چطور به وای فای وصل شویم

 
helpkade
چطور به وای فای وصل شویم
چطور به وای فای وصل شویم

هم اکنون میزان استفاده از اینترنت و شبکه‌های وای‌فای به شدت افزایش یافته است. این افزایش کارایی به قدری بوده که تقریبا اغلب ما بدون اینترنت و عدم اتصال به این شبکه کاملا بیکار، تنها و ناامید می‌شویم. اما چطور می‌توان در یک گوشی اندرویدی اینترنت وای‌فای را فعال کرده و به شبکه آن متصل شد؟
ما در این مقاله قصد داریم که به آموزش مراحل مورد نیاز به منظور فعال‌سازی و اتصال دستگاه‌های هوشمند اندرویدی به شبکه وای‌فای بپردازیم. دقت داشته باشید که متصل شدن به یک شبکه هات‌اسپات (Hotspot) هم به همین شیوه امکان‌پذیر است. تنها تفاوت موجود مابین اتصال به شبکه وای‌فای و اتصال از طریق هات‌اسپات در این است که در اتصال به وای‌فای دستگاه شما مستقیما به مودم متصل می‌شود اما در هات‌اسپات دستگاه شما به یک گوشی یا تبلت دیگر متصل خواهد شد. این مورد هم در این مقاله آموزش داده می‌شود. با موبایل کمک همراه باشید.

برای تعمیر سامسونگ، هواوی و … کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی گوشی‌های موبایل» تماس بگیر

بیشتر بخوانید: تعمیرات سامسونگ گلکسی S20 Ultra

در مرحله اول باید قفل صفحه نمایش دستگاه را باز کنید. برای دستگاه ما قفل نمایشگری تعریف نشده، بنابراین به راحتی می‌توانید وارد آن شویم. دقت داشته باشید که دسترسی به اطلاعات داخلی دستگاه بدون عبور از قفل نمایشگر آن امکان‌پذیر نیست.

چطور به وای فای وصل شویم

وارد منوی اصلی اپلیکیشن‌ها شده و سپس گزینه تنظیمات یا Settings دستگاه را انتخاب کنید. آیکون مربوط به این بخش به شکل یک چرخ دنده نمایش داده می‌شود.

گزینه‌ با عنوان Wi-Fi را در لیست موجود بیابید و آن را انتخاب کنید تا وارد تنظیمات بخش وای‌فای دستگاه اندرویدی‌تان شوید.

با استفاده از اسلایدر ارائه شده در کنار گزینه Wi-Fi نسبت به فعال‌سازی این قابلیت اقدام کنید. در این شرایط جستجوی اتوماتیک به منظور یافتن و شناسایی شبکه‌های وای‌فای قابل دسترسی آغاز می‌شود و لیست این شبکه‌ها ارائه خواهد شد. در این شرایط اگر پیش از این به شبکه خاصی متصل شده باشید که مجددا در دسترس باشد، دستگاه به طور اتوماتیک بار دیگر به آن شبکه متصل می‌شود. در غیر این صورت اتصال اتوماتیک به شبکه وای‌فای امکان‌پذیر نخواهد بود.

برای تعمیر سامسونگ، هواوی و … کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی گوشی‌های موبایل» تماس بگیر

در این مرحله قصد داریم که یک شبکه وای‌فای جدید را برای دستگاه تعریف کنیم. این شبکه ممکن است شبکه‌ای پنهان باشد، بنابراین به منظور اتصال به آن باید از طریق گزینه Add Wi-Fi Network وارد عمل شوید. در بخش نخست نام شبکه مورد نظر را وارد کنید.

در بخش Security نوع تنظیمات امنیتی شبکه مورد نظر را انتخاب کنید. این گزینه معمولا بر روی WEP قرار داده می‌شود.

در کادر مربوط به گزینه Enter Password رمز عبور شبکه وای‌فای مورد نظرتان را وارد کنید.

نهایتا گزینه Connect را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا دستگاه هوشمند اندرویدی‌تان به شبکه وای‌فای مورد نظر متصل شود.

بیشتر بخوانید:  تعمیرات ال سی دی موبایل

قابلیت هات‌اسپات قابلیت بسیار کاربردی است. تصور کنید که قصد دارید اینترنت سیم کارت گوشی خود را با سایر گوشی‌های هوشمند اشتراک‌گذاری کنید. در این شرایط سایر گوشی‌ها می‌توانند به وای‌فای گوشی اصلی شما متصل شده و از اینترنت آن استفاده کنند. در این وضعیت گوشی اصلی شما که اینترنت سیم کارت آن فعال است نقش یک مودم مستقل را ایفاء می‌کند.
به منظور اتصال به یک شبکه هات‌اسپات مجددا وارد بخش تنظیمات یا Settings گوشی یا تبلت اندرویدی خود شوید.

گزینه Wi-Fi را انتخاب کنید.

مانند حالت قبل با استفاده از اسلایدر ارائه شده، اتصال وای‌فای دستگاه خود را روشن کنید.

برای تعمیر سامسونگ، هواوی و … کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌کمک «مرکز تعمیرات تخصصی گوشی‌های موبایل» تماس بگیر

بیشتر بخوانید: تعمیرگاه مرکزی گوشی سامسونگ

در لیست ارائه شده احتمالا نام شبکه هات‌اسپات مورد نظر نمایان می‌شود. در صورت مشاهده نام شبکه هات‌اسپات مورد نظرتان آن را انتخاب کرده و با وارد کردن رمز عبور شبکه به آن متصل شوید. در غیر این صورت دقیقا مانند حالت قبل یک شبکه وای‌فای جدید را برای دستگاه معرفی کنید و نام و رمز عبور مربوط به شبکه هات‌اسپات خود را در آن وارد نمایید و نهایتا گزینه Connect را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

قطعات گوشی

قطعات گوشی iPhone 8 Plus

قطعات گوشی سامسونگ A30

با تشکر، ایمیل شما ثبت شد.

برای با خبر شدن از آخرین مطالب ما ایمیل خود را وارد کنید.

سلام ممنون از سایت خوب شما من یه سوال داشتم که امیدوارم شما منو کمک کنید مشکل من این هستش که یه بازی انلاین دارم که با اینترنت وای فای اجرا میشه اما وقتی وای فای در دسترس نیست و میخوام با هات اسپات به سرور متصل بشم میزن که ارتباط برقرار نیست در صورتی که وقتی مرورگر باز میکنی هر سایتی بزنی باز میشه

نشانی دفتر مرکزی موبایل کمک: تهران، خیابان جمهوری، نرسیده به خیابان حافظ، خیابان لاله، پلاک 9، واحد زیر همکف (1-)

با تشکر، ایمیل شما ثبت شد.

تماس بگیرید

اینترنت در دنیای امروزه یکی از مهم ترین و اصلی ترین ابزارها برای اتصال به دنیای اطرافمان می باشد که نسبت به گذشته شاهد رشد چشمگیر سرعت آنها هستیم و به وسلیه آن می توانیم کارهای روزمره خود را به بهترین شیوه ممکن انجام دهیم.

برای استفاده از اینترنت باید از مودم یا داده های سیم کارت استفاده کرد که اغلب ما از هر دوی آنها استفاده می کنیم که اتصال با استفاده از مودم گاها می تواند کم هزینه تر به همراه ارائه حجم بالای دانلود باشد که می تواند برای دانلودهای ما بسیار مناسب و منطقی باشد.

اما از مهم ترین مشکلاتی که ممکن است برخی از ما با مودم ها پیدا کنیم این است که علاقه نداریم هر کسی رمز آنرا داشته باشد و بتواند به آن متصل شود که این گونه میزان سرعت مودم نسبت به کاربرد مختلف کارب می تواند کاهش پیدا کند و نتوانید کارهای ضروری خود را انجام دهید و منجر به عصبانیت شما شود.

به همین دلیل در ادامه این مطلب از بخش تکنولوژی نمناک قصد داریم روش هایی ساده را معرفی کنیم که به کاربرهای مختلف می توانید بدون آنکه رمز را بگویید، دسترسی استفاده از اینترنت را بدهید. همراه ما باشید.

اتصال به شبکه وای فای می تواند تبدیل به کاری آسان شود اگر به روتر یا مودم دسترسی داشته باشید. از این رو اولین روشی که ما قصد معرفی و آموزش آنرا به شما داریم، روش wps یا ” Wi-Fi Protected Setup ” می باشد که برای فعال کردن این روش باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.چطور به وای فای وصل شویم

1- از منو کاربری وارد تنظیمات شوید. اینک وارد ” Wi-Fi ” شوید و سپس بر روی تنظیمات ( 3 نقطه عمودی ) کلیک کنید و گزینه ” Advanced ” را انتخاب کنید.

2- در این مرحله باید بر روی ” Wi-Fi Push Button ” کلیک کنید و بعد از این مرحله باید دکمه ” wps ” بر روی روتر را روشن بفشارید تا روشن شود. این گونه کاربر می تواند بدون پسورد مودم شما را پیدا کند و به آن متصل شود.

روش دیگری که ما قصد معرفی و آموزش آن به شما علاقمندان داریم، ” وصل شدن به وای فای با کد qr ” است که در این روز همانند روش بالا، رمز وای فای شما قادر به مشاهده توسط کاربر متصل به آن نخواهد بود. برای استفاده از این روش باید مراحل ذیل را به ترتیب انجام دهید.

1- ابتدا از طریق مرورگر کامپیوتر خود وارد ”  QR Stuff ” شوید.

2- در منو سمت چپ سایت ”  QR Stuff ” می توانید لیستی را مشاهده کنید که در انتهای این لیست باید گزینه ” Wifi Login ” را انتخاب کنید.

3- اینک باید نامی که برای مودم انتخاب کرده اید ” SSID ” را به همراه پسورد وارد کنید. در نهایت qr code جدیدی برای شما تولید خواهد شد که می توانید آنرا بر روی یک کاغذ پرینت نمایید.

4- برای استفاده از این کد باید با استفاده از برنامه ” WiFiKeyShare ” را روی گوشی کاربران جدید نصب کنید تا با گرفتن دوربین در مقابل کد، به وای فای شما متصل شود و دیگر نیازی به فاش شدن رمز و پسورد نیست!

چطور به وای فای وصل شویم

مراحل اتصال اندروید به شبکه وای‌فای بدون توجه به اینکه به‌‌کدام شبکه وصل می‌شوید مشابه یکدیگر است. پس با دنبال کردن همین مراحل می‌توانید گوشی اندرویدی خود را به شبکه وای‌فای خانگی، شبکه وایرلس محل کارتان و یا هات‌اسپات وای‌فای عمومی وصل کنید.

نکته: این مراحل برای اندروید 9.0 پای، اندروید 8.0 اورئو و اندروید 7.0 نوقا یکسان است، اما ممکن است برای نسخه‌های پایین‌تر اندروید کمی متفاوت باشد. علاوه بر این، مهم نیست که گوشی یا تبلت شما سامسونگ، گوگل، هواوی، شیائومی یا هر مدل دیگری باشد، نحوه اتصال روی همه آنها یکسان است.

قبل از اتصال به شبکه وای‌فای باید نام شبکه (SSID) را بدانید. مورد دیگری که به آن احتیاج دارید گذرواژه شبکه است، البته اگر تصمیم دارید به شبکه‌ای متصل شوید که با گذرواژه محافظت می‌شود.

اگر به شبکه خانگی خود وصل می‌شوید معولا می‌توانید SSID و گذرواژه را به‌صورت پرینت شده پایین روتر مشاهده کنید. اگر تازه اینترنت گرفته‌اید، مودمی که ISP شما در اختیارتان گذاشته دارای مدارکی است که این اطلاعات داخل آن وجود دارد.

ولی دسترسی به شبکه‌های غیر از شبکه‌های خودتان چندان ساده نیست، پس باید از صاحب آن، نام و گذارواژه وای‌فای را سئوال کنید.

تنظیمات وای‌فای را بررسی کنید تا مطمئن شوید که روشن است. برای مشاهده شبکه‌های وای‌فای در دسترس حتما باید وای‌فای روشن باشد. ساده‌ترین راه برای باز کردن صفحه تنظیمات وای‌فای لمس صفحه و کشیدن آن از بالا به پایین است. آیکون وای‌فای را پیدا و روی آن تقه بزنید.

اگر اندروید دستگاه شما اندروید 9.0 پای است می‌توانید از روش زیر استفاده کنید:

1- اپ Settings را باز کنید.

2- به پایین صفحه بروید و Network & Internet را پیدا کنید.

3- زیر بخش Network & Internet، گزینه Wi-Fi را پیدا و انتخاب کنید.

4- سوییچ Wi-Fi را روی On قرار دهید.

اگر نام منوهایی که گفته شده را نمی‌بینید احتمالا اندروید 8.0 یا 7.0 یا نسخه قدیمی‌تر روی دستگاه شما نصب است. برای باز کردن تنظیمات وای‌فای روی آن دستگاه‌ها:

1- اپ Settings را باز کنید.

2- روی Connections یا Wireless & Networks تقه بزنید.

نکته: در برخی دستگاه‌ها، ممکن است اینها عناوینی در اپ کلی Settings باشند.

3- روی وای‌فای تقه بزنید تا صفحه تنظیمات وای‌فای باز شود.

نکته: ممکن است برخی از دستگاه‌ها وای‌فای را با WLAN مشخص کنند.

4- در صفحه تنظیمات وای‌فای سوییچ را On کنید تا وای‌فای فعال شود.

به‌محض اینکه وای‌فای را روی گوشی یا تبلت اندرویدی فعال کنید، یک لیست از شبکه‌های مجاور را مشاهده می‌کنید که با انتخاب یکی از آنها می‌توانید به شبکه وای‌فای وصل شوید. اما قبل از این کار باید به چند مسئله توجه کنید.

شبکه‌هایی که کنار آنها یک آیکون کلید قرار دارد یعنی برای اتصال نیاز به گذرواژه دارند. اگر گذرواژه را دارید که بهتر است همان شبکه را برای اتصال انتخاب کنید. شبکه‌های ناامن (مانند شبکه‌های وای‌فای که در کافی‌شاپ‌ها، برخی هتل‌ها و اماکن عمومی ارائه می‌شوند) هیچ آیکون کلید مانندی ندارند. اگر از یکی از همین شبکه‌های وای‌فای استفاده کنید اتصال شما قابل نفوذ است.

اگر قرار است به شبکه وای‌فای ناامن وصل شوید، مطمئن باشید که فایروال روی دستگاه شما نصب باشد، نرم‌افزار آنتی‌ویروس فعال باشد تا آماده اسکن فایل‌ها باشد.

نکته بسیار مهم: هرگز از شبکه وای‌فای ناامن برای انجام فعالیت‌های خصوصی وب‌گردی مانند حساب‌های بانکی، لاگین شدن به اکانت‌های کاربری خود و مواردی از این دست استفاده نکنید.

قدرت سیگنال تخمین زده شده برای هر کدام از شبکه‌های وای‌فای کنار آنها مشخص شده است. هرچه آیکون تیره‌تر باشد یا تعداد نوارهای بیشتری ببینید یعنی اینکه سیگنال شبکه وای‌فای قوی‌تر است. اگر به شبکه وای‌فای که قدرت سیگنال ضعیفی دارد وصل شوید احتمالا مرتبا دسترسی اینترنت شما قطع می‌شود.

1- وقتی تصمیم گرفتید می‌خواهید به کدام شبکه وای‌فای وصل شوید، روی آن ضربه بزنید تا عملیات آغاز شود.

2- اگر شبکه باز باشد، دستگاه شما فورا برای وصل شدن تلاش می‌کند. اگر شبکه وای‌فای با گذرواژه محافظت می‌شود و تا پیش از این از طریق دستگاه خود به آن شبکه وصل نشده‌اید، یک پنجره روی صفحه ظاهر می‌شود که از شما درخواست گذرواژه می‌شود. گذرواژه شبکه وای‌فای را وارد کنید و Connect را فشار دهید.

3- صفحه بسته می‌شود و بعد از آن می‌بینید که شبکه انتخابی شما به بالای لیست پرتاب می‌شود. زیر آن اطلاعاتی را در خصوص فرآیند اتصال مشاهده می‌کنید.

4- وقتی اتصال به‌طور کامل برقرار شد، شبکه شما در بالای لیست وای‌فای با عبارت Connected در زیر آن مشاهده می‌شود. این شبکه وای‌فای در دستگاه ذخیره می‌شود تا بعد از این اتصال به آن خیلی ساده‌تر باشد و دیگر نیازی به وارد کردن گذرواژه شبکه وای‌فای نداشته باشید.

علاوه بر این، بعد از اتصال، یک آیکون کوچک وای‌فای در نوار وضعیت در گوشه بالا سمت راست صفحه ظاهر می‌شود.

با WPS وصل شوید (راه‌اندازی وای‌فای محافظت شده)

چطور به وای فای وصل شویم

راه‌اندازی وای‌فای محافظت شده (WPS) به شما اجازه می‌دهد تا بدون وارد کردن نام و گذرواژه شبکه به یک شبکه وای‌فای امن متصل شوید. البته این روش اتصال بسیار ناامن است و عمدتا برای ارتباطات دستگاه به دستگاه، مانند اتصال پرینتر روی شبکه به دستگاه اندروید، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

توجه: WPS یک اتصال بسیار ناامن است و این توانایی را دارد تا تمام شبکه وای‌فای را به‌خطر بیاندازد. این ویژگی همیشه باید روی روتر غیرفعال باشد. تا زمانی که واقعا احتیاج ندارید از WPS استفاده نکنید.

1- در ابتدا باید روتر را برای پشتیبانی WPS پیکربندی کنید. این کار از طریق دکمه روی روتر که برچسب WPS روی آن خورده انجام می‌شود.

2- دستگاه‌های اندروید با درنظر گرفتن نیازهای روتر می‌توانند از طریق WPS Push یا WPS PIN وصل شوند. در روش PIN باید از پین هشت رقم برای اتصال دو دستگاه اندرویدی استفاده کرد. در روش “دکمه فشار” باید در هنگام اتصال دکمه روی روتر را فشار دهید. این روش امنیت بیشتری دارد ولی باید حتما نزدیک به روتر باشید.

3- برای شروع، به صفحه تنظیمات وای‌فای بروید.

4- روی دستگاه صفحه تنظیمات پیشرفته وای‌فای را باز کنید. دو راه برای رسیدن به آن وجود دارد. روی دستگاه‌های اندرویدی جدیدتر، به پایین لیست شبکه‌های وای‌فای بروید. گزینه‌ای با عنوان Wi-Fi Preferences می‌بینید. آن‌را انتخاب کنید.

در دستگاه‌های قدیمی‌تر، روی آیکون سه نقطه که در گوشه بالا سمت راست صفحه قرار دارد ضربه بزنید. وقتی منوی کوچک باز شد، Advanced را انتخاب کنید.

5- اگر در صفحه Wi-Fi Preferences هستید باید گزینه Advanced را در پایین لیست ببینید. آن‌را فشار دهید تا باز شود.

6- در پایین تنظیمات Advanced یکی از دو روش WPS push button یا WPS PIN entry را انتخاب کنید. این انتخاب به دستورات خودِ روتر بستگی دارد.

7- یک پنجره جدید باز می‌شود که حاوی دستوراتی برای اتصال به روتر در یک بازه زمانی مشخص است. دستورات را پی بگیرید تا دستگاه به شبکه وصل شود.

وقتی دستگاه اندرویدی شما با گذرواژه درست به شبکه وای‌فای وصل شد و سپس آدرس IP موردنظر برای استفاده بر روی شبکه را به‌دست آورد، می‌توانید جزئیات مربوط به اتصال را بررسی کنید. این جزئیات شامل قدرت سیگنال، سرعت انتقال داده، فرکانسی که ارتباط روی آن قرار دارد و نوع امنیت می‌شود.

1- برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ارتباط وای‌فای، مانند آنچه قبلا انجام دادید از طریق مسیر Settings > Network & Internet > Wi-Fi به صفحه تنظیمات وای‌فای برگردید.

2- بعد از آن، روی SSID یا همان نام شبکه تقه بزنید. برخی از نسخه‌های اندروید ممکن است چرخ دنده‌ای برای تنظیمات داشته باشند که معمولا در سمت راست نام شبکه قرار دارد تا کاربر دچار سردرگمی نشود.

3- وارد یک صفحه جدید می‌شوید که هر نوع اطلاعات مرتبط با اتصال وای‌فای در آن وجود دارد. در بالا، نام شبکه را همراه با گزینه Forget می‌بینید.

زیر آن، موارد دیگری مانند قدرت سیگنال، فرکانسی که روی آن وصل شده‌اید و نوع امنیتی که استفاده شده را می‌بینید.

در برخی از نسخه‌های اندروید، موارد بیشتری مشاهده می‌کنید. یکی از این گزینه‌ها Advanced است. برای دیدن اطلاعات بیشتر درباره اتصال روی آن ضربه بزنید.

4- زیر Advanced، می‌توانید آدرس IP، آدرس گیت‌وی روتری که به آن وصل هستید و سرعت اتصال را ببینید. البته نمی‌توانید هیچ کدام از آنها را تغییر دهید، اما این اطلاعات برای مواقعی که وای‌فای خیلی کند است می‌تواند به کارتان بیاید.

اگر معمولا در محدوده هات‌اسپات‌های عمومی باز یا شبکه‌هایی هستید که نیازی به گذرواژه ندارند، می‌توانید اندروید را به شکلی پیکربندی کنید که وقتی چنین شبکه‌ای با اتصال قوی در دسترس است و نیازی هم به گذرواژه ندارد به‌صورت خودکار به‌شما اطلاع دهد.

در برخی از دستگاه‌های اندروید، به‌جای این کار باید روی بخش تنظیمات وای‌فای تقه بزنید، Advanced را انتخاب کنید و سپس ویژگی Wi-Fi notifications یا Network notification را روشن کنید.

تا زمانی‌که وای‌فای روشن باشد، حتی اگر به شبکه دیگری هم وصل باشد، باز هم دستگاه در صورت شناسایی شبکه‌های باز در دسترس با قدرت سیگنال بالا به شما اطلاع می‌دهد.

1- تنظیمات وای‌فای را باز کنید.

2- روی Wi-Fi preferences تقه بزنید.

3- روی Open network notification تقه بزنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     ثبت اشتراک نسخه آنلاین

بررسی و مقایسه تجهیزات شبکه

توسعه و پشتیبانی توسط ایران دروپال   |   میزبانی توسط پارس پک



چگونه از تلفن همراه يا موبايل به WiFi وصل شويم +آموزش تصويري,

آموزش اتصال به شبکه های WiFi,

اتصال به شبکه های WiFi, 

WiFi یک فناوری شبکه بی*سیم است که می*تواند دسترسی به اینترنت را در فواصل حداکثر 100 متری، بسته به مسیریاب WiFi و محیط اطراف شما ارائه کند.چطور به وای فای وصل شویم

برای استفاده از WiFi، باید به یک نقطه دسترسی بی*سیم یا “نقطه اتصال” متصل شوید. برخی از نقاط اتصال باز هستند و می*توانید به سادگی به آنها متصل شوید. سایر نقاط دارای ویژگی*های امنیتی هستند که به مراحل دیگری برای تنظیم نیاز دارند، مانند گواهی*های دیجیتال یا روش*های دیگری برای اطمینان از اینکه فقط کاربران مجاز می*توانند متصل شوند.

برای افزایش عمر باتری در فواصل شارژها، در صورتی که از WiFi استفاده نمی*کنید، آن را خاموش کنید. همچنین می*توانید دستگاه خود را به گونه*ای تنظیم کنید که هنگامی* که غیرفعال است، به طور خودکار از شبکه*های WiFi قطع شود.

 

روشن کردن WiFi و اتصال به یک شبکه WiFi 

1. آیکن تنظيمات را در صفحه اصلی یا صفحه برنامه*ها لمس کنید.

2. پس از ورود به منوی تنضیماتاز بخش Wireless & Network وارد تنظیمات WiFi شوید.

 

3. در صفحه تنظیمات WiFi با کشیدن کلید OFF به سمت راست ( ) یا تنها با لمس آن WiFi را روشن کنید.

 

 

4. اکنون می توانید شبکه هایی را که در اطراف شما هستند مشاهده کنید.شبکه هایی که در زیر انها آیکن (قفل) وجود دارد یعنی امن شده اند و برای اتصال به شبکه نیاز به رمز ورود دارید.در صورتی که دستگاه شبکه*ای را بیابد که قبلاً به آن متصل شده بودید، به طور خودکار به آن متصل می*شود.

 

 

5. با انتخاب یک شبکه صفحه ای ظاهر میشود که اصلاعاتی درباره آن شبکه و اتصال به آن در اختیار شما میگذارد.اگر شبکه ایمن نبود تنها کافیست تا گزینه Connect را لمس کنید تا به شبکه متصل شوید اما اگر شبکه ایمن بود باید در کادر Password رمز درست را وارد کنید و سپس گزینه Connect را لمس کنید.

نکته : اگر رمز اشتباه وارد کنید به شبکه وصل نخواهید شد و اگر درست وارد کنید با پیغام Connecting و سپس …Obtaining IP address رو به رو میشوید. 

 

6. مشاهده آیکن WiFi در نوار اعلان و پیغام Connected به این معنا است که شما به شبکه متصل شده اید.

 

 

7. با انتخاب شبکه ای که به آن متصل هستید میتوانید اطلاعات بیشتری در مورد آن شبکه کسب کنید 

 

8. با نگه داشتن انگشت خود روی شبکه و انتخاب گزینه Modify network می توانید تنضیمات مربوت به آن شبکه را ویرایش کنید. 

 

افزودن یک شبکه WiFi 

می*توانید یک شبکه WiFi را به دستگاه خود اضافه کنید تا دستگاه آنرا به همراه هر گونه اطلاعات کاربری امنیتی دیگر به خاطر بسپارد و وقتی در محدوده قرار می*گیرد به طور خودکار به آن متصل شود. همچنین اگر شبکه نام خود (SSID) را نشان نمی*دهد یا برای افزودن یک شبکه WiFi وقتی خارج از محدوده هستید، باید یک شبکه WiFi را اضافه کنید.

1. اگر WiFi خواموش است ابتدا آن را روشن کنید.

 

 

چطور به وای فای وصل شویم

 

2. علامت را در پایین سمت راست صفحه لمس کنید.

 

 

3. اکنون صفحه مربوط به افزودن شبکه ظاهر می شود.Network SSID : در این کادر نام شبکه مورد نظر را وارد کنید.Security : در این کادر رمز ورود را وارد کنید. (اختیاری)با زدن تیک گزینه Show advanced option می توانید گزینه های بیشتری برای افزودن شبکه در اختیار داشته باشید که اختیاری هستند.پس از تکمیل اطلاعات با لمس گزینه Save شبکه ذخیره شده و اگر در محدوده باشد به صورت اتوماتیک به آن متصل میشوید. 

 

فراموش کردن یک شبکه WiFi

می*توانید دستگاه را به گونه*ای تنظیم کنید که جزئیات مربوطه به یک شبکه WiFi را که اضافه کردید فراموش کند.به عنوان مثال، اگر نمی*خواهید دستگاه به طور خودکار به این شبکه متصل شود یا اگر دیگر از این شبکه* استفاده نمی*کنید میتوانید آن را فراموش کنید.

1. اگر WiFi خواموش است ابتدا آن را روشن کنید. 

 

2. انگشت خود را بر روی شبکه ای که میخواهید فراموش کنید نگه دارید تا کادری مانند تصویر زیر ظاهر شود.سپس گزینه Forget Network را لمس کنید. 

 

پیکربندی تنظیمات پراکسی برای یک شبکه WiFi 

برخی از سرپرست*های شبکه از شما می*خواهند از طریق یک سرور پروکسی به منابع شبکه داخلی یا خارجی متصل شوید. به طور پیش*فرض، شبکه*های WiFi که اضافه می*کنید برای اتصال از طریق یک پروکسی پیکربندی نمی*شوند اما می*توانید این را برای هر یک از شبکه*های WiFi که اضافه کرده*اید تغییر دهید.

تنظیمات پروکسی توسط مرورگر استفاده می*شوند اما ممکن است توسط برنامه*های دیگر استفاده نشوند.

1. یک شبکه را که در لیست شبکه*های WiFi اضافه کرده*اید لمس کنید و نگه دارید.Modify network را از کادری که باز می شود لمس کنید.

 

 

2. Show advanced option را تیک بزنید.در صورتی که شبکه فاقد تنظیمات پراکسی است، None را در تنظیمات پراکسی انتخاب کنید.در غیر این صورت Manual را انتخاب کنید و سپس در منویی که باز می*شود تنظیمات پراکسی ارائه شده توسط سرپرست شبکه خود را وارد کنید و سپس Save را لمس کنید.

 

تنظیمات پراکسی فقط بر شبکه WiFi که اصلاح کردید اعمال می*شود. برای تغییر تنظیمات پراکسی برای سایر شبکه*های WiFi، ابتدا آنها را به طور جداگانه اصلاح کنید.

اعلان*های WiFi، تنضیمات قطع اتصال و سایر گزینه*های پیشرفته

 

1.اگر WiFi خواموش است ابتدا آن را روشن کنید.

 

2. در صفحه تنظیمات WiFi، کلید منورا لمس کنید و یا کلید منو را بزنید و سپس Advanced را انتخاب کنید.

 

3. گزینه های منوی Advanced :

Network notification : به طور پیش*فرض، وقتی WiFi روشن است، هنگامی *که دستگاه شما یک شبکه WiFi باز را شناسایی می*کند، اعلان*هایی را در نوار وضعیت دریافت می*کنید. علامت این گزینه را برای خاموش کردن اعلان*ها بردارید.

 

Keep WiFi on during sleep : برای حفظ مصرف داده تلفن همراه، دستگاه شما وقتی صفحه به خواب می*رود همچنان به WiFi متصل باقی می*ماند.این گزینه را برای تغییر رفتار پیش*فرض لمس کنید: برای اتصال به WiFi فقط هنگامی *که دستگاه به یک شارژر متصل است (وقتی عمر باتری مشکل ساز نیست) یا عدم اتصال به WiFi در طول مدت خواب. احتمال دارد که انتخاب دوم مصرف داده تلفن همراه را افزایش دهد. ممکن است در صورت دریافت اعلانی مبنی بر این که به محدوده داده تلفن همراه تعیین شده خود نزدیک می*شوید، بخواهید دوباره به این تنظیم رجوع کنید.

WiFi idle timeout : هنگامی که گزینه قبلی بر روی Always تنضیم نباشد فعال می شود و برای تنظیم کردن بازه زمانی خواموش شدن WiFi است.

 

Avoid poor connections : این گزینه را برای جلوگیری از استفاده خودکار از شبکه*های دارای کیفیت پایین یا اتصال اینترنت ناپایدار تیک بزنید.

 

WiFi region code : تعیین کد WiFi بر اساس منطقه.

 

MAC address : آدرس کنترل دسترسی رسانه (MAC) دستگاه شما هنگامی*که به یک شبکه Wi-Fi متصل است. (آدرس فیزیکی)

 

IP address : آدرس پروتکل اینترنتی (IP) اختصاص داده شده به دستگاه توسط شبکه Wi-Fi که به آن متصل هستید (مگر اینکه از تنظیمات IP برای اختصاص آن به یک آدرس IP ثابت استفاده کرده باشید).

 

 

 

 

 

تمامی حقوق برای مجله اینترنتی یک نت محفوظ می باشد

چرا اتصال گوشی به وای فای (Wi-Fi) بدون رمز عبور ؟ شما ممکن است رمز وای فای خود را فراموش کرده باشید و یا ممکن است بخواهید بدون استفاده از کلمه عبور به سایر وای فای‌ها از طریق گوشی خود وصل شوید.  مراحل ساده برای اتصال گوشی به وای فای بدون رمز عبور را که در ادامه بیان می‌کنیم را دنبال کنید و به سرعت متصل شوید. بیشتر بخوانید تا بیشتر بدانید که چگونه  بدون کلمه عبور از گوشی یا سیستم دسکتاپ به Wi-Fi وصل شوید.

فهرست عناوین این مطلب

وقتی که در مورد اتصال گوشی به وای فای بدون رمز عبور صحبت می‌کنیم اولین چیزی که شاید به فکرتان برسد این است که از وای فای همسایه تان استفاده کنید. اما در این پست نحوه اتصال به وای فای بدون استفاده از رمز عبور و بدون کرک کلمه عبور توضیح داده خواهد شد. برای اتصال روتر وای فای شما باید در نزدیکی روتر وای فای باشید تا مراحل اتصال گوشی همراه خود را به وای فای و بدون استفاده از رمز عبور انجام دهید. اتصال به اینترنت وای فای بدون کلمه عبور فناوری WPS نامیده می‌شود. ادامه پست امروز را بخوانید تا روش اتصال به اینترنت بدون پسورد را درک کنید.

برای اینکه درک کنید که WPS چیست اول باید با فرم کامل این اصطلاح آشنا شوید. WPS مخفف Wi-Fi Protected Setup و به معنای راه اندازی محافظت شده وای فای است. پروتکل WPS به شما این امکان را می‌دهد که با استفاده از پین و دکمه فیزیکی که در روتری‌های وای فای وجود دارد کاربر به صورت سریعتر و ایمن تری به شبکه Wi-Fi وصل شود. برای استفاده از قابلیت‌های WPS باید دکمه ای به همین نام را در روترها فعال کنید. در ادامه نحوه فعال کردن پین و دکمه WPS در روتر وای فای را مشاهده خواهید کرد. این راهنما تمام روترهای برند اصلی مانند TP-Link, D-Link, Netgear, Tenda, Binatone, Xyxel, TOTO Link, Prolink, Netis, Ligo Wave, Cisco, Linksys و غیره را پوشش می‌دهد.

دکمه WPS پاسخی برای سوال چگونه لدون پسورد به وای فای وصل شویم است و یک روش هوشمند برای اطلاع از نحوه اتصال به وای فای قفل شده بدون پسورد در آیفون و اندروید است. اکثر روترهای Wi-Fi از قابلیتی به نام WPS پشتیبانی می‌کنند. شما می‌توانید بررسی کنید که روتر دارای دکمه فیزیکی به نام WPS است تا در صورت امکان بتوانید از پروتکل امنیتی WPS استفاده کنید. برای فعال کردن تنظیمات WPS باید به روتری وای فای لاگین کنید و از طریق منوی تنظیمات کزینه WPS را فعال کنید. به صورت گیش فرض این قابلیت در تمام روترهای برند اصلی فعال شده است. در اینجا ما از روتر وای فای Binatone WR3005N3 استفاده می‌کنیم تا نحوه فالسازی امنیت WPS را به شما نشان دهیم.چطور به وای فای وصل شویم

همه روترها از مجوز ورد و ادرس IP یکسان استفاده نمی‌کنند و این اطلاعات از یک تولید کننده تا تولید کننده دیگر متفاوت است. برای بدست آوردن آدرس IP خود مقاله نحوه کانفیگ یا تنظیم مودم TP-LINK TD-W8968 را مطالعه بفرمایید.

بعد از اینکه به روتر لاگین کردید از منوی تنظیمات سمت چپ WPS را انتخاب کنید.

حالا

حالا در این مرحله مهم است که شما می‌توانید نحوه اتصال به وای فای با دکمه WPS را به راحتی درک کنید. دکمه WPS را در روتر وای فای خود پیدا کنید – یک دکمه کوچک با برچسب WPS/Reset است که در پشت یا کنار روتر می‌توانید آن را پیدا کنید. در روتر Binatone WR3005N3 دکمه WPS/Reset در کنار دستگاه قرار گرفته است.

در روتر Tenda N301 300mbps دکمه WPS در پشت دستگاه تعبیه شده است.

حالا تنظیمات وای فای گوشی همراه خود را باز کنید و گزینه WPS را پیدا کنید. برای این آموزش ما از گوشی Redmi Note 4G استفاده می‌کنیم. در گوشی Redmi Note 4G به قسمت Settings Wi-Fi می‌رویم و گزینه Advance را انتخااب می‌کنیم.

در اینچا دو گزینه زیر را مشاهده می‌کنید

 برای اتصال گوشی به وای فای گزینه WPS Push Button را انتخاب کنید. بعد دکمه WPS Pushbutton را تپ کنید.

حالا دکمه WPS که در روتر وای فای شما قرار گرفته است را فشار دهید.

در صورتی که اتصال موفقیت آمیزی داشته باشید پیغامی مانند تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد.

بعد از اتصال و نمایش پیغام روی صفحه نمایش می‌توانید بدون اینکه روز وای فای را وارد کنید از طریق گوشی خود به روتر وای فای وصل شوید و از آن لذت ببرید. فقط کافی است مراحل اتصال را با استفاده از دکمه WPS دنبال کنید و از اینترنت وای فای محافظت شده خود در هر نقطه از منزل یا محل کار خود لذت ببرید.

تیم نارستان با بیش از 20 سال سابقه و تخصص در فروش لوازم کامپیوتری و شبکه این‌بار در سطح گسترده‌تر و در قالب فروشگاه اینترنتی محصولات برتر از بهترین برندهای بین‌المللی و ملی ایران را انتخاب و گردآوری کرده است. و حالا به راحتی چند کلیک می‌توانید از خرید خود در یک مولتی‌برند معتبر لذت ببرید. در نارستان می‌توانید از بین تجهیزات شبکه (مودم ADSL و VDSL، سوئیچ شبکه، اکسس‌پوینت و روتر و…)، قطعات کامپیوتری (موس، کیبورد، اسپیکر هارد اکسترنال و اینترنال و…)، لوازم جانبی (هدست، پاوربانک، انواع کابل و…) محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.


نام کاربری یا ایمیل *


رمز عبور *


ورود

در این مطلب از سایت رایان پشتیبان قصد داریم شما کاربران عزیز را با روش اتصال به وای فای بدون استفاده از رمز از طریق WPS  آشنا کنیم. در صورتی که رمز وای فای خود را فراموش کرده اید می توانید با استفاده از این روش به وای فای وصل شوید و از اینترنت استفاده کنید. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار بگیرد و برایتان مفید و کاربردی باشد. تا پایان این مطلب ما را همراهی بفرمایید.

در ابتدای مطلب لازم می دانیم توضیح مختصری درمورد WPS برای افرادی که اطلاعات کمتری دارند بیان کنیم و  در ادامه روش اتصال به وای فای از طریق WPS  بدون نیاز به پسوورد ارائه خواهیم داد.

کلمه wps مخفف شده ی جمله Wi-Fi Protected Setup که معنی این جمله متصل شدن به وای فای به صورت امن می باشد. وقتی این دکمه را روشن کنید هر دستگاهی که قصد دارید به وای فای وصل کنید، می بایست خصوصیات wps فعال شده باشد.

 

چطور به وای فای وصل شویم

در این روش گذرواژه از پیش تعریف شده‌ای  وجود ندارد، و عملکرد به این صورت است که هنگام متصل شدن دستگاه به وای فای یک کد پین ایجاد می شودو یا می بایست به جای آن دکمه WPS را فشار دهید. وقتی دکمه WPS  را فشار  دادید، به صورت اتوماتیک رمز عبور برای دستگاهی که می خواهد به وایفای وصل شود فرستاده می شود و آن دستگاه به وای فای وصل خواهد شد.

نکته: توجه داشته باشید که  در روش پین کد اگر فردی یا افرادی که هکر باشند در نزدیکی وای فای باشند به راحتی می توانند با استفاده از یک نرم افزار رمز شکن، در کئتاه ترین زمان ممکن زمز 8 رقمی کدپین را شناسایی کند و به وای فای شما وصل شود.

 

در این قسمت به صورت مختصر و در چند مرحله  به شما آموزش خواهیم داد که چطور می توانیم بدون رمز وای فای به آن وصل شویم

مرحله اول : 

اتصال به وای فای بدون استفاده از رمز از طریق WPS

ابتدا لازم است مطمئن شوید، در قسمت تنظیمات امنیتی وای‌فای امکان متصل شدن با روش WPS فعال باشد. بعد از  چک کردن فعال  بودن این گزینه باید روی  آیکن اتصال بی‌سیم  کلیک کنید . این آیکن در سمت راست پایین ویندور در قیمت تسک‌بار قرار دارد. برخی مواقع نیز ممکن است به دلیل نصب نبودن درایور مربوطه این آیکن قایل مشاهده نباشد.

مرحله دوم:

در صورتی که سیستم وای فای را شناسایی کرده است . روی اسم وای فای کلیک نمایید و سپس روی گزینه Connect  (اتصال) کلیک کنید تا اتصال به وای فای شروع شود. اگر تمایل ندارید که ویندوز به صورت اتوماتیک به وای فای وصل شود لازم است تیک  گزینه Connect automatically را هنگام اتصال بردارید.

اتصال به وای فای بدون استفاده از رمز از طریق WPS

مرحله سوم:

اکثر مودم ها دارای چراغی در جلو یا روی خود هستند که وضعیت WPS را نشان می‌دهد. توجه داشته باشید که روی برخی از روترها دکمه‌ای برای فعال کردن WPS وجود ندارد. معمولا روی این  گونه روترها حفره‌ای وجود دارد که جهت فعال کردن WPS از یک سوزن استفاده می شود.

در اکثر روتر WPS در پشت روتر وجود دارد. البته بعضی از مودم ها  مثل تی‌پی‌لینک این دکمه در کنار روتر قرار گرفته است. دفترچه راهنمای روتر این مورد را به خوبی شرح داده است. چنان چه با فشار دکمه WPS  متصل نشد، لازم است برای چند ثانیه دکمه WPS را نگه دارید تا اتصال برقرار شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

۱۳ سال سابقه کاری و رضایت مشتریان مهمترین نشانه تعهد و تخصص رایان پشتیبان می باشد.

02122340492

02122340476

این شرکت با داشتن کارشناسان متعهد و ارائه خدمات متفاوت در زمینه پشتیبانی شبکه و خدمات شبکه توانسته جلب رضایت بسیاری از مشتریان خود را طی این سالیان طولان داشته باشد و همواره سعی می نماید با ارائه خدمات مطلوب و به موقع اعتماد بیشتری نسبت به خدمات خود جلب نماید.

تهران ، سعادت آباد، خیابان سرو غربی، خیابان صدف، نبش کوچه نظری، پلاک ٣٠

تلفن ثبت درخواست :  02128425744

تلفن پشتیبانی :  02122340476

02122340492

تمامی حقوق سایت متعلق به رایان پشتیبان می باشد.

خیلی از افراد از مودم‌های سیمی استفاده می‌کنند و به‌تازگی قصد دارند وارد دنیای وایرلس شوند لذا رایابان برای آن دسته از افراد این مقاله ای با موضوع فعال کردن اینترنت وای فای wifi یا وایرلس لپ تاپ نوشته با ماهمراه باشید.

Wireless از دو کلمه wire (سیم) و less (بدون) پس وایرلس یعنی بدون سیم یا بی‌سیم. وایرلس لپ تاپ یک قطعه (ماژول الکترونیکی) است که روی مادربرد لپ تاپ نصب شده است. این ماژول تشکیل شده است از یک چیپست مرکزی همراه قطعات اصلی مانند مقاومت خازن سلف و…ماژول وایرلس به شما این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به سیم یا کابل به اینترنت متصل شوید.
در شکل یک مودم وایرلس لپ تاپ را مشاهده می‌نمایید که توسط دو سیم به آنتن متصل شده است.

 

سفارش تعمیر مودم لپ تاپ در اصفهان

چطور به وای فای وصل شویم

برای اتصال به شبکه‌ی WiFi یا وایرلس الزاماً از کامپیوتری استفاده نمایید که قابلیت استفاده از WiFi را داشته باشد. هیچ فرقی ندارد که این قابلیت از طریق اتصال کابل WiFi به کامپیوتر مهیا شده است و یا به‌صورت Biult-in است. لازم به ذکر است اکثر شبکه‌های بی‌سیم دارای رمز عبور هستند و در هتل‌ها و رستوران‌ها اغلب باید برای دسترسی به شبکه‌ی WiFi باید هزینه‌ای را بپردازند.
بنابراین لازم است علاوه بر این‌که سخت‌افزار وای فای لپ تاپ شما وجود داشته باشد رمز عبور و یا شارژ لازم جهت اتصال را داشته باشید.

ابتدا باید بررسی نمایید که قابلیت وای فای مودم روشن باشد.
نکته: قبل از برقراری اتصال به مودم وای فای دقت کنید که رایانه شما به کارت شبکه بی‌سیم مجهز باشد.توجه: لپ‌تاپ‌ها به کارت شبکه بی‌سیم متصل هستند، اما تمامی رایانه‌ها کارت شبکه بی‌سیم ندارند.

۱- در منوی Start گزینه Control Panel را انتخاب کنید.
۲- وارد گزینه Network and Internet شوید.

بیشتر بخوانید: از صفر تا صد: راهنمای خرید رم (Ram)

۳- ابتدا گزینه Network and Sharing Center را انتخاب کنید.
بعدازآن وارد صفحه Network & Sharing برای اتصال به مودم وای فای شوید
۴- بعدازآن گزینه Change Adapter Settings را انتخاب نمایید.
در این قسمت صفحه در فهرست نام شبکه وای فای،SSID مربوطه را انتخاب و دو بار روی آن کلیک نمایید.

سپس رو گزینه connect کلیک کنید.

توجه: اگر اتصال شبکه بی‌سیم رمزگذاری شده است، رمز عبور صحیح شبکه بی‌سیم را وارد کنید.

برای دیدن رمز عبور شبکه بی‌سیم و شناسه SSID مربوطه از قسمت زیر استفاده کنید:
از قسمت Operations به قسمت SSID and Wireless Network Encryption Key مراجعه نمایید.رمز عبور را وارد و سپس روی OK کلیک کنید.
درصورتی‌که آیکون رایانه در سمت راست پایین صفحه به شکل علامت وای فای درآمده باشد، اتصال به مودم وای فای با موفقیت انجام خواهد شد.

درصورتی‌که تبلت شما دارای نسخه ویندوز است مراحل بالا را انجام دهید.
درصورتی‌که تبلت شما از سیستم‌عامل اندروید یا آی او اس مانند iPad پشتیبانی می‌کند مراحل زیر را انجام دهید.
ابتدا WLAN را روی تبلت iPad طبق مراحل ذکرشده روشن کنید.
۱- در قسمت Settings گزینه WLAN را انتخاب کنید.
۲- تبلت به‌صورت خودکار اتصال‌های بی‌سیم را جستجو کرده و فهرستی را نمایش می‌دهد.
۳- شناسه SSID مربوط به مودم را انتخاب کنید.
۴- در صورت نیاز رمز عبور صحیح شبکه بی‌سیم را وارد کرده و گزینه Join را بزنید.
نکته: آیکون قفل نشان می‌دهد برای اتصال به این شبکه به رمز عبور نیاز می‌باشد.

سلام ببخشید لب تاب من وصل وای فا نمیشه چکارش کنم قبلا از یکی راهنمایی گرفتم به صورت اتوماتیک وصل میشد بعد یک ماه خود به خود همین هم وصل نشد دیگه ممنون میشم راهنماییم کنید.

دستم به دامنتون توروخدا لب تاب من به مودم وصل میشدا اما دیگه بعد یه مدت یهویی دیگه وصل نشد الان فقط با لن(سیم)به مودم وصل میشه بدون اون نمیشه مودم هم ای سوز ازین جدیدا که باید مک وارد کنی تا وصل شن ازوناست مک رو تو سایت وارد کردم اما بازم ارور میده ک وصل نمیشه تو این توضیحاتی هم ک گفتین رفتم اما اسم مودم رو نیاورد تو اون صفه

ایول

دمت گرررررررررررررررم

رایابان در همه زمینه ها کنار شماست. خدمات رایابان محدود به کامپیوتر نیست و شما میتونین توی زمینه های دیگه هم روی رایابان حساب کنین

© تمامی حقوق وبسایت متعلق به مجموعه “رایابان” می‌باشد. بازنشر مطالب با ذکر نام منبع بلامانع است.

لطفا چند لحظه صبر کنید.


سلام . من چند ساعته گوشیم به همه نت ها وصل میشه اما به مودم خونه نه ! با بقیه دستگاه ها دست کردم وصل میشدن فقط من این مشکل رو دارم . لطفا کمک کنید 🙁

سلام وای فایم کلا وصل میشه چراغاش روشن میشه ولی وقتی میخام با گوشی وصل شم علامت تعجب میاد وصل نمیشه همه چیز رو چک کردم مودم رو چک کردم نت هم دارم ولی چرا گوشیم وصل نمیشه علامت تعجب میاد؟

حالت هواپیما را روشن کرده و خاموش نکنید حالا وای فای گوشی خود را روشن کنید و وارد تنظیماتش شوید و وای فای مد نظر خود وصل شوید حتما جواب میده باور کنید

درود.گوشی شیامی ۹s دارم.به وایفا وصل میشه اما اینترنت قطعه.چگونه درستش کنم؟چطور به وای فای وصل شویم

سلام تازه گوشیمو خریدم به وای فای که میخوام وصل شم میزنه اتصال بدونه اینترنت در صورتی که با گوشی هایه دیگه راحت وصل میشه مشکل چیه ؟

@الی منم دقیقا همین مشکل دارم.وصل میشه اما نت قطعه

www.724press.com/science/8149

اتصال به شبکه‌ی وای-فای در آیفون‌ها و آیپدها یک نیاز اساسی برای هر کاربری است. پس از اتصال به شبکه و استفاده از اینترنت، گاهی نیاز است که شبکه‌ی موردنظر را از لیست شبکه‌های ذخیره‌شده حذف کنیم و به عبارت دیگر رمز عبور فراموش شود. در ادامه با روش اتصال به وای-فای به کمک آیفون‌ها و آیپدها و همین‌طور شیوه‌ی فراموشی شبکه‌های وای-فای در خدمت شما هستیم. با ما باشید.

اتصال به اینترنت از دو روش انجام می‌شود. روش اول اتصال به کمک کابل شبکه یا وای-فای است و خوشبختانه این روزها تمام گوشی‌ها مجهز به وای-فای هستند و می‌توان از این روش برای دسترسی به اینترنت استفاده کرد. روش دوم استفاده از اینترنت سیم‌کارت است. در نقاطی که شبکه شلوغ است و یا آنتن‌دهی ضعیف است، این روش کارساز نیست. به علاوه در این حالت معمولاً مصرف باتری بیش از حالتی است که صرفاً وای-فای گوشی روشن است.

اتصال به شبکه‌ی وای-فای در آیفون: روش اول

ابتدا آیفون خود را آنلاک کنید و به صفحه‌ی خانه بروید.چطور به وای فای وصل شویم

روی آیکون Settings یا تنظیمات تپ کنید.

در لیست تنظیمات گزینه‌ی Wi-Fi نیز موجود است. روی آن تپ کنید.

در صفحه‌ی بعدی ابتدا روی سوییچ فعال کردن وای-فای تپ کنید. توجه کنید که بهتر است در زمان استفاده نکردن از اینترنت، وای-فای خاموش باشد تا مصرف باتری کمتر شود.

پس از زمانی کوتاه نام شبکه‌های اطراف در لیست پدیدار می‌شود. روی شبکه‌ی محلی خود تپ کنید.

اکنون بسته به تنظیمات امنیتی مودم یا روتر، ممکن است از شما رمز عبور خواسته شود. توجه کنید که استفاده از WPS ممکن است موجب هک شدن شبکه‌ی وای-فای شما شود. رمز عبور خود را وارد کنید.

 روی لینک Join در بالای صفحه تپ کنید و به شبکه متصل خواهید شد.

 ممکن است نام شبکه‌ی وای-فای محلی مخفی باشد تا امنیت آن بیشتر شود. در این صورت مراحل کمی متفاوت است. مراحل فوق را تا مرحله‌ی تپ کردن روی شبکه‌ی محلی خویش تکرار کنید و در ادامه روی Other تپ کنید.

نام شبکه‌ی محلی را به دقت وارد کنید و سپس رمز عبور آن را وارد کنید. نوع رمزگذاری بسته به تنظیماتی که مدیر شبکه در مودم یا روتر اعمال کرده متفاوت است و باید حالت صحیح را انتخاب کنید.

نوع رمزگذاری را با تپ کردن روی گزینه‌ی Security تغییر دهید و سپس روی Other Network در بالای صفحه تپ کنید تا به صفحه‌ی پیشین بازگردید.

اکنون مثل روش اول روی لینک Join‌ تپ کنید.

به این منظور مثل دو روش قبل به Settings و بخش Wi-Fi مراجعه کنید. اگر وای-فای خاموش است آن را روشن کنید تا نام شبکه‌های اطراف نمایان شود. در کنار نام شبکه‌هایی که قبلاً به آن متصل شده‌اید و رمز عبورشان ذخیره شده است، حرف i‌ به چشم می‌خورد. روی حرف i روبروی نام شبکه‌ی موردنظر خویش تپ کنید.

در صفحه‌ی بعد روی گزینه‌ی Forget This Network تپ کنید.

 

هشداری نمایان می‌شود، روی دکمه‌ی Forget تپ کنید.

www.724press.com/science/8149

تبلیغات حداکثر ۱۶۰ در ۶۰۰

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

چطور به وای فای وصل شویم
چطور به وای فای وصل شویم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *