مشاوره دارویی اصفهان

 
helpkade
مشاوره دارویی اصفهان
مشاوره دارویی اصفهان

خبرگزاری ایمنا: از آنجاییکه کارشناسان بهداشتی معتقدند حتی الامکان دارو را در منزل نگهداری نکنید اما امروزه در بیشتر منازل مقداری دارو در یخچال یا در جعبه کمک های اولیه دیده می شود و معمولا شامل باقیمانده داروهایی است که به طور ناقص مصرف شده اند.

تمامی حقوق این سایت برای خبرگزاری ایمنا محفوظ است

شرکت اکسیر دانش آسیا صاحب امتیاز سامانه یکپارچه اطلاعات دارویی دارویاب (دانش بنیان)

مستقر در مرکز رشد فناوری های دارویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

مدیر عامل : دکتر محسن صنیعی

مدیر آی تی : مهندس محمد علی اسداللهی

فکس : ۰۲۱۲۸۴۲۷۰۸۵

مشاوره دارویی اصفهان

تماس از طریق تلگرام : ۰۹۰۳۷۸۲۴۴۳۸

اصفهان-ايرنا- معاون درمان و توانبخشي جمعيت هلال احمر استان اصفهان از راه اندازي سامانه اطلاعات دارويي اين جمعيت خبر داد.

ارومیه- ایرنا- معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش گفت: استقبال از سال…

یزد- ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد از تحویل…

مشهد- ایرنا – مجموعه‌ای از آثار هنری اهدایی مقام معظم رهبری، با محوریت…

گچساران – ایرنا- مدیر دفتر بهره برداری و توسعه شبکه توزیع و کاهش آب…

مشاوره دارویی اصفهان

اهواز – ایرنا – مدیرکل شیلات خوزستان گفت: ماموران پایگاه حفاظت منابع…

تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران گفت: برنامه‌ریزی…

اراک – ایرنا – استاندار مرکزی گفت: تامین سوخت لوکوموتیوهای تهران -…

ساری – ایرنا – رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران گفت که ارزش…

شیراز- ایرنا- احمدرضا مداح، آزاده‌ای از خانواده رسانه فارس است که…

تبریز- ایرنا- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس حجم سرمایه گذاری انجام…

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است

“);
WinPrint.document.close();
WinPrint.focus();

setTimeout(function () {
WinPrint.print();
}, 500);

return false;
});
});

function initContactForm(contactEmailFieldValue, formTitle)
{
eds2_2(‘#dnn_ctr16442_ViewEasyDNNNewsMain_ctl00_hfContactFormID’).val(contactEmailFieldValue);
eds2_2(‘#dnn_ctr16442_ViewEasyDNNNewsMain_ctl00_pnlContactInputForm’).css(‘display’,’block’);
eds2_2(‘#dnn_ctr16442_ViewEasyDNNNewsMain_ctl00_pnlContactFormMessageSent’).css(‘display’,’none’);
eds2_2(‘#dnn_ctr16442_ViewEasyDNNNewsMain_ctl00_lblContactFormTitle’).html(formTitle);
}

eds2_2(function ($) {
if (typeof edn_fluidvids != ‘undefined’)
edn_fluidvids.init({
selector: [‘.edn_fluidVideo iframe’],
players: [‘www.youtube.com’, ‘player.vimeo.com’]
});

});
/*]]>*/

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، طلعت قانع، مدیر مرکز اطلاع رسانی و پاسخگویی سامانه «1490» سازمان غذا و دارو گفت: با شروع شدن فصل پاییز حساسیت‌های فصلی و بعضی عواملی سرماخوردگی در افراد بروز می‌کند که متأسفانه فردی که با حساسیت فصلی مواجه می‌شود به مصرف خودسرانه دارو روی می‌آورند در صورتی که حساسیت‌های فصلی با تغییر فصل ایجاد می‌شود و جای نگرانی وجود ندارد.

وی افزود: مرکز پاسخگویی «1490» سازمان غذا و دارو به صورت شبانه روزی آماده مشاوره به تمامی شهروندان در سراسر کشور است که می‌توانند سوالات دارویی خود را با کارشناسان این مرکز در میان گذاشته و از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها که نادرست و آسیب رسان هستند، پرهیز نمایند.

قانع ادامه داد: افرادی که دچار حساسیت‌های فصلی می شوند حتما به پزشک مراجعه نمایند تا با نظر پزشک داروهای ضد حساسیت استفاده نمایند.

لازم به ذکر است:

مشاوره دارویی اصفهان

مرکز پاسخگویی 1490 در دو بخش فعالیت می کند:

1- عهده دار پاسخگویی تلفنی از طریق شماره تلفن 1490 به سوالات دارویی و مسمومیت ها و ارائه راهنمایی های لازم به مصرف کنندگان دارو

2- اطلاع رسانی درخصوص کمبودهای دارویی و تهیه داروهای کمیاب

این مرکز همچنین وظیفه ثبت و پیگیری شکایات دارویی و شکایات مربوط به محصولات غذایی بسته بندی شده و محصولات آرایشی و بهداشتی را برعهده دارد. شکایات مرتبط با دارو اعم از اظهار گرانفروشی، عدم رعایت حقوق بیمار در داروخانه، مشکلات بسته بندی داروها در این مرکز ثبت و از طریق ارجاع به دانشگاه ها پیگیری می گردد.

پاسخگویی به سوالات دارویی و کنترل مسمومیت ها:  مرکز ملی اطلاع رسانی داروها و سموم عهده دار پاسخدهی به سوالات دارویی و موارد مسمومیت به صورت شبانه روزی (در تهران) و از طریق داخلی 2 شماره تلفن 1490 می باشد. کارشناسان این مرکز از میان داروسازان و پزشکان عمومی و متخصص پس از طی دوره های آموزشی انتخاب می گردند. در این مرکز به سوالات ذیل به صورت تلفنی پاسخ داده می شود: موارد مصرف و عوارض ناخواسته ناشی از دارو، مصرف داروها در دوران بارداری و شیردهی، مقدار مصرف- احتیاط و منع مصرف داروها، تداخلات اثر داروها با هم و با مواد خوراکی و نتایج آزمایشگاهی، اطلاعات سم شناسی و مسمومیت ها، اقدامات اولیه در برخورد مسمومیت های ناشی از دارو، مواد شیمیایی، شوینده های خانگی، گازهای سمی، گزش حیوانات سمی، گیاهان سمی، مواد مخدر و محرک، مواد نفتی، فلزات سنگین، سموم دفع آفات، اطلاعات تخصصی در زمینه مسمومیت های گروهی، مسمومیت های شغلی و آلودگی های محیط با سموم.

پاسخگویی به سوالات کمبودهای دارویی و ثبت و پیگیری شکایات: با شماره گیری تلفن 1490 و سپس انتخاب کد 1، کارشناسان مرکز به صورت شبانه روزی (در تهران)، راهنمایی لازم را در جهت تهیه داروها و معرفی نزدیک ترین داروخانه ای که داروی مورد نیاز بیمار را موجود دارد، در اختیار قرار می دهند. این روند با عضویت داروخانه ها در سامان دارو و همکاری ایشان در اعلام موجودی دارو توسط مرکز ملی پاسخدهی سلامت 1490 در حال انجام است. سامانه مذکور بدون نیاز به تماس تلفنی و تنها با ارسال پیام کوتاه حاوی نام دارو به شماره 201490 ، نام و نشانی دو داروخانه ای که داروی مورد نظر را موجود داشته باشند را از طریق ارسال پاسخ پیام کوتاه، اطلاع می دهد.

ثبت و پیگیری شکایات دارویی و شکایات محصولات غذایی بسته بندی شده، محصولات آرایشی و بهداشتی نیز با شماره گیری تلفن 1490 و سپس انتخاب کد 1، توسط کارشناسان مرکز صورت می گیرد. کلیه شکایات مرتبط با دارو اعم از اظهار گرانفروشی، عدم رعایت حقوق بیمار در داروخانه، مشکلات بسته بندی داروها و همچنین مشکلات بسته بندی و کیفیتی ثبت می شود. مراجعین سپس می توانند با ارائه کد پیگیری روند بررسی و رسیدگی به شکایت خود را پیگیری نمایند.

 

عابدی زاده

1396/10/17 10:05 ق.ظ

کرم ضدآفتاب اوریج با اس پی ۵۰ کیفیتش خیلی پایین آمده ولی قیمتش با سیر صعودی رو به بالا هستش ولی دوساله این ضدآفتاب باتوجه به قیمتش که بالا رفته ولی مثل آب هستش هیچ تفاوتی با آب نداره

جوکار

1398/03/06 05:54 ب.ظ

من با ۱۴۹۰ تماس گرفتم راجع به گرانفروشی داروخانه .گفتند به آنها مربوط نیست .یک شماره دیگه بهم دادند که کسی جواب نمیده .اینطوری پیگیر هستند ؟پس چرا الکی میگن رسیدگی میکنیم

شیما محمدی

1398/04/15 10:22 ق.ظ

با سلام

داروخانه دکتر بدلی واقع در خیابان مطهری خیابان میرعماد جنب اورژانس بیمارستان مهراد داروها را خصوصا داروهای آزاد را 3 برابر قیمیت به بیماران و مراجعه کنندگان می فروشد لطفا رسیدگی بفرمایید. با تشکر

علی

1398/04/20 01:58 ق.ظ

توی این سایت- ۱۴۹۰ بار تبلیغ میکنه که (این مرکز راهنمایی و مشاوره بصورت آنلاین و ۲۴ ساعته پاسوخگوی سوالات میباشد!!! خیلی جالبه،آخه وقتی تماس میگیری میگه که ساعت کار این مرکز از ساعت ۸ صبح تا ۸ عصر میباشد!!!!!!!!!

خداییش دوستان شما بگید-خیلی جالب نیست؟؟؟خیلی باحاله. ازین سایت یاد گرفتم که آنلاین یعنی ۸ صبح تا ۸ عصر! اوناییم که نمیدونن آنلاین یعنی چی یا از وازه‌ی آنلاین تصوراتی دیگه داشتن بدونن که معنی آنلاین یعنی چی،یاد بگیرید!!!!


ماهنامه نظام پرستاریDownloads-icon

سامانه پاسخگویی وزارت بهداشت با کد خدماتی(شماره تلفن) 1490 در تهران به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی سؤالات کمبودهای دارویی، مشاوره دارویی و مسمومیت‌ها است.

سامانه پاسخگویی وزارت بهداشت با کد خدماتی(شماره تلفن) 1490 در تهران به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی سؤالات کمبودهای دارویی، مشاوره دارویی و مسمومیت‌ها است.

به گزارش سرویس «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ هموطنان در هر لحظه از شبانه‌روز، می‌توانند پس از شماره‌گیری کد خدماتی 1490، سؤالات خود را در مورد یافتن دارو در داروخانه‌های شهر تهران از طریق داخلی شماره 1 و همچنین سؤالات علمی خود را در خصوص داروها و موارد مسمومیت را از طریق داخلی شماره 2 مطرح کنند.

مشاوره دارویی اصفهان

ستاد مرکزی اطلاع رسانی داروها و سموم سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت با اذعان به این که به دلیل استقبال زیاد هموطنان از این کد خدماتی، ممکن است در ساعات اوج فعالیت، مراجعان زمان بیشتری را در انتظار برقراری تماس باقی بمانند با هدف کاهش تعداد موارد پشت خط و به منظور افزایش سرعت عمل، سامانه پیام کوتاه داروهای کمیاب «سامان دارو» را با شماره تلفن 201490 طراحی کرده است.

متقاضیان داروهای کمیاب می‌توانند نام داروی مورد نیاز خود را با املای صحیح انگلیسی به شماره 201490 به صورت پیام کوتاه ارسال کنند. سامانه به محض یافتن دارو در داروخانه‌های سطح شهر، پیام کوتاهی حاوی نام، تلفن تماس و نشانی داروخانه مقصد را برای متقاضی ارسال می‌کند و چنانچه داروی مورد نظر موجود نباشد، یک پیام راهنما برای متقاضی ارسال می‌شود.


انتهای پیام

رییس مرکز اطلاع‌رسانی داروها و سموم سازمان غذا و داروبا بیان اینکه اکنون شماره تماس گویای 1490 در تمام کشور آماده پاسخگویی به سوالات دارویی هموطنان است، اظهار کرد:اکنون شمار پایگاه‌های اطلاع رسانی دارویی در کشور به عدد 34 رسیده است.همچنین دانشگاه علوم پزشکی تهران یک مرکز مستقل اطلاع‌رسانی دارویی دارد.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی داروها و سموم سازمان غذا و داروبا بیان اینکه اکنون شماره تماس گویای 1490 در تمام کشور آماده پاسخگویی به سوالات دارویی هموطنان است، اظهار کرد:اکنون شمار پایگاه‌های اطلاع رسانی دارویی در کشور به عدد 34 رسیده است.همچنین دانشگاه علوم پزشکی تهران یک مرکز مستقل اطلاع‌رسانی دارویی دارد.

دکتر طلعت قانع در گفت‌وگو با خبرنگار«سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به ارائه پیشینه راه‌اندازی مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم پرداخت و گفت: این مرکز از سال 1375 زیر نظر معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت راه‌اندازی شد.

مشاوره دارویی اصفهان

وی افزود: اکنون شمار پایگاه‌های اطلاع رسانی دارویی در کشور به عدد 34 رسیده است. البته علاوه بر فعالیت این مراکز،‌ بسیاری از شرکت‌های واردکننده و تولیدکننده دارو نیز مراکز ویژه اطلاع‌رسانی را در خصوص تولیدات خود دایر کرده‌اند. همچنین دانشگاه علوم پزشکی تهران یک مرکز مستقل اطلاع‌رسانی دارویی دارد.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی داروها و سموم با بیان اینکه اکنون شماره تماس گویای 1490 در تمام کشور آماده پاسخگویی به سوالات دارویی هموطنان است، اظهار کرد: البته برخی استان‌ها شماره تماس‌ محلی هم اعلام کرده‌اند.

قانع در توضیح نحوه خدمت‌رسانی این مراکز به مردم گفت:‌ در هر استان حدود دو تا سه نفر مشغول پاسخگویی هستند و در برخی شهرستان‌ها نیز تنها یک نفر در پایگاه مشغول بکار است. در تهران هم 11 نفر به صورت ثابت ارائه خدمت می‌کنند، اما مجموع نیروهای مرکز تهران به 40 نفر می‌رسد.

وی در ادامه از کمبود نیروی انسانی در مراکز اطلاع رسانی دارویی سخن به میان آورد و عنوان کرد:‌ همه این نیروها 24 ساعته فعال نیستند. علاوه بر این نیاز به گسترش امکانات نیز وجود دارد. درخواست کرده‌ایم تا جایی که امکان دارد ساعات ارائه خدمت را افزایش داده و تا پایان شب پاسخگویی داشته باشند.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی داروها و سموم درباره تخصص پرسنل این مراکز افزود: همه افراد پاسخگو، داروساز نیستند اما دوره‌های آموزشی تخصصی را پشت سر می‌گذارند زیرا لازم است اطلاعات دارویی و پزشکی‌ بالایی داشته باشند.


انتهای پیام

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، سامانه خط تلفن ویژه اطلاعات دارویی سازمان تدارکات پزشکی جمعت هلال احمر با شماره «41651» راه اندازی شد که براساس اعلام سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر؛ این خط تلفن ویژه اطلاعات دارویی به‌منظور اطلاع‌رسانی به‌روز و پاسخگویی به بیماران و مراجعان به داروخانه‌های مرکزی و فوق‌تخصصی (تک‌نسخه‌ای) هلال‌احمر و همچنین تکریم و رفاه آنان، با شماره 41651 راه اندازی شد.

بر اساس این گزارش، در این سامانه شده است داروخانه‌ها و واحدهای مربوطه؛ به صورت فهرست 9 گزینه‌ای تعریف شده و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. اطلاعات دارویی، داروخانه مرکزی، داروخانه فوق تخصصی (تک‌نسخه‌ای)، داروخانه تهرانپارس، داروخانه جزیره کیش، بیمه‌گری، ساعات کاری و نشانی داروخانه‌های هلال‌احمر از جمله بخش‌های این سامانه است و هموطنان می‌توانند به صورت مستقیم اطلاعات مورد نیاز را از این طریق دریافت کنند.  شایان ذکر است ساعات پاسخگویی از طریق خط تلفن ویژه به شرح ذیل است: * اطلاعات دارویی از ساعت 8 صبح الی 21 * داروخانه مرکزی هلال احمر از ساعت 8 صبح الی 21 * داروخانه فوق تخصصی (تک نسخه ای) از ساعت 8 صبح الی 19 * داروخانه تهرانپارس از ساعت 8 صبح الی 19 * داروخانه جزیره کیش از ساعت 8 صبح الی 14 و 17 الی 22 لازم به توضیح است شبکه داروخانه‌های سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر به‌خصوص داروخانه مرکزی، به‌عنوان نخستین داروخانه مکانیزه در کشور با همکاری داروسازان مجرب، داروهای تخصصی، فوق‌تخصصی، خاص و داروهای پرونده‌ای (از قبیل داروهای بیماران پیوندی، دیالیز و بیماران M.S) و داروهای تک نسخه‌ای را که بیشتر آنها تحت پوشش بیمه‌های جاری کشور است، عرضه می‌کند.

انتهای پیام/

اصفهان- مدیر نظارت بر امور دارویی معاونت غذا و داروی اصفهان گفت: با توجه به شرایط خاصی که در حوزه تامین دارو داریم، سامانه دستیابی به داروهای کمیاب به زودی در اصفهان راه اندازی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، حسن جانثاری اظهار داشت: به زودی یک سامانه‌ای ایجاد می‌کنیم و موجودی داروهای بیماران خاص در آن درج می‌شود و بیماران می توانند به جای تماس با معاونت غذا و دارو با مراجعه و ثبت در این سامانه و درج اطلاعاتشان به محض موجود بودن هر دارویی با آنها تماس گرفته و طبق لیست انتظار داروها تخصیص می یابد.

وی بیان داشت: این سامانه با توجه به شرایط بحرانی کنونی و پیش بینی برای آینده که شاید با کمبود دارو مواجه شویم، راه اندازی می شود.

مدیر نظارت بر امور دارویی معاونت غذا و داروی اصفهان اعلام کرد: نمی توانم با قاطعیت بگویم که در یکی دو ماه آینده وضعیت موجودی داروی بیماران خاص مثل وضعیت فعلی است اما تمام هم و غم وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو تامین داروی این بیماران و داروهای اساسی و اصلی است که با نبود آن و عدم مصرف، بیماران دچار آسیب می شوند.

وی افزود: امروز وزارت بهداشت به جای واردات، مکمل ها، قرص های ویتامینی و قرص هایی که مشابه داخلی دارد، واردات داروهای خاص و داروهایی که مشابه داخلی ندارد را در اولویت قرار داده است.

مشاوره دارویی اصفهان

جانثاری گفت: به عنوان مثال یک هفته یکی از داروهای بیماران خاص نبود که با پیگیری های شبانه روزی امروز توانستیم آن را وارد کنیم.

وی با اعلام اینکه اگر چه در شرایط بحرانی به سر می بریم اما در سال های اخیر نیز تحریم داشتیم و وزارت بهداشت موفق به واردات دارو شد، افزود: امروز نگرانی در حوزه سوء استفاده برخی از سودجویان و ایجاد بازار سیاه دارو وجود ندارد زیرا هیچ گاه در اصفهان بازاری مشابه ناصر خسرو نداشتیم.

مدیر نظارت بر امور دارویی معاونت غذا و داروی اصفهان با بیان اینکه در این ماه شاهد کمبود برخی اقلام دارویی بودیم، گفت: تعداد تماس‌های مردم در این چند ماه بیشتر به دلیل نبود دارو است که از سوی معاونت غذا و دارو پیگیری می شود.

وی ادامه داد: بیماران خاص نگرانی بابت تامین داروهای خود نداشته باشند و در حال حاضر داروی این بیماران موجود است.

جانثاری با اعلام اینکه امروز اصفهان قطب تولید داروهای طبیعی و گیاهی است و پس از آن در حوزه آنتی بیوتیک های خوردنی بیشترین میزان تولیدات را داریم، افزود: حدود ۱۶ کارخانه تولید دارو، ۶۰ شرکت توزیع دارو و بیش از ۸۰۰ داروخانه در استان اصفهان فعال است.

All Content by Mehr News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

مشاوره دارویی اصفهان
مشاوره دارویی اصفهان
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *