چطور ظروف خود را تمیز کنیم

 
helpkade
چطور ظروف خود را تمیز کنیم
چطور ظروف خود را تمیز کنیم

آشپزی با ماهی تابه های چدنی معمولا بسیار لذت بخش و مناسب است، زیرا این نوع ماهی تابه ها این قابلیت را دارند تا گرما را به طور متوازن و یکنواخت در کل ظرف پخش کرده و در نتیجه آشپزی و پخت و پز را راحت کنند.

کسانی که دارای ماهی تابه های چدنی قدیمی اما باکیفیت هستند و یا چنین ماهی تابه ای به آن ها به ارث رسیده است گاهی تصور می کنند که از یک زمانی به بعد دیگر نمی توان از آن ها استفاده کرد. اما این تصور اشتباه است.

شما به راحتی می توانید آن ها را به وضعیت اولیه خود برگردانید و از آن ها به طور مستمر در آشپزخانه خود استفاده کنید. پس با ما همراه باشید تا به شمانحوه شستشو و جلا دادن ظروف چدنی را آموزش دهیم.دلایل زیادی برای داشتن ظرف چدنی وجود دارد. این ظروف محکم و بادوام هستند و در پخت و پز شگفتی می آفرینند. اما اگر شما از داستان هایی هراس دارید که در مورد نگهداری از ظروف چدنی و زحمتهای آن شنیده اید، نیازی نیست بترسید.

زیرا داشتن و مراقبت از ظروف چدنی سخت تر از سایر ظروف و وسایل در آشپزخانه تان نیست (در حقیقت ممکن است حتی ساده تر هم باشد، و قطعا ارزش سرمایه گذاری و خرید را دارد). ما به شما یاد می دهیم که چگونه ظروف چدنی خود را جلا دهید، بهترین روغن برای جلا دادن ظروف چدنی چه روغنی است و هر ​​چند وقت یک بار ظروف چدنی خود را جلا دهید تا برای چندین سال آتی از ظروف خود نگهداری نمایید.

چرا از ظروف چدنی استفاده کنیم؟ اولا این ظروف فوق العاده با دوام هستند. آنها در مقابل حرارت زیاد می توانند مقاومت کنند، یعنی می توانید از آنها بر روی صفحه اجاق گاز و همچنین فر استفاده کنید.

چطور ظروف خود را تمیز کنیم

همچنین گرما را بسیار خوب نگه میدارند، به طوری که برای بافتهای ترد (مانند پوست مرغ یا سیب زمینی)، گوشت برشته شده (مانند استیک و گوشت خوک) و پختن براونی و نان زیبا بسیار مناسب هستند. اساسا اگر می خواهید به رنگ، بافت و عطر و طعم غذایتان بیافزایید، ظروف چدنی بهترین دوست شما هستند. به علاوه، تمیز کردن آن ها آسان است.

و اگر به درستی از آن نگهداری کنید و آن را در شرایط خوبی نگه دارید، می توانید از این ظروف برای سالها استفاده کنید و نیازی به عوض کردن آن نداشته باشید. هر چه از عمر ظروف چدنی بیشتر بگذرد، عملکرد بهتری خواهند داشت!

جلا دادن یعنی چه؟اگر شما در حال خواندن این مقاله هستید، یعنی می دانید که جلا دادن ظروف چدنی مهم است. (اما محض احتیاط دوباره می گوییم:خیلی ضروری است که از ظروف چدنی خود نگهداری نمایید و اطمینان حاصل کنید که زندگی طولانی و خوبی در آشپزخانه شما داشته باشید.) اما جلا دادن ظروف چدنی واقعا به چه معناست؟ چدن پر از سوراخ و سنبه است و غذا در این سوراخ و سنبه ها به دام افتاده و به آن ها می چسبد. شما با جلا دادن اساسا روغن را حرارت می دهید تا چدن از طریق فرآیندی شناخته شده تحت عنوان پلیمریزاسیون (تشکیل ماده ای پلاستیک مانند که سطح ظرف چدنی را پوشش می دهد) بر روی سطح فلز پیوند تشکیل می دهد. پلیمریزاسیون باعث می شود سطح ظرف چدنی نچسب شده و از آن محافظت می کند. به همین دلیل است که سطح ظرف چدنی قدیمی تر حتی از طرف جدیدتر هم بهتر است، زیرا تا به حال تحت چندین بار جلا دادن و باز گرمایش قرار گرفته است که به این معنی است که با هر بار پوشش دادن ظرف چدنی، این ظرف بهتر و بهتر شده و عملکرد آن بهبود می یابد.

حالا وقت جلا دادن ظروف چدنی است! مواردی که برای جلا دادن ظروف چدنی خود به آن ها نیاز دارید، عبارتنداز:ظرف چدنی مایع ظرفشویی اسفنج حوله های پارچه ای یا کاغذی روغن مایع یا جامد ورقه ی آلومینیومی فر مرحله اول:فر خود را به دمای 350 فارنهایت (یا 180 درجه سانتیگراد) برسانید. مرحله 2:ظرف چدنی را در آب گرم کف کرده با صابون قرار داده و آن را با اسفنج یا برس بشویید. مرحله 3:ظرف چدنی را کاملا آب کشی و سپس خشک کنید. مرحله 4:با استفاده از حوله پارچه ای یا کاغذی، پوششی نازکی از روغن مایع یا روغن جامد ذوب شده در کل ظرف چدنی (درون و بیرون آن) ایجاد نمایید. مرحله 5:ظرف چدنی را به صورت بر عکس بر روی قفسه مرکزی فر قرار دهید.

مرحله 7:ظرف چدنی را به مدت 1 ساعت در دمای 350 درجه فارنهایت در فر قرار دهید.مرحله 8:فر را خاموش کنید و قبل از آن که ظرف چدنی از فر بیرون بیاورید، اجازه دهید تا کاملا خنک شود.جلا دادن ظرف چدنی به این شکل است! ظرف چدنی شما پس از جلا دادن، براق، سیاه و سفید و نچشب خواهد بود. حالا که ظرف چدنی خود را جلا داده اید، تا هر اندازه که دوست دارید آشپزی نمایید!

ممکن است شنیده باشید که از هر روغن مایع یا جامدی می توانید برای جلا دادن ظروف چدنی خود استفاده کنید. اما انتخاب روغنهای خاص از مزایایی نسبت به سایر انواع چربی ها برخوردار هستند. پس بهترین روغن برای جلا دادن ظروف چدنی چه نوع روغنی است؟ از همه آنها می توان استفاده کرد، اما بعضی از آنها پوشش بهتری را ایجاد می نمایند. چربی های اشباع شده در روغن های جامد یا یا چربی خوک، به خوبی چربی های اشباع نشده پلیمریزه نمی شوند. به همین دلیل، چربی های اشباع نشده مانند روغن ذرت، روغن گیاهی و روغن کانولا (کلزا) بهترین روغن برای جلا دادن ظروف چدنی هستند.

ممکن است فکر کنید که قرار دادن ظروف آشپزی در فر داغ تنها کاری است که باید انجام دهید، اما کارهای بیشتری هم می توانید انجام دهید. چرا مهم است که ظروف آشپزی را در چه دمایی حرارت می دهید؟ اساسا اگر کوره خیلی سرد باشد، روغن به خوبی به فلز نمی چسبد و بدین ترتیب پوشش دهی مطلوب ایجاد نمی شود. خب، پس فقط باید آن را بر روی اجاق خیلی داغ قرار دهیم و بدین ترتیب مشکل حل خواهد شد (روغن به فلز می چسبد). آیا چنین چیزی درست است؟ خیر، این کار اشتباه است! اگر وسایل را بیش از حد گرم کنید، احتمال دارد به سطح وسایل آسیب بزنید. گرم کردن وسایل آشپزی به مدت یک ساعت در دمای 350 درجه فارنهایت، باید پوشش تیره خوبی برای محافظت از وسایل آشپزی را ایجاد نماید.

حالا ظروف چدنی خود را جلا داده اید، آیا باید آن را باز هم جلا دهید؟ جواب مثبت است و ما توضیح خواهیم داد که هر چند وقت یک بار ظرف چدنی را جلا دهید. نگران نباشید، جلا دادن دوباره ظرف چدنی آسان است و اگر شما ظرف خود را نگهداری نمایید، پس تمیز کردن و جلا دادن آن در آینده بسیار ساده خواهد بود.پس از آن که ظرف چدنی تمیز شد، روغن زدن دوباره و حرارت دادن ظرف قبل از ذخیره سازی آن مهم است. این کار ظرف را برای استفاده بعدی آماده می کند. از یک حوله کاغذی برای پوشاندن کل ظرف با روغن استفاده کنید. روغن اضافی بر روی ظرف را با همین حوله پاک کنید. سپس ظرف چدنی را بر روی شعله حرارت دهید تا کاملا گرم شود و اندکی دود کند. سپس اجازه دهید تا کاملا خنک شده و سپس آن را در جایی که می خواهید قرار دهید.هر چند جلا دادن سطح نچسبی را ایجاد می کند، اما این سطح 100 درصد کامل نخواهد بود. ممکن است بعد از استفاده از آن هنوز هم کمی غذا روی ظرف مانده باشد. این اتفاق طبیعی است و باید آن را به راحتی شستشو دهید. اما اگر متوجه شدید که غذا به طور مداوم به ظرف می چسبد، زمان آن است که مجددا ظرف چدنی خود را جلا دهید. یا اگر متوجه کمی زنگ زدگی شدید، قطعا زمان جلا دادن فرا رسیده است. اگر کمی زنگ زدگی بر روی ظرف خود دیدید، نترسید! دنیا به پایان نرسیده است! (اصلا مساله مهمی نیست!) از سیم ظرفشویی برای خراشیدن نقاط زنگ زدگی استفاده کنید، سپس مراحل معمول جلا دادن، یعنی شستشو، خشک کردن، روغن زدن و حرارت دادن را دنبال کنید. ظرف شما در مدت زمان اندکی به زیبایی قبلی خود باز خواهد گشت.به همین راحتی ظرف شما دوباره جلا داده شده است! هر چند مرحله دیگر را نیز باید دنبال کنید، اما داشتن و مراقبت از ظرف چدنی فوق العاده آسان بوده و قطعا ارزش سرمایه گذاری و خرید آن را دارد. این ظرف به حدی عالی است که شما تعجب می کنید که چطور تا الان بدون آن آشپزی می کردید.

ماهی تابه و قابلمه های چدنی که یکی از ظروف پرمصرف و البته مقاوم آشپزخانه هستند به طبع بعد از مدتی استفاده دیگر مثل سابق نیستند به خصوص اگر غذایی هم در آنها سوخته و اثراتی برجای گذاشته باشد ؛ برای رفع اثرات سوختگی و … ترفندهایی در میان خانه داران حرفه ای رایج است که در ادامه این بخش از خانه داری نمناک در قالب یک آموزش تصویری برایتان شرح خواهیم داد.

 اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که با سیم به جان تابه یا قابلمه می افتید باید به شما بگوییم که دست نگه دارید و از این به بعد از محلول سرکه و جوش شیرین استفاده نمایید تا به راحتی و بدون فشار آوردن به مچ دستتان بتوانید آن ها را تمیز کنید.

روش های تمیز کردن قابلمه و تابه تفلون و چدنی

ظروف تفلون و چدن را هرچقدر هم تمیز نگه دارید اما به مرور زمان دچار لکه هایی می شود که نمی‌توان به راحتی آن را تمیز کرد اما با بعضی از مواد مخصوص می‌توان این لکه ها را از بین برد .

در این مطلب از سلام نو راه کارهایی را برای تمیز کردن ظروف تفلونی و چدنی به شما ارائه می دهیم.

روش اول

چطور ظروف خود را تمیز کنیم

تمیز کردن پشت قابلمه با آب داغ و مایع ظرفشویی

با آب داغ و مایع ظرفشویی سیاهی و لکه های قابلمه را تمیز کنید . اگر سیاهی بر روی ظروف شما زیاد باشد  در این روش ممکن است موفق نشوید پس روش های دیگر را امتحان کنید.

روش دوم

با سرکه سفید به جنگ لکه ها بروید

سرکه سفید را مستقیماً بر روی لکه‌ها بریزید و با اسکاچ شروع به شستن آنها نمایید .

روش سوم

استفاده از جوش شیرین به همراه آب اکسیژنه برای از بین بردن لک ها

در این روش باید دو ماده را با یکدیگر ترکیب نمایید و به صورت یک لایه ضخیم بر پشت تابه و قابلمه خود به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید و سپس با اسکاچ بشویید با این کار لکه های سیاه قابلمه شما از بین می‌رود .

روش چهارم

بکینگ پودر و سرکه سفید در مقابله با سیاهی قابلمه

۲ قاشق غذاخوری بکینگ پودر را با آب یا سرکه مخلوط نمایید و اسکاچ خود را درون این محلول بزنید و چربی ها را از بین ببرید .

روش پنجم

استفاده از پودر رخشا و یا گاز پاک کن و یا مواد شوینده موجود

در این روش مواد سفید کننده و یا گاز پاک کن و حتی پودر رخشا را می توانید بر روی تابه خود بریزید و با اسکاج تمیز نمایید .

سرکه سفید آب اکسیژنه جوش شیرین و اسکاچ

پس ابتدا در این روش جوش شیرین را بر روی محل سیاهی ریخته و آب اکسیژنه را بر روی آن بریزید تا کمی مرطوب گردد . ۱۰ دقیقه در این حالت اجازه دهید بماند و بعد از آن سرکه سفید را بر روی قابلمه اسپری نمایید و اجازه دهید یک ساعت مواد بر روی ظروف باقی بماند و در انتها با اسکاچ و آب کاملاً بشویید .

کلیه حقوق این سایت محفوظ و مربوط به سلام نو است


ارسال رایگان سفارش های بیشتر از 250 هزار تومان و کمتر از 10 کیلوگرم

ارسال رایگان سفارش های بیشتر از 250 هزار تومان و کمتر از 10 کیلوگرم

برای تمیز کردن جاشمعی های برنزی و طلایی از چه فوت و فن هایی باید استفاده کنیم؟

رعایت چه نکاتی در تمیز کردن اشیاء برنزی و طلایی مانع سیاه شدن و یا تغییر رنگ آن ها می شود؟

حین تمیز کردن جاشمعی های برنزی و طلایی چگونه جلای اولیه را به آن ها بر گردانیم ؟

چطور ظروف خود را تمیز کنیم

 و  هزاران سوال دیگر که در تمیز کردن این نوع از شمعدان ها یا جاشمعی ها ممکن است ذهن شما را به خود درگیر کند. در این مطلب می خواهیم در مورد همین موارد با شما صحبت کرده و ایده های کاربردی و خاصی را در این زمینه برای شما عنوان کنیم.

قبل از هر موردی می خواهیم در مورد فلز برنز و دلیل استفاده بالای آن در اشیاء تزیینی صحبت کنیم و سپس به نحوه تمیز کردن اشیاء برنزی بپردازیم.

بهترین فلز برای ساخت کالاهای تزیینی مانند جاشمعی، لوستر و … برنز می باشد، زیرا این فلز بعد از گذشت سال ها اکسید نشده و تغییر رنگ نمی دهد. دوام بالایی دارد و تقریباً بعد از طلا و پلاتین، در کنار نقره جلوه ی بسیار زیبایی نسبت به سایر فلزات دارد. انجام کارهایی مانند سیاه قلم، آبکاری، پتینه کاری و … بر روی فلز برنز جلوه و دوام بیشتری دارد.

این فلز به خودی خود و با رنگ طبیعی خود هم بسیار زیباست اما در مواردی که مصرف کننده مایل باشد، اشیاء برنزی در رنگ های نقره ای، طلایی و آنتیک نیز عرضه می شود.

این مطلب را از دست ندهید: تمیز کردن لوسترهای کریستالی

قبل از تمیز کردن جاشمعی های خود ابتدا مطمئن شوید که جاشمعی های شما دارای روکش هستند یا خیر. وجود روکش باعث حفظ جلای جاشمعی های شما در مدت زمان طولانی تر می شود. معمولاً جاشمعی های قدیمی روکش ندارند. بهتر است در هنگام خرید جاشمعی های برنزی و طلایی این مطلب را از فروشنده سوال نمائید.

اگر جاشمعی های شما روکش لاکی و در سطح بالاتر روکش رادیوم دارند، بهتر است آن ها را تنها با پارچه نخی نمناک تمیز کنید و از شتشوی آن ها با شوینده های شیمیایی جداً خود داری کنید. زیرا شوینده های شیمیایی خاصیت روکش شما را به مرور از بین برده و جاشمعی های شما در معرض هوا به سرعت تغییر رنگ داده و سیاه می شوند.

در صورتی که جاشمعی های شما روکشی ندارند و رنگ و جلای خود را از دست داده اند یا کمی تیره شده اند، راه های ساده ای برای تمیز کردن آن ها وجود دارد که یک به یک آن ها را بیان می کنیم. می توانید از روش های زیر برای تمیز کردن و برگرداندن جلای جاشمعی های برنزی یا طلایی خود استفاده کنید.

استفاده از صابون و آب ولرم راه مناسبی برای از بین بردن گرد و غبار و اثر انگشت  برروی جاشمعی های برنزی یا طلایی می باشد. “در این روش اطمینان حاصل کنید که صابون هیچ مواد شیمیایی خشنی ندارد، به ویژه کلر سفید که باعث خوردگی فلزات می شود و علاوه بر این، اگر در یک منطقه با آب سخت زندگی می کنید از آب مقطر یا آب فیلتر شده استفاده کنید.” بعد از شتشو جا شمعی های خود را با یک دستمال نرم و بدون پرز خشک کنید.

استفاده از سس کچاپ یا رب گوجه فرنگی برای تمیز کردن اشیاء برنزی بسیار مفید می باشد. می توانید رب گوجه فرنگی را با کمی آبلیمو یا آبغوره مخلوط کنید و سپس قسمت های مختلف جاشمعی خود را با راحتی با این مخلوط پاک کنید .

کمی نمک و جوش شیرین و مقداری آبلیمو را با هم ترکیب کنید تا به صورت یک خمیر درآید. این خمیر قابلیت بالایی در پاک کردن لکه های ظروف برنزی و برگرداندن جلای اولیه آن ها دارد.

ترکیب سرکه سفید و نمک هم می تواند برای تمیز کردن جاشمعی های برنزی و طلایی مورد استفاده قرار بگیرد.

کمک گرفتن از آبلیمو یا آبغوره به تنهایی می تواند باعث تمیز شدن جاشمعی های برنزی یا طلایی شما شود.

استفاده از خمیر دندان برای پولیش ظروف برنزی مناسب است. مقدار کمی خمیر دندان را بر روی یک دستمال نرم قرار داده و آن را دایره وار بر روی جا شمعی برنزی خود حرکت دهید.

در تمامی روش های فوق بعد از تمیز کردن جاشمعی های برنزی و طلایی باید آن ها را با آب سبک یا آب مقطر شستشو داده و سپس با دستمال نرم و بدون پرز ترجیحاً دستمال نانو خشک کنید.

بسیاری طبیعی است که افراد به دنبال روش هایی باشند که اشیاء برنزی خود را از سیاه شدن و تغییر رنگ دادن در مقابل جریان هوا محفوظ نگه دارند. برای این کار نیز روش هایی وجود دارد که می تواند سیاه شدن و تغییر رنگ را تا مدت زیادی به تأخیر بیندازد. برای این منظور می توانید:

از واکس یا روغن جلا مخصوص برنز استفاده کنید. این روغن یک لایه ی محافظ بر روی جاشمعی شما ایجاد کرده و از ترکیب و اکسید شدن فلز برنز جاشمعی ها با هوا جلوگیری می کند به این ترتیب جاشمعی های شما تا مدت طولانی درخشنده و زیبا باقی می مانند.

استفاده از لایه ی پولی استر، نیز مانند روغن جلا عمل کرده و مانع سیاه شدن و تغییر رنگ جاشمعی های برنزی یا طلایی می شود.

استفاده از اسپری جلا دهنده هم می تواند در این امر به شما کمک کند و لایه ای محافظ را بر روی اشیاء برنزی و طلایی ایجاد نماید.

البته بهتر است روش های فوق را یا بلافاصله بعد از خریداری جاشمعی ها انجام دهید یا اینکه ابتدا با یک روش مفید جاشمعی های برنزی خود را تمیز کرده و بلافاصله از یکی از این روش ها استفاده کنید.

7 ایده جالب از بکارگیری شمعدان ها در دکوراسیون منزل

فانوس های دکوری یک ایده جذاب برای سبک های مختلف دکوراسیون!

22 ایده بی نظیر برای ساخت جاشمعی

کدام شمعدان برای کدام محل مناسب تر است؟

چطور انواع رومیزی را بشوییم تا همیشه نو بمانند؟

تمیز کردن لوسترهای کریستالی با تکنیک های ساده

تمیز کردن گل مصنوعی با روش های اسان و کاربردی در منزل

تشخیص اصالت لوستر یا شمعدان- چگونه تشخیص دهیم برنز و نقره اصل است؟

چطور ظروف خود را تمیز کنیم

اطلاع از جشنواره ها و تخفیف های شیک و تک

لطفا ابتدا وارد حساب کاربری تان شوید!

برای استفاده از لیست علاقه مندی ها به صورت رایگان یک حساب کاربری ایجاد کنید.

یک حساب کاربری ایجاد کنید تا کالاهای مورد پسندتان را از دست ندهید

اپلیکیشن خدمت از ما

چگونه ظرف سوخته را تمیز کنیم؟ اولین سوالی است که در هنگام تمیز کردن و برق انداختن قابلمه و تابه‌های سوخته به ذهن شما می‌رسد که کاری مشکل برای خانم‌های خانه دار است. و اینکه یادتان باشد هیچ وقت با قاشق به جان ظرف‌های سوخته نیفتید به خصوص برای تمیز کردن قابلمه چدن سوخته هرگز این‌کار را نکنید بنابراین اگر شما هم با این نظر موافق باشید که سخت ترین کار دنیا تمیز کردن ظروفی است که سوخته و سیاه شده است. پس در این مقاله همراه ما باشید زیرا که میخواهیم درباره‌ی این موضوع چالش بر انگیز یعنی چگونه ظرف سوخته را تمیز کنیم بپردازیم.

 

از برترین متخصصین شهرتان رایگان قیمت بگیرید، با آن ها چت کنید و بهترین را انتخاب کنید.

عده‌ای باور دارند نظافتچی منزل مانند خودمان دلسوز نیست و خانه را آن‌طور که دوست داریم تمیز نمی‌کند. در واقع تعرفه نظافت منزل هر چقدر هم که هست، اتلاف پول است. در مقابل، گروهی قرار دارند که نظر دیگری درمورد استفاده از خدمات نظافت منزل و خانه دارند. خانم‌هایی که چند فرزند دارند و یا شاغل هستند، یا آقایان مجردی که وقت رسیدگی به تمیز کردن منزل را ندارند در این گروه قرار می‌گیرند. به عقیده آن‌ها استخدام نظافتچی منزل برای 3 تا 4 ساعت، زمان طلایی را برایشان حفظ و ذخیره می‌کند.

چطور ظروف خود را تمیز کنیم

 

چگونه ظرف سوخته را تمیز کنیم؟ از جمله مشکلاتی است که گریبان گیر هر خانم خانه داری می‌شود ما سعی کردیم برای پاسخ به این مشکل ساده ترین راهکارها که موثرترین نتیجه را دارد برایتان ارائه دهیم که این راهکارها برای آموزش این موضوع که چگونه ظرف سوخته را تمیز کنیم؟ شامل تميز كردن قابلمه چدن سوخته، پاك كردن قابلمه سوخته روحی، تميز كردن قابلمه سرامیکی، تميز كردن پشت قابلمه گرانیتی، شستن ظرف مسی سوخته، نحوه تميز كردن قابلمه سوخته روحی می‌باشد.

 

اولین راهکار چگونه ظرف سوخته را تمیز کنیم؟ استفاده از جوش شیرین برای ظروفی که میزان سوختگی ظرف زیاد باشد به صورت زیر است:

 

دومین راهکار چگونه ظرف سوخته را تمیز کنیم؟ با استفاده از سرکه است که به صورت زیر عمل می‌کنیم:

 

سومین راهکار چگونه ظرف سوخته را تمیز کنیم؟ استفاده از محلول سرکه و جوش شیرین برای زمانی است که میزان سوختگی ته ظرف خیلی زیاد باشد و راهکارهای اول و دوم که در بالا به آن‌ها اشاره شد برای شما کارساز نیست برای استفاده از آن به صورت زیر عمل کنید:

 

 

این روش چگونه ظرف سوخته را تمیز کنیم؟ برای سوختگی های کم به کار می‌رود که به صورت زیر عمل می‌کنیم:

 

در هنگام انجام راهکارهای چگونه ظرف سوخته را تمیز کنیم؟ در اضافه کردن جوش شیرین به سرکه دقت زیادی کنید چرا که گاز زیادی تولید می‌کند و در ظرفهایی که حجم کمتری به خود می‌گیرند ممکن است از ظرف سر ریز شود. که برای جلوگیری از چنین مشکلی مقداری از سرکه‌ی درون ظرف را قبل از اضافه کردن جوش شیرین خالی کنید.

 

“خدمت از ما” آماده ارائه خدمات به شما همشهریان عزیز می‌باشد. اگر تجربه دیگری در رابطه با موضوع چگونه ظرف سوخته را تمیز کنیم دارید ما مشتاقانه پذیرای شما کدبانوهای ایران زمین می‌باشیم. شما می‌توانید در بخش کامنت گذاری نظر و یا تجربه خود را با ما درمیان بگذارید.

 

4.13 امتیاز از 60 رای

“خدمت از ما” بازار آنلاین خدمات است. بعد از ثبت سفارش، از متخصصین مورد اعتماد
شهرتان چند پیشنهاد قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

نظافت منزل

لطفا شماره همراه خود را وارد کنید

لطفا شماره موبایل خود را وارد کنید تا کد تایید برای شما ارسال شود

کد 4 رقمی به شمـاره ارســال شد. لطفا کد را اینجا وارد کنید

ثانیه تا ارسال مجدد

جزئیات درخواست خود را وارد کنید تا از مناسب‌ترین متخصصان پیشنهاد قیمت دریافت
کنید.

لطفا شهر خود را انتخاب کنید.

خرید انواع ابزار وجعبه ابزار خانگی وصنعتی


درخواست وکیل ملکی با مشاوره رایگان

برای پخت و پز غذا ظرف‌های گوناگون از جنس مس، روی، سرامیک، تفلون و غیره وجود دارد. با روی کار آمدن قابلمه هایی که غذا به آن نمی‌چسبد مثل ظرف‌های تفلون، کار پخت و پز و شستن ظرف بسیار راحت شده است. در این مطلب یاد بگیرید که چگونه باید از ظرف های تفلون مراقبت کنید و به تمیز کردن تفلون بپردازید.

 

در زمان هایی که ظروف تفلون وارد بازار نشده بودند، شستشوی قابلمه و ماهیتابه های پخت و پز غذا، کار سخت و طاقت فرسایی بود. مواد غذایی موقع طبخ یا سرخ کردن به قابلمه و ماهیتابه می چسبید و ترفند‌های زیادی باید به کار می رفت تا این ظروف تمیز شوند.

چطور ظروف خود را تمیز کنیم

 

ما در این مطلب قصد داریم نحوه تمیز کردن تفلون را در چند مرحله به شما آموزش دهد، تا وقتی غذایی درون ماهیتابه تفلون می سوزد یا بعد از پخت غذا قابلمه تفلون شما کثیف می شود، بدون اینکه به کف تفلون صدمه ای وارد شود، آن‌ را تمیز و آماده استفاده مجدد کنید.

 

تمیز کردن تفلون، بعد از استفاده روزانه

۱- بعد از سرد شدن ماهیتابه یا قابلمه تفلون، هر نوع مواد غذایی که درون ظرف وجود دارد را ابتدا با حوله کاغذی یا یک دستمال نرم کاملا پاک کنید.

 

توجه: هرگز درون قابلمه تفلون اجسام فلزی نکشید، اجسام فلزی روی تفلون خراش ایجاد می کند و باعث از بین رفتن کفی تفلون می شوند. حتی برای خالی کردن غذای مانده از درون تفلون، از کفگیر یا قاشق چوبی یا کائوچو استفاده نمایید.

 

با حوله کاغذی یا یک دستمال نرم ظروف تفلون را کاملا پاک کنید

 

۲- حالا ماهیتابه یا قابلمه تفلون را درون سینک ظرف شویی بگذارید. صبر کنید تا کاملا سرد شود. هرگز درون ظرف تفلون داغ، آب نریزید یا آن را درون آب قرار ندهید. ظرف تفلون باید به قدری خنک شود که بتوانید با دست راحت آن را لمس کنید. ظرف تفلون درون سینک را با آب گرم خیس کنید.

 

ظروف تفلون را درون سینک ظرف شویی بگذارید، صبر کنید تا کاملا سرد شود

 

۳- روی یک اسکاج یا دستمال نرم چند قطره مایع ظرف شویی بریزید و ظرف تفلون را با آن خوب بشویید. از داخل و بیرون تمام قسمت های ظرف تفلون را خوب کفی کنید. سپس آن را با آب خوب بشویید و مواد شوینده روی آن را از بین ببرید.

 

نکات مورد توجه :

برای شستشو و تمیز کردن قابلمه تفلون از تمیز کننده های قوی که خورنده هستند، مثل وایتکس استفاده نکنید. این مواد به کفی تفلون آسیب جدی می رساند.

برای تمیز کردن هر نوع سطحی که با تفلون پوشیده شده است نکاتی که در این مطلب می خوانید را رعایت کنید.

 

برای تمیز کردن تفلون از تمیز کننده های قوی مثل وایتکس استفاده نکنید

 

۴- با استفاده از یک دستمال نرم خشک یا حوله ظرف تفلون را کاملا خشک کنید.

 

با یک دستمال نرم خشک یا حوله ظرف تفلون را کاملا خشک کنید

 

از بین بردن روغن و مواد غذایی باقی مانده در ظرف تفلون

۱- اگر ظرف تفلون را لایه ای چربی گرفته یا برخی مواد غذایی درون آن چسبیده است، ابتدا صبر کنید تا ظرف خنک شود سپس درون ظرف تفلون را تا نیمه آب ریخته و نصف فنجان سرکه سفید به آب اضافه کنید.

 

بعد از سرد شدن ظروف تفلون درون آن را تا نیمه آب و نصف فنجان سرکه سفید بریزید

 

۲- ظرف تفلون را روی اجاق گاز قرار دهید، زیر ظرف را روشن کنید تا آب و سرکه درون ظرف به جوش آید. با جوش آمدن آب و سرکه، کم کم مواد غذایی و چربی از تفلون جدا شده و به سطح آب می‌آید.

 

ظرف تفلون را روی اجاق گاز روشن قرار دهید تا آب و سرکه درون ظرف به جوش آید

 

چطور ظروف خود را تمیز کنیم

۳- هنگامی که روغن روی سطح آب جمع شد، شعله زیر ظرف را خاموش کنید. با یک دستمال یا حوله کاغذی با احتیاط روغن روی سطح آب را جمع کنید. مراقب دستتان باشید که با آب داغ تماس پیدا نکند.

 

ذرات مواد غذایی را نیز با یک قاشق چوبی یا پلاستیکی سوراخ دار از آب جدا کنید و دور بریزید. در انتها آب درون قابلمه را درون سینک ظرف شویی بریزید.

 

وقتی که روغن روی آب جمع شد، با دستمال با احتیاط روغن روی سطح آب را جمع کنید

 

۴- حالا باید صبر کنید تا تفلون خنک شود. سپس با اسکاچ نرم و مایع ظرف شویی ظرف تفلون را به آرامی شستشو دهید. با ریختن آب روی آن مواد شوینده را کاملا از روی تفلون بزدایید.

 

صبر کنید تا تفلون خنک شود. سپس با اسکاچ نرم و مایع ظرف شویی ظرف را به آرامی شستشو دهید

 

۵- برای خشک کردن ظرف تفلون از یک دستمال نرم یا حوله کاغذی خشک استفاده نمایید و آن را کاملا خشک کرده و در قفسه مخصوص خود قرار دهید.

 

برای خشک کردن ظرف تفلون از یک دستمال نرم یا حوله کاغذی خشک استفاده نمایید

 

تمیز کردن تفلون و از بین بردن مواد غذایی سوخته

۱- وقتی ظرف تفلون بعد از طبخ غذا کاملا سرد شد، روی مواد غذایی سوخته درون ظرف تفلون، مقدار مناسبی جوش شیرین بریزید. چند قطره آب به پودر جوش شیرین درون تفلون اضافه کنید. آب و جوش شیرین را کمی مخلوط کنید تا حالت خمیری بگیرد. یک شب صبر کنید تا این ترکیب روی مواد سوخته بماند.

 

بعد از سرد شدن چند قطره آب به پودر جوش شیرین درون تفلون اضافه کنید

 

۲- سپس درون ظرف تفلون کمی آب بریزید و با اسکاچ نرم ظرف را کاملا تمیز کنید. در این مرحله مواد سوخته باید به راحتی از تفلون جدا شود.

 

درون ظرف تفلون کمی آب بریزید و با اسکاچ نرم ظرف را کاملا تمیز کنید

 

۳- ظرف را به طور عادی با اسکاچ و مایع ظرف شویی شستشو دهید و آبکشی نمایید.

 

ظروف تفلون را با اسکاچ و مایع ظرف شویی شستشو دهید و آبکشی نمایید

 

۴- با یک دستمال نرم و تمیز مناسب، ظرف تفلون را خشک کنید. قبل از قرار دادن ظرف تفلون درون قفسه، روی آن را با یک دستمال نرم یا حوله کاغذی بپوشانید تا ظروف دیگر خراشی روی کفی آن ایجاد نکنند.

 

با یک دستمال نرم و تمیز مناسب، ظرف تفلون را خشک کنید

 

برگرفته از: Wikihow – setare.com

فوت و فن تمیزکاری

ازکجالوازم خانگی رو باقیمت مطمئن خریدکنیم؟


تجربه روابط جنسی لذتبخش و ایمن


تردید و دو دلی قبل از ازدواج

خرید اینترنتی تلویزیون،یخچال و… از بانه

سفارش جدیدترین تم های تولد وبادکنک آرایی


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


بهبود مشکلات رفتاری کودک با بازی درمانی


سریعترین راه یادگیری زبان انگلیسی


کاندوم متناسب با نیازت رو اینجا پیداکن


آموزش زبان را با یک جلسه رایگان شروع کن


قبل از گرونی و شلوغی عید فرشت رو بخر!


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!

چنین کیکی روفقط تواین یخچال میتونی جابدی

فروش آنلاین قطعات لوازم خانگی/ضمانت بازگشت

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021


درخواست وکیل ملکی با مشاوره رایگان

هرآنچه ازعملهای زیبایی زنان میخواهیدبدانید

 

 

چطور ظروف خود را تمیز کنیم

 

 

طریقه شست‌وشوی ظروف

 

چنانچه ظروف شما جرم چربی گرفته‌اند و شست‌وشو را با دست انجام می‌دهید، کافی است سینک را از آب پر کنید، نصف فنجان جوش‌شیرین معمولی به آن بیفزایید و ظروف را در آن قرار دهید. خواهید دید که جرم چربی را کاملا می‌برد.

 

افزودن سرکه به آب داخل سینک نیز نتیجه خوبی دارد. زیرا سرکه در از بین بردن لکه‌های چرب به‌عنوان یک «برنده ملایم عمل می‌کند و در ضمن، اثر ضدعفونی‌کنندگی نیز دارد.

 

 

بهتر است شست‌وشو را از ظروف تمیز‌تر شروع کنید و به ظروف کثیف و چرب خاتمه دهید. به این ترتیب، لازم نیست آب سینک ظرف‌شویی را چند دفعه عوض کنید.

 

 

مایع ظرفشویی

ته مانده‌های صابون را جمع کنید و آنها را در یک قوطی رنده کنید. سپس یک یا دو قاشق سوپ‌خوری جوش‌شیرین و آب‌جوش به آن بیفزایید. مخلوط را در یک قوطی مایع ظرفشویی خالی کنید و حالا مایع ظرفشویی خانگی آماده است!

 

 

با این کار، هم به اقتصاد خانواده کمک کرده‌اید و هم در چرخه بازیافت سهمی داشته‌اید.

 

 

 

بهره‌گیری بهتر از ماشین ظرفشویی

 

 

برای اینکه بیشترین بهره را از ماشین‌ظرفشویی ببرید، ظروف را در جهت افشانه آب در آن بچینید و دهانه لیوان و فنجان‌ها را به سمت پایین قرار دهید.

 

 

قابلمه‌ و ظروف پخت و پز

 

 

قابلمه یا ظروف پخت و پز کثیف را از آب داغ پر کنید و نصف فنجان پاک کننده مخصوص ماشین ظرفشویی (مایع یا پودر) به آن بیفزایید. بگذارید چند ساعت به همین ترتیب بماند و سپس خوب آبکشی کنید.

 

 

لکه‌های چای و قهوه

چطور ظروف خود را تمیز کنیم

 

 

با استفاده از یک تکه پارچه آغشته به جوش شیرین می‌توان اینگونه لکه‌ها را با اطمینان خاطر از قهوه‌خوری و فنجان، و حتی چینی‌های مرغوب، پاک کرد.

 

 

 

 

ظروفی از جنس روی

 

1- بعد از خریدن ظروف رویی ، قبل از استفاده ، می توانید داخل ظرف را آب بریزید ، چند قاشق سرکه اضافه کنید و آن را چند دقیقه روی اجاق قرار دهید تا بجوشد و بعد آب آن را خالی کرده و از ظرف استفاده کنید، هرگز سیاه نمی شود.

 

2- اگر این ظروف سیاه شده ، برای تمیز کردن آن از سیم ظرف شویی و صابون استفاده کنید

 

 

3- اگر این ظروف بر اثر سرخ شدن یا پختن غذا سیاه شده ، ظرف خالی را روی اجاق قرار دهید و شعله را روشن کنید . با این کار تمام قسمت های سیاه ظرف به صورت دود از ظرف خارج می شود و ظرف شما کاملاً سفید می شود . به شرط اینكه بعد از خاموش کردن اجاق ، تا قبل از سرد شدن ظرف آب به آن نپاشید. چون این کار باعث سوراخ شدن ظرف می شود.

 

 

تمیز کردن ظرفی که در آن غذا سوخته است

 

 

اگرغذا به ته قابلمه چسبیده ، هرگز کارد، قاشق یا کفگیر فلزی برای پاك کردن آن به کار نبرید. کافی است آن را از آب گرم پر کنید و مقداری نمك نیز به آن اضافه کنید. اگرغذا خیلی محكم به قابلمه چسبیده است ، مقداری سرکه در آن بریزید و بجوشانید تا کاملاً پاك شود.

 

 

 

تمیز کردن قوری استیل

 

 

اگر قوری شما جرم گرفته است ، قوری را پر از آب کنید و ، مقداری آبلیمو در آن بریزید و روی اجاق بگذارید تا بجوشد . قوری شما کاملاً تمیز می شود.

 

 

پاك کردن ظروف آلومینیومی

 

 

برای پاك کردن این ظروف می توانید از سرکه استفاده کنید: چند قاشق سرکه داغ داخل ظروف بریزید. ظروف شما کاملاً نو و درخشان می شود.

 

فوت و فن تمیزکاری

خریدمستقیم جدیدترین مدلهای میزاتو ازتولیدی


خرید بی واسطه جدیدترین مدلهای فرش

دلت کیک خونگی میخواد،فرصت درست کردن نداری؟


سفارش کیک های تازه و خوشمزه خونگی


آموزش زبان را با یک جلسه رایگان شروع کن

چنین کیکی روفقط تواین یخچال میتونی جابدی


کاندوم متناسب با نیازت رو اینجا پیداکن

تدارکات جشن ازسفارش غذاتااجاره میز وصندلی


خرید فرش تا 25میلیون بدون سود و ضامن


اصلاح طرح لبخند با کمک ارتودنسی


فروشگاه سیسمونی آنلاین

ازکجالوازم خانگی رو باقیمت مطمئن خریدکنیم؟


اقساط36ماهه لوازم خانگی بدون پیش پرداخت


آشپزی بدون دغدغه کثیفی گاز

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

چطور ظروف خود را تمیز کنیم
چطور ظروف خود را تمیز کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *