چطور حیاط زیبا داشته باشیم

 
helpkade
چطور حیاط زیبا داشته باشیم
چطور حیاط زیبا داشته باشیم

وقتی هوا رو به خنکی می‌رود سخت است که در مورد نشستن در هوای پاییزی بیرون خانه و یا گذارندن وقت در کنار استخر یا برکه‌ای کوچک در فضای بیرونی خانه خود رویاپردازی نکنیم. اما اگر باغ یا حیاط شما در خواب زمستانی فرو رفته است، اصلا دست از کار نکشید و ناامید نشوید. شما می‌توانید این فضا را تبدیل به مکانی فوق‌العاده زیبا و خاص کنید و از بودن در آن لذت ببرید. چه باغ یا حیاط شما کوچک باشد چه بزرگ، به‌روز کردن و توسعه دادن آن مادامی که شما یک برنامه دقیق و روشن داشته باشید کار کاملا ساده‌ای است. با فکر کردن و تعیین کردن نیازهای اساسی، استفاده حداکثری از تمام فضاهای ممکن، برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند، و استفاده از یک سبک مشخص و مناسب، می‌توانید به باغ یا حیاطی دست یابید که همه نیازهای شما را در فضای بیرونی خانه خود برطرف می‌کند و شما را در داشتن شب‌ها و روزهای مفرح و جذاب یاری می‌کند.

سازش و به توافق رسیدن مهم‌ترین بخش در برنامه‌ریزی برای به روز کردن یک باغ است. اگرچه همه ما به داشتن برکه دوست‌داشتنی پر از ماهی، یک استخر پرآب و زلال، و مناظر زیبا بسیار علاقه داریم، اما خب طبیعی است که نمی‌توان همه چیزهایی که به آن علاقه داریم را در یک فضای مشخص در کنار هم داشت و نمی‌توان به آن ایده‌آل رویایی دست یافت. پیش از آن‌که ذوق‌زده شوید و برای خرید وسایل مورد نیاز به فروشگاه‌های وسایل باغبانی بروید، مدت زمانی را وقت بگذارید و در ساعات مختلف روز چرخی در حیاط خود بزنید و به این فکر کنید که نیازهای اصلی شما چیست و با اضافه شدن چه چیزهایی می‌توان این نیازها را برطرف کرد. چه عناصری هستند که بدون آن‌ها نمی‌توانید در فضای بیرونی خانه خود زندگی کنید و به نوعی جزء نیازهای اساسی شما به حساب می‌آیند؟ آیا می‌خواهید در فضای بیرونی خانه خود تفریح کنید؟ آیا یک پاسیو و یک فضای غذاخوری در فضای بیرونی خانه برای شما مهم و ضروری است؟ تمام این جنبه‌ها را بررسی کنید و بر اساس آن دیگر کارها و برنامه‌های خود را شکل دهید.
 

یک حیاط کوچک بهانه بسیار خوبی است که به تخیل خود اجازه خودنمایی بدهید و برنامه‌ها و کارهای مختلفی را در آن تجربه و آزمایش کنید. این فضا که به دقت در مورد آن برنامه‌ریزی شده است (عکس بالا) دارای یک مسیر بسیار کوچک اما زیبا، باغچه‌های کوچک مرتفع، و یک زمین شنی جذاب و خاص است. اگر برای تمام اجزا و فضاهای باغ خود برنامه داشته باشید و به آن فکر کنید، تعجب خواهید کرد که چقدر فضا در اختیار دارید و چقدر راحت می‌توانید کارهای متفاوت و متنوعی در آن انجام دهید.
 چطور حیاط زیبا داشته باشیم

از عکس بالا کاملا مشخص است که هدف مالک این خانه از طراحی این باغ ایجاد فضایی برای آرامش و آسایش است. یک پاسیوی سنگ‌فرش شده برای تفریح و سرگرمی در فضای بیرون خانه، فنس‌هایی برای ایجاد حریم که با درخت مو پوشیده شده‌اند، یک برکه کوچک که روی آن یک پل زیبا طراحی شده‌ است، و مجموعه زیادی از گل‌ها و گیاهان مختلف باعث شده‌اند که بیش‌ترین استفاده از این فضا شود و در عین حال تمام نیازهای مالک آن برطرف شود.

تصمیم‌گیری در مورد نیازهای اساسی و ملزومات ضروری به شما کمک می‌کند تا در مورد میزان پولی که می‌خواهید بابت این کار خرج کنید تصمیم بگیرید. بیش‌تر بر روی مواد و مصالحی که در چشم هستند و باید دارای کیفیت خوبی باشند، مانند سنگ‌فرش‌های پاسیو، مسیرها و راه‌های سنگی، مبلمان، و غیره، سرمایه‌گذاری کنید. این هزینه‌ها را در بخش‌های دیگری می‌توانید جبران کنید مانند کاهش هزینه‌های مربوط به آبیاری گیاهان و گل‌ها (البته اگر ممکن است) و خریدن وسایلی که خیلی مهم نیستند از دسته‌دوم‌فروشی‌ها یا جمعه‌بازارها. هم‌چنین برای کاهش هزینه‌ها می‌توانید بخشی از وسایل نه چندان ضروری را از مراکز بازیافت خریداری کنید.
 

علاوه بر طراحی منظره به راه‌ها، کفپوش‌ها، و چیزهایی از این دست نیز فکر کنید. همان‌طور که به فکر فضاهایی برای گل‌ها و گیاهان هستید به جای انسان‌ها هم در درون حیاط هم فکر کنید، در غیر این صورت به خوبی و راحتی نمی‌توانید از فضای بیرونی خانه خود لذت ببرید. مالک این خانه به خوبی برای طراحی این فضا برنامه‌ریزی کرده و قسمت‌های مختلف باغ را بر اساس کارکردشان از هم جدا کرده است. پیاده‌روهای آجری نشان‌دهنده فضای باغ هستند و در انتهای آن یک فضای غذاخوری برای ساکنان این خانه طراحی شده است.
 

این‌که تصمیم بگیرید از فضای فیزیکی بیش‌تری در طراحی باغ خود استفاده کنید به این معنی نیست که باید حتما از قطعات بتنی یا موادی از این دست استفاده کنید. فضای باغ خود را با استفاده از انواع مختلف سنگ‌ها و سنگ‌فرش‌ها طراحی کنید تا به ظاهری جذاب و متفاوت دست یابید. همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید ترکیب سنگ‌های ریز، سنگ‌های درشت، سنگ‌فرش‌ها، و سطوح بتنی جذابیت بصری زیبایی به این باغ داده است و کنتراست فوق‌العاده جذابی با فضای سبز پیرامون آن ایجاد کرده است.
 

از فضاهای عمودی غافل نشوید. دیوارها و فنس‌ها همان‌قدر مهم هستند که سطح زمین. با استفاده از درخت مو، گیاهان پیچی، چراغ‌های آویز، چراغ‌های دیواری، و یا حتی قاب عکس یا آینه فضاهای عمودی باغ خود را زیبا و جذاب کنید.
 

تقسیم کردن باغ خود به فضاهای مختلف و به شکل‌های مختلف باعث می‌شود باغ شما بزرگ‌تر و دل‌بازتر به نظر برسد. با استفاده از حاشیه‌های سنگی یا آجری فضاهای سبز، سنگ‌فرش‌ها، و مناظر دیگر را از هم جدا کنید تا باغ شما به قسمت‌های مختلف با کاربردهای متفاوت تقسیم شود. در این کار استفاده از بافت‌های مختلف را فراموش نکنید.
 

وقتی در این مورد که می‌خواهید چه عناصری در باغ شما حضور داشته باشند تصمیم گرفتید و نحوه استفاده از فضاهای مختلف باغ برای شما روشن و واضح شد، پلان کلی باغ خود را روی کاغذ بیاورید. وقتی یک پلان دقیق (و با مقیاس درست) در مورد نحوه قرارگیری فضاها در کنار هم و چگونگی ترکیب آن‌ها با هم در اختیار داشته باشید روند انجام کارها برای شما (و یا فردی که با شما در این کار همکاری می‌کند) راحت‌تر و دقیق‌تر می‌شود و از این مسئله اطمینان پیدا می‌کنید که باغ شما دقیقا شبیه همان چیزی می‌شود که برای آن برنامه‌ریز و طراحی کرده‌اید.
 

هنگام برنامه‌ریزی و طراحی حیاط خود منظره محوطه را از خانه نیز در نظر بگیرید. شما می‌خواهید که وقتی به سمت باغ می‌روید این فضا از نظر شما جذاب و زیبا باشد، اما این باغ باید از پنجره‌های اتاق خواب شما نیز زیبا و خوشایند به نظر برسد. ایجاد حسی از تقارن و تعادل در طراحی باغ باعث می‌شود که باغ شما از زاویه دید کسی که در درون خانه هم قرار گرفته زیبا و جذاب باشد. گاهی نگاه کردن به باغ از درون خانه از بودن در آن لذت‌بخش‌تر است.
 

به این فکر کنید که می‌خواهید محوطه مخفی را در کجا قرار دهید. این فضا می‌تواند یک فضای مخفی باشد که در آن از روزهای خنک پاییزی و نوشیدن یک نوشیدنی خنک لذت ببرید و یا فضایی باشد که از دیده شدن و به چشم آمدن بی‌نظمی‌ها یا سطل آشغال موجود در باغ جلوگیری می‌کند. این فضای بیرونی که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، دارای فضای مخفی هوشمندانه‌ای است که در آن باربکیو، سطل آشغال، و مبلمان اضافه پاسیو برای زمان‌هایی که نیاز به نشیمن‌های بیش‌تری در باغ هست پنهان شده‌اند.
 

طرح رنگی و تم کلی طراحی باغ خود را ساده انتخاب کنید. قرار دادن تعداد زیادی وسیله با رنگ‌ها و سبک‌های مختلف به سرعت چشم را خسته می‌کنند و باغ را تبدیل به فضایی خسته‌کننده و کسل‌کننده می‌کند. همه شما می‌خواهید که باغ شما یک فضای آرامش‌بخش و زیبا باشد.‌ فضایی که در عکس بالا مشاهده می‌کنید دارای طراحی بسیار مینی‌مالیستی است و اگرچه دارای نیمکت‌ها و وسایل تزئینی اندکی است، اما همه آن‌ها دارای رنگ‌مایه‌های خنثی یکسانی هستند و از این طریق فضایی آرامش‌بخش و زیبا در باغ ایجاد شده است.
 

اضافه کردن یک نقطه کانونی در فضای انتهایی باغ باعث می‌شود تا چشم سریعا توجه‌اش به این منطقه جلب شود و از این طریق فضای باغ بزرگ‌تر و باز‌تر به نظر می‌رسد. همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید استفاده از فنس‌ها در کنار دیوارهای سنگی و پنجره‌های بزرگ باعث ایجاد نقطه‌ کانونی کاربردی در این باغ شده است. وجود پنجره‌ها در دیوار باعث ورود نور طبیعی به داخل می‌شود و دیوارها مانعی در برابر منظره زیبای باغ از بیرون ایجاد نمی‌کنند. یک برکه کوچک، یک گلدان بزرگ، یا یک مجسمه نیز می‌توانند چنین فضایی را در انتهای باغ ایجاد کنند.
 

اگر شما یک باغ کوچک دارید، این فضا (عکس بالا) می‌تواند ایده‌های خوب و مناسبی به شما برای طراحی‌ باغ‌تان بدهد. جزئیات خاصی به فضای خود اضافه کنید که معمولا در فضاهای داخلی خانه وجود دارند و فضا را زیباتر و چشم‌گیرتر می‌کنند. استفاده از آینه شیوه فوق‌العاده خوبی برای خلق این توهم است که فضای باغ شما از آن چیزی که واقعا هست بزرگ‌تر و بازتر است.
 

گوی‌های آینه‌ای در کنار معبرهای موجود در باغ خانه خود بگذارید و یا آن‌ها را در فضاهای دیگر استفاده کنید تا نور طبیعی در باغ شما پخش شود. این گوی‌ها همان تاثیراتی را در فضای باغ ایجاد می‌کنند که یک آینه در فضا ایجاد می‌کند، اما این گوی‌ها جذابیت بصری و زیبایی بیش‌تری نسبت به یک آینه دارند.
 

کاشتن گل‌ها و گیاهان در میان حاشیه‌های کم‌ارتفاع (و یا حتی بدون حاشیه) باعث می‌شود تا فضای باغ شما عریض‌تر به نظر برسد و در عین حال وجود سطوح مختلف در باغ باعث ایجاد حسی از بافت و بُعد می‌شود. این کار در فضای باغی که در عکس بالا مشاهده می‌کنید انجام شده است.
 

استفاده از سطوح مختلف در حیاط‌ها یا باغ‌های خانه‌های که بر روی تپه یا دامنه کوه ساخته شده‌اند و زمین آن‌هاش شیب‌دار است راه بسیار هوشمندانه‌ای است. به جای این‌که باشیب تپه بجگنید با آن کنار بیایید. اضافه کردن باغچه‌های مرتفع که دارای گل‌ها و گیاهان بلند هستند همان تاثیری را در فضا ایجاد می‌کند که حاشیه‌های موجود در یک باغ. بدیهی است که نگهداری از گل‌ها و گیاهان در درون باغچه بسیار راحت‌تر است.

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

وقتی هوا رو به خنکی می‌رود سخت است که در مورد نشستن در هوای پاییزی بیرون خانه و یا گذارندن وقت در کنار استخر یا برکه‌ای کوچک در فضای بیرونی خانه خود رویاپردازی نکنیم. اما اگر باغ یا حیاط شما در خواب زمستانی فرو رفته است، اصلا دست از کار نکشید و ناامید نشوید. شما می‌توانید این فضا را تبدیل به مکانی فوق‌العاده زیبا و خاص کنید و از بودن در آن لذت ببرید. چه باغ یا حیاط شما کوچک باشد چه بزرگ، به‌روز کردن و توسعه دادن آن مادامی که شما یک برنامه دقیق و روشن داشته باشید کار کاملا ساده‌ای است. با فکر کردن و تعیین کردن نیازهای اساسی، استفاده حداکثری از تمام فضاهای ممکن، برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند، و استفاده از یک سبک مشخص و مناسب، می‌توانید به باغ یا حیاطی دست یابید که همه نیازهای شما را در فضای بیرونی خانه خود برطرف می‌کند و شما را در داشتن شب‌ها و روزهای مفرح و جذاب یاری می‌کند.

سازش و به توافق رسیدن مهم‌ترین بخش در برنامه‌ریزی برای به روز کردن یک باغ است. اگرچه همه ما به داشتن برکه دوست‌داشتنی پر از ماهی، یک استخر پرآب و زلال، و مناظر زیبا بسیار علاقه داریم، اما خب طبیعی است که نمی‌توان همه چیزهایی که به آن علاقه داریم را در یک فضای مشخص در کنار هم داشت و نمی‌توان به آن ایده‌آل رویایی دست یافت. پیش از آن‌که ذوق‌زده شوید و برای خرید وسایل مورد نیاز به فروشگاه‌های وسایل باغبانی بروید، مدت زمانی را وقت بگذارید و در ساعات مختلف روز چرخی در حیاط خود بزنید و به این فکر کنید که نیازهای اصلی شما چیست و با اضافه شدن چه چیزهایی می‌توان این نیازها را برطرف کرد. چه عناصری هستند که بدون آن‌ها نمی‌توانید در فضای بیرونی خانه خود زندگی کنید و به نوعی جزء نیازهای اساسی شما به حساب می‌آیند؟ آیا می‌خواهید در فضای بیرونی خانه خود تفریح کنید؟ آیا یک پاسیو و یک فضای غذاخوری در فضای بیرونی خانه برای شما مهم و ضروری است؟ تمام این جنبه‌ها را بررسی کنید و بر اساس آن دیگر کارها و برنامه‌های خود را شکل دهید.
 

یک حیاط کوچک بهانه بسیار خوبی است که به تخیل خود اجازه خودنمایی بدهید و برنامه‌ها و کارهای مختلفی را در آن تجربه و آزمایش کنید. این فضا که به دقت در مورد آن برنامه‌ریزی شده است (عکس بالا) دارای یک مسیر بسیار کوچک اما زیبا، باغچه‌های کوچک مرتفع، و یک زمین شنی جذاب و خاص است. اگر برای تمام اجزا و فضاهای باغ خود برنامه داشته باشید و به آن فکر کنید، تعجب خواهید کرد که چقدر فضا در اختیار دارید و چقدر راحت می‌توانید کارهای متفاوت و متنوعی در آن انجام دهید.
 چطور حیاط زیبا داشته باشیم

از عکس بالا کاملا مشخص است که هدف مالک این خانه از طراحی این باغ ایجاد فضایی برای آرامش و آسایش است. یک پاسیوی سنگ‌فرش شده برای تفریح و سرگرمی در فضای بیرون خانه، فنس‌هایی برای ایجاد حریم که با درخت مو پوشیده شده‌اند، یک برکه کوچک که روی آن یک پل زیبا طراحی شده‌ است، و مجموعه زیادی از گل‌ها و گیاهان مختلف باعث شده‌اند که بیش‌ترین استفاده از این فضا شود و در عین حال تمام نیازهای مالک آن برطرف شود.

تصمیم‌گیری در مورد نیازهای اساسی و ملزومات ضروری به شما کمک می‌کند تا در مورد میزان پولی که می‌خواهید بابت این کار خرج کنید تصمیم بگیرید. بیش‌تر بر روی مواد و مصالحی که در چشم هستند و باید دارای کیفیت خوبی باشند، مانند سنگ‌فرش‌های پاسیو، مسیرها و راه‌های سنگی، مبلمان، و غیره، سرمایه‌گذاری کنید. این هزینه‌ها را در بخش‌های دیگری می‌توانید جبران کنید مانند کاهش هزینه‌های مربوط به آبیاری گیاهان و گل‌ها (البته اگر ممکن است) و خریدن وسایلی که خیلی مهم نیستند از دسته‌دوم‌فروشی‌ها یا جمعه‌بازارها. هم‌چنین برای کاهش هزینه‌ها می‌توانید بخشی از وسایل نه چندان ضروری را از مراکز بازیافت خریداری کنید.
 

علاوه بر طراحی منظره به راه‌ها، کفپوش‌ها، و چیزهایی از این دست نیز فکر کنید. همان‌طور که به فکر فضاهایی برای گل‌ها و گیاهان هستید به جای انسان‌ها هم در درون حیاط هم فکر کنید، در غیر این صورت به خوبی و راحتی نمی‌توانید از فضای بیرونی خانه خود لذت ببرید. مالک این خانه به خوبی برای طراحی این فضا برنامه‌ریزی کرده و قسمت‌های مختلف باغ را بر اساس کارکردشان از هم جدا کرده است. پیاده‌روهای آجری نشان‌دهنده فضای باغ هستند و در انتهای آن یک فضای غذاخوری برای ساکنان این خانه طراحی شده است.
 

این‌که تصمیم بگیرید از فضای فیزیکی بیش‌تری در طراحی باغ خود استفاده کنید به این معنی نیست که باید حتما از قطعات بتنی یا موادی از این دست استفاده کنید. فضای باغ خود را با استفاده از انواع مختلف سنگ‌ها و سنگ‌فرش‌ها طراحی کنید تا به ظاهری جذاب و متفاوت دست یابید. همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید ترکیب سنگ‌های ریز، سنگ‌های درشت، سنگ‌فرش‌ها، و سطوح بتنی جذابیت بصری زیبایی به این باغ داده است و کنتراست فوق‌العاده جذابی با فضای سبز پیرامون آن ایجاد کرده است.
 

از فضاهای عمودی غافل نشوید. دیوارها و فنس‌ها همان‌قدر مهم هستند که سطح زمین. با استفاده از درخت مو، گیاهان پیچی، چراغ‌های آویز، چراغ‌های دیواری، و یا حتی قاب عکس یا آینه فضاهای عمودی باغ خود را زیبا و جذاب کنید.
 

تقسیم کردن باغ خود به فضاهای مختلف و به شکل‌های مختلف باعث می‌شود باغ شما بزرگ‌تر و دل‌بازتر به نظر برسد. با استفاده از حاشیه‌های سنگی یا آجری فضاهای سبز، سنگ‌فرش‌ها، و مناظر دیگر را از هم جدا کنید تا باغ شما به قسمت‌های مختلف با کاربردهای متفاوت تقسیم شود. در این کار استفاده از بافت‌های مختلف را فراموش نکنید.
 

وقتی در این مورد که می‌خواهید چه عناصری در باغ شما حضور داشته باشند تصمیم گرفتید و نحوه استفاده از فضاهای مختلف باغ برای شما روشن و واضح شد، پلان کلی باغ خود را روی کاغذ بیاورید. وقتی یک پلان دقیق (و با مقیاس درست) در مورد نحوه قرارگیری فضاها در کنار هم و چگونگی ترکیب آن‌ها با هم در اختیار داشته باشید روند انجام کارها برای شما (و یا فردی که با شما در این کار همکاری می‌کند) راحت‌تر و دقیق‌تر می‌شود و از این مسئله اطمینان پیدا می‌کنید که باغ شما دقیقا شبیه همان چیزی می‌شود که برای آن برنامه‌ریز و طراحی کرده‌اید.
 

هنگام برنامه‌ریزی و طراحی حیاط خود منظره محوطه را از خانه نیز در نظر بگیرید. شما می‌خواهید که وقتی به سمت باغ می‌روید این فضا از نظر شما جذاب و زیبا باشد، اما این باغ باید از پنجره‌های اتاق خواب شما نیز زیبا و خوشایند به نظر برسد. ایجاد حسی از تقارن و تعادل در طراحی باغ باعث می‌شود که باغ شما از زاویه دید کسی که در درون خانه هم قرار گرفته زیبا و جذاب باشد. گاهی نگاه کردن به باغ از درون خانه از بودن در آن لذت‌بخش‌تر است.
 

به این فکر کنید که می‌خواهید محوطه مخفی را در کجا قرار دهید. این فضا می‌تواند یک فضای مخفی باشد که در آن از روزهای خنک پاییزی و نوشیدن یک نوشیدنی خنک لذت ببرید و یا فضایی باشد که از دیده شدن و به چشم آمدن بی‌نظمی‌ها یا سطل آشغال موجود در باغ جلوگیری می‌کند. این فضای بیرونی که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، دارای فضای مخفی هوشمندانه‌ای است که در آن باربکیو، سطل آشغال، و مبلمان اضافه پاسیو برای زمان‌هایی که نیاز به نشیمن‌های بیش‌تری در باغ هست پنهان شده‌اند.
 

طرح رنگی و تم کلی طراحی باغ خود را ساده انتخاب کنید. قرار دادن تعداد زیادی وسیله با رنگ‌ها و سبک‌های مختلف به سرعت چشم را خسته می‌کنند و باغ را تبدیل به فضایی خسته‌کننده و کسل‌کننده می‌کند. همه شما می‌خواهید که باغ شما یک فضای آرامش‌بخش و زیبا باشد.‌ فضایی که در عکس بالا مشاهده می‌کنید دارای طراحی بسیار مینی‌مالیستی است و اگرچه دارای نیمکت‌ها و وسایل تزئینی اندکی است، اما همه آن‌ها دارای رنگ‌مایه‌های خنثی یکسانی هستند و از این طریق فضایی آرامش‌بخش و زیبا در باغ ایجاد شده است.
 

اضافه کردن یک نقطه کانونی در فضای انتهایی باغ باعث می‌شود تا چشم سریعا توجه‌اش به این منطقه جلب شود و از این طریق فضای باغ بزرگ‌تر و باز‌تر به نظر می‌رسد. همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید استفاده از فنس‌ها در کنار دیوارهای سنگی و پنجره‌های بزرگ باعث ایجاد نقطه‌ کانونی کاربردی در این باغ شده است. وجود پنجره‌ها در دیوار باعث ورود نور طبیعی به داخل می‌شود و دیوارها مانعی در برابر منظره زیبای باغ از بیرون ایجاد نمی‌کنند. یک برکه کوچک، یک گلدان بزرگ، یا یک مجسمه نیز می‌توانند چنین فضایی را در انتهای باغ ایجاد کنند.
 

اگر شما یک باغ کوچک دارید، این فضا (عکس بالا) می‌تواند ایده‌های خوب و مناسبی به شما برای طراحی‌ باغ‌تان بدهد. جزئیات خاصی به فضای خود اضافه کنید که معمولا در فضاهای داخلی خانه وجود دارند و فضا را زیباتر و چشم‌گیرتر می‌کنند. استفاده از آینه شیوه فوق‌العاده خوبی برای خلق این توهم است که فضای باغ شما از آن چیزی که واقعا هست بزرگ‌تر و بازتر است.
 

گوی‌های آینه‌ای در کنار معبرهای موجود در باغ خانه خود بگذارید و یا آن‌ها را در فضاهای دیگر استفاده کنید تا نور طبیعی در باغ شما پخش شود. این گوی‌ها همان تاثیراتی را در فضای باغ ایجاد می‌کنند که یک آینه در فضا ایجاد می‌کند، اما این گوی‌ها جذابیت بصری و زیبایی بیش‌تری نسبت به یک آینه دارند.
 

کاشتن گل‌ها و گیاهان در میان حاشیه‌های کم‌ارتفاع (و یا حتی بدون حاشیه) باعث می‌شود تا فضای باغ شما عریض‌تر به نظر برسد و در عین حال وجود سطوح مختلف در باغ باعث ایجاد حسی از بافت و بُعد می‌شود. این کار در فضای باغی که در عکس بالا مشاهده می‌کنید انجام شده است.
 

استفاده از سطوح مختلف در حیاط‌ها یا باغ‌های خانه‌های که بر روی تپه یا دامنه کوه ساخته شده‌اند و زمین آن‌هاش شیب‌دار است راه بسیار هوشمندانه‌ای است. به جای این‌که باشیب تپه بجگنید با آن کنار بیایید. اضافه کردن باغچه‌های مرتفع که دارای گل‌ها و گیاهان بلند هستند همان تاثیری را در فضا ایجاد می‌کند که حاشیه‌های موجود در یک باغ. بدیهی است که نگهداری از گل‌ها و گیاهان در درون باغچه بسیار راحت‌تر است.

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

برای ثبت نظر ابتدا باید   وارد  سایت شوید

چیدانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال شرکت های معرفی شده ندارد. قبل از اقدام به خرید کالا یا خدمات اطمینان کافی را حاصل نمایید.

کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به
چیدانه
است و هرگونه استفاده از مطالب و تصاویر وب سایت
چیدانه
حتی با ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.


Copyright 2020. Chidaneh.com. All Rights Reserved

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

چیدانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال شرکت های معرفی شده ندارد. قبل از اقدام به خرید کالا یا خدمات اطمینان کافی را حاصل نمایید.

کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به
چیدانه
است و هرگونه استفاده از مطالب و تصاویر وب سایت چیدانه حتی با ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

Copyright 2020. Chidaneh.com. All Rights Reserved

چطور حیاط زیبا داشته باشیم

آیا شما جزء آن دسته افراد خوشبخت هستید که در خانه خود حیاط دارید و از حضور در آن در شب های تابستان لذت می برید. امروزه با وجود کاهش متراژ خانه ها، داشتن چنین مکانی یک مزیت است. آیا می خواهید طراحی این بخش از خانه خود را تغییر دهید؟ آیا در انتخاب طرح مورد نظر خود برای زیباسازی آن دچار سردرگمی هستید؟ نگران نباشید. ساختمانچی ایده های جذاب و شگفت انگیز طراحی حیاط خلوت را به شما معرفی می کند تا با اعمال آن ها این قسمت از خانه را به مکانی جذاب و دوست داشتنی برای دورهمی های دوستانه و فامیلی تبدیل کنید. با ما همراه باشید.

کفپوش محوطه حیاط از جمله مواردی است که حتماً باید بدان توجه شود. شما می توانید کف حیاط را بدون نیاز به کاشی های طرح دار و گران قیمت مزین کنید. استفاده از سنگ های اسلب و شن ایده ای مناسب است که می توانید از آن بهره ببرید.

شما لزوماً نباید از طرح های پیچیده برای طراحی این بخش از منزل خود استفاده کنید، بلکه گاهی طرح های ساده پیرو سبک مینیمالیسم نیز می توانند زیبایی بی نظیری به فضا بخشیده و نظم و ترتیب بصری ایجاد کنند. علاوه بر آن تمیز نمودن چنین مکان هایی که بسیار ساده دیزاین شده اند راحت تر خواهد بود و برجستگی برخی المان ها بیشتر به چشم می آید.

شما می توانید با استفاده از مصالحی که نمایی سخت و سرد دارند نمایی مینیمالیسم به حیاط خود ببخشید. بتن از جمله متریال هایی است که این روزها در اجرای سبک مینیمالیسم و سبک صنعتی جایگاه ویژه ای یافته است. به تصویر زیر دقت کنید. بتن در کنار پس زمینه ای که مملو از گیاه است زیبایی خود را به تصویر می کشد. همچنین میز، صندلی و کفپوش بتنی فضا را بسیار خاص و متفاوت نشان داده است.

تصویر زیر نیز نمونه ای دیگر از طراحی حیاط با استفاده بتن است. کفپوشی که در زیر مبلمان قرار گرفته در عین سادگی زیبایی خاص خود را دارد. علاوه بر آن انتخاب مبلمان بر اساس سبک مینیمالیسم صورت گرفته است. 

یکی دیگر از ایده های طراحی حیاط  استفاده از شومینه است. شومینه ها تنها در طراحی داخلی منازل کاربرد ندارند، بلکه در فضای باز نیز می توانند گرما و زیبایی را به ارمغان بیاورند. شومینه ای که در تصویر زیر مشاهده می کنید در سایز کوچک ساخته شده و نه تنها فضا را گرم و صمیمی می کند بلکه در زیبایی طراحی بخش نشیمن نیز نقش دارد. شما برای تعبیه شومینه نیازمند فضای بزرگ نیستید بلکه در فضاهای کوچک نیز می توانید شومینه کاربردی و تاثیرگذار نصب و راه اندازی کنید.

تصویر زیر را مشاهده کنید. طراحی این مکان بی نظیر است. همانطور که مشاهده می کنید نشیمنگاه آن با ساخت نیمکت معلق جذاب تر به چشم می آید. جنس و طرح این نیمکت با کفپوش حیاط همخوانی دارد و مشابه می باشد. علاوه بر آن میز گردی که در جلوی نیمکت فرار دارد، زیبایی فوق العاده ای به فضا بخشیده است. در واقع در این حیاط نوعی هارمونی و تناسب بین المان های مختلف دیده می شود.

در مکان زیر استفاده از خطوط منظم و ساده در انسجام فضا نقش بسیار مهمی ایفا کرده است. پنل های چوبی عمودی به خوبی با پنل های چوبی پله ها و نیمکت ها سازگاری پیدا کرده و وجود گل و گیاه سبز در کنار چوب و بتن به فضا نرمی و انعطاف بخشیده است. خطوط از جمله فاکتورهای اساس در طراحی و معماری هستند و توجه به آن ها در ایجاد فضایی شگرف و منظم کاملاً ضروری است.

افرادی که به گل و گیاه علاقه دارند و از پرورش و نگهداری آن لذت می برند می توانند اساس طراحی خود را بر استفاده از گیاهان بکذارند. مکان زیر با انبوهی از گلدان های گل مزین شده و سبزی و طراوت را به نمایش گذاشته است. برای آشنایی با ایده های مختلف استفاده از گل و گیاه در منزل می توانید به نوشته ایده های استفاده از گلدان در سایت مراجعه نمائید.

منظره این حیاط زیبا با بستری خطی از گیاهان و درختانی که در یک راستا قرار گرفته اند مزین شده است. علاوه بر آن نصب دو چراغ آویز از نزدیک ترین درخت و همچنین آتشدانی که در وسط میز بتنی تعبیه شده، زیبایی این منظره را دوچندان کرده است.

استخر در طراحی فضای زیر نمایی بسیار لوکس و شیک به نمایش گذاشته است. پانل های شیشه ای که در اطراف استخر قرار دارند این امکان را برای افراد فراهم می کنند که هنگامی که در استخر هستند به فضای حیاط نیز مسلط باشند.

آب نماها از جمله المان های دکوراتیو در طراحی محوطه می باشند. به تصویر زیر نگاه کنید. قرار گرفتن آب نماهای زیبا در کنار مسیر رفت و آمد حسی فوق العاده به شما خواهد بخشید. آب ارامش و پاکی را به همراه دارد و حضور آن در یک فضا حسی متفاوت و دوست داشتنی ایجاد می کند. در کل افزودن باربیکیو و آب نما به محوطه حیاط ایده ای بسیار کاربردی و جذاب است.

یک گل کاری خلاقانه می تواند فضایی متفاوت در محوطه شما ایجاد کند. برای افزایش جذابیت و زیبایی این بخش از خانه می توانید به صورت افقی و با یک طرح زیبا گل کاری انجام داده و چشم هر ببینده را به سمت آن هدایت نمائید.

گل کاری عمودی نیز می تواند نمایی خارق العاده به تصویر بکشد. با توجه به فضای خود می توانید نسبت به انتخاب طراحی افقی و یا عمودی برای گل کاری اقدام نمائید. همانطور که می بینید زیبایی این دیوار پر از گل حیرت آور است.

برای اطلاع از جدیدترین اخبار و آموزش های ساختمانی، در خبرنامه ساختمانچی عضو شوید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

سنگ دهبید سنگ تراورتن

سنگ مرمریت سنگ تراونیکس

سنگ گرانیت سنگ مرمر

سنگ آنتیک قیمت سنگ

نمای ساختمان نمای رومی

سنگ سفید عباس آباد سنگ راه پله

عایق عایق صوتی

عایق حرارتی عایق رطوبتی

عایق الاستومری عایق نانو

ایزوگام پشم سنگ

عایق سفید فوم پلی یورتان

چطور حیاط زیبا داشته باشیم

تمامی حقوق برای مجموعه ساختمانچی محفوظ است.

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

حسرت داشتن باغچه ای زیبا و نشستن کنارش این روزها در دل خیلی ها مانده است؛ آدم هایی که چاره ای جز زندگی در آپارتمان های کوچک ندارند و وقتی دلشان تنگ می شود، نمی دانند چه کار کنند و کجا بروند . اما اگر شما دارای یک باغچه زیبا هستید این باغچه را برای رسیدن سال نو آماده کنید.

چه زمانی باید به سراغ حیاط تکانی برویم؟

چطور حیاط زیبا داشته باشیم

ایران کشوری با چهار اقلیم متفاوت است. متفاوت بودن تغییرات آب و هوایی باعث می شود تا نیاز به دستورالعمل های متفاوتی برای تمیز کردن حیاط در اسفند داشته باشیم؛ به خصوص در این زمستان که بارندگی های کم تر و هوایی خشک تر را تجربه کردیم. در اواسط اسفند به باغ و باغچه خود سر بزنید. قدری خاک بردارید اگر در دستانتان گلوله نشد یعنی رطوبت خاک، مناسب برای شخم و زیر ورو کردن است و درختان در انتظار حیاط تکانی هستند!

شاخ و برگ های باقیمانده را کمپوست کنید

حتما در اواخر پاییز یا اوایل زمستان یک بار برگ های پاییزی و شاخه های مرده را جمع آوری و تبدیل به مالچ یا کمپوست کرده اید، لازم است یک بار دیگر این کار را انجام دهید. شاید متوجه نباشید اما در هر زمستان تعدادی از شاخه ها بر اثر سرما یا خشکی می میرند ولی سرپا می ایستند تا گیاه را در برابر سرما محافظت کنند. با گرم تر شدن هوا این شاخه ها نمایان تر و به زمین نزدیک تر می شوند یا می افتند. این شاخه ها را نیز قبل از شروع رشد و دیده شدن اولین جوانه ها باید هرس کنید.

علف های زمستانی و تزیینی خود را کوتاه کنید

اگر شما هم از این دسته علف ها یا بوته های وحشی و کوهی مقاوم به سرما در حیاطتان دارید و برای حفظ زیبایی منظر زمستانی خود کوتاهشان نکردید، بهتر است در حیاط تکانی این کار را انجام دهید. مطمئن باشید پس از مدت کوتاهی دوباره شروع به رشد خواهند کرد.

درختان کاج را بی رویه نکارید

درختان کاج هر چند که زیبا هستند و همیشه سبز؛ اما کاشت بی رویه آن ها در محوطه، حیاط و باغچه باعث یکنواختی می شود. بهتر است در روز درخت کاری اگر قصد کاشت درختان جدید در محوطه را دارید کاج نباشند یا کاج به همراه دیگر درختان بومی منطقه خودتان باشند که خزان می کنند و پاییز زیبا تری را به نمایش می گذارند.

تغذیه گیاهان مهم ترین نکته در فصل بهار

بهار فصل رشد اکثر گیاهان است . گیاهان برای رشد سریع نیاز به مواد غذایی بیش تر و آبیاری بیشتری دارند. قبل از اضافه کردن هر نوع کود طبیعی یا شیمیایی بهتر است کمی از خاک را آزمایش کنید یا دوره های کود دهی خود را بررسی کنید. بهتر است از کمپوست های طبیعی ساخت خودتان استفاده کنید و سمت مواد شیمیایی نروید.

آب باران را ذخیره کنید

آب باران های بهاری را ذخیره کنید و در هزینه ها و مصرف آب صرفه جویی کنید.

طراحی حوض و آبنما در حیاط آپارتمان

به شما پیشنهاد می کنم که عنصر آب را در طراحی محوطه آپارتمان تان فراموش نکنید. آب حس طراوت، تازگی و آرامش را برای ساکنان ساختمان شما به ارمغان خواهد آورد. انتخاب اینکه می خواهید به چه شکلی این کار را انجام دهید با شماست؛ یک حوض کوچک یا یک استخر یا حتی یک آبنمای جذاب و زیبا؟! صدای حرکت آب در جوی های روان در محوطه حیاط هم گزینه بسیار خوبی است. با توجه به سبک طراحی و مساحت فضایی که در اختیار دارید، یکی از این گزینه ها را انتخاب کرده و تاثیر باورنکردنی آن را تجربه کنید.

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

Publisher – بلاگ دادزن – سامانه ثبت آگهی رایگان در سراسر کشور

بسیاری از افراد به پرورش و نگهداری از گل و گیاه علاقه دارند. اگر فضای مناسبی داشته باشید و به پرورش گیاهان نیز علاقه‌مند هستید، داشتن یک باغچه می‌تواند بسیار جذاب باشد و نشاط بخش زندگی‌تان شود. همان‌طور که کاشتن و نگهداری از گیاهان یا آنچه می‌کارید بسیار مهم است و مهارتی است که باید کسب کنید؛ داشتن ایده هایی برای زیباتر کردن آن و نظم دادن به باغچه‌تان می‌تواند زحمات شما را چندین برابر زیباتر نشان دهد و از طرفی شوق شما را برای نگهداری و رسیدگی به باغچه‌تان افزایش می‌دهد.چطور حیاط زیبا داشته باشیم

در این مقاله ایده هایی برای داشتن باغچه ای زیبا و جذاب به شما می‌دهیم به طوری که دیگر نخواهید از این حصار دوست داشتنی بیرون بیایید.

در این مقاله مروری بر سرفصل های زیر خواهیم داشت.:

داشتن باغچه می‌تواند باعث سرگرمی و زیباتر شدن محیط زندگی‌تان شود. با این کار می‌توانید در روزهای پر استرس خود را آرام کنید. امروزه بیشتر ویلاها دارای یک باغچه و استخر هستند. داشتن باغچه تأثیر زیادی در زیبایی ویلا دارد. بیشتر کسانی که اهل پرورش گیاه و علاقه زیاد به گل و درخت دارند حتماً در خانه ی خود ی باغچه ی زیبا درست می‌کنند. بیشتر افراد فکر می‌کنند چون حیاط و خانه‌ی کوچکی دارند نمی‌توانند یک باغچه داشته باشند و باغچه حیاط ای که در یک حیاط کوچک درست می‌شود نمی‌تواند جای یک حیاط و باغچه بزرگ را بگیرد. درست کردن باغچه در حیاط به فضا بستگی ندارد اگر یک حیاط متوسط دارید که می‌توانید در آن چند گل و درخت بکارید یک فضای مناسب برای درست کردن باغچه هست. چون باغچه را در حیاط خود درست می‌کنید سعی کنید از گل‌ها و درخت‌های زیبا استفاده کنید تا باعث جذابیت خانه‌ی شما باشد.

باید در انتخاب گل و درخت‌ها نیز دقت کنید تا با توجه به آب و هوای مناطق خود گل و درخت را انتخاب کنید. یکی از خوبی ها و زیبایی‌های داشتن باغچه در حیاط این است که بیشتر روزها که هوا گرم است، به خاطر داشتن باغچه در حیاط می‌توانید زیر درخت‌ها و در باغچه ی خود در سایه بشینید.

باغچه در ویلا ها  تأثیر بسیار زیادی در زیبایی خانه دارد. اما باید بیشتر توجه کنید تا بهترین گل ها و درخت‌ها را در حیاط خود استفاده کنید. علاوه بر آن وجود گیاهان در محل زندگی، باعث کم شدن آلودگی شده و به سلامت شما کمک خواهد کرد.

ایران کشوری با چهار اقلیم متفاوت است. متفاوت بودن تغییرات آب و هوایی باعث می‌شود تا نیاز به دستورالعمل های متفاوتی برای تمیز کردن حیاط داشته باشیم. در اواسط اسفند به باغ و باغچه خود سر بزنید. قدری خاک بردارید اگر در دستانتان گلوله نشد یعنی رطوبت خاک، مناسب برای شخم و زیر ورو کردن است و درختان در انتظار حیاط تکانی هستند.

با درست کردن یک باغچه و نگهداری درست از آن می توانید نشاط و طراوت را به زندگی تان هدیه دهید.

استفاده از لاستیک رنگ شده‌ای که با زنجیر از درخت آویزان شده است ایده جذاب و منحصر به فردی است که توجه هرکس را می تواند جلب کند. ضمن اینکه هزینه زیادی برایتان در پی نخواهد داشت.

استفاده از چکمه‌های رنگی پلاستیکی از آن دسته ایده‌های رنگی رنگی برای تزیین دکوراسیون باغچه است که روح و جان تازه ای به حیاط شما خواهد داد تا با هربار نگاه کردن به باغچه کوچک تان نهایت لذت را از زندگی ببرید.

درآوردن یک دوچرخه قدیمی از انبار و استفاده از آن به عنوان پایه ای برای نگهداری گل و گلدان هایتان هم‌زمان دو مزیت برایتان خواهد داشت؛ اول اینکه یادآور دوران خوش کودکی است، از سوی دیگر باغچه ای با طراوت را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

ساخت قفسه با الوارهای قدیمی یا جعبه‌های میوه که در کنار سایر وسایل دکوری مانند چراغ نفتی، زیبایی منحصر به فردی را پدید آورده‌اند. برخی گمان می‌کنند استفاده از بلوک‌های سیمانی محدود به ساخت دیوار می‌شود ولی شما می‌توانید با چیدمان آن‌ها مطابق شکل بالا با گرفتن کمترین فضا از حیاط کوچکتان زیبایی ویژه‌ای را به دکوراسیون باغچه خود تزریق کنید.

توجه کنید که چطور می‌توان از یک لوستر قدیمی به عنوان آویزی برای پیچک‌ها استفاده کرد. حقیقا طرح بی بدیلی برای تزیین دکوراسیون باغچه شما خواهد شد، فقط امتحانش کنید.

برای داشتن یک حیاط دل‌باز نیازی به داشتن چیزهای خاص نخواهید داشت. فقط کافی است از رنگ‌ها در فضای حیاط و باغچه استفاده  کنید و دکوراسیون باغچه خود کنید و از گیاهانی با گل‌های رنگارنگ استفاده کنید. برای گلدان هم نیازی به خرید نیست می‌توانید از سبد خالی گل‌هایی که برایتان هدیه آورده‌اند به عنوان گلدان استفاده کنید. فقط کافی است به اطرافتان بهتر و بیشتر دقت کنید.

شما به راحتی می‌توانید گل‌ها را در میان سنگ‌های کم‌عمق نیز پرورش دهید. شاید همین حالا هم چند سنگ در حیاط خانه داشته باشید که فضای خالی داخل آن‌ها برای کاشت کاکتوس یا گیاهان بیابانی کوچک کافی باشد، یا حتی می‌توانید چند سنگ یا صخره را در کنار هم قرار دهید تا یک باغ سنگی طبیعی کوچک ایجاد کنید.

اگر در حیاط منزل خود تنه بریده شده درخت دارید و می‌خواهید از دست آن راحت شوید، کافی است با ابزار مناسب سطح رویی تنه را به عمق مورد نیاز برداشته و فضای ایجاد شده را با خاک پر کنید. سپس گل مورد نظرتان را در آن قرار دهید. نکته مثبت این است وجود تنه باعث حفظ رطوبت می‌شود که این امر از آب دادن مکرر به گل هم جلوگیری می‌کند.

هزینه‌های موجود برای زیباسازی کف باغچه نیز بسیار زیاد هستند. مثلاً می‌توانید از چمن‌های سبز روشن با قامت کوتاه استفاده کنید. یا از چمن‌های تیره تر با رشد سریع‌تر و قامتی بلندتر. همچنین بعضی از افراد ترجیح می‌دهند به جای چمن بیشتر کف باغچه را با سنگ یا چوب طبیعی بپوشانند که البته ظاهری نزدیک تر به طرح‌های مدرن دارد. برای رسیدگی و تزیین باغچه‌های مدرن حتماً لازم نیست به هرس همیشگی گل و گیاهانتان بپردازید یا چمن‌ها را مرتباً کوتاه کنید. این موضوع کاملاً بستگی به سلیقه و نظر شما دارد؛ اگر از باغچه‌ای پر حجم و شلوغ خوشتان می‌آید، اجازه بدهید چمن‌ها و گیاهان شما بیشتر رشد کنند. البته برای ایجاد ظاهری شیک در باغچه منزلتان از ترکیب دو گزینه نیز می‌توانید استفاده کنید. مثلاً قسمتی از باغچه‌ها را اصلاح کنید و قسمت دیگر را به حال خود رها کنید. خاصیت باغچه‌های مدرن در همین است که انعطاف پذیری بالایی در انتخاب شکل ظاهری باغچه دارند.

یکی از راه حل‌ها برای ایجاد فضای سبزی دلپذیر و دوست داشتنی در حیاط منزل، مشخص کردن دقیق خواسته‌تان از یک محیط باز و سرسبز است. برای این کار باید بدانید که چگونه می‌خواهید از فضای بیرونی منزلتان استفاده کنید. روش جذاب دیگر برای تزیین دکوراسیون حیاط با فضای سبز استفاده از رنگ‌های چیره و غالب است. این کار را هم می‌شود با گل و گیاه رنگارنگ کرد و هم با مبلمان راحتی مخصوص حیاط خانه. اگر مبلمان ساده برای حیاط دارید قرار دادن کوسن‌ها و بالشتک‌های رنگارنگ نیز می‌تواند این کار را به نحو احسنت برای شما انجام دهد. البته مسلماً بهترین روش برای داشتن حیاطی رنگارنگ استفاده از گل و گیاهان شکوفه دار و زیبا است. اما شاید تاثیرگذارترین روش برای تزیین باغچه حیاط، ایجاد راهروهایی باریک و جذاب از درب ورودی تا محل مورد نظر است. این کار مسلماً هر فردی را که برای اولین بار به خانه شما قدم می‌گذارد با شگفتی و هیجان بسیاری روبرو خواهد کرد. این کار یک مزیت بزرگ دیگر هم دارد که برای آن‌هایی که حیاط کوچکی دارند بسیار مناسب است. وقتی شخصی وارد حیاط منزلتان می‌شود بجای اینکه محیط را برانداز کرده و تصمیم به کوچکی و دلگیری حیاط منزلتان بگیرد، سریعاً جذب راهروی سبز ایجاد شده توسط شما می‌افتد و به طور کل موضوعات دیگر را فراموش می‌کند.

به یاد داشته باشید استفاده از اشکال مربعی و مستطیلی در دکوراسیون باغچه‌های مدرن لازم و ضروری است. توجه داشته باشید که حضور اشکال و محیط‌های مربعی و گوشه دار در باغچه های مدرن عامل اصلی در نامیدن یک سبک به اسم مدرن است. پس سعی کنید حتماً این موضوع را در طراحی باغچه‌تان عملی کنید. مؤثرترین روش برای تزیین حیاط‌های کوچک با عناصر طبیعی استفاده از سبک مدرن است. برای این کار کافی است همه چیز را در حالت کمینه نگه دارید و از دکوری‌ها و گیاهان رنگارنگ زیاد در اطراف باغچه‌تان استفاده نکنید. اگر خلاف این موضوع عمل کنید خیلی سریع محیط اطرافتان شلوغ و به هم ریخته به نظر خواهد آمد در نتیجه هر چه هزینه و وقت برای زیباسازی باغچه و حیاط خود انجام داده‌اید تلف خواهد شد. عوض آن باید تا می‌توانید به گیاهان قرار گرفته در باغچه خود رسیدگی کنید تا همیشه سرزنده، مرتب و زیبا به نظر آیند.

ابتدا از گیاهان بوته ای شروع می‌کنیم. در زمینه باغداری و پرورش گل و گیاه هیچ‌چیزی زیباتر از حیاطی تزیین شده با گیاهان استوایی وجود ندارد، بخصوص زمانی که از باغچه‌های عمودی استفاده می‌کنید به‌طوری‌که تمام دیوار توسط این گیاهان پوشش داده می‌شود. گیاهانی که در زیر مشاهده خواهید علاوه بر محیط‌های استوایی در آب و هوای مناطق معتدل مانند ایران نیز به خوبی پرورش می‌یابند. گیاهانی مانند آکوروس، کارکس (زنبق استوایی) ، گل شیپوری و بگونیا از جمله گیاهان مقاوم استوایی هستند و در برابر سرمای هوای مناطق کم ارتفاع ایران به زیستن خود ادامه می‌دهند. البته این گیاهان به آب زیادی برای رشد کردن نیاز دارند پس به این نکته نیز توجه داشته باشید.

اگر علاقه دارید در باغچه حیاط خود بیشتر از گیاهان درختی استفاده کنید به‌طوری که ارتفاع چندان بلندی هم نداشته باشند، بامبو بهترین گزینه پیش روی شما خواهد بود. بامبو گیاه تهاجمی نیست به این معنی که به محیط‌های اطراف خود پخش نمی‌شود بنابراین به داخل حیاط نفوذ نمی‌کند. در شکل زیر مشاهده می‌کنید که گیاه بامبو چقدر زیبا در زمینه دیوارهای سفید رنگ خود را بنمایش می‌گذارد. حتماً در اواخر پاییز یا اوایل زمستان یک بار برگ‌های پاییزی و شاخه‌های مرده را جمع‌آوری و تبدیل به مالچ یا کمپوست کرده اید، لازم است یک بار دیگر این کار را انجام دهید.

شاید متوجه نباشید اما در هر زمستان تعدادی از شاخه‌ها بر اثر سرما یا خشکی می‌میرند ولی سرپا می‌ایستند تا گیاه را در برابر سرما محافظت کنند. با گرم‌تر شدن هوا این شاخه‌ها نمایان‌تر و به زمین نزدیک‌تر می‌شوند یا می‌افتند. این شاخه‌ها را نیز قبل از شروع رشد و دیده شدن اولین جوانه‌ها باید هرس کنید.

اگر شما هم از این دسته علف‌ها یا بوته‌های وحشی و کوهی مقاوم به سرما در حیاطتان دارید و برای حفظ زیبایی منظر زمستانی خود کوتاهشان نکردید، بهتر است در حیاط تکانی این کار را انجام دهید. مطمئن باشید پس از مدت کوتاهی دوباره شروع به رشد خواهند کرد.

درختان کاج هرچند که زیبا هستند و همیشه‌سبز؛ اما کاشت بی‌رویه آن‌ها در محوطه، حیاط و باغچه باعث یکنواختی می‌شود. بهتر است در روز درخت کاری اگر قصد کاشت درختان جدید در محوطه را دارید کاج نباشند یا کاج به همراه دیگر درختان بومی منطقه خودتان باشند که خزان می‌کنند و پاییز زیباتری را به نمایش می‌گذارند.

بهار فصل رشد اکثر گیاهان است. گیاهان برای رشد سریع نیاز به مواد غذایی بیش‌تر و آبیاری بیشتری دارند. قبل از اضافه کردن هر نوع کود طبیعی یا شیمیایی بهتر است کمی از خاک را آزمایش کنید یا دوره‌های کود دهی خود را بررسی کنید. بهتر است از کمپوست های طبیعی ساخت خودتان استفاده کنید و سمت مواد شیمیایی نروید.

به شما پیشنهاد می‌کنم که عنصر آب را در طراحی محوطه آپارتمان تان فراموش نکنید. آب حس طراوت، تازگی و آرامش را برای ساکنان ساختمان شما به ارمغان خواهد آورد. انتخاب اینکه می‌خواهید به چه شکلی این کار را انجام دهید با شماست؛ یک حوض کوچک یا یک استخر یا حتی یک آب‌نمای جذاب و زیبا. صدای حرکت آب در جوی‌های روان در محوطه حیاط هم گزینه بسیار خوبی است. با توجه به سبک طراحی و مساحت فضایی که در اختیار دارید، یکی از این گزینه‌ها را انتخاب کرده و تأثیر باورنکردنی آن را تجربه کنید.

استفاده از رنگ و المان های خاص و زیبا در باغچه، فضای بصری خوبی را ایجاد می کند.

در حفظ و نگهداری گیاهانتان دقت کنید و استفاده از المان‌های زیبایی را دست کم نگیرید، اگر با حوصله و دقت به نکات و اطلاعات اشاره شده عمل کنید، باغچه‌ای خیره کننده خواهید داشت.

پست قبلی

قبل از رفتن به سفر نوروزی این نکات را در مورد خانه خود رعایت کنید

پست بعدی

چگونه ماشین زیاد کار کرده را بفروشیم؟

چطور مسیر شغلی مناسب خود را پیدا کنیم؟

از چه راه هایی بدانیم یک ماشین دست دوم چپی است یا نه؟

پنج راهی که لپ تاپ شما را در برابر ویروس ها و بدافزارها محافظت می کند!

نکاتی که قبل از معامله کالای عتیقه و قدیمی باید بدانیم

چطور حیاط زیبا داشته باشیم

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

پستهای اخیر

اشترك في النشرة الإخبارية لدينا من أجل مواكبة التطورات.نخ

قدرت گرفته از

أحدث الأخبار

خودروهای ارزان دنده اتوماتیک در بازار ایران

‬نهایت‭ ‬ذوق‭ ‬فیات‭ ‬در‭ ‬ساخت‭ ‬وانتی به نام استرادا

نیسان ایکس‌تریل در نسخه نسل چهارم هم زشت است

زمانی نه چندان دور اغلب ما در خانه هایی زندگی می کردیم که حیاطی زیبا داشت و بعد از ظهرها پس از استراحتی کوتاه، روی زمین حیاط آب می پاشیدیم و از بوی خاک و زمین لذت می بردیم و نزدیک غروب بر تخت های چوبی که روی حوض بود می نشستیم و گل می گفتیم و گل می شنیدیم، اما حالا با رویای آن روزهای خوش، اکثر ما در آپارتمان به سر می بریم.البته این مساله نزد  همگان صادق نیست و امروز حیاط خانه های ویلایی به سبک و سیاقی دیگر ساخته و مبلمان می شود که زیبایی آن کمتر از گذشته نیست.




چطور حیاط زیبا داشته باشیم


برای استفاده بیشتر از فضای حیاط، می توان آن را با صندلی و میزهایی که مخصوص فضای باز تهیه می شوند و اغلب جنسشان از فلز است و یا قرار دادن وسایل بازی کودکان یا گلدان های گل تزئین کرد. اگر حیاط خانه دارای استخر است، می توان از تخت ها و صندلی های مخصوصی که در اندازه های استاندارد و برای استراحت، بخصوص بعد از شنا ساخته می شوند، استفاده کرد.

باغچه های حیاط را به شکلی گلکاری و درخت کاری کنید که بیشتر فضا استفاده شود و برای یک حیاط کوچک درختی مناسب دارای شکوفه و میوه را در نظر بگیرید، برای نمونه درخت گیلاس یا زرد آلو. گل های زیبا رنگارنگ مانند اطلسی یا لادن یا بسیاری دیگر که همه زیبا هستند و فضای زیادی را اشغال نمی کنند، یا بوته های همیشه سبز مانند شمشاد را در حیاط بکارید که در زمستان هنگامی که برف روی آنها می بارد زیباتر هم خواهند شد.

به منظور تامین نور حیاطتان در شب می توانید از چراغ هایی با ارتفاع کم برای درون باغچه روی چمن ها به شکل های مختلف مانند قارچ هایی با کلاهک قرمز و خال های سفید استفاده کنید که باغچه را هم جالبتر خواهد کرد.

در بعضی از خانه ها اتاق نشیمن مستقیماً به حیاط متصل است که امکانات بیشتری را در دسترس قرار می دهند و همزمان می شود از هر دو فضا استفاده کرد. فرش کف حیاط بهتر است از سنگ باشد چون زیبا و مقاوم است، البته با دامنه وسیعی که برای ان وجود دارد انتخاب را مشکل خواهد کرد. سنگ ها هم دنیای خود را دارند..

نکته بسیار مهمی در رابطه با کودکان وجود دارد که باید رعایت شود و ان در نظر داشتن موارد ایمنی آنان است، چون کودکان بازی در فضای باز و آب بازی را بسیار دوست دارند و در فضای باز حیاط نیاز به مراقبت بیشتری خواهند داشت.

منبع:نشریه ایران آذین شماره ۱۳۴

خوب

سلام خیلی قشنگ بود ولی کاش برای حیاط کوچک نیز عکس میگذاشتید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید *


(ضروری)

(ایمیل شما نمایش داده نمی شود)
(ضروری)


روزنامه امروز

نرخ روز ارز

قيمت سکه و طلا

قيمت روز خودرو

قيمت انواع گوشی

قيمت مسکن

قيمت لپ تاپ

قيمت تبلت

قيمت دوربين

قيمت تلويزيون

قيمت لاستيک

نقشه تهران

نقشه ترافيک تهران

وضع آب و هوا

ترافيک جاده ها

آلودگي هواي تهران

پخش زنده تلويزيون

جدول ليگ برتر

قرآن آنلاين

اوقات شرعي

چطور حیاط زیبا داشته باشیم

تقويم ايران

شاخص سلامتی

در فصل تابستان، روز‌های گرم و شب‌های کوتاه بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند زمانی از شبانه‌روز را که آفتاب رو به غروب کردن است و هوا رو به خنکی می‌رود، از فضای سبز و حضور در طبیعت بهره ببرند. به همین دلیل در این روزهای گرم سال طبیعت و پارک‌های شهری میزبان شهروندان بسیاری است تا بتواند خاطره‌های خوشی را برایشان رقم بزند.

در این میان برخی از افراد هم از فضای سبز خانه خود استفاده می‌کنند و عصرانه‌های خود را در حیاط خانه یا بالکن کوچکشان سپری می‌کنند. برای آنکه بتوان در کنار گپ و گفت‌های دوستانه و صمیمی از زیبایی‌های بیشتری هم بهره برد، زمان آن رسیده است که به فکر تزیین حیاط خانه خود باشید.

می‌توانید با برخی از راهکارهای ساده طراحی حیاط خانه خود را دگرگون کنید و از فضا بیشتر لذت ببرید. برای طراحی حیاط خانه می‌توانید از همه وسایلی که در اختیار دارید، استفاده کنید و آنها را به درستی در کنار هم قرار دهید. نگران محدودیت متراژ حیاط یا تراس خانه خود نباشید و با کمک روش‌های ساده، آن را به یک فضای رویایی تبدیل کنید.

فضای حیاط منزل خود را به گونه‌ای طراحی کنید تا محیط صمیمی و دوستانه‌ای برای افرادی باشد که از آن استفاده می‌کنند. این فضا را مانند اتاقی ببینید که دیوار ندارد تا راحت‌تر تجسم کنید چه وسایل و مبلمانی با هم هماهنگی بیشتری دارند و در حیاط خانه به زیبایی حضور پیدا می‌کنند. نحوه قرار گرفتن وسایل و مبلمان حیاط باید با توجه به کاربردی که در نظر دارید، انجام شود.چطور حیاط زیبا داشته باشیم

برای طراحی حیاط خانه‌تان یک پالت رنگی به خصوص انتخاب کنید تا بتوانید همه تزیینات و وسایل را با توجه به آن در نظر بگیرید. رنگ سفید و خاکستری خنثی برای طراحی فضای سبز مناسب هستند زیرا به آرامش بیشتر فضا کمک می‌کنند و باعث می‌شود رنگ سبز گیاهان جلوه بیشتری پیدا کند. زمانی که نور زیبای خورشید بر پوشش سفید رنگ مبلمان و میز می‌تابد، جذابیت خاصی به وجود می‌آورد.

ننو یکی از وسایل محبوبی است که می‌تواند حیاط خانه‌تان را به روز کند و احساس آرامش بیشتری به شما دهد. ننو را می‌توانید در هر فضایی اعم از تراس، حیاط یا پاسیو استفاده کنید. استراحت کردن و دراز کشیدن روی این ننوهای زیبا خستگی‌های روزتان را به در می‌کند و با حرکت‌های آهسته‌اش، آرامش را به شما باز می‌گرداند. ننو علاوه بر کارکرد، به عنوان یک وسیله تزیینی هم به کار برده می‌شود.

لم دادن و دراز کشیدن در طراحی جدید حیاط خانه یکی از اولویت‌های مهم است. علاوه بر ننو، یک مبل راحت با تخت خواب جمع‌وجور می‌تواند فضای مناسبی برای استراحت، مطالعه و گشت زدن در اینترنت مهیا کند.

یکی از روش‌های تزیین حیاط خانه که در هر فضایی هم قابلیت اجرا دارد، اضافه کردن گلدان‌های مختلف گیاهان است. هر اندازه هم که در تراس یا حیاط گیاه داشته باشید، کافی نیست! می‌توانید از چمن برای پوشش سطح زمین استفاده کنید یا گیاهان مختلف را روی دیوار، به صورت آویز یا فلاور باکس به کار ببرید.

با وجود آنکه فضای باز حیاط خانه به ساختمان‌های اطراف و همسایه‌ها مشرف است، برای آنکه بتوانید حریم خصوصی‌تان را حفظ کنید بهتر است محل نشستن را به بخشی از حیاط منتقل کنید که در معرض دید همسایگان نباشد. شاید لازم شود با استفاده از نرده، دیوار کاذب یا حتی پوشش گیاهی این حریم را تعریف کنید.

فانوس یکی از وسایل روشنایی خاص در فضای داخلی خارجی به شمار می‌رود. می‌توانید برای نورپردازی حیاط خانه‌تان هم از فانوس استفاده کنید و با روشن کردن ریسه‌های نوری یا شمع، فضای رمانتیک و دل‌نشینی را برای شب‌نشینی‌های تابستانه به وجود آورید. این وسیله هم جنبه کاربردی دارد و هم زیبایی فضا را افزایش می‌دهد.

برای طراحی حیاط خانه از مبلمان باغی و مخصوص فضای سبز استفاده کنید. این مبلمان در برابر شرایط مختلف آب و هوایی مقاوم هستند و آفتاب یا باران آنها را آسیب نمی‌زند. در صورتی که قصد دارید میز و صندلی غذاخوری را در فضای بیرون داشته باشید، توجه کنید که سطح مورد نظر باید صاف و یکدست باشد و به راحتی هم تمیز شود.

بعد از آنکه فضای غذاخوری آماده شد، سعی کنید حداقل هفته‌ای یک‌بار همراه خانواده وعده غذایی را به فضای باز منتقل کنید. مهمانی‌های عصرانه هم برای این منظور ایدئال هستند.

اگر نمی‌خواهید برای خرید میز و صندلی مناسب غذاخوری در حیاط خانه هزینه کنید، می‌توانید فضای دنج و کوچکی را برای صرف صبحانه یا عصرانه‌های ساده به وجود آورید. یک نیمکت راحتی و میز کوچک برای این هدف کافی است.

فقط به یاد داشته باشید که فضای انتخابی شما باید از تابش مستقیم خورشید در امان باشد یا حداقل سایه‌بان ساده‌ای برای آن در نظر بگیرید. آغاز صبح در فضای سبز و با تابش نور خورشید می‌تواند تمام طول روزتان را به بهترین شکل ادامه دهد.

زمانی که یک بخش از طراحی حیاط خانه را به عنوان نشیمن در نظر می‌گیرید، می‌توانید از کوسن بزرگ و پاف استفاده کنید تا با اشغال کمتر فضا، سطح نشستن بیشتر شود و همچنین بتوانید افراد بیشتری را به محفل گرمتان دعوت کنید. علاوه بر این، پاف سبک بوهو و سنتی‌تری را به فضای سبز می‌آورد و به عنوان میز عسلی هم کاربرد دارد.

اگر ابعاد حیاط خانه‌تان بزرگ است، می‌توانید بخشی از آن را به عنوان فضای آرامش‌بخش و رهایی از خستگی روزمره‌ها در نظر بگیرید. در این شرایط دورترین نقطه به ساختمان و فضای داخلی را انتخاب کنید و به نقطه‌ای بروید که ساکت و بی‌سروصدا باشد.

یکی از عناصر اصلی که در هر فضای سبز و پارکی مشاهده می‌کنید، نیمکت است. پس اگر شما هم برای حیاط خانه‌تان از نیمکت استفاده کنید، می‌توانید این حس نوستالژیک را به وجود آورید که در فضای سبز حضور دارید. این وسیله ساده و کاربردی بیش از تصور به کارتان می‌آید.

برای تنوع بیشتر وسایل تازه و متفاوت‌تری را به حیاط خانه اضافه کنید تا حس قرار گرفتن در فضای جدید را تداعی کند. استفاده از گیاهان گرمسیری مانند نخل یا صندلی و اکسسوری‌های مربوط به آن فضا، می‌تواند یک حیاط جدید خلق کند. اکنون احساس می‌کنید در تعطیلات هستید و به شهر جدیدی سفر کرده‌اید.

استفاده از تم دریایی هم برای فضای سبز دکوراسیون تازه‌ای خلق می‌کند. می‌توانید رنگ‌های سفید و آبی را برای طراحی خانه به کار ببرید تا حس دریا و ساحل به وجود آورد. انواع صدف، لنگر یا تزیینات قایقی این فضا را دریایی‌تر می‌کند.

زمانی که در کنار مبل، فرش را هم در حیاط خانه به کار ببرید در واقع منسوجات بیشتری را به طراحی اضافه کرده‌اید. فراموش نکنید که برای پهن کردن فرش حتما از اطلاعات هواشناسی مطلع شوید تا بدون نگرانی از تغییر آب و هوا فرش را در فضای باز رها کنید. البته اگر بخشی از حیاط یا تراس خانه مسقف باشد، بهترین گزینه برای فرش خواهد بود.

مبلمان حصیری و بامبو وزن سبکی دارند و به دلیل مقاومت به آب و هوای مختلف، برای طراحی حیاط خانه پیشنهاد می‌شوند. اگر به دنبال ایجاد فضای سنتی‌تری هستید، از رنگ کرم و طبیعی این جنس صندلی استفاده کنید. رنگ سیاه و سفید مبلمان بامبو و حصیری ظاهر مدرن‌تری به فضای سبزتان می‌دهد.

چه کسی می‌گوید صندلی‌های میز غذاخوری باید حتما با هم هماهنگ باشند؟ برای اینکه سطح کافی برای نشستن اطراف میز داشته باشید، از ترکیب صندلی و نیمکت استفاده کنید. حتی هر کدام از صندلی‌ها هم می‌توانند از نظر مدل یا رنگ متفاوت باشند. این مدل از طراحی برای طرفداران سبک وینتیج بسیار جذاب است.

افرادی که به رنگ در دکوراسیون علاقه زیادی دارند می‌توانند آنها را برای حیاط منزل هم استفاده کنند. درست است که رنگ خنثی باعث نمود بیشتر سبزینگی گیاهان می‌شود، ولی رنگ‌های شاد و متنوع هم فضای سرزنده‌تری را به وجود می‌آورد.

رنگ زرد، نارنجی و آبی که از آفتاب، خورشید و آسمان نشات می‌گیرند، برای تراس و حیاط مناسب هستند. حتی کاشت گل‌های فصلی و رنگارنگ هم می‌تواند رنگ‌های بیشتری را وارد فضا کند.

در ساعت‌های گرم روز که آفتاب مستقیم و شدید می‌تابد، با کمک پرده ورود نور خورشید را به محل نشستن فیلتر کنید تا موجب آزارتان نشود. چتر یا پرده‌های نازک برای این منظور مناسب هستند.

همچنین بخوانید:

چندین ایده جالب برای دکوراسیون داخلی منزل

۴۰ مدل پارتیشن بندی دیواری و دکوراسیون داخلی شیک خانه

ایده های جالب برای شمع آرایی در منزل

۱۵ ایده جذاب برای تزیین آباژورهای قدیمی و ساده در منزل برای نوروز

طراحی دکوراسیون داخلی با ایده های عالی + عکس

وقتی صحبت از طراحی باغچه در حیاط منزل می‌شود، معمولا بیشتر افراد یک حیاط بزرگ و درندشت را تصور می‌کنند. ولی این به هیچ وجه بدان معنی نیست که باغچه حیاط خانه‌های کوچک را نمی‌توان طراحی و تزیین کرد. در واقع می‌توان به جرات گفت که طراحی باغچه‌های کوچک خانگی می‌تواند خیلی هم هیجان‌انگیز باشد و مزیت آن نسبت به باغچه‌های بزرگ این است که نگهداری از آن خیلی هم راحت‌تر است. می‌توانید همه چیز را در باغچه کوچکتان خودتان بسازید. از باغچه های دیواری و گلدان های آویز گرفته تا حوضچه های کوچک و تاپ و سرسره! پس اگر میخواهید در حیاط منزلتان باغچه‌ای بسازید، ایده‌های ما را در این مطلب از توکامگ تا انتها بخوانید و ایده‌های خلاقانه و مفید خودتان را با ما در میان بگذارید.

در این مطلب سعی خواهیم کرد موارد زیر را در رابطه با حیاط خانه ها پوشش دهیم:

امیدواریم پس از مطالعه این مطلب بتوانید حیاط خانه خود را به سبک باعچه حیاط‌های ایرانی طراحی کنید.

یک فضای نشیمن کوچک در حیاط خلوت خانه‌تان درست کنید. حتی می‌توانید فضاهای خیلی کوچک حیاط خانه خودتان را با به کارگیری استراتژی‌های درست، به یک محیط خیلی راحت و دل‌چسب تبدیل کنید.چطور حیاط زیبا داشته باشیم

اگر فردی فنی باشید، می‌توانید با به خرج دادن کمی خلاقیت و با استفاده از ابزار و وسائل مناسب، یک آب‌نمای کوچک دست ساز بسازید. وقتی مهمان‌هایتان این آب‌نمای کوچک و دوست داشتنی را ببینند، خیلی تحت تاثیر قرار خواهند گرفت!

واقعا با خلاقیت چه‌ها که نمی‌توان کرد! زباله‌ها و چیزهای بی‌ارزش، برای افراد خلاق حکم طلا را دارند! به این باغچه عمودی بلوک سیمانی نگاه کنید. با ساده‌ترین راهکار بلوک‌ها تبدیل به باغچه‌های کوچکی می‌شوند و می‌توانید مانند این تصویر یک تخته نیز در بالای این بلوک ها کار بگذارید و از آن به عنوان میز نوشیدنی استفاده کنید. جالب است، نه؟!! اگر از این ایده خوشتان آمده، پیشنهاد می‌کنیم مطلب تزیین خانه با وسایل دورریختنی را نیز مطالعه کرده و از ایده‌های آن نیز در منازل خود استفاده کنید.

گیاهان در تزیین مکان‌های مختلف همیشه حرف اول را می‌زنند. خصوصا اگر در حیاط استفاده شوند. این گلدان‌های رنگارنگ و زیبا را از دیوار‌های حیاط کوچکتان آویزان کنید و گل‌های مورد علاقه تا درونشان بکارید. خیلی زیبا هستند، اینطور نیست؟

یکی از درختان حیاطتان خشک شده؟ روحش شاد! واقعا ناراحت کننده است، ولی تا ابد که نمی‌توانید عزادار درخت عزیزتان بمانید. برای اینکه یاد و خاطره‌اش را زنده نگه دارید، می‌توانید مثل تصویر بالا از تنه آن یک میز زیبا بسازید و چند وقت یکبار که دورش جمع می‌شوید، به یادش چیزی بنوشید!

اگر لاستیک‌های اتوموبیلتان صاف شده و دیگر قابل استفاده نیست، آنها را دور نی‌ندازید. ساختن یک حلقه گل زیبا مثل تصویر بالا، تنهای یکی از هزاران استفاده‌ای است که می‌توانید از لاستیک‌های فرسوده کنید.

برای اینکه در روزهای بارانی در میان باغچه‌تان گلی نشوید، این راه چوبی بسیار کمک کننده است. به علاوه زیبایی این جای‌پای چوبی بسیار خیره کننده است و سادگی‌اش ما را یاد خانه‌های روستایی و نوستالژیک قدیمی می‌اندازد.

واقعا هیچ راهکاری برای بزرگ‌تر کردن حیاط کوچک شما نداریم، مگر اینکه زمین بخرید و به حیاطتان اضافه کنید! ولی ایده‌های بسیاری برای بزرگ‌تر نشان دادن حیاط زیبایتان در هنگام طراحی باغچه در حیاط منزل وجود دارد و یکی از آن‌ها نصب آینه بر روی یکی از دیوارهای حیاط است. به این ترتیب عمق بیشتری به فضا اضافه می‌شود و این توهم ایجاد می‌شود که حیاط شما بزرگ‌تر است.

این حصار چوبی واقعا فانتزی و زیباست، این طور نیست؟ تنها کاری که باید بکنید این است  که با مته سوراخ‌هایی را روی حصار چوبی ایجاد کنید و درون سوراخ‌ها را با شیشه رنگی پر کنید. وقتی نور به این شیشه‌ها می‌تابد و از آن‌ها عبور میکند، منظره‌ای رویایی بوجود می‌آید.

از پرنده‌هایی که گاهی مهمان حیاط خانه شما می‌شوند به زیبایی پذیرایی کنید. می‌توانید این جای بذر زیبا را با یک بطری و چند تکه تخته و چند عدد پیچ به راحتی بسازید. بذر‌های رنگی و زیبا را درونش پر کنید و پرنده‌ها را به خانه‌تان دعوت کنید!

ساختن این حوضچه کوچک سنگی بسیار ساده است و در عین حال زیبایی خاصی دارد. می‌توانید زیبایی این حوضچه را با کاشتن گل در اطراف آن و منتهی کردن یک راه چوبی که در عکس‌های قبلی این مطلب نشان دادیم کامل کنید. هر کسی این حوضچه را ببیند عاشقش می‌شود.

این میزهای تاشوی کوچک واقعا محبوب شده‌اند و می‌توان کاربردشان را در همه جا دید. این بار از این مدل میز تاشو برای میز و جای نوشیدنی در حیاط منزل استفاده شده است. می‌توانید بعد از یک گل‌کاری حسابی، به میز نوشیدنی زیباتیان پناه ببرید و کمی خستگی در کنید!

تا به حال هر چه استخر خانگی دیده‌اید به کنار، این استخر زیبا و کوچک و دنج یک چیز دیگر است! اگر دلتان استخر خانگی می‌خواهد، فکر نکنید باید یک حیاط  درندشت و بزرگ داشته باشید. صاحبان این حیاط کوچک واقعا می‌دانند که از فضا‌های کوچک چطور می‌توان لذت برد.

می‌بینید که این باغچه خیلی بزرگ نیست، ولی به قدری زیبا و تمیز طراحی شده که می‌توانید از مهم‌‌ترین مهمان‌هایتان نیز در این باغچه پذیرایی کنید. این راه سنگی زیبا که از در خانه تا دم سکوی چوبی می‌آید، و گل‌کاری در دو طرف باغچه ایده‌هایی بسیار جذابی در طراحی باغچه در حیاط منزل شما هستند.

در باغچه حیاط پشتی یا همان حیاط خلوت منزلتان، یک کمپ کوچک بزنید! این کمپ‌ها در طراحی باغچه در حیاط منزل شما بسیار کار آمد هستند و می‌توانید اوقات زیبایی را با دوستان و خانواده خود در این محیط سپری کنید. می‌توانید چای آتشی نوش جان کنید یا اینکه روی این آتش گوشت و سبزیجت کباب کنید و از مزه آتشی آن‌ها لذت ببرید.

در این مطلب دیدیم که برای داشتن حیاطی زیبا و طراحی باغچه در حیاط منزل نیازی نیست که حیاط خیلی بزرگی داشته باشیم. ذوق و خلاقیت مهم‌ترین و قوی‌ترین ابزار شما در طراحی محیط‌های کوچک است. این‌ها فقط 15 مورد از هزاران طرحی است که مردم سراسر دنیا در باغچه‌های کوچکشان پیاده کرده‌اند. شما نیز می‌توانید ایده‌هایی را که برای طراحی باغچه در حیاط منزل دارید با ما در میان بگذارید و در حیاط منزلتان پیاده کنید.

شما دوست دارید باغچه کوچک منزلتان را چگونه طراحی کنید؟

برگرفته از: www.countryliving.com

به این مطلب امتیاز بدهید: (۵۰ رای, امتیاز: ۳.۸۸ از ۵) Loading…

واقعا عالی بود

سلام مجید جان؛ ممنون از لطف و توجه شما نسبت به مطالب. باعث افتخار ماست که از مطالبمون راضی هستید 🙂

بسیار عالی است. حتما ازشون در حیاط خانه ام استفاده خواهم کردچطور حیاط زیبا داشته باشیم

سلام و درود. سپاس از شما بابت توجه و لطفتون نسبت به مطالب خوشحالیم که مطالب توکامگ براتون مفید بوده 🙂

سلام مطالبتون عالی و مفید بود ممنون

سلام و درود سپاس از شما. باعث افتخار ماست که مطالب توکامگ برای شما مفید بودن ??

نام من، ایمیل، و وب سایت را در این مرورگر برای دفعه بعد که نظر میدهم ذخیره کنم.

اینستاگرام توکامارت

پشتیبانی وبسایت: 021-22270931

شماره همراه واحد فروش: 09124715933

آدرس دفتر: تهران، بلوار آرش شرقی

چطور حیاط زیبا داشته باشیم
چطور حیاط زیبا داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *