چگونه احساس امنیت بدهیم

 
helpkade
چگونه احساس امنیت بدهیم
چگونه احساس امنیت بدهیم

زن نياز به احساس امنيت از جانب همسرش دارد

آنچه زن ها دوست دارند مردها بدانند:

آنچه زن ها دوست دارند مردها بدانند:

آنچه زن ها دوست دارند مردها بدانند:

واکنش هاي بي تأثير:

چگونه احساس امنیت بدهیم

آنچه زن ها دوست دارند مردها بدانند:

نچه زن ها دوست ندارند مردها انجام دهند:

آنچه زن ها بايد بدانند:

آنچه مردها بايد بدانند:

چه چيز موجب احساس امنيت در زن ها مي شود

چه چيز موجب مي شود زن ها احساس امنيت کنند؟

1-زن ها هنگامي که نامزد/همسرشان برايشان وقت مي گذارد، احساس امنيت مي کنند.

2-ما زن ها هنگامي که مردي ما را به دنياي درون خود راه مي دهد، احساس امنيت مي کنيم.

چگونه و به چه روش هايي مي توانيد زني را به دنياي درون خود راه دهيد؟

آنچه زن ها دوست دارند مردها بدانند:

آنچه موجب احساس امنيت در ما مي شود:

آنچه موجب احساس ناامني در ما مي شود:

تعهد، پاي بندي و وفاداري

لاس زدن و چشم چراني

تعريف و تمجيد و تحسين

انتقاد و سرزنش

ثبات قدم

تزلزل و بي ثباتي

قابل اعتماد بودن

بي مسئوليتي

ما را به پستوهاي درون خود راه دادن

رازهاي درون خود را پنهان کردن

عشق و حرارت

قضاوت و محاکمه

نزديک شدن

دوري گزيدن

مکالمه و ارتباط

سکوت

حل و فصل و رسيدگي به مسائل

انکار و نادیده گرفتن

برنامه ريزي و وقت صرف کردن

ابهام و عدم قطعيت

آسودگی خاطر

فقدان یا کمبود و پای بندی

اشتراک گذاری این مطالب در:

یکی از کلیدی ترین و مهمترین مسائل در یک ارتباط عاطفی، «امنیت در رابطه» می باشد. البته احساس امنیت در روابط فقظ مختص روابط عاطفی دوطرفه زن و مرد نیست و در روابط دیگر مانند رابطه با دوستان و خانواده نیز مورد نیاز است. احساس امنیت در روابط آن چنان مهم است که اگر فردی در کودکی و نوجوانی از این نظر دچار آسیب شود، می تواند در روابط عاطفی آینده او، خصوصا رابطه با همسرش به طور جدی اثر گذارد و او را تبدیل به یک آدم شکاک تبدیل می کند که برای تامین امنیت رابطه خود، طرف مقابلش را مورد آزار قرار می دهد. معمولا این افراد با انجام کارهایی نظیر چک کردن تلفن همراه، کنترل تماس های تلفنی، بررسی مخاطبین و پیام های شبکه های اجتماعی و … سعی در کنترل کردن طرف مقابل خود دارند.

دنیایی را تصور کنید که افراد آن برای زنده ماندن نیاز به سوخت دارند؛ آن ها برای شعله ور ماندن آتش قلب خود باید به دنبال تامین سوخت آن از طریق «عشق» و «روابط عاطفی» باشند. افرادی که در خانواده خود و یا احیانا رابطه سابق عاطفی خود سوخت کافی دریافت نکرده اند، در رابطه جدید به دنبال تامین بیشتر این سوخت هستند. مشکل از آنجایی شروع می شود که آن ها گاهی اوقات بیش از حد ظرفیت طرف مقابل تقاضای سوخت دارند. اما راهکار چیست؟ اگر احساس می کنید شما نیز جزء این دسته از افراد هستید باید یاد بگیرید که سوخت مورد نظرتان را خودتان تهیه کنید. اما چگونه؟ برای یافتن پاسخ این سوال پیشنهاد می کنیم این متن را تا انتها بخوانید.

 

افرادی که در روابط خود احساس نا امنی می نمایند، همواره دست به اقدامات غیرمنطقی می زنند. ارسال چندین و چند پیام پی در پی به نامزد جزء یکی از این اقدامات است. مورد دیگر تماس تلفنی برای کنترل کردن کسی است که با او رابطه دارند. شاید هم تلاش نمایند تا نامزدشان را تعقیب نمایند. حتی در صورتی که فرصتش را به دست آورند، ایمیل یا پروفایل فیسبوک آن ها را کنترل می نمایند. شاید چنین وضعیتی را تجربه کرده باشید، خواه تحت عنوان فرد نامطمئنِ رابطه، خواه فردی که در ارتباط با فردی شکاک است و یا حتی ممکن است، در موقعیت هر دو فرد قرار گرفته باشید.

چگونه احساس امنیت بدهیم

حتی اگر این موارد جزء نشانه های روابط ناسالم محسوب نشوند، این گونه رفتارها برای ایجاد احساس ناامنی در رابطه، رایج و شایع می باشند. پس از دریافت پاسخ از سوی طرف مقابلتان به شکل پیام متنی، فیسبوک یا تماس تلفنی، فرد شکاک احساس بهتری خواهد داشت.

مشکل اصلی این است که این گونه افراد به انجام این کارها عادت می کنند، و برای حفظ احساس امنیت خویش در رابطه، این امور را بارها و بارها تکرار می کنند. این اقدامات خرد و ناچیز به همان اندازه ای که به نظر بی خطر می رسند، می توانند به رابطه صدمه وارد کنند. برخی از افراد به دلیل کنترل دائم توسط طرف مقابل، احساس ناراحتی می کنند. برخی هم ممکن است، چنین احساس نمایند که مساله ای عمیق و حل نشده در رابطه شان وجود دارد.

دنیایی را تصور نمایید که هر فردی مقدار مشخصی سوخت در اختیار دارد. در عین حال، آتشی که در قلب افراد شعله ور است برای تداوم زنده ماندن نیاز به سوخت رسانی دارد. بدین ترتیب هر فردی به دنبال یافتن جفت خود به منظور دسترسی به سوخت مورد نیاز برای روشن نگه داشتن آتش درون قلب خود است.

افراد به منظور روشن نگه داشتن آتش های درون خود، از سوخت های اعضای خانواده و دوستان خود استفاده می کنند. اما در بسیاری از موارد هم افراد از در اختیار گذاشتن سوخت، خودداری می نمایند. این افراد می توانند والدین آنها باشند که در زمان کودکی به اندازه کافی به آن ها توجه نکرده اند. توسعه در دوران کودکی به شدت به توانایی کودک در برقراری ارتباطات قوی با والدین بستگی دارد. برقراری ارتباط با والدین برای نوزادان و کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر کودکان بدون توجه کافی والدینشان بزرگ شوند، با احساس ناامنی بزرگ شده و در اعتماد به دیگران، با مشکل مواجه می شوند.

احساس رها شدن در کودکی، منجر به ایجاد تشکیک در عزت نفس و ترس ناخواسته می گردد. افرادی که در روابط قبلی احساس مطرود شدن داشته اند هم، در رده این گونه افراد قرار می گیرند. رد یا خیانت توسط دوست یا شریک زندگی، منجر به ایجاد احساسات ناخوشایند در افراد می گردد. آنها احساس بی ارزشی می نمایند. این افراد در برقراری ارتباط و اعتماد با دیگران، با مشکلات متعددی روبرو می شوند و زمانی که در اعتماد به دیگران با مشکل مواجه شوند، در رابطه دچار احساس ناامنی می شوند.

در نهایت، وقتی فردی مناسب برای سوخت رسانی را می یابند، گاهی اوقات بیش از حد نیاز خویش، از شریک شان، سوخت طلب می نمایند.

به منظور اطمینان از در دسترس بودن مقداری ثابت از سوخت، هرکاری که از دست شان بر می آید را انجام می دهند. این امر زمانی اتفاق می افتد که آن ها شروع به کنترل و بررسی پیام های شریک خویش یا حتی تماس های مکرر، می کنند. آن ها نمی توانند به دلیل آن چه که در گذشته اتفاق افتاده است به شریک خویش اعتماد نمایند.

و بدین ترتیب تمامی اموری که فرد برای دستیابی به احساس امنیت بالاتر انجام می دهد، منجر به ناراحتی یا آزار فرد مقابل می گردد. به عنوان مثال، به دلیل وجود عدم امنیت و اعتماد در رابطه، مسائل کوچک منجر به دعواهای شدید بین افراد می شوند. هر دو فرد از این وضعیت خسته می شوند: یک طرف از رابطه درخواست سوخت قابل توجهی می نماید و طرف دیگر رابطه هم همواره به دنبال عرضه سوخت متناسب با عرضه است.

ناامنی و بی اعتمادی ناشی از خود رابطه یا شریک نمی باشد. این امر نشات گرفته از ترس درونی مربوط به ترک شدن، دوست داشته نشدن و ارزش قائل نشدن طرف مقابل، می باشد. شکل گیری این حس نیازمند مدت زمانی طولانی است.

منتظر ماندن برای فردی به منظور دریافت سوخت، باعث بروز ناامنی می شود. زمانی که افراد مایل به ارائه سوخت نباشند یا سوخت آنها متناسب با نیاز شما نباشد، آتش شما رفته رفته کوچک تر خواهد شد. زمانی که امنیت شما وابسته به فردی دیگر باشد، تمام توان خود را از دست خواهید داد. این امر منجر به رد شدن، نادیده گرفته شدن یا حتی خیانت علیه شما می گردد و تمامی این موارد منجر به ایجاد احساس ناامنی می شوند.

شاید زمانی که کوچک بودید، احساس نادیده گرفته شدن، نموده اید، یا حتی در روابط پیشین خود، احساس بی اهمیت بودن پیدا کردید و یا حتی مورد احترام آنها قرار نگرفته اید. آن ها برای شما ارزشی قائل نشده اند.

زمانی که احساس ناامنی می نمایید، اغلب بر مواردی که احساس کمبود می نمایید، تمرکز می نمایید. به عنوان مثال، زمانی که از درون، احساس خوبی نسبت به فردی که هستید، ندارید، کاملا طبیعی است که برای داشتن حسی بهتر نسبت به خویش، بر ظاهر خود تمرکز خواهید نمود.

اما این کار روشی مناسب برای خودکفایی نمی باشد. در عوض، به دنبال کارهایی باشید که از درون منجر به ایجاد حس امنیت می گردد؛ بدین ترتیب برای کسب احساس امنیت نیاز به تائید دیگران نخواهید داشت. موهای خود را مرتب نمایید، به کلاس های آموزشی که به آن ها علاقه مند هستید بروید و کاری را که به خوبی از عهده انجام آن برمی آیید، انجام دهید.

حتی در زمانی که در رابطه ای هستید، حفظ استقلال تان از اهمیت بالایی برخوردار است. هر رابطه سالمی متشکل از دو فرد سالم می باشد. درگیری بیش از حد در رابطه، منجر به بد تعریف شدن مرزهای آن می گردد. در چنین وضعیتی احساس ناخوشایندی نسبت به عدم توجه به نیازهای خود خواهید داشت.

زمانی که به منظور برآورد نیازهای خود وابسته به رابطه تان نباشید، نسبت به زندگی خود احساس امنیتی بیشتری خواهید داشت. حفظ هویت فردی و برآورد نیازهای خود از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر پیش از وارد شدن به رابطه ای، به سرگرمی ها و فعالیت های خاصی می پرداختید، به انجام دادن آن ها ادامه دهید. به عنوان مثال، اگر به دویدن علاقه مند هستید، صبح زود از خواب برخاسته و به دویدن بروید و این کار را جزء اولویت های زندگی خود قرار دهید. نگه داشتن زندگی خصوصی خود خارج از رابطه، به رشد شخصیتی شما کمک شایانی می نماید.

بدین ترتیب، هر فردی آنچه را که برای دستیابی به حس امنیت نیاز دارد، در اختیار دارد. بسیاری از افراد این امر را درک نمی کنند و به دنبال تامین این حس از سوی دیگران هستند. اما تکیه به دیگران به منظور احساس امنیت، سالم نبوده و منجر به انحطاط روابط می شوند. آنچه که منجر به ایجاد اعتماد به نفس و حس شایستگی در شما می شوند را انجام دهید و به دنبال تاکید و اعتبارسنجی از سوی دیگران نباشید و بدین ترتیب همواره احساس امنیت خواهید نمود. آتش خود را خودتان روشن نمایید.

 

 

ما عاشق خواندن نظرات شما هستیم!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرستادن دیدگاه

هدف ما در اینجا این است که اول نگرش شما را نسبت به موفقیت (به خصوص موقعیت های موفقیت در ایران) درست کنیم و بعد در قسمت های پیشرفته آموزش هم قرار بدیم مثل آموزشهای بازاریابی مثل کسب و کار شخصی و …

© تمامی حقوق برای شرکت خودساخته محفوظ می باشد . نشر با ذکر منبع بلامانع استطراحی و پشتیبانی: «وب‌کاستر»

 

۱- زن ها هنگامی که نامزد/همسرشان برایشان وقت می گذارد، احساس امنیت می کنند .

حضور یک مرد در زندگی  زن ها مردی که دوستش دارند  به همراه آورنده ی حسی از امنیت درون برای  زن ها محسوب می شود. غیبت یا عدم حضور او، به خصوص غیبت های طولانی یا مکرر او، برعکس به وجود آورنده ی احساس ناامنی در  زن هاست. البته در این جا منظورم آن نیست که هر بار مردی به سر کارش می رود، همسرش فوراً احساس ناامنی می کند یا هر گاه که این دو به لحاظ فیزیکی و جسمانی با هم هستند زن لزوماً احساس امنیت خواهد کرد. گرچه به طور کلی، گذران زمان با یکدیگر برای زن به وجود آورنده ی مقادیری احساس امنیت هست زیرا این پیام را به مغز او مخابره می کند که تنها نیست و این که کسی به او اهمیت می دهد و دوستش دارد.لذا صرف وقت با مرد زندگی زن  یکی از نیرومندترین روش های ایجاد امنیت در  زن ها است.

 

« هنگامی که همسرم دوست دارد وقت آزادش را با من بگذراند، احساس امنیت می کنم. زیرا می دانم دوستم دارد و می خواهد فقط با من باشد»

چگونه احساس امنیت بدهیم

« هنگامی که نامزدم برای با من بودن برنامه ریزی می کند احساس می کنم که نمی خواهد مرا از دست بدهد. در ضمن به من نشان می دهد که به رابطه مان متعهد و پای بند است»

«یکی از اطمینان بخش ترین اشارات و گفته هایی که همسرم بر زبان می آورد این است که دلش برای من تنگ شده است ومی خواهد اوقاتی خاص را با هم باشیم. دیگراهمیتی ندارد که قبلش مرا ناراحت کرده باشد. هرگاه نشان می دهد می خواهد با من باشد یخ های وجودم ذوب می شوند»

 

۲-  زن ها هنگامی که مرد زندگیش او را به دنیای درون خود راه می دهد، احساس امنیت می کنند .

یکی از مشکل ترین کارها برای مردها آن است که دریچه قلب خود را باز کنند و زن را به درون آن راه دهند. مردها همواره در طول تاریخ چنین آموزش دیده اند که نشان دادن احساسات به خصوص احساس آسیب پذیر نشانه ی ضعف، و در نتیجه برای آنها خطرناک است.

هیچ چیز به اندازه ی هنگامی که مردان ترس ها، نگرانی ها، ناراحتی ها و رؤیاهایش را با همسرش در میان می گذارد در وی احساس نزدیکی و صمیمیت ایجاد نمی کند. هر چند این کار برای اغلب مردان دشوار می نماید .

 

مردان چگونه و به چه روش هایی می توانند همسر خود را به دنیای درون خود راه دهند؟

صحبت در باره ی اوضاع و احوال زندگی اش با او  ،  دخالت دادن او در تصمیماتش ، بیان کردن نیازها و خواسته هایش به او   ، در میان گذاشتن سختی ها و ناراحتی های زندگی اش با او ، جویا شدن افکار و نظرات و احیاناً توصیه های او

 

۳-  زن ها هنگامی که مردی آنها را از عشق خود مطمئن می سازد، احساس امنیت می کنند.

زن ها همیشه با این ترس واحساس ناامنی زندگی می کنند که مرد زندگی شان می تواند به سادگی آن ها را ترک کند و زن دیگری جای آن ها را بگیرد . بنابراین مطمئن ساختن زن از عشق، تعهد و پای بندی مرد  به وی از مؤثرترین روش های تولید احساس امنیت روحی در  زن هاست.

مرد ها به چه روش هایی می توانند این کار را بکنند :

با کلمات و گفته های خود عشق و قدردانی خود را نسبت به او نشان دهد

به او بگویید که در زندگی خود به او نیاز دارید و دلایل آن را نیز بیان کنید .

در اوقات دیگر نیز به لحاظ جسمانی و فیزیکی آن هم نه تنها پیش از رابطه ی جنسی با او مهربان و با محبت باشید.

هنگامی که همسرتان در رابطه اش با شما احساس ناامنی می کند، از او بپرسید دوست دارد چه چیزی از شما بشنود تا نگرانی هایش برطرف شوند آن هم نه تنها یک بار بلکه چندین بار بیشتر به او زنگ بزنید و به او خبر بدهید که کجا هستید یا چه کار می کنید تا او بداند که به او فکر می کنید.

 

مواردی که موجب نا امنی در زنان می شود :

لاس زدن و چشم چرانی مردان  ،  انتقاد و سرزنش  ،  تزلزل و بی ثباتی  ،   بی مسئولیتی  ، رازهای درون خود را پنهان کردن  ، قضاوت و محاکمه ، دوری گزیدن ، سکوت ، انکار و نادیده گرفتن ، ابهام و عدم قطعیت ، فقدان یا کمبود تعهد و پای بندی

 

 

https://telegram.me/kanongarm

 

 

 

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه document.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “a57de869499388b5f3d0b472a9364d84” );document.getElementById(“da4e9059a4”).setAttribute( “id”, “comment” );

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

خداوند جهان خلقت را در خدمت انسان قرار داده است .

چگونه احساس امنیت بدهیم

زن ها خلاق هستند

الگو اساس تربیت فرزندان

اگر چنین هستید صبر کنید برای ازدواج آماده نیستید

چرا و چگونه به دنبال درک دیگران باشیم

همکاری در خانواده

غلبه بر عصبانیت

این یک قانون جهانی است.

تأثیر نزاع والدین بر کودکان

دور کردن آنتروپی از خانواده

ثبت شده در سامانه ساماندهی سایت های ایرانی

مدیر و صاحب امتیاز سایت : وحیده عباسی

تمامی حقوق برای کانون گرم محفوظ است .

 

طراحی توسط گروه تخصصی میهن وب هاستhttp://mihanwebhost.com/

 

 

 

شاید برای شما هم پیش آمده که هنگام صحبت با شریک زندگی خود ناگهان او سکوت کرده و ناراحت شده باشد. شاید شما فکر کنید که حرف درستی می زنید اما او را ناراحت کرده باشید. این معمولا به این دلیل است که با گفته های شما او احساس ناامنی می کند. در این مقاله با چندین کارشناس صحبت شده است تا مواردی که زنان با گفته هایشان، احساس ناامنی را در مردان ایجاد می کنند به اشتراک بگذاریم. امیدواریم با در نظر گرفتن این موارد چشم اندازی پیش رویتان قرار بگیرد تا از ایجاد سوءتفاهم در مکالمات آینده جلوگیری کنید.

اگر فکر می کنید که شریک زندگی شما حسود است بدترین اشتباه این است که با تاکید بر این جمله او را به اوج برسانید. متخصصان پیشنهاد می کنند اگر می خواهید با شریک حسودتان صحبت کنید باید یاد بگیرید که آن را به شیوه ای سازنده بیان کنید. شما باید حس حمایت و اطمینان را به او بدهید نه اینکه او را بدتر کنید. اگر اعتقاد دارید که شریک زندگی تان حسود است باید به او اطمینان دهید که چیزی برای نگرانی وجود ندارد. اگر او حسادت خود را به شیوه ای مخرب (مثل درگیری، فریاد زدن و حمله به دیگران) نشان می دهد بهتر است صبر کنید که آرامشش را به دست آورد و سپس با او صحبت کنید. نباید هنگام عصبانیتش شما هم با او درگیر شوید زیرا به شدت احساس ناامنی خواهد کرد.

چگونه احساس امنیت بدهیم

وقتی شما به شریک زندگی تان می گویید که اگر با هم نبودید، می توانستید هر کاری که می خواهید را انجام دهید به شدت می تواند احساس ناامنی در رابطه تان ایجاد کند. او فکر می کند که شما از این رابطه خوشحال نیستید. اگر به طور قطع اینطور فکر می کنید بهتر است به انتخاب های خود نگاه کرده و علل ناراحتی تان را بررسی کنید. اگر شما فکر می کنید که بدون شریک زندگی خود شادتر خواهید بود احتمالا نگرانی هایی در مورد رابطه تان وجود دارد. پیشنهاد می شود به جای اینکه به از دست دادن فکر کنید، تمرکز خود را روی دستیابی معطوف نمایید. بهتر است در هر راهی که می خواهید قدم بگذارید از شریک خود درخواست حمایت و پشتیبانی کنید. به جای اینکه او را تغییر دهید بخواهید که به شما پیشنهادی مفید ارائه دهد.

شما انتظار دارید مردان وقتی شاد هستند با شما شادی شان را شریک شوند اما آنها غالبا ناچار می شوند ناراحتی هایشان را پنهان کنند که این پنهان کردن احساسات می تواند میزان آسیب پذیری آن ها را افزایش دهد. وقتی به او می گویید مرد باش احساس ناامنی می کند از اینکه احساسش را با شما در میان گذاشته است. متخصصین می گویند این یک تبعیض آشکار است که به مردان می گوید اگر شما احساسات خود مثل غم و اندوه را بروز دهید معیوب هستید. به جای شکستن مرد زندگی تان سعی کنید به عنوان یک زن از او دفاع کنید و با نرمش به او بقبولانید که در هر شرایطی عاشق و حامی اش هستید.

گاهی اوقات ممکن است شریک زندگی تان به حرفهای شما گوش دهد اما راهکارهایی که ارائه می دهد مورد پسند شما قرار نگیرد. این بدین معنا نیست که حرفهای شما را نشنیده است. شاید شما به قدری ناراحتید که دوست ندارید حرفهای او را گوش دهید. یک مرد ممکن است احساس ناامنی کند وقتی که به شما راه حل می دهد اما شما به او می گویید که درست به حرف هایتان گوش نداده است. او سعی می کند بهترین خود را ارائه دهد اما شما او را به شکلی نامطلوب محکوم می کنید. پیشنهاد می شود به او بگویید که دوستش دارید اما می خواهید که فقط به حرف هایتان گوش فرا دهد و نیازی نیست حتما چیزی را تفسیر کند. بگویید این گوش دادن می تواند احساس آرامش زیادی به شما ببخشد و همین برایتان کفایت می کند. بدین شکل هم او بهتر خواهد شد و هم رابطه تان بهبود خواهد یافت.

اگر به خاطر شرایط زندگی تان با مردان زیادی در گذشته ملاقات کرده باشید ممکن است تشابهات زیادی میان آنها مشاهده کنید. متاسفانه این امر می تواند شما را به نتیجه گیری غلطی در رابطه با شریک فعلی تان سوق دهد. شما به او می گویید که درست مانند بقیه هستی و این او را نا امید می کند که تمایزی برایش قائل نیستید. این باعث می شود که یک مرد احساس کند هیچگاه نمی تواند خود را به شما اثبات نماید. سعی کنید خیانت ها و بی عدالتی های گذشته را فراموش کنید و به جای مقایسه شریک زندگی خود با مردانی که پیش از این با آنها ارتباط داشته اید، روی مسائل مربوط به رابطه فعلی خود تمرکز نمایید.

بسیاری از زنان از اینکه شریک زندگی شان با آنها تماس تلفنی برقرار نمی کند شکایت می کنند. اگر شما مردی را دارید که زیادی با شما تماس می گیرد بهتر است با احساس با او برخورد کنید تا دلزده نشود. بهتر است سطح ارتباطات خود را متعادل نگاه دارید، بدون آنکه از تماس های زیادش انتقاد کنید. بدانید که این میزان مذاکره به خصوص در اوایل آشنایی می تواند برای تان چالش برانگیز باشد. بهتر است به نیازها و احساسات یکدیگر احترام بگذارید.

شما احتمالا دوست، همکلاسی یا همکار مردی دارید که طبق عادت به طور روزمره از او حرف بزنید اما بهتر است جوری از او صحبت کنید که هم شما و هم شریک زندگی تان احساس خوبی داشته باشید. ممکن است یک انسان بالغ هم از شنیدن احساس و تعاریف شما از مردی دیگر، احساس ناامنی کند. طبیعت مقایسه این است که یک رقابت عاشقانه مخرب در ذهن او ایجاد خواهد کرد. برای اینکه احساسات ناخوشایند را از او دور کرده باشید مدام به او یادآوری کنید که همیشه در کنارش خوشحال هستید و هیچکس را به او ترجیح نمی دهید.

شما احتمالا دوست ندارید با زنان دیگر قیاس شوید پس به هیچ عنوان سعی نکنید شریک زندگی تان را نیز با مردان دیگر مقایسه کنید. طبیعیست که در ذهن تان او را با دیگران قیاس کنید اما اجازه دهید این افکار نزد خودتان باقی بماند تا او احساس ناامنی نکند. حتی اگر به شکلی مودبانه او را با نزدیک ترین دوست یا اقوام خودش هم قیاس کنید می تواند بسیار غیر رمانتیک باشد و فکرش را درگیر کند. اگر گاهی نیاز دارید که حتما حرف دلتان را بزنید بهتر است با یکی از دوستان خود که به او اعتماد دارید حرف بزنید اما نیازی نیست حتما به شریک زندگی تان در این مورد چیزی بگویید.

این حرف می تواند به طور حتم روحیه طرف مقابل را تخریب کرده و آسیب های جدی به او وارد کند. به جای اینکه او را سرزنش کنید بهتر است در مورد آن موضوع خاص با یکدیگر به گفتگو بنشینید. اگر هنگام صحبت کردن درباره احساس خود بگویید و از نگرانی هایتان صحبت کنید می توانید به شریک زندگی تان کمک شایانی برسانید و این بهتر از آن است که توانایی های او را زیر سوال ببرید.

اگر این حس را به مردان القا کنید که تنها به اندازه یک حساب پس انداز ارزش دارند بی اندازه آنها را از خود دور می کنید. یک مرد نباید به این فکر کند که فقط برای پرداخت هزینه یک رستوران مفید است و همچنین نباید فکر کند که به اندازه درآمدش ارزش دارد. اگر مردی یک شخصیت سطح پایین داشته باشد با هیچ مقدار پولی نمی تواند آن را جبران کند. به جای متهم کردن شریک زندگی تان به اینکه پول کافی ندارد بهتر است شما هم در کنارش تلاش کنید. اگر می توانید پا به پای او کار کنید و یا با پس انداز کردن تلاش کنید زندگی تان را بهبود ببخشید. از روش های مذاکره استفاده کنید و اگر می دانید که شریک زندگی تان درآمد مناسبی ندارد از او بخواهید در صورت امکان شغلش را عوض کند.

گاهی اوقات نیازی نیست که در رابطه هرآنچه که شما را ناراحت می کند به زبان آورید. شاید حتی لازم باشد برعکس عمل کنید و با قدردانی رابطه تان را تحکیم ببخشید. اگر مردان احساس قدردانی و عشق از شریک زندگی خود دریافت کنند بیشتر می توانند با او مشارکت داشته باشند. این امر هرگونه احساس ناامنی را از رابطه شما دور می کند. گاهی اوقات چیزی که می گویید مهم نیست بلکه چیزی که نمی گویید می تواند اثر بخش تر باشد.

منبع : thelist

دیدگاه شما

نام *

ایمیل *

آدرس وبسایت


چه چیز موجب احساس امنیت در زن ها می شود

احتمالاً مردهایی که مشغول مطالعه ی این مقاله هستند پیش خودشان می گویند: «بسیار خب. این را فهمیدم که باید به نامزد/همسرم احساس امنیت بدهم اما این کار را چگونه باید انجام دهم».

چه چیز موجب می شود زن ها احساس امنیت کنند؟

در زیر برخی از معمول ترین و رایج ترین چیزهایی که موجب احساس امنیت در زن ها می شود، آورده شده است:

چگونه احساس امنیت بدهیم

1-زن ها هنگامی که نامزد/همسرشان برایشان وقت می گذارد، احساس امنیت می کنند.

حضور یک مرد در زندگی ما زن ها ـ مردی که دوستش داریم و دوستمان داردـ به همراه آورنده ی حسی از امنیت درون برای ما زن ها محسوب می شود. غیبت یا عدم حضور او، به خصوص غیبت های طولانی یا مکرر او، برعکس به وجود آورنده ی احساس ناامنی در ماست. البته در این جا منظورم آن نیست که هر بار مردی به سر کارش می رود، همسرش فوراً احساس ناامنی می کند یا هر گاه که این دو به لحاظ فیزیکی و جسمانی با هم هستند زن لزوماً احساس امنیت خواهد کرد. گرچه به طور کلی، گذران زمان با یکدیگر برای زن به وجود آورنده ی مقادیری احساس امنیت هست زیرا این پیام را به مغز او مخابره می کند که تنها نیست و این که کسی به او اهمیت می دهد و دوستش دارد. همانگونه که می دانید دیدیم زنان ارزش و اهمیت فوق العاده ای برای وقت و زمان قائل هستند. لذا صرف وقت با مرد زندگی مان یکی از نیرومندترین روش های ایجاد امنیت در ما زن ها است. در زیر گفته ها و اشاراتی است از زن هایی که درمصاحبه ها و تحقیقات من به منظور نگاشتن این مقاله شرکت کرده بودند:هنگامی که همسرم دوست دارد وقت آزادش را با من بگذراند، احساس امنیت می کنم. زیرا می دانم دوستم دارد و می خواهد فقط با من باشد. هنگامی که نامزدم برای با من بودن برنامه ریزی می کند احساس می کنم که نمی خواهد مرا از دست بدهد. در ضمن به من نشان می دهد که به رابطه مان متعهد و پای بند است و این که من یکی از اولویت های او هستم.یکی از اطمینان بخش ترین اشارات و گفته هایی که همسرم بر زبان می آورد این است که دلش برای من تنگ شده است و می خواهد اوقاتی خاص را با هم باشیم. دیگر اهمیتی ندارد که قبلش مرا ناراحت کرده باشد. هرگاه نشان می دهد می خواهد با من باشد یخ های وجودم ذوب می شوند. هر زن، در وجود خود دماسنجی درونی دارد که تعیین می کند تا چه قدر با هم بودن در بردارنده ی احساس امنیت و چه مقدار از آن به وجود آورنده ی حس ناامنی در ماست. اما نکته ای که همیشه و در همه حال صادق است آن است که صرف اوقات خاص و رمانتیک برای ما زنها با مرد زندگی مان یکی از اطمینان بخش ترین چیزهایی است که در روابط صمیمی خود تجربه می کنیم. در مقابل صرف نکردن و اختصاص این زمان به طرزی اجتناب ناپذیر سطح احساس امنیت درونی ما را سریعاً کاهش می دهد.

2-ما زن ها هنگامی که مردی ما را به دنیای درون خود راه می دهد، احساس امنیت می کنیم.

یکی از مشکل ترین کارها برای مردها آن است که دریچه قلب خود را باز کنند و زن را به درون آن راه دهند. مردها همواره در طول تاریخ چنین آموزش دیده اند که نشان دادن احساسات به خصوص احساس آسیب پذیر نشانه ی ضعف، و در نتیجه برای آنها خطرناک است. (برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه رجوع کنید به کتاب دیگرم با نام رازهایی در باره ی مردان که می بایست هر زنی بداند) بیشتر مردها به طرزی غریزی دیگران را به حالات درونی و مکنونات قلبی خود راه نمی دهند. مسخره است که این یکی از مؤثرترین کارهایی است که موجب تولید احساس امنیت و نیز احساس محبوب بودن در زن ها می شود. مردان عزیز: می دانم که صحبت کردن همواره ساده تر از عمل کردن است. از این رو بعداً در این باره بیشتر صحبت خواهیم کرد. در این جا تنها به ذکر این نکته اکتفا می کنم که چنانچه می خواهید در نامزد/همسر خود تولید احساس امنیت کنید، باز شدن احساسی و عاطفی مطمئناً یکی از سریع ترین و مؤثرترین روش های آن است. در زیر اشارات و گفته های بعضی از زن ها را در این باره آورده ام.چنانچه قرار باشد خود را رها کنم و احساسات آسیب پذیر خود را فاش نمایم او نیز باید مایل باشد درهای قلب خود را باز کند و آسیب پذیری خود را پنهان نکند.در غیر این صورت احساس می کنم که خود را تمام و کمال به لحاظ احساسی عریان و برهنه ساخته ام، اما او حتی کوچکترین خطری را نیز به جان نخریده است و هیچ چیز از رازهای درون خود را «لو»نداده است.هیچ چیز به اندازه ی هنگامی که شوهرم ترس ها، نگرانی ها، ناراحتی ها و رؤیاهایش را با من در میان می گذارد در من احساس نزدیکی و صمیمیت ایجاد نمی کند. می دانم این کار چقدر برای مردها دشوار است. به همین دلیل هر گاه با خود کلنجار می رود و تنها مقدار ناچیزی از رازهای درون خود را برای من فاش می سازد، احساس می کنم که واقعاً به من اعتماد داشته مرا دوست دارد. گویی من بهترین دوست او هستم.یکی از چیزهایی که احساس ناامنی را در من تشدید می کند این است که رازهای درون خود را به مرد زندگی ام فاش ساخته باشم، اما او این کار را نکرده باشد. احساس می کنم که لخت و عریان شده ام اما او همچنان لباس هایش را بر تن دارد. و مرا آن قدر دوست ندارد که به من اعتماد کند.

© 1397, طراحی توسط
Styleshout, ویرایش و ترجمه توسط
اسپایکا، قدرت گرفته از
پارسی بلاگ®

پیش نیاز مطالعه درس امنیت روانی:

از دوستان عزیز متممی انتظار می‌رود پس از مطالعه این درس:

اجازه بدهید قبل از هر چیز، از شما خواهش کنیم که در اولین فرصت، تمرین درسِ امنیت به عنوان یک انگیزه را انجام دهید (تا این لحظه، ۱۹۶ نفر از دوستان شما، با انجام تمرین درس قبل، برای مطالعه‌ی جدی‌تر بحث انگیزش آماده شده‌اند).

حتی اگر بتوانید همین الان این کار را انجام دهید و سپس به مطالعه‌ی درس فعلی بپردازید، درک عمیق‌تری از محتوای درس خواهید داشت.

[ حل تمرین درس امنیت به عنوان یک انگیزه]

چگونه احساس امنیت بدهیم

ما در درس قبل به بررسی ترس و احساس ناامنی به عنوان یک انگیزاننده پرداختیم.

دوستان بسیاری هم، مثال‌های متعددی از امنیت به عنوان انگیزاننده مطرح کردند.

اگر تمرین‌ها را مرور کنیم می‌بینیم که ترس، برخی مواقع باعث می‌شود که کارهایی را انجام ندهیم و گاهی اوقات هم ما را ترغیب می‌کنند که برخی کارها را انجام دهیم.

در زبان روزمره، معمولاً ترس را به عنوان یک انگیزاننده‌ی برتر یا مثبت در نظر نمی‌گیرند.

مثلاً اگر کسی بگوید من به خاطر اینکه بتوانم علم و دانش روز را کسب کنم به کشور دیگری مهاجرت کردم، احتمالاً با دیده‌ی مثبت به او نگاه می‌کنند.

اما اگر کسی بگوید من از ترس بیکار ماندن، ترجیح دادم به نقطه‌ی دیگری بروم، احتمالاً به اندازه‌ی نفر اول تحسین نخواهد شد.

قضاوت شما را در مورد تفاوت این دو نوع انگیزه نمی‌دانیم.

به عبارتی نمی‌دانیم که شما، تصمیم‌هایی را که تامین امنیت روانی در پشت آنها پنهان است، چقدر مثبت یا منفی ارزیابی می‌کنید.

اما اجازه بدهید با هم یک قرار بگذاریم:

دوست عزیز.

درس امنیت روانی برای کاربران ویژه متمم در نظر گرفته شده است.

با عضویت به عنوان کاربر ویژه‌ی متمم، علاوه بر دسترسی به این درس، به سایر درس‌های مرتبط با انگیزش هم دسترسی پیدا می‌کنید که می‌توانند به شما بیشتر کمک کنند.

همچنین با فعال کردن اشتراک ویژه به درس‌های بسیار بیشتری دسترسی پیدا می‌کنید که می‌توانید فهرست آنها را در اینجا ببینید:

 فهرست درس‌های مختص کاربران ویژه متمم

البته از میان درس‌های مطرح شده، ما فکر می‌کنیم با توجه به علاقمندی شما به این موضوع، شاید بهتر باشد ابتدا مطالعه‌ی مباحث زیر را در اولویت قرار دهید:

 شخصیت شناسی

 تحلیل رفتار متقابل

 مهارت کار تیمی

 حمایت اجتماعی

 مدیریت استرس

تمرین:

یک کسب و کار مثال بزنید که منافع خود را (به شکلی مثبت یا منفی) بر تامین امنیت روانی یا کاهش ناامنی روانی مشتریان بنا کرده است.

لازم نیست نام کسب و کار را بگویید. فقط آن را توصیف کنید.

شما این شکل از کسب و کار را مثبت می‌دانید یا منفی؟

ترتیبی که متمم برای خواندن مطالب سری انگیزش-و-هیجان به شما پیشنهاد می‌کند:

متمم مخففِ محل توسعه مهارتهای من است؛ یک فضای آموزشی آنلاین برای بحث‌های مهارتی و مدیریتی.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه‌ی درباره متمم مراجعه کنید.

ما برای هر یک از درس‌های متمم، یک نقشه راه داریم که به یادگیری آن درس کمک می‌کند.

می‌توانید با مراجعه‌ به صفحه‌ نقشه راه یادگیری، عنوان درس‌های مختلف متمم را ببینید.

همچنین می‌توانید دوره MBA متمم را ببینید.

شما می‌توانید بدون پرداخت پول در متمم به عنوان کاربر آزاد عضو شوید. اما به چیزی در حدود نصف درسهای متمم دسترسی خواهید داشت.

چگونه احساس امنیت بدهیم

پیشنهاد ما این است که پس از ثبت نام به عنوان کاربر آزاد، با خرید اعتبار به کاربر ویژه تبدیل شوید.

اعتبار را می‌توانید به صورت ماهیانه (۳۷ هزار تومان)، فصلی (۹۵ هزار تومان)، نیم‌سال (۱۶۰ هزار تومان) و یکساله (۲۸۰ هزار تومان) بخرید.

برای اطلاعات بیشتر لطفاً به صفحه‌ی ثبت نام مراجعه کنید.

مجموعه گسترده و متنوعی از فایلهای صوتی رایگان در رادیو متمم ارائه شده که می‌توانید هر یک از آنها را دانلود کرده و گوش دهید.

ثبت‌نام | اطلاعات بیشتر     فهرست درس‌های متمم

بانک ها در ایران با جذب پول های مردم در ازای پرداخت سود های کلان ، به شکل موقت و منفی به تامین امنیت روانی مردم می پردازند.

می گویم منفی چون که بانک ها این سپرده ها را با سرمایه گذاری های غیر مولد و یا اعطای دستوری و سفارشی وام های غیر ضروری به هدر می دهند و در بلند مدت مجددا نا امنی روانی در جامعه ایجاد می کنند.

به نظر من موسسات مالی و اعتباری مجاز و غیر مجاز که این روزها نا امنی روانی بسیار زیادی برای مردم، دوستان و آشنایان ایجاد کرده اند نتیجه عملکرد بانک ها در ایجاد امنیت روانی فرصت طلبانه برای پول های سرگردان مردم می باشد.

شناسه کاربری:

پسورد:

نام و نام خانوادگی

شناسه کاربری:

ایمیل:

پسورد:

لطفا معادله زیر را تکمیل نمایید:

8 × = چهل

شناسه کاربری یا ایمیل خود را وارد نمایید.در صورت صحیح بودن، پسورد جدید به ایمیلتان ارسال خواهد شد

شناسه کاربری یا ایمیل:


متمم چیست؟Downloads-icon

برخی زن و شوهرها در رابطه‌شان احساس امنیت و آرامش نمی‌کنند، به همین خاطر ممکن است کارهای غیرعقلانی انجام دهند و زندگی‌مشترک‌شان را به خطر بیندازند. با یوکن همراه باشید تا راه‌هایی برای دست‌یابی به احساس امنیت را با هم مرور کنیم.

افرادی‌که در یک رابطه احساس امنیت نمی‌کنند، مدام به همسرشان پیام می‌دهند. برای اطلاع از مکان وی با او تماس می‌گیرند. حتی او را تعقیب می‌کنند. گاهی نیز سعی می‌کنند گوشی موبایل یا ایمیل‌هایش را چک کنند. بدون‌شک از بودن در این رابطه احساس بدی دارید. شاید با فردی که چنین حسی را به شما می‌دهد در ارتباط هستید. هرچند این رفتارها نشانه‌ی وجود مشکل در رابطه است، اما به کسانی که چنین حسی دارند کمک می‌کند احساس امنیت بیشتری داشته باشند. خصوصا اگر از شریک عاطفی خود پیام یا ایمیلی دریافت کنند، احساس عدم امنیت آنها کمتر خواهد شد.

وقتی مشکل حادتر می‌شود که این رفتارهای آسیب‌زا تبدیل به عادت شود و یکی از طرفین مدام این رفتارها را تکرار کند. اگرچه در ابتدا این رفتارها بی‌ضرر به نظر می‌رسد، اما به مرور سبب آسیب‌دیدن روابط خواهد شد. برخی افراد در مقابل رفتارهای شک‌برانگیز طرف مقابل نگران و آزرده‌خاطر می‌شوند و عده‌ای این رفتارها را ناشی از بی‌اعتمادی قابل توجه در همسرش می‌داند که هیچ‌وقت حل نخواهد شد.

فرض کنید در دنیایی زندگی می‌کنیم که برای زنده‌ماندن باید آتش قلب‌مان را روشن نگه‌داریم و برای روشن نگه‌داشتن آتش قلب‌مان به سوختی که در دست دیگران است، نیاز داریم. بدین‌ترتیب مجردها برای یافتن فرد مناسب خود به دنبال کسی هستند که سوخت مناسب برای زنده‌ماندن آنها را داشته باشد.

در بیشتر مواقع این روند به خوبی انجام می‌شود و فرد شخص مناسب خود را برای سوخت‌گیری پیدا می‌کند. طرف مقابل نیز سوخت موردنیاز را در اختیارش قرار می‌هد. اما گاهی ممکن است برخی افراد از دادن سوخت موردنیاز امتناع کنند. این مساله به دلایل مختلفی رخ می‌دهد که یکی از دلایل آن می‌تواند به دوران کودکی فرد بازگردد. یعنی فرد در دوران کودکی خود مورد بی‌توجهی والدین قرار گرفته است.

چگونه احساس امنیت بدهیم

کودکان نیاز دارند برای توسعه مهارت‌های خود، ارتباط خوبی با والدین‌شان داشته باشند. وقتی کودکی از جانب والدین خود مورد بی‌توجهی قرار بگیرد، دچار احساس عدم امنیت شده و نمی‌تواند به هیچ کسی اعتماد کند. کودکی که هیچ‌توجهی دریافت نمی‌کند، در شایستگی خود شک کرده و ترسی عمیق به سراغ او می‌آید.

دلیل دیگری که برخی از زوجین را دچار بی‌اعتمادی می‌کند، روابط قبلی فرد است. وقتی فردی در روابط قبلی خود خیانت یا طردشدگی را تجربه کرده باشد، همواره احساس بی‌ارزشی می‌کند و نمی‌تواند به هیچ‌کسی اعتماد کند. وقتی که نتواند به کسی اعتماد کند، هیچ‌وقت رابطه‌ی رضایت‌بخشی نداشته و همیشه در رابطه‌اش احساس ناامنی خواهد کرد.

وقتی در یک رابطه به دو نفر سوخت کافی نرسد، بعد از مدتی آتش قلب‌شان کم فروغ شده و به مرور خاموش می‌شود. در این حالت دو طرف به دنبال فرد دیگری برای سوخت‌گیری هستند و بعد از یافتن فرد مناسب، بیش‌از‌اندازه از او سوخت می‌خواهند. در واقع آنها به خاطر احساس عدم‌اطمینان و امنیتی که دارند، به سراغ کارهایی چون چک‌کردن ایمیل‌ها، پیام‌ها و تلفن‌های مداوم می‌روند. این افراد سعی می‌کنند از این طریق اطمینان خود را به طرف مقابل بیشتر کنند. آنها به خاطر گذشته‌ای که پشت‌سر گذاشته‌اند، نمی‌توانند به طرف مقابل‌شان اعتماد کنند. اما غافل‌اند از اینکه با سوخت‌گیری بیش از حد باعث ناراحتی شریک عاطفی‌شان می‌شوند.

اگر بیش‌از‌اندازه از طرف مقابل‌تان انتظار سوخت‌گیری داشته باشید، ناراحتی و دلخوری در رابطه‌تان بوجود می‌آید. در این مواقع یکی از طرفین به خاطر ترس درونی که در رابطه ایجاد شده است، دچار این احساس می‌شود. این ترسی ناشی از ترس از طرد شدن، ترس از دوست‌داشته‌نشدن، ترس از ارزش قائل‌نشدن و غیره است.

آتشی که گفته شد، همان احساس عدم‌امنیت در افراد است که با سوختی که توسط دیگران ارائه می‌شود، به احساس امنیت تبدیل خواهد شد. اگر برای تامین سوخت موردنیازتان روی دیگران حساب کنید، یعنی وجودتان سرشار از احساس عدم امنیت است. حالا اگر دیگران به شما سوخت ندهند یا سوخت آنها برای روشن نگه‌داشتن آتش قلب‌تان کافی نباشد، به مرور آتش قلب‌تان رو به خاموشی می‌رود. این بدین معناست که برای احساس امنیت به دیگران وابسته هستید و هیچ قدردانی از خودتان ندارید. به همین خاطر است که هنگام طرد‌شدن و نادیده‌گرفته‌شدن از سوی دیگران، احساس عدم‌امنیت به سراغ‌تان می‌آید.

در ادامه‌ی مقاله با یوکن همراه باشید تا به شما بگوییم چطور احساس امنیت را در خودتان بوجود آورید.

شاید در دوران کودکی مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌اید یا روابط قبلی خود را با بی‌توجهی و بی‌محبتی به پایان رسانده‌اید. در هرصورت این بی‌توجهی به معنای نادیده گرفتن ارزش‌های شما بوده است. احساس عدم‌امنیت وقتی بوجود می‌آید که روی کمبودهای خود تمرکز کنید. برای مثال، وقتی از درون احساس بی‌ارزشی می‌کنید، در بیرون به دنبال ارتباط با کسانی خواهید بود که شما را تایید می‌کنند و باارزش می‌دانند. اما این راه‌حل مناسبی نیست. در واقع به‌جای‌اینکه در بیرون به دنبال احساس ارزشمندی باشید، باید خودتان از درون به این احساس برسید. یعنی از درون نسبت به خودتان احساس خوبی پیدا کنید. برای اینکه از درون احساس خوبی پیدا کنید، باید راه‌هایی را انتخاب کنید که عزت‌نفستان را بالا میبرد.

برای اینکه بهداشت روانی سالمی داشته باشید، باید استقلال و حدومرزها را حفظ کنید و به نیازهای شخصی خود اهمیت دهید.

افرای که برای تامین نیازهای خود به دیگری وابستگی ندارند، بیشتر احساس امنیت می‌کنند. وقتی وارد رابطه می‌شوید باید به نیازهایتان توجه داشته باشید. اگر قبل از ازدواج سرگرمی خاصی داشته‌اید، بعد از ازدواج نیز به انجام آن بپردازید. برای مثال، اگر تا قبل از ازدواج هر روز صبح می‌دویدید، بعد از ازدواج نیز برنامه‌ی صبحگاهی شما باید پابرجا باشد. افرادی که به جز رابطه، به نیازهای شخصی خود اهمیت می‌دهند، پیشرفت بیشتری خواهند کرد.

افرادی‌که برای پاسخ دادن به احساس عدم‌امنیت خود به سراغ دیگران می‌روند، تنها رابطه‌شان را خراب می‌کنند. این روش اصلا درست نیست و هر کسی می‌تواند این حس را در خودش بوجود آورد. برای دست‌یابی به احساس‌امنیت، هرکاری که فکر می‌کنید اعتمادبه‌نفس و احساس ارزشمند‌بودن شما را تقویت می‌کند، انجام دهید و هیچ‌وقت از دیگران نخواهید شما را تایید کند.

منبع: lifehack

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟




مجله موفقیت یوکن، مجله ای است ویدیویی که تلاش می کند هر آنچه انسان های موفق درباره موفقیت از دیروز تا به امروز تجربه کسب کرده اند را به آسان ترین شکل ممکن در اختیار شما بگذارد. هدف ما در یوکن گردآوری بروزترین روش های موفقیت فردی، سازمانی و تجاری است تا مرجع کاملی باشیم برای مخاطبین و افرادی که سعی دارند موفق شوند.

احساس امنیت در شهروندان، لازمه فعالیت‌های اجتماعی شهری است. زنان از نبود حس امنیت در مکان‌های عمومی بیش از مردان آسیب خواهند دید. در واقع  عدم احساس امنیت در زنان تأثیر زیادی روی توانایی آنها در مشاغل، تحصیلات، زندگی شهری و نقش‌آفرینی در گروه‌های اجتماعی و فعالیت‌های تفریحی و جمعی خواهد داشت.

تعداد زنانی که در طی روز و مخصوصا شب‌ها در مکان‌های عمومی ظاهر می‌شوند معیاری است که می‌تواند سلامت یک جامعه و سرزندگی آن را نشان دهد. هر چقدر در طراحی محیط شهری نیازهای زنان بیشتر در نظر گرفته شود، آن‌ها بیشتر در آن احساس امنیت و آرامش خواهند داشت. در این مطلب با ما همراه باشید تا ببینیم این نیازها چیست و چگونه می‌توان به آن پاسخ داد.

 

احساس امنیت در شهر، نیاز زنان در همه شهرهای دنیا

فرقی نمی‌کند ساکن کشوری توسعه یافته باشید یا در شهر کوچک کشوری در حال توسعه زندگی کنید، نبود احساس امنیت در مکان‌های عمومی گریبانگیر زنان در همه جای دنیاست. گرچه شکل و شدت این احساس ناامنی می‌تواند متفاوت باشد. از زنانی که درهند برای استفاده از سرویس بهداشتی دچار مشکل می‌شوند تا زنانی که در کشورهای شمال اروپا بخاطر ترس از عبور و مرور در تاریکی در ماه‌های زمستانی، از ساعت 4 بعد از ظهر خود را در خانه محبوس می‌کنند.

چگونه احساس امنیت بدهیم

 

 

نبود امنیت برای زنان، موضوعی جهانی

خیلی از افراد هنوز فکر می‌کنند که زنان خودشان مسئول تأمین امنیتشان در شهر هستند  و باید با تغییر رفتار و ظاهرشان هنگام حضور در مکان‌های عمومی و حتی محدود کردن حضورشان در اجتماع، امنیت خودشان را تضمین کنند. اما باید دانست که زنان نیز همچون مردان حق استفاده از امکانات شهر را دارند، امکانات یک شهر امن.

 

اما چگونه می‌توان شهری امن داشت؟

حتما شما هم تجربه کرده‌اید که حضور در یک مرکز تفریحی و شلوغ که خانواده‌ها در آن فعالیت دارند احساس امنیت بیشتری را نسبت به یک پارک خلوت با نور کم خواهد داد. این یعنی طراحی فضا و برنامه‌ریزی مناسب شهر می‌تواند تأثیر زیادی روی احساس امنیت داشته باشد. حالا با هم ببینیم که این موضوع چگونه می‌تواند به کم کردن حس ناامنی زنان در شهر کمک کند:

امنیت باید اولویت طراحی باشد

تأمین امنیت مهمترین موضوع در طراحی شهریست که زنان را در نظر دارد. تحقیقات نشان داده که این عوامل می‌توانند باعث شوند زنان احساس امنیت بیشتری در فضای شهر داشته باشند:

 

امن کردن حمل و نقل شهری برای زنان

در سال 1990 از ساکنین منطقه‌ای در وین در مورد نحوه استفاده آنها از وسایل نقلیه عمومی پرسش شد. مردان خیلی سریع به این پرسش جواب دادند. آنها معمولا دوبار در روز از وسایل نقلیه استفاده می‌کردند، یکبار زمان رفتن به سر کار و بار دیگر در برگشت. اما پاسخ‌های زنان به این کوتاهی نبود. زنان، خصوصا زنان خانه‌دار ممکن است در یک روز مسیرهای مختلفی را بروند، مدرسه فرزندشان، خانه بستگان و پاساژها و مراکز خرید. در واقع زنان الگوهای متنوع‌تری در استفاده از وسایل نقلیه شهری دارند و از پیاده روها، مسیرهای اتوبوس و خطوط مترو و خودروهای  موجود در خیابان بیشتر و به دلایل متنوع‌تری استفاده می‌کنند.  همین رفتار توجیه می‌کند که چرا برنامه‌ریزان و طراحان شهری باید به دسترسی و امنیت زنان در حمل و نقل شهری بیشتر توجه کنند.

زیرساختهای شهری برای دوچرخه سواری عموما با تفکری مردانه طراحی و برنامه ریزی می شوند . بطور مثال زنان ترجیح می دهد که از خطوط مخصوص دوچرخه سواری کنند در حالی که مردان ریسک حرکت لابلای ماشین‌ها را می‌پذیرند و در خارج از مسیر دوچرخه عبور و مرور می‌کنند. وجود خطوط دوچرخه‌سواری، مسیرهای تفکیک شده دوچرخه، خیابان‌های عریض‌تر، ارتباط خوب خیابانها و مسیرهای مستقیم، زنان بیشتری را به استفاده از دوچرخه تشویق خواهد کرد.

 

 

 

ترویج دوچرخه‌سواری زنان با ایجاد مسیرهای امن

 پیاده‌روهایی که بخوبی نور آن تامین شده نیز برای ایجاد حس امنیت و آسایش زنان در محیط شهری مهم خواهد بود. ایستگاه‌های مترو و اتوبوس و همچنین پارکینگ‌ها نیز باید دارای نور مناسب و دسترسی مناسبی برای زنان و همه افراد باشند و توسط دوربین‌ها بخوبی کنترل شوند.

 

شهر مناسب کودک شهری مناسب برای همه است

زنان معمولا همراهان اصلی کودکانند و بنابراین مهم است فضای شهری برای فرزندان آنها نیز مناسب باشد. دیوید برن می‌گوید” شهری که برای کودکان مناسب است برای همه مناسب خواهد بود” پس محیط شهری مصنوع ما باید همزمان با توجه به کودکان و زنان ساخته شود. آیا مترو، ایستگاه‌های مترو و ایستگاه‌های اتوبوس برای کودکان به اندازه بزرگسالان قابل استفاده است؟ اگر جواب این سوال بله باشد  این فضاها می‌توانند زنان بیشتری را برای استفاده جذب کنند. آیا دوچرخه‌سواری در شهر به اندازه کافی برای مادری که می‌خواهد همراه با کودکش در خیابان‌ها حرکت کند امن هست؟ اگر پاسخ بله باشد بنابراین زنان بیشتری در شهر دوچرخه سواری خواهند کرد و یعنی افراد بیشتری از دوچرخه استفاده خواهند کرد.

 

 

مبلمان شهری برای مادران سرگردان

مادران معمولا در فضاهای عمومی زمانی که بخواهند به کودکشان رسیدگی کنند سردرگم می‌شوند. بیشتر مواقع آنها چاره‌ای ندارند جز اینکه از خودرو شخصیشان استفاده کنند یا مجبورند برای پیدا کردن جایی برای نشستن چیزی بخرند و مثلا به کافه‌ای بروند تا بتوانند نیاز فرزندشان را رفع کنند. بنابراین طراحی فضایی امن و راحت برای مادران در شهر واجب است. این فضا می‌تواند بطور همزمان خدمات دیگری را نیز پوشش دهد، مثلا می‌تواند فضایی برای نشستن همه عابران پیاده و هرکسی که نیاز به استراحت و توقف دارد باشد.

 

مبلمان شهری مناسب برای آسایش مادران

پیاده راه‌ها، تقاطع‌ها و فضاهای پارکینگ باید برای عبور کالسکه مناسب باشند. پیاده‌روها باید به اندازه‌ای عریض باشد که خانواده‌ها بتوانند همراه با هم از آن عبور کنند، چراغ‌های تقاطع عابر باید به گونه‌ای تنظیم شود که مادران با کالسکه یا کودکانی که سوار بر اسباب بازی‌های خود هستند از آن عبور کنند و در نهایت پارکینگ‌ها باید آنقدر فضا داشته باشند تا خانواده‌ها بتوانند کالسکه یا صندلی خودرو فرندانشان را جابجا کنند.

 

زنان شهرساز، شهرهایی برای زنان خواهند ساخت

در حال حاضر بیشتر معماران و برنامه‌ریزان شهری و سیاست گذاران را هنوز مردان تشکیل می‌دهند و در نتیجه ما همیشه فضاهای شهری خواهیم داشت که توسط مردان و برای مردان ساخته شده اند، تا زمانی که خود زنان این عدم تعادل را تغییر دهند. زمانی که زنان بیشتری دست اندر کار باشند، طبیعتا نگاه و نیازها و استعدادهای زنان شروع به ظهور و نمایش در فضاهای شهری خواهد کرد.

 

چگونه احساس امنیت بدهیم

منبع: سایت جارجو

دیجی رو – دنیای تکنولوژی | آخرین اخبار تکنولوژی

افراد بهبود یافته از کووید-19 تا چه مدت در برابر آن ایمن هستند؟

آیفون 13 به سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر مجهز خواهد بود؟!

رسماً تکذیب شد: ال جی از بازار گوشی‌های هوشمند خارج نمی‌شود!

عقب نشینی واتساپ؛ اجرای سیاست حریم خصوصی جدید به تعویق افتاد

چگونه احساس امنیت بدهیم

آموزش فعال کردن ثانیه شمار در ساعت ویندوز 10

معرفی چند ابزار رایگان برای تست سرعت و ظرفیت کارت های حافظه

آموزش حذف اکانت واتساپ در اندروید و آی او اس

چگونه تبلیغات منوی استارت و لاک اسکرین ویندوز 10 را حذف کنیم؟

بررسی کوتاه گلکسی ای 42 فایو جی؛ تجربه فایو جی با حداقل هزینه

بررسی کوتاه پوکو ام 3؛ محصولی میان‌رده با کیفیت بالا و قیمت پایین

بررسی کوتاه گلکسی ام 51؛ میان‌رده‌ای قدرتمند با باتری بسیار بزرگ

بررسی کوتاه شیائومی می 10 تی لایت؛ میان‌رده‌ای با ارزش خرید بالا

چهار هسته‌ای یا هشت هسته‌ای؟ کدام یک برای شما بهتر است؟


معرفی بهترین گوشی های گیمینگ بازار


معرفی قویترین لپ تاپ های بازار در سال 2020


بهترین ماوس های مخصوص بازی در سال 2020

با عجیب‌ترین سنت‌های سال نو در کشورهای مختلف آشنا شوید

دنیای فناوری در سال 2021 چه دستاوردهایی خواهد داشت؟

آیا شهر گمشده آتلانتیس واقعاً وجود داشته است؟


آیا خرس‌ها واقعاً عاشق عسل هستند؟

افرادی که در روابط شان دچار ناامنی هستند اغلب کارهای غیرمنطقی انجام می دهند.مثلاً رگباری یک میلیون پیام به شریکشان میدهند یا مدام زنگ می زنند، چک شان میکنند وقتی اگر ممکن باشد حساب های شبکه های اجتماعی شان را هم بازرسی می‌کنند.شاید شما هم این مسئله را تجربه‌کرده باشید، یعنی به عنوان فرد نامطمئن و ناامن و یا به عنوان فردی که طرف مقابلش احساس ناامنی و نامطمئنی می کند، و یا حتی در روابط مختلف هر دو نوع بوده اید.با اینکه این گونه رفتارها خیلی رفتارهای سالمی نیستند اما برای دادن حس امنیت به افراد در روابط  رایج هستند.این افراد وقتی پاسخ پیام‌هایشان را از طرف مقابل می گیرند یا پیام‌هایشان را چک می کنند حس بهتری دارند.مشکل این است که این افراد این کار را بارها انجام داده و آن را برای خودشان به عادت تبدل میکنند و در نهایت می توانند موجب لطمه به رابطه شوند.بعضی ها ممکن است با چنین رفتارهایی ناراحت و آزرده شوند و بعضی‌ها ممکن است به عدم وجود اعتماد در روابطشان پی‌ببرند.

جهانی را تصور کنید که هرکس میزان خاصی سوخت در دستش دارد.در همان حال آتشی در قلبشان برافرواخته می شود و آن آتش برای برافروخته بودن به سوخت انسانی دائم احتیاج دارد.

هرفردی می تواند سوختی که برای روشن نگه داشتن آتش قلبش به آن احتیاج دارد را پیدا کند.گاهی اوقات مبادله‌ی سوخت ملایم است.افراد برای روشن نگه داشتن آتش‌هایشان از دوستان و خانواده‌شان استفاده می کنند، اما خیلی اوقات هم هست که دیگران از دادن سوخت به آنها سرباز می‌زنند.

این افراد می توانند والدینی باشند که در هنگام کودکی توجه لازم را به بچه‌هایشان نداشته‌اند. توسعه‌ی کودکی به شدت بر توانایی کودک مبنی بر شکل دهی یک رابطه‌ی قوی با سرپرستش بستگی دارد. اگر کودکی بدون دریافت توجه کافی بزرگ شود، به راحتی احساس ناامنی کرده و در اعتماد کردن به دیگران مشکل پیدا می کنند و حتی اگر در کودکی رها شده باشند به حال خودشان ممکن است در مورد خودشان هم تردید کنند و حس کنند که هیچ ارزشی نداشته و هیچ کس آنها را نمی خواهد.

یا غیر از والدین، می توانند افرادی باشند که حس رد شدن و پذیرفته نشدن را در روابط قبلی به آنها منتقل کرده‌اند.اینکه توسط یک دوست یا شریک عشقی رد شوی یا مورد خیانت قرار بگیری باعث  می‌شود افراد حس خواستنی نبودن پیدا کنند. آنها صدمه دیده و حتی در ارزش داشتن خودشان هم دچار تردید می شوند.آنها دیگر برایشان سخت می شود که با کسی درد و دل و یا به او اعتماد کنند. و وقتی هم که اعتماد برایشان دشوار باشد، به ناامنی غیرقابل اجتنابی در روابط می رسند. با گذشت زمان، آتش‌شان کوچک تر می شود چرا که سوخت کافی دریافت نمی‌کنند.

وقتی هم که بالاخره فرد مناسبی برای سوخت‌دهی پیدا می شود، درخواست زیاد و بیش از حد از او دارند.

برای اطمینان از دریافت مداوم سوخت، آنها هر کاری از دست شان بربیاید انجام می دهند؛ مثل همین چک کردن‌ها یا تلفن کردن‌های وقت و بی وقت به شریک‌شان.آنها نمی توانند به خاطر اتفاقاتی که در گذشته افتاده به شریک شان اعتماد کنند و وقتی هم که پیش از حد سوخت می خواهند، طرف مقابل را تخلیه می کنند و بنابراین تمام کارهایی که یک نفر برای پیدا کردن حس امنیت بیشتر انجام میدهد ممکن است به دیگری ضربه بزند.مثلا آنها ممکن است به خاطر یک لحظه‌ی کوچک که حس ناامنی بهشان دست داده کلی دعوا راه بیندازند و هر دو خسته و درمانده شوند؛یک نفر کلی سوخت می خواهد و دیگری همیشه در تلاش است که خواسته های بزرگ دیگری را برآورده کند.

هماهنطور که می بینید ناامنی از روابط و شریک‌های فعلی نشأت نمی‌گیرد و درواقع از ترس درونی رها شدن، دوست داشته نشدن و ارزش نداشتن نشأت میگیرد.

آتش درون یک فرد ناامنی است و سوخت راه حس کردن امنیت است.اینکه منتظر باشید کس دیگری به شما سوخت برساند غرق شدن در ناامنی هاست.وقتی دیگران نخواهند این کار را بکنند یا سوخت شان به شما نسازد، آتش‌تان کوچک تر می شود.وقتی احساس امنیت‌تان وابسته به کس دیگری باشد ،تمام قدرت‌تان را از دست می دهید. و به همین دلیل است که وقتی رد می شوید، نادیده گرفته می‌شوید یا بهتان خیانت می‌شود احساس ناامنی می کنید.تأمین سوخت مورد نیاز خودتان توسط خودتان، راه حس کردن امنیتی پایدار است.

1-آتش تان را خودتان سوخت رسانی کنید

شاید وقتی کوچک بودید سرخورده و رد شده اید یا در روابط قبلی‌تان حس بی اهمیتی و نامحترمی بهتان دست داده اما باید بدانید که این چیزها نشان دهنده‌ی ارزش شما نیستند.

وقتی احساس ناامنی می کنید، اغلب روی چیزهایی که در آنها کمبود دارید تمرکز می کنید. به عنوان مثال وقتی از درون احساس خوبی نسب به خودتان ندارید طبیعی است که در بیرون به دنبال تأیید دیگران بگردید ولی به جای این کار سعی کنید کاری انجام دهید که حس خوب و حس امنیت به شما بدهد و بدین ترتیب دیگر در خارج از خودتان به دنبال تأیید شدن نخواهید بود.مدل موهایتان را عوض کنید، به کلاسی که دوست دارید بروید و یا کاری که در آن خوب هستید را انجام دهید.

2-سوخت تان را از طرف مقابلتان مستقل نگه دارید

حتی اگر در رابطه ای هستید ضروری است که خودتان را مستقل نگه دارید.هر رابطه ی سالمی از 2 فرد سالم تشکیل شده.وقتی در رابطه تان برای برطرف کردن نیازهایتان متکی به خودتان هستید احساس امنیت بیشتری در زندگی تان می کنید.اگر قبل از ورود به رابطه سرگرمی خاصی داشته‌اید آن را ادامه دهید و آنچه برای حس اعتماد بنفس و ارزش احتیاج دارید انجام داده تا دیگر منتظر تأیید دیگران نباشید.

 

نهال سهیلی‌فر چندین سال زبان انگلیسی خونده و در حال حاضر در رشته‌ی مترجمی فرانسه مشغول به تحصیل است. او عاشق جان بخشی به کلمات با استفاده از ترجمه‌ست و از سال ۹۶ به تیم دیجی‌رو پیوسته.

خلاقیت کده؛ 5 روش ساخت پایه گوشی و تبلت با استفاده از گیره کاغذ

خلاقیت کده: چگونه گوشی خود را به هدست واقعیت مجازی تبدیل کنیم؟

چطور مثل یک فرد باهوش صندلی‌‌مان را انتخاب کنیم؟

چگونه احساس امنیت بدهیم

چطور دست بدهیم که در خاطر دیگران بمانیم؟

آخرین‌ اخبار

افراد بهبود یافته از کووید-19 تا چه مدت در برابر آن ایمن هستند؟

آیفون 13 به سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر مجهز خواهد بود؟!

رسماً تکذیب شد: ال جی از بازار گوشی‌های هوشمند خارج نمی‌شود!

عقب نشینی واتساپ؛ اجرای سیاست حریم خصوصی جدید به تعویق افتاد

شیائومی لیست اولین گوشی‌های دریافت کننده MIUI 12.5 را اعلام کرد

گلکسی اس 21 اولترا معرفی شد؛ دوربین پیشرفته و قلم اس پن

دیجی فکت

دیجی فکت: ۲۹ دانستنی شگفت انگیز درباره‌ی ستاره دریایی


حقایقی جالب درباره زندگی

دیجی فکت: 7 دانستنی درباره‌ی غلغلک که احتمالا نمی‌دانید


دیجی فکت: 25 دانستنی درباره‌ی ماهی‌ها

دیجی 10

دیجی10: با خطرناکترین آتشفشان‌ های دنیا آشنا شوید

برترین دانشگاه های جهان کدامند؟

با سریعترین حیوانات روی زمین آشنا شوید

دیجی10: با ۱۰ ماده‌ی غذایی که به تیز ماندن حافظه کمک می‌کنند…

دیگران چه می‌خوانند؟

قابلیت های لو رفته از گوگل پیکسل 2: رابط کاربری جدید و حالت پرتره دوربین

یک انسان به طور متوسط چقدر از عمر خود را صرف گوشی می‌کند؟!

دور نهایی لیگ اورواچ 11,000 نفر را به سالن برگزاری مسابقات کشاند!

عرضه گلکسی نوت 7 به دلیل حجم بالای تقاضا به تعویق افتاد!

اپل 200 میلیون دلار در تکنولوژی‌ گوریلا گلس شرکت کورنینگ سرمایه‌گذاری کرد!


ایسوس از تبلت ZenPad 3S 10 رونمایی کرد [IFA 2016]

نمایشگاه بین المللی ایران هلث، تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی


گلکسی نوت 20 و نوت 20 اولترا معرفی شدند

بازی Rise of Tomb Rider  با ویژگی‌های جدید به‌زودی برای پلی ‌استیشن 4 منتشر می‌شود

منتخب سردبیر

10 حقیقت جالب درباره بی ام دبلیو (BMW) [تماشا کنید]

دنیای فناوری در سال 2021 چه دستاوردهایی خواهد داشت؟

48 نکته‌ خواندنی درباره نابغه موسیقی، بتهوون

بیشتر بدانید

دیجی فکت: ۱۴ دانستنی درباره ی نیوتن، کاشف سیب یا جاذبه؟

آیا می‌دانید تنها 6 درصد از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن موبایل زن…

دیجی فکت: با 13 دانستنی درباره‌ی زامبی‌ها آشنا شوید

بخش‌ها و برندهای اختصاصی دیجی‌رو شامل دیجی فکت، دیجی‌10، خلاقیت‌ کده و دیجی‌ لایف می‌شود.

دیجی رو بر روی سرورهای Mizbanfa میزبانی می‌شود.

در خبرنامه عضو شوید

چگونه احساس امنیت بدهیم
چگونه احساس امنیت بدهیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *