چطور زیبا تایپ کنیم

 
helpkade
چطور زیبا تایپ کنیم
چطور زیبا تایپ کنیم

whatsapp یکی از پیام رسان های محبوب در گوشی موبایل افراد محسوب می‌شود. گرچه واتساپ از تماس‌های صوتی و تصویری پشتیبانی می‌کند، اما ارسال پیام متنی همچنان عملکرد اصلی آن است. مردم ترجیح می دهند صبح بخیر، جک و پیام‌های مهم خود را بصورت متن ارسال کنند و چه راهی بهتر از تقویت این پیام‌ها با استفاده از چند ترفند کاربردی واتساپ که متن شما را متفاوت و جذاب می‌کند؟ در ادامه به شما خواهیم گفت که چطور پیام‌های متنی خود را در واتساپ جذاب‌تر کنیم.

در این مقاله سعی داریم نکات و ده ترفند کاربردی واتساپ درباره فونت این اپلیکیشن را به اشتراک بگذاریم تا جلوه چشمگیرتری را به پیام‌های شما اضافه کنیم.

واتساپ یک قابلیت دارد که به شما امکان می‌دهد پیام‌های خود را پررنگ یا بولد کنید. وقتی می‌خواهید یک نکته مهم را برجسته کنید، می‌توانید متن را پررنگ کنید.

برای انجام این کار، یک ستاره (*) قبل و بعد از پیام اضافه کنید. به عنوان مثال، در پیام Android بهتر از iOS است، اگر می‌خواهید یک کلمه را برجسته کنید، باید آن را اینگونه بنویسید – Android از iOS *بهتر* است. پس از انجام این کار، خواهید دید که کلمه‌ی “بهتر” پررنگ‌تر است و درواقع بولد شده. سپس روی Send ضربه بزنید.

چطور زیبا تایپ کنیم

به همین ترتیب، اگر می‌خواهید متن را به صورت مورب یا ایتالیک درآورید، می‌توانید قبل و بعد متن مورد نظر (_) قرار دهید. ایتالیک کردن متن وقتی مفید است که بخواهید روی یک قسمت مهم تأکید کنید.

گاهی اوقات می‌خواهید برای نشان دادن تصحیح یا تکرار کلمه‌ای و همچنین تاثیرگذار کردن آن، روی کلمه‌ای خط بکشید. به این منظور بین دو کلمه می‌بایست از علامت (~) استفاده کنیم. مثلاً در این جمله فیسبوک و اینستاگرام بهترین شبکه‌های اجتماعی هستند. اگر قبل و بعد ار کلمه فیسبوک از ~ استفاده کنیم، کلمه خط می‌خورد.

مقاله پیشنهادی:  تغییر پس زمینه برای هر چت در واتساپ

واتساپ غیر از فونت استاندارد خودش، از قلم Monospace هم پشتیبانی می‌کند. با این حال، هیچ تنظیماتی در واتساپ برای تغییر فونت متن وجود ندارد. بنابراین، برای هر پیام باید آن را جداگانه تغییر دهید.

برای تغییر دادن فونت آن را بین سه تا بک تیک (“`) قرار می‌دهیم. متن باید به این صورت باشد “`حالت چطوره؟ “`

توجه: بین نمادها و متن فاصله نگذارید.

به جای استفاده از میانبرها برای قالب بندی متن، می‌توانید از تنظیمات داخلی هم استفاده کنید. در گوشی‌های اندرویدی، روی پیام ضربه بزنید و نگه دارید و گزینه فرمت مناسب را انتخاب کنید. برای مشاهده سایر گزینه‌ها، روی نماد سه نقطه ضربه بزنید. در گوشی‌های آیفون، روی متن ضربه بزنید و نگه دارید و گزینه‌ی BIU را انتخاب کنید. سپس گزینه قالب‌بندی مورد نظر را از میان bold, italic, strikethrough, monospace انتخاب کنید.

چه از میانبرها و چه از تنظیمات اصلی استفاده کنید، می‌توانید گزینه‌های قالب‌بندی مختلف را برای یک کلمه یا جمله ترکیب کنید. یعنی شما می‌توانید همان متن را هم پررنگ و مورب کنید و هم فونت آن را به Monospace تغییر دهید.

برای انجام این کار، متن را در نمادهای مربوطه قرار دهید. تنها چیزی که باید به آن توجه کنید ترتیب آنهاست. نمادی که ابتدا وارد شده است آخرین نمادیست که بسته می‌شود. به عنوان مثال، در این کلمه * ~ _۱۹کالا_ ~ * ، ما ابتدا یک ستاره وارد کرده‌ایم، حالا آن را در انتها قرار می دهیم.

در روش دیگر، می‌توانید از روش لمس و نگه داشتن برای تغییر قالب متن استفاده کنید. ابتدا یک گزینه را انتخاب کنید، سپس متن را دوباره برجسته کرده و گزینه دیگری را انتخاب کنید.

توجه: واتساپ از زیر خط کردن متن (underline) پشتیبانی نمی‌کند.

اگر با اندازه سایز فونت واتساپ مشکل دارید می توانید آن را تغییر دهید. بر خلاف برنامه‌های دیگر که اندازه قلم به تنظیمات خود گوشی محدود می‌شود، واتساپ برای تغییراندازه متن یک تنظیم داخلی هم ارائه می‌دهد.

توجه: این ویژگی فقط در اندروید موجود است.

برای انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله ۱: در گوشی موبایل اندرویدی خود واتساپ را باز کنید و روی نماد سه نقطه در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید. سپس settings را از فهرست انتخاب کنید.

مرحله ۲: به Chats رفته و روی اندازه قلم ضربه بزنید. اندازه قلم مورد نظر خود را از میان سه گزینه کوچک ، متوسط و بزرگ انتخاب کنید.

نکته حرفه ای: در همان تنظیمات، می توانید زبان واتساپ را نیز تغییر دهید.

امکان تغییر رنگ متن ترفند کاربردی واتساپ دیگریست که مختص دستگاه‌های اندرویدی می‌باشد. با این حال، واتساپ به طور رسمی از این ویژگی پشتیبانی نمی‌کند. شما باید یک برنامه شخص ثالث به نام BlueWords را دانلود کنید. با کمک این برنامه می‌توانید متن خود را به رنگ آبی درآورید.

برنامه را در دستگاه خود بارگیری کنید و متنی را که می‌خواهید رنگ آن را تغییر دهید، در قسمت تایپ وارد کنید. سپس روی گزینه Blue ضربه بزنید و پیام را لمس کنید تا کپی شود. به واتساپ برگردید و متنی که کپی کرده‌اید را جایگذاری کنید.

در حالی که واتساپ از قلم دیگری به غیر از Monospace پشتیبانی نمی‌کند، برای تغییر سبک قلم می توانید از برنامه شخص ثالثی که در بالا گفته شد،استفاده کنید. این برنامه گزینه‌های زیادی برای تغییر فونت ارائه می دهد. فقط متن را وارد کنید و آن را کپی کنید و در واتساپ جایگذاری کنید.

برخلاف اینستاگرام که چندین سبک فونت برای استوری‌ها ارائه می دهد، واتساپ چیز جالبی در این زمینه ندارد. واتساپ به شما این امکان را می‌دهد که قلم را در قسمت وضعیت (استاتوس) تغییر دهید، اما به شما اجازه نمی دهد قلم را در حالت عادی تغییر دهید. با این وجود، می‌توانید از یک برنامه برای تغییر سبک قلم در هم برای وضعیت و هم متن پیام استفاده کنید. برای این منظور، با استفاده از ابزار متن، متن را از برنامه در وضعیت واتساپ کپی کنید.

نکته حرفه‌ای: شما می‌توانید از این برنامه برای ایجاد فونت‌های شیک برای بیوگرافی اینستاگرام نیز استفاده کنید.

شما هم طرفدار ایموجی هستید؟ دوست دارید متنتون رو با استفاده از ایموجی‌ها بنویسید؟ از این روش می‌توانید برای نوشتن پیام‌های مناسبتی و خاص استفاده کنید.

شما باید یک برنامه شخص ثالث را در دستگاه اندرویدی خود بارگیری کنید که نام آن Emoji Letter Maker است. در این برنامه، حروف و شکلک‌ها را وارد کنید. سپس، با استفاده از نماد تنظیمات (به علاوه)، آن را اصلاح کرده و با دیگران در واتساپ به اشتراک بگذارید.

در این مقاله سعی کردیم ده ترفند کاربردی واتساپ و اینکه چطور پیام‌های متنی خود را در واتساپ جذاب‌تر کنیم را به شما دوستان و همراهان عزیز ۱۹کالا آموزش دهیم. منتظر نظرات شما در قسمت کامنت هستیم.

برای انجام این کار، یک ستاره (*) قبل و بعد از پیام اضافه کنید. روش دقیق استفاده از این هم در اندروید و هم در iOS در مقاله 19مگ ذکر شده است.

برای ایتالیک کردن متنی که می خواهید از پیام رسان واست آپ اسال کنید تا تاکید بیشتری روی آن ایجاد کنید می توانید قبل و بعد از کلمه از خط فاصله – استفاده کنید. برای درک بهتر آموزش تصویری متن این مقاله را ببینید.

برای اینکار می توانید نرم افزاری های شخص ثالث را روی گوشی خود نصب کنید برای مثال برنامه BlueWords می تواند به شما در این مورد کمک کند. برای اطلاعات بیشتر و آموزش تصویری به مقاله مراجعه کنید. چطور زیبا تایپ کنیم

سلام . واقعاً ممنونم خیلی کمکم کرد

سلام
صاحب واتساپ و اینستاگرام و فیسبوک (زاکربرگ) اسرائیلی است!
از پیامرسان های باظرفیت ایرانی استفاده کنیم

جدی میگی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

ویژه های فروشگاه

تاکنون شاید با پیغام هایی خاص با فونت کشیده را در صفحات مجازی مشاهده نموده باشید و به این فکر افتاده باشید که چگونه می توان از این روش برای ارسال پیغام هایتان استفاده کنید و در عین حال با نتیجه ای خوشایند روبرو نشده باشید.

از این رو در این مطلب از بخش تکنولوژی نمناک قصد داریم تا شما را با روشی ساده و کار آمد برای استفاده از فونت های کشیده در گوشی اندرویدی آشنا سازیم که می تواند به میزان بسیار زیادی در این امر به شما کمک کند. همراه ما باشید.

برنامه ای که تیم تکنولوژی نمناک قصد آشنایی آن با شما را دارد، برنامه ” Jelly Bean Keyboard PRO ” نام دارد که یک کیبورد کامل و مجهز است و می توانید از آن برای تایپ با فونت کشیده استفاده نمایید.

برای استفاده از این برنامه کاربردی ابتدا باید از فروشگاه های معتبر آن را دانلود کنید و سپس نصب نمایید. پس از نصب این برنامه کاربردی باید ابتدا وارد بخش ” Settings ” گوشی خود شوید و از قسمت ” General management ” وارد ” Language and input ” شوید. اینک در باید همانند تصویر ذیل از گزینه ” Default keyboard ” گزینه ” Jelly Bean Keyboard PRO ” فارسی را انتخاب کنید و بر روی آن کلیک کنید.

 

چطور زیبا تایپ کنیم

 

هم اکنون می توانید وارد برنامه های مورد نظر خود برای تایپ شوید و از برنامه ” Jelly Bean Keyboard PRO ” برای تایپ متونی با فونت کشیده همانند تصویر ذیل استفاده نمایید و متونی خاص و دل انگیز را تایپ کنید.

 

 

توجه : برای استفاده از این برنامه کاربردی باید ابتدا بخشی از کلمه را تایپ کنید و پس از آنکه به بخش مورد نظر خود رسیدید، ایست کنید و از دکمه ” . ” در پایین کیبورد گزینه خط صاف را انتخاب کنید و سپس شروع به نوشتن باقی کلمه نمایید. برای مثال اگر قصد دارید کلمه سلام را با فونت کشیده بنویسید، باید ابتدا ” س ” را بنویسید و با استفاده از روشی که گفته شد تا این قسمت ” ســـــــــ ” پیش بروید. اینک باید حروف دیگر کلمه مورد نظرتان را همانند ” ســـــــــلام ” تایپ کنید.

 

چگونه می توان حروف فارسی را کشیده تایپ کرد؟ در برخی مواقع شاید نیاز داشته باشید که حروف را کشیده بنویسید. در ادامه با نحوه کشیده تایپ کردن حروف در ورد،فوتوشاپ و سایر نرم افزارهای دیگر آشنا خواهیم شد.

در اغلب نرم افزارها تنها با فشار دادن دو دکمه از کیبورد، می توانید حروف را بکشید. برای تایپ حروف بصورت کشیده کافیست دکمه های “shift” + “j” را فشار دهید.

به نام خدا

به نام خــــــــــــــدا

چطور زیبا تایپ کنیم

برای کشیدن هر حروف بعد از تایپ حرف مورد نظر کلیدهای “shift” + “j” را فشار دهید. هر چقدر بیشتر این دو کلید را نگه دارید حرف کشیده تر می شود.

با استفاده از دکمه ها می توانید در اغلب نرم افزارها از جمله ورد،فوتوشاپ و … حروف را بصورت کشیده تایپ کنید.

معمولا برای زیبایی متن و همچنین تنظیم خطوط متن، برخی از حروف را کشیده تایپ می کنند. ناگفته نماند گزینه مثل justify که در ورد و نرم افزارهای مشابه وجود دارد بصورت اتوماتیک برخی از حروف را جهت تنظیم خطوط، و مرتب کردن نوشته می کشد.

به متن زیر که توسط نرم افزار ورد justify شده است دقت کنید.

برای تایپ حروف کشیده در موبایل نیاز دارید کیبورد برای موبایل خود دانلود کنید و معمولا کیبورد پیش فرض موبایل این قابلیت را ندارد. برای مثال شما می توانید از نرم افزار بهنویس یا سایر نرم افزارها در گوگل پلی و بازار استفاده کنید.

تایپ حروف کشیده جزء تایپ سریع و ده انگشتی نیست. ولی خوبه که یک تایپیست نحوه تایپ کردن همه کارکترها و علائم رو بلد باشه.

شروع یادگیری تایپ سریع

لطفا نظرات خودتون رو در رابطه با این مطلب برامون ارسال کنید.

راستی بیشتر دوست داری چه مطالبی رو در وبلاگ تایپو بخونی؟! ما دوست داریم برای شما بنویسم و شما بخونید

ممنونم موضوع جالبی بود.
با تشکر.

مطلب خیلی خوبی بود . ممنون

سلام. کاش بقیه موارد و ریزه کاریهای اینجوری هم اموزش بدید

سلام ممنون از شما
بله در آینده قرار داده خواهد شد.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

تمامی حقوق برای تایپو محفوظ می باشد و کپی برداری تنها با ذکر منبع و لینک به صفحه مجاز می باشد

آخرین پست ها و مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید

ما قول می دهیم که اسپم ارسال نشود 🙂

خوش آمدید، وارد اکانت خود شوید

بازیابی رمز عبور

رمز عبور برای شما ایمیل خواهد شد

آی تی رسان – مقالات روز تکنولوژی، موبایل، لپ تاپ و کامپیوتر

یک متن ساده می‌تواند به‌راحتی باعث افتادن پلک‌های شما شود. یک متن بدون قالب در مایکروسافت ورد می‌تواند سیگنالی باشد که به خواننده، سرد و بی‌روح بودن متن را القا می‌کند. هیچ‌کس حاضر نیست که چنین ملالتی را تحمل کند. به همین دلیل است که در این مطلب می‌خواهیم تا راه‌کارهای زیبا سازی متن در ورد را در اختیار شما قرار دهیم.چطور زیبا تایپ کنیم

مایکروسافت ورد شامل چندین ابزار است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید متون خود را زیباتر کنید. انجام چنین کاری با استفاده از فونت‌های زیبا و افکت‌های نامحسوس، امکان‌پذیر است. طبیعتا زیاده‌روی در این کار باعث انحراف توجه خواننده می‌شود، اما اگر تعادل را در این زمینه رعایت کرده و جلوه‌های بصری مناسبی را اضافه کنید، آنگاه می‌توانید توجه مخاطب را همچنان حفظ کنید. در ادامه به روش‌های زیبا سازی متن در مایکروسافت ورد می‌پردازیم.

یکی از آسان‌ترین راه‌ها جهت زیباتر کردن متون در ورد، افزودن فونت‌های جدید است. در فضای آنلاین می‌توانید طیف گسترده‌ای از فونت‌ها را پیدا کنید. البته در این رابطه باید پیش از شروع جست‌و‌جو، ببینید که آیا فرمت OTF را نیاز دارید یا TTF.

اکثر فونت‌ها در قالب یک فایل با فرمت “ZIP.” دانلود می‌شوند، بنابراین در صورت لزوم باید آن‌ها را از حالت فشرده خارج کنید. بسته به فونت شما، شاید یک فایل و یا چندین فایل با پسوندهایی همانند bold، light و یا expanded را دریافت کنید. این‌ها در واقع، نسخه‌های تغییر یافته فونت‌ها قدیمی بوده که تنها برخی از ویژگی‌های آن‌ها تغییر کرده‌اند. چنین فونت‌هایی برای افراد کمال‌گرا، بسیار جذاب هستند. البته بسیاری از کاربران عادی، به همان فونت‌های عادی تنها بسنده می‌کنند.

جهت نصب یک فونت در ویندوز 10، باید بر روی فایل OTF و یا TTF آن، دابل-کلیک کنید. در ادامه شاهد باز شدن خودکار پنجره “Windows Font Viewer” خواهید بود. اکنون می‌توانید شکل و شمایل کاراکترها را نیز مشاهده کنید. اگر دسترسی سطح مدیریت (administrator) داشته باشید، آنگاه می‌توانید با کلیک بر روی “Install”، فونت‌ را به سرتاسر رایانه خود اضافه کنید.

در ادامه فقط کافی است که از طریق گزینه “format” موجود در مایکروسافت ورد، فونت نصب شده خود را انتخاب کنید.

افزودن سایه، یکی از تکنیک‌های برجسته‌ کردن متون است. ورد جهت نیل به این هدف، راه‌های کمی متفاوت را در پیش گرفته است. جهت انجام این کار می‌توانید از منوی “Text Effects and Typography” استفاده کنید.

ابتدا باید متن موردنظر خود را تایپ کرده و سپس فرمت و اندازه آن را بای میل خود، تغییر دهید. پیش از ایجاد سایه‌، باید در رابطه با ظاهر آن تصمیم بگیرید. با استفاده از موس باید متن موردنظر را انتخاب کرده، بر روی آیکون “Text Effects and Typography” که به شکل “یک حرف A نسبتا آبی رنگ بوده”، کلیک کرده و سپس “Shadow” و “Shadow Options” را برگزینید.

منوی جدیدی که در سمت راست باز می‌شود، به شما امکان شخصی‌سازی سایه را می‌دهد. می‌توانید بر روی گزینه “Presets” کلیک کرده و سپس یکی از سایه‌ها را انتخاب و یا اینکه با دستکاری گزینه‌های گوناگون، یک سایه شخصی‌سازی شده را برای خود ایجاد کنید. البته به‌صورت همزمان در سمت چپ نیز می‌توانید پیش‌نمایش زنده سایه خود را مشاهده کنید.

تا هنگام حصول نتیجه دلخواه، به دستکاری گزینه‌‎ها ادامه دهید. سپس جهت بستن منوی سایه، باید بر روی علامت “X” در گوشه بالا سمت راست، کلیک کنید. ورد به‌صورت خودکار، تغییرات را بر روی متن شما اعمال می‌کند.

معمولا در رمان‌های قدیمی انگلیسی، حرف اول پاراگراف را به‌صورت بزرگ می‌نوشتند. با استفاده از این ویژگی در مایکروسافت ورد می‌توانید در کسری از ثانیه، توجه مخاطب را به متن خود جلب کنید. چنین اقدامی هم می‌تواند در جلب توجه به یک پاراگراف مؤثر واقع شده و هم اینکه می‌تواند یادآور گذشته‌ها نیز باشد.

در برگه “Insert” باید به بخش “Text” رفته و سپس منوی کشویی “Drop Cap” را پیدا کنید. در اینجا با انتخاب “Dropped” و یا “In margin” می‌توانید یک حرف بزرگ ساده را در ابتدای پاراگراف خود، قرار دهید. جهت حصول نتیجه بهتر، باید بر روی “Drop Cap Options” کلیک کنید. البته پیش از انجام این کار نیز باید نشانگر موس خود را در پاراگراف موردنظر، قرار دهید.

“Dropped” را انتخاب کرده و سپس “Distance from text” را بر روی “0.2cm” یا همان 0.08 اینچ، تنظیم کنید. شاید بسته به فونت مورد استفاده و یا مقیاس کاری خود، مجبور به تغییر این مقدار شوید. اگر عدد یاد شده در بالا را بر روی “0” قرار دهید، آنگاه نسبت به حالت استاندارد، ظاهری ناخوشایندتر خواهد داشت.

فونت انتخابی شما، بیشترین تأثیر را در ظاهر کلی متن خواهد داشت. اگر هدف اصلی شما، جلب توجه بوده، آنگاه یک فونت stark sans می‌تواند برای شما مناسب باشد. استفاده از یک حروف‌چینی showier serif نیز می‌تواند یک نمای سنتی را به متن شما اضافه کند.

افکت‌های متن نیز یکی دیگر از راه‌های زیبا سازی متن در مایکروسافت ورد هستند. اگر از قابلیت “Text Effects” موجود در ورد، به‌درستی استفاده نکنید، آنگاه حس خوبی را به مخاطب انتقال نخواهید داد. بنابراین تا زمانی که در انجام این کار افراط نکنید، این ویژگی نیز می‌تواند متن شما را زیباتر کند. جهت دسترسی به منوی “Text Effects”، باید به برگه “Home” رفته و سپس در بخش “Fonts” باید بر روی کلید موجود در گوشه پایین سمت راست، کلیک کنید.

در ادامه و در پنجره‌ای که باز می‌شود، باید بر روی کلید “Text Effects” کلیک کنید.

با استفاده از این گزینه می‌توانید به متن خود، رنگ اضافه کنید. “Solid fill” می‌تواند یک رنگ یکنواخت را به متن شما بیفزاید. این گزینه چندان ظرافتی را به متن شما اضافه نمی‌کند. اما “Gradient fill” برای کسانی که به دنبال زیبایی بیشتر هستند، گزینه بهتری است.

در منوی Gradient fill علاوه بر چندین طرح از پیش آماده شده، می‌توانید رنگ موردنظر خود را نیز جهت پر کردن متن، انتخاب کنید. می‌توانید با استفاده از دو کلید موجود در کنار خط رنگی، نقاط گرادیان را اضافه و یا کم کنید. با کلیک بر روی نقاط رنگی و سپس استفاده از منوی کشویی “Color” در پایین، می‌توانید رنگ‌ها را نیز تعدیل کنید.

با استفاده از gradient fill می‌توانید افکت‌های زیبایی را به متون خود اضافه کنید، اما باید در این زمینه مواظب باشید که رنگ‌ها را متناسب با یکدیگر انتخاب کنید. با توجه به مخاطب موردنظر خود، رنگ‌ها و ترکیب‌های آن‌ها را برگزینید.

جهت تغییر نمای کلی متون خود (حاشیه حروف) هم می‌توانید از Text Effects استفاده کنید. بدین ترتیب، کلمات می‌توانند خود را از پس‌زمینه جدا کنند. جهت شروع باید مجددا به منوی “Text Effects” رفته، اما این‌ بار بر روی منوی کشویی “Text Outline” کلیک کنید. در اینجا نیز می‌توانید گزینه‌های “Solid line” و “Gradient line” را مشاهده کنید.

پیکربندی گرادیان رنگ‌ها همانند بالا است. البته نتایج این بار کمی نامحسوس‌تر هستند، زیرا تغییرات بر روی حاشیه حروف (به جای خود حروف) اعمال می‌شوند. با استفاده از کادر “Width” می‌توانید میزان ضخیم بودن حاشیه حروف را باب میل خود تنظیم کنید.

شاید فکر کنید که تغییر فضای بین کاراکترهای یک متن، تغییری جزئی به حساب می‌آید، اما چنین کاری تأثیر شگرفی بر ظاهر کلی و حتی خوانایی یک متن دارد. مهم‌ترین نکته در این زمینه نیز این است که مراقب تغییرات باشید. در طراحی فونت‌ها، دقت زیادی به کار می‌رود، بنابراین اعمال تغییرات همیشه کار عاقلانه‌ای نیست. به هر حال گاهی اوقات متون برجسته همانند عناوین، جهت بهتر به نظر رسیدن، به کمی تغییرات نیاز دارند.

جهت شروع، ابتدا باید فونت و اندازه متن موردنظر خود را مشخص کنید. تغییر فاصله بین کاراکتری، آخرین گام جهت بهبود ظاهر متن شما است. پس از آماده شدن، باید متن موردنظر را انتخاب کرده و سپس در برگه “Home” و در گوشه پایین سمت راست بخش “Font”، بر روی علامت گسترش دهنده کلیک کنید.چطور زیبا تایپ کنیم

در پنجره‌ای که باز می‌شود، به برگه “Advanced” رفته و سپس به دنبال بخش “Character Spacing” بگردید. در اینجا می‌توانید از منوی کشویی “Spacing” استفاده کرده و از بین گزینه‌های “Expanded” و “Condensed”، به انتخاب بپردازید. اولی فضای بین کاراکترها را افزایش داده و دومی نیز آن را کاهش می‌دهد. با استفاده از کادر ورودی سمت راست، می‌توانید میزان فاصله را افزایش و یا کاهش دهید.

پس از کمی کار با این گزینه‌ها، می‌توانید تغییرات ایدئال خود را اعمال کنید. به‌عنوان مثال، در هنگام نزدیک شدن کاراکترها به یکدیگر، برخی از فونت‌ها همانند دست نوشته و یا خطاطی، ظاهر بهتری خواهند داشت.

البته با افزایش فاصله بین کاراکترها نیز می‌توانید فضای خالی را پر کنید. بدین ترتیب دیگر مجبور نمی‌شوید که اندازه حروف را افزایش دهید. اگر این ترفند را با فونت‌های مینیمالیستی ترکیب کنید، آنگاه نتیجه بهتری خواهید گرفت.

در بالا سعی کردیم تا چند مورد از ترفندهای زیبا سازی متن در ورد را به شما آموزش دهیم. یک قالب‌بندی خوب باعث می‌شود که نه تنها متن شما زیباتر به نظر برسد، بلکه توجهات بیشتری نیز بدان جلب شده و در نتیجه خوانش آن نیز روان‌تر باشد. قطعا شیوه‌های دیگری نیز جهت حرفه‌ای‌تر کردن متون در مایکروسافت ورد وجود دارند. اگر در زندگی خود زیاد با ورد سروکار داشته باشید، آنگاه یادگیری ترفندها و قوانین بیشتر، خالی از لطف نخواهد بود.

چگونه حافظه رم مک خود را ارتقا دهیم؟

آموزش رمزگذاری بر روی فایل‌های اکسل

چگونه حساب‌های کاربری را در مک خود حذف کنیم؟

چگونه وب‌سایت‌های دلخواه خود را در نوار وظیفه ویندوز 10 پین کنیم؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد.

ذخیره اسم و ایمیل من

آخرین مطالب سایت

چگونه حافظه رم مک خود را ارتقا دهیم؟

اپراتورها 4 درصد از مالیات دولتی را صرف توسعه ارتباطی در…

استفاده از اپلیکیشن‌های بانکی با آی‌پی غیر از ایران مسدود شد

تعداد فالوور چه میزان بر فروش پیج اینستاگرام تاثیر می گذارد؟

سونی از دوربین پرچم‌دار جدید خود با نام آلفا 1 رسما رونمایی…

آخرین قیمت‌ها

لیست قیمت تلویزیون سامسونگ در بازار ایران

لیست قیمت آیفون در بازار ایران

لیست قیمت لپ‌تاپ‌های ایسوس در بازار ایران

لیست قیمت لپ‌تاپ‌های لنوو در بازار ایران

لیست قیمت گوشی‌های شیائومی در بازار ایران

لیست قیمت تلویزیون‌‌های سونی در بازار ایران

سرگرمی

معرفی بهترین فیلم‌ها در مورد اسکیزوفرنی

معرفی فیلم Amelie به کارگردانی Jean Pierre Jeunet: یک کمدی عاشقانه

معرفی ۱۰ تا از بهترین کتاب‌های مناسب نوجوانان

ایمیل خود را وارد کنید

خوش آمدید، وارد اکانت خود شوید

بازیابی رمز عبور

رمز عبور برای شما ایمیل خواهد شد

حتما در برنامه ورد طریقه نوشتن متن های کشیــــــده را تجربه کرده اید، اگر تجربه کشیده نویسی در ورد را ندارید شما این کار را با فارسی کردن کیبورد و تایپ کلمه مورد نظر و سپس گرفتن “shift” و حرف “ت یا J” می توانید کلمه مورد نظر را کشیده کنید. برای اعراب گذاری هم با گرفتن کلید shift و حروفی مانند ” ش، س، ی و غیره” می توانید حروف و کلماتتان را اعراب گذاری کنید. حالا اگر بخواهید که با گوشی اندرویدتان کشیده نویسی و اعراب گذاری را تجربه کنید چکار می کنید؟ مطمئنا با استفاده از روش هایی که امروز در انزل وب به شما معرفی و آموزش می دهیم خیلی راحت می توانید کشیده نوشتن حروف در اندروید و آیفون را تجربه کنید.

? How Type Long Persian Text in Android and iPhone

تایپ کردن فارسی در گوشی و کامپیوتر و وارد کردن متن و نوشته های فارسی به نرم افزار های آنها در هنگامی که سیستم عامل شما از زبان شیرین فارسی پشتیبانی نکند یک کمبود بزرگ و نیاز ضروری محسوب می شود ما در پست معرفی بهترین کیبورد های فارسی و فارسی نویس های گوشی و کامپیوتر این مشکل را برطرف کردیم. امروز در انزل وب قصد داریم نحوه کشیده نویسی و اعراب گذاری حروف در اندروید را به شما آموزش دهیم. شما به دو طریق می توانید این مشکل را حل کنید یکی استفاده از سایت هایی که برای اعراب گذاری و کشیده نویسی حروف طراحی شده اند است. دیگری استفاده از کیبوردهایی است که از کشیده نویسی و اعراب گذاری پشتیبانی می کنند. ما در ادامه هر کدام از این روش ها را با جزئیات بیشتری توضیح خواهیم داد، با ما همراه باشید.

اگر شما دوست دارید که در تلگرام، وایبر، اینستاگرام و شبکه های اجتماعی دیگر متن کشیده بنویسید می توانید به راحتی با کپی پیست کردن متن های کشیده این کار را انجام دهید. کافی است که شما به سایت کپی پیست کن وارد شوید. در این سایت ۳ کادر پیش روی شما است. در کادر اول متنی که می خواهید کشیده کنید را تایپ کنید. در کادر دوم حروفی که می خواهید به صورت کشیده نوشته شود را وارد کنید اگر تمایل دارید که چند حرف به صورت کشیده در بیاید حروف را بدون فاصله و با ویرگول از هم جدا کنید. شما می توانید متنی که شامل حروف کشیده است را در کادر سوم مشاهده بفرمایید. از این متن کپی بگیرید و در تلگرام، وایبر، اینستاگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگر پیست کنید.چطور زیبا تایپ کنیم

اگر قصد دارید متون فارسی و انگلیسی تان را ویرایش کنید پیشنهاد می کنیم پست ۱۰ ابزار برتر ویرایش متن فارسی و انگلیسی آنلاین بدون نیاز به نصب برنامه را مطالعه بفرمایید.

شما می توانید برای کشیده نوشتن حروف در گوشی خود از کیبورد تایپ حروف کشیده استفاده کنید. از طریق این کیبورد شما می توانید متن های کشیده و حتی اعراب گذاری شده ( فتحه، کسره، تشدید و غیره) را تایپ کنید. مانند روش ۱ شما می تواند این متن ها را از طریق لاین، وایبر، تلگرام و غیره با دوستان خود به اشتراک بگذارید. حجم این برنامه ۹۱۹٫۳ کیلوبایت است.

کیبورد دیگری که شما برای تایپ حروف کشیده می توانید از آن استفاده کنید کیبورد کششی پاراسام است. شما می توانید این کیبورد کششی را با حذف و اضافه کردن لغات مورد نظر خود کاملا شخصی سازی کنید. کیبورد کششی پارسام می تواند به طور خودکار متنی که قرار است تایپ کنید را تشخیص دهد ( به طور مثال ایمیل، وب سایت، شماره تلفن و غیره) و قابلیت تصیحی خودکار علائم نگارشی مثل کاما، نقطه، ویرگول و غیره را دارد. علاوه بر این این کیبورد دارای قابلیت های زیادی همچون اعراب گذاری، اضافه کردن خودکار لغات موجود در پیامک ها، قابلیت تایپ نیم فاصله و غیره می باشد. حجم این برنامه ۳٫۳ مگابایت می باشد.

اگر قصد دارید با متنی که تایپ کردید لوگو بسازید پیشنهاد می کنیم پست معرفی سایت های ساخت لوگو و تایپوگرافی با اسم فارسی و انگلیسی را مطالعه بفرمایید.

اگر شما از دستگاه های iOS استفاده می کنید کیبورد SwiftKey را می توانید برای اعراب گذاری در تایپ فارسی استفاده کنید. این کیبورد از هوش مصنوعی برای یادگیری خودکار در مورد سبک نوشتاری، ایموجی هایی که دوست دارید استفاده کنید، کلمات مورد توجه شما و نحوه تایپ کردن شما استفاده می کند. این کیبورد بیش از ۱۵۰ زبان را پشتیبانی می کند که زبان فارسی یکی از این زبان ها است. وقتی که کیبورد را از ایترنت دانلود کردید اتصال اینترنتی خود را قطع نکنید و از لیست زبان ها فارسی را انتخاب کنید تا دانلود شود. بعد از نصب انگشت خود را روی علامت “-” در کیبور فارسی نگه دارید تا اعراب برای شما نمایش داده شود. شما از این اعراب برای حرکت گذاری حروف می توانید استفاده کنید.

Hackers keyboard یک صفحه کید است که مانند صفحه کلید کامپیوتر کار می کند و دارای بخش جداگانه ای برای اعداد، کلیدهای جهت نما، کلیدهای تابعی F1 تا F12 و غیره است. این صفحه کلید برای کسانی که از ConnectBot برای دسترسی به SSH استفاده می کنند کاربردی است چونکه از کلیدهای Tab/Ctrl/Esc پشتیبانی می کند. این صفحه کلید از زبان های فارسی، عربی، انگلیسی، آلمانی، فرانسه و غیره پشتیبانی می کند.

اگر شما هم جزء کاربرانی باشید که گوشی تان از صفحه کلید فارسی پشتیبانی نمی کند می توانید از صفحه کلید بهنویس استفاده کنید. با نصب این برنامه شما می توانید فارسی تایپ کنید و به طور مستقیم از داخل برنامه پیامک ارسال کنید و با برنامه های دیگر متن تان را به اشتراک بگذارید. شما می توانید از حالت بدون اعراب گذاری و اعراب گذاری برای تایپ حروف تان استفاده کنید. شما می توانید متنی را که تایپ کرده اید را کپی کنید و در برنامه های متنوع از جمله شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

حدیث نت سایتی است که شما می توانید برای اعراب گذاری حروف از آن استفاده کنید. همانطور که در تصویر زیر ملاحظه می فرمایید این سایت برای حرکت گذاری حروف متون قرآن و احادیث طراحی شده است و اگر شما از آن برای حرکت گذاری متونی غیر از قرآن و احادیث استفاده کنید این حرکت گذاری ها دقیق نخواهد بود.

مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نرم افزاری به نام اعراب گذار خودکار زبان عربی طراحی کرده است که برای پیاده سازی آن از ۴۰۰ جلد کتاب استفاده کرده است. اما بر خلاف ادعای این مرکز تحقیقاتی همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید ما یک متن فارسی معمولی و یک متن قرآنی را برای حرکت گذاری وارد کردیم. همانطور که ملاحظه می فرمایید هیچ کدام از این حروف به درستی اعراب گذاری نشده اند.

در آخر پیشنهاد می کنیم که اگر کلا حوصله تایپ ندارید پست روش جایگزین برای وقتی که حوصله تایپ کردن و خواندن متن های فارسی را ندارید را مطالعه بفرمایید.

آیا مطلب امروز انزل وب که در مورد کشیده نویسی و اعراب گذاری حروف در اندروید و آیفون بود برای شما کاربردی بود؟ شما کدام روش را پیشنهاد می دهید؟ اگر روش دیگری می شناسید که در لیست امروز انزل وب نیست آن را در بخش نظرات این پست با ما در میان بگذارید.


با سپاس بی پایان از زحمتی که کشیدید و یادمان دادید که مشکل را حل کنیم.
* آیا امکان دارد اعرابی را که در کیبورد وجود دارد سایزشان را بزرگتر کرد؟
* برای درست کردن نیم فاصله تمام راه هایی را که در گوگل بوده انجام داده ام. اما نمی شود.
در وورد ویندوز۷کامپیوتر تلاش کرده ام و نمی شود.
لطفا راهنمایی کنید. بسیار کارم لنگ است.
از شما تقاضا دارم لطف کنید با ایمیل جواب بدهید. زیرا نمیدانم دوباره میتوانم پیدایتان کنم یا نه.

لطفا نحوه گذاشتن علامت تشدید در گوگل کیبورد سامسونگ را هم راهنمایی فرمائید.
درصورت امکان از طریق ایمیل جواب دهید مزید امتنان خواهد بود.

شما مگه انتظار دارید صفحه‌کلید انگلیسی فارسی بنویسه که متن فارسی میدید به اعراب‌گذار عربی که تازه توضیح داده دقت بالاش برای متون عربی در حوزه اسلامیه… خسته نباشید

تاسیس : تیر ماه 1390 | باز نشر مطالب تنها با کسب مجوز امکان پذیر است

Copyright © 2011-2021 Anzalweb , All Rights Reserved


طراحی و اجرا پوسته :

در رسانه ها همراه ما باشید

جدیدترین مطالب ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید

در این مطلب قصد داریم ده توصیه مهم برای نوشتن هرچه بهتر متن‌های‌تان به شما بگوییم، این نکات را جایی یادداشت کنید تا چک لیستی باشد برای نویسندگی بهتر:

یک: اگر می‌خواهید زیبا و دلنشین بنویسید، سعی نکنید که زیبا بنویسید. زیبایی در فکر شما است، نه در قلم شما. با قلمتان راحت باشید تا قلم هم بتواند فکر شما را به‌راحتی بر روی کاغذ بیاورد.چطور زیبا تایپ کنیم

دو: به ساختار متن، بیشتر از جمله‌ها، و به جمله‌ها بیشتر از کلمه‌ها اهمیت بدهید.

سه: به مخاطب احترام بگزارید تا او نیز به نوشتار شما به دیدۀ تحسین و احترام بنگرد. کمترین احترام به خواننده، آن است که پاکیزه و درست بنویسید و ساده‌ترین اصول تایپ(مانند فاصله‌ها و نیم‌فاصله‌ها) را رعایت کنید.

چهار: نوشتار شما، رفتار شما با خواننده است. هر قدر در رفتارتان صمیمی‌تر باشید، او نیز با شما همدلی بیشتری می‌کند. پس در وقت نوشتن، یکی از احساسات انسانی خود را اجازۀ ابراز بدهید؛ احساساتی مانند شادی، خشم، غمگینی و هیجان. شما نویسنده‌اید نه دیپلمات یا ربات. اگر می‌خواهید خشک و جدی هم باشید، باشید؛ ولی نفس‌گیر ننویسید.

پنج: غنی‌ترین سرمایۀ پنهان برای نویسنده، دیوان‌هایی است که خوانده و از یاد برده است.

شش: وظیفۀ نخست نویسنده، صراحت و صداقت است. حلاوت و ملاحت در رتبه‌های پس از آن است.

هفت: یکی از مهم‌ترین عوامل زیبایی در نویسندگی، سرعت نویسنده در چینش مطالب اصلی نوشتار است. رانندۀ خوب، راننده‌ای است که نه تند می‌رود و نه آهسته. نویسنده هم نباید قلمش را به دست تداعی‌های پی‌درپی و گریزهای فرعی بسپارد که سرعتش در پیشبرد مطالب کم شود و خواننده را معطل کند. همچنین نباید چنان مختصر و تلگرافی بنویسد که از هوش و تمرکز خواننده، سبقت بگیرد. تنظیم سرعت قلم در چیدن مطالب کنار هم، خواننده را به وجد می‌آورد.

هشت: متن نارس و نارسا زیبا نیست؛ حتی اگر همۀ آرایه‌های زبانی در آن جاسازی شده باشد.

نه: فقط کسی می‌تواند زیبا بنویسید که می‌داند چه می‌خواهد بگوید و چقدر و چرا و برای چه کسی. نویسنده‌ای که گیج می‌زند، خواننده‌اش را هم دچار سرگیجه می‌کند. هیچ انسانی دوست ندارد او را در ابهام بگذارند.

ده: بپذیریم که هر کسی نمی‌تواند زیبا بنویسد؛ ولی باور کنیم که هر کسی می‌تواند نازیبا ننویسد.

در این رسانه کوشش می‌کنیم پیش از هرچیزی با بکارگیری از واژگان پارسی فردید را ادا کنیم. اگر این جستار در بخش‌هایی نادیده گرفته شده است، برای پیش‌گیری از آسیب به خوانایی جملات بوده، خواهش‌مند است پوزش ما را پذیرا باشید.

2017-2021 ©

از قابلیت های جالبی که در تایپ کلمات فارسی وجود دارد تایپ کلمات و حروف به صورت کشیده است که زیبایی دو چندانی به متن می بخشد. این نوع تایپ بسیار ساده و البته زیبا است.



نحوه تایپ کلمات فارسی به صورت کشیده

برای کشیدن کلمات فارسی در ویندوز ، ابتدا زبان ویندوز را روی فارسی (فا ، FA) قرار دهید ، سپس برای تایپ حروفی مانند ب ، بـــ / پ ، پـــ / ج ، جـ / ه ، هـ / و … که قابلیت کشیده شدن دارند کلید ترکیبی Shift + j را فشار دهید.نکته 1 :
هرچه کلید ترکیبی Shift + j را بیشتر نگه دارید ، کلمه شما کشیده تر می شود.

نکته 2 :
حروفی مانند د ، ذ ، ر ، ز ، ژ ، و را نمی توان به صورت کشیده نوشت.

نسخه اندرویدی اپلیکیشن تلگرام از طریق ترفندی جالبی این قابلیت را در اختیارتان قرار می‌دهد تا بدون نیاز به نصب ربات خاصی نسبت به تایپ متن به صورت بولد (Bold) یا تو پر اقدام کنید. در این مقاله قصد داریم به آموزش نحوه بولد نوشتن در تلگرام بدون نیاز به ربات بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل

حتما می‌دانید که منظور از بولد کردن (Bold) چیست؟ بولد کردن متن پیام به آن معناست که شما بخشی از متن پیام را تو پر بنویسد. برای انجام این کار در تلگرام اغلب کاربران از ربات اختصاصی استفاده می‌کنند، اما آیا می‌دانستید که ترفندی وجود دارد که از طریق آن در نسخه اندرویدی اپلیکیشن تلگرام قادر به تایپ متن بولد خواهید بود؟

ین ترفند بسیار جالب و کاربردی است. با استفاده از آن می‌توانید یک کلمه، عبارت یا حتی یک جمله کامل را بولد یا تو پر کنید. در این مقاله قصد داریم تا به آموزش ترفند بولد نوشتن در تلگرام بپردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.چطور زیبا تایپ کنیم

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون 

به منظور بولد یا تو پر کردن متن پیام در نسخه اندرویدی برنامه تلگرام کافیست که به شرح زیر عمل کنید:

مشاهده خواهید کرد که بخشی از پیام که مابین چهار ستاره مذکور قرار داده شده است، به صورت بولد یا تو پر نمایش داده می‌شود. به عنوان مثال تصور کنید که قصد دارید پیام “سلام کجایی؟” را در تلگرام تایپ و ارسال کنیم و کلمه “کجایی؟” را به صورت بولد تایپ نماییم. برای انجام این کار کافیست که این پیام را در فیلد تایپ تلگرام اندرویدی به صورت زیر بنویسید:

سلام **کجایی؟**

به فشردن گزینه ارسال پیام، پیام مد نظر ارسال و کلمه “کجایی؟” در آن بولد می‌شود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات گوشی سامسونگ

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش ترفندی پرداختیم که در نسخه اندرویدی برنامه تلگرام بدون نیاز به نصب ربات امکان بولد نوشتن را فراهم می‌کند. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

 

با تشکر، ایمیل شما ثبت شد.

برای با خبر شدن از آخرین مطالب ما ایمیل خود را وارد کنید.

عالی بود

وای من کلی گشتم این ترفند فوق العاده بود کلی ذوق کردم مرسییی

ممنون از همراهی شما.

خیلی عالی بود. روی فارسی هم جواب میده. ممنون

سلام فرض کنید در یک صفحه چند جمله داریم وهمراه این جمله ها یک شماره کارت بانکی به چه شکل این شماره هارو بنویسیم که هنگام کپی کردن کاربر فقط همین شماره ها کپی بشن نه کل متن

دستت شما درد نکنه عالی بود

نشانی دفتر مرکزی موبایل کمک: تهران، خیابان جمهوری، نرسیده به خیابان حافظ، خیابان لاله، پلاک 9، واحد زیر همکف (1-)

با تشکر، ایمیل شما ثبت شد.

تماس بگیرید

چطور زیبا تایپ کنیم
چطور زیبا تایپ کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *