مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ چیست

 
helpkade
مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ چیست
مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ چیست

مدیرکل بهزیستی گیلان گفت : صدای مشاور سازمان بهزیستی با ارائه خدمات تخصصی مشاوره روانشناختی در کنار شماست .

دکتر حسین نحوی نژاد اظهار داشت : در این خدمت افرادی که مشکلی را در زمینه‌های خانوادگی، روانی، شغلی، تحصیلی و … دارند با شماره تلفن ۱۴۸۰ تماس می‌گیرند و مشاوران و روانشناسان آموزش دیده با استفاده از فنون و مهارت‌های مشاوره تلفنی بدون اینکه اصراری برای شناسایی فرد داشته باشند به فرد خدمات مشاوره ارائه می‌دهند این خدمت توسط دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی انجام می شود.

وی افزود : جهت کاهش استرس و اضطراب ناشی ازخود بیمار انگاری، وسواس شستشو، بیان علایم افسردگی و…. هموطنان از بیماری” کرونا ” و کاهش خروج مردم از منزل، سامانه تلفنی ۱۴۸۰ سازمان بهزیستی همه روزه ازساعت ۸ تا ۲۴ به صورت رایگان مشاوره روانشناسی می دهد.

صبح روز چهارم شهریور ماه در دیدار با نماینده ولی فقیه استان گیلان و امام جمعه رشت از مدیرکل بهزیستی گیلان دکتر حسین نحوی نژاد به عنوان مدیرکل…

به مناسبت ماه محرم ، ماه پیروزی خون بر شمشیر ( دهه امر به معروف ) و گرامیداشت هفته دولت و روز کارمند و با توجه به کمبود همه گروه های خونی بیماران…

مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ چیست

به مناسبت هفته دولت؛ افتتاح مهدکودک یزدان با حضور حجت الاسلام حمید نادم مسئول روابط عمومی ، محمد نوروزی ریاست بهزیستی شهرستان رشت و جمعی از…

صبح روز ششم شهریور ماه مراسم عزاداری امام حسین (ع) و قرائت زیارت عاشورا در فضای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در اداره…

تمامی حقوق برای سازمان بهزیستی کشور محفوظ است.

©Copyright © 2019 Behzisti News Agancy, All rights reserved.


پشتیبانی از افراد توانیابDownloads-icon

تهران- ایرنا- مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور از مردم خواست مشکلات خانوادگی، اعتیاد، کودک و نوجوان، تحصیلی، تربیتی، پیش از ازدواج و مشکلات سلامت روان و بالینی خود را با تلفن صدای مشاور بهزیستی به شماره ۱۴۸۰ مطرح کنند.

بهزاد وحیدنیا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: راهنماهای بالینی در حیطه مشاوره و راهنمایی صدای مشاور ۱۴۸۰ تدوین شده و خدمات آن با هدف کاهش آسیب های اجتماعی به طور رایگان از هشت صبح تا هشت شب در تمام نقاط کشور در دسترس مردم است.

وی اضافه کرد: با توجه به تقاضاهای مردمی، خدمات صدای مشاور ۱۴۸۰ بهزیستی در تهران، روزهای جمعه نیز ارائه می شود و فرآیند نظارتی آن نیز توسط سوپروایزرها انجام می شود.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور تاکید کرد: تمام تماس های مردمی با خط صدای مشاور ۱۴۸۰، محرمانه و امن است و افراد می توانند مشکلات و مواردی که طرح کردن آنها به صورت حضوری برایشان مشکل است، به صورت تلفنی با مشاوران درمیان بگذارند.

 وحیدنیا افزود: مشاوره های لازم به صورت تلفنی ارائه می شود و پس از ارزیابی های اولیه در صورت لزوم افراد برای دریافت خدمات تخصصی به مراکز مجاز بهزیستی ارجاع داده می شوند؛ مراکز مشاوره مجاز بهزیستی عملکردی شفاف دارند.

مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ چیست

وی یادآور شد: سازمان بهزیستی کشور علاوه بر صدای مشاور با شماره ۱۴۸۰، خط ملی اعتیاد با شماره ۰۹۶۲۸ و خط اورژانس اجتماعی برای موارد کودک آزاری، همسرآزاری، معلول آزاری و سالمند آزاری و موارد خودکشی با شماره ۱۲۳ را در دسترس مردم قرار داده است.

كرمانشاه- ايرنا- كارشناس مركز مشاوره بهزيستي كرمانشاه گفت: خط مشاوره تلفني 1480 در دو نوبت…

تهران – ایرنا – معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت از بیمه شدن…

تهران- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان ضمن تشریح ابعاد…

تهران- ایرنا- سخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت: از اردیبهشت ماه…

تهران- ایرنا- نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در یادداشتی به مناسبت…

تهران – ایرنا – رئیس سازمان داوطلبان و سخنگوی جمعیت هلال‌احمر از فعالیت…

تهران – ایرنا – رئیس جمعیت هلال احمر در پیامی به مناسبت فرارسیدن تاسوعا…

تهران- ایرنا- سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر ساعات کاری داروخانه‌…

تهران- ایرنا- وزیر بهداشت در اینستاگرام خود نوشت: ای کاش توانی، اختیاری،…

تهران – ایرنا – روسای ۶۵ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی…

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون…

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است

ایسنا/کرمانشاه ‌مسئول مرکز مشاوره اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه با معرفی سامانه تلفنی 1480، گفت: این سامانه با حداقل هزینه پاسخگوی نیازهای مشاوره‌ای مردم است.

‌مسئول مرکز مشاوره اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه با معرفی سامانه تلفنی 1480، گفت: این سامانه با حداقل هزینه پاسخگوی نیازهای مشاوره‌ای مردم است.

الهام حاجیان فر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: این سامانه تلفنی از سال 1378 و با شماره 148 راه اندازی شد، اما از سال 1391 شماره آن به 1480 تغییر کرد و همین امر باعث شده بسیاری از مردم از آن بی اطلاع باشند.

مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ چیست

وی راه اندازی این سامانه را گامی موثر در راستای کمک به مشکلات مشاوره ای مردم و جا انداختن فرهنگ استفاده از مشاور دانست و تاکید کرد: شناساندن این سامانه تلفنی به مردم نیازمند تبلیغات است.

مسئول مرکز مشاوره اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه یادآوری کرد: کارشناسان از ساعت هشت صبح تا 20 شب آن سوی خط های این سامانه پاسخگوی مردم هستند.

حاجیان فر افزود: افراد بعد از طرح مشکلات خود با کارشناسان، مشاوره دریافت می کنند و چنانچه مشکل آنها حل نشود به مراکز مشاوره دیگر ارجاع خواهند شد.

وی تعداد مراکز مشاوره ای که با این بخش همکاری می‌کنند را یک مرکز دولتی و 15 مرکز خصوصی تحت نطارت بهزیستی دانست که تعدادی از آنها یارانه دریافت می کنند تا هزینه کمتری اخذ نمایند.

به گفته این مسئول، سامانه 1480 پاسخگوی نیازهای مشاوره ای مردم در زمینه ازدواج، مشاوره پیش از ازدواج، اعتیاد، مشکلات خانوادگی، تربیت فرزندان، موضوعات تحصیلی و … است.

حاجیان فر با بیان اینکه هزینه استفاده از این سامانه بر اساس تعرفه تلفن ثابت درون شهری است، تصریح کرد: با اجرای طرح هم کدسازی تلاش می‌شود شهرستان‌های استان نیز به این سامانه متصل شوند.


‌انتهای پیام

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

واسه مشکلم که چند دقیقه پیش تاپیک زدم مشاوره تلفنی میخوام رایگان باشه  دستم خالیه 1480 هم جواب نميدن 

09650

رایگانه اما صدات و ضبط میکنه چند ساعت بعد زنگ میزنی جوابتو میشنوی

مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ چیست

نه رایگان فقط اینه 

منم زیاد زنگ زدم جواب نمیدن

تو این مملکت تف هم رایگان کف دستت نمیندازن

نه اونجوري نه،آخه میخوام همزمان با مشاور صحبت کنم، که هم اون سوال بپرسه ازم هم من 

۱۴۸۰ ک۶ جواب میده شماره ۲ رو بزن و منتظر باش زیاد حتما میاد


فقط 27 هفته به تولد باقی مونده !

من امروز صبح زنگ زدم جواب دادن 

سلام به 1480 ز میزنین با مشاور رایگان صحبت میکنین?!! مشکل میگین اونام راهنمایی میکنن؟!!! 

عزیزم من زنگ زده بودم بعد ازین که درمورد شوشو صحبت کردم اولین جمله ای که گفت این بود:

خب باید طلاق بگیری دیگه!

البته حرف نادرستی نبود ولی انتظارشو نداشتم اینقدر رک و در جمله ی اول بگه.

در مورد شماره رایگان هم بهت بگم یکی از دوستام می گفت یه جایی هست دانشجویان روان شناسی می تونن برن مشاوره رایگان بدن تلفنی… چیزی که می گم مال مقطع لیسانس هستا.. منم فقط شنیدم.

یه شماره هست مال قمه یه جایی هست آخوندن در عین حال روان شناسن..می گن فقط هزینه ی تلفن معمولی می افته… اینم شنیدم… شمارشو خواستی بگو بهت بدم

میشه شماره شو بگید؟

شوشو!!


فقط 27 هفته به تولد باقی مونده !

09640

مدرسه ای که بودم صبحا این تصویرو توی تی وی نشون می داد کلا حالم عوض می شد.. هههییییییی

مشاوره تلفنی رایگان ازدواج

دنیا رضایی

مشاوره تلفنی:9099071868

سوابق تحصیلی:کارشناس ارشد روانشناسی بالینی شماره نظام روانشناسی:3837

با مجوز رسمی از سازمان نطام روانشناسی

روان درمانی و مشاوره فردی در زمینه افسردگی، اضطراب، وسواس، مشکلات بین فردی، مشکلات ناشی از کمال گرایی یا عدم اعتماد به نفس، شکستهای عاطفی

زوج درمانی و مشاوره خانواده

مشاوره قبل از ازدواج

مشاوره حضوری: 44129920

مشاوره تلفنی:9099071868

آدرس1:فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بین خیابان عقیل و حسن آباد، پلاک ۳۶۱، طبقه سوم واحد ۱۲آدرس2:خیابان ولیعصر، نرسیده به همت، رو به روی بیمارستان دی، کوچه گاندی دوم، ساختمان پزشکان آریا، طبقه پنجم، واحد ۱۹

اونکه مشاوره برای دارو هست😔

مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ چیست

نه !!!۱۴۸۰ ماله بهزیستیه و مشاوره وانشناسی داره


فقط 27 هفته به تولد باقی مونده !

اخه الان زنگ زدم 

اصلا چیزی ب اسم مشاوره نداشت

کله تاپیک درباره ۱۴۸۰ !!ساعت کاری داره ده صبح زنگ بزن اولشم میگه بهزیستی


فقط 27 هفته به تولد باقی مونده !

ممنونم عزیزم❤

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

سلامت نیوز : تعرفه ٤٥ دقیقه خدمات مشاوره‌ای بین ٦٨ تا ١٣٨‌هزار تومان است. آنها گاهی تا یک چهارم تعرفه مصوب از شما پول می‌گیرند تا خدمات روانشناسی و مشاوره ‌دهند. آنهایی که معلوم نیست تخصصش را دارند یا تنها در حد کتاب قورباغه‌ات را قورت بده مطالعه داشته‌اند! حالا مشاوره‌های آنلاین و روانشناسان چتی بازار داغی به هم زده‌اند. این موضوع درحالی رخ می‌دهد که آن سوی این بازار ٣٠٠‌هزار تومان ویزیت ١٥ دقیقه روانشناسی است که تلویزیون او را به شهرت چشمگیری رسانده است.به گزارش سلامت نیوز به نقل از شهروند ،او درحالی برای یک ساعت مشاوره یک‌میلیون و ٢٠٠‌هزار تومان ویزیت دریافت می‌کند که شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره هزینه یک جسله ٤٥ دقیقه‌ای مشاوره را ١٣٨‌هزار تومان اعلام کرده است. البته فعالان در این صنف معتقدند که نرخ درمان روانشناسی هم مثل اکثر قیمت‌گذاری‌های بازار آزاد، دلخواه است و هر مطبی نرخ خودش را دارد. بسته به این‌که مطب شمال شهر است یا جنوب شهر، بر خیابان است یا داخل کوچه و شهرت و سابقه مشاوران هزینه‌های متفاوتی را دریافت می‌کنند. افشار که خودش درمانگر و مشاور یکی از مراکز روانشناسی است این موضوع را تا حدودی طبیعی می‌داند: طبیعی است یک روانشناس در شمال شهر که مطبش متری ٤٠‌میلیون تومان قیمت دارد و شارژ آن چنانی هم باید بدهد، این مقدار پول دریافت کند. کسی هم که پیش این روانشناس می‌رود حتماً توانایی مالی بیشتری دارد.لطفا بیشتر حرف بزنید این روزها مراکز مشاوره که نام و آوازه چندانی ندارند به ازای هر جلسه مشاوره ١٥٠ تا ٢٠٠‌هزار تومان پول دریافت می‌کنند. فاطمه که به تازگی به یکی از مراکز مشاوره در اکباتان مراجعه کرده دراین‌باره به «شهروند» می‌گوید: برای یک جلسه مشاوره ١٥٠‌هزار تومان پرداخت کردم بدون این‌که فایده‌ای برای من داشته باشد. او که به همراه همسرش به این مرکز مراجعه کرده بود، گفت: برخی از روانشناسان ارزان آن‌قدر جلسات مشاوره را کش می‌دهند که درنهایت به این نتیجه می‌رسی که‌ای کاش از همان ابتدا پیش یک مشاور حاذق می‌رفتی ولی سریع‌تر به نتیجه می‌رسیدی. به گفته او، بعضی از جلسات مشاوره به یک درد دل تبدیل می‌شوند. به‌عنوان مثال مشاوری که پیش او رفته بودم یک ساعت ما را به حرف واداشت و من و همسرم از مشکلات خود گفتیم و درپایان جلسه بی آن‌که حتی یک راهنمایی یا یک راهکار داده باشد، دو جلسه جداگانه برای من و همسرم تعیین کرد. در آن جلسه بازهم درباره حرف‌هایی که در جلسه مشترک اولمان مطرح کرده بودیم از ما پرسیده شد.کارشناسان تلویزیون پرمشتری‌ترندیکی از تهیه‌کنندگان برنامه‌های تلویزیونی از روانشناسی می‌گوید که پروانه‌اش باطل شده بود و برای حفظ مشتریانش خودش را به آب و آتش می‌زد تا در یکی از برنامه‌های تلویزیونی صحبت کند. او می‌گوید: این مشاور حتی حاضر بود میلیون‌ها تومان پول به تهیه‌کننده پرداخت کند تا اینگونه اعتبار از دست رفته‌اش را برگرداند. به‌هرحال باید پذیرفت که هر برنامه تلویزیون تعداد مشتریان یک روانشناس را چندین برابر می‌کند و روانشناسانی که هر هفته به صورت ثابت در یک برنامه تلویزیونی شرکت می‌کنند، مشتری‌ها به مطب‌شان روانه می‌شوند.١٣٨‌هزار تومان حداکثر نرخ مصوب مشاوره!طبق تعرفه‌های رسمی‌سال ٩٧ سازمان نظام روانشناسی هزینه یک جلسه خدمات روانشناسی و مشاوره ٤٥ دقیقه‌ای در تهران باید چیزی بین ٦٨ تا ١٣٨‌هزار تومان باشد. این نرخ بسته به مدرک تحصیلی مشاور و محل ارایه مشاوره متغیراست. تعرفه‌های روانشناسی هر ساله براساس پیشنهاد وزارت بهداشت و تصمیم شورای‌عالی بیمه تصویب و به آنها ابلاغ می‌شود. البته با وجود تعرفه ثابت، کم نیستند مشاورانی که یا زمانی کمتر از زمان استاندارد برای مراجعان می‌گذارند یا عددی متفاوت از تعرفه موجود دریافت می‌کنند. هر چند راه‌های برخورد با این به اصطلاح قانون‌شکنی در این حوزه مثل هر صنف دیگری وجود دارد، اما گاهی تفاوت بین خدمات ارایه شده توسط افراد متخصص و نامدار این حرفه آن‌قدر محسوس است که اگر در صف طویل مراجعان آنها به شما نوبت برسد دیگر جایی برای گله و شکایت از قیمت باقی نمی‌ماند. نکته‌ای که حتما باید به آن توجه داشت این است که گاهی در طی مراحل مشاوره آزمون‌هایی در راستای خدمات تشخیصی از مراجعان گرفته می‌شود که به مبلغ حق مشاوره اضافه می‌کند. برای مثال آزمون هوش احتمالا حدود ٣٠٠ تا ٥٠٠‌هزار تومان برایتان آب می‌خورد!بازار داغ کلاهبرداری با مشاوره‌های تلفنیاما بازار داغ مشاوره گرفتن در این روزها کاروکاسبی روانشناسان غیرحضوری را هم سکه کرده است. آمارها می‌گویند حداقل ٢١‌درصد مردم ایران از یک اختلال روانی رنج می‌برند و حداقل ٦٠‌درصد نیز به نوعی به افسردگی خفیف مبتلا هستند. همین مسأله بازار مشاوره‌های تلفنی و اینترنتی را حسابی سکه کرده است. در این میان هستند کسانی که بی‌آنکه تخصصی داشته باشند، در این روزها میلیون‌ها تومان پول به جیب می‌زنند. زهرا در اینباره به «شهروند» می‌گوید: پارسال که متوجه شدم همسرم به من خیانت می‌کند و اعتیاد هم دارد، در آن روزها حالم خیلی بد بود و نیاز داشتم هر روز با یک نفر صحبت کنم و از او مشاوره بگیرم. یکی از دوستانم فردی را به من معرفی کرد که بعدها متوجه شدم تحصیلاتش هیچ ربطی به روانشناسی ندارد.او می‌گوید: بعضی از روزها دو ساعت با این فرد به اصطلاح روانشناس صحبت و به ازای هر ساعت مکالمه ٢٠٠‌هزار تومان پول پرداخت می‌کردم. در حدود ٤٥ روز به یک مشاور کلاهبردار ٤‌میلیون تومان پول پرداخت کردم که هزینه بسیار بالایی است. وقتی خواستم از او شکایت کنم، خیلی راحت خطی که به نام خودش نبود را خاموش کرد و دیگر هیچ دسترسی به او نداشتم.هزینه مشاوره با قبض تلفنالبته هستند مراکز مشاور تلفنی که به صورت قانونی این روزها مشغول به فعالیت هستند. مراکزی که با استفاده از شماره تلفن‌های هوشمند با پیش شماره ۹۰۹ به متقاضیان خدمات ارایه می‌دهند. فعالیت آنها به این نحو است که مشتریان تنها از طریق خط ثابت امکان شماره‌گیری دارند و می‌توانند با اتصال به این شماره خدماتی مانند فال حافظ، مشاوره خانواده، املاک و تعمیرات کامپیوتر دریافت کنند و هزینه آن را در قبض تلفن دوره بعد بپردازند. به گفته بیدخام تاکنون ٨٥٠ شماره تلفن هوشمند بین‌استانی و ٢١٠٠ شماره هوشمند استانی اختصاص داده شده است.اختصاص تلفن هوشمند بعد از دریافت مجوزدر این میان مسئولان می‌گویند مشاوره‌های تلفنی که عمدتا با استفاده از شماره تلفن‌های هوشمند با پیش‌شماره ٩٠٩ به خدمات مشاوره می‌پردازند، قابل اطمینان‌تر از شماره‌های متفرقه هستند. آنگونه که معاون مخابرات می‌گوید: متقاضیان این شماره تلفن‌ها باید از مرجع مربوطه معرفی‌نامه‌ای را به مخابرات ارایه دهند تا خطوط در اختیارشان قرار گیرد. به‌عنوان مثال اگر کسی خواهان راه‌اندازی مشاورهای تلفنی است، ابتدا باید معرفی و مجوز فعالیت از سازمان نظام روانشناسی تهیه و بعد برای دریافت خط تلفن هوشمند اقدام کند، به همین دلیل امکان تخلف برای کسانی که متقاضی تلفن‌های هوشمند هستند، کمتر است. حداکثر تعرفه تلفن‌های هوشمند چقدر است بعد از مصوبه‌ای که‌ سال ٩٤ به تصویب سازمان تنظیم مقررات رسید، سقف قیمت از تلفن‌های هوشمند برداشته شد. هرچند به گفته بیدخام متوسط قیمت این روزهای این خطوط تلفن ٣‌هزار تومان به‌ازای هر دقیقه است، اما هیچ‌گونه محدودیت قیمتی در این خصوص وجود ندارد. جالب است بدانید درحال حاضر حداقل تعرفه برقراری ارتباط با اپراتورهای تلفن همراه ٢٩ تومان و حداکثر ٩٣ تومان است. یک حساب‌کتاب سرانگشتی به خوبی نشان می‌دهد که هنگام تماس با تلفن‌های هوشمند حداقل ٣٢برابر هزینه مکالمه با تلفن همراه باید پول پرداخت کنید که سهم مخابرات از این درآمدهای نجومی هم قابل توجه است. به گفته بیدخام اگر در تهران متقاضی دریافت این سرویس باشید، تنها ٢٠‌درصد از مبلغی که مشتریان برای تماس با این سامانه می‌پردازند، به جیب مخابرات می‌رود و ٨٠‌درصد آن به فرد درخواست‌کننده سرویس پرداخت می‌شود و اگر مخابرات امکان برقراری تماس با این سرویس را از کل کشور برای شما فراهم کرده باشد، سهم شما از این مبلغ ۷۰‌درصد است و سهم مخابرات ۳۰‌درصد می‌شود که هر دو ماه یک بار از طرف شرکت مخابرات به شماره حسابی که از طرف متقاضی ارایه شده، واریز می‌شود.هر دقیقه مشاوره تلفنی چند؟اگر جزو آن دسته از کسانی هستید که وقت‌تان حسابی پر است و امکان تردد در خیابان‌های پرترافیک شهر را ندارید، احتمالا برای گرفتن مشاوره دست به دامن مشاوره‌های تلفنی می‌شوید. مشاوره‌هایی که هر دقیقه‌اش برای شما ٢‌هزار تومان آب می‌خورد. به عبارتی اگر یک ساعت با مشاوره‌های پاسخگو در این مراکز صحبت کنید، باید ١٢٠‌هزار تومان همراه با قبض تلفن‌تان پول پرداخت کنید، البته راه‌های دیگری هم برای کمتر کردن هزینه‌تان هست، به‌عنوان مثال یکی از مراکز مشاوره تلفنی به مشتریان خود پیشنهاد می‌دهد به جای این‌که هزینه مشاوره روی قبض تلفنشان سنگینی کند، به ازای هر نیم ساعت مشاوره ٤٠‌هزار تومان و برای یک ساعت مشاوره ٧٠‌هزار تومان به حساب واحدهای مشاوره واریز کنند تا مشاوره‌ای به‌صرفه‌تر را تجربه کنند. تخفیف‌های جذابی که البته از جیب مخابرات به مشتریان داده می‌شود، حسابی وسوسه‌انگیز است، اما نباید فراموش کرد که این نوع پرداخت درنهایت تفاوت چندانی در درآمد این مراکز مشاوره ایجاد نمی‌کند. ٢٠‌درصد از ١٢٠‌هزار تومان هزینه مشاوره یعنی چیزی حدود ٢٤‌هزار تومان سهم مخابرات است که در صورت تماس با اپراتورهای موبایل به صفر می‌رسد.

ابركوه – خبرگزاري مهر: شماره صدای مشاور در زمره شماره تلفن های ضروری است که استفاده از آن علاوه بر فرهنگ سازی، نیازمند زیرساخت های لازم است زيرا نبود زيرساختها، مردم را با تلفن هاي دائم الاشغال مواجه و كلافه مي كند.

به گزارش خبرنگار مهر، لزوم توجه به مشاوره در امور مختلف زندگی همچنین عدم حضور بسیاری از مردم برای استفاده از خدمات مشاوره ای که به گفته کارشناسان می تواند حجم زیادی از مشکلات را کاهش دهد، علت ایجاد خط تلفن 1480 است که از آن به عنوان صدای مشاور ياد مي كنند، خطي كه براي اغلب مردم ناآشناست.

مشاوران برای پاسخگویی به سئوالات مراجعان هزینه های زیادی مطالبه می کنند و این پرداخت ها برای اغلب مردم نیازمند مشاوره، امکان پذیر نیست و به گفته کارشناسان می توان یکی از دلایل عدم استفاده مردم از مشاوران را همین مسئله ذکر کرد.

مرکز مشاوره بدون هزینه در سراسر کشور شکل گرفت

 سازمان بهزیستی در راستای حل مشکلاتی که به عنوان دلایل عدم مراجعه مردم به مشاوران مطرح می شود از ابتدای سال 1371 با اعلام شماره تلفن 148 که اکنون تبدیل به شماره چهار رقمی 1480 شده، نسبت به ایجاد یک مرکز مشاوره بدون هزینه برای مردم اقدام کرده است که هزینه تلفن به این شماره نیز توسط این سازمان تقبل شده است.

مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ چیست

می توانید با 1480  تماس بگیرید. اینجا یک مرکز مشاوره معتبر با این تفاوت است که برای استفاده از خدمات آن می توانید داخل خانه بنشینید و بدون این که لازم باشد به چشم مشاورتان نگاه کنید، از خدمات یک مشاور حرفه ای کمک بگیرید.

مشاوران وقت کافی برای شنیدن صحبت های شما دارند

اصلا مهم نیست که مشاوره شما چه زمانی به طول می کشد، مشاورها هر مقداری که نیاز داشته باشید برای شنیدن صحبت های شما و ارائه راهکارهای لازم وقت می گذارند.

مشاوره تلفنی به این معنی است که  تعاملی بین تماس گیرنده و مشاور از طریق تلفن صورت می گیرد که در راستای برطرف كردن نیازهای فوری تماس گیرندگان و باعث تثبیت یا بهبود احساس سلامت روانی افراد می شود و مشاور کمک می کند تا تماس گیرنده نیازهای خود را مشخص کند، راه حلی برای مسائل خود پیدا کند و توانایی تصمیم گیری در وی تسهیل شود.

کارشناس پیشگیری اداره بهزیستی ابرکوه در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: خط تلفنی 1480 همه مناطق شهرستان ابرکوه به جز بخش بهمن را زير پوشش دارد.

فاطمه چاکرالحسینی افزود: تماس با این شماره برای مردم رایگان است و در اصل هزینه های آن توسط سازمان بهزیستی پرداخت می شود.

وی ادامه داد: مشاوره روانشناسی سازگاری، فردی، شغلی، تحصیلی و خانوادگی از جمله مواردی است که توسط کارشناسان به آن ها پاسخ  داده می شود.

چاکرالحسینی در مورد لزوم توجه به مشاوره اظهار داشت: اگر مردم بابت هر کار یا مشکل کوچک از نظر مشاوران بهره  بگیرند، این موارد به صورت مشکل های پیچیده و اغلب لاینحل بروز نمی کند.

هزینه های بالا مانع مراجعه مردم به مشاوران است/ فرهنگ سازی یک ضرورت است

وی در مورد لزوم ایجاد خط صدای مشاور ابراز داشت: آنچه باعث ایجاد این خط تلفن شده این است که در اغلب اوقات مردم حاضر به حضور در نزد مشاور نمی شوند که علت های زیادی را می توان برای این مسئله برشمرد که یکی از آنها عدم فرهنگ سازی برای این مسئله همچنین گرانی جلسات مشاوره است.

چاکرالحسینی ادامه داد: در چندسال گذشته مردم مراجعات بهتری به مشاوران و یا تماس با تلفن مشاوره داشته اند ولی هنوز باید در این زمینه فرهنگ سازی کرد.


مردم ديرهنگام به مشاوران مراجعه می کنند

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه اغلب اوقات، افراد زمانی به مشاور مراجعه می کنند و انتظار مداخله دارند که مشکلات جدی شده است و این مداخله چندان نمی تواند تأثیر گذار باشد.


باور مردم در مورد مشاوره اشتباه است

چاکرالحسینی ادامه داد: سازمان بهزیستی با اجرای طرح هایی مانند طرح تحکیم بنیان خانواده کاهش طلاق را دنبال می کند ولی مردم در این راستا دور هنگام اقدام می کنند که علت های اصلی آن ها خجالت کشیدن و عدم وجود فرهنگ مناسب برای استفاده از مشاوران است.

این کارشناس افزود: متأسفانه یک باور غلط در مردم شکل گرفته است که افراد سالم نیاز به مراجعه به مشاوران ندارند و همین مسئله مشکلات بسیاری را برای جامعه به وجود آورده است.

بخش بهمن ابرکوه تحت پوشش صدای مشاور نیست/ تلفنی که دائمأ اشغال است

اما مردم شهرستان ابرکوه  نیز که قصد استفاده از خدمات تلفن مشاور را دارند مشکلات را در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان می کنند.

یکی از شهروندان ابرکوهی که به گفته خودش بارها برای مشاوره تلفنی با این خط تماس داشته است، اظهار می دارد: برای برقراری ارتیاط با این خط باید مدت ها وقت گذاشت زیرا اغلب اوقات این خط تلفن اشغال است.

تلاش خبرنگار ما  نیز برای ارتباط با این خط با وجود تلاش چندباره به نتیجه ای نرسید.

شهروندی از اهالی بخش بهمن نیز گفت: بخش بهمن با جمعیتی حدود 14 هزار نفر نیازمند این خط تلفن است ولی متأسفانه تاکنون زمینه ارتباطی مردم این بخش با صدای مشاور فراهم نشده است.


رسانه ها به یاری بهزیستی بیایند

رئیس اداره بهزیستی ابرکوه در مورد نحوه اطلاع رسانی این خط تلفنی به مردم اظهار داشت: در تمامی کلاس هایی که از طرف اداره بهزیستی شهرستان داير می شود و توسط همیاران بهزیستی نسبت به معرفی صدای مشاور اقدام می کنیم.

قاسم موحدی افزود:این مسئله را قبول داریم که در این راستا باید تلاش بیشتری برای فرهنگ سازی به کار برد و در این میان نقش رسانه ها را نمی توان نادیده انگاشت.

این مسئول ادامه داد: در برنامه های خود و با تعامل با رسانه ها برای همگانی کردن این مسئله اقدام و از آنان برای همکاری در این زمینه دعوت می کنیم.


آمار استفاده از صدای مشاور رشد داشته است

موحدی در پاسخ به این سئوال که از میزان استفاده مردم شهرستان از صدای مشاور اطلاعی دارید، گفت: بر اساس اطلاعات، حدود 10 در صد از تماس ها با این خط تلفن در استان از شهرستان ابرکوه صورت می گیرد که آمار خوبی است و اگر چه این آمار رشد خوبی در ظرف چند سال گذشته داشته است ولی اعتقاد داریم که ظرفیت بهره بردن از این امکان بیش از این میزان است.

23 هزار نفر از مردم استان از صدای مشاور بهره می گیرند

كارشناس مسوول دفتر مشاوره سازمان بهزيستي استان يزد در گفتگو با رسانه ها از برقراري سالانه 23 هزار تماس تلفني با خط 1480 خبر داد.

حسينعلي دهقاني زاده گفت: بيشترين مشكلات مطرح شده توسط تماس گيرندگان با خط 1480 را مسائل خانوادگي، زوجين، تربيت كودك و مسائل قبل از ازدواج  است.


صدای مشاور 13 کارشناس پاسخگو دارد

دهقانی زاده تعداد مشاوران مشغول در اين خط مشاوره تلفني را 13 نفر ذكر كرد و ادامه داد: تمامی این افراد داراي مدرك تحصيلي مرتبط و كارشناسي ارشد و يا دانشجوي دكترا هستند.

دهقانيزاده افزود: اين خط تلفن مشاوره از 8 صبح تا 8 شب پاسخگوي مشكلات شهروندان است.


ارزش های صدای مشاور

مشاوره تلفنی امکان آن را فراهم می‌سازد تا افراد نیازمند در زمان دلخواه و در هر مکانی که به تلفن دسترسی دارند سریع و آسان با مشاور تماس بگیرند و بدون هیچ هزینه ای از خدمات مشاوره ای بهره مند شوند.

مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ چیست

مشاوران نیز در زمینه‌های مختلف تحصیلی، تربیتی، خانوادگی، زناشویی، انتخاب همسر، مشکلات روانی، جنسی، حقوقی، اجتماعی و اعتیاد به تماس گیرندگان اطلاعات، پیشنهادها و آگاهی‌های لازم را ارایه می‌کنند.

در این نحوه مشاوره، تماس گیرندگانی که به دلیل مشکلات خاص از قبیل معلولیت جسمی، کمرویی و.. قادر نیستند از دیگر شیوه‌های مشاوره استفاده کننداز خدمات صدای مشاور بهره می گیرند.

گسترش مشاوره در گرو همکاری مردم و مسئولان است

بدون شک گسترش فرهنگ مشاوره و به خصوص استفاده مردم از خدمات خط تلفن مشاور یک نیاز همگانی است که همه کارشناسان بر آن تأکید می کنند.

مردم باید به درک عمیق از این مسئله برسند که ریشه بسیاری از مشکلات بزرگ آن ها مسائل کوچکی است که با مراجعه به یک مشاور و یا تماس با صدای مشاور قابل حل می باشد.

اما وظیفه مسئولان نیز علاوه بر تلاش برای فرهنگ سازی در این زمینه فراهم کردن امکانات و زیر ساخت ها برای دسترسی مردم به خدمات مشاوره ای و به ویژه خدمات مشاوره تلفنی است.

افزایش تعداد خطوط صدای مشاور و پایین آوردن ضریب اشغال تلفن 1480 و همچنین امکان ایجاد ارتباط مردم بخش بهمن ابرکوه از خواسته های مردم شهرستان ابرکوه از مسئولان است.


——–


گزارش: رحیم میرعظیم

All Content by Mehr News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ چیست
مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ چیست
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *