چگونه سلفی جذاب بگیریم

 
helpkade
چگونه سلفی جذاب بگیریم
چگونه سلفی جذاب بگیریم

عکس سلفی چند سالی است حسابی بین افراد پرطرفدار شده و امروزه با وجود فضای مجازی همه باید سلفی گرفتن حرفه را بلد باشند, نکاتی که در ادامه به آن ها اشاره میکنیم باعث میشوند شما سلفی های جذاب و بینظیری بگیرید و دیگر نیازی به ادیت و فوتوشاپ نداشته باشید. اگر همیشه عکس های سلفی تان بد میشود و در عکس ها زشت می افتید با ما همراه باشید.

1. اگر از دوربین گوشی تلفن همراه تان استفاده میکنید باید حتما کیفیت دوربین آن سطح بالا باشد, سلفی استیک هم گزینه خوبی برای گرفتن سلفی های بهتر است که میتوانید از آن استفاده کنید.

2. باید بدانید بهترین زاویه برای صورت تان کدام است, با توجه به فرم صورت تان زاویه های مختلف را امتحان کنید و ببینید بهترین زاویه برای صورت شما کدام است. برخی از افراد در حالت نیم رخ بهتر می افتند و برخی در عکس های از زاویه بالا, این بستگی به فرم صورت دارد.

چگونه سلفی جذاب بگیریم

3. نورپردازی در عکس های سلفی از اهمیت ویژه ای برخوردار است, زاویه تابش نور به راحتی روی چهره تاثیر میگذارد و میتواند شما را زشت تر یا زیبا تر کند. نور طبیعی یعنی نور خورشید برای عکس گرفتن بهتر است.

4. آرایش هم در عکس سلفی لازم است البته نه آرایش غلیظ و آنچنانی, در حدی که چهره تان از بی رنگ و رویی خارج شود. برای گرفتن سلفی مدل موی مناسب برای خود انتخاب کنید تا زیباتر بیوفتید.

نکاتی ریز اما مهم در سلفی گرفتن

سیمین بانو

هنر و سرگرمی

دیدگاهها
30,872 بازدید

عکس گرفتن یکی از بهترین و ساده ترین راه ها برای ثبت لحظه هاست.
عکس ها مجموعه ای از خاطراتند که می توانید آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید و حس و حال لحظات خود را به دیگران منتقل کنید.
فرقی ندارد سوژه عکس خودتان هستید یا یک دوست یا مردم غریبه یا حتی یک جسم بی جان! مهم این است که عکس شما زیبا، جذاب و بازگو کننده آنچه شما در ذهن دارید باشد.

عکس سلفی، در واقع همان عکسی است که خودتان از خودتان می گیرید، بدون کمک فردی دیگر.
دلایل زیادی برای گرفتن عکس سلفی وجود دارد. ممکن است کسی کنارتان نباشد که از شما عکس بگیرد، ممکن است آنقدر سخت گیر باشید و آنقدر می خواهید عکس بگیرید که کسی حاضر نشود این مسئولیت را تقبل کند! بعضی وقت ها هم دنبال یک تصویر خاص هستید که فقط خودتان آن را در چهره تان می بینید.

به هرحال برای آنکه یک عکس سلفی بی نظیر و جذاب خلق کنید باید به یک سری نکات توجه کنید که مهم ترین آنها را برایتان می گوییم.

با مجله سیمین بانو همراه باشید.

چگونه سلفی جذاب بگیریم

اول از همه مشخص کنید دقیقا هدفتان از عکس چیست.
چه چیزی را می خواهید به نمایش بگذارید؟ موهایتان را تازه رنگ کرده اید؟ امروز در آینه زیباتر به نظر میرسید؟ با دوستانتان به گردش رفته اید؟ حال و روزتان خوش نیست و میخواهید دوستانتان این را بدانند؟
عکستان باید مطابق هدفتان باشد. مثلا جالب نیست وقتی با دوستانتان به گردش رفته اید و خوش میگذرانید موقع عکس گرفتن اخم کنید! یا مثلا هزار و یک قلم آرایش کنید و بعد زیر عکس بنویسید: یهویی تازه از خواب پا شدم!

همیشه سعی کنید موقع گرفتن عکس سلفی، منبع نور مقابلتان باشد، نه پشت سرتان!

نور طبیعی (نور خورشید) بهترین نور برای عکاسی است. زمانی که در فضای بسته عکس می گیرید می توانید از لامپ های اضافی برای تنظیم نور محیط کمک بگیرید.

وقتی در روز می خواهید مقابل آفتاب عکس بگیرید برای آنکه پدر چشم هایتان درنیاید از عینک آفتابی استفاده کنید! هم عکستان شیک می شود و هم صورتتان کج و کوله نمی افتد!

نکته مهم که همه میدانید: در محیط بسته، در خانه، هنگام شب با عینک آفتابی عکس نگیرید! مرسی 🙂

در هنگام شب که نور مناسب وجود ندارد، برای سلفی گرفتن از دوربین اصلی گوشی استفاده کنید و فلش را فعال کنید تا عکستان زیباتر بیفتد.

وقتی عکس سلفی می گیرید حتما اول نگاهی به محیط اطراف بیندازید. لزومی ندارد دیگران لباس های راحتی تان را که مچاله شده روی تخت انداخته اید ببینند!حتما اطراف خود را مرتب کنید و وسایل خیلی خصوصیتان را جمع کنید.
هنگامی که در محیط بیرون هستید تا جایی که میتوانید سعی کنید دیگران در عکس شما نیفتند یا کسی برایتان شکلک در نیاورد!

۵- سلفی دسته جمعی!

همیشه فقط از خودتان عکس نیندازید! دوستان، خانواده، و حتی حیوان خانگیتان همراهان خوبی برای ایجاد یک عکس سلفی زیبا هستند.
موقع عکس گرفتن همه افراد را در نظر بگیرید؛ همه باید در عکس خوب بیفتند، نه فقط شما!
اگر یک نفر حواسش به دوربین نبوده یا چشمانش بسته افتاده دوباره عکس بگیرید و مطمئن شوید همه در موقعیت خوبی در کادر عکس قرار دارند.
حتما جایگاه دوربین گوشی تان را به بقیه متذکر شوید تا با چشمانشان دنبال آن نگردد.
به تفاوت قد و هیکل افراد نیز توجه کنید. معمولا افراد کوتاه تر و ریزنقش در جلوی عکس و افراد درشت تر، عقب تر قرار بگیرند بهتر است.

خیلی از افراد مخصوصا خانم ها معتقدند فقط در یک زاویه خاص خوب می افتند! و همه عکس هایشان در همان زاویه و همان حالت خاص است!
درست است که همه افراد خوش عکس نیستند اما سعی کنید همه زوایا و حالت های صورت و بدن خود را امتحان کنید. مطمئن باشید مدل های جدیدی را پیدا خواهید کرد که زیباتر از همیشه در عکس می افتید.
مثلا اگر همیشه اخم می کردید این بار لبخند بزنید، اگر همیشه کمی گوشه لبتان بالا می آوردید این بار لبخند بزرگتری بزنید و بگذارید دندان هایتان نیز معلوم شود.

زوایای مختلف را امتحان کنید.
دستتان را بالا بگیرید، صورتتان مستقیم باشد اما به بالا نگاه کنید. با این کار چشمانتان درشت تر و بینی تان کوچکتر خواهد شد.

اگر با گوشی عکس می گیرید، همیشه گوشی را از یک جهت نگیرید.
دوربین گوشی ها در وسط قرار نگرفته اند و معمولا در قسمت بالایی، سمت چپ یا راست هستند. گوشی را در دستتان بچرخانید و موقعیت های جدیدی که دوربین در آن قرار می گیرد را امتحان کنید.
بعدا می توانید عکس گرفته شده را بچرخانید و جهت آن را درست کنید.

وقتی دوربین را در دست می گیرید و عکس می اندازید، زوایا و کادربندی شما محدود می شود. برای اینکار می توانید دوربین یا گوشی را روی یک بلندی مثل میز قرار دهید تا دستانتان آزاد شود. دوربین را روی تایمر قرار دهید و بی نهایت ژست مختلف را امتحان کنید.
برای نگه داشتن موبایل می توانید از قاب نوار کاست های قدیمی استفاده کنید. قاب را باز کرده، آن را برگردانید و روی میز بگذارید، حالا گوشی را روی آن براحتی تکیه دهید.

یا حتی می توانید از عینک آفتابی تان به شکل زیر استفاده کنید.
هندزفری گوشی را وصل کنید و از آن به عنوان ریموت استفاده کنید و عکس های بینظیر بگیرید.

۸- استفاده از دسته سلفی (مونوپاد)

مونوپاد وسیله ایست که می تواند انداختن عکس سلفی را برای شما آسان کند. گوشی موبایل خود را به آن وصل می کنید، آن را کوتاه و بلند می کنید و زاویه گوشی را به دلخواه تنظیم می کنید. مونوپادها از طریق بلوتوث یا کابل به گوشی وصل می شوند و معمولا دارای ریموت هستند که روی دسته آنها قرار دارد و به راحتی با فشار دادن آن میتوانید عکس خود را ثبت کنید. بعضی از مونوپادها دکمه هایی برای زوم کردن تصویر نیز دارند.
در هنگام عکاسی با مونوپاد (دسته سلفی) سعی کنید دستگاه در عکس نیفتد زیرا زیبایی عکس شما را کم می کند.

اگر می خواهید با حیوان خانگی خود یک سلفی زیبا بیندازید و او اصلا به دوربین توجه نمی کند و مدام به فکر بازیگوشی است، این ترفند را به کار ببرید:
یک توپ تنیس یا عروسک مورد علاقه او را به بالای دوربین وصل کنید. حالا دوست بازیگوش شما یک عکس سلفی قشنگ خواهید داشت!

در عکاسی قانونی هست به نام یک سوم.
به این معنا که اگر عکستان را به سه قسمت تقسیم کنید، چشم هایتان حدودا روی خطی باشد که یک سوم کادر را از بالا جدا میکند. همچنین برای زیباتر شدن عکس بهتر است چشمها وسط کادر نباشد و به سمت چپ یا راست متمایل باشد.

این نوع عکس سلفی برای مواقعی خوب است که می خواهید عکس قدی بگیرید. در این حالت مقابل آینه می ایستید و دوربین اصلی را رو به آینه می گیرید.
در این حالت می توانید با نگاه کردن همزمان به آینه و گوشی موقعیت مناسب خود را در عکس پیدا کنید.

هنگام ثبت عکس هم می توانید به تصویرتان در گوشی نگاه کنید و نگاهتان پایین باشد. هم می توانید در آینه به لنز دوربین خود نگاه کنید.
گوشی را در قسمتی از بدنتان قرار دهید که مانع دیده شدن صورت و قسمت های مهم بدنتان در عکس نشود.
از فلش استفاده نکنید چون انعکاس آن در آینه عکس را خراب می کند.

نکته خیلی مهم: حتما قبل از گرفتن عکس آینه را تمیز کنید!

ژست های زیادی برای گرفتن یک عکس سلفی خوب وجود دارد.
از عکس هایی که دوستانتان در صفحه اینستاگرام و فیس بوکشان می گذارند الهام بگیرید. ایده های جدید را امتحان کنید. همیشه هم لازم نیست صورتتان در عکس باشد. عکاسی از دست ها و پاها، خود یک ترند جدید در دنیای عکاسی است و می تواند گویای احساس و افکار شما باشد.

یک شیوه خلاقانه دیگر این است که کسی از شما در حال سلفی گرفتن عکس بگیرد.

۱۳- استفاده از لنزهای عکاسی

استفاده از لنزهای عکاسی به شما این امکان را می دهد که دوربین گوشی خود را به یک دوربین عکاسی حرفه ای تبدیل کنید و کیفیت عکستان را بالا ببرید.
این لنزها که به لنزهای کلیپسی معروف اند، به آسانی روی دوربین گوشی موبایلتان نصب می شوند و به راحتی برداشته می شوند.
نوعی از این لنزها به نام لنز واید Wide به شما این امکان را میدهد که بتوانید فضای بیشتری را در عکس خود جای دهید بدون آنکه فاصله دوربین با سوژه را زیاد کنید.

نرم افزارهای زیادی وجود دارد که با آنها می توانید عکس های خود را دستکاری کرده و آنها را زیباتر کنید. بعضی از این اپلیکیشن ها مانند B612 هنگام عکاسی فیلترهای متفاوتی را به شما ارائه می دهد و می توانید هر کدام را که به نظرتان زیباتر است انتخاب کنید و با آن عکس بگیرید.
از نرم افزارهای جدید فیلتر عکس، می توان به نرم افزار قدرتمند پریسما Prisma اشاره کرد که با آن می توانید عکس های خود را به نقاشی های زیبا و گرانقیمت تبدیل کنید.

Bright Camera برای اندروید و Selfie Cam برای ios از نرم افزارهای دیگر ادیت عکس هستند که می توانید با آن نور و رنگ عکس هایتان را تنظیم کنید، وضوح تصویرتان را بالا ببرید و فیلترهای گوناگون به عکستان بدهید.


۱۵- راه حل جلوگیری از تار شدن عکس سلفی

چگونه سلفی جذاب بگیریم

برای اینکه عکستان تار نیفتد اول از همه لنز دوربینتان را با یک دستمال مناسب (مثل دستمال عینک) تمیز کنید!
برای اینکه دستتان نلرزد می توانید دوربین را با هر دو دست خود بگیرید.
یا از تایمر دوربین بهره بگیرید و آن را روی ۲ یا ۵ ثانیه تنظیم کنید تا فرصت کافی برای تسلط یافتن به دوربین داشته باشید.

حرف آخر اینکه، سلفی بگیرید! سلفی های جذاب بگیرید! ولی مراقب جانتان نیز باشید و آن را فدای سلفی گرفتن نکنید!

اگر ترفند جدیدی برای گرفتن یک عکس سلفی خوب بلدید حتما در قسمت نظرات بنویسید و تجربیات خود را با ما و دیگر خواننده ها در میان بگذارید.

تهیه و نوشته شده توسط مجله اینترنتی سیمین بانو

اختصاصی هنر و سرگرمی

برچسب هااپلیکیشن ادیت عکس سلفی عکاسی مونوپاد

توییت های باحال و خنده دار تیر ۹۵ (سری اول) تورهای استانبول چنان دارن ارزون …

ممنونم از مطالب فوق العادتون

جالب بود مررسی

ممنونم
مطالبتون خيلى خوب بوود واقعا
نكات خوبى رو ياد گرفتيم

عاشق این وبسایت شدم من.عالی هستید شما

سلام.ممنون از مطالبتون. خیلی خیلی عالی

خسته نباشید ممنون به خاطر این مطالب مفید

خواهش میکنم ، ممنون از نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وبسایت

گرفتن عکس های سلفی مناسب و بی نقص کمی پیچیده تر از آن چیزی است که ممکن است تصور کنید. از تنظیم نور و روشنایی صحنه تا تنظیم فیلترها ، رفع لکه ها و ناهمواری سطوح پوست در عکس های نزدیک تر و گرفتن ژست های مناسب سلفی همگی قوانین و اصول خاص خود را دارند و بی توجهی به آن ها سبب نارضایتی افراد از عکس ها میشود. قبل از این که عکس های سلفی خود را بلافاصله در شبکه های اجتماعی و با دوستان خود به اشتراک بگذارید پیشنهاد می کنیم به ترفند های کاربردی برای گرفتن عکس های سلفی جذاب تر توجه کنید.

Ways to Take Better Selfies

قبل از این که بخواهید در سلفی گرفتن با دوربین دوم گوشی هوشمند خود ماهر شوید بهتر است که با ترفند های افزایش مهارت در عکاسی با گوشی ابتدا عکس های معمولی بگیرید و بعد از این که در استفاده از فوت و فن عکاسی با موبایل حرفه ای شدید سلفی های جذابتری را با نکات زیر از خود و دوستانتان ثبت کنید.

نور طبیعی معمولا نتایج بهتری در عکاسی دارد تا این که از نور لامپ استفاده کنیم. برای گرفتن عکس های سلفی جذابتر از محیط خارجی استفاده کنید. محیط خارجی و نور خورشید به صورت خودکار سایه ها، وضوح ، تیرگی و روشنی و سایر عناصر مهم را تنظیم میکند.برای این که از نور طبیعی به بهترین نحو استفاده کنید پشت به خورشید بایستید. سعی کنید موهای شما مانعی برای نور خورشید باشد و تشعشعات آن از میان تارهای موی شما عبور کند. ایستادن مقابل شیشه و پنجره در حالی که نور خورشید به سمت شما می تابد نیز سوژه مناسبی برای عکس های سلفی خواهد بود.چگونه سلفی جذاب بگیریم

اگر مجبور هستید عکس خود را در محیط های سربسته ای که نور طبیعی نفوذ نمی کند ثبت کنید حتما به دنبال منبع نور مصنوعی باشید.لامپ های حبابی زیادی وجود دارند که رنگ های تابشی را با درجه حرارت خود تنظیم می کنند و می توانید نور محیط را بسته به نیاز خود تغییر دهید.

فلش ابزاری مناسب برای روش کردن بخش های تاریک اطراف سوژه مورد نظر ما می باشد؛ اما در گرفتن عکس های سلفی حتما باید آن را خاموش کرد. در عکس های سلفی تصاویر به صورت نمای نزدیک ثبت می شوند و استفاده از فلش صورت را محو می کند. اگر می خواهید در ثبت تصاویر نمای نزدیک موفق تر عمل کنید حتما از ترفند های ثبت تصاویر  closeup با قطره آب و ذره بین استفاده کنید.

دوربین های گوشی های هوشمند امکان تنظیم نوردهی را با ضربه زدن به اسکرین یا صفحه نمایش گوشی فراهم کرده اند. اگر شی مورد نظر شما به نحوی صفحه را تیره تر می کند دوربین آن را روشن تر می نماید. مثلا حضور یک جعبه تیره رنگ سبب تنظیم خودکار نور توسط موبایل شما میشود.

تنظیمات سفیدی و نور صفحه با برنامه های جانبی نظیر Camera+ و Open Camera  نیز به خوبی امکان پذیر است. به وسیله این برنامه ها قادر خواهید بود علاوه بر تنظیم تعادل سفیدی، فوکوس یا تمرکز در هر نقطه عکس را نیز تنظیم کنید.

برای گرفتن عکس سلفی مناسب باید آزمون و خطا کرد. برای این که بتوانید بهترین زاویه را انتخاب کنید گردن و صورت خود را تکان دهید. با بالا و پایین آوردن چانه خود سعی کنید بهترین موقعیت را برای عکس برداری ایجاد کنید. یکی از ترفند های ساده برای گرفتن عکس های جذاب تر پوزیشن یا موقعیت قرارگیری خود دوربین می باشد. دوربین را مستقیم رو به روی صورت خود قرار دهید و از نگاه کردن به لنز دوربین بپرهیزید. نگاه خود را به سمت و سوی دیگر ببرید و سعی کنید عکس به گونه ای به نظر برسد که سلفی نیست!

معمولا دوربین های دوم در گوشی های هوشمند از رزولوشن پایین تری برخوردار هستند. به علاوه ضربه زدن روی صفحه برای ثبت عکس سبب ایجاد لزرش و تکانه هایی در صفحه تصویر میشود که به طور کلی کیفیت عکس را بیش از پیش کاهش می دهند. به جای استفاده از دکمه یا آیکن دوربین در مرکز صفحه از دکمه های تنظیم صدا در گوشی خود برای ثبت تصاویر سلفی بهتر استفاده نمایید.

وقتی که لنز دوربین بیش از حد به فرد نزدیک باشد انحرافاتی در ثبت عکس ایجاد میشود. بهتر است که برای ثبت عکس های سلفی با کیفیت تر فاصله مناسب خود را با دوربین حفظ کنید. اگر می خواهید از تمام بدن خود در سلفی عکس بگیرید بهتر است که از طول بازوی خود استفاده کنید یا این که با مونوپاد و دسته های سلفی ژست بهتری بگیرید.

علاوه بر مونوپاد، سه پایه یا تری پاد نیز برای عکس برداری کامل تر و از فاصله دورتر مناسب است. اگر از مونوپاد یا تری پاد استفاده می کنید حتما باید تایمر موبایل خود را فعال کنید.

duck face همان طور که از نام آن مشخص است حالتی از چهره در افراد است که لب ها به سمت جلو و خارج گرایش دارند. این حالت دقیقا مشابه با خوردن لیمو یا هرچیز ترش دیگر است که لب ها اصطلاحا در عکس غنچه ای میشوند. این حالت از چهره در عکس های نمای نزدیک با استفاده از سلفی متداول تر است و معمولا به عنوان ژست سلفی از آن یاد میشود.

در توضیح این ژست سلفی در ویکی پدیا آمده است که Duck face ژست جالبی در عکاسی است که روی پروفایل شبکه های اجتماعی مشاهده میشود؛ این ژست با فشرده و جمع و جور کردن لب ها به سمت بیرون برای جذب نگاه های مخاطب صورت میگیرد.

همان طور که برای عکاسی بهتر از خودرو نیازمند تنظیم فاکتورهای مختلف با استفاده از نرم افزارهای ویرایشگر عکس هستیم، برای ویرایش عکس های شخصی و سلفی نیز بهتر است از برنامه های ادیت عکس استفاده کرد. به عنوان مثال Snapseed یک برنامه کاربردی برای روشن کردن محیط در اندروید و iOS است.

دانلود Snapseed برای اندروید

دانلود Snapseed برای iOS

برنامه های زیادی برای ویرایش عکس وجود دارد که امکان افزودن حجم موها، صاف کردن سطح پوست و… را برای کاربران فراهم می کنند. Facetune و Photo Editor by Aviary نمونه هایی از بهترین برنامه های ویرایش تصویر برای اندروید و iOS هستند.

همچنین قبلا  در انزل وب ۹ سایت برتر ویرایش عکس آنلاین را معرفی کردیم و برای قرار دادن عکس سلفی خود بر روی پروفایل میتوانید از ۹ ابزار ساخت عکس پروفایل با سایز دقیق و مناسب شبکه های اجتماعی بهره بگیرید.

اگر به ویرایش تک تک نقاط موجود در عکس خود علاقه ای ندارید یا وقت کافی برای تغییر تمام قسمت ها و تغییر آن ها ندارید می توانید از فیلترهایی که از پیش آماده شده اند استفاده کنید. حدود ۱۰۰ فیلتر محبوب وجود دارد که در اغلب شبکه های اجتماعی قابل اعمال هستند. می توانید این تغییر رنگ ها را در عکس های خود استفاده کنید.اگر میخواهید عکس خود را در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و.. به اشتراک بگذارید پیشنهاد میکنیم حتما از بهترین برنامه های پرکاربرد و حرفه ای برای اینستاگرام برای فیلتر گذاری ، قرارد دادن عکس ها کنار هم و.. استفاده کنید

چه ترفندهای دیگری برای گرفتن عکس های سلفی بهتر پیشنهاد می دهید؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.


باسلام …اصولا منشی های شما اونقدر با ناز و عشوه ومکث های بیجا روی کلمات حرف میزنند تاوقت بیشتر بگذره و هزینه تماس نتیجا بالاتر بره که کلا ما رو از تماس دوباره منصرف میکنند …ممنون از اینکه اینقدر به فکر ما هستینننن…

تاسیس : تیر ماه 1390 | باز نشر مطالب تنها با کسب مجوز امکان پذیر است

Copyright © 2011-2021 Anzalweb , All Rights Reserved


طراحی و اجرا پوسته :

در رسانه ها همراه ما باشید

جدیدترین مطالب ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید


تست شنوایی و درمان وزوز گوش

چنین کیکی روفقط تواین یخچال میتونی جابدی

یکی از مهم‌ترین عوامل خوب از آب درآمدن تصاویر، نور محیط است

 

دیگر زمانی که افراد دوربین یا موبایلشان را به دست کسی می‌دادند تا از آنها عکس بگیرد گذشته، الان دور دور سلفی گرفتن است. چگونه سلفی جذاب بگیریم

آدم معروفی می‌بینیم؟ به جای امضا با او سلفی می‌گیریم. جای جالبی می‌رویم؟ با منظره سلفی می‌گیریم. همینطوری دور هم هستیم؟ خب با هم سلفی می‌گیریم. سلفی گرفتن حتی کشته هم می‌دهد! خلاصه این پدیده همه جا و در هر موقعیتی هست و در دنیای پُرسلفی امروز، اگر بلد نباشید چگونه سلفی‌های جذاب و حرفه‌ای بگیرید، کلاهتان (یا بهتر است بگوییم موبایلتان) پس معرکه است! می‌خواهیم نگاهی بیندازیم به تکنیک‌ها و نرم‌افزارهایی که به شما کمک می‌کند سلفی‌های بعدی‌تان را طوری بگیرید که واقعا لایک داشته باشد!

 

نور

هر کسی که حتی یک‌بار با دوربین یا موبایل عکس گرفته باشد، می‌داند یکی از مهم‌ترین عوامل خوب از آب درآمدن تصاویر، نور محیط است. نور کافی باعث می‌شود عکس واضح‌تر و جزئیات بهتر مشاهده شوند. در مقابل، نور کم نه‌تنها دوربین گوشی، بلکه حتی بهترین دوربین‌ها را هم برای ثبت یک عکس خوب به زحمت می‌اندازد. در سلفی گرفتن نور اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، زیرا دوربین‌های جلوی گوشی‌ها اغلب چند پله ضعیف‌تر از دوربین پشت هستند.

 

اما میزان نور تمام ماجرا نیست. هنگام عکسبرداری حواستان به نوع نور محیط هم باشد. بهترین نوع نور برای سلفی، نور طبیعی است. بنابراین اگر می‌خواهید سلفی‌های جذابی داشته باشید، سعی کنید آنها را در فضای آزاد یا حداقل نزدیک پنجره و در طول روز بگیرید. از نور لامپ‌های فلورسنت (مثل مهتابی یا حتی فلاش دوربین) هم برحذر باشید، زیرا سلفی حتی در نور شمع بهتر از زیر نور لامپ مهتابی خواهد بود!

 

بهترین زاویه برای گرفتن یک سلفی جذاب، کمی از بالاست

 

زاویه

یکی از موارد بسیار مهمی که اغلب هنگام سلفی گرفتن مغفول واقع می‌شود، زاویه عکس است. حتما شما هم سلفی‌های فراوانی را که دوربین انگار از آسمان دارد بر سلفی‌گیرندگان می‌نگرد، دیده‌اید و احتمالا با من هم‌عقیده‌اید که این تصاویر آن‌قدرها جالب نیست. البته از آن طرف پشت بام هم نیفتید که سلفی پایین به بالا بگیرید، مگر این‌که بخواهید صورتتان کاملا چاق دیده شود!

بهترین زاویه برای گرفتن یک سلفی جذاب، کمی از بالاست. تقریبا مانند آن‌که دوربین را داده باشید کسی قدبلندتر تا از شما عکس بیندازد، ولی دوباره تاکید می‌کنیم دوربین را زیاد بالا نبرید، فقط کمی بالاتر.

 

جهت صورت

برخی سلفی‌ها خیلی خوب به نظر می‌آیند، ولی نمی‌توانید دقیقا بگویید چه چیز باعث این جذابیت شده است. آنچه بخصوص در سلفی‌های سلبریتی‌ها بیشتر رعایت می‌شود، جهت صورت است.

شاید با خودتان بگویید مگر تفاوتی هم می‌کند که تصویر از کدام سمت صورت من گرفته شده باشد؟ بله، اگر خودتان هم به سلفی‌های مختلف‌تان نگاه کنید، متوجه می‌شوید که جهت صورتتان در زیباتر بودن سلفی تاثیر دارد. تا به حال دقت کرده‌اید هنگامی که برای گرفتن عکس پرسنلی به عکاسی می‌روید، عکس مستقیما از روبه‌رو گرفته نمی‌شود و عکاس معمولا کمی زاویه به سر شما می‌دهد؟ اینجا هم ماجرا تقریبا همین‌طور است.

 

البته این نکته‌ای است که نمی‌توان نسخه کلی برایش پیچید. باید خودتان حالت‌های مختلف صورتتان را آزمایش کنید تا ببینید برای شما چه جهتی از صورت به بهترین سلفی ختم می‌شود.

 

چگونه سلفی‌های جذاب و حرفه‌ای بگیرید

 

فاصله با دوربین

این نکته را معمولا آنهایی که در سلفی گرفتن تازه‌کارند رعایت نمی‌کنند. طوری سلفی نگیرید که انگار با صورت به دوربین خورده‌اید! ببخشید، ولی دیدن سوراخ بینی‌تان برای بقیه جذاب نیست، بنابراین فاصله معقول را از دوربین حفظ کنید!

از آن طرف هم اگر واقعا چیز قابل توجهی در پس‌زمینه نیست یا تعداد افراد در سلفی زیاد نیستند، لزومی ندارد گوشی را با فاصله بسیار (مثلا با میله سلفی) از خود نگه دارید.

 

فیلترها

نمی‌توانیم بگوییم هنگام گرفتن سلفی اصلا از فیلترها استفاده نکنید، ولی همیشه این را به‌عنوان یک اصل در نظر داشته باشید که در سلفی بهتر است خودتان باشید و بنابراین هرچه عکس طبیعی‌تر باشد، جذاب‌تر است. بخصوص اگر در نور خوب سلفی بگیرید هیچ نیازی به بهبود وضعیت صورتتان با فیلترهایی مثل beautify یا skin tone نخواهید داشت.

 

با این حال، اگر هم می‌خواهید فیلتری به کار ببرید، حواستان باشد آن‌قدر در استفاده از آن زیاده‌روی نکنید تا صورتتان به کل مصنوعی بیفتد و البته دقت کنید افراد عموما می‌توانند تشخیص دهند که در عکس فیلتر به کار رفته است!

 

اپلیکیشن جالب و کاربردی برای سلفی‌ گرفتن

 

برنامه‌های خوب برای سلفی 

برای گرفتن یک سلفی خوب، علاوه بر رعایت قواعدی که در متن بیان شد، به یک نرم‌افزار با امکانات مناسب این کار هم نیاز است. 

برخی سازندگان گوشی، در برنامه دوربین قابلیت‌های خوبی برای سلفی تعبیه می‌کنند، ولی حتی در این گوشی‌ها هم می‌توان از برنامه‌های مخصوص سلفی برای داشتن عکس‌های جذاب‌تر بهره برد.چگونه سلفی جذاب بگیریم

 

یکی از موارد دردسرساز هنگام سلفی گرفتن، زدن دکمه شاتر روی صفحه همزمان با نگه داشتن گوشی در زاویه مناسب است. دو برنامه رایگان GoCam (برای iOS) و Snapi (برای اندروید) این معضل را با تشخیص حالت‌های دست حل می‌کنند. در این برنامه‌ها، ابتدا گوشی را با یک دست نگه داشته و کف دست دیگرتان را جلوی دوربین می‌گیرید. حالا وقتی دستتان را مشت کنید، شمارش معکوس برای گرفتن سلفی آغاز می‌شود تا بتوانید حالت خوبی بگیرید و عکس گرفته می‌شود.

 

اگر اهل سلفی با فیلترهای مختلف هستید، به شما اپ YouCam Perfect (برای اندروید و iOS) را معرفی می‌کنیم. نکته اصلی این برنامه آن است که هر فیلتری را که می‌خواهید روی سلفی‌تان اعمال کنید به‌صورت پیش‌نمایش به شما نشان می‌دهد. بنابراین پیش از گرفتن، می‌توانید فیلترهای مختلف را بسنجید و بعد از آن‌که به گزینه مناسب رسیدید، عکستان را بگیرید.

 

شرکت سازنده این اپ علاوه بر آن، دو برنامه دیگر به نام YouCam Fun و YouCam Makeup هم برای اندروید عرضه کرده که هر کدام مجموعه‌ای از فیلترهای بامزه و جالب را برای اضافه کردن به سلفی‌ها در اختیارتان می‌گذارد. یکی از دیگر از برنامه‌های مشهور در این زمینه FaceTune (برای اندروید و iOS) است که سابقه زیادی دارد و حتی برخی به آن فتوشاپ سلفی می‌گویند!

 

این اپ با قابلیت‌هایی مانند سفید کردن دندان‌ها، حذف لک و پیس‌ها، تغییر شکل چانه و صورت و البته محو کردن پس‌زمینه، خوراک گرفتن یک سلفی جذاب برای عکس پروفایل است! ویژگی‌ها و فیلترهای برنامه فقط به هنگام سلفی گرفتن ختم نمی‌شود و شما می‌توانید ویرایش و افزودن انواع و اقسام فیلترها را روی سلفی‌های گرفته‌شده هم اعمال کنید. از دیگر برنامه‌های خوب برای سلفی گرفتن در گوشی‌های اندرویدی می‌توان به Candy Camera با کلی قابلیت کوچک و بزرگ، Sweet Selfie با فیلترهای بلادرنگ و جذاب و همچنین B612 اشاره کرد که می‌توانید رایگان از آنها استفاده کنید.

  

منبع:jamejamonline.ir

فناوری و تکنولوژی روز


ارزانتر سفر کنید! بلیط زمینی وهوایی


بهترین راه بهبود کیفیت هوا در خانه

پرداخت شهریه آموزشگاه زبان در صورت رضایت


آسانترین راه خرید برنامه در کنسول ps4


خرید قسطی انواع سمعک بدون بهره


کم شنوایی و ناشنوایی در میانسالان


طرح های 3بعدی کاغذ دیواری برای خرید


آموزش مکالمه محور زبان به صورت آنلاین


دریافت کارت تخفیف 20درصدی درمان


اقساط36ماهه لوازم خانگی بدون پیش پرداخت


چنددقیقه ای بدون دردسر ماست سالم بساز!


خرید دستگاه تصفیه آب با شرایط اقساطی


قیمت امروز بلیط اتوبوس به هرکجای ایران


ماشین لباسشویی با آبکشی شرعی

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021


Downloads-icon


چگونه در آیفون و آیپد فایل‌ های PDF را مدیریت کنیم؟Downloads-icon

خوش آمدید. به اکانت خود وارد شوید.

بازیابی پسورد

گذرواژه جدید به ایمیل شم اارسال خواهد شد

فارنت | Farnet – اخبار فناوری اطلاعات

اینستاگرام طراحی جدید بخش استوری نسخه دسکتاپ خود را عرضه کرد
چگونه سلفی جذاب بگیریم

اپل اعلام کرد که حالا بیش از یک میلیارد آیفون فعال در جهان وجود دارد

گوشی گلکسی A02 سامسونگ با تراشه MT6739W مدیاتک و اندروید 10 معرفی شد

کارت گرافیک Iris Xe اینتل معرفی شد؛ اولین کارت گرافیک دسکتاپ اینتل در 20 سال اخیر

تماشا کنید: تمسخر تاچ بار مک بوک پرو اپل در ویدیو تبلیغاتی سرفیس پرو 7 مایکروسافت

مک بوک پرو 2021 اپل درگاه کارت حافظه را بازمی‌گرداند

دانشمندان می‌خواهند برای کشف منشا ویروس کرونا از توییتر استفاده کنند

گوگل برنامه تأمین اینترنت با بالن موسوم به پروژه لون را تعطیل کرد

اپلیکیشن پارلر به‌عنوان جایگزین توییتر برای طرفداران ترامپ از پلی استور گوگل حذف شد!

اکانت توییتر دونالد ترامپ برای همیشه مسدود شد

تماشا کنید: جعبه‌گشایی و نگاه نزدیک به دستبند هوشمند امیزفیت بند 5

بررسی گلکسی S20 FE سامسونگ؛ پرچم‌داری برای همه

بررسی گوشی میان‌رده هواوی Y9a؛ شیک‌پوش و خواستنی

تماشا کنید: جعبه‌گشایی و نگاه نزدیک به گوشی میان‌رده هواوی Y9a

ایسوس لپ‌تاپ ROG Moba 5 را با پردازنده رایزن 9 و نمایشگر ۳۰۰ هرتزی معرفی کرد

10 مقاله که باید پیش از تجربه بازی سایبرپانک 2077 بخوانید

سرویس گیمینگ ایکس کلود مایکروسافت بهار سال آینده به iOS و کامیپوترها می‌آید

فناوری RealSense ID اینتل با قابلیت تشخیص چهره و استفاده در دستگاه‌های هوشمند معرفی…

تی سی ال ادعای جاسوسی برای چین و با استفاده از تلویزیون‌های خود را رد کرد

ده‌ها گوشی متعلق به خبرنگاران الجزیره با استفاده از یک حفره امنیتی آیفون هک شده است!

هشدار مایکروسافت در خصوص تداوم حملات هکری Solarwinds در سراسر جهان

آیا به زودی شاهد سبقت بیت کوین از غول‌های فناوری مثل اپل و آمازون خواهیم بود؟!

کیا ظاهرا هدایت پروژه خودرو اپل در مجموعه هیوندای موتورز را برعهده دارد

صدور مجوز سرمایه‌گذاری 270 میلیون دلاری فاکسکان برای تولید مک بوک و آیپد اپل در…

مقایسه گلکسی A51 با گلکسی A71 سامسونگ | کدامیک را بخریم؟

راهنمای خرید: بهترین گوشی‌های بازار با قیمت بیش از ۳۰ میلیون تومان | آبان ۹۹

راهنمای خرید: بهترین گوشی‌های بازار با قیمت ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان | دی ۹۹

راهنمای خرید: بهترین گوشی‌های بازار با قیمت ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان | دی ۹۹

هنگام گرفتن یک عکس معمولی ژست های رایج بسیاری وجود دارد که می توانیم هریک از آنها را امتحان کنیم، اما هنگام سلفی گرفتن، ژست ها بسیار متفاوت هستند.

با جست و جوی واژه #Selfie در اینستاگرام، با 122 میلیون عکس سلفی مواجه می شوید. اما پیدا کردن سلفی ای که سوژه آن به خوبی در عکس افتاده باشد، کار سختی است. دلیل آن هم سخت بودن کنترل همزمان دوربین و ظاهرخود است. در ادامه مطلب چند نوع ژست و هم چنین چند نکته برای گرفتن سلفی های بهتر، خلاقانه تر و جذاب تر به شما پیشنهاد می کنیم.

وقتی درباره سلفی حرف می زنیم، اغلب به عکسی فکر می کنیم که خودمان از چهره خودمان گرفته باشیم. اما در واقع اینطور نیست، سلفی عکسی است که خودمان از خودمان گرفته باشیم. چرا از پاهایتان عکس نمی گیرید؟ مخصوصاً زمانی که کفش جدیدی پا کرده اید. یا اینکه می توانید از دست بندی که به مچتان بسته اید یا انگشتری که به انگشتتان است عکس بگیرید. دفعه بعد که قصد گرفتن سلفی داشتید، بهتر است این روش را امتحان کنید.

یکی از مسائلی که اغلب در هنگام سلفی گرفتن باعث بروز مشکل می شود، شلوغ بودن پس زمینه است. افراد و چیزهایی که در پس زمینه وجود دارند، باعث از بین رفتن تمرکز عکس از روی سوژه می شوند. معمولاً این اتفاق هم می افتد که افراد حاضر در پس زمینه به دوربین شما نگاه می کنند. راه حلی که با آن می توانید مشکل خود را حل کنید این است که کادری ببنیدید که چهره شما کاملاً کادر را پر کند. کادر بسته بهترین روش برای از بین بردن مشکلات اینچنینی است.

یک راه معمول و ساده برای اینکه کادر بسته داشته باشیم، نزدیک کردن گوشی به خود است. اما مشکلی که در این مواقع اتفاق می افتد این است که به دلیل واید بودن اغلب لنزهای گوشی های همراه، سوژه موجود در مرکز عکس یعنی بینی بزرگ و کشیده می افتد و نسبت به بینی، چشم که از مرکز عکس فاصله دارد ریز و کوچک می افتد. برای از بین بردن این نقیصه نیز، کافی است دوربین را کمی از خود فاصله داده و به جای آن اندکی ( تا حدی که کیفیت تصویر از بین نرود ) از زوم استفاده کنید. اندکی زوم کردن مشکل را حل خواهد کرد.

همه عکاسان قانون یک سوم را می دانند، اما هنگام گرفتن سلفی آن را فراموش می کنند. بهترین مکان برای قرار دادن چشم در عکس، حدوداً روی خطی است که یک سوم از کادر را از بالای آن جدا می کند. در عکسی که به عنوان نمونه قرار داده ایم، به خوبی استفاده از این ایده را می بینید. همچنین بهتر است چشم ها به یک سمت کادر متمایل تر باشند. قرار دادن چشم ها در سمت چپ یا راست کادر، اغلب بسیار جذاب تر از قرار دادن آن در وسط کادر است.

در وان حمام پر از آب دراز بکشید و صورت خود را از آب بیرون بیاورید و درحالی که حبابها دور صورت شما را احاطه کرده اند سلفی بگیرید. البته مواظب باشید که گوشیتان را به آب نیاندازید.

این نوع سلفی بسیار جذاب و منحصر به فرد خواهد بود و قطعاً بهتر از سلفی گرفتن درحال خوردن چیز برگر خواهد بود.چگونه سلفی جذاب بگیریم

زمانی که سلفی می گیرید، دو روش کلی برای این کار دارید. گرفتن گوشی با یک دست یا دو دست.

وقتی از دو دستتان برای گرفتن سلفی استفاده کنید، تسلط بیشتری بر گوشی خواهید داشت. علاوه بر آن، با دور کردن گوشی از خود، بازوهایتان نقش گوشه های کادر را ایفا خواهند کرد. در این روش بهتر است مواظب باشید که دستهایتان جلوی لنز را نگرفته باشند.

1 . از زوایای مختلف سلفی بگیرید.

سرتان را به چپ و راست بچرخانید و در نمایشگر گوشی ببینید در کدام حالت جذاب ترید. معمولاً هر کدام از ما از یک سمت چهره جذاب تر به نظر می رسیم. بهتر است همیشه سمت جذاب چهره خود را به سمت لنز متمایل کنید.

2. شانه های خود را جابه جا کنید.

اگر در کادر هر دو شانه شما دیده می شوند، بهتر است با کمی چپ و راست کردن آنها، جایی را برای آنها انتخاب کنید که در آن جذاب تر به نظر می آیید.

3.زیر نور مناسب بایستید.

در جایی قرار بگیرید که نور زیباتر و مناسب تری داشته باشد. اگر در داخل هستید نزدیک پنجره بایستید. نور زیبا مساوی است با سلفی زیبا. چگونه می توان تشخیص داد که نور در چه حالتی چهره شما را زیباتر خواهد کرد؟ دوربین گوشی خود را روشن کنید و آن را مقابل خود قرار دهید. تا آنجا که می توانید زاویه افقی و عمودی خود را نسبت به نور تغییر دهید. ببینید در کدام زاویه بهترین سلفی را خواهید داشت. برای این کار حتی می توانید نسبت به نور دور یا نزدیک شوید. اگر در روز و در محیط خارجی هستید، بهترین زمان یک ساعت بعد از طلوع آفتاب و یک ساعت قبل از غروب آن است.

4. با چیزهای جدید ژست بگیرید.

اگر عینک جدید گرفته اید گزینه مناسبی برای سلفی است. رنگ مو یا مدل موی جدید بهترین زمان برای گرفتن سلفی است. عروسک یا حیوان خانگی هم گزینه مناسبی برای سلفی است.

5.کار جذابی انجام دهید.

هنگامی که در حال انجام فعالیت خاصی هستید اقدام به گرفتن سلفی کنید. هنگام غواصی در اقیانوس، سوار بر جت اسکی یا هر کاری که جذابیت عکس را بیشتر کند.

6.زینت آلات را فراموش نکنید!

استفاده از زیور آلات، کلاه ، یا هر آنچه که اختصاصاً از آن به عنوان وسایل زینتی استفاده می کنید را فراموش نکنید.

7. تکراری نباشید!

لبخند، اخم، جمع کردن لب و لوچه یا درآوردن شکلک. کاری کنید که از یکنواختی خارج شوید.

8. نمای تمام بدن بگیرید.

آینه های قدی برای این کار مناسب هستند. در این روش هم بهتر است بدنتان را به چپ و راست بگردانید و بهترین حالتی که در آن جذاب تر به نظر می رسید را پیدا کنید.

9.سریع ترین و ساده ترین راه برای فشردن دکمه شاتر را انتخاب کنید.

در آیفون این دکمه هم بر روی صفحه نمایش در دسترس است و هم کنار بدنه گوشی و با دکمه صدا می توانید عکس بگیرید. بهتر است در گوشی خود راحت ترین راه را انتخاب کنید.

10.گردنتان را به جلو متمایل کنید.

برای از بین رفتن بزرگ به نظر آمدن چانه و زیباتر افتادن فک، بهتر است گردنتان را به جلو متمایل کنید و کمی از زاویه بالا عکاسی کنید. در این حالت هم با آزمایش و خطا می توانید بهترین زاویه را انتخاب کنید.

Source: improvephotography

مطلب قبلی

تنظیمات دستی دوربین بالاخره با iOS 8 از راه می‌رسد

مطلب بعدی

ادوبی ابزار Ink & Slide را برای علاقمندان به طراحی در آی‌پد معرفی کرد

اپل پتنت یک برنامه سلفی گروهی از راه دور با حفظ فاصله‌گیری اجتماعی را ثبت کرد

چرا بحث کردن در مورد مقایسه دوربین های DSLR و بدون آینه دیگر احمقانه است؟

اعداد و حروف اختصاری روی لنز دوربین‌های عکاسی به چه معنا هستند

40 تمرین کاربردی برای افزایش خلاقیت در عکاسان

عکاسان تازه کار حتماً بخوانند : توضیح مفهوم نوردهی (Exposure) در عکاسی به زبان ساده

۱۲ عکس فوق‌العاده گرفته‌شده با پهپادها که به شما احساس پرواز می‌دهد!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

نام و آدرس ایمیل من رو برای دفعه بعد که کامنت می‌گذارم ذخیره کن

چیزای خوبی بود ولی خیلی ساده و هیچ ترفندی نداش در کل ممنون ولی کاش چیزای امروزی وخفنی ارائه میدادین

همچنلن شکل اسکلا ام

بهترین راه اینکه لبخندی که بهتون میاد و بزنین

من واقعا استفاده کردم مخصوصا ایده عروسک خیلی جذاب ترم کرد… یا مثلا رفتم جاهای مختلف خونه که پس زمینم هم جالب تر باشه یا با گلدونای خونه عکسای جالبی گرفتم… واقعا ممنون😊از حالت تکراری درومد

گوشی ال جی وقتی دستتو جلوش بازوبسته میکنی بعد3ثانیه عکس میگیره.خخخخخ

گوشیه ماهم اونطوریه فقط ال جی نه.

آغا من هر کاری کردم ولی نشد

ممنون
استفاده کردیم.

والا ماهم خوش عکسیم و عکسامونم خیلی خوب میشه
اما دیگه اینقدر خود مرسی نیسیم و هی از خودمون تعریف نمیکنیم بابا فهمیدیم چقدر جذابین حالا راضی شدین؟?لطفا بعد حرفاتون سقف بالا سرتونم بگیرید

من خودم خوش عکس هستم
سلفبام هم همه با مونوپاد هست ک قشنگ تر میشه ولی خب میشه گفت مدل هایی هم ک گفتین خوبه

مرسی از مطالب اما اما در کل من دختره جیگر و خوش عکسیم?

بهترین دوربین برای سلفی سامسونگ و اپل

من هروقت از خودم سلفی میگیرم حتما بعدش باید با فتوشاپ درستش کنم بعدا به کسی نشون بدم .یه همچین استعدادایی دارم من.

مطالب خوبی بود ولی خوب زیاد نمیشه روش حساب کرد به قول دوستان خوش عکسی خودش یه نعمت

سلفی مونده به این که اون روز خوشگل باشی یا نه

من عکس از خودم نمیگیرم ولی وقتی میگیرم شبیه برد پیت میشم
اصن عکس با ادم حرف میزنه خدایی
خدای جذابیت شدم اینروزا
نه نه نه دوس دختر نمیخوام ممنون بخیال من شید من تکپرم
اره خلاصه
بد جوری دختر کش شدم اینروزا

تا دروغی دیگر بدروغ

نفهمیدم چیشداصلا(TT)

والاه=_=

سلفی گرفتن استعداد میخاد
من خیلیل رو دیدم خیلی خوشگلن ولی تو عکس واقعن افتضاح میوفتن ادم باید خوش عکس باشه

اصن خوب نبود دوسش نداشتم???????????????????

چه.جالب!منم.عکسام.ازخودم.خوشگلترمیشن!!توآینه.امتحان.میکنم.نیمرخ.وایمیستم.لبخندمیزنم!!!!

ممنون بابت مطالبتون

منم همیشه بدعکس بودم ولی رعایت این نکته ها خیلی تونسته کمکم کنه

من همیشه سلفیام خوب میشن تعداد خیلی کمی از عکسام رو یکی دیه ازم گرفته همیشه سلفی میگیرم باحال میشه از ایده های جالب استفاده کنین

منم وقتی سلفی میگیرم خودم که نگاه میکنم وحشت میکنم خیلی بد میفته

ببخشید ولی همیشه مقصر کس دیگه هست شاید واقعا مشکل از بینی های ما باشه دیوار کج نیست همیشه

من چشمام درشته ولی توی عکسام چشمام ریز میشه

با سلفی سیتی همه چی حله عالی با این برنامه عکس بگیرید

ینی هیچ کاری نمیشه کرد ادم تو سلفی قشنگ باشه??

بابا سلفی خیلی مسخرس من خداییش بینیم خیلی خوش فرمه ولی تو سلفی یه جوری میفته انگار با ماهیتابه کوبیدن تو دماغم ??

خخخ دقیقا منم همینطورم

ژست هاتونو با عکس توصیح بدید

کیفیت فقط سامسونگ s6 کیفیتش ایفون رو میزاره تو جیب

اینارو ک خودمم میدونستم یه چیز باحال بزارین

خوبه

تر خدا کمکم کنید تو عکس های سلفی و یا حتی غیر سلفی بینیم کج میوفته با اینکه من اصلا بینیم کج نیست از همه ی دوستام و یا حتی خانوادمم پرسیدم میگن بینیت کج نیست ولی تو عکس خیلی کج میوفته تر خدا اگه میتونید راهنماییم کنید

باید بینیتو عمل کنی عزیزم

برنامه سلفی B612 مشکلتو حل میکنه. اغلب ما به تصویری ک تو اینه از خودمون میبینیم عادت داریم و وقتی با دوربین گوشی از خودمون سلفی میگیریم تصویرو با ۱۸۰ درجه اختلاف میبینیم به همین دلیل تصور میکنیم که کج افتادیم, گرچه همون عکس از دید دیگران عادیه و فقط بنظر خودمون ک به این حالت عادت نداریم به این شکل دیده میشیم

از راهنمایی شما تشکر میکنم بسیار مفید بود

بدک نبود

مرسی از راهنمایی هاتون

سلام اگه اهل عکس گرفتنید
برید به لینک زیر و کتاب ژست های عکاسی رو دانلود کنید
کتابی برای هر نوع لباس پوشیدن ژست های متفاوتی رو داره
این فوق العادست و بیش 1000 ژست متفاوت برای آقایون و خانم ها دارهhttp://rgooffice.blog.ir/1394/05/01/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%DA%98%D8%B3%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%DA%A9%D8%A7%D8%B3%DB%8C

خیلیم هواوی کیفیتش عالیه.huawei p6 ک کیفیتش محشره.ایییییش بدم میاد ازینا ک با آیفونشون تو آینه قدی عکس میگیرن.

حسودی از بس

خوب! آخش که چی بشه؟

هیچی عکس سلفی بهتری می ندازی?

ههههه….
خدا عکس سلفی و از ما نگیره صلواااااااااااااااات!!!!!!!!!!!!…..

من گوشیم huawei. Y 511 هستش راحت ترین راه واسه دکمه شاتر چیه لفتن بگید

من گوشیم Huawei p6 هست. نمیدونم با گوشی منه یا کلا همه گوشیا اینطوره ک وقتی سلفی عکس میگیری عکسو معکوس میکنه.خیلی قیافه بد میشه.:'(

خخخخخ
خب مثل آینه هست دیگه
تو همه هست
بابرنامه میشه برگردوندش

فبا هر گوشی میشه نه فقط با اندروید

نکات خوبی بود

آره اون voice control فعاله من گرند 2 دارم و خیلی حال میکنم با این قابلیت :)))

توی اس 4 اگه بگید cheese capture smile shoot عکس میندازه که خیلی جالبه من توی نت 4 هم امتحان کردم شد شاید تو بقیه سامسونگ ها هم بشه

تو huawei p6 هم همینطوره با ی لبخند تیکی عکس میگیره.جالبه

سلام
یه سایت ایرانیه که میتونین عکسای سلفی تونو توش آپلود کنین و همه ببینن. اسمش selfigram.ir است. گفتم معرفی کنم شاید بدرد بعضیا بخوره.
با تشکر از سایت خوبتون

قوانین خوبی بود . مرسیییییی.
با هر گوشی ای میشه! نباید حتما اندروید باشه که!

سلام.والا مگه دروغ میگی گوشی گوشیه

آینه های قدی برای این کار مناسب هستند

این تو فیس زیاد دیدم ولی گوشیاشون همه ایفون بود یعنی با گوشی دیگه نمیشه ؟ :d

اون واسه اداشه! 😐 :))

چرا نشه؟!
مگه آیفون چیه انقدر نگران گوشی خودت شدی؟!
اتفاقا همین آیفون که میگن دوربینش خوبه، تو یه مقایسه با دوربین اس 5 سوسک شده بود
گوشیت اندروید باشه میتونی

چی شده؟؟؟

ههههه خیلی حرفت خنده داره یکی از بیخود ترین وحال به هم زدن ترین دوربین برای سامسونگ یا عکسو تیره نشون می ده و نه رنگ واقعی رو درست نشون می ده اینو من نمی گم برو چهار تا سایتو بگرد بببین که سامسونگ از هواوی هم کم اورده بعدشم کسی که با سامسونگ پلاستیکی تواینه عکس نمی دازه((:

بابا فهمیدیم i phon داری……..چرا حالا انقدر جوش میزنی !؟….نزن زشت میشی…

من سامسونگ نوت ادج دارم دوربینش شانزده مگا پیکسله خیلی هم خوب عکس میندازه از اون ایفون 6 و 6 پلاس که میگی هم گرونتر خریدمش چون بهتره خوشم میاد ازش

پربازدیدترین

هواوی آپدیت آزمایشی HarmonyOS 2.0 را برای پی 30 و میت 30 پرو منتشر کرد

تماشا کنید: تمسخر تاچ بار مک بوک پرو اپل در ویدیو تبلیغاتی سرفیس پرو 7…

آپدیت iOS 14.4 اپل منتشر شد؛ چه چیزهایی تغییر کرده است؟

سونی دوربین پرچم‌دار آلفا 1 (Sony A1) را با قیمت ۶۵۰۰ دلار معرفی کرد

تماشا کنید: جعبه‌گشایی و نگاه نزدیک به دستبند هوشمند امیزفیت بند 5

مک بوک پرو 2021 اپل درگاه کارت حافظه را بازمی‌گرداند

گوشی گلکسی A02 سامسونگ با تراشه MT6739W مدیاتک و اندروید 10 معرفی شد

آخرین مطالب فارنت

اینستاگرام طراحی جدید بخش استوری نسخه دسکتاپ خود را عرضه کرد

دوربین مدیوم فرمت GFX 100S فوجی فیلم با سنسور 102 مگاپیکسلی…

اپل اعلام کرد که حالا بیش از یک میلیارد آیفون فعال در جهان…

آیا به زودی شاهد سبقت بیت کوین از غول‌های فناوری مثل اپل و…

گوشی گلکسی A02 سامسونگ با تراشه MT6739W مدیاتک و اندروید 10…

آزمون دوام و شکنجه گلکسی S21 اولترا مقاومت آن در برابر خط و…

راه‌‌اندازی 22 سایت اختصاصی برای 22 روستا توسط ایرانسل در…

هند سرانجام بیش از 60 برنامه چینی شامل تیک تاک و وی چت را به…

دانشمندان می‌خواهند برای کشف منشا ویروس کرونا از توییتر…

درز مشخصات فنی احتمالی آیفون SE پلاس اپل از نمایشگر 6.1…

چرا استفاده از گوگل ادوردز انتخاب مناسبی برای توسعه…

بنیانگذار هواوی می‌گوید این شرکت حتی بدون گوگل می‌تواند…

فروش آنر 10 از مرز سه میلیون دستگاه عبور کرد؛ رشد ۱۵۰ درصد…

مطالب ویژه

آموزش/ چگونه اکانت اینستاگرام خود را پاک کنیم؟


جامع و کامل درباره «تورنت»

آموزش: چگونه اکانت اینستاگرام خود را به صورت موقت غیرفعال و از دسترس…


آموزش جامع اینستاگرام؛ از سیر تا پیاز!

مشترک خبرنامه فارنت شوید تا آپدیت بمانید!

قدرت گرفته از

ساخت ایمیل جیمیل با گوشی ، آموزش دانلود از یوتیوب ، سایبرپانک 2077 ، نصب ویندوز از روی فلش ، آموزش تیک تاک ، کد استعلام مانده اینترنت ایرانسل، کد بسته های مکالمه همراه اول ، دیلیت اکانت اینستا، تیک تاک چیست؟ ، آپدیت iOS 13 آیفون ،‌ یکاپ گرفتن از آیفون ، دایرکت اینستاگرام در کامپیوتر ، بهترین فیلم های سال 2019 ، مشاهده ویدیوهای لایو اینستاگرام در کامپیوتر ، سیم کارت رایگان همراه اول  ، اخبار بازی ، پلی استیشن 5 , نصب iOS 14 آیفون ، فیفا ۲۱ ،  بازی PES 2021 ،

خوش آمدید. به اکانت خود وارد شوید.

بازیابی پسورد

گذرواژه جدید به ایمیل شم اارسال خواهد شد

برای گرفتن یک سلفی حرفه ای و زیبا می‌بایست فاکتورهای خاصی را رعایت کرد. در ادامه انواع ترفندها و لوازمات جانبی لازم برای گرفتن یک عکس سلفی زیبا را با هم مرور کرده و 5 برنامه سلفی اندروید و آیفون را معرفی می‌کنیم.

عکس‌های سلفی یک ابزار جالب برای نمایش اعتمادبه‌نفس، شخصیت و ظاهر هر کاربر است. امروزه تقریبا همه با دوربین گوشی خود، عکس سلفی انداخته و معمولا در فضای مجازی به اشتراک می‌گذارند. اما دقت داشته باشید که برای عکس سلفی تنها نگاه کردن به دوربین و فشردن دکمه شاتر، کافی نیست. اگر می‌خواهید یک عکس سلفی حرفه ای را از خود ثبت کرده و با اعتماد به‌نفس کافی آن را در اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید، بهتر است با اصول اولیه آن آشنا شوید. درواقع برای گرفتن یک عکس سلفی خوب می‌بایست ابتدا پوزیشن و حالت مناسب چهره خود را پیدا کرده و سپس صحنه و پس‌زمینه عکس خود را به بهترین شکل تنظیم کنید. در ادامه علاوه بر آموزش سلفی گرفتن، به معرفی لوازم جانبی و 5 برنامه عکس سلفی هم می‌پردازیم. با پلازامگ همراه باشید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 

چگونه سلفی جذاب بگیریم

برای گرفتن عکس سلفی خوب و زیبا باید اصولی را رعایت کنید. در این بخش از مطلب، به معرفی هر یک از مواردی که باید در عکاسی سلفی رعایت کنید، می‌پردازیم.

 

به جای آنکه تنها به صورت مستقیم به دوربین نگاه کرده و از خود عکس بگیرید، بهتر است سر خود را کمی چرخانده و از زوایای مختلف چهره خود، سلفی بگیرید. در نتیجه اگر سر خود را چند درجه به چپ یا راست بچرخانید، ویژگی‌های ظاهری چهره شما، بهتر در دوربین ثبت می‌شوند. بنابراین بهتر است گوشی خود را کمی بالاتر از سر خود نگه دارید و زاویه دوربین را طوری تنظیم کنید که به سمت پایین باشد، در این حالت چشم‌های شما کمی بزرگ‌تر دیده شده و تصویر بهتری از بینی‌تان ثبت می‌شود.

علاوه براین بهتر است طرف مثبت چهره خود را شناسایی کنید و از این پس تمام عکس‌های سلفی خود را از این زاویه بگیرید. چرا که معمولا یک طرف از چهره متقارن‌تر دیده می‌شود.

 

اگر قصد دارید که نکته جدیدی مثل مدل موی جدید و یا عینکی که به‌تازگی خریداری کرده‌اید را در عکس سلفی به نمایش بگذارید، اطمینان حاصل کنید که این نکته به خوبی در عکس‌تان آمده باشد و درواقع این ویژگی به صورت برجسته در سلفی دیده شود.

 

مطمئنا یک چهره ناراحت یا اخمو، عکس سلفی شما را زیبا نخواهد کرد. سعی کنید همیشه با یک لبخند زیبا و چهره‌ای شاد، سلفی بگیرید.

 

اگر قصد دارید از چهره خود یک کلوزآپ بگیرید، سعی کنید روی یک ویژگی از چهره خود فوکوس کرده و باقی را عادی‌تر نشان دهید. این کار به‌ویژه برای حالتی که از یکی از ویژگی‌های چهره خود راضی هستید، می‌تواند خیلی کاربردی باشد.

برای مثال اگر چشمان خود را دوست دارید، بهتر است با آرایش مخصوص، زیبایی چشمان خود را پررنگ‌تر از قبل جلوه دهید. و یا اگر از لبخند خود احساس رضایت دارید، پیشنهاد می‌شود چشمان و گونه‌های خود را در حالت طبیعی خود نگه داشته اما با استفاده از لوازم آرایشی مناسب، جلوه لبخند خود را بیشتر از پیش کنید.

 

ممکن است بگویید لبخند زدن به دوربین در اکثر موارد، کار احمقانه‌ای است اما باید بگوییم که گرفتن عکس‌های سلفی تصادفی با گوشی خود، به مراتب احمقانه‌تر به‌نظر می‌رسد. اگر شما فردی جدی هستید، بهتر است از سایر حالات و احساسات خود نیز عکس‌های سلفی متفاوتی بگیرید.

شما می‌توانید لبخندهای مختلف را نیز امتحان کنید، یک لبخند ملیح با لب‌های بسته نیز می‌تواند به اندازه یک خنده دندان‌نما، زیبا باشد. فرقی نمی‌کند چطور لبخند بزنید و بخندید اما همواره به خاطر داشته باشید که لبخند یکی از جذاب‌ترین حالت‌هایی است که می‌توانید در عکس‌های خود آن را به اشتراک بگذارید.

در حقیقت بهتر است حالات چهره خود را شناسایی کرده و در عکس‌های مختلف آنها را ثبت کنید. برای مثال وقتی در حال تماشای یک فیلم هستید، با توجه به موضوع و شرایط فیلم، می‌توانید از حالت تعجب و یا خنده خود عکس گرفته و با حالت طبیعی چهره خود در مواقع مختلف آشنا شوید.

 

اگر قصد دارید لباسی را که به‌تازگی خریداری کردید، نمایش دهید و یا پس از گرفتن یک رژیم غذایی، از اندام خود عکس بگیرید، می‌بایست در مقابل یک آینه تمام قد ایستاده و از سر تا انگشتان پای خود را در عکس بیندازید. در این عکس‌ها دیگر صورت شما، نقطه طلایی عکس نخواهد بود. سعی کنید به‌گونه‌ای از خود، عکس تمام قد بگیرید که در تصویر، موقعیت بدن شما در اولویت باشد و اشیای موجود در پس‌زمینه از جذابیت عکس شما نکاهد.

اگر تمایل دارید که اندامتان کمی قلمی‌ و باریک‌تر به‌نظر برسد کافی است مثلا اگر گوشی را با دست راست خود گرفته‌اید، پای راست خود را کمی جلوتر بیارید. در این حالت شانه سمت مخالف کمی جلوتر می‌آید، شما می‌توانید دست آزاد خود را به کمر تکیه زده و یا آن را روی پای خود بگذارید. در این حالت قفسه سینه به صورت طبیعی کمی جلوتر آمده و مچ پاها به صورت متقاطع در کنار هم قرار می‌گیرند.

 

در یک عکس فیلترهای زیادی استفاده نکنید. شما می‌توانید عکس‌های سلفی از خود بگیرید که معمولا همیشه دیگر افراد، شما را در آن حالت می‌بینند اما گرفتن عکس سلفی در حالتی که تازه از خواب بیدار شده‌اید و یا حداقل آرایش را دارید، سبب می‌شود که فالورهای اینستاگرام و دیگر افراد در فضای مجازی، «خود واقعی‌تان» را ببینند.

 

اگر کفش‌های جدیدی خریده‌اید و دوست دارید از آنها عکس بگیرید، بهتر است زاویه دوربین را طوری تنظیم کنید که از ران تا کفش شما در عکس ثبت شود. در این حالت همان‌طور که دوربین را به سمت پایین گرفته‌اید، لبه فریم باید از ران شما آغاز شود و کاملا به ران‌ها نزدیک باشد. این زاویه کمک می‌کنید که ران‌های شما تا حد امکان بلند و باریک به‌نظر برسند.

 

در حال حاضر پوزیشن‌های مختلفی در عکس‌های سلفی رایج شده‌اند که بسیار محبوب هستند. شما نیز می‌توانید از این حالات و پوزیشن‌ها در سلفی‌های خود استفاده کنید، البته توجه داشته باشید که حالاتی نظیر صورت اردکی، نشان دادن عضلات و یا خواب‌آلودگی، همواره مورد انتقاد برخی از افراد قرار می‌گیرد.

پس از آنکه تمام نکات بالا را رعایت کردید، حال برای آنکه بتوانید عکس سلفی زیباتری را ثبت کنید بهتر است پس‌زمینه خود را نیز تنظیم کنید. در این مرحله باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

 

وجود یک منبع نور مناسب فاکتور مهمی در امر عکاسی است و عکس‌های سلفی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در نتیجه اگر بخواهید در فضایی با نور کم و یا با روشنایی نور فلورسنت یک عکس سلفی بگیرید، مطمئنا نتیجه رضایت بخش نخواهد بود. نور طبیعی یکی از بهترین منابع در عکاسی است؛ بنابراین بهتر است عکس‌های سلفی خود را کنار پنجره و یا در فضای بیرون از خانه بگیرید.

به خاطر داشته باشید برای عکسبرداری در فضای آزاد، می‌بایست نور خورشید یا هر نور دیگری در مقابل شما و کمی بالاتر از سطح چشم شما باشند. در این حالت نور، چهره شما را روشن کرده و سبب می‌شود که ویژگی‌های چهره شما به‌خوبی دیده شوند بدون آنکه سایه‌ای روی صورت شما ایجاد شود. اما اگر نور در کنار و یا عقب شما باشد، مقداری سایه روی چهره شما خواهد افتاد و عکس شما خراب می‌شود.

اگر در منزل عکاسی می‌کنید، سعی کنید از پرده نسبتا نازکی استفاده کنید که بتواند نورخورشید را از خود عبور دهد. این کار موجب می‌شود که نور ملایم‌تر تابیده و عکس شما را جذاب‌تر می‌کند. گفتنی است نور طبیعی خیلی بهتر از نور مصنوعی رنگ‌ها را پردازش می‌کند، اما اگر می‌خواهید سایه‌های ایجاد شده در عکس را برطرف کنید می‌توانید از نور مصنوعی کمک بگیرید. اما اگر باز هم نوردهی مناسبی ندارید، می‌توانید از افکت گوشی خود کمک بگیرید. درواقع امروزه دوربین اکثر گوشی‌های هوشمند از ویژگی پردازش و اصلاح خودکار رنگ بهره می‌برند.

همچنین سعی کنید تا جای امکان از فلاش دوربین گوشی خود استفاده نکنید زیرا نور فلاش موجب روشنایی بیش از حد چهره شما شده و احتمالا چشمان شما را در عکس قرمز نشان خواهد داد.

 

امروزه معمولا همه گوشی‌های هوشمند از یک دوربین در پنل جلوی خود و یک یا چند دوربین در پنل عقب خود بهره می‌برند، با این حال بهتر است برای ثبت عکس‌های سلفی از دوربین عقب گوشی خود استفاده کنید. دوربین‌های عقب گوشی معمولا پیکسل بالاتری داشته و عکس‌هایی با رزولوشن بالاتر را ثبت می‌کنند. برای این کار شما می‌بایست گوشی خود را چرخانده و با دوربین عقب آن، در حالی‌که خود را نمی‌بینید از خود یک عکس سلفی بگیرید.چگونه سلفی جذاب بگیریم

 

اگر در آینه عکس بگیرید باید این نکته را به خاطر داشته باشید که تصویر شما برعکس خواهد شد و البته گوشی شما در عکس مشخص می‌شود. همچنین این احتمال وجود دارد که شیشه آینه همیشه نور را با دقت انعکاس نکرده و ممکن است عکس سلفی شما خراب شود. سعی کنید دستان خود را تا جای امکان کشیده و  از مسافتی دورتر از خود عکس بگیرید. البته اگر بخواهید یک عکس سلفی تمام قد بگیرید، ناچارا باید از آینه استفاده کنید.

سعی کنید امتحان کنید که با هر دو دست چپ و راست خود بتوانید سلفی بگیرید، امتحان کنید و ببینید کدام دست به شما زاویه بهتری می‌دهد.

 

یک عکس سلفی خوب فراتر از یک چهره است. بهتر است در هنگام گرفتن عکس سلفی، پس‌زمینه‌ای داشته باشید که برای بیننده جذاب و جالب باشد. فرقی نمی‌کند در فضای خانه و یا بیرون از آن از خود عکس می‌گیرید، در هر دو حالت می‌بایست حواستان به پس‌زمینه عکستان باشد.

 

همیشه وقتی در حال سلفی گرفتن هستید، حواستان باید به محیط دور و اطرافتان باشد. همیشه ممکن است کودکانی در اطراف شما باشند و عکس سلفی شما را خراب کنند پس توصیه می‌شود هنگام گرفتن عکس سلفی حتما نگاهی به اطراف خود داشته باشید.

 

برای گرفتن یک عکس سلفی، کافی است که چهره خودتان در عکس باشد اما این یک قاعده و قانون همیشگی نیست. شما می‌توانید با دوستان، اعضای خانواده و یا سگ خود یک عکس سلفی زیبا بگیرید. احتمالا در یک عکس دسته‌جمعی نخواهید توانست که همه قواعد را کنترل کرده و تنظیم کنید اما مطمئنا این عکس، یک عکس سلفی زیبا و بیادماندنی خواهد بود که بعدا می‌توانید آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. درواقع اگر فرد خجالتی هستید و آنقدر اعتماد بنفس ندارید که در یک جمع از خود عکس سلفی بگیرید، می‌توانید در کنار یک دوست و یا یکی از اعضای خانواده خود عکس سلفی بگیرید.

هرچه تعداد افراد بیشتری در عکس سلفی شما حضور داشته باشند، مطمئنا عکس جذاب‌تری خواهد بود و توسط تعداد افراد بیشتری لایک خواهد خورد.

پس از آنکه عکس سلفی خود را گرفتید، بهتر است آن را ویرایش و سپس بارگذاری کنید. برای انجام این کار توصیه می‌شود که مراحل زیر را انجام دهید:

 

تقریبا اکثر افرادی که عکس سلفی می‌گیرند از اپلیکیشن دیگری برای تنظیم نور و رنگ عکس خود استفاده می‌کنند. اما باید مراقب باشید چون هر فیلتری مناسب هر عکس سلفی نیست بنابراین بهتر است قبل از به اشتراک‌گذاری عکس سلفی خود، انواع فیلترها را روی آن امتحان کنید.

 

اگر از یک نرم‌افزار ویرایش عکس در گوشی خود بهره می‌برید، می‌توانید به راحتی قبل از بارگذاری و به اشتراک‌گذاری عکس خود در فضای مجازی، هرگونه نقص عکس خود را برطرف کنید. شما می‌توانید به راحتی پس‌زمینه عکس خود را تغییر داده و یا سایز عکس خود را عوض کنید. البته تقریبا همه این ویرایش‌ها را خود گوشی پشتیبانی می‌کند و نیازی نیست که از اپلیکیشین‌های دیگر استفاده کنید اما اگر تمایل دارید از برنامه‌های حرفه‌ای‌تری استفاده کنید، هزاران اپلیکیشن در اینترنت وجود دارد که می‌توانند نیاز شما را برآورده سازند.

 

بهتر است پس از آنکه عکس‌های خود را ویرایش کردید، عکس سلفی مربوطه را در فیسبوک، توییتر، اسنپ‌چت و اینستاگرام، با همه دوستان خود به اشتراک بگذارید. در اغلب موارد شما می‌توانید در زیر عکسی که به اشتراک گذاشته‌اید یک کپشن بنویسید و حال خود را توضیح دهید.

 

این روزها عکس‌های سلفی عضو ثابت همه محفل‌ها، جشن‌ها و مراسم‌ها شده‌اند. اما اگر تمایل دارید که یک عکس سلفی حرفه ای داشته باشید می‌توانید از ترندهای رایج در عکس سلفی خود بهره ببرید. برای مثال معمولا اکثر افراد پنج‌شنبه‌ها یک عکس از طول هفته خود را به اشتراک می‌گذارند؛ بنابراین شما می‌توانید یک عکس از دوران بچگی خود پیدا کرده و آن را با بقیه دوستان خود به اشتراک بگذارید. یکی دیگر از ترندهای عکس‌های سلفی، نمایش دادن موهایتان است. درواقع می‌توانید به جای لبخندتان در عکس‌های سلفی خود بر نوع آرایش موهای خود تمرکز کنید.

 

در دو حالت اصلا نباید سراغ عکس سلفی بروید، یکی از این مواقع مراسم خاکسپاری و دیگری صحنه تصادف است. معمولا در این دو حالت و موقعیت اصلا شایسته نیست که عکس سلفی بیندازید. همچنین توصیه می‌شود در یک مراسم یادبود و یک موقعیت تراژیک و غم‌انگیز، گوشی‌تان را در جیب خود بگذارید و اصلا سراغ عکس سلفی نروید.

 

در کنار تمام شرایط و قواعدی که در بالا ذکر کردیم، یکی از تاثیرگذارترین فاکتورها در ثبت یک عکس سلفی زیبا، استفاده از «مونوپاد» است. درحقیقت مونوپاد یکی از لوازم جانبی است که کمک می‌کند فرد در گرفتن یک عکس سلفی، آزادی عمل بیشتری داشته، فاصله خود را به میزان مطلوب حفظ کرده و عکس‌های بهتری را ثبت کند. درحال حاضر مونوپادهای متعددی با قابلیت‌های متنوع در بازار موجود است که در ادامه پنج مونوپاد برتر موجود در بازار را با هم مرور خواهیم کرد.

 

مونوپاد وونیو مدل Gimbal Stabilizer 3-AxisWonew Gimbal Stabilizer 3-Axis Selfie Stick Monopod

کمپانی وونیو (Wonew) مونوپادی به مدل Gimbal Stabilizer 3-Axis را تولید کرده است که به خوبی از تمامی گوشی‌ها با اندازه‌ها و سایزهای مختلف پشتیبانی کرده و کاربر می‌تواند با خیال راحت گوشی خود را در محفظه نگهدارنده این مونوپاد قرار دهد. این مونوپاد از بلوتوث 4.0، میزان چرخش 360 درجه، سیستم عامل‌های اندروید و iOS به خوبی پشتیبانی کرده و در عین حال طراحی سبک و کوچکی دارد. گفتنی است این مونوپاد مجهز به لرزشگیر است و همراه آن یک بند نیز ارائه می‌شود. این مونوپاد از کلید عکاسی، فیلمبرداری و تنظیم حالت چرخش بهره می‌برد و توسط یک کابل میکرو USB شارژ می‌شود.

 

مونوپاد WeWow مدل FancyWewow Fancy Selfie Stick Monopod

کمپانی چینی WeWow مونوپاد مدل Fancy را با پشتیبانی از قابلیت‌های متنوع به بازار فرستاده است. این مونوپاد از جنس آلومینیم است و مجهز به یک باتری لیتیوم پلیمری 2600 میلی‌آمپر ساعتی است که می‌تواند گوشی کاربر را نیز همانند یک پاوربانک شارژ کند. یکی از ویژگی‌های منحصربفرد این محصول، داشتن استاندارد IP54 و خاصیت ضدآب بودن است. در حقیقت این محصول تا 95 درصد در برابر آب و رطوبت مقاومت می‌کند. این مونوپاد مجهز به لرزشگیر است و قادر است لرزش دست کاربر در هنگام فیلمبرداری و عکاسی را خنثی کرده و حذف کند. این مونوپاد پایه‌ای در حدود 1 متر دارد و برای انواع گوشی‌های هوشمند مناسب است. مونوپاد ویوو مدل Fancy از طریق درگاه USB قابل شارژ است و در حالت روشن قادر است تا 8 ساعت شارژ خود را حفظ کند.

 

مونوپاد جیماری مدل ST-880Jmary ST-880 Selfie Stick Monopod

یکی دیگر از مونوپادهای محبوب موجود در بازار، مونوپاد جیماری (Jmary) مدل ST-880 است. این محصول از کلید چرخش زاویه پشتیبانی کرده و کاربر می‌تواند به‌راحتی با استفاده از این کلید چرخش، زاویه دوربین گوشی را تنظیم کند. این مونوپاد از قابلیت چرخش 360 درجه پشتیبانی کرده و مجهز به لرزش‌گیر است. شما می‌توانید با استفاده از بند کوچکی که در انتهای آن قرار دارد، این مونوپاد را به‌راحتی در دست گرفته و عکس سلفی زیبایی بیندازید. این محصول حدود 350 گرم سنگینی داشته و با گیره خلاص‌کننده به گوشی متصل می‌شود. مونوپاد جیماری (Jmary) مدل ST-880 با سیستم عامل اندروید و iOS سازگار است و از کلید عکاسی، فیلمبرداری و تنظیم حالت چرخش نیز پشتیبانی می‌کند. گفتنی است حداقل طول این مونوپاد حدود 0.5 متر و حداکثر آن حدود 0.91 متر است.

 

مونوپاد وونیو مدل BR11Wonew BR11 Selfie Stick Monopod

مونوپاد وونیو مدل BR11 محصول قدرتمندی است که توجه کاربران زیادی را به خود جلب کرده است. این مونوپاد متشکل از یک لنز 3 در 1، ریموت کنترل، اپلیکیشن اختصاصی، سه‌پایه، بند و کاور است و از تمام گوشی‌های اندرویدی و دوربین‌های ورزشی GoPro نیز پشتیبانی می‌کند. گفتنی است این مونوپاد مجهز به قابلیت چرخش 270 درجه‌ای است و حداکثر 100 سانتی‌متر، طول دارد. درواقع کاربر می‌تواند گوشی خود را روی مونوپاد گذاشته و سپس مونوپاد را روی سه‌پایه خود تنظیم کند، آنگاه با استفاده از ریموت کنترل، عکس و یا فیلم گرفته و حتی در مواقع لزوم زوم کند. این مونوپاد از آلومینیم ساخته شده است و طراحی نسبتا سبک و کوچکی دارد. باتری این محصول، لیتیوم پلیمری است و از اپلیکیشن اختصاصی نیز پشتیبانی می‌کند.

 

مونوپاد هوکو مدل K4Hoco K4 Selfie Monopod

7 از 3 رای

کمپانی هوکو برند خوشنامی در زمینه تولید انواع لوازم دیجیتال برای گوشی‌های هوشمند، تبلت و سایر گجت‌ها است. مونوپاد هوکو K8 یکی از محصولات قدرتمند و باکیفیت این کمپانی است. این محصول از قابلیت تنظیم 180 درجه‌ای برخوردار است و حداکثر طول آن 0.65 سانتی‌متر است. این مونوپاد از طریق بلوتوث و جک هدفون 3.5 میلی‌متری به گوشی هوشمند متصل شده و قابلیت شارژ نیز دارد. مونوپاد هوکو K8 با سیستم عامل اندروید و iOS به‌خوبی سازگار است و نگهدارنده آن کاملا قابل تنظیم است. اگر می‌خواهید از مونوپادی با قیمت مناسب و کارایی آسان بهره ببرید، مونوپاد هوکو K8 بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

 

با استفاده از یک برنامه سلفی می‌توانید به عکس‌های خود زیبایی بخشیده و آن‌ها را برجسته‌تر کنید. این اپلیکیشن‌ها دارای ابزارهایی هستند که زیبایی طبیعی شما را ارتقا داده و بهترین ویژگی‌های شما را بهبود می‌دهد. در ادامه 5 اپلیکیشن سلفی برای ثبت عکس‌های بسیار زیبا را معرفی می‌کنیم.

 

Facetune 2 را می‌توان بهترین برنامه سلفی دانست. هر ایرادی که فکر می‌کنید در چهره خود دارید را می‌توانید با این اپلیکیشن اصلاح کنید. ابزارهای روتوش به شما اجازه می‌دهند تا اصلاح مشکلات مربوط به پوست، سفید کردن دندان، لاغر یا چاق کردن بخش‌هایی از چهره، روشن‌تر کردن چشم‌ها و اصلاح ابروها را انجام داده یا آرایش اعمال کنید. این برنامه عکس سلفی ابزارهای پیشرفته‌ای را برای تغییر منبع نور، حذف سایه‌ها و کنترل دما و اشباع بودن رنگ‌ها ارائه می‌دهد. یک ابزار مقایسه‌ای، حالت‌های قبل و بعد از اعمال تغییرات را نمایش می‌دهد. Facetune 2 همواره در حال بروز شدن است و ویژگی‌های جدیدی ارائه کرده و رابط کاربری را بهبود می‌دهد. از ویژگی‌های جدید این برنامه سلفی می‌توان به فیلترهای نئون، افکت‌های منشوری و مشاهده زنده افکت‌ها هنگام ثبت تصاویر اشاره کرد.

دانلود برنامه سلفی Facetune 2 برای اندروید و iOS

 

Airbrush یک ابزار ساده و انعطاف‌پذیر برای کسانی است که به دنبال ثبت بهترین عکس سلفی هستند و گزینه‌های زیادی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. با این اپلیکیشن سلفی می‌توانید اصلاحات مختلفی را روی پوست و صورت خود تنها با زدن یک انگشت انجام دهید. بخش سرگرم‌کننده این برنامه در این است که می‌تواند هرکدام از ویژگی‌های چهره خود را تغییر دهید؛ مثلا چشمان خود را بزرگ‌تر کنید، چهره خود را باریک‌تر کنید یا بینی خود را کوچک‌تر کنید و با آرایش‌های مختلف، چهره‌ای هالیوودی به خود بگیرید. اگر از انجام آرایش واقعی خوش‌تان نمی‌آید، Airbrush می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

دانلود برنامه عکس سلفی Airbrush برای اندروید و آیفون

 

آیا شهرها هویت دارند؟ آیا شخصیت شما بازتاب‌کننده شهر خاصی است؟ اپلیکیشن سلفی Selfie City از این مفهوم استفاده کرده و برنامه‌ای خلق کرده که متفاوت از سایر ابزارهای سلفی است. در این اپلیکیشن، هر کدام از شهرهای فورموسا، توکیو، نیویورک، پاریس و هنگ کنگ فیلترهای مخصوص به خود را دارند که منعکس‌‌کننده محله‌ها و شخصیت آن‌ها است. علاوه براین، قابلیت کلاژ سلفی‌ها تا 16 عکس، افکت‌های AR زنده و ابزاری که شبیه اپل لایو است هم در این اپلیکیشن وجود دارند. ویژگی زیباسازی هوشمند برنامه سلفی Selfie City با استفاده از قابلیت تشخیص چهره، بافت و رنگ پوست شما را بهبود می‌دهد. بسیاری از نتایجی که با این برنامه کسب می‌کنید، مفهومی و هنری هستند که یا باعث می‌شوند عاشق این برنامه شوید و یا از آن خوشتان نیاید.

دانلود برنامه سلفی Selfie City برای اندروید و iOS

 

اگر به دنبال ثبت بهترین عکس سلفی از خود هستید، YouCam Perfect قطعا به کمک شما خواهد آمد. این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد تا در حالی که ویژگی زیباسازی خودکار فعال است، هم عکس و هم ویدیو از خود بگیرید. برنامه سلفی YouCam Perfect ایرادات پوست شما را پوشش می‌دهد و ابزاری مخصوص چشم دارد که می‌تواند چشمان شما را بزرگ‌تر کرده و پف‌کردگی زیر چشم‌ها را از بین ببرد. در سلفی‌های گروهی، این برنامه می‌تواند با کمک قابلیت تشخیص چند چهره، ظاهر هر یک از صورت‌های موجود در تصویر را بهبود دهد. YouCam Perfect عکس های سلفی شما را با استفاده از عناصری مانند استیکرها، پس‌زمینه‌ها، کلاژ و قاب‌های مختلف بهبود داده و می‌توانید برخی از موارد پس‌زمینه را هم در آن حذف کنید. در تصاویری که به صورت کامل از بدن خود می‌گیرید، با این برنامه سلفی می‌توانید خود را بلندتر یا کوتاه‌تر کرده یا خودتان را لاغرتر نشان دهید.

دانلود نرم افزار عکس سلفی YouCam Perfect برای اندروید و آیفون

 

با Camera360 می‌توانید عکس‌های جالب و خنده‌داری را از خود ثبت کنید. در این اپلیکیشن می‌توانید با واقعیت افزوده، استیکرهای چهره‌های حیوانات، قاب‌های متحرک، تم‌ها و موارد مختلف دیگر، عکس های سلفی بسیار جالبی را از خود بگیرید. افکت‌های صوتی که روی تصاویر و ویدیوهای خود قرار می‌دهید به شما در بیان بهتر احساسات کمک خواهند کرد. Camera360 ابزارهای سنتی عکاسی مانند برش، شارپ‌کردن، دمای رنگ‌ها و ابزارهای زیباسازی را هم در خود جای داده است که می‌توانید با آن چهره خود را آرایش کرده و ایرادات آن را مخفی کنید، چشم‌هایتان را بزرگ‌تر کنید، لب‌های خود را جذاب‌تر نشان دهید، بینی و گونه‌های خود را نازک‌تر کنید و به سفیدسازی دندان‌ها بپردازید. فیلترها و افکت‌های مختلف زیادی هم در این برنامه وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را به چهره خود اعمال کنید.

دانلود برنامه عکس سلفی Camera360 برای اندروید و آیفون

 

همانطور که مشاهده کردید، برای ثبت یک عکس سلفی زیبا و حرفه ای تنها داشتن دوربین باکیفیت مهم نیست. در این مطلب آموزش و اصول عکاسی سلفی را با هم مرور کردیم. سپس چندین مونوپاد برای عکاسی سلفی از فروشگاه پلازامگ معرفی کردیم که می‌توانند باعث ثبت عکس‌های زیبایی از شما و دوستان‌تان شوند. در نهایت، 5 مورد از بهترین برنامه های سلفی را معرفی کردیم که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، عکس‌های خود را ویرایش کرده و بهبود دهید و بهترین چهره از خودتان را با دیگران به اشتراک بگذارید. شما از کدام نرم افزار یا برنامه سلفی استفاده می‌کنید و چه پیشنهاداتی به دیگران برای گرفتن عکس سلفی دارید؟ نظرات خود را می‌توانید در پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

ده ترفند کاربردی گرفتن عکس های سلفی جذاب تر ،گرفتن عکس های سلفی مناسب و بی نقص کمی پیچیده تر از اون چیزیه که ممکنه  تصور کنیم. از تنظیم نور و روشنایی صحنه تا تنظیم فیلترها ، رفع لکه ها و ناهمواری سطوح پوست در عکس های نزدیک تر و گرفتن ژست های مناسب سلفی همگی قوانین و اصول خاص خودشون رو داره و بی توجهی به اون ها باعث نارضایتی افراد از عکس هاشون میشه  قبل از این که عکس های سلفی خودمون رو بلافاصله در شبکه های اجتماعی و با دوستایه خودمون به اشتراک بذاریم  پیشنهاد می کنیم به ترفند های کاربردی برای گرفتن عکس های سلفی جذاب تر توجه کنیم.

Ten Fun Tips to Make Selfie Photos More Attractive

قبل از این که بخواییم  در سلفی گرفتن با دوربین دوم گوشی هوشمند خودمون ماهر بشیم بهتره که با ترفند های افزایش مهارت در عکاسی با گوشی اول عکس های معمولی بگیریم و بعد از این که در استفاده از فوت و فن عکاسی با موبایل حرفه ای شدیم  سلفی های جذابتری را با نکات زیر از خود و دوستانمون ثبت کنیم.اموزش عکاسی موبایلی رو میتونید داخل سایت بخونید، برای خوندن مقاله اینجا کلیک کنید

نور طبیعی معمولا نتایج بهتری در عکاسی داره تا این که از نور لامپ استفاده کنیم. برای گرفتن عکس های سلفی جذابتر از محیط خارجی استفاده کنیم. محیط خارجی و نور خورشید به صورت خودکار سایه ها، وضوح ، تیرگی و روشنی و سایر عناصر مهم را تنظیم میکنه.برای این که از نور طبیعی به بهترین نحو استفاده کنیم پشت به خورشید بایستیم. سعی کنیم موهای ما مانعی برای نور خورشید باشه و تشعشعات اون از میان تارهای موی ما عبور کنه. ایستادن مقابل شیشه و پنجره در حالی که نور خورشید به سمت ما می تابه سوژه مناسبی برای عکس های سلفیه.

چگونه سلفی جذاب بگیریم

ترفند های کاربردی برای عکس های سلفی

Ten Fun Tips to Make Selfie Photos More Attractive

اگر مجبور هستیم عکس خودمون رو در محیط های سربسته ای که نور طبیعی نفوذ نمی کنه ثبت کنیم حتما به دنبال منبع نور مصنوعی باشیم.لامپ های حبابی زیادی وجود دارن که رنگ های تابشی را با درجه حرارت خود تنظیم می کنه و می تونیم  نور محیطه بسته رو به نیاز خودمون تغییر بدیم.

فلش ابزاری مناسب برای روش کردن بخش های تاریک اطراف سوژه مورد نظر ما هست؛ اما در گرفتن عکس های سلفی حتما باید اون رو خاموش کنیم . در عکس های سلفی تصاویر به صورت نمای نزدیک ثبت میشن و استفاده از فلش صورت را محو می کنه.

یکی دیگه از ترفند های کاربردی برای عکس های سلفی اینکه، دوربین های گوشی های هوشمند امکان تنظیم نوردهی را با ضربه زدن به اسکرین یا صفحه نمایش گوشی فراهم کردن. اگر شی مورد نظر ما به نحوی صفحه رو تیره تر می کنه دوربین اون رو روشن تر می کنه. مثلا حضور یک جعبه تیره رنگ باعث تنظیم خودکار نور توسط موبایل ما میشه.

تنظیمات سفیدی و نور صفحه با برنامه های جانبی نظیر Camera+ و Open Camera نیز به خوبی امکان پذیره. به وسیله این برنامه ها می تونیم علاوه بر تنظیم تعادل سفیدی، فوکوس یا تمرکز در هر نقطه عکس رو تنظیم کنیم.

برای گرفتن عکس سلفی مناسب باید آزمون و خطا کنیم. برای این که بتونیم  بهترین زاویه رو انتخاب کنیم گردن و صورت خودمون رو حرکت میدیم. با بالا و پایین آوردنه چانه خودمون سعی کنیم بهترین موقعیت رو برای عکس برداری ایجاد کنیم. یکی از ترفند های ساده برای گرفتن عکس های جذاب تر پوزیشن یا موقعیت قرارگیری خودمونه. دوربین رو  مستقیم رو به روی صورت خودمون قرار میدیم و به لنز دوربین نگاه نمی کنیم. نگاه خودمون رو به سمت و سوی دیگه می بریم و سعی می کنیم عکس به گونه ای به نظر برسه که سلفی نیست!

ترفند های کاربردی برای عکس های سلفی

یکی دیگه از ترفند های کاربردی برای عکس های سلفی اینکه، معمولا دوربین های دوم در گوشی های هوشمند از رزولوشن پایین تری برخوردار هستن. به علاوه ضربه زدن روی صفحه برای ثبت عکس باعث ایجاد لزرش و تکانه هایی در صفحه تصویر میشه که به طور کلی کیفیت عکس را بیش از پیش کاهش میده. به جای استفاده از دکمه یا آیکن دوربین در مرکز صفحه از دکمه های تنظیم صدا در گوشی خود برای ثبت تصاویر سلفی بهتر استفاده می کنیم.

وقتی که لنز دوربین بیش از حد به فرد نزدیک باشه انحرافاتی در ثبت عکس ایجاد میشه. بهتر است که برای ثبت عکس های سلفی با کیفیت تر فاصله مناسب خودمون رو با دوربین حفظ کنیم. اگر می خواییم از تمام بدن خودمون در سلفی عکس بگیریم بهتره که  از طول بازوی خودمون  استفاده کنیم یا این که با مونوپاد و دسته های سلفی ژست بهتری بگیریم.

علاوه بر مونوپاد، سه پایه یا تری پاد برای عکس برداری کامل تر و از فاصله دورتر مناسبه. اگر از مونوپاد یا تری پاد استفاده می کنیم حتما باید تایمر موبایل خودمون رو فعال کنیم.

duck face همان طور که از اسم اون  مشخصه حالتی از چهره در افراد که لب ها به سمت جلو و خارج گرایش دارن. این حالت دقیقا مشابه با خوردن لیمو یا هرچیز ترش دیگه ای هست  که لب ها اصطلاحا در عکس غنچه ای میشن. این حالت از چهره در عکس های نمای نزدیک با استفاده از سلفی متداول تره و معمولا به عنوان ژست سلفی از اون یاد میشه.

در توضیح این ژست سلفی در ویکی پدیا اومده که Duck face ژست جالبی در عکاسیه که روی پروفایل شبکه های اجتماعی دیده میشه؛ این ژست با فشرده و جمع و جور کردن لب ها به سمت بیرون برای جذب نگاه های مخاطب انجام میشه.

برای ویرایش عکس های شخصی و سلفی بهتره از برنامه های ادیت عکس استفاده کنیم. برای  مثال Snapseed یک برنامه کاربردی برای روشن کردن محیط در اندروید و iOS هست.

برنامه های زیادی برای ویرایش عکس وجود دارن که امکان افزودن حجم موها، صاف کردن سطح پوست و… رو برای کاربران فراهم می کنه. Facetune و Photo Editor by Aviary نمونه هایی از بهترین برنامه های ویرایش تصویر برای اندروید و iOS هستن.

اگر به ویرایش تک تک نقاط موجود در عکس خود علاقه ای نداریم یا وقت کافی برای تغییر تمام قسمت ها و تغییر اون ها نداریم  می تونیم از فیلترهایی که از پیش آماده شدن استفاده کنیم. حدود ۱۰۰ فیلتر محبوب وجود داره که در اغلب شبکه های اجتماعی قابل استفاده هستن. می تونیم  این تغییر رنگ ها رو در عکس های خودمون استفاده کنیم.اگر میخوایین عکس خودمون رو در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و.. به اشتراک بذاریم، پیشنهاد میکنیم حتما از بهترین برنامه های پرکاربرد و حرفه ای برای اینستاگرام برای فیلتر گذاری ، قرارد دادن عکس ها کنار هم و.. استفاده کنیم.

گروه هنری خواجویی

 

 

 

 

 

 

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


از جمله سوالاتی که همه ما به دنبالش هستیم این است که چگونه یک عکس سلفی حرفه ای بگیریم؟ عکس سلفی طرفداران زیادی دارد. همواره عکس های سلفی زیادی را روزانه در شبکه های اجتماعی می بینیم که با هم متفاوت اند. یکی به نظرمان خاص و جذاب بوده و دیگری یک عکس معمولی است که خیلی به نظرمان خوب نمی آید.

عکس ها یادآور خاطرات زیبا و دلنشینی برای هر کسی هستند از این رو داشتن عکس گرفتن حرفه ای با گوشی برای همه ما اهمیت زیادی دارد. برای اینکه بتوانیم یک سلفی حرفه ای بگیریم، مواردی زیادی را باید رعایت کنیم که رسیدن به این مهارت، نیاز به تمرین دارد. ماهر شدن در سلفی گرفتن کار سختی نیست ولی مثل هرچیز دیگر نکاتی دارد که با رعایت آن می توانیم زیباترین سلفی ها را بگیریم. برای دانستن این موارد تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

چگونه سلفی جذاب بگیریم

برای اینکه بدانیم چگونه یک سلفی حرفه ای بگیریم، باید ترفندهای آن را بیاموزیم. این ترفند ها عبارتند از:

یکی از ترفند هایی که باید بدانیم تا چگونه یک سلفی حرفه ای بگیریم، این است که ابتدا هدفمان را مشخص کنیم، یعنی بدانیم دقیقا می خواهیم چه چیزی را به نمایش بگذاریم. به عنوان مثال موهایمان را به تازگی رنگ کرده ایم یا می خواهیم حال بدمان را با بقیه به اشتراک بگذاریم؟ یا شاید امروز حس می کنیم، زیباتر شده ایم و قصد داریم از این حالتمان عکس بگیریم. پس از اینکه هدفمان را مشخص کردیم، سراغ مراحل بعدی می رویم.

یکی دیگر از مواردی که می تواند به ما در اینکه چگونه یک سلفی حرفه ای بگیریم، کمک کند، این است که به نور در عکس هایمان توجه کنیم. وجود نور مخصوصا نور طبیعی سبب زیباتر شدن عکس ها و بهتر دیده شدن رنگ ها می شود. همچنین بهتر است حتی الامکان از فلش دوربین استفاده نکنیم و پشت به نور عکس نگیریم. استفاده از چراغ های رنگی می تواند عکسمان را متمایز کند و سبب خاص شدن عکسمان شود.

احتمالا تا به حال با افرادی مواجه شده اید که می گویند در فلان زاویه عکسم خوب می شود و برای شما هم پیش بیاید که بخواهید زاویه مناسب خودتان را بدانید. برای این کار باید در ژست ها و زاویه های مختلف سلفی بگیریم و با مقایسه آنها متوجه خواهیم شد که چه زاویه ای مناسب سلفی گرفتن برای ما است. همچنین می توانیم ژست های گوناگون در عکاسی را امتحان کنیم تا در یابیم که در چه ژستی جذاب تر خواهیم شد.

به عنوان مثال نباید همیشه از یک طرف عکس بگیریم، عکس هایی که  از بالا گرفته می شود، می تواند ما را لاغرتر و زیباتر نشان دهد. برای اینکار بهتر است گوشی را در انواع جهات بچرخانیم و عکس بگیریم تا آن جهتی را که مناسب خودمان و مکانی که در آن هستیم، پیدا کنیم.

توجه به فضای پشت عکس از جمله مواردی به حساب می آید که می تواند به ما کمک کند تا چگونه یک سلفی حرفه ای بگیریم. فضای پشت عکسمان می تواند در جذب مخاطب تاثیر بسزایی داشته باشد. به عنوان مثال عکسی می گیریم که در فضای پشت آن لباس ها مچاله شده یا اتاق نامرتب است، این مسئله می تواند از جذابیت عکس ها بکاهد.

هنگام عکس گرفتن باید حواسمان باشد کسی در آن عقب ترها شکلک در نیاورد، البته در مواردی این عکس ها خنده دار بوده ولی اگر می خواهیم یک عکس حرفه ای بگیریم، بهتر است به تمام جوانب توجه نماییم. سلفی گرفتن در فضاهای متفاوت و جدید می تواند جذابیت عکس هایمان را افزایش دهد.

به اشتراک گذاشتن خریدمان با بقیه می تواند به ما در اینکه چگونه یک سلفی حرفه ای بگیریم، کمک کند. البته نه اینکه همیشه این کار را انجام دهیم، بلکه خرید هایی که کمی متفاوت بوده یا جدید هستند، می تواند سبب جذاب شدن عکس های سلفی شود. در تمام عکس ها لبخند می تواند از مهمترین عوامل برای داشتن یک سلفی حرفه ای به حساب بیاید.

برای اینکه بدانیم چگونه یک سلفی حرفه ای بگیریم، بهتر است به عکس هایمان دقت کنیم تا ببینیم آیا همیشه لبخند میزنیم؟ یا اخم کرده ایم؟ یا حتی کمی مسخره بازی قاطی عکس هایمان شده است؟

وقتی همیشه حالت های احساسیمان در عکس های سلفی یکسان باشد، جذابیتش را از دست می دهد. بدین منظور بهتر است در بعضی عکس های سلفی لبخند بزنیم، قیافه جدی بگیریم یا هر چهره متفاوتی که احساسمان را در آن شرایط با توجه به محیط و موقعیت، نشان می دهد، به خود بگیریم.

میان سلفی های تکی که همیشه می اندازیم، سلفی با دوستان، خانواده و حتی حیوانات از جمله عکس هایی است که می تواند به ما کمک کند تا چگونه یک سلفی حرفه ای بگیریم. از مواردی که ممکن است گاهی هنگام عکس گرفتن به آن وجه نکنیم، این است که همه باید در عکس خوب بیوفتند، اگر هریک از افراد خوب نباشند به عنوان مثال یکی چشمش بسته بیوفتد و … باید دوباره عکس بگیریم تا همه از عکسشان راضی باشند.

هنگام سلفی دسته جمعی افرادی که قد کوتاه دارند و کلا ریز نقش هستند، بهتر است در جلوتر و کسانی که قد بلند و درشت هستند، عقب تر بایستند. همانطور که می دانیم مکان دوربین ها باهم متفاوت است، برای اینکه بتوانیم یک سلفی دسته جمعی حرفه ای بگیریم، باید نمکان دقیق دروبین سلفی گوشی را به بقیه نشان دهیم تا همه هنگام عکس گرفتن به همان جا نگاه کنند.

آینه های قدی می تواند گزینه مناسبی برای انداختن یک عکس سلفی تمام قد به حساب بیاید. اگر به تازگی رژیم گرفته اید یا لباسی جذاب به تن دارید و می خواهید با دوستانتان به اشتارک بگذارید، بهتر است از عکس های تمام قد استفاد کنید. همانطور که مشخص است در این عکس ها فقط چهره شما مرکز توجه نیست و حالت و ژست ایستادنتان نیز دیده میشود پس به این موارد هنگام سلفی گرفتن توجه کنید.

یکی دیگر از مواردی که باید بدانیم تا چگونه یک سلفی حرفه بگیریم، این است که از مونوپاد و نگهدارنده ها استفاده کنیم. به دلیل اینکه هنگام سلفی گرفتن دستمان تا حد مشخصی از ما فاصله دارد و در بعضی موارد نمی توانیم آن فضایی را که مد نظرمان است، در کادر بگنجانیم.

در این مواقع بهتر است از نگهدارنده ها مثلا قاب گوشی بر روی یک میز با تنظیم زاویه مناسب و گذاشتن دوربین روی حالت تایمر استفاده کنیم یا همچنین از مونوپاد ها که قابلیت تنظیم دسته را برای کوتاه و بلند کردن دارند، استفاده نماییم تا بتوانیم آن فضا و حالتی را که مد نظرمان است، برای یک سلفی حرفه ای فراهم کنیم.

استفاده از چندین فیلتر به صورت همزمان از جذابیت عکس سلفی می کاهد. برای اینکه بدانیم چگونه یک سلفی حرفه ای بگیریم، بهتر است گاهی یک عکس با چهره طبیعی و معمولی را به اشتراک بگذاریم که سبب می شود تا خود واقعیمان را نشان دهیم. ممکن است فکر کنید حاصل آن یک عکس ساده می شود ولی می توانیم با استفاد از زاویه مناسب و ژست خوب و نور کافی ولی بدون استفاده از فیلتر ها و با داشتن چهره طبیعی خودمان یک عکس سلفی حرفه ای بگیریم.

حتما عکس هایی که از پاها در شبکه های اجتماعی منتشر شده اند را دیده اید. ما هم می توانیم با ایده گرفتن از آنها یک عکس حرفه بگیریم. برای اینکار بهتر است به فضای زمین که چه طراحی و شکلی دارد، توجه نماییم. یک فرم جذاب به پاها بدهیم و کفش های نو یا متفاوتی بپوشیم. این عکس به دلیل تفاوت هایی که با دیگر عکس های سلفی دارد، می تواند برای مخاطب جذاب باشد.

دوربین پشت گوشی از کیفیت بالاتری برخوردار است ولی سلفی گرفتن با آن کمی سخت بوده، به همین دلیل اکثر افراد از دوربین جلو گوشی برای اینکه چگونه یک سلفی حرفه ای بگیریم، استفاد می کنند. اگر می خواهیم عکس باکیفیت تری داشته باشیم، بهتر است سلفی با دوربین پشت را نیز تمرین کنیم. برای این کار استفاده از مونوپاد یکی از مواردی است که می تواند به  ما کمک کند تا یک سلفی حرفه ای بگیریم.

نرم افزار های زیادی برای ویرایش عکس وجود دارد، در این نرم افزارها فیلترهای زیادی برای عکس ها وجود داشته که با توجه به سلیقه مان می توانیم هریک را انتخاب نماییم. در برخی موارد حتی می توانیم عکس هایمان را به حالت نقاشی درآوریم که مورد پسند بسیاری از افراد است. همچنین اگر موردی را در عکس مان دوست نداریم، می توانیم با استفاده از گزینه های ویرایش، حذفش کنیم.

مطالب و نکات کاملا کاربری را برای اینکه چگونه یک سلفی حرفه ای بگیریم، بیان کردیم. با رعایت تک تک نکات می توانیم به آنچه از یک سلفی عالی می خواهیم برسیم. در تمام مراحل یادتان باشد این شما هستید که با داشتن یک هدف شروع به سلفی گرفتن کرده اید، پس تمام تلاشتان را بکنید تا سوژه موردنظرتان به خوبی نمایش دهید. چاپ عکس های سلفی تان را هم فراموش نکنید! 

برای دریافت ایملیهای باحال و پر از هدیه ما ثبت نام کنید:

Copyright © InstaChap.com 2021. All Rights Reserved v9810

چگونه سلفی جذاب بگیریم
چگونه سلفی جذاب بگیریم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *