چطور به سوئیس مهاجرت کنیم

 
helpkade
چطور به سوئیس مهاجرت کنیم
چطور به سوئیس مهاجرت کنیم

چگونه در خارج از کشور کار پیدا کنیم و مهاجرت کاری داشته باشیم

راهنمای جامع انواع روشهای اخذ اقامت در خارج از کشور با بیانی شیوا توسط استاد ملکپور

مجموعه اي از توضيحات و نکاتي که بايد براي موفقيت در زندگي به آنها توجه ويژه اي داشت

محصولی بی نظیر برای کسانی که میخواهند زندگی رویایی خود را بسازند

آموزش دقيق و مرحله به مرحله دريافت اپلاي و ويزاي تحصيلي در اتريش، نکات کاربردي و جامع

چطور به سوئیس مهاجرت کنیم

مجموعه اي از آموزش ها و توضيحات کامل پيرامون نحوه و شرايط مهاجرت کاري به کشور کانادا

پکيج آموزش زبان آلماني با تکنيک منحصر به فرد استاد ملکپور به صورت آسان

پکيج دوم آموزش زبان آلماني با تکنيک منحصر به فرد استاد ملکپور

يادگيري آسان زبان با متد منحصر به فرد و مبتکرانه توسط استاد ملکپور

پکیج دوم يادگيري زبان با متد منحصر به فرد و مبتکرانه توسط استاد ملکپور

مهاجرت به سوئیس و انواع روش های اخذ اقامت سوئیس، مدارک و شرایط لازم برای مهاجرت به این کشور اروپایی به صورت کاملا علمی در این مقاله مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته شده است. چگونه می توان پاسپورت سوئیس را اخذ نمود؟ هزینه زندگی در سوئیس چگونه است؟ مهاجرت به سوئیس از طریق کار چه شرایطی دارد؟ شیوه های مختلف مهاجرت به کشور امن و ثروتمند سوئیس برای بسیاری از عزیزان مورد سوال بوده است. موسسه حقوقی ملک پور (MIE اتریش) با بیش از 15 سال سابقه کار در امور مهاجرتی می تواند راهنمای شما متقاضیان عزیز باشد. برای استفاده از خدمات موسسه می توانید با صورت تلفنی مشاوره رایگان دریافت نموده و اطلاعات لازم را کسب نماید.

در بخش دیدگاه ها نیز می توانید سوالات خود را مطرح نمایید و در زمانی کوتاه پاسخ بگیرید.

شما میتوانید از طریق لینک روبرو با ما در ارتباط باشید و از کارشناسان موسسه مشاوره رایگان دریافت نمایید.

برای مهاجرت به سوئیس ابتدا لازم است تا با این کشور آشنا شوید. سوئیس کشوری زیبا و ثروتمند در اروپای غربی است و با اتریش، لیختن اشتاین، فرانسه، آلمان، ایتالیا هم مرز می باشد. پایتخت آن برن و دو شهر ژنو و زوریخ از نظر قدرت اقتصادی شهرت جهانی دارند. این کشور چهار زبان آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانی را به رسمیت می شناسد. واحد پول آن فرانک سوئیس و دین اصلی مردمان آن مسیحیت است. سوئیس مقر سازمان های بین المللی همچون صلیب سرخ و سازمان تجارت جهانی است. یکی از دو دفتر اروپایی سازمان ملل نیز در شهر ژنو واقع شده است. حدود 200 سازمان بین المللی در این کشور واقع شده اند. سوئیس از نظر سیاسی کشور آرام و بی طرف شناخته شده که تا کنون وارد هیچ جنگی نشده است. مساحت این کشور 41،290 کیلومتر مربع بوده و جمعیتی بالغ بر 7.5 میلیون نفر در 26 ایالت خود جای داده است که ایالت آن کانتون نامیده می شود. این کشور ثروتمند عضو اتحادیه اروپا نیست ولی جهت داد و ستد با کشورهای عضو اتحادیه اروپا، در انجمن تجارت آزاد اروپا (EFTA) و همچنین در شنگن عضویت دارد. بانک داری و شرکت های بیمه سهم اصلی را در اقتصاد این کشور دارند. صنعت توریسم نیز جایگاه ویژه ایی در اقتصاد سوئیس دارد و کوهستان های زیبای این کشور همه ساله میزبان ورزش های برفی می باشد. دو شهر ژنو و زوریخ توریستی ترین شهرهای این کشور می باشند.

در دو بخش این ویدئو خواهید آموخت:

آیا از طریق مالیات دادن می توان اقامت سوئیس را به دست آورد.

آیا امکان اعتراض به ویزای تحصیلی سوئیس وجود دارد.

هزینه تحصیل در مقایسه با هزینه تحصیل در سایر کشورهای اروپایی.

اخذ اقامت خود حمایتی سوئیس چه شرایطی دارد. 

راه های اخذ اقامت سوئیس چیست.

یکی از راه های مهاجرت به سوئیس، مهاجرت از طریق کار می باشد. این راه برای شهروندان اتحادیه اروپا و اتحادیه تجارت آزاد اروپا (ایسلند، نروژ و لیختن اشتاین) راحت تر است. اگر شما در حال برنامه‌ریزی برای مهاجرت به سوئیس و کار در این کشور هستید، کارفرمای شما باید قبل از شروع استخدام شما رسما ًبه مقامات سوئیس اطلاع دهد. الزامات این روش بر اساس شهروندی متفاوت است. شهروندان اتحادیه اروپا با موانع کمتری برای مهاجرت به سوئیس مواجه هستند و محدودیت های کارگران خارجی را ندارند. کشورهای عضو اتحادیه هر کدام سهمی برای مهاجرت به سوئیس و ورود به این کشور و کار در آن دارند. یک مثال واضح کرواسی است که در ژانویه 2013 به اتحادیه اروپا پیوست و تا ماه مه سال 2019 سهمیه سالانه برای مهاجرت به سوئیس دارد. اقوام کرواسی که مهاجرت به سوئیس داشته و در آن زندگی و کار می کنند نیز محدود به زندگی و کار در کانتونی (ناحیه یا منطقه ای سوئیس) هستند که ویزا برای آنها صادر می شود. شهروندان خارج از اتحادیه اروپا و EFTA باید مجوز کار و اجازه اقامت خود را قبل از مهاجرت به سوئیس بگیرند. مهاجرت به سوئیس برای کارگران خارجی سهمیه بندی دارد. از سال 2017 سهمیه بندی جذب نیرو برای مدت طولانی (مجوز B) 3000 و برای کوتاه مدت (مجوز L) 4500 نفر بوده است. سهمیه های اعلام شده برای مهاجرت به سوئیس و کار شامل مدیران، متخصصان و سایر نیروهای ماهر می شود. مدارک تحصیلی از یک دانشگاه یا موسسه عالی معتبر به همراه چند سال تجربه کار حرفه ای، برای مهاجرت به سوئیس از طریق کار مورد نیاز است. همچنین نکته مهم این است که، کارفرمایان باید ثابت کنند برای شغل مورد نظر از سوئیس و یا اتحادیه اروپا هیچ واجد شرایطی وجود ندارد. شخص پس از دریافت پیشنهاد کار از کارفرمایی در سوئیس می تواند اقدام به اخذ ویزای کار سوئیس نماید.

مجوزهای کوتاه مدت بازه زمانی 3 تا 12 ماه را شامل می شود و مجوزهای بلند مدت حداقل 12 ماه و یا نامحدود می باشد. این دوره دارای پنج سال اعتبار است و تا زمانی که رابطه کاری ادامه پیدا کند، به مدت پنج سال به طور خودکار تمدید خواهد شد. مجوز اقامت نوع C هم وجود دارد که اقامت دائم تعلق می گیرد. برای اتباع کشورهای جهان سوم که مهاجرت به سوئیس داشتند، مدت اقامت 10 ساله و برای اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا 5 سال لازم است تا بتوانند اقامت دائم دریافت نمایند. متقاضیان مهاجرت به سوئیس باید وب سایت دولتی ایالتی را بررسی کنند. الزامات درخواست ویزای کار برای مهاجرت به سوئیس متفاوت است اما در بیشتر موارد کارفرمای شما باید درخواست مجوز کار از سوی دفتر امور خارجیان داشته باشد. برای مهاجرت به سوئیس و یافتن کار لازم است نرخ بیکاری این کشور را نیز بررسی نماییم. نرخ بیکاری برای سوئیس از سال 1991 تا 2018 ارائه شده است. میانگین این شاخص برای این کشور در این بازه زمانی 3.89 درصد و حداقل 1.78 درصد در سال 1991 و حداکثر 4.92 درصد در سال 2016 است. روند این شاخص در طول زمان در نمودار زیر قابل مشاهده است.

اخذ ویزای کار سوئیس

با توجه به نظام آموزشی ارزشمند کشور سوئیس و هزینه های پایین تحصیل در این کشور، مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل یکی از روش های آسان و مورد تقاضا برای مهاجرت می باشد. نظام آموزشی در این کشور بولونیایی است. آموزش رایگان برای شهروندان سوئیس 9 ساله و اجباری است. زبان آموزشی در این کشور چندگانه است و شامل آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانیایی است. در مدارس و دانشگاه های خصوصی و بین المللی زبان آموزشی انگلیسی است.

آموزش اجباری به مدت نه سال طول می کشد و شامل آموزش ابتدایی و متوسطه می شود. آموزش ابتدایی به مدت چهار تا شش سال بسته به کانتون است. دوره اول آموزش متوسطه از سه تا پنج سال بسته به کانتون طول می کشد. تحصیلات دبیرستان اجباری نیست و طول دوره از سه تا چهار سال متفاوت است. دبیرستان به صورت علمی و یا فنی حرفه ایی وجود دارد. دبیرستان علمی دانش آموزان را برای ورود به دانشگاه ها و آموزش معلمان مدارس آماده می نماید. مدارس متوسطه فنی و حرفه ای دانش آموزان را برای طیف گسترده ای از مشاغل فنی و حرفه ای و همچنین دانشگاه علوم کاربردی آماده می کند. مدارس بین المللی نیز وجود دارد، در جدول زیر لیست مدارس شبانه روزی و برتر سوئیس برای مهاجرت به سوئیس آورده شده است.


در سوئیس، سیستم آموزش عالی در سطح دانشگاه متشکل از ده دانشگاه استانی، دو موسسه فدرال تکنولوژی و هفت دانشگاه علوم کاربردی، موسساتی که به تازگی برای آموزش و پرورش معلمان تاسیس شده و بسیاری از دانشکده های پیشرفته فنی و حرفه ای است. دانشگاه های خصوصی فقط مطالعات تحصیلات تکمیلی را ارائه می دهند. مطالعات در پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی، داروسازی، شیمی و نقشه برداری باید از الزامات ملی پیروی کند و توسط دولت فدرال تنظیم شود. دوره تحصیل دانشگاه های علوم کاربردی سه تا چهار سال است. برای مهاجرت به سوئیس و تحصیل در این کشور، لازم است بدانید که، نظام آموزش در سوئیس بولونیای است و بر طبق این نظام، دوره کارشناسی سه ساله، کارشناسی ارشد دو ساله و دکتری چهار ساله می باشد. در زیر به معرفی 3 دانشگاه برتر این کشور جهت مهاجرت به سوئیس می پردازیم.

موسسه فدرال تکنولوژی سوئیس در حال حاضر در رتبه هفتم جهان قرار دارد و تنها دانشگاه غیر انگلیسی است که جزء 10 دانشگاه برتر اروپا است. این دانشگاه در سال 1855 تاسیس شد و پیشتاز در زمینه های علمی و فنی است که 21 برنده جایزه نوبل دارد. در رده‌بندی دانشگاه جهانی QS، دانشگاه تکنولوژی زوریخ جایگاه سوم جهان در حوزه مهندسی و فن‌آوری و علوم طبیعی می باشد. آموزش در سطح لیسانس عمدتا ً به زبان آلمانی است در حالی که اغلب دوره‌های کارشناسی‌ارشد به زبان انگلیسی است.

دانشگاه پلی‌تکنیک لوزان، دومین موسسه پلی‌تکنیک سوئیس است. این موسسه کمی زودتر از دانشگاه تکنولوژی زوریخ در سال ۱۸۵۳ تاسیس شد و پس از آن در جدول رده‌بندی جهانی قرار گرفت. در رده‌بندی جهانی QS  در سال 2010 در رتبه بیست و دوم قرار گرفته است. برای رشته مهندسی و فن‌آوری رتبه ۱۱ و در رشته علوم طبیعی رتبه ۱۳ است. از آنجا که لوزان در بخش فرانسوی‌ زبان سوئیس قرار دارد، بیشتر دوره‌ها به زبان فرانسه ارائه می شود، اگرچه برخی برنامه‌ها به زبان انگلیسی نیز وجود دارند.

دانشگاه زوریخ با حدود 25،500 دانشجو، بزرگ ترین دانشگاه سوئیس است. در حال حاضر رتبه 78 جهان را دارد. این دانشگاه طیف وسیع تری از رشته های تخصصی نسبت به دو دانشگاه پلی تکنیک زوریخ و لوزان دارد و در شهر زوریخ واقع شده است.

مهاجرت به سوئیس به روش سرمایه گذاری مزایایی از قبیل، سفر بدون ویزا در کل اروپا، مقصد ایده آل برای بازنشستگان و خانواده های ثروتمند، فرصت سرمایه گذاری یا خرید املاک و مستغلات، انتخاب محل کانتون در سوئیس را دارد. متقاضیان مهاجرت به سوئیس از کشورهای غیر از اتحادیه اروپا می توانند اجازه اقامت سوئیس را به دو روش زیر دریافت کنند.

برای سرمایه گذاران، تجار و شرکت ها، تشکیل شرکت در سوئیس جهت اقامت دائم آن ایده آل است در حالی که مالیات بر ارزش افزوده سوئیس برای افراد ثروتمند یا بازنشستگان مناسب تر است. یک تبعه خارجی در سوئیس به منظور مهاجرت به سوئیس و اخذ اقامت باید با ایجاد یک شرکت، تولید شغل و فرصت‌های اقتصادی برای شهروندان محلی سوئیس داشته که در نتیجه به توسعه اقتصادی سوئیس کمک کند. رایج‌ترین اشکال ثبت شرکت در سوئیس شامل، با مسئولیت محدود و سهام خاص است. کانتون زوگ به دلیل مالیات پایین آن مطلوب‌ترین گزینه برای مهاجرت به سوئیس و ثبت شرکت است.

اجازه اقامت در سوئیس با پرداخت مالیات بر هزینه سالیانه که مبلغ حداقل 150،000 فرانک سوئیس (حدود 170،000 دلار آمریکا) یا بیشتر، بسته به کانتون انتخاب شده در سوئیس (به استثنای زوریخ) امکان پذیر می باشد. این مبلغ ممکن است به 1 میلیون فرانک سوئیس یا بیشتر، بسته به کانتون انتخاب شده برسد. مهاجرت به سوئیس و کسب اقامت سوئیس برای افراد تحت دسته های مختلف بازنشستگان، افراد ثروتمند و یا تاجران است. کل پروسه اخذ مهاجرت به سوئیس از طریق سرمایه گذاری، 3 تا 4 ماه طول می کشد و الزامات آن این است که هیچ گونه شغلی در سوئیس نداشته باشید و در 10 سال اخیر اقامت این کشور را نداشته باشید. محدوده سنی نیز بین 18 تا 55 سال می باشد.

سرمایه گذاری در سوئیس

مهاجرت به سوئیس از طریق ازدواج روشی آسان در مهاجرت محسوب می شود. فردی که با یک شهروند سوئیسی ازدواج‌کرده است پس از 3 الی 5 سال اقامت در سوئیس بدون نیاز به آزمون زبان درصورت داشتن شرایط نام برده شده در زیر می تواند درخواست پاسپورت سوئیس را داشته باشد.

 حداقل سن ازدواج برای مهاجرت به سوئیس 18 سال می باشد و لازم است هر دو طرف مجرد باشند. ازدواج باید در حضور مامور مهاجرت در شهرداری و یا اداره مهاجرت صورت پذیرد. الحاق به خانواده و مهاجرت به سوئیس از طریق ویزای پیوست نیز شرایط خاص خود را دارد و فرد تبعه سوئیس باید برای همسر خود تقاضای الحاق به خانواده داشته باشد. فرد باید شغل و درآمد کافی داشته تا بتواند علاوه بر هزینه زندگی خود، زندگی همسر و فرزند زیر 18 سال خود را نیز تامین نماید.

برای مهاجرت به سوئیس و اخذ تابعیت این کشور از طریق تولد، باید بدانیم که دو قانون کلی خاک و خون وجود دارد. بر طبق قانون خاک، به محض تولد کودک در خاک کشور، پاسپورت آن کشور را دریافت می نماید. در قانون خون، تابعیت کودک مرتبط با تابعیت والدین وی می باشد. مهاجرت به سوئیس از طریق تولد بر اساس قانون خون امکان پذیر است و برخلاف آمریکا، سوئیس برای متولد شدن کودکان در خاک خود تابعیت اهدا نمی کند. یک کودک به طور خودکار سوئیسی است اگر حداقل یکی از والدین آن سوئیسی باشند. کودک زن مجرد سوئیسی نیز، سوئیسی است. اگر پدر مجرد سوئیسی باشد و مادر یک خارجی، کودک می‌تواند شهروندی سوئیس را داشته باشد تا زمانی که پدر فرزند قبل از سن قانونی وی اعلام کند پدر وی می باشد. ذکر این نکته ضروری است که مهاجرت به سوئیس و اخذ پاسپورت این کشور از طریق تولد کودک برای والدین امکان پذیر نمی باشد.

چطور به سوئیس مهاجرت کنیم

موسسه حقوقی ملک پور در خصوص مهاجرت به سوئیس از طریق پناهندگی هیچ گونه خدمات مشاوره ایی و یا اجرایی ارائه نکرده و این روش پرمخاطره را نفی می کند.

پناهندگی روشی پر خطر و غیرقانونی است. برطبق کنوانسیون پناهندگی در ژنو، پناهنده شخصی است که به دلایل سیاسی، مذهبی، فکری، اجتماعی از کشور خود خارج شده و بیم این دارد در صورت برگشت به کشورش مورد خشونت قرار گرفته و جان وی در خطر باشد. با توجه به شرایط ایده آل زندگی در سوئیس از نظر رفاه اجتماعی و امنیت زندگی متقاضیان زیادی خواهان مهاجرت به سوئیس از طریق پناهندگی می باشند. شرایط جنگ و ناامن کشورهای مختلف در سال های اخیر موجب گردیده سیل عظیمی پناهنده وارد کشورهای اروپایی گردند و فرصت رسیدگی به درخواست ها طولانی گردد. پناهندگان تا تعیین تکلیف وضعیت خود اجازه خروج از محدوده مورد نظر را نداشته و در صورت خروج تا 10 سال اجازه برگشت به اروپا را ندارند.

مهاجرت به سوئیس از طریق پناهندگی

یکی از نکات مهمی که در بحث مهاجرت به سوئیس و هر کشور دیگر باید به آن توجه نمود، هزینه زندگی است. هزینه زندگی در سوئیس یکی از بالاترین هزینه ها در جهان است، به طوری که شهرهای زوریخ و ژنو همواره گران ترین شهرها در دنیا هستند. تصمیم بانک ملی سوئیس در تاریخ 15 ژانویه 2015 موجب شد نرخ یورو سقوط پیدا کرده و فرانک سوئیس ارزش خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد بنابراین کالاها و خدمات سوئیس گران تر از کشورهای منطقه یورو گردید. با اینکه تاثیرات مستقیم پول رایج کاهش‌یافته است، فرانک سوئیس در آوریل ۲۰۱۸ ارزش نمادین 1.20 یورو را بدست آورد. مطالعه بانک UBS که در ماه مه سال 2018 منتشر شد، نشان داد که زوریخ و ژنو در فهرست شهرهای پر هزینه جهان قرار دارند و پیش از اسلو، کپنهاگ و نیویورک هستند. در این شهرها اجاره آپارتمان کوچک دو ‌خواب می‌تواند به راحتی از ۲،۰۰۰ دلار در ماه تجاوز کند در حالی که بیمه سلامت عمومی حداقل ۳۳۵ دلار در ماه و خواربار به طور متوسط ۴۶۸ دلار برای یک فرد می باشد. به طور کلی، مهاجرت به سوئیس و هزینه کل مصرف خانوار در سوئیس حدودا 60 درصد بیشتر از میانگین اتحادیه اروپا است. با وجود این هزینه‌ها، برخی ازشهرهای آن بالاترین حقوق‌ها را در دنیا دارند به این معنی که ساکنان زوریخ و ژنو از قدرت خرید قابل ‌توجهی برخوردار هستند و رتبه دوم و چهارم را در این شاخص که توسط UBS منتشر شده، دارند. به عنوان یک مقایسه، در حالی که یک کارگر در قاهره مصر، قبل از اینکه بتواند آخرین مدل گوشی آی فون را خریداری کند، حدود 133 روز کاری صرف خواهد کرد، یک کارگر در زوریخ فقط باید 4.7 روز صبر کند. نمودار زیر درصد هزینه های زندگی برای مهاجرت به سوئیس را نشان می دهد.



برای مهاجرت به سوئیس و اخذ اقامت و تابعیت این کشور راه های متعددی وجود دارد. تفاوت اقامت با تابعیت در این است که، در اقامت دائم شما از تمامی حقوق شهروندی مثل تحصیل رایگان، کار، سرمایه گذاری، بیمه و غیره همانند اتباع سوئیس بهره مند می شوید و تنها تفاوت آن با تابعیت و داشتن پاسپورت، منسب سیاسی و حق رای می باشد. نکته مهم برای مهاجرت به سوئیس و اخذ پاسپورت سوئیس این است که عموما سخت گیری بیشتری اعمال می شود و زمانی شما می توانید درخواست پاسپورت این کشور را داشته باشید که با شرایط این کشور منطبق شده باشید. در واقع شما باید با آداب و رسوم این کشور آشنا شده، به زبان این کشور در حد A2 برای مهارت نوشتاری و B1 برای صحبت کردن مسلط شوید. به قوانین سوسیالیستی این کشور کاملا آشنا گردید، در مدت اقامت خود هیچ گونه جرمی مرتکب نشده و امنیت داخلی و خارجی این کشور را تهدید نکرده باشید. عموما بعد از گذشت 10 سال از مهاجرت به سوئیس و اقامت شما در این کشور، می توانید تقاضای پاسپورت این کشور را داشته باشید.


✅ برای مهاجرت به سوئیس از کجا شروع کنم؟

اولین گام برای مهاجرت به سوئیس شناخت روش های مهاجرت به این کشور و انتخاب بهترین گزینه است. سپس باید شرایط و مدارک مهاجرت را بر اساس روش انتخاب شده فراهم کرد.

✅ بهترین راه برای مهاجرت به سوئیس کدام است؟

مسلماً شرایط شخصی شما در انتخاب بهترین روش مهاجرت به سوئیس بسیار مؤثر است؛ اما به طور کلی ویزای کار سوئیس، تحصیل در دانشگاه های سوئیس، اقامت خودحمایتی و سرمایه گذاری در سوئیس از بهترین راه های مهاجرت به سوئیس است.

✅ کم هزینه ترین روش برای مهاجرت به سوئیس چیست؟

روش های کاری مثل دریافت پیشنهاد کار از کم هزینه ترین روش های مهاجرت به سوئیس است. تحصیل در سوئیس نیز دومین روش کم هزینه است.

✅ آیا برای مهاجرت به سوئیس باید حتما از طریق وکیل اقدام کنیم؟

خیر. شما می توانید با صرف وقت قوانین مهاجرت به سوئیس را بیاموزید. اما مسلماً وکیل می تواند با سرعت بیشتری کار شما را انجام دهد و تجربیات خود را در اختیار شما بگذارد.


مهاجرت به سوئیس، نحوه اخذ اقامت این کشور و شرایط اخذ پاسپورت سوئیس در این مقاله به صورت کاملا تخصصی و علمی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته شد. مهاجرت به سوئیس از 6 روش کلی امکان پذیر است. تحصیل، کار، سرمایه گذاری، تولد، ازدواج و پناهندگی روش های مهاجرت محسوب می شوند. موسسه حقوقی ملک پور با بیش از 15 سال سابقه در تمامی امور مهاجرتی اعم از مهاجرت به سوئیس و کشورهای دیگر دنیا در خدمت هموطنان عزیز می باشد. ذکر این نکته ضروری است که از بین روش های نام برده شده، روش پناهندگی غیرقانونی می باشد و موسسه حقوقی ملک پور هیچ گونه خدمات اجرایی و مشاوره ایی در این خصوص ارائه نمی کند و مطالب نوشته شده در این سایت صرفا جهت افزایش آگاهی متقاضیان نسبت به خطرات این روش می باشد. برای سایر روش های مهاجرتی می توانید از طریق تماس تلفنی با موسسه خدمات مشاوره تخصصی رایگان دریافت نمایید. سوالات و یا پیشنهادات خود را در انتهای مقاله وارد نموده تا پاسخ آن را در یافت نمایید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام

ایمیل

وب‌ سایت

Notify me via e-mail if anyone answers my comment.

دیدگاه

آقای ملک پور عزیز سلام وقت بخیر
من 29 سالمه قصد دارم از طریق تحصیلی به سوییس مهاجرت کنم.آیا میتونم با لیساس غیر انتفاعی برای ارشد درخواست بدم؟با سپاس از شما

با سلام و عرض ادب
دوست عزیز
این امکان وجود دارد.
البته سایر شرایط شما شامل رشته ای که قصد اقدام دارید و سطح زبان نیز می بایست بررسی شود.
جهت ارزیابی کامل شرایط و کسب اطلاعات بیشتر توصیه می کنیم با کارشناسان موسسه تماس حاصل فرمایید.
با آرزوی موفقیت

سلام
من ۲۳ سالمه و b2 فرانسه دارم و لیسانس مهندسی کامپیوتر
آیا میتونم برای مقطع ارشد از یکی از دانشگاه های فرانسه زباو سوئیس پذیرش بگیریم و بعد ویزا؟

سلام و عرض ادب دوست گرامی بله حتما می توانید البته شناس شما زمانی عالی خواهد بود که برای دوره های زبان فرانسوی اقدام نموده و با یک زبان بسیار عالی وارد دانشگاه شوید

سلام آقای ملک پور استاد عزیز حالتون چطوره
خوبید انشاءالله هر کجا هستید موفق باشید سوال داشتم
من 31 سالم هست متاهل و 2 فرزند
چطور و چه راحلی دارید که بتونم به سوئیس یا اتریش مهاجرت کنم فقط برای کار یا همون کارگری که بتونم اونجا با خانواده ام زندگی کنم …ممنون ترو خدا
سخت نگیرید ما هم آرزوه داریم
ادامه بدم

سلام و عرض ادب دوست گرامی شما بایستی جاب آفر داشته باشید برای این امر میتوانید از محصول گام به گام تا کار استاد ملک پور بهره مند شده و خودتان امور کاریابی خودتان را انجام دهید و سپس برای ویزای کاری اقدام فرمایید

من دارای مدرک دکتری رشته education هستم، امکان تدریس در دانشگاههای سوییس بعنوان هیات علمی وجود داره؟

با سلام و وقت بخیر
دوست عزیز شما باید حتما دعوت نامه کاری از یک کارفرما داشته باشید.

سلام خسته نباشید ما اگه بخواهیم خانوادگی به سوئیس مهاجرت کنیم (۴ نفر) دو بچه که یکیش امسال دانشگاه میره و یکی هم دبیرستان و سرمایه حدود ۳۰ میلیارد داریم چطور میتونیم در سوئیس سرمایه گذاری کنیم و منبع درآمد داشته باشیم و میتونیم یه زندگی متوسط رو به بالایی داشته باشیم در سوئیس با این درآمد؟ آیا کشور دیگری می‌توانید توصیه کنید برای مهاجرت هم اینکه برای تحصیل بچه ها کشور خوبی باشه هم برای زندگی. ممنون

سلام و عرض ادب
برای مهاجرت خانوادگی طوری که فرزندان بالای ۱۸ سال نیز همراه شما باشند گزینه های محدودی پیش رو قرار دارد: گزینه هایی مانند سرمایه گذاری و خرید ملک.چرا که در بیشتر پرونده های مهاجرتی فرزند بالای ۱۸ سال در کیس خانواده قرار نمی گیرد برای کشورهای متعددی مانند فرانسه اتریش پرتغال و تا کانادا شما می‌توانید اقدام داشته باشید. سوئیس شرایطی دارد که شما می توانید از طریق خود حمایتی به این کشور مهاجرت کنید اما شرایط سنی مهم است و فرد باید بالای ۵۵ سال سن داشته باشد و یا حتی اگر در سنین بالای ۵۰ سال است نشان دهد که بازنشسته شده است. ولی از کشورهایی مانند فرانسه اتریش ایتالیا و پرتغال چنین محدودیت هایی نداشته و به راحتی می توانید برای سرمایه گذاری و سرمایه داری اقدام داشته باشید و فرزندی که بالای ۱۸ سال نیز دارد را با مهاجرت تحصیلی در کنار خود داشته باشید. اقامت های خود حمایتی یکی از بهترین روش ها هستند چون شما فقط با نشان دادن دارایی خود و بدون انتقال سرمایه می توانید اقامت دریافت کنید.

سلام
من دارم توی فرانسه لیسانس مهندسی کامپیوتر میگیرم
اگه حدود ۳ هم هم سابقه کار داشته باشم میتونم برای مهاجرت کاری مهندسی کامپیوتر به سوییس اقدام کنم؟
۲۴ سال سن دارم

با سلام و عرض ادب
دوست عزیز
می بایست توجه داشته باشید که کار حین تحصیل، در رزومه تحت عنوان کار تمام وقت قابل اطلاق نیست.
در صورتی که پیشنهاد کاری و عقد قرارداد کاری معتبر از کارفرمایی در سوئیس، می توانید اقامت کاری این کشور را دریافت کنید.
با آرزوی موفقیت

سلام من ۲۵ سالمه مرگ وزندگی برام بی اهمیت فقط میخوام قبل مرگم یکبار دهکده روسینیر رو درسوئیس ببینم و عمرمو دراونجا سپری کنم سربازی نکردم چجوری ب اونجا میتونم مهاجرت کنم

با سلام و عرض ادب دوست عزیز
با توجه به شرایط سنی شما بهترین راه مهاجرت به اروپا روش های تحصیلی است. که به مدرک آیلتس ۶ و حداقل ۲۰ هزار یورو تمکن مالی جهت یکسال زندگی و تحصیل جهت اخذ پذیرش و ویزا نیاز هست.

سلام من میخوام مهاجرت کنم به کشور سویس یا لهستان من کلاس9 هستم لطفا کمک کنید وضع مالیم هم خوب لطفا کمک کنید

سلام و عرض ادب دوست گرامی شما می توانید در مدارس بین المللی فوق العاده کشور سوئیس تحصیل کنید در حال حاضر به مدت یک هفته موسسه ملک پور امور پذیرش شما را رایگان انجام خواهد داد

با سلام و وقت بخیر
دوست عزیز اگر هدف شما ورود به دبیرستان های اروپاست، کشورهایی نظیر سویس، انگلیس، اتریش انتخاب های بسیار عالی هستند. مدارس به صورت شبانه روزی و یا روزانه خدمات ارائه می کنند و در نتیجه هزینه ها متغییر است. حتما با موسسه تماس بگیرید تا شرایط شما دقیق تر ارزیابی شود.

سلام من میخوام برای تحصیل بیام سوعیس به نظر شما برای تحصیل در رشته تجربی خوب هست

سلام دوستان عزیز کشور سوئیس یکی از بهترین کشورها جهت مهاجرت هستند شما میتوانید به این کشور مهاجرت تحصیلی داشته باشید فقط هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور بسیار بالاست پس باید اوضاع مالی خیلی خوبی داشته باشید

سلام به نظر شما برای تحصیل در رشته کامپیوتر کشور سوعیس خوب است.البته برای من+تحصیل خوب کار.اب و هوا وخوش گزرانی در کشور مهم است.

سلام دوست عزیز کشور سوئیس یکی از بهترین کشورها جهت کار و تحصیل رشته مورد نظر شما مجوز رشته هایی است که بازار کار عالی دارد قطعا گزینه مناسبی است

سلام، من میخوام بدونم اگه یک عضو از خانواده به سوئیس مهاجرت کند اگر بخواهد دعوتنامه برای خانواده خود بفرسته چه شرایطی باید داشته باشه و چند سال باید در اونجا اقامت داشته باشه، و اینکه اگر خودم بوسیله تحصیل برم چند سال باید بمونم تا بهم ویزای دائمی بدن و دعوتنامه برای خانوادم بفرستم

سلام و عرض ادب دوست گرامی خانواده در تعاریف حقوق بین الملل همسر و فرزندان زیر 18 سال وی می باشند و مادر و پدر و خواهر و برادر را نمی توانید به عنوان همراه با خود داشته باشید ولیکن می توانید برای انها دعوت نامه سفر توریستی و موقت ارسال بفرمایید

سلام‌وقت بخیر شرایط پناهندگی چگونه است

با سلام
دوست عزیز با توجه به ریسک ها و خطرات این روش، موسسه حقوقی ملک پور هیچ گونه خدماتی در این زمینه ارائه نمی کند. این مقاله صرفا جهت اگاهی بخشیدن به شما از خطرات و مشکلات این روش میباشد.

سلام وقت بخیر. آیا مهاجرت به سوئیس از طریق دعوتنامه ی فرد سوییسی امکان پذیر است؟ و راه آسانی است یا خیر؟

با سلام
دوست عزیز اگر منظور شما دعوت نامه توریستی است، آثاری برای شما ندارد. اما اگر دعوت نامه کاری از یک کارفرما داشته باشید بسیار عالی است.

با سلام سن من زیر۱۸است وبرادرم دانشجوی اقتصاد میخواهیم اقامت تحصیل بگیریم شرایت چی هسا

با سلام و عرض ادب
دوست عزیز
شرایط شما می بایست به طور کامل بررسی شود.
برای راهنمایی شما به اطلاعات بیشتری نظیر سطح زبان، الویت ها، رشته ای که مد نظر دارید و بودجه ای که برای مهاجرت در نظر گرفته اید، نیاز داریم.
توصیه می کنیم با کارشناسان موسسه تماس گرفته و ضمن بهره مندی از مشاوره ی رایگان، اطلاعات بیشتری کسب فرمایید.
با آرزوی موفقیت

سلام علیکم ۱۷سال سن دارم میخواهم به ارزان ترین به کشور سوئیس بروم

سلام و عرض ادب
دوست عزیز
برای اخذ اطلاعات کامل می توانید با موسسه تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنید.
سپاس

سلام وقت بخیر
من 28 سالمه، مجردم و به همراه مادرم و دو خواهرم زندگی می کنم، تحصیلاتم کارشناسی مهندسی نرم افزار هست، انگلیسیم متوسط به بالاست
میخواستم بدونم آیا می تونم با سرمایه گذاری 2 میلیون دلار برای کل خانواده اقامت سوئیس رو دریافت کنم (مادرم، دو خواهرم و خودم)؟
ممنون

با سلام و وقت بخیر
دوست عزیز همراه شما شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال می شود و مادر و دو خواهر شما مستقل هستند.

ممنون از پاسختون
ولی یعنی از هیچ روشی امکان این نیست که بتونم برای مادرم و خواهرام اقامت بگیرم!؟

با سلام
در صورتی که سن مادر بالای 54 سال باشد روش تمکن مالی مناسب است و برای بچه های بزرگتر از 18 سال گزینه تحصیل میتواند مناسب باشد.

سلام عرض ادب من اشپز فست فود هستم چطور میشه با هزنیه کم وارد کشور سویس شم تشکر

سلام و عرض ادب دوست گرامی کم هزینه ترین مسیر مهاجرت، مهاجرت از طریق کار می باشد که بایستی جاب آفر معتبر از کارفرمای سوئیسی داشته باشید به همین علت توصیه می گردد با بهره مندی از محصول گام به گام تا کار استاد ملک پور به جستجوی کار بپردازید

سلام و عرض ادب
دوست عزیز
با توجه به اینکه سوال شما خیلی کلی می باشد، برای راهنمایی بهتر باید اطلاعات کامل در مورد سن، سطح زبان، تحصیلات، وضعیت تاهل و میزان سرمایه شما داشته باشیم.
برای اخذ اطلاعات بیشتر می توانید با موسسه تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنید.
سپاس

آقای ملک پور سلام درود میخواستم بدونم بنده یک و نیم میلیارد سرمایه دارم زبان انگلیسی قوی دارم و با استعداد هستم تو کارای فنی اینا بعد میخواستم بدونم میشه در این اقامت کنم یا اینکه ملک بخرم و زندگی کنم

سلام و عرض ادب،
دوست عزیز خرید ملک در سوئیس منجر به اخذ اقامت نمی شود. لطفا سایر شرایط خود همچون شرایط سنی، تحصیلات و … را نیز بفرمایید.

آقای ملک پور سلام درود میخواستم بدونم بنده یک و نیم میلیارد سرمایه دارم زبان انگلیسی قوی دارم و با استعداد هستم تو کارای فنی اینا بعد میخواستم بدونم میشه در این اقامت کنم یا اینکه ملک بخرم و زندگی کنم

با سلام و وقت بخیر
دوست عزیز برای سرمایه گذاری در اروپا میزان سرمایه بیشتری نیاز است. برای سوئیس شما باید حدود 400 هزار یورو بودجه داشته باشید. اگر هدف شما مهاجرت است با موسسه تماس بگیرید تا شرایط سنی، بودجه، شما ارزیابی شود.

با عرض سلام وخسته نباشید خدمت کارکنان محترم این وب سایت من پدر و مادر ۶۴و۶۶ ساله ای در ایران دارم که تنها هستن من با خانواده ام ۸ سال میشود که در سویس هستم میخواستم بدانم که آیا میشود پدر و مادرم را برای اقامت دائم به سویس دعوت کنم ممنون میشوم که راهنمایی بفرمائید.

سلام و عرض ادب
دوست عزیز
شما می توانید از طریق خودحمایتی سوئیس برا اقامت پدر و مادر بزرگوار اقدام بفرمایید.
برای اخذ اطلاعات بیشتر می توانید با موسسه تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت بفرمایید.
سپاس

با سلام من جوان 24 ساله ای هستم لیسانس حسابداری دارم .کارت خدمت هم دارم .حالا علاقه زیادی به اقامت کشور سوئیس دارم .هوش و ذکاوتم خوبه زبانم هم در حد متوسط خوبه .میخوام یه راهکار خوب برای گرفتن اقامت و زندگی در سوئیس برای زندگی و کار پیش روم بگذارید .به نظر شما چیکار کنم وضع مالیم هم در حد متوسط رو به پایینه.

سلام دوست عزیز شما برای مهاجرت بسیار عالی از شما می توانید از دانشگاه های سوئیس تقاضای پذیرش به داشته باشید و انشاءالله با اخذ پذیرش و ویزای کنید مهاجرت تحصیلی راه فوق العاده مناسبی برای شما خواهد بود

سلام و دورود خدمت شما دوست عزیز . بنده میخواستم بپرسم که اگر کسی خدمت نرفته باشد میتواند اقامت موقت مثلا سه ماه تابستون رو در سوئیس اقامت داشته باشد و در آنجا به کارهای قانونی بپردازد؟

سلام دوست عزیز شما جهت مهاجرت باید اجازه خروج قانونی از ایران داشته باشید تا بتوانید از کشور خارج شوید ویزای سه ماهه توریستی محسوب می گردد

سلام و عرض ادب ،من ليسانس روانشناسي هستم و به شدت علاقه به مهاجرت به سوييس دارم ولي به خاطره هزينه ي زياد نميدونم بايد چه اقدامي بكنم،ميشه راهنماييم بفرماييد؟
و اينكه ايا ميشه در ابتدا مشغول به كار شد در كشور سوئيس؟و درامد چطوري هست؟

با سلام
دوست عزیز برای کار در حوزه روانشناسی لازم است مجوز فعالیت از کشور مقصد داشته باشید ضمن انکه دانش زبان مورد نیاز کشور و ایالت مورد نظر را نیز داشته باشید. شما باید دعوت نامه کاری از یک کارفرما دریافت کنید.

سپاس از پاسخ شما ولي من چطوري ميتونم كارفرما پيدا كنم؟و اينكه بخوام تحصيل كنم زبان ملاك هست يا ميشه بدون داشتن مدرك زبان اقدام كرد و طي پروسه تحصيل زبان رو اموزش ببينم؟

سلام عرض ادب و ارادت شما ابتدا باید کارفرمایی پیدا کنید که جاب آفر را از ایشان اخذ کنید شما می توانید با کارفرما ها و موسسات کاریابی مکاتبه کنید و شغل مورد نظر خویش را پیدا کنید و سپس ویزای کار بگيريد. قطعا با محصول گام به گام کار در خارج از کشور ما می توانید کار مورد نظرتان را پیدا کنید.https://malekpourmie.com/product/%da%af%d8%a7%d9%85-%d8%a8%d9%87-%da%af%d8%a7%d9%85-%d8%aa%d8%a7-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d8%a7%d8%b1%d8%ac-%d8%a7%d8%b2-%da%a9%d8%b4%d9%88%d8%b1/

آیا تعداد سال هایی که در سوئیس مشغول به تحصیل هستیم ، در پروسه گرفتن پذیرش و شهروندی سوئیسی ، شامل می‌شود؟
یا فقط تعداد سال هایی که در سوئیس مشغول به کار هستیم ، در این پروسه شامل می‌شود؟

سلام و عرض ادب
دوست عزیز
شما برای اخذ اقامت دائم باید ویزای کاری اخذ بفرمایید تا بتوانید اقامت دائم و پاسپورت اخذ کنید.
سپاس

سلام خدمت عوامل سایت یه سوال دارم میشه بلا مدرک بین المللی ایراتا ویزای کار از سوئیس گرفت ودر آنجا مشغول به همین کار یعنی کار در ارتفاع راپل شدواینکه هزینه سفر وگرفتن ویزای کار چقدر میشه متشکر از زحمات خداپسندانه وانسان دوستانه شما

سلام عرض ادب و ارادت شما ابتدا باید کارفرمایی سوئیسی پیدا کنید که جاب آفر را از ایشان اخذ کنید شما می توانید با کارفرما ها و موسسات کاریابی سوئیسی مکاتبه کنید و شغل مورد نظر خویش را پیدا کنید و سپس ویزای کار بگيريد. قطعا با محصول گام به گام کار در خارج از کشور ما می توانید کار مورد نظرتان را پیدا کنید.https://malekpourmie.com/product/%da%af%d8%a7%d9%85-%d8%a8%d9%87-%da%af%d8%a7%d9%85-%d8%aa%d8%a7-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d8%a7%d8%b1%d8%ac-%d8%a7%d8%b2-%da%a9%d8%b4%d9%88%d8%b1/

سلام
بنده 31 سال سن دارم
لیسانس مدیریت بازرگانی هستم که به دلایلی از ادامه تحصیل فوق لیسانس انصراف دادم
ورزشکار هستم 27 ساله کاراته کار میکنم حرفه ای ، قهرمان ایران و بین الملل هستم عضو تیم ملی بودم ، داور و مربی ملی کاراته هستم
و همچنین رستوران دار موفقی هم میباشم
با این شرایط مهاجرت کاری و پیشنهاد میکنید؟
و به نظر شما از لحاظ ورزشی موفقتر میشم یا از لحاظ تحصیلی
یه راهنمایی کنید ممنون میشم

سلام دوست عزیز با توجه به شرایط شما برای ویزای تحصیلی به راحتی میتوانید اقدام کنید و برای کشورهایی که به تحصیلی برای آنها مهم نیست شانس مناسبی داریم با توجه به شرایط شما برای ویزای خوداشتغالی کانادا به خاطر نشان بدهید که شخصیت معروفی در سطح جهانی است

سلام ما برای به دنیا آوردن فرزند خود می‌خوایم به سویس سفر کنیم و فرزند خود را اونجا به دنیا آوریم و همسرم سربازی نرفته چطور میتونیم اونجا بدون داشتن کارت سربازی رفت و آیا میتوان فرزند خود را اونجا به دنیا آورد و اقامت اونجا رو کل خانواده بگیره

لطفاً پاسخ بدید

با سلام و عرض ادب
دوست عزیز
سوئیس بر پایه ی تولد در خاک این کشور به شما یا فرزند گرامی تان اقامت نمی دهد.
بنابرین تولد ایشان در این کشور، هیچ امتیازی برای شما یا فرزندتان به همراه نخواهد داشت.
با آرزوی موفقیت

درو عرض ادب با چقدر سرمایه میشه رفت سویس

سلام و عرص ادب،

دوست عزیز بستگی به روش انتخابی دارد.

درود عرض ادب با چقدر سرمایه میشه رفت سویس

با سلام و وقت بخیر
دوست عزیز بستگی به روش اقدام شما دارد. گزینه های مختلفی نظیر: کار، تحصیل، سرمایه گذاری وجود دارد که هر کدام جزییات خاص خود را دارد.

معلم های زبان‌انگلیسی هم‌میتونند ویزای کار دریافت کنند؟

سلام عرض ادب و ارادت شما ابتدا باید کارفرمایی پیدا کنید که جاب آفر را از ایشان اخذ کنید شما می توانید با کارفرما ها و موسسات کاریابی مکاتبه کنید و شغل مورد نظر خویش را پیدا کنید و سپس ویزای کار بگيريد. قطعا با محصول گام به گام کار در خارج از کشور ما می توانید کار مورد نظرتان را پیدا کنید.https://malekpourmie.com/product/%da%af%d8%a7%d9%85-%d8%a8%d9%87-%da%af%d8%a7%d9%85-%d8%aa%d8%a7-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d8%a7%d8%b1%d8%ac-%d8%a7%d8%b2-%da%a9%d8%b4%d9%88%d8%b1/

سلام من میخوام تو دانشگاه فیزیک بخونم. ولی مطمئن نیستم لیسانس بگیرم و مهاجرت تحصیلی کنم، یا دکترای پیوسته بخونم وبا مدرک دکترا به عنوان محقق به یکی از دانشگاه ها درخواست بفرستم و مهاجرت کنم. و اینکه بهترین زبان برای زندگی در سوئیس کدومه چون من انگلیسی رو در حد خیلی خوبی بلدم و از همین الان زبان آلمانی رو شروع کردم که مشکلی نداشته باشم.

با سلام
دوست عزیز قوانین و شرایط مهاجرت ثابت نیست و مدام در حال تغییر است. اگر قصد مهاجرت دارید، شرایط شما باید به صورت دقیق بررسی شود. سن، مدرک تحصیلی، بودجه، سطح زبان شما نیاز به ارزیابی دارد.

سلام ۲۵ سال سن دارم مدرک فوق دیپلم تاسیسات با معدل خیلی پایین ۱۲ تو حوزه طراحی و برنامه نویسی وب سایت پنج ساله فعالیت دارم که دو سالش به صورت رسمی هستش قصد دارم به صورت کاری (ارسال دعوت نامه کاری ) به سوئیس مهاجرت کنم و در صورت امکان و فراهم بودن شرایط زندگی در این کشور تو رشته کاریم مدرک لیسانس بگیرم و اینکه با اینکه زبان انگلیسم خوب نیست امکان یادگیری زبان در این کشور رو میتونم داشته باشم؟
ممنون از راهنمایی

با سلام
دوست عزیز برای مهاجرت کاری علاوه بر دانش و تخصص کافی، سطح زبان شما نیز مهم است تا بتوانید ارتباط موثر با کارفرما داشته باشید. با توجه به شرایط سنیتان بهتر است با روش تحصیلی مهاجرت نمایید و در ادامه وارد بازار کار شوید.

من الان بخوام به صورت تحصیلی مهاجرت کنم به این کشور در همین رشته کاریم شرایطش به چه صورت مخصوصا از جهت اینکه من توی فوق دیپلم معدل خوبی نداشتم، و هزینش

سلام دوست عزیز جهت مهاجرت باید به رزومه علمی خوبی داشته باشید مهاجرت تحصیلی رزومه علمی خوبی را نیاز دارد شما باید از طریق تحصیلی وارد شوید و بتوانید هزینه های تحصیل را پرداخت کنید

من لیسانس حسابداری دارم از طریق کار میتونم اقامت بگیرم وهزینه اش چقدره وچه چیزهایی لازم داره

سلام و عرض ادب،

دوست عزیز به دلیل وجود تفاوت میان قوانین حسابداری ایران و اروپا کاریابی در این رشته دشوار است. شما می توانید از راه هایی همچون تحصیل اقدام بفرمایید.

اگر ویزای کار سویس داشته باشیم چقدر هزینه محاجرت یک خانواده میشه

با سلام
بستگی به حجم پرونده داره
می تونید در ساعات کاری با موسسه تماس بگیرید و مشاوره دریافت نمایید

با 400میلیمون باسه سرمایه گذاری میشه رفت سویس🙏

سلام و عرض ادب
اگر منظور شما نرخ به تومان است خیر متاسفانه

با سلام
دوست عزیز برای سرمایه گذاری در سوئیس حداقل به ۴۰۰ هزار یورو نیاز دارید. شما میتوانید برای روش های ارزان تر نظیر تحصیل و یا کار در اروپا اقدام به مهاجرت نمایید.

سلام و عرض ارادت جناب ملک پور من ۱۷سال سن دارم برق صنعتی میخونم ولی مدرک زبان فعلن ندارم و از نظر اقتصادی خانوادم در حد متوسط هستن و نهایتن بیشتر از ۱۰۰میلیون نمیتونم جور کنم آیا با این مقدار سرمایه میتونم برم سوعیس؟؟؟

با سلام
دوست عزیز روش های مختلفی برای مهاجرت وجود دارد نظیر تحصیل، کار، سرمایه گذاری و… اما با توجه به شرایط سنی، بودجه کافی برای مهاجرت ندارید.

سلام محسن حیدری هستم 46 ساله، با مدرک کارشناسی بیهوشی . خواستم بدونم که با توجه به مدرک و شرایط سنی بنده در چه کشور هایی میتوانم اقدام به مهاجرت کاری کنم؟ممنون میشم پاسخ دهید

با سلام و عرض ادب
دوست عزیز
رشته ی شما نیاز به معادل سازی دارد. همچنین شرایط سنی طلایی را پشت سر گذاشته اید.
جهت ارزیابی کامل شرایط و بررسی گزینه های مطلوب با شرایط تان، توصیه می کنیم با کارشناسان موسسه تماس حاصل فرمایید.
با آرزوی موفقیت

باسلام آقای دکتر سوالی داشتم ممن 57 سال سن دارم دانشجوی دکتری هستم درضمن 30 سال سابقه کار دارم آیا امکان گرفتن اقامت کار در سوئیس برای من هست؟

سلام و عرض ادب

برای اخذ اقامت کاری لازم است از کارفرمایی معتبر پیشنهاد شغلی داشته باشید که البته با شرایط سنی شما کمی دشوار به نظر می رسد.

سلام من ۱۷سال سن دارم و ۳۰۰میلیون سرمایه خواستم برای اخذ اقامت سوئیس بپرسم آیا با این شرایط می تونم اقامت سوئیس را بگیرم

سلام دوست عزیز کشور سوئیس کشور گرانی است و شما حداقل ۳۰ هزار فرانک سالانه هزینه دارید و قطعا با این تمکن مالی شانستان خیلی پایین است. در مقطع لیسانس و پایین تر از لیسانس نیز اخذ بورسیه کار خیلی سختی است.

درود عرض ادب به چقدر سرمایه میشه رفت سویس

سلام و عرص ادب،

دوست عزیز بستگی به روش مهاجرت انتخابی دارد.

با سلام
من 24 سالمه، برنامه نویس سمت سرور هستم و تقریبا 2 سال سابقه کار دارم
میخواستم بدونم برای مهاجرت به سوئیس حتما باید مدرک دانشگاهی داشته باشم یا داشتن مدرک کورس های بین المللی با اعتبار بالا، مربوط به زبانی که باهاش برنامه نویسی میکنم کافیه؟

با سلام
بله برای اقدام باید مدرک دانشگاهی داشته باشید

ثبت شرکت در سوئیس

Your browser does not support the audio tag.

اقامت کار شرکت سوئیس

Your browser does not support the audio tag.

شرایط تحصیل در سوئیس

Your browser does not support the audio tag.

خود حمایتی سوئیس

Your browser does not support the audio tag.

موسسه مشاوره ای MIE اتریش

وب سایت حقوقی malekpourlaw

وب سایت پذیرش تحصیلی miestudy

وب سایت officialmalekpour

وب سایت miemalekpour

این وبسایت به لحاظ محتوا در جهان و در خصوص امر مهاجرت بی اغراق برترین سایت مهاجرتی حقوقی فارسی است . در بالای صفحه اگر گزینه مهاجرت به کشورها را انتخاب کنید ، نام کشورهای مورد خدمات ما ظاهر میشود ، به سادگی هر کشور را که مایلید انتخاب کنید و در صفحه کشور مذکور شش تقسیم بندی اصلی دارید . تقسیم بندی های مهاجرتی و اقامتی شامل…
ادامه مطلب

malekpourlaw.com

miemohajerat.com

miestudy.com

miemalekpour.com

officialmalekpour.com

mielanguage.com

miesuccess.com


دریافتDownloads-icon


دریافتDownloads-icon


دریافتDownloads-icon


دریافتDownloads-icon

شماره تماس ده خط ویژه

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت

سوئیس از کشورهایی است که هر شخصی جهت مهاجرت به آن فکر میکند. میتوان مهاجرت به سوئیس در 2020 را از گزینه های اول مهاجرتی در اروپا دانست. آمار بیکاری در سوئیس در سال 2020 تنها 0.09% و تورم نیز 1.2% است نتیجتا زندگی در این کشور تجربه مطبوعی برای همگان خواهد بود. طبیعتا کشوری چون سوئیس با اقتصادی قوی شرایط مهاجرتی متفاوتی با دیگر کشورها دارد. این شرایط در مقاله حال حاضر بررسی خواهد شد.

چطور به سوئیس مهاجرت کنیم

نکته ای که به طور معمول می بایست مورد توجه متقاضیان مهاجرت به کشور سوئیس قرار گیرد، میانگین بالای هزینه های زندگی در این کشور می باشد. افرادی که به تازگی قصد ورود به این کشور را دارند در ابتدا اقامتی سخت خواهند داشت. راه های اقامت سوئیس از طرق دیگری نظیر تولد، ازدواج، تحصیل، کار و سرمایه گذاری امکان پذیر میباشد. در مقاله پیش رو به ارائه اطلاعاتی در خصوص مهاجرت به سوئیس از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پرداخته شده است.

سوئیس کشوری کاملا مرفه و ثروتمند در اروپا است. این کشور اروپایی بهترین شرایط را هم برای سرمایه گذاری و هم برای کار دارد. از لحاظ محیط کسب و کار و بیزینس، سوئیس یکی از ایده آل ترین کشورهای اروپایی برای شروع بیزینس می باشد. چرا که همانگونه که در نمودار زیر هم مشخص شده، شاخص آزادی اقتصادی در این کشور با 82% بالاتر از هر کشور اروپایی دیگر است:

از طرف دیگر سطح درآمد در سوئیس برای کارگران خارجی بسیار جذاب و وسوسه انگیز است. کافی است بدانید که یک کارگر سوئیسی نه تنها درآمدی بالاتر از کارگران اروپایی بلکه حتی بالاتر از کارگر آمریکایی دارد. همان طوری که در نمودار مقایسه ای زیر هم مشاهده می کنید، متوسط درآمد ماهانه کارگر ساده در سوئیس 7970$ (دلار) اما متوسط درآمد ماهانه در آمریکا 5030$ (دلار) می باشد:

انواع راه های مهاجرت به هر کشوری به چند دسته تقسیم می شود. سوئیس نیز از این قاعده مستثنی نیست. این طرق مهاجرت در سال 2020 به دسته های ذیل تقسیم میشود:

این روش هایی است که به طور کلی مهاجرت از طریق آنها صورت می پذیرد. در رابطه با پناهندگی میتوان گفت برای افرادی مناسب است که جانشان در آن کشور در خطر است. یعنی طبق تعریف قانون از نظر امنیت جانی در خطر هستند. لذا روش پناهندگی به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود.

فرزندی که از پدر و مادر سوئیسی در خاک این کشور یا خارج از سوئیس متولد می گردد، سوئیسی محسوب می گردد. فرزند متولد شده امکان اخذ تابعیت کشور سوئیس را دارد. سیستم اعطای تابعیت سوئیس بر مبنای اصل خون می باشد و تولد در خاک این کشور به تنهایی سبب اخذ تابعیت نمی شود. در برخی موارد قانون فرع به اصل ارجحیت دارد که البته اصل خاک نیز مورد پذیرش قرار می گیرد. فرزندان زیر 22 سال که یکی از والدین آن ها از شهروندی سوئیس برخوردار می باشد، در صورتی که مدت 5 سال در خاک سوئیس زندگی کنند، امکان درخواست اخذ تابعیت کشور سوئیس را دارند.

مهاجرت از طریق ازدواج در سوئیس از دیگر طرق مهاجرتی است. ازدواج با یکی از اتباع کشور سوئیس با ارائه مدارک لازم، این امر را در خصوص اعطای تابعیت فراهم می نماید. برای ازدواج با یک شهروند سوئیسی مدارکی مورد نیاز است. مدارک قابل ذکر عبارتند از:

درصورتی که فرد مطیع قوانین کشور سوئیس باشد و خطری برای امنیت کشور سوئیس نداشته باشد. بدون نیاز به آزمون زبان می تواند برای اخذ تابعیت کشور سوئیس درخواست دهد. از الزامات درخواست سپری شدن 3 سال از ازدواج در مدت اقامت 5 ساله می باشد.



تحصیل در سوئیس راه ورود مناسبی برای اخذ اقامت این کشور محسوب میشود. اخذ پذیرش در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری نیز صورت میگیرد. تحصیل در سوئیس از جذابترین طرق مهاجرتی محسوب می گردد که سالانه مورد استقبال زیادی قرار میگیرد منتهی بسیار پرهزینه است و خارجیان بسته به رشته و دانشگاه سالیانه بیش از 14000CHF (فرانک سوئیس) پرداخت میکنند. بررسی میزان هزینه های تحصیل و زندگی در سوئیس از جمله موارد قابل ذکر در خصوص اخذ ویزا میباشد. هزینه های تحصیل برای دانشجویان اتحادیه اروپا و خارج از اتحادیه اروپا متغیر می باشد.

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در سوئیس عبارتند از:

هزینه های زندگی در سوئیس نسبت به سایر کشورهای اروپایی گرانتر میباشد. ژنو و زوریخ از جمله شهرهای گران دنیا محسوب میشوند. ماهیانه به مقدار 1000CHF الی 1500CHF (فرانک سوئیس)‌ هزینه میباشد که با توجه به سبک زندگی و محل اقامت متغیر است. اجازه کار حین تحصیل و امکان اقامت پس از تحصیل در خاک کشور سوئیس به میزان 6 ماه از مزیت های مهاجرت تحصیلی به سوئیس است. در صورت کاریابی موفق توسط دانشجویان، امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری در این کشور وجود دارد. با تمدید ویزا، دانشجویان فارغ التحصیل میتوانند برای اخذ اقامت و تابعیت سوئیس درخواست داده و اقدام نمایند.

در سوئیس 3 زبان فرانسوی، آلمانی و ایتالیایی به عنوان زبان رسمی شناخته شده است و اگرچه امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد، اگر کسی بخواهد اقامت خود در سوئیس را با پیدا کردن کار تمدید کند، بهتر است حداقل به یکی از 3 زبان رسمی این کشور مسلط باشد. نکته تاثیرگذار دیگری که شانس پیدا کردن شغل در این کشور را بالا می برد فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های مطرح سوئیس است که عبارت هستند از:

سوئیس مطابق آمارهای سال 2020 دومین کشور گران در دنیا محسوب می شود و از آن جایی که شهریه های دانشگاه های سوئیسی نیز برای تابعین کشورهای خارج از اتحادیه اروپا بسیار بالاست٬ دانشجویان غالبا به فکر پیدا کردن کار ضمن تحصیل هستند. منتهی باید توجه داشت انجام کار در تعداد ساعات محدودی در هفته امکان پذیر است و در صورت کار بیش از حد مجاز ممکن است اقامت فرد باطل شود.

همچنین باید توجه داشت که گاهی اوقات دانشجویان باید پیش از استخدام شدن مجوز کاری دریافت کنند و بعضا اخذ چنین مجوزی لازم نیست.

سوئیس و بازار کار آن برای همگان معروف است. این کشور با نرخ بیکاری 0.09% هم اکنون در بین انواع کشورهای عضو اتحادیه اروپایی (EU) در مقام اول قرار دارد. سطح درآمدی کارگران در سوئیس نیز مثال زدنی است. به طوریکه هیچ یک از اقتصادهای بزرگ عالم نیز به گرد آن نمی رسد:

با توجه به وضعیت امنیتی و تقاضای شهروندان نسبت به کاهش امر مهاجرت به سوئیس، دولت این کشور محدودیت هایی را برای فرصت های شغلی تعیین نموده و برای متقاضیان اخذ شغل در کشور سوئیس سهمیه مشخص می کند. قوانین کاری در سوئیس برای شهروندان اتحادیه اروپا و شهروندان خارج از اتحادیه اروپا متغیر است. شهروندان اتحادیه اروپا اجازه کاریابی در سوئیس بدون مجوز کاری را دارند. قوانین حاکم برای شهروندان خارج از اتحادیه اروپا می بایست با ارائه نامه کاری صورت گیرد.

کارفرمای مورد نظر با بررسی شرایط و تخصص فرد و بررسی سهمیه باقی مانده برای استخدام اتباع خارجی، جهت اخذ مجوز کاری به اداره فدرال مهاجرت درخواست می نماید. در صورت تائید از سوی دولت و اداره کار سوئیس افراد می توانند نسبت به ویزای کار سوئیس به سفارت و کنسولگری مراجعه نمایند. همانطور که مطالعه فرمودید مهاجرت به سوئیس از طریق کار پروسه ای سخت و دشوار است. دشواری کاریابی برای متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا از دیگر قوانین قابل ذکر است. در همین باب می توان به کشورهای حاکم بر اقتصاد قوی و صنعتی در خصوص اخذ ویزای کاریابی اشاره داشت.

برای متقاضیانی که قصد مهاجرت کاری به سوئیس دارند اطلاع از درآمدها اهمیت دارد. مشاغل پردرآمد در سوئیس به ترتیب عبارتند از:

دولت سوئیس از افرادی که ارزش خالص دارایی آن ها بالا بوده و حداقل شرایط لازم برای شروع یک کسب و کار در سوئیس را دارند استقبال می نماید. حداقل میزان دارایی برای شروع کسب و کار در کشور سوئیس یک میلیون دلار می باشد. فرد برای سرمایه گذاری در کشور سوئیس باید پلن یا طرح تجاری (Business Plan) مورد نظر را به تایید دولت رسانده و با پرداخت مالیات اقامت خود را تمدید نماید. تمدید ویزای متقاضی در انتها موجب اخذ اقامت و تابعیت خواهد شد.

برای اخذ ویزای سوئیس ارائه مدارکی الزامی است. از مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به سوئیس عبارتند از:

با توجه به روش هایی که برای مهاجرت به سوئیس وجود دارد متقاضیان باید پیش از هر تصمیمی شرایط هر یک را متناسب با رزومه خود مورد بررسی قرار داده و بهترین گزینه را انتخاب نمایند. مهاجرت به کشور سوئیس از طریق هر یک از روش های فوق با رعایت قوانین و شرایط این کشور می تواند در انتها به اخذ اقامت و تابعیت سوئیس منجر گردد. متقاضیان تحصیل و زندگی در سوئیس می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل کنند.

متقاضیان مهاجرت به سوئیس در سال 2020 موارد زیر را مطرح می نمایند:

سلام خسته نباشید میخوام بدونم که در صورت تحصیل در سوئیس آیا امکان داشتن حساب بانکی و انتقال همه دارایی ها یجیزی حدود سیصد هزار دلار وجود داره؟ یا بخاطر ایرانی بودن و تحریم ها ممکن نیست

سلام اگر شرایط مهاجرت به سوئیس رو داشته باشی مشکلی از بابت انتقال نخواهید داشت و ما شما رو راهنمایی میکنیم در این مورد

سلام خسته 5 سال سابقه کاردارم رشته طراحی صنعتی هستش و به تمام نرم افزار ها طراحی تسلط دارم.زبان انگلیسی و المانی دارم کارمیکنم .و حدود 3 میلیارد پول دارم ایا میتوانم مهاجرت کنم به سوِئیس

سلام اگر برای بحث کار میفرمائید باید ابتدا دعوتنامه کاری داشته باشید در غیر اینصورت از طریق تحصیلی اقدام کنید

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و سپس گرفتن اقامت با پیدا کردن کار و پرداخت مالیات باید به هر سه زبان مسلط باشم؟من کارشناسیم را از دانشگاه اصفهان گرفتم با معدل18/6و از سطح زبان خوبی هم برخوردار هستم (فکر کنم بتونم بالا6/5بیارم)اما با توجه به چند زبانه بودن این کشور با گرفتن B2فقط المانی میتونم از طریق تحصیلی مهاجرت کنم و بعد از تحصیلم چون به زبان های دیگه(به جز المانی ) مسلط نیستم برای کاریابیم مشکلی پیش نمیاد؟

سلام برای گرفتن ویزای تحصیلی این کشور باید از دانشگاه های خوب این کشور پذیرش بگیرید و طبیعتا مردم این کشور در همه مناطق اون به هر سه زبان صحبت نمیکنن

سلام ممنون از مطالب خوب و اموزندتون. میخواستم سوال کنم برای مهاجرت به سوئیس از طریقه سرمایه گذاری به چه مقدار پول نیاز است؟

چطور به سوئیس مهاجرت کنیم

سلام و درود ابتدا پیشنهاد میکنم مقاله سرمایه گذاری در سوئیس رو بخونید لطفا و اگر ابهامی باقی موند در خدمتتون هستم

سلام آقای داوری . ممنون از توضیحات کامل و جامع شما. من فارغ التحصیل ارشد دانشگاه شریف رشته عمران هستم. ممنون میشم اگه بفرمایید موسسه شما چگونه و در چه حوزه هایی میتونه برای گرفتن پذیرش تحصیلی به من کمک کنه . با تشکر

سلام و درود موسسه سفیران میتوئه برای ارشد رشته خودتون پذیرش و ویزا رو اخذ کنه اما برای اینکه بتونم کشوری رو بهتون معرفی کنم نیاز دارم اطلاعات بیشتری از شما داشته باشم

سلام،من از نظر مالی مشکلی ندارم و میخام به سوئیس مهاجرت کنم،شغلم برنامه نویسیه،از چه طریقی میتونم مهاجرت کنم،راه درستش رو بهم نشون بدید.

سلام و درود برای مهاجرت کاری به این کشور علاوه بر تمکن مالی باید دعوتنامه خوب کاری داشته باشید و اگر این جاب آفر رو نداشته باشید باید روزمه تون بررسی شه که از چه طرقی میتونید برای سوئیس اقدام کنید برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

سلام با دو میلیارد میشه به کشور سوییس مهاجرت کرد و اقامت گرفت ؟

سلام وعرض ادب شرایط و رزومه شماست که مهمه مبلغی که میفرمائید برای مهاجرت خوبه اما باید رزومه تون بررسی بشه برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

سلام من 19 سالمه و میخوام در رشته های پزشکی ادامه تحصیل بدم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

سلام و درود برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی نیاز به اطلاعات بیشتری از شما دارم اما علی الحساب پیشنهاد میکنم مقاله های تحصیل پزشکی در مجارستان، تحصیل پزشکی در آلمان، تحصیل پزشکی در ترکیه، تحصیل پزشکی در چین رو مطالعه کنید و در صورت ابهام با مشاورین ما تماس بگیرید

چقدر پول لازم است برای سفر به سوئیس

سلام و عرض ادب اگر منظورتون مهاجرت به سوئیسه. مهاجرت از چه طریقی مدنظرتونه؟

سلام.برا مهاجرت به سوییس باید چه زبانی بلد باشیم؟بهترینش کدومه که از الان تمرین کنم؟ممنون

سلام و عرض ادب خدمت شما برای چه نوع ویزایی مد نظرتون هست؟

درود من اگه بچه م تو سوئیس به دنیا بیاد به من و همسرم تابعیت میدن؟من وضع مالی م هم خوبه

سلام و عرض ادب خدمت شما خیر سیستم خون هست برای تولد آمریکا، کانادا، اکراین برزیل آرژانتین و … انتخاب کنید

سلام ۲۵ ساله هستم سال دیگر پزشکی عمومی رو به پایان میرسونم‌مهتلم وسربازی هم بعد درسم دارم .مخواستم بدونم برای پذیرش در رشته های تخصص مثل جراحی کلا رشته های تخصص برای خودم وخانوم چه باید بکنم .الان هیچ سرمایه ای ندارم تا بعد سربازی هم سرمایه ندارم

سلام و عرض ادب خدمت برای کار و یا خواندن تخصص در رشته های پزشکی شما باید حتما مدرکتون معادل سازی بشه بدون سرمایه هم نمیتوان مهاجرت کرد

سلام.بسیار اطلاعات جامع و کاملی بود. میخواستم بدونم کشور وجود داره که راحتتر از سوئیس بشه به اون مهاجرت کرد؟

سلام و عرض ادب بله خیلی از کشورها شرایط مهاجرتشون ساده تر از سوئیس هستش شرایطتون رو کامل بفرمائید تا شما رو راهنمایی کنم

با سلام ممنون و متشکر از مطالب به روزی که میزارید. البته با توجه به توضیحاتی که دادین به نظرک هلند و کانادا بهتره از مهاجرت به سوئیس

سرمایه گذاری در کشور سوئیس چگونه است؟

عرض ارادت برای اطلاع از شرایط سرمایه گذاری در سوئیس مقاله فوق را مطالعه نمایید. در صورت داشتن ابهام با مشاورین ما ارتباط بگیرید.

مهاجرت به سوئیس برای افرادی که توانائی مالی ندارند مناسب هست ؟ من اونجا می تونم به درآمد برسم و کار داشته باشم اما به عنوان یک کارمند می تونم تو این کشور زندگی کنم؟

سلام دوست عزیز سوئیس جزو کشورهای پر هزینه محسوب میشود و افرادی که توان مالی زیادی ندارند بهتر است این کشور را به عنوان مقصد انتخاب ننمایند. برای پیشنهاد کشورهای مناسب با شرایط شما با مشاورین ما ارتباط بگیرید.

خیلی مچکرم بابت اطلاعات مفیدتون در این مقاله

با سلام مقاله خیلی خوب و مفیدی بود.

مهاجرت به سوئیس چقدر هزینه در برداره؟

سلام و درود هزینه های مهاجرت به سوئیس مفصله و پیشنهاد میکنم در این خصوص مقاله هزینه زندگی در سوئیس رو مطالعه نمایید و برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

ممنون از مطالب مفید و جامع سایتتون

بابت مطلب جالبتون در مورد مهاجرت به سوئیس مطلب بذارید اگه امکانش هست در مورد معرفی دانشگاه زوریخ هم مطلب بذارید

سلام و درود لطفا در این خصوص مقاله دانشگاه هنر زوریخ رو مطالعه بفرمایید

در زمینه مهاجرت کاری، پیشنهاد موسسه شما چه زمینه های شغلی هست؟

سلام و درود در این خصوص مقاله شرایط کار در سوئیس رو مطالعه بفرمائید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت

آدرس: تهران، خیابان ميرداماد، ميدان مادر، خیابان سنجابی، پلاک 20، طبقه 3، واحد 9

تلفن: 91003232-021 ده خط ویژه

safiran.soroush.saadat@gmail.com

مهاجرت به سوئیس ، شرایط و راههای مهاجرت به سوئیس، مهاجرت از طریق کار به سوئیس، تحصیل و سرمایه گذاری و … در این کشور برای سال 2020 در این مقاله مورد بررسی علمی قرار می گیرد. روش های مهاجرت به سوئیس چیست؟ مزایا و معایب مهاجرت به سوئیس کدام است؟ بهترین راه مهاجرت به سوئیس برای ایرانیان کدام است؟ هزینه های اقامت و زندگی در سوئیس چقدر است؟ آیا امکان مهاجرت به کشور سوئیس از طریق ثبت اختراع وجود دارد؟ برای پاسخ به این سوالات و سوالاتی مرتبط با معرفی راهها و شرایط مهاجرت به کشور سوئیس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. سوئیس، بهترین کشورجهان برای زندگی است که بالاترین سطح رفاه و امنیت را برای شهروندانش فراهم کرده است. سوئیس کشوری بسیار سطح بالا و ثروت مند است که افراد زیادی خواهان مهاجرت به این کشور هستند. این مقاله به منظور اطلاع رسانی به شما عزیزان برای معرفی راههای مهاجرت کردن به کشور سوئیس و شرایط هر کدام از این راهها تا رسیدن به اخذ اقامت دائم سوئیس و تابعیت یا شهروندی این کشور به رشته ی تحریر در آمده است. موسسه حقوقی ملک پور MIE اتریش با داشتن سبقه ی طولانی در زمینه ی مهاجرت از تمامی روش ها و به تمام کشور های سطح بالای جهان میتواند در این راه در کنار شما باشد. شما می توانید با تماس با این موسسه شرایط خود را به صورت رایگان مورد بررسی قرار دهید تا مشاورین تلفنی بهترین راه و مسیر مهاجرت را برای شما بیان کنند. در ادامه ی مقاله با ما همراه باشید:

شما می توانید از طریق دریافت مشاوره رایگان شرایط و اطلاعات تماس خود را وارد کرده تا مشاوران ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند و شرایط شما را برای مهاجرت بررسی کنند.

کشور سوئیس (Switzerland) کشوری در قاره ی اروپا و عضو معاهده ی شنگن می باشد. پایتخت سوئیس شهر برن است و مساحت کلی این کشور نزدیک به 41290 کیلومتر است. جمعیت سوئیس 7.5 میلیون نفر و زبان های رسمی در سوئیس آلمانی، ایتالیایی، رومانیایی و فرانسوی می باشد. سوئیس از 26 کانتون ( ایالت) تشکیل شده است و شهر های زوریخ و ژنو از مهمترین شهر های این کشور به حساب می آیند. سوئیس از ثروتمند ترین کشور های جهان محسوب می شود. متوسط در آمد سالیانه ی شهروندان این کشور 80 هزار دلار می باشد. سوئیس کشوری صلح طلب و بی طرف در مجامع بین المللی است و مقر اصلی سازمان های بزرگ جهان مانند سازمان ملل، سازمان تجارت جهانی WTO و صلیب سرخ نیز در کشور سوئیس قرار دارد. سوئیس کشوری با اقتصاد قوی نیز به شمار می رود و همچنین جاذبه های توریستی بدون اغراق خیره کننده ای دارد. به طور کلی سوئیس کشوری عالی برای زندگی و کار به شمار می رود)که درخواست بسیاری از افراد برای مهاجرت می باشد. در ادامه مقاله، به بررسی راه های مهاجرت به سوئیس می پردازیم.

چطور به سوئیس مهاجرت کنیم

در فایل زیر جناب آقای ملک پور مدیریت محترم موسسه از رازهای یک مهاجرت موفق پرده برداری کرده اند. شما را به دیدن این ویدئو دعوت می نماییم :

فایل ویدئویی موسسه حقوقی ملک پور در مورد روشهای مهاجرت

فایل صوتی موسسه حقوقی ملک پور در مورد روشهای مهاجرت

فایل صوتی موسسه حقوقی ملک پور در مورد نا امیدی در مهاجرت

فایل صوتی پر از انرژی مثبت موسسه حقوقی ملک پور ( بدون محدودیت limitless )

⭐️ محصول ویدئویی بی سابقه برای مشتاقان پیدا کردن کار در خارج از کشور ⭐️


شما با تهیه و تماشای این محصول ویدئویی می توانید به تنهایی ( بدون کمک وکیل مهاجرت ) در خارج از کشور کار پیدا کرده و برای اخذ اقامت خود اقدام نمایید.


مهاجرت به سوئیس و اخذ ویزای کار سوئیس از سال 2015 به طور فزاینده ای دشوار شده است. دلیل این امرآن است که اخیراً دولت سوئیس سهمیه مجوز کار را برای اتباع غیر اتحادیه اروپا / EFTA جمع آوری کرده است. سهمیه های غیر اتحادیه اروپا و EFTA برای مجوزهای کاری کوتاه مدت مجوزهای( L)  و مجوزهای کار دراز مدت مجوزهای ( B) هر کدام 1000 سهم کاهش یافته است. همچنین بسته به نوع ویزایی که برای آن درخواست می کنید ، شرایط ارائه ی مدرک زبان را افزایش داده و روند درخواست ویزا را پیچیده تر کرده است. اتباع غیر سوئیس اکنون باید حداقل و در یک سطح A1 با زبان غالب کانتون سوئیس خود صحبت کنند و بنویسند. در حالی که اگر متقاضی ویزای سطح B هستید و به هیچ یک از چهار زبان رسمی صحبت نمی کنید ، باید حداقل مدرک ثبت نام در یک دوره زبان را ارائه دهید. اتباع غیر اتحادیه اروپا و EFTA که می خواهند به کار در سوئیس پرداخته و از این طریق به سوئیس مهاجرت و در این کشور زندگی کنند ، باید بدانند که دولت سوئیس سهمیه اعطای مجوز را صادر خواهد کرد، این بدان معنی است که دولت فقط اجازه می دهد هر سال تعداد معینی متقاضی مجوز ویزای کاری را دریافت کنند. سوئیس عضو اتحادیه اروپا نیست ، اما هنوز توافق هایی با اتحادیه اروپا برای تنظیم روند امور مهاجرت انجام میدهد. اگر شما شهروند یک کشور اتحادیه اروپا باشید ، شهروندان اتحادیه اروپا می توانند حداکثر 90 روز در سوئیس بدون نیاز به مجوز کار، کار کنند. اتباع اروپایی برای اقامت بیشتر از 90 روز و داشتن اجازه کار، باید مجوز های مربوطه را اخذ نمایند.

شهروند اتحادیه اروپا که متقاضی دریافت اجازه اقامت هستند باید مدارک زیر را ارائه دهند :

در مورد اتباع کشورهایی غیر از اتحادیه اروپا، فقط در صورتی واجد شرایط هستند که مجوز کار سوئیس را بدست آورند. به این معنی که فقط قادر خواهند بود به مشاغل حرفه ای که به آموزش عالی احتیاج دارند مشغول شوند و این به یک پیشنهاد شغلی نیازمند است که از قبل دریافت کرده باشند. فقط پس از دریافت آن می توانید برای اقامت و اجازه کار اقدام نمایید. اثبات اینکه شخص مناسب برای اخذ مجوز کار هستید یا خیر بر عهده ی کارفرما است. کارفرما باید درخواستی را به مقامات محلی ارسال کند و به آنها باید ثابت کند که هیچ شهروندی از کشورهای دیگر اتحادیه اروپا که می توانند واجد شرایط شغل باشند ، برای تأیید این درخواست وجود ندارد .علاوه بر صلاحیت های حرفه ای، شما همچنین ملزم به رعایت معیارهای خاص دیگری هستید که ادغام حرفه ای و اجتماعی طولانی مدت شما را تسهیل می کنند. این شامل؛ سازگاری حرفه ای و اجتماعی ، دانش یک زبان (یا زبانها) و سن مناسب می باشد. در صورت موفقیت آمیز بودن درخواست شما ، مقامات اداره مهاجرت سوئیس، به سفارت محلی سوئیس اطلاع می دهند و سپس می توانید قرار ملاقات را با کارفرما بگذارید و برای تکمیل درخواست خود در آنجا حاظر شوید. به جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید به مقاله ای با عنوان « اخذ اقامت کاری در کشور سوئیس » رجوع نمایید.

مدارک مورد نیاز جهت مهاجرت به سوئیس از طریق کار عبارتند از :

بسته به نوع ویزا و سفارت که مسئولیت این درخواست را دارند ، ویزای ورود زمان های مختلفی خواهد داشت. هزینه نیز بسته به نوع ویزای ورود و کشور فرد متقاضی، متفاوت خواهد بود. معمولاً هنگام ورود به سوئیس مجوز کار به شما داده می شود. اجازه اقامت را باید از طریق اداره ثبت محل اقامت در طی 14 روز پس از ورود به سوئیس اقدام کنید.

در نمودار زیر نرخ بیکاری کشور سوئیس را در سال 2019 و چندین سال گذشته را مشاهده می کنید:


نمودار نرخ بیکاری سوئیس از سال 2015 تا سال 2019:

مقاله مرتبط ـ لطفا بر روی عکس زیر کلیک نمایید

مهاجرت به سوئیس و تحصیل در این کشور به دلیل سطح بالای دانشگاه های این کشور همیشه مورد نظر افراد متقاضی تحصیل بوده است. تحصیل در مقاطع دانشگاهی در سوئیس در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس، و دکتری امکان پذیر است. برای مهاجرت تحصیلی به سوئیس و تحصیل در سوئیس در ابتدا باید از مدارس، دانشگاه ها، کالج ها و یا موسسات آموزشی در این کشور پذیرش تحصیلی را اخذ کرد. برای افرادی که ویزای تحصیلی در سوئیس را اخذ می کند ویزای نوع B صادر می شود. در مهاجرت تحصیلی به سوئیس نکته مهم آن است که شخص اصلی نمی تواند همراه را به خود الحاق دهد و در همان بدو ورود به کشور سوئیس، اجازه کار کردن در حین تحصیل را نخواهند داشت اما پس از گذشت 6 ماه از حضور در سوئیس به دانشجو اجازه ی کار به صورت نیمه وقت را می دهند که بتواند به مدت 15 ساعت در هفته بصورت پاره وقت و در روز های تعطیل بصورت تمام وقت مشغول به کار شود. همانگونه که ذکر شد زبان های رایج در سوئیس، زبانهای فرانسوی، آلمانی، رومانیایی و ایتالیایی است، تحصیل نیز با همین زبان ها انجام می شود اما تحصیل به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است. مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی در سوئیس عبارت است از:




در زیر نیز نام برخی از دانشگاههای معتبر و مهم سوئیس را به همراه رنکینگ داخلی و بین المللی آنها ارائه شده است :

همچنين کشور سوئیـس نیـز همانند اکثر کشورهاى اروپایـى براى فارغ التحصیـلان دانشگاههاى سوئیـس فرصت هاى شغلى خوبى در نظر گرفته است. در واقع حدود ۸۰% دانشجویـانى که از دانشگاههاى سوئیـس فارغ التحصیـل مى شوند وارد مشاغل تخصصى شده و درآمد بسیـار خوبى دارند. تعدادى از دانشگاهها و مدارس مدیـریـتى نیـز به دانشجویـان خود تضمیـن کار پس از تحصیـل مى دهند. یـکى از ایـن دانشگاهها دانشگاه BHMS است که هم حیـن تحصیـل دوره هاى کارآموزى در سیـستم آموزشى خود گنجانده است و هم فارغ التحصیـلان خود را به مشاغل مرتبط با آموزش و تخصصشان معرفى مى کند.

به تازگی امکان تحصیل به همراه کارآموزی در رشته های مختلف نظیر رشته های مدیریتی، MBA و رشته های پر طرفداری نظیر دیجیتال مارکتینگ و سایر رشته های IT بوسیله موسسه حقوقی ملک پور ارائه شده است. به جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید ویدئوی زیر را تماشا کنید و همچنین به لینک مربوطه رجوع بفرمایید :


تحصیل در رشته های مدیریتی و MBA ذر اروپا

تحصيل در سوئيس در مقطع كارشناسي به زبان هاي آلماني ،ايتاليايي و فرانسوي است كه معمولا تحصيل در اين مقطع سه تا چهارسال به طول مي انجامد.معمولا دانشجويان دانشگاه در زمينه هاي علوم طبيعي ،علوم انساني،علوم كسب و كار،علوم مهندسي،رياضيات و انفورماتيك تعلق مي گيرد.

تحصيل در سوئيس در مقطع كارشناسي ارشد حدود يك تا يك سال و نيم به طول مي انجامد.تحصيل در اين مقطع معمولا به زبان انگليسي مي باشد.برخي از زمينه هاي مشترك مطالعه براي كارشناسي ارشد در سوئيس شامل امور بين المللي،اقتصاد،مهندسي،رياضيات،علوم كامپيوتر،مالي،ارتباطات و كسب و كار بين المللي است.

تحصيل در سوئيس در مقطع دكترا به مدت سه تا چهار سال بطول مي انجامد.كه در رشته هاي برق و كامپيوتر ومكانيك بيشترين متقاضي را دارد.به كساني كه موفق به اخذ پذيرش دكترا در سوئيس مي شوند يك سال فرصت داده مي شود كهاستاد مرتبط با زمينه هاي تحقيقاتي خود را پيدا كنند، در غير اينصورت پس از گذشت يكسال متقاضي بايد مجدداً پروسه اپلاي را انجام دهد.نظر نهايي استاد لس از مصاحبه تلفني يا مصاحبه ويديويي يا حضوري در سوئيس اعلام مي شود.

چطور به سوئیس مهاجرت کنیم

سوییس دارای توافقنامه کارآموزی با کشورهای استرالیا، نیوزیلند، کانادا ، ایالات متحده، اوکراین، آرژانتین و ژاپن است. طبق این توافقنامه ها، جوانان این کشورها اجازه دارند تا به مدت مشخصی برای توسعه مهارت های زبانی و حرفه ای خود در سوئیس کار کنند. افراد واجد شرایط باید بین ۱۸ تا ۳۵ ساله باشند و مدرک شرکت در دوره های حرفه ای خود را ارائه دهند.

یکی از مهم ترین شاخصه هایی که برای سرمایه گذاری حائز اهمیت است، موضوع مصادره ی اموال در آن کشور می باشد. کشور هایی که نرخ مصادره ی اموال بالاتری دارند ریسک از دست رفتن سرمایه ی سرمایه گذاران خارجی در آن کشور ها بالاتر می باشد. در نمودار زیر نرخ مصادره ی اموال برای کشور سوئیس قابل مشاهده می باشد.( عدد شاخص بین 1 تا 7 می باشد که 1 کمترین میزان ریسک و 7 بیشترین میزان ریسک را نشان میدهد)


با توجه به نمودار فوق سوئیس کشوری بسیار امن جهت سرمایه گذاری خارجی خواهد بود :

کشور سوئیـس داراى یـکى از بالاتریـن درآمدهاى سالانه در جهان است و با توجه سیـستم اقتصادى منظم و ثبات اقتصادى مورد توجه بسیـارى از سرمایـه گذاران خارجى است.

در نمودار زیر نرخ رشد اقتصادی سوئیس را مشاهده میفرمایید:

سرمایـه گذارى در سوئیـس در قالب ثبت شرکت انجام مى شود و سرمایـه گذار جهت اخذ اقامت سوئیس متعهد به کارآفریـنى و استخدام حداقل براى ۱۰ فرد سوئیـسى باشد. علاوه بر ایـن الزامات طرح اقتصادى شرکت مى بایـست نوآورى ایـجاد کند و سودآور باشد. دستمزد ماهیـانه یـک کارگر عادى در سوئیـس به طور متوسط ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ فرانک است. در صورتى که شرکت شما سوددهى بیـش از ۱۰۰ هزار فرانک باشد مى توانیـد براى اقامت بلند مدت سوئیـس تحت عنوان مجوز اقامت B اقدام نمایـیـد. توجه داشته باشیـد براى اثبات ایـن سود یـکسال از تاریـخ شروع کار شرکت فرصت داریـد. با اقامت B پس از ۵ سال مى توانیـد براى اقامت دائم و یـا اقامت C سوئیـس اقدام نمایـیـد.

اقامت دائم سوئیـس پس از ۳ سال ، قابلیـت تبدیل به تابعیت یا شهروندی سوئیس را دارد. حداقل سرمایه مورد نیاز براى ثبت شرکت در سوئیس ۲۰۰۰۰ فرانک است اما راه اندازی شرکت به 500 هزار فرانک سرمایه نیاز خواهد داشت . انواع شرکت در سوئیس شرکت با مسئولیت محدود GmBH ، شرکت سهامى خاص AG و نماىندگى شرکت خارجى است. افرادى که علاقمند به خرید ملک در سوئیس هستند هم مى توانند ملکى به نام خود در سوئیس خریدارى نمایند اما تا زمان مالکیت ملک ویزا خواهند داشت و براى تجارت در اروپا و رفت و آمد به اروپا خرید ملک یکى از روشها خواهد بود.. کشور سوئیس به دلیل اقتصاد بسیار قوى و نظام قضایى بدون فساد یکى از بهترین کشورهاى اروپایى براى سرمایه گذارى است اما در زمینه ی خرید ملک در سوئیس این نکته را باید یاد آور شد خرید ملک در سوئیس منجر به اخذ اقامت نخواهد شد.

مقاله ای تحت عنوان « شرایط سرمایه گذاری در سوئیس »‌ راهنمایی جامع از انواع روشهای سرمایه گذاری در کشور سوئیس و شرایط و سرمایه مورد نیاز هر روش می باشد.

در اغلب موارد، قبل از مهاجرت به سوئیس به عنوان کارآفرین، باید مجوز اقامت بگیرید. به این منظور شما باید حداقل ۵ سال در سوییس زندگی کرده باشید. با این حال، این قانون در مورد کسانی که با یک شهروند سوییسی ازدواج کرده اند، اعمال نمی شود. علاوه بر این، اگر اثبات کنید که کسب و کار شما مشاغل جدید ایجاد می کند یا به طور قابل توجهی بر اقتصاد کشور تاثیرگذار است، از این قانون مستثنی می شوید. به جهت کسب اطلاعات تخصصی تر می توانید به لینک های زیر رجوع بفرمایید :

فایل ویدئویی موسسه MIE در خصوص :

ازدواج از روش های اصلی در مبحث مهاجرت به سوئیس محسوب می شود. برای اخذ اقامت سوئیس از طریق ازدواج ، لازم است که یکی از طرفین اقامت دائم سوئیس را داشته باشد. برای مهاجرت از طریق ازدواج به سوئیس شخص باید شرایط و مدارک مورد نیاز را فراهم کند تا بتواند از این راه اقدام کند. ازدواج باید رسمی، ثبت شده و قانونی باشد تا مورد تایید سفارت سوئیس قرار بگیرد. شرایط مورد نیاز برای مهاجرت از طریق ازدواج در سوئیس عبارت است از:


مدارکی که برای ازدواج با تبعه ی سوئیسی نیاز است عبارتند از:

نکته:

کشور سوئیس برخلاف کشور هایی مانند ایالات متحده، کانادا، برزیل و… سوئیس تابعیت فرزند را به دلیل به دنیا آمدن در خاک این کشور اعطا نمی نماید. اگر کودک، فرزند والدین متاهل باشد، و حداقل یک نفر از آنها سوئیسی باشد به طور خودکار سوئیسی است. فرزند یک زن غیر متاهل سوئیسی نیز به طور خودکار سوئیسی می شود. اگر پدر مجردی سوئیسی باشد (و مادر بیگانه باشد) ، کودک می تواند تابعیت سوئیس داشته باشد مادامی که پدر قبل از اینکه فرزند به سن قانونی برسد، پدر بودن را تصدیق کند.


سوئیس به شهروندان اجازه می دهد چندین ملیت را در اختیار داشته باشند، بنابراین اینکه آیا یک فرد تابعیت قبلی خود را از دست می دهد، به کشور مورد نظر بستگی دارد. افراد خارجی بدون ارتباط مستقیم خونی با شهروند سوئیسی، از طریق تولد یا ازدواج باید حداقل ده سال در این کشور زندگی کنند تا بتوانند درخواست تابعیت کنند. کودکی که در خارج از کشور سوئیس متولد شده و تابعیت دیگری دارد و حداقل یکی از والدینش سوئیسی باشند، با رسیدن به سن 25 سالگی ، تابعیت سوئیس خود را از دست می دهد مگر اینکه چه در سوئیس و چه در خارج از کشور اطلاع دهند که مایل به حفظ تابعیت سوئیس خود هستند. به جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله ای با عنوان «‌ اخذ اقامت و تابعیت سوئیس از طریق تولد فرزند »‌ مراجعه بفرمایید.


تعریف پناهنده: شخصی که خارج از کشور خودش است و به دلایلی مانند: ملیت، عقیده، عضویت در گروه های سیاسی و عقیده ای خاص، جنسیت، مذهب و… مورد تعقیب است و ترس بازگشت به کشور خود را دارد که مورد آزار و شکنجه و یا خطر مرگ قرار گیرد پناهنده گفته می شود. هرکسی می تواند در سوئیس پناهندگی را به دلیل حمایت و ترس از آزار و شکنجه درخواست کند، اما متقاضیان باید وضعیت پناهندگی خود را اثبات کنند یا حداقل به طور موثق نشان دهند. درخواست پناهندگی در سوئیس از خارج از کشور امکان پذیر نیست. با این حال، افرادی که می خواهند در سوئیس درخواست پناهندگی کنند، می توانند درخواست ویزا را به نمایندگی دیپلماتیک سوئیس ارائه دهند. سفارت یا کنسولگری مشخص خواهد کرد که آیا دلایل قانع کننده ای وجود دارد که صدور ویزا برای سوئیس را تضمین می کند یا خیر؟ افرادی که کشور های خود را ترک کرده اند و در کشور ثالث اقامت می کنند، در نظر گرفته نمی شوند که در معرض خطر جدی قرار داشته باشند و به همین دلیل برای پناهندگی واجد شرایط نیستند. اقامتی که به افراد پناهنده که درخواست شان مورد تایید قرار گرفته است اعطا می شود، اقامت نوع F می باشد. با این حال، افرادی که اقامت نوع F را دارند، هر سال که در سوئیس می گذراند، فقط به عنوان معیارهای اقامت 10 ساله در نظر گرفته می شود. این بدان معناست که شخصی که دارای اقامت طولانی مدت در سوئیس با مجوز “F” است باید 20 سال صبر کند تا واجد شرایط تابعیت باشد. لازم به ذکر است که موسسه حقوقی ملک پور در زمینه ی مهاجرت به سوئیس از طریق پناهندگی و یا پناهندگی به هر کشور دیگیری هیچ گونه فعالیتی را ندارد و مقالات مرتبط با این روش صرفا جهت اطلاع رسانی برای عموم افراد می باشد.


آیا پناهندگی کار درستی است یا اشتباه است؟ پناهندگی به عنوان یک روش مهاجرت مورد قبول است یا اشتباه است؟ پناهنده شدن یعنی چه؟ پناهندگی اجتماعی یا پناهنده سیاسی چه فرقی با هم دارند؟ چرا موسسه ملک پور در خصوص پناهندگی هیچ وقت خدماتی ارائه نکرد؟ چرا این روش پر از ریسک است؟ آثار پناهندگی برای فرد پناهنده چیست؟ قوانین پناهندگی در خارج از کشور چیست؟ قوانین پناهندگی کنوانسیون ژنو کدام است؟ مشکلات پناهندگی برای افرادی که پناهنده می شوند چیست؟ آیا اخباری که درباره پناهندگی وجود دارد واقعی است؟ واقعیت های پناهندگی در خارج از کشور چیست؟

در قسمت مهاجرت به سوئیس از طریق ویزای هنرمندان و افراد موفق این نکته را باید یاد آور شد که این کشور از این روش به متقاضیان ویزایی نخواهد داد و فعالیتی در زمینه ی مهاجرت هنرمندان ندارد اما کشور اتریش برای افرادی که سابقه ی هنری دارند اعم از نقاشی، بازیگری، موسیقی، مجسمه سازی و سایر هنر ها، ویزایی را ارائه می دهد. این ویزا برای افرادی که در 5 سال گذشته سابقه ی کار هنری داشته باشند و از این راه کسب در آمد کرده باشند و موسسه ای، قرار داد کاری با فرد متقاضی منعقد کرده باشد. این افراد میتوانند برای این روش اقدام کنند و اقامت اتریش را به دست آورند. به جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید بر روی مقاله ای با عنوان « ویزای اقامت هنرمندان در اتریش »‌ کلیک کنید.

برای متقاضیان مهاجرت به سوئیس ، دانستن هزینه های زندگی در این کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. در این خصوص باید گفت که در چند سال اخیر به طور مداوم شهرهای زوریخ و ژنو گرانترین شهرهای کره زمین هستند .در این شهرها اجاره یک آپارتمان دو خوابه کوچک حتی ممکن است از 2000 دلار در ماه تجاوز کند. بیمه درمانی اجباری نیز حداقل 335 دلار در ماه هزینه دارد. یک فرد شاغل در سوئیس لازم است ماهیانه حداقل مبلغ 468 دلار را بابت حمل و نقل و حداقل 458 دلار بابت مواد غذایی هزینه کند. در واقع کل هزینه مصرف خانوار در سوئیس، به طور متوسط، حدود 60 درصد بالاتر از میانگین اتحادیه اروپاست. با وجود این هزینه ها، ساکنان دو شهر زوریخ و ژنو از قدرت خرید قابل توجهی برخودارند. در جدول زیر می توانید هزینه های زندگی در سوئیس را با جزئیات بیشتری مشاهده کنید.

در نمودار زیر نرخ تورم در سوئیس را مشاهده می کنید. تورم در سوئیس در سال2019 به 1 درصد هم نرسیده است و حتی در بعضی از ماه های سال ( اکتبر) نرخ تورم منفی نیز بوده است. به طور کلی نرخ تورم در سوئیس بسیار پایین است:



همانطور که گفته شد برای مهاجرت به سوئیس و اخذ اقامت دائم و تابعیت سوئیس پس از 10 سال اقامت مداوم در سوئیس و افرادی که اقامت نوع c را داشته باشند امکان پذیر می شود. اگر به عنوان شخصی که متقاضی ازدواج است اقدام کنید و درخواست تابعیت داشته باشید، باید 10 سال در سوئیس را زندگی کنید. اما اگر با کسی که تابعیت این کشور را دارد ازدواج کنید این مدت زمان کمتر میشود یعنی بعد از 5 سال حضور در سوئیس و 3 سال به عنوان همسر میتوانید برای تابعیت درخواست دهید. افرادی که پدر یا مادر آنها سوئیسی باشد نیز به دلیل پیروی سوئیس از اصل خون تابعیت این کشور را دریافت میکنند. قوانین هر کانتون با کانتون های دیگر برای اعطای اقامت دائم و تابعیت متفاوت است و هر کانتون شرایط مخصوص به خود را اعمال میکند. ملزوماتی که شهروندان برای دریافت تابعیت و پاسپورت سوئیس باید رعایت کنند عبارت است از:

روند درخواست، هزینه و زمان پردازش در کانتون ها و مجامع سوئیس متفاوت است. به طور معمول بیش از یک سال طول می کشد و می تواند بیش از هزار فرانک هزینه داشته باشد.


کشور سوئیس در رابطه با تابعیت دوم محدودیتی برای افراد ایجاد نمیکند و اشخاص میتوانند از طریق ازدواج، تولد، و کار به مدت 10 سال در سوئیس، اقامت دائم وتابعیت این کشور را به دست آورند.

مهاجراني كه از طرق متفاوت تابعيت كشور سوئيس را كسب نموده اند در صورتي كه اعمالي خلاف قانون اين كشور انجام دهند  و همچنين از نظر دولت سوئيس خطري براي اين كشور محسوب شوند تابعيت و اقامت در اين كشور را از دست خواهند داد.

مهاجرت به سوئیس از 6 روش تولد، ازدواج، پناهندگی، کار، تحصیل و سرمایه گذاری امکان پذیر است.


پاسخ این سوال بسته به شرایط شما متفاوت می باشد و برای گرفتن پاسخ صحیح می بایست شرایط شما بررسی شود.


هزینه مهاجرت به سوئیس بسته به روش مهاجرتی شما و پارامتر های مد نظرتان برای استفاده از آن روش مهاجرت، متفاوت می باشد.


سوئیس یکی از مرفه ترین و زیبا ترین کشور های دنیا می باشد و هر ساله بسیاری از مردم تمایل به مهاجرت به این کشور را دارند اما عده ای از افراد هزینه های بالای این کشور را یکی از معایب آن می دانند.


روش هایی نظیر تحصیل در سوئیس به همراه اخذ بورسیه تحصیلی، پیدا کردن کارفرما و مهاجرت کاری و ازدواج با تبعه سوئیسی از کم هزینه ترین روش های مهاجرت قانونی می باشند.


متقاضیان اخذ اقامت سوئیس می توانند از روش هایی مانند کارآفرینی و ثبت شرکت به سرمایه گذاری در سوئیس پرداخته و اقامت این کشور را دریافت نمایند.


نیروی کار متخصص می تواند از طریق کار به این کشور مهاجرت نمایند و برای این کار می بایست کارفرمایی را در زمینه شغلی خود بیابد و با دریافت دعوتنامه کاری در این کشور مشغول به کار شود.


متقاضیان می توانند پس از 5 سال زندگی و کار در کشور سوئیس اقامت دائم این کشور را اخذ نمایند.


متقاضیان می توانند در صورت داشتن شرایط لازم از قبیل سن مناسب، فاصله تحصیلی کم، سطح زبان بالا و تمکن مالی مناسب برای تحصیل در سوئیس اقدام نمایند و اقامت این کشور را از طریق تحصیل دریافت کنند.


اخذ اقامت سوئیس به صورت تضمینی امکان پذیر نیست زیرا در زمینه مهاجرت تضمینی وجود ندارد اما بهره گیری از تجربیات وکیل معتبر می تواند در زمینه امر مهاجرت شانس ویزای شما را افزایش دهد.

مهاجرت به سوئیس، راههای مهاجرت به سوئیس، بررسی روش های تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری، تولد ازدواج و پناهندگی در این مقاله مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت. مهاجرت به سوئیس به دلیل سطح بالای این کشور در تمامی زمینه ها باعث شده است که درخواست مهاجرت برای این کشور بی نظیر بالا رود. تحصیل در این کشور به دلیل بالا بودن سطح علمی، کار در این کشور به دلیل بالا بودن حقوق در این کشور، و سرمایه گذاری به دلیل ثروت مند بودن این کشور از روش های برتر و محبوب برای مهاجرت به این کشور اروپایی است. موسسه حقوقی ملک پور با داشتن سبقه ی طولانی در تمام روش های قانونی مهاجرت می تواند اطلاعات کامل و دقیق را از تمامی کشور ها در اختیار شما بگذارد. شما میتوانید از طریق تماس تلفنی و یا ثبت در خواست در وب سایت های ما با مجموعه ارتباط برقرار کنید تا بهترین و مناسب ترین راه مهاجرت نسبت به شرایط شما به صورت رایگان بیان شود. ضمنا می توانید در انجمن پرسش و پاسخ این مقاله سوالات خود را مبنی بر مهاجرت به سوئیس و یا راه های مهاجرت به سوئیس بیان کنید تا در اولین فرصت به آنها پاسخ داده شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

Notify me via e-mail if anyone answers my comment.

دیدگاه

سلام با ثبت اختراع میشه مهاجرت کرد

سلام. در قالب استارت آپ برای برخی از کش.رها از جمله کانادا میشه اقدام کرد. اما باید شرایط کامل از جمله پشتوانه مالی بین 100 تا 200 هزار دلار را داشته باشید

سلام روزتون بخیر
سابقه کار رو ججوری باید ثابت کرد ؟ حتما باید بیمه باشه؟

سلام. لزوماً نباید از طریق سابقه بیمه باشد ولی شرایط دقیق شغلی و سوابق باید از طرف کافرما ارائه شود.

سلام و خسته نباشید
برای تحصیل در مقطع کارشناسی سن اهمیت داره؟
من دیپلم ریاضی و 34سالمه و زبان فرانسه در سطح عالی و تمکن مالی برای هر دانشگاهی در سویس با اجاره ملک دارم
مرسی

سلام. خیر متاسفانه برای کشور سوئیس به دلیل سن ریسک ویزای بالایی وجود دارد. اما برای اتریش می تونید اقدام کنید. چون اتریش محدودیت سنی ندارد. نکته مثبت دیگه ایی که اتریش داره اینکه دانشگاههای رایگان هم داره

با سلام و خسته نباشید فرزندانم از طریق ویزای توریستی در سوئیس هستند و قصد اقامت دارند برای گرفتن ویزای کاری چه شرایطی باید داشته باشند
ممنون

سلام. ویزاهای توریستی قابلیت تبدیل به اقامت را ندارند

درود بر شما و خدا قوت من مبلغ کرایه اپارتمان در سوییس رو متوجه نشدم الان کرایه یه اپارتمان 2 خوابه در خارج از شهر چقدر میشه و سوال دوم اینکه در بعضی از سایتها نوشته شده مه از راه تمکن مالی هم میشود به سوییس مهاجرت کرد اگه توضیح بدهید ممنون میشم

سلام و عرض ادب
در خصوص کرایه آپارتمان در سوئیس حدودا 2,167.76 Fr. سوئیس هست.
در خصوص راه تمکن مالی سوئیس بله دارد و شرایط سنی خاصی دارد و مخصوص بازنشستگان هست.

سلام
من ۳۶سال سن دارم، مدرک دکتری مدیریت تولید دارم با معدل بالای ۱۸ و مدرک آیلتس حدود ۶ الی ۷ می تونم ۶ ماه بگیرم و سابقه کاری مرتبط نیز حدود ۱۰ سال دارم و مقالات isi زیادی هم دارم و همسرم نیز مدرک ارشد گرافیک – هنر دارد و یک فرزند زیر ۳ سال هم دارم. می خواهم برای استرالیا اقدام کنم حدود برآورد هزینه جهت اخذ ویزای کاری چقدر است و من شرایطم مناسب است یا خیر ؟ و اینکه اول باید مدرک زبان را بگیرم بعد برای ویزای کاری اقدام کنم. و خدمات شما در این کار چیست ؟ ممنون

سلام. برای ویزای کاری استرالیا در صورتی که نمره زبان بالای 7 را به دست آورید شانس خوبی خواهید داشت. اما باید امتیازات شما محاسبه شود. هزینه ها را باید وکلای ما تعیین کنند. حتما با مشاورین موسسه صحبت نمایید که کامل شما رو راهنمایی کنند۰۲۱-۴۹۱۹۶۰۰۰
۰۰۴۳-۷۲۰۲۱۱۷۳۱

سلام من دانشجوی دکترای معماری هستم و امتحان جامعم رو دادم و پروپوزالمو نوشتم
۳تا مقاله علمی پژوهشی و ۳ تا کنفرانسی دارم و اینکه ۵ ترم سابقه تدریس دانشگاه ازاد
از حدود ۶-۷ تا استاد هم میتونم توصیه نامه داشته باشم اگر بخوام الان بدون گذراندن پایان نامم اقدام برای مهاجرت کنم چقد امکانش هست؟
کدوم کشور برای اقامت داعم برای من مناسبتره؟
معدل دکترام تا اینجا ۱۹/۱۰ و معدل کارشناسی ازشدم ۱۹/۳۳
دختر هستم و ۲۷ سالمه، زبانمم معمولی و مدرک ندارم ساپورت مالی خانواده رو به هیچ عنوان ندارم ولی گردش حساب و تمکن مالی رو میتونم داشته باشم

سلام دوست عزیز برای تحصیل دکترا به زبان انگلیسی مدرک زبان نیاز دارید، البته در اتریش هم برای دکترای رایگان میتوانید اقدام کنید

سلام من از یه اجنسی تو زوریخ پیشنهاد همکاری دارم در زمینه فشن مادل
میخاستم ببینم از این طریق میشه ویزای کاری گرفت؟
اونا کمکم می کنن برای گرفتن ویزا؟ اطلاعی ندارین؟

سلام. اگر پیشنهاد شغلی را الان در دستتون دارید می تونید برای اخذ ویزای کاری در سفارت این کور درخواست بدید. میتونید با یک مشاور هم صحبت کنید که شمارو راهنمایی کنن

سلام
برای رشته بیوتکنولوژی و ژنتیک میشه سوئیس تحصیل کرد؟ و اینکه کدوم کشور برای این رشته بهتر هست؟

سلام دوست عزیز. در کشورهای مختلف از جمله سوییس اکان تحصیل هست . اما اینکه از ابتدا بشه برای این رشته اقدام کرد باید شرایط شما دقیق تر مورد بررسی قرار بگیره و باید با کارشناسان متخصص صحبت نمایید.

سلام من برنامه نویس وبسایت هستم(web developer) سابقه کاری 3 سال زبان انگلیسی تقریبا مسلط هستم ولی مدرکی ندارم ایا میتونم به سویس مهاجرت کنم یا نه ؟؟ کلا سخته مهاجرت به این کشور؟؟؟

سلام از چه راهی منظورتون هست؟

مهاجرت کاری , از طریق همین برنامه نویسی php که توش مهارت دارم سرمایه هم در حد 300 میلیون هستش ..ممنون بابت پاسختون

در صرتی که جاب آفر بگیرید بله امکان دارد

مهاجرت کاری , از طریق برنامه نویسی که توش مهارت دارم میزان سرمایه هم 300 میلیون هستش منظورم اینه که میشه به سویس از طریق مهارت مهاجرت کرد یا کشور های دیگه بهتره؟

سلام برای کار در این کشور باید ابتدا کاریابی از طریق سایتهای مربوطه انجام دهید، در صورت پیدا کردن کرفرما و گرفتن جاب آفر امکان پذیر است

بله

ممنون

سلام من الان می خوام بدون مرز اقدام کنم شرایطش چجوریه برای اقدام و مهاجرت

سلام دوست عزیز سوال و منظور شما ناقص و نامفهوم است. همچنین شرایط خودتون رو کامل بیان نکردید

سلام خسته نباشید
من دیپلمم با معدل نوزده هستش و ایلتس هفت و و مدرک B2 زبان المانی دارم میخواستم ببینم با این شرایطی ک دارم میتونم روانشناسی و یا مدیریت بازرگانی در مقطع کارشناسی در شهر زوریخ قبول بشم و این که اگر بشه ک بورسیه بشم با توجه ب بورسیه شدنم حدودا چقد سرمایه برای مهاجرت و زندگی در کشور سوئیس مورد نیاز هست؟

سلام دوست عزیز. شما شرایط تحصیل در این کشور را دارید. اما برای بورسیه باید رزومه شما توسط یک کارشناس و مشاور متخصص دقیق تر بررسی شود. موفق باشید

بلی

سلام خسته نباشید
ایا در هنگام تحصیل در سوییس امکان کار پاره وقت هست ؟اگر هست
تا چقدر از هزینه ها رو شامل میشه
مثلا با کار کردن میشه خرج حمل و نقل و خورد و خوراک در دوران تحصیل رو محیا کرد یا خیر؟

با سلام
دوست عزیز حداکثر تا 15 ساعت در هفته و با موافقت اداره مهاجرت می تونید کار کنید . در نظر داشته باشید که از 6 ماه دوم اجازه شروع به کار خواهید داشت.این مبلغ کمک هزینه شما خواهد بود و چیزی حدود 30 تا 50 درصد هزینه های شما رو کاور خواهد کرد . برای مقطع لیسانس قصد اقدام دارید؟

سلام،،من کارشناس رادیولوژی ام،،و شوهرمم مهندس عمران با یک رزومه عالی،،،چجوری یک کارفرما در سوییس پیدا کنیم؟؟؟ایا موسسه شما در این زمینه میتونن کمک کنن؟سپاس

با سلام، ما می توانیم در امر کاریابی در اتریش و آلمان شما را یاری کنیم.

سلام فارغ التحصیل مهندسی عمران هستم از ایران ایا با این مدرک میشه اقامت دایم و کار در سوییس بگیرم یا الزما باید اونجا ادامه تخصیل بدم ؟ و اینکه امکان تحصیل رایکان هست؟

با سلام و عرض ادب خدمت شما دوست گرامی
شرایط شما باید به صورت کاملتری بررسی گردد که در این بخش امکان پذیر نمیباشد . پیشنهاد میکنیم جهت مشاوره کاملتری با دفاتر ما از طریق شماره 021.49196000 تماس حاصل فرمایید.

سلام.من ۴۱ سال سن دارم پرستار هستم و متاهل .یه دختر ۱۷ ساله دارم .نمیدونم میتونم با این شرایط برای رفتن به سوییس اقدام کنم واز چه راهی میتونم.لطفا راهنماییم کنید.

با سلام راه های متفاوتی برای مهاجرت به سوئیس وجود دارد که با توجه به شرایط شما مسیر اصلی تعیین می شود. لطفا برای دریافت اطلاعات کاملتر با شماره 02149196000 تماس جاصل فرمایید و یا از طریق صفحه مشاوره مهاجرتی رایگان اطلاعات تماس خود را وارد کنید تا مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند

سلام. خسته نباشید.
میخوام بدونم، برای سرمایه گذاری در سوئیس، به جز هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود که ۲۰۰۰۰ فرانک لازمه.
به صورت حدودی بگین، چقدر توی حساب باید باشه و چقدر اونجا باید خرج کنیم تا مراحل رو رد کنیم و به اون نقطه برسیم؟
یه زمان حدودی و یه مبلغ حدودی بگین…

و آیا شما برای کار آفرینی یا نوع سرمایه گذاری مطمئن مشاوره میدین؟ (جوری که از بین رفتن سرمایه به صفر برسه)

با سلام در ابتدا باید رزومه کامل خود را بفرمایید اما برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 02149196000 تماس حاصل نمایید.

سلام وخسته نباشید،من زبان المانی ودرحد۸۰٪صحبت میکنم،ومدرک زبان رو ازاموزشگاه های فنی وحرفه ای دارم همچنین مدرک ارایشگری ،کابینت سازی وپرورش قارچ دکمه ای رو هم دارم،ودر هرکدوم سه ماه ثابقه کار عملی دارم،پاسپورتمم گرفتم،۲۳ سال سن دارم ومدرک علمی فوق دیپلم حسابداری رو هم دارم،ولی کارت معافیت پزشکی دارم ایا من واجد شرایط برای مهاجرت به سوئیس رو دارم،مجرد هم هستم.

با سلام برای اخذ ویزای کار باید حداقل مدرک تحصیلی شما لیسانس باشد تا بتوانید اقدام نمایید . برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 02149196000 تماس حاصل نمایید.

با سلام من ۲۵ سال تدریس کردم در فنی حرفه ای و ده سال در دانشگاه نقاش تجسمی هستم و خیلی گالری و نمایشگاه داشتم ایران و خیلی تقدیرنامه از کل کشور و از کشورهای مختلف دارم و مقالاتی از من چاپ شده در آمریکا و ایران آیا میتونم برای مهاجرت سوییس اقدام کنم یا کشور دیگر اروپایی را پیشنهاد میکنید؟ با سپاس

با سلام برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 02149196000 تماس حاصل نمایید.

با سلام و عرض ادب خدمت استاد ملک پور . بندخ 43 سالمه و فوق لیسانس بازرگانی و 18 سال سابقه کار در راه آهن را دارم با توجه به شرایط بنده ایا امکان مهاجرت به سوئیس برای من کاری ( کار در راه آهن سوئیس ) و یا تحصیلی وجود دارد یا خیر ممنون میشم اگر توضیح بفرمایید.

با سلام برای اخذ ویزای کار باید کارفرما داشته باشید تا بتوانید اقدام نمایید برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 02149196000 تماس حاصل نمایید.

سلام و عرض ادب خدمت آقای دکتر عزیز
لطفا بفرمایید من با ۴۴ سال سن میتونم در برنامه ای که برای کار پزشکان در بیمارستانهای آلمان تدارک دیدین شرکت کنم و چگونه ؟ممنون میشم پاسخ بدین.ممنون

با سلام در ابتدا باید رزومه کامل خود را بفرمایید تا امکان راهنمایی وجود داشته باشد برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 02149196000 تماس حاصل نمایید.

سلام جناب ملک پور. وقت بخیر. بنده 27 سال سن و دانشجوی رشته حقوق هستم. دوترم دیگه تموم میکنم درسمو. همسرم 35 سال سن و لیسانس عمران و 12 سال سابقه کار در پروژه های بزرگ بیمارستانی رو داره. دو فرزند 4 و 5 ساله داریم. قصد مهاجرت به کشور سوئیس رو داریم. لطفا راهنمایی کنین که کدوم یکی از راه های مهاجرت برای ما مناسبتر هست؟
با سپاس

با سلام همسر محترمتان می توانند برای ویزای کار اتریش ، آلمان ، کانادا ، استرالیا اقدام نمایند و وارد بازار کار شوند برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 02149196000 تماس حاصل نمایید. برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 02149196000 تماس حاصل نمایید.

سلام
جناب ملک پور
بنده حامد عطااللهی رتبه ۴۸ کانون وکلا مرکز و رتبه ۴ قضاوت سال ۹۶ هستم
ازتون در خواست دارم که بنده را در موسسه تون جهت آموزش قبول فرمایید

با سلام
دوست گرامی می توانید با شماره 02149196000 تماس حاصل نمایید و راهنمایی لازم را در این مورد بدست آورید .

سلام شوهرم اپراطور جرثقیل سقفی داخل کارخانه ذوب اهن اصفهان داره خودمم مدرک ارایشگری دارم قصد مهاجرت به سویس داریم چگونه میتونیم اقدام کنیم لطفا راهنمای کنید

با سلام
دوست گرامی باید شرایط کامل خود را ذکر بفرمایید اما در حال حاضر برای مهاجرت به سوئیس محدودیت سنی وجود دارد و علاوه بر آن برای ویزای کار امکان پذیر نمی باشد چرا که باید کارفرما داشته باشید در حال حاضر می توانید برای ویزای تحصیلی اقدام نمایید که باید شرایط شما کاملا بررسی گردد. برای اطلاعات بیشتر می توانید با دفاتر MIE تماس حاصل نمایید .

 

 

 

 

 

تماس با ما

خط ویژه :۴۹۱۹۶۰۰۰ـ (۰۲۱)

خط ویژه:  49076ـ (۰۲۱)

دسترسی سریع

فرم درخواست تماس مشاوران با شما

تماس با ما

فروشگاه

موسسه مشاوره ای MIE

دفتر مشاوره و امور اقامت سرمایه گذاری، تحصیلی و کاری

شایان ذکر است همه دفاتر به صورت یکپارچه تحت نظر دفتر مرکزی وین و شخص جناب استاد ملک پور فعالیت می نمایند.

وب سایت های ما

malekpourmie.com

miemohajerat.com

miestudy.com

miemalekpour.com

officialmalekpour.com

mielanguage.com

miesuccess.com

miejobs.com


دریافتDownloads-icon


دریافتDownloads-icon


دریافتDownloads-icon


دریافتDownloads-icon


دریافتDownloads-icon


دریافتDownloads-icon


دریافتDownloads-icon


دریافتDownloads-icon


دریافتDownloads-icon

بررسی شرایط اقامت در سوئیس

مهاجرت به سوئیس ، تجربه مهاجرت به سوئیس و روش های سرمایه گذاری و مهاجرت به سوئیس برای تحصیل و… در این مقاله مورد تحلیل علمی و بررسی قرار می گیرد. شرایط  اقامت سوئیس به چه صورت است؟ مهاجرت به سوئیس از طریق پناهندگی چگونه است؟مهاجرت پزشکان به سوئیس امکانپذیر است ؟ مهاجرت به کشور سوئیس از طریق کار چگونه است و مشاغل مورد نیاز سوئیس چیست؟ از جمله سوالاتی است که تلاش می شود به صورت جامع و کامل به آنها پاسخ داده شود. ما در این مقاله سعی می کنیم که به سوالات شما در مورد تجربه مهاجرت به سوئیس و شرایط مهاجرت به سوئیس 2020 پاسخ دهیم لذا پس از مطالعه مقاله در صورتیکه ابهامی درمورد مزایا و معایب مهاجرت به سوئیس دارید میتوانید سوالات خود را در پایان همین مقاله مطرح نموده و یا با موسسه حقوقی ملکپور، (موسسه mie  اتریش) تماس گرفته و سوالات خود را در زمینه  مهاجرت به کشور سوئیس ، بپرسید و راهنمایی و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

سوئیس یکی از ثروتمند ترین کشورهای جهان است که در سمت غرب اروپا قرار دارد و با کشورهای تاپ و درجه یکی مانند اتریش، آلمان، فرانسه و ایتالیا همسایه و هم مرز است. شهر برن پایتخت کشور سوئیس می باشد.درآمد سرانه در سوئیس بسیار بالا بوده ومی توان  این کشور را جزء رتبه های بالای اقتصادی معرفی کرد که  حدود 39000 دلار برای هر نفر درآمد دارد. دو شهر ژنو و زوریخ،  قطب های اقتصادی سوئیس شناخته می شوند. سوئیس دارای 26 ایالت است که قابل ذکر است نظام سیاسی در سوئیس به صورت ایالاتی است. نرخ بسیار پایین در بیکاری و سطح کیفیت بالا در زندگی، از عواملی است که سبب شده کشور سوئیس یکی از بهترین انتخاب ها برای مهاجرانی باشد که قصد مهاجرت و اخذ اقامت و ادامه ی تحصیل و کسب و کار و سرمایه گذاری  دارند. ما در این مقاله سعی داریم به سوالات شما در مورد اینکه چگونه به کشور سوئیس مهاجرت کنیم پاسخ دهیم و راههای مهاجرت به سوئیس را بررسی نماییم.

مهاجرت به کشور سوئیس از طریق کار، موضوعی است که در این بخش از مقاله به شرح آن می پردازیم. قوانین مهاجرت به سوئیس از طریق کار به این صورت است که  شما برای کار در سوئیس باید مشاغل مورد نیاز سوئیس را بدانید و جاب آفر و یا  یک پیشنهاد شغلی  داشته باشید. یعنی موسسات سوئیسی و شرکت هایی که به نیروی کاری نیاز دارند باید در خواست نیروی کار را در کشور بدهند و برای شهروندان سوئیسی اعلام کنند، اگر فرد واجد شرایط در سوئیس یافت نشد، می توانند افرادی را استخدام کنند که در اتحادیه ی اروپا و یا کشورهای دیگر هستند که این موضوع بیانگر این است که بحث کاریابی در سوئیس بنا به سیاست های ویژه دولت فدرال، نسبت به سایر کشورهای اروپایی مانند آلمان و اتریش، دشوارتر می باشد. مشاغل مورد نیاز سوئیس را می توانید در مقاله کار در سوئیس مطالعه نمایید. نرخ بیکاری سوئیس در جدول نشان داده می شود.

تحصیل در سوئیس شرایط بسیار عالی دارد چرا که فرد با تحصیل در سوئیس با پیدا کردن کار، بسیار سریع اقامت دائم می گیرد. هزینه مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل اما کمی بالاست. کسی که در سوئیس درس می خواند، همراه اجازه ی کار دارد. بنابراین با درس خواندن در سوئیس این امکان هست که همسر و فرزندان را با خود بیاورد و دستیابی به بازارهای کاری سوئیس بسیار راحت تر خواهد بود، به این مفهوم که قانون می گوید که برای کار کردن در سوئیس در حالت عادی، فرد باید کار موردنظر را آگهی کند و مدرک بیاورد که در سوئیس و سپس اتحادیه اروپا، کسی کار را نخواسته است. اما زمانی که در سوئیس تحصیل می کنید، همچون یک شهروند سوئیسی با شما رفتار می شود و بعد از اتمام تحصیل، زمانی که یک کار را به شما پیشنهاد می دهند، می توانید مانند یک سوئیسی مشغول به کار شوید و این کار، اقامت شما را بسیار راحت می نماید.

چطور به سوئیس مهاجرت کنیم

در حال حاضر این امکان وجود دارد که برای کالج زبان سوئیس نیز اقدام کنیم. اما خوبی دانشگاه ها، این است که ویزای همراه دارد. همچنین سن در این دانشگاه ها اهمیتی ندارد و با هفت تا هشت سال گپ تحصیلی، می توانیم پذیرش را اخذ نماییم. در حال حاضر موسسه حقوقی ملک پور ویزاهای کاری و سرمایه گذاری و مهاجرت تحصیلی به سوئیس را انجام می دهد. در صورت تمایل با موسسه حقوقی ملک پور تماس بگیرید تا مشاورین ما شما را راهنمایی نمایند. در کل هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی سوئیس بسیار مناسب می باشد، ولی تحصیل در دانشگاه های خصوصی دارای شهریه است که هزینه های تحصیل در این دانشگاه ها بسیار بالا است. دانشجویان در هفته 15 الی 25 ساعت بسته به مقطع تحصیلی خود، اجازه ی کار خواهند داشت تا بتوانند کمک خرجی برای هزینه ی تحصیل و زندگی داشته باشند. همچنین قابل ذکر است که اقامت شما بعد از پایان تحصیلی تا 6 ماه قابل تمدید است که شما در طول این 6 ماه می توانید در جست و جوی شغل و کار مرتبط با رشته تحصیلیتان باشید و در صورت یافتن شغل مورد نظر، اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری تبدیل نمایید. برترین دانشگاه های کشور سوئیس را در جدول زیر مشاهده می فرمایید. کشور سوئیس بورسیه های تحصیلی متفاوتی را به  داوطلبان  و دانش آموزان بین المللی ارائه می دهد که این بورسیه توسط بهترین دانشگاه های این کشور به دانشجویان ممتاز و علاقه مند اعطا می شود.

سوئیس به دلیل داشتن اقتصادی بسیار قوی، یکی از امن ترین و بهترین مقصدهای سرمایه گذاری در دنیا می باشد. متقاضی برای اقامت سوئیس از طریق سرمایه گذاری، می تواند از طریق ثبت شرکت یا خودحمایتی سوئیس  اقدام نماید. شخص سرمایه گذار می باید طرح تجاری و بیزینس پلن ارائه نماید که در ابتدا مورد تائید اداره مهاجرت قرار بگیرد، و در مرحله بعد می بایست خلاقانه باشد تا برای اقتصاد  کشور سوئیس سودآور باشد. همچنین شخص سرمایه گذار بایستی متعهد شود که چند شهروند سوئیسی را با کار آفرینی استخدام کند. پس از يك سال شخص، فعاليت اقتصادى مناسب داشته باشد، می باید ميزان سود خالص شركت بيش از ١٠٠٠٠٠  فرانك باشد. شما می توانید قوانین مهاجرت به سوئیس از طریق خودحمایتی را در مقاله مرتبط مطالعه نمایید.

جهت ثبت شرکت در سوئیس، حدود 20000 فرانک، هزینه اولیه نیاز است. جهت ثبت شرکت می بایست حتما یکی از مدیران، شهروند سوئیس باشد. یک سال پس از ثبت شرکت، شما مي تواند براى دريافت کارت اقامت 1 ساله کشور سوئيس، كه کارت اقامت B مى باشد، اقدام نمايید. اين اقامت بعد از ٥سال قابل تبديل به اقامت دائم می باشد که اقامت نوع C است. داشتن اقامت دائم، شخص می تواند پس از 3 سال نسبت به دریافت پاسپورت کشور سوئيس اقدام نمايد.

ازدواج با یک فرد سوئیسی و زندگی مشترک حدود سه الی پنج سال با او سبب اخذ اقامت کشور سوئیس می شود.  معمولا حضور 6 ساله اشخاص در خاک کشور سوئیس و زندگی در کنار شریک زندگی سوئیسی ، برای اخذ پاسپورت سوئیس و شهروند شدن در این کشور، کمک کننده خواهد بود. این مورد قابل ذکر است که اگر فرد قبل از سه سال و دریافت اقامت دائم، از همسر خود طلاق بگیرد، می باید بعد از پایان مدت اقامتش، کشور سوئیس را ترک کند زیرا اقامت وی تمدید نخواهد شد. توجه داشته باشید که ازدواج صوری در سوئیس تخلف محسوب شده و  غیر قانونی می باشد و روش مهاجرت به سوئیس از طریق ازدواج صوری اصلا روش مناسبی برای مهاجرت نیست.

شرایط مهاجرت به سویس از طریق تولد و قانون کشورها در  خصوص موضوع تولد، متفاوت است. نکته ی بسیار مهم این است که کشورها از نظر حقوقی تابع سیستم خاک یا خون هستند که این موضوع قابل توجه است. قانون سوئیس مانند کشورهای اروپایی، سیستم خون معتقد است. طبق سیستم حقوقی بر اصل خون، فرزندی که در خاک این کشور متولد شده، شهروند و تابع کشوری می شود که پدر و مادر تابعیت آن کشور را دارند. اما وقتی در کشوری که بر اصل خاک تابع می باشد، کودکی متولد شود، تابعیت همان کشور را دریافت می کند.


 نوزادانی در شرایط خاص، تابعیت سوئیس را می توانند اخذ نمایند:


موسسه حقوقی ملک پور در مورد موضوع پناهندگی هیچ خدماتی ندارد و روش پناهندگی را به هیچ عنوان  به موکلین توصیه نمی نماید. پناهندگی به سوئیس با سختی ها ی بسیاری روبه رو خواهد بود که در نهایت به جان و مال شخص اقدام کننده آسیب جدی وارد می شود. پناهندگی یکی از روش های مهاجرت می باشد که غیر قانونی است و افراد مختلف در صورت اقدام از این روش امکان این را دارند که بتوانند به تابعیت و شهروندی برسند اما این روش در بین افراد کم سواد و بی سواد و همچنین اشخاصی که از فقر فرهنگی برخوردار هستند طرفدار دارد که در نهایت با این روش انتخابی پل های پشت سرش را شکسته و به هدف نهایی خود نرسیده است. در صورتی که پناهندگی شخص، از طرف اداره مهاجرت سویس مورد موافقت قرار نگیرد، می باید خاک این کشور را ترک بنماید، مگر اینکه امکان بازگشتن به کشور خود را نداشته باشد که تا تعیین تکلیف نهایی، مجوز اقامت موقت به او داده خواهد شد.

بعضی از کشورها امتیازات و شرایط خاصی را برای افراد موفق و هنرمندان که دارای رزومه عالی و آثار بین المللی، مانند جوایز جهانی و یا اختراعات ثبت شده هستند در نظر می گیرند که بتوانند با قائل شدن امتیازاتی برای آن ها و جذب این افراد و اعطای اقامت به آنها، شرایط اخذ اقامت را در کشور خود مهیا نمایند. کشور سوئیس برای مهاجرت هنرمندان روش مناسبی ندارد.


برای مهاجرت به سوئیس باید شرایط لازم را بررسی کرد. از راههای مهاجرت به سوئیس می توان مهاجرت از طریق کار، تحصیل، سرمایه گذاری یا تمکن مالی، ازدواج، تولد و از طریق پناهندگی ( که البته موسسه حقوقی ملک پور در این زمینه خدماتی به متقاضیان ارائه نمی دهد ) است. سطح درآمد کارگران در سوئیس مثال زدنی است به طوریکه هیچ اقتصادی به گرد آن نمی رسد. به همین دلیل اکثر مهاجران این کشور را برای زندگی و کار انتخاب می کنند اما دولت این کشور محدودیت هایی برای فرصت های شغلی تعیین نموده تا به این روش مهاجرت از طریق کار را کاهش دهد پس این روش مهاجرت بسیار سخت و دشوار است.تحصیل در سوئیس بهترین راه و مناسب ترین راه برای مهاجرت به این کشور است. که متقاضی میتواند در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به ادامه تحصیل بپردازد. مهاجرت از طریق ازدواج بدون داشتن مدرک زبان امکان پذیر است. یکی از الزامات آن سپری شدن 3 سال از ازدواج در مدت 5 سال اقامت است.


بسیاری از افراد دوست دارند به کشور سوئیس مهاجرت کنند. مهاجرت به سوئیس به دلیل برخورداری از ویژگی هایی چون شاخص اقتصادی بالا و بهترین کیفیت زندگی می تواند محلی برای پیشرفت و ورود به یک زندگی جدید باشد. برای مهاجرت به کشور سوئیس می توان از روشهایی چون مهاجرت کاری، تحصیلی، تمکن مالی و حتی به صورت توریستی اقدام کرد. سوئیس از کشورهای عضو پیمان شینگن است و جمعیتی در حدود 6/8 میلیون نفر دارد. سطح زندگی در کشور سوئیس به دلیل وجود مسائلی چون به روز ترین فناوری ها و وجود شرایط مناسب اقتصادی و اجتماعی، می تواند بسیار مناسب و مطلوب باشد. یکی از شرایط مطلوب زندگی در سوئیس سازگاری با قوانین و فرهنگ این کشور است. سوئیس کشوری چند زبانه است که به زبان های فرانسوی، آلمانی، رومانش و ایتالیایی در این کشور صحبت می شود. سوئیس کشوری پر هزینه است. مخارج زندگی در این کشور بالاست. با این وجود امکانات رفاهی بالا و با کیفیت در اختیار مردم قرار دارد.




یکی از مسائل بسیار مهم برای افرادی که کشور سوئیس را برای مهاجرت انتخاب می کنند هزینه های زندگی در سوئیس می باشد. واحد پول این کشور، به فرانک است . هزینه های زندگی در کشور سوئیس نسبت به دیگر کشور های اروپایی بالاتر است. به طور معمول شخص برای زندگی ، حدود 1000 فرانک در ماه باید هزینه نماید. در این جدول، برخی از کالاهای مورد نیاز متقاضیان نمایش داده می شود.




ویدیوی گام به گام اخذ اقامت آموزه ای ارزشمند از جناب استاد ملک پور

برای تهیه ویدیوی
راهنمای گام به گام اخذ اقامت
کلیک کنید

مهاجرت به کشور سوئیس و اخذ تابعیت این کشور از اهداف مهم و بزرگ برای افرادی است که قصد مهاجرت به کشور سوئیس را دارند. برای دریافت پاسپورت کشور سوئیس، ابتدا باید اقامت دائم این کشور را دریافت نماییم، به شرط نداشتن مشکلی در شهروندی، فرد متقاضی بعد از 6 سال امکان دریافت پاسپورت را دارد. برای اطلاع از مهاجرت به کشور سوئیس و اخذ تابعیت سوئیس، شما می توانید ویدئویی گام به گام مسیر مهاجرت موسسه حقوقی ملک پور را تهیه کنید تا بتوانید اطلاعات کامل در زمینه مهاجرت  به کشورهای مختلف را به دست آورید. پیشنهاد ما به شما اینست که حتما در این مقوله یا وکیل مهاجرت به سوئیس اقدام نمایید تا مهاجرتی موفق داشته باشید. موسسه حقوقی ملک پور آماده ارائه مشاوره رایگان به شما عزیزان در زمینه سوئیس مهاجرت به سوئیس و اخذ اقامت و تابعیت این کشور است.




با توجه به اینکه سوئیس یکی از مهاجرت پذیرترین کشورها در جهان است اما به طبع معایبی نیز دارد. یکی از این موارد می توان به گران بودن این کشور و بالا بودن هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور اشاره کرد. هزینه های زندگی و مالیات ها در جاهای مختلف سوئیس متفاوت است که به سبک زندگی افراد بستگی دارد. نرخ اجاره ملک افزایش یافته است و تقریبا 20 درصد از حقوق افراد را شامل می شود. یکی دیگر از هزینه های زیاد کشور سوئیس بیمه درمانی است که بر اساس منطقه زندگی مشخص می شود نه میزان حقوق دریافتی. اگر شخصی به سوئیس مهاجرت کند و به زبان آن جا تسلط نداشته باشد تحصیل فرزندانش در مدارس آن جا می تواند بسیار سخت و چالش برانگیز باشد. مدارس خصوصی بسیار گران هستند و این موضوع می تواند بر تصمیم گیری متقاضی بسیار تاثیر بگذارد.




پاسخ به سوالات شما توسط استاد ملک پور مدیر محترم و سایر کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور(MIE اتریش)


خودحمایتی سوئیس

خرید ملک در سوئیس

چطور به سوئیس مهاجرت کنیم

روشهای مهاجرت به سوئیس چیست؟

مهاجرت به سوئیس از طریق روشهای کار، تحصیل، سرمایه گذاری، ازدواج و پناهندگی امکان پذیر است.

بهترین راه برای مهاجرت به سوئیس کدام است؟

مهاجرت از طریق کار و تحصیل از بهترین روشهای مهاجرت به سوئیس است.

آیا برای مهاجرت به سوئیس باید حتما از طریق وکیل اقدام کنیم؟

مهاجرت امری حساس و سرنوشت ساز است و نیاز به آگاهی کامل دارد. بنابراین اقدام از طریق وکیل، ریسک شما را تا حد زیادی کاهش می دهد.

برای مهاجرت به سوئیس از کجا شروع کنم؟

برای مهاجرت موفق ابتدا باید روشهای مهاجرت به سوئیس را بشناسید سپس با توجه به شرایطتان بهترین روش را انتخاب نمایید.




تحصیل در سوئیس
کلیک کنید

مهاجرت به اتریش
کلیک کنید

مهاجرت به کانادا
کلیک کنید

مهاجرت به انگلستان
کلیک کنید

مهاجرت به کشور سوئیس ، تجربه مهاجرت به سوئیس و دریافت تابعیت و راه های اخذ اقامت کشور سوئیس ، در این مقاله ، مورد بررسی و تحلیل علمی قرار گرفت. اقامت سوئیس ازطریق 6 روش تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری، ازدواج، تولد و پناهندگی دریافت می شود. این کشور دانشگاه های با رتبه جهانی بسیار خوبی دارد که برای ادامه ی تحصیلات متقاضیان بسیار مناسب است. همچنین نرخ بیکاری و تورم و شرایط اقتصادی باعث می شود که متقاضیان زیادی به سمت این کشور سوق پیدا کنند. در صورت نیاز شما عزیزان به اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به کشور سوئیس و بررسی شرایط مهاجرت به سوئیس از طریق راه های ارتباطی اعلام شده با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید. مشاورین موسسه ی حقوقی ملک پور شرایط شما را بررسی میکنند و برای مهاجرت به کشور سوئیس و دیگر کشورهای اروپایی و انگلستان و کانادا شما را راهنمایی می کنند. سوالاتی که در خصوص اقامت کشور سوئیس و مهاجرت پزشکان به سوئیس برای شما عزیزان مطرح می شود را در قسمت مخصوص برای سوالات همگانی بپرسید تا مشاورین ما پاسخگوی شما باشند.

سلام، ببخشید ایا با دوره ی زبان میشه ویزای تحصیلی گرفت؟

سلام و عرض ادب بله امکان دارد.

سلام و عرض ادب
برای مهاجرت به کشور سوئیس از طریق کار حتما باید جاب آفر داشته باشیم؟

سلام و عرض ادب. بله دوست گرامی ایرانیان در صورت گرفتن پیشنهاد کار از کارفرمایی در کشور سوئیس می توانند اقامت کاری این کشور را کسب نمایند.

سلام ممنونم از اطلاعات خوبتون
من شنیدم سوئیس اقامت خود حمایتی هم داره ؟ شرایطش چی هست ؟

سلام و عرض ادب. دوست گرامی در خودحمایتی سوئیس فرد حتما میبایست بالای 55 سال سن داشته باشد.

سلام
ممنون از مقاله خوب تون
آیا برای تحصیل در سوئیس شرایط سنی هم مهمه؟

سلام و عرض ادب. خیر مهم نیست اما برای اخذ ویزای تحصیلی سوییس، بسته به کشوری که در آن زندگی می کنید ممکن است محدودیت سنی وجود داشته باشد و ریسک ویزا بالا برود.

سلام دوست عزیز بله شرایط سنی برای این کشور مهم می باشد و برای هر مقطع محدودیت وجود دارد

سلام
در مورد ثبت ایده و اختراع راهی هست با شرایط بنده بتونم ایده خود را در سوئیس به ثبت برسانم و وارد بازار کار کنم
بنده چند تا ایده در زمینه صنعتی دارم بسیار علمی و صددرصد ، برای تمام کشورها مخصوصا اروپا بازارکار ایجاد خواهد کرد
اما مسئله اینجاست از لحاظ مالی بسیار ضعیف هستم و نمی تونم هزینه ها رو پرداخت کنم
اگر موسسه شما بتواند کارشناسانی که در آن کشور خارجی هستن و حاضر باشند صحبت های منو در مورد طرح و ایده ام بشنوند این فرصت را مهیا کنید میتونید با بستن قرارداد هزینه ها را از طرف آن کشور یا بعد از ثبت اختراع بنده و تولید تمام هزینه های متقبل شده را دریافت نمائید .

سلام و عرض ادب
دوست عزیز
ما در این زمینه فعالیتی نداریم اما شما می توانید با ادارات مرتبط در کشور سوییس ارتباط برقرار نمایید و طرح خود را عنوان نموده و در صورتیکه طرح شما مورد قبول واقع شود برای شما دعوتنامه فرستاده و کارهای اجرایی مهاجرت شما را انجام خواهند داد. در نظر داشته باشید کشور کانادا نیز از چنین ایده هایی اغلب استقبال می نماید.
با سپاس

با سلام

شرایط سنی برای تحصیل را میفرمایید

سلام و عرض ادب
دوست عزیز
در کشورهای مختلف شرایط سنی متفاوت است و نمیتوان به صورت دقیق در این مورد نظر داد زیرا پیشینه تحصیلی نیز بسیار تاثیرگذار است.
پیشنهاد می شود جهت ریافت راهنمایی و بررسی شرایط خود به صورت دقیق با مشاوران موسسه تماس حاصل نمایید.
با سپاس

سلام و عرض ادب
شرایط خرید ملک در سوئیس به چه صورت هست؟ این مورد رو هم توضیح می دید؟ ممنونم

سلام و عرض ادب
دوست عزیز
خرید ملک در سوییس با رقم های بالای 500 هزار فرانک سوییس به بالا است. اما این روش منجر به اخذ اقامت نمی شود.
البته راه های دیگری وجود دارد که
اثار اقامتی دارند مانند خودحمایتی سوییس.
می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاوران موسسه تماس حاصل نمایید.
با سپاس

سلام
ممنون از مقاله خوب تون
آیا برای تحصیل در سوئيس شرایط سنی مهمه؟

سلام و عرض ادب
دوست عزیز
شرایط سنی قطعا اهمیت دارد اما به شرایط شخص نیز و مقطعی که قصد دارید اقدام کنید بسیار تاثیرگذار است.
پیشنهاد می شود با مشاوران موسسه تماس حاصل نموده و شرایط خود را بررسی نمایید
با سپاس

سلام بسیار عالی بود مطالب سایت شما
مهاجرت به سوئیس از طریق خود حمایتی اجازه کار نداره ؟

سلام و عرض ادب
دوست عزیز در این روش شما میتوانید خود بیزینسی راه اندازی نمایید و از سود آن استفاده بفرمایید.
با سپاس

سلام و عرض ادب
دوست عزیز در این روش شما میتوانید خود بیزینسی راه اندازی نمایید و از سود آن استفاده بفرمایید. پیشنها می شود جهت دریافت راهنمایی بیشتر با مشاوران موسسه تماس حاصل نمایید.
با سپاس

باسلامو احترام و ممنون از سایت خوبتون که خیلی راهنمایمون کردید.من ی سوال داشتم من 25سالمه و 5سال هست تو ی شرکت پیچو مهره خودرو مشغول کارهستم و سمت تکنسین طراحی قالب رادارم . میخواستمم بدونم با 2میلیارد میتونم مهاجرت کنم به سوییس نامزد هم دارم.ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام و عرض ادب
دوست عزیز شما شرایط تحصیلی خود را اعلام نفرموده اید.
در نظر داشته باشید شرایط تحصیلی شما بسیار اهمیت دارد.
اما در صورتی که قصد داشته باشید برای کار برای کشور سوییس اقدام نمایید باید حتما دعوت نامه کاری از یک کارفرما در این کشور داشته باشید.
به طور کلی باید شرایط شما به صورت کامل بررسی گردد تا بتوان بهترین مسیر مهاجرت شما را انتخاب نمود.
پیشنهاد می شود حتما با مشاوران موسسه تماس حاصل نمایید زیرا شما شرایط مهاجرتی خوبی دارید.
با سپاس

سلام سال چندم میشه برای پاسپورت اقدام کرد ؟

سلام و عرض ادب
دوست عزیز کشور سوییس پس از ده سال به شما پاسپورت می دهد.با سپاس

سلام و عرض ادب
ممنون میشم در مورد خرید ملک سوئیس راهنمایی بفرمایید
با چه میلغی امکان خرید ملک وجود دارد؟

سلام و عرض ادب
با خرید ملک امکان اخذ اقامت وجود ندارد
شما باید از طریق روش های مختلف اقدام به اخذ اقامت کنید و در محیط بسته به منطقه و ساخت ملک و…
با قیمت های مختلف خرید ملک نمایید
با سپاس

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

دیدگاه

Your browser does not support the video tag.

 

Your browser does not support the video tag.

 

 

 

 

malekpourmie.com

malekpourlaw.com

miestudy.com

miemalekpour.com

officialmalekpour.com

mielanguage.com

miesuccess.com

miejobs.com

دفتر مهاجرتی در شیراز , دفتر مهاجرتی در تهران , دفتر مهاجرتی در اصفهان , دفتر مهاجرتی در اهواز , دفتر مهاجرتی در گیلان مورد تحقیق و جست و جو بسیار قرار گرفته است ما دارای همکاران بسیار منظم و آموزش دیده ای در سراسر ایران هستیم . چنانچه مایلید لیست دفاتر ما و ارتباط آنها را با ما مطالعه نمایید ….


دریافتDownloads-icon


دریافتDownloads-icon


دریافتDownloads-icon


دریافتDownloads-icon

کسب تابعیت سوئیس از طریق تولد فرزند ، ازدواج در سوئیس و یا تقاضا بدست می آید. موسسه حقوقی توسعه گران مهر شیراز از موسسات معتبر حقوقی مهاجرت کشور با همکاری وکیل مهاجرت به سوئیس راه ورود شما به کشورهای مختلف دنیا هموار نموده است. مطلب تابعیت و اقامت سوئیس با کوشش همکاران ما در موسسه تهیه شده است و امید است که بتواند پاسخگوی شما باشد. معمولاً افرادی که قصد مهاجرت به سوئیس را از راه های تحصیل در سوئیس یا مهاجرت تحصیلی ، سرمایه گذاری و یا اخذ ویزای کار سوئیس را دارند به سوالاتی پیرامون تابعیت و اقامت سوئیس برخورد می کنند. لازم به ذکر است مفاهیم سیتیزن شدن یا اخذ شهروندی ، تابعیت و اخذ پاسپورت سوئیس همگی دارای معنای واحد هستند.

چطور به سوئیس مهاجرت کنیم

قانون تابعیت سوئیس بر اساس اصول ذیل بنا شده است:

زمانی یک شخص به عنوان تبعه سوئیس محسوب می گردد که شهروند وی در شهرداری (قسمت اداره ثبت احوال) به ثبت رسیده شده باشد. و خانواده ی وی نیز در آنجا تابعیتشان ثبت شده باشد.

طفلی که از پدر و مادر سوئیسی متولد بشود ولو آن که سوئیس متولد نشده باشد و یا این که پدر و مادر وی رسماً ازدواج کرده باشند یا خیر این طفل سوئیسی محسوب می شود.

اصل خاک در قانون تابعیت سوئیس مورد پذیرش واقع نشده است و تولد در خاک سوئیس به تنهایی موجب تحصیل تابعیت نمی گردد. پس باید توجه داشت تولد فرزند و یا بچه دار شدن در سوئیس موجب اخذ تابعیت و شهروندی سوئیس برای فرزند نمی شود و البته کمکی هم برای والدین آنها نمی کند.

هر شخصی که با یکی از اتباع سوئیس ازدواج نماید می تواند برای تحصیل یا اخذ تابعیت و اقامت سوئیس تقاضا نموده مشروط بر اینکه پنج سال در سوئیس اقامت نموده و حداقل 3 سال از ازدواج آن ها نیز سپری شده باشد.و نیازی به امتحان (آزمایش) زبان سوئیسی ندارد ولی باید شرائط زیر را داشته باشد.

شخصی که با تبعه سوئیسی ازدواج نموده ولی در خارج از سوئیس اقامت دارد بایستی از ازدواج آن ها حداقل 6 سال گذشته باشد و علاقمند به تابعیت سوئیس باشد.

یکی دیگر از راه های تحصیل تابعیت سوئیس، سکونت دائم شخصی است که 12 سال در سوئیس زندگی کرده است. (هر سالی مع بین 10 تا 20 سال اقامت در سوئیس سپری شود دو برابر محسوب می گردد) و زمانی مشخص می تواند تقاضای تابعیت نماید که حداقل 3 سال از 5 سال را قبل از اقدام برای تابعیت سوئیس در آنجا زندگی کرده باشد. و همچنین یکی دیگر از شرایط تحصیل تابعیت تسلط به یکی از زبان های آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، و یا یونانی می باشد (البته تسلط به هر یک از زبان ها بستگی به آن محل یا منطقه ای داد که شخص قصد زندگی در آنجا را داشته باشد).

علاوه بر شرایط فوق،  متقاضی می بایستی دارای شرایط زیر نیز باشد؛ ( شرایط اخذ تابعیت و اقامت سوئیس )

لازم به توضیح است که ممکن است در هر یک از کانتونها (ایالتها) علاوه بر شرایط فوق، شرایط دیگری را نیز برای خود داشته باشند.

درخواست کسب تابعیت سوئیس

گروه های غیر سوئیسی زیر می توانند برای تحصیل تابعیت سوئیس اقدام نمایند:

بر اساس قانون تابعیت سوئیس، هیچ محدودیتی برای داشتن تابعیت مضاعف از اول ژانویه 1992 وجود ندارد. این بدان معنی است که خارجیانی که تابعیت سوئیس را قبلاً تحصیل نموده اند نیازی به از دست دادن تابعیت قبلی خود ندارند و خودبخود تابعیت قبلی خود را از دست نخواهند داد.

در خیلی از قوانین تابعیت کشورها اجازه ی انتقال تابعیت از پدر و مادر به فرزندان وجود دارد و به همین جهت بسیاری از بچه هایی که متولد می شوند و پدر و مادرشان تابعیت های مختلفی را دارند بچه های آن ها نیز چند تابعیتی خواهند شد.

حقوق و وظایف افرادی که تابعیت سوئیس را دارند:

همه اتباع سوئیس:

مقاله تابعیت و شهروندی سوئیس از منابع اصلی برگرفته شده است. سوئیس از برترین کیفیت زندگی در بین کشورهای اروپایی برخوردار است و همین مسئله سبب شده سالانه افراد زیادی به دنبال راه ها و شرایط مهاجرت به سوئیس هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون شرایط و قوانین جدید مهاجرت به سوئیس می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید. این مقاله از کتاب مربوط به انتشارات جنگل و به تالیف آقای آل کجباف می باشد.

اخذ اقامت دائم بعد از تحصیل در مقطع دکتری به چه صورت هست؟

سلام وقتتون بخیر پس از تحصیل دکترا در سوئیس در صورت پیدا کردن کار می توانید ویزای خود را تمدید نمایید و بعد از مدت مشخص شده برای اقامت دائم اقدام نمایید.

سلام. من معلم و متأهل هستم و تحصيلاتم كارشناسي ارشد مشاوره خانواده س. آيا شانسي براي شهروندي سوئيس دارم؟

با سلام و احترام راه های اخذ شهروندی و تابعیت سوئیس متفاوتند که عبارتند از تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و ازدواج. بر اساس شرایط خود مانند سن، رزومه علمی و غیره می توانید روش خود را انتخاب نمایید. کارشناسان ما نیز در شعبه های شیراز، اصفهان، تبریز، رشت، مشهد، اهواز می توانند به شما در انتخاب روش کمک نمایند.

با دروود
بنده ساکن ایرانم اقامت هیچ جایی رو هم ندارم
الانم خواستم بپرسم که بنده متأهل ۳۲ساله با بچه نوزاد چگونه میتونیم با همسرم و بچه هام اقامت تو روستای آلبینن سوئیس و بگیرم…
اصلا امکانش هست!؟

سلام وقتتون بخیر روش های اخذ اقامت سوئیس متفاوت است که بسته به شرایط شما مانند مدرک تحصیلی، میزان سرمایه، مدرک زبان و غیره دارد. متاسفانه اطلاعات شما برای ارائه مشاوره کافی نمی باشد. لطفا با ما در ارتباط باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

سوئیس یک کشور کوهستانی کوچک واقع در مرکز اروپا است. این کشور در خشکی محصور است و بین سه کشور نیوجرسی فرانسه و ایتالیا واقع شده است. و همچنین دارای مرز مشترک با اتریش، آلمان، و لیختن اشتاین است. در این مقاله به بررسی شرایط مهاجرت به سوئیس می پردازد.

چطور به سوئیس مهاجرت کنیم

با مطالعه این مقاله شما می توانید به سوالات زیر پاسخ دهید:

در این قسمت به بررسی راه های اخذ تابعیت و اقامت و مهاجرت به سوئیس می پردازیم:

اگر در فکر مهاجرت به سمت سوئیس هستید بهتر است بدانید که سوئیس در حال تبدیل به یک انتخاب محبوب در میان افرادی است که قصد مهاجرت به خارج دارند می باشد. این کشور کوچک بسیاری از فرصت ها و استاندارد بالای زندگی را ارائه می دهد. اگر شما می خواهید اطلاعات بیشتری برای مهاجران به این کشور ، از جمله مشخصات کشور و اطلاعات در مورد انواع ویزا و مناطق مختلف سوئیس پیدا کنید، این مقاله را مطالعه کنید.

شما می توانید از طریق زیر تابعیت سوئیس را به دست آورید:

سال های صرف شده در سوئیس بین سنین 10 و 20 در حال حاضر دوگانه برای اقامت حساب می شوند. برخی استان ها نیز ممکن است شرایط دیگری را مشخص کنند، به عنوان مثال، متقاضی در کانتون برای یک دوره حداقل بدون وقفه زندگی می کرده؛ در حال حاضر در سراسر استان نامحدود (تخت قوانین جدید اونیفورم) و می تواند از یک تا 10 سال یا بیشتر متغیر باشد. همچنین شما به طور معمول نیاز به شما نشان دادن مدرکی برای یکی زبان سوئیس دارید.

تحت شرایط خاصی، همسر خارجی و یا فرزند یک شهروند سوئیس ممکن است برای این روش تابعیت ساده واجد شرایط باشد؛ شما درلینک مقابل میتوانید ببینید که چه کسانی می تواند با ازدواج یا تولد اقامت را به دست آورند . افراد دیگر باید از طریق فرایند تابعیت به طور منظم اقدام کنند، اگر آنها شرایط اقامتی را داشته باشند. اگر شما یک نمای کلی از روند تابعیت در سوییس را خواهانید، شما نیاز است با شرکت ما برای اطلاعات بیشتر تماس حاصل کنید و یا اطلاعات بیشتر را در دیگر مقالات سایت ما مطالعه کنید.

از شما ممکن است خواسته شود تا ثابت کنید چیزهایی را ارائه کنید که نشان دهد شما مالیات خود را پرداخت کرده اید، اگر شما آماده هستید تا خدمت نظام انجام را انجام دهید، برای شما هر گونه قوانین شکسته نمی شود، اگر شما می توانید به زبان فرانسوی آلمانی و یا ایتالیایی صحبت کنید، شما متصل به حرفه و اجتماعی یکپارچه در سوئیس می شوید، با تمام این شرایط شما از طرف دولت (از جمله در ژنو) پشتیبانی نمی شوید.

بر خلاف بسیاری از کشورها، یک نوزاد متولد شده در خاک سوئیس به صورت خودکار حق تابعیت این کشور را دارد. یک کودک سوئیسی خواهد بود اگر:

شما می توانید برای تابعیت سریع (شناخته شده به عنوان ساده و تسهیل) با یک شهروند سوئیسی که برای مدت سه سال از مجموع پنج سال آخر زندگی را در سوئیس سپری کرده ازدواج کنید، شریک زندگی شما بایستی به مدت به مدت یک سال در این کشور زندگی کرده باش تا اجازه اقامت برای شما صادر گردد. شما نمی توانید برای تابعیت تقاضا بر اساس رابطه خود تقاضا کنید اگر شما شریک ثبتی یک شهروند سوئیس نباشید- شما باید ازدواج خود را ثبت کنید.

در برخی از موارد شما می توانید برای تابعیت تقاضا دهید اگر شما در خارج از کشور زندگی می کنید اما می توانید ثابت کنید که خانواده نزدیک شما به مدت شش سال به عنوان یک شهروند سوئیس ازدواج کرده در این کشور حضور دارد.

این کنفدراسیون باعث می شود تصمیم گیری در مورد درخواست ها به طوری برنامه هایی که باید به FOM ارسال شود (بخش تابعیت ، Quellenweg 6، 3003 برن-مقصد Wabern) و یا به سفارت سوئیس یا کنسولگری آن اگر شما در خارج از کشور هستید مراجعه کنید. شما باید برای انجام الزامات خاص از جمله ادغام در جامعه سوئیس، مطابق با قوانین این کشور هیچ خطری برای امنیت شهروندان سوئیسی نداشته باشید (به عنوان مثال، داشتن سابقه کیفری).

اگر تقاضای تابعیت و اقامت در سوئیس رد شود، متقاضیان حق تجدید نظر در درخواست را دارند. روند نرم درخواست می تواند به طور متوسط از یک سال و نیم طول یا بیشتر به طول انجامد. در مورد هزینه ها و الزامات مورد نیاز برای تابعیت سوئیس خوانده شود.

بعد از اینکه به مدت 12 سال در این کشور زندگی کردید شما می توانید تقاضای خود را برای تبدیل شدن به یک شهروند سوئیسی ارسال کنید، اگر چه هر سال افرادی بین سنین 10 و 20 سال اقامت دائم دریافت می کنند. اگر شما می خواهید به عنوان یک زن و شوهر به این کشور بیایید، تنها یکی از شما برای پاسخگویی به نیاز حضور 12 ساله بایستی پاسخ دهد در حالی که دیگری تنها به مدت پنج سال در سوئیس زندگی می کرده است.

شما باید در سه سطح تقاضای تابعیت کنید: کنفدراسیون، ایالت و کمون. پس از ارسال درخواست خود، مقامات شما را به یک مصاحبه که در آن جزئیات این روش شرح داده خواهد شد دعوت می کنند. الزامات در سطح فدرال برای همه یکسان است: شما نیاز به آگاهی از مسائل فرهنگی و اجتماعی در جامعه سوئیس دارید و بایستی با آداب و رسوم و سنت های این کشور آشنا باشید، و از قانون سوئیس پیروی کنید و یک تهدید برای امنیت سوئیس از جانبFOM محسوب نگردید. تصمیم گیری بر اساس گزارش ها از کانتون و کمون متفاوت است.

اگر FOM درخواست شما را تأیید کرد، به شما اجازه تابعیت فدرال اعطا می شود. در این شرایط شما تنها تابعیت سوئیس را دارید. تابعیت سوئیس تنها به متقاضیانی که دارای الزامات تابعیت برای کانتون و کمون که در آن زندگی شما می کردند اعمال می شود.

طول مدت روند و هزینه دولتی این کار نیز متفاوت است، قیمت بین استان های مختلف در هر نقطه از CHF 1،000-5،000. هزینه های اضافی نیز ممکن است در بر داشته باشد برای به دست آوردن گواهینامه سابقه کیفری، گواهی رجیستری اولیه لازم است، کل فرآیند می تواند در حدود سه سال به طول انجامد و در طول این زمان حرکت به کمون دیگر تا حد زیادی می تواند درخواست شما را پیچیده کند و به طور معمول امکان پذیر نیست.

متقاضیانی که حق شهروندی آنها در چنین شرایطی رد شود معمولا حق ندارد درخواست تجدید نظر ارسال کنند.

در وهله اول، شما باید سرویس تابعیت استانی در کانتون خود اطلاعات و فرم های درخواست خاص را تکمیل و ارسال کنید.

شهروندان اتحادیه اروپا / انجمن تجارت آزاد اروپا آزادانه می توانند وارد سوئیس شوند، اما باید برای آنها اجازه کار اعمال شود. در ادامه مطلب راهنمای لازم برای اتحادیه اروپا / اتباع انجمن تجارت آزاد اروپا که در حال حرکت به سوئیس هستند آمده است . بقیه این راهنمای در مورد تنها شهروندان غیر اتحادیه اروپا / انجمن تجارت آزاد اروپا را در EU/EFTA ببینید.

شهروندان غیر اتحادیه اروپا / انجمن تجارت آزاد اروپا نیاز به گرفتن اجازه اقامت ویژه با مجوز به کار در سوئیس. این امر که آیا قرارداد کار است با سوئیس و یا یک شرکت خارجی و اینکه آیا این کار پرداخت می شود و یا پرداخت نشده. یا نه شما خواهد شد مجوز به کار معمولا بستگی به سهمیه کار موجود، سطح و سابقه کار آموزشی خود را، و این که هیچ نامزد اتحادیه اروپا / انجمن تجارت آزاد اروپا برای موقعیت موجود است اعطا می شود.

شما باید به قدرت به کار قبل از شما وارد کشور؛ شما می توانید سوئیس به عنوان یک گردشگر، یک بازدید کننده و یا در سفر کسب و کار را وارد کنید، و پس از آن در کار است. اگر شما می خواهید به کار، شما را مجبور به ترک سوئیس و پس از آن اعمال را از کشور خود.

هنگامی که شرایط اشتغال برای شما پیدا شد، کارفرما پس از آن به دنبال مجوز برای ویزای کار از طرف شما از سوی مقامات در سوئیس برای ویزای ورود در کشور خود باید اقدام کنید. شما خواهید اقامت و اجازه کار را زمانی که به سوئیس می رسید دریافت کنید. این مجوز اجازه می دهد تا شما را به زندگی و کار در سوئیس بپردازید.

استثنا در این مورد در رابطه با دانش آموزان و بستگان و دارندگان مجوز مستندات وجود دارد، که ممکن است بدون مجوز تا زمانی که آنها اطلاع مقامات مربوطه باشد کار کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر، و راهنماهای لازم توسط ما درباره تحصیل در سوئیس و یا مهاجرت برای پیوستن به یک شریک و یا نسبت نزدیک با موسسه ما تماس حاصل کنید.

اگر می خواهید از طریق ویزای کار در سوئیس به عنوان یک کارمند بپردازید، شما باید برای حفظ یک قرارداد کار قبل از ورود به این کشور اقدام کنید. راهنماهایی های ما در مورد چگونگی پیدا کردن کار و درخواست کار در سوئیس را مشاهده کنید.

کارفرمای آینده شما بایستی یک درخواست برای مجوز به اداره فدرال مهاجرت ارسال کند. این مجوز به طور کلی فقط برای افراد غیر اتحادیه اروپا / شهروندان انجمن تجارت آزاد اروپا که مدیران، متخصصان و یا در غیر این صورت بسیار ماهر هستند داده می شود، اگر سهمیه آن اجازه می دهد، و اگر هیچ فردی از اتحادیه اروپا / انجمن تجارت آزاد اروپا برای این کار در دسترس نباشد.

برای مهاجرت تحصیلی به سوئیس شما ابتدا باید برای یک دوره در دانشگاه یا معادل آن پذیرفته شوید. هنگامی که شما مورد تایید جایی قرار گرفتید شما می توانید برای درخواست ویزا اقدام کنید، در صورت لزوم، و سازماندهی یک اجازه نوع B برای اقامت در بسیاری از موارد صادر می گردد، شما می توانید خانواده خود را با خود به این کشور بیاورید.

پس از شش ماه، شما می توانید تا 15 ساعت در هفته در طول ترم و تمام وقت در طول تعطیلات کار کنید. اگر شما مدرک کارشناسی ارشد را دارید و برای دکتری پذیرش دریافت کردید در دانشگاه بلافاصله میتوانی درخواست کار ارسال کنید و کار شما بلافاصله شروع می شود.

بعد از فارغ التحصیلی شما می توانید در سوئیس به مدت شش ماه باقی مانده و به دنبال کار بگردید، بر اساس همان رشته فارغ التحصیلی شما در سوئیس.

کسانی که در حال حاضر در سوئیس اجازه اقامت B را دارند حق دعوت از اعضای خانواده خود به سوئیس را ندارد، هر چند مقامات استانی ممکن است اجازه دهد تا زمانی که شما می توانید شرایط خاصی انجام شود.

دارندگان مجوز C ممکن است تحت شرایطی بتوانند اعضای خانواده خود را به سوئیس تحت برنامه الحاق به خانواده به این کشور بیاورند.

در هر دو مورد، بستگان ممکن است نیاز به ویزا برای ورود به سوئیس را داشته باشند (بالا را ببینید) و شما نیاز به تماس با مقامات استانی برای اخذ مجوز دارید، و یا باید درخواستی را برای آمدن به سوئیس برای پیوستن به اعضای خانواده خود ارسال کنید.

با توجه به استاندارد بالای زندگی در سوئیس، آموزش عالی و بهداشت و درمان، زیرساخت های کسب و کار موثر، سطح بالایی از حریم خصوصی و اختیار، سیستم مالیات قرار دادی و ثبات سیاسی، سوئیس کشور و مقصد محبوبی برای خارجی هایی است که مایل به نقل مکان به این کشور هستند.

اگر چه بسیاری از افراد به دنبال مهاجرت به سوئیس هستند، قانون سوئیس به طور خاص به نفع متقاضیان دارای پس زمینه تحصیلی و (دارندگان مدارک دانشگاهی) یا کسانی که دارای ارزش خالص مالی بالایی هستند می باشد. افرادی که اقامت با سرمایه گذاری را به دست می آورند اجازه دارند تا به راه اندازی یک کسب و کار در سوئیس و زندگی بپردازند دولت سرمایه گذاران را با این کارها تشویق میکند.

چطور به سوئیس مهاجرت کنیم

این برنامه در رابطه با ویزای اقامت سوئیس است که در آن سرمایه گذاران ارزش خالص بالایی دارند که می توانند از بسته مالی سوئیس استفاده کنند که به موجب آن افراد با درآمد یا دارایی های خود تنها در هزینه های زندگی خود مشمول مالیات نیستند.

سوئیس کشور بسیار گرانی است و فقط برای متقاضیان دارای ارزش خالص فوق العاده بالا مناسب است. حداقل 1 میلیون دلار، قبل از استفاده برای برنامه سوئیس اقامت (کسب و کار ) بایستی به صورت یکجا داشته باشید.

اتباع خارجی ازدواج کرده با یک شهروند سوئیسی و یا کودکان از یکی از والدین سوئیسی (که هنوز تابعیت سوئیس را ندارد) واجد شرایط برای اقدام جهت اخذ شهروندی می باشند. فرد باید به خوبی، مطیع قانون باشد و امنیت خارجی و یا داخلی این کشور را به خطر نیندازد. استان و شهرداری شرایط اضافی که باید رعایت شود را اعلام خواهد کرد.

این قانون به طور کلی برای افراد با همسران خارجی که برای حداقل سه سال از مجموع 5 سال آخر زندگی در سوئیس اقامت داشتند ازدواج صدق می کند، از جمله یک سال بلافاصله قبل از درخواست است. افراد “با فامیل های نزدیک” در سوئیس نیز ممکن است بتوانند با روش سریعتر حتی اگر در خارج از کشور زندگی می کنند اعمال می شود. در این صورت، زن و شوهر باید به مدت حداقل شش سال قبل از ازدواج شده همسر باید تابعیت سوئیس قبل از ازدواج داشته باشد.

با توجه به شرایط هر فرد، مهاجرت از راه های تحصیل، کار، سرمایه گذاری و ازدواج وجود دارد.

کشور قدرتمند سوئیس با داشتن فضای مهاجرتی مطلوب، نسبت به سایر کشورها در زمینه مهاجر پذیری، 12 درصد رشد داشته است.

وجود فضای بسیار امن و به دور از تشنج، پایین بودن آمار جرم و جنایت، نرخ بیکاری بسیار پایین، بالا بودن دستمزد و حقوق، نرخ پایین مالیات و سطح بسیار بالای کیفیت زندگی را می توان از دلایل افزایش تقاضا جهت مهاجرت به سوئیس دانست.

بله، در سوئیس با ثبت شرکت به صورت انفرادی و مسئولیت محدود، شرکت سهامی خاص و نمایندگی شعب شرکت های خارجی می توان جهت سرمایه گذاری اقدام کرد.

بله، در صورت گذشت پنج سال از اقامت موقت و سه سال زندگی مشترک و واقعی با همسرتان، این امکان را خواهید داشت تا جهت اخذ اقامت دائم این کشور درخواست دهید.

کشور سوئیس تابع خون است و تنها به فرزندانی که در کشور سوئیس از پدر و مادرانی که تابع این کشور هستند، زاده می شوند، تابعیت سوئیس تعلق می گیرد.

بله، متقاضیان می بایست با توجه به رشته و مقطع تحصیلی انتخابی خود، مدرک زبان مورد نیاز را ارائه دهند.

بله، اما طبق قانون از نظر میزان ساعت مجاز برای کار، محدودیت هایی وجود دارد که در صورت سرپیچی از آن ها، ممکن است اقامت شخص باطل شود.

مهندسی نرم افزار، حسابدار، دامپزشک، خلبان، برنامه نویس کامپیوتر، پزشک

مهاجرت کاری به سوئیس تنها از راه داشتن پیشنهاد کاری از سوی یک کارفرما در این کشور امکان پذیر است.

زوریخ، ژنو و لوزان از بهترین شهرهای کشور سوئیس برای زندگی می باشند.

 شما می توانید به راحتی با تماس با موسسه برگزیده اصطهباناتی از بهترین موسسات مهاجرتی در شیراز و تهران اطلاعات کاملی در رابطه با کلیه امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا و اقامت آگاه شوید و همچنین از این خدمات با گارانتی و تضمین کامل بهرمند گردید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

امروزه مهاجرت به کشورهای پیشرفته دنیا طرفداران بسیاری دارد. یکی از کشورهایی که متقاضیان بسیاری برای مهاجرت دارد سوئیس می باشد. سوئیس واقع در غرب اروپا و با کشورهای اتریش، آلمان، فرانسه، ایتالیا و لیختنشتاین همسایه می باشد. این کشور از امنیت اجتماعی بسیار بالایی برخوردار می باشد این کشور همچنین ثروتمند ترین کشور دنیا شناخته شده است و از نظر اقتصادی، فرهنگی، علمی و غیره در سطح بسیار بالایی قرار دارد. این کشور مساحتی در حدود 41290 کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر 5/7 میلیون نفر دارد. این مقاله در رابطه با شرایط مهاجرت به سوئیس اطلاعات سودمندی در اختیار شما قرار می دهد.

با مطالعه این مقاله شما می توانید به سوالات زیر پاسخ دهید:

در این قسمت برخی راه های مختلف مهاجرت به این کشور برتر اروپایی بررسی می شود؛

چطور به سوئیس مهاجرت کنیم

شرایط مهاجرت به سوئیس

مهم ترین درباره مهاجرت تحصیلی به سوئیس این است که اخذ پذیرش از دانشگاه های دولتی و ارزان قیمت این کشور مخصوصاً در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس سخت است و تحصیل در مدارس و دانشگاه های خصوصی این کشور نیز شامل هزینه های هنگفت است، البته چنانچه شخصی با پرداخت این شهریه ها مشکلی مشکلی نداشته باشد، سوئیس قطعاً یکی از گزینه های مناسب جهت ادامه تحصیل و مهاجرت است.

دانشجویان به دو صورت می توانند پس از تحصیل اقامت سوئیس را اخذ نمایند:

جستجوی شغلی و پیدا کردن کار در سوئیس:

دانشجویان پس از فارغ التحصیلی، می توانند مجوز جست و جوی شغلی را برای مدت شش ماه جهت پیدا کردن کار در سوئیس اخذ کنند .

شرایط لازم:

این مجوز اقامت قابل تمدید نیست. در طول این شش ماه ، فرد مجاز به کار تا حداکثر 15 ساعت در هفته می باشد.

ویزای کار در سوئیس تنها به افرادی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا اعطا می شود که به دنبال مشاغل حرفه ای و دارای تحصیلات دانشگاهی باشند. قبل از درخواست برای مجوز اقامت و کار ، باید شغلی به شما پیشنهاد شده باشد . پس از آن، کارفرمای شما باید به مقامات ایالتی محلی برای تأیید از دبیرخانه امور مهاجرتی کشور درخواست خود را ارسال کند. برای تایید درخواست باید ثابت شود هیچ شهروندی از اتحادیه اروپا واجد شرایط آن حرفه نبوده است.

شرکت های تخصصی بین المللی متعددی در سوئیس از جمله فناوری اطلاعات، محاسبات، مهندسی، بانکداری، صنایع غذایی، صنایع شیمیایی و دارویی وجود دارد. همچنین فرصت های فراوانی در آموزش و پرورش، گردشگری، ساخت ساعت، ساخت دستگاه های ارتوپدی و جواهرات گرانبها، صنایع خدماتی و خدمات به مشتریان، نیز وجود دارد.

شهرواندان اتحادیه اروپا می توانند به مدت 8 روز بدون مجوز کار در سوئیس کار کنند، برای کار بیش از 8 روز تمامی ملت ها باید برای اخذ مجوز کار اقدام کنند.

مجوزکار بلند مدت برای 48 ماه و یا در موارد استثنا به مدت 60 ماه صادر می شود. با این حال، توجه داشته باشید که مجوزهای B سهمیه ای هستند و اگر قبلا از این سهمیه استفاده شده باشد، برای متقاضیان مجوز کوتاه مدت (L) صادر می شود. به طور کلی مجوزهای کوتاه مدت برای 1 سال صادر می شود و قابل تمدید می باشد.

کسانی که قصد کار به مدت 120 روز را دارند می توانند برای مجوز کوتاه مدت در خواست دهند، زیرا این نوع مجوز سهمیه ای نیست اما قابل تمدید هم نمی باشد.
کار هشت روزه معاف از مجوز، برای حرفه های زیر اعمال نمی شود:

ساخت و ساز، هتل داری، خدمات نظافتی، خدمات امنیتی و کسبه های سیار مانند فروشنده سیار ، بازاریابان سیار، نگهبان ها و کارگران سیرک و نمایشگاه.

پروسه و شرایط اخذ هر نوع ویزا با یکدیگر متفاوت است. با این حال، به طور کلی درخواست های ویزای کار شامل:

ثبت نام محلی پیش از شروع کار و ثبت نام در سیستم بیمه درمانی سوئیس برای مجوز کار B و L مورد نیاز است.

مدارک مورد نیاز برای اخذ مجوز کار سوئیس:

شرایط با توجه به ایالتی از سوئیس که به آن درخواست دادید، ملیت ، کشور ، موقعیت و وابستگان متقاضی متفاوت خواهد بود و باید مراتب قانونی برخی از اسناد طی شود و یا بعضی از مدارک ترجمه شوند که به مدت زمان اعطای مجوز اضافه می شود.

مهاجرت به سوئیس از طریق کار

سوئیس به دلیل شرایط مناسب تجاری و سیاسی متقاضیان بسیاری برای ثبت شرکت دارد. از مزایای دیگر سوئیس برای ثبت شرکت مالیات های پایین، عدم محدودیت تجارت و گمرک، چند زبانه بودن این کشور جهت برقراری راحت تر و بهتر با سایر کشورها و البته کیفیت بالای زندگی می باشد. متقاضیان ثبت شرکت در این کشور ابتدا میبایست یک شرکت حقیقی یا حقوقی در این کشور ثبت نمایند سپس با رونق کرفتن کار و سود آوری به متقاضیان ویزای 3 تا 5 ساله این کشور اعطا می شود و پس از گذشت این مدت زبان و کار آمد بودن شرکت افراد می توانند درخواست اخذ اقامت دائم این کشور را بدهند.

یکی دیگر از راه های مهاجرت به سوئیس، مهاجرت از طریق ازدواج به این کشور می باشد. متقاضیان باید بدانند که جهت ازدواج با یک شهروند سوئیسی و یا کسی که دارای اقامت دائم این کشور است، می بایست تمامی قوانین این کشور را مورد بررسی قرار داده و آن ها را بپذیرند.

از جمله قوانین مربوط به ازدواج در کشور سوئیس داشتن حداقل سن 18 برای زوجین است. توجه داشته باشید این یک قانون کلی است و در مواردی خاص می تواند دچار تغییر شود. از دیگر مواردی که در بحث مهاجرت به سوئیس از طریق ازدواج مطرح می باشد، این مورد است که این ازدواج می بایست اولین ازدواج فرد در کشور سوئیس باشد.

پس از داشتن شرایط لازم و در صورت نبودن مشکل، مدارک مربوط به ازدواج می بایست به سفارت خانه کشور مقصد تحویل گردد و بعد از آن مدارک در پروسه بررسی های لازم قرار خواهد گرفت. دقت داشته باشید از جمله مواردی که در مهاجرت از طریق ازدواج به سوئیس و سایر کشورها بسیار حائز اهمیت است، اثبات هدف شما از ازدواج و رابطه واقعی شما با همسرتان خواهد بود.

لازم است اضافه کنیم که متقاضی مهاجرت به سوئیس از طریق ازدواج، از ابتدا دارای پاسپورت این کشور نخواهد شد و تنها از طریق ویزای موقت می تواند در این کشور اقامت داشته باشد و پس از گذشت سه سال و اثبات داشتن یک زندگی مشترک این امکان را خواهد داشت که نسبت به اخذ پاسپورت این کشور اقدام نمایند.

یکی دیگر از روش های مهاجرت به سوئیس از طریق سرمایه گذاری و کارآفرینی در این کشور می باشد. متقاضیان میبایست ابتدا شرکتی حقوقی را در سوئیس ثبت نمایند که با ثبت و راه اندازی شرکت کار آفرینی حداقل برای 10 نفر با حداقل حقوق 3500 فرانک را داشته باشد البته سود خالص شرکت طی یکسال اول میبایست حداقل 100000 فرانک باشد که در این صورت به شخص کار اقامت سالیانه اعطا می شود و پس از گذشت 5 سال شخص اقامت دائم این کشور را بدست می آورد.

سوئیس مقصد رویایی برای بسیاری از سرمایه گذاران است. این کشور یکی از کشورهای مهاجر دوست در اروپا است و بیشتر به دنبال تجار و بازرگانان به دلیل استانداردهای بالای زندگی، بی طرفی سیاسی، زیرساخت های طبقه جهانی و چشم انداز زیبا است. این کشور یک مقصد ایده آل برای بازنشستگان، سرمایه گذاران تجاری و افراد ثروتمند است.

مزایای اقامت سوئیس از طریق سرمایه گذاری:

یک متقاضی از یک کشور غیر اتحادیه اروپا می تواند اجازه اقامت سوئدی به دو روش سرمایه گذاری دریافت کند:

برای سرمایه گذاران، تجار و شرکت ها، تشکیل شرکت در سوئیس روش ایده آلی برای به دست آوردن اقامت دائم سوئیس است در حالی که مالیات بر ارزش افزوده بیشتر برای افراد ثروتمند یا بازنشستگان مناسب است.

ممکن است بتوانید اقامت در سوئیس را با پرداخت “مالیات بر هزینه سالیانه” که مبلغ حداقل 150،000 فرانک سوئیس (تقریبا 170،000 دلار) یا بیشتر باشد بسته به کانتونی که در سوئیس انتخاب شده (به استثنای زوریخ) امکان پذیر است. این مبلغ هزینه ممکن است به مبلغ 1 میلیون فرانک سوئیس یا بیشتر بسته به کانتون انتخاب شده نیز برسد. اقامت در سوئیس برای افراد تحت دسته های مختلف نظیر بازنشستگان، افراد ثروتمند و یا کارمند تجاری مناسب است. هر کسی که می تواند حداقل هزینه را بپردازد، می تواند اقامت سرمایه گذاری سوئیس را به دست آورد.

اگر از طریق سرمایه گذاری اقدام میکنید، انتظار می رود حداقل تا یک میلیون دلار برای سرمایه گذاری در یک شرکت داشته باشید (یا مبلغی معادل).
زمان معمول برای دریافت مجوز اقامت در سوئیس از طریق سرمایه گذاری تقریبا 3-4 ماه است.

برای واجد شرایط بودن برای اجازه اقامت سوئیس از طریق سرمایه گذاری، معیارهای زیر را باید داشته باشید:

جهت اطلاعات بیشتر شرایط اخذ اقامت و قوانین جدید مهاجرت به سوئیس می توانید به وب سایت سفارت سوئیس مراجعه و یا با دفاتر موسسه حقوقی میرداماد در تهران و شیراز تماس حاصل فرمایید.

سلام خسته نباشید شما نیروی کار به سوئیس اعزام میکنید؟

سلام بایستی مدارک جامع ارائه نمائید تا منابع دولتی طی پروسه طولانی تاییدیه ارائه جاب آفر را برای فرد غیر بومی لحاظ نمایند.این مورد در صورتی رقم میخورد که بر اساس این آیتم از افراد بومی کسی مراجعه نماید و ظرفیت آفر کاری آزاد باشد.

سلام من ۱۷ سال دارم دانش آموز هستم در رشته کامپیوتر می خواهم به سوئیس بیایم و در آنجا ادامه تحصیل بدهم . می شود کمی کمکم کنید که بتوانم اقامت دائم سوئیس را بگیرم

چطور به سوئیس مهاجرت کنیم

سلام
کشور سوئیس بسیار سخت ویزا می دهد و در روش مهاجرت تحصیلی، در مقاطع دکتری و بالاتر می توانید اقدام نمایید.

سلام. وقتتون بخیر
من 26 سال دارم.
کارشناسی از دانشگاه پیام نور رشته کامپیوتر
دو سال و نیم سابقه کاری کارشناس نرم افزار
متاهل
آیا امکان پذیرش از سوئیس برای من وجود دارد?

سلام و وقت خوش
پیشنهاد می شود دیگر کشور ها را مورد بررسی قرار دهید.
شرایط ادامه تحصیل در کشور سوئیس را ندارید و در نظر داشته باشید کشور سوئیس بسیار سخت ویزا می دهد.

شما چه کشوری رو پیشنهاد میدین???
و شرایط من در چه کشوری میتونه بهتر باشه?

سلام و وقت بخیر
متاسفانه شما به وضعیت اقتصادی تان اشاره ای نکردید.بسته به وضعیت اقتصادی می تواند گزینه های دیگری را معرفی کرد.

باسلام
من از متخصصین امداد سوانح ریلی در شهر مشهد هستم ولی متاسفانه به دلیل اینکه اینجا با توجه به اینکه دنبال گرفتن مدرک بین المللی هستم ولی به ما نمیدهند (کارکنان واحد جمع آوری سوانح ریلی شرکت قطار شهری مشهد) میخواهم اقامت بگیرم و همچنین متاهل هستم و دارای یک فرزند سه ساله چطور میتونم با داشتن این تخصص انحصاری اقامت بگیرم لطفا راهنمایی کنید

سلام
در خصوص تخصص های خاص شما باید در کشورهای مختلف خودتان رزومه کاری را بفرستید، در صورتی که درخواست شما را قبول کنند می توانید روال ویزا و اقامت را انجام دهید. اما موسسات معمولا در خصوص این نوع رشته های خاص نمی توانند اقدام کنند.

آیا کشور سوئیس برای پذیرش محدودیت سنی داره؟؟؟و اینکه تا کی میشه پذیرش رو گرفت

سلام وقت بخير کشور سوئیس بسته به نوع پذيرش و مقطع تحصيلی شرايط خاصی رو در نظر گرفته است.

سلام من ۱۷ سال دارم دانش آموز هستم در رشته کامپیوتر می خواهم به سوئیس بیایم و در آنجا ادامه تحصیل بدهم . می شود کمی کمکم کنید که بتوانم برای همیشه در سوئیس بمانم

با سلام
شما می توانيد برای مدارس سوئيس ثبت نام كنيد و تحصيل ويژه و متمايزی رو براي خود رقم بزنيد. برای بررسی بيشتر مدارک تحصيلی خود، می توانيد با مشاورين ما تماس حاصل فرماييد.

با سلام. من پزشک متخصص هستم و قصد مهاجرت به سویس را دارم. میخاستم ببینم شرایط مهاجرت چگونه است و آیا مدرک ما معتبر است یا نه

سلام
کشور سوئیس بسیار سخت ویزا می دهد، اما اگر پیشنهاد کاری معتبر از کشور مربوطه داشته باشید می تواند شرایط اخذ ویزا را برای شما راحت تر کند.

سلام من دانش آموز 17 ساله هستم که البته مدرک زبان دارم و به زبان انگلیسی مسلط هستم میشه لطفا شرایط تحصیل در کشور سویس رو بفرمایید ممنون

سلام شما از طریق اپلای تحصیلی در مدرسه با خدمات ویژه روبرو می شوید و داشتن مدرک زبان آیتم بسیار مهمی است. هزینه های تحصیلی بسته به مدرسه و محدوده همراه با خوابگاه و تسهیلات مینیمم از ۲۵ هزار یورو به بالا می باشد.

مكنه بگيد چطوري ميشه اقامت سويس گرفت؟….

سلام شما دوست عزیز از طریق ویزای کار یا بر اساس توجیه اقتصادی مطلوب می توانید اقامت کشور سوئیس را برای خود رقم بزنید، با مشاورین ما در تماس باشید تا اطلاعات تکمیلی را به شما دهند.

وضعیت اقتصادی متوسط . حدود 60000 هزار دلار.
آیا در کشورهای اروپایی تحصیل رایگان ندارن??

سلام در خصوص تحصيل رايگان فرانسه و آلمان شرايط مطلوبی وجود دارد، كه مستلزم ارائه ی مدارک كاملی از جمله سطح زبانی و رزومه ی تحصيلی منطبق با شرايط حاضر می باشد.

شرایط اقامت سوئیس به چه شکله؟؟؟

سلام اقامت سوئیس از طریق سرمایه گذاری و دعوت نامه کاری می باشد، بهتر است در این خصوص با مشاورین موسسه در تماس باشید.

سلام بنده 32 ساله، متاهل، دارای یک فرزند، کارمند علوم پزشکی، دارای 10 سال سابقه کار و دارای حداکثر 200 میلیون وجه نقد هستم. می خواستم راهنمایی کنید برای اقامت یه کشور اروپایی. مرسی منتظر جوابم.

سلام وقت بخیر شما می توانید با ویزای جاب سیکر آلمان ویزای کار و اقامت را دریافت نمایید.

سلام وقتتون به خیر .

من 26 سالمه مجردم لیسانس مهندسی معماری دارم از دانشگاه آزاد شرایط اقتصادی متوسط دارم میخواستم ببینم آبا امکان پذیرش از سوییس برای من وجود داره؟؟؟؟

سلام جهت پذیرش در دانشگاه های سوئیس علاوه بر سطح زبان در خصوص مقطع مورد نظر رزومه ی تحصیلی شما ضمن ارزیابی باید مورد تایید قرار گیرند، که میزان پذیرش غیربومی با سختگیری مواجه می گردد.

سلام.من دارای مدرک دکتری مدیریت دولتی گرایش منابع انسانی هستم رشته کارشناسی و ارشد هم مدیریت دولتی بوده و حدود ۶ سال بعنوان مدرس دانشگاه هستم و سابقه بیمه هم دارم و همچنین در شرف گرفتن مدرک زبان هستم.میخواستم بدونم میتونم در دانشگاه های سوئیس مشغول بکار بشوم؟

سلام ببینید بهترین روش خصوص ویزای کار دریافت دعوتنامه ی کاری از منبع معتبر و توجیه شده دولتی می باشد که در این مورد این دعوتنامه توسط سفارت بایستی تایید و دارای اعتبار اقتصادی قرار گیرد هرچند که آفرهای کاری برای افراد غیر بومی شرایط کاملا متفاوت و مستثنی را به دنبال خواهد داشت.

درود خدمت شما
من 25 سالم هست، دیپلمه هستم، 5 ساله سابقه کار دارم در زمینه آهنگری و MDF و در کل امور فنی
قصد ادامه تحصیل دارم و متاسفانه زبان خاصی هم بلد نیستم
به عنوان نیروی کاری و مُحَصِل
میتونم در کشوری مثل سوئیس اقامت و ادامه تحصیل داشته باشم؟
اگر نه شما چه کشوری رو پیشنهاد می کنید

سلام جهت پذیرش در دانشگاه های مرتبط با رشته ی درخواستی و بر اساس مقطع تحصیلی مورد نظرتان علاوه بر رزومه تحصیلی مطلوب با آپشن های ویژه ارائه ی مدرک زبان بسیار حائز اهمیت می باشد.

با سلام
بنده 30 ساله و دانشجوی دکتری زبانشناسی درایران هستم. اما قصد ادامه ی تحصیل درمقطع دکتری همین رشته در سویس را دارم .شرایط پذیرش به چه صورت است؟ همچنین اگر متاهل باشم، امکان بردن همسرم وجود دارد. ممنون

سلام وقت بخیر
در صورتی که اجازه ورود یا همان ویزا را تهیه کنید، می توانید به عنوان همراه، همسرتان را نیز با خود ببرید.

سلام من لیسانس دبیری فیزیک دارم ایا میتوانم اقامت سویس را کسب کنم

سلام
بله در صورتیکه شرایط شما برای اشتغال در مدارس آن کشور فراهم باشد، می توانید در خواست کار خود را به کارفرمای سوئیسی بدهید.

سلام
من 28 سال دارم، رشته علوم کامپیوتر خوانده ام، لیسانس در دانشگاه مازندران و فوق لیسانس در دانشگاه تهران، یک سال و نیم هم سابقه کار برنامه نویسی دارم. در حال حاضر برای آزمون آیلتس آماده میشوم. آیا امکان گرفتن موقعیت شغلی در سوئیس را دارم؟

سلام
در صورتی که رزومه کاری شما از لحاظ سوابق تکمیل و صادقانه باشد، می توانید موقعیت های کاری خوبی را کسب کرده و به دنبال اخذ یزا بروید.

سلام وقت بخیر
من کارشناس الکترونیک و حدود 20 سال سابقه کار و مدیریت فنی و کاردان نرم افزار و …
43 سال و متاهل و یک فرزند 7 ساله دارم
ایا امکان مهاجرت به کشور هایی مثل سویس امکان پذیر هست یا خیر ؟

با سلام و عرض ادب
متاسفانه سوئیس برای ارائه ویزا سخت گیری هایی را انجام می دهد که به شما توصیه می کنیم کشور های دیگر را انتخاب نمایید.

سلام
اگه زبان بلد نباشی در مهاجرت به مشکل بر میخوری یانه ؟ ایا کشور مقصد یعنی سوئیس باید صد در صد زبان بلد باشی یا در طول مدت اقامت یاد میگری ؟

با سلام و احترام
بسته به روش انتخابی دارد. به شما توصیه می کنیم برای افزایش شانس خود، مدرک زبان را ارائه دهید.

با سلام
من و همسرم تصمیم به مهاجرت به خارج از کشور داریم. ما مسیحی هستیم و من لیسانس مترجمی زبان انگلیسی دارم و همسرم مهندسی مکانیک هر دو دارای ۲ سال سابقه کار هستیم. چه کشوری برای شرایط ما مناسب هست؟

با سلام و عرض ادب
روش های مهاجرت متفاوت است که بسته به شرایط شما مانند سن، مدرک تحصیلی ، ریزنمرات و غیره متفاوت است.

با سلام. بنده 41 سال سن دارم با مدرک فوق لیسانس مهندسی عمران و با 15 سال سابقه کار، متاهل ودارای یک فرزند. چه کشورهای اروپایی بنده میتوانم مهاجرت کنم که البته بازار کار برای رشته من نیز مناسب باشد.

با سلام وعرض ادب
با توجه به شرایط شما در صورتیکه مدرک زبان داشته باشید، می توانید برای دوره های زبان سوئد اقدام نمایید.

با سلام و درود
بنده ۲۰ ساله دارای دو سال سابقه برق کاری و دوسال انبار داری سطح زبان متوسط
ایا برای بنده امکان مهاجرت وجود دارد یا،خیر

با سلام و عرض ادب
برای مهاجرت تحصیلی به وئیس نیاز به ارائه اطلاعات بیشتر در رابطه با مدارک تحصیلی شما است. لطفا با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

با سلام و خسته نباشید
من ۳۷ ساله دارای مدرک دکترای شیمی از دانشگاه فردوسی مشهد هستم و متاهل و دارای یک فرزند خواهان مهاجرت به کشور سویس یا اتریش می باشم

با سلام و عرض ادب
روش های مهاجرت به سوئیس متفاوت است که بسته به شرایط شما هر روش متفاوت است. شما می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

سلام خسته نباشید من 26 سال دارم و مجرد هستم فوق لیسانس مترجمی زبان انگلیسی و در حال گرفتن آیلتس هستم میخوام برای لیسانس رشته ی دیگه ای اقدام به مهاجرت تحصیلی یا به سوئیس یا کانادا انجام بدم منتهای مراتب من برای سوئیس هم موقعیت تحصیل در مقطع دکتری هم دارم ولی میخوام رشته ی دیگه ای رو ادامه بدم نمیدونم امکانش هستیا حتما باید رشته ی مرتبط باشه ؟کانادا که اوکی هست من در حال حاضر تمرکزم رو این دو کشور هست و واقعا نیاز به راهنمایی دارم و کدام گرفتن اقامت درش راحت تر هست ؟ و اینکه اگر لیسانس رشته ی دیگه ای که منجر به یافتن سریعتر کار میشه رو بگیرم بهتر هست یا از همون مقطع دکتری اگر که اقدام بکنم ؟ کدوم سریعتر و پرمزایا تر هست ؟

با سلام و عرض ادب
برای تحصیل در کشور های اروپایی و یا کانادا حتما باید رشته های تحصیلی با یکدیگر مرتبط باشند. و مسئله دیگر که نیز باید به ان دقت کنید تحصیل کارشناسی در هر دو کشور محدودیت سنی دارد.

سلام خسته نباشید بنده به همراه شریکم روی هم 900میلیون تومن پول داریم , شغلم ازاده و مدرک تحصیلیم لیسانس حسابداری هست راهی هست که بتونیم با خانواده مهاجرت کنیم به سوییس؟

سلام وقتتون بخیر
متاسفانه برای مهاجرت به سوئیس از طریق سرمایه گذاری به سرمایه بیشتری نیاز دارید. به شما توصیه می کنیم کشور های دیگر را انتخاب نمایید.

با سلام من ۳۴ساله قصد ادامه تحصیل در رشته حقوق در مقطع ارشد را دارم در کشور سوییس و همسرم هم ۴۰ ساله مهندس برنامه نویسی کامپیوتر هست و دارای ۲۴ سال سابقه کار است.میخواستم بدونم از چه طریقی می‌تونیم اقدام سریع و کم هزینه کنیم برای اقامت سوییس؟

با سلام و عرض ادب
برای تحصیل در دانشگاه های سوئیس باید مدرک زبان و سابقه علمی و پژوهشی قوی داشته باشید.

امکان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته حقوق با مدرک کارشناسی حقوق دانشگاه پیام نور هست یا نه؟
سپاسگذارم از زحمات شما

سلام وقتتون بخیر
در صورت قوی بودن رزومه علمی و پژوهشی می توانید اقدام نمایید.

می خواستم بدونم شانس پیدا کردن کار بعد از تحصیل در مقطع فوق لیسانس در سویس چقدره؟ آیا بعد از اتمام تحصیل از نظر ویزا فرصتی داده میشه که کار پیدا کرد؟

سلام وقتتون بخیر
پیدا کردن شغل به معیارهای متفاوتی مانند سن، تسلط زبان و رشته تحصیلی شما دارد.

سلام وقت بخیر. بنده دانشجوی دکترای شیمی معدنی در یک دانشگاه معتبر دولتی هستم. 30 سال سن دارم. آیا میتوانم بعد از تحصیلاتم برای مقطع پسداک در کشور سوییس اقدام کنم؟

سلام وقتتون بخیر
دریافت پذیرش در مقطع پسداک سخت است. باید شرایط مورد نیاز دانشگاه را برآورده نمایید که هردانشگاه شرایط مربوط به خود را دارد.

باسلام
بنده ۳۷ساله وتکنسین برق قدرت دارای پانزده سال سابقه کاردرخودروسازی ومرتبط وهمسرم لیسانس عمران دارای دو فرزند زیر ده سال .درخواست اقامت در کشورهای سوییس یا اتریش رادارم ایا امکان پذیر است

با سلام و احترام
در صورتیکه مدرک زبان داشته باشید، میتوان از طریق تحصیلی اقدام کرد.

سلام.نامزدم برای کار میره سوئیس.بعد چن سال میتونه بیاد و منو باخودش ببره؟؟

سلام وقتتون بخیر
در صورت دریافت ویزای کاری و بعد از چند مدت می توانید اقدام نمایید.

با سلام
بنده 29 ساله و متاهل هستم
مدرک کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات شاخه برنامه نویسی
شغل : برنامه نویس
سابقه کاری :10 سال
میخواستم بدونم امکان دریافت ویزای کاری سوئیس رو دارم یا خیر؟

با سلام واحترام
برای دریافت ویزای کاری سوئیس باید یک آفر کاری ارائه دهید.

سلام وقت بخیر من میخام از طریق سرمایه گذاری اقامت سوئیس رو بگیرم به چه صورته ؟

با سلام و عرض ادب
روش های سرمایه گذاری در سوئیس متفاوت است، که هرکدام شرایط مربوط به خود را دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما در ارتباط باشید.

سلام روز خوش برای اقامت سوئیس از طریق خرید ملک میشه اقدام کرد؟

با سلام
خرید ملک یکی از روش های سرمایه گذاری در سوئیس است. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه خرید ملک در سوئیس لطفا با ما در ارتباط باشید.

سلام من میخواستم تو سوئیس موئسه حسابداری و حسابرسی تاسیس کنم . 30 سالمه و مجرد و مدرک فوق لیسانس حسابداری و شرایط مالی عالی دارم و تسلط کامل به زبان انگلیسی .ممنون میشم در این مورد منو راهنمایی کنید که اولا” شرایطش را دارم ؟ و بعد اینکه چه کارهایی باید انجام بدم ؟ و اینکه می تونم اونجا با موفقیت کار کنم ؟

سلام روزتون بخیر
برای اخذ پذیرش دکترا و ارشد باید مدارک تحصیلی شما به طور دقیق بررسی شود.

سوئیس به چه کسانی راحت ویزا میده و چه شغل هایی در سوئیس در زمینه هنر خوب؟

با سلام و عرض ادب
متاسفانه دریافت ویزای سوئیس با سخت گیری های بسیاری روبرو است و برای کار در سوئیس باید یک آفر کاری ارائه دهید.

سلام من برقکار ساختمان و صنعتی هستم متاهل دارای یک فرزند سابقه کاری 7 سال دارم و بسیار در زمینه کاری حرفه ای هستم میزان سرمایه ی موجود 100 میلیون تومان است به نظر شما میتوانم در سوییس مشغول به کار شوم اگر خیر شما چه کشور دیگری راپیشنهاد میدهید؟

سلام وقتتون بخیر
برای کار در کشور های اروپای شما باید حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی داشته باشید و بهتر است مسلط به زبان آن کشور نیز باشید.

سلام من دختر خالم واسم دعوت نامه فرستاده اما چون سربازی نرفتم نمیزارن برم . ایا راه حلی داره ؟

با سلام و عرض ادب
برای خروج از کشور شما حتما باید یا کارت پایان خدمت داشته باشید و یا معافیت تحصیلی داشته باشید.

با سلام
من مهندس عمران هستم.36 سال سن. متاهل و یک فرزند دارم.
حدود 7 سال سبقه کاری دارم.آیا می تونم برای سوییس اقدام کنم؟
ممنون

با سلام و عرض ادب
برای دریافت ویزای کاری سوئیس، شما باید یک آفر کاری یا پیشنهاد شغلی ارائه دهید.

سلام . آیا با یک میلیون دلار سرمایه کذاری در سویس آیا میشه اقامت راحت گرفت ؟

با سلام
بله، با مقدار عنوان شده می توانید از طریق سرمایه گذاری اقدام نمایید.

سلام،من برای کار در رشته طراحی مد و لباس میخوام به یک کشور برم که بعد هم بتونم اقامت اون کشور رو بگیرم اما نمیدونم کدوم کشور شرایط بهتری برای کار و پیشرفت در این ضمینه رو داره ، کدوم کشور بهتر هست و چه مدارکی برای ارایه و کار در این ضمینه را لازم دارم؟

سلام و روزتون بخیر
برای تشخیص کشور شرایط شما مانند رزومه علمی، سن و مدرک زبان شما مورد ارزیابی قرار بگیرد.

سلام در چه رشته هایی امکان ویزا بیشتر است؟
من دانشجوی ارشد رشته مشاوره دانشگاه تهرانم
نمره ی زبانمم خوب بوده

سلام روزتون بخیر
برای دریافت ویزا رزومه علمی و دانشگاه انتخابی و شرایط شما مورد بررسی قرار می گیرد.

با سلام ميشه از طريق ورزش به كشور سوييس مهجرت كرد بنده در اسيا قهرماني دارم

با سلام
شما می توانید از طریق آکادمی های ورزشی یا یک آفرکاری ورزشی اقدام نمایید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد؛ ارائه دهنده خدمات مشاوره حقوقی پیرامون مهاجرت، اخذ اقامت و تحصیل در خارج از کشور

انگلیسی

روسی

عربی

ایتالیایی

 گزارش  ویزا سنتر قربانی، به دنبال معرفی شرایط کار و تحصیل و همچنین مهاجرت به کشورهای اروپایی در این مقاله به سراغ کشور سوئیس به عنوان بهشت اروپا می‌رویم.

چطور به سوئیس مهاجرت کنیم

پایتخت سوئیس شهر برن است و قطب‌های اقتصادی این کشور دو شهر جهانی ژنو و زوریخ هستند. سوئیس یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است و درآمد سرانه در این کشور با ۳۹٬۰۰۰ دلار برای هر نفر از بالاترین‌ها در جهان است.

 

سوئیس کشوری چندزبانه است و در آن چهار زبان آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانش به رسمیت شناخته می‌شوند.

 

راههای مهاجرت به سوئیس ۲۰۱۸ به چند راه اصلی تقسیم می‌گردند، مهاجرت به سوئیس از طریق پناهندگی ، مهاجرت به سوئیس از طریق ویزای تحصیلی ، مهاجرت به سوئیس از طریق ازدواج ، مهاجرت به سوئیس از طریق خرید ملک در سوئیس و سرمایه گذاری در سوئیس ، مهاجرت به سوئیس از طریق ثبت شرکت در سوئیس ، مهاجرت به سوئیس از طریق کار در سوئیس ، کشور سوئیس یکی از پر متقاضی ترین کشورهای دنیا برای امر مهاجرت می باشد،به همین دلیل معمولا برای مهاجرت به سوئیس سوالات زیادی مطرح می باشد ،از جمله راه های مهاجرت به سوئیس ،طرق اخذ تابعیت و اقامت کشور سوئیس ، تحصیل در کشور سوئیس و… در این مقاله سعی شده به تمامی سوالات شما دوستان عزیز پاسخ داده شود.برای اطلاعات تکمیلی میتوانید با مشاوران مجرب موسسه حقوقی ملک پور در وین تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره و راهکارهای دریافت ویزا از مجموعه ویزا سنتر برای کشور سوئیس می‌توانید در اینجا کلیک کنید.

 

کشور سوئیس

کشور سوئیس به زیبایی کوه ها و طبیعتش و اقلیم مدیترانه ای آن معروف است.کشور سوئیس تقریبا با ثبات ترین اقتصاد دنیا را دارا میباشد و فرانک سوئیس با پایین ترین نرخ نوسان جزو قدرتمندترین واحد های پولی دنیا میباشد.

سوئیس یکی از مهاجر پذیرترین کشورهای دنیا میباشد هر چند اخیرا به دلیل مسائل امنیتی  محدودیت هایی برای ورود به این کشور وضع شده است.تبعه های خارجی که در این کشور اقامت دائم دارند و کسانی که اجازه موقت کار در این کشور دارند حدود ۲۲ % جمعیت این کشور را تشکیل میدهند.

کشور سوئیس از دین خاصی به طور رسمی حمایت نمیکند.مسیحیت دینی است که اکثر مردم این کشور به آن گرویده اند

۴۱٫۸ %مردم کاتولیک ۳۵٫۳ % پروتستان ۱٫۸ % ارتدکس هستند.۴٫۳ % جمعیت این کشور نیز مسلمان هستند. در آخرین تحقیقات مشخص شده است ۲۷ % مردم این کشور آتیست شده اند

به طور میانگین هزینه زندگی ماهیانه در کشور سوئیس ۱۵ میلیون در ماه می باشد. که این میتواند یک نکته منفی برای کسانی باشد که بخواهند در این کشور ساکن شوند و در آنجا زندگی کنند.سطح درآمد مردم سوئیس متناسب باهزینه های این کشور میباشد.اما در ابتدای اقامت  پرداخت این هزینه ها سخت میباشد. کشور سوئیس بیست و پنجمین کشوری است که به حوزه شنگن پیوسته است.همان طور که میدانید رفت و آمد در کشورهای حوزه شنگن آزاد میباشد.

 

 

ویزا نوع C:این نوع ویزا یک ویزای کوتاه مدت است که تا ۳ ماه فرد میتواند درکشور سوئیس حضور داشته باشند.این نوع ویزا به طورمعمول برای دید و بازدید اقوام ، دوستان یا شرکت در مسابقات ورزشی و یا رویدادهای فرهنگی اختصاص می یابد.ر بعضی از مواقع ویزا های تحصیلی ممکن است از نوع C باشد که البته این ویزا ریسک بالایی برای تحصیل دارد چون امکان عدم تمدید آن وجود دارد. به این نوع ویزا معمولا اجازه ورود منطقه شنگن هم گفته میشود.

 

باید درنظر داشت کسانی که برای امر استخدام در سوئیس میخواهند اقدام کنند علاوه بر ویزا باید اجازه کار هم از مقامات صلاحیتدار داشته باشند

 

ویزا نوع D : این نوع ویزا یک نوع ویزای بلند مدت است برای کسانی که میخواهند بیش از سه ماه در کشور سوئیس حضور داشته باشند .برای گرفتن ویزا تایپ D حتما باید پروسه ی آن طی شود و اجازه آن از طرف مقامات رسمی و صلاحیتدار کشور سوئیس صادر شود.این نوع ویزا برای کسانی است که عموما قصد ادامه تحصیل ، کارکردن یا پیوستن  به خانواده خود و یادوره درمان طولانی مدت صادر میشود.

 

 

زمانی که نماینده سفارت فرم ویزای تکمیل شده را به بخش ارزیابی تحویل میدهد پروسه و تصمیم گیری درباره ویزا طبق قانون ظرف ۱۵ روز انجام میشود. فرم ویزا زمانی قابل ارزیابی است که نماینده پاسپورت متقاضی ، عکس و مدارک شناسایی و فرم به وسیله اثر انگشت پر شده باشد و پول  آن هم پرداخت شده باشد . در شرایطی معین ممکن است پروسه ویزا بین ۳۰ تا۶۰روز طول بکشد

پروسه ویزا نوع  D در بخش قضایی قرار خواهد گرفت .شرایط الزامات ویزای نوع D  باید قبلا توسط افسر ویزا مورد بررسی قرار گرفته باشد . مدت زمانی که پروسه کاری این ویزا انجام میشود بسته به شخصی که درخواست ویزا داده و هدفی که برای آن درخواست ویزاشده و ایالتی که برای آن درخواست ویزا شده ست متفاوت است.هزینه فرم ویزا ۶۰ یورو میباشد.

 

 

 

ویزای دانشجویی برای تمام مدت تحصیل به طور معمول معتبر است.ویزای بازدید کننده (توریستی) معمولا  ۳برای ماه معتبر است .ویزای حمل و نقل و ترانزیت هوایی معمولا بین ۲۴  تا ۴۸ ساعت است که پس از ورود به خاک سوئیس از آن خارج شوند.

 

 

برای گرفتن ویزای کار کشور سوئیس شرایط متفاوتی برای کسانی که تبعه اتحادیه اروپا +ایسلند+نروژ+لیختن اشتاین هستند و کسانی که تبعه کشورهای دیگر هستند متفاوت است . با این وجود گرفتن ویزای سوئیس هر روز سخت تر خواهد شد.در سال۲۰۱۵ با توجه به وضعیت امنیتی اروپا و احساست مردم این کشور به کاهش امر مهاجرت به سوئیس ، دولتمردان سوئیس تعداد فرصت های شغلی و اجازه کارهایی که برای تبعه های کشور های دیگر صادر می شد کاهش دادند ، سهمیه کشور های دیگر در بخش اجازه کار کوتاه مدت (L term) و اجازه کار بلند مدت (B term) هر کدام هزار عدد کاهش یافت که این کاهش برای ویزای کوتاه مدت کاری تبعه های کشورهای اروپایی نیز رخ داد.

 

به نظر می‌رسد که مقامات در نظر داشته باشند که نظارت آن لاین را بر کسانی که در کشور سوئیس اقامت کاری دارند و کار می کنند افزایش دهد ، این بدان معنا خواهد بود که هر کارمند خارجی می بایست یک فایل جداگانه در سایت اداره مهاجرت دارا باشد .

 

مقامات اداره مهاجرت همچنین شرایط اولیه گرفتن ویزای کار را سخت از پیش کرده اند از جمله حد اقل حقوق لازم و شرایط تمدید اجازه کار بسیار سخت تر شده است این شرایط باعث شده است تا گرفتن ویزای کار در کشور سوئیس محدود تر از قبل شود با تمامی این اوصاف همچنان ویزای کار سوئیس برای کسانی که شرایط پیش فرض را دارند صادر می شود

چطور به سوئیس مهاجرت کنیم

 

 

در واقع سوئیس یکی از کشور هایی است که بالاترین نرخ مهاجرت به آن در اروپا ثبت شده است تقریبا دو برابر کشور آلمان ، به طوری که ۲۰ در صد جمعیت فعلی کشور سوئیس را خارجی ها تشکیل داده اند .

 

چه کسانی می تواند ویزای کار را دریافت کنند

 

تبعه کشور های اروپایی می توانند به طور رایگان به کشور سوئیس وارد شوند اما باید برای گرفتن اجازه کار خود را به اداره کار کشور سوئیس معرفی کنند تبعه کشور های دیگر با اجازه اقامت دائم مخصوصی را برای گرفتن ویزای کار سوئیس دریافت کنند . اینکه شما بتوانید اجازه اقامت و اجازه کار را در کشور سوئیس دریافت کنید یا خیر بسته به پارامتر های متفاوتی دارد،از جمله سهمیه باقی مانده برای استخدام تبعه های خارجی، تجربه کاری افراد ، سطح دانش آکادمیک افراد و اینکه هیچ تبعه اروپایی برای این شغل درخواست نداده باشد. شما باید  اجازه مقامات رسمی  مهاجرت  را برای کار داشته باشید ودر زمانی که از کشور مبدا اقدام میکنید شما نمی توانید به عنوان ویزای توریستی یا تجاری وارد کشور سوئیس شوید و کار پیدا کنید و نوع ویزای خود را تغییر دهید.اگر شما میخواهید درکشور سوئیس کار کنید باید ابتدا خاک کشور سوئیس را ترک کرده و از کشور مبدا در خواست اجازه کار را از سفارت سوئیس درخواست نمایید.

 

 

برای دریافت مشاوره و راهکارهای دریافت ویزا از مجموعه ویزا سنتر برای کشور سوئیس می‌توانید در اینجاکلیک کنید.

 

 

 

کسانی معمولا میتوانند در کشور سوئیس برای خود کسب وکار راه اندازی کنند که اقامت دائم این کشور را دارا  باشند این بدان معناست که شما حداقل باید ۵ سال در این کشور و در بعضی از موارد ۱۰ سال زندگی کرده باشید.استثنای این قانون برای کسانی است که از طریق ازدواج تابعیت سوئیس را کسب کرده باشند ویا کسانی که بتوانند ثابت کنند کسب وکار ان ها باعث ایجاد شغل در کشور سوئیس میشود و باعث بهبود المان های اقتصادی این کشور نیز می شود

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در حال حاضر در کشور سوئیس صرف به دنیا آمدن فرزندی برای گرفتن پاسپورت سوئیس کافی نیست،تنها داشتن یکی از شرایط زیر باعث به دست آوردن پاسپورت سوئیس خواهد شد

۱٫در صورتی که فرزندی ناشی از یک ازدواج به وجود بیاید که یکی از والدین تبعه سوئیس باشند

۲٫فرزندی که از یک مادر مجرد سوئیسی به دنیا می آید

 

۳٫فرزندی که از یک پدر مجرد سوئیسی به وجود آید و نسب فرزند تا قبل از۲۲ سالگی او اثبات شود

شما میتوانید تابعیت کشور سوئیس رااز طریق تولد یا ازدواج یا اینکه یکی از والدین شما تبعه کشور سوئیس باشند کسب کنید.سریع ترین راه کسب تابعیت کشور سوئیس ازدواج است اگر شما سه سال با یک تبعه کشور سوئیس ازدواج کرده اید و به طور کلی هم در مجموع ۵ سال در کشورسوئیس اقامت داشته اید میتوانید درخواست تابعیت را بدهید.در بعضی از موارد ممکن است حتی اگر فرد خارج از مرزهای سوئیس قرار داشته باشد هم بتواند تابعیت را اخذ کند البته در صورتی که ارتباط قوی خود را با کشور سوئیس اثبات کند و با فردی سوئیسی هم ازدواج کرده باشد. شما نمیتوانید بر اساس یک رابطه نامزدی خود با یک تبعه سوئیس در خواست تابعیت سوئیس را بدهید تنها در صورتی میتوانید که با تبعه سوئیس فقط ازدواج کرده باشید.

فرزندان زیر۲۲ سال که یکی از والدین آنها تبعه کشور سوئیس است میتوانند درخواست تابعیت بدهند مشروط بر این که۵ سال در کشور سوئیس هم زندگی کرده باشند.

 

 

شما نیاز به اجازه خاصی برای خرید ملک برای سکونت در آن و یا ساختن خانه در زمینی که در آن زندگی میکنید  نخواهید داشت اگر شرایط زیر را دارا باشید:

 

شما اجازه اقامت  معتبر دارا باشید،عمدتا برای ملیت های غیر ازوپایی نوع ویزای B مورد نیاز میباشد.

شما درآن خانه ای که برای اقامت تهیه میبینید به طور واقعی زندگی کنید.

اگر بر روی زمینی که خریداری کرده اید میخواهید ملکی بسازید میبایست طی یک سال از خرید خانه این امر را انجام دهید.

 

در باب خریداری  املاک زیر شما نیاز به کسب اجازه از مقامات صلاحیتدار خواهید داشت.

 

 

خرید آپارتمان برای گذراندن تعطیلات

خرید خانه دوم

باید به این نکته توجه داشت مالکیت املاک و مستغلات در کشور سوئیس تضمین کننده هیچ حقی برا اخذ اقامت در این کشور نمیباشد.

 

 

 

با توجه به شرایطی که بیان شد به نظر نمیرسد جز در موارد خاص در حال حاضر امکان مهاجرت به کشور سوئیس وجود داشته باشد.برای کسب اطلاعات تکمیلی و پیدا کردن راهی جایگزین همچون تحصیل در سوئیس و امکان اخذ ویزای تحصیلی سوئیس و مهاجرت تحصیلی به سوئیس با مجموعهویزا سنتر قربانیدر ایران مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارمنستان:
 

 

 

 

 

 

© تمامی حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به گروه ویزا سنتر می باشد

مهاجرت به سوئیس، روش های اخذ اقامت و تابعیت سوئیس، هزینه های زندگی در سوئیس، شرایط مهاجرت به سوئیس و اخذ وکیل مهاجرت به سوئیس در این مقاله مورد تحلیل و بررسی علمی قرار خواهد گرفت. آیا از روش های مهاجرت به کشور سوئیس اطلاع دارید؟ روش های اخذ اقامت و تابعیت کشور سوئیس چیست؟ حداقل هزینه لازم جهت زندگی در کشور سوئیس چه مقدار است؟ همانطور که می دانید سوئیس یکی از کشورهای پرطرفدار برای مهاجرت می باشد. مهاجرت به سوئیس، روش های متعددی دارد که شخص متقاضی می تواند از طریق آن ها اقدام نماید. در صورتی که قصد مهاجرت به سوئیس را دارید باید مطابق با شرایط خود، یکی از انواع روش های مهاجرت به این کشور را انتخاب نمایید. روش هایی مانند کار، تحصیل، سرمایه گذاری، پناهندگی، ازدواج و تولد را می توان برای مهاجرت به سوئیس نام برد. مؤسسه حقوقی ملک پور (MIE اتریش) آماده ارائه خدمات و مشاوره در زمینه مهاجرت به سوئیس می باشد که برای اطلاعات بیشتر و بررسی شرایط خود می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید و یا برای تکمیل فرم تماس اقدام فرمایید تا از مشاوره رایگان تلفنی کارشناسان و مشاوران این مؤسسه برخوردار گردید.

با توجه به اینکه مهاجرت به سوئیس روش های متعددی دارد، قبل از پرداختن به روش های مهاجرت به این کشور بهتر است از شرایط عمومی کشور سوئیس اطلاعات مورد نیاز خود را داشته باشید و سپس برای مهاجرت به این کشور اقدام نمایید.

سوئیس کشوری است که در اروپای غربی واقع شده است و با نام رسمی کنفدراسیون سوئیس شناخته شده است. این کشور از سمت شمال با کشور آلمان، از سمت شرق با کشور اتریش و لیختن اشتاین و از سمت غرب با کشور زیبای فرانسه و سمت جنوب با کشور ایتالیا هم مرز و همسایه می باشد. مساحت کشور سوئیس 41290 کیلومتر مربع است. این کشور دارای 26 ایالت می باشد که به اصطلاح کانتون نامیده می شود. پایتخت این کشور، شهر بزرگ و زیبای برن می باشد. همچنین 2 شهر ژنو و زوریخ، جزو قطب های اقتصادی این کشور به شمار می آیند. جالب است که بدانید سوئیس یکی از کشورهای ثروتمند در جهان محسوب می شود و دارای بالاترین درآمد در جهان می باشد. زبان رسمی برای کشور سوئیس نمی توان تعیین کرد، زیرا چهار زبان فرانسوی، ایتالیایی، آلمانی و رومانی در این کشور رایج می باشد.

 

چطور به سوئیس مهاجرت کنیم

فایل صوتی مؤسسه ملک پور درمورد مهاجرت به سوئیس

فایل تصویری مؤسسه ملک پور درمورد مهاجرت به سوئیس

 

مهاجرت به سوئیس از طریق کار، یکی از روش های مهاجرت به این کشور می باشد که می تواند منجر به اخذ اقامت و تابعیت این کشور نیز گردد. جالب است که بدانید افراد ساکن در اتحادیه اروپا (شهروندان اتحادیه اروپا) و همچنین کشورهای عضو تجارت آزاد اروپا مانند نروژ، لیختن اشتاین و ایسلند می توانند به راحتی ویزای کار سوئیس را دریافت نمایند. اشخاصی که قصد اخذ ویزای کار سوئیس را دارند باید در ابتدا کارفرمای خود را در این کشور پیدا نمایند. در صورتی که موفق به یافتن کار فرما شوید، شخص کارفرما باید در ابتدا یک آگهی شغلی در کشور سوئیس و سپس در اتحادیه اروپا انجام دهد. در صورتی که شخص بومی متقاضی کار یافت نشد فرد کارفرما می تواند برای متقاضی، دعوت نامه کاری خود را ارسال نماید تا فرد متقاضی برای دریافت ویزای کاری این کشور اقدام کند. اشخاص متقاضی اخذ ویزای کار سوئیس باید برای اقامت در این کشور، مجوز های لازم را دریافت نمایند که این مجوزها ممکن است کوتاه مدت و دارای مدت 3 تا 12 ماه و یا بلند مدت با طول مدت بیش از 12 ماه و نامحدود باشد. نکته ای که باید بدانید این است که اقامت شخص متقاضی تا مدت زمانی که مشغول به کار باشد، قابلیت تمدید را خواهد داشت و با گذشت 5 سال از اقامت شخص متقاضی، فرد می تواند اقامت دائم این کشور را دریافت نماید. در صورتی که قصد مهاجرت به سوئیس از طریق کار را دارید یکی از مهمترین مواردی که باید به آن توجه نمایید، نرخ بیکاری در این کشور می باشد. در حال حاضر کشور سوئیس دارای نرخ بیکاری 2.5 درصد می باشد که با بر اساس آن می توان گفت یکی از کشورهای مناسب برای مهاجرت خواهد بود. در مقاله زیر، قوانین مربوط به مهاجرت به سوئیس از طریق کار توضیح داده شده است.

کار در سوئیس

مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل، یکی از روش‌ های پرطرفدار برای مهاجرت به این کشور محسوب می ‌شود. تعداد زیادی از افراد، خواهان استفاده از نظام آموزشی ارزشمند کشور سوئیس می باشند و به همین منظور، تعداد درخواست مهاجرت تحصیلی به سوئیس در طول یک سال زیاد می باشد. جالب است که بدانید نظام آموزشی در کشور سوئیس به صورت بولونیایی می باشد. همچنین آموزش رایگان برای شهروندان این کشور به صورت اجباری خواهد بود. دانشجویانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند باید بدانند که زبان آموزش در کشور سوئیس شامل زبان های آلمانی، ایتالیایی، فرانسوی و رومانیایی می شود؛ اما در مدارس و دانشگاه های این کشور دانشجویان می توانند به زبان انگلیسی تحصیلات خود را ادامه دهند. تحصیل در کشور سوئیس در تمامی مقاطع امکان پذیر است و دانشجویان می توانند در مدرسه و سپس دانشگاه، تحصیلات خود را ادامه دهند.

تحصیل در مدارس سوئیس به مدت 9 سال می ‌باشد. آموزش در این مقطع به صورت اجباری خواهد بود و دانش ‌آموزان باید در ابتدا، در مقطع ابتدایی و سپس در مقطع متوسطه، تحصیلات خود را ادامه دهند. آموزش در مقطع ابتدایی به مدت 4 تا 6 سال خواهد بود. همچنین تحصیل در دوره متوسطه 3 تا 5 سال می باشد. تحصیلات دبیرستان برای دانش ‌آموزان در این کشور به صورت اجباری نخواهد بود؛ اما طول دوره تحصیل در این مقطع بین 3 تا 4 سال خواهد بود. جالب است که بدانید دانش آموزان در مقطع دبیرستان می توانند به صورت علمی و یا به صورت فنی حرفه ای تحصیلات خود را ادامه دهند. دانشجویانی که در مقطع دبیرستان به صورت علمی به تحصیل می ‌پردازند می ‌توانند برای ورود به دانشگاه و همچنین آموزش حرفه‌ ای در دانشگاه آماده شوند و دانشجویانی که در مقطع فنی و حرفه ‌ای به تحصیل می ‌پردازند می توانند پس از تحصیل وارد بازار کار شده و آموزش حرفه ای خود را ادامه دهند.

تحصیل در مدرسه بین المللی سوئیسی در دبی

دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه های سوئیس را دارند می توانند در تمامی مقاطع مانند لیسانس، فوق لیسانس و دکترا تحصیلات خود را ادامه دهند. دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع لیسانس را دارند با ارائه آیلتس حداقل 6 می توانند در این مقطع تحصیل نمایند. همچنین تحصیل در این مقطع در بسیاری از رشته‌ ها امکان‌ پذیر است و دانشجویان می ‌توانند در رشته‌ هایی مانند مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مدیریت، رشته های پزشکی و زیر شاخه های آن، آموزش زبان، هنر و…. تحصیلات خود را ادامه دهند.

دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارند با ارائه آیلتس 6.5 این امکان را دارند که از دانشگاه این کشور، پذیرش تحصیلی اخذ نمایند. همچنین هزینه تحصیل در این مقطع نیز متفاوت می ‌باشد و بستگی به رشته و دانشگاه شخص خواهد داشت.

برای تحصیل در مقطع دکترا، شخص متقاضی اعزام دانشجو به سوئیس نیازمند ارائه حداقل آیلتس 7 می باشد و همچنین قبل از ورود به دانشگاه، شخص دانشجو باید تأیید سوپروایزر خود را داشته باشد تا بتواند پذیرش تحصیلی خود را از این کشور اخذ نماید. همچنین ارائه مقالات نیز برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی بسیار حائز اهمیت می باشد. هزینه تحصیل در مقطع دکترا نیز بستگی به رشته و دانشگاه شخص دارد. البته دانشجویانی که در مقطع دکترا اقدام به تحصیل می نمایند، امکان دریافت فاند را خواهند داشت تا بتوانند هزینه های تحصیل و زندگی خود را در این کشور به حداقل برسانند. مقاله زیر دارای اطلاعات کاملی در خصوص تحصیل در کشور سوئیس می باشد.

تحصیل در سوئیس

سرمایه گذاری یکی دیگر از روش های مهاجرت به سوئیس می باشد که طرفداران بسیاری نیز دارد. در مورد سرمایه ‌گذاری در کشور سوئیس باید بدانید که روش ‌های متفاوتی برای سرمایه‌ گذاری در این کشور وجود دارد؛ مانند خودحمایتی، خرید ملک، ثبت شرکت، کارآفرینی و… . شخص متقاضی با توجه به شرایط و میزان دارایی خود می تواند در یکی از روش‌ های سرمایه ‌گذاری اقدام نماید تا از این طریق، به اقامت و تابعیت این کشور دست یابد.

هر چند که خرید ملک در سوئیس یکی از روش ‌های سرمایه ‌گذاری در این کشور محسوب می شود؛ اما اگر قصد خرید ملک در سوئیس را دارید بهتر است بدانید که هر چند امکان خرید ملک در این کشور وجود دارد، اما منجر به اخذ اقامت بلند مدت برای شخص متقاضی نخواهد شد. اشخاصی که اقدام به خرید ملک در سوئیس می نمایند، می توانند به مدت 6 ماه در سال را در این کشور حضور داشته باشند. اما خرید ملک به تنهایی منجر به اخذ اقامت و تابعیت برای شخص متقاضی نخواهد شد. بنابراین به علاقمندان اخذ اقامت و تابعیت سوئیس از طریق سرمایه گذاری توصیه می شود که از روش های سرمایه گذاری غیر از خرید ملک در این کشور اقدام نمایند.

مهاجرت به سوئیس از طریق خرید ملک

همانطور که می دانید برای ثبت شرکت، روش های متفاوتی وجود دارد؛ اما اگر خواهان ثبت شرکت در سوئیس هستید باید روشی را انتخاب نمایید که به اقامت و سپس تابعیت شما در این کشور منجر گردد. برای ثبت شرکت در سوئیس، شخص متقاضی باید در ابتدا بیزینس پلن یا همان طرح اقتصادی خود را ارائه نماید. در صورتی که طرح اقتصادی شخص متقاضی مورد تأیید قرار گیرد، این امکان را خواهد داشت که شرکت خود را در این کشور به ثبت رسانیده و مشغول به فعالیت گردد. یکی از رایج ترین شرکت ‌هایی که در سوئیس به ثبت می‌رسد، شرکت با مسئولیت محدود می باشد که شخص متقاضی برای ثبت این شرکت باید حداقل سرمایه ای در حدود 100000 فرانک را دارا باشد.

کار شرکت سوئیس

از دیگر روش هایی که شخص متقاضی می تواند از طریق آن به اقامت و تابعیت سوئیس دست یابد، کار آفرینی در سوئیس می باشد. اشخاصی که قصد انجام کارآفرینی در سوئیس دارند، باید در ابتدا طرح تجاری خود را ارائه نمایند. پس از تأیید طرح تجاری از طرف دولت سوئیس، این امکان وجود دارد که متقاضیان طرح اقتصادی خود را در این کشور راه ‌اندازی نمایند. شخص متقاضی برای انجام کارآفرینی در کشور سوئیس باید حداقل 500000 فرانک سوئیس را دارا باشد. همچنین برای انجام کار آفرینی، شخص متقاضی باید حداقل 10 نفر از شهروندان سوئیس را در شرکت خود استخدام نماید. اگر قصد سرمایه گذاری در سوئیس را دارید پیشنهاد می کنیم که قوانین مهاجرت به سوئیس از طریق سرمایه گذاری را مطالعه نموده و سپس برای این روش اقدام نمایید.

سرمایه گذاری در سویئس

ازدواج از دیگر روش های مهاجرت به سوئیس می باشد که قصد داریم در این بخش به آن بپردازیم. اشخاصی که قصد اخذ اقامت و تابعیت از طریق ازدواج را دارند باید با یک شهروند سوئیسی ازدواج نمایند. در صورتی می توان با تبعه سوئیسی ازدواج کرد که بتوان قصد ازدواج و زندگی مشترک با وی را اثبات کرد. در این صورت می تواند درخواست ویزای ازدواج خود را مطرح کند. همچنین شخص متقاضی باید گواهی تجرد خود را ارائه نمایند تا امکان اخذ ویزا برای شخص متقاضی وجود داشته باشد. یک از شروطی که برای ازدواج با فرد تبعه سوئیس وجود دارد، داشتن حداقل سن 18 سال می باشد. همچنین ازدواج باید در حضور مأمور شهرداری و یا مأمور اداره مهاجرت این کشور انجام شود. از موارد دیگری که در ازدواج با فرد تبعه باید رعایت گردد این است که شخص تبعه باید اثبات نماید که توانایی تأمین هزینه ‌های زندگی 2 نفر را خواهد داشت. همچنین ارائه فیش حقوقی و داشتن ملک جداگانه، یکی دیگر از مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای ازدواج برای متقاضی خواهد بود. این مقاله متعلق به مؤسسه حقوقی ملک پور می باشد و توسط کارشناسان جمع آوری و نوشته شده شده است. افرادی که به کپی برداری و یا تکثیر بی اجازه آن اقدام می نمایند، مرتکب عمل غیرقانونی و حرام شده اند. در صورتی که شخص متقاضی بتواند اثبات نماید که ازدواج با شخص تبعه کشور سوئیس صوری نمی باشد، می تواند پس از گذشت 3 تا 5 سال، درخواست اقامت این کشور را اعلام کرده و پس از آن نیز پاسپورت کشور سوئیس را به دست آورد.

تولد، یکی دیگر از روش های مهاجرت به سوئیس محسوب می شود. اشخاصی که قصد اخذ اقامت و تابعیت از طریق تولد در کشور سوئیس را دارند باید با قوانین این کشور در این زمینه نیز آشنایی داشته باشند. با توجه به اینکه 2 نوع سیستم اخذ تابعیت از طریق تولد وجود دارد مانند سیستم خاک و سیستم خون، لازم است بدانید که کشور سوئیس از سیستم خون تبعیت می کند و اخذ اقامت و تابعیت از طریق پدر و مادر به فرزند منتقل می شود. اگر فرزندی در خاک کشور سوئیس متولد شود و پدر یا مادر وی دارای تابعیت سوئیس باشند، فرزند می تواند به تبعیت از پدر یا مادر خود، اقامت و تابعیت سوئیس را دریافت نماید. در صورتی که فرزند از پدر یا مادری در خاک سوئیس متولد شود که اقامت و تابعیت این کشور را نداشته باشند، فرزند در ابتدا اقامت و تابعیت والدین خود را دریافت می کند. همچنین باید بدانید اگر فرزندی در خاک کشور سوئیس متولد شود اما والدین وی بدون تابعیت باشند، فرزند می تواند مطابق با قوانین، تابعیت سوئیس را دریافت نماید؛ چرا که کشور سوئیس سیستم خاک را به صورت فرعی پذیرفته است.

هرچند که پناهندگی جزو روش های مهاجرت به سوئیس محسوب می شود، اما باید بدانید که روشی درست و قانونی برای مهاجرت نخواهد بود. مؤسسه حقوقی ملک پور (MIE اتریش) هیچگونه خدمات و مشاوره ای در زمینه پناهندگی ندارد و با پرداختن به موضوع پناهندگی در این بخش، قصد آگاهی بخشی به شما مخاطبان عزیز دارد. اشخاصی که اقدام به پناهندگی سوئیس می نمایند باید بدانند که ممکن است خطرات بسیاری را در این راه متحمل شوند که در بسیاری از مواقع این خطرات برای شخص متقاضی غیرقابل جبران خواهد بود. اشخاصی که اقدام به پناهندگی می نمایند و این روش را برای مهاجرت خود و اعضای خانواده انتخاب می کنند باید بدانند که امکان کار به صورت قانونی و همچنین تحصیل در این کشور را نخواهند داشت؛ تا زمانی که به درخواست پناهندگی شخص متقاضی پاسخ داده شود. در بسیاری از مواقع، اشخاصی که اقدام به پناهندگی می نمایند ممکن است در مسیرهایی مانند دریا، جنگل، کوه و… مال و حتی جان خود از دست دهند.

 

چطور به سوئیس مهاجرت کنیم

فایل صوتی مؤسسه ملک پور درمورد پناهندگی

فایل تصویری مؤسسه ملک پور درمورد پناهندگی

 

به همین دلیل به اشخاصی که قصد مهاجرت به سوئیس را دارند پیشنهاد می نماییم که از روش های قانونی برای مهاجرت خود استفاده نمایند تا امکان کار و تحصیل را داشته باشند و همچنین با ریسک بسیار کمتری برای مهاجرت خود و اخذ اقامت و تابعیت اقدام نمایند.

پناهندگی سوئیس

همانطور که می دانید مهاجرت به سوئیس روش های متعددی دارد. در بسیاری از مواقع، هنرمندان و افراد فوق موفق امکان مهاجرت با روش های دیگر مانند اخذ ویزای هنرمندان را خواهند داشت. در مورد مهاجرت به سوئیس برای هنرمندان و افراد فوق موفق باید بدانید که این کشور در حال حاضر پروسه ویزایی برای این گونه افراد ندارد. به همین دلیل اشخاصی که قصد مهاجرت از طریق این روش را دارند می توانند برای کشوری مانند اتریش اقدام نمایند. در مورد مهاجرت هنرمندان و افراد فوق موفق باید بدانید که در صورتی می توانید از این روش اقدام نمایید که توانایی اثبات هنرمند بودن و فوق موفق بودن را داشته باشید. مانند اینکه شخص متقاضی، گالری، نمایشگاه و یا حتی آثار هنری متعدد داشته باشد تا بتواند هنرمند بودن و فوق موفق بودن خود را اثبات نموده و از این طریق، درخواست ویزای هنرمندان را اعلام نماید. در صورتی که قصد اخذ ویزای هنرمندان و افراد فوق موفق را دارید می توانید با کارشناسان ما مشاوره نمایید.

اقامت هنرمندان

هزینه های زندگی در سوئیس، یکی از مواردی است که در بحث مهاجرت باید مورد بررسی قرار گیرد. اشخاصی که قصد مهاجرت به سوئیس را دارند بهتر است از شرایط زندگی و هزینه های زندگی در این کشور به طور کامل اطلاع داشته باشند تا بتوانند با شرایط بهتر و آینده نگری بیشتری برای مهاجرت به این کشور اقدام نمایند. به همین دلیل در این بخش از مقاله به هزینه های زندگی در سوئیس پرداخته و جزییات هزینه های زندگی را بررسی می نماییم.

 

موارد

هزینه ها به یورو

غذا در رستوران ارزان قیمت

23.48

کاپوچینو

4.27

1 بطری آب معدنی

3.34

1 لیتر شیر

1.50

1 کیلوگرم برنج

2.70

12 عدد تخم مرغ

4.96

1 کیلوگرم پنیر

20.94

1 کیلوگرم گوشت گاو

45.81

1 کیلوگرم فیله مرغ

23.33

1 کیلوگرم گوجه فرنگی

3.79

1 گیلوگرم سیب زمینی

2.61

1 کیلوگرم پیاز

2.43

 

در مورد هزینه های زندگی در سوئیس، علاوه بر هزینه های خورد و خوراک باید در مورد هزینه های مسکن و اجاره ملک نیز اطلاع داشته باشید. به همین دلیل در جدول زیر می توانید هزینه های خرید و اجاره ملک نیز مطالعه نمایید.

 

موارد

هزینه ها به یورو

اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر

1،374.53

اجاره آپارتمان 1 خوابه در خارج از شهر

1،063.18

اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر

2،538.82

اجاره آپارتمان 3 خوابه در خارج از شهر

1،996.24

قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر

10،160.43

قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در خارج از مرکز

7،127.92

 

هزینه زندگی در سوئیس

اگر قصد مهاجرت به سوئیس و اخذ تابعیت این کشور را دارید باید بدانید که روش های متعددی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد که می توانید اقدام نمایید. اشخاصی که اقامت دائم سوئیس را دریافت می نمایند، می توانند از تمامی امکانات شهروندان این کشور استفاده نمایند؛ مانند تحصیل رایگان، خدمات درمانی رایگان، افتتاح حساب بانکی و… . اما زمانی که شخص متقاضی تابعیت یا پاسپورت کشور سوئیس را دریافت می کند، علاوه بر امکانات فوق، مواردی مانند حق رای و شرکت در مسائل سیاسی کشور را نیز خواهد داشت. اشخاصی که قصد اخذ اقامت سوئیس را دارند، در صورتی که موفق به یافتن کار تمام وقت در این کشور شده و بتوانند از حقوق و درآمد خود، بیمه و مالیات پرداخت نمایند می توانند با گذشت 5 سال از اقامت خود، درخواست اقامت دائم این کشور را نمایند و اقامت دائم سوئیس را اخذ نمایند. جهت اخذ پاسپورت کشور سوئیس، شخص متقاضی باید شرایط اخذ پاسپورت را فراهم نماید. مانند اینکه به زبان آلمانی حداقل در سطح A2 تسلط کافی داشته باشد. همچنین بایست به تاریخ این کشور نیز آشنایی داشته باشد تا بتواند درخواست تابعیت خود را پس از گذشت 10 سال مطرح کرده و پاسپورت کشور سوئیس را اخذ نماید.

پاسپورت سوئیس

برای اطلاع از قوانین مهاجرت در سوئیس و بسیاری از کشورها ویدئویی تحت عنوان راهنمای گام به گام اخذ اقامت تهیه و جمع آوری شده است که با مشاهده این ویدئو می توانید به بسیاری از قوانین، اشراف کامل داشته باشید.

_____________________ سخن پایانی درباره مهاجرت به سوئیس _____________________

مهاجرت به سوئیس، اخذ تابعیت و اقامت سوئیس، شرایط مهاجرت به سوئیس و اخذ وکیل مهاجرت به سوئیس در این مقاله مورد تحلیل و بررسی علمی قرار گرفت. امید است که توانسته باشید با توجه به مطالب ارائه شده، مناسب ترین روش مهاجرت به سوئیس متناسب با شرایط خود را انتخاب کرده باشید. همانطور که می دانید مهاجرت به سوئیس روش های متعددی مانند تحصیل، کار، سرمایه گذاری، ازدواج، تولد و پناهندگی دارد که هر فرد برای مهاجرت خود و اعضای خانواده خویش باید یکی از روش ها را انتخاب نماید. در صورتی که قصد مهاجرت به کشور سوئیس و اخذ اقامت و تابعیت این کشور را دارید باید بتوانید در این کشور مشغول به کار و فعالیت شوید و با پرداخت مالیات، اقامت و سپس تابعیت کشور سوئیس را دریافت نمایید. مؤسسه حقوقی ملک پور (MIE اتریش) با دارا بودن تیم وکلای مجرب در اروپا این امکان را دارد تا شما را در مورد مهاجرت به سوئیس راهنمایی نماید. به این منظور شما می توانید علاوه بر پر کردن فرم تماس، با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید و از مشاوره رایگان به صورت تلفنی بهره مند شوید. همچنین در صورتی که سئوالات متعددی در باب مهاجرت دارید می توانید با مطرح کردن سئوال خود در قسمت “ثبت پرسش” در پایان این مقاله، به پاسخ سئوالات خود دست یابید.

مؤسسه حقوقی ملک پور با بهره گیری از تیم متخصص و وکلای حقوق بین الملل در خدمت شماست تا با ارائه خدمات ارزنده در زمینه اخذ پذیرش و ویزا، مشاوره سرمایه گذاری خارجی و سایر مسائل مهاجرتی، اخذ اقامت و پاسپورت دوم، گام به گام شما را در مسیر مهاجرتتان یاری نموده تا با اطمینان در این راه قدم بردارید و با پشتوانه 15 سال تجربه تیم MIE با آسودگی خاطر، مهاجرتی ایمن و آینده ای روشن برای خود رقم بزنید.

خانه » وکيل مهاجرت » وکیل مهاجرت به سوئیس

219 بازدید –
منتشر شده در تاریخ: ۹۹/۰۱/۱۹ در ۶:۰۰ قبل از ظهر , آخرین بروزرسانی: ۹۹/۰۸/۰۶ در ۶:۵۹ قبل از ظهر

شما خواهید آموخت :

امروزه مهاجرت به کشور سوئیس با هدف ارتقا و پیشرفت افراد در زمینه‌های تحصیلی، کاری و … بسیار موردتوجه افراد قرارگرفته است. با توجه به تغییرات مداوم قوانین و مقررات مهاجرتی در کشورهای حوزه اروپا، الزامی است افراد قبل از هر اقدامی از یک وکیل مهاجرت به سوئیس یاری بگیرند تا در مواجه با پیچیدگی‌های مسیر اخذ اقامت و شهروندی این کشور پیشرفته با مشکلی مواجه نشوند.

کشور سوئیس با مساحتی حدودی ۴۱.۲۹۰ کیلومترمربع و جمعیتی بالغ‌بر ۷.۵ میلیون نفر، در غرب قاره اروپا واقع‌شده و با کشورهایی نظیر آلمان، اتریش، لیختن‌اشتاین، فرانسه و ایتالیا هم‌مرز می‌باشد. پایتخت سوئیس شهر برن نام دارد و شهرهای زوریخ و ژنو دارای جایگاه برجسته سیاسی و اقتصادی در جهان هستند.

چطور به سوئیس مهاجرت کنیم

مردم این کشور به زبان‌های آلمانی، رومانیایی، فرانسوی و ایتالیایی مکالمه می‌کنند و دین رسمی آن‌ها مسیحیت است. واحد پولی رایج در این کشور فرانک می‌باشد که در میان ارزهای موجود در جهان دارای ارزش بسیار بالایی است. سوئیس ازلحاظ اقتصادی بسیار قدرتمند است.

ثبات سیاسی و امنیتی سوئیس نیز در جهان مشهور است؛ به‌نحوی‌که این کشور را مقر بسیاری از نشست‌های سیاسی و بین‌المللی قرار داده اند. مقر اصلی سازمان ملل متحد، سازمان تجارت جهان و سازمان صلیب سرخ همگی در کشور سوئیس واقع‌شده‌اند. همچنین این کشور یکی از اعضای معاهده شینگن می‌باشد، لذا افراد می‌توانند با اخذ ویزای این کشور با مشاوره وکیل مهاجرت به سوئیس، امکان سفر به ۲۷ کشور اروپایی عضو این پیمان را اخذ نمایند.

کشور سوئیس به دلیل دارا بودن ثبات سیاسی، اقتصاد قدرتمند، امنیت اجتماعی و امکانات رفاهی فوق‌العاده‌ای که از طرف دولت به مردم ارائه می‌شود، جاذبه‌های گردشگری و خدمات درمانی مطلوب، هرساله مهاجران بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. در مهاجرت به این کشور موارد مهمی وجود دارد که فرد در خصوص آن‌ها می‌بایست از وکیل مهاجرت به سوئیس مشاوره و راهنمایی بگیرد.

علاقه‌مندان از سراسر جهان می‌توانند جهت رشد و پیشرفت  تحصیلی، کاری و … با بهره‌گیری از کمک یک وکیل مهاجرت به سوئیس به این کشور مهاجرت کنند تا از شرایط و امکانات ایده‌آل آن بهره‌مند شوند و آینده درخشانی را برای خود و خانواده‌شان رقم بزنند. راه‌های مهاجرت و اخذ اقامت سوئیس به شرح زیر می‌باشد.

سوئیس با دارا بودن دانشگاه‌های معتبر در میان کشورهای اروپایی بسیار مشهور بوده و امکان تحصیل در مقاطع لیسانس، فوق‌لیسانس و دکترا را برای مهاجران از سراسر جهان فراهم می‌کند. متقاضیان می‌بایست قبل از اخذ ویزای تحصیلی که در کشور سوئیس تحت عنوان ویزای نوع  Bصادر می‌شود، از یکی از دانشگاه‌های این کشور پذیرش بگیرند و در ادامه مسیر از یک وکیل مهاجرت به سوئیس یاری بگیرند.

سوئیس دارای دانشگاه‌های معتبر بسیاری در رنکینگ جهانی است که با توجه به رشته تحصیلی انتخابی می‌توانید از وکیل مهاجرتی معتبر در زمینه انتخاب دانشگاه و گرفتن نامه تائید پذیرش، کمک بگیرید. سه مورد از برترین دانشگاه‌های این کشور عبارت‌اند از:

لازم به ذکر است که امکان کار در حین تحصیل، از شش‌ماه پس از اقامت و تحصیل در کشور سوئیس مجاز می‌باشد. از دیگر شرایط استثنایی تحصیل در سوئیس، تضمین اشتغال در رشته تخصصی محسوب می‌شود به‌طوری‌که حدود ۸۰ درصد دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانند به‌راحتی وارد دنیای کار با درآمد ایده آل شوند.

در حال حاضر اخذ ویزای کاری برای شهروندان غیراروپایی در سوئیس با دشواری‌های زیادی روبه‌رو است که مهم‌ترین علت آن کاهش سهمیه کار اتباع خارجی از سوی دولت می‌باشد؛ بنابراین متقاضیانی که قصد کار در این کشور را دارند بایستی قبل از هر اقدامی با وکیل مهاجرت به سوئیس مشورت کنند تا از تغییرات قوانین مهاجرت کاری آگاه شوند و بتوانند به بهترین نحو عمل کنند.

بر اساس آخرین قوانین مهاجرتی در کشور سوئیس، افراد برای کسب ویزای کاری بایستی پیشنهاد کار از کارفرمای سوئیسی یا جاب آفر دریافت کنند. البته کارفرمای سوئیسی هم به‌منظور صدور دعوت‌نامه کاری برای شهروندان غیراروپایی ملزم به رعایت قوانین خاصی است.

به‌طورکلی شهروندان اروپایی و افرادی که از دانشگاه‌های اروپا خصوصاً کشور سوئیس فارغ‌التحصیل شده باشند، از شانس بیشتری برای اخذ ویزا و مجوز کار در این کشور برخوردار خواهند بود. افراد به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت کاری کافی است با وکیل مهاجرت به سوئیس مشورت کنند و یا از موسسات آموزشی معتبر مانند ویزا نیو کمک بگیرند.

کشور سوئیس به دلیل دارا بودن اقتصاد قدرتمند و پیشرفته، امنیت بالا و نظام بانکداری مستحکم بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاران خارجی به شمار می‌رود. سرمایه‌گذاران از سراسر جهان به‌منظور رشد سرمایه و چندبرابر شدن کسب درآمد خود این کشور را انتخاب می‌کنند.

مهم‌ترین روش سرمایه‌گذاری در کشور سوئیس، ثبت شرکت است که بر اساس آن فرد ملزم می‌گردد تا برای ۱۰ شهروند سوئیسی اشتغال ایجاد کند. سرمایه‌گذاران برای آگاهی از شرایط لازم، پیچیدگی‌های روند کار و حفظ سرمایه خود ملزم به یاری‌گرفتن از وکیل مهاجرت به سوئیس هستند تا از هدررفت وقت و سرمایه خود جلوگیری نمایند.

سوئیس ازجمله کشورهای عضو معاهده شینگن می‌باشد که اخذ ویزای توریستی آن در حال حاضر دارای شرایط خاصی می‌باشد. اطلاع از قوانین روز کشور سوئیس و شرایط و مدارکی که روند اخذ ویزای توریستی سوئیس نیاز دارد، به کمک وکیل مهاجرت معتبر امری ضروری به شمار می‌رود؛ هرچند در اخذ ویزای توریستی الزامی به یاری‌گرفتن از وکیل مهاجرت وجود ندارد.

همان‌طور که می‌دانید ویزای توریستی سوئیس برای مقاصد مختلفی چون گردشگری، دیدار از اقوام و یا شرکت در همایش‌های بین‌المللی اتخاذ می‌گردد. جهت دریافت این ویزا نیز دعوت‌نامه معتبر سوئیسی، گردش مالی ۶ ماه اخیر به‌منظور اثبات تمکن مالی و پاسپورت قدیم و جدید به‌منظور ارزیابی سابقه سفر متقاضی الزامی است.

کوچک‌ترین نقصی در هریک از مدارک فوق می‌تواند امکان ریجکتی درخواست ویزای افراد را به همراه داشته باشد؛ لذا در صورت یاری‌گرفتن از وکیل مهاجرت به سوئیس نه‌تنها می‌توان با اطلاع کامل از مدارک موردنیاز خطر ریجکتی ویزا را کاهش داد، بلکه می‌توان در صورت ریجکتی دوباره با تکمیل مدارک، درخواست را تکرار کرده و رفع ریجکتی ویزا نمود.

در حال حاضر به دلیل سودجویی‌های فراوان برخی افراد در زمینه مهاجرت به کشورهای اروپایی، مهاجران بایستی یک وکیل مهاجرتی را ازنظر دارا بودن پروانه موسسه حقوقی، پروانه وکالت دادگستری و مجوز پیگیری حقوقی بین‌المللی بررسی کنند. در صورت دارا بودن تمامی شرایط، می‌توانند به وکیل اعتماد نمایند. خدمات حقوقی که وکیل مهاجرت به سوئیس موظف است به متقاضیان ارائه دهد، شامل موارد زیر است:

یاری‌گرفتن از یک وکیل مهاجرت یا وکیل حقوقی در روند مهاجرت به سوئیس ازنظر قانونی الزامی نیست؛ اما با توجه به تغییرات مداوم قوانین مهاجرتی، مشاوره و بهره‌گیری از وکیل مهاجرت به سوئیس سبب سهولت و اطمینان از صحت روال انجام کار در روند اخذ ویزا و اقامت در این کشور می‌گردد.

وکیل مهاجرت به سوئیس موظف است پس از ترجمه مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی، تأییدیه لازم از دانشگاه مدنظر را کسب کند. همچنین بایستی اطلاعات لازم درباره شهریه دانشگاهی، زمان ثبت‌نام و شروع ترم تحصیلی را در اختیار دانشجویان قرار دهد.

مهاجرانی که قصد دارند تابعیت و شهروندی سوئیس را دریافت کنند، می‌بایست از طریق اخذ اقامت دائم یا ویزای نوع c به مدت ۱۰ سال در این کشور زندگی کنند. لازم به ذکر است که این مدت‌زمان برای افرادی که از طریق ازدواج با تبعه سوئیسی اقدام به مهاجرت می‌کنند به ۵ سال کاهش می‌یابد.

هزینه زندگی درسوئیس برای مهاجران در سال ۲۰۲۰ نسبت به سایر کشورهای اروپایی بالاتر است. با توجه به انواع روش‌های مهاجرت به این کشور، ازدواج با یک شهروند سوئیسی و یا مهاجرت از داشتن پیشنهاد شغلی از طرف کارفرمای خارجی، هزینه‌های کمتری خواهند داشت. البته مهاجرت تحصیلی از طریق بورسیه نیز یکی از این روش‌هاست.

{“@context”:”https://schema.org”,”@type”:”FAQPage”,”mainEntity”:[{“@type”:”Question”,”name”:”چرا باید از یک وکیل مهاجرت به سوئیس کمک بگیریم؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”یاری‌گرفتن از یک وکیل مهاجرت یا وکیل حقوقی در روند مهاجرت به سوئیس ازنظر قانونی الزامی نیست؛ اما با توجه به تغییرات مداوم قوانین مهاجرتی، مشاوره و بهره‌گیری از وکیل مهاجرت به سوئیس سبب سهولت و اطمینان از صحت روال انجام کار در روند اخذ ویزا و اقامت در این کشور می‌گردد.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”خدمات حقوقی وکیل مهاجرت به سوئیس در خصوص اخذ ویزای تحصیلی چگونه است؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”وکیل مهاجرت به سوئیس موظف است پس از ترجمه مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی، تأییدیه لازم از دانشگاه مدنظر را کسب کند. همچنین بایستی اطلاعات لازم درباره شهریه دانشگاهی، زمان ثبت‌نام و شروع ترم تحصیلی را در اختیار دانشجویان قرار دهد.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”چگونه می‌توان تابعیت کشور سوئیس را اخذ نمود؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”مهاجرانی که قصد دارند تابعیت و شهروندی سوئیس را دریافت کنند، می‌بایست از طریق اخذ اقامت دائم یا ویزای نوع c به مدت ۱۰ سال در این کشور زندگی کنند. لازم به ذکر است که این مدت‌زمان برای افرادی که از طریق ازدواج با تبعه سوئیسی اقدام به مهاجرت می‌کنند به ۵ سال کاهش می‌یابد.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”کم‌هزینه‌ترین روش مهاجرت به کشور سوئیس کدام است؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”هزینه زندگی درسوئیس برای مهاجران در سال ۲۰۲۰ نسبت به سایر کشورهای اروپایی بالاتر است. با توجه به انواع روش‌های مهاجرت به این کشور، ازدواج با یک شهروند سوئیسی و یا مهاجرت از داشتن پیشنهاد شغلی از طرف کارفرمای خارجی، هزینه‌های کمتری خواهند داشت. البته مهاجرت تحصیلی از طریق بورسیه نیز یکی از این روش‌هاست.”}}]}

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویزا نیو با برخورداری از همکاری وکلای خارجی، اعضای باتجربه و همچنین استفاده از کلیه امکانات علمی، در امور مربوط به مهاجرت و دریافت پاسپورت و اخذ اقامت فعالیت می‌نماید. تمامی خدمات مشاوره‌ای موسسه مهاجرتی ویزا نیو کاملاً رایگان می‌باشد و افراد می‌توانند سؤالات خود را بدون هیچ‌گونه محدودیتی در جلسات مشاوره حضوری و تلفنی با مشاورین مطرح نمایند.

ویزا نیو با برخورداری از همکاری وکلای خارجی، اعضای باتجربه و همچنین استفاده از کلیه امکانات علمی، در امور مربوط به مهاجرت و دریافت پاسپورت و اخذ اقامت فعالیت می‌نماید. تمامی خدمات مشاوره‌ای موسسه مهاجرتی ویزا نیو کاملاً رایگان می‌باشد و افراد می‌توانند سؤالات خود را بدون هیچ‌گونه محدودیتی در جلسات مشاوره حضوری و تلفنی با موکلین مطرح نمایند.

چطور به سوئیس مهاجرت کنیم
چطور به سوئیس مهاجرت کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *