چطور با طوطی خود بازی کنیم

 
helpkade
چطور با طوطی خود بازی کنیم
چطور با طوطی خود بازی کنیم

عکس,بازیگران,مد و زیبایی,تعبیر خواب,سلامت

نوشته شده توسط

مدیر  

· در۲۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۸.

طوطی ها موجودات بسیار حساس و باهوشی هستند که نیاز به محرک های ذهنی زیادی دارند. ار آنجایی که طوطی ها جزو پرندگان گله می باشند از انجام فعالیت های متفاوت با صاحب خود لذت می برند. زمانی که می خواهید با یک پرنده بزرگ بازی کنید اولین چیزی که باید به خاطر بسپارید است وزن و اندازه پرنده مورد نظر شماست. برای بازی با پرندگان بزرگ از اسباب بازی های بزرگ، محکم ، سرگرم کننده و امن را برای بازی با پرندگان انتخاب نمایید. اگر به آرامی این فعالیت های جدید و مفرح را به طوطی خود بیاموزید در این هنگام زمان بازی حتی برای طوطی های عصبی هم تبدیل به اوقات خوش و مفرح می شود.

نحوه بازی با طوطی خانگی خود

توپی را بیندازید تا طوطی آن را بیاورد.

چطور با طوطی خود بازی کنیم

یک تکه روزنامه را برداشته و مچاله کنید و یا از چیزی استفاده کنید که برای طوطی شما مناسب باشد. توپ را در اندازه ای بزرگتر از منقار پرنده انتخاب کنید تا پرنده نتواند آن را ببلعد. برای بازی با پرنده خود دست خود را در مقابل طوطی گرفته تا او توپ را از دستان شما بردارد. سپس از او فاصله بگیرید و او را تشویق کنید که  توپ را نزد شما بیاورد. برای تشویق شدن پرنده می توانید از یک جایزه خوشمزه کمک بگیرید.

-بسیاری از پرندگان انداختن تویپ را از آوردن توپ بیشتر دوست می دارند. اگر مشکلی با تمرین اضافه برای خودتان ندارید می توانید توپ را بیاورید و دوباره آن را به طوطی بدهید. برای ایجاد تنوع از اسباب بازی های همچون کلید پلاستیکی و یا توپ های متفاوت برای بازی استفاده کنید. بدین ترتیب پرنده شما بدون آنکه حوصله اش سر برود بازی را می آموزد.

توپ را به طرف پرنده خود برانید تا پرنده آن را بگیرد.

  طوطی خود را روی سطح صافی بنشانید و خودتان در مقابل او بنشینید. به آرامی توپ بزرگی را به طرف طوطی هل دهید و منتظر بمانید تا پرنده توپ را بردارد. مجددا توپ را به دست بگیرید و به بازی ادامه دهید. اگر پرنده توپ را رها نکرد می توانید به او جایزه ای بدهید تا پرنده را مجاب کنید که توپ را رها کند.

-توپی را برای بازی با طوطی خود انتخاب کنید که پرنده نتواند آن را ببلعد. توپ های پلاستیکی تو خالی و یا توپ های نرم و منعطف انتخاب های مناسبی برای بازی با پرندگان بزرگ می باشند. البته شما می توانید از یک کاغذ مچاله شده بزرگ هم برای بازی با پرنده خود استفاده کنید.

-توپ را به آرامی به طرف پرنده سر دهید تا پرنده خود را نترسانید.

با صدف بازی کنید و خوراکی های خوشمزه به طوطی خود بدهید.

 برای این بازی سه عدد صدف نیاز خواهید داشت و کمی از خوراکی مورد علاقه طوطی خود را داشته باشید اگر به صدف های بزرگی که از اندازه ی مناسبی برای پرنده شما برخوردار باشند دسترسی ندارید بهترین گزینه استفاده از لیوان های کاغذی یکبار مصرف است. خوراکی مورد علاقه طوطی خود را زیر یکی از صدف ها قرار دهید و جای صدف ها را با یکدیگر عوض کنید. منتظر بمانید تا طوطی شما یکی از صدف ها را بردارد. توجه داشته باشید که اگر طوطی شما صدف اشتباهی را بلند کرد هم جایزه او را بدهید.

-می توانید برای جایزه از مواد غذایی سالمی مانند انبه، پاپایا، برش های سیب، انگور بی دانه ، سبزیجات برگ دار، غلات و یا تکه های کوچک گردو و بادام استفاده کنید.

-توجه داشته باشید که به طوطی خود تخم آفتابگردان و یا بادام زمینی تعارف نکنید. شما میتوانید در مناسبت ها و موقعیت های بخصوصی به طوطی خود کره بادام زمینی بدهید چرا که این دانه ها بسیار چرب می باشند.

با استفاده از یک حوله با طوطی خود قایم موشک بازی کنید.

طوطی خود را روی سطح یک میز و یا تخت خواب و یا سطح امن دیگری قرار دهید . دستهای خود را از آرنج خم کرده و در مقابل خود جمع کنید سرتان پایین بیاورید و یک حوله کرکی بزرگ را بر سر خود بکشید. اکثر طوطی ها نمی توانند در مقابل چنین صحنه ای مقاومت کنند و حتما نگاهی به زیر حوله خواهند انداخت. اگر طوطی شما به این عمل شما واکنش  نشان نداد او را صدا بزنید تا توجهش را جلب کنید و هنگامی که حوله نزدیک شد جایزه ای برای او قرار دهید.

-شما همچنین میتوانید با کشیدن حوله بر سر طوطی خود با او بازی کنید. توجه داشته باشید که در انجام این کار باید بسیار ملایم باشید. اگر پرنده شما از اینکه حوله روی سرش باشد خوشش نیامد حوله را به سرعت بردارید.

طوطی خود را با بالا و پایین بردن ورزش دهید.  

اجازه دهید پرنده بر روی دست و یا بازوی شما بنشیند و بعد به آرامی دست خود را بالا و پایین ببرید و یا به حالت عدد هشت انگلیسی دستتان را در هوا حرکت دهید. حواستان به طوطی تان باشد تا زمانی که شما دست خود را در هوا تکان می دهید او هم بال های خود را باز کند . هر زمان که حس کردید پرنده به سختی نفس می کشد کمی به او استراحت بدهید. زمانی که قدم برداشت و بر روی دست شما آرام گرفت جایزه ای بدهید تا همان جا بایستد.

 -می توانید زمانی که طوطی شما روی شانه شما و یا هر سطح دیگری نشسته است از طریق بال زدن با دست های خود او را به انجام بازی تشویق کنید.

-بازی های تلفیقی با رقص متنوعی ترتیب دهید. طوطی ها رقصیدن با صاحبانشان را دوست دارند. موزیک مناسبی که با حرکات شما هماهنگ باشد را پخش کنید.

طوطی خود را دنبال کنید تا او را به فعالیت وادارید. طوطی خود را بر روی یک سطح صاف مانند تخت خواب و یا سطح میز قرار دهید. انگشتان خود را در حالی که آنها را می جنبانید به طوطی خود نزدیک کنید. چندین بار او برمیگردد و فرار می کند. دنبال کردن طوطی های بزرگ کار بسیار راحت تری است اما آنها بسیار سریع حرکت می کنند.وقتی که موفق به گرفتن او شدید طوطی را با انگشتان خود کمی قلقلک دهید و یا جایزه ای به او بدهید تا متوجه شود که بازی را به درستی انجام داده است.

-این بازی برای بسیاری از طوطی ها جذاب است اما اگر پرنده شما از این بازی ترسید دیگر با او این بازی را انجام ندهید.  بلکه بازی ملایم تری مثل گرفتن و آوردن توپ را با او بازی کنید.

-حواستان به موقعیت قرارگیری تان باشد. زمانی که پرنده به لبه سطح نزدیک می شود از سرعت خود بکاهید. اگر به جای یک سطح بلند با پرنده خود روی زمین بازی می کنید از دویدن به دنبال او اجتناب کنید.

زمانی که ظاهرتان را می آرایید طوطی خود را به همراه خود به سرویس بهداشتی ببرید.

فعالیت هایی مانند مسواک زدن برای طوطی ها خیره کننده است آنها از تماشای شما زمانی که دندان های خود را مسواک می زنید و یا موهای خود را برس می کشید لذت می برند و شاید حتی سعی کنند که در شانه کردن موهایتان کمک کنند. علاوه بر این اکثر طوطی ها از دوش گرفتن لذت می برند بنابراین شما می توانید طوطی خود را به همراه خود به حمام ببرید (اما حتما از گرمای آب اطمینان حاصل کنید). انتظار شنیدن صداهای سرشار از سرخوشی و تماشای رقص های بامزه طوطی خود را زمانی که خیس می شود داشته باشید. اگر طوطی شما در آغاز کمی عصبی شد در فضای حمام و یا دستشویی به او جایزه ای بدهید.

-حمام گرفتن برای پرندگان بسیار مفید است و تفاوت چندانی با آنچه در طبیعت تجربه می کنند ندارد. در مورد طوطی های بزرگی از قبیل ماکائو که بسیار سنگین هستند شما به یک سطح ثابت و یا در برای ایستادن او نیاز دارید مگر آنکه بتوانید با وجود طوطی بروی شانه های خود تعادلتان را حفظ کنید.

-بسیاری از فروشگاه های پت شاپ استند های مکنده ای برای فروش قرار می دهند که به راحتی به دیوار حمام متصل می شود. از استند با چند مکنده استفاده کنید تا وزن پرنده را به خوبی تحمل کند.

-اگر علاقه ای به بردن طوطی خود به حمام ندارید یک بطری اسپری را بردارید و آن را از آب گرم پر کنید حالت اسپری را مشخص کنید و روزی  دو الی سه مرتبه پرنده خود را اسپری کنید. بعد از آبپاشی مخصوصا در فصل زمستان  پرنده خود را در جای گرم نگه داری کنید. با آبپاش صورت خود را خیس کنید تا میزان رطوبت آن را متوجه شوید. همچنین سعی کنید برای آبپاشی از آبپاش های مجهز به پمپ استفاده کنید و نه مدل های ماشه ای.

یک جعبه جستجو برای پرنده خود تهیه کنید تا او بتواند روی آن بازی کند.

یک جعبه مقوایی بزرگ و خالی انتخاب کنید و آن را با اسباب بازی های طوطی خود پر کنید. خلاقیت به خرج دهید و از ضایعات خانگی مانند درب بطری های پلاستیکی برای اسباب بازی های جویدنی استفاده کنید.

-علاوه بر این می توانید گلوله هایی کاغذی متشکل از روزنامه و کاغذ باطله را در این جعبه بازی قرار دهید. برخی دیگر از اشیای مورد علاقه خود طوطی خود را در جعبه قرار دهید اشیایی مانند ریسمان، چند سنگ بزرگ و مغز روغنی را هم می توانید درون این جعبه قرار دهید. اگر طوطی شما وارد جعبه نمی شود سعی کند هر بار که به جعبه نزدیک شد به او جایزه ای بدهید تا او را تشویق کنید که به داخل جعبه برود.

-با احتیاط از این گزینه استفاده کنید چرا که ممکن است طوطی شما بترسد و گمان کند که جعبه تله ای برای گرفتن طوطی است و منجر به بروز رفتار هایی ناشی از دفاع از قلمرو و آسیب دیدن پرهای پرنده شود.

-برای آنکه در بازی به پرنده خود ملحق شوید از یک ملاقه آشپزخانه  کمک بگیرید و به یک سوی جعبه ضربه بزنید تا توجه طوطی خود را جلب کنبد. اسباب بازی های پرنده را قبل از قرار دادن در جعبه با آب و صابون به خوبی بشویید. اشیایی پلاستیکی استفاده شده غالبا محتوی باکتری ها، باقی مانده غذا و نوشیدنی هایی هستند که برای پرنده شما مناسب نمی باشد.

چطور به یک پرنده مضطرب بازی کردن بیاموزیم؟

از اسباب بازی استفاده کنید که پرنده شما را نمی ترساند. وسیله ای را انتخاب کنید که کنجکاوی پرنده شما را بر می انگیزد. اگر از انتخاب اسباب بازی خود مطمئن نیستید زمانی که پرنده در قفس است رفتار او را زیر نظر بگیرید. دقت کنید که پرنده شما به سمت کدام اسباب بازی جذب می شود و اسباب بازی های شبیه به آن را تهیه کنید و یا هر زمان که با پرنده خود بازی می کنید از آن اسباب بازی استفاده کنید. طوطی های بزرگ با اشیایی ساخته شده از چوب و کاغذ ارتباط بهتری برقرار می کنند.

-اگر اسباب بازی خوبی در اختیار ندارید توپی بر سر چوپی ببندید و از آن برای بازی با پرنده خود استفاده کنید. آن را نزدیک خود نگه دارید تا پرنده شما از دور آن را ببیند و بیاید و روی آن بنشیند.

اسباب بازی را به طوطی نشان دهید و منتظر بمانید تا به شما نزدیک شود.

با اسباب بازی از طوطی فاصله بگیرید. صبور باشید و منتظر بمانید تا خودش به طرف شما بیاید. اگر قبل از آنکه به شما نزدیک شود منقار خود را باز کرد عقب بنشینید تا با منقار بزرگ و قدرتمندش به شما آسیب نزند.ممکن است در آغاز پرنده شما بترسد اما رفته رفته هر چه بیشتر آن اسباب بازی را ببیند احساس ترس در او از بین می رود و با حس امنیت بیشتری به سمت اسباب بازی می آید و آن را بررسی می کند.

چطور با طوطی خود بازی کنیم

-به پرنده خود فضای کافی برای حرکت را بدهید. اگر می توانید او را روی سطح و یا استند بازی قرار دهید. اگر طوطی به شما اجازه نمی دهد که آن را لمس کنید درب قفس را باز بگذارید و جایی در نزدیکی قفس بایستید.

زمانی که پرنده به اسباب بازی مورد نظر شما نزدیک شد به او جایزه خوشمزه ای بدهید.

در این زمان شما می توانید با گفتن چیزی مانند “آفرین پسر خوب” دست خود را در حالی که جایزه ی مورد علاقه پرنده خود را حمل می کنید به طرف او بگیرید. اگر پرنده شما از اسباب بازی ها می ترسد شما باید در آغاز هر بار که به اسباب بازی نزدیک می شود او را تشویق کنید. خیلی به پرنده خود سخت نگیرید تا او به آرامی بفهمد که اسباب بازی مورد نظر هیچ خطری برای او ندارد.

-بسیاری از میوه ها، سبزیجات، مغز های روغنی و غلات غذاهای سالم و مقوی برای طوطی شما به حساب می آیند. از خوراکی هایی مانند دانه ها، هسته ها، آواکادو ، لوبیای خشک و پیاز برای تغذیه طوطی خود استفاده نکنید.

-تشویق کردن پرنده برای کارهای خوبی که انجام می دهد بسیار تاثیرگذارتر از تنبیه برای کارهای ناشایستی است که ممکن است از او سر بزند.

پرنده را با جابه جا کنید و ببینید آیا دست شما را گاز می گیرد یا خیر.

واکنش نشان دادن به گاز گرفتگی توسط طوطی بسیار طبیعی است اما اعمالی مانند اسپری کردن آب بر روی پرنده و یا ضربه زدن به منقار او کمکی به شما نخواهد کرد و سودی برایتان نخواهد داشت! طوطی شما این تجربه ناخوشایند را به خاطر می سپارد و احتمال اینکه بار دیگری هم سعی کند تا با منقار بزرگ خود شما را گاز بگیرد بسیار زیاد است. اگر برای فروکش کردن ناراحتی خود به زمان نیاز دارید پرنده داخل قفس بگذارید و وقتی که آمادگی لازم را پیدا کردید برای بازی به اتاق او برگردید.

-طوطی های عظیم الجثه زمانی که ناراحت باشند بی حرکت در جای خود می مانند، منقار هایشان را روی هم می کوبند. باید بسیار مراقب باشید مخصوصا زمانی که طوطی را به مکان تازه ای منتقل کرده اید.

-در حالی که دستکش پوشیده اید با طوطی خود بازی نکنید. دستکش ها ممکن است طوطی شما را بترسانند. از این گذشته اگر آنها را به دستکش ها عادت دهید زمانی که دستکش را از دست خود در می آورید پرنده از دیدن دستهای شما می ترسد.

اگر پرنده شما از اینکه به نزدیک شدن به شما هراس دارد از نردبان برای بازی استفاده کنید.

برای انجام این بازی می توانید از پایه ها و چوب های زبری استفاده کنید که سطح لغزنده ای نداشته باشند و وزن پرنده شما را تحمل کنند. پایه ها را در نزدیکی قفس پرنده نگهداری کنید تا پرنده به دیدن آن ها عادت کند.  هنگامی که پرنده احساس امنیت پیدا کرد و قدم روی چوب ها گذاشت دست خود را نزدیک کنید تا روی دست شما هم قدم بگذارد. و پایه بلندی را در نزدیکی پرنده نگه دارید تا از آن هم بالا برود.

-دقت داشته باشید که این پروسه را برای پرنده های خجالتی به آرامی پیش ببرید. بهتر است چوب ها را به مدت یک هفته در اتاق نگهداری پرنده خود نگهداری کنید تا پرنده به حضور آن ها عادت کند. سپس هر روز کمی آنها را به قفس پرنده نزدیک تر کنید. زمانی که با پرنده خود نردبان بازی می کنید چندین انگشت را برای ایستادن پرنده در اختیار او بگذارید و در صورت نیاز از کف دستان و بازوی خود نیز استفاده کنید.

خودتان اسباب بازی را بدست بگیرید و به پرنده خود نشان دهید که چطور باید با آن بازی کند. طوری با اسباب بازی بازی کنید که گویی آن بازی برای خود شما طراحی شده است. ابتدا کمی به سادگی و بدون رعایت قوانین با اسباب بازی بازی کنید. سعی  کنید با اشتیاق و هیجان بیشتری بازی را انجام دهید تا بازی برای پرنده شما جذاب تر به نظر برسد. بدین ترتیب کنجکاوی پرنده خود را برمی انگیزید و او زود تر به شما ملحق می شود.

-با چنین رفتاری می توانید به طوطی هایی که هرگز بازی کردن را یاد نگرفته اند کمک کنید. اگر پرنده شما کنجکاوانه به اسباب بازی خیره شد و یا سعی کرد به اسباب بازی نزدیک شود سعی کنید با چرخاندن اسباب بازی به دور خود او را بیشتر به بازی تشویق کنید.  شما می توانید در یک بازه چند روزه به آرامی پرنده را به بازی دعوت کنید.

در روز دو مرتبه با طوطی خود بازی کنید تا او به آرامی با بازی احساس راحتی بیشتری کند.

بسته به اینکه پرنده شما چه روحیاتی داشته بازه زمانی متفاوتی نیاز خواهد داشت تا او بازی را یاد بگیرد شما باید صبور باشید و هر زمان که احساس کردید پرنده واکنشی نمی دهد و یا از شرکت در بازی امتاع می کند بازی را متوقف کنید و بیش از حد به او فشار نیاورید. طوطی برای رفتار و اعمال خود منطقی دارند شما باید این نکته را در نظر بگیرید که ممکن است شما چیزی از زندگی گذشته طوطی خود ندانید. به خاطر بسپارید که مادامی که شما دوستانه و صبور هستید طوطی شما می آموزد که می تواند در امنیت کامل با شما بازی کند.

-این نکته را به خاطر داشته باشید که طوطی هایی که نجات یافته اند و یا از جایی به جایی دیگر منتقل شده اند به حضور انسان ها عادت ندارند و ممکن است که در گذشته ارتباط زیادی با اطرافیان نداشته است و یا از صاحبان قبلی خود تجربه هایی تلخی به خاطر داشته باشد. شما به سادگی با دست هایی آرام و محبت ورزیدن به پرنده خود و همینطور با ایجاد محیطی آرام می توانید پرنده خود را با محیط جدید سازگار کنید.

یک اسباب بازی انتخاب کنید و با جابجایی آن با پرنده خود بازی کنید.

شما باید مکانی به دور از سایز فعالیت ها را در منزل خود انتخاب کنید تا پرنده خود را از آسیب احتمالی دور نگه دارید. طوطی های بزرگ برای بازی به فضای بزرگ و مسطحی همچون تخت خواب و یا روی میز و یا سطح زمین  نیاز دارند. فضای کافی برای گشتن و اکتشاف کردن را برای پرنده خود فراهم کنید.

-زمانی که با پرنده خود روی زمین مشغول بازی می شوید مطمئن شوید که سایر حیوانات خانگی شما در اتاق های مجزایی با در بسته قرار داده شده باشند. اگر پرنده شما قادر به پرواز است مطمئن شوید که حداقل دو درب ما بین او و فضای بیرون موجود باشد.

-از آنکه پرنده شما به فن های تهویه و سایر خطرات خانگی مانند آب جوش، ابزار تیز و برنده، اجاق گاز  و جاهایی از این دست دسترسی ندارد اطمینان حاصل کنید.

-محل ایستادن پرنده غالبا جای مناسبی خواهد بود چرا که به دلیل سایز بزرگ پرنده شما نمیتوانید به پرنده خود ملحق شوید.

از اسباب بازی‌‌‌‌های بزرگتر از منقار پرنده استفاده کنید تا پرنده نتواند آنها را ببلعد.

پرنده های بزرگتر به راحتی می توانند اسباب بازی های کوچکی که مناسب پرندگان کوچک هستند را خرد کنند. اسباب بازی هایی با لبه های تیز ‌‌که از یکدیگر جدا می شوند هم خطرات بسیاری را به همراه خواهند داشت و علاوه بر این شما مجبور به صرف هزینه‌ی زیادی می شوید تا اسباب بازی دیگری را جایگزین اسباب بازی شکسته کنید. اگر می خواهید از اشیای کوچکتر هم برای بازی با پرنده خود استفاده کنید سعی کنید این اشیا از جنس محکمی برخوردار باشند اشیایی از جنس پلاستیک و چوب می تواند برای این منظور مناسب باشد.

-دقت داشته باشید که اشیایی که در قفس پرنده قرار می دهید در اندازه های بزرگ باشند. پرنده را زمانی که مشغول  بازی با آن اشیا است زیر نظر بگیرید تا از امنیت آنها اطمینان حاصل کنید. پرنده خود را در هنگام با اسباب بازی هایی از بخش های ریزی همچون پیچ تشکیل شده اند تنها نگذارید. چرا که علاوه بر مسمومیت ناشی از فلز ممکن است خطرات دیگری به دلیل بلعیدن این قطعه ها برای پرنده شما رخ دهد.

– اگر برای انتخاب اسباب بازی مورد نظر خود به مقایسه اندازه ها نیاز دارید به یک پت شاپ مراجعه کنید و به دنبال اسباب بازی هایی با برچسب بزرگ و بسیار بزرگ بگردید. اسباب بازی های با سایز بزرگ برای بسیاری از پرندگان بزرگ مناسب می باشند و اسباب بازی های با سایز بسیار بزرگ برای پرندگان تخریب گر مورد استفاده قرار می گیرند و دوام بیشتری هم دارند.

برای ماندگاری و دوام بیشتر می توانید از اسباب بازی هایی با جنس پلاستیک و آکرولیک استفاده کنید.

 اسباب بازی های پلاستیکی غالبا با عنوان غیر غالب تخریب به فروش می رسند. از آنجایی که این قبیل اسباب بازی ها از دوام بسیار بالایی برخوردارند برای بازی بنداز و بیار بسیار مناسب می باشند. در تهیه اسباب بازی ها به دنبال توپ های پلاستیکی بگردید که پرنده شما بتواند به راحتی آنها را بلند کند و به منقار بگیرد. شما می توانید با خیال آسوده اسباب بازی های پلاستیکی را در قفس پرنده بگذارید اما برای این کار بهتر است از اسباب بازی هایی از جنس پلی کربنات تهیه کنید که به راحتی توسط پرندگان بزرگ شکسته نمی شوند.

-اسباب بازی های پلاستیکی غالبا برای طوطی ها جذابیت چندانی نخواهند داشت پس شما نباید آنها را پی در پی برای بازی استفاده کنید. اگر آنها را در قفس پرنده خود آویزان کرده اید هر از چند گاهی آنها را از قفس پرنده خارج کنید.

-اسباب بازی های فلزی هم مانند اسباب بازی های پلاستیکی از دوام بالایی برخوردار هستند. اگر قصد دارید تا اسباب بازی های فلزی برای پرنده خود استفاده کنید و یا اسباب بازی فلزی پرنده خود را ساخته اید آن را حتما با یک آهن ربا تست کنید تا مطمئن شوید فاقد زینک می باشد.

از اسباب بازی های چوبی برای تیز کردن منقار طوطی خود استفاده کنید.

پرنده بزرگ شما احتمالا با یک حرکت سریع اسباب بازی چوبی خود را متلاشی می کند و اشک شما را در خواهد آورد. پرندگان از تکه تکه کردن چوب لذت می برند و این کار بسیار برای آنها مفید است. تعدادی اسباب بازی چوبی محکم در قفس چرنده و در جعبه بازی قرار دهید.

-حقیقت این است که جایگزین کردن اسباب بازی های چوبی مستلزم صرف هزینه بالایی است بنابراین پیشنهاد می کنیم تا راهی برای ساخت این قبیل اسباب بازی بیابید. برای مثال نوار های باریک کاج را به هم ببافید و یا از یک تکه چوب بالسا استفاده کنید. تکه ای از جایزه پرنده را داخل چوب قرار دهید تا آن را تبدیل به یک جعبه جستجو کنید.

چند گلوله ی کاغذی برای پرنده خود درست کنید تا او بتواند آنها را بگیرد و پاره کند.

 کاغذ جایگزین بسیار امن و مناسبی برای بسیاری از اسباب بازی های چوبی و پلاستیکی می باشند. شما می توانید از کاغذ های سفید و روزنامه ها باطله گلوله های بزرگی درست کنید تا بتوانید آنها را به راحتی پرتاب کنید و پرنده شما آنها را بگیرد. شما حتی می توانید جایزه ای را درون گلوله کاغذی قرار دهید تا پرنده شما به جستجوی آن بپردازد. اما گلوله های کاغذی برای پرنده هایی که در حس و حال خرابکاری قرار می گیرند و می خواهند گلوله ها را تکه تکه کنند خیلی به صرفه نخواهند بود

-طوطی ها به ندرات کاغذ می بلعند اخما اگر فکر می کنید که ممکن است طوطی شما کاغذ ها را ببلعد حتما جوانب احتیاط را در نظر بگیرید. زمانی که خودتان حضور ندارید اجازه ندهید که بی خیال راحت بنشینید و کاغذ ها را تکه تکه کند.

از پازل ها برای برانگیختن حس کنجکاوی طوطی خود استفاده کنید.

طوطی ها حیوانات بسیار باهوشی هستند و به همین دلیل به سادگی حوصله شان سر میرود. شما می توانید با تهیه یک جعبه پازل سرگرمی مناسبی برای طوطی خود فراهم آورید چرا که آنها مسئله ای برای حل کردن پیدا خواهند کرد. برای مثال ممکن است در جعبه پازلی که خریداری کرده اید اهرمی باشد که طوطی شما باید با چرخاندن آن درب جعبه را باز کند تا بتواند جایزه ای که درون جعبه قرار داده اید را بردارد. اگر قصد دارید تا برای طوطی بزرگ خود نیز از چمیم جعبه هایی استفاده کنید باید به سراغ نمونه های بزرگ و بادوام بالا بروید.

-شما به سادگی می توانید در منزل خود و با استفاده از جعبه های چوبی و پلاستیکی یک جعبه پازل بسازید. برای مثال جایزه ای در پشت درب جعبه ثابت کنید تا طوطی شما به دنبال راهی برای ورود به جعبه بیابد و جایزه خود را بردارد.

برای سرگرم نگه داشتن پرنده خود به نوبت از اسباب بازی ها در طول هفته  استفاده کنید.

طوطی های بزرگ به محرک های ذهنی بسیار زیادی نیاز دارند تا همواره سلامت و شاداب باشند. سعی کنید تا همیشه چهار تا شش عدد اسباب بازی برای پرنده خود در اختیار داشته باشید. اسباب بازی های جدید را وارد بازی کنید و یا ترتیب استفاده از اسباب بازی ها تغییر دهید مخصوصا اگر قصد دارید تا اسباب بازی را برای تمام طول هفته در داخل قفس پرنده بگذارید. بدبن صورت پرنده شما همواره شی تازه ای برای بررسی در اختیار خواهد داشت.

-بهتر است برای زمانهایی که پرنده بیرون از قفس مشغول بازی می شود اسباب بازی های متفاوتی را در نظر داشته باشید. برای مثال از اسباب بازی ها و توپ های متفاوتی برای بازی بیانداز و بیاور استفاده کنید تا این بازی را برای همیشه برای طوطی خود جذاب باقی نگه دارید.

تهیه کننده : توپ تاپ


۲۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۴


۲۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۲

من واقا خوشم اومد ازز این همه متن های بسیار قشنگ و آموزنده

چرا نوشتید روزنامه روزنامه سرب داره و مضره هم برای انسان هم پرنده

اس ام اس و عکس نوشته

عکس خانه خدا آلبوم تصاویر + متن

۰۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۱۷

اس ام اس و عکس نوشته

متن و عکس نوشته های زیبا درباره رهبر

۰۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۷

دانلود عکس

عکس نوشته های زیبا بین الحرمین

۰۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۳

دانلود عکس

عکس پرچم ایران برای پروفایل

۰۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۰۴

دانلود عکس

زیباترین و خوشگل ترین عکسها برای پروفایل

۰۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۱

اس ام اس و عکس نوشته

متن دلبرانه برای پسرم

۰۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۳۰

اس ام اس و عکس نوشته

جملات زیبا در مورد طبیعت و عشق

۰۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۷

اس ام اس و عکس نوشته

متن در مورد مادر سختی کشیده

۰۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۵۷

اس ام اس و عکس نوشته

متن در مورد زمین خوردن و بلند شدن

۰۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۱۰

دانلود عکس

عکس حرف انگلیسی P

۰۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۴۴

دانلود عکس

عکس حرف انگلیسی S (آلبوم تصاویر)

۰۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۵۲

دانلود عکس

عکس حرف انگلیسی t

۰۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۰

دانلود عکس

عکس حرف انگلیسی R

۰۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۹

دانلود عکس

عکس پروفایل حرم امام حسین

۰۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۷

دانلود عکس

آلبوم عکس لوگو بارسلونا

۰۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۵

دانلود عکس

عکسهای حروف انگلیسی h

۰۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۱۰

دانلود عکس

عکس حرف انگلیسی n

۰۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۲۴

دانلود عکس

تصاویر زیبا از حرف A با نوشته بزرگ

۳۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۱۰

اس ام اس و عکس نوشته

متن طولانی تبریک تولد همسر اسفند ماهی

۳۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۶

اس ام اس و عکس نوشته

جملات تشویقی برای کتاب خواندن

۳۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۰

دانلود عکس

سبد گل برای تبریک تولد زیباترین و شیک ترین گلها

۲۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۲۵

دانلود عکس

جدیدترین تصاویر مه لقا جابری مدل ایرانی

۲۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۴

اس ام اس و عکس نوشته

متن زیبا برای تولد خودم در اسفند ماه

۲۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۴۳

اس ام اس و عکس نوشته

متن برای تولد پسرم اسفند ماهی

۲۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۸

دانلود عکس

عکس دختری که شبیه باربی است

۲۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۴۲

اس ام اس و عکس نوشته

نمونه متن مجری گری روز معلم

۲۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۵۵

اس ام اس و عکس نوشته

متن طولانی تبریک تولد همسر بهمن ماهی

۲۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۱

اس ام اس و عکس نوشته

دلنوشته تولدم مبارک بهمن ماهی

۲۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۱

اس ام اس و عکس نوشته

متن خوش آمد گویی به گروه واتساپ

۲۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۶

دانلود عکس

کیم بوم بازیگر کره ای

۲۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۵۰

اس ام اس و عکس نوشته

متن و عکس نوشته های زیبا درباره رهبر

۰۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۷

دانلود عکس

عکس حرف انگلیسی S (آلبوم تصاویر)

۰۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۵۲

دانلود عکس

تصاویر زیبا از حرف A با نوشته بزرگ

۳۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۱۰

دانلود عکس

زیباترین و خوشگل ترین عکسها برای پروفایل

۰۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۱

دانلود عکس

عکس حرف انگلیسی R

۰۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۹

دانلود عکس

سبد گل برای تبریک تولد زیباترین و شیک ترین گلها

۲۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۲۵

دانلود عکس

عکسهای حروف انگلیسی h

۰۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۱۰

اس ام اس و عکس نوشته

عکس خانه خدا آلبوم تصاویر + متن

۰۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۱۷

دانلود عکس

آلبوم عکس لوگو بارسلونا

۰۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۵

دانلود عکس

عکس حرف انگلیسی P

۰۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۴۴

دانلود عکس

عکس پروفایل حرم امام حسین

۰۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۷

دانلود عکس

عکس حرف انگلیسی t

۰۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۰

دانلود عکس

عکس حرف انگلیسی n

۰۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۲۴

دانلود عکس

عکس نوشته های زیبا بین الحرمین

۰۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۳

دانلود عکس

جدیدترین تصاویر مه لقا جابری مدل ایرانی

۲۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۴

دانلود عکس

عکس پرچم ایران برای پروفایل

۰۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۰۴

دانلود عکس

کیم بوم بازیگر کره ای

۲۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۵۰

دانلود عکس

عکس دختری که شبیه باربی است

۲۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۴۲

اس ام اس و عکس نوشته

متن طولانی تبریک تولد همسر بهمن ماهی

۲۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۱

اس ام اس و عکس نوشته

متن خوش آمد گویی به گروه واتساپ

۲۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۶

اس ام اس و عکس نوشته

دلنوشته تولدم مبارک بهمن ماهی

۲۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۱

اس ام اس و عکس نوشته

متن در مورد زمین خوردن و بلند شدن

۰۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۱۰

اس ام اس و عکس نوشته

متن برای تولد پسرم اسفند ماهی

۲۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۸

اس ام اس و عکس نوشته

متن طولانی تبریک تولد همسر اسفند ماهی

۳۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۶

اس ام اس و عکس نوشته

جملات تشویقی برای کتاب خواندن

۳۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۰

اس ام اس و عکس نوشته

متن دلبرانه برای پسرم

۰۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۳۰

اس ام اس و عکس نوشته

متن زیبا برای تولد خودم در اسفند ماه

۲۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۴۳

اس ام اس و عکس نوشته

جملات زیبا در مورد طبیعت و عشق

۰۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۷

اس ام اس و عکس نوشته

متن در مورد مادر سختی کشیده

۰۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۵۷

اس ام اس و عکس نوشته

نمونه متن مجری گری روز معلم

۲۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۵۵

بیشتر

اس ام اس و عکس نوشته

عکس خانه خدا آلبوم تصاویر + متن

۰۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۱۷

اس ام اس و عکس نوشته

متن و عکس نوشته های زیبا درباره رهبر

۰۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۷

اس ام اس و عکس نوشته

متن دلبرانه برای پسرم

۰۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۳۰

اس ام اس و عکس نوشته

جملات زیبا در مورد طبیعت و عشق

۰۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۷

اس ام اس و عکس نوشته

متن در مورد مادر سختی کشیده

۰۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۵۷

اس ام اس و عکس نوشته

متن در مورد زمین خوردن و بلند شدن

۰۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۱۰

اس ام اس و عکس نوشته

متن طولانی تبریک تولد همسر اسفند ماهی

۳۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۶

اس ام اس و عکس نوشته

جملات تشویقی برای کتاب خواندن

۳۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۰

اس ام اس و عکس نوشته

متن زیبا برای تولد خودم در اسفند ماه

۲۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۴۳

اس ام اس و عکس نوشته

متن برای تولد پسرم اسفند ماهی

۲۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۸

اس ام اس و عکس نوشته

نمونه متن مجری گری روز معلم

۲۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۵۵

اس ام اس و عکس نوشته

متن طولانی تبریک تولد همسر بهمن ماهی

۲۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۱

اس ام اس و عکس نوشته

دلنوشته تولدم مبارک بهمن ماهی

۲۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۱

اس ام اس و عکس نوشته

متن خوش آمد گویی به گروه واتساپ

۲۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۶

اس ام اس و عکس نوشته

متن سخنرانی در مورد 22 بهمن

۲۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۵۴

اس ام اس و عکس نوشته

نمونه متن مجری گری برای دهه فجر

۲۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۴۶

اس ام اس و عکس نوشته

متن زیبا برای تولد خودم در بهمن ماه

۲۲ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۴

اس ام اس و عکس نوشته

متن برای تولد پسرم بهمن ماهی

۲۲ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۶


طراحی قالب از PressCustomizr.

چطور با طوطی های بزرگ بازی کنیم؟

طوطی ها پرندگانی حساس ، باهوش هستند که نیاز به تحرک زیادی دارند. آنها موجوداتی گله ای هستند و از بازی و تعامل با دیگران لذت می برند.  در این متن چند راه برای بازی کردن و سرگرم نگهداشتن طوطی ها ارائه می گردد:

۱) در تناوب قرار دادن اسباب بازی به طور هفتگی در قفس طوطی

اسباب بازی های طوطی را به صورت متناوب در قفس تغییر دهید و جا به جا کنید . طوطی ها به طور کلی به دو نوع اسباب بازی نیاز دارند : یک نوع پازل ها هستند که بازی فکری طوطی را تشکیل می دهند و نوع دیگر اسباب بازی های مقاوم در برابر جویدن و سالم برای طوطی هستند که عمدتا از جنس چوب می باشند.

چطور با طوطی خود بازی کنیم


۲) حمام کردن طوطی

همانطور که شما از مسواک زدن و استحمام کردن لذت می برید طوطی ها نیز از حمام کردن لذت می برند و فعالیت های نظافتی را دوست دارند و از دوش گرفتن بسیار لذت می برند ، پس در برنامه های روزانه طوطی خود دوش گرفتن را بگنجانید.

۳) بازی با حوله

اغلب طوطی ها از حوله خوششان نمی آید و مقاومت می کنند ، بهتر است که برای خشک کردن طوطی از بازی با حوله استفاده کنید و یک روش خشک کردن در حین بازی را برای طوطی خود اجرا نمایید.

۴) بازی با جعبه ها

طوطی خود را با جعبه های در ابعاد متوسط سرگرم کنید  و داخل آن یک نمد بزرگ یا روزنامه برای جویدن قرار دهید.  هنگامی که طوطی شما در حال جویدن می باشد با ملاقه به آرامی به جعبه ضربه بزنید و توجه آن را جلب نمایید. اجتمالا زمانی که این کار را می کنید طوطی شما شروع به پف کردن می نماید و اگر این کار را با ظروف آشپزخانه انجام دهید طوطی بیشترین لذت را خواهد برد.

۵) ورزش طوطی

طوطی را روی دست خود قرار داده و به آرامی به دستتان ضربه زنید و طوطی را به سمت بالا و پائین هدایت نمایید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وبلاگ

دیدگاه

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید:



شناسه


رمز


طراحی و بهینه سازی سایت و خدمات سئو با ادساین | adsign digital marketing&nbsp

 صفحه اول

» مسائل مربوط به طوطی سانان » روشهاي آموزش سخن گويي و تعليم و شرطي كردن طوطي سانان » مقالات درباره شرطی کردن طوطی سانان

 بازی هایی که میتوانید با طوطی خود انجام دهید (ترجمه)

بازی هایی که میتوانید با طوطی خود انجام دهید (ترجمه)

شنبه 12 آذر 1390, 11:53 am

                                                      

چطور با طوطی خود بازی کنیم

 

 

طوطی ها عاشق تفریح هستند. وقتی با طوطی خود مشغول باشید، میتوانید انتطار این را داشته باشید که طوطی اتان روز به روز شادتر و تبدیل به همدم بهتری برای شما بشود. یکی از راههای ایجاد رابطه عمیق با طوطی همین بازی کردن با طوطی است.

شما میتوانید طوطی های بالغ را که هر روز سنشان بیشتر میشود بوسیله همین بازی کردن ها از نظر روحی و جسمی فعال نگه دارید. چالش با یک طوطی بالغ و مسن سخت تر است تا یک طوطی نوجوان. بازی هایی که با شما انجام میدهند ممکن است بهترین لحظات آن روز برای طوطی باشد.

خندیدن، یک عنصر ضروری برای داشتن یک زمان بازی مفید میباشد. عنصر ضروری دیگر ستایش کردن است. طوطی ها دوست دارند تا خنده ی ما را بشنوند. بعضی از طوطی ها حتی با ما میخندند. طوطی ای که یاد گرفته باشد بخندد، گاهی با صدای خنده ی خود ما را دعوت به بازی میکند. صدای خنده ی طوطی در گوش صاحبش یک موزیک دلنواز است.

گفته میشود که کاکادو ی ملوکان در بین طوطی سانان بیشترین نیاز را به توجه دارد. آنها گاهی اوقات بدون اینکه بتوانند جلوی خودشان را بگیرند به سمت ما میانند تا خودشان را سرگرم کنند.

                                                         

در فهرست پائین یکسری از بازی هایی که میتوانید با طوطی خود انجام دهید توضیح داده شده. بخاطر داشته باشید که خندیدن شما یک عنصر مهم برای یک طوطی شاد است، پس برای بدست آوردن حداکثر نتیجه سعی کنید موقع بازی با طوطی زیاد بخندید.

 

                                                                               

 

ما آدمهای جدی و بالغ در یک دنیای جدی هستیم. بازی کردن با طوطی ها شاید در ابتدا برای خیلی از ما مشکل باشد. در حقیقت ما سالها بوده که بازی نکرده ایم. ولی گذاشتن این زمان ارزش دیدن شادی طوطی شما را داد. باعث ارتباط عمیق شما و طوطی اتان و همچنین یک چالش خوب برای هوش و ذهن طوطی است. شاید حتی باعث پائین آمدن فشار خون شما بشود! پس همراه طوطی خود لذت ببرید.

 

تذکر از مترجم: متن بالا در مورد طوطی هایی هست که کاملا رام و اهلی هستند.

 

منبع: birdsnways.com        نویسنده: Linda Middleton       مترجم: افشین آ.

 

 

صفحه اول » مسائل مربوط به طوطی سانان » روشهاي آموزش سخن گويي و تعليم و شرطي كردن طوطي سانان » مقالات درباره شرطی کردن طوطی سانان

ساعت سایت بر اساسUTC تنظیم شده است

navidtutu

3

35150

دوشنبه 2 مرداد 1391, 10:42 am

felfel

navidtutu

1

9200

شنبه 5 آذر 1390, 2:56 pm

archer

شاهرخ ايلخاني

1

2593

شنبه 4 مرداد 1393, 3:59 am

mohammad valamehr

چطور با طوطی خود بازی کنیم

بهزاد وکیلی

0

2590

دوشنبه 7 اسفند 1391, 7:45 pm

بهزاد وکیلی

شاهرخ ايلخاني

1

1369

يکشنبه 11 خرداد 1393, 4:21 am

mohammad valamehr

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Persian By : Maghsad

document.write(unescape("%3Cscript src=%27http://s10.histats.com/js15.js%27 type=%27text/javascript%27%3E%3C/script%3E"));
try {Histats.start(1,2320395,4,3,170,30,"00011111");
Histats.track_hits();} catch(err){};

 صفحه اول

» مسائل مربوط به طوطی سانان » روشهاي آموزش سخن گويي و تعليم و شرطي كردن طوطي سانان » مقالات درباره شرطی کردن طوطی سانان

 به طوطی خود بیاموزید که شما را گاز نگیرد

به طوطی خود بیاموزید که شما را گاز نگیرد

دوشنبه 14 شهریور 1390, 7:44 pm

گاز گرفتن یک خصیصه ذاتی در پرنده گان نیست. طوطی های جوان معمولا گاز می گیرند زیرا کنجکاوانه قصد کشف و بررسی اشیاء را دارند. توجه کنید که این حالت نوعی دندان زدن است نه گاز گرفتن عمدی. از طرفی پرنده در شرایط ترس یا گرفتن حالت دفاعی می تواند به عمد و با قدرت تمام شما را گاز بگیرد. در هر دو صورت شما باید به پرنده تان بفهمانید که گاز گرفتن راه حل درست مسئله نیست.

چطور با طوطی خود بازی کنیم

مراحل آموزش

ابتدا یک دست خود را به حالت مشت شده به طوطی نزدیک کنید. هیچ وقت به محض نزدیک شدن به حیوان قصد نوازش او را نداشته باشید.

سپس در صورتی که پرنده مشتتان را گاز گرفت سعی کنید دستتان را به هیچه وجه عقب نکشید. اگر این اشتباه را بکنید و با حمله طوطی دستتان را عقب بکشید او شما را ضعیف تصور می کند و عادت گاز گرفتن شما را به آسانی کنار نخواهد گذاشت. محکم بایستید و دستتان را جلوی پرنده نگه دارید. این گونه ایستادن قاطعانه در حریم شخصی طوطی(نشیمنگاه پرنده) به او می فهماند که شما رئیس هستید. هر بار که به قفس طوطی خود نزدیک شدید این مرحله را تکرار کنید. طوطی به مرور خواهد فهمید که شما عقب نمی نشینید و حربه گاز گرفتنش شکست خورده است.

طوطی به خاطر کنجکاوی زیادی که دارد دقیقا متوجه ترس یا عصبانیت شما خواهد شد. ایستادن قاطعانه شما و گرفتن دستتان جلوی طوطی باید به او نشان دهد که هیچ ترسی در شما وجود ندارد. خیلی مهم است که پرنده به این طریق متوجه شود رفتار نادرستی داشته است.

حال در مرحله سوم همانطور که دستتان را بدون ترس و بی حرکت نگه داشته اید، با صدای رسا اما آرام بگویید "نه". یادتان باشد که وقتی پرنده شما را گاز گرفت فریاد نکشید، ضربه ای به طوطی نزنید، تهدیدش نکنید و او را در قفس نگذارید. تنها و تنها بگویید "نه" و اجازه دهید تا متوجه رفتار اشتباهش بشود. به خاطر بسپارید که طوطی ها معمولا به صدای آرام ولی عمیق و تاثیر گذار برای تنبیه رفتارهای نادرست و صدای بلند و ضرب دار به عنوان تشویق رفتارهای درستشان واکنش مطلوب را نشان می دهند. پس یک "نه" عمیق شانس بیشتری به طوطی برای درک نادرست بودن رفتارش خواهد داد.

در مرحله بعد اگر طوطی روی دست آمدن را از قبل آموخته است به او بفهمانید که روی دستتان بیاد و یا این کار را با او تمرین کنید. وقتی طوطی روی دستتان آمد به او ثابت کنید که آنجا کاملا در امان است و خطری او را تهدید نمی کند پس نیازی به گاز گرفتن نیست.

در آخرین مرحله وقتی با چند بار تمرین این کار را آموخت هر بار به او کلمه تشویقی خود را بگویید(مثل آفرین). به این صورت بعد از چندین بار تمرین، پرنده متوجه می شود که دست شما فراتر از شیئی برای گاز گرفتن است.

کلید کار در اینست که تا آنجا که می توانید بیشتر با طوطی خود رفاقت و معاشرت کنید تا پرنده بپذیرد که تماس با انسان و بازی با او کاملا امن و بی خطر است. اگر هم طوطی شما به این آموزش به سرعت پاسخ مثبت نداد اصلا نا امید نشوید. با تلاش مستمر و صبر شما گاز گرفتن پرنده بالاخره متوقف خواهد شد.

 

منبع: BirdCage.Net

مترجم: NavidTutu

 

 

جمعه 15 مهر 1390, 12:37 am

گاز گرفتن یک خصیصه ذاتی در پرنده گان نیست. طوطی های جوان معمولا گاز می گیرند زیرا کنجکاوانه قصد کشف و بررسی اشیاء را دارند. توجه کنید که این حالت نوعی دندان زدن است نه گاز گرفتن عمدی. از طرفی پرنده در شرایط ترس یا گرفتن حالت دفاعی می تواند به عمد و با قدرت تمام شما را گاز بگیرد. در هر دو صورت شما باید به پرنده تان بفهمانید که گاز گرفتن راه حل درست مسئله نیست.

مراحل آموزش

ابتدا یک دست خود را به حالت مشت شده به طوطی نزدیک کنید. هیچ وقت به محض نزدیک شدن به حیوان قصد نوازش او را نداشته باشید.

سپس در صورتی که پرنده مشتتان را گاز گرفت سعی کنید دستتان را به هیچه وجه عقب نکشید. اگر این اشتباه را بکنید و با حمله طوطی دستتان را عقب بکشید او شما را ضعیف تصور می کند و عادت گاز گرفتن شما را به آسانی کنار نخواهد گذاشت. محکم بایستید و دستتان را جلوی پرنده نگه دارید. این گونه ایستادن قاطعانه در حریم شخصی طوطی(نشیمنگاه پرنده) به او می فهماند که شما رئیس هستید. هر بار که به قفس طوطی خود نزدیک شدید این مرحله را تکرار کنید. طوطی به مرور خواهد فهمید که شما عقب نمی نشینید و حربه گاز گرفتنش شکست خورده است.

طوطی به خاطر کنجکاوی زیادی که دارد دقیقا متوجه ترس یا عصبانیت شما خواهد شد. ایستادن قاطعانه شما و گرفتن دستتان جلوی طوطی باید به او نشان دهد که هیچ ترسی در شما وجود ندارد. خیلی مهم است که پرنده به این طریق متوجه شود رفتار نادرستی داشته است.

حال در مرحله سوم همانطور که دستتان را بدون ترس و بی حرکت نگه داشته اید، با صدای رسا اما آرام بگویید "نه". یادتان باشد که وقتی پرنده شما را گاز گرفت فریاد نکشید، ضربه ای به طوطی نزنید، تهدیدش نکنید و او را در قفس نگذارید. تنها و تنها بگویید "نه" و اجازه دهید تا متوجه رفتار اشتباهش بشود. به خاطر بسپارید که طوطی ها معمولا به صدای آرام ولی عمیق و تاثیر گذار برای تنبیه رفتارهای نادرست و صدای بلند و ضرب دار به عنوان تشویق رفتارهای درستشان واکنش مطلوب را نشان می دهند. پس یک "نه" عمیق شانس بیشتری به طوطی برای درک نادرست بودن رفتارش خواهد داد.

در مرحله بعد اگر طوطی روی دست آمدن را از قبل آموخته است به او بفهمانید که روی دستتان بیاد و یا این کار را با او تمرین کنید. وقتی طوطی روی دستتان آمد به او ثابت کنید که آنجا کاملا در امان است و خطری او را تهدید نمی کند پس نیازی به گاز گرفتن نیست.

در آخرین مرحله وقتی با چند بار تمرین این کار را آموخت هر بار به او کلمه تشویقی خود را بگویید(مثل آفرین). به این صورت بعد از چندین بار تمرین، پرنده متوجه می شود که دست شما فراتر از شیئی برای گاز گرفتن است.

کلید کار در اینست که تا آنجا که می توانید بیشتر با طوطی خود رفاقت و معاشرت کنید تا پرنده بپذیرد که تماس با انسان و بازی با او کاملا امن و بی خطر است. اگر هم طوطی شما به این آموزش به سرعت پاسخ مثبت نداد اصلا نا امید نشوید. با تلاش مستمر و صبر شما گاز گرفتن پرنده بالاخره متوقف خواهد شد.

 

منبع: BirdCage.Net

مترجم: NavidTutu

 

 

من وقتی که دارم با کنگوم تمرین سر دادن انجام میدم چونکه هنوز کامل رام نشده و اقدام به گاز کرفتن میکنه,من اینکارو میکنم که 2بند از  انگشت اشاره دست راستمو با 3 عدد چسب زخم میپوشونم البته به بخاطر نوازش بهتر  نصف بند اول انگشتم بدون چسب هست. اینجوری خیالم راحته که اگه گازم گرفت دردی احساس نمیکنم که بخوام واکنش سریع و ناگهانی انجام بدم و باعث بشم که کاسکو احساس کنه به من غلبه کرده گاهی هم وقتی خیلی  تلاش میکنه که انگشتمو گاز بگیره خودم انگشتم رو در اختیارش میزارم که اونم  گاهی فقط انگشتمو میگیره ولی فشار نمیده اما گاهی میگیره و فشار هم میده و بعدش به راحتی سرشو در اختیارم میزاره دوباره بعد از حدودن 1 دقیقه همین داستان تکرار میشه. به نظر شما و اساتید این روش میتونه کاسکو رو از گاز گرفتن نا امید کنه یا نه؟؟ممنون از پاسختون 

جمعه 15 مهر 1390, 8:37 am

سلام دوست من

من وقتی که دارم با کنگوم تمرین سر دادن انجام میدم چونکه هنوز کامل رام نشده و اقدام به گاز کرفتن میکنه,من اینکارو میکنم که 2بند از  انگشت اشاره دست راستمو با 3 عدد چسب زخم میپوشونم البته به بخاطر نوازش بهتر  نصف بند اول انگشتم بدون چسب هست. اینجوری خیالم راحته که اگه گازم گرفت دردی احساس نمیکنم که بخوام واکنش سریع و ناگهانی انجام بدم و باعث بشم که کاسکو احساس کنه به من غلبه کرده گاهی هم وقتی خیلی  تلاش میکنه که انگشتمو گاز بگیره خودم انگشتم رو در اختیارش میزارم که اونم  گاهی فقط انگشتمو میگیره ولی فشار نمیده اما گاهی میگیره و فشار هم میده و بعدش به راحتی  در اختیارم میزاره دوباره بعد از حدودن 1 دقیقه همین داستان تکرار میشه. به نظر شما و اساتید این روش میتونه کاسکو رو از گاز گرفتن نا امید کنه یا نه؟؟ممنون از پاسختون 

چطور با طوطی خود بازی کنیم

سلام

فکر می کنم چسب زخم انتخاب خوبی باشه! این رو می گم چون من وقتی سعی داشتم یک ملنگوی بالغ رو رام کنم از همین تکنیک شما استفاده کردم, منتهی با نوع طلق که دور انگشت شست و اشارم پیچیده بودم. مشکل طلق ها این بود که نمی ذاشت راحت انگشتم رو حرکت بدم. فکر کنم روشتون خوبه و مشکل خاصی نداره!

موفق باشید

دوشنبه 2 مرداد 1391, 10:42 am

گاز گرفتن یک خصیصه ذاتی در پرنده گان نیست. طوطی های جوان معمولا گاز می گیرند زیرا کنجکاوانه قصد کشف و بررسی اشیاء را دارند. توجه کنید که این حالت نوعی دندان زدن است نه گاز گرفتن عمدی. از طرفی پرنده در شرایط ترس یا گرفتن حالت دفاعی می تواند به عمد و با قدرت تمام شما را گاز بگیرد. در هر دو صورت شما باید به پرنده تان بفهمانید که گاز گرفتن راه حل درست مسئله نیست.

سلام. منظور شما از دندان زدن همان حالتی است که طوطی خیلی آرام به حالت لمس دست را بین دو منقارش قرار می دهد؟ من در تاپیک سوالات متفرقه این مسئله رو پرسیدم و همونطور که دوستان فرمودند اجازه دادم که ملنگوم دستم رو بین منقارش قرار بده که همونطور که میدونید اصلا درد نداره و دلنشین هم هست. آیا گازگرفتنی که شما فرمودید باید به پرنده فهموند که راه حل درست نیست شامل این حرکت هم میشه؟ چون بعد از اولین بار که طوطی من این کار رو انجام داد درسته که رابطه ش خیلی با من بهتر شده و حتی اجازه میده به پاش هم دست بزنم اما هر غذایی رو که می خواد از دستم بگیره اول یه گاز (خیلی آرام و بدون درد) به دستم میزنه بعد غذا رو می گیره. ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید که این کار باید جلوگیری بشه یا نه؟ طوطی در حال برقراری ارتباطه و گاز به مرور کم میشه یا اینکه ممکنه به این کار عادت کنه؟

صفحه اول » مسائل مربوط به طوطی سانان » روشهاي آموزش سخن گويي و تعليم و شرطي كردن طوطي سانان » مقالات درباره شرطی کردن طوطی سانان

ساعت سایت بر اساسUTC تنظیم شده است

navidtutu

1

9200

شنبه 5 آذر 1390, 2:56 pm

archer

navidtutu

2

7218

دوشنبه 23 مرداد 1391, 4:01 pm

شاهرخ ايلخاني

afshin

0

21064

شنبه 12 آذر 1390, 11:53 am

afshin

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Persian By : Maghsad

document.write(unescape("%3Cscript src=%27http://s10.histats.com/js15.js%27 type=%27text/javascript%27%3E%3C/script%3E"));
try {Histats.start(1,2320395,4,3,170,30,"00011111");
Histats.track_hits();} catch(err){};

 صفحه اول

» مسائل مربوط به طوطی سانان » اخبار و مقالات در مورد طوطی سانان » مقالات درباره طوطی سانان به غیر از بیماری و تغذیه و شرطی کردن

 نوازش یا خاراندن سر طوطی ها

نوازش یا خاراندن سر طوطی ها

چهارشنبه 19 مرداد 1390, 5:33 am

نوازش یا خاراندن سر طوطی ها

چطور با طوطی خود بازی کنیم

نوازش طوطی ها یا خاراندن سر انها در طبیعت یک امر طبیعیست و طوطی ها برای عشق بازی یا مرتب سازی پرهای سر، جفت خود را برای این کار فرا میخوانند.در اسارت اگر طوطی ها به صورت انفرادی و به عنوان حیوان دستی نگهداری شوند این کار به عهده نگهدارنده است و طوطی، نگهدارنده را برای نوازش خود فرا میخواند.باید توجه داشت طوطی را نمیتوان همانند سگ یا سایر موجودات نوازش کرد و نوازش طوطی اصول و راه و رسمی دارد که در ادامه متن به ان خواهیم پرداخت

 

در طبیعت نوازش شدن طوطی یا خاراندن سر توسط جفت انجام میگیرد در حالی که در اسارت در صورتی که جفتی برای طوطی تهیه نکرده باشید و به صورت انفرادی و اهلی طوطی خود را نگهداری کنید این وظیفه به عهده شماست و طوطی اهلی شده شما را به عنوان جفت برای نوازش کردن سر یا خاراندن فرا میخواند. شاید اصطلاح خاراندن سر برای طوطی درست نباشد.زیرا طوطی ها بیشتر علاقه دارند عشق بازی کنند و نوازش شوند یا پرهایشان توسط جفت مرتب و تمیز شود و اینکه بگوییم دوست دارند سرشان خاریده شود درست نیست زیرا انها میتوانند با یک پاشان پوست و پرهای سر و گوش و ….. را بخارانند.

روش صحیح نوازش طوطی

بعضی ها فکر میکنند هر وقت بخواهند میتوانند طوطی خود را نوازش کنند.شاید بعضی دیگر طوطی را مانند سگ تلقی کرده و میخواهند کل پرها و بدن پرنده را با دست نوازش کنند ولی باید گفت نوازش طوطی اصول و راه و رسمی دارد و نمیتوان مانند نوازش کردن سگ یا سایر موجودات با ان برخورد کرد.

اصولا طوطی اهلی شده اجازه جولاندن و نوازش کردن را به صاحب خود میدهد.اما بارها دیده شده طوطی که رام نباشد یا نگهدارنده اش مورد علاقه ان نباشد اجازه نوازش را به نگهدارنده نمیدهد.بنابراین سعی نکنید طوطی خود را به زور نوازش کنید.احتمالا طوطی ای به شما اجازه نوازش میدهد که حداقل از شما نترسد و با نزدیک کردن دست شما به طوطی فرار نکند.در کل باید طوطی شما را به عنوان همدم یا جفت بپذیردو انقدر به شما اطمینان داشته باشد تا این اجازه را به شما بدهد.

برای نوازش طوطی صبر و حوصله بسیار مهم است و کوچکترین خطا ممکن است اعتماد طوطی به شما سلب شود و جواب و پاداش شما را با یک گاز محکم بدهد.زمانی که طوطی سر خود را کنار دست یا صورت شما خم کرد و با تکانهای سر و با گازهای ارام منقار شما را به نوازش سرش فرا خواند به ارامی و در ابتدا تنها با یک انگشت شروع به نوازش طوطی خود کنید.در نوازش کردن زیاده روی نکنید.بار اول ممکن است طوطی شما را حین نوازش گاز بگیرد.ولی این کار طوطی ادامه نداشته و بعد از جلب اعتماد او دیگر این کار را تکرار نمیکند.

شاید سوال کنید چگونه نوازش کنیم که میتوان  مثل زیر این کار را نجام دهید

۱)با انگشت خود پرها را کنار زده و با نوک انگشتتان پوست سر طوطی را بخارانید.(در این کار زیاده روی نکنید و فشار زیادی ایجاد نکنید)

۲)در حالی که انگشت اشاره خود مشغول خاراندن سر طوطی است میتوانید دست شست خود را به انگشت اشاره اضافه کرده و پرها را از ته گرفته و بین دو انگشت خود به ارامی با فشار ملایم رد کنید

۳)فقط به پرهای سر بسنده نکنید بلکه پرهای ناحیه گوش ، کنار گلو و اطراف چشم  نیر مورد توجه طوطی میباشد و جولاندن انها لذت خاصی به طوطی میدهد

طوطی بعد از کمی نوازش پاداش شما را میدهد و در عوض انگشت شما را میخاراند و به قول خودش تشکر میکند یا به نوبه ای عشق بازی میکند.

بعد از چند بار نوازش طوطی توسط شما طوطی دیگر  از شما واهمه نداشته و روابط عمیقی بین طوطی و شما ایجاد میشود و این کار را میتوانید راحتر و بدون ترس از گازگرفتگی از طرف طوطی انجام دهید

نکته:هیچ گاه در نوازش طوطی خود زیاده روی نکنید و اجازه دهید خود طوطی شما را برای نوازش خود فرا بخواند و نکته دیگر اینکه هیچ گاه با اشیاء مانند چوب و …. سر طوطی خود را نوازش نکنید

منبع:سایت اسکین

پنج شنبه 11 خرداد 1391, 9:50 am

اگر طوطی جفت داشته باشه اجازه این کار رو نمی ده؟

این کار فقط برای طوطی های بزرگ هست یا برای کوچکترها مثل طوطی کوتوله برزیلی هم میشه عادتش داد؟

پنج شنبه 11 خرداد 1391, 9:52 am

اگر طوطی جفت داشته باشه اجازه این کار رو نمی ده؟

این کار فقط برای طوطی های بزرگ هست یا برای کوچکترها مثل طوطی کوتوله برزیلی هم میشه عادتش داد؟

همه طوطی ها از این راه بزای ابراز علاقه استفاده میکنند و ریز و درشت هم نداره

طوطی اگر اهلی باشه اجازه این کارو میده حتی اگر جفت داشته باشه ولی اگر وجشی باشه از انسان بترسه به هیچ وجه اجازه نمیده

پنج شنبه 11 خرداد 1391, 12:52 pm

من یک جفت کوتوله صورت هلویی دارم و خیلی دوست دارم رامشون کنم و سرشون رو بخارونم.تازگیها دارم یادشون می دم که از دست غذا بگیرند خیلی با ترس میان جلو و  تخمه رو از دستم می گیرند.چطور می تونم رام رامشون کنم؟

پنج شنبه 11 خرداد 1391, 12:59 pm

من یک جفت کوتوله صورت هلویی دارم و خیلی دوست دارم رامشون کنم و سرشون رو بخارونم.تازگیها دارم یادشون می دم که از دست غذا بگیرند خیلی با ترس میان جلو و  تخمه رو از دستم می گیرند.چطور می تونم رام رامشون کنم؟

جفت؟!!!!

عزیز من برای رام کردنشون ابتا باید جوجه باشند که بعید میدونم وباید تک نگهداری بشن

شما از فکر رام کردنشون بیا بیرون

پنج شنبه 5 مرداد 1391, 9:21 pm

چطور با طوطی خود بازی کنیم

دوستان توجه داشته باشند که برخی از نژادها مثل ملنگو ،ا شاه طوطی ، برزیلی و اکلکتوس ذاتا از اینکه انسان سرشون رو بخارونه زیاد خوششون نمیاد و کلا طوطی های اصطلاحا سر بده ای نیستند ...درست برعکس اینها نژادهایی مثل کاسکو و تمامی کاکادو ها و عروس هلندی عاشق این کار هستند...البته بعد از اینکه رام شدند و با انسان دوست.

جمعه 6 مرداد 1391, 12:29 pm

اما جوجه عروس سرنگی من که داره  دون خور میشه هیچ از نازو نوازش خوشش نمیاد  

صفحه اول » مسائل مربوط به طوطی سانان » اخبار و مقالات در مورد طوطی سانان » مقالات درباره طوطی سانان به غیر از بیماری و تغذیه و شرطی کردن

ساعت سایت بر اساسUTC تنظیم شده است

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 1 مهمان

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Persian By : Maghsad

document.write(unescape("%3Cscript src=%27http://s10.histats.com/js15.js%27 type=%27text/javascript%27%3E%3C/script%3E"));
try {Histats.start(1,2320395,4,3,170,30,"00011111");
Histats.track_hits();} catch(err){};

 صفحه اول

» مسائل مربوط به طوطی سانان » روشهاي آموزش سخن گويي و تعليم و شرطي كردن طوطي سانان » مقالات درباره شرطی کردن طوطی سانان

 اموزش سخن گویی با روشی ساده و نتیجه بخش

اموزش سخن گویی با روشی ساده و نتیجه بخش

يکشنبه 1 مرداد 1391, 12:13 am

صفحه اول » مسائل مربوط به طوطی سانان » روشهاي آموزش سخن گويي و تعليم و شرطي كردن طوطي سانان » مقالات درباره شرطی کردن طوطی سانان

چطور با طوطی خود بازی کنیم

ساعت سایت بر اساسUTC تنظیم شده است

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Persian By : Maghsad

document.write(unescape("%3Cscript src=%27http://s10.histats.com/js15.js%27 type=%27text/javascript%27%3E%3C/script%3E"));
try {Histats.start(1,2320395,4,3,170,30,"00011111");
Histats.track_hits();} catch(err){};

 صفحه اول

» مسائل مربوط به طوطی سانان » اخبار و مقالات در مورد طوطی سانان » مقالات درباره طوطی سانان به غیر از بیماری و تغذیه و شرطی کردن

 چرا طوطی من اینطوری رفتار میکنه؟ ( ترجمه )

چرا طوطی من اینطوری رفتار میکنه؟ ( ترجمه )

پنج شنبه 2 دی 1389, 8:26 pm

دوستان مطالب این تاپیک برگرفته از وبسایت شخص باتجربه ای در کشور هلند هست که بگفته خودش 25 سال سابقه داره و همراه با تربیت کنندگان بزرگ بوده. مطالب رو بدون دخل و تصرف ترجمه میکنم. اطلاعات رو بخونید، تصمیم گیری همیشه با خودتون هست.

چطور با طوطی خود بازی کنیم

                                       چرا طوطی من اینطوری رفتار میکنه؟ ( ترجمه )

30. چطوری میتونم به بهترین شکل طوطیم رو تربیت کنم؟

با استفاده از روش جایزه دادن، وقتی که طوطی شما کاری میکنه که شما دوست دارید. یا بوسیله بی محلی، روش " قفس مجازات*" الان بعنوان متداول ترین روش در تربیت استفاده میشه.

  قفس مجازات : یک قفس کوچک و کسل کننده برای طوطی بدون اسباب بازی و فقط یک چوب نشیمن. مکان قفس باید در جایی دور از رفت و آمد و شلوغی باشد مانند راهرو یا اتاقی دور، چشم انداز طوطی میتواند یک دیوار خالی باشد. بطور خلاصه طوطی باید متوجه شود که عمل بدی انجام داده که مجبور است مدتی در این قفس کسالت اور بماند. توجه کنید که از این قفس برای هیچ کار دیگری استفاده نکنید.

31. چطوری یه طوطیم یاد بدم از من نترسه؟

رفتار با طوطی برپایه صبر، اطمینان و پاداش بنا شده. اگر طوطی شما از شما میترسد پس هنوز اطمینان کافی ندارد یا این اطمینان بوسیله شما یا صاحب قبلی خدشه دار شده است. وقتی که طوطی سر حال هست یا زمانی که جرات میکنه به شما نزدیکتر بشه بهش پاداش غذایی بده. همیشه از کلمات محبت آمیز استفاده کن.

32. چطوری اعتماد طوطی خود را بدست بیاورم؟

بدست آوردن اعتماد طوطی فقط با صبر و محبت امکان پذیر هست. یکی از راه ها این است که طوطی را در قفس به اتاق خواب خود ببرید، قفس را روی زمین بگذارید و کنار قفس روی زمین بنشینید. بعد میتوانید در قفس را باز کرده و طوطی را بوسیله یک غذای لذیذ به بیرون بکشانید. اجازه بدید طوطی بیرون رو کشف کنه و بهش زمان بدید تا به شما نزدیک بشه.

33. میتونم طوطی را در دستانم بگیرم؟

هر طوطی ای خوشش نمیاد که در دست گرفته بشه. بعضی ها دوست ندارند. این کار رو هم ترجیحا در فضایی ارام و نور کم انجام بدهید. مسلما طوطی را نباید محکم گرفت، با یک حوله هم میتونید طوطی را با احتیاط بگیرید.

34. چطوری میتونم طوطی را نوازش کنم وقتی که هنوز سنش کم هست؟

طوطی شما چون هنوز سنش کم هست سریعتر شوکه میشه موقع نوازش کردن. او سعی با میکنه با منقارش شما رو از خودش دور کنه. اگر طوطی شما سعی کرد شما رو گاز بگیره بهتر که در همان حالت بمانید تا طوطی بفهمه که گاز گرفتن بی فایده هست. خیلی اروم انگشت خودتون را زیر شکم طوطی بکشید برای شروع. یا روی بال ها را هم میشه دست کشید. سعی کنید زمانی سر رو نوازش کنید که طوطی به نوازش شدن عادت کرده باشه.

ادامه دارد...           ترجمه: افشین

منبع:papegaaitips.nl

پنج شنبه 2 دی 1389, 10:05 pm

40. چکار کنم اگر طوطیم عاشقم شد؟

اگر طوطی شما عاشق شد بهترین کار این هست که نوازش و بغل کردن رو به حداقل برسونید. نتیجه نداشت و هنوز علایم عاشقی رو نشون میده؟ میتونید چند ساعت بهش بی محلی کنید.

41. چرا طوطی من گاز میگیره؟

طوطی یک پرنده شکار شدنی هست. چشمان او در اطرافسر قرار دارند. مهم هست که موقع رفتار با طوطی در کنار اون باشید و نه رو برو. اگر از روبرو با طوطی تمرین کنید ممکن هست که گاز بگیره. همچنین گاز گرفتن میتونه از ترس یا عدم اطمینان باشه.

42. چرا طوطی من یکدفعه رفتارش عوض شده؟

خیلی وقتها طوطی موقعی که از صاحبش بالاتر مینشینه دچار مشکلات رفتاری میشه. طوطی حس قدرت میگیره که باعث میشه فکر کنه رئیس صاحبش هست.

43. چرا طوطی من اینقدر ترسو هست؟

ترس میتونه عوامل خیلی زیادی داشته باشه، خیلی مواقع عواملی که ما بعنوان انسان آنها را ترس آور نمیدانیم. برای اینکه به طوطی خود در برطرف کردن ترس او کمک کنید میتوانید محیط اطراف طوطی را عوض کنید و با کمال آرامش و مراقبت با طوطی رفتار کنید.

48. چکار کنم وقتی طوطی من حسود میشه؟

زمانی که طوطی شما حسادت میکنه مثلا وقتی که شما به حیوانی یا شخصی دیگر توجه میکنید، بهترین کار بی محلی کردن به طوطی است. اگر همچنان به او توجه بدهید این میتواند باعث تقویت حس حسادت طوطی شود.

49. چکار کنم که طوطی فقط با من رفیق نباشه؟

برای جلوگیری از این موضوع باید کاری کنید که تمام اعضای خانواده با طوطی بازی کنند، بطوریکه طوطی خود را عضوی از خانواده حس کند. دوستان و آشنایانی که زیاد خانه شما می ایند هم میتوانند به طوطی توجه کنند.

50. چرا طوطی من هیچ کاری نمیکنه؟

اگر طوطی شما هیچ کاری نمیکنه احتمال زیاد میره که حالش خوب نیست. سر رفتن حوصله هم نقش مهمی در این بین بازی میکنه. توجه کنید که زمانی که خانه نیستید طوطی شما به اندازه کافی مشغولیات داشته باشد. میتوانید به دامپزشک هم اجازه معاینه او را بدهید. اگر طوطی شما مریض نبود میتوانید جفتی برای او بگیرید تا درمانی برای تنهایی او باشد.

51. چگونه به طوطی حرف زدن یاد بدم؟

یکی از بهترین راه ها برای یاد دادن صحبت به طوطی، جایزه دادن هست. رفتار خوب طوطی را بلافاصله با یک پاداش ارتباط بدهید قبل از آنکه حواس طوطی پرت موضوعی دیگر شود. کلمات مرتبطی را موقع دادن پاداش بگویید. اگر طوطی سرش را تکان داد یا سوت جالبی زد به ائ پاداش دهید. عکس العمل سریع در موقع پاداش دادن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است تا طوطی متوجه ارتباط کار خوبش با جایزه بشود. بعلاوه طوطی توجه هم میگیرد که آن هم باعث تشویق طوطی به تکرار کار میشود.

بعد از مدتی که عادت کرد، میتوانید دستوری را به آن رفتار اضافه کنید مثلا کلمه " سلام " و بعد از آن جایزه. این کار را باید با صبر و حوصله ادامه دهید تا جائیکه بعد از مدتی فقط با نشان دادن جایزه و گفتن دستور (مثلا سلام) ، طوطی دستور را تکرار کرده و جایزه را بگیرد.

ترجمه : افشین

منبع:papegaaitips.nl

چطور با طوطی خود بازی کنیم

 

چهارشنبه 14 اردیبهشت 1390, 7:00 pm

32. چطوری اعتماد طوطی خود را بدست بیاورم؟

بدست آوردن اعتماد طوطی فقط با صبر و محبت امکان پذیر هست. یکی از راه ها این است که طوطی را در قفس به اتاق خواب خود ببرید، قفس را روی زمین بگذارید و کنار قفس روی زمین بنشینید. بعد میتوانید در قفس را باز کرده و طوطی را بوسیله یک غذای لذیذ به بیرون بکشانید. اجازه بدید طوطی بیرون رو کشف کنه و بهش زمان بدید تا به شما نزدیک بشه.

با سلام خدمت دوستان و تشکر ویژه از افشین جان بابت این مطالب:

دوستان میخواستم نظرتون رو در مورد این سوال 32وم بدونم.

به نظرتون تکون دادن قفس , طوطی رو اذیت نمیکنه؟

این روش تاثیری در جلب اعتماد طوطی داره؟

ممنون

پنج شنبه 15 اردیبهشت 1390, 5:07 am

با سلام خدمت دوستان و تشکر ویژه از افشین جان بابت این مطالب:

دوستان میخواستم نظرتون رو در مورد این سوال 32وم بدونم.

به نظرتون تکون دادن قفس , طوطی رو اذیت نمیکنه؟

این روش تاثیری در جلب اعتماد طوطی داره؟

ممنون

 

سلام دوست عزیز

منظور شما چیه ؟ یعنی قفسو تکون تکون بدین که اصلا اینکارو نکنید یا اینکه جابجاش کنید که اونم تا زمانی که طوطی وحشیه و رام نشده بازم نباید انجام بشه که بد تر وحشیش میکنه باید تا چند ماه جاش ثابت باشه و عادت کنه رام بشه بعدش که رو دست اومد با خودتون تو خونه بچرخونینش تا با محیط خونه اشنا بشه بعدش دیگه میشه قفسشو جابجا کرد که اونم به اطمینانو اعتماد ربطی نداره فقط براش تنوع میشه شایدم اصلا خوشش نیاد جابجاش کنید چون به جای خودش عادت کرده

پنج شنبه 10 شهریور 1390, 8:57 am

42. چرا طوطی من یکدفعه رفتارش عوض شده؟

خیلی وقتها طوطی موقعی که از صاحبش بالاتر مینشینه دچار مشکلات رفتاری میشه. طوطی حس قدرت میگیره که باعث میشه فکر کنه رئیس صاحبش هست.

من به عينه اين مطلب رو در طوطي خودم حس مي كنم. فقط وقتي كه بالاي قفسش نشسته اگر دستم رو جلوش ببرم گازهاي بدي ممكنه بگيره. ولي هرجاي ديگه اي كه باشه بلافاصله روي دستم مي ياد. واقعا جالبه!

سه شنبه 22 شهریور 1390, 12:35 pm

40. چکار کنم اگر طوطیم عاشقم شد؟

اگر طوطی شما عاشق شد بهترین کار این هست که نوازش و بغل کردن رو به حداقل برسونید. نتیجه نداشت و هنوز علایم عاشقی رو نشون میده؟ میتونید چند ساعت بهش بی محلی کنید.

41. چرا طوطی من گاز میگیره؟

طوطی یک پرنده شکار شدنی هست. چشمان او در اطرافسر قرار دارند. مهم هست که موقع رفتار با طوطی در کنار اون باشید و نه رو برو. اگر از روبرو با طوطی تمرین کنید ممکن هست که گاز بگیره. همچنین گاز گرفتن میتونه از ترس یا عدم اطمینان باشه.

42. چرا طوطی من یکدفعه رفتارش عوض شده؟

خیلی وقتها طوطی موقعی که از صاحبش بالاتر مینشینه دچار مشکلات رفتاری میشه. طوطی حس قدرت میگیره که باعث میشه فکر کنه رئیس صاحبش هست.

43. چرا طوطی من اینقدر ترسو هست؟

ترس میتونه عوامل خیلی زیادی داشته باشه، خیلی مواقع عواملی که ما بعنوان انسان آنها را ترس آور نمیدانیم. برای اینکه به طوطی خود در برطرف کردن ترس او کمک کنید میتوانید محیط اطراف طوطی را عوض کنید و با کمال آرامش و مراقبت با طوطی رفتار کنید.

48. چکار کنم وقتی طوطی من حسود میشه؟

زمانی که طوطی شما حسادت میکنه مثلا وقتی که شما به حیوانی یا شخصی دیگر توجه میکنید، بهترین کار بی محلی کردن به طوطی است. اگر همچنان به او توجه بدهید این میتواند باعث تقویت حس حسادت طوطی شود.

49. چکار کنم که طوطی فقط با من رفیق نباشه؟

برای جلوگیری از این موضوع باید کاری کنید که تمام اعضای خانواده با طوطی بازی کنند، بطوریکه طوطی خود را عضوی از خانواده حس کند. دوستان و آشنایانی که زیاد خانه شما می ایند هم میتوانند به طوطی توجه کنند.

50. چرا طوطی من هیچ کاری نمیکنه؟

اگر طوطی شما هیچ کاری نمیکنه احتمال زیاد میره که حالش خوب نیست. سر رفتن حوصله هم نقش مهمی در این بین بازی میکنه. توجه کنید که زمانی که خانه نیستید طوطی شما به اندازه کافی مشغولیات داشته باشد. میتوانید به دامپزشک هم اجازه معاینه او را بدهید. اگر طوطی شما مریض نبود میتوانید جفتی برای او بگیرید تا درمانی برای تنهایی او باشد.

51. چگونه به طوطی حرف زدن یاد بدم؟

یکی از بهترین راه ها برای یاد دادن صحبت به طوطی، جایزه دادن هست. رفتار خوب طوطی را بلافاصله با یک پاداش ارتباط بدهید قبل از آنکه حواس طوطی پرت موضوعی دیگر شود. کلمات مرتبطی را موقع دادن پاداش بگویید. اگر طوطی سرش را تکان داد یا سوت جالبی زد به ائ پاداش دهید. عکس العمل سریع در موقع پاداش دادن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است تا طوطی متوجه ارتباط کار خوبش با جایزه بشود. بعلاوه طوطی توجه هم میگیرد که آن هم باعث تشویق طوطی به تکرار کار میشود.

بعد از مدتی که عادت کرد، میتوانید دستوری را به آن رفتار اضافه کنید مثلا کلمه " سلام " و بعد از آن جایزه. این کار را باید با صبر و حوصله ادامه دهید تا جائیکه بعد از مدتی فقط با نشان دادن جایزه و گفتن دستور (مثلا سلام) ، طوطی دستور را تکرار کرده و جایزه را بگیرد.

ترجمه : افشین

منبع:papegaaitips.nl

 

سه شنبه 22 شهریور 1390, 10:06 pm

[/quote] با سلام دوست عزیز پرکار و زحمتکش میخواستم بدونم تو روش شرطی کردن که در موردش نوشتین . باعث تشویق پرنده میشه بعد از زمانی که پرنده شرطی شد بنا به دلایلی کاری یا کلمه ای که خواستیم انجام و تکرار کرد جاییزه ای که هیشه براش در نظر میگرفتیمو ندیم باعث قهر پرنده و انجام ندادن ان میشود یا نه؟[/quote]

 

سلام

به نظر من نباید جایزه دادنرو  قطع کرد و باهاش هرروز کارکنید وقتی طبق میلتون کار کرد  بهش جایزه بدید

حالا شا منتظر نظر بقیه دوستان باشید

موفق باشید

 

صفحه اول » مسائل مربوط به طوطی سانان » اخبار و مقالات در مورد طوطی سانان » مقالات درباره طوطی سانان به غیر از بیماری و تغذیه و شرطی کردن

ساعت سایت بر اساسUTC تنظیم شده است

شاهرخ ايلخاني

0

10030

سه شنبه 1 اسفند 1391, 2:35 pm

شاهرخ ايلخاني

Pedram

0

23837

پنج شنبه 6 بهمن 1390, 7:39 pm

Pedram

bill_goldberg

6

21242

دوشنبه 13 دی 1395, 4:32 pm

محمد مددی

NikPendar

0

2027

پنج شنبه 19 بهمن 1391, 6:39 pm

NikPendar

afshin

5

1944

پنج شنبه 17 آذر 1390, 10:21 am

OM!D

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 1 مهمان

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Persian By : Maghsad

document.write(unescape("%3Cscript src=%27http://s10.histats.com/js15.js%27 type=%27text/javascript%27%3E%3C/script%3E"));
try {Histats.start(1,2320395,4,3,170,30,"00011111");
Histats.track_hits();} catch(err){};

انتخاب سریع یک انجمن 

مشاهده قوانین انجمن

کپی برداری از مطالب اختصاصی انجمن پارسی پت با ذکر منبع و لینک مستقیم بلا مانع است.

انتخاب سریع یک انجمن 

مشاهده قوانین انجمن

کپی برداری از مطالب اختصاصی انجمن پارسی پت با ذکر منبع و لینک مستقیم بلا مانع است.

انتخاب سریع یک انجمن 

مشاهده قوانین انجمن

کپی برداری از مطالب اختصاصی انجمن پارسی پت با ذکر منبع و لینک مستقیم بلا مانع است.

انتخاب سریع یک انجمن 

مشاهده قوانین انجمن

کپی برداری از مطالب اختصاصی انجمن پارسی پت با ذکر منبع و لینک مستقیم بلا مانع است.


.ir/download.php?f...9immt8c9cj.zipDownloads-icon


http://.ir/download.php?file=...v7tpoydly6.zipDownloads-icon


.ir/download.php?f...l37rt9h746.zipDownloads-icon


.ir/download.php?f...mvyqjyjm71.zipDownloads-icon


.ir/download.php?f...sv553wo0sg.zipDownloads-icon

انتخاب سریع یک انجمن 

مشاهده قوانین انجمن

کپی برداری از مطالب اختصاصی انجمن پارسی پت با ذکر منبع و لینک مستقیم بلا مانع است.

طوطی ها عاشق تفریح هستند. وقتی با طوطی خود مشغول باشید، میتوانید انتطار این را داشته باشید که طوطی اتان روز به روز شادتر و تبدیل به همدم بهتری برای شما بشود.

یکی از راههای ایجاد رابطه عمیق با طوطی همین بازی کردن با طوطی است.

شما میتوانید طوطی های بالغ را که هر روز سنشان بیشتر میشود بوسیله همین بازی کردن ها از نظر روحی و جسمی فعال نگه دارید.

چالش با یک طوطی بالغ و مسن سخت تر است تا یک طوطی نوجوان. بازی هایی که با شما انجام میدهند ممکن است بهترین لحظات آن روز برای طوطی باشد.

چطور با طوطی خود بازی کنیم

خندیدن، یک عنصر ضروری برای داشتن یک زمان بازی مفید میباشد. عنصر ضروری دیگر ستایش کردن است.

طوطی ها دوست دارند تا خنده ی ما را بشنوند. بعضی از طوطی ها حتی با ما میخندند. طوطی ای که یاد گرفته باشد بخندد، گاهی با صدای خنده ی خود ما را دعوت به بازی میکند. صدای خنده ی طوطی در گوش صاحبش یک موزیک دلنواز است.

گفته می شود که کاکادو ی ملوکان در بین طوطی سانان بیشترین نیاز را به توجه دارد. آنها گاهی اوقات بدون اینکه بتوانند جلوی خودشان را بگیرند به سمت ما میانند تا خودشان را سرگرم کنند.

اگر دوستت دارید طوطی شما همانند ویدیو پایین بازی کردن را یاد بگیرد و حرکات نمایشی زیبای انجام دهد. تا پایان با ما همراه شوید.

حالا بریم سراغ روی دست آوردن..شما اگر همین الان دستتون رو جلوی پای طوطی ببرید روی دستتون نمیاد و ممانعت میکنه و میره

راهش این هست که شما یک تکه چوب رو با همون شکلی که چوب نشینمش در داخل قفس هست با دست بگیرید و ببرید جلوی پای طوطی و کمی به پاهاش فشار بدید که مجبور بشه بیاد روی چوب

مطمئن باشید که روی اون چوب میاد چون با چوب نشیمن آشناست و ترسی ازش نداره و روی اون هم بارها رفته و نشسته

چند بار این کار رو انجام بدید و سعی کنید به مرور دست خودتون رو که انتهای چوب رو گرفتید به محلی که طوطی روی چوب میره نزدیک و نزدیکتر کنید

یعنی 2 انگشت خودتون رو بخابونید روی چوب و به مرور اون 2 انگشت رو در هر بار که طوطی رو میارید روی چوب ، به پاهاش نزدیک و نزدیکتر کنید

برید عقب

بیاید جلو و طوطی رو روی چوب بیارید

کمی چوب رو بلند کنید و دوباره چوب رو ببرید پایین تا طوطی بره روی جایی که قبلا نشسته بود

دوباره برید عقب و بیایید جلو و این کار رو انجام بدید

در هر بار که انجام میدین اون 2 تا انگشتی که روی چوب خابوندید رو به محلی که طوطی میاد روی چوب نزدیک و نزدیکتر کنید تا جایی که دیگه طوطی مجبور بشه بیاد روی 2 انگشت شما و چوب زیر انگشتتون مخفی هست

باز در همون حالتی که چوب رو با دست گرفتید و انگشتتون هم روی چوب خوابیده و دیگه انگشتتون به انتهای چوب رسیده و طوطی هم مجبوره که بیاد روی انگشتتون

مثل قبل چندین بار برید عقب و بیایید جلو و طوطی رو روی انگشتتون بیارید

حالا وقت اون رسیده که چوب رو بزارید کنار و 2 انگشت خودتون رو درست به همون حالتی که روی چوب بود ببرید جلوی پای طوطی و به پا و سینه طوطی کمی فشار بیارید تا طوطی بیاد روی انگشت شما

اگر با دست دیگه یا حالت دیگری از همین دستتون برید جلوی طوطی ، طوطی روی انگشتتون نمیاد

هر وقت هم که دیدید طوطی باز روی انگشتتون نمیاد دوباری چوبه رو بردارید و داستان رو تکرار کنید.

بیشتر بخوانید:: نگهداری از جوجه طوطی ، بهترین روش بزرگ کردن جوجه گوشتی طوطی + ...

ابتدا یک میله برای این آموزش را انتخاب کنید ،این میله باید همیشه دور از دسترس طوطی بوده و فقط بعنوان آموزش از آن استفاده شود

میله را به طوطی نشان داده کلمه دستوری انتخابی برای آموزش این روش را گفته و کلیکر را زده به جای آن کلمه تایید (یا همان کلمه تشویقی) را بهش گفته و جایزه را به طوطی بدید ( کلمه تشویقی میتونه کلماتی مانند: آفرین، احسنت ، براوو ,.. و برای کلمه دستوری در این آموزش مثلا میتوانید از کلمات: بیا، دنبالم بیا و... استفاده نمایید.)

حال باز کلمه دستوری را گفته و میله را به نوک طوطی نزدیک کرده و کلمه تشویقی را گفته و جایزه را بهش بدین.

این بار میله رو به نوک طوطی میزنیم کار را به روش بالا ادامه میدهیم،

بعد از این که طوطی شرطی شد که با نوک زدن به میله جایزه میگیره نوبت این شده است که میله را در فاصله ای مثلا در 20سانتی طوطی نگه داریم تا طوطی جلو بیاد و نوک بزند و جایزه اش را دریافت کند

اگر این مرحله نیز با موفقیت به اتمام رسید فاصله را بیشتر و بیشتر کنید تا طوطی این آموزش را کاملا یاد بگیرد طوری که بعد از گفتن کلمه دستوری فورا خود را به میله رسانده و نوک بزند و کلمه تشویقی را بشنود و جایزه خود را دریافت نماید

در ضمن دوستان حتما این نکات را رعایت فرمایید:

اگر در هرمرحله پیش روی متوجه شدید که طوطی متوجه انجام دادن مرحله جدید نشده است پس نشان میدهد که طوطی مرحله قبلی را خوب متوجه نشده است پس یک مرحله به عقب برگشته و کار را با تکرار زیاد اون مرحله انجام دهید تا طوطی متوجه اون مرحله شده و دوباره به مرحله جدید بروید .

دوستان عزیز دقت فرمایید که در این روش میتوانید کلمه دستوری را حذف نمایید و این آموزش را انجام دهید که در این حالت در آموزش های بعدی راحت تر خواهید بود

فقط اگر به دلخواه خود خواستید کلمه دستوری را حذف نمایید باید دقت کنید که هر وقت مرحله آموزش به اتمام رسید فورا" میله را درجایی قرار دهید که طوطی آن را نبیند و اقدام به گرفتن میله ننماید.

روش کار نیز به حالت توضیح داده شده در بالا هست فقط در بین آموزش ها کلمهی دستوری را نمیگید و فقط میله را نشان میدید و طوطی میاد نوک میزند و کلمه تشویقی را میشنود و جایزه خود را دریافت مینماید.

بیشتر بخوانید:: روش سرلاک دادن به طوطی

لازمه این آموزش ، یادگیری کامل آموزش دنبال کردن میله توسط طوطی هست.

چطور با طوطی خود بازی کنیم

طوطی را در روی استند قرار دهید و کلمه دستوری دنبال کردن میله و نوک زدن به آن را بگید

(همانطور که در آموزش دنبال کردن میله گفتیم میتوانید کلمه دستوری را در این مرحله به اختیار خود حذف کنیم وفقط میله را در این مرحله نشان دهیم تا طوطی به سمت میله حرکت نماید)

و میله را در نزدیکی نوک طوطی قرار دهید تا به آسانی بتواند به آن نوک بزند، وقتی به میله نوک زد و سرش را به عقب کشید میله را به سمت نوکش هدایت کنید

(طوری که مجبور بشه میله را با منقار خود گرفته ویکی دو ثانیه نگه دارد، که در این حالت اجازه ندهید آن را بجود ، فقط میله را با منقار گرفته و نگهش دارد، در این آموزش هر چه بیشتر میله را با منقار نگه دارد آموزش سریعتر پیش خواهد رفت)

بعد از رها کردن میله ، کلیکر را زده و به طوطی جایزه را بدهید ، باز لازم به ذکر هست که به جای کلیکر زدن میتوانید از کلمه ای برای تشویق استفاده کنید

که این کلمه میتواند یکی از اینها باشد :

و یا هر کلمه دیگری که قبلا" هم از آن استفاده کردید و بعد از آن به طوطی جایزه داده اید .

بهتر است کلمه تشویقی یک کلمه مورد علاقه شما باشه که هیچوقت عوضش نکنید و بعد از اون کلمه به طوطی جایزه داده شود ،

این کلمه باید همیشه با یک تن صدا گفته شود و سعی کنید بی مورد این کلمه را بکار نبرید و حتما" حتما" بعد از ادای این کلمه جایزه را به طوطی خود بدهید .

حال کلمه دستوری را گفته و میله را کمی پایین تر نگه داری دارید

تا طوطی برای نوک زدن کمی سر خود را به پایین بیاورد تا به میله نوک بزند باز در این مرحله نیز بعد از نوک زدن به میله سعی کنید میله را با نوک خود نگه دارد

بعد از موفقیت کلمه تشویقی را گفته و جایزه طوطی را بهش بدید.

حال بعد از اینکه کلمه دستوری برای نوک زدن به میله را گفتید یک ثانیه مکث کنید، کلمه دستوری جدید که برای آموزش آویزان شدن از میله در نظر گرفته اید( مثلا کلماتی مانند : آویزون شو ، یا هر کلمه دیگر ...) را بگید

و بعد میله را پایین تر بگیرید در اینجا طوطی سعی میکند که به میله نوک بزند در این حالت طوطی به میله نوک زده و آن را مدتی نگه دارد،

همین روش را در پیش گرفته و جلو بروید و تنها تغییری که باید در هربار انجام دادن این حرکت بکند این هست که در هربار انجام دادن این آموزش ، میله را بیشتر پایین تر ببرید

تا طوطی بیشتر خم شده و میله را با منقار خود در همان حالت نگه دارد و بعد میله را رها کرده و به حالت قبلی برگردد و کلمه تشویقی را شنیده و جایزه را بگیرد.

تا این مرحله اگر به خوبی پیش رفته باشید ، میتوانید با تکرار زیاد این تمرین و افزایش زمان نگه داشتن میله با منقار تا هرچقدر که شما مایلید و طوطیتون علاقه داره زمان این آموزش را تنظیم نمایید.

بعد از این که طوطی این آموزش را فهمید و به راحتی انجام داد میتوانید کلمه دستوری اولیه و میله را نیز به تدریج حذف کنید (یعنی کلمه دستوری اولیه را نگید و فقط دستور آویزان شدن را به طوطی بگید تا طوطی فقط با شنیدن کلمه دستوری( مثلا : آویزان شو ) از میله آویزان شود.

بعد از این که آن مرحله را نیز به تعداد کافی انجام دادید میتوانید میله را نیز حذف کنید .

در نهایت طوطی یاد خواهد گرفت که تا 180درجه حول استند خود چرخیده و آویزان بماند.

لازم بذکر هست که شاید طوطی در مرحله آویزان شدن بال بزند ،این کار طبیعی هست و به مرور زمان که طوطی تجربه کافی را در این زمینه یاد گرفت از بال زدن هاش کمتر خواهد شد .

و اما مورد آخر:

شما میتوانید در این آموزش استند را حذف کرده و از انگشت خود به عنوان استند استفاده کنید که در اینصورت هروقت طوطی روی انگشت شما باشد با دستور دادن بهش از انگشت شما آویزان خواهد شد.

بیشتر بخوانید:: چگونه یک طوطی سالم بخریم؟

شما می توانید به 2 روش این تریک بسیار زیبا و آسان را به پرنده ی خود یاد بدید

قابل ذکر است که قبل از این عمل طوطی باید کاملا با حرکت دنبال کردن میله آشنا باشد

تذکر 1: اگر طوطی بدون دستور شما از داخل لوله رد بشه بهش جایزه ندید

تذکر 2: بجای کلمه تشویقی میتوانید از کلیکر استفاده نمایید.

تذکر 3: کلمه دستوری و کلمه تشویقی همیشه باید با یک تن صدا و به یک بلندی و توسط یک شخص گفته بشه

تذکر 4: تکرار فراوان مراحل فراموش نشود

بیشتر بخوانید:: ۱۰ راه ساده برای تشخیص جنسیت کوتوله (طوطی) برزیلی

در صورتی که طوطی آموزش پرواز کردن به سمت شما را آموخته باشد میتوانید دستور مورد نظر برای این آموزش را گفته و چند قدمی عقب تر رفته و منتظر بمانید طوطی آن شی را برداشته و به سمت شما پرواز کند.

بیایید با همین ایده که طوطی شما یک شئ منتخب را بلند کند و آنرا برای شما بیاورد کار را شروع کنیم.

من با یک شئ پلاستیکی ساده مثل یک قاشق یا یک قرقره این کار را انجام می دهم.

شئ منتخب باید متناسب با جسه پرنده بوده (از نظر وزن و حجم) و حمل آن برایش ساده باشد.

حتما توجه کنید: که طبق یک اصل کلی پرنده نباید اجازه داشته باشد با اشیاء بکار رفته در این قبیل تمرینات بازی کند یا آنها را بجود.

شخصا در این مرحله از اشیا چوبی استفاده نمی کنم چرا که گاز گرفتن آن ها برای طوطی آسان است.

فراموش نکنید که در این تمرین هر رفتار شما باید دارای جنبه تشویقی و مثبت برای پرنده باشد پس نباید مجبور شوید شئ نامناسب را از دهان طوطی گرفته یا به او کلمه "نه" را بگویید یا به خاطر جویده شدن آن شئ، ناراحتی خود را به پرنده نشان دهید.

برای اجتناب از بوجود آمدن این مشکلات شروع کارتان حتما با یک شئ پلاستیکی باشد.

به دلایل مشابه نمی توانید از اسباب بازی های همیشگی پرنده تان نیز برای این تمرین استفاده کنید زیرا تمرین شما جدی است پس پرنده باید آن را جدی بگیرد.

شروع آموزش آوردن اجسام توسط طوطی

خوب، شئ مورد نظر را روی میز بگذارید و یک جایزه (بادام، دانه و ...) کنار آن قرار دهید.

اینکار را طوری انجام دهید که پرنده آن را ببیند.

پرنده باید برای برداشتن خوراکی برود و آنرا بخورد.

در این حالت کلمه تشویقی را بگویید.

حال خوراکی را در سمت دیگر شئ قرار دهید، طوری که طوطی تان مجبور شود کمی به دنبال آن بگردد تا آنرا یافته و بخورد.

سپس خوراکی را زیر شئ مخفی کنید.

پرنده مجبور است با تکان دادن شئ خوراکی را پیدا کند.

هر کدام از این مراحل را چند دفعه تکرار کنید.

کلمه فرمان شما برای تمام قسمت های این تمرین می تواند عبارت ("برام بیارش"(یا "بیارش اینجا") باشد.

من این عبارت را به این خاطر انتخاب می کنم که آوای متفاوتی دارد و به احتمال زیاد تا قبل از این به پرنده گفته نشده است.

با انجام تمرینات پرنده برای همیشه می آموزد که پس از شنیدن این فرمان، دنبال چیزی برای تحویل دادن به شما بگردد.

راهنمای دیداری پرنده هم باید دست شما باشد که پشت آن روی میز و کف آن به طرف بالا است.

شما در این اینجا با فرمانی سر و کار دارید که هم کلید صوتی و هم تصویری برای پرنده دارد و معمولا در کنار هم از آنها استفاده می شود.

البته می توانید بعدها تنها یکی از آنها را نیز بکار برید.

معمولا کلید دیداری فرمان(حالت دست شما) در ذهن پرنده غالب می شود و این بخاطر قدرت بالای حس بینایی پرندگان و تکیه آنها بر این حس است.

حال در این مرحله زیر شئ خوراکی نگذارید، فقط دستتان را به صورتی که توضیح دادیم روی میز قرار دهید و فرمان صوتی را بگویید.

پرنده به سمت شئ می رود و مثل دفعات قبل دنبال خوراکی می گردد که قاعدتا شئ را مقداری تکان خواهد داد.

در این صورت سریعا کلمه تشویقی را گفته و با دست دیگرتان جایزه بدهید.

مجددا این کار را تکرار کنید اما اینبار بیشتر صبر کنید و دیرتر جایزه را بدهید تا پرنده با مقداری ناامیدی شئ را بلند کند.

بلافصله تشویق کنید و جایزه بدهید. فقط به محض اینکه شئ را بلند کرد دستتان را زیر آن بلغزانید تا روی دستتان بیافتد.

این کار کلیدی ترین بخش این تمرین است. پرنده به این شکل بین کف دست شما(کلید دیداری تمرین) و آوردن یک شئ برایتان ارتباط ذهنی لازم را برقرار خواهد کرد.

با تکرار، پرنده می فهمد که گرفتن جایزه با بلند کردن آن شئ و قرار دادنش در دست شما ارتباط مستقیم دارد.

حالا باید به مرور دست خود را عقب بکشید به شکلی که دیگر دقیقا زیر منقار پرنده نباشد.

پرنده باید سعی کند با اندکی کشیدن گردنش شئ را در دست شما رها کند. برای هر پیشرفت کوچک پرنده حتما جایزه را بدهید.

کم کم دستتان را جایی بگذارید که پرنده با برداشتن یک قدم به دست شما برسد و شئ را رها کند.

حال با هر مرحله تکرار دستتان را کمی دورتر کنید. نهایتا طوطی تان با طی کردن یک فاصله چندین قدمی شئ را براتیان می آورد که در این صورت باید او را حسابی تشویق کرده و جایزه بیشتری هم بدهید.

تمرینات را با همان شئ آنقدر تکرار کنید که برای پرنده کاملا جا بیافتد و سپس آنرا عوض کنید.

برای این تمرین از توپ تا هر چیز غلتان دیگر استفاده نشود.

این نوع اشیا در لحظه رها کردن از دست شما خارج می شوند و مجبورید برای گرفتن آن ها، حالت دستتان را برهم بزنید که در این صورت کلید اصلی موفقیت تمرینات شما خراب می شود.

بگذارید بعدها که طوطی تان در این کار مهارت زیادی پیدا کرد از توپ استفاده کنید. حال شئ را عوض کنید.

به احتمال زیاد باید تمرینات را از اول شروع کنید با این تفاوت که اینبار پرنده خیلی سریعتر مراحل را طی کرده و مهارت نهایی را پیدا می کند.

باز هم شئ را عوض کنید. از اشیا متنوع و جذاب برای کارتان استفاده کنید. به زودی پرنده خواهد آموخت هر شئ جدیدی را بدون لحظه ای تردید برای شما بیاورد.

بیشتر بخوانید:: ۱۳ بیماری شایع در طوطی سانان و درمان آن + فیلم

پیش نیاز این آموزش

یک شی کوچیک و سبک را بردارید که این شی باید طوری باشد که طوطی آن را بتواند با منقار خود بردارد و بیاورد.

طوطی را به روی میز بیاورید و شی مورد نظر را بین خودتان و طوطی قرار دهید .

میله را از میان حلقه یاد شده عبور داده و به سمت طوطی ببرید و کلمه دستوری برای این مرحله را به طوطی بگید تا طوطی بیاد و به میله نوک بزند ،

کلمه تشویقی را گفته یا کلیکر بزنید و به طوطی جایزه بدید.

حال کلمه دستوری را گفته و میله را کمی عقب تر بکشید و آموزش را ادامه دهید.

میله را به حدی عقب بکشید که طوطی جهت نوک زدن به میله مجبور شود سر خود را از میان حلقه مورد نظر عبور داده و به میله نوک بزند.

یاد آور میشویم که هر بار کلمه دستوری گفته شود و بعد از اینکه طوطی به میله نوک زد کلمه تشویقی گفته شده و جایزه بهش داده شود و اگر طوطی طبق خواسته شما عمل نکند بهش جایزه داده نمیشود.

میله را عقب تر ببرید تا طوطی چند قدمی جلو آمده و سر خود را از میان حلقه کیف یا شی مورد نظر عبور دهد و مجبور شود چند قدمی کیف را در گردن خود به جلوتر بیاورد ، تشویقش کنید و بهش جایزه بدید.

اگر هر مرحله به تعداد کافی انجام نشود طوطی در انجام مرحله بعدی به اشتباه خواهد افتاد چون که مرحله ای که تکرار کمی داشته را متوجه نخواهد شد، پس لازم است مراحل به تعداد کافی تکرار شود.

بعد از اینکه این مرحله نیز به خوبی انجام پذیرفت ، دست خود را در لبه میز گرفته و میله را طوری نگه دارید که طوطی به سمت کیف رفته و آن را برداشته و به سمت دست شما آمده و قدم در روی دستتان بگذارد.

از این به بعد عین آموزش پرواز کردن خواهد بود که کم کم دست خود را از میز دورتر میبرید تا طوطی مجبور به پرواز به روی دست شما شود که جزئیات بیشتر در آموزش فراخوانی صوتی و آموزش پرواز به روی استند توضیح داده شده است.

اگر در این مرحله از کار موفق بودید میتوانید این آموزش را در مسیر برگشت نیز انجام دهید یعنی میتوانید بهش یاد دهید کیف را از دست شما گرفته و به روی میز ببرد.

میتوانید بعد از این آموزش ها ، اشیاء مختلف را تهیه کرده و آموزش را با آن اشیا نیز به طوطی یاد دهید.

تنوع اشیاء را بالا ببرید تا بخوبی این آموزش نیز یاد گرفته شود.

بیشتر بخوانید:: ۷ مرحله آموزش حرف زدن به عروس هلندی + فیلم

وسایل مورد نیاز

1. مرحله اول آشنا کردن طوطی با میله بسکتبال و توپ است

بهتر است میله بسکتبال در بیرون از قفس و جلوی دید طوطی قرار بگیرد،توپ را نیز میتوان به عنوان اسباب بازی در اختیار طوطی قرار داد.

2. مرحله بعدی شروع شرطی کردن طوطی است.

توپ را در اختیار طوطی قرار داده تا با آن بازی کند (بهتر است توپ از رنگهای مورد علاقه طوطی تهیه شود) طوطی باید توپ را نگه دارد

سپس دستور داده که توپ را رها کند و توپ را از طوطی گرفته و کلمه تشویقی را میگویید و جایزه را میدهید.

این کار باید با حوصله انجام شود و هر وقت طوطی توپ را نگرفت و یا بدون اجازه انداخت از جایزه خبری نیست.

بعد از چند بار دیگر نیازی به گرفتن توپ نیست چون طوطی شرطی میشه و با شنیدن دستور توپ را رها میکند.

بعد از تسلط کامل بر این مرحله،آموزش طی مسافت با توپ را به طوطی میدهیم،در این مرحله توپ را در اختیار طوطی گذاشته تا به منقار بگیرد ولی اجازه رها کردن توپ به او نمیدهیم،

در همان حال توپ را با ملایمت در دست گرفته و آرام به سمت تور بسکتبال میکشید(چون طوطی یاد گرفته بدون اجازه توپ را نیندازد،توپ را رها نمیکند)

و سپس به او دستور دهید توپ را رها کند و کلمه تشویقی را بگویید و جایزه دهید،

در چنیدن مرحله این کار را تکرار کرده تا طوطی توپ را به پای میل بسکتبال برساند،

توجه کنید در این مرحله باید طوطی توپ را حرکت دهد و بیاندازد تا جایزه بگید در غیر این صورت از جایزه خبری نیست.

مرحله بعد این است که طوطی با توپ مسیر را طی میکند ولی اجازه انداختن توپ را ندارد و شما توپ را مانند قبل در دست گرفته و به روی حلقه هدایت میکنید و سپس دستور رها کردن را میدهید و سپس تشویق و جایزه.

در تمامی این روش ها در چند روز اول دخالت دست لازم و بعد از آن میتوان انتظار داشت طوطی با شنیدن دستور تمرین را انجام دهد.

تنها با کسب اطمینان از یادگیری 100% میتوان به مرحله بعد رفت و در صورت عدم انجام درست درخواست نباید به طوطی جایزه داد.

نکته: ارتفاع و سایز میله بسکتبال و توپ باید متناسب با سایز طوطی باشد.

نکته: این اموزش نسبتا سخت و زمان گیر است،پس عجله نکنید و انتظار یادگیری سریع نداشته باشید،

نکته: طوطی باید کاملا اهلی باشد و از دست نترسد

بیشتر بخوانید:: همه چیز درباره ی عروس هلندی

ابتدا طبق آموزشهای قبل یک مقدار گرسنگی و یک مقدار تمرکز برای طوطی لازمه .

نکته مهم : پیش نیاز این آموزش روی دست اومدن هست .

مرحله اول : طوطی رو روی یک چوب جلو خودتون قرار بدین .3 4 بار بهش بگین سلام یا هر کلمه دیگه مثل بای بای و دستتون رو تکون بدین و بعدش کلیک و جایزه . اینکار در تمام آموزشها لازمه برای اینکه طوطی موضوع آموزش رو بفهمه و بدون کلمه سلام یک کلمه خوشمزه هستش و زود خسته نشه.

مرحله دوم : به طوطی میگیم سلام و با یک دست بای بای میکنیم و دست چپمون رو جلو پای راستش میبریم تا طبق عادت برای روی دست اومدن پاشو از رو چوب بلند کنه ولی نگذارین پاشو روی دستتون بزاره تا پاشو بلند کرد کلیک و جایزه .( اصلا عجله نداشته باشین این مرحله رو 20 30 مرتبه انجام بدین و صبور باشین)

مرحله سوم : این مرحله رو مثل مرحله قبل انجام بدین با این تفاوت که هر بار دست چپتون رو که جلوی پاش میگیرین عقب تر بیارین . اطمینان داشته باشین اگر مراحل قبل رو به تعداد کافی و بدون عجله انجام داده باشین موفق خواهید شد . ( در تمامی این مراحل بای بای کردن و گفتن کلمه دلخواه بطور ثابت وجود داره )

مرحله چهارم : اگر مراحل قبل رو صحیح انجام داده باشین میتونید دست چپ خودتون رو در این مرحله به تدریج حذف کنید و به همین راحتی طوطی با گفتن کلمه سلام و تکون دادن دستتون پای راستشو بالا میاره .

نکته ریز این آموزش اینه که: میتونید در حین آموزش به غیر از بالا آوردن پا تکون دادن اونو هم یادش بدین که این بستگی به استعداد و تمرکز طوطی خودتون داره .

بیشتر بخوانید:: روش آموزش رقص به طوطی

در اینجا یاد میدیم که طوطی از روی استند به سمت قفس پرواز کند و از روی قفس یه سمت استند پرواز کند که شما میتوانید با این روش به طوطی یاد بدید که به روی دست شما پرواز کند و از روی دست شما بروی قفس پرواز کند یا بین دوتا استند پرواز کند .

همانطور که گفته شد آموزش پرواز بروی دست قبلا توضیح داده شده است که حال میخواهیم به طوطی یاد بدیم که به سمت استند پرواز کند ، شما دوستان میتوانید بعد از آموزش این دوتا مقاله ، به طوطی خود یاد دهید که کدام مسیرها را پرواز کند ،

درضمن ما این آموزش ها را بصورت شرطی کردن یاد میدهیم که در اینصورت طوطی فقط با دستور شما پرواز خواهد کرد ،

از مزایای این نوع پرواز کردن این میباشد که طوطی بدون دستور شما در محیط خانه پرواز نخواهد کرد یا حداقل کم پرواز خواهد کرد که باز شما میتوانید با کنترل صحیح پرنده آن دسته از پرواز ها را که طوطی به میل خود انجام میدهد را به صفر برسانید.

طوطی را به روی دست خود آورده و در نزدیکی استند بیاستید ، کلمه دستوری مورد نظر برای پرواز به روی استند را گفته و دست خود را پایین تر از استند گرفته (طوری که طوطی جهت رفتن به روی استند فقط با پا جلو برود و برای رفتن روی استند از منقار خود استفاده ننماید )

و میله ی معروف آموزش را که طوطی آن را دنبال میکند و نوک میزند و جایزه میگیرد را به طوطی نشان دهید ( میله را طوری بگیرید که جهت نوک زدن به میله مجبور شود به روی استند پا بگذارد).

طوطی جهت نوک زدن پا پیش خواهد گذاشت و جلو رفته و به میله نوک خواهد زد ،کلمه تشویقی را گفته (یا کلیکر بزنید) و بهش جایزه بدید.

فاصله را اینبار کمی بیشتر کنید تا طوطی جهت رفتن به روی استند تلاش کند که بپرد (تذکر مهم :طوری نگهش ندارید که برای رفتن روی استند از منقار خود کمک بگیرد)

دوستان توجه فرمایید در صورتی که این روش آموزش بخاطر اینکه همزمان نمیتوانید طوطی را روی دست خود نگه داشته و میله را همزمان به طوطی نشان دهید میتوانید از کسی دیگر نیز در این زمینه کمک بگیرید

یا میله را در نزدیکی استند به چیزی ببندید که ثابت بماند یا میتوانید از دوتا استند استفاده نموده که بعد از اینکه آموزش به اتمام رسید یکی از استند ها را حذف نموده و طوطی را روی دست خود آورده و چند باری هم در همین حالت تمرین کیید تا کارتون راحت تر گردد.

تمرین را در هر مرحله به تعداد کافی انجام دهید ، رفته رفته فاصله را زیاد کنید تا پرنده مجبور به پرواز شود وبه نقطه مورد نظر برسد. تمرین را در فواصل زیاد انجام دهید تا طوطی در این آموزش مهارت های کافی را کسب کرده تا در آینده در موقع پرواز در منزل با اشیاء خطرناک برخورد ننماید.

لازم هست نکاتی را در اینجا یاد آور شویم:

مزایای یاد دادن پرواز به طوطی این هست که طوطی با این ورزش در آینده از بیماری های احتمالی چاقی و... که ناشی از عدم تحرک بوجود می آیند جلوگیری خواهد کرد.

دوستانی که پرواز کردن را به طوطی خود یاد میدهند باید همیشه بدانند که احتمال پرواز پرنده و دور شدن از آنها هست ، که باید با دقت خیلی زیاد هنگامی که پرنده بیرون قفس هست موارد ایمنی را رعایت نموده تا از بروز خطرات جلوگیری نمایند.

به طوطی خود یاد دهید با کلمه دستوری به روی دست شما بیاید و بعد با کلمه دستوری دیگر به روی قفس یا استند پرواز کند ، سپس روزانه چندید دقیقه میتوانید طوطی را با این روش مجبور به پرواز ( حتی در مسافت های کم ) بنمایید که برای سلامتی پرنده تان خیلی مفید خواهد بود.

در مورد طوطی های بزرگ جثه مطمئنا این آموزش نیاز به مکان بزرگتری دارد.

کلیپ های پرواز طوطی در اینترنت بحد کافی موجود هست ، آنها را نگاه کنید ، اون هایی که به طوطی یاد داده اند پرواز کند حتی در بیرون از محیط خانه طوطی هاشون پرواز میکنند و بعد به سمتشان میایند هیچ چیزی بیش تر از ما ندارند ، با تمرین و تکرار فراوان ما هم خواهیم توانست طوطی های خود را در بیرون از منزل به پرواز در بیاوریم ، البته منظور ما این نیست که طوطی خود را در فضای بیرون از منزل به پرواز در بیاورید .

این امر را کسانی میتوانند انجام دهند که سابقه زیادی توی این آموزش داشته باشند و به طوطی خود اطمینان کافی داشته باشند. ولی برای دوستانی که علاقه زیادی به این کار داشته باشند ، مطلب ذکر شده مفید میباشد.

این آموزش پیش نیاز آموزش های بعدی میباشد که در آینده یاد خواهیم داد ، پس آموزش را به خوبی به طوطی خود یاد دهید.

بیشتر بخوانید:: چیکار کنم عروس هلندی کمتر جیغ بزنه؟

پیش نیاز این آموزش ، آموزش پرواز به روی استند و آموزش فراخوانی صوتی میباشد که قبلا آموزش داده شده اند.

حلقه بزرگی تهیه کنید که رنگی باشد تا بخوبی دیده شود ( میتوانید از حلقه های موجود در مغازه هایی که کالاهای ورزشی میفروشند را تهیه کنید ) این حلقه ها را در اول خیلی بزرگتر انتخاب کنید تا طوطی به راحتی بتواند از داخل آن پرواز کند .

حلقه را مابین استند و خودتان قرار دهید که میتوانید برای اینکار از کسی کمک بخواهید که حلقه را برایتان نگهداری کند اما بهترین کار این هست که بوسیله پایه ای آن را ثابت کرده و ببندید.

در مرحله اول فاصله را کم در نظر بگیرید که با دستور پرواز طوطی مجبور شود از داخل حلقه پرواز کند.

کلمه دستوری برای پرواز را به طوطی بگید تا پرواز کند بعد کلمه تشویقی را گفته و جایزه را به طوطی بدهید.

رفته رفته فاصله را زیاد تر کنید ، خاطر نشان میشویم که اصول یاد دادن این آموزش دقیقا عین آموزش پرواز بر روی استند میباشد که قبلا بطور کامل توضیح داده شده است که در اینجا از تکرار آنها پرهیز میکنیم.

اگر آموزش پرواز به روی استند را به خوبی به طوطی یاد داده باشید در این آموزش مشکلی براتون پیش نخواهد آمد.

بعد از اینکه فاصله را زیاد کردید و و طوطی از میان حلقه پرواز کرد و به روی استند رسید حال میتوانید در طول مسیر تعداد حلقه ها را زیاد کنید تا طوطی از میان آنها پرواز کند ، این مراحل را به تعداد زیاد انجام دهید .

اگر دوست داشته باشید میتوانید حلقه ها را نیز از این به بعد کم کم به این طرف و آن طرف بکشید تا طوطی هنگام پرواز بصورت مارپیچی از میان آنها پرواز کند ( البته این آموزش برای طوطی های بزرگ جثه سخت تر بوده و مستلزم مکانی بزرگ تر میباشد ، اما در مورد طوطی های کوچک جثه راحت بوده و بسیار لذت بخش خواهد بود) .

بعد از این که طوطی این مراحل را به خوبی یاد گرفت میتوانید اندازه حلقه هارا کوچکتر کنید ، توجه داشته باشید که کوچک کردن قطر حلقه نیز به طور تدریجی انجام شود تا طوطی مهارت لازم برای پرواز از میان حلقه های کوچک را به طور تدریجی یاد بگیرد.

بیشتر بخوانید:: آشنایی با بیماریهای عروس هلندی و روش درمان آنها

امروز قصد دارم یک آموزش ساده ولی کاربردی رو بهتون یاد بدم .

چیزهایی که برای این آموزش مورد نیاز هست ، یک طوطی کاملاً رام و دستی که بطور کامل پرهای اون کوتاه نشده باشه و قابلیت پریدن رو داشته باشه .

مقدار خوراکی برای جایزه ، ترجیحاً اسند T یا مکانی با ارتفاع حداقل 1/5 متر برای سکوی پرش.

این آموزش هم مثل تمامی آموزش ها احتیاج به مکانی ساکت و بی تردد داره که تمرکز شما و طوطی رو بهم نریزه .

ابتدا طوطی رو روی استند قرار میدیم و روبری اون قرار میگیریم . کلمه دستور رو 2 3 بار میگیم و بعد کلیک میکنیم و جایزه رو میدیم . دوستان اینکار در تمامی آموزش ها لازم هست اینجوری طوطی شما تمرکز میگیره و آماده میشه برای آموزش .

کلمه دستور در این آموزش بصورت اختیاری هست و از هر کلمه ای میتونید استفاده کنید . مانند : بیا . بپر ویا اسم طوطیتون رو اول دستور اضافه کنید مثلاً تی تی بیا اینجا .

مرحله دوم :

کلمه دستور رو بگید ، شانه خودتون رو نزدیکش کنید تا طبق علاقه ای که تمام طوطی ها نسبت به این مکان دارن بیاد اونجا . بعد کلیک کنید و جایزه رو بدین .

*دوستان توجه داشته باشین اگر فکر میکنید طوطی شما واقعا با استعداد هست و قاطی نمیکنه میتونید این آموزش رو به صورت رفت و برگشت انجام بدین

یعنی بطور همزمان بعد از آمدن روی شانه شما و گرفتن جایزه دوباره شانه خود رو به استند نزدیک کنید و دستور برگرد یا هر کلمه که دوست دارین رو بهش بگین و بار رفتنش به سر جای اولش دوباره کلیک کنید و جایزه بدین .

اگر تصمیم به دادن آموزش بصورت رفت و برگشت رو دارین این مرحله رو چندین بار تکرار کنید .

پیشنهاد من به شما اینه که فقط از اون بخواهید که بیاد چون اکثر طوطیها در پیغام برگشت دچار سردرگمی میشن که حالا کجا برگردن برن . پس من فعلاً فقط فراخوانی رو آموزش میدم و قسمت دوم رو بعداً راجبش بحث میکنیم .

مرحله سوم :

خوب دوباره طوطی رو روی استند قرار بدین ، کلمه دستور رو تکرار کنید و این بار شانه خودتون رو حدود 15 تا 20 سانتی متر با استند فاصله بدین اگر طوطی عکس العملی نشون نداد با دو انگشتتون جایزه رو بگیرید بصورتی که جایزشو ببینه اونو به پریدن روی شونتون تشویق کنید و تا اینکارو انجام داد کلیک کنید و جایزشو بهش بدین .

توجه داشته باشین این مرحله رو به اندازه ای تکرار کنید که احتیاج به نشون دادن جایزه و تحریک نباشه .

مرحله چهارم :

در این مرحله در فاصله 1 متری ایستاده و کلمه دستور رو تکرار کنید . و اگر مراحل قبل رو نکته به نکته انجام داده باشید . مطمئن باشین دستور شمارو اجرا خواهد کرد .

*نکته مهم اینه که برای رسیدن به این مرحله صبور باشید و ذوق زده نشین چون اگر مراحل قبل رو درست متوجه نشده باشه همه زحماتتون از بین میره .

مرحله آخر :

در این مرحله در فاصله 4 5 متری از استند قرار بگیرید و کلمه دستور رو تکرار کنید . اگر طوطی جواب دستور شمارو داد کلیک و جایزه و بدونید که در این آموزش نمره 20 گرفتین و از این به بعد حتی اگر در مکانی باشید که طوطی شمارو نبینه با شنیدن دستور شما باز هم پرواز میکنه و میاد روی شانه شما .

چند نکته مهم :

چرا شانه ؟ : بخاطر اینکه سکوی مناسبی برای فرود و تنظیم کردن طوطی هنگام پرواز و فرود هست و یکی هم اینکه طوطی که دستی باشه اونجارو به خوبی میشناسه .

طوطی هم مثل شما در هنگام این آموزش ذوق زده میشه و تا میزارینش روی استند و میخواین برین عقب بایستید میپره میاد روی شونتون که جایزه بگیره . آروم بهش بگین نه نه نه و هرگز بهش جایزه ندین و اونرو برگردونید روی استند . باید بهش بفهمونید که فقط با اجرای دستور شما جایزه خواهد گرفت .

این آموزش بیشتر در مورد ملنگو و شاه طوطی و عروس هلندی و ... جواب میده و طوطی هایی مثل کاسکو که علاقه چندانی به پریدن و دور شدن از قفس ندارن کمتر جواب میده .

اگر طوطی شما این آموزش رو بارها و بارها به خوبی انجام داد هرگز اینکارو در فضای باز انجام ندین ، چون آزادی برای طوطی از هر جایزه ای خوشمزه تره .

بیشتر بخوانید:: نحوه تشخیص نر یا ماده بودن عروس هلندی

ما آدمهای جدی و بالغ در یک دنیای جدی هستیم. بازی کردن با طوطی ها شاید در ابتدا برای خیلی از ما مشکل باشد.

در حقیقت ما سالها بوده که بازی نکرده ایم. ولی گذاشتن این زمان ارزش دیدن شادی طوطی شما را داد.

باعث ارتباط عمیق شما و طوطی اتان و همچنین یک چالش خوب برای هوش و ذهن طوطی است. شاید حتی باعث پائین آمدن فشار خون شما بشود! پس همراه طوطی خود لذت ببرید.

در فهرست پائین یکسری از بازی هایی که میتوانید با طوطی خود انجام دهید توضیح داده شده.

بخاطر داشته باشید که خندیدن شما یک عنصر مهم برای یک طوطی شاد است،

پس برای بدست آوردن حداکثر نتیجه سعی کنید موقع بازی با طوطی زیاد بخندید.

یک وسیله سبک مانند توپ پلاستیک (مانند شکل) یا اسباب بازی نرم را شما یا طوطی اتان پرتاب میکند و دیگری آن را میگیرد.

خیلی از طوطی ها توپ را دوست دارند حتی اگر هیچوقت یاد نگیرند که آن را پرتاب کنند.

وقتی توپ را به سمت طوطی پرت میکنید سعی کنید که توپ آرام و با فاصله چند سانتیمتر به کنار طوطی بیفتد.

وسائل مربوط به طوطی را در یکی از کشوهای لباسی اتان قرار دهید که طوطی بتواند وارد آن شود. مثلا کشوی جوراب های تمیزتان. چیزهایی را بعنوان سورپرایز برای طوطی در آنجا قایم کنید تا طوطی آنها را پیدا کنید. مثلا گردو یا اسباب بازی های مخصوص بازی با پا.

برای طوطی اتان با صدای رسا آوازهای کودکانه بخوانید. مثلا روی زمین دراز بکشید و طوطی را با دستانتان در هوا نگه دارید و برایش آواز بتمن را بخوانید.

در حالیکه پرنده روی دست شما نشسته است. طوطی را روی دستتان در خانه بچرخانید مثل هواپیما بازی. فقط آرام حرکت کنید تا باعث عدم تعادل طوطی نشوید.

طوطی وسیله ای را روی زمین می اندازد و شما یا میخندید یا میگوئید، "اوه اوه" و وسیله را بارها و بارها برای او برمیدارید.

طوطی کاری را انجام میدهد مانند کش دادن بدن خود برای رفع خستگی و شما هم از او تقلید میکنید و مثلا دست خود را بلند میکنید و شاید بعدا طوطی یاد گرفت که از شما تقلید کند.

او چشمک زد شما هم بزنید یا برعکس.

بیشتر بخوانید:: ۲ روش ساده برای رام کردن عروس هلندی

یک حوله یا دستمال را خیلی با آرامش روی طوطی بگذارید و بعد گوشه ی آنرا برداشته تا سر طوطی را ببینید و بگوئید "دالـــــی".

به طوطی یاد بدهید که به پشت روی کف دست شما بخوابد و شکمش را کمی قلقلک دهید یا اسباب بازی بدهید تا با پاهایش با آن دعوا کند.

دو انگشت خود را روی زمین گذاشته و انگشتانتان به سمت طوطی راه میرود و شکم یا سینه طوطی را قلقلک دهید.

روی زمین یا روی تخت با طوطی خود بازی کنید. اسباب بازی هایش را روی زمین بریزید و خودتان هم روی زمین دراز بکشید. مهم نیست چکار میکنید حتی میتوانید تلویزیون نگاه کنید. همین که با هم روی زمین هستید مهم است.

به طوطی سلام کردن با پایش را یاد بدهید یا کارهای دیگر با پا مثل تکان دادن یا بوسیدن پای خود.

بعضی طوطی ها دوست دارند تا کاغذ ها را پاره پاره کنند. تعدادی دستمال کاغذی بیاورید و بعضی ها را خودتان پاره کنید و بقیه را هم بگذارید تا طوطی پاره کند. هرچه خرابکاری بزرگتر باشد طوطی بیشتر لذت میبرد.

از موقعیت هایی که در آن میتوانید کارهایی را در کنار هم انجام دهید استفاده کنید. مثلا طوطی ملوکان من علاقه دارد تا سوپ را با قاشق بخورد. وقتی مقداری از سوپ روی زمین میریزد من میگویم " oops" و میخندم. او هم میگوید "اووپس" و میخندد.

بیشتر بخوانید::

سوالات رایج درباره عروس هلندی | غذا خوردن و رام کردن کوکاتیل ها

آشنایی با بیماری ها و روشهای اصولی نگهداری عروس هلندی

همه چیز در مورد جفت گیری و تکثیر عروس هلندی

 

مطالب پر بازدید

آیا دوست دارید که از طوطی ها در خانه خود مراقبت کنید؟ یکی از مهم ترین وظایفی که صاحبان طوطی، دارند این است که از خستگی طوطی شان پیشگیری کرده و برای شاد نگه داشتن طوطی خود تلاش کنند. قبول دارم کار سختی است و نیاز به وقت گذاشتن زیادی دارد. این مقاله از بخش حیوانات خانگی دکتر سلام را برای کشف بعضی از رازها به منظور اطمینان از اینکه پرنده شما هرگز با خستگی، افسردگی و یا عوارض جانبی ناخواسته دست و پنجه نرم نمی کند، مطالعه کنید. با ما همراه باشید تا در این مورد بیشتر بدانید.

آیا می دانید که از نظر علمی اثبات شده است که برخی از گونه های طوطی پیچیدگی عاطفی ای مانند یک کودک 5 ساله دارند؟ نگه داشتن چنین موجودات هوشمندی در جایگاه یک حیوان خانگی خوشحال و پرانرژی، می تواند به عنوان یک شغل تمام وقت قلمداد شود، اما اگر شما اصول اولیه نیازهای پرنده خود را بدانید، می توانید مطمئن باشید که حیوان خانگی شما سالم و شاد است.

چطور با طوطی خود بازی کنیم

در حیات وحش، طوطی ها تمام تمریناتی را که نیاز دارند شامل پرواز کردن، خوردن غذا و مراقبت از خود در برابر شکارچیان است. ارائه تمرین مناسب برای پرنده در قفس، می تواند به یک چالش تبدیل شود و از خستگی طوطی ها پیشگیری کند. به طور منظم برای این کار تلاش کنید. ارائه چند تمرین خلاقانه به پرنده تان نه تنها سبب حفظ سلامتی اش شده و او را در شرایط جسمانی مناسب حفظ خواهد کرد، بلکه به پرنده کمک خواهد کرد تا از نظر ذهنی تحریک شده و شاد و سر زنده در خانه اش همراه با شما زندگی کند.

سالهاست که کارشناسان پرنده به مزایای تغذیه با مواد غذایی تازه مانند میوه ها و سبزیجات در کنار مواد مخلوط مانند بذر و پلت، اشاره می کنند. این غذاها نه تنها برای اطمینان از تغذیه ی مناسب و مصرف ویتامین های لازم، ضروری هستند، بلکه دادن غذاهای جدید به پرنده تان موجب ایجاد هیجان و تحریک ذهنی در او خواهد شد. به تدریج، خواهید دید که حیوان خانگی شادتر و سالم تری خواهید داشت.

در نظر گرفتن زمانی برای برقراری ارتباط با هر حیوان خانگی مهم است، اما در مورد حیوانات غیر اهلی مانند پرندگان خاص، این امر بسیار ضروری است. در مورد این قضیه فکر کنید که چرا باید حیوانی را نگه دارید که رابطه خوبی با آن ندارید؟ به سبب ویژگی های فردی طوطی ها، اگر زمان مناسبی را با آنها سپری نکنید، شاد نگه داشتن طوطی تان، بسیار سخت خواهد شد. اطمینان حاصل کنید که حداقل 3 تا 4 ساعت در روز را برای همراهی و بازی با پرنده تان برای داشتن یک پرنده سالم و شاد، کنار گذاشته اید.

آموزش انجام ترفندهای مختلف به پرنده، کار دشواری نیست. در حقیقت، پرندگان تمایل دارند که از افرادی که به شدت به آنها نزدیکند، انجام کارها را سریع تر و کارآمدتر یاد بگیرند. آموزش چند ترفند سرگرم کننده به پرنده تان می تواند رابطه شگفت انگیزی را بین شما و او ایجاد کند و سطح عمومی شادی او را بالا می برد. به علاوه، این کار می تواند سطح هوشمندی پرنده تان را در برابر دوستان و آشنایان به نمایش بگذارد. فقط به یاد داشته باشید که از پرنده خود بیش از حد، انتظار نداشته باشید و جلسات آموزشی خود را کوتاه، سرگرم کننده و سازگار با پرنده نگه دارید. با یک تمرین کوچک، از دستیابی پرنده تان به توانایی های خاص، شگفت زده خواهید شد.

مشغله های کاری و ارتباطات خانوادگی، وقت گذاشتن دائمی برای پرنده توسط صاحبش را دشوار می کند و این قابل درک است. با این حال، مهم است بدانید که با انجام کارهایی می توانید مطمئن شوید که زمان هایی را که قادر به انجام بازی با او نیستید، پرنده تان سرگرم است. انتخاب اسباب بازی های جالب و مناسب برای پرنده و لوازم جانبی قفس بخش مهمی از الزامات حفظ شادی پرنده است. به یاد داشته باشید که پرندگان بسیار شبیه به کودکان نوپا هستند، با این حال، آنها نیز به سرعت از بازی با اسباب بازی های قدیمی خسته می شوند. سعی کنید مجموعه ای از اقلام مختلف را که می توانید در قفس پرنده ی خود جابجا کنید، تهیه کنید تا آنها را تازه نگه دارید تا همیشه برای حیوان خانگیتان جالب باشد.

خستگی در پرندگان خانگی، به خصوص در طوطی ها، به مجموعه ای از مسائل، از عوارض اجتماعی گرفته تا مشکلات رفتاری و سلامت جسمی شان، مربوط می شود. پرندگان بسیار حساس و با احساس هستند. برخی از گونه های طوطی حتی می توانند مهارت های استدلال یک کودک 5 ساله را از خود نشان دهند. در حالی که نگه داشتن چنین موجودات هوشمندی زمانی دائمی می خواهد اما به نظر می رسد که این کار تقریبا غیر ممکن است. راهی وجود دارد که میتوان آن را با به به خاطر سپردن چند مرحله ی ساده انجام داد. در ادامه به دانستن این موضوع می پردازید که چگونه بدون آنکه خود را اذیت کنید، پرنده تان را از نظر ذهنی تحریک کنید.

سپری کردن دقایقی در هر روز برای نگهداری و لمس کردن به پرنده تان، می تواند ذهن دوست کوچکتان را به طور وسیعی به طرز مثبتی تحریک کند. نه تنها پرنده های خانگی از تماس های فیزیکی صاحبانشان لذت می برند، بلکه انجام هر روزه این کار به شما کمک می کند تا با آناتومی پرنده خود آشنا شوید، که این امر به شما در جستجوی هر نوع اختلالات فیزیکی که می تواند علائمی از بیماری یا آسیب دیدگی باشد، کمک کند. لمس کردن پرنده تان همچنین کمک می کند تا رابطه ای را که با حیوان خانگی خود دارید، بهبود بخشیده و حفظ کنید. از هر صاحب پرنده ای که می خواهید بپرسید؛ شاد نگه داشتن طوطی با میزان ارتباطی که با او برقرار می کنید، بستگی دارد. به گفته دامپزشکان؛ شاد ترین طوطی ها، آن هایی هستند که بیشتر وقت خود را با صاحبانشان می گذرانند.

یکی از بهترین راه های جلوگیری از خستگی طوطی تان این است که بعضی از ترفندهای سرگرم کننده را به پرنده خود آموزش دهید. زمانی که شما با پرنده خود کار می کنید، علاوه بر خوراکی های خوشمزه ای که به عنوان پاداش برای کار درستش دریافت می کند، تحرک زیادی را در حیوان خانگی تان ایجاد می کند، همچنین به طور همزمان جنبه اجتماعی او بالاتر رفته و همچنین رابطه مالک و پرنده تقویت می شود. همانطور که پرنده تان پیشرفت می کند، شما همیشه می توانید برای کمک به تازه نگه داشتن این فرآیند، ترفندهای جدیدی را اضافه کنید. امتیاز اضافه دیگر این است که شما یک زمان عالی برای نشان دادن شیرینی و هوشمندی حیوان خانگی خود به فامیل و دوستان خود دارید.

درست مانند بچه های کوچک، پس از مدتی، طوطی ها از بازی با اسباب بازی های قدیمی خود خسته می شوند. از آنجایی که اسباب بازی های پرنده می تواند خیلی گران باشد، بسیاری از صاحبان پرنده ها از انواع مختلفی از اسباب بازی ها استفاده می کنند و هر دو هفته یک بار تعدادی از آنها را از قفس پرنده خود بیرون آورده و تعدادی دیگر را جایگزین آن ها می کنند. به این ترتیب، پرنده شما هر روز، با اسباب بازی های جدید بازی می کند، که به استفاده از ذهنش کمک می کند. برای جلوگیری از خستگی طوطی شما حتی می توانید تعدادی اسباب بازی دست ساز سرگرم کننده مخصوص پرنده بسازید، تا تنوع بیشتری را برای دوست خود به ارمغان بیاورید.

بسیاری از صاحبان پرنده وقتی که از خانه دور می شوند و یا دیگر قادر به گذراندن وقت با پرندگان خود در طول روز نیستند، برای پیشگیری از خستگی طوطی خود موسیقی یا فیلم پخش می کنند. طوطی ها به طور طبیعی به صداها و آواهای مختلف علاقه مند هستند، بنابراین روشن کردن رادیو یا تلویزیون، یک راه عالی برای شاد و آرام نگه داشتن آنها در زمانی که در قفس هستند و شما در خانه نیستید، می باشد. شما حتی می توانید انواع موسیقی ای که پرنده تان بیشتر با آن ها ارتباط یرقرار می کند را پخش کنید و یا برخی از آهنگ های محبوب در مورد پرندگان را برای ایجاد یک لیست پخش سفارشی برای دوست خود پخش کنید.

در حیات وحش، طوطی ها از مجموعه ای از میوه ها، سبزیجات، دانه ها، انواع توت ها و آجیل ها تغذیه می کنند. اگر آنها در قفس بی حوصله غذا بخورند، جای تعجب ندارد زیرا هر روزه در ظرف های قدیمی، همان مخلوط بذر همیشه را می خورند. با افزودن تنوع بیشتر به رژیم غذایی پرنده تان به شکل میوه های تازه و سبزیجات، به غیر از شاد نگه داشتن طوطی و پیشگیری از خستگی طوطی ، می توانید سطح سلامت، ویتامین ها و مواد مغذی موجود در بدن او را افزایش دهید. برای افزودن گزینه های لذت بخش و گسترش گزینه های در دسترس، سعی کنید برخی از غذاهای خانگی پرنده را در آشپزخانه خود آماده کرده و به پرنده تان ارائه کنید.

دکتر سلام پیشنهاد می کند مقاله حساسیت به طوطی و مراقبت های لازم را نیز مطالعه کنید. اگر سوالی در مورد سلامت طوطی خود داشتید در بخش دیدگاه ها بپرسید تا کارشناسان ما به بررسی آن پرداخته و پاسخگوی شما باشند.

مطالب مرتبط

طوطى من به شدت از قايم موشک بازى خوشش مياد. همچنين از دالى موشه.

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

بسیاری از مردم طوطی را به عنوان حیوان خانگی می گیرند، زیرا امیدوارند که سطح سرگرم کننده ای از تعامل گفتاری با این موجودات یکتا و هوشمند داشته باشند. درک مردم از رفتار گفتاری این پرنده می تواند از درک ویژگی سرگرم کننده تا گفتار انسانی تا این باور که آن ها می توانند مکالمه ای با حیوان خانگی خود داشته باشند، متفاوت باشد.

در حالی که ما سطح تعاملات در این بخش از سرگرمی نمناک مورد بحث قرار نخواهیم داد، اما اگر می خواهید طوطی خانگی تان صحبت کند، باید بدانید چه کاری می توانید برای کمک به این نوع رفتار انجام دهید؟

1. گونه و نوع طوطی خود را بشناسید

از لحاظ تئوری همه گونه های طوطی باید قادر به یادگیری زبان انسان باشند، اما برخی از آن ها در "صحبت کردن" نسبت به بقیه مهارت کمتری دارند. طوطی های خاکستری آفریقا، طوطی های آمازون، کاکل سفیدها و کوکاتیل ها شاید شناخته شده ترین - معروف نوع آن هستند، اما حتی طوطی های کوچک نظیر باجریگار (معروف به پاراکیت یا باجگی)، طوطی کواکر و لاوبرد می توانند در طول زمان نیز یاد بگیرند.

این گونه ها به قدری باهوش هستند که می توانند زبان، عبارات و حتی جملات قابل تشخیص را یاد بگیرند. اگر اولویت شما داشتن یک طوطی است، بهتر است با یکی از گونه هایی که به خاطر توانایی صحبت کردن مشهور است، آشنا شوید.

چطور با طوطی خود بازی کنیم

گونه های دیگری که به عنوان حیوان خانگی نگهداری می شوند، مانند ماکائو، کیاکو، طوطی های سنگال، هم چنین می توانند یاد بگیرند که برخی کلمات را بیان کنند اما به طور معمول کم حرف تر هستند.

2. شروع ساده:

صرف نظر از نوع پرنده ای که با او تمرین می کنید، بهتر است با یک یا دو کلمه ساده شروع کنید، مانند "سلام"، "خداحافظ" یا "پرنده". این طوری است که بسیاری از طوطی ها همه آهنگ ها را با اضافه کردن دانه دانه کلمات در یک زمان یاد می گیرند.

3. خودتان نیز تکرار کنید:

پرندگان یاد می گیرند که کلمات را با بارها بارها شنیدن تقلید کنند تا قبل از اینکه پرنده شما آن را نگفته، چند بار تکرار کند. به این معنی است که بسیاری از پرندگان یاد می گیرند از صداهای محیطی نظیر زنگ در، مایکروویو و یا تلفن، بدون اینکه صاحبانشان به آن ها درس بدهند، تقلید کنند.

چنانچه در نمناک اشاره شده است طوطی ها، قبل از این که شروع به تقلید صدایی کنند، به آنها گوش می دهند. این خصوصا در طوطی های خاکستری آفریقایی رایج است ، که می تواند بهترین سخنگویان باشند اما اغلب پس از یک سالگی صحبت نمی کنند.بنابراین اگر طوطی آنچه که شما می گویید را تکرار نکرد، دلسرد نشوید.

4. واضح صحبت کنید:

طوطی ها به بهترین شکل یاد می گیرند زمانی که کلماتی که می شنوند همیشه به وضوح باشد, پس به طور واضح کلماتتان را تلفظ کنید. مهم است که معلم (مالک) کلماتش را زمزمه نکند, بلکه به طور مستقیم به طوطی اش بگوید و هر بار با یک همان لحن صحبت کند.

استفاده از یک لحن به معنی استفاده از همان کلمه برای هر بار که شما می گویید است, و تاکید بر روی همان هجاها در یک کلمه به یک روش در هر زمان مهم است. به نظر می رسد که پرندگان هنگامی که یک کلمه با صدای بلند و مشتاقانه برای آن ها تکرار می شود, سریع تر یاد می گیرند. کلید تقلید در پرندگان, تکرار واضح است.

5. پاداش زیاد:

بهترین راه برای تشویق یک پرنده برای یادگیری یک کلمه استفاده از اصول تقویتی مثبت است. در ابتدا هر بار که کلمه جدید را به طوطی می گویید، یک پاداشی کوچک به او بدهید که در طی آن فقط در طول تمرین دریافت می کند. مواد غذایی کوچک مثل یک تکه بادام، دانه گل آفتابگردان یا بخشی از یک انگور، بسته به ترجیحات پرنده شما.

باید چیزی باشد که پرنده شما بیشتر از همه دوست دارد و این مورد را فقط در طول تمرین باید بدهید و بلافاصله پس از آن که کار مورد نظر را انجام می دهد، به پرنده تان پاداش دهید. در ابتدا، هر بار که کلمه ای را می گویید، به او خوراکی را بدهید. وقتی که پرنده متوجه می شود که وقتی این کلمه را می گویید، صبر می کنید تا به شما نگاه کند بعد از گفتن کلمه به او پاداش دهید.

در نهایت صبر کنید تا پرنده شروع به گفتن کلمه قبل از دادن پاسخ کند، حتی اگر صدا درست بخشی از کلمه باشد.هنگامی که پرنده شروع به تلاش برای گفتن کلمه به طور مرتب می کند، صبر کنید تا زمانی که پرنده تلاشی را برای گفتن کلمه کند. در نهایت، پرنده را خواهد دید که با او برخورد می کنید و ممکن است کلمه را بدون نیاز به گرفتن پاداش به شما بگوید.

6. صبور باشید:

درست همانطور که افراد مختلف در سن های متفاوتی یاد می گیرند، بنابراین پرندگان نیز متفاوت هستند. برخی از پرندگان در عرض چند ماه قادر به یاد گرفتن هزاران کلمه هستند، در حالی که برخی دیگر تنها چند کلمه را یاد می گیرند.

در بخشی، سرعتی که یک پرنده یاد می گیرد ، بستگی به این دارد که شما چقدر با او تمرین می کنید؛ با این حال، برخی از پرنده ها بدون توجه به اینکه چقدر سعی می کنید به آن ها آموزش دهید، چیزی را یاد نمی گیرند. صبر کنید، صبور باشید، انتظارات منطقی داشته باشید و زود شروع کنید.

در حالی که اغلب طوطی ها چه چیزی را بعد از چند روز گوش دادن تکرار نخواهند کرد، اما آن ها هنوز مشغول جذب و پردازش چیزهایی هستند ، که شما می گویید.بنابراین، هرچه بیشتر با آن ها صحبت کنید زودتر شروع به صحبت کردن با شما خواهند کرد.

7. استراحت بدهید:

پرندگان از طریق تقلید یاد می گیرند و شما باید یک کلمه را تکرار کرده و آن را با یک روش بارها و بارها تکرار کنید، تا واژگان جدید را به طوطی خود آموزش دهید.با این حال، بهتر است که تعداد زیادی از تکرارها را در یک دوره آموزشی تمرین نکنید.

پنج یا شش کلمه کافی است که هر یک با یک زمان منحصر به پرنده کوچکتان بگویید و برای بیشتر پرنده ها چند بار در روز مناسب است.بیش از آن ممکن است برای طوطی خسته کننده باشد، و ممکن است علاقه اش را به آموزش از دست بدهد.

8. فشار نیاورید:

درست مثل این که مردم روزهای خوب و بدی دارند، وقتی نوبت یادگیری می شود، برای پرندگان هم همین اتفاق رخ می دهد. بعضی روزها، پرنده شما ممکن است بیش از حد خسته و یا حواس پرت باشد.

اگر به نظر می رسد که پرنده شما در یک زمان خاصی بی علاقه به نظر می رسد، یک روز استراحت کنید و یک بار دیگر مجدد امتحان کنید. سعی کنید ناامید نشوید. همه ما حالات مختلفی داریم و بنابراین طوطی های خود را نیز همینگونه ببینید.بیش از حد به آنها فشار نیاورید.

9. محدودیت ها را قبول کنید:

برخی از پرندگان یک کلمه جدید را کامل می گویند، در حالی که پرندگان دیگر تنها در ابتدا بخشی از کلمه را دریافت می کنند. چنانچه در بخش سرگرمی نمناک توضیح داده ایم بعضی از پرندگان هرگز نمی توانند یک کلمه را به روشنی یک انسان بیان کنند.

کلید آموزش پرنده، می تواند دادن پاداش به طور مداوم برای طوطی باشد که سعی می کند حتی بخشی از کلمه را بگوید، و این کار سپس تلاش می کند تا پرنده را کمی بالا ببرد تا بتواند کلمه را به طور کامل ادا کند.

با این حال، همه طوطی ها را نمی توان آموزش داد. بسیاری از آن ها در پاسخ به رفتارهای انسانی، مانند تلاش برای خداحافظی، هر بار که در باز می شود خداحافظی می کنند. با این حال، نسخه پرنده برای "خدانگهدار" ممکن است به جای کلمه واقعی، اعتراض یا صدای جیر جیر در باشد تا خود اصل کلمه خداحافظی.زبان و ارتباطات برای هر پرنده متفاوت است. از تلاش های این پرندگان برای راضی کردن و تعامل با شما حتی اگر کامل نباشند، تشکر کنید.

10. عشق بدون توجه:

صحبت کردن با کلمات انسانی تنها یکی از چیزهای شگفت انگیز است که طوطی ها به عنوان حیوانات خانگی ارائه می کنند.برخی از طوطی ها به خوبی صحبت نمی کنند، اما می توانید به آن ها یاد بدهید که فنون باور نکردنی را اجرا کنند، در حالی که دیگران اجرا نمی کنند، و بعضی ها ترجیح می دهند که آن ها را در آغوش گرفته و نوازش کنند. طوطی ها به دلایل مختلف می توانند به حیوانات خانگی خوبی تبدیل شوند.

اگر تلاش های طوطی شما خوب به نظر نمی رسد، به خاطر داشته باشید که هنوز آنها حیوانات خانگی تان هستند و آنها را دوست داشته باشید.

11.رابطه ای را با پرنده خود را ایجاد کنید.

پرندگانی که قادر به صحبت کردن هستند، حیوانات اجتماعی هستند. توسعه یک رابطه با صحبت کردن با آن ها بسیار مهم است، به طوری که به شما اعتماد کرده و به صدایتان عادت می کنند. توصیه می شود که در چند ماه اول وقت خود را با این پرنده سپری کنید و با صدای آرام با او صحبت کنید.

چطور با طوطی خود بازی کنیم

12.حتماً هر روز با پرنده خود بازی کنید.

این پرندگان در طبیعت هر روز تعاملات زیادی دارند و بسیاری از محرک ها را درگیر می کنند.برای زندگی گروهی، این پرندگان دوست دارند به خوبی معاشرت کنند.صرف زمان زیاد همراه با پرنده به شما کمک خواهد کرد تا رابطه خوبی را باهم برقرار کنید.

13.برنامه روتین خود را برنامه ریزی کنید.

مانند آموزش هر حیوان دیگری، صحبت کردن درباره پرندگان نیازمند جلسات آموزشی کوتاه، مکرر و منظم است. دقت کنید برنامه ای بسازید ، که بتوانید زمان و توجه خود را به آن معطوف کنید تا پتانسیل یادگیری او را به حداکثر برسانید.

یک برنامه تهیه کنید.جلسات تمرین را به مدت پنج دقیقه و دو تا پنج بار در روز محدود کنید. برای کار کردن با طوطی خود چندین بار در روز برنامه ریزی کنید.

14.وقتی که آموزش می دهید، پرنده را جلوی دهان خود نگه دارید.

این کار شما را مطمئن خواهد کرد که توجه پرنده را به خود جلب کرده اید.نزدیکی به ایجاد رابطه بین شما و طوطی تان کمک خواهد کرد، همچنین به تمرکز بر روی صداهایی که می خواهید ایجاد کنید نیز کمک می کند.

15.مطمئن شوید که پرنده تان لذت می برد.

مانند یک کودک، پرندگان هنگامی که یک حس خوب و جالب می بینند لذت می برند. با دادن پاداش ها، مانند رفتارهای خوب، و درگیر شدن با پرنده به روش هیجان زده، پرنده را تشویق کنید که از این بازی جدید زبانی لذت ببرد.

پس از اجرا، به این رفتار باید پاداش داده شود. این کار به پرنده کمک می کند که بداند که کار درستی انجام می دهد.از پاداش دادن به پرنده در هنگام صحبت کردن خودداری کنید. این کار اشتیاق او برای اجرایش را تقویت می کند.

16 . به صحبت هایتان تنوع بدهید.

به پرنده خود انواعی از صداها را بدهید، نه تنها باید مطمئن شوید که آن ها سرگرم می شوند، بلکه تمایل طبیعی مغزشان را برای یادگیری با چیزهای جدید تحریک می کنید.برای آموزش یک کلمه آن را با تون های مختلف تکرار کنید مثلا با نشان دادن تخمه به او بگویید «تخمه می خواهی؟»، «تخمه دوست داری؟» تا طوطی راحت تر بفهمد در مورد چه چیزی صحبت می کنید.

کلمات را رسا و واضح و بلند بیان کنید و پس از تکرار کلمه در بار اول، آن را در جمله به کار ببرید. آزمایش کنید. شاید پرنده شما کم تر از یه سلام و چند کلمه را می گوید. اگر پرنده تان به خوبی پاسخ نمی ده،د یک چیز دیگر را امتحان کنید.

17. زمان های سرحالی طوطی را بشناسید.

طوطی ها نیز مانند انسان برخی ساعات روز حوصله ی حرف زدن یا تعامل ندارند. پس حرف زدن را به او در زمان هایی که شادتر و سرحال تر است آموزش دهید زیرا در این زمان طوطی بیشتر تولید صدا می کند. بهترین ساعت ها برای یادگیری در اغلب گونه های طوطی ساعت اولیه ی روز و پیش از غروب آفتاب هستند.

18. طوطی های وحشی باید به شما اطمینان کنند.

اگر طوطی شما بداند که شما برایش اهمیت قائل هستید ، طوطی نیز شما را دوست می دارد و به شما توجه می کند درنتیجه سریع تر یاد میگیرد زیرا برای دریافت و توجه بیشتر از شما طوطی تلاش می کند صدای بیشتری تولید کند.

برای جلب اطمینان طوطی روزی دو ساعت اجازه دهید آزاد باشد و در فضای خانه پرواز کند. البته طوطی را لوس نکنید و به او افراطی محبت نکنید زیرا به دلیل دریافت توجه و آزادی زیاد طوطی هایی که محبت زیاد دریافت می کنند تلاشی برای حرف زدن نمی کنند.

19. برای آموزش حرف زدن توجه طوطی را جلب کنید.

فاصله تان با قفس را حفظ کنید تا به طوطی استرس وارد نشود. بارها و بارها کلمات را تکرار کنید و با طوطی خوش برخورد باشید.

20. برای طوطی خود اسباب بازی بخرید.

برای شاد کردن طوطی یک تاب و چند گلوله ی رنگی در اختیارش بگذارید تا سریع تر یادگیری را آغاز کند . اگر طوطی شما حرف زشتی یاد گرفت او را تنبیه کنید پس اگر حرف زشتی را یاد گرفت با هر بار تکراراین حرف روی قفس پارچه ی سیاه بکشید. از مدت زمان کم شروع کنید و در صورتی که تکرار کرد به مدت تنبیه بیافزایید.

 

شهریار (onlypet.ir)
بهمن ۱۵, ۱۳۸۸
طوطی
نظرات (۴۱)

طوطی ها در محیط طبیعی خود وقت زیادی را صرف اشتغال اعم از جویدین شاخه ها ،تهیه غذا و غیره میپردازند و اشتغال جزء زندگی روزمره انها به حساب میاید حال در اسارت یا محیط انسانها چگونه رفتار میکنند، قاعدتا باید برای طوطی خود وسایل اشتغال و سرگرمی فراهم کنیم. اکثر طوطی هایی که توجه ای به انها نمیشود یا وسایلی برای جویدن و اشتغال ندارند به سرعت افسرده میشوند و حتی ممکن است به عارضه پرکنی دچار شوند. پس برای نگهداری طوطی ما وظیفه داریم وسایل اشتغال و سرگرمی طوطی خود را اگر چه غیر طبیعی هم هست فراهم کنیم

به ادامه متن توجه کنید

چطور با طوطی خود بازی کنیم

تمامی طوطی ها در محیط طبیعی خود اشتغال دارند اشتغال طوطی در محیط طبیعی به این معنیست که برای به دست اوردن غذا تلاش میکنند یا وقت خود را صرف عشق بازی با جفت خود میکنند یا برای تامین ویتامین و املاح بدن خود پوست درختان را میجوند و حشرات بین انها را میخورند. اگر خلاصه بخواهیم بیان کنیم اشتغال برای طوطی به معنی مشغول بودن و سرگرم شدن با وسایل اطراف خود است. البته در محیط طبیعی ، این فعالیت برای بقای زندگیشان صورت میگیرد اما در منزل که همه چیز انها فراهم است ایا به اشتغال و بازی کردن نیاز دارند؟؟؟

جواب سوال بالا کاملا مثبت است و طوطی ها در منزل هم نیاز به اشتغال دارند بارها دیده شده طوطی که در منزل رها میشود بعد از مدتی شروع به جویدن اثاثیه منزل میکند یا خود را جلو اینه مشغول میکند یا با طناب پرده بازی میکند به هر حال اشتغال جزئی از زندگی طبیعی طوطی ها به شمار میرود و شمای نگهدارنده موظفید وسایل مورد نیاز برای اشتغال طوطی را فراهم کنید

۱) ساده ترین کاری که برای اشتغال طوطی خود میتوانید انجام دهید این است که شاخه و پوسته درختان را همواره در اختیار طوطی خود قرار دهید. با این کار طوطی شما از کندن پوسته و شکستن شاخه ها لذت میبرد و حتی این کار از رشد ببیش از حد منقار پرنده جلوگیری میکند. درختانی مانند کاج ،بید،چنار،بلوط و…. بری جویدن و اشتغال طوطی مناسبند شما میتوانید از هر درختی به شرط انکه سمی نباشد یا شاخه ها سم پاشی نشده باشند استفاده کنید. حتی میتوانید شاخه ها را به هم پیچ و مهره کنید و یک درخت خزیدن برای طوطی خود بسازید که برای انها بسیار مطلوب و دوست داشتنیست (برای اطلاع از ساخت درخت خزیدن به موضوعات سایت مراجعه کنید)

نکته: از شاخه های جوان درختان غافل نشوید به دلیل اینکه این شاخه ها نه تنها برای طوطی اشتغال خوبیست بلکه طوطی مواد عالی و املاح را انها دریافت میکند

۲)وسایل اماده بازی طوطی یکی دیگر از وسایل اشتغال است. این وسایل نه تنها جنبه بازی و اشتغال برای طوطی دارند بلکه بعضی از این اسباب بازی ها به هوش و استعداد طوطی نیز کمک میکنند. ولیاسباب بازی های استفاده شده حتما استاندارد و مخصوص طوطی باشند (بعضی از فروشندگان داخل کشور هم این وسایل را ارائه میدهند)

۳)بعضی از میوه ها نیز جنبه اشتغال طوطی را فراهم میکنند. مثلا ذرت (بلال) را کامل و درسته بدون کندن پوست در اخیار طوطی قرار دهید، یا سیب را درسته در اختیار طوطی قرار دهید

۴)از میوه ها که بگذریم ولی از دانه ها نمیتوانیم بگذریم زیرا یکی از وسایل خوب برای اشتغال و سرگرمی طوطی به شمار میروند و نه تنها جنبه اشتغال دارند بلکه طوطی از شکستن دانه و گرفتن پاداش داخل دانه خوشحال میشود. برای طوطی های متوسط تا بزرگ میتوان از دانه هایی مثل بادام،گردو و…. استفاده کنیم طوطی های بزرگ مانند اراها یا کاکادوهای بزرگ ممکن است به سرعت بادام یا گردو را بشکنند ولی طوطی های متوسط مدتی باید به این دانه ها ور روند و انقدر کوشه ای را ساییده یا ترکی ایجاد کنند تا دانه را بشکنند و جایزه داخلش را بگیرندو همین کار باعث اشتغال طوطی میشود

در اخر میتوان گفت وسایل زیادی برای اشتغال و سرگرمی طوطی وجود دارد که مهمترین انها در بالا ذکر شد. حتی میتوانید از وسایل بچه مثل پستونک و وسایل بازی انها هم استفاده کنید. ولی استفاده از هر وسیله ای برای بازی طوطی و اشتغال به ان را توصیه نمیکنم و یا قرار دادن وسایل به صورت غیر منتظره برای طوطی را به هیچ عنوان صلاح نمیدانم. برای درک هر چه بیشتر شما با چند نکته زیر کلامم را به پایان میرسانم

۱)دقت کنید که هر وسیله ای را ناگهانی در اختیار طوطی خود قرار ندهید چون باعث ترس طوطی میشود بهتر است چند دقیقه در دست خود نگه دارید و به طوطی نشان دهید یا با ان وسیله بازی کنید تا طوطی اول جذب وسیله شود و با وسیله جدید اشنا شود.

۲)اسباب بازی ها باید استاندارد باشند و از اسباب بازی هایی مانند طناب ها و زنجیرهای بلند و غیر استاندارد جدا خوداری کنید زیرا ممکن است به دور گردن یا دست و پای طوطی بپیچد و باعث صدمه دیدن طوطی شود

۳)روزنامه ممکن است یک وسیله خوب برای جویدن توسط طوطی شما به حساب بیاید ولی سرب نوشته های روزنامه هم میتواند باعث مسمومیت و حتی مرگ طوطی شود پس از قرار دادن هرگونه کاغذ دارای نوشته در کنار طوطی خوداری کنید

۴) شاید این نکته هم بد نباشد یاداور شوم که هر وسیله باید متناسب با اندازه و نوع طوطی شما انتخاب یا ساخته شود و همچنین ممکن است علایق طوطی شما به وسایل ارائه شده کم باشد و یا اصلا از ان خوشش نیاید بنابراین در این مورد ها هم دقت کنید و وسایل را متناسب با طوطی خود در نظر بگیرید و همیشه تنوع اسباب بازی ها و وسایل سرگرمی را برای طوطی خود فراهم کنید

نکته: طوطی با وسایل بازی میکند و انها را تکه تکه میکند ولی چیزی را که خوردنی نباشد و مناسب حالش نیست نمیخورد. پس زیاد نگران جویدن طوطی نباشید و فکر نکنید انها را میخورد

امیدوارم مطالب ارائه شده مکفی و مورد توجه قرار گیرد

در صورت کپی برداری لطفا لینک  منبع را ذکر کنید

در قسمت درباره من بخوانید

عالی بود

سلام… ائینه برا طوطی بده؟ طوطیم هی میدوئه میری جلو ائینه وایمیسته و بعدیه کمی شروع مییکنه به سر صدا کردن… به غیر از مواقعی که جلو ائینه نیست اصلا صداش در نمیاد!!

سلام
نه اصلا بد نیست و پرنده رو از تنهایی در میاره این نشون میده پرنده شما هم تنهاست و هم مورد کم توجه ای شما قرار گرفته.

سلام
نه بد نیست تا زمانی که بهش وابسته نشه. یه موقع میبینی که دیگه دوری اینه رو تحمل نمیکنه و اگه در اختیارش نذارید افسرده میشه. بنابراین یا باید دائم استفاده کنید یا اصلا یا حداقل کم استفاده کنید و خودتون بیشتر به طوطی برسید، طوطی تنها باید همدم انسان باشه نه اینه
موفق باشید

این که اجازه نمیده بهش نزدیک شم چه چه جوری بهش توجه کنم دیگه ! خیلی سعی ام رو کردم که تنها نمونه ولی نمی ذاره… فکر کنم بهتر باشه جفت بگیرم واسش…. به هر حال مرسی از راهنمایی تون باز هم

سلام
من قبلا خدمتتون عرض کردم بهتره عوضش کنید اما برای توجه هم خدمتتون توضیح میدم مثلا شما از توی هال یکمرتبه میایید جلوی طوطی و شروع میکنید به بازی با اون خب معلومه که پرنده میترسه و یا یک کاری قبلا کردین که از شما ترسیده و ممکنه از سایر افراد خانواده ترس کمتری داشته باشه حالا راه حل :
اگر با افراد دیگه راحت تره بگین اونها بیشتر باهاش رابطه داشه باشن تا آروم تر بشه. بعد شما هم کم کم اضافه بشید و در کنار بقیه قرار بگیرید.
اگر هم خودتون دوست دارید باهاش باشید باید وقتی رفتین داخل اتاق بی مهلش کنید و به کار خودتون برسید و مخصوصا کارهاتون رو در جلوی چشم اون انجام بدین و مثلا ظهر که می خوابید در نزدیکی قفس طوطی دراز بکشید و سعی کنید نزدیک پرنده باشید تا الان متوجه شدین که در چه فاصله ای پرنده احساس ترس از شما نداره مثلا تا دو قدمی موردی نداره پس شما از این دو قدم نزدیکتر نشید بعد از مدتی یک قدم برید جلوتر و …. تا اینکه طوطی میاد روی دست شما قول میدم اگر صبر و تحمل داشته باشید دل طوطی رو بدست میارید فقط باید حوصله کنید و چون طوطی حسوده اگر کار دیگه ای در جلوش انجام بدین کنجکاو میشه و خودش میاد طرفتون.

من سعی ام رو کردم به همه چیزهائی که گفتید گوش کرده باشم… من اکثرا تو اتاقمم میز کام‍…پیوتر کنار جایه که این بچه میشینه … و عموما کاری بهش ندارم که اذیت نشه… فقط گه گاهی از دور صداش میکنم و باهاش حرف میزنم… با این حال بد تر شده که بهتر نشده!! الان ۲ ماه این جوری باهاش رفتار می کنم… دوسشم دارم و دلم نمیاد ببرم پسش بدم… گناه داره…

بازم صبر میکنم… مرسی

باسلام
کاسکوی من زیاد جیغ وداد میکنه به خصوص صبح ها ودلیلش را نمیدونم.این رفتارخوبیه یا نه.

سلام
جیغ و داد کردن طوطی ها از جمله کاسکو دلایل مختلفی داره. یا صبح کسی پیشش نیست و تنهاست یا از چیزی میترسه و ….. رفتار خوبی هم نیست و طوطی اهلی کمتر مبادرت به جیغ زدن میکنه مگر خب مشکلی باشه که عرض کردم یا تنهاست یا میترسه یا طلب چیزی میکنه که خب شمای نگهدارنده کم کم باید رفتارش رو بشناسید و بفهمید چه مشکلی داره
موفق باشید

من یک طوطی منگلو دارم اسباب بازی براش خریدم باهاش بازی نمی کنه دیگه براش درخت اوردم مجبورن براش اینه گذاشتم الان خوبه افسرده نیست بعضی موقع ها خودش میاد توی اتاق من رفتمم براش یک ماده گرفتم ۲ هفته ازش جدا گذاشتمش ولی الان همیشه باهم دعوا می کنند دوتای روی درختن یک راهنمای منو بکنید ممنون میشم در ضم شبها توی ۳ تا قفس جدا می خوابند

سلام
همه این مواردی که فرمودین طبیعیه و مورد خاصی نداره بله قرار نیست با هر اسباب بازیی بازی کنه و حتی ممکنه بترسه و یا از رنگش خوشش نیاد اما خب اگه عادت کنه دیگه بازی میکنه.
جفت دادن طوطی هم به این راحتی نیست و باید بیشتر در ارتباط با هم باشن تا جفت بخورن.
درخت هم برای طوطی خیلی خوبه و کار جالبی کردین. دعوا کردن سر جا و غذا و … هم که طبیعیه راهنمایی خاصی نمیتونم بکنم جز اینکه بگم صبر داشته باشید.

می خوام بذارمشون توی ۲ تا قفس جدا کنار هم ببینم بهتر میشن یا نه ?
بک سوال دیگه اگه یک نر دیگه بذارم کنارشون دعواشون میشه یانهچون یک نر دیدم صاحبش داره اذیتش میکنه طوطی به پر کن افتاده افسرده شده می خوام بدونم اگه دعواشون نمیشه برم بخرمش

سلام
این خوبه یه مدت توی دو تا قفس ولی در کنار هم باشن (قفس ها کنار هم باشه) تا هم رو ببینن شاید از هم خوششون بیاد.
اون پرنده رو هم دلم براش سوخت اگر میخواهید نجاتش بدین و به قیمت پایین میتونید بخرید اون رو بخرید و درمانش کنید ولی اینکه بذارید در کنار اینها بله با هم دعواشون میشه ولی خب یه حسنی هم داره همون اون پرنده رو نجات دادین و ثواب داره و هم اینکه بین نر ها برای جفت گیری با ماده رقابت پیش میاد و حتی ممکنه ماده خودش بره طرف یکی و جفت بشه اما گفتم خدمتتون درگیری و درسر زیاد دارید حالا از ما گفتن بود ولی بنظرم به ریسکش می ارزه فقط زیاد برای اون طوطی پول نده ممکنه پر کنیش خوب نشه ها!!

اقا من همه این کار ها رو برای طوطی نرم کردم درخت طوطی ماده اگر طوطی به خاطره اون نره اذیت بشه نمی خوام اذیت بشه
بد بختیش اینه اگر اونو بگیرم باید یک قفس دیگه هم بخرم فقس میدونید گرونه اندازه دو برابر قیمت طوطیه
حالا من چه کار کنم

سلام
همه چی دست خودتون هست قربان بنده هم اول گفتم که درد سر داره باز تصمیمش با شما چون شما باید از اون نگهداری کنید و هزینه کنید نه ما ؟؟؟!!!! بنظر بنده ریسکه و اگر یه نر دیگه نخرید بهتره ولی خب معایب و محاسنش رو قبلا گفتم خدمتتون و تصمصم گیریش با شما.

سلام
تو متن بالا نوشته به طوطى هاى متوسط بادام و گردو بدیم. مى خواستم بپرسم یعنى مى شه به ملنگو هم داد؟ مشکلى براش پیش نمیاد؟ چون پوست این این دانه ها ضخیم ممکنه نوکشون اسیب ببینه؟

چطور با طوطی خود بازی کنیم

سلام
نه دوست عزیز اتفاق ابرای سابیده شدن نوکش خوبه .
بنظر بنده یک ضربه به گردو و بادام بزنید تا پوستش ترک برداره و بعد به طوطی بدین تا بازش کنه و مصرف کنه.

سلام من یه طوطی ملنگو دارم اهلی هست از دستم غذا میگیره رو دستم میشینه. ولی وقتی میخوام نازش کنم به هیچ مجه نمیزاره و فرار میکنه. چیکار کنم اینکارو نکنه؟ و یه کف دریا براش خریدم ولی اصلا طرفش نمیره و از اونجایی که همیشه روی قفس هستش نوکشو به میله های قفس میماله میخواستم بپرسم میله ها برای نوکش و پاهاش که همیشه روی اونهاست ضرر داره؟ چیکار کنم

خب نوازش کردن زوری نیست. ضمنا طوطی دوست نداره پرهای بدنش لمس بشه و فقط مجازین با انگشتتون سرش رو نوازش کنید که اون رو هم خودش باید اجازه بده.
حتما باید واسش چوب نشیمن بذارین. حالا رو قفس چوب رو نصب کنید و نباید روی میله های قفس استراحت کنه یا بخوابه و مطمئنا ناخن های پاش بلند میشه. باید چوب نشیمن مناسب واسش تهیه کنید که نه اونقدر باریک باشه که کامل انگشت ها تو هم قفل بشه و نه اونقدر کلفت باشه که پنجه کاملا افقی یا باز قرار بگیره. باید انگشتها کمی بیشتر از نیم دایره دور چوب چفت بشه. اینجوری نه ناخن ها رشد بیش از اندازه دارن و نه مشکلی برای پای پیرنده پیش میاد.
کشیدن نوک به میله ها هم مشکلی نداره. با این حال مطمئنا اگه یه درخت خزیدن یا چوب برای نشیمن واسش بذارین علاوه بر اینکه نوکش رو با چوب میسابه قسمتی از چوب رو هم میجوه یا میشکنه و در اینده دچار مشکلات بلندی نوک هم نمیشه.
موفق باشید

ممنون دوست عزیز. ناخناش که الان بلند شده رو چیکار میشه کرد؟؟

به راحتی میشه به لینک زیر مراجعه کرد و اول اطلاعات لازم رو کسب کرد و بعد هم با ناخن گیر ناخنش رو کوتاه کرد کوتاه کردن ناخن پرندگان
موفق باشید

سلام ببخشید این ملنگو ما اصلا سمت اسباب بازیش نمیره ، میگن دلیلش اینه که شما خیلی بهش توجه می کنید و نیازی ب اسباب بازی نداره
درسته؟؟؟

سلام
نه چون هنوز عادت نداره و اصلا شاید از اسباب بازی جدید بترسه باید صبر کنید تا عادت کنه.

ببخشید اگه ملنگو کنار عنبیش مشکی باشه و طوقشم تازه زده باشه چن.ماهشه ؟
رام میشه ؟ اخه فقط چن بار از دست غذا گرفته
دو هفتس خریدمش

دقیق که نمیشه گفت زیر یک سال سن داره.
رام هم میشه. چرا نشه؟ دو هفته اصلا زمان زیادی نیست و هنوز زوده که بیاد رو دست و باید بیشتر باهاش کار کنید. تو سایت مطلب دستی کردن طوطی رو مطالعه کنید

ببخشید ی سوال دیگه ، الان ک سنش حدود نه ماه حرف یاد میگیره ؟.چجوری باید یادش داد.؟

سلام
بله یاد میگیره.
تو سایت مطلب سخنگویی طوطی یا کاسکو رو جستجو کنید و مطالعه کنید. همه توضیحات اونجا داده شده

سلام ، ببخشید نشونه های طوطی افسرده چیه ؟ اخه این مال من اصلا سر صدا نمیکنه

سلام
خب از شما محیطش آروم و بی صدا هست و طوطی هم آروم شده .
نشانه های افسردگی پر کنی و پرخاشگری و چیزهای دیگه هست.

ببخشید از چه جاهایی برای طوطی اسباب بازی تهیه کنیم؟

راستی شما میدونید با زخم بال طوطی باید چه کار کرد؟

سلام
از پرنده فروشی ها. تو نت هم سرچ کنید فروشگاه های انلاین پیدا میشه
زخم دقیقا کجاست؟ قبلا هم فکر کنم توضیح دادم. اگه پوست و گوشت پرنده است نهایتا میتونید بهش پماد تتراسیکلین بزنید یا مقداری تتراسیکلین به پرنده بدین که زخم چرک نکنه. اگه خود پره که مثلا خون داشته و شکسته یا کنده شده هم کار خاصی لازم نیست انجام بدید و خودش خوب میشه. شما دقیقا بگین کجاست و زخمش چقدره و چجوریه؟

باسلام خدمت دوستان بنظر شما از وسایل بازی انسان مانند عروسک،ماشین،توپ و…برای بازی طوطی میشه استفاده کرد به جز این ها چه چیزهایی پیشنهاد میکنید؟

سلام
بله از هر چیزیکه طوطی خوشش بیاد میشه استفاده کرد توپ پینگ پونگ – عروسک کوچک – حیوانات پلاستیکی و … اما دقت کنید از رنگ و شکل اون اسباب بازی طوطی خوشش بیاد و نترسه مثلا از قرمز – زرد و نارنجی میترسه.

سلام خسته نباشین
میخاستم بدونم شاه طوطی بالغ ارزن و کتان میخوره؟من را غذایی که همیشه تو قفسش باشه از اون تخم هایی که سیاه وکرمی مانند هست گذاشتم طول روز هم بهش میوه و سبزیجات و گندم خیس شده و… میخام بدم البته هر روز از یکیش ولی فک،نکنم ارزن و کتان بخوره چون خیلی ریزه براش تو دستم دادم اصلا نوک نزد
بنظرتون تخمه همیشه دسترس باشه و روزانه غذاهای مختلفم بدم رژیم کاملی میشه و مشکلی نداره؟با تشکر از پاسختون شرمنده الان دیدم سوالو تو بخش نا مربوط نوشتم ولی کپی پیست نداره اگه میشه اینجا جواب بدین باز شرمنده

سلام
اگر عادت کنه بله به صورت تنوعی بهش بدین میخوره ولی نمیشه غذای دائمی شاه طوطی باشه ؟؟؟!! سعی کنید از ارزن درشت ( ارزنی که به کبوتر میدن ) استفاده کنید.
ضمنا به ذرت تازه و یا دانه ذرت آب پز علاقه دارن تخمه آفتاب گردان هم سعی کنید دائم جلوشون باشه و برای تنوع از ذرت – جوانه دانه ها – میوه و سبزی استفاده کنید و اگر خورد ارزن و کتان به عنوان دسر ، نخورد هم نیازی به دانه ریز نداره و اصلا با این چیزها سیر نمیشه.

سلام من یه جوجه شاه طوطی دارم براش اسباب بازی خریدم همش میکه و میجوش میترسم بخورش لطفا بگید چیکار کنم

سلام
طبیعیه و همینطوری سرگرم میشه بهتره کف دریا و شاخه تازه درخت جلوش بذارید تا بجوه و خرد کنه و کمتر اسباب بازی ها رو خراب کنه.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.



تصویر امنیتی
*

دستگاه جوجه کشی


انواع دیسکس Downloads-icon

چطور با طوطی خود بازی کنیم
چطور با طوطی خود بازی کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *