چگونه صحیح آرایش کنیم

 
helpkade
چگونه صحیح آرایش کنیم
چگونه صحیح آرایش کنیم

آرایش کردن اصولی دارد که اگر از آن‌ها بی‌خبر باشید، نمی‌توانید زیبایی و تناسب را در صورت خود ایجاد کنید. باید حتما روش‌های درست استفاده از لوازم آرایش گوناگون را بیاموزید تا به بهترین نحو از آن‌ها روی چشم‌ها، پوست و لب خود استفاده کنید.

در پاسخ به این پرسش که چگونه آرایش کنیم و برای داشتن یک آرایش زیبا و صحیح، باید روش‌های اصولی استفاده از لوازم آرایش گوناگون را بیاموزید. استفاده از کانسیلر، زیرسازی و آرایش پوست، چشم، آرایش لب و رژگونه از اجزای اصلی یک آرایش به حساب می‌آیند.

 

 

چگونه صحیح آرایش کنیم

برای کرم‌پودر بهتر است مقداری از آن را در 4 نقطه روی دو طرف صورت، پیشانی و چانه بمالید و با حرکت براش یا اسفنج مخصوص آن را روی پوست پخش کنید (با حرکت دورانی). برای بهتر پخش شدن آن و اینکه کاملا ببینید روی صورت یکنواخت مالیده شده است، صورت را دایما به چپ و راست حرکت دهید و برای پیشانی و چانه نیز سر را بالا و پایین کنید تا همه جای پوست را ببینید.

برای پنکک اول تمام لپ خود را از هوا پرکنید تا چین و چروک آن باز شود و سپس به حالت ضربه‌ای، از پودر پنکک روی پوست بزنید. عضلات را به حالت اول باز گردانید و با همان حالت ضربه‌ای (خیلی آهسته) کار را ادامه دهید تا تمام پوست پوشانده شود.

(اشتباهات رایج در استفاده ار کرم‌پودر)

 

 

برای استفاده از کانسیلر زیر چشم، کمی سر و چانه را به سمت پایین خم کنید و مستقیم در آینه خیره شوید، به طوری که بتوانید چشم و زیر آن را نگاه کنید. اینطوری بیشتر می‌توانید روی پوست و نواقص آن تمرکز کنید. حالا کانسیلر را در زیر پوست چشم بمالید و با حرکت آهسته براش مخصوص این کار، آن را روی پوست محو کنید. کانسیلر را باید بعد از کرم‌پودر  قبل از پنکک استفاده کنید.

 

 

لپ‌های خود را با مکش دهان به داخل ببرید تا استخوان گونه نمایان شود. حالا مقداری از رژگونه (خیلی کم که فقط هاله‌ای ایجاد کند) را روی و کمی زیر استخوان گونه بالید و براش را از سمت داخلی صورت (کمی نزدیک بینی) به سمت گوش و انتهای استخوان گونه به حالت رفت و برگشتی حرکت دهید.

وقتی جای درست رژگونه تثبیت شد، می‌توانید کمی آن را پررنگ‌تر کنید.

 

 

سر را کمی به عقب ببرید و ابروها را به حالت افاده به بالا بکشید. حالا سایه را با براش مخصوص آن در اطراف پلک و در راستای خط مژه بکشید. البته نحوه آرایش چشم، مدل‌های گوناگونی دارد که می‌توانید در اینجا اقسامی از آن راببینید.

بعد از آماده کردن مژه مصنوعی مناسب، با انگشت کمی انتهای پلک را بکشید تا مژه بهتر روی آن بنشیند. حالا با دست دیگر مژه را از وسط پلک بچسبانید و با انگشت آن را روی خط مژه‌ها دقیق کنید.

 

 

سر را به سمت عقب بکشید تا بتوانید به خوبی ریشه مژه را ببینید. حالا براش ریمل را از انتها به مژه بچسبانید و با حرکت لرزشی تا انتهای مژه بکشید. برای اینکه مژه‌ها کاملا حجم‌دار شوند، یک بار ریمل بزنید و وقتی خشک شد با یک وسیله باریک مانند سنجاق مژه‌ها را از هم بگشایید و دوباره ریمل بزنید تا مژه‌هایی فریبنده داشته باشید.

در استفاده از سنجاق یا هر وسیله دیگری، مراقب باشید که به خود آسیبی نرسانید.

حالا نوبت خط چشم است. آرنج خود را به میز یا هر جای دیگر تکیه دهید تا دستتان لرزش نداشته باشد. حالا از ابتدای خط مژه شروع به کشیدن خط چشم نازک کنید. بعد که کارتان تمام شد، با دقت آن را پهن‌تر کنید. اگر تازه‌کار هستید، در ابتدا از خط چشم مایع استفاده نکنید و از مداد چشم کمک بگیرید تا دستتان عادت کند و بعد روی آن را با مایع پررنگ کنید.

 

 

لب‌ها را به حالت غنچه درآورید و رژلب را روی آن از مرکز تا دو طرف لب حرکت دهید. کمی لب‌ها را به هم بمالید و بعد با براش مخصوص رژلب، گوشه‌ها و زاویه بالای لب را رژ بزنید.

برای براق کننده هم بهتر است که از انگشتتان استفاده کنید تا حالت طبیعی‌تری ایجاد کند.

 

ساده‌ترین راه استفاده از مژه مصنوعی (ویدیو)

انواع براش‌هایی که حتما لازم دارید

دنیای آرایش دنیای وسیعی از ترفندهاست که با استفاده از آن می توانید نواقص چهره خود را بپوشانید و بر زیبایی چهره تان بیافزایید. هنگام آرایش کردن باید نکاتی را رعایت کنید که علاوه بر زیبایی چهره شما را طبیعی نشان دهد چرا که اگر آرایش به طور صحیحی صورت نگیرد، صورت و آرایش مصنوعی به نظر می رسد.

هنگام آرایش باید با شکل صورت و نمای خارجی چهره خود دقت کنید و آرایشی را بر اساس فرم چهره و رنگ پوستتان انجام دهید تا زیبا به نظر برسید . این بخش از دنیای مد نمناک به آموزش آرایش صورت از صفر تا صد می پردازد پس اگر طریقه صحیح آرایش کردن را نمی دانید این مطلب را با دقت مطالعه کنید.

استفاده از مرطوب کننده پس از شستن صورت توصیه میشود و باید آن را وقتی هنوز پوست کمی رطوبت دارد استفاده کرد و به آرامی روی پوست پخش نمود. ماساژ زیادی توصیه نمی شود و ممکن است پوست را حساس کند.تعداد دفعات استفاده از مرطوب کننده بستگی به نوع پوست دارد و نیاز آن دارد.

انتخاب کرم پودر یکی از اساسی ترین انتخاب لوازم آرایشی است و باید به نحوی انتخاب شود که متناسب با پوست باشد.کرم پودر انواع گوناگونی دارد و در رنگ های مختلفی دیده می شود. هنگام خرید کرم پودر آن را روی دست امتحان نکنید بلکه آن را روی گردن یا پوست صورت بمالید.

توجه داشته باشید که هنگام خرید کرم پودر به نوع پوستتان دقت کنید زیرا برای هر پوستی یک نوع کرم مناسب است. برای پوست های چرب بهتر است از یک کرم پودر بدون چربی یا با منشا آبی استفاده کرد.چگونه صحیح آرایش کنیم

پوست های خشک با کرم پودرهایی که حالت چرب تری دارند، سازگاری بهتری دارند. اگر پوست به محض استفاده از کرم پودر آن را به خود جذب می کند، بهتر است که از کرم پودر چرب تری استفاده شود.

برای بهتر شدن اثر کرم پودر، همیشه از پنکیک متناسب با همان کرم پودر استفاده کنید چون حالت ضد آب به آن می دهد.

گام اول :فونداسیون یا کرم پایه

مقداری کرم پودر به گونه ، بینی ، چانه و پیشانی بزنید و سپس با پد کرم پودر را روی صورت پخش کنید . توجه نمایید که حتما به اطراف بینی ، زیر ابرو و نزدیک خط رشد مو و چانه کرم بمالید.

گام دوم :کانسیلر

مقداری کانسیلر به قسمت هایی مانند اطراف چشم که نیاز به پوشش دارد ، بزنید و با پد یا دست آن را پخش کنید.

گام سوم :پودر یا پنکیک

با استفاده از اسفنج یا برس پودر را با حرکت دایره ای ابتدا به پیشانی و سپس گونه ها و بینی و چانه بزنید.

 

اگر دنبال جذابیت بیشتر در آرایش هستید و می خواهید زیباتر به نظر برسید رژگونه یکی از انتخاب هایی است که به زیبایی شما کمک می کند .برای انتخاب رژگونه مانند کرم پودر باید به رنگ پوست توجه کرد و بر اساس آن بهترین رژ گونه را انتخاب نمود.

اگر رنگ رژگونه مناسب انتخاب نشود نه تنها این آرایش اثر مثبتی روی چهره نخواهد داشت بلکه باعث بدتر شدن ظاهر شما نیز خواهد شد. لازم است بدانید که انتخاب رنگ رژگونه در کنار استفاده صحیح از آن اهمیت بسیار زیادی دارد و به طریقه زیر می باشد.

اگر صورت گرد دارید، باید حتی الامکان با آرایش صورت را کشیده تر جلوه داد یعنی با پوشاندن ناحیه زیر استخوان گونه تا شقیقه صورت خود را باریک تر نشان دهید بنابراین بهتر است رژگونه را به شکل کشیده بزنید باید رژگونه را از روی استخوان بالایی گونه به سمت گوش و از روی استخوان زیر گونه کمی به سمت دهان بزنید.

اگر صورت لوزی شکل دارید ، اول از همه باید کاری کنید که با کم کردن پهنای گونه ها و افزایش مو در اطراف فک ها و نگه داشتن مو به طورفشرده در اطراف سروخط استخوان گونه ها باعث شوید که شکل صورت بیضی به نظر بیاید. بهتر است رژ گونه را به شکل مثلث بزنید و بخش بیرونی استخوان های گونه را تیره تر کنید و اجازه ندهید از قسمت بالای صورت رژ گونه شما به چشم ها نزدیک شود.

صورت های مربع باید گردتر نشان داده شوند. یک رژگونه گرد که تا خط فک شما امتداد یابد و به سمت بیرون صورت محو شود، می تواند تاثیری ایجاد کند که صورت گردتر به نظر برسد.

همچنین می توانید یک مثلث روی استخوان گونه بکشید و آن را با برس رژ گونه به سمت پایین پخش کنید و قسمتی که به سمت گوشه بیرونی صورت وخط فک است را کمی تیره تر کنید.

اگر صورت بیضی شکل دارید بهترین کار این است که سعی کنید با افزودن رنگی غلیظ به تمام ناحیه گونه خود آن را پهن تر نشان دهید.

اگر صورت کشیده دارید باید با آرایش مناسب صورتتان را کوتاه تر و پهن تر نشان دهید بنابراین از قسمت لاله گوش به سمت استخوان گونه و به صورت افقی رژ گونه بزنید. همچنین با زدن کمی رژگونه تیره و مات در ناحیه چانه می توانید کاری کنید که صورت شــــما کوتاه تر به نظر بیاید.

اگر صورت قلبی شکل دارید برای کوچک تر نشان دادن گونه هایتان باید رژگونه را به شکل کشیده از روی استخوان بالایی گونه به سمت گوش و از روی استخوان زیر گونه کمی به سمت دهان بزنید.

 

آرایش چشم بر اساس شکل چشم ها

نکته :سایه صدفی و صورتی روشن چشم را درشت تر نشان میدهد.

نکته :هیچ وقت روی پلک بالا سایه تیره نزنید.

نکته : خط چشم نزنید یا فقط خط چشم باریک بکشید.

نکته : سعی کنید روی تمام پلک فقط سایه روشن نزنید.

نکته :گوشی داخلی چشم ها را تا جایی که می توانید روشن کنید و بیشتر به گوشه خارجی مژه ها ریمل بزنید.

نکته : در مژه های پایینی بیشتر به وسط مژه ها ریمل بزنید.

 

برای آرایش چشمان بادامی تکنیک آرایش چشم گرد را به کار ببرید، فقط زمان سایه زدن از فرم چشمان خود پیروی کنید.

چشمان سبز رنگ

اگر دارای رنگ چشم سبز هستید ، بنفش روشن،بژ ، قهوه ای و خاکستری را امتحان کنید . همچنین ته رنگهای غروب آفتاب، مانند کهربایی پر رنگ، چشمهای سبز رنگ را بیشتر نشان می دهد زیرا دو رنگ سبز و نارنجی مکمل هم هستند، بنابراین بدون برخورد، یکدیگر را تقویت می کنند.

استفاده از سایه ی کرمی مسی رنگ، روی تمام پلک و در گوشه های چشم به چشم های سبز رنگ شما جلوه ی بیشتری می دهد.

رنگ های سفید و نقره ای برای چشمان سبز رنگ مناسب نیست.

چشمان آبی رنگ

افرادی که دارای چشمان آبی رنگهستند نمی توانند از هر رنگ سایه ای برای آرایش چشم خود استفاده نمایند ، سایه هایی که برای این افراد مناسب هستند ، قهوه ای در تناژهای مختلف ، رنگ نقره ای، خاکستری تیره و روشن، رنگ هلویی می باشد.

اگر دارای این رنگ چشم هستید و بدنبال یک رنگ لطیف و زیبا هستید، از مشتقات رنگ نارنجی ، سایه ی قرمز یا بنفش استفاده کنید.چگونه صحیح آرایش کنیم

شما تنها می توانید زمانی از سایه های آبی رنگ استفاده کنید که تیره باشند.

چشمان طوسی رنگ

اگر رنگ چشمان شما طوسی است ، هر رنگ سایه ای مناسب شما نیست . شما باید از سایه ای استفاده نمایید که چشمان شما را زیباتر و درخشنده تر سازد . سایه های نقره ای / خاکستری ، قهو های در تناژهای مختلف از روشن تا تیره ، کرم ، صورتی و هلویی برای چشمان طوسی رنگ مناسب است.

چشمان قهوه ای روشن

افرادی که دارای چشم های قهوه ای روشن هستند برای انتخاب سایه بهتر است از رنگ های بنفش و سبز، سایه قهوه ای ، خاکستری و بژ را اتخاب کنند تا رنگ چشمهای آنها زیباتر به نظر برسد . رنگ آبی برای چشمان قهوه ای مناسب است زیرا مخالف رنگ قهوه ای است.

چشمان قهوه ای تیره

اگر رنگ چشم شما قهوه ای تیره است رنگ های زیر مناسب شما می باشد :

سایه خاکستری/ نقره ای می توانند آرایش چشمی زیبا با ظاهر دراماتیکی ایجاد کنند.

سایه قهوه ای درخشندگی طبیعی به چشم ها می بخشد ، برای چشم های قهوه ای تیره، قهوه ای روشن مناسب خواهد بود اما بهتر است از این رنگ بیش از حد استفاده نکنید.

رنگ سبز که یکی از بهترین رنگ های فصل بهار است با چشمان قهوه ای ظاهر خوبی خواهد داشت اما باید با احتیاط از این رنگ استفاده کنید.

رنگ بنفش به چشمان قهوه ای، ظاهر خوبی می بخشد و آنها را زیباتر می سازد.

رنگ صورتی نیز با رنگ چشم قهوه ای تیره و خط چشم تیره ظاهر عالی خواهد داشت.

کشیدن خط چشم به چشم سبب چند برابر شدن زیبایی چشمان و جذابیت آنها می شود اما به شرطی که مدل خط چشم خود را بر اساس فرم چشمهایتان انتخاب نمایید.

در تصویر انواع خط چشم را آورده ایم که می توانید با توجه به آن و یافتن کمی تبحر انواع خط چشم را بکشید.

 

ابتدا در مقابل یک آینه ابرو ها را با برس مخصوص آن شانه بزنید و با یک قیچی مخصوص ابرو موهای بلند ابرو را با دقت فراوان قیچی کنید.

برای اینکه بتوانید سر ابرو را مشخص کنید می توانید یک مداد را روی برآمدگی استخوان بینی طوری قرار دهید تا مجرای اشک را پوشش دهد یعنی سر ابرو باید هم ردیف با استخوان بالای بینی باشد یا می توانید یک خط عمود از گوشه بینی تا سر ابرو بکشید . برداشتن ابرو از این نقطه آغاز می شود پس با خط چشم این نقطه را علامت گذاری کنید.

برای یافتن نقطه پایانی ابرو ، دوباره مدادتان را کنار انتهای خارجی چشمتان قرار دهید ، نقطه ای که مداد و استخوان ابرو به هم می رسند را با خط چشم علامت گذاری کنید ، شما می توانید برای یافتن انتهای ابرو یک خط به موازات گوشه خارجی چشم بکشید تا کارتان راحت تر شود.

برای یافتن کمان ابرو نیز ، یک خط از روی مردمک چشم رد کنید . هدف برداشتن ابرو ایجاد قوس مصنوعی نیست بلکه باید در جهت قوس طبیعی ابرو آن را بردارید.

از یک موچین تیز و سرکج استفاده کنید و موهای اضافه ابروهایتان را در جهت قوس طبیعی آن بردارید اما هیچ گاه وارد خط ابرو نشوید. برداشتن موهای اضافی برای حالت دادن به ابرو کافی است.

رژلب برای پوست های روشن و سفید

خانم هایی که پوست روشنی بهتر است رژلب های صورتی ، رژ لب هلویی ، رژ لب مسی ، رژلب قرمز ، رژ لب بنفش ، رژ لب آجری ، رژ لب ارغوانی استفاده کنند.

رژلب برای پوست های گندمی و معمولی

اگر پوست گندمی دارید بهتر است از رژلب های بژ ، کالباسی ، شرابی، نارنجی، بنفش ، مسی ،ارغوانی و تمشکی استفاده نمایند.

رژلب برای پوست های سبزه و تیره

کسانی که پوست های تیره دارند میتوانند از رژلب های جیغ و پررنگ مانند نارنجی ، بنفش تیره، قهوه ای، شرابی، زرشکی، آلویی، صورتی ، کاراملی استفاده نمایند.

رژ لب زدن خیلی ساده به نظر می رسد اما اگر رژ لبی که انتخاب می کنید ، با آرایش و رنگ پوستتان هماهنگ نباشد ، آرایش شما دیده نخواهد شد و شما زیبا و جذاب به نظر نخواهید رسید.

1. پس از انتخاب یک رژ لب مناسب ،خط لبی همرنگ رژلب تان انتخاب نمایید وابتدا خط لب بزنید ، خط لب باعث میشود بتوانید لب های خوش فرم تری طراحی کنید و از بیرون زدن رژلب جلوگیری کنید.

2. از گوشه لب خط لب کشیدن را آغاز نمایید و این کار را ادامه دهید تا خط لبتان کامل شود.

3. سپس با رژ انتخابی خود لب ها را بپوشانید.

4و 5. سایه ای نسبتا سبک در مرکز لب پایینی و لب بالایی بزنید و به خوبی پخش کنید یا می توانید با برق لبتان یک نقطه درست در وسط لبتان ایجاد کنید، سپس برق لب را از این نقطه پخش کنید.

6. تصویر شماره 6 نشان می دهد که شما می توانید با انتخاب رژ لب مناسب و خط لب زدن ، شکل زیبایی به لب هایتان بخشید و زیباتر به نظر برسید.

برای برجسته و پرتر نشان دادن لب ها می توانید از مداد سفید استفاده کنید برای این کار :

1. از مداد لب رنگی برای گوشه های لب استفاده کنید.

2و 3 . با استفاده از مداد لب سفید قسمت های وسط لب بالا و پایین را بپوشانید.

4و 5 . دو رنگ را با هم ترکیب نمایید به طوری که روی قسمت وسط لبتان هاله ای از سفیدی دیده شود.

6. روی لبتان برق لب بزنید.

هیچ آرایشی بدون زدن هایلایتر کامل نمی شود . با استفاده از هایلایتر می توانید بخش هایی از پوست را درخشان کنید و ویژگی های صورت را برجسته نمایید.

برای برجسته سازی زیبایی های صورت به وسایلی مانند یک براش باریک و یک اسفنج آرایشی برای محو کردن و یک سایه روشن تر از رنگ پوست تان دارید که بهتر است براق و پر از اکلیل باشد. هایلایترتان را می توانید از هر نوعی مانند مایع، پودری یا استیکی انتخاب کنید.

هایلایت کردن زیبایی آرایش تان را دو چندان می کند . بالای استخوان گونه، پایین قوس ابرو ، امتداد پل بینی ، بالای لب ، روی چانه ، گوشه داخلی چشم ها نقاطی از صورت می باشند که بسیار مناسب هایلایت کردن هستند.

هایلایت بالای استخوان گونه سبب برجسته تر شدن گونه ها ، پایین قوس ابرو سبب بازتر شدن چشم ها ، هایلایت امتداد پل بینی سبب باریک تر به نظر رسیدن بینی ، هایلایت بالای لب سبب برجسته تر شدن لب ها ، هایلایت روی چانه سبب برجسته شدن چانه و هایلایت کردن، گوشه های داخلی چشم باعث درشت تر نشان دادن چشم های شما می شود.

اگر می خواهید برجسته سازی ظریف و حرفه ای داشته باشید ، می توانید پس از زدن کرم پودر، یک پودر فیکس کننده به تمام صورت از هایلایتر استفاده کنید و هایلایتر را روی مناطقی از صورت بزنید و سپس با یک اسفنج آرایشی یا حتی نوک انگشتان تان محو کنید و یا در صورت استفاده از هایلایتر پودری ، با یک براش جارویی روی چانه، بینی و گونه تان را هایلایت کنید.

می توانید برای مناطق بزرگ تر مانند پیشانی، چانه و گونه از براش بزرگ تر و برای لب، ابرو و بینی از براش های ابرو که کوچک و ظریف هستند استفاده کنید. 

آرایش کردن از آن دسته کارهایی است که بسیاری از خانمها وقت خود را صرف آن می کنند. و گاهی هزینه های زیادی هم برایش پرداخت می کنند. بانوی شهر پله پله راهکارهای آرایش حرفه ای در منزل برای مبتدیان و علاقمندان را با شما در میان می گذارد.

آیا نوع پوست خود را می شناسید؟این اولین قدم برای آرایش صورت است و لازم است بدانید که پوست نرمال، چرب، خشک یا مختلط دارید، خصوصا این نکته را موقعی که قصد خرید لوازم آرایش دارید در نظر بگیرید.پاک کننده صورتبرای شروع خود آرایی، پوست باید تمیز باشد. روزها وقتی از خواب بیدار می شوید از یک شستشو دهنده ملایم استفاده کنید. پوست پس از بیداری حساس بوده اما کثیف نیست. شبها برای شستشوی صورت و پاک کردن آرایش از یک شستشو دهنده قوی مناسب نوع پوست استفاده نمایید.مرطوب کنندهمرطوب کننده ای مناسب نوع پوست و سن پوست تان تهیه کنید. یادتان باشد آرایش حرفه ای روی پوست خشن خوب در نمی آید.آرایش حرفه ای را با پرایمر شروع کنیدپرایمر کمک می کند که آرایش بهتر روی صورت بنشیند. خود آرایی یک هنر است. آیا وقتی می خواهید نقاشی کنید به یک زمینه صاف و صیقلی نیاز ندارید؟ پرایمر کمک می کند تا خطوط، حفره و چین و چروک های پوست محو شده، پوستی صاف برای ادامه آرایش داشته باشید.یک کرم پودر با کیفیت بخریدکرم پودر برای آرایش حرفه ای صورت واقعا مهم است اگر می خواهید چهره ای بی عیب و نقص داشته باشید. سعی کنید دو نوع کرم پودر داشته باشید. یکی کرم پودر روزانه و سبک که پوشش متوسطی دارد، دیگری کرم پودر با پوشش بیشتر برای مهمانی. یک کرم پودر خوب و با کیفیت از یک برند تجاری معروف بخرید اما مدام از آن استفاده نکنید. کرم پودر راه تنفس پوست را محدود می کند. آرایش حرفه ای

کرم پودر برای آرایش حرفه ای صورت واقعا مهم استکانسیلراگر پوست شما، نقص خاصی ندارد به کانسیلر احتیاجی ندارید. اما اگر جوش دارید یا زیر چشم هایتان سیاه است، با کانسیلر مناسب آنها را بپوشانید.مداد چشم و خط چشماگر در خودآرایی تازه کار هستید از خط چشم مایع استفاده نکنید. اگر نتوانید درست خط چشم بکشید، ظاهری شلخته و نامرتب پیدا خواهید کرد. برای شروع بهتر است از مداد برای کشیدن خط چشم استفاده کنید.آرایش لب هالبهای شما در صورتی زیبا به نظر می آیند که نرم و مرطوب باشند. برای این منظور بهتر است از نرم کننده لب استفاده نمایید.رژگونهرژگونه را تنها روی برجستگی گونه استفاده کنید. برای اینکه طبیعی به نظر برسید از رنگ های ملایم استفاده کنید.براس های آرایشی خوب را فرموش نکنید دومین وسیله مهم آرایشی که باید کیفیت بالایی داشته باشد براس های آرایشی هستند. برس ها مدت زمان طولانی برای شما کار خواهند کرد، پس روی آن سرمایه گذاری کنید.همه چیز را پوشش ندهیداگر روی صورتتان زخم یا لکه خاصی دارید، یادتان باشد که این زخم ها چهره ای طبیعی به شما می دهند و همین طبیعی بودن شما را زیباتر می کند. نیازی نیست آنها را محو کنید و پوشش دهید. با اعتماد به نفس بیشتر با آنها کنار بیایید.بر یک قسمت صورت تمرکز کنیدسعی نکنید از همین ابتدا روی تمام صورت کار کنید. مثلا اگر در سایه چشم زدن ضعیف هستید تمرکزتان را روی آرایش لب بگذارید. نگران نباشید در نهایت با تمرین می توانید در همه چیز حرفه ای شوید اما فعلا روی یک قسمت از آرایش صورت تمرکز کنید.به همه چیز نیاز نداریدبرندهای آرایشی مدام در حال معرفی محصولات جدید به بازار هستند اما نیازی نیست شما همه این محصولات را تهیه نمایید.سعی کنید لوازمی که می خرید از محصولات با برندهای معتبر و شناخته شده باشد.مواد آرایشی را سبک و مقدار کم استفاده کنیدسعی کنید وقتی می خواهید از کرم پودر استفاده کنید یک لایه نازک بزنید و سپس اگر احساس کردید به مقدار بیشتری نیاز دارید، میزانش را بیشتر کنید. اگر از همان ابتدا مقدار زیادی از مواد آرایشی را روی پوست بزنید، کم کردن آن برایتان دشوار شده و چهره ای مصنوعی پیدا می کنید.کیفیت مهمتر از کمیتشما همیشه باید محصولات با کیفیت خریداری کنید. تعداد لوازمی که می خرید را کم کنید و سعی کنید کیفیتی عالی داشته باشند. بسیاری از افراد تنها از چهار یا پنج قلم از انبوه لوازم آرایشی داخل کیفشان استفاده می کنند.یک ویژگی برجسته در آرایش صورت داشته باشید همه ما یک ویژگی زیبا داریم. ویژگی زیبای شما ممکن است لب ها یا چشمانتان و یا حتی هر دو باشد. با برجسته کردن آن با آرایش زیبایی تان را دو چندان کنید.به صورتتان دست نزنیدقبل و بعد از آرایش صورت از لمس کردن پوست بپرهیزید. لمس پوست باعث ایجاد حساسیت و حتی جوش می شود. اگر می خواهید کرم پودر را با دست بزنید، دستهایتان را حتما بشویید.لوازم آرایش تان را به اشتراک نگذاریددر این مورد از نه گفتن به دیگران خجالت نکشید و اجازه ندهید کسی از لوازم آرایشی تان استفاده کند. این کار اصلا بهداشتی نیست. البته بعضی از لوازم آرایش را می توانید با بقیه به شرط رعایت بهداشت به اشتراک بگذارید. در مورد این موارد بیشتر بدانید.منبع: بانوی شهر

مدیس با مشاوران با‌تجربه در بخش پدیرش جهت ارائه اطلاعات به صورت تلفنی منتظر پاسخگویی به پرسش‌های شما جهت دستیابی به نتایج مطلوب خدمات در این مرکز می‌باشد.


از عمل افزایش قد، چقدر می دانید؟


اصلاح طرح لبخند و زیبایی دندان

چگونه آرایش ساده کنیم

 

شما نیاز به آرایشی دارید که لک ها و معایب صورتتان را پنهان کند، و در عین حال قسمت‌های زیبای چهره تان را برجسته نماید. با کم کردن بار آرایشتان همچنین در هزینه ای که صرف آرایش خود می نمایید نیز صرفه جویی خواهید کرد.چگونه صحیح آرایش کنیم

 

چگونه آرایش کنیم که زیبا به نظر برسیم:

1 – استفاده از آینه کوچک بزرگ نمابرای آرایش کردن از یک آینه کوچک بزرگ نما استفاده کنید. سعی کنید از یک مرطوب کننده خوب برای زیرسازی آرایش خود استفاده کنید. این کار کمک خواهد کرد تا از به وجودآمدن چین و چروک جلوگیری شود.

 

2 – زیر سازی کنید

از یک فونداسیون مایع همرنگ پوستتان یا حتی کمی روشن تر استفاده کنید. از فونداسیون برای یک رنگ کردن رنگ پوستتان استفاده کرده، لکه ها را بپوشانید و صورتتان را صاف تر کنید.

 

3 – رژ گونه بزنید

اگر فرصت داشته و دوست دارید از رژ گونه ای ملایم همرنگ رژ لبتان بزنید و همچین در منزل برای انرژی بیشتر از رژ لب های رنگ شاد و روشن استفاده کنید .

 

یک رژ گونه ی صورتی کم رنگ، برنز یا هلویی، طبیعی تر از دیگر رنگ‌ها بنظر می‌رسند. فقط چندبار رفت و برگشت قلم موی بزرگی از رژ گونه کافیست تا چهره تان را بشاش، جوان و فوق‌العاده کند. این کار فقط کمی به صورت شما رنگ و لعاب میدهد اما گام بزرگی در آرایش صورت خواهد بود.

 

4 – مژه های خود را فر کنید

از یک فرمژه استفاده نمایید تا مژه های زیبایتان، بدون اینکه بهم چسبیده باشد یا ریمل از آن چکه کند به چشم بیاید. برای آرایش سبک تر باید دور ریمل را نیز خط بکشید.

 

5 – سایه چشم بزنید

یک سایه چشم صورتی کم‌رنگ، هلویی یا برنز بزنید. کمی هم پودر سایه را به پلکتان بزنید.

 

6 – رژ لب ملایم استفاده کنیدبرای لب هایتان از رژ لب ملایم استفاده کنید که درخششی به لب هایتان بدهد.

 

چگونه زیبا به نظر برسیم

 

بدون آرایش چگونه زیبا به نظر برسیم؟

– استراحت کافی

هر شب به مقدار کافی بخوابید. این مقدار بین 6 الی 8 ساعت در نظر گرفته شده است. به اندازه کافی آب بنوشید. از نوشیدنی‌های الکلی و قندی پرهیز کنید تا بتوانید پوست خوب و جذابی داشته باشید.

 

– ابروهای‌تان را مرتب کنید

ابرو یکی از مهمترین بخش‌های صورت است و تاثیر زیادی بر صورت دارد. اندازه و فرم آن را می‌توانید در یک آرایشگاه خوب، تغییر دهید.

 

–  به صورت و بدن‌تان مرطوب‌کننده بزنید

هر روز از یک مرطوب‌کننده خوب بر صورت و بدن‌تان استفاده کنید. سعی کنید کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید. حتی در روزهای بارانی از کرم ضدآفتاب استفاده شود و شب‌ها سعی کنید از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید که پوست‌تان نرم و زیبا شود.

 

–  لب های خود را مرطوب کنید

اگر لب های شما پوسته پوسته شده اند و به قدری دلربایی بیشتر نیاز دارند ولی به بالم یا برق لب دسترسی ندارید، با استفاده از هر پاک کننده یا روغنی که می بینید تا حد ممکن لب های خود را مرطوب کنید. می توانید با یک بار استفاده خشکی را درمان کرده و کاری کنید که لب های شما بدرخشند. 

 

چگونه صحیح آرایش کنیم

چگونه ارایش زیبا کنیم

 

– رژیم غذایی

مصرف میوه و سبزیجات باعث شادابی پوست می‌شود. سعی کنید قبل از غذا از میوه استفاده کنید تا پوستی شاداب و زیبا داشته باشید.

 

– موهای سالم

برای موهای‌تان از شامپوهایی که مناسب نوع موی شما است، استفاده کنید. بیشتر خانم‌ها هر روز که از شامپو استفاده می‌کنند، از نرم‌کننده هم استفاده می‌کنند. این امر باعث می‌شود مو چرب و روغنی به نظر برسد.

 

– مژه های خود را با انگشت حالت دهید

متخصصین یک نکته و راهنمایی عالی و ارزان دیگر برای زیبا بودن بدون آرایش دارند. این کار باعث می شود چشم ها هشیار و درخشان بنظر بیایند و به شما اجازه می دهد زمانی که لوازم مخصوص آن را ندارید، از یکی از انگشتان خود استفاده کنید. برای این کار انگشت اشاره ی خود را کمی خیس کرده و مژه ها را با استفاده از آن به بالا خم کنید. انگشتان شما می توانند تقریبا به شکل نوعی فرم دهنده یا فر مژه عمل کنند. می توانید انگشت خود را با کمی لیس زدن یا نگاه داشتن زیر شیر آب خیس کنید و کار خود را انجام دهید.

 

گردآوری: بخش آرایش و زیبایی بیتوته

 

 

زیبایی خود را دوچندان کنید


ماشین لباسشویی با آبکشی شرعی


سوالات پیش از ازدواج به تفکیک جلسه


تردید و دو دلی قبل از ازدواج


سفارش آنلاین جدیدترین ست های لباس زیر


خرید لباس ژورنالی نوزاد با تخفیف یلدا


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی

هرآنچه ازعملهای زیبایی زنان میخواهیدبدانید


لاکچری ترین نوع لمینت دندان


فروشگاه سیسمونی آنلاین

اینجا یکی از هتلهای کیشه! همین حالارزروکن


آشپزی بدون دغدغه کثیفی گاز


برای مانتو چه پارچه ای بخرم؟


به مقصد دلخواهت با کمترین هزینه سفر کن


آسانترین راه خرید برنامه در کنسول ps4

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

آرایش یک مسئله ی بسیار بزرگ در زندگی خانم‌هاست. در یک میهمانی نه‌تنها نگاه‌ها به لباس شماست بلکه بیشترین توجه‌ها به‌صورت و آرایش موی شماست و چه مهم است انتخاب آرایش صورت که چهره شما را از این‌ رو به آن رو می‌کند.

این‌ رو در نظر داشته باشید که، آرایش مکمل عواملی مثل رسیدگی و مراقبت از پوست، استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده آب‌رسان خوب جهت جلوگیری از خشکی پوست، استفاده از ماسک‌های مناسب پوست قبل از آرایش و معمولاً یک روز قبل از آرایش، هماهنگی رنگ موی سر با رنگ ابرو، خوابیدن کافی قبل از آرایش، پاک‌سازی پوست صورت هرچند وقت یک‌بار و … است. همچنین از لوازم آرایشی بدون سرب باید استفاده کرد.

قدرت آرایش غیر قابل انکار است. محصولات آرایشی مورد علاقه‌مان به ما کمک می‌کند تا ظاهر زیبایی را  که دوست داریم را داشته یاشیم، ظاهر خود را بهبود بخشیم و به تعریف شخصی‌مان از زیبایی دست پیدا کنیم. آرایش روزانه اعتماد به نفس زنان امروزی را برای رویارویی با جهان پیرامون بهبود می‌بخشد.

وقتی پای آرایش کردن درمیان باشد، میزان مهارت درانجام آن تفاوت چشمگیری ایجاد می‌کند. استفاده از محصولات مورد علاقه شما به روش درست می‌تواند 2 نتیجه داشته باشد:

آیا به دنبال یک آرایش طبیعی هستید که پوست شما را در تمام طول روز درخشان نگهدارد؟ اکنون با این نکات مهم مربوط به زیبایی یاد بگیرید که چگونه آرایش خود را انجام دهید. از انجام زیر سازی پودر مایع تا استفاده از خط چشم، این نکات و ترفندها به شما کمک می‌کند که یک ظاهر بی نقص خلق کنید.چگونه صحیح آرایش کنیم

قبل از اینکه ۰ تا ۱۰۰ آرایش کامل خود را شروع کنید زمانی را برای آماده سازی پوست خود با یک مرطوب کننده با کیفیت صرف کنید. انتخاب یک مرطوب کننده مناسب یک تکه حیاتی این پازل است. بهتر است در ابتدا پوست خود را بشناسید تا با توجه به پوست خود مرطوب کننده را انتخاب کنید.اسپری صورت: این‌ها محلول‌هایی با پایه‌ی آب هستند که ممکن است محتوی ویتامین‌ها و خوش‌بو کننده‌های مفید مشخصی برای پوست باشند. اسپری‌های صورت برای بازگرداندن رطوبت به پوست شما ساخته نشده‌اند، بلکه، مرطوب به نظر رسیدن پوست در کل طول روز کمک می‌کنند. به زبان ساده پوست شما را در طول روز مرطوب نشان می‌دهند وقتی که پوستتان احساس خشکی می‌کند.

سرم ها: یک محلول سبک است که به راحتی جذب پوست می‌شود. مجموعه‌ی وسیعی از سرم‌ها وجود دارند که برای هدف قرار دادن مناطق مشخصی که دارای مشکل هستند طراحی شده اند. بعضی از سرم‌ها به مرطوب کردن پوست برای جلوگیری از چین و چروک شدن کمک می‌کنند. در حالی که بقیه سرم ها حاوی ترکیباتی هستند که به شفافیت پوست کدر اضافه می‌کنند.

لوسیون ها: لوسیون ها متداول ترین انواع مرطوب کننده ها هستند و مفید برای بسیاری از انواع پوست. لوسیون هایی را انتخاب کنید که روی آن ها برچسب غیر کومدون زا  یا  “non-comedogenic”  زده شده است. این محصولات به منظور جلوگیری از بسته شدن منافذ پوست طراحی شده اند.کرم ها: اگر پوست خشک شما به کمک بیشتری احتیاج دارد بهتر است که روی کرم ها سرمایه گذاری کنید. این یک محلول سنگین تری است که می‌تواند به پوست های بسیار خشک آب‌رسانی کند. کرم های روزانه می‌تواند در زیر آرایش شما قرار بگیرند ولی کرم‌های شب طراحی شدند تا رطوبت بیشتری را وقتی شما خواب هستید به پوستتان برسانند. قبل از اینکه سرتان را روی بالش بگذارید استفاده کنید و صبح با یک پوست نرم و انعطاف پذیر بیدار شوید.

روغن ها: اگر شما به رطوبت رسانی بیشتری  احتیاج دارید به روغن ها فکر کنید. روغن های خاصی می‌توانند انتخاب‌های خوبی برای پوست‌های خشک، حساس و یا معمولی باشند. در هر صورت اگر پوستی مستعد آکنه دارید یا پوستتان چرب است از محصولات روغنی مرطوب‌کننده اجتناب کنید.

یادگیری استفاده صحیح از مرطوب‌کننده خود نصف مسیر است. مقدار کمی را روی انگشت خود بریزید تقریباً به اندازه یک سکه کوچک. با پخش کردن مرطوب کننده روی پیشانی شروع کنید و از وسط  صورت به کناره ها پخش کنید. سپس  همین کار را از روی بینی خود شروع کنید و به سمت گونه ها مرطوب کننده را پخش کنید. مطمئن شوید که مرطوب کننده را به صورت صاف و هموار به پوست خود بمالید تا از بسته شدن منافذ پوست جلوگیری شود. وقتی به میزان مناسب مرطوب کننده را روی سطح پوست پخش کردید به آرامی آن را با حرکات دایره وار مالش دهید و قبل از شروع مرحله بعد چند دقیقه صبر کنید تا مرطوب کننده خشک شود.

حالا که پوستتان را به خوبی مرطوب کرده‌اید، صورت خود را با پرایمر آماده کنید. چه در نظر داشته باشید که یک لایه آرایش سبک ابتدایی انجام دهید و چه قصد انجام یک آرایش کامل برای کل صورتتان داشته باشید پرایمر یک قدم اولیه‌ی مهم است.

پرایمر را پایه‌ای برای آرایش خود فرض کنید که کمک می‌کند سطح آرایش شما صاف‌تر باشد و ماندگاری بیشتری داشته باشد. پرایمرها، ژل‌ها و کرم های نرم و لطیفی هستند که خطوط و منافذ سطح صورت شما را پر می‌کنند و سطوح زبر را نرم کرده و یک سطح ایده آل برای آرایش شما فراهم می‌آورند.

برای زدن پرایمر مقدار بسیار کمی از آن را روی نوک انگشت خود یا اسفنج یا برس آرایش خود قرار دهید.

نکته مهم: مقدار کمی از آن برای سطح زیادی کافی است. با مقداری حدود اندازه یک سکه کوچک از پرایمر در وسط صورت شروع کنید و به آرامی به کار را به سمت گونه‌ها پیشانی و چانه ادامه دهید.

اگر قصد دارید به پوست حساس کنار پلک‌ها پرایمر بزنید و آرایش چشمتان را در طول روز حفظ کنید، محصولات تخصصی برای این بخش از صورتتان را استفاده کنید. پلک‌های ما می‌تواند در طول روز چربی جمع کند و باعث شود که سایه چشم ما چروک به نظر برسد. اگر پلک‌های شما چرب باشد و شما سایه چشم یا خط چشم بزنید بدون اینکه قبل از آن پرایمر زده باشید، ممکن است آرایش شما تکه تکه و غیر یک دست شود.

وقتی صحبت از لایه اولیه است انتخاب یک سایه مناسب برای پوستتان یک اولویت درجه یک است. یک سایه مناسب برای لایه اولیه می‌تواند تفاوت بسیاری ایجاد کند.

حالا چگونه آن را انتخاب می‌کنید؟ رنگ لایه اولیه را روی چانه خود امتحان کنید. اگر بعد از زدن آن روی چانه کاملاً محو شود بدون هیچ آثاری از مخلوط رنگ شما رنگ مناسب خود را یافته‌اید. این ممکن است کمی نیاز به سعی و خطا داشته باشد ولی وقت گذاشتن برای انتخاب صحیح رنگ سایه مناسب بسیار حیاتی است.

بعد از انتخاب محصول مناسب باید به ابزار اعمال آن روی پوست خود توجه کنید. بعضی خانوم‌ها ترجیح می‌دهند از انگشت خود استفاده کنند در حالی که بقیه ترجیح می‌دهند از ابزارهای آرایشی مانند برس و اسفنج استفاده کنند. اگر به دنبال این هستید که آرایش شما یک لایه‌ی سبک به نظر برسد بهتر است از انگشتان خود استفاده استفاده کنید. در هر صورت به هیچ وجه قبل از این که دستانتان را کامل بشویید به صورت خود دست نزنید و بعد از انجام آرایش نیز دست خود را بشویید چرا که نمی‌خواهید آثار انگشت آلوده به مواد آرایشی خود را در نقاط مختلف خانه ببینید.

از وسط صورت خود شروع کنید و به سمت بیرون حرکت کنید و لایه اولیه مایع را مخلوط کنید. در هنگام پخش کردن این لایه در سطح پوست پخش می‌کنید مطمئن شوید که آن را کاملاً فشرده می‌کنید. بعضی خانوم‌ها علاقه دارند که با یک اسفنج مرطوب روی نقاطی از سطح لایه ی اولیه  آرایش خود فشار بیاورند تا لایه ی اولیه بطور کامل خطوط و چین و چروک‌ها را پر کند تا سطحی صاف‌تر و نرم‌تر را برای مراحل بعدی آرایش فراهم کنند. بعضی انواع خاص بورس‌های آرایشی نیز برای فشرده کردن لایه اولیه آرایش بسیار مناسبند.

دو نوع اصلی کانسیلر وجود دارد: مایع و استیک (ماتیکی)

کانسیلر مایع در مواقعی که می‌خواهید یک لایه سبک را روی سطح زیادی از پوست خود اعمال کنید بهترین عملکرد را دارند. کانسیلر مایع همچنین برای کسانی که به دنبال ایجاد یک لایه‌ی نهایی مخصوصاً در نزدیکی چین و چروک ها مانند اطراف چشم و دهان هستند عملکرد خوبی دارند.

کانسیلرهای ماتیکی بیشتر برای آرایش‌های سنگین‌تر در سطوح کوچکتر و مشخص‌تر مناسب هستند. رنگ کانسیلر خود را انتخاب کنید. عاقلانه‌تر آن است که روی دو رنگ کانسیلر سرمایه‌گذاری کنید. یکی باید خیلی نزدیک به رنگ پوستتان باشد و برای پوشاندن نقاط تیره، جوش‌ها و دیگر لک‌های صورت بکار رود. دیگری باید روشن‌تر از رنگ پوست شما باشد و برای روشن‌تر کردن قسمت‌های مشخصی از پوست یا ایجاد شفافیت بیشتر در آرایش شما بکار می‌رود.

نکته: بعضی خانوم‌ها ترجیح می‌دهند از کانسیلر قبل از لایه‌ی اولیه آرایش استفاده کنند. ترتیب این دولایه بیشتر سلیقه‌ای است و با سعی و خطا به دست می‌آید. هر دو ترتیب را امتحان کنید و ببینید کدامیک برای ایجاد صافی و درخشندگی بیشتری روی پوست شما می‌شوند. در هر صورت وقتی فقط از لایه‌ی اولیه استفاده می‌کنید، حتماً اول از کانسیلر استفاده کنید.

برای کاهش نقاط تیره زیر چشم به منظور بوجود آوردن یک ظاهر درخشان و روشن ،کانسیلر را زیر چشم ها با یک اسفنج مرطوب یا بورس آرایشی اعمال کنید. اگر از کانسیلر برای به حداقل رساندن عیوب و لک‌ها استفاده می‌کنید آن را مستقیماً روی همان نقاط اعمال کنید.

برای روشن کردن صورت با استفاده از کانسیلر مایع یا کرم نقاط کوچکی را در مناطقی که در زیر آمده قرار دهید:

به نرمی آن را به پوست اطراف این مناطق بمالید و همیشه اطمینان حاصل کنید که با لایه ی اولیه پوشیده می‌شود.

استفاده از پودر پایه می‌تواند یک روند دشوار باشد. اگر خیلی کم استفاده کنید انگار که اصلاً این مرحله را انجام ندادید و اگر بیش از اندازه استفاده شود شبیه یک کیک ترسناک خواهید شد. در جستجوی چهره بی عیب و نقص، احتمالاً ترفندهای راجع به کرم پودر شنیده‌اید. این نکات را در نظر داشته باشید تا به چهره عالی دست پیدا کنید.

با استفاده از یک بورس بزرگ نرم، شروع به مالیدن یک لایه سبک در سراسر صورت خود کنید. موهای برس را درون پودر فشار دهید، سپس برس را به روی پوست بکشید.
اگر قسمت‌های خاصی از پوست شما وجود دارد که نیاز به پوشش بیشتری دارند (قسمت های قرمز و روغنی صورت شما به طور کلی در مرکز صورت قرار دارند)، ممکن است بخواهید کمی پودر بیشتری بمالید. برای این مرحله، برس خود را درون پودر قرار دهید و سپس آن را محکم به پوست فشار دهید. این مرحله به پودر کمک می کند تا راه خود را به منافذ و خطوط برای بوجود آوردن سطح صاف‌تر باز کند.

برای مالیدن یک برنز کننده براق طلایی روی صورت خود از یک بورس مخصوص برنز کننده استفاده کنید. بورس های برنز کننده با مو‌های بیشتری ساخته شده و خیلی محکم‌تر در کنار هم قرار می‌گیرند تا اطمینان حاصل شود. با هر بار کشیدن آن روی پوست خود مقدار بیشتری برنزکننده روی آن قرار می‌دهید.

یکی از رایج ترین اشتباهات در انتخاب برنز کننده، انتخاب سایه اشتباه است. اگر عادت ندارید با برنزر کار کنید، حداکثر از سایه‌ای دو درجه تیره تر از پوست خود استفاده کنید.

پس از انتخاب سایه مناسب ، برنزر خود را از پیشانی شروع کنید، برنزر را در امتداد گونه‌های خود بکشید، سپس آن را به سمت خط چانه بکشید، تا به طرف چانه خود برسید. در طرف مقابل تکرار کنید.

نکته مهم : فراموش نکنید که این کار را تا نواحی گردن خود ادامه دهید.

سرخی گونه قرن‌ها است که پایه اصلی فریبندگی و گیرایی آرایش است. اگر می‌خواهید کمی بیشتر به رنگ و طراوت به چهره خود اضافه کنید، کلید آن ممکن است سرخی گونه باشد. برای این کار از یک برس متراکم و با موهای فراوان استفاده کنید. با این کار اطمینان حاصل خواهید کرد که از بیشترین مقدار آن را روی پوست خود بمالید.

پاسخی قطعی و اندازه و سایز مشخصی برای محل استفاده از رژ گونه وجود ندارد. از رنگ سرخ رژ گونه خود استفاده کنید تا به شما در تصمیم‌گیری در مورد استفاده از آن کمک کند.

“سیب” به قسمت جلوی گونه گفته می‌شود. زمانی که یک لبخند بزرگ می‌زنید کاملاً مشخص می‌شود.چگونه صحیح آرایش کنیم

هایلایت مناسب کمی از لعاب و درخشش به هر نوع آرایش می‌افزاید. این که آیا شما به دنبال ظاهر طبیعی‌تری هستید یا می‌خواهید چشمگیر و زیبا باشید، هایلایتر می‌تواند برنامه آرایش شما را تکمیل کند.

هایلایت‌ها به اشکال مختلفی از جمله مایع، کرم‌ها و پودرها وارد می‌شوند. شما می‌توانید انتخاب کنید که از یکی از آن ها را استفاده کنید، یا ترکیب مورد علاقه خود را از دو یا سه تا از آنها پیدا کنید. هرچه انتخاب کنید، روند اعمال هایلایت یکسان است.

پس از ایجاد سطحی بی‌نقص روی پوست با روال جدیدتان، مناطقی را که می‌خواهید هایلایت کنید، مشخص کنید.

ابتدا با استفاده از هایلایت مایع، قسمت های زیر اعمال کنید:

بعد ازپایان یافتن هایلایتر روی نقاط مناسب پوست، آن را با استفاده از نوک انگشتان یا اسفنج بمالید. برای به حداکثر رساندن تأثیر هایلایتر، لایه‌ای با پودر یا مایع هایلایتر را بر روی مناطقی که می‌خواهید تاکید بیشتری کنید، بمالید.

سایه چشم می‌تواند ظاهر آرایش شما را جالب‌تر نشان دهد، خواه شما سایه‌های طبیعی را انتخاب کنید یا با رنگ های جیغ جسورانه ظاهر شوید یا از هر ظاهری استفاده کنید، از دو سایه چشم مکمل استفاده کنید: یک سایه روشن تر و دیگری سایه تیره.

حالا قلم مو سایه چشم خود را درون سایه تیره تر فرو کنید و سپس به آن ضربه بزنید تا از هر مقدار اضافه آن بریزد. سایه روشن تر را روی کل پلک بمالید، از خط رویش مژه شروع کنید و دقیقاً بالای چاله پلک خود پایان دهید.

اکنون بورس خود را به رنگ تیره‌تر آغشته کرده و بار دیگر از آن خارج کنید. رنگ را در گوشه بیرونی چشم ، دقیقاً بالای خط مژه خود بمالید. سایه‌ی تیره تر را در چاله پلک خود، دقیقاً زیر استخوان ابرو بکشید. مالیدن سایه را در حدود مرکز پلک خود متوقف کنید، زیرا نمی‌خواهید گوشه‌های داخلی را تیره کنید. یک برس سایه تمیز بگیرید و دو سایه را در محل تلاقی با هم مخلوط کنید. اگر ظاهری چشمگیر تر را دوست دارید، سایه تیره را یک بار دیگر استفاده کنید.

استفاده از خط چشم می تواند مشکل باشد: یک اشتباه کوچک و شما با چشمانی که دورشان سیاه شده روبه رو می‌شوید. با استفاده از این نکات ضروری برای استفاده از خط چشم، مشکلات آرایش چشم خود را از بین ببرید.

نحوه استفاده: با خط چشم مایع، در گوشه داخلی چشم خود خط را نازک شروع کنید، سپس سمت گوشه بیرونی چشم خط را ضخیم‌تر کنید. می‌توانید کشیدن خط چشم را از وسط چشم یا از گوشه داخلی چشم شروع کرده و نوک بورس مخصوص رسم خط چشم را تا حد ممکن نزدیک به خط رویش مژه ها نگه دارید. از قسمت نازک برس خط چشم برای ایجاد خط های کوچک در طول خط مژه ها استفاده کنید، سپس آنها را به هم وصل کنید تا فضاهای خالی را پر کنید. اگر دست شما می‌لغزد، نگران نباشید! مقداری از پاک کننده آرایش چشم را روی نوک گوش پاک کن بمالید و محل آن را تمیز کنید.

نحوه استفاده: بورس مخصوص خط چشم را داخل ظرف محتوی ژل خط چشم فرو کنید. قلم مو را چرخانده تا اطمینان حاصل شود که هر دو طرف بورس کاملاً به ژل آغشته شده باشد وشروع به کشیدن خط چشم از وسط خط مژه ها به سمت بیرون چشم کنید. سپس یک خط از گوشه داخلی چشم خود را به سمت وسط بکشید ، و در نهایت این دو خط را به هم متصل کنید.

نحوه استفاده: هر بار که از آن استفاده می کنید، مداد خط چشم خود را تیز کنید. پس از کشیدن پلک خود به سمت بیرون، نقاط کوچکی را که از گوشه خارجی پلک فوقانی شما شروع می‌شود، بکشید. این کار را تا گوشه داخلی چشم خود ادامه دهید تا یک خط باریک از نقاط ریز ایجاد کنید، تا حد ممکن به مژه‌ها نزدیک شوید. نقاط را با مداد خود وصل کنید یا از یک برس کوچک سایه برای ترکیب آنها استفاده کنید.

اگر می‌خواهید فقط از یک محصول آرایشی استفاده کنید، ریمل باید در صدر لیست شما باشد. چند بار کشیدن ریمل می‌تواند باعث شود با یک حرکت چشمان شما براق‌تر به نظر برسد.

ریمل را می‌توانید در رنگ‌های مختلف پیدا کنید، اما رنگ های سیاه و قهوه ای رایج ترین هستند. با فر دادن مژه ها با فر مژه شروع کنید.

بعد از اینکه مژگان شما فر شُد، ریمل خود را در دست بگیرید. برای اطمینان از اینکه تمام موهای قلم ریمل به ریمل آغشته هستند، گره را به آرامی گرد کنید.

نکته حرفه ای: قلم ریمل را به داخل و خارج  ظرف ریمل نکنید زیرا این کار باعث می‌شود هوا وارد ظرف شود و حباب کند.

برس ریمل را به آرامی روی ریشه‌های مژه های خود به صورت چرخشی حرکت دهید. با این کار حجم بیشتری ایجاد می‌شود، که می‌توانید تا انتهای مژه های خود آن را بکشید. اگر مژه های شما به هم چسبیده است، یک برس تمیز ریمل را بگیرید و به مژه های بکشید. برای حجم بیشتر از یک بار دیگر ریمل بزنید.

قبل از استفاده از برق لب، لب های خود را آماده کنید. اگر لب‌های شما خشک شده و ترک خورده است، حتما از یک نرم کننده لب ملایم استفاده کنید تا پوست مرده را از روی لب ها بردارید. در مرحله بعد از نرم کننده یا مرطوب کننده لب برای نرم کردن بیشتر لب ها استفاده کنید. بعد از اینکه لب شما تمام رطوبت را جذب کرد، لکه‌های باقی مانده روی لب ها را پاک کنید.

شروع به زدن برق لب از وسط لب های خود کنید و این کار را در طول دهان خود ادامه دهید. سعی کنید از کشیدن هرگونه براق بالای خط طبیعی لب خودداری کنید و لب های خود را به آرامی صاف کنید تا اطمینان حاصل شود که لب شما به تمام قسمت ها و گوشه های لب شما می‌رسد.

اسپری و پودر تثبیت کننده می‌تواند مرحله نهایی برای آرایش روتین شما باشد. اگر می‌خواهید آرایش شما در تمام طول روز باقی بماند، بدون اینکه چرب یا چروک و خراب شوند، مهم است که در یک راه حل تثبیت کننده‌ی کیفیت سرمایه گذاری کنید.

اسپری‌های تثبیت کننده برای همه نوع پوست طراحی شده‌اند و می‌توانند از آن برای تثبیت انواع آرایش استفاده کنید. اسپری تثبیت کننده آرایش شما را در جای خود نگه می‌دارد، به شما کمک می‌کند نیازها به ترمیم مجدد آرایش را کاهش داده و آرایش خود را ساعت‌ها به صورت بی‌عیب و نقص نگاه داشته باشید.

اسپری تثبیت کننده برای چهره شماست همانطوری عمل می‌کند که اسپری مو برای حفظ مدل موهای شما و به روشی بسیار مشابه اعمال می‌شود. اسپری را به فاصله حداقل 8 اینچ از صورت خود نگه دارید، سپس چند بار اسپری بزنید تا مطمئن شوید که تمام قسمت‌های صورت شما پوشانده شده است. اگر می‌خواهید مطمئن شوید که آرایش شما از پیشانی تا چانه پوشانده شده است، ابتدا اسپری را به شکل X در سراسر صورت خود بزیند، سپس با اسپری کردن شکل T ادامه دهید.

نیازی به مالش اسپری یکبار مصرف نیست، زیرا طی چند ثانیه به طور طبیعی خشک می شود.

برای بهتر انجام دادن آرایش خود ما برای شما چند ویدیوی آموزشی نیز در اینجا قرار می‌دهیم تا هر چه بهتر بتوانید آرایش ملایم خود را انجام دهید.

 

آرایش شما به پایان رسید. با استفاده از این نکات مربوط به  آرایش، ایجاد انواع ظاهرهای زیبا آسان است چه بخواید به سر کار بروید یا یک شب در شهر بیرون بروید.

این متن از سایت (colorescience) برگرفته شده است.

من کشیدن خط چشم یکی از دغدغه های روزمره من هستش برای اینکه بخوام درست بکشم ولی این مطلبی که گذاشتین خیلی آموزش خوب بود و مفید بود.

خواهشم می کنم دوست عزیز.

مطالبتون بسیار عالی و مفید بود.ممنونم

مررررررررررررسی خیلی خووووووبه

من به شخصه آرایش رو دوس ندارم گریم دوس دارم.

بله کاملاً سلیقه‌ای است اما برای مهمانی آرایش دخترانه و لایت بسیار مناسب است. یک بار امتحان کنید.

عالی بود

عالییییی بود

ببخشید منظور از لایه‌اولیه ی مایع‌چیست؟

بسیار علی بود

عالی بود خیر بنگری

خوب بود من عاشق آرایش ام

عالیییییییی😚😚😚😚😚😚😚😘😘😘😘😘😘

لایه اولیه مایع چیه دقیقا؟؟؟

خیلی زیبا و مفید بود بسیار ممنونم
اما خیلی ها صورتشون مو داره و نمیتونن کرم کرم پودر استفاده کنن باید اون وقت چه کنیم چون مو ها بیشتر ‌پورز میدن 😔😔

خوب بود. کاش آرایش های دیگخ برای صورت رو هم میزاشتین

خیلی خوب بودکاش بیشترمزاشتید😜😍

عالی بود.. مرررررسی

خیلی خوب بود مرسی

عالی بود

عالییی بود 😍😍🥰

هنوز مطالبها نخوندم ولی عالی بود

واقعا خیلی عالی بود من از وقتی ویدیو هارو نگا کردم کلا روش آرایش کردنمو تغیر دادم و آرایشم روی صورتم خیلی خوب دیده میشه یه ویدوئو راحت برا کشیدن خط چشمم بزارین عالی میشه😍😍

سایت شما را دیدم سایت خوبی دارین
عالی بود

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

صفحه نخست » 💄 آرایش و زیبایی » راز های زیبایی » چگونه آرایش کنیم؟ پرسش و پاسخ آرایشی

 

برای انجام آرایش، قبل از هر کاری باید به یک‌دست شدن صورت توجه کرد؛ اگر زیر‌ساز‌ی پوست یک‌دست و یک‌رنگ نباشد آرایش هم زیبا نمی‌شود. باید کرم پودر دور چشم مات باشد که بتواند دور چشم را کاور کند. در ضمن کرم پودر ما نباید خیلی چرب باشد، اگر چرب باشد دور چشم خط می‌اندازد و بیشتر چین و چروک‌ها را نمایان می‌کند تا پنهان.

 

در ادامه پرسش و پاسخ هایی در مورد روش آرایش کردن صورت و مو خواهید دید که شاید سوال خیلی از شماها باشد. امیدواریم پاسخ سوالات خود را در اینجا بیابید.چگونه صحیح آرایش کنیم

 

49 ساله هستم و موهایم سفید شده است. می‌خواهم آنها را رنگ قهوه‌ای کنم، چه کار کنم تا هم موهای سفیدم رنگ بگیرد و هم به رنگ مورد علاقه‌ام برسم؟

سفیدی مو همیشه باعث می‌شود تا شما احتیاج بیشتری به رنگ کردن مو داشته باشید. موهای که سفیدی دارند خیلی زود رنگدانه‌هایش را از دست می‌دهد و در نتیجه دیرتر از موهای معمولی رنگ می‌گیرند. برای این نوع مو‌ها بهتر است رنگ را از جلوی سر بزنیم چون جلوی سر حرارت بیشتری نسبت به جاهای دیگر سر دارد و رنگ‌پذیری آن نیز بالطبع بیشتر است. اگر می‌خواهید موهایی قهوه‌ای داشته باشید و سفیدی‌های شما را پوشش دهد از رنگ‌هایی با کد پنج و شش استفاده کنید. برای داشتن موهای روشن‌تر باید از کد رنگ‌های هفت و هشت استفاده کنید و ترجیحا با اکسیدان یک، تا به رنگ دلخواه‌تان برسید.

 

مدت‌هاست پوست صورتم کدر شده است و جوش‌های خیلی‌ریزی می‌زند. به همین دلیل مجبورم همیشه از کرم‌پودر استفاده کنم. اما نمی‌دانم کدام کرم‌پودرها پوشانندگی بالاتری دارند و می‌خواهم روی پوستم ماندگاری بیشتری داشته باشد. لطفا من را راهنمایی کنید.

برای رفع کدری پوست صورت باید از ماسک‌های شفاف‌کننده صورت استفاده کنید؛ روزی یک بار روی صورت بگذارید، تا کدری پوست شما از بین برود. این کار باعث می‌شود تا جوش‌های ریز صورت هم بهبود یابد. استفاده از کرم‌پودر جوش‌ها را تشدید می‌کند ولی اگر می‌خواهید پوشانندگی بالاتری داشته باشد از کرم پودر‌های مخصوص گریم استفاده کنید تا هم جوش‌های ریز صورت‌تان را پوشش دهد و هم ماندگاری بالاتری داشته باشد.

 

موهایم فر است و دوست دارم آنها را صاف کنم. اما با روش‌های خانگی نه‌تنها صاف نمی‌شود بلکه وز هم می‌شود. چندین بار هم تصمیم گرفتم کراتینه کنم اما در نهایت ترجیح می‌دهم یک راهکار خانگی درست را پیدا کنم؟

برای صاف کردن مو راهکار ثابتی وجود ندارد؛ در نتیجه باید از راهکارهای موقتی استفاده کرد ولی این راهکار‌های موقت هم فقط می‌توانند برای مدت کوتاهی دل شما را به دست آورند. پس هیچ مویی به تنهایی و به حالت عادی لخت نمی‌شود. برای صاف کردن مو‌های فر باید ابتدا از اسپری‌های دو فاز موجود در تمام فروشگاه‌های لوازم آرایش استفاده کنید که به رنگ آبی و مخصوص موه‌های فر است و بعد مو را براشینگ کرده و یا با اتوی مو آن را صاف کنید و بعد از صاف شدن مو برای جلوگیری از وز کردن به آن سرم کریستال بزنید، تا هم براق شود هم از وز شدن مو به راحتی جلوگیری کند. این کار باعث می‌شود تا موهای‌تان در خانه به راحتی نرم و براق شود.

 

اگر آرایش چشم به طریق صحیح و با مهارت انجام شود زیبایی تکمیل می‌شود

 

برای اینکه رنگ صورت و گردن در آرایشی کی باشد، چه کار باید کرد؟ کرم پودر بهتر است یا پنکیک؟

برای هم‌رنگ شدن پوست صورت و گردن باید از کرم پودر و پودر فیکس‌کننده استفاده کنید. البته این روش فقط برای فصل‌های خنک و سرد مناسب است؛ برای تابستان بهتر است از مواد پوشش‌دهنده که در مقابل گرما مقاومت دارند استفاده کنید.

 

خط چشم کشیده و دنباله‌دار برای چه چشم‌هایی مناسب است؟

خط چشم کشیده و پهن برای کسانی مناسب است که چشم‌های گرد و ریز دارند. برای چشم‌های درشت هم اندازه یک‌دوم چشم باید دنباله داشته باشد و اگر چشم برجسته و بیرون زده است، باید از مداد مشکی برای داخل چشم استفاده کنید.

 

آیا پیشانی بلند را با کرم پودر می‌توان کوتاه‌تر و کوچک‌تر نشان داد؟

برای کوتاه نشان دادن پیشانی کرم پودر تیره را از قسمت رویش مو به طرف پایین و از دو طرف به سمت شقیقه‌ها، بزنید. از پالت‌های رنگی ماژیکی هم می‌توانید در انتهای خط رویش موها به صورت هاشور سایه و روشن استفاده کنید.

 

روی کرم‌پودر برنز چه رژگونه‌ای و با چه غلظتی باید استفاده کرد؟

برای کرم پودر برنز، رژگونه آجری که پایه طلایی داشته باشد مناسب است. البته باید فقط یک یا دو درجه تیره‌تر از کرم باشد.

 

دور لب‌هایم از بقیه پوست صورتم تیره‌تر است، باید از چه کرم‌پودری استفاده کنم؟

هنگام کرم زدن باید به این موضوع توجه کنید. دور لب و چانه باید از بقیه پوست صورت روشن‌تر باشند و از کرم روشن‌تری باید استفاده کنید. ولی حواس‌تان باشد این روشنی نباید بیشتر از یک یا دو درجه باشد؛ اگر دور لب را بیش از حد روشن کنید جلوه بدی به آرایش شما و صورت‌تان می‌دهد.

 

اگر زیر‌ساز‌ی پوست یک‌دست و یک‌رنگ نباشد آرایش هم زیبا نمی‌شود

 

برای سایه قهوه‌ای باید از چه رنگ رژ و رژگونه‌ای استفاده کرد؟

برای سایه قهوه‌ای باید از رژگونه آجری استفاده کنید. رژ لب هم باید رنگدانه‌های قرمز داشته باشد؛ مثل آجری، مسی، قرمز، نارنجی و کالباسی.

 

چگونه از کرم پودر استفاده کنیم که چین و چروک‌های ریز دور چشم دیده نشوند؟

برای انجام آرایش، قبل از هر کاری باید به یک‌دست شدن صورت توجه کرد؛ اگر زیر‌ساز‌ی پوست یک‌دست و یک‌رنگ نباشد آرایش هم زیبا نمی‌شود. باید کرم پودر دور چشم مات باشد که بتواند دور چشم را کاور کند. در ضمن کرم پودر ما نباید خیلی چرب باشد، اگر چرب باشد دور چشم خط می‌اندازد و بیشتر چین و چروک‌ها را نمایان می‌کند تا پنهان.

 

چگونه صحیح آرایش کنیم

برای حالت دادن موی لخت باید قبل از سشوار کشیدن آن را بیگودی بپیچیم یا بابیلیس؟

اگر مو کم‌حجم باشد حتما قبل از سشوار کشیدن باید از اسپری حجم‌دهنده مو استفاده شود؛ ولی اگر مو پرحجم باشد، بهتر است مو را با بابیلیس بپیچید و بعد سشوار بکشید.

 

برای اینکه چشم‌های ریز را با سایه درشت‌تر نشان دهیم، چطور باید سایه بزنیم؟

اگر آرایش چشم به طریق صحیح و با مهارت انجام شود زیبایی تکمیل می‌شود. چشم‌ها حساس‌ترین اعضای صورت هستند درنتیجه باید دقت کرد. برای اینکه فرم زیباتری به چشم‌ها بدهید، باید از سایه‌های متضاد استفاده کنید. قسمت خارجی چشم را سایه روشن‌تر از صورت بزنید تا خود را بیشتر نشان دهد و گوشه خارجی سایه را با نوک قلم به طرف بالا مشخص کنید. برای بهتر جلوه دادن چشم‌ها می‌توانید از سایه دودی یا مدادی استفاده کنید. سایه‌ها از 12 رنگ تشکیل شده‌اند و می‌توانید با ترکیب آنها به نتیجه دلخواه خود برسید. شما می‌توانید از خط چشم و مژه برای زیبا‌تر و درشت‌تر شدن چشم نیز استفاده کنید.

 

موهایم وز است و چند بار مش کرده‌ام. آیا می‌توانم بعد از یک ماه موهایم را رنگ کنم؟

موهای وز جزء موهایی هستند که مقاومت زیادی ندارند. موهای شما در اثر دکلره شدن آسیب دیده و اگر دوباره روی موهای مش شده را رنگ کنید، موهای‌تان بیشتر آسیب می‌بینند. البته اگر موهای شما در زمان خیسی کش نمی‌آیند یا بیش از اندازه خشک و شکننده نشده‌اند، می‌توانید آنها را رنگ کنید. بهتر است از رنگ‌هایی که کراتین دارند یا از رنگ‌های فاقد آمونیاک استفاده
کنید.

 

موهایم شرابی است و می‌خواهم رنگش را تغییر دهم، از چه پایه‌ای باید شروع کنم؟

در مرحله اول، رنگ شرابی را باید از روی موهای‌تان پاک کنید و بعد باتوجه به رنگ پایه‌ای که به دست آمده تصمیم بگیرید چه رنگی روی موهای‌تان بگذارید. اگر می‌خواهید فقط با رنگ، رنگ موی‌تان را تغییر دهید، باید از گروه رنگ‌های زیتونی استفاده کنید تا قرمزی رنگ قبل را بگیرد.

 

مجله سیب سبز

نام:

در مقاله قبلی با زیر سازی آرایش صورت آشنا شدید اکنون نوبت به معرفی مراحل آرایش صورت می رسد . اگر می خواهید به وسیله آرایش کردن بر جذابیت های چهره خود بیفزایید همراه ما باشید تا آرایشی بی نقص و کامل را فرا گیرید .

در این مطلب می‌خوانید:

پس از تثبیت کانسیلر و فوندیشن ها بر روی پوست نوبت به اصلاح فرم صورت و افزودن رنگ به پوست می شود .به همین منظور می بایست مراحل زیر را دنبال کنید:

در گام ابتدایی مراحل آرایش صورت با استفاده از برنزه کننده ها به تنهایی و یا همراه با رژگونه برنزه شدن رنگ پوست و حجم دهی به گونه ها بپردازید.شما می توانید از پودر برنزه کننده استفاده نکرده و تنها از رژ گونه برای اصلاح فرم و رنگ صورتتان استفاده کنید .در صورت استفاده از برنزه کننده از یک براش نرم آرایشی که دارای موهای کوتاهی می باشد استفاده کنید تا بتوانید برنزه کننده را به خوبی بر روی پوست صورت خود پخش نمایید .چنان چه پس از استفاده از برنزه کننده ظاهر پوستتان تیره شد آن را با کمی پودر مات کننده نرمال کنید .در صورت استفاده هم زمان از برنزه کننده و رژ گونه آن را از خط رویش مو یا بالای پیشانی ،داخل فرو رفتگی های گونه و زیر فک اعمال کنید .در صورت استفاده از برنزه کننده به تنهایی و بدون استفاده از رژ گونه این ماده را در نواحی از پوست (بالای گونه ها، پیشانی، قوس بینی و چانه )که تحت تاثیر نور مستقیم خورشید قرار دارد استفاده کنید .چگونه صحیح آرایش کنیم

رژ گونه ها هم همانند سایر محصولات آرایشی انواع مختلفی دارند و در اشکال مختلفی هم چون پودر ،کرمی و ژله ای به فروش می رسند .افراد دارای پوست چرب می بایست از رژ گونه های پودری و افراد دارای پوست خشک از رژ گونه های کرمی استفاده کنند .رژ گونه های ژله ای نیز دارای دوام بیشتری بوده و مناسب برای پوست های معمولی می باشند .چنان چه رنگ پوستتان روشن است رژ گونه صورتی کم رنگ و هلویی مناسب شماست .

در صورت متوسط بودن تناژ رنگ پوستتان رنگ های هلویی،صورتی و بنفش ملایم برایتان مناسب است و در نهایت اگر پوست تیره ای دارید از رژگونه هایی با تناژ گلبهی، نارنجی، قرمز و برنز استفاده کنید .برای اعمال رژ گونه در مراحل آرایش بر روی پوست خود به نوع آن توجه کنید .رژ گونه های پودری توسط براش های مخصوص و رژ گونه های کرمی و ژله ای را می توانید با استفاده از نوک انگشتان به پوستتان اعمال کنید.رژگونه زدن را با یک زاویه مشخص، از ابتدای گونه شروع کرده و تا شقیقه ها ادامه دهید.شما با استفاده از رژ گونه می توانید به صورتتان فرم داده و آن را به اصطلاح کانتورینگ نمایید . اما برای کانتورینگ صورت به وسیله رژ گونه و یافتن مکان مناسب برای اعمال رژ گونه به موارد زیر توجه کنید :

اکنون زمان آرایش چشم ها فرا رسیده است .انجام مراحل آرایش صحیح چشم ها می تواند در افزایش جذابیت چهره شما نقش بسزایی داشته و چشمان شما را جادویی ،زیبا و درخشان نماید .

استفاده از پرایمر های سایه چشم سبب هموار شدن سطح پلک و آماده سازی آن برای استفاده از سایه چشم خواهد بود .این محصول به عنوان زیر ساز سایه می تواند در براق نشان دادن سایه و افزایش دوام و ماندگاری آن بر روی پلک های شما تاثیر بسزایی داشته باشد .بدین منظور پرایمر را به سراسر ناحیه ابرو تا خط مژه بزنید .سایه مورد نظر خود را از رنگ های مشابه موجود در پالت سایه انتخاب کرده و با استفاده از کنتراست رنگ ها ظاهری خاص تر به چشم هایتان دهید.اگر قصد دارید تا کاملا طبیعی به نظر برسید از رنگ های خنثی و مقدار زیادی رنگ کرم و قهوه ای استفاده کنید.برای مهمانی های خاص و جشن ها تناژ های چشمگیر نقره ای و طلایی را استفاده کنید و برای مهمانی های خودمانی و دور همی های دوستانه از تناژ های رنگی استفاده کنید .

برای برجسته تر نشان دادن چشم های قهوه ای و تیره از رنگ های که با رنگ چشمتان کنتراست دارد مانند رنگ های آبی، سبز یا بنفش استفاده کنید و در صورت داشتن چشم هایی به رنگ آبی از رنگ های مسی و طلایی استفاده کنید. روی کل پلک تان سایه متوسط بزنید و سایه زدن را از خط مژه ها شروع کرده و به سمت ابروها آن را محو کنید. تناژ سایه می بایست نزدیک به رنگ پوست شما بوده و روشن تر و یا تیره تر از آن نباشد برای داشتن آرایشی ساده از سایه های مات و برای آرایش غلیظ از سایه های براق استفاده کنید خطوط اضافی را به وسیله سایه روشن محو کرده و در هنگام سایه زدن  بیشتر به نواحی خارجی چشم تمرکز کنید .اکنون با زدن سایه تیره رنگ به چین پلک ها به آرایش چشم خود بعد داده و سایه را به سمت داخل چشم محو کنید تا شکل > یا < ایجاد شود.برای درشت تر نشان دادن چشم ها از سایه هایی به رنگ سفید و نقره ای برای گوشه داخلی چشم ها استفاده کنید .

یک مداد ابرو انتخاب کنید که کمی تیره تر از رنگ طبیعی ابرو باشد.

میزان ضخامت و کلفتی ابرو را توسط مداد مشخص کنید و سپس با پر کردن موهای ابرو به وسیله سایه ،مداد و یا ریمل ابرو آن را ضخیم و پر پشت جلوه دهید .

خط چشم ها نیز همانند سایر محصولات آرایشی انواع مختلفی دارند .خط چشم مویی ،ماژیکی ،مایع و مدادی از مهم ترین و پر استفاده ترین خط چشم ها به شمار می روند .شما حتی می توانید از سایه های پودری برای کشیدن خط چشم استفاده کنید .استفاده از خط چشم های مایع بیشتر متداول است و برای کشین خط چشم با نوع مایع آن نیاز به تمر کز زیاد و دستی بدون لرزش دارید .

برای کشیدن خط چشم به پهنای پلکتان توجه کنید . مراحل آرایش باید با صبر و حوصله انجام پذیرد. پلک پهن نیاز به خط چشم پهن و پلک باریک با خط چشم نازک زیباتر می شود .برای کشیدن خط چشم از انحنای چشم شروع کرده و سپس به سمت بیرونی چشم بروید .خط چشم را می بایست کاملا نزدیک به مژه ها کشیده و برای ایجاد جلوه بیشتر خط بیرونی را پهن کنید .از ترکیب و مخلوط شدن خط چشم با سایه خودداری کنید . با کشیدن خط چشم به شیوه صحیح می توانید بر گیرایی و جذابیت چشم هایتان بیفزایید .کشیدن گوشه چشم در هنگام کشیدن خط چشم کار افراد مبتدی است و انجام آن در دراز مدت سبب بروز چین و چروک زودرس در این ناحیه خواهد شد .

پس از کشیدن خط چشم نوبت به ریمل زدن مژه ها می رسد .برای ریمل زدن مژه ها از ریمل های حجم دهنده و بلند کننده و حالت دهنده استفاده کنید .با استفاده از این ریمل های سه کاره مژه های خود را بلندتر و پرتر نشان داده و بر زیبایی چشمان و مژه ها بیفزایید .با استفاده از این ریمل ها دیگر نیازی به استفاده از ابزاری به نام فر مژه نخواهید داشت .ریمل زدن را از زیر مژه ها شروع کرده و به وسیله حرکات زیگزاگی تا انتهای مژه ها ادامه دهید .اگر قصد بزرگ تر نشان دادن چشمانتان را دارید تنها به ریمل زدن مژه های بالایی اکتفا کنید و در غیر این صورت هم مژه های بالا و هم مژه های پایینی را ریمل بزنید .شما حتی می توانید از مژه های مصنوعی برای افزایش جذابیت چشمانتان استفاده کنید .

اکنون به مراحل پایانی مراحل آرایش نزدیک می شویم .لبان شما آخرین قسمتی است که در آرایش صورت تکمیل می شوند .برای آرایش صحیح لب ها نیز به نکات زیر توجه نموده و مراحل زیر را به دقت انجام دهید تا لبانی خوش فرم و هیجان انگیز داشته باشید .

برای مرطوب کردن لب و زیر سازی آن قبل از استفاده از رژ لب از بالم های لب و لب لوها استفاده کنید .این کار سبب نرم شدن پوست لب و حجیم نشان دادن لب هایتان خواهد شد .در صورت عدم دسترسی به محصولات نامبرده می توانید از کرم ویتامین آ ،روغن نارگیل و یا روغن زیتون استفاده کنید .

برای کشیدن خط لب ابتدا به هماهنگی رنگ آن با رنگ رژ لب خود توجه کنید .برای داشتن ظاهری طبیعی تر از رنگ های روشن تر یا تیره تر از رنگ لبانتان استفاده کنید .اکنون با مشخص نمودن محدوده لب ها توسط خط لب خط لب را به دور لب ها بکشید و از محدوده خطوط لب خارج نشوید .شما می توانید با کشیدن خط لب به روی پوست لب دوام رژ لبتان را بیشتر کرده و در صورت لزوم رنگ آن را تیره تر نمایید .

خوب اکنون نوبت زدن رژ به لب ها رسیده است .انواع مختلف رژ لب ها را می توانید بدین منظور استفاده کنید .رژ لب های مایع ،جامد و پودری در بازار وجود دارد که هر کدام ویژگی های منحصر بفرد خود را دارند.برای استفاده از رژ لب های مایع از برس های داخل آن استفاده کنید و رژهای جامد را می توانید مستقیما به پوست لبانتان اعمال کنید .رژ لب های پودری را نیز با براش های مخصوص رژ لب به لبانتان بزنید .در نهایت با زدن برق لب بر روی لب ها مراحل آرایش خود را تمام کرده و جلوه ای خاص و دلنشین با حجمی فوق العاده به لب هایتان هدیه کنید .

مراحل آرایش صورت به اتمام رسید در اینجا می توانید مجددا از اسپری تثبیت کننده برای تثبیت آرایشتان استفاده کنید و از زیبایی ایجاد شده لذت ببرید .

این مطلب در بخش تحریریه سایت ایرانوس گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی شما *

نام *

ایمیل *

سایت

آخرین اخبار ما را مستقیما در ایمیل خود دریافت نمایید

فروشگاه عطر و ادکلن ایرانوس، گستره‌ای به وسعت عطر و ادکلن‌های مردانه (پرفیوم مردانه، عطر مردانه، ادو پرفیوم مردانه، ادو تویلت مردانه، ادکلن مردانه ، ادو فرش مردانه)، عطر و ادکلن‌های زنانه (پرفیوم زنانه، عطر زنانه، ادو پرفیوم زنانه ، ادو تویلت زنانه، ادکلن زنانه، ادو فرش زنانه)، عطر های اصیل دست ساز از برندهای متنوع، متعدد و سرشناس جهانی همچون عطر و ادکلن های برند هرمس (Hermes)، دیور (Dior)، شنل (Chanel)، آمواژ (Amouage)، بربری (Burbery)، بولگاری (Bvlgari)، دانهیل (Dunhill)، کرید (Creed)، کارولینا هررا (Carolina Herrera)، لالیک (Lalique)، مون بلان (Mont Blanc) و … را خواهید دید که خوش نام ترین نمایندگان کشورهای فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، سوئیس، آلمان، انگلستان، عمان، امارت و امریکا هستند. تلخ و تند یا شیرین و ترش، در این بخش رایحه مورد علاقه خود را بر اساس انواع پرفیوم (Parfum)، ادو پرفیوم (Eau De Parfum)، ادو تویلت (Eau De Toilette) و ادکلن (Eau De Cologne) انتخاب کنید. ایرانوس پس از 3 سال از آغاز فعالیت، امکان تحویل کالا را به‌صورت رایگان (در مورد خریدهای بیش از صدهزارتومان) پس از ثبت سفارش و خرید عطر و ادکلن فراهم کرده است.

© کپی رایت 1399– کليه حقوق اين سايت متعلق به فروشگاه آنلاین ایرانوس می‌باشد.

ضدعفونی کننده‌ی دست را در کیفتان قرار می‌دهید و در یک سرویس بهداشتی عمومی به هیچ چیز دست نمی‌زنید و به دنباله‌روی از قاعده‌ی ۵ ثانیه‌ای فکر هم نمی‌کنید. اما وقتی که نوبت عادت آرایشی شما می‌شود، فرصت خوبی است که نادانسته در معرض عفونت‌های باکتریایی، قارچ و غیره قرار گیرید. دریابید که کدام یک از معدود رازهای آرایشی فقط بد هستند یا صرفا خطرناک و چگونه باید آن را از خود دور کنید.

حکم: مشمئز کننده اما بی ضرر

از دست دادن ۱۵۰ تار مو در روز طبیعی است و بسیاری از تارهای مو گیر افتاده در شانه باقیمانده‌ی محصولات زیبایی، چربی طبیعی موی سر و پوست مرده است. هرچند برای درمان یک شانه‌ی کرکی نیاز نیست اما در حالت موی شما تاثیر می‌گذارد.

دکتر فرانسیسکا فوسکو، استادیار بالینی پوست در بیمارستان مونت سینای در نیویورک می‌گوید: این تجمع مو در شانه می‌تواند موهای تازه شسته شده شما را چرب کند.چگونه صحیح آرایش کنیم

راه‌حل: فوسکو می‌گوید از یک شانه‌ی دیگر یا انگشت‌هایتان برای برای بیرون آوردن موهای گیر افتاده در برس روزانه خود استفاده کنید و شانه را حداقل یکبار در ماه در مخلوطی از آب و شامپو بشویید ( هرچند که طبیعی یا پلاستیکی باشد).

حکم: مشمئز کننده اما بی‌خطر

کری پترسون، متخصص پزشکی داخلی در نیویورک می گوید: زمانی که سیفون توالت را بکشید، ذرات کوچک باکتری در هوا پخش می‌شود و روی سطوح در معرض حمام می‌نشیند، قطعا نمی‌خواهید اسفنج های پنبه‌ای یا هر چیز دیگری که مستقیما روی صورتتان قرار می‌دهید به این روش آلوده شود. هر چند بعید به ‌نظر می‌رسد که به این طریق دچار عفونت شوید اما کاملا غیر بهداشتی است.

راه‌حل: در توالت را هنگامی که سیفون توالت را می‌کشید ببندید تا در محیط پخش نشود و اسفنج‌های پنبه‌ای را در کمد یا کشو و یا ظروف دربسته نگه داری کنید.

حکم: مشمئز کننده اما بی‌ضرر

رانلا هیرچ متخصص پوست در بوستون می‌گوید: بخار و رطوبت حمام، خشک شدن لیف صورتتان را در بین هر بار استفاده از آن دشوار می‌کند و رطوبت زمینه پرورش باکتری و قارچ را فراهم می‌کند. اگر چه بعید به نظر می‌رسد عفونی شود اما شستن صورت با چنین لیفی تقریبا برای پاکیزگی مضر است.

راه‌حل: بعد از هر بار استفاده، لیف را با صابون ضد باکتری و آب گرم بشویید. سپس اجازه دهید که خشک شود و آن را در مکانی با تهویه مناسب نگه دارید مانند کشوی میز عسلی (کابینت حمام شما در هر زمانی که دوش می‌گیرید رطوبت زیادی می‌گیرد).

برای محافظت بیشتر از لیف در مقابل باکتری‌ها، لیف صورت ضد میکروبی با رشته‌های بافته شده نقره را در نظر بگیرید. هرچند که همچنان باید آن را تمیز کنید اما رشد باکتری در آن کمتر است.

حکم: خطر عفونت

اگر دستتان را در کرم فرو ببرید، کرمتان را میکروبی، چرب و آلوده می‌کنید و بالطبع صورتتان نیزآلوده می‌شود. به‌گفته‌ی هرش، حتی اگر دست‌ها و صورتتان را درست قبل از پخش کردن کرم تمیز کنید، دوباره فرو بردن دست در کرم تهدیدی برای سلامت پوست است.

اگر کرم را روی لکه‌های آکنه و یا تبخال بمالید و بعد دوبار انگشتان را به درون ظرف ببرید، کرم با باکتری آلوده خواهد شد. به‌گفته‌ی او هرچند که بعید است که آکنه‌ی باکتری موجب تاول دیگری شود اما همچنان احتمال یک تاول تبخالی دیگر وجود دارد.

را‌ه‌حل: همواره قبل از اینکه هر نوع محصولی را روی پوستتان به‌کار ببرید دست‌هایتان را بشویید و از یک کاردک پلاستیکی یا اسفنج پنبه‌ای استفاده کنید برای اینکه مقدار کمی از کرم را به روی کف دستتان بیرون بیاورید.

حکم: خطر عفونت

اگر به‌ندرت برس‌های آرایشی خود را تمیز می‌کنید، وقتی که آن ها روی پوستتان می‌کشید آرایش بیشتری می‌کنید. پترسون می‌گوید: برس‌ها آلودگی، چربی و میکروب را به همراه دارند و شما آن را روی پوستتان می‌مالید.

حداقل، این عادت بد می‌تواند حفره‌های پوست را مسدود کند و موجب تاول شود و در بدترین حالت، خط چشم و برس سایه آلوده می‌تواند به عفونت‌های شدید مانند چشم صورتی منجر شود.

راه حل: فوسکو می‌گوید، حداقل یکبار در هفته، برس‌هایتان را با اسپری مخصوص برس که ضد باکتریایی است، تمیز کنید. محصولات لب و چشم را در اولویت قرار دهید، زیرا آن‌ها بیشتر می‌توانند ناقل میکروب‌ها باشند.

حکم: خطرناک برای سلامتی

اگر آن لیف را در حمامی مرطوب آویزان ‌کنید، لایه‌بردار شما بستری مناسب تولید مثل کپک‌ها، قارچ‌ها و باکتری‌هایی و شامل انواع خطرناکی مانند باکتری‌های کروی می‌باشند.

پترسون می‌گوید: این باکتری‌ها به طور طبیعی روی پوست وجود دارد اما وقتی وارد پوست شود به یک مشکل حاد بدل می‌شود. اگر شما زخمی باز داشته باشید یا اینکه پوستتان را با لیف خراشیده باشید، باکتری می‌تواند وارد پوست شود و موجب عفونت گردد.

حتی اگر اجازه دهید در فواصل استفاده کردن‌ها خشک شود، محققان نشان دادند که این نوع لیف می‌تواند نوعی از باکتری که موجب جوش پوستی به نام فولیکولیت شود را پناه دهد، که موجب برآمدگی‌های قرمز خارش دار در اطراف فولیکول‌های مو می‌شود.

راه‌حل: لیف گیاهی را کنار بگذارید. پترسون می‌گوید، در عوض سلول‌های مرده‌ی بدن را با دست و با استفاده از لایه‌بردار شستشوی بدن پاک کنید. صابون تازه و شستشو دهنده‌ی بدن لهستانی میوه‌ای لایه بردار براق را امتحان کنید.

حکم: خطرناک برای سلامتی

قرض گرفتن تیغ همسرتان ابدا اشکال ندارد، درست است؟ اشتباه می‌کنید. پترسون می‌گوید: اشیای تیز که می‌تواند پوست را ببرد بزرگترین خطر برای سلامتی‌اند. تیغ‌ها می‌توانند انتقال دهنده‌ی ویروس‌هایی مانند هپاتیت B و C و تبخال باشد. عفونت‌های باکتریایی مانند فولیکولیت و عفونت‌های باکتریایی مانند MRSA، از جمله بیماری‌هایی هستند که سخت درمان می‌شوند و تهدید کننده‌ی زندگی هستند. حتی اگر تیغ شخصی شما دچار مشکل شود و یا آنکه به طور طولانی مدت آن را داشته باشد، چون‌‌که باکتری‌ها و قارچ‌ها می‌توانند روی آن رشد کنند.، می‌تواند به همان اندازه خطرناک باشد پترسون می‌گوید: اگر شما پوستتان را ببرید، که با یک تیغ کهنه‌ی کند احتمال بریدن بیشتر است، می‌توانید دچار عفونت شوید.

راه‌حل: تیغ شخصی خود را داشته باشید و از آن به‌درستی مراقبت کنید. تیغ شخصی خود را بعد از هر بار استفاده با آب بشویید و اجازه دهید در محیط خارج از حمام به‌ طور طبیعی خشک شود.

فوسکو می‌گوید: آن را به‌صورت عمودی در لیوانی نگه‌داری کنید یا در فنجانی مکنده نگه‌داری کنید تا آب به پایین بریزد. هنگامی که تیغ خشک می‌شود، لبه‌های تیغ را برای محافظت از آلودگی‌های توالت بپوشانید.

اگر روزانه اصلاح می‌کنید، حداقل هر دو هفته یک بار تیغ را عوض کنید، در نتیجه تیز خواهد ماند و احتمال کمتری دارد که برنده باشد.

حکم: خطرناک برای سلامتی

استفاده از ابزار یکبار مصرف برای دور کردن میکروب‌های مرموز از لب‌ها و پلک‌ها کافی نیست. به‌گفته‌ی فوسکو، شما نمی‌توانید مطمئن باشید که همه از مقررات پیروی می‌کنید و محصول را مستقیما دست نمی‌زنند یا دستشان را در آن فرو نمی‌برند. حتی اگر رژ لب تستر را با یک اسفنج پنبه‌ای استفاده کنید، می‌تواند ناقل ویروس‌هایی از قبیل سرماخوردگی معمولی تا تبخال باشد.

بدون هیچ اغراقی: تحقیقات انجام شده در دانشگاه روآن در نیوجرسی آشکار کرد که تستر‌های آرایشی معمولا دربرگیرنده‌ی میکروب‌های باکتریایی، باکتری‌های ریوی و حتی باکتری‌های روده‌ای می‌باشند.

راه‌حل: فوسکو می گوید: تستر‌ها را فراموش کنید و نمونه‌های رایگان را بخواهید. بسیاری از شرکت‌های آرایشی محصولاتی با سایز کوچک برای نمونه تولید می‌کنند. اگر باید امتحان کنید، از فروشنده بخواهید که سطح محصول را در ابتدا با الکل پاک کند و لایه بالایی آن را بتراشد. آن را روی گردن و یا مچ دستتان به‌جای صورتتان امتحان کنید و بعد آن را سریع بشویید.

حکم: خطرناک برای سلامتی

پترسون می‌گوید که، هر چند که راه‌حل آسانی به‌نظر می‌رسد اما از بین بردن موهای بینی با موچین ایده‌ای بد است.

اگر موچین شما تمیز نباشد، میکروب‌ها را در تماس مستقیم با غشای مخاطی قرار می‌‌دهید که خیلی سریع برای جریان خون شما اشکالاتی به‌وجود می‌آورد.

موضوع دیگر این است که موهای بینی میکروب‌ها را به دام می‌اندازند. با از بین بردن این موها، شما بیشتر خود را در مقابل بیماری‌های رایج مانند سرماخوردگی آسیب‌پذیر می‌کنید.

راه‌حل: آراسته باشید اما موها را با موچین بر ندارید. با دستگاه موزن پاکسازی کنید قبل از آن دستگاه را الکل بزنید و به اندازه‌کافی تمیز کنید تا اینکه دیگر موها خارج از بینی قابل مشاهده نباشد. به‌گفته‌ی پترسون، برای اینکه امن‌تر باشد، از دستگاه موتوری موزن بینی استفاده کنید درنتیجه احتمال کمتری دارد که دچار بریدگی و خراش شوید.چگونه صحیح آرایش کنیم

سلام.چه جالب من یکی دو تا این کارا رو انجام میدادم و حواسم نبود یا اهمیت نمیدادم!!!! دیگه حواسمو جمع میکنم.ممنون از مطالب مفیدتون

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

چگونه صحیح آرایش کنیم
چگونه صحیح آرایش کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *