چگونه قلب شوهر خود را تسخیر کنیم

 
helpkade
چگونه قلب شوهر خود را تسخیر کنیم
چگونه قلب شوهر خود را تسخیر کنیم

آیا در جلب توجه شوهر خود مشکل دارید؟ گاهی اوقات شوهر شما برای داشتن توجه بیشتر به شما به یک حس اعتماد به نفس ساده احتیاج دارد. اعتماد به نفسی که با آن باور کند که او را بصورت فیزیکی و عاطفی می‌خواهید. گاهی اوقات او برای ترغیب و کشیده شدن به سمت شما نیاز به تلاش بیشتری از جانب شما دارد. راه‌های بیشماری برای نفوذ به قلب شوهر و عاشق کردن بیشتر او وجود دارد.

فهرست مطالب

یکی از خصلت‌های مربوط به شما که برای شوهرتان بیشترین جذابیت را دارد این است که زمانی (و امیدواریم که هنوز هم همانطور باشد) شما جذب او شده‌اید. یک مرد دوست دارد اطراف کسی باشد که به او حس برنده شدن بدهد. کاری کند که حس کند یک پشتوانه عالی است، در کار خودش بی نظیر است و هنوز هم با دیدن او قلب شما تند تند می زند (و به عبارتی هر چیزی که شما بتوانید او را در آن کار مورد تعریف و تمجید قرار دهید).

مردها همواره چالش را دوست دارند؛ فقط آن را برایش خیلی پیچیده و خسته کننده نکنید. آیا شوهر شما همه چیز را درباره شما می داند؟ اگر چنین است، یک مهارت یا چیز جدید را از خود بروز بدهید یا او را درگیر رازی کنید تا برای کشف آن تقلا کند. از زمانی که برای شوهرتان مرموز میشوید وی همواره می‌خواهد چیزهایی از شما بداند. رازهایی از درون شما که دوست دارد کشف کند. اگر همه اسرارتان را به او بگویید شانسی برای او قائل نشده‌اید. یادداشتی تحت عنوان یک “عاشق پیشه ناشناس” برای او بگذارید و نگویید که از طرف شما بوده است. او را برای ملاقات به جایی دعوت کنید و با لباس‌های جدید و زیبا به ملاقاتش بروید. به روش‌های مختلف برای او مرموز باشید. برای او قلبی آکنده از رازهایی باشید که همواره در تلاش برای رمزگشایی از آنها باشد!

چیزی که واقعا شما را جذاب می‌کند وجود جلوه خداوند در شماست. هنگامی که شما حس صمیمیت و تعلق خاطر به خدا دارید و یا تحت کنترل روح خداوند هستید، زندگی شما ثمره روح خدا (عشق، شادی، امنیت، صبر، مهربانی، خوبی، وفاداری، نجابت و تحت کنترل بودن) را در خود پرورش می دهد. یک مرد چه چیزی بیشتر از زنی را که واقعا شاد، با آرامش، صبور، مهربان، خوب، با وفا، نجیب (مردها این مورد را بیشتر از همه دوست دارند) و خود-کنترل باشد، می‌خواهد.

چگونه قلب شوهر خود را تسخیر کنیم

بسیاری اززنان خیلی به نوع پوشش خود توجهی نمی‌کنند. یا اینکه فقط مواقعی که به مهمانی میروند یا با دوستان خانم خود بیرون میروند لباس زیبا میپوشند، اما برای زیبا کردن نوع پوشش خود در مواجهه با همسرشان تلاش زیادی نمیکنند. اما مردها میتوانند منسوخ بودن نوع لباس پوشیدن زنان را حتی اگر خود آنان هم نتوانند متوجه آن بشوند، تشخیص دهند. همچنین در هنگام شب برای او لباس‌های خوب و زیبا بپوشید. شور و اشتیاق شوهر شما میتواند با نوع لباس پوشیدنی که ممکن است گاهی شبیه لباس پوشیدن مادر او باشد خاموش شود! بنابراین، اکنون زمانی است که شما باید برای نوع پوشش خود بمنظور جذابیت بیشتر هزینه کنید.

به یاد بیاورید که زمانی این ویژگی شما برای او جذاب بوده است. این مورد هنوز هم پابرجاست. بنابراین، فارغ از اینکه راجع به وزن، تناسب اندام، “زانوهای حجیم” و یا هر ویژگی ظاهری دیگری از بدنتان چگونه فکر میکنید، خود را در زمینه اعتماد به نفس تقویت کنید. همسر شما نقایصی از شما را که فکر میکنید خیلی واضح هستند نمیبیند. مردها اندام زن را به آنصورتی که خود زن میبیند مورد بررسی و تحلیل قرار نمیدهند. زمانی که شما در حرف زدن، راه رفتن و رابطه‌تان با او اعتماد به نفس پیدا کردید، نقش شما به عنوان همسر برای وی نیز جذاب خواهد شد.

اگر او قبلا این ویژگی را دوست داشته است، پس اکنون نیز آن را دوست دارد (حتی ممکن است بیشتر). ناز و عشوه یک هنر پنهان در دستان زنان امروزی است. زنان معمولا چیزهای بیشمار دیگری در ذهن خود دارند که میتوانند از آنها برای جلب توجه شوهر خود و نشان دادن اینکه به او فکر میکنند دارند. اما ناز و عشوه میتواند تحت عنوان یک پیام متنی یا ارسال یک پست صوتی برای یادآوری کردن به وی که به فکرش هستید باشد. حتی در این زمینه دوره‌هایی برای جذب عشق با موبایل وجود دارد که برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله آن را مطالعه کنید.

ما همواره میخواهیم در شغل خود، در مواجهه با فرزندان خود یا در خانه بهترین خودمان باشیم و باقیمانده داراییمان (وقت، انرژی و حتی ظاهر) برای شوهرمان باشد. همه ما زنانی را میشناسیم که از نو شدن دکوراسیون منزل خود لذت میبرند. حال در مورد نو کردن خودمان چه فکر میکنید؟ آموزه های دینی به ما میگویند که بدن ما منزلگاه خداوند است. بنابراین از آخرین خانه تکانی این منزل چقدر میگذرد؟ هر آنچه را که میتوانید برای تناسب اندام، سلامت و تطهیر این منزلگاه، هم برای خداوند و هم برای شوهرتان انجام دهید. قرآن به ما میفرماید که وجود ما نه تنها منزلگاه خداوند است بلکه به شوهرمان نیز تعلق دارد. بنابراین ما باید مراقب وجود خودمان باشیم.

آیا شوهر شما میتواند همیشه انتظار یک لبخند یا کلمه عاشقانه را از شما داشته باشد؟ یا اینکه او همیشه حین وارد شدن به منزل نگران این است که شما خلق و خویتان در آن لحظه چگونه است؟ بودن اطراف انسان های مثبت اندیش لذتبخش است. اگر شما برای او دلپذیر باشید، او هم معمولا میخواهد که در جوار شما باشد.

در بغل کردن او پیش‌دستی کنید. در تعریف و تمجید از یکدیگر آغازگر باشید. امیدوار باشید که شوهرتان خواهان یک “زن افسار گسیخته” در شما باشد. بگذارید خوی درونی شما خود را بروز دهد و به او نشان دهید که فرد شماره یک زندگی‌تان است. او را سورپرایز کنید و به او نشان دهید که یک نیمه دیگر در شما است که او باید آنرا کشف کند.

با انجام فعالیت خاصی که شوهرتان انجام میدهد، شما تقریبا تمامی جنبه‌های لازم برای تسخیر قلب او را انجام داده‌اید.

او را مانند بوسه‌ای که بر روی گونه یک کودک میزنید نبوسید. بلکه فراتر از آن و با عشق این کار را انجام دهید. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که زوج‌هایی که بصورت روزانه همدیگر را میبوسند در زندگی از نرخ رضایت بالاتری نسبت به زوج‌هایی که این کار را انجام نمی‌دهند برخوردار هستند. بنابراین شما پیشقدم شده و او را ببوسید. درست است که دوست دارید اول او شما را ببوسید، اما هر کاری را که دوست دارید او برایتان انجام دهد شما برای او انجام دهید. او را همانطوری ببوسید که دوست دارید شما را ببوسد و ببینید چه اتفاقی می افتد.

به عنوان یک مرد، شوهر شما بصورت بصری به شما متصل است. و گفته می شود که دید مردان نسبت به زنان کلی است، به این معنی که آنان به همان صورتی که زنان با دید جزئی خود را میبینند به آنها نگاه نمیکنند. تمامی داشته‌های خود را به او ارائه دهید و مطمئن باشید او قدر آنها را خواهد دانست.

بهترین راه برای نفوذ به قلب شوهر شاید از طریق شکم او باشد. بنابراین بگذارید بداند که شما حواستان به او هست و خوراکی مورد علاقه‌اش را برایش فراهم میکنید. غذا مقدمه خوبی برای نزدیک شدن به مردان است.

مردها معمولا دوست دارند زنان به مدل موی جدیدشان توجه کنند، حتی اگر نتوانند تفاوت‌های آن را بگویند. زمانی که شما به جزئیات ظاهری شوهرتان توجه میکنید این پیام را به او میرسانید که از جزئیات او آگاهی داشته و وی را تحسین میکنید. نگاه خود را از حالت شکایت به حالت تمجید ببرید (به عبارت دیگر، به چروک بودن پیراهنش و اینکه جوراب ورزشی پوشیده است توجهی نکنید. به این توجه کنید که او با این نوع پوشش هم جذاب به نظر میرسد).

شما ممکن است از این که درخواست‌های او چقدر ساده است شگفت زده شوید (لباس او را داخل خشک کن قرار دهید، غذای او را بسته بندی کنید، در جلسات مهم برای او دعا کنید). درخواست برای انجام برخی از کارهایش به او نشان خواهد داد که قلب شما در جهت تامین نیازهای اوست.

مردها در موقع خودش مانند یک بچه هستند. آنها عاشق سورپرایز بخصوص در زمان مناسب هستند. ببینید آنها به چه چیزی علاقه دارند و برایشان فراهم کنید، چه اینکه آنها دوست دارند شما را با مدل موی جدیدی ببینند یا اینکه دوست داشته باشند در مکان مورد علاقه‌شان غذا سرو کنند.

بگذارید او در نقش راهنما باشد. این کار برایش این پیام را خواهد داد که به او و توانایی‌اش برای مدیریت شرایط مختلف اعتقاد دارید.

به شخصیت او و کاری که انجام میدهد احترام بگذارید. او بیشتر از آنچه که فکر میکنید به شما نیاز دارد.

غیر قابل پیش بینی باشید اما از جنبه مثبت آن. پیشنهاد کنید برای غذا خوردن به جایی که تاکنون نرفته اید بروید. از حاشیه امن خود بیرون آمده و ریسک هایی را با او تجربه کنید. این کار باعث میشود که او حس کند دارد یک زندگی جدید را تجربه میکند.

برای او پیام هایی مانند “تو هنوز هم فرد شماره یک زندگی من هستی”، من زن خوشبختی هستم که تو را دارم” و “تو برای من بسیار زیبا و شگفت انگیز هستی” بفرستید. نتیجه مثبت این کار این است که او ممکن است برخی از این پیامها را پاسخ دهد.

معدود مردانی هستند که جذب صداهای بلند و زمخت میشوند. صدای ملایم زنانگی شما را به او منتقل میکند.

حتی اگر نتوانستید تماشای ورزش یا فیلم مورد علاقه او را هضم کنید، آنرا تماشا کرده و سعی کنید بخاطر او از آن کار لذت ببرید.

ورزش کردن باعث بهبود شرایط و سلامت کلی شما میشود که به نوبه خود، شما را برای اطرافیانتان جذابتر میکند. حتی گزینه بهتر از آن، ورزش کردن بصورت مشترک است.

این کلمه میتواند محبوبترین کلمه برای او از جانب شما باشد. “بله، میتوانیم دوستانت را برای این بازی دعوت کنیم.” “بله، من این لباس را فقط برای تو میپوشم.” قربانی کردن خود در رابطه زناشویی روش بسیار موفقیت آمیزی است.

بسیاری از خانم ها به دلایل مختلف به دنبال نفوذ بیشتر به قلب همسر خود هستند و برای رسیدن به این امر سراغ هر ترفندی از جمله دعا و جادو هم میروند. در صورتی که با کمی آگاهی و استفاده از راهکارهای روانشناسی میتوانید با اطمینان قلب شوهر خود را تسخیر کنید. مثلا او را تایید کنید، مرموز باشید، رابطه معنوی با خدا داشته باشید و دعا کنید، لباس مناسب بپوشید، اعتماد به نفس داشته باشید، عشوه‌گری کنید، بهترین خود را به او ارائه دهید، مثبت اندیش باشید، آغازگر رابطه باشید، در سرگرمی های مورد علاقه اش او را همراهی کنید، با عشق فراوان او را ببوسید، غذای مورد علاقه‌اش را درست کنید، به جزییات ظاهرش واکنش نشان دهید، از اصلاح و کنترل کردن او بپرهیزید، او را سوپرایز کنید، به او حس مردانگی بدهید، با صدای ملایم صحبت کنید، پیام‌های عاشقانه بفرستید، ورزش کنید و در مقابل خواسته‌هایش زیاد بله بگویید. این موارد شیوه‌های مفیدی هستند که به صورت کلی بیان میشوند، اما راهکارهای ما به همین جا ختم نمیشود. شما میتوانید با تماس با مشاورین مجرب ما و توضیح در مورد شخصیت همسرتان شیوه های تخصصی‌تری دریافت کنید و در زندگی‌تان به کار گیرید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

38 بازدید

71 بازدید

168 بازدید

144 بازدید

176 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

چگونه قلب شوهر خود را تسخیر کنیم

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

آیا در جلب توجه شوهر خود مشکل دارید؟ گاهی اوقات شوهر شما برای داشتن توجه بیشتر به شما به یک حس اعتماد به نفس ساده احتیاج دارد. اعتماد به نفسی که با آن باور کند که او را بصورت فیزیکی و عاطفی می‌خواهید. گاهی اوقات او برای ترغیب و کشیده شدن به سمت شما نیاز به تلاش بیشتری از جانب شما دارد. راه‌های بیشماری برای نفوذ به قلب شوهر و عاشق کردن بیشتر او وجود دارد.

فهرست مطالب

یکی از خصلت‌های مربوط به شما که برای شوهرتان بیشترین جذابیت را دارد این است که زمانی (و امیدواریم که هنوز هم همانطور باشد) شما جذب او شده‌اید. یک مرد دوست دارد اطراف کسی باشد که به او حس برنده شدن بدهد. کاری کند که حس کند یک پشتوانه عالی است، در کار خودش بی نظیر است و هنوز هم با دیدن او قلب شما تند تند می زند (و به عبارتی هر چیزی که شما بتوانید او را در آن کار مورد تعریف و تمجید قرار دهید).

مردها همواره چالش را دوست دارند؛ فقط آن را برایش خیلی پیچیده و خسته کننده نکنید. آیا شوهر شما همه چیز را درباره شما می داند؟ اگر چنین است، یک مهارت یا چیز جدید را از خود بروز بدهید یا او را درگیر رازی کنید تا برای کشف آن تقلا کند. از زمانی که برای شوهرتان مرموز میشوید وی همواره می‌خواهد چیزهایی از شما بداند. رازهایی از درون شما که دوست دارد کشف کند. اگر همه اسرارتان را به او بگویید شانسی برای او قائل نشده‌اید. یادداشتی تحت عنوان یک “عاشق پیشه ناشناس” برای او بگذارید و نگویید که از طرف شما بوده است. او را برای ملاقات به جایی دعوت کنید و با لباس‌های جدید و زیبا به ملاقاتش بروید. به روش‌های مختلف برای او مرموز باشید. برای او قلبی آکنده از رازهایی باشید که همواره در تلاش برای رمزگشایی از آنها باشد!

چیزی که واقعا شما را جذاب می‌کند وجود جلوه خداوند در شماست. هنگامی که شما حس صمیمیت و تعلق خاطر به خدا دارید و یا تحت کنترل روح خداوند هستید، زندگی شما ثمره روح خدا (عشق، شادی، امنیت، صبر، مهربانی، خوبی، وفاداری، نجابت و تحت کنترل بودن) را در خود پرورش می دهد. یک مرد چه چیزی بیشتر از زنی را که واقعا شاد، با آرامش، صبور، مهربان، خوب، با وفا، نجیب (مردها این مورد را بیشتر از همه دوست دارند) و خود-کنترل باشد، می‌خواهد.

چگونه قلب شوهر خود را تسخیر کنیم

بسیاری اززنان خیلی به نوع پوشش خود توجهی نمی‌کنند. یا اینکه فقط مواقعی که به مهمانی میروند یا با دوستان خانم خود بیرون میروند لباس زیبا میپوشند، اما برای زیبا کردن نوع پوشش خود در مواجهه با همسرشان تلاش زیادی نمیکنند. اما مردها میتوانند منسوخ بودن نوع لباس پوشیدن زنان را حتی اگر خود آنان هم نتوانند متوجه آن بشوند، تشخیص دهند. همچنین در هنگام شب برای او لباس‌های خوب و زیبا بپوشید. شور و اشتیاق شوهر شما میتواند با نوع لباس پوشیدنی که ممکن است گاهی شبیه لباس پوشیدن مادر او باشد خاموش شود! بنابراین، اکنون زمانی است که شما باید برای نوع پوشش خود بمنظور جذابیت بیشتر هزینه کنید.

به یاد بیاورید که زمانی این ویژگی شما برای او جذاب بوده است. این مورد هنوز هم پابرجاست. بنابراین، فارغ از اینکه راجع به وزن، تناسب اندام، “زانوهای حجیم” و یا هر ویژگی ظاهری دیگری از بدنتان چگونه فکر میکنید، خود را در زمینه اعتماد به نفس تقویت کنید. همسر شما نقایصی از شما را که فکر میکنید خیلی واضح هستند نمیبیند. مردها اندام زن را به آنصورتی که خود زن میبیند مورد بررسی و تحلیل قرار نمیدهند. زمانی که شما در حرف زدن، راه رفتن و رابطه‌تان با او اعتماد به نفس پیدا کردید، نقش شما به عنوان همسر برای وی نیز جذاب خواهد شد.

اگر او قبلا این ویژگی را دوست داشته است، پس اکنون نیز آن را دوست دارد (حتی ممکن است بیشتر). ناز و عشوه یک هنر پنهان در دستان زنان امروزی است. زنان معمولا چیزهای بیشمار دیگری در ذهن خود دارند که میتوانند از آنها برای جلب توجه شوهر خود و نشان دادن اینکه به او فکر میکنند دارند. اما ناز و عشوه میتواند تحت عنوان یک پیام متنی یا ارسال یک پست صوتی برای یادآوری کردن به وی که به فکرش هستید باشد. حتی در این زمینه دوره‌هایی برای جذب عشق با موبایل وجود دارد که برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله آن را مطالعه کنید.

ما همواره میخواهیم در شغل خود، در مواجهه با فرزندان خود یا در خانه بهترین خودمان باشیم و باقیمانده داراییمان (وقت، انرژی و حتی ظاهر) برای شوهرمان باشد. همه ما زنانی را میشناسیم که از نو شدن دکوراسیون منزل خود لذت میبرند. حال در مورد نو کردن خودمان چه فکر میکنید؟ آموزه های دینی به ما میگویند که بدن ما منزلگاه خداوند است. بنابراین از آخرین خانه تکانی این منزل چقدر میگذرد؟ هر آنچه را که میتوانید برای تناسب اندام، سلامت و تطهیر این منزلگاه، هم برای خداوند و هم برای شوهرتان انجام دهید. قرآن به ما میفرماید که وجود ما نه تنها منزلگاه خداوند است بلکه به شوهرمان نیز تعلق دارد. بنابراین ما باید مراقب وجود خودمان باشیم.

آیا شوهر شما میتواند همیشه انتظار یک لبخند یا کلمه عاشقانه را از شما داشته باشد؟ یا اینکه او همیشه حین وارد شدن به منزل نگران این است که شما خلق و خویتان در آن لحظه چگونه است؟ بودن اطراف انسان های مثبت اندیش لذتبخش است. اگر شما برای او دلپذیر باشید، او هم معمولا میخواهد که در جوار شما باشد.

در بغل کردن او پیش‌دستی کنید. در تعریف و تمجید از یکدیگر آغازگر باشید. امیدوار باشید که شوهرتان خواهان یک “زن افسار گسیخته” در شما باشد. بگذارید خوی درونی شما خود را بروز دهد و به او نشان دهید که فرد شماره یک زندگی‌تان است. او را سورپرایز کنید و به او نشان دهید که یک نیمه دیگر در شما است که او باید آنرا کشف کند.

با انجام فعالیت خاصی که شوهرتان انجام میدهد، شما تقریبا تمامی جنبه‌های لازم برای تسخیر قلب او را انجام داده‌اید.

او را مانند بوسه‌ای که بر روی گونه یک کودک میزنید نبوسید. بلکه فراتر از آن و با عشق این کار را انجام دهید. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که زوج‌هایی که بصورت روزانه همدیگر را میبوسند در زندگی از نرخ رضایت بالاتری نسبت به زوج‌هایی که این کار را انجام نمی‌دهند برخوردار هستند. بنابراین شما پیشقدم شده و او را ببوسید. درست است که دوست دارید اول او شما را ببوسید، اما هر کاری را که دوست دارید او برایتان انجام دهد شما برای او انجام دهید. او را همانطوری ببوسید که دوست دارید شما را ببوسد و ببینید چه اتفاقی می افتد.

به عنوان یک مرد، شوهر شما بصورت بصری به شما متصل است. و گفته می شود که دید مردان نسبت به زنان کلی است، به این معنی که آنان به همان صورتی که زنان با دید جزئی خود را میبینند به آنها نگاه نمیکنند. تمامی داشته‌های خود را به او ارائه دهید و مطمئن باشید او قدر آنها را خواهد دانست.

بهترین راه برای نفوذ به قلب شوهر شاید از طریق شکم او باشد. بنابراین بگذارید بداند که شما حواستان به او هست و خوراکی مورد علاقه‌اش را برایش فراهم میکنید. غذا مقدمه خوبی برای نزدیک شدن به مردان است.

مردها معمولا دوست دارند زنان به مدل موی جدیدشان توجه کنند، حتی اگر نتوانند تفاوت‌های آن را بگویند. زمانی که شما به جزئیات ظاهری شوهرتان توجه میکنید این پیام را به او میرسانید که از جزئیات او آگاهی داشته و وی را تحسین میکنید. نگاه خود را از حالت شکایت به حالت تمجید ببرید (به عبارت دیگر، به چروک بودن پیراهنش و اینکه جوراب ورزشی پوشیده است توجهی نکنید. به این توجه کنید که او با این نوع پوشش هم جذاب به نظر میرسد).

شما ممکن است از این که درخواست‌های او چقدر ساده است شگفت زده شوید (لباس او را داخل خشک کن قرار دهید، غذای او را بسته بندی کنید، در جلسات مهم برای او دعا کنید). درخواست برای انجام برخی از کارهایش به او نشان خواهد داد که قلب شما در جهت تامین نیازهای اوست.

مردها در موقع خودش مانند یک بچه هستند. آنها عاشق سورپرایز بخصوص در زمان مناسب هستند. ببینید آنها به چه چیزی علاقه دارند و برایشان فراهم کنید، چه اینکه آنها دوست دارند شما را با مدل موی جدیدی ببینند یا اینکه دوست داشته باشند در مکان مورد علاقه‌شان غذا سرو کنند.

بگذارید او در نقش راهنما باشد. این کار برایش این پیام را خواهد داد که به او و توانایی‌اش برای مدیریت شرایط مختلف اعتقاد دارید.

به شخصیت او و کاری که انجام میدهد احترام بگذارید. او بیشتر از آنچه که فکر میکنید به شما نیاز دارد.

غیر قابل پیش بینی باشید اما از جنبه مثبت آن. پیشنهاد کنید برای غذا خوردن به جایی که تاکنون نرفته اید بروید. از حاشیه امن خود بیرون آمده و ریسک هایی را با او تجربه کنید. این کار باعث میشود که او حس کند دارد یک زندگی جدید را تجربه میکند.

برای او پیام هایی مانند “تو هنوز هم فرد شماره یک زندگی من هستی”، من زن خوشبختی هستم که تو را دارم” و “تو برای من بسیار زیبا و شگفت انگیز هستی” بفرستید. نتیجه مثبت این کار این است که او ممکن است برخی از این پیامها را پاسخ دهد.

معدود مردانی هستند که جذب صداهای بلند و زمخت میشوند. صدای ملایم زنانگی شما را به او منتقل میکند.

حتی اگر نتوانستید تماشای ورزش یا فیلم مورد علاقه او را هضم کنید، آنرا تماشا کرده و سعی کنید بخاطر او از آن کار لذت ببرید.

ورزش کردن باعث بهبود شرایط و سلامت کلی شما میشود که به نوبه خود، شما را برای اطرافیانتان جذابتر میکند. حتی گزینه بهتر از آن، ورزش کردن بصورت مشترک است.

این کلمه میتواند محبوبترین کلمه برای او از جانب شما باشد. “بله، میتوانیم دوستانت را برای این بازی دعوت کنیم.” “بله، من این لباس را فقط برای تو میپوشم.” قربانی کردن خود در رابطه زناشویی روش بسیار موفقیت آمیزی است.

بسیاری از خانم ها به دلایل مختلف به دنبال نفوذ بیشتر به قلب همسر خود هستند و برای رسیدن به این امر سراغ هر ترفندی از جمله دعا و جادو هم میروند. در صورتی که با کمی آگاهی و استفاده از راهکارهای روانشناسی میتوانید با اطمینان قلب شوهر خود را تسخیر کنید. مثلا او را تایید کنید، مرموز باشید، رابطه معنوی با خدا داشته باشید و دعا کنید، لباس مناسب بپوشید، اعتماد به نفس داشته باشید، عشوه‌گری کنید، بهترین خود را به او ارائه دهید، مثبت اندیش باشید، آغازگر رابطه باشید، در سرگرمی های مورد علاقه اش او را همراهی کنید، با عشق فراوان او را ببوسید، غذای مورد علاقه‌اش را درست کنید، به جزییات ظاهرش واکنش نشان دهید، از اصلاح و کنترل کردن او بپرهیزید، او را سوپرایز کنید، به او حس مردانگی بدهید، با صدای ملایم صحبت کنید، پیام‌های عاشقانه بفرستید، ورزش کنید و در مقابل خواسته‌هایش زیاد بله بگویید. این موارد شیوه‌های مفیدی هستند که به صورت کلی بیان میشوند، اما راهکارهای ما به همین جا ختم نمیشود. شما میتوانید با تماس با مشاورین مجرب ما و توضیح در مورد شخصیت همسرتان شیوه های تخصصی‌تری دریافت کنید و در زندگی‌تان به کار گیرید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

38 بازدید

71 بازدید

168 بازدید

144 بازدید

176 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

چگونه قلب شوهر خود را تسخیر کنیم

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

آیا در جلب توجه شوهر خود مشکل دارید؟ گاهی اوقات شوهر شما برای داشتن توجه بیشتر به شما به یک حس اعتماد به نفس ساده احتیاج دارد. اعتماد به نفسی که با آن باور کند که او را بصورت فیزیکی و عاطفی می‌خواهید. گاهی اوقات او برای ترغیب و کشیده شدن به سمت شما نیاز به تلاش بیشتری از جانب شما دارد. راه‌های بیشماری برای نفوذ به قلب شوهر و عاشق کردن بیشتر او وجود دارد.

فهرست مطالب

یکی از خصلت‌های مربوط به شما که برای شوهرتان بیشترین جذابیت را دارد این است که زمانی (و امیدواریم که هنوز هم همانطور باشد) شما جذب او شده‌اید. یک مرد دوست دارد اطراف کسی باشد که به او حس برنده شدن بدهد. کاری کند که حس کند یک پشتوانه عالی است، در کار خودش بی نظیر است و هنوز هم با دیدن او قلب شما تند تند می زند (و به عبارتی هر چیزی که شما بتوانید او را در آن کار مورد تعریف و تمجید قرار دهید).

مردها همواره چالش را دوست دارند؛ فقط آن را برایش خیلی پیچیده و خسته کننده نکنید. آیا شوهر شما همه چیز را درباره شما می داند؟ اگر چنین است، یک مهارت یا چیز جدید را از خود بروز بدهید یا او را درگیر رازی کنید تا برای کشف آن تقلا کند. از زمانی که برای شوهرتان مرموز میشوید وی همواره می‌خواهد چیزهایی از شما بداند. رازهایی از درون شما که دوست دارد کشف کند. اگر همه اسرارتان را به او بگویید شانسی برای او قائل نشده‌اید. یادداشتی تحت عنوان یک “عاشق پیشه ناشناس” برای او بگذارید و نگویید که از طرف شما بوده است. او را برای ملاقات به جایی دعوت کنید و با لباس‌های جدید و زیبا به ملاقاتش بروید. به روش‌های مختلف برای او مرموز باشید. برای او قلبی آکنده از رازهایی باشید که همواره در تلاش برای رمزگشایی از آنها باشد!

چیزی که واقعا شما را جذاب می‌کند وجود جلوه خداوند در شماست. هنگامی که شما حس صمیمیت و تعلق خاطر به خدا دارید و یا تحت کنترل روح خداوند هستید، زندگی شما ثمره روح خدا (عشق، شادی، امنیت، صبر، مهربانی، خوبی، وفاداری، نجابت و تحت کنترل بودن) را در خود پرورش می دهد. یک مرد چه چیزی بیشتر از زنی را که واقعا شاد، با آرامش، صبور، مهربان، خوب، با وفا، نجیب (مردها این مورد را بیشتر از همه دوست دارند) و خود-کنترل باشد، می‌خواهد.

چگونه قلب شوهر خود را تسخیر کنیم

بسیاری اززنان خیلی به نوع پوشش خود توجهی نمی‌کنند. یا اینکه فقط مواقعی که به مهمانی میروند یا با دوستان خانم خود بیرون میروند لباس زیبا میپوشند، اما برای زیبا کردن نوع پوشش خود در مواجهه با همسرشان تلاش زیادی نمیکنند. اما مردها میتوانند منسوخ بودن نوع لباس پوشیدن زنان را حتی اگر خود آنان هم نتوانند متوجه آن بشوند، تشخیص دهند. همچنین در هنگام شب برای او لباس‌های خوب و زیبا بپوشید. شور و اشتیاق شوهر شما میتواند با نوع لباس پوشیدنی که ممکن است گاهی شبیه لباس پوشیدن مادر او باشد خاموش شود! بنابراین، اکنون زمانی است که شما باید برای نوع پوشش خود بمنظور جذابیت بیشتر هزینه کنید.

به یاد بیاورید که زمانی این ویژگی شما برای او جذاب بوده است. این مورد هنوز هم پابرجاست. بنابراین، فارغ از اینکه راجع به وزن، تناسب اندام، “زانوهای حجیم” و یا هر ویژگی ظاهری دیگری از بدنتان چگونه فکر میکنید، خود را در زمینه اعتماد به نفس تقویت کنید. همسر شما نقایصی از شما را که فکر میکنید خیلی واضح هستند نمیبیند. مردها اندام زن را به آنصورتی که خود زن میبیند مورد بررسی و تحلیل قرار نمیدهند. زمانی که شما در حرف زدن، راه رفتن و رابطه‌تان با او اعتماد به نفس پیدا کردید، نقش شما به عنوان همسر برای وی نیز جذاب خواهد شد.

اگر او قبلا این ویژگی را دوست داشته است، پس اکنون نیز آن را دوست دارد (حتی ممکن است بیشتر). ناز و عشوه یک هنر پنهان در دستان زنان امروزی است. زنان معمولا چیزهای بیشمار دیگری در ذهن خود دارند که میتوانند از آنها برای جلب توجه شوهر خود و نشان دادن اینکه به او فکر میکنند دارند. اما ناز و عشوه میتواند تحت عنوان یک پیام متنی یا ارسال یک پست صوتی برای یادآوری کردن به وی که به فکرش هستید باشد. حتی در این زمینه دوره‌هایی برای جذب عشق با موبایل وجود دارد که برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله آن را مطالعه کنید.

ما همواره میخواهیم در شغل خود، در مواجهه با فرزندان خود یا در خانه بهترین خودمان باشیم و باقیمانده داراییمان (وقت، انرژی و حتی ظاهر) برای شوهرمان باشد. همه ما زنانی را میشناسیم که از نو شدن دکوراسیون منزل خود لذت میبرند. حال در مورد نو کردن خودمان چه فکر میکنید؟ آموزه های دینی به ما میگویند که بدن ما منزلگاه خداوند است. بنابراین از آخرین خانه تکانی این منزل چقدر میگذرد؟ هر آنچه را که میتوانید برای تناسب اندام، سلامت و تطهیر این منزلگاه، هم برای خداوند و هم برای شوهرتان انجام دهید. قرآن به ما میفرماید که وجود ما نه تنها منزلگاه خداوند است بلکه به شوهرمان نیز تعلق دارد. بنابراین ما باید مراقب وجود خودمان باشیم.

آیا شوهر شما میتواند همیشه انتظار یک لبخند یا کلمه عاشقانه را از شما داشته باشد؟ یا اینکه او همیشه حین وارد شدن به منزل نگران این است که شما خلق و خویتان در آن لحظه چگونه است؟ بودن اطراف انسان های مثبت اندیش لذتبخش است. اگر شما برای او دلپذیر باشید، او هم معمولا میخواهد که در جوار شما باشد.

در بغل کردن او پیش‌دستی کنید. در تعریف و تمجید از یکدیگر آغازگر باشید. امیدوار باشید که شوهرتان خواهان یک “زن افسار گسیخته” در شما باشد. بگذارید خوی درونی شما خود را بروز دهد و به او نشان دهید که فرد شماره یک زندگی‌تان است. او را سورپرایز کنید و به او نشان دهید که یک نیمه دیگر در شما است که او باید آنرا کشف کند.

با انجام فعالیت خاصی که شوهرتان انجام میدهد، شما تقریبا تمامی جنبه‌های لازم برای تسخیر قلب او را انجام داده‌اید.

او را مانند بوسه‌ای که بر روی گونه یک کودک میزنید نبوسید. بلکه فراتر از آن و با عشق این کار را انجام دهید. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که زوج‌هایی که بصورت روزانه همدیگر را میبوسند در زندگی از نرخ رضایت بالاتری نسبت به زوج‌هایی که این کار را انجام نمی‌دهند برخوردار هستند. بنابراین شما پیشقدم شده و او را ببوسید. درست است که دوست دارید اول او شما را ببوسید، اما هر کاری را که دوست دارید او برایتان انجام دهد شما برای او انجام دهید. او را همانطوری ببوسید که دوست دارید شما را ببوسد و ببینید چه اتفاقی می افتد.

به عنوان یک مرد، شوهر شما بصورت بصری به شما متصل است. و گفته می شود که دید مردان نسبت به زنان کلی است، به این معنی که آنان به همان صورتی که زنان با دید جزئی خود را میبینند به آنها نگاه نمیکنند. تمامی داشته‌های خود را به او ارائه دهید و مطمئن باشید او قدر آنها را خواهد دانست.

بهترین راه برای نفوذ به قلب شوهر شاید از طریق شکم او باشد. بنابراین بگذارید بداند که شما حواستان به او هست و خوراکی مورد علاقه‌اش را برایش فراهم میکنید. غذا مقدمه خوبی برای نزدیک شدن به مردان است.

مردها معمولا دوست دارند زنان به مدل موی جدیدشان توجه کنند، حتی اگر نتوانند تفاوت‌های آن را بگویند. زمانی که شما به جزئیات ظاهری شوهرتان توجه میکنید این پیام را به او میرسانید که از جزئیات او آگاهی داشته و وی را تحسین میکنید. نگاه خود را از حالت شکایت به حالت تمجید ببرید (به عبارت دیگر، به چروک بودن پیراهنش و اینکه جوراب ورزشی پوشیده است توجهی نکنید. به این توجه کنید که او با این نوع پوشش هم جذاب به نظر میرسد).

شما ممکن است از این که درخواست‌های او چقدر ساده است شگفت زده شوید (لباس او را داخل خشک کن قرار دهید، غذای او را بسته بندی کنید، در جلسات مهم برای او دعا کنید). درخواست برای انجام برخی از کارهایش به او نشان خواهد داد که قلب شما در جهت تامین نیازهای اوست.

مردها در موقع خودش مانند یک بچه هستند. آنها عاشق سورپرایز بخصوص در زمان مناسب هستند. ببینید آنها به چه چیزی علاقه دارند و برایشان فراهم کنید، چه اینکه آنها دوست دارند شما را با مدل موی جدیدی ببینند یا اینکه دوست داشته باشند در مکان مورد علاقه‌شان غذا سرو کنند.

بگذارید او در نقش راهنما باشد. این کار برایش این پیام را خواهد داد که به او و توانایی‌اش برای مدیریت شرایط مختلف اعتقاد دارید.

به شخصیت او و کاری که انجام میدهد احترام بگذارید. او بیشتر از آنچه که فکر میکنید به شما نیاز دارد.

غیر قابل پیش بینی باشید اما از جنبه مثبت آن. پیشنهاد کنید برای غذا خوردن به جایی که تاکنون نرفته اید بروید. از حاشیه امن خود بیرون آمده و ریسک هایی را با او تجربه کنید. این کار باعث میشود که او حس کند دارد یک زندگی جدید را تجربه میکند.

برای او پیام هایی مانند “تو هنوز هم فرد شماره یک زندگی من هستی”، من زن خوشبختی هستم که تو را دارم” و “تو برای من بسیار زیبا و شگفت انگیز هستی” بفرستید. نتیجه مثبت این کار این است که او ممکن است برخی از این پیامها را پاسخ دهد.

معدود مردانی هستند که جذب صداهای بلند و زمخت میشوند. صدای ملایم زنانگی شما را به او منتقل میکند.

حتی اگر نتوانستید تماشای ورزش یا فیلم مورد علاقه او را هضم کنید، آنرا تماشا کرده و سعی کنید بخاطر او از آن کار لذت ببرید.

ورزش کردن باعث بهبود شرایط و سلامت کلی شما میشود که به نوبه خود، شما را برای اطرافیانتان جذابتر میکند. حتی گزینه بهتر از آن، ورزش کردن بصورت مشترک است.

این کلمه میتواند محبوبترین کلمه برای او از جانب شما باشد. “بله، میتوانیم دوستانت را برای این بازی دعوت کنیم.” “بله، من این لباس را فقط برای تو میپوشم.” قربانی کردن خود در رابطه زناشویی روش بسیار موفقیت آمیزی است.

بسیاری از خانم ها به دلایل مختلف به دنبال نفوذ بیشتر به قلب همسر خود هستند و برای رسیدن به این امر سراغ هر ترفندی از جمله دعا و جادو هم میروند. در صورتی که با کمی آگاهی و استفاده از راهکارهای روانشناسی میتوانید با اطمینان قلب شوهر خود را تسخیر کنید. مثلا او را تایید کنید، مرموز باشید، رابطه معنوی با خدا داشته باشید و دعا کنید، لباس مناسب بپوشید، اعتماد به نفس داشته باشید، عشوه‌گری کنید، بهترین خود را به او ارائه دهید، مثبت اندیش باشید، آغازگر رابطه باشید، در سرگرمی های مورد علاقه اش او را همراهی کنید، با عشق فراوان او را ببوسید، غذای مورد علاقه‌اش را درست کنید، به جزییات ظاهرش واکنش نشان دهید، از اصلاح و کنترل کردن او بپرهیزید، او را سوپرایز کنید، به او حس مردانگی بدهید، با صدای ملایم صحبت کنید، پیام‌های عاشقانه بفرستید، ورزش کنید و در مقابل خواسته‌هایش زیاد بله بگویید. این موارد شیوه‌های مفیدی هستند که به صورت کلی بیان میشوند، اما راهکارهای ما به همین جا ختم نمیشود. شما میتوانید با تماس با مشاورین مجرب ما و توضیح در مورد شخصیت همسرتان شیوه های تخصصی‌تری دریافت کنید و در زندگی‌تان به کار گیرید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

38 بازدید

71 بازدید

168 بازدید

144 بازدید

176 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

چگونه قلب شوهر خود را تسخیر کنیم

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

آیا در جلب توجه شوهر خود مشکل دارید؟ گاهی اوقات شوهر شما برای داشتن توجه بیشتر به شما به یک حس اعتماد به نفس ساده احتیاج دارد. اعتماد به نفسی که با آن باور کند که او را بصورت فیزیکی و عاطفی می‌خواهید. گاهی اوقات او برای ترغیب و کشیده شدن به سمت شما نیاز به تلاش بیشتری از جانب شما دارد. راه‌های بیشماری برای نفوذ به قلب شوهر و عاشق کردن بیشتر او وجود دارد.

فهرست مطالب

یکی از خصلت‌های مربوط به شما که برای شوهرتان بیشترین جذابیت را دارد این است که زمانی (و امیدواریم که هنوز هم همانطور باشد) شما جذب او شده‌اید. یک مرد دوست دارد اطراف کسی باشد که به او حس برنده شدن بدهد. کاری کند که حس کند یک پشتوانه عالی است، در کار خودش بی نظیر است و هنوز هم با دیدن او قلب شما تند تند می زند (و به عبارتی هر چیزی که شما بتوانید او را در آن کار مورد تعریف و تمجید قرار دهید).

مردها همواره چالش را دوست دارند؛ فقط آن را برایش خیلی پیچیده و خسته کننده نکنید. آیا شوهر شما همه چیز را درباره شما می داند؟ اگر چنین است، یک مهارت یا چیز جدید را از خود بروز بدهید یا او را درگیر رازی کنید تا برای کشف آن تقلا کند. از زمانی که برای شوهرتان مرموز میشوید وی همواره می‌خواهد چیزهایی از شما بداند. رازهایی از درون شما که دوست دارد کشف کند. اگر همه اسرارتان را به او بگویید شانسی برای او قائل نشده‌اید. یادداشتی تحت عنوان یک “عاشق پیشه ناشناس” برای او بگذارید و نگویید که از طرف شما بوده است. او را برای ملاقات به جایی دعوت کنید و با لباس‌های جدید و زیبا به ملاقاتش بروید. به روش‌های مختلف برای او مرموز باشید. برای او قلبی آکنده از رازهایی باشید که همواره در تلاش برای رمزگشایی از آنها باشد!

چیزی که واقعا شما را جذاب می‌کند وجود جلوه خداوند در شماست. هنگامی که شما حس صمیمیت و تعلق خاطر به خدا دارید و یا تحت کنترل روح خداوند هستید، زندگی شما ثمره روح خدا (عشق، شادی، امنیت، صبر، مهربانی، خوبی، وفاداری، نجابت و تحت کنترل بودن) را در خود پرورش می دهد. یک مرد چه چیزی بیشتر از زنی را که واقعا شاد، با آرامش، صبور، مهربان، خوب، با وفا، نجیب (مردها این مورد را بیشتر از همه دوست دارند) و خود-کنترل باشد، می‌خواهد.

چگونه قلب شوهر خود را تسخیر کنیم

بسیاری اززنان خیلی به نوع پوشش خود توجهی نمی‌کنند. یا اینکه فقط مواقعی که به مهمانی میروند یا با دوستان خانم خود بیرون میروند لباس زیبا میپوشند، اما برای زیبا کردن نوع پوشش خود در مواجهه با همسرشان تلاش زیادی نمیکنند. اما مردها میتوانند منسوخ بودن نوع لباس پوشیدن زنان را حتی اگر خود آنان هم نتوانند متوجه آن بشوند، تشخیص دهند. همچنین در هنگام شب برای او لباس‌های خوب و زیبا بپوشید. شور و اشتیاق شوهر شما میتواند با نوع لباس پوشیدنی که ممکن است گاهی شبیه لباس پوشیدن مادر او باشد خاموش شود! بنابراین، اکنون زمانی است که شما باید برای نوع پوشش خود بمنظور جذابیت بیشتر هزینه کنید.

به یاد بیاورید که زمانی این ویژگی شما برای او جذاب بوده است. این مورد هنوز هم پابرجاست. بنابراین، فارغ از اینکه راجع به وزن، تناسب اندام، “زانوهای حجیم” و یا هر ویژگی ظاهری دیگری از بدنتان چگونه فکر میکنید، خود را در زمینه اعتماد به نفس تقویت کنید. همسر شما نقایصی از شما را که فکر میکنید خیلی واضح هستند نمیبیند. مردها اندام زن را به آنصورتی که خود زن میبیند مورد بررسی و تحلیل قرار نمیدهند. زمانی که شما در حرف زدن، راه رفتن و رابطه‌تان با او اعتماد به نفس پیدا کردید، نقش شما به عنوان همسر برای وی نیز جذاب خواهد شد.

اگر او قبلا این ویژگی را دوست داشته است، پس اکنون نیز آن را دوست دارد (حتی ممکن است بیشتر). ناز و عشوه یک هنر پنهان در دستان زنان امروزی است. زنان معمولا چیزهای بیشمار دیگری در ذهن خود دارند که میتوانند از آنها برای جلب توجه شوهر خود و نشان دادن اینکه به او فکر میکنند دارند. اما ناز و عشوه میتواند تحت عنوان یک پیام متنی یا ارسال یک پست صوتی برای یادآوری کردن به وی که به فکرش هستید باشد. حتی در این زمینه دوره‌هایی برای جذب عشق با موبایل وجود دارد که برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله آن را مطالعه کنید.

ما همواره میخواهیم در شغل خود، در مواجهه با فرزندان خود یا در خانه بهترین خودمان باشیم و باقیمانده داراییمان (وقت، انرژی و حتی ظاهر) برای شوهرمان باشد. همه ما زنانی را میشناسیم که از نو شدن دکوراسیون منزل خود لذت میبرند. حال در مورد نو کردن خودمان چه فکر میکنید؟ آموزه های دینی به ما میگویند که بدن ما منزلگاه خداوند است. بنابراین از آخرین خانه تکانی این منزل چقدر میگذرد؟ هر آنچه را که میتوانید برای تناسب اندام، سلامت و تطهیر این منزلگاه، هم برای خداوند و هم برای شوهرتان انجام دهید. قرآن به ما میفرماید که وجود ما نه تنها منزلگاه خداوند است بلکه به شوهرمان نیز تعلق دارد. بنابراین ما باید مراقب وجود خودمان باشیم.

آیا شوهر شما میتواند همیشه انتظار یک لبخند یا کلمه عاشقانه را از شما داشته باشد؟ یا اینکه او همیشه حین وارد شدن به منزل نگران این است که شما خلق و خویتان در آن لحظه چگونه است؟ بودن اطراف انسان های مثبت اندیش لذتبخش است. اگر شما برای او دلپذیر باشید، او هم معمولا میخواهد که در جوار شما باشد.

در بغل کردن او پیش‌دستی کنید. در تعریف و تمجید از یکدیگر آغازگر باشید. امیدوار باشید که شوهرتان خواهان یک “زن افسار گسیخته” در شما باشد. بگذارید خوی درونی شما خود را بروز دهد و به او نشان دهید که فرد شماره یک زندگی‌تان است. او را سورپرایز کنید و به او نشان دهید که یک نیمه دیگر در شما است که او باید آنرا کشف کند.

با انجام فعالیت خاصی که شوهرتان انجام میدهد، شما تقریبا تمامی جنبه‌های لازم برای تسخیر قلب او را انجام داده‌اید.

او را مانند بوسه‌ای که بر روی گونه یک کودک میزنید نبوسید. بلکه فراتر از آن و با عشق این کار را انجام دهید. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که زوج‌هایی که بصورت روزانه همدیگر را میبوسند در زندگی از نرخ رضایت بالاتری نسبت به زوج‌هایی که این کار را انجام نمی‌دهند برخوردار هستند. بنابراین شما پیشقدم شده و او را ببوسید. درست است که دوست دارید اول او شما را ببوسید، اما هر کاری را که دوست دارید او برایتان انجام دهد شما برای او انجام دهید. او را همانطوری ببوسید که دوست دارید شما را ببوسد و ببینید چه اتفاقی می افتد.

به عنوان یک مرد، شوهر شما بصورت بصری به شما متصل است. و گفته می شود که دید مردان نسبت به زنان کلی است، به این معنی که آنان به همان صورتی که زنان با دید جزئی خود را میبینند به آنها نگاه نمیکنند. تمامی داشته‌های خود را به او ارائه دهید و مطمئن باشید او قدر آنها را خواهد دانست.

بهترین راه برای نفوذ به قلب شوهر شاید از طریق شکم او باشد. بنابراین بگذارید بداند که شما حواستان به او هست و خوراکی مورد علاقه‌اش را برایش فراهم میکنید. غذا مقدمه خوبی برای نزدیک شدن به مردان است.

مردها معمولا دوست دارند زنان به مدل موی جدیدشان توجه کنند، حتی اگر نتوانند تفاوت‌های آن را بگویند. زمانی که شما به جزئیات ظاهری شوهرتان توجه میکنید این پیام را به او میرسانید که از جزئیات او آگاهی داشته و وی را تحسین میکنید. نگاه خود را از حالت شکایت به حالت تمجید ببرید (به عبارت دیگر، به چروک بودن پیراهنش و اینکه جوراب ورزشی پوشیده است توجهی نکنید. به این توجه کنید که او با این نوع پوشش هم جذاب به نظر میرسد).

شما ممکن است از این که درخواست‌های او چقدر ساده است شگفت زده شوید (لباس او را داخل خشک کن قرار دهید، غذای او را بسته بندی کنید، در جلسات مهم برای او دعا کنید). درخواست برای انجام برخی از کارهایش به او نشان خواهد داد که قلب شما در جهت تامین نیازهای اوست.

مردها در موقع خودش مانند یک بچه هستند. آنها عاشق سورپرایز بخصوص در زمان مناسب هستند. ببینید آنها به چه چیزی علاقه دارند و برایشان فراهم کنید، چه اینکه آنها دوست دارند شما را با مدل موی جدیدی ببینند یا اینکه دوست داشته باشند در مکان مورد علاقه‌شان غذا سرو کنند.

بگذارید او در نقش راهنما باشد. این کار برایش این پیام را خواهد داد که به او و توانایی‌اش برای مدیریت شرایط مختلف اعتقاد دارید.

به شخصیت او و کاری که انجام میدهد احترام بگذارید. او بیشتر از آنچه که فکر میکنید به شما نیاز دارد.

غیر قابل پیش بینی باشید اما از جنبه مثبت آن. پیشنهاد کنید برای غذا خوردن به جایی که تاکنون نرفته اید بروید. از حاشیه امن خود بیرون آمده و ریسک هایی را با او تجربه کنید. این کار باعث میشود که او حس کند دارد یک زندگی جدید را تجربه میکند.

برای او پیام هایی مانند “تو هنوز هم فرد شماره یک زندگی من هستی”، من زن خوشبختی هستم که تو را دارم” و “تو برای من بسیار زیبا و شگفت انگیز هستی” بفرستید. نتیجه مثبت این کار این است که او ممکن است برخی از این پیامها را پاسخ دهد.

معدود مردانی هستند که جذب صداهای بلند و زمخت میشوند. صدای ملایم زنانگی شما را به او منتقل میکند.

حتی اگر نتوانستید تماشای ورزش یا فیلم مورد علاقه او را هضم کنید، آنرا تماشا کرده و سعی کنید بخاطر او از آن کار لذت ببرید.

ورزش کردن باعث بهبود شرایط و سلامت کلی شما میشود که به نوبه خود، شما را برای اطرافیانتان جذابتر میکند. حتی گزینه بهتر از آن، ورزش کردن بصورت مشترک است.

این کلمه میتواند محبوبترین کلمه برای او از جانب شما باشد. “بله، میتوانیم دوستانت را برای این بازی دعوت کنیم.” “بله، من این لباس را فقط برای تو میپوشم.” قربانی کردن خود در رابطه زناشویی روش بسیار موفقیت آمیزی است.

بسیاری از خانم ها به دلایل مختلف به دنبال نفوذ بیشتر به قلب همسر خود هستند و برای رسیدن به این امر سراغ هر ترفندی از جمله دعا و جادو هم میروند. در صورتی که با کمی آگاهی و استفاده از راهکارهای روانشناسی میتوانید با اطمینان قلب شوهر خود را تسخیر کنید. مثلا او را تایید کنید، مرموز باشید، رابطه معنوی با خدا داشته باشید و دعا کنید، لباس مناسب بپوشید، اعتماد به نفس داشته باشید، عشوه‌گری کنید، بهترین خود را به او ارائه دهید، مثبت اندیش باشید، آغازگر رابطه باشید، در سرگرمی های مورد علاقه اش او را همراهی کنید، با عشق فراوان او را ببوسید، غذای مورد علاقه‌اش را درست کنید، به جزییات ظاهرش واکنش نشان دهید، از اصلاح و کنترل کردن او بپرهیزید، او را سوپرایز کنید، به او حس مردانگی بدهید، با صدای ملایم صحبت کنید، پیام‌های عاشقانه بفرستید، ورزش کنید و در مقابل خواسته‌هایش زیاد بله بگویید. این موارد شیوه‌های مفیدی هستند که به صورت کلی بیان میشوند، اما راهکارهای ما به همین جا ختم نمیشود. شما میتوانید با تماس با مشاورین مجرب ما و توضیح در مورد شخصیت همسرتان شیوه های تخصصی‌تری دریافت کنید و در زندگی‌تان به کار گیرید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

38 بازدید

71 بازدید

168 بازدید

144 بازدید

176 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

چگونه قلب شوهر خود را تسخیر کنیم

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

مردان برخلاف ظاهر سر سخت و جدی خود به محبت و عشق احتیاج دارند و دوست دارند این حمایت و عشق از طرف همسرانشان باشند تا با گذشت زمان آن ها نیز بتوانند در سایه اطمینان و کمک همسران خود عشق ورزیدن را بیاموزند .

اگر می خواهید همسرتان عاشقانه شما را دوست داشته باشد و نام شما در قلب او حک شود باید با ترفندهای زنانه به او عشق بورزید و قلب او را از آن خود کنید و به عبارت بهتر کلیدهای تسخیر قلب همسرتان را به دست آورید . با این بخش از نمناک همراه شود تا ترفندهای زنانه تسخیر قلب همسرتان را بیاموزید.

1 – حفظ احترام همسر

اغلب احترام گذاشتن به دیگران سبب دریافت احترام از طرف مقابل می شود . این موضوع در ارتباط با همسرتان نیز صادق است ، اگر در زندگی مشترک همواره به همسرتان احترام بگذارید و با او محترمانه برخورد کنید او هم ترغیب می شود که به صورت متقابل بیشتر به شما نزدیک شود و عاشق شما گردد.

چگونه قلب شوهر خود را تسخیر کنیم

2 – توجه بیشتر به ظاهر

مرتب و آراستگی ظاهر سبب می شود که همسرتان از دیدن شما لذت ببرد و احساس آرامش و راحتی کند ، این احساس موجب ترشح هورمون اکسی توسین و یا هورمون عشق در فرد می شود و شما می توانید قلب همسرتان را تسخیر کنید.

3 –  فرصت جبران دادن به شوهر

مانند یک پشتیبان در مواقع سختی همراه همسرتان باشید و در برابر او بی تفاوت نباشید و اگر از او کار اشتباهی سر زد به او فرصت دوباره دهید.

4 – گفتن دوستت دارم

گفتن جمله دوستت دارم چندین مرتبه در روز سبب ایجاد احساس عشق و ترشح هورمون عشق در همسرتان می شود و اعتماد به نفس او را بالا می برد .

5 – احترام به حریم شخصی

هیچ گاه سعی نکنید که شخصیت همسرتان را تغییر دهید و او را آنچنان که هست بپذیرید و گاهی اجازه دهید که تنها باشد و با خود خلوت کند آنچنان که خودتان به این خلوت نیاز دارید.

6 – قدردانی از شوهر

همیشه از شوهرتان به دلیل تلاش های فراوانی که برای زندگی و آسایش شما می کند قدردان باشید و او را در کارهایش و رسیدن به اهدافش تشویق کنید و به او بگویید که به تو ایمان کامل دارم.

7 –  مقایسه نکردن با دیگران

همسرتان را همانگونه که هست بپذیرید و با کسی مقایسه نکنید زیرا مقایسه نمودن و انتقاد غیر منطقی شما سبب عدم صمیمیتتان می گردد و عشق را از آشیانه شما دور می سازد. بنابراین اگر ضعف هایی در شوهرتان است در موقعیت های مناسب با او صحبت کنید تا با کمک شما، آن ها را برطرف سازد.

8 – پیش قدم شدن برای ابراز محبت

لازم نیست که همیشه منتظر همسرتان بشید که به شما محبت کند ؛ خودتان برای محبت کردن پیش قدم شوید. نیازهای عاطفی همسرتان را دریابید و به قدرتمند شدنش بها دهید زیرامردان همواره عاشق قدرتند و لذت می برند واین کار شما را هیچ گاه از یاد نمی برند و عاشقتان می شوند.

9 – سرزنش و تحقیر ممنوع

اگر همیشه در جمع های خانوادگی همسرتان را تحقیر می کنید و انتظار دارید او در خلوت عاشق شما باشد کاملا در اشتباهید زیرا سرزنش و تحقیر شوهرتان در جمع های دوستانه و فامیلی سبب قطع ارتباط کلامی شوهرتان با شما و آب سردی است بر صمیمیت و عشق متقابل او به شما. پس همواره او را تمجید کنید و نکات مثبت اخلاقی او را بر زبان بیاورید و او را بی عرضه نخوانید.

10 – حفظ آرامش در مواقع عصبانیت شوهر

هنگام عصبانیت همسرتان او را نصیحت نکنید و بگذارید کمی با خودش تنها باشد سپس در یک موقعیت مناسب به او نزدیک شوید و درباره علت عصبانیتش صحبت کنید و اگر لازم دانستید او را راهنمایی نمایید.

11 – برقراری تماس چشمی

هنگام پرسیدن سوالی از همسرتان ، سوال را به صورت دقیق بپرسید و از اشاره های غیرکلامی بپرهیزید و سعی کنید حالت چهره تان خنثی لحن تان نه بسیار بلند و نه بسیار آرام باشد. در هنگام صحبت با همسرتان برای برقراری ارتباط موثر و ایجاد صمیمیت در زندگی با او تماس چشمی برقرار کنید.

12 – انتقاد کنید اما اصولی

هنگام بحث کردن با همسرتان به صحبت های او نیز گوش دهید و وسط صحبتش نپرید و با او مخالفت نکنید . از مطرح کردن اشتباهات گذشته او در بحث های امروزی بپرهیزید و هرگز عبارات منفی مانند «تو هرگز مرا درک نمی کنی» یا «تو همیشه بی حوصله هستی» بکار نبرید . اگر به کارهای همسرتان انتقادی دارید لازم است آ ن ها را اصولی بیان کنید .

 

عشق، واکنشی آموختنی و احساسی فراگرفتنی است. هر آدمی، عشق را با توجه به آموخته ها، باورها و محدودیت هایش
می شناسد و تجربه می کند. همه انسان ها با عشق یکسان برخورد نمی کنند؛ اما همه بر این باورند که اگر دوست داشتن شدت
یابد، به مرحله عشق می رسد.

این فکر که کسی در این دنیا تو را دوست ندارد، باعث می شود از خودت بدت بیاید؛ ولی وقتی عاشق شدی و معشوق با تو
همراه شد، آن وقت اعتماد به نفست بیشتر می شود و در نتیجه، خودت را هم بیشتر دوست خواهی داشت؛ زیرا دریافته ای که
آن قدر خوب هستی که کسی عاشقت شود.

در این نوشته، روی صحبت با آن دسته از خانم هایی است که میل دارند به قلب شوهرشان راه یابند؛ اما شیوه اش را به
درستی نمی دانند. راه های ساده و عملی زیر، به ظاهر پیش پا افتاده و بی اهمیتند؛ اما تجربه های نگارنده حاکی از آن است که
بیشترین اختلاف های خانواده ها، در همین نکات به ظاهر جزئی ریشه دارد. به این نکات، توجه کنید:

چگونه قلب شوهر خود را تسخیر کنیم

کارهایی که باید انجام داد:

– سلام و احوال پرسی معمول، اما با خوش رویی و گفتن خسته نباشید.

– گرفتن کیف، کت و بسته های خریداری شده.

– دادن خبرهای خوش.

– آرام کردن فرزندان و هر یک را به کاری مشغول کردن.

– سریع آماده کردن میز غذا یا چیدن سفره.

– پرس و جو از اوضاع کاری روز و فرصت دادن به مرد، تا حرف هایش را بزند.

به طور کلی به هر طریق می توانید احساس خوب خود را از ورود شوهرتان به منزل، ابراز کنید. به گفته دیل کارنگی،

«تبسم، خرجی ندارد؛ ولی سود بسیاری دارد».

کارهایی که نباید انجام داد:

– بی اعتنایی و سرد رفتار کردن.

– درخواست انجام کاری پیش از غذا خوردن.

– گله و شکایت از بچه ها و شکایت از کارهای روزانه.

– درخواست پول یا بیان توقعاتی که احتمالاً برای مرد، مشکل آفرین است.

شاید بگویید که این موارد، پیش پا افتاده است؛ اما خواهش می کنم صادقانه پاسخ دهید که آیا با وجود آگاهی از این موارد
جزئی، به آنها عمل می کنید یا فقط گاهی بعضی از آنها را اجرا می کنید؟

یکی از عمده ترین اختلاف های زوجین، دیر آمدن مرد به خانه است. طبیعی است که هیچ مردی حق ندارد بدون دلیل موجه،
دیر به خانه برود؛ اما خانم ها هم نباید در صورت دیر آمدن مرد به منزل، جنجال به پا کنند. خانم ابتدا باید علت واقعی را پیدا
کند تا از روی حدسیات و افکار منفی خود، واکنشی نشان ندهد که رابطه را پر از خشونت و مشاجره کند.

زن باید علت دیر آمدن را سوءال کند؛ وگرنه مرد فکر می کند که این موضوع، برای زن بی اهمیت است؛ اما زن باید سوءال خود را
با لحنی آرام مطرح کند؛ آن هم پس از این که شوهر شام خورد و کمی استراحت کرد. زن باید او را متوجه کند که به خاطر
نگران بودن، چنین پرسشی کرده است. با این رفتار، شوهر مجبور می شود که با حوصله و به نرمی، دلیل دیر آمدنش را
توضیح دهد.

اگر زن، لحن تند و غیردوستانه ای داشته باشد، مرد احساس می کند که مورد بازخواست قرار گرفته است و از طرفی هم
خستگی و گرسنگی موجب می شود که حتی با لحن زننده ای بگوید به تو مربوط نیست و یا سکوت کند.

از اینها گذشته، کمی هم باید مسئله را از دید خانم ها بررسی کنیم. بیشتر زنان مایلند که ساعت دقیق آمدن همسرشان را
بدانند؛ منظور آنها، بازخواست یا کنجکاوی نیست؛ بلکه می خواهند ناهار یا شام را طوری آماده کنند که به محض ورود او،
غذا را بکشند. حالا شما خود را به جای همسری بگذارید که نمی داند کی پلو را دم کند تا نسوزد و کی خورشت را بار بگذارد تا
به موقع حاضر شود و خلاصه ده ها مورد دیگر که به سلیقه شخصی زنان مربوط می شود. اگر شوهر دیر کند، تمام
نقشه های همسرش را به هم می ریزد. وقت شناسی، حداقل احترامی است که می توانیم به زحمت های روزانه شان بگذاریم. از
یاد نبریم که نهایت آرزوی هر زنی، فراهم کردن شرایط آسایش و راحتی برای شوهرش می باشد و قبول کنیم که او یکی
دوساعت را در نگرانی و اضطراب به سر برده، نمی تواند خوش آمدگوی خوبی به هنگام ورود شوهرش باشد.

بیشتر خانم ها از سکوت شوهر در خانه، سراسیمه و نگران می شوند؛ نشاط خود را از دست می دهند و این سکوت را به خود
نسبت می دهند و پیش خود فکر می کنند که آیا ممکن است مرد، دیگر او را دوست نداشته باشد؟ این حق خانم هاست که از
مسائل شوهر خود مطلع باشند. یک زن، دوست دارد شوهرش تمام اسرارش را با همسرش در میان بگذارد تا هم احساس
غریبه بودن نکند و هم این که دوست دارد سنگ صبور شوهر خود باشد تا شاید بتواند کمکی کند. آنها باید به این مورد هم
توجه کنند که بیشتر شوهرها مایل نیستند مشغله های فکری شان را با همسر خود در میان بگذارند؛ چون می ترسند او را
دچار نگرانی و اضطراب کنند. علاوه بر این، چون مطمئن هستند که از عهده حل مشکل برمی آیند، فکر می کنند تا آن وقت،
نباید به همسرشان چیزی بگویند. گرچه نمی شود این رفتار را صددرصد تأیید کرد، اما آنها با حسن نیت، چنین می کنند و
می خواهند همسرشان ناراحت نشود. مردی که تمام مشکلات کاری خود را با همسرش در میان بگذارد، در واقع، بخشی از
بار آن را به دوش او منتقل می کند. به جای این که از شوهرتان انتظار داشته باشید تا تمامی افکار و اسرارش را با شما در میان
بگذارد، به او فرصت دهید تا تنها بماند. در ضمن، شرایط آرامش او را مهیا کنید و تا می توانید، مهربانی کنید. این رفتار، باعث
می شود تا شوهرتان در کمال آسایش به مشکلش بیندیشد و برای حل آن، اقدام کند. در چنین خانه ای، مرد می تواند تمام
غصه هایش را فراموش کند.

برای حسن تفاهم با شوهرتان، باید بدانید که او چه روحیه ای دارد. آیا انتظار دارید که از همکار مردتان تمجید کنید و
شوهرتان برنیاشوبد؟ اگر می خواهید همیشه در قلب شوهرتان جای داشته باشید، هیچ گاه بیش از حد، از مردی نزد او
تعریف نکنید؛ هیچ وقت چیزهایی را که از دیگران یاد می گیرید، با آب و تاب پیش او بازگو نکنید. بعضی از مردها گاهی
حسادت خود را پنهان می کنند و قدرت ابراز آن را ندارند؛ آن وقت دچار دردی درونی می شوند که پیامدهای آن خوشایند
نیست. شما باید متوجه این خصیصه مردها باشید. از سوی دیگر، شوهرتان با حسادت خود به طور غیرمستقیم، به شما
نشان داده است که چقدر شما را دوست دارد.

در بیشتر مواقع، حرف هایی که شما خانم ها می زنید، درست و منطقی است؛ اما در زمان و نحوه بیان مطلب، اشکال است. اگر
نتیجه کاری خوب بود، می توان تکرارش کرد؛ اما اگر نتیجه منفی بود، باید شیوه دیگری در پیش گرفت. با سرزنش، غرولند،
بداخلاقی و رنجورنمایی، فقط مرد را فراری می دهید. خانه، محل آسایش و آرامش همسر شماست. اگر همواره خطاهای او یا
مشکلات خود را به رخش بکشید، عاقبت می گریزد و به جایی پناه می برد که از این مزاحمت به دور باشد. رگ خواب
شوهرتان را به دست آورید؛ آن وقت همه چیز درست می شود. با گوشه و کنایه سخن گفتن و زخم زبان را از صحبت های
خود حذف کنید. به مردان عاشق نیز توصیه می شود که برای شادابی و نشاط روحی همشرشان، بخشی از اوقات فراغت
خود را فقط به او اختصاص دهند. یک زن، نیاز به توجه و احساس امنیت دارد. از یاد نبریم که زن ها از طریق محبت و
عشق ورزی با ما کنار می آیند؛ نه با اهدای قطعه ای جواهر. به همسرتان اجازه دهید که گاهی خودش را برای شما لوس کند؛
مگر مردان گاهی خود را لوس نمی کنند و متوقع نیستند نازشان را بکشند؟

گاهی پیش آمده که زن با رنجورنمایی یا نق زدن، می کوشد محبت شوهرش را جلب کند. در چنین موقعیتی، شوهر آگاه و
دانا، زن را درک می کند و هرگز او را مجبور به اعتراف نمی کند که هدفش چیز دیگری است.

زنان گاهی فقط نیاز به گوش شنوا دارند و با گفتن و گله کردن و گاهی از چیزی شکایت کردن، روحشان را سبک می کنند. مرد
خوب، همواره این فرصت را به همسرش می دهد و به حرف های او گوش می دهد و او را تأیید می کند. سعی کنید این عمل را نه
به صورت مکانیکی، بلکه از روی رغبت و با تمام وجود و به خاطر دل او انجام دهید.

برای همسر خود ارزش و احترام قائل باشید و سخنش را قطع نکنید. اگر در محفل ها، احترام لازم را به او نگذارید، نباید انتظار
داشته باشید که دیگران برایش ارزش قائل شوند. همواره باید در کنار شوهرتان باشید و نه در مقابل او. اگر چنین کردید، باید
تاوان خطاهایتان را هم بپردازید. اگر کسی بی احترامی ببیند، به کسانی رو می آورد که تحسین و تشویقش می کنند.

اگر در مجالس، کسی به شوخی، شوهرتان را دست انداخت، از شوهر خود حمایت کنید. در میهمانی ها مراقب شیطنت های
اطرافیان باشید. یک زندگی موفق، ناشی از مراقبت های زوجین است. مردان هر ضعفی داشته باشند، مایلند مورد محبت و
احترام همسرشان واقع شوند. مواظب باشید که به دام آدم های حسود و سخن چین نیفتید که رهایی از شر آنها، آسان نیست.
اگر همسرتان عیبی دارد، در هیچ شرایطی با دیگران در میان نگذارید. «چرخ زندگی، باید به دست خودتان بچرخد؛ آن را به
دست دیگران ندهید که در جهت منفعت و مصلحت شما نمی چرخانند».

نشاط، سرزندگی و خوش رویی شما، اگر همراه با حوصله و صبوری باشد، شوهرتان خوشبخت ترین مرد عالم است. مردی
که خسته و کوفته از فشار محیط کار به خانه می آید، در پی مکان امنی است تا تجدید قوا کند. سعی کنید غمخوار شوهر باشید
و در ناراحتی هایش شریک باشید. وقتی او از سختی ها و مشکلات می گوید، فقط گوش کنید. او در این لحظه، محتاج پند و
اندرز نیست. هیچ گاه از اشتباهات یا اعتراف هایش، چماقی علیه او نسازید و اسیر جملاتی مثل «من که گفته بودم این کار را
نکن» نشوید. این را ملکه ذهن خود کنید که شوهرتان به شدت به شما نیاز دارد و نباید کاری کنید که از شما فاصله بگیرد.

به گفته لامارتین: «خداوند، شایستگی زن را در قلب او قرار داده است».

چگونه قلب شوهر خود را تسخیر کنیم

مردها دو گروه هستند؛ گروه اول مردهایی هستند که خیلی کم غذا می خورند؛ اما به کیفیت آن و نحوه چیدن میز، بسیار
اهمیت می دهند. این دسته از مردها، معمولاً یکی دو غذا را خیلی دوست دارند. پختن غذاهای مورد علاقه شوهر، ابراز
غیرمستقیم مهر و محبت به اوست. با این کار به او می گویید: «تو برای من مهم هستی و خواسته هایت در درجه اول اهمیت
قرار دارند و به خاطر توست که غذای مورد علاقه ات را پختم و در چیدن میز، نهایت سلیقه و حوصله را به خرج دادم».

گروه دوم، مردان شکم پرست هستند که دوست دارند غذاهای چرب و سرخ کرده بخورند؛ حتی اگر با شوهرتان قهر هستید،
اما باز هم از شکم او نزنید. اما اگر شوهر، اضافه وزن یا سوء هاضمه داشت، چه باید بکنید؟

اگر می بینید غذای چرب و سرخ کرده، سلامتی او را به خطر می اندازد، از آن صرف نظر کنید و به تدریج، به غذاهای رژیمی
روی بیاورید؛ زیرا سلامتی شوهرتان، از هر چیز دیگری، مهم تر است. در این حال، برای این که سروصدای شوهر
شکم پرست تان در نیاید، به او وعده بدهید که هفته ای یکی دوبار، غذاهای مورد علاقه اش را خواهید پخت. مطمئن باشید که
دل خوری همسرتان موقتی خواهد بود؛ زیرا پس از مدتی به این گونه غذاها عادت می کند. ممکن است در ظاهر حرفی نزند؛ اما
وقتی می بیند مراقب سلامتی اش هستید، در باطن، شما را ستایش می کند.

بیشتر مردانی که از زیر بار کار خانه، شانه خالی می کنند، مدعی هستند که همسرشان کار آنها را قبول ندارد و همواره مدام
ایراد می گیرد.

«هر وقت می خوای کمک کنی، کار منو زیادتر می کنی»؛ «بلندشو برو پی کارت؛ تو بلد نیستی سبزی پاک کنی»؛ «مزاحم نشو؛
تو کار نکنی، بهتر است» و بعد همین خانم، پیش مشاور می آید و می گوید: «شوهرم مسئولیت پذیر نیست و کمکم نمی کند».

نکات زیر، شما را در این امر مهم یاری می دهد:

– به مرد فرصت دهید تا کارهایی را انجام دهد که علاقه مند است.

– غرغر کردن و نالیدن از فشار کار، چاره درد نیست؛ ببینید چگونه می توانید شوهرتان را به کار تشویق کنید.

– اگر شوهرتان کاری را ناشیانه انجام داد، ملامتش نکنید؛ وگرنه قهر می کند و دیگر دست به سیاه و سفید نمی زند. هر کار
خوب او را تحسین کنید تا برای انجام بقیه کارها، ترغیب شود.

– به تدریج شوهرتان را متوجه کنید که به کمکش نیاز دارید و این کمک، وظیفه اوست.

– برای مرد، تکلیف تعیین نکنید که کدام کار، وظیفه اوست. مردان دوست ندارند تحت قید و بند در آیند؛ بگذارید به میل خود،
سهمی از کار خانه را برعهده بگیرند. به شوهر خود فرصت دهید تا وظیفه اش را انجام دهد و اگر از یاد برد یا تنبلی کرد،
جنجال راه نیندازید و صبوری و متانت به خرح دهید. اگر به عشق اجازه دهید، آزادانه جاری می شود و بر هر مانعی غالب
خواهد شد.

عشق، واکنشی آموختنی و احساسی فراگرفتنی است. هر آدمی، عشق را با توجه به آموخته ها، باورها و محدودیت هایش@@N@@می شناسد و تجربه می کند. همه انسان ها با عشق یکسان برخورد نمی کنند؛ اما همه بر این باورند که اگر دوست داشتن شدت@@N@@یابد، به مرحله عشق می رسد.

این فکر که کسی در این دنیا تو را دوست ندارد، باعث می شود از خودت بدت بیاید؛ ولی وقتی عاشق شدی و معشوق با تو@@N@@همراه شد، آن وقت اعتماد به نفست بیشتر می شود و در نتیجه، خودت را هم بیشتر دوست خواهی داشت؛ زیرا دریافته ای که@@N@@آن قدر خوب هستی که کسی عاشقت شود.

در این نوشته، روی صحبت با آن دسته از خانم هایی است که میل دارند به قلب شوهرشان راه یابند؛ اما شیوه اش را به@@N@@درستی نمی دانند. راه های ساده و عملی زیر، به ظاهر پیش پا افتاده و بی اهمیتند؛ اما تجربه های نگارنده حاکی از آن است که@@N@@بیشترین اختلاف های خانواده ها، در همین نکات به ظاهر جزئی ریشه دارد. به این نکات، توجه کنید:

کارهایی که باید انجام داد:

– سلام و احوال پرسی معمول، اما با خوش رویی و گفتن خسته نباشید.

– گرفتن کیف، کت و بسته های خریداری شده.

– دادن خبرهای خوش.

– آرام کردن فرزندان و هر یک را به کاری مشغول کردن.

– سریع آماده کردن میز غذا یا چیدن سفره.

– پرس و جو از اوضاع کاری روز و فرصت دادن به مرد، تا حرف هایش را بزند.

به طور کلی به هر طریق می توانید احساس خوب خود را از ورود شوهرتان به منزل، ابراز کنید. به گفته دیل کارنگی،

«تبسم، خرجی ندارد؛ ولی سود بسیاری دارد».

کارهایی که نباید انجام داد:

– بی اعتنایی و سرد رفتار کردن.

– درخواست انجام کاری پیش از غذا خوردن.

– گله و شکایت از بچه ها و شکایت از کارهای روزانه.

– درخواست پول یا بیان توقعاتی که احتمالاً برای مرد، مشکل آفرین است.

شاید بگویید که این موارد، پیش پا افتاده است؛ اما خواهش می کنم صادقانه پاسخ دهید که آیا با وجود آگاهی از این موارد@@N@@جزئی، به آنها عمل می کنید یا فقط گاهی بعضی از آنها را اجرا می کنید؟

یکی از عمده ترین اختلاف های زوجین، دیر آمدن مرد به خانه است. طبیعی است که هیچ مردی حق ندارد بدون دلیل موجه،@@N@@دیر به خانه برود؛ اما خانم ها هم نباید در صورت دیر آمدن مرد به منزل، جنجال به پا کنند. خانم ابتدا باید علت واقعی را پیدا@@N@@کند تا از روی حدسیات و افکار منفی خود، واکنشی نشان ندهد که رابطه را پر از خشونت و مشاجره کند.

زن باید علت دیر آمدن را سوءال کند؛ وگرنه مرد فکر می کند که این موضوع، برای زن بی اهمیت است؛ اما زن باید سوءال خود را@@N@@با لحنی آرام مطرح کند؛ آن هم پس از این که شوهر شام خورد و کمی استراحت کرد. زن باید او را متوجه کند که به خاطر@@N@@نگران بودن، چنین پرسشی کرده است. با این رفتار، شوهر مجبور می شود که با حوصله و به نرمی، دلیل دیر آمدنش را@@N@@توضیح دهد.

اگر زن، لحن تند و غیردوستانه ای داشته باشد، مرد احساس می کند که مورد بازخواست قرار گرفته است و از طرفی هم@@N@@خستگی و گرسنگی موجب می شود که حتی با لحن زننده ای بگوید به تو مربوط نیست و یا سکوت کند.

از اینها گذشته، کمی هم باید مسئله را از دید خانم ها بررسی کنیم. بیشتر زنان مایلند که ساعت دقیق آمدن همسرشان را@@N@@بدانند؛ منظور آنها، بازخواست یا کنجکاوی نیست؛ بلکه می خواهند ناهار یا شام را طوری آماده کنند که به محض ورود او،@@N@@غذا را بکشند. حالا شما خود را به جای همسری بگذارید که نمی داند کی پلو را دم کند تا نسوزد و کی خورشت را بار بگذارد تا@@N@@به موقع حاضر شود و خلاصه ده ها مورد دیگر که به سلیقه شخصی زنان مربوط می شود. اگر شوهر دیر کند، تمام@@N@@نقشه های همسرش را به هم می ریزد. وقت شناسی، حداقل احترامی است که می توانیم به زحمت های روزانه شان بگذاریم. از@@N@@یاد نبریم که نهایت آرزوی هر زنی، فراهم کردن شرایط آسایش و راحتی برای شوهرش می باشد و قبول کنیم که او یکی@@N@@دوساعت را در نگرانی و اضطراب به سر برده، نمی تواند خوش آمدگوی خوبی به هنگام ورود شوهرش باشد.

بیشتر خانم ها از سکوت شوهر در خانه، سراسیمه و نگران می شوند؛ نشاط خود را از دست می دهند و این سکوت را به خود@@N@@نسبت می دهند و پیش خود فکر می کنند که آیا ممکن است مرد، دیگر او را دوست نداشته باشد؟ این حق خانم هاست که از@@N@@مسائل شوهر خود مطلع باشند. یک زن، دوست دارد شوهرش تمام اسرارش را با همسرش در میان بگذارد تا هم احساس@@N@@غریبه بودن نکند و هم این که دوست دارد سنگ صبور شوهر خود باشد تا شاید بتواند کمکی کند. آنها باید به این مورد هم@@N@@توجه کنند که بیشتر شوهرها مایل نیستند مشغله های فکری شان را با همسر خود در میان بگذارند؛ چون می ترسند او را@@N@@دچار نگرانی و اضطراب کنند. علاوه بر این، چون مطمئن هستند که از عهده حل مشکل برمی آیند، فکر می کنند تا آن وقت،@@N@@نباید به همسرشان چیزی بگویند. گرچه نمی شود این رفتار را صددرصد تأیید کرد، اما آنها با حسن نیت، چنین می کنند و@@N@@می خواهند همسرشان ناراحت نشود. مردی که تمام مشکلات کاری خود را با همسرش در میان بگذارد، در واقع، بخشی از@@N@@بار آن را به دوش او منتقل می کند. به جای این که از شوهرتان انتظار داشته باشید تا تمامی افکار و اسرارش را با شما در میان@@N@@بگذارد، به او فرصت دهید تا تنها بماند. در ضمن، شرایط آرامش او را مهیا کنید و تا می توانید، مهربانی کنید. این رفتار، باعث@@N@@می شود تا شوهرتان در کمال آسایش به مشکلش بیندیشد و برای حل آن، اقدام کند. در چنین خانه ای، مرد می تواند تمام@@N@@غصه هایش را فراموش کند.

برای حسن تفاهم با شوهرتان، باید بدانید که او چه روحیه ای دارد. آیا انتظار دارید که از همکار مردتان تمجید کنید و@@N@@شوهرتان برنیاشوبد؟ اگر می خواهید همیشه در قلب شوهرتان جای داشته باشید، هیچ گاه بیش از حد، از مردی نزد او@@N@@تعریف نکنید؛ هیچ وقت چیزهایی را که از دیگران یاد می گیرید، با آب و تاب پیش او بازگو نکنید. بعضی از مردها گاهی@@N@@حسادت خود را پنهان می کنند و قدرت ابراز آن را ندارند؛ آن وقت دچار دردی درونی می شوند که پیامدهای آن خوشایند@@N@@نیست. شما باید متوجه این خصیصه مردها باشید. از سوی دیگر، شوهرتان با حسادت خود به طور غیرمستقیم، به شما@@N@@نشان داده است که چقدر شما را دوست دارد.

در بیشتر مواقع، حرف هایی که شما خانم ها می زنید، درست و منطقی است؛ اما در زمان و نحوه بیان مطلب، اشکال است. اگر@@N@@نتیجه کاری خوب بود، می توان تکرارش کرد؛ اما اگر نتیجه منفی بود، باید شیوه دیگری در پیش گرفت. با سرزنش، غرولند،@@N@@بداخلاقی و رنجورنمایی، فقط مرد را فراری می دهید. خانه، محل آسایش و آرامش همسر شماست. اگر همواره خطاهای او یا@@N@@مشکلات خود را به رخش بکشید، عاقبت می گریزد و به جایی پناه می برد که از این مزاحمت به دور باشد. رگ خواب@@N@@شوهرتان را به دست آورید؛ آن وقت همه چیز درست می شود. با گوشه و کنایه سخن گفتن و زخم زبان را از صحبت های@@N@@خود حذف کنید. به مردان عاشق نیز توصیه می شود که برای شادابی و نشاط روحی همشرشان، بخشی از اوقات فراغت@@N@@خود را فقط به او اختصاص دهند. یک زن، نیاز به توجه و احساس امنیت دارد. از یاد نبریم که زن ها از طریق محبت و@@N@@عشق ورزی با ما کنار می آیند؛ نه با اهدای قطعه ای جواهر. به همسرتان اجازه دهید که گاهی خودش را برای شما لوس کند؛@@N@@مگر مردان گاهی خود را لوس نمی کنند و متوقع نیستند نازشان را بکشند؟

گاهی پیش آمده که زن با رنجورنمایی یا نق زدن، می کوشد محبت شوهرش را جلب کند. در چنین موقعیتی، شوهر آگاه و@@N@@دانا، زن را درک می کند و هرگز او را مجبور به اعتراف نمی کند که هدفش چیز دیگری است.

زنان گاهی فقط نیاز به گوش شنوا دارند و با گفتن و گله کردن و گاهی از چیزی شکایت کردن، روحشان را سبک می کنند. مرد@@N@@خوب، همواره این فرصت را به همسرش می دهد و به حرف های او گوش می دهد و او را تأیید می کند. سعی کنید این عمل را نه@@N@@به صورت مکانیکی، بلکه از روی رغبت و با تمام وجود و به خاطر دل او انجام دهید.

برای همسر خود ارزش و احترام قائل باشید و سخنش را قطع نکنید. اگر در محفل ها، احترام لازم را به او نگذارید، نباید انتظار@@N@@داشته باشید که دیگران برایش ارزش قائل شوند. همواره باید در کنار شوهرتان باشید و نه در مقابل او. اگر چنین کردید، باید@@N@@تاوان خطاهایتان را هم بپردازید. اگر کسی بی احترامی ببیند، به کسانی رو می آورد که تحسین و تشویقش می کنند.

اگر در مجالس، کسی به شوخی، شوهرتان را دست انداخت، از شوهر خود حمایت کنید. در میهمانی ها مراقب شیطنت های@@N@@اطرافیان باشید. یک زندگی موفق، ناشی از مراقبت های زوجین است. مردان هر ضعفی داشته باشند، مایلند مورد محبت و@@N@@احترام همسرشان واقع شوند. مواظب باشید که به دام آدم های حسود و سخن چین نیفتید که رهایی از شر آنها، آسان نیست.@@N@@اگر همسرتان عیبی دارد، در هیچ شرایطی با دیگران در میان نگذارید. «چرخ زندگی، باید به دست خودتان بچرخد؛ آن را به@@N@@دست دیگران ندهید که در جهت منفعت و مصلحت شما نمی چرخانند».

نشاط، سرزندگی و خوش رویی شما، اگر همراه با حوصله و صبوری باشد، شوهرتان خوشبخت ترین مرد عالم است. مردی@@N@@که خسته و کوفته از فشار محیط کار به خانه می آید، در پی مکان امنی است تا تجدید قوا کند. سعی کنید غمخوار شوهر باشید@@N@@و در ناراحتی هایش شریک باشید. وقتی او از سختی ها و مشکلات می گوید، فقط گوش کنید. او در این لحظه، محتاج پند و@@N@@اندرز نیست. هیچ گاه از اشتباهات یا اعتراف هایش، چماقی علیه او نسازید و اسیر جملاتی مثل «من که گفته بودم این کار را@@N@@نکن» نشوید. این را ملکه ذهن خود کنید که شوهرتان به شدت به شما نیاز دارد و نباید کاری کنید که از شما فاصله بگیرد.

به گفته لامارتین: «خداوند، شایستگی زن را در قلب او قرار داده است».

مردها دو گروه هستند؛ گروه اول مردهایی هستند که خیلی کم غذا می خورند؛ اما به کیفیت آن و نحوه چیدن میز، بسیار@@N@@اهمیت می دهند. این دسته از مردها، معمولاً یکی دو غذا را خیلی دوست دارند. پختن غذاهای مورد علاقه شوهر، ابراز@@N@@غیرمستقیم مهر و محبت به اوست. با این کار به او می گویید: «تو برای من مهم هستی و خواسته هایت در درجه اول اهمیت@@N@@قرار دارند و به خاطر توست که غذای مورد علاقه ات را پختم و در چیدن میز، نهایت سلیقه و حوصله را به خرج دادم».

گروه دوم، مردان شکم پرست هستند که دوست دارند غذاهای چرب و سرخ کرده بخورند؛ حتی اگر با شوهرتان قهر هستید،@@N@@اما باز هم از شکم او نزنید. اما اگر شوهر، اضافه وزن یا سوء هاضمه داشت، چه باید بکنید؟

اگر می بینید غذای چرب و سرخ کرده، سلامتی او را به خطر می اندازد، از آن صرف نظر کنید و به تدریج، به غذاهای رژیمی@@N@@روی بیاورید؛ زیرا سلامتی شوهرتان، از هر چیز دیگری، مهم تر است. در این حال، برای این که سروصدای شوهر@@N@@شکم پرست تان در نیاید، به او وعده بدهید که هفته ای یکی دوبار، غذاهای مورد علاقه اش را خواهید پخت. مطمئن باشید که@@N@@دل خوری همسرتان موقتی خواهد بود؛ زیرا پس از مدتی به این گونه غذاها عادت می کند. ممکن است در ظاهر حرفی نزند؛ اما@@N@@وقتی می بیند مراقب سلامتی اش هستید، در باطن، شما را ستایش می کند.

بیشتر مردانی که از زیر بار کار خانه، شانه خالی می کنند، مدعی هستند که همسرشان کار آنها را قبول ندارد و همواره مدام@@N@@ایراد می گیرد.

«هر وقت می خوای کمک کنی، کار منو زیادتر می کنی»؛ «بلندشو برو پی کارت؛ تو بلد نیستی سبزی پاک کنی»؛ «مزاحم نشو؛@@N@@تو کار نکنی، بهتر است» و بعد همین خانم، پیش مشاور می آید و می گوید: «شوهرم مسئولیت پذیر نیست و کمکم نمی کند».

نکات زیر، شما را در این امر مهم یاری می دهد:

– به مرد فرصت دهید تا کارهایی را انجام دهد که علاقه مند است.

– غرغر کردن و نالیدن از فشار کار، چاره درد نیست؛ ببینید چگونه می توانید شوهرتان را به کار تشویق کنید.

– اگر شوهرتان کاری را ناشیانه انجام داد، ملامتش نکنید؛ وگرنه قهر می کند و دیگر دست به سیاه و سفید نمی زند. هر کار@@N@@خوب او را تحسین کنید تا برای انجام بقیه کارها، ترغیب شود.

– به تدریج شوهرتان را متوجه کنید که به کمکش نیاز دارید و این کمک، وظیفه اوست.

– برای مرد، تکلیف تعیین نکنید که کدام کار، وظیفه اوست. مردان دوست ندارند تحت قید و بند در آیند؛ بگذارید به میل خود،@@N@@سهمی از کار خانه را برعهده بگیرند. به شوهر خود فرصت دهید تا وظیفه اش را انجام دهد و اگر از یاد برد یا تنبلی کرد،@@N@@جنجال راه نیندازید و صبوری و متانت به خرح دهید. اگر به عشق اجازه دهید، آزادانه جاری می شود و بر هر مانعی غالب@@N@@خواهد شد.

این مجله مخصوص کودک و نوجوان می باشد.

پیام زن
ویژه مسائل زنان و خانواده

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
محمد جعفری گیلانی
سید ضیاء مرتضوی

3

7733305
7738743
7733305
payam-zan_man@aalulbayt.org

قم، صندوق پستی 371…

پرسمان
فرهنگی، اجتماعی، دانشجویی

مرکز فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری
سید محمدرضا فقیهی
محمد باقر پور امینی
1380
3

7747240
7735473
7743816
info@porseman.net
www.porseman.n…

مبلغان
فرهنگی – تبلیغی
حوزه

1385/6/1
3
mbl

با خودتان صادق باشید و از هیچ تلاشی برای عاشقانه تر شدن زندگی تان کوتاهی نکنید. عاشق شدن زمانی اتفاق می افتد که ترشح هورمون عشق (اکسی توسین) در افراد زیاد می شود._ خانمی هستم ۳۰ساله و شاغل، ۱۲سال است که ازدواج کرده ام. شوهرم را خیلی دوست دارم ولی به تازگی احساس می کنم علاقه اش نسبت به من کم شده است. لطفا راهنمایی ام کنید._ دختری ۱۸ساله هستم. سه ماه است که عقد کرده ام. اوایل زندگی مان عاشق همسرم بودم و هنوز هم هستم ولی انگار او به من توجهی ندارد. چه کار کنم که توجه و علاقه همسرم را به خودم بیش تر کنم؟کارشناس و مشاور خانواده/ زوج های جوان باید به تفاوت های زن و مرد توجه داشته باشند و بدانند که همسرشان با یک سری رسم و رسوم و در شرایط متفاوتی نسبت به آن ها بزرگ شده است. واقعیت این است که زن و شوهرها فقط از نظر ظاهری با هم متفاوت نیستند بلکه از بسیاری جهات دیگر نیز با هم تفاوت دارند. برخی روان شناسان معتقدند که زندگی در جوامع امروزی به زنان در کسب مهارت هایی چون بیان احساسات، صمیمیت و عشق ورزیدن و … کمک کرده است حال آن که مردان را به کنترل و پنهان کردن احساسات، پیروزی در رقابت ها، کسب استقلال شخصی و … ترغیب می کند پس بیهوده است که در ابتدای زندگی مشترک تان از مرد زندگی تان انتظار داشته باشید در مهارت هایی که هیچ گونه آموزشی در آن ندیده است، استاد باشد. از سویی هرچند مردان نیز زندگی شان را دوست دارند و به آن اهمیت می دهند ولی ممکن است مدت بیشتری طول بکشد تا احساس خود را بیان کنند؛ زیرا می خواهند مطمئن شوند کاری که انجام می دهند، درست است در خور ذکر است که بیشتر مردان ترجیح می دهند درباره احساسات شان غیرمستقیم صحبت کنند و با کارهایی نظیر خرید کردن برای خانه، زیباسازی محیط، تعمیر وسایل منزل و … دوست داشتن شان را بیان کنند.اما از آن جا که مردان به عشق، محبت، صبر و حمایت حقیقی زنان نیاز دارند به مرور زمان در سایه اطمینان و کمک همسران خود می توانند به آنان عشق بورزند؛ بنابراین شما وقتی بهتر درک کنید که همسرتان چه طور احساسات خود را پردازش می کند، سوء تفاهم های بین شما برطرف می شود و قادر به اداره بهتر روابط تان خواهید بود و با تلاش خود و به کارگیری مواردی که در ادامه گفته می شود می توانید ارتباطی خوب و عشقی زیبا را در زندگی مشترک تجربه کنید.۱ – توجه بیشتر به ظاهربا خودتان صادق باشید و از هیچ تلاشی برای عاشقانه تر شدن زندگی تان کوتاهی نکنید. عاشق شدن زمانی اتفاق می افتد که ترشح هورمون عشق (اکسی توسین) در افراد زیاد می شود. زمانی که همسرتان با شما احساس راحتی و آرامش کند، از دیدن شما لذت ببرد و شما را همواره مرتب و آراسته ببیند به قلمروی عاشقی نزدیک شده اید و ترشح هورمون اکسی توسین در شما و شوهرتان به میزان حداکثری خود خواهد رسید.۲ – حفظ احترام همسربه همسر خود احترام بگذارید و با او به گونه ای رفتار کنید و سخن بگویید که احساس کند برایش ارزش زیادی قائل هستید. در این صورت او هم ترغیب می شود که به صورت متقابل بیشتر به شما نزدیک  شود و با شما احساس همدلی بیشتری خواهد کرد.۳ – گفتن دوستت دارماعتماد به نفس او را با تایید تصورات مثبت او نسبت به خودش، تقویت کنید. اگر روزی یک بار به شوهرتان بگویید که «دوستش دارید» باعث می شود احساس خوبی در او ایجاد شود. با اطمینان خاطر به این که،او می تواند به درستی بسیاری از کارها را انجام دهد، کارها را به او بسپارید.۴ – فرصت جبران دادن به شوهرمردها در مواقع سختی به یک پشتیبان نیاز دارند؛ بنابراین در برابر او بی تفاوت نباشید و برای کمک به او تلاش کنید. همیشه به او برای کسب انرژی دوباره و متعهد بودن در کارهایش فرصت دهید.۵ – قدردانی از شوهرشوهرتان را تشویق کنید و وقتی برای رسیدن به هدف خاصی تلاش می کند، مشوق او باشید. بارها و بارها به او بگویید که به او کاملا ایمان دارید. اگر می توانید هر روز از همسرتان به خاطر تلاشی که برای موفقیت و آسایش در زندگی مشترک تان کرده است، قدردانی کنید.۶ – احترام به حریم شخصیبه شوهرتان نشان دهید که نمی خواهید شخصیتش را تغییر دهید و او را همان طور که هست، قبول دارید. این نکته را هیچ گاه فراموش نکنید که باید برای خلوت و تنهایی او احترام قائل شوید، همان طور که شما هم گاهی به تنهایی و خلوت با خودتان نیاز دارید.۷ – پیش قدم شدن برای ابراز محبتبرای محبت کردن، منتظر اقدام شوهرتان نباشید و خودتان پیش قدم شوید. نیازهای عاطفی او را درک کنید و به او قدرت دهید چرا که او عاشق قدرت است و از قدرتمندشدن لذت می برد و در چنین حالت هایی است که صمیمیتش به بیشترین میزان ممکن می رسد.۸ – مقایسه نکردن با دیگرانهیچ گاه او را با فرد دیگری مقایسه نکنید و توانایی های او را زیرسوال نبرید؛ زیرا انتقاد غیرمنطقی و غیراصولی، دشمن صمیمیت است. پس با توجه به تفاوت های فردی، او را همان گونه که هست، بپذیرید و اگر هم ضعف هایی در شوهرتان می بینید در موقعیت های مناسب با او صحبت کنید تا با کمک شما، آن ها را برطرف کند.۹ – سرزنش و تحقیر ممنوعاز هرگونه سرزنش و تحقیر شوهرتان در جمع های دوستانه و فامیلی به شدت بپرهیزید، سرزنش و تحقیر او موجب قطع ارتباط کلامی شوهرتان با شما خواهد شد. همواره او را تمجید کنید و نکات مثبت اخلاقی او را بر زبان بیاورید. توجه داشته باشید که بی عرضه خواندن او، آب سردی است بر صمیمیت و عشق متقابل او به شما.۱۰ – حفظ آرامش در مواقع عصبانیت شوهردر لحظه ای که همسرتان عصبانی یا ناراحت است، به همسرتان اندرز ندهید، او را نصیحت نکنید و سکوتش را نشکنید. احترام به سکوت شوهرتان در چنین مواقعی، خودش باعث صمیمیت بیشتر بین شما خواهد شد. در خور ذکر است که در یک موقعیت مناسب، شما می توانید با شوهرتان درباره علت عصبانیتش صحبت و در صورت لزوم، او را راهنمایی کنید.۱۱ – برقراری تماس چشمیهنگام پرسیدن سوالی از همسرتان حتما سوال را به صورت دقیق بپرسید چرا که مشخص تر شدن سوال به احتمال زیاد، باعث می شود که شوهرتان به سوال شما به طور جزئی و با دقت بیشتری پاسخ دهد. در ضمن مراقب اشاره های غیرکلامی تان باشید و برای بهتر شدن گفت و گو سعی کنید حالت چهره تان خنثی باشد، بدن تان آرام و لحن صدای تان نه بسیار بلند و نه بسیار آرام باشد. در هنگام صحبت با همسرتان سعی کنید بیشتر لحظات با او تماس چشمی برقرار کنید. همین تماس چشمی، در ارتباط موثرتر و ایجاد بیشتر صمیمیت تاثیر زیادی در زندگی مشترک تان خواهد داشت.۱۲ – انتقاد کنید اما اصولیمهارت های گوش فرادادن فعال را به کار ببرید. هنگام صحبت دائم با او مخالفت نکنید و وسط حرفش نپرید. منصفانه بحث کنید و از به کاربردن الفاظ منفی و جملاتی چون «تو هرگز مرا درک نمی کنی» یا «تو همیشه بی حوصله هستی» استفاده نکنید از ایجاد احساس گناه در وی و دوباره مطرح کردن اشتباهات گذشته اجتناب کنید. در زمان حال زندگی کنید و درباره این که اکنون چه احساسی نسبت به او دارید، با شوهرتان صحبت کنید. منبع :khorasannews.com

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


کم شنوایی و ناشنوایی در میانسالان

چگونه قلب شوهر خود را تسخیر کنیم


سینما رو به خونت بیار!

اینجا یکی از هتلهای کیشه! همین حالارزروکن


راهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشویی


دندان هات رو درست کن و3ساله پرداخت کن!!


یادگیری زبان انگلیسی با اینترنت نیم بها


قیمت امروز بلیط اتوبوس به هرکجای ایران


لاغری موضعی با لیزر


زبان انگلیسی رو کاربردی یادبگیر!


مرجع معتبر و رسمی خرید انواع گیفت کارت


میخوای از همیشه زیباتر باشی؟

ناباروری شما هم می تواند قابل درمان باشد!


پد تاخیری مردانه با استفاده سریع و آسان


رسیدن به اوج لذت جنسی با این محصولات

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

 

 

مردان سرپرست زنانند ،به دلیل آنکه خداوند برخی از ایشان را بر برخی برتری داده وبه دلیل آنکه از اموالشان خرج می کنند .پس زنان صالح ،متواضع وفرمانبردارند وبرای آنچه خدا حفظ کرده ،اسرار شوهر خود را حفظ می کنند (نساء،۳۴).

 

 

چگونه قلب شوهر خود را تسخیر کنیم

 

در این مقاله به شناخت اساسی ترین نیاز مرد، وچگونگی ارضاءآن می پردازیم :

 

در آیه فوق خدای حکیم به دو نکته اشاره می کند: ۱ـ مردان سرپرست زنانند «مدیریت مرد » ۲ـ تواضع واطاعت زن نسبت به شوهر « تکریم مرد » .لذا می توان نیاز اساسی مردان را که زنان باید به آن توجه کنند این دو نیاز مهم دانست :

 

۱ـ قبول مدیریت وریاست مرد از سوی همسرش

 

۲ـ مقبولیت ومورد تکریم واقع شدن از سوی همسرش

 

شاید در اینجا پرسشی مطرح شود که «چرا مرد باید بر زن ریاست کند ؟وآیا این ظلم وتحقیر زن نیست ؟ »

 

برای پاسخ به سؤال های فوق می بایست بررسی کرد که مدیریت وریاست مرد با فطرت مرد و زن هماهنگ است یا اینکه مغایرت دارد ؟

 

خانواده مانند هر اجتماع دیگر نیاز به « مدیر » دارد ، به عبارت دیگر یک نفرباید تصمیم نهایی را بگیرد و دیگران مطیع و منقاد او باشند ، در مورد خانواده سه شکل مدیریت قابل تصور است:(الف ـ زن ومرد هر دو به یکسان مدیریت کنند . ب ـ زن مدیر باشد ج ـ مرد مدیر باشد.)در مورد نوع اول مدیریت امکان پذیر نیست، زیرا مدیریت مشترک در حقیقت بدون مدیریت و ریاست است و مشکلات ناشی از فقدان مدیر و تصمیم گیرنده را بدنبال دارد و در مورد خانواده ، این مسئله به انحلال خانواده منتهی می شود.

 

در مورد دوم ،یعنی زن مدیر باشد ،این امر با فطرت زن مغایرت دارد ،خانم کلیودالسون روانشاس درمورد روحیه زن این گونه می گوید :

 

«تمام زنها علاقه مندند که تحت نظر شخص دیگر کار کنند و به طور خلاصه از مرئوس بودن و تحت نظر رئیس کار کردن بیشتر خوششان می آید »(مظهری ،ص،۲۷۱). و همچنین خانم مارابل مورگان روانشناس ومشاور خانواده در مورد ریاست مرد ومرئوس بودن زن این گونه بیان می کند :

 

«مرد و زن ،هر چند از لحاظ و ضعیت یکسان هستند ،اما از حیث وظیفه وکارکرد با یکدیگر تفاوت دارند .خداوند مقرر داشت که مرد رئیس و زنش معاون و نایب او باشد. هر سازمانی یک رئیس دارد و واحد خانواده نیز از آن قاعده مستثنی نیست هیچ راهی وجود ندارد که شما این ترتیب را تغییر دهید ! بعضی مواقع خانواده ها تلاش کرده اند که این ترتیب را معکوس کنند و یک زن را بعنوان رئیس خانواده انتخاب کرده اند زمانی که نظام جدید پا می گیرد وقوام می یابد نظام خانواده وارونه می شود !! وطولی نمی کشد که این سیستم جدید متلاشی می شود . وقتی به شوهرتان امکان می دهید که رئیس خانواده باشد ،کار درستی انجام می دهید »(مورگان ،ص،۷۵).

 

پیامبر اسلام (ص) فرموده اند :

 

اَََلرَّجُلُ سَیدُ اَهلِهِ وَالمَرأَهُ سَیدَهُ بَِیتِِها

 

مرد سید و بزرگ خانواده اش است و زن سیده و بزرگ خانه است.

مرد و زن ،هر چند از لحاظ و ضعیت یکسان هستند ،اما از حیث وظیفه وکارکرد با یکدیگر تفاوت دارند .خداوند مقرر داشت که مرد رئیس و زنش معاون و نایب او باشد. هر سازمانی یک رئیس دارد و واحد خانواده نیز از آن قاعده مستثنی نیست هیچ راهی وجود ندارد که شما این ترتیب را تغییر دهید !

 

در حدیث فوق پیامبر (ص) تقسیم کار کرده است ، مرد را مسئول اعضای خانواده دانسته وزن که از خلاقیت وظرافت زنانه برخوردار می باشد ،مسئولیت کارهای داخلی منزل را به زن محول نموده است، این تقسیم وظیفه با توجه به فطرت وظرفیت زن می باشد . در این مدیریت به آن معنی نیست که زن حق هیچ گونه رأی واظهار نظر ندارد بلکه مدیر خانه هم مانند هر مؤسسه وسازمانی باید از نظرات زیر دستان بهره ببرد و با آنها در مواردی مربوط به اعضای خانواده می شود مشورت کند ، البته در پایان گفتگو مدیر تصمیم نهایی را می گیرد ،ودر این تصمیم گیری باید مصلحت و حقوق همگی را رعایت کند و در صورتی حقی از آنها را ضایع نماید در مقابل خالق آنها ،مسؤل می باشد.

 

 

قلب

 

گاهی اوقات افراد ناآگاه ویا مغرض بین زنان مسلمان القای منفی می کنند که این قبول ریاست مرد، بندگی است و یا قبول مرد سالاری است ؛وبعنوان احقای حق زنان آنها را در مقابل شوهران خود قرار می دهند که عموماًموجب از هم پاشیدگی کانون مقدس خانواده می شود .خانم مورگان برای رفع این شبهه این می گوید: «زندگی زناشویی به یک رژیم سلطنتی می ماند جایی که در آن شوهر شاه و همسر او ملکه ،در یک ازدواج سلطنتی ،تصمیم شاه حرف آخر است ،هم برای ملکه وهم برای کشورش .بی شک ملکه برده شاه نیست ،زیرا او می داند که قدرتش در کجا نهفته است .او ملکه است اونیز می تواند بر تخت بنشیند ،او حق دارد ودر واقع می تواند براحتی تمامی احساساتش را بیان کند،با این که پادشاه به مقدار زیادی از قضاوت ملکه الهام می گیرد ،اما در صورت اختلاف نظر وعقیده ،شخص پادشاه است که تصمیم نهایی رامی گیرد.»( مورگان ،ص،۷۶).

 

چگونه قلب شوهر خود را تسخیر کنیم

 

 

چگونه قلب همسرمان را تسخیر کنیم؟

 

همان گونه که در سوره نساء اولین خصلت یک زن صالح را «قانتات » بیان نموده است ،علامه طباطبایی در مورد معنای قانتات می فرماید :قنوت به معنی اطاعت وخضوع دائم است (طباطبایی،ج۸،ص۱۸۱). وهمچنین در بخش روایات حدیثی از تفسیر قمی نقل می کند «امام باقر (ع) فرمودند :قانتات یعنی مطیعات »

 

رعایت نکات زیر در تحکیم زندگی مؤثر می باشد :

 

۱ـ اطاعت از همسر در تمام موارد به غیر از انجام کار حرام و یا ترک کار واجب .

 

۲ـ پیشنهادات خود را با حفظ احترام به او ارائه دهید ،و پا فشاری بر پذیرش آن نداشته باشید .

 

۳ـ به او دستور ندهید ،اگر نظر اصلاحی دارید بهتر است به این گونه آن را بگویید :من فکر می کنم در مورد فلان موضوع اگر این گونه عمل کنیم بهتر است ،نمی دانم نظر شما چیست ؟ خوب است پیرامون پیشنهاد من هم فکر کنید اگر مناسب می دانید عمل نمایید ،نظر شما چیست ؟

 

۴ـ در مواقعی که همسرتان در تصمیم گیری اشتباه کرده است ،با احترام ( دقت کنید ،همان گونه که به فرد محترم اشتباه او را تذکر می دهید!) اشکالات تصمیم اورا ملایم (بدون سرزنش و تحقیر ) بیان می کنید و از او می خواهید که پیرامون آن فکر کنند ، وبه همین گونه ارائه طریق درست ومناسب نمایید .

 

۵ـ هیچ گاه اشتباهاتش را به رخ او نکشید و یا با قیاس به آن ،تصمیم گیری های درست او را تخطئه نکنید .

 

۶ ـ مهم تر از همه ،همیشه اورا به عنوان رئیس وآقا وسرور خانه بپذیرید .

 

مطمئن باشید با انجام موارد فوق قلب همسرتان را تسخیر کرده اید و او را به اطاعت خود سوق خواهید داد ،این مطلب را ملا فیض کاشانی آن عارف وعالم ربانی وقتی دخترش به خانه همسرش می رفت این گونه به او آموزش داد

 

«دخترم ،از آشیانه ای که در آن بزرگ شدی ،به سوی جایگاهی می روی که شناخت کافی نداری وهمنشینی که هنوز با او انس نگرفتی ،در مقابل او متواضع باش تا او مایه سربلندی ات باشد ،به منزله گهواره ای برای او باش تا او تکیه گاهت باشد ؛ازاو اطاعت کن تا او مطیعت باشد. اورا به خشم نیاورد و از او دوری مکن ،اگر به تو نزدیک شد ،تو نیز به او نزدیک شو واگر از تو دوری کرد ،تو نیز از او دور شو »(سلاری فر ،ص۱۰).

 

 

 

منابع :

 

۱- قرآن

 

۲-تفسیر المیزان جلد ۸ ،سید محمد طباطبایی

 

۳-خانواده در نگرش اسلام وروانشناسی ،محمد رضا سالاری فر

 

۴-زن کامل ،مارابل مورگان ،ترجمه پریسا علی نیا





«خانمی هستم ۳۰ساله و شاغل، ۱۲سال است که ازدواج کرده‌ام. شوهرم را خیلی دوست دارم ولی به تازگی احساس می‌کنم علاقه‌اش به من کم شده است. لطفا راهنمایی‌ام کنید». «دختری ۱۸ساله‌ام. سه ماه است که عقد کرده‌ام. اوایل زندگیمان عاشق همسرم بودم و هنوز هم هستم ولی انگار او به من توجهی ندارد. چه کار کنم که توجه و علاقه همسرم را به خودم بیشتر کنم؟».

جام جم سرا: زوج‌های جوان باید به تفاوت‌های زن و مرد توجه داشته باشند و بدانند که همسرشان با رسم و رسوم و در شرایط متفاوتی نسبت به آن‌ها بزرگ شده است. واقعیت این است که زن و شوهر‌ها فقط از نظر ظاهری با هم متفاوت نیستند بلکه از بسیاری جهات دیگر نیز با هم تفاوت دارند.
برخی روان‌شناسان معتقدند که زندگی در جوامع امروزی به زنان در کسب مهارت‌هایی چون بیان احساسات، صمیمیت و عشق ورزیدن و… کمک کرده است حال آنکه مردان را به کنترل و پنهان کردن احساسات، پیروزی در رقابت‌ها، کسب استقلال شخصی و… ترغیب می‌کند پس بیهوده است که در ابتدای زندگی مشترکتان از مرد زندگیتان انتظار داشته باشید در مهارت‌هایی که هیچ گونه آموزشی در آن ندیده است، استاد باشد.
از سویی هرچند مردان نیز زندگیشان را دوست دارند و به آن اهمیت می‌دهند ولی ممکن است مدت بیشتری طول بکشد تا احساس خود را بیان کنند؛ زیرا می‌خواهند مطمئن شوند کاری که انجام می‌دهند، درست است.
به گزارش جام جم سرا، در خور ذکر است که بیشتر مردان ترجیح می‌دهند درباره احساساتشان غیرمستقیم صحبت کنند و با کارهایی نظیر خرید کردن برای خانه، زیباسازی محیط، تعمیر وسایل منزل و… دوست داشتنشان را بیان کنند. اما از آنجا که مردان به عشق، محبت، صبر و حمایت حقیقی زنان نیاز دارند به مرور زمان در سایه اطمینان و کمک همسران خود می‌توانند به آنان عشق بورزند؛ بنابراین شما وقتی بهتر درک کنید که همسرتان چه طور احساسات خود را پردازش می‌کند، سوء تفاهم‌های بین شما برطرف می‌شود و قادر به اداره بهتر روابطتان خواهید بود و با تلاش خود و به کارگیری مواردی که در ادامه گفته می‌شود می‌توانید ارتباطی خوب و عشقی زیبا را در زندگی مشترک تجربه کنید.۱ – به ظاهرتان توجه داشته باشید

با خودتان صادق باشید و از هیچ تلاشی برای عاشقانه‌تر شدن زندگیتان کوتاهی نکنید. عاشق شدن زمانی اتفاق می‌افتد که ترشح هورمون عشق (اکسی توسین) در افراد زیاد می‌شود. زمانی که همسرتان با شما احساس راحتی و آرامش کند، از دیدن شما لذت ببرد و شما را همواره مرتب و آراسته ببیند به قلمروی عاشقی نزدیک شده‌اید و ترشح هورمون اکسی توسین در شما و شوهرتان به میزان حداکثری خود خواهد رسید.۲ – احترام همسرتان را حفظ کنید

به همسر خود احترام بگذارید و با او به گونه‌ای رفتار کنید و سخن بگویید که احساس کند برایش ارزش زیادی قائل هستید. در این صورت او هم ترغیب می‌شود که به صورت متقابل بیشتر به شما نزدیک شود و با شما احساس همدلی بیشتری خواهد کرد.۳ – بگویید دوستت دارم

اعتماد به نفس او را با تایید تصورات مثبت او نسبت به خودش، تقویت کنید. اگر روزی یک بار به شوهرتان بگویید که «دوستش دارید» باعث می‌شود احساس خوبی در او ایجاد شود. با اطمینان خاطر به اینکه، او می‌تواند به درستی بسیاری از کار‌ها را انجام دهد، کار‌ها را به او بسپارید.۴ – به شوهرتان فرصت جبران بدهید

چگونه قلب شوهر خود را تسخیر کنیم

مرد‌ها در مواقع سختی به یک پشتیبان نیاز دارند؛ بنابراین در برابر او بی‌تفاوت نباشید و برای کمک به او تلاش کنید. همیشه به او برای کسب انرژی دوباره و متعهد بودن در کار‌هایش فرصت دهید.۵ – از شوهرتان قدردانی کنید

شوهرتان را تشویق کنید و وقتی برای رسیدن به هدف خاصی تلاش می‌کند، مشوق او باشید. بار‌ها و بار‌ها به او بگویید که به او کاملا ایمان دارید. اگر می‌توانید هر روز از همسرتان به خاطر تلاشی که برای موفقیت و آسایش در زندگی مشترکتان کرده است، قدردانی کنید.

۶ – به حریم شخصی او احترام بگذارید

به شوهرتان نشان دهید که نمی‌خواهید شخصیتش را تغییر دهید و او را‌‌ همان طور که هست، قبول دارید. این نکته را هیچ‌گاه فراموش نکنید که باید برای خلوت و تنهایی او احترام قائل شوید،‌‌ همان طور که شما هم گاهی به تنهایی و خلوت با خودتان نیاز دارید.

۷ – برای ابراز محبت پیشقدم شوید

برای محبت کردن، منتظر اقدام شوهرتان نباشید و خودتان پیش قدم شوید. نیازهای عاطفی او را درک کنید و به او قدرت دهید چرا که او عاشق قدرت است و از قدرتمندشدن لذت می‌برد و در چنین حالت‌هایی است که صمیمیتش به بیشترین میزان ممکن می‌رسد.

۸ – او را با دیگران مقایسه نکنید

هیچ‌گاه او را با فرد دیگری مقایسه نکنید و توانایی‌های او را زیرسوال نبرید؛ زیرا انتقاد غیرمنطقی و غیراصولی، دشمن صمیمیت است. پس با توجه به تفاوت‌های فردی، او را‌‌ همان گونه که هست، بپذیرید و اگر هم ضعف‌هایی در شوهرتان می‌بینید در موقعیت‌های مناسب با او صحبت کنید تا با کمک شما، آن‌ها را برطرف کند.

۹ – سرزنش و تحقیر ممنوع

از هرگونه سرزنش و تحقیر شوهرتان در جمع‌های دوستانه و فامیلی به شدت بپرهیزید، سرزنش و تحقیر او موجب قطع ارتباط کلامی شوهرتان با شما خواهد شد. همواره او را تمجید کنید و نکات مثبت اخلاقی او را بر زبان بیاورید. توجه داشته باشید که بی‌عرضه خواندن او، آب سردی است بر صمیمیت و عشق متقابل او به شما.

۱۰ – در مواقع عصبانیت پند و اندرز را کنار بگذارید

در لحظه‌ای که همسرتان عصبانی یا ناراحت است، به همسرتان اندرز ندهید، او را نصیحت نکنید و سکوتش را نشکنید. احترام به سکوت شوهرتان در چنین مواقعی، خودش باعث صمیمیت بیشتر بین شما خواهد شد. در خور ذکر است که در یک موقعیت مناسب، شما می‌توانید با شوهرتان درباره علت عصبانیتش صحبت و در صورت لزوم، او را راهنمایی کنید.

۱۱ – تماس چشمی برقرار کنید

هنگام پرسیدن سوالی از همسرتان حتما سوال را به صورت دقیق بپرسید چرا که مشخص‌تر شدن سوال به احتمال زیاد، باعث می‌شود که شوهرتان به سوال شما به طور جزئی و با دقت بیشتری پاسخ دهد. در ضمن مراقب اشاره‌های غیرکلامیتان باشید و برای بهتر شدن گفت‌و‌گو سعی کنید حالت چهره‌تان خنثی باشد، بدنتان آرام و لحن صدایتان نه بسیار بلند و نه بسیار آرام باشد. در هنگام صحبت با همسرتان سعی کنید بیشتر لحظات با او تماس چشمی برقرار کنید. همین تماس چشمی، در ارتباط موثر‌تر و ایجاد بیشتر صمیمیت تاثیر زیادی در زندگی مشترکتان خواهد داشت.

۱۲ – انتقاد کنید اما اصولی

مهارت‌های گوش فرادادن فعال را به کار ببرید. هنگام صحبت دائم با او مخالفت نکنید و وسط حرفش نپرید. منصفانه بحث کنید و از به کاربردن الفاظ منفی و جملاتی چون «تو هرگز مرا درک نمی‌کنی» یا «تو همیشه بی‌حوصله هستی» استفاده نکنید از ایجاد احساس گناه در وی و دوباره مطرح کردن اشتباهات گذشته اجتناب کنید. در زمان حال زندگی کنید و درباره اینکه اکنون چه احساسی نسبت به او دارید، با شوهرتان صحبت کنید. اگر هم نسبت به کارهای او انتقاداتی دارید، باید با روش اصولی انتقادهای خود را مطرح کنید (منیژه مسگری – کار‌شناس و مشاور خانواده/ خراسان)

درباره برجام و چگونگی مواجهه با آن راهکارهای مختلفی در نظر گرفته شده اما نکته اصلی این است که مجلس شورای اسلامی قانونی را تحت عنوان اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها به تصویب رساند و از سوی شورای نگهبان هم مورد تایید قرار گرفته است و نوع مواجهه ما با برجام باید دقیقا منطبق با مفاد قانون تصویب شده از سوی مجلس باشد.

آمریکا برای بازگشت به برجام باید تمام تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند چرا که بدون لغو تحریم‌ها بازگشت معنایی ندارد، همان‌طور که رهبری تاکید داشتند ابتدا همه تحریم‌ها لغو شده و پس از آن باید خواستار بازگشت به برجام باشند.

تجربه گذشته نشان داده هرگاه جمهوری‌ اسلامی ایران در مقابل آمریکا دچار ضعف و تردید شده آنها به بدترین شکل علیه ایران رفتار کرده‌اند.

گفت‌وگو با قدرت‌الله ایزدی، آقا رشید معروف تلویزیون

گفت‌وگو با حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، نویسنده و پژوهشگر دینی

گفت‌وگو با مرد جوانی که دوستش را کشت

بررسی پدیده افزایش رفتارهای خشونت‌آمیز در نوجوانان همزمان با ادامه فاصله‌گذاری اجتماعی و قرنطینه خانگی

اگر از بیت‌کوین، ارزش آن، قوانین خرید و فروش و جزئیات دیگر آن خبر ندارید، این گزارش را بخوانید

انتشار اخبار تایید نشده درباره حذف غربالگری اجباری با واکنش‌های مختلفی روبه‌رو شد

برخلاف آنچه در فیلم های سینمایی عاشقانه دیده اید زندگی زناشویی همیشه توام با خوشی، محبت و دوستی نیست. بسیاری از زنان، ازدواجهای دردناکی را تجربه می کنند بطوری که همواره احساس تنهایی می کنند و همواره خواهان کاستن فاصله بوجود آمده با شوهرشان هستند.

تصاحب مجدد قلب شوهران کار آسانی نیست و تنها با داشتن انگیزه بالا و اعتماد بنفس کامل می توانید زمینه موفقیت خود را ایجاد کنید.

یک برنامه ریزی دقیق برای غلبه بر این مشکل طرح ریزی کنید و در نظر داشته باشید که گفتگو و مباحثه جزیی اجتناب ناپذیر از زندگی زناشویی است.

برای شروع می توانید از خود سؤال کنید که چگونه می توانید در حفظ زندگی زناشویی مشارکت داشته باشید؟

چگونه قلب شوهر خود را تسخیر کنیم

برای کسب موفقیت لازم است کاملاً تمایل به تداوم زندگی زناشویی با شوهرتان داشته باشید. مطمئن شوید از رویای آنچه می خواستید بشود و نشده بیدار شده اید و حاضر به پرداخت هزینه های طلاق برای زندگی خودتان و خانواده تان هم نیستند. به این یقین برسید که آیا واقعاً دوست دارید با این مرد زندگی کنید؟ آیا بدون او می توانید خودتان را خوشبخت تصور کنید؟ چه چیزی شما را مجبور می کند با او بمانید؟

در مرحله بعد لازم است باور کنید که می توانید مجدداً قلب او را تصاحب کنید.

لیست کاملی از دلایلی که معتقدید می توانید دوباره عشق و علاقه او را کسب کنید تهیه کرده و در نقاط مشخص منزل در معرض دید خود قرار دهید تا بطور مرتب برایتان یادآوری شوند.

در این مرحله ممکن است حرف هایی بشنوید که کمی دلسرد کننده باشد مثلاً شوهرتان طوری با شما صحبت کند که انگار از علاقه به شما مطمئن نیست و یا انگار روابط شما قابل ترمیم نیست.

در تمام این موارد صبور باشید و ناامید نشوید. کلید موفقیت شما همین است که اعتقاد عمیقی به حفظ زندگی خود داشته باشید. یک نقشه خوب برای حرکت رو به جلو طراحی کنید. افزایش مراودات و گفتگوی روزانه با یکدیگر یک نمونه از کارهایی است که می تواند به بهبود وضعیت کمک کند.

در این مرحله نیز باید صبور باشید و ژست های عاشقانه بگیرید. باب گفتگو را باز کنید و از هر کار خوبی که می توانید انجام دهید کوتاهی نکنید و در مقابل از خود توقع خاصی نشان ندهید.

در ادامه به دنبال یافتن چیزهایی باشید که ارتباط شما را خراب کرده و درصدد توقف آن برآیید. زندگی زناشویی صحنه جنگ و نبرد نیست. از خودتان سؤال کنید آیا این جنگ و دعواهای همیشگی الزامی اند؟ چیزی هست که با انجام آن بتوانید روش معاشرت با همسرتان را تغییر دهید و از این دعواهای غیر ضروری پرهیز کنید؟

همه افراد لازم است مهارت های گوش دادن خود را تقویت کنند. اگر شما واقعاً گوش بدهید و همدلی خود را با شوهرتان گسترش دهید مطمئن باشید که عصبانی باقی ماندن بسیار سخت و دشوار خواهد بود.

عوامل مخرب زندگی را شناسایی کنید و آنها را با عوامل سازنده و پویا جایگزین کنید. در طی این مراحل از کمک های تخصصی دیگران فرار نکنید. گاهی اوقات شناخت عوامل دردسر ساز در زندگی زناشویی کار آسوده ای نیست.

مطمئناً احساسات و جهت گیری های شما در قضاوت تان دخیل خواهند شد. به همین دلیل نیازمند یک اظهار نظر واقعی و عینی و به دور از احساسات هستید. هر چند گاهی به چیزی یا کسی فراتر از یک دوست نیاز دارید اما مشورت گرفتن از یک دوست خیرخواه از هیچ، بهتر است. اگر واقعاً بدنبال مشارکت در حفظ زندگی زناشویی تان هستید از درمان گرها و مشاوران ازدواج و زناشویی، درخواست راهنمایی و یاری نمائید.

پس از انجام مراحل فوق و سایر مواردی که به نظرتان الزامی است مانند برآورده کردن تمام نیازها و خواسته های شوهرتان بدون هرگونه قید و شرط، به شوهرتان فرصت ابراز عقیده بدهید.

هر مردی برای این کار سبک خودش را دارد. گاهی ممکن است در مدت کوتاهی اثرات مثبت کارهای خود را در رفتار شوهرتان ببیند اما گاهی ممکن این موضوع چند هفته یا چند ماه بطور بینجامد.

در برخی موارد ممکن است نوشتن یک نامه عاشقانه برای شوهرتان نیز یک روش مناسب در جلب مجدد نظر او باشد این کار به او فرصت می دهد با گذشت زمان چند باری به حرف های نوشته شده شما نگاه کند و در مورد آنها فکر نماید.

مسلما زندگی زناشویی همیشه مسالمت آمیز نیست و گاه سوء تفاهمات و مشاجرات هر روز و هر ساعت می آیند و می روند به گونه ای که تمام فرصت های یک زندگی مطلوب و ایده آل را بلعیده و از بین می برد. در این صورت زن و شوهر به این نتیجه می رسند که ازدواج ناموفقی داشته اند.

هر چند در ازدواج های ناموفق هم آخرین و سخت ترین راه جدایی است اما باید توجه داشت راههای زیادی برای تغییر و بهبود شرایط و وضعیت زندگی زن و مرد وجود دارد اما متأسفانه در اکثر مواقع طرفین گمان می برند روابط شان بهبودپذیر نبوده و به قول معروف به آخر خط رسیده اند!

بنابراین این باور، با از بین بردن انگیزه اصلاح رفتار و اقدامات سازنده، هر گونه پیشرفت را در مناسبات زناشویی متوقف خواهد کرد. اما باید توجه داشت اگر یکی از طرفین ازدواج، رفتار سازنده ای از خود نشان دهد، نه تنها به بهبود رابطه اش با همسرش کمک خواهد کرد؛ بلکه احتمال دارد در رفتار همسرش نیز تغییرات مثبتی ایجاد شود.

بدین ترتیب لازم است که ابتدا شما خانمهای محترم به عناصر تعهد، اعتماد و وفاداری که مبنای ازدواج تان بوده، رجوع نموده و برای خود روشن نماید که آیا این عناصر احتیاج به تقویت دارند یا خیر؟ سپس به رفع و رجوع نقطه ضعف های موجود بپردازید تا رفته رفته زندگی شاد و توام با آرامش را برای یکدیگر تدارک ببینید.

چرا همیشه خانمها باید بررسی کنند با احتیاط رفتارکنند مواظب حرفها ورفتارشون باشن ولی مردا هرجوری خواستن باشن نه خیر دیگه این خبرا نیست دوران حکم رانی مردا تمام شده دیگه اجازه نمیدیم بهشون پررویی کنن این مرد هست که با رفتارش باید زنشو حفظ کنه نظرم درمورد سایتتون عوض شد بیشتر حرفاتون خیلی بی انصافانس نه وجدان ونه انصافو درنظرنمی گیرین گویی چشمتونو درمقابل واقعیتها ی روز بستین وفقط ازروی جهل وتعصب بیجا حرف میزنید .کاش فقط ذره ای هم چشم بینا داشتید و ابهت واحترام ایرانی در دنیا- سرانه اقتصادی بالا ارزش و جایگاه وحقوق زن درکشور -حفظ ثروت ملی کشور وهزینه کردن ان فقط برای ایران وایرانی ……. را هم در گذشته مید ید ین .

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

اگر می خواهید شش دانگ قلب شوهرتان را برای همیشه از آن خود کنید ولی راز آن را نمی دانید، می توانید با عمل کردن به نکات مشاوره ای دکتر کیهان نیا در کتاب صوتی تسخیر قلب مردان، شیرینی روزهای اول زندگی خود را برگردانید، حفظ کنید و از بودن در کنار هم لذت ببرید.
مطمئنا همیشه رابطه یک زن و شوهر به شیرینی روزهای اول زندگی مشترک نیست. اما اگر شما به علایق و نیازهای شوهرتان آگاه باشید، میتوانید او را عاشق و شیفته خود کرده و لحظات خوبی را در کنار هم سپری کنید. ازدواج موفق حاصل رعایت نکات کوچک و مهمی است که توجه به آنها زندگی شما را…
(بیشتر بخوانید)

اگر می خواهید شش دانگ قلب شوهرتان را برای همیشه از آن خود کنید ولی راز آن را نمی دانید، می توانید با عمل کردن به نکات مشاوره ای دکتر کیهان نیا در کتاب صوتی تسخیر قلب مردان، شیرینی روزهای اول زندگی خود را برگردانید، حفظ کنید و از بودن در کنار هم لذت ببرید.مطمئنا همیشه رابطه یک زن و شوهر به شیرینی روزهای اول زندگی مشترک نیست. اما اگر شما به علایق و نیازهای شوهرتان آگاه باشید، میتوانید او را عاشق و شیفته خود کرده و لحظات خوبی را در کنار هم سپری کنید. ازدواج موفق حاصل رعایت نکات کوچک و مهمی است که توجه به آنها زندگی شما را شاداب تر و مستحکم تر می کند.دکتر کیهان نیا سعی کرده است تا بر اساس دانش، مطالعه و سالها تجربه در زمینه مشاوره خانواده، این نکات را که دستیابی به آن بر اساس تجربه ممکن است برای شما امکان پذیر نباشد، در این کتاب صوتی مطرح کند. پس مطمئن باشید با به کار گیری آنها شاهد تغییر رفتار همسر خود خواهید بود.

عالی

نوار به شما کمک میکند که همیشه و همه جا با گوش دادن به کتاب صوتی، یاد بگیرید، شگفت زده بشوید و از وقت خود بهترین استفاده را ببرید.

چگونه قلب شوهر خود را تسخیر کنیم

با نصب اپلیکیشن نوار همیشه و همه جا کتابخانه تان با شماست .



وقتی عشق همه زندگی‌ات می‌شود
مردان حتی آنهایی كه واقعا عاشق یك زن می‌شوند تنها بخشی از ذهن و زندگی خود را درگیر یك ارتباط می‌كنند اما زنی كه عاشق شد همه زندگی‌اش صرف عشقی می‌شود كه درگیرش شده است. مگر نمی‌خواهی همراه و همسرت را عاشق خودت كنی؟ پس برای شروع یاد بگیر كه كمتر در مورد احساست با یك مرد صحبت كنی و اصلا لازم نیست هر احساس و واكنشی كه نسبت به ارتباطت داری را بی‌پرده برایش بیان كنی. شما كارهای دیگری هم داری كه در كنار عشق به همسرت باید انجام دهی. شاید این یك حقیقت تلخ برای خانم‌ها باشد اما تحقیقات روان‌شناسان نشان داده، كه هرقدر زنان بیشتر حرف بزنند و از احساس‌های‌شان صحبت كنند و از همه بدتر همه زندگی‌شان را وقف عشق به همسر‌شان كنند، به همان میزان یك مرد را بیشتر از خودشان دور كرده‌اند.

چگونه قلب شوهر خود را تسخیر کنیم

وقتی عشق همه زندگی‌ات می‌شود



وقتی مرد دیگر عاشق نیست

محبت یك موضوع 2 طرفه است و تعادل زمانی به‌وجود می‌آید كه شما به همان اندازه‌ای كه محبت دریافت می‌كنید به همان میزان هم محبت و عشق هدیه بدهید. هدیه خریدن، مهمان كردن همسر‌تان به شام یا سورپرایزكردن همسر‌تان اگر از سمت یك مرد باشد خوب و طبیعی است اما اگر این رفتارها از طرف یك زن به‌صورت پشت سر هم و همیشگی انجام شود هیچ ارزشی ندارد. چون هدیه دادن یك ویژگی مردانه به حساب می‌آید و اگر یك خانم بیش از اندازه‌ای كه همسرش به او محبت می‌كند، به او عشق بورزد دیر یا زود مرد زندگی‌اش را از خود دور می‌كند و دكمه عشق یك‌باره در مرد خاموش می‌شود. وقتی یك زن بیش از اندازه به همسرش محبت كند مرد او را مانند مادرش فرض می‌كند و یادتان باشد هیچ مردی نمی‌تواند عاشق مادرش شود بلكه فقط می‌تواند دوستش داشته باشد. پس یاد بگیر كه در عشق ازهمسرت جلوتر قدم بر نداری. از اینكه مرد زندگی‌تان برای‌تان هدیه می‌خرد یا برای‌تان وقت می‌گذارد شرمنده نشوید و به فكر جبران نباشید چون مردان با انجام این كارها احساس قدرت مردانه بیشتری حس می‌كنند.

 

قبل از قلب، ذهنش را تسخیر كن

در شروع یك آشنایی بهتر است خوب به رفتار و واكنش‌های همسرت دقت كنی تا روحیات او را بیشتر بشناسی. از كسانی كه او را می‌شناسند در مورد سرگرمی‌ها و سلایقش صحبت كن و نقاط اشتراك خودت و او را كشف كن. به‌دنبال این باش كه همسرت از چه چیزی خوشش می‌آید و از چه كارها و رفتارهایی بیزار است. سعی كن شنونده خیلی خوبی برای  او باشی چون آدم‌ها بیشتر جذب كسانی می‌شوند كه مطمئن باشند حرف‌های‌شان شنیده و درك می‌شود. وقتی به حرف‌های همسرت توجه كنی به‌تدریج شعله یك عشق را در او ایجاد خواهی كرد كه برای همیشه ماندنی است. به او نشان بده كه برایش اهمیت داری و مهم‌ترین شخص زندگی‌ات در او خلاصه می‌شود. وقتی با او به رستورانی می‌روی و او مشغول صحبت كردن می‌شود، هرگز صحبت‌هایش را قطع نكن حتی اگر تلفن همراهت زنگ خورد، مكالمه همسرت را قطع نكن و با این كار مطمئن باش كه او را بیشتر به سمت خودت جذب كرده ای.


نقاب را بردار


اینكه همان‌طور باشی كه هستی كار سختی است؟‌ پس چرا بیشتر اوقات در حال بازی‌كردن نقشی هستی كه اصلا شباهتی به ویژگی‌های خودت ندارد؟ تا كی می‌توانی نقش یك آدم كامل كه هیچ عیب و ایرادی ندارد را بازی كنی؟ اگر روزی خسته شدی و ناگهان فشار مدت‌ها سكوت را روی همسرت خالی كردی، فكر نمی‌كنی با این كار او را بیشتر شوكه می‌كنی؟ بدون اینكه ترس از دست دادن همراهت را داشته باشی صادقانه و با جسارت از عقاید و احساس‌هایت حرف بزن و به او نشان بده كه چه دیدگاهی در مورد او و زندگی‌ات داری حتی اگر نظرت مخالف دیدگاه‌های او باشد نترس، چون وقتی با قدرت موضع‌گیری‌ات را مشخص می‌كنی و فریاد می‌زنی كه وجود داری، زیبایی بیشتری را برای همسرت به‌وجود می‌آوری اما اگر یك خانم هستید باید یك راز كوچك را هم بدانی. بیشتر خانم‌ها به دلیل روحیات خاصی كه دارند در نخستین ملاقات‌ها همه احساسات خود را بیرون می‌ریزند و هرچیزی كه به ذهن‌شان می‌رسد را برای همسر‌شان بازگو می‌كنند. دست نگه دارید، چون شما سال‌های سال فرصت دارید كه در كنار هم زندگی كنید و از سرگرمی‌ها و احساسات‌تان حرف بزنید. نكته كلیدی ما به شما قدری پیچیده بودن است. از روی این ویژگی به سادگی رد نشوید و سعی كنید برای مرد زندگی‌تان قدری مبهم باشید. بگذارید او به‌تدریج كشف‌تان كند.

 

عشق زوری نیست!

بیشتر زوج‌ها یكدیگر را به دلیل نداشتن حس‌های رمانتیك سرزنش می‌كنند. جملاتی مثل«‌تودیگر عاشقم نیستی»، «به من احساس داشته باش» جملات متداولی در بین زوج‌های جوان است. اجازه بدهید كه همسر‌تان، خودش باشد و از او نخواهید كه به خاطر خوشایندی شما واكنش‌هایی را نشان بدهد كه در وجودش نیست. اگر این فرصت را به همسر‌تان بدهید كه نقش خودش را بازی كند، به‌تدریج می‌توانید با ایجاد فضای آرامی كه ایجاد كرده‌اید، عشق را هم بین خودتان به‌وجود بیاورید.

 

كنترل نامحسوس یادت نره



كنترل نامحسوس یادت نره

كیفیت ارتباط با همسرت را بالا ببر و طوری رفتار كن كه او خیالش راحت باشد كه در شرایط سخت و زمان‌هایی كه به شما نیاز دارد، در كنارش هستی. اگر می‌خواهی همسرت را تحت كنترل داشته باشی و مراقب رفتارهایش هستی، باید طوری ماهرانه این كار را انجام دهی كه او حس نكند. این احساس را در همسرت به‌وجود بیاور كه بودن با او برای شما همراه با لذت و آرامش است و وقتی همسرت مطمئن شد كه وجودش موجب آرامش شماست، به‌تدریج عشق خودش را به شما نشان خواهد داد. در این بین تعریف كردن، خیلی می‌تواند به بهتر شدن ارتباط‌تان كمك كند. یادتان باشد تعریف و تمجید صرفا از سمت مردان نیست. همانطور كه یك خانم از تعریف همسرش راضی می‌شود یك مرد هم با تعریف و تحسین همسرش انرژی بیشتری دریافت می‌كند و بله! درست حدس زدید! با تعریف همسر‌تان عاشق‌تر می‌شود.

 

فقط خودت بودن كافی نیست

اینكه در حال حاضر چه ظاهری داری یا در چه جایگاه اجتماعی قرار داری مهم نیست! مهم‌ترین چیز این است كه چه طرز فكری در مورد خودت داری. وقتی در مورد خودت اعتماد به نفس كافی داشته باشی و با شجاعت دیدگاه‌ها و علایقت را مطرح كنی، همسرت را مجذوب خودت می‌كنی. باید بدانی نقاط قوت و ضعفت كجاست و یك نكته مهم این‌كه كمی شوخ طبعی را چاشنی ارتباطت كن. این ویژگی مردانه یا زنانه نیست و همه افراد از هم صحبتی با كسانی كه شوخ‌طبع هستند، لذت می‌برند به‌خصوص اگر آن فرد همسر زندگی‌شان باشد، شادی و عشق بیشتری را تجربه خواهند كرد اما زیاد خندیدن هم خیلی خوب نیست و زیبایی شما را از بین خواهد برد. عشق منتظر شماست اما برای رسیدن به زیباترین هدیه هستی باید قدری بیشتر تلاش كرد. این یك راه یكطرفه نیست. یادت باشد!

 

بخش کلوب ازدواج تبیان


برگرفته از تپش

تبیان، دستیار هوشمند زندگی

پل های ارتباطی

بلوار کشاورز،خیابان نادری،نبش حجت دوست،پلاک 12

public@tebyan.com

چگونه قلب شوهر خود را تسخیر کنیم

02181200000

دسترسی سریع

محصولات و خدمات

اشتراک در خبرنامه

کلیه حقوق این سایت مربوط به موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان می‌باشد.

آقایان باید دقت داشته باشید که برای تسخیر قلب زنان میتوانید راه هاي زیر را به کار گیرید تا بتوانید زنان را هرچه بیشتر عاشق خود کنید. به دست آوردن و تسخیر قلب زنان یکی از اصلی ترین نکته هایي هست که آقایان باید در زندگی زناشویی بدانند. با ما همراه شوید تا این ترفندها را به شما معرفی کنیم.

 

در طول تاریخ فرمانروایان گوناگونی بر مردم حکومت کرده اند, برخی از این پادشاهان با زور و زور حکمران می‌شدند و برخی دیگر برخواسته از خواست مردم بودند. فرمانروایان ستمگر و غیر پرطرفدار گاهی می توانستند سرزمین هاي وسیعی را تحت حاکمیت خویش در بیاورند و احتمالا بر نیمی از کره زمین حکومت کنند!

 

چگونه قلب شوهر خود را تسخیر کنیم

قدرت حکام به حدی بود که سرزمینهای پهناور نیز نمی‌توانستند در برابر سربازان نیرومندشان دوام بیاورند و مجبور به تسلیم بودند, اما از بدو خلقت بشریت سرزمین کوچکی هست, که پهنای آن به چند سانتی متر مربع محدود میشود, برای تسخیر این سرزمین سرخ تلاش‌هاي زیادی از جانب افراد گوناگون صورت گرفته هست

 

اما کسی تا اکنون با زور پیروز به تسخیر آن نشده هست. امروز می‌خواهم کلیدهای این سرزمین را تقدیم حضور شما کنم تا شما بتوانید بدون هیچ درگیری وارد قلب افراد شوید و یگانه فرمانروای سرزمین سرخ باشید. گرچه ارزش این فتح عظیم زمانی روشن میشود که شما سلطان قلب بانو تان باشید و در رأس آن قرار بگیرید.

 

کلید اول والدین همسر برای ورود به این قصر کوچک لازم هست کلید دروازه را داشته باشید لذا گذشته از هر کلیدی بایستی کلید اصلی را خدمت آقایان معرفی کنم. دروازه دل هر خانمی والدین او, خصوصا مادرش میباشد, مردانی که به هر علت به والدین همسرشان بی حرمتی میکنند هیچ وقت نخواهند توانست

 

پرطرفدار بانوی خویش باشند. اشتباه بزرگی که برخی از اقایان مرتکب میشوند این هست که به جای احترام به والدین بانو, در صدد رقابت با انها بر می‌آیند که در نهایت بازنده میدان می‌شوند. این در حالی هست که یک حکمران مفید برای اداره امور افراد دلسوز را بعنوان دستیار گزینه می‌کند تا از تجربیات آنان بهره مند گردد و در صدد حذف آنان بر نمی اید, چون در این صورت افراد نالایق موجبات ناراحتی مردم را فراهم خواهند تولید.

 

کلید دوم خانواده اضافه بر والدین احترام به تمام اعضای خانواده بانو,لازم و ضروری هست, ممکن هست در میان خواهر یا برادران همسر افراد نالایقی هم وجود داشته باشد اما هر گونه انتقاد و برخورد نامناسب با آن ها واکنش همسر را در پی خواهد داشت و لذا یک مرد باهوش هیچ وقت نکات منفی خانواده همسر را به وی تذکر نمیکند بلکه برای استحکام ارتباط زناشوئی بیشتر از نکات قوت خانواده وی سخن خواهد گفت

 

کلید سوم ارزش به خویش “وَ لَقَد کَرَّمنا بَنی آدَم”«اسرا/70» یعنی ما فرزندان آدم را گرامی داشتیم… خداوند انسان را با کرامت خلق نمود و ما موظفیم کرامت خود را حفظ کنیم. وقتی در خانواده مرد در مقام شوهر یا پدر, به خودش ارزش قائل نباشد, نباید انتظار احترام از دیگران داشته باشد. شوهر مدیر خانواده هست

 

“الرِّجالُ قَوّامُونَ عَلَي النِّساءِ” «نساء/34» یعنی مردان, سرپرست و نگهبان زنانند. پس سرپرست باید الگوی خانواده باشد. شوهر بد دهن نباید انتظار عفت کلام از همسرش را داشته باشد, چرا که حتی اگر بانو ذاتا نیز اهل بد دهنی نباشد فشارهای محیط او را به بد دهنی سوق خواهد داد بنابراین کلید سوم را می‌توان در یک جمله خلاصه کرد و آن این که گذشته از هر شخصی, بایستی خود ما احترام خود را نگه داریم.

 

کلید چهارم آراستگی وقتی گفتگو از آراستگی و زیبایی می‌شود, آرایش و آراستگی بانو‌ها بر شوهرانشان در ذهن‌ها تداعی میشود. در حالیکه آراسته بودن مختص بانو ها نیست و لازم هست مردان نیز آراستگی کامل داشته باشند در روایتی از امام راستگو «علیه السلام» نقل شده هست; “مرد باید قیافه و ظاهر آراسته داشته باشد که موجب تمایل بیشتر همسرش گردد”

 

گاهی اوقات اقایان در مجالس لباس‌هاي رنگی و پاکیزه بر تن میکنند اما در خانه این نوع پوشش را سبک بازی می دانند, با مراجعه به سیره ائمه اطهار میتوان دریافت که ائمه معصومین به احساسات زنانه همسرانشان دقت ویژه داشتند . نقل شده هست گروهی از مردم به حضور امام باقر «علیه السلام» رسیدند,

 

در حالیکه امام خضاب کرده بود و بر دوش خود پارچه اي به رنگ گل هاي سرخ انداخته بودند. آنان از علت خضاب کردن آن حضرت, پرسیدند. امام فرمود; چون زنان از آراستگی شوهر خویش شادمان می‌شوند, من برای همسرانم خضاب کرده و خود را آراسته ام.

 

برخی از مردها اساساً مقیّد به نظافت و زیبایی نیستند. به اصلاح سر و صورت عمده دقت ندارند. با لباس هاى کثیف و موهاى ژولیده در خانه و در حضور بانو ظاهر مى شوند و… در نهایت انتظار گرم بودن بانو را دارند!آراستگی فقط به نوع لباس پوشیدن خلاصه نمیشود بلکه شامل اصلاح سر, صورت, مسواک, نظافت دهان, دندان و…نیز هست.

 

بوی بد دهان میتواند برای همسر اذیت دهنده باشد, عدم بهره گیری از مسواک و رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان باعث بوی بد دهان میشود که بیشتر از هر کس باعث اذیت همسر میشود. رسول مکرم اسلام می فرمایند “آنقدر جبرئیل درمورد مسواک به من سفارش کرد که بر دندان هایم ترسیدم”.

 

برخی از مردها اساساً مقیّد به نظافت و زیبایی نیستند. به اصلاح سر و صورت عمده دقت ندارند. با لباس هاى کثیف و موهاى ژولیده در خانه و در حضور بانو ظاهر مى شوند و… در نهایت انتظار گرم بودن بانو را دارند! و این هست که بیشتر اوقات مردان فکر می‌کنند خانمها سرد مزاج میباشند.

 

کلید پنجم ایراد گرفتن ممنوعانتقاد کردن اگر به صورت اصولی و با مهارت باشد قطعا سازنده خواهد بود ضمن این که انتقاد باید برای مواردی باشد که شخص در این امورات کوتاهی می‌کند اما برخی مسائل میباشند که در اختیار خود فرد نیستند, در این جا نباید امری را انتظار داشت که در وسع فرد نیست لا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفسًا إِلّا وُسعَها «بقره /286» و شخص اصلا گناهکار نیست

 

و یا این که اساسا ایرادی وجود ندارد بلکه برخی از سوگیری ها, باعث ذهنیتِ غلط ما شده هست. مثلاً ایراد گرفتن از اندام خانمها حاصل چشم چرانی هاي مردان و برخی از بی قیدی هاي اجتماعی هست و الا احتمالاً ظاهر بانو هیچ اشکالی نداشته باشد.

 

چنین اشکال تراشی ها نیز باعثِ سردی همسر را در پی خواهد داشت. بد نیست وقتی وسوسه شدیم از همسرمان ایراد جسمی بگیریم, یک نگاه اجمالی به خود داشته باشیم که قطعا از چنین فکری پشیمان خواهیم شد.

 

 

چگونه قلب شوهر خود را تسخیر کنیم
چگونه قلب شوهر خود را تسخیر کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *