چطور لباس قدیمی خود را جدید کنیم

 
helpkade
چطور لباس قدیمی خود را جدید کنیم
چطور لباس قدیمی خود را جدید کنیم

سفارش جدیدترین تم های تولد وبادکنک آرایی


آموزش مکالمه محور زبان به صورت آنلاین

یک خیاط ماهر می تواند بر روی لباس های نه چندان كهنه معجزاتی انجام دهد تا هزینه خرید لباس های نو را برایتان كاهش دهد. با به كارگیری ایده هایی زیبا برای تغییر و تعمیر لباس های بلا استفاده در گنجه و یا كمد، لباس هایتان را دوباره مورد استفاده قرار دهید.

 

مدل اولیه : مانتو تا زانو

چطور لباس قدیمی خود را جدید کنیم

تغییر مانتو به کت های جدید و کوتاه

 

مانتو ها جز لباس های گران قیمت به حساب می آیند، بنابراین چندان خوشایند نیست كه آنها را بلا استفاده كنار بگذارید. می توان با تزیین آنها، اضافه كردن دكمه های جدید، تنگ كردن سرشانه و یا كوتاه كردن آستین مدلهای قدیمی را به روز کنید.

 

پس از تغییر : كت كوتاه

 

تبدیل مانتو به کت

 

اگر آن مانتو زیبا امسال بهار خیلی مورد استفاده قرار نگرفته باشد می توانید قد آن را تا بالای كمر كوتاه كنید تا بتوانید در طول سال به همراه شلوار جین و یا دامن بپوشید. حواستان باشد كه جای خالی جیب های كناری برای این است كه قد كت را چقدر كوتاه كنید. خیاط شما می بایست از بالاتر یا پایین تر جیب قیچی بزند.

 

مدل اولیه : دامن بالای زانو

 

تغییر دامن کوتاه

 

اغلب مردم با كوتاه كردن قسمت انتهایی دامن اقدام به تغییر مدل آن می كنند. اما در اینجا برای تغییر مدل این دامن بالای زانو روش متفاوتی انجام می دهیم. و با اضافه کردن تکه ای به آن، دامن را بلندتر می کنیم.

 

پس از تغییر : دامن بلند شده

 

بلند کردن دامن کوتاه

 

برای افزایش قد یک دامن كوتاه به لبه انتهایی دامن نواری پارچه ای با عرض 6 سانت بدوزید. برای اینكه تغییر مدل عمدی به نظر بیاید می بایست جنس و رنگ این نوار اضافه شده متفاوت با قسمت بالایی دامن باشد. پس از انجام این كار دامن را به خشكشویی بدهید زیرا امكان دارد دستورالعمل شستشو و اتو كردن این دو تكه با هم متفاوت باشد.

 

تغییر پیراهن مردانه به سرهمی بچه گانه

 

با تغییر پیراهن های قدیمی تان لباس جدید برای دخترتان بدوزید

 

مدل اولیه : شلوار های دم پا گشاد

 

تغییر شلوار قدیمی

 

این مدل یک مدل كلاسیک می باشد. اما با كمال تعجب می توان گفت كه تغییر مدل شلوارها كاری ساده است. می بایست خواهان برش ها و مدل های مدرن تر باشید.

 

پس از تغییر : شلوارهای تنگ

 

شلوار گشاد را به شلوار تنگ تبدیل کنید

چطور لباس قدیمی خود را جدید کنیم

 

این تغییر برای شلوارهایی كه از كمر تا زانو آزاد و راحت است و از زانو به پایین گشاد می گردد بهتر جواب می دهد. (به عبارت دیگر این تغییر مدل را برای مدلهای پاچه گشاد اعمال نكنید.) از زانو به پایین، درزهای بیرونی یا داخلی هر دو پاچه را بگیرید تا شلواری مد روز داشته باشید.

 

تغییر پیراهن مردانه به پیراهن زیبای بچه گانه

 

تغییر پیراهن مردانه

 

مدل اولیه : دامن پر چین

 

تغییر دامن پرچین

 

با صرف هزینه اندک و تنها تغییر چین های یک دامن می توانید ظاهر جدید دراماتیكی به دامن خود بدهید.

 

پس از تغییر : دامن مدل حبابی

 

دامن پرچین تان را به دامن حبابی تبدیل کنید

 

یک خیاط می تواند با دوختن یک نوار حاوی كشی با عرض حدودا 2 سانت به لبه پایینی دامن یک دامن پرچین و ترک دار را به یک دامن مدل حبابی تبدیل كند. احتمالا باید حضورا به خیاطی رفته تا در حین انجام این كار خیاطتان بتواند میزان تنگی دامن را تنظیم كند.

 

آموزش دوخت پیراهن دخترانه با لباس قدیمی

 

بازیافت پیراهن های قدیمی

 

مدل اولیه : پیراهن مردانه یقه دار

 

تغییر لباس مدل کلاسیک

 

درست است این مدل یک مدل کلاسیک است اما می تواند كمی خسته كننده شود.  

 

پس از تغییر : بلوز بدون یقه

 

تبدیل کردن لباس یقه دار به بدون یقه

 

با قیچی كردن یقه خشک اینگونه پیراهن ها می توان پیراهن های یقه دكمه ای را به مدل یقه دیپلمات كه كمتر برای حالت پرسنلی و رسمی مورد استفاده قرار می گیرد تبدیل كرد. این راه حل برای یقه هایی كه با لوازم آرایش لک شده اند و یا اینكه شكل خود را از دست داده اند هم خوب است. می توانید یقه را بریده و پیراهن را دوباره استفاده نمایید.

 

تبدیل لباس بلند به کوتاه 

 

لباس های بلند و گشادتان را با تغییرات کوچکی جدید کنید

 

مدل اولیه :تاپ یقه اسکوپ گرد

 

تغییر تاپ های قدیمی

 

یک برش مطلق و رنگ می تواند بالا تنه یک خانم با ظاهری ساده را خراب سازد.

 

پس از تغییر : تاپ تزیین شده

 

با اضافه کردن گردنبند تزیینی تاپ تان را جدید و جذاب کنید

 

با استفاده از سنگ های زینتی ارزان و كوک زدن آنها بر روی یقه، یقه بلوز شیک خود را زیباتر كنید. از سنگ های دارای حلقه استفاده نمایید تا خیاط بتواند بین آنها را كوک بزند. بسته به نوع سنگی كه استفاده می كنید و مقدار تزیینی كه انجام می دهید قیمت انجام این گونه تزیینات متفاوت خواهد بود.

 

دوخت پیراهن از لباس های قدیمی

 

ایده هایی برای دوخت پیراهن دخترانه

 

مدل اولیه : ژاكت سنتی

 

ژاکت های قدیمی تان را به طرح جدید تبدیل کنید

 

زیبا و شیک نبودن می تواند دلیل خوبی برای در كمد ماندن و استفاده نشدن یک لباس باشد.

 

پس از تغییر : پلیور آستین كوتاه

 

آستین لباس تان را کوتاه کنید

 

با كوتاه كردن آستین یک ژاكت فراموش شده عمری دوباره به آن ببخشید. سر آستین ها را به همراه همه متعلقاتش از جمله دكمه ها و كشباف را مجددا به سر آستین وصل كنید تا پلیورتان ظاهری آراسته داشته باشد.

 

دوخت پیراهن های شیک دخترانه

 

تونیک شیک دخترانه بدوزید

 

مدل اولیه : پیراهن ركابی تابستانی

 

پیراهن های قدیمی تان را به دامن های زیبا تبدیل کنید

 

شاید شما با پوشیدن لباسهای یقه دار خیلی احساس راحتی نكنید. اما چرا اجازه می دهید لباسی شما را اذیت كند وقتی می توانید با وصله پینه كردن مدل آن را تغییر داده و از آن استفاده نمایید.

 

پس از تغییر : دامن تابستانی

 

یک دامن زیبا با تغییر پیراهن بدوزید

 

برای آسانتر كردن تعمیرات و تغییرات از پیراهنی استفاده كنید كه دور كمرش كاملاً اندازه باشد ( بر خلاف پیراهنای مدل عروسكی )، اگر كمر لباس كشی باشد خیاط می تواند قسمت سینه بند را هم قیچی كند. اگر چه اكثر مدلها نیاز به یك زیپ و یا بند كمر كشی جدید دارند.

 

تبدیل تیشرت به دامن

 

تیشرت های قدیمی تان را تبدیل به دامن کنید

 

مدل اولیه : پیراهن شب

 

از لباس های مجلسی قدیمی تان خسته شده اید آن را تغییر بدهید

 

شما خیلی بیشتر از میزان علاقه تان برای به یاد آوردن این پیراهن و دوباره پوشیدنش برای خریدش هزینه صرف كرده اید.

 

پس از تغییر : تاپ شیک

 

تبدیل پیراهن مجلسی به تاپ های شیک

 

اگر كه می خواهید از پیراهن مهمانی تان یک تاپ نیم تنه رسمی شبیه این مدل درآورید از پیراهنی استفاده كنید كه قسمت سینه بند لباس كاملا اندازه باشد و از روی باسن گشاد گردد. خیاط می تواند از قسمت وسط باسن دامن را قیچی كند و برای اینكه تاپ كمی سبك تر گردد هر گونه آستر را باز كنید و دور بیاندازید.

 

تغییر بلوزهای ساده و قدیمی

با اضافه کردن تکه هایی از پارچه های دیگر لباس های قدیمی تان را جدید کنید.

 

 

با اضافه کردن تکه هایی از پارچه های دیگر لباس های قدیمی تان را جدید کنید

 

گردآوری: بخش مد بیتوته

 

 

خرید اینترنتی تلویزیون،یخچال و… از بانه


تردید و دو دلی قبل از ازدواج


موفقیت شما در کدام رشته تحصیلی است؟

با بهترین راهکارهای زیبایی دندان آشنا شوید

خریدقسطی جهیزیه بدون نیاز به پرداخت اولیه


سفارش فینگرفود سینی مزه برای دورهمی ها


سریعترین راه یادگیری زبان انگلیسی

رزروبلیط وهتل درسراسرایران بابیشترین تخفیف


زبان انگلیسی رو کاربردی یادبگیر!


بایدها و نبایدهای بهداشت و سلامت بانوان

کتابهایی که باعث رشد فکری فرزندتان میشود


سفارش آنلاین جدیدترین ست های لباس زیر


پرطرفدارترین شوینده های نایاب در بازار

هتل و بلیط مقصد موردنظرت رو آنلاین رزرو کن

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

حتما شما هم تی شرت ها و بلوز هایی دارید که دیگه خستتون کردن و تکراری شدن و شاید الان هم وضعیتتون برای خرید لباس های نو و تازه مناسب نباشه! به هر دلیلی … چند روش برای دوباره سازی این لباس ها و عوض کردن ظاهرشون پیشنهاد میدم البته روش های بیشتری هستند و با کمی خلاقیت می توان ایده های دیگری را هم پیاده کرد و نتیجه دلخواه رو بدست آورد احتیاجی هم به این نیست که خیاط باشید در حد همون حرفه و فن راهنمایی هم کفایت میکنه!

شما می توانید لباس های قدیمی و یا ساده خود را تبدیل به یک لباس جدید و جالب کنید. همانند نمونه تصاویر زیر با چند روش و دوخت و دوز ساده می توانید این تغییرات را ایجاد کنید:شما را با نحوه دوخت لباس با بادی قدیمی آشنا می کنیم .

چطور لباس قدیمی خود را جدید کنیم

 

 

کمدا‌|‌خرید و فروش اینترنتی لباس زنانه با 50 درصد تخفیف

اگر به هر دلیلی، چه خرید غیر مستقیم، چه پیروی از مد، کمد لباس های شما در حال انفحار است و به فکر افتاده‌اید که همه لباس‌ قدیمی ها را به سطل زباله بیندازید، لطفا دست نگه دارید و این مطلب را با ما بخوانید.

این روزها، به لطف پیشرفت تکنولوژی، دست به دست شدن خلاقیت در فضای مجازی، استارتاپ‌ها و فعالیت کمپین‌های دوستداران محیط زیست، دور انداختن لباس‌های قدیمی‌‌تر دیگر اولین راهکاری نیست که به ذهن می‌رسد. به شما در این مطلب خواهیم گفت که چطور می‌توانیم تقریبا در 100 درصد موارد از لباس‌های قدیمی به طور بهینه‌ای استفاده کنیم و زندگی دوباره‌ای به آن‌ها بخشیم و اصولا ضرورت این امر چیست؟

سرفصل ها

میزان زباله‌های تولید شده از محصولات نساجی و لباس‌های قدیمی و کهنه، بسیار قابل توجه است.
بر اساس یک مطالعه که به تازگی از سوی شورای بازتولید محصولات نساجی انجام شده، میانگین سالیانه تولید زباله این محصولات در آمریکا، 35 کیلو گرم است و با یک حساب و کتاب سر انگشتی، به عبارتی می‌شود 191 تی شرت به ازای هر نفر!
در اروپا، وضعیت بهتر از آمریکا نیست، چون باز هم آمار سال 2013 دوستان زمین اروپا (FoEE) نشان می‌دهد هر ساله 5.8 میلیون تن  از محصولات نساجی دور ریخته می‌شودو تنها 25 درصد از این میزان قابل بازیافت است.
یک آمار کلی‌تر و جهانی‌تر دیگر نیز نشان می‌دهد که هر نفر، سالیانه 17 کیلوگرم محصولات نساجی ( پارچه و لباس ) در سال مصرف می‌کند و در نهایت تنها یک چهارم آن بازیافت می‌شود.

چطور لباس قدیمی خود را جدید کنیم

این نوع زباله‌ها، هزینه‌های اقتصادی سنگین و تأثیرات زیست محیطی زیادی به کشورها تحمیل می‌کند، چون هم فضای زیادی اشغال می‌کند و هم از بین بردن آن‌ها نسبتا هزینه بر است و با تولید گازهای گلخانه‌ای، به گرم شدن زمین کمک می‌کند.

حال، با توجه به این آمارها، بهتر است به جای دور انداختن لباس‌های کهنه و قدیمی، راهی برای بهیافت کردن آن‌ها پیدا کنید و در راستای کمک به محیط زیست، زندگی دوباره‌ای به آن‌ها هدیه کنید، چون به این ترتیب شما می‌توانید:

-به افراد نیازمند کمک کنید.-فضای بیشتری در کمد لباس‌های خود داشته باشید-بیشتر صرفه جویی کنید.-به طور مستقیم یا غیر مستقیم در ایجاد فرصت‌های شغلی مؤثر باشید.-خلاقیت بیشتری به خرج دهید.-هزینه‌‌ی مواد اولیه صنعت نساجی را کاهش دهید.

دور ریختن لباس‌ها و محصولات نساجی، به نفع بازیافت آن‌ها تمام نمی‌شود!

 

لباس های قدیمی را دور نیاندازید

ضایعات منسوجات عموما به  چند دسته‌ی زیر تقسیم می‌شوند که شناخت آن‌ها شما را در تصمیم گیری و پیدا کردن راه حلی بهتر از دور ریختن راهنمایی می‌کند :  -لباس و پوشاک

  انواع محصولات خانگی و کالاهای خواب (محصولاتی مثل ملحفه، روتختی، رو میزی، پرده و غیره )

  -کفش

   محصولات چرمی ( کیف، کمربند، کیف پول، زیورآلات چرمی و غیره)

  -اسباب بازی‌های پارچه‌ای و پشمی

 

همچنین بهتر است بدانید به طور کلی، منسوجات و لباس‌هایی که به عنوان زباله از چرخه استفاده خارج می‌شوند، از چند وضعیت خارج نیستند و تقریبا 100 درصد آن‌ها طی فرایندهایی قابل بهیافت هستند که در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم:  50 درصد آن‌ها در وضعیت خوبی قرار دارند و با کمی تعمیر می‌توانند دوباره به شکل های مختلف زیر به چرخه استفاده باز گردند :

در فروشگاه‌ لباس‌های دست دوم، دوباره به فروش برسند. در اختیار نهادهای خودجوش مردمی یا دولتی قرار بگیرند برای اینکه به دست نیازمندان برسند.

به کشورهای با اقتصاد ضعیف و در حال توسعه صادر شوند.

20 درصد از منسوجات دور ریخته شده، قابیلیت تغییر کاربری دارند، مثل ملافه‌های خنگی و انواع پارچه‌هایی که مصرف خانگی دارند. آن‌ها را می‌توان با اعمال تغییراتی به شکل‌های زیر دوباره به چرخه استفاده بازگرداند.

 به عنوان مواد اولیه انواع فعالیت های هنری، تولید لوازم جانبی مثل دکمه و به عنوان حاشیه لباس‌های جدید

 با برش قسمت‌های آسیب دیده و کهنه و تبدیل آن به یک تکه پارچه‌ی جدید

 به عنوان پاک کننده‌های صنعتی ( شرکت‌های خدماتی و نظافتی، کارگاه‌های چاپ و گاراژها و کارواش‌ها)

  8 درصد از این زباله‌ها را مثل محصولات پنبه‌ای و پشمی، می‌توان به صورت الیاف در آورد و به شکل‌های زیر از آن‌ها دوباره استفاده کرد :

در ساخت رنگ‌های الیافی و صنعتی

 انواع توپ

فروش به نساجی‌ها و بازگشت به چرخه تولید

برای پر کردن انواع کوسن یا بالشت یا به عنوان لایی در خیاطی

زندگی دوباره لباس کهنه

راه‌های زیادی وجود دارد که بتوانید از شر لباس‌های قدیمی، کهنه، بدون استفاده و از مد افتاده‌ی خود راحت شوید. تنها کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید و از انواع راهکارهای موجود،  خبر داشته باشید. گاهی حتی برخی شرکت‌ها و استارتاپ‌ها نیز به کم شدن هرچه بیشتر زباله‌های نساجی کمک می‌کنند و ایده‌های جالبی ارائه می‌دهند که در اینجا برخی از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

همین لحظه که درحال مرتب کردن و سر و سامان دادن به لباس‌های داخل کمد خود هستید، افرادی در سراسر دنیا و حتی در نزدیکی شما زندگی می‌کنند که به دلیل فقر، جنگ، بلایای طبیعی و سایر مشکلات، یا لباسی برای پوشیدن ندارند، یا لباس آن‌ها کافی و مناسب برای فصل نیست. اگر نسبت به چنین افرادی احساس مسئولیت می‌کنید و  نگاهی انسان دوستانه دارید و همچنین اگر نهادهای مردمی و انجمن‌های خیریه‌ای را می‌شناسید که مسئولیت کمک به این افراد را بر عهده دارند، می‌توانید لباس‌های قدیمی خود را به آن‌ها هدیه دهید تا به دست افراد نیازمند برسد.

به عنوان مثال، در شهر نیویورک که هر ساله بیش از 200 هزار تن لباس به زباله تبدیل می‌شود،‌ شهرداری با کمک یک نهاد خیریه تلاش می‌کند اهدای لباس به نیازمندان را تا حد ممکن است آسان‌تر کند.
برای این منظور، سطل‌هایی در سطح شهر قرار داده است تا مردم لباس‌هایی را که دیگر نمی‌خواهند در آن‌ها بگذارند و گروه‌های داوطلب،  این لباس‌ها را جدا،‌ تمیز و طبقه‌بندی می‌کنند و به بی‌خانمان‌ها می‌دهند.

شرکت‌های بزرگ و نامدار در صنعت نساجی و تولید پوشاک، هر کدام سهم خود را در مدیریت زباله‌های نساجی، لباس قدیمی و لباس کهنه  لباس دست دوم ایفا می‌کنند و از خود ایده‌های جالبی ارائه می‌دهند.

به عنوام مثال، شرکت زنجیره‌ای H&M، طی برنامه‌ ویژه‌ای که به نام iCollect طراحی کرده به مشتریان خود پیشنهاد می‌کند لباس‌های قدیمی اچ اند ام را جمع‌آوری کنند و آن‌ها را به فروشگاه‌های موجود در سراسر دنیا تحویل دهند و در عوض، یک کوپن تحفیف ۱۵ درصدی بگیرند. این شرکت همچنین، لباس دست دوم را از مشتریان پس می‌گیرد، و این لباس‌ها را  بر اساس قابلیت استفاده‌شان دسته‌بندی می‌کند. به این ترتیب که اگر شرایط استفاده مجدد را داشته باشند، آن‌ها را به خرده‌فروشان اجناس دست دوم می‌فروشد و لباس‌های آسیب دیده و غیر قابل استفاده را برای مصارف دیگر مانند پر کردن صندلی‌های خودرو یا به مراکز مرتبط ارسال می‌کند.

احتمالا شما هم در کمد لباس‌هایتان لباس‌هایی دارید که یا تا به حال پوشیده نشده‌اند، یا فقط یک بار از آن‌ها استفاده کرده‌اید. این وضعیت بیشتر شامل لباس کودکان و نوزادان می‌شود، چون خیلی سریع رشد می‌کنند و ممکن است لباسی را فقط یک بار تن کنند و دیگر اندازه‌شان نباشد. خبر خوب این که،  این روزها به کمک اپلیکیشن‌ها، سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و به کمک برخی استارتاپ‌ها می‌توانید به سادگی این لباس‌ قدیمی با لباس دست دوم را به راحتی با سایر افراد تبادل کنید یا برای فروش بگذارید.
به طور مثال اپلیکیشن کُمُدا یک شبکه اجتماعی امن برای خرید و فروش لباس‌های نو یا در حد نو هست. لباس‌هایی که یک یا دو بار استفاده کردیم و حقیقتاً به درد نیازمندها هم نمی‌خورند(یک لباس شب یا یک کفش مجلسی پاشنه دار به چه درد نیازمند می‌خورد؟) . همه این‌ها در اپلیکیشن کمدا برای فروش بگذارید و با پول حاصل از فروش‌اش به نیازمند کمک کنید و یا این‌که با پول‌اش لباس‌های بخرید که واقعاً نیاز دارید و یا هر کار بهتر دیگری.

همچنین در گروه دوستان خود، می‌توانید لباس‎‌های تکراری را که همچنان قابل استفاده است، با یکدیگر مبادله کنید. این روش، نوعی خلاقیت برای پوشیدن لباس‌ جدید و غیر تکراری است که در عین حال آن را دور هم نیانداخته اید.

در راستای حفظ محیط زیست و تلاش برای توسعه پایدار، استارتاپ‌هایی در سراسر دنیا شکل گرفته‌اند که به بازیافت بهتر لباس‌های کهنه کمک می‌کنند. به عنوان مثال، در برلین، یک شرکت آلمانی ایده‌ی جالبی ارائه داده است. این شرکت که در کشورهای چین، هند، آلمان و آمریکا هم کارخانه‌های خود را راه اندازی کرده، سالیانه میلیون‌ها تن پارچه و محصولات نساجی را بازیافت و بهیافت می‌کند و بسیاری از برندهای معتبر مثل Levi’s ، Puma، C&A و غیره با آن همکاری می‌کنند. این شرکت لباس‌های کهنه را دریافت می‌کند، مهم نیست اگر از مد افتاده و قدیمی باشند، سالم باشند یا ختی غیر قابل استفاده. این شرکت برای هر کدام از آن‌ها برنامه‌ای دارد. برخی از آن‌ها به عنوان لباس دست دوم، به فروشگاه‌های خرده فروشی منتقل می‌شوند، برخی با کمی تعمیر دوباره به چرخه استفاده باز می گردند، برخی بازیافت می‌شوند و به عنوان مواد اولیه در صنایع مختلف مثل خودروسازی و لاستیک سازی مورد استفاده قرار می‌گیند و برخی نیز به عنوان لوازم جانبی در تولید لباس‌های نو به کار می‌روند.
در ایران هم استارتاپ کمدا روی این موضوع کار می‌کند. قبلاً هم در کمپین مدادتلاش به مناسبت بازگشایی مدارس، کمدا پارچه‌ها و لباس‌های غیر قابل استفاده را از سراسر ایران جمع آوری کرد و آنها را تبدیل به جامدادی‌های قابل استفاده برای دانش‌آموزان مناطق محروم کرد.

استارتاپ‌هایی برای بازیافت لباس کهنه و لباس قدیمی

پارچه‌های بزرگ را می‌توانید به تکه‌های کوچک‌تر و قابل استفاده تبدیل کنید. اگر خلاق هستید و اهل کارهای هنری، می‌توانید به شکل‌های مختلف آن‌ها را دوباره استفاده کنید

چطور لباس قدیمی خود را جدید کنیم

مثلا جلد کردن کتاب‌ها با انواع پارچه‌های رنگی، گل گلی و طرخ‌دار ایده جالبی است. یا می‌توانید از انواع پارچه‌ها و لباس‌های بدون استفاده کیف‌های پارچه‌ای بسازید تا جای استفاده از کیسه‌های پلاستیکی را بگیرد. .مثلا با تکه‌های پارچه لباس‌های بدون استفاده، عروسک بسازید یا با ایجاد یک یا چند تغییر کوچک مانند عکس‌های زیر، زندگی دوباره به آن‌ها ببخشید.

خلاقیت در استفاده دوباره از لباس کهنه و قدیمی

می‌بینیم که با وجود این همه راهکار، دور انداختن لباس قدیمی، کهنه و دست دوم آخرین راهکار ممکن و از مد افتاده است! چون راه‌حل‌های زیادی وجود دارد که بتوانید به کمک آن‌ها، هم از شر لباس قدیمی و  کهنه خود راحت شوید و هم به حفظ بهتر محیط زیست، صرفه جویی اقتصادی، مسئولیت اجتماعی کمک کرده باشید.

 

کمدا‌ |‌ خرید و فروش اینترنتی لباس زنانه با 50 درصد تخفیف
مشاهده همه نوشته های ادمین رادیو مدا →

دسامبر 8, 2018

کمدا‌ |‌ خرید و فروش اینترنتی لباس زنانه با 50 درصد تخفیف

ادامه مطلب

در این نوشته در مورد خرید لباس دست دوم و اینکه چه نوع لباس هایی را بهتر است به صورت دست دوم خریداری کنیم صحبت می کنیم و مزایای خرید دست دوم را توضیح می‌دهیم.

ادامه مطلب

هر روز افراد بیشتری در مورد خرید لباس دست ‏دوم حرف می‏زنند و می‌‏نویسند و طبعاً جامعه‏ ای که از فروشگاه‏‌های لباس دست ‏دوم خرید می‏کنند روز به روز گسترش پیدا می ‏کنند. در جامعه خریداران و مشوقان خرید لباس دست دوم کسانی را می ‏بینید که شاید انتظار نداشته باشید لباس‌‏هایشان (یا دست ‏کم بخشی از لباس‌‏هایشان را) از فروشگاه‏ های فروش لباس دست ‏دوم بخرند: مدل ‏ها، ورزشکارها، معلمان و فعالان حقوق مدنی و محیط زیست و  طراحان لباس و به ویژه استایلیست‏‌ها!

ادامه مطلب

در این نوشته توضیح می دهیم که هنگم خرید اینترنتی لباس دست دوم به چه نکاتی باید توجه داشته باشید.این نکات کمک می کنند نتخاب خوب و مطمئنی داشته باشید.

ادامه مطلب

اگر قصد دارید لباس‌های اضافی کمدتون رو از طریق اپلیکیشن کمدا به فروش برسانید باید شیوه صحیح اندازه گیری از آیتم‌های مختلف رو بلد باشید. در نظر داشته باشید یکی از مهم‌ترین عوامل در فروش اینترنتی لباس، اندازه گیری‌‌ است.در حال حاضر خرید آنلاین لباس بسیار محبوب است و تنها چالش آن نداشتن دانش کافی برای ارائه سایز است؛ چرا که هیچ خریداری نمی‌تواند لباس را قبل از خرید، امتحان کند.

از آنجایی که آیتم‌ها به دلیل نبودن سایز قابلیت مرجوع شدن در کمدا را ندارد بنابراین این نوشته راهنمای سایز می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد.

ادامه مطلب

یکی از موارد مهمی که هنگام خرید و فروش لباس های نو، در حد نو یا دست دوم باید در نظر داشته باشید مسئله بهداشت لباس هست. 
اینجا سعی می کنم نکات مهمی که خریدار باید توجه داشته باشه رو توضیح بدم.

ادامه مطلب

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت برای کُمُدا محفوظ است و هر گونه کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.


۱۴ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۳۰


توسط شایسته عسگریان

برای همه ما بارها پیش آمده که به سراغ کمد لباسمان رفتیم و با خود گفتیم که با لباس‌های قدیمی خود چه کنیم؟ آن‌دسته از لباس‌هایی که کهنه، پاره یا بلااستفاده هستند که تکلیفشان مشخص است و از کمدمان مستقیم باید به‌سمت بازیافت بروند، اما برخی لباس‌ها درون کمدمان جای گرفته‌اند که با گذشت مدت‌ها از خرید آن، هنوز سالم هستند و می‌توان از آن‌ها استفاده کرد، اما شاید دیگر برایمان قدیمی و تکراری شدند یا لباس‌هایی که هدیه گرفته‌ایم و نمی‌خواهیم آن‌ها را دور بیندازیم یا به شخص دیگری بدهیم. در اینجور مواقع، اگر گزینه هدیه دادن، فروش یا قرض دادن لباس را نمی‌پسندید، می‌توانید با روش‌های بسیار ساده که نه وقت زیادی از شما می‌گیرند و نه هزینه‌ای دارند، لباستان را تغییر کار را نو کنید. با ما همراه باشید تا چند ترفند در این زمینه به شما آموزش بدهیم.

مطالب مرتبط:

چطور لباس قدیمی خود را جدید کنیم

کمد کپسولی چیست؟ (چگونه در بهینه‌ترین حالت ممکن، لباس بخریم و کمدمان را مرتب کنیم؟)

با لباس های کهنه چه کنیم؟

نحوه پاک کردن لکه های کهنه از روی لباس

چطور شلوار های جین را بشوییم تا کهنه و رنگ و رو رفته نشوند

اگر درهنگام اتو کردن، حواستان پرت شد و رد اتو برروی لباس ماند یا لباس، سوراخ شد، می‌توانید آن قسمت را بهشکل‌های مختلف مثل ماه، ستاره و… ببرید و از زیر لباس، یک تکه پارچه توری، حریر یا… تکه‌دوزی کنید.

شلوارک‌های قدیمیتان را به‌اندازه‌ای که می‌خواهید، کوتاه کنید و برروی انتهای لنگه، تور، حریر یا… بدوزید. البته این کار را با چسب‌های قوی هم می‌توانید انجام دهید.

لگ خود را از لنگه‌ها تا کنید؛ سپس بخش فاق آن را مانند شکل ببرید تا به‌عنوان یقه نیم‌تنه استفاده کنید؛ اندازه لنگه‌ها را که قرار اس جای آستین را بگیرند، به دلخواه تنظیم کنید. اکنون شما یک نیم‌تنه دارید. مشخصا فاق لگ را به هر مدلی که ببرید، مدل یقه نیز به‌همان صورت از آب درمی‌آید. اگر شلوارتان پاچه‌گشاد باشد، نیم‌ شما آستین کلوش خواهد شد.

دو یا سه تکه شال قدیمی را بردارید، به‌صورتی که می‌بینید، قیچی کنید و آن‌ها را به‌هم بدوزید تا پانچی ساده و شیک داشته باشید. پانچ شما باتوجه به نوع شالی که استفاده می‌کنید، برای پاییز یا بهار مناسب خواهد بود.

شما می‌توانید با دوختن دو تکه بند مناسب به دامن ماکسی خودتان و کش یا کمربند انداختن در قسمتی که از این به‌بعد تبدیل به کمر لباستان خواهد شد، یک پیراهن تابستانی ساده و راحت و آزاد برای خودتان درست کنید.

اگر از شلوار جین خود خسته شدید یا بخش‌هایی از آن لک کرده، می‌توانید بااستفاده از رنگ مخصوص پارچه یا رنگ آکرلیک، طرح‌های مختلفی روی آن بزنید. برای این کار می‌توانید از مهرهای آماده یا مدل‌هایی که خودتان از کاغذ درست می‌کنید، هم استفاده کنید.

البته گلدوزی و شماره‌دوزی نیز روش مناسبی برای زیبا کردن جین‌های قدیمی یا پوشاندن پارگی و کهنگی بخش‌هایی از آن است.

محبوبترین مطالب

مطالب مرتبط

©چی بپوشم / بازنشر مطالب تنها با کسب اجازه کتبی و پرداخت هزینه بابت هر مطلب و همچنین ذکر منبع و لینک مستقیم به همان مطلب مجاز است

15/08/2020
مد و پوشاک

نظری بدهید
610 بازدید

سلام خدمت همه کاربران مجله اینترنتی پابک امروز خدمت شما هستیم با مقاله جدید در رابطه با لباس ها در این مقاله قصد داریم به شما آموزش دهیم چگونه لباس های قدیمی خود را به لباس های جدید تبدیل کنیم همراه ما باشید با مقاله راهنمای جامع تبدیل لباس کهنه به نو

اگر لباس های کهنه دارید بهتر است آنها را دور نریزید و با ترفند هایی ساده لباس های جدید خلق کنید بخشیدن آنها به دیگران ایده خوبی است اما گاهی می توانید خلاقیت به خرج دهید و آنها را تبدیل به لباس های جدید و مدرن کنید ما در این مقاله قصد داریم ایده تبدیل لباس کهنه به لباس نو را بررسی کنیم

راه های زیادی وجود دارد که شما بتوانید یک لباس قدیمی را به یک لباس جدید تبدیل کنید برای مثال شما می‌توانید با رنگ کردن لباس قدیمی خود به رنگ دیگری هم لباس را نکنید و هم رنگی جدید داشته باشید

لباسهای جین یکی از انواع لباس هایی هستند که به خوبی و سادگی رنگ بر میدارند همچنین رنگ کردن روی لباس های جین بسیار راحت است همچنین شما می توانید مطابق فشنهای روز آنها را باز طراحی کنید در رابطه با چگونه روی پارچه نقاشی کنیم مقاله ای در سایت داریم که می توانید مطالعه کنید

چطور لباس قدیمی خود را جدید کنیم

برای اینکه لباس های کهنه و قدیمی خود را ظاهری جدید ببخشید و آنها را به مد روز نزدیکتر بکنید می‌توانید از تکه های از پیش تولید شده استفاده کنید این تکه ها را می توانید از خرازی ها و محل‌های تولید پوشاک تهیه کنید

بیشتر این تکه ها با استفاده از یک اتو قابل چسباندن هستند شما میتوانید با گذاشتن این تکه ها روی قسمت‌های مختلفی از لباس قدیمی خود و اتو کشیدن روی آنها آنها را روی لباس خود بچسبانید و همچنین مدل های دوختنی از این تکه ها نیز وجود دارد که کیفیت بهتری نسبت به مدل‌های چسباندنی دارند

پیشنهاد می کنیم یک خلاقیت جالب به خرج بدهید و با استفاده از تکه های دوختنی لباس‌های خودتان را نو کنید انواع مختلفی از این تکه ها وجود دارد برای مثال طرح های گل و حتی طرح های انیمیشنی می توانند یکی از بهترین انتخاب ها برای روی تیشرت ها باشند

تای دای یا همان رنگ آمیزی ابر و بادی یکی از ساده ترین نوع رنگ آمیزی است که شما می توانید روی لباسهای گونه خودتان انجام دهید این نوع رنگ آمیزی فوق العاده جذاب است و می‌تواند ظاهری خاص و جدید با لباس های کهنه شما بدهد

برای مثال اگر یک شلوار سفید دارید که لکه های روی آن به وجود آمده که پاک نمی شود میتوانید با استفاده از پنبه و همچنین رنگ مخصوص لباس به رنگ آمیزی ابر و بادی روی شلوار خود بپردازید با این روش می‌توانید هم لکه را از بین ببرید و هم ظاهری جدید و جذاب بشر را بخشید

 

همچنین پیشنهاد می کنیم از مقاله راهنمای جامع استفاده اکسسوری ها نیر دیدن کنید.

 

چیزهایی که برای این کار نیاز دارید اغلب یک کیت رنگ آمیزی می باشد اما می توانید با استفاده از یک پنبه نیز این کار را انجام دهید این کار می تواند کمی زمانبر باشد

اما بهترین روش برای رنگ آمیزی ابروبادی این است که شلوار خود را کاملا مچاله کنید چند قطعه کش دور آن بی‌اندازید سپس رنگ مخصوص رنگرزی لباس را داخل ظرف مانند شیشه نوشابه بریزید یک سوراخ در سر آن ایجاد کنید و رنگ را روی لباس بپاشید و بعد از خشک شدن لباس را آبکشی کنید و از رنگ آمیزی ابروبادی خود لذت ببرید

این کار نیز یکی از ساده ترین روش ها برای تغییر ظاهر لباس های کهنه می باشد این کار با استفاده از وایتکس بسیار ساده قابل انجام است این سبک از تبدیل لباس کهنه به نو تفاوت زیادی با روش ابروبادی ندارد ولی این بار به جای رنگ از وایتکس استفاده میکنیم

برای مثال لباس های مشکی می تواند به لکه قرمز مایل به زرد تبدیل شود برای به دست آوردن یک نتیجه مطابق فشن روز می توانید رنگ نیمی از شلوارهای جین را به رنگ ایجاد شده با وایتکس تبدیل کنید این مورد می تواند یکی از جدیدترین مدلهای فشن روز باشد

یکی دیگر از روش هایی که می تواند لباس شما را به یک لباس جدید تبدیل کند و همچنین ظاهر کهنه آن را به کلی تغییر دهد روش کوتاه کردن قد لباس می باشد این روش روی بلوز و تی شرت ها قابل انجام است

به این روش کراپ نیز می‌گویند این روش بسیار آسان است و مطابق با سبک های روز فشن می باشد تنها چیزی که برای این کار لازم دارید یک قیچی است

برای مثال می‌توانید یک تی شرت سفید قدیمی را از بالای شکم قیچی کنید این روش بیشتر از همه روی تاپ و بلوز بسیار زیبا خواهد شد همچنین نگران دوختن قسمت برش خورده نیز نباشید زیرا جدیداً در لباسهای روز دوخت معنی خاصی ندارد لباس های زیادی را می‌بینیم که با این روش تولید می شوند

روش دیگری که با آن می توانید لباس های کهنه را به لباسی نو تبدیل کنید ریش ریش کردن لباس ها می باشد این روش بیشتر روی لباس‌های جین کاربرد دارد و یکی از بهترین روش ها برای تبدیل لباس کهنه به نو می باشد

جذابیت بسیار خاصی دارد و در ترندهای امروزی به وفور دیده می شود برای مثال لبه های پاچه شلوار را می توانید با این روش ریش ریش کنید و یا اگر یک دامن لی دارید می توانید قسمت پایینی آن را با این روش ریش ریش کنید

افراد ی تنها چند سانت کوچک را ترجیح می‌دهند اما بعضی حتی تا ۱۵ سانتیمتر نیز این کار را انجام می دهند بعد از این کار برای اینکه ظاهری جذاب داشته باشد ریش ریش های شما می توانید آنها را ببافید برای مثال هر سه عدد از این ریشه‌ها را که به صورت ریز درست کرده اید به هم ببافید این کار می تواند جذابیت چند برابری به ریش ریش کردن لباس بدهد

این روش نیز روشی است که شاید کمی متفاوت باشد لباس های جین و یا دیگر لباس‌ها با گلدوزی کردن منحصر به فرد خواهند شد می توانید ستاره، قلب، حروف و شماره را روی قسمت های مختلفی از لباس خود گلدوزی کنید

این کار بسیار کار راحتی است به شرطی که با دوخت و کوک زدن آشنایی داشته باشید طرح های شما میتواند روی جیب جلو جیب پشت و یا حتی قسمتهای رون پا نیز انجام شود همچنین اگر روی تیشرت این کار را انجام می دهید می توانید یک قلب بزرگ با یک ستاره بزرگ در روی تیشرت ایجاد کنید

از این روش زیاد استفاده نمی شود اما آشنایی با آن می‌تواند جالب باشد یکی از روش های جالب تبدیل لباسهای کهنه به نو و متفاوت کردن آنها روش گل میخوای تزیینی است می توانید این گل می‌خورد و از خرازی ها تهیه کنید و روی کاپشن شلوار های جین به دیگر لباس هایتان استفاده کنید

 

همچنین پیشنهاد می کنیم از مقاله چگونه از رنگ دادن لباس ها جلوگیری کنیم نیر دیدن کنید.

 

اگر لباس پارچه ای دارید یکی از بهترین راه‌ها برای تبدیل آن به لباسی جدید استفاده از حروف آماده میباشد این حروف ها را نیز می توانید از خرازی ها تهیه کنید و با اتو روی لباس های پارچه ای تان بچسبانید

همچنین دقت کنید اگر لباسی دارید که از قبل نیز تایپی روی آن وجود دارد باز هم می توانید از این حروف روی آنها استفاده کنید این کار می‌تواند جذابیتی جالب به لباس شما بدهد

و در آخر اگر لباسی دارید که قصد دارید آن را تغییر دهید تا یک لباس جدید و متفاوت باشد می‌توانید لباس خود را به خشکشویی ها برده و از آنها بخواهید لباس شما را رنگ کنند

14 ساعت پیش

2 روز پیش

3 روز پیش

3 روز پیش

برگزار کنندگان بزرگ هفته مد دنیا سلام خدمت همه دنبال کنندگان مجله اینترنتی پابک امروز …

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

چطور لباس قدیمی خود را جدید کنیم

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

برای شیک پوش بودن نیازی به داشتن کمد لباسی پر از مدل های متنوع لباس نیست. اگر مهارت کافی در ترکیب و به کاربردن طرح های مختلف لباس در کنار یکدیگر داشته باشید، می توانید از لباس های قدیمی خود نیز به نحو احسن استفاده کنید. با کمی خلاقیت می توانید لباس های قدیمی خود را نو کنید. در این مطلب نو کردن مانتوهای قدیمی را به شما آموزش خواهیم داد و به شما خواهیم گفت که چگونه مانتوهای قدیمی را تبدیل به لباسهای شیک کنیم!

یکی از قوانین مطرح شده راجع به چگونگی استفاده از رنگ ها،به کار بردن سه رنگ در استایل است؛اما شما با توجه به استایل انتخابیتان می توانید جسارت به خرج داده و رنگ های بیشتری را وارد استایل خود کنید.یکی از پیشنهاد های ما تقریبا همرنگ بودن کیف و مانتو،در صورت استفاده از مانتو های جلو باز،تیشرت یا پیراهنی با رنگ خنثی و پوشیدن کفش با رنگی که مکمل رنگ کیف و مانتوتان است؛میتوانید با توجه به لباس هایی که دارید و سلیقه خود این فرمول را عوض کنید.به این صورت جلوه ای جدید به مانتو قدیمی خود خواهید داد.

دکمه هایی که در دوخت مانتو به کار می روند به ظرافت هرچه بیشتر آن کمک زیادی می کنند و باعث می شوند جلوه لباس شما دوچندان شود. گاهی اوقات دکمه های لباس ها در اثر استفاده مکرر و شستشو رنگ خود را از دست می دهند و ظاهری نازیبا پیدا می کنند. یکی از روش های نو کردن مانتوهای قدیمی تعویض دکمه های آن است که با هزینه کم و کمی حوصله می توانید این کار را در خانه انجام دهید. فقط دقت داشته باشید که دکمه های مانتو باید کاملا صحیح و مساوی به دو طرف لباس متصل شوند و نامیزان نباشند.

جواهراتی که دیگر قابل استفاده نیستند یا گردنبندهایی که پاره شده اند را دور نریزید.قسمتی از مانتوتان مانند سر آستین هارا در نظر گرفته و آن را جواهر نشان کنید(در دوختن جواهرات روی مانتو یا لباس های خود زیاده روی نکنید و قسمت کوچکی را انتخاب کنید.اگر دوختن این جواهرات برای شما سخت میباشد و یا اگر از آیتم مورد نظر کم استفاده میکنید،از چسب های قوی استفاده کنید.)

چطور لباس قدیمی خود را جدید کنیم

اگر مانتو شما پارچه ساده ای دارد می توانید قسمت سرشانه و حاشیه جلویی مانتو را با المان های تزئینی پر کنید و یا گلدوزی کنید و به این ترتیب یک مانتو مناسب مهمانی و مجلس خواهید داشت.

در صورت داشتن لباس هایی که دیگر قابل استفاده نیستند -لباس های از مد افتاده یا کوچک شده- از پارچه آنها استفاده کرده و مانتو های چهل تیکه بدوزید یا سفارش دهید.در کنار هم گذاشتن این پارچه ها جسور اما محتاط باشید؛به این معنی که بهتر است برای چشم نوازتر بودن مانتو از رنگ های مکمل کنار هم استفاده کنید.مطمئن شوید که مخصوصا قسمت جلوی مانتو شامل همه رنگ های اصلی باشد تا پوشیدن این مانتو با هرشال و کفشی برایتان راحت شود.

بسیاری از مانتوهای مجلسی امسال طرح تور و دانتل دارند. اگر از طرح ساده مانتوی مشکی خود خسته شده اید می توانید قسمت آستین ها و پایین مانتو را با پارچه توری طرح دار و دانتل چین دار تزئین کنید. علاوه بر دوختن دانتل بر روی آستین و حاشیه پایینی لباس می توانید از نوارهای دانتل برای تزیین جیب مانتو هم کمک بگیرید. رنگ دانتل و توری که برای تزئین لباس خود انتخاب می کنید باید با رنگ پارچه اصلی لباس همخوانی داشته باشد.

یک راه دیگر برای نو کردن مانتوهای قدیمی دوختن لایه ای پارچه چین دار با الگوی هفت از روی سر شانه در پشت و جلو مانتو است. همانطور که می دانید لباس های چین دار و رافل سال گذشته به شدت محبوب بودند و این کار می تواند مانتو قدیمی شما را تبدیل به یک مانتو جدید و خوش دوخت کند.

اگر مانتوی قدیمی شما کمردار است، می توانید از کمربندی متفاوت و جدید به جای کمربند خود مانتو استفاده کنید. شاید این کار جزئی به نظر برسد ولی مطمئن باشید که با این کار استایل مانتو عوض می شود. بهتر است کمربند را با کیف یا کفش خود هماهنگ کنید.

ما در مورد پارچه‌هایی که بسیار زیبا و رنگارنگ هستند صحبت می‌کنیم. لباس‌هایی که نمی‌توان آن‌ها را بخشید. لباس‌های کهنه‌ای که قابل اهدا نیستند؛ باید با آن‌ها چه کرد؟ آیا می‌توان استفاده از لباس‌های کهنه را در دستور کار قرار داد؟یکی از کارهای موردعلاقه‌ی من مرتب کردن کمد لباسم است، اما کار واقعی زمانی شروع می‌شود که با انبوهی از لباس‌ها و پارچه‌های اضافی روبرو می‌شویم. لباس‌هایی که کاملاً نو هستند و به‌راحتی می‌توانند به یک خانواده‌ی نیازمند اهدا شوند؛ و یا آن‌ها را توسط نرم‌افزارهای خریدوفروش و سایت‌های امن نظیر واسط کالا مبادله کرد و یا به فروش رساند، اما این لباس‌های کهنه هستند که من را کلافه می‌کنند. لباس‌های کهنه‌ای که پاره و یا لکه شده‌اند و به‌هیچ‌وجه نمی‌توان آن‌ها را بخشید. از طرفی پرتاب آن‌ها در سطل زباله، انسان را دچار عذاب وجدان می‌کند.

تنها در کشور آمریکا ‌در بیست‌ساله گذشته وزن لباس‌هایی که دور ریخته شده از ۷ میلیون تن به ۱۴ میلیون تن در سال رسیده است، که این یک فاجعه است. فست فشن دائم در حال تبلیغ لباس است و مردم را وسوسه می‌کند که لباس جدید بخرند. درواقع به همان میزان که فست فود برای سلامتی ما ضرر دارد فست فشن هم مضر است. طرفداران محیط‌زیست مردم را به خرید لباس گران‌قیمت تشویق می‌کنند. این‌ یک واقعیت است؛ ارزان ‌بودن لباس باعث می‌شود مردم لباس‌های بیشتری بخرند و لباس‌های بیشتری را هم دور بیندازند. البته بعضی از برندهای پوشاک پیشنهاد داده‌اند که مردم لباس‌های خود را از هر نوعی و با هر مارکی که دارند، وقتی دیگر به آن‌ها نیاز ندارند؛ برای بازیافت تحویل دهند و به‌جای آن بُن خرید لباس‌های جدید دریافت کنند.

بازیافت و استفاده مجدد از لباس‌های کهنه به‌منظور تولید مواد اولیه و واسطه صنایع دیگر از اهمیت خاصی برخوردار است. همچنین بازیافت پارچه از جنبه زیست‌محیطی و کم کردن آلودگی محیط‌زیست نیز دارای اهمیت است و می‌تواند یکی از صنایع در حال پیشرفت و مهم در کشور ایران باشد. الیاف بازیافت شده از لباس‌های کهنه می‌توانند مصارف گوناگونی در صنایع مختلف داشته باشند. می‌توان از الیاف پنبه و سلولز ضایعاتی در تولید کاغذ و صنایع واسطه استفاده کرد. جالب است بدانید از این ضایعات حتی می‌توان به‌عنوان عایق و پرکننده به همراه مصالح در ساختمان‌سازی و تأسیسات استفاده کرد. تولید مبل و انواع کف‌پوش‌ها نیز از دیگر مصارف پارچه‌های بازیافتی است.

طبق گزارش مرکز آمار تجزیه‌وتحلیل زباله‌های نساجی، یک فرد متوسط در هرسال ۱۹ کیلوگرم از پارچه‌ها را بیرون می‌اندازد. درواقع ۷۰۰ گالن آب (۲۲ وان حمام) برای ساخت یک تی‌شرت استفاده می‌شود؛ و هم برای تولید پنبه‌ی موردنیاز هر تی‌شرت حدود نیم کیلوگرم سم استفاده می‌شود. اگر همه آمریکای شمالی فقط یک تی‌شرت بازیافت می‌کردند، ۲۱۰ میلیارد گالن آب صرفه‌جویی می‌شد! متأسفانه صنعت بازیافت آن‌گونه که باید پیشرفت نکرده است. به همین دلیل بسیاری ازآنچه را که ما می‌خریم به محل دفن زباله پایان می‌یابد. برای اینکه ما به سهم خودمان از آلودگی زیستی ناشی از پارچه جلوگیری کنیم باید تلاش کنیم.

Guerra de la Paz نام ترکیبی است که نمایانگر تلاش‌های تیم خلاق از هنرمندان کوبایی است. آثار این هنرمندان کوبایی در امریکا و اروپا و در تعدادی از نمایشگاه‌های هنری آسیا به نمایش گذاشته‌شده است. این هنرمندان از لباس‌های کهنه و دورریختنی به‌عنوان مواد اولیه استفاده می‌کنند. استفاده مجدد از مواد به‌اندازه تاریخ هنر قدیمی است، اما ازآنجایی‌که (لباس انسان را می‌سازد)، لباس‌های کهنه‌ی دور ریخته شده، به‌طور خاص غنی از انرژی و احساسات انسانی هستند. این هنرمندان با استفاده از لباس‌های کهنه مجسمه‌های هنری خلق می‌کنند. مجسمه‌هایی که هرکدام معنا و مفهوم خاصی را به مخاطب می‌رساند. یکی از آثار معروف آن‌ها، لباس‌ها را نشان می‌دهد که در حال رفتن به محل دفن زباله‌ها هستند.

چطور لباس قدیمی خود را جدید کنیم

بله درست متوجه شدید، شما می‌توانید با استفاده از لباس‌های کهنه درآمد کسب کنید. اما چگونه؟ بازیافت پارچه، گزینه‌ی مناسبی است. با خرید یک دستگاه حلاجی و بازیافت پارچه می‌توانید پارچه‌ها و لباس‌های ضایعاتی را به الیاف تبدیل کنید. درواقع شما برای تهیه‌ی مواد اولیه نیاز به هزینه ندارید. تبدیل لباس‌های کهنه به یک لباس جدید، کف‌پوش و یا حتی ابزار خاص نیز گزینه‌ی دیگری است. در ادامه ایده‌ها و راه‌حل‌هایی را ذکر کرده‌ایم که کمک شایانی به شما می‌کند.

گاهی اوقات لباس‌هایی داریم که به هر دلیلی نمی‌توانیم آن‌ها را بپوشیم. می‌خواهم از لباس‌هایی صحبت کنم که چندین سال است که در کمد شما هستند بدون اینکه حتی یک‌بار استفاده ‌شده‌باشند؛ و یا لباس‌هایی که عاشق آن‌ها هستید اما دیگر اندازه‌ی شما نیستند و هر چند سال هم که صبر کنید اندازه‌ی شما نمی‌شوند؛ لباس‌هایی که دوستشان ندارید و یا برای شما تکراری شده‌اند؛ آن لباس‌هایی که زمانی که خریده‌اید مطابق مد روز بوده، اما حال باگذشت زمان قابل پوشیدن نیستند. گاهی لباس‌هایی هستند که از شخص خاصی هدیه گرفته‌ایم و آن‌قدر عاشق آن‌ها هستیم که می‌خواهیم جلوی چشممان باشند؟ اما چگونه چنین چیزی ممکن است؟ و یا لباسی که خیلی دوستش داشته‌ایم با پاشیدن سفیدکننده و یا گواش روی آن دیگر قابل پوشیدن نیست؛ اما نمی‌توانید آن را دور بیندازید. چاره‌ی آن چیست؟

البته پیش از هر اقدامی مقاله‌های روش‌های پاک کردن لکه، لباس رنگ گرفته، پاک کردن لکه آدامس و لکه‌ی زنگ را مطالعه کنید، شاید لباس شما تمیز شد.

در اینجا راه‌حل‌ها و ایده‌هایی برای استفاده از لباس‌های کهنه و لباس‌هایی که به هر دلیلی نمی‌توانید آن‌ها را بپوشید آورده‌ایم. راه‌حل‌هایی که چندین هدف را دنبال می‌کند. اگر از طرفداران محیط‌زیست باشید؛ از این ایده‌ها لذت می‌برید؛ و یا اگر از دسته خانم‌های احساسی باشید که با خاطرات دوران نامزدی، عقد و یا اوایل ازدواجتان زندگی می‌کنید، با ایده‌های ما هیجان‌زده می‌شوید.

بعضی از خانم‌ها به تغییر بسیار علاقه دارند؛ و عاشق وسایل جدید هستند. وسایلی که خاص باشند و در هیچ مغازه‌ای نتوان آن‌ها پیدا کرد. جالب است بدانید با استفاده‌ از لباس‌های کهنه می‌توان این افراد را سورپرایز کرد و بدون هیچ هزینه‌ای هدیه‌های خاص برایشان تهیه کرد؛ و نیز خانم‌هایی که دوست ندارند؛ لباس تکراری بپوشند نیز از ایده‌های ما استقبال خواهند کرد.

یک ایده‌ی بسیار جالب و هیجان‌انگیز برای مادران این است که با استفاده از لباس‌های کهنه و قدیمی فرزندانشان برای آن‌ها یک لحاف بدوزند. یک لحاف پر از خاطرات شیرین کودکی فرزندانشان. باید یک مادر باشی تا بتوانی این موضوع را درک کنی. این واقعیت که هرکدام از لباس‌های کهنه‌ی فرزندت خود کتابی است. کتابی پر از عشق و علاقه و تمام لحظه‌های زیبای مادری.

بر اساس مطالعات انجام‌شده درزمینهٔ رشد هوش و استعداد کودکان ساخت کاردستی تأثیر بسزایی در تقویت هوش کودکان دارد. شما می‌توانید از لباس‌های کهنه، کاردستی بسیار عالی و کاربردی تهیه کنید. این کاردستی می‌تواند یک کتاب داستان تصویری باشد. گاهی می‌تواند دوخت لباس برای عروسک‌های فرزندتان باشد. برای یک کودک بسیار جذاب است که از لباس‌های کهنه‌ی خودش یک لباس برای عروسکش بدوزد.

یک خبر خوب برای شما دارم که یک کتاب به‌عنوان (کاردستی بالباس‌های کهنه) به چاپ رسیده است. نویسنده‌ی این کتاب آقای (دانیل نان) و مترجم آن خانم‌ هایده کروبی است. این کتاب روش‌های فروانی را در اختیار شما می‌گذارد تا بتوانید از لباس‌های کهنه استفاده‌ی بهینه داشته باشید؛ و نیز یک اسباب‌بازی برای فرزند دلبندتان بسازید و در کنار آن برای افزایش هوش و خلاقیت فرزندتان نیز تلاش کنید

ابتدا لباس کهنه را به خشک‌شویی ‌دهید و سپس با یک برش ساده آن را به یک کوسن زیبا تبدیل کنید. این لباس کهنه می‌تواند پیراهن زنانه، پیراهن مردانه، انواع تیشرت و یا ژاکت‌های کهنه شما باشد. حتی این لباس می‌تواند یادگاری از دوست عزیزی و یا عشق شما باشد. شاید بخواهید قبل از اینکه لباستان کهنه شود از آن‌یک کوسن زیبا بسازید همراه با عکس‌های مشترکتان.

شما می‌توانید با جدا کردن طرح روی تیشرت‌های کهنه خودتان؛ تابلوهای بسیار زیبا بسازید. پس از تهیه وسایل موردنیاز خود، قاب را روی پارچه قرار دهید و دور آن را برش دهید و حداقل سه سانتی‌متر را از هر طرف بکشید. این بستگی به میزان ضخامت بوم شما دارد. پارچه باید قاب را دقیقاً مانند بوم بپوشاند. حال شروع به منگنه کردن پارچه خود کنید!

ابتدا در امتداد یک‌طرف گیره بزنید و سپس طرف مقابل را انجام دهید. حالا دو طرف باقی‌مانده را بچسبانید. حتماً پارچه را بکشید تا افتادگی نداشته باشد؛ و هم می‌توانید تکه‌هایی از پارچه‌های رنگارنگ و متفاوت را به‌صورت رندم کنار هم روی یک بوم به‌اندازه‌ی دلخواه خودتان بچسبانید و یک تابلوی بسیار جذاب و خاص تهیه کنید. این تابلوها در عین اینکه راحت و سریع آماده می‌شوند، بسیار حرفه‌ای و درجه‌یک هستند.

ژاکت‌ها به دلیل نوع بافتی که دارند، فقط کافی است که یکی از هزاران گره آن باز و کشیده شود آنگاه یک سوراخ بزرگ در لباس شما ایجاد می‌شود؛ قبل از اینکه لباس کهنه شود دیگر قابل‌استفاده نیست. با این ایده می‌توانید با استفاده از لباس‌های بافتنی کهنه‌ی خودتان یک کلاه زیبای زمستانی آماده کنید.

گاهی یک مادر می‌تواند با کمترین هزینه با از استفاده از هنر خود لباس‌های کهنه‌ی کودکش را به عروسک و یا خرس دوست‌داشتنی تبدیل کند. این لباس کهنه باید از بین لباس‌های نوزادی تا یک‌سالگی فرزندتان انتخاب شود. اگر این لباس کهنه سرهمی باشد؛ کار شما بسیار راحت است. بعد از شستشوی کامل لباس باید تمام درزها و جای دکمه‌ها را بدوزید. بعدازآن لباس را از پشم‌شیشه پرکنید در این مرحله بدنه‌ی عروسک آماده است؛ و بعد با توجه به رنگ و شکل پارچه قسمت سر را جدا بدوزید و به بدنه متصل کنید.

ایده‌ی دیگر درست کردن انواع ساک، کوله‌پشتی، کیف‌دستی با لباس‌های کهنه‌ی شما است. حتی می‌توان با استفاده از جیب پیراهن‌های مردانه کیف پول آماده کنید. قطعاً این را تجربه داشته‌اید که شلوار جین شما کاملاً نو باشد اما در قسمت‌های بالا ساییدگی شدید دارد و حتی با تعمیر هم قابل پوشیدن نیست. قسمت‌های جیب و کمری و لگ‌های آن قابل‌استفاده هستند. بعد از شستشوی کامل شلوار از قسمت زانو آن را جدا کنید، درزهای آن را بازکنید و آن دو قسمت را به هم بدوزید. از کمری شلوار به‌عنوان دسته‌های کیف استفاده کنید. حال شما یک کیف بسیار زیبا دارید.

برای تغییر دکوراسیون به مقدار زیادی لباس کهنه نیاز داریم. ما می‌خواهیم یک ست آماده کنیم؛ ست رومیزی، تابلو، کوسن و پرده و غیره. ابتدا لباس‌ها را به خشک‌شویی بدهید سپس آن‌ها را به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم کنید. با دوختن این قسمت‌ها به هم پارچه‌ی جدیدی ایجاد می‌شود؛ مانند چهل‌تکه‌هایی که مادربزرگ‌هایمان می‌دوختند.

حال با این پارچه‌ی جدید و زیبا می‌توانید رومیزی، پرده، تابلو و کوسن آماده کنید و دکوراسیون جدید و خاصی طراحی کنید. برای پر کردن کوسن نیز می‌توانید از دیگر لباس‌های کهنه (که قابل‌استفاده در طرح چهل تیکه نبودند) استفاده کنید. پرده‌ها را به دو صورت می‌توان طراحی کرد بدین‌صورت که کل پرده را از این پارچه بدهید و هم می‌توان تنها برای راف پرده از پارچه‌ی طراحی‌شده استفاده کرد. بدین گونه توانسته‌اید تنها با استفاده از لباس‌های کهنه‌ی خودتان و بدون هیچ هزینه‌ای دکوراسیون منزل خودتان را تغییر دهید.

برای بافت قالیچه به تعداد زیادی تیشرت کهنه نیاز داریم. بهتر است از رنگ‌های متنوع به‌صورت رندم استفاده کنید تا درنهایت رنگ‌بندی زیبایی داشته باشیم. با توجه به این نکته که این قالیچه در چه مکانی استفاده می‌شود، رنگ آن متفاوت است. به‌عنوان‌مثال با استفاده از لباس‌های کهنه‌ی دخترتان قالیچه‌ای برای اتاق‌خواب تولید کنید و یا با استفاده از لباس‌های کهنه‌ی پسر و همسرتان یک قالیچه‌ی بارنگ‌های سرد مخصوص اتاق پسر دلبندتان ببافید.

بعد از شست و شوی کامل لباس‌های کهنه، تیشرت را به‌گونه‌ای برش می‌زنیم که درنهایت نوارهای نازکی داشته باشم. حال شما کلافی رنگارنگ و جذاب در اختیاردارید و با یک قلاب و کمی هنر می‌توانید یک قالیچه‌ی زیبا ببافید. در این ایده می‌توانید از لباس‌های کهنه‌ای که سوراخ شده‌اند نیز استفاده کنید؛ زیرا در حین بافت این سوراخ‌ها پنهان می‌شود.

این قالیچه می‌تواند آن‌قدر بزرگ باشد که کف اتاق شمارا بپوشاند؛ و یا قالیچه‌ی کوچکی که جلوی درب آشپزخانه و یا سرویس‌ها قرار گیرد. گاهی این قالیچه می‌تواند آن‌قدر کوچک باشد که به‌عنوان زیرلیوانی و یا زیربشقابی استفاده شود. به شما قول می‌دهم که پس از بافت این قالیچه احساسی از جنس غرور و یا حس مفید بودن در کل جهان را داشته باشید؛ زیرا شما توانسته‌اید با انبوهی از لباس‌های کهنه که راهی محل دفن زباله بوده‌اند، یک قالیچه‌ی بسیار زیبا و کاربردی بسازید.

البته با مطالعه مقاله تعمیر سوراخ لباس می توانید لباس‌های خود را تعمیر کنید و آن را مثل روز اول برگردانید.

به عید نوروز نزدیک می‌شویم. کودکان بیش از همه برای فرارسیدن عید نوروز لحظه‌شماری می‌کنند. نه‌فقط دیدوبازدیدها بلکه منتظر عیدی گرفتن از بزرگ‌ترها هستند. تنها کودکان هستند که یک هدیه و کادوی کوچک را به پول ترجیح می‌دهند. انتخاب با شما است که لباس‌های کهنه را دور بیندازید و یا با استفاده از آن‌ها گل سرهای زیبا و جذابی تهیه کنید و برای کل دختربچه‌هایی که در دیدوبازدید‌های عید روبرو می‌شوید، هدیه‌ای داشته باشید. در اینجا ایده‌ای داریم تا شما با استفاده از لباس‌های کهنه‌ی خودتان صدها گل سر و تل برای دختربچه‌های فامیل تهیه کنید.

روش اول استفاده از تیشرت‌های کهنه تبدیل آن به تل است. ابتدا آن را به نوارهای نازک تبدیل می‌کنیم سپس با یک قلاب‌بافی ساده می‌توانید انواعی از تل‌های زیبا را تهیه کنید. با تکه پارچه‌های دیگر می‌توانید کش مو تولید کنید. برای دوخت گل سر به مقدار کمی پارچه نیاز داریم. به‌طوری‌که با یک لباس کهنه‌ی بچگانه صدها گل‌سر ایجاد می‌شود. اگر شما ازجمله مادرانی هستید که عاشق ست کردن است؛ این ایده برایتان جالب است. بدین گونه که یکی از لباس‌های کهنه‌ی خودتان را انتخاب می‌کنید و با استفاده از آن ‌یک تل برای خودتان، یک گل سر برای دخترتان و همچنین تکه‌های از این پارچه را روی پیراهن خودتان گلدوزی کنید. در مقاله تبدیل لباس ساده به مجلسی تکنیک های بسیاری برای زیباسازی لباس وجود دارد. خواندن آن را از دست ندهید.

می‌خواهیم در مورد یک نوع از لباس های کهنه‌ی بسیار مفید صحبت کنیم. لباس کهنه‌ای که پاره شده است اما کاربردها و استفاده‌های بسیاری دارد. حتماً این موضوع را تجربه کرده‌اید که شلوار جینی داشته باشید، کاملاً نو باشد اما در بعضی از قسمت‌ها پوسیدگی و پارگی داشته باشد. در این مقاله ایده‌ای برای شما آورده‌ایم که می‌توانید از یک لباس کهنه صدها ابزار و وسایل تهیه کنید. جین پارچه‌ای با استحکام و مقاومت بالا است که برای استفاده‌ی مجدد بسیار عالی است. در اینجا ایده‌های جالبی را پیدا کردیم که آن شلوار جین کهنه و قدیمی به‌زودی زندگی جدیدی پیدا می‌کند و امیدواریم که خواست شما نیز باشد.

با مطالعه‌ی مطلب زیر می‌توانید اطلاعات لازم در زمینه‌ی تنگ کردن لباس بافتنی گشاد را بیاموزید.

به جز وسایلی که گفته شد با لباس کهنه چی میشه درست کرد که قابلیت فروش داشته باشه؟کسی تا حالا از این راه درآمد داشته؟

به نظرم یکی از ترفند های جالب با لباس های کهنه که تازگی باب شده سیمانی کردن لباسا و درست کردن المان و گلدون برای حیاط خونه است.اگر سرچ کنید راحت مدلاشو و آموزشش پیدا میشه.واقعا کار جالبی هست.

بهترین استفاده از لباسهای دور ریختنی رو مامانا میکنن دم عید تبدلیشون میکنن به پارچه برای گردگیری D:

واقعا توی این دوره زمونه باید همه وسایل رو یجوری به کار گرفت نمیشه دور ریخت. کلی روش برای تبدیل لباس کهنه به نو هم وجود داره و میشه با ترمیم و گل دوزی و تیکه دوزی و کلی کار دیگه از لباسای کهنه لباس جدید و جالب درست کرد.و خوشبختانه الا دیگه کسی هم نمیگه زشته و همه میگن مده و چه ادم خلاقی 🙂

داخل سایت خودتون واسط کالا لباس های در حد نو رو آگهی کنیم و بفروشیمشون.

موارد مفیدی بیان شده….ولی به نظرم افراد نیازمند هم هستند که به لباس های در حد نو هم راضی باشند.

خیلی عالی بود.

منم گاهی این کارا رو انجام میدم .خیلی جالب و خوندنی آموزنده بود 👏👏

خیلی جالب و خوندنی آموزنده بود 👏👏

مامان بزرگم میگه هروقت از یک لباس خسته شدین از داخل کمدتون جابجاش کنین و داخل یک کمد دیگه بگذاریدش..بعد از چند ماه که ببینیدش باز خوشحال میشین که این لباس را دارین.

چطور لباس قدیمی خود را جدید کنیم
چطور لباس قدیمی خود را جدید کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *