چطور تنهایی شاد باشیم

 
helpkade
چطور تنهایی شاد باشیم
چطور تنهایی شاد باشیم

دیجی رو – دنیای تکنولوژی | آخرین اخبار تکنولوژی

سامسونگ از گوشی فوق العاده ارزان گلکسی ای 02 رونمایی کرد

گوشی سونی اکسپریا کامپکت جدید در راه است [گالری تصاویر]

اندروید 12 و اجرای برخی دستورها با ضربه زدن به پشت گوشی!

برخی مشخصات کلیدی وان پلاس 9 و 9 پرو فاش شدند

چطور تنهایی شاد باشیم

آموزش حذف اکانت تلگرام در اندروید، آی او اس و ویندوز

آموزش فعال کردن ثانیه شمار در ساعت ویندوز 10

معرفی چند ابزار رایگان برای تست سرعت و ظرفیت کارت های حافظه

آموزش حذف اکانت واتساپ در اندروید و آی او اس

بررسی کوتاه ردمی نوت 9 تی؛ یک گوشی اقتصادی و جذاب دیگر از ردمی

بررسی کوتاه گلکسی ای 42 فایو جی؛ تجربه فایو جی با حداقل هزینه

بررسی کوتاه پوکو ام 3؛ محصولی میان‌رده با کیفیت بالا و قیمت پایین

بررسی کوتاه گلکسی ام 51؛ میان‌رده‌ای قدرتمند با باتری بسیار بزرگ

چهار هسته‌ای یا هشت هسته‌ای؟ کدام یک برای شما بهتر است؟

معرفی بهترین گوشی های گیمینگ بازار

معرفی قویترین لپ تاپ های بازار در سال 2020

بهترین ماوس های مخصوص بازی در سال 2020

با عجیب‌ترین سنت‌های سال نو در کشورهای مختلف آشنا شوید

دنیای فناوری در سال 2021 چه دستاوردهایی خواهد داشت؟

آیا شهر گمشده آتلانتیس واقعاً وجود داشته است؟

آیا خرس‌ها واقعاً عاشق عسل هستند؟

هر کدام از افراد تعاریف و توضیحات خاص خود را از خوشبختی دارند و برای هر شخصی، خوشحالی معنای خاصی دارد. مهم نیست که در زندگی با چه چالش‌هایی مواجه می‌شویم، مسیر زندگی‌مان به چه صورت است و حتی چه سبک زندگی را برای خود برگزیدیم، در پایان هر روزمان چیزی که بیشتر از هر چیزی برایمان حائز اهمیت است، خوشحالی و حس شادی در وجودمان خواهد بود، یا به زبان ساده‌تر، آن چیزی که به ما آرامش می‌دهد.

چه تنها باشید، چه متاهل و دارای فرزند، تفاوتی ندارد، چرا که به هر حال باید بدانید که چطور می‌توانید تنها زندگی کنید و اوقات تنهایی را با نهایت لذت و شادی سپری نمایید. کافی است تمرین کنید تا خودتان را دوست داشته باشید و از خودتان مراقبت نمایید، چرا که این شما هستید که دقیقا باید بدانید از چه چیزی و از انجام چه کاری خوشحال می‌شوید، سپس متوجه خواهید شد که تنهایی به چه اندازه می‌تواند برایتان شادی آور باشد.

بیشتر بخوانید: 5 آسیبی که «مهربان بودن بیش از حد» به شما می‌رساند!

بسیاری از افراد از اوقات تنهایی خود با عنوان ” بهترین زمان” یاد می‌کنند. شما چطور؟ آیا این موضوع در مورد شما نیز صادق است؟ آیا شما جزء افرادی هستید که دوست دارید اوقات تنهاییتان به سرعت به پایان برسد و نمی‌دانید در آن زمان‌ها چه کار باید انجام دهید تا لذت ببرید؟ باید اعتراف کرد که حتی فکر به دوران تنهایی برای اغلب آدم‌ها ممکن است بسیار هراس آور باشد، برای همین هم اغلب از این‌که تنها باشند ابراز تنفر می‌کنند.

اگر شما هم جزء افرادی هستید که از تنها بودن و تنها زندگی کردن لذت نمی‌برید، این مقاله قطعا برای شما تهیه شده است. چرا که در ادامه قصد داریم تا به شما راه‌‌کارهای بسیار مفیدی ارائه کنیم تا اوقات تنهایی خود را به بهترین نحو سازماندهی کنید و یاد بگیرید از لحظه لحظه‌های اوقات تنهایی خود لذت ببرید و خوشحالی واقعی را با تمام وجود احساس کنید، پس با دیجی‌رو همراه باشید!

اولین قدم برای مقابله با ترس از تنهایی این است که مدام آن را به خاطر نیاورید و مدام در ذهنتان تکرار نکنید. اگر شما جزء افردی هستید که به شدت از تنها ماندن می‌هراسند و حتی فکر کردن به آن نیز باعث می‌شود تا تمام بدن‌تان از ترس یخ بزند، پس آهسته پیش بروید. با صبر و حوصله فعالیت‌هایی که از انجام آن لذت می‌برید را پیدا کرده و از انجام دادنشان احساس رضایت داشته باشید، بگذارید تا با این‌کار آرامش بیابید و در عین حال نیز فراموش کنید که تنها هستید. مطمئن باشید که از این کار نهایت لذت را خواهید برد.

داشتن فضاهای مجازی و به اشتراک گذاشتن تصاویر و افکارتان با دوستان و حتی سایر افراد بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است، این‌که مدام از سایر افراد پیام دریافت کنید و مدام برنامه بریزید بسیار فوق‌العاد است اما به شما توصیه می‌کنیم که کمی با خود رو راست باشید و از خودتان بپرسید که چرا به این نوع توجه به صورت 24 ساعته احتیاج دارید؟ آیا این نوع سبک زندگی به این خاطر است که شما برای دوست داشتن خود به تایید دیگران احتیاج دارید؟ اگر پاسخ شما به این سئوال مثبت است، پس سعی کنید که زمان تنهایی خود را بیشتر کرده و تبلت و گوشی همراه یا لپ تاپ را از خودتان دور کنید. این کار به شما بسیار کمک خواهد کرد و متوجه خواهید شد که شما برای خوشحالی و ادامه‌ی زندگیتان به هیچ‌کس جز خودتان احتیاج ندارید.

بعضی از افراد علاقه‌ای به تنها ماندن ندارند زیرا خیلی زود حوصله‌شان سر می‌رود و نمی‌دانند که دقیقا باید چه کاری انجام دهند! اگر شما هم جزء افرادی هستید که این مشکل را دارند، به شما توصیه می‌کنیم که سعی کنید مشغولیت و سرگرمی‌های جدیدی برای خودتان پیدا کرده و آن‌ها را امتحان کنید. از سکوت دوران تنهایی خود برای مطالعه‌ی کتاب، نقاشی کردن و یا خیاطی استفاده کنید و یا حتی می‌توانید به تماشای چند فیلم خوب بپردازید یا حتی کمی به آشپزی و یادگیری آن مشغول شوید. این‌ها نمونه‌ی فعالیت‌های بسیار جذابی است که شما می‌توانید به عنوان فعالیت‌های جدید برای پر کردن اوقات فراغت خود در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: چگونه کاریزماتیک باشیم و همه را به خود جذب کنیم؟

اگر شما به زمانی که با خودتان می‌گذرانید متعهد هستید و به آن احترام می‌گذارید، زمانی را برای ترک کردن گوشی خود در نظر بگیرید و دیگر از آن استفاده نکنید. چک کردن گوشی همراه که امروزه نیز بسیار شایع شده، نه تنها باعث هدر رفتن وقت و هدف شما از زمان تنهاییتان می‌شود بلکه ممکن است دیدن یک نوشته یا عکس باعث شود که شما احساس درماندگی و تنهایی کنید. برای همین به شما توصیه می‌کنیم که گوشی خود را کنار بگذارید تا زمان تنهایی خود را به درستی و با کیفیت هر چه بیشتر سپری کنید.

در ابتدا ممکن است افراد از این‌که زمان خود را به تنهایی سپری کنند، بیزار باشند. اما به خاطر داشته باشید که در این زمان‌ها شما می‌توانید هر کاری که علاقه دارید به طور کامل انجام دهید. حتی فکر کردن به این موضوع هم می‌تواند بسیار جذاب و هیجان‌انگیز باشد. شما می‌توانید لباس‌های راحت خود را به تن کنید، کارتون‌های دوران کودکی خود را بدون کوچک‌ترین خجالتی تماشا کنید، چیپس و پفکتان را راحت نوش جان کرده و هر کاری که می‌خواهید بدون هیچ محدودیتی انجام دهید. به خاطر داشته باشید که این دقیقا همان زمانی است که می‌توانید به راحتی و بی هیچ قضاوتی خودتان باشید.

هیچ‌کس به شما نگفته است که برای سپری کردن زمان تنهایتان حتما باید درب خانه را به روی خودتان قفل کرده و در خانه بمانید. اگر شما جزء افرادی هستید که از اوقات تنهایی خودتان به این علت که نمی‌خواهید در خانه بمانید، متنفر است، می‌توانید به راحتی موقعیت مکانی خود را تغییر دهید. قهوه بگیرید و در سطح شهر به گشت و گذار بپردازید. شما حتی می‌توانید کتاب مورد علاقه‌ی خود را برداشته و داخل پارک مورد علاقه‌تان مشغول به مطالعه شوید.

همه‌ی ما قبول داریم که تمیز کردن خانه و کارهای عادی و روزانه خیلی جزء فعالیت‌های جالب و هیجان انگیز به حساب نمی‌آیند، اما آخر هفته‌هایی که به تنهایی سپری می‌شوند، بهترین زمان برای انجام دادن فعالیت‌های روزانه و تمیز کردن وسایلتان خواهد بود، پس برای راحتی بیشتر توصیه‌ی ما به شما این است که یک موزیک هیجان‌انگیر بگذارید و عملیات تمیز کردن خانه و یا اتاقتان را آغاز کنید! درست ظرف چند ساعت آپارتمان شما به طرز حیرت آوری تمیز خواهد شد و همین‌طور زمانتان هم به نحو احسن سپری شده است!

بیشتر بخوانید: با این 10 راهکار به خودتان عشق بورزید!

شما مدت‌هاست دنبال فرصتی می‌گردید تا وبلاگ خود را آپدیت کنید و یا حتی برای دویدن و ورزش کردن وقت بگذارید یا حتی پیانو تمرین کنید. چه زمانی بهتر از الآن؟ اوقات تنهایی درست زمانی است که باید روی خودتان و کارهایتان تمرکز کنید و تمام کارهایی که قبلا می‌خواستید انجام دهید را آغاز کنید.

علاوه بر انجام فعالیت‌های تحرکی مثل ورزش و یا حتی دویدن، خوب است که بدانید زمانی را باید به کنسل کردن برنامه‌هایتان و ریلکس کردن و آرامش به خودتان بگذرانید تا از استرس به دور مانده و به روح و روانتان استراحت دهید. به شما توصیه می‌کنیم که سعی کنید دوش بگیرید تا بتوانید آرامش را جایگزین خستگی و استرس‌های درونی خود کنید.

داشتن احساس خوب بدون این‌که هدف و جهتی داشته باشید، تقریبا غیر ممکن است. پس سعی کنید دفتر یادداشت کوچکی داشته باشید و در زمان تنهایی خود به کارها، اهداف در زمینه‌های مختلف، فعالیت‌ها و مهارت‌‌هایی که علاقه‌مند به آغاز آن‌ها هستید عمیقا فکر کنید. با برنامه‌ریزی پیش بروید تا اهداف خود را محقق سازید. هدف‌های شما لازم نیست که پیچیده یا خیلی خارق‌العاده، بزرگ و طاقت فرسا باشند، تنها کافیست تا در زمان حال به جریان بیفتند. به خاطر داشته باشید که بهتر است تا حد ممکن سریعا آن‌ها را دنبال کنید و هیچ‌گاه به فکر بهترین زمان برای انجام آن‌ها نباشید. هیچ وقت شنبه نمی‌آید!

همه‌ی ما دارای صدای درونی هستیم که در تمام طول روز با ما در حال صحبت کردن است. تنها کاری که شما نیاز است که انجام دهید این است که با شخص درونی خودتان که هر روز با شما صحبت می‌کند آشنا شوید و سعی کنید او را بیشتر بشناسید. هنگامی که زمانتان را با سایر افراد می‌گذرانید گوش دادن به حرف شخص درونتان بسیار سخت‌تر می‌شود و اکثرا او را نادید می‌گیرید. همانطور که باید از افراد منفی در زندگی دور بمانید، صدای درونی منفی خود را نیز باید خاموش کنید. برای این کار کافیست در اوقات تنهایی خود با خودتان صحبت کنید، در ابتدا ممکن است کمی مثبت بودن در مورد این مسئله برایتان سخت باشد، تنها چیزی که نیاز است به خاطر بسپارید این است که با خودتان مهربان باشید.

بیشتر بخوانید: 6 نشانه دردناک که شما در یک رابطه و عشق یک طرفه گرفتار شده‌اید!

چطور تنهایی شاد باشیم

توصیه‌ی ما به شما این است که تا زمانی که به نظر بقیه واقعا احتیاج ندارید، از آن‌ها نظر نخواهید. به جای این کار از خودتان درخواست توصیه و نصیحت کنید. اگر شما پاسخ مشکلتان را می‌دانستید، آن پاسخ چه می‌بود؟

پاسخ شما به این سئوال هر چه که باشد، پاسخ حقیقی برای مشکلتان است. به خاطر داشته باشید که هر چقدر بیشتر از خودتان این سئوال را بپرسید به همان میزان کمتر مداخله‌ی دیگران را پذیرا خواهید شد و سعی می‌کنید که در حین مواجه با مشکلات کمتر بقیه‌ی افراد را وارد آن کنید. در نهایت وقتی که به خودتان در هنگام حل مشکلات اعتماد داشته باشید، قوی‌تر و با اعتماد به نفس‌تر خواهید شد و همچنین خودتان را وارد چالش‌هایی خواهید کرد که قبلا قادر به انجام آن نبودید!

شما انسان با ارزشی هستید و برای اثبات آن نیز به تاییدیه‌ی سایر افراد احتیاج ندارید. وقتی که می‌خواهید زمانی را به تنهایی سپری کنید، به خودتان یادآوری کنید که این فقط به این علت است که شما می‌خواهید زمانی را برای خودتان اختصاصی داشته باشید و حقیقتا تنهایی یک انتخاب است. پیدا کردن فردی که بتوان با وی زمانی را بدون تنهایی سپری کرد، بسیار ساده و راحت است اما وقتی که شما سطح استاندارد بالایی برای وارد کردن افراد به زندگی خود داشته باشید، مطمئنا ترجیح می‌دهید تا زمانی را به تنهایی سپری کنید تا با شخصی که به اندازه‌ی کافی شایستگی ندارد هم کلام و هم صحبت شوید. پس بدانید که اوقات تنهایی شما در واقع روی کیفیت زندگی شما بسیار تاثیر گذار خواهد بود، از این موضوع به سادگی نگذرید.

حالا که می‌دانید چطور باید اوقات تنهایی خوشحال کننده‌ای داشته باشید، زمان آن رسیده تا کسی که هستید را تماما قبول کنید و نسبت به هر موضوع و هر چیزی که برایتان در زندگی روی می‌دهد مثبت نگر و مثبت اندیش باشید. در واقع، چیزی که شما را از سایر افراد متمایز و خاص می‌کند تغییرات فکری و نگرش شما است. زمانی که این تفکر را بپذیرید، زندگی هم به شما روی شادی نشان داده و موقعیت‌های جدید و متفاوتی را پیش روی شما قرار می‌دهد که مطمئنا بی‌انتها خواهند بود.

در نهایت به خاطر بسپارید که کیفیت اوقات تنهایی شما به تمرین و تجربه بستگی دارد، پس سعی کنید خیلی به خودتان سخت نگیرید. در واقع این کار یک مهارت است که هر کسی در زندگی باید با آن رو به رو شود و سعی در این داشته باشد تا با مرور زمان به بهترین نحو آن را در زندگی خود به کار گیرد. به همین علت به شما توصیه می‌کنیم تا گوشی همراه خود را زمین بگذارید، برنامه‌هایتان را لغو کنید و زمانی را با خودتان به تنهایی و با نهایت لذت سپری کنید و خلاق و شاد باشید.

15 مهارتی که برای شاد زیستن باید در خود تقویت کنید

20 عادتی که برای شاد زندگی کردن باید در خود تقویت کنید

شادترین کشورهای جهان در سال 2019 را بشناسید

چگونه شاد باشیم؛ 5 روش برای خلق شادی و مثبت‌گرایی بیشتر

مفید بود

نیلی

واقعا همه این نوشته ها درست بود ومن خیلی خیلی تنهایی رو دوست دارم دلم می خواد همیشه سکوت باشه تنها باشم و خاطرات و زندگی مو تو ذهنم مرور کنم . برای من هیچ فرق نمی کنه دورم شلوغ یا خلوت باشه ولی همیشه ترجیه می دم همهجا تاریک باشه وسکوت باشه وتنها باشم تنهایی و سکوت بهترین آرامشه تو زندگی😑😑😑😑😪😪😪😪🤐🤐🤐🤐🤐😌😌😌😌😴😴😴😴😴🤫🤫🤫🤫🤫🤫

تنهایی ، خایلی خوبه

هیچ خوب نیست

تنهایی خوبه ولی همیشه نه 🙂

peymanca@

اینستاگرام من. منم عاشق تنهایی هستم

کاشکی میشد یه بارم که شده تنها باشم و بتونم خودم باشم بتونم یه آرزوی هایی که می‌خوام برسم ولی با وجود اطرافیانم فکر میکنم مانعی جلوی راهمه تا خودم رو کشف کنم همچنین آرزو هامو

دیگران فقط یه وسیله ان خودت مهمی خودت باش !

به نظر من دیگران کسی هستن که نمیزارن تو تنها باشی و خودتو بشنایی و به سمت علاقت بری پس سعی کنید ادم تنهایی باشید و به کسی وابسته نباشید و هر طور که شده در زمان تنهایی با کارایی که دوست دارید خودتون رو خوشحال کنید

سلام من ده سال همه مدل رفیق داشتم و وابسته بودم بهشون طوری که تا سرخیابونم باید یکی همرام میومد،الان هرکی رفته سر زندگیش،الان دوسالی هست که تنها شدم واقعا فهمیدم چقدر خوبه تنهایی که کاراتو خودت انجام بدی و توقع نداشته باشی از کسی،گاهی وقتا دلم میخواد یکی باشه که کنارم باشه ولی انگار نمیتونم دیگه ارتباط برقرار کنم باکسی،درکل حوصله کسیو دیگه ندارم.

بعد چند سال فهمیدم پدر مادرم با به دنیا اومدن موافق نبودن و همه وقتشان را میخواستن برای برادرم بگذارن من فهمیدم که بردارم هر چه میخواست برایش میگرفتن الان ۲۵ سالمه خیلی در آمد خوبی دارم مادرم برادرم پدرم را ول کردن و من نمی توانستم با این موضوع کنار بیام که تنهام و الان کمک بزرگی بهم شد

آخرین‌ اخبار

سامسونگ از گوشی فوق العاده ارزان گلکسی ای 02 رونمایی کرد

گوشی سونی اکسپریا کامپکت جدید در راه است [گالری تصاویر]

اندروید 12 و اجرای برخی دستورها با ضربه زدن به پشت گوشی!

برخی مشخصات کلیدی وان پلاس 9 و 9 پرو فاش شدند

پروژه لون بعد از 9 سال تعطیل شد؛ اینترنت بالنی نیامده رفت!

تبلت اقتصادی «گلکسی تب اس 7 لایت» در سه مدل مختلف در راه است

دیجی فکت

حقایقی جالب و شنیدنی در مورد کار کردن در گوگل

چند نکته جالب و خواندنی در مورد پیتزا

48 نکته‌ خواندنی درباره نابغه موسیقی، بتهوون

43 حقیقت خواندنی در مورد سلامت روان

دیجی 10

با 10 مورد از بزرگترین حیوانات جهان آشنا شوید

جذاب‌ترین و برترین فیلم های تاریخ با پایانی مبهم

با بزرگ‌ترین امپراطوری‌های تاریخ آشنا شوید

با 10 مورد از حیرت انگیزترین دستاوردهای هوش مصنوعی آشنا شوید

سامسونگ از گوشی فوق العاده ارزان گلکسی ای 02 رونمایی کرد

گوشی سونی اکسپریا کامپکت جدید در راه است [گالری تصاویر]

اندروید 12 و اجرای برخی دستورها با ضربه زدن به پشت گوشی!

برخی مشخصات کلیدی وان پلاس 9 و 9 پرو فاش شدند

آموزش حذف اکانت تلگرام در اندروید، آی او اس و ویندوز

آموزش فعال کردن ثانیه شمار در ساعت ویندوز 10

معرفی چند ابزار رایگان برای تست سرعت و ظرفیت کارت های حافظه

آموزش حذف اکانت واتساپ در اندروید و آی او اس

بررسی کوتاه ردمی نوت 9 تی؛ یک گوشی اقتصادی و جذاب دیگر از ردمی

بررسی کوتاه گلکسی ای 42 فایو جی؛ تجربه فایو جی با حداقل هزینه

بررسی کوتاه پوکو ام 3؛ محصولی میان‌رده با کیفیت بالا و قیمت پایین

بررسی کوتاه گلکسی ام 51؛ میان‌رده‌ای قدرتمند با باتری بسیار بزرگ

چهار هسته‌ای یا هشت هسته‌ای؟ کدام یک برای شما بهتر است؟

معرفی بهترین گوشی های گیمینگ بازار

معرفی قویترین لپ تاپ های بازار در سال 2020

بهترین ماوس های مخصوص بازی در سال 2020

با عجیب‌ترین سنت‌های سال نو در کشورهای مختلف آشنا شوید

دنیای فناوری در سال 2021 چه دستاوردهایی خواهد داشت؟

آیا شهر گمشده آتلانتیس واقعاً وجود داشته است؟

آیا خرس‌ها واقعاً عاشق عسل هستند؟

تنهایی حالتی از تنها بودن و بدون احساس تنهایی است. این حس با وجود این که با دیگران نیستیم، دلنشین و آرامش بخش است. این باور پذیرفته شده است که علی رغم وجود تعداد زیاد یا تعداد کمی از افراد در زندگیمان، به تنهایی هم نیاز داریم.

ما برای پیوندها و تعاملات اجتماعی برنامه ریزی شده ایم. همانطور که علم بیان می کند، ما موجوداتی اجتماعی هستیم. با این حال تمایل به برقراری ارتباط با دیگران و پیدا کردن روابط، اغلب باعث می شود احساس تنهایی و غم و اندوه کنیم. وقتی در زندگیمان افراد برجسته ‌ای مثل دوستان نزدیک، یک شریک زندگی رمانتیک، والدین و یا جامعه‌ ای که ما را قبول دارند، نباشند احساس درد و رنج و طرد شدن می کنیم.

تنها بودن یا کنار گذاشتن ما باعث می شود احساس طرد شدن و شکست کنیم.

حتما بخوانید: موثرترین روش برای رسیدن به مثبت اندیشی و حذف افکار منفی در زندگی

حتی احساس می کنیم که غم و اندوه بر ما غلبه کرده است. ما به عنوان انسان تمایل به یافتن تعاملات اجتماعی برای یافتن شادی و خوشبختی داریم. هیچ مشکلی در لذت بردن از مصاحبت و گفتگو با دیگران وجود ندارد، با این حال یادگیری تنهایی و عدم اشتیاق و تمایل به تعلق پذیری حقیقتا می تواند نوعی آزادی باشد.

چطور تنهایی شاد باشیم

وقتی فرد تنهاست، می تواند افکار و احساسات خود را بشنود. می تواند برای خودش وقت بگذارد. از یک همنشینی و مصاحبت لذت ببرد و خود را سرگرم کند. با تنها بودن می توانید با خود درد دل کنید و با روح خود ارتباط برقرار کنید.

تنها بودن معادل غم و اندوه و احساس نادیده گرفته شدن است، منتها تنهایی و خلوت احساس خوشبختی و شادی است. یافتن خوشبختی با وجود تنها بودن برای ما ضروری است. ما باید با زندگی رو به رو شویم و خود را از رنج و درد رها کنیم زیرا در زندگی هرگز نمی توانیم همیشه در کنار دیگران باشیم.

مواقعی وجود خواهد داشت که تنها هستید؛ زیرا مجرد هستید و در یک رابطه نیستید در حالی که دیگران در اطراف شما با هم رابطه عاشقانه دارند یا ازدواج کرده اند و یا بچه دارند. مواقعی وجود دارد که شما بدون دوست خواهید بود زیرا افراد اطرافتان با پیشینه یا عقاید شما اختلاف نظر دارند. حتی ممکن است خانواده شما به دلایلی شما را جدا کنند. اما وقتی یاد بگیرید که حتی وقتی تنها هستید شاد باشید، واقعا قدرتمند می شوید.

نکته اصلی خوشبختی و شادی در تنهایی، دوست داشتن خودتان است. شما باید خود را مانند یک کودک تازه متولد شده یا یک عشق جدید تابستانی دوست داشته باشید. باید به خودتان توجه و محبت نشان دهید. باید بدانید که شما مهم هستید و آن را به یک شخص مهم نشان دهید – شما!

بارها پیش آمده که می گوییم خودمان را دوست داریم اما در واقعیت، این گونه نیستیم. شما به اندازه کافی نمی خوابید زیرا دقایق یا ساعات زیادی را با مشغولیت با تلفن همراه خود، تلف می کنید.

شما ورزش نمی کنید زیرا احساس می کنید مهم نیست. شما درست غذا نمی خورید و یا برای خوردن وعده های غذایی خود عجله می کنید تا سریعا به کار خود برگردید.

اما این اشتباه است. شما باید خود را ۱۰۰ درصد دوست داشته باشید تا یاد بگیرید که حتی با همنشینی با خودتان می توانید خوشحال باشید.

وقتی می بینید که دوستانتان با هم بیرون می روند و شما را دعوت نمی کنند، احساس طرد شدن و نارضایتی می کنید. وقتی می خواهید در یک رابطه باشید اما نمی توانید کسی را پیدا کنید، احساس تنهایی می کنید. اما شما تصمیم گرفته اید که وقتی تنها هستید به خود امیدواری و دلگرمی بدهید.

تأیید کنید. قدر آزادی را که اینک دارید بدانید. احساس بی حالی نکنید. به مواردی که در تنهایی باعث شادی شما می شوند اهمیت دهید و به جای این که احساس ناراحتی و شکست قلبی روی روحیه شما تاثیر بگذارد، خوشحال باشید.

خودتان را به اندازه کافی دوست داشته باشید تا به تنهایی به حرف خودتان گوش کنید. شما باید به اندازه کافی عاشق خودتان باشید تا بتوانید به خودتان زمان و سکوت هدیه بدهید. ذهن شما نیاز به استراحت دارد. بنابراین باید محاسبه اعداد و تفکر پیرامون تمام موضوعات روزانه متوقف شود. باید نفس بکشید. باید بتوانید ساکت بنشینید و به نفس خود گوش دهید.

پس از مدیتیشن، وقت آن است که با خود صحبت کنید. به ذهن خود گوش دهید تا امیدها، رویاها، ترس ها و تاییدها و اظهارات مثبت خود را به شما بگوید. ۴ حرکت یوگا جهت ارتقای آرامش (برای افراد مبتدی-متوسط)

هیچ کس هرگز شما را انتخاب نخواهد کرد مگر این که بلند شوید و تصمیم بگیرید که روی پای خودتان بایستید.

شما باید یاد بگیرید که زندگی کنید. شما باید یاد بگیرید که چگونه می توانید اهدافتان را بسازید و با اشتیاق و بلند پروازی روی آن ها کار کنید. شما یک بازنده نیستید. شما فوق العاده هستید و باید طوری زندگی کنید که در آینده از خودتان سپاسگزاری کنید. با این تکنیک های ساده، یک بار و برای همیشه پرانگیزه و موفق بمانید!

حتما بخوانید: ۱۵ نکته ی بسیار موثر برای داشتن یک زندگی شاد طبق جدیدترین تحقیقات روز دنیا

درست است که خنده دار به نظر می رسد، اما شما باید با خودتان قرار ملاقات بگذارید. فرقی نمی کند که ازدواج کرده باشید، رفیق داشته باشید یا مجرد باشید، شما باید برای یک بار هم که شده با خودتان قرار بگذارید.

شما باید بیرون بروید و به تنهایی غذا بخورید و از غذای خود لذت ببرید. به خرید بروید یا یک فیلم را به تنهایی تماشا کنید. شما باید بدانید که تنها بودن و داشتن خودتان برای مصاحبت و همنشینی چندان هم بد نیست.

بله، ممکن است کلیشه ای به نظر برسد “اما داشتن سرگرمی یک امر ضروری است. شما به فعالیتی نیاز دارید که بتوانید به تنهایی انجام دهید و از آن لذت ببرید. شما به یک سرگرمی نیاز دارید که باعث شود احساس کنید که تنهایی فوق العاده است. هم چنین شما باید بتوانید خود را در آن سرگرمی گم کنید و هنگام انجام این کار شادی پیدا کنید.

شما باید یاد بگیرید که برای سرگرمی خود وقت اختصاص دهید.

بسیاری از بزرگسالان فراموش می کنند که برای سرگرمی های خود وقت بگذارند، زیرا احساس می کنند زمان آن نیست. اما این اشتباه است. وقت صرف نکردن برای اشتیاق و سرگرمی های خود باعث می شود که احساس تهی بودن و خستگی کنید.

استفاده بیش از حد از فیس بوک یا اینستاگرام می تواند موجب شود که احساس تنهایی و بدبختی کنید. وقتی به این نکته توجه می کنید که دیگران چگونه از زندگی خود لذت می برند در حالی که شما در این جا تنها نشسته اید و فقط زندگی سرگرم کننده آن ها را تماشا می کنید، ممکن است احساس حسادت، تلخی و حتی عصبانیت کنید.

وقتی زمان زیادی را در رسانه های اجتماعی می گذرانیم، تمایل داریم احساس تنهایی کنیم و در بعضی مواقع ما را تا نقطه درد و استرس پیش می برد.

حتما بخوانید: ۱۰ تا از موثرترین راههای رسیدن به آرامش در زندگی طبق جدیدترین تحقیقات دنیا

وقت خود را در رسانه های اجتماعی تلف نکنید. به آن نگاه کنید و چند دقیقه آن را بررسی کنید اما آن را به یک سرگرمی تبدیل نکنید. به جای جست و جو در تلفن همراه، سرگرمی واقعی پیدا کنید.

مهم ترین راه برای خوشحال کردن خودتان، نوشتن افکار و احساسات خود است.

دفترچه خاطرات یک گام اساسی برای یافتن شادی، خوشبختی و آرامش است. نوشتن افکار خود به شما این امکان را می دهد که آزادی و تمرکز پیدا کنید. هم چنین به شما کمک می کند تا اهمیت واقعی را درک کنید. یکی دیگر از مزایای دفترچه خاطرات این است که بتوانید در زمان به عقب سفر کنید و گذشته را از طریق صفحات خاطرات خود مرور کنید.

حتما بخوانید: چطور شادی را در خودمان پیدا کنیم؟ (راهنمای کامل خود درمانی)

تنهایی چیز بدی نیست و علی رغم سخت گیری های زندگی برای یافتن صلح و آرامش ضروری است.

شما باید یاد بگیرید که از هم نشینی و مصاحبت با خود استقبال کنید و همواره به تایید دیگران احساس نیاز نداشته باشید. باید کشف کنید که چگونه خودتان خوشحال باشید. پیدا کردن شادی و لذت در تنهایی بهترین هدیه ای است که می توانید به خود بدهید.

وبلاگتون واقعا عالیه :))))

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

چطور تنهایی شاد باشیم

یه سوال؟دقیقا چرا اسم وینگ چون رو یادتون رفت😐طرف اگه وینگ چو…

Hello, my name is Gary. I liked your training from Barcelona…

سلام در بخش فروشگاه. یا اینکه در قسمت جستجوی سایت سرچ کنید…

سلام من مجتبی هستم اهل ورامین 16سالمه خیلی بازیکن حرفه نینطن…

ببخشین میشه شیوه دفاع استاد “لاسکر” رو تو سایتتون بزارین یا…

سلام کجا میتونیم پکیج کامل آموزشی را بخریم ؟…

مرکز کاشت مو

مرکز کاشت ابرو

جراحی سینه و شکم

جراحی لیفت صورت و گردن

جراحی لیپوساکشن

جراحی بینی

درباره ما

فروشگاه اینترنتی لوتوس با حدود ۱۰ سال سابقه فعالیت های اینترنتی و ۸ سال سابقه در بستر فروشگاههای اینترنتی دارای سابقه درخشان در این زمینه میباشد. ما دارای نماد اعتماد الکترونیکی و تاییدیه رسانه های دیجیتال می باشیم.

هنرفردی    سالم زیبا 

تهران-خیابان انقلاب

تماس 09191210008

تلفن ثابت 28426929-021      ایمیل maxer.ir@gmail.com

تبلیغات    تماس با ما 

در بعضی مواقع نمی توان از تنهایی جلوگیری کرد . این باعث ناراحتی و پریشانی ما می شود . با نگرش مناسب و برخی از تکنیک های قدرتمند ، می توانید یاد بگیرید که بهترین استفاده را از آن ببرید . می توانید از زمان های تنهایی به عنوان فرصت های شگفت انگیز برای کشف مجدد خود استفاده کنید . نه فقط این ، بلکه همچنین می توانید یاد بگیرید که چگونه می توان به تنهایی کاملاً خوشحال بود . مهم نیست که شما یک جدایی دشوار را پشت سر گذاشته اید یا در حال تلاش برای یافتن شریک زندگی مناسب هستید و یا خانواده و دوستان خود را از دست داده اید ، لزوماً کیفیت زندگی شما تحت تأثیر قرار نمی گیرد. در این قسمت از نمناک راهکارهایی آورده شده است که می توانید انجام دهید تا از تنها بودن به بهترین شکل ممکن استفاده کنید .

 

یکی از درس های مهمی که باید از تنها بودن یاد گرفت، هرچند که ممکن است این اوقات بسیار دشوار باشد اما به ما نشان می دهد که نیازی نیست خوشحالی و خوشبختی ما به حضور شخص دیگری بستگی داشته باشد. با این حال ، ما از تنها بودن می ترسیم زیرا تصور می کنیم زندگی وقتی ارزش دارد که کسی دیگری کنار مان باشد .

باعث حواس پرتی ما می شود . روابط گاهی می تواند ایجاد مزاحمت ذهنی کند، که ما را از انجام آنچه که واقعاً در زندگی مهم است باز می دارد:یافتن خود و یافتن خوشحالی از درون خود. با تأکید بیشتر بر گرفتن اعتبار و خوشحالی از دیگران ، قدرت درونی خود را از دست می دهیم و این باعث می شود که فکر کنیم خوشحالی ما به دیگران بستگی دارد و در نتیجه ، از سکوت و تنهایی ترس حاصل می شود و آن را به تنهایی و ناراحتی ربط می دهیم . وقتی مدام توسط افراد احاطه می شوید تنها ماندن می تواند یک تجربه ترسناک باشد .

لازم نیست این گونه باشد، تنهایی به ما فرصت می دهد تا خود را دوباره کشف کنیم. خود را پیدا کنیم و کشف کنیم که واقعاً چه کسی هستیم . این به ما کمک می کند تا بفهمیم که منشأ خوشحالی واقعی در وجود خودمان است و به همراهی دیگران بستگی ندارد . تنهایی همچنین می تواند به ما کمک کند تا وابستگی به دیگران و تاثیر ان ها بر روی شکل گیری خودمان را از بین ببریم .

چطور تنهایی شاد باشیم

در توانایی یافتن رضایت و خوشبختی در تنهایی ، قدرت زیادی نهفته است . درک آن چه که واقعاً شما را خوشحال می کند به شما کمک می کند تا حتی در تنها ترین دوران زندگی خود نیز خوشحالی را پیدا کنید . در حقیقت ، این به شما کمک می کند که خلوت را نه به عنوان یک چیز منفی ، بلکه به عنوان چیزی که موجب آرامش و درک عمیق تر از زندگی می شود ، بدانید.

در این جا به نحوه ی زندگی در تنهایی و به دنبال آن خوشحالی اشاره خواهیم کرد :

تنهایی وقتی یک عامل اجبار نباشد ، می تواند یک تجربه عمیق باشد . با این حال، بیشتر اوقات ما تنهایی را به عنوان خلوت اجباری در نظر می گیریم و در نتیجه، از آن ناراضی و ناخوشایند هستیم. آن تنهایی را به نوعی مجازات می دانیم و به خاطر همین اذیت کننده خواهد بود . تنها با تبدیل تنهایی به لحظاتی برای خلوت کردن ارزشمند ، قادر به تنها ماندن بدون احساس تنهایی هستیم .

 اگر می خواهید بفهمید که چگونه می توانید وقتی تنها هستید کاملا خوب باشید ، باید بدانید که علت اصلی این مشکل چیست . به طور کلی هر وقت خواهان چیزی باشیم که هیچ کنترلی بر روی آن نداریم ، باعث رنجش و ناراحتی خاطر ما می شود . وقتی تنها هستیم ، عمیقاً خواهان حضور شخص دیگری هستیم، خواه شریک زندگی باشد، دوست یا مربی . اگر بتوانیم این اشتیاق برای همراه بودن با افراد را رها کنیم ، می توانیم فرصت های مهیج ناشی از تنهایی را کشف کنیم .

بسیاری از مردم برای درک این که چه چیزی واقعاً آن ها را خوشحال می کند، با مشکلات زیادی روبرو می شوند و در نتیجه اغلب رابطه داشتن یا داشتن دوستان زیاد را با خوشحالی مرتبط می دانند . هدف این است که بفهمیم چه چیزی واقعاً ما را خوشحال می کند – بدون این که به شخص دیگری وابسته باشیم . ما باید کشف کنیم که منبع واقعی خوشبختی در درون ما نهفته است .

عشق به خود، بنیادی است که خوشحالی به آن بستگی دارد، به ویژه هنگامی که تنها هستیم . به محض این که متوجه این موضوع شوید که دیگران نمی توانند شما را واقعاً خوشحال کنند ، به مرور زمان می فهمید که چطور با تنهایی کاملا خوشحال باشید . این پذیرش عمیق وجود خود شماست که باعث می شود با خودتان مهربان تر رفتار کنید .

افکار مخرب ما را سرانجام به این درک می رساند که تنهایی زندانی است که ما را به زور اسیر می کند . با نظم بخشیدن به تفکر خود می توانید از افکار منفی و مخرب جلوگیری کنید . چنین نظم ذهنی شما را قادر می سازد که احساس انزوا و ناراحتی خود را تشخیص دهید اما از طرفی باعث می شود که غرق در این احساسات نشوید و سعی کنید از فکر هایی که باعث حس بد در تنهایی تان می شود ، آگاه شوید . تمام تلاش خود را بکنید تا این افکار منفی را قبل از رشد بیشتر ، متوقف کنید .

اگر می خواهید بیاموزید که چگونه می توانید از تنهایی زنده بمانید ، اینکه یاد بگیرید چطور مشاور خود باشید از همیت زیادی برخوردار است . هنگامی که شروع به تجزیه و تحلیل دقیق وضعیت خود می کنید، می توانید از منظر عینی و منطقی تری هر آنچه برای شما اتفاق می افتد را ببینید . هرچه نزدیک تر به وضعیت خود نگاه کنید ، راه حل های بیشتری پیدا می شوند .

اغلب ما به دلایل مختلف از پیگیری احساسات خود غافل می شویم . با این حال تنهایی فرصت شگفت انگیزی را برای انجام کارهایی که به آن ها علاقه دارید، به شما می دهد . گذراندن مدتی تنها به شما این امکان را می دهد – شاید برای اولین بار در زندگی خود – بدون نیاز به تأیید دیگران ، علایق تان را دنبال کنید.

ما فقط به جنبه های واقعاً منفی زندگی به طور کلی و به طور خاص تنها بودن توجه می کنیم. دردی که توسط تنهایی ایجاد می شود باعث می شود همه جنبه های زیبای زندگی خود را فراموش کنیم. عادت تمرین شکرگزاری کمک می کند تا چیزهایی را که باعث ارزش زندگی می شوند را دوباره کشف کنید.

روزهایی وجود دارد که دیگر هیچ چیز به چشم ما نمی آید . این نه تنها تمرکز ما را کاهش می دهد ، بلکه در واقع تشخیص زیبایی واقعی در موارد عادی زندگی را برای ما دشوار خواهد کرد . سعی کنید زیبایی های عادی را دوباره کشف کنید. همیشه در نمناک گفته ایم که بهتر است شادی را در انجام کارهای کوچک پیدا کنید تا قلب شما از شادی و قدردانی پر شود .

تنها بودن ما را می ترساند زیرا ما را در برابر سوالاتی قرار می دهد که ترجیح می دهیم از خود نپرسیم. با سازگاری درونی می توانید با همه آنچه برای شما اتفاق می افتد در آرامش باشید ، حتی وقتی تنها هستید.

تنها مهم ترین کلید برای زنده ماندن از تنهایی این است که با شرایط خود راحت باشید . به خود یادآوری کنید که تنهایی شما فقط موقتی است و قطعاً تا آخر عمر دوام نخواهد داشت . ممکن است با اوقات تنهایی روبرو شوید تا درک عمیق تری از خود و زندگی تان کسب کنید ، یا به سادگی یک درس مهم بیاموزید . تنهایی را یک فرصت بزرگ ببینید و اجازه ندهید بدون استفاده بماند .

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();


پاکسازی و رفع آلودگی هوای خانه


خرید مستقیم فرش از کارخانه

هنر شادبودن

 

شاد زندگی کردن یک هنر است و چنانچه شاد نیستیم می توانیم روش هایی برای رهایی از ناراحتی و غم را بیاموزیم.

چطور تنهایی شاد باشیم

 

ما مدام توقع داریم شخص دیگری خوشحالمان کند. در صورتی که خودمان هم می توانیم اسباب خوشحالی مان را آماده کنیم. باید بیاموزیم خود را دوست داشته باشیم و برای خود وقت و اهمیت قائل شویم. راه حل های بسياري برای کسب خشنودی درونی وجود دارد.

 

شاد بودن

 

زندگی در لحظۀ حال است

به امکانات دور و بر خودمان نگاه کنیم. باور کنید هر آنچه دردسترس مان است کافی است برای این که ما را شاد نگهدارد و لحظات خوبی برای ما خلق کند. البته اگر خودمان را با کسی مقایسه نکنیم. من نمی گویم برای آينده فکر و برنامه ای نداشته باشید. برنامه ریزی برای آينده و تمایل به داشتن زندگی بهتر و باکیفیت تر مناسب هر موجود زنده ای است و در انسانها نشانۀ بلوغ روانی شمرده می شود. ولی لحظۀ حال را فنا نکنیم و در آن حاضر باشیم.

 

برای شاد بودن باید لذت ببرید

لذت ببرید، میپرسید از چی؟ از هر چیزی که به ذهن تان می رسد و هر چیزی که می تواند به شما حس خوبی بدهد لذت ببرید. به همنی سادگی. از لبخند یک کودک یا آسمان آبی یا هوای آزادی که تنفس می کنید لذت ببرید.

 

از حیوانات بامزه و کوچکی که در محل زندگی تان رفت و آمد دارند لذت ببرید. می توانید خودتان تصمیم بگیرید که از چه چیزی خوش تان می آید و از چه چیزی نه. شما قادر هستید انتخاب کنید که لذتبخش بودن را خودتان به تمام آنچه در نزدیکی تان وجود دارد اضافه کنید.

 

راههای شاد بودن

 

یک موزیک آرام

یک موسیقی آرام تأثیری جادویی بر روان انسان دارد. گوش دادن به آن سبب بوجود آمدن احساس خوشحالی و ارامش می شود و به تخلیه انرژی هم کمک می کند. بر اساس مطالعاتی که محققان در یکی از خانه های سالمندان انجام دادند، متوجه تأثیر گوش دادن به موزیک و دوری از آلزایمر شدند.

 

افرادی که دچار فراموشی بودند و حتی نام کسی یادشان نبود، هنگامی که موسیقی قدیمی را برای شان ایفا می کردند ، آنها هم آرام آرام آغاز به همخوانی و گفتن نام خواننده آن آهنگ می کردند. گوش دادن به موزیک سبب انتشار دوپامین در مغز انسان می شود و این هورمون باعث ارامش عمیق روحی خواهد شد. تلاش کنید زمان گرفتاری آهنگ مورد علاقه تان یا همان آهنگ جادویی تان را گوش دهید تا از ارامش حاصل از آن لذت ببرید.

 

خود تان را همان طور که هستید دوست داشته باشید

دوست داشتن خویش کلید اصلی شاد بودن است. چنانچه خود تان را دوست داشته باشید خود را سزاوار شادی دانسته و از آن برخوردار خواهید شد. اگر خود را سزاوار عشق خویش بدانید عشق افراد دیگر را هم پذیرفته و شاد بودن را برای خود تان رقم می زنید.

 

ورزش کردن

ورزش دوای هر دردی است. ورزش کردن باعث سلامت جسم و روان می شود. حین انجام حرکات ورزشی هورمونی به نام آندروفین در مغز منتشر می شود که حس شادی و خوشحالی به انسان می دهد و شخص را برای جنگ با افسردگی آماده می کند.

 

شاد بودن در زندگی

 

با خودتان آشتی کنید

ممکن است از خودتان ناراحت باشید که گاهی از پس برخی چیزهای برنیامده باشید یا دربرخی مواقع همه چیز را به همان ترتیبی که لازم بود انجام نداده باشید. بعلاوه ممکن است اشتباهاتی داشته باشید یا حتی حماقت هایی کرده باشید که زندگیتان را تحت تسلطخویش قرار داده باشد. باور کنید که شما هم مثل بقیه حق اشتباه دارید و قطعاً استحقاق بخشیده شدن را دارید. خویش را ببخشید تا بتوانید باور کنید که شادی حق مسلم تان است.

 

مطالعه کنید

کار ساده ای مانند مطالعه هم میتواند شادی آفرین باشد. کتاب، انگيزه ها را برمی انگیزد، انسانها را به هم نزدیک تر می کند، شادی را هدیه می دهد، و ما را با تاریخ اشنا می سازد و در شناخت راه و رسم و حفظ سلامتی به ما یاری می رساند.

 

کار را متوقف کنید و یک شاخه گل رز را ببویید! نگاه کردن به غنچه یک گل می تواند بهترین روش تحریک احساسات باشد.یک غنچه رز تهیه کنید تا در طول چهار یا پنج روز شاهد یک گل رز کامل و زیبا باشید.با نگاه کردن به یک گل و یا بوییدن آن، نگاه شما به زندگی زیبا می شود.

چطور تنهایی شاد باشیم

 

شادی و نشاط را در طبیعت پیدا کنید.

آن قدر در برنامه روزانه خویش غرق نشوید که از زیبایی های دنیای پیرامون غافل شوید. هر چیزی که دارای استعداد بالقوه باشد میتواند برای شما شادی بخش باشد این نکته را دستور کار زندگی خویش و فرزندانتان قرار دهید.

 

شادی را خلق کنید

انجام کارهای بیرون از خانه، تنظیم مخارج خانواده و یا حتی پرداخت صورتحساب های خانه از جمله کارهایی هستند که به شما کمک می کنند تا قابلیت های خویش را پیدا کنید و به حس خودباوری برسید و از این احساس لذت ببرید. به این ترتیب شما میتوانید بازتاب این اعمال را در چهره راضی خانواده پیدا کرده و ببینید.

 

هنر شادبودن در تنهایی 

 

شادیمان را تقسیم کنیم

با تقسیم شادی هایمان با افراد دیگر می توانیم آنرا شدت ببخشیم.فرمول ساده دیگری که من آنرا در زندگی دنبال می کنم این است که مدام تلاش کنیم فرد مقابلمان را بخندانیم. امتحان کنید. خواهید دید که چه حس خوبی به شما دست می دهد.

 

راهکارهایی را برای طاقت آوردن در مقابل استرس بیاموزید

همه ما زمان هایی با استرس و حادثه های ناخوشایند روبرو بوده ایم. شیوه پاسخ دهی ما به این حوادث نقش مهمی در احساس سلامتی مان دارد. ما قادر به کنترل و انتخاب اتفاق ها نیستیم؛ ولی می توانیم انتخاب کنیم که چطور به این استرس ها جواب دهیم.

 

درست است که در عمل، این کار مشکل است ولی مطالعات نشان می دهد که ما می توانیم شیوه برخورد و واکنش به استرس ها را مانند مهارتهای ديگر یاد بگیریم؛ بنابراین از اشخاص متخصص یا مورد اعتمادتان بخواهید که در این امر به شما کمک کنند.

 

برای شادی بیشتر، عاقلانه خرج کنید

نحوه تصمیم گیری ما در مورد خرج کردن، بر آنچه که ما می توانیم در زندگی انجام دهیم و راههای شادی ما اثر می گذارد. هنگامی که ما یک خانه یا ماشین ارزان تر انتخاب می کنیم( چیز هایی که بر خوشحالی تاثیری ندارند)، ما پول بیشتری برای صرف کردن برای ماجراجویی و وقت گذرانی با دوستان داریم؛( چیز هایی که حقیقتا ما را خوشحال می کنند.)

 

گردآوری: بخش روانشناسی بیتوته

 

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر


طرح های 3بعدی کاغذ دیواری برای خرید


به مقصد دلخواهت با کمترین هزینه سفر کن


خرید دستگاه تصفیه آب با شرایط اقساطی


قبل از گرونی و شلوغی عید فرشت رو بخر!


مشاوره و مراقبت‌های قبل از بارداری


درمان اختلالات روحی بدون دارو و عارضه

هرآنچه ازعملهای زیبایی زنان میخواهیدبدانید


سریعترین راه یادگیری زبان انگلیسی


زبان انگلیسی رو کاربردی یادبگیر!

سریعترین وارزانترین راه سفربه نقاط مختلف


چنددقیقه ای بدون دردسر ماست سالم بساز!


بلیطت رو به قیمت لحظه آخر بخر!


جهیزیه ات رو قسطی وبدون پیش پرداخت بخر

بلیط کیش را دربهترین فصل سفر به آن خریدکن

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

ایا شما هم جز افرادی هستید که از تنهایی فرار میکنند ؟ و یا با شنیدن کلمه تنهایی حس وحشت از آن شما را آزار میدهد ؟ آیا تا به حال سعی کردید در تنهایی شاد باشید؟ پس با ما همراه شوید ، در این مقاله سعی داریم نکاتی برای شادی در تنهایی را بیان کنیم.

 

آیا تا کـنـون احساس دلتنـگـی، افسـردگـی، طـردشدگی، بی ارزشی و تنهایی را تجربه کرده اید؟ آیا با محیط و افراد پیرامون خود احساس بیگانگی می نـمایید؟ آیـا احــساس  می کنید کسی در کنار شما نیست تا بتوانید تجربـیـات و احساسات خود را با وی درمیان بگذارید؟

شاید به همه ما ثابت شده باشد که رفتار انسان های دیگر  در شرایط مختلف به هیچ وجه قابل پیش بینی نیست حتی اگر آن شخص خواهر، برادر یا قدیمی‌ترین دوست شما باشد. شما نمی‌توانید و نباید سعی در کنترل رفتار دیگران داشته باشید، اما می‌توانید نحوه برخورد با دیگران و نحوه زندگی کردن خود را کنترل کنید. احتمالا خاطرات فوق العاده ما با دوستانمان هیچ گاه فراموش نخواهد شد ولی ما می تونیم به تنهایی هم شاد باشیم و اوقات خوبی داشته باشیم .

چطور تنهایی شاد باشیم

هـر فـردی در طـول زندگی خود گه گاهی احساس تنهایی میکند اما تنهایی الزاما بــمفهوم تنها بودن نمیباشد شما مـمکن است در میان جمع و یا در یک میهمانی بوده و بـاز احــساس تنهایی کنید. تنهایی یک حالت ذهـنـی دردنـاک احساس عدم رابطه با دیگران است. هـنگامـی کـه  تـنها میباشید احساس نیاز به تفاهم و اشتیاق برای قسمت کردن احسـاسات و افـکارتان با دیگران در شما پدیدار میگـردد. اما زمانی که به مـرحله تنهایی راه می یابید چه اتفاقی روی میدهد؟

 

در ذیـل به برخی از احـساساتی کـه در دوره تنــهایی با شـما هـمراه می گـردنـد اشاره میکنیم:

 

۱- احساس اعتماد بنفس پایین.

 

۲- احساس آنکه دیگران دائما در حال ارزیابی شما میباشند.

 

۳- از ملاقات با افراد جدید و یا حضور در مجالس عمومی دوری میکنید.

 

۴- نسبت به ظاهر و خصوصیات شخصیتی خود خیلی انتقاد آمیز برخورد میکنید.

 

۵- خود و دیگران را بخاطر ضعف روابط اجتماعی خودتان ملامت می کنید.

 

۶- این تصور غلط در شما ایجاد میگردد که هیچکس شما را دوست ندارد.

 

۷- در بیان احساسات خود دچار مشکل می گردید.

 

۸- از آنکه از حقوق خود دفاع کرده و بـه درخـواستهای غیر منطقی “نه” بگویید  بـیـمناک می شوید.

 

۹- نسبت به موقعیتها واکنش افراطی بروز میدهید.

 

۱۰- احساس انزوا، دلتنگی و تنهایی شدید می کنید.

 

چه چیز هایی باعث شادی می شوند

 

اکنون شما چه خواهید کرد؟ شما که نمی تـوانید تا آخر عمرتان اینگونه به زندگی ادامه دهید. آمـوختن آنکه چگونه با تنهایی در زندگی خود کنار بیاییم یکی از چالشهای بزرگ زندگی ما میباشد. راهکارهای صفحه بعد به شما کمک خواهند کرد.

 

۱- با آن رودررو شوید: از آنکه به تـنـهایی خـود اذعـان کـنـیـد واهـمه نـداشـته باشید. حقیقت آن است که شما تا زمانی که علت امری که سبب آزار شما شده را تـشـخیص نداده باشید، قادر به تخفیف و تسکین مشکل خود نخواهید بود.

 

۲- آن را بپذیرید: مـهم اسـت کـه پـی بـه ایـن مسئله ببرید که زمانها و موقعیتهایی در زندگی هر فرد وجود دارند که در او ایجاد احساس تنهایی می کنند چـه فــرد بخواهد چه نخواهد. میزان معینی از احساس تنهایی بخش اجتناب ناپذیری در هر زندگی میباشد. بجای آنکه از آن گریزان باشید بیاموزید چگونه با آن کنار بیایید.

 

۳- تدبیری بیاندیشید: اغـلب پـریـشانی ها و ترسهای ناشی از تنهایی را می تـوان با شناسایی علل مشکلات و سپس تلاش برای اصلاح و بهبود شـرایـطی کـه سبب ایجاد احساس تنهایی در شما گردیده است، تقلیل داد.

 

چطور تنهایی شاد باشیم

۴- از آن سود برید: تنهایی خود را توسط آموختـن روش کـنـار آمـدن بـا آن مبدل به یک مزیت گردانده و اتکاء به نفس خود را افزایش دهید- مهمترین سرمایه شما به عنوان یک فرد تنها- از آن به عنوان یک فرصت مناسب برای شـنـاخـت هـر چـه بـهتر خـود اســتفاده کنید. در عوض تحمل دوران وحشتـنـاک تـنـهایی با تعـمق در افکار، احساسات و ادراکات خود فرصتهایی برای رشد و پیشرفت شخصی خود پدید آورید.

 

۵- خود را سرگرم فعالیتهای دلخواه خـود کنـیـد: در هـنـگام تنهـایـی بـرخـی افـراد آشفته وار به این طرف وآن طرف پرسه زده و بدنبال فردی میگردند که بتوانـند توجهشان را معطوف وی کنند. در عوض از این فرصت استفاده کرده و وقت خود را صرف سـرگرمیها و فعالیتهای خاص و دلخواه خود نمایید.

 

۶- دست بکار شوید: پیشقدم شوید و اولین گام را شما بـردارید.در عـوض آنکه منتظر فـردی باشید که از راه برسـد و شمـا را نـجات دهـد.در سـلام و احـوالـپرسـی بـا دیـگران پـیـشـقدم گردید. لبـخنـد بـزنیــد و سلام کنید. گذشته از آن، شـمـا بـایـد روی مهارتهای اجتماعی و میان فردی بیشتر کار کرده و بیاموزید که بیشتر از حقوق خود دفاع کنید.

 

۷- کارهای داوطلبانه انجام دهید: کمک به دیگران اعتماد بنفس شما را افزایش داده و فرصتهای جدیدی برای شما پدید می آورد تا بتوانید با افراد جدیدی ملاقات کنید.

 

۸- مشارکت کنید: در یـک دوره آموزشی ویژه بزرگسـالان کـه در رابـطـه بـا رشـد فـردی می باشد ثبت نام کنید. بـرای مثال در کلاسهای تقویت اعتماد بنفس ، روشهای رابطه برقرار کردن با دیگران، چگونگی دفاع از حقوق فردی و چگونه مثبت باشیم عضو گردید.

 

۹- از عادات خوب پیروی کنید: بجای آن کـه یک گوشه بنشـیـنید و هیـچ کـاری انـجام ندهید: رژیم غذایی متعادل داشته باشید، تمرینات ورزشـی منـظـمی را انـجـام دهید و بقدر کافی بخوابید.

 

۱۰- خلاق باشید: تنهایی الزاما با اندوه و بدبخـتی برابر نمیباشد. زمان تنهایی را برای خلاقتر و سازنده تر ساختن خودتان بکار بندید. کتاب بخوانید، جدول و یا معما حل کنید، به سینما بروید و یا به موسیقی گوش دهید

 

دقت کنید! تنهایی با بی‌کسی متفاوت است

اگر شما قادر باشید از تنهایی خود لذت ببرید، این امر به مرور، باعث کم شدن وابستگی بیش از حد به اطرافیان شده، باعث می‌شود شما در انتخاب دوستانتان دقیق تر شوید و در نهایت کیفیت زندگی بهتر می‌شود. زمانی که بتوانید برای شاد بودن و ساختن اوقاتی خوش، به خود تکیه کنید، نیاز  شما به  کنترل  کردن دیگران در راستای برآورده شدن خواسته ها کم می‌شود. این به بدان معنی است که شما به دیگران به خاطر خودشان احترام می‌گذارید نه به خاطر چیزهایی که می‌توانند به زندگی شما اضافه کنند. اگر اینگونه به زندگی و دوستی هایتان نگاه کنید، قطعا متوجه خواهید شد که حضور دیگران را پر رنگ تر و گرم تر از قبل در زندگی حس می کنید .دلیلش این می تواند باشد که شما به داشتن یک رابطه حقیقی ارزشمند پی برده اید .

راضی بودن از تنهایی را اینگونه نیز می توان تعبیر کرد، شما آزادید تا دنبال علایقتان بروید. از دنبال کردن مسیر زندگی خود لذت ببرید و توانایی ایجاد یک زندگی ارزشمند بر اساس ارزشها و خواسته هایتان را دارا هستید. در این صورت است که این فرصت را پیدا می‌کنید که از تمام توانایی خود برای پیدا کردن هویت و یادگیری و تصمیم گیری درست استفاده کنید.

 

به خودشناسی اهمیت بیشتری بدهید

یکی از عوامل مهم در شاد بودن، داشتن عزت نفس و اعتماد به نفس است. زمانی که برای خود و توانایی هایتان ارزش قائل می شوید، می‌توان شما را در دسته افرادی دانست که ارزش شناخته شدن دارند. سعی کنید خود را بشناسید و یک چهارچوب برای ارزش ها، اهداف و خواسته هایتان تعریف کنید. شناخت شخصی، مرحله اول افزایش اعتماد به نفس بوده که با گذر زمان به داشتن عزت نفس نیز می‌انجامد.

ماجراجویی کنید و بدانید که شما برای این کار به اجازه دیگران نیاز ندارید. ماجراجویی های  شما و لذت بردنتان از زندگی به اندازه دیگران اهمیت دارد. درست در زمانی که حق لذت بردن از زندگی را برای خود قائل شوید و به خودتان احترام بگذارید زمانی است که به خودشناسی می رسید. اگر به انجام کاری علاقه دارید، هم اکنون آن را دنبال کنید. اگر در راه با کسی آشنا شدید به عنوان یک امتیاز مثبت به آن بنگرید، در غیر این صورت تمرکز را روی شادی شخصیتان بگذارید.

شاد بودن به تنهایی ممکن است در ابتدا عجیب باشد، زیرا همه ی ما از کودکی با این باور بزرگ شده ایم که برای موفقیت و شناخته شدن به عنوان یک بزرگسال باید ازدواج کنیم و یا به طور معمول با دیگران در ارتباط باشیم. اگرچه این انتخاب بر عهده ی شماست.

با قدم های کوچک شروع کنید. به پارک بروید و کتاب بخوانید. به تنهایی به سینما بروید. حتی تنها برای خوردن قهوه یا غذا به رستوران و کافه بروید. با گذر زمان می‌بینید که می‌توانید همدم خوبی برای خودتان باشید.

 

 

کارهایی که باعث شادی میشود

منبع: بانوی شهر – بیتوته – mardoman.net

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

خرید فالوور اینستاگرام

رنگ مو با دکلره و بدون دکلره

علائم بارداری پسر

عکس پروفایل

لباس شب

علایم ایدز در روزهای اول

مدل پالتو

عکس پروفایل شاد

عکس امام رضا

متن عاشقانه

صبح بخیر عاشقانه

شب بخیر عاشقانه

دیلیت اکانت اینستاگرام

دیکته شب کلاس اول

تعداد زیادی از افراد در زمان تنهایی احساس غم میکنند که بهتر است با استفاده از روشهای زیر در جهت خوشحال بودن اقدام کنند. شاید به همه ی ما ثابت شده باشد که رفتار انسان هاي دیگر در شرایط مختلف به هیچ عنوان قابل پیشبینی نیست حتی اگر آن شخص خواهر، برادر یا قدیمی ترین دوست شما باشد.

 

شما نمی توانید و نباید سعی در بازرسی رفتار دیگران داشته باشید، اما میتوانید نحوه برخورد با دیگران و نحوه زندگی کردن خودرا نظارت کنید. احتمالا خاطرات فوق العاده ما با دوستانمان هیچ گاه فراموش نخواهد شد ولی ما می تونیم به تنهایی هم خوشحال باشیم و اوقات خوبی داشته باشیم .

 

چطور تنهایی شاد باشیم

توجه کنید! تنهایی با بی‌کسی متمایز است

اگر شما قادر باشید از تنهایی خود لذت ببرید، این امر کم کم، باعث کم شدن وابستگی بیش از حد به اطرافیان شده، باعث میشود شما در انتخاب دوستانتان دقیق تر شوید ودر انتها کیفیت زندگی بهتر می شود. زمانی که بتوانید برای خوشحال بودن و ساختن اوقاتی خوش، بخود تکیه کنید،

 

نیاز شما به بازرسی کردن دیگران در راستای برآورده شدن خواسته ها کم می شود. این به بدان معنی است که شما به دیگران به خاطر خودشان احترام میگذارید نه به خاطر چیزهایی که میتوانند به زندگی شما اضافه کنند. اگر آن گونه به زندگی و دوستی هایتان نگاه کنید، قطعا متوجه خواهید شد که حضور دیگران را پر رنگتر و گرم تر از قبل در زندگی حس می کنید .دلیلش این می‌تواند باشد که شما به داشتن یک رابطه حقیقی ارزشمند پی برده اید .

 

راضی بودن از تنهایی را آن گونه نیز می توان تعبیر کرد، شما آزادید تا دنبال علایقتان بروید. از دنبال کردن مسیر زندگی خود لذت ببرید و توانایی ایجاد یک زندگی ارزشمند بر اساس ارزشها و خواسته هایتان را دارا هستید. دراین صورت است که این مهلت را پیدا میکنید که از تمام توانایی خود برای پیدا کردن هویت و یادگیری و تصمیم گیری درست استفاده کنید.

 

به خودشناسی اهمیت بیشتری بدهید

یکی از عوامل مهم در خوشحال بودن، داشتن عزت نفس و اعتماد به نفس است. زمانی که برای خود و توانایی هایتان ارزش قائل میشوید، می توان شما را در دسته افرادی دانست که ارزش شناخته شدن دارند. سعی کنید خودرا بشناسید و یک چهارچوب برای ارزش ها، اهداف و خواسته هایتان تعریف کنید. شناخت شخصی، مرحله اول افزایش اعتماد به نفس بوده که با گذر زمان به داشتن عزت نفس نیز می‌انجامد.

 

ماجراجویی کنید و بدانید که شما برای اینکار به اجازه دیگران نیاز ندارید. ماجراجویی هاي شما و لذت بردنتان از زندگی به اندازه دیگران اهمیت دارد. درست در زمانی که حق لذت بردن از زندگی را برای خود قائل شوید و به خودتان احترام بگذارید زمانی است که به خودشناسی میرسید. اگر به انجام کاری علاقه دارید، الان آنرا دنبال نمایید. اگر در راه با کسی آشنا شدید بعنوان یک امتیاز مثبت به آن بنگرید، در غیر این صورت تمرکز را روی شادی شخصیتان بگذارید.

 

خوشحال بودن به تنهایی ممکن است در ابتدا عجیب باشد، زیرا همه ی ي ما از کودکی با این باور بزرگ شده ایم که برای موفقیت و شناخته شدن بعنوان یک بزرگسال باید ازدواج کنیم و یا بطور متداول با دیگران در تماس باشیم. اگر چه این انتخاب بر عهده ي شماست.

 

با قدم هاي کوچک آغاز کنید. به پارک بروید و کتاب بخوانید. به تنهایی به سینما بروید. حتی تنها برای خوردن قهوه یا غذا به رستوران و کافه بروید. با گذر زمان می بینید که میتوانید همدم خوبی برای خودتان باشید.

 

 

چطور تنهایی شاد باشیم
چطور تنهایی شاد باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *