چطور به خودم احترام بگذارم

 
helpkade
چطور به خودم احترام بگذارم
چطور به خودم احترام بگذارم

12راهکار برای احترام گذاشتن به خود و اموزش آن به دیگران
اجازه دهید با شفاف سازی چند نکته شروع کنیم:
احترام به خود به منظور این نیست که از شما فردی خودشیفته یا خود محور بسازد، در حقیقت کاملا برعکس است. احترام به خود به معنی داشتن باور درونی و احساس عمیق از داشتن عزت نفس و عشق به خود است که نشان میدهد شما لایق و شایسته ی دریافت عشق و عشق ورزی هستید.
مشکل بیشتر ما از جمله خودم این است که برای دریافت احترام به خود، راه را اشتباه میرویم. مثلا ما سعی میکنیم که ارزشمندی خود را از روی تعداد لایک های عکس مان در فضای مجازی دریافت کنیم اما واقعیت این است که عوامل بیرونی نقشی در ایجاد این احساس درونی که نیازمندش هستیم، ندارند.

🔶در اینجا به 12راهکار در این زمینه اشاره میشود:1-آن خصلت و ویژگی در خودتان که باعث میشود به خودتان احترام بگذارید را بیابید.
مثلا یکی از خصوصیاتی که باعث میشود من به خودم احترام بگذارم (عزت کلام) است یعنی به حرفهایی که به خودم و دیگران میزنم متعهد هستم. اگر بگویم میخواهم کاری را انجام دهم یا جایی بروم، حتما انجامش میدهم و انجام دادن حرفهایی که میزنم به من احساس رضایت زیادی میدهد. همچنین ورزش کردن برای من به اندازه انجام امور کاریم مهم است و احساس خیلی خوبی از توجه به خودم دارم . 2- در مورد اینکه شما حقیقتا چه کسی هستید یا چه کسی نیستید، روراست باشید.
نه تنها با خود بلکه با اطرافیانتان هم درباره ی خود شفاف باشید. این صداقت نه تنها بی اهمیت نیست بلکه بسیار پر ارزش و لذت بخش است.  اگر شما نسبت به علایق و استعداد های خودتان بی اهمیت باشید هم به خودتان و هم به کسانی که نیازمند همکاری با شما و استفاده از مهارت هایتان هستند، بی احترامی کرده اید و اگر به کاری مشغول باشید که به آن علاقه ندارید، علاوه بر احساس خستگی همیشگی، احترام به خودتان را هم فراموش میکنید و به خودتان افتخار نخواهید کرد. 3-با انجام کار های موردعلاقه تان و توجه به شور و شوق تان، به خودتان احترام بگذارید.
درست که پرداختن به اموری تا به حال تجربه ای در آن نداشتید ترسناک است. اغلب ما در تصوراتمان نمیتوانیم رسیدن به نتیجه ی ایده آلمان را ببینیم و این در طولانی مدت باعث عقب نشینی ما میشود. نکته اینجاست که اغلب افراد موفقی که میشناسم کسانی بودند که از تجربه ی انجام کار های جدید نترسیدند. مارک زاکربرگ از هاروارد خارج شد و به سمت ندای درونی اش حرکت کرد. استیو جابز و استیو وزنیاک احداث برند اپل را از گاراژ کوچک خودشان شروع کردند.  آلیشیا کیز از استعداد و شهرت خود برای ایجاد یک سرمایه گذاری کاملاً جدید استفاده کرد. افراد بسیاری از این دست را می توان نام برد .4-دست از نرمال نشان دادن خودتان بردارید.
تنها راه برای داشتن اقتدار و ایستادگی این است که (بدون چهارجوب) خود واقعی تان باشید. البته گفتن آن از عمل کردن به آن راحتتر است اما بدانید که دیگران از شما میخواهند تغییراتی داشته باشید تا تحت سلطه ی آن ها باشید. پس اگر خودتان نتوانید به خود بودن تان احترام بگذارید، از چه کسی میتوانید انتظار احترام گذاشتن به خودتان را داشته باشید؟5-اجازه ندهید که دیگران حد و مرز های شما را مشخص کنند.
اغلب اطرافیان ما ممکن است واقعا ما را دوست داشته باشند و نیت خوبی برای ما داشته باشند اما پیشنهادات شان اغلب در حاله ای از احساسات درونی شان غرق شده و نمیتواند برای ما مفید باشد. بنابراین اگر کسی به شما گفت ( شما نباید این کار را بکنید) یا ( شما نمیتوانید این کار را بکنید) ، در صورتی که خودتان به درست بودن آن باور دارید، از انجامش صرف نظر نکنید.6- نه گفتن را یاد بگیرید.
این را بدانید که مخالفت با کاری که میدانید برای شما مناسب نیست از شما آدم بدی در برابر دیگران نمیسازد بلکه شما را فردی قوی و قابل احترام نشان میدهد. وقتی شما بتوانید به انجام کار هایی که دوست ندارید نه بگویید در این صورت زمان و انرژی بیشتری برای انجام کار های مورد علاقه تان و بودن با افرادی که خوشحالتان میکنند، دارید. 7-با کسی قرار ملاقات داشته باشید که مطمئن باشید او هم به این قرار متمایل است. (شریک عاطفی)
حتما همگی ما میدانیم که بیشترین جایی که ما انتظار داریم تا مورد احترام قرار بگیریم در ارتباط با شریک عاطفی ماست . یک قانون مهم در ارتباطات وجود دارد که میگوید : اگر او از بودن با شما مطمئن نیست، از نبودن تان با او مطمئنش کنید!
من با افراد بیشماری صحبت کرده ام که پیشنهادات زیادی از سمت افراد مختلفی داشته اند اما در انتظار این بودند تا کسی که با او در ارتباط هستند تکلیف زندگی شان را مشخص کند! قطعا این را میدانم که جدی شدن یک رابطه نیاز به زمان دارد اما صحبت من درباره کسانیست که در ارتباط با افرادی هستند که بخاطر خودشیفتگی شان مدام بین ماندن و رفتن در شک هستند. پس به خودتان احترام بگذارید و خودتان برای خودتان تصمیم بگیرید. هر چند شاید ترسناک به نظر برسد اما بهتر از بودن با کسی که از بودن با شما مطمئن نیست و یا قادر به برطرف کردن خواسته های شما در رابطه نیست. 8- از تلاش های روزانه ات راضی باش.
احترام به خود به معنی این است ما از خود انتظارات افراطی نداشته باشیم و دست از قضاوت دائمی خود و یا سرزنش کردنمان برداریم. میتوانیم لیستی واقع بینانه از امور روزانه متناسب با توانایی هایمان داشته باشیم و به انجام آن بپردازیم. برای انجام کار هایتان از خود تشکر کنید اما خود را متعهد سازید که به انجام لیست خود وفادار باشید. اینگونه میتوانید احترام به خود را داشته باشید.9-لازم نیست با ارزش های اجداد خود زندگی کنید
ما میتوانیم یک عمر را با آداب و سنن پیشنیان خود بگذرانیم اما اگر به خواسته های حقیقی خود توجه کنیم متوجه خواهیم شد که بسیاری از آن ها برای نیاز های امروز ما مناسب نیستند. آن ها متعلق به والدین ما و یا پدرپزرگ و مادر بزرگ ما بوده اند. ما هر لحظه این انتخاب را داریم که تابع پیشینیان مان باشیم یا خودمان را زندگی کنیم و بگوییم ( این داستان شخصی من است، من مانند گذشتگانم نیستم.)
10-عذر خواهی کردن بخشی از احترام به خود است.
درست است که گفتند ( ببخشید، معذرت میخوام) کار راحت و دل پذیری نیست، اما در جایی که اینکار نیاز است انجام شود باید انجامش دهید . این را هم بدانید که بهانه آوردن روش خوبی برای عذر خواهی نیست و نه تنها باعث احترام به خود نمیشود بلکه نوعی بی احترامی به طرف مقابل تان است.
پس دفعه ی بعدی که احساس کردید باید از کسی معذرت خواهی کنید، دستتان را روی قلب تان بگذارید و با اقتدار بدون بهانه جویی این کار را انجام دهید.
11-برای پذیرفتن واقعیت آماده باشید.
شما باید یاد یاد بگیرید که افراد و اشیای پیرامون تان را همان طوری که هستند ببینید. شاید پذیرش اینکه اشکالی در ما یا فرد مورد علاقه مان یا شرایط مان وجود دارد، سخت باشد اما بی توجهی به آن باعث هدر رفتن زمان و انرژی شما شده و بی احترامی به خودتان است .
12-یاد داشت های عاشقانه برای بدن خود بنویسید.
سلامتی ما اهمیت بسیار زیادی در سلامت زندگی ما دارد. هر چقدر بیشتر به تغدیه خود توجه کنیم، زندگی بهتری خواهیم داشت. جالب است که اگر بیشتر به سلامتی خودمان توجه کنیم و به جسم مان عشق بورزیم بعد از مدتی در آینه خواهیم دید که نقاط نامطلوب بدنمان به شکل دلخواهمان نزدیک میشوند!
هر روز صبح بخشی از زمان خود را به این اختصاص دهید که در برابر آینه بایستید، بخش هایی از خودتان را که دوست دارید روی تکه های کاغذ بنویسید و آن ها را روی آینه، یا در محل عبورتان در خانه، یا کنار تلویزیون بچسبانید تا حتی روز هایی هم که این حس را ندارید آن ها را بخوانید. 
در پایان باید بگویم که با خود طوری رفتار کنید که انتظار دارید دیگران با شما رفتار کنند. اگر تنها به نقص ها و نقاط ضعفتان توجه کنید، این را به جهان می آموزید که همواره ضعف های شما را یاد آور شود.

نویسنده :
Danielle Dowling,

مترجم:
الناز نادریان 
🔴🔴توجه 🔴🔴
چنانچه تمایل دارید در این باره اطلاعات بیشتری داشته باشید، ما دوره از عزت نفس تا اعتماد به نفس و درسواره احترام به خود را به شما پیشنهاد میکنیم.

 

چطور به خودم احترام بگذارم

برای خرید این محصول ابتدا وارد شوید و یا ثبت نام نمایید

عشق به خود، یک عنصر ضروری برای داشتن زندگی مثبت است، و احترام به خود یک جنبه حیاتی از خود عشق است. هرچقدر بیشتر به خودتان احترام بگذارید، بیشتر می توانید خودتان را دوست داشته باشید با این حال، احترام به خود، همیشه آسان بدست نمی آید.

جنبه های زیادی از زندگی وجود دارند، که شما را به احترام جذب می کنند ، تا آنجا که ممکن است بخواهید به خود با احترام رفتار کنید، و اغلب تاثیرات بیرونی وجود دارند، که می تواند شما را به این مسیر وارد کنند به عنوان مثال، در این بخش چند موقعیت وجود دارد، که ممکن است شما را از احترام به خود دور کند:

دوست داشتن کسی که شما را دوست ندارد (یا با شما بد رفتار میکند)، داشتن یک موقعیت موفق که باعث می شود تا شما ناراحت شوید، آرزو داشته باشید که بتوانید به عقب برگردید، فکر کنید که به عوامل x، y یا z نیاز دارید تا خوشحال باشید،داشتن افرادی که در اطرافتان که به توانایی های شما شک دارند،

چیزهایی را بخواهید فقط به این دلیل که فکر می کنید “باید” آنها را داشته باشید، فکر کنید که زندگی دیگران بهتر از زندگی شماست، یا زندگی کردن یا کار کردن، با افرادی که با شما رفتار بدی می کنند.

چطور به خودم احترام بگذارم

اینها ،تنها چند دلیل هستند که ممکن است برای شما احترام به خود سخت باشد، و متأسفانه برای همه می تواند اتفاق بیافتد. همه اینها در کنترل شما نیست، (شما همیشه نمی توانید کنترل کنید که دیگران چگونه با شما رفتار کنند یا واکنش نشان می دهند)، اما آنچه که در کنترل شماست این است که چگونه با خودتان رفتار کنید.

در این بخش از نمناک ،چند نکته درباره چگونگی ایجاد احترام به خودتان وجود دارد:

برای کمتر از آنچه سزاوار شماست، فرو نشینید:

یکی از بهترین راهها برای احترام به خود، این است که هرگز برای آنچه کمتر از سزاوار شماست، آرام نشینید. و شما و همه ما -سزاوار بهترین ها در زندگی هستیم ؛ شما، همین یک زندگی را برای زندگی کردن دارید و سزاوار بهترین چیزها هستید:بهترین افراد، بهترین شغل، بهترین احساسات.

شخصی باشید که واقعا هستید:

به منظور آرام نماندن، شما باید بدانید که واقعا چه چیزی می خواهید ، باید آن چیزی باشید که هستید و چیزهایی را که برای شما مهم است، را بدانید. (یکی از راه هایی که من انجام می دهم این است که با استفاده کتاب های کار روی خود، خودم را بارها و بارها و بارها بازبینی می کنم.)

وقتی بدانید که چه کسی هستید- و چه چیزی می خواهید- قادر خواهید بود بر روی فعالیت ها و افرادی که شما را تشویق می کنند، متمرکز شوید.

خودتان را در ازای اشتباهاتتان ببخشید:

رها کردن گذشته می تواند دشوار باشد، اما برای الان و احترام به خودتان، باید اجازه دهید تا اشتباهاتتان فراموش شوند ، هرکاری که می توانید بکنید تا خودتان را ببخشید، انجام دهید.

ما همه آن کارها را کرده ایم- این بخشی از زندگی است – اما کسانی که به خودشان احترام می گذارند، می دانند چگونه می توانند این اشتباهات را به گذشته بسپرند. شما هرگز نمی توانید به عقب برگردید، فقط می توانید آنچه اتفاق افتاده است را بفهمید و مثبت به جلو و آینده حرکت کنید.

افرادی را که به شما آسیب رسانده اند را ببخشید:

بخشش، گاهی اوقات سخت است، به ویژه اگر شما به شدت آسیب دیده باشید و ناراحت شده باشید ، اما همراه داشتن این آسیب ها و خشم ها، تنها باعث می شود تا پرورش عشق در خودتان سخت تر شود.

اجازه دهید تا درد و ناراحتی از دیگران از قلبتان پاک شود تا فضایی در قلبتان برای احساسات و تجربیات مثبت بیشتر فراهم شود ، مهم نیست چه اشتباهاتی بر ضد شما رخ داده است، عفو همیشه بهتر از چسبیدن به درد و ناراحتی و عصبانیت است.

خودتان را با افراد مثبت محاصره کنید:

احترام به خود، یعنی حفظ رابطه با کسانی که به شما احترام می گذارند – و به خودشان ، افراد منفی (حتی کسانی که به طور مستقیم با شما منفی و بد نیستند) ،افکار منفی خودشان را تخلیه می کنند و منشا الگوهای فکر منفی در درون شما می شوند.

حتما این سخن قدیمی را شنیده اید:شما ترکیبی از افرادی هستید که بیشتر وقت خود را با آنها صرف می کنید ، به اندازه کافی به خودتان احترام بگذارید، تا مطمئن شوید که این افراد تاثیر مثبتی از شما می گیرند.

بر روی ایجاد اعتماد به نفستان کار کنید:

هرچه بیشتر به خودتان اعتماد داشته باشید، عشق و احترام به خودتان راحت تر خواهد بود اعتماد به نفس ،همیشه آسان بدست نمی آید، بنابراین شما روی آن زیاد کار کنید.

کارهایی را انجام دهید که در آنها وارد هستید و نظرات مثبت افراد را قبول کنید و از آنها یادداشت برداری کنید و به خودتان افتخار کنید.هرچه بیشتر روی اعتماد به نفستان کار کنید، اعتماد به نفس بیشتری به دست خواهید آورد. و هرچه اعتماد به نفس بیشتری بدست آورید، کمتر احتمال دارد شما برای کوتاه بیایید.

با خود (و دیگران) صادق باشید:

صداقت، نشانه نهایی احترام است ، زمانی که با خودتان صادق هستید، خواهید دید که چه چیزی برای شما خوب است و چه چیزهایی نه و احتمال کمتری وجود دارد چیزی را که نمی خواهید را قبول کنید.

صادقانه بودن با خود واقعا سخت است، پس به احساس خود و افکار خود خوب توجه کنید و هنر صادق بودن را با دیگران تمرین کنید حتی زمانی که سخت است، حقیقت همیشه راه مناسب است.

مراقب بدن خود باشید:

ساختن بدنتان از لحاظ فیزیکی احساس خوبی می شود و یکی از راههای مهم برای احترام به خود است بدن خود را مانند بدن فردی که عاشقش هستید، دوست داشته باشید. غذای سالم، ورزش، استرس کم. احترام به بدنتان یک جنبه اساسی از احترام به خود است.

هر چه محبت بیشتری به جسم خود نشان دهید، عشق بیشتری را به خود احساس می کنید. بدن شما یک کشتی است که شما را در جهان حمل می کند و شما هستید که می توانید به آن احترام بگذارید.

به ذهنتان الهام ببخشید:

درست همانطور که شما نیاز به احترام به بدنتان دارید، همچنین باید به ذهنتان نیز احترام بگذارید خود را با تجربه و اطلاعات جدید به چالش بکشید از فکر راحتی دست بردارید و سعی کنید دیدگاه های جدیدی پیدا کنید.

منابعی برای اطلاعات و الهام ها پیدا کنید – کتاب ها، وب سایت ها، مردم – و ببینید کدام مورد را می توانید انجام دهید هر چه بیشتر بدانید، بیشتر می توانید رشد کنید ، این رشد به شما قدرت می دهد، و احترام به خود را بسیار ساده تر می کند.

در مورد خودتان مثبت بگویید:

طوری که شما در مورد خودتان صحبت می کنید، در مورد اینکه چقدر به خودتان احترام میگذارید، می گوید ، سعی کنید همیشه درباره خودتان مثبت بگویید و سعی نکنید خودتان را با جملات منفی پایین بکشید.اگر در حال مبارزه با این رفتار خود هستید، از کتاب ‘استفاده از کلمات مثبت برای ارتقای عشق به خود’ استفاده کنید و می توانید آن را دانلود کنید.

خودتان را با دیگران مقایسه نکنید:

تئودور روزولت درست می گوید، “مقایسه دزد شادی است”. هرچه بیشتر زندگی خود را با دیگران مقایسه کنید، احترام به خود برایتان سخت تر خواهد بود مقایسه نکردن سخت است، اما به خودتان یادآوری کنید که کامل آن شخص را نمی شناسید و همه چیز را در مورد زندگی او نمی دانید ، هیچ زندگی ای کامل نیست و یک راه ضروری برای احترام به خودتان این است که، بر روی آنچه که دارید تمرکز کنید، نه بر روی آنچه کم دارید.

روشهای احترام به خود زیاد است و به عبارتی ما می توانیم به روش های مختلفی به خودمان احترام بگذاریم.

رواندرمانگر لیزا نیوگ، احترام به خود را به صورت پذیرش تمامیت خودمان اعم از جنبه ی خوب و بد کامل و ناقص و نا امیدی و پیروزی تعریف می کند.

همچنین لیزا می گوید در فرهنگ ما به جای اینکه بر طبق زمانی که داریم زندگی کنیم بر طبق مسائلی که برایمان مهم یا ارزشمند هستند زندگی می کنیم.

یکی از مربیان این حوزه عشق و پذیرش خود را به معنای صادق بودن با خودش و آگاهی و تصدیق واقعیت می داند. این بدان معنی است که با خودش با محبت، درک، عشق، پذیرش و نجابت رفتار می کند.

برای بسیاری از ما انجام این ها سخت است. یک احساس غریب و غیرطبیعی است. دشوار است که تمامیت وجود خود را بپذیریم. سخت است که بتوانیم اولویت هامون را مشخص کنیم.

چطور به خودم احترام بگذارم

این سخت است که با خودمان با شفقت یا حتی بیشتر با عشق رفتار کنیم.

این مربی می گوید این موضوع به این خاطر است که ما آموزش ندیده ایم که به خودمان افتخار کنیم. شاید چون ما با والدین و مراقبینی بزرگ شده ایم که خودشان زخم ها و آسیب هایی داشته اند.

مقاله مرتبط: آموزش احترام گذاشتن به اعضای خانواده به کودکان

شاید شما هم این جملات را بسیار شنیده باشید:

چیزهایی که به آن افتخار می کنیم یا برایمان باارزش هستند فقط در خیالمان هستند. در واقع ما در سنگر اضطراب و عجله گیر افتادیم. ما به زندگی کردن به عنوان یک مرده ی متحرک عادت کرده ایم و احساس می کنیم هیچ حق انتخابی نداریم.

خوشبختانه شما حق انتخاب بسیاری دارید.

ما می توانیم تمام مسیر های ذیل را هر روز انجام دهیم.

به قول گرچن روبین کارهایی که ما به طور مستمر و روزانه انجام می دهیم اثر گذار تر از کارهایی است که یکبار در طول زمان انجام می دهیم.

برای احترام به خود کافیست روزانه در این زمینه تاملاتی داشته باشیم که لازمه ی این تامل کمی عقب نشینی از روزمرگی است.بدین صورت که:

مقاله مرتبط: روش‌های ساده مثبت اندیشی

مقاله مرتبط: چگونگی ایجاد نگرش مثبت

در نهایت به خودتان به عنوان یک سرمایه گذاری توجه کنید. به مسائلی که تمرکزتان را از خودتان بر میدارد نه بگویید. بر روی خواسته هاتون تمرکز کنید.

متخصصان ما در مرکز مشاوره اکسیر سلامت روان تهران در زمینه تشخیص پیچیدگی‌های مرتبط با ذهن و روان و با بهره‌گیری از آخرین متدهای درمانی آماده ارائه خدمات تشخیصی و درمانی برای طیف وسیعی از اختلالات در سنین مختلف آماده ارائه خدمات به شما شهروندان گرامی هستند. برای تماس با اکسیر کلیک کنید.

باسلام چطور احترام به خود را درخودنهادینه کنیم لطفا راهکارهای کاربردی تر بزارید.ممنون

سلام خدمت شما دوست عزیز
سپاس بابت توجه شما. مطالب کاربردی تر گذاشته خواهد شد.

خیلی عالی بود ولی چطور این رو در خود نهادینه کنیم من هر کاری می کنم هر چی دوست دارم نمیشه

زمانی که مراجع محترم در زمان مورد نظر به مرکز مشاوره اکسیر مراجعه می کند در ابتدا فرآیند ارزیابی و تشخیص انجام می شود که توسط روانشناسان ارزیاب مرکز ، به طور کامل با مراجع صحبت می شود و نیازهای او سنجیده می شود و با توجه به تشخیص ارزیاب پرونده مراجع تشکیل می گردد و به درمانگر مربوطه ارجاع داده می شود تا درمانگر نیز به طور کامل از شرایط تخصصی پرونده با خبر باشد و آن ها در کنار توضیحات مراجع خود قرار دهد تا بتواند بهتر روش درمان را انتخاب کند.

exirclinic.official@

drhaniehsalehian@

در آموزش احترام به خود به مباحث زیر میپردازیم:

یکی از جنبه‌های که انسان‌ها برای اون دست به کارهای مختلفی میزنن و تلاش میکنن داشتن احترام در زندگی بین خودشون و مردمه اما یک نکته و درس مهم در دل این موضوع قرار داره که شاید قسمت زیادی این تلاش‌ها رو بیهوده انجام میدن،

به این صورت که در بیرون از خودشون برای داشتن احترام تلاش میکنن و این در حالی هست که وقتی ما بتونیم به خودمون احترام بزاریم احترام بیرونی رو هم به دست میاریم داخل این آموزش احترام به خود میخوایم با هم یاد بگیریم که چگونه به خودمون احترام بزاریم و بازخورد درونی و بیرونی این رفتار و باور چیه؟

اگر بخوایم احترام به خود رو خیلی واضح توضیح بدیم میتونیم به این صورت اون رو بیان کنیم که اگر ما بتونیم خودمون رو بپذیریم و هم زمان با این پذیرش ارزشمندی و چشم انداز مثبتی رو برای خودمون ایجاد کنیم اونوقت ما به خودمون احترام گذاشتیم،

در واقع ما هر تصویری از خودمون داشته باشیم بر اساس اون تصاویری که داریم میزان احترام خودمون رو مشخص می‌کنیم که در این آموزش به دو موضوع از اساسی‌ترین موضوعات اشاره می‌کنیم که میتونه شروع کننده خوبی برای احترام به خود باشد،

چطور به خودم احترام بگذارم

وقتی ما بتونیم دیدگاه بهتری نسبت به خودمون پیدا کنیم بازخوردی بیرونی جهان هم نسبت به ما عوض میشه و ما انسان ارزشمندتری به حساب میایم که در محصول دوره جامع عزت نفس و اعتماد به نفس کامل مباحث ارزشمندی و احترام به خود رو به صورت کامل در 19ساعت به صورت تخصصی باز کردیم و مثال ها و مواردی بسیار اساسی رو با جزییات بررسی کردیم، برای دیدن و تهیه محصول دوره جامع عزت نفس و اعتماد به نفس کلیک نمایید…

که شما دوست عزیز میتونید این دوره بسیار تاثیرگزار رو از ما تهیه کنید و فردی با شخصیت ارزشمند و محترم برای خودتون بسازید و هموارد مورد احترام و ارزشمند باشید در زندگیتون و انسان های اطرافتون اعم از خونواده و دوست و آشنایان از شما به عنوان فردی قدرتمند یاد میکنند.

زندگی همه ما انسان‌ها در دو جنبه پیش میره مثبت و منفی بر همین اساس طبیعی است که ما خود ما هم جنبه مثبت و جنبه منفی داشته باشیم اگر ما همواره پذیرش درستی رو نداشته باشیم همواره جنبه‌های منفی و گفتگوهای منفی رو با خودمون داریم، برای مثال:

کلی جنبه و گفتگوی منفی دیگه به این مثال‌ها فکر کنید شما در زندگی چه چیزی رو پذیرفتین؟ اگر ما جنبه‌های منفی زندگیمون رو پذیرفته باشیم همواره جنبه‌های منفی رو برای خودمون بازگو می‌کنیم و یک تصویر منفی هیچ وقت نمیتونه باعث بشه که ما به خودمون احترام بزاریم،

و همواره از خودمون به بدترین وجه ممکن نام میبریم و میشناسیم خودمون رو در اثر کوچیکترین اتفاقی به ظاهر سخت خودمون و شخصیتمون رو سرکوب میکنیم و با بدترین الفاظ خودمون رو سرزنش میکنیم و خودمون رو شماتت میکنیم بخاطر خطاهایی که سهوا یا عمدا رخ داده،

در احترام به خود ما باید بیایم خودمون رو با جنبه‌های مثبت و منفی بپذیریم و به جنبه‌های منفی زندگیمون به این دید نگاه کنیم که هر فردی میتونه جنبه منفی داشته باشه و من با تغییر میتونیم این جنبه‌های منفی رو بهبود بدم. .IRPP_shock , .IRPP_shock .postImageUrl , .IRPP_shock .centered-text-area { min-height: 80px; position: relative; } .IRPP_shock , .IRPP_shock:hover , .IRPP_shock:visited , .IRPP_shock:active { border:0!important; } .IRPP_shock .clearfix:after { content: “”; display: table; clear: both; } .IRPP_shock { display: block; transition: background-color 250ms; webkit-transition: background-color 250ms; width: 100%; opacity: 1; transition: opacity 250ms; webkit-transition: opacity 250ms; background-color: #ECF0F1; } .IRPP_shock:active , .IRPP_shock:hover { opacity: 1; transition: opacity 250ms; webkit-transition: opacity 250ms; background-color: #ECF0F1; } .IRPP_shock .centered-text-area { width: 100%; position: relative; } .IRPP_shock .ctaText { border-bottom: 0 solid #fff; color: #141414; font-size: 16px; font-weight: bold; margin: 0; padding: 0; text-decoration: underline;float: left; } .IRPP_shock .postTitle { color: #141414; font-size: 16px; font-weight: 600; margin: 0; padding: 0; width: 100%; } .IRPP_shock .ctaButton { background-color: #e6e6e6!important; color: #141414; border: none; border-radius: 3px; box-shadow: none; font-size: 14px; font-weight: bold; line-height: 26px; moz-border-radius: 3px; text-align: center; text-decoration: none; text-shadow: none; width: 80px; min-height: 80px; background: url(https://pba1.com/wp-content/plugins/intelly-related-posts-pro/assets/images/simple-arrow.png)no-repeat; position: absolute; left: 0; top: 0; } .IRPP_shock:hover .ctaButton { background-color: #e6e6e6!important; } .IRPP_shock .centered-text { display: table; height: 80px; padding-right: 18px; top: 0;width: 100%; } .IRPP_shock .IRPP_shock-content { display: table-cell;margin: 0;padding: 0;padding-left: 108px;position: relative;vertical-align: middle;width: 100%;padding-right: 18px; } .IRPP_shock:after { content: “”; display: block; clear: both; }   تغییر یعنی چه؟ و چطور با تغییرات کوچک، زندگی تان را کاملا متحول کنید؟

و هم زمانی که داریم روی این موضوع کار می‌کنیم جنبه‌های مثبتمون رو به خودمون یادآوری کنیم احترام به خود یک مسئله درونی و ذهنیه که ما میتونیم با ایجاد تغییرات درست در درونمون خودمون رو یک فرد با احترام بدونیم،

صرفا با تغییر ذهنیت قبلی و بد خودمون به شخصیت دوست داشتنی مورد نظرمون و تغییر باورهای محدود کننده گذشته، میتونیم به سمت شخصیتی سازنده و بسیار دوست داشتنی حرکت کنیم و به این امر دست پیدا کنیم به همین سادگی.

درباره پذیرش واقعیت های زندگی در یک آموزش به صورت مفصل صحبت کردیم که برای دریافت رایگان آموزش پذیرش واقعیت های زندگی شما میتونید روی لینک زیر کلیک نمایید و این آموزش رو رایگان دریافت کنید.

شاید بشه احترام به خود رو برابر با احساس ارزشمندی درونی یکی دونست این یعنی اینکه هر چقدر ما خودمون رو ارزشمند بدونیم به همون میزان به خودمون احترام می‌زاریم و خودمون رو بیشتر دوست داریم  اما منظور از ارزشمندی چیست؟

منظور از ارزشمندی این هست که ما به یک شناخت از خودمون و خواسته هامون برسیم و به خواسته‌های که داریم احترام بزاریم برای مثال ما یک موضوع در زندگی ما ارزش هست اما اگر این ارزش توسط یک فرد تخریب بشه ما اون رو کنار می‌زاریم،

فرض کنید شما به فردی هستید که نماز میخونید و در جمعی قرار میگیرید که نماز نمیخونن و به آیین و مسلک شما اعتقادی ندارن درینجا شما نمیتونید نماز خوندن خودتون رو پر رنگ جلوه بدین یا درباره اش صجبتی بیان کنید و بخاطر ترس از حرف‌ها و قضاوت‌های بقیه اون رو کتمان می‌کنیم،

و این در حالی هست که یک فردی که درون ارزشمندی رو داره به صورت کاملاً درست اون اعتقاد رو بیان میکنه که در محصول درونی ارزشمند با باورهای توحیدی در مورد ارزشمندی واقعی در زندگی صحبت کردیم که میتونین با شرکت در اون دوره به این ارزشمندی برسید. برای دیدن و تهیه محصول درونی ارزشمند کلیک نمایید…

اگر بخوام به این موضوع بازهم اشاره کنیم اینکه ما در زندگی چهارچوبی برای روابط نداشته باشیم و خودمون رو دوست نداشته باشیم باز هم نشان دهنده این است که ما برای خودمون ارزش قائل نیستیم و احترام به خود رو رعایت نمیکنیم که میتونیم در قسمت آموزش‌های رایگان با این موضوعات بیشتر آشنا شید.

احترام در عمل به دست می‌آید نه در کلمه‌ها
به عمل کار برآید به سخنرانی نیست

همین موضوعاتی که تا این لحظه با شما به اشتراک گذاشتیم اگر یاد گرفته بشه و در زندگی به صورت عملی اجرا بشه باعث میشه که در زندگی به خودمون احترام بزاریم و اگر ما یاد بگیریم در زندگی به خودمون احترام بزاریم بقیه افراد هم به ما احترام خواهند گذاشت.

همواره یاد بگیریم برای هر چیزی حریم و چارچوبی قائل بشیم و وقتی ما برای هر موضوعی چارچوب و حریمی قائل بشیم اون رابطه، کسب و کار، خونواده، … مسیرش رو طبق همون قاعده ی که مشخص شده طی میکنه و احتمال اینکه دچار اختلال بشه بسیار کمه،

چون وقتی آدما بدونن میخوان به کجا برسن و از چه مسیرهایی میگذرند با دید بازتری اون رابطه و شغل یا … رو انتخاب میکنند و بسیار درصد اختلاف و عدم ادامه دادن رو پایین میارن چون آگاهانه مسیرشون رو انتخاب کردند.

و هرچقدر ما بتونیم پایداری بیشتری در مسیر داشته باشیم و با ثبات شخصی قدم هامونو برداریم به نتایج دلخواهی که میخوایم میرسیم چون عامل مهم رسیدن به خواسته ها ثبات داشتن در مسیر زندگی شماست.

در گام بعدی باید برنامه ریزی درستی داشته باشیم که چه مقدار زمان مارو به بازدهی میرسونه تا ما بتونیم مسیر رو با تامل و تدبیر بیشتری طی کنیم و تا رسیدن به مقصد مورد نظر دست از تلاش و کوشش بر نداریم و همواره روی خودمون کار کنیم.

وقتی شما به دیگران احترام میزارید در واقع طرف مقابلتون رو وادار به احترام گذاشتن میکنید مثلا وقتی شما به دوستتون میرسید و بهش میگید سلام حسن آقا خوبین؟ دوستتون که نمیاد فحشتون بده بلکه در جواب شما میگه سلام علیکم دوست عزیزم شکر خدا خودت خوبی؟ 

وقتی ما به دیگران احترام میزاریم باعث میشه احترام، احترام بیاره و یک جو پر انرژی و مثبت بر دوستی ها حاکم بشه البته در فرهنگ ایرانی ها اینطور باب شده که هرچقدر حرفای رکیک و فحشای بیشتری بین دوستی ها رد و بدل بشه نشان از صمیمی تر بودن اون رابطه و دوستی داره در صورتیکه این امر درست نیست،

و به قول معروف هرچیزی زیاد بشه ارزون میشه بجز ادب، و وقتی آدم ها کنترل کنند رفتار و حرف زدنشون رو باعث میشه حرمت ها حفظ بشه و قبح قضیه ریخته نشه و آدم ها همواره به همدیگه احترام بگذارند و دوستی های با کیفیت رو در زندگیشون تجربه کنند،

تیم آکادمی مجازی باور مثبت یکی از مهمترین اصول کاری و دوستیهایی که با بچه هایی که مشتاق یادگیری و تغییر هستند و محصولات سایت رو تهیه کنند احترام میدونه و همواره تیم آکادمی مجازی باور مثبت در حرف زدن با همدیگر کمال احترام و ارزشمندی رو رعایت میکنند.

اگر بتونیم به معنای واقعی به خودمون احترام بزاریم اونوقت به معنای واقعی هم به بقیه احترام می‌زاریم چون به این تفکر و دیدگاه می‌رسیم که انسان‌ها ارزشمند هستن و بایستی به اونا احترام گذاشت و تا زمانی که ما این رو درک نکنیم،

خیلی وقت‌ها احترامی که به بقیه می‌زاریم احترام واقعی نیست اما در ادامه اجازه بدید که باهم تأثیر احترام به خود رو در زندگی بررسی کنیم و این مسئله بسیار مهم رو باهم به صورت جزیی تر بررسی کنیم تا آگاهی بسیار کارگشاتری رو بدست بیاریم.

یکی از بزرگ‌ترین خواسته‌هایی که انسان به دنبال اون است احساس خوب داشتنه که خیلی وقت‌ها دست به کارهای عجیب و غریبی برای رسیدن به این حس خوب داشتن میکنه و این در حالی هست که با رعایت کردن یکسری از اصول نتیجه طبیعی زندگی ما این میشه که ما حس خوبی رو داشته باشیم،

باز هم برای این موضوع بزارین یک مثال رو بررسی کنیم فردی رو در نظر بگیرین که برای کسب احترام و توجه بقیه دست به هر کاری میزنه و همین موضوع باعث میشه که یه وقت‌هایی کارهایی رو انجام بده که اصلاً با درون اون آدم هماهنگ نیست و باعث میشه که حس بدی رو تجربه کنه و نقطه مقابل این فرد،

فردی هست که به خودش احترام میزاره و کارهای رو میکنه که با اصل و درونش هماهنگ هست و در نتیجه زمانی که میتونه حس خوبی رو داشته باشه احترام بقیه رو بخاطر وجود واقعیش دریافت میکنه و هم حس خوبی رو نسبت به خودش خواهد داشت هم نسبت به ارتباط‌هایی که خواهد داشت.

آیات بسیاری داریم که اصول احترام و خودشناسی و نحوه برخورد با پدر و مادر و مومنین رو برای ما کامل شرح داده که چطور رفتار کنیم که ما فقط به چند آیه بسنده میکنیم و بررسی بیشتر درین باره رو به شما دوستان و خوندن بیشتر آیات قرآن پیشنهاد میکنیم.

در ابتدا به احترام به پدر و مادر میپردازیم که بسیار تاکید شده که ما همواره بعد از توحید و تسلیم درگاه الهی بودن به مهمترین مسئله که احترام و نیکی به پدر و مادر یاد شده که درین آیه این موضوع رو بررسی میکنیم که خداوند درین آیه اشاره کرده بجز تعداد کمی بقیه ازین امر سرباز میزنن.

وَإِذْ أَخَذْنَا مِيثَاقَ بَنِي إِسْرَائِيلَ لَا تَعْبُدُونَ إِلَّا اللَّهَ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا وَذِي الْقُرْبَى وَالْيَتَامَى وَالْمَسَاكِينِ وَقُولُوا لِلنَّاسِ حُسْنًا وَأَقِيمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّكَاةَ ثُمَّ تَوَلَّيْتُمْ إِلَّا قَلِيلًا مِنْكُمْ وَأَنْتُمْ مُعْرِضُونَ(83بقره)

و ياد كنيد كه از بنى‏ اسرائيل پيمان گرفتيم كه جز خداوند را نپرستيد و به پدر و مادر و خويشاوندان و يتيمان و بينوايان نيكى كنيد و با مردم به زبان خوش سخن بگوييد و نماز را برپا داريد و زكات را بپردازيد، سپس جز اندكى از شما[بقيه‏]سر برتافته و رويگردان شديد.

درباره خوب سخن گفتن درآموزش سریالی ویژگی های بارز سخن خوب بسیار صحبت کردیم و بهش پرداختیم که دوستانی که میخواهند بیشتر درین باره آگاه شوند میتونن به این آموزش سریالی که در دو قسمت بهش پرداخته شده مراجعه نمایند.

وَرَفَعَ أَبَوَيْهِ عَلَى الْعَرْشِ وَخَرُّوا لَهُ سُجَّدًا وَقَالَ يَا أَبَتِ هَذَا تَأْوِيلُ رُؤْيَايَ مِنْ قَبْلُ قَدْ جَعَلَهَا رَبِّي حَقًّا (یوسف100)و پدر و مادرش را بر تخت بالا برد و همه برای او به سجده افتادند و گفت: ای پدر! این تعبیر خواب پیشین من است که پروردگارم آن را تحقق داد.

چطور به خودم احترام بگذارم

درین آیه به احترامی که حضرت یوسف برای پدر و مادرش قائل بود پرداخته شده و بسیار مورد پسند خداوند واقع شده و احساس خوب رو ما درین آیه دریافت میکنیم که در هر جایگاهی که باشیم باید به پدر و مادرمون احترام بزاریم،

و البته این به این معنی نیست که ما مسیر زندگیمون رو روی حرف پدر و مادرمون تنظیم کنیم و هرچی اونها گفتن ما عمل کنیم بلکه به این معنی هست که ما با احترام به خود در مسیری که میدونیم درسته قدم برداریم و با حفظ احترام، سبک شخصی خودمون رو دنبال کنیم.

وَقَضَى رَبُّكَ أَلَّا تَعْبُدُوا إِلَّا إِيَّاهُ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا إِمَّا يَبْلُغَنَّ عِنْدَكَ الْكِبَرَ أَحَدُهُمَا أَوْ كِلَاهُمَا فَلَا تَقُلْ لَهُمَا أُفٍّ وَلَا تَنْهَرْهُمَا وَقُلْ لَهُمَا قَوْلًا كَرِيمًا (إسراء۲۳)و پروردگارت امر كرده است كه جز او را مپرستيد و به پدر و مادر نيكى كنيد، و اگر يكى از آنها، يا هر دو آنها در نزد تو به سن پيرى برسند، به آنان حتى اف مگو، و آنان را مران و با ايشان به نرمى [و احترام‏] سخن بگو

و آیات دیگری هم وجود داره که ما درباره پدر و مادر به همین قدر بسنده میکنیم و احترام داشتن به خود و پدر و مادر بسیار تاکید شده که دوست داشتیم درینجا به این موضوع اشاره ی داشته باشیم و بهتر و بیشتر این موضوع رو بررسی کرده باشیم.

درباره احترام داشتن و اخلاق خوب داشتن توی قرآن خداوند خطاب به پیامبر میگه اگه تو اخلاق با محبت و احترام نداشتی کسی یار و یاورت نمیبود و تنها میشدی و کسی باهات هم مسیر نمیشد اما بخاطر داشتن اخلاق نیکو احترامی که برای مردم قائل میشدی همه تورو دوست داشتن، و ربطی به آیین و مذهب نداشت مسیحی نصاری یهودی و… همه پیامبر رو دوست داشتن،

چون ذات انسان ها رو به خوبی و خیر بنا شده و هرکسی خوب بودن و خوبی رو رواج بده و صفات خوب داشته باشه همه دوستش خواهند داشت که در ادامه این آیه رو بررسی میکنیم که بیشتر با این آیه آشنا بشیم.

فَبِمَا رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ وَلَوْ كُنْتَ فَظًّا غَلِيظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِكَ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَشَاوِرْهُمْ فِي الْأَمْرِ فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَوَكِّلِينَ(159آل عمران)به لطف رحمت الهى با آنان نرمخويى كردى، و اگر درشت‏خوى سختدل بودى بى‏ شك از پيرامون تو پراكنده میشدند، پس از ايشان درگذر و برايشان آمرزش بخواه و در [اين‏] كار با آنان مشورت كن، و چون عزمت را جزم كردى بر خداوند توكل كن، كه خدا اهل توكل را دوست دارد.

اما در قرآن کریم بسیار به حضرت ابراهیم با احترام یاد میشه که درینجا دو سه تا آیه درباره احترام و حرمت نگه داشتن بررسی میکنیم که ببینید حضرت ابراهیم چقد مورد قبول خداوند واقع شده و چه عزت و احترامی در این ایات موج میزنه:

سَلَامٌ عَلَى إِبْرَاهِيمَ(۱۰۹)  كَذَلِكَ نَجْزِي الْمُحْسِنِينَ (۱۱۰) إِنَّهُ مِنْ عِبَادِنَا الْمُؤْمِنِينَ (۱۱۱) وَبَشَّرْنَاهُ بِإِسْحَاقَ نَبِيًّا مِنَ الصَّالِحِينَ (صافات۱۱۲)درود بر ابراهيم(۱۰۹)نيكوكاران را چنين پاداش مى‏ دهيم (۱۱۰)در حقيقت او از بندگان با ايمان ما بود (۱۱۱) و او را به اسحاق كه پيامبرى از [جمله] شايستگان است مژده داديم (۱۱۲)

هَلْ أَتَاكَ حَدِيثُ ضَيْفِ إِبْرَاهِيمَ الْمُكْرَمِينَ (24) إِذْ دَخَلُوا عَلَيْهِ فَقَالُوا سَلَامًا قَالَ سَلَامٌ قَوْمٌ مُنْكَرُونَ (25ذاریات)آیا خبر مهمانان ارجمند و بزرگوار ابراهیم به تو رسیده است؟(24) چون بر او درآمدند پس سلام گفتند گفت‏ سلام مردمى ناشناسيد(25)

وَلَقَدْ جَاءَتْ رُسُلُنَا إِبْرَاهِيمَ بِالْبُشْرَى قَالُوا سَلَامًا قَالَ سَلَامٌ فَمَا لَبِثَ أَنْ جَاءَ بِعِجْلٍ حَنِيذٍ (69هود)
 و به راستى فرستادگان ما براى ابراهيم مژده آوردند سلام گفتند پاسخ داد سلام و ديرى نپاييد كه گوساله‏ اى بريان آورد

و اگر ماهم روی خودمون کار کنیم میتونیم به مقام و ایمان حضرت ابراهیم برسیم که همواره به نیکی و احترام ازمون یاد بشه و یکی از بندگان تسلیم شده در درگاه احدیت به حساب بیایم و ماهم میتونیم به این مقام ارزشمند برسیم و از داشتن همچین خدایی لذت ببریم.

اما در ادامه به مبحث آداب و رسوم مجالس مهمونی میپردازیم که خداوند چقد زیبا این موارد رو برای شناخت بیشتر ما بیان نموده و مارو به احترام و محبت بیشتر آگاه ساخته و هرچقدر ما روی اخلاق خوب خودمون کار کنیم به احساس بهتری دست پیدا میکنیم.

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا قِيلَ لَكُمْ تَفَسَّحُوا فِي الْمَجَالِسِ فَافْسَحُوا يَفْسَحِ اللَّهُ لَكُمْ وَإِذَا قِيلَ انْشُزُوا فَانْشُزُوا يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَالَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرٌ (11مجادله)

اى مؤمنان چون به شما گفته شود در مجالس جا باز كنيد، باز كنيد، كه خداوند در كار شما گشايش آورد، و چون گفته شود برخيزيد، برخيزيد، خداوند از ميان شما مؤمنان و دانش يافتگان را به درجاتى رفعت دهد و خداوند به آنچه میكنيد آگاه است‏.

مولانا در دفتر اول مثنوی معنوی به داشتن ادب و احترام تاکید میکنه و شعر بلند بالایی رو درین وصف سروده که شما میتونید این شعر رو در کتاب مثنوی معنوی دفتر اول کامل بخونید اما ما درینجا به چند بیت ابتدایی این شعر بسنده میکنیم و علاقمندان به شعر میتونن تحقیقات بیشتری درین زمینه داشته باشن.

از خدا جوییم توفیق ادب
بی‌ادب محروم گشت از لطف رب
بی‌ادب تنها نه خود را داشت بد
بلک آتش در همه آفاق زد

مایده از آسمان در می‌رسید
بی‌شری و بیع و بی‌گفت و شنید
درمیان قوم موسی چند کس
بی‌ادب گفتند کو سیر و عدس

وقتی ما همواره احترام رو سرلوحه کارهامون قرار بدیم همه دوست دارن با ما در ارتباط باشن چون ادب و احترام مثه ادکلن میمونه تو برای خودت استفاده میکنی اما دیگران هم ازش لذت میبرند وقتی ما خوب باشیم و همیشه احترام و حرمت نگه داریم،

جایگاه و ارزش و سنگینی شخصیت ما بیشتر از همیشه میشه و شما میتونید این قضیه رو توی روابط و زندگیتون امتحان کنید و یکی دوماه رو به آگاهی های که به شما دادیم عمل کنید و نتایج رو ببینید اگه دوست داشتید ادامش بدین.

وقتی در زندگی تونستیم به خودمون احترام بزاریم و خواسته هامون رو مشخص کنیم پیشرفت کردیم اگر به زندگی خودمون نگاه کنیم و به افرادی که احترام زیادی براشون قائلیم فکر کنیم می‌بینیم اگر این افراد از ما خواسته‌ای داشته باشن ما به اون خواسته احترام می‌زاریم،

و این در حالیه که اگر یاد بگیریم به خودمون احترام بزاریم اونوقت خواسته هامون برامون اهمیت پیدا میکنه و براشون حرکت می‌کنم در مدت زمانی که هر فرد برای خواسته هاش حرکت کنه اون فرد در حال رشد و پیشرفت هست پس در نتیجه بر اساس همین توضیحات ما با احترام به خود پیشرفت می‌کنیم.

آموزش احترام به خود میتونه یک تلنگر باشه برای اینکه ما شروع کنیم به خودمون احترام بزاریم و در مسیر قرار بگیریم و اگر اون شروع اتفاق بیوفته و تأثیرش رو لمس کنیم اونوقت خودمون این مسیر رو همیشه ادامه خواهیم داد.

همونقدری که انسان‌ها عزیز هستن ما هم عزیز هستیم و احترام به خود باعث میشه که هم خودمون رو عزیز بدونیم و هم بقیه و معنای واقعی ارتباط همراه با احترام رو درک کنیم امیدوارم در زندگی به بهترین‌ها و ارزشمندترین هارو تجربه کنیم،

توضیحات استاد رضایی درباره آموزش احترام به خود را میتونید از طریق پلیر زیر بشنوید و در ادامه دانلود کنید:


https://pba1.com/wp-content/uploads/2020/02/ehterampba1.com_.mp3

برای دانلود فایل صوتی و نسخه الکترونیکی این آموزش نیازمند Login یا Register شما در سایت آکادمی مجازی باور مثبت می باشد

خوشحال میشیم که مارو همراهی کنید و این آموزش رو به دوستاتون معرفی کنید برای دانلود فایل صوتی این آموزش باید در سایت آکادمی مجازی باور مثبت عضو شید و سپس این فایل رو رایگان دانلود کنید دوستتون داریم در پناه حق باشید
یاحق.

محصولات پیشنهادی

جدیدترین آموزش های رایگان 

برای دیدن بقیه آموزش های رایگان کلیک نمایید…

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

آکادمی باور مثبت با 6 سال سابقه آموزش به انسان های مشتاق تغییر کمک می کند که به شناخت و درک عمیقی از خودشناسی برسند. کار اصلی ما آموزش خودشناسی و خداشناسی است.

برای اطلاع از جدیدترین دوره‌ها کارگاه‌ها و محصولات آموزشی و فروش‌های ویژه، همین الان ایمیل‌تان را وارد کنید تا به شما خبر بدهیم!


ایمیل شما:


به من اطلاع بده!

اینستاگرام ما

محصولات

آموزش رایگان

ورود/عضویت


https://pba1.com/wp-content/uploads/2020/02/ehterampba1.com_.mp3Downloads-icon

در دنیایی زندگی می کنیم که از یک سو رشد تکنولوژی و زندگی مدرن تغییرات مثبت فراوانی در زندگی ما ایجاد کرده، علم پزشکی فوق العاده پیشرفت کرده، وسایل تفریح و شادی در نقاط مختلف جهان برپا است و گوشی های هوشمند، شبکه های اجتماعی و ایمیل ارتباط میان انسان ها را تا حد باورنکردنی بهبود بخشیده اند.

از سوی دیگر استرس، آلودگی ها و مصرف غذاهای فراوری شده بیش از پیش سلامت ما را تهدید می کند، مشغله کاری به حدی زیاد است که فرصت تفریح و شادی کردن را از ما گرفته و بهبود ارتباط میان آدم ها مجالی برای خلوت کردن با خود به ما نمی دهد.

همه ما در این دنیای شلوغ و با وجود مشغله های کاری و فکری فراوان نیاز داریم خودمان را پیدا کرده و دقایقی از اوقات روزمره را صرف خود کنیم که اگرچه کار بسیار ساده ای به نظر می رسد اما تاثیری فوق العاده در حفظ روحیه، نشاط، سلامت روانی و افزایش انرژی ما خواهد داشت.

اما چگونه به خود اهمیت دهیم، برای خود ارزش قائل شویم و به خود احترام بگذاریم؟ در ادامه مطلب با معرفی 15 تکنیک اهمیت دادن به خود به این سوالات پاسخ خواهیم داد. با کوکا همراه باشید.

هر چند وقت یک بار همه وسایل ارتباطی از رسانه های اجتماعی گرفته تا ایمیل و تلفن همراه خود را کنار گذاشته و به جای آن کتاب یا مجله بخوانید، به پیاده روی بروید یا کنار پنجره بنشینید و طبیعت بیرون از منزل را تماشا کنید.

چطور به خودم احترام بگذارم

صبح زود هنگام قهوه نوشیدن، هر عصر جمعه یا هر زمان دلخواه دیگری را می توان برای این کار برنامه ریزی کرد.

بخشی از وقت خود را به خلق و ساختن چیزی نو اختصاص دهید، نقاشی بکشید، بنویسید، مجسمه سازی کنید یا کیک بپزید … چیزی که برای خودتان نیز جالب باشد. به نتیجه کار فکر نکنید لازم نیست عالی از آب درآید یا برنامه ریزی دقیقی برای آن داشته باشید بلکه تنها کافیست از این کار لذت ببرید.

اگر مجرد هستید احتمالا بارها به تنهایی به رستوران یا کافی شاپ دلخواه خود رفته اید اما اگر ازدواج کرده و صاحب فرزند هستید شاید سال ها از آخرین باری که به تنهایی پا به رستوران یا کافی شاپ گذاشته اید می گذرد.

به این کار به عنوان یک آرزوی محال نگاه نکنید! کافیست هر چند وقت یک بار فرزندتان را به یک فرد مطمئن مانند مادرتان سپرده و خودتان را به یک کافی شاپ دنج دعوت کنید و ساعتی را بدون نگرانی درباره زندگی روزمره با خودتان بگذرانید.

هرگز مشغله کاری را با شب ها پشت میز کار به خواب رفتن و صبح ها با درد گردن از خواب بیدار شدن یکسان ندانید!

حتی اگر ناچار هستید ساعات زیادی از شب را کار کرده و تنها یک یا دو ساعت فرصت خوابیدن دارید همان زمان را نیز به رختخواب راحت خود رفته و با آرامش بخوابید.

مرور خاطرات خوش گذشته و حفظ روابط مثبت غذای روح است بنابراین از اوقات فراغت خود استفاده کرده و با دوست یا یکی از اعضای خانواده که با هم خاطرات خوشی داشته اید و از صحبت کردن با او لذت می برید تماس بگیرید.

بعضی افراد لذت تماشای یک فیلم، سریال یا مستند خوب را با هیچ چیز عوض نمی کنند. اگر به ندرت فرصت تماشای تلویزیون پیدا می کنید لحظاتی هرچند اندک در روز یا هفته را به این سرگرمی اختصاص داده و بهترین برنامه ای که دوست دارید تماشا کنید.

هر چند وقت با صمیمی ترین دوست خود قرار گذاشته و با هم به جای خاصی بروید یا کار خاصی انجام دهید، مثلا  به سینما بروید و یک فیلم خنده دار ببینید یا در کلاس آشپزی شرکت کنید یا یک بعد از ظهر زیبا را در کنار هم به نوشیدن قهوه بگذرانید.

برای دوری از استرس محیط کار و دغدغه های منزل بهتر است دوست خود را از میان افراد خانواده یا همکاران خود انتخاب نکنید.

نوشتن از احساسات، استرس ها، ایده ها، رویاها و هرچیزی که به ذهن خطور می کند روش خوبی برای کاهش فشار ذهنی و روشن شدن افکار است. مجبور نیستید این کار را به صورت مرتب انجام داده و یا به آن به عنوان یک هدف نگاه کنید بلکه نوشتن های پراکنده و نامنظم نیز تاثیر خوب خودش را خواهد داشت.

دفترچه یادداشت کوچک خود را همیشه به همراه داشته باشید و هر زمان حوصله تان سر رفت به جای استفاده از گوشی هوشمند و سایر لوازم الکترونیکی به سراغ دفترتان بروید.

سرگرمی های مورد علاقه خود را – که ممکن است باغبانی در حیاط منزل، رانندگی در جاده یا شاید مطالعه یک کتاب خاص باشد – بشناسید و هر زمان حس کردید از زندگی و فشارهای روزمره خسته شده اید برای لحظاتی خودتان را به آرامش دعوت کرده و به کارهای مورد علاقه تان بپردازید.

اگر از مطالعه لذت می برید اما فرصت یک جا نشستن و کتاب خواندن ندارید از کتاب های صوتی استفاده کنید که حتی در حین پیاده روی یا پشت ترافیک و غیره نیز می توانید به آن مشغول باشید.

بی شک سینما رفتن با دیگران از جمله نامزد، همسر و یا دوستان ایده فوق العاده ای است اما گاهی بهترین کار این است که لحظاتی را تنها و تنها صرف خودتان کنید، بنابراین از لیست فیلم های اکران شده یکی را انتخاب کرده و به تنهایی به سینما بروید، شاید عجیب به نظر برسد اما بی شک تجربه جالبی خواهد بود که دوباره آن را تکرار خواهید کرد!

آیا هنر خاصی وجود دارد که از کودکی دوست داشته اید یاد بگیرید؟ فکر نمی کنید بهترین زمان برای شروع آن فرا رسیده باشد؟!

آشپزی، رقص، یک زبان جدید، بافندگی، شنا و … همگی می توانند سرگرم کننده باشند، چه به تنهایی در کلاس ثبت نام کرده و دوستان جدید پیدا کنید یا به همراه یک دوست قدیمی اقدام به این کار کنید.

اگر از جمله افرادی هستید که هر روز قبل از رفتن به سر کار دوش می گیرید و حمام کردن برای شما به کار روتین و تکراری روزانه تبدیل شده شاید از این مورد خنده تان بگیرد اما منظور ما نه یک دوش گرفتن ساده بلکه یک حمام تمام عیار است.

سعی کنید ذهن خود را از افکار استرس زا خالی کرده، مدتی در وان حمام دراز بکشید، کتاب بخوانید، با حباب های داخل آب بازی کنید، از آروماتراپی استفاده کنید و یا تنها چشمان خود را بسته و به آهنگ مورد علاقه خود گوش دهید و به چیزهای خوب زندگی تان تمرکز داشته باشید.

بی شک سلامت بدن از مهم ترین کارهایی است که در طول روز باید به آن توجه داشته باشید، توصیه می شود هر روز زمانی هرچند کوتاه را به ورزش کردن اختصاص دهید.

ورزش های ساده از پیاده روی گرفته تا شرکت منظم و هفتگی در باشگاه و استخر همگی انتخاب های عالی هستند، کافیست ورزش مورد علاقه خودتان را پیدا کرده و فضای زمانی کوچکی برایش باز کنید!

اگر فرصت این کار را ندارید بهتر است ورزش و رفت و آمد خود را با هم ادغام کنید، مثلا فاصله بین منزل تا محل کار را پیاده روی کرده یا اگر این فاصله زیاد است قسمتی را با وسیله نقلیه و بخشی از آن را با پای پیاده طی کنید.

هر از گاهی به مهمانی خودتان بروید و چند دقیقه برای پذیرایی از خودتان وقت بگذارید. شکلات داغ، بستنی، میوه مورد علاقه یا یک تکه کیک خوشمزه که بدون عجله و با آرامش میل شود تاثیر عالی در بهبود روحیه و انرژی خواهد داشت.

با توجه به آن چه گفته شد همه ما به زمانی در روز یا هفته نیاز داریم تا کاملا به خودمان تعلق داشته باشیم و همگی به تاثیر شگرف آن آگاه هستیم با این حال بسیاری اوقات این زمان لا به لای مشغله های کاری ما گم شده و به راحتی آن را فراموش می کنیم.

برای جلوگیری از این مسئله توصیه می شود بخشی از روز یا هفته را به نام “زمان خودم” نام گذاری کرده، آن را به رسمیت بشناسید و عادت کنید هر روز یا هر هفته در همان زمان دست از تمامی کارهای خود کشیده و تنها مال خودتان باشید و بس!

منابع: amexessentials – luvofoods

فال حافظ

متن عاشقانه متن زیبا آهنگ تولدت مبارک

صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا برای تمامی وب سایت ها به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

پیش‌نوشت: این مطلب، مستند و بر اساس منابع و مقالات علمی نبوده و تنها دربردارنده نظرات و دیدگاه‌های شخصی بنده است.

متن اصلی: قبلاً در مطلب «اتیکت چیست؟» در مورد اتیکت رفتاری و تعاریف آن توضیح دادم و در آنجا تعریفی کامل از اتیکت به نقل از متمم ارائه کردم که در آن گفته ‌شده بود:

«اتیکت، مجموعه آداب و اصول و قواعدی است که کمک می‌کند در محیط کار و زندگی، در فضای حقیقی و مجازی، در مذاکره و نمایشگاه،‌ در مهمانی‌ها و میزبانی‌ها، تصویری مثبت از خود برای دیگران بسازیم و کمک کنیم که حضور ما، تأثیری مثبت بر فضای جمع داشته باشد. اتیکت را شاید بتوان شکلی از اخلاق مدرن دانست. شاید هم روشی برای تأثیرگذاری مثبت بر مخاطب.»

به نظر می‌رسد پیش‌نیاز و لازمه اصلی رعایت اتیکت در مکان‌ها و موقعیت‌های عمومی، در درجه اول احترام به خویشتن و رعایت اصول و قواعد اتیکت در سخن گفتن و رفتار با خود است.

چطور به خودم احترام بگذارم

تنها با سخن گفتن درونی مناسب با خودمان و رعایت اصول اتیکت در خلوتمان است که می‌توانیم این قواعد را در افکار و رفتارمان نهادینه کنیم. ما در درجه اول باید به شخص خودمان احترام بگذاریم تا بتوانیم این رفتار را نسبت به دیگران هم داشته باشیم و درنهایت از دیگران هم انتظار داشته باشیم تا با ما درست رفتار کنند.

با توجه به اهمیت و تأثیر رعایت اتیکت در رفتار و گفتار شخصی و درونی، در ادامه چند مورد از موارد مهم و تأثیرگذار در این زمینه را شرح خواهم داد.

بسیاری از افراد همواره منتظر تأیید رفتارهایشان توسط دیگران هستند. برخی از این افراد در این خصوص بسیار افراطی عمل کرده و نسبت به تأیید و تصدیق دیگران اعتیاد پیداکرده‌اند و درصورتی‌که دوستان و اطرافیانشان، رفتار و عملکرد آن‌ها را تأیید نکنند، از درون احساس گناه و کمبود خواهند کرد.

این دسته از اشخاص حتی دوست داشتن خودشان را هم مشروط به دوست داشته شدن توسط دیگران می‌کنند.

این رفتارها نشان‌دهنده کمبود اعتمادبه‌نفس است و به عدم احترام به خود منجر خواهد شد.

بهتر است هرکس به‌صورت مستقل و بر اساس افکار و ارزش‌ها و اهداف خود، عملکرد خودش را قضاوت کند تا گرفتار قضاوت‌های دیگران نشود.

یکی از جنبه‌های احترام به خود مراقبت از سلامتی روحی و جسمی شخصی است. برای این منظور باید سعی کنید با انجام ورزش و رعایت رژیم‌های غذایی مناسب، سلامت جسمی و با داشتن ارتباط با خالق یکتا و راز و نیاز با او سلامت روحی خودتان را تأمین کنید. در این صورت است که احساس خوبی نسبت به خودتان داشته و درنتیجه ارزش بیشتری برای روح و جسمتان قائل خواهید شد.

اجازه ندهید اشتباهات و خطاهای شما، طرز رفتار و گفتارتان را با خودتان تعیین کنند.

هرگز نگویید «من یک بازنده‌ام، هیچ‌کس مرا دوست ندارد، من از خودم متنفرم.» چون تکرار این قبیل جملات باعث خواهد شد که خودتان آن‌ها را باور کنید.

پس هرچقدر بهتر و محترمانه‌تر با خودتان سخن بگویید، بیشتر به توانایی‌ها و قابلیت‌هایتان باور خواهید داشت و احساس بهتری به شما دست خواهد داد.

برای دریافت تأیید از دیگران و یا انجام رفتاری دوستانه با شما، به دیگران اجازه ندهید که شمارا مجبور به انجام کاری بکنند که شما تمایلی به انجام آن ندارید.

دیگران حق ندارند شمارا ملزم به انجام یا عدم انجام کاری بکنند. با تکیه‌بر تفکرات، ارزش‌ها و منطق ذهنی خودتان تصمیم بگیرید و از این طریق احترام و حرمت خودتان را هم حفظ خواهید کرد.

اگر عملی را نادرست انجام داده‌اید و یا به‌صورت کامل به اتمام نرسانده‌اید، نیازی به بی‌احترامی و سخن ناشایست گفتن به خودتان نیست. این کار تنها شمارا نسبت به خودتان بدبین کرده و باعث آسیب دیدن اعتمادبه‌نفستان خواهد شد و درنهایت احساس بدی به شما دست خواهد داد.

در چنین مواقعی پیشنهاد می‌شود با پذیرفتن اشتباه یا کوتاهی خود درصدد رفع عوامل و علل این کار باشید و درصورتی‌که لازم است مطلبی را یاد بگیرید، برای این منظور اقدام کنید.

زمان مشخصی را برای پرداختن به تفریحات، سرگرمی‌ها و علایق خودتان اختصاص دهید. هرچقدر می‌توانید یاد بگیرید. یادگیری در مورد وقایع و رویدادهای اطرافتان باعث خواهد شد قدرت ذهنی، درک و فهم شما رشد کرده و هرروز نسبت به‌روز قبل احساس بهتری داشته باشید و بتوانید در حضور دیگران هوشمندانه‌تر و بهتر سخن بگویید.

این موارد درنهایت باعث خواهد شد ارزش و اعتبار بیشتری برای خودتان قائل شوید و اعتمادبه‌نفستان افزایش یابد. رفتارهای شما با خودتان به مقدار زیادی بستگی به شناختی دارد که از خود دارید.

ممکن است افرادی قبلاً به شما بدی کرده باشند و با کارهایشان، آسیبی به شما زده باشند. سعی  کنید به‌مرور این افراد را بخشیده و اتفاقات بد را فراموش کنید. با درگیر کردن ذهنتان با این نوع مسائل، علاوه بر اینکه اذیت خواهید شد، به‌مرور نسبت به خودتان احساسات منفی پیدا خواهید کرد.

هیچ‌کس از متوسط اطرافیانش بالاتر نمی‌رود(+)؛ بنابراین برای اینکه بتوانید رشد کنید و همچنین احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید، لاجرم باید اطرافیانتان افرادی مثبت‌تر و موفق‌تر از خودتان باشند و ازنظر رفتاری نیز رفتارهایی بالغانه و احترام‌آمیز با شما داشته باشند.

صداقت نشانه‌ای از احترام است. درصورتی‌که با خودتان صادق و روراست باشید و موضوعات را به‌صورت درست و واقع‌بینانه حل‌وفصل کنید، در این صورت به‌نوعی به خودتان احترام گذاشته‌اید.

برای اینکه اعتمادبه‌نفستان را خدشه‌دار نکنید و احترام و عزت‌نفستان را حفظ کنید نباید خودتان را با دیگران مقایسه کنید.

مهم نیست شما فرد مقابلتان را چقدر می‌شناسید، چون هرچقدر هم که شناخت از فرد دیگر داشته باشید، بازهم مسائلی هستند که شما از آن‌ها اطلاعی ندارید.

بهتر است اهداف مشخصی برای خودتان تعیین کرده و برای رسیدن به آن‌ها برنامه‌ریزی و تلاش کنید. در ادامه می‌توانید برای سنجش عملکردتان، وضعیت حال حاضرتان را با وضعیت قبلی مقایسه کنید.

من در این نوشته سعی کردم مواردی را که در جهت رفتار، گفتار و برخورد درست و مناسب با شخص خودتان مؤثر هستند، به‌صورت مختصر توضیح دهم. موارد گفته‌شده عبارت بودند از:

شاید بعضی از توصیه‌ها در جامعه تبدیل به کلیشه شده‌اند ولی مطمئناً رعایت تک‌تک این موارد تأثیر بزرگی در جهت احترام به خود و افزایش اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفس شما خواهد داشت.

 

پست‌های مرتبط:

اتیکت چیست؟

چگونگی مواجهه با رفتار نادرست دیگران

یک پیشنهاد برای ترک عادات بد و ایجاد عادات خوب

توصیه‌های پدر تبلیغات برای موفقیت

برای موفق شدن، بیش‌ازحد اعتماد نکنید

 

خسته نباشید آقای قربانی.
میدونم اینجا جاش نیس ولی میخام ی کم دردودل کنم واز شما به عنوان ی فرد با تجربه و آگاه تقاضا دارم اگر توصیه ای به بنده دارید ازم دریغ نفرمایید…
من توی خونواده ی پرجمعیتی به دنیا اومدم بچه ی دهم از ی خونواده ۱۲نفره.۲۵ سالمه. خیلی پیش میاد که خونواده م ازم انتظارای متفاوت و بعضا” متناقض دارن، منم تا جایی که ادب حکم کنه به درخواستشون “نه” میگم. این موضوع باعث شده که از وظایف مربوط به خودم فاصله بگیرم طوریکه هر لحظه منتظر درخواست جدید باشم و تمرکز کافی برای امور خودم رو نداشته باشم. اکثرن متاهلن ولی زیاد میان خونه ما ومن فرصت کافی برای “زندگی برای خودم” ندارم.درمونده شدم لطفاً بهم کمک کنید. حتی شده ی جمله.

سلام بهار عزیز،
خوشحالم که به وبلاگم سر می‌زنی و مطالبش رو می‌خونی،
دو روزه که ذهنم درگیر سؤالی هست که پرسیدی،
واقعیتش شرایط هر کس خاص و منحصر به فرد خودش هست و هیچ کس دیگه‌ای نمی‌تونه جایگاه و شرایط فرد دیگه رو به صورت کامل درک کنه،
مخصوصا اگه شرایط در حد چند جمله گفته بشن،
ولی مطمئنا هر کسی دشواری‌ها و شرایط سخت خاص زندگی خودش رو داره،
خیلی از دوستام که مثل من متاهل و فرزنددار هستن، وقتی برای مطالعه ندارن چه برسه به اینکه بخوان هر روز بنویسن.
البته که من هنر نمی‌کنم بلکه اولویت‌های زندگی من با اولویت‌هایی که اونها برای خودشون تو زندگی انتخاب کردن، متفاوت هست.
من هم مثل همه افراد دیگر موانع و مشکلاتی در زندگی‌ام داشته‌ام و دارم ولی با وجود همه اینها اهدافی برای خودم انتخاب کرده‌ام و از کوچکترین فرصت‌ها برای رسیدن به اون اهداف استفاده می‌کنم.
همیشه یک عده‌ای هستند که در نهایت از دست ما رنجیده و ناراحت خواهند شد. از اینکه در اولویت‌های بعدی ما قرار می‌گیرند.
گریزی از این رنجش‌ها و ناراحتی‌ها نیست ولی مهم این است که همه انتخاب‌ها و اقداماتمان آگاهانه و انتخاب شده باشند.
در این صورت می‌تونیم به خیلی از خواسته‌ها و اهدافمون برسیم.
مطمئنا تو هم می‌تونی با مشکلات و دشواری‌های زندگی خودت کنار بیای، فقط سعی کن اهداف و اولویت‌های مشخص خودت رو داشته باشی و از کوچکترین فرصت‌ها برای رسیدن به اونها استفاده کنی.
این کار نیازمند صبر و پشتکار هستش که مطمئنا تو اونها رو داری.
باز اگه سؤالی داشتی به عنوان یک دوست اینجا برام بنویس.
موفق باشی.

چطور به خودم احترام بگذارم

جناب قربانی بابت وقتی که گذاشتید بسیار ممنونم.
کاملاً حق با شماست چرا که من فقط چکیده‌ای از وضعیتم رو نوشتم فقط خواستم بهم روحیه بدید…
راستی مطالب خوبی داره وبلاگتون. سبک نوشتنتونم دوست داشتم. همیشه پایدار باشید و سلامت.

امیدوارم اون پاسخی رو که می‌خواستی گرفته باشی.
در ضمن خوشحالم از اینکه به اینجا سر می‌زنی.
برات آرزوی موفقیت می‌کنم و اینکه با تلاش، پشتکار و استفاده از فرصت‌ها بتونی به اهدافت برسی.

این روز ها من هم درگیر این هستم که بیشتر برای خودم و آرامش زندگیم ارزش قائل شم.
خودم رو از دغدغه های ذهنیم نجات بدم و در صورتیکه تمایل به پذیرش چیزی ندارم اون رو نپذیرم و راحت تر نه بگم و از حق و حقوق خودم دفاع کنم
این نوشته بار دیگه راه و روش درست رو برام مرور کرد
ممنون

آفرین به شما. بهترین کار را انجام می‌دهید.
در ضمن وبلاگ خیلی قشنگی دارید. بهتون تبریک میگم.
و خیلی خوشحالم که این نوشته م تونسته براتون مفید باشه.
امیدوارم همیشه آرامش بر زندگی تون حکمفرما باشه و تو همه کارهاتون موفق باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

Notify me via e-mail if anyone answers my comment.





حس می کنی دچار کم شنوایی شدی؟


طرح های 3بعدی کاغذ دیواری برای خرید

 

 

چطور به خودم احترام بگذارم

 

روانشناسی- وقتی کسی با شما طوری برخورد می‌کند که انگار فقط یکی از چندین و چند انتخاب هستید، به آنها کمک کنید با بیرون آوردن شما از آن تساوی انتخاب‌هایشان را محدود کنند.

 

خودتان باشید. اگر سعی کنید یک نفر دیگر باشید، فقط خودتان را تلف کرده‌اید. خودِ درونیتان را در آغوش بکشید و بدانید که هیچکس ایده‌ها، توانایی‌ها و زیبایی شما را ندارد. همانی باشید که از خودتان می‌شناسید یعنی بهترین مدل خودتان. و از اینها گذشته، با خودتان صادق باشید.

 

از همین امروز شروع کنید…

 

1 – اولویت‌هایتان را مشخص کنید

 

20 سال دیگر واقعاً مهم نیست که امروز چه کفشی پوشیده بودید، موهایتان چه مدلی بود یا مارک شلوار جینتان چه بوده است. چیزی که مهم است این است که دیگران چقدر دوستتان داشته‌اند، چه چیزهایی یاد گرفته‌اید و چطور از این دانش استفاده کرده‌اید.

 

2 – مسئولیت کامل اهدافتان را گردن بگیرید

 

اگر واقعا دوست دارید در زندگیتان به چیزهای خوبی برسید و اتفاقات خوبی برایتان بیفتد، باید خودتان باعث این اتفاقات شوید. نمی‌توانید یک گوشه بنشینید و آرزو کنید که یک نفر دیگر کمکتان کند. خودتان باید آینده‌تان را بسازید و فکر نکنید که سرنوشت باعث همه اعمال و انتخاب‌های شماست.

 

3 – ارزش خودتان را بشناسید

 

وقتی کسی با شما طوری برخورد می‌کند که انگار فقط یکی از چندین و چند انتخاب هستید، به آنها کمک کنید با بیرون آوردن شما از آن تساوی انتخاب‌هایشان را محدود کنند. بعضی وقت‌ها باید سعی کنید برایتان مهم نباشد، حال هرچقدر هم که اهمیت داشته باشد چون ممکن است گاهی اوقات برای کسی که ارزش خیلی زیادی برایتان دارد، هیچ ارزشی نداشته باشید. این غرور نیست بلکه احترام به خود است. اگر دور و برتان را با افراد منفی پر کنید نباید انتظار داشته باشید که زندگیتان تغییرات مثبت داشته باشد. به افراد نیمه‌وقت، موقعیت تمام‌وقت در زندگیتان ندهید. ارزش خودتان را بشناسید و هیچوقت به کمتر از آنچه لیاقتتان است راضی نشوید.

 

4 – رویکرد مناسب را انتخاب کنید

 

نگرش مهمترین چیز است. وقتی با صف‌های طولانی و ترافیک سنگین روبرو می‌شوید و یا یک ساعت از ساعت قرارتان با کسی گذشته است، دو انتخاب پیش رو دارید: می‌توانید خسته و کلافه شوید و می‌توانید به آن به شکل فرصت و زمان کوتاهی که زندگی برای فکر کردن، آرام‌تر شدن و خیالپردازی به شما داده است نگاه کنید. اولین انتخاب فشارخونتان را بالا می‌برد. دومین انتخاب هوشیاریتان را بیشتر می‌کند.

 

5 – اجازه ندهید اشتباهات گذشته رویاهایتان را خراب کند

 

یاد بگیرید که همه چیزهایی که کنترل آن به دست شما نیست را رها کرده و از یاد ببرید. دفعه بعدی که وسوسه شدید درمورد موقعیتی که فکر می‌کنید ناعادلانه تمام شد، بیهوده‌گویی کنید، این را به خودتان یادآور شوید: هیچوقت با فکر کردن به این موضوع تا زمان مرگ نمی‌توانید عصبانیت مربوط به آن را از بین برید. پس دهانتان را بسته نگه دارید، مشتتان را باز کنید و به افکارتان یک مسیر دوباره دهید.

 

6 – چیزهایی را انتخاب کنید که واقعاً مهم هستند

 

بعضی چیزها اهمیت زیادی ندارند، مثل نوع ماشینی که سوار می‌شوید. اگر به تصویر بزرگ زندگی نگاه کنید، چقدر این مسئله می‌تواند اهمیت داشته باشد؟ شادتر کردن یک انسان جطور؟ بله، این اهمیت دارد. مشکل بزرگ و اصلی اکثر آدمها این است که می‌دانند چه چیزهایی مهم است اما آن را انتخاب نمی‌کنند.حواسشان پرت می‌شود. چیزهای اول را اول نمی‌گذارند. سخت‌ترین و هوشمندانه‌ترین راه‌ها برای زندگی، انتخاب چیزهایی است که واقعاً مهم است.

 

7 – خودتان را دوست داشته باشید

 

بگذارید یک نفر درست همانطور که خودتان را دوست دارید شما را دوست بدارد، با همه نقص‌ها، زشتی‌ها و مشکلات. بگذارید باوجود همه اینها یک نفر دوستتان داشته باشد؛ و بگذارید آن یک نفر خودِ شما باشد.

 

چطور به خودم احترام بگذارم

8 – توانایی‌ها و ضعف‌های خود را بپذیرید

 

با خودتان راحت باشید و اعتمادبه‌نفس داشته باشید. ما معمولاً زمان زیادی را برای مقایسه خودمان با دیگران تلف می‌کنیم و افسوس می‌خوریم که کاش کس دیگری بودیم. هر کسی توانایی ها و ضعف‌های خودش را دارد و فقط زمانیکه همه آنچه که هستیم را بپذیریم، خواهیم توانست از توانایی‌هایمان استفاده کنیم.

 

9 – برای خودتان بایستید

 

شما به دنیا آمده‌اید که واقعی باشید، نه ایدآل. به دنیا آمده‌اید که خودتان باشید نه چیزی که کس دیگری که می‌خواهد باشید. برای خودتان بایستید، به چشمان آنها نگاه کنید و بگویید، “تازمانیکه من را نشناخته‌ای درموردم قضاوت نکن. تا زمانیکه با من وارد چالش نشده‌ایی، ارزشم را پایین نیاور و تازمانیکه با من حرف نزده‌ای درموردم حرف نزن.”

 

10 – از دیگران درس بگیرید و زمانی که لازم است، بگذرید

 

نمی‌توانید توقع داشته باشید که بتوانید دیگران را تغییر دهید. یا همانی که هستند را می‌پذیرید یا بدون آنها زندگی می‌کنید. و فقط بخاطر اینکه چیزی تمام می‌شود به این معنی نیست که هیچوقت وجود نداشته است. شما زندگی کرده‌اید، درس گرفته‌اید، رشد کرده‌اید و گذشته‌اید. وجود بعضی آدمها در زندگی برای شما نعمت هستند و بعضی از آنها فقط درس.

 

11 – در روابطتان صادق باشید

 

خیانت نکنید! اگر شاد نیستید، صادق باشید و از آن رابطه بگذرید. وقتی واقعاً عاشق باشید، وفادار بودن اصلاً سخت نیست، توام با لذت است.

 

12 – با راحت بودن راحت باشید

 

همانطور که می‌دانیم زندگی می‌تواند در یک چشم برهم زدن از این رو به آن رو شود. دوستی‌هایی که امکان‌پذیر به نظر نمی‌رسید آغاز می‌شود، کارهای مهم کنار گذاشته می‌شود و یک امید دیرینه دوباره زنده می‌شود. شاید گاهی‌اوقات راحت به نظر نیاید اما بدانید که زندگی در انتهای منطقه آرامش شما شروع می‌شود. پس اگر در حال حاضر احساس راحتی ندارید، بدانید که تغییری که در زندگیتان رخ داده است انتهای کار نیست، بلکه یک شروع تازه است.

 

13 – همانی باشید که برای تبدیل شدن به آن به دنیا آمده‌اید

 

نگذارید به آخر زندگیتان برسید و بفهمید که فقط طول زندگی را زندگی کرده‌اید. عرض آن را هم زندگی کنید. وقتی بعنوان یک انسان مشتاق به دنیا می‌آیید، تنها مشکلی که بزرگتر از یاد گرفتن راه رفتن در کفش دیگران است، این است که یاد بگیرید با خودتان راحت باشید. از قلبتان پیروی کنید و مغزتان را هم همیشه همراه داشته باشید. وقتی واقعاً با خودتان راحت بودید، شاید همه آدمها دوستتان نداشته باشند اما برای شما اصلاً اهمیتی نخواهد داشت.

 

14 – هیچوقت از خودتان نا امید نشوید

 

این زندگی شماست. آن را شکل دهید و اگر این کار را کنید، کسی دیگر اینکار را می‌کند. قدرت نه تنها در میزان تحمل شما دیده می‌شود بلکه در توانایی شما برای شروع دوباره نمود می‌کند. هیچوقت برای تبدیل شدن به آنچه که می‌خواهید باشید دیر نیست. مدام یاد بگیرید، سازگار شوید و رشد کنید. شاید هنوز به مقصدتان نرسیده باشید اما مطمئناً از دیرروز به مقصدتان نزدیک‌تر هستید.

منبع : mardoman.net

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر


آموزش مکالمه محور زبان به صورت آنلاین


همین حالا وکیل بگیر


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


کامل ترین سیستم خانگی پاکیزه کننده هوا

پرداخت شهریه آموزشگاه زبان در صورت رضایت

چنین کیکی روفقط تواین یخچال میتونی جابدی


خرید ماست ساز پونته

بالاترین کیفیت لوازم خانگی با بهترین قیمت


طراحی و بازسازی فضای داخلی

مشاهده تمامی مدلهای لوازم خانگی اسنوا/قیمت


ماشین لباسشویی با آبکشی شرعی


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!


راهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشویی

هرآنچه ازعملهای زیبایی زنان میخواهیدبدانید

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

چطور به خودم احترام بگذارم
چطور به خودم احترام بگذارم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *