چطور خط چشم زیبا بکشیم

 
helpkade
چطور خط چشم زیبا بکشیم
چطور خط چشم زیبا بکشیم


سفارش آنلاین جدیدترین ست های لباس زیر

اقساط 36 ماه بدون پیش پرداخت لوازم خانگی

کشیدن خط چشم یکی از ترفندهای مهم در آرایش چشم است

 

چطور خط چشم زیبا بکشیم

کشیدن خط چشم یکی از ترفندهای مهم در آرایش چشم است. اگر شما هم جزو افراد مبتدی هستید به راحتی با دستور زیر 3 مدل خط چشم پرطرفدار را بکشید.من هم خط چشم را مثل خیلی از شما دوست دارم. عاشق دقت و ظرافت بکار رفته در کشیدن خط چشم گربه‌ای با استفاده از خط چشم مایع هستم. عاشق چشمان شهلا و خماری که یک خط چشم می‌تواند ایجاد کند. خط چشم پشت پلک‌ها و طرحی که ایجاد می‌کند را دوست دارم.اگر نگاهی به کمد لوازم آرایشم بیندازید ۱۹ خط چشم متفاوت پیدا می‌کنید، از مشکی و قهوه‌ای گرفته تا سفید و طوسی. حتی خط چشم‌هایی دارم که زیاد هم استفاده نمی‌شود (صورتی جیغ! قرمز! فیروزه ای! نقره‌ای براق!) و در جعبه‌ی بزرگی در کشو نگه داری می‌کنم.اما برای کسی که در امر آرایش مبتدی است یا تازه شروع کرده، یادگیری کشیدن خط چشم ممکن است نا امید کننده به نظر برسد. آیا فقط پلک بالای خود را خط چشم می‌کشید؟ یا پلک پایین را هم می‌کشید؟ خط چشم نامرئی چیست و چگونه کشیده می‌شود؟ وقتی می‌خواهید خط چشم گربه‌ای بکشید از نوارچسب یا خط کش هم استفاده می‌کنید یا با دست خالی، خط چشم می‌کشید؟ از خط چشم مایع استفاده می‌کنید یا کرمی؟ پودری یا مدادی؟ از چه قلم‌مویی استفاده می‌کنید؟ آیا درست خط چشم کشیده‌اید؟ خط چشمتان زیبا به نظر می‌رسد؟ چطور همه‌ی این‌ها را بفهمیم؟اگر تازه شروع به کشیدن خط چشم کرده‌اید، فقط به یک محصول نیاز دارید. و آن یک خط چشم مدادی نرم و ضد آب است که کار با آن هم بسیار ساده است. ئتا قبل از اینکه در کشیدن خط چشم ماهر نشدید، به سراغ محصولات ساده‌تر بروید. یک خط چشم مدادی نرم و مشکی خوش رنگ به چند طریق قابل استفاده است. در اینجا به سه روش محبوب و پرطرفدار اشاره می‌کنیم.آموزش خط چشم نامرئی بین مژه‌ها

خط چشم نامرئی بین مژه‌ها

 

این نوع خط چشم، زمانی ایجاد می‌شود که شما به آرامی خطی بین مژه‌های خود ایجاد کرده تا آنها پرتر نشان داده شوند. در این حالت به نظر می‌رسد که شما زیاد خط چشم نزده‌اید و اینطور برداشت می‌شود که به صورت طبیعی مژه‌های مشکی و پری دارید.مداد خود را تیز کرده و به دقت خطی مابین مژه‌های پلک بالایی بکشید. سعی کنید هر فاصله یا فضای خالی که می‌بینید را پر کنید. (لطفا مراقب چشمهایتان باشید و به چشم‌ها فشار نیاورید). اینکار ممکن است چند دقیقه‌ای طول بکشد و ممکن است شما با خودتان بگویید: «ارزشش رو داره؟»اما اعتماد داشته باشید. هرچه بیشتر تمرین کنید، اینکار را سریع‌تر انجام خواهید داد. و مژه‌هایتان مثل بچه گربه‌های کارتون‌ها، پر و مشکی به نظر خواهد رسید.خط چشم نامرئی داخل چشم

خط چشم نامرئی داخل چشم

 

این نوع خط چشم، به کشیدن خط روی لبه‌ی پلک‌ها گفته می‌شود. Waterline به فاصله‌ی بین چشم و مژه‌ها می‌گویند. این نوع خط چشم نیز مانند قبلی، مژه‌هایتان را پرتر و باشکوه تر نشان خواهد داد؛ انگار که با ردیفی از مژه‌های اضافه به دنیا آمده اید!با این نوع خط چشم، و زدن کمی ریمل و خطی روی پلک بالایی، چشمان عمیق‌تر و نافذتری خواهید داشت. بی آنکه دیگران دقیقا چرایش را بدانند! اما ما می‌دانیم: کشیدن خط چشم بین پلک‌ها! این تکنیکی بود که زمان زیادی برد تا حاضر به انجامش شوم. من نمی‌توانستم حاضر به استفاده از مواد آرایشی در این نقطه از چشم‌هایم شوم؛ اما حالا تمام مدت این کار را انجام می‌دهم.با انگشت اشاره به آرامی‌پلک بالایی خود را به سمت ابروها بالا بکشید. حالا می‌توانید خط صورتی رنگ صافی را در قسمت پایینی پلک خود (درست پایین مژه‌ها) ببینید. این همان جایی است که باید مداد را بکشیم. مداد را به آرامی‌در این ناحیه بکشید.نگاه کنید که مداد چقدر این قسمت را رنگی می‌کند و سپس دوباره مداد را در فضاهای خالی باقی مانده بکشید. اگر مایل باشید می‌توانید قبل از زدن ریمل، خط پلک پایینی خود را نیز مانند پلک بالا مداد بزنید. بفرمایید! چشمان رویایی با چند حرکت ساده‌ی مداد.خط چشم گربه‌ای

خط چشم گربه‌ای

 

لبه‌ی بیرونی پلک خود را به آرامی بکشید. این کار به خاطر این است که کشیدن مداد روی پوست شل کار سختی است و خط بی نقصی که می‌خواهیم را به ما نمی‌دهد. ما به دنبال یک خط صاف هستیم بدون شکستگی.بسیار خب. با مداد تراشیده و نوک تیز خود (بسیار مهم است که مدادهایتان را تراشیده نگه دارید) از گوشه‌ی داخلی چشم شروع کرده و یک خط صاف، زیبا و تاجایی که می‌توانید نزدیک به خط مژه‌ها بکشید و تا جایی که مژه‌ها تمام می‌شوند، ادامه دهید.حالا برای کشیدن خط چشم گربه‌ای معروف با خط چشم مدادی، جایی را که می‌خواهید خط چشم تا آنجا امتداد یابد را با یک نقطه علامت بزنید. (اگر اولین بار است که خط چشم گربه‌ای می‌کشید زیاد جوگیر نشوید و نقطه را فقط کمی‌بالاتر از چشم بزنید.) حالا خط چشمی‌را که کشیده بودید به نقطه‌ی علامت گذاری شده متصل کنید و کمی آن را در انتها تیز کنید.به یاد داشته باشید: یادگیری خط چشم گربه‌ای کمی زمان می‌برد. از به همراه داشتن گوش پاک کن مرطوب و پاک کننده‌ی آرایشی برای اصلاح خطاهای احتمالی هم اصلا خجالت نکشید. منبع: سیمرغ 

زیبایی خود را دوچندان کنید

پرداخت شهریه آموزشگاه زبان در صورت رضایت


به تماشای کیفیتی بی حاشیه!

مشاهده تمامی مدلهای فرش وامکان خریدآنلاین


از عمل افزایش قد، چقدر می دانید؟


خدمات ایمپلنت بدون آسیب رساندن به لثه


آسانترین راه خرید برنامه در کنسول ps4

مشاهده تمامی مدلهای لوازم خانگی اسنوا/قیمت


هرگز ناامید نشوید!درمان زوج نابارور


لاکچری ترین نوع لمینت دندان

رزروبلیط وهتل درسراسرایران بابیشترین تخفیف


بازسازی پیوند عاطفی زن و شوهر


دریافت کارت تخفیف 20درصدی درمان


سریعترین راه یادگیری زبان انگلیسی


فروش قطعات انواع سشوار اتو مو و بابلیس

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

خط چشم کشیدن سخت ترین بخش آرایش چشم هاست و با توجه به مدل و فرم چشم ها انجام می شود . افراد مختلف مدل چشم های متفاوتی از یکدیگر دارند بنابراین کشیدن خط چشم برای هر چشمی باید متفاوت با مدل چشم دیگر باشد.

برای زیباتر شدن آرایش چشم ها از خط چشم استفاده می شود . با آموزش خط چشم برای تمام فرم چشم ها به راحتی در خانه آرایش کنید؛ در این بخش از آموزش آرایشگری دنیای مد نمناک با مراحل آموزش کشیدن خط چشم برای انواع مدل چشم آشنا می شوید.

برای کشیده تر نشان دادن چشم های گرد روی خط مژه در قسمت لبه خارجی چشم مداد بکشید و آن را به صورت خط چشم بالدار درآورید.

اگر دارای چشم هایی با فاصله از یکدیگر هستید ، برای نشان دادن فاصله کمتر چشم ها در گوشه داخلی چشم تمرکز کنید . در آغاز با سایه گوشه داخلی چشم یا مجرای اشک را بپوشانید، داخل چشم ها را مداد بکشید و گوشه خارجی چشمرا زیاد کار نکنید.چطور خط چشم زیبا بکشیم

برای خط چشم کشیدن برای چشم های گود ابتدا یک خط چشم بسیار باریک نزدیک خط مژه بکشید یا اینکه فقط گوشه خارجی بالا و پایین پلک خط چشم بکشید. همچنین سعی کنید سایه پهن در بالای پلک نزنید و سایه تیره یا سیاه برای بالای چشم خود استفاده نکنید زیرا سبب گودتر نشان دادن چشم ها می شود.

مناسب ترین طریقه کشیدن خط چشم برای چشم های تک پلکی اینگونه است که یک خط باریک از گوشه داخلی چشم بکشید و خط چشم را همانگونه که به گوشه خارجی نزدیک می شوید پهن تر کنید.

برای بزرگ تر نشان دادن پلک ها با خط چشم در چشم های پفی از قسمت پهن خط چشم آغاز می کنیم درست جایی که باید مداد را بین ریشه مژه ها بکشیم و با نزدیک شدن به گوشه خارجی چشم ، خط چشم را پهن تر می کنیم.

یکی از زیباترین مدل های چشم ،چشم های بادامی می باشد . بیشتر آرایشگران برای زیباتر نشان دادن این نوع چشم ، خط چشم های بالدار می کشند.

برای بزگ تر به نظر رسیدن چشمهای ریز استفاده از خط چشم روشی کارآمد است . پیش از این هم در دنیای مد نمناک کاملا توضیح دادیم که برای کشیدن خط چشم برای این نوع چشم ها ابتدا خط چشم باریکی را بالای چشم و گوشه پایین چشم بکشید و برای داخل چشم از مداد سفید استفاده کنید تا چشم ها درشت نشان داده شود.

بهترین خط چشم برای برای چشم های درشت خط چشم های گربه ای و بالدار هستند . بهتر است اگر دارای چشم درشت هستید بالا و داخل پلک بالایی را نیز مداد بکشید.

بهترین نوع خط چشم برای چشم های نزدیک به هم خط چشم نه خیلی باریک و نه خیلی پهن است زیرا خط چشم خیلی نازک یا خیلی پهن چشم ها را ریزتر نشان می دهد همچنین بهتر است خط چشم در گوشه داخلی چشم باریک و در گوشه خارجی پهن باشد.

اگر پلک هایتان کمی پایین تر است و چروک کوچک بالای چشم به وجود آورده، شما پلک های کمی افتاده دارید بنابراین باید خط چشمی بکشید که پلک هایتان را کمی بالا بکشد و چشم ها را باز کند.

برای اینکار شما بهتر است یک خط چشم پهن تر که تاکید بیشتری روی چشم ها به وجود می آورد ، بکشید . انتهای خط چشم را با یک خط ظریف کمی به سمت بالا بکشید و برای آن که چشم هایتان درشت تر دیده شود، از یک ریمل استفاده کنید.

اگر دارای این نوع چشم هستید ، یک خط چشم پهن به پشت چشم بکشید و از سایه تیره به عنوان مکمل استفاده کنید زیرا سایه تیره بیرون زدگی را می پوشاند وقتی تیرگی های پشت چشم زیاد شود، چشم فرورفته تر جلوه می کند.

این مدل از چشم در گوشه ی خارجی آن، متمایل به پایین است. برای کشیدن خط چشم برای این مدل چشم ، پلک بالایتان را خط چشم مایع بکشید و آن را از گوشه چشم، به سمت بالا ادامه داده و یک زاویه ی 45 درجه ایجاد کنید

 

کمدا‌|‌خرید و فروش اینترنتی لباس زنانه با 50 درصد تخفیف

خط چشم یکی از لوازم آرایشی است که تغییر زیادی در چهره ایجاد می‌کند، البته به شرط آن که با مدل چشم‌ها هماهنگی داشته باشد. شاید برای شما کشیدن خط چشم کاری ساده و راحت باشد و در یک چشم بر هم زدن به سادگی بتوانید خط چشمی زیبا برای خود ترسیم کنید؛ اما این کار برای بسیاری از خانم‌ها جز سخت‌ترین بخش آرایش چشم‌ها به شمار می‌رود، به همین علت عده‌ای از خانم‌ها به کشیدن تتو خط چشم روی می‌آورند. خط چشم کشیدن با توجه به مدل و فرم چشم‌ها انجام می‌شود. افراد مختلف مدل چشم‌های متفاوتی از یکدیگر دارند، بنابراین کشیدن خط چشم برای هر چشمی باید متفاوت با مدل چشم دیگر باشد. خط چشم کشیدن یکسان و قرینه زمان زیادی از شما می‌گیرد؟ از این که هر روز برای یه آرایش ساده روزانه وقت زیادی راجلوی آینه بگذرانید، کلافه شده‌اید؟ چگونه خط چشم بکشیم از دغدغه‌های اصلی شما است؟ این کار ترفندهای خاص خود را دارد و همه کسانی که می‌بینید خط چشم زیبا و بی‌نقصی دارند با مهارت و صرف وقت زیاد به آن رسیده‌اند. هرچه بیشتر تمرین کنید، اینکار را سریع‌تر انجام خواهید داد و وقتی در کشیدن خط چشم حرفه ای می‌شوید، دریچه ای به سوی زیبایی بر روی شما باز خواهد شد. برای این که پس از خرید خط چشم آن را به راحتی آب خوردن بکشید، در این مقاله از رادیومدا با ما همراه باشید تا با آموزش کشیدن خط چشم متناسب با نوع چشمانتان، شما را یاری کنیم.

حتما ببینید:‌ خط چشم اکلیلی

چگونه خط چشم بکشیم

چگونه خط چشم بکشیم

چطور خط چشم زیبا بکشیم

چگونه خط چشم بکشیم

قبل از آموزش کشیدن خط چشم، بهتر است به انواع خط چشم نگاهی بیندازیم. خط چشم‌ها به طور کلی سه نوع هستند؛ ژلی، مدادی و مایع. خط چشم‌های ژلی حالتی مات دارند و بهترین نوع خط چشم هستند البته موقع کشیدن آن نباید دست بلرزد. خط چشم مایع سخت‌ترین نوع خط چشم است که نیاز به دقت زیاد و دست قوی دارد، خشک شدن آن نیز زمان‌بر است. اگر مبتدی هستید بهتر است از خط چشم مدادی استفاده کنید، زیرا کار با آن راحت است به شرطی که نوع باکیفیت آن را انتخاب کنید. این که شما کدام یک از انواع خط چشم را انتخاب می‌کنید، موضوعی کاملا سلیقه‌ای است.

حتما ببینید:‌ خط چشم مای

چگونه خط چشم بکشیم

چگونه خط چشم بکشیم

چگونه خط چشم بکشیم

به عنوان یک اصل زیبایی، خط چشم باید با پهنای پلک همخوانی داشته باشد. پلک پهن نیاز به خط چشم عریض و پلک باریک نیاز به خط چشم نازک دارد. برای تصمیم‌گیری راحت‌تر نمونه‌هایی از خط چشم‌های پهن و نازک را در ادامه می‌بینیم.

حتما ببینید: مداد چشم لورال 

چگونه خط چشم بکشیم

با این نوع خط چشم، شما به آرامی خطی بین مژه‌های خود ایجاد کرده تا آن‌ها به حالتی طبیعی پرتر نشان داده شوند. مداد خود را تیز کرده و به دقت خطی مابین مژه‌های پلک بالایی بکشید، سپس ریمل بزنید تا آرایش چشمان تکمیل و زیباتر شود. با این کار مژه‌هایتان مثل کارتون‌ها، پر و مشکی به نظر خواهد رسید.

 حتما ببینید: مداد چشم مک

چگونه خط چشم بکشیم

خط چشم‌های نیمه، از مرکز پلک تا انتهای آن زده می‌شوند و لازم نیست که روی سرتاسر پلک کشیده شوند. این مدل برای افرادی با چشم‌های درشتو هم افرادی با چشم ریز، مناسب است چون خط چشم در انتهای پلک کشیده می‌شود.

حتما ببینید: مداد چشم رومانس

چگونه خط چشم بکشیم

همه ما با این نوع خط چشم، یا به اصطلاح مداد کشیدن داخل چشم، از زمانی که مادر‌‌هایمان آرایش می‌کردند، آشنایی داریم. همراه این نوع خط چشم و زدن کمی ریمل روی پلک بالایی، انگار که با ردیفی از مژه‌های اضافه به دنیا آمده‌اید!

حتما ببینید: مداد چشم لچیک

چگونه خط چشم بکشیم

خط چشم گربه‌ای یا همان دنباله‌دار، با تمامی مدل‌‌های چشم تناسب دارد. برای این کار لبه‌ بیرونی پلک را بکشید زیرا کار روی پوست شل سخت است. از گوشه‌ داخلی چشم یک خط صاف و زیبا تا جایی که مژه‌ها تمام می‌شوند، بکشید. حالا برای کشیدن دنباله آن، نقطه‌ای را که می‌خواهید خط چشم تا آن‌جا امتداد یابد علامت بزنید، خطی ‌را که کشیده بودید به نقطه‌ علامت‌گذاری شده وصل و آن را در انتها تیز کنید. به همین سادگی!

حتما ببینید: خط چشم خلیجی

چگونه خط چشم بکشیم

چشم‌ها با داشتن مدل‌ها و رنگ‌های زیبا، دریچه ورود به قلب محسوب می‌شوند. اولین نکته‌ای که باید در کشیدن خط چشم به آن توجه داشته باشید، فرم چشم است. در ادامه خواهیم گفت برای هر نوع چشم، چه مدل خط چشمی مناسب است.

حتما ببینید:‌ خط چشم ضد اب

اگر چشم‌های شما بادامی شکل است، به شما تبریک می‌گوییم؛ چرا که شما می‌توانید هر مدل خط چشمی که دوست دارید برای چشم خود بکشید. تقریباً هر شکل خط چشمی برای چشم شما زیبا است. اگر می‌خواهید چشمان شما جلب توجه کند، خط چشم را هم روی خط مژه‌های بالا و هم پایین بکشید.

حتما ببینید:‌ مداد چشم یورن

چگونه خط چشم بکشیم

این فرم چشم‌ها، بسیار مشابه چشم بادامی‌ها هستند؛ اما تفاوت در این است که روی پلک پایین مانور بیشتری باید داد تا بیشتر از پلک بالا مورد توجه قرار گیرد و حالت متعادل‌تری داشته باشد.

حتما ببینید: مداد چشم رنگی

چگونه خط چشم بکشیم

برای بزرگ‌تر به نظر رسیدن چشم‌های ریز، استفاده از خط چشم روشی کارآمد است. ابتدا خط چشم باریکی را بالا و گوشه پایین چشم بکشید و برای داخل چشم از مداد سفید استفاده کنید تا چشم‌ها درشت‌تر نشان داده شوند.

حتما ببینید:‌ خط چشم سرمه ای

چگونه خط چشم بکشیم

چشم‌های درشت به اندازه کافی تاثیرگذار هستند و تنها کاری که باید انجام دهید، کشیده‌تر نشان دادن آن‌ها است. خط چشم گربه‌ای را با یک دنباله بلند بکشید و بهتر است بالا و داخل پلک بالا نیز مداد کشیده شود. در کل آرایش اسموکی بهترین نوع آرایش برای این فرم چشم است.

حتما ببینید: خط چشم سایه ای

چگونه خط چشم بکشیم

چطور خط چشم زیبا بکشیم

برای چشمان گرد باید خط چشم از نیمه اول چشم شروع شود. در این نیمه از چشم، خط چشم را به صورت باریک بکشید و سپس در طول کشیدن خط چشم می‌توانید آن را کمی پهن‌تر کرده و باید تا بعد از گوشه خارجی چشم امتداد یابد.

حتما ببینید:‌ خط چشم پلک افتاده

چگونه خط چشم بکشیم

برای خط چشم کشیدن برای چشم‌های گود ابتدا یک خط چشم بسیار باریک نزدیک خط مژه بکشید، یا این که فقط گوشه خارجی بالا و پایین پلک خط چشم بکشید. همچنین سعی کنید سایه پهن یا تیره برای بالای چشم خود استفاده نکنید زیرا سبب گود‌تر نشان دادن چشمان می‌شوند. از خط چشم مشکی استفاده نکنید، حتی الامکان از خط چشم نرم و روشن خصوصاً برای پلک بالا استفاده کنید.

حتما ببینید:‌ خط چشم ژله ای میبلین

چگونه خط چشم بکشیم

اگر چشمان شما فاصله زیادی از یکدیگر دارند، برای نشان دادن فاصله کمتر آن‌ها در گوشه داخلی چشم تمرکز کنید. از مدل‌های خط چشمی استفاده کنید که از گوشه داخلی چشم ها بیرون آمده است و با ایجاد تعادل چشم‌ها را زیباتر نشان دهید.

حتما ببینید: مداد چشم اکلیلی

چگونه خط چشم بکشیم

برای زیباتر نشان دادن این مدل چشم‌ها، بهتر است خط چشم در گوشه داخلی چشم باریک و در گوشه خارجی پهن باشد. برای این که یک فاصله بصری ایجاد کنید، بهتر است از خط چشم‌هایی استفاده کنید که تا انتهای چشم شما کشیده شده‌اند و گوشه‌های داخلی چشم را بدون خط چشم بگذارید.

حتما ببینید:‌ مداد چشم کلینیک

چگونه خط چشم بکشیم

اگر دارای این نوع چشم هستید، یک خط چشم پهن پشت پلک بکشید و از سایه تیره به عنوان مکمل استفاده کنید؛ زیرا بیرون‌زدگی را می‌پوشاند و چشم فرورفته‌تر جلوه می‌هد.

چگونه خط چشم بکشیم

چگونه خط چشم بکشیم

چگونه خط چشم بکشیم

این مدل از چشم گوشه خارجی آن، متمایل به پایین است. برای ایجاد تعادل، پلک بالا را خط چشم بکشید و آن را از گوشه چشم، به سمت بالا ادامه داده و یک زاویه ی ۴۵ درجه ایجاد نمایید.

حتما ببینید:‌ خط چشم بن مژه

چگونه خط چشم بکشیم

در این چشم‌ها، تقارن یا همسان‌سازی را می‌توان با پوشش دادن خط چشم در نواحی‌ که این تناسب را بر‌هم‌زده است، به خوبی به وجود‌ آورد؛ به طوری که چشم‌ها متناسب و زیباتر به نظر برسند.

حتما ببینید:‌ مداد چشم لانکوم

چگونه خط چشم بکشیم

چشم‌های خمار متمایل به پایین هستند و ناخواسته باعث می‌شوند خواب آلوده به نظر برسید. در این مدل نباید زیر چشم را خط چشم کشید بلکه باید روی پلک بالا کار کرد؛ به طوری که با خط چشم گربه‌ای گوشه خارجی چشم پوشش داده شود. با انجام این آرایش قطعا احساس می‌کنید، چشمانتان شادابی بیشتری پیدا کرده است.

حتما ببینید: خط چشم ضد حساسیت

چگونه خط چشم بکشیم

این نوع چشم‌ها به دلیل این که با یک لایه پوست پوشیده شده‌اند، کوچک‌تر به نظر می‌رسند. بنابراین نباید پلک پایین را خط چشم کشید؛ چرا که باعث می‌شود چشم ریزتر به نظر برسد. یک خط باریک از گوشه داخلی چشم بکشید و خط چشم را همان‌گونه که به گوشه خارجی نزدیک می‌شوید، کمی پهن کنید.

حتما ببینید:‌ خط چشم لانکوم

چگونه خط چشم بکشیم

در این فرم چشم‌ها حالت پف بالای پلک‌ها باعث می‌شود چشمان کوچک‌تر نشان داده شوند. باید تا جایی که امکان دارد به مژه‌ها حجم داد پس خط چشم مشکی انتخاب کنید و مدل پهن بکشید.

حتما ببینید: مداد چشم بل

چگونه خط چشم بکشیم

چگونه خط چشم بکشیم

برای پلک‌هایی که کمی افتادگی دارند باید خط چشمی کشید که پلک‌ها را کمی بالا ببرد و چشم‌ها را باز کند. برای این کار خط چشمی پهن بکشید و انتهای آن را با یک خط ظریف کمی به سمت بالا بکشید. برای آن که چشم‌ها درشت‌تر دیده شوند، بهتر است از ریمل نیز استفاده کنید.

حتما ببینید: خط چشم شاین

چگونه خط چشم بکشیم

چگونه خط چشم بکشیم

آرایش مانند خیلی از هنر‌های دیگر باعث شکوفایی خلاقیت ما می‌شود. در این مقاله با موضوع آموزش کشیدن خط چشم با انواع مدل چشم و سبک خط چشم مناسب آن، آشنا شدید؛ اما در نهایت همه چیز به خلاقیت شما و جسارت شما در خرید محصولات آرایشی متنوع بر‌می‌گردد. اگر می‌خواهید دلی به دریا بزنید و با انواع لوازم آرایشی و بهداشتی آشنا شوید و امکان خرید آن‌ها را هم داشته باشید، اپلیکیشن کمدا بهترین گزینه است. در اپلیکیشن کمدا محصولات آرایشی و بهداشتی مورد نظرتان را جستجو و به راحتی پیدا کنید و تنها با چند کلیک ساده آن‌ها را بخرید. با اپلیکیشن کمدا خریدی اینترنتی در عین حال مطمئن را همراه با تخفیف‌های همیشگی و گارانتی پرداخت تجربه خواهید کرد. در ادامه نمونه‌هایی از خط‌ چشم‌های متنوع موجود در کمدا را مشاهده می‌کنید:

حتما ببینید: مداد چشم فلورمار

خرید خط چشم از کمدا

خرید خط چشم از کمدا

خرید خط چشم از کمدا

 

حتما ببینید:  خط چشم هدی بیوتی

 

خرید خط چشم از کمدا

خرید خط چشم از کمدا

خرید خط چشم از کمدا

آیا کشیدن خط چشم جز آرایش روزانه شما است؟ این مقاله در مورد آموزش کشیدن خط چشم برای شما جذاب بود تا به فکر خرید خط چشم بیفتید؟ نظرات خود را در قسمت کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

با این نوع خط چشم، شما به آرامی خطی بین مژه‌های خود ایجاد کرده تا آن‌ها به حالتی طبیعی پرتر نشان داده شوند و مژه‌هایتان مثل کارتون‌ها، پر و مشکی به نظر برسند.

این مدل برای افرادی با چشم‌های درشتو هم افرادی با چشم ریز، مناسب است چون خط چشم در انتهای پلک کشیده می‌شود.

برای این کار لبه‌ بیرونی پلک را بکشید و از گوشه‌ داخلی چشم یک خط صاف و زیبا تا جایی که مژه‌ها تمام می‌شوند، بکشید. برای کشیدن دنباله آن، نقطه‌ای را که می‌خواهید خط چشم تا آن‌جا امتداد یابد علامت بزنید، خطی ‌را که کشیده بودید به نقطه‌ علامت‌گذاری شده وصل و آن را در انتها تیز کنید.

برای چشمان گرد باید خط چشم از نیمه اول چشم و به صورت باریک کشیده شود. سپس در طول کشیدن خط چشم می‌توانید آن را کمی پهن‌تر کرده و باید تا بعد از گوشه خارجی چشم امتداد یابد.

برای پلک‌هایی که کمی افتادگی دارند باید خط چشمی کشید که پلک‌ها را کمی بالا ببرد و چشم‌ها را باز کند. برای این کار خط چشمی پهن بکشید و انتهای آن را با یک خط ظریف کمی به سمت بالا بکشید.

توي سومين دَهه زندگي هستم. عاشق مُد، طبيعت و آدمای با معرفتم. دوست‌دارِ محيطِ زيستم و به نظرم زندگي مثلِ يك باغه، بايد خاکشُ زیر و رو كرد و بذر كاشت، ازش مراقبت کرد و مطمئن بود كه گُل خواهد داد. منم بَذرهای خودم رو تو نوشته‌هام می‌ذارم به اميد شكوفايی.
مشاهده همه نوشته های سحر قاسمی →

مرداد ۲۷, ۱۳۹۹

توي سومين دَهه زندگي هستم. عاشق مُد، طبيعت و آدمای با معرفتم. دوست‌دارِ محيطِ زيستم و به نظرم زندگي مثلِ يك باغه، بايد خاکشُ زیر و رو كرد و بذر كاشت، ازش مراقبت کرد و مطمئن بود كه گُل خواهد داد. منم بَذرهای خودم رو تو نوشته‌هام می‌ذارم به اميد شكوفايی.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

Copyright ©2021 all right reserved by komodaa

تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت برای کُمُدا محفوظ است و هر گونه کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

همه خانم ها میدانند که خط چشم کشیدن سخت ترین بخش آرایش چشم است و زمان زیادی هم از خانم ها میگیرد, برخی از خانم ها هم اصلا خط چشم کشیدن بلد نیستند و آن را کار غیرممکنی میدانند.

از آنجایی که خط چشم تاثیر زیادی در زیبایی چشم ها دارد همه خانم ها باید بتوانند برای خود خط چشم بکشند, در ادامه این بخش ترفندهای ساده و کاربردی برای کشیدن خط چشم را به شما میگوییم تا بتوانید در کمترین زمان زیباترین خط چشم را بکشید.

چطور خط چشم زیبا بکشیم

از انگشتان پا کمک بگیرید!

برای کشیدن خط چشم دقیق باید حوصله داشته باشید و اصلا دستان تان نلرزد پس ما یک روش به شما معرفی میکنیم که با تمرکز بیشتر بتوانید خط چشم بکشید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید جمع کردن انگشتان پا باعث تمرکز و از بین رفتن لرزش دستان میشود.

از کانسیلر استفاده کنید

در خط چشم کشیدن احتمال لرزیدن دست وجود دارد, اگر شما هم همیشه خط چشم تان کج و کوله میشود میتوانید با یک گوش پاک کن و کانسیلر و پاک کننده آرایش آنرا را اصلاح کنید.

گوش پاک کن را به پاک کننده آرایش بزنید و اضافات خط چشم و جاهایی که دست تان لرزیده است را پاک کنید, حالا باید به قسمت های پاک شده کانسیلر بزنید.

استفاده از تکنیک نقطه چین

اگر خط چشم کشیدن خیلی برایتان سخت است و دوست دارید خط چشم گربه ای یا دنباله دار بکشید باید از تکنیک نقطه چین استفاده کنید به این صورت که با یک مداد محدوده خط چشم و میزان دنباله آن را با نقطه چین های کمرنگ مشخص کنید سپس با خط چشم نقاط را به هم وصل کنید.

از فرمژه استفاده کنید

با این ترفند میتوانید همزمان هم خط چشم بکشید و هم مژه هایتان را فر کنید, باید مداد چشم را روی لبه داخلی فرمژه بکشید و با این کار همزمان خط مداد روی لبه پلک مینشیند و مژه ها فر میشوند.

چشم ها با داشتن مدل ها و رنگ های زیبای بسیار، دریچه قلب محسوب می شوند. مدل ، رنگ و سایز خط چشمی که استفاده می کنید، بسته به ساختار چشم شما متفاوت است، بنابراین انتخاب خط چشم مناسب، می تواند چشم شما را زیباتر کند. در ادامه با آموزش خط چشم متناسب با انواع چشم ها آشنا خواهید شد.

اگر چشم های شما بادامی شکل است، به شما تبریک می گوییم؛ چرا که شما می توانید هر مدل خط چشمی که دوست دارید برای چشم تان بکشید.

تقریباً هر شکل خط چشمی برای چشم شما فوق العاده است. اگر می خواهید چشم های شما جلب توجه کند، خط چشم را روی خط مژه ها بکشید.

یعنی هم مژه های بالا و هم مژه های پایین. این به این معنی نیست که چشم های شما از دیگران زیباتر نیستند، بلکه با نگاهی به مشاهیر و هنرمندانی که چشمانی شبیه شما دارند، متوجه می شوید که مدل چشم های شما به همان اندازه زیبا و جذاب هستند.

در این مدل از چشم ها، تقارن یا همسان سازی را می توان با پوشش دادن خط چشم در نواحی ای که این تناسب را بر هم زده است، به خوبی به وجود آورد؛ به طوری که چشم ها متناسب و زیباتر به نظر برسند.

نکته مهم در مورد چشم های نزدیک به هم این است که برای کشیدن خط چشم باید طوری عمل کنید که چشم ها را بیش از این به هم نزدیک نکند. بهتر است آن ها را در همان جایی که هستند و یا دورتر از هم نشان دهد.

برای این که یک فاصله بصری ایجاد کنید، خط چشم مشکی رنگ را به صورت V روی گوشه های خارجی چشم هایتان بکشید. گوشه های داخلی چشم ها را بدون خط چشم بگذارید تا تأثیر فوق العاده این روش را مشاهده نمایید.

این نوع چشم ها، معمولاً درشت تر از مدل های دیگر هستند. اصولا به دلیل اینکه استخوان زیر ابرو بزرگتر است، چشم ها فرو رفته به نظر می رسند.

وجود استخوان بزرگ زیر ابرو باعث می شود، روی چشم شما سایه بیفتد و حتی چشمان شما را فرو رفته تر جلوه دهد. کاری که شما باید انجام دهید این است که دقیقا به صورت مخالف عمل کنید؛ بدین معنی پلک ها را با سایه های روشن و رنگ های باز پوشش بدهید.از خط چشم مشکی استفاده نکنید، حتی الامکان از خط چشم نرم و روشن خصوصاً برای پلک بالا استفاده کنید.

چشم هایی که متمایل به پایین هستند، ناخواسته باعث می شوند چشم های شما خمار یا خواب آلوده به نظر برسند. بنابراین، اگر می خواهید چشم هایتان شاداب تر به نظر برسد، نباید زیر چشمتان را خط چشم بکشید.

بلکه باید روی پلک بالا خط چشم بکشید؛ به طوری که گوشه خارجی چشم را پوشش داده و به آن حالت گربه ای بدهد. با انجام این آرایش قطعا احساس می کنید، چشمانتان درخشش بیشتری پیدا کرده است.

این نوع چشم به دلیل این که با یک لایه پوست پوشیده شده اند، کوچک تر به نظر می رسند. بنابراین نباید پلک پایین را خط چشم بکشید؛ چرا که باعث می شود چشم ریزتر به نظر برسد. خط چشمتان را ضخیم بکشید تا جلوه بیشتری داشته باشد.

برای این نوع چشم، باید با خط چشم شکل خاصی به آن بدهید. خط چشم دنباله دار همیشه به اندازه خط چشم ساده به صورت شما جلوه می دهد.

راهکارهای کشیدن خط چشم در این قسمت، دقیقا برعکس چشم های نزدیک به هم است. شما باید کاری کنید که چشم ها در جای خود و یا نزدیکتر دیده شوند. این کار با کشیدن خط چشم باریک در پلک بالا و پایین امکان پذیر است.همچنین خط چشم ضخیم و حتی دنباله دار هم می تواند، این تعادل را ایجاد کند و چشم ها را زیباتر نشان دهد.

خط چشم گربه ای با تمامی مدل های چشم تناسب دارد و زیباست. تنها چیزی که اهمیت دارد، این است که شما چه تکنیکی متناسب با مدل چشمان تان استفاده می کنید. بعضی چشم ها با خط چشم باریک یا ضخیم و یا رنگی زیباتر می شوند.

یکی از اشتباهات خانم ها درباره خط چشم این است که انواع ضد آب و ضد تعریق آن را خریداری نمی کنند. این موضوع باعث می شود که خط چشم خیلی زود به زیر پلک و اطراف آن بریزد و هر چقدر هم که برای آرایش چشم زیبای خود زحمت کشیدن باشید، تمام زحمات تان به هدر برود.

یکی دیگر از اشتباهات که معمولا حین کشیدن خط چشم رخ می دهد، لرزش دستان است. برای حل این مشکل می توانید روی یک صندلی مقابل آیینه نشسته و آرنج را روی یک سطح صاف مانند میز قرار دهید. حتی می توانید برای کاهش لرزش دست، کناره دست یعنی پایین انگشت شصت را روی گونه قرار دهید.

برای چشم دیگر نیز همین ترفند را به کار ببرید و این بار سطح پشتی 4 انگشت را روی گونه قرار دهید. یکی دیگر از اشتباهات کشیدن خط چشم این است که یک خط سرتاسری بالای پلک بکشید.

اگر خیلی مبتدی هستید، ترفند نقطه ای یا خط فاصله ای که در ابندا به شما آموزش دادیم، می تواند کمک شایانی به شما کند. ابتدا روی پلک نقاطی را بکشید و بادقت آن ها را به هم متصل کنید.

برای اینکه خط چشم تمیز از آب دربیاید، ابتدا با یک مداد چشم خط اولیه را بکشید و سپس روی آن خط چشم مایع بکشید.چطور خط چشم زیبا بکشیم

همچنین بخوانید:

ویدیو آموزش ۸ مدل خط چشم زیبا و آسان

آموزش مرحله به مرحله کشیدن خط چشم ژله ای

مدل خط چشم ۲۰۱۹ با طرح های جدید و دلپذیر

در تماشا وارد شوید تا به ویدیو‌ها و کانال‌های
مد نظر خود دسترسی پیدا کنید

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

چطور خط چشمی زیبا بکشیم؟

در این ویدیو به شما آموزش می دهد که به راحتی خط چشمی زیبا متناسب با فرم چشم هاتون بکشید

برای ارسال دیدگاه لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.

در تماشا وارد شوید تا به ویدیو‌ها و کانال‌های
مد نظر خود دسترسی پیدا کنید

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

چطور خط چشمی زیبا بکشیم؟

در این ویدیو به شما آموزش می دهد که به راحتی خط چشمی زیبا متناسب با فرم چشم هاتون بکشید

برای ارسال دیدگاه لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.

زیبایی چشم‌ها تأثیر قابل توجهی بر زیبایی چهره دارد و به همین خاطر لوازم آرایشی مختلفی مثل ریمل، سایه‌ی چشم، مژه‌ی مصنوعی، خط چشم و بسیاری موارد دیگر برای هر چه زیباترکردن آن‌ها ابداع شده‌اند. اما نکته‌ی مهم این است که از این لوازم آرایش در چه شرایطی استفاده کنیم، چطور بهترین نوع از هر کدام را انتخاب و چگونه از آن‌چه انتخاب کرده‌ایم به‌درستی و هنرمندانه استفاده کنیم. در این نوشتار می‌خواهیم به یکی از پرکاربردترین انواع لوازم آرایش مخصوص چشم یعنی خط چشم بپردازیم و ببینیم برای کشیدن خط چشم زیبا و هنرمندانه باید به چه نکاتی دقت کنیم. اگر از آن دسته افرادی هستید که همیشه با کشیدن خط چشم خوب مشکل دارند حتماً تا پایان این نوشتار را دنبال کنید.

شاید بد نباشد پیش از پرداختن به چگونگی کشیدن درست خط چشم نگاه کوتاهی به تاریخچه‌ی آن بینداریم. خلاف چیزی که به نظر می‌رسد، خط چشم چیزی مربوط به عصر حاضر نیست، بلکه قرن‌ها پیش هم انسان از آن برای آراستن خود استفاده می‌کرده است و نمونه‌ی بارز آن نقاشی‌های مصری‌ هستند که در آن‌ها استفاده از خط چشم به‌وضوح قابل مشاهده است. در آن زمان هم مردان و هم زنان از خط چشم استفاده می‌کرده‌اند و هدف‌شان علاوه بر زیبایی، محافظت از چشم در برابر آفتاب و عقاید و باورهای مذهبی هم بوده است.

در اوایل قرن بیستم بسیاری از زنان از خط چشمی که در حاشیه‌ی چشم کشیده می‌شد برای ایجاد جلوه‌ای دودی‌مانند استفاده می‌کردند تا بدین ترتیب شباهت بیشتری به بازیگران معروف هالیوود پیدا کنند. در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ میلادی از خط چشم و سایر لوازم آرایشی مخصوص چشم استفاده‌ی بیشتری شد و به‌خصوص شیوه‌ی آرایش چشم به‌شکلی غلیظ‌تر تحت تأثیر یکی از شاخص‌ترین طراحان مد آن زمان یعنی مری کوانت مد شد.

در دوران معاصر جریان‌های هنری و فرهنگی مختلفی شیوه‌ی آرایش خاص خود از جمله حالت خط چشم ویژه‌ای را معرفی کرده‌اند و علاقه‌مندان به هر یک از آن‌ها معمولاً بر همان اساس آرایش می‌کنند. مثلاً طرفداران استایل گوتیک معمولاً از خط چشم‌های بسیار ضخیم و پررنگ استفاده می‌کنند.

پیش از آن‌که بتوانید یک خط چشم زیبا بکشید، باید با انواع خط چشم آشنا باشید، تا مناسب‌ترین آن را با توجه به شرایط و مهارت خود انتخاب کنید. انواع خط چشمی که در حال حاضر در بازار قابل تهیه هستند شامل موارد زیرند:چطور خط چشم زیبا بکشیم

خط چشم‌های پودری خط چشم‌هایی هستند که معمولاً به شکل مداد تولید می‌شوند و ماده‌ی اصلی استفاده‌شده در آن‌ها چوب است. این نوع خط چشم بیشتر خطوط مات و تیره ایجاد می‌کنن و حالتی سایه‌مانند در اطراف چشم شکل می‌دهد. خط چشم‌های پودری معمولاً خشک‌اند و چربی زیادی ندارند و در عین حال ماندگاری به‌نسبت بالایی دارند. خط چشم‌های پودری مدادی به‌راحتی با استفاده از یک مدادتراش آرایشی، یا حتی مداد تراش معمولی، تیز می‌شوند و می‌توان خطوط دقیقی با آن‌ها ایجاد کرد، گرچه بهتر است از آن‌ها در حالتی که کند هستند استفاده کرد.

سرمه نوعی خط چشم پودری است که در گذشته در ایران و مناطق اطراف آن هم کاربرد زیادی داشته و از آن نه فقط به‌عنوان یک وسیله‌ی آرایشی، بلکه به‌عنوان ماده‌ای که از چشم محافظت می‌کند و حتی مانع چشم‌خوردن بچه‌ها می‌شود استفاده می‌شده است. البته در حال حاضر سرمه درست به شکل مداد چشم طراحی و تولید می‌شود و دیگر برای استفاده از آن نیازی به سرمه‌دان و سرمه‌کش وجود ندارد. با استفاده از سرمه می‌توان خطوط تیره‌تری را نسبت به مداد چشم ایجاد کرد. این نوع خط چشم برای افرادی که مهارت زیادی در کشیدن خط چشم ندارند مناسب‌تر است، چرا که درصورت بروز اشتباه می‌توان به‌راحتی آن را اصلاح کرد و از سویی ماندگاری قابل قبولی هم دارند.

در ساخت مداد چشم مومی از موم استفاده شده و به همین خاطر این مدادها به‌نسبت نرم‌تر هستند. مدادهای چشم مومی رنگ‌های متنوع‌تری دارند.

این نوع خط چشم یکی از رایج‌ترین انواع خط چشم است و به‌ویژه برای افرادی مناسب است که مهارت بیشتری در استفاده از خط چشم دارند. خط چشم مایع برسی دارای یک مخزن حاوی مایع است که برس خط چشم هم در آن جای می‌گیرد. با استفاده از خط چشم مایع برسی می‌توان اشکال بسیار متنوعی را به‌عنوان خط چشم رسم کرد.

این نوع خط چشم هم به‌شکل مایع است و به نام خط چشم ماژیکی هم شناخته می‌شود. استفاده از این نوع خط چشم برای افرادی که نمی‌توانند با قلمو یا برس خط چشم بدون اشتباه بکشند گزینه‌ی بسیار مناسبی‌ست.

خط چشم ژله‌ای معمولاً در ظرف کاسه‌ای ارائه می‌شود و برای استفاده از آن باید مقداری از ژل را با استفاده از قلموی مخصوص خط چشم برداشت. این نوع خط چشم بیشتر برای افرادی مناسب است که تسلط و مهارت بیشتری برای کشیدن خط چشم دارند.

این‌که چطور خط چشمی، با کدام فرم و ضخامت مناسب است، بستگی به عوامل مختلفی دارد که مهم‌ترین‌شان شکل چشم‌ها، رنگ چشم‌ها، اندازه‌ی چشم‌ها، فرم صورت شما و هدف‌تان از آرایش است. خط چشم باید در تناسب با فرم چشم‌ها باشد، در غیر این صورت نه تنها آن‌ها را زیباتر نمی‌کند، بلکه ممکن است جلوه‌ی بدی به صورت‌تان ببخشد.

گذشته از این مسلماً مهم است که هدف شما از کشیدن خط چشم چیست؟ خط چشمی که برای رفتن به یک مهمانی می‌کشید، همانی نیست که در محیط کار استفاده می‌کنید. برای این‌که ببینید بهترین خط چشمی که می‌توانید انتخاب کنید کدام است باید فرم چشمان‌تان را بشناسید و با توجه به آن از خطوط به‌شکلی استفاده کنید که به چشمان شما زیباترین حالت را می‌دهند. چشم‌های افراد مختلف معمولاً یکی از این فرم‌ها را دارند:

چشم‌های بادامی چشم‌هایی هستند که معمولاً زیباتر از سایر فرم‌ها شناخته می‌شوند و افرادی که چشمانی با فرم‌های دیگر دارند هم دوست دارند با آرایش، چشم‌های‌شان را به حالت بادامی درآورند. البته منظور ما از چشمان بادامی، چشمانی شبیه مردم چین، که دارای پلک صاف هستند و به نام چشم‌بادامی شناخته می‌شوند نیست.

خط چشم بالدار برای این فرم چشم بسیار زیباست. بهترین حالت کشیدن خط چشم برای فرم چشم بادامی استفاده از خط چشم مایع یا ژلی برای پلک بالایی، به‌صورتی است که خط چشم را با ضخامت کمی از گوشه‌ی چشم شروع و به تدریج با رسیدن به انتها خط را ضخیم‌تر شود.

نکته‌ی مهم تشخیص این فرم چشم از چشم‌های گرد است. این دو فرم شباهت زیادی با هم دارند و تفاوت بارزشان این است که چشمان گرد، گردتر از چشمان بادامی هستند و زاویه‌ی خارجی آن‌ها، یعنی از گوشه‌ی چشم به سمت شقیقه‌ها، اندکی کمتر است. در تصویر زیر تفاوت این دو فرم را می‌بینید.

همان‌طور که گفتیم چشم‌های گرد تقریباً شبیه چشم‌های بادامی هستند و تفاوت این دو را از طریق عکس بالا نشان دادیم. اگر چشم‌های گرد دارید فضای سفید داخل چشمان‌تان بیش از اندازه جلب توجه می‌کنند، بنابراین باید با ایجاد خطوط و سایه‌هایی تیره در گوشه‌ی بیرونی پلک بالا این ناهماهنگی را جبران کنید.

بهترین روش برای کشیدن خط چشم برای چشم‌های گرد استفاده از خط چشم مایع برای پلک بالا و مداد یا سرمه برای پلک پایین است. خط چشم پلک بالا را با ضخامتی یکسان از ابتدا تا انتهای پلک بکشید و آن را کمی هم از گوشه‌ی چشم بیرون ببرید. برای کشیدن خط چشم پایین، مداد را با مقداری فاصله از گوشه‌ی چشم به شکلی بکشید که در انتها به خط اضافه‌ای که در پلک بالا ایجاد کرده‌اید برسد و سایه‌ای که زیر چشم‌های‌تان ایجاد می‌کند در گوشه پررنگ‌تر شود.

منظور از چشمانی با پلک افتاده چشم‌هایی‌ست که بخش نسبتاً زیادی از سطح فوقانی آن با پلک که ضخامت تقریباً زیادی دارد پوشیده شده. قرارگرفتن پلک روی چشم‌ها باعث می‌شود تا آن‌ها فرم گرد خود در سطح بالایی را از دست بدهند و گاهی حتی چشم فرم چند ضلعی پیدا کند. البته توجه داشته باشید که این فرم چشم تنها مختص افراد مسن‌تر نیست و هر فرد در هر سنی می‌تواند چنین چشمانی داشته باشد.

برای کشیدن خط چشم روی چشم‌های با پلک افتاده باید حتماً خط چشم پلک بالا را ضخیم انتخاب کنید و همچنین بهتر است از هیچ خطی برای پلک پایینی استفاده نکنید و قسمت بالای و خارج چشم را با خطی ضخیم و گربه‌ای شکل دهید.

مشخصه‌ی اصلی این فرم چشم داشتن یک فروافتادگی در قسمت پایین چشم است. بهترین حالت خط چشم برای این فرم چشم این است که خط چشم پلک بالا را با کمی فاصله از پلک بالایی و تقریباً با ضخامتی زیاد بکشید و از سویی خط چشم پایین را با کمی فاصله از گوشه‌ی چشم به‌صورتی نازک بکشید و با نزدیک شدن به انتها ضخامت خط را زیاد کنید و در مجموع سعی کنید با استفاده از دو خط پلک‌های بالا و پایین، انحنای قسمت بیرونی چشم را با پر کردن و هدایت تیرگی به سمت بالای چشم جبران کنید.

چشم‌های رو به بالا چشم‌هایی هستند که پلک بالایی آن‌ها انحنای به‌نسبت بیشتری دارد. برای متعادل‌کردن چشم‌هایی با این فرم باید خط چشم را به‌شکلی کشید که خط چشم پلک پایینی در قسمت خارجی ضخامت بیشتری داشته باشد.

گذشته از این بعضی چشم‌ها فرم تک پلک دارند که گاهی با چشم‌های با پلک افتاده اشتباه گرفته می‌شوند. تفاوت اصلی این دو فرم چشم این است که در چشم‌های تک پلک، پلک افتادگی ندارد و قسمت فوقانی چشم همچنان حالتی دایره‌مانند دارد. از آن‌جا که این فرم چشم هیچ چروک یا چین‌وشکنی روی پلک ندارد، به‌نظر می‌رسد اصلاً پلکی روی چشم نیست. چشم‌های مردم شرق آسیا بیشتر به این فرم است و کمتر در بین ایرانی‌ها دیده می‌شود.

دقت داشته باشید که این طور نیست که فرم چشم هر فرد دقیقاً مطابق با یکی از این فرم‌ها باشد و اصلاً خود این فرم‌ها هم تعاریفی کلی دارند و هر کدام اشکال و فرم‌های مختلفی دارند. برای تشخص فرم چشم خود با دقت کافی به ظاهر چشمان‌تان و دیدن نمونه‌های مختلف از فرم‌های تعریف شده تشخیص دهید که چشم‌های شما به کدام یک از این فرم‌ها نزدیک‌تر هستند.

همچنین بخوانید: روش‌های کنترل چربی پوست

فقط نام را وارد کنید. نیازی به ثبت ایمیل نیست.

دیدگاه

نام

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

هدف خبـرببـر گردآوری گنجینه‌ای از مقالات ارزشمند و خبرهای جدید در دنیای وب است،.خبـرببـر روایتی ساده‌ و جذاب برای مطالعه پیچیده‌ترین و جدیدترین مسائل روز دنیاست.

تولید و توسعه نرم‌افزار خبرببر توسط شرکت آریا رایمند جاوید انجام می‌شود.چطور خط چشم زیبا بکشیم

[…] در ستون اجتماعی مجله اینترنتی خبرببر همچنین بخوانی…

[…] امروز قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ برگزار شد و…

خدا شفا بده ایشالا…

[…] همچنین ببینید: اولین عکس بدون آرایش کتایون ریاحی […

[…] همچنین بخوانید: ۵ درمان گیاهی برای جوش‌های هورمونی…

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

چطور خط چشم زیبا بکشیم
چطور خط چشم زیبا بکشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *