چطور به مومو پیام بدیم

 
helpkade
چطور به مومو پیام بدیم
چطور به مومو پیام بدیم

اگر مومو به ما پیام داد چه کنیم را از سایت نکس 99 دریافت کنید.

همانطور که احتمالا بدانید، چالش یا بازی مومو که به تازگی به شهرت دست یافته است، یک چالش ترسناک و خطرناک بوده که منجر به ایجاد ترس، دلهره، تهدید و صدمات روحی به نوجوانان و کودکان می شود. کارشناسان خطرات مومو را در سطح چالش نهنگ آبی دانسته و از این رو به خانواده ها هشدار می دهند که مراقب فعالیت های کودکان خود در فضای مجازی باشند تا گرفتار این گونه بازی ها نشوند. این چالش در محیط واتس اپ در حال رشد و فعالیت بوده و همچون بازی نهنگ آبی نیازی به نصب برنامه ای جداگانه ندارد. ما در این مطلب سعی خواهیم نمود تا تمامی خطراتی که این بازی برای کودکان و نوجوانان خواهد داشت را بازگو کرده و به بررسی راه های مقابله با مومو و چالش های این چنینی بپردازیم.

همانطور که در گذشته نیز گفته ایم، مومو یک اکانت در محیط فیس بوک بوده که به تازگی در واتس اپ نیز در حال فعالیت است. تصویر پروفایل این اکانت بسیار زشت و ترسناک طراحی شده است که تصویری از یک مجسمه در نمایشگاه توکیو می باشد. این چالش به محض اینکه کاربر به آن پیام دهد آغاز به کار خواهد نمود و ممکن است تا مدت ها روی کاربر تاثیرات منفی بگذارد.

کاربر می تواند با جستجوی عبارت “Momo” در واتس اپ، به این حساب کاربری دسترسی پیدا کند و پس از آن با ارسال یک پیام، به گفتگو با مومو بپردازد. پس از اینکه گفتگو آغاز شد، حال مومو اطلاعات کاربری شما را در اختیار خود دارد و می تواند حتی بدون اینکه شما خواسته باشید، برایتان پیام های مختلف که عمدتا حاوی ویدیوها، تصاویر و متون ترسناک و تهدید آمیز است، ارسال کند. شما نمی توانید پایانی برای این پیام ها در نظر بگیرید و مومو تا هر زمانی که بخواهد می تواند به شما پیام ارسال کند.چطور به مومو پیام بدیم

حتی در زمانی که شما اپلیکیشن واتس اپ خود را پاک کنید و یا به طور کلی حذف اکانت داشته باشید نیز، همچنان مومو به ارسال پیامک و یا تماس با شما خواهد پرداخت. چراکه از طریق ایجاد ارتباط واتس اپ، توانسته به شماره تلفن شما دست پیدا کند. اما سوالی که ما در اینجا قصد پاسخگویی به آن را داریم این است که خطرات مومو چیست و اگر ناخواسته خود یا فرزندمان در این چالش شرکت کرده است، برای مقابله با آن چه راهکار هایی وجود دارد؟

قبل از هر چیز باید بدانید که واتس اپ یک اپلیکیشن کاملا رمزنگاری شده است و اکانت ها می توانند در آن به صورت ناشناس ثبت شوند. این بدان معنی است که والدین و حتی پلیس باید برای شناسایی و تعقیب اکانت ها، زمان زیادی را صرف کنند. اما همانطور که می دانید در واتس اپ آی دی هر فرد شماره تلفن اوست و بدون شماره تلفن نمی توان با فردی ایجاد ارتباط نمود. پس چگونه می توان با مومو شروع به ارتباط نمود؟

شماره های مجازی راهکاری است که مومو برای فعالیت در واتس اپ در نظر گرفته است. کاربر با وارد کردن شماره مومو در لیست مخاطبین خود، عملا شماره خود را نیز به مومو خواهد داد و به این ترتیب خطرات مومو آغاز می شوند. با توجه به این که کودکان ذهن کنجکاوی دارند، این شماره را در واتس اپ خود ذخیره کرده و اولین پیام را به مومو ارسال می کنند. سپس مومو نیز در پاسخ به آن ها، پیامی را ارسال می کند.

پس از آغاز ارتباط، مومو کم کم شروع به ارسال تصاویر و ویدیوهایی خشونت آمیز و وحشتناک به کودک می کند و حین ارسال این پیام ها، آن ها را تهدید نیز می کند و از آنان می خواهد تا وظایفی را انجام دهند. این وظایف عمدتا شامل انجام کارهای خطرناک که به خود یا دیگران آسیب می زند می باشد. مومو آنقدر این کار را ادامه می دهد تا کودک را کاملا عصبی و افسرده نماید. کودکانی که درگیر این بازی بوده اند، عنوان می کنند که اگر به دستورات مومو عمل نکنند، نفرین می شوند و یا توسط خود مومو دزدیده خواهند شد!

فراموش نکنید که کودکان ذهن کنجکاو و ساده ای دارند و ممکن است این تهدیدات خیلی زود روی آن ها اثرات منفی بگذارد و تهدیدات مومو را باور کنند. در نهایت این همه فشار و تهدید باعث می شود تا فرد کم کم دچار افسردگی شدید شده و در نهایت تنها راه فرار را خودکشی بداند.

اما برای مقابله با خطرات مومو و رهایی از این چالش خطرناک، خانواده ها باید بسیار هوشیار عمل کنند. بسیاری از کارشناسان این چالش را همچون چالش اسلندرمن (Slanderman) می دانند که در گذشته باعث شده بود کودکی تا مرز کشتن یکی از دوستان خود پیش برود! با این حساب به هیچ وجه نباید این چالش را نادیده گرفته و از آن به راحتی عبور کنید.

بزرگسالان به اینگونه چالش ها می خندند و آن را صرفا یک حرکت مسخره می دانند اما فراموش نکنید که ذهن کودکان بسیار حساس تر از آنچه که ما تصور می کنیم بوده و ممکن است با همین حقه های ساده، گول بخورد. برای مقابله با خطرات مومو باید همواره اطلاع کاملی از فعالیت های فرزند خود در فضای مجازی داشته باشید. چالش مومو، بازی نهنگ آبی، بازی مریم، دارک وب، دیپ وب، رد روم ها، سایت های غیر اخلاقی، افراد سودجو، هکر ها، کودک آزارها و سایر موارد این چنینی، می توانند آزادانه و بدون اینکه مشکل خاصی داشته باشند در این فضا به فعالیت بپردازند و این خطر همواره وجود دارد که فرزند ما توسط این عوامل تهدید شود.

فرقی نمی کند فرزند ما درگیر چالشی نظیر مومو شده باشد یا در فضای مجازی با یک فرد سودجو یا کودک آزار، آشنا شده باشد. در هر صورت خطری کودک ما را تهدید می کند که باید هر چه سریع تر آن را رفع نماییم. برنامه های نظارتی، استفاده از متدهای روان شناسی کودک، نظارت بر فعالیت های مجازی کودک و کنترل رفتارهای مختلف کودکان، می تواند تا حدی زیادی ما را از این خطرات آگاه سازد تا قبل از وقوع حادثه ای تلخ، جلوی بروز آن را بگیریم.

اما اگر در حال حاضر خودتان یا فرزندتان دچار این چالش شده اید، برای خروج از آن و رهایی از پیام ها و یا تماس های مومو، تنها راهکار در حال حاضر این است که ابتدا مومو را از لیست مخاطبین خود حذف کرده و سپس اکانت خود در واتس اپ را غیر فعال و حذف کنید. اگر همچنان پیام از مومو دریافت می کنید، می توانید برای رهایی از خطرات مومو، شماره او را در لیست سیاه تلفن همراه خود قرار دهید. اما اگر می خواهید به طور کلی از شر آن رهایی یابید، بهترین راهکار عوض کردن شماره و خرید یک سیمکارت جدید است.

فراموش نکنید که پلیس بونس آیرس خودکشی یک دختر 12 ساله در آرژانتین را مرتبط با این چالش می داند و معتقد است که چالش مومو باعث شده است تا این کودک به خوکشی بپردازد. بنابراین باید نهایت دقت را در کنترل فعالیت های مجازی فرزند خود داشته باشید تا بعدا باعث پشیمانی نگردد.

منبع مطلب : sfp.family

مدیر محترم سایت sfp.family لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، به تازگی یک بازی آنلاین جدید و ترسناک در رسانه های اجتماعی فراگیر شده  است. خانواده ها و مقامات بیم آن دارد که این بازی آنلاین پدیده مشابه «نهنگ آبی» باشد و جان نوجوانان را به خطر بیندازد.

این بازی در هفته های اخیر در سراسر جهان مشاهده شده و به طور کلی از طریق واتس اپ گسترده می شود. نخست شماره تماسی ناشناس کاربران را به چالش دعوت می کند تا به «مومو» (Momo)  پیامی ارسال کنند. در مرحله بعد و پس از ارسال پیام،  تصاویر ترسناک و پیام های خشونت آمیز برای کاربر ارسال می شود.

این بازی فراگیر  با تصویر ترسناک از زنی مرتبط شده است. این عکس به حساب کاربری اینستاگرام یک عروسک ساز ژاپنی تعلق دارد.

 به هرحال اکنون تصور می شود مومو با خودکشی یک دختربچه ۱۲ ساله در آرژانتین مرتبط باشد. همین امر سبب شده عده ای آن را شبیه بازی «نهنگ آبی» اعلام کنند که سال گذشته با مرگ چند فرد در روسیه مرتبط بود.

هنوز مشخص نیست انگیزه اصلی این بازی چست اما مقامات هشدار داده اند احتمالا فرستندگان ناشناس پیام اولیه از بازی برای سرقت اطلاعات یا تشویق به خشونت و خودکشی استفاده می کنند.  

این چالش در چند کشور از جمله آرژانتین، مکزیک، آمریکا، فرانسه و آلمان مشاهده شده است. البته به نظر می رسد در آمریکای جنوبی محبوبیت زیادی داشته باشد و هدف اصلی آن نوجوانان است.

به نوشته روزنامه بویرس آیرس تایمز، دختر بچه ۱۲ ساله ای که احتمالا قربانی این بازی شده، از تمام فعالیت های خود قبل از خودکشی فیلمبرداری کرده است. مقامات معتقدند  احتمالا فردی او را به خودکشی ترغیب کرده است.

به هرحال هیچ کس به طور دقیق نمی داند «مومو» از کجا شروع شده و چه کسی این روند ترسناک را آغاز کرده است. البته تابه حال ۷ شماره تماس مرتبط با این بازی کشف شده که پیش شماره آنها به ژاپن و چند کشور در آمریکای جنوبی تعلق دارد.

درهمین راستا از کاربران واتس اپ خواسته شده تا با شماره های ناشناس در زنجیره های پیام تماس برقرار نکنند.

منبع مطلب : www.mehrnews.com

مدیر محترم سایت www.mehrnews.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

منبع مطلب : www.aparat.com

مدیر محترم سایت www.aparat.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

…. : یک سوال؟ مومو به من پیام داده بود من ۱۲سالمه به من گفتdo yuo like me? من اصلا پیامش نگاه هم ننداختم صین هم نکردم همونجا حذف گفتگو رو زدم کار درستی کردم؟ لطفا جواب بدین

احسان : آبجی جون نمیکشه فقط هک میکنه و حرفای ترسناک میزنه همین بو قول خودت لایک یادتون نره😁👎

رها : حاجی پاشین خودتونو جمع کنین عجب برنامه ای شده ها مگه عقل و هوش ندارین پیام میده سین نکن لینک میده باز نکن از فیلم ترسناک میترسی بازش نکن سین کردی شمارتو عوض کن دیگه کشکی نیس ک بگه خودتو بکش تو هم اشهدتو بخونی😐 مرسی اح

رها : حاجی پاشین خودتونو جمع کنین عجب برنامه ای شده ها مگه عقل و هوش ندارین پیام میده سین نکنلینک میده باز نکناز فیلم ترسناک میترسی بازش نکنسین کردی شمارتو عوض کن دیگه کشکی نیس ک بگه خودتو بکش تو هم اشهدتو بخونی😐مرسی اح

…. : یک سوال؟ مومو به من پیام داده بود من ۱۲سالمه به من گفتdo yuo like me? من اصلا پیامش نگاه هم ننداختم صین هم نکردم همونجا حذف گفتگو رو زدم کار درستی کردم؟ لطفا جواب بدین

مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

احسان : آبجی جون نمیکشه فقط هک میکنه و حرفای ترسناک میزنه همین بو قول خودت لایک یادتون نره😁👎چطور به مومو پیام بدیم

ستایش : سلام من میدونم که مو مو تو واتساپ به ما پیام میدهد

سرهنگ حسینی : با سلاممومو اگر اومد پیویتون،سین نکنید و روی پروفایلش کمی فشار دهید و حذف تاریخچه رو بزنیدسپس داخل رفته و مسدودش کنیدجای ترس و نگرانی هم نیستممنون

ناشناس : بهتره کلا کاری نداشته باشید با این شماره تماس یهو دیدین یه عکس از جلوی خونتون داد و تهدیدتون کرد اگه هم بهتون پیام داد پیام رو نگاه نکنید فقط حذفش کنید و بلاکش هم نکنید

Sir mahdi : یک راهکار ساده تا دیدید به پلیس فتا خبر دهید

مهدی : اره

علیرضا : سلام،به نظر من با پارالل یه حساب مشابه واتساپ درست کنید و اونو داشته باشید و باهاش به هیچکس پیام ندید.اگه هم پیام داد محل بهش ندیداگه زنگ زد بهتون یا اذیتتون میکرد کلا اون سیم‌کارت رو بشکنید یکی دیگه بخرید چون ممکنه همه چی تون در دسترس هکر (مومو) قرار بگیره و غیر از اون حسابی افسرده تون کنه.ولی اون فیلم آخرش معلوم بود فیک و الکیهاینم اطلاعاتی که من می‌توانستم در اختیارتون بذارم،خوشتون اومد لایک کنید.👍ممنون🙏🌸

ماهان : خدا به دادت برسه 😅😅😅

ستایش : من میدونم که مو مو به ما می‌گوید که بیا با من بازی کن اگر بازی نکنی شب میام می کشمت و این باعث می شود بچه نخوابد و روانی شود بعد میگه به خودت صدمه بزن و عکس بنداز بفرست بعد میگه دستت را باتیغ بزن و فیلم بفرست اگر این کارها را نکنی پدر مادرت را میکشم من را لایک کنید ممنون و هر سوالی دارید می‌توانید از من بپرسید من فقط 12سال دارم خدا کنه مو مو من را هک نکنه چون یک دختری هم سن خودم را هک کرده و آن دختر تو آرژانتین خودکشی کرده

M : سلام بچه ها بچه ها میگم من که نمی‌ترسم پس شما هم نترسید باشه

سوگل مختاری : بچه ها من تا این چالش رو دیدم ترسیدم ولی الان نمی ترسم چون اون فقط یه عکس پروفایله و یه ادم اون رو هدایت می کنه اون فقط یه مجسمس که اسمش مومو هست و هیچ ترسی هم نداره مغز ما برای خودمون هست و حتی مومو هم نمی تونه کنترلش کنه حتی مادرمون هم نمی تونه می دونید چرا؟چون این مغز ما عه و ما اگر مواضب باشیم هیچ کس مارو نمی کشه به جز خدا

مهدی : بلاک کن

علیرضا : اون فیکه ایرانیه فقط هکره یا یکی میخواد اذیتت کنه ولش کن بلاک کن

بـانـو : مگه ما میپرسیم تو کی هستی😂

ماهان : سپاس از راهنمایی خوبتون

ناشناس : خدا لعنت کنه این مردم آزار ها رو

خودم😹 : https://wa.me/+16135502052بچه ها این شماره مومو با این لینک میتونین تو واتساپ ب پیوی مومو دسترسی داشته باشین حالا اگه خواستین میتونین بلاکش کنین یا هم بهش پیام بدین😂دیگه انتخاب با خودتون ک اگه بهش پیام بدین علاوه براینکه کل اطلاعات هارد شما رو هک میکنه بلکه تمامیه فایل های قدیمی و حتی اگه ب واتساپ اجازه دسترسی داده باشین دوربین گوشیه شمارو هک میکنه ک میتونه از طریق دوربین سلفی شمارو ببینه و از دوربین هم هر چیزی که شما میبینید رو میبینه ،حتی از طریق جی پی اس میتونه مکان شمارو ردیابی کنه و از اون طریق تهدیدتون کنه و اگه این بازی رو استارت کردین تنها راهش از بین بردن سیمکارته خلاصه ک رفتنت با خودته برگشتت با کرام الکاتبین😂ولی اونقدرام ک فکر میکنین ترس نداره عقل دارین خب وقتی میگه خودتو بُکُش تو نکُش😂😂

نا شناس : سلام من میدونم که مو مو عکس هایی که سال قبل ما حذف کردیم هک کرده وبه کودکان می گوید مثلا من الان درخانه شما هستم اگر وارد بازی من نشوی من شب ساعت یک نصف شب وارد خونتون می شوم اگر تو خودت رانکشی من شب میام می کشتم واین باعث می شود کودک نخوابد و روانی شود و به کودک می‌گوید هرچی میگم انجام بده تا پدر مادر خواهر و یا برادرت را می کشم و باعث می شود بچه خودرا دار بکشد یا خودرا از پنجره به بیرون بی اندازد هر سوالی درمورد مو مو دارید می توانید ازمن بپرسید ممنون

آیرین آدلر : من چیز زیادی از مومو نمی دونم بیشتر توضیح بده

حدیثه : خاب میتونی برنامشو حذف کنی

ناشناس : داداش دارم میمیرم هرلحضه احساس میکنم که الان میاد جلوم

سلام دوستان : تنها راه در برابر تحدیدات سایبری و اشخاصی ک ما با آنها هیچ گونه ارتباط فیزیکی نداریم فقط دوری و جلو گیری از برخورد با آنها است اما در صورت مواجه با افراد روانی اینترنتی فورا با پلیس فتا تماس گرفته و از آنها کمک بخواهیدهرگز خونسردی خود را از دست ندهید و تصمیمات ناگهانی نگیری حتما با پدر یا مادر خود مشورت کنیددر صورت به وجود آمدن تماس با مومو به هیچ عنوان خودتان تصمیم به اقدامی نگیرید و حتما با بزرگ تر ها مشورت کنیداین نیز بگذرد#مومو_جدی_نیست

بابا بیخیال باشین در این حدم نیست : بابا بیخیال باشین در این حدم نیست

ناشناس ۲ : تو ایتا به من پیام داده چیکار کنم حالا؟

افسانه : بچه ها من بهش تصویری زنگیدم ولی اون تا حالا بهم اس نداده بود ولی فقط من درخال تماس بودم بعد بلافاصله مسدودش کردم بچه ها حالا به نظرتون اون میتونه گهی بخوره منو هک کنه😣

من مهبد هستم : نباید وارد لینک میشدی

زمانی : داشم نگا اگه بلاک کردی تموم شده نترس

بـانـو : ولے چه مومو زرنگه هااز کجا میفهمه کی نوجوونهتابره پیویش😂

رها : آقای عرفان تو اونیکی کامنت ب من گفتین داداش باس من من آبجی هستم کوچیک شما😂و بعد از اینکه بلاک کردین اگه به شمارتون پیام بده یعنی به اطلاعات گوشیتون دسترسی داره اگه ن ک بیخی هیچی نیس

Aylin : من فقط برای اطلاع پیام می گذارم نمی خواین نمی گذارم خود دانید 😂

رها : نا آگاه هارو آگاه کن جانم😂

سلام مو مو اهر صد بار به من پیام هک می کنم شکایت می‌کنم

سلام به من پیام نده مو مو هک می‌کنم من همه تو هک می کنم

سلام به من پیام نده مو مو هک می‌کنم من همه تو هک می کنم

من که اصلا از مومو نمیترسم و اگر پیام بده هیچ کاری نمیکنم. فقط مومو میخواد بچه ها رو بترسونه و به ما استرس بده و مشکلی برای ما پیش بیاد.

helloi can play wich yobut i kill youin nightcall me my number phone 2348766666071dont call the policei will kill youi like kidsim was chinha hacall me in whats appbye

من که ی نفر لینکشو بم داد بش پیامای منحرف دادم هنو باز نکرده نمیدونم فیکه یا چیه یه روزم شماره 0666 اولش بود بقیشم رند بود به مادرم زنگ زد منم قضیرو بش گفتم وایسادم هی میزنگید اخر سیم کارتو در اوردم شمارشم ک ده بار زنگ زده بود تو واتس اپ مادرم نبود حالا نمیدونم چ خبر شده

سلام یکی از دوستام به مومو پیام داد و 10درصد از گوشیش کم شد و گوشیش خاموش روشن شد پ اینکه پیامی که داده بود رو سین کرد و اینکه در شاد مومو ها الکی هستن

عزیزانی که از مومو می ترسین برین تو وان ساپ و دسترسی به شماره های ناشناس رو ندید یعنی فقط مخاطبانتون بتونن بهتون پیام بدن اینطوری مومو هیچ غلطی نمی کنه

hi good girldo you like diehahahahcall mei send my number phonebut dont call policei kill your mother and your fathergood byesee you]

مومو یه چیز مسخرست هیچ ترسی نداره فقط سین نکنین امروز یکی بهم پیام داد l kill you عکس پروفش هم مومو بود رفتم تو سابقه اش گوشیم نشان داد تو گروه مدرسه ام عضو هست فهمیدم دوست مدرسه ام هست 😂

پلیس فتاح مومو شبکه خبار دیم تو ماسک روی صورت زرد است باید دستکیر شو

سلام نگید بیاد واتساپم اشتباه شده ببخشید

آبجی ها وا داداشم دوست دارم همگی با من آشنا بشن من آیلین یه بچه پرو و البته خودمونی هستم 😅که هر کسی درباره ی مومو عروسک خیالی مشکلی داشت من در خدمتش هستم البته مدیر گروه نیستما فقط چون خیلی پرو هستم خیلی پیام می دم 😂😂

عاشقتم ینی😂منم رها هستم خوشبختم😂🌹

سلام دوستان قطعا کسانی که قبلا بودن من رو میشناسن 🤣🤣🤣🤣بعد از مدتی طولانی برگشتم

متشکرم عزیز 😁

خوش اومدی عزیزم بازگشت غرور آفرینت رو تبریک میگم 😂😂😂

به منو خالم لینک امده چیکار کنیم😟😟😟

من که همش روی لینک ها کلیک میکنم😬

شما کی هستین🎃

سلام دوستان دیروز یکی با یه شماره ی عجیب غریب و با پروفایل مومو به دوستم پیام داده دوستم اصلا حواسش نبوده و پیامش که گفته بوده :I,m momoرو سین کرده بعد بلاکش کرده زنگ زده تعمیرات موبایل بهش گفتن الکیه فقط بلاکش کن اونم گوشیش خاموش کردع تا امروز که از چند نفر پرسیده همه گفتن الکیه خیالش راحت شده امروز یکی زنگ زده به باباش گفته فیلم هاش تو فضای مجازیه نمدونم خود مومو بوده یا آشناهاشون چون پنج ساعتی میشه با دوستم در ارتباط نیستم الان یعنی دیگه نمیشه هیچ کارش کرد آیا مومو میتونه از لین طریق منم حک کنه چون دوستم بیشترین چتاش رو با میکنه لطفا جوابمو بدین ممنون میشم😶😶

هر وقت مو به شما پیام داد نه پیام اوراسین کنید و نه جواب او را دهید او را بلاک کنید یا اگر به شما پیام داد و شما پیام را سین کردید با ثابت و حذف کنید ولی تو واتساپ ناتو هرجا پیام داد سیم کارتتون رو عوض کنید و شماره هانا �اه تلفن‌ها بندازید شماره مخاطبین حذف کنید این را خیلی خوبه لطفاً لایک کنید

اره خب

اره ممکنه چون وقتی که گوشی دوستت رو بتونه هک کنه دسترسی به شماره های دوستش پیدا می کنه ولی نیاز نیست نگران شی فقط اگر بهت پیام داد سین نکن

سلام مو به من با شماره ۰۹۱۲ پیام داده ولی من نه سین کردم ن پاک کردم کلا واتساپو پاک کردم ایا مشکلی پیش میاد

نه

دتت

من

کک

سلام..؟.. من فقط یک مطلب رو میحوام بگم در مورد مومو😲لطفا دقت کنیدچالش مومو یکی از ترسناک ترین چالش هاست اگر مومو به شما پیام داد نه باید پیامش رو سین کنید اصن نباید شمار ه مومو رو تو مخاطبین سیو کنید مومو به شما پیام که میده حالا بعدا به شما وظایفی رو میگه که باید انجام بدیدالان خب من انجام نمیدم نه نمیشه! اگه انجام ندید نفرین میشید یا خود مومو شما رو میدزده جاهایی خوندید مومو پرنده هس اما نه!!!!! مومو یک زن عجیب و غریب زشت هست که جان شما هارو به خطر میندازه 😔ممنون از اینکه تا اینجا باهام اومدید فعلا

سلام..؟.. من فقط یک مطلب رو میحوام بگم در مورد مومو😲لطفا دقت کنیدچالش مومو یکی از ترسناک ترین چالش هاست اگر مومو به شما پیام داد نه باید پیامش رو سین کنید اصن نباید شمار ه مومو رو تو مخاطبین سیو کنید مومو به شما پیام که میده حالا بعدا به شما وظایفی رو میگه که باید انجام بدیدالان خب من انجام نمیدم نه نمیشه! اگه انجام ندید نفرین میشید یا خود مومو شما رو میدزده جاهایی خوندید مومو پرنده هس اما نه!!!!! مومو یک زن عجیب و غریب زشت هست که جان شما هارو به خطر میندازه 😔ممنون از اینکه تا اینجا باهام اومدید فعلا

در ب هیچ عنوان پیام رو باز نکنید و همون لحظه حذف کنید پیامش رو و اگه اشتباهی سین کردید پیام مومو رو خط گوشیتون رو عوض کنید و مراقب بچها باشید

مومو تهدیم کرده منو خانوادم رو میکشه

اسکی😐

سلام یه سوال دوستای من شماره های مثل مومو درست کردن و شب تولد من دقیقا یه شماره که اولش شبیه به همون شماره دوستای من بود پیامم داد و گفت های من نمیدونستم و سین کردم و زود هم بلاک پیام های خشونت آمیز واسم نیومده ولی چندتا پیام اومده که مثلا سرویس آبرنگ با موفقیت غیر فعال شد این چیزا

😐😐😐

من فقط برای اطلاع پیام می گذارم نمی خواین نمی گذارم خود دانید 😂

بر روی چشم 🤣

نا آگاه هارو آگاه کن جانم😂

باشه رها جان اما خب دیگه چیزی نیست که بخوام بگم 🤣🤣

دمت گرم ادامه بده ب حرف بقیه گوش نکن 😂

سلام داداشام و ابجیام میشه بگین که اون مومو بی که اس ام آس میده پروفایلش عکس مومو هست یا می‌تونه بدون عکس هم بیاد

عکس خودمومو هس

ممکنه

واای😂 آیلین جون دمت گرم آبجی خـیلی فعالی اینجافکر کنم مدیرسایت تویی بقیه اداشو در میارن😂

ممنونم از صحبت های خوبت دوست عزیز و دانا

ب نظر گوشت تلخ بازی در نیاریماطلاعات رو میذاره بقیه قبل از اینکه برگاشون بریزه از ترس هک شدن اونا رو بخونن

آیلین جان الان چند دیقه دیگه میاد کامنتارو چک میکنه جواب میده و مطلب جدید میزاره باید بگم از ادمین این سایت هم فعال تری مرسی واقعا😂😂😂😂🌹

خواهش می کنم 🤣

😂👍👍دقیقا

ایا این واقعیت دارد

،👆👆

دوستان این اصلا موضوعینیست که خیلی بحث شه من تا حالا هر شماره ای از مومو داشتم به فتا دادم اونا هم پیگیری کردن من دارم تمام تلاشم رو می کنم که دیگه هیچکس نتونه پیام بده و اذیتتون کنه ولی بهترین کار واسه کسانی که از مومو می ترسند و هنوز باهاش مواجه نشدن اینه که برن تو تنضیمات وات ساپ و کاری کنن که شماره ی ناشناس نتونه زنگ بزنه اگر هم پیام داد سین نکنین فقط حذفش کنین از تو وات ساپ اگر هم سین کردین برین بلاک کنین و خلاص دیگه فک نکنم سوالی باشه

موضوعی نیست

به من پیام داد چیکار کنم

فوشش بده گو خورد چیزی بگه😂

حذفش کن

اگه مومو به ما پیام داد اول باید خونسردی خودمون و حفظ کنیم بعد باید بدون اینکه پیامش رو سین کنیم سریع شماره رو به پلیس گزارش بدین و شماره رو حذف کنید یا بزنید رو حدف گفتگو . به هیچ وجه بهش پیام ندین به ممض اینکه بهش جواب بدین اون یه جووی شما رو هک میکنه و به گالری و مخاطبین و همه چی و گوشیتون دسترسی پیدا میکنه بعد به شما اطلاعات میده مثل شماره موبایل شماره پلاک رنگ ماشین و… بعد به شما میگه که من دارم تو رو میبینم و نمیتونی از دستم فرار کنی و اگه کارهایی رو که بهت میگم انجام ندی نصفه شب میام بالا سرت و میکشمت پس بدون اینکه جوابشو بدین شمارش رو گزارش کنید و بدین به پلیس و بعد شماره رو حدف کنید و بزنید حذف از این گفت گو.

سلام مومو داخل واتساپ به من پیام داد سین کردم میترسم اطلاعات گوشیم رو اشفا کنه و من زود بلاک کردم حالا چکار کنم؟؟؟؟؟؟؟

سلام عزیزم خوبی

مومو نمیتونه با پیام هک کنه یه لینک میفرسته کافیه بزنی روش تا هک بشی

هک نمیکنه آمریکا هم زورش نمیرسه واتساپ هک کنه

آقای عرفان تو اونیکی کامنت ب من گفتین داداش باس من من آبجی هستم کوچیک شما😂و بعد از اینکه بلاک کردین اگه به شمارتون پیام بده یعنی به اطلاعات گوشیتون دسترسی داره اگه ن ک بیخی هیچی نیس

برای اینکه دیگه نتونه هیچ کاری کنه می تونی سیمکارت رو دربیاری ویکی دیگه بزاری

بدبخت شدی😣😣😂

اگرم زنگ زد جوابش ندی خیلی بهتره

چجوری انقد پیگیری😂😂😂

سلام من ۱۱سالم هستش از وقتی به یکی از دوستام پیام داده و فهمیدم مومو یه دیوونه هست که قصد ازارو اذیت بچه هاو نوجون ها رو داره به همه دوستام گفتم بریت تو تنظیمات واتساپ ورود دو مرحله ای و تماس های ناشناس رو متوقف کنید راستی حواستون باشه پیام رو سین نکنید اگه سین کردید فوری سیم کارتتون رو دی بیارید بشکنید سیم کارت جدید بگیرید و گرنه بد بخت میشید اگه هم سین نکردید خدارو شکر دستتون رو قرار بدید رو پی وی و بر ندارید بعد یه گزینه سطل اشغال میاد بالا واون رو بزنید تا پی ویش واستون حذف شه اگه پیام داد همین کار رو بکنید ولی اگه میترسید ازش سیم کارتتون رو عوضکنید

حالا باید چی کار کنم بهم پیام نده یا بهم زنگ نزنه؟

بله کار درستی کردی . چون اگه پیام رو سیو میکردی متوجه میشد که داری پیام هاشو میخونی و دیگه دست از سرت بر نمی داشت. بهترین راه اینه که وقتی کسی با پروفایل ترسناک و عجیب بهت پیام میده پیاماشو نخونی و از رو صفحه پاکش کنی و به تماس هاش جواب ندی . اصلا هم لازم نیست بترسی چون اون توی ژاپنه و هیچ کاری هم نمیتونه کنه . و بهتره با یک شخص دانا مشورت کنی.🌹🌹🌹

پس چطور میگن که میتونه ما روتقیب کنه و مارو بکشه

سلام من اومد با شماره ۰۹۱۲ ولی من سین نکردم و واتساپو زود پاک کردم و سیم کارتم دراوردم الان دیگ منو هک نکرده یا کرده

هک نمیکنه نترسین فقط کرم می ندازه

سلام. بله کاره خیلی خوبی کردی

حاجی پاشین خودتونو جمع کنین عجب برنامه ای شده ها مگه عقل و هوش ندارین پیام میده سین نکنلینک میده باز نکناز فیلم ترسناک میترسی بازش نکنسین کردی شمارتو عوض کن دیگه کشکی نیس ک بگه خودتو بکش تو هم اشهدتو بخونی😐مرسی اح

بلاک کن یا پیام ها شو نگاه نکن فکر کن اصلا وجود نداره

هیچی فقط بلاک کن اگه تماس هم گرفت جواب نده برای اینکه خیالت راحت تر هم شه می تونی سیمکارت رو هم بسوزونی

داداش من سین زدم چکار کنم

🤣

کسانی که خوابتون از ترس مومو نمی بره یه روشی هست تو وات ساپ که غیر از شماره های سیو شده هیچ کس نمی تونه زنگ بزنه من تمام ابشن های حفاظتی رو دارم خواستین بهتون می گم

ترروخدا بمن بگو

ببین من اینا رو نمی دونم من فقط ۵ ۶ تا راه محافظتی رو گوشیم هست که این راه ها رو مخصوص گوشیه خودم هست و گوشی شما ها نداره فقط اگه بخوای یه راه هست که می تونی تو وات ساپ کاری کنی که فقط شماره هایی که خودت داری می تونن بهت زنگ بزنن یعنی شماره های ناشناس چه مومو باشه چه هر کس دیگه نمی تونه بهت زنگ بزنه

من اصن نمیترسم ولے میخوام دوستام منو آنبلاڪ ڪنن میشع بگے چڪار ڪنم ؟

دوستان من هیچ ترسی از مومو ندارم چون نه فیسبوک و نه اینستا دارم تو شاد هم درس نمی خوانم دوستی هم ندارم که تو شاد باشه تقریبا با هیچکس تو وات ساپ غیر از پدر و مادرم که باهاشون زندگی می کنم ندارم گوشی من هم یه گوشی حساس هست که اجازه ی ورود چیزای خطرناک رو نمیده تازه هم من هزار تا چیز دارم که اگه مومو بهم پیام بده می تونم کاری کنم که تا صد سال تمومه بهم پیام بده پس اصلا ترسی ندارم 🤣 من عاشق زندگیم هستم و مومو هم یه چیز الکیه بی خاصیت هست

الکی که نیست

زندگیت بهشته مثل مال من😊

اره .فکر کنم اگه بزنیم کنترل پدر و مادر کسی نتونه با ما در ارتباط باشه

چ خوب 😃😄

نتونه

سلام . من از این چیزای معمایی و ماجراجویی خیلی خوشم میاد . برای همین 3 تا شمارع ی مومو رو پیدا کردم و سع بار بهش پیام دادم اونم پیامای چرت و پرت ک مثلا با من ازدواج میکنیو اینا 😅 بعد صمیمی ترین دوستام کلی گفتن ن خطرناکه و بلاکش کن و اینا . و بهترین دوستام ب خاطر اینکع هک نشن ، منو بلاک کردن 😢 منم ب خاطر اینکع دوستام از طریق من هک نشن ، مومو رو بلاک کردم و دسترسی های واتساپ رو بستم . هم مخاطبام ، هم دوربین ، هم حافظع و … همشو بستم . الان آیا مومو ب من میتونع اس بدع یا ن ؟؟ میشع راهنمایی کنین من دوستامو خیلی دوست دارم

سلام عزیزم نه اگر بلاک کنی و اگر زنگ زد اصلا جواب ندی اگر همه شماره هایش رو پاک کنی هیچ اتفاقی نمیفته من هم تو دام این ما جرام به من پیام های تهدید آمیز داد و گفت میکشمت من هم گفتم به پلیس زنگ میزنم و دیگه بهم فعلا پیام نداده سعی کن تو این چیز های مسخره تری باید به مادر یا پدرت بگی که سیمکارت رو عوض کنن هم و اینکه اگر همه ی شما ره هاش رو پاک کنی دیگه به هیچ عنوان نمی تونه اس بده و باید تو گوگل بزنی مومو چه گونه پیام میدهد معمولا این رو مینویسه بیا بازی کنیم) من هم پاسخی ندادم

اووووف ڪے حال دارع سیم ڪارت بشکونع و سیم ڪارت بخرع و اینا … 😅روش دیگع ای نیس ؟؟

داداش باید سیمکارتت رو بشکنی و سیم‌کارت جدید بگیری

اگه سیمکارتمو بشکنم تمام میشه خلاص میشم

نه اصلا

بله

من پیامشو سین کردم حالا چیکار کنم

نباید سین‌ میکردی!!!

سین=سیمکارت جدید و خوگشلシ︎

خواستم بگم که اگه شمارشو سیو کردین میتونه به شما دسترسی داشته باشه و هکتون کنه و سیو نکنین

🤣🤣🤣خخخخ هک نمیکنه ترسو

مو مو واسم بچه اورده تبریک بگین اسمشو گذاشتبم ممو ۱

بچه ها مومو تو تلگرام بهم اس داد ولی من سین نکردم وحذف گفت و گو رو زدم هم برای مومو پاک شد هم برای من یعنی میتونه مزاحمم بشه یا هکم کنه؟؟؟ لطفا جواب بدید😢😢

نه نمیتونه هکت کنه

تلگرام اصلا هک نمیشه خوده سازنده تلگرام هم گفته اگه تونستی تلگرام رو هک کنیم برنده ای جایزه یه میلیاردی میشین

تو تلگرام هم مگه پی ام میده

بهت پیام چی داد

سلام . من و چند تا دوستام به یه یارو مومو ویدیو کال گرفتیم ولی برنداشت بعد به من پیام داده بعد تماس تصویری باهام گرفته و جوابشو ندادم . بعد بلاکش کردم و پیامشو سین کردم و حذف گفتگو کردم . احتمال داره هک شده باشم ؟ لطفا جواب بدید. یکم می ترسم

ارع قد درصد هک شدی چون که پیامشو سین کردی متاسفانه

باید سیمکارتتت رو عوض کنی

برنامه ای گه میفرستهیه برنامه ساده مثله برنامه های عادی گوشیه خوده فردهولی به محض اینک نصب کنیحتی ب دروبین جلو و عقب!!!!! دسترسی پیدا میکنهفقط گفتم اطلاع داشته باشیبه هیچ عنوان لینک و برنامه رو نصب نکن و وارد لینک نشودر غیر این صورت دسترسی ندارهدر ضمن برای گوشی های آیفون هیچ خطری وجود نداره چون برنامه رو نمی تونن نصب کنن

سلام نه برات یه فایل یا لینک میفرسته اگه فایل رو دانلود و نصب کنی یا وارد لینک بشی بله میتونه هک کنهو اینکه یه مورد دیگه م اگه شماره ش رو سیو کرده باشی امکان داره

سلام ببخشید یه سوال داشتم تو تلگرام بودم و توی ی کانال اهنگ داشتم دانلود میکردم که ی خبر تو تلگرام از مومو گذاشته بودن تو همون کانالی که اهنگ دانلود میکردم و پایینش ایدی گذاشته بودن بعد زدم رو واتساپ داخل واتساپ شمارش بود بلاکش کردم ایدیش هم بخاطر بلاک کردنش گذاشته بودن حالا سوال من اینه که ایا میتونه بهم اس بده یا هکم کنه؟ایا میتونه؟خواهش میکنم جواب بدید ممنونم🙏

من شمارشو سیو کردم و بعد بلاک کردم ولی بعد یه هفته ۳ شماره به اسمه مومو بهم پی داد دیگ نمیدونم شایدم هک شده باشم😐

سلام خیر نمی تونهاما اگه شماره ش رو سیو کردی شماره رو هم بلاک کن

مومو یه مجسمه بهت پیام اومنهای که گفتن تهدید میکنه میکشمت واقعی یا میکشتون یا می دوزدنتون و اول میگه بامن بازی میکنی هیچی نکین فقط سمکارت خود را بسوزونید حذف کنیم زنگ مزنه از تماس هاویا شمارا تسخیر میکند ممنون لایک یادتون نره 😉

آبجی جون نمیکشه فقط هک میکنه و حرفای ترسناک میزنه همین بو قول خودت لایک یادتون نره😁👎

سلام دوستان یکی از دوستای من لینک مومو رو فرستاد تو گروه و گفت کانال خنده اس که دستم خورد و دیدم موموعه سریع واتساپ رو حذف کردم و گوشی رو خاموش کردم به نظرتون باید سیمکارت عوض کنم یا هکم میکنه؟

یا خدا خب واتساپ رو پاک کن مومو خنگ نیست که از خارج بیاد زنگ بزنه بدبخت پولش ته میکشه

باید حساب واتساپت رو دلت کنیاگه ادامه داشت زنگ یا پیام به فتا اطلاع بدع

سه روزه که واتساپ رو حذف کردم و گوشیم هم خاموشه

سلام به دوست من تو اینستا گرام پیام داد بعد پیامشو باز کرد آیا از تو اینستا هم میشه هک بشیم؟

فک نکنم ببین تو اینستا اول یه لینکی رو میفرسته براش بعد اگه روی اون لینک بزنه هک شده و تموم شد رفت

https://wa.me/+16135502052بچه ها این شماره مومو با این لینک میتونین تو واتساپ ب پیوی مومو دسترسی داشته باشین حالا اگه خواستین میتونین بلاکش کنین یا هم بهش پیام بدین😂دیگه انتخاب با خودتون ک اگه بهش پیام بدین علاوه براینکه کل اطلاعات هارد شما رو هک میکنه بلکه تمامیه فایل های قدیمی و حتی اگه ب واتساپ اجازه دسترسی داده باشین دوربین گوشیه شمارو هک میکنه ک میتونه از طریق دوربین سلفی شمارو ببینه و از دوربین هم هر چیزی که شما میبینید رو میبینه ،حتی از طریق جی پی اس میتونه مکان شمارو ردیابی کنه و از اون طریق تهدیدتون کنه و اگه این بازی رو استارت کردین تنها راهش از بین بردن سیمکارته خلاصه ک رفتنت با خودته برگشتت با کرام الکاتبین😂ولی اونقدرام ک فکر میکنین ترس نداره عقل دارین خب وقتی میگه خودتو بُکُش تو نکُش😂😂

فامیلی چیه

میزنم رو ایدیش نمیاد چرا

خب اگه بریم داخلش متوجه میشه اینجور که بدبخت تر میشیم

بله ایدی موموهه😹🤦🏻‍♀

این ایدی مومو هه یا ابلفضل 😐😐

من بلکش کردم منو پیدا میکنه

نه آبجی اصلا نگران نباش کار خوبی کردی منم بلاکش کردم اصلا هم نترس چون هیچ گوهی نمیتونه بخوره چون از اول اینکه بهت اس بده بلاکش کردی😉

دوستان اگه بدنبال این هستید که پس از ارتباط مومو با شما به گالری براتون و لوکیشنتون دسترسی نداشته باشه باید دسترسی های وا تااساپ رو ببندید و بلاکش نکنید و سین هم نکنید با نگه داشتن روی آزمون برنامه واتساپ و زدن بر روی اطلاعات برنامه و رفتن به دسترسی ها همه رو خاموش کنید مومن پیش من آمد ولی من این کارو کردم و خودش بیخیال شد

داداش من ایدیش رو پیدا کردم و بلاک کردم و این چیزی که تو گفتی رو هم انجام دادم حالا اگه تونست بیاد منو بگیره😂👍

یه سوال امکان داره مثلا تو اپلیکیشن های تیک تاک یا لایکی هم بیاد

فعلا کسی نگفته میاد یا نهولی اگه اومد عقل شرط میکنه بلاک کنی

سلام دوستان من خودم هکرم همه ی این کار ها رو بلدم (تست کردم) شما موقعی که بلاک یا ریپورت میکنی دیگه طرف به شما دسترسی نداره مگه اینکه با یه شماره دیگه به شما پیام بده فقط در صورتی به شما دسترسی داره که شما پیامی رو از طرف اون سین کرده باشید یا یه فایلی رو باز کرده باشید اگه باز کردید بهتر است یه چند روز اینترنت خود را خاموش کنید و بعد اگه دوباره پیام داد کلا یه خط جدید بگیرید

سلام میشه به منم بگین چجوری میتونم هکر شم ؟ لطفاً بگین چون من هم مثل آقا احسان خیلی دوست دارم هکر شم

داداش میشه بگی کجا باید بریم تا هکر بشیم؟ خیلی دوست دارم هکر شم میشه بگین؟ خواهش میکنم

سلام من واقعا خیلییییییییییی میترسمممممممممم من ۱۴سالم خواهش میکنم فقط بگین کاری کنم که دیگ نه ونه زنگ بزن راستش تاحالا که هیچی واس من نیومد خیلی میترسم اگ کسی هست راح حلشوبگ خیلی ممنون نیومد خواهش میکنم اگ کسی بلد بود یگ

منم 14 سالمه شانسو میبینی اه مامانم میگه گوشی نبود خیلی بهتر بود شانس ماعه اه 😐

اگه پیام داد سین نکن و از گفتگو ها حذفش کن اگه سین کرذی سیم کارته جدید بنداز

مومو اگه مارو به چالش کشید انجام ندیم چیکارمون میکنه؟

با روان شناسی میاد جلو و ادم رو تحدید میکنه

نه باید گوشیتو میبردی پیشه ۱۱۰ اونا خودشون میدونتن چیکار کنن من همین کارو کردم ۱۱۰ هنوز گوشیمو ندادن بهم

آخه چرا دادی پیاز کله اطلاعات گوشیت دست اوناس😐

دربارهی ویدیو باید بگم این فقط یه اغتشاش روانیه و دانش اموزان عزیزم اصلا نباید بترسند و نیز از پیام دادن به موم جدا دوری کنند

داداش معلمی به زحمت به همکارات بگو به همکارشون بگن شاد رو سریع کنن

ببخشید من تو اکانت وات ساپم دیدم یه نفر چندبار باهام تماس تصویری گرفته امروزم بهم پیام داد به فارسی گفت هی میگفت میایی باهم دوست شیم؟من پیامه رو سین کردم ولی بعدش پیامه رو سریع پاک کردم و گزارش فرد رو دادم عکس پروفایلشم مومو نبود یه دختر خوشگل بود سربه سرم گذاشتن😶من واقعا ترسیدم چیکار کنم؟

بلاک کنشماره شم اگه سیو کردی پاک کنبلاک بلاک بلاکاگه ادامه داشت پلیس فتامن عصر تماس گرفتمگفتن بلاک کنتماس شماره ناشناسم جواب نده

ولے چه مومو زرنگه هااز کجا میفهمه کی نوجوونهتابره پیویش😂

ااا خاکتوسرم ایموجیش اشتباه اومد😐

چـرا پسرا به دخترا هم میگن داداش😚🤔

واااا من لینک مومو رو از کجام بیارم😐

لینک مومو بدین التماس میکتم

من یکی از دوستام لینک مومو رو داد گفت بلاکش کن ک نیاد پیویت منم بلاکش کردم الانم میترسم ک از طریق اون لینک منو هک کنه وات ساپم رو حذف کردم تورخدا یکی جواب بده

لینکشو برام میفرسی؟؟😦

داشم نگا اگه بلاک کردی تموم شده نترس

نباید وارد لینک میشدی

اگر واقعا از مومو می ترسید و بدتون می یاد شمارشو بدین به خدا با یه شماره می شه گیرش اورد

اینجا خیلیا حرف های جورواجور می زنن ولی خداییش راست می گین

؟؟

واقعا چطور دلتون میاد اینقدر سنگ دل و بی رحم باشید شما با داعش و طالبان چه فرقی میکنید اونا لااقل جیگرشو داشتن می اومدن رو در رو میجنگیدند نه که بیان با یه شماره جعلی بچه های ۱۲ -۱۳ ساله رو تهدید کنند

خدا لعنت کنه این مردم آزار ها رو

بچه ها من بهش تصویری زنگیدم ولی اون تا حالا بهم اس نداده بود ولی فقط من درخال تماس بودم بعد بلافاصله مسدودش کردم بچه ها حالا به نظرتون اون میتونه گهی بخوره منو هک کنه😣

خدا به دادت برسه 😅😅😅

بچه ها من خودم12 سالمه اولش داشتم سکته میکردم وقتی راجب مومو شنیدم ممکنه از بد اقبالی بهتون پیام بده راه حل اینکه سین نکنیداگر به اشتباه سین کردید اصلا به هیچ وجه هیچ پیامی براش نفرستید حتی یک نقطه هیچی و بعدش بلاکش کنید و مسدودش کنید ولی بهترین و امن ترین راه برای اینکه حکت نکنه و شروع به تهدید نکنه اینه که سیمکارتو دربیارید و بسوزونید و از بین ببرید در این صورت خیالتون راحت میشهلطفا جدی بگیرید بچه ها و نوجونا ذهن ساده ای دارن و زود باور میکنن فقط سیمکارتتونو بسوزونید این بهترین راه کاره مطمئن باشید

با سلاممومو اگر اومد پیویتون،سین نکنید و روی پروفایلش کمی فشار دهید و حذف تاریخچه رو بزنیدسپس داخل رفته و مسدودش کنیدجای ترس و نگرانی هم نیستممنون

بنده خدمتتون عرض کردم که ابتدا حذف تاریخچه رو بزنید تا پیام ها پاک شود سپس مسدود کنید،بنابراین پیامها سین زده نخواهد شدموفق باشید

واقعا سرهنگی🙄

ممنون

سپاس از راهنمایی خوبتون

تو کی هستی؟

باسلام من مومو هستم 😂😂

مگه ما میپرسیم تو کی هستی😂

اگر فقط بلاکش کنیم بازم می تونه زنگ بزنه و پیام بده کسی هست که بلاک کرده باشه و گوشی خود به خود رفع مسدودی کنه

دوستان و بچهای عزیز لطفا در حال حاضر به کرونا فکر کنید که بیشتر از این چالش در حال کشتنه ،در صورت مواجهه با این مورد سریعا با بزرگترها تون در میون بگذارید،در صورت عدم اگاهی با پلیس فتا یا شماره ۰۹۶۳۸۰تماس بگیرید.اروم باشید و هیچ اقدام خود سرانه انجام ندهید ضمنا اطلاعات گوشی مثه دفترچه تلفن و عکسها و ویدیو های خانوادگی و شخصیتونو به یک هارد دیگه منتقل کنید تا دسترسی نداشته باشه

ببخشید شماره پلیس فتا چنده

اگه تو روبیکا پیام داد پیجتون رو قفل کنید

بله ، مومو تو روبیکا هم اومده

پیام رو سین نکنین همین بزن حذف گفتگو بازم پیام داد بازم بزن حذف گفتگو راهش همینه کلیپ هاش رو باز نکنید حتی تو گالری سیو شد به هیج وجه باز نکنید

مومو به من پیام داد من سین کردم و بهش فحش دادم اشتباه کردم ولی شما این اشتباهو نکنین اصلا بلاکش کنین حتی پیاماشو سین نکنین

به من پیام داد تو تلگرام من سین کردم و بلاک ولی دستم خورد از بلاک در اومد و حذف شد الان برای من مشکلی پیش میاد؟؟

بچه ها لطفا وارد این بازی نشید چون جون تمام مخاطبینتون هم در خطر مبشه

وارد نشید رو مخ تون میره سایت فرستاد نزنید رو لینک این یه روش فیشینگه

یک سوال؟ مومو به من پیام داده بود من ۱۲سالمه به من گفتdo yuo like me? من اصلا پیامش نگاه هم ننداختم صین هم نکردم همونجا حذف گفتگو رو زدم کار درستی کردم؟ لطفا جواب بدین

آفرین اصلا سین نکن من که کلا واتساپ رو حذف کردم😁😄

بچه ها کسی می دونه که اگه زنگ بزنه و بلاکش کنیم ولی سیم کارتو کاری نداشته باشیم بازم می تونه کاری کنه ؟

ولی واقعا هر کی پشت این ما مومو هست و به بقیه پیام می ده قطعا روانی و دیوانه هست

راستشو بخواین اونا خیلی باهوشن ولی بلد نیستن از هوششون استفادع ڪنن . چرا ؟ چون گاون 😹

نه اون فرد صد در صد روانی و دیونه نیست،چون هک کردن به اون دقیقی و عای ای، و اون کار ها، کار هر کسی نیست. اون ها به اندازه ی دانشمندا باهوشن و برای جلب توجه این کار رو می کنن.

اره . صد در صد

سلام عزیزان من دانش آموزم و توی شاد درس میخونم مو مو یه بار تو خود شاد به اسم خودmomoبه پیام داده بود که فردا امتحان داریم در حالی که ما فرداش اصلا امتحان نداشتیم. خلاصه گفتم که بهتون بگم اگه کسی بهتون پیام داد و توی کلاس یا فامیل نمی‌شناسید پیامش رو بپاکید این جوری نمیتونه هیچ غلطی نمیتونه بکنه🌸😉😉

دادا تو شاد اومده تو رو مسخره گیر آورده مومو که نمیتونه بیاد شاد مگه اینکه مومو ایرانی باشه 😐

سلام،به نظر من با پارالل یه حساب مشابه واتساپ درست کنید و اونو داشته باشید و باهاش به هیچکس پیام ندید.اگه هم پیام داد محل بهش ندیداگه زنگ زد بهتون یا اذیتتون میکرد کلا اون سیم‌کارت رو بشکنید یکی دیگه بخرید چون ممکنه همه چی تون در دسترس هکر (مومو) قرار بگیره و غیر از اون حسابی افسرده تون کنه.ولی اون فیلم آخرش معلوم بود فیک و الکیهاینم اطلاعاتی که من می‌توانستم در اختیارتون بذارم،خوشتون اومد لایک کنید.👍ممنون🙏🌸

دارم از ترس میمیرم روز هم که هوارو شنه میترسم دست وپام میلرزه😓😓😖

اره راست میگه🤣🤣

اون یه ماسکه اصلا مگ میشه چشم از حدقه بزنه بیرون و یارو زنده بمونه 😐😂

😂😂 مثل اون پسر اهوازی که از ترس مردع 😣تویک وقت نمیری

اوه نترس هیچی نیست اروم باش با این وضع تو قبل اینکه مومو بیاد خودت از ترس میمیری

نمیتونم بهش پیام بدم مسدود میکنمش

تو ایتا به من پیام داده چیکار کنم حالا؟

باو اون ایرانی 😂😂😂 مجستمه یا زن ژاپنی ایتاش کجا بود😂😂

اون فیکه ایرانیه فقط هکره یا یکی میخواد اذیتت کنه ولش کن بلاک کن

بلاک کن

من خیلی میترسم شبا خوابم نمیبره دارم میمیرم از ترس چیکار کنم

معلومه برو ۱ کیلو پیاز بخور دیگه به مومو فکر نمیکنی به پیاز فکر میکنی ۱ کیلو رو یه دفعه بخوره اصلا خودت رنده شون کن بعد بخور

دقیقا منم یه ساعت میخوابم یه ساعت بیدارم 😐پاهامو تا نکنم تو پتو قشنگ‌خابم نمی بره 😄

چرا میترسی ترس نداره عزیزم

ن اصلا هم نترس هیچی نمیشه با خانوادت بیشتر باش

بابا بیخیال باشین در این حدم نیست

منم میترسم افسرده شدم

مومو واتعن تسناکه خدا ورگی ساخته ببره جنهم اینشالا

بی سواد

تو یه جمله ت 5 تا غلط املایے داشتے 😐 😂

اینشالا تسناکه

تنها راه در برابر تحدیدات سایبری و اشخاصی ک ما با آنها هیچ گونه ارتباط فیزیکی نداریم فقط دوری و جلو گیری از برخورد با آنها است اما در صورت مواجه با افراد روانی اینترنتی فورا با پلیس فتا تماس گرفته و از آنها کمک بخواهیدهرگز خونسردی خود را از دست ندهید و تصمیمات ناگهانی نگیری حتما با پدر یا مادر خود مشورت کنیددر صورت به وجود آمدن تماس با مومو به هیچ عنوان خودتان تصمیم به اقدامی نگیرید و حتما با بزرگ تر ها مشورت کنیداین نیز بگذرد#مومو_جدی_نیست

سلامبهترین راهکار در صورتی که مومو به ما پیام داد یا باهامون تماس گرفت چیه؟

با پلیس فتا تماس بگیر

سسم کارتت رو خاموش کن اصلا چت نکن تهدیدت کرد باور نکن اصلا جوابش نده سیم کارتت بیرون بیار زنگ بزن پلیس فتا

میتونی برنامشو نصف کنی

تماس نمیگیره شما باید تماس بگیرید پس نگیرید حله

اگه مومو بهتون پیام داد به پیامش نگاه نکنید.میدونم نمیترسید یا باور نمیکنید.پیامشو ببینید هک میشید

من می ترسمممممم

بچه ها من تا این چالش رو دیدم ترسیدم ولی الان نمی ترسم چون اون فقط یه عکس پروفایله و یه ادم اون رو هدایت می کنه اون فقط یه مجسمس که اسمش مومو هست و هیچ ترسی هم نداره مغز ما برای خودمون هست و حتی مومو هم نمی تونه کنترلش کنه حتی مادرمون هم نمی تونه می دونید چرا؟چون این مغز ما عه و ما اگر مواضب باشیم هیچ کس مارو نمی کشه به جز خدا

تو تازه اینو فهمیدی ول کردی تو اینستا انقد کلیپا خنده داری ساختن با جک که ادم تحریک میشه خودش باهاش چت کنه😂😂🤦

یک راهکار ساده تا دیدید به پلیس فتا خبر دهید

اره

سلام بچه ها بچه ها میگم من که نمی‌ترسم پس شما هم نترسید باشه

اره باو فقط چرت و پرته ایرانی ها هم شورشو دراوردن

چرته خیلی هم قیافس مسخرهس

سلام من یه ویدیو را دیدم ادمه گفت تا بهتون پیام داد در واتساپ بلافاصله بلاکش کنید

منم

داداش دارم میمیرم هرلحضه احساس میکنم که الان میاد جلوم

من میدونم که مو مو به ما می‌گوید که بیا با من بازی کن اگر بازی نکنی شب میام می کشمت و این باعث می شود بچه نخوابد و روانی شود بعد میگه به خودت صدمه بزن و عکس بنداز بفرست بعد میگه دستت را باتیغ بزن و فیلم بفرست اگر این کارها را نکنی پدر مادرت را میکشم من را لایک کنید ممنون و هر سوالی دارید می‌توانید از من بپرسید من فقط 12سال دارم خدا کنه مو مو من را هک نکنه چون یک دختری هم سن خودم را هک کرده و آن دختر تو آرژانتین خودکشی کرده

اطلاعات زیبایی بودولی حالا چرا اینقدر کتابی میحرفی🙄

نه ایشالا که لک نمی کنه

خاب میتونی برنامشو حذف کنی

مومو روحه تسناکه برنامه زنگ زدم زاحر شود ترسیدم

من چیز زیادی از مومو نمی دونم بیشتر توضیح بده

سلام من میدونم که مو مو عکس هایی که سال قبل ما حذف کردیم هک کرده وبه کودکان می گوید مثلا من الان درخانه شما هستم اگر وارد بازی من نشوی من شب ساعت یک نصف شب وارد خونتون می شوم اگر تو خودت رانکشی من شب میام می کشتم واین باعث می شود کودک نخوابد و روانی شود و به کودک می‌گوید هرچی میگم انجام بده تا پدر مادر خواهر و یا برادرت را می کشم و باعث می شود بچه خودرا دار بکشد یا خودرا از پنجره به بیرون بی اندازد هر سوالی درمورد مو مو دارید می توانید ازمن بپرسید ممنون

اره پیام داد حرف کردیم

یعنی برای شما پیش اومده که مومو به شما پیام داده

سلام ببخشید الان اگه مومو به ما پیام داد چیکار کنبم که هکمون نکنه

من واقعا چیز زیادی ازش نمی دونم و مطالب در موردش خیلی کمه اگه می تونی در موردش توضیح بده

سلام من میدونم که مو مو تو واتساپ به ما پیام میدهد

نه میترسم از مومو

سازنده این بازی کیه حالا؟

بهتره کلا کاری نداشته باشید با این شماره تماس یهو دیدین یه عکس از جلوی خونتون داد و تهدیدتون کرد اگه هم بهتون پیام داد پیام رو نگاه نکنید فقط حذفش کنید و بلاکش هم نکنید

موافقم

مومو که یکدونه نیست هزار تا شماره و گوشی داره با یکی دیگر پیام میده

نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

این مطالب توسط ربات جمع آوری شده است در صورت نارضایتی به ما اطلاع دهید تا محتوای مطلب شما را
حذف کنیم. این سایت توسط سرور های قدرتمند پارس
وب سرور پشتیبانی میشود.

یک بازی آنلاین به نام «مومو» که از طریق واتس اپ فراگیرشده با ارسال تصاویر ترسناک و پیام های خشن کاربر را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، به تازگی یک بازی آنلاین جدید و ترسناک در رسانه های اجتماعی فراگیر شده  است. خانواده ها و مقامات بیم آن دارد که این بازی آنلاین پدیده مشابه «نهنگ آبی» باشد و جان نوجوانان را به خطر بیندازد.

این بازی در هفته های اخیر در سراسر جهان مشاهده شده و به طور کلی از طریق واتس اپ گسترده می شود. نخست شماره تماسی ناشناس کاربران را به چالش دعوت می کند تا به «مومو» (Momo)  پیامی ارسال کنند. در مرحله بعد و پس از ارسال پیام،  تصاویر ترسناک و پیام های خشونت آمیز برای کاربر ارسال می شود.

این بازی فراگیر  با تصویر ترسناک از زنی مرتبط شده است. این عکس به حساب کاربری اینستاگرام یک عروسک ساز ژاپنی تعلق دارد.

 به هرحال اکنون تصور می شود مومو با خودکشی یک دختربچه ۱۲ ساله در آرژانتین مرتبط باشد. همین امر سبب شده عده ای آن را شبیه بازی «نهنگ آبی» اعلام کنند که سال گذشته با مرگ چند فرد در روسیه مرتبط بود.چطور به مومو پیام بدیم

هنوز مشخص نیست انگیزه اصلی این بازی چست اما مقامات هشدار داده اند احتمالا فرستندگان ناشناس پیام اولیه از بازی برای سرقت اطلاعات یا تشویق به خشونت و خودکشی استفاده می کنند.  

این چالش در چند کشور از جمله آرژانتین، مکزیک، آمریکا، فرانسه و آلمان مشاهده شده است. البته به نظر می رسد در آمریکای جنوبی محبوبیت زیادی داشته باشد و هدف اصلی آن نوجوانان است.

به نوشته روزنامه بویرس آیرس تایمز، دختر بچه ۱۲ ساله ای که احتمالا قربانی این بازی شده، از تمام فعالیت های خود قبل از خودکشی فیلمبرداری کرده است. مقامات معتقدند  احتمالا فردی او را به خودکشی ترغیب کرده است.

به هرحال هیچ کس به طور دقیق نمی داند «مومو» از کجا شروع شده و چه کسی این روند ترسناک را آغاز کرده است. البته تابه حال ۷ شماره تماس مرتبط با این بازی کشف شده که پیش شماره آنها به ژاپن و چند کشور در آمریکای جنوبی تعلق دارد.

درهمین راستا از کاربران واتس اپ خواسته شده تا با شماره های ناشناس در زنجیره های پیام تماس برقرار نکنند.

کپی شد

All Content by Mehr News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

اگر مومو پیام داد چیکار کنیم را از سایت پست روزانه دریافت کنید.

اما داستان خطرناک شدن مو مو از فیسبوک آغاز شد. پس از معرفی و مشهور شدن این مجسمه، در یک گروهِ فیس‌بوک، کاربران برای ایجاد ارتباط با یک شماره‌ی ناشناس به چالش کشیده شدند. برخی از آن‌ها چنین بیان می‌کردند که اگر پیامی را برای مومو ارسال کنند، مومو پاسخ آن‌ها را با تصاویری وحشتناک، خشونت‌آمیز و حتی تهدید آمیز می‌دهد.

پس از انتشار این بازی در فیس بوک، حال مومو در واتساپ اقدام به انتشار کرده است و از طریق این پیام رسان قربانی می‌گیرد. برخی از کارشناسان حوزه‌ی نرم افزاری، این چالش را حقه‌ای برای سرقت اطلاعات کاربران عنوان کرده اند و برخی دیگر نیز آن را یک چالش بیمارگونه، همچون نهنگ آبی، نامیده اند.

🚫 تحت هیچ عنوان به مومو در واتس اپ پیام ندهید زیرا ذخیره‌ی هر شماره‌ای در واتساپ، منجر به ذخیره شماره شما نیز برای طرف مقابل می‌شود، بنابراین با اولین پیامی که به مومو ارسال کنید، در واقع شماره‌ی خودتان را به او داده‌اید و او می‌تواند از طریق همین شماره اقدام به ایجاد مزاحمت برای شما کند. پس اگر به مومو به شما پیام داد او را بلاک (مسدود) کنید.

حتی پس از دیلیت اکانت و ایجاد یک حساب جدید، چون از همان شماره استفاده می‌کنید، مومو باز هم شما را پیدا می‌کند. حتی گزارشاتی از تماس مومو با افراد نیز دریافت شده است که با وجود پاک کردن واتساپ، مومو از طریق شماره تلفن ذخیره شده با آنها‌ تماس گرفته و تهدیدهایش را مجددا از سر می‌گیرد. اگر درگیر چالش مومو شُدید، بهترین راهکار، پاک کردن حساب واتساپ و استفاده از یک شماره جدید هست.چطور به مومو پیام بدیم

مومو یک حساب واتس اپ است که در ابتدا کاربر یک لینکِ تماس از سوی مومو دریافت کرده و پس از شروع به گفتگو از سوی حساب کاربری مومو فرد به رفتار‌های خطرناک دعوت می‌شود.

برخی کاربران واتس اپ از حساب‌های کاربری با شماره ایرانی و بعضا خارجی پیام‌هایی را به زبان فارسی دریافت کرده بودند که از آ‌نها خواسته شده بود در چالش مومو شرکت کنند. بررسی‌های گسترده پلیس فتا نشان داد عمده این پیام‌ها با انگیزه ایجاد مزاحمت ارسال شده است.

متاسفانه برخی خانواده‌ها در پی ارسال پیام‌ها و کلیپ‌های چالش مومو برای فرزندانشان به جای راهکار‌های فنی و صحبت کردن با آن‌ها نگرانی بیشتری به فرزندان خود منتقل کرده و باعث ایجاد اضطراب در فرزندانشان شده‌اند.

در ماه‌های اخیر با شیوع کرونا و تعطیلی مدارس و دسترسی بسیار زیاد کودکان به گوشی های هوشمند و دنیای اینترنت، سر و کله‌ی شماره مومو در واتساپ ایران هم پیدا شد، آن هم با زبان فارسی!

البته بازی مومو در ایران با بازی اصلی تفاوت دارد و بیشتر شبیه به ترفندهای افزایش ترافیک و افزایش فالوور است. مومو با شماره ای متعلق به کشور آمریکا به نوجوانان ایرانی از طریق واتساپ پیام می‌دهد (شماره مجازی هستند و احتمالاً می‌دانید که ساخت شماره مجازی آمریکا به راحتی آب خوردن است).

اما اگر برای شما این اتفاق افتاد و شماره مومو در تلگرام، واتساپ و هر پیامرسان دیگری متعلق به ایران بود سریعاً به پلیس فتا گزارش دهید. چون ردیابی آن نسبت به شماره های مجازی بسیار راحت‌تر و قطعی است. اما مهمترین مسئله این است که اصلاً چنین پیامهایی را باز نکنید و یا شماره‌ی مربوطه را بلاک کنید. ضمن اینکه اگر لینکی توسط مومو برای شما فرستاده شد به هیچ عنوان بر روی آن کلیک نکنید زیرا ممکن است فایل ویروسی و مخرب باشد که منجر به هک شدن اطلاعات گوشی شما شود.

به این نکته هم توجه داشته باشید که اصلاً جای استرس و نگرانی نیست، مومو یک نفر نیست، در حالت کلی یک مخاطب مزاحم است که قصد دارد شما را سرکار بگذارد یا از شما سوء استفاده کند، او قدرت غیر طبیعی ندارد و بی دلیل نمی تواند گوشی شما را هک کند، مثل هر مورد دیگری تا خودتان اطلاعات حساس و مهم را در اختیار هکر قرار ندهید او نمی‌تواند کاری کند. حتی در ایران بیشتر جنبهی شوخی و سرکار گذاشتن پیدا کرده است. این را هم بدانید که داشتن شماره‌ی خارجی (مثلاً کد 01 آمریکا) به معنای خارجی بودن آن اکانت نیست، بلکه ساختن اینگونه شماره‌ها به راحتیِ نصب یک اپلیکیشنِ ساختِ شماره‌ی مجازی است.

پلیس فتا هم به موضوع چالش مومو ورود پیدا کرده است. رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به ارسال کلیپ های مومو برای برخی کاربران به خصوص دانش آموزان گفته است: والدین در این خصوص دقت بیشتری داشته باشند و تهدیدات ارسال کنندگان کلیپ های مومو را جدی نگیرند و استرس و اضطراب به فرزندان خود منتقل نکنند.

وی اظهار داشت: رسیدگی به ارسال پیام ها و کلیپ های موسوم به مومو به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفته و به زودی افراد داخلی که هدفشان اذیت و آزار دانش آموزان بوده است، گرفتار قانون می‌شوند.

سرهنگ علی محمد رجبی از والدین درخواست کرد: در صورت برخورد فرزندشان با محتوای مومو با آنها صحبت کرده و نگرانی آ‌ها را کاهش دهند چرا که والدین درک بهتری نسبت به تهدیدات فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دارند.

سرهنگ رجبی افزود: در روز‌های اخیر دوباره شاهد مطرح شدن چالش مومو در سطح برخی استان‌های کشور به خصوص استان‌های جنوبی بوده ایم و برخی کاربران که بیشتر آنها دانش آموز بوده اند پیام‌هایی حاوی محتوا و تصاویر مومو دریافت کرده اند؛ دریافت پیام‌ها و کلیپ‌های چالش مومو بیشتر از طریق اپلیکیشن واتساپ صورت گرفته است.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا موج جدید مزاحمت‌های موسوم به مومو را ناشی از افزایش حضور دانش آموزان در بستر اینترنت دانست و عنوان کرد: پلیس فتا پیشتر در خصوص خطرات احتمالی استفاده مدارس از واتس اپ هشدار داده بود، ولی متاسفانه همچنان شاهدیم که کلاس‌های مجازی به جای برنامه شاد در واتس اپ تشکیل می‌شود و والدین مجبور هستند اینترنت بدون محدودیت را در بستر یک پیامرسان خارجی در اختیار فرزند خود قرار دهند و همین موضوع زمینه این گونه مشکلات را فراهم کرده است.

فارغ از بهره‌برداری‌های سیاسی و اقتصادی (خطرات پیامرسان‌های غیر بومی)، وی مراقبت از داده‌های خصوصی و عدم افشای اطلاعات در شبکه‌های اجتماعی و آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی را راهکار اصلی پیشگیری از این مشکلات دانست و افزود: امیدواریم آموزش و پرورش و والدین گرامی با ارائه آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان از بروز اینگونه مشکلات پیشگیری کنند.

سرهنگ رجبی در پایان از هموطنان خواست: هرگونه مشکل و موارد مشکوک در فضای مجازی را با سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir یا شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ در میان بگذارند.

کشور‌های زیادی در خصوص چالش مومو به خانواده‌ها و نوجوانان هشدار داده اند، پلیس ملی اسپانیا، بی‌بی‌سی‌نیوز در برزیل، پلیس آرژانتین و سایر مقامات کشور‌هایی که به نوعی درگیر این بازی شده اند، هشدار‌هایی را در خصوص عدم گرایش به این نوع چالش‌ها داده اند که باید آن‌ها را مورد توجه قرار داد.

این بازی ابتدا از آرژانتین آغاز و سپس تا ایالات متحده، آلمان، فرانسه، ایران و دیگر کشور‌ها گسترش یافت و تاکنون خودکشی یک دختر نوجوان ۱۲ ساله را به آن نسبت می‌دهند.

منبع مطلب : sci-hub.ir

مدیر محترم سایت sci-hub.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

به گزارش اول فارس، بعد از مدت‌ها دوباره نام بازی ترسناکی به نام چالش مومو و ارسال کلیپ‌های آن بر سر زبان‌ها افتاده است. گفته می‌شود چالش مومو باعث رشد خشونت و اقدام به خودکشی در کودکان می‌شود. در همین باره رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا گفت: در روز‌های اخیر دوباره شاهد مطرح شدن چالش مومو در سطح برخی استان‌های کشور به خصوص استان‌های جنوبی بوده ایم و برخی کاربران که بیشتر آن‌ها دانش آموز بوده اند پیام‌هایی حاوی محتوا و تصاویر مومو دریافت کرده اند. اما چالش مومو چیست؟

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به ارسال کلیپ‌های چالش مومو برای برخی کاربران به خصوص دانش‌آموزان گفت: والدین در این خصوص دقت بیشتری داشته باشند و تهدیدات ارسال کنندگان کلیپ‌های چالش مومو را جدی نگیرند و استرس و اضطراب به فرزندان خود منتقل نکنند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی محمد رجبی افزود: رسیدگی به ارسال پیام‌ها و کلیپ‌های موسوم به چالش مومو به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفته و بزودی افراد داخلی که هدف‌شان اذیت و آزار دانش آموزان بوده است، گرفتار قانون می‌شوند.

وی از والدین درخواست کرد: در صورت برخورد فرزندشان با محتوای مومو با آن‌ها صحبت کرده و نگرانی آن‌ها را کاهش دهند، زیرا والدین درک بهتری نسبت به تهدیدات فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دارند.

سرهنگ رجبی افزود: در روز‌های اخیر دوباره شاهد مطرح شدن چالش مومو در سطح برخی استان‌های کشور به خصوص استان‌های جنوبی بوده ایم و برخی کاربران که بیشتر آن‌ها دانش آموز بوده اند پیام‌هایی حاوی محتوا و تصاویر مومو دریافت کرده اند؛ دریافت پیام‌ها و کلیپ‌های چالش مومو بیشتر از طریق اپلیکیشن واتس اپ صورت گرفته است.

وی در تشریح این موضوع گفت: مومو یک اکانت واتس آپ است که در ابتدا کاربر یک لینک تماس از سوی مومو دریافت و پس از شروع به گفتگو از سوی حساب کاربری مومو فرد به رفتار‌های خطرناک دعوت می‌شود.

سرهنگ رجبی گفت: برخی کاربران واتس اپ از حساب‌های کاربری با شماره ایرانی و بعضا خارجی پیام‌هایی را به زبان فارسی دریافت کرده بودند که از آن‌ها خواسته شده بود در چالش مومو شرکت کنند؛ بررسی‌های گسترده پلیس فتا نشان داد عمده این پیام‌ها با انگیزه ایجاد مزاحمت ارسال شده است.

وی یادآور شد: متاسفانه برخی خانواده‌ها در پی ارسال پیام‌ها و کلیپ‌های چالش مومو برای فرزندانشان به جای راهکار‌های فنی و صحبت کردن با آن‌ها نگرانی بیشتری به فرزندان خود منتقل کرده و باعث ایجاد اضطراب در فرزندانشان شده‌اند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا موج جدید مزاحمت‌های موسوم به مومو را ناشی از افزایش حضور دانش آموزان در بستر اینترنت دانست و گفت: پلیس فتا پیش‌تر در خصوص خطرات احتمالی استفاده مدارس از واتس اپ هشدار داده بود، ولی متاسفانه همچنان شاهدیم که کلاس‌های مجازی به جای برنامه شاد در واتس اپ تشکیل می‌شود و والدین مجبور هستند اینترنت بدون محدودیت را در بستر یک پیام رسان خارجی در اختیار فرزند خود قرار دهند و همین موضوع زمینه این گونه مشکلات را فراهم کرده است.

سرهنگ رجبی از والدین و معلمان خواست به هیچ وجه دانش آموزان را به استفاده از پیام رسان‌های خارجی برای آموزش مجازی هدایت نکنند و مراقبت‌های لازم را انجام دهند و در صورتی که به هر دلیل نیاز به استفاده از بستری دیگر غیر از برنامه شاد بود از پیام رسان‌های داخلی استفاده کنند.

وی مراقبت از داده‌های خصوصی و عدم افشای اطلاعات در شبکه‌های اجتماعی و آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی را راهکار اصلی پیشگیری از این مشکلات دانست و افزود: امیدواریم آموزش و پرورش و والدین گرامی با ارائه آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان از بروز اینگونه مشکلات پیشگیری کنند.

سرهنگ رجبی از هموطنان خواست هرگونه مشکل و موارد مشکوک در فضای مجازی را با سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir یا شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ در میان بگذارند.

تقریبا تمامی وب سایت‌های خبری معروف به تازگی در رابطه با این بازی یا چالش خطرناک مباحثی را عنوان کرده اند و این بازی تبدیل به یکی از تیتر‌های یک خبری شده است. بازی مومو از طریق واتس اپ قابل انجام است و بیشتر شبیه به یک چالش است تا بازی. اما از آنجا که اکثر افراد با بازی نهنگ آبی، با این گونه چالش‌ها آشنا شده اند، در نتیجه همچنان از چالش مومو با نام بازی مومو نیز یاد می‌شود.

اما مومو یا Momo چیست؟ مومو در حقیقت یک اکانت واتس اپ است که تصویر پروفایل آن، تصویری از یک دختر است که به شکل بسیار زشتی همراه با یک خنده جوکر مانند، در آمده است. در واقع تصویر پروفایل مومو فتوشاپ یا ویرایش شده نیست، بلکه تصویری از یک مجسمه از مجموعه آثار عروسک‌های نمایشگاه توکیو ژاپن است که قسمت‌هایی از آن بریده شده و تنها تصویر صورت زشت آن، در پروفایل نمایش داده شده است.

این موجود در افسانه‌های ژاپنی، یک موجود وحشتناک و پرنده است که طبق افسانه ها، گاهی اوقات اقدام به دزدیدن بچه‌ها نیز می‌کرده اند. تصویر مومو اولین بار در اینستاگرام فردی به نام ناناکو که یک عروسک ساز است منتشر شد و پس از آن به شهرت جهانی دست یافت.چطور به مومو پیام بدیم

اما داستان خطرناک شدن Momo از فیس بوک آغاز گردید. پس از معرفی و مشهور شدن این مجسمه، در یک گروه فیس بوک، کاربران برای ایجاد ارتباط با یک شماره ناشناس به چالش کشیده شدند. برخی از آن‌ها چنین بیان می‌کردند که اگر پیامی را برای مومو ارسال کنند، مومو پاسخ آن‌ها را با تصاویری وحشتناک، خشونت آمیز و حتی تهدید می‌دهد.

با توجه به مواردی که ذکر شد، بنظر می‌رسد چالش مومو تنها با یک پیام آغاز خواهد شد و فرستنده پیام نمی‌تواند پایانی برای آن در نظر بگیرد.

این چالش با ارسال پیام به مومو آغاز می‌شود و پس از آن پیام‌های تهدید آمیز، خشونت بار و وحشتناک به کاربر ارسال می‌گردد.

این بازی ابتدا از آرژانتین آغاز و سپس تا ایالات متحده، آلمان، فرانسه و دیگر کشور‌ها گسترش یافت و تاکنون خودکشی یک دختر نوجوان ۱۲ ساله را به آن نسبت می‌دهند.

پس از انتشار این بازی در فیس بوک، حال مومو در واتس اپ اقدام به انتشار کرده است و از طریق این پیام رسان قربانی می‌گیرد.

برخی از کارشناسان حوزه نرم افزاری، این چالش را حقه‌ای برای سرقت اطلاعات کاربران عنوان کرده اند و برخی دیگر نیز آن را یک چالش بیمارگونه، همچون نهنگ آبی، نامیده اند.

کشور‌های زیادی در خصوص این چالش به خانواده‌ها و نوجوانان هشدار داده اند، پلیس ملی اسپانیا، بی بی سی نیوز در برزیل، پلیس آرژانتین و سایر مقامات کشور‌هایی که به نوعی درگیر این بازی شده اند، هشدار‌هایی را در خصوص عدم گرایش به این نوع چالش‌ها داده اند که باید آن‌ها را مورد توجه قرار داد.

سوالی که ممکن است برای برخی از کاربران پیش آمده باشد این است که ایجاد ارتباط با یک شماره ناشناس و احیانا دریافت چند تصویر و پیام، که به آن‌ها می‌توان اهمیتی نداد، چه خطراتی می‌تواند داشته باشد؟ برای پاسخ به این سوال می‌توانیم گزینه‌های زیر را عنوان کنیم.

تاکنون تنها یک خودکشی منتسب به بازی مومو اعلام شده است که مربوط به دختری ۱۲ ساله بوده که از تمامی مراحل خودکشی خود، فیلم تهیه کرده است.

از آنجا که این چالش در واتس اپ انتشار می‌یابد و ذخیره هر شماره‌ای در واتس اپ، منجر به ذخیره شماره شما نیز در واتس اپ طرف مقابل می‌شود، بنابراین با اولین پیامی که به مومو ارسال کنید، در واقع شماره خود را به او داده اید و او می‌تواند از طریق همین شماره اقدام به ایجاد مزاحمت برای شما نماید.

حتی پس از دیلیت اکانت واتس اپ و ایجاد یک حساب جدید، چون از همان شماره استفاده کرده اید، مومو بار دیگر شما را خواهد یافت و می‌تواند ارسال پیام‌های تهدید آمیز خود را از سر بگیرد.

همچنین گزارشاتی از تماس مومو با افراد نیز دریافت شده است که حتی با وجود پاک کردن واتس اپ، از طریق شماره تلفن با آن‌ها تماس برقرار کرده و تهدید‌های خود را آغاز می‌کند.

اگر درگیر چالش مومو شده اید، بهترین راهکار پاک کردن حسابواتس اپ و استفاده از یک شماره جدید می‌باشد تا از شر پیام‌ها و تصاویر وحشتناک این پروفایل خطرناک، رهایی یابید.

عضو کانال واتساپ اول فارس شوید

منبع مطلب : www.avalfars.ir

مدیر محترم سایت www.avalfars.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

همانطور که احتمالا بدانید، چالش یا بازی مومو که به تازگی به شهرت دست یافته است، یک چالش ترسناک و خطرناک بوده که منجر به ایجاد ترس، دلهره، تهدید و صدمات روحی به نوجوانان و کودکان می شود. کارشناسان خطرات مومو را در سطح چالش نهنگ آبی دانسته و از این رو به خانواده ها هشدار می دهند که مراقب فعالیت های کودکان خود در فضای مجازی باشند تا گرفتار این گونه بازی ها نشوند. این چالش در محیط واتس اپ در حال رشد و فعالیت بوده و همچون بازی نهنگ آبی نیازی به نصب برنامه ای جداگانه ندارد. ما در این مطلب سعی خواهیم نمود تا تمامی خطراتی که این بازی برای کودکان و نوجوانان خواهد داشت را بازگو کرده و به بررسی راه های مقابله با مومو و چالش های این چنینی بپردازیم.

همانطور که در گذشته نیز گفته ایم، مومو یک اکانت در محیط فیس بوک بوده که به تازگی در واتس اپ نیز در حال فعالیت است. تصویر پروفایل این اکانت بسیار زشت و ترسناک طراحی شده است که تصویری از یک مجسمه در نمایشگاه توکیو می باشد. این چالش به محض اینکه کاربر به آن پیام دهد آغاز به کار خواهد نمود و ممکن است تا مدت ها روی کاربر تاثیرات منفی بگذارد.

کاربر می تواند با جستجوی عبارت “Momo” در واتس اپ، به این حساب کاربری دسترسی پیدا کند و پس از آن با ارسال یک پیام، به گفتگو با مومو بپردازد. پس از اینکه گفتگو آغاز شد، حال مومو اطلاعات کاربری شما را در اختیار خود دارد و می تواند حتی بدون اینکه شما خواسته باشید، برایتان پیام های مختلف که عمدتا حاوی ویدیوها، تصاویر و متون ترسناک و تهدید آمیز است، ارسال کند. شما نمی توانید پایانی برای این پیام ها در نظر بگیرید و مومو تا هر زمانی که بخواهد می تواند به شما پیام ارسال کند.

حتی در زمانی که شما اپلیکیشن واتس اپ خود را پاک کنید و یا به طور کلی حذف اکانت داشته باشید نیز، همچنان مومو به ارسال پیامک و یا تماس با شما خواهد پرداخت. چراکه از طریق ایجاد ارتباط واتس اپ، توانسته به شماره تلفن شما دست پیدا کند. اما سوالی که ما در اینجا قصد پاسخگویی به آن را داریم این است که خطرات مومو چیست و اگر ناخواسته خود یا فرزندمان در این چالش شرکت کرده است، برای مقابله با آن چه راهکار هایی وجود دارد؟

قبل از هر چیز باید بدانید که واتس اپ یک اپلیکیشن کاملا رمزنگاری شده است و اکانت ها می توانند در آن به صورت ناشناس ثبت شوند. این بدان معنی است که والدین و حتی پلیس باید برای شناسایی و تعقیب اکانت ها، زمان زیادی را صرف کنند. اما همانطور که می دانید در واتس اپ آی دی هر فرد شماره تلفن اوست و بدون شماره تلفن نمی توان با فردی ایجاد ارتباط نمود. پس چگونه می توان با مومو شروع به ارتباط نمود؟

شماره های مجازی راهکاری است که مومو برای فعالیت در واتس اپ در نظر گرفته است. کاربر با وارد کردن شماره مومو در لیست مخاطبین خود، عملا شماره خود را نیز به مومو خواهد داد و به این ترتیب خطرات مومو آغاز می شوند. با توجه به این که کودکان ذهن کنجکاوی دارند، این شماره را در واتس اپ خود ذخیره کرده و اولین پیام را به مومو ارسال می کنند. سپس مومو نیز در پاسخ به آن ها، پیامی را ارسال می کند.

پس از آغاز ارتباط، مومو کم کم شروع به ارسال تصاویر و ویدیوهایی خشونت آمیز و وحشتناک به کودک می کند و حین ارسال این پیام ها، آن ها را تهدید نیز می کند و از آنان می خواهد تا وظایفی را انجام دهند. این وظایف عمدتا شامل انجام کارهای خطرناک که به خود یا دیگران آسیب می زند می باشد. مومو آنقدر این کار را ادامه می دهد تا کودک را کاملا عصبی و افسرده نماید. کودکانی که درگیر این بازی بوده اند، عنوان می کنند که اگر به دستورات مومو عمل نکنند، نفرین می شوند و یا توسط خود مومو دزدیده خواهند شد!

فراموش نکنید که کودکان ذهن کنجکاو و ساده ای دارند و ممکن است این تهدیدات خیلی زود روی آن ها اثرات منفی بگذارد و تهدیدات مومو را باور کنند. در نهایت این همه فشار و تهدید باعث می شود تا فرد کم کم دچار افسردگی شدید شده و در نهایت تنها راه فرار را خودکشی بداند.

اما برای مقابله با خطرات مومو و رهایی از این چالش خطرناک، خانواده ها باید بسیار هوشیار عمل کنند. بسیاری از کارشناسان این چالش را همچون چالش اسلندرمن (Slanderman) می دانند که در گذشته باعث شده بود کودکی تا مرز کشتن یکی از دوستان خود پیش برود! با این حساب به هیچ وجه نباید این چالش را نادیده گرفته و از آن به راحتی عبور کنید.

بزرگسالان به اینگونه چالش ها می خندند و آن را صرفا یک حرکت مسخره می دانند اما فراموش نکنید که ذهن کودکان بسیار حساس تر از آنچه که ما تصور می کنیم بوده و ممکن است با همین حقه های ساده، گول بخورد. برای مقابله با خطرات مومو باید همواره اطلاع کاملی از فعالیت های فرزند خود در فضای مجازی داشته باشید. چالش مومو، بازی نهنگ آبی، بازی مریم، دارک وب، دیپ وب، رد روم ها، سایت های غیر اخلاقی، افراد سودجو، هکر ها، کودک آزارها و سایر موارد این چنینی، می توانند آزادانه و بدون اینکه مشکل خاصی داشته باشند در این فضا به فعالیت بپردازند و این خطر همواره وجود دارد که فرزند ما توسط این عوامل تهدید شود.

فرقی نمی کند فرزند ما درگیر چالشی نظیر مومو شده باشد یا در فضای مجازی با یک فرد سودجو یا کودک آزار، آشنا شده باشد. در هر صورت خطری کودک ما را تهدید می کند که باید هر چه سریع تر آن را رفع نماییم. برنامه های نظارتی، استفاده از متدهای روان شناسی کودک، نظارت بر فعالیت های مجازی کودک و کنترل رفتارهای مختلف کودکان، می تواند تا حدی زیادی ما را از این خطرات آگاه سازد تا قبل از وقوع حادثه ای تلخ، جلوی بروز آن را بگیریم.

اما اگر در حال حاضر خودتان یا فرزندتان دچار این چالش شده اید، برای خروج از آن و رهایی از پیام ها و یا تماس های مومو، تنها راهکار در حال حاضر این است که ابتدا مومو را از لیست مخاطبین خود حذف کرده و سپس اکانت خود در واتس اپ را غیر فعال و حذف کنید. اگر همچنان پیام از مومو دریافت می کنید، می توانید برای رهایی از خطرات مومو، شماره او را در لیست سیاه تلفن همراه خود قرار دهید. اما اگر می خواهید به طور کلی از شر آن رهایی یابید، بهترین راهکار عوض کردن شماره و خرید یک سیمکارت جدید است.

فراموش نکنید که پلیس بونس آیرس خودکشی یک دختر 12 ساله در آرژانتین را مرتبط با این چالش می داند و معتقد است که چالش مومو باعث شده است تا این کودک به خوکشی بپردازد. بنابراین باید نهایت دقت را در کنترل فعالیت های مجازی فرزند خود داشته باشید تا بعدا باعث پشیمانی نگردد.

منبع مطلب : sfp.family

مدیر محترم سایت sfp.family لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

مومو خیلی بده مراقبش باشیدمراقب باشید شما رو هک نکنه اگر مومو به شما گفت من شمارو هک کردم باور کنید و همون لحظه برید سیم کارت خودتون رو بسوزانید که شما رو نتونه هک کنه خیلی مراقب خودتون باشید

بچه ها من شماره مومو دارم یک روز دختر خالم بهم گفت که برو با مومو بازی کن مو مو با همه بازی میکنه گفتم برم شمارش که دارم برم باهاش بازی کنم یه دفعه مامانم گفت صبر کن از این کارا نکنی ها مامانم گفت مومو آزار روحی می‌رسونه منم شمارش بلاک کردم

به من پیام بده من بلاک میکنم

منم

مومو وجود نداره لطفا درگیر نشید مومو یه اکانت واتساپ هست که میخواد بچه ها رو بترسونه البته برای بزرگ تر ها اصلا ترسی نداره

من آره

مومو فکر کنم الکی هست

سلام من دیشب اینترنت نداشتم از یه شماره ای با من تماس گرفته شد و یه پی ام هم اومد سلام عزیزم من دوسته خوبتم،مومو

خب که چی نگران نباش فقط سین نکن اگر هم سین کردی فقط و فقط بلاک کن خیلی ساده 😊 اصلا نترس

بله

نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

این مطالب توسط ربات جمع آوری شده است در صورت نارضایتی به ما اطلاع دهید تا محتوای مطلب شما را
حذف کنیم. این سایت توسط سرور های قدرتمند پارس
وب سرور پشتیبانی میشود.

«مومو» یک فرد نیست بلکه ربات است و به تنهایی باعث خودآزاری کودک و نوجوان نمی‌شود بلکه اگر کودک و نوجوانی از نظر روحی و روانی دچار مشکلی باشد حتما تحت تأثیر قرار گرفته و دست به کارهای خطرناکی می‌زند

این روزها «مومو»، ربات چشم سیاه با آن خنده جوکرش به واتس‌آپ آمده تا از این مسیر روح و روان فرزندانمان را نشانه بگیرد، باور کنیم دشمن در فضای مجازی راه‌بلد است و ما هنوز اندر خم یک کوچه‌ایم.

چند روز پیش پسرم که در حال درس خواندن در کلاس مجازی بود سراغم آمد و گفت: «مامان نگاه کن برای یکی از دوستانم پیامی با شماره ناشناس با پروفایلی یه این شکل و شمایل که اسمش «مومو» است آمده که انگلیسی به او سلام داده و خواسته که با او بازی کند، از من پرسیده، این چیه و با من چکار داره؟ و اینکه بچه‌ها برای شما هم پیامی آمده؟» بعد ادامه داد «مامان! من به خاطر اطلاعاتی که تو در مورد این پیام‌ها داده بودی فهمیدم این یک پیام مرموز است و به دوستم گفتم پیامی نده و سریع بلاکش کن».

بعد کم کم در گفته‌های دوستان و آشنایان در خصوص «مومو» و تغییر پروفایل برخی افراد و در آخر خبر فوت یک کودک اهوازی به خاطر این چالش موضوع پیگیری برایم حساس‌تر شد؛ هرچند در واکنش به انتشار خبر فوت این کودک جانشین فرمانده انتظامی خوزستان اظهار کرده بود تاکنون هیچ شکایتی به فرماندهی انتظامی اهواز و یا پلیس فتا مبنی بر قربانی گرفتن چالش «مومو» واصل نشده است؛ اما باید در این زمینه هوشیار بود.چطور به مومو پیام بدیم

علی درویشی، استاد دانشگاه و کارشناس حوزه سواد رسانه و فضای مجازی در خصوص این چالش گفت: هر از چند گاهی ما با چالش‌های مختلفی روبرو می‌شویم قبلا بازی «نهنگ آبی» با آن مراحل طولانی بود که البته بازی نبود بلکه یک ویروس مخرب بود، بعد بازی «مریم»، «دارک وب»،‌ «دیپ وب»، «رد روم‌ها» و …. الان «مومو».

وی ادامه داد: چالش «مومو» ابتدا در فیس بوک منتشر شد، تصویر یک مجسمه است که خانمی زشت با یک لبخند جوکر و چشمانی درشت و سیاه با چنگال‌های دایناسوریش توسط یک مجسمه‌ساز ژاپنی طراحی شده است. یعنی ترکیبی از انسان و دایناسورها که در نمایشگاه توکیو به نمایش گذاشته شد و مورد استقبال قرار گرفت.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: خبر فوت یک کودک در شبکه‌های مجازی می‌چرخد اما صحت و سقم این خبر باید به صورت رسمی توسط مراجع رسمی اعلام شود اما به هر حال نباید نسبت به این چالش‌ها بی‌تفاوت بود.

درویشی به ترس برخی والدین پروداخت  خاطرنشان کرد: این ترس‌ها که ملاک نیست، باید والدین آگاهی و اشراف به موضوع داشته باشند و فرزندان خود را راهنمایی کنند.

وی با اشاره به چالش «مومو» بیان کرد: «مومو» یک فرد نیست بلکه ربات است و به تنهایی باعث خودآزاری کودک و نوجوان نمی‌شود بلکه اگر کودک و نوجوانی از نظر روحی و روانی دچار مشکلی باشد حتما تحت تأثیر قرار گرفته و دست به کارهای خطرناکی می‌زند.

این کارشناس فضای مجازی ادامه داد: «مومو» امروز با توجه به شرایط کرونا که همه بچه‌ها دسترسی به گوشی و شبکه‌های مجازی مختلف دارند، خود را بروز داده و راه ارتباطی خود را واتس‌آپ انتخاب کرده است.

درویشی با بیان اینکه شماره تلفن «مومو»، شماره تلفن یک فرد نیست زیرا در فضای مجازی می‌توان شماره تلفن مجازی ساخت افزود: امروز متأسفانه بچه‌ها به علت دسترسی راحت به گوشی و واتس‌آپ و عدم کنترل و نظارت و ناآگاهی رسانه‌ای والدین و کنجکاوی خود بچه‌ها به راحتی وارد این فضا می‌شوند و می‌خواهند به دوستان خود پابت کنند که چالش مومو را بازی می‌کنند.

وی تصریح کرد: «مومو» با جستجو کردن وارد واتس‌آپ نشده بلکه وقتی شماره مومو ذخیره شود و اکثر بچه‌ها این کار را می کنند و با یک جستجو پروفایل مومو بالا می‌آید و وقتی پیام به او داده شود براحتی می‌تواند ارتباط بگیرد.

این کارشناس فضای مجازی ادامه داد: «مومو» آن قدر به بچه پیام می‌دهد که اعتماد او را جلب کند بعد کم کم با پیام‌ها و تماس‌های مکرر باعث ایجاد ترس و اضطراب در کودک و نوجوان می‌شود و حتی از این ارتباط‌گیری استفاده کرده و خیلی راحت به تمام اطلاعات گوشی چون گالری عکس، شماره تلفن ها و … دسترسی پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: «مومو» با این اطلاعات بچه‌ها را تهدید می‌کند و بدا به حال خانواده‌هایی که ارتباط صمیمی بین فرزندان و والدین وجود ندارد و بچه‌ها این موضوع را از خانواده پنهان می‌کنند، اینجا باید ترسید زیرا خطر در اینجاست.

درویشی گفت: در این ارتباط‌گیری مومو دائم لینک‌ و حتی شارژ می‌فرستد و از او می خواهد که روی لینک بزند و وقتی لینک را بزند ویروس وارد گوشی شده و دسترسی مومو به اطلاعاتی که در بالا توضیح دادم اتفاق می‌افتد.

وی در پاسخ به افرادی که می‌پرسند اگر اکانت «مومو» یا هر اکانت غریبه‌ای که از عکس این موجود زشت استفاده می‌کند و به ما پیام می‌دهد چه کار کنیم؟ گفت: در مرحله اول به هیچ عنوان جواب ندهید زیرا تا وقتی جواب ندهید از مزاحمت‌هایش در امان هستید و دوم  اینکه بدون باز کردن پیام این اکانت را بلاک و به واتس‌آپ ریپورت کنید.

این کارشناس فضای مجازی تصریح کرد: نباید با پیام «مومو» هراسان شد فقط نباید به پیامش پاسخ داد و اگر پیام را باز کرده‌اید و جواب نداده‌اید خیلی بعید است که تنها با دیدن پیام خط شما درگیر این مزاحمت شود بلافاصله این اکانت را بلاک کنید.

وی با بیان اینکه باید والدین رسانه خوب و بد را یاد گرفته و برای فرزندان خود توضیح بدهند اظهار کرد: در مصاحبه‌ها بارها گفته‌ام که باید والدین کنترل و نظارت روی گوشی فرزندان خود داشته باشند و قبلا راهکار هم داده‌ام چگونه.

درویشی آخرین راهکار برای در امان ماندن از چالش «مومو» را که کودک و نوجوان را اذیت می‌کند عوض کردن سیم‌کارت معرفی کرد و گفت: معتقدم مهمترین راهکار برای در امان ماندن از همه این چالش ها که هر روز موضوع جدیدی بروز و ظهور می‌کند برقراری ارتباط گرم و صمیمی به فرزندانمان است که آنها در همه شرایط تنها خانواده و پدر و مادر خود را محل امن بدانند و به آنها مراجعه کنند، اصل مهم و اساسی که این روزها در خانواده‌ها کمرنگ یا فراموش شده است.

وی در پایان راهکارهای مسدودسازی در اندروید و آیفون را توضیح دادند که به صورت عکس نوشت برای خوانندگان در پایین گزارش آورده شده است.

مرحله اول مسدودو کردن مومو در اندروید

مرحله دوم

مرحله سوم

مرحله اول مسدود کردن در آیفون

مرحله دوم

مرحله سوم

عضوکانال اول فارس در واتس اپ شوید

خسرو

تاریخ : ۲۸ – مهر – ۱۳۹۹

چطور به مومو پیام بدیم

شماره اش چنده

پاسخ

نرگس

تاریخ : ۳۰ – مهر – ۱۳۹۹

اگر اومد چیکارا کنیم لطفل جواب بدید

پاسخ

محمد

تاریخ : ۱۵ – آبان – ۱۳۹۹

بلاکش کن

پاسخ

محمد

تاریخ : ۱۵ – آبان – ۱۳۹۹

یه شماره ناشناس که اولش یکه یا سه

پاسخ

امیرعلی

تاریخ : ۵ – آذر – ۱۳۹۹

بلاکش کن اصلا نترس جون به من پیام داده بود اگر دیدی تلفنی زنگ زد چند تا فحش بده و صداتو ترسناک کن

پاسخ

مرگ بر مومو

تاریخ : ۱۹ – آذر – ۱۳۹۹

کانادا زندگی میکنه مومو

پاسخ

کیمیا

تاریخ : ۱۱ – دی – ۱۳۹۹

ای تف تو این زات مومو

پاسخ

پاموه – مجله سلامت و پزشکی و دارویی – پاموه » سایتی جامع برای مطالب علمی ، آموزشی ، پزشکی ، خانواده ، موارد مصرف و عوارض جانبی داروها

بازی مومو . با تصویر پروفایل وحشتناکی که به تازگی پایش به ایران هم باز شده .

می گویند اگر پیام دریافت شده از مومو رو باز کنید و یا به این پیام جواب بدهید ، اطلاعات گوشی شما هک می شود و با سوء استفاده از این اطلاعات ، شما را مجبور به خودکشی می کنند !!!

ولی این داستان تا چه حدی درست است ؟

برای بررسی این موضوع ، اول ببینیم اصلا بازی مومو چیه و از کجا آمده .چطور به مومو پیام بدیم

مهم : لطفا قبل از مطالعه ادامه مطلب یکبار دیگر کادر بالا را مطالعه نمایید.

فهرست

مومو یک شخصیت افسانه ای ژاپنی ست که گفته می شود یک پرنده ترسناک است که صورتی شبیه به زن دارد که موهایی کم پشت ، چشمانی از حدقه بیرون زده و دهانی دارد که تا گوشش باز است !

این پرنده افسانه ای ترسناک ، بچه ها را دزدیده و به قتل می رساند .

مجسمه مومو را در عکس زیر ببینید . عکس پروفایل بازی مومو از صورت این مجسمه الگو برداری شده است .

بازی مومو نیز بر طبق همین افسانه طراحی شده و بچه ها و نوجوانان را هدف قرار داده است .

به نظر می رسد این بازی در سال 2017 برای اولین بار در فیسبوک ظاهر شد ولی نتوانست موفق شود و به سرعت ناپدید شد .

در سال 2018 دوباره این بازی که بیشتر شبیه به چالش است ، از طرق فیسبوک و یوتیوب به صورت گسترده ای بین خانواده های امریکایی پخش شد .

این بار این چالش به قدری معروف شد که برخی از سلبریتی ها و افراد معروف نیز نسبت به گسترش آن واکنش نشان دادند و حتی کیم کارداشیان در صفحه اجتماعی خود نسبت به خطرات این بازی به والدین هشدار داد و از یوتیوب در خواست کرد تا فیلم های مربوط به این چالش را از سایت خود حذف کند .

این واکنش ها با وجود اینکه باعث آگاهی بیشتر خانواده ها نسبت به خطر این چالش شده بود ولی از طرفی به صورت غیر مستقیم ، این چالش را معروف کرد تا حدی که به سرعت در کشورهایی مثل  کانادا ، انگلستان ، ایرلند ، هند ، پاکستان ، لوکزامبورگ ، بلژیک ، ایران ، فیلیپین ، فرانسه ، اندونزی ، برونئی ، هنگ کنگ ، اسپانیا ، پرتغال ، مکزیک ، کلمبیا ، شیلی ، آرژانتین و استرالیا نیز گسترش پیدا کرد .

بازی مومو یا به عبارت بهتر ، چالش مومو به این صورت کار می کند که به صورت تصادفی پیامی به اکانت های واتساپ ارسال می کند و در صورتی که طرف مقابل به این پیام پاسخ دهد ، بازی آغاز می شود .

بعد از پاسخ دادن به پیام مومو ، چالش مومو شروع به ارسال پیام های ترسناک و هدفمند می کند تا بتواند ذهن کاربر را درگیر کرده و در اختیار خود بگیرد.

معمولا افراد بزرگسال در دام این چالش نمی افتند و اتفاقی برایشان نخواهد افتاد ولی جریان در مورد کودکان متفاوت است.

کودکان را به راحتی می توان کنجکاو کرد و به راحتی می توان ترساند !!

این دو ویژگی کودکانه می تواند برای این بازی نعمت بزرگی باشد .

چالش مومو در ابتدا سعی می کند کودک را ترسانده و اطلاعاتی از او دریافت کند .

سپس تلاش می کند کودک را قانع کند تا روی لینکی کلیک کرده و اجازه نصب یک اپلیکیشن را بدهد .

زمانی که کودک اپلیکیشن را نصب می کند ، اپلیکیشن از طریق دریافت مجوز از کودک ، به دوربین ، گالری و شماره مخاطبان گوشی دسترسی پیدا می کند و بازی از همینجا آغاز می شود.

زمانی که بازی مومو از طریق نصب نرم افزار مد نظرش ، به گالری گوشی ، دوربین و دفتر تلفن گوشی دسترسی پیدا می کند می تواند اقدامات زیر را انجام دهد.

بازی مومو با بررسی تصاویر موجود در گالری گوشی کودک ، اطلاعاتی از خود او ، لباس هایی که می پوشد ، جاهایی که رفته است ، والدین او ، وسایل داخل اتاق و بسیاری از اطلاعات دیگر را به کودک می دهد.

و اینجاست که کودک فکر می کند :

وای مومو منو می بینه و نمی تونم از دستش فرار کنم .

برای مثال به کودک پیام ارسال می شود که :

من همیشه تو را تحت نظر دارم .اگر کارهایی که می گویم را انجام ندهی ، می توانم به راحتی به تو صدمه وارد کنم .

باور نداری که تحت نظری ؟ باور نداری که تو را می شناسم ؟ باور نداری که تو را می بینم ؟

در این مرحله شروع به ارسال اطلاعاتی در مورد کودک می کند .

مثلا :

و اطلاعاتی از این دست که به راحتی می تواند کودک را بترساند و قانع کند که همیشه تحت نظر است .

بعد از اینکه کودک به خوبی ترسانده شد و مطمئن شد که تحت نظر است ، بازی مومو وارد مرحله بعدی می شود.

در این مرحله عکس های ترسناکی برای کودک ارسال می شود.

فایل های صوتی ترسناکی ارسال می شود که حاوی صداهای وحشتناک با آهنگ زمینه بسیار مرموز و ترسناک است .

ویدئوهایی از قتل و خون و شکنجه برای کودک ارسال می شود که باز هم حاوی آهنگ ها و صداهای ترسناکی است که کسی با صدا خیلی کم جمله ای را مدام تکرار می کند.

بعد از این که اعصاب و روان کودک کاملا تخریب شد و تحت تاثیر قرار گرفت ، مومو تیر خلاص را به اعصاب کودک وارد می کند .

به او پیام ارسال می شود که :

این پیام برای بی خواب کردن یک کودک که حسابی ترسیده است کافیست .چطور به مومو پیام بدیم

بی خوابی هایی پی در پی و دیدن کابوس های زیاد باعث تخریب عصبی و روحی کودک شده و او را برای ورود به مراحل بعدی کاملا آماده می کند.

در این مرحله کودک حتی از سایه خودش هم میترسد و به صورت کامل تمرکز حواس خود را از دست داده است .

حالا زمان آن رسیده است که کودک وارد بازی شود.

به خاطر ترسی که از مومو دارد وارد بازی خواهد شد.

از او خواسته می شود که به خودش آسیب وارد کند .

به خودش سیلی بزند طوری که جای آن کبود شده و سپس عکس گرفته و برای مومو ارسال کند .

از او خواسته می شود که دست خود را با تیغ خط بیاندازد .

فیلم ترسناکی را نصف شب به تنهایی تماشا کند .

اسباب بازی هایش را پاره کرده و دور بیاندازد .

و ….

برای انجام این مرحله در خواستی از کودک می شود .

مومو کودک را تهدید می کند :

کودک برای فرار از این ترس ، دست به خودکشی می زند .

ولی سوال مهم اینجاست که :

چند نفر تا حالا مرحله آخر مومو را انجام داده اند ؟

طبق آمار های جهانی موجود ، تقریبا هیچ کس این بازی را تا آخر ادامه نداده است .

برخی از گزارشات وجود دارد که دختر بچه 12 ساله در کشور اندونزی به خاطر انجام این بازی خودش را کشته است .

بسیاری از گزارشات تایید نشده دیگری نیز در این مورد وجود دارند که اکثرا در حد شایعه هستند.

طبق گزارشات سازمان های اطلاعاتی امریکایی و اروپایی تقریبا هیچ گزارشی از صدمه دیدن توسط این بازی در دنیا وجود ندارد و گزارشات موجود نیز هیچگاه اثبات نشده اند.

بسیاری از این گزارشات در واقع شایعاتی هستند که مردم به مرور در بین خودشان و برای ایجاد هیجان و ترس تولید کرده اند.

در سال 2018 دو نوجوان هندی اقدام به خودکشی کردند که گفته می شود بخاطر انجام بازی مومو بوده است .

در کشور هند دختر نوجوانی بعد از نوشتن نامه خداحافظی و با ادعای اینکه برای نجات جان پدر و مادرش خودکشی می کند ، خودش را از بلند به پایین پرتاپ کرد و جان خود را از دست داد. دولت هند بعد از بررسی این موضوع اعلام کرد که این خودکشی ربطی به این بازی ندارد و هرگونه انتشار خبر در این مورد را در تمام رسانه ها ، غیر قانونی اعلام کرد.

در فرانسه نیز پدری بعد از خودکشی پسرش ادعا کرد که بازی مومو باعث این خودکشی شده است .

در بسیاری از کشورهای اروپایی ، والدین شکایت هایی تنظیم کرده اند که یک بازی در واتساپ به نام مومو سعی دارد به کودک آنها آسیب وارد کند.

امسال از زمان شروع پاییز و با شدیدتر شدن کرونا و تعطیلی مدارس و دسترسی بسیار زیاد کودکان به گوشی های هوشمند و اینترنت ، ناگهان بازی مومو سر از ایران در آورد .آن هم به زبان فارسی !!!

طبق اطلاعات به دست آمده ، این بازی موموی موجود در ایران به دو حالت مختلف در آمده است که با بازی اصلی تفاوت دارد و بیشتر شبیه به ترفندهای افزایش ترافیک و افزایش فالوور است .

در حالت اول :  مومو با شماره ای متعلق به کشور امریکا به کاربران ایرانی از طریق واتساپ پیام ارسال می کند.

شماره هایی شبیه به این مورد :

متن پیام ارسالی به این شکل است :

با من بازی می کنی ؟

این پیام با این شماره ، بسیار شبیه به بازی اصلی مومو است و ممکن است مراحل بازی به شکلی باشد که توضیح داده شد.

در حالت دوم :

در این حالت پیام از طریق شماره موبایل ایرانی به شما ارسال می شود . دقیقا با همان عکس پروفایل و همان پیام .

اینجاست که شما به سرعت باید این شماره را به پلیس فتا گزارش کنید.

فرد ارسال کننده این پیام یا ممکن است قصد شوخی کردن با شما را دارد ، یا می خواهد شما را اذیت کند و یا هر منظوری دیگری . در هر صورت باید درسی به او بدهید که این کار را با کس دیگری تکرار نکند.

توجه داشته باشید که اگر پیام مومو را از طریق شماره موبایل ایرانی دریافت کردید ، درواقع بازی مومو نیست و کسی قصد تقلید از آن را به هر دلیلی دارد .

به هیچ عنوان هک نخواهید شد. شایعاتی در اینترنت ایران پخش شده است که مثلا اگر پیام مومو را بخوانید ، گوشی شما هک شده و اطلاعات شما در اختیار مومو قرار می گیرد .

برخی از خیال پردازان اینترنت ایرانی به این گفته هم قانع نبوده و ادعا کردند که نه تنها اطلاعات گوشی شما در اختیار مومو قرار می گیرد ، بلکه حتی عکس ها و فایل هایی که یکسال پیش پاک کرده اید نیز به مومو ارسال می شود !!!!

ممکن است یه زودی پیام بازی مومو به واتساپ شما هم ارسال شود.

در این صورت اصلا جای نگرانی و ترس نیست .

توصیه می شود پیام مومو را سین نکنید. این سین نکردن به این خاطر نیست که هک خواهید شد. هکی در کار نیست .

پیام مومو به صورت تصادفی به واتساپ تعداد بسیار زیادی از افراد ارسال می شود.

زمانی که شما پیام دریافتی را سین کنید ، شماره شما در سرور مومو در لیست شماره های فعال قرار می گیرد . به این معنی که طراح بازی مومو متوجه می شود کسی پشت این شماره موبایل وجود دارد که اکانت واتساپ او فعال است و خود او پیام هایش را چک می کند.

به بیان دیگر ، شما با سین کردن پیام مومو به او اعلام می کنید که این اکانت واتساپ فعال است و متعلق به شخص حقیقی است .

در این صورت مومو متوجه فعال بودن شما می شود و اگر  شماره بازی مومو را بلاک کنید و یا بعد از چند پیام ، دیگر به پیام های بازی جواب ندهید ، از طریق شماره های متفاوت دیگر به شما پیام ارسال می کنند و حتی به شما زنگ زده و شما را تهدید خواهند کرد !!!

روش های بسیار بسیار زیادی برای این کار وجود دارد که همه آنها به یک ترفند منتهی می شوند . به هر طریقی شما را مجبور می کنند که یک اپ خاص را روی گوشی نصب کنید.

ولی چطور می توانند این کار را بکنند ؟

شاید فکر کنید کسی نمی تواند شما را مجبور به نصب اپ ناشناخته روی گوشی کند ولی همیشه اینطور نیست !!

برای مثال :

از حدود 60 روز پیش پیامی در واتساپ دست به دست می شود. با متنی شبیه به این :

جشن سالگرد آدیداس

آدیداس 3100 کفش ، تی شرت و ماسک رایگان برای همه ارائه می دهد

دریافت دستورالعمل ها:

هرکدام از شما فقط یکبار می توانید شرکت کنید

مقدار محدود ، اولین بار آمده است

این رویداد هزینه ای ندارد

 مال خود را به صورت رایگان دریافت کنید.

لینکی در این پیام وجود دارد که با کلیک کردن روی آن وارد سایتی می شوید که به محض ورود برای اینکه موضوع را باورپذیر کند ، چند سوال از شما می پرسد به این شکل که :

سوال اول : تا حالا از کفش های آدیداس استفاده کردی ؟

سوال دوم : آیا تا بحال از کفش هایی که از آدیداس خریدی ناراضی بودی ؟

سوال سوم : آیا تا بحال کفش آدیداس رو به دوستان و فامیل پیشنهاد دادی ؟

این سوالات کاملا فرمالیته بوده و فقط برای باورپذیر کردن حقه استفاده شده اند و اصلا فرقی نمی کند که چه جوابی به آنها داده باشید و در هر صورت وارد مرحله بعدی می شوید.

در مرحله بعدی از شما در خواست می شود که با استفاده از دکمه ای خاص ، این پیام را به 5 نفر از دوستانتان از طریق واتساپ ارسال کنید.

به محض اینکه این پیام را به 5 نفر ارسال کردید وارد مرحله بعدی می شوید.

در این مرحله به شما اعلام می شود که :

تبریک شما برنده شدید !!!

برای ادامه مراحل و دریافت جایزه خود ، اپلیکیشن زیر را نصب کنید .

کاربر خوشحال می شود که جایزه ای به آن گرانی را به صورت رایگان برنده شده و بدون فکر کردن ، روی دانلود نرم افزار کلیک می کند.

بعد از دانلود ، با نصب نرم افزار ، مجوزهای دسترسی از کاربر درخواست می شود.

همه ما از بازار و یا گوگل پلی اپ هایی را دانلود کرده ایم و عادت داریم که بدون فکر کردن ، هر دسترسی که اپلیکیشن در خواست می کند را به آن بدهیم .

در این مورد هم معمولا در زمان نصب ، هر دسترسی که خواسته شود توسط کاربر داده خواهد شد.

این دسترسی ها معمولا شامل دسترسی به گالری ، دوربین و لیست تماس ها و مخاطبین کاربر است!!!

اتفاق اول این است که شما این پیام را به 5 نفر ارسال کردید .یعنی شما 5 کاربر فعال واتساپ را به فردی که این حقه را طراحی کرده است معرفی کردید . علاوه بر این ، احتمال دارد آن پنج نفر هم پنج نفر دیگر را معرفی کنند و این معرفی به صورت ویروسی بیشتر خواهد شد!!!

حتی اگر شما مرحله نصب اپلیکیشن را هم انجام ندهید ، حداقل 5 کاربر فعال را به این سایت معرفی کردید.

اتفاق دومی که خواهد افتاد این است که اگر اپلیکیشن را نصب کرده باشید ، تمام شماره موبایل های موجود در گوشی شما به سرور سایت ارسال شده و ذخیره خواهند شد تا بعدا به عنوان طعمه بعدی مورد استفاده قرار گیرند.

این فقط یک مورد از روش های بدست آوردن شماره موبایل و اکانت واتساپ فعال توسط سودجویان است .

استفاده های خیلی زیادی از این شماره ها می توان کرد.  برای مثال می توان این شماره ها را در اختیار بازی هایی مانند مومو و نهنگ آبی قرار داد و پول زیادی دریافت کرد.

استفاده بعدی از این شماره ها به این صورت است که :

شرکت هایی وجود دارند که از خارج به شما تک زنگ می زنند تا شما با دیدن شماره خارج کنجکاو شده و با آن شماره تماس بگیرید.

اگر با آن شماره تماس بگیرید ، هزینه فوق العاده زیادی روی قبض موبایل برای شما اعمال خواهد شد و اگر سیم کارت شما اعتباری باشد ، در عرض چند ثانیه کوتاه ، تمام اعتبار سیم کارت شما مصرف خواهد شد!!

شماره موبایل هایی که توسط حقه آدیداس جمع آوری شده اند به راحتی قابل فروش به این شرکت ها هستند. چرا که این شرکت ها شدیدا به دنبال شماره موبایل های فعال هستند تا سریع تر به هدف کلاه برداری خودشان برسند.

و در نهایت : چه کنم ؟

بسیار بعید است که بازی مومو بتواند یک فرد بزرگسال را فریب دهد. هدف این بازی شما نیستید چون نمی تواند شما را بترساند.

هدف این بازی کودکان و افراد ساده و زودباور است .

از مومو نترسید ! بازی زمانی شروع خواهد شد که شما ترسیده باشید .

به هیچ عنوان هک نمی شه .این شایعه برمی گرده به بی اطلاعی ما از نحوه عملکرد پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی . هیچ کجای دنیا حتی در این مورد صحبت هم نشده بجز ایران .امکان این کار به هیچ  عنوان وجود نداره و هیچ کس نمی تونه با ارسال پیام به شما ، گوشی شما رو هک کنه و اطلاعاتش رو بدزده.

خیر . چنین چیزی امکان نداره

کسانی که چالش مومو را تو ایران راه انداختن ، با یک سوال اساسی مواجه شدن که جوابی براش وجود نداشت و تقلبی بودن این بازی رو نشون میداد و اون هم این سوال بود که مومو چطور می تونه کسی رو به خودکشی وادار کنه ؟اینجا بود که رواج دهنده های این بازی به این فکر افتادن که قصه هایی از لو رفتن عکس های گالری افراد توسط مومو رو تو نت پخش کنن تا این سوال جواب داده بشه .شایعاتی مثل اینکه مومو میاد گالری گوشی رو هک می کنه و اگه خودکشی نکنی عکس هاتو پخش می کنه . یا اینکه مومو میاد گوشیتو هک می کنه و حتی عکس هایی که چند سال پیش پاک کردی هم براش میره .اینها شایعات خنده داری هستند که متاسفانه بی اطلاعی جامعه از عملکرد پیام رسان ها و اینترنت باعث شده که خیلی از مردم این حرف ها رو باور کنن و چند تا هم بزارن روش و به بقیه تحویل بدن !!! به مومو ، نه نهنگ آبی و نه هیچ چالش و بازی موجود در پیام رسان ها نمی تونه کوچکترین دسترسی به بخش های مختلف گوشی داشته باشه .

خیلی از مردم بخاطر اینکه میترسن به پیام مومو جواب بدن و هک بشن ، دنبال شماره مومو می گردن که بهش جواب ندن !!!شماره مومو معمولا یک شماره مجازی با پیش شماره +1 هست .اگر با شماره ایرانی به شما پیام داد ، 100 درصد دروغ و حقه هست و جای نگرانی نیست .

مومو بسیار بسیار بعیده که بتونه باعث خودکشی یک فرد بالای 15 سال بشه ….خیلی خیلی خیلی بعیده و تو دنیا هم هیچ سابقه ای در این مورد وجود نداره . تازه اگر مومویی که تو ایران هست ، اون موموی واقعی باشه که بازم بعیده واقعی باشه .

در مورد بچه ها ممکنه مومو (اگر موموی واقعی باشه) بتونه بچه رو یه خورده بترسونه .بهتره با بچه خودتون صحبت کنید و در این مورد آگاهش کنید که اگر کسی تو واتساپ ، تلگرام یا حتی به صورت اس ام اسی یا از طریق پیام رسان های داخلی باهاش تماس گرفت ، حتما بیاد و به شما اطلاع بده . هیچ آماری از خودکشی به دلیل تماس مومو در جهان وجود نداره و ظاهرا کسی بخاطر این برنامه خودکشی نکرده .

این مطلب برای شما مفید بود ؟

ستاره سمت راست بیشترین امتیاز است.لطفا به نویسنده این مطلب ستاره بدید.

میانگین آراء 3.6 / 5. تعداد: 16

اولین نفری باشید که به این نویسنده امتیاز میده 🙂

خیلی متاسفم که مطلب رو دوست نداشتی

برای ارتقاء مطلب کمکم میکنی ؟

لطفا دلیل اینکه مطلب رو دوست نداشتی بهم بگو

سلام برای من ی چیزی تو اینترنت امد بعد چند تا سوال پرسید بعد گفت شما برنده یک گوشی آیفون شده اید و بعد گفت شمار همراهتان را بدهید و بعد ی شماره خارج امد و گفت تماس بگیرید میخواستم بدونم این مثل همون لینک آدیداس است یا نه

سلام . بله قیقا همونه

یعنی چون به سوالاتش پاسخ دادم و ی لحظه زنگ زدم به اون شماره و بعد خیلی سریع قطع کردم ممکنه گوشی من هک شده باشه یا نه

سلام . وقتتون بخیر. گوشی هک نمیشه فقط این مدل مزاحمت ها برای شمارتون زیاد میشه ، به شرطی که در مرحله آخر ، اپ نصب نکرده باشید

ممنون این اطلاعات خیلی بهم کمک کرد
درضمن پشت اون قیافه مزخرف هکر هست
مهدیه 13 تهران

هرکی این بازی را ساخت الهی سرتان بگیره بزرگ تر ها تر سیدن خود کوشی کردن تا چه برسه بچه های ما

سلام خیلی توضیح خوبی درباره ی مومو بود

سلام من دچار تحویلم آیا موند هست

من هفت سالمه برام پیام اومده اسم من سوفیا هستم در حالی که اسم من سوفیا است من خیلی میترسم چه کار کنم جواب بدم یا ندم ؟؟میترسم خیلی زیاد

من ۱۳ سالمه و خیلی میترسم چی کار کنم؟

سلام برای من میاد میگه سلام من مهسام هستم

سلام ببخشید من دیروز با دوستم به شماره بلاکی +۱ مومو سر زدیم من رو بلاک کرده بود چجوری هست استرس دارم

سلام اقا مهدی خسته نباشید
یک نفر به اسم tony در تلگرام بهم پیام داد
نمی دونم فکر کنم چینی نوشته بود و نتونستم بخونم پیام رو سین کردم و نمی دونستم
بعد از 30 ثانیه که در پی وی ش بودم پیام و کاربر رو حذف کردم
امکان دارد که موم باشد
عکس پروفایلش هم سیاه طلایی بود
ممنون میشم جواب بدید

سلام . نه نگران نباشید . فقط هیچ وقت روی هیچ لینک ناشناس کلبک نکنید

آقای مهدی حسینی چه نگرانی نباشیم

مومو اگه پیام داد چه گونه بلاکش کنیم اما پیامشو سین نکنیم

دمت گرم عالی

مومو به گوشی من و دوستانم وارد شد و به راحتی به میکروفن و دوربین گوشی وصل شد و اطلاعات رو برای دیگران ارسال کرد.میتواند اطلاعتی ارسال کند برای خانواده و دوستان که زندگی را بهم بزند.ضمنا گوشی من ایفن هست .

اونی که وارد شده یکی از آشناهاتون بوده که به یه طریقی به گوشیتون دسترسی داشته .مومو تا حالا نه تنها ایران بلکه تو هیچ جای دنیا اینکاری که شما گفتید رو نتونسته بکنه.

ببخشید دیشب یک گروه ۴ نفره به من زنگ زدن و بعد تا من میخواستم جواب بدم قطع شد ۲ نفرشون عکس پروفایل نداشتن دو نفرشون عکط داشتن اونا چجوری شماره ی منو پیدا کردن چون من نه توی اون گروه بودم و نه اونارو میشناسم😲من خیلی میترسم اخه اونا شماره ی منو از کجا اوردن یا یکی هکم کرده و نفهمیدم یا یک چیز دیگه یکی جوابمو بده😱😭😢این بی شعوری که مومو را ساخته بمیره خوب بی شعور زمانی که افصانه یترسناکی درمورد مومو بوده که بچه هارا میدزدیده دیگه ساختن نمیخواد حالا مومو واسه ما شاخ شده یک پرنده بودی افصانتم از بین میبریم

سلام من این آدیداس رو زدم روش و برای همه ارسال کردم و زدم رو برنامش ولی خطا داد
الان گوشیم هک شده؟

نه مشکلی نیست .فقط بین برنامه های گوشیتون بگرید اگر برنامه ناشناسی دیدید پاکش کنید همه چیز حله .

سلام میگم من شنیدم واتساپ قابل هک نیست ولی تلگرام هست امکانش هست که مومو تلگراممون رو هک کنه و بدون نصب اون اپ مارو تهدید کنه..؟ممنون

سلام . نه اصلا ممکن نیست

سلام اقا مهدی ببخشید چند روز پیش یه دختر دایی من پیام داد اون وقت اون نمی دونست که مومو گیه زده روش ۲تا پیام داده اونم به زبانه انگلیسی اول نوشته حلو بعد گفته می خوای بامن بازی کنی اون ها هم که انگلسی بلد بودند تونستن بخونن چواب ندادن زود گزازش دایم بعد مسدودش کردیم دیگه پیامی نفرستاد ببخشید الان دختر دایی مو هک کرده یانه؟ ویه چیز دیگه کاره ما درست بوده که گزارش دادیم ومسدود کردیم؟ ممنون که راهنمایی مون کنید ؟

سلام . وقتتون بخیر ‌
کار خیلی خوبی کردید که به واتساپ گزارش دادید ‌ .موموی اصلی یه لینک می فرسته که برای یه اپه . اگر اپ مومو رو نصب نکردید جای هیچ نگرانی نیست .
اگر اپ مومو رو نصب کردید ، کافیه حذفش کنید و بازم جای نگزانی نیست .

مومو با من تماس تصویری گرفت و تا میخواست حرف بزنه من چند تا فش دادم و تهدیدش کردمو تماسو قطع کردم و تا امروز هیچ پیامی نداده جای نگرانی هست؟

سلام .نه .
ولی با این که خطری نداره بهتره حتی جوابش رو هم ندید .چه کاریه ؟

من قبل از اینکه پیام بده بلاکش کردم کارم اشتباه بوده؟

سلام . نه کار خیلی خوبی کردید .

سلام خیلی ممنون از توضیحتون .میگم همون‌ قضیه آدیداس اون سه گزینه را من زدم احتمال داره مثلاً این گزینه ها درواقع باطنش یه چیز دیگه باشه..؟مثلا دادن مجوز و …؟ولی ظاهرش استفاده از کفش های آدیداسه با فشردن دکمه درواقع اجازه چیزی میدیم یا هک میشیم..من زدم بعد برا کسی نفرستادیم کادر آبی اومد پرشه حوصلم نشد دراومدم.بعد مومو اسم کوچیک مارا از کجا میدونه..؟اینم بگم که تو گوشی اندروید در کل میشه مومو رو بلاک کرد تو خود تلفن. صرفا جهت اطلاع

سلام . نه تو جریان آدیداس تا اپ رو نصب نکنید کاری نمی تونه بکنه . مومو هم یا از آشناهاتونه یا از روی اسمی که تو پروفایل واتساپ وارد کردید و یا از روی شماره موبایلتون اسمتون رو در آورده
از روی شماره موبایل میشه حتی کد ریجستری و مدل گوشی رو هم متوجه شد

سلام مومو تو تللگرام به من پیام داد جوابشو دادم مشکلی هست؟؟

سلام ..بلاکش کنید دیگه مشکلی پیش نمیاد

سلام میشه بلاک چیه و چجوری بلاک
کنیم

فرض کنید مومو به من پیام داده. اگه من جواب بدم و بعد بلاک و گزارش بدم، میتونه منو هک کنه؟؟

اصلا ممکن نیست هک کنه کسی از پشت واتساپ نمی تونه شما رو هک کنه

من هرموقع واتساپ و باز میکنم میبینم یه پیام جدید اومده به نظرتون فهمیده که من آنلاین ام؟

مومو دوبار با من تماس تصویری گرفت و من بی اهمیت جواب ندادم تا ابدی جزو شماره های فعال براش نره ولی یه سوال وقتی دست بردار نبود چیکار کنیم؟
به من خیلی پیام میده و من میترسم اگه پیام شو باز کنم بفهمه که فعالم و برای بلاک کردن مجبوریم پیام ها باز شود تا روی پروفایل اش بریم و بعد بریم قسمت مشخصات بلاک کنیم ولی من میترسم این کارو بکنم میشه راهنمایی ام کنید

سلام یکی از دوستان این پیام به من داد و منم به پنج تا دیگه از دوستام گفتم و بعدش نگفت اپلیکیشنی نصب کنید فقط منو برد تو یه لینک و گفت برنده گوشی آیفون پرو مکس شدید برای دریافت اینجا کلیک کنید. من کاری نکردم و سری از سایت خارج شم آیا الان گوشی من هک شده؟

سلام .همون که گفته اینجا کلیک کنید ، همون لینک اپ بوده …بین اپ هاتون بگردید ببینید اپ جدید و اناشناسی دارید یا نه ..اگه دارید حذفش کنید .اگر ندارید نیاز به انجام کاری نیست هیچی نشده نگران نباشید ولی دیگه هیچ وقت تو هیچ سایت مشکوکی وقتی جایزه الکی برنده شدید ، هیچجاشو کلیک نکنید 🙂

ببینید مومو اگه پیام بده و ما جواب بدیم تمومه
امکانش هست یکم بهش فش بدیم تا حداقل دلمون خنک شه

سلام . نه . هیچ مشکلی نمی تونه ایجاد کنه ..کافیه گزارش و بلاک کنید .

سلام ببخشید من اون پیام آدیداس رو تو واتس آپ از دوستم دریافت کردم و از روی حماقت روی لینک کلیک کردم و به سه تا سوال اون لینک جواب دادم. ولی اون پیامو دیگه به هیشکی ارسال نکردم. می خواستم بدونم که مشکلی برام پیش نمیاد؟

سلام . هیچ مشکلی نیست نگران نباشید

سلام برا منم تو واتساپ پیام آدیداس اومد و از بی فکریم به دونفر فرستادم چی میشه حالا نگران شدم

سلام ..اگه ۵ تا میفرستادی بهت پیام میداد که برنده شدی و برای گرفتن جایزه باید اپلیکشینی که برات میفرستم رو نصب کنی …شما دو تا فرستادی پس به مرحله نصب کردن اپ نرسیدی. مشکلی نیست . خیالت راحت

با سلام خیلی عالی توضیح دادید ممنون که ساست هایی مثل این سایت مردم رو بیدار میکنه

سلام ..ممنون علی آقا ..البته یه خورده مطلبش طولانی شد ولی لازم بود انقدر زیاد توضیح داده بشه

برای من هم یک شماره ناشناس پیام آدیداس رو ارسال کرد به شماره ایرانی آیا لازم هست به پلیس فتاح گزارش بدم؟؟

سلام .
نه .فقط کافیه به کسی ارسال نکنید .هیچ اتفاقی نمی افته

نکته بسیار مهم :

تمام توصیه های دارویی ، گیاهی و پزشکی موجود در این سایت فقط جهت افزایش آگاهی بوده و جایگزین تجویز پزشک نیست.شما به هیچ عنوان مجاز به خوددرمانی و مصرف خودسرانه داروها و گیاهان دارویی نیستید.این سایت هیچ مسئولیتی در این مورد ندارد.قوانین | حریم شخصی | تماس با ما (بخش تبلیغات) : 09144029928 (فقط سوالات مربوط به تبلیغات)

هیچ محصول و یا دارویی برای فروش نداریم.لطفا سوال نفرمایید.

در صورتی که هرگونه مشکل پزشکی فوری و اورژانسی دارید این سایت هیچ کمکی به شما نمی کند.

آدرس بیمارستان های تهران و شماره هایی که ممکن است نیاز داشته باشید.(کلیک)

چطور به مومو پیام بدیم
چطور به مومو پیام بدیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *