چطور به سرعت لاغر شویم

 
helpkade
چطور به سرعت لاغر شویم
چطور به سرعت لاغر شویم

دانشجوی رشته تغذیه و علاقمند به نوشتن مقاله راجب بهداشت و سلامت

چگونه لاغر شویم؟ اگر می خواهید یک بار برای همیشه لاغری سریع ⚡️را امتحان کنید حتما این مطلب را بخوانید ✅ با نکات مهم از منابع معتبر در خدمت شما هستیم.

یکی از مهم ترین عوامل چاق شدن خوردن کربوهیدارت است! بنابرین به جای اینکه بروید از هرشخصی بپرسید چگونه لاغر شویم یا از او رژیم لاغری بگیرید, فقط کافیست میزان کربوهیدارت را کمتر کنید! شاید ساده بنظر برسد اما حتما این مطلب را تا آخر بخوانید تا دیگر از خود نپرسید چگونه لاغر شویم 🙂

🔥 روزانه یک کیلوگرم کم کنید! 🔥 ——————

در بخش اول قصد داریم 8 مورد خیلی عالی برای لاغری سریع به شما معرفی کنیم پس حتما این بخش را با دقت مطالعه کنید که انجام دادن آنها بسیار ساده است اما مهم ترین چیزی که باعث لاغری شما می شود این است بعد چند روز برنامه را خراب نکنید و طبق این برنامه پیش بروید.چطور به سرعت لاغر شویم

بله درست است که در مطلب قبل راجب این موضوع کامل حرف زدیم اما می خواهیم اینجا یکمی ریز بین تر شویم و نکات مهم دیگری را خدمت شما عرض کنیم که بی شک برای شما از اهمیت بالایی برخوردار هستند پس حتما این نکات را در دفتر خود یادداشت کنید تا فراموش نشوند.

باید به صبحانه اهمیت بسیاری بدهید و نباید بیشتر از 500 کالری یا کمتر از 400 کالری صبحانه بخورید و باید به طوری باشد که شما را سیر کند تا بعد از یک ساعت باز هم هوس خوردن غذاهای مختلف را نکنید.

شما باید از چربی ها و پروتئین های سالم برای مصرف صبحانه خود استفاده کنید مانند:

مصرف فیبر ها هم اهمیت زیادی برای بدن ما دارند به طوری که باید حتما در روز یک غذای فیبری بخوریم اما اگر دنبال لاغری سریع هستید باید در برنامه خود فیبر های بیشتری را قرار دهید. چند نمونه از غذاهای فیبری عبارت اند از:

اول از همه خدمتتون عرض کنم در روز به هیچ وجه بیشتر یک بار قهوه نخورید! از تجربیات شخصی خودم عرض کنم که یک دوستی داشتم متاسفانه در روز 2 تا 4 لیوان قهوه مصرف می کرد که اینکار او در نهایت منجر به بستری شدن او در بیمارستان شد! اینکار حتی خطر افزایش مرگ را زیاد می کند.

اما خب ما داریم راجب یک لیوان قهوه در روز حرف میزنیم, کافئین علاوه بر اینکه اعتیاد آور است یک خاصیت دیگه بنام ادرار آور هم دارد که منبعی از آنتی اکسیدان می باشد ولی توجه کنید که نباید در روز بیشتر از 450 میلی گرم مصرف کنیم و درصورتی از قهوه خوشتان نمی آید میتوانید چای (بهترین نوع آن برای لاغری چای سبز می باشد) را جایگزین آن کنید.

متاسفانه خیلی از دوستان برای لاغری قهوه میخورند اما با شکر! شما نباید به هیچ وجه قهوه را شیرین کنید زیرا اینکارتان اصلا دردی را دوا نمی کند و بدتر باعث چاق شدن شما خواهد شد.

همانطور که می دانید نوشیدنی ها ما را سیر نمی کند و مصرف اکثر آنها چیزی جزء چاقی نیست. خیلی ها که از من می پرسند چگونه لاغر شویم و من اکثرا به آنها جواب میدهم که فقط کافیست کمتر نوشیدنی بخورید.

منظورمان از نوشیدنی آب نیست! درواقع منظور ما نوشیدنی هایی مانند نوشابه, دلستر, آبمیوه ها و نوشیدنی های الکلی می باشد.

اول از همه نباید معده یا بدن شما به این ادویه ها حساس باشد زیرا عواقب خودی ندارد اما باید بدانید که ادویه های تند باعث سوزاندن چربی در بدن شما می شوند. علت آن هم اگر بخواهیم به صورت ساده بیان کنیم میگوییم که کاپسی سین (Capsaicin) موجود در ادویه های تند باعث ترشح هورمون آدرنالین و هورمون های استرس می شود که در نهایت این هورمون ها باعث سوزاندن مقدار کالری در بدن می گردد.

و طی تحقیقات ثابت شده وقتی که غذا تند باشد ما مقدار کمتری از آن را مصرف میکنیم و بدن ما توانایی خوردن تمام غذا را ندارد.

ساده ترین نکته این بخش تقدیم می شود به مورد پنجم یعنی زود خوابیدن که برای بعضی ها انقدر ساده است که آن را انجام نمی دهند! من به شما می گویم که اگر فقط 40 روز زود بخوابید دیگر بدن شما به آن عادت می کند دقیقا مثل مسواک زدن که از بچگی ما را تا یک ماه مجبور می کردند و بعد از آن دیگر خودمان مسواک می زدیم بدون اینکه کسی ما را مجبور کند زیرا یک عادت شده بود.

طبق پژوهش های مختلف اگر ما کمتر از 7 تا 8 ساعت بخوابیم روند سوخت و ساز ما کم می شود پس اگر از امروز کمتر از 7 ساعت خوابیدید دیگر هرگز نگویید که چگونه لاغر شویم.

هر روانشناس انگیزشی که دیده باشید به شما می گوید برای موفقیت کافیست همه کارهایی که انجام میدهید را بنویسید و این مورد در بحث لاغری هم عمل می کند به اینگونه که شما هر چیزی را که می خورید بنویسید و البته مهم تر از آن باید مقدار کالری آن را هم جلوی آن نوشته باشید.

اگر هم ورزش کردید مقدار کالری از دست رفته را بنویسید و در نهایت حساب کنید که امروز چقدر کالری سوزاندید یا چقدر به شما کالری اضافه شده و آن عدد را یادداشت کنید پس هدف بعدیتان این خواهد بود که روز بعد کالری بیشتری بسوزانید حتی اگر شده یک کالری بیشتر.

توجه داشته باشید که نباید فشار خیلی زیادی به خود بیاورید زیرا اینکار برای بدن شما خطرناک است و لاغری باید تدریجی باشد.

برای دفع موارد اضافی بدن از قبیل سدیم و اوره باید آب بیشتری بنوشیم که مقدار آن نباید از 7 لیوان در روز کمتر باشد و هر لحظه که احساس تشنگی کردید سریع یک لیوان آب بنوشید.

علاوه بر آن میوه های پر آب را فراموش نکنید مانند گوجه, هندوانه, کرفس, انگور یا اناناس و… . شما حتما باید روزانه حداقل چند عدد از این موارد را مصرف کنید (البته منظورمان از چند عدد برای هندوانه یا آناناس نمی باشد و کافیست در روز فقط نصف آنها را مصرف کنید).

اگر هدف شما لاغری سریع است پس حتما باید موادی را مصرف کنید که بر روی برچسب آنها علامت قرمز یا زرد نبینید! در ایران یک برچسب سازمان غذا و دارو وجود دارد که مقدار قند یا چربی را با رنگ های سبز, زرد و قرمز نشان می دهد و علاوه بر آن حتما موادی را مصرف کنید که برچسب استاندارد را داشته باشند.

در این بخش راجب کربوهیدارت ها به صورت کامل صحبت خواهیم کرد که حتما آن ها را دقیق و کامل مورد مطالعه قرار دهید زیرا شناختن این عمل می تواند شما را بسیار لاغر کند.

یکی از بهترین روش ‌های کاهش وزن ، کاهش و کنترل میزان مصرف کربوهیدرات ها است. این کار باعث کاهش اشتها و درنتیجه باعث کاهش وزن میشود و دیگر نیازی نیست که فرد حساب کند که چه مقدار کالری مصرف کرده است.

این به این معنی است که شما میتوانید آنقدر بخورید که سیر سیر شوید باز هم وزن کم کنید !

طبق گفته دستور‌عمل های رژیم غذایی کربوهیدارت ها 45 تا 65 درصد کالری مصرفی شخص را تامیین میکنند. بنابرین اگر شما یک رژیم 2000 کالری ایی داشته باشید مقدار کربوهیدارت مصرفی شما میبایست از 225 تا 325 گرم کربوهیدرات در روز باشد. اما اگر میخواهید که سریع تر لاغر شوید باید مصرف کربوهیدرات خود را روزانه بین 50 تا 150 گرم کربوهیدرات تنظیم کنید .

در حقیقت این رژیم که به رژیم کم کربوهیدارتی نام گذاری شده است یک جایگزین جدید و محبوب نسبت به رژیم هایی با کربوهیدارت بالا میباشد که در دهه های گذشته به کسانی که میخواستند رژیم بگیرند توصیه میشد .

این رژیم مصرف کربوهیدارت هایی مانند قند ها و نشاسته ها ( نان ، پاستا و … ) را محدود میکند و آنها را با پروتئین ، چربی و سبزیجات سالم جایگزین میکند. مطالعات نشان داد است که رژیم کم کربوهیدارتی با کم کردن اشتهای شما باعث میشود کالری کمتری مصرف کنید و تا زمانی که بتوانید مقدار مصرفی کربوهیدارت خود را کنترل کنید به راحتی لاغر شوید .

محققان با مقایسه رژیم کم کربوهیدراتی با رژیمی که در آن از مقدار کمی چربی مصرف میکنیم به این نتیجه رسیدند که در رژیم که مصرف چربی کاهش پیدا کرده با محدود کردن مقدار کالری مصرفی آن هم به مقدار زیاد میتوانیم به نتیجه ایی نزدیک به نتیجه لاغری رژیم کم کربوهیدارتی برسیم !

فواید رژیم کم کربوهیدارتی تنها به کم کردن وزن ختم نمیشود! این رژیم قند خون، فشار خون ئ تری گلیسیرید را پایین میاورد .

در نتیجه رژیم هایی با کربوهیدارت کم باعث کاهش بیشتر وزن نسبت به سایر رژیم هایی که به کنترل میزان کالری میپردازند میشوند .چطور به سرعت لاغر شویم

در اصل تعریف خاص و جامع ایی برای رژیم کم کربوهیدارتی وجود ندارد بلکه مصرف کربوهیدارت به سن ، جنسیت ، سطح فعالیت ، فرهنگ غذا ، میزان چربی ، نظر خود شخص و سلامت متابولیک فرد بستگی دارد.

کسانی که وزنه های سنگین بلند میکنند و یا دو سرعت کار میکنند میزان کربوهیدارت مصرفیشان بیشتر از افراد کم تحرک میباشد زیرا از نظر فیزیک بدنی و توده عضلانی نسبت به افراد کم تحرک برتری دارن پس نیاز بیشتری به کربوهیدارت ها دارند .

سلامت متابولیک نیز بسیاز مهم است هنگای که افراد مبتلا به سندروم متابولیک دچار بیماری چاقی یا دیابت نوع 2 میشوند قوانین تغییر میکند ، افرادی که در این دسته قرار میگیرند نمیتواند به همان اندازه که یک انسان سالم در این رژیم کربوهیدرات مصرف میکند کربوهیدارت مصرف کنند .

اگر شما بتوانید به راحتی منابع ناسالام کربوهیدارت های مصرفی خود مانند گندم ها و قند ها را از رژیم غذایی فعلی خود حذف کنید پس در راه درستی برای بهبود سلامت خود قرار گرفته ایید .

البته شما برای نهایت استفاده ها از این رژیم نیاز دارید تا منابع دیگر کربوهیدارت خود را کم کنید و مصرف انها را کاهش دهید . پس یکی از راه های لاغری سریع همین راه می باشد.

شما با مصرف مقدار متوسطی از کربوهیدرات یعنی بین 100 تا 150 گرم کربوهیدرات میتوانید وزن خود را کاهش دهید . این مقدار مصرفی بیشتر مناسب افرادی میباشد که از سلامت بدنی خوبی برخورد دار اند و افرادی فعال میباشند ومیخواهند سالم بمانند و وزن خود را حفظ کنند .

50 تا 100 گرم کربوهیدارت در روز محدوده عالی برای کم کردن موثر وزن میباشد و همچنین برای حفظ وزن نیز بسیار مناسب میباشد .

1. مقدار کمی سبزیجات

2. 2 تا 3 تکه میوه ( هر میوه ایی )

3. نشاسته های سالم مانند سیب زمینی و … به مقدار بسیار کم

20 تا 50 گرم کربوهیدرات در روز، این محدوده مصرفی برای افرادی است که نیاز سریع به کاهش وزن دارند و یا بیماری چاقی یا دیابت دارند میباشد .

زمانی که شما کمتر از 50 گرم کربوهیدرات در روز مصرف میکنید بدن شما دچار کتوز میشود ( کتوز : وضعیتی میباشد که میزان کتون ها در بدن افزایش میباد . ) با این اتفاق انرژی برای مغز تولید میشود و انرژی مغز تامین میشود و این عمل باعث میشود که اشتهای فرد کم شود و فرد اینگونه وزن خود را کاهش میدهد .

توجه داشته باشید که استفاده از این رژیم به این معنا نیست که شما اصلا نباید کربوهیدرات مصرف کنید بلکه به این معنا میباشد که شما باید از کربوهیدرات کمی استفاده کنید تا سیر شوید (سبزیجات کم کربوهیدرات).

بدن انسان ها با هم متفاوت میباشد و ممکن است رژیمی که برای یک فرد مناسب و درست است برای فرد دیگری درست نباشد ، پس قبل از استفاده از هر رژیمی ابتدا با متخصص تغذیه یا دکتر شخصی خود صحبت کنید چرا که ممکن است آن رژیم برای شما خطرناک باشد !

رژیم با کربوهیدرات کم تنها برای از دست دادن وزن نیست بلکه برای حفظ سلامتی نیز استفاده میشود ،

به همین دلیل باید این رژیم بر اساس مواد غذایی سالم و طبیعی و کربوهیدرات های سالم برنامه ریزی شده باشد تا جوابگو باشد .

منابع کربوهیدراتی ایی انتخاب کنید که شامل فیبر فراوان باشد و اگر که شما ترجیح میدهید که به میزان کم کربوهیدارت مصرف کنید سعی کنید از نشاسته استفاده کنید ( سیب زمینی ، جو و برنج قهوه ایی ) .

شکر و گندم همیشه جزو گزینه های بد به حساب میایند باید محدود شوند .

با این حال رژیم با کربوهیدرات کم یکی از مضحکانه ساده ترین رژیم ها میباشد زیرا نه نیاز به شماردن کالری مصرفی دارید و نیاز به پیگیری غذای مصرفی خود هستید !

دانشجوی رشته تغذیه و علاقمند به نوشتن مقاله راجب بهداشت و سلامت

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

اگر شما هم با این سوال تکراری چگونه لاغر شویم درگیر هستید این مقاله مخصوص شماست! این نوشتار راهنمای کامل در مورد لاغر شدن و از دست دادن وزن است، و در عین حال به عنوان رهنمونی در مورد نحوه‌ی داشتن یک سبک زندگی سالم نیز محسوب می‌شود. به طور کلی سبک زندگی شما خوب خواهد بود در صورتی که موارد ۱ تا ۲۰ را در آن داشته باشید.

سلامتی و طول عمر بر داشتن رژیم غذایی پالئو یا پریمال (گوشت، برگ‌ها و انواع توت) متمرکز است. اگر نمی‌توانید رژیم غذایی ۱۰۰٪ بدون غلات (البته که می‌توانید!) داشته باشید، دست کم باید تمرکز خود را روی خوردن غذاهای پردازش نشده و از دل طبیعت بگذارید. مواد غذایی واقعی را در حالت واقعی آن‌ها میل کنید.

غذا برای بدن سوخت است. تنها با کیفیت‌ترین سوخت ممکن را  مصرف کنید. کاهش وزن هنگام غذاهای واقعی واقعا زحمت چندانی ندارد.

آدم‌هایی وجود دارند که وقتی به آن‌ها می‌گویید که باید بیش از ۸ ساعت در شب بخوابند، نگاهی عجیب و غریب به شما می‌اندازند. اگر شما هم یکی از این زامبی‌های محروم خواب هستید، پس باید شما را هم به چالش بکشم که به مدت یک هفته این شیوه را امتحان کنید. از احساسی که خواهید داشت و تاثیری که همین تجربه‌ی کوچک روی بدن‌تان دارد، شگفت‌زده خواهید شد. احتمالا متوجه می‌شوید که در تمام طول زندگی‌تان در یک حالت مزمن محرومیت از خواب قرار داشته‌اید.چطور به سرعت لاغر شویم

از رویکرد لین گین‌ها (افرادی که به دنبال درآوردن عضله هستند) پیروی کنید: یک دامنه‌ی ۸ ساعته برای خوردن در طول روز و ۱۶ ساعت روزه‌داری. خواه یک پروتکل روزه‌داری سفت و سخت را دنبال کنید و خواه نه، مطمئنا می‌توانید از طریق حذف برخی از وعده‌های غذایی به صورت منظم سود ببرید. بر خلاف باور عمومی، حذف یک وعده غذا می‌تواند به شما در تشکیل عضلات کمک کند (و در عین حال فواید بسیار زیاد دیگری نیز برای سلامتی دارد).

این روش در واقع شگفتی‌آفرین است. بعضی از آدم‌ها طوری غذا می‌خورند که انگار نهنگ یک پلانکتون را می‌بلعد. به طوری که کل ظرف غذا در عرض دو سه دقیقه کاملا خالی می‌شود! آهسته غذا خوردن چند عامل مهم را برای کاهش وزن تحریک می‌کند:

۱. اول این‌که روند بالا رفتن انسولین با کاهش آزاد شدن گلوکز در جریان خون کاهش می‌یابد. به این ترتیب از ذخیره شدن کالری در سلول‌های چربی توسط انسولین، هورمون ذخیره‌سازی، جلوگیری می‌شود. انسولین بیش‌تر = ذخیره‌سازی چربی بیش‌تر.

۲. کم‌تر غذا خواهید خورد. آهسته غذا خوردن به شما اجازه می‌دهد تا زودتر احساس سیری کنید و به این ترتیب کالری‌هایی که دریافت می‌کنید نیز کاهش خواهد یافت. همه‌ی ما از آن حالت بیش از حد پر بودن و پف کردن متنفر هستیم. این حالت نتیجه‌‌ی  غذا خوردن بیش از حد سریع است. در واقع بدن فرصت کافی برای ارسال پیام سیری به مغز ندارد تا شاید آن چنگال لعنتی را زمین بگذارید!

غذای رستوران قطعا بد است! رستوران‌ها از نمک، شکر، سس، تثبیت‌کننده‌ها و انواع دیگری از افزودنی‌های غیر طبیعی برای کاهش هزینه‌ها، سودآوری و اعتیادآور کردن غذاهایی که ارائه‌ می‌دهند، استفاده می‌کنند.

متوسط ​​وجه تضمین اولیه‌ی رستوران‌ها زیر ۵٪ است. بهتر است باور داشته باشید که آن‌ها هر کاری می‌کنند تا سودآوری بیش‌تری داشته باشند و در هزینه‌های مواد غذایی صرفه‌جویی کنند. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، مشتری است که با مشکلات سلامتی درگیر می‌شود.

هنگامی که مصرف نوشابه و آبمیوه‌های شیرین را متوقف کنید، معمولا در هفته‌ی اول، بیش از دو و نیم کیلو وزن از دست می‌دهید. با مصرف نوشیدنی‌های پر از کالری، بدن همان واکنش سریع غذا خوردن را در مورد میزان انسولین نشان می‌دهد. کالری به سرعت وارد جریان خون شما شده و منجر به افزایش بیش از حد انسولین می‌شود. ما طوری آفریده شده‌ایم که غذا را بجویم. از مصرف نوشیدنی‌های پر از کالری به هر شکل و نوعی که هستند، پرهیز کنید.

این توصیه می‌تواند زندگی‌تان را تغییر دهد. حتی زمانی که بیرون غذا می‌خورید هم حسابی سختگیر باشید و به آن نانی که مجانی با غذا سرو می‌شود نه بگویید. این روش می‌تواند همان پیوند گم‌شده‌ برای رسیدن به بدن پر از عضله‌ای باشد که همیشه به دنبال‌اش بودید!

یکی از دلایل بسیار موثر بودن روزه‌داری متناوب این است که سطح هورمون شما را از طریق متعادل کردن بدن‌تان بین حالت‌های روزه‌داری و غذا خوردن تنظیم می‌کند. بدن شما برای سوزاندن چربی در حالت “گرسنگی و روزه‌داری” و ذخیره کردن کالری زمانی که در حالت “سیری” هستید، ساخته شده‌است. هر بار که کالری را وارد دهان‌تان می‌کنید، وارد حالت “سیری” می‌شوید و در نتیجه بدن با وارد کردن انسولین در جریان خون، حالت سوزاندن چربی را متوقف می‌کند.

دفعه‌ی بعد که آن بسته‌ی بادام را با خیال این‌که یک میان‌وعده‌ی سالم است، برداشتید، باید دوباره فکر کنید؛ شما در واقع به بدن‌تان ظلم می‌کنید. فقط در زمان غذا خوردن، بخورید.

روغن ماهی شامل امگا ۳ است که به تعادل امگا ۶، که در همه‌ی رژیم‌های امروزی (به خصوص مواد غذایی پردازش‌شده) شایع است، کمک می‌کند. اصلاح این تعادل یک مزیت عمده برای بدن، به خصوص جهت کاهش وزن است.

این یکی هم می‌تواند همان پیوند گم‌شده در تمام تلاش ‌های شما برای کاهش وزن باشد. ویتامین D نوعی هورمون است که در بسیاری از فرآیندهای بدن نقش دارد. یک ژل نرم ویتامین D مصرف کنید یا هر روز ۲۰ دقیقه در معرض نور خورشیدپ قرار بگیرید.

هر کاری که لازم است را برای کاهش و دوری از استرس انجام دهید. هر بار که عصبانی می‌شوید، استرس دارید یا چیزی سبب می‌شود که از کوره در بروید، ‌انگار گه یک گاز بزرگ شکلات یا آب‌نبات خورده‌اید. استرس، کورتیزول و انسولین را در جریان خون شما آزاد می‌کند، درست مثل این‌که آن قطعه شکلات یا آب‌نبات مورد علاقه‌تان را خورده باشید.

همان‌طور که پیش‌تر نیز گفتیم، بیش از حد آزاد شدن انسولین به معنای متوقف کردن روند سوخت چربی است و باعث افزایش ذخیره‌ی چربی می‌شود. این یک ترکیب بد است، شما این‌طور فکر نمی‌کنید؟ یک نفس عمیق بکشید و آرام شوید.

ذهن‌آگاهی یا حضور در لحظه تمرکز بر یک شی یا کار واحد و نادیده گرفتن باقی سر و صداهایی است (افکار، نگرانی‌ها، استرس‌ها) که در ذهن‌تان وجود دارد. این نوع از مراقبه برای شماره‌ی ۱۱ نیز موثر است به این ترتیب که سطح کورتیزول و انسولین را کاهش داده و از بالا رفتن آن‌ها جلوگیری می‌کند. در نتیجه‌ی شکنجه‌ای که ذهن‌مان در اثر نگرانی، استرس، خشم، نفرت، حسادت، و انواع دیگر احساسات مزخرف که اصلا نباید به آن‌ها توجه کنیم، به بدن‌مان می‌دهد، هورمون‌ها همه کارایی خود را تا حدی از دست می‌دهند.

تکنیک‌های ذهن‌آگاهی: شمردن تنفس (مدیتیشن تنفس)، نشستن در یک مکان آرام و تخلیه‌ی ذهن (مدیتیشن)، رفتن به خارج از منزل و تمرکز بر مناظر و صداها (نوعی مدیتیشن). این‌ها فقط چند نمونه بودند. برای بهره‌مند شدن از مزایای این تکنیک، در مورد آن تحقیق و بررسی گسترده‌ای انجام بدهید و فقط یادتان باشد که حتی کمی تمرین ذهن‌آگاهی می‌تواند تا حد زیادی کمک‌کننده باشد!

بدترین چیزی که می‌توانید بخورید همین است. به یاد داشته باشید که چربی شما را چاق نمی‌کند؛ قند، روغن‌های دانه‌های و غلات پردازش‌شده در واقع خوراکی‌هایی هستند که شما را چاق می‌کند.

ماهی‌های چرب، گوشت گاو تغذیه‌کرده از چمن، گوشت بره، گوشت بوفالو، روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن آووکادو، روغن ماکادمیا، روغن حیوانی، پیه (خودتان آن را آماده کنید).

چربی به علت اطلاعات غلط و ضد چربی که در دهه‌ی ۶۰ آغاز شده، از سوی بیش‌تر آدم‌ها مورد غفلت قرار می‌گیرد. در نتیجه، اکثریت مردم هنوز نمی‌دانند که چربی برای بدن انسان (مخصوصا برای زنان و هورمون‌های‌شان که مدام بالا و پایین می‌شود) تا چه حد اهمیت دارد.

بگذارید به شما چیزی بگویم که سرتان سوت بکشد: شما باید بیش‌تر کالری‌های لازم را از چربی دریافت کنید. بله، این بدان معنا است که ۴۰٪، ۵۰٪ و تا ۶۰٪ کل کالری شما باید از منابع چربی با کیفیت باشد.

دفعه‌ی بعد که قصد دارید غذا بخورید، نگاهی به بشقاب غذای‌تان بیندازید. آیا نصف یا بیش‌تر کل کالری از چربی است؟ اگر نه، به آشپزخانه بروید و کمی بیش‌تر بردارید.

کلمات کلیدی عبارتند از: تغذیه شده با چمن، دامنه‌ی آزاد، مرغزار، ارگانیک، طبیعی، بدون هورمون، پرورشی، مزارع خنوادگی، محلی.

رژیم غذایی شما باید چیزی شبیه به این باشد:

* پروتئین ۳۰ تا ۳۵ درصد از مجموع کالری یا کمی بیش‌تر

* چربی ۳۵-۶۰٪ از مجموع کالری یا بیش‌تر

* کربوهیدرات‌ها به شکل نشاسته / سبزیجات = ~ ۲۵٪ یا کم‌تر

به یاد داشته باشید که این ارقام میانگین هستند. هر کسی متفاوت است و برخی از آن‌ها کربوهیدرات کم‌تر را ترجیح می‌دهند در حالی که برخی دیگر کربوهیدرات بالاتر را ترجیح می‌دهند. کم و زیاد کنید و ببینید چه نسبتی برای بدن شما بهترین است.

شما احتمالا می‌دانید که چرا این تمرینات برای‌تان مفید است. بنابراین آن را در برنامه‌ی زندگی‌تان بگنجانید.

این تمرینات کوتاه، سریع و سخت هستند. از تمرینات طولانی مدت و در گام متوسط به عنوان بخش عمده‌ای از تمرینات خود اجتناب کنید.

برای بالا رفتن از پله‌ها استفاده کنید، ماشین‌تان را در انتهای پارکینگ پارک کنید، برای رفتن به هر جایی طولانی‌ترین مسیر ممکن را طی کنید. ما برای حرکت کردن آفریده شده‌ایم. پس بلند شوید و حرکت کنید!

این بازی‌ّها برای سلامت کلی، آرامش ذهنی، ساخت عضلات، تحرک، توسعه‌ی اجتماعی، و غیره عالی هستند. ما از زمان خلقت بشریت همواره بازی کرده‌ایم!چطور به سرعت لاغر شویم

این مورد واقعا موثر است!

۲۰ مورد اول برای داشتن یک زندگی سالم ضروری هستند. هر چه تعداد بیش‌تری از موارد موجود در این فهرست را انتخاب کنید و به کار ببدندید، متوجه خواهید شد که تبدیل به یک دستگاه چربی‌سوزی می‌شوید و به زودی خواهید فهمید که کم کردن وزن بر اساس یک سری باید و نباید تا چه حد آسان است. من توصیه می‌کنم که هر از گاهی چند مورد از این عادت‌ها را برنامه‌ی زندگی‌تان قرار بدهید تا زمانی که به بخشی همیشگی از زندگی‌تان تبدیل شوند. سعی نکنید تمام آن‌ها را به طور همزمان شروع کنید چرا که احتمالا ناامید می‌شوید و شکست می‌خورید.

نکات بیش‌تری برای کاهش وزن:

به این ترتیب سریع‌تر احساس سیری خواهید کرد و در نتیجه غذای کم‌تری هم خواهید خورد.

پروتئین بسیار سیرکننده است و شما را سریع سیر می‌کند.

چربی باعث آزاد شدن هورمون‌هایی می‌شود که به مغز شما فرمان سیری می‌دهند. شما می‌توانید این هورمون‌ها را قبل از خوردن وعده‌های غذایی با خوردن کمی مغز یا شکلات تحریک کنید.

سوپ‌ها و خورش‌ها معده را پر می‌کنند. آن‌ها را گرم و آهسته بخورید (مانع از زیاده خواری می‌شود).

تمرین سریع و شدید که کل بدن را درگیر می‌کنند مانند دو با سرعت زیاد دارای اثرات گرمازایی و EPOC (اکسیژن مصرفی مازاد بعد از تمرین) روی بدن است. در واقع این نوع ورزش، بدن شما را به یک کوره‌ی کالرزی سوزی تبدیل می‌کند. دویدن با سرعت زیاد همچنین سبب تولید عضلات بزرگ می‌شود (یک دونده‌ی سرعتی را با یک دونده‌ی ماراتن مقایسه کنید …!).

چرا این کار را بکنید؟ برای این‌که بیش‌تر بدن‌تان را حرکت بدهید! بعله!

هر چه‌قدر بیش‌تر حرکت داشته باشید، بیش‌تر کالری می‌سوزانید. به جای این‌که همیشه ساده‌ترین مسیر را انتخاب کنید، این را امتحان کنید: کارها را برای خودتان سخت کنید و تحرک داشته باشید.

هرچه وزن بیش‌تری را حرکت بدهید، بیش‌تر کالری سوزانده می‌شود و عضلات بیش‌تری می‌سازید.

چای سبز پر از آنتی‌اکسیدان‌ها و کمی کافئین است که هر دو برای سوزاندن چربی خوب هستند.

جویدن با بهبود هضم و تجزیه‌ی مواد غذایی از طریق آزاد کردن آنزیم‌های آمیلاز (تجزیه‌ی نشاسته) و لیپاز (تجزیه‌ی چربی) مرتبط است.

قهوه مزایای زیادی برای بدن دارد، یکی از آن‌ها چربی‌سوزی است، اما برخی نکات ضروری نیز در رابطه با آن وجود دارد. اگر برای‌تان ممکن است، باید قهوه‌ی سیاه و ارگانیک بنوشید. فقط بهترین دانه‌های قهوه را بخرید زیرا آن­ها به طور گسترده‌ای و در انواع و اقسام مختلف در جهان موجود هستند.

این محصولات سلامت روده و هضم را بهبود می‌بخشند. هرچه مواد غذایی بهتر هضم شوند، بهتر در بدن استفاده می‌شوند و کم‌تر احتمال دارد که به بافت چربی تبدیل شوند. بافت چربی همان چربی است که خانم‌ها و آقایان چاق دارند، نوعی چربی لرزان، سلولیتی و ناخوشایند.

هر چیزی که بدن را به طور کامل تمرین می‌دهد، کالری به عنوان سوخت مصرف می‌کند. اگر در سرزمین انزوا و تنهایی گیر افتاده‌اید، از شما می­خواهیم که حمل کردن و برداشتن چیزهای سنگین را به طور منظم شروع کنید. کارهای سنگین انجام بدهید و کالری بسوزانید.

و بله، غذاهای مایع شامل پروتئین هم می‌شود. اگر در تلاش برای از دست دادن وزن هستید، باید از مصرف هر نوع کالری مایع پرهیز کنید. ما می‌دانیم که نوشیدن کالری باعث بالا رفتن میزان انسولین در بدن می‌شود. در عین حال اطلاع داریم که انسولین یک هورمون ذخیره‌سازی است که به بدن ما برای ذخیره‌ی کالری سیگنال می‌دهد. خوب، آیا می‌دانید که این کالری‌ها به چه صورت ذخیره می‌شوند؟ بله، به صورت چربی!

نکته: اگر به جای غذا یک شیک پروتئین بخورید، باید بگوییم که آن‌قدرها هم بد نیست البته به شرطی که آن را ساده و کم کربوهیدرات نگه دارید. از آن جوی دوسر۵۰۰ کالری، کره‌ی بادام زمینی و اسموتی میوه (این‌ها برای افزایش وزن هستند) دوری کنید. اگر خوردن شیک سبب می‌شود که از مصرف هله هوله پرهیز کنید، می‌توانید ترکیبی از آب پنیر و آب را آرام و آهسته بنوشید.

چه‌طور می‌توان چند کیلو کم کرد و آن شکم قلمبه را از بین برد؟ آن کچاب را کنار بگذارید. بسیاری از آدم‌ها موقع خوردن مرغ آن را غرق کچاب می‌کنند؛ حذف همین یک محصول کمک می‌کند که تا حد زیادی وزن‌تان را کنترل کنید.

سس‌ها و چاشنی‌هایی که از بیرون خریداری می‌کنید پر از شکر و سایر فرآورده‌های فرآوری‌شده هستند. هیچ دلیلی وجود ندارد که آن‌ها را در رژیم غذایی‌تان قرار دهید، مخصوصا با توجه به این واقعیت که به سادگی می‌توان آن‌ها را با گزینه‌های خانگی یا ارگانیک جایگزین کرد. این تغییرات به ظاهر کوچک، می‌توانند آدم‌های بدون شکم را از آدم‌های شکم‌دار متمایز کنند!

لازم نیست آن‌قدری آب بخورید که در شرف ترکیدن باشید، اما برای کاهش میل به خوردن و ایجاد احساس سیری بیش‌تر، آب مفید است. به حس تشنگی خود گوش بدهید؛ دلیلی دارد که احساس می‌کنید باید آب بخورید.

منبع اصلی سوخت مغز گلوکز است، بنابراین بدیهی است استفاده از آن تا حد امکان برای‌تان فایده دارد، بنابراین هیچ چیز باقی‌مانده‌ای به عنوان چربی ذخیره نخواهد شد.

تمرین تاباتا به این صورت است: ۲۰ ثانیه کار و بعد ۱۰ ثانیه استراحت. یک حرکت را انتخاب کنید ( اسکوآت به عنوان مثال) و یک تایمر را شروع کنید. حداکثر تعداد ممکن از آن تمرین را در ۲۰ ثانیه انجام بدهید، و سپس استراحت کنید. دوباره پس از ۱۰ ثانیه استراحت، آن حرکت را انجام بدهید. این سری را تا ۴ دقیقه و ۸ مرحله کامل تکرار بدهید. تمرینات تاباتا یک پروتکل به شدت موثر و ساده است که می‌توانید با هر گونه ورزش یا حرکتی انجام دهید.

با استفاده از این ترکیب به طور کلی قید نوشابه را بزنید و آن را کنار بگذارید. این ترکیب به شما اجازه می‌دهد که میل به آب کربناته بدون دریافت هر گونه کالری یا قند به طور کلی از بین برود. حتی می‌توانید آن را در باشگاه با استفاده از آب گازدار و لیمو درست کنید – هنوز هم عالی به نظر خواهید رسید و هیچ کس شک نمی‌کند که فقط دارید آب گازدار می‌خورید.

مغزتان را خاموش کنید و مانند یک خرس تنبل یک گوشه بیفتید و استراحت کنید. به این ترتیب استرس‌تان تا حدی زیادی از بین خواهد رفت. این کاری است که برخی از آدم‌ها به خوبی (یا بیش از حد) انجام می‌دهند و برخی دیگر به سختی (هرگز آرام نمی‌نشینند).

نمونه‌هایی از هیچ کاری انجام ندادن عبارتند از: تماشای تلویزیون بدون توجه، فیلم دیدن، تماشای مردم، دراز کشیدن روی ساحل، چرت زدن!

خواب یکی از پنج تکنیک برتر برای داشتن یک زندگی سالم است. چرت زدن هم نوعی خواب است. تاثیری که چرت زدن روی سلامتی بدن دارد،‌ شیر ندارد!

انسان‌ها گونه‌ای از حیوانات اجتماعی هستند که طی هزاران سال به دلیل با هم و کنار هم بودن زنده مانده‌اند. مزایای لذت بردن از زمانی که با دوستان و در کنار خانواده سپری می‌کنید بسیار زیاد است. هر چیزی که حس خوشحالی و خوشبختی را بهبود می‌بخشد و احساس خوبی به ما می‌دهد با کاهش استرس به کم شدن وزن‌مان کمک می‌کند.

هر چه‌قدر زمان بدون غذا بودن‌تان بیش‌تر می‌شود، چربی ذخیره شده را به میزان بیش‌تری می‌سوزانید. ورزش کردن باعث افزایش نیاز بدن شما به سوخت می‌شود. بدن شما از ذخایر چربی به عنوان سوخت استفاده می‌کند اگر در جریان خون‌تان کمبود گلوکز وجود داشته باشد. زمانی که غذا نمی‌خورید گلوکز وارد جریان خون شما نمی‌شود بنابراین بدن قادر است چربی را از بین ببرد.

این دسته‌ی غذایی شامل شکر، برنج، سیب‌زمینی، میوه و غلات (امیدواریم که اصلا غلات مصرف نکنید). حتی کربوهیدرات خوب می‌تواند بد باشد در صورتی که مقدار زیادی از آن‌ها را مصرف کنید.

منیزیم نه تنها به کاهش وزن و برخی دیگر از عملکردهای مهم در بدن کمک می‌کند، بلکه باعث بهبود خواب نیز می‌شود. در واقع شما عمیق‌تر، کامل‌تر و طولانی‌تر می‌خوابید. این‌ سه باید مکمل‌های استاندارد موجود در برنامه‌ی همه باشند.

به طور جدی، هرکسی می‌تواند و باید نوعی از تمرینات اینتروال با شدت بالا را انجام دهد. شما می‌توانید تمرینات قدرتی، استقامتی، ژیمناستیک، وزنه‌برداری، و غیره را امتحان کنید. این تمرینات برای GPP (آمادگی جسمانی کلی) عالی است و باعث می‌شود که یک بدن جذاب و زیبا داشته باشید.

آن روزهایی که در آن‌ها به سختی می‌توانید راه بروید و درد شدیدی در ناحیه‌ی کمرتان احساس می‌کنید روزهایی هستند که باید از ورزش کردن اجتناب کنید. این زمان مناسب برای یک روز استراحتِ پویا یا فعال است.

یک روز استراحت فعال به این ترتیب است: تحرک داشته باشید، حرکات ورزشی سبک انجام بدهید، روی تکنیک Oly با هالتر خالی کار کنید، حرکات کششی انجام بدهید و بسیاری دیگر.

با یک سرعت آهسته و آسان، در عین حال آگاهانه پیش بروید. به این ترتیب روند ریکاوری بدن بهبود می‌یابد، فشار روی بدن کم می‌شود، سیستم اعصاب مرکزی بهبود می‌یابد، و بدن‌تان به هر روی در حال حرکت است. این فعالیت‌ها همچنین باعث سوزاندن چربی و شکل‌گیری عضلات می‌شود.

برخی از این شیرین‌کننده‌ها عبارتند از اسپلندا ، آسپارتام و سایر شیرین‌کننده‌هایی است که به آن‌ها عطر و طعم داده شده‌است. محصولات شیرین‌کننده سطح انسولین بدن را افزایش می‌دهد، زیرا مغز شما نمی‌تواند تفاوت بین آن‌ها و شکر را تشخیص بدهد. بنابراین واکنش بدن همانی خواهد بود که در برابر شکر دارد. آن‌ها همچنین ممکن است سبب بروز سرطان شوند. منطقی‌ترین و عاقلانه‌ترین کار این است که از مصرف آن‌ها اجتناب کنید. در این میان استویا بهتر از باقی شیرین‌کننده‌ها است اما آن را هم باید در حد اعتدال مصرف کنید.

یادتان باشد که به هیچ قیمتی نباید بیش از اندازه ورزش کنید. در واقع این کار تلاش برای کاهش وزن را مختل می‌کند و باعث افزایش ذخیره‌ی چربی توسط بدن می‌شود به این دلیل مقدار زیادی کورتیزول که در بدن شما آزاد می‌شود.

بهترین راه برای این‌که از رژیم غذایی سالم و درست‌تان تخلف نکنید و غذاهای آماده و هله هوله نخورید، همین است. همیشه چیزی سالم همراه خودتان داشته باشید. غذاهای ساندویچی که در خانه درست کرده‌اید، چند کوکو یا یک تکه مرغ ایده‌های خوبی برای آماده کردن وعده‌های غذایی پیش از خروج از منزل هستند.

پیاده‌سازی این عادت‌های جدید و رسیدن به نتایج مورد نظرتان زمان‌بر است. افرادی که با استفاده از این روش‌های به نتیجه رسیده‌اند و موفق شده‌اند، کسانی هستند که در میانه‌ی راه پشیمان نشده‌اند. بنابراین صبر داشته باشید و به تلاش‌تان ادامه بدهید.

شما باید به طور مرتب امتحان کنید و تغییر بدهید تا متوجه شوید که کدام روش‌ها برای شما موثر هستند. تمام این تکنیک‌ها برای همه در درجه و سطحی متفاوت تاثیرگذار هستند در صورتی که در درست‌ترین شکل‌شان اجرا شود، اما دوز و نتیجه می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

مهم نیست که چه اتفاقی رخ بدهد و ما چگونه لاغر شویم ، ما همیشه در حال یادگیری، رشد و پیشرفت خواهیم بود!

منبع: ا جیم لایف

 

برچسب ها رژیملاغریچگونه لاغر شویمکاهش وزن

چگونه در یک هفته ۴ کیلو لاغر شویم ؟

به طور کلی لاغری در یک مدت زمان کوتاه فکر خوبی نبوده و ممکن است آسیب های جدی به بدن و سلامتی وارد کند اما برخی رژیم ها و حرکت های ورزشی در کاهش وزن سریع و سالم بسیار موثر هستند . گاهی یک مهمانی مهم در پیش دارید یا مراسم ازدواجتان نزدیک است و دوست دارید لباس به تنتان زیبا باشد و چربی های اضافه فرم بدنتان را داخل لباس تغییر ندهد ، عکس های خوبی از مهمانیتان داشته و خاطره خوبی برایتان باقی بماند.

ویدیو تمرین های تناسب اندام و لاغری به همراه انواع رژیم ها برای کاهش وزن در کانال دکتر سلامتی

برای اینکه در یک مدت کوتاه بتوانید کاهش وزن محسوسی داشته باشید راهکارهای زیر موثر بوده و کمترین اسیب را به بدنتان وارد خواهد کرد البته حتما توجه داشته باشید در هر مرحله از کار که بودید اگر متوجه شدید که سلامتی تان تحت تاثیر قرار گرفته است کار را متوقف کرده و با پزشک مشورت کنید . برای لاغری در یک مدت زمان کوتاه هم میتوانید از یک رژیم موثر پیروی کنید و هم راهکارهای ورزشی را دنبال نمایید . ما در ابتدا یک رژیم غذایی موثر را به شما پیشنهاد می کنیم .

استرس ریشه بسیاری بیماری های جسمی و روحی بوده و حتی می تواند باعث افزایش وزن و چاقی هم گردد . افرادی که مرتبا استرس دارند ممکن است برای کاهش استرس و سرگرم کردن خود اقدام به پرخوری کرده و بی توجه به میزان کالری که دریافت می کنند مواد غذایی مصرف کنند .چطور به سرعت لاغر شویم

( چگونه در یک هفته ۴ کیلو لاغر شویم ؟ )

یا اینکه حتی دچار کم خوری مفرط شده که در این صورت هم در برخی افراد ممکن است باعث افزایش وزن شود چرا که بدن در شرایط خیلی سخت و گرسنگی های طولانی در برابر کالری سوزی و لاغری مقاوم میشود.بنابراین قبل از شروع برنامه سعی کنید همه افکار منفی را از خود دور کنید و دور موارد استرس زا را خط بکشید.

روز اول روز حساسی است یک شروع تازه و اولین و مهمترین قدم برای لاغر شدن سریع . باید تصمیم بگیرید و جلو بروید و وسوسه را از خود دور کنید . به خصوص اگر عادات غذایی غلط داشته اید روز اول بهتان سخت خواهد گذشت. در این روز باید فقط میوه بخورید هر میوه ای که دوست دارید خیار ، هندوانه ، سیب ، انار ، هلو ، هر میوه ای که در فصل شروع رژیم در دسترس دارید بخورید .

سعی کنید در خوردن میوه تنوع داشته باشید تا دلزده نشوید . صبح سیب بخورید با پرتقال و خیار ، میان وعده انار و نارنگی و گوجه فرنگی میل کنید به ظهر که رسیدید نصف راه را رفته اید البته گرسنگی هم بیشتر میشود موقع ظهر آناناس ، کاهو ، مصرف کنید و بعد از ظهر را با هندوانه یا شلیل سر کنید البته همانطور که اشاره شد فصلی که شما این رژیم را آغاز می کنید مهم است چرا که در فصل تابستان تنوع میوه زیاد بوده و احتمال دلزدگی کمتر میشود . تنها میوه ای که حق خوردن آن را ندارید موز است هر میوه ای خواستید بخورید به جز موز . موز را در این مدت باید کنار بگذارید .

روز دوم روز بهتری خواهد بود چرا که اجازه خواهید داشت انواع سبزی ها را به صورت آپز یا خام مصرف کنید . باید سلیقه به خرج دهید تا خوردن سبزیجات برایتان لذت بخش شود . بعضی سبزی ها را خام مصرف کنید برخی را هم می توانید آپز کنید. مثلا با کاهو و کلم و کدو و خیار به همراه ابلیمو یک سالاد جانانه درست کرده و در وعده ناهار میل کنید . صبحانه را میتوانید با سیب زمینی شروع کنید . بله درست دیدید در روز دوم شما می توانید سیب زمینی هم بخورید .

من به شما پیشنهاد می کنم صبحانه را با یک سیب زمینی بزرگ آپز آغاز کرده و به همراه آبلیمو میل کنید و برای ناهار و شام و عصرانه را چند مدل سالاد درست کنید . مثلا برای ناهار سالاد سیب زمینی  ، کلم ، کاهو ، هویج درست کرده و با آبلیمو برای خودتان سرو کنید . بعد از ظهر و شام هم خوردن حبوبات برایتان مجاز بوده و می توانید شب را با حبوبات پخته شده بدون رب و با سالاد و آبلیمو بگذرانید . حبوبات را به همراه مقدار خیلی کمی نمک بپزید و با سالاد و آبلیمو میل نمایید . در پختن و تهیه حبوبات و سالاد نباید از هیچ گونه روغن استفاده کنید حتی روغن زیتون و روغن سایر دانه ها هم مجاز نمی باشد.

( چگونه در یک هفته ۴ کیلو لاغر شویم ؟ )

در این روز می توانید از ترکیب میوه و سبزی ها سوپ درست کنید البته در روز سوم نمی توانید سیب زمینی و موز بخورید. باید سوپ و سالاد شما ترکیبی از سبزیجات و میوه ها به جز موز باشد . با سبزی هایی مثل اسفناج ، جعفری و گشنیز و هویج و نخود فرنگی و حبوبات می توانید یک سوپ عالی درست کرده و با میوه های فصل میل کنید . البته مصرف این حجم از میوه و سبزی ممکن است گوارش شما را دچار مشکل کرده و کمی اذیت شوید .

اگر تغییرات گوارشی خیلی شدید و حاد نبود بهتر است تا پایان رژیم تحمل کرده و کار را به اتمام برسانید ، اما اگر این تغییرات باعث ضعف و کاهش فشار شدید گردید باید روند رژیم را متوقف و به پزشک مراجعه نمایید .

شما در این روز می توانید هر چقدر که دوست دارید موز بخورید حتی میتوانید موز را به همراه شیر میل نماید . موز و شیر هر دو بسیار پر انرژی هستند و سلامت و شادابی شما را تا پایان روز حفظ می کنند . در روز چهارم خوردن هر چیزی به غیر از موز و شیر ممنوع است یعنی نمی توانید میوه و سبزیجات و حبوبات مصرف کنید و فقط باید شیر و موز بخورید . البته جای نگرانی نیست چون شما در روز چهارم دیگر به شرایط عادت کرده اید و تحمل کمی گرسنگی برایتان راحتتر شده است. قابل ذکر است که برای اینکه لاغر شویم باید مقداری سختی را نیز تحمل کنیم.

در این روز مجاز هستید یک پیمانه برنج بدون روغن بخورید . حالا واقعا متوجه می شوید خوردن برنج چقدر لذت بخش است. برای روز پنجم شما می توانید میوه هایی مثل سیب و پرتقال و انواع سبزی جات را مصرف کنید . پیشنهاد ما به شما برای این روز یک سوپ ساده برای صبحانه ، چند عدد میوه مجاز برای میان وعده ناهار و شام ، حبوبات پخته به همراه برنج برای ناهار و مجددا سوپ سبزیجات و حبوبات پخته برای شام است . البته در این روز می توانید چند عدد گوجه فرنگی هم مصرف کنید یا آن را در سوپتان ریخته و به جای رب استفاده کنید .

روز ششم تقریبا شبیه روز پنجم است در این روز خوردن یک پیمانه برنج بدون روغن و انواع سوپها با سبزیجات و سالاد میوه مجاز می باشد . در این روز می توانید حبوبات را به همراه گوجه فرنگی پخته و با آبلیمو میل نمایید . برنامه ریزی اینکه چه چیزی را چه ساعتی و در چه وعده ای بخورید با خودتان است می توانید همه این مواد را در همه وعده ها بگنجانید به شرطی که از حد تعیین شده فراتر نرود .

روز ششم تقریبا پایان کار است و اگر دقیقا طبق برنامه پیش رفته باشید تغییر وزن محسوسی خواهید داشت و از اندام خود لذت خواهید برد و احتمالا در مهمانی همه را شگفت زده می کنید . رژیم غذایی ذکر شده در بالا برای این است که حداکثر ظرف مدت یک هفته ۴ یا ۵ کیلو وزن کم کنید و برای یک میهمانی عجله ای اماده شوید برای کاهش وزن در مدت های کوتاه روش های دیگری هم وجود دارد .

اگر یک مهمانی عجله ای پیش رو ندارید می توانید از روش های ساده تر برای کاهش وزن در مدت زمان کوتاهتر استفاده کنید مثلا در مدت یک ماه به کاهش وزن محسوس برسید به طور کلی برای کاهش وزن سریع باید کالری گیری در بدنتان را در حد مناسبی کاهش دهید البته توجه داشته باشید کاهش میزان کالری نباید از یک حدی فراتر رفته زیرا علاوه بر آسیب هایی که به سلامت وارد می کند روند معکوسی هم در کاهش وزن خواهید داشت .

یک برنامه منظم برای کاهش کالری داشته باشید مثلا اگر در روز اول ۱۲۰۰ کالری مصرف کرده اید روز دوم رژیمتان آن را به ۱۰۰۰ برسانید این برنامه رژیم موثرتری خواهد بود چرا که روند کاهش کالری آرام بوده و ادامه راه آسانتر خواهد بود . برای انجام این مرحله باید کالری غذاهای مختلف را بدانید و برای هر وعده کالری مشخصی در نظر بگیرید .

مثلا بگویید روز اول برنامه ۵۰۰ کالری صبحانه ، ۳۰۰ کالری ناهار ، ۱۰۰ کالری عصرانه و ۲۰۰ کالری شام خواهم خورد که برای روز اول ۱۱۰۰ کالری میشود و باید نسبت به روز قبل مقداری کمتری باشد و همینطور برای روزهای بعدی کالری دریافتی کاهش یابد . سعی کنید بیشترین کالری را برای صبحانه و کمترین را برای شام در نظر بگیرید البته به هیچ وجه هیچ وعده ای را حذف نکنید و فقط در کالری آن تغییر ایجاد نمایید .

چگونه یک هفته ای لاغر شویم ؟با کالری سوزی به وسیله دویدن !

برای کالری سوزی ورزش یک رکن مهم است . ورزش کردن باعث میشود سرعت متابولیسم در بدن بالا رفته و فرایند کالری سوزی با شدت و سرعت بیشتری انجام شود . یک ساعت پیاده روی تند یا دویدن به صورت که ضربان قلب بالا رود تاثیر شگفت انگیزی در کاهش وزن خواهد داشت بنابراین در کنار رژیم هایی که برای کاهش وزن میگیرید ورزش کردن و به خصوص دویدن را فراموش نکنید .

( چگونه در یک هفته ۴ کیلو لاغر شویم ؟ )

برخی دمنوش ها مانند چای سبز و چای زرشک باعث چربی سوزی و افزایش سوخت و ساز در بدن شده و کالری قابل توجهی هم ندارند بنابراین بهتر است در طول روز از این دمنوش ها در چند وعده استفاده کنید و به همراه آن از ورزش و دویدن غافل نگردید .

جو دوسر و شیر کم چرب ترکیب بسیار خوبی برای لاغری هستند . با این دو ماده غذایی سوپ درست کنید و به همراه سبزیجات در وعده صبحانه یا شام میل نمایید . سوپ جو دوسر و سبزیجات کالری زیادی نداشته ضمن انکه شما را کاملا سیر می کند .

چگونه یک هفته ای لاغر شویم ؟با زیاد آب خوردن !

آب علاوه بر اینکه باعث سلامت و شادابی پوست میشود برای سلامت بدن هم بسیار مفید است . سعی کنید آب را قبل از هر وعده غذایی بخورید . خوردن اب قبل از وعده های غذایی باعث میشود حجم معده شما اشغال شده و اشتها برای خوردن غذا کاهش یابد . برای همین شما کمتر غذا خواهید خورد و کالری کمتری دریافت می کنید .

( چگونه در یک هفته ۴ کیلو لاغر شویم ؟ )

اگر میخواهید رژیم موثرتری داشته باشید و زودتر لاغر شوید یکی از کارهای مهم حذف گوشت قرمز از وعده های غذایی است. به جای گوشت قرمز از ماهی و میگو و مرغ استفاده کنید . چربی موجود در گوشت های قرمز جزو چربی ها مضر است در حالیکه چربی گوشت های سفید ضرر کمتری دارند . البته در پختن این گوشت ها نباید از هیچ روغنی استفاده شده و کاملا آپز گردند.

ویدیو تمرین های تناسب اندام و لاغری به همراه انواع رژیم ها برای کاهش وزن در کانال دکتر سلامتیچطور به سرعت لاغر شویم

چگونه یک هفته ای لاغر شویم ؟ با نخوردن شیرینی !

شیرینی ها اعم شیرینی تر یا خشک و قند و شربت هایی که با شکر درست میشوند و اب میوه های صنعتی همه حاوی مقادیر زیادی کالری هستند . خوردن یک واحد شیرینی تر می تواند معادل خوردن چند پیمانه برنج باشد . برای همین اگر می خواهید در یک مدت زمان کوتاه وزن بیشتری کم کنید شیرینی و شکر و قند نخورید .

( چگونه در یک هفته ۴ کیلو لاغر شویم ؟ )

همه روش هایی که در بالا برای تناسب اندام و کاهش وزن در مدت کوتاه اشاره شد نباید به سلامت شما اسیب بزند در هر مرحله اگر احساس کردید تغییراتی در سلامت و بنیه شما ایجاد شده است حتما باید با پزشک مشورت کنید و هرگز بدون مشورت متخصص از داروها و قرص های لاغری و حتی رژیم های سنگین استفاده نکنید چرا که ممکن است در یک رژیم کوتاه یک ماه به کبد و کلیه و سایر اندام های داخلی خود آسیب جدی وارد کنید .

 

رفیق خیلی ممنون Ashkhane city

سلام میتونیم نمک و ترشی هم استفاده کنیم؟

واقعا کم میکنیم؟

بله

رژیم عالی بدد من که گرفتم خیلی خوب بود

وراهوهبل

واس رون باید چیکار کرد

ورزش های کششی ران و کشاله فیلم های ورزش های کششی برای ران در یوتویب موجود میباشد زودتر تاثیر میذاره

من خیلی بی شعورم

واقعا شما لاغرشدید

نمی دونم والله

واقعاشمالاغر شدید

سلام ببخشین شلی زیرشکم راچگونه اب کنیم

سلام ببخشین شلی زیرشکم راچگونه اب کنیم

خیلی عالی بود شما هم امتحان کنید

واقعئ ملیکا عزیز

امکان نداره، فوقش دو‌کیلو لاغر میشی
بدن با بدن فرق داره
پس بهتره بدون امتحان کردن چیزی دروغ نگیم چون خودم امتحان کردم

خیلی عالی بود شما هم امتحان کنید۱۳۸۴

انجام دادی مگه تو؟🙄

سلام واقعا موثر بود

جدی چقدر کم کردی؟

چقدر کم کردی؟؟!

منم راضیم الان۵روزه ک این رژیمو دارم۲/۵ کیلو کم کردم،اصلا گرسنگی اونقدرا در کار نیس،فقط هر وقت گرسنت شد میوه بخور…همش ی هفته اس،بهتر از اونه ک ماهها با ی برنامه مشخصی برا لاغری پیش بری

سلام،شما گرفتید؟ اندازه ها رو هم میگید؟ یعنی در طول روز اول چقدر میوه خوردید؟ روز دوم چقدر همین طور تا روز آخر، اخه همینجوری نمیشه که روز اول ۱۰ کیلو میوه خورد اندازه ها هم مهمه میگید لطفا که برای هر وعده چقدر مصرف کردید ؟

That is very good..for every person which they want have anice form of body.they can use from this

😐

سلام ایا این رژیم ور طول ۴ روز هم عمل میکند؟

روز چهارم به جای موز نمیشه چیزه دیگه ای خورد
اخه من حساسیت دارم:(((

من به جای موز از انجیر استفاده کردم میتونین از انجیر خشک هم استفاده کنین

تاثیری داشت!

اره ندا جون

من بی شعورم

چلا

روز هفتم چیکار کنیم?!
مگه ۷ روزه نیست?!
اینجا تا پایان روز ششم گفته

حالا شما اون ۶ روز بگیرخخخخ

روز هفتم باس بری مهمونی دیگه 😀😀

😁

واقعا توی یک هفته میشه وزن رو کم کرد؟ 🤔😕

واااای خدای من عالیه من تو دوهفته ۸ کیلو کم کردم😍😍🤩🤩😄

دوستان عزیز
برای مشاوره جهت استفاده از پک های لاغری محصولات گیاهی با شماره تلفن زیر تماس حاصل کنید

من گرفتم چرا لاغر نشدم

پس چرا روز هفتم نداشت؟

من وزن کم نکردم چرا

من که کمخونی دارم،آیا منم باید گوشت قرمز را کنار بگذارم؟؟؟

من که کمخونی دارم.منم باید گوشت قرمز را کنار یگذارم؟

چرا من ۵۵ کیلو بودم هیچی کم نکردم

مطمئنی درست انجام دادی؟

عزیزم چون این رژیم برای فردی با حدود نود کیلو تنظیم شده. شما باید روزی پانصد کالری دریافت کنین برای کاهش وزن نه ۱۲۰۰٫

سلام …من ۷۳کیلو ام نزدیکه۸کیلو اضافه وزن دارم،بنظرتون با این رژیم میتونم لاغر کنم؟؟؟؟؟

من یه سوال دارم .من در روز خیلی دوچرخه سواری میکنم .پس چرا لاغر نمیشم؟

دچرخه هیچ وقت لاغر نمیکنه بلکه ب ماهیچه اجازه میده تقویت بشهو فرم بگیره

اتفاقا دوچرخه سواری هر یک ساعت با سرعت ۵۰۰ کالری میسوزونه و بدنو ماهیچه ای میکنه

من میگم آدم پیش دکتر بره بهتره یه وقت این رژیما خطرناکن . من خودم رفتم پیش دکتر
دکتر خوب میشناسید برید همونجا که بعدا دچار مشکل نشید

شگفت زده بود

من به جای موز از انجیر استفاده کردم میتونین از انجیر خشک هم استفاده کنین

هیـــچ تاثیری نداشت:/

هیـــــچ تاثیری نداشت:/

من این رژیم رو انجام دادم و واقعا تاثیر داشت ، البته در روز هفتم برای تثبیت وزن باید کربوهیدرات و پروتئین مصرف بشه ، مثل جوجه کباب با نون ، ولی من میخواستم بدونم

_ مصرف ماست و دوغ تو این رژیم چطوریه ؟ یعنی نمیتونم مصرف کنم ؟
_ سوال دوم اینکه روز چهارم مصرف سوپ جو آزاده یا فقط باید موز و شیر مصرف بشه؟

من در طول ۲ هفته انجام دادن این رژیم از وزن ۹۰ به ۸۳ رسیدم و خیلی خوشحالم و البته این کاهش به همراه ورزش و پیاده روی هم هست😻😻😻😻

سلام. شما هفته دوم را هم دوباره از روز اول شروع کردید؟

من و زنم ۶۴ بنظرامدن لاغر میشم با این رژیم؟

واقعا جواب داد عالیه😘

دروغ میگن زن دایی من رفت دکتر رژیم اونقدر اذیتش کردن رژیم سخت دادن که دیگه بعدا با قرص و ویتامین هم درست نشد و بعدا فوت شد خودتون برا خودتون برنامه ریزی کنین دکتر غلط کرده با جدآبادش.

من این رژیم و انجام دادم عالی بود جواب داد

تاثیر نداره چرررااااا

با سلام،اینکه روزانه ۷ یا ۸ لیوان آب بخوریم کار خیلی اشتباهیه که پزشکان ما جا انداختن،نوشیدن زیاد آب منشاء بسیاری از بیماری هاست،هروقت که احساس تشنگی کردین آب بخورین نه اینکه به زور روزی ۸ لیوان آب وارد بدنمون کنیم که باعث اختلال سیستم بدن بشه،و اینکه افرادی که مرتب میوه و سبزیجات میخورن اصلا نیازی به خوردن ۸ لیوان آب نخواهند داشت چون میزان قابل توجهی آب در مواد مصرفی آنها وجود داره و دیگه نیازی به آب نخواهند داشت
و نکته ی دیگر اینکه وقتی وارد باشگاه میشی میبینی هرکی یه بطری آب سرد دستشه و از اینور داره ورزش سنگین انجام میده از اون ور آب میخوره این کاملا اشتباهه چون به دلیل حرارت بالای معده وقتی آب سرد وارد معده شود و ابتدا باعث سردی ناگهانی معده و ضعف معده میشه در حالت گرسنگی یا بعداز ورزش اگر در چنین شرایطی آب یخ بخوریم چون در معده توقف نمیکند مستقیم وارد روده شده که میتواند بر دو عضو از عضوهای اساسی رئیسه کبد و قلب اثر آنی و بد گذاشته و آنها را از فعالیت ساقط کند و باعث مرگ ناگهانی به دنبال رفلکس عصبی شود،با تشکر

احسنت

نمیشه چیزی نگی؟!

هشت لیوان اب نرمال کلا وتو خود باشگاه میگن اب بخورید چون اب بدن کم میشه فقط کافیه فیلم ورزش خارجیا ببینی میفهمی دستشون هست روزی ده تا پونزده لیوان اب غلطه

ببخشید این رژیم بدون ورزش جواب میده من حوصله ورزش ندارم برای وزن ۶۰ کیلو خوب بدون تحرک البته چون همش تو خونه ایم با این کرونا

عزیزم میزان نیاز بدن به آب در هر شخص متفاوت هست و گاهی سه لیوان هم کافی است اما متأسفانه عدم مصرف آب به علت تشنه نشدن عوارض خطرناکی داره مخصوصن در فصول سرد
و مورد دوم شما اگر مربی تأکید کنه که آب ولرم یا خاکشیر یا شربت عسل یا تخم شربتی همراهشون باشه مشکل نیست وگرنه آب یخ در هر جایی و هر شرایطی خطرناک هست برای سلامتی درود بر شما

سلام
روز هفتم چه کار کنیم؟

من سه هفته انجام دادم و از وزن ۶۵ رسیدم به۵۵ ولی توی هفته اول فقط دو کیلو کم کردمو بیشتر تغییر سایز دادم یعنی شکمم کامل تخت شد به هر حال راضیم دستتون درد نکنه بابت سایت و برنامه رژیمی خوبتون

جدی میگی ؟ منم ۶۴ هستم میخوام بشم ۵۷ جواب میده واقعا؟

من با خام خواري در ٤٠روز ١٦كيلو وزن كم كردم و عالي بود نه پوستم شل شد نه بدنم اويزان شد خام گياه هواري واقعا جواب ميدهد الان خانوادگي داريم ادامه ميدهيم لطفا تحقيق كنيد و أين كار را انجام دهيد لاغري خيلي اسان

ضرر نداره برا بدن؟!

بیابگم

افرا

خدایی کم کردین ؟۰__۰

سلام من ۷۴ کیلو وزن دارم و۱۴ سالمه و ۲ ماه دبگ هن عروسی داریم ب نظرتون میتونن ۸ کیلو وزن کم کنم با این رژیم؟

شاید این شنبه بیاید

سلام
من امسال کنکور داشتم و این سال کنکور حدود ۱۵کیلو یا شایدم بیشتر چاق شدم. قدم ۱۷۰ هستش و قبل از سال کنکور وزنم حدودا ۶۸-۶۹ کیلو بود. بعد از اینک کنکور رو دادم از اون ۱۵کیلو حدودا ۵یا۶ کیلو کم کردم, اونم توی ۲ماه! الان ۷۸کیلو شدم و واقعا اعصابم خرده و ناراحتم از اینک توی این یک سال انقدر به بدن و روحیه م آسیب رسوندم; بعدم این وزن کردن توی ۲ماه خیلی کم بوده چون خانواده م همه ش گیر میدن ک تو چون کلا قندخونت پایینه خیلی خطرناکه ک غذا نخوری و رژیم سخت بگیری. از طرفی هم راست میگن, علی الخصوص ک دارم دوباره فوتبال بازی میکنم. واقعا وقتایی ک شب شام نمیخورم و بدون صبحونه میرم برای بازی اصلا انرژی ندارم و نمیتونم خوب بدوام. الآن مشکلم اینه ک هم باید رژیم بگیرم و میخوام زودتر وزن کم کنم و هم اینک ورزش حرفه ای رو دارم جلو میبرم ک خیلی گرسنه م میکنه. واقعا نمیدونم باید چی کار کنم. اگر ممکنه راهنماییم بکنید یا اینک یه دکتر خوب تغذیه معرفی کنید بهم توی غرب تهران ک خیلی هم ویزیت گرون نداشته باشه و رژیم منطقی بده. راستی ممنون از سایت خوبتون 👍
اینم آی دی اینستا و تله م:

برو باشگاه بدنسازی و در باشگاه سنگین کار کار کن

بعد یه سوال دگ, هفته ی بعد از اینو باید چی کار کنیم؟ ادامه بدیم همین وضعیتو یا چی؟

فقط بگین هفته بعدش چیکار کنیم اینکه برنامه سابق ادامه بدیم ک ب سرعت برمیگرده،البته هر برنامه ای غیر از این باشه برمیگرده

واقعا جواب میده اگه این رژیمو به همراه ورزش انجام بدین ۴ کیلو به ۶ کیلو تغییر میکنه
موفق باشید

سلام ، من دانشجوری تربیت بدنیم و متاسفانه تابستون به علت کم کاری خودم وزن اضاف کردم ولی الان روزانه فعالیتم زیاد ولی وزن کم نمیکنم ، ۶۴ کلیوم ، با رژیم شما میتونم وزن کم کنم تو یک هفته ؟ چون حسابی حس بدی دارم از وزن زیادم _ و اینکه با رژیم شما مو ریزش پیدا نمیکنه ؟؟؟؟

برنامه کرعس و نصب کن هر چی میخوری رو دقیق بزن اگه کالری دریافتی شما در روز ۵۰۰ تا کم تر از اون چیزی باشه که نمودار میزنه تو ۱ ماه ۸ کیلو کم میکنی من الان ۱۰ کیلو کم کردم با این روش

سلام من قصد دارم این رژیم بگیرم ولی نمیخام صورتم لاغر بشه چیکار کنم ؟؟؟؟

من پیش دکتر رفته بودم واسه اینکه چاق بشم البته میخواستم صورتم چاق بشه
دکتر بهم گفت شیر خشک بریزم توی شیر کم چرب بخورم
واقعا عالی بود من از صورتم چون استخونی بود بدم میومد
البته نمیدونم این کار بدنم چاق میکنه یا نه ولی برای چاقی صورت من که جواب داد
موفق باشید 💚

سلام من میخاستم بدونم که بعد از کم کردن وزنم چگونه افتاده گی های بدنمو کم کنم.

با بدن سازی

سلام من خیلی اضافه وزن دارم . حدود ۱۲۰ کیلو ام . آیا این رژیم رو من هم تاثیر میذاره ؟؟؟
لطفا جواب بدید 🙏🌹

نه

در هر هفته همون برنامه رو انجام دادی

۱وقتی این روش رو انجام دادم بعد که تموم کردم دوباره ادامه بدم
۲واقعا آدم وزن کم می کنه من۶۸اگه توی ۴هفته این رو ادامه بدم چند کیلو کم می کنم

سلام . ببخشید من دختر نوجوانی هستم باقد ۱۶۵ و ۴۵ کیلو وزن ولی میخوام رژیم بگیرم و به وزن ۴۰ کیلو برسم . من در واقع کمبود وزن زیادی هم دارم ولی میخوام کم کنم. به نظرتون رژیم بگیرم؟؟

آيا واقعا تو يه هفته ميشه وزن كم كرد ؟

با سلام. واقعا اط برنامه رژیمتون ممنون من ۴۹ کیلو بودم و و بخاطر اینکه قدم یکم کوچیکه خیلی چاق به نظر میومدم این رژیم رو که گرفتم شدم ۴۱ توی یکماه ولی سختی خیلی برام داشت خیلی حتی دوبار بیمارستان هم بستری شدم . چون این نوع رژیم برای یک هفته هست. ولی من یکماه ادامه دادم

خوب بود.دستتون درد نکنه.من تقریبا سه کیلو و نیم کم کردم.البته من فقط میخواستم برای شروع کاهش وزنم از این رژیم استفاده کنم.از این به بعد ورزش میکنم و کم غذا میخورم.البته من یه مقدار نظمشو به هم ریختم اما همونو اجرا کردم و یه جاهایی یه تغییر دادم مثلا سه روز اول فقط میوه و سبزیجات و حبوبات خوردم با دوتا دونه خرمای بدون شیره برای صبحانه که بتونم درسم رو هم بخونم.روز چهارم فقط دو تا موز کوچیک و دو لیوان شیر.اصلا از نمک و قند وشکر و چربی تو این یه هفته استفاده نکردم و اینکه من کلا مقدار کمی استفاده کردم یعنی مثلا کم میوه سبزی حبوبات و برنج خوردم.گوشت قرمز اصلا نخوردم.این رژیم برای مدت یه هفته فقط خوبه.دستتون درد نکنه.

ماساژ

سلام من قدم ۱۷۶و وزنم ۸۰است چند کیلو باید کم کنم

امیدوارم الانکه اینو مینویسم به بنده فحش نثار نشه بنده یکی از مدلینگای فیت هستم و همه دنبال راز اندامم هستن😂😂😂😂ولی بنده هرچی بخورم اثر نمیکنه به بدنم انگار معدمو تو صو تم جاساز کردن فقط صورتم تپل میشه و اومدم ببینم چطور صورتمو استخونی کنم ک این لینکو باز کردم ممنون

من رژیم گرفتم بالاخره بعد از این همه رژیم این جواب داد . رژیمش خیلی اصولیه خیلی راضیم ازش .رژیمم این بود

من ۱۷سالمه وزنم۸۲قزم هم۱۷۵بابد چه کار کنم چربی های شکم با پهلو اب بشن

اونهایی که میگن چرا وزن کم نکردیم احتمالا مشکل دارن من ۹۰ کیلو هستم الان روز سومم هستش که اصن توی روز گرسنم نمیشه و عادت کردم بجای اون چیزیای مزخرف که همش چیز شیرین میخوردم فقط خیار یا هویج بخورم اما هرچقدر هم رژیم بگیرین تا خودتون نخواید نمیشه منم جمعه این رژیم رو دیدم فعلا ۸۹ کیلو شدم و اینکه البته پریود هم هستم که وزنم را بیشتر نشان میده ولی عالیه حتما استفاده کنید به حرفای بیخوده یه مشت بی ادب هم توجه نکنید 😊🙂💛

من این رژیمو که لینکشو میذارم گرفتم واقعا عالی جواب داد خیلی اصولی بود بالاخره نتیجه گرفتم

واقعا تاثیر داره؟؟؟؟؟؟

من از قرص لاغری مد استفاده کردم فوق العاده بود

من ۶۲ کیلو هستم و قدم ۱۶۴ هست چن کیلو باید کم کنم ؟ 😮

مطلب جامعی بود. دستمریزاد… به نظر من قسمت سخت لاغر شدن، لاغر موندنه. این سایت خوب توضیح داده که چطور وزن‌مون رو حفظ کنیم اگر دوست دارید بخونید

من که شروع کردم 😊

من ۷۸ کیلو هستم و قدم ۱۶۸ این رژیم برای منم تاثیر داره؟؟

این رژیم رو گرفتین موهاتون ریزش نکرده؟

ببخشید من ۸۰کیلوهستم نظرتان تاثیرداره

یعنی من که ۸۰کیلوهستم تاثیر داره واقعا

ایا کسی از این رژیم نتیجه مثبت گرفته اگر گرفتید لطفا بگید من مدت زیادیه که رژیم میگیرم ولی تاغیری نیامده

سلام سن ۲۳ قد بلندي ۱۶۰ وﺯن ۴۸ اﺯدواج دارم

چي کنم ورنم ﺯياد نميشود هيچ اشتها ندارم

سلام من ۱۲ سالمه و زنم ۶۳ میخوام خیلی زود لاغر شم بشم ۵۰ کیلو لطفا کمک کنید

سلام من دختر نوجوانی هستم ۱۲ سالمه ۶۵ کیلو وزن دارم قدم ۱۶۴میخوام بشم ۵۰ کیلو به نظرتون این روش رژیم جواب میده
بنظرتون تا دو هفته دیگه چقد وزن کم میکنم؟
آخه دو هفته دیگه عروسی عمه کوچیکمه
لطفا . لطفا . جواب بدین 🙏🙏🙏
دارم از اضافه وزنم خسته میشم

میتونیم روز سوم حبوبات بخوریم؟
یا فقط روز دوم و ششم میتونیم؟

میتونیم روز سوم حبوبات بخوریم؟
یا فقط روز دوم و ششم میتونیم حبوبات بخوریم؟

سلام من غذا زیاد نمی‌خورم استرس ونگرانی خیلی تو زندگی دارم اضافه وزن پیدا کردم باید چکار کنم

من از فردا این رژیمو میگیرم و نتیجشو هفته بعد میگم:)))))))

سلام دوستان
منظور از اينكه روز چندم سبزي بود حالا يعني بايد كل روز و سبزي خورون باشيم🙄🙄اينجوري كه نميشه برر😭

دوستان من ۱۳ سالمه ۴۵ کیلو ام و قدمم تقریبا ۱۵۶ ایناس وزن من خوبه یا کم کنم من ناراحت نمیشم جوابتونو خیلی صادق بگین

واقعا عالی بود ، ممنونم عزتون من تو یک هفته ۳ کیلو وزن کم کردم فکر نمیکردم تاثیر داشته باشه، اما واقعا داشت
اولش سخت بود حتی گاهی یکمی حالم بد میشد یعنی شب سوم اما بعدش عادت کردم و قطعا باز هم میگیرم فوق العادست

سلام دوستان عزیزم هرکسی که میخاد وزن کم کنه تویه ماه از ۴تا هفت کیلو کم کنه بیاد پیوی من من هروز براش رژیم میفرستم تا بتونه طبق اون رژیم هیکلشو به اون شکلی که دوست داره دربیاره برای دونستن بقیه شرایط به پیوی مراجعه کنید

عالی بوذ

مرسی عالی بود

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

رژیم غذایی دکتر کرمانی

یکی از نقاط مشترک افراد مبتلا به چاقی، امتحان کردن انواع و اقسام رژیم هاست. ررژیم هایی که گاهی در آن موفق می شوند و گاهی هم شکست می خورند. اگر شما هم بارها و بارها تصمیم به رژیم گرفته اید، اما موفقیتی حاصل نشده باید به دنبال اشکال کارتان باشید. چه چیزی مانع از موفقیت شما در کاهش وزن می شود؟ متاسفانه تصورات غلط درباره ی رژیم و مصرف غذاها از دلایل اصلی  شکست در کاهش وزن است. به عنوان مثال بسیاری از ما تصور می کنیم که اگر بعضی از مواد غذایی پرکالری را از برنامه خود حذف کنیم، می توانیم لاغر شویم. اما علم تغذیه نظر متفاوتی دارد.

غذاهایی با فیبر، پروتئین و چربی های گیاهی هر چند پرکالری هستند، اما به دلیل احساس سیری بیشتر به کاهش وزن کمک می کنند. غذاهای حاوی فیبر و پروتئین به آرامی در بدن هضم می شوند. در نتیجه، برای مدت طولانی احساس گرسنگی نخواهید داشت. در این مقاله می خواهیم غذاهایی کاملا طبیعی و سالم را به شما معرفی کنیم تا هم برای تناسب اندام و هم سلامت شما مفید باشد. سعی کنید این موادغذایی را در برنامه روزانه خود بگنجانید تا مصرف آنها برایتان به عادت تبدیل شود.

سیب زمینی،  به دلیل کربوهیدرات بالا تاثیر زیادی روی رژیم غذایی و کاهش وزن دارد و در بین غذاهای رژیمی رتبه بالایی را به خود اختصاص داده است.  یک سیب زمینی متوسط دارای ۱۶۸ کالری، ۵ گرم پروتئین و ۳ گرم فیبر است. سیب زمینی دارای نشاسته مقاوم  (مولکولی است که ما نمی توانیم هضم کنیم) است، در نتیجه مصرف آن احساس سیری  بیشتری ایجاد می کند.

چطور به سرعت لاغر شویم

یک عدد گلابی دارای ۱۰۰ کالری،  4 تا ۶ گرم فیبر به علاوه ی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است. سیب یکی از سودمندترین خوراکی ها برای باکتری های روده شناخته شده، چون دارای مقادیر بالایی از  فیبر خوراکی است. مصرف سیب و گلابی با برقراری تعادل سالم باکتری ها در روده بزرگ سبب افزایش سیری و کاهش التهاب در بدن می شوند و به بهبود بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی و دیابت کمک می کنند.

اگر به دنبال میان وعده ای کامل برای استفاده در هنگام پیاده روی هستید تا به کاهش وزن تان کمک کند، بادام گزینه مناسبی است. استفاده از بادام به عنوان میان وعده منجر به احساس سیری در طولانی مدت و جلوگیری از پرخوری در وعده های اصلی می شود. یک مشت کوچکِ بادام (معادل  22 عدد) تقریبا ۱۶۰ کالری دارد. با خوردن این مقدار بادام دوز سالمی از چربی های اشباع شده، ۳ گرم فیبر و ۶ گرم پروتئین دریافت می کنید. بادام دارای ویتامین E است که برای سلامت مو، پوست و ناخن ها ضروری است.

خطرات چاقی را از زبان دکتر کرمانی بشنوید:

عدس نیز همانند سیب زمینی دارای نشاسته مقاوم است و برای طولانی مدت باعث احساس سیری در رژیم گیرندگان می شود. هر وعده عدس به مقدار سه چهارم فنجان دارای ۱۳ گرم پروتئین و ۱۳ گرم فیبر است.

شکلات تلخ برای سلامت قلب مفید و سرشار از آنتی اکسیدان است. شکلات دارای ماده شیمیایی به نام سروتونین است که موجب شادی افراد می شود. شکلات تلخ ۷۰ درصد نیز انتخاب مناسبی است چون به صورت طبیعی انرژی را افزایش می دهد.

شاهدانه بیشتر از دانه ی چیا و کتان پروتئین و فیبر دارد و مجموعه کاملی از آمینو اسیدها و اسیدچرب های امگا ۳ است.  شاهدانه یک انتخاب عالی برای گیاه خوارانی است که می خواهند مقدار بیشتری انرژی پایدار به وعده ی خود اضافه کنند. این دانه های پر خاصیت را با ماست، سالاد و اسموتی مصرف کنید.

لیمو  بدون افزودن حتی یک کالری به غذا با هوس گرسنگی مقابله می کند و به غذا طعمی لذیذ می بخشد. لیمو یک میوه ی قلیایی است که به تنظیم حرکات روده کمک می کند به همین دلیل از لیمو برای هضم غذا و کاهش وزن استفاده می شود.

لبنیاتِ سرشار از پروتئین مانند ماست چکیده و پنیر محلی گزینه خوبی برای لاغر شدن است. پروتئین ماست سبب احساس سیری برای طولانی مدت در بدن می شود. همچنین اسید تشکیل شده به هنگام تخمیر ماست باعث ایجاد رضایت می شود.

یک عدد تخم مرغ بزرگ آب پز دارای ۱۴۰ کالری و ۱۲ گرم پروتئین کامل است. پروتئین کامل یعنی دارای ۹ آمینو اسید ضروری برای بدن است که بدن خودش آن را نمی سازد. پروتئین های حیوانی دارای پروتئین کامل هستند. خوردن تخم مرغ به عنوان صبحانه شما را به خوبی سیر می کند، قند خون را متعادل نگه می دارد و موجب می شود در طول روز کالری کمتری مصرف کنید.

سیرکننده ترین غذاها سرشار از پروتئین، فیبر و مقدار زیادی آب هستند. پیدا کردن یک خوراکی که این سه ماده غذایی را داشته باشد، بسیار مشکل است. اما مصرف سوپ مرغ در کنار سبزیجات و حبوباتی مانند عدس و لوبیا نمونه ای از این غذاست. سبزیجات دارای فیبر با کالری بسیار کم می توانند برای مدتی طولانی شما را سیر نگه دارند.

قسمت های کم چرب گوشت گاو مانند گوشت راسته و فیله سرشار از پروتئین هستند. یک قطعه ۱۱۴ گرمی گوشت راسته دارای ۲۰۰ کالری و ۳۲ گرم پروتئین است. فقط مواظب باشید که زیاده روی نکنید، حتی تکه های بدون چربی گوشت قرمز نیز مقادیر زیادی چربی اشباع دارد. خوردن بیش از حد آن باعث افزایش خطر بیماری های قلبی، سرطان و دیابت نوع ۲ می شود. خود را به یک وعده مصرف گوشت در هفته محدود کنید.

بلغور جو دو سر پخته شده با شیر کم چرب باعث ایجاد حس سیری برای مدت بیشتری می شود و به داشتن اندام زیبایی کمک می کند. بلغورجو دوسر با وجود نشاسته ی مقاوم سبب تقویت باکتری های مفید روده می شود که حتی خوش خلقی را نیز برای شما به همراه دارد.

سلامت معده تحت تاثیر خلق و خو، سیری و سوخت و ساز بدن به باکتری های مفید روده( میکروبیوم ) نزدیک است. باکتری های روده باید با فیبر رژیمی تغذیه شوند تا رشد کنند اما بیشتر فیبری که ما مصرف می کنیم زنجیره ای کوتاه دارند. تنها فیبر های الیافی و سلولزی در مسیر سیستم گوارش دوام می آورند. تره فرنگی یکی از بهترین منابع فروکتان ( ۱۰ گرم در هر تره فرنگی ) و سلولز است.

توصیه: پختن، زنجیره فیبر را کوتاه می کند،پس برای اینکه از مزایای تره فرنگی بهره کامل ببرید آن را به صورت خام یا کمی پخته میل کنید.

تمشک رسیده آفتاب خورده دارای طعم شیرین اما قند کمی است. به طور کلی تمشک یک ماده مغذی، سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان است. با وجود تمام مواد مغذی یک فنجان تمشک ۵ گرم  قند و  8 گرم فیبر دارد که موجب می شود میل به شیرینیجات را بدون بالا بردن قند در بدن تامین کند.

ماهی یکی دیگر از منابع موثر پروتئین است. انواع ماهی های کم چرب مثل ماهی سفید و انواع چرب تر مانند قزل آلا سرشار از چربی های سالم امگا ۳ هستند. پروتئین موجود در ماهی بیشتر از گوشت گاو رضایت بخش است.

ذرت بو داده یکی از غلات کامل است. سه فنجان ذرت بو داده 3 گرم فیبر و پروتئین دارد. این مقدار ذرت بو داده فضای زیادی از معده را اشغال می کند و مدت زیادی طول می کشد تا این سه فنجان را میل کنید. حتی اگر این مقدار ذرت را با کمی نمک و روغن برای خود درست کنید کالری آن کمتر از ۱۵۰ کالری خواهد بود. استفاده از ذرت بو داده به عنوان میان وعده برای رژیم گیرندگان باعث احساس سیری و پایبندی به رژیم خود باقی بمانند.

ایـن شـرایط کرونایـی باعـث شـده همـه خونـه نشـین بشـیم و فرصـت خوبیـه کـه یـه تغییـر بـزرگ بدیـم و بـرای مهمونیا و عروسیای بعد از کرونا همه رو سوپرایز کنیم.

کافیـه همیـن الان تصمیم بگیری که میخـوای وزنت رو کم کنی و به اون اندامی که همیشه ارزوشو داشتی برسی! از همین لحظه ما کنارتیم تا باهم به هدفت برسیم.

دانه ها در ایجاد احساس سیری فوق العاده هستند. یک قاشق غذا خوری دانه کتان آسیاب شده دارای ۳۷ کالری، ۲ گرم اسیدهای چرب اشباع نشده، امگا ۳ و ۲ گرم فیبر است. افزودن بذر کتان به یک وعده ی فاقد فیبر، احساس رضایت مندی و سیری را برای رژیم گیرنده بالا می برد.

توصیه: بذر کتان کامل ( آسیاب نشده ) بدون اینکه هضم شود از دستگاه گوارش عبور می کند. پس بهتر است خودتان آن را آسیاب کنید.

لاغر شدن غیر ممکن و سخت نیست بلکه بسیار راحت است. اگر تصمیم به لاغری و کاهش وزن گرفته اید، وعده های غذایی تان را به ۳ وعده اصلی و ۳ میان وعده تقسیم کنید اما این تنها شرط کافی نیست بلکه باید حواستان به کالری غذاهایی که می خورید باشد و مقدار کالری را در این ۶ وعده افزایش و یا کاهش ندهید. با انجام این اصل که در رژیم غذایی دکتر کرمانی هم به آن توجه زیادی شده است به راحتی به تناسب اندام و کاهش وزن مدنظرتان می رسید. علاوه بر این، کمی تحرک و فعالیت سرعت لاغر شدن را بالا می برد.

با وجود رژیم غذایی و ورزش باز هم لاغر نمی شوید و حتی گاهی اوقات به دل سیر غذای مورد علاقه تان را نمی خورید.

مواردی که باعث می شوند به نتیجه مطلوب خود نرسید عبارتند از:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر شما

نام *

ایمیل

سلام من ۱۴ سالمه ۶۰ وزنمه ۱۶۵ قدمه به نظر شما ایده‌آله قد و وزنم

شما باید BMI بدنتون رو محاسبه کنید. BMI به شما کمک می کنه تا با وارد کردن اطلاعاتی مثل قد، وزن، سن، جنسیت و دور مچ از میزان اضافه وزنتون مطلع بشین. برای محاسبه ی BMI به این لینک مراجعه کنید.

عالی

چطور به سرعت لاغر شویم

سلام من12 سالمه چطور میشودوزن 56 خودم را کم کنم

علی عزیز، با یک برنامه غذایی مناسب میتونید به وزن ایده آل برسید برای اطلاعات بیشتر روی صفحه ثبت نام رژیم کاهش وزن کلیک کنید.

سلام من ۱۳ سالمه و ۵۸ کیلو هستم و قدم هم ۱۵۶.خیلی چاقم توی فامیل من چاق ترین دخترم.مادر و پدرم من رو دکتر قدد میبرن و دکترم هم فقط قرص اشتها و چاقی بهم میده.ولی من
از چاقیم خوشم نمیاد،هرچی بهشون میگم گوش نمیدن بخاطر همین میخوام خودم لاغر شم چیکار باید کنم.لطفا کنک کنید

کتایون عزیز، بهتره از یک برنامه غذایی اصولی پیروی کنید. برای اطلاعات بیشتر روی صفحه ثبت نام رژیم کاهش وزن کلیک کنید.

من ۱۳ سالمه و ۵۲ کیلو هستم میخوام کم کنم ولی هرچند ورزش میکنم نمیشه😔😔😔😔

دوست عزیز، ورزش به تنهایی نمیتونه وزن کاهش بده. بهتره در کنار ورزش از یک برنامه غذایی هم استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر روی صفحه ثبت نام رژیم کاهش وزن کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره خرید رژیم دکتر کرمانی شماره همراه خود را ثبت کنید ما با شما تماس می‌گیریم

کلیه حقوق متعلق به مجموعه به اندام دکتر کرمانی می باشد.

اگر نیاز دارید که خیلی زود لاغر شوید در اینجا ما به شما یاد می دهیم که چگونه می توانید در عرض سه روز ۴.۵ کیلو لاغر شوید

روز اول :برای صبحانه ، چای یا قهوه سیاه ، یک تکه نان تست ، دو قاشق چایخوری کره بادام زمینی و نصف یک گریپ فرود بخورید .برای نهار نصف فنجان ماهی تن ، یک تکه نان تست بخورید و دوباره یک لیوان چای و یا قهوه بنوشید.برای شام حداقل هفت تکه گوشت ( هرنوع گوشتی ) ، یک فنجان لوبیا سبز ،یک عدد سیب و یک فنجان بستنی وانیلی و یک فنجان چغندر بخورید.با رعایت این رژیم غذایی در روز اول ، بدنتان برای کاهش وزن سریع آماده می شود.روز دوم :برای صبحانه نصف یک موز ، یک عدد تخم مرغ ، یک تکه نان تست بخورید و قهوه یا چای بنوشید.برای نهار سه عدد بیسکویت نمکدار و یک فنجان پنیر طبیعی روستایی بخورید.برای شام یک فنجان کلم بروکلی ، دو عدد سوسیس ، یک فنجان بستنی وانیلی و نصف فنجان هویج بخورید.روز سوم :برای صبحانه سه عدد بیسکویت نمکدار ، یک سیب و یک تکه پنیر چدار بخورید و یک فنجان قهوه و یا چای بنوشید.برای نهار یک تکه نان تست و یک تخم مرغ آبپز سفت شده بخورید.برای شام ،نصف یک طالبی کوچک ، یک فنجان بستنی ، یک فنجان ماهی تن و یک عدد چغندر بخورید.اگر این رژیم را دقیقا” رعایت کنید در پایان سه روز ۴.۵ کیلو وزن کم می کنید اما به هیچ وجه این رژیم را بیشتر از سه روز استفاده نکنید. 

گردآروی : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleمنبع : aftabir.com

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

دیگر بر هیچ یک از ما پوشیده نیست که هر فردی ادعا می‌کند که با دنبال کردن رژیم غذایی من می‌توانید لاغر شوید و برای رسیدن به تناسب اندام و وزن ایده آل‌تان تنها کافیست طبق دستورالعمل من پیش روید! نکته ای که همه ما باید بدانیم این است که هیچ نسخه یکسانی برای لاغری وجود ندارد و ممکن است رژیمی که برای یک فرد کارساز بوده برای فرد دیگر نادرست و حتی مضر باشد. به همین دلیل قصد داریم به سوال چگونه لاغر شویم به روشی علمی پاسخ دهیم. در اینجا شما را با ۴ استراتژی کلی برای لاغر شدن آشنا خواهیم کرد که مطمئنا برایتان مفید خواهد بود.

 

واقعیت این است که هیچ راهی برای کاهش وزن دائمی و سالم وجود ندارد. آنچه برای یک فرد مفید است برای فرد دیگر کارساز نباشد زیرا از نظر ژنتیکی تفاوت‌هایی میان ماست. بنابراین نمی‌توان از رژیمی که یک پزشک برای یک فرد تهیه کرده است برای خودتان استفاده کنید. برخی از افراد میزان کالری روزانه را شمارش می‌کنند و برخی دیگر با آزادی بیشتری به لاغری دست می‌یابند.  پس گول تبلیغات پر زرق و برق پزشکان، داروها و … را نخورید و بدانید لاغر شدن کار سخت و زمانبری است اما می‌توانید با انجام کارهای اصولی به وزن ایده آل خود برسید. در ادامه به ۴ استراتژی مهم برای پاسخ به سوال چگونه لاغر شویم را بیان می‌کنیم:

 

بسیاری معتقد هستند که کاهش وزن و لاغر شدن با یک معادله بسایر ساده دست یافتنی است! اگر میزان کالری دریافتی شما کمتر از میزان کالری باشد که می‌سوزانید، وزن‌تان کاهش پیدا خواهد کرد. شاید این گذاره ساده به نظر بیاید پس چرا کاهش وزن اینقدر سخت است؟چطور به سرعت لاغر شویم

 

وقتی کالری خود را کاهش می‌دهید، ممکن است به عنوان مثال در هفته‌های اول وزن کم کنید و سپس چیزی تغییر می‌کند. شما به همان تعداد کالری می‌خورید اما وزن کم نمی‌کنید یا فرآیند کاهش وزن بسیار کندتر می‌شود. این به این دلیل است که وقتی وزن خود را کاهش می‌دهید، آب و بافت‌های بسیاری کوچک چربی را از دست می‌دهید، متابولیسم شما کند می‌شود و لذا سرعت لاغر شدن کم می‌شود به همین دلیل اگر بخواهید کاهش چربی بیشتری داشته باشید باید کالری کمتری دریافت کنید تا روند لاغر شدن متوقف نشود!

 

به عنوان مثال خوردن شربتی که ۱۰۰ کالری دارد تاثیر متفاوتی نسبت به خوردن کلم بروکلی که ۱۰۰ کالری دارد بر بدن می‌گذارد. علت هم این است که باید با خوردن مواد غذایی احساس سیری در شما بوجود آید حال آنکه با خوردن نوشیدنی‌های قندی که معمولا کالری بسیار بالایی هم دارند چنین حسی در فرد ایجاد نمی‌شود! به همین دلیل متخصصان تغذیه معتقدند که باید از مواد غذایی برای دریافت کالری استفاده کنید که در شما احساس سیری ایجاد کنند که بهترین و سالم‌ترین منبع میوه و سبزیجات است.

 

شما هم با من موافق هستید که معمولا ما بر حسب عادت و یا به واسطه داشتن استرس به خوردن پناه می‌بریم! شب‌های امتحان و روزهایی که برای یک مصاحبه شغلی داشته اید را به یاد بیاورید؛ به همین دلیل باید برای مقابله با چاق شدن باید به دنبال یک راه حل ساده باشید. اگر دیدید که استرس دارید هرگز به یخچال و آشپزخانه سر نزنید!

 

شاید گاهی اوقات مشاهده کنید که میزان کالری که در طی روز دریافت می‌کنید چندان زیاد نیست اما باز دچار اضافه وزن شده‌اید علت آن را می‌توانید در مصرف بیش از اندازه کربوهیدرات‌هایی مانند برنج، ماکارونی و یا سیب زمینی پیدا کنید. هنگامی که یک وعده غذایی کربوهیدرات‌های موجود در غذا به صورت گلوکز وارد جریان خون شما می‌شوند. به منظور کنترل سطح قند خون، بدن همیشه قبل از سوزاندن چربی حاصل از وعده های غذایی، این گلوکز را می‌سوزاند.

اگر یک وعده غذایی غنی از کربوهیدرات (مقدار زیادی ماکارونی، برنج، نان یا سیب زمینی سرخ کرده) بخورید، بدن انسولین آزاد می‌کند تا به هجوم کل این گلوکز به خون کمک کند. انسولین علاوه بر تنظیم سطح قند خون، دو کار مهم انجام می‌دهد: اول مانع از استفاده چربی به عنوان سوخت بدن می‌شود زیرا اولویت با گلوگز موجود در غذا به خصوص کربوهیدرات‌هاست. دوم اینکه گلوکزهایی که در فرآیند سوخت و ساز بدن مصرف نشده بود را به سلول‌های چربی تبدیل کرده و در بدن ذخیره می‌کند!

نتیجه این است که شما اضافه وزن پیدا می‌کنید و بدن شما برای سوختن به سوخت بیشتری احتیاج دارد بنابراین بیشتر می‌خورید. از آنجا که انسولین فقط کربوهیدرات‌ها را می‌سوزاند، شما هوس کربوهیدرات می‌کنید و بنابراین یک چرخه معیوب مصرف کربوهیدرات و افزایش وزن شروع می‌شود. با این استدلال باید میزان کربوهیدرات‌های دریافتی خود را در طی روز کاهش دهید.

به همین دلیل است که بسیاری از رژیم‌های لاغری به دنبال جایگزین کردن کربوهیدرات‌ها هستند؛ البته باید توجه داشته باشید که دنبال کردن این نوع رژیم‌های لاغری نیز می‌تواند در بلند مدت تاثیرات منفی بر سلامتی‌تان داشته باشد. اما در مجموع سبزیجات، مواد پروتئینی مانند ماهی و گوشت می‌تواند جایگزین مناسبی برای کربوهیدرات‌ها باشد اما بازهم تاکید می‌کنیم که حذف کامل آن‌ها کار اشتباهی خواهد بود.

 

این پایه اصلی بسیاری از رژیم‌های غذایی است: اگر نمی‌خواهید چاق شوید، چربی نخورید. در هر راهروی فروشگاه مواد غذایی قدم بزنید و با اسنک‌های کم چرب، لبنیات و وعده‌های غذایی بسته بندی شده بمباران خواهید شد. اما در حالی که گزینه‌های کم چرب ما بیشتر شده است آیا واقعا نرخ چاقی کم شده است؟ چرا رژیم‌های کم چرب برای بیشتر ما کارساز نیستند؟

 

همه چربی‌ها بد نیستند. چربی‌های سالم یا خوب می‌توانند در کنترل وزن و همچنین کنترل خلق و خو و مبارزه با خستگی کمک کنند. چربی‌های اشباع نشده موجود در آووکادو، آجیل، دانه ها، شیر سویا، توفو و ماهی‌های چرب می‌توانند به شما کمک کنند تا سیر شوید، به عنوان مثال افزودن کمی روغن زیتون خوش طعم به یک بشقاب سبزیجات، می‌تواند یک غذای سالم و باکیفیت را به رژیم غذایی شما اضافه کند.

 

فرض کنید یک کلوچه و یا دونات و نان قندی را به یک املت چرب ترجیح می‌دهیم و یا از مواد غذایی فراوردی شده مانند سوسیس و کالباس زیاد استفاده می‌کنیم حال آنکه خوردن یک غذای سالم و کامل به مراتب کالری مناسب‌تری را به بدن منتقل می‌کند. بنابراین اگر این بار خواستید یک ماست کم چرب را جایگزین ماست پرچرب بکنید و یا به سراغ کلوچه و سوسیس و کالباس بروید این بخش از مقاله را حداقل در ذهن داشته باشید!

 

یک برنامه غذایی صحیح، برنامه‌ای است که در آن هم چربی، کربوهیدرات و میوه و سبزیجات وجود داشته باشد. بنابراین به جای دنبال روی از رژیم‌های سخت و تک بعدی مانند رژیم کتوژنیک به سراغ رژیمی متعادل‌تر مانند رژیم مدیترانه ای بروید. میوه، سبزیجات و آجیل و چربی‌های مفید مانند روغن زیتون در چگونه لاغر شویم بسیار موثر و مفید خواهد بود.

 

ما همیشه برای رفع گرسنگی غذا نمی‌خوریم. خیلی اوقات، وقتی دچار استرس یا اضطراب می‌شویم، به غذا روی می‌آوریم که می‌تواند هر رژیم غذایی را خراب کند و باعث چاقی شود. آیا وقتی نگران، بی‌حوصله یا تنها هستید، غذا می خورید؟ آیا در پایان یک روز پرتنش جلوی تلویزیون میان وعده می‌خورید؟ پس وقت آن رسیده است که در سبک زندگی خود تغییراتی ایجاد کنید.

اینکه چه مقدار ورزش کردن باعث لاغری می‌شود خود جای بحث دارد، اما مزایای ورزش کردن فراتر از سوزاندن کالری است. ورزش می‌تواند متابولیسم شما را افزایش دهد و این خود یک راه میانبر برای کاهش وزن شما خواهد بود. بنابراین در برنامه روزمره خود پیاده روی، دوچرخه سواری، تمرینات کاردیو، رقص و … را قرار دهید.

 

منبع: helpguide

ورزش رو به نظرم در اولویت بذارید
مواد چاق کننده هم نخورید
من هایپ زیاد میخوردم گذاشتم کنار

من چای شیرین و هله هوله را از رژیم غذایی ام کم کردم و خیلی راحت به تناسب اندام رسیدم.

با سلام ممنون بابت مطالب خوب شما بسیار عالی بود تشکر تسمه نقاله کیان پارس

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وبسایت

کاهش وزن یکی از موضوعاتی است که بیشترین سرچ در اینترنت را دارد چاقی علت اصلی اکثر بیماری های مرتبط با سبک زندگی و دیگر بیماری های جدی پزشکی است گذشته از اینها تناسب اندام چیزیست که اکثریت به دنبال آن هستند. بارها در بخش ورزش و تناسب اندام نمناک گفتیم که کاهش وزن بدون داشتن رژیم غذایی سالم، متعادل و کم کالری دشوار است این امر به انگیزه عالی و کنترل قوی عادات غذایی نیاز دارد.

1. قوی باشید

اگر می خواهید در این کار موفق شوید، قدرت نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. بگذارید بسیار صادق باشم فکر می کردم در طول ماه اول چندین بار تسلیم می شوم. آمار نشان می دهد که 98 % مردم برنامه کاهش وزن را فقط در عرض یک هفته از دست می دهند. ترک غذای مورد علاقه آسان نیست.

2. برنامه ریزی درست داشته باشید

برنامه ریزی عقب افتاده بهانه ای دیگر است، اگر می خواهید تغییر را به جای اجرای همان لحظه خاص اجرا کنید. هرگونه برنامه ریزی معوق در کاهش وزن مانند بعد از 2 هفته و بعد از 1 ماه یا بعد از تولد شروع می کنم هرگز عملی نخواهد شد. اگر می خواهید هله وهوله بخورید، تصمیم خود را بگیرید و فورا آن را قطع کنید. دومین فرصت را برای تجدید نظر در ذهن قرار ندهید.چطور به سرعت لاغر شویم

3. حمایت خانواده باید باشد

کاهش وزن یک کار تیمی است، برای رسیدن به هدف (اعضای خانواده)به تیم نیاز دارید. گاهی اوقات انگیزش منفی نیز کمک می کند. تصور کنید که هر روز به شما گفته می شود که “بسیار دشوار” است و هیچ یک از دوستان قادر به انجام این کار نبودند.

4. بدون انحراف لطفا

در ابتدا همسرم به من غذای ناخواسته را پیشنهاد داد و گفت:”به هر حال رژیم سختی را دنبال می کنید، کمی … هیچ اتفاقی نمی افتد یا “فقط یک گاز “داشته باشید. نه به معنای نه. فقط تعداد عددی که در جلو چشمانم نگه داشته شد، 8 و 1 بود یعنی 81 (هشتاد و یک).

5. نتایج یک شبه را انتظار نداشته باشید

بعضی از مردم عادت به بررسی وزن هر 3 ساعت دارند. به من اعتماد کن هیچ چیز یک شبه عوض نمی شود نشانه های اول موفقیت در 5-6 هفته اول قابل مشاهده است. بهترین نتیجه بین 2 تا 4 ماه خواهد بود. بعد از ماه چهارم، وزن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد، زیرا بدن نیاز به زمان با تغییرات ناگهانی دارد. فقط وزن خود را هر 10 روز بررسی کنید.

6.بیش از توانایی تلاش نکنید

نتیجه ازکاهش وزن ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، اما زیاده روی نکنید زیرا ممکن است باعث بیماری های دیگر شود. اگر رژیم سالم را به شدت دنبال کنید، لازم نیست نگران باشید

7. آزمایش نکنید

اگر 1 الگو رژیم غذایی دارید به آن ایمان داشته باشید. برخی افراد شروع به مصرف 5 لیتر آب گرم روزانه، 5 ساعت تمرین یوگا، 3 لیتر آب آشامیدنی و لیمو ، راه رفتن سریع 2 ساعت در روز، 5 ساعت در ورزشگاه یا 5 کیلو چای سبز در خانه و غیره می کنند .کاهش وزن چرخه طبیعی است که نیاز به تحمل بسیاری دارد.

آب آشامیدنی ارتباطی با کاهش وزن ندارد. در حقیقت آب گرم باعث جدی شدن خشکی می شود. یوگا باید فقط تحت نظارت متخصص انجام شود، در غیر این صورت می تواند باعث آسیب به کلیه یا کبد شود.

8. رژیم غذایی متوقف شده بدترین شکل کاهش وزن است

هر گونه کاهش وزن به علت رژیم غذایی متوقف شده هنگامی که به رژیم غذایی معمول بازگشتید، منجر به افزایش وزن سریعتر می شود. رژیم غذایی متوقف شده می تواند چندین نگرانی جدی ایجاد کند. کیفیت رژیم غذایی نسبت به مقدار بسیار مهم است.

9. بدن نیاز به تمام مواد تشکیل دهنده در نسبت مناسب دارد

برخی از مردم به طور کامل مصرف شکر، غیر و یا کره و …را قطع می کنند. این روش اشتباه کاهش وزن است چون بدن نیاز به تمام مواد دارد. برخی از آنها در مقادیر کم مورد نیاز هستند، در حالی که بعضی به مقدار زیاد لازم هستند. پزشک خوب هیچ وقت توصیه نمیکند که شکر را قطع نکنید حتی به بیمار دیابتی یا کره به بیمار مبتلا به بیماری های قلبی چرا که مقدار مناسب برای زندگی مورد نیاز است.

نوشیدنی های سم زدا به دفع مواد سمی ناخواسته کمک می کند، وزن بالای آب ذخیره شده و سدیم اضافی را افزایش می دهد . متابولیسم را بالا می برد و به بدن کمک می کند تا کالری ها را زودتر بسوزاند. هر کدام از نوشیدنی های اسیدی که در این بخش از ورزش و تناسب اندام نمناک گفته شده است را براساس نیازهای بدن مصرف کنید و همچنین باید این کار را به طور منظم برای یک ماه انجام دهید تا وزن را کاهش دهید.

** چنانچه مشکل خاصی به خصوص مشکل گوارشی دارید هرگز بدون مشورت پزشک معالجتان از این نوشیدنی ها استفاده نکنید**

نوشیدنی لیمویی:یک شیشه آب گرم مخلوط با 1 / 2 آب لیمو و یک قاشق چایخوری عسل (اختیاری)برای پاک سازی کبد و برای کاهش وزن بنوشید.

نوشیدنی زنجبیل :1 قاشق چایخوری خمیر زنجبیل تازه، دو قاشق غذاخوری خمیر نعناع تازه تا را به یک لیوان آب ولرم هر روز بنوشید .

نوشیدن زیره سبز :عصاره لیمو ترش با زیره و عسل به عنوان سم زدا با طعم قوی عمل می کند یک قاشق غذاخوری دانه زیره سبز را با یک لیوان آب زیره سبز بجوشانید یک قاشق چایخوری عسل و یک تکه 1 / 4 قاشق سوپ خوری لیمو تازه فشرده را اضافه کنید تا هضم را بهبود بخشد و چربی ذخیره شده اضافی را حل کند.

سرکه سیب :نوشیدن سرکه سیب روشی بسیار موثر برای سم زدایی بدن و کاهش وزن است یک قاشق چایخوری سرکه سیب، 1 / 2 قاشق چایخوری فلفل قرمز را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید.

صبحانه صبح (8:00 – 9:30 صبح)

همه دستورالعمل های صبحانه زیر 250 کالری دارند :

بلغور:یک انتخاب سالم برای صبحانه است که کالری و فیبر بالایی دارد و این ترکیب کمک می کند تا سریع وزن کم کنید به 1 / 2 فنجان جو،1/2 فنجان شیر یک قاشق چایخوری عسل برای شیرینی و یک قاشق چای خوری کوچک توت فرنگی، انگور سیاه و گیلاس اضافه کنید.

تخم مرغ نیمرو با چای سبز:تخم مرغ غذای کم کالری با پروتئین های سالم است که شما را راضی نگه می دارد . یک تخم مرغ حاوی 78 در صد کالری است . چای سبز چربی سوز است این ترکیب متابولیسم را افزایش می دهد و وزن را کاهش می دهد . املت با 2 تخم مرغ، چند پیاز خرد شده، گوجه فرنگی و فلفل چیلی درست کنید و از این چای با یک فنجان چای سبز لذت می برد.

اسموتی سیب با بادام:اسموتی سیب راه عالی و مغذی برای شروع است برای اسموتی سیب 2 سیب پوست کنده با یک فنجان شیر مخلوط و یک قاشق چایخوری عسل برای شیرینی و 1 / 2 قاشق چایخوری پودر دارچین را با 10 تا عدد بادام اضافه کنید.

سوپ سبزی و نان قهوه ای :سوپ سبزیجات خانگی یک روش ایده آل برای از کاهش وزن و تامین ویتامین های ضروری، مواد معدنی و مواد غذایی است که می توانید صبحانه را با یک فنجان سوپ سبزیجات شروع کنید و یک تکه نان قهوه ای حاوی کم تر از 200 کالری باشد.

ساعت میان وعده صبحانه (10:30 صبح تا 11:30 صبح)

خوردن تنقلات وسط روز تا زمان ناهار شما را سیر خواهد کرد و به شما کمک می کندچطور به سرعت لاغر شویم

چای سبز با بیسکویت:یک فنجان چای سبز با 2بیسکویت دارای 50 کالری است.

میوه ها:یک میان وعده ایده آل از ویتامین ها، و مواد معدنی است که ایمنی را بهبود می بخشد 1 موز(90 کالری)، 1 سیب (80 کالری ) پاپایه (55کالری ) هندوانه (46کالری ) پرتقال (45 کالری) فنجان انگور (55 کالری) دارد،

شکلات داغ – یک فنجان کوچک از نوشیدنی های شکلات داغ می تواند کمک کند وزن کم کنید و آنتی اکسیدان های قوی در شکلات از عصبانیت جلوگیری می کند و اشتها را تا 30 درصد کاهش می دهد.

ساعت ناهار (ساعت 12.30 تا 2 بعدازظهر)

سوپ سبزی – سوپ یک روش خوش مزه و مغذی برای پر کردن بدن با ویتامین، آنتی اکسیدان ها ، بدون افزودن کالری زیاد است. یک کاسه بزرگ سوپ سبزیجات خانگی حاوی حدود 140 کالری است می توانید سوپ سبزیجات مخلوط شده را که حاوی حدود 98 کالری است را امتحان کنید، همچنین می توانید از دو برش نان برشته لذت ببرید.

ماهی سالمون با برنج – روشی خوش مزه برای ارضا حس چشایی و گرسنگی بدون اضافه کردن کالری می باشد یک فیله ماهی حدود 124 کالری است .

ساندویچ تخم مرغ – می توانید دو برش نان ، نان ساندویچی که با 2 سفیده تخم مرغ، سه برش پیاز، 2 برش گوجه فرنگی و یک مشت برگ کاهو تازه خرد شده، داشته باشید.

سالاد & برنج قهوه ای، فواید سلامتی زیادی دارد و غنی از فیبر و آنتی اکسیدان ها هستند که به کاهش وزن کمک می کنند تا از 1 / 2 فنجان برنج قهوه ای، 1 / 2 فنجان دال و یک کاسه کوچک سالاد سبز برای نهار لذت ببرند.

میان وعده شب(5:00 – 6:30 بعد از ظهر)

چای لیمو و گندم سوخاری :گندم سوخاری سالم تر از بیسکویت است .دو گندم سوخاری حاوی 85 کالری هستند سالم تر هستند و یک فنجان چای لیمو ترش تنها 5 کالری دارد.

تخم مرغ سفت و چای سبز :پروتئین در شب می تواند به کاهش وزن کمک کند. یک تخم مرغ آب پز شده با یک فنجان چای سبز حاوی 85 کالری است.

آجیل – منبع عالی انرژی و مواد مغذی است آجیل مانند بادام، پسته و گردو بهترین انتخاب برای کاهش وزن است 12 بادام (85 کالری)یا 7 نیمه گردوی (95 کالری)یا 20 پسته (80 کالری)برای کنترل گرسنگی شب مناسب است

عصاره آرنج (آب پرتقال)روش سالم برای گرفتن ویتامین ث و نگه داشتن کالری تحت کنترل است. یک لیوان آب پرتقال تازه حاوی 90 کالری است.

زمان شام (8:00 – 9:30 بعد از ظهر)

شام باید سبک و زیر 250 کالری باشد.

سوپ جوجه مرغ:یک کاسه سوپ مرغ یک غذای عالی و رضایت بخش برای شام است . یک فنجان سوپ مرغ خانگی به سادگی حاوی حدود 150 کالری است.

باید از این 10 نوع اقلام غذایی که در ادامه بخش ورزش و تناسب اندام نمناک خواهیم گفت اجتناب کنید :

1. محصولات گندم و خود گندم

2. محصولات برنج و خود برنج

3. گوشت قرمز مانند گوشت گاو، گوشت گوسفند و غیره

4. نوشابه، قهوه و آب میوه های بسته بندی شده

5. پنیر

6. موز

7. بستنی

8. شکلات، بیسکویت، بادام زمینی، و غیره

9. مواد غذایی چاق کننده مانند پیتزا، برگر و غیره و شیرینی

10. بسته بندی مواد غذایی / مواد غذایی با نگهدارنده

1. نان قهوه ای

2. محصولات مربوط به آرد

3. ذرت، جوار

4. مرغ (فقط تنوری/ کباب )، ماهی سرخ شده (یکبار در ماه) و روزانه 1 تخم مرغ آب پز

5. همه سبزیجات

6. روزانه 1 دال در وعده غذایی منظم

7. میوه های خشک به جز بادام زمینی (1 عدد روزانه)

8. همه میوه ها

9. جوانه و ذرت

10. محصولات مرتبط با شیر مانند پنیر و غیره (بدون مواد نگهدارنده)

دنبال کردن رژیم درست 1 قسمت است اما حفظ روال روزانه نیز به همان اندازه حیاتی است. همانطور که همه ما می دانیم پزشکان معتقدند هر روز بجای 2-3 بار وعده غذایی سنگین باید 4 قسمت غذا سبک بخورید.

اولین وعده غذایی در ساعت 8 صبح:در وعده ی اول می توانید شیشه ای از شیر، میوه های خشک و تخم مرغ پخته شده بخورید. اگر احساس گرسنگی می کنید، می توانید 1 ساندویچ نان گندم داشته باشید. علاوه بر این مواد غذایی، نباید چیزی بخورید

غذای دوم در ساعت 12 بعد از ظهر:پس از 4 ساعت، می توانید روزانه بخشی از غذا را بخورید. می توانید میوه ها، جوانه ها، ذرت یا سالاد را مخلوط کنید.

سومین وعده غذا در ساعت 4 بعد از ظهر:در این وعده غذایی، می توانید 1 ساندویچ نان گندم با پر کردن املت و غیره با چای داشته باشید.

چهارمین وعده در ساعت 8 شب:آخرین وعده روز با ذرت، همراه با بخش 1 سبزی و 1 سالاد میوه مناسب خواهد بود. باید حداقل 2 ساعت قبل از رفتن به خواب شام بخورید.

روزانه 40 دقیقه پیاده روی برای 3 تا 4 روز در هفته یا 20 دقیقه شنا کردن 3 – 4 روز در هفته کافی است. پیاده روی سریع، شنا کردن دوچرخه سواری بهترین شکل ورزش با حداکثر مزایای سلامتی در نظر گرفته می شوند. دوچرخه سواری برای کاهش وزن توصیه نمی شود چون به ورزش جزئی و اولیه نیاز دارد. به طور خلاصه، تمرکز بیش از حد بر ورزش نیست، اما پیاده روی / شنا کردن ضروری است

جدا از برنامه رژیم غذایی کم کالری، مهم است روزانه 15 دقیقه ورزش داشته باشید تا به بهترین نتیجه منجر شود تا از بهترین نتیجه از هر یک از تمرین ها در صبح بعد از نوشیدنی ها پیروی کنید.

1. طناب زدن & دویدن

طناب زدن راهی آسان برای کاهش وزن از کل بدن است که برای قلب خوب و گردش خون را در بدن بهبود می بخشد، کلسترول را کاهش می دهد و از یک ترکیب وزن سالم حمایت می کند برای کسانی که می خواهند چربی را کاهش دهند، بهتر است.

طناب زدن (5 دقیقه)+ دویدن(10 دقیقه)

2.کرانچ شکم و ساق پا (تک & دوبل)

این ورزش قطعا برای چربی اضافی شکم را می سوزاند و هسته شما را تقویت می کند.

کرانچ شکم (2 سری 15 مرتبه ای)+ بالا بردن شکم تک (دو سری 10 مرتبه ای در هر پا)+ شکم دوبل (2 سری 10 مرتبه ای)را افزایش دهید.

3. بالا رفتن از کوه & اسکوات

کوهنوردی و وزنه برداری بهترین ورزش برای سوزاندن کالری های بیشتر در زمان کم تر هستند.

کوهنوردان (3 سری 10 مرتبه ای)+ اسکوات(2 سری 10 مرتبه ای در هر پا).

4. قدم زدن و یوگا

یوگا روش نهایی برای کاهش وزن بدون قرار دادن فشار زیاد است و یک تمرین تنفس ساده برای آزاد کردن استرس، سم زدایی و استراحت بدن، کلسترول پایین و کاهش وزن طبیعی و کنترل چاقی است. 

 

چطور به سرعت لاغر شویم
چطور به سرعت لاغر شویم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *