چطور در خانه عفونت رحم را از بین ببریم

 
helpkade
چطور در خانه عفونت رحم را از بین ببریم
چطور در خانه عفونت رحم را از بین ببریم

مطالب پر بازدید

عفونت واژن عارضه ای شایع و رایج در میان بانوان است که با برخی روش های درمانی خانگی برطرف خواهد شد. از جمله محصولات خوراکی و طبیعی مفید در این زمینه می توانیم به ماست یونانی، سیر، انواع مکمل ها و ویتامین سی، روغن پونه کوهی، روغن نارگیل و سرکه سیب اشاره کنیم.


چطور در خانه عفونت رحم را از بین ببریم

عفونت واژن (برفک یا کاندیدیازیس واژن) ناشی از رشد بیش از حد قارچی به نام کاندیدا آلبیکنس است که به طور طبیعی در واژن زندگی می کند. این رشد بیش از حد منجر به سوزش، التهاب، خارش واژن و ترشحات دردناک می شود. بیشتر زنان در طول زندگی خود یکبار عفونت قارچی واژن را تجربه کرده اند.

در ادامه شما را با راهکارهای درمان خانگی عفونت قارچی واژن آشنا می کنیم:

تحقیقات اخیر نشان می دهد که برخی پروبیوتیک های می توانند در برابر کاندیدا آلبیکنس ها (C. albicans) مقابله کنند.

ماست نیز پروبیوتیک به حساب می آید چرا که حاوی باکتری های زنده از جمله لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس است. این باکتری ها برای ایجاد محیطی سالم در واژن ضروری هستند. همچنین می توانند از رشد بیش از حد قارچ ها بر اثر به هم خوردن تعادل جلوگیری کنند.

ماست یونانی ساده بهترین درمان خانگی برای درمان عفونت واژن به شمار می رود. مطمئن شوید که این ماست حاوی شکر اضافی چرا که شکر می تواند به رشد قارچ کاندیدا کمک کند.

اسید اوریک ضد عفونی کننده قوی است که برخی زنان ادعا می کنند برای درمان عفونت قارچی مفید است. طبق تحقیقاتی که در سال 2009 انجام شد، بوریک اسید برای درمان خارش واژن موثر است.

مقادیر زیاد اسید بوریک سمی بوده و می تواند منجر به آسیب کبدی، نارسایی حاد سیستم گردش خون یا مرگ شود. برای جلوگیری از این عوارض از اسید بوریک روی پوست آسیب دیده استفاده نکنید. در دوران بارداری به هیچ عنوان نباید از اسید بوریک استفاده کنید.

همواره قبل از استفاده از اسید بوریک برای واژن آن را با آب مخلوط کنید.

روغن پونه کوهی برای درمان عفونت واژن استفاده می شود. از روغن پونه ای استفاده کنید که از پونه وحشی ساخته شده باشد. این روغن حاوی تیمول و کارواکرول بوده که از ضد قارچ های قوی به حساب می آیند.

تحقیقات اخیر ثابت کرده است که روغن پونه کوهی می تواند رشد کاندیدا آلبیکنس را متوقف یا آرام کند.

روغن پونه کوهی رقیق کننده خون طبیعی به شمار می رود بنابراین اگر داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنید از این روغن اجتناب کنید. همچنین اگر لختگی خون دارید از قبیل کمبود ویتامین k از این روغن استفاده نکنید.

روغن پونه کوهی نباید به صورت خوراکی مصرف شود. این روغن باید مانند آروماتراپی از طریق استنشاق جذب شود. اگره محققین به دنبال راه های دیگری برای استفاده از روغن پونه کوهی هستند، اکنون پیشنهاد می شود که از آن به صورت محلول در روغن زیتون یا روغن بادام شیرین استفاده شود. هر 3 تا 5 قطره روغن پونه کوهی را در یک اونس روغن زیتون یا بادام شیرین ترکیب کرده سپس روی پوست ماساژ داده یا استنشاق کنید. روغن را در نزدیکی واژن استفاده نکنید.

پروبیوتیک به برقراری مجدد تعادل قارچ واژن کمک می کند. اگر رژیم غذایی شامل پروبیوتیک را شروع کنید که حاوی باکتری لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس است می توانید واژن و دستگاه گوارش خود را تنظیم کنید.

حدودا 10 روز طول می کشد تا مکمل های خوراکی پروبیوتیک به طور کامل اثر کنند به همین دلیل برخی زنان برای اینکه سریع تر جواب بگیرند از شیاف های پروبیوتیک استفاده می کنند. تحقیقات نیز نشان می دهند این شیاف ها در درمان سوزش واژن موثرند.

روغن نارگیل روغن چربی است که از نارگیل گرفته می شود. این روغن مزایای زیادی دارد از جمله اینکه خاصیت ضد قارچی دارد. شما می توانید این روغن را مستقیما روی محل مورد نظر بمالید.

روغن درخت چای روغن برای کشتن قارچ ها، باکتری ها و ویروس ها مورد استفاده قرار می گیرد. تحقیقات اخیر نشان می دهد شیاف واژنی که حاوی روغن درخت چای باشد در درمان عفونت قارچی موثر است.

روغن درخت چای فوق العاده قدرتمند است. مطمئن شوید که قبل از استفاده از این روغن برای واژن آن را با روغن جوجوبا و روغن نارگیل ترکیب کنید. تنها در برخی مواقع از روغن درخت چای استفاده کنید و هرگز آن را نخورید.

یکی از رایج ترین درمان های خانگی عفونت واژن قرار گرفتن در وان سرکه سیب است. سرکه خواص درمانی زیادی دارد. اضافه کردن نصف فنجان سرکه سیب به وان آب گرم حمام و قرار گرفتن در آن به مدت 20 دقیقه باعث می شود میکروارگانیسم های مضر از بین بروند.

مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد سیر در کشتن قارچ کاندیدا بسیار موثر است. اما مشخص نیست که آیا خارج از محیط آزمایشگاهی نیز برای درمان عفونت واژن موثر است یا خیر. اگر می خواهید از خواص سیر برای درمان عفونت واژن بهره ببرید سیر بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

مطابق با تحقیقات آزمایشگاهی هیدروژن پراکسید یا آب اکسیژنه، باکتری و ضد عفونی کننده قارچ به شمار می رود. اگرچه آب اکسیژنه روی همه انواع قارچ تاثیر ندارد اما برخی زنان به طور مرتب برای درمان عفونت قارچی از آن استفاده می کنند. مطمئن شوید قبل از استفاده از هیدروژن پراکسید آن را با آب رقیق کرده و هرگز از آن برای بیش از 5 روز متوالی استفاده نکنید.

ویتامین C تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است. داشتن سیستم ایمنی قوی به بدن این امکان را می دهد که خود را به حالت تعادل بازگرداند. همچنین ویتامین C (اسید آسکوربیک نیز نامید می شود) در صورتی که به صورت قرص مصرف شود خاصیت ضد میکروبی نیز خواهد داشت و زنان برای کشتن قارچ کاندیدا می توانند از آن کمک بگیرند.

 

منبع:اینفوسلامت

مطالب مرتبط

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

سلام
و ممنون از توجهتون

برای
طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

چطور در خانه عفونت رحم را از بین ببریم

https://moshavere.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

در اين مقاله از 7 گنج ، به بررسي يكي از شايع ترين مشكلات زنانه ميپردازيم. عفونت قارچي و خارش واژن كه بي ترديد هر زني تجربه اش را دارد. با ما همراه شويد تا با علائم، روشهاي پيشگيري و درمان اين مشكل در خانه آشنا شويد…

برخی از بیماران بوجود آمدن خارش و یا سوزش و یا هر علامت دیگر در ناحیه تناسلی را به عدم رعایت بهداشت ربط داده و با شستشوی زیاد با صابون و لیف سعی در بر طرف کردن آن می کنند. این کار کاملا اشتباه بوده و منجر به تشدید خارش می شود. شستشو بعد از هر بار ادرار و مدفوع با آب خالی و سپس خشک کردن به آرامی با دستمال کاغذی برای بهداشت ناحیه تناسلی کافیست.

پوشیدن لباسهای تنگ، چسبناک بویژه از جنس پلاستیک منجر به تشدید رطوبت شده و ناحیه را برای رشد قارچ مستعد می کند بنابراین توصیه می شود از پوشیدن لباسهای تنگ پرهیز شود.

برخی از بیماران با تصور اینکه رطوبت منجر به رشد قارچ در ناحیه تناسلی می شود، با سشوار اقدام به خشک کردن ناحیه تناسلی می کنند. این کار نیز غلط است. خشک کردن با دستمال کاغذی نرم و به آرامی کفایت میکند.

چطور در خانه عفونت رحم را از بین ببریم

استفاده از کرمهای ضد خارش و ضد قارچ که معمولا بیماران بدون نسخه از داروخانه تهیه می کنند، خود یکی از عوامل اصلی خارش هستند. توصیه می شود حتما برای درمان خارش ناحیه تناسلی به پزشک متخصص مراجعه و تمام کرمهای موضعی را که خود از قبل استفاده می کنید قطع کنید. حداکثر می توان از وازلین خالص( بدون عطر و مواد نگهدارنده )برای تسکین خارش در ناحیه تناسلی استفاده کرد.

اگر دچار خارش مزمن و طولانی مدت ناحیه تناسلی هستید بهتر است از کاندوم استفاده نکنید. همچنین ژلهایی که به عنوان ژلهای روان کننده به فروش می رسند از عوامل مهم ایجاد حساسیت، آلرژی و خارش در ناحیه تناسلی هستند. استفاده از این ژلها حتی برای کسانی که مشکل خارش هم ندارند توصیه نمی شوند.

اگر دچار خارش مزمن و طولانی در ناحیه تناسلی می باشید(در زنان) استفاده از تامپون به جای نوار بهداشتی ارجح است.البته این کار حتما باید زیر نظر پزشک انجام شود. زیرا تامپون نیز عوارض خاص خود را دارد.

خارش واژن بخصوص در طول شب میتواند بسیار مشکل باشدو خواب شما را خراب و خستگی و بی حالی بوجود اورد برای متوقف کردن خارش اعمال یخ بطور مستقیم یا کمپری اب سرد در مهبل . این کار می تواند برای شما سخت باشد ولی خواب و استراحت کافی برای شما به ارمغان میاورد.

نمک کلا خاصیت ضد باکتریایی داره و میتواند باکتریها و قارچها را ازبین ببرد .شستن واژن با اب نمک غلیظ در هر زمان فورا تسکین و از تکثیر بیشتر باکتریها جلوگیری بعمل میاورد .

همچنین شما میتوانید وان  را با اب گرم پرکرده و نصف فنجان نمک بدان اضافه کنید و چمباتمبه بشینید در حین نشستن سعی کنید اب نمک بداخل واژن رفته و باکتریها بطور موثر کشته شوند.

سیر نیز دارای خواص ضد باکتریایی قوی میباشد.میتواند درد را فورا کاهش دهد و فوت و فن خاصی دارد .

جویدن ۲الی ۳ حبه  در دهان و سپس قراردادن ان در واژن . شاید بوش ناراحت کننده باشه ولی یک سوپرایزره تسکین دهنده است  !

استفاده از پرو بیوتیکها  به منظور از بین بردن باکتریها کار جدیدی نیست . ماست خالص و خوب درای کشتهایی است که میتواند با افزودن باکتریهای خوب باکتریهای بد رو از بین ببرد . برای درمان خارش نوشیدن ۱ فنجان کشک خالص شیرین نشده هر روز مفید است . ماستهای بز یا گوسفند بهترین درمان میباشد.

راه دیگر استفاده از ماست  قرار دادن ان بطور مستقیم در واژن است . برای این منظور میتوانید ماست اغشته با تامپون یا پنبه بمدت چند ساعت استفاده کنید . ماست منجمد نیز تسکین فوری رو به همراه دارد.

برگ ریحان خاصیت ضد میکروبی- ضد قارچی و ضد باکتری دارد . برگ ریحان را در ۲ فنجان ابجوش گذاشته دم کشیده .بمدت ۲۰ دقیقه تا قوام امده . نوشیدن این اب ۲ بار در روز برای خارش واژن مفید است .

برگهای رزماری را بمدت ۱۵ دقیق در اب خیسانده با اب گرم و شستن ناحیه واژن با این داروی گیاهی

مقداری عسل ار به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به ناحیه واژن خود بمالید تا علایم بیماری تسکین یابد. سپس عسل را پاک کنید و واژن را به خوبی بشویید.

چند قطره روغن درخت چای را در یک لیوان آب بریزید و سپس تامپون را به این مواد آغشته کنید و وارد ناحیه واژن کنید. اگر این کار را چند روز و روزی سه مرتبه انجام دهید، عفونت قارچی از بین خواهد رفت.

سرکه سیب دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچ بسیار عالی میباشد.برای این کار ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب با اب گرم ترکیب و واژن خود را با این اب دو بار در روز بمدت ۲الی ۳ روز شستشو دهید . سرکه واژن را اسیدی و باکتریها بمدت طولانی نمی تونند در آن رشد کنند .

اگر با رعایت نکاتي که در بالا گفته شد بهبودی در وضعیتتان ایجاد نشد و همچنان خارش واژن داشتید و یا اگر بهبود حاصل شد اما پس از گذشت چند روز مجدد خارش به سراغتان آمد مشکلتان را با پزشک مطرح کنید.

تذکر:

 عفونت قارچی محدودیتی برای رابطه با همسر ایجاد نمیکند ولی بهتر است تا پایان درمان رابطه برقرار نکنید.

——————————————————————————————————

شایع ترین علل درد زیر شکم خانم ها را اینجا بخوانید:

——————————————————————————————————

اگر در رابطه جنسی دچار درد میشوید مقاله زیر رابخوانید:

——————————————————————————————————

اگر نميدانيد ميزان ترشحات واژن طبيعي است با نه اين مقاله را مطالعه كنيد:

——————————————————————————————————

اگر فقط خارش داريد و ميزان ترشحات افزايش نيافته اين مقاله را مطالعه كنيد:

——————————————————————————————————

مطالب مرتبط:

*** كپي برداري تنها در صورت ذکر نام ولينك فعال به7 گنج مجاز است.

دیدگاه شما

نام *

ایمیل *

آدرس وبسایت

چطور در خانه عفونت رحم را از بین ببریم

سلام من عفونت واژن پارم برای رفع عفونت چیکارکنم

پسلام من عنبرالنسارا رو امتحان کردم دودش میسوزونه واژن و ولی برای از،بین بردن سوزش و خارش و حتی ترشحات عالیه

سیر خیلی خوب بود.اولش سوخت ولی خوبه مرسی از سایتتون

سلام من علامت خاصی ندارم فقط یکم خارش دارم فقط موقع نزدیکی ی چیزای سفیدی که تیکه های خیلی ریزه به همسرم میچسبه وواقعامنواذیت میکنه این موضوع خیلیم دکتررفتم دارومیخورم یکم بهترمیشه ولی بازشروع میشه لطفاراهنماییم کنین ممنون

سلام خواهری که نوشتی میری دکتر خوب میشی ولی بازهم شروع میشه ،،،تنها راه درمان عفونت زنانه فقط دارو خوردن ما زنها نیست پنجاه درصد شوهرا باید دارو بخورن ،شما به شوهرتون باید مترو نیدازول بدین هرشب. وهرصبح یکدونه همزمان خودتونم مصرف بکنید تا ان شا..نتیجه بگیرید

منم به همین مشکل مبتلا بودم راههای مختلفی امتحان کردم تا متوجه شدم که بخاطر شستشو باصابون به این مشکل دچار میشم چند روز توی خونه لباس زیر نپوشید و از صابون فقط برای شستن کشاله ران با احتیاط استفاده کنید خوب میشید

سلام من دخترم و هنوز ازدواج نکردم و به عفونت واژن مبتلا شدم تزریق و اینچیزا نمیتونم داشته باشم سرکه و ژل الورا و اب نمکم امتحان کردم ولی فایده ی چندانی نداشته چیکار باید بکنم؟

سلام بهترین راه حل برای درمان
ریشه کُمای بکوبید و یه ذره اب قاطی کنین وتفت بدین بزارین لای یه دستمال کاغذی وبزارین دم واژنتون و شورت پاتون کنین واز شب تا صبح بمونه در حد یک یا دو روز خوب میشین

سلام ، من یه مدت سوزش واژن داشتم ولی الان رفع شده و مایع ای که از روی برانگیختگی ازم میاد مایع سفید رنگ مات است الان شک دارم قارچ واژن دادم یا نه حتی یه جوش هم روی واژنم زده خیلی نگرانم باید چیکار کنم ایا قارچ دارم یا نه ؟؟ لطفا راهنمایی کنید و در ضمن دختر هستم

سلام
من به عفونت شديدى دچار شدم كه علائمش تورم شديد ، خارش شديد و ترشحات سفيد رنگ كه كم كم به رنگ زرد و بعد به رنگ سبز روشن كه به صورت پنيرى شكل بود و كم كم رنگش به سبز تيره متمايل شد، گرما و داغى در داخل رحم و واژنم حس ميكردم و زمانى هم كه عفونتم شديد بود درد هم پيدا مرده بردم كه من براى درمان اين عفونت شديد هر ٨ ساعت قرص مترونيدازل ٢٥٠ (چرك خشك كنى قوى كه دكتر ها براى عفونت هاى زنان تجويز مى كنند) مصرف ميكردم، در صورت خارش زياد هم تو تشت آب نمك (نمك نصف ليوان و اب هم ولرم باشد) مى نشستم، به قدرى كه خارشم رفع بشه و بعضى موقع ها هم دستم رو خيس مى كردم و نمك زيادى رو كف دستم مى ريختم و خودمو در دستشويى ميشستم ولى به آرومى و چند دقيقه صبر ميكردم نمك بمونه كه اولش سوزش شديــــدى داشتم ولى بعد كه مى شستم خودمو خارشم رفع ميشد ولى اين كار را روزى يك بار صبح ها انجام ميدادم ( نمك خاصيت ميكروب كشى زيادى دارد ) اصلى ترين كار براى خوب شدنم استفاده از ژل هاى ساده ى بدون بوِ ((آلوئه ورا)) بود كه از داروخانه تهيه كرده بودم به همراه پد هاى بهداشتى روزانه كه روش استفادم اين بود كه بعد ادرار خودمو ميشستم و با دستمال كاغدى به ارومى خشك ميكردم، دستامم ميشستم و ژل آلوئه ورا را روى انگشتام ميريختم و به لبه هاى واژن و داخل واژن ميزدم و كمى صبر ميكردم كه سوزش و خارشم بيوفته بعد پد بهداشتى روزانه رو ميذاشتم و لباس زيرم رو ميپوشيدم، هر بار كه دستشويى ميرفتم همين كارو ميكردم تا زمانى كه عفونت در عرض ٣ روز قطع شد (زمان خوب شدن در هر كسى بستگى به عفونت و ايمنى بدن شخص داره)
نكته: نگران موندگارى آلوئه ورا در رحم و واژن نباشيد به مرور خارج ميشود!
نكته: آلوئه ورا خاصيت آنتى باكتريال و ميكروب كشى قويى و ضد عفونى كننده دارد!
نكته: حتما آب و مايعات زياد بخوريد!
نكته: گرمى نخوريد!
نكته: تا جاى ممكن حمام نريد!
نكته: در دستشويى حتماً خود را با اب سرد بشوييد (گرما باعث رشد ميكروب ها و قارچ ها و باكترى هاى مضر ميشود)!

پذیرش۲۴ » محتوای سلامتی » زنان و زایمان » عفونت واژن | انواع، علائم و راه های درمانی

آنچه در این مقاله می‌خوانید

از شایع‌ترین بیماری‌های عفونی زنان به حساب می‌آید. به طور معمول، این عارضه با بروز التهاب و تغییراتی در ترشحات خارج شده از مهبل توأم است. واژینیت، معمولا، در سنین باروری زنان، یعنی در فاصله سن بلوغ تا دوران یائسگی بروز کرده و می‌تواند مجاری ادراری و تناسلی را درگیر کند. در این صورت، ممکن است با عوارضی نظیر سوزش و درد واژن همراه باشد.

مطالعات نشان داده‌اند، حدود ۳۰ درصد از خانم‌ها در طول دوره حیات خود به این بیماری مبتلا می‌شوند. اگر شما هم با این مشکل مواجه شده‌اید یا در صورتی که در این زمینه پرسشی دارید، شما می‌توانید به صورت آنلاین و ۲۴ساعته در سریع‌ترین زمان ممکن با مجرب‌ترین پزشکان زنان زایمان متخصص شناخت و درمان عفونت تلفنی و متنی مشورت کنید.

انواع عفونت واژن بسته به عامل ایجاد کننده آن متفاوت است. از این میان، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

چطور در خانه عفونت رحم را از بین ببریم

،، انواع عفونت واژن :

واژینیت یا ترشح غیرعادی، ناراحتی در ناحیه ولو و واژن میباشد که شایعترین مشکل ژنیکولوژی در زنان میباشد که انواع مختلفی دارد:

کاندیدیاز:عفونت قارچی واژن که با علائم خارش و مقاربت دردناک همراه با ترشحات پنیری دلمه وسفید بروز میکند.

تریکوموناز:عفونت انگلی واژن که با علائم سوزش و مقاربت دردناک همراه با ترشحات کف آلود رنگ زرد بروز میکند.

گاردنرلا:واژینوز باکتریال که شایعترین علت واژینیت زنان با ترشحات فراوان و بد بو و چسبنده بروز میکند.

خانم دکتر مهسا قره‌باغی کارشناس مامایی پذیرش۲۴

شما می‌توانید با خانم دکتر قره باغی و دیگر متخصصان مشاوره زنان و زایمان پذیرش۲۴ که از پزشکان مجرب کشوری می‌باشند در هر لحظه و در هر کجای دنیا بصورت تلفنی و متنی مشاوره بگیرید.

در این نوع عفونت زنان، معمولا ترشحات واژن تغییر رنگ داده و سفید مایل به خاکستری یا زرد می‌شوند. این ترشحات، اغلب، با بوی نامطبوعی همراه هستند.

عفونت قارچی زنان، به طور معمول با خارش واژن همراه است. در این هنگام، ترشحات واژن، پنیری شکل، غلیظ و سفید خواهد بود.

تریکومونیازیس یکی از انواع عفونت زنان است که با خارش واژن و ترشحات بدبو همراه است. در هنگام ابتلا به این بیماری، ترشحاتی به رنگ زرد مایل به سبز و کف مانند از واژن خارج می‌شود.

از شایع‌ترین علائم عفونت واژن می‌توان موارد زیر را برشمرد:

واژینیت، بیماری خطرآفرینی به حساب نمی‌آید. با این حال، با به‌کارگیری اقدامات ضروری، باید از گسترش عفونت و درگیر شدن مجاری ادراری و تناسلی جلوگیری کنید. بنابراین، در صورت وجود هر یک از شرایط زیر، لازم است به پزشک مراجعه کنید:

عفونت زنان ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیافتد. از شایع‌ترین عوامل موثر در بروز واژینیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاهش میزان باکتری‌های مفید و افزایش و گسترش باکتری‌های زیان‌آور، در ایجاد واژینیت موثر است.

کاندیدا آلبیکانس (Candida albicans) نوعی قارچ است که از مهم‌ترین عوامل به وجود آورنده واژینیت قارچی و برفک دهان به حساب می‌آید.

تک‌یاختگان، اغلب از طریق رابطه جنسی انتقال می‌یابند و از عوامل ایجاد کننده واژینیت به شمار می‌روند.

 

به طور معمول، پس از یائسگی یا در دوران بارداری و شیردهی سطح هورمون استروژن کاهش می‌یابد. این امر، موجب خشکی مهبل شده و در نهایت، آتروفی و التهاب واژن را به دنبال خواهد داشت. اختلال در ترشح هورمون استروژن، از عوامل موثر عفونت در بارداری به حساب می‌آید.

از متخصص زنان و زایمان سوال بپرس

مصرف برخی محصولات و شوینده‌های معطر و حاوی مواد شیمیایی، ممکن است با بروز حساسیت و التهاب همراه باشد. از موثرترین عوامل به وجود آورنده حساسیت واژن می‌توان به استفاده از صابون‌های عطری، دوش واژینال و پوشیدن شلوار یا جوراب شلواری تنگ و غیرنخی اشاره کرد.

در مواردی، ممکن است علت به وجود آورنده عفونت غیرقابل تشخیص باشد. این وضعیت، می‌تواند برای کلیه خانم‌ها در هر سنی اتفاق بیافتد؛ با این حال، این امر، بیش‌تر در دخترانی مشاهده می‌شود که هنوز به سن بلوغ نرسیده‌اند. اغلب، این عفونت را با عنوان واژینیت غیراختصاصی می‌شناسند.

تشخیص عفونت واژن، از طریق مراجعه به پزشک امکان‌پذیر است. در عین حال، با نصب اپلیکیشن پذیرش ۲۴، می‌توانید به صورت آنلاین و شبانه‌روزی با بهترین متخصصان ایران مشورت کنید. متخصص آنلاین زنان و زایمان با طرح پرسش‌هایی، تلاش خواهد کرد تا از سلامت رابطه جنسی و سابقه ابتلا به بیماری‌های مقاربتی و عفونی فرد آگاهی یابد.

در عین حال، ممکن است بنا به نظر پزشک، انجام برخی معاینات فیزیکی نظیر بررسی لگن و آزمایش ترشحات واژن ضرورت داشته باشد. با انجام این قبیل معاینات، پزشکان تلاش می‌کنند با علت به وجود آورنده بیماری آشنایی یافته و روش درمانی مناسب را تجویز کنند.

برای پیشگیری از عفونت واژن، لازم است نکات زیر را رعایت کنید:

از اصلی‌ترین عوارض عفونت واژن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بی‌توجهی به این بیماری، ممکن است باعث گسترش آن و درگیر کردن رحم و مجاری آن شود.

به خاطر داشته باشید، جلوگیری از عفونت واژن، همیشه امکان‌پذیر نیست. با این حال، در نظرگرفتن موارد فوق به شما کمک خواهد کرد تا احتمال ابتلا به این بیماری را کاهش دهید. مراجعه منظم به پزشک به شما کمک خواهد کرد تا در اسرع وقت از گسترش این بیماری جلوگیری کنید. در صورت تمایل، با استفاده از مشاوره آنلاین سایت پذیرش ۲۴ می‌توانید به صورت شبانه‌روزی و آنلاین با بهترین متخصصان در زمینه شناخت و درمان عفونت زنان تماس باشید.

مشاوره آنلاین زنان و زایمان

،،۱: شست و شوی واژن با مخلوط سرکه و آب ۲: نشستن در لگن حاوی سرکه و آب به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه ۳: شست و شوی واژن یا تزریق واژینال مخلوط عسل و آب ولرم۴: استفاده از دم نوش پونه ، آویشن، پونه، نعناع، هرکدام به تنهایی و به همراه عسل

نکته! درصورتی که ترشحات بیش از حد و به صورت عود شده هستند، احتمال سو مزاج کلی در بدن مطرح می‌باشد. و حتما باید پاکسازی کل بدن با استفاده از دستورات غذایی و دارویی انجام شود.                                خانم دکتر رقیه زارع متخصص طب سنتی پذیرش۲۴

 

درمان عفونت واژن، بسته به نوع آن متفاوت است. افزایش آگاهی در این زمینه، به درمان سریع عفونت واژن کمک خواهد کرد. به خاطر داشته باشید، مراجعه به پزشک و مشورت با افراد متخصص شناسایی و درمان عفونت زنان ، بهترین شیوه آشنایی با درمان است. متخصصان پذیرش ۲۴ به صورت شبانه‌روزی برای پاسخ‌گویی به پرسش‌های شما آمادگی دارند.

درمان خانگی عفونت واژن، به ویژه، در مقابله با واژینیت قارچی موثر است. این عارضه، از شایع‌ترین انواع این بیماری به حساب می‌آید. اگر برای نخستین بار به این بیماری دچار شده‌اید، بهتر است به جای استفاده از روش‌های درمان خانگی به پزشک مراجعه کنید. انجام این کار، به شما کمک خواهد کرد، نوع عفونت را مشخص کرده و بهترین شیوه درمان را دنبال کنید. از رایج‌ترین روش‌های درمان خانگی هفونت واژن می‌توان موارد زیر را نام برد:

برای مقابله با عفونت قارچی زنان، علاوه بر خوردن روزانه دو فنجان ماست، می‌توانید به صورت موضعی از آن استفاده کنید. برای این منظور، قطعه‌ای پارچه کتانی، تنزیف یا تامپون را به ماست آغشته کرده و بر روی موضع قرار دهید. تا برطرف شدن کامل علائم و نشانه‌ها، این کار را دو بار در روز انجام دهید.

چطور در خانه عفونت رحم را از بین ببریم

اسید بوریک، یک ضدعفونی کننده قوی است که می‌تواند در درمان خانگی عفونت واژن موثر باشد. به توصیه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC)، برای درمان واژینیت می‌توان از شیاف واژینال اسید بوریک استفاده کرد.

اسید بوریک یک ماده سمی است. مصرف دوز بالای آن ممکن است باعث صدمه زدن به کلیه‌ها و ایجاد نارسایی حاد سیستم گردش خون و در نهایت، منجر به مرگ شود. به همین دلیل، لازم است در هنگام استفاده از آن دقت کنید.

روغن پونه کوهی (مرزنگوش) از جمله مواد موثر در درمان خانگی عفونت واژن است. این روغن، حاوی مقادیر قابل توجهی تیمول و کارواکرول است. این مواد، از قابلیت مقابله با انواع قارچ، از جمله، کاندیدا آلبیکانس برخوردار هستند.

برای استفاده از روغن پونه کوهی، ۳ تا ۵ قطره از آن را با یک قاشق غذاخوری روغن حامل ترکیب کرده و بر روی موضع بمالید.

روغن نارگیل از مواد رایجی است که در درمان خانگی عفونت واژن به کار می‌رود. برای کسب بهترین نتیجه، لازم است روغن نارگیل خالص و ارگانیک تهیه کنید. این روغن گیاهی را می‌توانید به صورت مستقیم بر روی موضع بمالید.

روغن درخت چای، یک روغن اساسی است که به از بین بردن قارچ‌ها، باکتری‌ها و ویروس‌ها کمک می‌کند. استفاده از شیاف واژینال حاوی این روغن برای درمان واژینیت توصیه می‌شود. برای مصرف موضعی این ماده، ابتدا باید آن را در یکی از روغن‌های حامل نظیر روغن جوجوبا یا نارگیل رقیق کنید.

حمام با محلول رقیق شده سرکه سیب، به درمان سریع عفونت واژن کمک می‌کند. برای انجام این کار، کافی است، نیم پیمانه سرکه سیب را در وان آب ولرم بریزید. سپس، به مدت ۲۰ دقیقه داخل وان بنشینید. تا بهبودی کامل، این روند را به صورت روزانه تکرار کنید.

استفاده از محلول جوش شیرین از موثرترین روش‌های درمان خانگی عفونت واژن به حساب می‌آید. برای انجام این کار، کافی است دو قاشق چای‌خوری از این ماده را در دو لیتر آب ریخته و برای مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آن بنشینید. در عین حال، چندین بار در روز، می‌توانید موضع را با این محلول شستشو دهید. تا بهبودی کامل، این کار را تکرار کنید.

درمان دارویی عفونت زنان، بسته به نوع عامل بیماری‌زا متفاوت است. به خاطر داشته باشید، مصرف دارو تنها به تجویز پزشک باید انجام گیرد. برای مشورت آنلاین با بهترین متخصصان آنلاین درمان عفونت واژن ، می‌توانید به اپلیکیشن یا وب‌سایت پذیرش ۲۴ مراجعه کنید.

از رایج‌ترین روش‌های درمان دارویی عفونت قارچی زنان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

در صورت وخیم‌تر شدن علائم بیماری، ممکن است پزشک، برخی داروهای خوراکی را نیز تجویز کند.

درمان دارویی عفونت باکتریایی زنان

از رایج‌ترین روش‌های درمان دارویی عفونت باکتریایی زنان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مواد زیر از بهترین خوراکی‌های موثر در بهبود عفونت زنان به حساب می‌آیند:

برای درمان سریع عفونت واژن، لازم است از خوردن مواد قندی اجتناب کنید.

تشخیص نوع عفونت واژن، تنها از طریق مشورت با پزشک امکان‌پذیر است. در صورت تمایل، پس از نصب اپلیکیشن پذیرش ۲۴ می‌توانید به صورت آنلاین با ماهرترین پزشکان زنان زایمان، متخصص در شناخت و درمان عفونت زنان ایران در تماس باشید.

لطفا اگر این مقاله برای شما کاربردی بود، برای دوستان خود ارسال کنید. تا با کمک یکدیگر جامعه ای سالم تر داشته باشیم.

مشاوره آنلاین عفونت واژن

سلام علائم مشکل واژن من بوی شبیه ماهی درد گهگاهی در ناحیه ی زیر شکم جوش در ناحیه ی پایین کمر لطفا راهنمایی بفرمایید عفونت بنده از چه نوعی میباشد

پاسخ دکتر سها میررضا متخصص زنان و زایمان پذیرش۲۴، به این سوال:

استشمام بوی شبیه بوی ماهی از واژن معمولا به دلیل عفونت یک نوع باکتری بی هوازی به نام واژینوز باکتریال هست که وقتی فلور نرمال واژن تغییر میکنه و حالت قلیایی پیدا میکنه فرصت رشد این باکتری زیاد میشه ؛عواملی مثل نزدیکی مکرر و استفاده متناوب از دوش واژینال باعث تغییر PH واژن به سمت محیط قلیایی و رشد این باکتری میشه .افراد مبتلا به واژینوز باکتریال مستعد ابتلا به عفونت های لگن هستند که میتونه یکی از عوامل احساس درد در لگن باشه . در مورد جوش در ناحیه کمر نشانه حساسیت پوست به هورمونهای آندروژنیک هست که احتمالا در اون ناحیه رشد موهای ضخیم تر رو هم شاهد هستیم .برای از بین بردن التهاب حاد پوستی میتونید از محلول های آنتی بیوتیکی استفاده کنید و اگه پوست چرب دارید پوست منطقه رو تمییز نگه دارید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سلام دوست عزیر برای دریافت برنامه رژیمی می‌تونید به صفحه رژی…

من شاخص رو حساب کردم دیدم چاقی درجه 2 دارم. کدوم دکتر تغذیه…

پاسخ دکتر احیا خان محمدی متخصص زنان و زایمان پذیرش24: با سلا…

قرمه سبزی سرده یا گرم؟…

سلام ببخشید من چند روز پیش فکر کنم پرده ی بکارتم پاره شده ام…

مطالب مجله سلامتی پذیرش24 تحت نظارت پزشکان تایید شده ویراستاری می‌شوند لیکن در نظر داشته باشید جایگزین پیشنهاد تخصصی پزشک معالج نمی‌باشد. از اینرو پیشنهاد می‌کنیم جهت تشخیص و درمان کامل بیماری به پزشک مراجعه کرده یا از ایشان مشاوره پزشکی آنلاین دریافت فرمایید.

سلام

سیده عالمه یوسف نژاد هستم

متخصص زنان و زایمان

اگر در خصوص سؤالی دارید همین الان آماده پاسخگویی هستم

آیا حساب کاربری ندارید؟

مصرف سیر برای عفونت واژن یکی از راه های درمان خانگی عفونت واژن می‌باشد. یک حبه سیر می‌تواند به راحتی عفونت ناشی از مخمرها را از بین ببرد. اگر عفونت در مراحل اولیه باشد راحت‌تر درمان می‌شود.

 

روش اول درمان عفونت واژن با استفاده از سیر:یک حبه سیر تازه بردارید و پوسته رویی آن‌را بگیرید و هنگام خواب، حبه سیر را در واژن قرار دهید. صبح وقتی بیدار می‌شوید سیر را در آورید و دور بیاندازید. سیر باعث می‌شود که ترشحات واژنی رقیق‌تر و آبکی‌تر شود.انجام این روش برای یک شب، کافی است و عفونت واژن را کامل برطرف می‌کند ولی گاهی باید این کار را یک شب دیگر هم تکرار کرد؛ تا جایی‌که دیگر خارش و سوزش کاملا از بین می‌رود. دلیل این‌که این روش درمانی در هنگام خواب انجام می‌گیرد این است که بین واژن و دهان رابطه است. این امر سبب می‌شود تا با قرار گرفتن حبه سیر در واژن، مزه سیر در دهان جریان پیدا کند. برای بیشتر مردم، تحمل این بوی تند بسیار سخت است به همین دلیل توصیه می‌شود که این اقدام درمانی در هنگام خواب انجام گیرد.نکات مهم در خصوص استفاده از سیر:- یک حبه سیر را از بوته جدا کنید و پوسته رویی آن‌را بگیرید. آن‌را به دونیم تقسیم کنید. از داخل آن یک نخ رد کنید تا بتوانید بعدا به راحتی آن‌را بیرون بی‌آورید.

– یک نیمه آن‌را شب، هنگام خواب در واژن قرار دهید. اغلب زنان به محض انجام این کار در دهان خود مزه سیر را احساس می‌کنند به همین دلیل توصیه می‌شود که این اقدام در هنگام روز و بیداری صورت نگیرد.

 

چطور در خانه عفونت رحم را از بین ببریم

 

– سیر ممکن است با مدفوع صبح دفع شود ولی اگر این اتفاق نیافتد اکثر خانم‌ها راحت‌تر هستند که انگشت خود را در دهانه واژن بچرخانند و سیر را خارج کنند. به یاد داشته باشید که سیر هیچ وقت از دهانه رحم وارد رحم نمی‌شود؛ گم هم نمی‌شود. فقط ممکن است بین دهانه رحم و لبه واژن برود.

– بیشتر وقت‌ها تا زمانی‌که سیر در واژن است همواره مزه سیر در دهان احساس می‌شود. پس اگر هنوز هم مزه آن را احساس می‌کنید به این معنی است که هنوز آن را کامل از واژن خارج نکرده اید. برای بیشتر زنان، اولین مرتبه انجام این کار و خارج کردن سیر دشوار است.

– برای راحت خارج نمودن سیر، قبل از قرار دادن آن در واژن، کمی نخ از درون حبه رد کنید. شما که دل‌تان نمی‌خواهد خود را اذیت کنید! پس به آرامی و با ملایمت این کار را انجام دهید و حواس‌تان باشد تا ناخن‌های بلند در بدن ایجاد خراش نکنند.روش دوم درمان عفونت واژن با آب سیر، گوجه فرنگی و هویجاین دستور برای درمان عفونت واژن با سیر و بخصوص در دوران بارداری توصیه می‌شود. عدم تعادل هورمونی و درنتیجه بروز عفونت در دوران بارداری در زنان شایع می‌باشد. مراحل زیر را دنبال نمائید:2 تا 4 دانه حبه سیر پوست کنده را به همراه یک عدد هویج، یک عدد ساقه کرفس و دو عدد گوجه فرنگی در مخلوط کن بریزید.

ترکیبات فوق را انقدر مخلوط کنید تا شبیه به اسموتی شده و مقداری نمک و فلفل به آن بیفزایید، ترکیب حاصله را بخوبی بهم بزنید و آن را هر روز به همراه صبحانه میل کنید.

 

گردآوری: بخش سلامت بیتوته

niniban.comshafaonline.ir

 

آنچه بانوان باید بدانند


گیفت کارت ارزان/تحویل آنی وپشتیبانی


تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی


اصلاح فرم و اختلاف طول پاها

سریعترین وارزانترین راه سفربه نقاط مختلف


قبل از گرونی و شلوغی عید فرشت رو بخر!

میخوای بدونی برنامه غذایی مناسب بدنت چیه؟


جهیزیه ات رو قسطی وبدون پیش پرداخت بخر


مشاوره و مراقبت‌های قبل از بارداری


تجربه روابط جنسی لذتبخش و ایمن

میخوای باکمترین هزینه دندون هاتو سفید کنی؟


درمان گیاهی فشار خون بالا در بارداری


تعیین جنسیت پیش از بارداری


اسلایس براونی آلبالو


فروشگاه سیسمونی آنلاین

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

عفونت قارچی واژن و یا همان عفونت قارچی زنانه مشکلی متاسفانه رایج و بسیار جدی در میان خانم ها است که عواقب ناخوشایندی را به همراه دارد.

عفونت قارچی واژن مشکلی است که اگر دلیل آن شناخته نشود و به درستی درمان نشود سرطان های مربوط به دستگاه تناسلی زنان را منجر می شود. در ادامه از پیشگیری تا درمان این مشکل را در بخش سلامت نمناک می خوانید.

عفونت قارچی واژن می تواند علل زیادی داشته باشد که پزشک عفونت را بر اساس آن تشخیص داده و به درمان می پردازد.

باکتری ها و رعایت نکردن بهداشت در رتبه ی اول عاملان ابتلا قرار دارند. باکتری به نام باکتری لاکتوباسیلوس با نوعی قارچ در واژن باعث رشد قارچ ها می شوند و منجربه ابتلا به این بیماری.

چطور در خانه عفونت رحم را از بین ببریم

انواع دیگری از باکتری ها و قارچ ها از دلایل ابتلا به این مشکل هستند که با آزمایش نوع آنها مشخص می شود.

دلیل بعدی استفاده زیاد و طولانی مدت از آنتی بیوتیک هاست. آنتی بیوتیک ها باکتری های محافظتی دستگاه تناسلی را از بین می برند.

چاقی یکی از دلایل دیگر ابتلا به این مشکل است.

استرس دلیل بسیاری از بیماری هاست که در مورد عفونت قارچی واژن با افزایش سطح آدرنالین که می تواند روی هورمون های جنسی اثر بگذارد و منجر به تغییرات دوره قاعدگی خطر ابتلا به عفونت های قارچی را افزایش می دهد.

این قرص باعث به وجود آمدن تغییراتی در محیط دستگاه تناسلی زنان می شوند؛ به طوری که سطح هورمون های استروژن افزایش می یابد و این تغییرات شرایط را برای رشد قارچ ها فراهم می کند.

استفاده از لباس های زیر بسیار تنگ از جنس پلاستیک و غیرپنبه به دلیل افزایش دما، رطوبت و حساسیت محیط می شود و محیط مناسبی برای رشد قارچ فراهم می کند؛ لباس های نایلونی، شلوارهای تنگ جین، مایو و جوراب شلواری نیز این احتمالات را افزایش می دهد. حداقل روزی یکبار، لباس زیر خود را عوض کنید.

 

نوبت به علائم قارچ واژن می رسد که شامل:

  

علاوه بر مراجعه به پزشک می توانید این راهها و نسخه های گیاهی پیشنهادی بخش سلامت نمناک را امتحان کنید تا به نتیجه ی عالی در درمان و رفع مشکل برسید.

برای درمان عفونت واژن، پودر دارچین را با عسل مخلوط کنید و یک خمیر آماده کنید. این خمیر را روی واژن قرار دهید تا در مدت کوتاهی عفونت قارچی را رفع کند.

همچنین می توانید یک تکه چوب دارچین را داخل فنجان آب بجوشانید و اجازه دهید تا کمی سردتر شود، سپس آب لیمو و عسل به آن اضافه کنید و ترکیب حاصله را بخورید، تکرار مصرف هر روز این نسخه نتیجه عالی خواهد داشت.

 

حداقل هفته ای سه بار ماست بخورید؛ زیرا حاوی لاکتو باسیل است. ماست باعث رشد این باکتری خاص مفید می شود و از رشد عفونت های قارچی جلوگیری می کند.

همین طور می توانید در ناحیه واژن خود کمی ماست بمالید. ماست حاوی موادی است که عفونت های قارچی را از بین می برد.

روزانه چند قاشق ماست به این ناحیه بمالید و بگذارید تا خشک شود و سپس آن را بشویید و خشک کنید.

ماست استفاده شده باید از نوع ساده باشد و باید از مصرف ماست با طعم های مختلف مثلا ماست موسیر و ماست بادمجان پرهیز کرد.

مقداری عسل ار به مدت 15 تا 20 دقیقه به ناحیه واژن خود بمالید تا علایم بیماری تسکین یابد. سپس عسل را پاک کنید و واژن را به خوبی بشویید.

چند قطره روغن درخت چای را در یک لیوان آب بریزید و سپس تامپون را به این مواد آغشته کنید و وارد ناحیه واژن کنید. اگر این کار را چند روز و روزی سه مرتبه انجام دهید، عفونت قارچی از بین خواهد رفت.

برای درمان عفونت قارچی واژن ترکیب 1 قاشق غذاخوری از ژل آلوئه را با 2 یا 3 قطره از روغن درخت چای مخلوط کنید و ترکیب حاصل را روی قسمت های مورد نظر استعمال کنید.

توجه:خانم های باردار نباید از این روغن استفاده کنند زیرا ممکن است برای کودک مضر باشد.  

یک فنجان آب بجوشانید و بعد 1 قاشق چایخوری آویشن خشک به آن اضافه کنید. حالا اجازه دهید مدتی دم بکشد و زمانی که خنک شد. 2 تا 3 فنجان دمنوش در روز بنوشید.

برای این منظور چند حبه سیر را له کرده و آن را با کمی آب مخلوط کنید تا خمیری بدست آید و آن را دوبار در روز روی محل مورد نظر استعمال کنید.

ناحیه واژن را با سرکه سیب شست و شو دهید. بسیاری از خانم ها عادت دارند بعد از اتمام قاعدگی خود را با آب سرکه تمیز کنند.

پزشکان این روش پاک کردن را قبول دارند.برای این کار لازم است 1 تا 3 قاشق غذاخوری سرکه را در یک چهارم لیتر آب گرم حل کنید و هر روز یک بار به مدت یک هفته با این محلول خود را بشویید.

یکی از روش های استفاده از روغن نارگیل برای درمان عفونت قارچی واژن دوش واژینال با روغن نارگیل است ، برای این منظور با ترکیب روغن نارگیل به میزان 2 تا 3 قاشق غذاخوری و یک لیتر آب گرم دوش واژینال بگیرید و این کار را تا زمانی که عفونت پایان یابد تکرار کنید.

برای درمان خانگی عفونت قارچی واژن یک تکه پارچه تمیز بردارید و آن را در سرکه سیب فرو ببرید تا به خوبی به سرکه سیب آغشته بود، پارچه را در منطقه ی آسیب دیده استعمال کنید.

پس از 3 تا 4 دقیقه پارچه را بردارید ، برای درمان سریعتر و نتیجه بهتر این روش را دو بار در روز انجام دهید. 

برای رفع عفونت قارچی واژن پیاز را حرارت بدهید و آن را در مناطق آسیب دیده قرار دهید ، این روش به این دلیل موثر است که گاز پیاز به پوست می رسد و در نهایت با قارچ مبارزه می کند.

برای استفاده از جوش شیرین برای رفع عفونت قارچی 2/1 تا 4/3 قاشق چایخوری از آن را با یک لیوان آب مخلوط کنید و بلافاصله آن را بنوشید ، مصرف ترکیب هر روز با معده ی خالی تاثیر عالی دارد.

عسل عفونت واژن و دیگر عفونت های قارچی را تسکین می دهد. دست کم به مدت 20 دقیقه عسل را در ناحیه ی آلوده استعمال کنید و سپس آن را بشویید. این کار باعث کاهش سوزش و خارش ناشی از عفونت می شود.

چطور در خانه عفونت رحم را از بین ببریم

 

مصرف چند حبه سیر و یا قرص سیر بسیار مفید می باشد. سیر هم مانند ماست، عفونت های قارچی واژن را از بین می برد.

خوردن زغال اخته و یا آب قره قروت برای از بین بردن عفونت قارچی بسیار توصیه می شود.

مادران بارداری که مبتلا به عفونت قارچی واژن می شوند، باید مصرف موادغذایی شیرین و قند و شکر را در برنامه غذایی خود کاهش دهند چرا که مصرف قند و شیرینی ها، رشد قارچ ها را سریع تر و بیشتر می کند.

  

دستگاه تناسلی خود را خشک کنید:برای خشک کردن واژن، از دستمال تمیز استفاده کنید و از جلو به عقب خشک کنید تا میکروب های ناحیه عقب به جلو وارد نشوند.

اگر دچار این وضعیت شده اید، بهتر است از خوردن شیرینی جات، نوشیدنی های شیرین و میوه های خشک شده بپرهیزید. 

زنان در تمام سنین هر از گاهی از خارش واژن رنج می برند . خارش ، سوزش یا تحریک در ناحیه حساس مانند واژن و فرج می تواند بسیار ناراحت کننده باشد . سوزش و خارش واژن مشکلی است جدی که بایستی درمان شود.

از آنجایی که ناحیه تناسلی می تواند بستر انواع میکروب ها و بیماری های جدی باشد درمان خارش واژن و سوزش را دقیق انجام دهید.در حقیقت خارش واژن (ناحیه تناسلی زنان) مشکلی است که هر خانمی یکبار در عمر ان را تجربه میکند و می داند که این مشکل بسیار سخت و غیرقابل تحمل است.

خارش واژن را به روش های مختلف می توان درمان کرد. سوزش و خارش واژینال یکی از مشکلاتی است که بایستی در درمان آن جدی بود.

این بخش از سلامت نمناک براساس مطالب منتشر شده در ladycarehealth و پیشنهادات متخصصان طب سنتی و گیاهی نسخه های خانگی فوق العاده ای را برای درمان سریع خارش ناحیه تناسلی زنان پیشنهاد می کند.

در میان راههای درمان خارش واژن ما در این بخش از سلامت نمناک به سراغ درمان های خانگی و گیاهی خارش وازن رفته ایم که بی خطر و عوارض هستند.

چطور در خانه عفونت رحم را از بین ببریم

 

به سراغ راه و روش های خانگی برای درمان سوزش و خارش واژن می رویم.راه و روش هایی که بایستی به دقت و درستی استفاده شوند تا نتیجه بخش باشند.

آلوئه ورا غنی از ویتامین سی و آمینو اسید و دیگر مواد معدنی ضروری برای بدن است.ژل آلوئه ورا سلول های آلوده را نابود می کند و همچنین نوشیدن منظم آب آلوئه ورا سیستم ایمنی بدن را تقویت و کاندیدای رشد میکروب و عفونت را در بدن شما را کاهش می دهد.

برای درمان خارش و سوزش واژن مصرف موضعی ژل آلوئه ورا در ناحیه تناسلی یکی از نسخه های عالی طب سنتی برای درمان خارش واژن است.

مصرف سیر به طور مرتب فاکتورهای ایجاد میکروب و عفونت را در بدن نابود می کند و به طبع از بروز بیماری های عفونی جلوگیری می شود.

برای درمان عفونت و خارش واژن می توانید حبه ای از سیر را داخل یک گاز تمیز بپیچید و مثل یک تامپون در دهانه حفره واژن قرار دهید تا با از بین بردن عفونت واژن منجر به درمان خارش واژن شود.

روغن سیر هم موثر است ؛ چند قطره از روغن سیر را با 1 قاشق چایخوری روغن ویتامین ای رقیق کنید و به محل بمالید. بعد از 10 دقیقه آبکشی کنید. تکرار 2 بار در هفته با این روش خارش وازن را درمان کنید.

 

روزی دو لیوان آب ذغال اخته شیرین نشده، بنوشید تا زمانی که خارش متوقف شود .

اگر آب ذغال اخته در دسترس نیست ، می توانید قرص های آن را دو بار در روز مصرف کنید ؛ برای دریافت دوز مناسب با پزشک خود مشورت کنید .

 

یکی از نسخه های گیاهی قدیمی برای درمان مشکلات عفونی واژن و درمان خارش واژن استفاده از شاخ و برگ پونه کوهی است که به صورت های مختلف می توان استفاده کرد.

میتوانید شاخ و برگ پونه را داخل آب بجوشانید و سپس آن را از صافی رد کرده و مایع به دست آمده را داخل وان حمام ریخته و به مدت 20 دقیقه داخل آن بنشینید تا با تماس واژن با این محلول بتوانید خارش واژن و عفونت های ناحیه تناسلی زنان را درمان کنید.

 

چای و دمنوش تهیه شده از گیاهان دارویی مثل دارچین و یا بادرنجوبه یکی از درمان های گیاهی و طب سنتی برای درمان خارش واژن است.

 

سرکه سیب درمان مناسبی برای خارش واژن است ، برای رفع سوزش و خارش کافیست :

2 قاشق از سرکه سیب خالص و تصفیه نشده را داخل یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و روزانه 2 بار واژن را با آن شستشو دهید.

روش دیگر:1 قاشق سرکه سیب را به همراه 1 قاشق عسل داخل یک لیوان آن گرم حل کنید و مثل نسخه ی قبل روزانه 2 مرتبه واژن را با این محلول شستشو دهید.

برگ های گیاه چریش را در دو تا سه فنجان آب تصفیه شده بجوشانید . آن راصاف کنید و اجازه دهید تا سرد شود . از این محلول برای شست شوی ناحیه واژن یک بار در روز برای چند هفته استفاده کنید .

یا اینکه ، چند قطره روغن گیاه چریش را به یک کاسه ولرم اضافه کنید و دو بار در روز برای چند هفته از آن برای شست و شوی واژن خود استفاده کنید .

شما همچنین می توانید چای گیاه چریش را چند بار در روز مصرف کنید یا پس از مشاوره با پزشک ، کپسول گیاه چریش را مصرف کنید .

 

عسل طبیعی را به عنوان یک پماد در منطقه آسیب دیده اعمال کنید . آن را حدود 30 دقیقه بگذارید بماند ، سپس حمام آب گرم بگیرید . این کار را حداقل دو بار در روز تکرار کنید تا علائم بهبود پیدا کنند . همچنین ، دو بار در روز 1 تا 2 قاشق غذا خوری عسل همراه با یک لیوان آب گرم بخورید .

 

تکه ای یخ را داخل یک پارچه ی تمیز بپیچید. برای چند دقیقه آن را روی واژن قرار دهید. بعد از دقیقه ای آن را برداشته و بعد از گذشت 30 ثانیه دوباره تکرار کنید.این روش یک روش برای درمان سریع خارش واژن است.

 

1- برای درمان خارش واژن با آب نمک بایستی 1 قاشق غذاخوری نمک را داخل یک لیوان آن حل کنید و برای شستشوی واژن از ان استفاده کنید. این روش به سرعت خارش وازن را تسکین می بخشد.

2- 1/4 فنجان نمک را داخل وان پر از آب گرم حل کنید و به مدت 10 الی 15 دقیقه داخل آن بنشینید. این کار را دوبار در روز تکرار کنید که به سرعت خارش واژن متوقف و درمان می شود.

نکته:اگر حساسیت پوستی و یا زخمی در این ناحیه دارید از این نسخه استفاده نکنید.

 

یک تامبون آغشته به ماست راداخل مهبل قرار دهید تا خارش وازن را متوقف کند. همچنین خوردن یک فنجان ماست در طول روز به درمان خارش واژن کمک می کند.

چطور در خانه عفونت رحم را از بین ببریم

 


 

آدرس مطب: تهران، اشرفی اصفهانی، بالاتر از پونک، نبش کوچه نوزدهم، ساختمان بانک سامان، پلاک 24، طبقه 4، واحد 7


بسیاری از خانم ها در طول دوران زندگی شان ممکن است به بیماریهای واژینالی مثل عفونت کلامیدیایی واژن، عفونت قارچی واژن عفونت باکتریایی واژن مبتلا شوند. این بیماریها باید هرچه سریعتر تحت درمان قرار بگیرند. اگر به درمان این بیماری های به ظاهر ساده و معمولی توجه نشود، عفونت های مکرر واژن می تواند زمینه ساز بیماری های جدی تری در ناحیه واژن شود. برای درمان عفونت های واژن پزشکان از روش های مختلف دارویی، درمانهای خانگی و غیره استفاده می کنند. عفونت باکتریایی واژینال یا همان عفونت باکتریایی واژن بیماری است که در آن رشد بیش از حد باکتریها باعث عفونت واژن می شود. در این مقاله به درمان عفونت باکتریایی واژن به کمک روشهای خانگی خواهیم پرداخت. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. جهت دسترسی سریعتر به بخشهای مختلف مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

چطور در خانه عفونت رحم را از بین ببریم

فهرستعفونت باکتریایی واژن چیست؟درمان خانگی عفونت باکتریایی واژنعوارض عفونت باکتریایی واژنچه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید؟ 


 

عفونت باکتریایی واژن یا واژینوز باکتریال یک بیماری شایع است که بسیاری از زنان صرف نظر از این که رابطه جنسی داشته اند یا نه، ممکن است به آن دچار شوند. محیط واژن به طور طبیعی حاوی باکتریهای “خوب” و “بد” است. وجود مقدار زیادی باکتری بد باعث به هم خوردن تعادل محیط واژن و بروز عفونت باکتریایی واژن می شود. شما می توانید با بکار بردن روشهای پیشگیری از عفونت باکتریایی واژن از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنید.


 


 

درمان عفونت باکتریایی واژن در طب سنتی به کمک گیاهان و برخی روشهای دیگر خانگی انجام می شود. برخی از این درمان ها موثرتر از سایر درمانها هستند. اگر چه میزان اثربخشی داروهای خانگی شاید به اندازه داروهای تجویزی نباشد، اما بسیاری از آنها فاقد عوارض جانبی داروهای تجویزی هستند. برخی از روشهای خانگی درمان واژینوز باکتریال عبارت است از:

• ماست
ماست یک پروبیوتیک طبیعی است، یعنی سرشار از باکتریهای مفید است. زمانی که ماست می خورید باکتری های مفید وارد بدنتان می شوند و به تثبیت تعادل محیط واژن و دفاع در برابر باکتری های مضر کمک می کنند. مصرف حداقل یک وعده ماست در روز برای درمان یا پیشگیری از عفونت باکتریایی واژینال توصیه می شود.

• پروبیوتیک
بجز ماست، مکمل های پروبیوتیکی زیادی در دسترس هستند. طبق یک مطالعه معتبر ارائه شده، شواهدی وجود دارد که مصرف روزانه مکمل های پروبیوتیکی می تواند به پیشگیری و درمان واژینوز باکتریایی کمک کند. در صورت ابتلا به واژینوز باکتریایی، مصرف روزانه پروبیوتیک ها به صورت شربت یا قرص برای درمان و پیشگیری از موارد جدید این بیماری موثر خواهد بود. آنتی بیوتیک می تواند هم باکتری های مفید و هم مضر را از بین ببرد. بنابراین با استفاده از مکمل های پروبیوتیک و ماست می توانید بار دیگر باکتری های خوب را وارد بدنتان کنید.

• سیر
سیر داراي خواص ضد باکتریایی فوق العاده ای است و مدتهاست به عنوان یک داروی خانگی برای واژینوز باکتریال بکار برده می شود. در یکی از مطالعات معتبر، مصرف قرص مکمل سیر به عنوان یک گزینه درمانی واژینوز باکتریایی توصیه شده است.

• هیدروژن پراکسید (آب اکسیژنه)
تحقیقات انجام شده نشان داده است که شستشوی واژن به مدت یک هفته با محلولی که حاوی یک انس ( 03/0 لیتر) هیدروژن پراکسید است، به خوبی داروهای سنتی می تواند عفونت باکتریایی واژن را درمان کند. این روش درمانی بسیار ارزان بوده و عوارض جانبی آن ناچیز است.


• روغن درخت چای
استفاده از روغن درخت چای برای درمان عفونت باکتریایی واژینالی به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد قارچ قوی آن بسیار موثر است. درخت چای یک اسانس روغنی است که بهتر است آن را از یک مغازه مطمئن خریداری کنید. در یکی از مطالعات معتبر، درمان موفق این بیماری فقط با استفاده از روغن درخت چای تایید شده است. اسانس های روغنی مانند روغن درخت چای باید با استفاده از یک روغن حامل مانند روغن نارگیل، روغن بادام شیرین، یا روغن زیتون رقیق شوند. برای درمان از روغنی استفاده کنید که به آن آلرژی ندارید. 5 تا 10 قطره روغن درخت چای را با 1 انس ( 03/0 لیتر) روغن حامل مخلوط کنید. استفاده از روغن درخت چای به تنهایی و بدون اضافه کردن روغن حامل ممنوع است. زیرا باعث التهاب و سوزش پوست حساس خواهد شد. بسیاری از افراد به روغن درخت چای حساسیت دارند. قبل از استفاده از این داروی خانگی روی بافت واژن، ابتدا مقدار کمی از روغن رقیق شده را روی پوست خود بمالید. اگر در عرض 24 تا 48 ساعت واکنشی مشاهده نکردید، می توانید از آن استفاده کنید.

می توانید روغن درخت چای را با روغن نارگیل (یا سایر روغن های حامل) مخلوط کرده و آن را بر روی تامپون بریزید. سپس، تامپون را داخل واژن قرار دهید و بعد از یک ساعت، آن را خارج کنید. این کار را چند بار در روز تکرار کنید. در صورت احساس سوزش و خارش باید تامپون را بلافاصله خارج کنید. هرگز با تامپون آغشته به روغن درخت چای نخوابید. همچنین می توانید از شیاف های واژینالی روغن درخت چای استفاده کنید.

اگر مبتلا به عفونت باکتریایی واژن هستید، شما هم می توانید برای مشاوره و درمان این بیماری از تخصص خانم دکتر ذاکرین، جراح و متخصص زنان بهره مند شوید. جهت دریافت وقت ویزیت با شماره 02144463475 تماس حاصل فرمایید.

• لباس زیر پنبه ای
برخلاف لباس های زیر پنبه ای، در انواع خاصی از لباس های زیر مانند اسپندکس (الیاف کشدار بکار رفته در لباس شنا و …) امکان عبور هوا وجود ندارد. این نوع لباس ها، جاذب رطوبت هستند. وجود رطوبت در ناحیه واژن باعث رشد باکتری ها و تشدید عفونت باکتریایی واژینالی می شود. پوشیدن لباس زیر پنبه ای کمک می کند عفونت باکتریایی واژن سریعتر بهبود یابد. همچنین در طول درمان باید از پوشیدن شلوار تنگ خودداری کنید.

بیشتر بخوانید: نکاتی درباره بهداشت لباس زیر زنان

• اسید بوریک
استفاده از کپسول های اسید بوریک نیز یکی از روش های درمانی خانگی عفونت باکتریایی واژن است. براساس تحقیقات انجام شده می توان کپسولهای اسید بوریک را هر شب به مدت دو هفته داخل واژن قرار داد. استفاده از این کپسولهای واژینالی بی خطر است و به نظر می رسد که به اندازه برخی روش های پزشکی برای درمان موثر باشد. با این حال، توجه داشته باشید که اسید بوریک قابل خوردن نیست. زیرا این ماده سمی است و باید دور از کودکان و حیوانات نگهداری شود. همچنین استفاده از آن در دوران بارداری خطرناک است.


• اجتناب از دوش واژینال
برخلاف باور برخی از زنان، برای تمیز کردن واژن نیازی به استفاده از دوش واژینال نیست و داخل واژن به طور طبیعی تمیز می شود. دوش واژینال می تواند تعادل باکتری های موجود در محیط واژن را بهم بزند و خطر عفونت را افزایش دهد.

• برقراری رابطه جنسی ایمن
استفاده از کاندوم می تواند خطر بروز واژینوز باکتریایی را کاهش دهد. از سوی دیگر، داشتن شریک جنسی جدید یا متعدد باعث می شود احتمال ابتلا به این بیماری عفونی افزایش یابد. به همین دلیل همیشه هنگام مقاربت از کاندوم استفاده کنید، مخصوصاً اگر روابط جدیدی را آغاز می کنید. برای اطمینان از داشتن رابطه جنسی مطمئن بهتر است مقاله روشهای طلایی برای پیشگیری از بیماری های مقاربتی را مطالعه کنید.

• رعایت بهداشت
واژن و معقد در مجاورت هم قرار دارند. با رعایت اصول بهداشت فردی می توانید بیماری عفونت باکتریایی واژن را درمان و از بروز مجدد آن جلوگیری کنید. ناحیه تناسلی خود را از جلو به عقب تمیز کنید یعنی ابتدا واژن و سپس مقعد را بشویید. این کار از ورود مدفوع به واژن جلوگیری می کند. در دوران پریودی، نواربهداشتی یا تامپون خود را هر 4 الی 6 ساعت یک بار عوض کنید. فرض را بر این بگذارید که این باکتری ها روی اندام تناسلی شریک جنسی شما نیز وجود دارد بنابراین هر دوی شما به درمان نیاز دارید. رعایت تمام این موارد به درمان سریع تر عفونت باکتریایی واژن کمک خواهد کرد. 


 

اگر داروهای خانگی نتوانند عفونت باکتریایی واژن را درمان کنند، این بیماری به دلیل عدم درمان ادامه یافته و بدتر می شود. اگر ضایعات و زخمی در پوست داخل واژن و اطراف آن وجود داشته باشد. این ضایعات و زخمها می توانند باعث افزایش احتمال بروز بعضی از بیماریهای جدی می شوند. خطرات و عوارض عدم درمان عفونت باکتریایی واژینال عبارت است از:

• ابتلا به HIV البته در صورتی که در معرض ویروس آن باشید.
• زایمان زودرس در دوران بارداری
• ابتلا به بیماری های مقاربتی خطرناک (STI)
• ابتلا به عفونت و التهاب لگن (PID) 


 

اگر بعد از انجام یک هفته درمان خانگی، علائم عفونت باکتریایی واژن برطرف نشوند یا کاهش نیابند باید به پزشک خود اطلاع دهید. یا صورت عود مجدد بیماری واژینوز باکتریایی حتما به متخصص زنان مراجعه کنید.

بهتر است قرار ملاقاتتان با پزشک را طوری تنظیم کنید که پریود نباشید. زیرا پزشک باید با استفاده از سوآب از ترشحات واژن شما نمونه برداری کند. پزشک برای درمان این بیماری احتمالا آنتی بیوتیک (به صورت قرص خوراکی یا پماد) تجویز خواهد کرد.


چنانچه شما هم دچار علائم عفونت باکتریایی واژن هستید و درمان خانگی نتوانسته مشکل شما را رفع کند، می توانید جهت دریافت خدمات تخصصی درمانی به خانم دکتر ذاکرین، جراح و متخصص زنان مراجعه نمایید. برای دریافت وقت ویزیت با شماره 02144463475 تماس حاصل فرمایید. 

لطفا خطاهای ورودی زیر را تصحیح کنید :

سلام. سه روز بعد از اتمام پریودی عمل جراحی براتون انجام میشه.

سلام. قطعی نمیشه گفت. این علائمی که گفتید بین خیلی از بیماریهای تناسلی مشترکه. برای مشخص شدن علتش باید به پزشک مراجعه کنید و معاینه بشید.

سلام. اگر عفونت درمان میشه و دوباره عود میکنه باید در کنار داروهایی که مصرف می کنید روشهایی مثل لیزر مونالیزا رو هم انجام بدید. لیزر باعث میشه عفونت تون عود نکنه.

جهت دریافت نوبت و مشاوره برای عمل های زیبایی می توانید از طریق واتساپ زیر با مشاورین ما در تماس باشید.


09909236065

چطور در خانه عفونت رحم را از بین ببریم

جهت دریافت مشاوره برای لیزر پیشرفته موهای زائد و اطلاع از پکیج های ویژه ما به واتساپ زیر پیام دهید.


09032431616

اشرفی اصفهانی- بالاتر از پونک- نبش کوچه نوزدهم- ساختمان بانک سامان- پلاک 24- طبقه 4- واحد 7


021-44463475 09909236065


کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به ” دکتر ذاکرین ” می باشد

طراحی سایت، توسعه و پشتیبانی توسط آتی دیتا

چطور در خانه عفونت رحم را از بین ببریم
چطور در خانه عفونت رحم را از بین ببریم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *