چطور حرف خود را به كرسي بنشانيم

 
helpkade
چطور حرف خود را به كرسي بنشانيم
چطور حرف خود را به كرسي بنشانيم

همه ما زمان هایی در خانه یا محیط کار نیاز به متقاعد کردن دیگران یا به طور عامیانه به کرسی نشاندن حرفمان داریم تا به حرفمان گوش داده شود و به آن عمل گردد.

متقاعد کردن دیگران یا به کرسی نشاندن حرف یکی از انواع مهارت های ارتباطی کلامی است که افراد با داشتن آن می توانند صادقانه احساسات خود را بیان و بدون خجالت حق خود را مطالبه کنند. توانایی متقاعد کردن دیگران و به کرسی نشاندن حرف یک استعداد ذاتی و غیر قابل تمرین نیست بلکه مهارتی قابل پرورش است و شما در طول زمان می توانید آن را بهبود بخشید.

اگر فکر می کنید با اظهار نظر در جمع یا در رابطه با نزدیکان مشکل دارید و می‎خواهید مردم به حرف های شما گوش کنند و شما را جدی بگیرند و روی دیگران تاثیر بگذارید، این بخش از سبک زندگی نمناک را مطالعه نمایید.

برای اینکه کلام شما تاثیرگذارتر شود، باید با صدای آرامتری صحبت نمایید زیرا صدای آرام حالت قدرتمندتر و عالمانه تری دارد و بر طبق مطالعات صدای آرام با ویژگی هایی نظیر «سرگروه در نظر گرفته شدن»، «بهتر به خاطر سپرده شدن» و «درآمد بیشتری داشتن» عجین شده است.

چطور حرف خود را به كرسي بنشانيم

برای اینکه تاثیرگذاری کلامتان بیشتر شود، محکم صحبت کنید. حکم حرف زدن نشانه قدرت و اقتدار و اعتماد به نفس و عزت نفس است و به معنای بلند صحبت کردن نیست. کسی که محکم حرف می زند، و این حس را در مخاطب به وجود می آورد که می شود به او اعتماد کرد و نباید از کنار حرف ها و سخنان او به راحتی گذشت.

وقتِ هر کسی برایش ارزشمند است، برای تاثیرگذاری کلامتان طفره نروید و وقت دیگران را با مسائل کم اهمیت تلف نکنید و نکات ضروری و مهم مطلب را بیان کنید و حاشیه نروید.

خودتان را باور داشته باشید تا وقتی صحبت می کنید، افراد اعتمادبه نفس تان را در صدایتان و در زبان بدن تان بینند.

زبان بدن شما مانند کلمات تان قادر است منظورتان را برساند پس به حرکات بدن تان دقت کنید. از تکنیکِ دست های باز استفاده کنید و بی قراری و نگرانی را از خود دور کنید تا بااعتمادبه نفس جلوه کنید و تصویر مثبتی از خود ارائه دهد.

برای تاثیرگذار کردن کلامتان و اینکه حرفتان را به کرسی بنشانید، واضح صحبت کنید و روی نکات مهم تأکید داشته باشید و زمان حرف زدن کل افراد حاضر در محل را خطاب قرار دهید و فقط به یک نفر نگاه نکنید.

مردم معمولا به سوی افرادی که حالت مثبت تری دارند گرایش می یابند. لبخندزدن باعث ایجاد تغییرات ساختاری در دهان و تحت تاثیر قرار دادن لحن صدای‎تان می شود و به شما کمک می کند تا حالت دوستانه تر و پاسخگو تری داشته باشید.

به گفت‎وگوی درونی تان مراجعه کنید، انتقادهای درونی را از بین ببرید تا صدایی با اعتماد به نفس و مثبت به دست آورید.

سعی کنید لحن افتان و خیزان صدا را رعایت کنید تا حرفی که می زنید بهتر و متقاعدکننده تر جلوه کند.لحن ساده یا بدون رعایت زیر و بم صدا باعث خستگی و بی‎حوصلگی مخاطب می شود و از تاثیرگذاری شما بر مخاطب می کاهد.

سریع تر صحبت کنید تا شنونده هیجان شما را احساس کند و همچنین بتواند به خوبی حرف های‎تان را درک کند. افرادی که با سرعت کمی صحبت می کنند، صداقت، تاثیرگذاری و قدرت کمتری داشته و افرادی را که به سرعت صحبت می کنند، به عنوان افرادی پر انرژی، شایسته و باهوش در نظر می‎گیرند اما نباید با سرعت نور حرف بزنید.

برای اینکه کلامتان تاثیرگذارتر شود، از مکث استفاده هوشمندانه کنید. مکث قبل از بیان یک جمله باعث مهم تر جلوه کردن آن می شود. مکث در هنگام سخنرانی سبب متمرکز شدن افکارتان و جلوگیری از ادای اصواتی که نشان از فراموشی مطلب دارد، می شود.

اگر می خواهید تاثیرگذاری کلامتان بیشتر شود، با لهجه مردم همان منطقه صحبت کنید. مطالعات نشان داده که مردم به افرادی که با لهجه ای غیر از لهجه خودشان صحبت می کنند، اعتماد کمتری دارند.

تنفس کم عمق سبب می شود تارهای صوتی شما تنگ تر شود و اضطراب بیشتری در صدایتان احساس شده و صدای‎تان بلندتر شود. تنفس عمیق باعث کاهش اضطراب، آرامش تارهای صوتی و ایجاد لحنی آرام تر خواهد شد.

در مطالب قبلی نمناک در این مورد کامل توضیح دادیم که اگر می خواهید نبض گفتگو را به دست بگیرید تک تک مخاطب هایتان باید تصور کنند واکنش هایشان برای گوینده مهم است و می تواند در مسیر گفتگو هم تاثیر بگذارد پس هنگام حرف زدن با دیگران، به آنها توجه کنید.

برای تاثیرگذار کردن گفتگویتان کلمه های مسموم را بشناسید و از آنها استفاده نکنید. سعی کنید کلمه «من» را کنار بگذارید تا نشان دهید تنها به خودتان فکر نمی کنید. به جای استفاده از عباراتی مثل «باید»، «من می گویم» یا «من می خواهم»، از جملاتی مثل «خوشحال می شوم اگر…»، «لطف می کنید اگر…» و … استفاده کنید.

به هیچ وجه کسی را در جمع تحقیر نکنید و اگر کسی حرف غلط و غیرمنطقی زد باید با آرامش درباره آن حرف بزنید و قانعش کنید.نظرات منطقی را حتی اگر مخالف میل تان باشد، بپذیرید و نظرتان را با احترام بیان کنید.

کوتاه و مختصر صحبت کردن به چند دلیل در متقاعد کردن دیگران به شما کمک خواهد کرد. صحبت کوتاه و مختصر باعث می شود بتوانید توجه مخاطبانتان را بیشتر نزد خود نگه دارید و آن ها نیز بتوانند پیام هایی را که شما در قالب کلام به آن ها منتقل می کنید را بیشتر درک و جذب کنند.

تکرار مناسب مطالب به میزان زیادی در قانع سازی دیگران به شما کمک خواهد کرد.اطلاعات مهم صحبت های خود را دو یا سه بار تکرار کنید اما این تکرار ها را با جملات متفاوت و شیوه های مختلفی انجام دهید تا مخاطبان شما احساس نکنند که در حال شنیدن مطالبی تکراری برای چند بار هستند.

 برای‌تان سخت است بگویید از رنگ لباسی که همسرتان برای‌تان خریده خوش‌تان نمی‌آید؟ با سفری که در جمع درباره آن تصمیم‌گرفته‌اند مخالف هستید اما نمی‌توانید بگویید؟ می‌دانید برنامه جدید کاری که رئیس‌تان برای‌تان تعیین کرده غلط است اما می‌ترسید

بگویید؟ از اظهار نظر در جمع می‌ترسید؟ همه‌ اینها نشانه‌ این است که شما به اندازه کافی قاطعیت ندارید. قاطعیت یک ویژگی است که بعضی افراد از آن بی‌بهره هستند.

 

مهارتی است که فرد با داشتن آن می‌تواند صادقانه احساسات خود را بیان و بدون خجالت حق خود را مطالبه کند. اگر فکر می‌کنید با اظهار نظر در جمع یا در رابطه با نزدیکان مشکل دارید نگران نباشید. قاطعیت یک مهارت است و می‌توان با راهکارهایی آن را تقویت کرد.سلیقه شما مال شماستبعضی از نظرات کاملا سلیقه‌ای است و درست و غلط درباره آنها معنا ندارد. شما دوست دارید در یک کلبه چوبی اتاق بگیرید اما دیگر همسفران یک ویلای لوکس را می‌پسندند.

شما از رنگ سبز خوش‌تان می‌آید اما همسرتان این رنگ را دمده می‌داند. شما باید در عین حال که به سلیقه دیگران احترام می‌گذارید، به سلیقه خود هم پایبند باشید. اگر از رنگ سبز خوش‌تان می‌آید، این نظر و سلیقه شماست. نگذارید دیگران سلیقه شما را زیر سوال ببرند. درباره مسائل مهم‌تر هم همین روال را حفظ کنید. رعایت اعتدال و

تبعیت از نظر جمع در مورد مسائل سلیقه‌ای بهترین راه‌حل است.انتظارات بی‌جا نداشته باشیدشما نمی‌توانید توقع داشته باشید تمام جمع مطابق نظر شما رفتار کنند. بنابر این

لازم است حد و حدود خود را بشناسید. شما فردی هستید مثل تمام افراد دیگر. نباید در بحث از کسی انتظار بی‌جا داشته باشید. از افراد همان‌قدر توقع داشته باشید که در توانایی آنهاست. برای نظرتان دلیل بیاورید. اگر گفته‌های شما به ضرر کسی تمام شد که مقابل‌تان نشسته سعی کنید با او همدلی کنید.

 

چطور حرف خود را به كرسي بنشانيم

برای مثال اگر نمی‌خواهید با همسرتان به مهمانی بروید اول به طور قاطع بگویید: «من دوست ندارم بیایم» بعد دلیل واقعی بیاورید: «چون باید به دوستم که بیمار است

سر بزنم.» سپس همدلی کنید: «می‌دانم که تو دوست داری بروی و من معذرت می‌خواهم.»

 

قاطعیت با پرخاشگری فرق دارداین مهم‌ترین چالش در

بحث قاطعیت است. اگر در به خرج دادن رفتار قاطع دقت نشود ممکن است به پرخاشگری تعبیر شود. اما این دو تفاوت اساسی با هم دارند. کسی که قاطع است دوست‌داشتنی است. او با اعتماد به نفسی که دارد می‌تواند حرف خود را بزند و حق خود را بدون ضایع کردن حق دیگران بگیرد. او می‌تواند درباره نظرات و مشکلاتش حرف بزند و

چیزی که می‌خواهد را بیان کند. کسی که قاطعیت دارد مورد احترام دیگران قرار می‌گیرد چون یاد گرفته نظرش را با احترام کامل بگوید. اما پرخاشگری یک بحث دیگر است.

 

انسان پرخاشگر خودخواه است. به دیگران توجهی ندارد و فقط به خودش فکر می‌کند. او نظراتش را به جای احترام با عصبانیت بیان می‌کند. شاید فرد با پرخاشگری بتواند نظر خود را به کرسی بنشاند اما دیگران را ناراحت می‌کند و تاثیر بدی بر دیگران می‌گذارد. بنابراین اولین قدم برای داشتن قاطعیت

و نظر دادن درست این است که احترام خود و دیگران را حفظ کنید.آرام باش و بگو…به هیچ عنوان موقع اظهار نظر عصبانی و برافروخته نشوید و اگر در موقعیت خوب

و آرامی قرار ندارید و به نظرات‌تان مطمئن نیستید، از اظهارنظر پرهیز کنید. اگر مدام نظرات نسنجیده بدهید، اعتماد دیگران به شما از بین خواهد رفت. یادتان باشد لبخند و روی گشاده بهترین روش برای قاطعیت سالم و درست است. مراقب باشید هیچ‌گاه در بحث صدای‌تان را بالا نبرید و شمرده و آرام حرف بزنید. اگر دیدید فرد مقابل شما

دارد کنترلش را از دست می‌دهد، او را به آرامش دعوت کنید و بعد صحبت را از سر بگیرید.کلمه‌های مسموم را بشناسیدبرای دادن نظر قاطع و درست باید چند نکته مهم را

رعایت کنید. اول از همه سعی کنید کلمه «من» را کنار بگذارید. سعی کنید نشان دهید تنها به خودتان فکر نمی‌کنید. در جملات‌تان تاکید را روی هدف و منطق ماجرا بگذارید تا نشان دهید نظرتان خودخواهانه نیست. اگر با کسی مشکل دارید پیش از شروع بحث سعی کنید آن را فراموش کنید.

 

عصبانی بودن و نشان دادن آن شما را غیر منطقی نشان خواهد داد و نظرات شما در این صورت قابل استناد نخواهد بود. یادتان باشد به هیچ وجه کسی را در جمع تحقیر

نکنید. حرفی که طرف مقابل شما می‌زند، حتی اگر غلط و غیرمنطقی باشد باید با آرامش درباره آن حرف بزنید و قانعش کنید.

 

به علاوه لازم

است نظرات منطقی را حتی اگر مخالف میل‌تان باشد، بپذیرید. دیگران را قضاوت نکنید و از بحث خارج نشوید. سعی کنید تمرکز را روی همان موضوعی که درباره آن صحبت می‌شود، بگذارید. این شاخه و آن شاخه پریدن در بحث باعث می‌شود به نتیجه مطلوب نرسید. دنبال برد و باخت نباشید.

 

قرار نیست کسی در نهایت برنده شود. شما باید تنها به دنبال حقوق منطقی خود باشید و چه بسا حق با شما نباشد. هیچ‌گاه دستور ندهید و نظرتان را با احترام بیان کنید.

به جای استفاده از عباراتی مثل «باید»، «من می‌گویم» یا «من می‌خواهم»، از جملاتی مثل «خوشحال می‌شوم اگر…»، «لطف می‌کنید اگر…» و … استفاده کنید.برنامه‌ریزی

کنیدشما باید به موضوعی که درباره آن حرف می‌زنید کاملا مسلط باشید. مغز انسان در یک زمان مشخص توانایی پردازش مقدار مشخصی از اطلاعات را دارد. پس بهتر است پیش از صحبت کردن درباره آن خوب فکر کرده باشید و برنامه‌ریزی شده بحث را پیش ببرید. داشتن یک ورق

یادداشت کوچک می‌تواند به شما کمک کند چیزی را از قلم نیندازید. به علاوه این کار در جلسات وجهه خوبی به شما می‌دهد.

 

سعی کنید همه

جوانب ماجرا را در نظر بگیرید و هنگام صحبت کردن، حرف‌تان را منظم بزنید. یعنی تمام بخش‌های حرف‌تان را توضیح بدهید تا منطق نظر شما کاملا روشن و واضح باشد. یک نکته مهم در برقراری یک ارتباط کلامی سالم است که به دیگران هم اجازه حرف زدن بدهید. آنقدر صمیمانه رفتار کنید تا طرف مقابل بتواند آزادانه حرفش را به شما

بزند. سعی کنید در بحث به حرف‌های دیگران خوب گوش دهید.

 

سپس آنها را طبقه‌بندی کنید و جمع‌بندی نهایی را ارائه دهید. این کار باعث

می‌شود بحث درست پیش برود. یادتان باشد این جمع بندی نباید شکل تخریب به خود بگیرد. حرف نفر مقابل را با صداقت و صمیمیت جمع‌آوری و بیان کنید و از او بخواهید اگر منظورش را درست متوجه نشده‌اید، بار دیگر آن را برای‌تان توضیح دهد.

 

انفعال خطرناک استبه یاد داشته باشید لازم است در بحث صریح باشید. اگر با چیزی مخالف هستید، به طور قاطع نه بگویید. بهانه‌آوردن و به اصطلاح پیچاندن موضوع کمکی به شما نخواهد کرد. بگذارید دیگران بدانند

نظر شما چیست تا اگر می‌دانید نظرتان درست است از آن کوتاه نیایید. مطمئن باشید بقیه هم از این رفتار شما استقبال خواهند کرد.

 

نرمش

بیش‌از حد، انفعال، عدم اعتماد به نفس و بی‌طرفی بی‌مورد و جملات ضد و نقیض تاثیر بسیار منفی در افراد مقابل خواهند گذاشت. اگر نظرتان برای‌تان مهم است به هیچ وجه در بحث از عباراتی مثل «نمی‌دانم»، «نظری ندارم» و «هرچه شما بگویید» استفاده نکنید. شما با منفعل بودن به دیگران نشان می‌دهید آمادگی بازیچه واقع شدن

و سوءاستفاده را دارید. شما با عدم قطعیت به دیگران اجازه می‌دهید به جای شما تصمیم بگیرند. به جای اینکه الان حرف نزنید و بعد با فکر کردن به کاری که مجبور به انجامش شده‌اید، حرص بخورید، بهتر است نظرتان را رک و مستقیم بگویید.

 

اگر از شما سوءاستفاده می‌کنند مسئولش تنها خود شما هستید. این را هم به یاد داشته باشید که هر کس برای خودش نقطه‌ضعف‌هایی دارد و نفطه ضعف شما نمی‌تواند حق نظر دادن را از شما بگیرد. حتی اگر قرار

است غذا نخورید، باز هم می‌توانید درباره جای رستورانی که می‌خواهید بروید، نظر دهید.

منبع: زندگی ایده آل

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


جراحی زیبایی سینه و شکم

درمان سریع وقطعی بواسیر بدون درد و خونریزی


خرید مستقیم فرش از کارخانه


سینما رو به خونت بیار!


دریافت کارت تخفیف 20درصدی درمان


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


سریعترین راه یادگیری زبان انگلیسی

رویایی بابحران نگران کننده روابط زناشویی


راه و رسم داشتن زندگی زناشویی بدون تنش

چطور حرف خود را به كرسي بنشانيم


دانستنی های سلامت واژن

تهیه اینترنتی بلیط اتوبوسVIPبه قیمت ارزان


تو جلسه خواستگاری چی بپرسیم!؟

پرداخت شهریه آموزشگاه زبان در صورت رضایت


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

در این مقاله، ده راهکار برای آنکه در فروش و مذاکرات تجاری موفق باشید و حرفتان را به کرسی بنشانید مطرح می شود: راهکارهایی ساده، اما عملیاتی و موثر!

چگونه در فروش و مذاکرات تجاری موفق شویم و حرفمان مورد قبول واقع شود؟ چگونه حرفمان را به کرسی بنشانیم؟ چگونه به آنچه مد نظر داریم برسیم تا تجارتی موفق و مذاکره ای سودمند داشته باشیم؟ در این مقاله، ده راهکار برای آنکه در فروش و مذاکرات تجاری موفق باشید و حرفتان را به کرسی بنشانید مطرح می شود: راهکارهایی ساده، اما عملیاتی و موثر!

برای اینکه حرفتان را به کرسی بنشانید خجالت را کنار بگذارید. درخواست‌کردن هیچ ایرادی ندارد. «دن نِینان» کمدینی‌ است که در مذاکره‌هایش همه چیز تمام و کمال است، وی می‌گوید: بزرگ‌ترین اشتباه درخواست‌نکردن است. «این کار مثل خواستگاری است؛ ده بار درخواست ازدواج می‌دهید و یک‌بار بله می‌شنوید».
«واس» می‌نویسد: «مذاکره به معانی تهدید‌کردن یا مغلوب‌کردن کسی نیست، بلکه درواقع مذاکره یعنی شرکت در بازی احساسی‌ای که جامعه‌ی انسانی تدارک دیده است. در چنین جهانی، آنچه را که درخواست می‌کنید، به‌دست ‌می‌آورید. فقط باید درست درخواست کنید».
«ندالی توماس»، مدیرعامل و بنیانگذار شرکت Chanson Water USA است. او که برای هر چیزی از کت زمستانی تا پلاک‌های ارتودنسی مذاکره کرده است. «توماس» می‌گوید: «نهایت کاری که ممکن است بکنند این است که بگویند خیر. این موضوع را زمانی آموختم که از افراد مشهور می‌خواستم پارچه‌ای را برایم امضا کنند تا بتوانم از امضای آنها لحاف درست کنم. از بسیاری افرادی که جواب مثبت دادند شوکه شدم. این اتفاق باعث شد برای درخواست‌کردن چیزهای دیگر هم مشتاق‌تر شوم».

برای اینکه حرفتان را به کرسی بنشانید همدلی ضروری است و شوخ طبعی مفید. وقتی «واس» برای مذاکره به سراغ مسئول فروش یا کارمند خطوط هواپیمایی می‌رود، به ارتباطشان چیزی را اضافه می‌کند که خودش «همدلی تاکتیکی» می‌نامد. او می‌گوید: «از هر ده نفر، نه نفر احتمالا این فرد را له کرده‌اند. شما باید شبیه افرادی رفتار کنید که آنها خوششان می‌آید. من احتمالا به آنها می‌گویم: امروز چند نفر بر سرتان داد کشیده است؟ خودم را جای آنها می‌گذارم تا بتوانم از راهی سر صحبت را باز کنم که در آن روز هیچ‌کس به آن توجه نکرده است. اگر کسی این فرصت را داشت که درباره‌ی شرایط مطلوبشان صحبت کند، آنگاه سعی می‌کنم این احساس را برایش ایجاد کنم. با این کار روز خودم و آنها را دلپذیرتر می‌شود».ناینان» از حس‌شوخ‌طبعی یا هر ابزار دیگری برای ملاطفت فضا در مذاکره استفاده می‌کند. «در بازی‌های المپیک انگلیس در حال خرید بلیت پرواز برای دوبلین بودم. با خانمی‌که مسئول این کار بود شروع به صحبت کردم. اهل‌هائیتی بود، بنابراین شروع کردم به صحبت‌کردن به زبان فرانسوی. با هم می‌خندیدیم و لطیفه تعریف می‌کردیم.درنهایت نینان با چرب‌زبانی توانست بلیتش را تبدیل به بلیت درجه یک کند. او می‌گوید: «اگر بتوانید چند کلمه به زبان خودشان صحبت کنید، به‌سرعت یخ رابطه آب می‌شود».

«واس» می‌گوید: «عجله‌کردن یکی از خطاهای معمول در مذاکره است». او در کتاب «هیچ‌وقت حد وسط را نگیر» می‌نویسد: «اگر بسیار عجول باشید، دیگران متوجه می‌شوند که به آنها گوش نمی‌کنید. با این کار رابطه و اعتمادی که ایجاد کرده‌اید را در معرض خطر قرار می‌دهید.»
برای مثال، «واس» خودش را به فروشنده‌ها این‌گونه معرفی می‌کند: «سلام، کریس هستم» و نام فروشنده را می‌پرسد. سپس مدتی به گفت‌وگو ادامه می‌دهد و در ادامه ممکن است از یکی از تکنیک‌های محبوبش استفاده کند و بپرسد: «خب، تخفیف ویژه‌ی کریس چقدر است؟.».تکنیک تخفیف کریس بسیار موثر است؛ اما نمی‌توان همان اول از آن استفاده کرد باید آن را تا اواخر بازی عقب انداخت.»چطور حرف خود را به كرسي بنشانيم

_ چند راهکار ساده و کاربردی برای پس انداز!

برای اینکه حرفتان را به کرسی بنشانید باید با فرد مناسب صحبت کنید. مذاکره «ناینان» با کارکنان خط مقدم شرکت راهنمای تور دولفین بی‌نتیجه بود؛ بنابراین درخواست کرد با مدیر صحبت کند و درنهایت آنچه را می‌خواست به‌دست آورد. «نینان» می‌گوید: «باید به‌سرعت فرد مسئول را بشناسید. کارمندان خط مقدم به‌اندازه‌ی او انعطاف‌پذیر نیستند».

«توماس» توصیه می‌کند اگر بر سر محصول یا خدمتی مذاکره می‌کنید، «لازم نیست که ارزش آن را پایین بیاورید یا به هر‌طریقی از آن ایراد بگیرید. مشخص است که شما خواهان آن هستید». البته که اگر نقصی وجود داشته باشد می‌توانید به آن اشاره کنید، اما این کار را با احترام و دوستانه انجام دهید. «نینان» توانست با مذاکره‌ ۵۶ میلیون تومان از قیمت خودروی تسلا‌ی خود کم کند؛ زیرا خودروی نمونه‌ی نمایشگاه بود و به‌همین دلیل ۱۶۰۰ کیلومتر کار کرده بود. توماس توانست حدود ۳۲ میلیون تومان در روال درمانی‌اش صرفه‌جویی کند. او این کار را با منعطف‌بودن در برنامه‌ریزی و صرفا پرسیدن «آیا این قیمت مقطوع است؟ آیا جایی برای مذاکره هست؟» انجام داد یا شاید هم گفت: «تبلیغ دندان‌پزشک دیگری را هم دیده‌ام و پیشنهاد آنها این است، اما من طرح درمان شما را واقعا بیشتر دوست دارم».او توضیح می‌دهد: «گاهی‌اوقات می‌توانید تخفیف را از راه دیگری بگیرید؛ برای مثال برای پرداخت نقدی هم تخفیف می‌دهید؟»

«جسیکا ثورن»، وکیل متخصص در حقوق خانواده و دعاوی کسب‌وکار است و اغلب مذاکره‌هایی حساس و سخت انجام می‌دهد. در چنین موقعیت‌هایی ترجیح می‌دهد با دو طرف، در اتاق‌هایی جداگانه صحبت کند. او می‌گوید: «اگر دو نفر در یک اتاق باشند، آن‌هم در جوی احساسی، اغلب فقط شنیدن صدای طرف مقابل برای به‌هم‌خوردن مذاکره کافی است».اما بازهم مراقب باشید، گاهی اوقات رودررو‌شدن با طرف مقابل برای نشان‌دادن میزان جدیت شما ضروری است. هنگامی‌که مذاکره‌ی قراردادی، هشت ماه طول کشید، توماس سوار هواپیما شد و ۱۲ ساعت پرواز کرد تا بازدیدی یک‌روزه از تایوان داشته باشد و قرارداد را نهایی کند. او در این‌باره گفت: «می‌دانم که از طریق اسکایپ هم می‌توانستم تماس بگیرم، اما تعهد بزرگی‌ست در هزینه‌کردن؛ سوار هواپیماشدن و ساعت‌ها وقت صرف‌کردن. با این کار می‌خواستم پیام متعهد‌بودنم را در لفافه به آنها برسانم».
«وقتی سعی می‌کنیم خیلی زود به توافق برسیم یعنی زمانی‌که دیگران از نظر احساسی آماده از دست‌دادن چیزی نیستند؛ آنها ممکن است رفتارهای بدی بروز دهند».

برای اینکه حرفتان را به کرسی بنشانید باید خوب گوش دهید. «واس» می‌گوید: «مذاکره جنگ نیست، بلکه فرآیندی برای کشف است» و به‌همین دلیل «فقط گوش‌ دادن و تکان‌دادن سر کافی نیست. باید درکی از آنچه به شما گفته می‌شود، داشته باشید و ارزش هر سرنخ را بدانید». هدف شما این است که تعیین کنید چه مواردی واقعاً مهم هستند و چه مواردی مورد توجه طرف دیگر مذاکره است؟. همچنین به ارتباطات غیرکلامی‌توجه کنید. «جتلی» می‌گوید از سگش درس‌های ارزشمندی آموخته است. برای مثال، وقتی به پیاده‌روی خیریه، ۱۶ کیلومتر، می‌روند، «باید به نشانه‌های غیرکلامی‌سگم نگاه‌ کنم تا بفهمم خسته شده است. این قبیل کارها، باعث ایجاد همدلی بسیاری می‌شود که می‌توانید در ارتباط با انسان‌ها هم به‌کار ببرید. انسان‌ها می‌توانند از سگ‌ها مشفق‌بودن را یاد بگیرند».

می خواهید حرفتان را به کرسی بنشانید؟ باید بدانید که تُن صدای شما به تنطیم جو مذاکره کمک می‌کند. «واس» برای شروع کار صدایی مثبت و شوخ‌طبع را پیشنهاد می‌کند، «صدای فردی آسان‌گیر و خوش‌قلب»، حتی پشت تلفن کمی‌لبخند می‌تواند آهنگی مثبت به صدایتان بدهند..« توماس» از این لحن استفاده کرد تا یکی از اعضای خانواده را به سرمایه‌گذاری در کسب‌وکاری تشویق کند. او می‌گوید: «جواب‌های «خیر» زیادی دریافت می‌کردم، ولی این مورد را با شوخ‌طبعی زیاد انجام دادم. گفتم: می‌خواهم به شما یاد بدهم پرحرفی چیست. می‌خواهم آن‌قدر برای سودمند‌بودن این طرح دلیل بیاورم تا بالاخره بگویید بله. قهوه از دهان طرف بیرون پاشید و ‌خنده‌ای بلند سر داد. وقتی یک روش نتیجه نداد، به تلاشم ادامه دادم تا روش جدیدی پیدا کنم و مطمئنم درنهایت به توافق می‌رسیم».وقتی کارها جدی‌تر و استرس‌آور می‌شود، «واس» به‌قول خودش «صدای شوخ‌طبع» خود را رو می‌کند: «صدایی زیر، آرام، با آهنگی روبه پایین و ملایم به‌نشانه‌ی اینکه شما بر خود مسلط هستید. این صدا مخصوصا وقتی حرفی قابل‌مذاکره می‌زنید مفید است؛ یعنی معامله تمام است».واس» می‌گوید صدایی که باید تا حد امکان از آن اجتناب کنید، صدای مستقیم و محکمی‌است که نشانه‌ی تسلط است و طرف مقابل را به واکنش دعوت می‌کند.

برای اینکه بتوانید حرفتان را به کرسی بنشانید نپرسید «چرا؟» «واس» می‌گوید: «پرسیدن سوالاتی که با «چرا» شروع می‌شوند، خطرناک است؛ زیرا این سوال‌ها ستیزه‌جویانه و تحریک‌آمیز به‌نظر می‌آیند». او سوالاتی را پیشنهاد می‌کند که خودش آنها را «تنظیم‌کننده» می‌نامد؛ سوالاتی که با «چه» و «چگونه» شروع‌ می‌شوند. برای نمونه «چه چیز این پیشنهاد برایت مطلوب نیست؟» یا «چگونه می‌توانم این پیشنهاد را برای هردومان بهتر کنم؟»

اگر می خواهید حرفتان را به کرسی بنشانید، باید اعتماد مخاطب را جلب کنید. می توانید از این جمله کمک بگیرید: «انتظار دارید چگونه این کار را انجام دهم؟» منظور از این کار هر چیزی است: از نادیده‌گرفتن جریمه دیرکرد تا پرداخت قیمت بالاتر یا تمدید زمان ضمانت. به گفته‌ی «واس»: سوالی که هنگام مذاکره در ذهن همه وجود دارد، این است که: «چه امتیازاتی را از دست می‌دهم؟»، اما با این سوال می‌توان نقطه‌ی خروج طرف مقابل از مذاکره را فهمید: «در طول مکالمه دو یا سه بار سوالاتی را بپرسید که با چگونه شروع می‌شوند تا زمانی که طرف مذاکره‌کننده بگوید: «ببین، این مشکل خودت است» اینجاست که معلوم می‌شود زیاده‌روی کرده‌اید. پاسخی که به نظر از همه ناگوارتر می‌رسد، درواقع همان جوابی است که دنبال آن هستیم. اگر به هر شیوه‌ی دیگری پاسخ دهند، بدانید که هنوز هم، جا برای مذاکره وجود دارد».درست است که شاید طرف مقابل در این مرحله از مذاکره کمی‌اذیت شود؛ اما «واس» می‌گوید: تا زمانی که همدلانه مذاکره کنید، لزومی‌ندارد شرمنده شوید. شما کسی را مجبور به کاری نکرده‌اید، فقط از منافع خودتان دفاع کردید و بهترین معامله ممکن را انجام دادید. تبریک.

منبع: روزنامه آفتاب اقتصادی. (لینک روزنامه آفتاب اقتصادی)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام و ایمیل من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می نویسم.

مجلۀ اینترنتی پارسی گو با هدف ارائۀ مدون مطالب مفید و جذاب در قالب یک مجموعۀ هدفمند پا به عرصۀ وب گذاشت. به طور کلی همۀ محورهای مجلۀ اینترنتی پارسی گو، با هدف مفید و جذاب بودن مطالب در دسته بندی های مختلف سبک زندگی، موفقیت، خلاقیت، نوآوری، سرگرمی و اخبار داغ روز ایران و جهان، در قالب یک مجلۀ اینترنتی مدون با قابلیت دسترسی آسان تعریف شده است.

گیسوم سامانۀ سفارش و پیگیری تهیۀ کتابه. شما سفارش میدین و ما اگر کتاب رو داشتیم یا تونستیم پیدا کنیم، شرایط خرید کتاب رو براتون فراهم می‌کنیم.

قاطعیت داشتن , چگونه حرف دلمان را بزنیم , … آرام بودن ,چطوری حرف مان را به کرسی بنشانیم …

چگونه حرف مان را به کرسی بنشانیم … چگونه حرف مان را به کرسی … سعی کنید در بحث به حرف‌های …

زناشویی کوچه پس کوچه های تفاهم چگونه حرف خود را به کرسی … را به کرسی بنشانیم … را به کرسی …

… داشتن آن می‌تواند صادقانه احساسات خود را بیان و بدون خجالت حق خود را مطالبه کند,. …

حرف،قاطعیت در حرف ها، کرسی نشاندن حرف ها،مهارت در حرف زدن,چگونه حرف مان را … به سبک افراد …چطور حرف خود را به كرسي بنشانيم

چگونه حرف خود را به کرسی بنشانیم؟ … چگونه حرف خود را به کرسی بنشانیم؟ 1394/01/04.

چگونه حرف مان را به کرسی بنشانیم؟ برایتان سخت است بگویید از رنگ لباسی که همسرتان برایتان …

چگونه حرف خود را به کرسی … چگونه حرف خود را به کرسی بنشانیم … چگونه دوستی مان را به ازدواج …

چگونه حرف خود را به کرسی بنشانیم؟ چگونه دوستی مان را به ازدواج … چگونه یک مرد را عاشق خود …

… چگونه حرف خود را به کرسی بنشانیم … چگونه دوستی مان را به … فهمیدن حرف دل خانم ها از …

چگونه غذا را قورت … گاهی وقتی به حرف های طرف مقابل گوش … چگونه حرف خود را به کرسی بنشانیم …

… مذاکرات ایران و 1+5 را بالابردن سطح بلوغ سیاسی در ایران دانست و گفت: به توافقی …

چگونه به خودمان … چگونه حرف مان را به کرسی بنشانیم … مواد غذایی برای معده و گوارش را به شما …

… را به کرسی بنشانیم و … که به زبان‌مان می‌رسد، این است که بگوییم «نه» و حرف خودمان را …

چگونه حرف خود را به کرسی بنشانیم؟ چگونه دوستی مان را به ازدواج … چگونه یک مرد را عاشق خود …

… با این راهکارها با همسر خود به … چگونه حرف مان را به کرسی بنشانیم … تان را به بن …

… به کرسی بنشانیم. مانند تکنیک به سطح … که چگونه احساسات مان را با … به حرف هایمان گوش …

چگونه حرف خود را به کرسی بنشانیم؟ چگونه دوستی مان را به ازدواج … چگونه یک مرد را عاشق خود …

… خستگی در زنان چگونه ساعت گرسنگی شکم مان را … چگونه حرف خود را به کرسی بنشانیم علت …

… عاطفی مان را پر می … چگونه حرف خود را به کرسی بنشانیم؟ چگونه حرف خود را به کرسی بنشانیم …

چگونه خشم را مها … و به حرف آمدن … حرفمان را به کرسی بنشانیم و دیگران از روی …

چگونه حرف مان را به کرسی …

… واقع حرف‌مان را به کرسی بنشانیم، … چگونه می توانم به دوست … توانند حرف خود را به کرسی …

… چگونه حرف خود را به کرسی بنشانیم … چگونه جنس مخالف را به سخن … چگونه دوستی مان را به …

لينک نماييد در صورت وجود لينک ما در سايت شما لينکتان به طور … های متفاوتی را در …

لذا چگونه میتوان … به هر شکلی فاصله مان با … حرف هایمان را به کرسی بنشانیم تا نیاز …

… بیان کنیم و در واقع حرف‌مان را به کرسی بنشانیم، بدون این که به کسی … به دیدن صحنه …

براساس اینکه افراد چگونه به حریم … عاطفی مان را پر می … چگونه حرف خود را به کرسی …

آنجا چه كسانی بودند و با چه كسی حرف … خود را به کرسی بنشانیم … با شریک زندگی‌مان را …

کریسمس، برای ما نزدیک به یکدیگر بودن را به … چگونه حرف مان را به کرسی بنشانیم … تر حرف بزن …

چگونه حرف خود را به کرسی بنشانیم؟ … بگیریم چگونه محبت مان را … چگونه حرف خود را به کرسی …

خود را به طور … بینند اما حرف های آنها را نمی … حرف مان را به کرسی بنشانیم، از راه …

… فقط باعث خنده مان می شود و … نکردم جانم حرف من را … چگونه حرف خود را به کرسی …

چقدر به هم بدهکاریم؟ … ایستاده‌ام توی صف ساندویچی که ناهار امروزم را سرپایی و در اسرع وقت …

… و عصبانیت های مان تنها به ماندن جای … چگونه حرف خود را به کرسی … 60 را به یاد دارید و …

… علیه کشور مان … چگونه حرف خود را به کرسی بنشانیم پرهام … گوش نمی‌کنید به حرف …

… کنیم و آن را چگونه هزینه … دوران کودکی به فرزندان‌ مان … چگونه حرف خود را به کرسی …

… و می خواهیم حرف خودمان را کرسی بنشانیم … مان را مرتد می … طرف خود را به زحمت انداخته …

چگونه حرف خود را به کرسی بنشانیم … روحی فرد را افزایش … خود را حفظ کند و به شیوه ای …

… شما حمایت کرده، تشویقتان کند و برای تبدیل شدن به انسانی بهتر شما را به چالش بکشد نه …چطور حرف خود را به كرسي بنشانيم

… واقعه را چگونه … حرف‌مان را به کرسی … حرف‌مان را به کرسی بنشانیم توسط …

… مان را باز کنیم … حرف می زند که نظر و عقیده ای متفاوت از ما دارد، با او مخالفت می کنیم و سعی …

… می‌خواهیم حرف خودمان را با توسل به زور و خشونت به کرسی بنشانیم. … و احترام‌مان را نزد …

… ایران مان را که اینهمه در موردش حساسیت به خرج می دهیم را … چنین است چگونه …

ایمان واعتماد مان را … ترین حرف دنیا را به … حرف خود را به کرسی بنشانیم …

… قلبی‌مان در … باشید، به دنبال آن «چه» و «چگونه» هم … خود را به کرسی بنشانیم …

… مان را نمایش دهیم،عقاید خود را ابراز کنیم،در دیگران نفوذ کنیم و نظراتمان را به کرسی …

… آموزد چگونه هزینه روابط‌مان را … در واقع حرف‌مان را به کرسی بنشانیم، بدون این که به کسی …

دلم براي مدرسه مان … چگونه حرف خود را به کرسی بنشانیم … در يك نيم نگاه چگونه به دختر …

چکیده:در زندگی دو «من» وجود ندارد؛ بلکه یک «ما» هست؛ یعنی اگر قرار باشد که هرکس ساز خودش را بزند و روی حرفی که درست می‌داند پافشاری کند، زندگی به هم می‌ریزد.

…….

سلام
من پارسال عقد کردم. بعد از یک سال باهم بودن هنوز نتوانستم حرفهای خودم را به کرسی بنشانم. هروقت من حرفی زدم یا خواسته‌ای داشتم نامزدم با حرفهای خودش یا به قولی حرفهای منطقیش مرا پشیمان کرده. من در خانواده‌ای بودم که همیشه حرف حرف من بود و هیچ وقت مادر و پدرم صدایشان را روی من بلند نکرده بودند. وقتی نامزدم حرفم را قبول نمی‌کند واقعاً ناراحت می‌شوم. برای اینکه بینمان دعوا نشود یا سکوت میکنم یا قهر. سر همین مطمئن می‌شود حرفش درست بوده. اصلاً حرف مرا قبول نمی‌کند. می‌گوید حرفهای من غیر منطقی است. بعدش هم صدایش را بلند می‌کند و می‌گوید تو فقط قهر کردن بلدی و. . .
به نظر شما من باید چه کار کنم؟؟ خیلی نامزدم را دوست دارم و هیچ وقت دوست ندارم باهم دعوایمان شود؛ ولی خیلی زود عصبانی می‌شود. من هم به هیچ عنوان نمی‌توانم حرف زور قبول کنم. شاید هم بعضی مواقع از کارهایش گریه‌ام بگیرد. بعضی وقت‌ها هم متوجه می‌شود که حرفش اشتباه بوده یا خواسته‌اش نا بجا و کلی عذرخواهی میکند؛ ولی 2دقیقه بعد باز همان‌ آش و همان کاسه. با او صحبت می‌کنم؛ سعى می‌کند كه منطقى صحبت کند؛ ولى باز هم نمى توانم حرفم را به او بقبولانم. می‌گوید حرفم غیر منطقی است و حرف خودش منطقى. تقریباً حرفم را گوش می‌دهد؛ ولى آنطور كه من می‌خواهم قبول نمى کند. به من می‌گوید شکاک؛ می‌گوید دنبالِ حرفها را میگیرى و. . .
مرا راهنمایی کنیدجواب:
سلام
در جواب شما دو مطلب عرض می‌کنم:
اول: اینکه شما می‌گویی در خانه همیشه حرف حرف تو بوده، کارت را خراب کرده؛ چون طوری تربیت شدی که هرچه می‌گفتی قبول می‌کرده‌اند و الان هم که ازدواج کردی دلت می‌خواهد که هرچه را درست می‌دانی طرفت قبول کند؛ ولی توجه نداری که همسر، ماشین امضای حرفهای تو نیست. اصلاً زندگی یک طرفه نیست. در زندگی دو “من” وجود ندارد؛ بلکه یک “ما” هست؛ یعنی اگر قرار باشد که هرکس ساز خودش را بزند و روی حرفی که درست می‌داند پافشاری کند، زندگی به هم می‌ریزد. انسان باید در زندگی منیت خودش را از بین ببرد و نگاه فردی نداشته باشد؛ بلکه باید ملاحظه فکر طرف مقابل را هم بکند؛ یعنی به او هم حق بدهد که با فکرش مخالف باشد و حرفش را قبول نکند. لذا نباید در صدد به کرسی نشاندن حرفش باشد؛ چون بالاخره طرف مقابل هم برای خودش دلیل دارد و ممکن است حرف او را منطقی نداند. علاوه بر اینکه اصرار زیاد بر حرف خود ممکن است موجب شود طرفش حتی بی‌خودی جبهه بگیرد و در نتیجه بین زن و شوهر اختلاف ایجاد شود.
پس شما باید تصمیم بگیری که از اصرار بر نظر خودت و تصمیم به قانع کردن طرف مقابل دست برداری و قبول کنی که در مواردی ممکن است اختلاف نظر داشته باشید. در نتیجه اگر حرفت را قبول نمی‌کند، او را به حال خودش بگذاری و همین طور که هست قبولش کنی؛ یعنی وجود اختلاف عقیده بین خودت و او را به عنوان یک واقعیت بپذیری و بر این اساس زندگیت را تنظیم کنی.
اگر این کار را بکنی راحت می‌شوی و دیگر از اختلاف عقیده ناراحت نیستی. علاوه بر اینکه ممکن است تدریجاً بتوانی نظرت را به او بقبولانی؛ بخاطر اینکه بعداً میتوانی فکر کنی و دلایل بهتری برای حرفت بیاوری. علاوه بر اینکه وقتی آرامش بین تو و او برقرار باشد در برابر حرفت جبهه نمی‌گیرد و ممکن است بهتر حرفت را قبول کند.
دوم: اگر می‌خواهی همسرت حرفت را قبول کند یا لا اقل با تو مخالفت نکند یک راه دیگر هم دارد. آن هم این است که سعی کنی هرچه میتوانی دلش را بیشتر به دست بیاوری. اگر این کار را بکنی میتوانی افکارش را هم مدیریت کنی؛ چون انسان هر قدر کسی را بیشتر دوست داشته باشد بیشتر به حرف‌هایش به دید قبول و پذیرش نگاه می‌کند و اگر هم قبولش نکند بخاطر علاقه‌ای که به او دارد ممکن است کوتاه بیاید. پس سعی کن علاقه‌اش را به خودت زیاد کنی و راهش هم این است که آن طور که او می‌خواهد حرف بزنی و رفتار کنی و دلش را بیشتر مال خود کنی تا در نتیجه او هم تدریجاً همان کاری را که تو می‌خواهی انجام بدهد.
موفق باشید.مشاور:حجه الاسلام کریمی

 

من هم شوهرم حرفامو قبول نمیکنه بیشتر از خانوادش حمایت میکنه تامن..من واقعن ناراحت میشم چون خاسته هامو انجام نمیده مخالفت میکنه و همش ب فکر خانوادشه میگه عاشقمه ولی حمایتی ندارم چیکارکنمچطور حرف خود را به كرسي بنشانيم

با سلام. کاربران محترم می‌توانند از طریق آدرس مقابل در سایت عضو شوند:http://www.welayatnet.com/fa/user/register

و در مباحث مختلف انجمن شرکت کنند:http://www.welayatnet.com/fa/forums

همچنین می‌توانند سوالات خود را در این آدرس ارسال فرمایند:http://www.welayatnet.com/fa/node/add/forum

چطور حرف خود را به كرسي بنشانيم
چطور حرف خود را به كرسي بنشانيم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *