گوشی و سرقتی نبودن آن اطمینان حاصل نماییم. در ادامه همراه انزل وب باشید تا با روش های فهمیدن دست دوم بودن گوشی و نکات مهم برای خرید گوشی های کارکرده آشنا شوید.

How to Buy a Used Smartphone With The Best Features?

سازندگان گوشی سالانه موبایل های جدیدی را به بازار عرضه می کنند و از آنجایی که عده ای دائما در حال خرید و تست گوشی های به روز هستند، شما این شانس را دارید که آن گوشی ها را تهیه نمایید. دقت داشته باشید که همیشه گوشی های جدیدتری نیز به بازار عرضه خواهند شد. به هر حال خرید گوشی دست دوم به منزله قبول یکسری کاستی ها و نواقص است. اولا ممکن است گارانتی گوشی تمام شده باشد و یا حداقل زمان اندکی از آن باقی مانده باشد. ثانیا شما باید از سالم بودن و ناقص نبودن گوشی مطمئن شوید. سرانجام براساس این دانسته ها می توانید به سراغ قیمت دقیق محصول مورد نظر بروید. برای اینکه بدانید در هنگام خرید گوشی به چه نکاتی باید توجه کرد و روش تست هنگام خرید گوشی با این مطلب انزل وب همراه باشید.

هدف از خرید گوشی دست دوم پرداخت هزینه کمتر است. در نتیجه ابتدا باید از قیمت دقیق محصول مطلع شوید. برای اینکه بهترین خرید خود را انجام دهید در وهله اول باید ببینید چه تعداد از مردم و با چه قیمتی در حال فروش آن دستگاه هستند. برای این منظور می توانید از سایت های دیوار، شیپور، موبایل ، جستجوگر ترب ، دیجی کالا و .. بازدید کنید تا در انتها به لیستی کامل برسید. اما توجه به نکات زیر ضروری است:

خرید گوشی دست دوم از راههای مختلفی امکان پذیر می باشد که دارای نقاط قوت و ضعفی است. عده ای به خرید گوشی به صورت مستقیم و از اشخاص، اعتقاد دارند این درحالیست که عده ای دیگر خرید اینترنتی را ترجیح می دهند. چراکه تنوع قیمتی در این حالت زیاد است. در ادامه همراه انزل وب باشید تا با چندین نکته در ارتباط با خرید امن گوشی دست دوم آشنا شوید.

چطور بفهمیم گوشی چقدر کار کرده

ممکن است بهترین گزینه برای خرید گوشی دست دوم پیدا کردن شخصی باشد که قصد فروش گوشی خود در شبکه های اجتماعی را دارد. در این حالت شناخت طرف مقابل باعث یک خرید اطمینان بخش خواهد شد. زیرا شخصی که در شبکه اجتماعی با وی در ارتباط هستید تمایل ندارد که شما از خرید خود ناراضی باشید و یا شرایطی پیش آید که از وی بخواهید مبلغ پرداختی را بازگرداند.

اگر برایتان ممکن نیست که گوشی را از طریق شبکه های اجتماعی تهیه نمایید می توانید از منابع معتبر اینترنتی دیگر نظیر دیوار و شیپور گوشی دست دوم را خریداری کنید. البته دقت کنید که این سرویس ها نیز برای معامله روش حضوری را پیشنهاد کرده اند.

بهترین حالت خرید گوشی دست دوم، مستقیما از افراد است. البته بهتر است قبل از ملاقات حضوری با فروشنده، درباره رنج قیمتی محصول جستجو کنید. همچنین ترجیحا در روشنایی کافی و در روز با وی ملاقات کنید تا بتوانید گوشی را به طور دقیق بررسی نمایید.

نکاتی وجود دارد که می توانید بر اساس آن قیمت گوشی را کاهش دهید. البته ابتدا قیمت گوشی را از طریق جستجو در اینترنت به دست آورید. دقت داشته باشید که خراشهای کوچک اطراف یک گوشی نمی تواند از قیمت آن بکاهد اما خراش های صفحه نمایش می تواند دلیل خوبی برای چانه زنی بر سر قیمت و کاهش آن باشد.

در زمان ملاقات حضوری باید لوازم جانبی گوشی را به همراه داشته باشید تا آنها را مورد آزمایش و بررسی قرار دهید. همچنین از فروشنده بخواهید تا به شما اجازه دهد سیمکارت خود را در گوشی مورد نظر قرار داده و از جهات مختلف آن را بسنجید. از تست کابل شارژ، حافظه جانبی و هدفون غافل نشوید.

وقتی گوشی را در دست گرفتید به نکات زیر توجه نمایید:

بهتر است حواستان را جمع کنید. بعضی از گوشی ها برای کشورهای خاصی ساخته شده اند چرا که با استانداردهای مخابراتی و رادیویی آن کشور سازگار هستند و در سایر کشورها قابل بهره برداری نیستند. به عنوان نمونه GSM و CDMA دو تکنولوژی در شبکه های مخابراتی هستند که طبق استاندارد ها و خصیصه های شاخصی ساخته شده اند. همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت willmyphonework و وارد کردن اطلاعاتی از قبیل نام گوشی، مدل گوشی، اپراتورهای مورد نظر و .. از کار کردن گوشی در کشور خود مطمئن شوید.

همانطور که قبلا در بخش ۴ روش ردیابی و یافتن گوشی گم شده خاموش و روشن نیز اشاره کردیم امروزه گوشی های هوشمند از ویژگی ضد سرقتی بهره می برند. به عنوان مثال تلفن های هوشمند آیفون از ویژگی به نام Activation Lock بهره مند هستند که در صورت گم شدن گوشی می توانید توسط آن به گوشی خود دسترسی یافته و فایل های خود را پاک نموده، همچنین از دستکاری اشخاص دیگر در گوشی سرقت شده ممانعت به عمل آورید. گوشی های اندرویدی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و از ویژگی Android Device Manager برخوردار هستند. با این قابلیت شما می توانید مکان گوشی خود را به دست آورده و رمز را بازیابی و اطلاعات را پاک کنید. دقت کنید که این ابزارها در گوشی دست دوم غیرفعال باشند. برای این منظور با وارد کردن شماره IMEI گوشی کارکرده در سایت imeipro می توانید این مسئله را بررسی نمایید.

شایان ذکر است که می توانید برای تشخیص گوشی تعمیری شیوه های به دست آوردن شماره سریال و بررسی اصل و تقلبی بودن گوشی را در انزل وب دنبال کنید. ممکن است در انتها بخواهید سخت افزار گوشی را نیز تست نمایید که قبلا در انزل وب به بهترین روش های تست سخت افزار تبلت و گوشی اندروید اشاره شده است.

اگر گوشی مورد نظر تقریبا تمام تست ‌ها را به ‌خوبی و با موفقیت پشت سر گذاشته است و مشکلی ندارد، می توانید برای پرداخت هزینه اقدام کنید. اما بد نیست که باز هم از فروشنده درخواست تخفیف کنید. به هر حال در معامله عادلانه هر دو طرف باید احساس رضایت و خوشحالی داشته باشند.

خرید گوشی دست دوم یک ریسک پذیری است. امیدواریم موضوعات مطرح شده در انزل وب برای خرید یک گوشی کارکرده مفید واقع شود. آیا تاکنون تلفن همراه دست دوم خریده اید؟ از چه طریقی؟ لطفا روش ها و پیشنهادات خود را برای تشخیص گوشی نو از دست دوم در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.


دوستان من امروز گوشی redmi note 8 گرفتم توش چند تا بازی و برنامه ی WPS office و google store وجود داشت لطفا یکی بگه گوشی دست دومه؟البته کارت گارانتی تعویض هم گرفتم ممکنه اگه دست دوم بود تعویض کنم؟؟؟

داداش منم همین وضعیت رو دارم الان برات دست دو بود یا نو؟

چه حال منم همینه فک میکنم گوشی دست دومه حتی اپل کار گوشی آمو که در آوردم نیاز به راه اندازی نداشت یه راست رفت روی صفحه اصلی چرا!

نرم افزار phone info رو نصب ودر قسمت گزینه ها از تعمیر یانو بودن گوشی مطلع شوید

چرا این کد هایی که در سایت موجوده عمل نمیکنه؟ #*#۴۶۳۶#*#* : با تایپ این کد در گوشی اندرویدی، می توانید اطلاعات تلفن، اطلاعات باطری، تاریخچه کارکرد باطری و وضعیت آن را مشاهده نمایید.
*#۰۶# : این کد شماره سریال تلفن همراه مورد نظر را در اختیارتان قرار می دهد.
*#*#۲۶۶۴#*#* : با این کد می توانید تست صفحه نمایش تلفن را انجام دهید.
*#*#۲۳۲۳۳۹#*#* : این کد تست وایرلس گوشی را انجام می دهد.

سلام بخاطر قیمت پایین گوشی لاک خریدم. یسری آموزش دیدم ولی میخواستم شما یک اموزش کامل درباره انلاک کردن گوشی بذارید. (لاک گوشی بلکبری من AT&T هستش)

دمتون گرم…عالی هستین

خیلی از مقاله هاتون بدردم خورده تا الان tnx guys 🙂

تاسیس : تیر ماه 1390 | باز نشر مطالب تنها با کسب مجوز امکان پذیر است

Copyright © 2011-2021 Anzalweb , All Rights Reserved


طراحی و اجرا پوسته :

در رسانه ها همراه ما باشید

جدیدترین مطالب ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید

تلفن‌های همراه و گوشی‌های هوشمند مدت زیادی نیست که به بازار آمده‌اند؛ اما در همین مدت کوتاه حجم عظیمی از زندگی روزمره‌ی ما را به خود اختصاص داده‌اند. به دلایل مختلف از جمله رد و بدل کردن پیام با دوستان و آشنایان یا گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی، کم پیش می‌آید گوشی را برای مدت زمان طولانی ? از خود دور نگه داریم. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که تا کنون چقدر از عمرتان را پای گوشی سپری کرده‌اید یا مدت زمان کارکرد گوشی روزانه چقدر است. امروز در انزل وب قصد داریم به بررسی میزان کارکرد کلی و روزانه استفاده از گوشی سامسونگ، آیفون و… بپردازیم تا بفهمیم دقیقا روزی چند ساعت با گوشی کار می‌کنیم.

How to See How Much Time You’re Spending on Your Phoneبرای فهمیدن مدت زمان استفاده از گوشی در گوشی‌های اندروید، بهترین گزینه Power Usage است.
این ویژگی به شما مدت زمان کارکرد باتری را نشان می‌دهد.

برای بررسی Power Usage ابتدا از منوی تنظیمات به قسمت Battery بروید.
منوی سه نقطه را فشار دهید و به Battery usage بروید.
دوباره منوی سه نقطه را بزنید و Show full device usage را انتخاب کنید.

چطور بفهمیم گوشی چقدر کار کرده

همان طور که در تصویر بالا قابل مشاهده است، می‌توانید به راحتی نمودار استفاده از باتری موبایل را ببینید.
متاسفانه این نمودار، میزان مصرف را تنها از آخرین باری که باتری را شارژ کرده‌اید نشان می‌دهد.
برای فهمیدن مدت زمان استفاده‌ی روزانه از گوشی، دانلود برنامه میزان استفاده از گوشی بهترین گزینه است.

اپلیکیشن کاربردی Usage Time، بدون نشان دادن جزئیات بی‌ربط و داشتن پیچیدگی‌های غیرضروری، کارکرد روزانه گوشی را به شما نشان می‌دهد.

اپلیکیشن StayFree علاوه بر نشان دادن ساعت کارکرد گوشی اندروید، به شما کمک می‌کند که اوقات فراغت خود را مدیریت کنید و تا حد امکان مدت زمان استفاده از گوشی را کاهش دهید.
با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید برای اپ‌های مختلف محدودیت زمانی ایجاد کنید.
هر گاه از حد تعیین شده فراتر رفتید، هشداری دریافت خواهید کرد.

اگر اعلان‌های تلگرام، اینستاگرام و دیگر اپلیکیشن‌ها باعث می‌شوند هنگام کار نتوانید تمرکز کنید، انزل وب پیش‌تر روش‌های مسدود کردن این اعلان‌ها را در اختیار شما قرار داده است.

با استفاده از Quality Time، شما می‌توانید بفهمید روزانه چه اپلیکیشن‌هایی را در چه ساعاتی و به چه مدت استفاده کرده‌اید.
این اپلیکیشن نیز می‌تواند برای اپ‌های دیگر محدودیت زمانی تعیین کند.
همچنین با استفاده از حالت Take a Break، می‌توانید از گوشی تنها برای تماس گرفتن استفاده کنید.

اپلیکیشن App Usage نیز اپ‌های مورد استفاده‌ی شما را بر اساس موضوع طبقه‌بندی می‌کند.
این برنامه همچنین ریزکارکرد مصرف باتری و میزان تاثیر اپ‌های مختلف روی آن را نشان می‌دهد.

در گوشی‌های گوگل پیکسل شما می‌توانید از اپ Digital Wellbeing استفاده کنید. اگر گوشی شما قابلیت استفاده از این اپ را ندارد، می‌توانید از روش‌های بالا کمک بگیرید.
برای این روش، ابتدا از طریق منوی تنظیمات وارد Digital Wellbeing شوید.
در اینجا اطلاعات کلی درباره‌ی میزان کارکرد هر برنامه را می‌بینید.
با فشار دادن نام هر کدام از آن‌ها، می‌توانید به جزئیات بیشتری دسترسی پیدا کنید.

گزینه Dashboard اطلاعاتی درباره میزان باز کردن قفل صفحه‌ی گوشی، اعلان‌ها و کارکرد اپ‌ها در اختیار شما می‌گذارد.
در این قسمت شما همچنین می‌توانید برای اپ‌های مورد استفاده‌‌ی خود محدودیت زمانی تعیین کنید.
در پایین صفحه‌ی Digital Wellbeing دکمه‌ای وجود دارد که با فعال کردن آن، این اپ در منوی گوشی ظاهر می‌شود. به این ترتیب دیگر نیاز نیست برای هر بار استفاده از آن، وارد تنظیمات شوید.

ویژگی Screen Time به شما اجازه می‌دهد مدت زمان استفاده‌ی خود یا فرزندتان از گوشی را بررسی کنید. با کمک این ویژگی می‌توانید برای مدت زمان استفاده از اپ‌ها محدودیت تعیین کنید.
در اینجا نکته‌ی قابل توجه این است که Screen Time تنها در iOS 12 به بعد قابل استفاده می‌باشد.
برای روشن کردن آن، از طریق منوی تنظیمات به بخش Screen Time بروید. Turn On Screen Time را فشار دهید و Continue را بزنید.
اگر دستگاه متعلق به خودتان است This is My device و اگر متعلق به فرزندتان است، This is My Child’s device را انتخاب کنید.

با استفاده از Screen Time شما می‌توانید اطلاعاتی جزئی درباره مدت استفاده از گوشی، اپلیکیشن‌های مورد استفاده و وبسایت‌هایی که از آن‌ها بازدید می‌کنید به دست آورید.
برای دیدن این اطلاعات از طریق تنظیمات به بخش Screen Time بروید.
See All Activity را بزنید و از این طریق برای اپ‌ها محدودیت زمانی ایجاد کنید.
همچنین می‌توانید ببینید چند بار برای شما اعلان آمده و قفل صفحه گوشی باز شده است.

شما در Screen Time می‌توانید از ویژگی‌های زیر استفاده کنید:
Downtime باعث می‌شود تنها تماس‌های تلفنی و اپ‌هایی که اجازه باز شدن را به آن‌ها می‌دهید، قابل دسترسی باشند.
Communication Limits باعث می‌شود افرادی که فرزندتان با آن‌ها در طول روز سر و کار دارند را بشناسید و برای آن‌ها محدودیت ایجاد کنید.
Content & Privacy Restrictions به شما قدرت کنترل محتوایی که در گوشی می‌بینید را می‌دهد.
با استفاده از App Limits می‌توانید برای اپ‌هایی که نمی‌خواهید در زمان‌های خاص (مثلا موقع کار) باز باشند، محدودیت تعیین کنید.

اگر اینستاگرام جزو آن دسته از اپ‌هایی است که در آن غرق می‌شوید و ساعت‌ها وقت خود را در آن می‌گذرانید، می‌توانید با خواندن روش‌های مدیریت و بررسی میزان استفاده از اینستاگرام در انزل وب، زمان خود را مدیریت کنید.

ممکن است شما از روی کنجکاوی یا به دلیل خریدن گوشی دست دوم، بخواهید از تاریخ تولید گوشی و طول عمر آن باخبر شوید.
در گوشی‌های آیفون این اطلاعات را معمولا در تنظیمات، قسمت About Phone پیدا می‌کنید.
تاریخ دقیق آن در نوار serial code به صورت رمزی قرار داده شده است.
در جایگاه عدد سوم سال مشخص می‌شود. مثلا ۹ به معنی ۲۰۰۹، ۰ به معنی ۲۰۱۰ و به همین ترتیب ادامه پیدا می‌کند.
اعداد چهارم و پنجم هفته‌ای از سال که گوشی در آن ساخته شد را نشان می‌دهند.

برای فهمیدن طول عمر و تاریخ ساخت گوشی‌های سامسونگ راه حل ساده‌ای وجود دارد. کافی است اپ Phone INFO را دانلود و استفاده کنید.

در گوشی‌های اندروید با سیستم عامل اندروید ۴ به بالا، می‌توانید به راحتی طول عمر گوشی خود را بیابید.
از طریق تنظیمات وارد بخش About Phone و سپس Status شوید.
در پایین صفحه، در قسمت Up time می‌توانید زمان فعال بودن گوشی و تاریخ ساخت گوشی را بدست بیاورید.

پس از بررسی مدت زمان کارکرد گوشی شیائومی ، هواوی و.. اگر به طول عمر باتری و گوشی اهمیت می‌دهید، می‌توانید با مطالعه‌ی بهترین ترفندهای کاهش مصرف باتری اندروید در انزل وب، از گوشی خود بهتر محافظت کنید.

امیدواریم با استفاده از این مطلب، بتوانید از این به بعد زمان کارکرد گوشی را مدیریت کنید و از اوقات فراغت خود به نحو احسن بهره ببرید. شما هم می‌توانید در قسمت دیدگاه‌ها روش‌ها و تجربیاتی که در زمینه‌ی مدیریت کارکرد گوشی دارید برای ما بنویسید.


تاسیس : تیر ماه 1390 | باز نشر مطالب تنها با کسب مجوز امکان پذیر است

Copyright © 2011-2021 Anzalweb , All Rights Reserved


طراحی و اجرا پوسته :

در رسانه ها همراه ما باشید

چطور بفهمیم گوشی چقدر کار کرده

جدیدترین مطالب ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید

خرید گوشی دست دوم یک کار اشتباه نیست! با توجه به افزایش قیمت گوشی های هوشمند، خرید گوشی های دست دوم به شده رایج شده است. برخی از افراد به دلیل اینکه نکات قبل از خرید گوشی دست دوم را رعایت نمی کنند، خرید خوبی نخواهند داشت و در نهایت به نتیجه میرسند که یک گوشی مدل پایین با قیمت پایین تر بخرند اما گوشی مدل بالاتر دست دوم را تهیه نکنند. در صورتی که اگر اصلی ترین نکات خرید گوشی دست دوم را رعایت کنید، قطعا خرید خوبی خواهید داشت و پشیمان نخواهید شد.

در این مقاله صفر تا صد فرآیند خرید گوشی دست دوم را بررسی خواهیم کرد. اگر به دنبال یک راهنمای خرید گوشی دست دوم هستید، این مقاله را از دست ندهید. به شما اطمینان خواهیم داد با مطالعه این نکات و به کار بستن آن ها، بعد از خرید گوشی دست دوم پشیمان نخواهید شد. حداقل اگر هم پشیمان شوید به این دلیل است که نظرتان عوض شده، در غیر این صورت همه ی چیزهایی که بعدها ممکن است در مورد گوشی دست دوم خریداری شده را مشاهده کنید، همین ابتدا به شما خواهیم گفت.

مسئله ای که باعث کلاهبرداری می شود، همین است که هیچ قانون خاصی برای خرید گوشی کارکرده وجود ندارد! پیشنهاد می شود تا جای ممکن گوشی کارکرده را تنها از فروشگاه های معتبر تهیه کنید. معمولا فروشنده های موبایل، بهترین گوشی های دست دوم را خریداری می کنند و بعد از رفع مشکلات، آن ها را با قیمتی مناسب به فروش می رسانند اما ممکن است گوشی دست دومی که از یک فرد ناشناس خریداری می شود دارای عیب و ایرادهای متفاوتی باشد.

چطور بفهمیم گوشی چقدر کار کرده

خرید گوشی هوشمند کارکرده از یک فرد ناشناس که به جز یک شماره تماس، اطلاعاتی از او ندارید، کار هوشمندانه ای نیست. هر چند که توصیه می شود تا جای امکان گوشی کارکرده را از افراد ناشناس تهیه نکنید اما اگر به هر دلیل تصمیم به انجام این کار گرفتید، حتما مراحل تست هنگام خرید گوشی را تکمیل کنید.

معمولا فروشگاه هایی که گوشی های کارکرده می فروشند، مهلت تست گوشی دست دوم را برای خریداران در نظر می گیرند اما از آنجایی که فروشنده های شخصی این کار را انجام نمی دهند، حتما مراحل تست گوشی کار کرده را انجام دهید.

 به همین دلیل یکی از اصلی ترین سوال خریداران گوشی های دست دوم این است که از کجا بفهمیم گوشی دست دوم سالم است؟ در ادامه به اصلی ترین روش های تست سلامت گوشی دست دوم و نحوه بررسی قسمت های مختلف موبایل خواهیم پرداخت.

می توانید صحت عملکرد برخی از قسمت های سخت افزاری گوشی را با کد تست، بررسی کنید. دسترسی به منو تست برخی از گوشی ها، با یک کد ساده امکان پذیر خواهد بود. بعضی از گوشی ها، منو تست سخت افزار گوشی را به صورت مخفی طراحی کرده اند که با یک کد به آن دسترسی خواهید داشت. به طور مثال صفحه تست گوشی های سامسونگ را با کد *#0*# می توانید مشاهده کنید.

منوی تست امکان بررسی قسمت های مختلف گوشی مانند صفحه نمایش در حالت های مختلف، حسگر ها (سنسور ها)، دوربین، اسپیکر، ویبره و موارد دیگر را فراهم می سازد. البته توجه داشته باشید که صفحه نمایش گوشی، از قسمت هایی است که باید با دقت بالایی بررسی شود. استفاده از محافظ صفحه نمایش بی کیفیت از دلایلی است که آسیب های متفاوت به گوشی وارد می کند. به همین دلیل شاید ظاهرا همه چیز خوب باشد اما ممکن است بعداز مدتی متوجه یک مشکل اساسی شوید.

کد تست گوشی در مدل های مختلف موبایل، متفاوت است. برای پیدا کردن کد تست سلامت گوشی موبایلتان می توانید مدل گوشی را در اینترنت جستجو کنید.

با توجه به اینکه گزینه های بسیار زیادی وجود دارد که باید تک تک آن ها را بررسی کنید، پیشنهاد میکنیم وقت بگذارید و خودتان قسمت های مختلف گوشی را مورد بررسی قرار دهید. به طور مثال با برقراری یک تماس تلفنی، از سالم بودن اسپیکر گوشی، میکروفون و دوربین مطمئن شوید. عملکرد جی پی اس، لوکیشن، بلوتوث و موارد دیگر را حتما بررسی کنید.

پورت های اتصال یکی از مهم ترین قسمت هایی هستند که باید با دقت بررسی شوند. معمولا عدم استفاده از کابل شارژر اورجینال باعث خراب شدن ای سی شارژ گوشی و یا حتی خراب شدن باتری موبایل می شود. به همین دلیل از سلامت پورت های مختلف گوشی به خصوص پورت USB اطمینان حاصل کنید. معمولا کسانی که عاشق موسیقی هستند، قبل از چک کردن جک هدفون، به بررسی بلوتوث دستگاه می پردازند زیرا از هندزفری بلوتوث بیشتر از هندزفری سیمی استفاده می کنند.

با توجه به اینکه افراد زمان خرید گوشی دست دوم، به مواردی که برایشان اهمیت دارد توجه بیشتری می کنند و بررسی گزینه های دیگر را فراموش می کنند، پیشنهاد می کنیم یک لیست از مواردی که زمان خرید گوشی کارکرده باید بررسی شود، تهیه کنید.

در این مقطع از زمان منظور از اصالت یک گوشی تنها اصل بودن آن نیست! توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است. اما برخی از افراد فکر می کنند با توجه به بودجه ی کمی که در نظر دارند نباید به دنبال یک گوشی اصل باشند و حتی به خرید گوشی های فیک و کپی چینی راضی هستند.

اگر با خرید گوشی فیک هم مشکل ندارید، حواستان باشد که با خرید گوشی دزدیده شده، خودتان را به دردسر نیندازید.

 با توجه به افزایش آمار سرقت گوشی، این احتمال وجود دارد که گوشی کارکرده مد نظرتان دزدی باشد. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی حتما زمان خرید، جعبه گوشی و متعلقات آن را تحویل بگیرید.

 راه حل دوم نیز استعلام اصالت گوشی با IMEI می باشد. می توانید با کد *#6*# کد IMEI گوشی را بدست آورید سپس با کدی که روی جعبه نوشته شده است تطابق دهید. در صورتی که مغایرتی در کدها وجود داشته باشد، یک مشکل اساسی وجود دارد!

البته نکته ای که وجود دارد این است که تطابق کدهای IMEI روی دستگاه و روی جعبه کافی نیست. باید مطمئن شوید که کد IMEI گوشی شما وارد لیست سیاه نشده باشد. با توجه به اینکه آمار دزدیه شدن گوشی های آیفون بسیار بیشتر است این موضوع یکی از اصلی ترین نکات خرید گوشی دست دوم اپل است.

اگر شما هم این سوال برایتان پیش آمده که چطور بفهمیم شماره IMEI گوشی وارد لیست سیاه شده، می توانید از سایت های مختلفی که این اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند، کمک بگیرید. کافیست کد IMEI گوشی را در این وبسایت ها یا اپلیکیشن ها وارد کنید.

جمع بندی کلی:

در نهایت پیشنهاد میکنیم اگر خودتان اطلاعات کامل در مورد نحوه خرید گوشی کارکرده را ندارید، حتما از یک فرد آگاه و تخصصی بخواهید تا در روند خرید گوشی کارکرده همراهیتان کند. شاید نکات و مسائلی وجود داشته باشد که از دید شما پنهان بماند.

گلس های صفحه نمایش تنها تا زمانی سالم هستند، دلسوز سلامتی گوشیتان خواهند بود! اگر گلس گوشی شما خراشیده یا ترک خورده، زمان آن فرا رسیده که…

برخی از افراد فکر میکنند فقط خودشان می توانند با دوربین گوشیشان کار کنند چون دوربین گوشی آن ها قلق خاصی دارد! در صورتی که واقعیت این نیست….

تقریبا 70 درصد قیمت گوشی مربوط به صفحه نمایش آن است! باورتان می شود اگر بگویم، یک سوم از گوشی هایی که توسط مردم ایران استفاده می شود، دارای…

کاربران جهت تعویض باتری گوشی موبایل آیفون 6 اس می توانند با دنبال کردن گام های زیر، پنل جلویی گوشی موبایل را از قاب پشتی آن جدا کرده و با احتیاط کامل باتری گوشی موبایل iPhone 6s را تعویض نمایند

زمان یکی از با ارزش ترین سرمایه های انسانی است که باید از آن به بهترین نحو ممکن استفاده شود. اهمیت زمان آنقدر برای بشر شناخته شده بود که همواره سعی داشته و دارد، تا برای رسیدن به اهداف خود کوتاه ترین مسیر را انتخاب کند. مسیری که او را زودتر به هدف مورد نظر خود برساند. در سال های اخیر با فراگیر شدن گجت های هوشمند مثل موبایل، تبلت و یا ابزارهای الکترونیکی دیگر مثل لپ تاپ، دوربین، کنسول بازی و… سبب شد شاخه ای جدید در بازار شکل بگیرد که هدف از آن رفع نیازهای جانبی از گروه محصولات باشد…

© استفاده از مطالب فروشگاه اینترنتی جانبی فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت محفوظ می‌باشد.

برای هر فردی که قصد تهیه گوشی موبایلی دارد و به خصوص وقتی که میخواهد گوشی نو بخرد مطمئنا از فروشنده گوشی با جعبه آکبند درخواست میکن ولی بعضی مواقع شاید حساس باشید که آیا راه دیگری برای اینکه مطمئن بشوم گوشی مورد نظرم دست دوم نیست وجود دارد یا خیر.در این باره مطمئنا اگر بدانید این گوشی چقدر کار کرده راحتر میتوان نتیجه گرفت که امکان دست دوم بودن وجود دارد یانه.

برای اینکه بفهمید گوشی آندروید موردنظرتان چندساعت کارکرده مسیر زیر را دنبال کنید.

اگر زبان گوشی انگلیسی هست:از منوی تنظیمات آخرین گزینه About phone  را انتخاب کرده و از حال وارد قسمت status شوید و در آنجا به آخرین گزینه یعنی Up time دقت کنید.در قسمت آپ تایم زمان کارکرد گوشی موجود است.

اگر زیان فارسی هم فارسی بود مسیر تفاوتی ندارد و در این حالت باید از تنظیمات به آخرین گزینه یعنی درباره تلفن رفته و در آن جا به گزینه وضعیت بروید و خواهید دید که در منوی جدید موردی به نام زمان کارکرد وجود دارد که در آن جا زمان کارکرد گوشی نوشته شده است.

سلام!دادا ریدی با این آموزشت،اون زمان که اسمش آپ تایمه بعنی مدت روشن بودن گوشی از آخرین بار که سییتم عامل بالا امده و با یه ریستارت صفر میشه!نرینی آب قطه!!

چطور بفهمیم گوشی چقدر کار کرده

مرسی ممنون از مطلب خوبت!!!

به گزارش «شیعه نیوز»، گوشی های هوشمند یکی از دارایی های با ارزش شما می باشند زیرا می توانند بسیاری از کار های شما را انجام بدهند. خرید یک گوشی هوشمند در بسیاری از کشور ها نیازی به هزینه های بالا ندارد. البته در ایران هم می توانید گوشی های هوشمند خوب با قیمت ارزان پیدا کنید. البته بسیاری از افراد دوست دارند وقتی گوشی آک می خرند آن گوشی تعمیری نباشد زیرا قیمت مناسب گوشی های هوشمند زیر دو میلیون تومان نمی باشد و این هزینه برای بسیاری از افراد بسیار گران است.

امروزه بسیاری از تعمیر کاران در صنعت تعمیر موبایل پیشرفت بسیار زیادی داشته اند و می توانند موبایل های هوشمند را در حد نو تعمیر کنند. البته تنها برخی از افراد هستند که از این مورد سوء استفاده می کنند و سعی می کنند گوشی های تعمیری را به جای گوشی های اصلی و نو بفروشند و پول بسیاری کسب کنند. البته برخی از افراد گوشی های دست دوم می خرند زیرا هزینه کم تری بابت آن ها پرداخت می کنند ولی باز هم بهتر است برای خرید گوشی های دست دوم دقت کنید و گوشی ای نخرید که نتوانید از آن استفاده کنید و یا هزینه های بعدی آن از خرید یک گوشی آک بیش تر باشد. به طور کلی اگر می خواهید تشخیص بدهید که گوشی شما نو می باشد یا خیر باید از سه روش استفاده کنید. این سه روش شامل استفاده از کد مخصوص، روش های نرم افزاری و روش های سخت افزاری می باشد که در ادامه این سه روش را برای شما بیان می کنیم.

روش اول

استفاده از کد مخصوص یکی از کار هایی می باشد که می توانید به شما در تشخیص گوشی تعمیری کمک بسیار زیادی کند.در ادامه چند کد را برای شما بیان می کنیم.کد #۷۸۶##

یکی از کد هایی که به شما کمک می کند تا از نو بودن گوشی خود اطمینان حاصل کنید کد #۷۸۶## می باشد. برای انجام دادن این روش نیاز است که به بخش تلفن گوشی بروید و در آن جا این کد را شماره گیری کنید. در نظر داشته باشید که با شماره گیری این کد نیازی به فشردن دکمه برقراری تماس نمی باشد و خود این کد وارد صفحه ای می شود که شما باید در آن صفحه گزینه VIEW را بزنید و در ادامه حالت reconditioned را انتخاب کنید که دو حالت برای شما ایجاد می شود. یکی از آن حالت ها وضعیت Yes و دیگری وضعیت No می باشد. در صورتی که وضعیت اول برای شما آمد یعنی گوشی شما قبلا تعمیر شده است و در غیر این صورت گوشی شما آکبند می باشد.

چطور بفهمیم گوشی چقدر کار کرده

نکته : این کد فقط از سوء استفاده گری برخی از افراد جلوگیری می کند.

کد *#۹۲۷۰۲۶۸۹#

این کد نشان می دهد که گوشی شما چه میزان کارکرده است. در واقع این کد به شما نشان می دهد که گوشی شما چند بار باز شده است و در دست تعمیر قرار گرفته است. برای این کد هم نیاز است به صفحه شماره گیری بروید و کد را وارد کنید. در ادامه برای شما چند حالت ایجاد می شود.

۰۰۰۰۰۰۰ نشان دهنده نو بودن گوشی است.۰۰۰۰۰۰۱ نشان می دهد که گوشی یک بار باز شده است.۰۰۰۰۰۰۲ نشان می دهد که گوشی شما دو بار تعمیر شده است.

کد *#۰۰۰۰#

شما می توانید با گرفتن این کد از مدل گوشی و ورژن و تاریخ عرضه آن آن اطلاع پیدا کنید. در صورتی که تاریخ خیلی قدیمی باشد نشان می دهد که گوشی شما نو نیست.

روش دوم

در نظر داشته باشید که در روش سخت افزاری نیاز است تا به بخش هایی از موبایل دقت کنید تا از نو بودن آن اطمینان پیدا کنید. در ادامه این بخش ها را برای شما بیان می کنیم.

پورت سیم کارت و رم باید نو باشد و رنگ و روی آن سالم باشد.لنز دوربین و رنگ باتری باید سالم باشد در غیر این صورت ممکن است گوشی در معرض آب بوده باشد. البته با تعمیر ساده ای می توان مشکل آب خوردگی گوشی را از بین برد.شارژر و هدفون گوشی باید سالم باشد. این کار را می توانید با یک لپتاپ تست کنید و از سالم بودن آن اطمینان پیدا کنید.یکی از مهم ترین راه های تشخیصی بسیار خوب برای تشخیص گوشی تعمیری از نو بوی آن می باشد. باید بدانید که بوی گوشی های نو بسیار تند می باشد و در صورتی که گوشی شما این بو را نداشته باشد یعنی گوشی در دست شما تعمیری است.

روش آخر

در روش آخر باید اطلاعات نرم افزاری این گوشی را چک کنید تا نو بودن آن را تشخیص بدهید. در ادامه مواردی را بیان می کنیم که با استفاده از آن می توانید از نو بودن گوشی اطمینان حاصل کنید.

گزینه اول چک کردن بازی ها، آهنگ زنگ و تم ها می باشد. در این بخش اگر گوشی در دست شما تعمیری باشد آهنگ زنگ آن ممکن است چیزی غیر از پیش فرض ها باشد و یا اگر بازی و تم خاصی را دیدید یعنی گوشی دست دوم است.چک کردن باتری هم می تواند در این زمینه به شما کمک کند. در نظر داشته باشید که با چند بار خاموش و روشن کردن گوشی می توانید از نو بودن آن اطمینان پیدا کنید. در صورتی که گوشی تعمیری باشد اگر گوشی را روشن و خاموش کنید شارژ باتری آن تغییر می کند و یا کمی بیش تر می شود.

تست نو بودن گوشی های آکبند

در نظر داشته باشید که تعمیر موبایل های هوشمند یکی از خدمات مهم در کشور است ولی برخی از سودجویان برای کسب پول بیش تر و کلاهبرداری دست به این کار می زنند از این رو بهتر است در خرید گوشی های نو و آک دقت بسیار زیادی داشته باشید و فریب این افراد را نخورید. در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های زیر سایر مقالات آرگا را درباره دلیل ریستارت شدن مکرر گوشی و دلیل خاموش شدن مکرر گوشی مشاهده کنید .

منبع : آرگا

از کجا می‌توانیم بفهمیم که آیا گوشی اندروید نو است یا تعمیر شده و دست دوم؟ چه در حال خرید گوشی جدیدی باشید و چه دو گوشی کارکرده (تعمیری) را مبادله کنید، لازم است مراقب گوشی‌هایی کارکرده باشید که قصد انداختن آن‌ها به شما را دارند.

مطالعه نمایید: آیفون دست دوم بخرید اما مراقب باشید

مغازه‌های تعمیراتی، فروشنده‌های خیابانی و سایت‌ها خیلی دوست دارند که به‌جای یک گوشی جدید تازه از کارخانه خارج‌شده  یک گوشی کارکرده یا تعمیر شده به شما بدهند.

چرا؟ واضح است، آن گوشی‌ اندرویید جدید تازه از کارخانه خارج‌شده به علت جدید بودن گران‌تر هستند و برای فروشنده‌ها و مغازه‌ها در مقایسه با مدل‌های تعمیری هزینه‌ی بیشتری در پی دارند.

مطالعه نمایید: بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S9

چطور بفهمیم گوشی چقدر کار کرده

و به این دلیل که بسیاری از وقت‌ها وقتی یک گوشی تعمیری است همه می‌خواهند آن را به شما قالب کنند، تشخیص نو بودن و تعمیری بودن گوشی‌ کار سختی است. خوشبختانه شما دارید این مطلب را می‌خوانید و ما هم قرار است برای شما روش ساده‌ای را شرح دهیم که با کمک آن بتوانید بفهمید که گوشی اندروید شما تعمیر شده یا تازه از کارخانه بیرون آمده است.

برای این مدل اندرویید نیاز به نصب اپلیکیشن کمکی می‌باشد.

اپلیکیشن Phone INFO *Samsung* by vndnguyen.  را از پلی استور نصب کنید.

وقتی اپ را باز می‌کنید در تب های مختلف می‌توانید اطلاعات زیادی را در مورد گوشی‌تان مشاهده کنید.

و اما برای اینکه بدانید گوشی شما تعمیری یا نو هست طبق تصویر زیر به منوی اصلی برنامه بروید و گزینه Refurbished Check را انتخاب کنید.

پس از انتخاب این گزینه، صفحه ای به شما نمایش داده می شود که نشان می‌دهد گوشی‌تان چه وضعیتی دارد.

مرحله ۱

روی گوشی خود با انگشت یک ضربه بزنید و شماره‌گیر را باز کنید.

مرحله ۲

با استفاده از صفحه‌ی لمسی این کد را بگیرید: ##۷۸۶# که همان ##RTN# است.

نیازی به فشار دادن شماره‌گیری نیست، خود گوشی باید به‌صورت خودکار به صفحه‌ی RTN وارد شود. از این‌جا روی گزینه‌ی View بزنید.

نکته: اگر این کد کار نکرد به‌جایش *#*#۷۸۶#*#* بزنید. ستاره‌ها و شماره‌ها باید به ترتیب و درست وارد شوند.

مرحله ۳

روی صفحه‌ی RTN پایین بیایید تا به وضعیت Reconditioned برسید. اینجا فقط اعلام دو وضعیت مجاز است.

Yes یعنی تلفن همراه شما مدل تعمیری و بازسازی‌شده است.

No یعنی تبریک! تلفن همراه شما تعمیری نیست. به‌جای آن یک مدل کارخانه‌ای جدید و نو است.

چرا باید برایتان مهم باشد که گوشی‌تان نو است یا تعمیری؟

تعمیری یا بازسازی‌شده به این معنی است که از این گوشی کارکرده و قبلاً استفاده‌شده و احتمالاً آسیب هم دیده و بعد پس داده‌شده، تعمیر شده و سروسامانی به آن داده‌شده تا نو به نظر برسد. در بیشتر موارد این بدین معنی است که گوشی اندرویید دیگر مشکلی ندارد و باید مثل یک مدل جدید کار کند.

اگرچه گاهی اوقات این گوشی‌ها مشکلاتی دارند. گارانتی‌ها هم برای این نوع گوشی‌ها معمولاً به آن خوبی که می‌خواهید نیستند، تازه اگر ضمانتی در کار باشد… کیفیت ساخت هم ممکن است پایین باشد چراکه تعمیرکارها از قطعات مورداستفاده‌ی خودشان و نه قطعات اصلی سازنده استفاده می‌کنند.

گوشی‌های تعمیری معمولاً ارزش کمتری هم دارند و این حالت برای فروختن گوشی استفاده‌شده هم صدق می‌کند. اگر زمانی خواستید گوشی اندرویید خود را در سایتی یا مغازه‌ای بفروشید بدانید که قیمت گوشی‌ای که قطعات اصلی سازنده در آن به‌کاررفته بالاتر از یک گوشی تعمیری یا بازسازی‌شده است.

قبل از خرید گوشی اندرویید یا بعد از دریافت گوشی‌ای که به‌صورت آنلاین خریداری کرده‌اید – اولین کاری که می‌کنید باید این باشد که ببینید قبلاً استفاده شده است یا نه. اگر فروشنده یا سایت نگویند که این‌طور است و شما متوجه شوید که این‌چنین است، می‌توانید گوشی خود را برگردانید و پول خود را کامل بگیرید و شکایت هم بکنید.

برای مثال، اخیراً بعد از تجربه کردن اشکالاتی با گوشی خودم فروشنده را مجبور کردم که گوشی جدید دیگری برای من بفرستد و گوشی‌ای که فرستادند یک مدل تعمیری بود. نیازی نیست که بگویم درنهایت گوشی اصلی و نو را گرفتم.

چگونه بهترین گوشی هوشمند متناسب با نیازهای خود را پیدا کنیم؟

تست نقره را چگونه انجام دهیم؟

شش شاسی بلند پرسرعت بین ۱۵ تا ۸۰ هزار دلار

ویروس بیولوژیکی در مقابل ویروس رایانه: چرا درک هر دو امروز مهم است؟

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت شید افزار رایانه میباشد.

مشاهده نسخه کامل
: چطوری میشه فهمید گوشی چه مدت کار کرده ؟؟

چطور بفهمیم گوشی چقدر کار کرده
چطور بفهمیم گوشی چقدر کار کرده
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *