چطور دقیقه را به ثانیه تبدیل کنیم

 
helpkade
چطور دقیقه را به ثانیه تبدیل کنیم
چطور دقیقه را به ثانیه تبدیل کنیم

برای تبدیل واحد دقیقه به ثانیه اطلاعات زیر را وارد کنید و بر روی تبدیل کلیک کنید.

نتیجه تبدیل:

۳ نوع شمسی، میلادی و قمری

تقویم شمسی، میلادی و قمری

زمان اذان و ساعت های شرعی

چطور دقیقه را به ثانیه تبدیل کنیم

لطفا ابزاری بزارید برای فهمیدن روزهای بعد
برای مثال 106 روز بعد چه روزی از چه ماهی است…
——————————–کیت ست: با سلام، این محاسبه در سایت وجود دارد. برای اضافه کردن سال و ماه و روز به یک تاریخ مشخص از صفحه افزودن روز، ماه، سال به تاریخ شمسی یا میلادی استفاده کنید.

خوب است لطفا نحوه محاسبه را هم نمایش بدهید ممنون

عالی

کاشکی میکرو قرن هم داشتن

سلام احسنت عالی و جالب بود

سلام در مورد تبدیل سال شمسی به قرن اختلاف نظر زیاد است مثلا اگر بپرسند خرداد ماه ۱۴۰۰ در جه قرنی است نظر من هنوز قرن جهاردهم است پلی نظر بعضی دوستان قرن پانزدهم است نظر شما جیست ؟! وچرا

عالی

هنوز امتحان نکردم

خیلی خوبه امتحان کنید

خوبه

خفن ترین سایت تبدیل زمان

عالی

بعد از وارد کردن مقدار عددی که می خواهید تبدیل کنید واحد مبنا و مقصد را انتخاب کنید، سپس خودکار عدد به واحد مورد نظر شما و سایر واحد های دیگر تبدیل می شود.

در صورتی که این ابزار برای شما کاربردی بوده است برای توسعه آن و سایر ابزارها با حمایت مالی همراه ما باشید.

وقت ارزش زیادی دارد و باید از آن به درستی و کنیم. با سرویس تبدیل آنلاین زمان در کیت ست، شما می توانید بازه های زمانی مختلف را بدون نیاز به حساب و کتاب، به یکدیگر تبدیل کنید. بنابراین در هر زمانی اگر برای تبدیل هفته به ساعت، ماه به دقیقه و حتی هزار سال به روز و ساعت و دقیقه و.. نیاز به سرویسی دارید، استفاده از ابزار تبدیل آنلاین زمان کیت ست را فراموش نکنید.

 

قبل از انجام تبدیل زمان آنلاین، آیا به خود زمان فکر کرده اید؟ همه ما در ذهن خود، معنی زمان را درک کرده ایم و با آن آشنا هستیم. به طور کلی نمی توان تعریف دقیق و ثابتی را برای زمان عنوان کرد اما اگر قبل تبدیل آنلاین سال به هفته و ساعت و.. بخواهید به صورت علمی و تئوری تر با زمان آشنا شوید، می توان زمان یا وقت را بُعدی معرفی کرد که در آن اتفاقات از گذشته تا به حال و از حال تا آینده رخ می دهند. خود کلمه زمان ریشه گرفته از واژه زروان است که الهه زمان در ایران پیش از اسلام بوده است.

 

در استفاده از سرویس تبدیل زمان آنلاین، مطالعه دیدگاه های مختلف در مورد زمان هم می تواند برای شما جالب باشد. چندین دیدگاه در مورد زمان وجود دارند که برخی از آن ها شامل موارد زیر می شوند:

دیدگاه نیوتن در مورد زمان: طبق نظر نیوتن، زمان قسمتی از ساختار های اساسی جهان است، یعنی بُعدی است که اتفاقات پشت سر هم در آن رخ می دهند. همچنین در این دیدگاه، زمان قابل اندازه گیری بیان می شود. این دیدگاه واقع گرایانه می باشد.

دیدگاه گوتفرید لایبنیتس و امانوئل کانت در مورد زمان: زمان قسمتی از ساختارهای ذهنی انسان است (همراه فضا و عدد) آن چنان که ما در ذهن خود رشته رویداد ها را دنبال می کنیم. همچنین در ذهن خود برای طول آن اتفاقات کمیت هایی را از قبیل ثانیه، دقیقه و ساعت تعریف می کنیم. در این دیدگاه زمان قابل اندازه گیری نمی باشد.

 

یکا یا واحد اصلی زمان در سیستم SI ثانیه می باشد. پس از ثانیه واحد های دقیقه، ساعت، شبانه روز، هفته، ماه، سال، دهه، قرن (سده) و هزاره هم وجود دارند که مورد استفاده قرار می گیرند. هر کدام از این واحد ها در جای خود کاربرد و برای تبدیل آن ها به هم، می توانید از ابزار تبدیل آنلاین زمان در کیت ست استفاده کنید. واحد های اصلی بر مبنای ثانیه به اندازه زیر هستند:

ثانیه: خود ثانیه معادل 100 میلی ثانیه است.

دقیقه: معادل 60 ثانیه است.

ساعت: معادل 3.600 ثانیه است.

شبانه روز: معادل 86.400 ثانیه است.

هفته: معادل 604.800 ثانیه است.

ماه: معادل 2.628.000 ثانیه است.

سال: معادل 31.536.000 ثانیه است.

دهه: معادل 315.360.000 ثانیه است.

قرن (سده): معادل 3.153.600.000 ثانیه است.

هزاره یا یک هزار سال: معادل 31.536.000.000 ثانیه است.

 

همانطور که مشاهده می کنید، تبدیل هفته به سال، برعکس و هر تبدیل دیگری در همین زمینه در کیت ست بسیار راحت است. برای تبدیل آنلاین زمان ابتدا تعداد واحد مورد نظر خود (مانند 1 برای 1 سال) را در کادر مقدار تبدیل وارد کنید. سپس باید منوی کشویی تبدیل از را باز کرده و واحد زمانی مورد نظر خود که تعداد آن را وارد کرده اید را انتخاب کنید. در کادر بعدی یعنی تبدیل به، واحد مقصد که نیاز به آن دارید را انتخاب کنید و روی دکمه آبی تبدیل کلیک کنید. به همین راحتی مثلا می توانید بدانید یک سال چند هفته است؟ یا هر ماه چند ساعت است؟

چطور دقیقه را به ثانیه تبدیل کنیم

برای راحتی بیشتر شما، مقدار واحدی که وارد کرده اید به صورت خودکار به همه واحد های دیگر هم تبدیل می شود و نتیجه در قسمت تبدیل به سایر واحد ها نشان داده می شود.

 

پس از انجام تبدیل زمان آنلاین، می توانید نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود در این زمینه را در دیدگاه این ابزار با ما به اشتراک بگذارید.

وب سایت کیت ست با هدف ارائه محاسبات و ابزارهای آنلاین شروع به کار کرده است، محاسبات در زمینه های مختلف مانند محاسبه آنلاین سود وام بانکی، محاسبه سود سپرده، محاسبه آنلاین مهریه به نرخ روز و… که وقت گیر و پیجیده میباشد به راحتی در کیت ست قابل محاسبه می باشد. همچنین در کیت ست ابزارهای که هر جایی ممکن است مورد نیاز باشد مانند تقویم رسمی ایران، اوقات شرعی، ساخت آنلاین بارکد و… در دسترس می باشد.

© تمام حقوق برای کیت ست – Kitset محفوظ است

محاسبه معادله درجه یک

محاسبه معادله درجه دو

محاسبه میانگین

محاسبه فاکتور

محاسبه توان

محاسبه جذر

محاسبه لگاریتم

تشخیص عدد اول

محاسبه نسبت طلایی

در آموزش‌های پیشین مجله فرادرس، با تبدیل واحد طول، حجم، وزن و جرم، سرعت و دما آشنا شدیم. در این آموزش، با تبدیل واحد زمان آشنا می‌شویم.

دستگاه بین‌المللی یکاها (SI) هفت واحد پایه را برای اندازه‌گیری معرفی کرده است. در این میان، واحد پایه زمان ثانیه (Second) است. سایر واحدهای اندازه‌گیری SI، عبارتند از: متر برای طول، کیلوگرم برای جرم، آمپر برای جریان الکتریکی، کلوین برای دما، شمع یا کاندلا برای شدت نور و مول برای مقدار ماده.

از نظر تاریخی، یک ثانیه نسبت به دوره‌های زمانی بزرگ‌ترِ دقیقه، ساعت و روز تعریف شده است. برای مثال، یک ثانیه برابر با ۸۶,۴۰۰÷۱ از یک روز خورشیدی متوسط است (یک روز برابر با ۶۰ ثانیه × ۶۰ دقیقه × ۲۴ ساعت یا همان ۸۶,۴۰۰ ثانیه است). این ثانیه، گاهی ثانیه نجومی (Ephemeris Second) نیز نامیده می‌شود. جدول نجومی جدولی است که موقعیت اجرام آسمانی را در تاریخ‌‌های مختلف به صورت منظم نشان می‌دهد.

از پیدایش سیستم SI در سال ۱۹۶۷ تاکنون، یک ثانیه به صورت دقیق‌تر و با عبارات اتمی (Atomic) بیان شده است: مدت زمان ۹,۱۹۲,۶۳۱,۷۷۰ دوره از تابش متناظر با انتقال بین دو سطح فوق‌ریز (انرژی) حالت پایه اتم ۱۳۳ سزیم. در سال ۱۹۹۷، این تعریف با این تصریح که به اتم سزیم در حالت پایه در دمای 0 درجه کلوین اشاره دارد، به طور خاص مشخص شد.

چطور دقیقه را به ثانیه تبدیل کنیم

با توجه به کند شدن حرکت تدریجی زمین، میانگین روز خورشیدی که بر اساس ثانیه تعریف شده است، یکسان نیست و تعریف آن مسلماً یک انتخاب تاریخی و فرهنگی و حتی دلخواه است. اما تعریف اتمی ثانیه که اکنون از آن استفاده می‌کنیم، همیشه ثابت خواهد بود.

سایر واحدهای اندازه‌گیری زمان از ثانیه گرفته شده‌اند. در واقع، از آنجا که می‌توانیم زمان را با دقت بیشتری نسبت به طول اندازه‌گیری کنیم، حتی واحد SI متر با توجه به مسافت طی شده توسط نور در 0٫000000003335640952 ثانیه تعریف شده است.

جدول زیر، تبدیل واحدهای مختلف زمانی را به واحدهای کوچک‌تر نشان می‌دهد.

در جدول زیر نیز، واحدهای مختلف زمان برحسب ثانیه آورده شده است.

در جدول بالا، روز نجومی یک واحد زمانی است که در نجوم مورد استفاده قرار می‌گیرد و برابر با مدت زمانی است که در آن زمین یک چرخش را نسبت به ستاره‌ها انجام می‌دهد. اگر بتوانیم زمین را از خارج از منظومه شمسی مشاهده کنیم، خواهیم دید که در حقیقت 366٫242 چرخش را طی یک سال (یک چرخش کامل به دور خورشید) به اتمام می‌رساند. ما فقط 365٫242 آن را حساب می‌کنیم، زیرا یکی از چرخش‌ها با گردش ما در اطراف خورشید حذف می‌شود.

تصویر زیر نیز راهنمای خوبی برای تبدیل واحد زمان است.

تبدیل واحد زمان را می‌توان به دو دسته تبدیل واحد بزرگ‌تر به تبدیل واحد کوچک‌تر و بالعکس تقسیم کرد.

برای مثال، تبدیل دقیقه به ثانیه و ساعت به دقیقه به صورت زیر است:

۶۰ ثانیه = ۱ دقیقه

۶۰ دقیقه = ۱ ساعت

برای تبدیل واحدهای بزرگ‌تر به واحدهای کوچک‌تر، عدد مربوط به کمیت بزرگ‌تر را در ضریب مربوطه (برای دو مورد بالا، ۶۰) ضرب می‌کنیم.

برای مثال، می‌خواهیم بدانیم ۶ ساعت چند دقیقه است. با توجه جداول بالا، داریم:

۶۰ دقیقه = ۱ ساعت

بنابراین:

۳۶۰ دقیقه = ۶۰ × ۶ = ۶ ساعت

برای تبدیل واحدهای کوچک‌تر به واحدهای بزرگ‌تر، عدد مربوط به واحد کوچک‌تر را بر ضریب مربوطه (در اینجا، ۶۰) تقسیم می‌کنیم.

۱/۶۰ دقیقه = ۱ ثانیه

۱/۶۰ ساعت = ۱ دقیقه

برای مثال، می‌خواهیم بدانیم ۳۰ ثانیه، چند دقیقه است. با توجه به جداول بالا، داریم:

۱/۶۰ دقیقه = ۱ ثانیه

بنابراین:

 ۰٫۵ دقیقه = ۳۰/۶۰ دقیقه = ۳۰ ثانیه

در این بخش، برخی از واحدهای علمی زمان را بیان می‌کنیم که رواج کمتری دارند.

بد نیست بدانید که سال نوری واحد زمان نیست؛ بلکه واحدی برای بیان طول و معادل تقریباً ۹٫۵ تریلیون کیلومتر است.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌های زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

^^

سید سراج حمیدی (+)

سید سراج حمیدی دانش‌آموخته مهندسی برق است و به ریاضیات و زبان و ادبیات فارسی علاقه دارد. او آموزش‌های مهندسی برق، ریاضیات و ادبیات مجله فرادرس را می‌نویسد.

بر اساس رای 24 نفر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چطور دقیقه را به ثانیه تبدیل کنیم

سازمان علمی و آموزشی «فرادرس» (Faradars) از قدیمی‌ترین وب‌سایت‌های یادگیری آنلاین است که توانسته طی بیش از ده سال فعالیت خود بالغ بر ۱۲۰۰۰ ساعت آموزش ویدیویی در قالب فراتر از ۲۰۰۰ عنوان علمی، مهارتی و کاربردی را منتشر کند و به بزرگترین پلتفرم آموزشی ایران مبدل شود.

فرادرس با پایبندی به شعار «دانش در دسترس همه، همیشه و همه جا» با همکاری بیش از ۱۸۰۰ مدرس برجسته در زمینه‌های علمی گوناگون از جمله آمار و داده‌کاوی، هوش مصنوعی، برنامه‌نویسی، طراحی و گرافیک کامپیوتری، آموزش‌های دانشگاهی و تخصصی، آموزش نرم‌افزارهای گوناگون، دروس رسمی دبیرستان و پیش دانشگاهی، آموزش‌های دانش‌آموزی و نوجوانان، آموزش زبان‌های خارجی، مهندسی برق، الکترونیک و رباتیک، مهندسی کنترل، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی معماری و مهندسی عمران توانسته بستری را فراهم کند تا افراد با شرایط مختلف زمانی، مکانی و جسمانی بتوانند با بهره‌گیری از آموزش‌های با کیفیت، به روز و مهارت‌محور همواره به یادگیری بپردازند. شما هم با پیوستن به جمع بزرگ و بالغ بر ۶۰۰ هزار نفری دانشجویان و دانش‌آموزان فرادرس و با بهره‌گیری از آموزش‌های آن، می‌توانید تجربه‌ای متفاوت از علم و مهارت‌آموزی داشته باشید.
مشاهده بیشتر

هر گونه بهره‌گیری از مطالب مجله فرادرس به معنی پذیرش شرایط استفاده از آن بوده و کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب، تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

© فرادرس ۱۳۹۹

در آموزش‌های پیشین مجله فرادرس، با تبدیل واحد طول، حجم، وزن و جرم، سرعت و دما آشنا شدیم. در این آموزش، با تبدیل واحد زمان آشنا می‌شویم.

دستگاه بین‌المللی یکاها (SI) هفت واحد پایه را برای اندازه‌گیری معرفی کرده است. در این میان، واحد پایه زمان ثانیه (Second) است. سایر واحدهای اندازه‌گیری SI، عبارتند از: متر برای طول، کیلوگرم برای جرم، آمپر برای جریان الکتریکی، کلوین برای دما، شمع یا کاندلا برای شدت نور و مول برای مقدار ماده.

از نظر تاریخی، یک ثانیه نسبت به دوره‌های زمانی بزرگ‌ترِ دقیقه، ساعت و روز تعریف شده است. برای مثال، یک ثانیه برابر با ۸۶,۴۰۰÷۱ از یک روز خورشیدی متوسط است (یک روز برابر با ۶۰ ثانیه × ۶۰ دقیقه × ۲۴ ساعت یا همان ۸۶,۴۰۰ ثانیه است). این ثانیه، گاهی ثانیه نجومی (Ephemeris Second) نیز نامیده می‌شود. جدول نجومی جدولی است که موقعیت اجرام آسمانی را در تاریخ‌‌های مختلف به صورت منظم نشان می‌دهد.

از پیدایش سیستم SI در سال ۱۹۶۷ تاکنون، یک ثانیه به صورت دقیق‌تر و با عبارات اتمی (Atomic) بیان شده است: مدت زمان ۹,۱۹۲,۶۳۱,۷۷۰ دوره از تابش متناظر با انتقال بین دو سطح فوق‌ریز (انرژی) حالت پایه اتم ۱۳۳ سزیم. در سال ۱۹۹۷، این تعریف با این تصریح که به اتم سزیم در حالت پایه در دمای 0 درجه کلوین اشاره دارد، به طور خاص مشخص شد.

چطور دقیقه را به ثانیه تبدیل کنیم

با توجه به کند شدن حرکت تدریجی زمین، میانگین روز خورشیدی که بر اساس ثانیه تعریف شده است، یکسان نیست و تعریف آن مسلماً یک انتخاب تاریخی و فرهنگی و حتی دلخواه است. اما تعریف اتمی ثانیه که اکنون از آن استفاده می‌کنیم، همیشه ثابت خواهد بود.

سایر واحدهای اندازه‌گیری زمان از ثانیه گرفته شده‌اند. در واقع، از آنجا که می‌توانیم زمان را با دقت بیشتری نسبت به طول اندازه‌گیری کنیم، حتی واحد SI متر با توجه به مسافت طی شده توسط نور در 0٫000000003335640952 ثانیه تعریف شده است.

جدول زیر، تبدیل واحدهای مختلف زمانی را به واحدهای کوچک‌تر نشان می‌دهد.

در جدول زیر نیز، واحدهای مختلف زمان برحسب ثانیه آورده شده است.

در جدول بالا، روز نجومی یک واحد زمانی است که در نجوم مورد استفاده قرار می‌گیرد و برابر با مدت زمانی است که در آن زمین یک چرخش را نسبت به ستاره‌ها انجام می‌دهد. اگر بتوانیم زمین را از خارج از منظومه شمسی مشاهده کنیم، خواهیم دید که در حقیقت 366٫242 چرخش را طی یک سال (یک چرخش کامل به دور خورشید) به اتمام می‌رساند. ما فقط 365٫242 آن را حساب می‌کنیم، زیرا یکی از چرخش‌ها با گردش ما در اطراف خورشید حذف می‌شود.

تصویر زیر نیز راهنمای خوبی برای تبدیل واحد زمان است.

تبدیل واحد زمان را می‌توان به دو دسته تبدیل واحد بزرگ‌تر به تبدیل واحد کوچک‌تر و بالعکس تقسیم کرد.

برای مثال، تبدیل دقیقه به ثانیه و ساعت به دقیقه به صورت زیر است:

۶۰ ثانیه = ۱ دقیقه

۶۰ دقیقه = ۱ ساعت

برای تبدیل واحدهای بزرگ‌تر به واحدهای کوچک‌تر، عدد مربوط به کمیت بزرگ‌تر را در ضریب مربوطه (برای دو مورد بالا، ۶۰) ضرب می‌کنیم.

برای مثال، می‌خواهیم بدانیم ۶ ساعت چند دقیقه است. با توجه جداول بالا، داریم:

۶۰ دقیقه = ۱ ساعت

بنابراین:

۳۶۰ دقیقه = ۶۰ × ۶ = ۶ ساعت

برای تبدیل واحدهای کوچک‌تر به واحدهای بزرگ‌تر، عدد مربوط به واحد کوچک‌تر را بر ضریب مربوطه (در اینجا، ۶۰) تقسیم می‌کنیم.

۱/۶۰ دقیقه = ۱ ثانیه

۱/۶۰ ساعت = ۱ دقیقه

برای مثال، می‌خواهیم بدانیم ۳۰ ثانیه، چند دقیقه است. با توجه به جداول بالا، داریم:

۱/۶۰ دقیقه = ۱ ثانیه

بنابراین:

 ۰٫۵ دقیقه = ۳۰/۶۰ دقیقه = ۳۰ ثانیه

در این بخش، برخی از واحدهای علمی زمان را بیان می‌کنیم که رواج کمتری دارند.

بد نیست بدانید که سال نوری واحد زمان نیست؛ بلکه واحدی برای بیان طول و معادل تقریباً ۹٫۵ تریلیون کیلومتر است.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌های زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

^^

سید سراج حمیدی (+)

سید سراج حمیدی دانش‌آموخته مهندسی برق است و به ریاضیات و زبان و ادبیات فارسی علاقه دارد. او آموزش‌های مهندسی برق، ریاضیات و ادبیات مجله فرادرس را می‌نویسد.

بر اساس رای 24 نفر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چطور دقیقه را به ثانیه تبدیل کنیم

سازمان علمی و آموزشی «فرادرس» (Faradars) از قدیمی‌ترین وب‌سایت‌های یادگیری آنلاین است که توانسته طی بیش از ده سال فعالیت خود بالغ بر ۱۲۰۰۰ ساعت آموزش ویدیویی در قالب فراتر از ۲۰۰۰ عنوان علمی، مهارتی و کاربردی را منتشر کند و به بزرگترین پلتفرم آموزشی ایران مبدل شود.

فرادرس با پایبندی به شعار «دانش در دسترس همه، همیشه و همه جا» با همکاری بیش از ۱۸۰۰ مدرس برجسته در زمینه‌های علمی گوناگون از جمله آمار و داده‌کاوی، هوش مصنوعی، برنامه‌نویسی، طراحی و گرافیک کامپیوتری، آموزش‌های دانشگاهی و تخصصی، آموزش نرم‌افزارهای گوناگون، دروس رسمی دبیرستان و پیش دانشگاهی، آموزش‌های دانش‌آموزی و نوجوانان، آموزش زبان‌های خارجی، مهندسی برق، الکترونیک و رباتیک، مهندسی کنترل، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی معماری و مهندسی عمران توانسته بستری را فراهم کند تا افراد با شرایط مختلف زمانی، مکانی و جسمانی بتوانند با بهره‌گیری از آموزش‌های با کیفیت، به روز و مهارت‌محور همواره به یادگیری بپردازند. شما هم با پیوستن به جمع بزرگ و بالغ بر ۶۰۰ هزار نفری دانشجویان و دانش‌آموزان فرادرس و با بهره‌گیری از آموزش‌های آن، می‌توانید تجربه‌ای متفاوت از علم و مهارت‌آموزی داشته باشید.
مشاهده بیشتر

هر گونه بهره‌گیری از مطالب مجله فرادرس به معنی پذیرش شرایط استفاده از آن بوده و کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب، تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

© فرادرس ۱۳۹۹

در آموزش‌های پیشین مجله فرادرس، با تبدیل واحد طول، حجم، وزن و جرم، سرعت و دما آشنا شدیم. در این آموزش، با تبدیل واحد زمان آشنا می‌شویم.

دستگاه بین‌المللی یکاها (SI) هفت واحد پایه را برای اندازه‌گیری معرفی کرده است. در این میان، واحد پایه زمان ثانیه (Second) است. سایر واحدهای اندازه‌گیری SI، عبارتند از: متر برای طول، کیلوگرم برای جرم، آمپر برای جریان الکتریکی، کلوین برای دما، شمع یا کاندلا برای شدت نور و مول برای مقدار ماده.

از نظر تاریخی، یک ثانیه نسبت به دوره‌های زمانی بزرگ‌ترِ دقیقه، ساعت و روز تعریف شده است. برای مثال، یک ثانیه برابر با ۸۶,۴۰۰÷۱ از یک روز خورشیدی متوسط است (یک روز برابر با ۶۰ ثانیه × ۶۰ دقیقه × ۲۴ ساعت یا همان ۸۶,۴۰۰ ثانیه است). این ثانیه، گاهی ثانیه نجومی (Ephemeris Second) نیز نامیده می‌شود. جدول نجومی جدولی است که موقعیت اجرام آسمانی را در تاریخ‌‌های مختلف به صورت منظم نشان می‌دهد.

از پیدایش سیستم SI در سال ۱۹۶۷ تاکنون، یک ثانیه به صورت دقیق‌تر و با عبارات اتمی (Atomic) بیان شده است: مدت زمان ۹,۱۹۲,۶۳۱,۷۷۰ دوره از تابش متناظر با انتقال بین دو سطح فوق‌ریز (انرژی) حالت پایه اتم ۱۳۳ سزیم. در سال ۱۹۹۷، این تعریف با این تصریح که به اتم سزیم در حالت پایه در دمای 0 درجه کلوین اشاره دارد، به طور خاص مشخص شد.

چطور دقیقه را به ثانیه تبدیل کنیم

با توجه به کند شدن حرکت تدریجی زمین، میانگین روز خورشیدی که بر اساس ثانیه تعریف شده است، یکسان نیست و تعریف آن مسلماً یک انتخاب تاریخی و فرهنگی و حتی دلخواه است. اما تعریف اتمی ثانیه که اکنون از آن استفاده می‌کنیم، همیشه ثابت خواهد بود.

سایر واحدهای اندازه‌گیری زمان از ثانیه گرفته شده‌اند. در واقع، از آنجا که می‌توانیم زمان را با دقت بیشتری نسبت به طول اندازه‌گیری کنیم، حتی واحد SI متر با توجه به مسافت طی شده توسط نور در 0٫000000003335640952 ثانیه تعریف شده است.

جدول زیر، تبدیل واحدهای مختلف زمانی را به واحدهای کوچک‌تر نشان می‌دهد.

در جدول زیر نیز، واحدهای مختلف زمان برحسب ثانیه آورده شده است.

در جدول بالا، روز نجومی یک واحد زمانی است که در نجوم مورد استفاده قرار می‌گیرد و برابر با مدت زمانی است که در آن زمین یک چرخش را نسبت به ستاره‌ها انجام می‌دهد. اگر بتوانیم زمین را از خارج از منظومه شمسی مشاهده کنیم، خواهیم دید که در حقیقت 366٫242 چرخش را طی یک سال (یک چرخش کامل به دور خورشید) به اتمام می‌رساند. ما فقط 365٫242 آن را حساب می‌کنیم، زیرا یکی از چرخش‌ها با گردش ما در اطراف خورشید حذف می‌شود.

تصویر زیر نیز راهنمای خوبی برای تبدیل واحد زمان است.

تبدیل واحد زمان را می‌توان به دو دسته تبدیل واحد بزرگ‌تر به تبدیل واحد کوچک‌تر و بالعکس تقسیم کرد.

برای مثال، تبدیل دقیقه به ثانیه و ساعت به دقیقه به صورت زیر است:

۶۰ ثانیه = ۱ دقیقه

۶۰ دقیقه = ۱ ساعت

برای تبدیل واحدهای بزرگ‌تر به واحدهای کوچک‌تر، عدد مربوط به کمیت بزرگ‌تر را در ضریب مربوطه (برای دو مورد بالا، ۶۰) ضرب می‌کنیم.

برای مثال، می‌خواهیم بدانیم ۶ ساعت چند دقیقه است. با توجه جداول بالا، داریم:

۶۰ دقیقه = ۱ ساعت

بنابراین:

۳۶۰ دقیقه = ۶۰ × ۶ = ۶ ساعت

برای تبدیل واحدهای کوچک‌تر به واحدهای بزرگ‌تر، عدد مربوط به واحد کوچک‌تر را بر ضریب مربوطه (در اینجا، ۶۰) تقسیم می‌کنیم.

۱/۶۰ دقیقه = ۱ ثانیه

۱/۶۰ ساعت = ۱ دقیقه

برای مثال، می‌خواهیم بدانیم ۳۰ ثانیه، چند دقیقه است. با توجه به جداول بالا، داریم:

۱/۶۰ دقیقه = ۱ ثانیه

بنابراین:

 ۰٫۵ دقیقه = ۳۰/۶۰ دقیقه = ۳۰ ثانیه

در این بخش، برخی از واحدهای علمی زمان را بیان می‌کنیم که رواج کمتری دارند.

بد نیست بدانید که سال نوری واحد زمان نیست؛ بلکه واحدی برای بیان طول و معادل تقریباً ۹٫۵ تریلیون کیلومتر است.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌های زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

^^

سید سراج حمیدی (+)

سید سراج حمیدی دانش‌آموخته مهندسی برق است و به ریاضیات و زبان و ادبیات فارسی علاقه دارد. او آموزش‌های مهندسی برق، ریاضیات و ادبیات مجله فرادرس را می‌نویسد.

بر اساس رای 24 نفر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چطور دقیقه را به ثانیه تبدیل کنیم

سازمان علمی و آموزشی «فرادرس» (Faradars) از قدیمی‌ترین وب‌سایت‌های یادگیری آنلاین است که توانسته طی بیش از ده سال فعالیت خود بالغ بر ۱۲۰۰۰ ساعت آموزش ویدیویی در قالب فراتر از ۲۰۰۰ عنوان علمی، مهارتی و کاربردی را منتشر کند و به بزرگترین پلتفرم آموزشی ایران مبدل شود.

فرادرس با پایبندی به شعار «دانش در دسترس همه، همیشه و همه جا» با همکاری بیش از ۱۸۰۰ مدرس برجسته در زمینه‌های علمی گوناگون از جمله آمار و داده‌کاوی، هوش مصنوعی، برنامه‌نویسی، طراحی و گرافیک کامپیوتری، آموزش‌های دانشگاهی و تخصصی، آموزش نرم‌افزارهای گوناگون، دروس رسمی دبیرستان و پیش دانشگاهی، آموزش‌های دانش‌آموزی و نوجوانان، آموزش زبان‌های خارجی، مهندسی برق، الکترونیک و رباتیک، مهندسی کنترل، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی معماری و مهندسی عمران توانسته بستری را فراهم کند تا افراد با شرایط مختلف زمانی، مکانی و جسمانی بتوانند با بهره‌گیری از آموزش‌های با کیفیت، به روز و مهارت‌محور همواره به یادگیری بپردازند. شما هم با پیوستن به جمع بزرگ و بالغ بر ۶۰۰ هزار نفری دانشجویان و دانش‌آموزان فرادرس و با بهره‌گیری از آموزش‌های آن، می‌توانید تجربه‌ای متفاوت از علم و مهارت‌آموزی داشته باشید.
مشاهده بیشتر

هر گونه بهره‌گیری از مطالب مجله فرادرس به معنی پذیرش شرایط استفاده از آن بوده و کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب، تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

© فرادرس ۱۳۹۹

در آموزش‌های پیشین مجله فرادرس، با تبدیل واحد طول، حجم، وزن و جرم، سرعت و دما آشنا شدیم. در این آموزش، با تبدیل واحد زمان آشنا می‌شویم.

دستگاه بین‌المللی یکاها (SI) هفت واحد پایه را برای اندازه‌گیری معرفی کرده است. در این میان، واحد پایه زمان ثانیه (Second) است. سایر واحدهای اندازه‌گیری SI، عبارتند از: متر برای طول، کیلوگرم برای جرم، آمپر برای جریان الکتریکی، کلوین برای دما، شمع یا کاندلا برای شدت نور و مول برای مقدار ماده.

از نظر تاریخی، یک ثانیه نسبت به دوره‌های زمانی بزرگ‌ترِ دقیقه، ساعت و روز تعریف شده است. برای مثال، یک ثانیه برابر با ۸۶,۴۰۰÷۱ از یک روز خورشیدی متوسط است (یک روز برابر با ۶۰ ثانیه × ۶۰ دقیقه × ۲۴ ساعت یا همان ۸۶,۴۰۰ ثانیه است). این ثانیه، گاهی ثانیه نجومی (Ephemeris Second) نیز نامیده می‌شود. جدول نجومی جدولی است که موقعیت اجرام آسمانی را در تاریخ‌‌های مختلف به صورت منظم نشان می‌دهد.

از پیدایش سیستم SI در سال ۱۹۶۷ تاکنون، یک ثانیه به صورت دقیق‌تر و با عبارات اتمی (Atomic) بیان شده است: مدت زمان ۹,۱۹۲,۶۳۱,۷۷۰ دوره از تابش متناظر با انتقال بین دو سطح فوق‌ریز (انرژی) حالت پایه اتم ۱۳۳ سزیم. در سال ۱۹۹۷، این تعریف با این تصریح که به اتم سزیم در حالت پایه در دمای 0 درجه کلوین اشاره دارد، به طور خاص مشخص شد.

چطور دقیقه را به ثانیه تبدیل کنیم

با توجه به کند شدن حرکت تدریجی زمین، میانگین روز خورشیدی که بر اساس ثانیه تعریف شده است، یکسان نیست و تعریف آن مسلماً یک انتخاب تاریخی و فرهنگی و حتی دلخواه است. اما تعریف اتمی ثانیه که اکنون از آن استفاده می‌کنیم، همیشه ثابت خواهد بود.

سایر واحدهای اندازه‌گیری زمان از ثانیه گرفته شده‌اند. در واقع، از آنجا که می‌توانیم زمان را با دقت بیشتری نسبت به طول اندازه‌گیری کنیم، حتی واحد SI متر با توجه به مسافت طی شده توسط نور در 0٫000000003335640952 ثانیه تعریف شده است.

جدول زیر، تبدیل واحدهای مختلف زمانی را به واحدهای کوچک‌تر نشان می‌دهد.

در جدول زیر نیز، واحدهای مختلف زمان برحسب ثانیه آورده شده است.

در جدول بالا، روز نجومی یک واحد زمانی است که در نجوم مورد استفاده قرار می‌گیرد و برابر با مدت زمانی است که در آن زمین یک چرخش را نسبت به ستاره‌ها انجام می‌دهد. اگر بتوانیم زمین را از خارج از منظومه شمسی مشاهده کنیم، خواهیم دید که در حقیقت 366٫242 چرخش را طی یک سال (یک چرخش کامل به دور خورشید) به اتمام می‌رساند. ما فقط 365٫242 آن را حساب می‌کنیم، زیرا یکی از چرخش‌ها با گردش ما در اطراف خورشید حذف می‌شود.

تصویر زیر نیز راهنمای خوبی برای تبدیل واحد زمان است.

تبدیل واحد زمان را می‌توان به دو دسته تبدیل واحد بزرگ‌تر به تبدیل واحد کوچک‌تر و بالعکس تقسیم کرد.

برای مثال، تبدیل دقیقه به ثانیه و ساعت به دقیقه به صورت زیر است:

۶۰ ثانیه = ۱ دقیقه

۶۰ دقیقه = ۱ ساعت

برای تبدیل واحدهای بزرگ‌تر به واحدهای کوچک‌تر، عدد مربوط به کمیت بزرگ‌تر را در ضریب مربوطه (برای دو مورد بالا، ۶۰) ضرب می‌کنیم.

برای مثال، می‌خواهیم بدانیم ۶ ساعت چند دقیقه است. با توجه جداول بالا، داریم:

۶۰ دقیقه = ۱ ساعت

بنابراین:

۳۶۰ دقیقه = ۶۰ × ۶ = ۶ ساعت

برای تبدیل واحدهای کوچک‌تر به واحدهای بزرگ‌تر، عدد مربوط به واحد کوچک‌تر را بر ضریب مربوطه (در اینجا، ۶۰) تقسیم می‌کنیم.

۱/۶۰ دقیقه = ۱ ثانیه

۱/۶۰ ساعت = ۱ دقیقه

برای مثال، می‌خواهیم بدانیم ۳۰ ثانیه، چند دقیقه است. با توجه به جداول بالا، داریم:

۱/۶۰ دقیقه = ۱ ثانیه

بنابراین:

 ۰٫۵ دقیقه = ۳۰/۶۰ دقیقه = ۳۰ ثانیه

در این بخش، برخی از واحدهای علمی زمان را بیان می‌کنیم که رواج کمتری دارند.

بد نیست بدانید که سال نوری واحد زمان نیست؛ بلکه واحدی برای بیان طول و معادل تقریباً ۹٫۵ تریلیون کیلومتر است.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌های زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

^^

سید سراج حمیدی (+)

سید سراج حمیدی دانش‌آموخته مهندسی برق است و به ریاضیات و زبان و ادبیات فارسی علاقه دارد. او آموزش‌های مهندسی برق، ریاضیات و ادبیات مجله فرادرس را می‌نویسد.

بر اساس رای 24 نفر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چطور دقیقه را به ثانیه تبدیل کنیم

سازمان علمی و آموزشی «فرادرس» (Faradars) از قدیمی‌ترین وب‌سایت‌های یادگیری آنلاین است که توانسته طی بیش از ده سال فعالیت خود بالغ بر ۱۲۰۰۰ ساعت آموزش ویدیویی در قالب فراتر از ۲۰۰۰ عنوان علمی، مهارتی و کاربردی را منتشر کند و به بزرگترین پلتفرم آموزشی ایران مبدل شود.

فرادرس با پایبندی به شعار «دانش در دسترس همه، همیشه و همه جا» با همکاری بیش از ۱۸۰۰ مدرس برجسته در زمینه‌های علمی گوناگون از جمله آمار و داده‌کاوی، هوش مصنوعی، برنامه‌نویسی، طراحی و گرافیک کامپیوتری، آموزش‌های دانشگاهی و تخصصی، آموزش نرم‌افزارهای گوناگون، دروس رسمی دبیرستان و پیش دانشگاهی، آموزش‌های دانش‌آموزی و نوجوانان، آموزش زبان‌های خارجی، مهندسی برق، الکترونیک و رباتیک، مهندسی کنترل، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی معماری و مهندسی عمران توانسته بستری را فراهم کند تا افراد با شرایط مختلف زمانی، مکانی و جسمانی بتوانند با بهره‌گیری از آموزش‌های با کیفیت، به روز و مهارت‌محور همواره به یادگیری بپردازند. شما هم با پیوستن به جمع بزرگ و بالغ بر ۶۰۰ هزار نفری دانشجویان و دانش‌آموزان فرادرس و با بهره‌گیری از آموزش‌های آن، می‌توانید تجربه‌ای متفاوت از علم و مهارت‌آموزی داشته باشید.
مشاهده بیشتر

هر گونه بهره‌گیری از مطالب مجله فرادرس به معنی پذیرش شرایط استفاده از آن بوده و کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب، تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

© فرادرس ۱۳۹۹

تبدیل زمان ها به یکدیگر کار بسیار ساده ای بوده و فقط کافی است که چند نکته ی مهم در این باره را یاد بگیرید. در ادامه با فول کده همراه باشید.

تبدیل زمان ها به یکدیگر کار چندان سختی نیست! فقط باید نکات زیر را بدانید سپس اگر کمی ریاضی بلد باشید میتوانید این کار را انجام دهید

این موارد را به خاطر بسپارید زیر در فرمول ها به آن ها اشاره نخواهیم کرد.
نکته ی خیلی مهم: برای کم کردن واحد از ضرب در ضریب و برای بالا بردن واحد از تقسیم بر ضریب استفاده میکنیم.

برای تبدیل ثانیه به ساعت فرمول زیر را داریم

پس با تقسیم تعداد ثانیه ها بر 3600، ساعت به دست می آید.

چطور دقیقه را به ثانیه تبدیل کنیم

مثال اول: 1800 ثانیه چند ساعت است؟

مثال دوم: 5400 ثانیه چند ساعت است؟

مثال سوم: 10000 ثانیه چند ساعت است؟

با توجه به مثال ها میبینیم که ساعت های به دست آمده همراه اعشار میباشند! این اعشار هنوز یک ساعت کامل نیست! اعشارهای شناخته شده موارد زیر هستند:

بنابراین با توجه به اعشارهای بالا، 1.5 ساعت یعمی 1 ساعت و 30 دقیقه. بقیه اعشار را با فرمول هایی که در ادامه خواهیم گفت میتوانیم به دقیقه تبدیل کنیم.

برعکس مورد بالا را اگر بخواهیم برویم میشود تبدیل ساعت به ثانیه که فرمول آن به صورت زیر خواهد بود:

پس با ضرب تعداد ساعت ها به 3600، تعداد ثانیه ها به دست می آید.

مثال اول: 0.5 ساعت چند ثانیه است؟

مثال دوم: 1.5 ساعت چند ثانیه است؟

مثال سوم: 2.77 ساعت چند ثانیه است؟

زمانی که ما ثانیه را به ساعت تبدیل میکنیم یک بخش اعشاری به دست می آید که شاید دوست داشته باشیم آن بخش را به شکل دقیقه نمایش دهیم تا دقیق تر شود! پس میتوانیم از فرمول تبدیل ساعت به دقیقه استفاده کنیم:

پس با ضرب تعداد ساعت ها به 60، تعداد دقیقه ها به دست می آید.

مثال: در اینجا میخواهیم با محسابه نشان دهیم که 0.25 ساعت یعنی 15 دقیقه و همچنین 0.5 ساعت یعنی 30 دقیقه! البته این فرمول را میتوانیم برای 1.5 ساعت هم استفاده کنیم.

از فرمول زیر استفاده میکنیم:

پس با تقسیم تعداد دقیقه ها بر 60، تعداد ساعت ها به دست می آید.

مثال: 90 دقیقه چند ساعت است؟

از فرمول زیر استفاده میکنیم:

پس با ضرب تعداد دقیقه ها به 60، تعداد ثانیه ها به دست می آید.

مثال: 90 دقیقه چند ثانیه است؟

از فرمول زیر استفاده میکنیم:

پس با تقسیم تعداد ثانیه ها بر 60، تعداد دقیقه ها به دست می آید.

مثال: 5400 ثانیه چند دقیقه است؟

با توجه به فرمول های بالا درمیابیم که تبدیلات براساس همان سه نکته ی اول صورت میگیرد و در واقع اصلا نیازی به خاطر سپردن فرمول ها نیست! شما همه میدانید که هر ساعت چند دقیقه است و هردقیقه چند ثانیه است و از روی همین نیز میتوانید بفهمید که هر ساعت چند ثانیه است! پس مشکلی در تبدیلات برایتان پیش نمی آید. اما میخواهیم یک مثال جامع بزنیم:

مثال جامع: 1374829 ثانیه چند ساعت و چند دقیقه و چند ثانیه است؟این سوال را میتوانیم طبق مراحل زیر حل کنیم.

نکته: اگر اعشاری برای ساعت نبود دقیقه و ثانیه صفر خواهد بود و اگر اعشاری برای دقیقه نبود ثانیه صفر خواهد بود. همچنین اگر اعشاری برای ثانیه بود که میشود میلی ثانیه، آن را در نظر نمیگیرم و عدد به دست آمده را گرد میکنیم.

برچسب‌ها:math, time, الگوریتم, تایم, ریاضی, ریاضیات, زمان, ساعت, فرمول, فرمول ریاضی

[ مدیر فول کده ]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چطور دقیقه را به ثانیه تبدیل کنیم

دیدگاه


نام *


ایمیل *

 + 

 = 
دوازده

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

هرگاه به دیدگاهم پاسخ داده شد، من را از طریق ایمیل مطلع کن

مرییییییبیی

خواهش

دمت جیزززززززززززززززز

عزیز جیز یعنی یه فحشی هست تو نمیدونی که گفتی

سلام.ممنون.عالی بود داداش

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما یه سوال داشتم :
2 ساعت و 4 دقیقه و 35 ثانیه چقدر از 7600 ثانیه کمتر است ؟

2 ساعت رو به ثانیه تبدیل کنید، 4 دقیقهه رو به ثانیه تبدیل کنید و هردورو با 35 ثانیه جمع کنید
در نهایت با یک تفریق ساده میتونید به جواب برسید

روش تبدیل ساعت با دقیه به روز و یا مثلا” عدد 15 روز به ساعت چگونه است . ممنون

طبق توضیحات داده شده، زمان رو به ساعت تقسیم کنید و از اونجایی که هرروز معادل 24 ساعته، بنابراین زمان به دست آمده که برحسب ساعت هست رو تقسیم بر 24 کنید.
برای برعکسش هم هر روز رو در 24 ساعت ضرب کنید و سپس ساعت به دست آمده رو طبق توضیحات داده شده به مقادیر مورد نظر تبدیل کنید.

سلام یک دهم ساعت چند ثانیه هست

360

جدیدترین اخبار و مطالب را در تلگرام دنبال کنید…

جدیدترین اخبار و جواب سوالات باشگاه را در تلگرام دنبال کنید…

تمامی حقوق برای فول کده محفوظ است.



رده اندازه گیری:      آشپزی / دستور پختالاستانس الکتریکیالقاوریانتشار CO2اندازه فونت (CSS)انرژیانرژی نورانیبار الکتریکیبازده سوختبایت / بیتبخش در …بسامدتراز صداتوانجرم / وزنجرم مولیجریان الکتریکیحجمحجم مولیدبی جرمیدبی حجمیدرخشندگیدز جذبیدز معادلدستگاه اعداددمارادیو اکتیویتهرسانایی الکتریکیزاویهزاویه فضاییزمانسرعتسرعت دورانیسنجش الیافشار مغناطیسیشار نوریشتابشدت روشناییشدت نورطول / فاصلهظرفیت الکتریکیغلظت مولارفشارفعالیت کاتالیزوریفواصل موسیقیاییقدرت میدان مغناطیسیمساحتمعادل نفتمقاومت الکتریکیمقدار مادهمیزان تشعشعنرخ دادهنیرونیروی محرک مغناطیسیولتاژپرتوهای یونیزهپیشوندهای اس‌آیچگالیچگالی شار مغناطیسیکشش سطحیگران‌روی حرکتیگران‌روی پویاگشتاورگشتاور دو قطبی الکتریکی   

لینک مستقیم به این ماشین‌حساب:https://www.mbdl-wahd.info/tbdal+dqaqh+bh+thanah.php

با این ماشین‌حساب، می‌توانید مقادیری را که می‌خواهید تبدیل کنید را به همراه واحد اندازه‌گیری اصلی وارد کنید. مثلاً: ‘419 دقیقه’. برای این کار، می‌توان از نام کامل واحد یا نام کوتاه شده آن استفاده کردمثلاً یا از ‘دقیقه’ یا ‘min’. سپس، ماشین‌حساب نوع واحد اندازه‌گیری که قرار است تبدیل شود را تعیین می‌کند, برای مثال ‘زمان’. بعد از آن، ماشین‌حساب مقادیر وارد شده را به تمام واحدهای متناسبی که می‌شناسد تبدیل می‌کند. اطمینان داشته باشید در فهرست نتایج، می‌توانید تبدیلی که از ابتدا دنبال آن بودید را پیدا کنید. راه دیگر این است که مقداری را که می‌خواهید تبدیل کنید به صورت: ’18 min به s’ یا ’11 دقیقه -> ثانیه’ یا ’86 min = s’ یا ’71 دقیقه به s’ یا ’38 min به ثانیه’. وارد کنید. در این روش، ماشین‌حساب به سرعت متوجه می‌شود مقدار اصلی به کدام واحد قرار بوده تبدیل شود. فارغ از اینکه کاربر از کدام یک از این روش‌ها استفاده می‌کند، دیگر نیازی نیست زمان بسیاری صرف پیدا کردن موارد مناسب از فهرست‌های انتخابی طولانی با صدها مقوله و واحدهای تحت پوشش بیشمار بکنید. وظیفه انجام تمام این کارها با ما و توسط ماشین‌حساب است که در کسری از ثانیه کارش را انجام می‌دهد.

چطور دقیقه را به ثانیه تبدیل کنیم

همچنین، با این ماشین‌حساب می‌توان از عبارات ریاضی استفاده کرد. درنتیجه، نه تنها می‌توان با اعداد اعمال محاسباتی را انجام داد مثل ‘(32 * 73) min’ بلکه واحدهای اندازه‌گیری مختلف را می‌توان با هم به صورت مستقیم در یک تبدیل ترکیب کرد که مثلاً به این صورت درمی‌آید: ‘419 دقیقه + 1257 ثانیه’ یا ‘3mm x 37cm x 69dm = ? cm^3’. واحدهای اندازه‌گیری که به این صورت ترکیب می‌شوند باید معمولاً با هم همخوانی داشته باشند و در ترکیب موردنظر منطقی باشند.

اگر کنار اعداد داخل یک نماد علمی علامت تیک قرار گیرد، پاسخ به صورت یک توان نشان داده خواهد شد. مثلاً، 1,140 149 372 340 7×1030 ، برای این گونه نمایش عددی، عدد به صورت توان بخش‌بندی خواهد شد که در اینجا 30 و عدد واقعی 1,140 149 372 340 7 خواهد بود. در دستگاه‌هایی که توانایی تعداد زیادی رقم را ندارند مثل ماشین‌حساب‌های جیبی، می‌توان این راه نوشتن ارقام به صورت 1,140 149 372 340 7E+30 را به کار برد. به خصوص اینکه با این روش خواندن ارقام بسیار بزرگ و بسیار کوچک بسیار آسان می‌شود. اگر در این مرحله علامت تیک اضافه نشد، نتیجه به صورت نمایش عادی ارقام نشان داده خواهد شد. اگر مثال بالا را مجدد در نظر بگیریم، نتیجه به این صورت خواهد بود 1 140 149 372 340 700 000 000 000 000 000. فارغ از نحوه نمایش نتایج، دقت حداکثری این ماشین‌حساب 14 رقم خواهد بود. دقت این مقدار برای بسیاری از موارد کافی است.

1 دقیقه [min] = 60 ثانیه [s] – ماشین حسابی که می تواند برای تبدیل واحدهای مختلف از جمله دقیقه به ثانیهاستفاده شود.

درباره ما – سیاست حفظ حریم شخصی – © 2005-2021 by Thomas Hainke (v210131)

ابزارهای تاریخ و زمان

برای تبدیل زمان به ساعت یا دقیقه یا ثانیه با استفاده از این ابزار به صورت زیر اقدام کنید:

شهربانو دوستی

هر ساعت معادل ۳۶۰۰ ثانیه است.

ساده ترین راه برای تبدیل ثانیه به ساعت، اینه که تعداد ثانیه ها رو به عدد ۳۶۰۰ تقسیم کنیم.

برای درک بهتر، میتونید یه جدول رسم کنید و در اون، ابتدا ثانیه رو به دقیقه و بعد دقیقه رو به ساعت تبدیل کنید.

 

چطور دقیقه را به ثانیه تبدیل کنیم

 

تعداد ثانیه هایی که میخواید به ساعت تبدیل کنید رو مشخص کنید.

مثلاً میخوایم ۲۴۰۰ ثانیه رو به ساعت تبدیل کنیم.

 

 

در صورتی که تعداد ثانیه ها بیشتر از ۳۶۰۰ ثانیه باشه، موقع تبدیل عدد به دست آمده بیشتر از یک ساعته.

اگه تعداد ثانیه ها کمتر از ۳۶۰۰ باشه، عدد به دست آمده کمتر از یه ساعت و به صورت اعشاری خواهد بود.

به عنوان مثال، با تقسیم ۲۴۰۰ بر ۳۶۰۰ ثانیه، عدد ۰٫۶۶۶۷ ساعت به دست می آید.

 

 

کافیه که عدد اعشاری به دست اومده رو در ۶۰ ضرب کنید.

مثلاً عدد ۰٫۶۶۶۷ که در مثال قبلی به دست اومد رو در ۶۰ ضرب می کنیم که عدد ۴۰ دقیقه به دست می آید.

 

 

یه جدول مربعی دو در دو مطابق شکل رسم کنید. 

 

 

در ستون های اول واحد های ثانیه و دقیقه را وارد کنید:

چون میخوایم ثانیه رو به دقیقه تبدیل کنیم، در سطر اول عدد ۶۰ که معادل ۱ دقیقه است رو وارد می کنیم.

سطر دوم هم عدد ۱ که واحد یک دقیقه است رو وارد  میکنیم.

 

 

در ستون دوم  عددی که میخواهید به دقیقه تبدیل کنید رو بنویسید.

مثلاً میخوایم ۹۰۰۰ ثانیه رو به دقیقه تبدیل کنیم.

 

 

برای به دست آوردن دقیقه بر حسب ثانیه می تونیم به صورت ضربدری عدد ۹۰۰۰ و ۱ رو که معلومات ما هستند در هم ضرب کنیم و سپس بر عدد ۶۰ تقسیم کنیم.

 

چطور دقیقه را به ثانیه تبدیل کنیم

 

 

 

برای این کار، یک جدول جدید ایجاد می کنیم و در ستون های اول واحد های دقیقه و ساعت رو به ترتیب وارد می کنیم.

چون میخوایم دقیقه رو به ساعت تبدیل کنیم، در سطر اول ۶۰ که معادل یک ساعت است رو وارد می کنیم.

در سطر دوم هم عدد یک که واحد یک ساعت است رو وارد می کنیم.

مطابق روش قبلی عدد ۱۵۰ رو در ۱ ضرب می کنیم و حاصل رو بر عدد ۶۰ تقسیم می کنیم.

عدد به دست امده ۲٫۵ ساعت است.

 

 

 ابتدا ۱۲۴۰۰ رو بر ۳۶۰۰ ثانیه تقسیم می کنیم(هر ساعت ۳۶۰۰ ثانیه است)، حاصل برابر ۳٫۴۴۴۵ ساعت است.

حالا مقدار اعشار عدد ۳٫۴۴۴۵ رو در عدد ۶۰ ضرب می کنیم تا مقدار دقیقه به دست آید:

۲۶٫۶۶۴=۶۰*۴۴۴۵٫ 

بنابر این ۱۲۴۰۰ ثانیه برابر ۳ ساعت و ۲۶ دقیقه است.

 

 

میخوایم ۱۴ ثانیه رو به ساعت تبدیل کنیم. کافیه ۱۴ رو بر ۳۶۰۰ تقسیم کنیم:

۰۰۳۸۸۸۹٫=۱۴/۳۶۰۰

پس ۱۴ ثانیه برابر ۴ هزارم ساعت است.

 

 

ابتدا یه جدول مربعی دو در دو رسم می کنیم. سطر اول ثانیه و سطر دوم  را دقیقه نام گذاری می کنیم.

در ستون اول ۶۰ را برای ثانیه و ۱ را برای دقیقه قرار می دیم.

در ستون دوم در سطر اول مقدار ثانیه ای که میخوایم به دقیقه تبدیل کنیم رو مینویسیم که در اینجا ۵۰۰۰ ثانیه است.

به صورت ضربدری اعداد ۱ و ۵۰۰۰ رو در هم ضرب می کنیم و حاصل رو بر ۶۰ تقسیم میکنیم :

۸۳٫۳۳۳۴=۵۰۰۰/۶۰

یه جدول دیگه رسم  میکنیم. سطر اول عبارت دقیقه و سطر دوم عبارت ساعت را می نویسیم.

در ستون اول ۶۰ را برای دقیقه و ۱ را برای ساعت می نویسیم.

در ستون دوم  مقدار ۸۳٫۳۳۳۴ که در مرجله قبل به دست اومد رو جلوی دقیقه می نویسیم.

عدد ۱ را در ۸۳٫۳۳۳۴ ضرب می کنیم و حاصل رو بر ۶۰ تقسیم می کنیم.

۱٫۳۸۸۸۹=۸۳٫۳۳۳۴/۶۰

عدد به دست آمده مقدار ساعت رو نشون میده.

 

 

حتما بخوانید: چطور فرمول های ریاضی و فیزیک رو حفظ کنم؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

چگونه دقیقه را به ثانیه تبدیل کنیم را از سایت اسک 98 دریافت کنید.

وقت ارزش زیادی دارد و باید از آن به درستی و کنیم. با سرویس تبدیل آنلاین زمان در کیت ست، شما می توانید بازه های زمانی مختلف را بدون نیاز به حساب و کتاب، به یکدیگر تبدیل کنید. بنابراین در هر زمانی اگر برای تبدیل هفته به ساعت، ماه به دقیقه و حتی هزار سال به روز و ساعت و دقیقه و.. نیاز به سرویسی دارید، استفاده از ابزار تبدیل آنلاین زمان کیت ست را فراموش نکنید.

قبل از انجام تبدیل زمان آنلاین، آیا به خود زمان فکر کرده اید؟ همه ما در ذهن خود، معنی زمان را درک کرده ایم و با آن آشنا هستیم. به طور کلی نمی توان تعریف دقیق و ثابتی را برای زمان عنوان کرد اما اگر قبل تبدیل آنلاین سال به هفته و ساعت و.. بخواهید به صورت علمی و تئوری تر با زمان آشنا شوید، می توان زمان یا وقت را بُعدی معرفی کرد که در آن اتفاقات از گذشته تا به حال و از حال تا آینده رخ می دهند. خود کلمه زمان ریشه گرفته از واژه زروان است که الهه زمان در ایران پیش از اسلام بوده است.

در استفاده از سرویس تبدیل زمان آنلاین، مطالعه دیدگاه های مختلف در مورد زمان هم می تواند برای شما جالب باشد. چندین دیدگاه در مورد زمان وجود دارند که برخی از آن ها شامل موارد زیر می شوند:

یکا یا واحد اصلی زمان در سیستم SI ثانیه می باشد. پس از ثانیه واحد های دقیقه، ساعت، شبانه روز، هفته، ماه، سال، دهه، قرن (سده) و هزاره هم وجود دارند که مورد استفاده قرار می گیرند. هر کدام از این واحد ها در جای خود کاربرد و برای تبدیل آن ها به هم، می توانید از ابزار تبدیل آنلاین زمان در کیت ست استفاده کنید. واحد های اصلی بر مبنای ثانیه به اندازه زیر هستند:

چطور دقیقه را به ثانیه تبدیل کنیم

همانطور که مشاهده می کنید، تبدیل هفته به سال، برعکس و هر تبدیل دیگری در همین زمینه در کیت ست بسیار راحت است. برای تبدیل آنلاین زمان ابتدا تعداد واحد مورد نظر خود (مانند 1 برای 1 سال) را در کادر مقدار تبدیل وارد کنید. سپس باید منوی کشویی تبدیل از را باز کرده و واحد زمانی مورد نظر خود که تعداد آن را وارد کرده اید را انتخاب کنید. در کادر بعدی یعنی تبدیل به، واحد مقصد که نیاز به آن دارید را انتخاب کنید و روی دکمه آبی تبدیل کلیک کنید. به همین راحتی مثلا می توانید بدانید یک سال چند هفته است؟ یا هر ماه چند ساعت است؟

برای راحتی بیشتر شما، مقدار واحدی که وارد کرده اید به صورت خودکار به همه واحد های دیگر هم تبدیل می شود و نتیجه در قسمت تبدیل به سایر واحد ها نشان داده می شود.

پس از انجام تبدیل زمان آنلاین، می توانید نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود در این زمینه را در دیدگاه این ابزار با ما به اشتراک بگذارید.

منبع مطلب : kitset.ir

مدیر محترم سایت kitset.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

هر ساعت معادل ۳۶۰۰ ثانیه است.

ساده ترین راه برای تبدیل ثانیه به ساعت، اینه که تعداد ثانیه ها رو به عدد ۳۶۰۰ تقسیم کنیم.

برای درک بهتر، میتونید یه جدول رسم کنید و در اون، ابتدا ثانیه رو به دقیقه و بعد دقیقه رو به ساعت تبدیل کنید.

تعداد ثانیه هایی که میخواید به ساعت تبدیل کنید رو مشخص کنید.

مثلاً میخوایم ۲۴۰۰ ثانیه رو به ساعت تبدیل کنیم.

در صورتی که تعداد ثانیه ها بیشتر از ۳۶۰۰ ثانیه باشه، موقع تبدیل عدد به دست آمده بیشتر از یک ساعته.

اگه تعداد ثانیه ها کمتر از ۳۶۰۰ باشه، عدد به دست آمده کمتر از یه ساعت و به صورت اعشاری خواهد بود.

به عنوان مثال، با تقسیم ۲۴۰۰ بر ۳۶۰۰ ثانیه، عدد ۰٫۶۶۶۷ ساعت به دست می آید.

کافیه که عدد اعشاری به دست اومده رو در ۶۰ ضرب کنید.

مثلاً عدد ۰٫۶۶۶۷ که در مثال قبلی به دست اومد رو در ۶۰ ضرب می کنیم که عدد ۴۰ دقیقه به دست می آید.

یه جدول مربعی دو در دو مطابق شکل رسم کنید. 

در ستون های اول واحد های ثانیه و دقیقه را وارد کنید:

چون میخوایم ثانیه رو به دقیقه تبدیل کنیم، در سطر اول عدد ۶۰ که معادل ۱ دقیقه است رو وارد می کنیم.

سطر دوم هم عدد ۱ که واحد یک دقیقه است رو وارد  میکنیم.

در ستون دوم  عددی که میخواهید به دقیقه تبدیل کنید رو بنویسید.

مثلاً میخوایم ۹۰۰۰ ثانیه رو به دقیقه تبدیل کنیم.

برای به دست آوردن دقیقه بر حسب ثانیه می تونیم به صورت ضربدری عدد ۹۰۰۰ و ۱ رو که معلومات ما هستند در هم ضرب کنیم و سپس بر عدد ۶۰ تقسیم کنیم.

برای این کار، یک جدول جدید ایجاد می کنیم و در ستون های اول واحد های دقیقه و ساعت رو به ترتیب وارد می کنیم.

چون میخوایم دقیقه رو به ساعت تبدیل کنیم، در سطر اول ۶۰ که معادل یک ساعت است رو وارد می کنیم.

چطور دقیقه را به ثانیه تبدیل کنیم

در سطر دوم هم عدد یک که واحد یک ساعت است رو وارد می کنیم.

مطابق روش قبلی عدد ۱۵۰ رو در ۱ ضرب می کنیم و حاصل رو بر عدد ۶۰ تقسیم می کنیم.

عدد به دست امده ۲٫۵ ساعت است.

ابتدا ۱۲۴۰۰ رو بر ۳۶۰۰ ثانیه تقسیم می کنیم(هر ساعت ۳۶۰۰ ثانیه است)، حاصل برابر ۳٫۴۴۴۵ ساعت است.

حالا مقدار اعشار عدد ۳٫۴۴۴۵ رو در عدد ۶۰ ضرب می کنیم تا مقدار دقیقه به دست آید:

۲۶٫۶۶۴=۶۰*۴۴۴۵٫ 

بنابر این ۱۲۴۰۰ ثانیه برابر ۳ ساعت و ۲۶ دقیقه است.

میخوایم ۱۴ ثانیه رو به ساعت تبدیل کنیم. کافیه ۱۴ رو بر ۳۶۰۰ تقسیم کنیم:

۰۰۳۸۸۸۹٫=۱۴/۳۶۰۰

پس ۱۴ ثانیه برابر ۴ هزارم ساعت است.

ابتدا یه جدول مربعی دو در دو رسم می کنیم. سطر اول ثانیه و سطر دوم  را دقیقه نام گذاری می کنیم.

در ستون اول ۶۰ را برای ثانیه و ۱ را برای دقیقه قرار می دیم.

در ستون دوم در سطر اول مقدار ثانیه ای که میخوایم به دقیقه تبدیل کنیم رو مینویسیم که در اینجا ۵۰۰۰ ثانیه است.

به صورت ضربدری اعداد ۱ و ۵۰۰۰ رو در هم ضرب می کنیم و حاصل رو بر ۶۰ تقسیم میکنیم :

۸۳٫۳۳۳۴=۵۰۰۰/۶۰

یه جدول دیگه رسم  میکنیم. سطر اول عبارت دقیقه و سطر دوم عبارت ساعت را می نویسیم.

در ستون اول ۶۰ را برای دقیقه و ۱ را برای ساعت می نویسیم.

در ستون دوم  مقدار ۸۳٫۳۳۳۴ که در مرجله قبل به دست اومد رو جلوی دقیقه می نویسیم.

عدد ۱ را در ۸۳٫۳۳۳۴ ضرب می کنیم و حاصل رو بر ۶۰ تقسیم می کنیم.

۱٫۳۸۸۸۹=۸۳٫۳۳۳۴/۶۰

عدد به دست آمده مقدار ساعت رو نشون میده.

حتما بخوانید: چطور فرمول های ریاضی و فیزیک رو حفظ کنم؟

منبع مطلب : einaky.com

مدیر محترم سایت einaky.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

این مطالب توسط ربات جمع آوری شده است در صورت نارضایتی به ما اطلاع دهید تا محتوای مطلب شما را
حذف کنیم. این سایت توسط سرور های قدرتمند پارس
وب سرور پشتیبانی میشود.

چگونه می فهمید یک یا نصف روز چند دقیقه است، یا پنج میلیون ثانیه چند ساعت است؟ این مقاله روشی آسان برای حل این مسئله ارائه می دهد.

نکته مهم: در این مقاله second همان ثانیه و minute همان دقیقه و hour همان ساعت می باشد.

با استفاده از Kutools افزونه تبدیل واحد اکسل، می توانید به سرعت بین چندین واحد و بدون فرمول تبدیل انجام دهید.

همانطور که می دانیم، ۱ ساعت = ۶۰ دقیقه = ۳۶۰۰ ثانیه = ۲۴/۱ روز است. بنابراین می توان اندازه گیری زمان را با ضرب این فاکتورها تبدیل کرد.

چطور دقیقه را به ثانیه تبدیل کنیم

تبدیل ساعت به ثانیه:

به عنوان مثال، برای تبدیل ساعت به ثانیه، فرمول =A2 * 3600 را وارد کنید، و سپس fill handle را به سمت سلول های مورد نظر بکشید تا نتایج مورد نیاز خود را بدست آورید، تصویر زیر را ببینید:

اگر می خواهید ثانیه را به ساعت تبدیل کنید، فقط این فرمول را وارد کنید:

=A2 / 3600

نکته: تبدیل بین ساعت و دقیقه، روز:

=A2*60

=A2/60

=A2/24

=A2*24

یادآوری ضرایب تبدیل سخت است؟ می توانید از تابع Convert برای تبدیل بین ساعت، دقیقه، ثانیه یا چند روز نیز استفاده کنید.

برای تبدیل ساعت به ثانیه فرمول:

 =CONVERT(A2,”hr”,”sec”)

را تایپ کنید تا به راحتی و همزمان سلول ها از ساعت به ثانیه تبدیل شوند. به تصویر زیر توجه کنید:

اگر می خواهید ثانیه را به ساعت تبدیل کنید، از این فرمول استفاده کنید:

=CONVERT(A2,”sec”,”hr”)

نکته: فقط کافی است نام واحد را در فرمول جایگزین کنید تا به راحتی تبدیل بین واحد های زمانی را انجام دهید.

نیازی به حفظ ضریب تبدیل و تابع نیست، Kutools افزونه تبدیل واحد اکسل است که به شما کمک می کند تا به راحتی تبدیل های مورد نظر را انجام دهید. (از اینجا دانلود کنید)

۱- محدوده ی مورد نظر را انتخاب کنید.

۲- بر روی Kutools > Content > Unit Conversion کلیک کنید. به تصویر زیر توجه کنید:

۳- مانند تصویر زیر ابتدا از کادر کشویی واحد مورد نظر را انتخاب و سپس واحد منبع و واحد تبدیل را مشخص کرده تا نتیجه را در کادر Preview مشاهده کنید.

۴- بر روی Ok یا Apply کلیک کنید. زمان از ساعت به دقیقه مانند تصویر زیر تبدیل می شود:

نکته: اگر می خواهید واحد منبع را در سلول ها نگه دارید و نتایج را در کامنت نشان دهید می توانید Add results as comment را انتخاب کنید. به تصویر زیر توجه کنید:

گاهی اوقات ممکن است فرمت زمان را به شکل ساعت، دقیقه و ثانیه با هم داشته باشید. در چنین حالتی می توان از فرمول های زیر برای تبدیل آن به دقیقه، ثانیه یا ساعت استفاده کنید.

تبدیل فرمت ثانیه: دقیقه: ساعت (hh:mm:ss) به ساعت:

این فرمول را برای تبدیل فرمت hh: mm: ss به ساعت استفاده کنید:

=HOUR (A2) + MINUTE (A2) / 60 + SECOND (A2) / 3600

و سپس fill handle را به سلول هایی که می خواهید فرمول بر رویشان اعمال شود، بکشید.

نکته:

چطور دقیقه را به ثانیه تبدیل کنیم

برای تبدیل فرمت hh: mm: ss به دقیقه:

=((HOUR (A2) * 60) + MINUTE (A2) + (SECOND (A2) / 60))

برای تبدیل فرمت hh: mm: ss به ثانیه:

=HOUR (A2) * 3600 + MINUTE (A2) * 60 + SECOND (A2)

آیا از فرمول ها خسته شده اید، پس در اینجا یک افزونه ی مفید و آسان به نام Kutools را برای اکسل به شما معرفی می کنیم، با ویژگی Convert Time، می توانید به سرعت و بدون هیچ فرمولی این کار را انجام دهید.

پس از نصب افزونه ی Kutools در اکسل، مراحل زیر را انجام دهید:

۱- سلول های زمانی را که می خواهید تبدیل کنید انتخاب کنید.

۲- بر روی Kutools > Content > Convert Time کلیک کنید، سپس Time to Hours / Time to Minutes / Time to Seconds را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید، تصویر زیر را ببینید:

۳- سلول های زمانی انتخاب شده به ساعت، دقیقه یا ثانیه مورد نیاز شما تبدیل می شوند، به تصویر زیر توجه کنید:

نکته: اگر می خواهید نتیجه تبدیل شده در یک مکان دیگر واقع شود، می توانید با کلیک کردن بر روی Kutools> Content> Convert Time ، در کادر گفتگوی Convert Time، نوع تبدیل مورد نیاز خود را انتخاب کرده و سپس check Save to another location را انتخاب کنید و روی سلولی که می خواهید نتیجه بگیرید کلیک کنید. تصویر زیر را ببینید:

آموزش کار با فرمول ها در اکسل به صورت گام به گام (ویژه مبتدی ها)

روش ساده درج کردن بولت در سلول های اکسل

روش ایجاد و ویرایش نمودار ستونی در اکسل

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرستادن دیدگاه

آموزش زبان انگلیسی

آموزش زبان آلمانی

روش یادگیری زبان

افزایش اعتماد به نفس

روشهای موفقیت

آموزش کیک و شیرینی

آموزش تقویت مغز

با بیش از ۱۵ سال سابقه درخشان در امر آموزش و فروش محصولات آموزشی، تنها به کیفیت و رضایت مشتری می اندیشیم !پ

© استفاده از مطالب سریع آسان تنها با کسب اجازه از مدیریت امکان پذیر می باشد. سلامتی-زیبایی

تبلیغــات     تماس با ما


۵۰ کلید میانبر کاربردی نرم افزار Word + دانلود pdf آموزش تصویری (۲۰۰۷-۲۰۱۶)Downloads-icon



{{ successMsg }}

{{ errorMsg }}

لطفا کدی که برای شما ارسال شده است را وارد کنید.

چطور دقیقه را به ثانیه تبدیل کنیم

بنظر میرسد شما قادر به دریافت پیامکهای ما نیستید!
لطفا برای فعال سازی کد
{{ receive_code }}

را از طریق شماره
{{ identity }}

به شماره
10001883

ارسال کنید.
منتظر بمانید تا فعال سازی انجام شود!

لطفا برای حساب خود رمز عبور وارد کنید.

لطفا کدی که برای شما ارسال شده است را وارد کنید.

بنظر میرسد شما قادر به دریافت پیامکهای ما نیستید!
لطفا برای فعال سازی کد
{{ receive_code }}

را از طریق شماره
{{ identity }}

به شماره
10001883

ارسال کنید.
منتظر بمانید تا فعال سازی انجام شود!

لطفا برای حساب خود رمز عبور وارد کنید.

برای استفاده بسیاری از امکانات گاما و خیلی از وبسایت ها باید جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.

برای این کار باید به تنظیمات مرورگر خود مراجعه کنید.
در صورت نیاز به راهنمایی اینجا کلیک کنید..

{{ total }} مورد پیدا کردم!

نمونه سوال+44,000

محتوای آموزشی+23,000

پرسش و پاسخ+18,000

آزمون آنلاین+4,000

درسنامه آموزشی +1,300

مدرسه یاب+130,000

نمونه سوال

محتوای آموزشی

پرسش و پاسخ

آزمون آنلاین

درسنامه آموزشی

مدرسه یاب

معلم خصوصی

1هفته یعنی……………………….روز.
24ساعت یعنی………………………دقیقه.
2890دقیقه………………………ساعت و………………………دقیقه.
1850ساعت یعنی……………………..روز و…………………….ساعت.
1382ساعت یعنی………………………ثانیه.

3

اقا میگه که 1هفته چند روزه سادس 7 روز برو تقویم رو نگاه کن اولین هفته رو ببین چند روزه ……..سوال دوم24 ساعت یعنی چند دقیقه یک ساعت چند دقیقه است خب معلومه 60 دقیقه یک ساعته 24رو ضرب در6 بکن حساب کن چند میاد 144 به همین اسونی……. سوال سوم میگه2890ددقیه چند ساعته اسونه تقسیم می کنیم یعنی چند گفتیم یک ساعت 60 دقیقه است پس 2890 رو تقسیم بر60 می کنیم چند میاد راحته 48ساعت دیگه بچه نگران نباشید بریم ببینیم چند دقیقه است1دقیقه 60 ثانیه است راحته دوباره تقسیم 48 رو ضرب در 60 می کنیم ساده دیگه میشه 2880 جواب سوال سوم شد……. سوال چهارم 1850 رو تقسیم برچند تقسیم بر60 می کنیم. میشه 30 سادس 30 رو ضرب در 60 می کنیم1800 میشه به همین سادگی…… سوال اخر معادل دو سه دهم دیگه چی مخاین راحت ترین اموزش و همینطور از گاما

2

1هفته یعنی7روز
24ساعت یعنی 34560دقیقه
1850ساعت یعنی48/16666666666 ساعت و 48/16666666666 معادل 2890 دقیقه است
1850 ساعت یعنی 77/08333333333 روز و77/083333333 معادل 1850 ساعت
1382ساعت یعنی1382 ساعت یعنی 4975200 ثانیه

2

7 روز
34560دقیقه
48/16666666666 ساعت و 48/16666666666 معادل 2890 دقیقه است
1850 ساعت یعنی 77/08333333333 روز و77/083333333 معادل 1850 ساعت
1382 ساعت یعنی 4975200 ثانیه

2

7 روز
34560دقیقه
48/16666666666 ساعت و 48/16666666666 معادل 2890 دقیقه است
1850 ساعت یعنی 77/08333333333 روز و77/083333333 معادل 1850 ساعت
1382 ساعت یعنی 4975200 ثانی

1

۵۲۰‌ثانیه یعنی چند دقیقه و چند ثانیه

0

7 روز یک هفتس دیگه خیلی ساده اره اره اره اره

چطور دقیقه را به ثانیه تبدیل کنیم

0

الف۳۰۰ ثانیه یعنی ……………دقیقه و ……………….ثانیه
ب ۱۲۰ دقیقه یعنی ……………….ساعت و ……………..ثانیه
ج ۳ساعت یعنی …………………دقیقه و ….‌‌….‌‌‌…………….ثانیه
جواب چی میشه

0

1ماه چنددقیقه است30 روزرا در نظربگیرید

0

حداقل……………واحدباید ازعدد41020کم کنیم تاعددی به دست ایدکه رقم تکراری ندارد
بزرگ ترین عدد زوجی که رقم تکرای نداشته باشدواز اعدد1260بیش تروازعدد1620کمتربوده وصدگانش3 باشد………….. است

0

زمان یک هفته چندثانیه است ؟………..

0

7 روز
34560دقیقه
48/16666666666 ساعت و 48/16666666666 معادل 2890 دقیقه است
1850 ساعت یعنی 77/08333333333 روز و77/083333333 معادل 1850 ساعت
1382 ساعت یعنی 4975200 ثانی

0

1 هفته یعنی 7 روز
24 ساعت یعنی 34560
2890 دقیقه 48 ساعت 10 دقیقه

0

7روز

0

چطور دقیقه را به ثانیه تبدیل کنیم
چطور دقیقه را به ثانیه تبدیل کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *