چطور زندگی شادی داشته باشیم

 
helpkade
چطور زندگی شادی داشته باشیم
چطور زندگی شادی داشته باشیم

زندگی شاد و بی دغدغه، برای بسیاری از افراد آرزوست. آرزویی که نه تنها دست نیافتنی نیست، بلکه حق هر انسانی به حساب می‌آید. این افراد معمولاً به دنبال راه کارهای عجیب و غریب می‌گردند تا بتوانند زندگی شاد را تجربه کنند و به موفقیت برسند. غافل از اینکه داشتن حال خوب و آرامش، نه تنها نیاز به تکنیک های عجیب ندارد، بلکه با راه کارهایی کاملاً ساده به دست می‌آید. در مقاله چگونه زندگی شاد کنیم 11 مورد از ساده ترین و البته موثرترین راه ها را برایتان بیان کرده ایم که بتوانید با استفاده از آن ها، از همیشه زدگی شاد تری را تجربه کنید…

شک نکنید بعد از خواندن این مقاله اتفاقات بسیار خوبی برای خودتان و زندگیتان خواهد افتاد. پس حتماً تا انتها همراه ما باشید…

همان طور که در ابتدای مقاله هم گفتم، شما هم به دنبال راه کارهایی می‌گردید که بتوانید با استفاده از آن ها زندگیتان را از همیشه شادتر و حال خودتان را از همیشه بهتر کنید. خب من هم زیاد منتظرتان نمی‌گذارم، همین ابتدا 11 تکنیک فوق العاده به شما خواهم گفت که بهترین اتفاقات برای شما رقم بخورد. اگر موافق هستید پس شروع به گفتن راه های زندگی شادتر.

می‌دانید دلیل اصلی بسیاری از شاد نبودن ها و افسردگی های غالب افراد چیست؟ این است که در زمان حال نیستند! یعنی یا دائماً در حال افسوس خوردن برای کارهایی که در گذشته انجام داده یا نداده اند هستند، یا دائماً خودشان را از آینده می‌ترسانند! به نظر شما، آیا فردی با این خصوصیات، اصلاً می‌تواند زندگی شاد را تجربه کند؟

مسلماً جواب منفی است. برای این که زندگی شاد داشته باشید، یکی از مهم ترین کارهایی که باید انجام دهید این است که در زمان حال زندگی کنید. یعنی همان طور که گفتم مدام به فکر دیروز و فردایتان نباشید. فقط سعی کنید بهترین ها را در لحظه برای خودتان رقم بزنید و از زمان حال لذت ببرید.چطور زندگی شادی داشته باشیم

البته منظور من این نیست که آینده تان را فراموش کنید و اصلاً برای آن برنامه ای نداشته باشید! بلکه منظورم این است که مثل افرادی که همیشه می‌گویند “وای فردا قراره چی بشه؟ با این وضعیت مگه میشه زندگی کرد؟ اگه فلان اتفاق نیفته باید چی کار کنم؟” نباشید! به همین سادگی!

انسان موجودی اجتماعی است و نمی‌تواند بدون برقراری ارتباط با دیگران زندگی کند. برقراری ارتباط هم با چیزی ممکن نیست جز دانستن تکنیک های ارتباط موثر! اگر این تکنیک ها را به خوبی بلد باشیم، مسلماً زندگی شاد تری را هم تجربه خواهیم کرد. چرا که ارتباط گرفتن با دیگران ما را سرحال تر، شادتر، اجتماعی تر و .. می‌کند و لبخند را بر لب های ما جاری می‌کند. پیشنهاد می‌کنم حتماً مقاله تکنیک های ارتباط موثر را هم که برایتان نوشته ایم مطالعه کنید تا با یادگیری این تکنیک ها، فردی موفق در حیطه ارتباط گیری با دیگران شوید و همچنین بتوانید اوضاع زندگی خودتان را بهبود ببخشید…

أَلا بِذِكرِ اللَّهِ تَطمَئِنُّ القُلُوبُ ( آگاه باشید که دل ها تنها با یاد خدا آرام می‌گیرد.) سوره رعد- آیه ۲۸

این آیه را احتمالاً زیاد شنیده باشید. خود من کاملاً به آن باور دارم چون تأثیر آن را بارها و بارها دیده ام. دقت کرده اید اکثر ما زمان های گرفتاری و مشکلات، بیشتر به سمت خدا می‌رویم تا آرامش بیشتری کسب کنیم؟ انگار در ذهنمان حک شده که حتی در بدترین شرایط هم، خدا بهترین یار و یاری کننده ماست. تازه همانطور که در مقاله شکرگزاری گفتیم، با تشکر از خدای خودمان حال روزمان بهتر می‌شود

حال من سؤالی از شما دارم. وقتی می‌بینیم تا این حد یاد و ذکر خدا می‌تواند آراممان کند، چرا همیشه از خدا را یاد نمی‌کنیم؟ چرا باید حتماً مشکلی برایمان پیش بیاید تا یاد خدا بیفتیم؟

سومین راز زندگش شاد هم همین است. تا می‌توانید یاد خدا را در زندگیتان پررنگ کنید. به همین راحتی! 

یکی دیگر از راه ها و تکنیک های داشتن زندگی شاد ، این است که از جملات انگیزشی استفاده کنیم. این جملات باعث می‌شوند ما همیشه انرژی بالایی داشته باشیم و در شادترین حالت ممکن باشیم. در اینجا به چند مورد از شادی بخش ترین جملات اشاره خواهیم کرد…

در مقاله اهمیت سحرخیزی برایتان ۹ مورد از مهم ترین فواید سحرخیزی را بیان کردم که دو مورد از آن ها به همین زندگی شاد و داشتن انرژی مربوط می‌شد.

۱. صبح زود مشخص می‌کند ما روز خوب و شادی داشته باشیم یا نه! یعنی اگر بتوانیم سحرخیز باشیم و همچنین کارهایی را مثل ورزش کردن، خوردن صبحانه کامل، انجام کارهای مورد علاقه و… انجام دهیم، مسلماً روز بسیار خوبی را تجربه خواهیم کرد.

۲. صبح زود انگیزشی ترین زمان ممکن است. دقت کرده اید که وقتی صبح های زود از خواب بیدار می‌شوید، چقدر انرژی دارید؟ خب طبیعی است که وقتی صبح ها بمب انگیزه و انرژی باشید، روز شادی هم در ادامه داشته باشید!

شک نکنید که با سحرخیزی، زندگی فوق العاده شادی را هم برای خودتان رقم خواهید زد. پیشنهاد می‌کنم حتماً این روش را امتحان کنید…

تا کنون کسی را دیده اید که کاری را که مورد علاقه اش است انجام دهد و ناراضی باشد؟ مسلماً خیر! علایق ما به من و شما کمک می‌کنند تا هم در کاری که انجام می‌دهیم مفیدتر و بهتر عمل کنیم و هم شادتر باشیم و حال بهتری هم داشته باشیم. وقتی در مسیر علایقت حرکت کنی، دیگر خبری از بی انرژی بودن و بی حالی نخواهد بود. پیشنهاد می‌کنم اولین کاری که بعد از خواندن این مقاله انجام می‌دهید این باشد که لیستی از علایقتان تهیه کنید و تمام تلاش خود را بکنید که در جهت آن ها حرکت کنید. شک نکنید که برایتان معجزه خواهد کرد.

التبه باید این علایق از ته دل باشند و بعد از گذشت دو یا سه روز آتش آن‌ها فروکش نکند. برای این که علایق درست خودتان را انتخاب کنید، توصیه می‌کنم از محصول استعدادیابی و کشف علایق ما دیدن کنید؛ نتها با استفاده از آن می‌توانید علایق خودتان را کشف کنید، بلکه استعداد و علایق واقعی دیگران هم می‌توانید کشف کنید.

فکرهای منفی و افراد منفی باف، یکی از اصلی ترین عوامل شاد نبودن ما در زندگی هستند. تصور کنید که مدام فکرهایی در مغز شما باشند که “تو نمی‌توانی، به موفقیت نمی‌رسی، عرضه نداری و…” و همچنین افرادی باشند که مدام این حرف ها را برای شما تکرار کنند، آیا نیرویی برای شما باقی می‌ماند که بتوانید زندگی شاد داشته باشید؟

اما همان طور که در مقاله مثبت اندیشی گفتیم، افراد مثبت اندیش آرامش و شادی در چهره شان نمایان است، زندگی را با تمام سختی هایش دوست دارند، به وقوع اتفاقات خوب یقین دارند، بعد از هر شکستی دوباره برای موفقیت تلاش می‌کنند و کلی اتفاق خوب دیگر برایشان می‌افتد. خب به نظر شما، منطقی تر نیست که خودمان را به فردی مثبت اندیش تبدیل کنیم و از همه افراد و افکار منفی فاصله بگیریم؟

هشتمین قانون زندگی شاد، داشتن اهداف مشخص است. افرادی که هدف مشخصی دارند، همیشه انگیزه و انرژی بالاتری هم نسبت به سایر افراد برای رسیدن به موفقیت دارند. زمانی که هدف داشته باشیم، ناخودآگاه ترغیب می‌شویم که برای رسیدن به آن تلاش کنیم و همین تلاش کردن و شوق رسیدن به هدف، حال بسیار خوبی را برای ما ایجاد می‌کند و زندگی شادتری را تجربه خواهیم کرد. همانطور که در مقاله هدف گذاری در زندگی در چگونگی مشخص کردن هدف صحبت کردیم. اهداف ما باید شفاف و روشن باشند تا بتوانیم تصور مناسبی را از آن‌ها داشته باشیم.

بسیاری از چیزها در زندگی هستند که ما هیچ تاثیری در به وجود آمدن یا از بین رفتن آن ها نداریم! اما متاسفانه بخش زیادی از ذهن ما را اشغال می‌کنند و نمی‌گذارند زندگی شاد داشته باشیم. مثلاً ما به هیچ عنوان در گرانی قیمت ها، آلودگی هوا، مدیریت کشور و… تاثیری نداریم ولی مدام در زندگی روزمره از آن ها صحبت می‌کنیم و حال خود را بد می‌کنیم!

پس بهتر نیست به جای فکر کردن و صحبت کردن درباره این موارد، بیشتر به فکر اهداف و آرزوها و البته زندگی خودمان باشیم؟!

شما میانگین پنج نفری هستید که بیشترین زمان را با آن ها می‌گذرانید.

آقای جیمم ران که خودش یکی از بزرگ ترین و موفق تری روانشناسان دنیاست جمله بالا را گفته و انگار دقیقاً هم این جمله را به بهترین شکل ممکن بیان کرده.

چون واقعاً هم همین طور است. اگر اطرافیان ما انسان های مذهبی زیادی باشند، تفکرات ما هم ناخودآگاه رو به دین و مذهب خواهد رفت. اگر با افرادی باشیم که اهل خوش گذرانی و تفریح هستند، ما هم به فردی تبدیل خواهیم شد که مدام به فکر عیاشی و تفریح هستیم و همین طور با هر دسته از افراد نشست و برخواست داشته باشیم، شبیه به آنان خواهیم شد.

طبیعی است که اگر با افرادی باشیم که همیشه شاد هستند، زندگی ما هم پر از شادی خواهد شد. پس سعی کنید دور و برتان را از افراد شاد پر کنید تا حال خوبتان را دائمی کنید…

وقتی فکر حرف مردم را می‌کنیم، ممکن است از کاری که ممکن بود به شدت در آن پیشرفت داشته باشیم دست برداریم. یا بعضاً وقتی هدفمان را به دیگران می‌گوییم یا خودشان متوجه هدف و کار ما می‌شوند، حرف هایی را می‌زنند که باعث ناامیدی ما می‌شود.

حرف مردم اگر خیلی بیش از حد مورد توجه ما قرار بگیرد، خسارات جبران ناپذیری را بهمان وارد می‌کند.

شخصی را در نظر بگیرید که بهترین ایده ها را در ذهن خودش پرورش می‌دهد و ممکن است با محقق شدن حتی یکی از آن ایده ها زندگی خودش و حتی جهان را متحول کند. اما چون ایده ها بزرگ تر از فکر بقیه هستند، مردم شروع به تمسخر و اظهار نظرهای بیهوده می‌کنند.

به نظرتان با وجود این حرف ها آن شخص جرئت به انجام کار را پیدا می‌کند؟چطور زندگی شادی داشته باشیم

همان طوری که دقت می‌کنید حرف مردم اکثر اوقات باعث می‌شود ما به آن چیزهایی که دوست داریم نرسیم. گاهاً هم مردم حرفی نمی‌زنند اما ما به خاطر ترس از اینکه ممکن است حرفی بزنند هم از اهدافمان و هم از نوع لباس پوشیدنمان دست می‌کشیم.

وقتی کسی همه دغدغه اش در روز حرف مردم و ترس از حرف مردم باشد، آیا زمانی را برای شاد زندگی کردن پیدا می‌کند؟ پس برای حال خوب خودمان هم شده باید سعی کنیم کمتر توجه به حرف مردم داشته باشیم. می‌شود گفت یکی از مهم ترین چیزهایی که شادی زندگی را می‌گیرد همین حرف مردم است. همچنین اگر میخواهید بدانید که برای داشتن حال خوب چه باید کرد میتوانید به مقاله حال خوب مراجعه کنید و آن را مطالعه کنید.

این نکته چون در زندگی ما تأثیر بسیار زیادی دارد و یکی از دلایل اصلی شاد نبودن ما در زندگی است، ۴ راه کار مهم برایش در نظر گرفته ایم که بتوانید با استفاده از آن ها هم از شر حرف مردم راحت شوید و هم زندگی شاد تری را تجربه کنید…

خیلی از اوقات توجه بیش از حد ما به حرف مردم و قضاوت هایشان به خاطر نداشتن اعتماد به نفس بالاست. وقتی ما اعتماد به نفس بالایی داشته باشیم، دیگر حرف دیگران نه تنها آزار دهنده نخواهد بود، بلکه باعث می‌شود ما به خواسته دل خودمان عمل کنیم، نه خواسته دل دیگران.

وقتی ما اعتماد به نفس بالا نداشته باشیم، همیشه به دنبال تقلید از دیگران هستیم. یعنی سعی می‌کنیم مثل دیگران باشیم و خودمان را نشان دهیم تا مورد قضاوت مردم قرار نگیریم.

پس آن قدری اعتماد به نفستان را افزایش دهید که خودتان الگو شوید. که ما در مقاله راه های افزایش اعتماد به نفس راهکارهای خوبی را برای شما اراده کرده‌ایم. حتماً مطالعه کنید، چون عدم اعتماد به نفس یا کمبود اعتماد به نفس موقعیت های زیادی را از افراد می‌گیرد.

خیلی از وقت ها ما حتی خودمان را به سختی و بزهکاری می اندازیم تا از حرف مردم فرار کنیم.

فردی که ترس از حرف مردم دارد، با وجود این که مبلمان خوبی دارد و کاملاً قابل استفاده هم هست، برای اینکه یک موقع مردم نگویند “چقدر دکوراسیون خانه تان بد است، مبلمانتان را نمی‌خواهید عوض کنید؟” امکان دارد مبلمانش را عوض کند و خودش را به سختی بیندازد.

پس دقت کنید و حتماً روی این موضوع فکر کنید که از زندگی چه می خواهید؟ به دنبال این هستید که مردم درباره شما چه حرفی می‌زنند، یا این که می‌خواهید زندگی شاد و پر از موفقیت برای خودتان داشته باشید؟

وقتی کاملاً متوجه شوید که چه کسی هستید و چه چیزی از زندگی می‌خواهید، دیگر حرف های مردم شما را اذیت نمی‌کند و جلوی مسیر شادی زندگی شما را نمی‌تواند بگیرد. و آن وقت است که می‌توانید به نقشه راه موفقیت را رسم کنید.

در زندگی برخی از افراد دیده می‌شود که می‌گویند: “کبری خانوم فلان چیز رو خریده پس منم باید بخرم، پسر حسن بقال ماشین خریده پس من باید بهترشو بخرم، دختر اکبر آقا گوشی فلان مدلی خریده منم باید داشته باشم!” در اصطلاح به این کار می‌گویند چشم و هم چشمی.

تقلید یا همان چشم و هم چشمی باعث می‌شود شادی مان را از دست دهیم. پس به خاطر حرف مردم تقلید نکنید و سعی کنید خودتان باشید.

برای این که بدانید دقیقاً کدام یکی از حرف ها روی شما تاثیر بدی دارد، باید بعد از شنیدن حرف مردم به این فکر کنید که منشأ این حرف کجاست؟ یعنی ببینید طرفی که آن حرف را زده به خاطر عدم علاقه خودش به آن موضوع بوده یا به خاطر حسادت؟ یا شاید به خاطر این که دوست ندارد تو را موفق ببیند می‌گوید؟ یا نه واقعاً به خاطر شخص شما و مصلحت شماست که چنین حرف هایی را می‌زند، مثل اکثر پدر و مادرها که جز خیر و صلاح فرزندشان چیز دیگری نمی‌خواهند؟

حتماً در زندگی باید به حرف مردم اهمیت داد اما نه هر کسی. به حرف کسی باید اهمیت داد و توجه کرد که می‌تواند با راهنمایی هایش شما را پیشرفت دهد.

در واقع آن ها همان افرادی هستند که می‌توانیم بیشترین توجه را به حرف هایشان داشته باشیم. چون از روی میل شخصی و خواسته خودشان صحبت نمی‌کنند و به فکر منافع ما هستند. عاقلانه نیست که زندگی واقعی خودمان را بر اساس نظرات و فکر اشتباه دیگران بسازیم. البته به جز کسانی که اطلاعات دسته اول و خوبی دارند…

بهترین کتابی که برای داشتن یک زندگی شاد وجود دارد، کتاب راز شاد زیستن اثر اندرو متیوس است. این کتاب به ما می‌گوید که چطور زندگی شادی داشته باشیم؟ چگونه با افسردگی مقابله کنیم؟ کدام الگوهای رفتاری درست هستند؟ چرا باید برای داشتن زندگی شاد برنامه ریزی داشته باشیم؟ و کلی مورد دیگر در مورد زندگی شاد که حتماً کمکتان خواهد کرد. پیشنهاد می‌کنم حتماً این اب را مطالعه نید تا زندگیتان را از همیشه شادتر کنید…

آقای اندرو متیوس همچنین در کتاب راز شاد زیستن، جملات بسیاری درباره شاد زندگی کردن نقل کرده است که در ادامه به برخی از آنها اشار می‌کنم:

حتماً کلیپ پایین را مشاهده کنید تا در 1 دقیقه کل مقاله برای شما مرور شود

در حال بارگذاری… .jw-rightclick{display:none!important}.jw-title-primary,.jw-title-secondary{text-align:right!important}.jw-breakpoint-5 .jw-related-item-next-up .jw-related-item-description,.jw-breakpoint-5 .jw-related-item-next-up .jw-related-item-title strong,.jw-breakpoint-5 .jw-related-item-next-up .jw-related-item-title span{text-align:right}.jw-breakpoint-3 .jw-related-item-next-up,.jw-breakpoint-4 .jw-related-item-next-up,.jw-breakpoint-5 .jw-related-item-next-up,.jw-breakpoint-6 .jw-related-item-next-up,.jw-breakpoint-7 .jw-related-item-next-up{float:right}.jw-related-item-group{float:right!important}.jw-related-item{float:right!important}.jw-related-item-title span{text-align:right}

 

به نظر من خیلی عالی بود خدا خیرتون بده

وقت بخیر

ممنون از نظر لطف شما

خوشحالیم که تونستیم کمکتون کنیم

با عرض سلام و وقت بخير مطالب مقاله مثل هميشه عالي و فوق العاده بود و من نهايت لذت را ميبرم از اينكه الان ذره اي به حرف مردم اهميتي نمي دهم و اين حال خوب من را دوچندان ميكند. البته من قبلا اينطور نبودم و هميشه حرف مردم برايم اهميت داشت ولي از زماني كه به اهداف و برنامه هاي خودم خيلي فكر ميكنم هم اعتماد به نفسم خيلي بالاتر رفته و هم اين اتفاق باعث آرامش ذهني ام ميشه و من خدارو شكر از اين بابت خيلي راضيم. گويا الان طوري شده كه اصلا وقتي براي فكر كردن به حرفاي مردم ندارم اصلا 😊

وقت بخیر

ممنون از نظر لطفتون خانم کاویانی بزرگوار…خیلی خوشحالیم که در حال برداشتن گام برتر زندگیتون هستید

موفق باشید

استاد، مقاله خوبی بود. ولی می‌شود بهتر توضیح بدهید که چگونه یک زندگی شاد و سالم داشته باشیم ؟ و همچنین اگر بخواهیم جمع بندی کلی از این قضیه داشته باشیم، نکات کلیدی زندگی شاد را می‌شود به ما ارائه دهید؟

سلام خدمت شما دوست عزیز، بله برای این که زندگی شادی را داشته باشید همانطور که در مقاله توضیح دادیم، 10 راهکارهای است که باید آن را رعایت کنید، تحولی اساسی را می‌توانید در زندگی خودتان ایجاد کنید. و اما در رابطه با نکات کلی، نمی‌شود قاعده‌ای اساسی ارائه داد. سبک زندگی، اخلاقیات، همه این موارد در تعیین این ویژگی‌ها مؤثر هستند. اگر نمی‌توانید با خواندن مقاله آن را پیدا کنید، توصیه می‌کنم برای مشاوره به شماره 09038942379 در واتساپ پیام بدهید.

سلام ممنون از مقاله ی خوبتون من خیلی لذت بردم از مقاله تون ??

سلام کاملاً با نظر شما موافق هستم. ما نمی تونیم زندگیمون رو با حرف مردم پیش ببریم چون هر کاری کنیم مردم هیچ موقع راضی نمی شن و حرفی برای گفتن دارن.

بله . دقیقا ??????

عالی بود

سلام خداقوت…. مقاله خییلیی خوبی بود.. این جمله خییلیی قشنگ بود که مردم تورا آنگونه میبینندکه میخواهند پس بیش از حد درگیر نظرات آنان مشو ممنون داداش گلم بابت مقاله خوبت ❤️❤️❤️

مقاله ی فوق العاده ای بود مرسی از مقاله ی خوبتون?

مرسی داداش گلم واقعا عالی بود استفاده بردم و سعی میکنم تو زندگیم این دیدگاهو تاثیر بدم تا ارامش بیشتری داشته باشم

خیلی عالی بود داداش گلم کاملا تاثیر حرف مردمو تو زندگیم احساس میکردم و از این به بعد سعی میکنم فقط حرف کسانی رو تو سر نوشتم تاثیر بدم که باعث پیشرفتم میشن نه سختیم

یه تبریک به رفیق گلم ، جناب آقای حسین نژاد چون واقعا مقالهٔ بینظیری بود و متن مقاله مثل عنوانش جذاب و قشنگ بود ممنونم MP#

ممنونم آقای حسین نژاد فوق العاده بود و راهکارهای عالی ای نام بردید… بازم ممنون

سلام حاج مهدی سال نو مبارک مقاله بالا عالی بود و متناسب به آموزه های دینی ما.اما با یک دید قشنگ و امروزی تر دمت گرم. آفرین

سلام واقعا مقاله خوبی بود من میخواستم پوششمو تغیر بدم ولی همیشه از اینکه دیگران مسخرم کنن میترسیدم ولی الان پوششمو تغیر میدم و هیچ کاریم به حرف مردم ندارم ممنون ازشما:)

ممنونم از مقاله ی درجه ۱ شما متاسفانه ما به حرف مردم بیشتر اهمیت میدیم و این فرهنگ باید تغییر پیدا کنه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

— بارگیری کد امنیتی –به منظور تصویب CAPTCHA لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید.

بهترین و کامل ترین بسته استعدادیابی و کشف علایق کشور

با ساده ترین راه ها، انگیزه خودتان را همیشه در بالاترین حد ممکن نگه دارید.

تهران، باغ فیض کوچه 1

پـلاک 15، طـبقه چهارم

تلفن: 02156692113 | 09038942379

مطالب پر بازدید


۸. آگاهانه با نور خورشید ارتباط برقرار کنید. از نور خورشید آگاه باشید و هنگامی که آن را روی صورت و بدنتان حس می‌کنید، به آن فکر کنید. در گرما و نور آن حمام کنید. ارتباط خود را با این منبع انرژی حیات‌بخش حفظ کنید.
چطور زندگی شادی داشته باشیم

۹. به لذت‌های جسمی فکر کنید. توجه کنید که تختتان چقدر نرم است، غذایتان چه طعم خوبی دارد. از این احساسات فوق‌العاده لذت ببرید و قدردان آنها باشید.

۱۰. محکم و پایدار در زمان حال ریشه داشته باشید. اندوه زمانی رخ می‌دهد که درباره‌ی گذشته وسواس داشته باشیم یا نگران آینده باشیم. صلح و آرامش در زمان حال پیدا می‌شود. تنفس عمیق، مدیتیشن و دیگر روش‌های تمرکز را برای تثبیت حضورتان در لحظه‌ی اکنون تمرین کنید.

۱۱. نیمه‌ی پر لیوان را ببینید. تمرین قدردانی کنید تا مثبت باقی بمانید. خوبی‌ را در خودتان، دیگران و دنیای اطرافتان ببینید.

۱۲. مثل یک اردک باشید. اجازه بدهید چیزهای منفی از روی پشت شما سُر بخورند. زندگی کوتاه‌تر از این است که بخواهیدخودتان را آزار دهید.

۱۳. به محیط خود رسیدگی کنید. خانه و دفتر خود را راحت و شاد کنید. خودتان را با چیزهایی که به شما احساس مثبت می‌دهند و باعث لبخند شما می‌شوند محاصره کنید.

۱۴. از خودتان به بهترین نحو مراقبت کنید. جوری از سلامت جسمی و روانی خود مراقبت کنید که انگار فرزند عزیز خودتان هستید، فرزندی که او را بسیار دوست دارید.

۱۵. حدود سالمی ایجاد کنید. محدودیت‌هایی در زمینه‌ی زمان، فضا، پول و غیره در محل کار و خانه تعیین کنید. بیش از حد برنامه نچینید و بیش از حد متعهد به انجام کاری نشوید.

۱۶. اطرافتان را با افرادی پر کنید که آتش درونی شما را شعله‌ور می‌کنند. من قدرشناس آن دسته از دوستانم هستم که باعث آزادانه خندیدنم می‌شوند. من انتخاب کرده‌ام که زمانم را با آنها بگذرانم.

۱۷. هر روز خودمراقبتی را تمرین کنید. راحتی خود را در اولویت قرار بدهید و یوگا تمرین کنید، بدوید، رمان بخوانید، به باغچه‌ی خود رسیدگی کنید یا هر کار دیگری که ذهن، بدن و روحتان را دوباره راه‌اندازی می‌کند انجام دهید.
مقاله مرتبط: چطور فرزندانی شاد داشته باشیم؟

۱۸. خودتان را آزادانه و آشکارا ابراز کنید. صدای خود را پیدا کنید و آنچه را که نیاز به گفتنش دارید بگویید. جرئت نشان دهید و آن را از طریق نوشتن، آثار هنری، رقصیدن و یا دیگر بیان‌های خلاق بروز دهید.

۱۹. حتما خودتان را دوست داشته باشید. مهربان باشید. صداقت داشته باشید. آن کسی باشید که همیشه می‌خواستید.

۲۰. با خودتان رو راست باشید. صادق باشید. واقعی باشید. آسیب‌پذیر باشید. شجاع باشید. اجازه دهید نور درونتان راهنمای شما باشد.

مطالب مرتبط

سلام.مرسيييييييييييييييي.

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

 چگونه همیشه شاد زندگی کنیم و آرامش داشته باشیم؟ راههای مهم و موثر در شاد بودن و شاد زندگی کردن کدامند؟ در این بخش خواهید خواند که چگونه با وجود مشکلات شاد زندگی کنیم.

برای اینکه شاد زندگی کنیم باید چند اصل مهم را رعایت کنیم که اولین اصل آن اهمیت دادن به خود و سلامت جسم و روح است که برای سلامتی جسم باید:

 آب فراوان بنوشید.

 مثل یک پادشاه صبحانه بخورید، مثل یک شاهزاده ناهار و مثل یک گدا شام بخورید.

 از سبزیجات بیش تر استفاده کنید تا غذاهای فراوری شده.چطور زندگی شادی داشته باشیم

 از یوگا، نماز و دعا کمک بگیرید.

 بیش تر بازی کنید.

 بیش تر از سال گذشته کتاب بخوانید.

 روزانه 10 دقیقه سکوت کنید و به تفکر بپردازید.

7 الی 8 ساعت بخوابید.

 هر روز 10 تا 30 دقیقه پیاده روی کنید و در حین پیاده روی، لبخند بزنید.

 

نوبت می رسد به سلامتی روح که بستگی به عوامل بسیاری دارد که مهم ترین و اصلی ترین انها شامل:

نخستین نکته برای اینکه بتوانید یک فرد مثبت اندیش باشید این است که هیچ وقت خود را با فرد دیگری مقایسه نکنید. وقتی شما خود را با کسی مقایسه نکنید نسبت به کارها و اعمال خود احساس بهتری خواهید داشت و بیشتر از داشته های تان راضی خواهید بود. وقتی عادت کنید مدام دیگران را بهتر از خودتان بدانید و به این فکر نکنید که شاید خودتان شایستگی بیشتری داشته باشید، به طور حتم روزبه روز عیب جوتر و تلخ تر خواهید شد. 

کارهای مثبت انجام دهید.

 از هر چیز غیر مفید، زشت یا ناخوشی دوری بجویید.

 هر موقعیتی چه خوب یا بد، گذرا است.

 مهم نیست که چه احساسی دارید، باید به پا خیزید، لباس خود را به تن کرده و در جامعه حضور پیدا کنید.

 بهتر است سعی کنید دنیا را سفید و سیاه نبینید، وقتی همیشه برای مشکلات تان دنبال مقصر باشید، نمی توانید مثبت فکر کنید؛ فقط مسئولیت کارهای خود را قبول کنید نه بیشتر از آن و نه کمتر. هیچ وقت دیگران را سرزنش نکنید اما دلیلی هم ندارد که بار مشکلات آنها را به دوش بکشید. 

 همین که صبح از خواب بیدار می شوید، باید از خداوند تشکر کنید.

 احساسات خود را بنویسید و اجازه ندهید درون شما از اندوه مالامال گردد

بخش عمده درون شما شاد است، بنابراین خوشحال باشید.

خیلی خود را جدی نگیرید.

لبخند بزنید و یادتان باشد اگر لبخند بزنید همیشه موضوعی برای خندیدن خواهید داشت .

انرژی خود را صرف فضولی در امور دیگران نکنید.

چیزهایی که شمارا ازار می دهد را از خود دور کنید و بر شادی تمرکز کنید و اتفاقات خوب و نیکو را طلب نمایید .ذهن شما مانند اهن رباست خوبی ها را بجویید و مهمتر از همه مثبت اندیشی را در خود تقویت کنید.

  

خرید انواع ابزار وجعبه ابزار خانگی وصنعتی

رویایی بابحران نگران کننده روابط زناشویی

چقدر شاد هستید و شادی چه سهمی در زندگی و لحظه های شما دارد‎

 

چطور زندگی شادی داشته باشیم

چند سالتان است؟ فکر می کنید چند سال دیگر زندگی می کنید؟ در این چند سال که برای خودتان متصور هستید، قصد دارید چه جوری زندگی می کنید؟ حالتان خوب است؟ شاد هستید؟ از آینده چه تصوری دارید؟ کجا هستید؟ آدم شادی هستید یا یک گوشه نشسته اید و زانوی غم بغل کرده اید؟ برای این چند سال، سهم غم و شادی تان از زندگی چقدر است؟ تا امروز چطور زندگی کرده اید؟ چقدر شاد هستید و شادی چه سهمی در زندگی و لحظه های شما دارد و… تا دلتان بخواهد می توان درباره شادی و ردی که روی زندگی تان گذاشته، سوال پرسید.103 نکته برای شادتر زندگی کردنشادی ای که می تواند حالتان را بهتر کند؛ اما این شادی چگونه به دست می آید و چگونه می توان آن را به کار گرفت؟ اگر شادی دغدغه امروز شماست، ما برای شما 103 نکته داریم که با رعایت آن ها می توانید هم شادتر زندگی کنید و هم از زندگی تان راضی باشید.1- وقتی با کسی درباره موضوع مهمی حرف می زنید و طرف مقابل نمی گذارد شما نظرتان را بدهید و رگباری و بدون اعتنا به شما حرف می زند، زمانی که احساس می کنید باید نظرتان را بگویید، با یک  کلمه معذرت خواهی جلوی حرف زدن او را بگیرید و نظرتان را بگویید.2- بدون هیچ توقع پاداشت و تشکری برای کسی جز خودتان کاری انجام بدهید. مثلا برای زن صاحب خانه یک روسری گل گلی بخرید.3- هر روز برای خودتان یک لیست قدردانی بنویسید. مثلا از دوستتان تشکر کنید که بدون هیچ بهانه ای با شما به سینما می آید و فیلم هایی را که دوست ندارد، با شما تماشا می کند.4- هر روز تمرین کششی انجام بدهید، حتی اگر دو دقیقه باشد.5- روزی چند دقیقه تنها باشید. حتی برای پنج دقیقه به مغزتان استراحت بدهید و در یک اتاق دربسته یا یک محیط خلوت بنشینید و به چیزی فکر نکنید.6- از بدگویی نفستان خلاص شوید. گاهی نفستان می خواهد شما را از مردم جدا کند؛ به او این اجازه را ندهید.7- هر روز یک نوشته مثبت بخوانید. حالا خیلی هم طولانی نباشد که وقتتان را بگیرد. در حد یک پاراگراف کافی است.8- وقتتان را به خواندن مطالب چرند و بی معنی و غیرعلمی و ناراحت کننده و خبرهای بد نگذرانید.9- هر روز حداقل چنددقیقه ای برای خانواده وقت بگذارید. اگر از خانواده دور هستید، به مادر و پدرتان زنگ بزنید یا با پیغام حال خواهر و برادرتان را بپرسید.10- هر روز چنددقیقه پیاده روی کنید.11- در روز چند دقیقه با نزدیک ترین و صمیمی ترین دوست زندگی تان وقت بگذرانید یا حداقل چند دقیقه تلفنی صحبت کنید.12- جزییات خیلی هم مهم نیست. مثلا اگر یک شب نخ دندان نکشیدید تا صبح به خاطرش عذاب وجدان نداشته باشید.13- به شایعات توجه نکنید. قدیمی ها می گفتند اگر دنبال شایعه بروید، نصف عمرتان به هیچ و پوچ می گذرد.14- داشته هایتان را بپذیرید. تلاش کردن همیشه خوب است اما گاهی اوقات برای به دست آوردن یکسری چیزهای جدید باید از بعضی دل مشغولی هایتان بگذرید که ممکن است باعث ناراحتی تان شود.15- کتاب، وبلاگ، مقاله، شعر و… بخوانید که تا حالا نخواندهاید.16- روزنامه بخوانید و در صفحه ای که دوست داشتید، جمله ای را که دوست داشتید، بنویسید. مثلا بنویسید امروز چه روز خوبی بود.17- برای هر کاری که در روز انجام می دهید شور و اشتیاق داشته باشید. اگر مجبور به انجام دادن کاری هستید هم آن را با اشتیاق و علاقه انجام بدهید تا کم کم به کار محبوب شما تبدیل شود. اگر نشد پس بهتر است که آن کار را برای همیشه کنار بگذارید.18- غذای سالم و تا جایی که امکان دارد، تازه بخورید. غذای از شب مانده و پر از چربی و مواد نگه دارنده را فراموش کنید.19- به دیگران کمک کنید و انتظار این را که کمکتان جبران شود، فراموش کنید. کمک کردن بدون توقع به شادشدن خودتان کمک زیادی می کند.برای روزتان برنامه ریزی کنید. روزی که با برنامه شروع شود با رضایت هم به پایان می رسد.20- برای روزتان برنامه ریزی کنید. روزی که با برنامه شروع شود با رضایت هم به پایان می رسد.21- با آدم های مثبت وقت بگذرانید. فیلم ببینید و قدم بزنید.22- صبح زود از خواب بیدار شوید. به موقع رسیدن به اتوبوس و مترو و تاکسی و محل کار هم شادتان می کند.23- کار جوهر آدمی است. درست است؛ اما زیاد کار کردن هم خوب نیست. بهتر است از عواید آن کار لذت هم ببرید. همه آدم هایی که در بستر مرگ قرار می گیرند، می گویند کاش کمتر کار می کردند و بیشتر زندگی می کردند.24- بخندید، آن هم زیاد25- به دیگران پیشنهاد کمک بدهید. مثلا به خانم پیری که می خواهد از اتوبوس پیاده شود، کمک کنید، یا کمک کنید کودکی از پله پایین بیاید.26- درباره اینکه مردم درباره شما چه فکر می کنند کمتر کنجکاوی کنید.27- کمتر نگران باشید. تمام اتفاق هایی که در طول عمرمان نگرانشان هستیم یا اتفاق نمی افتند یا اگر بیفتند آن طوری نیستند که از قبل تصور می کنیم.28- فکر نکنید که خیلی دیر شده. هیچ وقت خیلی دیر نشده.29- هیچ وقت به این موضوع فکر نکنید که برای کار جدید یا حرکت جدید پیر شده اید. نه، شما پیر نشده اید.30- هیچ وقت فکر نکنید که برای انجام کاری بسیار جوان هستید. زمانتان را هدر ندهید.31- یادتان باشد ذهن شما می تواند به یک مکان خطرناک تبدیل شود، پس هیچ وقت تنهایی به آنجا نروید. وقتی حالتان خوب نیست، درباره احساساتتان با کسی حرف بزنید.32- ترس یک احساس طبیعی است که در وجود همه هست. ترس را درک کنید اما نگذارید شما را در چنگش اسیر کند. وقتی ترستان را بشناسید، می توانید آن را زیر سلطه خود بیاورید.33- از اسم ها توقع نداشته باشید. توقع داشتن باعث خشم و ناراحتی می شود.34- از اینکه بگویید «نمی دانم» هراس نداشته باشید. سوال پرسیدن اصلا بد نیست. به فکر کردن درباره اینکه باید همه چیز را بدانید، دست بردارید.35- راز بقا تماشا کنید. تماشای زندگی حیوانات و چگونگی زیست آن ها باعث شادی انسان ها می شود.36- از کلمات بی ارزش و بی معنی استفاده نکنید.37- از یک نفر تعریف کنید. حتی اگر آن یک نفر، غریبه باشد.38- برای کسی که پشت سر شما وارد جایی می شود، در را نگه دارید تا او هم با شما رد شود.39- از کسی که در یا آسانسور را برای شما نگه داشته، تشکر کنید.40- مثبت باشید حتی اگر حالتان خیلی بد است و مدام حس می کنید مثبت بودن فایده ای ندارد.41- با جمع هماهنگ باشید. ساز مخالف زدن باعث ناراحتی خودتان می شود.42- اگر در محیط کارتان خوش اخلاق و بگوبخند هستید، در خانه و نزد خانواده هم همین اخلاق را داشته باشید.43- در جزییات مهم و ویژگی زندگی بچه هایتان شریک باشد. مثلا روز اول مدرسه کنارش باشید یا وقتی نمایش بازی می کند، به او لبخند بزنید.44- آدم های اطرافتان را کوچک نکنید تا خودتان بزرگ شوید. این رفتار هیچ وقت جواب مثبتی در پی ندارد و باعث می شود دیگران مثل قبل به شما احترام نگذارند.45- به زمان احترام بگذارید. همیشه سر وقت به قرارهایتان برسید تا احساس شرمندگی در شما رخنه نکند. شادی و شرمندگی با هم هماهنگی ندارند.46- آدمی باشید که درباره اش حرف می زنید؛ یعنی حرف و عملتان یکی باشد.47- از چک کردن ای میل و تلگرام و اینستاگرام در صبح زود دوری کنید. خبرهای خوب خودشان را به گوش شما می رسند.48- امکان دسترسی به ای میل را از روی گوی تان پاک کنید تا مدام در تیررسی خبرهای مختلف نباشید.49- دیگران را نصیحت نکنید و از آدم هایی که مدام می خواهند پند و اندرز بدهند، دوری کنید.50- با دیگران همدلی کنید اما دلتان برای کسی نسوزد و برایشان سر تکان ندهید.

 

شادتر زندگی کنید و از زندگی تان راضی باشید‎

 

51- بچه هایتان را لوس نکنید.  درست است پدر و مادرها دوست دارند همه نیاز بچه هایشان را برآورده کنند اما همیشه هم خوب نیست که فرزندنان هر چیزی از شما خواست به او بدهید.52- تماس های از دست رفته گوشی تان را یکی یکی جواب بدهید.53- در روز یک شیرینی یا یک شکلات بخورید.54- کار امروز را به فردا نیندازید.55- فروتن و متواضع باشید.56- حتما در زندگی تان یک هدف مهم داشته باشید. مثل «من می خواهم پولدار شوم یا من باید یک آدم مشهور باشم.»57- همیشه احساس واقعیتان را بگویید. اگر کسی از شما می پرسد حالتان خوب است و شما خوب نیستید، نگویید خوب هستم چون شما خوب نیستید.58- از اشتباه کردن نترسید؛ بنابراین نمی توانید هیچ کاری شروع کنید.59- مطمئن شوید که از اشتباهات گذشته درس گرفته اید و یک اشتباه را دو بار انجام نمی دهید.60- وقتی به کسی چیزی می آموزید؟ همه نکته های مهم را به او بگویید.61- بخشنده باشید.62- همیشه نباید در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید. لحظه های جدید را تجربه کنید و در زمان زندگی کنید.63- همیشه بگویید لطفا و اگر کسی برای شما کاری کرد، از او تشکر کنید.64- بعضی وقت ها می توانید شادی را انتخاب کنید. یعنی اولویت اولتان شاید باشد بعد کارهای دیگر. اول شادی را انتخاب کنید.65- بپذیرید. پذیرفتن اتفاق ها و هضم کردن آن ها  غم را دور می کند.66- نگذارید ذهنتان مشغول چرندیات شود. وزنتان زیاد است خب کمش کنید. مدام فکر کردن به چاق بودن، باعث غم و ناراحتی می شود.67- هر روز یک کار جدید انجام دهید، حتی اگر آن کار خیلی کوچک و خنده دار باشد. مثل باد کردن یک بادکنک یا دویدن و بازی کردن با یک بچه گربه.68- قبل از شروع کار یا آزمودن تجربه ای جدید، کمی تحقیق کنید که این کار چقدر با روحیه شما سازگار است.69- زمان های عصبانیت، خشم، اندوه و… را کم کنید. درست است همه این ها حس های طبیعی ماست  اما زیاده روی و اصرار بر ماندن در آ« حالت، باعث پایداری غم می شود.70- از خوشحال بودنتان شاد باشید و لذت ببرید. هیچ وقت به این موضوع فکر نکنید که خوشحالی کاری بیهوده و اشتباه است.71- به انتقام گرفتن فکر نکنید.72- مردم را ببخشید.73- اجازه ندهید تغییرات آب و هوا، خلق و خوی شما را عوض کند.74- حداقل یک کتاب در ماه بخوانید.75- حداقل با دو آدم جدید و غریبه در هفته صحبت کنید.76- در ماه با یک دوست قدیمی وقت بگذرانید. دوست دوران مهد کودک یا دبستانتان را به ناهار یا شام دعوت کنید.77- زمان پیاده روی پیامک نزنید. همین طور در زمان رانندگی.78- نفس عمیق بکشید و به این مسئله که در روز حداقل یک بار نفس عمیق بکشید، توجه داشته باشید.79- این جمله را از آلبرت اینشتین همیشه به یاد داشته باشید؛ شما دو راه در زندگی دارید . اول: همه چیز در زندگی معجزه است. دوم: هیچ معجزه ای در زندگی وجود ندارد. شما اولی را انتخاب کنید.80- از اینکه کسی به تلفن، پیغام و ای میل شما جواب ندارد، عصبانی نشوید. بعضی وقت ها صبر چیز خوبی است.81- حداقل پنج بار در هفته ورزش کنید. حتی اگر ده دقیقه وقت دارید، ورزش کنید.82- آب بنوشید، خیلی بیشتر از همیشه.83- وقتی به داوری و قضاوت دعوت می شوید، اول همه حرف ها را بشنوید و بعد نظر بدهید. نظر دادن بدون فکر، همیشه اشتباه است.84- به معنویات زندگی توجه کنید. نماز که می خوانید برای آن وقت خاصی درنظر بگیرید. جانمازتان را عوض کنید. روی جانمازتان گل بریزید.85- اعتقادات دیگران را مسخره نکنید و علایقشان را زیر سوال نبرید.86- حداقل یک بار در هفته با کودکان زیر هفت سال حرف بزنید. مطمئن باشید برای یک ماه شاد می شوید.87- حداقل یک بار در هفته با کهن سالان بالای 70 سال صحبت کنید.88- سعی کنید هر شب، سروقت و خوب بخوابید.89- اگر نیمه شب از خواب می پرید و دیگر خوابتان نمی برد، کاری را انجام بدهید که دوست دارید. مثلا به گلدان ها آب بدهید.90- یک کار خوب برای یک نفر انجام بدهید. اگر هر روز نشد، یک بار در هفته، این کار را انجام بدهید. مثلا در اتوبوس جایتان را به کسی بدهید که خسته تر است و سرش را به میله اتوبوس تکیه داده است.91- بدون تحقیق به کسی مشاوره ندهید.92- سعی کنید مردم را قبل از اینکه بشناسید، قضاوت نکنید. سعی کنید هیچ وقت کسی را قضاوت نکنید.93- هر روز یک کلمه جدید بگیرید.94- باید قبول کرد که همیشه هم اتفاق های خوب و خوش در زندگی نمی افتد. باید دوران سختی را به امید رسیدن روزهای خوش گذارند.95- به پارک بروید و روی صندلی بنشیند و به کلاغ ها و گنجشک ها نگاه کنید. برای گربه ها غذا ببرید و شاخه شکسته درختی را قلمه بزنید.96- حداقل در روز به یک نفر بگویید که دوستش دارید. مادر، پدر، همسر، فرزند و دوستتان منتظر شنیدن این جمله هستند.97- لبخند بزنید. حتی وقتی تنها هستید.98- این واقعیت را بپذیرید که همه مردم کاری را که شما انجام می دهید، دوست ندارند. به زور از آن ها «تایید» نخواهید. اگر کاری شما را راضی و شاد می کند، همین کافی است. نظر دیگران نباید خیلی برایتان مهم باشد.99- یادتان باشد آنچه مردم درباره شما فکر می کنند، هیچ ربطی به شما ندارد.100- خودتان را مشغول چند کار نکنید. تمرکز روی یک کار، همیشه بهتر جواب می دهد تا اینکه تمرکزتان را روی انجام چند کار تقسیم کنید.101- وقتی شاد هستید، نگذارید هیچ چیزی شما را ناراحت یا خشمگین کند.102- شما از همه مهم تر هستید. اول خودتان را دوست داشته باشید و بعد دیگران را؛ فداکاری بیش از حد باعث احساس شکست و اندوه طولانی می شود.103- سعی کنید همیشه فقط شاد باشید.

 

منبع: ماهنامه همشهری تندرستی

 

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر


به تماشای کیفیتی بی حاشیه!

بالاترین کیفیت لوازم خانگی با بهترین قیمت


مرکز تخصصی استعدادیابی و آموزش کودکان

چنین کیکی روفقط تواین یخچال میتونی جابدی

پرداخت شهریه آموزشگاه زبان در صورت رضایت


راهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشویی


آموزش زبان را با یک جلسه رایگان شروع کن


کامل ترین سیستم خانگی پاکیزه کننده هوا


سینما رو به خونت بیار!

اینجا یکی از هتلهای کیشه! همین حالارزروکن


درخواست مجرب ترین وکلا طلاق توافقی


تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی


چنددقیقه ای بدون دردسر ماست سالم بساز!


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

چطور زندگی موفق و شادی داشته باشیم؟

همه می‌خواهند زندگی شاد و موفقی داشته باشند و هیچکس نمی‌خواهد احساس کمبود و خفت کند. درحقیقت، هرکسی می‌تواند به اندازه‌ای که می‌خواهد موفق و شاد باشد. نیازی به جادو نیست.

اگر به همه افراد موفق، نظیر بیل گیتس، استیو جابز، ایلان ماسک، مایکل جردن و موارد دیگر نگاه کنید، می‌بینید، همه آنها دارای ویژگی‌های خاصی هستند. همه‌ی ‌‌این افراد بزرگ، گذشته‌های متفاوتی داشتند. بعضی، قبل از معروف شدن در فقر زندگی می‌کردند. برخی از آنها ترک تحصیل کردندو بعضی در یادگیری بسیار کُند بودند. با‌‌ این وجود، علی رغم همه مشکلات، ‌‌این افراد موفق ادامه می‌دهند و به نتایج برجسته‌‌ای می‌رسند. اگر ‌‌این افراد می‌توانند موفق باشند، پس شما هم می‌توانید.

اگر تخم‌مرغ توسط یک نیروی بیرونی شکسته شود، جوجه می‌میرد. اما اگر توسط یک نیروی درونی شکسته شود، زندگی آغاز می‌شود. اتفاقات بزرگ و عالی، همیشه از درون شروع می‌شوند.

فرمولی خاصی برای داشتن یک زندگی شاد و موفق وجود ندارد. شاید برای رسیدن به یک هدف مانند خرید ماشین، برنامه‌ریزی کنید و به هدفتان برسید اما منظور ما از موفقیت متفاوت است. اگر داستان زندگی افراد موفق و خودساخته را بخوانید به تعاریف خوبی از موفقیت خواهید رسید. زندگی شاد و موفق فقط رانندگی با یک ماشین اسپرت یا زندگی در یک خانه بزرگ و لاکچری نیست.‌‌ موفقیت نتیجه روشن‌فکری است.چطور زندگی شادی داشته باشیم

موفق شدن، رسیدن به یک نقطه خاص نیست، موفقیت، تمام جنبه‌های زندگی است، موفقیت یک مسیر بی‌پایان است. باید در تمام طول مسیر برای موفق و شاد بودن تلاش کنید.

برای ساختن یک زندگی شاد و موفق باید بیشتر و بهتر، فکر و عمل کنید. می‌دانیم که شرایط برای همه یکسان نیست و مسیرهای رسیدن به موفقیت متفاوت است. اما چند نکته مشترک وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره کرده‌ایم.

خودمحوربودن با خودخواه بودن و خودشیفتگی فرق می‌کند. خود محور زندگی کردن، زندگی براساس شرایط شماست بدون نگرانی زیاد درباره اینکه دیگران درباره شما چه فکر می‌کنند. افراد خارق‌العاده واقعاً اهمیتی نمی‌دهند که دیگران چطور به آنها نگاه می‌کنند.

اگر به گذشته استیو جابز نگاهی بیندازید، یک جوان هیپی می‌بینید که با پای برهنه سرکار می‌رفت. فقط سبزیجات و میوه می‌خورد. آیا او به نظر دیگران اهمیت می‌داد؟ اصلاً مهم نبود. در حقیقت، افراد موفق خودمحور هستند. آنها به روشی که می‌خواهند زندگی می‌کنند و درمورد ‌‌اینکه دیگران چگونه به آنها نگاه می‌کنند، زیاد فکر نمی‌کنند. به همین دلیل فوق‌العاده هستند.

توماس ادیسون، یکی از بزرگ‌ترین مخترعین که گفته می‌شود بیش از 10 هزار باردر آزمایشات خود شکست خورده است، اصلاً به‌‌این فکر نکرد که دیگران چگونه به او نگاه می‌کنند. او آنچه را که می‌خواست می‌دانست وهمچنان برروی اختراعات خود کارمی‌کرد. سرانجام موفق به اختراع لامپ شد و دنیا را تغییر داد. تصور کنید چه اتفاقی می‌افتد اگر توماس ادیسون نگران شکست‌های خود بود و دائماً درمورد چگونگی درک مردم فکر می‌کرد.

از همین الان تلاش کنید خودمحورتر باشید. زندگی را طبق شرایط خودتان ادامه دهید و بهترین‌ها را رقم بزنید. لازم نیست دنباله‌رو دیگران باشید وزندگی خود را بر اساس نظر دیگران انجام دهید. از تجربیات دیگران استفاده کنید اما با برنامه خودتان جلو بروید.

خودتان باشید ومسئولیت زندگی خود را تماماً برعهده بگیرید. اگر مسئولیت زندگی خود را به عهده بگیرید، موفق خواهید شد! اما چه ارتباطی بین مسئولیت پذیر بودن و موفقیت وجود دارد؟ (اینجا بخوانید)

اگر می‌خواهید خوشحال باشید، داشتن حداقل‌ها را تمرین کنید. زندگی ساده به معنای نداشتن ماشین یا کالاهای لوکس نیست بلکه درعوض، براحساسات درونی شما متمرکز می‌شود. ‌‌آنچه در اختیار دارید مهم نیست، بلکه مهم اینست، چگونه می‌توانید با آنچه در گذشته داشتید، بدرخشید.

بسیاری از افراد در زندگی، به اشتباه فکر می‌کنند موفقیت، رانندگی با یک ماشین گران‌قیمت، زندگی در یک خانه بزرگ، غذاخوردن در بهترین رستوران‌ها و ولخرجی است. اما…

پول سطح موفقیت شما را تعیین نمی‌کند! درعوض، پول فقط برای ارزشی که شما در زندگی افراد دیگر ‌‌ایجاد کرده‌‌اید، یک امتیاز محسوب می‌شود.

شما اگر ارزشی ایجاد کنید، به درآمد هم می‌رسید. اما چرا پول، موفقیت نیست؟ چرا خلق ارزش، موفقیت است؟ در ادامه چند مثال می‌زنیم:

اینها افرادی موفق هستند زیرا برای مردم ارزش آفرینی کردند. مادیات نیست که باعث موفقیت ‌‌این افراد می‌شود. اگر صاحب یک ماشین لوکس هستید، به معنای موفقیت نیست.

پول حرف اول را می‌زند، بله خودمم قبول دارم اما پولدار بودن، ‌تعریف نمی‌کند که شما چه کسی هستید. مهم‌‌این است که چگونه از درون می‌درخشید، چگونه پتانسیل خود را رها می‌کنید، چگونه می‌توانید از توانایی خود طوری استفاده کنید تا برای سایر افراد، ارزش ‌‌ایجاد می‌کند.

سلامتی ثروت است. وقتی فاقد سلامتی برای لذت‌بردن از زندگی هستید تلاش چه سودی دارد؟ اگر همیشه احساس خواب آلودگی، بیماری و خستگی می‌کنید، هرگز نمی‌توانید زندگی خود را کامل کنید و هنگامی‌ که به بهترین وجه عمل نمی‌کنید هرگز شاد و موفق نمی‌شوید.

درست مانند آنچه لورا وندرکام (Laura Vanderkam) در کتاب خود با عنوان “موفق‌ترین افراد قبل از صبحانه” گفت، ‌‌این افراد بسیار سرشان شلوغ است. ولی برای ورزش و سلامتی همیشه وقت دارند. بنابراین، مراقب سلامتی خود باشید. افراد موفق، مولد هستند. و مولد بودن یعنی تولید و مدیریت انرژی.

وقتی انرژی دارید، قدرت اراده قوی‌تر است و همینطور سطح اطمینان بالاتر. و هنگامی‌ که انرژی دارید، می‌توانید بیشتر از بقیه برای موفقیت تلاش کنید. تنها راه برای حفظ انرژی خود در طول روز، حفظ سلامتی است. به اندازه کافی بخوابید، ورزش کنید و غذاهای سالم بخورید. مصرف الکل را به طور جدی کاهش داده و از سیگار کشیدن دست بکشید. وقت خود را صرف ورزش و خواندن کنید.

اگر می‌خواهید زندگی شادی داشته باشید، آن را به یک هدف گره بزنید نه به افراد یا چیزهای دیگر. (آلبرت انیشتین)

وقتی صحبت از تعیین هدف می‌شود، بسیاری از افراد به اشتباه، اهداف مادی را تعیین می‌کنند. اهداف خود را برای به دست آوردن چندین میلیارد تومان تعیین می‌کنند. آنها داشتن یک ماشین لوکس یا‌‌ یک تجارت چند میلیارد تومانی را هدف تعیین می‌کنند. این اهداف خوب هستند، اما معنادار نیستند. هیچ معنی در کسب یک میلیارد تومان وجود ندارد، یا انجام کار پرشور لازم ندارد.

به همین دلیل 92٪ مردم نتوانسته‌اند به اهداف خود در زندگی برسند. همه اهداف مالی یا مادی را انتخاب می‌کنند مثل بقیه. اگر اهداف‌تان برایتان معنادار نیست، هیچ وقت نمی‌توانید روزهای سخت تحمل کنید. مردم بخاطرکاری که می‌توانند با پول انجام دهند ثروتمند هستند. آنها فقط به خاطر ثروتمند شدن نمی‌خواهند ثروتمند شوند. پول فقط وسیله‌‌ای برای پایان دادن است. داشتن یک ماشین لوکس برای شما چه معنایی دارد؟ چرا می‌خواهید در یک عمارت بزرگ کنار دریا زندگی کنید؟ در پشت آن چه هدفی وجود دارد و باعث ‌‌ایجاد انگیزه در شما می‌شود؟ بنابراین، یک هدف معنی‌دار انتخاب کنید.

یکی از اصول موفقیت که مسئولیت دستاوردهای افراد را برعهده دارد، یک پارانوئید معکوس است. (جک کنفیلد)

به جای ‌‌اینکه فکر کنید دنیا چگونه به شما آسیب می‌رساند، فکر کنید که جهان چگونه به شما کمک و حمایت می‌کند. وقتی از شرکت اخراج شدید، در هر فرصتی که پیش آمد، فکر کنید. شاید سرانجام شغل بهتری پیدا کنید که واقعاً عاشق آن باشید و حقوق بهتری دریافت کنید.

جک ما، بنیانگذار Alibaba یکبار گفت: افراد موفق بسیار مثبت هستند و همیشه انتظار دارند که اتفاق خوبی در آینده رخ دهد ومن به شدت اعتقاد دارم که ‌‌این درست است.

اگر فکر می‌کنید در شرایط اقتصاد بدی قرار دارید، می‌توانید با نوآوری و ساخت محصول بهتری برای فروش به بازار این شرایط را بهتر کنید. اگر بدبین باشید، هرگز کارِ اضافی انجام نخواهید داد زیرا معتقدید تلاش شما به چاه بی‌انتها ریخته خواهد شد و هیچ کس قدردان تلاش شما نیست. افراد موفق به طورمعکوس فکر می‌کنند و نسبت به آاینده بسیار مثبت اندیشند. آنها به رویاهای خود اعتقاد دارند.

اگر باور نکنید فرصتی برای برنده شدن دارید، بلیط بخت آزمایی را هرگز نمی‌خرید. به همین ترتیب، اگر باورنکنید که به نتیجه می‌رسید، هرگز تلاش نخواهید کرد. از‌‌ این رو، وقتی چیزی از کنترل شما خارج نیست، آرام باشید و اعتماد کنید که همه چیز به یک دلیل اتفاق می‌افتد. همیشه به طرف روشن و احتمال فوق‌العاده‌‌ای که می‌تواند برای شما پیش بیاید نگاه کنید.

یاد بگیرید در لحظه زندگی کنید. وقتی از تعطیلات خود با خانواده لذت می‌برید، نگران کار خود نباشید. وقتی مشغول کار هستید، از فکر کردن به یک تفریح سرگرم کننده خودداری کنید. مردم موفق افرادی هستند که درلحظه زندگی می‌کنند. آنها بدون نگرانی زندگی می‌کنند.

آیا می‌دانید انسان به دلیل نگرانی بیش ازحد، استرس می‌گیرد؟ حیوانات، فقط نگرانی‌های فوری دارند که می‌توانند بلافاصله برطرف کنند.هنگامی‌که شیرگرسنه است، به دنبال شکار غذا است. هنگامی‌که باران می‌بارد، شیر یک پناهگاه پیدا می‌کند. حیوانات مانند انسان دچار تاخیر نمی‌شوند و می‌توانند فوراً ازنگرانی‌های خود خلاص شوند.

ازطرف دیگر انسان‌ها استرس‌زا هستند. زیرا نگران آینده و چیزی را که نمی‌توانند کنترل کنند، هستند. آنها نگران‌‌این هستند که شغل عوض کنند. نگران هستند آایا پول کافی برای پرداخت وام تا پایان ماه دارند؟ اگر نتوانند به اهداف خود برسند، چه بکنند؟ اینها نگرانی‌هایی هستند که ما نمی‌توانیم سریعاً حل کنیم. بنابراین، باعث می‌شوند استرس و اضطراب اداشته باشیم. اگر می‌خواهید زندگی شادی داشته باشید، از‌‌این نگرانی‌ها خلاص شوید و لحظه به لحظه زندگی کنید.

هیچ نگرانی در مورد آینده وجود ندارد که کنترلی برآن نداشته باشید. درعوض، کاری را انجام دهید که اکنون می‌توانید انجام دهید. دیروز تاریخ بود، فردا رمز و راز است و امروز یک هدیه است، به همین دلیل آ‌را الان می‌گویند. “کاری که همین حالا می‌توانید انجام دهید، همین است. لازم نیست خیلی نگران گذشته یا‌‌ آینده باشید. درعوض، از گذشته خود یاد بگیرید و از آ‌اینده‌‌ای که می‌خواهید الهام‌بخش باشد استفاده کنید.

افراد شاد و موفق، اهل عمل هستند. همیشه درحال حرکت هستند. منتظر نیستند تا اتفاق رخ بدهد. پیش می‌روند و اتفاقات را پدید می‌آوردند. اگر می‌خواهید موفق باشید وتمام روز خود را صرف بازی کردن می‌کنید، پایان روز احساس بی‌نظمی‌و گناه خواهید کرد.

از طرف دیگر، اگر از وقت خود برای کاربر روی اهداف خود استفاده کرده و نتیجه‌‌ای حاصل کنید، احساس خوشبختی خواهید داشت اگرطبق برنامه خود کارها را انجام می‌دهید. احساس رضایت پیدا می‌کنید. به همین دلیل عمل‌گرا بودن دارای اهمیت است.چطور زندگی شادی داشته باشیم

علاوه بر‌‌این، موفقیت درصورت عدم تلاش سخت امکان ندارد. به‌‌این فکر کنید، اگر یک تنیسور حرفه‌‌ای هستید و با یک مبتدی بازی می‌کنید که حتی نمی‌تواند به درستی توپ بزند چه کارمی‌کردید؟ احساس خستگی خواهید کرد و مسابقه دریک لحظه به پایان می‌رسد. برعکس، وقتی با سایر بازیکنان حرفه‌‌ای بازی می‌کنید، از‌‌این مسابقه احساس هیجان خواهید کرد زیرا برای بدست آوردن امتیازها باید سخت تلاش کنید.

کار سخت همان چیزی است که شما را خوشحال می‌کند. هنگامی‌که بتوانید به راحتی و بدون هیچ سختی به هدف برسید به هیچ نتیجه‌‌ای نمی‌رسید. اکسیژن موجود در هوا برای همه در دسترس است وبنابراین، هیچ کس از آن قدردانی نخواهد کرد. مگر‌‌اینکه در هنگام تنفس مشکلی داشته باشید. مردم هرگز ازچیزهایی که لازم نیست سخت بدست بیاورند، قدردانی نمی‌کنند. از‌‌این رو، عمل‌گرا باشید. کار سخت و اضافی انجام دهید.

افرادی که زندگی خود را بدون رویاها می‌گذرانند، هرگز به موفقیت زیادی نخواهند رسید. رویاهای شما به شما انگیزه می‌دهد. رویاهای شما دلایلی است که هر روز صبح از خواب بیدار می‌شوید. وقتی مسیر مشخصی ندارید و بدون آنکه می‌دانید در زندگی می‌خواهید چه کاری انجام دهید، احساس بی‌حوصلگی، خواب آلودگی و بی‌جهت بودن می‌کنید. بنابراین رویاهای خود را کشف کنید و به دنبال آن بروید.

سخن پایانی

هرچه بیشتر تلاش کنید، نتایج و رضایت بیشتری خواهید داشت. با ‌‌این حال، رسیدن به نتیجه مطلوب به زمان نیاز دارد و سریعاً اتفاق نمی‌افتد. بله، موفقیت به زمان نیاز دارد، اما باید بدانید که آیا در مسیر درست قرار دارید یا نه. بعد از خواندن این مطلب، همین امروز زندگی ارزشمندی را تجربه کنید.

آیا خواندن این مطلب برای شما مفید بود؟

برای حمایت از محتوایی که می‌پسندید، لطفاً به اشتراک بگذارید:

آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت کنید.

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زوم لایف تنها با رعایت شرایط استفاده از مطالب، امکان‌پذیر است.

ورود کاربران

شادی و خوشبختی چیزی است که همه ما برای رسیدن به آن تلاش می کنیم، خوشبختی ممکن است داشتن یک شغل جدید، خریدن خانه ی جدید و یا پاس کرن یک چک باشد.

اما با این حال همان طور که دکتر رابرت پاتنام از دانشگاه هاروارد  اشاره می کند:

پول تنها می تواند شما را خوشحال کند نه خوشبخت

چطور میتونیم همیشه شاد باشیم و خوشحال و سرزنده زندگی کنیم؟ در این پست روش های علمی ثابت شده برای اینکه شاد باشیم و شاد زندگی کنیم را ارائه کرده ایم، این روش ها به قدری ساده هستند که شاید تا به حال به ذهن شما نرسیده باشند.

مطالعات نشان داده که تمرینات ورزشی نه تنها برای تناسب اندام مفید هستند بلکه باعث آزاد شدن اندورفین در بدن می شوند که می تواند باعث تغییر خلق و خوی شما شده و شما را شادتر و سرحال تر می کند.چطور زندگی شادی داشته باشیم

مطالعات انجام شده در دانشگاه تورنتو نشان داده که ورزش می تواند باعث درمان افسردگی شود. در یک آزمایش سه گروه از افراد که دچار افسردگی بودند انتخاب شدند؛

به گروه اول داروی ضد افسردگی داده شد، به گروه دوم مصرف داروی ضد افسردگی در کنار ورزش پیشنهاد شد و گروه سوم برای درمان افسردگی ورزش می کردند، پس از شش ماه فقط گروه اول دچار افسردگی شدند و گروه دوم و سوم بازگشت افسردگی در آن ها دیده نشد.

شادی پیش زمینه موفقیت است – شان آچور

همه ی ما می دانیم که تفکر مثبت می تواند تا 10 درصد عوامل استرس زا، نگرانی ها، شرایط اقتصادی و روابط را بهبود بخشد، 90٪ باقی مانده به این بستگی دارد که شما چگونه جهان اطراف خود را پردازش می کنید.

تفکر مثبت سطح انرژی، خلاقیت و بهره وری را تا 30٪ افزایش می دهد، محققین همچنین تفکر مثبت را عامل طول عمر، درمان بیماری ها، سلامت جسمانی و تحمل شرایط دشوار می دانند.

بعضی از مردم در افکار منفی خود غرق می شوند و برای خلاص شدن از آنها با مشکلات جدی مواجه می شوند، یک مطالعه دانشگاهی در مادرید نشان داد که نوشتن افکار منفی بر روی یک کاغذ و سپس از بین بردن آنها روشی موثر برای خلاص شدن از افکار منفی می باشد.

احساس و فکر کردن در مورد چیز هایی که انگیزه ی شما برای بیدار شدن هستند راهی عالی برای شادی بیشتر در زندگی بوده و از افسردگی و ترس جلوگیری می کند.

مهم نیست که کجا هستند و یا چه کاری انجام می دهند، افراد خوشبخت که زندگی شادی دارند همیشه چیزی برای سپاسگزاری پیدا می کنند، سعی کنید که هر شب سه چیز را برای سپاسگزاری پیدا کنید و آن ها را یادداشت کنید.

برای چیزی که داری خوشحال باش و برای چیزی که می خواهی اشتیاق – آلن کوهن

تمرینات مدیتیشن به یکی از روش های محبوب در بین روان شناسان برای درمان افسردگی و شاد زندگی کردن تبدیل شده است، هنگامی که به طور مرتب مراقبه ی ذهنی انجام می دهید خوش اخلاق تر می شوید، استرس شما کاهش می یابد و در نتیجه زندگی شادتری خواهید داشت.

وقتی خواب کافی نداشته باشید، بیشتر سراغ افکار منفی می روید، محققان پس از چندین آزمایش به این نتیجه رسیدند که نداشتن خواب کافی باعث اختلال در بخشی از مغز که افکار مثبت را پردازش می کند، شده و در نتیجه فرد بیشتر دچار افکار منفی می شود.

خواب ناکافی فرآیند شناختی ما را کاهش داده و خطر افسردگی را افزایش می دهد، سعی کنید هر شب 30 دقیقه زودتر بخوابید تا صبح ها زودتر از خواب بیدار شوید.

محققان دریافتند زمانی که افراد به دیگران کمک می کنند بیشتر احساس شادی دارند تا زمانی که برای خود بهترین ماشین یا بهترین تلویزیون و لباس ها را می خرند. یک مطالعه در سال 2008 نشان داد که بخشیدن پول به دیگران، شما را شادتر و خوشبخت تر می کند.

خوشبختی به کسانی روی می آورد که برای خوشبخت کردن دیگران می کوشند. – آندره توریه

باید بپذیرید که ممکن است به عنوان یک انسان نقص هایی داشته باشید، هر شخصی با پیدا کردن نقاط قوت خود و تقویت آن ها می تواند بهتر و شادتر زندگی کند.

اگر احساس می کنید یک روز سخت داشتید و خسته هستید سعی کنید بیشتر بخندید، تحقیقات روانشناسی نشان داده که حتی اگر ادای لبخند زدن را هم در بیاورید می تواند باعث شادتر شدن شما شود.

دانشمندان هنوز نمی دانند که چرا ادای خندیدن می تواند شما را شاد کند اما به نظر می رسد که لبخند زدن جریان خون بیشتری را به لوب های جلویی مغز هدایت می کند که به نوبه خود باعث آزاد شدن دوپامین شده و شما را شاد می کند.

برای بیشتر خندیدن می توانید یک فیلم کمدی ببینید، خندیدن استرس را از شما دور می کند.

بهتر است قبول کنید که شما انسان هستید و انسان هم جایز الخطاست، با پذیرش اشتباهات خود می توانید خودتان را ببخشید و بیشتر دوست داشته باشید.

هنگامی که خودتان را دوست داشته باشید می توانید شاد باشید و زندگی شادی داشته باشید.

اگر از آن دسته افرادی هستید که قدرت نه گفتن ندارید و به همه چیز بله می گویید بهتر است بدانید که این عمل استرس بیشتری را برای شما به همراه دارد و باعث می شود که زمان کمتری را برای خودتان و منافع خودتان صرف کنید.

محققان دانشگاه اسکس می گویند زمانی را که در طبیعت سبز می گذرانید حتی اگر پنج دقیقه باشد، می تواند منجر به بهبود روحیه و افزایش عزت نفس شما شود.

یک مطالعه نشان داده که پیاده روی کوتاه مدت در طبیعت یا حیاط خانه می تواند به بهبود خلق و خوی شما و کاهش استرس کمک کند.

بخشش به این معنا نیست که آنچه اتفاق افتاده درست است فقط به این معنی است که شما دیگر نمی خواهید درد ناشی از آن را تحمل کنید.

هنگامی که ما از دست کسی عصبانی باشیم همواره با خشم و کینه رفتار می کنیم و این باعث می شود که نتوانیم شاد باشیم و شادتر زندگی کنیم.

بیشتر مردم از اینکه چیز های جدید را امتحان کنند می ترسند اما تحقیقات روانشناسی نشان داده که افرادی که در تجربه های گوناگون شرکت می کنند و خود را به چالش می کشند احساسات مثبت تری دارند و شادتر زندگی می کنند.

دکتر الکس لیکرمان می گوید که انجام دادن کار های جدید نیازمند شجاعت است و شرایطی را برای شما فراهم می کند که از چیز های جدید لذت ببرید بدون اینکه خسته شوید.

شاید با خود فکر می کنید که من به اندازه کافی خوب نیستم، به اندازه کافی موفق نیستم، به اندازه کافی جذاب نیستم و به اندازه کافی توانایی ندارم همه ی این ها از عدم عشق کافی در زندگی ناشی می شوند.

حقیقت این است که مهم نیست که چه کسی هستید و چه چیزی در زندگی شما اتفاق افتاده است، هر روز صبح که از خواب بیدار می شوید در آینه نگاه کنید و بگویید من عاشقت هستم، این روش عزت نفس شما را تقویت کرده و باعث می شود که شادتر زندگی کنید.

بازی کردن با حیوانات خانگی مانند سگ و گربه باعث آزاد شدن اکسیتوسین در مغز شما شده و باعث احساس خوشبختی و شادی در زندگی می شود.

تحقیقات نشان داده که شنیدن صدای مادر می تواند به کاهش استرس کمک کند و باعث می شود که شما زندگی شادتری داشته باشید.

تحقیقات نشان می دهد که گوش دادن به موسیقی خلق و خوی شما را بهبود بخشیده و به شما کمک می کند که مثبت تر فکر کنید و زندگی شادتری داشته باشید.

مطالعات همچنین نشان می دهد که گوش دادن به موسیقی غمگین می تواند باعث افزایش احساسات مثبت در افرد شود.

شادی واقعا مسری است، تحقیقات نشان می دهد که زمانی که افراد بیشتر با دوستان شاد خود زمان می گذرانند خوشحال تر و شادتر می شوند.

نیویورک تایمز گزارش داده که برنامه ریزی برای تعطیلات هم می تواند شما را شاد کند.چطور زندگی شادی داشته باشیم

محققان می گویند روش های خلاقانه و کوچک مانند آشپزی کردن باعث شادتر شدن افراد می شود شما می توانید زمانی را به پختن یک غذای خوشمزه برای اعضای خانواده اختصاص دهید.

تحقیقات نشان می دهد که دوستان زیاد داشتن شادی و رفاه ما را افزایش می دهد، برای اینکه دوستان جدید پیدا کنید می توانید در یک باشگاه ثبت نام کنید و یا با همکاران خود وقت بیشتری سپری کنید.

تحقیقات نشان می دهد که دوش آب گرم باعث افزایش احساس شادی در افراد می شود.

تحقیقات نشان می دهد که گریه کردن می تواند منجر به بهبود خلق و خوی و باعث افزایش احساس شادی شود.

یک مطالعه در مورد چگونگی تاثیر بوییدن گل بر روی شاد بودن نشان داده که شرکت کنندگان در اتاق عطر گل، سه برابر بیشتر از افراد دیگر شاد بودند.

تحقیقات نشان می دهد که داشتن رابطه جنسی می تواند استرس را کاهش داده و باعث احساس شادی در افراد می شود.

مطالعات نشان داده زمانیکه موفقیت های کوچک و بی اهمیت را جشن می گیرید روحیه شما تقویت شده و بیشتر احساس شادی در زندگی دارید.

موفقیت کلید شادمانی نیست، شادمانی کلید موفقیت است، اگر عاشق کاری که انجام می‌دهید باشید، موفق خواهید شد. – آلبرت شوایتزر

تحقیقات نشان می دهد یادآوری خاطرات شاد قدیمی می تواند باعث افزایش احساس شادی در افراد شود.

محققان می گویند افرادی که بیشتر شنونده هستند تا گوینده زندگی شادتری دارند. اپیکتتوس می گوید : ما دو گوش داریم و یک دهان پس باید دو برابر گوش کنیم.

یک مطالعه در سال 2016 نشان می دهد که سلفی گرفتن در واقع اعتماد به نفس افراد را افزایش می دهد و آن ها را خوشحال تر و شادتر می کند.

اگر توقع زیاد از خودتان و دیگران داشته باشید ممکن است نرسیدن به آن ها موجب نا امیدی شما شود، انتظارات خود را کاهش دهید تا زندگی شادتری داشته باشید.

یک راه ساده برای داشتن یک زندگی شادتر و خوشبخت تر این است که بیشتر بخندید.

خنده یک پاسخ فیزیولوژیکی است که شامل اعمال ریتمیک و غیر ارادی است و نشان دهنده لذت و شادی است، مطالعات زیادی نشان می دهد که خنده اثرات مثبتی بر سلامت جسمی و روانی افراد دارد.

مانند زمانی که برای سالم غذاخوردن و نوشیدن آب بیشتر برنامه ریزی می کنید تصمیم بگیرید که بیشتر بخندید و با خودتان بگویید: من تصمیم می گیرم بیشتر بخندم.

هر روز حداقل یکبار بخندید و حتی برنامه ریزی کنید که در محل کار زمان هایی که به استراحت اختصاص داده اید را بخندید.

مطالعات نشان داده که لبخند زدن مانند خندیدن مزایای زیادی دارد، هنگامی که شما لبخند می زنید بدن فکر می کند که شما در حال خندیدن هستید و در نتیجه شما شادتر می شوید.

می توانید یک دلیل برای اینکه به شما یادآوری کند لبخند بزنید برای خود در نظر بگیرید به عنوان مثال هر وقت می خواهید چای یا قهوه بنوشید لبخند بزنید.

از این به بعد سعی کنید در برخورد با افراد لبخند بزنید تا هم زیباتر به نظر برسید و هم شادتر شوید.

اگر مردم بتوانند فقط کمی بیشتر همدیگر را دوست داشته باشند، می توانند بسیار خوشحال باشند. امیل زولا

در جمع خانواده در میان دوستان خود از خندیدن با صدای بلند خجالت نکشید، اگر دوستانی دارید که شما را بابت صدای خنده تان سرزنش می کنند پس دوستان جدید پیدا کنید.

اغلب به ما توصیه می شود که اگر می خواهید بیشتر بخندید بهتر است جوک، لطیفه و کتاب های طنز و خنده دار را بخوانید.

کمدین مورد علاقه خود را انتخاب کنید و برنامه های طنز او را از طریق شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

نمی خواهم به شما بگویم که تلویزیون تماشا کنید اما می توانید زمان هایی را به تماشای برنامه ی طنز مورد علاقه ی خود در تلویزیون اختصاص دهید.

تماشای فیلم ها و برنامه های تلویزیونی خنده دار می تواند برای درمان افسردگی و درمان بیماری ها مفید باشد.
مثلا تام و جری بسیار خنده دار است، یک کاسه پاپ کورن آماده کنید و به یاد کودکی به تماشای این سریال زیبا و خنده دار بنشینید.

فیلم زیر را مشاهده کنید و اگر توانستید نخدید! باور می کنید هیچکس تا به حال نتوانسته با دیدن این فیلم نخدد؟

گوش دادن به اخبار که بیشتر جنایت های جامعه و مشکلات اقتصادی را منعکس می کند تنها باعث افسردگی شما می شود، اگر می خواهید که بیشتر بخندید تا حد امکان اخبار را دنبال نکنید و به جای آن به پادکست های طنز گوش کنید.

حیوانات خانگی کار های بامزه انجام می دهند که باعث خنده ی شما می شوند پس می توانید یک سگ یا گربه داشته باشید که با او بازی کنید و به کار های او بخندید و شاد باشید.

شما می توانید با دوستان و خانواده ی خود بازی های مفرح انجام دهید و با کنار هم بودن بخندید و شاد باشید.

یک دفترچه بردارید و نقل قول های خنده دار که از کسی می شنوید و یا در جایی می خوانید بنویسید و هر چند وقت یکبار به آن ها سر بزنید و بخندید.

اگر از افرادی هستید که به سختی می خندید وقتی تنها هستید، یوگای خنده را تمرین کنید.

می نوش که عمر جاودانی اینست
خود حاصلت از دور جوانی اینست
هنگام گل و باده و یاران سرمست
خوش باش دمی که زندگانی اینست
خیام

منابع :  wikihow – lifehack – themindunleashed – huffingtonpost

فال حافظ

متن عاشقانه متن زیبا آهنگ تولدت مبارک

صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا برای تمامی وب سایت ها به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

چگونه شاد زندگی کنیم و کیفیت زندگی خود را بالاتر ببریم؟ شاد بودن یکی از مهم‌ترین دلایل افراد برای فعالیت‌های روزانه و کارهایی است که در طول زندگی انجام می‌دهند تا بتوانند از فرصت کمی که برای زندگی دارند، لذت ببرند. همه دوست دارند که زندگی شادتری داشته باشند اما بیشتر اوقات نمی‌دانند چه کاری باید انجام دهند. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی گام‌های اساسی برای رسیدن به زندگی شادتر و افزایش کیفیت زندگی در افراد بپردازیم. پس اگر به دنبال راهکارهایی برای داشتن زندگی شاد می‌گردید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

بعضی از انسان‌ها، شاد بودن را جرم می‌دانند و فکر می‌کنند اگر خوشحال باشند، دارند به خودشان خیانت می‌کنند. باید بدانید که شاد زندگی کردن وظیفه هر انسانی می‌باشد. در واقع ما با ناراحتی و غم، در مسیر اشتباهی حرکت می‌کنیم. برخی از فواید شاد زندگی کردن شامل کاهش استرس، افزایش سلامت جسمی و روانی، افزایش طول عمر و حل مشکلات به شیوه‌ای ساده‌تر می‌باشد.

 

برای شاد زندگی کردن پیش زمینه زیادی لازم ندارید. اول از همه لازم است که خودتان و بعد از آن دیگران را دوست داشته باشید. ممکن است دلایل زیادی برای انجام ندادن این کار داشته باشید، اما کسی که خودش و دیگران را دوست نداشته باشد، دیگران نیز او را دوست ندارند. در ادامه یک مسیر عملی و تمرین‌های دقیق برای شاد زیستن آورده‌ایم. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.چطور زندگی شادی داشته باشیم

برای شناخت بیشتر در زمینه هدف از زندگی کلیک کنید.

 

در طول روز ممکن است درگیر نکات منفی و تخریب خود باشید. این اتفاق از استرس، افسردگی و ضعیف بودن مهارت‌های مقابله‌ای ناشی می‌شود. اینکه شما نسبت به این رفتار آگاهی پیدا کنید، باعث می‌شود بتوانید شیوه تفکر خود را تغییر دهید. ویژگی‌های مثبت خود را نادیده نگیرید، هر اتفاق منفی را به خود نسبت ندهید و از هر اشتباه، فاجعه نسازید.

مثبت فکر کردن به معنای نادیده گرفتن چیزهای بد نیست. خوب و بد وجود دارد، فقط لازم است هر دو را به چشم یک موقعیت سازنده و مثبت نگاه کنید. افکار و احساساتتان را ارزیابی کنید. حتی وقتی ناراحت هستید، سعی کنید لبخند بزنید، با دیگران شوخی کنید و همیشه آرام باشید. همچنین آینده‌ای مثبت و روشن را برای خود پیش بینی کنید. برای رهایی از افکار منفی کلیک کنید.

با کمک یک روانشناس، تکنیک‌های آرامش ذهنی را انجام دهید تا اضطراب، افسردگی و کنترل خلق و خوی خود را بهبود ببخشید. روی نفس کشیدن خود تمرکز کنید و از هر احساس جسمی هنگام نفس کشیدن آگاه شوید. از هرچیزی که می‌خورید لذت ببرید و سعی کنید مزه آن را زیر زبان خود حس کنید.

برای آگاهی بیشتر در زمینه زندگی در لحظه کلیک کنید.

تغذیه سالم به شدت می‌تواند در حال خوب شما تاثیرگذار باشد. نخوردن غذاهای مضر کافی نیست و لازم است شما ویتامین‌ها و مواد مفید را از همه دسته‌های غذایی به دست بیاورید. میوه یا آب میوه تازه، سبزیجات تازه، شیر، پروتئین‌هایی مثل تخم مرغ و لوبیا، حبوبات و مهم‌تر از همه نوشیدن مقدار کافی آب ضروری می‌باشد. 

شما نمی‌توانید از استرس جلوگیری کنید، اما می‌توانید راه‌های کاهش استرس را یاد بگیرید. تکنیک‌های مراقبه، ریلکس کردن، یوگا و تنفس عمیق می‌تواند به شما کمک کند. مهم‌ترین مسئله‌ای که زندگی ما را سخت می‌کند، استرس‌ها و فشارهای روانی است. با تکنیک‌های بسیار ساده مدیریت استرس، می‌توانید زندگی شادتری را تجربه کنید.

علاوه بر غذای سالم، فعالیت کردن و سبک زندگی فعال، بسیار برای شاد زندگی کردن مهم است. ورزش کردن و تحرک، خیلی زود اثرات مثبت خود را در زندگی بهتر شما نشان می‌دهد. ورزش منظم روزانه به مدت 75 تا 150 دقیقه در هفته، ترک سیگار و تجربه رابطه جنسی سالم به شما کمک می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه سبک زندگی کلیک کنید.

 

هر کس در زندگی چیزهای دارد که برای او مهم‌تر است. در مورد اشیاء مادی فکر نکنید. برخی از این عناصر ارزشمند ایمان، خانواده، دوستان، مهربانی و دلسوزی، تعالی، سخاوت و کمک به دیگران می‌باشد.

رشد شخصی و پیشرفت به شما یک حس فوق العاده می‌دهد. حس مفید بودن و زندگی معنادار، برای شادتر زندگی کردن بسیار مهم است. مهم‌ترین راه شاد بودن، پیدا کردن یک شغل، حرفه، مهارت یا هنری است که به شما احساس خوب می‌دهد. فراموش نکنید که همه چیز پول نیست و اگر کاری که دوست دارید، درآمد کمتری دارد، اول سمت آن بروید. حال خوش شما قیمت ندارد.

معنویت نیاز به دین خاص یا رعایت تمام اصول مذهبی ندارد. البته برای برخی انجام فرائض و اصول مذهبی خاصیت شادی و آرامش را دارد. در کل یاد بگیرید مسئولیت افکار و رفتارهای خود را بپذیرید، به دیگران کمک کنید، امیدوار باشید، با طبیعت ارتباط برقرار کنید و با دیگران خوش رفتاری کنید. تمام این موارد به شخصیت روحانی شما کمک می‌کند و باعث می‌شود زندگی شادتری داشته باشید.

وابستگی و ارتباط به هر جمعی، بخش مهمی از سلامت است. انسان موجودی اجتماعی است و این مورد به هدف و معنای زندگی شما کمک می‌کند. بودن در یک گروه ورزشی، مذهبی، فرهنگی یا هر گروهی، باعث شادتر شدن زندگی شما می‌شود.

 

اینکه با مشکلات رو به رو شوید به نظر آسان می‌رسد. فرار از مشکلات، پیامدهای منفی زیادی دارد و ممکن است به شما احساس عدم کنترل بدهد. مشکلات را بپذیرید، با خود صادق باشید و با آن‌ها روبه رو شوید. اما یادتان باشد از کاه کوه نسازید. مشکلات را همانطور که هست نگاه کنید و در مورد دفعات قبلی که مسئله‌ای را حل کرده‌اید فکر کنید.

 برای آگاهی بیشتر در زمینه امید به زندگی کلیک کنید. 

یکی از بهترین روش‌ها برای رضایت از زندگی، این است که به چیزهایی که داریم فکر کنیم نه چیزهایی که می‌خواهیم. آرزوهای خود را بکشید، اما در حسرت نداشتن آن‌ها نمانید و در مسیر آن‌ها حرکت کنید. یکی از راه‌های مهم شاد بودن، پذیرش زندگی همانطور که هست، می‌باشد.

خوب بودن در شرایط سخت آسان نیست، اما مبارزه کردن باعث ایجاد یک راه جدید و یک حس تازه در زندگی شما می‌شود. درست است که مشکلات شما ممکن است زیاد باشد، اما وقتی با تمرکز یک مشکل را حل می‌کنید، کاملا رشد خود را حس خواهید کرد.

 

درگیری‌های زیاد زندگی، باعث می‌شود فراموش کنید که چه چیزهای خوبی دارید که لازم است قدر آن‌ها را بدانید. سپاسگزار بودن و قدرشناسی، به شما کمک می‌کند که زندگی شادتری داشته باشید و به چشم دیگران نیز ارزشمند بشوید. می‌توانید حتی بخاطر کوچک‌ترین چیزها از دیگران تشکر کنید.

ممکن است برای شما سخت باشد که دیگران در مورد شما و کار شما نظر بدهند. اما سعی کنید از بازخورد و انتقاد دیگران، برای پیشرفت خودتان استفاده کنید. بازخورد دیگران به شما در بهبود مهارت‌هایتان کمک می‌کند و باعث زندگی شادتری می‌شود. به طور کلی ظرفیت خود را بالا ببرید اما می‌توانید انتقادات غیرسازنده و بی‌رحمانه را نادیده بگیرید.

اگر انتقادی شما را ناراحت کرد، به خودتان زمان بدهید که آرام شوید، قدم بزنید، نفس بکشید و صبر کنید تا از آن بازخورد، برای بهبود خودتان استفاده کنید. همچنین می‌توانید از جملات امیدوار کننده برای خودتان استفاده کنید.

برای آشنایی بیشتر در زمینه جملات امید دهنده به زندگی کلیک کنید. 

بخشش، یکی از سخت‌ترین کارهایی است که می‌توانید در مقابل کسی که به شما آسیب زده انجام دهید. خشم، ناراحتی، دلخوری و احساس گناه می‌تواند به سلامت روان شما آسیب بزند. همه ما مرتکب اشتباه می‌شویم اما اغلب از آن‌ها درس می‌گیریم تا فرد بهتر و قوی‌تری باشیم. بخشیدن دیگران لزوما به معنای فراموش کردن اشتباهاتشان نیست. همچنین شما با بخشیدن به عنوان کسی که هیچ چیز برایش مهم نیست شناخته نمی‌شوید. مقاله 8 راهکار برای بخشیدن خود را بخوانید.

زندگی دلسوزانه، به شما کمک می‌کند که یک دوست بهتر، یک فرد قابل اعتماد و یک انسان شادتر شوید. تحقیقات ثابت کرده کسانی که با دیگران همدردی می‌کنند و نسبت به دیگران محبت دارند، انسان‌های شادتر و سالم‌تری هستند. خودتان را در دیگران و دیگران را در خودتان ببینید و تجربیاتتان را با هم به اشتراک بگذارید. لبخند بزنید، شوخی کنید، از دیگران تشکر کنید، معذرت خواهی کنید و عاشق شوید. تمام این‌ها به شما کمک می‌کند تا زندگی شادی داشته باشید.  

برای شناخت بیشتر در زمینه معنای زندگی کلیک کنید.

همانطور که بیان شد مقابله با چالش‌های زندگی یکی از گام‌های اساسی برای داشتن زندگی شاد است. این گام در کنار گام‌های دیگر هنگامی که قرار بگیرند تا میزان بسیار زیادی باعث افزایش شادی در زندگی می‌شوند.

تکنیک‌های مراقبه، ریلکس کردن، یوگا و تنفس عمیق می‌تواند به شما کمک کننده باشد. با تکنیک‌های بسیار ساده مدیریت استرس، می‌توانید زندگی شادتری را تجربه کنید. در صورتی که با انجام تمرینات بالا نتوانستید استرس خود را مدیریت کنید، از یک روانشناس می‌توانید کمک بگیرید.

برای آشنایی بیشتر در زمینه مدیریت استرس کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه داشتن زندگی شاد می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

چطور زندگی شادی داشته باشیم
چطور زندگی شادی داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *