چطور ریاضی خود را قوی کنیم

 
helpkade
چطور ریاضی خود را قوی کنیم
چطور ریاضی خود را قوی کنیم

خانه > تحصیلی > چگونه ریاضی خود را قوی کنیم

افراد زیادی سوال می پرسند که به صورت پایه ای و اصولی چگونه ریاضی خود را قوی کنیم؟ اگر می خواهید ریاضیات را بصورت مفهومی و عمق آموزش ببینید و واقعا آن را خوب بفهمید این نوشته را حتماً مطالعه کنید. با مطالعه این نوشته متوجه خواهید شد که چگونه ریاضی خود را قوی کنید.

روشها و راهکارهای بسیاری برای فهم و تقویت ریاضی به صورت پایه ای وجود دارد. در ابتدا باید اراده کرده و تصمیم بگیرید این کار را به سرانجام برسانید. باید برای خودتان هدفی مشخص و واضح را انتخاب کنید به عنوان مثال: برای خودتان مشخص کنید که این ترم یا ترم آینده میخواهید نمره ریاضی را بالای 18 کسب کنید و یا حتی بیست بگیرید.

اگر بخواهید ریاضی را به شکل پایه ای و مفهومی بخوانید حتما نمره خوبی خواهید گرفت و در نتیجه معدل شما هم زیاد می شود و اگر هنوز کنکور شرکت نکرده اید در آینده، درآزمون سراسری، ریاضی را بهتر پاسخ خواهید داد.

بعد از اینکه خواستید درس ریاضی رابصورت پایه ای و خوب یاد بگیرید باید برای خواندن و یاد گرفتن آن برنامه ریزی داشته باشید و راهکارهای متنوعی را امتحان کنید. در مرحله اول در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه به صورت کامل حضور فعال داشته باشید. سوال بپرسید و به صورت کاملا فعال به پرسش های دیگران گوش دهید.چطور ریاضی خود را قوی کنیم

برای خودتان جزوه بنویسید و نکات مهم و فرار را یادداشت کنید. اگر مدرس ریاضی نکته ای را مطرح کرد که خوب متوجه نشدید و فرصت سوال پرسیدن هم نبود، در گوشه ای آن را یادداشت کنید تا بعدا سر فرصت آن را بپرسید.

یکی از ابزارهای فوق العاده در زمینه تقویت عملکرد در آزمون ها و دروس رشته ریاضی خصوصا کنکور ریاضی ” فایل پیام های پنهان کنکور ریاضی “ است. این سابلیمینال ارزشمند موجب تغییر گرایش و حالات حالات ذهنی و روانی  به سمت داشتن عمکلردی فوق العاده برای موفقیت در کنکور ریاضی به کمک ضمیر ناخودآگاه می شود ، این سابلیمینال فوق العاده توسط متخصصین سابلیمیران تهیه و عرضه شده است. هم اکنون می توانید از طریق لینک زیر مشاهده کنید:

موفقیت در کنکور ریاضی با فایل مخصوص تاثیر گذاری بر ضمیر ناخودآگاه | می توانید از طریق منو سایت با انواع آلبوم های سابلیمیران آشنا شوید

با تمرکز کامل به مطالبی که تدریس می شود گوش دهید و تلاش کنید با موضوع درگیر شوید. بعد از هر جلسه کلاس تدریس ریاضی درس را بخوانید و مرور کنید تا جلسه بعد از بحث عقب نمانید و مطالبی که تدریس می شود را خوب بفمهید.

اگر تمایل دارید پایه ریاضی خود را تقویت کنید باید سخت تلاش کنید و تلاش خودتان را افزایش دهید و با دقت و باعلاقه به مطالبی که در کلاسهای تدریس ریاضی ارائه می شود توجه نمایید.

اگر در پاره ای از قسمت ها اشکالات پایه ای دارید و در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه نمی توانید آن موارد را بپرسید می توانید از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی استفاده کرده و همه ی اشکالات خود را برطرف نمایید.

شاید اشکالاتی که شما در ترم کنونی در درس ریاضی دارید به پایه های قبلی مربوط شود. در کلاس های تدریس خصوصی ریاضی به آسانی می توانید این اشکالات را رفع کنید.

بعد از کلاسهای تدریس ریاضی و یا کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی درس تدریس شده را خوب مرور کرده و مساله و تمرین حل کنید. هر چند که شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی و کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی مهم و بسیار کمک کننده است اما در نهایت برای تقویت پایه ریاضی و یادگیری بهتر آن، مهم ترین قسمت سعی و تلاش و پشتکار خودتان است.

در طول ترم درس ریاضی را بخوانید و آن را به روزهای امتحانات موکول نکنید. تمرین و مساله حل کنید. هنگام حل مسائل آن را برای خودتان شرح دهید. یا با یکی از دوستانتان بصورت دو نفره درس را بخوانید. در صورتی که شما مسائل را خوب فهمیده باشید باید این توانایی را داشته باشید که خودتان به نحو کامل آن را توضیح دهید.

با توجه به مطالب گفته شده:

اگر در طول زمان تحصیل این رویه را پیش بگیرید، کم کم در درس ریاضی قوی تر می شوید و پایه ریاضی خود را تقویت می کنید. برای یادگیری پایه ای و اصولی هر درسی و از جمله درس ریاضی باید اصولی درس بخوانید و سعی کنید همیشه پشتکار داشته باشید و همواره دقت و تمرکز خودتان را افزایش دهید.

ممنون از کمکتون واقعا عالی بود

عالی بود

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

دیدگاه

سابلیمینال ها و بیوکنزی های  سابلیمیران تنها در صورت تهیه از همین سایت و پیج ها و پشتیبانی های معرفی شده ( با آدرس مشخص ) در سایت اعتبار و تایید فنی دارند و در صورت آپدیت شامل پشتیبانی می شوند. مراقب کلاه برداران در فضای مجازی باشید

ارتباط با ما :

آیدی تلگرام پشتیبان : suplimir@

ایمیل: info@sublimiran.com

برای ارتباط با ما از طریق روش های دیگر لطفا به صفحه ارتباط با ما مراجعه کنید

گاماپلاس 1397-11-02 آموزشی, روش مطالعه نظری بدهید 6,466 بازدید

یکی از بزرگترین چالش‌های دانش آموزان و دانشجویان در تمام مقاطع تحصیلی، یادگیری درس ریاضی می‌باشد. برای قوی شدن در درس ریاضی نیاز به مطالعه عمیق و اصولی و درک مفاهیم ریاضی و همچنین تمرین و تکرار دارید. روش‌های زیادی وجود دارد که با کمک آن‌ها میتوانید مفاهیم ریاضیات را از ابتدایی تا دانشگاه تقویت کنید و بعد متوجه بشید که ریاضی یکی از شیرین ترین درس‌های دنیاسیت. اگر میخواهید در درس ریاضی بهترین باشید و درس ریاضی را به صورت مفهومی‌آموزش ببینید در این مقاله با ما همراه باشید.

 

اغلب دانش آموزان میگویند در حل تمرین‌های قبل از امتحان مشکلی نداریم ولی در سر جلسه امتحان با اندک تغییری نمیتوانیم مسائل ریاضی را به درستی حل کنیم. قبل از هرچیز باید بدانید که ریاضی، یک درس حفظ کردنی نیست و به جای حفظ کردن راه حل مسائل باید روابط آن‌ها را درک کرد و فهمید. برای مثال میتوان به مبحث مثلثات اشاره کرد که بسیاری از دانش آموزان بدون توجه به ارتباط منطقی که میان آن‌ها وجود دارد فقط آن را حفظ میکنند و در امتحان دچار مشکل می‌شوند.چطور ریاضی خود را قوی کنیم

 

این مطلب را از دست ندهید : چگونه ریاضی را برای کنکور بخوانیم؟

 

برای قوی شدن در درس ریاضی از هر فرصت آزادی که دارید استفاده کنید و آن را آموزش ببینید. کلاس‌های تقویتی شرکت کنید، فیلم‌های آموزشی ریاضی را ببینید. تابستان و تعطیلات نوروز بهترین زمان برای آموزش بهتر درس ریاضی و برطرف کردن اشکالات پایه ای این درس می‌باشد.

 

حضور همیشگی شما در کلاس ریاضی بسیار مهم است. یک جلسه غیبت کردن باعث می‌شود از درس عقب بمانید. در طول دوره تحصیلی به یادگیری علاقه نشان دهید، حتما در کلاس ریاضی تمرکز بالایی داشته باشید و حواس خود را جمع کنید تا ببینید معلم چگونه مسائل ریاضی را حل میکند. هرجا که لازم بود نکته برداری کنید، سوال بپرسید و برای یادگیری مشتاق باشید. اگر سر کلاس به تدریس معلم گوش نکنید و درس را یاد نگیرید بعدا مجبور خواهید شد چندین برابر زمان صرف یادگیری آن مبحث کنید. حتی اگر در سر کلاس ۵۰ درصد مطالب را آموزش ببینید دیگر مجبور نیستید در خانه مطالب اولیه را بخوانید و میتوانید تمرینات بیشتری را حل کنید تا پایه ریاضی خود را قوی کنید.

 

برای قوی شدن در درس ریاضی زیاد عجله نکنید و مرحله به مرحله پیشرفت کنید. مثلا اگر نمره ریاضی شما ۱۳ است یک مرتبه به نمره ۲۰ فکر نکنید زیرا این مقدار تغییر در ضمیر ناخود آگاه شما باور نکردنی به نظر می‌رسد و در نتیجه خسته می‌شوید و برای پیشرفت در این درس کاری انجام نمیدهید اما رسیدن از نمره ۱۳ به ۱۶ خیلی سخت به نظر نمی‌رسد و میتوانید روی آن حساب کنید. بنابراین هدف خود را مشخص کنید و برای رسیدن به آن برنامه ریزی کنید و بیشتر درس بخوانید و تلاش کنید تا در درس ریاضی قوی شوید.

 

موثرترین روش برای یادگیری ریاضی حل تمرین است. هرچقدر تمرین‌های بیشتری حل کنید در درس ریاضی قوی تر می‌شوید. مفاهیم ریاضی را آنقدر تمرین کنید تا به خوبی بتوانید راه حل مسائل مختلف آن را بیابید. بهترین کاری که در طول دوره تحصیلی میتوانید انجام دهید این است که درس ریاضی را سر کلاس آموزش ببینید و تمرین‌های آن بخش را مرحله به مرحله انجام دهید. زمانی که مسئله ای را حل میکنید پاسخ تشریحی آن را برای خود مرور کنید تا بتوانید درک درستی از حل مسائل ریاضی داشته باشید و در مرحله ی بعد راحت تر تمرین‌های ریاضی را حل کنید.

اگر در درس ریاضی مشکل دارید و سر کلاس مشکلات شما حل نشده است از کتاب‌های کمک درسی کمک بگیرید و درسنامه‌های آن‌ها را بخوانید و تمرین‌های بیشتری حل کنید. تمرین‌های این کتاب‌ها بسیار مفید هستند و شما را با سوال‌های جدیدتری آشنا میکنند، در صورتی که در حل سوالات به مشکل خوردید کنار آن یک علامت بزنید و از معلم خود بپرسید تا مشکل شما حل شود.

 

حتما این مطلب را بخوانید : راز موفقیت در امتحانات نهایی چیست؟ >>

یکی از عواملی که در یادگیری ریاضی و قوی شدن در درس ریاضی بسیار موثر است نشستن در صندلی جلو می‌باشد. شاگردانی که در صندلی جلو مینشینند تمام حواس خود را بر روی تدریس معلم متمرکز میکنند و سوالات خود را به راحتی میپرسند و حتی داوطلب می‌شوند تا مسائل را حل کنند. برای حل سوالات در حضور معلم داوطلب شوید و سوالات را در حضور معلم حل کنید. حتی اگر روش حل شما درست نباشد اما در یادگیری شما بسیار موثر خواهد بود و اشتباه خود را بهتر متوجه می‌شوید. هیچ سوالی را در ذهن خود بی پاسخ نگذارید و تمام سوالات خود را سر کلاس مطرح کنید.

 

 

Tags چطور ریاضی را بخوانم روش خواندن ریاضی ریاضی ریاضی کنکور قوی شدن در دس ریاضی

1398-02-17

1398-02-02

1397-11-29

1397-11-24

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

تهران _ چهار راه فرمانیه _ خیابان پاسداران شمالی _ پایین تر از سه راه اقدسیه _ کوچه تنگستان ۲ _ ساختمان شهرداری طبقه اول موسسه گاماپلاس

 

موبایل : 09129419455

ثابت : 28422455_021

تلگرام : shimi100dt@ 

ایمیل : Gamaplus.pub@gmail.com

اگر می خواهید ریاضی خودتان را قوی کنید و در درس ریاضی بهترین باشید، در درس ریاضی 20 بگیرید و ریاضی را به صورت مفهومی آموزش ببینید، ادامه این مطلب را بخوانید.1- از هرفرصتی برای یادگیری ریاضی استفاده کنید: در مواقعی مانند فصل تابستان، تعطیلات نوروز و … برای آموزش بهتر درس ریاضی از زمان آزادی که دارید استفاده کنید و از دوستان و همکلاسی هایتان پیش بیافتید. خصوصا فصل تابستان زمان خیلی مناسب برای یادگیری و اموزش بهتر درس ریاضی است (مطالعه کنید: تدریس خصوصی ریاضی در تابستان و تقویت پایه ریاضی). در زمانهای آزاد و وقت های خالی خودتان ریاضی را بخوانید و اشکالات پایه ای را برطرف کنید.2- کلاسهای ریاضی را کامل شرکت کنید و فعال باشید: اگر می خواهید در درس ریاضی قوی باشید و ریاضی را خوب و مفهومی یاد بگیرید، در کلاسهای ریاضی شرکت کنید. مزیتی که کلاسهای ریاضی دارد این است که اولا مدرس و معلم شما مطالب را به صورت جمع بندی شده ارائه می کند و ثانیا روی مطالب ارائه شده بحث شده و مطلب را بهتر یاد می گیرید. دوستانتان ممکن است سوال بپرسند و همین سوال پرسیدنها و بحث روی مطالب باعث می شود درس را بهتر آموزش ببینید. در کلاسهای ریاضی هر سوالی که برای خودتان هم پیش آمد را می توانید بپرسید و درس را بهتر هم یاد بگیرید.

پیشنهاد می شود این مقاله را هم بخوانید: چگونه در ریاضی قوی شویم3- حل تمرینات بیشتر، بیشتر قوی شدن در ریاضی: حل تمرین و مسئله برای قوی شدن در درس ریاضی مهم و حیاتی است. در یک کلام می توان گفت که مهمترین کاری که برای قوی شدن در درس ریاضی باید انجام دهید حل تمرین و مسئله است. افرادی که ریاضی را بهتر از شما بلد هستند و نمرات بهتری می گیرند، تمرینات بیشتری حل کرده اند. از مثالها و تمرینات کتاب درسی شروع کنید و در ادامه سراغ تمرینات سطح بالاتر بروید.4- تلاش و پشتکار در کنار انگیزه و هدف برای آموزش ریاضی: برای موفقیت در هر کاری و قوی شدن در هر مبحثی در مرحله اول باید هدف واضح و روشنی برای خودتان در نظر بگیرید. باید مشخص کنید که چه می خواهید. مثلا اگر در درس ریاضی قصد دارید پیشرفت کنید برای خودتان مشخص کنید که ترم آینده چه نمره ای می خواهید در درس ریاضی بگیرید. پس از آن با تلاش و پشتکار برای رسیدن به هدفتان با برنامه ریزی اقدام کنید.5- کلاسهای خصوصی ریاضی می تواند موثر باشد: راهکار خوبی که برای بهتر فهمیدن و قوی شدن در درس ریاضی می توانید از آن استفاده کنید، شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی و استفاده از تجربه مدرسین ریاضی است. برای مشاهده مدرسین ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی هر اشکالی که داشته باشید، حتی اگر مربوط به سالهای قبل باشد، را می توانید به راحتی برطرف نمائید.

مطالعه نمائید: استفاده بهینه و پربازده از کلاسهای خصوصی ریاضی6- فرمول حفظ نکنید، ریاضی را بفهمید: برای حل مسائل و تمرینات ریاضی بلد بودن روابط و فرمولها مهم است. البته باید حین حل تمرینات دلیل استفاده از هر رابطه را بلد باشید. چرا از فلان رابطه استفاده می کنید؟ آیا راه حل جایگزینی وجود دارد؟ اگر بتوانید به این نوع سوالات پاسخ دهید به این معنی است که درس را فهمیده اید. اگر بتوانید مسائل و تمرینات را برای دوستانتان به خوبی تشریح کنید به این معنی است که درس را فهمیده اید. برای خودتان راه حلها را توضیح دهید.7- تمرینات بیشتری برای درس ریاضی حل کنید: همانطور که گفته شد، حل تمرین و مسئله برای یادگیری بهتر درس ریاضی و قوی تر شدن در درس ریاضی مهم است. بعد از آنکه مثالهای حل شده در کلاس ریاضی و تمرینات متن کتاب درسی را حل کردید سراغ تمرینات سطح بالاتر بروید. می توانید از کتابهای کمک آموزشی معتبر هم استفاده نمائید. حل تمرین و مسئله بیشتر = قوی تر شدن شما در درس ریاضی. تمرینات بیشتری حل کنید و در درس ریاضی پیشرفت کنید.8- از جزوه و سوال امتحانی ریاضی در اینترنت استفاده کنید: در همین سایت (ایران مدرس) جزوات آموزشی، جزوات کنکوری، نمونه سوالات امتحانی، تست کنکور و مطالب آموزشی زیادی برای دانلود رایگان ارائه شده است. برای دانلود رایگان جزوه و سوالات امتحانی ریاضی بر روی عبارت دانلود جزوه و سوال ریاضی کلیک نمائید. از جزوات آموزشی و خلاصه جزوات ریاضی ارائه شده در همین سایت استفاده کنید و ریاضی را بهتر آموزش ببینید. سوالات امتحانی را برای موفقیت در امتحان ریاضی حل کنید.

مطالعه مقاله چگونه ریاضی را خوب یاد بگیریم و قوی تر شویم؟ را هم پیشنهاد می نمائیم.9- مقالات مرتبط با قوی شدن در ریاضی را بخوانید: در هیچ وب سایت دیگری به اندازه همین سایت (ایران مدرس) مطالب آموزشی در زمینه موفقیت در درس ریاضی، امتحان ریاضی و کنکور ریاضی ارائه نشده است. در این وب سایت مقالات زیادی در زمینه نحوه مطالعه درس ریاضی، چگونگی موفقیت در امتحان ریاضی و قوی شدن در درس ریاضی، راهکارهای یادگیری مفهومی درس ریاضی، موفقیت در کنکور ریاضی و … ارائه شده که تعدادی از آنها را در ادامه مشاهده می کنید.چطور ریاضی خود را قوی کنیم

چگونه پایه ریاضی خود را قوی کنیم

10- در طول ترم درس ریاضی را بخوانید: یکی از مهمترین نکاتی که برای موفقیت در درس ریاضی و یادگیری بهتر آن مد نظر داشته باشید این است که ریاضی را در طول ترم بخوانید و مطالعه آن را فقط به ایام امتحانات موکول ننمائید. با مطالعه ریاضی در طول ترم فرصت کافی برای یادگیری بهتر، حل تمرین و مسئله، حل تمرینات بیشتر، رفع اشکال و … خواهید داشت. برای آموزش ریاضی و قوی شدن در درس ریاضی در طول ترم برای آن وقت بذارید و درس بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید.منبع: ایران مدرس

در این بخش در رابطه با پایه ریاضی ضعیف و روش های تقویت پایه ریاضی توضیحاتی ارائه می گردد. اگر می خواهید در ریاضی قوی تر شوید مطالعه این مقاله می تواند برای شما مفید باشد.پیشنهاد ویژه ایران مدرس: چگونه در ریاضی قوی شویمدلایل پایه ریاضی ضعیفقبل از آنکه در این مقاله به روش ها و راهکارهای تقویت پایه ریاضی بپردازیم به صورت مختصر در رابطه با دلایل پایه ریاضی ضعیف توضیح می دهیم. از جمله دلایل پایه ریاضی ضعیف می توان به موارد زیر اشاره کرد.1- آموزش نامناسب توسط استاد یا معلم کم تجربه: در بسیاری از موارد ممکن است دانش آموز یا دانشجو خودش به درس ریاضی علاقه مند بوده باشد ولی در بعضی از کلاس های ریاضی آموزش نامناسب توسط اساتید کم تجربه باعث شده باشد که ایشان به صورت کلی از درس زده شود و تمایلی برای مطالعه درس ریاضی نداشته باشد. در چنین مواردی پایه درسی از ابتدا ضعیف نیست و به مرور زمان با کم توجهی به درس پایه ضعیف می شود.2- مطالعه نکردن درس ریاضی در سال های قبل و انباشت ندانسته ها: فرض کنید دانش آموز یا دانشجویی چندین سال درس ریاضی را زیاد خوب نخوانده باشد و برای یادگیری آن وقت نگذاشته باشد. در چنین حالتی حجم ندانسته ها و اشکالات به تدریج زیاد می شود و بعد از مدتی وقتی چنین فردی در کلاس های ریاضی حاضر می شود احساس می کند که اصلا زبان معلم ریاضی را نمی فهمد. این فرد ممکن است بسیار باهوش هم باشد ولی چون در زمان های مناسب برای یادگیری درس وقت نگذاشته است پایه ضعیفی دارد.3- مطالعه سطحی و نادرست درس ریاضی: حالت دیگری وجود دارد و آن هم این است که استاد و مدرس ریاضی خوب درس می دهد و خود شاگرد هم برای یادگیری آن وقت و زمان مناسبی را در نظر می گیرد ولی چون درس را درست مطالعه نمی کند و یا فقط به صورت سطحی فرمول ها را حفظ می کند در نهایت به تدریج مطالب را متوجه نمی شود و علاقه اش را از دست می دهد. در نتیجه به مرور زمان پایه ریاضی این شخص هم می تواند ضعیف گردد.پیشنهاد می شود مقاله چگونه ریاضی را خوب یاد بگیریم و قوی تر شویم؟ را هم مطالعه نمائید.ممکن است موارد دیگری هم وجود داشته باشد که باعث ضعیف تر شدن پایه ریاضی گردد ولی به هر حال در این مقاله بیشتر هدف این است که روش های تقویت پایه ریاضی گفته شود. در ادامه در این رابطه توضیحاتی ارائه می شود.

روش های تقویت پایه ریاضیبرای تقویت پایه ریاضی و قوی تر شدن در این درس روش ها و راهکارهای مختلفی وجود دارد که در ادامه این موارد مورد بررسی قرار می گیرد. اگر می خواهید پایه ریاضی خودتان را قوی تر کنید راهکارهای زیر می تواند مفید باشد.1- شروع به مطالعه درس ریاضی از ابتدای ترم: برای اینکه در درس ریاضی قوی تر شوید باید این درس را از ابتدای ترم بخوانید و برای یادگیری آن وقت بگذارید. ریاضی درسی است که برای یادگیری به زمان نیاز دارد. با شروع مطالعه درس از ابتدای ترم زمان خوبی برای یادگیری آن در اختیار خواهید داشت.2- تمرین حل کردن به اندازه کافی برای یادگیری درس: درس ریاضی را بدون تمرین حل کردن اصلا نمی توان یاد گرفت. خصوصا اگر شما قصد دارید در این درس قوی و قوی تر شوید باید بیشتر و بیشتر تمرین حل کنید. به هر میزان تمرینات بیشتری را حل کنید پایه ریاضی شما قوی تر خواهد شد.3- حضور مرتب در کلاس های ریاضی و فعال بودن در کلاس: راهکار دیگری که می تواند به شما در قوی تر شدن درس ریاضی بسیار کمک کند حضور مرتب و فعال در کلاس های ریاضی است. در ردیف جلو بنشینید و سوال بپرسید. خوب گوش دهید و جزوه یادداشت کنید. به این ترتیب به تدریج بر درس مسلط خواهید شد.4- مرور درس در طول ترم به صورت منظم: بسیار مهم است که مطالب به مرور و در طول زمان یاد گرفته شوند. بعد از هر جلسه تشکیل کلاس حتما درس را مرور کنید. هر از چند گاهی درسهایی که داده شده است را مورد بررسی قرار دهید و مرور نمائید تا فراموش نکنید. به این ترتیب در ایام امتحانات کار شما راحت تر خواهد بود.مطالعه این مقاله هم مفید است: چگونه پایه ریاضی خود را قوی کنیم5- درست تمرین کردن درس ریاضی و یادگیری عمقی آن: همانطور که گفته شد برای درس ریاضی تمرین حل کردن بسیار مهم است و باعث می شود از پایه ضعیف شما در این درس دیگر خبری نباشد و قوی شوید. ولی مهم است که درست تمرین حل کنید. مطالعه مقاله نحوه درست تمرین کردن درس ریاضی در این زمینه مفید است. ابتدا سعی کنید تمرین را خودتان حل کنید بعد جواب را ببینید.6- استفاده از کلاس های تدریس خصوصی ریاضی: راهکار بسیار خوبی که برای تقویت پایه ریاضی وجود دارد استفاده از کلاس های تدریس خصوصی است. اگر از پایه در درس ریاضی اشکال دارید حتما یک معلم خصوصی خوب را در کنار خودتان داشته باشید. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید.7- یادداشت کردن اشکالات حین مطالعه و تمرین و برطرف کردن آن: این روش هم می تواند موثر باشد. وقتی درس را مطالعه می کنید و یا تمرینی را حل می نمائید حتما اشکالات و سوالاتی که دارید را یادداشت کنید تا بعدا از استاد و یا معلم خصوصی خودتان بپرسید. اگر این اشکالات به تدریج برطرف شود شما در درس ریاضی بسیار قوی خواهید شد. – چگونه در درس ریاضی قوی تر شویمدر این مقاله در رابطه با دلایل پایه ریاضی ضعیف و روش های تقویت پایه ریاضی توضیح داده شد. از دلایل پایه ریاضی ضعیف به مواردی همچون معلم نامناسب، مطالعه نکردن درس و یا درست مطالعه نکردن ریاضی پرداخته شد. برای تقویت پایه ریاضی هم روش هایی مانند شرکت منظم در کلاس ها، استفاده از کلاس های تدریس خصوصی، تمرین حل کردن و مرور درس در طول ترم، درست تمرین کردن ریاضی و …. توضیح داده شد.منبع: ایران مدرس

ولی معلمخصوصی از کجا بیارم

تقویت درس ریاضی

درس ریاضی را می توان به عنوان یکی از دروس دشوار معرفی کرد.برای موفقیت در یک آزمون ریاضی شما باید با دقت بالا تمام جنبه های یک مسئله را مورد بررسی قرار دهید.در ریاضی رسیدن به جواب آخر اهمیت بالایی دارد و اگر بخشی از سوال را اشتباه حل کنید به جواب درست نخواهید رسید و همین موضوع می تواند یکی از دلایل سختی این درس باشد.در بعضی از موارد نیز دانش آموزان با راه حلی غلط به صورت شانسی و تصادفی به پاسخ درست می رسند که در چنین شرایطی نیز نمره نخواهند گرفت مگر اینکه سوال تستی و شانس با آن ها یار باشد.اگر می خواهید ریاضی نقطه قوت شما شود ادامه این مطلب را از دست ندهید.

برای تقویت درس ریاضی اعمال متفاوتی نیاز است و این کار یک شبه شدنی نیست.باید صبور و ثابت قدم باشید و طبق برنامه منظمی ادامه دهید.اگر در سختی ها ناامید نشدید و همچنان به تمرین ریاضی ادامه دادید از این قسمت به بعد باید شاهد ظهور تفاوت ها با سایر دانش آموزان و کنکوری ها باشید.

اولین قدم در یادگیری هر درسی داشتن یک معلم خوب برای آموزش است.شرکت در کلاس های درس و غیبت نکردن، به معلم شما نشان می دهد که شما علاقه مند به یادگیری بیشتر و پیشرفت تحصیلی می باشید.حضور منظم در کلاس سبب می شود تا یادگیری در شما بهتر شود و برای مطالعه یک مبحث نیاز به صرف وقت کمتری دارید،زیرا این مباحث را قبلا یک بار به خوبی گوش داده اید و یاد گر فته اید.حضور در کلاس به شما کمک می کند تا بتوانید مباحث گفته شده توسط معلمتان را خودتان یادداشت کنید و نیاز به قرض گرفتن جزوه،نمونه سوال و تمرین از کسی را نداشته باشید.

به مفاهیمی که معلمتان توضیح می دهد گوش کنید و از هر بخشی که مشکل داشتید یا به صورت کامل متوجه نشدید سوال کنید.(سعی کنید در زمان هایی که استاد ریاضی مسائلی را برای تمرین در کلاس طرح می کند،شخصا مسئله را حل کنید).با شرکت در فعالیت های کلاسی به معلمتان نشان می دهید که دانش آموزی تلاشگر و درس خوانی هستید.شرکت در فعالیت های کلاسی و توجه به معلم باعث می شود تا مهارت های ریاضی را بهتر فراگیرید و در تمرین ها و تست هایی که در منزل حل خواهید کرد عملکرد بهتری داشته باشید و این موضوع علاقه شما به ریاضیات را نیز افزایش می دهد.چطور ریاضی خود را قوی کنیم

در طول تدریس معلم به خوبی به او گوش دهید

عملکرد غلط بسیاری از دانش آموزان در طول کلاس:

در کلاس های ریاضی، اغلب دانش آموزان در حال نوشتن هستن و می خواهند واو به واو چیزی را که معلمشان در حین تدریس روی تخته می نویسد بنویسند و به گمان خود هم بهترین کار ممکن را می کنند.این کار یکی از اشتباه ترین کارهای ممکن در درس ریاضی می باشد که موجب عدم درک مفاهیم خواهد شد.به جای این کار می توانید با اجازه استاد یا معلم ریاضی خود،از ضبط صوت استفاده کنید و صدای تدریس استاد را ضبط نمایید.

در طی تدریس خوب گوش کنید:

واقعیت این است که شما نمی توانید هر موضوعی را که در حین تدریس گفته می شود یادداشت کنید اما با گوش دادن به معلم خود می توانید مفهوم درس را به خوبی یاد بگیرید و با یک بار مرور در خانه در همان روز، کل کلاس درس برایتان تداعی خواهد شد.

حال تصور کنید که در حین تدریس فقط بنویسید.چه اتفاقی رخ می دهد؟

در چنین وضعیتی از توضیحات و تدریس معلمتان چیزی یاد نخواهید گرفت، زیرا تمام مدت روی نوشتن تمرکز کرده اید و نمی خواستید کلمه ای را جا بیندازید.فرض را بر این می گیریم که تمامی نوشته های روی تخته را نیز کپی کردید و نوشتید.آیا می دانید که مفهوم این نوشته ها چیست؟ آیا می توانید به تنهایی در منزل این بخش ها را یاد بگیرید؟به این که چقدر زمان لازم است تا خودتان بخواهید مطالعه کنید و متوجه ماجرا شوید فکر کرده اید؟ تازه اگر متوجه شوید!

تقویت درس ریاضی

امروزه علم پیشرفت زیادی داشته و دیگر در دوران قدیم نیستیم که معلم و کادر مدرسه، دانش آموزان را درک نکنند و به نیاز های دانش آموزان کم توجهی کنند.چه در مدارس و چه در کلاس های کنکور پس از تدریس و حل مسئله معلم وقت کافی برای نوشتن را به شما خواهد داد پس اگر به دنبال کسب نمره و درصد بالا در درس ریاضی هستید از نوشتن در حین صحبت و توضیح معلم خود جدا خودداری کنید.

هر مسئله ای که معلمتان برایتان حل می کند و برای توضیح و حل آن زمان می گذارد قطعا مهم است.بی شک این مسائل پایه و اساس مواردی می باشد که شما باید در امتحان حل کنید.بعضی از سوالات حل شده در کلاس ممکن است عیناً به صورت مشابه در امتحان و یا آزمون های تستی شما تکرار شود.بعضی از نمونه های حل شده نیز با کمی تغییر و جا به جایی در امتحان دیده خواهند شد.

با توجه به اهمیت این قسمت کارهای زیر به شما توصیه می شود:

به تمریناتی که به عنوان تمرین اضافی و تکلیف به شما داده می شود نیز توجه کنید:

بسیاری از معلمان و اساتید حتی در دانشگاه نیز علاوه بر مثال هایی که در طی تدریس خودشان در کلاس حل می کنند تمرینات و سوالاتی را برای حل در منزل به شما می دهند.این سوالات از آن دسته سوالاتی است که نباید ساده از کنارشان عبور کرد و حتما این سوالات یا سوالاتی مشابه این موارد را در امتحان خود خواهید دید.

اگر در درس مشکلی دارید و یا در مبحثی عقب افتاده اید در خارج از کلاس با معلم خود صحبت کنید.یکی از بهترین راه حل ها برای جلوگیری از عقب ماندن این است که به محض این که چنین موضوعی را حس کردید او را مطلع سازید و صحبت کنید و تقاضا کنید تا درس را برایتان مجددا توضیح دهد.

 ریاضی زنجیره وار است(مانند حلقه های یک زنجیر به هم پیوسته است)

درس ریاضی حالت زنجیره وار دارد و اکثر مطالب بهم مرتبط می باشند و این بدان معناست که اگر بخشی را یاد نگیرید،یادگیری بخش بعدی به مراتب دشوار و دشوار تر خواهد شد پس تا زمانی که ریاضی را نفهمیدید از کلاس بیرون نروید!

در گام اول باید ها و نباید های کلاسی را برای تقویت ریاضی به شما گفتیم و در این بخش که گام دوم تقویت ریاضی و افزایش نمره و درصد می باشد در مورد افزایش ساعت مطالعه و گسترش حل تمرین و اهمیت این موارد برای شما خواهیم نوشت.پس به دقت همراه ما باشید.هر روز ساعت قابل توجهی را برای مطالعه و حل تکالیف خود اختصاص دهید.

اگر الان در حال مطالعه این مقاله هستید، حتی اگر در ریاضی نیز ضعف هایی داشته باشید شما یک دانش آموز موفق هستید. اینجا هستید چون به دنبال راهکاری برای حل مشکلات درسی خود هستید، پس با افزایش ساعت مطالعه و حل تمرینات بیشتر مشکلی نخواهید داشت.

ریاضی مانند جغرافیا یا دینی درسی نیست که بتوانید شب قبل از امتحان آن را بخوانید و تازه نمره قابل قبولی نیز کسب کنید.برای درک مفاهیم مباحثی که در کلاس آموخته اید و حل معادلات و مسائل به زمان نیاز دارید.پس هرروز زمانی را به حل ریاضی اختصاص دهید.مطالعه کتاب درسی،کتاب های تست و تمرین،آزمون های کلاسی و جامع در این قسمت توصیه می شود.

تقویت درس ریاضی

برخی از محققین بر این باورند که برای پیشرفت زیاد در ریاضی متناسب با هر یک ساعت کلاس درسی به سه ساعت مطالعه در منزل نیاز است.این روش را به عنوان روشی بسیار مفید برای تقویت مطالبی که در کلاس آموخته اید می دانند.پس از تمرین کردن نترسید و این عادت را در خود بپرورانید.

تصور کنید پس از اتمام کلاس ریاضی دفتر و کتاب را ببندید تا جلسه بعد! شاید برخی از شما نیز تجربه این کار را داشته باشید.این کار فاجعه ای بزرگ در ریاضی است که شما را صد ها کیلومتر از موفقیت دور می کند.پس از رفتن به منزل و کمی استراحت و تغذیه مناسب، درسی را که در همان روز آموخته اید مطالعه کنید و مثال ها را خودتان یک بار دیگر حل کنید.این کار باعث می شود تا اطلاعات در ذهنتان تازه تر شوند و ادامه کار برایتان راحت تر خواهد شد.

به جمله بالا خوب فکر کنید. این یک اصل اساسی در تمام بخش های زندگی انسان است.در هر کار و هر شرایطی در آخر خودت می مانی،چه موفق شوی و چه شکست بخوری در انتها خودت کنار خودت هستی.یادگیری ریاضی هم دقیقا همینطور است و معلمتان همیشه در کنار شما نیست و این شما هستید که باید با تمرین،تمرین و تکرار، مطالب را برای خود جا بیندازید.پس دوست خوب من درس خواندن وظیفه اصلی خود توست و کلاس و معلم و منابع آموزشی همه و همه شاید تنها 30 درصد به تو کمک کنند و 70 درصد باقی مانده که تو را با سایر دانش آموزان و کنکوری ها متمایز می کند مطالعه و تمرین و سخت کوشی خود توست.بسم الله بگو و از همین الان شروع کن.راستی اگر الان نه؟پس کِی؟؟؟؟؟

مباحث مربوطه را در کتاب درسی بیش از یک بار بخوانید.ریاضی درس پیچیده ای است پس متراکم بودن کتاب های ریاضی چیز عجیبی نیست.درک کامل مطالب پس از یک بار مطالعه امکان پذیر نیست پس بار ها و بارها درسنامه های موجود را بخوانید و مثال ها و تمرینات موجود را بدون نگاه کردن پاسخ آن ها حل کنید.جمله معروفی که همیشه سر کلاس به دانش آموزان خودم می گویم،اگر می خواهید مطلبی را برای کنکور یک بار بخوانید،اصلا نخوانید.چون با یک بار خواندن،فقط توهم بلد بودن خواهید داشت و تست ها را غلط می زنید.

بخش عمده ای از مطالعه ریاضی در واقع همان حل تمرین و مثال و تست می باشد.حل تمرین سبب می شود تا بدانید به چه میزان روی مباحثی که آموخته اید تسلط پیدا کرده اید و این حل تمرین است که باعث تثبیت مباحث در ذهن شما می شود.حل سوالات بیشتر شانس شما را برای کسب نمره و درصد بهتر افزایش می دهد.ریاضی خیلی عجیب است ممکن است 100 نوع تمرین حل کنید اما تمرین 101 نکته ای جدید داشته باشد.پس حل تمرین های بیشتر شما را با گونه های متفاوت از هر مبحث آشنا می کند و به ضعف های خود پی می برید.

از اهمیت حل سوال در قسمت قبل گفتیم و احتمالا برایتان سوال پیش آمده که حل چه نوع سوال هایی مناسب تر است که در ادامه به طور کامل توضیح خواهیم داد.

مرحله اول:

در مرحله اول از سوالاتی که معلمتان در حین تدریس از آن ها استفاده کرده است و در جزوه نوشته اید شروع کنید.

مرحله دوم:

مثال های حل شده کتاب درسی

مرحله سوم:

حل تمرین های کتاب درسی(حل این تمرینات در امتحانات کلاسی و پایان ترم،امتحانات نهایی و کنکور اهمیت بالایی دارد)

مرحله چهارم:

حل تمرین ها و تست های کتاب های کمک آموزشی.برای حل تمرینات این کتاب ها باید به چند نکته توجه کنید:

یکی دیگر از توصیه های خیلی مهم همین قسمت می باشد که نوشتن راه حل کامل را در حین حل تمرینات به شما توصیه می کند.در امتحانات مدرسه و نهایی نوشتن جواب آخر به تنهایی کافی نیست و احتمالا نمره ای که خواهید گرفت 0.25 خواهد بود.چه در امتحانات و چه در حین حل تمرین در منزل راه حل کامل را بنویسید و هیچ قسمتی از حل را حذف نکنید.حتی اگر با راه حل های تستی آشنا هستید برای کسب نمره در امتحانات حتما و حتما باید راه حل کامل نوشته شود.بسیاری از دانش آموزان،به هنگام حل سوالات،با مشاهده سوال و تداعی راه حل،سوال را تا آخر ادامه نمی دهند.اما ممکن است در ادامه حل سوال نکات دیگری وجود داشته باشد که شما بلد نیستید.چطور ریاضی خود را قوی کنیم

یکی از راه حل های خوب برای آمادگی در کلاس پیش خوانی می باشد.این قسمت نیاز به صرف وقت زیادی ندارد و شاید حدود 20 الی 30 دقیقه از 24 ساعت شما را بگیرد اما همین کار به نسبت کوچک تاثیرات فوق العاده ای را بر یادگیری شما خواهد داشت.در حین خواندن ممکن است دقیقا متوجه مبحث نشوید، که این موضوع طبیعی است و هدف از این کار آشنایی با سر فصل ها و موضوعات و به دست آوردن یک ذهنیت کلی از آن مبحث می باشد.این کار توجه شما به درس را در کلاس افزایش داده و یادگیری را برایتان آسان تر خواهد کرد.

تقویت درس ریاضی

هر زمان که به جهت آمادگی در امتحان می خواهید مشغول مطالعه شوید بخشی از کار شما باید شامل حل امتحانات قبلی و تمرین های از قبل حل شده باشد.تمرکز اصلی شما باید روی سوالاتی که نتوانسته اید پاسخ دهید و یا راه حل اشتباه و ناقص نوشته اید باشد.دست به قلم شوید و شروع به حل این سوالات کنید و مطمئن شوید که کامل سوال و راه حل را درک کرده اید و تسلط پیدا کرده اید.

گام اول و دوم  را خواندید و اطلاعاتی از نحوه تحصیل در کلاس و چگونگی مطالعه در منزل کسب کردید.حالا نوبت گام آخر است.گام سوم مربوط به امتحان می باشد.چه کنکوری باشید و چه دانش آموز این قسمت اهمیت بالایی دارد زیرا همیشه نتیجه و ماه عسل مطالعه در آزمون های تستی و تشریحی نمایان می شود.برای امتحانی موفق و کسب نمره بالا و درصد خوب این بخش را نیز با ما همراه باشید.

هیچ وقت برای حل تست و تمرین عجله نکنید.سریعا به سراغ حل سوال نروید زیرا این کار در هیچ درسی راه حل مناسبی نمی باشد.به طور کلی بیشتر از آنچه که فکر می کنید به خودتان زمان دهید.درشرایطی که به صورت کامل مباحث را مطالعه کردید و وقت اضافه آوردید به مرور مباحث سخت تر مشغول شوید.

چند توصیه در این بخش:

اگر در طی سال تحصیلی به صورت مرتب درس خوانده باشید و از توصیه های قسمت های قبل غفلت نکرده باشید نیاز به مرور همه مباحث به صورت یکسان نیست.بعض از مباحث برایتان آسان است و در عوض بعضی از مباحث و تمرین ها به نظرتان بسیار دشوار است این مباحث را شناسایی کنید.مباحثی که برایتان راحت تر است را مرور کنید و سپس به صورت جدی مشغول مطالعه مباحثی که در آن ها ضعف دارید شوید.

برای نتیجه بهتر در این قسمت به چند پیشنهاد زیر توجه کنید:

روز خود را درست آغاز کنید

اینکه روز خودتان را قبل از امتحان و آزمون خود چگونه شروع می کنید مهم است.اگر خسته،گرسنه و مضطرب هستید با وجود این عوامل نمی توانید تمرکز کافی را برای حل مسئله داشته باشید.روز خود را درست آغاز کنید و به موقع به مدرسه یا حوزه امتحان بروید و مطمئن باشید که آماده اید.

توصیه های لازم:

اغلب دانش آموزان در حین مطالعه و آمادگی برای امتحان به توانایی های خود شک می کنند.ممکن است حس های کاذبی مانند اینکه به خوبی مطالعه نکرده ام،به اندازه کافی آماده نیستم،اگر نمره و درصد خوبی کسب نکنم چه می شود و…امثال این موارد به شما دست دهد که این نوع افکار صد در صد توانایی شما را برای امتحان پایین می آورد عدم تمرکز باعث می شود تا تمام زحمات شما هدر رود.برای کنترل این افکار خطرناک و آشنایی با راهکار های لازم حتما مقاله دام های کنکوری که نوشته یک پشت کنکوری خوب است را بخوانید.

همانطور که برای مطالعه موثرتر تکنیک های مخصوص وجود دارد برای امتحان و آزمونی موثرتر نیز راهکارها و تکنیک هایی وجود دارد که با استفاده از آن ها امتحان موثرتری خواهید داشت.

هر چه رو به جلوتر می رویم پایه دانش آموزان ضعیف تر و اشتباهات محاسباتی بیشتر می شود.محاسبات نه تنها در ریاضی بلکه در دروسی مانند شیمی،فیزیک و… نیز  از اهمیت بالایی برخوردار است.علت حل نکردن سوالات را که از دانش آموزان جویا می شویم اغلب می گویند راه حل را بلد بودیم اما نتوانستیم سوال را حل کنیم یا حتی اگر سوال را حل کنند به جواب غلط(آفت کنکور) می رسند که همه این ها نشان دهنده همان ضعف محاسباتی دانش آموزان است که حتما و هر چه سریع تر باید رفع شود.

ضعف محاسباتی برابر با ناکامی در بسیاری از دروس است

اگر شما نیز دارای اشتباهات محاسباتی هستید،کتاب هندبوک محاسبات کتابی مفید در جهت حل این مشکل است که می تواند محاسبات شما را از نو بسازد و با ارائه راهکارهای محاسباتی برای کنکوری ها و صرفه جویی در زمان نیز یکی از واجبات است.

همان طور که در قسمت های قبل گفته شده ریاضی درسی زنجیره وار است. به طورمثال اگر دانش آموزی مفهوم مشتق را به خوبی درک نکند در مبحث کاربرد مشتق و انتگرال نیز دچار مشکل خواهد شد.اگر در قسمت های پایه ای ریاضی مشکل دارید یا هنوز مبحثی از سال های گذشته برایتان نا مفهوم باقی مانده است استفاده از دی وی دی های تدریس ریاضی مناسب (نه هر دی وی دی موجودی در بازار) می تواند به شما کمک کند.

اغلب دانش آموزانی که دی وی دی تهیه می کنند در تماشای دی وی دی اقدامات درستی ندارند.برای مثال تصور می کنند که به سینما رفته اند و در یک اتاق کم نور در حالتی که دراز کشیده اند با انواعی از تنقلات آماده دیدن فیلمهای تدریس ریاضی یا سایر دروس می شوند که این کار از پایه و اساس مشکل دارد.

برای تماشای دی وی دی های تدریس دروس به قوانین زیر توجه کنید:

برای مشاهده نمونه های دی وی دی های تدریس ریاضی گروه آموزشی آروین کلیک کنید

برای حل سوالات ریاضی می توانید فرمول ها و قوانین ریاضی را به خاطر بسپارید اما این بدان معنا نیست که مفاهیم اساسی را درک کرده اید.حفظ کردن فرمول ها به تنهایی موفقیت شما در حل مسائل را کم می کند و هم چنین جذب اطلاعات جدید را نیز غیر ممکن می سازد.اگر مفاهیم پایه و اساسی را ندانید،درک مفهوم سوال و تست خواسته شده  برایتان دشوار می شود و نمی دانید که سوال از شما چه می خواهد که در چنین شرایطی فرمول نیز به دادتان نمی رسد.پس گام اول برای تقویت ریاضی تلاش برای درک مفاهیم بخش های متفاوت این درس می باشد.

اگر از همان ابتدا بخواهید به حل مسائل بپردازید این موضوع به سرخوردگی و سردرگمی شما منجر خواهد شد.در ابتدا باید درس را در کلاس درسی خود فرا گیرید و بعد از آن کتاب های درسی خود را به خوبی مطالعه کنید و سوالات حل شده توسط معلم خود را مطالعه کنید و بار دیگر آن ها را حل کنید و سپس به حل سایر مسائل مشغول شوید.این کار به شما کمک می کند تا آنچه را که یاد حل می کنید به خوبی یاد بگیرید

تمرین،تمرین و تمرین.تمرین کردن شما را برای حل سوالات سخت تر آماده می کند.برای مثال اگر در حل یک مسئله مشکل دارید شروع به حل نمونه های دیگر از آن مسئله کنید و روش های گوناگون را امتحان کنید.این کار باعث می شود تا برای حل سوالات سخت تر راحت تر بتوانید راه حل ارائه دهید.

فهمیدن اهمیت ریاضی و اینکه ریاضیات در چه زمینه هایی کاربرد دارد می تواند انگیزه لازم برای فراگیری ریاضی را به شما دهد.برای درک بهتر این موضوع به مثال های دنیای واقعی که ریاضی در آن ها کاربرد دارد فکر کنید و ببینید که در هر یک از کدام مفهوم ریاضی استفاده شده است.این کار درک مفاهیم ریاضی را برای شما هموارتر خواهد کرد.

امیر حسین افشار-مبینا تقوی

مطلب بعدی

مطلب قبلی

من از سال نهم با دی وی دی های استاد افشار کار می کنم
خیلی عالی بودن
امسال هم حسابان یازدهم و تهیه کردم
و تا الان قبل از شروع مدرسه،نصف کتاب و خوندم
روش تدریس عالیییییههههههههه

ممنون از لطفتون

تأیید نام‌نویسی به شما ایمیل خواهد شد.

انتشارات مکتب آروین

ناشر تخصصی آموزش ریاضی و انتخاب رشته

تلفن:02144129634

همراه:09208085905

چطور ریاضی خود را قوی کنیم
چطور ریاضی خود را قوی کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *