چطور به اینترنت جهانی وصل شویم

 
helpkade
چطور به اینترنت جهانی وصل شویم
چطور به اینترنت جهانی وصل شویم

منبع تصویر، Getty Images

اگر فکر می‌کنید ممکن است بار دیگر اینترنت در ایران قطع شود، چه راه‌هایی برای مجهز شدن به ابزارهایی برای ادامه دسترسی به اینترنت وجود دارد؟

این سوال به دلیل تسلط حکومت ایران بر زیرساخت‌های ارتباطی، پاسخ‌های محدودی دارد اما در این گزارش تلاش شده تا حد ممکن پاسخ‌هایی به آن داده شود. بعضی از این روش‌ها، احتمالا پرهزینه خواهد بود ‌و بعضی دیگر نیاز به دانش فنی بالاتر از حد کاربران عادی اینترنت دارد.

بیشتر بخوانید:

در سال‌هایی که اینترنت تازه وارد ایران شده بود، تنها راه اتصال به اینترنت، مودم هایی بود که به خط تلفن وصل می‌شدند و با سروصدای زیاد شماره می‌گرفتند و به اینترنت وصل می‌شدند. با آمدن اینترنت پرسرعت این مودم‌ها از رده خارج شدند اما در صورت قطع اینترنت در ایران، اتصال با مودم به یک کشور خارجی برای دریافت اینترنت ممکن است.چطور به اینترنت جهانی وصل شویم

منبع تصویر، Sandberg.it

یک مودم که روی مادر برد کامپیوتر نصب می‌شود و به اتصال به خط تلفن به اینترنت وصل می‌شود

بعضی از کشورهای همسایه ایران هنوز خدمات دایال آپ ارائه می‌کنند (با کمی جستجو می‌توانید شرکت‌ها را پیدا کنید). هزینه اتصال به اینترنت چندان بالا نیست اما سرعت محدود است. البته باید هزینه تلفن به یک کشور خارجی را هم در نظر گرفت.

این روش تنها در بعضی از استان‌های مرزی امکان‌پذیر است و عملا باید به شبکه مخابرات کشور همسایه متصل شد. شبکه موبایل کشورهای همسایه، ‌در بعضی از استان‌های ایران قابل دریافت است. البته هزینه استفاده از این شبکه‌ها بر حسب ارز کشور همسایه می‌تواند گران باشد. این امکان برای کسانی که در استان‌های مرکزی زندگی می‌کنند وجود ندارد.

شرکت‌هایی وجود دارند که روزانه اطلاعات محدود و گزیده‌ای را با ماهواره ارسال می‌کنند. برای ایران سرویس توشه به همین منظور ایجاد شده است. باید قبل از قطع اینترنت نرم افزار توشه را روی کامپیوتر (ویندوز) یا موبایل (اندروید) نصب کرده باشید. در سایت توشه راهنمای جامعی برای دریافت اطلاعات و مشاهده آن‌ها وجود دارد. این روش البته محدودیت‌هایی دارد.

منبع تصویر، toosheh.org

سرویس توشه امکان دریافت بسته‌های اطلاعاتی را از طریق ماهواره ایجاد می‌کند

امیر رشیدی کارشناس دسترسی به اینترنت می‌گوید: “اولین مشکل این شبکه‌ها یک طرفه بودن آن است. باید توجه داشت که شبکه اینترنت دو طرفه است یعنی محتوا را می‌توانید هم ارسال و هم دریافت کنید، این در حالی است که در Data Cast کاربر فقط دریافت کننده اطلاعات است و توان ارسال هیچ نوع داده‌ای را ندارد.”

در مورد اینترنت ماهواره‌ای شما امکان انتخاب ندارید بلکه گردانندگان این خدمات هستند که اطلاعات مشخصی را برای شما در نظر می‌گیرند و ارسال می‌کنند. در واقع این روش برای دسترسی به اطلاعات در مواقع قطع اینترنت و بی‌خبری از دنیا است و البته نیاز به دیش و رسیور ماهواره هم هست.

امیر رشیدی درباره موسساتی که این خدمات را ارائه می‌کنند می‌گوید: “کاربر بدون آنکه توان انتخاب داشته باشد، محتوایی را که شرکت خدمات دهنده برای او انتخاب کرده است دریافت می‌کند و در صورت متعهد نبودن این شرکت‌ها به داده‌های آزاد، کاربر مثلا به انواع مختلف منابع مختلف یک خبر دسترسی نخواهد داشت و عملا روایت شرکت خدمات دهنده را خواهد دید.”

این روشی بود که در زمان قطع اینترنت به کمک آمد. به بیان ساده، با استفاده از دو سرور، یکی در داخل ایران و دیگری در خارج از ایران می‌توان به اینترنت وصل شد. همانطور که از اسم این روش پیدا است باید از کامپیوتر خودتان به سرور درون ایران یک تونل باز کنند و سپس از سرور درون ایران یک تونل دیگر به بیرون از ایران. به این روش ترافیک کامپیوتر شما به جای آنکه از طریق شرکت خدمات دهنده منتقل شود از تونلی که ساختید عبور داده می‌شود.

نزدیک‌ترین تعبیر برای این روش همان کاری است که در فیلم‌ها برای فرار برخی زندانیان استفاده می‌شود یعنی با ساختن تونل به جای آنکه از روی زمین عبور کنند، از تونل حفر شده زندانیان را فراری می‌دهند.

البته استفاده از این روش، نیاز به اطلاعات فنی دارد و برای کاربران معمولی مناسب نیست و در صورتی که بدرستی از این روش استفاده نشود، ممکن است امنیت کاربر در خطر جدی قرار بگیرد.

استفاده از ماهواره برای دسترسی به اینترنت تقریبا اولین گزینه‌ای است که به ذهن همه می‌رسد و تصور عمومی این است که استفاده از اینترنت ماهواره‌ای بسادگی استفاده از تلویزیون‌های ماهواره‌ای است در حالی که چنین نیست.

این روش با دریافت اطلاعات یک طرفه از ماهواره که بالاتر به آن اشاره شد فرق دارد. در این روش اینترنت از طریق ماهواره دریافت می‌شود، و کاربر هم درخواست‌ خود را از طریق دستگاه‌ مخصوصی به ماهواره ارسال می‌کند یا در مواردی درخواست‌ها از طریق خط تلفن ارسال می‌شود.

البته برای ارسال سیگنال از نقطه الف به نقطه ب، نیاز به تجهیزاتی است که تهیه آنها آسان و ارزان نیست. اشتراک چنین اینترنتی نیز از انواع اتصال به اینترنت فعلی بسیار گران قیمت‌تر خواهد بود.

نکته دیگر در مورد استفاده از این تجهیزات شناسایی محل آنها است. اگر کاربر نخواهد از زیرساخت مخابراتی کشوری که در آن زندگی می‌کند استفاده کند، شناسایی محل ارسال این سیگنال‌ها کار بسیار آسانی است و بنابراین امکان قطع آن نیز وجود دارد.

منبع تصویر، Getty Images

این روش برای زمانی کاربرد دارد که دسترسی به اینترنت وجود ندارد و می‌خواهیم بدون داشتن اینترنت شبکه ایجاد کنیم و پیام‌هایی را از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر منتقل کنیم.

این نوع شبکه برعکس نوع مرسوم فعلی به جای آنکه برای ارسال و دریافت پیام‌ها بر یک سرویس دهنده مشخص متمرکز باشد، با تکیه به افرادی که از این شبکه استفاده می‌کنند پیغام خود را به گیرنده می‌رساند. بسیاری از ابزارهای که در این شبکه‌ها برای ارسال و دریافت پیام یا فایل استفاده می‌شوند از بلوتوث یا شبکه‌های محلی به عنوان زیرساخت ارتباطی استفاده می‌کنند.

برای استفاده از این ابزارها خود کاربران باید گروهی تشکیل دهند تا پیغام بتواند بین آنها گردش کند. مشکل عمده آن است که اکثر این برنامه‌ها از بلوتوث برای ارسال و دریافت پیغام‌ها استفاده می‌کنند و به دلیل برد کم بلوتوث، عملا افراد باید به هم خیلی نزدیک باشند تا پیغام ارسال شود. مشکل دوم این است که اگر گیرنده پیغام در شبکه شما حضور نداشته باشد، دریافت تقریبا غیر ممکن یا بسیار سخت و طولانی خواهد شد.

© 2021 بی بی سی. بی بی سی مسئول محتوای سایت های دیگر نیست. سیاست ما درباره لینک دادن به سایت های دیگر.

ما برای بهبود خدمات خود از کوکی‌ها استفاده می‌کنیم. جزئیات بیشتر را در صفحه “حفظ حریم خصوصی کاربران” در وبسایت دویچه وله بخوانید.

اتصال به اینترنت در ایران قطع است. راه گریز از این وضعیت چه می‌تواند باشد و چه امکاناتی برای اتصال مجدد به اینترنت وجود دارد. مهدی یحیی نژاد، کارشناس فن‌آوری‌های اینترنتی، درباره این موضوع به پرسش‌های دویچه وله پاسخ داد.

پنج روز از شروع اعتراضات به گرانی بنزین در ایران می‌گذرد. اینترنت در دومین روز اعتراضات از ساعت شش بعد از ظهر روز شنبه ۲۵ آبان با تصمیم شورای امنیت کشور (شاک) قطع شد.چطور به اینترنت جهانی وصل شویم

به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

براساس گزارش “نت بلاکس”، نهاد ناظر بر ترافیک اینترنت در جهان، اینترنت در ایران در پنجمین روز اعتراضات با ظرفیت زیر چهار درصد قابل استفاده بود.

تردیدی نیست که حاکمیت برای مهار اعتراضات و جلوگیری از ارتباط معترضان در داخل با یکدیگر و نیز با خارج اینترنت را قطع کرده است. غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه گفته است اینترنت زودتر باید قطع می‌شد.

از طرف دیگر کارشناسان فن‌آوری‌های اینترنتی به فکر راه‌های گریز از این وضعیت هستند. اما چه راه‌هایی وجود دارد؟

استفاده از سیم‌کارت‌های کشورهای مجاور

مهدی یحیی‌نژاد، کارشناس فن‌آوری‌های اینترنتی و توسعه‌دهنده تکنولوژی “توشه”، در مصاحبه با دویچه وله درباره راه‌‌های مختلف گریز از وضعیت قطع شدن اینترنت به دویچه وله توضیح داد.

یحیی‌نژاد گفت: «بهترین راه‌ها برای نوار مرزی این است که از سیم‌کارت کشورهای مجاور استفاده کنند که این وضعیت را دور بزنند. کسانی‌ که در نقاط دیگر هستند و از نظر تکنیکی خیلی واردند راه‌هایی پیدا کرده‌اند که ترجیح می‌دهم در مورد آنها حرفی نزنم که جلوی آن راه‌ها بسته نشود. ولی راهی که کل مردم بتوانند از آن استفاده بکنند متاسفانه فعلا وجود ندارد.»

مهدی یحیی نژاد، کارشناس فن‌آوری‌های اینترنتی و توسعه‌دهنده تکنولوژی “توشه”

انتقال داده‌ها از طریق  کانال”توشه”

یحیی‌نژاد، توسعه‌دهنده تکنولوژی “توشه” در ادامه گفت: «این تکنولوژی به طور یک‌ طرفه اجازه می‌دهد که اطلاعات دیجیتال و محتوی را از طریق ماهواره دریافت بکنند البته این پلان‌ها برای کسانی‌ که ماهواره تلویزیونی دارند مقدور هست.»

پروژه تحقیق و توسعه توشه حدود هفت سال پیش کارش را شروع کرد و در حدود سه سال پیش هم درباره ایران کارش را آغاز کرده است. این پروژه اجازه می‌دهد که داده‌ها از طریق رسیورهای برنامه کانال توشه انتقال یابد و بتوان آن را در موبایل یا لپ تاپ به کار برد.

به گفتهٔ مهدی یحیی‌نژاد، پروژه توشه یک بستر توزیع اطلاعات دیجیتال است که تا هشت گیگابایت می‌تواند محتوی را دریافت کند. این روش به خاطر دور زدن اینترنت و زمانی‌ که اینترنت قطع است شاید عملا تنها راه دریافت فایل‌های اینترنتی باشد.

استفاده از مودم

یحیی‌نژاد استفاده از مودم را هم یکی از راه‌های اتصال مجدد به اینترنت می‌داند. ولی او توضیح داد که کسانی که هنوز در خانه‌هایشان مودم دارند می‌توانند از آن استفاده بکنند. این کارشناس اما گفت که کامپیوترها و لپ تاپ‌های جدید دیگر مودم ندارند و اگر کسانی هستند که هنوز مودم در اختیار دارند و می‌توانند شماره‌هایی را پیدا بکنند می‌توانند از این مودم‌ها استفاده بکنند.

او در ادامه توضیح داد سرعت انتقال داده‌ها از طریق مودم محدود است و تماس خارجی هزینه زیادی دارد و چون از خطوط تلفنی استفاده می‌کند هزینه‌اش نیز بالاست و نهایتا استفاده از مودم راه حلی نیست که توده‌های مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

قطع اینترنت تا چه زمانی ادامه دارد؟

به نظر این کارشناس قطعی اینترنت در ایران فعلا ادامه پیدا خواهد کرد. او تاکید کرد: «تا زمانیکه حکومت احساس می‌کند که در خطر است و نیاز به سرکوب مردم دارد به قطعی اینترنت ادامه خواهد داد. چون اینها متوجه شدند که اینترنت به مردم کمک می‌کند که همدیگر را پیدا بکنند و بتوانند بهتر برای حضور در خیابان‌ها برنامه‌ریزی بکنند. و همین طور اینترنت کمک می‌کند که ویدیوها و عکسها از ایران به خارج از ایران فرستاده شود تا خبرهای ایران پوشش خبری بهتری بگیرد تا تظاهرات حمایت بین‌المللی بیشتری پیدا بکند.»

به باور یحیی‌نژاد با قطع اینترنت حکومت عملا تا یک حدی موفق شده است که آن حمایت‌های بین‌المللی صورت نگیرد و حمایت تا کنون کم و بیش محدود به آمریکا بوده است.

پیامدهای اقتصادی قطع اینترنت

مهدی یحیی‌نژاد، کارشناس فن‌آوری‌های اینترنتی در پایان صحبت‌های خود به پیامدهای اقتصادی ناشی از قطع اینترنت هم اشاره کرد. به نظر او قطع اینترنت لطمه جدی به اقتصاد کشور وارد می‌کند و برای شرکت‌های خصوصی و دولتی در مبادله اطلاعات و پول زیان‌آور است.

دویچه وله فارسی را در اینستاگرام دنبال کنید

به باور این کارشناس در زمانی که حکومت از نظر اقتصادی در وضعیت بدی قرار گرفته قطع ارتباط اینترنتی با دنیای خارج باعث می‌شود که شرکت‌هایی که در عرصه واردات و صادرات فعالیت می‌کنند نتوانند کالا وارد یا صادر بکنند.

ارسال صفحه Facebook Twitter Telegram EMail Balatarin Whatsapp Web Facebook Messenger Web

لینک کوتاه شده https://p.dw.com/p/3TJ4t

سخنگوی قوه قضاییه گفته است اینترنت زودتر باید قطع می‌شد. همزمان وزیر ارتباطات و سخنگوی دولت نیز از زمان رفع قطع اینترنت ابراز بی‌اطلاعی کرده‌اند. (19.11.2019)
 

سازمان عفو بین‌الملل می‌گوید، از شمار بالای کشته‌ها، زخمی‌ها و بازداشتی‌ها در اعتراضات ایران “وحشت‌زده” شده و نگران قطعی اینترنت در این کشور برای “سرکوب خونین” در خلاء خبری است. (19.11.2019)
 

یک نماینده مجلس با توجه به ادامه قطع ارتباط ایرانیان با شبکه جهانی اینترنت می‌گوید اینترنت ملی پاسخگوی نیاز مردم نیست. دبیرکل کانون صرافان ایران نیز گفته که در نبود اینترنت تمام فعالیت‌های صرافان متوقف شده است.

قطع اینترنت در ایران کم و بیش ادامه دارد. مسئولین اتاق بازرگانی ایران می‌گویند، تجارت خارجی از کار افتاده، دانشگاه و دانشجویان و برخی بیماران با مشکل روبرو شده‌اند و روند بررسی درخواست ویزا برای آلمان مختل شده است.

جواد ظریف در نیویورک اجازه نداشت به بالین دوست بیمارش برود، توییت کرد “به یُمن تکنولوژی او را دیدم”. با قطع اینترنت در ایران، کاربران خارج از مرزها از “بی‌خبری” می‌نویسند و روزنامه‌نگاران داخلی از افق دیدی که کم شده است.

بیت منتظری با صدور بیانیه‌ای به توقیف مستندات فیلمی که در مورد آیت‌الله منتظری در حال ساخت بوده اعتراض کرد.
 

اخیرا ساخت کاخی پرشکوه برای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در حاشیه دریای سیاه افشا شد. او تنها سیاستمداری نیست که چنین کاخ مجللی برای خود ساخته است. چند نمونه دیگر در این گزارش تصویری:
 

رانندگی خودروهای صحرایی در بیابان‌های قطر همیشه دنیایی صرفا مردانه بوده است. حال یک زن به عنوان نخستین مارشال آفرود این قاعده را نقض کرده است.
 

© 2021 Deutsche Welle |
حریم خصوصی کاربران |
شناسنامه |
تماس
| نسخه موبایل

. نحوه وصل شدن به اینترنت جهانی:یوتیوب اینستاگرام و… با اندروید!!!!!! دانلود ویدیو با کیفیت 144P از آپارات دانلود ویدیو…

. راه اتصال به اینترنت جهانی با vps/برای استریمر ها/نحوه اتصال به یوتیوب.اینستاگرا دانلود ویدیو با کیفیت 144 دانلود ویدیو…

. نحوه وصل شدن به اینترنت جهانی:یوتیوب اینستاگرام و… با اندروید!!!!!! دانلود ویدیو با کیفیت 144 دانلود ویدیو با کیفیت…

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

روزنامه فناوران از امکان اتصال ایرانی‌ها به اینترنت ماهواره‌ای و آزاد خبر داد.

جزئیات بیشتر در این رابطه را در لینک زیر بخوانید:

اینترنت ماهواره‌ای در ایران؛ بلوف یا رویای واقعی؟چطور به اینترنت جهانی وصل شویم

این روزنامه نوشت:

* شرکت آمریکایی اسپیس ایکس که قصد ارائه خدمات اینترنت ماهواره ای به سراسر جهان را دارد، به زودی ارائه اینترنت را به صورت آزمایشی آغاز خواهد کرد و در همین راستا ارسال درخواست از ایران برای استفاده از خدمات اینترنت ماهواره ای را در وبسایت پروژه اینترنت ماهواره ای خود ممکن کرده است.

* پیش تر نحوه ارسال درخواست در این وبسایت بر اساس لیست کشورها بود که نام ایران در لیست قرار نداشت، اما در حال حاضر از طریق گوگل مپ امکان انتخاب ایران نیز وجود دارد.

* اسپیس ایکس تاکنون طی چندین مأموریت پرتاب، صدها ماهواره اینترنتی را تحت پروژه ای موسوم به استارلینک (Starlink) در مدار قرار داده است. اکنون با مراجعه به وبسایت استارلینک می توان با وارد کردن آدرس محل زندگی از آخرین به روزرسانی های مرتبط با پروژه ماهواره های اینترنتی اسپیس ایکس و دسترسی به خدمات اینترنت ماهواره ای این شرکت در نواحی مختلف جهان از جمله ایران مطلع شد.

* پس از ارسال درخواست، کاربر ایمیلی از طرف اسپیس ایکس دریافت می کند که در آن به تلاش این شرکت برای ایجاد دسترسی به خدمات اینترنت پرسرعت در سراسر جهان اشاره شده است؛ تلاشی که به خصوص برای بهره مندی مردم در مناطقی صورت می گیرد که دسترسی آن ها به اینترنت با مشکل مواجه است و یا استفاده از آن گران تمام می شود.

* در این پیام خطاب به کاربر آمده که در صورت قرار گرفتن ناحیه سکونت وی در مناطق تحت پوشش نسخه آزمایشی این خدمات، اطلاع رسانی در این مورد انجام خواهد شد. همچنین کاربر در مورد پیشرفت های پروژه استارلینک در آینده اخباری را دریافت می کند. گفتنی است اسپیس ایکس قصد دارد اواخر تابستان جاری ارائه اینترنت را به صورت آزمایشی به برخی از کاربران منتخب آغاز کند.

وارد لینک زیر بشوید

IRANVPS.ML

وارد لینک زیر بشوید

IRANVPS.ML

شما می توانید از کد زیر برای نمایش مستقیم ویدئو در وبلاگ و یا وب سایت خود استفاده نمایید:

ثبت‌نام شما به منزله پذیرش تمامی قوانین و خط مشی شبکه‌ما می‌باشد. چطور به اینترنت جهانی وصل شویم

شما می توانید از کد زیر برای نمایش مستقیم ویدئو در وبلاگ و یا وب سایت خود استفاده نمایید:

تهران – میرداماد، جنب برج اسکان، پلاک ۳۶۹، طبقه سوم

تلفن های تماس : ۸۸۸۸۰۵۲۴ – ۸۸۸۷۰۲۶۱

جهت ارتباط با ما از فرم زیر بدین منظور استفاده نمائید.

چطور به اینترنت جهانی وصل شویم
چطور به اینترنت جهانی وصل شویم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *